NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ناقد بناء

مشرف قسم التعارف
طاقم الإدارة
مشرف
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
إنضم
17 ديسمبر 2021
المشاركات
8,828
مستوى التفاعل
2,834
الإقامة
بلاد واسعة
نقاط
14,922
الجنس
ذكر
الدولة
كندا
توجه جنسي
أنجذب للإناث
١



فى منطقة مصر القديمة
, صوت رجولي: يا كوكي يا كوكي يا كوكي اصحي بقي
, كوكي:
, الرجل: ههههههههههههه **** يكون فى عون الشخص إللى هيتجوزك هيتجوز باندا نوم
, طبع قبله رقيقة على خدها و وضع فلوس بجوار التليفون وغادر الى الشغل
, نزل الراجل الشارع ومن يراه يسلم عليه ويساله على كوكي ويطمان عليها وأخيرا ركب الراجل العربية وتوجه الى الشغل.
,
, الراجل: يخربيت فقرك يا كوكي عايش فى المنطقة بقالي 29 سنة وكنت بقول السلام مرة اه وعشرين لا حتى اخوكي بقاله 27 سنه عامل ذي بس انتي ما شاء **** عليكي المنطقة كلها عرفاكي وكمان الكل بيخدمك **** يهديكي يا بنتي **** ييسر حالى وحالكم يا ولادي.
,
, عند كوكي
, كان التليفون يرن بستمرار واخير استيقظت الباندا وأخذت التليفون وردت
, كوكي بنوم: الو
, بنت بصراخ: انتى لسه نايمة يا مزغودة قوم **** يبعت ليكم فرح متعرفيش تنامي لمده يومين
, كوكي: عوزة ايه على الصبح يا زعقوقة
, البنت: نص ساعة وتكونى قدامي فى الكلية يا بقرة
, كوكي: انا نفسي اعرف مالها حقوق ولا تجارة انام طول السنة و برشم المنهج آخر أسبوع ونجح وقعد فى البيت استني العدل.
,
, البنت: عدل هو اللى زيك هيجيله عدل قومي يا بقرة خلصي سلام
, كوكي: سلام ايه الغم ده لما اقوم
, توجهت الى الحمام وأخذت دش سلوبيت جينز وتيشيرت اسود ولمت شعرها للاعلي ولبست شنطه سوده كروس ونزل
, مع نزول كوكي الشارع لم تسلم من أحد الكبير قبل الصغير يصبح عليها وهى ترد الصباح وتبتسم للكل سمعت شخص ينده عليها فوقفت فوجت عامل القهوة { الكافيه } يجري وراها فبتسمت له
, كوكي: صباح العسل منعم
, منعم: يسعد صباحك يا كوكي اتفضلي.
,
, كوكي: اااااه قلبي تسلم يا منعم و**** القهوة جت فى وقتها
, منعم: بالف هنا يا عسل يالا اسيبك علشان متتاخريش
, مشيت كوكي ووجدت شخص يقف امامها ويصبح
, الشخص: صباح الجمال يا ست البنات
, كوكي: يسعد صباحك يا عم مجدي
, عم مجدي: خدي افطري وانتى فى الكلية انا شفت الحاج مشي وأكيد لسه مفطرتيش
, كوكي: يا سلام والنعمة انت عسل تسلم يا راجل يا طيب
, توجهت الى الجامعة ودخلت تحت أنظار الجميع.
,
, فى كليه الآثار
, كانت هناك فتاة تجلس فى الكافيتريا وهى تغلي
, كوكي: يا صباح اللي بتغني
, البنت بغيظ: هخليها تغني على قبرك
, كوكي: مالك بس يا ميكا المهم فطرتي
, ميكا: لا مستنية الهانم
, كوكي: عن مجدي بيصبح علينا شوية سندوتشات فول و طعمية يستهلو خاشمك { فمك }
, ميكا: هات اهو نسد جوعنا وخلاص
, جلسو ياكلو ويهزرو بما ان المحاضرة الاولي راحت عليهم.
,
, دعونا نذهب إلى إحدى الكمائن العسكرية المتواجدة على الطريق بين مصر و شرم الشيخ
, علاء: مالك يا عم شايل طاجن ستك ليه
, أمجد: هتلقيه بيفكر فى المصيبة اللى محضرها كوكي
, مصطفي بضحك: اسكت متفكرنيش كوكي ديه لو انضمت لجماعة إرهابية هتولع فى العالم كله.
,
, مراد بضحك: انت هتقولي ديه مجنونة انا اول منزل المنطقة كلهم بيجرو عليا اللى يشيل الشنطة ويحلف ميت يمين واللى تفضل تدعيلي اول مرة استغربت بس تاني يوم لما نزل معها لقيت المنطقة كلها بيكلمها وده يحلف وده يتخانق انها مترحش السوق فخدو الورقة بالطلبات وقعدت بنت المفترية على القهوة وبعد نص ساعة كل الطلبات جت لغاية عندها
, علاء: فاكر اول مرة جيت عندك سألت عليك لقتهم بيقولولي تقصد أخو كوكي تعالى احنا هنوصلك.
,
, مصطفي بضحك: ده كده ارحم انا فى مرة مراد اتصل عليا علشان اروح أخرجها من القسم كانت فاتحة دماغ واحد
, أمجد بذهول: مش معقولة للدرجادي
, مراد بضحك: واكتر والنعمة هيجي يوم وتشفها بس **** يعينك انا جمبها ببقي كيوت
, فهد القائد: فى ايه يا شباب يالا ورانا شغل
, الكل: تمام يا فندم
, ابتدي الشباب يباشرون عملهم.
