NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة القناص والفهد (للكاتبة شيماء أشرف) | السلسلة الأولى | تسعة وعشرون جزء 14/11/2023

ناقد بناء

مشرف قسم التعارف
طاقم الإدارة
مشرف
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
إنضم
17 ديسمبر 2021
المشاركات
8,828
مستوى التفاعل
2,862
الإقامة
بلاد واسعة
نقاط
16,152
الجنس
ذكر
الدولة
كندا
توجه جنسي
أنجذب للإناث
١

الشخصيات
,
, اسيل احمد غريب.
, تبلغ من العمر 26٣ نقطةذات بشرة بيضاء٣ نقطةتمتلك شعر بني اللون طويل جدا ذو عيون ملونة ليس لها لون محدد متوسطة الطول تمتلك جسد ممشوق مثل عارضين الازياء و هي اصغر من وصل لرتبة مقدم في دفعتها لقبها الفهد لسرعتها في الفهم والخطط ذكيه جدا بارده وتتقن جميع فنون القتال لأبعد الحدود نجحت في اخطر المهمات لا تخشى الموت تحب اسرتها جدا٣ نقطة
, ♡♡♡♡♡♡♡♡♡
, ميرا احمد غريب
, تبلغ من العمر20٣ نقطةتمتلك نفس صفات اختها لكنها ذو عيون خضراء هي اخت اسيل الصغرى تحب شقيقتها مرحه لطيفه وطيبه لأبعد الحدود وطيبتها ستكون السبب في وقوعها في المشاكل ولكن عندما تغضب تكون قويه جدا في تانيه كلية تجارة٣ نقطة
, ♡♡♡♡♡♡♡♡♡
, احمد غريب يبلغ من العمر 52عاما
, ذو ملامح قويه و وسيم وشعر اسود مع بعض الخصلات البيضاء التي زادته وسامه يمتلك ايضا نفس اعين اسيل حتى مع كبر سنه لكنه مازال بجسده الرياضي يعمل لواء في الدخليه هو قاسي في العمل لكن مع اسرته طيب وحنون القلب.
, ♡♡♡♡♡♡♡♡♡
, سارة الشهاب الدين تبلغ من العمر 45
, زوجة احمد امراة طيبه جدا تحب زوجها وبناتها تريد ان تراهم سعداء دائما مزالت تحافظ بجمالها حتى مع كبر سنها متوسطة الطول بيضاء شعرها اسود مع بعض الخصلات البيضاء لون عيناها ازرق اللون.
, ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
, نوران اكمل تبلغ من العمر 27
, فتاة تحب المرح لكن مع اقاربها فقط تظهر مرحها بيضاء ليست بالقصيره ولا بطويله شعرها اسود مائل للون الأخضر..تمتلك عيون رماديه مثل القطط ذكية وتتقن جميع فنون القتال صديقة اسيل منذ الطفوله وايضا في رتبة مقدم لقبها الذئب٣ نقطة
, ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
, اكمل التهامي يبلغ من العمر 52
, والد نوران طيب القلب يحب ابنته و زوجته صديق احمد هو رئيس المخابرات المصريه يحب اسيل وميرا ذي بناته٣ نقطة
, ♡♡♡♡♡♡♡♡
, فاطمه غريب تبلغ من العمر 45
, زوجتة اكمل التهامي واخت احمد امرأه محبوبه ولطيفه جدا تحب زوجها و ابنتها وهي ايضا صديقة سارة منذ الطفوله
, ♡♡♡♡♡♡♡♡
, ريان سيف الدين يبلغ من العمر 28
, هو طويل جدا لديه جسد رياضي يعمل في المخابرات المصريه من اكفئ ظباط المخابرات ولقبه القناص لانه يصوب على هدفه لو كان فين٣ نقطةشاب قاسي مغرور وايضا ذكي وسيم لأبعد الحدود يكره جنس حواء بمعنى الكلمه في نظريته انهم ليسوا سوى كاذبين وانهم ضعفاء لايحبون شيئ سوى المظاهر و المال..
, ♡♡♡♡♡♡♡♡
, يامن سيف الدين
, يبلغ من العمر 24..يمتلك جسد رياضي ولكن ليس مثل ريان طبعا ذو عيون زيتونيه هو مغرور مثل اخيه متهور و مرح يعمل في شركة والده ذكي احيانا وغبي احيانا عندما يغضب لا يرى امامه يحب اخيه جدا ويأخذه قدوه له
, ♡♡♡♡♡♡♡♡
, اسر العمراني
, يبلغ من العمر 28.. يمتلك جسد رياض له عيون بنيه يتيم الوالدين وسيم لا يعترف بأن المرأه قويه صديق طفولة ريان يعني متربين سوى يحب والدين ريان مثل والديه..من اكفى الضباط في الخابرات ولقبه النمر.
, ♡♡♡♡♡♡♡♡
, سيف الدين يبلغ من العمر 52
, هو طيب القلب وصديق احمد واكمل يحب ابنائه جدا ويعشق زوجته هو رجل اعمال مشهور يعمل في مجال الاقتصاد يمتلك عدة شركات فخور بأولاده بيعتبر اسر ذي ابنه بظبط٣ نقطة
, ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
, سحر السعداني تبلغ من العمر 45
, ذو ملامح طيبه تحب ابنائها جدا بتتمنه تشوفهم ديما سعداء
,
, نيجي بقى للأشرار 😈😈
,
, امجد الديب يبلغ من العمر 57
, اخو سيف الدين شخصية انتهازيه وجشعه يحب المال جدا يغار من اخيه سيف
, 😈😈😈😈😈😈
, سرين اليماني تبلغ من العمر 46
, لاتحب سوى المال والمظاهر واشتركتها في النادي مغروره جدا لا تحب سحر تتمني ان تزوج بنتها لأحد الاغنياء من اجل المال.
, 😈😈😈😈😈😈
, سيلا امجد الديب تبلغ من العمر 24٤ نقطةخريجة فنون جميله تحب ريان لكنه لايبادلها نفس الشعور تحب الموضه٣ نقطة
, 😈😈😈😈😈😈
, نورين امجد الدين تبلغ من العمر 24
, تبلغ من العمر 24٣ نقطةاخت سيلا التؤام و هما تؤام غير متشابه٣ نقطةطيبه جدا تحب ريان و يامن ذي اخواتها ليست مثل اختها..
,
, الفصل الأول
, بسم **** الرحمن الرحيم
, ــــــــــ
, 🌺صلي على محمد🌺٣ نقطة
, ١٧ نقطة
, في احد المناطق الصحراويه نرى شخصان يتفقون على شيئ وهناك من يراقبهم ويريد انتهاز الفرصه للأطاحه بهم٤ نقطةفقال احد الشخصين..
, الشخص1:هو انت ليه قدمت معاد تسليم الشحنه ليا..
, شخص2:عشان الحكومه عرفت معاد تسليم الشحنه..
, شخص 1:عشان كده يا محمد بيه قررت استلم الشحنه بدري عشان مننكشفش.
, محمد:المهم دلوقتي انك تديني باقي الفلوس عشان ننهي الموضوع ده يا منوفي..
, منوفي:طبعا فلوسك جاهزه ياشا٣ نقطةده حتى مش اول عمل ليا معاك بردو..
, محمد:ماهو علشان كده انا واثق فيك..
, منوفي:دا العشم بردو.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نيجي بقى هنا على العيون المراقبة كل ده
, شخص1:انا اتصلت بدعم لينا يجي..
, شخص2:احنا نستنى لحاد ما الدعم يجي بعد كده نهجم.
, شخص 3:مش هنلحق اعبال ما الدعم يجي يكونوا هما مشيوا.
, شخص2:هما عددهم اكتر مننا.
, شخص3:طب هنعمل ايه.
, شخص4 بهدوء:انا عندي خطه يا ريت تسمعوني كويس.
, شخص2:انتي جايبه الهدوء ده كله منين.
, شخص1 بمزاح:انت نسيت دي احد صفات الفهد يابني.
, شخص 3:عندك حق.
, الفهد:خلصتوا كلامكم ولا لسه.
, شخص 3:اتفضلي اتكلمي.
, شخص 2:قولي.
, شخص 1بفضول:ايه هي الخطه
, الفهد:بصوا احنا هنعمل ايه٢٠ نقطة؟؟؟
, الفهد:فهمتم دور كل واحد فيكم هيعمل ايه.
, كلهم قالوا في صوت واحد.:تمام..
, الفهد:على بركة ****..توكلنا على ****.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, محمد:يالا يا رجاله خلصوا نقل عاوزين نخلص.
, احد الرجال:خلاص يا باشا مفضلش كتير.
, منوفي:مش عاوز اي اثر لحاجه يا رجاله فهمني طبعاً.
, احد الرجال:اكيد يا باشا٣ نقطةوبعد نهاية كلامه و مرة واحدة سمعواكلهم صوت رصاص من بعيد بينضرب٣ نقطة
, محمد:الصوت ده جاي منين.
, منوفي:معرفش.
, محمد:انت مش قلت ان الحكومه متعرفش معاد الشحنه دي ايه ألي حصل يا منوفي.
, منوفي:معرفش انا مش فاهم حاجه.
, محمد:انت لسه هتفهم بسرعة جهز الرجال يضربوا نار..كان المنوفي لسه هيتكلم لكن هو ملقاش رجالته ولا رجالت محمد٣ نقطة
, منوفي بصدمة:الرجاله مش موجوده يا محمد.
, محمد بغضب:يعني ايه مش موجودين انتَ هتهزر معايا.
, منوفي:انا بتكلم جد.
, محمد:يعني ايه.
, منوفي لسه هيتكلم لقى حد دخل عليهم لفو بسرعة يشوفوا مين و اتصدموا من الشخص ده٤ نقطة
, شخص بسخرية:ولا و وقعتم ومحدش سمى عليكم.
, شخص اخر من وراهم:اهلا اخير وقعتم.
, محمد بصدمه : ازاي ده٦ نقطة
, منوفي بصدمه:مستحيل يحصل ده٧ نقطة
, الفهد:جيتم لقدركم.
, ٣ نقطةبعد شويه٦ نقطة
, اللواء: كويس جدا يا ولاد بجد رفعتو راسي.
, الفهد:مفيش داعي لشكر يا فندم ده واجبنا..
, اللواء بفضول:بس ازاي قدرتوا عليهم وهما عددهم اكتر منكوا بجد عاوز اعرف.
, ٤ نقطة:هنفهم حضرتك الموضوع١٠ نقطة
 
  • عجبني
التفاعلات: محمد محمود ابو عيدان، wagih و البرنس احمد
٢

واقفنا لحاد ما طلب اللواء انوا يعرف الخطه٦ نقطة
, اللواء بفضول:ها نجحتم ازاي انكم تمسكوهم..
, شخص1:هنقول لحضرتك.
, Flash back
, شخص1:ها هنعمل ايه يا فهد.
, فهد:انا عندي خطه يا نوران.
, ادم:ايه هي الخطه دي.
, محمد:فعلا ايه هي الخطه ألي هتخلينا نقدر عليهم.
, الفهد (اسيل):انتبهوا كده و ركزوا معايا.
, نوران بنفاذ صبر:ما تخلصي يا اسيل بقى اوف٣ نقطة
, اسيل ببرود:بتقولي حاجه يانوران.
, نوران(الذئب):ابدا انا اقدر يا كبير..
, اسيل:بصوا بقى هنعمل ايه٤ نقطةعلى علمي ان رجالة المنوفي و رجالة محمد دول متقسمين نصين نص عند العربيه اللي بتطلع البضاعة والنص التاني جوه في المخزن الي بيتحط فيه البضاعه وفي كمان كام بودي جارد واقفين مع محمد ومنوفي.
, محمد:ايوه يا اسيل احنا عارفين الكلام ده.
, ادم:منا بقول يا اسيل ان احنا نستنا الدعم عشان كده.
, نوران:استنى يا ادم لما نسمع خطتها٤ نقطةبصت ليهم اسيل و بعدها خلعت شنطة كانت في ضهرها و بعدها طلعت حاجه من شنطة و ورتها ليهم٣ نقطة
, اسيل:احنا هنستعمل دول للرجاله ألي في المخزن.
, ادم بجهل:ازاي مش فاهم.
, محمد:فعلاً ايه ده هنستعمل ده٣ نقطةدي لعب للأطفال الثغيرين يا اسيل.
, نوران بغموض:اللعب دي اكيد فيها حاجه لأن اسيل اكيد مش طبعاً هتحط ليهم لعب *****.
, اسيل:فعلاً اللعب الصغيره دي فيها غاز مخدر جداً٣ نقطةبتخلي الشخص اول ما يشم نقطه بيتخدر على طول٣ نقطة
, نوران:يعني انتي قصدك اننا نخدرهم كلهم وبعد كده نمسكهم.
, اسيل بغموض:مش كلهم هيتخدروا.
, ادم:لا دا انتي تفهمينا الخطه كويس كده.
, اسيل ببرود:ماهو لو تسكت هتفهم وهتسيبني افهمك.
, محمد و نوران بمزاح:قصف جبها.
, ادم بغضب مصطنع:بس يا جزم هو يعني عشان الواحد مبيعرفش يستفزها ولا ينرفزها هيحصل معاه كده.
, نوران:يا بني دي محدش بيقدر يستفزها اصلاً.
, محمد:دي تلاجه خمس نجوم.
, اسيل ببرود و حدة:خلصتم خلينا نشوف شغلنا بقى ده مش وقت لهزاركم٣ نقطة
, نوران و محمد وادم بخوف مصطنع: اتفضلي يا اسيل /فهد.
, اسيل:احنا بالمخدر ده هنخدر بس اللي موجودين في المخزن بس.
, نوران:طب بالنسبة للي عند العربيه.
, محمد:و الرجاله اللي بيحرسوا محمد و منوفي.
, ادم:و الرجالين اللي بينقلوا البضاعه من العربيه للمخزن.
, اسيل بشرح:زي منا قلت ليكم هنخدر اللي موجودين في المخزن بس٣ نقطةبعدها بصت اسيل لنوران و كملت كلامها و هي بتقول٥ نقطة:نوران عليها الرجالين دول لما يبعدوا عن العربيه بالشحنه لأنهم بيقفوا يستريحوا عند الباب بتاع المخزن من بره.
, نوران:فعلاً هما بيقفوا برى بعد كده بيشيلوا البضاعه و يدخلوا و دي نقطة ضعف لازم نستغلها.
, محمد:طب والرجاله اللي عند العربيه.
, ادم:الرجاله دول عددهم قليل جداً نقدر عليهم.
, اسيل:دي حقيقه لأن اكتر الرجاله في المخزن لكن كام شخص بس هما اللي عند العربيه.
, نوران بفهم:فعلاً يبقى دول هنقدر نخلص منهم بسرعه.
, اسيل:محمد و ادم هيروحوا ويهتموا بالرجاله اللي عند العربيه.
, ادم:موافق.
, محمد:موافق٤ نقطةبصت ليهم اسيل و بعدها خرجت اسلحة من شنطتها و ادتها ليهم و هي بتقول٣ نقطة
, اسيل:استخدموا المسدسات دي.
, ادم بذهول:مسدسات تخدير.
, محمد:انتي عاوزانا نخدرهم بس.
, اسيل:اه المسدسات دي فيها مادة بتخلي الجسم يتشل لشوية وقت بعد كده الجسم بيرجع تاني لطبيعته.
, ادم:انا كده فهمت انتي عاوزانا نضربهم بالمخدر ده وبعد كده نمسكهم.
, اسيل:انت كده فهمت.
, محمد:ساعتها لما يتخدروا احنا نكتفهم.
, اسيل:فعلاً بعد كده تستنونا مكانكم وتتحفظوا على الرجاله والبضاعه.
, نوران بفهم:و الرجاله اللي انا هضربهم كمان اكتفهم.
, اسيل بسخرية:اكيد يا نوران طبعاً اومال هتسبيهم يلعبوا مع بعض٣ نقطة
, نوران متجاهله سخريتها:حاجه سهله متقلقيش يا كبير.
, اسيل:و انا مش قلقانه لأني عارفة قدراتكم و واثقه فيكم.
, نوران و محمد و ادم:واحنا قد الثقه دي يا فهد.
, اسيل:عارفه.
, نوران:واكيد انتي اللي هتخدري رجالة المخزن صح.
, اسيل:ايوه.
, ادم:طب بنسبة للبودي جارد اللي مع منوفي ومحمد دول هنعمل فيهم ايه.
, اسيل:سيب الموضوع ده عليا انا و نوران دلوقتي حد عنده اعتراض على الخطه دي.
, نوران:لا انا شيفاها خطه ناجحه.
, ادم:لا.
, محمد:لا.
, اسيل:نوران بعد ما تخلصي من الرجاله هتستانيني في مكان قريب من محمد و منوفي ماشي.
, نوران:حاضر يا فهد.
, اسيل(الفهد):على بركة ****.
, وفعلاً راح محمد و ادم للرجالة فتكلم محمد و قال٣ نقطة
, محمد بستمتاع:جاهز يا وحش٣ نقطة
, ادم بمرح:طبعاً يا ابني٣ نقطةحد يقول للعب لاء٣ نقطة
, محمد:يبقى استعنى على الشقى بالله٤ نقطةو اتجه محمد و ادم ناحية الرجالة و بالفعل قدروا عليهم اللي عند العربيه و ربطوهم كويس و بعدعا و اتحفظوا على العربيه والمخدرات واستنوا في موقعهم.
, اما نوران فاهي استنت اول ما الرجاله اللي بينقلوا البضاعه و اول ما شافتهم وقفت قدامهم و قالت ببتسامه٣ نقطة
, نوران بدرامة مزيفة:توء توء توء٣ نقطةيا حرام..بقى بتشيلوا ده كله لوحدكم٣ نقطةلا لازم اريحكم منه٣ نقطة
, ..:انتي مين و ازاي وصلتي لهنا٣ نقطة
, نوران ببتسامة غامضة:انا زي ما بيقولوا عملكم الأسود٤ نقطةو بعد كلام نوران نزلت فيهم ضرب مبرح و بعد كده ضربتهم ضربة في منطقه حساسه عند الرقبة و وقعتهم على الأرض بعد كده كتفتهم٣ نقطة
, نوران بملل:ايه الرجالة الفرفورة دي..الواحدة محسش بأي متعة في المعركة دي و****..كتكم القرف رجالة مخلعة٣ نقطةو بعد نهاية كلامها مشيت و راحت تستنى اسيل في مكان قريب من محمد ومنوفي عشان يهجموا عليهم زي ما اتفقوا٦ نقطةاما بطلتنا اسيل فهي راحت عند المخزن ورمت اللعب اللي فيها المخدر على الأرض وقفلت عليهم باب المخزن٣ نقطةوبعد كده راحت لنوران..
, نوران بصوت واطي:ها هنعمل ايه في الرجاله دي.
, اسيل:دول هنخليهم يخرجوا برى وبعد كده هنشل حركتهم.
, نوران:تمام يلا٤ نقطةفعلاً نوران واسيل طلعوا برى وضربوا طلقه في الهوا عشان يطلعوا البودي جارد بتوع محمد ومنوفي.
, محمد:ايه الصوت ده.
, منوفي:مش عارف.
, محمد للبودي جارد:اطلعوا شوفو ايه الصوت ده٤ نقطةهنا اتكلم واحد من البودي جارد و اسمه جابر و قال٣ نقطة
, جابر:تمام يا باشا٤ نقطةخرج جابر و طلع و اخد معاه تلاتة من اارجاله وساب مع محمد ومنوفي اتنين٣ نقطةو بعد ما طلعوا ملقوش اي حاجه..
, جابر:ايه ده مفيش حاجه.
, احد الرجال:ازاي٤ نقطةو كان جابر لسه هيتكلم لكن فجأة اتضربت رصاصه جت في رجله و راح رجالته بدأت تضرب نار٣ نقطة
, احد الرجال:شكلها الحكومه عرفت المكان يا باشا.
, جابر:ازاي اكيد دول مش الحكومة لأن الحكومه عارفه ان معاد التسليم بعد اربع ايام٤ نقطةهنا اتكل احد الرجال وهو بيضرب نار على الخصم:هيكونوا مين يعني.
, جابر و هو بيضرب بنار رغم وجعه:مش عارف٤ نقطةو فضل ضرب النار شغال لحاد ما الرصاص خلص من رجالة جابر فخرجت اسيل و هي ماسكة السلاح و بتقول٣ نقطة
, اسيل ببرود:يلا بقى زي الشطار اخرجوا من ورا و تعالولي كده و انتم حاطين ايديكم فوق راسكم بهدوء٣ نقطة
, نوران:زي ما سمعتوها قالت ايه٣ نقطةو إلا تضرفنا مش هيعجبكم٣ نقطةو بالفعل عمل الرجالة زي ما اسيل قالت و خرجوا٣ نقطة
, جابر غضب:الباشا الكبير مش هيسكت و مش هيعجبوا اللي حصل ده٣ نقطةنصيحة مني ابعدوا و بلاش ده٣ نقطةاو حتى اشتركوا معانا و هيبقى ليكم نسبة٣ نقطة
, نوران بسخرية:ايه ده انتَ بترشينا رشوة٣ نقطةلا مكنتش فكراك كده يا راجل٣ نقطة
, اسيل ببرود:تعرف المثل اللي بيتقال لما بطلب طلب من حد بيخالف طبيعته ايه هو٣ نقطةاقولك انا٣ نقطةعشم ابليس في الجنة٣ نقطةو بعد كلام اسيل قربت منهم هي و نوران و مسكوهم و رباطوهم كويس و قعدوهم جنب بعض و بعدها دخلوا لمحمد ومنوفي٤ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نرجع بقى عشان نعرف ايه اللي حصل مع منوفي ومحمد بقى في وقت ضرب النار٤ نقطة
, محمد بخوف:لازم نمشي من هنا بسرعة..
, منوفي بقلق:طب والبضاعه هنعمل فيها ايه.
, محمد للبودي جارد:انتوا روحوا للرجاله عند العربيه وقولوا ليهم يمشوا من هنا بسرعة و يروحوا عند مخزنا٣ نقطة
, البودي جارد الاتنين:تمام يا باشا٣ نقطةمشيوا البودي جارد اللي كانوا بيحرسوا محمد و منوفي و راحوا قبلوا محمد وادم هناك وقامت معركه طحن بين ادم ومحمد ورجالة بتوع محمد و منوفي و انتصر في الأخر ادم ومحمد بسبب قوتهم و انهم متقنين لجميع فنون القتال٣ نقطة
, ٥ نقطةنرجع بقى لجوا تاني٥ نقطة
, عند اسيل و نوران بعد ما خلصوا دخلوا عند محمد ومنوفي و حاصروهم٤ نقطةهنا نوران دخلت ليهم و هي بتقول٤ نقطة
, نوران:و**** و وقعتم ومحدش سمى عليكم.
, محمد بصدمه:انتي مين.
, منوفي بصدمه هو كمان:وايه اللي عارفك المكان.
, محمد:وفين الرجاله اللي برى.
, اسيل من وراهم:أبداً اصل احنا خلصنا عليهم بسرعه عشان ندخلكم بسرعه٣ نقطةاصلنا مش بنحب التأخير او نخلي حد يستنى كتير٣ نقطةو خصوصاً لو الحد ده انتم يا اكبر تجار مخدرات في البلد٤ نقطة
, محمد ومنوفي بخضه:انتم مين بضبط.
, اسيل:احنا عملكم الاسود٤ نقطةو في نفس الثانية كان الدعم اللي طلبته نوران جه وقبضوا على جابر و رجالته برى وعلى محمد و منوفي وجابوا الرجاله اللي في المخزن وجابوا الرجاله اللي ادم ومحمد مسكوهم و الأتنين اللي نوران ضربتهم٣ نقطة
, اسيل ببرود:ما لسه بدري.
, نوران بسخرية:فعلاً ما كنتم تيجوا بعد ما يمشوا احسن يا راجل٣ نقطة
, احد الضباط:احنا اسفين يا فندم.
, اسيل:خلاص الموضوع انتهى دلوقتي خودهم على العربيه وحرز على البضاعه.
, محمد:انا يوقعوني شوية بنات.
, نوران:و مالهم بقى البنات.
, منوفي:امال ليه كانوا بيقولوا انهم ممساكين المهمه دي لفرقة للفهد والذئب..
, اسيل بستهزاء: لا وانت الصادق انا الفهد.
, نوران:وانا يا حبيب امك الذئب.
, محمد بصدمه:ايييه.
, منوفي:ايييه.
, اسيل للعسكري:يلا يابني خدهم على البوكس دول لسه هيدخلوا في مرحلة الصدمة الكبرى و احنا مش فاضيين ليهم٤ نقطةو بعد كده راحو للمدريه وقابلوا اللواء احمد غريب(طبعا والد اسيل بس هو مبيفرقش حد عن حد في الشغل)٣ نقطةو تم ترقية اسيل ونوران ومحمد وادم لرتبة مقدم بسبب انهم نفذوا المهمه بنجاح و قدروا يقبضوا على اكبر تجار مخدرات و مهربين في البلد٣ نقطة
, The end٣ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, اللواء احمد:بجد اثبتم جدارتكم وثقتكم بنفسكم٣ نقطةثقتكم ببعض و تعاونكم هي اللي وصلتكم لمركزكم ده دلوقتي.
, اسيل بحترام:كل ده يا فندم بمشئيت **** سبحانه و تعالى٣ نقطة
, اللوا احمد:و نعمة ب**** تقدروا تروحو وتحتفلوا بترقيتكم و نجاحكم في المهمه.
, نوران بتمثيل الدراما:اخيراً المهمه خلصت يا جدعان٣ نقطةالواحد تعب اوي و اتهد حيله فيها٣ نقطة
, ادم بمزاح:يا بنتي اهدي دا انتي لسه طالعه من جو الأكشن و معركة طحن٣ نقطة
, نوران:يا عم سيبني اخش في سياق الدراما.
, محمد بضحك:هههههه هههههه ههههه خشي ياختي في سياق الدراما خشي محدش هيمنعك٣ نقطة
, نوران:ها يا اسيل هنحتفل فين٣ نقطة
, اسيل:هتيجوا عندي في البيت.
, ادم:ليه.
, اسيل:اصل الست الوالدة عاملة ليكم اكل عشان تتغذوا.
, نوران:انا جايه وإلا هتشقلب ليكم.
, ادم:انا راشق.
, نوران بقرف:في ضابط محترم يقول انا راشق.
, ادم بستفزاز:يعني هو في ضابطة محترمة تقول هتشقلب.
, محمد بضحك:ههههههه بس بقى هتموتوني من الضحك يخرب عقلكم٣ نقطة
, اسيل بضحكة خفيفة:هههههه اه لو مكنتوش اخوات مكنتش هصدق اللي بيحصل ما بينكم ده.
, محمد:دا انتم عملنا الأسود اللي اتحط علينا.
, اسيل:عندك حق يا محمد.
, نوران وادم بنظره حاده لأسيل ومحمد:بتقولوا حاجه.
, اسيل و محمد بخوف مصطنع:أبداً.
, محمد و نوران:بنحسب.
, ادم:طب يلا عشان نروح عند سارة حبيبتي.
, اسيل:يلا.
,
, ادم عبد**** عنده28
, ابن خالت نوران واخوها في الرضاعه وسيم صديق محمد واسيل ونوران يعني يعتبر من الشله و متربين سوا٤ نقطة
,
, محمد اسماعيل عنده 28
, صاحبهم بردو من الشله عسول خالص بيحب اسيل ونوران ومحمد ذي إخواته بضبط و بردو متربي معاهم.
 
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: cr9 و wagih
٣

طبعا طول الطريق اسيل مخلصتش من هزار نوران وادم في العربيه و طول الطرؤق كان مليان ضحك و كانت نوران بتتكلم و بتقول٣ نقطة
, نوران بتذمر:هو الطريق ده مش ناوي يخلص ولا ايه٤ نقطةانا عصافير بطني بتصوت مش بتصوصو.
, ادم: وانا كمان ما تمدي شويه يا اسيل هاموت يا عالم٣ نقطةجعاااان..
, نوران بدراما: لاااااااااااااااا انا لازم اكل قبل ما اموت مينفعش كده.
, محمد بضحك:هههههههههههه٣ نقطةلا ياختي هتاكلي متقلقيش مش هتموتي قبلها٣ نقطة
, نوران بغباء:ايه ده يا واد يا ميدو انتَ بتعرف المستقبل ياض٣ نقطة
, محمد بقرف:ياض٣ نقطةو ميدو..اولاً متقوليش ميدو دي عشان مش بحبها..ثانياً مستقبل ايه يا متخلفة انتي٣ نقطةانتي بتحسسيني اننا رايحين على الحرب قبلها مش مشيين في طريق عادي٤ نقطةثم وجه كلامه لاسيل و اكمل٣ نقطة:قلتلك يا اسيل التيران دي لما بتجوع بتقلب لمتخلفين مصدقتنيش٣ نقطة
, ادم بتذمر طفولي:كل ده و لسه موصلناش يا اسيل حرام عليكي.
, نوران بحماس:اسيل هي امك عامله اكل ايه صحيح.
, اسيل بنبرة حادة:اوعدكم لو مسكتوش صدقوني مش هتلحقوا تكلوا اي حاجه من اكل الست الوالدة٤ نقطة
, نوران بخوف مصطنع: اهدي يا كبير هو حد يقدر يتكلم في وجودك يا فهد السنين و الايام.
, ادم بصوت منخفض:جبانه.
, محمد بنفس الصوت: عندك حق.
, نوران: ياعم جبانه جبانه مش احسن ما اكون من غير اعضاء وكمان مش بيقولوا الجري نص الجدعنه٣ نقطةانا بقى بحب النص مش بحب اخد كتير٣ نقطة
, ادم بضحك:هههههههههههههههه٣ نقطةلا يا بت متواضعة غلبانة٣ نقطةطب انتي ايه رأيك في الكلام ده يا اسيل.
, اسيل بضحك:ههههههههههه٣ نقطةههههههههههه٣ نقطةلا يا ادم عيب هي عندها حق الجري نص الجدعنه و هي بتحب تاخد النص٣ نقطةو انفجر الكل في الضحك على نوران التي كانت تنظر لهم بضجر و غيظ منهم
, ٤ نقطةو بعد مدة وصلوا البيت٥ نقطةفقالت اسيل و هي بتدخل و بتعلي صوتها٣ نقطة
, اسيل:يا سوسو انا جيت يا حبيبتي.
, ادم بصوت عالي:يا اهل الدار احنا و صلنا يا بشر.
, نوران بصراخ:سوسو انا جعاناااااااااااااااااه.
, محمد:انتي كده طول عمرك همك على بطنك٤ نقطةو في الوقت ده كانت بتنزل امرأة جميله من على السلم و بتقرب منهم و بتقول٣ نقطة
, المرأة بحنان:واحشتوني اوي يا ولاد الحمد لله انكم رجعتم بخير٤ نقطة
, اسيل بحنان و هي بتحضنها:واحشتيني اوي يا احلى ماما في الدنيا.
, ادم بمرح:واحشني اكلك يا سوسو يا عسل.
, ساره(مامت اسيل):وانتَ يا محمد مواحشتكش ولا ايه يا واد٣ نقطة
, محمد:دا انتي اللي في القلب و معششة يا سوسو يا قمر٣ نقطةده لولا اني بس متجوزة ابو حميد كنت اتجوزتك يا سوسو بس نعمل ايه حكم القوي جوزك بيجي عندك و بيبقى مفتري معانا٤ نقطةربنا على الظالم٣ نقطة
, سارة:يا بكاش.
, محمد:هو انا اقدر ابعد عنك يا جميل انتَ يا مسكرات٣ نقطةمش عارفة متجوزة هولاكو ده ازاي بس٣ نقطة
, اسيل:لاحظ ان اللي بتتكلم عنه ده يبقى ابويا٣ نقطة
, محمد بضجر:يا ست اسكتي ده اللي يشوفوا مع سوسو هنا ميشفهوش بيعمل فينا ايه في الجهاز هناك٧ نقطةو بعد كلامه انفجر الكل في الضحك٣ نقطة
, سارة:ههههههههههههههه..صغير على البهدلة يا محمد والله٣ نقطة
, اسيل:هههههههههههههه٣ نقطةتستاهل اللي هيحصل٣ نقطة
, نوران:ههههههههههههههه٤ نقطةمش قادرة هموت٣ نقطةهههههههههههههههه٣ نقطةبطني مش قادرة٣ نقطةهههههههههههههههه..احسن احسن٣ نقطة
, ادم:ههههههههههههههه٣ نقطةتستاهل عشان تخف لسانك ده٣ نقطةهههههههههههههههه
, محمد بستغراب:في ايه يا عيال انتم **** هو انا بقول نكت٣ نقطةالمهم سيبك منهم انتي يا سوسو..دا انتي عمري وقلبي وروحي..ده انتي العشق٣ نقطةاكليني بقى و حياة عي٣ نقطةو لكن لم يكمل محمد كلامه بسبب الصفعة اللي نزلت على قفاه و بقوة (رقبته من الضهر) لدرجة انه احسن انه سخن اوي بيلف لقى اللوا احمد واقف وراه وبيطلع دخان من كل ناحيه٣ نقطة
, احمد بغيرة:هي مين دي ياض اللي قلبك وعمرك و روحك و العشق..دا انا هطلع روحك دلوقتي عشان استريح منك و من خلقتك يا عيل يا زبالة انتَ٣ نقطة
, محمد ولسه قفاه بيوجعو اوي( 😒يعني هو حد قالك تعاكس مراته٣ نقطةجايب لنفسك التهزيك٣ نقطةمهزق٣ نقطة)
, محمد بكدب:انا..هو انا اتكلمت ولا قلت حاجه يا كبير٣ نقطةده انا ساكت من ساعة ما دخلت حتى اسألهم٣ نقطة
, نوران:لا كان بيقول كده يا كبير اشهد بصوابعي العشرة دول كمان و ابصم٤ نقطة
, اسيل بتأكيد:ايوه يا بابا كان بتقول كده.
, ادم:دا كان عمال يحب فيها من ساعة ما دخل..
, محمد برعب:اسكتوا يخرب بيتكم هتنفخ يا شوية عيال مجانين ده قادر و يقتلني٣ نقطةو**** يعملها٣ نقطة
, احمد بشر:جيت لقضائك٣ نقطةتعالى بقى٣ نقطة
, محمد و هو بيجري:انقذيني يا سوسو جوزك هيقطعني حتت و يتاجر بيا اعضاء في السوق السودا٣ نقطة
, نورا بضحك:جبان ياض٣ نقطة
, محمد بتهكم:ايه يا حجة نوران انتي مش بس بتقولي الجري نص الجدعنة و تواضع و غلبانة و كده٣ نقطةاهو انا بقى زيك بحب التواضع و اخد النص٣ نقطة
, نوران بغباء:تصدق صح ياض..
, ادم:قصف جبها يا ذئب٣ نقطة
, اسيل:انا مش عارفة دخلوكي شرطة ازاي بدماغك دي بس٤ نقطةعديتي من تحتيهم ازاي..
, نوران بغمزة:عديت بدعاء الوالدين يا ابت يا سيلو..
, اسيل بقرف:ابت٣ نقطةكتك القرف٣ نقطةكل كلامهم ده و كان احمد بيحاول يمسك محمد فهنا صرخ محمد و هو بيقول٣ نقطة
, محمد بصراخ:هموت يا ولاد المجنونة و انتم بتتناقشوا على الهبلة دخلت شرطة ازاي٣ نقطةألحقوني٣ نقطة
, نوران بصراخ:مين دي اللي هبلة ياض انتَ يا معفن..
, محمد:امي يا بت٣ نقطةهيكون مين غيرك يعني٣ نقطة
, نوران:بحسب٣ نقطة
, محمد:لا يا بت اجمعيلي٣ نقطةألحقيني يا سوسو جوزك هد حيلي٣ نقطةهنا قربت سارة من احمد و هي بتضحك عليهم و قالت..
, سارة بحب:خلاص بقى يا حبيبي متكلمهوش هو مكنش قاصد يقول كده٣ نقطةانتَ عارف محمد بيحب يناغش فيك..
, احمد بغيرة:محدش يدلعك غيري انا٣ نقطةانتي حبيبت قلبي انا بس..فاكرة ولا تحبي افكرك٣ نقطة
, سارة بخجل:بس يا احمد العيال واقفه.
, اسيل:احم احم نحن هنا.
, ادم بمرح:لا و**** يا ابو حميد لتكمل و تدخل على البوسة بتاعت +18 دي لحسن احنا مستانينها من بدري..يلا ادخل و ادي البوسة..
, اسيل:طول عمرك سافل يا ادم٣ نقطة
, نوران بضجر:متخلص يا عم احمد حب في الست يا راجل٣ نقطةبعدين عاوزة اكل بقى.
, ادم:دايماً همك الأول على بطنك.
, نوران:طبعاً با اخم ادم٣ نقطةاهم حاجه الأكل٤ نقطةده العشق يابا٣ نقطةو كمان صحيح اومال فين البت ميروا مشوفتهاش يعني٣ نقطة
, احمد:ايوه صح فين ميرا.
, ٥ نقطة انا هنا يا اهل الدار٥ نقطةو هنا الكل لف لمصدر الصوت و كانت ميرا بتنزل من على السلم و بتجري ناحية اسيل بسرعة..
, ميرا بفرحة:اسيل واحشتيني اوي اوي يا اسيل٣ نقطةوراحت حضناها بحب اخوي.
, اسيل بحب:انتي اللي واحشتيني اكتر يا نجمتي.
, ميرا؛بحب اوي لما تناديلي بنجمتك اوي.
, اسيل:و هفضل طول عمري اقولك يا نجمتي.
, نوران بغيرة:خلصتم حلقة العشق الممنوع ده.
, ميرا و هي بتخرج لسانها:قولي انك غيرانا.
, نوران بغرور مصطنع:يا بنتي دا انا اللي في القلب يا ماما٣ نقطةمش كدخ يا اسيل.
, اسيل بضحك:ههههههههه..طبعاً يا حبي.
, ميرا بزعل مصطنع:وانا ابقى ايه بقى لما هي اللي في القلب.
, اسيل:انتي حبي يا روحي.
, محمد:يالهوي على العشق المفقوع ده٤ نقطة
, ادم: انا جعان فين الأكل بقى يا سوسو..
, احمد:يالا يا حبيبتي نأكلهم لحسن احنا مربين تيران مش بني ادمين عاديين٣ نقطة
, سارة بضحك:هههههههههههههههه٤ نقطةالأكل محطوط على السفرة من بدري٣ نقطةيالا يا ولاد٥ نقطةنسبهم بقى يكلوا ونروح لمكان اول مره نروح فيه..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في احد الملاهي الليليه كان يجلس شبان يقال عنهم انهم اكثر من واسمين و هنا تكلم واحد منهم و قال٣ نقطة
, شخص1 بضحك:هههههههههههههههه..ايه يا ابني ما تهدى شويه البنات هنا هتموت عليك.
, شخص2:هما اللي بيجوا تحت رجلي من باصه واحدة.
, شخص 1 بسخرية:و انتَ هتقولي منا عارف دا احنا دافنينوا سوا.
, شخص2 ببرود:طب كويس انك عارف يا ريت بقى متتكلمش كتير يا اسر.
, اسر: ليه كده بس يا كبير..دا حتى انتَ البنات كلها هتموت عليك بس ان جيت للحق انتَ مبتتهدش.
, شخص 2:كح كح كح وانا اقول كنت هشرق الصبح ليه اتاريك قاعد بتحسد فيا.
, اسر:يا عم هو انا اتكلمت دا انا حتى بحبك يا ريان.
, ريان:ماشي يا خويا.
, اسر:اه صح متعرفش الفهد والذئب و فرقتهم عملو ايه انهاردة.
, ريان ببرود:عملوا ايه يعني احكيلي.
, اسر:اجصلهم مسكوا اكبر تجار مخدرات.
, ريان ببرود:طب ايه الجديد يعني.
, اسر:يا ابني دول اكبر تجار مخدرات دا من كتر ان محدش قدر يمسك عليهم حاجه كلفوا فريق الفهد والذئب بالمهمه دي.
, ريان بفضول حاول ميبينهوش:طب احكيلي عملوا ايه.
, اسر بضحك:ههههههههه٣ نقطةههههههههه لا واضح ان الموضوع ميهمكش خالص.
, ريان بنفاذ صبر:انجز يا حيوان.
, اسربخوف مصطنع:حاضر بس أهدى انتَ بس كده.
, ريان:اسر..
, اسر:المهم سمعت انهم قبضوا على بضاعه كبيره اوي و طبعاً اتقبض على محمد و المنوفي و قبضوا على الدراع اليمين لمحمد جابر اللي محدش قدر يوقفوا.
, ريان:لا بجد براڤو.(🤨انا مش عارفه جايب الغرور ده منين🤔 هينقطني..)..
, اسر:فعلاً بس انتَ تديهم كام سنه.
, ريان: طلما المهمات اللي بيمسكوها بطريقة دي يعني ممكن يكون عندهم حاجه واربعين.
, اسر:انا بردو فكرت في كده.
, ريان:بس سيبك احنا هنضيع الليله كلها على بطولة فريق الفهد والذئب.
, اسر:و انا اقدر٤ نقطةوبقى الأثنان يشربون الخمر و نسوا **** الذي منع هذا الشيئ٣ نقطةو بعد شويه من الدردشه.
, اسر:واد يا ريان بص الموزتين دول تعالى نشقطهم.
, ريان بستغراب:موزتين٣ نقطةفي ظابط في المخابرات يقول موزتين وكمان نشقط و كمان انا مابجريش ورا ستات هما اللي بيجوا تحت رجلي مش انا اللي بروح ليهم.
, اسر بغمزة:يا واثق انت.
, ريان:يا ابني خدها قاعدة في حياتك البنات مابيحبوش غير المظاهر وبس.
, اسر بتأكيد:عندك حق٣ نقطةبعدها بشوية راحوا البنتين اللي كان بيشاور عليهم اسر ماشيين ناحيتهم فقال اسر٣ نقطة
, اسر:ألحق يا معلم الليله هتبقى صباحي.
, ريان:يا ابني متكونش مدلوق كده.
, اسر :ماشي يا دنجوان البنات و عصرك انتَ٤ نقطةاقتىبت البنتين منهم و جلسوا جنبهم فقالت احد البنات وتدعى ليله.
, ليله:مش نتعرف.
, ريان بغرور:مابتعرفش بحد٤ نقطةردت عليه هذه المرة البنت التانية وتدعى سهيله٤ نقطة
, سهيله بدلع:وانت مبتحبش تتعرف.
, اسر بغمزة:على حسب اللي قدامي.
, سهيله بدلع:طب منتعرف.
, اسر:و ماله.
, سهيله بضحكه: طب مش يلا.
, اسر:يلا.
, ٥ نقطةنرجع لريان٦ نقطة
, ليله بعيون جريئة و تنظر لجسده:انا حبيتك اوي.
, ريان بستهزاء:بجد دا انتي لسه شيفاني.
, ليله:طب ماتيجي وانا اقولك حبيتك ازاي.
, ريان بمكر:طب يلا.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نروح بقى لمكان اول مره نروحه٣ نقطةفي بيت عيلة ريان.
, والدة ريان بقلق:انا بقيت قلقانة على ريان و اسر يا سيف٣ نقطةالولاد اتغيروا و حالهم بيسوة عن الاول..
, سيف بهدوء:و قلقانه ليه يا حبيبتي.
, والدة ريان:انا مش عارفه انتَ جايب الهدوء ده منين.
, سيف:طب انتي قلقانه على الفاضي يا حبيبتي.
, والدة ريان:عاوزه اشوفهم متجوزين ومتهنين قبل ما موت يا سيف٣ نقطةعاوزة حالهم يتعدل و يبعدوا عن السهر اللي بيسهروه ده٣ نقطة
, سيف بتأنيب وخدها بالحضن:اهون عليكي يا حبيبتي ازاي قدرتي تقولي كده انا بحبك اوي دا انتي روحي٥ نقطةو مره واحدة دخل عليهم شخص و هو بيقول٣ نقطة
, شخص:خيانه ماما بتخوني مع بابا لا مش قادر لييييه يا مي لييييييييييه٣ نقطةليه٣ نقطةليه..
, والدة ريان بكسوف:عجبك كده.
, سيف بصرامة مصطنعة:بس يا جزمه كسفت حبيبتي.
, والدة ريان:مبقتش اشوفك كتير في البيت يا يامن مبتقعدش معانا خالص يا حبيبي.
, يامن بمزاح:عشان اخليلكم الجو يا عسل.
, سيف بصحك:ههههههههههه٣ نقطةهههههههه..ماشي يا سيدي٣ نقطةالمهم جهزت كل حاجه للحفله.
, يامن بجديه:طبعاً يا بابا كل حاجه جهزت زي ما حضرتك طلبت.
, والدة ريان بجهل:حفلة٣ نقطةحفلة ايه يا سيف.
, سيف:اصل انا بجهز حفله بمناسبة اني كسبت صفقه كبيره فعملت حفله و كنت لسه هقولك عليها.
, والدة ريان:عزمت احمد وساره واكمل ومراته و بناتهم.
, سيف:طبعاً يا حبيبتي دول صحابنا من زمان.
, يامن بفضول:مين دول اللي انت قلت عليهم يا بابا دول.
, سيف: دول صحابي انا و والدتك من ايام الطفوله.
, يامن: بس انتَ مقولتش لينا عنهم قبل كده يا بابا.
, سيف:اصل يعني مجاش وقت عشان اقول و كمان يا سيدي اديك هتتعرف عليهم في الحفله بكره اهو.
, يامن:ماشي ياحبي انا طالع انام تصبحوا على خير.
, سيف مامت ريان: وانت من اهل الجنه.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في بيت رسيل و كان الكل قاعدين مع بعض و قد مشيت نوران و ادم و محمد فقال احمد٣ نقطة
, احمد:جهزوا نفسكم عشان هنروح حفلة بكره٤ نقطة
, ساره بفضول:حفلة ايه يا احمد.
, احمد:حفلة سيف يا ستي بمناسبة انه كسب صفقه مهمه جداً و اهو يا ستي هتشوفي صحبتك اهو.
, سارة:ايوه عندك حق دي واحشتني اوي.
, اسيل:هو انا هروح معاكم.
, احمد:طبعاً هتروحي عشان تتعرفي عليهم.
, اسيل:ماشي يا بابا.
, ميرا بمزاح:وانا يا ابو حميد هروح معاكم.
, احمد بضحكه جميله:ايوه يا أروبه.
, ميرا:حبيبي يا بابا و حضنته.
, اسيل:واكيد طلما احنا رايحين لصحبك و صاحبت ماما يبقى اكيد اهل نوران هيروحم الحفله كمان صح.
, احمد:وانتي عرفتي منين.
, اسيل:مهو طلما طنط صاحبت ماما يبقى اكيد مامت نوران صاحبتها هي كمان و انكل صاحبك يبقى اكيد يبقى صاحب عمو اكمل كمان صح.
, احمد:صح يا فهدي.
, اسيل:اوكى انا راحة انام تصبحوا على خير.
, ساره و احمد:و انتي من اهل الخير.
, ميرا:و انا طالعه انام تصبحوا على خير.
, ساره و احمد:و انتي من اهل الخير يا حبيبتي.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
٤

و أتى صباح يوم جديد مليئ بالأحداث على بطلتنا التي استيقظت باكراً كعادتها قامت و لبست لبس التمرين ونزلت تجري شويه٨ نقطة وبعد مده رجعت البيت و لقت احمد و سارة قاعدين.
, اسيل بأبتسامة:صباح الخير عليكم.
, احمد و سارة:صباح النور.
, سارة:روحي يا حبيبتي خودي شاور يكون الفطار جهز.
, اسيل:اومال فين ميرا.
, احمد:فوق لسه نايمه.
, اسيل بغمزة:ايه يا ابو حميد مش كنت تستغل نوم ميرا و غيابي الصبح..
, ساره بخجل:بنت عيب.
, اسيل بمزاح:اوبا انتي بتتكسفي مني يا سوسو.
, احمد بصرامة مصطنعه:بنت٣ نقطةبس يا جزمه ملكيش دعوة بحبيبتي.
, اسيل:ماشي يا ابو حميد٤ نقطةانا طالعه اخد شاور واروح اصحي ميرا اعبال ما الفطار يجهز.
, سارة:ماشي يا حبيبتي٤ نقطةو طلعت اسيل بتجاه اوضتها و دخلت تستحمى و تتجهز٣ نقطةوبعد مدة خلصت اسيل وراحت بتجاه أوضة ميرا عشان تصحيها٣ نقطةو مره واحدة باب اوضة ميرا اتفتح جامد جداً وميرا قامت مفزوعه من على السرير٣ نقطة
, ميرا بفزع:ايه في ايه مين مات ايه اللي حصل.
, اسيل و هتموت من الضحك:هههههههههههههههه٤ نقطةمش قادره هموت شكلك مسخره٣ نقطةهههههههههههه..هههههههه..
, ميرا وهي بتحدفها بالمخده و قد استوعبت اللي حصل:منك لله يا بعيدة٣ نقطةحرام عليكي قطعتي عني الخلف يا شيخه.
, اسيل بمزاح:معلش ابقى اقطع عليكي المايه و النور كمان.
, ميرا بغيظ:بايخه اوي على فكره.
, اسيل و قد عادت لبرودها:عارفه مفيش حاجه جديده قولتيها على فكره.
, ميرا بغيظ:اووووووف باردة الواحد مش عارف يستفزك ولا ينرفزك أبداً٣ نقطةباردة.
, اسيل ببرود:عارفه يلا قومي عشان ننزل نفطر مع ماما و بابا.
, ميرا وهي بتقوم:ماشي هاخد شاور على السريع.
, اسيل:ماشي انا هقعد استناكي هنا يلا روحي خدي حمام بسرعه.
, ميرا :اوكى.
, ١١ نقطةوبعد مدة قصيرة٦ نقطة
, الخادمه:الهانم بتقولكم يلا عشان تفطروا.
, اسيل:ماشي انزلي واحنا هننزل وراكي يا ملك.
, ملك:حاضر يا هانم.
, اسيل:مش قولنا بلاش هانم دي يا ملك٤ نقطةانا اسيل و بس٣ نقطةاحنا الاتنين قد بعض يعني يبقى متقوليش ليا يا هانم بقى زي ما انا بقولك يا ملك انتي كمان قوليلي يا اسيل فاهمه انا مبحبش اعيد كلامي كتيير.
, ملك ببتسامة صادقة:ماشي يا اسيل.
, اسيل بمرح:احبك وانتي مطيعه يا عسل٣ نقطةثم وجهت كلامها لميرا و كملت..:يلا يا ميرا ننزل.
, ميرا:يلا٣ نقطةو نزل الأتنين و راحوا بتجاه السفرة٣ نقطةو هما على السفرة بيفطروا و بعد مرور بعض الوقت٣ نقطة
, اسيل:الحمد لله٤ نقطةانا خلصت انا همشي بقى عشان عندي شغل.
, ميرا:استني خديني معاكي يا اسيل على طريقك عشان اروح الجامعه.
, اسيل وهي بتقوم:طب يلا عشان منتأخرش.
, احمد:متنسيش يا اسيل الحفله بليل فامتتأخريش بقى.
, اسيل:حاضر يا بابا مش هنسى وهرجع بدري.
, اسيل وهي بتبوس احمد و ساره:يلا سلام.
, وميرا عملت نفس الحاجه:سلام يا ابو حميد سلام يا سوسو.
, سارة بحنان:سلام يا حبايبي خلوا بالكم من نفسكم.
, ميرا و اسيل:حاضر يا ماما.
, احمد:وانا كمان همشي عشان متأخرش سلام يا حبيبتي.
, ساره بحب:سلام يا حبيبي.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, عند ريان صحي من النوم وراح يجري شويه وبعد كده طلع خد شاور ونزل يفطر معاهم.
, ريان:صباح الخير.
, سحر(والدة ريان):صباح النور ياحبيبي كده تخلص مهمتك ومتجيش عشان اطمن عليك دا انتَ كنت بعيد عني انتَ و اسر.
, ريان وهو بيبوسها:معلش يا حبيبتي انا جيت لقيتك نايمه مرضتش اقلقك من نومك٣ نقطة
, يامن بمزاح:ايوا بقى كانت لاعبه معاك امبارح٣ نقطةانهى يامن كلامه فنظر له ريان نظرة اخرسته.
, سيف الدين:عملت ايه في المهمه يا ريان.
, ريان بفخر و غرور:.زي المهمه اللي قبلها طبعاً يا بابا٣ نقطةانتهت بفوز القناص و النمر.
, يامن:ايوه طبعاً ده انتَ قناص الداخلية.
, ريان بغرور:طبعا يا ابني اومال انتَ فاكر ايه دا انا القناص.
, يامن بغمزة:ايوه يا عم٣ نقطةقناص في الداخليه وبره الداخليه.
, ريان بتفاجئ و صدمه:هو انتَ واسر يا جزم اللي نازلين عليا حسد٤ نقطةو انا اقول بشرق كتير و بكح..اتاري مش اسر بس٣ نقطةلا ده في عين هنا كمان٣ نقطة
, يامن بمزاح:لا ياعم اوعى تفهمني صح.
, ريان بسخرية:لا يا خويا فهمك غلط٤ نقطةانهى كلامه ثم تءكر اسر فقال٣ نقطة:ايه ده٣ نقطةاومال فين اسر٤ نقطةو كان لسه يامن هيرد عليه لقوا صوت بيقول من وراهم٣ نقطة
, ..:مين بيجيب في سيرتي.
, ريان:انا يا خويا عندك مانع.
, اسر:براحتك يا كبير.
, يامن بهمس ليه:جبان.
, اسر بنفس الهمس:ياعم جبان جبان مش احسن من انكم تيجوا تزورني في قبري.
, يامن:وجهة نظر تقدر و تحترم يا اخ اسر و****.
, اسر بغرور مصطنع:شكراً٣ نقطةشكراً..لا احب اتكلم عن نفسى كتير..اخاف الحسد٣ نقطة
, ريان:خلصتم كلام يلا عشان نفطر عشان ورانا شغل٤ نقطةانهى ريان كلامه فسكت الاثنان وقعد اسر و هنا اتكلمت سحر و قالت٣ نقطة
, سحر بعتاب:كده يا اسر متجيش تطمني عليك انت كمان هو انتم دايماً قلقني عليكم كده.
, اسر:طب ماهو احنا معاكي اهو يا جميل ليه الزعل ده بس٣ نقطة
, سحر:ايوه يا واد يا بكاش اضحك عليا بكلمتين انت و هو.
, اسر بمزاح ونسى ان سيف الدين قاعد:منا قولت ليكي سيبك من جوزك ده و تعالي اتجوزك انا ونعيش في رومانسيه طول العمر و هبسطك انتي اللي مرضتيش و قولتي لا عشان سيف٣ نقطة
, يامن بهمس لريان: ألحق شكل كده اسر عاوز يتنفخ النهارده.
, ريان بنفس الهمس:عندك حق انت مش شايف ابوك عامل ازاي.
, يامن وهو بيبص لأبيه سيف الدين:يا نهار اسود دا ابوك بيطلع دخان من كل ناحيه٦ نقطةو مره واحدة الكلام اتقطع بسبب لكمه خدها اسر في وشه من سيف الدين.
, اسر بتألم مصطنع:اااااااه ايه يا عم سيف هو الواحد ميعرفش يهزر في ام البيت ده.
, سيف الدين بغيره واضحه:هزر مقولناش حاجه لكن ألا سحر٥ نقطةسامع يا جزمه٣ نقطةإلا مراتي يا حيوان..
, اسر بضجر:طب يا عم خلاص اخر مره٣ نقطةده اللي يهزر معاك تاني ياخد بالجزمة.
, يامن بضحك:ههههههههههه٣ نقطةطب منتا كل مره بتعاكسها وبتضرب وبتقول مش هتهزر تاني وبتعملها.
, اسر بغضب من يامن:بس يا سوسا يا سهون انتَ يا ماية من تحت تبن.
, يامن:يا عم اقعد في حتة٣ نقطةانا قايم رايح الجامعه.
, اسر:روح يا حبيبي احضرك كوباية اللبن قبل ما تمشي.
, يامن بقرف:هاهاها خفة٣ نقطةدمك تقل اوي على فكره.
, اسر بغرور مصطنع:تقلع ايه بس٣ نقطةيا ابني دا انا حتت سكره.
, يامن:ماشي يا خويا يا ابو حتت سكره انتَ٤ نقطةثم وجه كلامه لسيف:بابا انا هخلص جامعه وهاروح الشركه ماشي.
, سيف:ماشي يا حبيبي.
, يامن:طب يلا سلام٤ نقطةو خرج يامن و بعدها بقائق قال ريان٣ نقطة
, ريان:طب يلا بينا يا اسر احنا كمان نروح الشغل.
, اسر:يلا.
, سيف:متنساش يا ريان انت واسر الحفله بليل ماشي.
, اسر و ريان:حاضر.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما عند حبيبتا الذئب نوران فهي عملت زي روتين اسيل و بعدها حهزت نفسها و نزلت و لقت مامتها فقالت..
, نوران:صباح الخير يا ماما.
, فاطمه(والدة نوران )ببتسامه بشوشه: صباح النور يا حبيبتي.
, نوران بتساؤل:اومال فين بابا وادم.
, فاطمه:باباكي في اوضة المكتب بتاعته بيشوف شغله وادم في اوضة التمارين.
, نوران:طب انا جعانه اوي يا فاطومتي.
, فاطمه:حاضر يا روحي خمس دقايق والفطار يتعمل تكوني انتي ناديتي ادم و باباكي يلا روحي.
, نوران:حاضر يا ست الكل المهم تخلصي الفطار بس بسرعه٣ نقطة
, فاطمه:حاضر٤ نقطةو راحت نوران عند ادم لقته بيضرب كيس الملاكمه
, نوران:ادم.
, ادم:نعم يا نوران.
, نوران:يلا ماما بتقول الفطار جهز.
, ادم وهو بيمسح حبات العرق من وشه:يلا.
, نوران:تعالى ننادي بابا على طريقنا٤ نقطةو راح ادم و نوران عند اكمل في اوضة المكتب فقال ادم و نوران بعد ما دخلوا٣ نقطة
, ادم:صباح الخير يا عمي.
, نوران:صباح الخير يا بابا.
, اكمل:صباح النور يا حبايبي.
, نوران:يلا يا بابا عشان تفطر ماما جهزت السفرة وبسرعه عشان انا هموت من الجوع.
, ادم:يلا يا عمي لحسن بنتك تاكولنا.
, نوران برفع حاجب:دا على اساس ان انتَ يا حبت عيني مابتكلش خالص٤ نقطةيا ابني دا احنا دافنينوا سوا سوا٤ نقطة
, ادم:ما هو علشان دافنينوه سوا بقول كده.
, اكمل بضحك عليهم:ههههههههههه٣ نقطةههههههههه **** يهديكم يا ولاد ويخليكم ليا يا رب٥ نقطةنظر ادم و نوران لبعض و بعدها راحوا وحضنوا اكمل٤ نقطةو اتكلمت نوران و قالت٤ نقطة
, نوران:**** يخليك انتَ لينا يا احسن بابا.
, ادم:و تفضل وسطينا دايماً٤ نقطةو بعد كلام ادم ده و فاجئة ظهرت فاطمه قدامهم و قالت٣ نقطة
, فاطمه:و انا مليش في الحضن ده ولا ايه.
, اكمل بحب ظاهر:دا انتي ليك الحضن وصاحب الحضن ياحبيبت قلبي.
, فاطمه بحب:بحبك يا اكمل **** ميحرمنيش منك يا رب.
, اكمل بحب:ولا منك يا حبيبت قلبي.
, نوران:احنا هنا على فكره.
, ادم:ايوه و**** مش تيار هوا احنا.
, اكمل بغيظ:مهدمين اللذات دايماً كده.
, نوران:ياعم بعدين المهم يلا ناكل عشان منتأخرش على الشغل يا فندم.
, فاطمه:انا اصلاً كنت جايه انده ليكم عشان اتأخرتم و الفطار جهز.
, اكمل:طب تمام يلا٤ نقطةو خرج الكل للسفر و الكل فطر و بعد كده كل واحد راح شغله.فضلت فاطمة في البيت..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, و يلا نروح مكان اول مره نروحوه وهو جامعة ميرا و هي اول يوم ليها٣ نقطةهنا نرى ميرا و هي بتمشي في الجامعه خبطت في واحدة فقالت٥ نقطة
, ميرا بعتذار:انا اسفه جداً مقصدتش٣ نقطةمعلش انا لسه جديده هنا.
, رفعت الفتاة رأسها وقالت لها:ولا يهمك أنا بردو لسه جديده زيك عشان اتنقلت جديد٣ نقطة
, ميرا و هي بتمد ايديها:اهلاً انا ميرا في تانية كلية تجارة كنت في حلوان و حولت هنا لجامعة القاهرة..
, الفتاة و مدت ايديها هي كمان و مسكت ايد ميرا و سلمت..:و انا نور كنت في عين شمس و حولت لهنا٣ نقطة
, ميرا:اهلاً بيكي يا نور اتشرفت بمعرفتك٣ نقطةاحنا كده خلاص بقينا صحاب صح.
, نور ببتسامه:ايوه صح٣ نقطةو بما ان محدش فينا يعرف حاجه هنا تعالي بقى ندخل لجوا نشوف المدرج بتعنا فين و نشوف جدول محضراتنا.
, ميرا:طب يلا بينا٧ نقطةو مشيوا الأتنين و وسط كلامهم و هما ماشين خبطوا في شابين فقالت لهم ميرا بغضب:ايه مش تحاسب يا اخ منك ليه..ايه مش شايف قدامك انتَ و هو.
, احد الشابين:احنا بردو اللي خبطنا فيكم ولا انتم.
, ميرا:لا انتم اللي خبطم فينا احنا٣ نقطةمش عارفه ايه الناس قليلة الذوق دي.
, الشاب الأخر:احنا مش هنرد عليكي عشان متأخرين بس.
, ميرا بعند:ولا تقدروا تعملوا حاجه اصلاً.
, الشاب الأول:بت انتي انا مش هرد عليكي عشان انا مش فاضي للكلام ده٣ نقطةدا ايه الصبح اللي مليان مصايب ده٣ نقطةو لم يمهلوا الرد لميرا و مشيوا من قدامعها٣ نقطةاما ميرا فهي كانت لسه هتوقفهم وتتكلم بس نور وقفتها و هي بتقول..
, نور بتهدئة:خلاص يا ميرا خلينا نمشي محصلش حاجه لكل ده.
, ميرا:يعني انتي مش شايفه قلت الذوق دي بتاعتهم ولا اتكلم ازاي.
, نور:خلاص حصل خير خلينا نمشي يلا احنا متأخرين.
, ميرا:طب خلاص يلا٧ نقطةوذهبوا ولقوا المدرج وراحوا حضروا المحاضرات بتاعتهم وبعد المحاضرات اتبادلوا الأرقام وبقوا صحاب اوي حتى في اول يوم.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما عند يامن دخل الجامعه وقابل صاحبه فقال و هو يحتضنه..
, يامن:ايه يا ابني عاش من شافك مش باين يعني.
, الشاب بضحك:هههههههههه كل ده عشان غبت يوم من الشركه يبقى انت مشوفتنيش خالص.
, يامن:طبعاً يا ابني دا انتَ اكتر من اخويا يا معتز.
, معتز بصدق:عارف و**** وانت كمان معزتك عندي كبيره انا بعتبرك اخويا اللي مخلفتهوش امي و**** العظيم.
, يامن:عارف يا صاحبي.
, معتز: طب ايه..
, يامن:ايه٣ نقطة
, معتز:ايه انتَ٣ نقطةمش يالا عشان المحاضره قربت تبدأ.
, يامن.ايوة صح فكرتني يلا بينا٣ نقطةو بعدها اتحركوا راحوا عشان يحضروا المحاضره.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نيجي بقى نروح عند اسيل.
, اسيل:ايه يا شباب عاملين ايه.
, محمد:اهلاً بالفهد حبيبنا.
, ادم:اهلاً يا اسيل.
, نوران وهي بتحضنها:واحشتيني النص يوم ده و****.
, اسيل ببرود:ههههههههه٣ نقطةخفه يا بت٤ نقطةالمهم عملتم ايه للمهمة الجديدة٣ نقطة
, محمد بجدية:كله تحت السيطرة يا اسيل وضعنا خطت الأقتحام و طبعاً احنا مراقبين كويس للرجالة دي و مستنينك تشوفي الخطة لو فيها اي غلطة٣ نقطةو بعد كلام محمد مسك بعض الاوراق و اداهم لاسيل اللي هي بدورها مسكتهم و فحصتهم كلهم و بعد مدة قالت..
, اسيل:الخطة كويس جداً٣ نقطةادم جهز القوات عشان الاقتحام٣ نقطةو انتي يا نوران سابقينا انتي و بعض القوات لهناك للمراقبة من بعيد في حالة هروب حد٣ نقطةاحنا مش بنهزر دول تجارة اعضاء٣ نقطةاما انتَ يا محمد فاهتيجي معايا انا٣ نقطةتمام يا شباب..
, ادم و نوران و محمد:تمام يا اسيل٣ نقطة
, اسيل:توكلنا على الله٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نيجي بقى لمكان مجهول مع شخصين مجهولين٣ نقطةو كانوا قاعدين و بيخطتوا لحاجه فتكلم واحد منهم و هو بيقوة٣ نقطة
, مجهول 1:انا عاوز حياته تنتهي النهارده سامع.
, مجهول2:اوامرك يا باشا.
, مجهول1:انهارده انسب فرصه.
, مجهول2:اشمعنا يا باشا انهارده.
, مجهول 1:عشان هو هيكون في الحفله فا انتَ في الوقت المناسب خد الرجاله و خلصوا عليه سامع.
, مجهول 2:سامع يا باشا كل حاجه انتَ قولتها هتتنفذ بالحرف الواحد٣ نقطة
, مجهول 1 بشرود:و**** و جه الوقت اللي هاخد حقي و ابرد نار قلبي اللي مشعللة جوايا لسنين٤ نقطةنهايتك على ايدي يا٧ نقطة
, stop
,
, نور صالح تبلغ من العمر22عام
, فتاة لطفيه جدا هاديه لا تحب المشاكل خجوله تحب والدها المتوفي تحب امها جدا وذكية جدا متفوقه في دراستها كانت في جامعة عين شمس و انتقلت لجامعة القاهرة٤ نقطة مسكت شركة والدها بعد وفاته وكبرتها عن الأول وبقت ملقبه بالبرق لسرعتها في التخطيط.)
,
, معتز سعد يبلغ من العمر23عام
, صديق يامن يحبه جداً و بيعتبروا اخوه٣ نقطةوسيم و هادي مجنون احيانا و متهور مثل يامن بس وقت الجد جد و بيشتغل مع يامن في شركة والده المشتركه مع والد يامن لانه هو ويامن قرروا يمسكو هما الشركه المشتركه دي يكبروها سوى).
 
