NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة منقول القناص والفهد (جنون العشق) (للكاتبة شيماء أشرف) | السلسلة الثانية | سبعة عشر جزء 14/11/2023

ناقد بناء

مشرف قسم التعارف
طاقم الإدارة
مشرف
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
إنضم
17 ديسمبر 2021
المشاركات
8,828
مستوى التفاعل
2,834
العمر
42
الإقامة
بلاد واسعة
نقاط
15,045
الجنس
ذكر
الدولة
كندا
توجه جنسي
أنجذب للإناث
➤السابقة



1

🌺صلي على محمد🌺
, جنون العشق٣ نقطة♡الجزء التاني من رواية القناص و الفهد٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, و ها قد مرت الأيام و السنين و كبر الأطفال و اصبحوا اشخاص يفتخر بها اما عن ابطالنا الأصلين فهم حتى مع تقدمهم في السن لكن عشقهم كان بيزيد الأضعاف و دائماً يتذكرون ايامهم مع بعض و كانوا يروا في شخصيات اولادهم صفاتهم و طريقتهم٣ نقطة
, ٣ نقطةدلوقتي نيجي في بيت العيله و تحديداً في غرفة الطعام و كان هناك من يترأس هذه السفر هو ريان و كانت بجانبه ناحية اليمين اسيل و كان قصادها رؤوف و نهى و بجانب اسيل كان هناك محمد و نورين و امامهم اسر و نوران و بجانبهم ادم و سيلا و امامهم يامن و ميرا و بجانبهم معتز و نور..و حتى مع كبر سنهم جميعاً لكن كانوا مازالو يتمتعون بشبابهم و من يراهم لا يقولون انهم كبار في السن نهائي٤ نقطةو كانوا يتناولون طعامهم لحاد ما اتكلم ريان و قال..
, ريان:اومال فين الولاد يا جماعه هما مش هينزلوا يفطرو ولا ايه..
, اسيل:حبيبي انتَ عارف انهم بيجروا الصبح كلهم و غير انهم بيسابقوا بعض يعني خمس دقايق و تلاقيهم داخلوا علينا٥ نقطة
, اسر:انا اكتر حاجه مفرحاني انهم بيحبوا بعض و ايد واحده٣ نقطة
, ادم: فعلاً يا اسر دول مش بيستحملوا يلاقوا حد فيهم بيتأذي٣ نقطة
, نوران:كل شخص فيهم في مننا من طريقته٣ نقطة
, رؤوف بضحك:هههههههههههههههه..و شوف سبحان **** ابني التاني واخد صفات اسر الدنجوان في عصره..
, اسر بستفزاز:شوف يا اخي القدر كنت بتتريق عليا اهو **** اداك اللي شبهي ازاي..
, ميرا:دلوقتي تلاقيهم داخلين علينا و رعد و جوري بيتخانقوا و بيتكلموا عن اللي جري اسرع من التاني و زياد بيشعللها بينهم٤ نقطة
, اسيل بضحك:هههههههههههه عندك حق كل يوم نفس الحكايه بتاعتهم٣ نقطة
, نورين:و**** لو مكنوش راضعين مع بعض كان زمانهم متجوزين..
, معتز بضحك:هههههههههه ٦ نقطةطب الحمد لله انهم اخوات احنا مش ناقصين جنان زياده كفايه هما علينا.
, نورين:فعلا صحيح انا لما تعبت بعد ولادة رعد و ضعفت و طبعاً الدكتور منع اني ارضع رعد لمدة لأن و رعد مكنش راضي بحد فيكم و رضي بنور انها هي اللي ترضعه٣ نقطة
, سيلا:اسكتي متفكريناش دا كان مصدعنا كلنا بعياطه.
, ادم بضحك : فعلاً٤ نقطةدا كان زنان اوي و مكنش بيسكت خالص كان بيسكت في حالتين الأولة هي نور و هي بتأكله و التانيه لما نورين بتمسكه٥ نقطة
, محمد بغيظ:انتَ هتقولي دا كان بيخدها مني ابن ال٤ نقطة
, الكل ضحك على كلام محمد و انه لسه فاكر ايام مكان بيتخانق مع رعد في الصغر على مين اللي هيقعد مع نورين٤ نقطةو في الوقت ده دخلوا ابطالنا و كمان رعد و جوري كانوا بيتكلموا و يتخانقوا عن مين فيهم اللي كسب و زياد بيولعها وسطهم و الباقي منهم كان بيبصلهم ببرود و البعض بيبصلهم بضحك٥ نقطةو باقي العيله بتتفرج عليهم٥ نقطة
, جوري بغضب طفولي:لا يا رعد انا اللي كسبت مش انتَ٣ نقطة
, زياد:ايوة يا رعد جوري اللي كسبت دي عدتك بتيستو ثانية يا ابني..
, رعد بنفس غضبها:لا انا اللي كسبت مش انتي..
, زياد:ايوة يا جوري هو رعد اللي كسب ايديه اطول من ايدك و لمست الباب الأول..
, جوري:لا انا اللي كسبت وصلت قبليه هو اللي غشاش..
, زياد بصرامة مصطنع:غشاش..مش عيبك عليك يا رعد تغش دي اصول اللعب بردو٣ نقطة
, رعد بغيظ:لا انا مغشتش هي اللي كانت عاوزة تكعبلني..
, زياد:ايه يا جوري ده عيب يا عبد العال تكعبلي الواد افرضي اتكسر٣ نقطةو هنا ألتفت جوري و رعد مع بعض لزياد و قالوا بصوت واحد..
, رعد و جوري:اسكت يا زياد..
, زياد ببتسامه بلهاء:حاضر..
, ميرا متدخله:في ايه تاني هو انتوا مش هتبطلوا مناقره في بعض بقى دا انتوا عاملين زي القط و الفار كده..
, جوري بحزن طفولي:شوفتي يا خالتو انا اللي وصلت قبليه و بيقول انه هو اللي كسب..
, رعد بعناد:لا انا اللي كسبت مش انتي انا لمست الباب قبليكي٣ نقطة
, جوري بعند:لا انا اللي كسبت..
, رعد:لا انا اللي كسبت..
, زياد: انا لو مكانك يا رعد اكسب الجميل ده و ااااااه ايه يا ايهم ايدك جامدة٤ نقطة
, ايهم ببرأة مصطنعة:ايه يا زياد بهزر يا جميل..
, جوري بصراخ بغيظ: لا انا اللي كسبت٤ نقطةو فضلوا يعاندوا في بعض لحاد ما قال جواد٣ نقطة
, جواد ببرود و نبرة بها تحذير:لو سمعت كلمه زيادة هقوم اخرسكم انتوا التلاتة..
, زياد بصياح:**** و انا مالي يا كبير٣ نقطة
, جواد:تحب اقوم و اقولك مالك..
, زياد بخوف مصطنع:لا و على اية الطيب احسن خليك قاعد يا كبير٣ نقطة
, كريم بقلة حيلة من افعال اخيه و قام بخبطه في راسه و قال٣ نقطة
, كريم:افتكر انك اكبر منه يا استاذ٣ نقطة
, زياد ببتسامه غبية:تصدق صح٣ نقطة
, كؤيم بستسلام:فوضت امري فيك لله٣ نقطة
, جواد:و انتَ يا رعد هتسكت ولا٤ نقطة
, رعد بخوف مصطنع:لا و على ايه يا كبير اسكت احسن..انا ليا اهل عاوزاني٣ نقطة
, ادم بتهكم:لا يا خويا مش عاوزينك٣ نقطة
, رعد:و اهون عليك يا حج٤ نقطةاومال مين اللي هيشاركك في المزه اللي جنبك دي٥ نقطةو كان بيبص على لسيلا.
, ادم بغيظ و غضب: بس يا ابن الكلب انتَ بدل ما اقوم اعدلك.
, رعد:تصدق انك مش اب انا محدش هيحس بيا غير سيلا قلبي دي٣ نقطة
, الكل فضل يضحك على مشاكسة رعد لأدم٥ نقطةفراحوا قعدوا و كانوا قاعدين كالأتي زياد و كريم في وش معتز و نور و جنبيهم تمارا و جواد جنب بعض و قصادهم فهد و رزان و جمبيهم كان قاعدة جوري و رعد و قصادهم ايهم و ريما و هنافقالت ريما..
, ريما بضحك:ههههههههه٥ نقطةطب شوف ازاي بقى هتصالح جوري يا معلم..
, رعد بص ناحية جوري و لقاها قاعدة على كرسي السفرة و زعلانه٥ نقطةو كان في الوقت ده هناك حد حاسس بأحساس غريب لما لقاها زعلانه بس مين٧ نقطةالمهم رعد راح ناحية جوري و نزل على رجله و قال.
, رعد بحب اخوي:انتي لسه زعلانه مني يا وردتي٣ نقطة
, جوري بصت الناحيه التانيه و مكلمتهوش فأكمل رعد٣ نقطةو قال و هو بيخرج حاجه من جيبه:طب انا بقى هعرف اصالح حبيبتي جوري ازاي٥ نقطةو راح مخرج شكولاته كبيره قدامها و جوري اول ما شافت الشكولاته اخدتها منه و راحت حضناه و قالت
, جوري بفرحه:انا بحبك اوي يا رعد شكرا على الشكولاته دي اوي و كمان انا مش زعلانه منك خلاص.
, رعد بادلها الحضن و قال بحب اخوي:و انا كمان بحبك يا ستي و كمان انتي عارفه اني بحب اناقرك عشان انتي اختي حبيبتي اومال لو منقرتكيش اناقر مين قوليلي انتي.
, جوري بعناد طفولي:طب عنداً فيك انا هاكل الشكولاته دي لوحدي و مش هديك حاجه ها.
, ايهم ببعض الغضب:ينفع تخلصوا بقى عشان نفطر.
, رعد بمزاح:خلاص يا عم في ايه انا و اختي و احنا حورين خليك في نفسك.
, ايهم بهدوء:طب صدقني يا رعد ان انا هقوملك دلوقتي و هفرجك بتقول لمين خليك في نفسك دلوقتي٣ نقطة
, زياد:ايوة قوم يا ايهم ادي للواد ده بوكسين حلوين كده٣ نقطة
, رعد بغيظ:ايه يا منار ما تهدي..اهدي يا منار لتولع٣ نقطة
, زياد بصوت انثوي مضحك: لو مش عجبك طلقني٣ نقطة
, رعد كان لسه هيرد بس صدح تلفون برنين٣ نقطةو كان تلفون تمارا فالكل انتبه ليها.
, تمارا و هي بترد على التلفون فقالت ببرود و جديه:ألو.
, الرد:٩ نقطة
, تمار:و ليه انا بذات اللي هتعمل ده.
, الرد:١٠ نقطة
, تمارا :طب تمام ساعه و اكون جيت.
, الرد:١٢ نقطة
, و قفلت الخط بعد كده بصت ليهم لقتهم كلهم باصين ليها٤ نقطةفقالت.
, تمارا و هي بتقوم و بتبص لريما:انا راحه الشركه لأن في شغل مهم لازم اشوفه انا بذات.
, ريان بتفهم:طب يا حبيبتي **** معاكي.
, اسيل:طب افطري حتى انتي لسه مكلتيش حاجه.
, تمارا ببتسامه:معلش يا ماما لازم امشي ما انتي عارفه بقى.
, و خرجت تمارا و طلعت على اوضتها عشان تجهز٤ نقطةاما عندهم٤ نقطةفقام جواد و اخد ساندويتشين و قام..
, جواد:انا هطلع اكلها اي حاجه قبل ما تخرج٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, و طلع جواد لتمارا اوضتها و دخل من غير ما يخبط على الباب٣ نقطةو دخل و لقاها بتحط مسدس في ضهرها فقال جواد و هو بيقعد على السرير٣ نقطة
, جواد بمزاح لا يظهر غير مع تؤامه:هو انتي يا بنتي مش خايفة لحاد يشوفك و انتي بتشيلي المسدس ده.
, تمارا بسخريه:لا مش خايفه ان حد يشوفني.
, جواد :ليه بقى يعني انتي مش عارفه اللي فيها.
, ملحوظه(تمارا محدش يعرف انها شغاله في الداخليه من اساسه غير الكبار اللي في البيت و جواد اخوها..لأن بسبب ظروف شغلها كان لازم محدش يعرف بس طبعاً الكبار عارفين لأنهم كانوا في ضباط بردو و لواءت بعدها)..
, تمارا: أولاً محدش هيشوفني لأنهم كلهم بيخبطوا قبل ما يدخلوا..و انتَ الوحيد اللي بتتدخل من غير ما تخبط ثانياً دلوقتي انا جاتلي مأمورية ضروريه و كمان طالبيني بالأسم..
, جواد قام و راح ناحيتها و حضنها بحب اخوي:خلي بالك من نفسك يا حبيبتي ماشي٥ نقطةعاوزك تبقي وحش كده.
, تمارا بضحك:ههههههههه٤ نقطةايه يا كبير انتَ نسيت انا مين و لا ايه٤ نقطةدا انا حتى الأعصار..
, جواد:لا ياختي منستش انتي مين بس بردو متنسيش ان انا كمان الصقر٣ نقطة
, تمارا:طبعاً يا ريس٣ نقطةقولي بقى كنت جاي ليه٣ نقطةو امسك جواد ايديها و راح ناحية السرير و قعدها و مسك الطبق اللي كان على السرير و حاطه قدامها و قال..
, جواد:جاي يا ستي عشان تاكلي قبل ما تمشي..
, تمارا:انا مش هاكل غير لما انتَ تاكل معايا لأني عارفه انك مش هتاكل فكل معايا بقى عشان انا مش هاكل لوحدي.
, جواد ببتسامه:طب يلا انا هاكل معاكي٥ نقطةو كلوا هما الأتنين مع بعض٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, ⁦⁦💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نيجي بقى تحت في السفرة معاهم..و كانوا بيفطروا لحاد ما قطع هذا الصمت ريما و هي تقول٣ نقطة
, ريما بهدوء:بابا انا هسافر مدة عشان في ڤيلا طالبين مني اني اعملهم الديكور بتاعها فا هتاخد مني وقت٣ نقطة
, محمد بحنان:ماشي يا حبيبتي تسافري و ترجعالنا بسلامه ان شاء الله٤ نقطة
, نورين بخوف:خلي بالك من نفسك حبيبتي و اهتمي بنفسك و كل يوم اتصلي تمنيني عليكي٣ نقطة
, ريما بضحك:ههههههههههه٦ نقطةيا ماما يا حبيبتي متقلقيش عليا كده و هبقى اطمنك يا روحي خلاص٥ نقطةو قامت راحت باست وجنتين امها و جبينها و فعلت المثل مع باباها و عملت مع الباقي و قالت..
, ريما:انا هطلع بقى ألبس عشان اروح ألحق اليوم من اوله..
, محمد:ماشي يا حبيبتي خلي السواق يوصلك بقى..
, و كان لسه ريما هتتكلم قاطعتها تمارا و هي تقول٣ نقطة
, تمارا:متقلقش يا عمي جواد هياخدنا يوصلنا و بعد كده يروح شغله٣ نقطةو قبلت تمارا و جواد جبين امهم و ابوهم و بعدها قال جواد.
, جواد:طب سلام بقى يا جماعه عشان منتأخرش..سلام عليكم..
, الكل/عليكم السلام٣ نقطة
, و بعد خروجهم قال فهد و هو يقوم و بص لأيهم.
, فهد ببرود:يلا يا ايهم٤ نقطةو وجه كلامه للباقي وقال٤ نقطةاحنا هنروح الشركه بقى ٥ نقطة
, ايهم:فكرتني في مناقصه عاوز اخد رأيك فيها لما نروح الشركه..اومئ له فهد و قام كل واحد فيهم و باس جبين امه و ابيه٤ نقطة
, رزان:فهد ب**** عليكم خدوني معاكم و واصلوني في طريقكم للمستشفى لحسن انا كمان نص ساعه عندي عمليه مهمه٣ نقطة
, فهد:طب يلا بينا عشان منتأخرش٣ نقطةو خرجوا هما كمان..بعد خروجهم تكلم رعد و قال..
,
, رعد:يلا يا جوري عشان اوصلك لشركتك و اروح الشغل٤ نقطة
, جوري:ماشي يا رعد هطلع اجيب شنطتي و اجي٣ نقطةاستناني انتَ بس مع العربيه٤ نقطةاومئ لها رعد و ذهب كل واحد فيهم و قبل جبين والديه٣ نقطة
, و خرج الجميع و لم يتبقى غير الكبار فتكلمت نوران و قالت..
, نوران بقلق:احنا هنفضل اد ايه مخبين الموضوع ده يا جماعه.
, اسيل بخوف:نوران معاها حق هما دلوقتي مش هيسكتوا اكيد انا خايفه على الولاد..
, ريان:متخافيش يا حبيبتي٤ نقطةولادنا كلنا اقويه٣ نقطة
, اسر:احنا لازم نعرف هما ناوين على ايه.
, ادم:اسر بيتكلم صح هما بقالهم مدة كبيرة هربانين و محدش عارف ليهم مكان٣ نقطة
, نورين:انا خايفه على الولاد دول اكيد مش ناويين على خير٤ نقطة
, نور:ادعولهم و ان شاء **** كل حاجه هتكون بخير..
, ميرا:يا رب احميهم٣ نقطةهما اكيد ناويين على حاجه٣ نقطة
, محمد:خلاص قفلوا على الموضوع يا جماعه و نسيب كل حاجه لوقتها٣ نقطة
, ريان:و كمان متخفوش انا معين حراسه متخفيين لمراقبة كل واحد من الولاد٤ نقطةيعني اي خطر هيظهروا و يقولوا لينا٣ نقطةاومئ لهم الجميع و كملوا طعامهم٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نيجي بقى لمكان باين عليه الشر و الحقد و كان يجلس هناك شخص على كرسي و ينفث الدخان من فمه التي كان سببها السيجارة و كانت عيونه لا تدل على خير أبدأ و كان يفكر بأشياء كثيرة لحاد ما اتى رجل من رجاله قطع افكاره و هو يقول..
, الرجل:تمام يا ريس هما دلوقتي كلهم خرجوا في منهم اللي راح الشركة و اللي راح مستشفى و اللي راح شغله مع الحكومه٤ نقطةبس في بنتين دخلوا شركة و مخرجوش منها خالص اما الكبار مخرجوش من البيت كلهم قاعدين لسه مع بعض٣ نقطة
, المجهول:تمام اوي خليك مراقبهم كده و اعرفلي كل تحركاتهم٤ نقطة
, الرجل:تمام يا باشا انا همشي دلوقتي٣ نقطةبعد خروج الرجل قال المجهول و هو يرجع بضهره للخلف و يقول بنبرة تملئها جميع الأنتقام و الشر٤ نقطة
, المجهول بشر:انا رجعت دلوقتي و هندمكم كلكم على اللي حصل زمان كلكم هتدفعوا التمن و دي كلمه مني انا٦ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
 
٢

نيجي في مبنى القوات٣ نقطة
, كانت تمارا تدخل و معها ريما لداخل و دخلوا تحديداً لأوضة اللواء..و كانت تمارا تؤدي التحيه العسكرية هي و ريما فقالوا٣ نقطة
,
, تمارا و ريما بصوت واحد:صباح الخير يا فندم..
, اللواء حمدي:صباح النور يا سيادة المقدم تمارا انتي و المقدم ريما اتفضلوا اقعدوا٥ نقطة
, تمارا بجديه:اكيد يا فندم طلما طلبتنا انا و ريما مع بعض يبقى في حاجه مهمه جداً و هي اللي تخليك تجمعنا مع بعض٣ نقطة
, اللواء حمدي:في عمليه مهمه ليكم انتوا بذات لأنها تخص عيلتكم٤ نقطة
, تمارا بستغراب:و اشمعنى عيلتنا احنا يا فندم.
, ريما:ايوه يا فندم احنا كل الكبار اللي في عيلتنا متقاعدين من تلات سنين٣ نقطة
, اللواء حمدي بهدوء:في الحقيقه انتم في خطر على حياتكم كلكم عشان كده انتم هتقوموا بمهمه صعبه شويه٣ نقطة
, تمارا:و احنا اكيد اد المهمه دي يا فندم..بس ايه هو الخطر أللي مهدد حياتنا٣ نقطة
, اللواء حمدي:استني يا مقدم تمارا لأن المهمه بتاعت المرادي مش هتعملوها لوحدكم في اشخاص هيعملوها معاكوا..
, ريما:و مين دول يا فندم أللي هينضموا معانا٤ نقطة
, اللواء حمدي:هتعرفوا دلوقتي انا طلبتهم٣ نقطة
, و في اللحظه دي الباب خبط و دخل جواد و كان متفاجئ بوجود تمارا و ريما بذات و راح و ادى التحيه العسكريه٤ نقطة
, جواد:صباح الخير يا فندم..حضرتك طلبتني..
, اللواء حمدي:اقعد يا جواد..اكيد اللواء انور قالك انك هتقوم بعمليه مع ضباط من العمليات الخاصه٣ نقطة
, جواد بجديه:ايوه يا فندم قالي بس مقاليش اني هتعامل مع مين٣ نقطةو ايه السبب ان ريما موجوده هنا يا فندم٤ نقطةكاد اللواء ان يرد عليه لكن قاطعه خبط على الباب و دخل منه رعد للداخل و اتفاجئ هو كمان من و جود ريما و تمارا و ادى التحيه العسكريه و قال٤ نقطة
,
, رعد بتعجب:ريما٣ نقطةتمارا٥ نقطةانتوا بتعملوا ايه هنا٣ نقطةانتوا مش المفروض تسافروا لشغلكم..
, اللواء حمدي:بص يا جواد انتَ و رعد واضح ان في اسرار جه وقتها انها تظهر طبعاً انتَ عارف ان اختك تبقى أعصار الداخليه٤ نقطةو انتَ يا رعد اول مره تعرف ان بنت عمك بتشتغل في الداخليه اصلاً..و ان محدش يعرف ان الأعصار ده بيكون بنت و حتى في ناس كتير متعرفش ان تمارا بتشتغل في الداخليه من اصله٥ نقطة
, رعد بصدمه:يعني الأعصار أللي على سيرة كل لسان تطلع بنت لا و كمان قريبتي و معايا في نفس البيت بس يا فندم ايه السبب أللي يخليها تخبي هويتها عن الكل..
, جواد:ايوه يا فندم انا عارف ان تمارا بتشتغل في السر و انها مجهول للناس كلها بس ايه السبب.
, تمارا بهدوء:هقولك انا يا جواد انتَ و رعد ايه السبب اني افضل مجهوله..في الحقيقه زمان في يوم حادثة جدي سيف وقتها جدنا مامتش بسبب حادثة العربية٣ نقطةهو مات بفعل فاعل٣ نقطة
, جواد بصدمه:انتي بتقولي ايه..
, رعد بصدمه هو الأخر:ازاي يعني ايه جدو مات بفعل فاعل يا تمارا..
, تمارا بنبرة مليئه بالحزن:ايوه يا جواد٤ نقطةلما روحنا انا و انتَ مع جدو الشركه و لما جينا نروح بليل و احنا راكبين العربيه طبعاً العربيه اتقلبت بينا و انتَ اغمى عليك بسبب الخبطه أللي ختها في دماغك صح..
, جواد:ايوه هو ده أللي حصل بس بردو ايه السبب.
, تمارا:انتَ اغمى عليك لكن انا لا و كان جدو بيحاول يخرجنا من العربيه بس حصل أللي محدش يعرفه و أللي انا شوفته وقتها و محدش صدقني عليه هو انـ..
, Flash Back..
, من 17 سنه و تحديداً في عربية سيف الدين و كان راكب مع احفاده الأتنين جواد و تمارا و كان بيهزر معاهم و فجأة العربيه اتقلبت بيهم نتيجة تصادم مع عربيه اخرى٣ نقطةو كان سيف الدين مش مهتم بحاجه غير انه يلحق احفاده و انه يخرجهم و ينقذهم بأي تمن لقى جواد مغمى عليه و كانت راسه بتنزف و تمارا كانت ماسكه في سيف الدين و كان في جرح في ايديها و بتنزف٥ نقطةفقال سيف..
, سيف الدين:تمارا حبيبتي ألحقي اخوكي و اخرجي من العربيه بسرعه٣ نقطة
, تمارا ببكاء:لا يا جدو انا مش هسيبك لوحدك.
, سيف بجدية و بعض الألم:اسمعي الكلام بسرعه خودي اخوكي و استخبي بين الشجر أللي هناك دي و اوعي يا تمارا اوعي لو مهما شوفتي اوعي تخرجي و تيجي ناحيتي سامعه٤ نقطةو بعد كلامه خرج بعديها تلفونه و اداه ليها و اكمل..:و خودي التلفون ده و اتصلي بأبوكي عشان يجي و ياخدكم٤ نقطة
, تمارا ببكاء:طب و انتَ يا جدو٣ نقطة
, سيف الدين بألم:بسرعه يا تمارا اخرجي الناس دي شكلها جايه يلا اخرجي٣ نقطةاخرجي يا بنتي يلا بسرعة عشان خاطري٦ نقطةاومئت تمارا لجدها و راحت ناحية جواد و شدته لحاد ما طلعت من العربيه و اخدت جواد معاها و راحت واقفة وراء الأشجار زي ما جدها قالها و مسكت التلفون و دورت على رقم ابوها و اتصلت عليه و اول ما جه الرد ليها قالت٣ نقطة
,
, تمارا ببكاء:بابا ألحقنا يا بابا جدو٣ نقطةجدو هيموت٣ نقطةو لم تكمل كلامها بسبب ان التلفون فصل شحن فحدفته تمارا و فضلت تبص ناحية جدها و لقت اربع رجالة نزلوا من عربيه و راحوا ناحية جدها و هو في العربيه و نزل واحد يدل عليه الشر و الحقد من عيونه..نزل الراجل ده و وقف قدام العربيه المقلوبه و تحديداً قدام سيف الدين و قال بشر٣ نقطة
,
, المجهول بضحكه شريرة:شوفت اديك انتَ هتموت ازاي٣ نقطةانا كنت ناوي انتقم من ولادك بس قلت انهم لما يموتوا هما هيرتاحوا بس انا فكرت اني لازم اعذبهم في الناس أللي بيحبوهم الأول و بعدها اخلص منهم واحد واحد٣ نقطةو انتَ نصيبك بقى ان انتَ أللي فضلت بعد موت صحابك بعد ما **** خدهم قبل ما انا اطلع روحهم٤ نقطةبس دلوقتي انا هقتلك و بعد كده هقتلك كل حفيد ليك قدام عين امه و ابوه عشان يتحسروا عليهم و ده يشفي غليلي منهم٣ نقطةمش عاوز اطول عليك عشان تلحق الأخرة يلا يا استاذ سيف ودع حياتك لأني مش هشوفك تاني٥ نقطة
, سيف الدين بثبات:لو كنت فاكر انك بقتلي كده هتحاول تهدي النار أللي جواك تبقى غلطان٤ نقطةبس احب اقولك ان في حد هياخد حقي و يريح الناس من شرك٥ نقطة
, المجهول بضحك:ههههههههه طب انا بقى هستنى الشخص ده٣ نقطةبس يلا عشان وقتك خلص..
, سيف الدين:انا عاوزك تفتكر كلامي كويس لأن اكيد مع مرور السنين هيظهر حد و ياخد حقي٤ نقطةو راح سيف الدين بص ناحية تمارا و ابتسم ليها٥ نقطة
, المجهول بغضب:انتَ وقتك خلص معايا و لازم تموت٣ نقطةو راح بعدها خرج علبة كبريت و اشعل منها النار و رماها على البنزين أللي كان بيخرج من العربيه٣ نقطةو في اللحظه دي انفجرت عربيه سيف الدين و اخذت روحه إلى خالقها٤ نقطةو كانت الصغيرة ترى هذا المشهد امام اعينها ترى جسد جدها يحترق و هذا الرجل يضحك٤ نقطةو بعد ما هو مشي امسكت صغيرتنا تمارا كم فستانعا و قطعته و فضلت تحاول تكتم لأخيها الدماء التي تخرج من رأسه٣ نقطةو بعد مدة جه ريان هو و اسيل و الباقي و معاهم قوات و انهار الجميع على موت سيف الدين و قالت تمارا لهم على الشخص بس ووبعد. مرورة مدة ليست كبير من الايام اتقفلت القضية بسبب عدم و جود ادلة فتقفلت القضيه على ضد مجهول٣ نقطةو عدت السنين و طلبت تمارا انها تدخل كلية الشرطه في السر و متعرفش حد غير ابوها و امها و بقت معروفه في الداخليه بأسم الأعصار بسبب انجازتها و وصولها لرتبة مقدم بسن صغير و اصبحت قوة لا يستهان بها٣ نقطة
, The end..
, Flash Back٣ نقطة
, تمارا بتنهيدة:و هو ده أللي حصل و انا وعدت نفسي اني هاخد حق جدو بأي تمن حتى لو كان على حياتي٣ نقطة
, جواد بحزن و غضب:يااااه يا تمارا كله ده كنتي شيلاه في قلبك و مقولتليش و كمان ازاي متقولليش ان جدو مات بطريقه دي ليه كلكم كدبتوا عليا و قلتوا انه مات بسبب الحادثة بس..قدرتي تكدبي على تؤامك يا تمارا..
, تمارا:سامحني يا جواد. كان غصب عني٣ نقطةو دلوقتي اديكم عرفتم اهو..فأحنا لازم نعرف الحقيقه كاملة و ليه الشخص ده قتل جدنا و عاوز ينتقم من اهلنا٣ نقطةثم واجهت كلامها للواء حمدي و اكملت..:و اكيد يا فندم انتَ جايبنا بسبب أللي حصل زمان٣ نقطة
, اللواء حمدي:ايوه يا تمارا عشان كده لازم تبقوا ايد واحدة لأنكم انتوا الهدف للشخص ده..
, رعد:طب و ايه دخل ريما في الموضوع٣ نقطة
, تمارا بثقه:لأن ريما بتكون افضل هاكر في الداخليه كلها٣ نقطة
, جواد بصدمه:انتي بتقولي ايه٥ نقطةبقى هاكر الداخليه تطلع ريما بنت خالنا٥ نقطة
, رعد:بقى ريما أللي كنت فاكرها مهندسة ديكور تطلع الهاكر أللي بتخترق اي جهاز ألكتروني لو كان ايه٣ نقطة
, جواد:و انتي كمان تقدري تقوليلنا ليه انتي مخبيا علينا انك هاكر٤ نقطة
, ريما بهدوء:انا من و انا عندي ست سنين اكتشفوا اني و انا في السن ده كان عقلي اكبر من سني بمراحل و طبعاً كان في ناس بتحاول تستغلني كتير بسبب ذكائي ده فأضطروا اهلي و اهلكم انهم يخبوا موهبتي دي و ساعتها انا قررت اني اقدم في الداخليه بردو و اكون مجهوله للناس و اني اظهر ليكم على اني مهندسة ديكور و بكده محدش يعرف اني الهاكر غير اللواء حمدي٣ نقطة
, رعد كان مصدوم من أللي بيسمعوا فهو مكنش متخيل ان البنت الخجوله أللي يعرفها تطلع هاكر الداخليه أللي كل اخبار العالم و جميع المعلومات السريه هي ممكن تكون عارفها و لكن افاق من صدمته على كلام جواد و هو يقول٤ نقطة
, جواد بجديه:طب يا فندم مين السبب و اسمه ايه٣ نقطةو ليه عاوز ينتقم مننا..
, اللواء حمدي بعمليه:بالنسبه للشخص أللي كان السبب في موت جدكم و ليه عاوز ينتقم منكم و اسمه ايه فا ده هيقولوا ليكم ريان و اسيل٥ نقطة
, رعد:طب و ايه الطلب أللي انتَ عاوز تقوله يا فندم.
, اللواء حمدي:طبعاً محدش يعرف بشغل ريما و تمارا غيركم و عيلتكم معادا ولاد اعمامكم٤ نقطة
, الكل:ايوه..
, اللواء حمدي:انتوا هتقوموا بحماية ولاد اعمامكم٣ نقطة
, تمارا بستغراب:أللي هو ازاي يعني.
, اللواء حمدي:يعني انكم هتتقسموا على ولاد عمكم و انكم تحموهم من اي خطر٣ نقطةانا عارف انهم يقدرو يحموا نفسهم بس انتوا لازم تكونوا ايد واحدة عشان كده هتتقسموا على حمايتهم٤ نقطة
, ريما:تمام يا فندم..تقدر تقولنا هنتقسم ازاي٣ نقطة
, تمارا:تسمحلي انا يا فندم اقول حاجه٥ نقطةاومئ لها اللواء حمدي فأكملت تمارا كلامها و قالت٤ نقطة
, تمارا بجديه:انا رأيي اننا لازم نقول للباقي يا فندم على الحكايه دي عشان نكون قادرين نحمي بعض و ده يسهل علينا نقبض على الشخص ده٤ نقطة
, جواد:انا رأيي من رأي تمارا يا فندم٣ نقطة
, رعد و ريما:و احنا كمان يا فندم٤ نقطة
, اللواء حمدي:طيب يا ولاد انا موافق على اقتراحك يا تمارا٤ نقطة
, رعد بستفسار:بس انا عندي سؤال يا فندم٣ نقطةانتوا ليه كل السنين دي و مقدرتوش تمسكوا الشخص ده٣ نقطة
, اللواء حمدي:لأنه لما هرب من السجن زمان عرفنا انه غير ملامح وشه عشان عرف ان تمارا شافته و انه خطر بعد ما هرب من السجن بعد ما قتل اقرب الناس ليه بدم بارد و هو دلوقتي جه دور عيلتكم انها تكمل ليكم باقي الحكايه و بكده هتقدروا تقفوا في وشه و تاخدوا حق جدكم و حق عذاب اهاليكم و حق ناس كتير اتأذت بسببه٣ نقطةو بعد ان انهى اللواء كلامه نظر ابطالنا لبعضهم و بعدها قاموا و ادوا التحيه العسكرية و خرجوا من المكتب و في نيتهم انهم يعرفوا ايه سبب كره و حقد هذا الشخص و انه يعذبهم و ليه يكرهم بهذه الطريقة٧ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نيجي في شركة F•A للأقتصاد٣ نقطةو تحديداً في اوضة الأجتماعات و كان يترأس هذا الأجتماع هو بطلنا فهد الذي كان يجلس بكل شموخ و هيبه و بجانبه ايهم و هو يشرح له بعضاً من المناقصه الجديدة٣ نقطةفكان يقول ايهم..
, ايهم بعمليه:الصفقة ديه كل المنافسين خرجوا منها بسبباننا رفضنا عرضهم لحاد دلوقتي لما شوفناه معادا شركتين اتنين هما أللي داخلين في المنافسه و رفضوا يبعتوا عرضهم غير يوم اللي هنعرض فيه الصفقة٤ نقطة
, فهد ببتسامة بثقة:سيدة الأعمال جوري معتز٣ نقطةو شركة المقاولون بتاعت زياد و كريم٤ نقطة
, ايهم:ايوه يا فهد هما دول أللي مكاملين في المناقصة٤ نقطةو مش متنازلين عنها نهائي٣ نقطة
, فهد:تمام اوي كد٣ نقطةانتَ أللي هتروح المناقصه دي يا ايهم..
, ايهم:طب ما نديهم الصفقة يا فهد..
, فهد:لا انا عاوز اشوف بنت عمنا و ولاد عمنا هيعملوا ايه و هيتنافسوا ازاي مع بعضهم و كمان اعرفلي كل واحد في الشركة بتاعتهم هما مقدمين ايه للمناقصة دي.
, ايهم:تمام يا فهد٣ نقطةو بهذه اللحظه دخل احد المواظفين أللي قاعدين في الأجتماع لكي يعرف لماذا اتى بهم..
,
, احد الموظفين:فهد بيه حضرتك طلبت اننا نجتمع هنا ممكن احنا نعرف ليه حضرتك مجمعنا هنا..
, فهد بنبرة دبت بهم الرعب:لأن في خاين هنا وسطينا..و انا بقى عاوز اعرف مين أللي اتجرأ و خان الفهد٤ نقطةثم اكمل بنبرة قوية كالفهد..:بس اقسم ب**** لو معترفش على نفسه دلوقتي و قدامنا لهيكون نهايته عبرة لكل أللي يفكر يخون الفهد تاني٣ نقطةو أكمل بصراخ..:دلوقتي قوم و قول على نفسك احسن ليك٣ نقطة
, كان الجميع في حالة من الرعب من هذا الفهد الغاضب و كانوا بيترعشوا..و مين ميعرفش عقاب الفهد للخائن فهو اكتر شيئ بيكره الخيانه و انه ممكن يقتل الشخص ده من غير ما يجفل له رمش واحد٤ نقطةو بهذه اللحظة قام احد الجالسين و هو متوتر و خائف جداً فكان رجل في عمر الخمسون و كان مدير الحسابات و اسمه عبد**** فقال٥ نقطة
, عبد**** بحزن:انا يا يا فهد بيه٣ نقطةانا أللي نقلت الورق بتاع الصفقه أللي فاتت٣ نقطةبس كان غصب عني..و**** العظيم كان غصب عني٣ نقطة
, ايهم بصدمه:انتَ يا عم عبد**** دا انتَ طول عمرك في الشركه دي عمرك حتى ما فكرت تاخد رشوة٥ نقطةتروح انتَ اللي تنقل لحد تاني ورق مهم لينا٣ نقطة
, عبد**** بحزن:أنا بستسمحك تعرف الأول انا عملت كده ليه يا ابني..
, فهد بهدوء:قول يا عم عبد**** انا عارف انك استحاله تخوني٣ نقطة
, عبدلله:**** يكرم اصلك يا بني٤ نقطةبس انا اعمل ايه يا ابني٣ نقطةهو خطف بنتي و هددني بيها لو مجبتلوش ورق الصفقه دي هيخلي حد يعتدي عليها و بعد كده يبعتلي جثتها و حتى بعد ما نفذت أللي هو عاوزه لسه لحاد دلوقتي يا ابني مرجعليش بنتي٤ نقطةو اكمل بدموع و رجاء..:و حياة اغلى حاجه عندك يا فهد بيه رجعلي بنتي دي بنتي الوحيدة مليش غيرها٣ نقطةدا انا عايش علشانها٤ نقطة
, فهد بهدوء:طب و انتَ ليه يا عم عبد**** مقولتليش من الأول.
, عبدلله:كان مراقبني و هددني اكتر من مرة٣ نقطة
, فهد بهدوء:انا كنت عارف من الأول يا عم عبد**** و دلوقتي انتَ لما تروح هتلاقي بنتك مستنياك٤ نقطةبس حط في عقلك انا كنت هأذيك اوي لو مكنتش قولتلي٣ نقطةبس انتَ قولتلي و كمان انتَ بقالك سنين هنا و انا عارف معدنك كويس..
, عبد **** بدموع:**** يخليك يا ابني و ينصرك على مين يعديك يا رب٣ نقطة
, فهد و رجع لبروده:دلوقتي كلكم على مكاتبكم٣ نقطةو بعد خروج الموظفين من القاعة و لم يتبقى غير فهد و ايهم بها٤ نقطة
, ايهم:احسن حاجه عملتها يا فهد٥ نقطةعم عبد**** كان استحاله يخونا أبدأ٥ نقطة
, فهد:ايوه يا ايهم٤ نقطةو يلا قوم و روح عشان المناقصه٣ نقطة
, ايهم:هي مش الشركه دي بتاعتنا٣ نقطةطب ما ندي المناقصه دي لجوري و كريم و زياد و خلاص زي ما قلتلك من غير المنافسه و تكون شراكة..
, فهد:ايهم٥ نقطةشغلنا ده مفهوش قريب او بعيد٣ نقطةده فيه مين الأحسن سامع٣ نقطةو احنا هندي الصفقه دي للي يقدم العرض احسن من التاني اتفضل يلا٤ نقطةاومئ ايهم لفهد و قال و هو بيقوم٣ نقطة
, ايهم و هو يقفل زر بدلته:طب انا هروح بقى لأن الأجتماع فاضل عليه نص ساعه اكون روحت٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, و بعد مدة من الوقت و تحديداً في الشركه التي سوفه يقام بها الأجتماع و الذي من سوفه يكسب هذه المناقصه٧ نقطة
, ..نأتي لداخل الغرفه و كان يجلس بها ايهم و كان فاضل على الأجتماع ربع ساعه و في الوقت ده دخلت جوري هي و سكرتيرة بتاعتها و مديرة الحسابات و هما اصدقائها من الجامعه٣ نقطةو هنا قام ايهم و قال و هو بيسلم على جوري..
,
, ايهم ببتسامه:اهلا يا جوري الشركة نورت بوجودك٣ نقطة
, جوري بخجل:دا بنورك يا ايهم٣ نقطةو كمان يا سيدي هو انا مش كنت لسه من خمس ساعات معاك في البيت..
, ايهم بهيام:خمس ساعات٤ نقطةانتي متعرفيش دول عدو عليا ازاي من غير ما اشوف العنين الزرق دول..
, جوري بحمحمه:احم احم٣ نقطةطب احب اعرفك بمساعديني و صحابي من الجامعه٣ نقطةو كانت جوري بتشاور ناحية سكرتيرة الخاصه بها و اكملت..:دي بتكون حنين السكرتية بتاعتي و دي بتكون يارا مديرة الحسابات لشركة٣ نقطة
, ايهم:اهلا بيكم٤ نقطةنورتوا الشركه٤ نقطةيلا عشان نقعد..و راحوا قعدوا و بعد مرور عشر دقايق دخل٣ نقطةزياد و كريم صحاب شركة٤ نقطةZ.K..
,
, كريم بجدية:اذيك يا ايهم بيه٣ نقطةاذيك يا جوري هانم..
, ايهم بضحك:هههههه يا عم مفيش بينا الألقاب دي دا احنا حتى كنا لسه على سفرة الفطار من كام ساعة بس٣ نقطة
, زياد بمزاح:ايوه و**** قوله ياخويا لحسن هو بيفصل جامد اوي بين الشغل و الحياة الشخصية خنقني..يكفي العلقة اللي كنت هاخدها بسبب ست جوري..
, جوري بضحك:ههههههه ياااه دا انتَ قلبك اسود اوي و كمان انتَ اللي غلطان عشان بتسخن فينا٣ نقطةفكك بقى و انسى٣ نقطة
, زياد بغمزة:ما احنا طلما شفناكي يبقى ننسى يا جميل٣ نقطة
, ايهم بغيرة:خلاص يا عم النحنوح و ملكش دعوة بيها كلمني انا هنا٣ نقطةو انتَ يا كريم ما تسكت اخوك شويه٤ نقطة
, كريم:لا رد٣ نقطة
, زياد:انتَ يا ابني٣ نقطةيا كريم٥ نقطةو لكن لم يتلقى احد منه برد فراح زياد بص ما كان ما بيبص كريم و لقاه بيبص على يارا أللي كانت قاعده مع حنين و بيتكلموا في تحضيرات الصفقه٤ نقطة
,
, زياد بهمس لكريم:ايه هي الصنارة غمزت و لا إيه يا معلم..
, كريم بهيام:شكلها كده يا زياد انتَ شايف دي تقول للقمر قوم و انا اقعد مكانك٤ نقطة
, زياد بص ناحية البنتين و شدت ليه عفوية البنت أللي جمب يارا أللي هي حنين و ابتسامتها أللي مش بتفارقها في كلامها٣ نقطةفقال٣ نقطة
, زياد بهيام:عندك حق دي قمر..
, كريم بغيرة: انتَ ياض ملكش دعوة بيها انتَ سامع٣ نقطةو إلا هنفخك٣ نقطة
, زياد بحب:يا عم انا مش قصدي على ام عيون خضر دي انا قصدي على أللي جمبيها العسل دي٣ نقطة
, كريم بضحك:هههههههه٣ نقطةشكل كده دعوة امك لينا استجابت٣ نقطةو شكلنا كده هنتجوز عن قريب.
, زياد بضحك:هههههههههه٥ نقطةعندك حق.
, و في وقت انشغال كريم و زياد على يارا و حنين٤ نقطةاستغل ايهم انشغالهم و انخفض بطوله على أذن جوري و قال٦ نقطة
, ايهم بهمس:بقى انتي عماله تضحكي لده و تهزري مع ده دا انتي ليلتك سودا..و حياة حلاوة امك دي لنا موريكي٤ نقطةكتك القرف في حلاوتك٤ نقطة
, جوري وشها قلب احمر من كتر الكسوف و راحت جريت و قعدت على الكرسي٤ نقطةو شافت زياد و كريم و هما باصين على حنين و يارا٤ نقطةو لقت نظرة حب في عنيهم فقررت تدخل٣ نقطة
, جوري ببتسامه :احب اعرفكم يا بنات٥ نقطةده كريم رؤوف٣ نقطةو ده اخوه زياد رؤوف منافسينا في الصفقه دي و يبقوا ولاد عمنا انا و ايهم٣ نقطةو دول حنين سكرتيرتي و يارا مديرة الحسابات في شركتي و صحابي٤ نقطة
, كريم و هو بيمد ايده ليارا:تشرفنا يا انسه يارا..مش انسه بردو..
, يارا بخجل:دا الشرف ليا انا يا فندم٣ نقطةايوة انسه..
, كريم:قوليلي يا كريم بس بلاش ألقاب..
, زياد:اهلا بيكي يا حنين٣ نقطة
, حنين بجديه:اهلا يا زياد بيه٣ نقطة
, زياد بضحك:ههههههه٣ نقطةبيه ايه بقى خليها زياد بس..ماشي يا قمر.
, حنين ببعض الغضب الخفيف:اسمي حنين..ح٣ نقطةن..ي..ن٣ نقطةمش قمر٣ نقطةيا ريت نتكلم في الشغل احسن عن اذنك٣ نقطةو راحت تقعد٤ نقطة
, زياد في سره و بأبتسامه على وجهه:واضح انها قطه شرسه اوي٣ نقطةبس و**** مبقاش انا زياد رؤوف إلا ما خلتها مراتي٤ نقطة
, عند حنين في سرها:هو مز٣ نقطةلا مز ايه دا قمر٤ نقطةبس شكله لعبي اوي٤ نقطة
, قاطع ايهم حبل افكار كل واحد فيهم بكلامه و هو يقول..
, ايهم بجديه:دلوقتي انتوا اكيد موجودين عشان الأرض٣ نقطةأللي موجوده في الجونه و واحد بس هو أللي هيكسب فيها فيا ريت دلوقتي تقولوا عروضكم..
, كريم بعمليه:احنا هناخدها بفلوس فوق سعرها أللي انتوا حطينهم و حتى الأرض اول ما نعمل الفندق عليها هتاخدوا نسبه 3 في المية من اول ايراد فيه٤ نقطةو قدم ورق الصفقه أللي معاه و الورق اعجب بيه ايهم و كان بيفكر يوافق على كريم و زياد بس قطع تفكيره صوت من اسرته و هو صوت جوري و هي تقول بكل ثقة٤ نقطة
, جوري بثقه:دلوقتي جه دوري اني اعرض عرضي عليك٣ نقطة
, ايهم:اتفضلي ابدأي٥ نقطة
, جوري:دلوقتي انا هشتري الأرض بسعرها أللي قولتوه و لكن لما ابني المشروع و يكبر حضرتكم شركتكم هتاخد من الربح بتاع المشروع بتاعي 2%من اربحها الثانويه..و شوف بقى انتم هتكسبوا اد ايه من عرضي انا٣ نقطةو فضلت جوري تشرح عرضها و كانت يارا بتقول الميزانيه و حنين كانت بتقدم الورق أليل جوري بتتكلم عليه لأيهم٣ نقطة
, ايهم:عروض الطرفين كويس جداً٤ نقطةبس واضح ان شركة جوري ورد النور هي أللي هتفوز بالمناقصه النهارده٣ نقطة
, جوري كانت فرحانة بأنها كسبت بس افتكرت زياد و كريم فقالت ليهم٣ نقطة
, جوري:اوعوا تكونوا زعلتم يا شباب٣ نقطةبس انتوا عارفين ان الشغل مفيهوش قرايب٣ نقطة
, كريم:يا ستي تروح الصفقه بأللي فيها٣ نقطةبس احلى حاجه اني شوفت القمر انهاردة٥ نقطةو كان بيبص ناحية يارا و كانت يارا مكسوفة اوي٣ نقطة
, زياد:عندك حق و**** يا كريم انا اول مرة اعرف يا جوري انك ليكي في شركتك ناس قمر شوفي متربيين سوا٣ نقطةطلع مش انتي بس أللي قمر طلع في كمان عسل٤ نقطة
, ايهم بغيرة:قولتك يا زياد ملكش دعوة جوري و إلا همشيك من هنا على كرسي بعجلات٣ نقطة
, زياد بخوف مصطنع:و على ايه يا كبير الطيب احسن٣ نقطةدا انا حتى كنت بقول على جوري انها وحشه و مش زوقي٣ نقطة
, جوري بصدمه مصطنعه:كده يا زياد بتقول عليا وحشه..
, زياد بهمس لها:بس يا بت اسكتي٣ نقطةانا عاوز اتجوز سليم من غير كسور العروسه تقول عليا ايه وقتها٣ نقطةانا عاوز ادخل دنيا و اجيب قطقيط يتنطتوا حواليا و يقرفوا غيشة رؤوف و هو بيختلي بأمي المزة..و لا ايه رأيك يا حنون٤ نقطةو بنهاية كلامه نظر لحنين اللي تكسفت اوي و مردتش٣ نقطةفقال زياد مكملاً..
,
, زياد بضحك:ههههههههههه اهي سكتت يبقى موافقه عليا٤ نقطةالكل ضحك على طريقة كلام زياد و خفة دمه و طلب كل من زياد و كريم انهم يخدوا رقم يارا و حنين بحجة انهم هيكلموهم علشان الشغل٣ نقطةو بعدها مشيت جوري هي و البنات عشان يرجعوا شركتهم و رجع كريم و زياد لشكرتهم و رجع ايهم عند فهد و حكاله على أللي حصل٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
,
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, ..في شركة فهد و ايهم الرئسيه٣ نقطة
, ايهم:انتَ كان رأيك ايه في عرضهم هما الأتنين..
, فهد:عرض كريم كان كويس٤ نقطةبس واضح ان جوري كانت مسبقاهم بخطوة و انتَ احسنت الأختيار لما اخترت جوري للفوز بالمناقصه دي٥ نقطة
, ايهم:عندك حق٥ نقطةطب ايه مش هنروح..
, فهد بهدوء:ايوه يلا بينا لأن عرفت ان العيله عاوزينا كلنا في موضوع مهم٣ نقطة
, ايهم بستغراب:موضوع ايه ده٣ نقطة
, فهد:مش عارف٥ نقطةيلا ادينا رايحين و هنعرف ايه هو الموضوع ده ألاي عاوزنا فيه٣ نقطةو خرج فهد و ايهم من الشركه و كل واحد فيهم ركب عربيته و اتجهوا للبيت٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
,
, يارا انور٣ نقطة27 سنه خريجة كلية تجارا قسم محاسبه بتكون صديقة جوري من الجامعه و شغاله معاها في شركتها مدير الحسبات للشركه خجوله جداً و طيبه..بتحب شغلها اوي٤ نقطة
,
, حنين انور٣ نقطةتبلغ من العمر 27 سنه هي تؤام يارا بس هما تؤام مش متشابه حتى شخصياتهم مش متشابها٣ نقطةلأن حنين بتكون قويه عن يارا و كمان عمليه جداً..و هي صديقة جوري من ايام الجامعه..بتحب اختها جداً..و شغاله سكرتيرة لجوري..و هي طيبه و في نفس الوقت تكره اي احد ان يقلل من كرامتها..
 