,
, فى قصر الدالي
, على تربيزة السفرة يجلس على رأس التربيزة شريف وبجواره على اليمين يجلس عبد**** ابنه وبجوارة زوجته سلوي وعلى الجهه الاخري كان يجلس ياسر و بجوارة يجلس زوجته ماهي
, شريف: فين الولاد
, سلوي: جسار زمانه نازل كان بيلبس
, ماهي: مالك كمان زمانه نازل
, شريف: وفين كلير
, ياسر: كانت بتذاكر طول الليل ومعندهاش محاضرات النهاردة
, جسار: صباح الخير وجلس
, الكل: صباح النور
, مالك بروشة: يا صباح العسل على الناس العسل.
,
, ماهي بعصبية: مش هتبطل الأسلوب ده
, مالك ببرود: انا بصبح على جدو وعمى مش عليكي
, شريف بضحك: يسعد صباحك يا حبيبي
, مالك: امال فين كيكي
, سلوى: نايمه مفيش عندها محاضرات مهمه
, جسار: يعني ايه الكلام ده فى كليه يبقي تروح
, عبد****: سبها يا بني يمكن مفيش حاجة مهمه
, جسار بصوت عالى: فتحية فتحية
, فتحية بخوف: تحت امرك
, جسار: اطلعي صحي كلير وخليها تجهز يالا
, فتحية: أمر حضرتك.
,
, مالك: متسبها يا جسار براحتها كمان هى نايمه بعد الفجر كانت بتذاكر
, جسار: عاوزها تبقي ذيك
, مالك ببرود: وانا مالي أشهر رسام فى العالم الكل بيجري على شغلي
, بعد قليل نزلت فتحية واخبرت جسار بأنها صحيت.
,
, فى الاعلي
, حزنت كلير بشده علي معاملة جسار لها وتوجهت الى الحمام واخذت دش ولبست بنطلون اسود وبدي اسود و جاكت كريمي و جذمة بكعب سوده ولم تضع أى مكياج او عطر ونزلت
, كلير بهدوء: صباح الخير جدو
, شريف بحنان: صباح الورد كيكي اقعد افطري
, كلير: صباح الخير وجلست بجوار مالك
, مالك بحنان: صباح العسل كيكي
, كلير بابتسامة جميلة: صباح الفل ميكا
, جسار بحده: الهانم وراها كليه صح.
,
, كلير بخوف: معنديش محاضرات مهمه فعلشان كده هذاكر هنا
, جسار بحده مرعبة: اتفضلي البسي علشان الكلية مفيش حاجة اسمها مش مهمه مفهوم
, كلير بخوف: مفهوم هطلع اجيب الكتب والشنطة بعد اذنكم
, جسار: استنى عندك هي الهانم هتروح كده البسي حاجة محترمه وطويلة يالا
, صعدت كلير تجري وهى مرعوبة وتبكي
, نظر مالك لامه و لابوه لقاهم يكملو افطارهم بكل برود ولا مبالاة
, مالك بكرة لهم: انتم مش شيفين جسار بيعمل ايه معاها.
,
, ياسر: ابن عمها و خطبها لازم تسمع كلامه.
,
, في الاعلي
, صعدت كلير الى الاعلي ونهارت من البكاء وفتحت الدولاب وأخذت تنظر على الملابس السيئة التى تشبة ملابس جدتها وبقله حيلة ارتدت فستان طويل للارض وبكم طويل ولمت شعرها للاعلي ومسحت دموعها ونزلت
, كلير بحزن: بعد اذنكم هروح الجامعة
, مالك: استني كيكي هوصلك
, جسار بحده: الحرس والسواق برا اتفضلي يا هانم ولما ترجعي لينا كلام تاني اتفضلي
, كلير بخوف: حاضر بعد اذنكم.
,
, توجهت الى السيارة و جلست وفضلت تبكي بحرقة تحت أنظار السائق و الحارس المشفقين عليها
, السواق بحنان: امسحي دموعك يا بنتي قربنا على الجامعة
, كلير بحسرة: محدش هيبص لواحدة ذي انا منبوذه يا عمو
, مسحت دموعها ونزلت وسمعت همس الشباب عليها وعلى لبسها المهمل
, جلست كلير فى القاعة بمفردها ولم يقترب احد منها وكانو ينظرون لها بشمئزاز.
,
, عودة لكوكي
, ميكا: يالا يا بت عندنا محاضرة الدكتور رائد
, كوكي: اه يا ختي دكتور رائد مهو الاخ الحيلة
, ميكا: يخربيت لسانك مبرد غوري ادامي
, وصلو القاعة ووجدو الدكتور رائد فى القاعة
, الدكتور رائد: مفيش دخول بعدي اتفضلي برا
, كوكي ببرود: معاد محاضرتك الساعة 11 الصبح و دلوقتي الساعة 55: 10 الصبح يبقي ناقص 5 دقائق وحضرتك تقفل الباب يبقي ادخل بمزاجي واكل واشرب كمام لغاية 11 الصبح
, الدكتور رائد: انتى مجنونة.
,
, كوكي: ههههههه اه اول مرة تعرف انى مجنونة يا عم الجامعة كلها عارفة انى مجنونة بعد اذنك بقي عندي محاضرة
, سحبت كوكي ميكا ودخلت وجلسو وهذا عصب رائد بشدة
, انتهت المحاضرة وغادر رائد بعصبية وشاور ميكا فاسرعت خلفى ولكن امسكتها كوكب ببرود
, كوكي: معلش بقي يا دكتوور عندنا محاضرة تاني بالاذن بقي يا انكل
, غادرو البنات وتركو رائد يغلي وغادر الجامعة وتوجه الى الشركة.