٥

في المدرية اللي بتشتغل فيها اسيل وصحابها و كانوا قاعدين مع بعض و بيتكلموا و كانت نوران بتقول٣ نقطة
, نوران:انتي هتروحي الحفلة بليل يا اسيل.
, اسيل: ايوه ما انتي عارفه ان بابا صاحب الراجل تبع الحفله و ماما صاحبت مراته.
, نوران:ايوه ايوه عارفه منا زيك بردو نفس الحال.
, اسيل:هو انتي قبلتيهم قبل كده.
, نوران بنفي:لا٣ نقطةبابا بيقول انهم كانوا مسافرين.
, اسيل:ايوه وانا كمان بابا قالي كده.
, ادم:متعرفيش كانوا مسافرين ليه.
, نوران:بيقولوا سافروا عشان شغله.
, اسيل:ايوه.
, ادم:انا عرفت ان الحفله دي بخصوص الصفقه اللي كسبها..و سمعت انها كانت صفقة كبيرة و ضخمة عشان كده عمل الحفلة دي احتفالاً بجاح شركاته٣ نقطة
, محمد:بس متنساش اساس الحفله دي انه يقابل والد نوران واسيل بعد زمن طويل.
, ادم:عندك حق.
, اسيل:و انتَ يا محمد هتيجي معانا.
, محمد:و انا هاجي ليه بصفتي مين انا متعزمتش.
, اسيل:أولاً هتيجي بصفتك واحد من العيله متنساش اننا متربين سوا و انتَ يعتبر اخويا وبابا وماما بيحبوك زي ابنهم ولا احنا مش قد المقام يا استاذ محمد.
, محمد بنفي وصدق:و**** أبداً انا بعد ما بابا مات و انا بعتبركم اهلي التانيين مش غرب عني **** يعلم غلاوتكم بقلبي٣ نقطةو خلاص يا ستي هاجي الحفله معاكم..اي اوامر تانية يا فهد٣ نقطة
, اسيل ببتسامة:اهو كده الكلام المظبوط.
, نوران:ايه رأيك يا اسيل اننا نلبس لبس يكون متشابه في الحفله.
, اسيل بتفكير:فكره حلوه.
, نوارن:خلاص بعد الشغل هنروح كلنا نشتري بدل وفساتين للحفله ماشي.
, ادم:انا معنديش مانع.
, محمد:و انا موافق.
, اسيل:موافقه بس نعدي على ميرا ناخدها معانا هي كمان ماشي.
, نوران:اوكى٤ نقطةو بعد كده خلصوا شغل وراحو خدو ميرا من الجامعه وراحو يشتروا الفساتين و البدل عشان الحفله٤ نقطةو بعد مدة وصلوا للمول و دخلوا لمحل الفساتين و لبس السهرة٣ نقطةنروح هنا و نشوف نوران و هي ماسك فستان في ايديها و بتوريه ليهم٣ نقطة
, نوران:ايه رأيكم في الفستان ده٤ نقطةكان الفستان رقيق للغاية و كان يصل لفوق الرقبه ولونه احمر.
, اسيل بنفور:لا مش حلو خالص.
, نوران بغيظ:هو انتي مش عجبك حاجه خالص.
, ادم:انتي اللي ذوقك وحش.
, محمد:و كمان مش كفايه مخلباني انا و الغلبان ادم ده نجيب البدل بعد ما انتم تختاروا الفساتين.
, نوران ببلطجة:قصدك ايه ياض يا محمد انتَ هاااا٤ نقطةقصدك اني مفترية ياض٣ نقطة
, محمد ببرود:و**** في مثل بيقول..اللي على راسه بطحه بيحسس عليها٤ نقطة
, ادم و قد انفجر في الضحك:هههههههههههههههه٣ نقطةمش قادر٣ نقطةهههههههههههههههه..ده طير الجبه اللي حيلتك يا نوران٣ نقطةهههههههههههههههه٣ نقطةو فضل محمد و نوران يتخنقوا مع بعض زي الأطفال و ادم بيضحك في الخفى و بيحاول يهدي ما بينهم٣ نقطةو هنا قربت ميرا من اسيل و قالت..
, ميرا لأسيل:اسيل معلش خلصينا عشان نلحق نجهز دول مش هيسكتوا.
, اسيل ببرود:لا عادي سيبيهم يخرجوا الطاقة اللي شحننها٣ نقطة
, ميرا بدهشة:انتي بتتكلمي بجد.
, اسيل:شيفاني بهزر٣ نقطةتعالي ورايا٣ نقطةاومئت لها ميرا و هي بتتحرك وراها و بتقول٣ نقطة
, ميرا:اسيل انتي اللي طبعاً هتختاريلي الفستان.
, اسيل بحب:طبعاً يا حبيبتي٣ نقطةو بعدها اتحركت اشيل و راحت لموظفة في المحل اللي كانت بتتفرج على اللي بيحصل فقالت ليها اسيل٣ نقطة
, اسيل:ممكن تفرجيني على الفساتين الجديدة اللي موجودة..بس يا ريت تكون مش فاضحة ولا مكشوفة٣ نقطة
, الموظفة بقلق:اكيد يا فندم بس٣ نقطةهما هيقتلوا بعض كده و المدير مش هيسكت٣ نقطة
, اسيل:لا متخافيش هما بس بيزعقوا لكن مش هيكسروا حاجه٣ نقطة
, الموظفه:طيب٣ نقطةاتفضلي معايا٣ نقطةو اتحركت اسيل معاها و كانت الموظفة بتفرجها على الفساتين و بعد مدة من الوقت اختارت اسيل تلات فساتين و قالت للموظفه عليهم و على المقاسات و بعدها مشيت هي و ميرال ناحية المجانين دول اللي لسه بيتخانقوا٣ نقطة
, ميرا بتوجس:اسيل٣ نقطةانتي هتعملي ايه٣ نقطة
, اسيل بعدم اهتمام:ولا حاجه٣ نقطةهعمل كده بس٣ نقطةثم واجهت كلامها ليهم ببرود و بنبره مرعبة تشبه الهدوء ما قبل العاصفة قالت٣ نقطة
, اسيل:خلصتم تهريج و هبل و فضيحة في المكان يا بشوات٥ نقطةو هنا الكل سكت بصمت رهيب و اتصنم و كلهم بصولها بخوف و بعديها بصوا لبعض٣ نقطةفاتكلمت نوران الاول و قالت٣ نقطة
, نوران ببتسامة مرتعشة:اهدى يا كبير هو الفهد هيظهر ولا ايه.
, ادم برعب:لا لا انصرف٣ نقطةانصرف.
, اسيل ببرود:لا يا حبيب امك ماهو هو مش هينصرف غير لما تبطلوا لعب العيال ده.
, محمد بصوت واطي:يبقى مش هينصرف أبداً.
,
, اسيل و هي سمعته:بتقول حاجه يا محمد.
, محمد بخضه:أبداً يا كبير هو انا مستغني عن عمري.
, اسيل:طب طلما خلصنا٣ نقطةيلا كده عشان انا اللي اخترت ليكم الفساتين و هختار البدل ليكم.
, نوران بمرح:اوعى بقى الفهد اللي هتنقيلنا الفساتين و البدل بتاعت العيال المعفنة دي.
, ادم:دا يوم القيامه قام ولا ايه.
, محمد :يبقى اكيد احنا هنكون ابطال الحفله.
, اسيل ببرود:خلصتوا كلام٤ نقطةو كمان يا نوران انا قلت اخترت الفساتين البدل هي اللي بعد ما نخلص هختارها لمحمد و ادم٣ نقطة
, نوران بجهل:اخترتي الفساتين٣ نقطةاخترتيها امتى يا بت يا سيلو٣ نقطةده انا عماله اوريكم فساتسن و انتي واقفة زي الصنم و بوظك شبرين و تقوليلي لا٣ نقطةلا٣ نقطة
, اسيل ببرود:حضرتك مبتعدة عن كلامك القذر ده اللي قولتيه و هتتعقبي عليه في التدريب٣ نقطةاما اختر الفساتين امتى بده عملته حضرتكم و انتم ماسكين في شعر بعض يا هانم انتي و الباشا٤ نقطةيلا اتحركوا قدامي عشان نجيب البدل٣ نقطة
, نوران بفضول:طب اشوف الفستان بتاعي٣ نقطة
, اسيل بحدة:لا٣ نقطةعقاب ليكي على هبلك و تصرفاتك الطفولية دي٣ نقطة
, نوران بتذمر و هي بتدب الأرض و هي ماشية:اووووف بقى ايه الظبم و الأفترى ده٣ نقطةحاجه قرف٣ نقطةربنا على الظالم٣ نقطة
, اسيل من خلفها:اقعدي برطمي بكلامك ده بردو مش هوريكي الفستان٣ نقطةو فضلت نوران تبرطم بالكلام و بتبص لأسيل بغيظ تحت ضحك الجميع و بعدها كلهم سكتوا وراحو لمحل بيباع في البدل الرجالي و دخلت اسيل و اختارت البدل و رفضت الشبتب انهم يدخلوا معاهم عقاب ليهم كمان تحت ضحك نوران و شماته فيهم٣ نقطةو بعد مدة من اختيار اسيل و تفرجها على البدل اختارت اخيراً و دفعت الحساب وادت لكل واحد حاجته و قالت٥ نقطة
, اسيل:يلا كل واحد يروح على بيته و يلبس الحاجه بتاعته عشان الحفله.
, ادم:طب نشوف الحاجه قبل ما نمشي.
, اسيل ببرود:لا.
, نوران:طب نقيس المقاسات حتى.
, اسيل:لا.
, محمد بستسلام:خلاص امرنا لله هنروح و نشوفعم في البيت ما انا عارفك عنيده و مش هتوافقي بردو لو عملنالك اللالي.
, نوران:يعني انتي ساكته يا ميرا يا سوسا انتي..
, ميرا بضحك:هههههههههههههههه٣ نقطةعاوزاني اقول ايه٣ نقطةاصل انا عارفه ذوق اسيل فأكيد هي جايبه لينا كلنا اشيك لبس٣ نقطةفأنا مش قلقانه من ذوق اختي.
, ادم بتأكيد:البت ميرا دي بتتكلم صح.
, نوران بتفكير:عندها حق.
, محمد:طب يلا بينا نروح نجهز بقى عشان معاد الحفله.
, اسيل:انت هتروح معايا انا و ميرا يا محمد عشان تروح الحفله معانا.
, محمد:ماشي يالا بينا بقى٤ نقطةو بعد كده ركبوا العربيات بتاعتهم و روحت نوران وادم البيت و اسيل و ميرا و محمد البيت كمان٥ نقطةو بعدها بمدة و كل واحد طلع الأوضه عشان يجهز كان عندهم فضول يعرفوا اسيل اشترتلهم اللبس شكله ازاي٥ نقطةنيجي نروح عند ميرا اللي اول ما طلعت فتحت الشنطة بسرعة و شافت فستان خيالي وكان جميل جدا ورقيق وهادى زيها.👇🏻
, ميرا بفرحة طفولية:****
,
, ميرا بفرحة طفولية:الله٤ نقطةالفستان حلو اوي٣ نقطةتسلميلي يا اخلى سيلو في العالم٤ نقطةثم فضلت تتنطت زي المجنونة و بتكمل كلامها.:..ااااااااااااااااااااا٣ نقطةو**** و هتبقي مزة المزاميز في الحفلة ابت يا ميرا٤ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما عند ادم و اول ما شاف البدله عجبته جدا و كان بدلته شيك و لايقة عليه و كانت كدا٣ نقطة👇🏻
, ادم:و**** البت اسيل دي طلعت بتفهم٣ نقطةعلى كدة انا هخليها تغيرلي دولابي و**** بدل الهبلة نوران دي٣ نقطةهههههههههههههههه٣ نقطةاما اروح اجهز٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما محمد بدلته حلوه وهو عجبه ذوق اسيل في البدله جداً وكانت كده👇🏻.
, محمد بأعجاب:البدلة تحفة و هي كانت عارفة اني بحب اللون ده٣ نقطةتسلمي يا اسيل والله٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما نوران فاهي اتجننت بالفستان جدا لأنه عجبها اوي فكان الفستان جميل جدا 👇🏻.
, نوران بصراخ:**** عليكي يا بت يا اسيل يا احسن فاشونيستا في البلد دي٣ نقطةده انتي تخطيتي ذوق المصممين٤ نقطةاما اروح ألبس لحسن العيلة الكريمة بتاعتي تروح من غيري٤ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما اسيل فهي جابت فستان مشابه نوران بس اختلاف المنطقه العلويه للفستان وكان كده 👇🏻.
, اسيل بتنهيدة:مش عارفة ليه مش مرتاحة للحفلة دي٣ نقطةحاسة ان في حاجه غريبة٣ نقطةربنا يسترها..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نيجي بقى لابطالنا ام عيون زايغة دول..😂😂😂😂😂..
, اسر: يلا يا ابني نروح خلينا نجهز للحفله.
, ريان:انا مش عارف انت مستعجل على ايه.
, اسر:مش دي حفله.
, ريان :ابوه يا ابني يعني هو انت اول مره تحضر حفله.
, اسر:يا عم لا بس اكيد هيكون فيها مزز.
, ريان بضحك:ههههههههههه٤ نقطةقول بقى كده انتَ عاوز تحضر بدري عشان البنات.
, اسر بنفس الضحكه:ههههههه٥ نقطةدايماً فاهمني كده.
, ريان:طب يلا يا خويا نروح نجهز.
, اسر:يلا بينا٥ نقطةو راح اسر و ريان عشان يجهزوا و كل واحد طلع اوضته و لبس بدلة شيك جدا لاتليق ألا بهم.
, فكانت بدلة اسر كده👇🏻
, وكان وسيم جدا اوي بيها
, وكان وسيم جدا اوي بيها
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما بطلنا ريان فكان الأوسم٣ نقطةفكان يشبه الفارس النبيل ببدلته الانيقة وكان يمتلك جاذبيه رائعة٣ نقطة👇🏻
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀نيجي بقى ليامن و كان بيتكلم في الموبايل
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نيجي بقى ليامن و كان بيتكلم في الموبايل٣ نقطةو بيقول..
, يامن:يعني جاي يا معتز.
, معتز على الهاتف:طبعاً جاي يا ابني خلاص بطل زن.
, يامن:ماشي يا عم يلا اقفل عشان ألبس وانت كمان روح ألبس.
, معتز:ماشي يا عم سلام.
, يامن:سلام٤ نقطةو بعدها يامن ساب التلفون وراح يلبس بدلته الشيك فكان وسيم بها جداً وكانت البدله كده 👇🏻
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما معتز فهو بعد ما قفل مع يامن دخل خد شاور وطلع لبس كده٣ نقطة👇🏻
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, و هنا نيجي بقى عند اشخاص امتلئت قلوبهم بالحقد و الضغينه و الشر٣ نقطة
, ٣ نقطة:شايف اخوك يا امجد فرحان بالصفقه اللي كسبها و عامل الحفله ازاي عشان يشوف صحابه القدام.
, امجد بحقد:عندك حق يا سرين٣ نقطةهو مبسوط اوي خليه مبسوط هيجي وقت و هناخد كل ده منه يا سرين.
, سرين بجشع و حقد:ايوه عندك حق و كمان مش لازم سحر تتهنى بالفلوس و الشهرة دي كلها دي متستهلش دي كانت بنت فقيرة متسواش حاجه٣ نقطةانا مش عارفه اخوك اتجوزها على ايه.
, امجد بمكر:احنا طبعاً هنروح الحفله.
, سرين بنفس المكر:اكيد طبعاً يا حبيبي.
, امجد:لازم بناتك يتجوزوا عيال اخويا بأي طريقه خليهم يلبسوا لبس كده حلو.
, سرين:متقلقش من ناحية سيلا كل حاجه ماشية تمام٤ نقطةثم اكملت بغضب٣ نقطةالدور و الباقي في بنتك التانيه نورين.
, امجد.:ليه مالها نورين.
, سرين بعدم اهتمام:قال ايه بتقولك انا بعتبر ريان و يامن اخواتي وميهمنيش الفلوس و ما بفكرش في الجواز و انتَ عارف كلام بنتك الغبية دي بقى.
, امجد:انا مش عارف هي مش طالعه زي اختها سيلا ليه.
, سرين:هقولك ايه اصل بنتك دي وش فقر.
, امجد:عندك حق صح هما فين البنات بقى دلوقتي احنا كده هنتأخر على الحفله.
, سرين:بيجهزوا فوق.
, امجد:طب يلا احنا كمان نجهز.
, سرين:يلا٥ نقطةو طلعوا هما الأتنين عشان يجهزوا نفسهم٤ نقطةاما بقى في احد الأوضة دي كانت توجد فتاة رقيقة جداً تختلف عن اهل هذا البيت اختلاف كلياً٣ نقطةو هي نورين..هذه الفتاة المفعمة بالطيبة و الهدوء..بتحب الخير دايماً للكل مش حقوده زي عيلتها و بتحب عمها و مرات عمها كأنهم ابوها و امها التانين بضبط و بتحب ريان و يامن و اسر زي اخواتها و هما كمان بيحبوها جداً وهي بتحب تكون مع كل الناس مستوى واحد مبتفرقش عن حد و مش مغرورة و الناس كلها بتحبها بسبب طيبة قلبها٤ نقطةو كانت نورين بتجهز و كانت لبست فستان رقيق جدا وكانت تشبه الملايكه فيه٣ نقطة
,
,
, نورين بتنهيدة و قد استمعت لحديق والديها:**** يهديك يا بابا انتَ و ماما و اختي سيلا كمان٣ نقطةمش عارفة ليه كل الحقد ده جواكم٣ نقطةلدرجة نسيتم ان في رب هو اللي بيدي الرزق و بيرزق من يشاء..لدرجة دي كل واحد فيكم الفلوس ملت عينيكم و قلبكم٤ نقطةربنا يهديكم٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما في الأوضه اللي جنبيها فكانت توجد بها فتاة عكس اختها جداً مغروره جداً بتحب الفلوس و دايماً ميهمهاش غير انها تتجوز ريان ابن عمها ودايماً لبسها ملفت للنظر كل اصحابها جنبها و حواليها بس عشان فلوسها و مكانتها الأجتماعية٣ نقطةمن الأخر صحاب مصلحة٣ نقطةو دايماً تهتم بشكلها انها تكون الاجمل و من غيرها هذه سيلا٥ نقطة
, سيلا بغرور:انا لازم اكون الأحلى لازم اخلي ريان يكون ليا و مبقاش سيلا لو متجوزتش ريان٣ نقطةزي القمر يا سيلا هههههههههههههههه٣ نقطةانا لازم بقى اجهز نفسي عشان اكون احلى واحدة في الحفله٤ نقطةو راحت لبست فستان يظهر اكتر مما يخفي ولونه احمر و قصير للغاية٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀اما في بيت نور صاحبة ميرا اللي اتعرفت عليها في الجامعة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما في بيت نور صاحبة ميرا اللي اتعرفت عليها في الجامعة٣ نقطة
, ٤ نقطة: بردو مش هتروحي يا ماما معايا الحفله.
, والدة نور:يا حبيبتي انتي عرفاني مليش في جو الحفلات ده روحي انتي و انا هفضل في البيت.
, نور:لا خلاص يا ماما انا مش هروح الحفله.
, والدة نور:لا يا بنتي انتي لازم تروحي متنسيش ان استاذ سيف كان صاحب ابوكي قبل ما يموت و كان مابينهم شغل و الراجل كتر خيره عزمك في الحفله عنده.
, نور:عندك حق يا ماما الراجل كويس جدا بس انا كده هسيبك لوحدك.
, والدة نور:هو انتي بتطلعي بأي حجه عشان متروحيش و خلاص٣ نقطةو كمان يا ستي انا مش هقعد لوحدي في الڤيلا كين قالك كده بس٤ نقطةانتي نسيتي انتصار..انتصار هتكون موجوده معايا٣ نقطة
, نور بستسلام:خلاص ماشي يا ماما اللي يريحك و انا هنزل اقول لدادة انتصار تحضرك العشا ماشي يا ماما.
, والدة نور بحنان:ماشي يا حبيبت ماما٣ نقطةيلا روحي اجهزي عشان متتأخريش على الحفله.
, نور:طب انا هروح ألبس٤ نقطةو ذهبت نور إلي اوضتها ولبست فستان كان حلو عليها اوي وكانت زي الأميرات٣ نقطة👇🏻
, و بعدها نزلت المطبخ و قالت:دادة انا راحه الحفله حضري لماما العشا و بعد كده اديها العلاج ماشي يا دادة
, و بعدها نزلت المطبخ و قالت:دادة انا راحه الحفله حضري لماما العشا و بعد كده اديها العلاج ماشي يا دادة.
, دادة انتصار:ماشي يا حبيبتي ومتخفيش على مامتك روحي و انتي مرتاحه.
, نور ببتسامه مريحه:ماشي يا دادة عاوزه حاجه.
, دادة انتصار:عاوزه سلامتك يا حبيبتي خلي بالك من نفسك يا برق.
, نور:برق تاني.
, دادة انتصار:و ماله مش ده لقبك في الشغل مع البشاوات.
, نور:كلامك صح يا دادة بس محدش يعرف ان صاحبة اكبر شركات التصدير البرق بتكون انا.
, انتصار بجهل:ازاي يا بنتي ميعرفوش.
, نور:هما حطين في بالهم ان البرق ده اسم الراجل صاحب الشركه وانه راجل كبير محدش متوقع ان البرق ده بنت لسه في جامعه يلا بقى سلام عشان متأخرش يا دادة..
, انتصار مع نفسها: عيني عليكي يا نور شلتي حمل على ضهرك وانتي لسه صغيره بعد ما ابوكي مات عشان تفضل شركة ابوكي موجودة.
, (نور لسه محكتش لميرا على انها هي يعني برق وكده وكمان نور متعرفش ان ميرا رايحه الحفله)
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما في المكان المجهول اللي روحناه المرة اللي فاتت و كان نفس الاتنين قاعدين بس المرة دي مش بيتفقوا و يخطتوا..لا دول بدأو ينفذوا خطتهم٣ نقطة
, مجهول 1:جهزت الرجاله.
, مجهول 2:كل حاجه جهزه يا روؤف بيه.
, روؤف بشر:كويس جداً يا فتحي.
, فتحي:بس انت ليه يا بيه عاوز تقتله و تقتل عيلته.
, روؤف بشر و جنون:عشان هو السبب في تدمير عيلتي انا٥ نقطةيبقى انا لازم ادمر عيلته زي ماهو دمرلي عيلتي.
, فتحي بستفسار و فضول:ازاي يعني.
, روؤف بزعيق:انت ملكش دعوة بأي حاجه٤ نقطةانتَ تنفذ اللي انا بقوله و بس و لو الحكايه دي نجحت هديك ازيد من الفلوس اللي احنا متفقين عليها.
, فتحي بطمع و جشع:طبعاً يا بيه هنهجم واقتلهملك كلهم في الحفله.
, روؤف:لا انا عاوزك بس تحاوطهم وانا اللي هقتلهم بأيدي انتَ فاهم.
, فتحي:فاهم يا باشا٤ نقطةاقتلهم انتَ و اهو ترتاح٥ نقطةو ضحكوا هما الاتنين ونسيو عذاب ربهم في الأخرة.. عندما قال لعباده عدم نفس بقتل نفس بدون حق وهذه كانت احد الكبائر.
, روؤف بحقد وشر:نهايتك قربت يا١٣ نقطةاحمد.
 
٦

ذهب الجميع للحفله وكان طبعاً اولهم سيف الدين و عيلته عشان يستقبلو الحضور..و كانت سحر واقفة جنب سيف و هي بتبتسم للحضور٤ نقطة
, سحر ببتسامه:أخيراً يا سيف هشوف سارة و فاطمه.
, سيف الدين:و انا كمان فرحان اني هشوف احمد و اكمل من تاني.
, سحر:فعلاً بقالنا سنين مشفناهمش.
, يامن بفضول:هما مين دول يا بابا اللي انت و ماما مشوفتهمش.
, سيف:صحابنا من و احنا صغيرين٣ نقطةو بالاهص صحاب عمري..احمد غريب و اكمل التهامي٣ نقطة
, ريان بتفاجئ:ايه ده يا بابا انت تعرف اللواء احمد و رئيس المخابرات.
, سيف:طبعاً يا ابني دول صحابي من واحنا صغيرين و مراتتهم صحاب امك بردو.
, ريان:انا اول مره اعرف ده.
, اسر:و انا بردو.
, سيف:اديكد عرفتم.
, سحر:هما خلاص زمنهم جايين و على وصول.
, اسر:انا مش مصدق رئيس شغلنا يكون صاحب عمي.
, ريان بضحك:صدق يا خويا.
, سيف.اهم وصلوا.
, سحر:فين٣ نقطةو هنا انتبه ريان و اسر و لفوا عشان يشفوهم٣ نقطةو بالفعل لقى زي ما قال ريا اللوا احمد و رئيس المخابرات اكمل و هما بيحضنوا سيف٣ نقطة
, اكمل:عاش من شافك يا صاحبي.
, سيف بحب اخوي صادق:واحشتوني اوي٤ نقطةبجد الحياة من غيركم وحشه اوي.
, سحر بدموع:واحشتيني اوي يا سارة انتي و فاطمه.
, فاطمه:انتي اكتر يا حبيبتي.
, سارة:واحشتينا اوي يا سحر.
, يامن:مش تعرفونا.
, اسر:ايوه هو احنا هوا ولا ايه يا جدعان٣ نقطة
, سيف:دول اكتر من صحابي دول اخواتي ده اللواء احمد غريب و ده رئيس المخابرات اكمل التهامي طبعاً انتم تعرفوهم كويس.
, ريان:اكيد يا بابا.
, اسر بمزاح:و القمامير دول مين.
, سحر بضحك:هههههههههههه دول يا سيدي اخواتي و عشرة عمري٣ نقطةدي سارة مرات احمد ودي فاطمه مرات اكمل و اخت احمد.
, سارة:بس ايه ده انتوا خلفتوا..
, سيف بمزاح:ايه ده انتي مش واثقة في اخوكي ولا ايه يا سارة.
, سارة بضحك:هههههههههههههههه٣ نقطةلا واثقة..
, فاطمه:**** يخليهملكم يا رب.
, سارة:طب عرفنا بيهم بقى.
, سيف:دا ابني الكبير ريان.
, ريان:اتشرفت بمعرفت حضرتكم.
, سحر:ودا ابننا التاني اسر.
, اسر:اتشرفت بيكم يا قمرات.
, سارة و فاطمه:دا انتَ بتعاكس بقى.
, اسر:اوعوا تفهموني صح.
, سارة و فاطمه:هههههههههههههههههههه.
, سيف بضحك:ههههههههههههههه٣ نقطةخلي بالك يا اسر احمد و اكمل هيخلصوا عليك.
, اسر بدهشة:ليه.
, يامن بضحك:ههههههههههههه..بص وراك و انتَ تعرف٤ نقطةبص ليهم اسر بستغراب فراخ لف ورا و اتصدم٣ نقطةفهو لقى احمد و اكمل بيطلعوا دخان من كل زاويه٤ نقطة
, اكمل بغضب:كنت بتقول عن مراتي ايه يا اسر٤ نقطة
, احمد:بقى مراتي انا قمر٣ نقطةبتعاكس مراتي بردو صح.
, اكمل:دا انا هربيك في الشغل بس اصبر عليا٤ نقطة
, اسر بخوف:انا عملت حاجه انا كنت بهزر اهدوا بس كده٦ نقطةثم اكمل اسر كلامه لنفسه٣ نقطة:دول بيحضروا امتى دول٤ نقطةالكل فضل يضحك عليه..
, احمد بضحك:ههههههههههههههه٣ نقطةاحنا مش هنزعل منك انتَ ابني زي ما انتَ ابن سيف.
, اكمل:ده صح يا اسر.
, اسر:يعني انا مش هتنفخ في الشغل بكره.
, سارة:لا يا حبيبي محدش هيكلمك.
, فاطمه:لو كلموك قولنا انتَ بس.
, اسر:حبايب قلبي.
, احمد و اكمل:تاني يا اسر..
, اسر:اهو قفلت بوقي اهو٣ نقطةو راح رفع ايده على فمه و كتمه٣ نقطة
, سحر بتذكر:اومال فين بناتكم انا مشوفتهمش هما مجوش معاكم.
, سارة وهي بتدور على حد:لا جم معانا٣ نقطةبس انا مش عارفه راحوا فين كانوا هنا دلوقتي.
, فاطمه:اهم دخلوا٤ نقطةو مرة واحدة الكل بص و الكل اتصدم بجمالهم٣ نقطةو طبعاً بالفساتين كانوا زي الأميرات٤ نقطةكان ريان اول ماشاف اسيل فضل باصص في عينيها مش عارف يحدد لون ليهم و مقدرش يشيل عينيه من عليها و فضل قلبه يدق جامد بس هو طبعاً انكر ده٤ نقطةاما اسر اول ماشاف نوران او زي ما قال عليها حورية اتت من المحيط٣ نقطةاعجب بيها ومكنش قادر هو كمان يشيل عينيه من عليها٤ نقطةاما يامن فأتصدم من اللي شافه و قال.
, يامن بصدمة:هو انتي.
, ٧ نقطة:هو انتَ.
, يامن:انتي بتعملي ايه هنا.
, ٦ نقطة:هو انتَ مراقبني ولا ايه٤ نقطةسايب الجامعه كلها و جاي ورايا الحفله كمان انا مشوفتش في البجاحة قد كده٣ نقطة
,
, يامن:انتي اللي مراقباني شكلك اصلاً٣ نقطةانا صاحب الحفله.
, ٥ نقطةبسخرية:انتَ ازاي بس اللي اعرفوا ان صاحب الحفله انكل سيف الدين صاحب بابا٤ نقطةانتَ بقى عمو يا اخ٣ نقطة
, يامن بصدمه:ايه٤ نقطةو هنا تدخل سيف قبل ان يحصل مشده بين الأتنين و قال محولاً ملطف الأجواء.
, سيف:انتَ تعرف ميرا يا يامن.
, يامن:ميرا مين هو انتي اسمك ميرا.
, سحر بتعجب:ازاي تعرفها و متعرفش اسمها.
, احمد:انتي قابلتيه فين يا ميرا.
, ميرا بستغراب:قابلتوا في الجامعة يا بابا.
, سيف:و انتَ يا يامن تعرفها منين.
, يامن بستهزاء:ابدا يا بابا اصل حصل موقف و شدينا مع بعض٤ نقطةبس محصلش حاجه يعني٣ نقطة
, سحر و سارة بفضول:وايه هو الموقف ده.
, اسيل بستهزاء و برود:أبداً اصل هو و صاحبه خبط في ميرا وصاحبتها فراحت بنتك هزأته وهو هزأها و الموضوع انتهى.
, يامن بتساؤل:هو انتي معانا في الجامعه.
, ميرا بستغراب:انتي عرفتي منين اللي حصل يا اسيل.
, اسيل:مش تكوني اختي و معرفش عنك حاجه.
, ريان في نفسه:دي طلعت مغروره مش عارف دي مغروره على ايه..(دا😒 على اساس انك متواضع يعني)٣ نقطةمش عارف على حلاوة امك دي ولا عيونك الحلوه ايه اللي انا بقوله ده هي عملت فيا ايه انشف كده يا ريان٤ نقطةثم تكلم بس المرة دي موجه كلامه لأسر٣ نقطة
, ريان:اسر٣ نقطةاسر انتَ يالا٥ نقطةولكن لا حياة لمن تنادي لانه اصلاً مكنش مركز معاه اصلاَ فراح ريان باصص للمكان اللي باصص عليه اسر و لقاه باصص على بنت كانت واقفه جنب اسيل راح ضربه على قفاه.
, ريان:ايه يا عم مالك كده مش معانا ليه.
, اسر بغضب وهو بيحسس على قفاه:ايه يا عم ده٣ نقطةايدك طرشه كدا ليه كان لازم تضرب يعني.
, ريان ببرود:ما هو انتَ اللي مش مركز.
, اسر بغيظ:يا عم منا معاك اهو.
, ريان بمكر:اومال مين المزه اللي كنت باصص عليها دي.
, اسر بغير:اوعى تتكلم عليها تاني يا ريان انتَ سامع.
, ريان بستغراب:و انتَ مالك اتنرفزت ليه كده.
, اسر بغير:انا قلت ليك ملكش دعوه بيها.
, ريان:خلاص يا عم عرفنا.
, اسر:اه صح انت كنت عاوزني في ايه.
, ريان:البت بنت اللواء احمد مغرورة اوي و شايفه نفسها اوي.
, اسر بسخرية:لا و انتَ ما شاء **** متواضع٤ نقطةوكان لسه ريان هيرد عليه لكن سكت لما قال سيف الدين مقاطعهم٣ نقطة
, سيف:يالا ندخل جوا يا جماعه٤ نقطةهنا قالت اسيل لمامتها٣ نقطة
, سيل:ماما انا و نوران هنستنى ادم و محمد هنا عشان هما بيشوفوا مكان يركنوا فيه العربيات ماشي.
, سارة:ماشي يا حبيبتي٣ نقطةو راحت سارة قعدت معاهم راحت فاطمه اتكلمت و قالت٣ نقطة
, فاطمة:اومال فين البنات يا سارة.
, سارة:مستنين ادم و محمد برا٤ نقطةاومئت لها فاطمة و بعدها قعدوا يتكلموا مع الباقية٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, عند اسيل و نوران٤ نقطة
, نوران:اسيل لحظتي اللي انا ملحظاه.
, اسيل:قصدك الشابين ولاد عمو سيف.
, نوران:ايوه.
, اسيل:سيبك منهم.
, نوران:انا سمعت انهم ضباط في المخابرات.
, اسيل:اكيد عرفتي عشان عمو اكمل رئيسهم.
, نوران:صح فعلاً لأن انا سمعت بابا بيقول انهم افضل ضباط مخابرات و انهم.
, اسيل مقاطعاهم:و انهم القناص والنمر صح.
, نوران: مفيش حاجه بتخفه عنك أبداً يا فهد.
, اسيل:سيبك منهم و تعالي نشوف محمد و ادم اتأخروا ليه.
, نوران:عندك حق يلا٤ نقطةو طلعت اسيل و نوران يشوفوا محمد و ادم برا و كان ريان و اسر بيرقبوهم و طلعوا وراهم كمان و هما مش عارفين هما ليه بيعملوا كده.
, اسيل:انا شفت ادم اهو تعالي نروحله.
, نوران:يلا بينا.
, ريان بغيرة:هي رايحه ناحية الواد ده ليه.
, اسر بنفس الغيرة:عندك حق و مين الواد ده.
, ريان بستغراب:استنى لحظه..و هو احنا غيرانين ليه.
, اسر:مش عارف هو احنا وقعنا من اول نظره ولا ايه.
, ريان و هو بينفي الكلام ده:ايه يا عم ده لا طبعاً احنا عارفين ان البنات مش بتوع حب و الكلام ده٣ نقطةكل اساسيتهم و اهتمامهم الفلوس و المظاهر و بس.
, اسر هو الأخر متجاهل قلبه:عندك حق بس طبعاً مش هيحصل حاجه لو عرفنا دا مين.
, ريان:طبعاً لازم٣ نقطةهما دلوقتي يقربونا يبقى لازم نخلي بالنا منهم.
, اسر:فعلاً ومتنساش انهم ضعاف و مش هيقدرو يقفوا قدام حد لو ضايقهم.
, (😏 معلش عذراكم منتوا متعرفوش هما مين اااااه لو عرفتوا دول مين مش بعيد تتشلوا😏😌).
, ٣ نقطةاما عند اسيل و نوران٤ نقطة
, نوران:ادم اتأخرتم كده ليه و فين محمد.
, ادم:محمد بيطمن على والدته في التلفون وانا مستنيه.
, نوران بمزاح:و أنتَ يا عسل مش خايف لبنت تشقطك.
, ادم بغمزة:وهو حد يقدر يشقطني و انتي موجوده بردو يا قمر.
, نوران و هي بتحضن ايده وده شعلل لأسر براكين تنفحر بحمم و اشعله اكتر لما سمعها بتقول٣ نقطة
, نوران بمرح:حبيبي يا دومي انتَ والله٣ نقطةقلبي انتَ قلبي٣ نقطة
, ادم بحب اخوي صادق:و انا بحبك يا حبيبت و روح قلب دومي.
, اسيل ببرود:خلصتوا جو عمر و سلمى ولا لسه.
, ادم بمزاح:اااااااه ياختي خلصنا.
, اسيل ببرود:طب انا هشوف محمد خلص ولا٦ نقطةو لسه هتكمل كلامها لقت محمد حاطت ايد على كتفها وبيقول ليهم٣ نقطة
, محمد بمزاح:كنت بتجيبوا في سرتي صح.
, اسيل:طنط عامله ايه يا محمد.
, محمد:الحمد لله بخير بفضله.
, ادم:اطمنت عليها.
, محمد:اه كنت بشوف فاتن ادتها العلاج ولا لا(فاتن دي الممرضه اللي محمد جايبها لوالدته عشان هي مريضه بالقلب٣ نقطة).
, نوران:صحتها عامله ايه دلوقتي يا محمد.
, محمد:الحمد لله بقت احسن.
, اسيل:طب يلا ندخل جوا.
, محمد وهو بيمسكها من خدودها:طب يلا يا لمضه..
, اسيل برفع حاجب:لمضة٣ نقطةشيل ايدك يا بابا بس كده انتَ هتاخد عليا ولا ايه٣ نقطة
, محمد بمشاكسة:هي بقت كده٣ نقطةطب اهو٣ نقطةو راح منحكش ليها شعرها٣ نقطة
, اسيل:ابو شكلك يا محمد ياخي ده احنا في مكان مليان ناس٣ نقطةكتك القرف٣ نقطة
, محمد بضحك:هههههههههههه٣ نقطةخلاص متزعليش٣ نقطة
, نوران بغيظ:انتَ ياض ملكش دعوة بصاحبتي يا حزمة قديمة انتَ٣ نقطةكتك القرف بوظت تسريحة صاحبتي..تعالي يا سيلو اعدلك شعرك٣ نقطة
, اسيل ببرود:تمام يا محمد تمام٣ نقطةاحذر مني بقى الأيام الجاية٣ نقطةاحذر٣ نقطة
, محمد بتوجس:مش مطمنلك٣ نقطة
, ادم بشماته:تستاهل اللي هيحصلك على ايديها٣ نقطة
, محمد و قد فهم كلام ادم:لا خلاص و**** مش هعمل كده تاني٣ نقطةاوعى تزعل يا كبير احتا اسفين و ادي راسك ابوسها اهي٣ نقطةو باس راسها من فوق٤ نقطةو كمل طلامه بهمس و هو بيقول..:الواحد صغير على الغضروف يجي ليه في السن ده٣ نقطةدي اخر مرة هزرت معاها هزار رخم خلتني احري خمسين لفه في الساحة٤ نقطةو طبعاً كل ده كان بيحصل قدام ريان و هو مش فاهم هو عاوز يضرب محمد ليه.
, ريان بغضب:هو لمس كتفها ليه و مسكها من خدودها كمان٤ نقطةلا و بيبوس راسها٣ نقطة
, اسر بغيرة:لا و التاني مش عاوز ينزل ايده من كتفها لا وايه هي مستمتعه بده و حاضنه ايديه و لازقة ليه٣ نقطة
, احد عمال الحفله:ريان بيه اسر بيه سيف بيه عاوزكم جوا.
, ريان:يلا يا عم ندخل لحسن انا هتنقط و مش بعيد ارتكب جناية.
, اسر:عندك حق٣ نقطةو هو احنا اصلاً شغلين بالنا ليه..ده احنا حتى لسه شيفينهم من كام دقيقة٣ نقطةيلا ندخل٣ نقطةو دخل ريان و اسر و بعدها بشويه دخلت وراهم اسيل و صحابها.
, سحر بفضول:اومال مين الشابين اللي مع اسيل و. نوران دول يا سارة٣ نقطةدول اجوازتهم٣ نقطةو طبعاً ريان و اسر هما كمان هيموتو ويعرفو دول مين.. و بأخر كلام سحر حسوا ان قلبهم وقع و اتمنوا ميكونش كلام سحر مظبوط و هنا انتبهوا لرد سارة ز هي بتقول٣ نقطة
, سارة لسه هتقولها لقت احمد بيقول:اما اعرفك بقى يا سيف على ولادي.
, سيف بستغراب:بس انا اللي اعرفوا انك مخلف بنات بس انتَ و اكمل.
, احمد:ايوه فعلاً.
, سيف بمقاطعة:اومال دول ولادك ازاي.
, اكمل بغيظ:يا ابني اديله فرصه يقولك طيب انتَ لسه متسرع كده و مش بتصبر خالص٣ نقطةالخصله دي مراحتش مع السنين دي كلها٤ نقطة
, سيف بضحك:هههههههههههه٤ نقطةخلاص سكت اهو قول بقى.
, احمد:ده يا سيدي٣ نقطةو هو بيشاور على محمد٣ نقطةيبقى ابن صاحب عزيز عليا بس **** افتكره و من ساعتها و هو زي ابني بضبط.
, محمد بحترام:اتشرفت بمعرفتك يا سيف بيه.
, سيف بضحك:هههههههههههه٣ نقطةلا دا انتَ تقولي يا عمي و تقول لسحر مراتي يا خالتو على طول٣ نقطةولا احنا مش قد المقام.
, محمد بتسرع:لا و**** اللي عمي احمد بيحبهم انا كمان بحبهم اتشرفت بمعرفتك يا عمي.
, سيف:ايوه كده تبقى حبيبي.
, اكمل:و ده ادم ابن سمر اخت فاطمه ما انتَ عارف و اخو نوران في الرضاعه وانا بعتبره زي ابني بضبط.
, اسرلنفسه:هو انا ليه ارتحت لما عرفت ان ادم ده بيكون اخو نوران٣ نقطة(شكلك وقعت يا نمر و محدش سمى عليك)
, سيف:ااه طبعاً اومال هي فين و فين جوزها.
, ادم بحزن:بابا و ماما تعيش انتَ.
, سيف بحزن:البقاء لله انا اسف يا ابني مكنتش اعرف٣ نقطةو قاطعه ادم قائلاً:لا انتَ مش غلطان يا عمي ثم اكمل بمزاح٣ نقطةانا اكيد اقدر اقولك يا عمي صح.
, سيف بضحك على هذا الفتى المرح:هههههههههههه٣ نقطةهههههههههههه ايوه طبعاً يا ابني٥ نقطةاما بقى عند ميرا فهي طول الوقت باصه في الأرض و حاسه ان حد باصص عليها٤ نقطةو فعلاً يامن مشلش عينيه من عليها خالص قال لنفسه٣ نقطة
, يامن:هو انا مش قادر اشيل عيني من عليكي ليه٣ نقطةليه قلبي بيدق لما اشوفك هو انا شكلي حبيتك ولا ايه شكلي كده وقعت و محدش سمى عليا٥ نقطةثم اكمل بصوت منخفض لم يسمعه غير ميرا٣ نقطةيخرب بيت جمال امك٥ نقطةاما ميرا كان خدودها حمرت من كتر الخجل و لما سمعته طلع منها ضحكه معرفتش تمسكها.
, يامن بغزل:و**** عسل٤ نقطةو هنا ميرا بصتله بكسوف و هو بصلها بحب.
, اما ميرا لنفسها:هو انا ليه مرتحاله كده حاسه اني اعرفه من زمان انا اول مرة مفهمش حاجه٤ نقطةو فضلوا يبصوا لبعض و هما حاسين بمشاعر غريبه لاول مرة يحسوها هما الأتنين٤ نقطةو بعد مدة بسيطة جه معتز و دخل عليهم و قال٣ نقطة
, معتز:مساء الخير عليكم يا جماعة٣ نقطة
, سحر:ازيك يا معتز يا حبيبي اتأخرت كده ليه٣ نقطة
, معتز:معلش يا سوسو الطريق بقى و الزحمة بتاعت مصر٣ نقطة
, سيف:طب تعالى اقعد يا ابني..و صحيح اومال فين ابوك مجاش ليه..
, معتز و هو بيقعد جنب يامن:منتا عارف الحج يا عمي بياخد علاجه و ينام بدري هو بعتلكم سلامه و بيبارك ليك كمان٣ نقطة
, سيف:صحيح نسيت اعرفك يا معتز دول٣ نقطةو بدأ سيف يعرف معتز على عيلة احمد و عيلة اكمل٤ نقطة
, معتز ببتسامة:اشترفت بيكم٣ نقطة
, اكمل:احنا اكتر يا ابني٣ نقطة
, احمد بضحك:هههههههههههه٣ نقطةانتَ بقى الشاب التاني اللي اتهانقت بنتي معاك الصبح٣ نقطة
, معتز بضحك:هههههههههههه٣ نقطةطب بذمتك يا عمي ده شكل شخص يتخانق٣ نقطةبقى وش البيبي فيس ده وش خناقات٣ نقطة
, ميرا بسخرية و همس:حوش ياض البراءة بتنور منك٣ نقطة
, معتز بمرح و قد سمعها:تسلم يا ابو الصحاب والله٣ نقطةو هنا انتبه معتز ليامن اللي كان سرحان و باصص لناحية معينه فخد باله معتز هو باصص لمين فقال له و هو بيخبطه عشان يفوق٣ نقطة
, معتز بغمزة:ايه يا عم هي الصنارة غمزت ولا ايه.
, يامن بسرحان:شكلها كده اخوك وقع باينله كده٤ نقطة
, معتز بستغراب:كده من اول نظره.
, يامن موضح:لا من النظره التانية٣ نقطةانتَ نسيت ان انا قبلتها في الجامعه الاول.
, معتز بتذكر:عندك حق٣ نقطةواد انتَ هتستهبل..هو ايه اللي من النظرة التانية٣ نقطةانا اعرف المسلسل الهندي بس بالاسم ده لكن واقع و حقيقة من دي لا٣ نقطةفوق يابا مش ناقصين تخلف..ممكن يكون اعجاب مش اكتر٣ نقطة
, يامن بحيرة:مش عارف٣ نقطة
, معتز بتذكر:بس تعرف ياض يا يامن فكرتني هي كان معاها صحبتها المسالمة الهادية دي٥ نقطةو كان معتز لسه بيلف لقى نور داخله من باب القاعه..
, معتز بصدمه:ايه اللي جابها هنا دي هي بتيجي على السيرة ولا ايه٣ نقطةثم وحه كلامه ليامن٤ نقطة: انتَ عزمتها يا يامن.
, يامن بجهل:عازم مين يا عم.
, معتز بستغراب:البنت صاحبة ميرا اللي كانت بتسكتها لما كانت بتزعق حتى بص٣ نقطةو لف يامن وشه و لقى نور بتدور على حد ثم قال٣ نقطة
, يامن:عندك حق بس هي مين اللي عازمها انا معرفهاش هعزمها ازاي٣ نقطةو هي بتدور على مين.
, معتز بسرحان في جمالها الهادى اللي زي الملايكه:مش عارف٤ نقطةثم سمعه سيف الدين بيقول برق يا برق.
, يامن:ايه ده يا بابا انت عازم برق على الحفله.
, معتز:اوعى يكون برق اللي في بالي.
, سيف:ايوه اللي في بالك هي برق الاقتصاد.
, معنز بفضول:هو فين.
, سيف:واقفه هناك و راح سيف نده تاني ليها٣ نقطة:برق٣ نقطةاه صح اما اناديها بأسمها الحقيقي نور يا نور٣ نقطةو كانت الصدمه حليفه لتلات اشخاص و هما ميرا و معتز و يامن.
, ميرا بستغراب هي فعلاً البرق بس هي مقلتليش(لأنها كانت بتابع اعمال نور او كما تسمى في مجال الأقتصاد البرق لأنها كانت معجبه بطريقة شغلها).
, معتز بصدمه:بقى البرق حديث الصحافه يبقى بنت لا و ايه كمان لسه في تانية جامعه لا و قمر و عسل٤ نقطةثم اكمل بغيرة و اكيد كانت بتقعد مع رجاله في الشغل٤ نقطة(فعلاً معتز بيغير عليها لأنه من ساعت ماشفها مع ميرا في الجامعه وهو دايماً بيفكر فيها )٣ نقطةاما نور اول ما شافت سيف راحتلوا و مخدتش بالها بميرا ثم قالت..
, نور ببتسامة:ازيك يا انكل عامل ايه٣ نقطةمبارك على الصفقة يا انكل
, سيف:**** يبارك فيمي يا حبيبتي٣ نقطةالحمد لله انا بخير بفضله يا برق يا بنتي ولا اقولك يا نور احسن.
, نور ببتسامه صادقه لأنها حبت سيف زي والدها:اللي يريحك يا عمي شوف انتَ عاوز تقولي نور ولا برق.
, ميرا:نور.
, نور بدهشة:ميرا انتي بتعملي ايه هنا.
, ميرا بعتاب:مهو دا السؤال اللي كنت هقوله ليكي بس انا عرفت الجواب من بره اصل صاحبتي مقالتش ليا هي مين و خبت عليا.
, نور بسرعه عشان متخسرش صاحبتها لأنها حبت نور جدا زي اختها بضبط:لا و**** متفهميش غلط انا كنت هقولك و**** بس مجتش الفرصة..
, ميرا سمحتها لما حست بصدق في كلامها:خلاص مسمحاكي٤ نقطةو راحت نور حضنت ميرا و الكل كان مبتسم للموقف ده و بعد ثواني بعدوا عن بعض فقالت ميرا..
, ميرا:احب اعرفك بقى بعيلتي.
, نور:قوليلي دا انا عندي فضول اعرف مين اللي مستحمل المصيبه دي.
, ميرا بضحك:هههههههههههه ماشي يا ستي احب اعرفك دي اختي اسيل.
, نور:انتي اكيد الي بتقوللها يا نجمه صح.
, اسيل:صح انتي بقى نور اللي خبطي فيها في الجامعه صح.
, نور:ايوه انا.
, ميرا مكمله:و دي مامتي مدام سارة.
, نور بأدب:اتشرفت بحضرتك يا طنط.
, سارة بحب:انا اللي اتشرفت بيكي يا حبيبتي و متقوليش بقى طنط قوليلي ماما مش ان زي مامتك.
, نور:طبعاً يا ماما.
, ميرا:و دا يا ستي حبيب قلبي بابا اللوا احمد غريب.
, نور:اتشرفت بمعرفتك يا عمي.
, احمد: انا اكتر يا بنتي.
, ميرا:و ده محمد اخويا.
, نور: اهلا بيك يا استاذ محمد.
, محمد:استاذ ايه بقى انا زي اخوكي يعني تقوليلي يا محمد بس.
, نور ببتسامه:ماشي يا محمد.
, محمد:شاطره يا نوري٤ نقطةاما معتز فكان هيطق من الغيرة وبذات لما قالها يا نوري بس مقدرش يتكلم٤ نقطةو طبعاً ميرا عرفتها على الكل٥ نقطةو جه معاد رقصة الثنائي قام كل زوج و خد مراته و قام محمد و ادم و خدوا اسيل و نوران و ريان و اسر هيطقوا ثم قال اسر لريان..
, اسر بتهكم:و احنا هنفضل ذي المطلقين كده ولا ايه.
, ريان:هنعمل ايه يعني.
, اسر بتفكير:انا جتلي فكره عشان نرقص معاهم ايه رأيك.
, ريان:اتحفنا بأفكارك.
, اسر:بص ياعم١٢ نقطةو بعد مدة٣ نقطة
, ريان:موافق٤ نقطةو بعدها جه لادم و محمد تلفون واطرو يخرجوا بره الحفله ساعتها ريان و اسر استغلوا الوقت ده وراحوا ناحية اسيل و نوران.
, ريان:انسه اسيل احنا متعرفناش ببعض كويس ينفع نتعرف على بعض و احنا بنرقص فاتسمحيلي بالرقصه دي.
, اسيل:موافقه.
, اما عند اسر:انسه نوران لو مش رزاله ينفع ارقص معاكي.
, نوران:ههههههههههه معنديش مانع.
, اسيل ببرود:مكنش لازم انتَ و اخوك تخلي حد يتصل بمحمد و ادم عشان تطلعوهم و تيجوا ترقصوا معانا.
, ريان بضحكه لا تليق إلا به:هو احنا كنا مكشوفين اوي كده.
, اسيل:انا عارفه كل اللي بيحصل حواليا كويس شغلي علمني كده.
, ريان بستغراب من نبرة الثقه اللي فيها و قال لنفسه:واثقه من نفسها اوي البنت دي٤ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ٣ نقطةاما عند الثنائي المرح اسر ونوران٤ نقطة
, اسر:هو انتي مخطوبه يا نوران.
, نوران:لا٣ نقطةكان اسر مش عارف هو فرح ليه لما عرف انها مش مخطوبه.
, نوران بمزاح:هي الحفله دي انتم عاملينها من غير اكل ولا ايه.
, اسر:مش عارف و**** البوفيه مفتحش ليه لدلوقتي.
, ٣ نقطة(عيال فصيله اوي نسيبهم يتكلموا عن الاكل٣ نقطةفعلاً ما جمع إلا ما وافق)٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ٣ نقطةاما يامن فطلب من ميرا انها ترقص معاه٤ نقطة
, يامن:ممكن تسمحيلي بالرقص ديه.
, ميرا بكسوف:طبعاً و خدها و راحو يرقصوا.
, ميرا:انا اسفه على اللي انا قولته عليك في الجامعه.
, يامن.متتأسفيش انتي معملتيش حاجه غلط انا اللي غلطان أنا اللي اسف لأن انا اللي خبط فيكي.
, ميرا ببتسامة:و انا مسمحاك.
, يامن:يعني افهم من كده انك موافقه اننا نكون صحاب صح.
, ميرا:موفقه.
, يامن بغزل و بصوت واطي:و**** عسل.
, ميرا سمعته بس مبينتش ده:بتقول حاجه يا يامن٦ نقطةيا **** هو انا اسمي حلو كده قال هذا الكلام يامن و فضل سرحان في صوتها و هي بتنطق اسمه لحاد ما هي حركته حركه بسيطه من كتفه عشان يفوق و قالت٣ نقطة
, ميرا:انتَ روحت فين يا ابني.
, يامن بسرحان:قوليه تاني.
, ميرا بستغراب:هو ايه.
, يامن:اسمي.
, ميرا:ليه.
, يامن وهو بيغمزلها:اصله حلو اوي من بوقك٣ نقطةو هنا ميرا اتكسفت و خدودها احمرت.
, يامن بمشاكسة:ياخواتي عسل و انتي شبه الطماطمايه كده٤ نقطةونسبهم بقى و نروح نشوف معتز..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ٤ نقطةعند معتز٦ نقطة
, معتز لنفسه اما اقوم ارقص معاها.
, معتز: نور تسمحيلي.
, نور:عاوز حاجه يا معتز٥ نقطةحتى معتز سرح في اسمه وهي بتنطقه.
, نور:انتَ يا ابني رحت فين.
, معتز:ها ايه تسمحيلي برقصه دي.
, نور ببتسامه:طبعاً.
, وراحو يرقصو وهما بيرقصو قال لها معتز:شكلك زي الملايكه بالفستان ده.
, نور اتكسفت:شكراً.
, معتز لنفسه:انا مش عارف انا حبيتك امتى بس انا لازم اعرف إذا كنتي بتحبيني ولا لا.
, نور و هي سرحانه فيه:انا مش عارفه حبيتك امتي و انا مشوفتكش غير مره واحدة و دي التانيه بس انا خايفه تكون مابتحبنيش انا هسيب الموضوع ده للربنا و للقدر٤ نقطةو فضل كل ثنائي يرقص لحاد ما جم مهدمين اللذات و طبعاً مين غيرهم امجد الديب ومراته سرين و بنته المغروره سيلا٣ نقطةو طبعاً الملاك نورين(دي طبعا الطيبه اللي فيهم).
, سيلا بغيظ:شايفه يا ماما قولت ليكي نيجي بدري اهو ريان بيرقص مع بنت تانيه.
, سرين بمكر:متزعليش يا حبيبتي تبقي ترقصي معاه في الرقصه التانيه.
, سيلا:ماشي يا ماما.
, سرين بحقد:شايفه بيرقصوا ازاي يا امجد.
, امجد:شايف متقلقيش انا هندمهم كلهم.
, سرين:تعالى نرقص يا امجد.
, امجد:تعالي يلا.
, نورين:سيلا انا عارفه ان جواكي نضيفه متسمعيش كلام ماما ريان عمره ما هيحبك هو بيعتبرك زي اخته.
, سيلا بنرفزه:قولي بقى انك غيرانه مني عشان انا هتجوزه هو٣ نقطةما هو انتي مبتحبنيش.
, نورين بحزن:انا يا سيلا مبحبكيش شكراً يا اختي يا تؤامي٥ نقطةو سابتها ومشيت. .
, سيلا بحزن من جواها:ايه اللي انا قولته لنورين ده اما اقوم اصالحها انا مكنش قصدي اضايقها٤ نقطةاما نورين فكانت بتعيط على كلام اختها لأنه جرحها و في الوقت ده كان معدي ادم عشان يبعد عن الدوشه بعد ما شاف اسر بيرقص مع نوران و سمع صوت حد بيعيط.
, فقال محمد:في حاجه يا انسه٣ نقطةاتخضت نورين و لفت وشها ليه:خضتني يا اخ.
, محمد بضحك:هههههههههههههههههه انا اسف مكنش قصدي.
, نورين و قد نسيت حزنها و مسحت دموعها و قالت:حصل خير.
, محمد:لو مش غلاسه ينفع اعرف انتي كنتي بتعيطي ليه.
, نورين و حاسة من ناحيته براحه: اصل اتخنقت انا و اختي.
, محمد بمشاكسه:بقى الجميل ده بيتخانق٤ نقطةنورين اتكسفت و بصت في الأرض.
, محمد ببتسامة:نسيت اعرفك بيا المقدم محمد معاكي.
, نورين:تشرفت بيك و انا نورين٣ نقطةبس تعرف انا بحب الضباط اوي.
, محمد بغيرة:و بتحبيهم ليه بقى.
, نورين استغربت من طريقته دي و قالت:مش قصدي انا قصدي في حمايتهم للبلد لشجاعتهم كده يعني.
, محمد برتياح:اااااه فهمتك.
, نورين:ليه انتَ كنت فاهم ايه.
, محمد مغير الموضوع:ما تيجي ترقصي معايا رقصه جوا ايه رأيك.
, نورين ببتسامه:موافقه يلا٤ نقطةاما سيلا فكانت و هي بتدور على نورين خبطت في شخص.
, سيلا بنرفزه:مش تفتح يا اعمى.
, شخص بنرفزة:احترمي نفسك و كمان انتي اللي ماشيه و مش مركزه.
, سيلا بنرفزه:انت كمان هتعرفني ابص فين دا انتَ غريب اوي٣ نقطةايه القرف ده.
, شخص بعند:قرف لمل يقرفك.
, سيلا و هي بترفع دمغها عشان تشوف الشخص ده اتصنمتم مكان و قالت سيلا بتوهان و عدم شعور٣ نقطة
, سيلا:ايه القمر ده.
, الشخص و فهم ثم قال بمكر:بتقولي حاجه يا انسه.
, سيلا بسرحان وابتسامه هبله:هااا.
, الشخص بضحك:هههههههههههه اساعدك ومد ليها ايده عشان يقومها من على الأرض و قومها ثم قال:انا ادم و انتي.
, سيلا:و انا سيلا.
, ادم:انا اسف عشان وقعتك على الأرض عاون المفروض انتي اللي تعتذري مش انا.
, سيلا بكسوف لأول مره:عندك حق انا اسفه.
, ادم:خلاص عادي المهم انك اعترفتي بغلطك و كمان انا عاوز اطلب منك طلب.
, سيلا بستغراب:طلب ايه.
, ادم:ينفع ترقصي معايا.
, سيلا بترحاب:اكيد طبعاً٤ نقطةو هما بيرقصوا قالت سيلا لنفسها هو انا ليه مهزأتوش لما وقعني و ازاي انا اعتذرت ليه٥ نقطةو ليه قلبي وقف اول لما شفتوا.
, ٣ نقطة(و هل يا ترى ستبعد سيلا عن حقد وكراهية والديها ولا للقدر رأي اخر)٤ نقطة
, اما ادم و هو بيكلم نفسه: انا ليه ارتحتلها و ليه قلبي بيدق جامد من قربها ليه كده٣ نقطةبس فستانها القصير ده معصبني اوي٣ نقطةيا ترى لبسها كله كده٣ نقطةو نسيبهم يرقصوا بقى٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, و نروح لمكان مخفي عن الحضور٤ نقطة
, شخص1:جهزت السلاح عشان تضرب على مرات احمد غريب لازم نقتله مراته الاول و بعد كده انتَ تصيبه في اي حتى عشان حركته تتشل سامع.
, شخص2:طبعا سامع انا جاهز.
, ٩ نقطةو بعد مرور بعض الوقت.
, شخص1:الريس فتحي بيقولك نفذ.
, شخص2:تمام.
, و جهز الشخص ده بندقيته و صوبها على الهدف و اول ما ضرب الرصاصه حصل شيئ غير متوقع و كانت صدمه للجميع قلب الحدث كله و هو٥ نقطة
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
٧