٣


نأتي في بيت العيله٤ نقطةو كان الجميع يجلس مع بعض في صمت فقطع هذا الصمت اسيل و هي تقول..
, اسيل:حمدي دلوقتي قال ليهم على كل حاجه و هما هيجوا عشان يعرفوا باقي الحقيقه..
, ريان:اتصلتوا على فهد و ايهم٤ نقطة
, اسر:متقلقش يا ريان انا اتصلت عليهم.
, ادم:و انا اتصلت على رعد و قالي انه مع جواد و تمارا و ريما و انه هيجيب جوري معاهم..
, نوران:في اسرار جه و قتها انها تتعرف..
, اسيل:عندك حق٤ نقطةبس انتوا مش مستغربين من حاجه.
, ريان:حاجة ايه دي يا اسيل.
, اسيل:انه فضل خافي نفسه السنين أللي فاتت دي كلها و هو جاي ينتقم مننا دلوقتي.
, محمد:فعلاً حاجه غريبة شويه.
, و بعد مدة من الكلام داخلوا الشباب و البنات مع بعض٤ نقطةو قعدوا قصاد عيلتهم.
, فهد ببرود:ينفع اعرف ليه الأجتماع ده٣ نقطة
, اسر:لأن في حاجه مهمه لازم كلكم تعرفوها٣ نقطة
, ريان:و كمان في خطر مهدد حياتكم٣ نقطةو لازم ناخد حذرنا منه.
, ايهم:و ده مين أللي عنده الجرأة انه يأذينا٤ نقطة
, اسيل:في اسرار انتوا متعرفوهاش٣ نقطةو جه وقتها انكم تعرفوها.
, ريان:يا ريت تسمعونا من غير مقاطعه.
, رؤوف:لأن الكلام اللي هنقوله ده في غاية الأهمية يا ولاد
, جوري:اتفضل يا جماعة قولوا في ايه انتم قلقتونا اوي٣ نقطةو هنا بدأت اسيل تحكي لهم عن مقتل جدهم سيف الدين و العداوة أللي ما بين المجهول و ما بنهم وانه قرر انه ينتقم منهم فيهم هما و قالت ليهم عن شغل تمارا و ريما٣ نقطة
,
, فهد بعصبيه:ازاي كل ده يحصل و احنا منعرفش بيه٤ نقطة
, جوري بدموع:و ازاي قدرتوا تخبوا علينا ان جدو مامتش بسبب حادثة عادية..
, كريم:و ايه السبب اللي خلاكم تخبوا عننا حاجه كبيرة زي دي بالشكل ده٣ نقطة
, ايهم:و بالنسبه لتمارا و ريما ليه محدش قال انهم شغالين مع الداخلية٣ نقطة
, فهد بسخريه:و يا ترى بقى شاغلين معاهم ايه بقى٤ نقطةممرضين ولا مخبرين.
, ايهم:و احنا نقول بيختفوا ليه اتاريهم مخبين علينا شغلهم كل السنين دي٣ نقطةطبعاً اصلهم فاكرين ان ظابط السركة ده لعبة باربي جديدة في ايديهم و الهانم الكبيرة دخلت في المجال ده و مفكرتش حتى تقولنا و خبت علينا كلنا٣ نقطةو انتَ يا جواد كنت عارف و مقولتش.
, فهد بسخريه:و انا اقول ان تمارا مش مسترجله على الفاضي بردو٤ نقطةو يا ترى بقى ضوافركم بتبوظ و لا بتفضل سليمه٣ نقطةو قام فهد و اكمل..:انا ماشي دلوقتي اما الكلام أللي قلتوا عنه و الراجل ده انا هعرف اجيب ابن٤ العلامة النجمية أللي كان السبب في موت جدي..
, تمارا بهدوء:فهد اقعد لأن الموضوع مش هيتحل بطريقة دي٤ نقطةلازم كلنا نفكر مع بعض..
, فهد بغضب منها لأنه بيكره الخداع٣ نقطةفقال لها٤ نقطة
, فهد بغضب:انتي تسكتي خالص و يا ريت تخليكي في نفسك٣ نقطةلأنك مش هتعرفي تتعاملي مع الحجات أللي فيها ددمم و قتل دي٤ نقطةثم اكمل بسخريه..: يا حضرت الضابط٥ نقطةو هنا تمارا لم تقدر ان تتحكم في اعصابها لأنها كانت تكتم غضبها منه و من طريقة كلامه و لكن لحاد هنا و لن تسكت٤ نقطةفقامت و مسكت فهد من رقبته بشده و قالت بصوت يشبه فحيح الأفعى٣ نقطة
,
, تمارا:اياك ثم اياك تقول نص كلمه عليا انتَ سامع٣ نقطةو إلا و اقسم ب**** و غلاوة امي و ابويا٣ نقطةلهنسى انك بتكون ابن عمي٣ نقطة
, فهد كان متفاجئ من قوتها دي و طريقة عصبيتها أللي اول مره يشوفها لأنه كان دايماً بيشوف برودها مع الكل٣ نقطةو شاف عينيها و هي حمرا من كتر الغضب٣ نقطةفتدخل جواد و هو بيحاول يبعد تمارا عن فهد لأنه عارف اخته عندما تغضب ماذا يحصل لها لأنها من ساعة حادثة جدهم و هي دايماً تتصرف ببرود مع الجميع..فقال جواد٣ نقطة
,
, جواد:تمارا٤ نقطةابعدي فهد مكنش يقصد..
, ريان:تمارا ابعدي عنه٣ نقطةو لكن تمارا كانت في عالم تاني٣ نقطةكانت تتذكر كيف مات جدها قدام عينيها..و ازاي فضلت كل السنين دي شايله في قلبها ليوم ما تاخد حق جدها٣ نقطةو لكن فاقت من تذكرها للماضي على صوت والدتها وهي تقول..
, اسيل بصرامه:تـــــمـــــارااااا٥ نقطةقدامك خمس ثواني و تسيبي فهد حالاً تنفذي الكلام يا سيادة المقدم٤ نقطةو بالفعل تمارا سمعت كلمه والدتها و تركت فهد٤ نقطةو قالت و هي تبعد عنه و تقول بصراخ و كانت الدموع محتجزه في عينيها٤ نقطةفقالت..
,
, تمارا بصراخ:اوعى تكون فاكر اني داخله الشرطه عشان اتباها بأني قويه و خلاص٣ نقطةانتَ متعرفش انا ايه أللي بيحصلي..متعرفش شعور بنت كان سنها معدش العشر سنين و هي بتشوف اخوها تؤامها كان هيروح منها و كمان جدها أللي كان بيموت قدامها و هي مش عارفه تعمله حاجه٣ نقطةمتعرفش شعوري و انا شايله الألم كل السنين دي كلها عشان اخد حق جدي أللي مات قدام عينيا٣ نقطةانتَ متعرفش انا كنت بتدرب ازاي عشان كل الناس اول ما تسمع اسمي تترعش لما بس يسمعوا كلمة اعصار٣ نقطةثم اكملت بسخريه٣ نقطة: يا شيخ دا انتَ ذات نفسك كنت عاوز تخلي الأعصار ده واحد من رجالتك عشان يحميك من اعدائك٤ نقطةعشان كده اياك تغلط في حقي انتَ متعرفش شعوري و انا بشوف ضحكت الراجل ٦ العلامة النجمية ده و هو بيشوف جدي و هو بيتحرق٤ نقطةعمرك ما هتحس بأحساسي ده٣ نقطة عشان كده اوعى يا فهد تظلم حد من غير بتعرف حاجه٥ نقطةسامع..
, الكل كان واقف و هما مصدومين من تمارا ازاي بنت زيها كانت مستحمله كل ده جواها و كانت كاتمه٤ نقطةكانت البنات بيعيطوا على صاحبة عمرهم و هي جواها الوجع ده و مخبياه عشان متزعلش حد٥ نقطةو كان جواد بيتألم على تؤامه لأنه حاسس بوجعها٥ نقطةاما اسيل و ريان فكانوا حاسين بتعب بنتهم طوال السنين أللي فاتت دي و لكن حصل الذي لم يتوقعه احد و الذي صدم الجميع و هو ان فهد اخذ تمارا داخل حضنه و هي حاولت تقاومه و لكن في الأخر استكانت في حضنه و اخذت دموعها تنزل بستمرار و كانت تتمسك بفهد كأنها طفلة كانت ضائعه و وجدت ضالتها٤ نقطةاما فهد فكان حاسس بوجع في قلبه لما لقاها بالحاله دي و اخذها في حضنه اول ما لقاها بتنهار و كان بيحضنها جامد رغم مقاومتها ليه و لكن كان سعيد عندما تمسكت بيه داخل احضانه..و كان و هو يحتضنها احس بثقلها و انتظام انفاسها فعرف انها فقدت وعيها فحملها و قال٣ نقطة
, فهد بسرعه:رزان٣ نقطةبسرعه تعالي ورايا٣ نقطةو صعد فهد لغرفتها و الكل قلق على تمارا٣ نقطةو جميعهم طلعوا ورا فهد وهو يحملها و بعد دقائق دخلت رزان لكي تكشف على تمارا و طلبت من الكل يخرج بره و فضل بس معاها اسيل٣ نقطةو بعد دقائق خرجت رزان و قالت٣ نقطة
,
, ريان:مالها تمارا يا رزان..
, رزان بحزن على حالة صديقة طفولتها:مخبيش عليك يا عمي بس تمارا جالها انهيار عصبي عشان كده هي لازم ترتاح٣ نقطةانا ادتها مهدئ و هي هتفضل نايمه لبكره الصبح..متقلقوش ان شاء **** هتبقى بخير..
, الكل كان حزين على تمارا و أللي بيحصلها هي٣ نقطةو كان الكل كان بيتوعد بالشر للمجهول على كل ألاي عمله فيهم فقطع جواد افكارهم و هو يقول٣ نقطة
, جواد:انزلوا انتوا خلاص و انا هفضل معاها٣ نقطة
, ريان:بس يا جواد.
, جواد بطمأنينه:خلاص يا بابا روح انتَ و ماما ارتاحوا و انا هقعد معاها٣ نقطةاومئ له الجميع و نزلوا يكملوا كلامهم تحت و فضل جواد مع تمارا في الداخل و هو حزين على ما مرت به تؤامه و نصفه الأخر٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
,
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, تحت عند الباقي٣ نقطةو كان قد جلس الجميع و هنا تكلمت رزان و قالت٣ نقطة
, رزان:و انتي بقى يا ريما بردو ظابط زيها و لا ايه بظبط..
, ريما:تقدري كده تقولي اني انا الهاكر أللي مفيش اي كمبيوتر وقف قدامها و لا شيفرة لمعلومات و مكنتش معايا..
, رعد بعدم استيعاب:يعني انا كل ده كان عايش معايا الهاكر و الأعصار٣ نقطةو معرفش..
, زياد:مين يصدق ان ريما بسكوتة العيلة تبقى هاكر و مرعبة يا جماعة ده لو جه حد و قالي مكنتش هصدقه٣ نقطة
, ريما بتهكم:ليه ياخويا مشبهش ولا مشبهش..
, زياد بغمزة و مرح:لا تشبه يا جميل٣ نقطةو فجأة شعر بضربة على قفاه فنظر للفاعل و كان رعد الذي قال..
, رعد:بم نفسك و بطل سفالة شوية..
, زياد بغيظ:لاحظ ان انا الكبير يا زفت٣ نقطة
, رعد بسخرية:بعيد. عنط كبير بالسن و صغير بالعقل٣ نقطةكاد زياد ان يقوم بشتمه لكن انتبه لصوت ايهم و هو يقول..
, ايهم بحزن:يااااه يا جماعة٣ نقطةكل ده تمارا كان بيحصل معاها و هي شايله جواها و مكنتش بتتكلم٤ نقطة
, ريما بسخرية:اديك عرفت يا خويا٤ نقطةثم وجهت كلامها لفهد و اكملت٣ نقطة:انتَ غلط اوي في تمارا يا فهد٣ نقطة
,
, رعد بهدوء:ايوة يا فهد انتَ غلط في حقها اوي..
, فهد:انا مغلطتش هي أللي غلطت لما خبت عننا الحقيقه.
, جوري بعصبيه:تقدر تقولي خبت أيه عليكم٤ نقطةهي كانت مضطرة تخبي و كمان انتَ بتعاقبها ليه هااااا٤ نقطةحرام عليكم هي مش ناقص عتاب هي فيها أللي مكفيها.
, ايهم:بس هي كان لازم تقول لينا بردو احنا عيلتها يا جوري و اكيد مش هنرضى ليها الشر يعني.
, ريما:اوعى تكون فاكر يا ايهم ان تمارا كانت سعيدة بأللي بتعمله٤ نقطةانتَ متعرفش تمارا كويس هي بتخبي كل مشاعرها بقناع البرود بتاعها ده عشان متحسسش حد بحاجه هي اشتغلت في الشرطه عشان خاطر تاخد بحق جدو٤ نقطةاذا كان احنا عاوزين ننتقم عشان عرفنا دلوقتي انه اتقتل٣ نقطةاومال هي تعمل ايه و هي بتشوفه بيروح قدامها و هي مش قدره تعمل حاجه او تساعده..
, ايهم:انا بجد اسف اوي٤ نقطةانا لازم اتأسفلها..
, جوري و هي بتقوم و تخرج للحديقه:يا ريت تكونوا عرفتوا غلطك بجد٣ نقطةهي اصلاً مش بتزعلش منكم بس مين يقدر٤ نقطةو مع نهاية كلامها خرجت جوري على الجنينه٥ نقطة
, زياد بمزاح لكي يخفف التوتر:شكلها كده متعصبه بسببك يا دنجوان عصرك٣ نقطةقوم صالحها بقى و لا اقوم انا اصالحها.
, ايهم و هو بيقوم فقال بغيره:بس يا حيوان ملكش دعوة بيها انا هعرف اصالحها كتك القرف..
, رعد بغمزة:اوباااا..دا واضح ان الصنارة غمزت٤ نقطةثم رفع يديه للأعلى بدعاء و اكمل..:اوعدنا يا رب٣ نقطةببنت حلوه كده و جميله و تتطلع تبع الداخليه و ذكيه٣ نقطةو بعد كلامه راح باصص ناحية ريما و غمزلها..اما ريما اول ما شافت نظراته ليها و تلميحاته قامت و خرجت هي كمان على الجنينه و هو خرج و راها٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
,
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, في الجنينة و تحديداً عند جوري و هي كانت متعصبه من ايهم و راح ايهم جه من وراها و حضنها من ضهرها و باسها من خدها و قال..
, ايهم بحب:جوري حبيبتي زعلانه مني..
, اما جوري فكان حالتها صعبه لأنها مصدومه من أللي بيحصل و اتصدمت اكتر من لما قال حبيبتي و كانت مكسوفه اوي منه و هو حضنها من ضهرها كده فقالت و هي تبتعد عنه..
, جوري بخجل و توتر:ايهم٣ نقطةايه أللي انتَ عملته ده عيب كده و مينفعش ده غلط لو سمحت متكررش اللي عملته كده تاني انتَ كده بتحسسني اني بنت مش كويــ٣ نقطةو لم تكمل كلامعا بسبب ايهم الذي قاطعها و هو يقول..
, ايهم بمقاطعة:بحبك..
, جوري:يا ايهم عي٤ نقطةو لكن سكتت من صدمتها و بعدها رجعت قالت و هي لا تستوعب ما قاله الأن..:انتَ قلت ايه..
, ايهم و هو بيبوس باطن ايديها جعلتها تشعر بقشعريره تسري في جسده و قال٤ نقطة
, ايهم:بقول بحبك٣ نقطةو بعشقك٣ نقطةو بموت فيكي٣ نقطةو كان ايهم كل ما يقول كلمة حب ليها كان بيرجع يبوس ايديها بكل عشق و بعد عنها لما لقاها بتعيط٤ نقطةفقال.
, ايهم بحزن:انتي زعلانه يا جوري٣ نقطةانتي لو مش بتحبيني..
, جوري بدموع:لا مش بحبك انـ٤ نقطةو لم يدعها ايهم تكمل كلامها و قاطعها بجنون و تملك اول مره تشوفه جوري فيه و سمعته يقول٣ نقطة
,
, ايهم بتملك:يعني ايه مش بتحبيني٥ نقطةانتي ليا سامعه انتي ليا انا و بس..و لو مكنتيش ليا مش هتكوني لغيري عشان انا هقتلك و هقتل نفسي وراكي٦ نقطةو فضل ايهم يهز فيها و هو ماسكها و هو يردد كلمة سامعه لها..و كان لسه هيكمل لكن الصدمه ألجمته بعد ما سمعها و هي بتقول٣ نقطة
,
, جوري بدموع:انا مش بحبك٤ نقطةلا انا بعشقك يا ايهم عارف يعني ايه بعشقك..انتَ حب طفولتي و شبابي و عجزييا ليهم..انا كنت فاكره اني بحبك حب من طرف واحد بس دلوقتي انا بقيت اسعد واحدة في العالم انكـ٥ نقطةو كانت لسه هتكمل٤ نقطةراح قاطعها ايهم و هو يحملها و بدور بها بفرحه و سعادة و لم يتوقف غير لما بدأت انفاسها تنقطع من كتر الضحك٣ نقطةفقال ايهم و هو يلتقط انفاسه و يسند جبينه على جبينها٣ نقطة
, ايهم:انا بحبك يا جوري انا بعشق٣ نقطةدا انا بغير عليكي من اخوكي٣ نقطة
, جوري بحب و انفاس متسرعه:و انا بموت فيك٣ نقطةو دخلت جوى حضنه و هو رحب بده٤ نقطةو كان ايهم يتمنى لو يدخلها داخل ضلوعه و فضل يشكر **** ان حب طفولته تبادله نفس شعوره٣ نقطةو كل ده كان بيحصل تحت نظرات تراهم و تبتسم بخبث٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
,
, (يلا يا ماما انتي و هي و هو ٣ نقطةهنرش مايه السناجل أللي زي تبعد شويه 😂😂).
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نيجي بقى عند رعد و ريما و كانت ريما بتمشي في الجنينه من الناحية التانيه بسرعه و غضب فالحقها رعد و هو بيمسك ذراعها و يقول٣ نقطة
, رعد:يا بنتي اقفي بقى هديتي حيلي انا عاوز اعرف انتي اتنرفزتي بكلامي ليه..
, ريما بدموع:عشان انا بحبك..
, رعد بصدمه:انتي قولتي ايه.
, ريما :ايوه بحبك٤ نقطةبحبك و انتَ مش حاسس بيا ٣ نقطةبحبك و انا عارفه انك مش بتحبني و طول الوقت بتهزر٤ نقطةبس انا تعبت يا رعد٤ نقطةتعبت٣ نقطة
, رعد بهدوء:و كنتي بتحبيني من امتى..
, ريما بصراخ بسبب هدوئه:عاوز تعرف انا بحبك من امتى انا بحبك من اول ما وعيت على الدنيا٤ نقطةبحبك و انتَ مش حاسس بيا٤ نقطةبس انا خلاص تعبت٣ نقطةانا عارفه انك مش بتحبني٤ نقطةعشان كده انا هفكر في حد تاني و هحاول هنسى حبك٧ نقطة
, رعد كان بيستمع ليها و هو مش مصدق أللي بيسمعه٤ نقطةبقى حب عمره بتحبه الحب ده كله و هو مكنش شايف ولا حاسس و كان بيسمع ليها و هو فرحان انها بتحبه بس اول ما قالت انها هتفكر في حد تاني و هتحاول تنساه مقدرش يستوعب و لا يفكر و راح هجم على شفايفها في قبله يبث فيها حبه و عشقه و أيضاً غيرته على اخر كلامها٦ نقطةاما ريما مكنتش مستوعبه أللي حصل و لا مصدقه٥ نقطةو أخيراً بعد وقت فصل رعد قبلته عنها و راحت ضربته بالقلم على وشه و قالت٤ نقطة
, ريما بزعل:اللي عملته ده غلط يا رعد انا مش واحدة زبالة عشان تعمل كده معايا مش معنى عشان اعترفت بحبي ليك فده يديك الحق انك تعمل معايا كده حتى لو مش بتحبني٣ نقطة
, رعد:انتي فاكره اني مش بحبك٤ نقطةانتي عارفه انا بحبك من و انا صغير بحبك في كل يوم و كل ساعه و كل دقيقه٥ نقطةانا بعشقك يا ريما بس كنت بخبي جوايا لحسن تطلعي مش بتحبيني٤ نقطة
, ريما:يعني انتَ يا رعد بتحبني زي ما انا بحبك.
, رعد و هو بيدخلها حضنه و كان خايف انها مش تكون حقيقه و تكون حلم٣ نقطةفقال٣ نقطة
, رعد:انا وقعت في غرامك يا حبيبت الرعد٣ نقطةبحبك يا ريمت قلبي.
, ريما بفرح:و انا بعشقك يا رعدي..فضلوا حاضنين بعض تحت نظرات تراقبهم هما كمان٤ نقطةبقلم /شيماء أشرف..
,
, (يلا هش انتي و هي من هنا يلا مش ناقصين حسد عليهم دا البت ما صدقت انه نطق).
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, و ها قد ذهب النهار و اتى الليل بستائره٤ نقطةنأتي بقى في غرفة تمارا٣ نقطةو كان جواد نايم جمبيها فقام و باس جبينها و ذهب لغرفته من اجل ان يستحم و يغير ملابسه لملابس مريحه و يرجع تاني لغرفة تمارا لكي يبقى معاها٣ نقطةو كان و هو بيخرج كانت هناك عيون تراقبه كالصقر و هو يخرج و يذهب للأوضه الثانيه٣ نقطةفدخل هذا الشخص و قعد على طرف السرير لدى تمارا و قال٣ نقطة
, الشخص:اسف يا حبيبتي على أللي عملته فيكي النهاردة٤ نقطةبس اوعدك يا تمارا ان حبيبك فهد٣ نقطةهياخد حق جدو و هجيب حق كل دمعه نزلت من عينك و كل ألم حسيتي بيه جواكي٦ نقطةنعم يا سادى انه البارد العنيد فهد من يتكلم٣ نقطة
,
, فهد :تعرفي انا محدش قدر يحرك قلبي غير واحدة بس٣ نقطةو هو انتي..انتي أللي ملكتي قلب الفهد٣ نقطةو اوعدك انك مش هتكون غير للفهد٥ نقطةثم قرب من وجهها و همس..:لأنك بقيتي اسيرة الفهد٤ نقطةانتي داخلتي عريني و مش هتعرفي تخرجي منه و وعد مني ليكي انك هتحبيني..لا مش هتحبيني بس انتي هتعشقيني٥ نقطةثم اقترب منها و قبل جبينها بحب و ابتعد عنها و نظر لها نظرة اخيرة و خرج خارج غرفتها و أيضاً هو كمان كان هناك عيون تراه٣ نقطةو تبتسم لبعضها٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نيجي بقى عند جواد في اوضته و كان لسه مخلص استحمام و كان يسرح شعره و عندما انتهى نظر من البلكونه و شاهد ما لم يتوقعه و اتعصب جداً و نزل بسرعه و اتجه لمكان ما رأى ما اغضبه لأن ما اغضبه هو ان رزان كان هناك شخص يمسك زراعها و يتكلم معاها بغضب و هي كانت تحاول ان تنزع يديها منه و تحدثه بغضب و لكن هنا اقترب منهم جواد بسرعة و قال..
, جواد بعصبيه:رزان٣ نقطةينفع تقوليلي ايه أللي بيحصل هنا يا هانم٣ نقطة
, لفتله رزان بصدمه:جواد.
, جواد بغضب:تقدري تقوليلي انتي بتعملي ايه و مين أللي واقفه معاه ده٣ نقطة
, الشخص:و انتَ مالك اصلاً واحد و بيتكلم مع حبيبته٣ نقطةانتَ مالك..
, جواد نظر لرزان نظرة ارعبتها وقال٤ نقطة
, جواد:الكلام ده صحيح يا رزان..
, رزان بدموع:و**** العظيم يا جواد مش صح اقسم ب**** دا واحد كداب..
, جواد:طب تقدري تفسريلي انتي بتعملي معاه ايه و في الوقت المتأخر ده.
, رزان بدموع:و**** يا جواد هو بيكون زميلي في المستشفى٣ نقطةو اتصل بيا و قالي انه عاوز ورق لمريض و انا الورق ده كان معايا٣ نقطةقالي انه هيجي يخده و يمشي بس لقيته بيقولي انه٤ نقطة
, Flash Back..
, كانت رزان في اوضتها و كانت تفكر في أللي حصل النهاردة لحاد ما قطع تفكيرها رنين تلفونها٣ نقطةفمسكته و ردت بصوتها العذب و قالت٣ نقطة
, رزان:سلام عليكم.
, الشخص:و عليكم السلام٣ نقطةاذيك يا دكتورة رزان٣ نقطةانا علي الدكتور زميلك في المستشفى٣ نقطة
, رزان متذكرة:ايوه ايوه عارفاك يا علي٣ نقطةحضرتك كنت عاوز حاجة.
, علي:اصل في ورق مريض انا لازم اعمله عمليه دلوقتي و هو معاكي و كنت محتاجه..
, رزان :طب ايه اسم المريض عشان انا معايا اكتر من ملف..
, علي:اسمه ؟؟؟؟ ينفع اجي و اخده منك دلوقتي لو مش هضيقك..
, رزان:ايوه هو معايا٤ نقطةلا مش هيضايقني اتفضل و تعالى خده٥ نقطةو بعد نص ساعه جه علي و اتصل على رزان و رزان نزلتله بالملف عشان تدهوله٣ نقطةفقال علي لها..
,
, علي بكذب:استاذة رزان ينفع اتكلم معاكي في حاجه انا عاوزه اقولهالك بخصوص الشغل٣ نقطة
, رزان:طب اتفضل معايا نقعد في الجنينه٣ نقطةو بعد ما قعدو٣ نقطةقالت رزان٣ نقطة
, رزان:كنت عاوز ايه بقى يا استاذ علي..
,
, علي:انا بحبك يا رزان و من اول مرة شوفتك فيها٤ نقطةو بعد نهاية حديثه قامت رزان كمن لدغتها افعى و قالت بغضب٣ نقطة
,
, رزان:ايه أللي انتَ بتقوله ده انتَ اتجننت٣ نقطةلو كنت جاي عشان كده احب اقولك ان طلبك مرفوض اتفضل امشي بعد اذنك..و هنا مسك علي ايديها جامد و فضل يزعق بغضب و قال..
,
, علي:انتي هتكوني بتاعتي مش علي حامد اللي يترفض سامعه ولا لا٤ نقطةو في الوقت ده رزان ضربته بالقلم على وشه و قالت..
,
, رزان بتحذير و غضب:اوعى تفكر في يوم من الأيام تهددني انتَ سامع٣ نقطةلو انتَ علي حامد ابن رجل الأعمال٣ نقطةفأنا ابقى رزان اسر سيف الدين..بنت اسر نمر الداخلية و اخت فهد اكبر رجال الأعمال..انتَ تفكر ميت مرة قبل ما تيجي و تهددني انتَ سامع ولا لا٤ نقطةو في الوقت ده سمعت صوت جواد الغاضب و لفت ليه بصدمه٤ نقطة
, The end..
, Flash Back..
, رزان:و هو ده أللي حصل و انا كنت هطرده بس انتَ جيت.
, علي بكدب:انتي بتبرري ليه احنا الأتنين بنحب بعض فيها ايه دي٤ نقطةو لم يكمل كلامه بسبب لكمه من جواد له و قابلته عدت لكماتو كانت رزان بتحاول تبعد جواد عنه٣ نقطة
, رزان بتوسل:خلاص يا جواد سيبه عشان خاطري سيبه٥ نقطةو جه الحرس بتاع الڤيلا و بعدو جواد عن علي الذي فقد الوعي٣ نقطة
, جواد بغضب:خدو الكلب ده و خرجوه من هنا٣ نقطةمش عاوز اشوف وشه يلا مستنين ايه٤ نقطةو بالفعل نفذ الحرس اوامر جواد و بعدها جواد لف لرزان لقاها بتجري عليه و تحضنه جامد و بتعيط و هو بيحاول يهديها٣ نقطةو بعد مدة لقى تنفسها منتظم و جسمها ثقل عليه فعرف انها اغم عليها فحملها و ذهب بها إلى غرفتها و كل ذلك تحت نظرات اشخاص كانوا يراقبون الموقف من اوله و كانوا يبتسمون لبعض٣ نقطة
, شخص 1:واضح ان شكنا كان في محله٣ نقطة
, شخص 2:فعلاً يبقى كده نقدر ننفذ قرارنا و احنا مطمنين٥ نقطةو ذهب الجميع للنوم اليوم٤ نقطةو غداً يا ترى ماذا يخبئ لأبطالنا٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
 
٤




و ها قد اتى يوم جديد على ابطالنا٤ نقطةو هو مليئ بالأحداث المفاجئة لهم نأتي تحديداً لأوضة تمارا..فقد استيقظت اميرتنا على اشعة الشمس التي تداعب وجهها و عندما استيقظت لقت توأمها جواد يحتضنها٣ نقطةفقالت.
, تمارا بصوت مبحوح اثر النوم:جواد اصحى٣ نقطةجواد٥ نقطةو هنا استيقظ جواد على حركة تمارا و نظائها له فقال..
,
, جواد بقلق:حبيبتي انتي كويسه٣ نقطةحاسه بحاجه.
, تمارا:هو ايه أللي حصل انا اخر حاجه فكراها لما كنت في حضن فهد٣ نقطة
, جواد:انتي اغمى عليكي و كشفت رزان عليكي..و جالك انهيار عصبي.
, تمارا بهدوء:طب انا هقوم اخد شاور.
, جواد:ماشي يا حبيبتي و انا هروح اوضتي٤ نقطةفقام جواد و لكن توقف عندما قالت تمارا له.
, تمارا:جواد..هو في حد دخل قعد معايا غيرك.
, جواد:لا يا حبيبتي انا أللي كنت قاعد معاكي٣ نقطةدا انا خلتهم كلهم يروحوا عشان يرتاحوا بس ليه بتسألي في حاجه.
, تمارا:لا أبداً مفيش انا كنت بسأل بس٣ نقطةفأكملت تمارا في سرها..:بس انا ليه سمعت حد بيقول اني دخلت عرين الفهد٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, و بعد مدة نأتي تحت في الصالون و كان يجتمع بها الجميع و كانوا منتظرين ريان و اسيل٣ نقطة
, رعد بفضول:بابا٣ نقطةهو انتَ متعرفش عمي ريان و خالتو اسيل عاوزنا في ايه..
, ادم :لا٣ نقطةكل أللي قاله انه عاوزنا نجتمع هنا.
, جواد:اكيد أللي عاوزنا فيه ده ليه علاقه بأللي حصل امبارح..
, فهد:بس اكيد لو ليه علاقة لموضوع امبارح كان قاله امبارح معانا.
, اسر:اهدوا خلاص هما نازلين دلوقتي و هنعرف في ايه.
, و بالفعل نزل ريان هو و اسيل و كان يحتضنها بتملك امام الجميع فقال زياد..
, زياد بمرح:يعجبني فيك يا عمي ريان انك خاربها و****..
, رعد بمزاح:ايوه يا رينو ماشية معاك عسل٣ نقطةثم نظر لريما و اكمل..:اوعدنا يا رب..
, ايهم بهمس لكريم:اقسم ب**** اخوك و رعد مش هيرتاح ليهم بال إلا لو في يوم حد جه و اداهم علقة محترمة على لسانهم ده٣ نقطة
, كريم:و**** معاك حق و مش بعيد انا اشارك اني اكون اول واحد اديهم العلقة دي..و ضحك مع بعضهم فسمعوا اسيل تقول٣ نقطة
, اسيل بضحك:ههههههههه يخرب عقلك يا رعد انتَ و زياد دا انتم مجانين و****..
, رعد بغمزه:يعني في حد يشوف القمر ده و ميجننش بردو٤ نقطةدا انتي أللي في القلب٣ نقطة
, زياد:اه و**** ده القلب مش بيقول غير اسيل و بس٣ نقطةو لم ستوالى الاثنان على الأكمال إلا و شعروا بلكمة تأتيهم على وجههم فجأة و كان الفاعل هو ريام الذس اعمته الغيرة على حبيبته و قال لهم٣ نقطة
, ريان بغيرة:دي عشان بس تفكروا تعكسوها تاني كلب منك ليه٣ نقطة
, رعد بألم:ايه ده يا عمي دا انتَ ايدك تقيله اوي٣ نقطة
, زياد بألم هو الأخر:برغم الوجع ده بس بردو احبك و انتَ بتغير على فهدك كده٥ نقطة ريان كان لسه هيروح يضربه٣ نقطةبس اسيل مسكته و قالت٣ نقطة
,
, اسيل بضحك:ههههههه٥ نقطةاهدى يا ريان ده بيهزر بردو٣ نقطة
, رؤوف:لو حابب تخلص عليه يا ريان انا موافق انا اصلاً متبري منه ولت ابني ولا اعرفه..
, زياد بحزن مصطنع:و اهون عليك يا ابي العزيز..
, رؤوف ببرود:اه تهون يا ابن الكلب انتَ..
, فهد ببرود متجاهل ما يحدث:ينفع اعرف انتوا جمعنا هنا ليه و يا ريت تكملوا هزاركم ده بعدين٥ نقطةو بعد نهاية كلامه الكل بصله و بعدها بصوا ناحية اسيل لما لقوها راحت ناحيته و استغربوا ده فراحت اسيل لفهد بهدوء و اقتربت من اذنه و قالت بصوت لم يسمعه غيره..
,
, اسيل:اتكلم بقلة ادب كمان و انا مش هخليك تقرب من تمارا حتى.
, فقال فهد بنفس الهمس:و انا اقربلها ليه يعني٤ نقطةو حتى لو قربت ليها انا بردو الفهد..
, اسيل بخبث:اصل يا حبيبي أللي يخليك تدخل الأوضه عليها بليل عشان تعتذرها و هي نايمه٣ نقطةو تعترف بحبك ليها يخليك تحبها فيخليك متقدرش تبعد عنها٣ نقطةو بعدها بعدت اسيل عنه و راحت قعدت جنب ريان٣ نقطةاما عن فهد فهو كان في حالة صدمه ازاي خالته عرفت و هو متأكد انه محدش شافه و هو داخل او طالع حتى٣ نقطةو فاق من تفكيرة على صوتها و هي تقول٥ نقطة
, اسيل بثقة:فهد صحيح انك رجل اعمال كبير و الكل بيخافك في مجال شغلك٣ نقطةبس اوعى تنسى اني انا ابقى فهد الداخليه٤ نقطةسامع٤ نقطة
, الجميع بفضول و بصوت واحد:هو في ايه..
, ريان بضحك:مفيش حاجه ده بس اسيل بتقوله هي مين..و هنا ن لت تمارا و جلست و هي تقول..
, تمارا:صحيح يا بابا حضرتك طلبتنا كلنا ليه..
, ريان بجديه:طلبتكم عشان اقولكم ان فرحكم كلكم الأسبوع الجاي..
, الكل بصدمه:ايييييه.
, اسيل:أللي سمعتوه.
, تمارا بغضب:و انتوا ازاي عاوزينا نتجوز٣ نقطةهو الجواز بالغصب ولا ايه.
, جواد بسخريه:و يا ترى بقى هنتجوز مين.
, ايهم:على ما اعتقد يا عمي ان احنا مش صغيرين عشان تقرر عننا٣ نقطة
, اسر:ريان عندو حق و احنا كلنا موافقين على الجوازة ديه..
, نوران:و اما بقى مين أبلي هيتجوز التاني فأحب اقولك يا ايهم انك هتكون سعيد بالخبر ده اوي.
, ايهم بستغراب:سعيد ازاي يعني و انتوا عاوزين تجوزوني واحدة معرفهاش٤ نقطةو راح بص ناحية جوري و اكمل..: و خصوصاً اني بحب واحدة تانيه.
, يامن بخبث:ايه ده يا ابني انتَ مش عاوز تتجوز جوري.
, ايهم ببلاهه:معلش يا حج عيد تاني كده قول انا هتجوز مين٣ نقطة
, اسيل:ايوه يا ايهم انتَ هتتجوز جوري..و رعد هيتجوز ريما..و جواد هيتجوز رزان٣ نقطةو فهد هيتجوز تمارا..ة بعد نهاية كلام اسيل نطقت تمارا و رزان في صوت واحد..
, تمارا و رزان:و انا مش موافقه على الكلام ده٣ نقطة
, ريان:احنا مش بناخد رأيكم احنا بنقولكم بس..
, رزان:طب ينفع نعرف ليه هنتجوز بطريقه دي..
, ادم:احنا مش بنقولكم اتجوزوا جواز ابدي٣ نقطةده جواز مؤقت..
, جواد بستغراب:و ده ليه بقى ان شاء ****.
, ريان:يعني احنا هنجوزكم لبعض..عشان نخلي ؟؟؟ يظهر لينا..لأنه اكيد مستني الفرصه المناسبه لده.
, فهد:طب و ايه دخل الجواز بأنه يظهر.
, اسيل:لأنه هيصدق انه انتم بتحبوا بعض و هتعيشوا حياة زوجيه سعيدة٣ نقطةفيقوم هو يحاول يفرق ما بينكم٣ نقطةو بكده يكون قدر يكسرنا٣ نقطةفهمت..
, تمارا :بس انا لسه مش موافقه على الطريقه دي و انا مش عاوز اتجوز ده اصلاً..و كانت بتشاور على فهد و اكملت..:لأني مش بطيقه اصلاً.
, فهد لغيظ:دا على اساس اني واقع في غرامك٣ نقطة
, ريان:تمارا٣ نقطةده الحل الوحيد أللي هنخليه يظهرك و كمان نجيب حق بابا٥ نقطةو هنا تمارا اول ما سمعت اسم جدها افتكرت ازاي هو مات و عشان كده وافقت على هذه الزيجة٣ نقطةفقالت بعد صمت طويل.
,
, تمارا:انا موافقه..بس هنطلق بعد ما نمسكه..
, ريان:و احنا موفقين.
, ميرا:دلوقتي يلا اطلعوا جهزوا حجاتكم أللي هتحتاجوها٣ نقطة
, ريما:ايه ده هو احنا هنجهز نفسنا من دلوقتي..
, نوران:ايوه يا حبيبتي اصل الفرح هيكون بعد اسبوع.
, رزان:بس انتي مش شايفه يا ماما ان المعاد قريب اوي.
, اسر:بالعكس ده الوقت المناسب٣ نقطةو كمان ده اكيد انه هيكون في الفرح عشان كده احنا هنراقب كل المدعوين أللي هيجوا الفرح٤ نقطةو هنا اقتري زياد من اخيه كريم و احتضنه و هو يقول..
, زياد بدرامية:يااااه يا كيمو الدنيا اضيثت علينا احنا الأتنين و بقينا معنسين ياخويا٣ نقطةبقينا الأخوى العانس..شوفت يا رؤوف ولادك بقوا عانس..
, رؤوف بتهكم:بعيد عنك ولاد الندامة مش عارف كنت فين لما امكم خلفتكم..
, زياد بغمزة:كنت بتفكر تجيب غيرنا يا نمس٣ نقطة
, رؤوف بغضب:امشي من قدامي يا ابن الكلب انتَ عليت ضغطي..
, نهى بضحك:هههههههههههههه بس يا زياد متتعبش ابوك..
, رؤوف بغيظ:ايوة ياختي هليكي انتي اقعدي اضحكي و انا ضغطي يعلى..قومي معايا شوفيلي دوا الضغط بتاعي فين٣ نقطةو قام الأثنان و هنا ألتفت كريم لأخيه و قال..
, كريم:متجيش تزعل لو في يوم جه ابونا ده و قال انك مش ابنه و انه لقاك في الشارع يا متسول انتَ٣ نقطة
, زياد و هو يغيظه:ملكش فيه٣ نقطة
, تمارا و هي تقوم :طب عن اذنكم انا خارجه الجنينه شويه٤ نقطةاومئ لها الجميع فخرجت٦ نقطة
, فضلت تمارا تتمشى و هي سرحانه و في أللي بيحصل حتى محستش بأللي كان بيندهالها٣ نقطةفأفاقت على لمست ايد لكتفها و هو بيقول..
, فهد:انتي يا بنتي مالك بقالي ساعه بنادي عليكي روحتي فين..
, تمارا:معلش يا فهد كنت سرحانه..
, فهد:اكيد كنتي سرحانه فيا صح.
, تمارا بسخريه:و انا اسرح فيك ليه كنت توم كروز ولا رشدي اباظة و انا معرفش و كمان انا كنت بفكر في حد تاني٥ نقطةو هنا احتدت عينين فهد للأسود من الغضب و امسك بتمارا من وسطها و قال بجانب اذنها بصوت يملئه الغضب و الغيرة و التملك٣ نقطة
,
, فهد بصوت مثل فحيح الأفعى:اوعي يا تمارا٣ نقطةحسك عينك تفكري في راجل غير او حتى تنطقي اسمه بالغلط٣ نقطةسامعه لأنك ملكي و خلاص انتي داخلتي عرين الفهد يا تمارتي٥ نقطةو طبع قبله على خدها و سابها و مشي و على شفتيه ابتسامة ثقة لا تليق ألا به٤ نقطةاما تمارا فكانت كالمغيبة بسبب قربه لها٣ نقطةكان عقلها يقول لها..ابتعدي عنه٤ نقطةاما قلبها يقول لها اقتربي منه٤ نقطةو كانت مشتته و اتصدمت من اخر جملتين قالهم٤ نقطةهي دلوقتي اتأكدة ان فهد هو أللي دخل الأوضة عندها امبارح و عندما ذهب كان قلبها يدق بطريقة سريعه و كانت تحاول توقفه لكن مش قادرة و هي مستغربه ليه بيحصل معاها كده٣ نقطةليه لما بتكون معاها و لكن قطع حبل افكارها صوت رزان من خلفها و هي تقول..
,
, تمارا:كنتي عاوزة حاجه يا رزان..
, رزان:كنت عاوزة اسألك سؤال..
, تمارا:قولي يا رزان في ايه.
, رزان بخجل:هو يعني٤ نقطةيعني..هو جواد بيحب حد٤ نقطةنظرت لها تمارا و قد فهمتها فقررت تلعب على اوتارها٣ نقطةفقالت.
,
, تمارا بخبث:ايوه بيحب واحدة٣ نقطةبيحبها ايه ده بيعشقها.
, رزان بغيرة:و مين بقى ديه ان شاء الله٥ نقطةهاااا مين دي٤ نقطةدا يومه اسود معايا دا انا هتجوزه و بعدها هطلبه في بيت الطاعه و بعدها هطلبه في محكمة الأسرة و بعدها هخلعه و بعدها بقى هاخد بقى النفقه و جضانة العيال منه..دا انا هدوخه في المحاكم٤ نقطةفتوقفت رزان عن الكلام على صوت ضحك تمارا العالي و كمان اتلم عليهم كل أللي في البيت٣ نقطة
,
, رزان بغيظ:انتي بتضحكي ليه هاااا٣ نقطةعلى فكرة انتي رخمه اوي.
, تمارا بضحكة سرح بها فهد و سرقت قلبه: هههههه٣ نقطةمش قادره..هههههههه٣ نقطةهموت٤ نقطةبصي وراكي كده٣ نقطةهههههههههه٣ نقطةههههههههه.
, رزان بغيظ:في ايه ورا مخليكي تضحكي اوي كـ٣ نقطةو لم تكمل رزان كلامها بسبب انها اتصدمت مش الشخص الذي يقف خلفها فأكملت..:انتَ هنا من امتى.
, جواد بضحكه لا تليق ألا به:هههههههههههههه٣ نقطةمن اول دا يومه اسود و انك هتخلعيني٣ نقطةطب استني لما نتجوز حتى.
, رزان نست خجلها و قالت:ماهو بصراحه البت أللي هناك دي٣ نقطةو كان بتشاور على تمارا فأكملت..:بتقول انك بتحب واحدة تانيه٣ نقطة
, جواد:و انتي بتصدقي كلام المتخلفه دي بردو دي هبله.
, تمارا بمكر:يا بنتي دا بيعشق واحدة غيرك٤ نقطةطب اقولك دي مين٤ نقطةانا طبعاً دا انا الحب الأول و الأخير..
, رعد بسخريه:قصدك تقولي مصيبته الأولى و الأخيرة.
, تمارا بغيظ طفولي:بقى انا مصيبه صح٣ نقطةو راحت جابت خرطوم المياه و رشت عليه٣ نقطةو اكملت..:انا مصيبه طب اشرب بقى..
, رعد بغضب:تمارااااا٥ نقطةو**** منا سايبك٣ نقطةو فضل يجري وراها عشان يمسكها لحاد ما تمارا راحت و استخبت و ورا ادم و قالت٤ نقطة
, تمارا بضحك:ألحقي يا عمو ابنك عاوز يضربني.
, ادم بصرامة مصطنعه:ولد هتضرب بنت عمتك و انا واقف.
, رعد بضجر:دا على اساس انها مغرقتنيش بالمايه اوي٣ نقطةما هي ضحكتها زي القرده اهه و بتطنطت وراك٤ نقطةيا بت تعالي انا هضربك بس والله٣ نقطةو كان رايح يمسكها راحت جاريه على فهد و قالت٣ نقطة
, تمارا و هي بتمسك في ضهر فهد جامد و نست خجالها منه و فهد كان فرحان اوي انها متمسكه بيه٤ نقطة
, تمارا:فهد ب**** عليك خليه يبعد عني يا فهد٣ نقطة
, رعد:فهد اوعى من وشي انا لازم اضربها٣ نقطة
, تماراب**** عليك ابعدوا عني يا فهدي يا حبيبي٣ نقطةو هنا الزمن توقف بفهد و كان يقول لنفسه هل ما سمعه صحيح هل قالت حبيبي هل وضعت ياء الملكيه على اسمه لها٣ نقطةو لكن لم يكمل تفكير لأنه افاق على المياه التي غرقته هو و تمارا و الذي كان السبب رعد٤ نقطةفقال فهد.
,
, فهد بهدوء:ايه أللي انتَ عملته ده٤ نقطة
, رعد بخوف مصطنع:اهدى يا كبير انا كنت قاصد المزغوطه أللي وراك مش انتَ٣ نقطة
, زياد:اوعا يا جدعان رعد هيطحن انهاردة..
, فهد و هو بيشمر اكمامه:بقى قصدك المزغوطه و بتغرقني انا بس واضح ان خالو ادم مربكش فشكلي كده انا أللي هربيك.
, ادم بلامبالة:فعلاً يا فهد الواد ده انا مربتهوش ربيه انتَ٣ نقطة
, فهد و هو يقترب من رعد و رعد يبعد:طب ايه رأيك بقى اني هربيك من اول و جديد٥ نقطةفضلوا يجروا ورا بعد و الكل بدأُ يضحكوا عليهم٣ نقطةو بعد مدة من الجري ورا بعض رجع رعد و لقى ريما عماله تضحك اوي فراح مغرقها هي كمان قامت ريما جريت وراه عشان تغرقه راحت مغرقه رزان بالغلط راحت رزان مغرقه جواد٤ نقطةفقالت.
,
, رزان بضحك:هههههههههههه٣ نقطةو**** مكنت قصدي انتَ٤ نقطةهههههههههه٣ نقطةانا كان قصدي ريما٣ نقطةهههههههه٤ نقطة
, جواد و هو يقترب منها:اومال بتضحكي ليه٣ نقطةطب انا هوركي٣ نقطةو راح واخد منها الخرطوم و مغرقها٤ نقطةلكن قطع هذي اللعبه ريما و هي بتقول٣ نقطة
, ريما بتذكر:استنوا٥ نقطةاومال فين ايهم و جوري..
, رعد:ايوه صحيح دول كانوا واقفين هنا دلوقتي٤ نقطةفراحوا و هما بيدورو عليهم لقوا ايهم حاضن جوري كانت وشها كله احمر٣ نقطةفقال زياد..
, زياد بخبث:انتوا بتفكروا في أللي انا بفكر فيه٤ نقطةالكل بص لبعض و على محياهم ابتسامة خبيثة٥ نقطةو قاموا راحين من ورا ايهم و جوري٤ نقطةو قاموا مغرقينهم بالمايه٧ نقطة
, ايهم بصدمه و تفاجئ:ايه في ايه البيت بيغرق و لا ايه٤ نقطةاما جوري فاهي نطت على ايهم و لفت رجليها على وسطه و مسكت فيه جامد زي القطه المخضوضه٣ نقطةو قالت..
,
, جوري بغيظ:**** يخرب بيتك حبكت تحب فيا دلوقتي٥ نقطةو فضلوا يغرقوا في بعض و الكل فضل يضحك عليهم٥ نقطةو بعد مدة قالت اسيل٣ نقطة
,
, اسيل بصرامه:بس كفايه٥ نقطةاتفضلوا كل واحد على اوضة هتاخدوا برد كده٣ نقطةو لكن الذي لم يكن في الحسبان ان الشباب غرقوا اسيل بالمايه هي و الباقي بالغلط٤ نقطةفقالت ريما بخوف..
, ريما:ايه ده انا نسيت حاجه مهمه المفروض اعمالها٣ نقطةو جريت على جوا..
,
, تمارا :و انا راحه اساعدها٣ نقطةيلا يا جواد انا عاوزاك..
, فهد:و انا عندي صفقه مهمه..يلا يا ايهم..و طلعوا يجروا٣ نقطة
, جوري:و انا معايا ورق طبي عاوزاكي تشوفهولي يا رزان٤ نقطةو طلعوا يجروا هما كمان٤ نقطة
, زياد:صحيح يا كريم في صفقة كنت شاكك فيها عاوزك تشوفها معايا و انتَ كمان يا رعد٣ نقطةو جريوا هما التلاتة كمان..
, ادم بتفاجئ:ولاد الجزمه غرقونا و طلعوا..
, نورين بضحك:حبيبي ما انتَ كده بتشتمنا معاك٣ نقطة
, معتز:عجبك كده يا يامن الواد ابنك ضحك على بنتي..
, يامن :يا عم اتنيلي دول غرقونا و خلعوا٤ نقطة
, ميرا بضحك:هههههههه٣ نقطةولا صداقتنا دي و هتتحول نسايب٣ نقطة
, نور بضحك:ههههههههه٤ نقطةههههههه شوفي انتي بتفكري في ايه و احنا في ايه٤ نقطة
, نوران و اسيل بصوت واحد:بقى الفهد/الذئب الداخليه يحصل فيه كده٤ نقطةراح ريان قرب من اسيل و همس في اذنها٤ نقطةوقال..
,
, ريان بوقاحه:واضح ان في حاجات احلوت فيكي اكتر و انتي مبلوله..
, اسيل بجرأة:انا طول عمري حلوه بس انتَ أللي مش واخد بالك يا رينو٣ نقطة
, ريان و هو بيرفع حاجبه:رينو٤ نقطةهي بقت كده٣ نقطةطب استعنى بالله٤ نقطةو راح شال اسيل و دخل بيها٣ نقطةو بعد دخولهم وجه اسر كلامه لنوران و قال..
, اسر:طب و**** تبقى عيبه في حقي٣ نقطةلو مغيرتش ليكي الهدوم دي٥ نقطةو راح شايلها٥ نقطة
, ادم بغمزة:بقولك يا سيلا حياتي ما تيجي نخاوي الواد الأهبل أللي فوق ده٣ نقطة
, سيلا بخجل:ادم عيب كده٣ نقطة
, ادم:انتي لسه شوفتي حاجه٤ نقطةو راح شالها و دخل بيها.
, نورين:و انتَ يا حبيبي مش ناوي تشلني..
, محمد:اومال اشيل مين لو مشلتكيش انتي يا قلبي٤ نقطةو راح شالها و دخل بيها٤ نقطة
, اما ميرا و نور كانوا واقفين مستنين معتز و يامن يشلوهم زي الباقي٤ نقطةبس لقوا يامن بيتكلم مع معتز على شغل٣ نقطةفتغاظو اوي٣ نقطةو راحوا بصوا لبعض و ابتسموا ابتسامه خبيثه على شفتيهم٤ نقطةفقالت ميرا.
, ميرا بصوت عالي كي يسمع يامن و معتز:فاكره يا نور الواد الحليوه أللي كان بيعاكسنا في الجامعه٣ نقطة
, نور بنفس الصوت:إلا فاكراه٣ نقطةدا كان عيونه زرق زي البحر٥ نقطة
, ميرا:اااااه نصيب بقى٣ نقطةو قطع كلامها صوت يامن و هو بيمسكها من شعرها بس مش جامد٥ نقطةو قال..
, يامن بغضب مكتوم:الواد أل ايه يا حبيبتي٣ نقطة
, معتز بنفس الطريقة:و انتي شايفك مركزه مع عيونه اوي يا حبيبتي٤ نقطة
, يامن:و انتي بتقولي نصيبك٣ نقطةطب انا هوريكي نصيبك ده بقى ايه٤ نقطةو قام شايلها زي شوال البطاطس٣ نقطةو معتز عمل زيه٣ نقطةو راحوا داخلين٦ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, (هما مقضينها لعب بالمايه و حب و رومانسيه٤ نقطةو انا هنا قعدة في البيت بسبب الحظر)..
, .(اللهم ارفع عنا هذا البلاء انك السميع العليم🤲)٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نيجي بقى للمكان أللي بنكرهوا اوي ٤ نقطةو أللي هتموتوا و تعرفوا مين أللي فيه٥ نقطة
, احد الرجال:عرفنا دلوقتي ان ولادهم هيتجوزوا الأسبوع الجاي و باين عليهم هيعملوا فرح كبير اوي..
, المجهول:و هما فين دلوقتي..
, الراجل:هما دلوقتي كانوا بيلعبوا بالمايه و كل واحد خد مراته و طلع و ولادهم طلعوا هما كمان٣ نقطة
, المجهول:طب امشي دلوقتي٣ نقطة
, الراجل:امرك يا باشا٤ نقطةو بعد ما مشي الراجل٣ نقطةقال المجهول لنفسه٤ نقطة
,
, المجهول:خليهم يفرحوا كمان لان دمارهم على ايدي انا٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
 