,
, فى وزراة السياحة
, كان عبد الرحيم يعمل وقطع شغله صوت رنين تليفونه وكان مراد
, عبدالرحيم: وحشتني يا واد كل ده وقت
, مراد بحب: حبيبي يا بودي و**** وحشتني يا كبير
, عبدالرحيم: ايوه خش عليا بجو الحنية وانا هيدا
, مراد: كده يا بودي يعني انا كنت هعرفك انى نازل يوم الخميس اجازة تعمل معايا كده مكنش العشم
, عبدالرحيم بلهفة: بجد يا مودي نازل
, مراد: اه يا قلب مودي نازل يوم الخميس عرف بقي المجنونة علشان متزعلش.
,
, عبدالرحيم: ماشي يا حبيبي توصل بالسلامة.
,
, مر باقي الاسبوع على هذا النحو جنان كوكي و ميكا و ذل ورعب كلير و سيطرة جسار على كلير بشدة.
,
, يوم الخميس
, فى تمام الساعة 10 صباحا نزلت كوكي الى الشارع وتوجهت الى السوق وبتدت تحضر الاكل وتوجهت إلى الفرارجي وأخذت الفراخ والبانية وبعد ذلك توجهت الى محل الجزار وقطعت اللحمة ولكن عاكسها إحدى الشباب فوضعت الشنط وقامت بضربة وحصلت خناقة لرب السما ولكن فى لحظة واحدة كانت كوكي ترجع للخلف ودخل شباب المنطقة وقامو بضرب الشباب الآخرين ونزلت الشرطة فأخذ الجزار الشنط ووضعها فى المحل.
,
, فى القسم
, الضابط: و**** العظيم قولت اكيد بقالك شهر منورتيش القسم خوف عليكي
, كوكي بضحك: عيب عليك يا ريس اديني جيت بلاش تقلق
, الضابط بضحك: منورة و**** يا اكيرا
, اكيرا بخضة: اكيرا بلاش اكيرا ديه قولي كوكي احسن
, الضابط: اه سبب الزيارة السعيدة ديه
, اكيرا: العيال ديه عكسوني فضربتهم وشباب الحيته ادخلو انا مليش دعوة يبقي هما اللي يتحذبو مش انا و شباب المنطقة
, الضابط: تصدقي ب**** انتى عندك حق روحي بيتك وترحمي أهلي.
,
, اكيرا: اصلي يا معلم يالا سلام
, غادرت اكيرا القسم وخلفها شباب المنطقة وأخذت الشنط وعات الى المنزل.
,
, في المساء
, عاد مراد ووجد اكيرا تقف فى المطبخ وتشغل الأغاني وترقص وهى تجهز الاكل ووالده يجلس يساعدها
, اكيرا برقص: لفي بينا يا دنيا دوخينا يا دونيا خدينا شمال شوية خدينا يمين شوية وهى مشين يا دنيا
, عبدالرحيم: مدوخانا وموريانا الهم ليه
, مراد برقص: بنت الجيران شغله انا دماغي
, اكيرا برقص: و**** ولعب يا زهر
, عبدالرحيم: بس بس
, مراد برقص: طب بس بس بس ولعب يا بودي و رقصي كوكي
, اكيرا برقص: لولولولولوي أرقص يا عبده.
,
, استمر الهزار و الضحك بين الأب و اولادة وتناولو الاكل ودخل عبدالرحيم ينام ونطت اكيرا بين احضان شقيقها.
,
, في قصر الدالي
, كانت الحياة تختلف تماما كل شخص مع نفسه كانت كلير تجلس وتنظر إلى السماء لبعد مالك الحنين عنها وسفره الى فرنسا وتركها بمفردها وما هى الا لحظات ودخل جسار بطوله وعرضة الغرفة وسحب كلير من شعرها ولم يهتم لصراخها ولا دموعها وصفعها بشده على وجهها ارتمت على السرير ونزلت دموعها بشدة و رعب منه ولكن سحبها تاني من شعرها
, كلير بتلثم: انااااا ممممععممملللتششش حححااااجججةةة ججججسار.
,
, جسار بحده: اخرسي خالص انتى اذاي تنزلى الجنينه بلبسك ده
, كلير بدموع: ممممكنننتش اقصد و****
, جسار بغضب: وعزة وجلاله **** يا كلير لربيكى من اول وجديد مفهوم
, كلير برعب: مفهههههوم
, رماها جسار على الارض بغضب وغادر الغرفة وجلست تبكي بشدة ولكن نظرت على الباب وجدت امها فنظرت ليها بلامبالاه وقفلت الباب ولا تهتم بها
, كلير بدموع غزيرة: ااااااه يا رب ريحني من الذل ده انا تعبت و**** تعبت يا رب خدنى وريحي.
,
, بعد دموع كتير نامت كلير مكانها ولا احد يهتم بها.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih و ☠️ B̷A̷D̷ M̷A̷N̷ ☠️
٢


فى صباح يوم جديد
, صحي مراد على صوت خبط على الباب بشده فأسرع الي الباب وفتحة ووجد أمامه بنت فى منتهي الجمال والرقة ففضل ينظر عليها
, البنت: مالك يا عم هتفضل متنح كده كتير
, مراد: عم و متنح انتى اكيد صاحبة المجنونة
, البنت: اسبت هى فين بقي المجنونة
, مراد: لسه نايمه
, البنت: فين بودي اكيد في الشغل يالا هشوفه لما يرجع اصلي هفضل هنا طول اليوم انت لسه واقف على الباب يالا انت شكلك اهبل يالا سلام موقت.