الشخص1:يلا الريس فتحي بيقولك نفذ٤ نقطةاومئ له القناص و بدأ بتصويب البندقيه على سارة و اول ما ضرب٥ نقطةجت الصدمه للكل٥ نقطةصحيح القناص صوب بالأتجاه الصحيح لكن جت في الشخص الغلط٣ نقطةحد تاني هو اللي خد الرصاصه و هي اسيل٣ نقطةايوة يا سادة اسيل هي اللي خدت الرصاصه بدل سارة٥ نقطة
, احمد بصدمه و هو بيمسكها قبل ما توقع:اسيل.
, سارة بصدمه و دموع و قالت بأعلى صوتها:بنتييييييييييييييييييييييي.
, نوران هي الأخرى:اسييييييييييييييييل٥ نقطةو هنا احس ريان ان قلبه وقع و مفقش من الصدمه لسه هل فعلاً حبها من اول نظرة هل **** عاقبه على اخطائه بطريقه دي١٢ نقطةو مازالت الصدمه للجميع و لكن افاقوا على صوت شخص من وراهم و هنا و بيقول٤ نقطة
, مجهول:ايه رائيك قتلت بنتك قدامك.
, احمد بصدمه اكبر: رؤوف انتَ اللي قتلت بنتي٣ نقطةثم اكمل بعصبيه٤ نقطة:ليييييه٣ نقطةعملت كده لييييييييييه٣ نقطةعملتلك ايه عشان تقتلي بنتي.
, رؤوف بغضب و صراخ هستيري:عشان انتَ قتلتلي عيلتي٤ نقطةثم اكمل بسخريه٥ نقطة: بس تعرف انا مكنتش هقتلك بنتك دلوقتي انا كنت هقتل حبيبت القلب حرمك المصون سارة هانم٣ نقطةبس اعمل ايه بقى بنتك هي اللي جت و خدت الطلقه بدالها.
, احمد بصراخ:قولت ليك كتير زمان ان انا ماليش دعوة بموت مراتك و ابنك ليه مش عاوز تصدقني.
, رؤوف بشر و بجنون:لا انتَ السبب لو كنت مضربتش مراتي بالنار كانت زمانها عايشه معايا٤ نقطةلو كنت مدبحتش ابني قدامها كان زمانه عايش دلوقتي..
, احمد:بس انا مقتلتهمش يا رؤوف٣ نقطةانا دخلت لقيت ابنك ميت و لسه هشوف مراتك لقتها اتقتلت.
, رؤوف بتصفيق:لا بس انتَ عرفت تلعبها صح٤ نقطةانا كنت هصدقك فعلاً لو انا مشوفتش بعيني لكن انا شوفتك في الكاميرا و انتَ ماسك المسدس و مصوبه عليها.
, احمد:مش انا اللي قتلتها و**** انا كنت بنقذها.
, رؤوف بصراخ:كدااااااب انا شوفتك بعيني بس زي ماحرقت قلبي زمان انا هحرقلك قلبك في بناتك ثم مسك نوران من رقبتها و صوب المسدس عليها.
, رؤوف بشر و جنون: مش دي بنتك التانيه انا هقتلها دلوقتي.
, فاطمه بدموع: لا دي مش٤ نقطة و كانت لسه هتكمل.
, قالت نوران بسرعه: ايوه انا بنته.
, اسر:نوران انتي بتعملي ايه٤ نقطةثم اكمل بعصبيه..سيبها حالاً وإلا هقتلك بأيدي لو حصلها حاجه.
, نوران بهدوء:و انتَ فاكر انك كده هتخوفني.
, رؤوف و هو بيشدها من شعرها:اسكتي خالص انا هقتلك دلوقتي و مش خايفه.
, اسر بعصبيه و صراخ:و**** العظيم لهقتلك و هندمك على اليوم اللي قربتلها فيه.
, رؤوف بسخريه:مش لو سيبتها تعيش٤ نقطةثم وجه الكلام لنوران و قال..:اتشهدي على روحك ثم امسك المسدس و لسه هيضرب بالنار على راس نوران٤ نقطةلكن سمع صوت خلاه يتصدم و مش هو لوحده لا ده الكل معاه٣ نقطة
, ٥ نقطة: مش عيب عليك تحاول تقتلها و انا موجودة..
, الجميع بصدمه وبصوت واحد:اسيل.
, رؤوف بصدمه:انتي ازاي عايشة..دا انتي مضروبه بالنار قدام عيني.
, نوران بسخريه:عيب عليك لما تفكر ان الفهد ممكن يموت بسهوله دي.
, رؤوف بصدمه اكبر:انتي الفهد.
, اسيل ببرود:ايوه٣ نقطةثم وجهت الكلام لنوران٣ نقطة: هو انتي عاوزه عزومه عشان تخلصي و تقفي قدامي يا استاذة نوران.
, اسر بغضب:و هي هتجيلك ازاي و هو مهددها بالمسدس.
, اسيل متجاهله كلام اسر:يلا يا نوران دلوقتي.
, نوران ببتسامه:امرك يا فهد٤ نقطةو مره واحدة قامت نوران قلبت السحر على الساحر و هي اللي ضربت رؤوف بمهارة لا تليق إلا بشخصية الذئب مسكت المسدس وصوبته عليه وهو في الأرض و قالت٤ نقطة
, نوران بسخريه:لعبت مع الناس الغلط يا رؤوف بيه٣ نقطةو كل ده تحت صدمة اسر و ريان و يامن و سيف و سحر و كمان ميرا لأنها اول مره تشوف شجاعة اختها وميرا في شغلهم..
, رؤوف بصدمه:ازاي٣ نقطةانتي مين و عملتي كده ازاي و فين الرجاله اللي انا مجهزهم عشان يضربوا نار عليكن.
, ٥ نقطة: لا متقلقش على رجالتك احنا عملنا معاهم الواجب وبزيادة كمان٥ نقطةده كان صوت ادم و محمد و هما داخلين عليهم.
, ادم:كله تمام يا فهد.
, اسيل:عفارم عليكم يا رجاله.
, رؤوف:انا مش قادر افهم انتي ازاي عرفتي بمخطتي.
, اسيل ببرود:مفيش حاجه بتخفى عليا دا حتى انا الفهد عيب في حقي بردو.
, نوران بسخريه:هو انتَ كنت فاكر هتقدر تقتلنا بسهوله اوي كده.
, رؤوف:انتم مين بضبط وايه اللي حصل.
, اسيل ببرود:اعرفك بيا معاك اسيل احمد غريب..
, نوران:و انا يا سيدي نوران اكمل التهامي..و كل ده تحت صدمة اسر و ريان و بصوت واحد: انتوا ازاي كده..
, نوران:هنشرح ليكم بعدين.
, اسيل ببرود:اما ايه اللي حصل ده٣ نقطةفأنا هحكيلك يا سيدي عشان منبقاش حرمينك من حاجه٣ نقطة
, نوران:احنا كنا في الاول مكناش نعرف بمخططك بقتل عمي احمد بس بسبب غبائك عرفنا.
, رؤوف:ازاي.
, اسيل:اقولك انا لما كان رجالتك بيركنو العربيه سمعتهم و هما بيتكلموا لأن انا كنت طالعه انادي ادم و محمد٣ نقطة
, Flash back..
, اسيل:هما راحو فين دول٥ نقطةو هي ماشيه وقع منها الحلق بتاعها وكانت بتدور عليه سمعت احد الأشخاص بيتكلموا.
, مجهول:خلص بسرعه يا محمود الريس فتحي بيقول ان رؤوف المنياوي بيه عاوز يخلص المهمه بسرعه.
, محمود:طيب يا حمدي بس هو ليه عاوز يقتل الراجل ده٤ نقطةدا انا سمعت بيقولوا عنه انه لوا في الداخليه.
, اسيل في نفسها:هما اكيد بيتكلموا عن بابا بس مين رؤوف ده و ليه عاوز يقتل بابا انا لازم اعرف كل حاجه٣ نقطةثم اجرت مكالمة تلفون لشخص و قالت:انا عاوزه اعرف معلومات عن واحد اسمه رؤوف المنياوي٣ نقطةشريط حياته كلها توصلي حالاً.
, الرد٨ نقطة:
, اسيل:تمام ثم قامت بتصال تاني و قالت:نوران تعاليلي دلوقتي عند الجراچ بس من غير ما حد يحس بيكي انتي سمعاني..و قفلت معاها و قالت لمحمد و ادم نفس الكلام٤ نقطةو بعد مدة و قد اجتمع الفريق٣ نقطة
, نوران:في ايه يا اسيل.
, اسيل:اسمعوا الكلام اللي بيتقال الاول.
, ادم بعدم فهم:كلام ايه يا اسيل اللي عاوزانا نسمعه ده.
, اسيل:ما انتَ لو سكت هتسمع٤ نقطةو بعدها سكتوا وسمعوا رجالة رؤوف وهما بيتفقوا..
, حمدي:دلوقتي يا رجالة احنا هنحاوط الحفله دي.
, محمود:ازاي.
, حمدي:بص يا سيدي انتَ هتيجي معايا و هنروح نقف عند اللوحه الكبيره اللي محطوته عند الدي چي و هديك انا اشارة انك تضرب نار.
, محمود:و ايه هي الأشارة.
, حمدي:اول ما تلقيني مكان الراجل بتاع الدي چي وبشغل اغنية اجنبي هتكون دي الاشاره عشان تضرب.
, محمود:تمام طب و باقي الرجاله.
, حمدي:الباقي هيتوزعوا في المواقع دي عشان اول ما رؤوف بيه يدي الأشاره هما هيقتلوا الباقي٤ نقطةو كان بيشاور على الأماكن في خريطة في ايديه٣ نقطة
, محمود:تمام يلا بينا.
, حمدي للقناص:بس ركز معايا انتَ عشان هتضرب النار٣ نقطةرؤوف بيه قال انك تقتل مرات اللوا ده و بعدها تقتله هو تمام..
, القناص:تمام٣ نقطةمتقلقش انا شغلي بعمله في نجاح و عمري ما غلطت في هدف..
, حمدي:تمام يبقى يلا بينا نتحرك٣ نقطةو بعد ما مشيوا اتكلمت نوران و قالت٣ نقطة
, نوران:هما عاوزين يقتلوا خالي و طنط سارة ليه يا اسيل.
, ادم:و مين رؤوف ده.
, محمد:و ليه عمي بتحديد.
, اسيل بغموض:هنعرف دلوقتي٦ نقطةو بعد شويه جتلها رساله على الموبايل و كانت الرساله و فيها معلومات عن رؤوف و حكاية موت عيلته و انتقامه من و الدها.
, نوران.هنعمل ايه دلوقتي يا اسيل.
, ادم:الحفله و قدامها نص ساعه و تبدأ.
, اسيل بجديه:و هو ده الوقت اللي احنا محتاجينه.
, نوران:واضح ان في حد عاوز يقرب من بيت الفهد.
, اسيل:و شكله كده هيندم على اليوم اللي جه فيه من بطن امه.
, ادم:ايه هي الخطه يا اسيل.
, اسيل بشرح:دلوقتي انتَ و محمد هتهتموا بالرجاله دي انتم دلوقتي عرفتم مواقعهم٥ نقطةاما نوران فهي هتلاهي رؤوف لما يخش على انها ميرا اختي لانه اكيد هيعوز يقتل بنت احمد التانيه زي ما هيقتل الأولانيه بالغلط.
, ادم بعدم فهم:ازاي يعني يقتل الأولانيه بالغلط.
, نوران:افهمك انا اسيل قصدها ايه٣ نقطةاسيل قصدها انه لما يضرب نار على خالتو سارة هي تاخد الطلقه بدالها.
, محمد:بس كده يا اسيل الطلقه هتصيبك.
, اسيل:لا متقلقش انا هروح اجيب الواقي من الرصاص من العربيه و هلبسه.
, نوران:كده الخطه كملت يالا بينا.
, اسيل:بس قبلها عاوزاكم ترجعوا لأماكنكم و كأني انا و نوران بندور عليكم لسى..
, محمد:و ده ليا يا اسيل..
, اسيل:لأني انا و نوران مترقبين..
, نوران:ايوة انا لاحظت ده٣ نقطةالشابين ولاد انكل سيف كانوا ماشيين ورانا٣ نقطة
, ادم:عشان كده عاوزين نمثل اننا لسى بنركن العربية و انتم بتدوروا علينا عشان ميحسوش بحاجه..
, اسيل:بظبط كده٣ نقطةدلوقتي جاهزين.
, الجميع بصوت واحد:جاهزين.
, اسيل:توكلنا على الله٥ نقطةو راحت اسيل لبست الواقي..و فعلاً مثلوا قدام ريان و اسر انهم بيدوروا على ادم و محمد و بعد ما دخل اسر و ريان للحفلة بدأت خطتهم٣ نقطة ادم و محمد اهتموا بالرجاله و راح ادم يراقب محمود عشان يمسكه اول ما هو يضرب الرصاصه و ادم راح يراقب حمدي.. و اسيل اول ما سمعت الأشارة راحت على طول على مامتها موقعها لأنها شفتوا بيصوب على مامتها خلاص٤ نقطةراحت هي اللي خدت الطلقه.
, The end٣ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, اسيل:شوفت زي ما انتَ لعبتها صح انا و فريقي قلبنا الطرابيزة عليك ازاي.
, نوران:و زي ما بيقولوا انقلب السحر على الساحر.
, رؤوف بحقد:بس ده ميغيرش انه هو السبب في موت مراتي وابني.
, اسيل بثقه:مش ابويا اللي قتل مراتك و ابنك.
, رؤوف:ازاي و انا شايفه و هو بيضرب نار على مراتي.
, اسيل:هسألك كام سؤال و تجاوبني عليهم.
, رؤوف:اسألي.
, اسيل:انتَ شوفت الفيديو لحاد فين.
, رؤوف بتذكر:لحاد ما ابوكي ضرب النار.
, اسيل:يعني انتَ ماشفتهوش لأخره.
, رؤوف بألم:مقدرتش اكمله واشوف الباقي و ان استاذي و قدوتي هو اللي يقتل مراتي و ابني.
, اسيل:بس مش استاذك اللي قتلهم اللي قتلهم حد تاني.
, رؤوف بجهل:حد تاني مين.
, اسيل و هي بتبص على حد و بتشاور عليه:حد زي ده مثلا.
, رؤوف بصدمه:اييييه فتحي.
, فتحي بتوتر:انتي بتقولي ايه اوعى تصدقها يا رؤوف دي بتكدب عليك هي بتعمل كده عشان تبعد التهمه عن ابوها.
, رؤوف:فعلاً فتحي هيقتلهم ازاي و هو ميعرفش ان احمد السبب صحيح هو عارف انهم اتقتلوا بس ميعرفش ان احمد هو اللي قتلهم.
, فتحي بتوتر:شوفت هما عاوزين يلبسوني التهمه عشان تنقذ ابوها.
, نوران بسخريه:طب انتَ متوتر ليه.
, رؤوف:و انااا هتوتر ليه يعني.
, اسيل:و اللي يجبلك دليل براءة ابويا.
, فتحي:دليل ايه.
, رؤوف:ايه هو الدليل و انا بقولك شايفه و هو بيقتلها.
, اسيل:اقولك مين اول واحد عرف بموتهم من غير ما تقول لحد و مين بردو اللي فضل يساعدك على الانتقام ومين اللي كان بيكره والدي و بيغير منه و كان غيران من صداقتكم زمان٣ نقطةثم اكملت٤ نقطةهاااا أجاوبك انا٦ نقطةفتحي.
, فتحي:بس ده مش دليل عشان تتهميني.
, اسيل:وومين قالك ان ده الدليل اللي انا بتكلم عنه انا بس كنت بوضح شوية حاجات.
, رؤوف:و ايه هو الدليل ده.
, اسيل:اقولك٤ نقطةنوران٤ نقطةبصت ليها نوران و بعدها سابت رؤوف وراحت جابت حد٣ نقطةاتفضلي يا مدام نهى٥ نقطةو هنا صدمه حلت على البعض و بذات رؤوف٥ نقطةرؤوف و لسه مافقش من صدمته قال٣ نقطة
, رؤوف:نهى.
, نهى بدموع:رؤوف٥ نقطةقام رؤوف بيجري عليها و بياخدها بحضنه و الدموع خانته:انتي عايشه مموتيش بجد انتي قدامي يا نهى انا مش مصدق انا خايف اكون بحلم قوليلي ان انا صاحي قوليلي انك قدامي دلوقتي٤ نقطةقوليلي اتكلمي ساكتة ليه٣ نقطة
, نهى بدموع و هي بحضنه و كانت مشتاقه ليه:واحشتني اوي يا رؤوف انا كنت ميته من غيرك٤ نقطةثم افتكرت حاجه و طلعت من حضن رؤوف و راحت واقفة قدام فتحي و ضربته بالقلم على وشه وقالت٣ نقطة
, نهى بحدة:دي عشان اللي عملته فينا.
, رؤوف:و هو ماله يا نهى و انتي طلعتي عايشه ازاي و ليه مظهرتيش من الخمس سنين دول.
, نهى بدموع:انا هحكيليك على كل حاجه٣ نقطةاللي حصل هو ان١٢ نقطة
,
, رؤوف شهاب الدين يبلغ من العمر 37عام
, هو اصغر من احمد لأنه اتعرف على احمد في الشغل و هو بيقوم بمهمه و كان احمد القائد بتاع المهمه فبقى هو و احمد صحاب و كان احمد بيعتبرو زي ابنه برتبة مقدم٣ نقطة
,
, نهى السيد تبلغ من العمر 30عام.
, امرأه جميله تمتلك جسد ممشوق و شعر اسود و عيون زيتونيه و بشره بيضاء طيبه و رقيقه بتحب رؤوف جدا٣ نقطة
,
, فتحي منصور يبلغ من العمر 39
, مغرور و بيكره احمد غريب جدا و بيحقد على رؤوف لانه بينجح في مهماته و ان احمد بيحبه زي ابنه.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
٨



وقفنا في الفصل اللي فات عند نهى لما ضربت فتحي بالقلم على وشه و صدمه للموجودين كلهم٣ نقطةو بعد ما ضربته نهى لفت للكل و قالت٣ نقطة
, نهى: انا هحكي ليكم اللي حصل من 5 سنين.
,
, Flash back٣ نقطة
, قبل 5 سنين٤ نقطةو في بيت رؤوف و كانت نهى بتتكلم في التلفون٤ نقطة
, نهى بضحك:يا رؤوف يا حبيبي خلاص معلش دا شغلك بردو.
, رؤوف:منا مكنتش عاوز اسيبك انتي و كريم٣ نقطة
, نهى:خلاص بقى يا رؤوف روح شوف المأموريه بتاعتك بقى.
, رؤوف:انا اول مرة اشوف زوجه بتقول لجوزها يروح المأموريه انتي عاوزة تطفشيني يا بت.
, نهى بضحك:ههههههههههههه لا يا حبيبى انا قصدي تروح تشوفها عشان تجي لينا بدري٣ نقطةولا انتَ مش عاوز تيجي.
, رؤوف بحب:انا مش عاوز اجي٣ نقطةداوانا لو اقدر اكون قدامك دلوقتي مش هسيبك أبداً بقولك ايه.
, نهى:ايه يا حبيبي.
, رؤوف بمكر:ماتيجي نخاوي زين.
, نهى بخجل:ايه يا قليل الأدب.
, رؤوف بضحك:ماشي انتي اللي جبتيه لنفسك بس لما اجيلك.
, نهى حب:ماشي يا حبيبي و كمان انا محضره ليك مفاجئه هتحبها اوي.
, رؤوف:ماشي يا حبيبتي انا هقفل عشان اروح يلا سلام.
, نهى:رؤوف٣ نقطةلا إله إلا ****.
, رؤوف:محمد رسول الله٤ نقطةو قفلوا مع بعض ثم قالت نهى لنفسها:هو انا ليه مش مطمنه حاسه ان قلبي مقبوض كده ليه.
, ٧ نقطة:ماما يا ماما.
, نهى بحنان و هي بترفع ابنها كريم لحضنها:نعم يا كيمو يا حبيب ماما.
, كريم بطفوله:مث انتي قلتي يا ماما هنلوح عند دكتورة عثان تثوف اخويا.
, نهى بضحك على طريقة كلامه:احنا اتفقنا مش هنقول لبابا على ان في نونو جاي.
, كريم بطفوليه:ايوة يا ماما احنا مث هنقولوه غير في المفاجئه اللي احنا هنعملها بليل ثح يا ماما.
, نهى تقبل وجنتيه:صح يا حبيب ماما٤ نقطةو وسط لعبهم جرس الباب رن فقالت نهى و هي بتقوم٣ نقطة
, نهى:روح يا حبيبي ألعب في اوضتك يلا.
, كريم:ماثي يا ماما٤ نقطةو راحت نهى تفتح الباب لقت اللواء احمد والد اسيل فقالت٤ نقطة
, نهى ببتسامه:اتفضل يا عمي البيت نور.
, احمد:بنورك يا نهى يا حبيبتي٤ نقطةو دخلوا يقعدوا..فقال احمد و هو بيقعد٣ نقطة
, احمد:انتي اكيد عارفه انا مش هاجي من غير سبب طبعاً.
, نهى بقلق:خير يا عمي في ايه.
, احمد:بصي يا نهى انتي و كريم لازم تيجوا معايا مش هينفع تفضلوا هنا كتير.
, نهى بخوف:ليه في ايه يا عمي انتَ خوفتني اوي.
, احمد:بصي يا بنتي في حد بيحاول يدمر رؤوف بيكي انتي و كريم عشان كده لازم نمشي من هنا.
, نهى:مين ده يا عمي.
, احمد:هو بيكون٤ نقطةو لسه هيكمل لقى حد مصوب على نهى بسبب انها كانت قاعدة و ضهرها للبلكونة٥ نقطة
, احمد بصراخ:حاسبي يا نهى٥ نقطةبس كان فات الأوان فكان اول ما احمد طلع المسدس عشان يضرب على القناص ده كان في نفس اللحظه الرصاصه بتاعت القناص جت في كتف نهى من وراها ثم جه حد من ورا احمد و ضربوا على دماغه من غير ما يحس.
, المجهول:يلا طلعه برا من هنا و انا هظبط كل حاجه.
, مجهول 2:طب انتَ استفدت ايه لما ضربت مراته بنار و لبستها في احمد يا فتحي.
, فتحي بضحكه شريره:عشان يكون مثله الأعلى هو السبب في قتل مراته و انا بقى اكون الصاحب الجدع اللي هيوقف جنب صاحبه.
, مجهول 2 بخبث:لا لعبتها صح يا فتحي ده انتَ دماغ معجونة بماية شياطين.
, فتحي بمكر:عيب عليك دا انا فتحي دلوقتي انتَ هتاخد الكاميرا و تاخد المقطع اللي كان طالع فيها استاذ احمد و هو بيضرب النار و خلي بالك انا عاوزها تبان كأنه هو اللي ضرب النار.
, مجهول:تمام٣ نقطةو راح هذا الشخص لمكان معين في البيت و خرج منه كاميرا و قام بجعل الذي بها ينتقل على تلفونه و فنحه و شاف الفيديو اللي اتصور و قال بعدها لفتحي٣ نقطة
, المجهول:تعرف يا فتحي٣ نقطةغريمك ده حظه وحش اوي.
, فتحي:ليه.
, مجهول:اصله ضرب النار جنب راسها مخلي اللي يشوف الفيديو يفتكر انه هو اللي ضرب النار عليها مش القناص.
, فتحي بسعادة:و هو ده اللي انا عاوزه هو فاكر انه لما يحاول يكشفني هسيبه٤ نقطةقال جاي ياخدها و يحميها قال٤ نقطةو في الوقت ده كانت نهى لسه عايشه و بطلع في النفس وبصت على الراجالين و اتصدمت..
,
, نهى بصدمه وألم:فتحي.
, مجهول بصدمه:دي طلعت عايشه لازم نقتلها دلوقتي.
, فتحي:لا يا شوقي احنا مش هنقتلها انا هاخدها طلما عاشت.
, شوقي:انتَ رجعت حنيت ليها مش هي اللي راحت اتجوزت صاحبك و سابتك و فضلتك عليه.
, فتحي بألم:لسه بحبها يلا ناخدها و نعالجها في الطريق.
, شوقي بستسلام:براحتك يا فتحي اعمل اللي تعمله٤ نقطةو في الوقت ده طلع كريم و شاف امه و هي على الأرض بدمها و اتنين رجاله واقفين ثم صرخ كريم:ماماااااااااا.
, شوقي بصدمه:ايه ده هو مش كان المفروض ابنهم ميكونش هنا.
, فتحي:مش وقته يلا خدره و هاته يلا٤ نقطةو فعلاً راح شوقي و خدر كريم و فتحي شال نهى و خدها في بيت في جبل و جبلها دكتور و عالجها.
, فتحي:انا عاوز جثه بمواصفات نهى و تحاول تكون ملامحها مش باينه و تحطها هناك و بعد كده تبعت الفيديو لرؤوف.
, شوقي:ماشي انا همشي انا سلام٤ نقطةو مشي شوقي و راح عمل زي ما طلب منه فتحي.
,
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما عند و كان في المأمورية٣ نقطة
, رؤوف لنفسه:انا قلبي انقبض كده ليه٤ نقطةاكيد في حاجه حصلت انا اول ما اخلص هتصل على نهى٣ نقطةو بعد كده المهمه خلصت و راح رؤوف اتصل على نهى كذا مره و هي مش بترد و هو قلق كتير و بعدها بشويه جاله رساله فتحها و لقى فيها استاذه و قدوته بيقتل مراته بكل ددمم بارد٣ نقطةو رؤوف اول ماشاف ده اتصدم و رجليه ممسكتهوش٣ نقطةو راح رؤوف بسرعه على البيت و لقى مراته نهى او اللي هو مفكر انها مراته مقتوله و ملامحها مشوها فضل يعيط كتير و يصرخ بجنون و يقول٣ نقطة
, رؤوف بهستيرية:لالالالالالا متسبنيش يا نهى ابوس ايدك انا مقدرش اعيش من غيرك لا متسبنيش٣ نقطةو فضل يعيط و بعد مدة كبيره قام و قال بشر :نهايتك على ايدي يا احمد بيه هقتلك كل حاجه انتَ بتحبها زي ما انتَ قتلت روحي٤ نقطةو مشي رؤوف و راح عند بيت فتحي.
, فتحي بستغراب مصطنع:رؤوف انتَ ايه اللي جابك هنا هو انتَ اتخنقت انتَ و نهى و جاي تبات معايا ولا ايه٤ نقطةرؤوف اول ماسمع اسم حبيبته عيط جامد.
, فتحي بستغراب مصطنع:مالك يا صاحبي في ايه.
, رؤوف بصوت مختنق:نهى يا فتحي٣ نقطةنهى ماتت و سابتني خلاص.
, فتحي:ازاي.
, رؤوف:اتقتلت يا فتحي اتقتلت و انا ملحقتهاش.
, فتحي:لا دا انتَ تحكيلي على كل حاجه٤ نقطةو دخل رؤوف و حكى اللي شافوا من اول ما حاول يتصل بيها لحاد ما جاله بيته.
, فتحي بحزن مصطنع:البقاء لله يا رؤوف.
, رؤوف بألم:لا انا لازم اخد حق مراتي و ابني اللي ماتوا.
, فتحي بخبث:و انا معاك يا صاحبي هتعمل ايه.
, رؤوف بتفكير:انا مش هعمل حاجه دلوقتي لازم اسيبه دلوقتي بعد كده ارجعله اقوى من الأول.
, فتحي:ماشي يا صاحبي خش انتَ ارتاح٤ نقطةو دخل رؤوف و هو حس ان روحه طلعت و قلبه انكسر على فراق حبه الوحيد٧ نقطةاما فتحي فهو فرحان ان خطته نجحت.
, فتحي لنفسه:دا اللعب هيحلو اوي٣ نقطةأخيراً جه اليوم اللي هشوف احمد غريب بيتقتل على ايد التلميذ المفضل عنده٥ نقطةو بعد كده هو كمان دخل اوضته و اتصل على شوقي٣ نقطة
, شوقي:ايه يا فتحي اللي حصل.
, فتحي:كله تمام٣ نقطةالمهم اخبارها ايه دلوقتي.
, شوقي:الدكتور قال حالتها مستقره بس.
, فتحي:بس ايه انطق.
, شوقي:بيقول انها دخلت في غيبوبه و ميعرفش هي هتصحى امتى.
, فتحي بصدمه:يعني ايه الكلام ده.
, شوقي:زي ما انا بقولك كده و ابنها انا سيبته جنبها.
, فتحي:طب خلاص٣ نقطةاما ابنها ده فاجيب واحدة مربيه تقعد معاه.
, شوقي:تمام٤ نقطةو قفل معاه و فضل طول السنين دي يدخل في دماغ رؤوف الشر و الحقد اتجاه احمد و فعلاً خطته نجحت٣ نقطةاما نهى فهي فضلت 3 سنين في الغيبوبة و طبعاً هي ولدت و هي في الغيبوبه ولادة قيصرية لأنها مصحيتش و جابت ولد بردو و فضل زين والدادة اللي بتاخد بالها منه تهتم بالمولود الجديد بعد كده صحيت نهى و فضلت سنه بتحاول تهرب هي و ابنها لكن فتحي كان محاوط البيت بالأمن و كانت كل مرة تحاول تهرب تتمسك لحاد ما فتحي هددها بأنه هيقتل ابنها قدامها٤ نقطةو فضل لكده لسنة كمان جوا سجن مش عارفه نهايته ايه لحد ما جه خلاصها٤ نقطةلحد ما رجعت من جديد حريتها٤ نقطة
, The end٣ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, نهى بتكمله:و بعد كده انا صحيت و كنت بحاول اهرب بس هو بقى قرر يهددني بكريم و زياد ولادنا عشان كده استسلمت و رضيت بحبسي ده.
, رؤوف بصدمه:يعني كل ده من تخطيطك يا فتحي و انا اللي افتكرتك صاحبي اتاريك انتَ اللي بتطعني في ضهري ليه كده انا عملتلك ايه٣ نقطةموجعتش قلبط لما كنت بتشوفي باليالي مش باكل و لا بشرب٣ نقطةباليالي و انا بعيط بحرقة و وجع٤ نقطةباليالي و انا بضعف كل يوم عن اللي قبله و بتنفس بالعافية عشان افضل احارب عشان احيب حقها٣ نقطةكل ده محركش ذرة مشاعر من قلبك الحجر ده٣ نقطة
, فتحي بغضب و حقد و صوت عالي:ايوة قلبي حجر٣ نقطةايوة انا شرير٣ نقطةعشان انتَ دايماً الل احسن مني و رتبتك اعلى مني و اللوا احمد كان بيحبك انتَ عاونك كنت منقول جديد و حتى البنت اللي انا حبيتها هي حبيتك انتَ و اتجوزتك انتَ عرفت ليه٣ نقطةايوة بكرهك و هفضل اكرهك طول عمري٤ نقطة
, رؤوف بحزن:انا يا صاحبي لو مكنتش بشتغل بجهدي و تعبي مكنتش وصلت لرتبتي دي لكن انتَ كنت عاوز تترقى من غير حاجه و من غير تعب٣ نقطةو انا لو كنت اعرف انك بتحب نهى مكنتش انا اتجوزتها بس يا خساره يا صاحبي يا خساره٤ نقطةثم وجه كلامه لأحمد:انا اسف جداً٣ نقطةسامحني يا عمي انا الغضب عماني بس الفيديو االي انا شوفته كان كأنك انت اللي قتلتهم انا رفضت اني اسمعك خالص٣ نقطةارجوك سامحني.
, احمد بحنان اب:انا مسامحك يا رؤوف لأن اي حد في مكانك و حصله كده كان عمل اكتر من كده.
, رؤوف بأنل:يعني انتَ مسامحني يا عمي.
, احمد:طبعاً يا ابني.
, فتحي بشر:الحكايه مش هتنتهي كده انتم لازم تموتوا٣ نقطةانا مش هقبل بالنهاية دي٣ نقطةمش هقبل اني اكون انا الخسران٣ نقطةمش هقبل..ثم وجه مسدسه على رؤوف و في اخر لحظه كان ريان ضرب رصاصه على الرصاصه بتاعت فتحي و ابعد الرصاصة عن رؤوف في اخر لحظة..و فتحي اتصدم و قال..:ازاي.
, ريان:محدش قالك ان انا قناص المخابرات ولا ايه٤ نقطةو كان فتحي لسه هيضرب رصاص تاني راحت اسيل واخده منه المسدس و نوران ضرباه.
, اسيل:اوعى تحاول تأذي حد من عيلتي لأن انا ساعتها هاوريك الجحيم على اصوله.
, نوران:غلطت جداً لما فكرت تلعب معانا٤ نقطةو بعد كده جت الشرطه٣ نقطة(دايماً الحكومه بتوصل متأخر صح 😂😂)٣ نقطةو بعدها رؤوف جري على نهى و حضنها جامد و لم يهتم بالموجودين و قال..
, رؤوف:واحشتيني اوي يا نهى.
, نهى بدموع:و انتَ اكتر يا رؤوف٤ نقطةانا كنت بتعذب في بعدك٤ نقطةو فضلو كده لمدة كن الوقت و كانت قلوبهم هي اللي بتتكلم٣ نقطة(😂جبتلكم جفاف عاطفي انا صح😜)٦ نقطةو في الوقت ده كانت نوران شايله *** على ايديها و اسيل كمان كانت شايله *** اكبر من اللي شايلاه نوران و اتجهوا ناحية رؤوف و نهى.
, الطفلان بصوت واحد:بابا٣ نقطةو هنا رؤوف اتصنم في اللحظة دي و جسمه رفض الحركة اول ما سمع الكلمه دي٣ نقطةمش مصدق انه سامعها٤ نقطةلف وشه و شاف طفلين بيبصوله و بيقولو تاني٤ نقطة:بابا٤ نقطةبص رؤوف لنهى اللي بدورها راحت قالت ليه٣ نقطة
, نهى ببتسامة وسط دموعها:ولادنا يا رؤوف٤ نقطةوقتها نوران و اسيل بصو لبعض و راحوا منزلين الأولاد على الأرض و الولاد جريوا على ابوهم عشان يحضنوه و رؤوف بفتح درعاته و اخدهم في حضنه و فتح دراعه لنهى عشان تيجي هي كمان٣ نقطةو راحت ناحيتة و هو حضنها مع الولاد و فضلو يعيطوا٤ نقطةو كان الكل سعيد بالمشهد ده و في منهم اللي كانوا بيعيطوا و هما فرحانين ليهم.
, نوران بمرح عشان تغير الجو:ما خلاص يا جماعه كفايه عياط لحسن و**** هعيط انا كمان و اظاروط الدنيا هنا انا قلت اهو.
, ادم بمرح مماثل:لا خلاص هما مش هيعيطوا تاني٣ نقطةهو احنا نقصينك انتي كمان تعيطي.
, محمد:لا بس بجد الذئب بنفسه هيعيط لا مصدقش دا انتي معملتهاش قبل كده هتيجي تعمليها دلوقتى.
, نوران بدرامية:يابني منا كنت هعيط كده و كده..ماهو انتَ عارف معنديش قدرة اعيط٤ نقطةبكسل والله٧ نقطةو انفجر الكل في ضحك عليهم٤ نقطةاما بعدها طلع *** من حضن رؤوف و نهى و راح ناحية اسيل و قال:شكرا جداً يا اسيل انك رجعتينا لبابا انا بحبك اوي٤ نقطةو راح الطفل التاني كمان و هو بيقولها:فعلاً يا اثيل ثكرا جداً انك رجعتيني اثوف بابا٤ نقطةووانا كمان بحبك اوي اوي يا اثيل٤ نقطةراحت اسيل نزلت لمستواهم و قالت٣ نقطة
, اسيل بحنان:و انا كمان بحبكم اوي يا قمرات.
, احمد بفضول:بس انا عاوز اعرف حاجه يا اسيل انتي عرفتي مكان نهى و الولاد ازاي.
, رؤوف:فعلاً يا اسيل انتي عرفتي مكانهم ازاي.
, اسيل:اصل و انا بجيب معلومات عنك خليت كمان مصادري الخاصة تجيب ليا معلومات عن فتحي و هما عرفوا انه بيروح بيت في الجبل كتير و عرفت ان البيت ده مليان حراسه و بعد كده عرفت انه مخبي فيهم نهى و ولادك بس.
, كريم:فعلاً يا بابا و اسيل جت و ضربتهم كلهم بالنار.
, الطفل التاني:كانت زي ثوبر مان اثيل يا بابا٥ نقطةثم اكمل كلامه و هو بينده اسيل..:اثيل٣ نقطة
, اسيل:نعم يا زياد.
, زياد:تتجوزيني.
, اسيل بضحك:هههههههههههههههه٣ نقطةطب انتَ عاوز تتجوزني ليه.
, زياد:عثان انتي عثل و كمان قويه زي ثوبر مان.
, اسيل بضحكه اثرت في ريان هو بيبصلها:ووانا موافقه٣ نقطةهو انا اطول القمر ده يا ناس.
, نوران:يعني انتي تتجوزي و انا لا٣ نقطةكده كتير لنتجوز مع بعض لنفضل سناجل يا اختاه٣ نقطة
, كريم:لا منا هتجوزك بردو يا نوران.
, نوران بدرامية:قلبي يا كيمو٣ نقطةمش عارفة من غيرك كنت هفضل معنسة لأمتى٣ نقطةالكل ضحك عليهم.
, رؤوف:انتي سمتيه زياد.
, نهى بحب:مش انتَ قولت لو انا حملت و جبت ولد تاني هتسميه زياد.
, رؤوف بحب صادق:انا بحبك اوي يا نهى٣ نقطةربنا يحفظكم ليا٣ نقطة
, نهى:و انا بموت فيك.
, اسيل:ماتخلوا الكلام ده في البيت و في اوضه لوحدكم احسن٣ نقطةو اهو نروح احنا كمان٣ نقطةو هنا نهى وشها احمر جامد و الكل ضحك و بعد كده قال احمد٣ نقطة
, احمد بجدية:انتَ هتيجي تقعد معانا يا رؤوف انتَ و نهى.
, رؤوف:بس يا عمي م٨ نقطة
, اسيل بمقاطعه:كلام بابا يتنفذ و كمان انا حجزتلك انتم و الولاد شهر في شرم الشيخ عشان تعوضوا اللي فات من حياتكم.
, رؤوف بندم و اسف صادق:انا اسف على اللي كنت هعملوا فيكي يا اسيل انا مش عارف اشكرك ازاي٣ نقطةهنا اسيل رفعت ايديها و حطتها على كتف رؤوف و الحركه دي ضايقت ريان اوي٣ نقطة
, اسيل:متشكرنيش يا رؤوف الشكر لله لأنه لولاه مكنتش هتلاقي عيلتك٣ نقطةهو اللي بيحط الأسباب٣ نقطةو كمان يا سيدي لو فعلاً عاوز تشكرني اقعد معانا في البيت.
, رؤوف ببتسامة:موافق.
, اسيل:و كمان اهو تكسب فيا ثواب و تجوزني ابنك.
, زيد بطفوله:ايوه ونبي يا بابا جوثني اثيل انا حبتها اوي.
, نوران:ايه ده خيانة٣ نقطةانتَ مش قولت انك هتتجوزني انا يا زياد٣ نقطةبتخوني٣ نقطةهي حصلت لكده..
, زياد ببرأة:خلاث يا نور اتجوزكم انت الاتنين عثان انا بحبكم اد كده٤ نقطةو كان بأخر كلامه بيفتح ايديه اوي٥ نقطة و الكل ضحك على المشاكس الصغير ده٤ نقطةو بعد كده روحوا كلهم و نهى جهزت شنط السفر و رؤوف ساعدها وراحو ركبوا هما و الولاد طيارة توديهم لشرم الشيخ زي ما قالتلهم اسيل٤ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, و
, تاني يوم ابطلنا كلهم راحوا شغلهم و بعد كده
, اتجمع اللواء احمد و رئيس المخابرات اكمل و كانوا قاعدين بيتكلموا عن مهمه سريه جداً.
, اكمل:انتَ متأكد انهم هيقدروا على المهمه دي يا احمد.
, احمد:في ايه يا اكمل انتَ مش واثق فيهم انتَ نسيت هما مين و كل واحد و مهماته كان فيها ازاي.
, اكمل:بس يا احمد المهمه دي تختلف عن اي مهم غير اللي عمالوها٤ نقطةدي محدش قدر يخلص المهمه دي.
, احمد:ماهو عشان كده انا اخترتهم يتحدوا مع بعض و يقوموا بالمهمه دي سوا٣ نقطة
, اكمل:اما نشوف اخرتها يا احمد.
, احمد:سيبها على **** هما زمانهم جايين.
, اكمل:ايوه٤ نقطةو بعدها بشويه الباب خبط و دخل١٣ نقطة
,
, كريم رؤوف٥ نقطةابن نهى و رؤوف عنده 8 سنين٣ نقطةطفل طيب خالص و حنون بيحب عيلته اوي و اكترهم اخوه زياد..
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
٩