٥

و بعد مرور اربع ايام و كانت التجهيزات تقام على قدم و ساق٤ نقطةنذهب داخل الجنينه و كان الشباب و البنات و حتى اهلهم قاعدين معاهم و أيضاً يارا و حنين معاهم بعد ما عرفوا ان صاحبتهم هتتجوز هي و ولاد اعمامها و كانوا متجميع على شكل دائرة فقالت ريما٤ نقطة
, ريما:بقولكم ايه انا زهقانه تعالوا نلعب٣ نقطة
, رزان:نلعب لعبة الصراحه ايه رأيكم٤ نقطة
, الكل:موافقين٤ نقطةوراحوا اتجموعوا و جابوا ازازة فاضية و قعدوا يلعبوا و راحت رزان لفت الأزازة و وقفت ناحية تمارا و جوري٤ نقطةفقالت جوري٥ نقطة
, جوري:صراحه لا جرأه٥ نقطة
, تمارا:جرأه طبعاً٤ نقطة
, جوري:طب بصي بقى انا طبعاً عرفه انك اعصار الداخليه و كده٤ نقطةفأنا عاوزاكي تلعبي متش ضرب طحن و احنا نختار اللي هيلعب قصادك٤ نقطة
, ريما:بلاش يا جوري٣ نقطةتمارا لو قلبت على اعصار و **** مش هتتهد أبداً..هههههههههههههه..
, فهد:انا هلعب قصادها٤ نقطة
, جواد ببتسامه:بلاش يا فهد.
, فهد:طب ايه رأيك اني ههزمها..
, تمارا ببتسامة لعوبة:طب يلا نشوف مين أللي هيهزم التاني٣ نقطة
, نوران موجه كلامها لأسر:ابنك طالعلك بضبط انتَ و ريان مستقل بقوة المرأة اوي٣ نقطة
, ادم: فعلاً٣ نقطةحتى تمارا طالعه لأسيل في قوتها و بردودها في الكلام..
, رؤوف:و كأن الزمن بيرجع من تاني لما كنتم بتتريقوا على اسيل و نوران في التدريب٥ نقطة
, اسر بتسلية:طب تعالوا نتفرج٤ نقطةدا انا ابني هيطحن طحن٣ نقطة
, الكل:هههههههههههههههههه..
, ٧ نقطةنرجع تاني للشباب و كانت تمارا واقفه قدام فهد و كانت بتاخذ وضعية القتال٣ نقطةفقال جواد.
, جواد:يا بني بلاش تلعب قدامها٤ نقطةمش هتسيبك.
, فهد:خليك في نفسك انتَ بس٣ نقطة
, تمارا :طب يلا نبدأ و لا هنقضيها كلام..
, فهد ببتسامة:يلا يا حبيبتي نلعب..
, تمارا خجلت من كلمته و هو بيقولها قدام الناس و راحت بدأت اللعبه معاه و كان فهد مفكر ان تمارا تعرف كراتيه بس فقرر انه يلاعبها كونغ فو٤ نقطةو كان جاي يوقعها لكنه لقى لكمه في وشه رجعته لورا فقال رعد..
, رعد بمزاح:يا بنتي بلاش وشه خليه ياكل عيش بيه..
, زياد:ينهار مش فايت هتدمر الواد اللي حيلتنا٣ نقطة
, راحت تمارا جاريه على فهد و قامت ناطه و راحت نازله على فهد و مسكته من رقبته٥ نقطةاما هو صحيح كان متفاجئ بحركتها السريعه و الرشيقه بس فاق من صدمته و راح مسكها من وسطها و قام منزلها على الأرض٤ نقطةو قال لها٣ نقطة
, فهد:مش قلت ليكي مش هتقدري عليا٥ نقطة
, تمارا ببتسامه سحرت من سرقة قلبه:قلت ليك اوعى تستهان بيا٤ نقطةو راحت مدياله ضربه تحت الحزام و راح واقع على الأرض جمبيها و هو متألم٤ نقطةفأكملت٣ نقطة:قولت ليكي متستهونش بيا٤ نقطة
, زياد:ألحقي يا ذئب مستقبل ابنك ضاع٣ نقطة
, جواد بخيبة امل:حرام عليكي يا تمارا ليه نهيتي الماتش بدري٣ نقطة
, كريم بتسلية:فعلاً الواحد كان مستمتع و هو شايف فهد الاقتصاد بينضرب..
, تمارا ببرود:اصلي مليت٣ نقطةو عاوزة اكمل اللعبة معاكم.
, فهد بحدة:ليلتك سودا معايا يا كريم٣ نقطة
, زياد:هو انتي كل ده و مطلعتيش الأعصار أللي جواكي٤ نقطةاومال هطلعيه امتى..
, تمارا:هيخرج يوم ما اخد حق جدي٤ نقطة
, ريما لتغير مجرى الحديث:**** عليكي يا تمورتي٣ نقطةهي دي الظابطه المصريه ولا بلاش تسلم الأيد اللي ربتك٣ نقطة
, ايهم و هو بيساند فهد:قوم يخرب بيتك فضحتنا٤ نقطةالكل ضحك عليهم و لكن وقفوا على صوت رزان العالي و هي تتكلم بالهاتف و تقول..
,
, رزان بدموع:يعني ايه٥ نقطةمحمود قولي انك بتكدب عليا٣ نقطةملاك ممتتش٤ نقطةقولي انك بتكدب عليا٤ نقطةو لم تستطع قدميها ان تحملانها و نزلت على الأرض و قعدت تعيط و راح الكل ناحيتها٣ نقطةلكن سبقهم جواد و هو انه اول ما سمع صوته المفزوع جري عليها و حضنها و هو مش عارف هو عمل كده ليه بس هو اول ما شاف دموعها احس بوجع في قلبه لا يطاق٥ نقطة
, نوران بقلق على ابنتها:رزان٣ نقطةمالك يا عمري ٤ نقطة
, رزان بتوهان:ماتت يا ماما ماتت٣ نقطةخلاص مش هشوفها تاني..
, اسر:هي مين دي يا بنتي..
, رزان بدموع: ملاك٣ نقطةيا بابا٣ نقطةماتت.
, جواد بستغراب و هو بيحاول يهديها:اهدي يا حبيبتي٣ نقطةو قولي لينا مين ملاك دي٣ نقطةو ازاي ماتت.
, رزان بدموع:ملاك دي بنت عنها عشر سنين و مريضه بمرض السرطان و هي كانت بتتعالج عندنا بقالها سنه و كان المفروض تعمل عمليه بس هما مقالوش ليا على معادها امتى و دلوقتي بيقولولي انها ماتت في العمليه و حتى اني ملحقتش اودعها٥ نقطةو فضلت تعيط و مع كل دمعه بتنزل من عينيها كان قلب جواد بيتقطع جواه٣ نقطةفرح جداً لما لقها بتشدد في حضنه و هو حضنها جامد و هي كانت حاسه بالأمان جوا حضنه٤ نقطة
, نوران بحزن:يا بنتي ادعيلها بالرحمة هي دلوقتي عند رب كريم ارحم مني و منك..
, اسيل:متزعليش يا بنتي هي دلوقتي عند اللي ارحم مني و منك و محدش بيموت ناقص عمر٣ نقطة
, ريان:جواد٤ نقطةشيلها و دخلها اوضتها يلا و سبوها ترتاح٣ نقطة
, اومئ جواد لأبوه و شالها و دخالها للأوضه بتاعتها و هي كانت متمسكه بيه و مش راضيه تسيبه٣ نقطةفقالت.
, رزان:ينفع تخليني في حضنك٤ نقطةاومئ لها جواد و ابقاها في حضنه٣ نقطةو كان جواد يشعر بشعور اول مرة يشعر به هو كان جواه حاجه بتقوله متبعدهاش عنك٣ نقطةاما عن رزان فهي دلوقتي اتأكدت انها بتحب جواد و فضلت تدعي من قلبها ان جواد يبادلها نفس شعورها٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
,
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نرجع بقى ليهم تحت تاني٤ نقطةو كانوا بدأو يلعبوا اللعبه تاني٤ نقطةو كان رعد بيلف الأزازة و اللفه توقفت على جوري و كريم٥ نقطة
, جوري:صراحه و لا جرأه٣ نقطة
, كريم:صراحه٣ نقطة
, جوري:حبيت٣ نقطةو عاوزه اعرف مين دي لو فعلاً و حبتها امتى٣ نقطة
, كريم بضحك:ههههههههههه٤ نقطةايه يا بنتي كل دي اسأله هو مش سؤال واحد٣ نقطةبس ماشي هجوبك٤ نقطةانا فعلاً وقعت على بوظي و حبيت٤ نقطةانا حبيت بنت ملكت قلبي اول ما شوفتها و هي مش راضيه تروح من بالي دايماً ببقى عاوزها تفضل جمبي و متفرقش عيوني٣ نقطة
, جوري بفضول:و يا ترى بقى مين أللي سرقت قلبك يا ثعلب الأقتصاد٤ نقطة
, كريم بحب:هي قاعدة معانا كل لما بشوف زيتونة عينيها ببقى عاوز اخبيها عن العالم٤ نقطةو راح قام من مكانه و راح ناحية يارا و نزل على قدم واحدة و قال ليها و هو بيخرج علبة حمراء بها خاتم من جيبه٣ نقطةو فتحها و كان كل ده تحت زهول و صدمة يارا فهي صحيح انها بدأت تحبه و كانت بتكتم جواه بسبب انها موظفه و هو بيكون صاحب شركات و كمان انها يتيمة الأب و الأم بس مكنتش متوقعه انه يحبها٣ نقطةاما كريم فهو افتكر ان سكوتها ده معناه ان هي رفضاه فقال لها٣ نقطة
,
, كريم بحزن و هو يقوم:لو رفضاني انا مش همنعك..بس عاوزك تعرفي اني بحبك و هفضل طول عمري احبك٤ نقطةو في اللحظه دي يارا مقدرتش تسكت اكتر من كده و راحت ناطه عليه و مسكت في رقبته و حضنته جامد و قالت ليه و سط دموعها٤ نقطة
, يارا:و انا بحبك يا كريم و مقدرش اعيش من غيرك٨ نقطةكريم اول ما سمع كده الفرحه مكنتش سيعاه و فضل يلف بيها و سط التصفيرات و التصفيق من أللي حواليه..و بعد كده كريم نزلها و لبسها الخاتم و قال٤ نقطة
, كريم و هو بيبوس اديه:بحبك٦ نقطة
, يارا:و انا بموت فيك٧ نقطة
, نهى بدموع الفرحه:اخيراً يا رؤوف هنفرح بأول فرحتنا..ابتسم لها رؤوف و احتضنها و هو يقبل جبينها و يقول٣ نقطة
, رؤوف:الحمد**** انه لقى اللي قلبه دق علشانها٣ نقطةاعبال التاني اللي مجننا٣ نقطةو بأخر كلامه نظر رؤوف لزياد الذي كان يشاكس في اخيه٣ نقطةو هنا سمع الجميع صوت جوري و هي تقول٣ نقطة
, جوري بهياظ:يالهوي على الرومانسيه اوعدنا يا رب٣ نقطة
, ريما:شوفتي يا بت و هو بينزل على رجله و بيعترف بحبه٣ نقطةااااه عسل اوي٣ نقطة
, تمارا:ولا لما شالها و لف بيها حاجه كده اخر حاجه٥ نقطةثم واجهت كلامها لكريم واكملت..:بقولك يا كيمو..انتَ مش عاوز زوجه تانيه٣ نقطة
, جوري بضحك:ههههههه٣ نقطةو انا يا كيمو مش عاوز زوجه تالته٥ نقطة
, ريما:و انا يا كوكسي مش عاوز زوجه رابعة٤ نقطةو تبقى شهريار في زمان عصره٣ نقطة
, زياد بغمزة:ايوة يا عم كريم بقى البنات هتتحدف عليك طب قول لأخوك على طام حركة من دول ده انا من دمك يأخي٣ نقطة
, حنين بغمزة و ضحك:هههههههههههههه٣ نقطةو انا مستعدة ابقى من المعجبين لو عاوز..
, كريم:بعيداً عن كوكسي دي٤ نقطةلا مش عازو زوجات تانيه٤ نقطةو راح بس ناحية يارا و اكمل..:لأن انا كفايه عليا يارتي أللي سرقت قلبي٣ نقطةو راح بصلهم و اكمل بضحك..:هههههههههههههه٣ نقطةو كمان بصوا وراكم كده لحسن انتوا نسيتوا اهم حاجه٥ نقطةو هنا البنات كلهم لفوا بستغراب و ايه الشيئ أللي نسيوه ده٣ نقطةلكن هنا جات ليهم الصدمه الكبيرة و اللي معملوش حسابها٣ نقطةو هي ان فهد و رعد و ايهم و زياد وراهم كانت نظراتهم لا تبشر بالخير بتاتاً و كانوا واقفين وراهم و كانت لو النظرات تقتل لكانت البنات ميتين دلوقتي..و هنا تكلم ايهم و قال٣ نقطة
,
, ايهم بغضب:عجباكي اوي الرومانسيه يا حبيبتي و عاوزة تتجوزيه كمان٣ نقطةدا انتي يومك اسود٣ نقطة
, رعد بغيرة:و انتي يا عمري٣ نقطةعجبك و هو بيقدم نفسه٣ نقطةو عاوزه تبقي زوجه الرابعه٤ نقطةدا انا هطين عيشتك٣ نقطة
, زياد:و انتي يا حنين هانم عاوزه تكوني من معجبينه..
, حنين ببرود:ملكش دعوة٣ نقطةو سابته و مشيت و زياد بيجري وراها و قال٨ نقطة
, زياد بضحك و حب:هههههههههه٣ نقطةطب و حياة جمال امك أللي جنني ده لمتجوزك يا بنت الجانين انتي ياللي جننتي اللي خلفوني٣ نقطة
, رؤوف لنهى:رجعت في كلامي انا مش قلقان على الواد ده خالص **** يكون في عون حنين و**** على البلاء ده٣ نقطةو انهى رؤوف كلامه و هو ينظر لأفعال ابنه الطائشة بسخط تحت ضحك نهى عليه٣ نقطةنيجي بقى نرجع لأبطالنا و تحديداً عند فهد الذي كان ينظر لتمارا بغضب و يقول٣ نقطة
, فهد بغيرة و تملك و نظرة لا تبشر بالخير: و انتي يا ست هانم ايه هو انا مش مالي عينك عشان تتجوزي غيري٣ نقطةطب و حياة جمال امك ده منا سايبك غير لما تقولي حقي برقبتي٤ نقطة
, تمارا بضحك مكتوم:و كل ده عشان ايه يعني ده هزار يا فهد..
, فهد بتملك:عشان انتي بتاعتي انا و بس و حتى لو هزار مش عاوزك تفكري في حد غيري سامعه يا تمارا و كمان انا لسه عاوز اعاقبك على أللي قولتيه قدامي ده..و الشباب فضلوا يقربوا من البنات و البنات تبعد٦ نقطةفقالت تمارا للبنات٤ نقطة
, تمارا بهمس:انا بقول نجري احسن لحسن هما هيكلونا٣ نقطة
, حنين بنفس الهمس:و على رأي المثل الجري نص الجدعنه٤ نقطةو راحوا جاريين و الشباب بيجروا وراهم وسط ضحك الكبار عليهم و كريم و يارا٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
 
٦


و ها قد مرت الأيام و اتى الموعد المنتظر٤ نقطةو هو موعد تقارب العاشقين و جمع قلوب تحاملت البعد و صار وقت الألتقاء٣ نقطةو كان اليوم هو زفاف ابطالنا و كانت الترتيبات تقام على قدم و الساق٤ نقطةو كان المدعوين من اكبر رجال الأعمال و أيضاً اعداد كبيرة من ظباط الداخليه أيضاً و كانت القاعة كبيرة و مزينه بالورود البيضاء و الحمراء بشكل رائع و كانت الطاولات مزينه بطريقةملوكيه.نذهب للأعلى و تحديداً داخل جناح العرايس و كانت البنات مجتمعه به مع امهاتهم و صديقاتهم يارا و حنين و كانت الفتيات بيجهزوا نفسهم و كانوا قد انتهوا من الميك اب ارتيست و أيضاً فتيات التجميل لم يستنذفوا قوتهم كلها بسبب جمال بطلاتنا الطبيعي٣ نقطةو بعد انتهاء الميك اب ارتيست كان حينها ريان و اسر و محمد دخلوا ليهم عشان يمضوا على ورق كتب الكتاب٦ نقطةو هنا اصبحت كل معشقوه على اسم من تعشقه٦ نقطةو بعدها ذهبوا الفتيات لكي يلبسوا فساتينهم٤ نقطةو بعد الأنتهاء من لبس الفساتين خرجوا و كانوا غاية في الروعه و الجمال٣ نقطةكانوا يشبهون اميرات ديزني التي تذهب لكي تتزوج من حبيبها و اميرها وهنا تكلمت اسيل و قالت و دموع في عينيها٤ نقطة
, اسيل و هي بتتلمس خدود تمارا:زي القمر يا حبيبتي..أخيراً جه اليوم أللي شوفتك فيه عروسه..تمارا دموعها نزلت و راحت حضنت امها٣ نقطة
, نوران موجه كلامها لرزان و هي بتحضنها: أخيراً شوفت بنتي الحلوه بتتجوز لا و كمان هتتجوز ابن صاحبة عمري٥ نقطة
, رزان:انا كنت بدعي دايماً من **** ان أللي احبه ميبعدنيش عن عيلتي٤ نقطةبس خلاص أللي بحبه هيبقى جنبي هو و عيلتي٥ نقطة
, نور:و**** و بنتي الصغيرة كبرت و هتتجوز خلاص٣ نقطةلا و ايه **** استجاب لدعواتي و هتتجوزي أللي اختاره قلبك٤ نقطة
, جوري:انا بحبك اوي يا ماما **** يحفظك ليا و ميحرمنيش منك٤ نقطةو حضنتها٣ نقطة
, ريما بمزاح:و انتي يا حاجه مش هتقوليلي كلمة من الكلام ده و لا ايه٥ نقطة
, نورين:بس يا جزمه٤ نقطةهو ده وقته٣ نقطة
, سيلا بضحك:هههههههههه٤ نقطةو**** ماجمع إلا ما وفق٣ نقطةالعريس مجنون٤ نقطةو العروسه اجن منه٣ نقطة
, الكل:هههههههههههههههههه..
, نورين بحنان ام:انتي بنتي أللي دايماً بفتخر بيها **** يحميكي و يحفظك لرعد يا حبيبتي٣ نقطة
, ريما و هي بتحضن امها:خلاص بقى يا ماما بقى٣ نقطةيا ماما انتي بتعيطي و انا هعيط و كده انا مش هنزل ولا اتجوز و هقعد جمبك هنا هاااا..
, سيلا:يخرب بيتك لا ب**** عليكي ده انا ابني ابن مجانين٣ نقطةكفياكي عياط يا نورين لحسن بنتك تعيط معاكي و لو هي منزلتش و ابني اتجوزها ده و **** مش بعيد يخطفها و ميجبها تاني دا ابني و انا عرفاه٤ نقطة
, الكل:هههههههههههههههههه..
, ميرا بغيظ:ايييه و انا مش هينبني من الأحضان دي و لا ايه انا غلطانة اني جبت الكلب أللي تحت ده و مجبتش بنت٥ نقطةالبنات بصوا لبعض و راحوا جاريين عليها و حضنونها جامد٣ نقطةفقالت جوري٣ نقطة
, جوري:دا انتي حتى امي التانية ازاي منحضنكيش و كمان لو انتي مخلفتيش العسل أللي تحت ده انا كنت هتجوز مين٤ نقطةو في الوقت ده الباب خبط و دخل منه ريان و اسر و ادم و محمد و يامن و معتز٣ نقطةفقال ريان..
, ريان:مش يلا يا بنات العرسان مستنين تحت على نار٣ نقطة
, اسر بضحك:هههههههههه٣ نقطةههههههههههه٣ نقطةايوا بسرعه لحسن دول هيموتوا تحت..
, ادم:ايوا و قالوا لينا لو منزلتوش هيطلعوا يخطفوكم كلكم٤ نقطةهههههههههههههه٣ نقطة
, الكل:ههههههههههههههههههههه٣ نقطة
, يامن:طب يلا كل واحد ياخد بنته و مراته في ايده و ينزل يلا٥ نقطةو بل فعل كل واحد هذا و تمسك بنته في ناحية و مراته في ناحية٣ نقطةو كان اولهم هو ريان لكي يسلم بنته تمارا لفهد و في اليد الأخرى اسيل٥ نقطةو عندما بدأ النزول على السلم و عندما رأها فهد انسحر بجمالها و كانت فاتنه و تمنى الأن ان يأخذها و يخفيها عن العالم كله و لا يبقى سواه معاها٣ نقطةفكانت تمارا لابسه فستان مثل الأميرات٤ نقطةو كانت تنظر لفهد و ترى نظرات فهد اتجاها بنظرات لم تفهمها لأنها كانت اول مرة تراها بعينيه٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, و كانت رزان تنزل مع والدها اسر و كان معه أيضاً نوران و عندما نظرت إلى جواد تبادلا النظرات المليئة بالحب و الأشتياق و كان جواد كالمسحور امام اميرته التي سرقت قلبه نعم جواد اعترف انه احبها لا بل عشقها٥ نقطة
, اما ريما فهي نزلت مع والدها محمد و كانت في الناحية التانيه نورين٦ نقطةاما رعد اول ما شافها مقدرش يستنى و راح طلع باقي السلالم و خدها من ابوها و باس ايدها..
, اما جوري فكانت خجله جداً و كانت تنزل مع والدها معتز و كانت في يده الأخرى نور٤ نقطةو كانت رقيقه جداً بفستانها و كانت تنظر لمعشوقها الذي كان ينظر لها نظرات كلها حب و عشق..
, اما حنين كانت تلبس فستان رقيق بالون الفضي٣ نقطةو كانت فاتنه٥ نقطةو كان زياد مثل المسحور بها و اقسم انها لن تكون لغيره و انه لن يكون زياد رؤوف إن لم يتزوجها٤ نقطة
, اما يارا فكانت تلبس فستان هادئ و جميل و يشبهاها٣ نقطةجدداً و كانت لما شعرها لأعلى و كريم كان كالمغيب بها و بجمالها٤ نقطةو كان يفكر في خطه و اقسم انه سوفه ينفذها الليلة٣ نقطة
, و كل شخص اخذ عروسته من والدها بعد الوصايا التي كانت يوصونها من اجل بناتهم٤ نقطةو بعدها دخلوا القاعه و سط تصفيق الحضور منهم كان فرحان لهم٥ نقطةو منهم كان حاقد عليهم٤ نقطةو منهم كان ينظر للبنات بنظرة شهوانيه٣ نقطةو منهم من كان ينظر للشباب بهيام٤ نقطةلكن العاشقين كانوا في عالم تاني بعد ما كل ثنائي فيهم قاعد في موقعه كانوا يتحدثون بأعينهم٤ نقطةكانوا لا يصدقون هذه اللحظه٧ نقطةو بعد مدة من الوقت ضوء القاعه قطع و رجع تانيه بس كان الشباب مش في مكانهم و الكل استغرب و احتلت على ملامحهم الصدمه٣ نقطةو لكن تبدلت ملامحهم من الصدمه إلى الفرحه عندما لقوا الشباب عند الأستيتچ و مع كل واحد ميكرفون٤ نقطةنذهب عند جواد و كان هو الذي سيتكلم٤ نقطةفقال و كانت نبرته مليئه بالحب و العشق٣ نقطة
, جواد:انا عاوز اعترف بحاجه٤ نقطةانا زمان كنت بسمع عن قصة حب امي و ابويا و ازاي قدرت امي انها تخلي بابا يتخلى عن غروره٣ نقطةكنت بفكر دايماً ان مافيش حاجه اسمها حب٣ نقطةو ان فكرة البنات في الحياة هي انهم يعيشوا حياة كلها ترفيه و بس لكن انا اهو و بقول قدام كل الناس دي كلها٦ نقطةثم نظر اتجاه رزان و اكمل..:انك يا رزان قدرتي توقي الأسد في حب..ايوه انا بحبك يا رزان و مش هقدر اكمل حياتي من غيرك يا ترى تقبلي تكملي حياتك معايا٩ نقطةبحبك يا رزان٥ نقطة
, الكل بص ناحية رزان و مستنين اجابتها على اعتراف جواد ليها و كانت رزان بتبكي و مكنتش مصدقه ان أللي بتحبه هو كمان بيحبها بشكل ده و كانت فاكره انه هيفضل لا يؤمن بالحب و اول ما سمعت كلمة بحبك منه و هي حستها انها من قلبه رفعت فستانها و راحت جاريت عليه و حضنته جامد و قالت ليه٤ نقطة
, رزان بدموع الفرحه:و انا بموت فيك يا جواد٣ نقطةانا بحبك٤ نقطةاما جواد فكان حاسس بفرحة كبيرة جداً و اول ما سمع كلمة بحبك شالها و لف بيها و سط تصفيق الحاضرين٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, و في الوقت ده اتكلم ايهم أيضاً في الميكروفون و قال٥ نقطة
, ايهم بنبرة حب:انا بختلف عن الجميع٣ نقطةلأني بحب طفله٤ نقطةايوه طفله٣ نقطةو راح بص ناحية جوري لقاها متنرفزة٣ نقطةفأكمل ببتسامه لم تزول من شفتيه..:بس احلى طفله حبتها في حياتي..كنت من و انا صغير لما اشوفها زعلانه او حتى تزعل مني كانت دايماً تطلب مني اني اجبلها شكولاته وقتها كنت بفرح٤ نقطةاو لما كان رعد يزعلها او حد تاني يزعلها٣ نقطة كانت بتجري عليا عشان تتحمي فيا كنت ببقى سعيد لما كانت بتحس بحضني انه امانها٣ نقطةعشان كده انا كمان بعترف قدام الناس دي كلها٥ نقطةبحبك٤ نقطةبحبك يا شوكلاتي٣ نقطةبحبك يا احلى زهرة جوري في حياتي كلها٥ نقطة
, جوري بدموع:و انا كمان بموت فيك يا ايهم روحي و عقلي٣ نقطةو راحت حضناه٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نيجي بقى لرعد أللي استلم الميكرفون٣ نقطةفقال و هو ينظر لريما٤ نقطة
, رعد بحب:انا بقى اختلف عنهم كلهم٥ نقطةلأنهم كانوا عارفين بحبهم من و هما صغيرين٤ نقطةبس انا كنت حمار٣ نقطةلأن حبيبتي كانت بتحبني و كاتمه جواها و انا كنت زي التور مش كنت بهتم بده و عشان كانت بتحس اني ممكن مكنش بحبها كانت بتكتم جواها بس أللي محدش يعرفه و ان هي كمان متعرفهوش اني كنت بحبها من اول ما عيني جت في عنيها..
, ريما بصدمه:انتَ بتتكلم جد يا رعد..
, رعد:ايوه يا عيون رعد٣ نقطةكنت بحبك من زمان زي ما انتي بتحبيني بس كنت بقول انها لسه محبتنيش بس مع كده مكنتش هستسلم غير لما اخليكي تحبيني و حتى لو محبتنيش مكنتش هسيبك لغيري أبداً لأنك بقيتي روحي٤ نقطةبحبك يا ريماً قلبي٤ نقطةبحبك يا مجنونتي..
, ريما بدموع:و انا بعشقك يا رعدي..انا مهوسه بيك يا..يا مجنوني٤ نقطةو قامت حضناه و هو مسك فيها جامد و بقى مش مصدق ان أللي كان بيحبها من زمان بقت ليه و من نصيبه للأبد٦ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما تمارا كانت فاكره ان فهد مش بيحبها لأنه مكنش واقف معاهم و كانت حاسه بغصة مريرة في قلبها٤ نقطةفقالت لنفسها٤ نقطة
, تمارا و هي بتكلم مع نفسها:و كنتي عاوزه ايه يا هبله انتي كمان٣ نقطةعاوزاه يقولك بحبك و انتي فاكرة انه هيعمل كده٣ نقطة بس لما اشوفه دا انا هطين عيشته انا هوريه٣ نقطة
, (يااااااااااااه يا فهد دا انتَ ليلتك سوده مع تمارا دي هتوريك نكد الزوجه المصريه على اصولها تماماً😂🤣)
, و لكن قطع تفكير تمارا و هو ان النور قطع مرة اخرى٤ نقطةو لكن هذه المرة مرجعش زي المرة الأولانيه٥ نقطةو لكن ظهرت شاشه كبيره في هذا الظلام و ايضاً ظهرت صورة لتمارا عندما كانت صغيرة٣ نقطةو هنا الجميع سمع صوت صدمهم و مكانوش يتوقعوا انه يقول كده حتى من كان يوجه لها هذا الكلام لم تكن تتوقع ده..و هذا الشخص كان١٠ نقطةفهد٥ نقطة
, فهد:دي كانت اول مره اشوف فيها تمارا من و احنا صغيرين كان في اليوم ده كانت بتعيط و مكنتش راضيه تسكت مع حد٤ نقطةو لكن اول ما انا شلتها بين ايديا و حضنته٦ نقطةسكت و نامت٣ نقطةو بعدها ظهرت صور اخرى و ايضاً لتمارا و لكن كانت اكبر سناً بها و اكمل..:و دي كانت صورة ليها لما كان عندها اربع سنين و كانت اول مرة تقولي يا فهدي ساعتها حسيت اني ملكت الدنيا صحيح اني كنت صغير بس كنت حاسس اني قلبي بيدق بطريقه غير طبيعيه٥ نقطةثم ظهرت صورة آخرى لما كانت نايمه(صورة دي لما اغمى عليها يوم ما حقيقة موت جدهم اتقالت)٥ نقطة
, فهد مكملاً:و الصورة دي كانت لما حسيت فعلاً اني بحبها كنت شايفها بتتألم و كان في الوقت ده حاسس بطعنات بتطعني جوايا و في الوقت ده اقسمت انها خلاص دخلت عرين الفهد و مش هتخرج منه خالص٤ نقطةو بعدها ظهرت صور تانيه و هي كانت بفستان الفرح و اكمل..:اما دي بقى و طبعاً انتوا شيفينها دلوقتي٤ نقطةبس اللحظه دي اسعد لحظه في حياتي و هي ان حبيبتي بقت على اسمي و هنبقى روح واحدة٥ نقطةو انا بوعدها قدام الكل٤ نقطةو في الوقت ده النور رجع تاني و الكل بص ناحية المنصه و كان واقف أعلاها فهد و هو ماسك في ايديه ورده حمراء٦ نقطة
, و كان يتقدم منها و كانت هناك ابتسامة ثقه و نظرة حب و عشق كانت تمارا اول مرة تشوفها في عينيه و كان كل ما يقرب كانت دقات قلب تمارا تتسارع٣ نقطةلحاد ما و صل عندها و نزل على ركبه واحدة و رفع الورده امامها و فتحها و قال و هو بيفتحها و كان بداخلها خاتمين٤ نقطة
, فهد بحب:تقبلي تكملي معايا حياتي٤ نقطةانا بقيت بعشقك يا تمارا٣ نقطةايوه الفهد قدرتي توقعيه في مصيدة حبك يا صيادتي٣ نقطةانا بقيت اتنفسك٣ نقطةانتي الهواء أللي بتنفسه٥ نقطةبقيت مقدرش اعيش يوم من غيرك٥ نقطةها رأيك ايه تقبلي تعيشي عمرك و حياتك معايا٤ نقطةو لا لا٣ نقطةو حتى لو لا هتفضلي معايا و جنبي غصب عن عينك لأنك ملكي و هتفضلي طول عمرك ملكي٦ نقطةو بعد ان انهى فهد كلامه نظر لعيون تمارا التي كانت مصدومه من أللي بيحصلها و مش مصدقه ان ده فهد أللي قدامها٣ نقطةمش مصدقه ان ده فهد البارد المغرور٣ نقطةكانت بكلامه ده حست انها طايرة من الفرح٤ نقطةكانت دموعها بتنزل من عينيها و هي مش قادره تتحكم فيهم٤ نقطةو هنا تركت عقلها و قالت بقلبها و بدون تردد٣ نقطة
, تمارا و هي بتقوم فهد من على الأرض و بتقوله:و انا بحبك يا فهدي٤ نقطةيا كل حياتي و دنيتي٦ نقطةفهد اول ما سمع كده راح شالها و لف بيها و بعد كده نزلها٤ نقطةو اخذ قبله من شفتيها يبث بها كل حبه و عشقه لها و لم يبالي او يهتم بالموجودين معهم٣ نقطةو لم يفصل قبلته غير عندما انقطع الهواء منها و ابعدها عنه و ألبسها الخاتمان و قبل يدها و جبينها٣ نقطةو قال٣ نقطة
, فهد بتملك و حب:بقيتي ملك للفهد و بس يا تمارتي٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, ن
, يجي بقى مكان ما كانوا قاعدين ابطالنا الكبار٣ نقطة
, نوران:انا مبسوطه اوي عشان الولاد..
, ادم :خلاص بقى هما هيبقوا ايد واحدة ..
, سيلا: فعلاً الحب باين في عينهم٤ نقطةو فرحتهم .
, نورين:انا مكنتش متوقعه ده من فهد خالص.
, ميرا:ولا انا٥ نقطة
, يامن:صحيح هو ابن اخويا بس مكنتش متوقع..
, معتز:هو فاجئنا انهارده٣ نقطةهو ورانا فهد تاني خالص..
, نور:**** يزيد المحبه في قلوبهم دايماً..
, الكل:امييين٣ نقطة
, محمد بضحك:هههههههههههه٣ نقطةمالك يا ريان ضارب بوظك ليه كده دا حتى النهاردة فرح ولادك يا راجل..
, ريان بغيرة و غيظ:شوف ابن الكلب بيبوس بنتي قدام الناس ازاي٣ نقطةطب ايه رأيكم بقى مش مجوزهاله٤ نقطة
, اسر بضحك:ههههههههههه٣ نقطة أولاً لاحظ يا ريان ان أللي بتشتمه بأبوه ده يبقى انا٣ نقطةثانياً انتَ متقدرش تاخدها منه خلاص لأنها بقت مراته يا قناص٣ نقطة
, اسيل و هي تقرب من اذن ريان و تقول:بقى انتَ زعلان عشان باسها قدامنا بس٥ نقطةاومال انتَ ايه دا انتَ بوستني قدامهم و مكنتش راضي تبعد٣ نقطة
, ريان بنفس الهمس و بوقاحه:و هو انا اقدر انسى بردو٣ نقطةو بردو انا منستش يوم ماكنا في المستشفى٣ نقطةثم غمز ليها و اكمل..:و لا انتي نسيتي٣ نقطة
, اسيل و هي بتضربه على كتفه:تصدق انك قليل الأدب و سافل كمان..
, ريان:ههههههههههههعه٤ نقطةهو انتي لسه شوفتي حاجه٣ نقطةطب استني لما يتقفل علينا بابا واحد و انا هاوريكي قلة الأدب و السفاله دي٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نيحي بقى عند العرسان حتى و هما قاعدين كانوا قلقاني من المجهول لأنهم متأكدين انه جاي ليهم٣ نقطةو لكنهم سمعوا صوت رجل الدي چي و هو يقول٤ نقطة
, صاحب الدي چي:اطلب من العرسان انهم يطلعوا على الأستيتچ٤ نقطةعشان اول رقصه٥ نقطةو بالفعل قاموا كل ثنائي من اجل ان يرقصوا و كانوا يرقصوا على اغنية..(بحبك اناااا)لسامر و يارا٥ نقطة
, 🎼🎶.مشي معي على دنيا حب ما فيها إلا الغرااام٣ نقطةو احلى الأياااام.
, 🎶🎼.خدني حبيبي اكتبني قصــــيــده مافيه كلمة ملاااام٤ نقطةكلاااا غرااام٥ نقطةلا تروح بعيد عنيي ضلك قريب مني غيااابك بيييچننييي ٤ نقطةبحبك انااااااا
, 🎶🎼.لا تروح بعيد عنيي ضلك قريبه مني غيااابك بيييچننيي٦ نقطةبحبك اناااااا.
, 🎶🎼.انتي القمر٣ نقطةبعيونك راح شيلك لأخر هالعمر٤ نقطةيا احلى قدر٨ نقطة
, 🎶🎼.متل السحر ماشي بدمي و لشفافك حبك عطر٤ نقطةاحلى عااااطر٩ نقطةلا تروح بعيد عنييي ضلك قرييييب منيي غيااابك بييييچننييي٧ نقطةبحبك انااااااااااا.
, 🎶🎼.لا تروح بعيد عنييي ضلك قريب منييي غيااابك بيييچننيييي٩ نقطة بحبك انااااااااا..
, 🎵🎵🎵🎵🎵🎵
, كل العاشقين كانوا بيرقصوا و كانوا حاسيين ان الأغنيه دي بتتكلم عليهم هما٤ نقطةحتى بعد ما الأغنيه خلصت كانوا لسه بيرقصوا و مش عاوزين يسيبوا بعض أبداً٦ نقطةو لكن فاقوا على صوت التصفيق الذي كان من الحاضريين٩ نقطةو بعد كده راحوا قعدوا في مكانهم و كانوا بيتلقوا التهانئ من المعازيم لحاد ما جه شخص سلم عليهم و قال و هو ماشي٤ نقطة
, المجهول بخبث:مبروك يا احفاد سيف الدين٤ نقطة ههههههههه٦ نقطة
, الشباب و البنات و حتى الكبار معادا تمارا /ناااااااادر
, نادر بشر:اشوفكم بعدين في جحيمكم٤ نقطةسلااام و هنا قطع النور للحظات و رجع تاني و قد اختفى نادر من حواليهم٩ نقطة
 