,
, كانت تتحدث وهى تدخل المنزل وخلعت الجذمة وأخذت شبشب ولبسته وتوجهت إلى غرفة اكيرا وقفلت الباب و راها
, مراد: يا بنت الهبلة صح الجمال مش كل حاجه
, وتوجه الى غرفته وفى لحظة سمع صوت صراخ اكيرا ولكن لم يهتم وأكمل نومه.
,
, في قصر الدالي
, كانت كلير ترتجف من الحرارة والألم الذي يسير فى أنحاء جسدها ولكن لم يهتم أحد بها فالجميع فى المجموعة و مالك مازال فى فرنسا وممنوع على اى خادمة الصعود الى غرفتها بأمر من جسار فماذا تفعل غير البكاء والدعاء للخالق ان يريحها من تلك العائلة و الحياة.
,
, بعد فترة قامت وهى تستند على الفراش والجدار وتوجهت إلى الحمام ونزلت تحت الحياة الساقعة الباردة وكان جسدها ينتفض بشدة فسقطت على الارض تبكي لعدم اهتمام أحد بها وبعد فترة خرجت ولبست ونامت على السرير ولكن سمعت رنين الهاتف وكان مالك
, مالك بحب: كيكي حبيبتي اخبارك ايه
, كلير بدموع: كويسة مالك انت اخبارك ايه
, مالك: فيكي ايه يا كلير.
,
, كلير بدموع: انا تعبانة اوى مالك تعبانة اوى سخنه مولعه ومحدش سال فيا هى ليه مامي بتعمل كده عمرها مهتمت بيا تعرف شافت جسار بيضربني من يومين ومعملتش حاجة هى ليه بتعمل كده ليه بتكرهني اوى كده لو انا مش بنتها تقولي وتريحني انا تعبت مالك تعبت من قسوة جسار و كره امي ليا و برود ابويا ليا وانت على طول بعيد و مسافر
, مالك بدموع: حقك عليا يا روحي انا هحجز وهاجي على طول.
,
, كلير بدموع: لا حبيبي اهتم بالمعرض بس خلى حد يبعتلي علاج انا مش قدره
, مالك: تمام يا عمري انا هتصرف هقفل دلوقتي و هكلمك تاني ماشي يا عمري
, كلير بتوهان: ماشي مااااالك
, سقطت كلير مغشي عليها ولم تفق الى بعد فترة وجدت فى اديها محلول والدكتور بجوارها وكانت تتألم
, الدكتور: حمدلله على السلامة
, كلير: هو ايه اللي حصل.
,
, الدكتور: مفيش كنتي تعبانة اوى وحرارتك عالية جدا فمالك اتصل عليا وجيت بس الحرس محدش سمح ليا غير لما كلمو مامتك فوافقت ودخلت وانا جامبك بقالي حوالي 3 ساعات و كمان مالك هيتجنن فحاولى تكلميه لأنه فى الطريق
, كلير بدموع: يعني هى عارفة انى تعبت ومفكرتش تيجي ممكن تتصل على مالك
, الدكتور بشفقة: حاضر لحظة واحدة بس هجيب التليفون.
,
, احضر التليفون وتصل على مالك ولكن لم يجيب لوجودة بالطائرة فعاد وجلس بجوارها واغمضت عيونها بألم وبتدا يعمل لها كمادات حتى ينخفض درجة حرارتها ولكن فى لحظة واحدة اقتحم جسار الغرفة ووجد شاب وسيم يجلس بجوارها ويضع ايده على رأسها فقام بسحبه وضربه ورماه على الارض وتوجه اليها وصفعها بشدة ولم يكتفي بواحدة ولكن أعطى لها اكثر من صفعة وهى مستسلمه له ولم تتحرك حاول الدكتور ابعادة عنها ولكن نال نصيبه من الضرب ولكن اسرع مالك بالدخول وإبعاد جسار عن الدكتور ووقف أمامه.
,
, مالك بغضب: انت مجنون اذاي تعمل كده
, جسار بغضب: مجنون هما لسه شافو جنان دانا هولع فيه
, مالك: يا غبي ده الدكتور وكلير تعبانة اوي وانا اللي اتصل عليه
, الدكتور بالم: مالك شوف اختك
, نظر مالك لمكان كلير وجدها تنزف من وشها فأسرع لها
, مالك بعصبية: منك لله يا جسار منك لله **** ينتقم منك ذي مبتاذيها منكم لله كلكم
, وبدموع: كلير يا عمري ردي عليا
, الدكتور بتعب: وسع يا مالك وهات شنطتي بسرعة.
,
, احضر مالك الشنطة وبتدي الدكتور يمسح الدم ووجده نتيجه نزيف فى الأنف والفم واصبح وجهها لوحة فنية صنعها لها جسار وكان يقف ببرود ولم يتألم ولم يرف له جفن واخير وبعد كده طويلة استطاع الدكتور افاقة كلير التى بكت وصرخت عندما شاهدت جسار وحاولت ترجع للخلف ولكن ضمها مالك لحضنة وفضل يهدي فيها.
,
, جاءت باقي العائلة من الخارج و علمو بما حدث ولكن أخبرتهم ماهي بأنها سمحت للدكتور الدخول للكشف عليها نظر لها مالك بكرة وحقد واخبرة الدكتور بأنها أصبحت بخير ولكن الألم النفسي مستحيل ان تشفي منه وغادر
, تركها مالك ونزل وجد الجميع يجلس يتناولون الطعام ببرود
, مالك بغضب: منكم لله كلكم البنت فوق مدمرة وانتم ولا همامكم انا هاخد اختى ونسافر مش هسيبها مع مريض نفسي ذي جسار تاني.