🌺صلي على محمد🌺..
, ١٤ نقطة
, وقفنا لحاد مكان احمد و اكمل بيتكلموا مع بعض ثم الباب اتفتح و دخل شخصان منه.
, ٦ نقطة:حضراتكم كنتم طلبنا٤ نقطة
, اكمل:ايوة يا شباب اتفضلوا اقعدوا٤ نقطةو بعدها و بنفس اللحظه الباب فتح تاني دخل منه اتنين٤ نقطة
, ٦ نقطةبصدمه:نوران.
, ٦ نقطة:اسيل.
, نوران:انتم بتعملوا ايه هنا.
, اسر:نفس السؤال اللي انا بسأله.
, اسيل ببرود:احب اعرفك يانوران ريان قناص المخابرات و اسر نمر المخابرات كمان.
, نوران:تصدقي نسيت ان انا و انتي عارفين بشخصيتهم٣ نقطةبقيت انسى كتير اوي الأيام دي٣ نقطة
, ريان بتعجب:انتي و هي عارفين ازاي٤ نقطةالمعلومات دي سريه٣ نقطةو قليل اوي اللي يعرفوا بهويتنا.
, اسيل:عيب عليك تقول كده للفهد و الذئب.
, اسر بعدم فهم:فهد ايه و ذئب ايه٤ نقطةو كمان هما فين٤ نقطةدا انا عندي فضول اعرفهم من كتر ما انا بسمع بالمهمات بتاعتهم.
, ريان:و انا كمان٥ نقطةثم وجه كلامه لأكمل٣ نقطةو ايه هي المهم اللي حضرتك طلبتنا فيها يا فندم و ليه اسيل و نوران موجدين معانا.
, اكمل بضحك:ههههههههه انتن كل ده و مفهمتوش هما مين.
, اسر بجهل:عارفنهم يا فندم نوران بنت حضرتك و اسيل بنت حضرت اللوا احمد.
, احمد و اكمل:ههههه طب ماهو احنا عارفين.
, نوران:خلاص يا فندم سيبنا نعرف بنفسنا.
, اكمل بجديه:اتفضلي يا حضرة المقدم.
, اسر بتفاجئ:مقااااااادم.
, نوران:احب اعرفكم بيا انا المقدم نوران اكمل التهامي الذئب.
, اسيل:و انا المقدم اسيل احمد غريب الفهد.
, اسر بصدمه:يعني انتم عاوزين تفهموني انكم الفهد و الذئب لا و ايه كمان بنات٣ نقطةثم اكمل بسخريه..هو ده برنامج رامز جلال و اسمه رامز و الداخليه صح.
, ريان بهدوء:عشان كده انتم الأتنين في الحفله كان واضح انكم متعلمين فنون القتال و اسيل كانت لابسه واقي من الرصاص.
, اسيل متجاهله كلامهم:المهم يا فندم حضرتك استدعتنا ليه.
, نوران:و ليه حضرتك مطلبتش ادم و محمد معانا.
, احمد بجديه:المأموريه دي صعبة جداً عشان كده جبت اكفئ ضباط في الداخليه و اللي هما حضراتكم.
, اكمل:اما ادم و محمد و مجبتهمش ليه فا احنا كلفناهم بمهمه كمان و المهمه دي هتاخد وقت.
, احمد:انا عارف ان دي اول مره فريق الفهد و الذئب ميشتغلوش مع بعض بس دي الأوامر يا سيادة المقدم.
, اسيل بجديه: لو ده في مصلحة بلدي فا مفيش مشكله.
, اسر :اتفضل حضرتك قولنا ايه هي المهمه.
, احمد:لحظه في حد تاني هينضم ليكم٤ نقطةو بعدها الباب خبط هو بيخبط ابتسمت اسيل و قالت:اتفضل يا مقدم رؤوف.
, نوران بثقه:ولا نقول اتفضل يا جلاد٤ نقطةاحمد و اكمل حتى رؤوف اتفاجئوا بأنهم عارفين.
, رؤوف بستغراب:ايه ده عارفتم منين ان انا الجلاد.
, اكمل:و ازاي كمان عرفتم انه هو العضو الباقي للفريق ده.
, احمد: ايه يا اكمل انتَ نسيت هما مين ولا ايه.
, اكمل:فعلاً عرفنا نختار مين هما اللي يقوموا بالمهمه دي.
, اسيل:نخش بقى في موضوع المهم اللي طلبتونا عشانه.
, احمد:المهمه المرادي هي رجل اعمال بيتاجر في كل حاجه تبع الممنوعات.
, اكمل:يعني يعتبر مافيا.
, ريان:طب مقبضتوش عليه ليه.
, احمد:عشان هو اعماله بيكون اكتريتها مكلفها للي بيشتغلوا معاه٥ نقطةعشان كده مبنمسكش عليه اي دليل يدينه.
, نوران:و حضرتك عاوزنا نمسكه متلبس بالجرايم دي كلها صح.
, احمد:صح.
, اسيل بتفكير:و اكيد محمد و منوفي اللي قبضنا عليهم تبعوا من ناحية المخدرات صح.
, اكمل:فعلاً هما كانوا اتباعه واحد يسلم و التاني يوزع.
, نوران:و لما يعمل كده و الحكومه تعرف بالحجات دي و تقوم هي تقبض على رجالته فهي اللي تتمسك مش هو.
, ريان:و لأنه واثق ان مفيش حد هيقدر يجيب في سيرته.
, اسر:وطبعاً اللي بيجيب سيرته في تحقيق بيقتلوه جوا السجن.
,
, اكمل:و اامعلومات بتقول انه خاطف كذا *** عشان ياخد اعضائهم و يبعها.
, رؤوف:انت قصدك خطفهم من عيلتهم.
, اسيل:اكيد لا اما واخدهم من الشارع او من دار ايتام من اللي بيمولهم.
, ريان:و مين الراجل ده.
, احمد:بيكون عـ٨ نقطة
, اسيل مقاطعه:عاصم الجندي 57 سنه كان متجوز و مراته ماتت و عنده تلات ولاد اتنين منهم دراعه اليمين و واحد ميعرفش بشغلهم اصلاً.
, نوران:نادر عاصم الجندي 35 سنه الكبير و اللي بيمشي شغل ابوه كله من الأخر دراعه اليمين مغرور جداً و دايماً متعصب و بتاع نسوان اما التاني فهو امير عاصم الجندي 35 سنه تؤام نادر دراع ابوه الشمال بردو مش بيثق في حد بسهوله طماع و هو كمان بتاع نسوان.
, اسيل:اما ابنهم التاني فهو مازن عاصم الجندي 28 متجوز و بيحب مراته جداً و ميعرفش بشغل ابوه و اخواته فاتح شركه استراد و تصدير بأسم وهمي عشان ابوه ميعرفش و مراته ندى عبد**** عندها 25 سنة اتعرف عليها في الكلية حبها و اتجوزها و خلف منها تؤام و هما اسد و همس و عندهم 3 سنين.
, احمد:برافو عليكم يا بنات المعلومات صح.
, اكمل:بس انتم عرفتم ده ازاي.
, نوران:من مصادرنا الخاصه يا فندم.
, اسر بهمس لريان:انا مش قادر اصدق كمية الذكاء اللي عندهم و قوة شخصيتهم ديمش.
, ريان بنفس الهمس:لا و انتَ الصادق بس يا ريت الاول بس ميعيطوش مننا في المهم منتا عارف الذكاء حاجه و الصبر و القوة الجسديه حاجه تانيه.
, اسر:في دي عندك حق٦ نقطةاراهنك اني لو لعبت مع نوران دي متش ملاكمه و اول ما نبدأ هتقولي حاسب على ضوافري.
, ريان:هههههههه عندك حق ولا التانية لو لعبتها بالمسدس ممكن اصلاً تقع بيه على الأرض٣ نقطةو هنا اتدخل رؤوف اللي كان قاعد جنبيهم و سامعهم٤ نقطة
, رؤوف:بس اوعوا تستاهينوا بيهم٣ نقطةانا عملت كده لما كنت طالع مع نهى في مأموريه و هي مشاء **** ورتني العجب٥ نقطةو كل ده و كان اسيل و نوران سامعنهم و هما بيتريقوا و بيتوعدلهم عشان يوروهم شخصية المرأة الصح.(ايوه طبعاً هما فكرنا ضعاف ولا ايه دا انا هوريهم🤭 مين هما اسيل و نوران😼).
, اسر بمزاح: انتَ يا رؤوف يابني صعبان عليا اوي كنت هتروح تعيش حياتك في شهر عسل مع مراتك و تاني يوم رجعت ههههههه.
, رؤوف:اهو قرك ده هو اللي رجعني.
, ريان:بس ازاي يعني كنت بتاخد مدام نهى معاك المهم مش ده خطر عليها.
, رؤوف:هو انتَ متعرفش نهى دي بتكون الـ٧ نقطةو في الوقت ده الباب خبط و دخلت عليهم بنت و ادت التحيه العسكريه.
, البنت:تمام يا فندم حضرتك طلبتني.
, رؤوف بستغراب:الصوت ده مش غريب عليا ده صوت نهى مراتي هو انا بهلوس ولا ايه٣ نقطةولا هي بتيجي على السيرة٣ نقطةبس ايه اللي هيجبها هنا دا انا سايبها مع ماما ساره في البيت هي و العيال.
, اسر بضحك:هههههههههههههههه٤ نقطةلا و انتَ الصادق مش هلوسه.
, ريان:مراتك واقفه وراك بظبط.
, احمد:اعرفكم النانو اللي هتكون هي كمان في الفريق.
, اسر:بقى النانو صاحب العقل الذكي و اللي بيخترق أي جهاز بس بلمسه تطلع ست و كمان حلوه.
, رؤوف بغيره:هتلم نفسك ولا اقوم ألمها انا انتَ نسيت ان اللي بتتكلم عليها دي مراتي ولا ايه.
, اسر بمزاح:اهدى يا رؤوفتي ليطقلك عرق ولا حاجه.
, رؤوف بتهكم:طب يا خويا اتعدل بقى.
, اكمل:خلصتم كلامكم الفاضي ده.
, اسر و رؤوف:احنا اسفين يا فندم.
, احمد:المهم دلوقتي انتم اللي هتاخدو الڤيلا اللي جمبهم٥ نقطةهي كانت لواحد و كان عنده تلات ولاد و سفروا برا مصر زمان.
, اكمل:انتم بقى هتنتحلوا شخصية التلات ولاد دول.
, احمد:و البنات هيعملوا دور مراتتكم ماشي.
, رؤوف:طب يا فندم بنسبه للولاد اللي سافرو دول مش ممكن يرجعوا.
, نهى:في الحقيقه الولاد دول سافروا هما و مراتتهم مع والدهم بعد وفاة امهم و لما سافروا عملوا حادثه بالعربيه و ماتوا و الأب اول ما سمع الخبر مستحملش و جاله ساكته قلبيه و مات فيها بس محدش يعرف انهم ماتوا غيرنا.
, رؤوف بستغراب:و انتي عرفتي الحاجات دي منين.
, نهى:ماهو هو ده سبب تأخيري.
, احمد:انا اللي طلبت من نهى المعلومات دي و حكتلها على المهمه.
, اكمل:و طبعاً هنكون مسجلين اسمأكم المزيفه في الركاب اللي جايين من لبنان ماشي.
, احمد:و نهى هتقولكم على المعلومات اللي هتحتاجوها للشخصيات اللي هتلعبوا دورها في المهمه.
, اكمل:كدا احنا قولنالكم على كل التفاصيل للمهمة و في ملف هيوصلكم فيها باقي التفاصيل٥ نقطةدلوقتي جهزوا نفسكم عشان هتكونوا في الڤيلا الأسبوع الجاي٦ نقطةو بعد كده كلهم عملوا التحيه العسكريه و طلعوا من عند اكمل و احمد.
, ٥ نقطةبرا المكتب٨ نقطة
, اسيل:دلوقتي كلنا نجهز نفسنا للمهمه و نهى تبعت لكل واحد ملف بالشخصيه اللي هيلعبها.
, نوران:و طبعاً دي حاجه سهلة على رجالة المخابرات اكيد.
, اسر و ريان بغرور:طبعاً٤ نقطةو بعد كده رجع اسر و ريان البيت و نوران روحت مع اسيل و رؤوف و نهى البيت.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نيجي بقى في جامعة القاهرة٣ نقطةو كانت ميرا واقفه برا الجامعه مستانيه نور٥ نقطةو بعد شويه جت نور وراحت لميرا.
, ميرا بنرفزه:كل ده تأخير يا ست نور ما لسه بدري.
, نور بضحك:هههههههههههههههه٥ نقطةمعلش يا ميمو اعبال ما اطمنت على ماما وادتها الدوا و جهزت و جيت..
, ميرا ببتسامه لطيفه:خلاص طلما الموضوع يخص الست ماما يبقى عفونا عنك.
, نور بضحك:هههههههههههههههه٤ نقطةماشي يا ستي يلا ندخل بقى بدل الواقفه دي.
, ميرا:يلا بينا٣ نقطةو راحو دخلوا الجامعه سوا و هما داخلين في شابين بصوا عليهم بطريقه قذره.
, الشاب1:شايف الموزتين دول يلا.
, الشاب2:جامدين طحن تعالى نروحلهم.
, الشاب1:يلا بينا٦ نقطةو راحوا الشابين ناحية ميرا و نور و فضلوا يعكسوهم.
, الشاب1:ايه العسل ده هو في كده ما تيجي يا حلوه معايا.
, الشاب2:**** على الضحكه الحلوه دي ما تجيبي بوسه.
, ميرا بغضب:احترم نفسك انتَ و هو بدل ما ننده ليكم الامن بتاع الجامعة.
, نور:يلا انتَ و هو شوفوا انتم رايحين فين٣ نقطةو جم يمشوا راح الشابين مسكوا ايديهم.
, ميرا بصوت عالي:ابعد ايدك دي يا حيوان بدل ما اقطعهالك.
, نور بغضب:انتَ يا حيوان انتَ و هو شيلوا اديكم الزباله دي من علينا٤ نقطةاما في الكافيتريا اللي في الجامعه كان يامن و معتز قاعدين.
, يامن:هما الناس دي متلمين كده ليه.
, معتز:شكلها خناقه ماتيجي نشوف في ايه.
, يامن:ملناش دعوة الامن بتاع الجامعه هيتصرف و يحل المشكلة٣ نقطة
, معتز بعدم اهتمام:براحتك٣ نقطةيلا بقى عشان نروح المحاضرة٤ نقطةو قاموا و راحوا عشان المحاضره و عدوا من جنب الخناقه و فجأة سمعوا صوت البنات.
, يامن:الصوت ده مش غريب عليا.
, معتز:ولا انا.
, يامن بصدمه:اوعى يكونوا اللي في بالنا.
, معتز بصدمه مماثلة:ينهار اسود٥ نقطةو لفوا هما الاتنين و لقوا ميرا و نور و شابين مسكينهم من دراعتهم و بيشدوهم و عمالين بيزعقوا و الكل واقف بيتفرج٤ نقطةو يامن و معتز اول ما شافوا كده الدم غلي في عروقهم و راحوا ناحيتهم.
, يامن بهدوء:سيب ايديهم.
, معتز بنفس الهدوء:نصيحه ابعدوا ايديكم عنهم.
, الشابين:يلا يالا انتَ و هو من هنا بدل ماتزعلوا مننا٣ نقطةدي خطيبتي و دي صاحبتها و خطيبت صاحبي ايه دخلكم ما بينا.
, ميرا بغضب:خطيبتك في عينك يا قليل الادب يا معفن انتَ قال خطيبتك قال٣ نقطةخطيبة تخبطك في حيطة سد يا زبالة٣ نقطة
, نور:شيل ايدك دي يا همجي٣ نقطةثم وجهت كلامها لمعتز..: احنا منعرفهمش و****.
, يامن:انتم اللي جبتوه لنفسكم بقى٣ نقطةو مره واحدة نزل يامن بلكمه لواحد منهم و معتز ضرب التاني و فضلوا يضربوا في بعض بس كانت الأفضليه لمعتز و يامن لقوة جسدهم و ميرا ونور بيتفرجوا٤ نقطةو بعدها جه عميد الكلية و خدهم الأربعه على المكتب.
, العميد بعصبيه:ممكن اعرف في ايه و ايه اللي انتن عملتوه في الجامعه ده٣ نقطةايه فاكرين نفسكم في الشارع عشان تضربوا بعض٣ نقطة
, يامن بهدوء:يا فندم هما كانوا بيحاولوا يتهجموا على البنات دي.
, العميد:و مجتوش عندي ليه و يقربوا ليكم ايه.
, يامن:دي٣ نقطةو هو بيشاور على ميرا٣ نقطة: بتكون خطيبتي يا فندم٣ نقطة
, معتز:و اللي جمبيها دي.. و كان بيشاور على نور٣ نقطة: بتكون خطيبتي انا كمان.
, العميد:طبعاً عشان انا عارف اب لكل واحد فيكم فا هكتفي بأنذار بس٣ نقطةاما لحضرتكم٣ نقطةو كان بيكلم على الشابين٣ نقطةفا هتتفصلوا و تتحولوا على التحقيق٤ نقطةو بعد كده طلع يامن و معتز مع ميرا و نور٣ نقطة
, يامن:خلاص يا ميرا انا بتعذب لما بشوف دموعك خلاص بقى.
, ميرا ببكاء:بس انتَ اتعورت بسببي.
, يامن بحب:انا استحمل يجرالي اي حاجه لكن مشوفش دموعك دي دول غاليين عاليا اوي٥ نقطةميرا فضلت بصاله اوي و بعد كده افتكرت حاجه فقالت٣ نقطة
, ميرا بخجل:صحيح ايه اللي انتَ قولته للعميد ده هو احنا مخطوبين اصلاً عشان تقول كده.
, يامن بغمزة:و انا مستعد اروح اطلبك من عمي احمد دلوقتي لو حابه٣ نقطةميرا انا بحبك يا ميرا.
, ميرا:حتى لو كان بسبب الـ٤ نقطةلحظه انتَ قلت ايه دلوقتي.
, يامن بحب:بقولك بحبك يا ميرا٤ نقطةو بعدها نزل على رجله و مسك ايديها و قال٤ نقطة
, يامن بصدق:انا عارف اننا مشفناش بعض غير مرتين بس٣ نقطةلكن انا اول ما شوفتك لما خبط فيكي صورتك ما راحتش من بالي خالص و فرحت اوي لما شوفتك في الحفله قلبي دق جامد جدا و حتى لما ضرب النار اشتغل اخدتك في حضني و مكنش هاممني اي حد غيرك و انك تكوني بخير عارفه انا لما شوفت الواد ده ماسك في ايدك الدم غلي في عروقي لأنك ملكي انا يا ميرا ملك ليامن سيف الدين و مش هتكوني لغيري و يلا بقى قوليلي بتحبيني ولا لا لحسن انا رجلي وجعتني من القاعدة دي٤ نقطةكل ده و ميرا دموعها كانت بتنزل و مش مصدقه بيتقالها ده دلوقتي٣ نقطةو فاقت عن صدمتها دي و قالت٣ نقطة
, ميرا بفرحة:و انا كمان بحبك اوي يا يامن من اول ما شوفتك في الحفله حسيت اني اعرفك من زمان٣ نقطةقلبي مدقش بالسرعة دي غير اول م شافك انتَ٣ نقطةمحاستش بالرعشه غير لما مسكت ايدك انتَ٣ نقطةانا بحبك يا يامن٤ نقطةو قام يامن و مسح دموعها و حضنها جامد ولف بيها و فضل يقول ليها انه بيحبها جداً و هو مش مصدق نفسه ان اللي بيحبها بين اديه٤ نقطةو بعدها وقفته ميرا و بعدته عنها قالت٣ نقطة
, ميرا بتحذير و بترفع احد صوابعها عليه:يامن٣ نقطةاياك تحضني بالشكل ده تاني عشان غلط٣ نقطةانا لسه مش بقيت حلالك٣ نقطةكده غلط يا يامن٣ نقطة
, يامن بفخر على ملاكه و انها بتحافظ على نفسها:و انا مستني اللحظة اللي هتبقي فيها ملكي يا و حلالي يا ميرا٣ نقطةو اوعدك اني مش هعمل كده تاني غير و انتي حلالي٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما عند نور ومعتز٤ نقطةفكانت نور و هي بتمسح الدم اللي على وش معتز و بتعيط و كانت بتقول٣ نقطة
, نور:مكنش لازم تضربه يا معتز عجبك كده اللي حصلك في وشك ده كل بسببي انا اسفه.
, معتز بحب:بحبك يا نور.
, نور و هي بتمسح وشه:انتَ قلت ايه.
, معتز: بموت فيكي يا نور انا بعشقك.
, نور بصدمه:معتز هي الضربه اصرت عليك ولا ايه.
, معتز:و بحبك اكتر لما بسمع اسمي من صوتك.
, نور:معتز انتَ كويس.
, معتز:حبيتك اول شوفتك في الجامعه لما كان يامن بيتخانق مع ميرا فضلت افكر فيكي طول الوقت لحاد ما شوفتك في الحفله حاسيت بفرحه في قلبي و لما رقصت معاكي كان اول مره اطلب من بنت ترقص معايا محستش بنفسي غير و انا بطلبك عشان نرقص.
, نور بثبات مزيف:و انتَ اتأكدت ازاي انك بتحبني يا معتز٣ نقطةمش يمكن ده يكزن مجرد اعجاب و ينتهي٣ نقطة
, معتز:لما لقيت الشاب ماسك ايدك و بيقول عليكي خطيبته محستش بنفسي غير و انا بضربه لأن انتي مش هتكوني لغيري و لو ده حصل هقتلك و هقتل نفسي معاكي لأني يا نور بقيت بعشقك و مقدرش استغنى عنك يا نور٣ نقطةعمر اللي انا حاسه من ناحيتك هيكون مجرد اعجاب..اللي بحس بيه ناحيتك يا نور اكبر من كده بكتير٣ نقطةو فضل معتز باصص في عينيها و كمل كلامه٣ نقطة:ها يا نور قولي حاجه متفضليش ساكته كده٤ نقطةنور كانت بتنزل دموعها بسكوت و هو فهم انها مش بتحبه وسبها و كان لسه هيمشي لكن سمعها و هي بتقول٣ نقطة
, نور:و انا بعشقك يا معتز و مقدرش اعيش من غيرك٤ نقطةو هنا معتز لفلها بفرح جداً و جري عليها و حضنها و لف بيها و هو بيقول..
, معتز:و انا يا قلبي مقدرش اعيش من غيرك٨ نقطةو بعد كده نزلها و قال٣ نقطة:انا هاجي اطلب ايدك من والدتك يا نور٣ نقطةمش هستنى.
, نور نزلت راسها في الارض من الخجل و قالت٣ نقطة:ألي تشوفه٣ نقطةو بعدها رفعت راسها بغضب و قالت٣ نقطة:بس بطل قلة اظب و اياك تلمسني كده تاني٣ نقطةانا لسه مبقتش حلالك٤ نقطة
, معتز بغمزة:متقلقش يا جميل كله بالصبر٣ نقطةو في الأخر هتبقي من نصيبي يا بت٣ نقطةبس قولي انتي بس يا رب..
, نور بضحك:هههههههههههههههه يا رب يا سيدي اهو يا رب٣ نقطةو روح كل من معتز و يامن نور وميرا بعد محاضرتهم و روحوا هما كمان عشان يفتحوا اهلهم في الموضوع جوازهم٤ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في بيت يامن و كان ساعتها سيف رجع من الشركه.
, يامن:بابا ماما عاوزكم في موضوع.
, سيف:خير يا يامن في ايه.
, يامن:بصراحه يا بابا انا بحب بنت و عاوز اخطبها.
, سحر بفرحه:بجد يا يامن و مين دي سعيدة الحظ اللي قدرت توقعك.
, سيف بهدوء:احنا نعرفها.
, يامن:ايوه يا بابا باباها بيكون صاحبك منتا عارفه اللوا احمد.
, سيف بفرحه لأنه هيناسب رفيق عمره:و اني واحدة يا يامن اسيل ولا ميرا.
, يامن:لا مش اسيل يا بابا دي ميرا.
, سيف:خلاص يا يامن انا هقول لأحمد و هنروح الخميس الجاي نتقدملها.
, يامن بفرحه و هو بيحضن ابوه:انا بحبك اوي يا باب٣ نقطةربنا يخليك ليا و ميحرمنيش منك.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما في بيت معتز.
, معتز:بابا انا بحب بنت.
, والد معتز:و مين اللي قدرت توقعك يابني.
, معتز:نور يا بابا اللي باباها **** يرحمه كان صاحبك انتَ و انكل سيف.
, والدمعتز:برق٣ نقطةانتَ حبيت نور يا معتز دا انا بردو كنت هقولك لو ملقتش عروسه مناسبة ليك هجوزك نور.
, معتز بفرحه:و انا بقولك اهو يا بابا٣ نقطة جوزهالي بابا٣ نقطةانا بحبها اوي.
, والد معتز بضحك:هههههههههههههههه٣ نقطةخلاص قولها اننا هنزورهم يوم الخميس الجاي ده٣ نقطةاخيراً جت حد هترحمنا من الأكل الدليفري ده٣ نقطة
, معتز بمرح:ايه يا حج هو طبخي مش بيعجبك ولا ايه ده حتى ولا اكل الشبف شربيني٣ نقطة
, والد معتز:لا يا اض حوش شوية المكرونة و البانية اللي عمال تعملهم كل ما تكون رايق٣ نقطةاتوكس٤ نقطة
, معتز:في اب يقةل لأبنه اتوكس٣ نقطةبس مقبولة منك يا حج و ادي راسك ابوسها٥ نقطةو راح قام معتز هو بيبوس راس ابوه و بيكمل كلامه و بيقول..:بموت فيك يا احلى بابا في الدنيا٤ نقطةبعد كده راح بتجاه اوضته و قال معتز٣ نقطة
, معتز:هتكوني ليا يا نور٤ نقطةليا٣ نقطة
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
١٠

🌺صلي على محمد🌺..
, ١٦ نقطة
, و بعد مرور يوم على ابطالنا٤ نقطةنذهب عند ميرا و يامن اللي كانوا بيتكلموا في التلفون٣ نقطة
, يامن بحب:واحشتيني اوي.
, ميرا بخجل:يامن بس بقى.
, يامن:احلى يامن في الدنيا انا مكنتش اعرف ان اسمي حلو كده قوليه تاني كده.
, ميرا:يامن.
, يامن:هو انا قولتلك اني بحبك قبل كده.
, ميرا:هههههههههههه.
, يامن مقلداً عمر دياب:ضحكت يعني قلبها مال و خلاص الفرق ما بينا اتشال..تحلى ضحكه سمعتها.
, ميرا بجديه:يامن٤ نقطةكنت عاوزني في ايه٦ نقطةكفايه هزار دلوقتي انا مش هينفع افضل اكلمك كده الطريقه دي غلط.
, يامن بأعجاب بيها:ما هو ده اللي انا عاوزك فيه.
, ميرا بجهل:مش فاهمه قصدك ايه.
, يامن:قصدي يا حبيبتي اني عاوزك تاخديلي معاد مع عمي عشان اجيله.
, ميرا:تيجي تعمل ايه.
, يامن:هاجي عشان اقوله اني بحب بنته اوي و نفسي اكمل باقي عمري معاها.
, ميرا بفرحه:بجد يا يامن هتيجي تطلبني رسمي.
, يامن: بجد يا عشق يامن.
, ميرا بتسرع:انا بحبك اوي يا يامن.
, يامن بصدمه:انتي قولتي ايه.
, ميرا و وشها بقى لونه احمر: انا مقولتش حاجه انا هقفل عشان ماما بتنادي عليا سلام٤ نقطةو راحت قفلت السكه من غير متسمعه.
, يامن و هو بيبص على شاشة الفون: بحب واحدة مجنونه يا ناس.
, ريان:انتَ اتجننت يا يامن بتكلم نفسك.
, يامن بخضه:ايه يا عم دا انا قطعت الخلف بسببك هتجوز ازاي دلوقتي..
, ريان ببرود:المهم كنت بتكلم نفسك ليه.
, يامن بهيام:اخوك وقع و محدش سمى عليه.
, ريان:و مين دي االي وقعت اخويا في شباكها و حبتها ازاي.
, يامن:مش عارف حبتها امتى صحيح انا مشوفتهاش غير مرتين بس هي شدتني ليها حاجات كتير اوي.
, ريان:و ايه هي الحاجات اللي شدتك فيها دي.
, يامن:طفولتها عنادها هدؤها جنانها حبيت فيها كل حاجه.
, ريان:و ازاي اتأكدت من انك بتحبها.
, يامن:لما شوفتها حسيت اني مش عاوز اشيل عيني من عليها و حتى لما صاحب رؤوف كان عاوز يقتلنا مهمنيش حد غيرها اول ما هما هجموا دخلتها جوا حضني بقيت عاوز اخبيها و كنت خايف جداً عليها٣ نقطةو اتأكدت اكتر لما لقيت شاب ماسك ايديها حسيت وقتها بنار بتقيد في قلبي مبتوقفش٤ نقطةمستنتش لحظه و روحت جريت ناحيتها و مسكت الولد ده و ضربته جامد.
, ريان:ياااااااه يا يامن دا انتَ بتحبها اوي.
, يامن:انا عديت مرحلة الحب انا بقيت بعشقها.
, ريان:و جمين بقى دي.
, يامن:ميرا بنت انكل احمد صاحب بابا و هنروح كلنا يوم الخميس عشان اتقدملها.
, ريان و هو بيحضنه:ألف مبروك يا يامن.
, يامن بحب:**** يبارك فيك٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما في بيت نور٥ نقطةكانت نور و هي واقفه في بلكونة الأوضه بتاعتها كانت حاسة بحركه عند الشجرة تحتيها كانت حاسة بقلق بسبب ده فقال.. .
, نور بصوت عالي:مين هناك٣ نقطةو مره واحدة لقت حد بينط و بيحط ايده على بوقها و قال:بس اهدي يا حبيبتي ده انا معتز٥ نقطة نور بعد ما كانت خايف٣ نقطةارتاحت لما عرفت انه حبيبها معتز٤ نقطةو بعدها معتز شال ايده من على بقها.
, نور:ايه اللي جابك في الوقت المتأخر ده يا معتز كده ميصحش افرض حد من الحراس شافك٣ نقطةو كمان كده غلط و مينفعش..
, معتز:متقلقيش يا نور محدش شافني٣ نقطةو عارف انه غلط٣ نقطةبس انا كنت جايلك اقولك على حاجه و همشي يا نور مش هفضل كتير٣ نقطة
, نور:و ايه هي الحاجه دي.
, معتز:الحاجه يا ستي اني قلت لبابا اني بحب و عاوز اتجوز وانا جيت اخد رأيك في اني اتجوزها.
, نور بغيره:نااااااعم يا عينيااا٣ نقطةبتحب مين ياض انتَ٣ نقطةدا انا كنت قطعتك انتَ و هي حتت و غلفتك في اكياس سودا على دماغكم انتَ و هي٥ نقطة
, معتز بتفاجئ:عينيا و ياض٤ نقطةو اكياس سودا و تغلفيني٤ نقطةليه كنت خروف و هتدبحيني على العيد٣ نقطة و لمت تمهله نور الفرصة لتكمل و راحت بعدها مسكته من التيشرت و قالت هي٣ نقطة
, نور بشراسة:اسمع يا معتز كويس٣ نقطةانتَ ليا انا و بس يا معتز سامعني٣ نقطةليا و مش لغيري٣ نقطة
,
, معتز بخوف مصطنع:انا اول مره اعرف ان نوري شرسه كده اهدي يا حبيبتي انا بهزر معاكي٣ نقطةايه انتَ مش بتهزر يا برعي ولا ايه٤ نقطةاهدي٤ نقطة
, نور برفع حاجب:لا يا حبيبي مش بهزر.
, معتز:عيدي كده اللي انتي قولتيه كده تاني.
, نور:مش بهزر.
, معتز:لا اللي قبليها.
, نور:حبيـ٥ نقطةو رجعت نور للي كانت هتقوله و بقت مكسوفه اوي.
, معتز:طب و**** العظيم بحبك.
, نور بخجل:احترم نفسك يا معتز عيب كده٣ نقطة
, معتز بمرح:عيب ايه بس٣ نقطةدا العيب في الجيب٣ نقطة
, نور بجديه:كنت عاوز ايه يا معتز اللي احنا بنعمله ده غلط مينفعش نفضل مع بعض كده.
, معتز:كنت جاي يا ستي عشان اقولك ان انا و بابا جايين نزورك انتي و مامتك يوم الخميس الجاي.
, نور:ليه.
, معتز و هو ماسك اديها:اطلب ايد البنت اللي قدرت و وقعتني في حبها و اسرتني.
, نور بفرحه:بجد يا معتز هتيجي تطلب ايدي.
, معتز:بجد يا روح معتز.
, نور:طب يلا يا بابا على بيتك كده عشان عاوزه انام.
, معتز:انتي بتطردي جوزك يا نور دي اخرتها.
, نور بضحك:هههههههههههههههه٤ نقطةو**** انا بحب واحد مجنون.
, معتز بغمزه:مجنون بيكي٦ نقطةيلا سلام يا حبيبتي اشوفك يوم الخميس يا قلبي.
, نور:سلام٤ نقطةلا إلهَ إلا ****.
, معتز:محمد رسول ****.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما عند اسيل و نهى و نوران.
, نوران بغل:شفتوا اسر بيقول عليا ايه قال لو لعب معايا ملاكمه هخاف على ضوافري منه قال٤ نقطة
, اسيل:لا و انا قل لو مسكت مسدس هقع بيه.
, نهى:اهدو يا بنات هما اكيد قالوا كده عشان ميعرفكومش كويس يا بنات.
, نوران:انتي بتدافعي عنهم ليه يا نهى انتي معانا ولا معاهم.
, نهى:انا بقول كده لأن رؤوف كان زيهم اول ما رحت معاه اول مأموريه فهمتم.
, نوران:عشان كده.
, اسيل:بس اللي انتي متعرفهوش يا نهى انهم بيستألوا بالست و شايفنها ضعيفه و بتاعت مظاهر و مش محترمنها خالص.
, نهى:خلاص يا بنات احنا نوريهم مين احنا.
, نوران:انا معاكي.
, اسيل بخبث:يبقى لازم نعلمهم الأدب بقى.(احذر🤫 ان تستهين بالست لأنها هتوريك اللي عمرك ما شوفته في حياتك😂)
, نهى:انا هقوم بقى اروح لرؤوف يا بنات زمانه جه تصبحوا على خير.
, نوران و اسيل:و انتي من اهله.
, اسيل:يلا احنا كمان ننام.
, نوران:ايوه يلا لحسن انا هموت و انام٦ نقطةنسيبهم هما بقى يناموا و نروح مكان تاني٤ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في اوضة نهى و رؤوف٤ نقطةو كانت نهى لبسه قميص من اللون الأحمر و قاعده مستنيه رؤوف٤ نقطةو بعدها لقت الباب بيتفتح و داخل منه رؤوف و هو اول ما شافها بالجمال ده اتجمد مكانه.
, رؤوف:انا دخلت اوضة غلط ولا ايه.
, نهى بضحك:هههههههههههههههه٤ نقطةلا دخلت الأوضه الصح يا حبيبي٧ نقطةو راحت عليه و حضنته اوي و قالت:كنت واحشني اوي يا رؤوف.
, رؤوف:و انتي كمان واحشتيني اوي يا نهى ماتصدقيش انا كنت بموت من غيرك انا لحاد دلوقتي مش قادر اصدق انك معايا دلوقتي انا خايف اكون بحلم.
, نهى بدموع:لا صدق يا عمري انا قدامك دلوقتي و بين ايدك انتَ و بحبك اوي يا رؤوف.
, رؤوف وهو بيمسح دموعها:انا بموت فيكي يا حبيبت رؤوف بس من النهاردة مش عاوز اشوف دموعك خالص فاهمه.
, نهى بحب:حاضر يا رؤوفتي.
, رؤوف بمكر و هو بيقرب منها:هي فيها رؤوفتي كمان لا كده كتير.
, نهى و هي بترجع لورا و وقعت على السرير:اهدى يا رؤوف يا حبيبي متتهورش.
, و راح وقع رؤوف فوقها: يعني تكوني لبسالي ده و بتتدلعي و اسيبك٣ نقطةده انا ابقى وحش اوي حتى في حقي٤ نقطة
, نهى بدلع:و هو حد قالك سيبني.
, رؤوف:انا جعان يا نهى.
, نهى:طب اوعى اروح اجيبلك الأكل انا عملته ليك.
, رؤوف:لا انا مش جعان اكل.
, نهى بعدم فهم:اومال جعان ايه.
, رؤوف بمكر:جعان ده٥ نقطةو اطبق شفتاها على شفتيه يذوقها بحور عشقه و شوقه ليها و بعد فترة بعد عنها لما حس بحاجتها للهواء٤ نقطة
, رؤوف بحب:بحبك يا نهى.
, نهى بحب:و انا كمان بحبك يا رؤوفتي.
, رؤوف:لا طلما رؤوفتي يبقى نخش في الجد.
, ٣ نقطة(و تسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, و عدى يومين و محصلش حاجه غير ان كان كلهم بيجهزوا نفسهم للمهمه و راح يامن و عيلته عشان يخطب ميرا٤ نقطةو في بيت احمد و كان هو و سارة كانوا قاعدين مع عيلة اكمل و عيلة سيف الدين و معاهم يامن اللي كان هيموت و يشوف ميرا بفارغ الصبر٣ نقطة
, احمد:نورتنا يا سيف و****.
, سيف الدين:ده بنورك يا احمد٤ نقطةو بعدها دخلت عليهم ميرا بالقهوة و اول ما شافها يامن مقدرش يشيل عينه من عليها٤ نقطةو كانت و هي بتتديله القهوة قال بهمس لم تسمعه غيرها:طالعه زي القمر يا حبيبتي٤ نقطةو غمزلها و هي اتكسفت و وشها احمر و بعد ما قدمت القهوة راحت و قعدت جمب سارة مامتها.
, سيف الدين:بس يا احمد احنا جايين نطلب ايد بنتك ميرا لأبننا يامن ايه رأيك.
, احمد:و**** انا معنديش مانع بس الرأي رأي ميرا..ثم واجه كلامه لميرا:انتي ايه رأيك يا ميرا.
, ميرا بخجل:اللي حضرتك تشوفه يا بابا.
, احمد:يبقى على بركة **** نقرأ الفاتحه٤ نقطةاسيل و هي نازله من على السلم:انتم كنتم ناويين تقرأو الفاتحه من غيري ولا ايه٤ نقطةريان اول ماشفها حس بأحساس غريب بس تجاهله.
, سيف بضحك:هو احنا نقدر٤ نقطةو فجأ سمعوا صوت جاي من ناحية الباب و هو بيقول٣ نقطة
, ٤ نقطة:خيااااااااااااااانة٤ نقطةهي حصلت يا عمي٣ نقطةحصلت يا ميرا٣ نقطةاغيب يومين يحصل كده٥ نقطةو في الوقت ده نوران كانت بتنزل و شافت اللي بيتكلم و قالت٣ نقطة
, نوران:و**** العظيم انتَ عندك حق يا دومي٣ نقطةشوفت العيلة بيجوزوا من غيرك انتَ و ميدو٣ نقطة
, محمد:يا بت بطلي ميدو دي زهقتيني٣ نقطةانا قلت اسيب ليها البيت يومين تعقل لا تتجنني اكتر..
, نوران بغمزة:تلميذتك يا كبير٣ نقطة
, ادم برضح مضحك:جرا ايه يا ابو احميد٣ نقطةهو انتَ يا راجل عشان تبعتنا الصحرا تقوم مجوز بناتك من ورانا٣ نقطةطب ماهو احنا موجودين من بدري مجوزتناش ليهم ليه٣ نقطةمنا كنت طالب منك ايد ميرا و الواد محمد طااب اسيل٣ نقطةايه منشبهش٣ نقطة
, يامن بصراخ:ناااااااعم طالب مين ياخويا٣ نقطة
, ادم بستفزازة:طالب ايد ميرا٣ نقطةايه مسمعتش٣ نقطةو كان يامن هيقوم لكن صوت اسيل الهادي منعه و هي بتقول٣ نقطة
, اسيل:اقعد يا عريس هتقوم تضربه ولا ايه٣ نقطة
, ادم:و**** انا قلت انك اللي فيهم يا اسيل ياختي يا حبيبتي٣ نقطة
, اسيل ببرود:لا و حياة ماما فريال ده مش عشانك ده عشان الليلة مش تبوظ بس ابو شكلك٣ نقطة
, ادم بمرح:مش عارف الحب اللي بينا هيروح فين بس٣ نقطةربنا يحفظنا لبعض٣ نقطة
, احمد بمقاطعة:بااااااااااااس٣ نقطةيخربيتكم٣ نقطةانتم لما بتتجمعوا مع بعض بيحصل فيضان٣ نقطة
, نوران بضحك:فيضان واحد بس يا ابو حميد٣ نقطةراح احمد بص ليها نظرة نارية راحت نوران جريت ورا ادم و حضنته من ورا و بسبب ردة فعلها دي عصبت اسر٣ نقطة
, نوران بهمس:واض يا ادم هو ابو احمد بقى بيقلب كده ليه٣ نقطةهو احنا عاملنا ليه حاجه لسمح الله٣ نقطة
, ادم بعبوس:مش عارف ياختي ولا كأننا دبحين ليه القطه ولا حاجه٣ نقطة
, احمد:سامعك يا كلب انتَ و هي٣ نقطةاتنيليوا اقعدوا و كمان يا محمد الزفت انتَ داخل بزعابيبك ليه اش حال انا اللي قايلك تيجي انتَ و الزفت ده٣ نقطة
, محمد بغباء:تصدق صح٣ نقطة
, احمد بتعب بسببهم:عوض عليا عوض الصابرين يا رب٣ نقطة اقعدوا يا اخرة صابري انتم اقعدوا..
, سيف بضحك:هههههههههههههههه٣ نقطةخلاص يا احمد بقى و كمان و**** هما اللي عاملين حس في المكان بروحهم الحلوة دي٣ نقطة
, ادم:تسلم يا ابو السيوف والله٣ نقطة
, سيف:ابو السيوف٣ نقطةده انا مراتي مقالتهاش ليا٤ نقطة
, ادم بغمزة:اي خدمة٤ نقطة
, اكمل بضحك:هههههههههههههههه٣ نقطةخلاص يا ولد اقعد بقى٣ نقطةيلا يا جماعة نقرأ الفاتحة..
, يامن هو بيبص لميرا بحب:بسم **** الرحمن الرحيم١٠ نقطةو بعد ما قرأو الفاتحه٥ نقطة
, سيف الدين:نحدد بقى معاد الخطوبه.
, احمد:ايه رأيك ان الخطوبه تكون بعد مهمة الولاد.
, سيف:موافق٤ نقطةو هنا خرج صوت من وسطهم و هو بيقول٣ نقطة
, ٦ نقطة:بس انا مث موافق٤ نقطةالكل بص على الصوت ده ولقوه كريم ابن نهى و رؤوف.
, سيف بحب:ومش موافق ليه يا حبيبي.
, كريم بطفوليه.:عثان انا بحب ميرا و عاوز اتجوثها والواد الوحث ده٥ نقطة و كان بيشاور على يامن عاوز يتجوثها.
, يامن بغيره:تتجوز مين ياض انتَ٣ نقطةميرا دي بتاعتي انا روح شوفلك واحدة من سنك يلا.
, كريم بغضب طفولي:لا ميرا انا اللي هتجوثها مث انتَ ثح يا ميرا.
, ميرا بضحكه مكبوته:صح يا حبيب ميرا.
, يامن بجنون:الواد بيثبتها بكلمتين..بفلها بكلمتين ابن رؤوف الأعور٤ نقطة
, رؤوف برفع حاجب:اعور يا ابن سيف٣ نقطةطب ايه رأيك بقى انا ابني اللي هيتجوزها٣ نقطة
, يامن:ده عند ام ترتر٣ نقطةتعرفها٣ نقطة
, رؤوف بسخرية:لا مصاحبها٣ نقطة
, نهى:رؤوف٣ نقطة
, رؤوف بحب:قلبه٥ نقطة
, يامن بتهكم:محنه٤ نقطةو انفجر الكل ضحك عليهم جداً٤ نقطةو بعدها قالت اسيل٣ نقطة
, اسيل بمكر:طلما كده يبقى نخلي الجواز بعد ما تتخرج ميرا.
, يامن بنتفاض و صراخ:اييييييه مستحيل٤ نقطةدا على جثتي مستحمل ان الخطوبه بعد المهمه بتاعتكم دي ده انا مستحمل دلوقتي بالعافيه٤ نقطةتروحي انتي تقوليلي بعد التخرج دا انا ممكن اخطفها و **** ما هيهمني حد٤ نقطةانا قلت اهو عشان لو بنتكم اختفت مره واحدة متسألوش٣ نقطةلأني انا مش هقدر اعيش من غيرها أبداً٥ نقطةالكل ضحك عليه٣ نقطةاما ميرا فهي هتموت من الكسوف.
, سيف:خلاص الفرح بعديها بسنه يكون يامن اتخرج و بعد كده ميرا تبقى هي تكمل الدراسه عندنا.
, احمد:معنديش مانع.
, سارة:ألف مبروك يا سحر بقينا نسايب.
, سحر:امنيتنا بتتحقق يا سارة كان نفسنا نجوز ولادنا من بعض٣ نقطةو اهو ده اللي بيحصل.
, سارة: ايوه فعلاً يا سحر وةاهو هي بدأت من الصغيرين.
, سيف:طب احنا هنمشي عشان نروح عند بيت نور عشان معتز هيتقدملها و هي بتعتبرني زي ابوها فالازم اكون معاها دلوقتي.
, احمد:بجد خلاص احنا كمان جايين معاك البنت محترمه و كمان صاحبة ميرا.
, سيف:طب يالا٤ نقطةو بعد كده راحوا و ركبوا العربيات و وصلوا بيت نور قبل معاد وصول معتز و والده.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في بيت نور و خصوصاً اوضتها.
, نور:انا متوترة اوي.
, ميرا:نفس اللي انا كنت فيه من ساعه.
, اسيل:متقلقيش احنا كلنا جنبك.
, نور:هو انا ينفع احضنك.
, اسيل مستغربه طلبها:ايوه طبعاً تعالي..
, و راحت نور حضنتها و قالت:تعرفي كان نفسي يكون عندي اخت تحبني و تهتم بيا بس محصلش.
, اسيل بحب:يعني انا مش بتعتبريني اختك ولا ايه.
, نور بصدق :لا طبعاً و**** انا بعتبرك انتي وميرا زي اخواتي بضبط٣ نقطةانا بحبكم اوي٣ نقطة
, اسيل و ميرا:و احنا كمان بنحبك٤ نقطةو حضنوا بعض٣ نقطةو في اللحظة دي دخلت عليهم نوران و اول ما شافتهم قالت و هي بتقلد فيفي عبدة في كيد النساء٣ نقطة
, نوران برفع حاحب:**** **** و ياختي اسم الله٤ نقطةبقى انزل تحت خمس دقايق و اسيبكم بس خمسة٣ نقطةارجع ألقيكم حضنين بعض كده٣ نقطةهي حصلت٣ نقطة
, ميرا بمرح:اهدي بس يا كيداهم مالك بس٣ نقطة
, نوان:اهدى ازاي بس يا برعي يابني٣ نقطةدي خيانة عظمة و لازم تتعاقبوا٣ نقطة
, اسيل بستغراب:انتي يا بت ليه محسساني اننا كنا بنخون البلد لأسرائيل٣ نقطةبطلي اوڤر يا زفتة..
, نوران:تصدقي معاكي حق٣ نقطةبس ده ميمنعش اني هعاقبكم٣ نقطة
, اسيل بتهكم:و انتي هتعملي ايه يعني٣ نقطة
, نوران ببتسامة خبيثة لأسيل:هعمل كده يا سيلو٣ نقطة
, اسيل و قد فهمتها فقالت بتحذير:نوران اياكي تعملي ال٤ نقطةو لم تكمل اسيل كلامها بسبب نوران اللي هجمت عليها هما التلاتة و حضنتهم جامدة لدرجه انهم وقعوا على السرير و نوران فوقيهم٣ نقطة
, نور بألم:**** يقطع الحضن على اللي عاوزة٣ نقطةانا كان مالي و ماله بس٤ نقطة
, اسيل:ايه يا نوران الغباء ده يخبيتك كسرتيلي ضهري٣ نقطة
, ميرا:ضهر ايه بق يا اختي٣ نقطةقولي العمود الفقري كله٣ نقطةانت حاسة ان جالي الغضروف٣ نقطة
, نوران بستفزاز:احسن٣ نقطة
, اسيل بغيظ:احسن تزحلقك يا بعيدة٣ نقطةقومي يا عجلة من فوقينا قومي٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نجي بقى عندهم في الوقت ده تحت عند الباقية و كان معتز و ابوه جه و قعدوا و كان معتز متفاجئ بوجود عيلة يامن و ميرا لكن فرح لأجل نوره انها مش لوحدها في يوم زي ده و جنبيها البنات و بقى مشتني اللحظة اللي هتنزل فيها و يقابلها٣ نقطةو هنا فاق معز من تفكيرها على صوت ابوه و هو بيقول٣ نقطة
, والد معتز:انا انهارده جاي اطلب ايد نور لأبني معتز ايه رأيك يا مدام زينب.
, زينب والدة نور:انا معنديش مانع و**** يا استاذ سعد٣ نقطةثم واجهت كلامها لسيف٤ نقطةانتَ رأيك ايه يا سيف.
, سيف الدين:انا بعامل نور زي بنتي بضبط و انا مش هلاقي ليها احسن من معتز بس بردو الرأي رأي نور في الأول و الأخير٤ نقطةو في الوقت ده دخلت نور عليهم و هي مكسوفه و ماسكه القهوة٥ نقطةو كانت في غاية الجمال و معتز انبهر بيها٥ نقطةو بعد ما قدمت القهوة جايه تقعد جنب والدتها راح قال معتز:متقعدي جنبي احسن هترتاحي.
, يامن بضحك:انتَ دايماً مفضوح كده اسكت شويه.
, معتز:يا عم اقعد في حتة في حد يشوف الجمال ده و يسكت بردو٤ نقطةو كمان ده على اساس انك مستور اوي٣ نقطةياخويا اتنيل٣ نقطة
, سعد والد معتز:اسكت فضحتنا.
, ريان بضحك:هههههههههههههههه٣ نقطةدا انتَ واقع بقى.
, سيف مواجه كلامه لنور:نور
, نور:نعم يا انكل.
, سيف:معتز طالب ايدك مني انتي ايه رأيك.
, نور بخجل:اللي تشوفه يا انكل.
, معتز:يبقى نقرأ الفاتحه و اهو خير البر عاجله بسم الله٣ نقطةو بدأ يقرأها٤ نقطةو كانوا الكل مستغربين من جرأته دي اوي و ضحكوا على جنونه و بدأو هما كمان يقرأو الفاتحه٥ نقطةو بعد ما خلصوا قال سيف٣ نقطة
, سيف:الخطوبه هتتعمل مع يامن و ميرا بردو و الجوازـ٣ نقطة
, معتز مقاطعه:و**** ما انتَ قايل انتَ٣ نقطةانا هكمل هتبقى مع يامن بردو.
, ادم بمرح:الواد ده خلاص دخل قلبي و تبت فيه٣ نقطة
, محمد:سبحان **** نفس القطعيه٣ نقطةفولة و اتقسمت نصين يا راجل٤ نقطةمجانين و بيزيدوا علينا٣ نقطة
, سيف بضحك:هههههههههههههههه٣ نقطةماشي يا سيدي٣ نقطة
, ادم بسخط:حوش ياض العقل اللي انتَ فيه ده٣ نقطةهنحور على بعض٣ نقطة**** يرحم لما كنت بتقول على الزتون الشرايح زتون مدبوح و كنت بتقرف تاكله هو و الكاتشب٣ نقطةقال ايه ده ددمم الناس اخاف اكله لموت٣ نقطةيعني مجنون من يومك يا ابو عقل جنان انتَ٣ نقطة
, نوران بتصفير:ايوة يا واد يا ادم يا جامدة٣ نقطةاديلوا يا محمد متسكتلوش اديلوا٣ نقطة
, اسر بستغراب:انتي يا بنتي مع مين فيهم..
, نوران و هي تشير بيديها اما وجه:مع الأتنيييييين..و رجعت تاني تشجع فيهم٤ نقطةاقصد تسخن فيهم٣ نقطةو انفجر الكل في الضحك عليهم٣ نقطة
, اكمل بضحك:هههههههههههههههه٣ نقطةخلاص يا ولاد كده٣ نقطةيلا بينا يا جماعة بقى عشان نمشي..و بعد كده الكل روح بيته و هما فرحانين باليوم انهاردة٣ نقطة
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
١١


