NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة القناص والفهد (للكاتبة شيماء أشرف) | السلسلة الأولى | تسعة وعشرون جزء 14/11/2023

٢١

🌺صلي على محمد🌺..
, ١٢ نقطة
, مر اسبوعين بحالهم على ابطالنا و كان فيه مشاعر غريبه في كل واحد فيهم و كان اولهم اسر و نوران كان اسر حاسس بأحساس غريب في قلبه كل ما يشوف نوران يحس انه فرحان و ان قلبه بيدق بسرعه بس هو مش عاوز يصدق اللي بيحصل و بيحاول يتجاهله دايماً بيحس بغيرة غريبه اتجاه اي حد بيقرب منها بيحس كأنه نفسه يقتله و نوران بتحس بشعور اول مره تجربه اتجاه اسر بتبقى فرحانه لما تشوفه بتبقى مبتحسش بالوقت لما بيكون معاها بتبقى عاوزاه ميسبهاش ولا لحظه بتحس معاه باللأمان وهي جنبه٦ نقطةاما اسيل و ريان فهما حاجه خاصه خالص و بذات ريان مش مصدق نفسه ان مع مرور السنين دي كلها قلبه يدق من تاني بقى حاسس بفرحه شديدة حبه وصل لحاد الجنون بقى ميقدرش يكمل يومه غير لما يشوف اللي سرقت قلبه و خبته جواها بقى بيعتبر اسيل لصه ايوه لصه اللصه التي سرقت قلبه اصبحت غيرته صعبة للغاية فهي تعدت مراحل كبيرة بقى بيغير عليها من اقل حاجه و بقى بيتمنى المهمه دي تخلص بسرعه عشان تكون ليه و لواحده و بس و كانت اسيل بردو مش مختلفه عنه في حاجه بس هي مستغربه من نفسها ازاي بقت بتحب و تعرف تعشق ازاي اتحولت من أسيل اللي كانت بارده في تصرفاتها و معاملتها مع الناس بقت متفاعله جداً و دايماً الأبتسامه مش بتفارقها طول ماهي بتشوف ريان قدمها و بتبقى مبسوطه اوي لما تلاقيه بيغير عليها من اقل حاجه و دايماً بيفكرها انها ليه و لوحده و بس و مش لحاد تاني٣ نقطةاما رؤوف و نهى حتى و هما في المهمه بيحاولوا يعوضوا بعض عن كل البعد اللي بعدوه عن بعض و كان روؤف بيبقى بيتمنى انه ميسبش نهى ولا لحظه ولا حتى بيمل منها بقى بيتمنى يفضل طول حياته معاها و مع ولاده اللي هما حتة منها و منه٣ نقطةاما عند محمد فهو خرج بالفعل بعد عشر ايام من المستشفى و رجع بيته عند والدته و كانت نورين دايماً مخصصة وقت ليه عشان تيجي و تكشف عليه و تغيرله على الجرح و تديله ادويته و كانت والدة محمد بتحبها اوي و بتعتبرها زي بنتها و اصبح محمد لا يقدر على مرور اليوم بدون رؤيتها و رؤية وجهها و ابتسامتها المشرقة التي تذيب قلبه عشق و هيام بها و اقسم انه لن يدعها تكون لأحد غيره٤ نقطةو نذهب عند صاحبنا الهادئ و الراسي ادم اللي اصبح محور تفكيره فقط سيلا اصبح يشتاق لها و بشتاق لخجلها الدائم امامه و لكنه لم يراها طوال هذان الأسبوعين لأنه ذهب لمهمة و حين انهاها طلب منه احمد والد اسيل بأنه سوفه ينضم للمهمة مع ابطالنا و بالفعل وافق على صدر من رحب و لكن كان وقتها حين علم محمد غضب و كان يريد الرجوع للعمل و يذهب ايضاً و لكن احمد رفض لأجل اصابتها و ايضا نورين و قالت ان لا يزال يحتاج لرعاية و لكن بنهاية هدئ بسبب فاتنته٤ نقطةو اما عصافير الحب المجانين التانين اللي هما ميرا و يامن فا دول بقى مبيعديش يوم غير لما يكون في مشاكسات مبنهم في الشركه و في الجامعه بس في كل ده بردو ما يمنعش انهم ميقدروش يبعدو عن بعض الحب بقى بيكبر جواه و بردو بيفضل يغير عليها و هي بقت متقدرش تعيش من غيره بس في مشكله ان ميرا حاسه من جواها بقلق و لحاد دلوقتي هي مش عارفه من ايه٤ نقطة و اما عن مجنون نور اللي هو معتز بقى بيموت في نور و بقى كل يوم بليل قبل ما ينام يروح عندها البيت و يطلع على الشجرة و يدخل البلكونه بتاعتها و يشوفها عشان يقدر ينام و طبعاً بردو مش بيخلى يومهن من مشاكسات معتز لنور و غزله ليها و ده بيجنن نور منه بس ده ميمنعش انها بتموت في مشاكساته ليها و حتى هي بردو مبقتش تقدر تنام من غير ما تشوفوا قدامها و تتشبع منه عشان تقابله في أحلامها بقت بتحس معتز ابوها و اخوها و ابنها و صاحبها و حبيبها و جوزها و كل حياتها كانت نور قبل ما تقابل معتز حياتها كانت عباره عن شغل بباها اللي مسكته بعد وفاته و انها تخلي بالها من مامتها و بس كانت اوقات فاقده الأمان بس دلوقتي بقت بتحس بالأمان في وجود معتز و بتحمد **** انه رزقها بيه..بقلم/شيماء أشرف..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نيجي دلوقتي في مخزن تحت الأرض عند ابطالنا كانوا فيه و بيتفقوا على الخطه اللي هينفذوها النهارده في المهمه لأن النهارده هيكون معاد التسليم بين الناس اللي بتضيع عمر شباب بحالها و بيدمروهم من اجل متاعهم الدنياوية و نسيوا اخرتهم و نسيوا ان قضاء **** عادل ولا يصمت على الظالمين٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, اسيل بجدية شديدة.:جماعه المهمه دي مش زي اي مهمه انتم مسكتوها قبل كده دول مافيا يعني لازم ناخد احتيطاتنا و احنا بنقبض عليهم لازم نكون سبقينهم بخطوة.
, رؤوف:بس يا اسيل احنا لسه معرفناش المكان اللي هيسلموا فيه احنا صحيح عرفنا الموقع بس معرفناش فين بضبط.
, نوران:احنا دلوقتي املنا الوحيد هو مازن لأنه اكيد اللي هيقدر يجبلنا المعلومه دي.
, نهى:فعلاً لو مازن معرفش الموقع احنا كده هنفشل في المهمه دي.
, ادم:انا بفكر لو مقدرش مازن انه يعرف المكان احنا نقدر نزرع اجهزة تتبع في عربيات عاصم و ولاده و بطريقة دي احنا نتحرك وراهم و ده يبقى بمساعدة نهى طبعاً لأن مهمتنا دي مش لازم نسمح فيها بأي فشل..
, اسيل بجديه:و انا بقول اننا مش هنفشل و انا واثقه في مازن و كمان انا عمري ما مسكت مهمه و فشلت فيها خلوا ثقتم ب**** كبيرة و كمان ادم معاه حق في كلامه لو فعلاً مقدرش مازن انه يعرف المكان وقتها هيجي دورك يا نهى٣ نقطة
, اسر بتفهم:و نعمة ب**** طبعاً يا اسيل محدش يعترض على مشيئة **** بس يا اسيل المهمه دي غير اي مهمه احنا بنفذها فعشان كده الكل مش عاوز يفشل.
, اسيل بثقه:اديك قلت المهمه دي غير اي مهمه لأن المهمه دي فيها اقوى اشخاص في الداخليه انتَ عارف يعني ايه الفهد و القناص و الذئب و النمر و القرش و الجلاد و النانو يمسكوا مهمه مع بعض و يفشلوا فيها دي تبقى عيبه في حقنا و مجهودنا اللي احنا بنعمله كل السنين دي في شغلنا٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, ريان:اسيل عندها حق احنا تاريخ كل واحد فينا في الشغل يشرف و كبير و تبقى عيبه علينا لما يكون اكتر اشخاص مجتهدين في شغلنا نفشل في مهمه زي دي و احنا كلنا فيها دا يبقى معناه اننا مينفعش نكون في شغلنا ده.
, اسيل:كل اللي عاوزينه دلوقتي ان مازن يعرف المكان و اكيد **** مش هيسيبنا و هيفضل دايماً واقف جنبينا لأننا بننقذ ارواح من ناس مفيش في قلوبها انسانيه ولا رحمه٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطةو في الوقت ده سمعوا صوت جرس الباب بتاع الڤيلا عن طريق صوت الأنذار اللي متوصل بيه عندهم تحت فراحت نوران فتحت شاشه اللاب توب اللي متوصل فيه الكاميرات عشان تشوف مين اللي جاي و قالت:دا مازن اللي على الباب.
,
, اسيل:طب يلا نطلع من هنا عشان نعرف هو وصل لأيه.
, وطلعوا من المخزن ده و رؤوف راح و فتح لمازن و دخله٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, ريان:ها يا مازن وصلت لحاجه عرفت المكان اللي هيتقابلوا فيه.
, مازن:ايوه عرفته سمعت بابا و هو بيكلم امير و نادر امبارح و هما بيتفقوا عشان يجهزوا و بالصدفه لقيت نادر بيقول على المكان و بيقول على الأماكن اللي هيكونوا حطين فيها الأطفال اللي هتتباع للعصابة اللي جايه يستلموا منهم.
, اسيل:طب ايه هو المكان ده و فين بضبط.
, مازن:المكان ده في حته في الصحراء في جبل اسمه ٦ العلامة النجميةو المكان ده بابا عنده بيت فيه هناك في المنطقه دي و كمان دي خريطه فيها كل مداخله و مخارجه البيت ده..اكيد الخريطه دي هتساعدكم في مهمتكم..بقلم/شيماء أشرف..
, اسيل ببتسامه:انا مش عارفه اقولك ايه بجد يا مازن احنا من غيرك مكناش هنقدر نعرف المكان ده.
, ادم:فعلا يا مازن لولاك مكناش قدرنا ننجح في المهمه دي٣ نقطةواحد غيرك كان رفض يساعدنا عشان ده ابوه.
, مازن بحزن:انا بعمل الصح و كمان انا مش هقدر اشوف ولادي بيكبروا و في يوم من الأيام يعرفوا ان جدهم كان شغال ايه و كان بيعمل في ولاد الناس ايه و كل ده و ابوهم اللي هو المفروض قدوتهم يكون ساكت و بيداري عليع..ده غير عقاب من عند **** كبير.
, ريان:شكراً يا مازن على كل اللي عملته انتَ كده بتنقذ بلدك من كل اللي عاوزين دمارها و انهم بيحاولوا يفسدوها.
, اسيل بهدوء:دلوقتي انتَ مهمتك خلصت لحاد هنا يا مازن دلوقتي انتَ هتروح على العنوان ده.
, مازن بستغراب: عنوان ايه ده يا اسيل.
, اسيل: ده عنوان بيتي هتروح هناك و هتلاقي مراتك و ولادك قاعدين مع عيلتي هناك انتَ هتروح تقعد هناك معاهم لحاد ما المهمه دي تخلص عشان ميكنش في خطر عليك انتَ كمان..بقلم/شيماء أشرف..
, مازن:بجد انا مش عارف اقولك ايه على كل اللي انتي عملتيه عشاني و عشان عيلتي.
, اسيل:متقولش كده انتَ دلوقتي بقيت واحد من عيلتي و بقيت اخويا و كمان انا وعدت ندى اني هرجعك ليها من غير اي خطر على حياتك.
, ريان:دلوقتي في شخصين بره موثقين فيهم هيخدوك من الباب الوراني و هيودوك عند بيت اسيل في الخفى عشان محدش يشوفك.
, مازن:تمام خلي بالكم من نفسكم و **** معاكم يا رب و ينصركم بأذنه..
, الكل:يا رب٥ نقطةو راح ريان و خرج مازن من الباب الوراني و ركبه العربيه لللي فيها شخصين زي البودي جارد و هما من حرس بيت اسيل كان اللواء احمد بعتهم عشان ياخد مازن و رجع لجوا تاني.
, ..نرجع عندهم جوا٣ نقطة
, اسيل:دلوقتي يا نهى شوفي الخريطه و عرفينا المواقع اللي تسهل علينا انقاذ الأطفال و نقبض على العصابه دي من غير ما نأذي اي حد من الأطفال دي و نحوم الخطر عليهم.
, نهى و هي بتشوف الخريطه:بصي يا اسيل انا زي ما عرفت انهم مخبين الأطفال في مكان تحت الأرض في اوضه و الأوضه دي جنبيها باب وراني للباب الخلفي اللي بيطل على بعد خمسين متر طريق رئيسي للقاهرة و طبعاً اكيد هيكون في حراسه عندهم٣ نقطة
, نوران:طب كده كويس احنا نقدر نخلص على الرجاله اللي واقفه ناحية الباب و ندخل ننقذ الأطفال منهم..بقلم/شيماء أشرف..
, ريان:دي خطة حلوه.
, اسر:طب و بالنسبة للبضاعه اللي هيسلموها.
, اسيل بشرح:بصوا هنا بقى احنا لازم نستخدم اسلحه كاتمه لصوت عشان لما نواجه حد و يقف في طريقنا احنا ساعتها ننتهي منه من غير ما هما يحسوا بينا.
, ادم:طب الأطفال دي بعد ما نخرجها هنوديهم فين.
, اسيل:احنا هننقسم لثنائي و هما ان اسر و نوران هيحموا ضهر نهى و رؤوف لأن نهى و رؤوف هما اللي هيدخلوا يجيبوا الأطفال و برا هتكون يا اسر انتَ ونوران بتهتموا بالحرس اللي برا وةبعد ما تخلصوا منهم هتدوا الأشارة لرؤوف انهم يخرجوا الأطفال دي من المكان و يركبوهم العربيه اللي هناخدها معانا عشان الأطفال دي و اللي هيكون بيسوقها هو انتَ يا ادم و هتكون العربية مضادة للرصاص عشان محدش يتأذي من الأطفال و تروحوا انتم التلاتة بالأطفال على المركز بتاعنا هناك وقتها هتقابلوا اللواء احمد واللواء أكمل وكام شخص هيساعدوهم و بكده هيكون دور رؤوف و نهى خلص و في الوقت ده انا و ريان هنكون احنا بنراقب القصر ده من قدام عشان نعرف عدد الأشخاص اللي هنواجهم و انتم٣ نقطةو كانت بتشاور على اسر و نوران بعد ما تخلصوا و تطمنوا هتجولنا على المكان ده عشان نعرف هنهاجم ازاي..بقلم/شيماء أشرف..
, ريان:و طبعاً لازم ناخد زخيرة كبيرة عشان لو مقاومتهم زادت.
, اسيل:طبعاً ده اللي هيحصل يا ريان و دلوقتي يا جماعة هااا في حد عنده اعتراض في الخطة او اي حاجه اتقالت من شويه..نفى الكل بعدم اعترض فقال ريان وقتها٣ نقطة
,
, ريان:طب طلما محدش عنده اعتراض يلا بينا و انشاء **** **** هيكون معانا..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطةو راح كل واحد فيهم يجهز نفسه عشان المهمه بس كان في حد قلبه مقبوض و مش عارف ليه و ده كان اسر كان حاسس ان في غصه في قلبه و مش عارف سببها بس هو حاول يتجاهلها و كمل اللي هو بيعمله..بقلم/شيماء أشرف..

• عجبني
التفاعلات: wagih
٢٢

وقفنا لحاد ما كل واحد من ابطالنا راح عشان يجهز نفسه لأن دلوقتي دي مش بس مهمه وطنيه لا دي مهمه فيها انسانيه فيها انقاذ ***** ميعرفوش يعني ايه حقد يعني ايه كره و خبث في الناس..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطةاطفال كل اللي هما عاوزينه انهم يعيشوا وسط اب و ام و دفئ العيلة و بس و كمان انقاذ شباب بتضيع من مخدرات زي السم اللي بيدخل الجسم بالبطيئ و بعدها بتكون نهايتها وحشه جداً٣ نقطةمهمة بيتحتم فيها انقاذ جيل بحاله من الضياع٣ نقطةجهزوا ابطالنا و اتجمعوا تحت في الصالون كلهم و وقتها قال ريان٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, ريان:كل حاجه جاهزه في حاجه ناقصه احنا مش عاوزين اي غلطة لأن المهمه دي غير اي مهمه نفذناها دي فيها اكتر من عشرين *** محتاجين لينا.
, نهى:متقلقش الأسلحه و جهزتها انا و رؤوف على انها تكون من غير صوت و جهزت زخيرة من الرصاص عشان احتيجاتنا.
, نوران:و انا جهزت القنابل المخدره عشان احنا عاوزين كل واحد فيهم حي.
, اسر:و انا و ادم جبنا العربيه المضاده للرصاص وجهزناها عشان نقدر نهرب الأطفال من غير اي اصابات فيهم.
, ريان: كده تمام كل حاجه جاهزه٣ نقطةثم ضيق حاجباه بستغراب و اكمل كلامه..:بس فين اسيل.
, اسيل:انا اهو٣ نقطةده كان صوت اسيل و هي داخله من باب الڤيلا.
, ريان بستغراب: انتي كنتي فين يا اسيل.
, اسيل بهدوء:كنت في بيت عاصم الجندي و اكتشفت حاجه مهمه.
, نوران بتساؤل:ايه الحاجه دي.
, اسيل:ان الموضوع مش بيع اعضاء و مخدرات و بس لا دا كمان بيع بنات مخطوفه كمان..
, اسر بدهشه:ازاي الكلام ده انا مش فاهم حاجه.
, اسيل:انا كنت شاكه انهم ممكن يقولوا حاجه احنا منعرفهاش او حتى مازن ميعرفش يجبهالنا و عشان كده انا من يوم الحفله و انا حاطه اجهزة تسجيليه مخفيه جوا الڤيلا بتاعتهم و دخلت و خرجت من غير ما هما يحسوا بغيابي في الحفله٤ نقطةو دلوقتي انا روحت و جبتهم و لما سمعت التسجيلات لقيتهم بيتفقوا انهم قرروا ينفذوا صفقة البنات مع صفقة الأعضاء٤ نقطةو طبعاً متفقين انهم عشان يتوهوا اي شبهات عنهم اتجاه الحكومه انهم يعملوا حادث من حوادث السكك الحديد عشان الكل ينشغل فيها في وقت هما يستلموا البضاعه٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, ادم:و يكونوا ضربوا تلات عصافير بحجر واحد..كده يقدروا يبيعوا الأطفال و البنات و كمان يشتروا المخدرات و الاسلحه و وقتها يشغلوا الحكومة عنهم عشان محدش يحس بيهم دي دماغ شيطاين..
, اسر بحقد:يا ولاد الـ٥ العلامة النجمية دول لعبنها صح اوي.
, نوران:دول مستحيل يكونوا بشر زينا دول شياطين متجسدين في شكل انسان٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, رؤوف:دول بيكونوا ناس عمتهم الفلوس الحرام و المتعه و بس و هما ميعرفوش ان في ليهم عقاب عسير عند ربهم يوم الحساب.
, ريان:طب يا اسيل بالنسبه للحادث اللي هيعملوه في السكك الحديد دي لازم حد يلحقها قبل ما تحصل و تأذي ناس كتير.
, اسيل:متقلقش انا اتكلمت مع بابا و انكل اكمل و قالوا انهم هيتصرفوا في المهمه دي.
, ريان:تمام اوي كده دلوقتي احنا مش بس مهمتنا اننا نقذ الأطفال لا و اننا هننقذ البنات اللي هيبيعوهم معاهم.
, نهى:بس في مشكله هتوقفلنا.
, ريان:و ايه هي المشكله دي.
, نهى:احنا ايوه نعرف موقع الأطفال و نعرف معاد تسليم البضاعه لكن دلوقتي احنا منعرفش مكان البنات دي و هما مخبينهم فين.
, اسيل:متقلقيش انا سمعت امير و هو بيقول لأبوه انهم هيجيبوا البنات من بيت ليهم هما مش معرفين حد عنه و هو في حتة في الصحراء.
, نوران:بس كده احنا لازم ننقذ البنات دي و هما هناك لأنهم لو جبوهم مش هنقدر ننقذهم و ننقذ الأطفال في نفس الوقت.
, اسيل بثقه:لا متقلقيش في اشخاص انا كلفتهم بالمهمه دي.
, نوران بستغراب:اشخاص مين يا اسيل.
, اسيل ببتسامه:محمد.
, نوران:نعـــــــــــــــــــــــــم٣ نقطةوديتي محمد..
, اسيل:ايوة او بالأصح هو نط لبابا و عمي في المقر و طلب انه يرجع الشغل و يساعدنا برغم اصابته و رفض انه يكمل الأجازة و هو عرف بموضوع المهمه و عشان كده قرر انه هو اللي يتكفل بمهمه انقاذ البنات دي و طبعاً مهمتك يا ادم هتتغير المرادي و هتتحرك عند محمد عشان تكون معاه في المهمة دي٣ نقطة
, ادم بقلة حيلة:كنت عارف انه هيعمل حاجه مش صاحبي و اخويا و راسه انشف من الصخر٣ نقطة
, اسيل ببتسامة لأدم:و**** و هترجع للشقاوة من تاني مع حمادة يا ادم.
, ريان بغيرة.:و انتي مالك فرحانه كده ليه اوي.
, اسيل ببتسامه بسيطه لأنها عارفه ان ريان غيران فقالت بصوت منخفض لم يسمعه إلا ريان:متقلقش عمر ما الفهد هيحب حد غير قناصه.
,
, ريان بحب.:و انا اوعدك ان القناص مش هيدي فرصه للفهد انه يحب حد تاني غير قناصه.
, اسر بمزاح طب خلو قصة العشق الممنوع ده بعد المهمه.
, ريان بغيظ:طول عمرك مهدم اللذات كده.
, اسيل بغموض.:متقلقش يا اسر هيتردلك كله بأوانه مستسعجلش دورك جاي.
, اسر بتوجس:انا مش عارف ليه مش مستريحلك.
, اسيل:هتعرف بعدين يلا بينا دلوقتي لأن فاضل اربع ساعات و انهم يتقابلوا٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..و مشيوا ابطالنا و راحوا لمصيرهم اللي حددوه و هو انهم يخرجوا من الحرب دي منتصرين و ليس خاسرين و اتوجه ادم لمكان محمد عشان يروحوا لأنقاذ البنات..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطةو بعد ما وصلوا للمكان وقفوا عربيتهم و استكشفوا المكان ده و من حسن حظهم ان الحرس من ورا كان قليله فا قدر ريان انه يتخلص منهم بسهوله و كان ده بفضل ان المسدسات العازله لصوت.
, ريان:كده تمام دلوقتي في حجات هتتغير فس الخطة بسبب ظهور صفقة البنات ظي و ذهاب ادم..و هو ان رؤوف و نهى هيستعدوا بالعربيه عشان الأطفال و انا و اسيل هندخل نجيبهم و نوران و اسر هيحموا ضهرنا يلا يا جماعة استعنا بالله٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..و فعلاً دخل ابطالنا للڤيلا من الباب الوراني و كان اي شخص يقابلوه يموتوه على طول و بعد وقت وصل ريان و اسيل للمكان اللي محبوس فيه الأطفال و فضل اسر و نوران برا بيراقبوا اي حد جاي عليهم٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..اما عند ريان و اسيل اول ما دخلوا لقوا عدد كبير من الأطفال و ظاهر عليهم ارهاق شديد و الأطفال دي اول ما شافوا اسيل و ريان خافوا منهم٣ نقطةفقال احد الأطفال بخوف..
, الطفل:عمو ايجوك مث تضيبنا عثان انت بخليني افضل اعيط و انتَ بتوجعني اوي..
, ريان بحنان.: متقلقش يا حبيبي انا مش هضربك احنا جينا عشان نرجعك لماما مش انتَ عاوز ترجع لماما بردو.
, الفتى بطفوليه:بجد يا عمو هتوديني لي ماما و هتودي كل صحابي دول لعيليتهم وهتمثينا من المكان الوحث ده انتَ و طنط الحيوه دي.
, ريان بغيرة:بس متقولش حلوه.
, الفتى ببرائه:ايه ده انتَ بتغيي يا عمو انا قلت بث انها حلوه انتَ خايف يا طنط تحبني و تسيبك٤ نقطةو راح وجه كلامه لأسيل..:مث انتي بيدو يا طنط هتحبيني.
, اسيل بحنان:طبعاً يا حبيب طنط بس انتَ لازم تخرج من هنا انتَ و الباقي دلوقتي حالاً قبل ما الناس الوحشة تيجي.
, ريان:احنا دلوقتي عاوزينكم تخرجوا معانا من غير صوت لحسن العصابه تسمعنا و تيجي تقتلنا فاهمين يا ولاد..بقلم/شيماء أشرف..اومئ الأطفال برؤوسهم بالإيجاب و بدأ ريان و اسيل يخرجوا الأطفال على مراحل و كان اسر و نوران بيساعدوهم انهم يوصلوا الأطفال عند رؤوف و نهى و فعلا نجحوا و قدروا يوصلوا الأطفال كلهم و ركبوهم العربيه..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطةو راحت اسيل لرؤوف و قالت..
, اسيل:دلوقتي انتم هتخدوا الأطفال و تمشوا بيهم و بعديها تبعتوا قوة من القوات على هنا عشان العدد كبير شويه.
, رؤوف:ماشي خلي بالكم من نفسكم.
, نهى:لا إله إلا ****.
, الكل:.محمد رسول الله٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..و بعد ما مشيت نهى و رؤوف بالعربيه اللي فيها الأطفال رجعوا الباقي لداخل الڤيلا عشان يحاولوا يتغلبوا على العصابة و كانوا كل ما يقربوا من الهدف كانوا بيقابلوا رجالة عاصم و بيطروا يدخلوا في اشتباك هادئ عشان ميخرجوش باقي الحرس٣ نقطةفقد كان اسر يقوم بتلويح رقبتهم بهدوء فيموتون سريعاً دون اصدار صوت و ريان يقوم بتصويب عليهم بالمسدس بأماكن معينه و نوران و اسيل يقومون بضربهم بأماكن تجعلهم يفقدون الوعي٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..و بعد وقت وصلوا للمكان اللي فيه عاصم الجندي و ولاده و امجد عم ريان و كانوا قاعدين مع شخصين غريبين ومعاهم شنط كبيره و رجاله محاوطنهم٤ نقطةو فجأة٥ نقطةبـــــــــــــــــــــــــــــوم٣ نقطةو ده لم يكن غير صوت رصاص مسدسات احد رجال الشخصين دول على ابطالنا لأنهم لمحوهم و من هنا بدأت الحرب ما بين اكفئ ضباط في الداخليه و المخابرات و بين اكبر العصابات في مصر و المافيا و كل ده و كان اعداد الحرس بتوع العدو كانت بتزيد٤ نقطة
,
, ٣ نقطةعند عاصم و امجد٣ نقطة
, امجد بغضب و هو يتفادى احد الرصاص:الحكومه عرفت مكنا ازاي يا عاصم.
, عاصم و هو يضرب بالمسدس:مش عارف انا كنت مكلف حد يشغلهم اعبال ما احنا نخلص.
, امجد:اومال ايه اللي حصل.
, عاصم:مش عارف بس احنا لازم نخلص عليهم دلوقتي قبل نا يخلصوا علينا٤ نقطةو بدأ اطلاق النار يزيد من كل ناحيه على اتجاه واحد و هو اتجاه فريقنا و العدد زاد عليهم و في وسط ضرب النار ده جت قوات من الداخليه عشان تساند ابطالنا و بدأ ضرب النار يزيد بس كان رجالنا اقوى و قد استطاعوا التغلب على العصابه٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطةو هنا ظهر ريان و هو يقول٣ نقطة
, ريان بصوت عالي: سلم نفسك يا امجد انتَ و عاصم مفيش اي مهرب ليكم.
, امجد بتفاجئ:الصوت ده انا عارفه دا صوت ريان انا متأكد٣ نقطةو في الوقت ده كان امير و نادر بيحاولوا يهربوا بس اسيل شافتهم و اصابت كل واحد فيهم بطلقه في رجله و على مشارف الهزيمه و الأستسلام و خلاص استسلموا و تم الأمساك بي امجد الديب و عاصم الجندي و قد ظهر امامهم ريان و اسر و نوران و اسيل و عندما رأهم عاصم قال..بقلم/شيماء أشرف..
, عاصم بتفاجئ و صدمة:انتم مش ولاد فاخر ايه اللي جابكم هنا.
, اسر بسخريه:مش عيب على صاحب مافيا زيك يكون غبي كده احنا ضباط و احنا اللي على ايدينا هتوصل لحبل المشنقه بأذن **** انتَ و اللي زيك.
, ريان بحزن:ليه..ليه كده يا عمي تشتغل في الشغل ده انتَ لو كنت طلبت مساعدة من بابا مكنش هيسيبك أبداً.
, امجد بحقد:انا عمري ما كنت بعتبر سيف اخويا اصلاً خد كل حاجه حلوه مني.
, ريان بصراخ: خد منك ايه هااااااااا خد ايه منك عشان تكرهوا و تعمل كده٣ نقطة
, امجد بكره:كان دايماً احسن مني كان ابونا يحبه هو اكتر عاوني انا الكبير حتى لما جه يمسكه شغل اداله اكبر فرع من شركاته حتى البنت اللي انا حبتها حبته هو و اتجوزها٤ نقطةايوه سحر امك دي المفروض تكون مراتي انا٤ نقطةانا كنت بحبها من ايام الجامعه بس هي حبت ابوك انتَ و محبتنيش عشان كده انا هفضل طول عمري اكرهك انتَ و ابوك..
, ريان:اديك ضيعت نفسك بكرهك و حقدك و هيتحكم عليك بالأعدام بسبب شرك و شغلك اللي دايماً اخرته بتكون وحشة ليك في دنيتك و اخرتك يا٣ نقطةيا عمي٣ نقطة
, اسر:يا خساره يا عمي يا خساره.
, امجد بصراخ:انتَ تخرس خالص انا بكرهكم كلكم بكرهكم٣ نقطة
, اسيل بهدوء بتأمر العساكر:يلا خدوه على العربيه..و لكن حصل ما لم يكن في الحسبان و في هذا الوقت و هو ان امجد عم ريان اتهور و قال..
, امجد بجنون:انا استحاله ادخل السجن من غير ما انتقم منكم انتوا السبب في اللي وصلتله..انا مش هسكت انا هاخد حقي٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطةو مره واحدة سرق مسدس من احد الضباط اللي كانوا ماسكينه و ضرب رصاصه على شخص معين بس اللي مكنش في الحسبان ان الطلقه اللي انضربت صدمت الكل٥ نقطة
,
, وصرخه هزت المكان كله:لااالالااااااااااااااا٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف..