,
, جسار ببرود: خلاص بلاش تعمل عرض يعني هى اول مرة اضربها ديه حتى لو مضربتش كل شوية بتتعب
, مالك بغضب: حسبي **** ونعمه وكيل فيك وانت ياسر بيه عجبك بنتك الصغيرة
, ياسر ببرود: اكيد غلطت وهو عاقبها وأي راجل مكانه لما يدخل ويلاقي خطبته مع راجل غريب اكيد هيعمل انا من كده
, ماهي: كمان هتسافر معاك فين انت مجنون وحنا ملناش لازمه
, جسار ببرود: سيبك منه يا طنط هو بتاع كلام
, مالك: منكم لله منكم لله حسبي **** ونعمه وكيل فيكم.
,
, صعد مالك وجلس بجوار شقيقته حزين عليها ولماذا تكرهها امها لتلك الدرجه ونام بجوارها بعد ان أغلق الباب بالمفتاح.
,
, بعد مرور اسبوع
, - انتهت إجازة مالك وعاد الى العمل
, - شفاء كلير وعادت الى الجامعة
, - سافر مالك بالقوة الي فرنسا
, - مزالت اكيرا كما هي.
,
, في الجامعة
, ميكا: بت يا كوكي انتى يا بت
, كوكي: عوزة ايه يا زفته
, ميكا: سمعتي على الرحلة اللى طالعة شرم
, كوكي: اه سمعت اعمل ايه يعني
, ميكا: باردة يخربيتك تعالى نطلع
, كوكي: طيب و بودي هسيبه لوحده مين هيعمله اكل
, ميكا: تقصدي مين هياكل الاكل اللى بيعمله انجزى بقي هتطلع
, كوكي: هقول الأول لبودي لو وافق اشطا
, ميكا: نعم يا حيلتها لو وافق انا هكلمه حالا لازم نسجل اسمانا النهاردة.
,
, كريم: ميكا كوكي انا سجلت اسمائكم مع باقي الشلة اشطا
, ميكا: اشطا وانا هكلم بودي
, كلمت ميكا بودي تحت اعتراض كوكي ولكن لم تهتم وبعد انتهاء اليوم عادت الى المنزل.
,
, فى المنزل
, كوكي: ايه ده هو بودي لسه مجاش ليه ده اتأخر اوى لازم اتصل عليه
, حملت كوكو التليفون ولكن وجدت الباب يفتح ودخل والدها فاسرعت له وحضنته بشده
, بودي: مالك يا عمري فيكي ايه
, كوكي: كنت فين انت شغلك بيخلص الساعة 2 وبتكون هنا الساعة 3 ودلوقتي الساعة 5 كنت فين الساعتين دول
, بودي بضحك: انتى لو مراتي مش هتحاسبني كده
, كوكي: كنت فين يا بودي لغاية دلوقتي.
,
, بودي: يا هبلة كنت عند عمك شاكر أصله تعبان وانتى عارفة انه بيزعل بسرعة
, كوكي: شيكو تعبان لازم اروح اطمن عليه
, بودي: بلا وكسه ده كوباية الشاي وقعت على صباع رجله
, كوكي بضحكة: فقري شيكو و**** المهم يالا خش بدل هدومك وانا هجهز الاكل اصلي جعانة اوي اوي اوي
, بودي بضحك: انتى على طول جعانه انا حاسس انك بتصحي علشان تاكلي
, كوكي: دايما ظالمني كده انا بحب الاكل وبحبك وبحب مودي.
,
, بودي بضحك: **** يخليك ليا يالا هبدل هدومي واجي اكل يا موزتي
, بعد فترة كانو يجلسون يأكلون ويضحكون وبعد انتهاء الاكل وضعت كوكي الأطباق فى الغسالة وعملت كوبيتين نسكافية وجلست بجوارة على الكنبة يشاهدون مسلسل
, بودي: انا موافق كوكي
, كوكي: موافق على ايه
, بودي: علي السفر عيشي حياتك ونبصتي
, كوكي: بس بودي
, بودي: متخفيش انا هبقي كويس وكل شوية هكلمك فيديو مرة الصبح و مرة العصر و مرة العشا ماشي.
,
, كوكي: انا مش عاوزة اسيبك لوحدك بخاف عليك وانا عارف كده
, بودي بحب: يا قلب بودي بكرا **** يكرمك بابن الحلال وتتجوزي وهتسبيني بردو فلحقي بسرعة عيشي قبل مالفارس المغوار ياخدك ويحبسك
, كوكي بضحكة: وانت عارف ان في واحد يعرف يسيطر عليا عيب يا بودي
, بودي بضحكة رنانة: ههههههههههه يا خوفي يا بدران تجيلي من اول يوم
, كوكي بدلع: و هو يقدر يبعد ويسيب الموزة ذي عيب عليك يا راجل انت متعرفش جبروت بنتك ولا ايه.
,
, بودي: طيب انا كنت اجر الاوضة بتاعتك بس شكلك كده هترجعي بسرعة وبسرعة اوي
, كوكي: قوم يا عبدالرحيم نام انت عضمه كبيرة ولازم تستريح
, بودي بضحك: خلاص خلاص امسكي الفلوس ديه ونزلي بكرا مع المجنونة التانية هاتي اللي ناقصك عوزك تفرحي وتنبسطي وعيشي ايامك
, كوكي: **** يخليك ليا يا احن اب فى الدنيا متذود الفلوس شوية
, بودي بضحك: قومي يا بنت الكلب من هنا خشي ذاكري كفاية هتفضلي 10 أيام صايعة.