🌺صلي على محمد🌺..
, ١٨ نقطة
, في بيت اسيل٤ نقطةو كانت البنات مجتمعة كلها في اوضة اسيل و بيتكلموا مع بعض و بيضحكوا٣ نقطةو كانت نوران بتقول وقتها٣ نقطة
, نوران:شفتوا البشاوات مستقلين بينا اوي ازاي.
, اسيل:يا نوران الكلام من بقاله اسبوع٣ نقطة
, نوران بغيظ:و لو٤ نقطةبردو مش هسكت٣ نقطة
, ميرا بجهل:هما مين دول يا نوران.
, نوران:البيت ابن انكل سيف هو اخوه الكبير اسر و ريان٣ نقطة
, نهى بغضب:لا و انا البيه جوزي بيقولي هو انتي هتقدري تشتغلي بعد القاعدة دي كلها٤ نقطةحرقلي دمي.
, اسيل:قالك امتى الكلام ده.
, نوران:دا انتم كنتم حلوين مع بعض امبارح.
, نهى:ما هو قالي الكلامك ده بعد ما روحنا.
, نوران و ميرا بفضول:طب احكيلنا.
, Flash back٣ نقطة
, ٣ نقطةفي اوضة روؤف و نهى٣ نقطة
, رؤوف بضحك:هههههههههههههههه٣ نقطةشوفتي ابنك كان عاوز يبوظ الجوازه ازاي٤ نقطةلمض ابنك ده اوي٥ نقطةجبتيه منين ده.
, نهى برفع حاجب:انتَ بتقولي جبته منين٥ نقطةهو انا يعني جبته لوحدي يا بيه.
, رؤوف بغمزة:عيب عليكي ليه هو انتي متجوزة سوسن بردو.
, نهى بضحك:ههههههههههه طب يلا نحطه في السرير هو و اخوه٤ نقطة و بعد ما نيموا ولادهم راحوا و غيروا هدومهم لأخرى مريحة و بعدها قعدوا على سريرهم و قال رؤوف وقتها و هو بيحضنها٣ نقطة
, رؤوف:نهى هو انتي هتقدري ترجعي الشغل..
, نهى بهدوء:لا يا حبيبي انا رجعت في المهمه دي بس لأن انكل احمد قال ليا انها مهمه جداً و كان لازم ارجع.
, رؤوف بمزاح:بس انتي مبتعرفيش حاجه عن الدفاع عن النفس و انك تمسكي مسدس انتي بتعرفي في الأجهزة بس يا روحي.
, نهى:رؤوف.
, رؤوف:نعم.
, نهى:انا صحيح اخدت اسم نانو الدخليه بس انا مخأخدتهوش منظر٤ نقطةانا و انتَ يا رؤوف كانت مهمتان بس اللي اشتغلناهم مع بعض بس عشان كده متعىفش عني حاجه وقت الشغل٣ نقطةانا اخدت لقب النانو ده عشان محدش بيقدر يتوقعني في المهمات بعمل ايه..فاااا خد بالك ها٣ نقطةخد بالك٤ نقطة
, رؤوف بشك:مش مرتحلك يا نهى.
, نهى و هي بتخرج من حضنه و بتخبطه في كتفه:بقى كده٤ نقطةطب يلا يا بابا خدلك مخده و روح نام على الكنبه.
, رؤوف:انتي بتهزري صح.
, نهى ببرأة:أبداً يا روحي بس انتَ لو مروحتش و نمت على الكنبه هعمل حاجه مش هتعجبك.
, رؤوف:هتعملي ايه يعني.
, نهى:هوريك نكد الزوجة المصريه كويس يا روحي.
, رؤوف بخوف مصطنع:لا و على ايه انا رايح انام على الكنبه.
, نهى بضحك مكبوت:شاطر٨ نقطة و هي بتكمل كلامها في سرها٣ نقطة:اما وريتك يا رؤوف مبقاش انا نهى.
, Flash back٣ نقطة
, نهى:هو ده اللي حصل.
, ميرا:ممكن عشان مش يعرفوكم كويس فا بيقولوا كده و لو زي ما بتقولوا انهم بيشتغلوا في المخابرات فا ده معناه انهم مشتغلوش معاكم قبل كده.
, نوران:و حتى لو مشتغلوش معانا ده ميديش ليهم الحق انهم يقولوا كده٣ نقطةو كمان ماهو عندك نهى اهي٣ نقطةرؤوف جوزها و شوفتي قال ايه.
, ميرا:وجهة نظر تحترم.
, نهى:مالك يا اسيل ساكته ليه.
, اسيل ببرود:بتفرج عليكم.
, نهى:هو انتي دايماً بارده كده.
, نوران بمزاح:دي مخدتش لقب الفهد على الفاضي.
, نهى بضحك:ههههههههههههه انتي دمك خفيف اوي يا نوران عكس صاحبتك خالص.
, نوران بفخر مضحك:كل ده من زوقك.
, ميرا:بس المهم هتعملوا ايه معاهم.
, نوران موجهة كلامها لأسيل:ماتدينا فكرة من افكارك يا فهد.
, اسيل:طب اسمعوني هنعمل ايه٤ نقطةو مره واحدة نهى و نوران و ميرا نطوا و قعدوا حوالينها٥ نقطة
, نوران:قولي يا حبيتي كلنا اذان صاغيه.
, اسيل بخنق:طب منا هتكلم ازاي و انتم مفطسني كده٤ نقطةابعدوا شويه يخرب بيتكم هموت.
, نهى بزهق:خلاص اهو بعدنا اتكلمي بقى.
, اسيل:الموضوع بسيط جداً٣ نقطةكل اللي هنعمله احنا اننا هننوريهم احنا مين.
, نوران بجهل:مش فاهمه يعني ايه.
, اسيل:نوران يا حبيبتي باين عليكي التخلف ظهر.
, نوران متجاهله كلامها:متخلصي قولي.
, اسيل: يعني مش اسر قال انه لو لعب معاكي ماتش ملاكمه يخاف انك تعيطي لو ضوافرك تتكسر٣ نقطة
, نوران بنرفزة:ايوه قال كده ابن رباط الجزمه ده.
, اسيل:خلاص ألعبي ماتش ملاكمه معاه و وريه مين هو الذئب.
, نهى:و انا هعمل ايه.
, اسيل:انا عارفه انك متدربه على فنون قتال كويس بس انتي مقولتيش لرؤوف صح.
, نهى:لا قولتله اني بقدر ادافع عن نفسي.
,
, اسيل بسخرية:يعني واحدة واخدة جوايز على مبارايات كراتيه وكنغ فو و تقول دفاع عن النفس بس.
, نهى بتفاجئ:انتي عرفتي منين دا محدش يعرف غيري دا انا كنت مغيره اسمي في المباريات دي.
, اسيل:عيب عليكي دا انا الفهد بردو.
, نوران:طب و ريان هنعمل فيه ايه.
, اسيل:لا ده سبهولي انا هعارفه يتريق على الفهد ازاي٥ نقطةو في الوقت ده جيه تلفون لميرا و الكل بصلها٤ نقطةفقات نوران٣ نقطة
, نوران بغمزة:**** يسهلو يا عم٤ نقطةالجو بتاعك بيتصل بيكي اهو٤ نقطةقدوها حب بقى و نحنه٤ نقطة
, ميرا.بس يا بت ملكيش دعوه٥ نقطةو قامت ميرا و راحت اوضتها و ردت على الفون.
, ميرا:السلام عليكم.
, يامن:و عليكم السلام واحشتيني يا عمري.
, ميرا:٤ نقطة
, يامن بستغراب:ميرا انتي قفلتي ولا ايه.
, ميرا:لا مقفلتش.
, يامن: طب منا بقولك واحشتيني.
, ميرا بخجل:و انتَ كمان واحشتني.
, يامن:هتيجي الجامعه النهاردة.
, ميرا:ايوه بعد كده هروح ادور على شغل.
, يامن:طب و انتي هتشتغلي ليه.
, ميرا:بص يا يامن انا مش عاوزه اشتغل عشان حاجه مادية طبعاً احنا في حاله ماديه كويس و مستورة و الحمد لله٣ نقطةبس انا عاوزة اعمل ليا كيان خاص بيا٣ نقطةمش اخد شهادتي و افضل قاعده مبعملش حاجه في الأخر.
, يامن:و انا معاكي و هقف جنبك.
, ميرا:**** مايحرمني منك يا رب.
, يامن:ولا منك يا حبيبتي٣ نقطةبصي بقى انا هستناكي عند باب الجامعه عشان جايبلك هديه اوكى يلا قومي ألبسي بسرعه.
, ميرا بفرح:خمس دقايق و اكون قدامك.
, يامن بحب:و انا مستنيكي سلام.
, ميرا:يامن.
, يامن:نعم.
, ميرا:بحبك٥ نقطةو قفلت السكه و فضلت تنط فوق السرير من الفرحه و بتحمد **** انه عطاها شخص يحبها و يدعمها دايماً.
, يامن بصدمه و ضحكه بلهاء:هي قالت ايه٥ نقطةو **** انا بحب مجنونه.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما في بيت نور٣ نقطة
, نور و هي بتنزل من على السلم:صباح الخير يا ماما صباح الخير يا دادة.
, زينب والدادة:صباح النور..
, زينب:تعالي افطري يا نور.
, نور:لا يا ماما هبقى افطر مع ميرا في الجامعه سلام عشان عندي محاضره.
, دادة انتصار:طب حتى اشربي كوباية العصير.
, نور و هي بتبوس راس والدتها و راحت باست راس دادة انتصار: معلش يا سوسو لازم امشي سلام.
, والدة نور:خلي بالك من نفسك يا حبيبتي.
, نور و هي عند الباب:حاضر٦ نقطةو اول ما خرجت لقت معتز واقف و ساند على العربيه و ماسك ورد في ايديه.
, نور:معتز انتَ بتعمل ايه هنا.
, معتز و هو بيحضنها:جاي اشوف مراتي حبيبتي.
, نور بخجل:معتز عيب كده احنا لسه متكتبش كتبنا و اكملت بمزاح٤ نقطةو كمان مش ممكن اغير رأيي و اتجوز حد تاني.
, معتز بغضب و غيرة و مسكها من كتفها:انتي بتاعتي انا يا نور محدش هيتجوزك غير٣ نقطةانتي لو فكرتي بس انك تحبي غيري هقتلك و هقتل نفس وراكي لأني مقدرش اعيش من غيرك سامعه انتي ليا وبس يا نور.
, نور بدموع و هي بتحضنه:انا بحبك اوي يا معتز انا مستحيل احب غيرك انتَ الهواء اللي بتنفسه انتَ عشقي الأبدي.
, معتز و طل عها من حضنه وبيمسح دموعها:طب انتي بتعيطي دلوقتي ليه انا اسف.
, نور:اوعى تعتذر مني يا معتز انا مستحيل ازعل منك.
, معتز:طب بتعيطي ليه.
, نور:دي دموع الفرحه اني لقيت حد بيحبني اوي كده بعد حبيبي اللي راح.
, معتز بغيرة:ومين ده حبيبك ألي راح يا هانم.
, نور بحزن.بابا كان هو الوحيد اللي كان بيحبني و جنبي دايماً.
, معتز و هو بيحضن وشها:و انا يا حبيبتي هعوضك عن كل حاجه٤ نقطةثم اكمل بمزاح٣ نقطة:هو انتي عجبك عياطك عليا ولا ايه غرقتيلي التيشرت.
, نور و هي بتضربه على صدره:تصدق انك رخم و بارد.
, معتز بضحك:ههههههههههه٣ نقطةطب خلاص يلا عشان نروح الجامعه٥ نقطةو ركبت نور معاه العربيه و راحو الجامعه٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, عند اسيل و نوران و نهى٤ نقطة
, اسيل:بصو بقى دلوقتي نهى هتتصل على روؤف و نوران هتتصل على اسر و تقول ليهم على تدريب قبل المهمه و طبعاً اسر هيقول لريان.
, نوران:طب ما انتي تقولي لريان.
, اسيل:مش هينفع لأني هتفق مع الناس عشان يجهزوا اوضة التدريب اوكى.
, نهى:اوكى.
, اسيل:يلا كل واحدة تعمل اللي قولتلها عليه و تروح تلبس.
, و راحت اسيل و اتصلت على رجال الأمن بتاع مكان التدريب بتاعها و قالت:ألو السلام عليكم يا محسن.
, محسن(احد افراد الامن):و عليكم السلام ازيك يا فندم.
, اسيل:الحمد لله يا محسن٣ نقطةعاوزاك تجهزلي المكان عشان هاجي انا و فرقتي نتدرب فيه٣ نقطةماشي.
, محسن:حاضر يا اسيل هجهز المكان٣ نقطةتؤمري بحاجه تانيه..
, اسيل:الأمر لله تسم يا محسن٣ نقطةو بعدها قفلت معاه و راحت تلبس٤ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, عند اسر في البيت مع ريان.
, اسر وهو بيبص على الفون:مين الرقم الغريب ده.
, ريان:طب رد شوف مين.
, اسر: ماشي٥ نقطةألو.
, ٤ نقطة:السلام عليكم.
, اسر موجه الكلام لريان بهمس:ألحق دا صوت بت و بتقولي السلام عليكم.
, ريان:هو انتَ بقيت بتعرف بنات محترمه.
, اسر:طب استنى بقى٤ نقطة و عليكم السلام مين معايا.
, ٥ نقطة:انا نوران يا اسر.
, اسر مصطنع التفكير:نوران مين.
, نوران ببرود:بص انا مش فضيالك انتَ و ريان هتيجوا على العنوان ده ٥ العلامة النجمية ماشي.
, اسر:عنوان ايه ده و نيجي ليه.
, نوران: ده مكان انا و فريقنا بندرب فيه هنقابلكم هناك عشان نتدرب قبل المهمه.
, اسر بستهزاء:و انتم بتدربوا في ايه بقى.
, نوران ببرود:في المناكير يا خفيف٣ نقطةهتعرف لما توصل سلام٣ نقطةو قفلت السكه في وشه.
, اسر بصدمه:دي قالت ليا خفيف٣ نقطةالبت اتريقت عليا٣ نقطةلا و الأنيل دي قفلت في وشي هي فاكره نفسها مين.
, ريان:انتَ يابني ادم بتكلم نفسك ومين دي و عنوان ايه ده.
, اسر:دي نوران و قالت اننا نروح على العنوان ده.
, ريان:ايوه منا عارف ان ده عنوان بس عنوان ايه.
, اسر:دا عنوان مكان هي و اسيل بيتدربوا فيه و بتقول اننا نروح و هما هيقبلونا هناك.
, ريان بسخريه:مكان تدريب و يا ترى بيتدربوا في ايه بقى.
, اسر:متقلقش احنا هنوريهم مين هما القناص و النمر.
, ريان:انا مش عارف استاذ اكمل جايبهم معانا في المهمه ليه.
, اسر:على رأيك٣ نقطةاكيد عشان بناته و كده٣ نقطة
, ريان:عندك حق٣ نقطةطب يلا بينا عشان نروحلهم.
, اسر:طب انا هروح أجهز تكون انتَ كمان جهزت٤ نقطةو راحو عشان يجهزو ويروحوا ليهم..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, عند نهى و هي بتكلم رؤوف على الفون.
, نهى:.السلام عليكم.
, رؤوف:و عليكم السلام واحشتيني اوي.
, نهى:و انتَ كمان.
, رؤوف:كنتي عاوزاني في حاجه يا نهى.
, نهى:ايوا اسيل قررت انها هتعمل كام تدريب كده عشان المهمه في المكان اللي هي بتدرب فيه فقالت ليا اقولك عشان تيجي دلوقتي.
, رؤوف:ماشي ايه هو العنوان.
, نهى:اكتب عندك ٧ العلامة النجمية.
, رؤوف:تمام هخلص كام حاجه و هروح على المكان ده.
, نهى:ماشي تمام سلام.
, رؤوف:سلام.
, و بعد ما قفلت معاه:اما علمتك الأدب يا رؤوف مبقاش انا٤ نقطةهفكرك مين هي نهى٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في معسكر التدريب و كان فيه محمد و ادم و معاهم مجموعة من رجال من الشرطة و كان الكل بيتفقوا على العملية اللي هما طلعينها بعد شوية و كان ادم بيتكلم و بيشرحلهم الخطة هتمشي ازاي٣ نقطة
, ادم:دلوقتي احنا هناخد المدرعات بتاعتنا و نهجم على البيت اللي هما فيهم و متجمعين٣ نقطةفريق اللي راح يتحرى عن المكان لقى ايه٣ نقطةو هنا اتكل واحد من الموجودين و هو بيقول٣ نقطة
, ٣ نقطة:يا فندم بعد ما بحثنا حوالين البيت ده و المزرعة اللي فيها اكتشفنا ان مخزن اسلحة تحت البيت ده و مش بس كده لقى ده محاوط البيت عشرين شخص حراسه ده غير اللي ساكنين في البيت و هما اربعة أشخاص و اللي هما ماسكين المكان و اكتشفنا ان واحد منهم يبقى اادراع اليمين لشخص من ضمن الجماعة الأرهابية و هو اللي بيمول للناس اللي معاهم٣ نقطة
, ادم:تمام اوي واضح اننا هنمسك ناس مهمه اوي٣ نقطةدلوقتي عاوزين نمشط المكان مرة اخيرة لأننا مش عاوزين اي غلط في العملية دي٣ نقطة
, محمد:متقلقش يا ادم دلوقتي رجالتنا هناك بيمشطوا المكان و لو شافوا اي تغير حصل هيبلغونا٣ نقطة
, ادم:تمام يا رجالة٤ نقطةدلوقتي كتيبة (أ) هي اللي هتك ن برا بتضرب على الرجالة اللي بتحرس المكان٣ نقطةاما الكتيبة(ج) فهي هتدخل بالمدرعات لجوا..و الكتيبه (د) فهي تتجه بمدرعات عند مكان الأسلحة٣ نقطةو انا و المقدم محمد هنتحرك مع الكتيبة(ب) لجوا البيت٥ نقطةمننساش يا جماعة ان العملية دي مهمه جداً لازم انهاردة نقبض على الناس دي بأي طريقة٣ نقطةالأسلحة اللي معاهم دي لو انتشرت في البلد هيحصل مجزرة فظيعة٣ نقطةلازم نحمي البلد مش هنسيب ليهم اي فرصه ليهم انهم يحاولوا يدمروها٤ نقطةتوكلنا على الله٥ نقطةو قام الكل و بدأوا يجهزوا و بدأوا يتجهوا للمكان المنشود ليهم نيجي هنا عند ادم و محمد و كانوا راكبين مع بعض فأقترب محمد من ادم و قال٣ نقطة
, محمد:ادم٣ نقطةلو حصلي اي حاجه خلي بالك من امي انتَ و البنات٣ نقطةانتم عارفين ملهاش حد غيري..
, ادم بغضب:ايه اللي انتَ بتقوله ده يا محمد٣ نقطةاحنا هنتمم العملية دي و نرجع مع بعض خلي املك بربنا كبير٣ نقطةانتَ هترجع معايا و بخير بأذن الله٣ نقطة
, محمد:يا عم وافقني على اللي بقوله٣ نقطةهلي بالك من امي يا ادم٣ نقطةمتتعصبش يا ادم و اسمع كلامي للأخر٣ نقطةامي امانة عليكم يا محمد٣ نقطةكاد ادم ان يرد عليه لكن قاطعه احد الظباط و هو بيقول٣ نقطة
, ٣ نقطة:وصلنا يا فندم٣ نقطةو من هنا بدأ الهجوم و كل كتيبة راحت و نفذت كلام ادم٣ نقطةاما الكتيبة اللي كانت عليها هي دخول للبيت كانت الكتيبة (ب) اللي فيها ادم و محمد و كانوا بيدخلوا بهدوء حذر و فجأة صدع صوت اطلاق الرصاص٣ نقطة
, محمد:بسرعة الكل ساخد ساتر و يضرب٤ نقطةو بدأ الكل يتبادل ضرب النار و وسط هذا كان الراجل اللي بيمولهم بيحاول يهرب و اللي شافه ادم فقال و هو بيحاول يوصله٣ نقطة
, ادم:محمد احمي ضهري٣ نقطةاومئ له محمد و اتحرك ادم و بدأ محمد يضرب النا و هو بيتحرك ورا ادم و بعدها جريوا لجوا ممر اللي جري منه الممول و بعد وقت وصلوا لحيطه سد و قدامهم الممول٣ نقطة
, محمد:و**** و وقعت يا عزيز٣ نقطة
, عزيز بخوف حاول مداراته:لو وقعت مش هقع لوحدي٣ نقطة
, ادم بسخرية:تبقى تقول الكلام ده في السجن يا عزيز٣ نقطة
, عزيز بشر:يبقى مش هروح و ايدي فاضية يا باشا٣ نقطةو راح بعدها هذا المدعو عزيز برفع مسدسه في وش ادم و ضرب عليه و بنفس اللحظه ضرب ادم رصاص في كتف عزيز الذي وقع على الأرض صريخ٨ نقطةاما ادم فهو مرت ثانية٤ نقطةثانيتين و محسش بأي بحاجه٣ نقطةفبص لتحت و انصدم٤ نقطة
, ادم بصدمة و رعشة:محمممد٣ نقطةنعم كان محمد هو من اخذ الرصاصة بكتفه و هو بيحاول ياخد نفسه بصعوبة٣ نقطةنزل ادم الارض و هو بيسند راسه و بيكتم الجرح بأيديه عشان النزيف فسمع محمد بيقول٣ نقطة
, محمد:متعيطش انا هروح لمكان احسن بكتير يا صاحبي٣ نقطة
, ادم بدموع:لا يا محمد انتَ مش هتسيبني٣ نقطةانتَ هتعيش٣ نقطةخليك صاحي معايا٣ نقطةهتعيش يا محمد هتعيش٤ نقطةو كان في الوقت ده باقي الكتيبه دخلوا و مسكوا عزيز و خدوه و الباقي كان واقف حوالين محمد و ادم٣ نقطة
, ادم بصراخ:بسرعو شيلوه معايا..كان ادم بيصرخ فيهم و في خمس دقايق كانوا بيشيلوا محمد على مدرعة عشان يودوه للمستشفى و يلحقوه و كان ادم خاضن محمد لسه٣ نقطةو هنا محمد اتكلم و قال٣ نقطة
, محمد بألم:هتوحشني يا صاحبي٣ نقطةخلي بالك من امي يا ادم٣ نقطةقولها متزعليش و خليكي قوية و اهتمي بصحتك٣ نقطة
, ادم:متقولش يا محمد انتَ هتعيش و ترجع ليها و تفرحها..
, محمد:شكلي مش هرجع٤ نقطةاشهد ان لا إله إلا الله٣ نقطةو اشهد ان محمد رسول الله٦ نقطةو لم يعد. هناك صوت لمحمد بعد اغماض عينيه٣ نقطة
, ادم بصراخ مؤلم:محمااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
١٢



🌺صلي على محمد🌺..
, ١٦ نقطة
, وصلنا لحاد ما الكل راح لأسيل عند مكان التدريب
, و وصل ريان و اسر البيت ولقوا اسيل و نوران واقفين مستانينهم٣ نقطة
, اسر بسخرية:اتفرج بقى على المسخره اللي هتحصل في التدريب.
, ريان:اوعى يا اسر تستهان بيهم بردو احنا لسه منعرفهمش.
, اسر: طب خليك شاهد على اللي هيحصل اراهنك ان انا اول ما أبدأ تدريب معاهم مش هيستحملوا حتى عشرة ضغط.
, ريان:انا شكلي هوافقك الرأي.
, اسر: طب يلا ننزل عشان هما بيبصوا علينا٤ نقطةو نزل الأتنين من العربية و راحوا ناحية البنات فقال ريان٣ نقطة
, ريان:ازيك يا اسيل عامله ايه.
, اسيل:الحمد لله و انتَ.
, اسر:و انتي يا نوران عامله ايه.
, نوران:كويسه بخير.
, اسيل:رؤوف و نهى جوا يلا عشان ندخل ليهم.
, ريان:يلا بينا٤ نقطةو دخلوا لنهى و رؤوف جوا٣ نقطة
, اسر بنبهار:المكان حلو اوي.
, ريان:فعلاً المكان مش ناقص اي حاجه.
, نوران:اسيل اللي مصممه المكان.
, رؤوف:بجد المكان حلو اوي.
, نهى:بس واضح ان التدريبات هتكون صعبة.
, رؤوف:دا بالنسبة ليكم انتم يا حبيبتي لكن احنا لا.
, نهى بغموض:هنشوف يا روحي دلوقتي.
, اسيل:طب يا شباب نبدأ بقى التدريبات.
, الكل:يلا بينا.
, اسيل:دلوقتي نوران هتلعب ملاكمه مين هيكون خصمها.
, اسر بغرور:انا هكون خصمها دي لعبتي.
, نوران:طب يلا اتفضل ألبس ديه و يلا نبدأ.
, و كانت بتديله قفازات الملاكمه٤ نقطةو بعد ما لبسها٣ نقطة
, اسيل:دلوقتي نبدأ اللي يوقع الاول هو الخسران.
, اسر:انا هكون سهل معاكي عشان متحسيش بأي وجـ٥ نقطةو لم يكمل كلامه و فجأة لقى لكمه مؤلمه جايه في وشه و كانت من نوران٣ نقطة
, نوران:و انا مش عاوزاك تتساهل معايا.
, اسر:طب يلا نبدأ بس احب اقولك انا اللي هكسب٤ نقطةو بدأت معركه شرسه مبنهم و اسر بقى متفاجئ بنوران و مهارتها للملاكمه و مره واحدة مسكت نوران اسر من عضمه حساسه عند الرقبه وهو مش مستحمل الألم وفاجئه قامت بضىبه ضربه في مكان معين في في ركبته فوق السمانه بظبط و ده وجعه اوي و وقعهزعلى الأرض٣ نقطةو بعدها سابته و اتحركت خارج الحلبه و سابته نوران كده و كان ريان و رؤوف مستغرابين ازاي هي كسبته.
, ريان:بقى بنت تكسبك يا نمر.
, اسر:طب جرب بس اللي هي عملته و انتَ هتستسلم على طول.
, رؤوف:بس انتي ازاي وجعتيه كده ومن حركه واحدة.
, اسيل:نوران متعلمه جميع فنون القتال و واخده جوايز عالميه على الملاكمه وكمان لأنها دارسه كل اعضاء الأنسان و عارفه كل عضمه في الجسم شغلها ايه.
, اسر بصدمه:ازاي هي كده.
, نوران:انا مأخدتش لقب الذئب عشان والدي رئيس مخابرات لا انا اخدتها عشان مجهودي يا استاذ مش واسطى.
, اسر لنفسه:هو انا ليه فرحان اني خسرت قدامك بس بجد تستاهل تكون ذئب فعلاً.
, اسيل:دلوقتي دور نهى.
, رؤوف:بس نهى مش بتعرف تلعب ملاكمه.
, نهى بثقه:ومين اللي قالك كده.
, رؤوف بستغراب:يعني ايه.
, نهى:يعني يلا عشان نبدأ.
, رؤوف:نهى لو مش هتقدري بلاش انا مش هسامح نفسي لو وجعتك.
, نهى:و مين قالك انك اصل هتوجعني.
, رؤوف بجهل:يعني ايه.
, نهى:يعني هعمل كده يا حبيبي٥ نقطة وراحت موقعاه بحركه مفاجئه.
, رؤوف بصدمه:انتي اتعلمتي ده كله منين.
, نهى:فاكر يا حبيبي لما كنت بحكيلك عن صحبتي اللي كانت بتاخد جوايز في فنون القتال.
, رؤوف بتذكر:ايوه فاكرها اوعي تكون انتي.
, نهى و هي بتبوس جبينه:احبك و انتَ فاهمني كده٣ نقطةايوه انا.
, رؤوف بغضب:و كنتي ناويه تقوليلي امتى انشاء ****.
, نهى بحزن:يوم ما كنت هقولك على حملي.
, رؤوف:خلاص انا مسامحك طلما انتي معايا.
, نهى:بس ده ميمنعش اننا نكمل اللعبه ولا انتى غيرت رأيك.
, رؤوف:و انا موافق٤ نقطةو بدأ اللعب و الكل كان مستغرب مهارات نهى و لصدمه الأكبر من نصيب رؤوف و الأتنين مش متسهلين مع بعض خالص لحاد ما رؤوف وقع نهى على الأرض وقال رؤوف:استسلمي يا نهى انتي خلاص اتهذمتي.
, نهى ببتسامه: ومين قالك كده٩ نقطةو راحت نهى بحركه ماهرة قالبه الوضعيه بقت هي فوق رؤوف هو تحتها و مسكت دراعه وعوجته.
, نهى بغمزه:ايه رأيك في قوتي دي بقى.
, رؤوف بجرأه:طب ما تخليها في اوضتنا و مبينا احسن.
, نهى بخجل:رؤوف عيب كده مش قدام الناس.
, رؤوف:طول ما انا معاكي مبحسش بالناس..و راح قرب منها و باسها بوسه سطحيه على شفتيها٣ نقطة
, اسر بمزاح:مخلاص يا عم الروميو احنا موجدين معاكوا بردو يعني٤ نقطة
, رؤوف بغيظ:دايماً كده مبوظ اي رومانسيه.
, اسر متجاهل كلامه:المهم مين اللي كسب يعني.
, رؤوف بحب:حبيبتي طبعاً انا مستسلم.
, ريان:عرتنا عجبك كده مراتك تكسب عليك.
, نوران:و كمان اصلاً انتم نسيتم ان المفروض اللي يوقع التاني هو اكسبان يعني انتَ يا رؤوف اللي كسبت بس شكلكم نسيتم ده يا عصافير الحب٣ نقطة
, رؤوف:مش مهم انا و هي واحد مفارقتش.
, ريان:طب خليك يا عم الحبيب٤ نقطةثم وجه كلامه لأسيل و اكمل..:اكيد طلما انا و انتي اللي فاضلين يبقى هنلعب ضد بعض.
, اسر:اوبااااااا٣ نقطةمنافسه و فيها القناص يبقى هو الكسبان.
, نوران:و مين قالك انه هو اللي هيكسب انتَ لسه متعرفش اسيل.
, اسر بتحدي:طب تراهنيني على عزومة عشاء لو القناص كسب و لو الفهد كسب انا اللي هعزمك موافقه.
, نوران بنفس التحدي:موافقه.
, ريان:انا خايف عليكي انا لما بخش تحدي مش بخسر فيه أبداً.
, اسيل ببرود:هنشوف دلوقتي٤ نقطةو بدأ القتال مبنهم٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في المستشفى العسكرية و كان وصل ادم بمحمد المستشفى و دخلوه جوا اوضة العمليات و كان ادم قاعد على الكرسي و هو بيقرأ القرآن و مع كل كلمه بينطقها من كتاب **** كان بيدعي **** ينجي صاحبه من اللي هو فيه٣ نقطةو في الوقت ده خرجت ممرضة من اوضة العمليات فقفل ادم المصحف ة قام بسرعة ناحيتها٣ نقطة
, ادم:ارجوكي طمنيني حالة ايه٣ نقطة
, الممرضة:انتَ قريبه٣ نقطة
, ادم:انا ابقى اخوه٣ نقطةطميني..
, الممرضة:اهدى يا فندم لو سمحت٣ نقطةالاول احنا محتاجين ليه نقل ددمم لأنه نزف و فصيلته مش متاحه في المستشفى دلوقتي و بنحاول نجيب من مستشفيات تانيه..
, ادم:انا نفس فصيلة دمه انا اقدر اتبرعله٣ نقطة
, الممرضة:طب اتفضل معايا عند دكتورة عشان نسحب الدم من حياتي حضرتك٤ نقطةو انطلق ادم معاها٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, عند نورين بنت عم ريان و كانت بتتكلم مع اختها سيلا و بتقول٣ نقطة
, نورين بجدية:نعم يا سيلا هانم تؤمريني بحاجة٣ نقطة
, سيلا:يا نورين انتي مكبرة الموضوع ليه انا بقالي كتير بحاول اعتذر منك و انتي عارفه اني مش بحب اعمل كده لكن عشان بحبك مش عاوزامي تزعلي مني٣ نقطة
, نورين بعتاب:و هو لما انتي تكلمي تؤامك بطريقة وحشه زي دي و تتهميني اني عاوزة اتحوز ريان و ابعدك عنه ده حاجه حلوة٣ نقطةانتي اتغيرتي يا سيلا٣ نقطةمبقتيش انتي سيلا اللي اعرفها٣ نقطة
, سيلا:يا نورين انا٣ نقطة
, نورين:لو سمحتي يا سيلا انا مش عاوزو اسمع اي حاجه٣ نقطةاعرفي اني مستحيل اسامحك غير لما تتغيري٣ نقطةلما ترجعي سيلا اللي اعرفها٣ نقطةمش سيلا اللي عايشه بين سهرها مع صحاب السوء و النادي و تمشي ورا كلام ماما اللي كل اللي بتعمليه مش هيوجع حد غيرك افهمي ان ريان مش هيحبك٣ نقطةهتفهمي امتى انه بيعاملك زي اخته٣ نقطةيا ريت تفوقي يا سيلا قبل ما يفوت الأوان و ترجعي تندمي انتي يا حبيبتي٤ نقطةو دلوقتي يا ريت تمشي عشان انا في شغلي دلوقتي و متنسيش اني لسه متعينه و تحت التدريب٣ نقطة
, سيلا:انا مش عارفة ايه لازمة الشغل اللي مشتغلاه ده..يا بنتي ما بابا عنده مستشفى طبير و بتاعتنا ليه متشتغليش فيها٣ نقطة
, نورين:ده اختلافي بيني و بينك٣ نقطةاني بحب ابقى بسيطة و اشوف بسمة الناس اللي بجد..مش شوية ناس مغرورة٣ نقطةو كمان اني مستشفى دي اللي بتتكلمي عنها٣ نقطةالمستشفى اللي مش مفتوحه غير لرجال الأعمال٣ نقطةالمستشفى اللي مش بتساعد اي حد مريض٤ نقطةالمستشفى االلي لو حد. اتأخر في دفع المصاريف بيطالبوه بيها و مش بعيد يمشوه من المستشفى في نفس اللحظه٤ نقطةاسفه يا سيلا بس انا معرفش عن اي مستشفى بتتكلمي عنها٣ نقطةيا ريت تمشي يا سيلا المكان ده زي ما قولتي مش من مكانك انتي مش انا٤ نقطة
, سيلا:يا نورين انا مقصدش كل اللي اقصده ان٤ نقطةادم٣ نقطة
, نورين بستغراب:ادم مين٣ نقطةو قبل ما تكمل نورين كلامها لقت الممرضة بتنده ليها و بتقول٣ نقطة
, الممرضة:يا انسة نورين٣ نقطةمحتاجين حضرتك تسحبي ددمم من الأستاذ عشان المريض اللي في العمليات لو سمحتي٣ نقطةبصت نورين لأدم و مبقتش عارفة ليه حست برعشة في جسمها و بتقل على لسانها و هي بتقول٣ نقطة
, نورين:ممين اللي..هتتبرعله بدددم يا ادم٣ نقطة
, ادم بحزن:محمد يا نورين٣ نقطةمحمد اتصاب بعيار ناري بدالي٣ نقطة
, نورين بصدمة:محمد٣ نقطةانتَ اكيد بتهزر٣ نقطة
, ادم بدموع مكبوتة:مش بهزر٣ نقطةمحمد بين الحياة و الموت٣ نقطة
, سيلا بحزن:انتم لسه هتتكلموا بسرعة طيب يا نورين اسحبي الدم عشان اللي مستني في العمليات ده٣ نقطة
, نورين بسرعة:ايوة معاكي حق٣ نقطةاتغضل معايا يا ادم عشان اسحب منك٣ نقطةو مشي ادم معاها و راحت سيلا خرجت من المستشفى٤ نقطةو بعد مدة انتهت نورين بسرعة من سحب الدم و لما خلصت لقت ادم بيقوم فقال و هي بتمنعه٣ نقطة
, نورين:انتَ رايح فين٣ نقطة
, ادم بدوخه بسيطة:رايح عند محمد..لازم اكزن معاه٣ نقطة
, نورين:م هينفع يا ادم لازم ترتاح انتَ اتسحب منك ددمم كتير ارجوك خيليك عشانه مش عشاني٣ نقطةعشان لما يصحي يلاقيك موجود و بقوتك٣ نقطةو انا اوعدك اني هدخل العملية بتاعته و هبقى جنبه٣ نقطةاومئ لها ادم اما هي فخدت الدم و خرجت بسرعة لأوضة العمليات و بعد مرور خمس دقايق سمع ادم خبط على الباب فسمح بدخول الشخص٣ نقطة
, ٣ نقطة:ينفع ادخل٣ نقطةفتح ادم عينيه و نظر لصاحب الصوت و قال٣ نقطة
, ادم:سيلا٣ نقطةاتفضلي٤ نقطة
, سيلا بخجل:انا اسفة لتدخلي بس انا جبت ليك العصير ده لأني عارفة انك هتكون محتاج حاجه تعوض بيها الدم اللي اتبرعت بيه لصاحبك..
, ادم ببتسامة باهتة:متشكر ليكي٣ نقطة
, سيلا:العفو اتفضل اشرب٥ نقطةو فتحت سيلا العصير لأدم و ادتهوله يشربه و كانت بتبص ليه بشرود فقالت بدون وعي٣ نقطة
, سيلا:لدرجة دي في صحوبيه بالشكل ده٣ نقطةانتبه لها ادم و قال لها بهدوء٣ نقطة
, ادم:انتي ايه مفهومك عن الصحوبية٣ نقطة
, سيلا:انهم مجرد تجمع حواليك تضحك و تهزر و تخرج معاهم و تتكلموا بس٣ نقطة
, ادم:دول يبقوا مش صحاب يا سيلا دول يبقوا مجرد ناس بيجيوا في حياتنا و يروحوا مع الوقت٣ نقطةالصحاب بجد هما اللي يكونوا جنبك و يسندوكي وقت الشدة٣ نقطةالصحاب هما اللي يكونوا ينصحوكي لو هتعملي حاجه غلط٣ نقطةفي صحاب بيبقوا ضهر لبعض..في صفات كتيرة لصاحب البجد يا سيلا لو مهما قلت مش هنخلص٣ نقطةو محمد ده مش بس صاحبي لا ده اخويا اللي اتربيت انا و هو و اسيل و نوران سوا من و احنا لسه في اللفه٣ نقطةفهمتي٣ نقطة
, سيلا ببتسامه مكسورة:فهمت٣ نقطةمعاك حق٣ نقطة احياناً بيكون الواحد مخدوع في اللي قدامه من غير ما يحس و بيكون فاكر انه هو الصح٤ نقطةشكراً ليك لأنك وضحت ليا حاجات كتير كانت عندي حاجه تانيه..
, ادم:العفو٤ نقطةو حه ادم يقوم لكن سيلا منعته و هي بتقول٣ نقطة
, سيلا:انتَ رايح فين لازم ترتاح٣ نقطة
, ادم:لازم اروح لمحمد هقعد قدام اوضة العمليات عشان اطمن اكتر متخاوليش تمنعيني لأني هروح بردو٤ نقطةاومئت ليه سيلا و سندته من ايديه و راحت بيه قدام باب العمليات و قعدته على الكرسي و اللي خلاها تندهش منه اكتر هو انه اول ما قعد خرج من جيبه المصحف و بدأ يقرأ فيه٣ نقطةفقالت له سيلا٣ نقطة
, سيلا:انتَ بتقرأ القرآن٣ نقطةفرد عليها محمد بعد ان صدق و قال٣ نقطة
, ادم:ايوة..و بقرأ سورة يوسف٣ نقطة
, سيلا:و ليه السورة دي بذات..
, ادم:لأن السورة دي فيها معجزات و بتعمل الواحد حاجات كتير٣ نقطةبتعلم ان مهما كان المريض سوفه يشفى..و مهما كان الغايب طال غيايه هيرجع..و انه مهما طال الحزن هيجي الفرح..و ان مهما اتى الكرب هيرفع٣ نقطةو ان مهما اتظلم المظلوم **** هيظهر الحق و ينهزم الظالم٤ نقطةو انتي قرأتي القرآن قبل كده٣ نقطة
, سيلا بخجل من نفسها:مش اوي يعني٣ نقطة
, ادم:نصيحه مني ليكي يا ريت ترجعي تقرأين القرآن و تصلي٣ نقطةصدقيني هيفيدوكي اوي يا سيلا٣ نقطةو عشان كده تعالي اقرأي معايا تحبي٤ نقطةاومئت له سيلا بسرعة و قالت..
, سيلا:احب اوي٣ نقطة
, ادم:تمام بس لازم حاجه تغطي بيها شعرك٣ نقطةفكرت سيلا هتغطي شعرها بأيه و بعدها لقت الحل٣ نقطة
, سيلا:لحظه واحدة..و راحت سيلا فكت السكيرف اللي على رقبتها و فرضته و كان طويل و مناسب يتلف على شعرها و لفته زي الطرحه و قالت..:كده كويس٣ نقطةاومئ لها ادم و بعدها بدأت تقرأ القرآن هي كمان و هي مش عارفه ليه هي حاسه بسكينه من اول ما بدأت كده و الهدوء٤ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما عند نورين فهي من بعد ما اخدت كيس الدم من عند ادم و طلعت تحري لأوضة العمليات و اديتهم كيس الدم و لبست لبس العمليات و دخلت ليهم فقالت للمساعدة في التمريض٣ نقطة
, نورين:اميرة اطلعي انتي و انا هاخد مكانك لو سمحتي..اومئت لها المدعوة اميرة و خدت نورين مكانها٣ نقطةكانت نورين صحيح كانت مركزة في العملية فهي خدت مكان مساعدة للدكتور٣ نقطة
, الدكتور:نورين بسرعة قومي بتوصيل كيس الدم التاني للمريض..
, نورين:حاضر يا دكتور٥ نقطةو بعد ما وصلته قالت٣ نقطةقام الدكتور ببدأ بأخراج الرصاصة من محمد٣ نقطة
, دكتور:الرصاصة قريبة من القلب لازم نطلعها بحذر شديد٣ نقطةو بعد مدة من الوقت اخرج الدكتور الرصاصة من محمد و معها ايضاً خرج منها صوت صفارة معلنة نهاية صاحبه هذه الحياة التي عليها٦ نقطة
, نورين بصدمه:مستحيل٣ نقطةلا٣ نقطةكانت نورين واقفه مصدومه و متجمدة مكانها٣ نقطةهل هو فعلاً مات٣ نقطةمستحيل ده يحصل٣ نقطةو لكن افاقت على صوت الدكتور الصارخ و هو بيقول٣ نقطة
, دكتور بصراخ:دكتورة نورين بسرعة جهاز الصدمات٣ نقطةلازم ننقذ حياته فوقي٤ نقطةاومئت له نورين و جريت تجيب جهاز الصدمات و بدأت هي تعمله الصدمات مش الدكتور و مع اول صدمه مفاقش محمد٣ نقطة
, دكتور للممرضة:زودي على 200٣ نقطةاومئت له الممرضة و زودت الڤولت للجهاز و حاولت نورين تاني لكن مفاقش٣ نقطةو تالت٤ نقطة و رابع٤ نقطة
, دكتور بحزن:خلاص يا نورين كفاية٣ نقطةالبقاء لله٤ نقطةان لله و ان إليه راجعون٣ نقطةلازم حد يبلغ اخو حضرة الظابط٣ نقطة
, نورين ببكاء٥ نقطة
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
١٣

🌺صلي على محمد🌺
, ١٧ نقطة
, وقفنا عند ابطالنا لحاد ما جه دور اسيل و ريان في الملاكمه٣ نقطةو كان الاتنين واقفين قدام بعض في وضعية الأستعداد فقال ريان٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, ريان بغرور:انا عمري ما دخلت تحدي غير و انا كسبان فيه.
, اسيل:هنشوف دلوقتي.
, اسر: المنافسه دي اكيد ريان اللي هيكسب فيها.
, نوران برفع حاجب:و اسيل متكسبش هي ليه.
, اسر:عشان ريان عريض و مفتول العضالات و اقوى منها بمراحل طبعاً٣ نقطةاما هي فهي رفيعة و قصيرة بالنسبة ليها٣ نقطة
, نوران بسخرية:ما بلاش انتَ تتكلم لحسن انتَ لسه متعلم عليك يا كوتش٦ نقطةو في الوقت ده ريان و اسيل بدأو المباراة ضد بعض٣ نقطة
, اسر بصدمه:ألحقي دول بدأو من غير ما يقولوا لينا.
, نوران بغيظ:طب اسكت بقى ياخويا و خلينا نتفرج٣ نقطةهتخليني افوت المعركة من اولها٣ نقطةيلا بقى نتفرج على حرب مصر و اسرائيل٥ نقطة
, ٤ نقطةعند اسيل و ريان٥ نقطة
, ريان لنفسه:انا مش عارف هي بارده كده ليه انا لازم اكسبها النهارده و اوريها ان الشغلانه دي للرجاله بس مش للبنات٤ نقطة
, اسيل:جاهز.
, ريان:انتي اللي جاهزة.
, اسيل:طبعاً٣ نقطةيلا نبدأ٦ نقطةو بدأت اسيل و ريان و كانت اسيل تقاتل بكل دقه و تركيز و كأنها عارفة تحركات خصمها٤ نقطةاما ريان فكان يقاتل بتساهل على ان اسيل مبتدئه و بعدها بشوية قالت اسيل ببرود لريان٥ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, اسيل ببرود:انا مش عاوزاك تكون متساهل معايا لأني مش عاوزه انهي التحدي بسرعه و وقتها اكون ظلماك٣ نقطة
, ريان بستفزاز:بس انا خايف عليكي لحسن اكسر ليكي ضافر من بتوعك ولا حاجه و انا ممكن اتنازل و اخليكي تكسبي عادي قوليلي مش هزعل٤ نقطةدا انا كريم اوي حتى٣ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, اسيل ببرود:لا خليك الكرم ده لنفسك يا قناص٣ نقطةثم ابتسمت بمكر٣ نقطةانتَ اللي جبته لنفسك.
, ريان بستهزاء:وريني قوتك كده٤ نقطة
, نوران بصراخ:اديلوا يا بت يا اسيل متسكوتيش اديلوا فوق دماغه ده ابن كوم شكاير اليهود يا بت٣ نقطةوريله مين الفهد٣ نقطة
, اسر بسخرية:لا فعلاً مصلحه اجتماعية كبيرة٣ نقطةنترك اسر الذي يرمق نوران بذهول من طريقة تشجيعها و نرجع لريان و اسيل اللي هما بدأو يكملوا المباراة و ظهرت قوة اسيل في ضرباتها و هو تفاجئ بها و بطريقة لعبها في الملاكمه و من كتر سرعتها مكنش بيقدر يهجم هجمات ثابتة عليها كان لازم عليه انه ياخد وضعية الدفاع لنفسه عشان ضرابتها سريعه و بعد وقت انتهز ريان الفرصه ان اسيل بتلف للوضعيه التانيه و راح هجم عليها و وقعها على الأرض و هو فوقيها بعدها قال ليها.
, ريان بتنهيدات متتاليه:شوفتي قولت ليكي اني لما بدخل تحدي مش بخسر فيه.
, اسيل بغموض:و مين قالك انك كسبت.
, ريان:اللي يثبتلي اني كسبت انك دلوقتي تحت ايدي و اني وقعتك الأول٣ نقطة
, اسيل:متأكد من ده.
, ريان بستغراب منها:ايوا متأكد اومال انتي فين دلوقتي.
, اسيل:طب خلي بالك من نفسك بقى.
, ريان بجهل:ليه من ايه.
, اسيل بمكر: من ده٥ نقطةو راحت اسيل من حركه من رجليها عكست الأدوار بقت عكسه و فوقه و هو تحتها و راحت أدتله بوكس في وشه و قامت٣ نقطةو ريان اتوجع من البوكس اللي هي ادتهوله بس مرضاش يبين قدامها ده٣ نقطة
, اسيل بهدوء:الماتش خلص.
, ريان بوجع حاول اخفائه:بس انا مستسلمتش ولا انتي خوفتي.
, اسيل بسخريه :انا وقفته بس عشان لو كملنا مضمنش اني اسيب وشك سليم كفايه عليك الضربه اللي انتَ اخدتها دلوقتي٣ نقطةثم غمزت له و كملت٣ نقطةو كمان اعتبر نفسك كسبت لأنك وقعتني الأول٤ نقطة
, ريان:بس انا مش عاوز الماتش ده يخلص بطريقة دي.
, اسيل نظرت له نظرات حاده مثل الفهد: انا قلت الماتش خلص و طبعاً احنا مش هنقضي تدريب اليوم كله في المنافسة بينا احنا الأتنين٤ نقطةهنا قالت نوران متداخله لتخفيف الأجواء لأنها عارفة ان غضب اسيل بيكون سيئ جداً فقالت٣ نقطة
, نوران بهدوء:خلاص يا ريان احنا كمان عاوزين نتدرب بردو هي عندها حق مش هنفضل طول اليوم ده نتفرج عليكم٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, ريان بنظرات تحدي لأسيل:ماشي خلاص هنوقف دلوقتي٥ نقطةبقلم/شيماء اشرف٥ نقطة
, اسيل بهدوء:طلما الملاكمه خلصت جه دلوقتي التدريب على التصويب عشان نعرف مهارات كل واحد فينا.
, اسر بمزاح:انتي كده جيتي في ملعب القناص.
, اسيل:ماهو عشان كده ريان هو اللي هيدير التدريب ده.
, ريان:موافق هندرب فين.
, نوران:اتفضلوا دلوقتي معانا على مكان التدريب.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ع
, ند يامن في الشركة و كان قاعد في مكتبه و قدامه السكرتيرة الخاصة بيه و كان بيتكلم معاها و بيقول٣ نقطة
, يامن:عندي ايه النهاردة يا صابرين في الجدول.
, صابرين السكرتيرة بميوعه:مفيش شغل كتير يا يامن بيه في اجتماع الساعه 2 و في مقابلات على موظفين الحسابات اللي منتظرين برا و في عزومة على الغداء مع الوفد الفرنسي الساعه 5٣ نقطة
, يامن:ماشي يا صابرين دخلي المقابلات بتاعت الموظفين واحد واحد ماشي.
, صابرين بخبث و هي تقرب من يامن:مش عاوز مني حاجه تاني يا يامن بيه.
, يامن بحدة:لا و اتفضلي على شغلك دلوقتي.
, صابرين بخوف:حححااضر يا فندم.
, يامن لنفسه:اوووف الواحد زهق منها لولا ان شغلها حلو مكنتش سبتها هنا٤ نقطةو بعد تفكير قال:خلاص لقيتها٣ نقطة الموظفين اللي جاين للحسابات ابقى اشوف منهم شخص و اختار حد منهم يكون بدالها و ابقى انقلها في حتة تانيه انا مش بحب اقطع عيش حد٤ نقطة
, ٣ نقطةاما في خارج الشركه و تحديداً امامها٣ نقطة
, كانت تقف فتاة قدام الشركة و كانت بتكلم نفسها و تقول.
, البنت:انا متوترة اوي٤ نقطة لا لا لا انا هروح البيت٤ نقطةلا لا انا هروح و اقدم على الوظيفه مش عارفه مالي النهاردة انا هروح و اقدم و امري لله..يا رب وفقني٣ نقطةو بعدها طلعت البنت للشركه و قابلت صابرين و قالت٤ نقطة
, البنت:لو سمحتي٤ نقطةانا كنت جايه و مقدمه طلب على وظيفة في الشركه.
, صابرين بتكبر:عندك معاد هنا..و اسمك ايه انتي كمان.
, البنت:ايوة معايا معاد و اسمي ميرا احمد غريب.
, صابرين:خلاص اقعدي لحاد ما يجي عليكي الدور و تدخلي تقابلي المدير.
, ميرا لنفسها:انا مش عارفه هي شايفه نفسها على ايه٣ نقطةمش كفايه لبسها اللي هي لبساه ده٤ نقطةولا كأنها جايبة كام قماشه و لزقاه على جسمها٣ نقطةاستغفر **** العظيم٣ نقطةاستغفر **** العظيم٣ نقطة
, (كانت صابرين لابسه جيب سوده فوق الركبه و قميص احمر و كان اول زرارين مفتوحين و عامله شعرها ديل حصان و ماليه وشها كله بالمكياچ)٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, ٤ نقطةنرجع بقى عند ميرا٥ نقطة
, ميرا و هي بتقعد على الكرسي:هو ليه كل اللي يدخل يطلع بسرعه على الباب هو المدير مخيف ولا ايه٣ نقطةو راحت قايمه من على الكرسي تاني و قالت..:لا انا هروح البيت احسن٦ نقطةو كانت لسه هتمشي راحت جت السكرتيرة صابرين و قالت٣ نقطة
, صابرين:انتي يا مدام دورك جه اتفضلي ادخلي.
, ميرا ببرود:اولاً انا انسه مش مدام يا طنط ماشي٣ نقطةعن اذنك.
, صابرين بقرف:ايه البنت دي حاجه قرف اكيد هتمشي زي اللي قبلها..قال طنط قال..انا تقولي طنط الحيوانة دي٣ نقطة
, ٦ نقطةاما عند ميرا٧ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, فهي راحت وقفت قدام الباب و خبطت و سمعت حد بيقول اتفضل و دخلت و كان المدير قاعد على الكرسي و مدي ضهره ليها فسمعته و هو بيقول:اتفضلي اقعدي٣ نقطة
, ميرا لنفسها:هو انا ليه حاسه ان الصوت ده صوت يامن..ثم قالت بصوت مسموع:حضرتك انا جايه عشان الوظيفه.
, يامن و كان لسه مدي ليها ضهره:اتفضلي حطي السي ڤي بتاعك على المكتب و قوليلي اشتغلتي قبل كده٥ نقطةاتنرفزت ميرا بسبب انه بيتكلم معاها بطريقه دي و راحت قالت ليه٣ نقطة
, ميرا بحدة:طب ينفع بقى تبص ليا هنا كده٤ نقطةو كمان انتَ ازاي عاوزني اتكلم معاك و انتَ مديني ضهرك كده لفلي هنا.
, يامن اتفاجئ بجرأتها دي و قال و هو بيلف:انتي عارفه انتي بتــ٤ نقطةثم اكمل بصدمه: ميرا انتي بتعملي ايه هنا.
, ميرا بتفاجئ:انتَ ايه اللي جابك هنا.
, يامن: انتي ايه اللي جابك هنا.
, ميرا:انا جايه عشان الوظيفه و دخلت عشان اقابل صاحب الشركة.
, يامن بضحك:هههههههههههه٣ نقطةانا هو صاحب الشركة اللي هزقتيه دلوقتي.
, ميرا بتفاجئ:ازاي انا مكنتش اعرف ان دي شركتك.
, يامن:اديكي عرفتي بس مقولتليش ليه انتي كنتي جايه الشركة دي.
, ميرا:كنت ناوية اتصل بيك بعد ما نزلت بس اكتشفت ان التلفون فاصل شحن و معرفتش فقلت لما اروح اقولك٣ نقطةو دلوقتي يا ترى لسه الشغل متاح..
, يامن:طبعاً انتي هـ٤ نقطةو في الوقت ده دخلت عليهم صابرين السكرتيرة.
, صابرين بميوعه:حضرتك اطرد البنت دي و ادخل اللي بعدها.
, ميرا بغيرة:و انتي بتكلميه كده ليه اصلاً.
, صابرين بغرور:و انتي مين عشان تكلميني كده.
, ميرا بغيرة:متقولها انا مين يا يامن.
, صابرين بزعيق:انتي ازاي تقوليله يامن من غير بيه كده٣ نقطةفعلاً بنت قليل الأد٤ نقطةو لكن انتفضت من مكانها بسبب صراخ يامن للحاد عليها و هو بيقول٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
, يامن بصراخ مرعب:اخرصي٣ نقطةانا بحذرك لو قولتي كلمه عليها انا هقتلك سامعه٤ نقطةلولا اني مش بحب امد ايدي على واحدة ست كان زماني دلوقتي موريكي مقامك٣ نقطة
, صابرين:و هي مين عشان تضربني عشانها.
, يامن بزعيق:بتكون مراتي سامعه.
, صابرين بصدمه:مراتك٣ نقطةطب ازاي..
, يامن:ايوه مراتي و دلوقتي هتعتذري ليها حالاً..
, صابرين ببرود:انا اسفه يا انسه ميرا.
, ميرا بستفزاز:اسفك مقبول يا انسة صبارة.
, صابرين بنرفزه:اسمي صابرين مش صبارة.
, ميرا ببرود:معلش يا صبارة اقصد يا صابرين اصل اسمك شبهوا sory.
, صابرين بحقد:لا ولا يهمك٥ نقطةثم واجهت كلامها ليامن:تؤمرني بحاجه تانيه يا يامن بيه.
, يامن:ايوه هتسيبي المكتب و هتكوني سكرتيرة للممدوح بتاع الحسابات.
, صابرين بصدمه:بس حضرتك مش هتلاقي سكرتيرة بالسرعة دي٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, يامن ببتسامه:و مين قالك اني ملاقتش سكرتيرة.
, صابرين:ازاي.
, يامن:انا عينت ميرا سكرتيرة ليا دلوقتي انتي هتوريها الشغل و بعد كده تروحي تنقلي حاجتك عند ممدوح٤ نقطةو على **** اعرف انك حاولتي تضيقيها بحاجه٣ نقطةسامعة يا صابرين٣ نقطة
, صابرين:حاضر يا يامن بيه٥ نقطةو خرجت صابرين و راح لف يامن لميرا و قال بغيره:ممكن اعرف أيه اللي انتي لبساه ده يا هانم.
, ميرا ببرأة:ايه ماهو حلو يا يامن اهو.
, يامن بغيرة:لا مش حلو و ميتلبسش تاني.
, ميرا:ليه يا يامن بتقول كده.
, يامن:لأن مش عاوز حد يشوفك بالبس ده غيري لأنه مخليكي حلوه اوي انا لو اطول اخبيكي عن الناس كنت خبيتك.
, ميرا بخجل:يامن خلاص بقى و كمان اللبس حلو.
, (و كانت ميرا لابسه كده 👇🏻)٣ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, يامن:ماهو المشكله انه حلو عشان كده متلبسيش لبس من ده تاني.
, ميرا بضحك:هههههههه انتَ مش طبيعي.
, يامن بغمزة:متيجي اقولك كلمه في بوقك.
, ميرا بخجل:بس يا يامن انتَ قليل الادب انا طالعه اشوف الشغل سلام.
, يامن: احبك لما تقلبي طماطمايا كده بقولك.
, ميرا:قول٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, يامن: بعد الشغل متمشيش عشان هوصلك بعد الشغل.
, ميرا:ماشي٤ نقطةو خرجت ميرا لصابرين عشان تعرفها الشغل.
, يامن ببتسامه:ياااه هشوف حبيبتي ميرا قدامي كل يوم٤ نقطةفي الجامعه و في الشركه امتى بقى هشوفها في بيتي و في اوضتي٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, ٣ نقطةاما عند ميرا فا صابرين علمت ميرا الشغل و بعدها راحت نقلت حاجتها عند ممدوح مدير الحسابات و ميرا قعدت و بدأت تعمل زي ما صابرين علمتها.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, عند اسيل و باقي الفريق٣ نقطةو في صالة تدريب التصويب كان كل واحد لبس سماعات على ودانهم عشان ضرب النار و كان ريان اللي بدأ في التصويب و كان بيضرب بطريقة رائعه جدا و كان بيصوب على الأهداف المتحركه بمهارة..ثم قال ريان بعد ما وقف ضرب نار٤ نقطة
, ريان:دلوقتي كل واحد هيمسك المسدس و ينشل على الأهداف زي ما انا عملت.
, نهى:لا يا عم اعفيني انا من ضرب النار ده انا مبعرفش امسك مسدس٣ نقطةانا خليني احسن في الأجهزة.
, ريان:خلاص يا نهى بلاش انتي٤ نقطةو اسيل ونوران برأيها ولا هيلعبوا..
, اسيل و نوران:هنلعب طبعاً.
, ريان:اوكى نبدأ بقى بأسر و بعديه رؤوف و بعديهم البنات٣ نقطةو فعلاً بدأ اسر بس مقدرش على اخر هدف لأنه كان بيتحرك بسرعه اما رؤوف فهو ركز على الأهداف البعيده فقط و بعدها جيه دور اسيل و نوران٣ نقطةفقال اسر لنوران و اسيل٣ نقطة
, اسر:على ما اعتقد انتم مش هتقدرو تمسكوا المسدس حتى.
, نوران:و مين قالك كده.
, اسر:اصله تقيل بالنسبه ليكم.
, اسيل:ده احنا هنحدده في اللعبه دلوقتي٤ نقطةو راحت اسيل هي و نوران على المسدسات و ركبوها لأن ريان كان مخلي اللي يلعب لازم يركب المسدس من اول و جديد و هما ركبوهم بسرعه لدرجه ان اسر مقدرش من الصدمه يتكلم..و نوران اول ما شافته كده و قالت٤ نقطة
, نوران بسخريه:تبقى تدرس الناس كويس يا حضرة الظابط٥ نقطةو راحت نوران هي و اسيل على الأهداف و ضربوا نار على الأهداف بمهاره و جه دور الأهداف المتحركه وصوبوا عليها و في مكان قريب من مكان تصويب ريان فلا ننسى انه القناص٣ نقطةو كان كل ده تحت صدمة الكل٤ نقطةو بعد ما خلصوا اسيل و نوران راحو للباقي٥ نقطة
, نهى بأعجاب:انتم بجد ايه المهارات دي انا مش قادرة اصدق انكم قدرتم تصوبوا على الأهداف اللي بتتحرك دي.
, نوران و اسيل:شكراً ليكي.
, رؤوف:مبروك عليكم يا بنات كسبتم علينا.
, نهى بتذكر:ااااااه صحيح انكل احمد هيبعت الملفات اللي فيها الأشخاص اللي هننتحل شخصيتهم للمهمه بكره لازم اروح ابدأ في تجهيز شوية حاجات.
, اسيل:اوكى كلنا هنروح و بكره هنتقابل هنا تاني عشان نعرف كل واحد و شخصيته موافقين.
, الكل:موافقين٤ نقطةو اتحرك الكل و مشي و كل شخص بيفكر في حاجه شاغله عقله٤ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نيجي بقى و نروح في المستشفى عند نورين في العمليات وكانت نورين بتعمل الصدمات الكهربائية٣ نقطة
, الدكتور للممرضة:زودي على 200٣ نقطةاومئت له الممرضة و زودت الڤولت للجهاز و حاولت نورين تاني لكن مفاقش٣ نقطةو تالت٤ نقطة و رابع٧ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, دكتور بحزن:خلاص يا نورين كفاية٣ نقطةالبقاء لله٤ نقطةان لله و ان إليه راجعون٣ نقطةلازم حد يبلغ اخو حضرة الظابط٣ نقطة
, نورين ببكاء:لا٣ نقطةمستحيل يحصل كده يحصل٣ نقطةمحمد٣ نقطةقوم يا محمد متموتش قوم٥ نقطةمحمد٥ نقطةثم بدأت تضرب فيه بضعف و هي بتكمل كلامها٣ نقطة:يا كداب٣ نقطةانتَ كداب٣ نقطةامبارح وعدتني انك هترجع و في كلام كتير عاوز تقوله ليا٤ نقطةموفتش بوعدك ليه يا كداب٤ نقطةاهئ اهئ٣ نقطةكداب٥ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, كانت نورين في اوضتها و قاعدة مثل عادتها و هي بتقرأ احد الروايات و تبتسم بهدوء و وسط جلستها هذه صدع رنين هاتفها فأمسكته و استغربت من انه رقم غير مسجل فافتحت و قالت٣ نقطة
, نورين بصوت هادي:ألو٤ نقطة
, ٣ نقطة:لا رد٣ نقطة
, نورين:ألو٣ نقطةمين معايا٣ نقطة
, ٣ نقطة:و حياة ماما٣ نقطةهو انتي كل اللي يتصل بيكي بتكلميه بطريقة دي٤ نقطة
, نورين بستغراب:يعني ايه٣ نقطةو كمان انتَ مين٣ نقطة
, ..:انا محمد يا نورين٣ نقطةايه مش فكراني٣ نقطةلا تعرف لما دق قلبها عندما عرفت من هو٤ نقطةو لكن محت هذا و قالت٣ نقطة
, نورين ببتسامة:لا فكراك كويس بس انتَ جبت رقمي منين٣ نقطة
, محمد بضحك:مش عيب تقولي كده لظابط في الداخلية جبت رقمي منين٤ نقطةعيب عليكي ده احنا جامدين اوي٣ نقطة
, نورين بضحك رقيق:هههههههههههه٣ نقطةخلاص عرفنا٣ نقطة
, محمد بهيام:و**** انتي عسل بضحكتك دي٣ نقطة
, نورين بخجل:شكراً٣ نقطةو كمان عيب على فكرة تقولي كده٣ نقطةميصحش٣ نقطة
, محمد ببتسامه:معاكي حق٦ نقطةانا مش هقدر اتكلم معاكي كتير دلوقتي يا نورين بس اللي اقدر اقولهولك ان لما ارجع من المهمة دي اوعدك ان في كلام كتير اوي اول ما اشوفك هقولهولك٣ نقطةهتستنيني يا نورين٤ نقطة
, نورين بدون تردد:هستناك يا محمد٤ نقطة
, محمد بسعادة:مش هخلف بالوعد يا نوريني٣ نقطةثم اكمل بغيرة..:و يا ريت اي رقم غريب يتصل بيكي تاني استرجلي كده و اتكلمي بصوت خشن٣ نقطةايه معندكيش جعفر جواكي ولا ايه٣ نقطةاقولك مترديش خالص على رقم غريب اصلاً٣ نقطةثم اكمل بحنان:سلام يا نوريني٣ نقطةلا إله إلا الله٣ نقطة
, نورين:محمد رسول الله٤ نقطةو قفل محمد معاها و هي بصت لتلفون بستغراب و دهشة و اكملت كلامها و هي بتقول٣ نقطة:جعفر٣ نقطةانا يقولي طلعي جعفر اللي جواكي٣ نقطةو كمان اخشن صوتي ازاي٣ نقطةده مجنون والله٣ نقطةو بعد كلام نورين صدع رنين تلفونها مرة تانية و لكن لمرة دي كانت من المستشفى فردت عليهم٣ نقطة
, ٣ نقطة:دكتورة نورين٣ نقطة
, نورين:ايوة يا فندم٣ نقطة
, ٣ نقطة:محتاجين حضرتك في المستشفى انهاردة لأن النبطشيه بتاعت بليل حضرتك اللي اخدتيها بدال دكتور محمود بسبب تعبه٣ نقطة
, نورين:تمام يا فندم نص ساعة و اكون جاهزة٤ نقطةو قامت نورين و جهزت نفسها و خرجت و لما جت تفتح الباب اوقفتها صوت سيلا و هي بتقول٣ نقطة
, سيلا:رايحه فين يا نورين في الوقت ده٣ نقطة
, نورين بهدوء:رايحه المستشفى عندي نبطشيه دلوقتي٣ نقطةعاوزة حاجه..
, سيلا:نورين انا اس٣ نقطة
, نورين بمقاطعة:سيلا لو سمحتي مش عاوزة اسمع حاجه٤ نقطةانا متأخرة دلوقتي عن اذنك في مرضى مستنين٣ نقطة
, سيلا:طب تعالي اوصلك٤ نقطةو لم تمهلها الرد و خرجت سيلا بتجاه عربيتها و نورين وراها٤ نقطة
, The end٣ نقطة
, Flash back..
, انهارت نورين في الأرض بجانب سريره و هي تبكي بحرقة و قد اشفق عليها جميع الموجودي٧ نقطةو لكن هنا توقفت عينيها عن ذرف الدموع عندما سمعت صوت الصفارة٤ نقطةرفعت عينيها سريعاً و قامت بلهفة بتجاه محمد٤ نقطةو احتضنت وشه..
, نورين بفرحه:محمد٣ نقطةانتَ عايش٤ نقطةمحمد عايش يا دكتور٣ نقطةمحمد عايش٣ نقطة
, دكتور بنبهار:سبحان الله٣ نقطةدي معجزة و مش بتحصل كتير٤ نقطةسبحانك يا رب٣ نقطةيلا يا جماعة نكمل٤ نقطةو اقترب الدكتور من محمد و بدأ يقفل الجرح و نورين لا تزال ماسكه ايد محمد و باقي الموجودين بيساعدوا الدكتور و بعد مدة صغيرة انتهى الدكتور و قال ببتسامة لنورين٣ نقطة
, دكتور:خلاص يا نورين ارتاحي دلوقتي٣ نقطةسيادة المقدم بقى بخير دلوقتي٥ نقطةبقلم/شيماء اشرف٤ نقطة
, نورين بدعاء:الحمد لله يا رب٣ نقطةالحمد لله٦ نقطةمسحت نورين دموعها و خرجت لبرا و اللي اول ما شافها ادم و سيلا جريوا ناحيتها و قال ادم٣ نقطة
, ادم بلهفة:هاااا يا نورين طمنيني٣ نقطةمحمد بخير صح٣ نقطةمحمد كويس٣ نقطة
, نورين بفرحه:محمد عايش يا ادم٣ نقطةمحمد خلاص الحمد لله عدى مرحلة الخطر و بقى كويس٣ نقطةهو دلوقتي هيتنقل للعناية لمدة 24 ساعة٣ نقطة
, ادم بقلق:ليه هينتقل ليها..انتي مش قولتي انه كويس٣ نقطة
, نورين بتهدئة:هو كويس الحمد لله و بخير٣ نقطةبس هينتقل هناك بس عشان نطمئن اكتر و ندعي انه ميدخلش في غيبوبة لأنه قلبه كان واقف و بعدها رجع تاني٣ نقطةفالازم يبقى تحت الملاحظة٣ نقطة
, ادم:الحمد لله٣ نقطةالحمد لله٣ نقطةاحمدك و اشكر فضلك يا رب٣ نقطةاحمدك و اشكر فضلك يا رب٥ نقطة
, سيلا:الحمد لله٣ نقطةخلاص يا ادم هو بقى كويس اهو٣ نقطةنظرت نورين لأختها بندهاش و لأنها لابسه **** على شعرها و هي بصراحه اتفاجئت بده..و لكن فالتنتظر لكي تعرف منها ايه اللي حصل٣ نقطةو هنا نظرت لأدم و قالت٣ نقطة
, نورين:روح انتَ يا ادم و ارتاح محمد مش هيفوق غير بكرة على اخر النهار٣ نقطة
, ادم بنفي:لا انا مش همشي انا هفضل هنا جنب محمد٣ نقطة
, نورين:طب تقدر تروح و ترتاح في اوضة مكتبي هنا٤ نقطة
, ادم:لا مينفعش يا نورين دي بتـ٣ نقطة
, نورين بمقاطعة:يا ادم انا مش هدخلها اصلاً انا عندي شغل و مش هرتاح ولا هدخلها غير على تاني يوم انتَ نسيت اني دكتورة ولا ايه٣ نقطةتعالى معايا اوريك مكانها و اروح اشوف شغلي٣ نقطةيلا بقى متكسفنيش٣ نقطةو اتحركت نورين و خلفها ادم و دخلته الأوضة و فردت له الكنبه لسرير و ادته بطانية يتغطى بيها و بعدها خدت حاجتها و خرجت و راحت لسيلا٣ نقطة
, سيلا:هتروحي٣ نقطة
, نورين:لا عندي شغل٣ نقطةروحي انتي و ارتاحي يا سيلا انا اتصلت بعم عبد **** السواق بتاع بابا يجي يخدك من هنا عشان الوقت اتأخر٣ نقطةو هو رن عليا و وصل تحت٣ نقطة
, سيلا:نورين ينفع اجي بكرة اطمن على محمد٣ نقطة
, نورين:طبعاً يا سيلا روحي انتي دلوقتي٣ نقطةاومئت لها سيلا و مشيت اما نورين فهي سابت حاجتها مع زميلتها و راحت للعناية و دخلت و قعدت قدام محمد بعد ما شافت مؤشراته الحيوية و اديته الدواء٧ نقطةبقلم/شيماء اشرف٤ نقطةو لم تشعر بنفسها إلا و هي ساقطة لدى سلطان النوم٥ نقطة
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
١٤