٧

و بعد ما الحاضرين ذهبوا من الفرح و لم يتبقى غير العيلة٤ نقطةفقالت اسيل٤ نقطة
, اسيل:ازاي ده نادر.
, ادم:و احنا طول الوقت ده كنا فاكرينه امير٥ نقطة
, رؤوف:محدش كان يتوقع ان نادر اللي يعمل كده..
, ريان:انا كنت شاكك من الأول لأن امير كان صحيح متهور لكن كان جبان٥ نقطةو اهو عرفنا دلوقتي هو مين.
, تمارا بغضب:مكنش لازم نسيبه يمشي يا بابا مكنش لازم٥ نقطةدا كان قدامي و انا معملتش حاجه٣ نقطةكان قدامي..
, اسيل:اهدي يا تمارا٤ نقطةاهدي احنا مقدرناش نعمل حاجه٤ نقطةانتي مش شوفتي اختفى ازاي من قدامنا..
, جواد :بس انا عاوز اعرف حاجه انتوا ليه اتفاجئتوا بيه عاونكم عارفينه..
, اسر:لأننا كنا فاكرينه امير..
, ايهم:طب و مين امير ده ..
, اسيل:زمان زي ما قولنا ليكم اننا كنا في مهمه اننا نمسك بمافيا جوا مصر و كان رئيسها امجد الديب و كان شريكه عاصم الجندي..
, نوران:و طبعاً عاصم الجندي ده كان ليه تلات ولاد٤ نقطةالأتنين الكبار كانوا مساعدينه و هما امير و نادر..
, (طبعاً اكيد انتوا فاكرين عاصم و ولاده امير و نادر..أللي كانوا معانا في الجزء الأول هيفتكروهم..)٣ نقطة
, رعد:طب و ابنه التالت ده..
, محمد:ابنه ده اسمه مازن و هو أللي كان بيساعدنا في اننا نقبض عليهم..
, ريان:و طبعاً انتوا عارفين أللي حصل بعديها٣ نقطة
, اسر:و أللي احنا سمعناه ان الأتنين دول واحد منهم قتل التاني و هرب٣ نقطةو احنا مكناش نعرف مين فيهم أللي هرب و مين أللي مات..
, رزان:طب ماهو كانوا اتعرفوا على الجثه و كانوا ساعتها قدروا يعرفوا مين فيهم أللي مات..
, اسيل:مكنش ينفع٥ نقطةلأن الجثه بعض الطعنات أللي اخدها قدر القاتل انه يشوه وشه بعد ما قتله٣ نقطة
, جوري:ازاي اخ جاله قلب يعمل كده في اخوه٣ نقطة
, ريان:أللي قلبه يبقى كله حقد و طمع يقد يقتل اعز الناس عليه٣ نقطةأللي ينسى ان في خالق شايف و انه مش بينسى عباده٣ نقطةيقدر يعمل اي حاجه٤ نقطة
, فهد:بس ازاي واحد هربان من القانون و قادر يظهر قدام العالم كده و محدش عارفه٤ نقطة
, اسر:لأنه يعتبر كده انه غير من ملامحه٣ نقطة
, كريم:اومال انتوا عرفتوه ازاي انه بيكون نادر. ..
, اسيل:لأن و احنا بنمسكه زمان انا سعتها و هو بيحاول يهرب مسكت راسه و خبطها في ازاز مكسور و الأزاز ده عمله علامه في وشه و من ساعتها العلامه دي مرحتش منه٤ نقطةو حتى عمليات التجميل مش هتعرف تخفيها٣ نقطة
, ريما:طب طلما عرفتوه هنعمل ايه دلوقتي٣ نقطة
, تمارا:انا عندي خطه٥ نقطة
, الكل :ايه هي٤ نقطة
, تمارا:ريما٥ نقطةمن بكره عاوزاكي تجمعيلي معلومات عنه سامعه٤ نقطة
, ريما:بس ازاي يا تمارا احنا حتى منعرفش اسمه أللي بيستخدمه قدام الناس٣ نقطة
, تمارا بتهكم:يعني انتي عاوزه تقوليلي انك مش هتعرفي تجيبي معلومات من شكله٥ نقطةانتي عندك كاميرات الفرح اكيد شكله ظهر فيها٣ نقطةو انا عارفه انك قد المهمه دي٣ نقطةدا حتى انتي الهاكر بتاعنا ولا ايه..
, ريما:حاضر يا تمارا هحاول..
, تمارا:اما انتي يا رزان عاوزاكي تشوفيلي قصة الجثه دي و ايه تقاريرها٦ نقطةاما انتَ يا جواد انا عاوزاك انتَ و رعد تعرفولي مين أللي كان موجود من 17 سنة في السجن وقت ما هرب نادر منه٦ نقطة
, ايهم:طب و احنا مش هتعوزينا في حاجه٣ نقطة
, زياد:ايوة يا تمارا احنا كمان عاوزين نساعد..
, تمارا بغموض:لسه مجاش الوقت بدخولكم دلوقتي..أخيراً هاخد حق جدو٣ نقطة
,
, ٣ نقطةو بعد مرور بعد من الوقت عليهم و كان مليئ بالأفكار٤ نقطةفقرر ادم قطع هذا الصمت و تغير مجرى الحديث فقال٥ نقطة
, ادم بمزاح:ايه يا ولاد مش ناويين تروحوا شهر العسل ولا ايه دا انتوا حتى عرسان جداد..
, زياد بمرح:ايوة يا جماعة ما يلا كل واحد فيكم يخطف المزة بتاعته و يهرب **** انتوا مش ناويين تدخلوا دنيا ولا ايه٣ نقطة
, فهد:بس احنا مش هنقدر نروح و كمان بعد ما عرفنا هو مين مش هنقدر نسيبكم٤ نقطة
, تمارا: فعلاً..و كمان احنا لازم نخطط عشان منسبهوش يسبقنا بخطوه.
, اسيل:لا٣ نقطةاحنا لازم نتعامل عادي عشان ميشكش في حاجه انتوا هتسافروا الغردقه هتقعدوا فيها كام يوم و فيهم تبقوا تنفذوا أللي قلتوه هناك من غير ما حد يشك في حاجه..
, ريان:ايوه و بطريقه دي نادر هيفتكر اننا لسه مش عارفين مين المجهول ده و هو بكده هيمهدلنا الطريق..
, اسر:و بطريقة دي نكون قدرنا نعرف ايه أللي حصل من 17 سنه و ازاي قدر يهرب٣ نقطة
, ريان:دلوقتي يلا كل واحد فيكم ياخد مراته و يسافر مفيش وقت و كمان هو اكيد هيراقبكم..
, اسيل:عشان كده احنا مش عاوزينه يحس بأي خطر ممكن يهدده..و في غيابكم كريم و زياد هيمسكوا شغلكم في الشركات و احنا هنساعدهم تمام يا شباب..اومئ لها الجميع و كل واحد خد عروسته و ركب عربيته و انطلق بها في الطريق٤ نقطةبعد توديع العيلة٥ نقطةو كان الكل بالهم مشغول بالتفكير في٥ نقطةنادر عاصم الجندي٥ نقطةو بعد مرور عددت اسعات وصلوا الشباب إلي الغردقه و ذهبوا إلي الفندق المملوك لفهد٤ نقطةو كل ثنائي طلع إلى جناحه و غيروا ثيابهم و مكنش ليهم القدرة انهم يتكلموا و ناموا من كتر الأرهاق٤ نقطةارهاق العقل و ارهاق الجسد٧ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, و في الصباح اليوم التالي٣ نقطة
, استيقظ الجميع و اعاد نشاطهم مرة اخرى٣ نقطةنأتي تحديداً في جناح فهد و تمارا٥ نقطةو كانوا نايمين و كانت تمارا نايمه في حضن فهد و كان فهد متمسك بها كأنها سوفه تتركه و تذهب٦ نقطةو هنا استيقظت تمارا و نظرت لفهد و كانت تتأمله و كانت تحرك يداها في كامل و جهه و كانت تفكره به ثم اقتربت منه و قبلته من جبينه ثم نزلت و قبلت خده اليمين و الشمال و بعدها كانت تريد ان تقوم من اجل ان تستحم٥ نقطةلكن كان هناك يد قويه شدتها مره اخرى في احضانه فقال٤ نقطة
, فهد بخبث:بقى في عروسه تقوم يوم صباحيتها بطريقة دي٣ نقطة
, تمارا بغيظ:فهد سيب ايدي عشان اقوم٣ نقطة
, فهد بمكر:بس انا لسه مأخدتش عسلي منك٤ نقطة
, تمارا بستغراب:عسل ايه ده أللي عاوزه٥ نقطةانا ممكن اطلبك من الروم سيرڤيس يجبلك عسل..
, فهد:لا انا عاوز من العسل ده٦ نقطةو بعد ان انهى فهد كلام راح اطبق شفتيه على شفتيها و تعمق في قبلته لها و كان يبث فيها كل عشقه لها و بدأ بترك علمات ملكيته عليها و لم يتوقف غير على صوت تمارا و هي تقول٥ نقطة
, تمارا بأنفاس متقطعه:فهد٣ نقطةكفايه و كمان انا جعانه اوي و يلا سيبني عشان اقوم٣ نقطةيلا بقى يا فهدي.
, فهد:و هو انتي بعد فهدي دي و الدلع ده عاوزاني اسيبك٣ نقطة
, تمارا:فهودي يلا بقى انا جعانه٤ نقطةمش معقوله هتسيب تمارتك جعانه٤ نقطة
, فهد بضحك لا تليق ألا به:هههههههههه٣ نقطةماشي يا ستي ثبتيني كده٤ نقطةماشي٣ نقطةتمارتي تطلب و انا انفذ قومي يلا و انا هطلب الفطار..
, تمارا:ب**** عليك يا فهد خلينا نفطر قدام البحر٣ نقطةهبقي مبسوطه اوي٣ نقطة
, فهد:حاضر يا روح فهدك يلا قومي غيري هدومك..
, قامت تمارا بعد ما قبلت جبينه و اخذت هدوم لها و ذهبت الحمام٥ نقطةو طلب فهد الفطار٣ نقطةو ذهب لكي يغير ملابسه٥ نقطةو ارتدى قميص اسود و مكتوب عليه بالون الأبيض King و بنطال جينز و انتظر تمارا لكي تخرج من اجل ان ينزلوا سوا٣ نقطةو بعد مدة خرجت تمارا و كان تلبس فستان صيفي بالون السماوي٣ نقطةو كان يصل لركبتيها و كانت جامعه شعرها على جانب واحد و كانت حاطه بعض من احمر شفاه على شفتيها٤ نقطةو قالت٣ نقطة
, تمارا:يلا انا جاهزه يا فهد٣ نقطة
, فهد بهدوء:تمارا ادخلي دلوقتي و غيري أللي انتي لبساه ده٣ نقطة
, تمارا بستغراب:ليه يا فهد٣ نقطةدا انا لسه مشتريه الفستان ده و الكل قال عليه جميل حتى جواد عجبه الفستان ده..
, فهد بغيرة:هما كلهم شافوكي بالفستان ده٣ نقطةلا و كمان جواد عجبه٤ نقطةطب يلا زي الشاطره كده ادخلي غيريه بدل ما اقطعه و منزلكيش النهارده غير لما تكوني على اسمي٥ نقطة
, تمارا بعناد:لا يا فهد مش هغير الفستان و هنزل كده..
, فهد و هو يقترب منها:طب انتي أللي جبتيه لنفسك بقى٦ نقطةو راح مسكها من ذراعها و قام مقطع الفستان من الظهر و الأكتاف٦ نقطة
, تمارا بصدمه و هي تمسك من ما تبقى من فستانها الذي مزقه..:انتَ اتجننت يا فهد ازاي تعمل كده٣ نقطة
, فهد امسكها من وسطها وألصقها به و قال٤ نقطة
, فهد بتملك:انتي محدش يشوف جمالك ده غيري سامعه انتي بتاعتي انا لوحدي انا٥ نقطةو لو شوفتك لابسه لبس معجبنيش هقطعهولك زي الفستان ده٣ نقطةو يلا بقى زي الشاطره ألبسي حاجه غير أللي اتقطع ده٤ نقطة
, تمارا بعناد:طب ايه رأيك بقى اني هلبس تي شيرت و هوت شورت و هنزل بيه معاك هااااا٣ نقطة
, فهد بغيظ:ليه حد قالك انك متجوزة سوسن٤ نقطةثم اكمل ببرأه مصطنعه..:و كمان يا حبيبتي انتي أللي هدومك خفيفه من اللمسه اتقطعت٤ نقطة
, تمارا بغيظ و خبطت على الأرض برجليها و راحت تغير الفستان و لبست بنطلون چينز بالون الوردي و قميص وردي و رفعت اكمام القميص إلى قوعها٣ نقطةو تركت شعرها ينسال على ظهرها و خرجت بعدها و قالت٣ نقطة
, تمارا:هااااا كده احسن عاوزني اعمل حاجه تاني..
, فهد و هو ينظر لما ترتديه:لا كده تمام٣ نقطةبس بردو انتي طالعه احلى من أللي كنتي لبساه٣ نقطةاعمل فيكي ايه بس و كمان انا لسه معقبتكيش على أللي في وشك ده٤ نقطة
, تمارا بستغراب:و هو انا حاطه ايه يعني عشان تعقبني عليه..
, فهد:حضرتك حطالي روچ احمر و ده مخليكي مغريه اوي٤ نقطةبس متقلقيش انا همسحه دلوقتي بطريقتي٥ نقطةو راح اطبق شفتيه على شفتيها بكل قوة و غيظ منها بسبب عنادها ثم ابتعد عنها و قال..
, فهد ببتسامة مستمتعة:اهو كده اتمسح بس تعرفي طعمك حلو اوي٣ نقطة
, تمارا بخجل و ضربته على صدره :انتَ قليل الأدب اوي يا فهد و سافل كمان و٥ نقطة
, فهد مقاطعها:و ٨ العلامة النجمية و متربتش كمان حاجه تانيه٤ نقطةيلا عشان ننزل بقى..
, تمارا اتفاجئت من الألفاظ أللي قالها قدامها٣ نقطةبس وقفت و قالت ليه٤ نقطة
, تمارا بخجل:طب امسح الروچ أللي على شفايفك دي٣ نقطةاستنى هجبلك منديل..
, فهد:مش محتاج منديل انا همسحه بطريقتي٣ نقطةو راح مسح شفايفه بلسانه و اكمل..:ياااه طعمه حلو من شفايفك٤ نقطةو بنهاية كلامه قامت تمارا بضربه بقبضتها على صدره٣ نقطة
, تمارا بخجل:قليل الأدب٣ نقطة
, فهد بضحك:هههههههههههههه٣ نقطةقليل الأدب معاكي انتي و بس يا قلب فهد..يلا بقى ننزل٣ نقطةو مسك ايديها و راح نزل بيها وسط خجلها٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نيجي بقى في جناح جواد و رزان٣ نقطةو كانت رزان صاحيه و قاعدة تبص على جواد و هو نايم و واخد ايديها في حضنه طبعاً هو كان حضنها و خرجت نفسها بصعوبة بس مقدرتش تحرر ايديها منه فا فضلت بصاله و مكانتش حاسه بالوقت و هي بتتأمله٤ نقطةهي مكنتش مصدقه ان جواد أللي كان مش عارف يعني ايه كلمة حب يبقى بيعشقها٣ نقطةو كانت طول الوقت بتحمد **** انه رزقها بيه و انه بيحبها الحب ده كله٥ نقطةفضلت تفكر لحاد ما قربت منه و قررت تصحيه٣ نقطةفقالت..
, رزان بدلع:جواد٤ نقطةيلا يا حبيبي اصحى بقى٣ نقطةجواد٤ نقطةجوادي٣ نقطةو فضلت تبوس خاديه الأيمن و الأيسر و تلعب في شعره٤ نقطةاما جواد فكان حاسس بحركتها من اول ما اتحركت من جمبه بس فضل ماسك ايديها و كان سايبها تصحيه بطريقتها لكن اول ما مسكت شعره مقدرش يستحمل و قام فاتح عينيه و قام قالب الوضع و اصبح هو فوقها٥ نقطةو قال بخبث٤ نقطة
, جواد:يعني انا سايبك من اول ما انتي بعدتي عني٣ نقطةلا و كمان جايه تلعبيلي في شعري٣ نقطةانتي أللي جبتيه لنفسك بقى و شكلي هتهور عليكي٤ نقطة
, رزان بدلع و جرأه منها و هي بتلعب في شعره تاني:و هو حد قالك متتهورش٣ نقطةبراحتك يا حبيبي..هههههههههههههه٤ نقطةو لهنا لم يستطع جواد تمالك نفسه و انهال على شفتيها يقبلها بكل قوة و اشتياق..ثم ابتعد عنها و قال٥ نقطة
,
, جواد بأنفاس متسرعة:انتي انهاردة هتكوني ملكي و ليا لوحدي و بس٧ نقطة
, رزان :طب استنى اغير الفستان الأول اللي نيمتني بيه ده٤ نقطة
, جواد:و **** منا سيبك النهاردة غيرة و انتي مدام جواد ريان٥ نقطةو بدأ ينزع عنه القميص و بقى عاري الصدر و اقترب منها و بدأ يقبلها مره اخرى بكل حب و رقة غير معهودة منه و كانت يديه تنزع عنها الفستان و رماه على الأرض و بدأ يضع ملكيته عليها و يبث بها حبه و عشقه لها٤ نقطةو بعد بفترة اصبحت رزان زوجة جواد قولاً و فعلاً٣ نقطةو بعد مدة من الوقت الذي لا يعد ابتعد عنها و اخذها في حضنه٤ نقطةو قال..
, جواد و هو يقبل حبينها:حبيبتي حاسه بأي حاجه وجعتك٣ نقطةدفنت رزان وجهاها في رقبته و هزتها بالنفي٥ نقطةو ضحك جواد بكل قوته على خجالها٤ نقطةفقالت..
, رزان:جواد٥ نقطةغمض عينك٣ نقطة
, جواد بوقاحه:ليه اغمضهم ليه٤ نقطةطب ماهو انا شوفت كل حاجه خلاص مش لازم الكسوف ده٦ نقطة
, رزان خبطته في صدره:اسكت بقى و يلا غمض عينك عشان ادخل الحمام اخد شاور٣ نقطة
, جواد بغمزه و هو بيحملها من على السرير وسط خجلها٣ نقطةو قال..
, جواد:و دي تيجي مراتي حبيبتي تاخد شاور لوحدها و جوزها ميساعدهاش ازاي لازم ناخد شاور مع بعض٤ نقطةو مشي لحاد باب الحمام و هنا مسكت رزان في الباب و قالت..
, رزان و هي متمسكه في الباب:جواااااد اخرج بره انا هستحمه لوحدي٤ نقطةنزلني٣ نقطة
, جواد و هو ينظر إلى جسدها الذي بين يديه و قال:يا بنتي انتي مكسوفه من ايه ما خلاص انا شوفت كل حاجه٣ نقطة
, رزان بخجل:جواد اسكت انت قليل الأدب و٤ نقطةاااااااه..
, جواد و هو يضربها في مؤخرتها:قلت ليكي اسكتي و يلا عشان نستحما و ننزل نفطر٤ نقطةو راح شدها على الحمام و دخل بيها تخت تذمرها المحبب إلى قلب هذا العاشق٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما عند ايهم و جوري٥ نقطةفكانت جوري نائمه و ايهم ينظر لها٥ نقطةو بدأ يقبل كل انش بها و هو يقول٤ نقطة
, ايهم :جوري٦ نقطةيلا يا حبيبتي٥ نقطةجوري٥ نقطة
, جوري و هي تتقلب على المخدة:و حياتي يا ايهم سيبني انام شويه..
, ايهم و هو مستمر في تقبيلها:لا يلا بقى انتي كسوله اوي٣ نقطةو كمان دي حتى صباحيتك٤ نقطةحتى يا روحي٣ نقطة
, جوري بخجل و خدودها احمرت:اسكت يا ايهم دا انتَ واحد سافل و قليل الأدب٥ نقطة
, ايهم ببرأه مصطنع:طب اعمل اه و انتي بالجمال ده و كمان انتي أللي حرضتيني امبارح٥ نقطة
, جوري بغيظ:اسكت خالص كلهم دخلوا ناموا و انتَ مش راضي تخليني انام٥ نقطة
, ايهم بضحك:هههههههههه٤ نقطة انتي السبب٣ نقطةببرأتك أللي جننتني دي..
, Flash Back٣ نقطة
, بعد دخول ايهم و جوري الجناح و كان باين عليهم الأرهاق فقال ايهم٣ نقطة
, ايهم:حبيبتي انا ادخل غيري هدومك في الحمام٣ نقطةو انا هغيري هنا لأني هموت و انام السفر كان طويل اوي٥ نقطةاومئت جوري له و دخلت الحمام عشان تغير فستانها٤ نقطةو بعد مدة قعد ايهم على السرير عاري الصدر و لابس بنطلون قطني و مستني جوري تخرج عشان يناموا سوا٦ نقطةو سمع صوت الباب و هو بيتفتح و اتصدم من أللي شافه قدامه٦ نقطة
, ايهم بصدمه :ايه أللي انتي لبساه ده..
, جوري ببرأة:في ايه انا متعودة دايماً انام كده٣ نقطةفي ايه٣ نقطة
, ايهم و هو يبتلع ريقه بصعوبه:انتي متأكده من أللي انتي لبساه ده٤ نقطة
, جوري:ايوه يا حبيبي ماله٥ نقطةو كانت جوري لابسه هوت شورت احمر و قميص من الحرير ذو حمالات رفيعه تكاد ترى و لما شعرها على شكل كحكه عشوائية٤ نقطةو راحت طالعه جنبه و راحت باسته من خده و قالت٣ نقطة
, جوري:تصبح على خير يا حبيبي٣ نقطةو باسته جنب شفايفه٤ نقطةو جت عشان تتعدل عشان تنام لقت من يشدها و يعتليها٣ نقطة
, أيهم:بقى بعد أللي انتي لبساه ده و برأتك أللي بتجنني دي٣ نقطةلا و كله كوم و انك تبوسيني بطريقه دي قوم تاني٣ نقطةو في كل ده عاوزاني انام دا حتى غلط في حقي بردو..
, جوري بحنق طفولي:يا ايهم عاوزه انام بقى سيبني انا تعبانه٤ نقطة
, ايهم و هو يقترب منها:لا و هو انا اقدر اشوفك تعبانه و اسكت٣ نقطةانا يا حبيبتي هنسيكي تعبك خالص دلوقتي٣ نقطةو بدأ معها قصة عشقه و حبه لها٥ نقطةو اصبحت جوري زوجة ايهم قولاً و فعلاً٧ نقطةو بعد مدة٦ نقطةاخد ايهم جوري داخل احضانه و باس مقدمة رأسها و نام الأثنان٦ نقطة
, The end٣ نقطة
, flash Back٤ نقطة
, جوري بزعل:لا بس انا زعلانه منك٤ نقطة
, ايهم ببتسامه و هو بيحضنها:و انا مقدرش اسيب وردتي زعلانه مني٥ نقطةعشان كده انا جايبلك هديه..
, جوري بفرحه:بجد يا ايهم٣ نقطةطب هي فين٣ نقطةو ايه هي الهديه٣ نقطةقول يا ايهم بقى قول٤ نقطة
, ايهم بوقاحه:متقلقيش يا وردتي هقول٥ نقطةبس لما ادوق من رحيق وردتي٨ نقطةو دخلوا الأثنان في بحور عشقهم مرة أخرى٥ نقطةدخلوا عالم لا يعرفه إلا العشاق٨ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نيجي بقى لثنائي المجانين٦ نقطةرعد و ريما٧ نقطةو كان رعد نائم و كانت ريما تستحم و عندما خرجت٤ نقطةرأت رعد مازال نائم٣ نقطةفخطرت لها فكره مجنونه و ظهرت ابتسامة خبيثه على محياها٦ نقطةفذهبت و اتت بمنديل و قطعته٣ نقطةو ذهبت ناحية رعد و هو نائم و رفعت الغطاء عن رجله و حطت المناديل بين صوابع رجله و بدأت تولع في المناديل نار و ابتعدت٦ نقطةو بعد خمس ثواني..
, رعد بصراخ:ااااااااااااااااااه٣ نقطةنار٤ نقطةنار٤ نقطةناااااااار٣ نقطةو فضل يتنطط على السرير٧ نقطةو بعد كده وقف عندما سمع ضحكات عاليه اتي من مجنونته الصغيرة٤ نقطةفنزل من على السرير و بدأ بالأقتراب منها٥ نقطةو هنا ريما اول ما شافته كده وقفت عن الضحك و قالت٤ نقطة
, ريما بتوتر:رعدي حبيبي٥ نقطةاهدى يا روحي انا كنت بهزر معاك٤ نقطةو راحت ناطه الناحيه التانيه من السرير..فقال رعد و هو بيجري وراها٣ نقطة
, رعد:و عشان تهزري معايا تولعي في رجلي٣ نقطةو **** منا سايبك٥ نقطة
,
, ريما و هي بتجري:رعد٦ نقطةخلاص اسفه٤ نقطةاسفه٥ نقطةههههههههه٣ نقطةههههههه..
, رعد بتوعد:اضحكي٣ نقطةاضحكي٤ نقطةدا انتي يومك اسود٤ نقطة
, ريما و هي بتجري من رعد اتكعبلت على السرير و وقعت عليه٣ نقطةو رعد استغل الفرصه٣ نقطةو قام ناطط فوقيها٣ نقطة
, رعد بغضب مصطنع:انا تولعي في رجلي٤ نقطةدا انا هوركي دلوقتي٣ نقطة
, ريما بدموع نزلت غصب عنها :رعد ب**** عليك متعمليش حاجه انا اسفه مش هقررها تاني٤ نقطة
, رعد قلبه وجعه عليها:حبيبتي انتي بتعيطي ليه دلوقتي انا مستحيل أذيكي٣ نقطةانتي روحي٤ نقطةبقى في حد بيأذي روحه٣ نقطة
, ريما:بجد يا رعد يعني انتَ مش هتضربني..
, رعد:هو انا اقدر أذيكي يا روحي دا انا كنت بهزر معاكي زي ما انتي هزرتي معايا..
, ريما بغيظ:طب قوم بقى خليني اعدي٣ نقطة
, رعد بغمزة:و مين قالك اني انا عاوز اقوم٥ نقطةانا عاوز اعمل حاجه كان بقالي سنيين نفسي اعملها دلوقتي..
, ريما بستغراب:طب متعملها يا حبيبي٥ نقطةبس حاجة ايه دي أللي عاوز تعملها٤ نقطة
, رعد بشتياق:عاوز اعمل كده٧ نقطةو بدأ يقبلها بكل رغبه و اشتياق و حب٤ نقطةو يضع علامات ملكيته عليها٥ نقطةفقالت ريما..
, ريما بخجل:رعد انتَ بتعمل ايه عيب كده..دي قلة ادب.
, رعد ببتسامه وقحه:هو انتي لسه شوفتي قلة الأدب٤ نقطةطب و **** منا خارج من الأوضه النهاردة تعالي بقى٦ نقطةو اخذ رعد ريما في بحور عشقها لكي يمليها من حبه و عشقه لها٦ نقطةبقلم/شيماء أشرف
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نيجي بقى تحت برا الفندق٣ نقطةو تحديداً قدام البحر
, كان فهد و تمارا يجلسون امام البحر بعد ان تناولوا الفطور و كان فهد حاضن تمارا و كان يهمس لها بكلمات تخجلها و تجعلها تتمنى ان تبتلعها الأرض٤ نقطةو كانت تمارا تشبه حبة الطماطم٥ نقطةلكن كان هناك صوت قطع عليهم همس فهد لها و كانت تمارا تشكر **** انه اتى احد لكن اول ما شافت الشخص فضلت تدعي على الشخص ده فكان يقول٤ نقطة
, الشخص:مش معقول فهد اسر هنا٣ نقطةنورت الغرقه يا فهد.
, فهد و هو ينظر لتعبير وجه تمارا:منورة بيكي يا مايا٣ نقطة
, مايا بدلع:طب مش كنت تقول يا فهد انك جاي هنا كنا عملنا معاك الواجب حتى٣ نقطة
, (مايا شريف٣ نقطةتبلغ من العمر 30٣ نقطةفتاة مدللة ابيها٣ نقطةمغرورة جداً٣ نقطةتحب المال٤ نقطةو أيضاً تحب فهد من اجل ماله حتى انها عارفه انها اكبر منه٤ نقطةبس مش عاوزه تسيبه٤ نقطةهي بقى مقضياها شرب و خروجات و رقص و ايه اخر قلة ادب٥ نقطة)
, تمارا بقرف:لا يا حبيبتي مش لازم يقولك على حاجه و كمان انتي مين اصلاً عشان يقولك٤ نقطة
, مايا بكذب:انا خطيبته يا حلو و هبقى مراته٣ نقطةانتي بقى شكلك واحد٤ العلامة النجميةهيقضي معاها كام يوم و يرمــ٥ نقطةو هنا انقض عليها فهد و امسكها من رقبتها و رفعها عن الأرض٣ نقطةو قال لها٣ نقطة
,
, فهد بنبر مثل فحيح الأفعى
, ب الرعب بها:كلمة زيادة تقوليها على مرات فهد الأقتصاد هقتلك و ارميكي لكلاب السكك..سامعة٤ نقطة
, مايا بألم:ف٣ نقطةهد٤ نقطةسسسيبني٥ نقطةه..هموت..
, فهد بصراخ:ســــــــــامـــــعة٣ نقطةكان فهد كالمغيب و لا يريد ان يتركها لأنها غلطت في حبيبته و لكن تركها على صوت تمارا و هي تقول٣ نقطة
,
, تمارا:خلاص يا فهد انتَ عمرك ما هتمد ايدك على واحدة ست خلاص سيبها٦ نقطة
, مايا بصدمة:كح..كح٣ نقطةكح٤ نقطةانتَ قولت ايه دي مراتك٤ نقطةازاي.
, فهد و هو يمسك تمارا من وسطها و يقربها منه:ايوه دي بتكون مدام تمارا فهد و اهو كمان اديكي عرفتي..و المفروض تشكريها انها انقذتك مني اصلاً٣ نقطة
, مايا بدموع التماسيح:بس انا بحبك يا فهد٣ نقطة
, فهد:و انا بحب مراتي٣ نقطةلا انا مش بحبها انا بعشقها٤ نقطةعن اذنك عشان ماشيين٤ نقطةو ذهب فهد و تمارا و تركوا مايا خلفهم٤ نقطة
,
, مايا بشر:مش مايا شريف أللي تخسر حاجه دخلت مزاجها أبداً٣ نقطةهستنى عليا يا فهد٤ نقطةثم قامت و مشيت٣ نقطة
, نرجع تاني لفهد و تمارا و كانوا راجعين الأوتيل٣ نقطةفأتى لفهد تلفون فقال..
, فهد:حبيبتي ده تلفون شغل هشوفه و هرجعلك اطلعي انتي الأوضه و انا شويه و هحصلك٣ نقطة
, تمارا ببتسامه:ماشي يا فهدي..ثم باست خده..
, فهد:شكلي كده هطنش للتلفون ده و اشيلك و على الأوضه عدل٣ نقطة
, تمارا بضحك:هههههههههه٥ نقطةهههههههههه٤ نقطةلا يا فهد شوف شغلك الأول و انا هستناك فوق٤ نقطة
, فهد بغيظ:ماشي هخلص كام حاجه بخصوص الشغل و هطلع وراكي٣ نقطةثم اكمل بغيرة واضحه في نبرة صوته.:و يا ريت متضحكيش كتير قدام الناس عشان بتبقي حلوه اوي٤ نقطة
, تمارا:حاضر٣ نقطةسلام٥ نقطةو اعاد هاتف فهد للرنين مره اخرى فرد فهد عليه و قال.
,
, فهد بتأفف:عاوز ايه يا زفت انتَ.
, كريم بصراخ:طبعاً ماهو كل واحد فيكم عايش حياتوا مع مراته و سايبني انا لشغلكم٣ نقطة
, فهد ببرود:و ايه يعني٥ نقطةو كمان صوتك ميعلاش سامع٤ نقطة
, كريم:ابو شكلك٤ نقطةهترجعوا امتى بقى انا زهقت٤ نقطة
, فهد:يعني انتَ عاوز تقولي و انتَ ماسك شركاتي انا و ايهم و جوري٣ نقطةمش بتشوف يارا قدامك اربعه و عشرين ساعه بحجة انها تعرف كل حاجه عن صفقات شركة جوري٥ نقطة
, كريم بغيظ:هو انتَ كده دايماً عارف كل حاجه كده٣ نقطة
, فهد:خلص كنت عاوزني في ايه٣ نقطةو كمان ما تتجوز و تريح نفسك و تريحها معاك بقى..
, كريم:ماهو هو ده أللي انا عاوزك فيه٣ نقطة
, فهد بستغراب:ازاي يعني٤ نقطة
, كريم بغيظ:ماهو انا عاوز اعرف انتوا راجعين امتى عشان تكونوا معايا في الجوازة ولا ناويين تسبوني لوحدي٣ نقطة
, فهد بحب اخوي:اكيد يا عبيط انتَ اخويا٣ نقطةو اكيد احنا هنرجع بعد اسبوع٤ نقطةو انا هبقى اول واحد معاك دا انتَ اخويا..
, كريم بفرحه:خلاص يبقى الفرح هيكون بعد رجوعكم بأسبوع٤ نقطة
, فهد بضحك:ههههههههه٤ نقطةدا انتَ واقع اوي بقى٤ نقطةو يلا يكون الواد زياد قدر يوقع حنين في حبه و نكون خلصنا منكم انتوا الأتنين٣ نقطة
, كريم:و**** عندك حق دا الواد زياد مش سايبها في حالها خالص و ما صدق انها جت عندنا الشركه٤ نقطة
, فهد بضحك:ههههههههه٤ نقطةاخوك ده مش بيفوت فرصه٥ نقطة
, كريم:هههههههههه٣ نقطةعندك حق٣ نقطةانا هقفل عشان عندي شغل سلام٣ نقطة
, فهد:استنى يا كريم..لازم نتكلم في الصفقه بتاعت المعراوي٣ نقطة
, كريم :ايوه صح فكرتني..دي صقفه مهمه اوي و كان في حاجع عاوز اسألك عليها بخصوص الصفقة دي٣ نقطةو بقى الأثنان يتحدثون لوقت طويل لم يحسوا به و اتى الليل و قفل الأثنان الخط و ذهب فهد إلى الفندق من اجل ان يذهب لتمارا٦ نقطةو بعد مدة عندما طلع لجناحه و فتح الباب اتصدم من أللي شافه وقتها فقال٣ نقطة
, فهد بصدمه:ايه ده٩ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
 
٨

وصلنا لحاد ما فهد قفل مع كريم و طلع إلى تمارا٣ نقطةو فتح الباب و اتصدم من أللي شافه٦ نقطة
, فهد بصدمه:ايه ده٦ نقطةو دخل فهد و هو لا يزال على صدمته و هو انه عندما دخل رأى النور مطفئ و الستائر مغلقه٤ نقطةو كان هناك شموع حمراء في كل حته و كان هناك طريق من الورود٣ نقطةو كان يدخل و يبحث بعينيه عن من سرقت قلبه و دخل و لقى طرابيز و عليها عشاء رومانسي لشخصين٥ نقطةو لكن السؤال الذي يجول في بال فهد هو٦ نقطةاين هي٣ نقطةاين هي٤ نقطةلحاد ما لقى يدين ناعمتين تغطي عينيه٦ نقطةو تقول٣ نقطة
, تمارا برقه:يا ترى انا مين٣ نقطة
, فهد ببتسامه:انتي أللي سرقتي قلبي و خدتيه من غير استأذان٣ نقطةانتي تمارتي أللي بحس بيها لو كانت فين٣ نقطةانتي أللي قلبي بيدق عشان انتي في حياتي٤ نقطةثم نزع يديها من عينيه و لف لها و اتصدم من جمالها الخلاب و هذا الثوب التي ترتديه٥ نقطةو كان قميص من اللون الأسود قصير لا يخفي شيئ٣ نقطةو كانت تلم شعرها على جانب واحد و بعض من الميك اب الهادئ على وجهاها و كانت فاتنه كانت مثل الحوريه٣ نقطةكانت تمارا و هي تقترب منه و تلف يديها حول رقبته و تقول بدلال و تلعب بأزرار قميصه٤ نقطةو قالت٣ نقطة
,
, تمارا بدلع:بجد يا فهدي انا روحك و عقلك و قلبك٤ نقطة
, فهد كان كالمغيب و أيضاً لعبها في ازرار قميصه اشعل رغبته و حبه بها٥ نقطةفقال..
, فهد بتمالك نفسه:تمارا ابعدي عني عشان لو انتي فضلتي كده انا مش هقدر اتحكم بنفسي٣ نقطةابعدي..
, تمارا بدلال:و هو انا قلتلك تبعد عني٣ نقطةو قربت منه و قبلت رقبته و هذا اشعل رغبته بها اكثر٣ نقطةو اكملت..:و انا بقى مش هبعد و عاوزاك تتهور٣ نقطةيا فهودي٥ نقطةو هنا فهد لم يتحمل و حملها على يده و ذهب بناحيه السرير و انزلها عليه و اصبح يعتليها٣ نقطةو قال..
,
, فهد و هو ينظر لعينيها:تمارا حبيبتي انا مش هسيبك يا روحي٣ نقطةمن النهاردة هتكوني بتاعتي و للأبد٤ نقطة
, تمارا و هي تعطيه قبله:و انا موافقه٤ نقطةموافقة اني اكون بتاعتك و ليك لوحدك يا فهدي٨ نقطةو هنا فهد اسكتها بقبله راغبه بها و دخلوا بعالمهم الخاص الذي ليس به سواهم هم٩ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
,
, ٨ نقطة«و تسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح»٩ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نأتي في اليوم الثاني٤ نقطةو نذهب إلي شركة كريم و زياد٤ نقطةو تحديداً في مكتب كريم٣ نقطةفكان يجلس كريم و زياد يتناقشون في الشغل٥ نقطة
, كريم :انا كده وضحتلك هتعمل ايه لما تروح الشركة بتاعت جوري٣ نقطةانا عاوزك تراجع الصفقه و الميزانيه بتاعتها٣ نقطةثم غمز ليه و اكمل..:و تبقى تطلب من حنين تساعدك فيها٥ نقطة
, زياد بضحك:ههههههههه٤ نقطةاحبك و انتَ فاهمني يا كيمو٤ نقطةبس صحيح هتعمل فرحك امتى انتَ و يارا.
, كريم:هيتعمل بعد رجوع الشباب من شهر عسلهم بأسبوع و انا قلت لبابا و هو وافق٣ نقطة
, زياد:يعني بعد اسبوعين من النهارده٦ نقطةاوكى اما امشي بقى و اعدي على حنين اخدها في طريقي بالمره٥ نقطة
, كريم:اوكى٣ نقطةهتلاقيها قاعدة مع يارا في المكتب و تبقى تناديلي يارا عشان اعرف جدول النهاردة٤ نقطةاومئ له زياد و خرج و ذهب اتجاه مكتب يارا و كانت حنين بتضحك معها٣ نقطةو هو سرح في ضحكتها و كان يقول..
,
, زياد لنفسه:اد ايه بتبقى جميله لما بتضحك٣ نقطةيااااه يا حنين انا اتأكدت اني مش هينفع يعدي يوم من غير ما اشوف ضحكتك دي٧ نقطةو لكن فاق من تفكيره على صوت يارا و هي تقول..
, يارا:زياد اذيك ايه الأخبارك٥ نقطةكنت عاوز حاجه..
, زياد:انا كويس الحمد**** بخير٥ نقطةكريم كان عاوزك توريله جدوله بتاع النهاردة٥ نقطةو انا هاخد حنين عشان هتراجعلي الميزانيه بتاعت الصفقه الجديده بتاعت جوري٥ نقطةيلا يا حنين٣ نقطة
, قامت حنين و ودعت اختها و ذهبت مع زياد للشركه الأخرى٤ نقطةاما يارا فذهبت إلى كريم و دخلت له و هي تقول..
, يارا بعمليه:استاذ كريم حضرتك طلبتني٣ نقطة
, كريم بجديه مصطنعه:تعالي يا يارا عشان عاوز اعرف جدولي بتاع النهارده٤ نقطة
, يارا:حضرتك يا فندم عند اجتماع مع مجلس الإدارة لبعض الشركات٣ نقطةبعد كده عندك ميعاد غداء مع الوفد الفرنسي٤ نقطةبعدها هتروح تشوف البناء أللي بيتبني لشركه استاذ فهد٤ نقطة
, كريم:طب تمام يا يارا٣ نقطةبس في ورق لصفقه الدمنهوري مش لاقيه٣ نقطة
, يارا بستغراب:ازاي يا فندم انا حطاه بأيدي في درج بتاع حضرتك٣ نقطة
, كريم بمكر:ملقتهوش تعالي حتى شوفي..و راحت يارا عشان تشوف ورق الصفقه..و في الوقت ده استغله كريم و قام شددها عليه وراح بايس خدها.
, يارا بخجل:كريم٣ نقطةعيب كده٣ نقطةاحنا لسه متجوزناش٤ نقطة
, كريم بحب:ماهو انا كنت بندهلك عشان اقولك ان انا و انتي فرحنا بعد اسبوعين عشان كده عاوزك تستعدي٤ نقطة
, يارا بفرحه:بجد يا كريم انتَ متعرفش انا فرحانه اد ايه
, و كمان انا مبسوطه اوي ان البنات هتكون جت في اليوم ده.
, كريم بحب:ماهو عشان انا عارف ان حبيبتي هتكون مبسوطه قولت لفهد انه لازم يكون موجود٣ نقطة
, يارا بفرحه:انا بحبك اوي يا كريم٣ نقطة
, كريم:و انا بموت فيكي يا روح كريم٤ نقطة
, يارا:طب يلا عشان معادك هيبدأ بعد نص ساعه٣ نقطة
, كريم بضحك:ههههههههه٤ نقطةماشي يا مغلباني٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نيجي بقى في شركة جوري٥ نقطةو كان زياد و حنين بيراجعو ميزانيه لصفقه معينه في اوضه الأجتماعات و قضوا بها اكتر من اربع ساعات٤ نقطةو كان باين عليهم الأرهاق و بعد ما خلصوا الميزانيه قال زياد٣ نقطة
, زياد بتعب واضح عليه:كده كفايه النهاردة..و من بكره هنبدأ في المشروع ده٣ نقطة
, حنين بقلق:اوكى٥ نقطةثم حطت ايديها على كتفه و اكملت..:زياد انتَ كويس٣ نقطة
, زياد بأرهاق:انا كويس متقلقيش انا بس جالي شوية صداع و هيروحوا دلوقتي٣ نقطة
, حنين بقلق و هي تقوم:طب استنى انا معايا مسكن هجبهولك تاخد منه و هجبلك كوباية عصير و اجي..و قامت حنين و خرجت بسرعه..و بعد خروج نظر زياد لأثرها و هو يبتسم و يقول..
, زياد ببتسامه:طب و**** بنت المجنونه دي بتحبني بس بتكابر بس هتروح هي مني فين٣ نقطةانا وراها و الزمن طويل و مبقاش انا زياد رؤوف لو مخلتهاش تحبني و اتجوزها٧ نقطةو بعد عدت دقايق رجعت حنين إلى زياد و ادتله المسكن و خلته يشرب العصير كله و قالت بعدها٣ نقطة
, حنين بقلق عليه:انتَ كويس دلوقتي٣ نقطةحاسس بألم تاني٣ نقطة
, زياد و هو بيبوس ايديها الأتنين:لا طلما ايديكي انتي لمستني يبقى انا خفيت على طول..**** ميحرمنيش منك أبداً٤ نقطة
, حنين بخجل:شكراً لكلامك ليا بس انا معملتش حاجه لكل ده٥ نقطةانا بس شوفتك تعبان خوفت عليك٤ نقطةو اكيد انا لو تعبت انتَ هتساعدني صح و لا غلط.
, زياد بلهفه:بعد الشر عليكي و ان شاء **** مش هيحصلك حاجه٤ نقطةو طبعاً انا اول واحد هيكون معاكي في صحتك و في مرضك٤ نقطة
, حنين:زياد لو سمحت سيب ايدي عشان لازم امشي٣ نقطةو ساب زياد ايديها و اكملت٣ نقطة:عن اذنك حضرتك و خرجت حنين بعدعا بجمود فقال زياد..
, زياد بحيرة:هو انا ليه ساعات بحسن انها بتحبني و ساعات بحس بالعكس انا مبقتش فاهم حاجه بس انا لازم احط حد للموضوع ده و اعرف هي بتتهرب مني ليه٤ نقطة
, حنين من خلف الباب و الدموع في عينيها:انا اسفه يا زياد انا عارفه انك بتحبني بس غصب عني٥ نقطةو ذهبت٦ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نيجي بقى في الغردقه و تحديداً في اوضة فهد و تمارا٤ نقطةو كان فهد من استيقظ قبل تمارا و كان يتأملها لحاد ما هي استيقظت فقال لها..
, فهد:صباح الخير على تمارتي القويه٣ نقطة
, تمارا بخجل:صباح النور يا فهد٣ نقطة
, فهد: أخيراً بقيتي مدام فهد اسر يا تمارتي٤ نقطةبس انا مش قادر اشبع منك أبداً يا تمارتي..
, تمارا بدلع:بس بقى يا فهدي عيب كده٣ نقطة
, فهد بتنهيدة:طب استعنى على الشقى بالله٣ نقطةو قام شايلها٤ نقطة
, تمارا بشهقه:انتَ بتعمل ايه نزلني..
, فهد بغمزة:ايه يا تمارتي في ايه٤ نقطةاحنا هناخد شاور سوا بس٤ نقطةو بأدبي كمان٨ نقطةهههههههههه٧ نقطةو راح داخل بيها الحمام٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, عند ايهم و جوري و طبعاً كان ايهم محضر هدية لجوري فعندما دخلت جوري لكي تستحم خرج هو خارج الأوضه و ذهب٧ نقطةو بعد مدة خرجت جوري و ملقتش ايهم..
, جوري:ايهم٥ نقطةايهم٣ نقطةانتَ فين٤ نقطةو جت تبص عليه٣ نقطةلقت حاجه لفتت نظرها و كان فستان أقل ما يقال عليه جميل٥ نقطةو كان بالون الأسود و به من فوقه ورود بالون الذهبي٥ نقطة
, فستان جوري
,
, و لقت معاه رساله من حبيبها ايهم تقول٥ نقطة
, 💌يا احلى وردة جوري في حياتي احب رحيقك يا من اعشقها اتمنى ان ترتدي هذا الفستان و تأتي لي٤ نقطةانني انتظرك٦ نقطةحبيبك ايهم💌٣ نقطة
, كانت جوري فرحانه اوي راحت اخدت الفستان بسرعه و راحت تلبسه٤ نقطةو لمت شعرها كله على جنب٤ نقطةو بعض من الميك اب الخفيف و نزلت٣ نقطةو عندما خرجت لقت سيارة جميله تقف و السائق تبعها يفتح لها الباب و عندما اقتربت اعطاها السائق رساله٥ نقطةففتحتها و كانت محتوى الرساله ينص٤ نقطة
, 💌يا وردتي الجوري تسمح اميرة الورود بركوب السيارة و تأتي لأميراها فهو ينتظرها٤ نقطة💌
, و بالفعل ركبت جوري السيارة و انطلق السائق٤ نقطةو بعد مدة توقف السائق امام الشاطئ و انزلها٤ نقطةو هي لقت يخت مزين بطريقه رائعه و كان مكتوب عليه٤ نقطةاسير اميرة الورود فدخلت هذا اليخت و كان مزين بطريقه رائعه مثل الزهور الحمراء و الشموع ذات الروائح الجميله٤ نقطةو لكن عندما تعمقت داخل اليخت لقت طرابيزة بها اكثر من 100شكولاته عليها فراحت جريت عليهم و مسكت واحدة منهم و افتكرتها لأن من طفولتها كان دايماً يجيب ليها الشكولاته دي و كانت نفس النوع كانت فرحانه اوي..لحاد ما جه من تعشقه و احتضنها من ظهرها و قبل رقبتها٤ نقطةو قال٣ نقطة
, ايهم:كنت متأكد انك هتكوني اجمل من اي حد و انتي بالفستان ده لأني لما شوفته ملقتش حد احسن منك فيه يا وردتي٣ نقطةو بعد نهاية كلامه جوري لفت ليه و حضنته جامد٤ نقطةو قالت٣ نقطة
,
, جوري:انا بحبك٤ نقطةبحبك٣ نقطةبحبك اوي يا ايهم حياتي و روحي٣ نقطة
, ايهم و هو يحملها:و انا بعشقك يا وردتي٣ نقطة
, جوري:ايهم٣ نقطةانتَ بتعمل ايه نزلني٣ نقطة
, ايهم بغمزة:في ايه يا حبيبتي احنا هنرقص بس.
, جوري بغيظ:طب و هي فين المزيكا دي بقى أللي هنرقص عليها٥ نقطة
, ايهم:حالاً وردتي تؤمر و انا انفذ٤ نقطة
, جوري :بس انا أللي هختار الأغنيه٣ نقطة
, ايهم :ماشي ياستي اختاري انتي بس انا مش هنزلك من على ايدي٥ نقطةو فعلاً اختارت جوري الأغنيه و كانت كأنها هي أللي بتغنيهاله٤ نقطةو كانت اغنيه رومانسيه٥ نقطةو كانت لنجوى كرم و اسمها (حبيبي مين)٤ نقطة
, 🎼🎶.كل عم يسألني عنك بَادُونْ يعرف انتَ مين..يالي اخد قلبي و عقلي و خلاااه من العاشقين٣ نقطة
, كل عم يسألني عنك بادون يعرف انتَ مين يالي اخد قلبي و عقلي و خلاااه من العاشقين٥ نقطةعم بيسمولي الأسامي و انتَ من بين الأسامي و انا عم خااابي غرااامي و انه هاينن حيراااانييين٤ نقطةحبيبي مين٣ نقطةمين حبيبي..حياتي مييين٥ نقطة مين حياتي٣ نقطة
, كل عم يسألني عنك بادون يعرفوا اننننننتَ مييين٤ نقطة
, ~~~🎼~~🎼~~🎼~~~🎼~~~كانت حوري طوال الأغنية تنظر لأيهم بداخل عينيه و هي كأنها تخبره بما تشعر بها بداخلها و كان ايهم يحملها و يتراقص معها على انغام الأغنية و هو غقط لا يشعر بشيئ غير بهذه الحوري التي بين يديه٦ نقطة
, 🎵🎶.معقوله حبيييبي يشوفوني بعينيك٥ نقطةداخيلك خبييهم لااااايحسدونييي عليك٥ نقطةچرب ما تطلع فيهم نحنا و معهم سهرانيين٣ نقطةو لا تعاملني بحنييي٣ نقطةدول بيعرفوا مييين٤ نقطةحبيبي مييين٣ نقطةمين حبييبي٤ نقطةحياتي ميين..مين حيااااتي٣ نقطةميييييين٩ نقطةو بعد ما الأغنية خلصت قالت جوري٤ نقطة
, جوري بحب:بعشقك يا ايهمي و محبتش و لا هحب حد غيرك٤ نقطة
, ايهم:و انا بموت فيكي يا وردتي٧ نقطة(ونسبهم بقى لوحدهم دول عرسان جداد٤ نقطةابعدوا يلا)٦ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, و بعد مرور يومين٥ نقطةو كانوا لا يخلوا من حب و عشق الشباب للبنات٦ نقطةنأتي بقى في مكان يملئه الخمر و المخدرات و الأشياء السيئه٤ نقطةكانت مايا تجلس و معاها شبان و كانت تقول٥ نقطة
, مايا بشر و هي بتوريهم صورة بنت:انتوا لازم تنفذولي الخطه دي في اقرب وقت..
, الشاب:مين دي٤ نقطة
, مايا بحقد:دي اسمها تمارا تبقى مرات فهد٣ نقطةأللي انا عاوزة اتجوزه و هي اتجوزته٤ نقطةلا و كمان البيه اتحمق علشانها اوي و ضربني عشان دي٣ نقطة
, احد الشبان و اسمه شادي:طب انتي مستعجله اوي كده ليه٦ نقطةهي البت ضايقتك اوي٤ نقطة
, مايا بحقد:خدت حاجه تخصني و انا بصراحه مش بحب حد ياخد حاجه بتاعتي٣ نقطةو كمان بقولك فهد ضربني علشانها٤ نقطة
, الشاب الأخر و اسمه سيف:طب و ليه يا مايا كل ده هو بيحب مراته و كمان انتي اكبر منه ازاي عاوزاه يتجوزك.
, مايا:اسكت انتَ يا سيف٥ نقطةو لا اقولك اطلع انتَ منها لأنك قلبك ضعيف٣ نقطة
, سيف و هو يقوم و قال بغضب:اعملوا أللي تعملوه بس انا برا ده انا مستحيل اشارك في الجريمه دي٤ نقطةو بعد ما مشي سيف٥ نقطةقالت مايا٣ نقطة
, مايا:هااااااا يا شادي هتنفذ ولا اجيب حد تاني غيرك..
, شادي و هو يمسك صورة تمارا بخبث٦ نقطةفقال..
, شادي بشهوة:ازاي دا انا بنفسي أللي هخطفها و مقولكيش بقى هعمل ايه٥ نقطة
, مايا ببتسامة خبيثة:تعجبني كده٣ نقطةبس عاوزاك تنهي الموضوع بسرعه قبل ما فهد يعرف حاجه٦ نقطةثم اكملت لنفسها..:مش مايا أللي تخسر قدام بنت زي دي٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
 
٩

و عدت الأيام و لم تخلوا من عشق فهد و تمارا٤ نقطةو حب جواد برزان٥ نقطةو غرام ايهم بجوري٤ نقطةو جنون رعد و ريما٤ نقطةو أيضاً بين غزل و حب كريم ليارا٥ نقطةو وسط غموض و حزن بين زياد و حنين٧ نقطةاما عن ابطالنا فكان هذا الأسبوعان اسعد اسبوعان في حياتهم٦ نقطةو اليوم هو اخر يوم لهم و غداً سوفه يرجعون للقاهرة تاني و لعيلتهم٤ نقطةفقررت الفتيات ان يقضوا هذا اليوم مع بعض وسط غيظ الشباب لأنهم كانوا يريدون قضائه في غرفتهم٣ نقطةو لكن الفتيات رفضوا بحجة انهم لم يخرجوا من الغرف اكثر من اسبوع فقررو انهم يقضوه مع بعض حيث كانوا الفتيات يجتمعون في الرسيبشن تحت للفندق٣ نقطةو الشباب كانوا يجهزون اليخت لكي يقضون اليوم به٣ نقطةفقالت تمارا٣ نقطة
, تمارا بزهق:انا هخرج برا قدام البحر شويه حد هنا هيجي معايا٤ نقطة
, ريما:خوديني معاكي..
, جوري:و انا كمان٣ نقطة
, رزان:و انا كمان٣ نقطةو خرجت الفتيات تحت انظار اشخاص يراقبونهم و ينتظرون الفرصه المناسبه لكي ينفذوا خطتهم٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نأتي إلى شركة٣ نقطةK&Z و تحديداً في مكتب كريم و كان شارد الذهن٣ نقطةفحيث ان يارا كانت بتخبط على الباب و مكنتش بتسمع رد فدخلت و لقت كريم قاعد و كان سرحان٦ نقطةفأقتربت منه و مسكته من كتفه و قالت٤ نقطة
, يارا:كريم٤ نقطةيا كريم٣ نقطةانتَ كويس٣ نقطةانا بقالي ساعه بخبط على الباب٤ نقطةاستفاق كريم من سرحانه و نظر ليارا و قال..
, كريم بحزن:قلقان يا يارا.
, يارا بستغراب:قلقان من ايه يا حبيبي٣ نقطة
, كريم:زياد يا يارا٤ نقطةزياد..
, يارا:ماله زياد يا كريم..
, كريم:خايف عليه طول الوقت سرحان و مش معانا..
, يارا:انا فعلاً ساعات بشوفه سرحان..بس انا توقعت انه السرحان ده بسبب ضغط الشغل..
, كريم:يارا٤ نقطةهي اختك بتحب حد..
, يارا بعدم فهم:لا ليه..
, كريم:عشان انا اخويا بيحبها و هي دايماً بتصده و هي ساعات بيكون باين في عينيها حبها ليه و ساعات بيبان في عينيها البرود٤ نقطة
, يارا بهدوء:اختي بتحب زياد يا كريم٣ نقطةدي مش بتحبه بس دي بقت بتعشقه٤ نقطة
, كريم بحيره من امر هذه الفتاة:طب طلما بتحبه ليه بتعمل فيه كده٣ نقطةليه دايماً بتخليه موجوع٣ نقطةانا اخويا الأبتسامه مبقتش بشوفها في وشه يا يارا٣ نقطة
, يارا بحزن:غصب عنها يا كريم غصب عنها٤ نقطةهي بتموت في زياد بس هي مضطرة٣ نقطةو بعد كلمات يارا سمعت شخص من خلفهم يقول..
, ..:و طلما بتحبني اوي كده ليه بتبعد عني٣ نقطة
,
, يارا بتفاجئ:زياد٣ نقطة
, زياد بجديه:ايوه زياد٣ نقطةيارا ارجوكي قوليلي ايه الشيئ أللي غاصب حنين انها تبعد عني٣ نقطةانا مبقتش اقدر اعيش من غيرها٣ نقطةارجوكي قوليلي٣ نقطةانا بحبها٣ نقطة
, يارا بتنهيدة:انا هحكيلكم لأن انا تعبت و انا بشوف اختي بتتعذب و كمان عشان نخلص من الظلم ده٣ نقطة
, كريم:هو في ايه بظبط يا يارا اتكلمي بسرعه يمكن نقدر نحل الموضوع٣ نقطة
, يارا بحزن:في الحقيقه احنا لينا عم من الصعيد حياته كلها هناك و معاه جدي و هو كبير العيل و كبير البلد هناك٣ نقطةو عمي ده ليه ولد اسمه عمار٣ نقطةعمار ده بقى بيحب حنين و هو قال ليها بس حنين رفضته و راح قال لأبوه و طبعاً عمي عاوزه يجوز ابنه من اختي عشان يضمن حقنا من ورث جدي ليه و طبعاً هما عملوا خطه دنيئه و خلوا الناس تتكلم على اختي انها بتفضل مع عمار ده طول الوقت و انهم بيحبوا في بعض و راح وصل الكلام لجدي٣ نقطةفقرر جدي ان حنين تتجوز من عمار بعد ما عقدها يخلص مع شركة جوري لأن العقد بيقول اننا منسبش الشغل مع جوري غير بعد سنه٣ نقطةو كمان جوري ساعدتنا لأن جوري كانت عارفه الحكايه٤ نقطةفا قولنا اننا ناخد العقد ده حجه عشان نبعد و نعرف هنعمل ايه٥ نقطةبس ابن عمي عمار جالنا من يومين و هدد حنين لو مجتش البلد و اتجوزها هيقتلني و كمان هو عرف انها بتحبك لأنه بيراقبنا٣ نقطةو هددها بيك انه هيقتلك انتَ كمان عشان كده حنين بتبعد عنك٣ نقطةبس و**** يا زياد حنين بتحبك دي كل يوم بتعيط عشان هي هتبعد عنك٤ نقطة
, زياد بغضب:و هي ازاي متقوليش٤ نقطةهي فاكره اني مش هقدر احمي نفسي و احميها٤ نقطةهي فكراني ضعيف عشان تعمل كده و تضحي بنفسها عشاني بطريقه دي..
, كريم بعصبيه:ازاي يا يارا متقوليش ليا٤ نقطةانتي فاكره اننا مش هنقدر نحميكي انتي و اختك٣ نقطةليه انتي هتتجوزي رجل كرسي٥ نقطةو كمان انتي متعرفيناش احنا ممكن نعمل ايه..
, يارا بدموع:و**** كنت عاوز اقولك بس حنين حلفتني برحمة ابونا و أمنا٥ نقطةبس انتوا لازم تلحقوها دلوقتي٣ نقطة
, زياد بقلق:ليه في ايه٤ نقطة
, يارا:حنين الصبح سابتلي رساله و بتقولي فيها انها سافرت الصعيد هناك و هتتجوز عمار٤ نقطةعشان كده انا كنت جايه لكريم عشان يساعدني٣ نقطةو هنا انتفض زياد كمن لدغته افعى و قال..
, زياد بغضب:يعني ايه الكلام ده٤ نقطةبسرعه قومي معايا عشان نسافر دلوقتي حالاً٤ نقطةانا لازم ألحقها٣ نقطة
,
, كريم:بسرعه يلا بينا٣ نقطةو انا هكلم الحراسه عشان يحصلونا٣ نقطةو خرج الثلاثه بأقصى سرعه٤ نقطةو ذهبوا متجهين إلى عيلة يارا و حنين اللي في الصعيد٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نأتي بقى لمكان ما في الصعيد٤ نقطةو كانت حنين تدخل بسيارتها إلى مدخل قصر كبير و هو القصر الوحيد الذي في هذه البلدة و عندما نزلت قابلها احد العاملين بالقصر و اسمه عبده٤ نقطةو قال..
, عم عبده ببتسامه:نورتي البيت يا ست حنين٤ نقطةحمدلله على السلامه..
, حنين بلطف:**** يسلمك يا راجل يا طيب٣ نقطةجدي جوى.
, عم عبده:ايوه يا بتي جوى٣ نقطة
, حنين :طب ب**** عليك يا عم عبده طلعلي شنتطي لأوضتي اعبال ما اسلم عليه٤ نقطةو اخذ عم عبده شنطة حنين و طلع بيها يوصلها لأوضتها٥ نقطةاما حنين فهي ذهبت إلى مكتب جدها و دخلت عليه من دون ان طرق على الباب و قابلت جدها و لقت معه عمها محسن و ابنه عمار٤ نقطةفقالت٣ نقطة
,
, حنين و هي تحتضن جدها:واحشتني اوي يا جدو٣ نقطة
, (علي الجناوي٣ نقطةكبير عيلة الجناوي٣ نقطةيبلغ من العمر 72 سنه٤ نقطةرجل طيب..يمتلك شركات كثيرة..و هو رجل اعمال ناجح أيضاً٥ نقطةيحب حفيداته الأثنتين حنين و يارا٣ نقطةلأنهم ابن ابنه الصغير انور أللي كان عزيز عليه..).
, الجد علي بزعل:لو كنت اتوحشتك جوي كنت جيتي تطلي على جدك٣ نقطة
, حنين:و**** يا جدي انشغالي عنيك بسبب الشغل بس مكنتش بتروح من بالي٤ نقطة
, الجد علي:حبيبتي يا بنت الغالي٤ نقطةها ناويه تقعدي اديه٥ نقطةو فينها يارا التانيه٣ نقطةهي مجاتش وياكي عاد.
, حنين بغموض:متقلقش يا جدي هقعد كام يوم حلوين معاك٤ نقطةاما يارا فهي هتخلص كام حاجه و جايه٤ نقطة
, محسن عم يارا:وينك يا بنت اخوي٣ نقطةما راح تسلمي على عمك ولا ايه٣ نقطة
, حنين ببرود:ازاي يا عمي دا انتَ الخير و البركه٣ نقطةبس معلش يا عمي الشغل بقى بينسي٣ نقطة
, محسن:و انتي ليه تشتغلي انتي و خيتك من جساسه٣ نقطةدا انتي تبجي حفيدة عيلة الجناوي٣ نقطة
, حنين:معلش يا عمي بس انا بحب اعمل نفسي بنفسي.
, عمار:ازيك يا بنت عمي٤ نقطةفكرتي في موضعي و لا لا..
, حنين بغموض:إلا فكرت دا انا فكرت كويس اوي٤ نقطة
, عمار بخبث:طب طلما اكده٤ نقطةيبقى يا جدي انا ناوي اتجوز حنين الليله٤ نقطة
, الجد علي:طب ناخد رأيها الأول عاااد٣ نقطة
, محسن بضيق:و نيحنا من ميتا بناخد رأي الحريم في قرارتنا عاااد يا بوي..
, الجد علي بحدة:كيف عاااد٣ نقطةانتَ نسيت هي مين٣ نقطةدي حفيدتي بنت الغالي و الغاليه٣ نقطة
, حنين متدخله:خلاص يا جدي و انا موافقه٤ نقطة
, الجد بستغراب لانه عارف انها مش بتحب عمار٣ نقطةو انه هو أللي سايبها في مصر عشان تبعد عنه٣ نقطةفقال..
, الجد علي بهدوء:خلاص الليله فرح ولد ولدي محسن على بنت ولدي انور٤ نقطةيلا يا عمار روح و جهز الفرح٣ نقطةو انتَ يا ولدي روح من شان تعزم جرايبنا٥ نقطةو خرج عمار و ابوه محسن٣ نقطةو كل واحد كان يفكر في مختطه فكان عمار يفكر في انه سوفه يتجوز بنت عمه بسبب جمالها اما ابوه محسن فهو بيفكر بأنه سوفه يحصل على ورث حنين من جدها٤ نقطة
, ٣ نقطةنرجع بقى لمكتب الجد علي و هو قاعد مع حنين٤ نقطةفقال..
, الجد علي:ليه يا بتي وافجتي على الجوازه دي و انتي مش بطيجي عمار من جساسه٥ نقطة
, حنين بهدوء:انا هحكيلك يا جدي و انا ليه وافقت١١ نقطةو بعد ان قصت حنين على جدها ما تريد قال علي٣ نقطة
, الجد علي:تمام يا بتي و انا موافج على كلامك ديه٣ نقطة
, حنين بفرحه:**** يخليك ليا يا جدي و ميحرمنيش منك أبداً٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, في الغردقه و تحديداً خارج الفندق و امام البحر٣ نقطةو كانت البنات واقفين امام البحر يشاهدونه من على الصخر في مكان لا يملئه الناس فكانوا يتحدثون مع بعض٥ نقطة
, تمارا:يا ترى هنعمل ايه بعد ما موضوع نادر ده يخلص٤ نقطةهاااا يا بنات هتكملوا في جوازتكم و لا هتطلقوا منهم و تعيشوا حياتكم٤ نقطة
, رزان:انا عن نفسي هكمل لأني بحب جواد و مش هقدر اعيش من غيره٤ نقطة
, تمارا بضحك:هههههههههه٥ نقطةدا انتي واقعه اوي بقى٣ نقطةهههههههههه٥ نقطةربنا معاك ياخويا حبيت واحدة مجنونه٤ نقطة
, رزان بغيظ:بت اسكتي بدل ما اقوم اخنقك٣ نقطة
, جوري بغرور مصطنع:انا و ايهم اصلاً كنا هنتجوز قبل ما نعرف بالحكاية اصلاً٣ نقطة
, رزان بغمزة:يا واثق انتَ من حبيبك٤ نقطة
, ريما:انتوا مش ملاحظين حاجه يا بنات٣ نقطة
, تمارا بستغراب:حاجه ايه٤ نقطة
, ريما:اننا حتى لو خلصنا من المهمه دي٣ نقطةو لو حتى فكرنا اننا نسيبهم و نطلب الطلاق٣ نقطةفكركم هما هيطلقونا و يسبونا٥ نقطةدا انا لو قلت لرعد طلقني و **** مش بعيد يقتلني بدم بارد٣ نقطةدا قالها ليا اني لو فكرت في حد غيره هيقتلني و يقتل نفسه ورايا٤ نقطة
, الكل:هههههههههههههههههه..
, تمارا:عندك حق٣ نقطةدا انا لو رحت لفهد و قلت له احنا هنسيب بعض٣ نقطةو **** لهيوريني النجوم في عز الضهر٥ نقطةهههههههههههه٣ نقطةو مش بعيد يعذبني٣ نقطة
, احد الأشخاص من خلفهم:و ليه حد تاني ماهو احنا اولى بردو٤ نقطةو ملحقتش البنات تلف واشها٥ نقطةو كانوا اخذوا ضربه على دماغهم و فقدوا الوعي نتيجة هذه الضربه٣ نقطة
, الريس بتاعهم و كان اسمه ناجي:يلا شيلوهم و على المكان أللي متفقين عليه زي ما المعلم قال٥ نقطةاومئ له الرجال و كل واحد شال بنت و اخذوهم..و هنا اخرج ناجي التلفون و اتصل على شخص و قال حين اتاه الرد..
, ناجي:تمام يا كبير احنا خطفنا البنت بس في تلات بنات معاها٣ نقطة
, شادي بغضب:و انتَ ازاي يا غبي تعمل كده انا قولت ليك هاتلي البنت أللي وريتك صورتها بس٣ نقطة
, ناجي:يا باشا البنات دي كانت معاها فكان لازم نخطفهم عشان ميقولوش حاجه علينا٣ نقطة
, شادي:خلاص يا ناجي هاتهم و تعالى بسرعه٣ نقطة
, ناجي:اوامرك يا باشا٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما في داخل الفندق فقد عاد الشباب من الخارج بعد ان جهزوا كل شيئ و ذهبوا مكان ما كانوا يجلسون الفتيات و لكن هما ملقوهمش٣ نقطةفقال ايهم..
, ايهم:يمكن رجعوا تاني الفندق٣ نقطة
, رعد:طب تعالوا نسأل الأستقبال عليهم٤ نقطة
, وراحوا الشباب داخل الفندق و سألوا عليهم و لكن٤ نقطة
, موظف الفندق:لا يا فندم محدش منهم طلعوا اوضهم٣ نقطةاو خرجوا من الأوتيل٥ نقطة
, فهد:ازاي يعني اومال راحوا فين يعني٤ نقطة
, جواد:انا حاولت اتصل بتمارا او رزان لكن تلفوناتهم مقفوله٣ نقطة
, رعد:و انا حاولت مع ريما و جوري٤ نقطةو بردو تلفوناتهم مقفوله٥ نقطة
, ايهم:هيكونوا راحوا فين يعني٤ نقطةهما اكيد مخرجوش٣ نقطةلأنهم لو خرجوا كانوا هيتصلوا يقولولنا٣ نقطة
, فهد بغضب و وجه كلامه للموظف:انا عاوز اشوف كاميرات المراقبه حالاً٣ نقطة
, الموظف:اسف يا فندم بس ده مينفعش لازم٣ نقطة
, فهد بغضب و اصبح مثل الفهد:و انا قلت هشوف الكاميرات دلوقتي و لو انتَ متعرفنيش يبقى انا هعرفك٣ نقطةانا فهد اسر سيف الدين ساااامع٣ نقطةيعني انا صاحب الفندق أللي انتَ شغاااال فيه ده٣ نقطةيلا اتفضل وريني كاميرات المراقبه حالاً٣ نقطةاومئ له الموظف سريعاً و قال٣ نقطة
, الموظف بخوف:ففهد بيه٣ نقطةانا اسف يا فندم مكنتش اعرف٣ نقطةحالاً هوريلك كاميرات المراقبه٤ نقطةو قام الموظف بتشغيل الفديوهات٣ نقطةو شافوا البنات و هما قاعدين في الرسيبشن و بعد كده خرجوا٤ نقطة
, فهد:انا عاوز الكاميرات أللي حوالين الفندق من برا..و أللي بعيدة عن الفندق بشويه٤ نقطةاطاع الموظف فهد و بدأ يظهر لهم الفيديوهات المسجله لحاد ما اتت مقطع بمكان على الشاطئ بعيد نسبياً و كانت البنات قاعدين جنب بعض٤ نقطةو شاهدوا سياره سوداء كبيرة ينزل منها اشخاص ملثمين و شاهدو هؤلاء الرجال و هما بيضربوا زوجاتهم و يحملونهم داخل السيارة..و هنا تكلم فهد بغضب و عصبيه٣ نقطة
, فهد:و حياة تمارا عندي لنا مخلص عليهم كلهم٣ نقطةانا هوريهم ازاي يخطفوا مرات الفهد و اخواته٤ نقطة
, جواد:و غلاوة حبيبتي عندي و حياة امي٣ نقطةلأنا كاسر كل ايد اتحطت على مراتي و اخواتي٤ نقطة
, ايهم:و انا هفرجهم ازاي يضربوهم غدر كده لا و كمان يشيلوهم٣ نقطة
, رعد بغضب:و انا هخليهم يتمنوا الموت و ميطلهوش و هوريهم الرعد لما يضرب ضربته٥ نقطة
, فهد:جواد٤ نقطةانا عاوزك تعرفلي نمرة العربيه دي..
, جواد:مش هنلحق يا فهد اعبال من نجيب النمرة و دي هتخدلها وقت٤ نقطة
, رعد:طب هنعمل ايه٣ نقطةطبعاً مش هنفضل قاعدين كده و حاطين ايدينا على خدنا٣ نقطة
, ايهم:لحظه٥ نقطةخاتم جوازي انا و جوري فيه GBS٣ نقطةو بكده هنقدر نعرف مكانهم٣ نقطة
, فهد:ايوه٤ نقطةاكيد كل واحد فينا حاطط جهاز تعقب في الخاتم لمراته٤ نقطةيلا بسرعه هاتوا اللاب توب عشان نعرف هما راحوا بيهم فين٣ نقطة
, و بعد مرور ربع ساعه٩ نقطةقال جواد..
, جواد:انا عرفت المكان٤ نقطةيلا بسرعه على العربيات..
, فهد:يلا بينا مفيش وقت و انا جهزت الرجاله٥ نقطةو خرجوا الشباب لكي ينقذوا معشوقاتهم و كل واحد يفكر في حالة حبيبته ماذا اصبحت الأن٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
١٠