,
, كوكي بضحكة: يا عم الرحلة بعد المتحانات فى إجازة نص السنة يعني برحتى
, بودي: طيب انا هدخل اخلص شوية شغل ونام وانت خشي ذاكري شوية هتجنني
, كوكي: اشطا يا كينج
, بودي: لله الامر من قبل و من بعد لله الأمر من قبل ومن بعد
, كوكي بضحكة رنانة: مالك يا راجل شكلها هربت منك
, بودي: قومي يا بنت الكلب من هنا
, طلعت كوكي تجري على غرفتها وبتدت تذاكر.
,
, فى صباح اليوم التالي
, نزلت كوكي و ميكا اشترو الملابس وبعض الأشياء الخاصة بالبحر ولم تفتري البنات فقط اشترو بعض الأشياء ودخلو السينما وقضو يوم رائع وعادت كوكي مع ميكا الى منزل ميكا.
,
, في فيلا الشناوي
, وصلت البنات ودخلو بهزار و ضحك وصتهم ملي المكان
, والد ملك: يا اهلا يا اهلا باجمل ما رأت عيني
, كوكي بدلع: مقدرش على الدلع والغزل ده كله
, شاكر: وحشتيني يا كوكي اخبارك ايه
, كوكي: وانت كمان وحشتيني اوى يا شيكو
, والده ملك بغيرة: اتلمي يا بت وبعدي عن جوزي
, كوكي: وانتى زعلانة ليه يا طنط
, سلمي: طنط في عينك يا رخمة
, كوكي بضحكة: ههههههههههه خلاص متزعليش يا سوسو فين الاكل بقي.
,
, سلمي بغيظ: ايه البت المفجوعة ديه
, كوكي بضحكة: اول مرة تعرفي انى مفجوعة
, شاكر: معلش يا سلمي جهزى الاكل البنات جعانة وكانو فى الكلية وتعبنين
, رائد بسخرية: كليه وانت طيب الهوانم محوش اصلا
, ملك: لم الدور يا رورو علشان لو سوسو سمعت هتقتلنا
, رائد: يا ريت
, كوكي: نفسي اعرف انت ليه على طول زعلان
, رائد: ملكيش دعوة ويالا بقي اتفضلي روحى بيتكم
, كوكي بحزن: عجبك كده شيكو ابنك بيطردني من بيتك.
,
, شاكر: اذاي بس يا روحي انت ليكي فى البيت ده اكتر منه
, كوكي بحزن: لا خلاص يا عمو انا هروح وانت ملك هستناكي بلاش تتاخري بعد اذنكم
, صوت غليظ: اقعدي يا بنت وانت يا بيه اعتزر منها حالا
, رائد بصدمة: جدو انت بتقول ايه
, الجد: ايوة هتعتذر لانها تربيتي وهى ذيها ذي ملك فبلاش تقل منها
, كوكي: بعد اذنكم
, سلمي: في ايه يا بنتي مين زعلك
, كوكي: مفيش يا طنط لازم اروح علشان بودي.
,
, غادرت كوكي الفيلا وهى تضحك بخبث لانها تعرف جيدا ماذا سيفعل الجد و شاكر و سلمي وطلبت اوبر وعادت الى المنزل.
,
, عودة للداخل
, الجد: ليه يا بني تزعلها
, رائد: ديه بنت قليلة الأدب مش متربية
, الجد بحده: ديه تربية عبدالرحيم الصاوي وانا شفته راجل محترم وكمان ابنه رائد فى الجيش
, سلمي: انا لو شفت حاجة وحشة منها كنت همنع بنتي انها تعرفها اكيرا تتحب وبتكره التكبر وبتساعد الناس
, ملك بزعل: مامي انا ماشية لو عوزتي حاجة ابقي اتصلي يالا سلام
, رائد: راحه فين وأيه الشنطة ديه.
,
, شاكر بسخرية: جاي بقالك كام شهر وعاوز تغير الكون روحي يا بنتي وخدي معاكي شوكولاته لانها بتحبها
, سلمي بلهفة: استني يا ميكا انا عمله كيك شكولاته ليها خديه معاكي
, ميكا بضحك: انتم مش ملحظين ان كل حاجة كوكي وانا لا
, الجد بضحك: يا بقرة مانتى هتكلي معاها
, ملك: طيب يالا سلام
, شاكر: وصل اختك لغاية باب البيت وعتذر للبنت و رحمها شوية ديه لسه صغيرة
, رائد بغيظ: حاضر بعد اذنكم.
,
, وغادرو الى منزل كوكي غندر الثلاثة لبعض ونفجرو فى الضحك على اللى هتعمله كوكي فيه.
,
, - لم يعتذر رائد من كوكي وحلفت على تربيته
, - ابتدت الامتحانات وكان الجميع يعمل بجهد
, - سافر جسار الى شرم واخذ كلير معاه بالغظب
, - جهزت كوكي و ميكا للسفر للرحلة الممتعة
, - سافر رائد معهم نظرا لأنه دكتور من ضمن دكاترا الجامعة المشرفة على الرحلة.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
٣


انهت البنات الامتحانات وعادت ملك الى الفيلا ودخلت وصعدت بسرعة الى غرفتها ورتمت على السرير بتعب وفضلت شوية وبعد كده نامت وبعد مرور ساعتين قامت وأخذت دش وجهزت شنطة السفر ونزلت الى الاسفل وجدت والدها و جدها يجلسون
, ميكا: مسا مسا على الناس الكويسة
, شاكر: اتنين شاي ونبي يا بني
, الجد بضحك: لا انا عاوز قهوة
, ميكا: فى ايه منك ليه هو انا صبي قهوجي
, شاكر بضحك: لا انا صبي كوكي اللى هتولع فيكي.