🌺صلي على محمد🌺..
, ١٨ نقطة
, في مكان اول مره نروح فيه٦ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, و كان فيه شخص يدل عليه الغضب جداً و امامه شخص اخر يدل عليه الغضب٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, الشخص 1 بغضب:يعني ايه يا نادر الكلام اللي بتقوله ده.
, نادر:يعني زي ما قولت الناس اللي كانت مسافره راجعه.
, الشخص:المهم دلوقتي انا عاوزك تعرفلي عنهم كل حاجة سامعني..
, نادر بجهل:ليه يا بابا عاوز المعلومات.
, الشخص بغضب:عشان هما سفروا من زمان و هما راجعين دلوقتي فالازم نعرف هما ليه راجعين دلوقتي بعد الزمن ده٣ نقطةسامع يا نادر متنساش ان انا بكون عاصم الجندي يعني لازم ناخد احتياطتنا كويس عشان الحكومه يا نادر.
, نادر:فاهم يا بابا.
, عاصم بتذكر:اومال فين اخواتك امير و مازن..
, نادر بسخرية:امير مع واحدة من نزواته و التاني عند صحابه٣ نقطةثم اكمل بحقد:هو انتَ ليه مش عاوز مازن يشتغل معانا يعني انتَ سايبه على راحته و مش عاوزنا نقوله على شغلنا٣ نقطةمش كفايه هو زي قلته كده مورهوش غير انه يروح عند شقة صاحبه و يفضل قاعد فيها طول الليل و حتى سعات بيبات عنده٣ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, عاصم بغضب:انا قولت اخوك الصغير ميدخلش في الشغل ده اوعى تنسى انه كان الطلب الوحيد اللي امك طلبته مني٣ نقطةثم اكمل بحدة و صرامه:و اوعى تتكلم على اخوك كده تاني انتَ سامع.
, نادر بخوف:حاضر يا بابا بس ده ميمنعش انه ابنك مبيشتغلش حتى.
, ٣ نقطة…:و انتَ عاوزه يشتغل ليه يا نادر نصيحه مني ملكش دعوه بمازن خالص سامع.
, نادر بغضب.:و انتَ مالك يا امير خليك بس في نفسك.
, امير بهدوء:تعالى معايا يا نادر عاوزك في حاجه٤ نقطةثم اكمل بصوت عالي:احنا ماشيين يا بابا٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطةو بعد كده راح امير و اخد نادر بره في جنينة الڤيلا و قعده على كرسي ثم قال نادر بغضب: طلعتني ليه من عند ابوك احنا لازم نشوف حل لمازن ده..
,
, امير بخبث:بس انتَ مش عارف أيه اللي هيحصل لو مازن اشتغل معانا.
, نادر بستغراب:هيعمل ايه يعني.
, امير بخبث و مكر:بص لو مازن اشتغل معانا بابا هيخليه دراعه اليمين و كمان هيديلوا نسبه في الربح اعلى مننا و متنساش ان بابا بيحبه اوي فأنتَ قرر عاوز اخوك ياخد كل حاجه ولا يفضل زي ما هو ميعرفش عننا حاجه.
, نادر بتفكير:انتَ عندك حق يا امير احنا مش هنقول حاجه لمازن.
, امير ببتسامه خبيثه:انتَ كده تعجبني يا خويا٤ نقطةثم اكمل مع نفسه بطمع:مش هخلي مازن بعد دا كله يجي هو و يكاوش على اللي انا عملته مش هسيبه ياخد كل حاجه٦ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما في بيت اسيل و كانت بتتكلم في الفون٧ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
,
, اسيل:هتعملي ايه دلوقتي يا نوران.
, نوران بملل:أبداً هجيلك دلوقتي يا فهودي.
, اسيل بضحك:هههههههههههه٣ نقطةفهودك ماشي ياختي.
, نوران:المهم انا هحضر الشنطه عشان المهمه و هجيلك على طول اوكى.
, اسيل:ماشي٤ نقطةتصدقي يا نوران انا واحشني الواد ادم هو والواد محمد و****.
, نوران: ايوه و**** واحشوني بس زي ما انتي عارفه هما في مهمه.
, اسيل: دول حتى ماهنش عليهم يكلمونا او يبعتوا لينا رساله حتى.
, نوران: بقولك ايه٤ نقطة
, اسيل:ايه٣ نقطة
, نوران:ايه رأيك لما اجيلك نكلمهم.
, اسيل:اوكى٤ نقطةاسيبك بقى تجهزي شنطتك.
, نوران:ماشي يلا سلام.
, اسيل:سلام٤ نقطةو بعد ما قفلت لقت باب الأوضه بيخبط فقالت:ادخل٦ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, ميرا:ينفع ادخل.
, اسيل ببتسامه حنونه:اتفضلي يا حبيبتي٤ نقطةو راحت ميرا و دخلت في حضن اختها و قالت٣ نقطة
, ميرا بسعادة:انا بحبه اوي يا اسيل اوي.
, اسيل و هي بتمسح على شعره ميرا قالت:و أخيراً نجمتي الحلوه لقت اللي هيخلي نورها دايماً موجود.
, ميرا:فعلاً يا اسيل و اللي حصل امبارح اثبتلي ان يامن بيحبني.
, اسيل:و ايه اللي حصل امبارح.
, ميرا بضحك:ههههههههههههه٣ نقطةهحكيلك.
, اسيل:يبقى طالما ضحكتي يبقى جننتي الواد.
, ميرا:طب اسمعي.
, flash back..
, في شركة يامن و تحديداً في مكتب ميرا٣ نقطة
, ميرا بتفهم:خلاص يا صابرين انا كدا فهمت.
, صابرين بتأفف:طب كويس ينفع امشي بقى.
, ميرا بغيرة:تقدري تمشي و بعد كده عاوزة اي حاجه من يامن بيه تعدي عليا انا الأول سامعه٣ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطةو بعد مدة٥ نقطة
, ٤ نقطة:لو سمحت يا انسه٣ نقطةيامن بيه موجود.
, ميرا:في ميعاد سابق يا فندم.
,
, ٤ نقطة: ايوه في ميعاد بأسم عز الدين.
, ميرا:بس حضرتك جاي بدري عن معادك و يامن بيه دلوقتي عنده اجتماع و مش هيخلص غير في معاد موعدك انا اسفه هتطر تنتظر شويه.
, عز الدين ببتسامه:عادي مفيش مشكله و كمان انا اللي جاي بدري.
, ميرا:طب حضرتك تحب تشرب ايه يا عز بيه.
, عز الدين بضحكه:ايه حضرتك دي بقى لا انتي تقوليلي يا عز بس..ماشي و حضرتك بقى اسمك ايه.
, ميرا: ماشي يا عز و انا يا سيدي اسمي ميرا.
, عز الدين بضحك:هههههههههههه٣ نقطةطب طلما كده اطلبي ليا قهوة مظبوطه ولا هتبخلي عليا.
, ميرا بضحك:هههههههه انتَ دمك خفيف اوي يا عز بس انتَ ضحكت ليه لما قلتلك اسمي.
, عزالدين بغرور مصطنع:طبعاً يا بنتي انا دمي شربات اومال انتي فاكره ايه٣ نقطةثانياً بضحك لأني عرفت انك انتي اللي اسرتي الأستاذ يامن انتي خطيبته صح ولا غلط.
, ميرا:و عرفت ازاي بقى ان انا خطيبته.
, عز الدين:اصل انا عرفت من معتز انه خطب٣ نقطةبس خطيبك ده لازم اعلمه الأدب عشان مقالش حاجه لصاحبه ولا عزمه.
, ميرا:في دي عندك حق هتعمل فيه ايه.
, عز الدين:هنشعلل غيرته.
, ميرا بستغراب:اشمعنى غيرته.
, عز الدين:شكلك لسه معرفتيش غيرة الصقر.
, ميرا بستغراب:صقر مين؟؟!!..
, عز الدين:هو مقلكيش انه هو صقر الأقتصاد.
, ميرا بغضب:لا البيه مقليش انا هواريه..و كمان غيرته مش شديدة اوي يعني غير الخطة.
, عز الدين بضحك شريره مصطنعه:مين قالك ان غيره مش وحشة٣ نقطةخلاص بقى سبيني نشعللها بقى شويه و اوريكي بيبقى عامل ازاي٤ نقطةقوليلي هو الأجتماع فاضل عليه اد ايه و يخلص.
, ميرا و هي بتبص على الساعه:فاضل عشر دقايق.
, عز الدين:خلاص شكله كده جاي اضحكي بقي.
, ميرا بضحك:ههههههههههههههه..شكلك كده عاوز عمرك ينتهي.
, عز الدين بخوف مصطنع:في ايه انتي هتخوفيني ليه بقى سيبيني انا عاوز اموت شهيد يا حجه٣ نقطة
, ميرا:ههههههههههه٤ نقطةمش قادره و**** انتَ دمك خفيف اوي٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطةو في الوقت ده برا المكتب كان يامن ماشي و بيقول٣ نقطة
, يامن:اخيراً الأجتماع خلص انا اتأخرت على ميرتي اوي٤ نقطةو بعد ما قرب على اوضة المكتب سمع ضحكها كان عالي و هو استغرب هي بتضحك ليه راح سمع صوت شخص و بقى متعصب اوي و راح فتح الباب بغضب٣ نقطةو قال٣ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, يامن بغيرة:بقى اسيبك شويه و ارجع ألاقيكي قاعده بتضحكي.
, ميرا بخضه مصطنعه:في ايه يا يامن دا صاحبك عز كان بيقولي حاجه.
, يامن بغيره:و ايه هي الحاجه اللي تضحك كده يا هانم.
, عز الدين بخبث:و انتَ مضايق ليه بقى.
, يامن: لأنها بتكون خطــ٤ نقطة
, ميرا مقاطعه:فعلا انتَ مضايق ليه دا حتى عز ده دمه خفيف اوي.
, عز الدين بمكر مصطنع:طب و**** انتي عسل انا خلاص قررت اتجوزك اجي اتقدـــ٥ نقطةو فجأه لقى عز نفسه واخد بوكس 👊 من يامن و وقع على الأرض و كان وشه احمر و عينيه بقت نظرتها حاده و قال٣ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, يامن بغضب:و كمان جاي تحبلي في خطيبتي يا حيوان دا انتَ يومك اسود يا عز الكلب انتَ٣ نقطةو راح ضربه تاني٥ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, ميرا بخوف من منظر يامن اللي اول مره تشوفه:خلاص يا يامن اهدى و سيبه بقى.
, و قام يامن و قال بغضب:و كمان خايفه عليه شكلك كده عاوزه فعلاً تتجوزيه بس أبداً مش هسيبك لحاد انتي سامعه٤ نقطةو راح مسكها من كتفها و قال بغيرة و تملك اول مرة تشوفها ميرا في يامن٣ نقطة: انتي ليا انا بس يا ميرا سامعه٤ نقطةانا و بس٤ نقطةو لو مش هتكوني لغيري أبداً و حتي لو روحتي لغيري هقتلك و هقتل نفسي٣ نقطةسامعه انا حبي ليكي اتعدى مراحل انا بقيت مجنون بيكي يا ميرا انا بقيت مجنون ميرا أنـــــ٦ نقطة
, ميرا مقدرتش تصدق الكلام ده وراحت حضناه جامد و قالت بدموع:و انا بقيت بعشقك يا صقري انا دلوقتي بقيت عشق الصقر.
, يامن و هو بيخرجها من حضنه قال:انا بحبك اوي يا ميرا٣ نقطةثم اكمل بستغراب:بس مين اللي قالك على الصقر دي.
, اتاهم صوت عز الدين:انا يا خفيف اللي قولت ليها٣ نقطةمنا عارف انها خطيبتك.
, يامن بدهشه:انتَ اللي قولت ليها و اكمل بغيره:و كمان طلما انتَ عارف كنت بتطلب ايديها ليه يا حيوان عاوز تتجوز حبيبتي.
, عز الدين:انتَ غبي ياض يعني بقولك اني عارف ان هي خطيبتك احنا كنا بنهزر معاك بس٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٤ نقطةو كان يامن لسه هيروح يضربوا راحت ميرا مسكاه و قالت..
, ميرا: خلاص يا صقري دا كان هزار بس متزعلش بقى هو كان زعلان عشان مقولتلهوش انك هتخطب.
, يامن بحب:انا عاوزك دايماً تقوليلي صقري طول ما انتي بتعشقيني.
, ميرا:ماشي يا صقري٤ نقطةبقولك وطي راسك كده شويه و بص الناحيه التاني كده.
, يامن بستغراب:ليه في ايه.
, عز الدين و هو فاهم قصدها:يا عم خليها تشوف انزل وانتَ ساكت٣ نقطةو راح غمز لميرا من غير ما يحس يامن و راح قال:انا ماشي بقى.
, يامن:متيجي يا ابني.
, عز الدين بغيظ:لا يا عم وقت تاني لحاد ما اشوف حاجه لوشي اللي باظ ده٣ نقطةابقى اجي في معاد تاني عشان اجتماعنا سلام٣ نقطة
, ميرا و يامن:سلام.
, ميرا:يلا يا يامن نزل وشك و لف الناحيه التانيه٣ نقطةاومئ لها يامن و راح منزل راسه و لف وشه بس جه يرجع عشان يسألها اذا كان وشه في حاجه ولا لاء٥ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطةبس في الوقت ده كانت ميرا هتديله بوسه في خده بس في الوقت اللي هو لف وشه راحت البوسه جت في بوقه.
, ميرا بخجل:بص انا كنت قصدي اديك البوسه في خدك مش في بوقك٤ نقطةو طلعت تجري برا المكتب٤ نقطةاما يامن فهو مصدوم من اللي حصل..ميرا تعالي هنا٤ نقطةكان يامن عاوز يقولها الكلمه دي عشان يدوق عسل شفايفها تاني بس هي جريت١٠ نقطةو راح قال و هو مبتسم ابتسامه هبله:انا بحب واحده هبله و**** بس بعشقها.
, (بقى😏 هي اللي هبله و**** هما الأتنين هبل فعلاً ما جمع ألا ما وافق)٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, The end٣ نقطة
, flash back٤ نقطة
, اسيل بضحك:هههههههههههه٣ نقطةهههههههههه يخرب عقلك كل ده حصل ههههههههههههه٤ نقطةدا اكيد الواد يا عيني اتجنن بسببك يا نجمتي.
, ميرا ببرأه:طب و انا اعمل ايه انا كنت عاوزه ادهاله في خده راحت جت في حته تانيه انا مالي.
, اسيل بجدية:بصي يا ميرا اللي حصل ده مضحك اه..بس اتمنى ميتكررش مع الوقت لأنه غلط و حرام تعملي كده لأنه مش يجوز ليكي٣ نقطةفهماني يا ميرا٣ نقطة
, ميرا بتأنيب ضمير:حاضر يا اسيل٣ نقطةبس و**** انا مكنتش اقصد٣ نقطة
, اسيل:عارفة يا ميرا بس ميتقررش تاني و اياكي تقربي منه٣ نقطةسامعه يا ميرا٣ نقطةهو لسه مبقاش حلالك٣ نقطةو كمان انا منستش انك سمحتيله يرقص معاكي في الحفله عاون ده غلط٣ نقطة
, ميرا:اسفة مش هعمل كده تاني٣ نقطةبس و انتي كمان رقصتي مع ريان٣ نقطة
, اسيل:حبيبتي انا عملت كده عشان اراقب رجالة رؤوف لما كان بيحاول يقتل بابا٣ نقطةو دلوقتي يلا يا نجمتي روحي ذاكري انا مش عاوزه درجاتك تقل بسبب الشغل و إلا هحبسك في الأوضه.
, ميرا و هي بتحضن اختها:ماشي يا احلى اخت في الدنيا انا هروح اذاكر بقى.
, اسيل ببتسامه:ماشي يا حبيبتي يلا روحي ذاكري و كده كده نوران زمانها جايه هي و ريان و اسر عشان الشغل.
, ٤ نقطةنسبهم بقى و نروح في مكان تاني٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٥ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في مبنى المخابرات المصريه كان ريان قاعد مع اسر في المكتب٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, يامن:احنا لازم نجهز نفسنا عشان هنروح بيت اسيل عشان نعرف الشخصيات اللي هننتحل شخصيتها في المهمه.
, اسر:بس ليه بيتها يعني.
, ريان:عشان نهى هي اللي هتجيب المعلومات فا هنجتمع في البيت عندهم و نعرف المعلومات و بعد كده هنجهز نفسنا عشان نروح البيت اللي في المهمه.
, اسر:طب هنروح على الساعه كام بقى.
, ريان:على الساعه 8 كده.
, اسر و هو بيبص على الساعه:طب يلا نروح دلوقتي عشان الساعه سبعه و نص.
, ريان:طب اتصل بماما خليها تبعت لينا شنطنا على بيت اسيل.
, اسر:حاضر يلا بينا بقى ننزل عشان منتأخرش٤ نقطةو راح ريان و اسر في بيت اسيل و هما بيخبطوا على الباب فتحت ليهم ساره الباب.
, سارة:اتفضلوا يا حبايبي.
, ريان:شكراً يا خالتو.
, سارة:و انتَ عامل ايه يا اسر اخبارك ايه.
, اسر:كويس الحمد لله بخير انتي عامله ايه.
, سارة:كويسه يا حبيبي طلما انتم كويسين.
, ريان:اومال فين اسيل.
, سارة:ثواني هروح انادي اسيل و نوران٤ نقطةاومئ ريان و اسر ليها.
, اسر:طيبه اوي خالتو سارة دي٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, ريان:فعلاً هي طيبه اوي٤ نقطةو نزلت اسيل و راحت عندهم.
, اسيل:مساء الخير ازيك يا اسر ازيك يا ريان.
, ريان:الحمد لله ها هنبدأ الشغل امتى..
, اسر: الحمد**** ازيك انتي يا اسيل عامله ايه..
, اسيل:يدوم الحمد ليكم٣ نقطةو انا الحمد**** كويسه بفضله٣ نقطةاتفضلوا معايا احنا كلنا جاهزين و نهى هتفهمنا الخطه٣ نقطةو راحوا اوضه كبيره و فيها طرابيزه كبيره بكراسي و شاشة عرض.
, اسيل:دلوقتي اقعدوا عشان نبدأ٣ نقطةاتفضلي أبدأي يا نهى.
, نهى:دلوقتي هوريكم كام صورة و هحكيلكم عن شخصيتهم٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
 
١٥




🌺صلى على محمد🌺
, ١٦ نقطة
, وقفنا لحاد ما اجتمع الكل و اسيل طلبت من نهى انها تقول على معلومات الأشخاص اللي هيستخدموها٣ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, اسيل بهدوء:يلا يا نهى ابدأي.
, نهى بعمليه:رامي فاخر الأبن الكبير لفاخر الدرملي بيشتغل في شركة استراد و تصدير بتاعت والده متجوز من سيلا كانت السكرتيرة الشخصيه بتاعته٤ نقطةاما اخوه التاني فهو اسمه عامر الفاخر هو كان شريك مع اخوه في الشغل اتعرف على أيه مراته في الجامعه و اتجوزها اما التالت فهي اختهم الصغيرة و اسمها ليلى مخطوبه لواحد صاحب أخواتها اسمه وائل هي اللي عايشه فيهم٥ نقطةها في مشكله في اي حاجه قولتها لحاد دلوقتي..بقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, ريان:بس هي المعلومات قليلة ليه و كمان لو زي ما انتي بتقولي انهم عندهم شركة استراد و تصدير احنا هنكون صحابها ازاي.
, نهى بتوضيح:اولاً المعلومات قليله لأنهم زي ما قلت ماتوا و الحادثه دي حصلت لما كان رامي و اخوه راجعين من شهر العسل بتاعهم عملوا حادثه و ماتوا فيها اما الشركه فهي اتباعت..
, اسر:طب طالما اتباعت يبقى ازاي هنمسك الشركه.
, اسيل:اصله زي ما نهى قالت انهم ماتوا ماعدا اختهم الصغيرة فهي بتكون الوريثه الوحيده صح٣ نقطة
, ريان:يعني هي يعتبر بتكون باعت الشركه بس مين اللي اشتراها.
, نهى:هي فعلاً باعت الشركه و بعد كده اختفت مصادرنا بتقول انها سافرت هي و خطيبها ألمانيا و استقرت فيها و طبعاً بعد ما باعت شركة لبنان و ده هو اللي هيكون السبب اننا هنروح الڤيلا بيه و هو اننا هنكون بعنا الشركه عشان نستقر في مصر بعد وفاة الوالد و نمسك الشركه الرئيسيه اللي هنا.
, اسيل:و الشركه الرئيسيه هي شركتي انا و نوران.
, اسر:انتم عندكم شركه.
, نوران:ايوه الشركه دي احنا فتحناها بمجهودنا برا الشغل بتاعنا طبعاً فا احنا هنستخدمها في المهمه.
, ريان:بس احنا كده هنكشف لما يسألوا على الشركه.
, اسيل.مش هيعرفوا لأن احنا محدش يعرفنا لأن شخصيتنا مجهولة كأصحاب الشركة و اللي يعرفنا بس هما اهلنا بس حتى الموظفين ميعرفوش الكلام ده غير الموثقين فيهم بس لأنهم هما اللي بيديروا الشركه دي في غيابنا لما بنكون في مهمه.
, نوران:و بكده لما يجيوا و ياخدوا معلومات عنا احنا ساعتها هنديلهم المعلومات اللي احنا عاوزنهم يعرفوها بس.
, نهى:دلوقتي انتم كده فهمتم الموضوع دلوقتي جه دورك يا اسيل٦ نقطةاومئت اسيل لها و راحت قالت..بقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, اسيل:دلوقتي انا هقول لكل واحد دوره في المهمه دي هنبدأ بريان هيلعب دور رامي و انا هلعب دور مراته سيلا و رؤوف هيلعب دور عامر فاخر و نهى هتلعب دور مراته أيه و اسر هيلعب دور وائل خطيب ليلي اللي هي نوران كده في اي مشكله في الكلام ده.
, الكل في صوت واحد:لا٤ نقطة
, اسيل:ماشي حضراتكم هتباتم انهارده عندي و بكره الساعه 8 لازم نكون موجودين في المطار عشان هما اكيد هيبعتوا حد يراقبنا عشان يعرفوا اذا كنا حكومه ولا لاء٧ نقطةو بعدها بشويه ندهت اسيل و قالت: دادة امينه يا دادة.
, اتت دادة امينه:نعم يا اسيل يا بنتي.
, اسيل بهدوء:دي بتكون دادة امينة هي هتاخدكم و توريكم اوضتكم طبعاً اتفضلوا معاها٤ نقطةو راح اسر و ريان عشان يعرفوا اوضهم اما رؤوف و نهى راحو اوضتهم ولم يتبقى في اوضة الأجتماع غير اسيل و نوران٤ نقطة
, اسيل ببرود:مطلعتيش اوضتك ليه.
, نوران:نفس اللي مطلعكيش.
, اسيل ببتسامه:طب قومي يلا بينا على الجنينه.
, نوران بحماس:يلا يا و حش٥ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في اوضة ريان و كان قاعد على السرير و كان لسه هينام دخل عليه فجأه اسر و هو بيقول٣ نقطة
, اسر:واد يا ريان بتعمل ايه.
, ريان ببرود:انتَ شايف ايه.
, اسر بغيظ:هو يا ابني الواحد ميعرفش يستفزك خالص ده لو حد مكانك كان زمانه قالب عليا.
, ريان:يعني انتَ دلوقتي عاوزني اقلب عليك.
, اسر بخوف مصطنع:لا و على ايه يا كبير خليك.
, ريان:ها كنت عايزني في ايه يا اسر.
, اسر:كنت جاي اسألك ايه رأيك في التخطيط بتاع اسيل.
, ريان:انا شايفه كويس هي ذكيه جداً و ده عجبني فيها.
, اسر بسخريه:ايه ده بقى ريان اشهر قناص في الداخليه بيعجبه حاجه لا و ايه الحاجه دي في بنت يا راجل قول كلام غير ده.
, ريان: انا بتكلم عشان شغلها و بس اومال انتَ ايه رأيك في نوران.
, اسر:مالها ست نوران.
, ريان بسخريه:مش المفروض تروحلها مش هي خطيبتك بردو انا مش عارف انتَ هتلعب دور خطيبها ازاي.
, اسر:اسكت يا ريان انا ذات نفسي مش عارف هشتغل معاها ازاي انا اول مره اروح مأموريه و تكون جماعيه لا و ايه مع بنات كيوت.
, ريان بسخريه:بس يا ريت متنساش ان البنات الكيوت اللي انتَ بتتكلم عليهم دول في منهم علم عليك يا معلم.
, اسر بغيظ:طب ما انتَ كمان بردو في واحده منهم معلمه عليك يا معلم.
, ريان بحدة:اسر.
, اسر:ماهو انتَ اللي بدأت٣ نقطةو راح ريان بصله بصه اخرسته٤ نقطةخلاص سكتنا اوف الواحد ميعرفش يتكلم معاك خالص٣ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطةو كان و هما قاعدين سمعوا صراخ عالي من الخارج٤ نقطة
, اسر بستغراب:ايه الصوت ده.
, ريان:تعالى نشوف في ايه٣ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطةو خرجوا و كان و هما نازلين قابلوا سارة و دادة امينه٣ نقطة
, اسر:طنط سارة هو في ايه٣ نقطةايه الصوت اللي برا ده.
, سارة بضحك:هههههههههههه٣ نقطةانتم اتخضاتوا٤ نقطةمعلش يا ولاد٤ نقطةثم اكملت كلامها لأمينة..:كذا مره اقولهم ميلعبوش هنا مبيسمعوش الكلام خالص٤ نقطةالأتنين عاملين زي التيران الهمج٣ نقطة
, دادة امينه:انا تعبت منهم٤ نقطةهما الأتنين اعند من بعض و بصراحه لعبهم شرس خالص عشان كده مبحبش اروح ليهم و هما بيلعبوا.
, سارة بضحك:ههههههههههههههههه٣ نقطةعندك حق يا امينه تحسيهم تيران بتخبط في بعض٥ نقطةبقلم/شيماء اشرف٤ نقطةو كل ده تحت استغراب و فضول اسر و ريان عشان يعرفوا هما بيتكلموا على مين٣ نقطة
, اسر بفضول:هما مين دول يا طنط.
, سارة:دول اسيل و نوران.
, ريان.:و هما بيصرخوا ليه هما بيتخانقوا.
, دادة امينه:يا ريت لو كانت خناقه كانت هتخلص بسرعه و بعد كده يتصالحوا.
, ريان:اومال هما بيعملوا ايه.
, سارة:بيلعبوا مع بعض.
, اسر بستغراب:اللي هو ازاي.
, سارة:يعني بيطحنوا في بعد لحاد ما واحدة فيهم تستسلم او طاقتهم هما الأتنين تخلص فا متستغربوش اي صوت غريب تسمعوه يا حبايبي روحوا انتم و ارتاحوا٣ نقطةعن اذنكم٤ نقطة
, اسر و ريان:اتفضلي٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطةو مشيت سارة والدة اسيل هي و دادة امينه و اسر و ريان فضلوا يبصو لبعض بفضول.
, اسر بفضول:متيجي نشوفهم.
, ريان:يلا بينا انا كمان عاوز اعرف بيلعبوا ايه اوي كده عشان يخلي طنط سارة تقول الكلام ده٣ نقطةو خرج ريان و اسر من الڤيلا و راحو الجنينه و لما راحو اتصدموا من المنظر اللي شافوه٤ نقطةلأنهم لقوا اسيل و نوران بيضربوا بعض جامد٣ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, اسر بذهول:انتَ شايف اللي انا شايفه ولا انا بحلم.
, ريان بصدمه:لا و انتَ الصادق انتَ مش بتحلم انتَ في واقع.
, اسر: ده ايه ده دا استحاله يكون تدريب دول بيموتوا بعض.
, ريان:انا اول مره اشوف بنات كده ايه ده هما ازاي مستحملين الوجع ده كله انا مشوفتش بنت تستحمل الألم ده.
, اسر:عشان بعد كده تحترم المرأة.
, ريان بسخريه:لا و انتَ اللي بتحترمهم اوي٣ نقطةدا أحنا حتى دفنينو سوا.
, اسر:ريــــ٦ نقطةو اسر كان لسه هيرد على ريان لكن قاطع كلامه لما لقى حاجه اتحدفت عليه في وشه من عند البنات.
, اسر بغيظ:مخده!؟! انا يحدفوا عليا مخده.
, ريان بضحك:هههههههههههه..شكلك كان مضحك اوي لما المخده جت فيك هههههههههههه.
, اسر بغيظ:خلصت بقى فقرة الضحك ولا لسه.
, ريان بضحك:ههههههههه خلصتها.
, اسر:طب تعالى نروحلهم بقى لأني جبت اخري٣ نقطةو راحو عندهم و اتصدموا اكتر لما لقوا اسيل مسكت نوران و شالتها و قامت حدفاها و راحت نوران في الوقت ده حدفت اسيل في البيسين.
, اسيل بتذمر:انتي يا غبيه انتي راحه توقعيني في المايه.
, نوران بضحك:هههههههههههه٣ نقطةsorry اسيل بس انتي شكلك حلو اوي ههههههههههههه.
, اسيل بمكر:خلاص كده التدريب خلص هاتي ايدك بقى عشان تطلعيني.
, نوران بغرور:يعني انا كسبت يعتبر٤ نقطةهاتي يا ستي ايدك٣ نقطةااااااااااااااااااه٣ نقطةو ده كان صراخ نوران لما ادت ايديها لأسيل و راحت اسيل شداها معاها في المايه.
, نوران بغضب:ايه اللي انتي عملتيه ده يا اسيل بليتيلي هدومي.
, اسيل ببرأه مصطنعه:طب ما انتي كمان بليتيلي هدومي.
, نوران:مش لايق عليكي دور البراءه خالص.
, اسيل ببرود:محدش طلب رأيك.
, (قصف جبه معتبره من اسيل😏 لنوران🤭)..بقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, نوران بمزاح:هي دي اسيل اللي اعرفها٣ نقطةو فضلت البنات تضحك وهي في المايه٣ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, ٣ نقطةاما عند ريان و اسر٣ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, ريان:ألحق انت شوفت عملت ايه في صاحبتها.
, اسر:و هي لحقت دي التانيه راحت موقعاها معاها في المايه.
, ريان:لا و قعدين بيضحكوا.
, اسر.:تعالى نروحلهم.
, ريان:عاوزين مساعده يا بنات.
, نوران بتفاجئ:ايه ده انتم هنا من امتى.
, اسر بمزاح:من اول ما بدأتم الحرب.
, الكل:هههههههههههههههههههه.
, اسيل:معلش لو ازعجناكم.
, ريان:ولا ازعجتونا ولا حاجه و كمان ده بيتكم يعني تعملوا فيه اللي انتم عاوزينوا احنا اللي ضيوف هنا.
, اسيل:ايه الكلام ده يا ريان انتم من العيله و كمان البيت بيتكم.
, اسر بفضول:بس انتم متعودين على كده.
, نوران:متعودين ازاي يعني.
, اسر:قصدي يعني تضربوا في بعض كده.
, نوران:لا احنا بنعمل التدريب ده كل فين و فين.
, اسيل:صحيح احنا بنطحن بعض بس مش بنضرب على الوش زي ما انتَ شايف٤ نقطةاه الضرب في الوش مفهوش معلش
, ريان بضحك:هههههههههههه٣ نقطةمعاكي حق٣ نقطةطب يلا اطلعوا من المايه عشان متبردوش.
, نوران بمزاح:عندك حق لا و ايه المهمه بكره و لو مروحناش ساعتها ابو حميد و كمولتي هينفخونا.
, اسيل:عندك حق.
, نوران:ايه يا كابتن منك ليه مش هتطلعونا ولا ايه.
, اسر:لا طبعاً هاتي يا ستي ايدك.
, ريان:و انتي هاتي ايدك عشان تخرجي من المايه٣ نقطةو راح ريان و اسر طلعوا اسيل و نوران و بعد كده طلعوا على اوضهم و بعد كده راحوا و غيروا٥ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطةنروح هنا و نشوف نوران و هي نايمه جنب اسيل و فجأة قالت٣ نقطة
, نوران بتذكر:ينهار ابيض٣ نقطة
, اسيل بستغراب:في ايه٣ نقطة
, نوران:نسينا نتصل على ادم و محمد..
, اسيل:اه صح٣ نقطةطب هاتي التلفون نكلمهم٣ نقطةاومئت لها نوران و جابت التلفون و اتصلت على محمد و لكن لا رد٣ نقطةو اتصلت تاني و تالت لا رد٣ نقطة
, نوران:محمد مش بيرد٣ نقطة
, اسيل:طب اتصلي على ادم٣ نقطةقامت نوران بالأتصال على ادم عدت مرات و بعد مدة رد عليها ادم فقالت٣ نقطة
, نوران بندفاع:انتَ يا زفت الطين يا متخلف انتَ يا حيوان يا زباله يا كوز درة محروق مش بترد ليه٤ نقطة
, ادم:٤ نقطة
, نوران:مال صوتك يا ادم٣ نقطةانتَ كويس٤ نقطة
, ادم:٦ نقطة
, نوران بصدمه:انتَ بتقول ايه٣ نقطةازاي اللي بتقوله ده حصل٣ نقطةانتَ بتضحك عليا..مستحيل٤ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, ادم:٣ نقطة
, نوران بسرعة:طب اقفل و دقايق و هنكون قدامك٣ نقطة
, ادم:٥ نقطة
, نوران بدموع:مش هنستنى يا ادم دقايق و هنكون قدامك سلام٥ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
, اسيل بخضة من دموع نوران:في ايه يا نوران ايه اللي حصل٣ نقطة
, نوران:محمد يا اسيل٣ نقطةمحمد اتصاب و في العناية دلوقتي و ادم بايت في المستشفى٣ نقطة
, اسيل:قومي بسرعة طب نروحلهم٣ نقطةاومئت لها نوران و قام الأثنان يجهزوا٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ٣ نقطةبعد عدت سعات..بقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
,
, في مطار القاهرة الدولي٣ نقطةيقفوا اسود الدخليه او امام الناس اولاد فاخر الدراملي و كانوا خارجين من المطار و بيركبوا العربيه عشان يروحوا الڤيلا و هما بيتوعدوا بالجحيم اللي هيعملوه للي بيفسدوا البلد و بيضيعوا شباب بلدهم و في الوقت ده كانت هناك عيون تراقبهم و بعد ما شافوهم ركبوا اتصل بشخص و قال٣ نقطة
, ٣ نقطة:ايو يا عاصم بيه هما دلوقتي وصلوا و ركبوا العربيه و في طريقهم على الڤيلا.
, عاصم:يا ترى ايه اللي رجعكم بعد السنين دي يا ولاد فاخر٣ نقطةاما عند الشباب و كانت اسيل قاعده في العربيه و سرحانه مع نفسها و قالت..
, اسيل بشرود:نار جهنم هتتفتح عليك يا عاصم بيه٣ نقطةو ده وعد من الفهد٥ نقطةبقلم/شيماء اشرف٣ نقطة
 