نأتي في مكان و كان يشبه مصنع مهجور و كانت البنات مربوطين و فاقدين للوعي٣ نقطةو كانت مايا تقف امامهم و معاها شادي و ناجي٥ نقطةفقالت..
, مايا:تمام اوي انا عاوزاكم تعلموهم الأدب كويس اوي و بذات السنيور حرم فهد دي٣ نقطة
, شادي بشهوة:متقلقيش سبيلي مراته دي انا هظبتهالك اوي و بصراحه البنات أللي معاها عجبوني اوي و انا هظبتهملك كلهم و بعد كده هخلي الرجاله يدوقوا كل واحدة فيهم انا مش وحش بردو٤ نقطة
, مايا بضحكه خليعه:طماع اوي انتَ يا شادي٣ نقطةعاوز الأربعه٦ نقطة
, شادي بخبث:و ماله البحر يحب الزيادة٣ نقطة
, مايا:بس مش دلوقتي يا شادي انا عاوزاهم يفوقوا الأول و بعد كدة اذلهم و بعدها اعمل أللي تعمله فيهم مش مهم عندي٤ نقطة
, شادي:اوكى٣ نقطةكده تمام تعالي انتي بقى عشان عاوزك في كلمه سر٣ نقطة
, مايا بدلع:ههههههه٣ نقطةهستناك يا بيبي في الأوضه أللي جنب دي٣ نقطةو بعد خروج مايا..قال شادي لناجي٣ نقطة
, شادي:عاوزك يا ناجي تحرسهم من برا و الرجاله كلها عاوزهم يحرسوا المصنع من بره عشان لو حد جه يخلصوا عليهم..
, ناجي:بس يا باشا مين هيحرس البنات دي معايا٣ نقطة
, شادي:متقلقش دول مجرد بنات و ضعاف يعني اكيد هيخافوا يعملوا حاجه و كمان هما مربوطين من ايديهم و رجليهم٣ نقطةيعني اكيد مش هيقدروا يعملوا حاجه٥ نقطة
, ناجي:تمام يا باشا٥ نقطةو خرج شادي و ذهب إلي مايا لكي يفعلوا ما حرمه **** و لقد نسوا ان هناك رب كبير و عذابه أليم٥ نقطةاما ناجي فهو خرج و قعد بجانب الباب من الخارج٦ نقطة
, ..اما في الداخل فكانت البنات صاحيين و سمعوا كل حاجه اتقالت من شوية٣ نقطةفتعدلت تمارا و قالت..
, تمارا:احنا لازم نهرب من هنا بسرعه٣ نقطة
, جوري:بس ازي احنا مربوطين هنهرب ازاي٣ نقطة
, رزان:اكيد هنلاقي حل ماهو احنا مش هنفضل كده لحاد ما يجي الحيوان أللي برا ده و يعمل أللي هيعمله زي ما قال٥ نقطة
, ريما:يا بنات احنا لازم نلاقي طريقه بسرعه و اديكوا سمعتوا ان كل الحرس أللي خطفنا برا٣ نقطةيعني دي فرصه كويسه اننا نقدر نخرج من هنا بسهوله٤ نقطة
, تمارا:ريما معاها حق و انا عندي خطه٤ نقطةبس الأول واحدة فيكم تيجي و تطلع السكين أللي في رجلي٣ نقطة
, جوري بصدمه:انتي معاكي سكينه في رجلك٣ نقطة
, تمارا:انتي نسيتي اني ظابط ولا ايه يا حلوه٤ نقطةيعني لازم اكون واخدة احتياطاتي٥ نقطةو بالفعل راحت رزان لناحية رجل تمارا و اخرجت سكينه صغيرة حادة٥ نقطة
, تمارا:دلوقتي انا هقرب منك و ألف ضهري و انتي حاولي تقطعي الحبل أللي مربوط بيها ايدي٣ نقطةلأنك الوحيد أللي أيدك مربوطه من قدام فهمتي..اومئت لها رزان و اقتربت تمارا من رزان و فعلت مثل ما قالت لها تمارا و فكت يديها ثم قامت تمارا بفك قدميها و اخذت السكينه من رزان و قطعت الحبل المربوط بها يديها و رجليها و فعلت المثل مع ريما و جوري٣ نقطة
, جوري:دلوقتي احنا هنعمل ايه٥ نقطة
, تمارا:بصوا معايا احنا لازم نتخلص من أللي واقف برا ده الأول و بعد كده نوقعه و ننيمه و انا و رزان هنسحبه على الأوضه دي و جوري و ريما هيراقبوا المكان لحاد ما ندخلوا هنا٥ نقطةو بعد كده نشوف مايا و شادي فين لأنهم غلطوا اوي لما فكروا يخطفونا٤ نقطةثم ابتسمت بمكر و اكملت..:مش صح بردو يا بنات٣ نقطةو هنا البنات بصوا لبعض و ابتسموا نفس الأبتسامه و قالوا في صوت واحد..
, ..:صح يا تمورا٥ نقطةو بالفعل فتحت تمارا جزء صغير من الباب لكي ترى ناجي٣ نقطةو رأته يتكلم بالهاتف و مدي للباب ضهره٤ نقطةفستغلت تمارا الفرصه و قربت منه و فعلت حركه بيدها و داست على مكان في رقبته و اغمى عليه٣ نقطةفأقتربت رزان منها و سحبوه من رجله و ادخلوه للأوضه..و قامت تمارا بربط يديه و قامت رزان بربط رجليه٤ نقطةو فكت تمارا الشال الذي كانت تلفه على يديها و ربطت بيه بوقه لكي لا يصدر صوت عندما يستيقظ٦ نقطةو خرجوا بعد ما قفلوا عليه الباب٦ نقطة
, تمارا:دلوقتي لازم نلاقي مايا و شادي٤ نقطة
, ريما:على حد ما سمعت٣ نقطةان مايا قالت لشادي انها هتستناه في الأوضه أللي جنبنا يعني هما قريبين مننا٤ نقطة
, تمارا:يبقى تمام تعالوا نشوف باب تاني هنا٤ نقطةبس بهدوء احنا مش عاوزين حد يحس بينا٧ نقطةو ذهبت الفتيات لكي يبحثوا عن مايا و شادي و لقوا بعد خطوات باب امامهم٣ نقطةفدخلوا البنات و لقوا شيئ تمنوا ألا يروه امامهم٣ نقطةفقالت مايا و هي تغطي جسدها٤ نقطة
, مايا بغضب: انتوا ازاي خرجتوا٣ نقطةو فين البهيم أللي كان برا٣ نقطة
, تمارا ببرود:اهدي على نفسك يا حلوه٣ نقطةدا انتي يومك اسود معانا٤ نقطة
, ريما:دا احنا هنوريكي ازاي تخطفينا٣ نقطة
, جوري بقرف:بقى واحدة بالوساخه دي يبقى ابوها راجل طيب و تعمل كده٣ نقطة
, مايا بصراخ:محدش ليه دعوة بيا و انا هعرف شغلي معاكوا٤ نقطةاستغل شادي انشغال مايا و البنات مع بعض٣ نقطةو لبس هدومه و اتى من خلف البنات و امسك بريما من رقبتها٥ نقطةو قال٣ نقطة
, شادي و هو يمسك ريما و يوجه المسدس على أعلى رأسها:مايا٤ نقطةقومي ألبسي هدومك٣ نقطةثم وجه كلامه للبنات٣ نقطة:يلا بقى يا حلوة انتي و هي كده ارجعوا معايا المكان أللي كنتوا فيه بدل ما تودعوا اختكم الحلوه دي٤ نقطةو بدأت يده تتحرك على رقبت ريما٤ نقطة
, ريما بغضب:شيل ايدك الوسخه دي من عليا٣ نقطة
, شادي بخبث:تؤتؤتؤ٣ نقطةانا كده ازعل و بصراحه انتي عجبتيني٣ نقطةو انا عاوز ابدأ بيكي٨ نقطةفنظرت ريما إلى تمارا٤ نقطةو تمارا اعطت اشاره لها لم يفهمها احد غير ريما٧ نقطةو كانت في نفس اللحظه قامت ريما بحركه سريعه بها امسكت يد شادي التي بها المسدس و راحت قلبت شادي و اوقعته على الأرض و عوجت له ذراعه و قالت٧ نقطة
, ريما بغضب اول مره يظهر عليها:انتَ غلطت اوي لما فكرت تخطفنا٣ نقطةو غلطت لما فكرت تلمسني بأيدك الوسخة دي٣ نقطةو احنا بقى هنوريك احنا مين٣ نقطةو اقسم ب**** مبقاش انا بنت حوت الداخليه اما ربيتك٤ نقطةثم أخذت المسدس٤ نقطةو راحت ضربت نار على ايده أللي كانت بتتحرك على جسمها٤ نقطةو بسببها صرخ شادي و أيضاً مايا بسبب أللي حصل و بطريقه دي سمع الحراس أللي برى الصوت و دخلوا الحراس عليهم٣ نقطة
, مايا بصراخ:بسرعه امسكوهم٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما في الصعيد و تحديداً في بيت عيلة الجناوي٣ نقطةو كانت حنين تجلس في غرفتها و كان الزفاف بدأ و حنين كانت في اوضتها و معاها مرات عمها٣ نقطة
, زوجة عم حنين و كانت اسمها منى:معلش يا بتي و**** كان بودي اساعدك بس انتي بتعرفي اني حاولت مع ولدي عمار يرجع في كلامه بس هو راسه ناشف و انه ما راح يسكت لو ما تجوزك٤ نقطة
, حنين بحنيه:و انا عارفه يا خالتي انه مش بأيدك و انا مش زعلانه منك خالص..
, (منى محمود الجناوي:تبلغ من العمر45عام و هي تبقى بنت اخو علي الجناوي و هي امرأه حنونه وتحب حنين و يارا مثل بناتها..هي بيضاء البشرة ذو عيون زرقاء صافيه و شعر اسود لم يدخل فيه الشعر الأبيض بعد )٣ نقطة
, العمه منى بدموع:**** يجويكي يا بتي عليه و يحميكي من العين٥ نقطةو **** يحلهالك من عنديه٣ نقطة
, حنين و هي تحتضنها و تقول لها٨ نقطة
, حنين بحنيه:متقلقيش يا خالتي كل حاجه هتتحل بإذن **** كل حاجه بأيده٣ نقطةو انا عارفه لو كل الناس رضيت بالظلم٤ نقطةربنا عمره ما يرضى بيه٥ نقطة
, و هنا دخل عليهم عمها محسن فقال بغضب٣ نقطة
, محسن: كيف هااااد الدلع الماسخ عاااد٣ نقطةانتي يا بت اهنئ لسه ما لبستي الفستان لييه٤ نقطة
, حنين يدموع:انا مش عرفاك انتَ كده ازاي٥ نقطةدا انا حتى بنت اخوك٣ نقطةيعني من لحمك و دمك٣ نقطة
, محسن:و انا عملت فيكي ايه عااااد٤ نقطةكل ده عشان راح تنجوزي ولدي عمار٣ نقطة
, حنين بغضب:انتَ عارف كويس اني مش بحب ابنك و ابنك عمل الحكايه دي كلها انتَ و هو عشان يتجوزني و انتَ تضمن ان الورث أللي جدي كتبه بأسمي ميروحش للغريب صح٥ نقطة
, محسن بغضب:انتي كيف بتتحدثي معايا اجده٤ نقطةانتي فعلاً ناقصه تربايا واضح ان جعدتك في مصر لحستلك مخك كتير عاد٤ نقطة
, حنين بدموع بصراخ:حرام عليك٤ نقطةكل ده عشان فلوس ملهاش اي قيمه٥ نقطةو يا ترى الفلوس أللي انتَ هتاخدها دي و طمعان فيها هتتهنى بيها سنة٣ نقطةسنتين٣ نقطةعشرة..لكن يا ترى هتاخدها معاك لما تقابل ****..يا عمي دا احنا لما نموت مش هناخد حاجه من الدنيا٥ نقطةحرام عليك يا عمي لما ترضى بظلمي٤ نقطةطب هنقول انك انتَ مش خايف من حد او حتى انك مش خايف من جدي٣ نقطةلكن انتَ مش خايف من **** و هو شايفك و انتَ بتعمل كده فيا دا انا حتى يتيمه الأم و الأب و كان لازم انك تحتويني و تعاملي زي بنتك٣ نقطةيا عمي ده **** قال..(بسم **** الرحمن الرحيم﴿فَأَمَّا ٱلْيتِيمَ فَلَا تَقْهَرْ﴾صدق **** العظيم) فين حنيتك عليا يا عمي زمان و انا صغيرة ايه أللي غيرك٣ نقطةانتَ كنت دايماً بتحبني انا و اختي زي بناتك ايه أللي اتغير٤ نقطةهاااااا..قولي..
, محسن بعصبيه:مش عاوز اسمع كلمه كمان منك يا بت خوي و جوازك من ولدي عمار هيتم الليلة٤ نقطة
, حنين بوجع:منك لله يا عمي٣ نقطةزي ما جيت عليا و انا يتيمه و انتَ عارف يا عمي يعني ايه يتيمه و تدعي من قلبها و اني زي الرسول عليه الصلاة و السلام كان هو كمان يتيم٣ نقطةو صحيح كان اعمامه بيكرهوا بس كان دايماً عمه ابي طالب بيحبه و بيعتبره زي ابنه٣ نقطةو عمره ما كرهوا في يوم من الأيام٧ نقطةو زي ماقال **** سبحانه و تعالى(بسم **** الرحمن الرحيم﴿وَ إذَا سَأَلَكَ عِبَادِى عَنّىِ فَإِنّىِ قَرِيب أُجِيبُ دَعْوةَ ٱلدَّاعِ إِذَا دَعَانِ﴾صدق **** العظيم)٤ نقطةيا ريت يا عمي تراجع غلطك و تطلب السماح من **** يمكن يغفرلك ذنوبك٤ نقطةو خرجت من الغرفه و ذهبت إلي غرفة جدها٤ نقطة
, منى و هي تخرج:لو الجوازه دي تمت يا محسن انسى في يوم من الأيام ان كان ليك زوجه و اكملت بنبرة بها سخريه..:و حبيبتك يا ولد عمي٥ نقطةو خرجت منى و بقى محسن يفكر٤ نقطةان هو اد ايه الطمع بالمال عماه..و اد ايه هو بعيد عن ربنا٣ نقطةو ازاي علم ابنه الكره و القسوة..و ازاي مفكرش في غضب ربنا٤ نقطةازاي٣ نقطةقلبه اتقطع اوي لما شاف دموع حنين و ازاي هي منكسره٣ نقطةو اتوجع اوي عليها و هي بتدعي ان **** يجيبلها حقها منه٣ نقطةو الدموع بدأت تغرق عينيه٤ نقطةو يقول..
, محسن بدموع و نبرة تحمل الصدق و الألم:انا ازاي عملت كده٣ نقطةازاي خونت الأمانة اللي سبهالي خوي٣ نقطةيا رب سامحني يا رب٣ نقطةدا انتَ الكريم يا رب اغفرلي ذنوبي دا انتَ الغفار العليم٤ نقطةيا رب ارحمني برحتمك٣ نقطةو انتَ الرحيم العطوف٣ نقطةيا رب٦ نقطةو قرر محسن قرار و انه يجب ان ينفذه اليوم٣ نقطةو خرج هو الأخر من الغرفه٥ نقطة
, و بعد مرور يعض من الوقت اتى المأذون في الحديقه و التي يقام بها الزفاف٣ نقطةو كان يجلس عمار على الكرسي بجانب المأذون و مستني ابيه و جده لكي يتم الزواج٤ نقطةو لكن الكل سمع صوت محسن و هو يقول٤ نقطة
, محسن:مفيش جواز هيتم النهاردة٣ نقطة
, عمار بغضب:انتً بتقول ايه يا بابا..ازاي الجواز مش هتم٤ نقطة
, محسن:و انا جولت مش هتتجوز بت عمك يا عمار و انا جررت ان بت خوي ما راح تتجوز غير أللي قلبها يريده و هي ريداه٤ نقطةو بعد كلام محسن ذالك و اتى صوت من خلفهم يقول٤ نقطة:و انا كمان من رأي ولدي محسن٣ نقطةو ان مفيش جواز٣ نقطةو كان هذا الصوت هو صوت الجد علي الجناوي و كان معه حنين..
, عمار بصدمه:و ليه يا جدي كده انا بحب حنين..
, حنين بصرامه:انتَ كداب يا عمار انتَ عمرك ما حبيتني انتَ بس كنت عاوز تنتقم مني عشان موت حبيبتك مريم أللي انتَ بتشيلني سبب موتها٣ نقطةعاون انتَ السبب..
, عمار بغضب:ايوه متجوزك عشان كده٤ نقطةعشان لو مكنتيش قولتلها على انها تجيلي مكنتش عملت الحادثة و ماتت٣ نقطةدا انا حتى مشفتش جثتها عشان اودعها٥ نقطة
, (ملحوظه/ من سنتين كان في بنت اسمها مريم و هي صاحبة حنين و يارا من الطفوله و كانت بتحب عمار و عمار كان بيحبها و تقدملها و اتخطبوا و كانوا عايشين قصة حب البلد كلها كانت بتتكلم عنها٣ نقطةبس في يوم كان عمار في الشغل٤ نقطةو حنين اتفقت مع مريم انها تروحله فجأة بس للظروف العربيه بتاعت مريم كانت من غير فرامل فراحت عملت حادثه و ماتت و محدش شاف جثتها٣ نقطة)..
, حنين:ازاي هكون السبب و هي صاحبتي من طفولتي ازاي انتَ تحملني غلط انا مليش ذنب فيه٣ نقطة
, عمار و هو بيروح ناحيتها و مسك اديها جامد و قال ليها٤ نقطة
, عمار بغضب:لا انتي السبب و انا هتجوزك غصب عنك و دلوقتي حالاً كمان٦ نقطة
, ٦ نقطة:و انتَ ناوي تتجوزها ازاي و هي على زمة راجل تاني٤ نقطة
, الكل بصدمه معادا شخصان:اييييييه٣ نقطة
, ٥ نقطة:زي ما سمعتوا حنين مراتي و انا متجوزها عند مأذون كمان٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما عند أبطالنا فكانوا يسرعون بسيارتهم كأنهم في سباق و يجب الفوز بيه٧ نقطةو بعد مدة من الزمن ليس كبيرة٣ نقطةوصلوا إلي الأشارة التي تدل على وجود الفتيات بها٥ نقطة
, جواد:دلوقتي الأشارة بتقول انهم هنا٥ نقطة
, فهد:بس هو المكان هادي كده ليه٣ نقطة
, رعد:هو مش المفروض يكون في حراسه هنا عشان لو قدروا يهربوا٤ نقطة
, ايهم:و كمان مش ممكن يكون فخ لينا بردو عشان اول ما نيجي يغدروا بينا٣ نقطة
, فهد:ايهم معاه حق٣ نقطةبس احنا لازم ندخل و إلا ممكن يحصل حاجه للبنات٤ نقطةاعطى فهد اشار للحرس بأن يدخلوا و بالفعل دخلوا و لكن الصدمه ألجمتهم٣ نقطةفخرج احد من هذه الحرس و هو يقول٥ نقطة
, الحارس:ألحق يا فهد بيه٥ نقطةو اول ما الشباب سمعوا كده٣ نقطةدب في قلوبهم الفزع من ان ممكن ان يكون صاب معشوقاتهم شيئ٣ نقطةفدخلوا بسرعه٤ نقطةو لكن الصدمه ألجمتهم من ما شاهدوه هما كمان٦ نقطة
, ٦ نقطة:اهلاً بيكم اتأخرتوا اوي على فكرة٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
 
١١

٤ نقطة:و انتَ أزاي هتتجوزها و هي على زمت راجل تاني٤ نقطة
, الكل بصدمه:ايييييه٣ نقطة
, ٥ نقطة:زي ما انتوا سامعين حنين مراتي على سنة **** و رسوله٣ نقطةمش كده يا حنين.
, عمار :انتَ مين و ازاي تقول كده اصلاً٤ نقطة
, ٣ نقطةبسخريه:يا عم منا قولتلك انا جوزها و انما انا مين٣ نقطةفأنا زياد رؤوف ثعلب الأقتصاد عاوز تعرف حاجه تانيه٤ نقطةو راح قرب منه و فك ايده من على حنين و قال ليه٣ نقطة: احسنلك ايدك دي متطحتش عليها تاني لأني ساعتها هندمك بالغالي اوي كمان٤ نقطةو راح زياد بعدها اخد حنين في حضنه٣ نقطةو أكمل قائلاً٤ نقطة
, زياد بنبرة اشتياق:واحشتيني اوي يا حنين٣ نقطةكنت خايف انك تروحي مني٣ نقطة
, عمار بغضب لجده:انتَ موافق يا جدي على المهزلة دي..
, الجد علي:ايوه موافج لأني كنت وكيل بت ولدي في الجوازة دي٣ نقطة
, عمار بصدمه:انتَ بتقول ايه..
, الجد علي:ايوه من كام يوم جاني زياد و طلب ايد حنين مني و انا سألت عنيه و عرفت كل حاجه عنيه٤ نقطةعشان اكده وافجت٣ نقطة
, حنين هامسة لزياد:بس ازاي يا زياد انا متجوزتكش..
, زياد بغمزة:كل صحيح يا حبي و بأمضتك كمان٣ نقطةفاكرة الورق أللي كنتي بتمضي عليه من يومين في مكتبي..
, حنين بتذكر:ايوه بس ده ورق لميزانية صفقه..
, زياد بخبث:ماهو يا حبيبتي انا كنت حاطت ورق جوازنا بين الورق ده٣ نقطةبس خلاص يا جميل هتبقي بتاعي و للأبد..
, حنين بخجل:احنا في ايه و لا في ايه٤ نقطة
, و لكن قاطعهم عمار و هو يقول٤ نقطة
, عمار بنهيار:تعرفي يا حنين ان **** مرضاش بالظلم و اهو انا متجوزتكيش و انتي اتجوزتي حبيبك٣ نقطةبس انا حبيبتي فين٣ نقطةانا خلاص خسرتها٣ نقطةلأنها ماتت..ماتت و بسببك..
, حنين:و مين قالك ان مريم ماتت٣ نقطة
, عمار:ايوه ماتت الدم أللي كان مالي الأرض ده كان دمها هي٣ نقطة
, حنين:و لو طلعت عايشه..
, عمار بسعادة:بجد يا حنين مريم عايشه و لا بتضحكي عليا٣ نقطةو هنا اتى شخص و قال٣ نقطة
, ٣ نقطة:و هي هتضحك عليك ليه يا عمار٣ نقطة
,
, عمار بصدمه و هو يجري ناحيتها و يحتضنها:مريم٤ نقطة
, مريم بدموع:ايوه مريم٣ نقطةخلاص يا عمار انا رجعتلك و مش هسيبك تاني..
, عمار و هو يبتعد عنها:بس انتي كنتي فين السنتين دول٣ نقطةو ليه حنين تعرف انك عايشه٣ نقطة
, حنين:انا هقولك يا عمار٥ نقطةمن سنتين طبعاً زي ما انتَ عارف ان مريم عملت الحادثة٤ نقطةبس أللي انتَ متعرفوش ان انا كنت معاها في العربيه٤ نقطة
, عمار:ازاي ده و انتي قولتي انها ركبت لوحدها٣ نقطة
, حنين:انا قولت كده عشان اقدر احميك و احميها٣ نقطة
, عمار:تحمينا من ايه٤ نقطةايه أللي خلاكي تخبيها عني سنتين..
, مريم:لأني انا ابقى سيدة الأقتصاد٣ نقطة
, عمار:انتي سيدة الاقتصاد أللي الكل بيعمل ليها ألف حساب..
, حنين:ايوه هي نفسها مريم و كنت راحه انا و مريم ليك عشان نقولك٣ نقطةبس القدر كان رأيه حاجه تانيه و وقتها نكتشف ان العربيه كانت من غير فرامل فروحت انا و مريم ناطين من العربيه بس مريم و هي بتنط راسها خبطت في صخره على الأرض و أللي انقذنا هو جدي علي و اخدنا احنا الأتنين على المستشفى لما كان عندي شوية جروح بس مريم بسبب خبطتها دخلت في غيبوبة و هي لسة صاحيه منها من تلات ايام٣ نقطةو كان لازم تبان انها ماتت عشان اعرف انتقم ليها بعد ما مسكت انا شركاتها و بقيت ملكة الاقتصاد..
, عمار:طب هي مالها و ايه السبب انها تختفي..
, مريم بهدوء:لأن عمي هو أللي كان عاوز يقتلي عشان ياخد ورث ابويا و يورثني..
, حنين:و عشان كده انا بطريقتي خسرته كل أللي بيملكه من شركات و اراضي و خليته يحس بتأنيب الضمير في أللي عمله في مريم٥ نقطة
, عمار قرب من حنين و قال لها٤ نقطة
, عمار بأسف:انا اسف يا حنين على كل أللي عملته فيكي٤ نقطةبس اعمل ايه الأنتقام عماني كل أللي كان هاممني اني اخد حق مريم منك و كنت بشيلك الذنب بموتها٤ نقطةسامحيني..
, حنين و هي تحتضه:مسمحاك يا عمار لأن اي حد في مكانك كان هيعمل اكتر من كده و كمان انتَ اخويا الكبير ٣ نقطةو في اللحظه دي لقت حنين من يشدها من رقبتها ناحيته٤ نقطة
, زياد بغيرة:ايه يا عم حيلك٣ نقطةحيلك٤ نقطةانتوا استحلتوها ولا ايه مش كفايا سايبها تتكلم معاك٣ نقطةانا مراتي متحضنش حد غيري سامعين٣ نقطةو لا حتى جدها ده..
, الجد علي بحدة مصطنعه:زياااد٣ نقطة
, زياد:خلاص تحضن الجد علي ده عادي٣ نقطة
, الكل:ههههههههههههههههه٣ نقطةو هنا نظرت حنين لزياد و تذكرت امر عيلته فقالت..
, حنين:زياد اظن ان اهلك مش هيكونوا موافقين على حوازنا بشكل ده هما كان حقهم يعرفوا قبلها و انـــ٣ نقطة
, زياد بحنان و هو يحتضن وجهها:اللي متعرفهوش يا حنين كويس ان اهلي كلهم طيبين و كمان انا اهلي كانوا عارفين بظروفك اللي اتحطيتي فيها و ابويا و امي كانوا معايا و انا بكتب كتابي عليكي مع جدك يعني متقلقيش من حاجه٣ نقطةو بعد كلام زياد ارتاحت حنين و لكن انتبه الجميع لصوت المأذون و هو يقول..
, مأذون:خلاص كده يا ابني ادشي انا بقى طلما مفيش جوازة..
, عمار بسرعه:استنى يا عم المأذون مين قالك ان مفيش جوازة٤ نقطةانا هتجوز دلوقتي من العسل أللي جمبي دي٣ نقطة
, المأذون:و مين و كيلها يا ابني٣ نقطة
, الجد علي:انا وكيلها يا شيخ..
, و بدأت مراسم الجواز٤ نقطةو اصبحت مريم على اسم عمار٣ نقطةو اصبحت زوجته امام **** و امام الناس..و هنا تكلم كريم و قال موجه كلامه لعلي..
, كريم:بص يا جدي انا اخويا الصغير اتجوز..ينفع بقى الكبير ميتجوزش..
, الجد علي بضحك:لا ميحصلش أبداً٣ نقطةو انتَ بقى عاوز تتجوز مين عاااد..
, كريم:بص بقى يا جدي انا عاوز اتجوز يارا انا بحبها و هي بتحبني فا جوزهالي النهاردة بدل و **** لخطفها هااا٣ نقطةاديني قولتكم كلكم اهوا عشان لو اختفت محدش يدور عليها..
, الجد علي:هههههههههه٣ نقطةدا واضح انك واقع اوي يا ولدي٤ نقطةبس بردو الرأي رأي يارا٥ نقطةها يا يارا جولتي ايه عاوز تتجوزي الولد ده ولا لا٤ نقطةو هنا نظرت يارا لكريم و قالت٣ نقطة
, يارا:بس اهلك يا كريم ميعرفوش٣ نقطةلازم يكونوا عارفين بده انتَ ناوي تتحوزني من غير علمهم٣ نقطة
, كريم بحب:و مين قالك انهم ميعرفوش٣ نقطةكادت يارا ان تستفسر عن كلامه و لكن سمعت صوت رؤوف من خلفها و هو يقول٣ نقطة
, رؤوف:انا مش فاهم يعني لسه كنت مع المتخلف ابني الصغير في كتب كتابه من يومين يقوم يجيلي الكبير ابن الكلب ده و يخليني اجي على ملا وشي قال ايه هيتجوز انهارده ايه العيال اللي تقصر العمر دي٣ نقطة
, زياد بفخر:حبيبي يا حج مش عارف من غير شتيمتك ليا و هيبتي اللي بتضيعها كنت هرتاح ازاي بس٣ نقطة
, نهى بضحك:هههههههههههههه..معلش يا رؤوف ولادنا و كمان انتَ مش كنت بتدعي اننا نطمن عليه و نجوزهم اهو اتجوزوا خلاص٣ نقطة
, رؤوف بغيظ:منا شكلي من كتر دعائي انا و انتي العيال ولاد الكلب رايحين يتجوزا ورا بعض٣ نقطة
, كريم بخيبة:ياخي راعي اني ابنك الكبير..راعي شكلي قدام الناس حتى٣ نقطة
, رؤوف:بس ياض..و بعد كلامه اقترب رؤوف من يارا و حنين و قال لهم٣ نقطة
, رؤوف موجه كلامه لحنين:قوليلي يا بنتي انتي بتحبي زياد..هترتاحي معاه..لو مش موافقه تكملي معاه انا اقدر ابعده عنك٣ نقطة
, حنين بخجل:لا يا عمي انا بحب زياد و هو بيحبني..ثم اكملت بهمس..:و كمان خلاص يا عمي بقيت مراته و ابنك مجنون و لو فكرت اطلق منه مش بعيد يقتلني فخلي الطيب احسن و اهو اكسب فيه ثواب..و بعد كلامها انفجر رؤوف في الضحك هو و يارا و هنا قال زياد٤ نقطة
, زياد بشك:بتقولك ايه البت دي٣ نقطةقالت حاجه عليا صح٣ نقطة
, رؤوف بسخرية:لا و انتَ مصدر اهتمام ياض اوي..ثم بعدها نظر ليارا و اكمل كلامه و قال..:و انتي يا بنتي موافقة تتجوزي ابني كريم..
, يارا بخجل:أللي تشوفه حضرتك يا عمي رؤوف٤ نقطة
, الحج علي:يبجى على بركة ****..
, العم محسن:و انا هبجى وكيلها يا بوي٣ نقطةدي بت الغالي٣ نقطةو بدأت مراسم جواز كريم و يارا٥ نقطةو اصبحت يارا زوجة كريم على سنة **** و رسوله٣ نقطة
, نهى بدموع:مبروك يا كريم **** يفرحك دايماً يا ابني انتَ و اخوك٣ نقطة
, زياد و هو يحتضنها:ليه الدموع دي بس يا ست الكل..
, كريم و هو يقبل جبينها:يا امي المفروض تضحكي ليه بتعيطي بس..
, نهى و هي بتمسح دموعها:دي دموع الفرحه يا قلب امكم٣ نقطةفرحانه بيكم و اني خلاص هرتاح بعد ما جوزتكم..
, زياد:انتي ليه يا ماما محسساني انك مخلفة بنتين و مصدقتي تدخليهم بيت العدل مش اتنين رجالة٣ نقطةو هنا فجأة شعر زياد بضربة اسفل رأسه (قفاه) و كان السبب رؤوف الذي شد نهى ناحيته و قال..
, رؤوف:لا بعيد عنك اصلها مخلفة اتنين متخلفين و ما صدقت تخلص منهم٣ نقطةو انفجر الكل في الضحك٣ نقطةو قرر كريم و زياد و عمار انهم هيعملوا فرحهم بعد اسبوع من دلوقتي٥ نقطةو كريم و زياد بقوا صحاب لعمار و اكتشفوا الجانب الكويس أللي فيه و بعد كده كل واحد من كريم و زياد اخد مراته و راحوا مع نهى و رؤوف عشان يرجعوا مصر و كل اتنين اخدوا عربيتهم و مشيوا٣ نقطة
,
, نذهب في عربية زياد و كان ماسك ايد حنين و حضنها٣ نقطةو قال ليها بعد ما باس ايديها٣ نقطة
, زياد:انتي ازاي سيدة الاقتصاد و متقوليليش٣ نقطةو ايه أللي مشغلك مديرة حسابات في شركة جوري٣ نقطة
, حنين:لأن لازم هويتي تبقى متخفيه عشان اعدائي٣ نقطةو لحاد دلوقتي محدش يعرف ان سيدة الأقتصاد انا غير أللي سمع في الفرح هناك٤ نقطة
, زياد:أحلى سيدة اقتصاد في العالم٣ نقطةربنا يخليكي ليا٣ نقطة
, حنين:زياد٤ نقطة
, زياد بهمهم:اممممم٣ نقطة
, حنبن:انا بحبك٤ نقطةو هنا زياد داس بنزين جامد من الصدمه و وقف العربيه٤ نقطة
,
, زياد بصدمه:انتي قولتي ايه٣ نقطة
, حنين بخضنه:زياد انتَ اتجننت٣ نقطةكان ممكن يحصلنا حاجه٤ نقطة
, زياد متجاهل كلامها:انتي قولتي ايه من شويه يا حنين..
, حجنين بعصبية:قلت اني بحبك٣ نقطةبس ايه أللي انتَ عــ٤ نقطةو اول ما سمعها زياد مرة اخرى لم يتحمل و قاطع كلامها حين أطبق شفتيه على شفتيها و قبلها قبلة يبث بها مشاعره التي يكنها لها هي وحدها و لم يفصل قبلته عنها غير عندما كانت تريد الهواء٤ نقطةو ابتعد عنها و نظر لشفتيها المتورمه٤ نقطةو قال٣ نقطة
,
, زياد بجرأ:تعرفي ان طعم شفايفك زي الفراوله٣ نقطة
, حنين بخجل:زياد٣ نقطةانتَ قليل الأدب٣ نقطةعيب كده..
, زياد بضحك رجوليه:ههههههههه٣ نقطةقليل الأدب هو انا شقطك من جامعة الدول دا انتي مراتي يا هبله٣ نقطةو كمان انا لسه مورتكيش قلة الأدب بس خليها بعد الفرح احسن٣ نقطة
, حنين بسرحان:تعرف ان ضحكتك حلوه اوي٣ نقطة
, زياد بخبث:ضحكتي بس أللي حلوه٣ نقطة
, حنين بخجل و هي تعض على شفتيها:زياااد٣ نقطةو هنا زياد لم يتحمل و قبلها بقوة عن أللي قلبها٤ نقطةو ابتعد عنها و قال٣ نقطة
, زياد:مش عاوزك تعملي الحركه دي تاني عشان بتجنني٥ نقطة
, حنين:طب يلا امشي بدل ما يمسكونا اداب بقى٣ نقطة
, زياد بغمزة:مراتي و انا حر فيها٤ نقطةو لا ايه يا عسل بتشكي في قدرات جوزك٤ نقطةو ضحك الأثنان و بعد كده ادار زياد العربيه و مشيوا بيها و هما في قمة سعادتهم..بقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما في المصنع المهجور٣ نقطةو كان الشباب يدخلون للداخل بسرعه و وقتها شافوا ما صدمهم جميعاً٣ نقطة
, ٤ نقطة:اهلاً اتأخرتوا اوي٥ نقطة
, فهد بصدمه:ايه أللي حصل هنا بظبط٣ نقطةكان هذا ما نطق به فهد فقد كان يرى البنات كلهم قاعدين بيلعبوا و جنبيهم حرس مربوطين و شادي و مايا متشلفطين و متكسرين٣ نقطةو هزا تكلم رعد و قال
, رعد:هو مين فيكم أللي خاطف التاني بظبط..
, ريما بمزاح:اصل يا حبيبي هما كانوا عاوزين يتأدبوا فا قولنا نأدبهم شويه٣ نقطة
, ايهم: و مين الولد ده أللي ربطينه جمبيكم و متشلفط كده ده.
, تمارا:دا شادي٤ نقطةالمشترك في خطفنا٣ نقطة
, جواد بجدية:احكولنا ايه أللي حصل بظبط٣ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, اول ما ريما ضربت شادي بالمسدس على ايده و صراخه هو و مايا٣ نقطةدخل عليهم الحراس أللي كانوا بيراقبوا المكان برا٣ نقطةفقالت مايا٣ نقطة
, مايا بصراخ:امسكوهم بسرعه٤ نقطةو عندما بدأُ الحراس في التقرب لهم لكي يمسكوا بهم فراحت مسكت ريما المسدس و وجهته على رأس شادي و قالت٤ نقطة
,
, ريما بنبرة حادة:أللي هيقرب لحد فينا ولا يفكر يلمسنا هتلاقوا المسدس ده مفجر راسه٤ نقطةو بعد ما سمعوا كلام رينا راح الحرس بعدوا عنهم٣ نقطةفأكملت..:شطار٣ نقطةدلوقتي نزلوا سلاحكم٣ نقطةوراحت تمارا ناحية المسدسات و خدتهم و ادت لجوري و رزان مسدس٤ نقطة
, تمارا:دلوقتي كل واحد كده يطلع قدامنا من غير شوشره و تورونا العربيات أللي جبتونا فيها٤ نقطةو خرجوا برا و كانوا و هما ماشيين٣ نقطةواحد استغل انهم مش منتبهين ناحيته و راح ضرب ايد رزان بالمسدس و الطلقه عدت من جامبيا اصابتها٤ نقطة
,
, رزان بألم:ااااااااااااااااه.
, جوري بقلق:رزان انتي كويسه٣ نقطة
, رزان بألم:متقلقوش الأصابة سطحيه يعني جرح بسيط٥ نقطةكانت البنات قلقانين على رزان و باقي الحرس استغل انشغالهم و راحوا شالوهم و راحت تمارا ادت اشارة للبنات٣ نقطة
,
, جوري بعصبيه:نزلني يا حيوان انتَ.
, الحارس بغيظ:بس يا بت انتي يا طفله انتي فعلاً طفلة و عاوزه تتربي٤ نقطةبعد جملة الخارس ذالك راحت البنات عاملين حركة سريعه و قاموا ضاربين الرجاله دي و بدأت معركه طاحنه بينهم٥ نقطةو كان هدف البنات ان أللي بيضربوهم يخلوهم يفقد الوعي عشان مش يخسروا لأن مهما يكن هم رجال و اجسادهم قوية٤ نقطةو بعد مدة بالفعل البنات قدرت عليهم و ربطوهم مع بعض..اما مايا و شادي استغلوا الموقف و حاولوا يهربوا٣ نقطةلكن شادي كان عاوز يقتل تمارا فراح مصوب المسدس عليها و لكن الطلقه مصبتهاش و البنات لفو ليهم فراحت تمارا و ريما مسكوا شادي و ادولوا شوية علقة جامدة يحلف بيها بحياته كلها٣ نقطةاما جوري و رزان فهم امسكوا مايا و ربطوها مع شادي بعد ما ظبطوها٣ نقطةو بعد ان انتهوا قالت رزان و هي تكتم جرح ذراعها و هي تربطه بقماش من بلوزتها٣ نقطة
,
, رزان:هاااا هنعمل ايه دلوقتي٣ نقطة
, تمارا:لازم نتصل بفهد و الباقي٣ نقطة
, ريما بهدوء:متقلقوش زمانهم على وصول٣ نقطة
, جوري:ازاي و هما مش عارفين مكانا..
, ريما:لأن الخواتم أللي احنا لبسنها دي فيها جهاز تتبع٣ نقطةيعني هما زمانهم في طريقهم لهنا اصلاً٥ نقطة
, تمارا:خلاص تعالوا نشوف إذا كنا رابطين البهايم دول كويس ولا لا و بعد كده هنستناهم٤ نقطة
, The end٣ نقطة
, flash back٥ نقطة
, تمارا:و بعد كده قعدنا نستناكم زي ما انتوا شايفين..
, ايهم:يا لهوي دا انا متجوز الرجل الأخضر٥ نقطة
, اما رعد فهو قرب من ريما بعد ما عرف بأللي شادي عمله معاها و قال ليها بهدوء٤ نقطة
, رعد:مين فيهم شادي٣ نقطة
, ريما و هي بتشاورله عليه بدموع:هو ده بس انا مسكتش يا رعد و ضربته بالنار على نفس الأيد أللي حطها عليا..
, رعد و هو بيمسح دموعها..:شششش ٤ نقطةاهدي انا مش عاوز اشوف دموعك دي أبداً٣ نقطةو كمان اشحال انتي ضرباهم و عدماهم العافيه..بس اهدي انتي دلوقتي٤ نقطةو سابها و راح ناحية شادي و مسكه من رقبته٤ نقطةو قال..
, رعد بفحيح افعى:دا انا هوريك جهنم و مطلهاش٣ نقطةانا هواريك ازاي ايدك ال٥ العلامة النجمية تتحط على مراتي يا كلب يا ابن ال٦ العلامة النجمية٤ نقطةو بدأ رعد يضرب فيه بطريقه وحشيه و الشباب حاولوا يبعدوه عنه لكن مقدروش و كانوا اول مره يشوفوا رعد شكل دن٣ نقطةهما دايماً كانوا بيشفوه بيهزر و واحد حياته كلها هزار في هزار٥ نقطةبس أللي شيفينوا دلوقتي هو رعد اسماً و فعلاً٣ نقطةلأنه كان مثل الرعد الساحق و لكن توقف على صوت ريما و هي تقرب منه و تقول٣ نقطة
, ريما:رعد٣ نقطةحبيبي اهدى مش واحد زي ده توسخ ايدك فيه٣ نقطةخلاص..
, رعد بزعيق:ازااااي٥ نقطةالزباله ده حط ايده عليكي انا لازم اخلص عليه٤ نقطةو كان لسه هيروح يكمل عليه لكن ريما رمت نفسها في حضنه٣ نقطةو قالت..
, ريما بدموع:حبيبي٣ نقطةكفايه انا مش هقدر اشوفك كده٤ نقطةاهدى يا حبيبي و حياتي عندك٦ نقطةرعد هدي بعدها و هو كمان بادلها الحضن٤ نقطةو نذهب لجواد الذي نظر لرزان و وجد بها شيئ خاطئ فقال٣ نقطة
, جواد بستغراب:رزان٤ نقطةهو ايه أللي على دراعك٣ نقطةده.
, رزان بتوتر لأنها عارفه جواد:دي٤ نقطةدي٣ نقطةدي٤ نقطةدي تعويره صغير اتعورت وانا بهرب بس٣ نقطة
, تمارا ببرود:دي كدابه الراجل ده٤ نقطةو كانت بتشاور على الشخص أللي ضرب عليها نار٤ نقطةفأكملت تمارا..:ضرب عليها نار بس الرصاصه جت سطحيه و سببت ليها اصابه صغيرة٤ نقطةو بعد كلام تمارا هنا عروق جواد برزت و عينيه احمرت من كتر الغضب و اقترب من هذا الشخص و لم يعد يرى امامه و كل ما يدور في عقله انه كان من الممكن انه يخسر حبيبته على يد هذا الحقير٤ نقطةو كان لسه هيروح و يقتله بس رزان وقفت في وشه و حضنته٤ نقطةو قالت٣ نقطة
,
, رزان:جواد٤ نقطةعشان خاطري اهدى٣ نقطةخلاص احنا علمناه الأدب٤ نقطةمتعملش حاجه و اهو انا قدامك اهو كويسه٣ نقطة
, جواد و هو يحتضنها:كنت خايف لخسرك يا رزان٤ نقطةاوعي تبعدي عني تاني٣ نقطة
, رزان بضحك:هههههههههههههه..دا على اساس اني مخطوفه بمزاجي٣ نقطةهههههههههههههه٣ نقطةو كمان انا مستحيل ابعد عنك..خلاص البضاعة المباعة لا تسترد ولا تستبدل..
, فهد و هو بيحضن تمارا:انتي كويسه..
, تمارا:متقلقش انا كويسه٤ نقطةانتَ نسيت اني الأعصار و لا ايه٥ نقطة
, فهد:بحبك٣ نقطةعارفه لما لقتهم بيخطفوكي خفت اوي٣ نقطةتمارا انا مقدرش على فراقك انتي بقيتي الهواء أللي بتنفسه٤ نقطة
, تمارا:و انا بعشقك يا فهد٣ نقطةو مفيش قوة هتبعدك عني غير **** و بس٣ نقطة
, جوري:ايهم٣ نقطة
, ايهم:يا عيون ايهم..
, جوري بغيظ طفولي:الراجل ده٣ نقطةو كانت بتشاور على شخص كان مربوط و كان بيبص لجوري بغيظ هو كمان٤ نقطةفأكملت..:قال عليا طفله..و اني عاوزة اتربى كمان٣ نقطةو اني مش متربيه ..
, ايهم بغضب:هو قال عليكي كده٣ نقطة
, جوري:ايوه٣ نقطةو انا عاوزه اضربه..
, ايهم:و ليه يا حبيبتي توسخي ايدك انا هربيه بدالك..و بدأ ايهم يضرب في الشخص ده و جوري كانت عامله زي الطفله و فرحانه اوي٣ نقطةو بعد كده ايهم بعد عنه و قرب من جوري و خدها في حضنه..و دخل عليهم احد حراس فهد و هو يقول٤ نقطة
,
, الحارس:الحكومه زمانها جايه دلوقتي يا باشا زي ما حضرتك امرت٣ نقطة
, فهد:تمام اوي دلوقتي انتوا خليكوا هنا لحاد ما الحكومه تيجي و تبقوا تفهموهم زي ما قلتلكم٤ نقطة
, تمارا:فهد انا عاوزه ارجع لماما و بابا دول واحشوني اوي..
, باقي البنات:و احنا كمان عاوزييين نرجع..
, رعد بغيظ:هو انتوا عاملين كده ازاي دا انتوا لسه كنتوا مخطوفين و عندكم صحه تسافروا٣ نقطة
, ريما هي بتخمس في وشه:قر بقى قر٣ نقطةليه يا حبيبي فكرنا بنات عاديين ولا ايه٥ نقطة
, جوري:اسكتي دول اصلاً مش عاوزين يسيبوا الرحلة..عشان كده متغاظين٣ نقطة
, البنات:هههههههههههههه٦ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
 