• عجبني
٢٣

🌺صلي على محمد🌺..
, ١٧ نقطة
, عند محمد و كان واقف هو و بعض القوات و كان بيشرحلهم الخكه على الهحوم لكي ينقذوا البنات المخطوفة من تحت ايد العصابه..بقلم/شيماء أشرف..
, محمد بشرح:احنا هنتوزع على اربع فرق كل فرقة هتتوزع في كل جوانب البيت و طبعاً كل واحد عرف عدد الحراسة و لحسن الحظ انهم مش كتير كل فرقة فهمت مهمتها و انا و اتنين منكم هنتجه لجوا عشان نخرج البنات من البيت ده تمام يا رجالة٣ نقطة
, الكل:تمام يا فندم..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطةو اتحرك الكل وفقاً لتعليمات محمد و تحرك محمد و معه اثنين لداخل البيت بعد ما دخلوا بهدوء من غير ما حد يشعر بهم و هنا بدأ صوت ضري الرصاص يصدع بالمكان و قد قابل محمد و من معه خمس رجالة من الحرس بداخل و قد تبادلوا النيران و لكن قد تغلب فرق محمد عليهم و لكن كان هناك واحد بالخلف كاد يصيب محمد لكن قاطعه طلق ناري اصابه ادى لصراخه فألتفت الجمي للمصدر و كاد محمد ان يتحدث لكنه صمت عندما سمع صوت يقول٣ نقطة
, ٣ نقطة:يا راجل مش عيب تبدأ المتعة من غيري ده الصح يعني..
, محمد ببرأة مصطنعة:**** يا ادم انتَ رجعت امتى مش كنت مع اسيل و الباقية..و كمان مش عيب عليك انتَ اما صدقت تروح معاهم و سيبتني فا روحت قولت اعوانك خانوك يا ريتشارد٣ نقطةفأنا اسكت لااااا اروح داخل للحج احمد و الحج اكمل و يهديني يرضيني عاوز ارجع للمهمة بأي شكل و بصراحه هما حبوا يتخلصوا مني فبعتوني على مهمة و اهو يرتاحوا٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, ادم:لا وجهت نظر تحترم بردو يا شقيق..ثم اكمل بستفواز و قال..:بس انا مرتحتش لما عرفت بكده فقلت لازم اجي لأخويا حبيبي و اشترك معاه في المتعة٤ نقطة
, محمد بغيظ:ابو شكلك يا اخي٣ نقطة
, ادم ببرود:شكراً٣ نقطةو كان الأتنين بيبصوا لبعض و هنا قال احد العساكر اللي مع محمد و اللي كانوا مستغربين منهم..
, العسكري:يا افندم اظن في مهمه عاوزين نخلصها٣ نقطة
, محمد:ايوة معاك حق٣ نقطةيلا يا ادم نتحرك٤ نقطةاومئ له ادم و تحرك اربعتهم لداخل و قد اشار لهم ادم بمكان الفتيات برغم انه قد رأى الموقع على الخريطة..و هنا اعطى محمد الاشارة بالحذر و الاستعظاد لأي شخص خلف البب و بلحظه ضرب بالمسدس على القفل و قام ادم بدفع الباب برجله بقوة لدرجة انكساره و عندما دخلوا لم يجدوا اي حراس و فقط وجدوا عدد كبير من الفتيات القاصرات و قد نظر لهم جميعاً بالحزن عليهم و على وجوهم التي تشع بالفزع و البكاء..بقلم/شيماء أشرف..
, ادم بلطف:اهدوا و متخافوش احنا جينا هنا عشان نخرجكم مش انتم عاوزين تخرجوا صح٣ نقطةاومئ به البنات كلهم..
, ادم:خلاص مفيش داعي للخوف و يلا استعدوا عشان تمشوا من هنا و مترجعوش فيه تاني٣ نقطةو هنا تكلمت احد البنات و قالت..
, البنت:بجد يا عمو هنخرج كلنا من هنا..
, ادم:جد الجد يا حبيبت عمو٣ نقطةمحمد شوف المكان امن دلوقتي من برا عشان نخرجهم..اومئ له و هنا رفع محمد جهاز الأرسال و قال٣ نقطة
, محمد:نقيب علي المكان بقى امن..صمت قليلاً و بعدها اتى له الصوت من الكرف الاخر و هو يقول..
, علي:كل حاجة تمام يا فندم احنا سيطرنا عليهم كلهم و الوضع بقى امن٣ نقطةانهى محمد معه نظر لادم الذي اومئ له و قال..
, ادم:امنوا المكان برا عشان نخرجهم كلهم٤ نقطة
, العساكر:تمام يا فندم٤ نقطةاومئ لهم الاثنان و خرجوا للخارج٣ نقطة
, محمد بحنان للبنات:بلغ الحج احمد و الحج اكمل ان المهمة نجحت بنجاح٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ٤ نقطةو بعد مرور بعض الوقت٥ نقطة
, في بيت اسيل و كان متجمع فيه فاطمة و سارة والدة كلا من اسيل و نوران و سحر و سيف والدي ريان و كان في الجنينة كان موجود كلاً من ميرا و يامن و نور و معتز و كمان كان مازن قاعد هو و مراته همس معاهم..و كان في الوقت ده بيدخل البيا اكمل و احمد مع بعض فقال سيف وقتها..
, سيف:هااا يا يا جماعة طمنونا المهمة نجحت..
, احمد:الحمد لله الأطفال وصلوا بخير مع رؤوف و نهى و محمد و ادم قدروا يسيطروا على الوضع عندهم و انقذوا البنات و الباقي بلغني القوات انهم سيطروا على الجماعة و قبضوا عليهم فأنا جيت انا و اكمل عشان نغير هدومنا و هنرجع تاني..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطةاومئ الجميع له بتفهم و لكن فجأة و مره واحدة قالت فاطمه زوجة اكمل و هي ماسكه مكان قلبها٣ نقطة
, فاطمة بخوف:اكمل في حاجه حصلت انا مش مرتاحه.
,
, سارة بنفس الألم في قلبها:احمد انا عاوزه بنتي انا مش مرتاحه اتصلي بأسيل يا احمد.
, احمد:اهدي يا سارة اكيد كل حاجه بخير و كمان اول ما الولاد يخلصوا من المهمه هتصلك بيهم.
, اكمل:متقلقوش يا جماعه كل حاجه هتكون بخير و كمان قولنا ليكم القوات قالت لينا انهم سيطروا على الوضع يبقى ليه القلق ده..
, سحر بخوف:بس انا كمان مش مرتاحه يا جماعه٣ نقطةثم اكملت بدموع٣ نقطةارجوك يا سيف رجعلي ولادي انا عاوزه ريان و اسر يا سيف..بقلم/شيماء أشرف..
, سيف محاول تهدئتها: يا حبيبتي متقلقيش ولادك اسود و كمان دي ولا اول مره ولا اخر مره بيروحوا مهمات صعبة زي دي.
, سحر بدموع: بس انا قلبي مش مرتاح يا سيف انا حاسه بأحساس غريب جوايا.
, فاطمه بخوف اكتر:اكمل انا قلبي واجعني مش قادرة ب**** عليك يا اكمل هاتلي نوران و حياة حبي ليك انا عاوزه بنتي٦ نقطةو كان اكمل لسه هيرد عليها فراحوا كلهم سمعوا صوت رنين تلفون احمد٤ نقطةفراح احمد مسك التلفون و رد عليه..
, احمد:ألووو..
, في الجهة الأخرة:١١ نقطة
, احمد بصدمه:انتَ بتقول ايه ازاي ده حصل.
, الرد الأخر:١٣ نقطة
, احمد بصدمه اكتر و هو بيبص على اكمل و سيف.:طب احنا هنيجي بسرعه٣ نقطة
, سارة بقلق: في ايه يا احمد و مين اللي اتصل بيك ده قالك إيه بظبط..
, احمد و هو بيبص لأكمل: احنا لازم نروح المستشفى بسرعه.
, اكمل: ليه في ايه يا احمد.
, احمد بحزن: نوران يا اكمل نوران انضربت بالنار.
, فاطمه بصراخ: اااااااااااه بنتــــــــــــــــــــــــــــي انا عاوزة بنتي يا اكمل ودوني عندها يا حبيبتي يا بنتي يا حبيبتي يا ضنايا انا عاوزة بنتي يا اكمل انا عاوزة بنتي..هتولي بنتي٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطةو كل ده و اكمل مصدوم مش قادر يستوعب ان نور حياته بين الحياه و الموت و فضل في الدوامه دي لحاد ما فاق على صوت سيف و هو بيقول٤ نقطة
, سيف:بسرعه يا اكمل مش وقت صدمه احنا لازم نكون معاها دلوقتي و يلا نروح على المستشفى٣ نقطةاومئ له اكمل بشرود و فعلا وراحوا كلهم و ركبوا عربياتهم و راحوا على المستشفى اللي فيها نوران و الباقي.
, ٥ نقطةو بعد مدة من الوقت وصلوا كلهم و جريوا على الأستقبال٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
, سيف موجه حديثه لأحد الموظفين:لو سمحت في حاله جت ليكم دلوقتي مضروبه بطلق ناري هي فين.
, موظف الأستقبال: فعلاً يا فندم في ضابطه جت و هي مضروبه بالنار و معاها ناس.
, احمد:طب ممكن تقول لينا هما فين.
, موظف الأستقبال:هي دلوقتي في اوضة العمليات الدور التاني في اخر الممر٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..اومى له احمد و راح الكل و طلعوا و لقوا اسيل و ريان ماسكها و هي جوا حضنه و بتعيط و اول ما شافت ابوها جريت عليه و حضنته جامد و انفجرت في البكاء٣ نقطة
,
, اسيل بدموع:نوران يا بابا عاوزه تسيبني نوران بتموت يا بابا اختي بتموت٤ نقطةفاطمه سمعت كلمة موت و مستحملتش تكمل و اغم عليها بستسلام للغمامة السوداء تستقبلها بصدر رحب و تتمنى ان تكون هي ليست بهذا الواقع المرير و تقابل بنتها قدامها و هي بتشاكسها٣ نقطة
,
, اكمل بصراخ:دكتور بسرعه٣ نقطةو جه دكتور مع ممرضه و خدوا فاطمه و دخلوها اوضة الكشف٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..و بعد الكشف عليها٥ نقطة
, الدكتور:جالها انهيار عصبي و انا دلوقتي ادتلها حقنه مهدئه و مش هتصحه غير على بكره الصبح.
,
, ٣ نقطةاما في الخارج٤ نقطة
, فكانت اسيل بتبكي بوجع كانت اول مره تبكي كانت اول مره تكون ضعيفه تكون منكسرة بالشكل ده بس عاوزنها تكون ازاي و هي شايفه تؤأمها و صديقة طفولتها و صاحبة عمرها بين الحياة و الموت٤ نقطةو كانت بتصرخ في حضن ابوها لحاد ما ريان طلب الدكتور ليها و هو ادها هي كمان حقنه مهدئة و راح ريان شايلها و حطها في نفس اوض مامت نوران في سرير جنبيها و فضل ريان ماسك ايديها٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ٣ نقطةاما عند اسر..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطةفأسر فهو كان اسوء حاله لأنه كان في صدمه حاسس بضياع حاسس بوجع في قلبه مش قادر يتحمله خالص بقى مصدوم و هو بيبص في ايديه مكان ددمم نوران و نزل من عينيه دموع ايوه اسر بيعيط دلوقتي اتأكد من مشاعره عرف دلوقتي انه بيحب نوران و انه هيموت لو هي سابته و هو مش قادر يستوعب ان نوران ممكن تسيبه زي ما امه و ابوه سابوه٣ نقطةلا هو مش هيقدر يخسرها هي كمان هي بقت كل حياته هيموت لو هي سبته٣ نقطةاما سحر اول ما شافت اسر بيعيط جريت عليه و خدته في حضنها و قالت٣ نقطة
, سحر لحنان:اهدى يا حبيبي اهدى متعملش في نفسك كده.
,
, اسر بدموع: مش قادر يا ماما انا مش هقدر اعيش من غيرها انا هموت لو هي سابتني..انا مكنتش عارف اني بحبها اوي كده يا ماما بحبها.
, سحر بدموع:ب**** عليك متعملش في نفسك كده يا اسر يا حبيبي..
, اسر بدموع مثل *** فقد امه:و ب**** عليكي يا ماما رجعيلي نوران و نبي٣ نقطةانا مش هقدر اعيش من غيرها قولي ليها متسبنيش زي ما هم سابوني زمان.
, سحر:متقلقش يا حبيبي هترجعلك و هتقوم بسلامه٥ نقطةاما الباقي فهم مش فاهمين إيه اللي حصل و وصل نوران في الحاله دي و حتى مفيش دكتور موجود يقول ليهم اي معلومه يقدروا يريحوا قلبهم بيها و لكن هنا تكلم سيف قاطع صمتهم و قال٣ نقطة
,
, سيف:انا عاوز اعرف إيه اللي حصل و مين السبب..
, ريان من وراهم:عمي يا بابا عمي هو السبب.
, سيف بستغراب: امجد و هو ماله امجد يا ريان.
, ريان بحزن: عمي امجد يا بابا بيكون زعيم مافيا
, سيف بصدمه: انتَ بتقول ايه يا ريان مافيا ايه اللي عمك زعيم فيها دي انتَ مستوعب الكلام اللي بتقوله ده.
, ريان بغضب: ايوه يا بابا عمي امجد هو السبب و ايوة هو كمان بيتاجر في كل حاجه ممنوعه و هو كمان اللي كان عاوز يقتل اسر عشان يكسرني عليه بس نوران اللي خدت الرصاصه مكانه و امجد بيه دلوقتي زمانه في السجن بيتحقق معاه٣ نقطة
,
, اكمل بهدوء:انا عاوز اعرف كل حاجه حصلت بضبط.
, ريان: انا هحكيلك يا عمي اللي حصل٣ نقطة
,
, Flash back٣ نقطة
, امجد بجنون:و انا مش هسيبك تفرح اوي بأنك تنتصر عليا يا ريان..انا لازم اكسرك و ادمرك زس ما دمرتوني.
, ريان بسخرية:و يا ترى هتعمل ايه بقى يا٥ نقطةعمي.
, امجد ببتسامة مختلة:هعمل كده٤ نقطةو راح امجد اخد مسدس من احد العساكر و ضرب نار ناحية اسر٣ نقطةو قال:هقتلك صاحب عمرك عشان تتقهر عليه٥ نقطةو لكن في نفس اللحظه اللي كانت الرصاصه هتيجي في اسر جت في نوران و وقفت قدام اسر و راحت الطلقه جت في كتفها الشمال٦ نقطة
, اسر بصدمه:ن٣ نقطةنورا٣ نقطةان.
, اسيل بصراخ:لالاااااااااااا نورااااااان.
, اسر:ليه ليه عملتي كده يا نوران..
, نوران بوجع:ع٣ نقطةعشا٣ نقطةن٣ نقطةاااا..نا..م مش هقدر ااااشوف ب.ببيحصلك..ححاجه..لأني..ببحبك انا ددلوقتي..لللو ههموت٥ نقطةهموت مرتاحه..لأاااني ميته و انك اااخر٤ نقطةواحد٣ نقطةههكون شيفاه قدامي٤ نقطة
, اسر بدموع لم يشعر بها:هشششش متتكلميش كتير انتي هتعيشي ارجوكي متتكلميش كتير٣ نقطة
, نوران:اسيل٣ نقطةانا عاوزه اقولك انك كنتي افضل٣ نقطةاخت..وو افضل صاحبة..قولي لبابا و ماما اني بحبهم اوي.
, اسيل بدموع:ليه يا نوران ليه يا حبيبتي قولت ليكي ألبسي الواقي من الرصاص يتاعك بس رفضتي و قولتيلي انه بيخنقك..ليه رفضتي يا نوران يا ريتني كنت عندت معاكي يا ريتني كنت هليتك تلبسيه غصب عنك٣ نقطةو كمان متقوليش كده انتي هتعيشي و هتبقي كويسة و هتقوليلهم كده بنفسك و هتعيشي معانا و هنضرب في بعض من تاني بس انتي قومي٤ نقطة
, نوران:مظن يا اسيل٣ نقطةثم نظرت لاسر و اكملت..:اسر انا عاوزاك دايماً تفتكرني حتى لو مش بتحبني٣ نقطةبس انا٤ نقطةبببحبك..و ها هي اعطت اذن للأحلام بأن تأتي لها و تترك عالم الواقع٥ نقطة
, اسيل بصراخ: نوراااااااااااااان ريان هات اسعاف بسرعه نوران بتموت٣ نقطة
, اسر بجنون و دموع:نوران نوران متسبنيش ارجوكي اصحي يا حبيبتي و**** العظيم بحبك و**** العظيم بحبك بس اصحي متسبنيش يا نور عيني انا مش هستحمل اعيش من غيرك٣ نقطةاسعاف أرجوكم بسرعه.
, ريان:اسر شيلها بسرعه عربية الأسعاف برا٣ نقطةاومئ له اسر و راح خدها اسر و شلها و طلع يجري بيها على عربية الأسعاف و ركب معاها وراح ريان اخد اسيل من على الأرض و ركبها العربيه و مشي ورا عربية الأسعاف٤ نقطةو اول ما وصلوا خدوها على اوضة العمليات٣ نقطة
, The end٣ نقطة
, flash back٤ نقطة
, اكمل بغضب:اقسم ب**** مش هرحمه على اللي عمله في بنتي و وصلها لكده اقسم ب**** انا مش هسكت..
, احمد:اهدى يا اكمل نوران زي ما هي بنتك هي بنتي كمان و ان شاء **** هتكون بخير..
, اكمل بنهيار:عيلتي بتتدمر يا احمد بنتي بين الحياة و الموت و مراتي بتروح مني هي كمان انا انتهيت يا احمد خلاص اتدمرت و انتهيت.
, سيف بحزن:اهدى يا اكمل وانشاء **** كل حاجه هتكون بخير استهدى ب**** كده و ادعي..
, اكمل بترجي:يا رب انا مليش غيرهم يا رب اشفيلي بنتي يا رب٤ نقطةو فضلوا وقت كبير مفيش اي دكاترة بيخرجوا حتى يطمنوهم٥ نقطةو بعد مرور ثلاث سعات خرج دكتور سليم(دكتور سليم ده بيكون صاحب اكمل واحمد من زمان و اكبر دكتور ماعره في الجراحه).
,
, اسر بالهفه.:ارجوك يا دكتور قولي نوران عامله ايه.
, دكتور سليم: لا رد
, اكمل:سليم انت مش بترد ليه قولي بنتي حصلها اي..
, دكتور سليم:بنتك كانت واخده رصاصه في كتفها الشمال الرصاصه كانت جنب القلب و كمان هي نزفت كتير و قلبها وقف مرتين و ده خطر بس انا مقدرش اطمنكم غير بعد 24 ساعه لو عدوا على خير يبقى نوران هتكون عدت مرحلة الخطر او لو هي مصحيتش يبقى ممكن تدخل في غيبوبه.
, الكل بصدمه:غيبوبه.
, دكتور سليم:ايوه غيبوبه ملهاش وقت يعني ممكن تفوق بعد يوم اتنين شهر شهرين سنه كده يعني و ده بيكون احتمال اخير مش مؤكد فأدعولها يعدي عليها الـ24 ساعة دول على خير.
, اسر بلهفه:ارجوك يا دكتور انا عاوز اشوفها.
, دكتور سليم:هي هتدخل العناية المركزة فمينفعش حد يشوفها دلوقتي..
, اسر برجاء:ارجوك يا دكتور اشوفها لو حتى خمس دقايق بس ب**** عليك هما خمس دقايق بس.
, دكتور سليم بحزن عليه:صدقني يا ابني ده خطر عليها لو دخلتك ليها دلوقتي بقى بعرضها للخطر انا اسف..
,
, احمد:تعبناك معانا يا سليم.
, سليم:ولا تعب ولا حاجه يا احمد ده واجبي٣ نقطةعن اذنكم دلوقتي و **** يقومها بالسلامة ليكم..و بعد ذهاب سيلم جلس اسر مرة اخرى على الكرسي بيتنهد بألم و بيدعي من جواه لربنا انه يشفي نوران و لكن فجأة شعر بشيئ يوضع على ايه و صوت سارة جنبيه و هي بتقول..
, سارة:امسك يا ابني المصحف ده و اقرأ منه يا حبيبي..أقرأ منه و ادعيلها يا ابني مفيش غير **** اللي هيقدر يساعدنا دلوقتي ربك كريم و بيسمع الدعوات..
, اسر بدموع:حتى لو مليان ذنوب..
, سارة:**** غفار رحيم و بيغفر الذنوب و رؤوف بعباده طلما انتَ من جواك عاوز **** يغفرلك بأذنه هو بس هيغفرلك٣ نقطةبسم **** الرحمن الرحيم..{أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ ****َ لَهُ مُلْكُ السَّمَٰوَٰتِ وَالْأَرْضِ يُعَذِّبُ مَن يَشَآءُ وَيَغْفِرُ لِمَن يَشَآءُ وَ****ُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (40)..}..صدق **** العظيم..(سورة المائدة)٤ نقطةادعي يا اسر من قلبك و **** هيسمعلك يا ابني٤ نقطةنظر لها اسر مطولاً و بعدها اومئ لها و مسك المصحف الشريف و فتحه و بدأ يقرأ منه و كان مع كل كلمه بيقرأها كان بيعيط اكتر و كأن دموعه كانت غسول له لكل ما فعل خطئ بحياته..بقلم/شيماء أشرف٥ نقطة
, ٣ نقطةو بعد مرور 24 ساعة و قد بقى الكل في المستشفى و قد رفضوا التحرك٣ نقطةنذهب اداخل اوضة نوران و كان دكتور سليم بيفحصها و كانت العيلة كلها برا و بعد مدة خرج سليم ليهم و كلهم قربوا منه و اولهم اسر اللي قال٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, اسر:ارجوك يا دكتور طمنا٣ نقطة
, سليم:مؤشراتها الحيوية كويسه الحمد لله بس هي لسه مفاقتش و ده اللي قلقنا حالياً٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, اسر بلهفة:طب ينفع ادخلها٣ نقطةارجوك عاوز ادخل ليها..
, سليم: تقدر تدخلها بس ارجوك متطولش جوا..
, اسر:صدقني هما خمس دقايق بس مش اكتر..
, سليم:تمام هتروح مع الممرض عشان يجهزلك للدخول٣ نقطةو بعدها مشي سليم من قدامهم و هنا لف اسر لاكمل و قال له٣ نقطة
, اسر:انكل اكمل ينفع ادخل ليها.
, اكمل بتعب:ادخل يا اسر انا عارف انك بتحبها و اتمنى يا ابني تكون انتَ السبب في شفائها بعد قدرت ربنا٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..و راح اسر مع الممرض عشان يجهزه لدخوله لمحبوبته و جهز اسر و راح دخل لأوضة نوران و لما لقى حوالين منها اسلاك مقدرش يستحمل دموعه٥ نقطةو راح قعد جنبيها و مسك ايديها و باسها و راح حضن ايديها و قال٣ نقطة
, اسر:ارجوكي يا نوران اوعي تسيبيني انا قلبي كان مكسور و مجروح بجرح ماضي و انتي اللي لميتي الجرح ده و صلحتيه و رجعتيني احب من تاني انا كنت مدمر لما عرفت بخبر موت بابا و ماما كانت حالتي وحشه اوي كان دايماً عمي سيف و خالتو سحر بيحاولوا يخرجوني منها حتى بعد ما اتعديت الأزمه دي و عيشت قررت احب بس كان اختياري كان في الأنسانه الغلط٣ نقطةتخيلي بعد ما حبيتها او كنت مفكر اني بحبها تعرفي اكتشفت في يوم من الأيام انها كانت عشيقة اعز صحابي و كانوا مع بعض في شقته دخلت عليهم البيت و لقيتهم مع بعض في سرير واحد اتصدمت ساعتها معرفتش اعمل ايه وقتها عرفت انها كانت متفقه مع صاحبي ده عشان يدمروني شوفتي كسرتي من ساعتها وانا نظريتي عن كل بنت انها بتحب الفلوس و المظاهر وبس لكن من ساعة ما شوفتك و انتي غيرتي كل حياتي و ورتيني معنى الحب الحقيقي بجد رجعتيني احب من جديد انا بحبك يا نوران لا انا مش بقيت بحبك بس لا انا بقيت بعشقك و دلوقتي بعد ده كله عاوزه تسيبيني انا مش هسمحلك تسيبيني يا نوران لأنك خلاص بقيتي ملك للنمر و خلاص بقيتي قلبه٣ نقطةو راح باسها ايديها و قرب من راسها و قبلها بكل هدوء و رومانسيه و بعدها بص ليها شويه وجه عشان يخرج لقى حاجه بتشد في ايده لف لقى نوران بتحاول تفتح عينيها..بقلم/شيماء أشرف..
,
, نوران بتعب و صوت منخفض:وانا بموت فيك يا احلى اسر في الدنيا..
, اسر بلهفة و فرح:نوران حبيبتي انتي كويس يا عمري حاسه بحاجه٤ نقطةثواني هنادي الدكتور..و خرج اسر زي المجنون و قابل اهله بره..و قال..
, اسر بسعادة:بسرعه يا عمي نادي على الدكتور نوران فاقت٥ نقطةو كأن الخبر ده رجع ليهم الحياة من جديد ورد روحهم من تاني٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٤ نقطةو بعدها بشويه جه دكتور سليم و معاه ممرضتين و دخل لنوران..و بعد ما فحصها خرج وقابلهم٣ نقطة
,
, سليم.:الحمد لله نوران دلوقتي عدت مرحلة الخطر و واضح ان اسر اثر فيها و اداها دافع انها تصحى و بعد ساعتين ان شاء **** هتتنقل لأوضه عاديه بس بعد ما يتم فحصها و مفعول المخدر يروح من جسمها٤ نقطةالكل حس براحه أخيراً حزنهم راح و أخيراً بنتهم بقت كويسه٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, اكمل:الحمد لله يا رب العالمين حمد و شكر ليك يا رب انتَ القادر على كل شيئ.
, ريان:دلوقتي بعد ما اطمنا على نوران مش هينفع نفضل كلنا هنا وكمان متنسوش ان ميرا و نور و همس و يامن و معتز و مازن ميعرفوش باللي حصل و انكم سبتوهم وجيتوا على هنا حتى محمد و ادم لسه ميعرفوش٣ نقطة
, سيف:يعني انتَ عاوز ايه يا ريان.
, ريان:انكم تروحوا و ترتاحوا شوية
, اكمل:انا مش هسيب بنتي و هفضل هنا لحاد ما هي تبقى كويسة..
, ريان:انا عارف يا عمي اكمل انك مش هتمشي و هتعاند بس حضرتك لازم ترتاح طب حتى غير هدومك و ارجع تاني..و كمان انا عاوز بابا و ماما يخدو اسر و يروحوا..
, اكمل:انا مش هتحرك من هنا.
, اسر:و انا كمان مش همشي من هنا..
, ريان:انتَ لازم تمشي يا اسر عشان ترتاح شويه و تغير هدومك عشان كلها ددمم و يا سيدي لما تخلص ارجع تاني.
, اسر٣ نقطة:بس يا٤ نقطة
, ريان مقاطع:مفيش بس انت هتروح دلوقتي تغير و تبقى تيجي و انكل احمد هياخد طنط سارة و يروحوا و انا هاخد بالي من اسيل و عمو اكمل هيقعد مع طنط فاطمه لحاد ما تفوق٥ نقطةو مش عاوز نقاش في الموضوع ده٤ نقطةمحدش كان عنده طاقه انهم يجادلوا في ريان و نفذوا كلامه و راح اكمل و فضل مع فاطمه مراته لحاد ما تفوق و كمان يكونوا نقلوا نوران اوضه عاديه٤ نقطةو راح ريان خد كرسي وقعد قدام اسيل و مسك اديها و باسها و فضل ماسكها و فضل يتأملها و هي نايمه لحاد ما راح في النوم٧ نقطة
,
, ٣ نقطةو ها قد اتى يوم جديد مليئ بالأحداث الكثيرة٣ نقطة
, ها قد اتئ صباح مشرق جديد٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطة

• عجبني
٢٤

🌺صلي على محمد 🌺..
, ١٢ نقطة
, في المستشفى٣ نقطةو تحديداً في الأوضه اللي فيها اسيل و كانت اسيل لسه نايمه بسبب مفعول المهدئ راح ريان قعد و فضل يتأمل في اسيل مدة طويله و هو مش عارف فضل اد ايه من الوقت وهو بيبصلها٤ نقطةو بعد مدة٣ نقطةقال٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, ريان:تعرفي يا اسيل ان لما لقيت عمي ماسك المسدس و بيصوبه و اول ما قال انه هيكسرني كنت فاكر انه هيقتلك انتي انا مش بقول كده على أني مش بحب اسر لا انا بحب اسر لأنه مش بس ابن خالتي لا اسر ده يبقى تؤامي بس مكنتش متوقع انه هيكون هو الهدف كنت فاكر انتي ساعتها حسيت انه مسك روحي و دبحها بسكينه باردة تعرفي يا اسيل اني في الوقت ده عرفت اني مش بحبك بس لا انا عديت مرحلت العحب دي انا بقيت بعشقك انا مبقتش اقدر اعيش من غيرك دلوقتي يا اسيل انا لما بشوفك بس بتضحكي ببقى عاوز ضحكتك دي تكون ليا لوحدي دا انا حتى بقيت بغير من هدومك لأنها بتلمسك بغير لما بشوفك بتحضني ابوكي..ثم اكمل بغيرة..:تعرفي حتى اني غيرت اوي لما سبتي حضني و روحتي جريتي و حضنتي ابوكي ساعتها حسيت بنار جوايا بس قولت ان ده مش من حقي لسه٣ نقطةبس انا اول ما نوران تقوم بسلامه انا ساعتها لازم اتجوزك٤ نقطةثم اكمل بتملك واضح في نبرة صوته: لأنك ليا انا يا اسيل و مش لحاد تاني و لو بس فكرتي انك تسبيني انا ساعتها مش هسيبك و هقتلك و هقتل نفسي وراكي لأني مش هقدر اعيش من غيرك٥ نقطةعارفه يا اسيل لما شوفت دموعك حاستها طعنات من سكينه في قلبي انا مقدرش اشوفك موجوعه حتى اول ما اغمى عليك حسيت اني قلبي وقف٣ نقطةانا بحبك يا اسيل..
, ٤ نقطة:و انا بقيت بعشقك يا ريان..
, و بسرعة رفع ريان راسه عشان يعرف إذا كان بيتهيأله ولا لا و لقى عينيها اللي بيحس فيها بدوامه و لقى ابتسامتها اللي اصبح يعشقهاااااا و مدمن لها..و فاق من تفكيره على صوتها و هي بتقول٤ نقطة
, اسيل بغيرة:و على فكرة انا استحاله اسيبك قاعدة على قلبك و كاتمة نفسك انا كمان عشان مش اسيبك لواحدة غيري و عمري ما هفكر في راجل غيرك و يوم ما تفكر يا ريان انك تسبني هقتلك وا قطعك و احطتك في كياس بلاستيك سوده بتاعت الزبالة عرفها دي٣ نقطة
, ريان بضحك واول مرة يضحك من قلبه:هههههههههه اه عارفها دي ههههههههههه بس يعني انتي سيبتي كل الكلام اللي انا قولته و جايه تمسكي في دي..
, اسيل بتوهان:تعرف ان ضحكتك حلوه اوي..
, ريان بمكر و هو بيقرب منها:بجد و ايه كمان حلو فيا..
, اسيل و مازلت تحت تأثيره:و عنيييك جمييـله٤ نقطةكانت اسيل بتقول كلامها و هي بتبتسم له بحب..و هو لاحظ كده وابتسم بخبث٤ نقطة
, ريان بخبث:و ايه كمان حلو فيا٤ نقطة
, اسيل: انتَ كلك حلو يا رياني..ريان اول ما سمع دلعها لأسمه مقدرش يستحمل وراااح اخذها في قبله كانت حانيه في الأول و لما لقاها بتحاول تبادله جننته اكتر و راح حول قبلته إلي شراسه و قوية و مسبهاش غير لما حس بأحتيجاتها للهواء٤ نقطةو راح حط جبينه مقابل جبينها و قال٣ نقطة
, ريان بأنفاس سريعه:انا مبقتش قادر استحمل خلاص احنا لازم نتجوزك في أقرب وقت يا اسيل انا بقيت مجنون بيكي خلاااااص..بقلم/شيماء أشرف٣ نقطةاما عن اسيل فهي وشها كان احمر من كتر الكسوف مش قادرة تصدق اللي حصل دلوقتي و بقت مكسوفه من نفسها لأنها تجاوبت معاه بس في نفس الوقت حاسة بتأنيب الضمير و الحزن و لم تشعر بدموعها اللي بدأت تنزل من عينيها اما ريان اول ما شاف كده اتخض و قال..
,
, ريان وهو بيمسك ايديها:اسيل انتي بتعيط ليه يا حبيبتي..انتي زعلتي من اللي عملته يا اسيل انا اوعــــــ٤ نقطةو هنا قاطعته تسيل حين نظرت لعيونه و قالت٣ نقطة
, اسيل: انا عمري مش زعلانه منك يا ريان انا زعلانة من نفسي و من اللي عملته لاني مكنش ينفع يحصل كده مبينا و انا لسه مبقتش مراتك لأني بطريقة دي بغضب **** و بخون ثقت بابا يا ريان مكنش ينفع٣ نقطة
, ريان بفخر و بتانيب ضميره لانه فعل هذا و جرى خلف قلبه:انا اسف يا اسيل و اوعدك اني مش هعمل حاجه تزعلك و اوعدك ان اللي حصل مش هيتكرر تاني مني غير بعد جوازنا اومال هنجيب اليعال ازاي٤ نقطةو انهى ريان كلامه بمؤح لكي يخرجها من حزنها و هنا رفعت اسيل رأسها له و راحت ضربته بقبضتها على صدره و قالت..
, اسيل بغيظ:على فكرة انتَ واحد قليل الأدب و سافل..
, ريان بضحك:هههههههههههههه و انا كمان بحبك..و بعد كلام ريان سمعوا صوت خبطت على الباب و بعدها بثولني راح دخل دكتور عشان يكشف على اسيل..
,
, دكتور ببتسامه: اهلا ازيك يا انسه اسيل عامله ايه دلوقتي حاسه بأي تعب..
, اسيل: حاسه بدوخه بسيطه بس يا دكتور.
, دكتور:اولاً تقدري تقوليلي فريد بس مش دكتور عادي و كمان احنا من سن بعض ثانياً الدوخه دي بسبب المهدئ و مع الوقت هيروح..
, اسيل ببتسامه:شكراً يا د٥ نقطة
, فريد:هاااا يا ايه.
, اسيل بضحكه:ههههههههه شكراً يا فريد.
, فريد:مفيش داعي للشكر..و على فكرة لون عينيكي حلوه اوي٣ نقطة(يخرب بيتك يا فريد دا انتَ ليلتك سووووده رايح تقولها عينيكي حلوه دا ريان هااااينفخك ايه مش شايفه كيس جوافه هو يعني..**** يرحمك يا فريد كنت طيب يا ابني في الرواية و**** يلا نصيبك بقى..احنا بنهدي النفوس بس مش اكتر😂😂)..
,
, كل ده بيحصل قدام ريان و الغيرة بتنهش فيه و لو كانت النظرات بتموت كان زمان فريد ده مقتول بسبب نظرات ريان المفترس ليه٣ نقطةبس اول ما سمعه و هو بيعاكسها اتعصب اكتر و قال٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, ريان بغضب و هو بيمسكه من لياقة القميص:انتَ كمان بتعاكسها قدامي دا انتَ ليلتك سودا.
, فريد بغيظ:سيب القميص كده و كمان كل ده عشان قولتلها لون عينيكي حلوه طب ما هي لون عينيها حلوه فعلاً و كمان انتَ زعلان ليه٣ نقطةدا انتَ واحد همجي..
, ريان بغيرة:كمان قاصد تعاكسها قدامي٣ نقطةو راح ريان اداله بوكس هيحلف بيه فريد طول حياته٣ نقطة
, فريد بغضب:انتَ مجنون انتَ ازاي تضربني كده و كمان انتَ مالك اعاكسها ولا لا و كمان هي مش مخطوبه ولا متجوزة اصلاً.
, ريان بغضب:و انتَ مال اهلك مخطوبه ولا متجوزة٣ نقطة
, فريد بتسرع:لأني فكرت و كنت عاوز اتقدم ليها٤ نقطة
, ريان مستحملش كلامه و راح نزل فيه ضرب و الأصوات بقت عالية و كانت اسيل بتصرخ على ريان انه يسيبه و بتحاول تشده بكل قوتها بس هيهات تقدر عليه و الممرضين اول ما سمعوا صوت صراخ دخلوا الأوضه و اتصدموا و بقوا بيحاولوا يبعدوا ريان عن فريد بأي طريقه حتى اسر دخل بسرعه و بقى بيشد في ريان عشان يبعده٣ نقطة
, اسر:خلاص يا ريان اهدى كفايه.
, ريان بغضب و لسه بيضرب في فريد و فريد بيتصدى لهجماته و بيردهاله لأن بردو فريد قوة جسمه مش ضعيفه دي زي قوة جسم ريان..
, ريان بجنون:مش هسيبه دا بيعاكس في اسيل قدامي٣ نقطةو في الوقت ده جت العيله و سمعوا الصوت وراحوا جري على الصوت و دخلوا الأوضه و تفاجئوا بالمشهد ده٣ نقطة
,
, سيف بغضب:ريان سيبه أنت اتجننت ولا ايه.
, احمد موجه كلامه لشباب:انتم لسه هتبصوا روحوا ابعدوهم عن بعض٣ نقطةو فعلاً اول ما احمد قال كده راحوا كلهم عشان يبعدوا ريان و فريد عن بعض بس كانوا ماسكين ريان بالعافية و لكن هنا سمع ريان صوت اسيل و هي تبكي بقوة٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
,
, اسيل ببكاء:رياااان عشان خاطري كفايه ارجوك كفايه ابعد عنه و حياة غلاوتي عندك سيبه..و في الوقت ده ريان ساب فريد و دخل بعض من الممرضين وخدوا دكتور فريد و هو مغمى عليه٣ نقطةاما ريان فهو راح ناحية اسيل و قال٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
,
, ريان بغضب:ايه خايفه على حبيب القلب..
, اسيل ببكاء شديد:لا انا خايفه عليك انتَ..انتَ كمان اتعورت٤ نقطة
, ريان و هو بيدخلها جوه حضنه:هششش اهدي خلاص انا اسف اني اتعصبت عليكي سامحيني..
, احمد بغضب:ما اجبلكم اتنين لمون احسن طلما مش محترمين اننا واقفين كده.
, اسيل بخجل بعدت عن ريان:انا اسفه يا بابا.
, سيف بغضب:ينفع اعرف استاذ ريان عمل كده ليه.
, ريان بغضب:الأستاذ كان بيعاكسها و قل ايه كان عاوز يتقدملها كمان٤ نقطةدا بجح اوي٤ نقطة
, سيف بص لأحمد و اكمل و التلاته فهموا بعض و عرفوا ان ريان بيحب اسيل راح قال احمد٣ نقطة
, احمد بخبث:طب و هو غلط في ايه ما هو هيدخل البيت من بابه ايه بقى اللي يخليك تعمل فيه كده..
, سيف:فعلاً يا ريان و كمان انتَ مالك محموق و متنرفز كده ليه٣ نقطة
, اكمل:و كمان مش يمكن احنا نوافق و نجوزهاله٣ نقطة
, ريان بغضب و غيرة:استحاله٣ نقطةاستحاله اسمح بكده اسيل مش هتتجوز الدكتور السمج ده سامعييييييين.
, سحر والدة ريان:طب و انتَ مالك تتجوزه ولا لا هي هتفرق معاك.
, ريان:ايوه هتفرق معايا٥ نقطةعشان انا بحبها لا انا بعشقها و اللي يفكر بس يبصلها يكون مسيره زي الحيوان اللي اسمه فريد ده.
, احمد:و انتَ مقولتش ليه.
, ريان:انا كنت هاجي اطلبها من حضرتك بعد المهمه بس حادثة نوران خلتني أجل الموضوع لبعد ما تخف٣ نقطةثم اكمل بغيرة.:بس ابن الـ٥ العلامة النجمية جاي و يقولي انه هيتقدملها..و في الوقت ده دخلت الممرضه عليهم و قالت٣ نقطة
,
, الممرضه:المريضه تبع حضرتكم اتنقلت اوضه عاديه و حابه تشوفكم و كمان هي متعصبه جداً٣ نقطة
, اسر بلهفه:انتي بتكلمس يجد يعني خلاص بقت كويسه..
, الممرضه.:ايوه يا فندم وطلباكم كلكم٣ نقطةو خرجوا كلهم و راحوا لنوران و كانت نوران قاعده و باين على شكلها انه متعصب٤ نقطةبس اول ما فاطمه والدتها شافتها جريت عليها و حضنتها بس براحه عشان الأصابه٣ نقطة
,
, فاطمه بدموع:الحمد لله يا رب انك رجعتها ليا يا رب بخير انا كنت بموت يا نوران اول لما عرفت انك في العمليات مكنتش مستوعبه ان بنتي الوحيدة تبقى بين الحياه و الموت٣ نقطة
, نوران ببتسامه هادئة:اهدي يا ماما انا مش بحب اشوفك بتعيطي و كمان انا بخير اهو الحمد لله..
, اكمل و هو بيقرب من نوران و بيحضن وشها:حبيبتي انتي بخير يا عمري..
, نوران بمرح:انا كويسه و**** يا بابا دا حتى عيب في حق الذئب بردو٥ نقطةثم اكملت كلامها لأسيل:ولا ايه يا اسيل٥ نقطةالكل بص ناحية اسيل و لاقوها هادية خالص و باصه ناحية نوران بهدوء٣ نقطةو هذا هو الهدوء كما يسموه الهدوء ما قبل العاصفه٤ نقطةاما اسيل فهي على اد ما كانت قلقانه على نوران على اد ما هي زعلانه منها لما عرضت حياتها للخطر كانت حاسة بوجع لما عرفت ان صاحبتها بين الحياه و الموت كانت في الوقت ده بتفتكر كل لحظه عاشوها بحياتهم مع بعض٣ نقطةو هنا قالت اسيل٣ نقطة
,
, اسيل ببرود:صدقيني هتبقى عيبه في حقك لو انا جيت دلوقتي و خلصت عليكي عشان كده اوعي تتكلمي معايا.
, نوران:خلاص يا اسيل بقى خلي قلبك ابيض.
, اسيل بنفس البرود:انا قلت اوعي تكلمي معايا تاني انتي سامعه انسي ان في حياتك حد اسمه اسيل.
, نوران ببكاء شديد:ارجوكي يا اسيل عقبيني بأي حاجه ألا انك تبعدي عني٥ نقطةب**** عليكي يا اسيل بلاش العقاب ده ارجوكي٣ نقطةاسيل انا مش بعتبرك مجرد صاحبه لا انا بعتبرك اختي و امي و ابويا و كل حاجه انتي اللي كنتي بتقفي جمبي من و احنا صغيرين و طول عمرك بتدافعي عني دايماً بتشيلي همي معايا عمرك ما تمنيتي ليا الشر انا مستعده لأي عقاب بس إلا انك تبعدي عني ارجوكي يا اسيل٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, اسيل فضلت واقفه مكانها و كانت و هي بتسمع كلامها كانت بتتوجع على رفيقة عمرها اسيل عارفه ان نوران عملت كده عشان تحمي اسر لأنها بتحبه و كمان اسيل متقدرش تفضل زعلانه منها كتير لأنها عارفه ان ده بيكون اسوء عقاب لنوران هي كانت هتعاقبها بيه بس لما شافت نظرة الأنكسار في عنين نوران راحت جريت عليها و حضنتها و قالت..
, اسيل:اوعي يا نوران اوعي اشوف في عنيكي اي نظرة انكسار سامعه انتي طول عمرك قويه و مش بتخافي عشان كده لازم تفضلي قويه..
, نوران و هي بتمسح دموعها زي الأطفال و قالت بأمل:يعني مسمحاني و هتكلمي معايا تاني صح.
, اسيل ببتسامه:صح يا روح اسيل انا بس كنت خايفه عليكي..
, نوران و هي بتحضن اسيل جامد:و هو انا اطول ان اسيل فهد الداخليه تخاف عليا..
, ميرا بزعل مصطنع:.ايه ده يا ست اسيل يعني هي ليها حضن حلو زي ده و انا اختك الغلبانه ملهاش واحد..
, اسيل و هي بتفتح احد دراعتها و بتقول:تعالي يا قلب اسيل في حضن اختك..و راحت ميرا جريت على اسيل و حضنتها مع نوران و في الوقت ده اسيل لمحت نور و هي بصالهم بحب فقالت٣ نقطة
,
, اسيل:و انتي يا ست نور هي جت عليكي تعالي في حضن اختك اسيل انتي كمان..بقلم/شيماء أشرف٤ نقطةكانت نور نفسها في حضن اخت و دفئ عيله ليها و لما سمعت اسيل و هي بتقولها تعالي حست انها عارفة امنيتها و انها جت عشان تحققهالها و راحت هي كمان جريت عليهم و داخلت في حضن اسيل٤ نقطةو بقت البنات فرحانين اوي و هما في حضن اختهم اللي بيحسوها امانهم و قوتهم بعد طبعاً **** سبحانه و تعالى و فضلوا شويه من الوقت و هما في حضن بعض و بعدها قالت ميرا..
,
, ميرا بمرح:و انتي يا ست نهى مش هتيجي في الحضن ده ولا ايه٤ نقطةكانت نهى لسه هتروح راحت لقت حد بيمسكها من وسطها جامد و بيشدها ناحيته و بيقول..
,
, رؤوف بغيرة:لا يا ماما انتي و هي و هي عظيم تلاته ما هي راحه في حضن حد حضن جوزها اولى بيها يا ختي٥ نقطةو راح مداخلها حضنه تحت خجل نهى من تصرفاته الجريئة قدام الناس٤ نقطة
, ريان بغيرة:ما كفياكي يا ست اسيل احضان بقى.
, يامن بضيق وغيرة:و انتي يا ست ميرا عجبك حضنهم اوي طب ما تيجي في حضن خطيبك احسن ما هو اولى بردو و اهو حتى اعتبريني جوزك..بقلم/شيماء أشرف..
, اسر بغيرة هو الأخر:و انتي يا ست نوران عجبك حضنها اوي ماتبوسيها احسن..
, نوران بستفزاز:تصدق عندك حق انا هبوسها احسن٤ نقطةو راحت نوران قبلت اسيل من خدها..
, اسر بتوعد:ماشي يا نوران بس لما تخفي الأول هوريكي هعمل فيكي ايه.
, و انفجر الكل في الضحك:هههههههههههههههههه.
, فاطمه بتذكر:ايوه صحيح يا نوران الممرضه يا بنتي و هي بتنده لينا قالت انك كنتي متعصبه يا حبيبتي..
, نوران بغضب:ونبي متفكاريني يا ماما.
, اكمل:ليه في ايه٣ نقطة ايه اللي حصل.
, نوران بعصبيه:اصل بعد ما طلعت من العناية و لما جيت على هنا دخل عليا دكتور باين عليه انه في التلاتينات فا لقيته بيقولي قل ايه عاوز يطلع الممرضه و يديني هو الحقنه..
, اسر بغضب و غيرة:نـــــــــــــــــــــاعم٣ نقطةو هو البيه بقى ادهالك ولت لسه٣ نقطةو هو مين اصلاً و ازاي يفكر في كده دا ليلته امه سودا..
, نوران:لا طبعاً مخلتهوش يدهالي و كمان ضربته بالقلم و علمته ازاي يفكر يعمل كده.
, اسر بغيره:انا هعرف هو مين دلوقتي دا انا هطين عيشته.
, معتز بيقول ليامن بهمس:ألحق ابن خالتك هيتهور.
, يامن بنفس الهمس:**** يرحم الدكتور ده دا اسر هيعمل منه كفته٣ نقطةو الانفجر الأثنان في الضحك..
,
, ريان:طب طلما بقى يا عمي احمد ان نوران زي القرده اهيه و كويسه انا بطلب ايد اسيل بنت حضرتك منك.
, واسر:و انا كمان يا عمي اكمل بطلب ايد نوران بنتك منك.
, احمد بمرح:طب افرض رفضنا.
, ريان و اسر بصوا لبعض و قالوا في صوت واحد: هنخطفهم طبعاً٣ نقطة
, اكمل بغيظ:تخطفوا مين ياض منك ليه ايه ملهمش اهل..
, احمد ببرود:جرب انتَ و هو تعملوها و نوريكم الوش التاني بتاعنا٣ نقطة
, اكمل:و كمان مش يمكن نرفض و يكون في عريس ليهم..بقلم/شيماء أشرف..
, احمد:او ناخد فرصة و نفكر..
, اسر بتشنج:تفكروا..
, ريان:خلاص فكروا انتم براحتكم و احنا نخطفهم و نبقى نجيب احفادكم تشفوهم كل خميس و جمعة احسن..
, سيف بضحك:هههههههههههه خلاص يا اكمل انتَ و احمد العيال ولادي اتجننوا وافقوا بقى.
, احمد بتنهيدة:انا معنديش مشكلك٣ نقطةبس اهم حاجه رأي العرايس انتي ايه رأيك يا اسيل.
, اسيل بخجل:اللي حضرتك تشوفه يا بابا.
, اكمل:و انتي يا نوران ايه رأيك.
, نوران:براحتك يا بابا.
, احمد:يبقى على بركة ****.
, اكمل:بس احنا هنأجل الكلام ده لحاد ما تبقى نوران كويسه.
, اسر:بص يا عمي هي اول ما تخرج من المستشفى دي هنتفق و نكتب الكتاب على طول لحسن انا مجنون و ممكن اخطفها انا قلت اهو٤ نقطةو اهو حتى اكتب الكتاب وبعد كده تبقى تخف براحتها٥ نقطة
, ريان:و انا زيه بظبط٣ نقطة
, احمد:دا انتوا واقعين خالص بقى٣ نقطةو في اللحظه دي دخل اشخاص وقالوا: بقى احنا نعرف اللي حصل من بره مش عيب بردو..بقلم/شيماء أشرف..