  • عجبني
التفاعلات: البرنس احمد
١٦


🌺صلى على محمد🌺
, ١٧ نقطة
, في صباح اليوم و قبل ذهاب اسيل و باقي الفريق للمطار٣ نقطةنروح للمستشفى و نذهب لداخل عند نورين اللي كانت لا تزال نائمة على الكرسي و ماسكه ايد محمد اللي كان نايم على السرير لا يزال و لكن هنا نراه و هو يتحرك ببطئ يكاد يرا و يبدأ بفتح عيناه و هو يشعر ببعض الألم و كاد ان يتحرك و يتكلم و لكن لفت انتباه هذه النائمة كالأطفال و محتضنه يداه فنظر لها و نسى ماذا كان يريد و قال٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, محمد في سره:هي ازاي كده٤ نقطةعامله زي الملاك على الأرض٤ نقطةبس هي ايه اللي جايبها هنا٣ نقطةثم اكمل بصوت مسموع..:هو انا في الجنة ولا ايه٤ نقطةو لكن و هو بيتكلم حرك دراعه فأحس بالألم قوي و لم يقدر على كتم تأوه الذي ايقظ نورين التي حين سمعت صوت تأوه قامت بسرعه و لما لقته مفتح عينيه قال بفرحه كبيرة و لهفة٤ نقطة
, نورين:محمد انتَ صاحي٤ نقطةانا مش مصدقة٣ نقطةانتَ كويس بجد٤ نقطةانا مش مصدقة انك صاحي دلوقتي..ألف حمد و شكر ليك يا رب٣ نقطةألف حمد و شكر ليك يا رب٤ نقطة
, محمد بمقاطعه:هو ايه اللي حصل٣ نقطةانا اخر حاجه فاكرها اني اتصبت و كنت بين ايد ادم و بعدها محستش بحاجه٣ نقطة
, نورين بحنان:ده حقيقه و ادم جابك على هنا و للصدفة دي المستشفى اللي بشتغل فيها و للحظ كان عندي نبطشيه بليل٤ نقطةثم اكملت بعتاب..:كده يا محمد بقى تكلمني و متقوليش انك رايح مأمورية٦ نقطةاما محمد فهو قد نسى كل كلامها و مسك في كلمة واحدة فقال ليها بغيظ٣ نقطة
, محمد برفع حاجب:نعم ياختي٣ نقطةنبطشيه ايه٣ نقطةبليل٣ نقطةلا احنا معندناش بنات تخرج و تبات برا بليل كده..هنا بصت ليه نورين بغباء من كلامه و قالت و هي بتحط ايديها على جبينه و بتشوف حرارته٣ نقطة
, نورين:طب ماهو مش سخونية اهي اومال ده تأثير ايه٣ نقطةميكونش تأثير البينج٣ نقطةو كاد محمد انه يتكلم و لكن فتح الباب و دخول الدكتور اللي عمل العملية لمحمد بيدخل و لما لقى محمد صاحي قال..
, دكتور:الحمد لله انك فقت يا حضرة الظابط٣ نقطةكلنا كنا قلقانين ان حضرتك تدخل في غيبوبة و خصوصاً نورين٣ نقطةانتَ متعرفش عملت ايه عشان تفضل عايش٣ نقطة
, نورين بتخجل:خخلاص يا ددكتور٣ نقطةممحصلش حاجه..
, محمد:لا يا دكتور قولي ايه اللي حصل٣ نقطة
, دكتور ببتسامه و هو بيشوف مؤشراته الحيوية و بيشوف الجرح٣ نقطة:لا دكتور نورين كتر خيرها هي كانت في العملية و بتساعد بكل جهدها ده غير ان قلبك وقف و كنا خلاص قولنا ان حضرتك اتوفيت لكن هيا ميأستش و كانت بتعمل ليك الصدمات الكهربائية اكتر من مرة و كانت منهارة و كانت على وشك دخول صدمة عصبيه٣ نقطةبس واضح انك بتحبها اوي عشان كده رجعت عشانها بفضل ربنا٣ نقطةربنا يحفظكم لبعض٣ نقطةثم نظر لنورين اللتي احمر وجهها من الخجل و اكمل كلامه و قال٣ نقطة:مؤشراته الحيوية كويسه دلوقتي يا نورين يا ريت تخلي الممرضة تغير على الجرح و ياخد. علاجه و بعدها بشوية ينتقل على اوضة عادية تمام٣ نقطة
, نورين:حاضر يا دكتور٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطةابتسم لها الدكتور و بعدها خرج برا الأوضة اما نورين فهي فضلت مدية ضهرها لمحمد و مش راضيه تلف ليه من كتر كسوفها و كانت بتمسك صوابع ايديها بتوتر و لكن هنا سمعت صوت محمد خلفها و هو بيقول..
, محمد:كنتي خايفة عليا لدرجة دي يا نورين٣ نقطة
, نورين:لا رد٥ نقطة
, محمد:نورين٣ نقطة
, نورين:لا رد٣ نقطة
, محمد:هتفضلي كده كتير واقفه و مدياني ضهرك٥ نقطةو لكن لم ترد عليه نورين و هنا نظر لها بمكر و هو يعلم طيبت قلبها فتنهد و تأوه بتمثيل٤ نقطةااااااااااااه..و هنا بالفعل ألتفت له نورين سريعاً و اقتربت منه بلهفة و قالت له و هي تتفحصه بعينيها٤ نقطة
, نورين:الجرح وجعك٣ نقطةطب ليه اتحركت٣ نقطةانتَ كويس٤ نقطة
, محمد و قد سعد انها قدر على جعلها تنسى ما حدث و هنا قال٣ نقطة
, محمد:الجرح بس شد شوية٤ نقطةهو مفيش مسكن٣ نقطة
, نورين:ايوة في٣ نقطةلحظه هديك العلاج بتاعك و هغيرلك على الجرح٤ نقطة
, محمد بمكر:طب ما تجيبي الممرضة هي اللي تغيرلي على الجرح..هنا نظرت له نورين بغيظ قربت راسها منه و قالت بنبرة غاضبه٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, نورين:لا انتَ تسمع الكلمتين دول و تركز معايا كده٣ نقطةممرضة تديك العلاج لاء٣ نقطةاي جنس انثى معوق يقرب منك لا سامعني يا محمد٤ نقطةاومئ لها محمد بتفاجئ من تغيرها المفاجئ ده لأنثى شرسة للغاية٣ نقطةو هنا ابتعدت نورين عنه و ابتسمت بلطف و قالت٤ نقطة:يلا بقى دلوقتي اغيرلك على الجرح و ننقلك في اوضة عادية..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, عند ادم و قد فاق من نومه فقام و ذهب و غسل وشه و توضئ و خرج و كان حائر بتجاه القبلة و لكن بهذا الوقت خبط الباب و دخلت من سيلا و كان بيديها كوبان من القهوة و علبتين تحتيهم و قالت٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, سيلا:صباح الخير..اسفه لو ازعجتك بس انا جبت القهوة و الفطار عشان نفطر سوا..انا اديت لنورين فطارها و قالت ان محمد فاق و بقى كويس٣ نقطة
, ادم بلهفة:بجد٣ نقطةمحمد فاق و بقى كويس٣ نقطةطب يلا نروحله..
, سيلا:مش هينفع دلوقتي لأني عرفت منها انهم هينقلوه لأوضة عادية الاول و بعدها يسمح بأننا ندخله٣ نقطةانا قلت لنورين تبلغنا لما يبقى في الأوضة٣ نقطة
, ادم:طب الحمد لله٣ نقطةبس هو انتي متعرفيش القبلة منين٣ نقطةاومئت له سيلا سريعاً و قالت٣ نقطة
, سيلا:ايوة من الأتجاه ده٣ نقطةاومئ لها ادم و ذهب لكي يصلي اما سيلا فهي قعدت و هي بتراقبه و هو بيأدي فرضه و بعد وقت انتعى ادم و رفع يديها و بدأ يدعي٣ نقطة
,
, ادم بدعاء:يا رب..اللهم اشفي اخي و صديقي شفاء لا يغادر سمائك يا رب٣ نقطةاللهم اجعل صحبتنا هذه دوماً في صالح طاعتك وليس عصيانك يا رب٤ نقطةاللهم لا تدع الشيطان يدخل بيننا٣ نقطةاللهم اجعلنا دوما سند لبعض..يا رب اللهم ارحمنا و اغفر لنا و تقبل منا صلاتنا و اهدنا إلى السراط المستقيم٣ نقطةربي سامحني ان كان سؤالي و طلبي اكثر من حمدي و شكري لك فاليس لي احد اطلب منه سواك يا ارحم الراحمين٣ نقطةو بعدها قام ادم و ذهب بتجاه سيلا و قعد قدامها على الكرسي و بينهم كانت الطرابيزة و كانت قد فتحت العلب اللي معاها و قالت٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, سيلا ببتسامة:انا قلت نفطر سوا و بعدها اشرب القهوة لأنه غلط تشربها على معدة فاضية٣ نقطةاومئ لها ادم و قال٣ نقطة
, ادم ببتسامة:شكراً ليكي يا سيلا انتي و نورين٣ نقطةبجد مش عارف اقولكم ايه٣ نقطة
, سيلا:متقولش حاجه انا معملناش حاجه عشان تشكرنا٣ نقطةو يلا ناكل بقى عشان نشوف حضرة الظابط٣ نقطةاومئ لها ادم و هو يبتسم و ينظر لها و بدأ بالأكل معها٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ٣ نقطةعند ميرا و نور في الجامعة٤ نقطة
, نور بضحك:ههههههههه٣ نقطةهههههههههه طب و**** يامن ده عنده حق يتجنن٤ نقطةههههههههه ايه اللي انتي عملتيه فيه ده.
, ميرا بغضب طفولي:ما خلاص يا نور ايه ده هو انتي و اسيل عليا ولا ايه.
, ٣ نقطة(طبعا الموضوع اللي بتضحك عليه نور ده هو لما كانت ميرا بتهزر مع عز الدين اللي كان في الفصل الرابع عشر لما بسببه يامن غيرته طلعت)٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, نور بضحك: هههههههههههه٣ نقطةههههههههه اومال لو عرفتي معتز عمل ايه هتعملي ايه بقى دا انتي ارحم بكتير مني هههههههههه.
, ميرا بفضول:طب احكي احكي ايه اللي حصل هــ٣ نقطة
, نور بمقاطعة:يا بت اتهدي شويه ايه دودودو اديني فرصه اتكلم.
, ميرا: طب قولي بقى.
, نور: ابدا يا ستي اصل حصل انه٤ نقطة
, flash back..
, كان معتز و نور قاعدين في كافيه مع بعض.
, معتز:واحشتني اوي يا نور٣ نقطةبقالي كتير مشوفتكيش.
, نور بضحك:هههههههههه يا ابني دا انا لسه سيباك امبارح لحقت اوحشك كده على طول.
, معتز:طبعاً واحشتني مش انا سايبك اكتر من ساعه يبقى واحشتيني ولا لا٥ نقطة طب و**** انا بحب قمر..لا قمر ايه دا انتي تقولي للقمر قوم وانا اقعد مكانك.
, نور بخجل:معتز.
, معتز:يا عيون وقلب معتز.
, نور.: طب طالما كده اكلني بقى.
, معتز:لا مش هأكلك غير لما تقوليلي بحبك.
, نور:يعني انتَ مش هتأكلي٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, معتز:لا مش هأكلك غير لما تقولـــــــــ٥ نقطة وفي الوقت ده صدح رنين تلفون وكان تلفون بتاع معتز.
, معتز:معلش يا حبيبتي هرد على تلفون شغل و هاجي.
, نور:ماشي روح رد و تعالى انا مستنياك٤ نقطةو قام معتز و راح بعيد شويه عشان يقدر يتكلم في الفون٥ نقطةو بعد وقت معتز خلص المكالمه وكان داخل لنور و في الوقت ده كانت نور قاعدة في مكانها لحاد ما جه شخص عليها و قال٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, ٥ نقطة:ايه ده مش معقول نور.
, نور بتفاجئ:ايه ده عمر وراحت حضناه بشتياق..ثم اكملت كلامها و قالت.:انتَ بتعمل ايه هنا.
, عمر و بعد ما بعدوا عن بعض شويه:انا رجعت مصر من اسبوع بس٤ نقطةو لما جيت اسأل عليكم عرفت انكم نقلتم٣ نقطةو اكمل بحزن..:و عرفت كمان ان والدك توفى البقاء لله٤ نقطةاسف يا نور بس صدقيني مكنتش اعرف٣ نقطة
, نور بحزن:ولا يهمك يا عمر انا مش زعلانه منك٣ نقطة
, عمر مغير الموضوع فأردف بمزاح:بس ايه الجمال ده لالالا انتي احلويتي اكتر في غيابي يا ريت كنت قدرت اتجوزك بس ميــــــــ٥ نقطةو بوم في اللحظه دي جه معتز و اداله بوكس 👊 جامد اوي مع كام ضربه كده ايه.
, نور بخوف و دموع:معتز حرام عليك سيبه هتموته عشان خاطري سيبه٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, معتز سابه و قام و مسك كتفها و فضل يهز فيها و يقول بغضب:انتي ازاي يا هانم تحضنيه بشكل ده هااااا٤ نقطةردي عليا٤ نقطةبقى انا اسيبك شويه ارجع اشوفك في حضن راجل غيري٦ نقطةاسمعي يا نور انتي ليا انا و بس سامعه انتي ملكي مش هسيبك لغيري و اما ده٣ نقطةو كان بيشاور على عمر اللي كان بيتألم من الوجع٥ نقطة:فا انا هاواريه ازاي يقرب منك انا مش هسمح تكوني لحد غيري و اكمل بصراخ:ساااااامعه٤ نقطةردي عليا٧ نقطةاما فهي نور كانت حاسه بخوف من طريقتة العصبيه دي بس بعديها حاست بفرحه لما شافت غيرته عليها فقالت له..
, نور:اهدى يا حبيبي وخليني اشرحلك بس عمر ده بيكون٥ نقطة
, قاطعها معتز و قال بغيره و صراخ:حسك عينك يا نور تنطقي اسم راجل غيري انتي سامعه ولا لا٤ نقطةو في اللحظه دي جت سيدة جميلة تجري على عمر و تقول و هي بتبكي:عمر حبيبي انت كويس مين اللي عمل فيك كده٣ نقطةقولي يا حبيبي انتَ كويس رد عليا٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
, عمر بحب:انا كويس يا حبيبتي متقلقيش عليا يا اميرة انا كويس.
, اميرة بدموع:كويس ازاي بس و وشك اللي بينزل ددمم ده.
, نور:اميرة.
, اميرة بصدمه:نور انتي هنا.
, نور وجريت حضنتها:انتي عامله ايه بقالي سنتين مشوفتكيش.
, اميرة:واحشتيني يا بت يا نور خلاص يا بت أخيراً هتبقي عمتو.
, نور بصدمه:ايه ده انتي حامل مأخدتش بالي خالص.
, اميرة بضحك:ههههههههههه ايوه يا ستي حامل في تؤام و في الشهر الخامس كمان.
, نور بفرحه:ألف مبروك يا اميرة انا فرحتلك كتير اخيراً بعد وقت طويل بقيتي حامل انتي متعرفيش انتي فرحتيني ازاي.
, معتز بغيظ:مش هتقوليلي مين ديه و البيه مين.
, اميرة:هو انتَ اللي عملت كده في عمر.
, معتز بهدوء:ايوه انا٤ نقطةانتي مين بقى.
, اميرة:انا بكون مرات عمر انتَ ازاي تعمل كده فيه انتَ واحد همجي و متخلف.
, معتز بغضب:و انتي عاوزاتي ابقى هادي لما اشوف البيه جوزك كان بيحضن خطيبتي كده عادي.
, اميرة:ايوة عادي٤ نقطةايه يعني ما يحضنها.
, معتز بندهاش:يعني ايه يحضنها انتي واعيه للي بتقوليه.
, اميرة:ايوه واعيه اخ و اخته بيحضنوا بعض فيها ايه.
, معتز بستغراب:اخ و اخت ازاي مش فاهم.
, نور بهدوء:عمر بيكون ابن خالتي و بيكون اخويا في الرضاعه فهمت يا حبيبي٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
, معتز بتفاجئ:ازاي الكلام ده انا مش فاهم حاجه.
, نور:يعني هو ابن خالتي اكبر مني بسنتين لما ماما ولدتني تعبت فكانت خالتو لسه بترضع عمر فا راحت مرضعاني معاه و اتربينا سوا و بعد ما كبر و بدأ يشتغل اتجوز اميرة و سافر برا مصر في فرع الشركه اللي كان ماسكها باباه **** يرحمه٤ نقطةفهمت٣ نقطة
, معتز بسعادة:يعني انتي اخته يعتبر صح..بقلم/شيماء أشرف..و راح وجه كلامه لعمر:انا اسف يا عمر على اللي انا عملته مكنتش اعرف انك اخوها.
, عمر بمرح:يا عم ولا يهمك اهو كله يهون عشان نور.
, اميرة:بصراحه ليك حق تغير عليها انت باين عليك بتحبها اوي **** يحفظكم لبعض.
, الكل:يا رب.
, عمر:بس انتَ ايدك جامده كده ليه٣ نقطةبس بصراحه يا نور عرفتي تختاري الشخص اللي بيحبك بجد بس في مشكله واحدة.
, نور:و ايه هي المشكله دي.
, عمر:ان غيرته صعبه اوي و ايديه سبقاه.
, اميرة بسخريه:يعني انتَ اللي غيرتك حلوه اوي.
, عمر برفع حاجب:و مالها غيرتي يعني.
, اميرة:هو انت نسيت عملت ايه في الشاب اللي ساعدني في اني اجيب الشنطه لما وقعت مني على الارض.
, عمر:ما هو اللي مسك ايدك و ضحكلك.
, اميرة:و ده يديك الحق انك تكسرله ايده و تبوظله وشه.
, نور بصدمه:يخربيتك إيه اللي انتَ عملته ده.
, معتز بصدمه:و بتقولي انا اللي غيرتي صعبه دا انتَ كسرته عشان مسك ايداها اومال انا كان لازم اعمل معاك ايه و انتَ حضنها بقى٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف
, عمر:في فرق انا اخوها لكن التاني ميعرفهاش بس كان عيل غلس.
, نور بضحك:ههههههههههه بس المهم انتَ و مراتك الحلوه دي هتيجوا تتغدوا معانا سامعين٣ نقطة
, عمر بمرح:من غير ما تقولي انا كنت هنط عندكم اصلاً و كمان انا واحشني اكل دادة انتصار اوي.
, نور:خلاص يا عم تعالى انتَ بس و انا هخلي دادة انتصار تعملكم الأكل اللي انتد بتحبوه.
, اميرة:خلاص احنا هنمشي نروح الفندق نحضر الشنط و نيجي.
, عمر:اديني بقى عنوان البيت الجديد.
, نور.: اكتب عندك يا سيدي ٨ العلامة النجمية٤ نقطةو بعد ما ادته نور العنوان قالت اميرة٥ نقطة
, اميرة:يلا سلام اشوفك بليل يا نور.
, عمر:معتز انتَ اكيد هتيجي احنا لازم نقعد مع بعض.
, معتز:طبعاً هاجي و اهي فرصه اشوف نور بليل تاني.
, عمر:ماشي سلام احنا بقى عشان نلحق نحضر الشنط.
, ٣ نقطةو مشي عمر هو و اميرة٦ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, نور:معتز.
, معتز:نعم.
, نور بكسوف:انا بحبك٣ نقطةو طلعت تجري برا الكافيه.
, معتز بصدمه:دي قالتها يااااه يعني حبكت اني لازم اتجوزك بعد ما ريان واسر يرجعوا من المهمه يعني٣ نقطةاما اروح ألحقها قبل ما تمشي٥ نقطةو جه بليل و وصل عمر و اميرة على بيت نور و كانت والدة نور فرحانه اوي بالمفاجئه دي و اتصاحب عمر و معتز كانت سهرة جميله عليهم..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, The end٤ نقطة
, Flash back٤ نقطة
, نور:و بس يا ستي و من ساعتها و ماما خلتهم يعيشوا معانا في البيت و مام ماسكه في اميرة و عماله تغذيها والواد عمر مش عارف يتلم على مراته خمس دقايق على بعض٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, ميرا بضحك: ههههههههههه٣ نقطةههههههههههههه لا ليكي حق انتي يومك كان اجن من يومي٣ نقطةهههههههههههه.
, نور.: طب يلا يا ختي نروح المحاضره دلوقتي.
, ميرا:يلا يبنا.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, عند اسيل و باقي الفريق٤ نقطةو في الوقت الحالي٣ نقطةوصلت اسيل و الباقي للڤيلا و دخلوا فيها و قعدوا.
, اسيل:دلوقتي احنا هنتصرف عادي على راحتنا هنا لكن قدامهم هنتصرف على اننا متجوزين و جايين نشغل الشركه بتاعتنا فاهمين٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, ريان:دلوقتي اكيد عاصم و ولاده هيحاولوا يعملوا معانا اي طريقة يقدروا يتكلموا معانا عشان يتعرفوا علينا٣ نقطةو اكيد اللي عاوزين يعرفوه بجد السبب اللي رجعنا بعد السنين دي كلها٤ نقطة
, نهى:و اكيد كل واحد عارف هيعمل ايه٣ نقطةاومئ لها الجميع و هنا قال رؤوف..
, رؤوف:صحيح يا اسيل محمد بقى عامل ايه دلوقتي٣ نقطة
, اسيل بضحك و هي تنظر لنوران:هههههههههههه..هو كان كويس بس بعد اللي عملته نوران الواد صلاحيته انتهت خلاص٣ نقطة
, اسر بستغراب:صلاحيته انتهت٣ نقطةطب ازاي٣ نقطةثم نظر لنوران و اكمل كلامه ليها و قال..:عملتي فيه ايه٣ نقطة
, نوران ببرأة مصطنعة:معملتش حاجه خالص ده انا غلبانة٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, اسيل بتهكم:حوشي يا بت الأجنحة بتاعتك من كبرهم هيدخلوا في عيني٤ نقطةانا هحكيلكم عملت ايه٣ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, بعد ما عرفت نوران من ادم اللي حصل لمحمد و قفلت معاه هنا قالت اسيل٤ نقطة
, اسيل بستغراب:في ايه يا نوران ماله محمد٣ نقطة
, نوران بدموع:محمد يا اسيل٣ نقطةمحمد اتصاب و دلوقتي في العناية المركزة٤ نقطةو هنا انتفضت اسيل كمن لدغتها افعى و قالت٣ نقطة
, اسيل بصدمة:يعني ايه الكلام ده يا نوران٣ نقطةو هو ايه اخباره٤ نقطة
, نوران:ادم بيقولي انه عدى مرحلة الخطر و انهم دخلوه في العناية المركزة بس عشان يطمنوا عليه و بعدها بـ24 ساعة هينقلوه اوضه عادية٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, اسيل:طب الحمد لله يا رب٣ نقطةطب هما في اني مستشفى دلوقتي يا نوران٣ نقطة
, نوران:ادم قالي انهم دلوقتي في مستشفى اللي في٦ العلامة النجمية٣ نقطة
, اسيل:طب يلا بينا نروحله٣ نقطة
, نوران:بس يا اسيل الوقت بدري اوي٤ نقطة
, اسيل:و هي مين اللي من شوية بتقول لأدم اننا جايين دلوقتي٣ نقطةايه امي..انتي دماغك لسعت شكلها ولا ايه٤ نقطةيلا بينا يا نوران نروحلهم٤ نقطة
, نوران:يا اسيل ادم قالي مش هينفع نيجي دلوقتي٣ نقطةالمستشفى هتمنعنا اننا ندخل ده غير مرواحنا لهناك ملهوش ايتها فايدة٤ نقطةاستهدي ب**** و بكرة انشاء **** في معاد اول زيارة نروح٥ نقطةنظرت لها اسيل قليلاً و بعدها اومئت له٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطةو ذهب الأثنان لكي ينامون٤ نقطة
, ٤ نقطةو بعد مرور عدت سعات٤ نقطة
, اسيل:يلا يا نوران هنتأخر٤ نقطة
, نوران:حاضر يا اسيل٣ نقطةو ركبت نوران جنب اسيل في العربيه و تحركت بالعربية٣ نقطة
, نوران:قولتي لأنكل احمد يا اسيل٣ نقطة
, اسيل بتنهيدة:استأذنت اني هخرج انا و انتي لحاجه مهمه لكن مقولتش ليه ان محمد اتصاب و سيبت ليه رساله لما يصحى هيعرف و هيروح ليه٤ نقطةانا و انتي نزلنا بدري عن معاد مهمتنا عشان نطمن عليه و بعدها نروح على المطار انا سيبت رسالة للباقي اننا هنسابقهم على هناك٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..و بعد مدة من الوقت وصلوا الاتنين للمستشفى و راحوا و سألوا في الأستقبال على اوضة محمد و بعدها اتحهوا لها و لما دخلوا شافوا ادم قاعد جنبيه على السرير و هو بيبتسم له بستفزاز و محمد بيبص ليه بغيظ و هنا نطت نوران على السرير من ناحية رجله و قالت..
, نوران برضح مصري اصيل:بقى يا راجل يا عرة تتصاب و متقوليش٣ نقطةدي اخرة العشرة اللي بينا٤ نقطةده انا هطين عيشتك٣ نقطة
, محمد بألم:اه يا بنت المجنونة٤ نقطةايه يا بت هو انتي مراتي عشان تقولي كده٣ نقطةانزلي يخرب بيتك هتجيبي اجلي٣ نقطة
, نوران بغيظ و هي بتهز السرير:طب اهو٣ نقطةكده تقلقنا عليك و انتَ زي الفل اهو٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, محمد بصراخ:اااااااااااااه٣ نقطةحد يشيل البت دي من عليا يا عالم٤ نقطةهموت٣ نقطةو و هنا انفجر ادم في الضحك عليهم و هو بيقرب من نوران و بيشيلها بين ايديه اللي كانت بتنازع عشان تنزل لمحمد تاني لكن ادم منعها٣ نقطة
, ادم:خلاص يا بت اتهدي بقى ايه تور بيعافر٣ نقطة
, نوران بغيظ:يا ادم سيبني عليه ابن الناس الكويسة ده٣ نقطةماشي يا ابن كريمة انا هوريك تتصاب ازاي و متقوليش٣ نقطة
, محمد بتهكم:معلش يا قلبي ابقى اقولك قبليها اني هتصاب و لو ملحقتش ابقى اديكي رنة على التلفون٣ نقطةثم اكمل بصراخ:هو انا في ايه ولا في ايه يا بت انتي٣ نقطةكادت نوران ان تحيبه لكن صوت اسيل منعها و هي بتقول٣ نقطة
, اسيل:خلاص يا نوران متنسيش انه تعبان شايفه بسبب تصرفتك المتهورة عملتي ايه فيه٤ نقطةبصي٤ نقطةو بالفعل انتبه الكل لكلام اسيل و نظروا لمحمد و لقوا وشه احمر من الضغط و ماسك ناحية الجرح و هنا اقتربت منه نورين الذي لاحظت اسيل و نوران وجودها..بقلم/شيماء أشرف..
, نورين بعد ما ادته مسكن داخل المحلول:ينفع متعملش اي مجهود..كده الجرح هيفتح من تاني٣ نقطةاومئ لها محمد بدون كلام و لكن هنا تكلمت نوران و قالت٣ نقطة
, نوران:يا بنتي متخافيش ده سبع ابن سبع٣ نقطةيعني صحته بومب مش بتخلص٣ نقطة
, محمد بغيظ و هو بيخمس في وشها:خمسة في عينك و في عين اللي ميصليش على النبي..انا دلوقتي عرفت انا قلبي وقف في العملية من ايه٣ نقطةاتهدي بقى٣ نقطة
, نوران: عليه افضل الصلاة والسلام٣ نقطةبس ياض انتَ بدل ما تبقى خارج من العتاية هتبقى داخل الأنعاش يا ابن كوم شكاير اليهود انتَ٣ نقطة
, محمد بغيظ:شايفه يا اسيل بتكلمني ازاي٣ نقطة
, اسيل ببتسامه:معلش يا محمد بس كل اللي بتعمله نوران ده بسبب الرعب و الخوف اللي سببته لينا لما عرفنا اللي حصل..متزعلش منها٣ نقطة
, محمد:انتب هبله يا بت انا ازعل منها انتم اخواتي٣ نقطةربنا يحفظكم ليا يا رب٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, الكل:امين٥ نقطةو هنا نشوف سيلا اللي قربت من ادم اللي كانت باصه ناحيته و هو شايل نوران بغضب و قالت٣ نقطة
, سيلا بغيظ:هو انتَ هتفضل شايلها كده كتير..هنا بص ليها ادم و ابتسم على غيرتها فقال لها٤ نقطة
, ادم:انا اقدر هو نزلتها٣ نقطةو راح رميها على الكنبه اللي موجودة في الاوضة٣ نقطة
, نوران بألم:ابو شكلك يا اخي٣ نقطةكل ده عشان خاطر المزة بتاعتك..ماشي خسارة فيك الأكل اللي انا جيباه ليكم٣ نقطة
, محمد بلهفة:بجد يا نوراني يا حبيبتي٣ نقطةجايبه اكل٣ نقطة
, نوران ببتسامه كبيرة:طبعاً يا حمادة اومال ايه..ده انا جيبالك اكل يروم عضمك٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, محمد بتوجس:مش مرتاح لضحكتك دي٣ نقطة
, اسيل بضحك:ههههههههههه٣ نقطةمتقلقش هترتاح٣ نقطة
, The end٣ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, اسيل:و يا حبت عيني محمد كان فاكر انها حيياله فرخه مسلوقه٣ نقطةشورة لسان عصفور٣ نقطةشوربة خضار٣ نقطةلكن بصراحه فجأته بالجديد٣ نقطة
, اسر:ليه جابت ايه٣ نقطة
, اسيل بسخرية:الهانم راحت جيباله شوربة كوارع و طاجن عكاوي و اربع جوز حمام و ملوخيه٣ نقطةلا اللي يجننك جيباله حتتين كفته بالعدد و واحد طرب تسألها ليه٣ نقطةتروح تقولك اصل كده غلط لو كترت عن كده٣ نقطةو هنا بص الكل ليها بصدمه و اول واحد فيهم انفجر في الضحك هو رؤوف اللي قال٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, رؤوف بضحك:ههههههههههههه٣ نقطةيا لهوي عليكي٣ نقطةجبتي اجل الواد٣ نقطةقال ترومي عضمه قال٣ نقطةده انتي قضيتي على عضمة٣ نقطة
, نوران ببرأه مصطنعه:انا٣ نقطةده انا حتى خليته يخف٣ نقطة
, اسيل بتهكم:ايوة يا بت بأمارة لما تعب فجأة بسبب طفاسته في الأكل و عكه انتم الاتنين و فضل بطن وجعاه ياختي و اتعمله غسيل معدة بعد ما طفح علبة الأيس كريم الكبيرة يا طفسين٣ نقطة
, نوران بطفوليه:شكراً٣ نقطةمش عارفه من غير تهزيقك و كلامك المقطعني من جوا جوا ده٣ نقطة و هنا انفجر الكل في الضحك على نوران و على تذمرها زي الأطفال٣ نقطةو بعدها بوقت قالت اسيل٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, اسيل:دلوقتي اتفضلوا روحوا ارتاحوا و ناموا ليكم شوية عشان بعدها تجهزوا نفسكم٤ نقطةاومئ لها الجميع و كل واحد راح على الأوضه المخصص ليه٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ٤ نقطةعند عاصم و نادر٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, عاصم:ها يا نادر واصلوا و عرفت إذا كانوا تبع الحكومه ولا لا.
, نادر:متقلقش يا بابا هما فعلاً نزلوا من المطار و هما دلوقتي في الڤيلا و كمان هما مش تبع الحكومه هما فعلاً من عيلة فاخر الدرامالي و مش تبع الحكومه.
, عاصم:خلاص انتَ تبعت حد يعزمهم على الحفله اللي هنعمالها هنا واهو فرصه نعرفهم اكتر و نعرف أيه اللي خلاهم يرجعوا بعد السنين دي كلها.
, نادر:حاضر يا بابا٥ نقطةو طلع نادر عشان ينفذ كلام والده و فضل عاصم في الأوضه.
, عاصم بتفكير:يا ترى إيه اللي رجعكم دلوقتي يا ولاد فاخر انا مش مستريح من الراجعه دي بس كله بأوانه.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما عند بيت عيلة الدرامالي او بمعنى اصح عند اسيل..و هما كانو قاعدين في الصالون مع بعض بيتفقوا على الخطة و في الوقت ده الجرس رن و قام ريان يفتح الباب٥ نقطة
, ريان:ايوه مين حضرتك.
, ٥ نقطة:انا بشتغل امن عند عاصم بيه و هو بعت معايا الدعوة دي لحضرتكم و بيقول انه بيتمنى تشرفوه في الحفله٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, ريان بهدوء:طبعاً اتفضل انتَ و شكراً ليك٥ نقطةو راح ريان قفل الباب و دخل ليهم تاني و معاه الدعوة.
, اسر:مين اللي كان جاي يا ريان.
, ريان:دي دعوة جايلنا عشان نحضر حفله عاملها الأستاذ عاصم.
, نوران:و هو اكيد مش عاملها و خلاص.
, رؤوف:اكيد عاملها عشان يتعرف علينا لأنه شاكك فينا.
, ريان:كلامك صح يا رؤوف.
, نهى:طب ها هنروح ولا ايه.
, اسيل:طبعاً هنروح و كمان هو اكيد هيكون عازم عنده ناس كتير من اللي بيشتغل معاهم في شغله المداري.
, ريان:و طبعاً هنتصرف عادي جداً و اللي ميعرفش يجاوب على سؤال من اللي هيسألوه يعمل إشارة لينا عشان نقدر نجاوب بداله موافقين.
, الجميع:موافقين.
, اسيل:بكره لازم نجهز نفسنا كويس عشان مهمتنا هتبدأ من بكره يا شباب٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
 
١٧

🌺صلى على محمد🌺..
, ١٩ نقطة
, في مكان اول مره نروحه و هو عند مازن عاصم الجندي و كان قاعد في بيت اقل ما يقال عنه جميل و كان هناك امرأة في غاية الجمال و كانت بتتكلم معاه و تقول ليه.
, المرأة:هنفضل لحاد امتى يا مازن متخفين كده.
, مازن بهدوء:معلش يا حبيبتي بابا لو عرف ان انا متجوز ممكن يقتلك و انا خايف عليكي منه.
, ندى:بس انا خايفه على همس و أسد ليعرف الحقيقه و يعمل فيهم حاجه.
, مازن بحب:متقلقيش يا حبيبتي مش هيحصلهم حاجه دا انا افديكم بروحي انتي متعرفيش انا بحبك اد ايه حتى ولادنا بحبهم عشان هما حته منك انتي.
, ندى بحب:عارفه يا حبيبي و لو مكنتش بحبك مكنتش اتجوزتك انا بقيت بعشقك يا مازن.
, مازن بحزن:بس عارفه انا مقهور اوي من بابا مش قادر اصدق اللي هو بيعمله مكنتش متوقع انه يكون بيشتغل في الحاجات اللي بتأذي البلد و ان فلوسه دي كلها حرام.
, ندى بستغراب:انتَ بتقول ايه يا مازن انا ساعات بحسك مهموم من ساعة مقابلتك للبنت اللي جت عندنا من اسبوع هو في ايه وشغل ايه اللي و باباك بيأذي البلد بيه ده قولي يا مازن يمكن تستريح شويه.
, مازن بحزن:انا هقولك على اللي انا عرفته٤ نقطةثم اكمل برجاء:بس ارجوكي يا ندى اوعي من اللي انا هحكيه يخليكي تسبيني لأني مقدرش اعيش من غيرك.
, ندى بقلق:انتَ قلقتني اوي في ايه يا مازن و انا مهما يحصل مستحيل اسيبك انا مليش حد من بعد **** في الدنيا دي غيرك يا مازن انتَ و العيال.
, مازن:مش عارف بعد اللي هقوله ده ايه هيكون رد فعلك بس انا هقول من اول ما جت الأستاذة اسيل بيتنا من يومين و اللي هي قالته ليا٣ نقطة
, Flash back..
, كان مازن و ندى قاعدين هما و ولادهم همس و اسد و بعدها بشويه جرس الباب رن فقالت ندى:انتَ مستني حد يا مازن.
, مازن:لا اومال هيكون مين اللي جايلنا مش ممكن يكون اخوكي.
, ندى: لا ما انتَ عارف اخويا بيفضل هنا عشان اهلك الي مراقبين ليك و لما انتَ بتيجي بيرجع بيته لما بينزل من السلم الوراني.
, مازن:طب خودي همس و اسد و ادخلي الأوضة و اقفلوا على نفسكم متخرجوش منها غير ما اندهلك سامعه.
, ندى:حاضر٥ نقطةو راحت ندى خدت همس و اسد و دخلت الأوضه و قفلت عليها هي و ولادها باب الأوضه بالمفتاح و هي بتدعي من جواها ان اليوم ده يعدي على خير٤ نقطةاما برا الأوضه عند مازن فهو اول ما اتأكد انهم دخلوا الأوضه راح عشان يفتح الباب و لقى بنت واقفه قدامه و معاها شخص.
,
, مازن بستغراب:مين حضراتكم٣ نقطةعاوزين حاجه.
, اسيل:انا اسيل احمد غريب ضابط في الداخليه و ده..و كانت بتشاور على الشخص اللي جنبيها٤ نقطةو ده بيكون ريان سيف الدين بردو ضابط في الداخليه و كنا عاوزين نتكلم مع حضرتك شويه.
, مازن:طب اتفضلوا٤ نقطةو فتح مجال ليهم انهم يقدروا يدخلوا البيت و قفل الباب بعدها و دخلهم عشان يقعدوا في الصالون و هو قعد معاهم.
, اسيل بهدوء:بص احنا هنقولك على حاجات انتَ مكنتش تعرفها قبل كده.
, مازن بقلق:حاجات ايه دي اللي انا معرفهاش انتي قلقتي٣ نقطةلو سمحتي ادخلي في الموضوع على طول.
, اسيل:والد حضرتك و اخواتك الأتنين.
, مازن بقلق:مالهم.
, ريان:بيشتغلوا في مع المافيا.
, اسيل:يعني مخدرات و تهريب اسلحة و اعضاء و غسيل اموال٣ نقطة
, مازن بصدمه:انتم بتقولوا ايه٤ نقطةالكلام ده كدب مستحيل بابا يكون بيشتغل في كده.
, اسيل:انا عارف ان دي صدمه كبير مش هتستحملها بس هي دي الحقيقه.
, مازن بغضب:الكلام ده كله كدب انا بابا مستحيل يعمل كده.
, اسيل:طب تقدر تقولي انت ليه مخبي عليه انك متجوز و مخلف كمان تقدر تقولي هما ليه سيبينك بعيد عنهم مدة كبيره كده طب تقدر تقولي ليه باباك مش مخليك تشتغل في الشركه بتاعته و ممسك اخواتك الكبار الشغل عاونك فاتح شركة استيراد و تصدير و مخبي عن ابوك بردو صح ولا انا غلط٥ نقطةكان مازن باصص ليها و فضل ساكت و بدأ يفكر في كلام اسيل في اللي قالته و قال انها عندها حق ليه دايماً والده مبعده عن اي حاجه بيعملها هو و اخواته فضل يفكر لحاد ما فاق على صدمه كمان و اندهاش من اسيل و هي بتكمل كلامها..
,
, اسيل:في مره بباك قالك انه عاوز يجوزك صح.
, مازن:ايوه فعلاً قالي على بنت صاحبه بس انا رفضت و قلت له انه يجوزها لنادر او لأمير و انهم اكبر مني.
, ريان:احب اقولك بقى ان البنت دي اللي ابوك عاوز يجوزهالك بتكون بنت صاحبه فعلاً بس صاحبه ده بيكون تاجر مخدرات و مسجون دلوقتي.
, مازن بصدمه:ازاي الكلام اللي بقوله ده.
, اسيل:مش بردو البنت اللي قالك عليا ابوك اسمها حنان المنوفي.
, مازن:ايوه فعلا ده اسمها.
, اسيل و هي بتطلع ورق و بتديه لمازن عشان يشوفه:ده يا سيدي ابوها اكبر تاجر مخدرات منوفي و شريكه محمد..(منوفي و محمد دول اللي كانوا بيستلموا مخدرات و بيهربوها وراحت اسيل مسكتهم هي و فريقها في الفصل الأول)..
, ريان:و بنته دي حنان بتشتغل مع ابوها بس في شبكة دعاره.
, مازن بنهيار:انا مش فاهم حاجه خالص ازاي بابا يجيله قلب يعمل كده ازاي انا كنت بحتقر اللي بيكون ليه ايد في خراب البلد و بيخلي الشباب يشربوا مخدرات و بكون مش عارف يا ترى ولادهم زيهم اتاري ابويا أنا السبب في دمار الشباب.
, اسيل:انا عارفه ان الصدمات كبيره عليك بس انتَ لازم تفضل صامد.
, مازن:طب و انتم بتقولولي ليه الكلام ده دلوقتي.
, اسيل:لأننا محتاجين مساعدتك.
, مازن:و انا اساعدكم ازاي.
, اسيل:احنا عاوزينك تكون جوا البيت و تراقب ابوك و اخواتك و تعرفلنا معاد اقرب شحنه ليه و اللي هو هيروحها بنفسه.
, ريان:ها هتقدر تساعدنا.
, مازن بصدق:انا هساعدكم في اي حاجه تفيد بلدي و شباب بلدي لأني مش عاوز ولادي يعيشوا في مجتمع في كل الخراب ده.
, اسيل:و انا كنت متأكده انك مش هترفضلنا الطلب ده.
, مازن:طب بالنسبه لمراتي و ولادي انا هكون قلقان عليهم خصوصاً ان بابا ميعرفش اني متجوز و مخلف كمان.
, اسيل:متخفش انا هاخدهم و هحطهم في مكان امن محدش هيعرف يوصلهم فيه بس هكون مضطره مقولش ليك على المكان لأنك لو رحتلهم ابوك هيعرف و هيكون خطر عليهم و عليك.
, مازن:موافق انا اهم حاجه انهم يكونوا في امان.
, اسيل:طبعاً و انا هكون على حسن ثقتك فيا و اوعدك اني هحميهم متقلقش.
, مازن:شكراً ليكم بجد و انا هساعدكم في كل اللي اقدر عليه.
, اسيل:و احنا واثقين فيك طبعاً.
, ريان و هو يقف:احنا مضطرين نمشي دلوقتي عن اذنك.
, اسيل و تقف بجانب ريان:و متقلقش احنا هنكون جنبك و كمان احنا هنكون قريبين منك٣ نقطةعن اذنك٣ نقطةو بعد كده خرج ريان و اسيل من بيت مازن..و حينها قال ريان لأسيل٣ نقطة
, اسيل:ممكن اعرف انتي ليه مقلتلوش على سبب موت امه.
,
, اسيل بهدوء:كل حاجه هتيجي في وقتها و كمان مكنش لازم اقوله دلوقتي السبب في موت والدته كفايه عليه دلوقتي صدمة ان ابوه تبع المافيا اديك شوفت حصله ايه لما عرف الخبر ده.
, ريان:عندك حق في كلامك ده ما تيجي اعزمك على العشاء.
, اسيل ببتسامه خطفت قلب ريان:موافقه يلا بينا٤ نقطةو راحوا ركبوا بعد كده ريان خدها على مطعم جميل و اتعاشوا مع بعض في جو جميل مليئ بعاصفه من المشاعر الغير مفهومه مبنهم و هل يا ترى هيقدروا يفهموا مشاعرهم دي ولا لا.
,
, ٣ نقطةنرجع تاني لمازن٣ نقطة
, و كان مازن قاعد لسه مكانه و حاسس ان الدنيا بتلف بيه حاسس بحزن جواه من اللي عرفه و بيفكر هيقول ايه لولاده لما يسألوه على جدهم يا ترى ندى لما تعرف الحقيقه هتقبل تكمل معاه ولا هتسيبه هو دلوقتي بيتمنى لو مكنش يعرف الحقيقه بيتمنى لو كانت والدته عايشه دلوقتي حتى هو مش هيقدر يعيش من غير ندى زي ما بيقول مش هيقدر يعيش من غير روحه.
, ( ليه يحصل كده ليه دايماً اللي اول ما يبقعى الأنسان في صعوبات في حياته بينهزم و يروح يتجه لطريق دماره الطريق اللي كله سيئات و لما تسألهم ليه بتختاروه٣ نقطةيقولولك انه طريق سهل و ان فلوسه كتيرة و معيشاهم ملوك بس يا ترى الطريق ده بردو هيعيشهم ملوك في الأخرة٣ نقطةهيعيشهم ملوك في الجنه٣ نقطةبيضحكوا على مين٣ نقطةدول هيعيشوا ملوك في نار جهنم يفضلوا يتعذبوا فيها على كل شخص اذوه و دمروا حياته..ليه مش بيحسوا ان في رب بيشوف و بيسمع كل حاجه احنا بنعملها..ليه مبيعرفوش ان **** خلقنا في الأرض عشان يختبرنا عدد من الأختبارات عشان نطول جنته ليه دايماً الانسان بيضعف في اول الطريق و بيقل إمانه بربه بس يا ريت بنفتكر بس هما بيجوا و يفتكروا و يفوقوا في اللحظه الأخيره بعد فوات الأوان٣ نقطةبسم **** الرحمن الرحيم..﴿وَلَا تَيْأَسُوا مِن رَّوْحِ ****ِ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِن رَّوْحِ ****َِّ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ﴾..صدق **** العظيم..)..
,
, The end..
, Flash back..
, مازن:انا مع اي قرار تقوليه لو قبلتي تفضلي معايا فأنا هكون اسعد انسان في العالم لكن لو قررتي تسيبيني انا مش همنعك بس انا مقدرش اعيش من غيرك يا ندى انتي هي الحياة اللى بعيشها انتي روحي..هااااا يا ندى قرارك ايه٤ نقطةمتفضليش ساكته كده٣ نقطةقولي حاجه..
, ..كانت ندى مصدومه من كلام مازن كانت حزينه عليه جداً ان والده بيكون كده بس اتصدمت اكتر لما سمعت كلامه التاني كان جواها مشاعر مختلطه بين خوف٤ نقطة فرح٦ نقطةحزن٦ نقطةقلق٧ نقطةبس تعمل ايه٣ نقطةبس اول حاجه خطرت على بالها انها تحضن مازن و اول ما هو خلص كلامه راحت حضناه جامد٤ نقطةاما عن حال مازن فهو كان حاسس بتوتر من قرارها هو مش هيزعل منها لو قررت تسيبه بس هو هيعمل ايه في قلبه هو عدى مرحلت الحب هو بقى بيعشقها فكان حاسس بخوف لما لقاها ساكته و في حالة سكون٧ نقطةو لكن حس بسعاده و فرحه اول ما هي حضنته اد ايه حس انه ملك الدنيا كلها لدرجه انه كان بيتمنى ينسى كل حاجه و ان الوقت يفضل واقف بيهم في اللحظه دي و فرح اكتر منها لما سمع الكلام اللي بتقوله دلوقتي بس بردو حس بوجع في قلبه لما حس بدموعها على رقبته.
,
, ندى بدموع:اوعى تقول كده تاني يا مازن انا مش بحبك بس لا انا بعشقك و مقدرش اعيش من غيرك لو انا مكنتش بحس حتى بأحساس واحد اني مش بحبك كنت سيبتك لما قررت اننا نخبي جوازنا لو مكنتش بحبك مكنتش فضلت معاك في الصعوبات دي لو مكنتش بحبك مكنتش خلفت حته منك افضل دايماً فرحانه انها منك انتَ انا كمان مقدرش اعيش من غيرك احنا هنفضل مع بعض في الحلوه و المره.
, مازن بحب:انا بحبك اوي يا ندى بجد بس و غلاوتي عندك متعيطيش عشان خاطرى انتي متعرفيش دموعك دي بتعذبني اد ايه انا بحس ان قلبي بيوجعني.
, ندى و هي بتمسح دموعها بضهر ايديها زي الأطفال:خلاص مش هعيط عشان خاطرك بس.
, مازن:يا لهوي يا ناس بحب طفله.
, ندى بغضب طفولي:بس متقولش طفله بس.
, مازن بمشاكسه:طب ايه احنا هنقضيها عياط ولا ايه.
, ندى:انتَ هتعمل ايه في موضوع ابوك ده يا مازن.
, مازن:لازم الحقيقه تظهر يا ندى انا مش هقدر اعيش و انا شايف كل الفساد ده و اكون عارف ان بابا السبب فيه لازم الحقيقه تظهر و انا هساعدهم و متقلقيش اسيل وعدتني انها هتحميكي انتي و الولاد.
, ندى بحزن:انا مش خايفه على نفسي انا خايفه عليك انتَ انا مقدرش اعيش من غيرك.
, مازن محاول تغير الموضوع:بس انا بقول ايه و انتي بتقولي ايه مش يلا.
, ندى بضحكه انثويه شعللت مازن:ههههههههه..يلا ايه اعقل يا ميزو و بلاش جنان.
, مازن بغمزة:احلى ميزو في الدنيا دي ولا ايه..و كمان هو في احلى من الجنان يا قلبي.
, ندى بنعاس مصطنع:معلش بقى يا مازن انا داخله انام بقى عاوز حاجه.
, مازن بصدمه:انتي بتتكلمي بجد طب و رحمة امي منا سيبك يا ندى٤ نقطةندى اول ما سمعته راحت جريت على الأوضه و هو جري وراها لحاد ما دخلوا الأوضه و هي طلعت فوق السرير و هو اول ما دخل قفل الباب بالمفتاح٤ نقطةو قال٣ نقطة
, مازن بوقاحه:قلت ليكي مش هسيبك يا جميل فاهمه الليله لازم نذكرها في التاريخ.
, ندى بضحك:هههههههه هههههههه اعقل يا ميزو متبقاش مجنون الولاد هيصحوا عيب كده مينفعش.
, مازن:هو انتي فكراني مش هتجنن بعد كلمة ميزو دي٤ نقطةو كمان متقلقيش اسد و همس نومهم تقيل و مش بيقوموا بليل يعني معناها كد انك مش هتهربي مني النهارده٤ نقطةندى كانت لسه هتجري راح مازن مسكها و وقعوا هما الاتنين فوق بعد على السرير.
,
, مازن:مش قولتلك مش هتعرفي تهربي.
, ندى بدلع:هو انا هقدر اهرب منك بردو يا ميزو.
, مازن:لا كده كتير مينفعش كده تعالي اقولك كلمه سر و اهو بالمره نخاوي اسد و همس٤ نقطةو راح مازن اطبق شفتيه على شفتين ندى و لم يفصل هذه القبله غير عندما احس انها بحاجه للهواء.
, ندى:بحبك يا احلى مازن في الدنيا.
, مازن:و انا بعشقك يا روح و عقل مازن.
, ٤ نقطةو تسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح٥ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في المستشفى اللي فيها محمد و كان في الوقت ده نورين بتديله العلاج و بتبص ليه بغيظ و هو كان بيصفر و بيبص للسقف من غير ما يبص ليها و هنا قالت و هي بتركب ليه المحلول و بتدخل في الحقنة اللي فيها الدوا٣ نقطة
, نورين:قولي يا رئيس بنها يا ترى السقف بتاع المستشفى عجبك٣ نقطة
, محمد ببتسامة غبية:جداً٣ نقطةمقولكيش يا نورين السقف روعة من بياضه٣ نقطة
, نورين بغيظ منه:لا والله٣ نقطةينفع اللي عملته ده..
, محمد ببرأة مصطنعة:طب و انا عملت ايه٣ نقطة
, نورين بعتاب:يعني مش عارف علمت ايه٣ نقطةبقى في واحد لسه خارج من عملية و مكملش يومين على بعض ياكل الأكل ده٣ نقطةيا استاذ انتَ اتعملك غسيل معدة بسبب لغبطة الاكل ده غير جرحك اللي نذف يا محمد٤ نقطةينفع بقى توقف لعب العيال الصغيرين ده و تخلي بالك من نفسك..انتَ متعرفش انا حصلي ايه بسبب اللي طفاستك دي٣ نقطة
, محمد بسخرية:طب و ايه لزمته جو الرومانسية اللي في الاخر ده٣ نقطةحصلي و اخلي بالي من نفسي و في الأخر طفاستي..
, نورين:انا المفروض ازعقلك و ابهدلك على اللي عملته٣ نقطةلكن اعمل ايه بتعامل مع *** و كأني امه٣ نقطة
, محمد بغمزة:و احلى ماما كمان٣ نقطة
, نورين بخجل:طب اقعد ساكت بقى و ارتاح عشان مفعول المسكن٣ نقطةو راحت بعدها خرجت بسرعه من الاوضة٣ نقطةاما محمد فهو ابتسم لمكان اختفائها و رحع راسه لورا و هو سعيد و يقول٣ نقطة
, محمد:يا ترى حكايتي معاكي هتوصل لأيه يا نورين٣ نقطة
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
١٨

🌺صلي على محمد🌺..
, ١٤ نقطة
, قدام ڤيلا امجد الديب و كانت عربية ادم واقفه برا و كانت سيلا راكبة معاه و كان ادم بيوصلها للبيت بعد ما قرر هو يمشي عشان يغير هدومه و يبقى يرجع لمحمد فطلبت منه سيلا انه يوصلها لأنها مش معاها عربيتها و و كانت سيلا بتبص ليه و بتقول..بقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
, سيلا بضحك:ههههههههههه٣ نقطةاختك و صاحبك دول مسخرة بجد٣ نقطةانتَ شوفت الأكل اللي كلوه٣ نقطة
, ادم:يا بنتي دول هما اللي جابولي الضغط في السن ده٣ نقطةانا حاسس ان اجلي هيجي قريب بسببهم٣ نقطة
, سيلا:ليه بس دول كيوت خالص٣ نقطة
, ادم بتهكم:كيوت٣ نقطةو**** انتي اللي كيوت٣ نقطةدول شياطين..ناس معجونين بماية عفاريت٣ نقطةلا كيوت مظنش٣ نقطة
, سيلا:ليه بس٣ نقطةو كمان يا حرام بعد ده كله صاحبك محدد تعب و اتعمله غسيل معدة..
, ادم بسخرية:اومال كان هيعمل ايه٣ نقطةانتي عاوزة تقنعيني بعد الأكل اللي كله ده كل و واحد لسه خارج من عمليه و مش عاوزة يتعمله غسيل معدة انتي فاكرة معدته من فولاذ زي اخ نوران دي٣ نقطةدي ارجل حد فينا٣ نقطةإلا اخ نوران٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, سيلا بضحك:ههههههههههه٣ نقطةههههههههههه٣ نقطةلا شكلك بتحبها اوي اوي٣ نقطةههههههههههه..
, ادم بغرور مصطنع:اومال يا بنتي دي متقدرش تعيش من غيري٣ نقطة
, سيلا:لا مصدقاك٤ نقطةثم نظرت له سيلا بمتنان و كملت كلامها و قالت..:شكراً ليك يا ادم على توصيلي للبيت٣ نقطة
, ادم ببتسامة:مفيش داعي انك تشكريني ده واجب عليا و كمان انا اللي المفروض اشكرك على وقفتك جنبي انتي و اختك نورين٣ نقطة
, سيلا ببتسامه صافيه خالية من اي غرور او تكبر:متقولش كده مفيش داعي انك تشكرنا لأن اولاً اللي بتعمل نورين ده بيبقى واجبها انها تنقذ حياة شخص مريض ده غير انكم يعتبر قرايب للعيلة و اما اللي عملته انا فأنا معملتش حاجه انتَ اللي مكبر الموضوع بس٣ نقطةو كفاية كلمة شكراً دي لحسن قربت يجيلي عقدة منها٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, ادم بضحك:ههههههههههه٣ نقطةخلاص يا ستي مش هقولهالك تاني ارتحتي..
, سيلا بمزاح:ايوة كده يا كبيرة فكها كده٣ نقطةبلا كلمني شكراً بلا بتاع٣ نقطة
, ادم بضحك:هههههههههههه٣ نقطةده انتي مشكلة٣ نقطةثم توقف عن الضحك و نظر لها ببتسامه ارتسمت على شفتيه٣ نقطة:تعرفي٣ نقطةانتي لطيفة اوي يا سيلا٣ نقطةجواكي طيبه و حنان انتي بتحاولي تخبيهم لسبب مجهول٣ نقطةعيشي حياتك يا سيلا على طريقتك مش طريقة حد غير نفسك٣ نقطةبلاش تخبي جواكي..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطةنظرت له سيلا بفرحه لأنه يفهمها بدون تكلم و بعدعا قالت٣ نقطة
, سيلا بصدق:صدقني هعمل بنصيحتك دي يا ادم٤ نقطةتصبح على خير٣ نقطة
, ادم:و انتي من اهله٣ نقطةو بعدها نزلت سيلا من عربيته و دخلت من بوابة الڤيلا و فضل ادم واقف بعربيته لحين اختفاء سيلا من قدامه و بعدها اتحرك و مشي٤ نقطة
, ادم بشرود:يا ترى انا ليه بحس بالأحساس ده معاكي يا سيلا٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في بيت عاصم الجندي٤ نقطةو كان نادر و امير قاعدين مع ابوهم عاصم في الصالون..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, عاصم:ها يا نادر جهزت الجنينه عشان الحفله.
, نادر:طبعاً يا بابا كل حاجه جهزت.
, عاصم:امير مش عاوزين اي تهور منك سامع النهاردة هنتفق على تسليم شحنه كبيرة سامع دي هتكلفنا ملايين٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
, امير:متقلقش يا بابا مش هيحصل حاجه انا عارف ان الصفقه دي مهمه عندك.
, عاصم بتذكر:و اه افتكرت ولاد فاخر بعتلهم الدعوة ولا لا.
, نادر:ايوه بعت الدعوه مع حد من الأمن و هو قال انهم هايجوا كلهم.
, عاصم:كويس و اهو بالمره نعرف هما راجعين ليه مصر بعد السنين دي كلها٣ نقطةو في الوقت ده دخل مازن و راح باس ايد والده و سلم على اخواته و قعد.
, نادر بستغراب:ايه ده مازن بيه بحاله جه البيت انا مش مصدق نفسي و ****..
, مازن ببرود:و ايه يعني لما اجي البيت و كمان متقلقش هقعد معاكم على طول كمان ارتاح بقى..
, امير بجهل:ازاي يعني مش فاهم و تقعد معانا ليه انتَ مش كنت طول الوقت قاعد مع صاحبك و مبتسبهوش ايه اللي راجعك دلوقتي٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, مازن ببرود:أبداً اصل صاحبي اللي كنت قاعد معاه سافر لأهله فقلت ارجع البيت٥ نقطةثم وجه كلامه لوالده عاصم:و لو يا بابا وجودي في البيت مش مريحك انا اقدر امشي.
, عاصم بفرحه و لهفة:مش مريحني ايه بس دا انا كنت بتحايل عليك عشان تيجي تقعد هنا معانا خليك يا ابني البيت ده بيتك دا انتَ ابني بردو.
, مازن:منا عارف يا بابا و يا ترى اوضتي موجوده ولا لا.
, عاصم:موجوده طبعاً و متنضفه انا كنت بخلي الخدم ينضفوها عشان لو فكرت انك تيجي تقعد هنا و اهو جه اليوم ده عشان تقعد معانا.
, امير بغضب مكبوت:بابا انا خارج عشان ورايا حاجات لازم اعمالها قبل الحفله.
, عاصم:اتفضل روح بس ارجع بدري سامع٣ نقطةاومئ له امير و بعدها مشي امير و فضل نادر و عاصم قاعدين قصاد مازن في صمت و كسر هذا الصمت هو مازن بعد ما قال٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
,
, مازن:بابا انا عاوز اشتغل.
, نادر:و انتَ تشتغل ليه هو انتَ ناقصك حاجه و مجبنهاش ليك و اشمعنى دلوقتي عاوز تشتغل.
, مازن:عشان قبل ما صاحبي يسافر كنا انا و هو عاملين مشروع بنشتغل فيه و طبعاً هو دلوقتي مشي ده هيكون معناه ان المشروع هينتهي فعشان كده انا بقول لبابا اني عاوز اشتغل في الشركه ما هي بردو شركتي زي ماهي شركتك انتَ و امير ولا انتَ ايه رأيك يا بابا في الكلام ده٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, عاصم:انا معنديش مانع تقدر تروح الشركه من بكره و تمسكها مع اخواتك.
, نادر بغضب:ازاي يعني يا بابا يمسكها معانا.
, عاصم بعصبيه:انا كلامي يتنفذ متنساش كمان ان الشركه دي بتكون مكتوبه بأسم امه **** يرحمها يعني هتكون بتاعته سامع ولا لا.
, نادر بعصبيه هو الأخر: قول كده بقى ان الشركه دي تبقى بتاعت امه و كتبها بأسمها عشان كده مش بتخلينا نشغلها في شغلنا.
, عاصم بغضب:نااااادر.
, مازن بستغراب مصطنع:شغل ايه اللي مش بتخليهم يشتغلوا بيه فيها ده يا بابا.
, عاصم بتوتر:هاااا٤ نقطةأبداً يا حبيبي نادر قصده على يعني اني مش بخليهم يشتغلوا فيها بس و ممسكهم شركات تانية.
, مازن:ااااه قولتلي٤ نقطةكان مازن في الوقت ده حس بأرتياح ان شركة امه مدخلتش في شغلهم القذر ده٥ نقطة
, عاصم بأرتياح:اطلع دلوقتي يا مازن اوضتك عشان تستريح عشان هتنزل الحفله بليل تحضرها.
, مازن:حاضر يا بابا عن اذنك٣ نقطةو بعد ما طلع مازن او كما ظن عاصم٣ نقطةلأن مازن وقف ورا الباب عشان يستمع للحديث اللي هيدور ما بنهم..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
,
, عاصم بغضب:انتَ غبي ازاي كنت هتقع بالسانك قدامه انا مش قلت كذا مره مازن مش لازم يعرف ايه حاجه عن شغلنا التاني ده.
, نادر بحقد:عاوزني اعمل ايه يعني و انتَ بتقول الكلام ده يعني ايه هو يدير اكبر فرع من شركاتنا طب منا قدامك اهو قولتلك كذا مره مسكني الفرع ده و انتَ كنت بترفض و يبقى في يوم من الأيام في الأخر تمسكها لمازن ابنك الصغير و سايب ابنك الكبير.
, عاصم:لأن الشركه كانت بأسم امه و هي دلوقتي بقت بأسمه لأنه يعتبر الوريث الوحيد للشركه دي من بعدي.
, نادر بستهزاء:اه مانا عارف منتا كنت بتحب مراتك التانيه اوي لكن ام ولادك اللي سندينك لا٣ نقطةازاي لازم ابن مراتك اللي حبيتها هو اللي ياخد الأحسن.
, (ملحوظه:عاصم كان متجوز اتنين الأولة خلف منها نادر و امير و كان متجوزها مصلحه لأنها كانت بنت راجل اعمال كبير و التانيه و كانت اسمها مريم خلف منها مازن و دي كان عاصم بيحبها من ايام الجامعه و طبعاً هو اتجوزها الأول في السر بعد ما مراته الأولة خلفت امير و نادر و بعد ما والدة امير و نادر ماتت أعلن جوازه من مريم و كانت ساعتها حامل في مازن.).بقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, عاصم بتحزير:و انا بقولك لأخر مرة يا نادر ملكش دعوة بمازن سامع ولا لا و إلا هتشوف وش زعيم المافيا معاك سامع.
, نادر بخوف و حقد مخفي:حاضر.
, عاصم:المهم جهزت كل حاجه عشان المشتري اللي هييجي يتفق معانا على الشحنه.
, نادر:متقلقش كل حاجه تمام الولاد اللي خدناها من الملاجئ اللي بنمولها موجدين في المخبئ بتاعنا عشان نقدر نجهزهم عشان نبعهم.
, عاصم: تمام اوي كده..انا مش عاوز اي غلط سامعني.
, نادر:حاضر٣ نقطةدلوقتي انا ماشي و هرجع بليل على معاد الحفله سلام..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطةو في الوقت ده طلع مازن بسرعه على اوضته و قفل على نفسه و فضل يعيط و هو مش قادر يصدق كل الكلام اللي سمعه بودانه هو كان نفسه يكدب اسيل بس خلاص فات الأوان مقدرش يصدق ان ابوه ببتاجر بأعضاء بشريه و انه زعيم مافيا ازاي بيجيلوا قلب يعمل كده٣ نقطةافاق مازن من شروده و قال٣ نقطة
, مازن:انا لازم اقول لأسيل٤ نقطةو طلع تلفونه و اتصل على الرقم اللي ادتهولوا اسيل عشان لو عرف حاجه..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
,
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما في البيت اللي جمبيهم و ده كان الكل قاعد مع بعض وقتها و بيتكلموا عن المهمه و كان وقتها رؤوف بيقول..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, رؤوف:ها ايه هي الخطوه الجايه.
, نوران:على ما اعتقد اننا لازم نشوف مازن لو وصل لمعلومة ولا لا عشان نعرف نفكر بردو.
, نهى:فعلاً نوران معاها حق و متنسوش اننا لسه منعرفش هو فين المخبئ اللي بيحط فيه شغله.
, نوران:هااا ساكته ليه يا اسيل ما تقولي حاجه.
, اسيل:استنوا بس لما يجي اسر و ريان من برا..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطةو في الوقت ده جه ريان و اسر و دخلوا وقتها و قعدوا٣ نقطة
,
, اسيل:ها عملتم ايه.
, ريان:متقلقيش وصلنا مدام ندى و ولادها بأمان.
, اسر:بس اشمعنى بيتك يا اسيل.
, اسيل:لأنهم هيكونوا بأمان اكتر مع عيلتي و كمان متنساش الڤيلا فيها حراسه مشدده انا و نوران اللي مختارينهم فا بكده مستحيل حد هيعرف بمكانهم لأني منعت انهم يخرجوا و يفضلوا متخفيين لحاد ما مهمتنا تنتهي ها فهمت دلوقتي٤ نقطة ثم واجهت كلامها لنهى:هي معاد الحفل هتكون امتى يا نهى.
, نهى: الحفله هتبدأ الساعه 7.
, نوران:بس على فكره يا اسيل انا حاسه ان عاصم ده مش عامل الحفله عشان يتعرف علينا اكيد الحفله دي وراها حاجه٣ نقطةمهو مش معقول واحد بالمكانة اللي فيها عاصم ده يعمل حفلة ضخمه عشان بس يتعرف على جيرانه..كان ممكن يعزمنا على الغدا يجي و يزورنا٣ نقطةلكن حفلة كبيرة..من دماغ ناس خبيثة دي..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, اسيل:انا بردو حاسه بالأحساس ده.
, ريان:عندك حق هو لو كان عامل الحفله دي عشان يتعرف علينا كان عمل زي ما نوران قالت او كان ممكن يخلي حد من رجالته تجيبله معلومات عننا هو اكيد مش عامل الحفلة عشانا بس٤ نقطةو في الوقت ده قطعكلام ريان رنين تلفون اسيل..
, اسيل بعد ما شافت التلفون:ده مازن.
, اسر:طب ردي شكله عرف معلومه مهمه٣ نقطةو راحت اسيل و ردت على التلفون و فتحت مكبر الصوت.
, اسيل:ألو مازن.
, مازن:ألو اسيل ازيك.
, اسيل:الحمد لله في حاجه جديدة حصلت معاك.
, مازن:ايوه بس الأول عاوز اطمن على ندى هي كويسه.
, اسيل:متقلقش يا مازن هي دلوقتي في مكان امان زى ما وعدتك.
, مازن:انا مش عارف اشكرك ازاي.
, اسيل:مفيش شكرا ما بينا.
, مازن:المهم دلوقتي انا لما روحت البيت و قولت ليهم على الحكايه زي ما قلولتيلي و لما جيت عشان اروح الأوضه رجعت و و فضلت ورا الباب و سمعتهم بيقولوا انـ٦ نقطةبقلم/شيماء أشرف٦ نقطة
, اسيل:يعني هو دلوقتي هيقابل حد من اللي شغال معاهم في الحفله دي اللي عاملها.
, مازن:ايوه انا كده حكيت كل اللي انا سمعته.
, اسيل:شكراً ليك يا مازن و لو عرفت حاجه تاني يا ريت تقولي.
, مازن:اكيد مع السلامه دلوقتي.
, اسيل:سلام.
, و بعد ما قفل قالت نوران:يعني شكوكنا في محلها هو هيقابل الشخص اللي هو شريك معاه في شغله كله.
, نهى:شباب احنا لازم ننقذ الأطفال دي قبل ما يعمل فيهم حاجه.
, ريان:نهى عندها حق احنا لازم ننقذهم بأي طريقه.
, اسر:بس احنا لسه منعرفش مكان المخبئ بتاعه لسه.
, اسيل:و اكيد لازم نعرفه و كمان لازم نراقبه كويس في الحفله لأن أي حاجه هتحصل هتكون مهمه جداً.
, رؤوف:طب دلوقتي نروح نجهز نفسنا لأن الحفله مفضلش عليها غير ساعه واحدة.
, اسيل:طب يلا و اول ما نوصل للحفله هنتصرف كأننا متجوزين ماشي..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, الكل:ماشي٤ نقطةو بعد كده كلهم طلعوا و كل واحد ااجه لأوضته عشان يجهز.
, و كان الشباب خلصوا الاول و مستنين البنات٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, اسر:هما قدامهم كتير احنا كده هنتأخر٣ نقطة
, رؤوف:يا ابني اصبر شوية زمانهم نازلين٣ نقطةو كان لسه اسر هيتكلم لكن سمع صوت كعب عالي من وراه و لفوا كلهم٣ نقطةو اتصدموا من جمال هؤلاء الحوريات٣ نقطة
, اسر بتوهان:ايه ده٣ نقطةمستحيل تكون بني ادمه زينا٣ نقطة
, ريان لنفسه:هو انا ليه مش قادر ابطل ابص ليها٣ نقطة
, رؤوف بمزاح:لا ايه ده٣ نقطةاحنا كده مش هنركز٣ نقطةانتم عاوزين تجنانونا٣ نقطة
, نهى بضحك:ههههههه٣ نقطةرؤوف وقف هزارك مش وقته٣ نقطة
, روؤف:طب تعالي احنا٣ نقطةو اخد روؤف نهى٣ نقطةاما اسر راح ناحية نوران و قال٣ نقطة
, اسر:تعرفي انك جميلة اوي٣ نقطة
, نوران بخجل:شكراً٥ نقطةو انتَ بردو شيك اوي يا اسر٣ نقطة
, اسر:تعرفي ان اسمي احلو لما قولتيه٣ نقطة
, نوران بضحك:ههههههه٤ نقطةهههههه٣ نقطةلا والله٣ نقطةطب يلا يا عم و بطل تمثيل٣ نقطة
, اسر: مش بمثل على فكرة٣ نقطةبس هتشوفي و بيننا الأيام يا جميل٣ نقطةيلا بينا يا زوجتي العزيزة٤ نقطةو اخدها اسر و خرجوا٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطةاما ريان كان كل ده و لسه بيبص لأسيل٣ نقطةو لكن فاق لنفسه و قرب منها و مسك ايديها و قال٣ نقطة
, ريان:تعرفي ان الفستان مكنش حلو غير لما لبستيه انتي اللي زادتيه جماله بجمالك٣ نقطة
, اسيل ببتسامه:شكراً لكلامك ده٣ نقطةظل ريان ينظر لها بشرود لمدة و لكن افاق على صياح اسر من الخارج لكي يأتوا..بقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
, ريان:طيب يلا يا اسيل عشان نمشي٣ نقطة
, اسيل:يلا٣ نقطةو خرجوا٤ نقطةو طبعاً راحوا من غير عربيه لأن الڤيلا لازقه في البيت و دخلوا..و اول ما دخلوا قابلوا نادر و امير٤ نقطةفقال امير٣ نقطة
, امير:اهلاً بيكم يا اولاد فاخر بيه٣ نقطةاتشرفنا بحضوركم٣ نقطة
, ريان:الشرف لينا٣ نقطة
, نوران برقة مصطنعه:مرسي على الدعوة..
, نادر بنظرة متفحصة:ده اقل شيئ نعمله لجيرانا العزاز علينا يا انسه٣ نقطة
, اسر بغضب:طبعاً اكيد بتفهموا..و كمان خطيبتي حبيبتي بتحترم ده٣ نقطة
, نادر:اكيد يا وائل بيه٣ نقطة
, امير:بس متشرفناش بالقمرات٣ نقطة
, رؤوف بغيرة:أيه مراتي٣ نقطة
, ريان:و دي حبيبتي..و مراتي٣ نقطة
, امير:اه اه٤ نقطةطيب اتفضلوا٣ نقطةو بعد ما ابطالنا دخلوا كمل نادر كلامه لأمير و قال٣ نقطة
, امير بحدة:نادر ابوك قالك متتخطاش حدودك عشان الشغل تبعنا يمشي زي ما احنا عاوزينه٣ نقطةسامع٣ نقطة
, نادر بعدم اهتمام:خلاص يا امير متوجعش دماغي..و كمان بصراحه عجبتني مرات ابن فاخر الدرملي الكبير ده٤ نقطة
, امير:نااااادر٣ نقطةمش عاوزين غلط في الحفله دي٣ نقطةاعمل اللي تعمله بعدين٣ نقطةسامع٤ نقطةو راح سابه و مشي..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطةاما نادر كبر دماغه على اللي قاله امير ليه و راح ناحية ابطالنا و قال٣ نقطة
, نادر و هو بيكلم اسيل:تسمح جميلتنا بالرقصه دي معايا..
, اسيل بخجل مصطنع:معلش مش برقص مع شخص معرفهوش٣ نقطة
, نادر:ليه بس ده احنا جيران بردو..و كمان ده انا هرقص بس معاكي عادي..
, اسيل:معلش مش عاوزة..
, نادر:فكري فيها٣ نقطةصدقيني هستمتعي بالرقصة دي٤ نقطةكانت اسيل لسه هترد عليه..لكن قاطعها ريان و هو بيقول٣ نقطة
, ريان بغيرة:لا معلش مراتي مش بترقص مع حد غيري٣ نقطةعن إذنك٣ نقطةو اخد ريان اسيل و راح يرقص٤ نقطة
, اسر ببتسامه سمجه لنادر:معلش يا نادر بيه٣ نقطةيلا انا كمان عن اذنك عشان خطيبتي عاوز ارقص معاها٣ نقطةو خد نوران و مشي٤ نقطةاما نادر بص ليهم بغضب و مشي و راح عند عاصم ابوه..بقلم/شيماء أشرف٦ نقطة
, نوران بضحك:ههههههههه٣ نقطةالواد نادر ده جبله اوي٣ نقطةاتكسف كذا مرة قدامنا و بردو مصمم يرقص مع اسيل٣ نقطة
, اسر بغيرة:طب متضحكيش اوي كده٣ نقطة
, نوران:ليه ضحكتي وحشه٣ نقطة
, اسر بسرعه:وحشه٣ نقطةمين اللي قال كده٣ نقطةده انتي ضحكتك بتزيدك جمال اكتر٣ نقطةعشان كده متضحكيش قدام الناس ماشي٣ نقطة
, نوران ببتسامه:افكر..
, اسر بهمس:لا متفكريش٤ نقطةانتي تنفذي يا حبيبتي٣ نقطة
, نوران بخجل:اسر لم نفسك٣ نقطة
, اسر بمزاح:مش لامم نفسي انا حاببها متبعترة كده٣ نقطةهههههههههههه٤ نقطة
, ٣ نقطةاما عند ريان و اسيل و هما بيرقصوا و كان بيراقبوا كل الحفلة بهدوء من غير ما حد يحس بيهم٣ نقطةو هنا قال ريان٣ نقطة
, ريان بغيظ:انا مش طايق اللي اسمه نادر ده٣ نقطة
, اسيل بعدم فهم:ليه٣ نقطة
, ريان بغيرة:هو ايه اللي ليه٣ نقطةانتي مش شايفه بصاته ليكي عامله ازاي٣ نقطة
, اسيل بتنهيدة:شوفت يا ريان و لاحظت انه حاطتني في دماغه٤ نقطةبس متقلقش عليا انا اعرف اقف في وشه كويس٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, ريان بتسرع:ازاي مقلقش عليكي٣ نقطةانتي متعرفيش انتي ايه بالنسبه ليا٣ نقطةو هنا شطت ريان و لعن نفسه في سره على ما قد كان على وشك قوله٣ نقطة
, اسيل:طب انا ايه بالنسبه ليك٤ نقطةو كان لسه ريان هيكمل كلامه٣ نقطةلكن ما رأته اسيل اصدمها٤ نقطةفقالت٣ نقطة
, اسيل بسرعة:ريان٣ نقطةاسر٣ نقطةلازم تمشوا من هنا٣ نقطةلازم٣ نقطة
, ريان:في ايه يا اسيل٣ نقطة
, اسيل و هي بتشد ريان من ايده ناحية الطرابيزة اللي نهى و رؤوف قاعدين فيها٣ نقطةو نوران و اسر راحوا معاهم٣ نقطة
, اسيل:رؤوف خد ريان و اسر من هنا و ارجعوا الڤيلا٣ نقطة
, اسر:ليه٣ نقطةايه اللي حصل٣ نقطة
, ريان:فاهمينا يا اسيل٣ نقطة
, اسيل:انا مش هلحق اشرح ليكم٣ نقطةبس عمكم انتم الاتنين هنا٣ نقطة
, ريان بستغراب:عمنا٣ نقطةعمنا مين٣ نقطة
, اسيل:امجد الديب٣ نقطة
, اسر:انتي بتقولي ايه و ايه اللي هيجيبه هنا٣ نقطة
, اسيل:معرفش٤ نقطةبس واضح انه هو اللي عاصم مستنيه٣ نقطةلأن نادر اخده و وداه عند عاصم الجندي٥ نقطةيلا امشوا قبل ما يشوفكم يلا رؤوف خودهم من هنا بشرعة قبل ما يشوفهم و كل حاجه تبوظ٣ نقطة
, رؤوف:حاضر يلا بينا٣ نقطةو خرج التلاتة بسرعه برا الحفله و فضلت البنات٥ نقطة
, نوران:هنعمل ايه يا اسيل٣ نقطة
, اسيل:٨ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
١٩