١٢

و بعد مرور اسبوع٤ نقطةو كل ما مر به هو ان ابطالنا رجعوا للعيله بعد ما تم حبس شادي و مايا بتهمة الخطف و محاولة قتل و زنا و طبعاً بعد ما اتظبطوا من جواد و رعد في القسم٣ نقطةو ايضاً اليوم هو يوم مميز جداً لانه بيكون فح كريم و يارا و زياد و حنين و كانت البنات منعت منعاً بتاتاً ان الشباب يشفوهم غير لما يجي معاد الفرح و الشباب كانوا مضايقين اوي بسبب الشرط ده٤ نقطةو كان الزفاف يقام بكل نشاط و حيوية و كان يجتمع به اكبر رجال الأعمال و ايضاً عيلة حنين و يارا جم..و الكل كان فرحان باليوم ده اوي٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, ١٤ علامة العطف٤ نقطة
, نيجي بقى في البيوتي سينتر٣ نقطةو كانت يارا و حنين جهزوا و كانوا في غاية الجمال و كانت تمارا و جوري و رزان و ريما معاهم طول الوقت و مسبهومش ولا دقيقه و كان طول الوقت الفرحه مش سيباهم٥ نقطة
, ريما:كده احنا خلصنا المكياچ..و دلوقتي يلا كل واحدة تروح تلبس فستانها٣ نقطة
, رزان بضحك:هههههههههههههه٣ نقطةايوه احنا عاوزين نجنن الشباب النهاردة..
, جوري بضحك:ههههههههههه٣ نقطةيالهوي على منظرهم لما قولنا ليهم اننا مش عاوزين نشوفهم طول اليوم لحاد ما نوصل الفرح هههههههههههههه..شكلهم كان مسخرة والله٣ نقطة
, تمارا بحماس:طب يلا نلبس الفساتبن و نجننهم اكتر٣ نقطةو راحوا كلهم عشان يلبسوا الفساتين و عندما خرجوا كانوا في غاية الروعه٧ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما عند الشباب و كانوا عند الحلاق الخاص بيهم و كانوا يجلسون و كان هناك من يقوم بحلاقة ذقنه و من يقوم بقص شعره و تعديله و هنا تكلم رعد و قال رعد..
, رعد بغيظ:يعني هي حبكت يعني القرار الزفت ده اللي هما قراروه اننا منشوفهمش..انا من الصبح و انا متعصب٣ نقطة
, جواد:و مين سمعك انا انهاردة اتجننت على المجرمين أللي كنت بحقق معاهم٤ نقطة
, ايهم بضحك:ههههههههههه٣ نقطةاومال فهد يعمل ايه٣ نقطةدا بقى اي حد في الشركه يكلمه يرفضه على طول٣ نقطة
, فهد بسخريه:دا على اساس انك كنت احسن مني يعني.
, رعد بفضول:ليه هو عمل ايه..
, فهد:أبداً يا سيدي٦ نقطةالنهاردة كان قاعد مع مندوب لشركة ليها شغل معانا و طبعاً ايهم كان حاطط صورة لجوري على مكتبه فراح المندوب شافها و طبعاً المندوب ده كان عارف جوري بحكم الشغل فراح قال ان جوري دي سيدة اعمال لطيفه للغاية و جميلة٤ نقطةايهم يسكت لا ازاي راح قايم و مسك المندوب و اداله علقة انما ايه كانت عاوزاك تتفرج عليها٤ نقطة
, الكل:هههههههههههههههههه٥ نقطة
, زياد بمزاح:ولله و وقعنا في الحب و دُقنا عذاب الحب يا رجالة.
, كريم:مين يصدق اننا نفكر نحب و نأمن لحواء٣ نقطة
, فهد:عندكم حق٣ نقطةمين كان نصدق اننا نحب بطريقه دي.
, ايهم:بس بردو كان حبكت يعملوا كده دا انا هتجنن و اسمع صوتها٥ نقطة
, جواد:خلاص فاضل كام ساعه و نقابلهم و ساعتها هنوريهم٣ نقطة
, رعد:بس ادعوا الأول انهم مش يجنانونا في لبسهم٣ نقطةلحسن انا مضمنش نفسي و اقلب الفرح غم٣ نقطة
, فهد:عندك حق دا لو أللي في بالي صح٤ نقطةهخلي ليلة تمارا طين على دماغها..
, كريم:لا ب**** عليكم ما تبوظوا الفرح٤ نقطةدا انا مصدقت اتجوز..
, زياد:يا ابني سيبهم يبوظوا الفرح ده مكسب لينا..
, كريم بتهكم:لا و**** طب و ده ازاي يا روح اخوك..
, زياد بضحك:هههههههههههههه٣ نقطةعادي هما يبوظوا الفرح و احنا نخطف العروستنا و نطير بيهم على عش الزوجية يا كيمو٤ نقطةهههههههههههههه٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما عند البنات في البيوتي سينتر٣ نقطةو بعد ما لبسوا الفساتين و خلصوا خلاص دخلوا عليهم امهاتهم و هنا قالت نوران..
, نوران:نهاركم اسود دا انتوا هتاكلوا الحفله و اجوازتكم هيولعوا فيكم٤ نقطة
, اسيل:كنتي طيبه يا تمارا هتوحشيني اوي٣ نقطة
, سيلا بضحك:ياااااه٣ نقطةهههههههههههههه٣ نقطةدا انا ادم هيفرح اوي في رعد لما يشوفه متعصب اوي..
, نورين بضحك:ههههههههههههه٣ نقطةالبنات طلعين لسيلا جرأيين زيها.
, ميرا بمرح:دا الفرح ده محدش هينسااه أبداً.
, نور:ههههههههههه٥ نقطةهتروحو لقضاكم يا بنات٤ نقطة
, نهى موجه كلامها ليارا و حنين:اهوا شوافوا يقى اجوازتهم دول قوم و انتم اجوازتكم دول قوم تاني دول مجانين ولاد مجانين و بالأخص زياد ابني ده مش بعيد يخطفوكم٣ نقطة
, يارا بضحكة متوترة:ههههههههههه٣ نقطةايه يا طنط بتقلقينا ليه يس..
, حنين:طب انتي المفرود ترتاحي شوية انتي جوزك عاقل لكن انا حوزي هربانه منه بمراحل٣ نقطة
, تمارا بغيظ:هو في ايه انتوا معانا و لا معاهم هما..
, جوري:دول حتى مخرجوناش قبل منرجع هنا٣ نقطة
, رزان:دا انا جواد هيظبطني على الأخر٣ نقطةدا قالي متلبسيش اللون ده قدام حد٣ نقطة
, ريما بضحك:ههههههههه٤ نقطةههههههههه٣ نقطةاومال انا اعمل ايه دا انا متجوزه واحد مجنون و انا اجن منهم كلهم٣ نقطةدا احنا هنشعلل الفرح٣ نقطة
, يارا بحماس:دا هيبقى فرح عسل اوي..
, حنين بشر:بصوا يا حبايبي انتوا اعملوا أللي عاوزينه بس الفرح لو باظ انا عادي ممكن ادخل فيكم السجن عادي جداً٣ نقطةها قولتوا ايه..
, البنات بخوف مصطنع:أللي تحبيه يا كبير٥ نقطةثم انفجروا في الضحك٤ نقطةو هنا دخل ريان و اسر و ادم و محمد و يامن و معتز فقالوا بعد ان شاهدوا بناتهم٥ نقطة
, ٣ نقطة:**** يحميكم من العين يا بنات٤ نقطةوراحوا البنات حضنوا ابهاتهم في حضن ابوي عائلي فقال رؤوف ليارا و حنين٣ نقطة
,
, رؤوف و هو يفتح ذراعه:تعالوا يا بنات٣ نقطةايه انتوا مش بتعتبروني زي ابوكم و لا ايه..دا انا حتى حماكم٤ نقطةو هنا حنين و يارا جريوا على رؤوف و حضنوه..و قالت حنين٣ نقطة
, حنين بدموع:ازاي انا يشرفني انك تكون ابونا طبعاً..
, يارا:شكراً ليكم انكم حسستونا بوجود ابونا و امنا في يوم فرحنا٤ نقطة
, رؤوف بصدق:يعلم **** اني بعتبركم زي بناتي اللي مخلفتهمش بظبط٣ نقطة
, ريما بمزاح لكي تغير الجو:مش يلا بقى عاوزين ننبسط و نولعها بقى٣ نقطة
, محمد:بت يا ريما انتي متأكدة انك ظابط يا بت٣ نقطة
, ريما:فكك يا بابتي بقى الليله ليلة فرح٣ نقطة
, محمد:طب يلا قدامي يا لمضه عشان نروح للفرح لحسن الشباب هيفرقعوا هناك من كتر الأنتظار٣ نقطة
, اسر بضحك:هههههههههههههه..ايوه و هما حلفين ميت يامين لو موصلتوش في الوقت٣ نقطةهيجوا و يخطفوكم من هنا٣ نقطة
, رؤوف:و أولهم ولادي الجزم اللي تحت و بالأخص الحيوان ابني زياد٣ نقطة
, الكل:هههههههههههههههههه٦ نقطةو نزلوا الكل و ركبوا العربيات و راحوا على موقع الفرح و دخلوا اوضه كبيره عشان يكملوا اخر اللمسات ليهم..و كان الفرح معمول على يخت كبير و كان اليخت مزين على طريقة رائعة بل فائقة الجمال٣ نقطةو في الوقت ده دخل الجد علي عليهم و عندما نظر لحفيداته قال٣ نقطة
, علي و هو يحتضنهم:زي الجمر يا بنات الغالي ابوكم و امكم كانوا هيبجوا فراحنين ليكم كتير عاد٣ نقطة
, حنين و يارا:**** يرحمهم٣ نقطة
, يارا:**** يحفظك لينا يا جدي..
, علي:و يحفظكم لبعض يا بتي..يلا بينا عشان اسلمكم لرجالتكم٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما عند الشباب فكانوا يقفون في اعلى اليخت منتظرين معشوقاتهم على احر من جمر النار٦ نقطةو بدأ المدعويين بالجلوس على المقاعد المخصصه ليهم٣ نقطةو ها قد اتت اللحظه التي كان ينتظرها ابطالنا و هو مقابلة حورياتهم الذين سرقوا قلوبهم و اخذوهم لأعماق بحور عشقهم للأبد٤ نقطةو كان في المقدمه حنين و يارا و كان جدهم من يسلمهم٥ نقطةفأقترب كريم و زياد لكي يستلموا حبيباتهم و كانوا كالمسحورين بزوجاتهم و جمالهم الرائع٤ نقطةفقال الجد علي٤ نقطة
, الجد و هو يسلم حفيداته:خدوا بالكم منهم دول الغاليين ولاد الغاليين٣ نقطة
, كريم و هو بيبص في عنيين يارا:متقلقش يا جدي حنين دي في عنيا٤ نقطةو انا اوعدك اني هحافظ عليها و مش هزعلها٥ نقطة
, زياد و هو بيبوس مقدمة راس حنين:و انا استحاله أذيها يا جدي لأنها روحي و انا مصدقت انها بقت ليا و على اسمي٥ نقطة
, الجد علي بفخر:و انا واثج فيكم يا ولاد..بس صدجوني لو في يوم عرفت انكم زعلتوهم٣ نقطةصدجوني محدش هياخد حجهم غيري انا جولت اهو..و قد اعذر من انذر٤ نقطة
, كريم:و احنا قد كلامنا يا جدي٤ نقطةو راح كريم و زياد خدوا يارا و حنين و راحوا قاعدين في المكان المخصص ليهم٣ نقطة
,
, كريم و هو بيبوس ايديها:زي القمر يا حبيبتي دايماً.
, يارا بخجل:عجبك الفستان يا كريم٣ نقطة
, كريم بحب:الفستان احلو بس عشان حبيبتي لبساه٣ نقطة
, يارا بصدق:**** يخليك ليا و متحرمش منك أبداً يا كريم٣ نقطة
, كريم :و لا انا اتحرم منك يا روحي يا ملكة قلبي٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما عند زياد و حنين٤ نقطةفا زياد كان مصدوم و مش بيتكلم خالص و مبيعملش حاجه غير انه باصص على حنين حتى أللي بيبارك ليهم بيسلم من غير ما يبصلهم و قد لاحظت حنين ذالك فقالت له..
, حنين بستغراب:زياد٤ نقطةانتَ مالك النهاردة يا حبيبي..
, زياد:انتي قولتي ايه٣ نقطة
, حنين بخجل:قولت حبيبي٣ نقطةبس بردو مالك انتَ طول الوقت باصصلي ليه كده٣ نقطة
, زياد بحب:اصلي مش مصدق انك قاعده معايا دلوقتي خلاص٣ نقطةانا كنت خايف اوي اني ملحقيش و ابن عمك المجنون ده يتجوزك٤ نقطةانا بحبك يا حنين و هفضل احبك لحاد ما أموت٣ نقطة
, حنين بسرعه:بعد الشر عليكي٥ نقطةو كمان انا مكنتش هسمح اني اتجوز حد غيرك حتى لو على موتي٤ نقطةلأن انا بحبك يا زياد٤ نقطة
, زياد بغيظ:لا بصي انتي تفضلي ساكته طول الفرح بدل و **** اشيلك و ندخل اي اوضه من أللي في اليخت ده و منقعدش في الفرح من اساسه..
, حنين بضحك:ههههههههههه٣ نقطةمجنون و تعملها انا عارفه٣ نقطةهههههههههههه٣ نقطة
, زياد بغيرة:صوتك يا حلوه بضحكتك العسل دي..و كمان ايه الفستان أللي انتي لبساه ده٣ نقطة
, حنين بستغراب:و ده ماله يا زياد الكل قال عليه حلو..
, زياد بغيرة:ماهو عشان كده٣ نقطةالكل هيشوفك بيه٣ نقطةو انا مش هقدر اتحكم في نفسي و هقلب الفرح باللي فيه٦ نقطةفا اقعدي بقى و متتحركيش كتير بدل و **** لرزعك بوسه مشبك تجمدك هنا٥ نقطةو بعد كلامه كانت حنين بتحاول تكتم ضحكتها لأنها عارفه انه متهور و مجنون و مش هيهمه الناس أللي موجوده و هيعمل أللي قاله دلوقتي٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما عند الباقي فكان محسن عم يارا و حنين فقد كان ممسك بمريم لكي يسلمها لعمار٤ نقطةفقال له٤ نقطة
, محسن:خلي بالك منيها يا ولدي و حافظ عليها٣ نقطةو اوعاك في يوم تبكيها يا ولدي دي بقت امانة عندينا و واحدة منينا٣ نقطة
, عمار بحب:دا حياتي يا بابا٣ نقطةدا انا مصدقت انها رجعتلي٤ نقطةدي روحي٣ نقطةو اخد عمار مريم و راحوا قعدوا في المكان المخصص ليهم٥ نقطة
, عمار:ياااه يا مريم انا كنت بتعذب في بعدك عني اوي٣ نقطةحتي لما سمعت الخبر مكنتش مصدق كنت حاسس ان قلبي هيقف و اني بموت بالبطيئ و حتى انا كنت محمل حنين الذنب في بعدك عني سامحيني يا مريم..
, مريم بحنان:خلاص يا عمار كل ده بقى ماضي و دلوقتي احنا مع بعض خلاص و مش هنبعد عن بعض من تاني..فأكملت بمزاح..: و خلاص يا سيدي هفضل كاتمه على قلبك و نفسك..و مش هتعرف تخلص مني٣ نقطة
, عمار:يا ستي خدي قلبي كله بس متسبنيش خالص٤ نقطةانا بحبك يا مريم و مش هقدر اعيش من غيرك٤ نقطة
, مريم:و انا بموت فيك يا عمار٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, و كانت مريم لابسه الفستان ده٥ نقطة👇.
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫و انا عند الشباب كانوا منتظرين البنات و هما لسه مظهروش
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, و انا عند الشباب كانوا منتظرين البنات و هما لسه مظهروش٣ نقطةفقال ايهم٣ نقطة
, ايهم :هما مجوش لغاية دلوقتي ليه٣ نقطةدا العريس و العروسه قعدوا و حتى اعمامي و خلاتي و بابا و ماما قعدوا٣ نقطةو هما لسه مطلعوش٤ نقطة
, جواد:بس انتوا مش ملاحظين حاجه٤ نقطةان عيلتنا كل شويه يبصولنا و يضحكوا٣ نقطة
, فهد:فعلاً انا واخد بالي٤ نقطةهما من ساعة ما قعدوا و هما بيضحكوا..
, رعد:اكيد الضحك ده وراه حاجه و البنات سببها كمان٤ نقطةربنا يستر٣ نقطة
, الكل:امين٥ نقطةو كانوا بيتكلموا مع بعض بس هما حسوا بهدوء في القاعه٥ نقطةو شافوا كل المعازيم باصين في ناحية واحدة٣ نقطةفراحوا باصين مكان ما هما بيبصوا و اتصدموا من أللي شافوه٤ نقطة
, رعد بصدمه:يا لهوي هما ناويين يحضروا الفرح كده٣ نقطة
, ايهم بنفس الصدمه:إذا كان من اول ما دخلوا و الناس كلها بصالهم٣ نقطةاومال هيكملوا الفرح ازاي٣ نقطة
, جواد بغيرة:و انا حذرت رزان متلبسش اللون ده و الحلوه لبسته و كسرت كلمتي٣ نقطة
, فهد:انا بفكر اخطف تمارا دي و اسيب الفرح٤ نقطةدا احنا شكلنا كده هنضرب حد النهاردة بسببهم٤ نقطة
, رعد:بس كده انا فهمت٣ نقطة
, الشباب بصوت واحد:فهمت ايه٣ نقطة
, رعد:السبب انهم ميقبلوناش طول اليوم و سبب ضحك اهلنا علينا من شويه٤ نقطة
, فهد:طب يلا نروحلهم لأني مش مستحمل٤ نقطةو راحوا الشباب ناحية البنات بس حصل أللي صدمهم و هو ان١٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
 
١٣

وقفنا لحاد ما قرر ابطالنا ان يذهبوا لبطلاتنا و لكن حصل ما صدمهم٥ نقطةو هو ان ريان و اسر و محمد و معتز اخدوا البنات و راحوا يرقصوا معاهم و الشباب لسه واقفين مش مصتوعبين أللي حصل قدامهم ده٥ نقطة
, عند ريان و كان بيرقص مع بنته تمارا٤ نقطةو كان الباقي قريبين منهم فقال٤ نقطة
, ريان و هو يخفي ضحكته:ألحقوا دول واقفين هينفجروا٣ نقطة
, اسر بضحكة محاول ان يخفيها و هو يرقص مع ابنته رزان:طب تصدق صعبوا عليا دول اتصدموا صدمة عمرهم..
, محمد:انتوا شفتوا شكلهم و احنا بناخد البنات منهم كان عامل ازاي٤ نقطة
, معتز:دول و لا كأنهم شافوا جريمه٤ نقطة
, جوري:يلا كويس اوي انكم لحقتونا دول كانوا هيبلعونا بسبب بنظراتهم لينا دي٤ نقطة
, رزان:اه والله٤ نقطةو لا و هما رايحين ناحيتنا٣ نقطةتقولي جايين ياخدوا تار..
, ريما بمزاح:التار و لا العار يا هاريدي٣ نقطة
, الكل:ههههههههههههههههه٥ نقطة
, تمارا:حبيبي يا بابا٣ نقطةلولا اننا اتفقنا معاكم انكم تاخدونا اول ما هما يقربولنا كان زمانك بتفتكرني٣ نقطةبالذي مضى.
, ريان بضحك:هههههههههههههه٣ نقطةطب و**** بنات العيله دول مجانيين٤ نقطةحتى امهاتكم مجانيين زيكم٣ نقطة
, اسر:و**** فعلاً و بذات مراتي انا٣ نقطةمجنونة رسمي..
, رزان بمكر:طب خلي بالك يا بابا لما ماما تعرف أللي انتَ بتقوله دلوقتي٣ نقطةو صدقني وقتها اكيد هتبيتك في الحمام..
, الكل بضحك:هههههههههههههههههههه٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما عند الشباب فكانوا لسه واقفين مكانهم و متغاظين و متعصبين على الأخر خالص٤ نقطة
, رعد:هو كده ينفع٤ نقطةبقى ابوها ياخدها بطريقة دي لا و كمان يرقص معاها٤ نقطةهو مين فينا جوزها انا مش فاهم..
, ايهم بغيظ:لا و كمان مدلوناش فرصه حتى نتكلم معاهم..
, فهد:طب هنعمل ايه دلوقتي انا متأكد انهم مش هيسبوهم النهاردة٣ نقطة
, جواد بتفكير:مفيش غير حل واحد٤ نقطة
, الشباب في صوت واحد:ايه هو٣ نقطةقول..
, جواد:اعملوا زي ما انا هعمل بظبط٤ نقطةو سابهم جواد وسط استغرابهم و راح ناحية الطرابيزه أللي بتجمع امه و الباقي فيها و اقترب من نوران و قال ليها٣ نقطة
, جواد:خالتوا٤ نقطةتقبلي الرقصه دي٣ نقطة
, نوران بضحك:هههههههههههههه٣ نقطةلا ياض بتفكر صح٤ نقطةعاوز ترقص معايا عشان حماك يسب مراتك و يجيلي صح٣ نقطة
, جواد بغمزة:احبك و انتي فهماني يا جميل انتَ..و اخد جواد نوران و بدأ يرقص معاها و الشباب فهموا خطة جواد و راح فهد و رقص مع اسيل و رعد رقص مع نورين٣ نقطةو ايهم رقص مع نور٣ نقطة
, رؤوف بضحك:هههههههههههه٣ نقطةمتبقاش غيرنا احنا الاربعة يا جماعة ايه هنعجز ولا ايه٣ نقطة
, نهى بضحك:هههههههههههههه..يا حبيبي اهدى شوية ده انهاردو فرح ولادك..
, رؤوف بغيظ:قصدك ايه يا حبيبتي اننا عجزنا٣ نقطة
, سيلا بضحك:هههههههههههههه٣ نقطةايوة هي قصدها كده٣ نقطة
, ادم بغمزة:لا احنا مش وش كده يلا ناخد المزز بتاعتنا و نقوم نرقص احنا كمان..و ضحك الاربعة و قام ادم و رؤوف بأخذ سيلا و نهى و قاموا يرقصوا معاهم و كل ده و لسه ريان و الباقي مخدوش بالهم من اللي عملوه الشباب غير تمارا٤ نقطةفقالت..
, تمارا بصدمه:يا نهار اسود٣ نقطةألحقوا.
, ريان:في ايه يا تمارا ٥ نقطة
, تمارا:بصوا هناك كده٣ نقطةو الكل بص ناحية ما تمارا بتبص له و اول ما بصوا٣ نقطةكان وقتها ريان و محمد و اسر و معتز عنيهم احمرت و الغضب مسكهم و راحوا سايبين بناتهم و رايحين ناحية مراتتهم٣ نقطةفاريان اقترب من اسيل و فهد و قال٤ نقطة
, ريان بغيرة:عاوز اعرف دلوقتي انتوا بتعملوا ايه..
, فهد ببرودة:برقص مع خالتو فيها حاجة٣ نقطةزي ما انتَ بترقص مع مراتي انا برقص مع مراتك٤ نقطة
, ريان و هو بيجز على اسنانه:هي بقت كده٣ نقطةطب خد٣ نقطةو راح مديله بوكس في وشه و بعدها راح ناحية اسيل و احتضنها بتملك و اكمل..:دا انا مش بسمح لأبني يبوسها من ايديها حتى٤ نقطةتروح تيجي انتَ و ترقص معاها عيل حيوان..و بعد نهاية كلامه اخد اسيل و مشي٣ نقطة
, اسيل بضحك:ههههههههههههه٤ نقطةحرام عليك يا ريان كده تضربه هو عمل ايه..
, ريان بغيرة:عمل غلطة حياته و هو انه قرب من حاجه ملكي انا..بس لما نروح انا هوريكي ازاي ترقصي معاه٣ نقطة
, عند تمارا٣ نقطة
, و كانت تمارا راحت لفهد على طول و مسكته و هي بتشوف وشه و بتقول..
, تمارا بقلق:فهد انتَ كويس٣ نقطةالضربه وجعتك٣ نقطةرد عليـ٣ نقطةو لم تكمل كلامها بسبب فهد اللي لفلها و راح مسكها من وسطها و ألصقها به بتملك و قال.
, فهد:بقى تسيبيي حبيبك و تروحي ترقصي مع ابوكي..
, تمارا بضحك:هههههههههه٤ نقطةطب ما انا اعمل ايه هو أللي خدني عشان ارقص٤ نقطة
, فهد بهمس في اذنها و كانت نبرته تدل على الغيرة:حضرتك فرحانه اوي٤ نقطةو كمان لبسالي فستان زي ده٣ نقطةو كمان مخليكي حلوه٣ نقطةدا انتي يومك اسود..
, تمارا ببرأه مصطنعه:ماهو الفستان حلو يا فهد٣ نقطة
, فهد بغيظ منها:ماهو دي المشكله يا حبيبت الفهد
, فهد بغيظ منها:ماهو دي المشكله يا حبيبت الفهد٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, عند جواد و كان يرقص مع نوران فأقترب منه اسر و اخذ نوران في حضنه بتملك و قال٤ نقطة
, اسر بغيرة:انتَ ازاي يا حيوان ترقص مع مراتي يالا.
, جواد و هو بيعدل لياقة بدلته:زي ما انتَ بترقص مع مراتي بردو..اسر كان لسه هيروح يضربه بس نوران مسكت ايده و قالت٣ نقطة
, نوران:خلاص يا اسر الناس بتبصلنا٤ نقطةو انتَ يا جواد روح لمراتك٤ نقطة
, لف جواد و سابهم و راح ناحية رزان٣ نقطةو بدأ هو يرقص معاها و تمسك بوسطها بقوة و قال٤ نقطة
, جواد بغيرة:لبسالي اسود٤ نقطةهو انا مش قولت بلاش اللون ده بيخليكي فاتنه٣ نقطة
, رزان بدلع:خلاص يا جواد بقى الفستان عجبني و لبسته٤ نقطةو لا انتَ ناوي تزعل روز حبيبتك منك٣ نقطة
, جواد بجرأة:هو انا اقدر بردو٣ نقطةبس لما اروحلك هوريكي ازاي تلبسيه قدام الناس كده..
, رزان بنفس الجرأة و هي تلعب بأزرار قميصه:ما خلاص يا جوادي٤ نقطةو اوعدك لما نروح اوضتنا ابقى اصالحك بطريقتي٤ نقطة
, جواد برفع حاجب:انتي اد الحرك دي..نظر لها و هي بدورها اومئت له و هي تكتم ابتسامتها فأكمل هو و قال..
, جواد:طب متزعليش بقى لما تتقطعي٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما عند ايهم فهو لقى حد بيديله بوكس في وشه و كان هذا معتز حين قال٣ نقطة
, معتز بغيرة:انتَ يا حيوان ازاي ترقص مع نوري يا زفت٣ نقطة
, ايهم ببرود:ايه يا حمايا العزيز٣ نقطةطب ماهو انا سايبك ترقص مع مراتي فعادي انا ارقص مع مراتك..
, معتز بغيظ:تصدق انك حيوان٣ نقطةو راح زق ايهم بفيز و قام بشد نور لحضنه و رقص معاها و همس في اذنها و قال لها و قد اختفت نظرات الغيظ و الغضب و حل محلها نظرات الحب..
, معتز:واحشتيني٣ نقطة
, نور بضحك:ههههههههههههه٣ نقطةو**** انتَ مجنون٣ نقطة
, معتز بغمزة:مجنون بيكي يا قمر٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما عند ايهم فهو جاي يروح عند جوري لقاها بتحاول تهرب فراح مشي ناحيتها بسرعه و قام حضنها من ضهرها و فضل يرقص معاها بطريقه دي٤ نقطةفقال..
, ايهم بخبث:ايه يا حبيبتي٥ نقطةكنتي رايحه فين٣ نقطة
, جوري بتوتر:هااااا٤ نقطةأبداً يا حبيبي كنت هرجع على الطرابيزة بتاعتنا مش اكتر بس٣ نقطةكان ايهم يحرك رأسه على طول رقبتها مما زاد من توترها و كانت تسمعه يقول..
,
, ايهم:بقى تسيبي حبيبك ايهم و تروحي ترقصي مع ابوكي٣ نقطة
, جوري بطفوليه:طب انا اعمل ايه يا ايهومتي ماهو هو أللي رقص معايا اقوله لا٤ نقطةدا بابا٣ نقطة
, ايهم بغيظ:لا عندك حق دا بابا٤ نقطةثم اكمل بغيرة..:و ايه يا هانم الفستان أللي انتي لبساه ده٤ نقطة
, جوري ببرأة مصطنعة:حلو صح٤ نقطةايه رأيك فيه٣ نقطة
, ايهم بغيرة:ماهو دي المشكله مخليكي قمر و الناس مش منزله عينيها و انا شكلي كده هرتكب جناية و مش هنكمل الفرح و هنروح بيتنا احسن نتناقش في الفستان حتة حتة يا قلبي٣ نقطة
, جوري بخجل:ايهم عيب كده٣ نقطة
, ايهم:هو انتي لسه شوفتي حاجه٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, نيجي بقى عند مجنوننا رعد فكان يمزح مع نورين و ليس بداري بمن ينظر إليه و كان وشه احمر و ودانه بتخرج دخان عندما سمع كلمات رعد اكثر٣ نقطةفقد كان يقول رعد..
, رعد بمزاح:بس ايه ده يا نونو احلوينا و صغرنا٤ نقطةعارفه لو مكنتيش خالتو كنت اتجوزتك يا عسل انتي٥ نقطةو في اللحظه دي لقى من يمسكه من رقبته من الخلف (قفاه) و بيرفعه من هدومه٤ نقطة
, محمد بغضب:بقى انتَ يا مفعوص يا ابن الأهبل يا مجنون العيله بتعاكس في مراتي انا٣ نقطة
, رعد:اهدى يا عمي٤ نقطةاهدى و كمان انتَ ماسكني كده ليه٣ نقطةهو انا حرامي٣ نقطةدا انا حتى ظابط٣ نقطة
, محمد بغيظ:قصدك تقول ظايط٤ نقطةواد انتَ على **** ألاقيك بتعاكس مراتي تاني٤ نقطةكتك القرف٣ نقطةو راح سايبه و خد محمد نورين و مشي٦ نقطةاما رعد فهو لف عشان يشوف ريما الي اول ما شافته بيدور عليها راحت جريت٤ نقطةفقال رعد و هو بيروح وراها٤ نقطة
, رعد:و **** مجنونه٤ نقطةبس بحبها٦ نقطةو راح رعد بسرعه وراها و قام شايلها٥ نقطة
, ريما بشهقة:رعد٤ نقطةايه أللي انتَ بتعمله ده نزلني عيب ميصحش٣ نقطة
, رعد بمرح:العيب في الجيب يا ريما قلبي و كمان أبداً و**** منا منزلك غير لما تجوبيني على اسألتي٣ نقطة
, ريما بخجل:طب نزلني يا رعد عيب كده الناس بتبص علينا٥ نقطة
, رعد بعناد:أبداً مش منزلك٤ نقطةثم اكمل بغيرة.:و كمان انتي لبسالي الفستان ده ليه٥ نقطة
, و كانت ريما تلبس هذا الفستان٣ نقطة👇..
, ريما بغضب طفولي:ماله عندك اعتراض فيه
, ريما بغضب طفولي:ماله عندك اعتراض فيه٣ نقطةو كمان الفستان عجبني و لبسته و كمان دا كل الشباب منزلوش عنيهم من عليا اصلاً٣ نقطة
, رعد و هو بيدوس على وسطها و قال بغيرة:انتي قولتي ايه٣ نقطةهما مين دول عشان اروح ادفنهم طب ايه رأيك بقى اني هفضل حاطك في حضني كده لحاد ما الفرح يخلص٤ نقطة
, ريما بدلع:رعودي٣ نقطةنزلني بقى كده مينفعش.
, رعد:طب عشان رعودي ده و**** منا منزلك هاااااا٣ نقطةو اسكتي بقى لحسن اتجنن عليكي و ابوسك في نص الفرح ده..
, ريما:انا غلطانه اني اتجوزت و حبيت واحد مجنون زيك اصلاً٣ نقطة
, رعد:ماهو عشان انتي حبيتي المجنون ده..هو متجننش غير لما حبك و عشقك يا ريمت قلبي٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, و بعد مرور عدة ساعات و رجع اليخت تاني لليابس بعد ان كان في عرض البحر و ذهب المعازيم٣ نقطةو الجميع ودع كريم و يارا و زياد و حنين الذين ذهبوا لكي يسافروا إلى باريس٣ نقطةبلد العشاق٤ نقطةو عمار و مريم سافروا روما٣ نقطةو قرر الجميع انهم يرجعوا إلى البيت٤ نقطةفقال ريان..
, ريان:هي اسيل فين٣ نقطة
, فهد:هي راحت مع تمارا٣ نقطة
, ريان:ايوه يعني هما فين٣ نقطة
, جواد:انا سمعت ان ماما دخلت اليخت تاني عشان نسيت تلفونها و تمارا دخلت معاها٤ نقطة
, اسر:طب تعالوا نشوفهم جوى لحسن هما اتأخروا اوي٣ نقطةو دخلوا كلهم عشان يشوفوا اسيل و تمارا٣ نقطةلكن ملاقوش حد٤ نقطة
, ريان بعصبيه:اومال راحوا فين٣ نقطة
, نوران:طب تعالوا نسأل القبطان بتاع اليخت يمكن يعرف حاجه٤ نقطةو راحوا سألوا قبطان اليخت بس هو نفى انه شاف حد دخل اليخت بعد ما الكل خرج برا٥ نقطةو خرجوا كلهم عشان يسألوا الحرس يمكن يكونوا شافوهم٥ نقطة
, احد الحراس:لا يا باشا مدام اسيل و مدام تمارا مجوش هنا..
, فهد بعصبيه:اومال هما فين دلوقتي٣ نقطة
, ريان بغضب:بسرعه دورو عليهم في المنطقه دي يلا بسرعة مستنيين ايه٤ نقطةو في الوقت ده جه اتصال لريان٦ نقطة
, ريان:ألو..
, المتصل:٩ نقطة
, ريان بغضب:و اقسم ب**** مش هسكت على ده..
, المتصل:١٠ نقطة
, ريان:صدقني هندمك على اليوم أللي اتولدت فيه و لعبت معايا يا ٦ العلامة النجمية٥ نقطةو قفل٣ نقطة
, اسر:في ايه يا ريان و ايه و مين أللي اتصل بيك و عصبك بالشكل ده٣ نقطة
, ريان:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
 
١٤




وقفنا لحاد ما ريان قفل مع المجهول الذي تكلم معه على الهاتف و كان الغضب متمكن منه و كان الشباب اول مره يروا غضب القناص دلوقتي٤ نقطةصحيح انهم سمعوا عن حياته٣ نقطةلكن اول مره يشوفوا قوة القناص دلوقتي و سمعوه يقول..
, ريان بغضب و صوت جهوري:في خلال خمس دقايق عاوزكم تجمعولي اكبر عدد من الرجاله و معاهم اسلحه٥ نقطةواضح اننا سكتنا كتير اوي٣ نقطة
, اسر بنفاذ صبر:طب متقول لينا في ايه و مين أللي كلمك دلوقتي ده..
, ريان:اسيل و تمارا٤ نقطة
, الجميع بقلق:مالهم٣ نقطة
, ريان:اتخطفوا٤ نقطةو أللي كان بيكلمني دلوقتي٣ نقطةكان نادر و هو أللي خاطفهم و هما معاه دلوقتي٣ نقطة
, رؤوف بغضب:يعني ايه الكلام ده يا ريان..
, فهد بهدوء ما قبل العاصفه:انتَ بتقول ايه يا عمي٣ نقطة
, ريان:زي ما سمعتوا اسيل و تمارا اتخطفوا من وسطنا٤ نقطة
, فهد و هو يشتد على قبضة يده:و عزة جلالة **** لأكون موريه جحيم الفهد عشان فكر يأذي مراتي و خالتي٤ نقطة
, جواد بغضب:و انا هوريه ازاي يتجرأ يخطف امي و اختي٤ نقطةدا هيشوف جحيم مشفهوش في حياته٤ نقطة
, ريان بنبرة حادة:لا٤ نقطةنهاية نادر على ايدي انا لأن اللي ما بنا خلاف قديم اوي اوي٤ نقطةو زي ما حرق قلبي على ابويا و هو دلوقتي عاوز يحرقهولي على مراتي و بنتي٤ نقطةلنا موريه دلوقتي القناص أللي هيوريه الجحيم و ميطلوش٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, انذهب الأن لأحد الڤيلل المهجوره التي يظهر عليها الكثير من التراب في كل مكان و صوت خربشات الفأران و شبكات العناكب التى موجودة على الحيطان و رائحة الغبار التي تشتم في المكان بسبب انه مقفول بقاله سنين عديدة٤ نقطةو في احد غرف هذه الڤيلا كانت بها اسيل و تمارا و كانوا مربوطين و كان هناك وشاح على أعينهم و كان تأثير المخدر لم يذهب من عليهم و كان يجلس امامهم شخص يبان عليه الشر و الحقد و اكثرهم الرغبة و الشهوة اتجاه احد منهما كان يريد ان يمتلكها٤ نقطةو بعد مدة من الوقت بدأ تأثير المخدر يزول من اسيل و تمارا٤ نقطةو عندما استيقظوا قالت تمارا..
, تمارا بنبرة تحمل بها القلق:ماما٣ نقطةماما٣ نقطةانتي فين..
, اسيل:تمارا حبيبتي٣ نقطةانا كويسه يا عمري٣ نقطةبس انا مش شايفه٣ نقطة
, تمارا:ولا انا شايفه حاجه٣ نقطةاحنا شكلنا كده مخطوفين.
, ٤ نقطة:لا ذكية يا تمارا٣ نقطةفعلاً شبه امك بظبط في الذكاء و الحلاوة كمان٤ نقطة
, اسيل بحقد:نادر٥ نقطةكان نادر يأمر احد رجاله ان ينزع عنهم الربطات التي على أعينهم٤ نقطةو شاهدوه و هو يجلس امامهم بكل غرور٥ نقطةو يقول..
, نادر:ايه رأيك يا اسيل٤ نقطةمش الڤيلا دي بتفكرك بحاجه٤ نقطةاحب اقولك عشان متفكريش كتير٤ نقطةالڤيلا دي نفس الڤيلا أللي كنت عايش فيها لما قبضتوا علينا٣ نقطةفاكره٣ نقطة
, تمارا بحقد و كره:انتَ السبب في موت جدي٣ نقطةانتَ قتلته٣ نقطةبس احب ابشرك انك لعبت في عدات عمرك لأنك ظهرت قدامي٣ نقطة
, نادر بضحك:ههههههههههههه٥ نقطةلا و كمان في نفس شراسة امك٤ نقطةعجبتيني٣ نقطةماهو الفهد هتخلف ايه غير فهد بردو٥ نقطةو يا ترى اخوكي في نفس قوتك كده٣ نقطة
, اسيل ببرود:على فكره يا نادر٤ نقطةانتَ اثبتلي دلوقتي انك واحد جبان٤ نقطةلما تخطف اتنين ستات٣ نقطةتبقى جبان و واحد٥ العلامة النجمية..كان نادر يستمع لها و قد تعصب اوي من كلامها و بذات لما بدأت تشتمه..فراح امر أحد رجاله بأن يضربها و عندما كاد ان يقترب منها الرجل حدث شيئ جعل الذين بداخل الغرفه يرتجفون٣ نقطةو هو٥ نقطة
, اسيل بنبرة ارعبت الجميع و كانت امره:صدقني ايدك الزباله دي لو بس فكرت مجرد فكرة انها تلمسني هدوقك الموت و مطلهوش٤ نقطةلعاش و لا كان أللي يضرب اسيل احمد غريب٤ نقطةفهد الداخليه٤ نقطةثم اكملت بصراخ انتفض منها كل الموجدين..:سااااامع دلوقتي ابعد عني حالاً٣ نقطة
, نادر كان بيحاول يخبي ارتعاشت جسمه من أللي حصل دلوقتي بس معرفش و هو يقول..
, نادر بنبرة مهزوزه:انتي فاكره نفسك مين متنسيش انك مخطوفه عندي و تحت رحمتي انا و قوتي انا٣ نقطةيعني انا أللي في ايدي اقتلك او اخليكي عايشه انتي سامعه٣ نقطة
, اسيل بقوة و ثقه:انا مين٤ نقطةفأحب اقولك ان انا أللي رميتك في السجن زمان انت و عيلتك و اقدر ارميك دلوقتي٣ نقطةو اكدلك انك دلوقتي بتترعش مني و خايف و كمان انا مش تحت رحمتك ولا حاجه٤ نقطةانا تحت رحمة و قوة **** وحده٣ نقطةاما حكاية موتي دي فا **** هو الوحيد أللي كاتب طريقة موتي٣ نقطةو انا مش خايفه من الموت لأن ده مكتوب لينا٣ نقطةو زيما الناس بتقول محدش بيموت ناقص عمر..
, نادر:انتي جايبه كل الثقة و القوة دي منين هاااااا..المفروض انك خلاص مبقتيش في نفس عهدك٣ نقطة
, اسيل:انا الفهد طول عمري قويه و محدش قدر يتغلب عليا و هفضل طول عمري كده٣ نقطة
, نادر:هنشوف يا اسيل كبريائك ده هيفضل لحاد فين يا حلوه٤ نقطةو انا هكسرلم كبريائك ده لما احرق قلب حبيب القلب عليكي انتي و بنتك أللي جمبك دي٥ نقطةو كان بيقرب ناحية تمارا و مسك خصله من شعرها٤ نقطةو لكن تمارا اعطته ضربه من دماغها لرأسه٤ نقطةو قالت..
, تمارا بقوه:واضح انك مفهمتش ماما قالت ليك ايه كويس بس انا هقولك تاني٣ نقطةايدك الزباله دي اياك ثم اياك تفكر تلمسنا بيها سامع٥ نقطة
, نارد و كانت رأسه تألمه من قوة الضربه٣ نقطةفقال و هو يخرج من عندهم٤ نقطة
, نادر:صدقوني هتندموا على كل أللي عملتوه ده دلوقتي٤ نقطةو اكمل بوقاحه..:بس على سريري..
, اسيل:احلم على قدك يا نادر٣ نقطةلأنك شكلك كده بتحاول تجمع المايه مع النار٣ نقطة
, نادر بمكر:اه صحيح كنت هنسى..محضرلك يا تمارا مفاجئه حلوة اوي هتعجبك٥ نقطةو بعد خروج نادر بعد ان ترك حارسين خلف الباب..
, نادر و هو يوجه كلامه للحرس:خلي عينيكم عليهم مش عاوزكم تتحركوا من هنا أبداً و اوعوا تستهينوا بيهم لأنهم اذكية اوي سامعييين٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
,
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما في الداخل عند اسيل و تمارا٣ نقطةفقد كانوا يجلسون بجانب بعض و رأت اسيل دمعه تنزل من تمارا٣ نقطةفقالت اسيل و هي بتمسح دموع تمارا بيديها المربوطة..
, اسيل بنبرة فخر:مش بنت اسيل و ريان أللي تعيط انتي سامعه٣ نقطةاوعي تبيني ضعفك قدام عدوك٣ نقطةسااامعه..
, تمارا بدموع:انا مش بعيط عشان خايفه٤ نقطةانا بعيط على ان أللي قتل جدي كان واقف قدامي لا و كمان خاطفني٣ نقطةو انا مقدرتش اعمله حاجه٣ نقطة
, اسيل ببتسامه خبيثه:متقلقيش احنا هننتقم بجدك و هنمشي من هنا٤ نقطةبس لما نلعبهم شويه و نوريهم مين الفهد و الأعصار٣ نقطة
, تمارا بنفس الأبتسامه:دا احنا هنتسلى شويه بس انما ايه٤ نقطةياااااا اخيراً يا ماما هشوف شخصية الفهد فعلاً زي ما كنتي بتحكلنا انتي و بابا٤ نقطةبس هنعمل ايه دلوقتي..
, اسيل:بصي احنا دلوقتي٨ نقطة(و نسبهم يعملوا الخطه..بقى)٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما عند ريان و كان معه الجميع٤ نقطةو بعد ان ذهبوا إلى البيت لكي يفكروا٤ نقطةلأن بعد مكالمة نادر و هما بدأو يبحثوا عليه حولين مصر كلها فكانوا يجلسون٣ نقطةفقال فهد٣ نقطة
, فهد بنفاذ صبر:هو احنا هنفضل قاعدين كده مستنين حد يكلمنا عشان نعرف مكانهم٤ نقطة
, اسر:فهد اهدى٤ نقطةاحنا مش ناقصين٤ نقطة
, ريما متدخله:عمي ريان انا قلبت في كل المطارات على الناس أللي سافروا من ساعتين و حتى أللي هيسفروا لبكره٥ نقطةو ملقتش اسم نادر او صورته حتى٣ نقطة
, جواد بغضب:بابا احنا لازم نعمل حاجه احنا مش هنفضل قاعدين كده لازم نتصرف بسرعه قبل ما يعمل فيهم حاجه٥ نقطةالكل قاعد و القلق متمكن منهم و بدأو يفقدوا الأمل و بدأت غموم الحزن يتأكل قلوبهم٤ نقطةو لكن ريما اعطت لهم مفتاح الأمل بقولها٣ نقطة
, ريما بصراخ:انا ازاي راحت من بالي الخطة دي٣ نقطةبصوا يا جماعة انا لقيت الطريقه أللي هتوصلنا لخالتو و لتمارا٦ نقطة
, ريان بأمل:قولي بسرعه يا ريما ارجوكي٣ نقطة
, ريما:عمي انتَ معاك رقم أللي كلمك بيه نادر ده صح٣ نقطة
, ريان:ايوه يا بنتي٣ نقطة
, ريما:طب هاتوا بسرعه يا عمي ده هيساعدني اعرف مكانهم٣ نقطة
, رعد بسخريه:و انتي فاكره اننا مفكرناش في ده٣ نقطةاحنا حاولنا نتتبعه٣ نقطةبس طلع من غير بيانات و متشفر٣ نقطة
, ريما بثقه:بس انا اقدر اجيبه من غير البيانات..لأن كل أللي عاوزاه الرقم بس٣ نقطةو سيب الباقي عليا واضح انك نسيت ان انا هاكر الداخليه ولا ايه٦ نقطةيلا يا عمي هات الرقم بسرعه٣ نقطة
, ريان:تمام يا بنتي خدي الرقم اهو ٥ العلامة النجمية010٤ نقطةو خدت ريما الرقم و بدأت تتحرك في اللاب توب بتاعها و طلعت مجموعة فلاشات كثيرة و كانت لتختار منهم واحدة٤ نقطة
, رعد بصدمه:كل دي فلاشات..بتعملي بيهم ايه٣ نقطة
, ريما بغمزة:دا شغلي انا بقى٥ نقطةو اختارت ريما فلاشه لونها احمر٣ نقطةو ادخلتها في اللاب توب و بدأت بالعمل عليها٤ نقطةو ادخلت عددت ارقام و بعدها كتبت الرقم و انتظرت شويه و بعد كده ظهرت لها بيانات٤ نقطةفقالت٣ نقطة
, ريما:بسبب غباء نادر ده و انه متخلصش من الشريحه قدرت اعرف مكانهم و هما موجدين في مدينة ٦ العلامة النجمية ٣ نقطةفي فيلا رقم ٤ العلامة النجمية٤ نقطةو انا هحاول اشوف اذا كانت في كاميرات موجوده في المنطقه دي ولا لا..و بدأت تاني تشتغل على اللاب توب٤ نقطة
, نوران:الڤيلا دي نفس الڤيلا أللي كانوا عايشين فيها وقت مهمتنا للقبض عليهم٤ نقطة
, رؤوف:ذكي٤ نقطةكان فاكر ان محدش هيخطر على باله انه يكون خاطفهم هناك٣ نقطة
, فهد بغضب:طب مستانين ايه يلا نروح على هناك٣ نقطة
, ريان:فهد انا مقدر خوفك على تمارا٣ نقطةبس متنساش ان أللي مخطوفين دول مراتي و بنتي و انا اكيد هكون عارف مصلحتهم فين..يعني بلاش تسرع٣ نقطة
, ايهم:يا عمي على ما اعتقد اننا عرفنا المكان دلوقتي ليه منروحش على طول و احنا معانا رجاله كتير٣ نقطة
, ريان:لازم تعرف عدوك بيفكر في ايه عشان تقدر تسبقه بخطوتين٣ نقطةو كمان احنا لازم نتأكد إذا كانوا هناك وپلا لا لأنه ممكن يكون عاملنا فخ عشان نضيع مكانه٣ نقطةعشان كده للأحتياط نهى و ريما خليكم على اجهزتكم و تابعوا٣ نقطة
, نهى:من حسن حظنا ان الكاميرات موجودة في كل مكان هناك و ده هيسهل علينا مراقبتهم..
, ريما:انا لقيت كاميرات قدام الڤيلا و من جمبها و من وراها كمان٣ نقطةانا اقدر اشوف التسجيلات بتاعت المكان من ساعتين عشان اقدر اعرف اذا كانوا موجودين ولا لا٣ نقطة
, نهى:و طبعاً انا بشغلي اقدر اعرف ليكم اذا كان تمارا و اسيل جوا ولا لا٣ نقطة
, رعد:طب يلا مستنيين ايه٣ نقطة
, و جابت ريما التسجيلات للمكان لكل أللي حصل من ساعتين٤ نقطةو شافوا عربيه سودة نزل منها رجلين و فتحوا الباب الخلفي٤ نقطةو نزل منها نادر..و كان يعطي اوامر للرجلين الموجودي معاه في حاجه و بعدها نزلوا الحرس اتنين كانوا متغطين و مش باين ملامحهم٤ نقطةفأكملت ريما التسجيل٣ نقطةو بعدها بساعه كان في حراس بيدخلوا الفيلا و مبيخرجوش٣ نقطة
, ادم:هااا يا نهى عملتي ايه٣ نقطة
, نهى:لحظة يا ادم بحاول اشوف اي حاجه فيها شبكة جوا اقدر اخترقها و اعرف منها٤ نقطةو بعد دقيقتين قالت نهى٣ نقطة
, نهى بتنهيدة:أخيراً لقيت طريقة ادخل بيها لجوا و ده من الكاميرات اللي متعلقة في كل الڤيلا و واحدة من الكاميرات لقيت اسيل و تمارا مربوطين و قاعدين في أوضة..
, ريان بلهفة:طب ورينا يا نهى٣ نقطةو بالفعل قامت نهى بلف اللاب توب و ادارته لهم و بالفعل رأى الجميع اسيل و هي تحتضن تمارا٣ نقطة
, ايهم:احنا كده اتأكدنا انه خاطفهم في المكان ده٣ نقطةبس ليه الحرس كلهم اللي جايبهم دخلوا لجوا الڤيلا و مفضلوش برا٣ نقطة
, فهد:اكيد عشان خايف لحد يشك فيه فا مخلي الحراسه من جوا٣ نقطة
, اسر:و كمان عشان الڤيلا دي بقالها سنين محدش دخلها٣ نقطةفأكيد هيجيب الشك ليه ان هو فيها٥ نقطة
, جواد:طب ايه الخطه دلوقتي٤ نقطة
, ريان:دلوقتي احنا هنجمع الرجاله بتاعتنا كلها و كمان انا عاوز الأسلحه تبقى مانعة للصوت و كمان مش عاوز حد من رجالة نادر يموتوا٤ نقطة
, رعد:ازاي يا عمي..ماهو احنا لو اصبناهم هما هيعملوا صوت و ده هيكون خطر على خالتو و تمارا..
, ريان:ماهو انتوا هتستخدموا الرصاص اللي بيقتل انتوا هتستخدموا بداله الرصاص المخدر٤ نقطةو المخدر ده مش هيروح منهم غير على تاني يوم٥ نقطةانتَ و ايهم هتستهدفوا أللي ورا الڤيلا٤ نقطةاما جواد و اسر هيستهدفوا أللي من قدام و يغطوا عليا انا و فهد عشان ندخل جوا..اما الباقي لازم يفضلوا هنا عشان يحموا الباقي..لأنهم ممكن يجوا هنا و يحاولوا يقتلوا حد و هنسيب الحراسة معكم بردوا٣ نقطة
, ريما:عمي انا هاجي معاكم٣ نقطة
, رعد بنفي:لا انتي هتفضلي هنا و احنا هنروح..
, ريما:رعد ارجوك انا عارفه انا بعمل ايه و كمان انا هقدر اقاتل معاكم٤ نقطة
, ريان:بس ده خطر عليكي خليكي انتي٥ نقطة
, ريما:متخفش يا عمي انتَ و رعد عليا انا هبقى كويسه.
, ريان:طب يلا بينا عشان نلحق اسيل و تمارا٣ نقطةو **** معانا كلنا٤ نقطةو خرجوا كلهم و بالفعل و كانوا الحراس كلهم في الخارج منتظرين و معاهم الأسلحه التي بها المخدر و ركبوا العربيات و انطلقوا إلى انقاذ اسيل و تمارا٧ نقطة
, ريان مع نفسه:جايلك يا اسيل٤ نقطةو هندمك يا نادر على كل لحظه حبيبتي بعدت عني فيهم..
, فهد:هوصلك يا تمارا٥ نقطةو هندم كل حد كان مشترك في خطفك انتي و امي اسيل٣ نقطة( طبعاً عادي فهد اوقات بينادي اسيل بماما لأنه بيحبها اوي)٣ نقطة
, و هنا بدأ العد التنازلي لجحيم نادر٦ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
 