• عجبني
٢٥

🌺صلي على محمد🌺..
, ١١ نقطة
, ٥ نقطة: بقى ينفع احنا نعرف من بره دا احنا حتى من العيله..بقلم/شيماء أشرف..
, نوران: ادم٣ نقطةمحمد٤ نقطةانتوا رجعتوا امتى من مهمتكم.
, محمد:أبداً يا ستي احنا كنا في المهمه ولما عرفنا انك اتضربتي بالنار خلصنا بسرعه و جينا على طول٣ نقطة
, اسيل:طيب عملتوا ايه في البنات٣ نقطة
, محمد:متقلقيش يا اسيل الحمد لله انقذناهم٣ نقطة
, اسيل:طب الحمد لله٣ نقطة
, ادم بزعل:و انتي يا استاذه اسيل بقى متقوليش اللي حصل معاكم مش احنا اخوات بردو.
, اسيل:و**** يا ادم انا لحاد دلوقتي مفوقتش من الصدمه اللي انا فيها دا انا حتى مش اللي قولت للعيله.
, ادم:خلاص يا ستي حصل خير المهم انتي عامله ايه يا نوران٣ نقطةالحمد لله انك بخير..و بنهاية كلام ادم تقدم من نوران و قبل جبينها.
, نوران ببتسامه:انا كويسه طول ما انتم معايا و جنبي..
, اسر بغيرة:اجبلكم شجرة و اتنين لمون احسن..
, ادم بستفزاز:لا خليهم اتنين نسكافيه لحسن مصدع.
, اسر:تعرف انك عيل رخم اوي.
, ادم ببرود:عارف.
, ادم كان فاهم ان اسر غيران على نوران فاقرر انه يغيظه شويه٤ نقطةفراح قعد جنب نوران و حضنها برفق لكي لا يؤلمها و قال..
, ادم و هو بيبوس جبينها مرة اخرة:كنت قلقان عليكي اوي يا نوران..
, نوران ببتسامه:متقلقش عليا يا دومي ما انا كويسه اهو و زي الفل كمان.
, اسر بهدوء:صدقني يا ادم لو مبعدتش دلوقتي عنها انا هنسى انك واحد من العيلة دي٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, ادم بخوف مصطنع:ووعلى ايه يا كبير الطيب احسن٣ نقطةو راح قام من جنب نوران و اكمل..:و**** ما انتَ عامل حاجه انا قومت خلاص٤ نقطة
, محمد بضحك:ههههههههههههه انا مش عارف يا اسر انتَ بتغير على ايه دول راضعين سوا يعني اخوها بتغير من اخوها..
, اسر بعبوس:دا انا حتى بغير عليها من هدومها اللي لبساها مبالك بقى ان البغل ده بيحضنها٤ نقطة
, ادم بمكر عشان يغيظ ريان:خلاص يا عم اسر انا اروح احسن للي فاهماني٤ نقطةمفيش غيرك يا اسيل حبي اللي في القلب٣ نقطةو كان لسه ادم رايح لأسيل سمع ريان و هو بيقول..
, ريان ببرود و عيون حمراء:خطوه كمان و هتكون محصل الدكتور اللي كان هنا صدقني و كمان هتكون اسوء منه٤ نقطة
, ادم:دكتور مين و انتَ عملت فيه ايه..
, رؤوف بضحك:ههههههه ههههههههه دا مخلاش حتة فيه سليمه الراجل بقى في الأنعاش او يكون **** خده.
, يامن:لا و انتَ الصادق دا مخلاش حتة فيه سليمه اصلاً عشان تتعالج٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, ادم و هو بيبلع ريقه بصعوبه:و على ايه الطيب احسن خليهالك انا اصل مكنتش هكلمها انا كنت هسلم عليها من بعيد بس مش اكتر٣ نقطة
, اسيل بصوت منخفض:جبان٤ نقطة
, ادم بنفس الصوت:يا ستي جبان جبان بس اعيش دا انتي هتتجوزي هيركل هولاكو مش بني ادم خالص٤ نقطة
, اسيل بضحك:ههههههه هههههههه هههههههه.
, ريان بغضب:انتوا بتتكلموا في ايه.
, ادم بقلق:ولا اي حاجه يا كبير..ثم اكمل بغيظ لاسيل..:و انتي اسكتي يخربيت ابوكي هيموتني٣ نقطة
, احمد:معلش يا ادم انتَ كنت بتخرب بيت مين بس.
, ادم بغباء:كنت بخرب بيت ابوها٤ نقطة
, احمد:طب كويس انك عارف ان انا ابوها٣ نقطة
, ادم بغباء:بجد تصدق مأخدتش بالي..
, احمد و هو بيقلع الجزمه بتاعته و بيحدفها على ادم:بقى مأخدتش بالك يا حيوان عاوز تخرب بيتي ماهو انا بيتي لو اتخرب هرفدك من الداخليه قبلها يا حيوان٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, ادم و هو بيتفادى الجزمه:معلش يا كبير قلبك ابيض و يا عم متزعلش ان شاء **** بيتي انا يتخرب ارتاحت٤ نقطة
, محمد:يا بني اتهد انتَ لازم تتهزق عشان تسكت..
, ادم يغيظ.طب و**** ماحد هيفهمني منكم٣ نقطةو راح قرب من ميرا و مسك ايديها..و قال بمرح..
, ادم.:مفيش غيرك انتَ اللي فاهمني يا جميل و****..بقوبك ايه ما تتجوزيني انا احسن٣ نقطة
, ميرا بضحك:و انا موافقه طبعاً..
, يامن بغضب و غيرة و راح مسك ميرا و شدها ناحيته بعيد عن ادم و كان ماسك ايديها جامد حتى ميرا اتوجعت من مسكته دي و قال..
, يامن:بقولك ايه هو انتَ مقدرتش عليهم هتاخد دي بعينك انا استحاله اسيبها يلا بقى روح ألعب بعيد عننا٣ نقطةحلوة دي مقدرش على الحمار هيقدر على البردعة٣ نقطة
,
, ادم بغيظ:دا انتوا عيال سئيله اوي٥ نقطةثم رفع ايده وقال٣ نقطةاوعدني يارب بدل ما انا عانس كده..فينك يا اللي في بالي٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطةو انفجر الكل في الضحك عليه..
, اكمل:الواد اتجنن
, سيف:لا و حياتك دا انا عيالي اتجننوا على الأخر اكتر منه..
, سحر:راحوا فين ولادي العاقلين و المنافسين للمرأه.
, ريان:خلاص دا كان زمان يا ماما قبل ما نقع في حب احلى بنات٥ نقطةو في الوقت ده داخلت نورين و سيلا٣ نقطة
, نورين:انتوا كويسين احنا لسه عارفين الخبر دلوقتي.
, ريان بطمأنينه:متخافيش يا نورين احنا كويسين.
, نوران بغيظ:اتكلم عن نفسك بس ما انتَ زي الفل انا بس اللي واخده رصاصه في الكتف.
, سيلا:ألف سلامه عليكي يا نوران.
, نورين بحزن:احنا اسفين اوي على اللي حصل.
, نوران:متتأسفوش انتوا مش السبب في حاجه
, سيلا بحزن:احنا مش قادرين نصدق ان ابونا ممكن يعمل كده في حد كل ده بسببنا احنا.
, سيف:ده مش بسببكم دا بسببي انا عشان انا اللي كنت بسيبه يعمل الغلط و اسكت..بقلم/شيماء أشرف..
, احمد:انتوا ملكوش دخل في حاجه يا بنات و كمان انتوا مكنتوش تعرفوا ان ابوكم بيشتغل في كده٣ نقطة
, سيف:و كمان انتوا من النهاردة هتيجوا و تعيشوا معانا.
, سيلا:بس يا٤ نقطة
, سحر بمقاطعة:ما بسش سيف معاه حق انتوا ولادي زي ما ريان واسر و يامن ولادي..سامعيين.
, سيلا:عمي انتَ عرفت انهم حجزوا على كل ممتلكات بابا.
, سيف بتنهيدة:ايوه عرفت٤ نقطةلسه عارف انهارده٣ نقطةالكل كان حاسس بحزن في قلوبهم بعد اللي حصل٣ نقطةو بعدها بشويه راحت سيلا ناحية ريان و قالت..
, سيلا بندم:انا اسفه على كل حاجه كنت عملتها فيك انا عارفه يا ريان اني ضايقتك في حياتك كتير٤ نقطةبس اعمل ايه كان عندي اب وا م مكنوش بيقولولي الصح من الغلط كبرت وانا كده٥ نقطةارجوكم سامحوني كلكم..
, ريان بحب اخوي وراح ضربها على راسها و قال٣ نقطة
, ريان:يا عبيطه انتي اختي الصغيره سامعه و كمان مفيش حد زعلان منك خالص حتى انا مش زعلان و راح موجه كلامه لأسيل..:ولا ايه انتي رأيك يا اسيل٣ نقطة
, اسيل بسرور اكيد طبعاً و انتي بقيتي اختي بظبط انتي و نورين و من النهاردة انا اختك سامعه٤ نقطة
, سيلا بدموع و هي بتتذكر كل حياتها اللي كانت كلها غلط في غلط و انها كان اهلها بيملوا جوا قلبها بالطمع والحقد و الغرور و افتكرت نصايح اختها التؤام ليها في كل غلط كانت بتعمله و حاست اد ايه اذت ناس بيحبوها عشان خاطر ناس مش حاسين بيها و هنا قالت..
, سيلا بدموع و ندم ظاهر:هو انا ممكن احضنك يا اسيل لو ده ينفع٥ نقطة
, اسيل و هي بتفتح احد ايديها: اكيد يا حبيبتي..و راحت سيلا و حضنت اسيل و راحت بصت ناحية نورين و لقتها بتعيط فراحت فاتحه ايديها التانيه و كأنها بتديها اشارة انها هي كمان نفس معزة اختها بردو فراحت نورين جريت عليها و حضنتها و الكل اللي كان في الأوضه كان متأثر بالمشهد ده..و هنا قال ادم..
, ادم بغيرة:لا احنا متفقناش على كده ما كفياكي احضان يا ست اسيل ايه مفيش حد يلمك شيلي يا بت ايدك عن البت ام عيون بني دي يلا..
, محمد بغيظ:و انتي يا ست نورين ايه استحليتي الحضن ولا ايه اهو ده اللي ناقصني كمان تيجي اسيل و ترفعلي الضغط بسبب نحناحتها دي..بقلم/شيماء أشرف..
, نورين و هي بتخرج لسانه:ملكش دعوة يا رخم انتَ٣ نقطةو متتكلمش معايا عشان متغاظة منك..
, محمد بغيظ:لا و**** كله ده عشان فقعتك مقلب و روحت المهمة من وراكي ماشي يا نورين..و في الوقت ده دخل الدكتور اللي كان متابع حالة نوران بعد ما فاقت من الغيبوبه٣ نقطةو اول ما دخل قالت نوران و هي بتحدفه بالمخده٥ نقطة
, نوران بغضب:اخرج برا يا حيوان انتَ لحسن و حياة امي وابويا لأكون قايمه و مورياك مين هي الذئب٣ نقطة
, اكمل بستغراب:في ايه يا نوران هو عملك حاجه يا بنتي٣ نقطة
, نوران بغضب:ما هو هو ده الدكتور اللي كان عاوز يخرج الممرضه و يدهالي هو قال ايه الممرضه مش هتعرف تدهالي لا و ايه كل شويه يحط ايده على ايدي فاكرني مش في وعي المتحرش ده٤ نقطة
, اسر بهدوء ما قبل العاصفه و كان موجه كلامه لادكتور:الكلام ده صح٣ نقطة
, الدكتور بتوتر:ااااااا٤ نقطةأبداً مممحصلش اي حاجه انا بس قلت اديها انا الحقنه لأن الممرضه كانت جديده لسه.
, اسر بغيرة و غضب:و حياة امك لا يا شيخ يعني المستشفى دي كلها مفيش ممرضين فيها عشان تديها الحقنه لا و كمان تقعد تلمسها دا انتَ ليلتك سودا عشان قربت من ممتلكات النمر و انا استحاله اتنازل على اي حاجه تخصني٣ نقطةو راح اداله بوكس في وشه٣ نقطة
, ( جاب اجله يا عيني هههههههههههههه الدكتور ده شكله هيحصل فريد هو كمان٣ نقطةانا مش عارفه يعني يوم ما يعاكسوا يكونوا بيعاكسوا اول مره في حياتهم و اخر مره ان شاء ****)..
, سيف الدين بهدوء: خلاص يا اسر سيبه دا انتَ موته خلاص..بقلم/شيماء أشرف..
, اسر بعصبيه:انا دلوقتي هعد لتلاته و لو محدش شاله من قدامي و رحمة امي لأنا قتله بدم بارد ولا يهزني شعره واحدة٣ نقطةو في لمح البصر شالوا الدكتور ده و طلعوه برا هو متشلفط بمعنى الكلمه٣ نقطة
, اسر بغيرة:بصوا انا قرفت من المستشفى دي و **** يطلع فيها كل شويه دكتور يشوفها يروح يعاكس فيها..
, ريان بنفس الغيرة: عندك حق و **** احنا لازم نسيب المستشفى دي لحسن البنات بقت فرجه ليهم و انا ممكن اهد المستشفى بأللي فيها ولا يتهزلي شعره واحدة..
, نورين و سيلا بصوت واحد:عندك حق٣ نقطة
, ريان بستغراب:اشمعنى يعني.
, نورين:اصل ده نفس الدكتور اللي كان بيعاكسنا بره..
, محمد بعصبيه:و انتي مقولتيش ليه و هو هنا دا انا هموته و اطلع روحه في ايديا ابن الـ٥ العلامة النجميةده٣ نقطة
, نورين:يعني هو اسر ساب فيه حته سليمه ده شلفطه..و كمان اهو مكنش مركز معايا اوي ده ركز مع سيلا..
, ادم لسيلا بتهكم:و الهانم بقى كان عاوز منها ايه..
, سيلا بقرف: ده انسان قليل الادب قال ايه بيقولي هاتي رقمك عشان بتوحشيني يا قمر..
, ادم بغيرة:دا ليلة امه سودا دا انا همحيه من على وش الدنيا..كان الكل مستغرب اندفاع ادم و محمد بطريقه دي و مستغرابين عصبيتهم الزايدة دي ليه٤ نقطةبس اللي قدروا يفهموهم هما الشباب و راح كل واحد بص لتاني و رسمين ابتسامه جانبيه٤ نقطة
, ادم:و قالك ايه كمان دكتور البهايم ده٣ نقطة
, سيلا بخجل.: ممقالش حاجه تاني٣ نقطة
, احمد لأنهاء الموضوع:طب يلا عشان تمشوا عشان وقت الزيارة خلص..
, فاطمه:انا هفضل مع بنتي..
, اكمل:و انا كمان٤ نقطة
, نوران:بابا ماما روحوا ورحوا لأن شكلكم مرهق اوي و انا خلاص بقيت كويسه اهو.
, اكمل:بس يا٣ نقطة
, نوران بمقاطعة:مفيش بس يلا روحوا و ارتاحوا و تبقوا تجولي بكرة٣ نقطة
, اسيل.:خلاص يا عمي امشوا و انا هفضل معاها و مش هسيبها٣ نقطة
, اسر:و انا كمان هفضل معاها.
, يامن:بس المستشفى بتقول ان شخص واحد يفضل مع المريض٤ نقطة
, اسر بغضب:بلا مستشفى بلا قوانين بلا زفت انا هقعد لحسن و **** اموت كل اللي في المستشفى و اولهم اللي حط القانون ده٥ نقطة
, ريان بهدوء:خلاص انا و اسيل و اسر هنفضل و انتوا راوحوا و تبقوا تيجوا بكرة..
, احمد:خلاص يا جماعه يلا نمشي و بكرة نبقى نيجي.
, سيف:و انتي يا سيلا انتي و نورين هتراوحوا معانا..
, سيلا:حاضر يا عمي بس انا نورين هنروح بتنا عشان نجيب حاجتنا و نيجي٤ نقطة
, اسيل بمكر موجه كلامها لأدم و محمد: بقولكم ايه ما تخدوا نورين و سيلا تودوهم على بيتهم عشان يخدوا حاجتهم و ترجعوهم على بيت عمي سيف.
, نورين:لا خالص احنا مش عاوزين نتعب حد معانا احنا هناخد تاكسي و خلاص.
, محمد بسرعه:ولا تعب ولا حاجه احنا هنروح معاكم و بعد كده نوصلكم على بيت عمي سيف مش كده يا ادم.
, ادم:ايوه طبعاً و طلما الفهد بتاعنا امر احنا لازم ننفذ.
, اسيل بسخريه:لا و انتوا بتنفذوا اوي..و راح كل اللي في الأوضه مشيوا و مفضلش في الأوضه غير اسيل و ريان و نوران و اسر فقال ريان٣ نقطة
, ريان:انا هروح اجيب لينا اكل تعالي معايا يا اسيل.
, اسيل فهمت ان هو عاوز يسيب اسر مع نوران لوحدهم شويه فراحت اومئت له وخرجت معاه و فضل في الأوضه نوران و اسر اللي كان لسه متعصب٣ نقطة
, فقالت نوران بدلع:انتَ لسه متعصب يا اسر.
, اسر بنفاذ صبر:اسكتي يا نوران خالص بدل ما ارتكب جنايه و اتجوزك وقتي٣ نقطة
, نوران بمشاكسه.:انتَ لسه متعصب من كلام الدكتور بس تعرف الدكتور ده قمر اويـ٣ نقطةاااااااااااااه٣ نقطةاسر كان لسه متعصب من كلام الدكتور ده و اول ما سمع كلام نوران و اعجابها بيه مسكها من كتفها و نسي جرحها اللي في كتفها و قال بصوت فحيح افعى٣ نقطة
, اسر:صدقيني يا نوران انا لو سمعت انك بصيتي يا حبيتي لراجل او حتى بس اعجبتي براجل تاني غيري لأكون قتله و قتلك و قاتل نفسي معاكي٣ نقطة
, نوران بوجع:اسر كتفي ااااااه.
, اسر بقلق و نسى ما قاله: انا اسف و**** مكنتش اقصد بس انا اتعصبت انا اسفه و**** مش قصدي يا رب انا و انتي لا٥ نقطة
, نوران بحب: خلاص يا حبيبي انا مش زعلانه منك٣ نقطة
, اسر مقاطعها:انتي قولتي ايه دلوقتي.
, نوران:قلت اني مش زعلانه منك..
, اسر:لا انا قاصد الكلمه اللي قبلها.
, نوران بحنان:حبيبي..
, اسر يغضب:طب انا اعمل ايه دلوقتي فيكي **** يخدك و ياخدني و ياخد المستشفى بأللي فيها لحسن انا هموت جداً و**** بقولك ما تيجي نتجوز و اخليكي ام حزومبل٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, نوران بضحك:هههههههههههههه انتَ و**** مشكله٣ نقطةثم اكملت بغيظ و قرصته من كتفه:و كمان ام حزومبل في عينك انا استحاله اسمي ابني حزومبل دا انتَ رخم.
, اسر بمشاكسه و خبث: دلوقتي رخم منا من شويه كنت حبيبك٣ نقطةو كمان يعني انتي موافقه نجيب الواد ولا ايه٤ نقطةو غمز ليها..
, نوران بخجل:اسر اتلم بقى و كفياك قلة ادب و كمان انا عاوزه انام دلوقتي.
, اسر بضحك:هههههههههه قلة ادب هو انتي لسه شوفتي قلت الأدب دا انا معنديش اكتر منها بس اتجوزك الأول..و راح عدلها و قبب جبينها فوق شعرها و اكمل..:نامي دلوقتي يا حبيبتي..عاوزك يا نوران تعرفي دايماً حضني ده يبقى امانك و انك دايماً تحكيلي همك و كل حزنك وفرحك و انتي في حضني جتى لو لنا السبب بس انا هستني لما تبقي مراتي عشان انتي تبقى ملك للحضن ده بس دلوقتي نامي يا روحي٣ نقطة
, نوران كانت اول مره تحس بشعور مختلف عنها و كانت فرحانه بكلامه ليها و بتشكر من كل قلبها ان **** رزقها بشخص يحبها بطريقه دي و لم تشعر بعدها بشيئ نامت في سبات عميق و هي حاسه بلأمان٣ نقطة
, اما اسر كان فرحان اوي و هي قدامه و بخير و اول ما احس بنتظام انفاسها عرف انها نامت فراح باسها من جبينها و قام بحلب الاريكه بجانب سريرها و اشتلقى و امسك يدهت بيده و نام هو الأخر وهو مطمأن٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نيجي بقى عند حبايبنا ريان و اسيل بعد ما خرجوا من عند نوران٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, ريان:زمان اسر قاعد متعصب دلوقتي٣ نقطة
, اسيل:متخفش نوران هتعرف تهديه
, و راحوا بصوا لبعض و ضحكوا:هههههههههههههه.
, ريان:تحبي تاكلي فين٣ نقطة
, اسيل:اي حتة مش مهم٣ نقطة
, ريان:طب انا عارف مطعم اسمه ٥ العلامة النجمية تعالي نروحه.
, اسيل:ايوه انا كمان عارفه المطعم ده يلا بينا و نبقى نجبلهم أكل و احنا جايين..و راح ريان مع اسيل للمطعم ده وقعدوا و طلبوا غداء ليهم٣ نقطةو هما قاعدين بياكلوا قال ريان.
, ريان بهدوء:عمرك حبيتي يا اسيل.
, اسيل بمشاكسه:طبعاً حبيت واحد مفيش اجمل ولا احن ولا احلى ولا احــ٥ نقطة
, ريان بغيرة:ما تبوسيه بالمرة ياختي و كمان على **** يا اسيل تتكلمي على راجل غيري و اما اللي بتتكلمي عليه ده انا هكسرلك دماغه بس اعرفه.
, اسيل بغضب مصطنع: ملكش دعوة بحبيبي سامع انا بقولك اهو لحسن هو بيغير عليا اوي و كمان ايوه هبوسه بس مش دلوقتي بعد جوازنا و ما هو معانا هنا٤ نقطة
, و قف ريان و بقى يبص حوالين نفسه زي المجنون:هو فين الحيوان ده دي شكلها كده امه داعية عليه عشان يحبك٤ نقطةو راحت اسيل واقف و قايمه من على الطرابيزه و رايحه ناحية ريان و قالت٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, اسيل ببتسامه هادئه:عاوز تعرف هو مين انتَ عارفه و كمان حتى نفسي احضنه٣ نقطةو هنا ريان مسك ايد اسيل بغضب و عيون حمراء و قال.
, ريان بجنون:اقسم ب**** ادفنك يا اسيل سامعه انتي ليا انا لوحدي مش لحاد تاني انتي بتاعتي بمزاجك او غصب عنك مش هتكوني لغيري انتي بقيتي ملك للقناص٤ نقطةانا بحبك و انتي بتحبيني عشان كده مش هتكوني لغيري سااامعه٣ نقطةكانت اسيل كل ده و هي باصه لريان بسعادة من كلامه ده وا نه بيحبها بكمية الحب ده هي مش قادرة تصدق و اول ما هو خلص كلامه قربت من اذنه و قالت ليه.
, اسيل بحب:ادي حبيبي اللي محبتش غيره و بس و مش هحب ولا هفكر احب غيره بس مفيش حضن دلوقتي عشان لسه مش متزوجين٣ نقطةثم اكملت بغضب مصطنع..:و بعد اذنك متشتمهوش تاني عشان انا مش هسمحلك تشتم روحي و قلبي و كل حياتي سامع و مش بعشق غيره٤ نقطة
, اما ريان فكان مصدوم و فرح اوي لما أكدت انها عمرها ولا بعدها هتحب غيره و انها بتعشقه هو و بس و اول ما خلصت٣ نقطة
, ريان بسعادة:انا بحبك بحبك بحبك اوي يا احلى اسيل في العالم يا لصة قلبي٣ نقطة
, اسيل بخجل: ريان عيب كده الناس بتتفرج علينا يا مجنون٣ نقطة
, ريان: مش عاوزك تشيلي هم بالناس طول ما أنا معاكي سامعه و على فكره انا مش جايبك هنا عشان أكلك لا و عشان حاجه تانيه كمان٣ نقطة
, اسيل بستغراب:حاجة ايه دي.
, ريان برومانسيه: هي دي٣ نقطةو راح نزل على ركبتيه و طلع خاتم من جيبه و قال..
, ريان بحب ظاهر في عيونه و في كلامه: تقبلي تكوني مراتي و حبيبتي و امي و اختي و كل حاجه ليا يا احلى حاجه ظهرت في حياتي و انك تكوني اسيرتي..ثم اكمل بتملك٣ نقطة:و على فكرة لو رفضتي هخطفلك و مش هسيبك بردو٣ نقطةفا انتي ايه رأيك٣ نقطة
, اسيل بدموع الفرحه و هي سعيده و مكنتش تتمنى ده..دا لو كان حد جالها و قال ليها ان هيحصل معاها كده مكنتش هتصدقوا و فاقت من افكارها على صوت ريان و هو بيقول٣ نقطة
, ريان بألم مصطنع:متخلصي يا اسيل بقى رجلي و جعتني و الناس مركزه معانا اوي معانا٣ نقطة
, اسيل بضحك بين دموعها:بقى قناص الداخليه رجليه توجعه من واقفه زي دي٣ نقطةبس بردو موافقه طبعاً يا احلى ريان في الدنيا..و بعد كلامها قام ريان راح لبسها الخاتم و شالها ولف بيها و هو بيلف بيها سمع صوت تصفيق من الناس..منهم اللي كان بيدعي ليهم و منهم اللي كان بيحقد عليهم و منهم اللي كان غيران منهم٣ نقطة
, ريان بعشق:بحبك٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, اسيل:و انا بعشقك يا رياني٥ نقطة
, ريان بمزاح:طب يلا بينا نمشي لحسن الناس هتبلعنا بعينيهم.
, اسيل بضحك:ههههههههه ههههههههه عندك حق يلا نمشي٣ نقطة
, و راح ريان دفع الحساب و بعد كده رجع هو و اسيل المستشفى و هما فرحانين اوي و كانوا بيتمنوا ان اللحظه دي متروحش منهم٣ نقطةو اول ما وصلوا الأوضه اللي فيها نوران و كانوا لسه هيتكلموا لقوا مشهد لطيف قدامهم و هو ان نوران نايمه و كان اسر ماسك ايديها و حضنه بين ايديه و كأنه خايف لتمشي و تسيبه..
, ريان:طب هروح اصحيهم عشان ياكلوا.
, اسيل بغيظ:تصدق انك رخم انتَ مش شايفهم عاملين ازاي سيبهم يناموا يا ريان دايماً مفرق اللذات كده.
, ريان بغمزة:طب يلا يا جميل اروحك انتي و نسيب اسر معاها..
, اسيل امشي ياخويا يلا٣ نقطة
, ريان بمشاكسه:هو بعد كل اللي عملته ده و اخوكي في الأخر انتي مش واثقه في قدراتي ولا ايه٥ نقطة
, اسيل:على فكرة انتَ قليل الأدب٣ نقطةو انفجر ريان في الضحك و بعدها اخد ريان اسيل عشان يروحها و فضل اسر هو مع نوران في المستشفى٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..