,
, ميكا بصدمة: يالهوي انا نستها خالص ديه هتعمل مني كوفته
, سلمي: احسن خليها تربيكي
, ميكا: سعاد سعاد سعااااااااااااااد
, سعاد: نعم فى ايه
, ميكا: شنطتي فوق ابقي نزليها وديها لرائد اوعي تنسي
, شاكر بضحك: اجري يا هبلة بسرعة قبل متتفرمي
, ميكا: يالا سلام وغادرت
, اخذت ميكا العجلة وغادرت الفيلا وتوجهت الى منزل كوكي.
,
, فى منزل كوكي
, عادت كوكي من الامتحان الى السوق وشترت الكثير من الطعام وعادت الى المنزل ووقفت تجهز الطعام وتضعة فى فرن البتوجاز و الفرن وتركته وتوجهت إلى غرفتها تكمل تجهيز الشنطة
, مر حوالى 3 ساعات جاءت ميكا وساعدتها فى تجهيز الباقي.
,
, في الصباح
, فى تمام الساعة 5 الفجر نزلو البنات وكان فى انتظارهم رائد فأخذ شنطة كوكي ونطلقت البنات أمامه بالعجل فوقف يسب و يلعن فيهم وتوجه خلفهم
, وصل جميع الطلبة المشاركين فى الرحلة وأنزل رائد جميع الشنط وساعد الشباب البنات فى تركيب العجل خلف الاتوبيس ونطلقو فى الطريق
, كان الدكاترا و المعيدين يجلسون فى الأمام والطلبة فى الخلف.
,
, ابتد الشباب فى الضحك والهزار و الغناء وبعد فترة نام الجميع ولكن الشيطانة الملعونة فضلت تلعب على التليفون وتصلت على والدها تطمان عليه وبعد فترة توجهت الى السائق وأخبرها بانهم على مشارف دخول شرم الشيخ فتصلت على شقيقها
, كوكي بدلع: موري حبيبي اخباره ايه
, مراد بحب: عيون موري وقلب موري الحمد لله انتى فين يا عمري
, كوكي: انا فى الطريق عاوزة اشوفك موري.
,
, مراد بضحك: يا عمري انتى هتعدي على الكمين اللى ماسكه وهشوفك يا موزة
, كوكي: طيب حبيبي لوحده ولا معاه المقاطيع التانين
, مراد بضحكة رنانة: يخربيت فقرك لو سمعوكي هيقطعوكي حتت
, كوكي بضحكة: عيب عليك يا سطي انا كوكي الشريرة
, مراد: تقصدي كوكي الشيطانة الشريرة
, كوكي بغضب طفولي: حرام عليك و**** لوريك انت و المقاطيع اللى حواليك
, مراد: لا كوكي اسمعي قفلت بنت المجنونة.
,
, توجه مراد بسرعة الى اصحابة وأخبرهم بمجي كوكي وسوف تخرب بيتهم كلهم
, مصطفى: يالهوي حرام انا مراتي حامل واختك ناوية تنقلنا السودان
, أمجد بضحك: ههههههههه انا حماتي معكننه عليا بالطلبات كده احسن البعد عنها غنيمة
, مراد: وانت ذنبي ايه احسن حاجة هعمل نفسي معرفهاش
, علاء: يا شباب انتم مش شيفين حاجة فهد باشا وصل هناك اهو و الهانم اختك شكلها هتحبسنا كلنا
, مراد: الحمد لله انا كان تريخي مشرف لغاية دلوقتي.
,
, فهد: في ايه يا شباب نشوف شغلنا بقي واه على فكرة يا شباب في اتوبيس سياحي هيوصل بعد شوية بتاع احدي الجامعات لازم نامن الاتوبيس كويس لان عليه أحد رجال الأعمال وكمان دكتور فى الجامعة
, الشباب بجدية: تمام يا فندم
, وبصوت واطي: **** يستر
, مر الوقت و وصل الاتوبيس ونزل جميع الطلبة من التوبيس للتفتيش ولكن لم يكن اكيرا بينهم
, كوكي بصوت عالي: مرااااااااااااااااد
, انتفض مراد والكل على صوت اكيرا.
,
, مراد بهدوء: اهدي يا مجنونة هنتحبس
, كوكي بعصبية: اهدي بعد مقولت عليا شيطانة شريرة و كمان المقاطيع اصحابك بيتريقو عليا بقي انا بطفحكم كلكم وكل واحد بيقول عليا كلمه
, ميكا: خلاص كوكي
, كوكي بحزن: لا مش خلاص لما البيه بيضحك مع اصحابة عليا طيب ماشي مصطفي انا عارفاة من صغري من وانت فى الثانوي حتى علاء اتعرفت عليه وانت فى الجامعة إنما اللى عاوز يهرب من حماتة الزنانة يعرفني منين شكرا يا مراد شكرا اوي يا بيه.
,
, مشيت كوكي بعيد عن الكل وتوجهت وجلست على الارض وكان ينظر لها فهد وهى حزينه ولكن هناك شي غريب في عيونها ولكن فى لحظة نزلت دموعها
, حاول مراد الاقتراب ولكن أشار له فهد بتفتيش الاتوبيس وتوجه لها فهد وجلس بجوارها
, فهد: على فكرة انتي قوية اوى
, كوكي: ايه يعني
, فهد بخبث: حلو اوي المسرحية اللي عملتيها وبكل جبروت حزنتي 4 شباب دانتى جبروت.