١٥

في ڤيلا نادر و كان يجلس مع شخص في غرفة المكتب و كان يتكلم معه و يقول٣ نقطة
, نادر و هو ينفس من سيجارته:انا أللي ساعدتك عشان اكمل انتقامي٣ نقطةمش عشان سواد عيونك..
, ٥ نقطة:و انا عارف بكده كويس اوي٤ نقطةبس انا لازم انتقم منها على أللي عملته فيا٤ نقطةمش شادي منصور أللي يحصله كده و من شوية بنات٣ نقطةشوية بنات يعلموا عليا انا و كله بسبب تمارا٣ نقطةو انتَ وعدتني انك هتدهالي عشان اشفع غليلي منها و امتلكها٣ نقطة
, نادر:و انا عاوزك تعمل كده عشان تكسر عين ابوها و امها٤ نقطةو اكمل بوقاحة٣ نقطة:و كمان انا عاوزك تستمتع بيها قدام امها٣ نقطة
, شادي بشهوة:و انا عاوزها دلوقتي هي فين٥ نقطة
, نادر بضحكه بشعه:ههههههههه٤ نقطةدا انتَ بتحبها اوي بقى٦ نقطة
, شادي بخبث:ازاي مش لازم تتحب٥ نقطةو قام هو و نادر و راحوا عند اسيل و تمارا٩ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما عند اسيل و تمارا٥ نقطة
, اسيل:انتي كدا عرفتي هتعملي ايه٤ نقطة
, تمارا بعفوية:اخيراً هشوف انجازات الفهد في مهماته..
, اسيل بحنان: انا عندي اعمل اي حاجه لكن انتي و اخوكي متتأذوش لأنكم اغلى حاجه عندي انتي و ابوكم ريان٤ نقطة
, تمارا:انا بحبك اوي يا ماما **** يخليكي ليا٤ نقطةو كانت اسيل لسه هتتكلم بس لقوا الباب بيتفتح٣ نقطةو كان بيدخل من نادر و هو بيقول..
,
, نادر بخبث:ايه يا تمارا مش كنتي عاوزه تعرفي المفاجئة بتاعتي ايه٣ نقطةاهو يا ستي جبتهالك لحاد عندك٥ نقطةو بعد كلامه راح دخل شادي من وراه٥ نقطة
, نادر بضحك:هههههههههههههه٣ نقطةاتصدمتي يا تمارا صح٣ نقطةانا عارف ان المفاجئة كانت كبيرة عليكي بس مش مهم اسيبكم انا بقى عشان تفرحوا بالمفاجئة دي٣ نقطةو مع نهاية كلامه خرج نادر و هنا تكلم تمارا و قالت٣ نقطة
, تمارا بصدمه:شادي٤ نقطةازاي انتَ كان لازم تكون في السجن دلوقتي..
, شادي بنظرات راغبة:هو انا مقولتش ليكي٣ نقطةاصلك واحشتيني اوي و كمان نادر بيه ساعدني كتير اوي٣ نقطةو بدأ يقرب وجه لوجهاها و اكمل.:عشان اجيلك اصلك واحشتيني اوي يا تامورتي٣ نقطةو انا لازم اجرب اصلي ملحقتش المره أللي فاتت فشكلي هلحق المرادي٤ نقطةو هنا تمارا لم تتخمل و راحت تفت في وشه و نظرت له بقرف و قالت..
, تمارا:نجوم السما اقربلك في انك تفكر تلمسني حتى٣ نقطةبعد كلام تمارا ده اتعصب شادي اوي و كان لسه هيضربها بالقلم بس لقى شخص بيضربه بالرجل و كان هذا الشخص هو اسيل٣ نقطةنعم لأنها كانت تجلس بجانب تمارا و اول ما لقته هيضربها رفعت رجليها المربوطة بحركه منها و راحت ضربته بقوة في وشه خلت بجانب شفتيه تنذف و بعدها قالت بصوت ارعبه مثل ما ارعب الباقي٣ نقطة
,
, اسيل بحدة:صدقني واحد زباله زيك يفكر يضرب بنتي انا انسفه من على وش الأرض مش بنت ريان سيف الدين أللي واحد وسخ زيك يضربها٤ نقطةكان شادي ينظر لها بغيظ و لا يزال جسمه بيترعش من حدة صوتها و قال٣ نقطة
,
, شادي:و انا دلوقتي هكسر ثقتك في نفسك و في بنتك دي دلوقتي اللي متفخرة بيها و قدامك كمان٣ نقطةو بدأ يقترب شادي من تمارا و يقترب منها و كان سوفه يقوم بقطع فستانها٣ نقطةلكن لقى ضربه قويه اتت في رأسه و كانت من اسيل..
, شادي بألم:ااااااااه٤ نقطةو بسبب صراخه هذا دخل الحرس الذين كانوا يحرسون في الخارج٣ نقطةو عندما دخل الحرس بدأت اسيل بضربهم٤ نقطةاما تمارا فهي قامت و ضربت شادي و ذهبت لكي تساعد امها و قدروا انهم يتغلبوا على الأربع حراس أللي دخلوا عليهم٣ نقطةفقالت اسيل..
, اسيل:تمارا بسرعه ساعديني عشان نقدر نربطهم و نسيبهم هنا يلا بسرعة٥ نقطةو بدأت تمارا بربطهم مع امها بالأحبال التي كانوا مربوطين بها و اخذوا المسدسات ألاي كانت معاهم و بعدها خرجوا و كانوا حذرين جداً لكي لا يراهم احد و كان و هم يبحثون عن نادر دخلوا اوضة المكتب٤ نقطةو اول ما دخلوا اطلقت رصاصه على احد و كان٩ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, ١٣ علامة العطف٥ نقطة
, اما في خارج الڤيلا فقد وصل ريان و اسر و فهد و جواد و رعد و ريما هناك٤ نقطةو بالفعل فعلوا كما خطتوا ذهب رعد و ايهم و كان معهم ريما٤ نقطة من خلف الفيلا و معهم بعض من رجالهم لكي ينهوا الحرس التي موجودة في الخلف٤ نقطةاما جواد و اسر فهم بدأو بالحرس٤ نقطةو ريان و فهد و كانوا داخلوا للداخل٤ نقطةو كل هذا تم في هدوء لكي لا يتم اذيت اسيل و تمارا٥ نقطةو بدأ ريان و فهد يبحثون على اسيل و تمارا و كان كل من يصد طريقهم يخدروهم٨ نقطةو كانوا و هما داخلين سمعوا صوت رصاصه٥ نقطة
, ريان بوجع في قلبة:صوت الرصاص ده جي منين..
, فهد بنفس احساسه:مش عارف بس هو جاي من الناحيه دي٤ نقطةو كان بيشاور على اوضه من ناحيته٣ نقطة
, ريان:طب يلا بسرعه نشوف٤ نقطةو راحوا لمكان ما سمعوا صوت الرصاصه٤ نقطةو دخلوا الأوضه٣ نقطةو اتصدموا..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما في الخارج و تحديداً عند رعد و ريما و ايهم و تلذين قد وصلوا لموقع الڤيلا و كانوا بيخدروا الحرس بس أللي هما لم يتوقعوه هو انه كان هناك حرس زيادة داخل الڤيلا و خرجوا عندما سمعوا صوت غريب بالخارج٣ نقطةو للحظ ان المخدر الذي كان مع رعد و ايهم و ريما خلص و كانوا لازم يستعملوا ايديهم عشان يضربوهم٣ نقطةفقال رعد..
,
, رعد:ريما اهربي دلوقتي قبل ما يشوفوكي٣ نقطة
, ريما بعناد:لا انا مش جبانه عشان اسيبك و اهرب انا هفضل هنا معاكم..
, ايهم:ريما٣ نقطةاسمعي الكلام لازم تمشي دلوقتي٥ نقطةو كانت ريما لسه هتتكلم لكن اتى حارس من وراهم و مسكها من رقبتها٣ نقطةو قال..
, الحارس و هو يصوب السلاح على ريما:سيبوا المسدسات أللي معاكم بدل ما تخسروا الأمورة دي٣ نقطة
, رعد بغضب:هسيب المسدس بس شيل ايدك من عليها..
, الحارس بستفزاز:و انتَ مالك محموق اوي كده ليه٤ نقطةبس عندك حق الأمورة عسل اوي..
, ريما:امورة و عسل كمان٣ نقطةلا دا انتَ لازم بقى تدوق سم العسل دي بقى٤ نقطةو كان لسه الحارس هيتكلم و يرد عليها لكن سبقته ريما بحركه قتاليه ثم اخذت منه المسدس و ثبتته عليه و قالت..
, ريما بسخرية:اهي الأمورة هتواريك شغلك كويس٣ نقطةو راحت ضرباه بضهر المسدس على راسه و فقد الوعي و ايضاً قامت بضرب ثلاث حراس ايضاً و افقدتهم الوعي و كل هذا تحت صدمات رعد و ايهم من الذي شاهدوه..
, ايهم بصدمه:رعد٣ نقطةانتَ متأكد ان دي ريما مراتك المجنونه٤ نقطةو انها بنت عمي٤ نقطة
, رعد ولا يقل صدمه عن ايهم:ولا اعرفها٤ نقطة
, ريما:هتفضلوا مصدومين كتير يلا لازم نلحق خالتو و تمارا٤ نقطةو افاق الأثنان من صدمتهم و كانوا سيذهبون و لكن الحظ لم يحالفهم لأن الحارس الذي ضربته ريما استيقظ و قام بأطلاق رصاصه من مسدسه بتجاههم و كانت الرصاصة من اصيب٩ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما في الداخل عند ريان و فهد..
, و عندما دخلوا اتصدموا من اللي لقوه٤ نقطةو هو ان كان هناك حارسين اتنين ضخام مسكين تمارا جامد و مش مدينها فرصه انها تهرب من ايديهم٥ نقطةاما اسيل فهي واخدة طلقه في ذراعها الشمال و كان نادر بيحاول التعدي عليها٥ نقطةاما ريان اول ما شاف كده هجم على نادر و اعطى له الضربات المبرحه٥ نقطةو كان يسبه بأفزع الشتائم٧ نقطة
, ريان بغضب و غيرة:ازاي تتجرأ و تلمسها يا٥ العلامة النجمية٣ نقطةدا انا هوريك جحيم عمرك ما شوفته انا هوريك ازاي تقرب لأسيل٣ نقطةيا ٦ العلامة النجمية٤ نقطةانا هقتلك بأيديا الأتنين دول٥ نقطةو لكن ريان توقف عندما سمع صوت معشوقته اسيل تقول٧ نقطة
, اسيل بألم:ريان٤ نقطةارجوك سيبه٣ نقطةمتوسخش ايديك فيه٤ نقطةريان عشان خاطري و حياتي عندك٣ نقطةصدقني هو ميستهلش ان ايدك تتوسخ بدمه القذر ده٣ نقطةو هنا ريان ترك نادر بعد ان فقد الوعي و ذهب إلى اسيل٤ نقطة
, ريان بخوف و قلق:اسيل حبيبتي انتي كويسه يا روحي٣ نقطةقوليلي عمل فيكي ايه الكلب ده٣ نقطة
, اسيل و هي تتلمس وجه بيديها:متقلقش يا حبيبي هو مقدرش يعمل فيا حاجه انا كويسه٤ نقطةو كمان الرصاصه في دراعي يعني اصابه مش صعبه..
, ريان و هو يحملها:متقلقيش يا حبيبتي انتي هتبقي كويسه٣ نقطةلازم نروح المستشفى٣ نقطةو خرح ريان سريعاً و هو لا يرى شيئ امامه ولا يهتم بأحد كل كامل اهتمامه و تركيزه هو الأطمئنان على حبيبته٣ نقطةاما عند فهد فكان ينظر إلى الحارسين بنظرة جحيميه ارعبتهم٣ نقطةفقال..
,
, فهد بنبرة حادة:ازاي تتجرأُ و تلمسوها٥ نقطة
, احد الحارسين:و انتَ هتعمل ايه يعني٣ نقطة
, فهد و هو يشمر اكمامه:انا هوريك هعمل ايه فيكم دلوقتي٥ نقطةو ابعد الحارسين عن تمارا و انهال عليهم بضرب المبرح و المؤلم و كان الحارسين يصرخون بكل صوتهم٣ نقطةيمكن حد يجي ينقذهم من هذا الفهد الغاضب و لكن فهد لم يأبى بصراخهم كل ما يشغل تفكيرهم هو انهم لمسوا حبيبته بيديهم و لم يستمع لصراخهم بتاتاً و كان يضرب بهم بكل وحشيه و لكن افاق على صوت تمارا و هي تقول٤ نقطة
, تمارا بدموع:فهد كفايه٤ نقطةاحنا لازم نمشي ماما بتنذف ارجوك كفايه٣ نقطةعشان خاطري٤ نقطةو هنا ترك فهد الحارسين بعد ان لم يتبقى بهم حتة سليمة و كانوا ينذفون من كل مكان و ذهب فهد ناحية اسيل و قال٣ نقطة
,
, فهد بقلق ظاهر على ملامحه:ماما انتي كويسه٣ نقطة
, ريان بغضب:انتَ لسه هتسأل اوعى وسعلي عشان بتنذف لسه٥ نقطةو خرج ريان بأسيل للخارج لكي يذهب بها إلى المستشفى اما فهد فهو ألتفت لتمارا و اخذها داخل احضانه٣ نقطةو كان يتمنى لو يقدر ان يخبئها داخل ضلوعه٣ نقطةولا يسمح بأحد بأن يراها٦ نقطةو قال٣ نقطة
, فهد:كنت قلقان اوي عليكي يا تمارت قلبي..
, تمارا:واحشتني اوي يا فهد٤ نقطةكنت خايف اموت و ما اشوفكش..
, فهد بدموع:تمارا ب**** عليكي بلاش تبعدي عني انا مش هعرف اعيش من غيرك انا قلبي كان هيقف من أللي عرفته و خطفك٥ نقطةتمارا كانت ستتكلم و لكن الصدمه اسكتتها بسبب دموع فهد و نبرته المتألمه٤ نقطةفقامت تمارا و هي تبتعد عن فهد و نظرت في وجه و كانت تمسح دموعه و تحتضن وجه بين يديها و قالت٣ نقطة
, تمارا بحنان:اياك يا فهد اشوفك بتعيط٣ نقطةانا بستمد قوتي منك٤ نقطةاياك تتضعف٣ نقطةانتَ فهد الأقتصاد أللي ميعرفش خسارة٤ نقطة
,
, (و هنا عندما يبكي الرجل من اجل المرأة و يظهر ضعفه امامها٣ نقطةاعلمي انه يعشقها و ليس يحبها فقط)٥ نقطة
, فهد بنبرة حزينة:لكن الفهد القوي ضعف لما ضعتي منه..
, تمارا ببتسامه:و انا مش هضيع منك أبداً..
, فهد:بحبك و مقدرش اعيش من غيرك٣ نقطة
, تمارا: و انا بعشقك٤ نقطةبس يلا بسرعه عشان ماما٣ نقطةو خرج فهد و تمارا لكي يلحقوا ريان و اسيل٤ نقطةو عندما خرجوا اتصدموا من الذي رأوه٣ نقطةو هو ان ريما متصابه في كتفها من الظهر٣ نقطةو كان رعد يحملها و الدموع في عينيه و كانوا يركبوها العربيه فركبت تمارا و فهد ايضاً٣ نقطة
,
, تمارا بصدمه:مالها ريما٣ نقطةأيه أللي حصل معاها٣ نقطة
, رعد بدموع:ضحت بحياتها على شاني٤ نقطةريما هتسبني يا تمارا٤ نقطةريما٣ نقطة
, فهد :طب و ايه أللي حصل و ازاي اتصابت..
, ايهم بقلق:انا هقولكم على أللي حصل٣ نقطة
, Flash back..
, كان رعد و ريما و ايهم سوفه يذهبون إلي ريان لكن صدح صوت رصاصه خرجت من مسدس الحارس و كانت سوفه تصيب رعد و لكن٦ نقطةقامت ريما و وقفت امام رعد و اخذتها بداله في كتفها من الخلف..و هنا رعد اطلق النار على هذا الحارس و ذهبت روحه إلى خالقه٣ نقطةفقال رعد و هو ممسك بريما و يجلس على الأرض٥ نقطة
, رعد بخوف هستيري:ريما٤ نقطةريما حبيبتي٣ نقطةخليكي معايا متقفليش عينيكي٣ نقطةريما٤ نقطةليه عملتي كده ليه تضحي بحياتك علشاني٣ نقطةردي عليا يا ريما٣ نقطة
, ريما بألم:لأني مكنتش اقدر اشوفك بتتألم٥ نقطةفكان لازم اعمل كده٥ نقطةلأني بحبك٣ نقطةو فقدت الوعي بعدها٣ نقطة
, رعد بدموع:ريما٦ نقطةارجوكي خليكي معايا متسبنيش٤ نقطةانا ممكن اموت٣ نقطةريما٤ نقطةو اكمل بصراخ هستيري..:ريماااااا٣ نقطةلااااااااا٥ نقطةو هنا ايهم ضرب رعد قلم على وشه٤ نقطةو قال..
, ايهم بغضب:رعد٣ نقطةفوق ريما بتروح مننا بسرعه يلا لازم نلحقها قبل ما دمها يتصفى٤ نقطةو هنا افاق رعد و حمل ريما و قام٥ نقطةو قال..
,
, رعد بدموع لم تتوقف:ايوه انا لازم انقذها مش هسمح انها تسيبني٣ نقطةيا رب٣ نقطةيا رب..اكيد انتَ مش هترضاها لعبدك٣ نقطةيا رب٣ نقطة
, The end٣ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, ايهم بحزن:و من ساعتها و هو بيقول انه هو السبب في أللي بيحصلها٤ نقطةتمارا كانت بتسمع كلام ايهم و هي موجوعه على صديقة عمرها و اختها كمان و كانت بتتوجع بطريقه صعبة من جهة امها المتصابه و من جهة صحبتها أللي ما بين الحياة و الموت٥ نقطةفقالت٣ نقطة
,
, تمارا بدموع:ارجوك يا عمي بسرعه الأتنين بينذفوا جامد٣ نقطة
, اسر:متقلقيش يا بنتي هما هيكونوا بخير٣ نقطةو ساق اسر بأكثر سرعه لديه٤ نقطة
, جواد بقلق:انا هتصل برزان عشان تستقبلنا هناك في المستشفى٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما في البيت هناك و كان الجميع يجلس في توتر رهيب٣ نقطةو مرة واحد قالت نورين٤ نقطة
, نورين و هي ممسكه قلبها:ريما٣ نقطةمحمد انا عاوزه بنتي٤ نقطةانا حاسه ان في بنتي حاجه٣ نقطةانا عاوزه بنتي٣ نقطة
, محمد و هو يحاول تهدأتها:يا حبيبتي اهدي متخفيش٣ نقطةريما بخير اهدي يا روحي٣ نقطة
, و في الوقت ده رن تلفون رزان فقالت٤ نقطة
, رزان:دا جواد بيتصل٦ نقطةألو..
, جواد:رزان مش وقت اسأله بسرعه تروحي المستشفى و تجهزي اوضة العمليات احنا رايحين على هناك اهو..
, رزان بقلق:مستشفى٤ نقطةجواد انتَ بخير٣ نقطةحد حصله حاجه٣ نقطة
, جواد بتعب:رزان مش وقته٤ نقطةبسرعه روحي المسشتفى٣ نقطةريما اتصابت في كتفها٤ نقطةو قفل الهاتف..
, نورين ببكاء:رزان قولي ايه أللي حصل٤ نقطةقوليلي يا بنتي٣ نقطة
, رزان بدموع:ريما يا ماما٣ نقطةريما اتصابت٣ نقطةانا لازم اروح المستشفى عشان استقبلهم هناك٤ نقطة
, نوران:و احنا رايحين معاكي٣ نقطة
, و هنا نورين لم تستحمل و فقدة الوعي و حملها محمد٥ نقطةو ذهب بها إلى المستشفى لكي يطمأن عليها و على ابنته٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, و بعد مرور بعض من الوقت وصل اسر إلى المستشفى٤ نقطةو كانت رزان و بعض الممرضين في استقبالهم٦ نقطةو انزل رعد ريما على السرير النقال و لم يترك يديها أبداً٤ نقطةاما ريان فهو كان يحمل اسيل و دخل هو كمان لكي يتم معالجتها و كان و هما يجرونها في الممر كانت ريما تقول و هي لا تزال مغمضة لعينيها٣ نقطة
, ريما بهلوسه:رعد٤ نقطةرعد٣ نقطةخليك جمبي٣ نقطةرعد متسبنيش..
, رعد بدموع:متقلقيش يا حبيبتي انا جنبك و مش هسيبك٤ نقطةو بعد مدة وصلوا إلى غرفة العمليات و منعت رزان رعد بأن يدخل و لكن رعد حاول ان يدخل..
, رعد بغضب:انا مش هسيبها لازم ادخل معاها٣ نقطة
, رزان:يا رعد مش هينفع٣ نقطةكده هيكون خطر على حياتها٤ نقطة
, رعد بصراخ:قولتلك انا لازم ادخل ليها مش هسيبها أبداً انتي س٥ نقطةو هنا تلقى رعد كف على وجه و كانت من٤ نقطةادم..
, ادم بصوت حاد:فوق من أللي انتَ فيه ده..انتَ كده بتضيعها من ايدك٥ نقطةيلا يا رزان ادخلي انتي٤ نقطةو انتَ يا رعد اهدى و ادعلها انها ترجعلك٤ نقطةو هنا لم يتحمل رعد و حضن ابيه٣ نقطةو قال٤ نقطة
,
, رعد بدموع قطع قلوب من معه:ب**** عليك يا بابا رجعلي ريما٤ نقطةو**** انا مش هعرف اعيش من غيرها٣ نقطةعشان خاطري قولها ترجعلي و انا مش هعاند معاها في حاجه٤ نقطةعشان خاطري رجعهالي يا بابا٣ نقطةيا رب٣ نقطةيا رب..
, ادم بحزن على حال ابنه و ما يمرون به.:اهدى يا ابني اهدى متقطعش قلبي ان شاء **** ريما هترجعلك٤ نقطةبس ادعلها انتَ٤ نقطةو بعد مرور ساعتين و لم يخرج احد من اوضة العمليات و كل هذا تحت التوتر و القلق من في الخارج..و بعدها بقليل خرجت ممرضه تجري و لكن اوقفها رعد و هو يقول..
,
, رعد بتوسل:ارجوكي قوليلي ريما اخبارها ايه..ارجوكي..
, الممرضه:لو سمحت سيبني انا لازم اجيب ليها ددمم لأنها خسرت ددمم كتير و قلبها وقف مرتين٤ نقطةادعولها٥ نقطةو هنا رعد لم يتحمل و وقع على الأرض و دموعه لم تتوقف و فضل يردد و يدعي٣ نقطة
,
, رعد بتمني:يا رب ونبي ما تخدها مني يا رب٤ نقطةيا رب زي ما ظهرت برأة سيدنا يوسف رجعهالي٣ نقطةزي ما سامحت سيدنا يونس و خرجته من بطن الحوت رجعهالي٣ نقطةزي ما حميت سيدنا ابراهيم من النار رجعهالي٣ نقطةيا رب٣ نقطةزي ما نصرت سيدنا محمد٣ نقطةرجعهالي يا ارحم الراحمين٣ نقطةيا رب انا مش هعرف اعيش من غيرها يارب٧ نقطةيا رب٦ نقطة
, (دايماً ادعي ربك٣ نقطةلأنه هو الوحيد أللي هايقف جمبك٣ نقطةحتى لو اتخلى عنك الجميع هو من سوفه يبقى بجانبك٤ نقطةو أيضاً هو الوحيد أللي لما تحكيله همك بيساعدك٥ نقطةربنا اعطى لينا كل نعم و خيرات لينا٤ نقطةدايماً افتكر ان **** لا ينسى عبده أبداً٣ نقطةو كما قال في كتابه العزيز(بسم **** الرحمن الرحيم..{قُل لَّن يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ **** لَنَا}صدق **** العظيم)٣ نقطةعشان كده دايماً قرب من **** و ادعي من قلبك إن **** سميع عليم)٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
 
١٦




في المستشفى و تحديداً في الغرفة التي بها ريان و كان يحتضن اسيل داخل ضلوعه و لا يريد ان يبتعد عنها و قد كان يتأملها اكثر من ساعات و لم يعرف الوقت و قد كان عقله شاغله عن كيف كان سوفه يخسرها٤ نقطةكيف٣ نقطةكيف كان سوفه يعيش من غيرها٤ نقطةفضل يقبلها طول الوقت و يحمد **** على انه ارجعها له سليمه و لم يحرمه منها٤ نقطةو بدأ يفك لها حجابها و انسدل شعرها حتى بعد تقدمها بالعمر مازال شعرها كما هو و بدأ يشم رائحته٦ نقطةو لكن توقف عندما سمع صوتها الذي اشتاق له و هي تقول٣ نقطة
, اسيل بوهن:ريان٦ نقطةريان..
, ريان ضغط على زر في الحائط و قال بقلق:اسيل حبيبتي انتي معايا٤ نقطةانا اهو يا روحي ريان حبيبك موجود٣ نقطة
, اسيل بطمأنينه:متخفش يا ريان انا كويسه٤ نقطة
, ريان و هو يحتضنها مرة اخرى:واحشتيني اوي يا اسيل٥ نقطةكنت خايف عليكي٥ نقطةو في هذه اللحظه دخلت الدكتورة التى كانت تعالج الأصابة لدى اسيل و بدأت بالكشف عليها٤ نقطة
, الدكتورة:كده تمام اوي٤ نقطةالحمدلله ان الأصابه كانت على قد كده٦ نقطةدلوقتي احنا هنشيل المحلول و تقدري تروحي عادي بس بلاش حمل على دراعك عشان الجرح ميتفتحش٥ نقطة
, اسيل بلهفة:ريما٤ نقطةريما يا دكتورة اخبارها ايه٤ نقطةالدكتورة بصت ناحية ريان بقلق و اسيل لاحظت هذا..
,
, الدكتورة بقلق:متقلقيش يا مدام اسيل خير ان شاء ****.
, اسيل بحدة:مش عاوزاكي تخبي حاجه عليا٣ نقطةقوليلي ريما فيها ايه٥ نقطةنظر ريان للدكتورة لكي تخرج٣ نقطةو بالفعل خرجت الدكتورة٥ نقطةو بعد ما خرجت قال ريان٣ نقطة
,
, ريان بهدوء:ريما اتصابت في كتفها٣ نقطةو هي دلوقتي في اوضة العمليات و مخرجتش و رزان معاها جوا هي أللي بتعملها العمليه٤ نقطة
, اسيل و هي تقوم:ريان وديني عندهم بسرعه٤ نقطة
, ريان:يا حبيبتي انتي لسه تعبانه٣ نقطة
, اسيل مقاطعه:ريان انا مش عاوزة مناقشه كتير٣ نقطةوديني عندهم دلوقتي٣ نقطة
, ريان بستسلام:حاضر يا حبيبتي٤ نقطةيلا ألبسي حجابك عشان نخرج٦ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, في الجهة الأخرى من المستشفى و تحديداً امام غرفة العمليات٤ نقطةو كان الجميع يقف امام الغرفه في قلق و حزن و ليس هناك شي في بالهم و على لسانهم غير الدعاء بشفاء٦ نقطةو كانت نورين تبكي على قطعة من قلبها٣ نقطةتبكي على ما صار لأبنتها٤ نقطةو كانت تتمسك بمحمد داخل احضانه٤ نقطةو كان محمد حزين و يحاول ان يكبد دموعه على ابنته و كان الحزن يتعمقهم علي اختهم و صديقتهم و يدعون لها من قلوبهم و اتت اسيل و ريان و قالت٣ نقطة
, اسيل بقلق:ريما اخبارها ايه حد طمنكم عليها..
, نوران بحزن:خسرت ددمم كتير و قلبها وقف مرتين و هي دلوقتي بقالها خمس ساعات و محدش خرج من جوا٣ نقطةو من ساعتها و رعد مش في وعيه زي ما انتي شايفه كده بيحمل نفسه الذنب و انا جوا بسببه٤ نقطةاسيل حزنت جداً على حال ريما و في اخر الكلام نظرت بتجاه رعد و نزلت مكان ما هو يجلس امام باب العمليات٥ نقطةفقالت و هي تمسك كتفه..
,
, اسيل:رعد٦ نقطةسمع رعد اسمه و نظر ناحيتها و كان هناك دموع في عينيه ثم ارتمى في احضانها و بدأ في البكاء..و قال٣ نقطة
, رعد بدموع:انا السبب٤ نقطةانا السبب٣ نقطةلو مكنتش اخدت الرصاصه مكاني مكنش زمانها جوا دلوقتي٤ نقطة
, اسيل بنبرة اموميه:اهدى يا رعد٤ نقطةانتَ ملكش ذنب في حاجه٣ نقطةده قضاء من عند **** و محدش بيعترض في حكمه٧ نقطةانتَ مش بتحب ريما٣ نقطة
, رعد بصدق و نبرة عاشق متألم:انا مش بحبها انا عديت المرحله دي من زمان٣ نقطةانا بقيت مهوس بيها٤ نقطةانا مقدرش اعيش لحظه من غيرها٣ نقطة
, اسيل بتشجيع:طب طلما بتحبها اوي٣ نقطةيلا قوم و صلي ركعتين و ادعيلها في صلاتك٤ نقطةادعي يا رعد لربنا انه يرجعهالك٤ نقطةلأن لو ميت دكتور معاها محدش هيقدر يرجعهالك غيره هو٨ نقطةو بالفعل قام رعد و ذهب لمكان في المستشفى مخصص للصلاة و بدأ يصلي و كان في كل ركوع و سجود كان يدعي لها بشفاء و ان تبقى معه٧ نقطةو بعد ان انتهي من صلاته إلى ربه رجع تاني قدام الأوضه و في اللحظه دي خرجت رزان من اوضة العمليات٥ نقطةو ذهب الجميع بتجاهها و لكن كان الأسرع هو رعد الذي امسكها من يديها و قال٣ نقطة
, رعد بلهفة:رزان طمنيني٣ نقطةريما بخير صح٣ نقطةاتكلمي قولي حاجه٣ نقطةانتي ساكته ليه٣ نقطة
, رزان:طيب يابني اديني فرصه انطق حتى٣ نقطة
, رعد بغضب:طب ما تخلصي بقى٤ نقطةاتكلمي.
, نورين بدموع:ارجوكي يا بنتي قوليلي بنتي ريما اخبارها ايه٤ نقطة
, رزان بفرحه:الحمد**** العملية نجحت٤ نقطةهي صحيح ان في الأول حالتها كانت صعبه٣ نقطةبس دلوقتي احنا قدرنا نخرج الرصاصه و هي دلوقتي حالتها مستقره بس هتفضل في العناية الـ24 ساعه الجايين دول٣ نقطة
, رعد بقلق:ليه هتدخلوها العنايه انتي مش قولتي انها كويسه..
, رزان و هي بتطبطب على كتفه:اهدى يا رعد٣ نقطةاحنا بس هنسيبها هناك عشان نطمن عليها بزيادة٣ نقطةو كمان احنا بكره هنوديها اوضه عادية٣ نقطةو يا سيدي تقدر تفضل معاها الوقت أللي يعجبك كمان و انا هروح بس اغير لبس المستشفى و ارجع٤ نقطةو مشت رزان و ذهب جواد خلفها٥ نقطةو هنا اطمأن الجميع على ريما و حمدوا ربهم انها اصبحت بخير٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
,
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, في داخل مكتب رزان و كانت تغير ملابسها و كانت قد ارتدت بنطالها و لكن كانت لسه هتلبس بلوزتها و لكن في هذه اللحظه دي فتح الباب فجأة و دخل منه شخص و قفله بالمفتاح٣ نقطةو هنا اتفزعت رزان و لكن هدأت و اطمأنت على انه هو٥ نقطةفقالت..
, رزان بعيظ:كده ينفع يا جواد تخضني بطريقه دي٣ نقطةحرام عليك٣ نقطةانا كنت هموت٣ نقطةو لكن لم تتلقى رد من جواد لأنه كان جواد كالمسحور امامها و كان حاسس بالحرارة في كامل جسده٣ نقطةهو كان سوفه يغضب عليها لأنها امسكت اكتاف رعد و لكنه نسى كل شيئ عندما رأها و بدأ يقترب منها ثم امسكها من وسطها و ألصقها به٣ نقطةو قال..
,
, جواد:بعد الشر عليكي يا روح جواد٤ نقطة
, رزان:جواد٤ نقطةبس انتَ ليه فتحت الباب بطريقه دي..
, جواد بغيرة:كنت جاي عشان اقولك٤ نقطةانتي ازاي يا هانم تحطي ايدك على رعد هااا٥ نقطةثم بدأ يشتد على خصرها و اكمل بتملك..:.لمستك دي من حقي انا و بس ضحكتك و ابتسامتك دي متبنش غير ليا انا و بس٤ نقطة
, رزان بدلع:حبيبي الغيور٦ نقطةبس خلاص يا جوادي بقى و كمان انتَ اكيد كنت شايف رعد حالته ازاي٣ نقطة
, جواد و هو ينظر إلى جسدها المكشوف امامه:بس يا حبيبتي تصدقي شكلك حلو اوي و انتي كده٣ نقطة
, رزان بستغراب:كده ازاي٦ نقطةو راحت بصت على نفسها و اتكسفت اوي و وشها احمر جامد و ملقتش حل غير انها تستخبه في حضنه٤ نقطة
, جواد بضحك:هههههههههه٣ نقطةههههههههههه٤ نقطةانتي لسه بتتكسفي دا انا شوفت كل حاجه من زمان يا حبيبتي٣ نقطة
, رزان و هي تخرج من احضانه:جواد٣ نقطةانتَ قليل الأدب اوي اسكت شويه٣ نقطة
, جواد بوقاحه:لا و سافل كمان لو تعرفي٣ نقطةرزان اتكسفت اوي و بدأت تعض شفايفها٤ نقطة
,
, جواد و هو ينظر إلى شفتيها:دا انتي مُصَرَ تخلينا نتمسك بفعل فاضح هنا٦ نقطةو انهال على شفتيها يقبلها بجنون و قوة٥ نقطةاما هي كانت مصدومه شويه بس بعدها بدأت تتجاوب معه و ادخلت يديها داخل شعره الغزير٥ نقطةو هذه الحركه جننت جواد جداً و لم يبتعد عنها و اخذها في بحور عشقه التي اذابتها٧ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما في الخارج عند الباقي٥ نقطة
, ريان:يلا يا جماعه نمشي و نرجع بكرة لأن وجودنا هنا ملوش لازمه٣ نقطة
, رعد:عمي امشوا انتوا و انا هفضل هنا لحاد ما ريما تصحى٣ نقطة
, نورين:و انا كمان هفضل هنا٣ نقطةانا مش هسيب بنتي٣ نقطة
, محمد:يا نورين يا حبيبتي هي رزان مش طمنتك عليها و هي دلوقتي بخير لازم نمشي عشان المستشفى..
, نورين:لا٤ نقطةانا لازم ابقى جنب بنتي..
, رعد و هو يمسك يديها و يرفعها:خالتو انتي تعبتي٤ نقطةراوحي دلوقتي مع الباقي و ابقي تعالي بكره معاهم و متخفيش انا هفضل جمبيها لبكره و مش هسيبها٤ نقطة
, نورين بدموع:**** يحميك و يخليك ليها٤ نقطةانا همشي لأني عارفه انك هتخلي بالك منها و انا اول ما النهار يطلع هجي على طول٦ نقطةو خرج الكل و رجعوا للبيت٤ نقطةو اقترب فهد و تمارا و جوري و ايهم من رعد٤ نقطةفقال رعد..
,
, رعد:روحوا انتوا كمان عشان انتوا تعبتوا٣ نقطة
, جوري:ماهو انتَ كمان تعبت٣ نقطةو انا مش همشي من هنا٤ نقطةانا هفضل٣ نقطة
, تمارا:و انا كمان هفضل موجودة و مش همشي.
, رعد:جوري يلا روحي بلاش عناد٣ نقطةو انتي يا تمارا انتي تعبانه و لازم ترتاحي٤ نقطةما تتكلم يافهد٣ نقطةو انتَ يا ايهم..
, ايهم:احنا مش هنمشي يا رعد٤ نقطةاحنا مش هنسيب اخونا لوحده هنا٥ نقطةو مش هنسيب اختنا غير لما نطمن عليها٥ نقطة
, رعد:بس يا٤ نقطة
, فهد مقاطعه:مفيش بس ده قرارنا و احنا مش هنرجع فيه٤ نقطة
, رعد بستسلام:أللي تشوفوه٥ نقطة
, جوري:بس اومال فين رزان مظهرتش هي و جواد بعد ما سابونا٣ نقطة
, تمارا:انا شوفت جواد و هو رايح ورا رزان بعد ما سابتنا..
, ايهم:طب تعالوا نروحلهم٤ نقطةو اتجهوا كلهم إلى مكتب رزان٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
,
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, اما في مكتب رزان و كان جواد معاها٣ نقطةو هي كان وشها كله احمر من الخجل و كانت بتبصله بغضب٤ نقطةفقال جواد٣ نقطة
, جواد بخبث و ببرأة مصطنعه:بتبصيلي كده ليه٤ نقطةماهو انتي أللي حلوه اعمل ايه..
, رزان بغيظ:في المستشفى يا جواد٤ نقطةافرض حد دخل علينا يقولوا ايه هاااا..
, جواد و هو يقترب منها:قلبك ابيض بقى يا روزتي..بس انا هعرف اصالحك٤ نقطةثم قبلها قبلة رومانسية اذابت رزان و بعد مدة سمعوا طرقات على الباب٤ نقطةفقالت رزان٣ نقطة
, رزان بغضب:عجبك كده اهو في حد بيخبط٣ نقطةاعمل فيك ايه بس..
, جواد و هو يعتدل:طب يلا قومي ألبسي هدومك في الحمام يلا٥ نقطة و قامت رزان اما جواد فهو ارتدى ملابسه بسرعه و ذهب لكي يفتح الباب٤ نقطةو فضل واقف باصص ليهم بغيظ٥ نقطة
, فهد ببرود:ساعه عشان تفتح الباب..
, ايهم و هو يزيحه من على الباب:اوعى كده يا عم٣ نقطةمالك واقف كده ليه٥ نقطة و دخلوا جميعاً للداخل و قعدوا على الكنبتين..فقالت تمارا٤ نقطة
, تمارا بتسائل:اومال فين رزان هي مش معاك..و في اللحظه دي خرجت رزان من الحمام٣ نقطةو ذهبت لهم٣ نقطة
, رزان:اومال فين بابا و ماما و الباقي٤ نقطة
, فهد:كلهم روحوا و احنا أللي هنفضل هنا عشان ريما..
, جوري:فعشان كده لو مش رزاله احنا هنبات في مكتبك يا رزان٤ نقطة
, رزان:و ايه يعني لما تباتوا هنا و كمان حالاً هنزل السرير عشان تناموا عليه٣ نقطة
, رعد:مش وقت استظرافك يا رزان٤ نقطةسرير ايه أللي بتتكلمي عليه ده.
, رزان و هي تقوم و تضغط على زر:و**** مش بهزر السريرين اهم٥ نقطةو هنا فتحت الحائط و نزل بسريران٣ نقطة
, جواد بستغراب:طب و انتي ليه عامله سريرين هنا..
, رزان:عشان انا ساعات بكون مضطرة ابات في المستشفى٣ نقطةو اما السرير التاني لو حد من صحابي معايا بينام فيها٥ نقطة
, جواد اقترب منها وقال بهمس:طب منزلتهوش ليه و احنا مع بعض لازم الكنبه٥ نقطة
, رزان بخجل و وشها احمر:جواد اسكت ب**** عليك متنساش دول موجودين٤ نقطةكاد ان يرد عليها و لكن قاطعه صوت تمارا و هي تكلمه و تقول٣ نقطة
, تمارا بخبث:مش يا حبيبي كنت تشوف وشك في المرايا..
, جواد بستغراب:ليه وشي ماله فيه حاجه٤ نقطةهنا تمارا اقتربت منه و معاها منديل و بدأت تمسح رقبته و وجنتيه و قالت٣ نقطة
, تمارا ببتسامة خبيثة:عشان الروج ده محدش يشوفه عيب كده٤ نقطة
,
, جواد بضحك:هههههههههههه٥ نقطةهو باين اوي٤ نقطة
, ايهم بغمزة:ايوه يا عم لعبه معاك٣ نقطةمش بتسيب فرصه أبداً٥ نقطة
, فهد:طب راعي حتى انكم في مستشفى يا حيوان٤ نقطة
, جوري بخبث:عشان كده الباب كان مقفول٤ نقطةاه يا شقي.
, الكل ضحك٣ نقطةو لكن رعد كان ينظر لهم بهدوء٣ نقطةفقالت جوري٣ نقطة
, جوري:فيه ايه يا رعد انتَ ليه مش بتضحك معانا٣ نقطةفكها شويه و كمان خلاص احنا اطمنا على ريما و هي هتبقى كويسه٣ نقطة
, رعد بحزن:مش قادر يا جوري٣ نقطةمش قادر اضحك و هي مش موجودة٣ نقطةمش قادر اهزر و هي مش معايا و بنرخم على بعض٣ نقطةمش قادر٣ نقطة
, جواد و هو يربط على كتفه:متقلقش يا رعد٤ نقطةريما هتقوملك٣ نقطةهي مش هتسيبك٣ نقطةو كمان ياعم انتَ مش قادر تصبر على كام ساعه زيادة٣ نقطةو بعد كده هتشوفها و تطمن عليها كمان٤ نقطة
, رعد:ان شاء الله٣ نقطة
, تمارا لتغير الموضوع:المهم بقى مين أللي هينام على السريرين دول٤ نقطة
, رزان:بصوا السرير ده انا و انتي و جوري هنام فيه٥ نقطةاما السرير ده جواد و فهد و ايهم و رعد هيناموا فيه عشان كبير٥ نقطةو كمان في جزء من السرير ده جوى ممكن واحد فيكم ينام عليه و التلاته الباقين يناموا جنب بعض٤ نقطة
, و ذهبوا جميعاً للنوم تمارا و جوري و رزان بجانب بعض على سرير٥ نقطةو فهد هو من نام بالمكان الذي بداخل و جواد و ايهم و رعد ناموا جنب بعض٦ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, و ها قد مر هذا اليوم و كان البعض يراها انه سنوات و ها قد اتت اللحظه المنتظرة٤ نقطةو هو ان رعد سوفه يقابل معشوقته و حبيبته و غرام طفولته٥ نقطةو اتت العيلة كلها و تجمعوا مع الشباب و دخلوا إلى ريما جميعاً و اول ما رعد شافها جري عليها و باسها و مسك ايديها و باسهم٤ نقطةو فضل قاعد جمبيها و مستنيها تفوق٧ نقطةو اول ما بدأت تعود للواقع قالت٣ نقطة
, ريما بتعب و صوت خافت:مايه٤ نقطةعاوز مايه٤ نقطةفراحت تمارا بسرعة و ملت الكوبايه و ادتها لرعد٤ نقطةو رعد اخذها و اعدلها لكي تشرب و بعد مدة استعادت كامل وعيها و شافت الكل حواليها٤ نقطةفقالت..
,
, ريما و هي تنظر إلى رعد:أنتَ مين٣ نقطة
, الجميع بصدمه:ايييه٩ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
 