٢٦

🌺صلي على محمد🌺..
, ١٢ نقطة
, ٤ نقطةو بعد مرور شهرين٦ نقطة
, و خلال الشهرين دول اتعافت نوران عن الأول و كان اسر دايماً مهتم بيها و مش بيسيبها لوحدها خالص٤ نقطةاما ريان و اسيل فكان حبهم لبعض بيزيد في قلوبهم بقى ريان كالمجنون بها ميقدرش يعدي يوم غير لما يشوفها و يسمع صوتها و بقى بيغير عليها جداً بس اسيل كانت فرحانه بغيرته دي اوي عليها و انها لقت اللي هيحبها طول عمره و بقت بتشكر **** على النعمه دي٣ نقطةاما ادم و محمد فدول لم يقعوا في الحب فقك بل وقعوا في الشعق من هتان الأختان٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, نيجي لأدم انه بعد اسبوع من اخر لقاء له بسيلا في المستشفى راح لمكان المرسم اللي بترسم فيه مع بعض زمايل ليها من ايام الجامعة و راح ليها ادم و اعترف لسيلا بحبه ليها و طريقته هي انه راح المرسم٣ نقطةو لقى سيلا واقفه مع زميله ليها بتتكلم معاها..فراح ليها و قال٤ نقطة
, ادم:سيلا٣ نقطة
, سيلا بستغراب:ادم انتَ بتعمل ايه هنا..
, ادم:انا جاي عشانك.
, سيلا:جاي عشاني انا ليه في حاجه٣ نقطةو هنا قرب ادم منها و نزل على رجليه و اخرج علبه قطيفه لونها احمر و مسك ايديها و قال.
, ادم بنبرة عاشق:سيلا بصي انا مش عارف انا حبيتك ازاي و امتى و ليه بسرعه دي بس انا حبيتك من اول ما عيني جت على ملاك شوفتها و خبطت فيا في الحفله و كان لسانها طويل ساعتها مشوفتش غيرك قلبي دق جامد اول ما عيني جت في عينك حتى لما مشيت و روحت المهمه خيالك مراحش عن بالي أبداً بقيت مستني اللحظه اللي أني ارجع تاني و اشوفك و لما اتصاب محمد ز شوفتك في المستشفى و اتطلمت معاكي وقتها شزفت انسانة تانية غير اللي بتحاولي تظهري عليها لقيت الطيبة مليانه في عينيكي وقتها قررت اني مش هسيبك أبداً كنت كل لما بشتقلك بخرج صورتك من جيبي و احضنها ناحية قلبي جامد عشان اشبع منك..انتي يا سيلا دخلتي جوا قلبي و بقى اسمك محفور جواه و اتقفل عليه و مبقاش يدق غير ليكي انتي و بس يا سيلا فا تقبلي تكوني مراتي و نصي التاني و كل عيلتي تقبلي تكوني مستقبلي اللي هعيشه و ماضي اللي هفتكره لأنك كنتي فيه و حاضري اللي عايشه تقبلي تكوني امي اللي اتحرمت منها تقبلي تكوني ملكة قلبي٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, سيلا:بس انا مش بحبك٣ نقطة
, ادم بوجع في قلبه و حزن حس ان الدنيا وقفت بيه و جيه يقوم و ادها ضهره لكن سمع اللي صدمه و مكنش مصدق و هي ان سيلا قالت..
, سيلا بدموع:انا مش بحبك لا انا بعشقك يا ادم ارجوك متسبنيش انا مقدرش اعيش من غيرك انا حبيتك من اول مرة شوفتك فيها حسيت معاك بالامان اللي افتقدته من اول ما وعيت على الدنيا كنت بفكر مليون مرة اني اعترف ليك بمشاعري بس كنت بخاف لتكون مش بتحبني و قلبي ينكسر حاولت اكتم حبك جوايا بس مقدرتش من اول ما عيني جت على عينك انا كنت دايماً بفكر فيك لما كنت غايب عني كنت خايفه تكون مش بتحبني..و هنا ادم لف ليها و راح فتح درعاته ليها و ابتسم لها بدفئ و حنان..و هي اول ما لقته بيديها الفرصه دي جريت حضنته جامد و هو كان فرحان اوي بأنه أخيراً حبه معاه و انها هي كمان بتبادله نفس الشعور بقى بيتمنى انه يدخلها جوا ضلوعه بيتمنى يخفيها عن العالم كله و تبقى ليه هو لوحدن..و بعد وقت مفاقوش من اللحظه دي غير على صوت تصفيق كبير من اللي كانوا موجودين في المرسم للتصميمات و الكل كان بيتمنى ليهم السعادة بس اكيد في البعض منهم حاقدين عليهم٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, سيلا اتكسفت اوي و راح ادم خرجها من حضنه و فتح العلبه اللي معاه و خرج خاتم منها و راح مسك ايديها و لبسه ليها و قال
, ادم:دلوقتي بقيتي ليا لوحدي و كل حياتي يا سيلا يا اجمل بنت شافتها عينيها و في حياتي هتفضلي طول العمر مالكه قلبي مفيش حاجه هتفرقني عنك غير الموت٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, سيلا حطت اديها على فمه و قالت:اوعى يا ادم تجيب سيرة الموت دي تاني انتَ فاهم انا مقدرش اعيش من غيرك٥ نقطة
, ادم:و انا هفضل معاكي يا سيلا.
, سيلا: بحبك يا ادم٤ نقطة
, ادم:و انا بعشقك يا روح ادم..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ..و في خلال الشهرين دول بردو حصل حاجه كمان٣ نقطة
, في المحكمه كان القاضي بيصدر قرار على امجد الديب و كان الكل قاعد مستني قرار القاضي عليه..
, القاضي:و بعد الأطلاع على الأدله و الشهود حكمة المحكمه حضورياً على المتهم عاصم الجندي بالمؤبد و حكم على كلاً من٣ نقطةامير عاصم الدين و نادر عاصم الدين بسجن المؤبد مع الشغل و النفاذ٤ نقطةاما المتهم امجد عبدةلله و شهرتة امجد الديب بالأعدام شنقاً بتاريخ ٥ العلامة النجمية..رفعت الجلسه..بقلم/شيماء أشرف..
, ٥ نقطةبصوت عالي: محكمه..
, كانت نورين و سيلا الحزن ماليهم على الحال اللي ابوهم وصله حتى امهم طلبت الطلاق و سافرت و سابت بناتها و راحت اتجوزت٤ نقطةو كان ادم و محمد ونعمة السند كانوا دايماً في ضهرهم و باقي العيله محدش فيهم حاسسهم بنقص خالص٥ نقطةو في الوقت ده سمعوا ابوهم وهو العسكري بياخده بيقول.
, امجد بجنون:مش هسيبكم تتهنوا أبداً مش هسيبكم تفرحوا٣ نقطةثم واجه الكلام لأسيل..:و انتي هندمك يا اسيل انتي اللي نهاتي حياتي انتي السبب و صدقيني هقتلك٤ نقطةهقتلك سامعه هقتلك٤ نقطة
, ريان مسك ايد اسيل جامد و قال: عمرك ما هتقدر تأذيها طول ما انا معاها٥ نقطة
, امجد بجنون:هعذبك يا ريان و هقتلك حبيبتك قدامك هوجعكم كلكم و هتشوفوا٥ نقطة
, اسر بغضب: انتَ يا عسكري يلا خدوا من هنا يلا٣ نقطةو بعد كده العسكري شده و اخده وتم نقل امجد إلي السجن٥ نقطة
, عاصم بندم:سامحني يا مازن سامحني يا بني..
, مازن بحزن:ادعي من **** يسامحك يا بابا٣ نقطة
, عاصم:يعني انتَ مسامحني يا ابني.
, مازن بدموع:مسامحك يا بابا دا حتى **** بيسامح انا مش هسامح ومتقلقش يا بابا انا هقوم ليك اكبر محامي حتى يحاول يخففلك الحكم بتاعك.
, عاصم بدموع:يا رب سامحني يا رب انا طالب رحمتك وعفوك٤ نقطة
, (وماذا يفيد الندم دلوقتي٣ نقطةليه دايماً الواحد مش بيحس بغلطه غير بعد فوات الأوان٣ نقطة)بقلم/شيماء أشرف..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, خارج المحكمة و بعد ان انتهت الجلسة خرجت نورين و قد اخبرت اختها انها تريد الأختلاء بنفسها قليلاً و كانت بتتمشى في الشارع بدون مكان معين و هي بتفكر في كل اللي حصل معها هي و اختها و اللي عمله ابوها و بقى مصيره كده و امها و كم ألمتها هذه المرأة التي لا تستحق ان تسمى ام كيف تكون ام و هي تركت بناتها بأشد وقت لهم و تخلت عنهم و سابتهم و راحت اتجوزت واحد اصغر منها بعشر سنين مفكرتش حتى و لو لحظة انها تقول لينا كلمة واحدة اهتمام ناحيتهم لكن هي بكل بساطة اتخلت عنهم لم تشعر نورين بكم هذه الدموع التي نزلت من عينيها و لم تتحمل نورين و حلست على مقعد الإنتظار لنقل العام تبكي وحيدة و لم تشعر بهذا الشخص الذي يجلس بجانبها و يطالعها بحزن و بعد مدة مد هذا الشخص بيده منديل امام وشها و قال..بقلم/شيماء أشرف..
, ٣ نقطة:على فكرة مش بتحبي حلوة و انتي بتعيط٣ نقطةو هنا رفعت نورين عينيها و نظرت للمتحدث و قالت و هي بتمسح دموعها بضهر ايديها٣ نقطة
, نورين:محمد٣ نقطةانتَ عرفت مكاني ازاي..
, محمد و هو بيمسح دموعها بالمنديل كأنها طفله و هو ابيها:عرفت مكانك ازاي فأنا كنت ماشي وراكي من اول ما خرجتي من المحكمة و سييتك تخرجي كل اللي جواكي لحاد ما قعدت جنبك و مسحت دموعك اللي مالية وشك دي اللي مخلياني حاسس بوجع في قلبي لأني مش قادر اوقفها..حاسس بمشاعري كلها في هيجان و مش راضية تهدى..
, نورين:ليه بتحس بكده انتَ تعبان..
, محمد بغيظ:يا ربي على الغباء و التخلف٣ نقطةبقى كل ده و مفهمتيش انا عاوز اقولك ايه..
, نورين بغباء مصطنع:لا مفهمتش..
, محمد:عنك ما فهمتي يا نورين كتك القرف في حلاوتك دي مش عارف انا مين اللي دعى عليا و كان بابا السما مفتوح و قال **** يرزقني بواحدة هبلة كده بس يا ربي لا و الأنيل اني احبها بجنون..
, نورين بشهقة:انتَ قولت ايه..
, محمد:اني بحبك يا نورين اوية بحبك..
, نورين:بجد يا محمد..
, محمد بحنان:مش مصدقة..طب هخليكي تصدقي دلوقتي..و قام محمد من قدامها و وقف و قال بصوت عالي٣ نقطة
, محمد بسعادة:بحبـــــــــــــــــــــــك يا نوريــــــــــــــــــــن٣ نقطة بحبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــك٣ نقطةكان محمد بيردد الكلمة بدون توقف و هو ينظر لها و هي كانت تنظر له بخجل و كسوف من الناس التي كانت تمر و تنظر لهذا العاشق الولهان و نظرت له نورين و هي تقول..
, نورين:بس يخربيتك فضحتنا..
, محمد و قد توقف:اعمل ايه مش بحبك..
, نورين و انفجرت في الضحك:هههههههههههههه٤ نقطةو**** انا بحب واحد مجنون..
, محمد بغمزة:مجنون بيكي يا عسل..بقلم/شيماء أشرف..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ٣ نقطةبعد مرور ايام٤ نقطة
, و في فندق كبير كان بيتم تجهيز اكبر زفاف في مصر كلها و دا كان حفله تتويج بطلاتنا على ابطالنا و لحظة اجتماع قلوب ازدات بالأشتياق..و كان الزفاف بيجهز بكل دقه لأن ده مش زفاف عادي ده زفاف يجمع بين رجال الأعمال و وحوش الداخليه..بقلم/شيماء أشرف..
, ..نيجي في اوضة البنات و كان في كمية توتر رهيبه عندهم و كان كل واحدة فيهم امهم كانت موجودة و هنا كانت سارة ام اسيل و ميرا تقول..
, سارة بنفاذ صبر:ما تخلصوا يا بنات روحوا و اجهزوا يلا عشان اباهتكم هيجوا عشان يسلموكم لأجوزاتكم بعد كتب الكتاب٦ نقطة
, سحر و الدة ريان:يا بنات الناس بتوع الميكب و الشعر اللي جم يعملوا ليكم الميك اب خلصوا و مشيوا من زمان و انتوا لسه ملبستوش الفساتين٥ نقطةو في الوقت ده باب الجناح خبط و فتحت فاطمه والدة نوران و دخل رؤوف و قال..
, رؤوف بصدمه:انتوا لسه مجهزتوش..
, سحر بغضب:قولهم يا رؤوف بقالنا ساعه بنقولهم ألبسوا و هما مش راضيين.
, نوران:هو هيحصل حاجه لو رفضنا الجواز.
, رؤوف بمزاح:أبداً مش هيحصل حاجه٣ نقطةكل اللي هيحصل بس ان جوز كل واحدة فيكم هيخطفوكم ويتجوزوكم غصب عنكم بس و يحبسوكم مش اكتر ولا اقل..
, اسيل:لا و على ايه اللفه دي كلها احنا هنجهز حالاً..
, ميرا:ايوه احنا خلاص خلصنا اهو٣ نقطة
, رؤوف بضحك:هههههههههههه رجعتوا ورا يعني..
, اسيل ببرود:صدقني لو فضلت على كده يا رؤوف المأذون اللي هيجوازنا هو اللي هيطلق نهى منك ايه رأيك.
, رؤوف بخوف مصطنع: وعلى ايه الطيب احسن..
, سارة: هو انتَ كنت جاي عشان ايه يا رؤوف.
, رؤوف: اصلهم كاتبوا الكتاب و كنت جاي عشان الهوانم يمضوا على القسيمه٣ نقطةو راح رؤوف اعطى الدفتر للبنات و كل واحدة وقعت على ورقة جوازها و بقوا من اللحظه دي ملك لسارقين قلوبهم و بعد كده رؤوف خد الدفتر و هو جاي يخرج سمع سارة بتقول..بقلم/شيماء أشرف..
, سارة.:اوعى يا رؤوف تقول ان البنات لسه مجهزتش..
, رؤوف:متقلقيش يا طنط مش هقول و هحاول ابطأهم تحت عشان يجهزوا٣ نقطة
, فاطمه:متقلقش هما فاضلهم الفساتين بس٣ نقطة و نزل رؤوف بالدفتر على تحت و كل بنت جات تلبس الفستان الباقي كان بيساعدها٤ نقطةعشان يقدروا يخلصوا في وقت قياسي٣ نقطةو قدروا يخلصوا لبس و كانوا زي الأميرات و بعد مدة سمعوا خبط على الباب و بعد ما اتفتح دخل منه احمد و سيف و اكمل عشان البنات٥ نقطة
, احمد:ما شاء **** عليكم يا بنات **** يحفظكم٣ نقطة
, اكمل:أخيراً جه اليوم اللي هنسلم بناتنا للي يقدرهم.
, سيف الدين:فعلاً يا جماعة و خلاص بقينا نسايب.
, احمد:طب يلا لحسن المجنين تحت حالفين ميت يمين بعد ما كتبوا الكتاب ليخطفوكم و ميحضروش الفرح و احنا منعناهم بالعافية انهم يطلعوا ليكم و يلا بقى لحسن انا مش ضامن ولا واحد فيهم دلوقتي..
, الكل بضحك:هههههههههههههههه.
, و راح احمد اخد اسيل و ميرا و اكمل اخد نوران و نور٣ نقطةو سيف اخد سيلا و نورين..و نزل كل واحد فيهم بالأميرات للأمرائهم٤ نقطة
, ٣ نقطةاما تحت عند الشباب٤ نقطة
, فهم كانوا بيتكلموا مع بعض و بيقولوا٣ نقطة
, اسر:بعد الفرح ده بفكر اعمل عملية تجميل لنوران و اخليها سودا..
, ريان:و انا هعمل لأسيل عاهه مستديمه كده تكمل حياتها بيها.
, محمد:و انا شكلي هعمل في نورين زيكم..
, يامن:دا انا هشلفط وش ميرا دي و بذات غمزاتها..
, معتز:و لا الحلوه مراتي انا اللي بتقابل رجاله في شركتها بفكر اخطط على وشها ده او اعلن افلاس الشركة بتاعتها فتقعدلي في البيت احسن٤ نقطة
, ادم:و انا هلبس سيلا ال**** بلاش وشها ابوظه احسن..و هنا الشباب بصوا لبعض و ماتوا على نفسهم من الضحك٣ نقطةو كانوا و هما بيضحكوا اتصنموا مكانهم من الصدمه اللي شافوها٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف٣ نقطةفهم كانوا شايفين ملكاتهم و هما نازلين مع ابوهم و كانوا في غاية الجمال كانوا زي الملايكه بفساتينهم الأبيض و كان كل واحد فيهم مش قادر يشيل عينيه من عليهم خالص اما البنات فكانوا مكسوفين جدآ٤ نقطةبقلم/شيماء أشرف.. بس بردو الشباب كانت حاسين بالغيرة بسبب جمالهم ده وفساتينهم اللي مخلياهم اميرات في القصص الخياليه٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, كانوا الفتيات في غاية الجمال والأناقه٤ نقطة
, كانوا ابطالنا مسحورين ببعضهم٤ نقطةو الشباب لم يتحملوا نزول البنات فراح كل واحد فيهم جري على السلم و راح اخد حبيبته و سارقة النوم من عينيه٤ نقطة
, ..عند احمد والد اسيل و ميرا٣ نقطةبقلم/شيماء أشرف..
, احمد موجه كلامه لريان و يامن:خلوا بالكم منهم يا ولاد دول حتة مني سااامعين و لو عرفت في يوم انكم زعلتوهم صدقوني هندمكم٤ نقطة
, ريان ببتسامه عاشق: متقلقش يا عمي اوعدك استحاله في يوم ازعل اسيل مني دي روحي و انا ذات نفسي لو زعلتها هقتل نفسي لأني زعلت روحي مني٤ نقطة
, يامن:و انا يا عمي كمان اوعدك احط ميرا في عينيا من جوا دي الهوا اللي بتنفسه٦ نقطة
, احمد: **** يديم المحبة بينكم يارب.
, الكل: امييين٤ نقطةو سلم احمد اسيل و ميرا لريان و يامن٤ نقطة
, ريان باس ايديها الأتنين و راسها و قال: أخيراً انا مش مصدق انك بقيتي ملكي يا لصة قلبي٤ نقطة
, اسيل ببتسامه:لا صدق يا روح قلبي يا حبي الأول
, و الأخير٣ نقطة
, يامن بغمزه:أخيراً يا ميرا خلاص يا حبيبتي هقدر اعمل فيكي اللي انا عاوزه يا عمري من غير عيب.
, ميرا بخجل و ضربته في صدره:يامن انتَ قليل الأدب.
, يامن بضحك:ههههههههههه هو انتي لسه شةفتي قلة ادب يا حبيبتي..بقلم/شيماء أشرف..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ٣ نقطةاما عند اكمل و كان ماسك نوران و نور٦ نقطة
, اكمل:اسمع يا ولد انتَ و هو أنا بسلمكم جوهرة نادرة سامعين حطوهم جوا عيونكم و لو عرفت بس انكم زعلتوهم و**** لأخدهم و مش هواريكم ضفرهم حتى سامعيين٥ نقطة
, اسر:ازاي الواحد يأذي روحه ازاي الواحد يكره قلبه متقلقش يا عمي على نوران اوعدك اني احافظ عليها و احطها جوا عيني٥ نقطة
, معتز:انا استحاله اعمل كدا انا مصدقت انها تكون ليا اروح أخليها تروح مني نور هتكون ملكه جوا قلبي و عقلي٣ نقطةو اخد اسر مع نوران و حضنها جامد..و قال..
, اسر:بحبك ياللي ماليتي كل حياتي و نورتيها بعد ما كنت في ظلام..
, نوران و هي بتتمسك فيه:و انا بموت فيك يا اسر قلبي.
, ٤ نقطةاما عند معتز و نور٣ نقطة
, معتز:أخيراً اتجوزنا يا نور عيني انا حاسس اني بحلم..
, نور:لا انتَ مش بتحلم يا حبيبي احنا مع بعض دلوقتي.
, معتز بمشاكسه:أخيراً هبطل اطلع من الشباك تاني بليل و هدخل من الباب و هعمل حاجات كان نفسي اعملها.
, نور بجهل:حاجات ايه..
, معتز و شوشها في ودنها٩ نقطة
, نور ضربته بغيظ:انتَ قليل الأدب اوي يا معتز انا شكلي كده هخليك تروح مع ابوك لوحدك٣ نقطة
, معتز بضحك:ههههههههههههه طب و**** انا متجوز طفله يا ناس٥ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, ٥ نقطةاما عند سيف الدين و سيلا و نورين٣ نقطة
, ادم بمزاح:ايه يا عمي مش ناوي انتَ كمان تقول لينا حاجه زي الباقي ولا ايه٣ نقطة
, سيف:بس يا جزمه انتَ بدل ما احلف اخد البنات مش هوريلكم ضفرهم حتى..
, ادم:خلاص ب**** عليك يا سيڤو دا انا لما صدقت لحسن انتَ لو اخدتها انا ممكن يجرالي حاجه٣ نقطة
, محمد:طب هو مهزأ يا عمي انا مالي بيه دا انا مصدقت اتجوازها اصلاً.
, ادم:ندل طول عمرك و**** العظيم٣ نقطة
, سيف بجديه:دلوقتي انتوا بقيتوا ولادي بظبط انا عاوزكم تخلوا بالكم منهم و تحطوهم جوا عينيكم و اوعى منك ليه اعرف انكم في يوم زعلتوهم و ألا هخدهم و مش هرجعهم ليكم تاني.
, ادم بغيظ:هو انتَ مش ملاحظ يا عمي سيف انك كل كلمه تقولها لينا تضيف ليها انك هتاخدهم انتَ مش عاوزنا نتجوزهم ولا ايه.
, سيف بستفزاز:بصراحه ايوه دول غاليين عليا اوي انا اللي مربيهم٣ نقطة
, محمد:و انا اوعدك يا عمي اني احافظ على نورين طول حياتي٥ نقطة
, ادم:و انا كمان بوعدك يا عمي اني احافظ على سيلا و اني اخليها سعيدة٤ نقطة
, سيف ببتسامه:و انا واثق فيكم يا ولاد٣ نقطةو هنا قام محمد بأمساك نورين و باسها قدام الناس و بعد ما بعد عنها قال٣ نقطة
, محمد: بحبك بحبك بحبك يا نورين..
, نورين من كتر الكسوف استخبت جوا حضنه و هو ضحك عليها٤ نقطة
, ٣ نقطةاما عند ادم و سيلا..
, سيلا بتحذير:على **** يا ادم تعمل زيه كده قدام الناس..
, ادم بغمزه:متقلقيش يا حبيبتي انا مش هعمل قدام الناس انا هعمل لما يتقفل علينا باب واحد٣ نقطة
, سيلا بخجل:ادم انت قليل الأدب٣ نقطة
, ادم:لا كده اجمدي لسه قلة الأدب هتيجي..
, ٣ نقطةو راح كل ثنائي و قعد في الأماكن المخصصه ليهم و كانوا بيتلقوا التهاني من الأقارب..و بعدها قال صاحب الدي چي في الميكروفون.
, ٤ نقطة: يا ريت كل عروسه و عريس يطلع على الأستيتچ عشان يرقصوا سوت٤ نقطةو قام الدي چي بتشغيل اغنية حماقي(انا رسمك في خيالي).
, 🎶🎵..ياما حكيت عليك للناس و للأيام٣ نقطةقالولي خيال و قلت حقيقه مش اوهام٣ نقطةقالوا ملاك بتحلم بيه و مش انسان٣ نقطةرهنت عليك و اديني بقيت انا الكسبان٦ نقطةو راح قام كل ثنائي يرقص مع بعض و كانوا في منتهى السعاده٤ نقطةيا ما حكيت عليك للناس و للايام٣ نقطةقالولي خيال و قلت حقيقه مش اوهام٣ نقطةقالوا ملاك بتحلم بيه و مش انساااان٣ نقطةرهنت عليك و اديني بقيت انا الكسباااااان٤ نقطةانا رسمك في خيالي من قبل ما اكون وياك٤ نقطةو سنين و انا بستناك عايش على نار الشوق٣ نقطةقالوا عليا ليالي عايش في امل كداب٤ نقطةو سنين شوق سراب و مسيره في يوم هيفووووق..و ادي المسكين بقى دلوقتي ليه حاسديييين و مش فاهمين و سألوني عرفت منين٣ نقطةاني في يوم هقابلك من بقيت الناس و انا رديت و بأني مشيت ورا الاحساس٥ نقطة و اديي المسكييين بقى دلوقتي ليه حاسدييين و مش فاهمين و سألوني عرفت منين٣ نقطةاني في يوم هقابلك و من بقيت الناس..و انا رديت بأني مشيت ورا الاحساس٣ نقطةانا رسمك في خياااالي..من قبل ما اكون وياك٤ نقطةو سنين و انا بستناك عايش على نار الشوق قالوا عليا ليالي٣ نقطةعايش في امل كداب٤ نقطةو سنين شوق و سراب و مسيره في يوم هيفوووووق٥ نقطة🎶🎵..
, و في اخر الأغنيه الشباب بصوا لبعض و غمزوا و راح كل واحد شال حبيبته و لف بيها و فضل شايلها في حضنه و لكن في اللحظه دي..بقلم/شيماء أشرف..الكل سمع صوت طلق ناري اصابت شخص٤ نقطةو الكل كان في حالة صدمه من اللي حصل دلوقتي و فجأة صرخة انطلقت قطعت صدمتهم٣ نقطة
, ٤ نقطة:لاااااااااااااااااااا٥ نقطةبقلم/شيماء أشرف..

٢٧

🌺صلي على محمد🌺..
, ١٥ نقطة
, ٣ نقطةفي قاعة الفرح٣ نقطةكانوا يرقصون في منتهى السعادة..و بعدها نظروا الشباب لبعض و عملوا اشاره و راحوا شايلين البنات و لفوا بيهم و بعدها وقفوا و فضلوا شيلينهم٣ نقطةبس الذي لم يكن في الحسبان هو ان في صوت رصاصه انطلقت في ناحية القلب و كان هذا الشخص هو٥ نقطةاسيل٣ نقطةهي من استقرت بها الرصاصه فقال ريان و هو يحملها٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, ريان بصدمه: اســـــــــــــــيـــــــــــــــل٤ نقطة
, سارة بصراخ:اسييييل٥ نقطةبنتييييي.
, ريان كان في حالة اللا وعي و في صدمه مش قادر يفوق منها مش قادر يصدق ان حبيبته بتضيع من ايده حب عمره و عشقه بتروح منه٤ نقطة
, ريان بدموع اول مره تبان قدام احد و كانت بتنزل على حال معشوقته و قال٣ نقطة
, ريان:اسيل ارجوكي متسبنيش خليكي جنبي..
, اسيل و كانت تلتقط انفاسها بصعوبه: اااا..وعى٣ نقطةتت.. نسااا٣ نقطةني٤ نقطة اااا٥ نقطة ننناااا٥ نقطة ببب٣ نقطة حح٣ نقطة بگگگ٧ نقطة و تركت لغيمة الأحلام بأن تأخذها معاها٤ نقطة
, ريان بصراخ و جنون: اسيييييل لا متسبنيش خليكي معايا٥ نقطةونبي يا اسيل انا مش هقدر اعيش من غيرك..ب**** عليكي تقومي يا اسيل٣ نقطةفضل ريان حضنها و مش راضي يسيبها و الباقي كان منهار كل واحد كان بيفتكر اسيل كانت معاه ازاي٤ نقطةالبعض كان بيفتكر ازاي كانت٤ نقطةاخت٣ نقطةصديقه٤ نقطةابنه٣ نقطةقائده٤ نقطةقدوة٤ نقطة
, نوران بدموع على رفيقة عمرها و بصراخ هستيري:حد يطلب الأسعاف بسرعه٤ نقطةثم توجهة كلامها لأسيل و قالت..
, نوران:اسيل ارجعيلي انتي بتعاقبيني صح٤ نقطةانتي بتعقبيني عشان عرضت حياتي للخطر٤ نقطةبس ونبي يا اسيل بلاش العقاب ده٤ نقطةكل إلا انك تبعدي عني٤ نقطةاسيل حبيبتي ردي عليا٣ نقطةو غلاوتي عندك متسبنيش يا اسيل انتي اللي كنتي بتشجعيني دايماً انتي اللي كنتي معتبراني اختك و بنتك و صديقتك و حبيبتك٤ نقطةثم قالت بصراخ:..اسييييييل٤ نقطةو راح اسر ناحيتها و داخلها في حضنه و مسكها جامد و كان بيحاول يهدي فيها٣ نقطة
, اسر بحزن:اهدي يا حبيبتي٣ نقطة
, نوران بدموع و صراخ:اسر رجعلي اسيل يا اسر ب**** علبك رجعلي اختي يا اسر حياتي متكملش من غير ما تكون هي موجوده٣ نقطةاااااااااااااااه٦ نقطةكانت صرخه تخرج من اعماق قلبها صرخه تحمل كل الألم و الوجع و لم تتحمل الصدمه فذهبت هي الأخرى لعالم الأحلام بتمني ان تقابل صديقة عمرها هناك٣ نقطة
, اسر بقلق و بيحاول يفوق نوران:نوران حبيبتي فوقي نوران٣ نقطةالكل كان في صدمه بس البعض فاقوا منها على صوت شخص يكرهوه جداً٤ نقطةو هو امجد٤ نقطة
, امجد بشر:ههههههههههه قتلتها و انتقمت حرقت قلبك يا ريان حرقت قلبكم كلكم٤ نقطة
, احمد راح ناحيته و ضربه و قال٣ نقطة
, احمد بصراخ: ليييييه بنتي عملتلك ايه عشان تعمل كده حرااام عليك ليييه٤ نقطة
, امجد بجنون: ايوه عملتلي..هي السبب في اني في السجن دلوقتي٥ نقطةهي السبب في ان مراتي تطلب الطلاق٥ نقطةهي السبب في ان ولادي يتبروا من ابوهم٣ نقطةهي السبب في فضيحتي قدام الناس..هيـــ٣ نقطة و في الوقت ده امجد خد قلم على وشه٤ نقطةو القلم ده كان من سيف الدين و كان اول مره يضرب اخوه و قال
, سيف الدين: انتَ السبب في اللي بيحصلك مش اسيل السبب ما انتَ لو مكنتش بتشتغل في شغلك الزباله ده مكنتش هتتفضح قدام الناس مكنتش مراتك سابتك و راحت لغيرك مكنش بناتك هيتبرو منك بعد اللي حصل و اللي عملته..
, نورين بدموع:ليه يا بابا عملت كده ليييييه حرام عليك.
, سيلا بنهيار:مش هي السبب في اننا نتبرى منك بالعكس احنا اللي ميشرفناش انك تكون ابونا انتَ عمرك ما حبتنا اصلاً كل همك الفلوس و بس و انك تحقد على غيرك٣ نقطة
, نورين:اللي بتقول عليها نهت حياتك دي و جيت تنتقم منها عشان فضحتك صح٤ نقطةثم اكملت بصراخ.:و بالنسبة لكل شاب بتموته بالسم بتاعك لكل ام بتتحسر على ابنها مكنتش خايف علينا من السم ده طب مكنتش خايف ليجي يوم و السم اللي بتوزعه ده حد من بناتك تكون بتاخده اسيل عمرها ما غلطت لما قبضت عليك لأنك تستاهل٤ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, سيلا:تعرف يا بابا٤ نقطةاللي انتَ فيه ده عقاب من عند **** و من كل ام قلبها محروق على ابنها بسببك٤ نقطة
, سارة بنهيار:استفدت بأيه يا امجد هاااااا رد عليا استفدت بأيه لما قتلتلي بنتي٣ نقطةهتروح من **** فين هتروح من عذابك في الأخرة فين منك لله يا امجد٤ نقطةيا رب احرق قلبه زي ما حرق قلبي على بنتي..
, امجد بشر: مش مهم الكلام ده المهم اني حرقت قلبكم و حرقت قلب ابنك٤ نقطة
, اسر و كان يتحدث للعساكر التي كانت بالفرح للحراسه بغضب:تعالوا خدوه من هنا دلوقتي حالاً٣ نقطة
, اما عن ريان فكان في عالم تاني خالص مش حاسس بأللي حواليه٣ نقطةكل تفكيره هو ان روحه بتروح و قلبه بيقف و هو شايف معشوقته مثل الأموات٥ نقطة
, ريان بجنون:اسيل حبيبتي يلا يا روحي قومي عشان نكمل فرحنا٣ نقطةههههههههههههههه٥ نقطةانتي بتعملي فيا مقلب صح هههههههههه و انتي هتقومي دلوقتي٤ نقطةيلا يا عمري عشان نحتفل بفرحنا انتي مش وعدتيني انك هتفضلي جنبي يلا يا قمري بقى بدل ما احلف متكلمش معاكي تاني٣ نقطة
,
, و في الوقت ده جت الأسعاف و دخلوا عشان يخدوا اسيل على المستشفى و اول ما قربوا منها قام ريان و زقهم و فضل حاضن في اسيل مثل الطفل اللي خايف امه تسيبه٦ نقطة
, ريان بجنون:ابعدوا عنها اسيل مش هتسبني هي هتقوم دلوقتي..و فضل يهز فيها..:يلا قومي قولي ليهم انك بتهزري قووووووومي٤ نقطة
, الكل كان منهار و لحاد دلوقتي مش مستوعبين اللي حصل و بردو ريان مش عاوز حد يقرب من اسيل٤ نقطةلحاد ما جه رؤوف و ضرب ريان بالقلم٣ نقطةو كان هذا القلم في وقته و راح رؤوف مسك ريان من لياقة قميصه و قال٣ نقطة
, رؤوف بعصبيه:فوق قبل ما تروح منك ألحقها قبل متموت٣ نقطة
, ريان بعد ما فاق من صدمته:عندك حق انا لازم ألحقها٤ نقطةانا مش هسمحلها انها تسيبني٤ نقطة
, و كان رجال الأسعاف جايين يشيلوها راح ريان وقفهم و قال..
, ريان بجمود:انا هشيلها محدش يلمسها٣ نقطةاطاعوا كلامه و فعلاً شال ريان اسيل و دخلها عربية الأسعاف و العيله كلها ركبت العربيات و راحوا هما كمان وراهم..
, ٣ نقطةاما داخل عربية الأسعاف فكان ريان ماسك ايد اسيل و حضانها و كان المساعدين بيحطولها جهاز التنفس بيحاولوا يوقفولها الدم اللي بتنذفه لحاد ما يوصلوها المستشفى..و بعد مدة وصلت الاسعاف المستشفى و ريان شال اسيل لحاد اوضة العمليات٤ نقطةو بعدها جه الدكاترة مسرعين و دخلوا٣ نقطة فقال احد الدكاترة٣ نقطة
, دكتور: لو سمحت يا ريان بيه استنى برا٤ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, ريان بجمود: مش هخرج من هنا٥ نقطة
, دكتور: يا ريان بيه اخرج لو سمحت انتَ كده بتخلي المريضه حالتها تسوء و ده خطر عليها٤ نقطة
, ريان بفحيح افعى:ماشي انا خارج بس و حياة اسيل عندي لتكون نهيتكم كلكم على ايدي لو مأنقذتوها٣ نقطةو خرج ريان و لقى العيله كلها واقفه قدام اوضة العمليات و شاف ميرا اخت اسيل و هي منهارة و الكل بيحاول يهدي فيها٦ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, ميرا بدموع:انا عاوزه اختي رجعولي اختي ونبي متخلوهاش تسيبني٣ نقطة
, يامن بحزن على حال معشوقتة و حال اسيل:اهدي يا حبيبتي اسيل هتكون كويسة و هترجعلنا كلنا٣ نقطة
, ميرا بصراخ.:لااااااااااااا٥ نقطةانا عاوزه اختي دلوقتي٤ نقطةو فضلت ميرا تنادي على اختها زي المجنونه.:اسيل حبيبتي يلا تعالي عشان نقعد نتكلم مع بعض يلا يا اسيل عشان ننام سوا ارجعيلي يا اسيل اســـــــــــيـــــــــل٦ نقطةراح ريان ناحية ميرا و نزل ليها لأنها كانت قاعدة في الأرض و حضن وشها و قال..
, ريان: انتي بتثقي فيا صح بتثقي في اخوكي٣ نقطةاومئت ميرا له وسط بكائها فأكمل ريان كلامه و قال.
, ريان:يبقى متعيطيش خالص اسيل هترجعلنا و هتبقى بخير..
, ميرا:بجد يا ريان اختي هترجعلي٣ نقطة
, ريان بحب اخوي:هترجعلك يا ميرا هترجعلك ان شاء **** و هتبقى وسطينا و دلوقتي امسحي دموعك و خليكي قويه مش اخت اسيل الفهد اللي تكون ضعيفه بالشكل ده..
, ميرا و هي بتمسح دموعها:عندك حق انا لازم اكون قويه عشان اسيل و هفضل ادعيلها انها تقوم بسلامه..
, فضلوا و اقفين بساعات قدام اوضة العمليات و مش عرفين ايه اللي حصل جوا٣ نقطةو كانوا خايفين جداً بسبب ان محدش عارف هما ليه كل الوقت ده و لسه مخلصوش٦ نقطةو لكن في ممرضه خرجت من الأوضه و هما راحوا ناحيتها عشان يطمنوا على اسيل و هنا قال احمد اولهم..
, احمد بلهفه:بنتي٣ نقطةبنتي عامله ايه دلوقتي..
, الممرضه:.هي خسرت ددمم كتير بسبب انها عندها سيولة في الدم و احنا محتاجين ددمم لأن فصيلتها نادر و خلصت من المستشفى و كمان مش موجوده في بنك الدم و احنا عاوزين اقل حاجه كسين دم٣ نقطة
, سيف:طب ايه هي الفصيله اللي عاوزينها..
, الممرضه:فصيلة ددمم **٥ نقطة
, ريان:انا فصيلة دمي نفس فصيلتها خودي مني انا..
, الممرضه:طب اتفضل حضرتك معايا٣ نقطةو راح رؤوف و ريان مع الممرضه عشان تاخد من ريان الدم لأسيل و بعدها وصلت الممرضه الأبرة بذراع ريان عشان تسحب الدم و سابته و خرجت لبرا٥ نقطةو بعد مدة٣ نقطةدخلت الممرضه تاني عليه و قالت٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, الممرضه:انا كده مش هينفع اخد من حضرتك ددمم تاني لأنك ممكن تتأذي و حياتك هتكون في خطر.
, ريان:خودي مني الدم اللي هتحتاجوه عشان تنقذوها..
, الممرضه.:بس يا فنــ٣ نقطة
, ريان بمقاطعة و صراخ:انتي سمعتي انا قولت ايه خودي كل الدم اللي عندي و اديهولها انتي سااااامعه٤ نقطة
, رؤوف:ريان اهدى انتَ كده ممكن يحصلك حاجه..
, ريان بغضب:انا قلت خدوا كل الدم اللي عندي و إلا هحرق المستشفى باللي فيها٤ نقطة
, الممرضه بخوف:ح..ححاضر٣ نقطةبس اتفضل أشرب العصير ده٣ نقطة
, ريان بعصبيه:مش عاوز زفت اتفضلي اسحبي الدم٣ نقطةو فعلاً بدأت الممرضه تاخد منه و سحبت منه ددمم كتير و اخدته لأوضة العمليات جوا٤ نقطةو بقى ريان في حالة اللا وعي بسبب الدم اللي خسروا و جه يقوم عشان يخرج لكن رؤوف منعه و قال٣ نقطة
, رؤوف:رايح فين انتَ مجنون انتَ يا ابني خسرت ددمم كتير اقعد مش هينفع تخرج٣ نقطة
, ريان بتعب:ارجوك يا رؤوف سيبني اخرج انا لازم اكون جمبها عشان خاطري يا رؤوف سيبني اخرج ليها هي عاوزاني افضل جمبيها ارجوك يا رؤوف..
, رؤوف بحزن:طب تعالى اسند عليا عشان تخرج٣ نقطةو اخد رؤوف ريان و طلعوا من الأوضه و راحوا عند اوضة العمليات و وقفوا هناك مع العيله٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما جوا في اوضة العمليات كان موجود الدكاترة بيحاوله يخرجوا الطلقه منها..و في الوقت ده جهاز القلب وقف٥ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, الممرضة:ألحق يا دكتور النبض بتاع المريضه وقف..
, الدكتور:بسرعه هاتي جهاز الصدمات احنا بنخسرها كده٤ نقطةو جابوا جهاز الصدمات و فضل الدكتور بيحاول يرجع النبض تاني و مش راضي يرجع٥ نقطةو بعد عدة محاولات يأس الدكتور و خرج للعيله برا و اول ما خرج الدكتور و قابلهم٣ نقطة
, ميرا بلهفة:طمني يا دكتور اختي عامله ايه٣ نقطة
, الدكتور بأسف:الرصاصه صحيح جت ليها في كتفها اليمين مش الشمال عند القلب و قدرنا نخرجها لكن هي كانت جايه خسرانه ددمم كتير بسبب انها عندها سيولة في الدم و ده سبب ليها٥ نقطة
, ريان: سبب ليها ايه يا دكتور٣ نقطة
, الدكتور بأسف:البقاء لله٥ نقطة
, ريان بغضب:انتَ كدااااب٤ نقطةمستحيل٤ نقطةانا مش هسمح بكده٣ نقطة
, الدكتور:هو ده اللي حصل مدام اسيل كانت حالتها خطره جداً اول ما جت لينا٤ نقطة
, ريان بغضب و اصبح مثل الثور الهايج و مسك الدكتور من هدومه:انتَ بتقول ايه ازاي سمحتلها تموت لااااا اسيل مش هتسيبني لااااااا٤ نقطةو راح زق الدكتور و دخل ليها جوا و لقى وجهها شاحب مثل الأموات فأقترب منها و مسك ايديها و باس راسها و قعد على الأرض و هو ماسك ايديها و قال٥ نقطة
, ريان بدموع:كده يا اسيل ده وعدك ليا انتي فاكره اني هقدر اعيش بعد ما تروحي مني الحياة ملهاش قيمه عندي طول ما انتي مش فيها٥ نقطةازاي هقدر اكمل حياتي من غير ما شوف ضحكتك اللي بتفرحني دايماً ارجعيلي يا اسيل يا حبيبتى ارجعيلي انتي غيرتي من ريان اللي كان عايش في الحرام و الضلمه غيرتيني و ورتيني طريق النور و خلتيني اقرب من **** خلتيني اعيش في سعادة٣ نقطةثم رفع يديه للسماء و قال٣ نقطة
,
, ريان برجاء و دموع:يا رب انا عارف انك غفور و رحيم و مش هترضى بكسرتي..بس ونبي لو بتعاقبني عاقبني بأي حاجه إلا العقاب ده يا رب٥ نقطةيا رب انا عارف انك بعتهالي عشان تنوري حياتي بس بلاش تخدها مني بلاش تاخد الأمل اللي هعيش عليه يا رب٣ نقطة يــــــــــــــــــــــــــــــــا رب٤ نقطةو راح قرب ريان من اسيل و باسها و هو مش مصدق ان دي هتكون اخر لمسه منه ليها و من ثم بدأ بالبكاء الشديد على قلبه اللي خسره على روحه اللي راحت منه على حب حياته لا دي عشق حياته و مع الحزن ده سمع صوت صفارة راح رفع وشه و بص لمصدر الصوت لقى جهاز النبض رجع اشتغل من تاني راح بصلها بفرحه و قال٣ نقطة
, ريان بلهفة:كنت متأكد انك مش هتسبيني لوحدي يا اسيلي٣ نقطةو خرج يجري لبرا الأوضه و لقى العيله قاعده برا و منهارين٤ نقطةفقال بفرحه٥ نقطة
, ريان:يامن بسرعه نادي الدكتور بسرعه٤ نقطةاسيل رجعت٣ نقطةاسيل رجعت٤ نقطة
, احمد بحزن :انتَ بتقول ايه يا ريان رجعت ازاي الدكتور قال انها مــ..
, ريان مقاطعه:لا يا عمي اسيل رجعت٥ نقطةنادوا الدكتور بسرعه٤ نقطةراح يامن و معتز بسرعه ينادوا الدكتور عشان يعرفوا إذا كان كلام ريان صح ولا غلط٥ نقطةبعد شويه جه الدكتور هو و مساعدينه و دخلوا اوضة العمليات و فضلوا فيها٣ نقطة
, اما برا الأوضه٥ نقطةفا ريان مقدرش يستحمل تعبه و راح اغمى عليه و ذهب في سبات بتمني انه يقابل عشقه و حبيبته في احلامه٧ نقطة
, سيف بضعف: بسرعه شيلوه و دخلوه اوضه و نادوا لدكتور يجي يشوفه بسرعه٣ نقطةبالفعل جه رؤوف و يامن و شالوا ريان و دخلوه اوضه و راح معتز عشان ينادي دكتور يجي يشوفه و فضلت سحر امه بجانبه٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما في مخزن و بيكون من املاك سيف الدين والد ريان و كان فيه امجد قاعد و مربوط و كان قدامه رئيس الحرس بتاع سيف الدين٧ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, امجد بجنون: انتقمت٥ نقطة أخيراً ارتاحت٤ نقطة قتلتها٣ نقطة
, رئيس الحرس و كان اسمه حسام.: اسكت خالص مش عاوز اسمع صوتك٣ نقطة
, امجد بشر وجنون:انتقمت٤ نقطة انتقمت٣ نقطةمنهم.
, حسام: انتَ ايه مش بتحس٤ نقطة دي مرات ابن اخوك يا اخي يعني من لحمك ودمك٤ نقطةبس اقول ايه٣ نقطة ديل الكلب عمره ما بيتعدل طول عمرك تحب الفلوس اكتر من نفسك٣ نقطة
, و فضل امجد بيهلوس وبيضحك طول الوقت ودايماً بيقول انا انتقمت٦ نقطةزي ما بيقولوا اتجنن٦ نقطة
, (هل استفاد حاجه من كل اللي عمله ده٣ نقطةهتقولولي عمل كده عشان هو بيحب الفلوس و طماع٥ نقطةهقولكم يعني هو لما يقابل رب كريم هياخد معاه الفلوس دي كلها يا ترى لما يقابل **** هيعمل ايه..استفاد أيه من كل دعوة ام قلبها محروق على ابنها هيستفاد ايه بعد ما مراته اتخلت عنه و ولاده اللي فقدوا ثقتهم فيه و بعد كل الحقد و الطمع و الشر و السواد اللي مالي قلبه كلع ده قولولي استفاد ايه)٥ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نرجع تاني للمستشفى٤ نقطةو تحديداً في اوضة اللي فيها ريان و كان الدكتور بيكشف عليه بعد ما اغمى و كان معاه سحر و سيف و بعد ما الدكتور كشف عليه قال٤ نقطة
, سيف الدين:هو عامل ايه يا دكتور.
, الدكتور:واضح انه جاله صدمه و ده سببله انهيار عصبي و هبوط حاد بسبب الدم اللي اتبرع بيه لمدام اسيل و مأخدش حاجه تعوضله الدم ده٤ نقطة
, سيف الدين بقلق:طب و الحل يا دكتور..
, الدكتور:متقلقش انا دلوقتي اديته حقنه مهدئه مش هيصحى غير على بكره الصبح و الممرضه هتركبله محلول تغذيه عشان يعوض الدم اللي خسره عن اذنكم دلوقتي و **** يشفيه٣ نقطة
, سحر بدموع:**** يقويك يا ريان و يعافيكي يا اسيل يا رب٥ نقطة
, سيف:خلاص يا سحر متعيطيش و ان شاء **** خير.
, سحر:يا رب٥ نقطةاومال اسر فين.
, سيف:انتي عارفه ان نوران اغم عليها و ده بردوا بسبب الصدمه و الدكتور اداها حقنه و هي كمان مش هتصحى غير بكره و اسر معاها هو و فاطمه و اكمل مع احمد برا.
, سحر:**** يشفيهم يا رب٣ نقطة
, سيف:امين٤ نقطةيلا احنا نخرج و نسيبه يرتاح٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في الخارج و امام اوضة العمليات٣ نقطةخرج الدكتور منها و قابل العيله٥ نقطة
, الدكتور:دي معجزه كبيرة٦ نقطة
, احمد:معجزة ايه يا دكتور.
, الدكتور:استاذه اسيل احنا كنا فاقدين فيها الأمل انها ترجع للحياة تاني٤ نقطةبس لما استاذ ريان دخلها واضح انها تجاوبت معاه و لما احنا دخلنا ليها لقينا نبضها رجع طبيعي و أحسن من الأول كمان٣ نقطة
, ميرا بدموع:يعني هي كويسه يا دكتور.
, دكتور ببتسامه:الحمد لله العمليه نجحت بس هننقلها في الرعايه٣ نقطةو لو 24 ساعه دول عدوا على خير هتكون عدت مرحلة الخطر بأذن الله٥ نقطة
, سارة:الحمد و الشكر ليك يا رب الحمد و الشكر ليك يا رب٤ نقطة
, احمد:دلوقتي لازم كلكم تمشوا عشان ترتاحوا٤ نقطة
, رؤوف:بس يا عمي احنـــ٦ نقطة
, احمد بحدة:مش عاوز مناقشه يلا خد نهى و روحوا لولادكم و يامن و معتز يخدوا ميرا و نور و يمشوا٣ نقطة
, ميرا:.انا مستحيل اسيب اختي لوحدها.
, سيف الدين:اسمعي الكلام يا ميرا و كمان اختك مش لوحدها احنا معاها و يا ستي تبقي تجيلها بكره و انا و احمد هنفضل معاها هي و ريان.
, احمد:و انتي يا سارة هتروحي انتي و سحر و خدوا فاطمه معاكم و مش عاوز اعتراض احنا موجدين اهو و اسر كمان موجود مع نوران يلا و تبقوا تيجوا بكره٥ نقطة
, سيف الدين:و انتَ يا ادم و يا محمد خدوا مراتتكم انتَ و هو و امشوا و مش عاوز جدال في الموضوع٤ نقطة
, احمد:اسمعوا الكلام و الدكتور طمنا اهو مفيش اي خطر٣ نقطة
, الكل نفذوا اومره و مشيوا٤ نقطةو فضل احمد و سيف قاعدين و جه اكمل قعد معاهم٤ نقطة
, احمد:نوران عامله ايه دلوقتي٣ نقطة
, اكمل:الحمد لله انا سيبت معاها اسر هو قاعد معاها دلوقتي٤ نقطة
, احمد:هتعمل ايه مع امجد يا سيف..
, سيف:هسلمه للحكومه هو اصلاً محكوم عليه بالأعدام٣ نقطة
, احمد:انا مش هسلمه للحكم بتاعه غير لما اخد حق بنتي الأول٥ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في تاني يوم فاق فيهم ريان و فاقت نوران و اول ما فاقوا راحوا عشان يطمنوا على اسيل و فضلوا واقفين قدام الزجاج الفاصل ما بنهم و ما بين اسيل و كانوا باصين عليها و حاول ريان انع يدخل اكتر من مره بس الدكاترة كانوا بيمناعوه عشان ده ممكن يعرض حياة اسيل للخطر٤ نقطةو فضلوا كلهم يدعوا ان اليومين دول يعدوا على خير و تكون اسيل بخير٧ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
٢٨