🌺صلي على محمد🌺..
, ١٤ نقطة
, وقفنا لحاد ما ابطالنا شافوا شخص دخل و اسيل طلبت ان ريان واسر يمشوا من الحفله بسرعه.
, اسيل:رؤوف بسرعه خد اسر و ريان من هنا حالاً يلا بسرعة..
, اومئ رؤوف رأسه:حاضر٤ نقطةيلا يا ريان قبل ما يشوفك..و اخد رؤوف اسر و ريان و رجعهم البيت و فضل في الحفله اسيل و نوران و نهى.
, نوران بصدمه:انا مش قادرة اصدق بقى الشخص ده يطلع هو شريك عاصم الجندي المجهول.
, نهى:ولا انا قادرة اصدق محدش كان متوقع ان كل ده يكون منه هو.
, اسيل:لا صدقي ان استاذ امجد الديب عم ريان هو نفسه شريك عاصم الجندي في كل شغله الزباله.
, نوران:و انتي هتعملي ايه يا اسيل بعد ما عرفتي شريكه المجهول ده و ايه اللي هيعمله ريان و اسر لنا يعرفوا ان عمهم يبقى تبع المافيا..
, اسيل:طبعاً هو كمان هنقبض عليه بعد ما نمسكه مُتلبس بجرايمه كلها..انا عارفه انه بيكون اخو انكل سيف بس هو بيأذي البلد و انا مش هينفع اسيبه عشان هو بيكون اخو صاحب بابا و اكيد ريان و اسر هيكون رأيهم زي..بقلم/شيماء أشرف..
, نهى:طب دلوقتي هنعمل ايه..احنا لازم نعرف هما هيقولوا ايه دلوقتي.
, نوران:سيبي الموضوع ده عليا.
, نهى:هتعملي ايه بظبط.
, نوران:متقلقيش هتعرفي دلوقتي٣ نقطةثم وجهت كلامها لأسيل و اكملت..:اسيل هاتي جهاز التنصت اللي معاكي٤ نقطةاومئت لها اسيل و راحت طلعت من شنطتها جهاز صغير جداً جداً صعب ان حد يشوفوا اصلاً و راحت ادته لنوران و قالت..
,
, اسيل:اتفضلي الجهاز اهو و ورينا شطارتك بقى٣ نقطة
, نوران بغمزة:عيب عليكي انا مأخدتش لقب الذئب من فراغ٣ نقطةو راحت بعد كلامها اخدت نوران الجهاز و راحت ناحية عاصم و اصلاً كان في الوقت ده عاصم الجندي كان بياخد امجد و رايح عشان يقعدوا مع بعض و كان و هما ماشيين راحت عليهم نوران و كانت بتعمل نفسها بتتكعبل فراح عاصم مسكها من وسطها و هي استغلت ده و راحت لزقاله الجهاز في جاكيت البدله بتاعته من غير ما يحس..بقلم/شيماء أشرف..
, نوران بخجل مصطنع:انا اسفه اوي يا انكل عاصم بس انا كنت ماشيه و روحت اتكعبلت غصب عني.
, عاصم:و لا يهمك المهم انك كويسه.
, امجد:مش تعرفنا يا عاصم.
, عاصم:اصل دي بتكون بنت فاخر الدراملي اسمها ليلى و هما لسه راجعين من السفر من يومين.
, امجد بخبث و هو بيسلم عليها:اتشرفت بيكي يا ليلى..بس تعرفي انك جميلة اوي..
, نوران بخجل مصطنع:مرسي٣ نقطة
, امجد:لا دي حقيقى مش مجاملة..اعرفك بيا انا امجد الديب رجل اعمال مشهور..
, نوران بنبهار مصطنع:طبعاً طبعاً يا امجد بيه حضرتك غني عن التعريف٣ نقطة
, امجد:بلاش بيه دي و خليها امجد زي ما انا هقولك يا لولي..
, نوران في سرها:لولي في عينك يا اخي كتك القرف٣ نقطةثم اكملت بصوت مسموع و ابتسامه مزيفة:تمام يا امجد..
, (ملحوظه/امجد معرفش نوران لأنه في الحفله كان لما جه كان ساعتها مشفش اسيل ولا عيلتها ولا نوران ولا عيلتها و حتى لما جه رؤوف و العصابة كان هو ساب الحفله و مشي فا مكنش في ظروف عشان يشوفوا بعض عشان كده هو معرفهاش دلوقتي)..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, عاصم بمقاطعة لهم:صحيح يا ليلى هو انتي كنتي عاوزه حاجه.
, نوران:في الحقيقه كنت جاية اقولك اننا هنمشي دلوقتي فقولنا نقول لحضرتك بس عشان متزعلش.
, عاصم:ماشي يا ليلى متنسيش تسلميلي على رامي و عمار و الباقي بقى و اكيد هتجمعنا مقابلة تانية.
, نوران:اكيد طبعاً يا انكل٣ نقطةعن اذنك دلوقتي٣ نقطةسعيدة بمعرفتك يا امجد.
, امجد:انا اكتر يا لولي٣ نقطة
, ٣ نقطةو بعد ما مشيت نوران من عندهم٤ نقطة
, امجد بشهوه:ايه البنت دي يا عاصم انتَ بتخابيهم مني ولا ايه.
, عاصم بعدم اهتمام:ولا بخبيهم ولا نيله دول جيرانا في الڤيلا اللي جنبي هنا.
, امجد بستغراب:مين يعني.
, عاصم:أبداً يا سيدي دول عيال فاخر الدراملي راجعوا من السفر و قرروا يقعدو هنا و دي تبقى مرات واحد من ولاد فاخر.
, امجد:طب ايه اللي رجعهم.
, عاصم:أبداً اللي حصل هو ان٩ نقطةو بدأ يقص عاصم حكاية فاخر الدراملي لأمجد..
, امجد:قولتلي..بس تعرف البنت صاروخ..خسارة في خطيبها..
, عاصم:سيبك منها دلوقتي و خلينا في الشغل..اومئ له امجد و بدأو يتكلمون بشغلهم٣ نقطةو كان في الوقت ده رجعت نوران لأسيل و نهى و قالت اول ما وققت قدامهم٣ نقطة
, نوران:كل حاجه تمام انا حاطيت الجهاز في البدله يلا بسرعه نمشي عشان نسمع هما هيقولوا ايه.
, اسيل:طب يلا نمشي من هنا٣ نقطةو لما جم التلاته يمشوا لكن اوقفهم صوت نادر حين تكلم و قال٣ نقطة
, نادر:انسة سيلا٣ نقطةهنا توقف الثلاثة و نظرت نوران و نهى لأسيل اللي لفت لنادر و قالت..
, اسيل(سيلا) برقة:ايوة يا نادر بيه في حاجه٣ نقطة
, نادر:انتي ماشية بدري كده ليه ما تخليكي شوية..
, اسيل:معلش مرة تانية عشان لازم ارجع دلوقتي اصل رامي جوزي تعب و لازم اكون جنبه دلوقتي..بقلم/شيماء أشرف..
, نادر بشهوة:خسارة فيه٣ نقطة
, اسيل بعد فهم مصطنع:افندم..
, نادر بسرعة:اقصد خسارة فيه انه يتعب اصلنا متعرفناش اكتر و متكلمناش..
, اسيل ببتسامة:معلش فرصة تانية..
, نادر:اكيد الفرص جاية كتير..
, اسيل:اه طبعاً عن اذنك دلوقتي..اومئ لها نادر و بعدها مشيت اسيل هي و نوران و نهى و راحوا على البيت و اول ما دخلوا لقوا ريان و اسر قاعدين و كانت الصدمه لسه زي ماهي مراحتش منهم خالص.
, رؤوف:ها عملتوا ايه وليه رجعتوا بسرعه.
, نهى:احنا حطينا جهاز تصنت عشان نسمع هما هيقولوا ايه لبعض فا روحنا جينا هنا عشان نسمعهم.
, اسيل:نهى٣ نقطةروحي و هاتي الجهاز من فوق عشان نسمعهم هما هيقولوا ايه احنا مش عاوزين يفوتنا حاجه لحسن اي حاجه هما هيقولوها هتكون مهمه لينا و في صالحنا..اومئت نهى و طلعت تجيب جهاز تبع جهاز التصنت و هو اللي بيدي الأشارات و بيسجل كل حاجه بيقولها جهاز التصنت٣ نقطةاما اسيل فهي راحت لريان و اسر.
, اسيل بهدوء:انا عارفه ان الحقيقه هتبقى صعبه و انها صدمه من نسبة ليكم بس انتم عمكم بيكون هو شريك عاصم الجندي في المافيا.
, ريان ببرود:و حتى لو هو شغال معاه احنا هنقبض عليه لأنه مهما كان هو خارج عن القانون و بيأذي ناس كتير بسبب شغله ده و انا مش هسمح انه يفضل برا السجن بكل جرايمه دي مش كده يا اسر٣ نقطة
, اسر بتأكيد:طبعاً مش معنى عشان هو عمنا يبقى ندافع عنه هو مش متهم في جريمة قتل او سرقة او احتيال..لا ده متهم بتجارة مخدرات و اعضاء و سلاح و بلاوي كتير و كل بلوى منها بتأذي ناس بعدد شعر راسه و اكتر و ده مش اللي اتربينا عليه و لا اننا نتستر على مجرم٤ نقطةنظرت لهم اسيل و في الوقت ده نزلت نهى بجهاز التعقب و اقتربت منهم..
, نهى:دلوقتي احنا هنعرف نسمع كل حاجه هيقولوها اول ما الجهاز يشتغل..
, اسيل:طب شغلي الجهاز يلا بسرعة يا نهى٣ نقطةاومئت نهى لأسيل و شغلت الجهاز و كلهم بقوا قاعدين بيسمعوا الحوار اللي كان بيدور بين امجد الديب و عاصم الجندي و كانوا بيتكلموا عن٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
,
, عاصم:ايه نظام الشحنه المرادي يا امجد.
, امجد:هما عاوزين ***** صغيرين عشان يقدروا يبيعوا اعضائهم و ده هيجبلنا سعر كويس جداً.
, عاصم:تمام اوي و انا جاهز بالأطفال قولي بس انتَ عاوزهم امتى و احنا نجيبهم و يكونوا معاك في اسرع وقت.
, امجد:طب كويس انهم جاهزين و اما عاوزهم امتى فأنا عاوزهم يكونوا جاهزين في معاد التسليم اللي اتفقت فيه عليه معاهم.
, عاصم:طب و ميعاد التسليم امتى و فين.
, امجد:المعاد في بيت الجبل بتاعنا و اما معاد التسليم فهو هيكون بعد اسبوعين من دلوقتي يكونوا هما جهزوا و جم يستلموا و يسلمونا احنا كمان.
, عاصم:طب و شحنة الهروين هيجبوها معاهم ولا دي ليها مهاد تاني٣ نقطة
, امجد:لا متقلقش هما متفقين معانا انهم هيخدوا العيال و احنا ناخد شحنة الهاروين و الفلوس.
, عاصم:تمام اوي كده الشغل ماشي كويس طلما الحكومه مش مدخله و مبوظين شغلنا٤ نقطةثم ضحك.. ههههههههههه..بقلم/شيماء أشرف..
, امجد بضحك:هههههههههههههه٣ نقطةمعاك حق٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, عند ابطالنا في البيت و بعد ما سمعوا الحوار اللي كان بين امجد و عاصم.
, نهى:هااا هنعمل ايه دلوقتي يا جماعه.
, اسيل:احنا لازم نعرف فين بيت الجبل ده اللي بيقولوا عليه ده.
, نهى:و ده هنعرفه اكيد من مازن.
, ريان:و اكيد كمان احنا لازم ننقذ الأطفال دول قبل ما يعملوا فيهم حاجه.
, اسر:بس في حاجه غلط..
, اسيل:ايه الغلط يا اسر..
, اسر:لو تلاحظوا انهم قالوا هيسلموا الأطفال في ارض عاصم اللي في الجبل لكن مقلوش هما هيستلموا المخدارات فين.
, نوران:فعلاً اسر معاه حق هما قالوا على مكان واحد يا ترى المكان التاني هيكون فين يا ترى.
, اسيل:لازم نعرف المكان ده بأقصى سرعه بس الأول ننقذ الأطفال اللي معاهم دول احنا قدامنا اسبوعين قبل ما هما يسلموا ******* دي.
, نهى:انشاء **** بكره هتكلم مع مازن عشان اسأله على مكان الجبل ده و اعرف موقعه.
, اسيل:تمام٣ نقطةاما امجد ده فأنا عاوزه اسر و نوران يقوموا بمهمة المراقبه ليه..عاوزه اعرف كل حاجه هو بيعملها بمكن تساعدنا.
, اسر و نوران:تمام.
, ريان:اما عاصم و ولاده فا دول سيبوهم لينا انا و اسيل٣ نقطة
, رؤوف:طب و دوري انا و نهى هيكون ايه..
, اسيل:نهى هتفضل في البيت و تقوم هي بكل المراقبة و تبدأ شغلها الهكر و تحاول تكتشفلنا المعلومات اللي هما مخبينها و الناس اللي بتتعامل معاهم و المستندات اللي توديهم على الأعدام مش المؤبد٣ نقطةاما انتَ يا رؤوف فأنتَ هتتكلف بمراقبة راس الأفعى بتاعتهم عاصم الهواري عاوزاك تعرف كل حاجه عنه بتفصيل انتَ فاهمني طبعاً..
, رؤوف:تمام يا اسيل..
, ريان:و طبعاً المعلومات اللي تتجمع يتبعت نسخه منها بعد ما كلنا نطلع عليها بعدها نبعتها لسيادة اللوا احمد و اكمل٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, اسيل:كده تمام كل حاجه اتقسمت و اتشرحت حد حابب يقول حاجه او يضيف حاجه.
, الكل:لا.
, اسيل:تقدروا تروحوا تستريحوا دلوقتي..اومئ لها الكل و راح كل واحد فيهم على اوضته معادا اسيل و ريان هما اللي فضلوا مع بعض..
,
, ريان بهدوء:اسيل هو انا ينفع اطلب منك طلب و ارجوكي توافقيني عليه.
, اسيل بستغراب:طلب..طلب ايه ده.
, ريان:ينفع تخديني في حضنك٣ نقطةكانت اسيل استغربت من طلبه ده و معرفتش تقول ايه بس هي من جواها بتتمنى انها تاخده في حضنها و تحتاويه٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
,
, اسيل بدون واعي فتحت دراعها الأتنين وقالت:.تعالى يا ريان٣ نقطةو ريان اول ما لقى اسيل سكتت افتكر انها رفضت طلبه بس اول ما لقاها بتفتح دراعاتها فرح جداً و راح حضنها جامد اوي زي الطفل اللي مش عاوز يسيب امه خالص٣ نقطةاما اسيل فهي كانت حاسة بأحساس اول مرة تحسه في حياتها بس هي فرحانة من جواها اوي بقت مش عارفه مالها بس هي بقت بتطير من الفرحه من الشعور ده و اتمنت انها تفضل كده و الوقت يقف بيها هنا بس حست بالحزن و افتكرت ان ده غلط و ميصحش فراحت بعدته عنها ببطئ و نظرت له بهدوء و ابتسامة صغيرة ارتسمت على شفتيها و قال..
, اسيل:انتَ موجوع دلوقتي يا ريان صح..و انا اعرف حاجه هتريحك جداً و تسكن ألمك كل..
, ريان:طب و ايه هي٣ نقطة
, اسيل:تعالى معايا٣ نقطةو راحت اسيل مشكت ايديه و مشيت بيه و اتوجهت للحمام..
, ريان بستغراب:ايه اللي جيبنا هنا٣ نقطة
, اسيل:مش قلت ليك اعرف علاجك..قولي يا ريان بتعرف تتوضى٣ نقطةاومئ لها ريان فأكملت كلامها..:طب لو سمحت اتوضى و انا هستناك برا٣ نقطةخرجت اسيل و بقى ريان في الداخل و اتوضئ و بعدها خرج اما هي بصت ليه و استأذنت منه و دخلت بعدها هي مكانه و بعد دقايق خرجت اسيل لكن و هي لابسه اسدال الصلا و اتحجبت و كان ريان مسحول بشكلها و بشكل ال**** عليها و كانت جميلة و لكن افاق عن صوتها حين قالت..
, اسيل:دلوقتي انا بطلب منك تصلي لربنا يا ريان و تخرجله كل اللي في قلبك و صدقني هو احسن حد هيقدر يسمعك و يحتويك عن اي شخص و طلب كمان ينفع اصلي معاك و تكون امامي٣ نقطةنظر لها ريان مطولاً و بعدها اومئ لها بدأوا بأقامة الصلاة..بقلم/شيماء أشرف..و بعد وقت و كان ريان بأخر سجدة له في الارض لم يشعر ريان بنفسه إلا و هو بيبكي بحرقة و بقوة كان في اللحظة دي بين ايد **** بيشكيله كل اللي جواه و بيخرج كل اللي في قلبه وقتها عرف ريان انه اد ايه كان بعيد عن **** و انه اد ايه كان بيغضبه٣ نقطةرفع ريان رأسه و بظأ بقول الشهادة و هو لا يزال يبكي و بعد ان سلم و خلفه اسيل رفع ريان يديه للأعلى و كانت اسيل بتبص ناحيته بألم و حزن و اتوجعت اكتر لما سمعته بيقول الكلام ده..
,
, ريان بدموع:سامحني يا رب..انا عارف اني غضبتك كتير و اذنبت كتير يا رب بس انا مليش غيرك..يا رب ان كنت اذنبت فأغفر لي و ان كنت عصيتك فسامحني و ان كنت اخطأت فأعفوا عني يا ارحم الراحمين٣ نقطةيا رب انا عارف ان ضليت عنك و بعدت عنك في اول ضربة اخدتها سامحني يا رب يا غفار الذنوب و المعاصي..يا رب انتَ عالم بأللي جوايا و عارف ان انا عمري ما كرهت عمي امجد ده خالص كنت دايماً بحترمه صحيح هو مكانش بيحب بابا بس بابا عمره ما كرهه خالص انا اتصدمت لما عرفت انه هو بيكون بيشتغل في الحجات دي ليه دايماً بيحصل معايا كده ليه دايماً اقرب الناس لينا بيكونوا هما سبب في اذيتنا و وجع قلبنا ليه انا تعبت اوي يا رب انا مبقتش قادر خلاص تعبت زمان كنت بحب بنت و اتصدمت فيها لما عرفت انها مترهنا مع صُحبها عليا انها تاخد مني اكبر فلوس ليها مني لما عرفت اني غني حتى اللي كان صديق ليا انا و اسر هو اللي كان بيساعدها و كان عشيقها يا كانوا بيلعبوا عليا انا من ساعتها و انا كرهت جنس حواء كله بس انا من ساعة ما شفت بنت واحدة دخلت حياتي و قلبتها و انا معرفتش اكرها خالص مش عارف ليه دايماً بحس معاها بسكينة و الراحة يا رب اجعلها من نصيبي في دنيتي و اخرتي..يا رب انا عبد ليك رحعت ليك مكسور و خجلان من نفسي قدامك٣ نقطةسامحني يا رب٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..كانت بتبص ناحية ريان بحب و عشق كان ظاهر في عينيها و كانت بتمسح دموعها بأيديها اللي بدأت تنزل و نظرت لريان و اقتربت منه و جلست بجانبه و قالت..
,
, اسيل:اوعى يا ريان في يوم من الأيام تبكي و توري ضعفك بحد غير لربك يا ريان انا دايماً كنت عارفاك قوي و مش ضعيف اوعى تنسى يا ريان انك القناص انتَ قناص الداخليه وا كيد **** كان له حكمة في اللي حصلك **** بيبلي عباده عشان بيحبهم و **** بيحبك يا ريان و كان عاوز يعرف مدى ايمانك بيه **** عمره ما بيكتب الشر لحد من عباده و دايماً بيكتبلهم الخير و اديك شوفت و ان **** كشفلك حقيقتها بدري ليك عشان متحبهاش و متتعلقش بيها٣ نقطةانتَ طيب اوي يا ريان و انا عاوزة افضل دايماً اشوف في عينيك نظرة القوة مش نظرة الكسرة دي تاني٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, ريان بحب:اسيل انا بحبك..بحبك من اول ما شوفتك في الحفله و خوفت عليكي و كنت هتجنن لما لقيت رؤوف بيضرب عليكي نار و قلبي وقف و كنت بتنفس بصعوبه لما كنت افتكرت انك موتي و كنت حاسس ان العالم بيسود في وشي برغم اني اول مرة اشوفك و مكنتش عارف ليه حاسيت بكده و فرحت اوي لما عرفت اني هكون معاكي في مهمه واحدة و اني هفضل اشوفك كل يوم قدامي و كان اسعد يوم ليا لما كنت بتدرب معاكي بس كنت بخبي ده٣ نقطةلكن انا بقيت بعشقك يا اسيل انتي قدرتي توقعي القناص
, بطريقتك المميزة عن كل البنات اللي عرفتهم و انا مستعد اول ما المهمه تخلص اطلب ايدك من انكل احمد و اتجوزك لأني دلوقتي مبقتش عاوز حاجه من الدنيا غيرك يا اسيل٥ نقطةها ايه رأيك يا اسيل نوتفقة تبقي مراتي و امي و اختي و صاحبتي و بنتي و كل حياتي..
, اسيل كانت جواها مشاعر مخطلته كتيره زي الصدمه٣ نقطةالفرحه٣ نقطةالأستغراب من كلامه٣ نقطةمشاعر مثيره بس هي اول مرة تسمع من قلبها المرة دي فنظرت له بحب و قالت له بدون تردد..
, اسيل:و انا بحبك يا ريان و مقدرش اعيش من غيرك٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطةريان اول ما سمع صوتها قام و شالها و حضنها جامد و لف بيها و هو مش مصدق ان اسيل بتبادله نفس الشعور و بقى بيشكر **** انه سمع دعائه و بقى هيطير من الفرحه و السعاده٧ نقطةبس يا ترى فرحتهم دي هتكمل ولا لا٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
٢٠

🌺صلي على محمد🌺..
, ١٦ نقطة
, و في يوم جديد مليئ بالمواقف الكثيرة٣ نقطةو كان في الوقت ده كان قاعد سيف الدين مع اصدقاء عمره احمد و اكمل في شركته٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, سيف:و**** واحشتني قعدتنا مع بعض اوي.
, اكمل بعتاب:ما انتَ لو مكنتش سافرت كنت هتفضل قاعد معانا.
, سيف:مكنش بأيدي يا اكمل انتَ عارف كان لازم اسافر عشان الشغل بس انا عارف اني طولت عليكم اوي بس خلاص بقى قلبكم ابيض..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, احمد بمزاح:و احنا يا عم مش زعلانين بس تصدق كنت مرايحنا لحسن انتَ دايماً كنت كابس على نفسنا.
, سيف بغيظ:طب ايه رأيك بقى اني هفضل قاعد على قلبك و مربع كمان.
, احمد بضحك: هههههههههههههه..هههههههههه يا عم براحتك اقعد زي ما انتَ عاوز.
, اكمل بتذاكر:صحيح يا احمد انتَ لسه مقولتليش على السبب اللي خلاك تجمع اسيل و نوران مع ريان و اسر و انتَ عارف و متأكد ان ممكن اي فريق منهم ممكن يقوم بالمهمه دي لواحدهم.
, احمد بهدوء:عملت كده لأن بصراحه عاوزهم يقربوا من بعض.
, سيف:يا ريت و**** يا احمد انا مش هخبي عليكم انا ولادي الكبار ريان و اسر الأتنين عدوا بتجربة حب فاشله في حياتهم و ده خلاهم يكرهوا أي ست يعرفوها بس لما شفت لهفة ريان و خوفه على اسيل لما انضربت بنار حسيت ان اسيل هي اللي هتقدر تغير من ريان المغرور المتكبر لريان غير اللي معانا دلوقتي٣ نقطة
, اكمل:طب و اسر اوعى تكون حاطه عشان اللي في بالي و انت عارفها..بقلم/شيماء أشرف..
, سيف:ايوه هي اللي في بالك دي هي نوران انا عاوز اقولك ان اسر اسوء من ريان بكتير ده مر بمرحله صعبة و هي اللي خلته دايماً بيهزر طول الوقت بس هو في الحقيقه لسه موجوع من الماضي و انا متأكد ان نوران هي اللي تقدر تخرج اسر من الماضي ده و تخليه يحب الحاضر.
, اكمل:انا كده فهمت خطتكم و انا مش هلاقي احسن من اسر لبنتي نوران٣ نقطةثم اكمل بضحك و قال..:هههههههههههههه٣ نقطةبس حط في بالك ان بنتي مش عاقلة خالص و دماغها هربانة منها يعني صح هي هتقدر تغير من اسر بس احب اقولك انها هتجننه و هتطلع عليه كل اللي عمله وحش في حياته انا بقولك من اولها اهو٣ نقطةهههههههههههههه..بقلم/شيماء أشرف..
, سيف بضحك:هههههههههههههه يا سيدي انا موافق عليها و كمان اهو تعلمه الأدب٣ نقطة
, أحمد:ياااااه أخيراً امنيتنا هتحقق.
, سيف:عندك حق يا احمد فكرين بعد ما اتجوزنا احنا التلاته اتفقنا على ايه.
, أحمد:طبعاً يا سيف هو ده بتنسي..احنا اتفقنا على ان لما نجيب عيال و يكبروا وقتها ولادنا مش هيتجوزوا غير من بعض و واضح ان هو ده اللي هيحصل.
, سيف:ايو يامن و هيتجوز ميرا و بيحبوا بعض اما الباقي فأنا بدعي من **** انهم يهديهم ويحبوا بعض يا رب.
, أكمل و أحمد:امين.
, احمد بضحك:ههههههههه بس تعرف ان اسيل و نوران واخدين منك صفات.
, أكمل:في دي عندك حق كانوا دايماً بيفكرونا بيك في غيابك عننا.
, سيف بستغراب:ازاي يعني مش فاهم.
, أحمد:اصل يا سيدي لما دخلوا كلية الشرطه و اتخرجوا و بقوا ضباط كانوا بيشتغلوا و لما بقوا معاهم فلوس من شغلهم ده عملوا مشروع و فتحوا شركه بالألقاب بتاعتهم و هي شركة الفهد و الذئب و نجحوا فيها و بقت من اكبر الشركات.
, أكمل:اه و**** و مكنش ولا واحدة منهم بترضا اننا ندخل و نساعدهم في شغلهم و كانوا عندهم نفس الأصرار و الصبر و الجهد زيك بظبط و كان لما يشتغلوا او يكسبوا صفقة او ينجحوا في صفقع في شركتهم دي كنا دايماً بنحس انك انتَ اللي موجود بظبط.
, سيف بتعجب:بقى البنتين دول يبقوا كده بس اقول ايه مش بنات اكمل و أحمد بردوا.
, و انفجر الثلاثة في الضحك:هههههههههههههههههههه٣ نقطةو بعد ثواني تكلم سيف و قال٣ نقطة
, سيف:بس لحظه لحظه انتم قولتم ان شركتهم بتكون شركة الفهد و الذئب صح.بقلم/شيماء أشرف..
, أحمد:ايوة ده اسم الشركة بتاعتهم هما مستخدمين الألقاب بتاعتهم في الداخليه و مخليين شخصياتهم مجهوله.
, سيف:فعلاً انا سمعت عن الشركة دي..انا عرفت ان هي شركة كبيرة جداً و كمان كانوا بيقدروا يفوزوا بالصفقات كبيرة من غير ما يكونوا حاضرين و انا كنت هشترك معاهم في صفقه مع الأيام دي.
, احمد:و هما تحت امرك يا سيدي اطلب بس و هما ينفذوا٥ نقطةو نسبهم بقى هما يقعدوا يحكوا مع بعض٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ٤ نقطةفي جامعة ميرا و نور٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, و كانت ميرا قاعده مع نور في الكاڤيتريا و كانت ميرا قاعده و متغاظه اوي و عماله تاكل في ضوافرها من الغيظ..
, نور بستغراب:مالك يا ميرا قاعده كده ليه و مش طايقه نفسك.
, ميرا بغضب:يعني انتي مش عارفه ليه يا نور.
, نور بهدوء:عارفه انتي متغاظة من ايه متغاظة بسبب المعيد الجديد اللي جاي جديد عشان يدرس لينا صح ينفع تهدي بقى هو معملش لينا حاجه يا ميرا.
, ميرا بأنفعال:يعني ايه يا نور معملش لينا حاجه دا كان على طول و هو بيشرح المادة بتاعته دي كل مرة يبص لينا بصات مش كويسة ده كان ناقص ياكولنا بعينيه لا و كله قوم و ماسكه لأيدنا و هو بيتعرف علينا و احنا داخلين قوم تانب دا ممسكش ايد اي بنت و مسك ايدينا احنا دا راحل ايه ده دا قادر و **** دا عاوز يشعلق اتنين مع بعض..قادر ابن قوم شكاير اليهود ده شبه جدي الكبير..بقلم/شيماء أشرف..
,
, نور بتشنج:يشعلق في بنت تقول يشعلق٣ نقطة
, ميرا بفخر:ايوه انا البنت دي..ثم اكملت بغيظ من نور..:بس انتي لو كنتي سبتيني ارد عليه كنت وقفته عند حده عم كرمبو ده.
, نور بهدوء:ميرا الموضوع خلص و ممكن ميكنش قاصد يا ميرا بردو.
, ميرا:ميكنش قاصد انا كان ممكن اصدق كلامك ده لو هو واحد قد بابا او جدو لكن ده واحد عنده تلاتين سنه يعني قريب من سننا و كمان انا مش مستريحاله اصلاً.
, نور:ميرا احنا قولنا ايه.
, ميرا:ماشي يا نور هسكت بس لو اتجاوز حدوده معانا تاني انا مش هسكت سامعه.
, نور:طب خلاص قفلي على الموضوع عشان معتز و يامن جايين ناحيتنا اهم لحسن دول لو سمعوكي هيروحوا يموتوا المعيد الجديد ده و يخلصوا عليه و احنا مش ناقصين.
, ميرا بضحك.:هههههههههههههه٣ نقطةههههههههههه معاكي حق و كمان مش بعيد يطلعوه على الأنعاش بدري٣ نقطةو الأتنين اول ما فكروا في اللي ممكن يعملوه يامن ومعتز في المعيد الجديد ده و انفجروا في الضحك بشدة.:هههههههههههههه..هههههههههههههه٣ نقطةو هنا اقترب يامن و معتز و قعدوا جنبيهم و وقتها قال يامن..بقلم/شيماء أشرف..
, يامن:و يا ترى بقى مين سبب في الضحك ده..
, ميرا و هي بتوقف عن الضحك بصعوبة:أبداً احنا كنا بنهزر شويه مع بعض.
, معتز:و انتم قاعدين هنا من امتى بقى.
, نور:كنا لسه مخلصين المحاضرة بتاعتنا و اول ما خرجنا جينا و قعدنا هنا.
, يامن:طب و وراكم حاجه دلوقتى.
, نور:لا مش ورانا اي حاجه غير بعد ساعتين عندنا محاضره تانية و خلاص على كدة.
, معتز:طب طلما كده يبقى احنا هنعزمكم على الفطار في مطعم قريب من الجامعه هنا.
, ميرا:طب طلما فيها اكل انا جايه.
, يامن:طفسه همك على بطنك دايماً.
, ميرا و هي بترفع حاجبها الشمال:بتقول حاجه يا يامن.
, يامن بخوف مصطنع:أبداً يا حبيبتي هو انا اقدر اقول حاجه عليكي يا حبيبتي ده انا بس بفكر هناكل ايه.
, ميرا:ااااه بحسب.
, يامن:لا عاوزك تجمعي احسن.
, الكل:ههههههههههههههههههههه.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ..نيجي بقى عند ابطالنا الحلوين٣ نقطة
, كانت اسيل في الوقت ده حاسه بأحساس تاني خالص و كل ما تفتكر ريان و هو بيعترف بحبه ليها تحس ان قلبها بيطير من الفرحه٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطةو كانت و هي قاعده سرحانه و مكنتش حاسه بباب الأوضة بتاعها و هو بيخبط٣ نقطةو في الوقت ده اتوقف الخبط و اتفتح الباب و دخلت منه نوران و اقتربت من اسيل و قالت٣ نقطة
, نوران:ايه يا اسيل بقالي ساعه بخبط على الباب مبترديش ليه.
, اسيل ببرود:نوران احنا بقالنا اد ايه نعرف بعض.
, نوران بتفكير.:احنا اصلاً من وقت ما اتخلقنا و احنا مع بعض.
, اسيل:طب في كل السنين دي كنتي لما بتيجي اوضتي كنتي بتخبطي.
, نوران بغباء:لا.
, اسيل برفع حاجب:طب اشمعنى دلوقتي الأحترام نزل عليكي كده.
, نوران:انا قلت بس احسسك بالخصوصيه شويه.
, اسيل بسخرية:لا يا شيخه دا بجد.
, نوران بضحك:ههههههههههههههه طب بعيد عن استهزائك ده ينفع اعرف الجميل سرحان في ايه.
, اسيل بتنهيدة:بصي يا نوران انا مش هخبي عليكي لأني بحبك زي اختي و اكتر كمان.
, نوران بخوف:قولي يا اسيل في ايه قلقتيني.
, اسيل:امبارح بعد ما كل واحد طلع اوضته ريان اعترفلي بحبه ليا.
, نوران بدهشة:اعترفلك..لا ده انتي تحكيلي كل اللي حصل امبارح٣ نقطةاومئت لها اسيل و بدأت بسرد لنوران كل ما حدث معها..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في المستشفى عند محمد و كان قاعدة و ماسك الموبايل بيلعب بملل و في الوقت ده دخلت عليه نورين و هي معاها ادوات الكشف و قالت..بقلم/شيماء أشرف..
, نورين:عامل ايه دلوقتي يا محمد..انتبه لها محمد و ساب التلفون و قال..
, محمد بتذمر:زي الفل لدرجة اني اقدر افضل اطنط لمدة كبيرة من غير ما ازهق حتى..
, نورين:ريح نفسك و متحاولش يا محمد مفيش خروج ليك من المستشفى غير لما تخف يعني على الأقل اسبوع اسبوعين بكتير..بقلم/شيماء أشرف..
, محمد بفزع:نعــــــــــــــــم اسبوعين ايه يا ماما ده انا مكملتش يومين و حاسس اني في سجن..
, نورين:اديك قولت يومين يعني يا حضرة الظابط لسه تعبان و محتاج وقت عشان تخف..
, محمد بجدية:يا نورين صدقيني مش هقدر افضل مدة كبيرة في المستشفى انا مش بحبها ده غير والدتي مريضة بالقلب و مش هقدر اسيبها المدة دي كلها و اديكي شوفتي هي كانت خالتها ازاي لما جت المستشفى ليا لولا انها شيفاني كويس و بتكلم معاها كانت حالتها بقت وحشه ارجوكي تفهميني..
, نورين بتنهيدة:فهماك يا محمد و صدقني وجودك هنا في المستشفى ده لصالحك بس حاضر هقلل من المدة و هتفضل عشر ايام بس..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطةو كاد محمد ان يعترض لكن نورين قاطعته و اكملت..:لو سمحت متعترضش انتَ هتفضل هنا عشرة ايام بس و بعدها هكتبلك على خروج و باقي علاجك هتكمله في البيت تمام و دلوقتي مسمعش اي اعترض و إلا هزود المدة٣ نقطة
, محمد:بس..
, نورين بمقاطعه:من غير بس و لو هتبقى قلقان على طنط اوعدك اني هزورها كل يوم و انا جايه على الشغل ايه رأيك و مش عاوزاك تحاول تمنعني انا حبيبتها اوي بصراحه لما قابلتها لما جت ليك امبارح..اومئ لها محمد و ابتسم لها و قال..
, محمد:خلاص يا نورين اعملي اللي يريحك..
, نورين بمزاح:ايوة كده خليك شاطر و دلوقتي رجع ضهرك لورا عشان ابدأ اكشف عليك٣ نقطةاومئ لها محمد و رجع بضهره على المخدة و بدأت نورين تكشف عليه و تغيرله على الجرح و بعدها حقنت نورين المحلول بتاعه بحقنة و قالت له..
, نورين:انا اديتلك مسكن عشان مفعول الاولاني خلص و الجرح هيوجع شوية صغيرين و بعدها هيبدأ مفعول المسكن ارتاح دلوقتي انتَ و متمسك التلفون عشان كتفك يا استاذ..
, محمد:حاضر يا ماما نورين..
, نورين بضحكة رقيقة:هههههههههههههه٣ نقطةانا فعلاً ماما عشان بتعامل مع *** شقي اوي٣ نقطةثم نحكشت شعره و بعدها قالت و هي بتخرج..لوقتي بكل لماضة و ارتاح دلوقتي و انا هسيبك تنام و هرجعلك تاني..و بعدها خرجت نورين اما محمد فهو بص لمكان خروجها و قال..
, محمد بصدمة:***..بقى انا اللي برعب اخطر عصابات ابقى ***..لا و *** لمض كمان٣ نقطةثم اتنهد و ابتسم و كمل كلامه و هو بيغمض عينيه و بيرتاح..:مجنونة و عنيدة٤ نقطةبس بحبها٦ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ٣ نقطةنرجع تاني عند نوران و اسيل بعد ما حكت لنوران كل حاجه كانت نوران تنظر لها و تستمع لها بهتمام و بعد ما خلصت قالت نوران..
, نوران بهدوء:و دلوقتي يا اسيل هسألك سؤال و يا ريت تجاوبي الأجابة اللي انتي حاسه بيها من قلبك..
, اسيل:قولي يا نوران..
, نوران:انتي بتحبيه يا اسيل..بتحبي ريان..
, اسيل:ياااااااه يا نوران انا مش بحبه وبس لا انا بقيت بعشقه يا نوران..انتي عارفه انا ببقى لازم اكون قدام الناس الفهد بس ببقى معاكي و مع العيله اسيل البنت الرقيقه لكن انا اول ما شوفت ريان في الحفله حاسيت بأحساس غريب اول مره احسه و اول ما رقصنا و لمسة ايده في ايدي وقتعا حاسيت بكهربا في كل حته في جسمي كنت برقص معاه و حاسه اني طايره في السما و حاسه بالأمان لما حضني لما دخلت العصابه علينا في الحفله من ساعتها و انا مش قادره اشيله من تفكيري خالص و كل لما اجي افكر في حاجه ألاقي صورته بتيجي في خيالي٣ نقطةطب حتى تعرفي انا فرحت اوي لما عرفت اني هكون معاه في نفس المهمه و اني هشوفه طول مدة المهمه قدامي و تعرفي اني كنت فرحانه اوي لما شوفت غيرته عليا..و بعد كلامها اتنهدت كملت كلامها و قالت..:و بعد كل اللي قولته ده و مش بحبه يا نوران.
, نوران بتفاجئ:ياااااااه يا اسيل كل ده في قلبك و حاسه بيه٣ نقطةبس تعرفي انا فرحانه ليكي اوي و أخيراً جه اللي امتلك الفهد٣ نقطةثم اتنهدت بتمني..:امتى يجي دوري و ألاقي حد يمرمطني و يروض الذئب اللي جوايا يا ناس..
, اسيل بغموض:متقلقيش انتي بس و دورك هيجي خلاص.
, نوران بستغراب مصطنع:قصدك ايه بظبط.
, اسيل بخبث:يعني انتي عاوزه تقوليلي انك مش حاسه انتي كمان بأي احساس اتجاه أسر.
, نوران:بصي يا اسيل انتي عارفه اني مدخلتش في قصص الحب دي بس انا هقولك على اللي بحسه يمكن تقدري تفهميني.
, اسيل:قولي اللي جواكي يا نوران.
, نوران.:بصي يا ستي انا مش عارفه ليه كل لما يقرب مني احس ان قلبي بيدق بسرعه و انه هيخرج من مكانه..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطةبحس مع اسر بأحساس اول مره اجربه دايماً ببقى عاوزاه يفضل قدامي بحب دايماً اسمع لكلامه لهزاره و بفرح اوي لما بشوف ضحكته و حاسيت بقشعريرة في جسمي لما هو مسك ايدي و باسها هو الوحيد اللي بحس معاه بخجل البنت المراهقه تقدري تقوليلي ليه بحس معاه بالأحساس ده.
, اسيل:انتي بتحبي اسر يا نوران لا مش بتحبيه لا انتي بتعشقيه كمان اوعي تسبيه يا نوران و هو كمان بيحبك كل ده باين من نظرات عينيه ليكي و غيرته عليكي في الحفله لما نادر اتكلم معاكي.
, نوران:بس تعرفي يا اسيل انا سعات بحس ان اسر ده في حزن كبير جواه بحس انه بيضحك و يهزر معانا بس من جواها في اسرار مخبيها برغم هزاره المستمر لكن دايماً بشوف في عينيه نظرات كلها حزن ووجع لكن مش عارفة ايه سببها.
, اسيل:كل انسان بيكون جواه اسرار مخبيها عن اللي حواليه يا نوران مفيش انسان بيكون كامل دايماً بيكون الأنسان ناقص ساعتها بيشوف شريك حياته اللي هي و هو هيكملوا بعض عشان كده بتتسمى بسُنة الحياه.
, نوران بمزاح:دا انتي بقيتي اجتماعيه و شاعره كمان و انا معرفش يا ست اسيل.
, اسيل.:طب يلا يا ختي ننزل تحت معاهم يا ست الشاعره..
, نوران بغمزه:شكله كده حبيب القلب واحشك و لا ايه يا فهد.
, اسيل و هي بتحدف المخده على نوران:برا يا جزمه انتي.
, نوران من ورا الباب:طب و**** الواد ريان ده هياخد جوهرة نادرة..هههههههههههههه..و نزلت نوران و بعدها اسيل و نزلوا سوا تحت و و لقوا الكل قاعدين على السفرة و مستنين فراحوا هما ناحيتهم و قعدوا معاهم و كانت اسيل قاعدة جنب ريان و قصادهم كان قاعد اسر و نوران و كان جنبيهم نهى و رؤوف.
, نهى:كنت لسه هطلع انادي ليكم.
, نوران:و تنادي ليه بس يا نونو..دا حتى ريحت الأكل الحلو ده كانت واصله لينا لفوق.
, نهى بضحك.:ههههههههه ماشي يا بكاشه انتي انا اللي عامله الفطار اهو.
, نوران.:حظك يا نهى ان مش اسيل اللي طابخه.
, نهى:ليه.
, نوران:اصل اسيل عليها اكل انما ايه يجنن ولا شيف الشربيني اكلها روعه.
, رؤوف بهزار:خلاص بقى انتي لازم تدوقينا اكلك بقى.
, اسر بمزاح:بصي انا راشق في اي حاجه بس اهم حاجه يكون فيها اكل و طلما نوران بتقول ان اكلك احلى من الشيف شربيني يبقى لازم تطبخلنا الغدا النهارده هااا موافقه.
, اسيل بضحكه جميله:موافقه يا سيدي انا اللي هطبخ النهارده حاجه تاني.
, اسر بغرور:لا كدا كفايه عليكي الغدا اما العشاء فا اللي هيقوم بيه هي العسل نوران.
, نوران:ههههههههه لا ماهو احنا مش هنطبخ لوحدنا انتوا هتساعدونا.
, اسر بستغراب:ازاي يعني.
, نهى:يعني زي ما ساعدني رؤوف في الفطار انتَ هتساعد نوران في العشاء و ريان هيساعد اسيل في الغدا.
, اسر بحب:طب طلما انا هكون مع الجميل ده يبقى اساعد في الأكل و ابقى انا الأكل كمان لو عاوزة٣ نقطةو بعدها راح غمز لنوران اللي بصت ليه بقرف و قالت
, نوران:بس يا بابا و اقعد بعيد٣ نقطة
, رؤوف بستغراب:اومال مالك هادي كده ليه يا ريان مش بتتكلم يعني.
, ريان بهدوء مصطنع:أبداً مفيش حاجه انا بس بسمع اللي انتم بتقولوه٤ نقطةثم وجه كلامه لأسيل:اسيل عاوزك ثواني٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطةو قام ريان و راحت اسيل وراه و دخلوا المكتب و اول ما دخلوا انفجر ريان بها و قال..
, ريان بغيرة:ينفع يا هانم اعرف انتي ليه عماله تضحكي مع ده و تهزري مع ده و بتضحكي ليهم كلهم دا حتى مش عوايدك يعني تعملي كده٤ نقطةو راح مسكها من ايديها الأتنين و نظر لعينها و قال بنبرة تملك اول نرة تسمعها منه اسيل٣ نقطة
, ريان بتملك:بصي بقى يا اسيل انتي ضحكتك دي ليا انا لوحدي و متهزريش مع حد غيري سامعه انا بغير جداً عليكي و يا ترى بقى هتستحملي غيرتي دي ولا لا او اقولك..تستحمليها متستحمليهاش انتي ملكي انا يا اسيل٣ نقطةمـــــــــلــــــــــكـــــــي٣ نقطة
, اسيل بحب:انتَ عارف انا كنت بضحك ليه عشان انا اسعد واحدة في الدنيا دي كلها لأن معايا احلى راجل و اجمل واحد في الدنيا دي بقى ملكي انا و ليا لوحدي٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطةو راحت ابتسمت في وشه بحنان قالت:و اما عن غيرتك دي فأنا مش زعلانه منها بالعكس دي بتخليني متأكده انك بتحبني و اني ليك انتَ و بس٣ نقطةتعرف انا مبقتش بحبك و بس يا ريان انا بقيت بعشقك.
, ريان و هو بيتمنى يحضنها:ياااااه كل ده بتحسيه من ناحيتي يا اسيل لا انا مبقتش قادر انا لازم اتجوزك في اقصى سرعه انا ممكن ارتكب جنايه و ساعتها انكل احمد هيقتلني ده انا هموت و احضنك دلوقتي بس القوي اللي منعني.
, اسيل:عاوزاك توعدني يا ريان انك متسبنيش خالص.
, ريان بحب.:انا عمري ما هسيبك يا اسيل انتي خلاص دخلتي قلبي و فرضتي حبك عليه و بقى كل دقه بيدقها مبقاش بيقول غير اسيل و بس انا مستحيل ابص لحاد غيرك انتي بقيتي كل دنيتي خلاص مبقتش اقدر اعيش من غيرك انتي الوحيدة اللي فتحت قلبي ليها.. بقلم/شيماء أشرف..
, اسيل:انا بحبك اوي يا ريان اوعى تسيبني.
, ريان بصدق و هو ينظر بداخل عينيها:و انا بعشقك يا قلب ريان و مستحيل اسيبك أبداً أبداً انتي خلاص بقيتي ليا لوحدي يا سوسو يا حبيبتي.
, اسيل و قد انفجرت في الضحك:هههههههههههههه..ههههههههه سوسو انا اسمي بقى سوسو..بقى الفهد يتقاله سوسو..
, ريان:يعني هو انا مينفعش ادلع زوجتي المستقبليه يعني..بقلم/شيماء أشرف..
, اسيل بضحكه انثويه:هههههههههه انتَ بجد فظيع.
, ريان بغيرة و غضب:اقسم ب**** ضحكه كمان لنا متجوزك دلوقتي فعل و فاعل كمان اكتمي.
, اسيل و هي بتكتم ضحكتها:حاضر خلاص مش هضحك خلاص هكتم اهو..بس انا عاوزه اقولك حاجه.
, ريان:قولي ياللي مجنناني.
, اسيل:اديني ودنك لأني هقولك حاجه مهمه.
, ريان بستغراب:ليه يعني ودني.
, اسيل:انجز يا ريان.
, ريان:طب خلاص اهو نزلت ها كنت عاوزه تقولـــــــــــ٣ نقطةو فجأه ريان سكت من الصدمه اللي خدها وهي ان اسيل باست ايديها بقوة و راحت لزقت ايدها على خده و قالت٣ نقطة
, اسيل بخجل:هي دي الحاجه المهمه٣ نقطةسلام٦ نقطةو طلعت تجري على بره٤ نقطةو كل ده و ريان لسه واقف مكانه و راح حط ايده مكان بوست اسيل ليه و قال٣ نقطة
, ريان بصدمة:يا خيبتك يا قناص المخابرات بقى بوسه على من ايديها بس و عملت كده فيك اومال لو كانت بالفعل من شفايفها كانت عملت ايه٣ نقطةو كمان طب دي لو خطفتها دلوقتي هيحصل حاجه٤ نقطةثم اكمل بغيظ:بس هي بتبوسني من خدي ليه هي فكراني ابن اختها٣ نقطةثم اكمل بتأنيب نفسه..:ما تحترم نفسك ايه زعلان اوي فكرعا بقت مراتك لسه اتوكس..بقلم/شيماء أشرف..
, اسيل وهي بتدخل راسها من الباب:توء توء عيب يا ريان لما تقول كده انشاء **** لما نتجوز.
, ريان:خدي هنا يا بت انتي ازاي تعملي كده و تجري٣ نقطةطب و**** لكتب عليكي اول ما نخلص من المهمه المهببة اللي مش ناوية تخلص..و راح طلع وراها٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%