١٧
الاخير

في الأوضة التى بها ريما و كان الجميع حواليها بصدمه من أللي قالته٤ نقطةو كان الذي اخذها اكثر هو رعد الذي لا يصدق انها لا تتذكره٤ نقطة
, فقال رعد و الدموع هبطت من عينيه:ريما حبيبتي انا رعد٣ نقطةرعد جوزك حبيبك٣ نقطةريما٥ نقطةو كان لسه هيتكلم تاني لكن تفاجئ بريما و هي تشده ناحيته و تحتضنه و تقول٣ نقطة
, ريما بضحك:هههههههههه٥ نقطةهههههههههه٤ نقطةشكلك كان مسخره٣ نقطةههههههههه٣ نقطة
, رعد و مازال في صدمته:يعني انتي منستنيش يا ريما..
, ريما و هي تخرج من حضنه و تمسك وجهه بيديها: عمري ما انساك أبداً يا روحي٣ نقطةانا كنت بهزر معاك بس٣ نقطةو هنا قام رعد بمقاطعتها لها بقبلة يبث فيها اشتياقه لها٣ نقطةو لكن افاق على حمحمة من العيلة٤ نقطةفأبتعد عنها و قال٣ نقطة
, رعد:هو انتوا لسه هنا ليه٣ نقطة
, ادم:ولد احترم نفسك٣ نقطةو كمان مش قادر تصبر لما هي تخف٣ نقطة
, رعد:مراتي و انا حر فيها٣ نقطةصح يا ريمت قلبي٥ نقطةاما عن ريما فهي استخبت داخل احضانه من الكسوف و لكن بعدت عنه بعد ان سمعت صوت امها و هي تقول٣ نقطة
, نورين ببكاء:حبيبتي انتي كويسه حاسه بحاجه يا عمري٤ نقطةانا كنت بموت عليكي يا بنتي٣ نقطة
, محمد و هو يقبل جبينها:انتي كويسه يا بنتي٣ نقطةكنا خايفين عليكي اوي٤ نقطة
, ريما محاوله تهدأت امها:يا ماما اهدي انا اهو كويسه متقلقيش خلاص بقى متعيطيش٤ نقطةاهدي بقى..اااااااه..و عندما صرخت ريما جري عليها رعد و قال٣ نقطة
, رعد بقلق:ريما حبيبتي في ايه٤ نقطةرزان تعالي شوفيها٤ نقطةاقتربت رزان بسرعه من ريما و بدأت بالكشف على الجرح و لقته بدأ ينزف٣ نقطةفبدأت بتعقيمه ليها٣ نقطةو قالت و هي بتعقمه ليها٤ نقطة
, رزان بحدة:ريما٣ نقطةبطلي تعملي مجهود عشان جرحك لسه جديد٣ نقطةلأن بسبب هزارك ده جرحك نزف و ده غلط علشانك سامعه..
, ريما ببعض الألم:حاضر بس خلصي بقى يا بت عاوزه اتكلم معاكم٤ نقطة
, رعد بخوف عليها:يا حبيبتي ارتاحي و اتكلمي بهدوء عشان جرحك زي ما رزان قالت ليكي ممكن يتفتح تاني٣ نقطةو في الوقت ده دخل كريم و زياد و يارا و حنين٦ نقطة
, كريم بعتاب:بقى كده ينفع..
, زياد:كده يحصل معاكم كل ده و محدش يقولنا٣ نقطةو في الأخر نعرف من خالد الحارس رئيس الحرس ايه هو احنا مش من العيلة..
, جواد و هو يحتضنه:ياعم سلم الأول٣ نقطةدا انتَ عريس جديد حتى٣ نقطة
, كريم:ليه يا بابا مقولتش لينا اللي حصل مش دول ولاد اعمامنا بردو و اللي اتخطفت دي عمتنا و بنت عمتنا..
, رؤوف:و**** يا ولاد أللي حصل جه بسرعه و محدش كان مركز خالص٣ نقطةمعلش يا ابني٣ نقطة
, ريما:خلاص بقى يا كيمو انتَ و زيزو٣ نقطةانا كويس اهو و زي القردة كمان٤ نقطة
, رعد بضحك من قلبه بعد رجوع روحه له:هههههههههههههه٣ نقطةهههههههههههههه٣ نقطةبس يا عم انتوا لحقتوا تقضوا شهر العسل في يومين٣ نقطةبس قولي سبع و لا ضبع٣ نقطة
, كريم و زياد بضحك:ههههههههه٣ نقطةسبع طبعاً..هههههههه..و كل هذا يحدث وسط خجل يارا و حنين فقالت تمارا..
, تمارا:دلوقتي يا ريما قولي لأبوكي و امك يروحوا لأنهم تعبوا من امبارح و كمان اول ما النهار طلع جم على طول٥ نقطة
, ريما بعتاب:ليه كده يا جماعه٤ نقطةانتوا لازم تروحوا و ترتاحوا٤ نقطةانتوا اكيد تعبانين و خلاص انا كويسه اهو٤ نقطة
, نورين:ازاي يا بنتي امشي٥ نقطةلا انا لازم افضل معاكي٣ نقطة
, ريما:لا يا ماما انتي هتروحي٤ نقطةو انتوا كمان هتروحوا و تبقى تجولي بعدين٤ نقطةو انتَ يا رعد..
, رعد مقاطعها:انسي ان انا امشي و اسيبك٣ نقطةانا هفضل معاكي هنا لحاد ما تخرجي من المستشفى دي٤ نقطة
, تمارا بتذكر:اااه صحيح هو أيه أللي حصل لنادر و شادي بعد ما مشينا٣ نقطة
, ريان :طبعاً الحكومه جت عشان تقبض عليهم بس في الوقت ده..لقو الأتنين مقتولين قصاد بعض و كل واحد فيهم كان ماسك مسدس٣ نقطة
, اسيل:اللهم اضرب الظالمين بالظالمين و اخرجنا منهم سالمين غانمين يا رب العالمين..
, الكل:امين٣ نقطة
, رزان:طب بمناسبة التجمع ده في خبر هيفرحكم اوي و بذات رعد و ريما٣ نقطة
, الجميع:قولي٣ نقطة
, رزان: امبارح و احنا بنعمل العملية لريما اكتشفنا ان ريما حامل في اول شهر لسه٣ نقطة
, رعد بفرحه:انتي بتتكلمي بجد يا رزان يعني انا هبقى اب٣ نقطة
, ريما بدموع و هي بتمسك ببطنها:بجد بعني انا هبقى ماما٤ نقطةو هيكون ليا ابن٤ نقطةالجميع فرح جداً بالخبر ده و بدأو يهنئوهم هما الأثنين بالمولود القادم٥ نقطةو بعد مدة من الوقت ذهبوا الجميع و بقوا الشباب فقط٥ نقطة
, ايهم بمزاح:ايوه يا عم محدش قدك هتبقى اب و مراتك جمبك٤ نقطةلعبه معاك٣ نقطة
, رعد بغيظ:و انا اقول انا بشرق كتير ليه اتاريه بسبب قرك عليا٣ نقطةو حدفه بالمخدة و اكمل..:روح ابو شكلك.
, ايهم بضحك:ههههههههههه٣ نقطةدا انتَ هتموت من غيظك مني..ثم أمسك بخصر جوري و قربها منه و اكمل..:و كمان يا عم انا معايا جوري حبيبتي و ان شاء **** هي هتجبلي ***** كتير ألعب بيهم٥ نقطة
, جوري بغيظ:ليه حد قالك انك متجوز ارنبه٤ نقطة
, جواد:احلى ارنبة دي ولا ايه٣ نقطةو كمان انا بقى هخليهم كلهم بنات٣ نقطة
,
, رزان بسخريه:ايوه اصله بمزاجك هو٥ نقطةو كمان انا عاوزة ولد..
, جواد بغيرة:ايوه عشان يفضل يبوسك و يفضل لازق فيكي صح٣ نقطة
, رزان بضحك:ههههههههههه٣ نقطةهههههههه٣ نقطةفاكر أللي كنت بتعمله في عمي ريان زمان٤ نقطة
, تمارا بضحك:ههههههههههه٤ نقطةهي دي حاجات تتنسي٣ نقطةكان مش مدي فرصه لبابا انه يبوس ماما اصلاً٧ نقطةولكن تمارا سكتت و قلب وشها إلى الأحمر القاتم بسبب فهد٤ نقطةفقالت..
, تمارا بهمس لم يسمعه سوى فهد:عيب كده مينفعش يا فهد حرام عليك عيب هتفضحنا٦ نقطةو لم يسمع لها فهد لأنه كان يحرك يديه على ظهرها بهدوء و أيضاً انزل السوستة بتاعت الفستان و بدأ يمشي يديه على ظهرها الناعم بهدوء و مشاكسة بدون ان يلاحظ احد او يراه٥ نقطةفقال لها في اذنها..
, فهد بخبث:ده عقابك على غلطك أللي عملتيه و انتي كان لازم تتعاقبي..
, تمارا بستغراب:و هو انا عملت ايه عشان اتعاقب٤ نقطة
, فهد بغيرة:اولاً امبارح مسكتي ايد رعد٤ نقطةثانياً حضنتي ابوكي٣ نقطةثالثاً قعدتي تضحكي مع ده و ده و ده٣ نقطةرابعاً عماله تحبي في ابوكي٤ نقطةكل ده و مش لازم تتعاقبي ولا لا٣ نقطة
, تمارا بدلع:و تهون عليك حبيبتك تمارا تتعاقب يا فهودي٣ نقطةو هنا تكلم فهد و هو يقفل سوستت فستانها و غمز لها و قال..
, فهد:لا متهونيش عليا اعاقبك قدام الناس٤ نقطةتمارا كانت فاكرة ان فهد مش هيعمل حاجه بس اتصدمت لما لقته شايلها٣ نقطة
,
, تمارا بشهقة:فهد انتَ بتعمل ايه٣ نقطة
, فهد بوقاحه و هو ينظر داخل فستانها :هعاقبك بس لوحدنا..
, تمارا بخجل:انتَ قليل الأدب٣ نقطة
, فهد:طب انا هفرجك انا قليل الأدب ازاي٣ نقطةبس لما نروح٣ نقطة
, جواد بغيرة:ايه يا عم نزل اختي..
, فهد ببرود:مراتي و محدش ليه عندي حاجه٣ نقطةو كمان انا عاوزها في موضوع مهم عشان العيال٤ نقطة
, ايهم بغمزة:ايوه يا عم لعبة معاك انتَ كمان..
, فهد ببرود:طب خف بدل ما اخد منك مراتك و مخلكش تشوفها غير على مزاكي٣ نقطة
, ايهم و هو يحتضن جوري:لا يا عم خد مراتك و امشي٤ نقطةلكن سيب جورتي٣ نقطة
, فهد:طب يلا بقى سلام٣ نقطةو خرج فهد و هو يحمل تمارا و هي كانت تخبئ رأسها في رقبته٤ نقطة
, ريما و هي تكلم زياد و كريم:و انتوا يلا امشوا عشان انتوا لسه عرسان جداد٣ نقطةو مش هسمح بكلام يلا قوموا انتوا الأربعه و امشوا من هنا٤ نقطة
, كريم:ماشي يا ريمو٣ نقطةو مبروك عليكي النونو الصغير.
, زياد بمزاح:مبروك عليكم و**** و هيجي ليكم مجنون صغير منكم٣ نقطةو اخذ كلاً من كريم و زياد يارا و حنين و خرجوا٣ نقطة
,
, ايهم و هو يحتضن جوري:و احنا كمان يا شباب هنمشي عاوزين حاجه٣ نقطةو مشيوا هما أيضاً..
, جواد:و احنا كمان هنمشي٤ نقطةعاوزين حاجه..
, رعد و ريما:مع السلامه٤ نقطةو بعد خروج الجميع٤ نقطةقالت ريما٣ نقطة
,
, ريما بنعاس:رعد٤ نقطةانا عاوزة انام.
, رعد بحب:طب نامي يا حبيبتي و انا هقعد جمبك هنا٣ نقطة
, ريما:لا انا عاوزه انام في حضنك٣ نقطةيلا تعالى نام جمبي و كمان انا عاوزه اشم ريحتك٥ نقطةرعد بضحك و هو ينام جمبيها و يأخذها باحضنه٤ نقطة
,
, رعد:هههههههههههههه٣ نقطةشكل كده هرمونات الحمل دي هتيجي في صالحي٣ نقطة
, ريما بتزمر:بس بقى انا عاوزه انام٣ نقطة
, رعد و هو بقبل جبينها:نامي ياللي معذبة قلبي..و ناموا الأثنين مع بعض٦ نقطةو الباقي كانوا عايشين حياتهم في عشق و حب٤ نقطةو لغة لا يفهمها غير العاشقين٥ نقطةلغة لا يعرفها غير من يعشق و بس٣ نقطةعشق تحمل الكثير و الكثير٥ نقطةو مع هذا تمسكوا ببعض٥ نقطةدموع اظرفها العشاق على حبيباتهم٥ نقطةو وجع جربه العشاق٥ نقطةهذا هو الحب٦ نقطةهذا هو جنون العشق٦ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
 
الخاتمة


بعد مرور شهور على ابطالنا جميعاً و حصل به مفاجئات كثيرة لكن تمهلوا سوفه تعرفونها في الفصل..نأتي إلى الڤيلا التي تجمع ابطالنا جميعاً بداخلها و كان يقام بها حفل شوي٤ نقطةو كان بها العيلة فقط و تم دعوة عمار و مريم و كان الجميع يقضون اوقاتهم و سط الضحك و المرح و أيضاً وسط خجل البنات من الشباب فقد كانت البنات يجلسون مع بعض و الشباب كانوا قايمين بأمور الشواء٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, عند البنات فكانوا يضحكون على الذين يتحدثون عنه٥ نقطةفكانت تمارا تتكلم و تقول٣ نقطة
, تمارا:بصوا بقى انا هجيب شوية ورق و اكتب فيه اساميكم و نلعب حظ و كل واحدة اسمها يخرج الأول تقولنا و هي تحكي ازاي قالت لجوزها خبر حملها و ماما هي أللي تختار الورقه..وافق الجميع على اقتراح تمارا بحماس و بدأت تكتب تمارا اساميهم كلهم و حطتهم في صندوق و لخبطتهم في بعض و بعدها بدأت اسيل هي أللي تختار الورق٣ نقطةو اول ورقه خرجت معاها هي حنين٤ نقطة
, حنين بضحك و هي تتذكر:ههههههههههههه٣ نقطةدا انتوا هتضحكوا ضحك٣ نقطةلأني انا كنت وقتها هرتكب جريمه٣ نقطة
, البنات:طب أحكي٤ نقطة
, Flash back..
, كانت حنين تركب المصعد الكهربائي لدى شركة زياد و كان تحتضت ببطنها و هي فرحانه انها شايله قطعه صغيرة من حبيبها و كانت لم تصدق الطبيبه و هي تقول لها انها حامل في شهرين٤ نقطةو خرجت من شرودها على فتح باب المصعد و ذهبت بتجاه مكتب زياد و قابلت رغدة سكرتيرته و هي كان قد اتصاحبت عليها و بقوا صحاب٣ نقطةفقالت حنين..
, حنين ببتسامه:صباح الخير يا رغدة في حد مع زياد جوا٣ نقطة
, رغد بنفس الأبتسامه:صباح النور يا حنين٣ نقطةايوه اسكتي دا مستر زياد قاعد جوا مع واحدة اجنبيه بس ايه صاروخ٤ نقطةصاروخ٣ نقطةهي سكرتيرة شركه متعاقد معاها و كانت جايه تاخد ورق٤ نقطةبس خلي بالك دي منزلتش عينيها من على استاذ زياد من ساعة ما جت الشركة٥ نقطةو هنا اول ما سمعت حنين هذا الكلام لم تتحمل و بدأت هرمونات الحمل عندها تشتغل٤ نقطةو قامت سايبه رغدة تكلم نفسها و راحت دخلت على زياد فجأة حتى من غير ما تخبط٣ نقطةلقت زياد قاعد في المكتب و كان بيشرح حاجه في الأوراق لهذه السلعوه٤ نقطةايوه هذا هو الأسم الذي اخرجته حنين لهذه الاجنبيه في عقلها لأنها كانت نحيفة جداً و ترتدي ملابس تظهر اكتر مما تخفي٣ نقطةو كان وجهاها يمتلئ بمستحضرات التجميل و كانت تحاول ان تغري زياد..لكن زياد لم يكن ينظر لها و كان يتطلع في الأوراق٥ نقطةفأقتربت حنين من زياد المتفاجئ من وجودها في هذا الوقت لأنها قالت له انها هتروح تخرج هي و يارا مع بعض٥ نقطةاما حنين فهي كانت غيرانه على زياد اوي فأول ما قربت منه باسته بوسه سطحيه من شفتيه٤ نقطةثم ابتعدت عنه و قالت..
, حنين برقه:ازيك يا حبيبي٤ نقطةو كان زياد لسه هيرد عليها لكن قاطعته هذه الأجنبيه و كان اسمها سيري..
, (الحوار مترجم)
, سيري و كانت غيرانه:من هذه استاذ زياد..
, زياد كان هيرد عليها لكن قاطعته حنين:انا اكون حنين زوجة زياد رؤوف٣ نقطة
, سيري بحقد حاولت ان تداريه لكن فشلت بقولها:و لكن من انتي لكي يتزوجك استاذ زياد..
, حنين بغرور:انا اسمي كما قلت لكي حنين انور٣ نقطةبس احب ان اقوم بتوضيح لكي اسمي بالكامل٣ نقطةانا حنين انور سيدة الأقتصاد العالمي٣ نقطةتشرفت بمعرفتك٣ نقطةياااا٣ نقطةاسفه لكنني انا لا اعرف ما اسمكي٣ نقطةو بعد نهاية كلام حنين شعرت سيري بالخوف٣ نقطةنعم و من لا يعرف سيدة الأقتصاد٣ نقطةانها اقوى سيدة اعمال هي و وردة الأقتصاد..(وردة الاقتصاد ده تبقى جوري معتز..اكيد عرفنها)..
, سيري ببتسامة متوترة:اكيد سيدة حنين٣ نقطةانتي معروفه..و انا اسمي سيري سيدة حنين٣ نقطة
, حنين:طب جيد جداً انكي عرفتي من انا سيري٣ نقطةو ارجوكي ان تتركيني مع زوجي لأني اريده في شيئ خاص بيني و بينه٤ نقطة
, سيري بحرج:انا اسفة لكم سوفه اخرج..عن اذنكم..فأقترب حنين من سيري لكي تسلم عليها و لكن قالت بهمس لم يسمعه سوا سيري٤ نقطة
, حنين بفحيح مثل الأفعى:نصيح أليكي لا تحاولي ان تتقربي من زوجي٣ نقطةلأنك في وقتها سوفه تقابلي سيدة الأقتصاد ليس زوجة زياد فقط٤ نقطةو من اجل هذا لا اريدك ان تكوني في مكان زوجي يكون فيه اسمعتي٤ نقطةو مع نهاية كلام حنيني ابتعد سيري عنها و جريت إلى باب المكتب بسبب الرعب الذي دخل قلبها بسبب حنين٤ نقطةفقال زياد..
, زياد بصدمه:انتي قولتي ليها ايه خلتيها تجري بطريقة دي٣ نقطةو لكن ما صدمه اكتر هو انه سمع صوت شهقات مسحوبة بدموع على وجنتيها فجري عليها زياد و قال٣ نقطة
, زياد بقلق:حنين حبيبتي مالك..انتي بتعيطي ليه بس..
, حنين ببكاء:عشان البت السلعوه دي قلبت مزاجي..و انا كنت مبسوطه اني حامل و كنت هعملهالك مفاجئة٣ نقطةبس البت السلعوه دي فورت دمي٤ نقطة
, زياد:يا حبيبتي البنت دي مش تسـ٥ نقطةلحظه انتي قولتي ايه٤ نقطةثم اكمل زياد بفرحه و هو يحتضن وجهها..:انتي حامل يا حنين..
, حنين بسعادة و توقفت عن البكاء:انتَ فرحان يا زياد بحملي٤ نقطة زياد استغرب من تبدل حالها و لكن هو استوعب انه بسبب هرمونات الحمل٤ نقطةفقال..
, زياد بفرحه:إلا فرحان دا انا كنت مستني اليوم أللي اشوف ابني او بنتي أللي منك يا حنين٤ نقطةانتي متعرفيش انا الفرحه مش سيعاني ازاي٥ نقطةاما حنين فهي اقتربت منه و قبلته بكل شغف و حب٤ نقطةاما زياد اتصدم من فعلتها و لكنه على الفور تبادل معها القبلة٤ نقطةثم اخذها و خرجوا لكي بحتفلوا بالخبر٣ نقطة
, The end٣ نقطة
, Flash back..
, ريما بغمزة:لا شاطرة يا بت ادتيها على دماغها السلعوه دي٣ نقطة
, الكل:ههههههههههههههههه٥ نقطة
, جوري:يلا بقى يا خالتو اسحبي ورقة تاني من الصندوق٣ نقطة
, اسيل بضحك:هههههههه٤ نقطةحاضر يا بنتي طول عمرك فضوليه٣ نقطةو سحبت اسيل الورقه الأخرى و كان اسم جوري٤ نقطةفقالت..
, اسيل:اهو عشان فضولك ده اسمك أللي طلع..
, جوري:دا انا بقى جننت ايهم يا عيني عليه صعب عليا اوي من أللي عملته فيه٤ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, في شركة جوري و كان هناك اجتماع بين احد الشركاء لدى مشروع تجاري و كان الأجتماع يتكلم عن ربح الصفقه و تطورات و احدثيات و لكن في خلال الشرح ده جوري قامت بسرعه و راحت على مكتبها و دخلت الحمام و فضلت تستفرغ كل ما كان في معدتها٣ نقطةو عندما خرجت بعد ان غسلت وجهها لقت ايهم ينتظرها في الخارج و اول ما لقاها خرجت قام جري عليها٣ نقطة
, ايهم بقلق:حبيبتي انتي كويسه٣ نقطةانا لما جيت قالولي على أللي حصل معاكي في ايه..
, جوري بأرهاق:متقلقش يا ايهم ده بس عشان مكلتش من الصبح٤ نقطة
, ايهم بعتاب:و ليه يا جوري مكلتيش حاجه انتي كده بتضري صحتك يا حبيبتي٤ نقطة
, جوري:خلاص يا ايهم متزعلش بقى و حياتي٤ نقطةو كمان انا هاكل اي حاجه و خلاص.
, ايهم:و يا ستي اعبال ما الأكل يجي انا جبتلك شكولاته٣ نقطة
, جوري بفرحه:بجد يا ايهم..
, ايهم ببتسامه و هو يخرج شي من جيب بنطاله:و ادي يا ستي الشكولاته٤ نقطةو بدأ بفتحها لها و لكن اول ما شامت ريحتها٤ نقطةدخلت الحمام تاني عشان تتقيئ و دخل ايهم أيضاً و ساعدها و بعد كده غسل ليها وشها٣ نقطةو قال..
, ايهم بحزم:جوري انتي هتيجي معايا للدكتورة عشان نعرف مالك٤ نقطةيلا٣ نقطةاومئت جوري برأسها و ذهبوا إلى الطبيبه٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة
, ~~~~عند الدكتورة و بعد ما كشفت على جوري و رجعت و قعدت على مكتبها٤ نقطةبعد ما اعدل ايهم ملابس جوري و ساعدها و قعدوا٣ نقطةفقال ايهم..
, ايهم بقلق:هي مالها يا دكتورة٣ نقطة
, الدكتورة :متقلقش يا استاذ ايهم٣ نقطةدي اعراض عاديه للي زيها..
, ايهم بستغراب:ازاي يعني..
, الدكتورة ببتسامه:قصدي اقولك مبروك المدام حامل..
, جوري و ايهم بنفس الصدمه:انتي قولتي ايه٣ نقطة
, الدكتورة:ايوه حضرتك يا مدام جوري حامل في الشهر التاني..و انا دلوقتي هكتبلك على فيتامينات لازم تخديها عشان البيبي٣ نقطةو بعد كده تجيلي في الشهر الرابع عشان نعرف نوع الجنين٣ نقطة
, ايهم بسعادة:شكراً يا دكتورة لحضرتك عن اذنك..و قام و حضن جوري بشدة و كان فرحان بهذا الخبر و ان **** ارزقه بنعمه٤ نقطةو بعد ما خرجوا و نزلوا و اخذها إلى مطعم هي تفضله و قعدها و هو طاير من الفرحه بهذا الخبر٣ نقطةو بعدها بمدة اتى العامل٣ نقطةو قال..
, عامل الطلبات:حضرتكم تأمروا بأيه..
, ايهم بنظرة حب:تحبي تاكلي ايه يا حبيبتي..
, جوري:سيبني انا اطلب٣ نقطةثم ألتفتت للعامل و قالت٣ نقطة
, جوري بفرحه:بص بقى احنا عاوزين مكرونه بالبشاميل و همبرغر و ستيك لحمه و كبسة لحمه وشيسبي بالشطة و الليمون و بانية و اسباجتي بالسجق و شاورما لحمه و فراخ و اتنين بيتزا٥ نقطةو بس..تقدر تروح تحضر الطلبات٣ نقطة
, ايهم و فمه مفتوح من الصدمه:بس هو انتي كده مطلبتيش حاجه٤ نقطةانتي لو فضلتي كده مش بعيد اعلن افلاسي..
, جوري و على وشك البكاء:يعني انتَ قصدك تقول اني طفسه٤ نقطةو اني بكلفك٣ نقطة
, ايهم مقاطعها:يا حبيبتي انا بهزر معاكي متعيطيش بقى و يا ستي كلي أللي يعجبك و أللي انتي حباه كمان..و كمان يل ستي هجبلك شكولاته٣ نقطة
, جوري بشمأزاز:لا مش عاوزة شكولاته و لا طيقاها..
, ايهم لنفسه:**** يرحم لما كنتي متقدريش تستغني عنها٤ نقطةو قدوا اليوم بين تقلب هرمونات جوري شويه تعيط و شوية تضحك و ايهم بقى هيتجنن بس كل ما يبص في عينيها بينسى كل حاجه٤ نقطةو هو بردو بيستحمل كل تقلباتها المزاجيه٤ نقطة
, The end٤ نقطة
, Flash back٤ نقطة
, نوران بضحك:و**** انتوا عملتوا اكتر ما احنا عملنا دا انتوا جننتوهم٥ نقطة
, ميرا:الوحيدة أللي كانت مجنونه في الحمل صح هي سيلا كانت بتطلب فاكهة مش في الموسم بتعها٣ نقطة
, سيلا بضحك:يعني هو أللي كان بمزاجي٣ نقطة
, نور:طب استنوا لما نسمع باقي المصايب..يلا يا اسيل اسحبي ورقه كمان٥ نقطة
, اسيل و هي تفتح الورقه:لما نشوفه الكارثه الجايه٦ نقطةمريم٣ نقطة
, حنين بفضول:ايوه انتي بذات عاوزة اعرف عمار عمل ايه لما عرف انك حامل..
, مريم بضحك:ههههههه٤ نقطةهههههههه٣ نقطةهتموتي بفضولك ده٣ نقطةبس هقولكم٣ نقطةدا يا حبت عيني بقى هيتجنن..هههههههههه٤ نقطةهههههههههه٤ نقطة
, يارا:طب اهدي في الضحك الكتير ده لتولدي مننا٣ نقطة
, الكل:هههههههههههههه..
, Flash back٣ نقطة
, كانت مريم راجعه من عند الدكتورة بعد ما عرفت انها حامل٤ نقطةلأنها كانت النهاردة بتحس بأعراض الحوامل فقررت تتأكد قبل ما تقول لحد٣ نقطةو فعلاً **** مخايبش ظنها٤ نقطةو اول ما دخلت لقت الكل متجمع معادا عمار لأنه طبعاً لسه مرجعش من الشغل٤ نقطةفأقتربت منهم و ألقت السلام عليهم٣ نقطةفقال الجد علي..
, الجد علي:كيفك يا بتي٣ نقطةالدكتورة جالتلك اييه..
, العم محسن:ايوه يا مريم انتي جنتي تعبانه جوي..
, مريم بسعاد:افرح يا عمي هتبقى جد٤ نقطةو انتَ يا جدي هتبقى جد من حفيدك٣ نقطة
, العم محسن بسعادة:بجد يا بنتي الحديث هاد..يعني هبجى جد٣ نقطة
, مريم بفرحه:ايوه يا عمي حفيدك هيشرف بعد سبع شهور لأني حامل في الشهر الثاني..
, الجد علي:من بكرة الدبايح تدبح و تعملوا وليمه كبيره توكلوا فيها كل اهالي الصعيد من اجل حفيد عيلتنا٣ نقطة
, العم محسن:امرك يا بوي٤ نقطة
, منى والدة عمار بفرحه:ألف مبروك يا بتي يتربى في عزكم٥ نقطة
, مريم:**** يبارك فيكي يا امي٣ نقطةبس محدش يقول لعمار.
, عم محسن بستغراب:ليه يا بتي مش هو لازم يعرف بخبر حملك٣ نقطةولا ايه..
, مريم:يا عمي انا عاوزة افاجئه بالخبر. عشان اشوف شكله هيكون عامل ازاي٣ نقطة
, الجد علي:طب اتكتموا عشان هو داخل اهو٣ نقطةو سكتوا جميعاً في دخول عمار فستغرب من سكوتهم ده و راح باس ايد جده و ابوه و امه٣ نقطةو راح باس راس مريم و قعد جمبيها٤ نقطةفقال..
, عمار بستغراب:مالكم يا جماعه انتوا سكتوا ليه اول ما جيت٣ نقطة
, مريم:عمار انا عاوزة اقولك على حاجه مهمه..
, عمار:قولي يا مريم في ايه٣ نقطة
, مريم بسعادة:عمار٥ نقطةانا حامل في شهرين٣ نقطة
, عمار بصدمه:حامل٥ نقطةو ازاي يا مريم متقولليش انك حامل ها..ازاي تخبي عليا الشهرين دول٣ نقطة
, مريم بضحك:هههههههه٣ نقطةيا حبيبي الدكتورة لسه قايله ليا النهاردة يبقى هخبي عليك ازاي٣ نقطة
, عمار بغباء:يعني الدكتورة كانت عارفه الشهرين دول٣ نقطة
, عم محسن بغيظ من غباء ابنه:كيف يا ولد الصارمه هتكون عارفه..
, منى بصدمه:اني صارمه يا محسن٣ نقطةو اكملت و هي تمشي..:طب شوف بقى هتنام فين عاد٣ نقطة
, عم محسن بغيظ:يخرب اليوم اللي خلفتك فيه يا عمار٤ نقطةدا انا مبعرفش انام إلا وياهااا عاد٤ نقطةاستني يا منى٤ نقطةو راح وراها٤ نقطة
, الجد علي بضحك:هههههههه جننتوا اهلكم يا ولاد٣ نقطةيلا انا هطلع انام٣ نقطةو مبروك مر تانيه يا حبايب جدكم..
, مريم بضحك:ههههههههههههههه٤ نقطةههههههههههه٣ نقطةايه أللي انتَ عملتوا قدامهم ده يا مجنون..
, عمار بغمزة:مش كان لازم اطفشهم٣ نقطةو راح شايلها٣ نقطة
, مريم بشهقه:عمار٣ نقطةنزلني عيب كده افرض حد شافنا.
, عمار:لا مش منزلك لازم نحتفل بالواد ابني ده٣ نقطة
, مريم بضحك:ههههههههه..مش هينفع يا روحي..لازم تهدى لأنه غلط على ابني يا روحي..
, عمار بوقاحه:بس ده ميمنعش اننا نحتفل بردو النهاردة٤ نقطةبس على خفيف٤ نقطة
, The end٥ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, حنين بضحك:ههههههههه٤ نقطةههههههههه٣ نقطةدا انا ابن عمي حريف..
, يارا بغمزة:لعبه معاكي يا مريومه٣ نقطة
, مريم بخجل و غيظ:بس يا جزمه انتي و هي٤ نقطة
, رزان بضحك:ههههههههه٦ نقطةيلا يا خالتو اسحبي٣ نقطةههههههههههه..سيبك من المجانين دول٣ نقطة
, و سحبت اسيل الورقه و قرأتها. و كان دور٤ نقطةيارا٣ نقطة
, جوري:يلا يا يويو احكي عملتي ايه٣ نقطة
, يارا بغيظ:بت انتي متقوليش يويو دي بتعصبني..بدل ما اقوم و ما قولش حاجه٣ نقطة
, جوري بضحك:ههههههههههه٥ نقطةحاضر٤ نقطةبس يلا قولي.
, Flash back٣ نقطة
, كان كريم قاعد في اجتماع و بيشرح مشروع٣ نقطةو لكن اتى له اتصال من حبيبته يارا فرد عليها٣ نقطةو قال٣ نقطة
, كريم:ايه يا حبيبتي انتي في حاجه ولا ايه٣ نقطة
, يارا:كريم ألحقني..مش قادرة ألحقني يا كريم..و الخط قطع٣ نقطةكريم قلق جداً و قال لزياد يكمل الأجتماع و ساق بأقصى سرعه٤ نقطةو بعد نص ساعه وصل البيت و جري على البيت بيدور عليها زي المجنون و بعدها طلع على اوضته و دخلها٣ نقطةو اتصدم من أللي شافه٥ نقطة
, كريم بصدمه:ايه ده٥ نقطةاتصدم لأنه لقى الأوضة مزينه بطريقه رومانسيه و بها بلونات ورديه و زرقاء و هناك ورود حمراء على السرير٤ نقطةو لكن في وسط صدمته لقى احد يحتضن من ظهره٣ نقطةو قالت..
, يارا:كل سنه و انتَ طيب يا حبيبي٣ نقطة
, كريم لف ليها و كان القلق على ملامحه٥ نقطة
, كريم و هو يتفحصها بعينيه:حبيتي انتي كويسه و ليه الخط قطع و انا بكلمك٣ نقطةايه أللي حصل معاكي..
, يارا ببتسامه:كنت عاوزة احتفل بعيد ميلادك٣ نقطةيا حبيبي٤ نقطة
, كريم و هو يحتضنها:كده ينفع تخضيني بطريقه دي٤ نقطةبس عندي فضول انتي ليه حاطه بلالين بالون الأزرق و الوردي هنا٤ نقطة
, يارا برقه:ما هو دي هديتي ليك يا حبيبي٤ نقطةثم اقتربت من اذنه و اكملت..:انا حامل..
, كريم بصدمه:انتي قولتي ايه٤ نقطةسامعيني تاني..
, يارا:بقولك انا حامل٤ نقطة
, كريم شالها و فضل يلف بيها٦ نقطةو لكن يارا قالتله٣ نقطة
, يارا:يا حبيبي كفايه٣ نقطةالدكتورة قالت ليا ان الحركة الكتيرة غلط عشان البيبي٣ نقطة
, كريم بلهفة:طب انا اسف مكنتش اعرف٣ نقطةو راح منزلها على السرير٣ نقطةو اكمل..:طب نامي انتي يا حبيبتي٣ نقطة
, يارا و هي تتمسك في رقبته و قالت بدلع:تؤتؤتؤ٣ نقطةانا مش عاوزة انام.
, كريم و هو يبتلع ريقه بصعوبه:يارا نامي يا حبيبتي بدل ما اتهور عليكي٣ نقطة
, يارا بدلع:طب ما تتهور٣ نقطةحد ماسكك٤ نقطةو لم تكمل كلامها بسبب قبلة عميقة من كريم لها يبث فيها سعادته بهذا اليوم ثم ابتعد عنها و قال٤ نقطة
, كريم بحب:دا كان احلى عيد ميلاد ليا٣ نقطةو هيفضل في ذاكرتي للأبد٦ نقطةو ادخلها في بحور عشقة يعلمها فنون حبه لها٧ نقطة
, The end..
, Flash back..
, تمارا بضحك:هههههههه٣ نقطةدا واضح ان هرمونات الحمل جت في صالح كريم٤ نقطة
, حنين بضحك:هههههههه٣ نقطةدا انا قبل كده قلت لزياد ان ريحتك وحشه و خليته ميقربليش طول اليوم٣ نقطةو هو كان هيتجنن يوميها٤ نقطةهههههههههههه٤ نقطة
, رزان:دا واضح ان هرمونات الحمل جت على دماغهم كلهم٣ نقطة
, الكل:هههههههههههههههه٤ نقطة
, اسيل:دا انتوا كلكم حكايتكم مع خبر حملكم عجيبه٣ نقطة
, ريما بمزاح:دا انتي لسه مشوفتيش حاجه يا خالتو٣ نقطة
, اسيل بضحك:ماشي يا لمضه٥ نقطةو راحت سحبة ورقة تاني و كان دور رزان٥ نقطة
, تمارا:يلا يا روزي قوليلي اخويا حبيبي شكله كان عامل ازاي٤ نقطة
, رزان بضحك:ههههههههههه٤ نقطةدا كان يوم ما يعلم بيه ألا ****..ههههههههههه٣ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, كانت رزان تجلس على السرير و منتظرة جواد٤ نقطةو بعد مدة دخل جواد و ذهب لكي يقبلها٣ نقطةو لكن اول ما اقترب منها هي قامت و ذهب للحمام لتتقيئ٤ نقطةجواد استغرب من عملتها هذه و بدأ يشم نفسه و لكن لم يجد رائحه كريهة به و انتظرها لكي تخرج٣ نقطةلكنها كل ما تخرج و تلاقيه قدامها تدخل تتقيئ ثانياً٣ نقطة
, جواد بقلق عليها:مالك يا رزان انتي كل شويه اول ما تشميني ترجعي ليه٣ نقطة
, رزان بتعب:مش عارفه يا جواد٤ نقطةبس كل لما اشم ريحتك ببقى عاوزة ارجع٤ نقطةانا٣ نقطةو لكن اغمى عليها و قبل ان تقع على الأرض..ألتقتتها يد قوية و لم يكن غير جواد و فضل يملس على خدها لكي تصتفيق٣ نقطةو لكن لم تستجيب و راح شايلها٣ نقطةو غير لها هدومها و اخذها على المستشفى٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
, في المستشفى و كانت الدكتورة تكشف عليها و كانت رزان مازالت غائبة عن الوعي و كان جواد يمسك بيديها و كان معالم وجهة مليئة بالقلق على حال معشوقته٥ نقطةفقال٤ نقطة
, جواد :هي فيها ايه يا دكتورة٤ نقطةهي فضلت ترجع كل أللي في معدتها و بعد كدة اغم عليها٤ نقطة
, الدكتورة ببتسامه:متقلقش يا جواد بيه٣ نقطةده تعب عادي للي زيها..
, جواد بخوف:ليه يا دكتورة هي عندها ايه ارجوكي متخبيش عليا٤ نقطة
, الدكتورة بطمأنينه:متقلقش يا استاذ جواد٤ نقطةالمدام حامل..
, جواد بفرحه:بجد يعني انا هبقى اب..
, الدكتورة:ألف مبروك يا جواد٣ نقطةهي هتفوق كمان شويه٣ نقطةعن اذنك٤ نقطةكان جواد يطير من الفرحه٣ نقطةنعم هو سعيد انه سوفه يصبح اب و انه سوفه يكون له قطع تكبر امام اعينه من حبيبته رزان لا يصدق انه سوف يكون اب٥ نقطةو بعد مدة استيقظت رزان و رأت جواد٣ نقطةفقالت..
, رزان بتعب:جواد هو أيه أللي حصل انا اخر حاجه فكراها اني كنت بكلمك٣ نقطةاما جواد فهو احتضنها جامد و بدأ يقبلها و هو سعيد٣ نقطةو يقول.
, جواد:بحبك٣ نقطةبحبك٣ نقطةبحبك٣ نقطةبحبك يا احلى رزان في الدنيا٤ نقطة
, رزان بضحك:هههههههههه٤ نقطةفي ايه يا جواد٤ نقطة
, جواد بفرحه:لأني هبقى اب و انتي هتبقي ام٣ نقطة
, رزان:بردو يا جواد مـ٤ نقطةانتَ قلت ايه٣ نقطة
, جواد:بقولك هتبقي احلى ام يا روحي انتي حامل الدكتورة قالت كده و ان السبب في ترجيعك ده انه من اعراض الحمل٥ نقطةمبروك علينا فرحتنا يا قلبي٣ نقطة
, رزان بدموع و هي تتلمس بطنها:يعني يا جواد انا البيبي هيقولي ماما و انتَ بابا٣ نقطةأحمدك و أشكر فضلك يا رب٤ نقطةاحمدك و اشكر فضلك يا رب٤ نقطةانا فرحانه اوي.
, جواد و هو يأخذها في احضانها:يا رب دايماً ضحكتك دي انا اكون سببها٤ نقطة
, رزان و هي تبعد عنه بقرف:طب أبعد شويه مش طايقه ريحتك..
, جواد بغيظ:بصي رجعي الواد ده انا مش عاوزه٣ نقطةدا من قبل ما يجي و هو مش مخلييني ألمسك اومال لما يجي بقى هيعمل ايه٥ نقطةكتو القرف في حلاوة امه٥ نقطةو بعد كدة سابها و خرج و هو بيكلم نفسه و متغاظ منها٣ نقطةازاي هيعدي يوم و هو ميكنش جمبيها٤ نقطةو بدأت الأيام تعدي مرة رزان بتكره ريحت جواد و مش بطيقه٤ نقطةو مره بتبقى عاوزه تفضل تشم ريحته و يفضل جمبها٥ نقطةو حالة جواد اتشقلبت و قرب يتجنن بسببها٦ نقطة
, The end٣ نقطة
, Flash back..
, تمارا:يا عيني عليك يا خويا٤ نقطةدي بتعذبك٣ نقطة
, رزان و هي بتملس على بطنها المنتفخه:طب اعمل ايه مش ذنبي انا دا ابنه أللي بيعمل كده٣ نقطة
, اسيل بضحك:ههههههههه **** يصبرك يا ابني٣ نقطة
, نوران بضحك:ههههههههه٣ نقطةهي مش بنتي٣ نقطةبس بقول **** يعينك يا جواد٤ نقطة
, رزان بغيظ:اصله بمزاجي٤ نقطةاووووف..
, الكل:هههههههههههههههه٣ نقطة
, اسيل:لما تشوف باقي المجانين عملوا ايه٣ نقطةو سحبت اسيل ورقه٤ نقطةو ظهر بها اسم ريما٤ نقطة
, جوري:بس مش ريما عرفت بالخبر في المشتشفى.
, ريما:بس اكيد مسبتش الموضوع ده غير بمفاجئة٣ نقطة
, نورين:مش دي بنتي يبقى اكيد عملت مصيبه يوميها٣ نقطة
, الجميع بفضول:طب قولي يا ريما شوقتينا٤ نقطة
, ريما بغرور:خلاص هتواضع و هحكي٣ نقطةبطلو زن٣ نقطة
, تمارا و هي تضربها على راسها:ما تحكي يا بت و تخلصينا..
, ريما بغيظ:طب خلاص متضربيش٣ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, كانت ريما تجهز الأوضه بالورود الحمراء٣ نقطةو بعض من صور الأطفال على الحائط و مكتوب على الحائط طفلنا القادم٦ نقطةو بعد ان انتهت خرجت لكي تستقبل رعد٤ نقطةو كانت و هي نازلة اتت في رأسها فكرة شيطانيه٣ نقطةقررت ان تنفذها٥ نقطة
, ريما بخبث:طب و**** حلوة الفكرة دي٣ نقطةو ملست على بطنها و اكملت..:شكل كده انا و انتَ هنجنن بابا اوي٣ نقطةو كانت و هي تتكلم قابلت رعد في وشها٤ نقطةفقال..
, رعد:مش تخلي بالك يا ريما عشان متوقعيش..
, ريما و هي تتعلق في رقبته:تعرف انا فرحانه اوي..
, رعد ببتسامه بعد ان قبلها قبلة سريعه على شفتيها:و ايه سبب فرحك..
, ريما:ان حبيبي أللي مستنياه هيجي و يشاركني الأوضة دي غيرك و انا بحبه اوي و لما يجي هحضنه و افضل ابوس فيه٣ نقطة
, رعد بغضب:دا انا اقتلك و اقتله مين أللي امه داعيه عليه ده..انتي اكيد اتحننتي يا ريما و مش عارفة انتي بتقولي ايه..
, ريما:اسكت و متقولش على حبيبي كده٣ نقطةدا انا بموت فيه٣ نقطةدا انا هبقى فرحانه اوي٥ نقطةتعرف اني هاخده في حضني و كمان هبوسه كتير كمان٣ نقطة
, رعد بغيرة:انتي بتقولي ايه٣ نقطةدا انا اقتلك يا ريما٣ نقطةاقتلك و اقتل نفسي وراكي لو عملتي كده٣ نقطةانتي سامعه..
, ريما بضحك:ههههههههههه٤ نقطةهههههههههه..تعرف اني معلقه صوره في الأوضه كمان٣ نقطة
, رعد و هو يتجه بتجاه الأوضة:دا يومه اسود لما اشوفه بس٥ نقطةو لكن اتصدم لما لقى صور ***** على الحائط٣ نقطةو ايضاً الأسم المكتوب و راح لف بتجاه ريما و رأها تضحك و عينيها اصبح بها دموع بسبب كثرة ضحكاتها٤ نقطةفقالت..
, ريما بضحك:ههههههههههه٥ نقطةمش قادره٣ نقطةههههههههه٣ نقطةشكلك كان مسخره٤ نقطةهههههههههه٣ نقطةو لكن قاطعها رعد و هو يقبلها بقلبه عنيفه٣ نقطةيبث فيها اشتياقه و حبه و ايضاً غيرته بها٤ نقطةو لم يبتعد عنها إلا عندما شعر بحتياجها للهواء٤ نقطة
, رعد:اخر مرة تعملي كده يا ريما٣ نقطةاياكي تفكري في راجل غير او حتى تكلمي عنه٣ نقطةلأن ده بيخليني وحش بغيرتي لأني مقدرش اعيش من غيرك و لو اطول أحبسك في قلبي و مخرجيش منها هعملها٣ نقطةلأنك بقيتي روحي يا ريما٣ نقطةانا بقيت بتنفسك٣ نقطة
, ريما و هي تحتضنه:و انا بموت في غيرتك عليا٥ نقطةبحبك يا رعد٥ نقطةو مقدرش اعيش من غيرك يا رعدي..
, رعد بمكر:بقولك ايه٤ نقطةهو مش انتي مزينه السرير بالورد الأحمر٣ نقطة
, ريما :ايوة مزيناه بأيدي٣ نقطةو كمان فيه عطر روعى..
, رعد و هو بيشلها و قال بغمزة:طب إذا كان كده بقى انا عاوز اجربه يا ريمت قلبي..
, ريما بضحك:ههههههههههههههههه٤ نقطة
, رعد بمزاح:ضحكت يعني قلبها مال٣ نقطةو خلاص أللي ما بينا اتشال٣ نقطةههههههههه٤ نقطة
, The end٣ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, نورين :شوفتوا قولتلكم انا مخلفه كارثة متحركه محدش صدقني٣ نقطة
, سيلا:**** معاك يا رعد يا ابني متجوز مجنونه و انتَ مجنون٣ نقطة
, نوران بضحك:هههههههههههه٤ نقطةيا ستي سيبيهم و يلا اهو يجننوا بعض٣ نقطة
, اسيل :طب كده٤ نقطةمفضلش غير تمارا بنتي٤ نقطة
, نوران:طب يلا يا تمارا قوليلي ابني التلاجه ده سمع الخبر ازاي٤ نقطة
, تمارا بفخر:دا انا هبهركم بأللي هقوله٤ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, كان فهد في الشركة هو و ايهم يعملون على صفقة معينة٤ نقطةو بعد من التركيز الطويل اتت لفهد رساله و كانت من حبيبته من شغلت كيانه٤ نقطةو عندما قرأ الرسالة فضل يضحك بصوت عالي٤ نقطةفقال له ايهم٥ نقطة
, ايهم بغمزة:مالك يا وحش هي الصنارة غمزت ولا ايه..
, فهد بحدة:بس يا حيوان اقعد ساكت..
, ايهم بغيظ:خلاص يا عم فهد دا انتَ فصيل٣ نقطةطب عنداً فيك مش قاعد في الشركة النهاردة٣ نقطة
, فهد بسحرية:اومال رايح فين٣ نقطة
, ايهم بمزاح:رايح لحبيبت قلبي٣ نقطةهروح انطلها في شركتها سلام٣ نقطةو ذهب ايهم لوردة الجوري الخاصة به..اما فهد فهو قام و راح في مكان ما قالت له تمارا و هو يضحك على أللي كتباه٥ نقطةفكانت كاتبة٣ نقطة
, ٣ نقطة💌(حبيبي انا دلوقتي في اليخت بتاعنا٣ نقطةانتَ لو مجتليش هناك انا هرمي نفسي في البحر و أخلي السمك ياكلني٦ نقطةحبيبتك تمارت عمرك٤ نقطة)
, و بعد مدة وصل فهد إلى اليخت و دخل بيه٤ نقطةو لقى رسالة في اول اليخت٤ نقطةتقول..
, ٥ نقطةسوفه تسعد بخبر يفرحك٦ نقطة
, قرأها و كمل طريقه و عندما اقترب لقى رسالة اخرى تقول٤ نقطة
, ٥ نقطةسوفه يأتي فرحتنا بعد شهور٥ نقطة
, و عندما اقترب من مقدمة اليخت لقى اخر رسالة و هي٦ نقطة
, ٧ نقطةسوفه تصبح احسن اب في العالم يا فهدي٦ نقطة
, ترك فهد الرسالة و كان فرحان جداً و دخل لكي يبحث عن حبيبته و عشق طفولته٥ نقطةو عندما دخل لقى اليخت مزين بطريق جميلة و أيضاً كان هناك صور لفهد في كل مكان٥ نقطةفظهرت تمارا له من الخلف و احتضنته٥ نقطةو هي تقول٣ نقطة
, تمارا:هفضل اتمنى من **** ان طفلنا الجاي يكون شبهك في كل حاجه٤ نقطةو بذات في حبك ليا٥ نقطةلف فهد لها و ادخلها احضانه٤ نقطةو هو يقول بصوت يملئه الفرحه٤ نقطة
, فهد:و انا بقى عاوزة بنت تكون شبهك انتي٤ نقطةتكون تمارتي٣ نقطةثم اكمل بغيرة عندما رأى ما ترتديه٣ نقطةفكانت ترتدي قميص احمر يظهر جميع مفاتنها٤ نقطةفكانت فاتنه و اكمل كلامه و قال..
, فهد بغيرة:بس ايه أللي انتي لبساه ده يا هانم٣ نقطةانتي مجنونة٣ نقطةحضرتك لبساه و الزفت أللي بيسوق اليخت يشوفك٤ نقطةانتي٥ نقطةو لكن تمارا قطعته بقبلة قويه هو لم يكون يتوقعها٤ نقطةو لكن مسرعاً امسك هو زمام الأمور و فضل يذوقها شوقه و عشقه بها٤ نقطةثم ابتعد عنها عندما احس انها تريد الهواء و سمعها و هي تقول..
, تمارا و هي تتوق رقبته:و مين قالك يا حبيبي اني ها
, سمح بحد غير فهدي حبيبي يشوفني كده٣ نقطةانا بس خلتهم يجبولي اليخت و مشتهم كلهم و بعدها بدأت ازين المكان٤ نقطةو بعتلك الرساله ساعتها غيرت هدومي و لما لقيتك وصلت مشيت باليخت انا٣ نقطةانتَ نسيت ان بابا معلمني انا و جواد نسوق اليخت ازاي٥ نقطةبس قولي ايه رأيك فيا٣ نقطة
, فهد بتوهان:قمر٤ نقطةلا دا انتي اجمل من القمر٣ نقطةانتي زي القمر لما يكون مضيئ في الليل زي٤ نقطةزي النجوم فأنك صعب الصول ها٣ نقطةزي الشمس أللي بتنور حياتي٤ نقطةانتي البحر أللي مهما شربت منه مشبعش٤ نقطةانتي النور أللي دخلي٣ نقطةانتي حوريتي أللي خرجت من المايه و خطفتني٦ نقطةانتي كشمائي٤ نقطةكشماء الفهد٥ نقطة
, تمارا بحب:انا بحبك يا فهد٣ نقطة
, فهد بعشق:و انا اتعديت مرحلة الحب من زمان٤ نقطةانا بقيت مهوووس بيكي٧ نقطةيا عشقي٣ نقطة
, The end٣ نقطة
, Flash back٣ نقطة
, ريما بمزاح:ايوه يا عم الرومانسي انتي٤ نقطة
, حنين بغمزة:لعبة معاكي٣ نقطة
, جوري:لا و ايه كنتي عاوزة الولد شبه و البنت شبهك اديكي هتجيبي التوأم٣ نقطة
, رزان:دا انتي جننتي اخويا و خلتيه مهووس بيكي يا قمر..
, يارا:ياااااه على الرومانسيه٤ نقطةالكل بص لتمارا و كان لسه هيكلموها٤ نقطةلكن سمعوا صراخ منها..
, تمارا و هي تتمسك ببطنها:فااااااااااااااااااهد٤ نقطة
, الجميع قلق عليها بسبب صراخها٣ نقطةو لكن اول من اقترب منها هو فهد..فقال لها٣ نقطة
, فهد بقلق:مالك يا حبيبتي بتصرخي ليه..
, تمارا بصراخ:بولد باااااااولد يا فهد..
, فهد بغباء:ايه ده بتولدي ازاي و انتي في السابع لسه٤ نقطةلا استحملي و كملي الشهرين الجايين٤ نقطة
, تمارا بعصبيه و هي تكلم نوران:ابنك بيجنني٤ نقطةابنك ده واحد اهبل و انا مش هعيش معاه٣ نقطةطلقني٣ نقطة طااااااااالقني٤ نقطة
, فهد بغضب:تمارا انتي هتصتعبتي٤ نقطةعلى **** تقوليها تاني٤ نقطةو **** منا مطلقك٣ نقطة
, نوران:يا ابن الأهبل مراتك بتولد٤ نقطةشيلها و روح بيها المستشفى بسرعة٣ نقطةو في وسط كلامهم سمعوا صوت صراخ اخر٤ نقطةو كان هذا صراخ ريما لأنها كانت في شهرها التاسع٥ نقطةفقالت..
, ريما :راااااااااااااااعد٦ نقطة
, رعد:مالك يا حبيبتي٣ نقطة
, ريما:هيكون مالي٤ نقطةبلعب مثلاً٣ نقطةهكون ايه بولد يا غبي٣ نقطة
, رعد:بت متقليش ادبك٤ نقطة
, ريما بصراخ:احنا في ايه و لا في ايه٣ نقطةبقولك بولد بولد٣ نقطة**** يخرب بيتك٣ نقطةكانت جوازة سودا٣ نقطة
, رعد و هو يحملها:تصدقي انا هقول للدكتورة أللي هتولدك تقطعلك متر من لسانك بعد ما تولدك٤ نقطة
, زياد:اوعي تولدي انتي كمان يا حبيبتي٣ نقطة
, حنين:انتَ غبي يا حبيبي٣ نقطةفي واحدة تخلف و هي في الخامس٥ نقطة
, و ذهبوا الجميع إلى المستشفى٣ نقطةو كان وسط مشاكسة رعد و ريما مع بعضهم٣ نقطةو أيضاً عناد تمارا و فهد٤ نقطةو وسط ضحك الجميع عليهم٧ نقطةو بكدة تكون خلصت روايتنا٤ نقطةو لكن ابطالنا لم ينتهي حبهم٤ نقطةصحيح ان روايتنا هتنتهي٣ نقطةلكن سوفه يظل حب ابطالنا لبعض و لن يقل..بقلم/شيماء أشرف..
, النهاية
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%