🌺صلي على محمد🌺..
, ١٢ نقطة
, و ها قد مر عشر ايام دول على الجميع البعض منهم كان حاسس ان عشر ايام دول بيعدوا ببطئ٤ نقطةفقد قرر الدكتور ابقاء اسيل في العناية اكثر بسبب حالتها اللي كانت مش مستقرة و الكل كان بيدعي من قلبه ان اسيل تقوم بسلامه٥ نقطةاما عن عاشقنا الولهان فهو بمرور العشر ايام دول هوسه و تملكه ازداد اكثر بناحيه اسيل مش قادر يصبر و عاوز يشوف لصة قلبه٣ نقطة نعم هكذا يسميها ريان لأنها هي من سرقة قلبه بدون استأذان هي من عشقها حد الجنون و فضل يحمد ربه على النعمه اللي اديهاله و انه محرمهوش منها و هنا تأكد ان **** لا ينسى عباده أبداً و ها قد اتى الدكتور و قطع افكاره حين قال٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, الدكتور: الحمد لله العشر ايام دول عدوا على خير انا عارف اني قلت يوم واحد بس كان لازم تفضل اكتر عشان حالتها كانت مش مستقرة و عشان نكون مطمنين اكتر و دلوقتي هننقل مدام اسيل لأوضه عاديه كمان شويه بعد ما نطمن عليها اخر مره٥ نقطة
, ريان بقلق: هتطمنوا عليها تاني ليه هو في حاجه حصلتلها٤ نقطة
, الدكتور ببتسامه: لا يا استاذ ريان مفيش حاجه حصلت ليها بس ده فحص عادي بنطمن منه عليها قبل ما تخرج من العنايه٤ نقطةاومئ له ريان٣ نقطةو بعد مدة من الوقت تم فيها نقل اسيل لأوضه عاديه و دخل كل افراد العيلة و اصدقائها و فضل ريان قاعد جمبيها و ماسك ايديها و مش راضي يسيبها و مانع اي حد يقرب منها٣ نقطةلحاد ما فاقت اسيل و رجعت لوعيها و لقت مشاجرة بين ريان و نوران و ميرا٦ نقطةو كانت اسيل بتحاول تتعود على إضائة الغرفه فقالت.
, اسيل بتعب:يعني سايبين المستشفى كلها و جايين تتخنقوا مع بعض هنا عندي جبتولي صداع٤ نقطةو بنهاية كلامها الكل لف و بصوا ناحيتها و راحوا عليها و كان اولهم ريان٣ نقطة
,
, ريان بلهفة و بحب:اسيل حبيبتي يا عمري انتي كويسه حاسه بوجع حد ينادي الدكتور٤ نقطةاسيل انتي كويسه صح مفيش اي ألم طب حاسه بوجع في مكان الاصابة طب حــ٣ نقطة
, اسيل بمقاطعه:حبيبي اهدى اهدى متقلقش انا كويسه الحمد لله٥ نقطةبس انا مش فاكره حاجه انا اخر حاجه فكراها لما كنت شايلني٣ نقطةو في وقتها دخل الدكتور و قاطع حديث اسيل و راح كشف على اسيل و طمنهم انها كويسه الحمد لله٣ نقطة
,
, احمد بحنان ابوي و بيبوس جبينها:انتي كويسه يا عمري انا كنت خايف عليكي اوي٤ نقطة
, اسيل بطمأنينه:انا كويسه يا بابا متقلقش عليا دا انا تربيتك يا سيادة اللواء٤ نقطة
, احمد بضحك:هههههه هههههه اااه منك انتي يا بكاشه..
, سارة بغضب مصطنع:ابعد بقى عن بنتي عاوزه اطمن عليها٥ نقطة
, اسيل بضحك:ههههههه هههههههه تعالي يا ماما واحشني حضنك اوي يا امي٣ نقطة
, سارة بدموع:كنت هموت من خوفي عليكي يا اسيل مقدرتش استوعب ان اول فرحه ليا تروح مني٤ نقطةانتي بنتي حبيتي٤ نقطة
, احمد:يعني و هي بنتك لوحدك مش بنتي انا كمان.
, سارة بغضب:لا مش بنتك دي بنتي انا٣ نقطة
, احمد بسخريه:ليه كنتي جيبتيها لوحدك ولا حاجه يا روحي اش جاب اننا جيبينها سوا ولا نسيتي يا قلبي٣ نقطة
, سارة بخجل حاولت تخبيه في عصبيتها: اسكت خالص انا لسه مضايقه منك..
, اسيل:و انتي زعلانه من بابا ليه.
, سارة:عشان خلانا نمشي من عندك و مخلناش نيجي المستشفى غير النهاردة و فضل هو معاكي و سيف فضل مع ريان و اسر فضل مع نوران.
, اسيل بستغراب:ليه ايه اللي حصل و انا في العمليه.
, ريان مغير الموضوع..:اهم حاجه عندي انك كويس و رجعتيلي و مش مهمه حاجه تانيه٣ نقطة
, اسيل بجديه: بس انا عاوزه اعرف كل حاجه حصلت و ليه انتَ و نوران كنتم محجوزين في المستشفى كمان..
, احمد بتنهيدة:انا هحكيلك لأني عارف انك عنيدة و مش هتهدي غير لما تعرفي٣ نقطةو حكى احمد لأسيل على كل اللي حصل بداية امجد و ضربه ليها بالنار لحاد ما رجعت لوعيها٤ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, اسيل بهدوء:طب و انكل امجد عملته فيه ايه.
, سيف بحزن:انا كنت سايبه في المخزن لحاد ما نسلمه للحكومه بس تاني يوم لقينا النار مسكت في المخزن و محدش عرف يخرجه من هناك٥ نقطة
, اسيل:**** يرحمه و يسامحه على اعماله و يغفرله..
, رؤوف و قام بتغير الموضوع:و زي ما انتي شوفتي اول ما فوقتي ريان مانع نوران او اي حد يجي جنبك٣ نقطة
, يامن بضحك:دي اصلاً معجزه انه سمح لعمي احمد و طنط سارة يلمسوكي٣ نقطة
, ادم:و زي ما انتي شايف نوران و ميرا قاعدين و مش طايقين جوزك كانوا عاوزين يطمنوا عليكي و انتي نايمه عشان يعقبوكي لما تصحي هههههههههه هههههههه.
, نوران بغضب:خليك في حالك لو سمحت يا ادم بدل ما اقوم اخنقك..
, ادم بخوف مصطنع:و على ايه الطيب احسن انا هروح اقعد جنب مراتي حبيبتي اللي عيزاني مش كده يا نورين.
, سيلا بضحك:ههههههه هههههههه يا بني ملكش دعوة بيهم بطل تشاكلهم٥ نقطةثم واجهت كلامها لأسيل٣ نقطة:ألف سلامه عليكي يا اسيل و ان شاء **** تقومي بسلامه..
,
, اسيل ببتسامه:شكراً يا سيلا و خلي بالك من جوزك لحسن نوران و ميرا يقوموا يخلصوا عليه٣ نقطة
, الكل/هههههههههههههههه.
, اسيل مواجه كلامها لنوران و ميرا:بردو مش هتكلموني تعالوا بقى لحسن انتوا واحشتوني اوي.
, نوران و ميرا اول ما سمعوها قاموا و حضنوها و فضلوا يعيطوا و بقوا مش قادرين يفكروا انهم هيقدروا يعيشوا من غيرها٤ نقطةمش قادرين يستوعبوا انها في يوم من الأيام هتبعد عنهم٧ نقطةو اسيل حست بوجع طفيف بس مهتمتش و حضنتهم هي كمان و عيطت معاهم٣ نقطة
, ريان بغيرة مسحبوه بقلق:بقولكم ايه كفايه كده بقى و ابعدوا عنها انتم كاتمين على نفسها٥ نقطة
, نوران بغضب:اسر خرج صاحبك ده برا انا مش طيقاااه بدل ما اقوم و اضربه٤ نقطة
, ميرا بغضب مماثل:فعلاً و انا هساعدك في ده يا نوران.
, اسر بضحك:ههههههه هههههههه اوباااااا٥ نقطة**** يكون في عونك يا ريان يا خويا كنت شهم دا انتَ عليك اجن اتنين في العيله..
, نوران ببتسامه و نبرة محذره:بتقول حاجه يا اسر يا حبيبي٤ نقطة
, اسر بخوف مصتنع:أبداً يا روحي هو انا اقدر٣ نقطة
, اسيل بضحك:هههههههههه٦ نقطة اسكتوا بقى و فهموني انتوا ليه مش طايقين بعض٣ نقطة
, ميرا بغضب طفولي:انا هقولك يا اسيل٥ نقطةاصل الأستاذ بعد ما نقلوكي هنا فضل قاعد جمبك وحضنك و مكنش راضي ان حد يقرب منك و كل ما نقوله انا و نوران نمسك ايدك بس حتى٤ نقطةميرا و هي بتقلد صوت ريان..:لا محدش يقرب منها اطمنوا عليها من بعيد لبعيد٥ نقطةاصله شليفتا فيرةس ولا حاجه ابن سحر ده..و بس هو ده اللي حصل.
, نوران:عشان كده احنا مش طيقينه بس و **** لو مكناش في المستشفى و انتي تعبانه كنت موته٣ نقطة
, اسيل بمزاح:بس تصدقوا انا اول مره اعرف اني غاليه عندكم اوي كده٤ نقطة
, ميرا بحب:طبعاً انتي غاليه علينا اوي كمان انتي متعرفيش احنا كنا عاملين ازاي لما كنتي في العمليات و دكتور خرج و قال٥ نقطةقال٤ نقطةمقدرتش ميرا تقول الكلمة و شعرت بغصة بحلقها فأكملت اسيل بدالها و قالت..
, اسيل بهدوء:اني مت صح..
, ميرا بدموع:انا اتوجعت اوي لما قالوها مكنتش قادرة اصدق انك هتسيبينا ارجوكي متعمليش فينا كده تاني٥ نقطة
, سارة بين دموعها:على فكره يا اسيل لولا ريان كان زمنا فقدنا الأمل٤ نقطة
, ادم:فعلاً يا اسيل ريان كان زي المجنون لما اتصبتي و مكنش راضي يسيبك٣ نقطة
, رؤوف:حتى لما كان بيتبرعلك بالدم اجبر الممرضه انها تسحب الدم منه كله عشانك و مهتمش بحياته انه ممكن يتأذي.
, سحر بدموع:**** يخليكم لبعض يا ولاد و متبعدوش عن بعض.
, الكل: امييين٥ نقطةفضلت اسيل بتبص ناحية ريان و هو كمان بيبصلها و كانوا بيتكلموا بلغة العيون٤ نقطةلغة العشاق٣ نقطةكانوا بيتكلموا مع بعض بيقولوا عن مشاعرهم لبعض بيحاولوا يشبعوا من بعد على الوقت اللي بعدوه عن بعض و الكل كان ملاحظ ده فقال احمد٤ نقطة
, احمد بحنان:دلوقتي يا حبيبتي احنا هنمشي و نرجعلك بكره٣ نقطة
, اسيل بعد ما فاقت و قالت بجديه:دلوقتي كل واحد فيكم ياخد مراته و مش عاوزه اشوف وش حد فيكم غير بعد شهر٣ نقطة
, نوران:بس يا٦ نقطة
, اسيل بنبرة لا تتحمل النقاش:كلامي يتنفذ و مش عاوز اعتراض يا نوران انتي عرفاني كويس لما بقولك حاجه لازم تتنفذ سامعه٤ نقطة
, نوران:حاضر يا اسيل اهم حاجه انك تكوني مرتاحه٣ نقطة
, و بعدها خرجوا كلهم بعد السلمات لأسيل و لم يتبقى في الأوضه معها غير ريان فراحت بصاله و كانت لسه هتتكلم راح قاطعها ريان٣ نقطةفقال.
, ريان ببرود:متحاوليش انا مش همشي من هنا٤ نقطةاستحاله اسيبك لوحدك..
, اسيل ببتسامه:و مين قالك اني كنت هخاليك تمشي و تسبني اصلاً..
, ريان:اومال عاوزه ايه.
, اسيل:كنت عاوزه اقولك انك واحشتني يا ريان٤ نقطةو فتحت ذراعها الأثنين و قالت..:تعالى.
, اما ريان فهو او ما شاف كده راح بسرعة عليها و دخل جوا حضنها و قال و هو أخيراً احس براحه و هو بين احضانها..بقلم/ شيماء أشرف..
, ريان:واحشتيني اوي يا اسيل اوعي تسبيني تاني٣ نقطةانا مقدرش اعيش من غيرك يا عمري انا حسيت ان روحي بتخرج لما لقيتك واقعه بين ايديا انا بدعي من **** ان ساعتي تكون قبل ساعتك٤ نقطةلأن الحياة ملهاش طعم من غير و جودك معايا يا اسيل..
, اسيل بحب:اوعى تقول كده احنا هنعيش مع بعض و هيفضل حبنا يزيد مع بعض و عمري في حياتي ما هزهق منك لأني بحبك يا ريان٣ نقطةلا انا عديت مرحلة الحب٥ نقطةتعرف حاجه انا فرحانه اوي اني اتصبت٤ نقطة
, ريان:ازاي يعني فرحانه٤ نقطةانتي فرحانه انك كنتي هتروحي مني٣ نقطة
, اسيل:لا انا مش فرحانه عشان كنت بموت٣ نقطةانتَ عارف ان العمر ده بأيد **** بس انا سعيده ان دمك هو اللي بيمشي في عروقي عشان كده انا فرحانه٤ نقطةعرفت انا ليه سعيدة انتَ احلى حاجه في حياتي يا ريان٣ نقطةو راحت اسيل باسته من رقبته٤ نقطةاما عن ريان كان متعصب منها عندما قالت انها سعيدة بأنها كانت ستموت٣ نقطةو لكن نسى غضبه عندما قالت انها سعيدة بأن دمه في عروقها و لكن عندما قبلته في رقبته الأن فهي الأن اشعلت ما كان يحاول اخماده من يوم ما كتب كتابه عليها٥ نقطةو زادت حرارتة اصبحت مرتفعه و صوت انفاسه صارت مسموعه٥ نقطةفقال.
, ريان:انتي عملتي ايه دلوقتي.
, اسيل بدلع و براءة:عملت كده بس٤ نقطةو راحت بيساه من عند رقبته تاني٣ نقطة
, ريان:شكلك كده عاوزه تلمي علينا المستشفى صح٣ نقطةو بدأ يقرب منها اكتر و اكتر و ألصق شفتيه على شفتيها٤ نقطةو بدأ يتعمق في قبلته بكل قسوه و لكن بعدها اصبحت قبلته بكل حب و عشق و لم يفصل عنها إلا عندما شعر بأحتياجها للهواء٥ نقطة
, اسيل:عيب يا ريان افرض حد دخل علينا دلوقتي و كمان أنا لسه قايمه من عمليه انا مش حملك٣ نقطة
, ريان قام من جنبها و راح قفل الباب بالمفتاح و رجع ليها و هو راسم على شفتيه ابتسامه ماكرة٣ نقطةو قال.
, ريان بمكر و ابتسامه خبيثه:ادي يا ستي الباب اللي خايفه لحاد يدخل علينا٤ نقطةوكمان الساعه 11 دلوقتي وانتي معاد دواكي هيكون بكره الصبح٤ نقطةيعني مفيش حد هيجي هنا٥ نقطةو كمان لو عشان انتي لسه قايمه من عمليه متقلقيش خالص مش هتعبك و كمان انتي فوقتي بعد عشر ايام اهو يعني يا قلبي بقيتي حديد و كمان يا حبيبتي انتي اللي جبتيه لنفسك دا انا ماسك نفسي عليكي بالعافيه تقومي انتي تعملي كده و لا كمان عاوزاني اسيبك..بقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, اسيل بخجل:ريان حبيبي اهدى يا بابا متجننش دلوقتي لما نروح البيت٤ نقطة
, ريان:اقسم ب**** منا سيبك غير لما تكوني مدام ريان سيف الدين و كمان مش كفايه هما راحوا يقدوا شهر العسل و انتي هتقدي شهر العسل بتاعك في المستشفى٣ نقطة
, اسيل:بســ٩ نقطةو هنا اسكتها ريان بقبله يبث فيها كامل اشتياقه ليها و عشقه لها٤ نقطةاما اسيل فاهي تجاوبت معه و نست كل من حواليها و لم يسمح ريان بأن يكون هناك أي حاجز بينه و بينها و اصبح يدع علامة ملكيته عليها و كان رقيق معاها٥ نقطةو بعدها قال..
, ريان:اسيل٥ نقطة انتي بتثقي فيا صح..
, اسيل بثقه:انا بثق فيك اكتر من اي حد٥ نقطةابتسم ليها ريان و بعدها٤ نقطةو بعد مدة٤ نقطة اصبحت اسيل ملك لريان٥ نقطةالأن و للأبد٥ نقطةو بعد ما ريان بعد عنها شويه اردف٣ نقطة
,
, ريان بقلق:انا وجعتك٤ نقطةحاسه بأي حاجه٤ نقطةطب الجرح وجعك يا حبيبتي.
, اسيل بتعب و خجل ودخلت رأسها جوا حضنه و حركت رأسها بالنفي٤ نقطة
, ريان بضحك:ههههههه هههههههه مين يصدق ان فهد الداخليه بيتكسف٤ نقطة
, اسيل بغضب مصطنع:ريان اسكت و كمان انا عاوزه انام في حضنك٤ نقطة
, و فعلاً ريان أخذ اسيل في حضنه و ناموا مع بعض٤ نقطةبعد ليله حافله مليئة بالمشاعر و العشق٤ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة

٢٩
اخير

🌺صلي على محمد🌺..
, ١٠ نقطة
, بعد مرور سنه على ابطالنا و كانت سنه مليئه بالمفاجئات الكثيرة عليهم مثل ان بطلاتنا اكتشفوا انهم حوامل في نفس اليوم و أيضاً تقاعد كلاً من احمد غريب و اكمل التهامي من الداخليه و أيضاً قام سيف الدين ترك ادارة الأعمال ليامن لكي يدير هو الشركات و كانت ميرا تسانده٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
,
, ٣ نقطةنيجي بقى لداخل بيت سيف الدين و تحديداً في اوضة ابطالنا ريان و اسيل و قد كانوا نايمين و لكن هنا استيقظت اسيل و هي تشعر بألم ولا تشعر انها بخير فقالت..
, اسيل بألم:ريان ألحقني مش قدره ألحقني يا ريان انا بولد ألحقني.
, ريان بنعاس: نامي يا اسيل انتي كل مره تقولي كده و تنزلينا و في الأخر يطلع وجع طبيعي بسبب الطلق نامي يا حبيبتي..اسيل لم تقدر ان تتحمل فقالت..
,
, اسيل بصراخ وألم: اااااااااااااااااااااااااااااااااه٣ نقطةو مع صرختها هذه هنا انتفض ريان من نومه و قال بقلق٤ نقطة
,
, ريان بخوف: مالك يا حبيبتي في حاجه بتوجعك.
, اسيل بألم و صراخ: ألحقنـــــــــــــــــــي..بولد يا متخلف بولــــــــــــــــــــــــــــد٣ نقطة
, ريان بغضب: اسيل لو سمحتي متشتميش.
, اسيل:بقولك بولـــــــــــــــــــــــــد تقولي متشتميش يا ريان٣ نقطةاااااااااااااااااااه٣ نقطةألحقني يخرب بيتك انتَ و ولادك دول همـــــــــــــــــــوت مش قادره٣ نقطة
, ريان بغضب:طب اسكتي عشان اقدر اتكلم معاكي.
, اسيل بجنون: ده لسه هيتكلم٥ نقطةبقولك يا ابن المجنونة انتَ٤ نقطةانا بولد٤ نقطةانا بولــــــــــــــــــــــــــد٣ نقطةاااااااااااااااااه بموت يا ريان..
, ريان بخوف: دي مش بتهزر دي بتولد بجد.
, اسيل:. اومال انا بقول ايه من الصبح٧ نقطة
, ريان:طب اعمل ايه٣ نقطة
, اسيل بنفاذ صبر: روح ناديلي امك روح٥ نقطةاااااااااااااه٣ نقطةو بالوقت ده هنا دخل سيف الدين عليهم و قال٣ نقطة
,
, سيف الدين:هو انتي كمان بتولدي يا اسيل.
, اسيل بألم:ألحقني يا عمي٤ نقطةمش قادرة و ابنك المتخلف ده٣ نقطةمش عاوز يساعدني..
, ريان:عاوزاني اعمل ايه طيب منا سألتك.
, سيف الدين بعصبيه:قوم يا متخلف شيل مراتك و روح بيها على المستشفى قوم **** يخرب بيتك٤ نقطة
, ريان بقلق:ححح٥ نقطةاضر٥ نقطةو راح شايل اسيل وسط صراخها و جاي ينزل بيها سمع صوت صريخ وراه فراح لف وشه لقى اسر شايل نوران و يامن شايل ميرا و الأتنين ميقلوش حاجه عن اسيل و التلاته واقفين بيبصوا لبعض٤ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, سحر بعصبيه:انتم يا بهايم انزلوا بسرعه البنات مش قادرة اخلصوا واقفين زي الهبل كده دول ممكن يروحوا فيها يا اهبل يا ابن الأهبل انتَ و هو٤ نقطةاومئ الثلاثة بخوف على البنات و راحوا نزلوا و كل واحد خد مراته و ركب عربيه و ذهبوا متجهين على المستشفى٤ نقطة
,
, سحر:.سيف اتصل على احمد و اكمل قولهم ان بناتهم بتولد٤ نقطةو فعلاً اتصل سيف على احمد و قاله و اتصل كمان على اكمل لقى عنده هو كمان ان سيلا هي كمان هتولد و هيروحوا على المستشفى و بعد ما قفل معاه انفجر في الضحك فقالت سحر..
, سحر بستغراب:في ايه يا سيف..
, سيف بضحك:هههههههههههههههه٣ نقطةاصل سيلا بتولد..
, سحر:طب و ايه اللي بيضحك كده..
, سيف:اصلها ماسكه في شعر ادم و حالفة ما تولد غير لما تخلع شعره شعرايا شعرايا٣ نقطةو انفجرت سحر في الضحك و هي تدعي بالهدايا لسيلا و هم متجهين للمستشفى٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, و عند المذكور هذا المسكين ادم فحقاً كانوا في منتصف البيت و لا تزال سيلا ماسكه في شعره و مش راضية تسيبه و كان اكمل و فاطمة بيحاولوا يبعدوها عنه و لكنها ترفض و بقوة تتمسك به٣ نقطة
, ادم بصراخ:يا بنت المجانين سيبي شعري هتخلعيه..
, سيلا بعناد و صراخ:و لو مش هسيبك يا ادم غير لما اخلعه بقى اقولك ألحقني بولد تقولي اخد تستحمى و اسرح شعري عشان متنحكش انا بقى هريحك من شعرك خالص و احلقه لك يا حبيبي٣ نقطة
, ادم:طب اولدي الاول و بعدها قطعي فيه براحتك٣ نقطة
, اكمل:يا سيلا يا بنتي كده غلط يلا عشان تروحي تولدي..
, سيلا:لا يا عمي لازم اخلع شعره..
, فاطمة:يا بنتي هو ابنك هيستنى لما تقطعي شعره و تخلعيه..
, سيلا:يا ماما ده بيغيظني٣ نقطة
, ادم بقلق عليها:يا سيلا يا حبيبتي خلينا نروح المستشفى و اوعدك انك اول ما تولدي هخليكي تشدي في شعري لحد ما اقرع ايه رأيك..
,
, سيلا بشك:بجد..
, ادم:بجد يا سيلا بس يلا عشان تولدي يا حبيبتي كده غلط مش انتي عاوزة تشوفس ابننا و تشليه يلا بينا٣ نقطةنظرت له سيلا لبعض للوقت رغم ألمها و بعد ثواني تركت شعره و قالت..
, سيلا:طب خلاص يلا نورح المستشفى بس هقطع ليك شعرك بعدها ماشي٣ نقطة
, ادم:حاضر بس يلا يا بنت المجانين عشان تولدي..و كادت سيلا لن تنقض عليه لكنه قام بحملهت بسرعة و كتم صراخها بقبلة منه اسكتتها تحت ضحك فاطمة و اكمل و بعد ان ابتعدت صمتت بصدمة و هنا قال ادم..
, ادم:يااااااااه ده الحب جلو يا برعي صرخي كمان و هتلاقي بوسه زيها بظبط٤ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في بيت محمد و كان نايم و لما ألتفت لجهة نورين و بيحط ايديه ملقهاش ففتح عينه و بص حواليه و لقى ما جعله ينصدم و هو ان نورين كانت بتخرج من الحمام و وشها احمر و بتبكي بقوة فأنتفض من مكانه و راح ناحيتها بسرعه و هو بيمسكها و بيقول..
, محمد بقلق:نورين مالك يا حبيبتي ليع بتبكي..
, نورين بوجع:مش قادرة يا محمد مش قادر انا تعبانه حاسه اني بموت شكلي بولد يا محمد..
, محمد بخوف:بعد الشر عنك يا حبيبتي طب استني هنادي ماما تيجي٣ نقطةاومئت له نورين فخرج محمد بعد ان وضعها على السرير و قام بالخبط على باب والدته فشمع صوتها و دخل وجدها تقراء من المصحف فقالت..
, والدة محمد:مالك يا محمد وشك مخطوف ليه يا ابنيد..
, محمد:نورين يا ماما تعبانه اوي و شكلها بتولد..
, والدة محمد:طب وديني ليها تعالى٣ نقطةو اقترب محمد من امه و اسندها و راحوا لأوضته و قبل ان يقول شيئ سمع صوت نورين و هي بتصرخ برعب و بتقول..
, نورين بصراخ:ألحقنــــــــــــــــــــــــي يا محمد انا بولد بجد ألحقني٣ نقطة
, والدة محمد:بسرعة يا محمد شيل مراتك و انزل بيها على المستشفى بسرعة دي الماية بتنزل يا ابني عليها روح شيلها و انا هفضل اصلي و ادعي انها تقوم بالسلامة٤ نقطةجري محمد بسرعة ناحية نورين و قام بحملها و الذعر و الخوف ينهش قلبه و نزل بيها لتحت و ركبها العربية و انتلق بيها و كانت نورين تصرخ هذه المرة بقوة٣ نقطة
, نورين بوجع:انتَ السبب..انتَ السبب في اللي بيحصلي ده٣ نقطة
, محمد بتشنج:انا السبب و ده من ايه ان شاء **** كنت جايبه لوحدي ولا جايبه من كارفور لمؤخذة..
, نورين:ايوة انتَ السبب كان يوم اسود يوم ما حبيـــــــــــــتك يا محمد٣ نقطةمش عارفة دماغي كانت فيه لما اتنيلت في نظري و حبيتك٣ نقطةيــــــــــــــــــــا رب٤ نقطة
, محمد بغيظ:ياختي اتنيلي ده لولايا كان زمانك بورتي ياختي٣ نقطةثم اكمل بغباء..:بس بجد حبتيني من غير ما تعرفي..
, نورين:يا رب ارحمني منه يا رب ده طلع متخلف اوي..اوقلك يا محمد طلقني٣ نقطة
, محمد بشلل:نعم ياختي طب و بنت الجزمة اللي في بطنك دي..
, نورين:هبقى اخليك تشوفها كل خميس و جمعة بقولك طلقنــــــــــــــــــــــي٣ نقطة
, محمد بصراخ:ليه ياختي جاي زيارة لبنتي في سجن القناطر و طلاق مش مطلق يا نورين ايه رأيك بقى و اسكتي لحاد ما نوصل لأم المستشفى الزفت دي بدل ما اولدك انا٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في عربية اسر و كانت نوران بتصرخ بكل قوتها٣ نقطة
, اسر بنفاذ صبر:خلاص يا نوران قربنا نوصل استحملي.
, نوران بألم:استحمل٤ نقطةاستحمل ايه٦ نقطةما هو انتَ مش حاسس بيا٤ نقطةطلقني يا اسر٥ نقطةبقولك طلقني٣ نقطة
, اسر:اسكتي بقى٣ نقطةطب طلاق تلاته منا مطلقك هاااا و كمان مش كفايه منزلاني ببنطلون البيت و الفلنه كمان.
, نوران:اسر رجعني البيت دلوقتي٣ نقطةحالاً.
, اسر بستغراب:ترجعي البيت ليه.
, نوران بغيرة:انا مش هسمح حد يشوفك بالمنظر ده لحسن و **** اسيب الولادة و اضرب البنات كلها٣ نقطةهاااا..
, اسر بكتم ضحكته بصعوبه:اهدي يا حبيبتي متخفيش مفيش بنات هناك محدش هيشوفني٤ نقطة
, نوران:اضحك اضحك متكتمهاش لتموت..بس بردو هطلقني يا اسر٣ نقطةااااااااااااااااااااااااااااه٤ نقطةتعالوا نسيب المجانين دول يتخانقوا مع بعض شويه٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
,
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نيجي بقى عند يامن و ميرا و كانت ميرا عماله تضرب في يامن طول الوقت..
, يامن:بس يا بنت المتخلفه هنموت انا و انتي اتهدي بقى.
, ميرا:يعني انا بموت هنا و انتَ همك هنعمل حادثه.
, يامن:**** يخرب بيت اليوم اللي اتجوزت فيه منا كنت عذابي انا مش عارف أيه اللي حصلي و اتجوزت.
, ميرا:انتَ مش بني ادم اش جاب انك اللي لفيت ورايا لحد ما اتمكنت يا ابن سيف٣ نقطةاقولك انا بكرهك طلقني يا يامن٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما عند معتز و نور و قد كان معتز مستيقظ بسبب ان نور كانت بتان بألم بسيط و كان بيمسد ايديه على ضهرها لأنها حاسه بوجع فيه٣ نقطة
, معتز بقلق و همس:يا رب عدي ايام الولاد بتاعتها على خير و قومها ليا بالسلامة انا مقدرش اعيش من غيرها يا رب دي بقت اغلى حد على قلبي..و وسط دعائه لها انتفض لسماع صراخ نور العالي و هي تقول٣ نقطة
, نور:اااااااااااااااااه..ألحقني يا معتز..
, معتز بخوف:في ايه يا نور..
, نور:هيكون في ايه يا معزز بولد يا معتز بولـــــــــــــد٣ نقطة
, معتز:ازاي يا حبيبتي انتي لسه فاضلك اسبوع و تخلصي التاسع٣ نقطة
, نور:انتَ بتهزر يا معتز هو بمزاج اهلي بقولك بولد ألحقنــــــــــــــــــي بموت يا معتز مش قادرة٤ نقطةو لم يتنظر معتز اكثر و قام بحمل نور و نزل بسرعة يتجاه عربيته وسط صراخها له و شتمها له و انها تكرهه٣ نقطة
, معتز بهمس و هو يقود العربية:انا لو اعرف ان هيحصل ده كله مكنتش اتجوزت و فضلت سينجل
, نور:سمعتك يا معتز سمعتك يا حيوان و عشان خاطر السينجل بتاعتك دي لأجرجرك في المحاكم و هطلع عينك يا معتز٣ نقطةطلقنــــــــــــــــــــــي يا معتز٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, و أخيراً بعد المشاجرات و الصراخ المستمر و صلوا أخيراً للمستشفى و كل واحد شال مراته و حطها على النقاله و كان و هما داخلين قالت البنات للشباب٣ نقطة
, البنات: ريان/اسر/يامن.
, الشباب: نعم..
, البنات بصراخ: طلقنيـــــــــــــــــــــــــــــي٥ نقطةو بعد كده دخلوا لأوضة العمليات و كان الشباب كانوا رايحين جايين قدام باب العمليات و كانوا بيتألموا و هما بيسمعوا صراخ حبيباتهم بداخل٣ نقطةو كان و هما واقفين كده لقوا ادم و محمد واقفين هما كمان و باين عليهم القلق٥ نقطةفراحوا ليهم..
,
, ريان:انتوا واقفين هنا ليه٣ نقطة
, اسر بضحك:اوعى يكون اللي في بالي ههههههههههه هههههههههههههههه.
, ادم بتهكم:لا يا خويا هو اللي في بالك٣ نقطة
, محمد:نورين و سيلا بيولدوا جوا٤ نقطةفي الوقت ده جالهم صوت من وراهم بيقول..
,
, معتز:هو انتوا كمان مراتتكم بتولد٣ نقطة
, يامن:كده كملت شكلهم كده متفقين علينا.
, معتز بضيق :يا عم اسكت٣ نقطةدي نور طلبت مني الطلاق و احنا جايين٤ نقطةالشباب بصوا لبعض و فضلوا يضحكوا٤ نقطة
,
, معتز بغيظ:ينفع اعرف بتضحكوا على ايه٤ نقطة
, يامن بضحك:أبداً اصل احنا كلنا مراتتنا طلب مننا الطلاق بردو فعادي متزعلش مش انتَ لوحدك..
, معتز:طب الحمد لله..
, و في الوقت ده لقوا صوت الصراخ وقف٥ نقطةو دب في قلبهم الخوف بس بعد كده٤ نقطةسمعوا صوت صراخ تاني بس المرة دي صوت صراخ اطفال٥ نقطة
, الكل قال في صوت واحد..:بقيت اب٤ نقطة
, و خرجوا الممرضات من اوضة العمليات و هما شايلين الأطفال على ايديهم و اولهم ريان الذي اتجهت له احد الممرضات و هي شايله في ايديها طفلين و قالت.
, الممرضه ببتسامة:اتفضل يا فندم يتربى في عزك المدام جابت ولد و بنت زي القمر اتفضل شيلهم٤ نقطةو راحت ادتله الطفلين٣ نقطةاما ريان فكان حاسس بشعور مختلف لا يشعر به غير الأب٣ نقطةاحس بسعادة اول ما شال ولاده بين ايديه و راح قرب من اذن كل واحد منهم و كبر في اذنه٤ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
,
, (❁´◡'❁)✲゚
,
, اما عند اسر الممرضه جت و ادتله ولاده و قالت٣ نقطة
, الممرضه:المدام خلفت و لد و بنت زي العسل اتفضل شيلهم٤ نقطةو اخدهم هو كمان و كبر في اذانهم و حضنهم بفرحه و سعادة كبيرة لا تقل٣ نقطة
,
, (❁´◡'❁)✲゚
, و أيضاً يامن اخذ ابنه من الممرضه و كان زي القمر و هو كمان كبر في اذنه٣ نقطةو الباقي فعلوا نفس الشيئ مع ولادهم حيث..ان معتز جاله بنت تشبه نور كثيراً٤ نقطةو ادم جاله ولد يشبهه أيضاً٣ نقطةو محمد جاله بنت جميله٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, ٤ نقطةو بعد مدة انتقلت البنات كلها في اوضه جماعيه٤ نقطةو كانت العيله كلها يباركون لهم٥ نقطة
, اسيل بتعب:وريني الولاد يا ريان عاوزه اشوفهم٣ نقطة
, ريان ببتسامه:حاضر يا حبيبتي٣ نقطةو راح جاب الولاد من سريرهم و راح اداهم ليها٥ نقطة
, اسيل و هي بتحضن الولاد: **** شكلهم جميل اوي يا ريان٤ نقطة
, ريان و هو بيقبل جبينها.:طبعاً طالعين حمال زي مامتهم٣ نقطةربنا يخليكي ليا يا حبيبتي هااااا يا ستي٣ نقطةهتسميهم ايه٣ نقطة
, اسيل ببتسامه:بص انتَ سمي الولد و انا هسمي البنت.
, ريان:و انا موافق..و قام بحمل ابنه بحب و اكلم كلامه٣ نقطةإذا يا ستي ابني هيكون اسمه جواد.
, اسيل:**** اسم حلو اوي و انا يا سيدي هسمي بنتي تمارا٤ نقطة
, سارة:**** يباركلكم فيهم يا ولاد٣ نقطة
, احمد:.وانتَ يا يامن هتسمي ابنك ايه٣ نقطة
, يامن و هو بيحضن ميرا و ابنه.:انا و ميرا قررنا هنسميه ايهم٣ نقطة
, سحر.:**** يباركلكم فيه.
, سيف:و انتَ يا اسر ناوي تسمي ولادكم ايه..
, اسر ببتسامه و هو مكنش يتخيل ان **** ينعم عليه بزوجه تحبه و هو يعشقها و ولاد حواليه فقال.
, اسر و هو بيبص على نوران بحب:انا و نوران اتفقنى انها تسمي الولد و انا اسمي البنت..
, فاطمه:و قررتوا ايه بقى.
, نوران ببتسامه متعبه:انا قررت ان الولد هيكون اسمه فهد٣ نقطة
, ريان بمزاح:انتي بتسرقي لقب مراتي بقى٣ نقطة
, نوران بضحك.:هههههههه هههههههه ايوه.
, اسيل:انا و اسمي فداكي يا روحي٤ نقطة
, اسر: اما البنت فهو هيكون اسمها رزان٣ نقطة
, اكمل بضحك و كان موجه الكلام لأدم و قال٤ نقطة
, اكمل:و انتَ يا اخرة صبري مش قررتم هتسمي ابنك ايه.
, ادم:انا ابني وحش زي ابوه فعشان كده هسميه رعد.
, سيلا:**** الأسم ده حلو اوي يا ادم..
, ادم بحب:اهم حاجه انه عجبك انتي يا ملكة قلبي٣ نقطةثم اكمل بغيظ..بس بردو لسه زعلان على شعري اللي قطعتيه ده..
, سيلا بطفوليه و هي بتخرج لسانها:امممممم..احسن..
, ادم بغمزة:بس بردو بحبك يا جميل٣ نقطةو انفجر الكل في الضحك عليهن و هنا قالت فاطمة لمحمد و هي قاعدة جنب والدته اللي جت..
, فاطمه:و انتَ يا محمد و يا نورين قررتم هتسموا بنتكم ايه.
, محمد و نورين بصوا لبعض و قالوا في صوت واحد:هنسميها ريما..
, اسر بضحك:دا انتوا متفقين سوا بقى٣ نقطة
, محمد:احنا الأتنين اول ما عرفنا انها بنت اتفقنى اننا هنسميها ريما٤ نقطة
, والدة محمد بسعادة:تتربى في عزكم يا حبايبي يا رب و تكبر و تشفوها عروسة..
, يامن:و انتَ يا معتز هتسمي بنتك ايه٤ نقطة
, معتز:نور اللي هتسمي بنتنا٥ نقطة
, نور بصتله بحب و قالت:هسميها جوري٣ نقطة
, معتز بفرحه:بجد يا نور..
, نور بحب:انا عارفه انك بتحب مامتك عشان كده سمتها على اسمها و كمان انا حبيت مامتك اوي لأنها كانت السبب في انك تكون موجد ليا و تحبني من بعد **** اللي خلقك و خلاك في حياتي
, معتز بدمعة فرح:**** يرحمها٣ نقطة
, الكل:امييين.
, رؤوف بمرح:يااااا الواحد هسموت ضحك عليكم و يشوفكم و انتم بتشوفوا العذاب في السن ده٣ نقطة
, ريان برفع حاجب:تقصد ايه٣ نقطة
, رؤوف:يا عيني عليك سا ابني مهو لسه مشوفتش حاجه ده لسه في تغير بامبرز و رضعه و عياط و صداع و سهر بليل بالواد و بغدعا تبقى عامل زي الحرامي اللي بتتسحب عشان البيه ميصحاش..
, نهى بحزن مصطنع:يا حبيبي لدرجة دي انتَ بتتعذب..
, رؤوف درامية:اوي اوي يا صلاح٣ نقطة
, نهى:طب عشان خاكر صلاح هتنام على الكنبة يا ابو صلاح٤ نقطة
, رؤوف بسرعة:لا كله إلا الكنبة احنا متفقناش على كده يا قلبي ده انا بحب العيال عذاب ايه بس اللي عيشته٤ نقطةو انفجر الكل في الضحك عليهم و بعد مدة تنهد سيف الدين و قال موجه حديثه لأكمل و احمد و قال٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
,
, سيف الدين.:امنيتنا اتحققت و ولادنا حبوا بعض و بقينا نسايب.
, احمد بضحك: لا و كمان بقى كل واحد فينا جد و عنده احفاد٣ نقطة
, اكمل:اخيرا بقينا عيله كبيرة و شوفنا احفادنا٤ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
,
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نرجع بقى عند اسيل و ريان٨ نقطة
, اسيل:هتفضل تحبني لحاد امتى يا ريان٤ نقطة
, ريان:هفضل احبك لحاد ما **** يفتكرني٣ نقطة
, اسيل:اوعى تقول كده تاني متجبش سيرة الموت تاني على لسانك يا ريان٣ نقطة
, ريان و هو بيحضنها:انا هفضل جمبك و هفضل احبك٤ نقطةبس قوليلي انتي الأول هتفضلي تحبيني.
, اسيل بحب:هفضل احبك حتى لو كبرت و بقيت عجوز و شعرك ابيض و سنانك وقعت٥ نقطة
, ريان بضحك:ههههههههه٤ نقطةثم اكمل بتنهيدة ونظر لعيناها بحب وقال:بحبك يا اسيل٦ نقطةبحبك يا فهدي٣ نقطةيا لصة قلبي٣ نقطة
, اسيل بحب:و انا بحبك يا ريان٥ نقطةبعشقك يا رياني٤ نقطةيا قناصي الذي استهدف قلبي دون رحمه.
, النهاية

• عجبني
الخاتمة

🌺صلي على محمد🌺..
, ١٢ نقطة
, بعد مرور عشر سنين على ابطالنا٤ نقطةحصل فيهم حجات كتير و من ضمنهم ان اسيل و نوران قدموا استقالتهم من الشرطه بعد تاريخ مشرف ليهم فيها و سيظل الجميع يفتخر بالفهد و الذئب دائماً و قرر سيف الدين بأن يجمع العائله ببيت واحد و بالفعل امر في خلال العشر سنين دول بنى ڤيلا هو و احمد و اكمل و بعد ما اتبنت و كانت مبنيه على عددت طوابق لكل ثنائي فيهم٥ نقطةجمع كل العائله فيهم و مسبش حد يعيش لوحده٦ نقطةنيجي بقى داخل البيت ده و كان الكل قاعد في الحديقه و كانوا عاملين حفلة شوي٤ نقطة
, نوران بتذمر:ما تخلصونا بقى مكنوش شوية لحمه يعني اللي بتعملوا فيها من الصبح دي.
, اسر و هو يقطع السلطه:انتوا مش طلبتم اننا اللي نعمل الأكل يبقى محدش يدخل٣ نقطة
, نهى بضجر:جرا ايه يا عم اشر متعصب اش جا انك انتَ اللي بتعمل السلطة اومال لو وشك اللي كان في وش الشوايا و الفحم بقى بدل رؤوف..
, رؤوف بغمزة:يسلملي قلب رؤوف يا ناس
, ميرا بعبوس:ايوا بس بردو احنا جعانين.
, يامن بحب:من عنيا يا روح و قلب يامن الأكل يجيلك.
, الشباب كلها بصت ليامن و رؤوف بغضب٤ نقطةفقال يامن بخوف٣ نقطة
, يامن:ايه يا جماعه في ايه هو عيب الواحد يتغزل في مراته..
, رؤوف لنهى:عجبك بتحريني لرزيلة قدام الناس دي..
, و في وسط المشحنات دي كانت اسيل قاعده بهدوء و بصه ناحية الولاد٥ نقطةو جه من وراها و حضنها من سرق قلبها من اصبح الهواء اللي بتتنفسه٤ نقطة
, ريان و هو بيقبل رقبتها:حبيبي سرحان في ايه.
, اسيل ببتسامه: ببص على الولاد٥ نقطة
, ريان بص مكان ما هي باصه:شكل كده الولاد دي هيكملوا حكاية عشقنا٥ نقطة
, اسيل:عندك حق٦ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نيجي بقى عند الولاد٤ نقطةفهما كانوا بيلعبوا٣ نقطة
, فكانوا بيلعبوا سوا٤ نقطةكانوا الولاد متعلقين ببعض اوي و البنات كذالك فكانوا مقربين من بعض حتى و هما في السن ده..و طبعاً كان معاهم زياد و كريم ولاد رؤوف و نهى و قد اصبح عمر كريم 18 سنه و زياد 15 سنه و كان كريم يجلس يراقبهم بحنان و لكنه انتبه لصوت والدته نهى و هي بتنادي عليه فقام لها و هنا نرى زياد و هو بيشوف ذهاب اخيه و بص للبنان و هما بيلعبو فراح زياد يرخم على البنات و ساب الولاد يلعبوا مع بعضهم٥ نقطة
, زياد:بتلعبوا ايه يا بنات..
, تمارا ببرود:انتَ شايف بنعمل ايه.
, زياد:انا مش عارف انتي جايبه البرود ده منين.
, رزان بنفس البرود:من البقال نجبلك معانا..
, زياد بستفزاز:و انتي ايش دخلك يا رزان انتي خليكي على جنب يا تلاجه٤ نقطةبقولك ما تجيبي بوسه٣ نقطة
, تمارا:تكون تلاجه احسن من انها تكون مغرورة زي ناس٣ نقطةو كمان بوسه في عينك قليل الأدب فعلاً.
, زياد بستغراب:انتوا متأكدين انكم عندكم عشر سنين مش عشرين.
, جوري:ايوه متأكدين تحب نجبلك شهادة الميلاد نوريهالك..
, زياد:لا مصدقك يا وردتي٣ نقطة
, ريما و رفعت اديها في وشه وقالت بطفوله:زياد٤ نقطةلأخر مرة هنقولك ملكش دعوه بينا سامع٣ نقطة
, زياد:هو انا عملتلكم حاجه دا انا لسه هعمل٣ نقطة
, البنات بخبث:بقى كده..
, زياد:هتعملوا ايه يعني ولا تقدروا تعمل معايا حاجه
, البنات بصوا لبعض بخبث و راحوا جريوا على اخواتهم٣ نقطة
, اما عند الشباب فكانو بيلعبوا مع بعض و وقفوا لحاد ما جم عليهم البنات و هما بيمثلوا العياط٣ نقطةفا الولاد قلقلوا عليهم..و هنا قال جواد ابن اسيل٣ نقطة
, جواد:مالكم يا بنات بتعيطو ليه٣ نقطة
, تمارا:اصل زياد عمال يرخم علينا و كل شويه يعاكسنا..
, فهد بغضب طفولي:انتي قولتي بيعمل ايه٣ نقطة
, ريما:ايوه و احنا كل شويه نقوله يبعد عننا بس هو مش راضي و عمال يغمزلي٤ نقطة
, رعد:نعم ياختي٣ نقطةيغمزلك٣ نقطة
, جواد:طب خلاص متعيطوش.
, جوري:لا و كمان الواد زياد الرخم ده بيقول عليا وردته.
, ايهم:الواد ده زودها اوي مش كفايه بنستحمله يلعب معانا بس إلا البنات..
, جواد:اومال كريم راح فين..
, تمارا:كريم راح عند خالتو نهى عشان كانت عاوزاه..
, فهد موجه كلامه لرزان:و انتي مقالش ليكي حاجه..
, رزان ببرأه:ايوه زياد قال علينا تلاجه و كان عاوز مننا بوسه.
, الولاد كلهم بغضب و بذات جواد:كان عاوز ايييييه..
, تمارا:ايوه ده اللي حصل و لما قلت ليه ابعد عننا قال لينا مش هتقدروا تعملوا حاجه٣ نقطة
, جواد:بقى كده٥ نقطةماشي٤ نقطةو راح جواد هو و ايهم و رعد و فهد ناحية زياد٤ نقطة
, (انا مش عارفه العيال دول عندهم عشر سنين ازاي..انا بدأت اخاف منهم و**** **** يكون في عون زياد بقى 😅😅)..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, نيجي بقى عند الكبار٤ نقطةو كانوا بيتكلموا مع بعض و بيهزروا و كانوا دايماً الشباب بتكون قاصده تخجل البنات٤ نقطةكل ما تتيح ليهم الفرصه٦ نقطةو لكن دب فيهم الرعب اول ما سمعوا صوت صراخ الأطفال٤ نقطة
, ريان:في ايه يا كريم ايه اللي حصل..
, كريم بقلق:معرفش يا عمي انا كنت بجيب التلج من تلاجه زي ما ماما قالت ليا٤ نقطةراح الكل جريوا على الأطفال و شافوا اللي صدمهم كلهم و هو ان ولادهم الأربعه ماسكين زياد و نازلين ضرب فيه و البنات واقفه بتضحك٣ نقطةفراحوا جريوا على الولاد و كانوا بيحاولوا يبعدوهم عن زياد٥ نقطةو كل واحد فيهم شال ابنه بالعافيه٤ نقطة
, نهى بقلق:ابني زياد٣ نقطةبقى كده ينفع يا ولاد بتضربوه مش كده عيب دي قلة ادب..
, جواد ببرود:انا بابا و ماما علموني مردش على الأكبر مني بقلة ادب٣ نقطةبس انتي مش تعرفي الأول احنا ضربناه ليه قليل الأدب٣ نقطة
, رؤوف:و ضربتوهم ليه يا جواد و كمان ولادي متربين.
, جواد بغضب طفولي: كريم بساللي متربي لكن ده لا و كمان طب طلما ولادك متربين ازاي تسمح لأبنك بأنه يقول لرزان هاتي بوسه٤ نقطة
, ايهم بعصبيه :و ازاي تسمح لأبنك بردز يقول لجوري يا وردتي٣ نقطة
, فهد:و يا ريت ابنك ده يبعد عن اختي و باقي البنات يكون احسن ليه٤ نقطةو هنا تكلمت امرأة و قد كانت قريبة لفاطمة مرات اكمل و قد قامت بعزيمتها لأنها بقت جارتهم..
,
, المرأة:انتوا ولاد قليلة الأدب ازاي تكلموا اللي اكبر منكم كده..
, جواد بهدوء:لو سمحتي احنا متربيين كويس٣ نقطةو كمان زياد هو اللي غلط لما قرب للبنات و كمان قبل ما تحسبينا يا ريت متدخليش و كمان ليه مش تقوليه ان ده عيب و انه لازم يتعلم الأحترام و انه ميعديش الحدود مع البنت و انه يحترمها و قبل ما يتخطى حدوده معهت يعتبرها قبلها كأنها اخته او امه او بنته او مراته و وقتعا لو يرضى يحصل كده معاهم يبقى هو مش راجل٥ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, المرأة:انتم عندكم كام سنه٤ نقطة
, فهد:العقل عمره مكان بالسن بل بالتربيه٥ نقطة
, ايهم:و اتمنى متزعليش مننا يا هالتو نهى انتي و عمو رؤوف على اللي عملناه بس ابنكم يستاهل..
, رعد:مع كامل احترامنا ليكم بس احنا مش هنعتذر لزياد٤ نقطةلأنهم هما اللي غلطوا الأول..
, رؤوف:عندكم حق يا ولاد٤ نقطةثم واجه كلامه لزياد بحدة..:اما زياد فأنا و هو هنقعد مع بعض و اعرف منه ليه عمل التصرف الغلط ده و تصرفه اللي بيخالف تربيتي ليه٣ نقطة
, كريم:خلاص يا بابا اهدى و انا هاخد زياد لاوضته و اتكلم معاه..اومئ له رؤوف و كان الكل كان فخور بولاده٤ نقطةهما اتأكدوا دلوقتي ان ولادهم ليهم مستقبل ناجح و ان الحب هيغزو قلوبهم و كانوا و هما بتفكيرهم ده سمعوا صوت اطفالهم و هما بيقولوا٥ نقطة
, جواد:احنا اسفين يا بابا لو ضايقناكم مننا..
, الكل:احنا اسفين٤ نقطة
, ريان بحب:اوعوا تعتذروا انتوا مغلطوش في حاجة انتوا كل ده عشان حاول يضايق على اخواتكم٤ نقطة
, اسيل:بصوا يا ولاد انا عاوزينكم طول ما انتوا على حق و مش بتغلطوا اوعوا٣ نقطةاوعوا تعتذروا او تنزلوا راسكم سامعين٤ نقطة
, رزان:يعني مفيش عقاب٣ نقطة
, نوران:لا يا روحي مفيش عقاب..
, ريما:و عمو رؤوف مش زعلان..
, رؤوف ببتسامه:عمو رؤوفه مش زعلانه يا قلبه انتي..
, ادم:يلا روحوا انتم كملوا لعب مع بعض اعبال ما الأكل يخلص..
, اسر:و كمان خدوا بالكم و انتوا بتلعبوا عشان متتأذوش..و بذات انتي يا رزان انا عارفك متهورة.
, رزان:متقلقش يا اسوري هاخد بالي من نفسي كويس.
, اسر بغيظ:ايه اسوري دي شيفاني بلعب معاكي يا بنت الجزمه انتي٣ نقطة
, نوران ببتسامه محذره:معلش يا حبيبي انتَ قولت هي بنت ايه بضبط كده عشان مسمعتش كويس٣ نقطة
, رزان بملل:طب اسيبك بقى تصلح اللي انتَ قلتوا يا بابي٣ نقطةبااااي٣ نقطة
, اسر بخوف مصطنع و بهمس: بنت الكلب سابتني و مشيت بوظت الدنيا البت دي انا مش عارف هي طالعه لمين٣ نقطةثم اكمل بصوت مسموع موجه لنوران٣ نقطة:هو انا اقدر يا روحي دا انا بقولها يا بنت الحلوه انا مقولتش حاجه تانيه٣ نقطة
, نوران:ااه بحسب٤ نقطةاصلك كنت هتبات برا النهاردة.
, اسر محتضنها:هو انا اقدر يا روحي دا انتي حبيبتي..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, و ها قد مر النهار و انزل الليل ستائره و اظهر القمر لينير الظلام٣ نقطةنذهب الأن عند يامن و ميرا و كانوا طالعين لأوضتهم٦ نقطةو اول ما دخلت ميرا اتصدمت من شكل الأوضه٦ نقطةو كانت سبب صدمتها ان الأوضه كانت مليئة بشموع الحمراء ذات الروائح الجميله و كان السرير فيه الكثير من الورود الحمراء و كانت هناك مزيكا هادئة٣ نقطةفقالت بصدمه..
, ميرا:انا افتكرتك نسيت اليوم ده.
, يامن بحب و هو بيشبك يديه حول خصرها:و هو انا اقدر انسى يوم عيد جوازنا٣ نقطةدا ده اليوم اللي كنت بتمنى فيه البنت اللي عشقتها و اعترفت قدام الجامعه بحبي ليها و هو اني اتجوزها و دلوقتي بقت ملكي لوحدي٥ نقطة
, ميرا:انا فرحانه اوي ان **** اداني شخص يحبني بطريقه دي انا بجد يا يامن مقدرش اعيش من غيرك انتَ بقيت الهوا اللي بتنفسه و ابنك جيه و قوة علاقتنا..
, يامن بغيظ:ابني٥ نقطةارجوكي متجبيش سيرة الواد ده هنا دا انا مش عارف اتلم عليكي بسببه٣ نقطةماسك فيكي على طول حتى في معاد النوم عاوز ينام جنبك٥ نقطة
, ميرا بضحك انوثيه:ههههههههه٣ نقطةلدرجاتي كان بيعذبك٥ نقطةطب هو فين دلوقتي.
, يامن بحب:بابا و ماما و ابوكي معاهم و عمي اكمل خد الولاد و خرجوا بيهم٣ نقطة
, ميرا بنعاس مصطنع:طب كويس انهم خدوه لأني عاوز انام و مش قادرة٣ نقطة
, يامن راح عندها و شالها و قال:بقى انتي عاوزه تنامي يعني انا عملك شموع و ورد و مزيكا و رومانسية و في الأخر عاوزه تنامي٤ نقطةدا عيبه في حقي اسيبك تنامي من غير ما نناقش صفقتنا بردو.
, ميرا بستغراب:صفقة ايه دي اللي هناقشها٤ نقطة
, يامن بغمزة وقحه:صفقة حياتنا يا جميل انتَ.
, ميرا بضحكه عاليه:ههههههههههههههه٣ نقطة
, يامن بحب:و عاوزاني اسيبك٣ نقطة
, ميرا بحب:يامن٦ نقطةبحبگ.
, يامن :و انا بموت فيكي٤ نقطةو راح نيم ميرا على السرير و بدأ يبث فيها حبه لها و عشقه يضع ملكيته عليها و ميرا كانت مستمتعه و لم يبتعد عنها و هي لم تبعد عنه
, (يلا بيتك بيتك محدش ليه دعوة بيهم دول متجوزين يا ماما٤ نقطة اما انتوا سناجل٤ نقطةمحدش يقرب منهم)٣ نقطة😂😂.
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, عند ادم و سيلا٥ نقطةفكانوا لما طلعوا الأوضه لقوها مظلمه٥ نقطةفسألت سيلا٣ نقطة
, سيلا:هو النور مش شغال ليه يا ادم٣ نقطةو لكن لم تسمع رد منه٥ نقطةفألتفتت وراها و ملقتهوش٣ نقطة
, سيلا:ادم..ادم انتَ روحت فين٤ نقطةو فجأة لقت من يقبلها بقسوة و غيرة ثم بعدها اصبحت قبلته بكل حب و عشق٣ نقطةاما سيلا فهي كانت و هي بتنادي على ادم لقت شخص يلفها ناحيته و كانت لسه هتصرخ لكن لقته بيقبلها كانت سوفه تبعده و لكن لقته حبيبها و سارق تفكيرها٣ نقطةادم٤ نقطةو بعد ما ابتعد عنها عندما شعر بأنها تحتاج إلى الهواء و ألصق جبينه على جبينها فقالت سيلا٣ نقطة
, سيلا بصعوبة تنفس:ينفع اعرف حبيبي زعلان مني ليه٣ نقطة
, ادم بغيره: يعني انتي مش عارفه٥ نقطةانا زعلان من ايه.
, نورين بضحك:هههههههههههه٤ نقطةيا حبيبي ده ابنك يعني هو واحد غريب يعني..
, ادم بغيرة:اسكتي و متجبيش سيرة ابن الكلب ده٣ نقطةده و هو رايح مع جده يقوله قال ايه سيبني انام مع ماما.. كاتو نيلة٤ نقطة
, سيلا بتحذير :لو سمحت متشتمش ابني ولا تشتم ابوه٤ نقطةلأني مش هسمحلك تشتم ابوه٣ نقطةسامع.
, ادم:هتعملي ايه يعني٤ نقطة
, سيلا: هعمل كده٣ نقطةو قربت منه و قبلته من فمه ثم ابتعدت عنه٤ نقطة
, ادم بصدمه:انتي عملتي ايه دلوقتي٣ نقطة
, سيلا:عملت كده٥ نقطةو طبعة قبله خفيفه على ثغره٤ نقطة
, ادم بشتياق:انتي اد الحركه دي٥ نقطة
, سيلا بدلع:قده يا حبيبي٤ نقطةبس رجع النور بقى..انا زهقت من الضلمه دي و انا مش شيفاك فيها.
, ادم:طب استني لحظه يا حبيبتي و رجعلك..و سبها و راح عشان يرجع النور و اول مارجع النور سيلا مقدرتش تمسك دموعها٥ نقطةو السبب انه كانت الأوضه متزينة بطريقة رومانسيه و كانت الأوضه بها طريق من عندها لحاد السرير بالورود٣ نقطةو كان مرسوم على السرير بالورد كلمة بحبك٣ نقطةو كان كاتب اسمها على الحيطه بالبلونات الهيليوم٥ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, سيلا بدموع:انتَ عامل كل ده علشاني انا..و هنا جه ادم و حضنها من ضهرها و قال و هو يقبل رقبتها بحب٣ نقطة
, ادم بحب:ده ميجيش اي حاجه من اللي في قلبي ليكي يا سيلا٤ نقطةهنا لفت سيلا ليه و حضنته جامد و قالت٤ نقطة
, سيلا:انا بحبك اوي يا ادم٤ نقطةربنا يخليك ليا و ميحرمنيش منك أبداً٣ نقطة
, ادم و هو يبادلها الحضن:و انا بتمنى انك متبعديش عني أبداً٣ نقطةثم اكمل بمرح..:ايه هو احنا هنقضيها عياط و احضان بس طب ده يبقى عيبه في حقي و****..
, سيلا بخجل و ضربته على صدره:على فكرة انتَ قليل الأدب..
, ادم بضحك:ههههههههههه٤ نقطةو دي مكنتش قلة ادب لما بوستيني صح٥ نقطةو راح شايلها على ايده الأتنين و مشي بيها على الورد٤ نقطةو قال٤ نقطة:انا مش هسيبك غير لما افكرك بأول ليله لينا هرجعك عشر سنين لورا٥ نقطة
, سيلا: عيب يا ادم مينفعش كده خليك مؤدب يا دومي٥ نقطة
, ادم:هو بعد دومي الحلوة من بوقك دي هبقى مؤدب و كمان يا حبيبتي الكلام اللي هنقوله ده مش عاوز حد مؤدب٥ نقطةسامعه يا روحي٤ نقطة
, سيلا:بس ي٧ نقطةو قاطعها ادم بقبله حاميه تحمل بها كل عشقه و حبه لها و بعد ما ابتعد عنها قال٣ نقطة
, ادم:بحبك٣ نقطة
, سيلا: و انا كمان بحبك٣ نقطة
, و بدأت قصة حبهما تبدأ من جديد٥ نقطةبدأ ادم يذكرها بأول ليلة زفافهم٦ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, (يلا بقى نسبهم😉 احنا ملناش دعوة بيهم خالص).
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, في اوضة نهى و رؤوف و كانت نهى قاعدة و جنبيها كريم و زياد و قدامهم رؤوف اللي كان بيبص لزياد بتأنيب و قال٣ نقطة
, رؤوف بعتاب: ليه يا زياد تعمل كده ليه انا ربيتك على كده بتعمل في بنات اللي المفروض يكونوا زي عمامك٣ نقطة
, زياد بندم:اسف يا بابا..بس انا بشوغ صحابي بيعملوا كده عادي
, رؤوف:عادي ازاي يا ابني..لما تعمل كده في بنات التاس و تضايقهم يبقى عادي مش مكسوف من نفسك شحط زي يعمل كده مع ***** احمد **** ان اهلهم مدخلوش و انهم عارفينك بأسف ده بقى هتصلح ايه يا زياد في اللي عملته انتَ مش معمى ان ضحابك بيعاكسوا بنات الناس و يضيقوهم تروح تقلدهم اوعى تكون فاكر ان اللي بيعملوهم ده صح لا ده غلط و غلط كبير و اللي بيعملوه في بنات الناس هيحصل مع اختهم او امهم او مراتهم حط دايماً كلامي ده حلقة في ودنك يا ابني اللي بتعمله في بنات الناس هيتعمل في امك او حد من عيلتك٣ نقطة
, زياد بدموع:انا اسف يا بابا و اوعدك ان اللي عملته ده مش هيتكرر تاني بس انتَ ارجوك متزعلش مني و**** يا بابا مش هتتكر٣ نقطة
, نهى بحزن:خلاص يا رؤوف سامحه٣ نقطة
, كريم:ايوة يا بابا و زياد خلاص مش هيعمل كده تاني..
, رؤوف:مسامحك يا زياد لأني عارف طلما ابني وعد عمره ما هيخلف بوعده أبداً٤ نقطةو هنا رفع زياد نظره بتجاه رؤوف و راح عليه و حضنه جامد..
, زياد:شكراً اوي يا بابا و انا اوعدك اني هحافظ على بنات عمامي و هعتبرهم زي اخواتي بظبط٣ نقطة
, رؤوف و هو يبادله الحضن:و انا واثق في كده يا زياد..هنا نظر رؤوف لنهى التي كانت تختضن كريم فراح فتح احد ذراعيه لهم و هم جريوا جمان و دخلوا حضنه٣ نقطة
, كريم:احنا بنحبك اوي يا بابا انتَ و ماما و منقدرش نزعلكم..
, رؤوف و هو يقبل جبينهم:و انا بحبكم اوي يا اغلى كنز في حياتي **** يحميكم ليا يا رب٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, عند نور و معتز٦ نقطةفكان و هما طالعين لأوضتهم قال معتز لنور انه هيعمل حاجه و يطلع وراها فكالأتي طلعت نور لوحدها و لقت الأوضه مزينه بطريقه رائعه وكان كل مكان في الأوضه به ورود و كان مكتوب على الحائط٣ نقطةبالبلون الأحمر و البينك٣ نقطة(اعشقكي يا نور حياتي)٣ نقطةو بدأت تسأل نفسها هو راح فين و ليه سابها تطلع لوحدها..و بعد مدة من التفكير سمعت صوت من البلكونة بتاعت اوضتهم دوشة٣ نقطةفقالت.
, نور بستغراب:ايه الصوت ده..و راحت عند البلكونة عشان تعرف مصدر الصوت و لكن الصدمه كانت من نصيبها و هي٥ نقطةان معتز كان واقف على الشجرة اللي ملزوقه في البلوكونه بتاعتهم٥ نقطة
, نور:معتز يا حبيبي انتَ بتعمل ايه هنا و ايه اللي معلقك كده٣ نقطة
, معتز و هو واقف على الشجره و بعد كده نط برشاقه عندها و وقف قدامها و قال..
, معتز بحب:طب اللي انا عملته ده مش بيفكرك بحاجه٣ نقطة
, نور بحب:طبعاً بيفكرني٤ نقطةبيفكرني باليوم اللي اعترفتلي بحبك ليا و جيت بليل و طلعت على الشجرة اللي كانت عندي عشان تقابلني دا كان اجمل يوم في حياتي٣ نقطة
, معتز:اديكي قولتي فعشان كده انا قلت طلما النهاردة عيد جوازن يبقى افكرك بأول يوم لينا و نكون سوا..
, نور:انا بجد بحبك اوي يا معتز انتَ متتصورش انا سعيدة اد ايه٥ نقطة
, معتز و هو يلامس وجنتيها بيديه:و انا كل اللي عاوزه و بتمناه ان سعادتك دي متروحش و اني اكون سببها دياماً٤ نقطة
, نور:الأوضه شكلها حلو اوي و البلونات اللي عاملها جوا جميلة اوي٧ نقطة
, معتز و هو بيدخلوا لداخل..:بجد عجبك اللي عملته علشانك٥ نقطة
, نور:انا كنت فكرة انك نسيت عيد جوازنا مكنتش متوقعه تعمل كده٤ نقطةو بذات لما قولت انك هتتأخر شويه و بعد كده هتطلع ورايا٥ نقطة
, معتز:هو انا اقدر انسى اليوم اللي جمعنا سوا و بقيتي على اسمي٤ نقطةو ملكي لوحدي٤ نقطة
, نور :بحبك يا معتز٥ نقطة
, معتز:بعشقك يا نوري٥ نقطةو بدأ معها حياتهم و هو يذكرها بكل شيئ فعلوه من عشر سنينبكل حب و عشق..
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما عند محمد و نورين٤ نقطةفكانوا قبل ان يدخلوا الأوضه شالها علي ايده الأتنين٣ نقطةفقالت نورين..
, نورين:انتَ شلتني ليه يا محمد٤ نقطة
, محمد:بقى في يوم زي ده عاوزاني اسيبك تمشي على الأرض بردو٤ نقطة
, نورين بسعادة:يااااااه انا مكنتش متوقعه انك هتفتكر النهاردة ايه٦ نقطة
, محمد:و هو انا اقدر انسى اليوم اللي اجتمعت مع مجنونتي و بقينا واحد بردو٣ نقطةو دخل بيها الأوضه و هي اتفاجئت بأللي عمله في الأوضه٣ نقطةفقد كانت زي اوضة الأحلام٤ نقطةفكان هناك شموع بأشكال جميله و كان في كل مكان ورودها المفضل و حاطت صورة كبيرة ليه هو و هي و بنتهم ريما و هما شايلنها مع بعض و الصورة كان باين فيها الجو الأسري السعيد و كان معلقها على الحائط فوق السرير و كان السرير مزين بالورود و مكتوب بل الورود كلمة بحبك٤ نقطةبدأت نورين الدموع تترقرق من عينايها و رأى محمد هذه الدموع٤ نقطةفأنزلها على السرير و قعد هو على الأرض امامها و بدأ يمسح دموعها٣ نقطةفقال.
, محمد و هو بيمسح دموعها:ايه الدموع دي يا نورين انا مش قلت مش عاوز اشوف الدموع دي في عينك٣ نقطةانا قلبي بيوجعني لما بشوفها٥ نقطة
, نورين بدموع:دي مش دموع الحزن٤ نقطةلا دي دموع الفرح انتَ عارف انا كل ما اشوفك قدامي و اشوف الحب ده في عينك ليا و اشوف بنتي ريما اللي هي حتة منك و مني بتكبر قدامنا٥ نقطةبفضل اشكر **** اني معايا العيله دي و دايماً بحمده و بشكره على النعمة دي و اداني عيله احبها و تحبني و انتَ بجد يا محمد عوضتني عن ماما و بابا كلكم ادتوني الحب و حبتوني انا و سيلا و عمي سيف اعتبري انا و اختي زي بناته بضبط٤ نقطةيوم ما سلمني ليك بجد حاسسني اني بنته بجد مش بنت اخوه٥ نقطة
, محمد كان بيستمع ليها و كان حاسس بالألم اللي كان هي بتحسه لما عرفت ابوها على حقيقته٣ نقطةفقال٣ نقطة
, محمد بحب:حبيبتي انسي كل اللي فات و خلينا مع بعض دلوقتي٣ نقطةثم اكمل بمرح لكي ينسيها الحزن٣ نقطة:و كمان بمناسبة فكرتيني بعمي و انه سلمك ليا في الفرح٣ نقطةفأردف بوقاحه٤ نقطة:مش هنعيد اول ليله لينا ولا ايه..
, نورين بشهقة:على فكرة يا محمد انتَ بقيت قليل الأدب اوي٣ نقطةانتَ ايه اللي عاوزه مني ده٤ نقطةو كمان يلا عشان ننام٥ نقطة
, محمد:يعني انا عملك جو رومانسي و بكلمك بحب و شايلك و في الأخر تقوليلي ننام٤ نقطةطب و حياة حلاوتك دي منا نايم يا نورين٥ نقطةو كان محمد بيقرب منها ببطئ و هي تبعد٤ نقطةفقالت.
, نورين بضحكه و اردفت بدلع:ههههههههههه..محمد اهدى يا روحي بنتك ممكن تدخل علينا دلوقتي٤ نقطةو كمان انا عاوزه انام٤ نقطة
, محمد و هو بيقرب منها و مسحور بيها..:تنامي ايه دا انا مش هسيبك النهارده لازم نحتفل بعيد جوازنا لازم الليله دي متنسهاش طول حياتك٤ نقطةو كمان لو على بنتك فهي دلوقتي مع جدها و باقي ولاد اعمامها و خرجوا٤ نقطةفا يعني كده كده انتي مش هتعرفي تهربي مني النهارده٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, نورين بضحك و لفت يديها الأثنتين على رقبته٣ نقطةو قالت٣ نقطة
, نورين بدلع و كانت بتلعب بأزرار قميص:و انا مش عاوزاك تبعد عني٣ نقطة
, محمد :طب و بتلعبي في القميص ليه٤ نقطةطب منا اقلعه احسن٥ نقطةو بدأ يخلع القميص و بدأ يقرب منها٤ نقطة
, محمد:بحبك يا مجنونتي٥ نقطةيا سارقة قلبي٣ نقطة
, نورين:بحبك يا حبيب المجنونه٤ نقطةبعشقك.
, محمد بنفاذ صبر:لا كده كتير و **** منا سيبك٣ نقطةو بدأ بتقبيل شفتيها بكل جرأه٦ نقطة
, ٤ نقطة«وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح»٤ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما عند اسر و نوران..و كانوا قاعدين في الجنينه٤ نقطةفكانت نوران عماله تاكل في ضوافرها و مش قاعده على بعضها خالص و هي شايفاه و هو قاعد و ماسك التلفون و مش مدي اي اهتمام بحاجه و هي عارفه ان النهاردة عيد جوازهم و كانت عاوزة من حبيبها انه يفاجئها بس شكل تفكيرها مكنش في محله٤ نقطةبس قررت انها تحاول تلمحله٤ نقطةفقالت..
, نوران بجهل مصطنع:اسر٣ نقطةهو النهاردة ايه في الأيام٤ نقطة
, اسر ساب التلفون و باصلها:النهاردة الخميس يا حبيبتي٤ نقطةليه في حاجه.
, نوران بغضب و هي بتقوم عشان تدخل البيت:لا٣ نقطةخالص مفيش حاجه خليك قاعد..
, اسر:طب يا حبيبتي روحي ارتاحي انتي٤ نقطةو سابته نوران و جات و هي داخله سمعته و هو بيتكلم في التلفون مع شخص٤ نقطةو اتصدمت من اللي سمعته و هو ان اسر كان بيقول٣ نقطة
, اسر:ايه يا بني جبت البنات في العوامه ولا لا٤ نقطة
, الشخص:٨ نقطة
, اسر:تعجبني يا صاحبي انا هطلع ألبس و هقولها اني رايح اقابل واحد صاحبي كان عاوزني بخصوص شغل٤ نقطةيلا سلام.
, نوران كانت مصدومه من اللي سمعته و دموعها نزلت و كان في سؤال بيتردد في عقلها٦ نقطةهل اللي عشقته و اللي ضحت بحياتها عشانه بيخونها٥ نقطةشافته و هو بينهي المكالمه راحت جاريه على جوا٤ نقطةو طلعت بسرعه على فوق و راحت قاعدت على السرير و مسحت دموعها٤ نقطةبس كان واضح الحزن في عنيها..
, اسر و هو بيدخل و راح باس جبينها و قال و هو بيغير هدومه٤ نقطة
, اسر:حبيبتي انا نازل لواحد صاحبي كان عاوزني في شغل بخصوص مهمه كده.
, نوران بخنقة:ماشي يا حبيبي خد بالك من نفسك.
, اسر بعد ما جهز و خلص لبس٤ نقطةراح و باسها و قال و هو خارج٤ نقطة
, اسر :نامي انتي يا حبيبتي عشان انا هتأخر النهاردة٤ نقطة
, نوران ببتسامه مصطنعه:ماشي يا حبيبي خلي بالك من نفسك٤ نقطةو بعد ما خرج اسر قامت نوران و لبست و نزلت وراه بس لقته مشي٤ نقطةراحت فتحت الجهاز اللي كانت زرعااااه في الساعه اللي جبتهاله هدية و عرفت هو فين٤ نقطةو قالت..
, نوران:هيبقى اخر يوم في عمرك يا اسر لو عرفت انك بتخوني٣ نقطةو وصلت نوران للعوامه و راحت مخبطه على الباب جامد٥ نقطةلحاد ما اسر فتح الباب ليها و كان من غير قميص٥ نقطةيعني عاري الصدر٤ نقطة
, نوران بدموع و فضلت تضربه على صدره:بقى بتخوني يا اسر٥ نقطةهانت عليك نوران حبيبتك اللي بتعشقك٤ نقطةفيها ايه هي احسن مني بس و**** لقتلها عشان فكرت بس تقرب ليك٣ نقطةو اكملت بصراخ٣ نقطةانا بكرهك٣ نقطةبكرهك طلقني يا اسر٣ نقطةبقولك طلقنييييي.. طلقنـ٤ نقطة
, اسر مستحملش كلامها ده و اول ما سمع كلمة بكرهك٤ نقطةاحس بألم فظيع في قلبه و اتألم اكتر لما طلبت الطلاق مقدرش يستحمل٤ نقطةو راح قاطعها بتقبيل شفتيها بقسوة على ما قالته دلوقتي٤ نقطةو هي كانت بتحاول تبعده او حتى تقاومه بس مقدرتش٤ نقطةو فضل مدة من الزمن و لم يبتعد عنها غير عندما احسن بنقطاع انفاسها..و ألصق جبينه على جبينها٥ نقطةو قال..
, اسر بنفس متقطع:بقى يا مجنونه انتي فاكره اني ممكن اخونك٦ نقطة
, نوران:اومال مين ده اللي كنت بتتفق معاه و بتقوله جبت البنات٤ نقطةو كمان فين القميص اللي انتَ كنت لابسه تقدر تقولي راح فين٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, اسر بحب:كل سنه و انتي جنبي٤ نقطةكل سنه و انتي معايا و قدام عنيا٤ نقطةكل سنه و انتي معايا و بنكبر سوا يا احلى حبيبه و ام و زوجه و اخت و كل حاجه٥ نقطةكل عيد جواز و انتي جنبي دايماً بنحتفل بيه سوا٥ نقطة
, نوران بصدمه: يعني انتَ منستش عيد جوازنا٤ نقطةو كنت فاكره٣ نقطةاومال ليه لما سألتك انهارده ايه مقولتش حاجه.
, اسر و هو بيشيلها:عشان كنت عاملك مفاجئة يا روح قلبي و عشقي.
, نوران:اومال مين الشخص اللي كنت بتكلمه ده و كنت عاوز يجبلك البنات و فين بنت ال××××× اللي كنت بتقول لصاحبك عليها دي.
, اسر بضحك:هههههههه و مين اللي قالك اني ممكن اخونك اصلاً انا كنت عارف انك بتسمعي الكلام اللي انا بقوله٤ نقطةانا كنت بقول كده عشان تيجي ورايا على هنا و كنت عارف انك حاطه جهاز تتبع في الساعه٣ نقطةلو كنتي انتي الذئب فأن النمر يا نوري٤ نقطة
, نوران:يعني انتَ مكنتش بتخوني يا اسر٤ نقطة
, اسر و هو بيفتح باب الأوضه برجله قال:يعني انا مخليكي تسمعي المكالمه و مخليكي تيجي و في الأخر اخونك بردو٣ نقطةو بعد ما داخلها الأوضه و قفل الباب و قال٤ نقطة
, اسر:انا كنت بقول كده عشان تشوفي ده٣ نقطة
, نوران٤ نقطةكانت فرحانه اوي و الفرحه مش سيعاها٤ نقطةمن اللي اسر عامله عشانها٥ نقطةو كان اسر مالي الأوضه بالورد الأحمر و مجهز العشاء و حولينه شموع حمراء و موسيقى هادية٤ نقطةو نزلها على الأرض و راح فتح الدولاب و اداها هديه و قال ليها٤ نقطة
, اسر:خدي العلبه دي و روحي ألبسي اللي فيها٣ نقطةاخدت نوران العلبه و دخلت تلبس اللي جواها٥ نقطةو بعد مدة و انتظار اسر ليها خرجت حوريته من الحمام٤ نقطةو كانت مثل الملاك٤ نقطةفكانت نوران لبسه قميص يصل لركبتيها باللون الأسود و تاركه لشعرها الحريه مفرود و بعض الميك اب٤ نقطةو كانت في غاية الجمال فراح اسر ناحيتها و هو كان مثل الغائب و المسحور بجمالها٤ نقطةو راح شايلها و اتجه للسرير٣ نقطةو كانت نوران هتتكلم قاطعها اسر و قال٤ نقطة
, اسر بنفاذ صبر:مش عاوز ولا كلمه لأني مش هسيبك النهاردة أبداً٤ نقطة
, نوران بدلع:طب انتَ عارف كنت هقول ايه اصلاً٥ نقطة
, اسر:كنتي هتقولي ايه٤ نقطة
, نوران بحب:كنت هقول٦ نقطةبحبك يا اسر قلبي٣ نقطة
, اسر :و انا بعشقك يا نور حياتي..و بدأ اسر بتقبيلها و كان يبث بها عشقه لها و حبه الذي يزيد كل يوم من اجلها٨ نقطة
, ٧ نقطة«و تكتم شهرزاد عن كلمها الغير مباح»٤ نقطة
, 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
, اما عند اميرنا ريان الذي اخذ اميرته و ذهب بها إلى ارض الأحلام٧ نقطةو كانوا جنب البحر٥ نقطةيتمشون..فقالت اسيل٤ نقطة
, اسيل:ينفع اعرف انتَ موادينا فين و احنا في نص الليل كده٤ نقطة
, ريان ببتسامه ساحرة اسيل:هتعرفي دلوقتي يا اسيل خلاص احنا وصلنا اهو٤ نقطة
, اسيل بستغراب:وصلنا فين احنا ماشيين جنب الكورنيش٤ نقطة
, ريان:طب ينفع تتدخلي اليخت ده٣ نقطة
, اسيل:و انتَ عاوزني ادخله ليه بقى٤ نقطة
, ريان بنفاذ صبر:يا ستي هو انا هخطفك ادخلي و انتي ساكته٥ نقطة
, و دخلت اسيل مع ريان اليخت٤ نقطةو تفاجئت بصوارها التي كانت معلقه في جميع اليخت٦ نقطةو كان في بلالين بالون الأحمر متعلقه في سقف اليخت كله٤ نقطة
, اسيل بدموع:كل ده انتَ عملته علشاني انا٥ نقطة
, ريان و هو بيمسح دموعها:انا معنديش اغلى منك يا اسيل ده ميجيش اي حاجه جنب عشقي ليكي٥ نقطةطب انتي عارفه انا مسمي اليخت ده ايه٤ نقطة
, اسيل ببتسامه: مسميه ايه.
, ريان :مسميه لصة قلبي٤ نقطة
, اسيل:انا بحبك اوي يا ريان٤ نقطةانتَ بقيت من نسبة ليا امي و ابويا و اخويا و ابني و صاحبي و جوزي و حبيبي و كل حاجه في حياتي٣ نقطةانا مقدرش اعيش من غيرك أبداً٥ نقطة
, ريان بحب:انا اللي مش هقدر اعيش من غيرك انتي خلاص ملكتي كل تفكير انا بقيت مهووس بيكي دا انا عديت جنون قيس لليلى٣ نقطةعديت عشق روميو لچوليت٥ نقطةانا بقيت بتنفسك يا اسيل٣ نقطة
, وزدخل بيها الأوضه٤ نقطةو اول ما دخلت لقت الأوضه كمان فيها صور ليها من و هي صغيرة لسه طفله لحاد ما بقت دلوقتي٤ نقطةو الأوضه كلها شموع و ورود جميله
, اسيل بحب:بحبك بحبك٣ نقطةو هفضل طول حياتي احبك يا قناصي٣ نقطة
, ريان بعشق:و انا هفضل احبك طول حياتي لحاد مماتي و بدعي من **** اننا نفضل سوا٣ نقطةبحبك يا فهدي٣ نقطةبقلم/ شيماء أشرف٣ نقطة
, ٤ نقطة«وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح»٣ نقطة
, النهاية
, 👋👋👋👋👋👋👋👋

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%