,
, كوكي بخبث: انت لسه شفت حاجة ونبي لقعدهم قدامي ذي التلاميذ الفاشلة اللي معملوش الواجب
, فهد: تحبي احبسهم وبصراحة انا على أتم استعداد
, كوكي ببراءة: لا تخلي موري يقضي يومين معايا فى الرحلة ونبي وقول للقائد لأنك شكلك كبارة المكان
, فهد بابتسامة جميلة: مش هينفع يومين كفاية يوم قولتي ايه
, وقفت كوكي بفرحة و سعادة وضحكة مرسومه على وجهها
, كوكي بفرحة: ونبي بتتكلم بجد هو انت القائد بتاعهم
, فهد بابتسامة: ايوة انا.
,
, كوكي: هو انت فهد
, فهد بستغراب: انتي تعرفي اسمي كمان بس منين
, كوكي: أصل سمعت موري وهو بيقول اسمك المهم يعني انت موافق أنه يقضي معايا يومين
, فهد بضحكة رنانة: يوم واحد بس
, كوكي بغزل ( بصوت محمد صبحي فى مسلسل سمبل ): يخربيت ضحكت يخربيت جمالك يخربيت حلاوتك يخربيت عيونك
, فهد بضحك: لا أنتى مجنونة بجد يبقي اللي بسمعة عليكي صح
, كوكي بضحك: ونبي انت اللي عسل يبقي خلينا نتعرف صح على بعض
, فهد بابتسامة: تمام.
,
, كوكي: اكيرا الصاوي ثالثة أثار
, فهد: المقدم فهد الشافعي قوات مسلحة
, كوكي: بس انت صغنن اوى على مقدم المفروض تكون نفس رتبة موري او اقل
, فهد: بكرا تكبري وتعرفي
, ميكا: كوكي كوكيييييييييي يالا الاتوبيس هيمشي
, كوكي بنظرة جميلة: هشوفك تاني
, فهد بابتسامة جميلة: انتى عوزة تشفيني تاني
, كوكي وهي تلعب فى شعرها: لو انت حابب بس لو مش حابب يبقي براحتك
, فهد: سبيها للظروف خليني اودعك.
,
, كوكي بسرعة وهى تضع اديها على شفايفة: قول سلام مش وداع لانى مش بحب الوداع او خلينا نقول حاجة أجمل بكتير
, فهد: ايه هي
, كوكي: لا اله الا ****
, فهد بابتسامة: سيدنا محمد رسول ****
, كوكي: باي فهدي
, فهد: باي أميرتي
, كوكي بابتسامة: اه خد رقم تليفوني علشان تتصل بيا نحدد يوم تبعت ليا موري فيه
, فهد: اممممممم مش هتقولي لاخوكي الأول.
,
, كوكي: الثقة كلمه حروفها قليلة بس معناها كبير وأبويا و أخويا بيثقو فيا وعرفين انهم لو سبوني وسط مليون راجل هعلمهم الأدب و الاحترام انا لقبي الشيطانة الشريرة سلام فهدي وغمزتله ومشيت
, فهد بسرعة: الرقم
, كوكي وهى على سلم الاتوبيس: سلملي على الترماي وركبت
, فهد بابتسامة: هههههه بقي أخري عيلة تعلم عليا اااااااااه يا ناري بس ملحوقة هوصلك أميرتي
, وتوجه الى الكمين وجلس يلعب بالتليفون ويبتسم بشرود.
,
, مصطفى: شباب هى كوكي عملت ايه فى فهد
, مراد بتوهان: ده ابتسم وكمان ضحك ومن مين مع كوكي
, علاء: شكلنا دخلين على أيام عنب و**** العظيم
, أمجد بضحك: بس شكلها كده هنتنقل الحمد لله
, نظرو كلهم ليه بشر فرفع ايده وأسرع الى مكانه
, مراد لنفسه: عملتي ايه يا بنت عمري وليه النظرة اللى فى عيون فهد الشافعي **** يستر يا قلبي
, وتوجه الى باقي أصحابه وكانت عيونه على فهد.
,
, فى الاتوبيس
, ميكا: هو ايه النظام
, كوكي: ولا حاجة
, كريم بغمزة: شكلنا دخلين على جو حلو
, ميكا: مالك يا صحبتي
, كوكي: مفيش وانت يا بقرة روح مكانك علشان ابو الغضب بيبص علينا خلينى انام
, ميكا بصوت واطي: هعرف كل حاجة نامي دلوقتي.
,
, - وصل الاتوبيس ونزل الجميع وحملو الشنط ووقفو حتى يتم توزيع الغرف عليهم
, - أخذت كوكي و ميكا غرفة واحدة وصعدو حتى ينامو
, - أصدر رائد قرار بمنع أي طالب من نزول البحر الآن وعلى الجميع الصعود لغرفهم والتجمع الساعة 5 مساءا.
,
, في قرية سياحية أخري
, كانت كلير تجلس على إحدى التربيزات وعند للبحر بحرمان وهى تشاهد الجميع ولم تشعر بجلوس جسار أمامها ونظر لها بسخرية
, جسار بسخرية: ايه بتفكر ان فى حد ممكن يفكر يبصلك ولا يعجب بيكي
, كلير بحزن: ليه جسار
, جسار: ليه ايه
, كلير: ليه بتكرهني اوى كده ليه بتحب تزلني و تكسرني ليه بتحب تشوف دموعي
, جسار بابتسامة ثقة: بستمتع بكسرتك.
,
, كلير بحزن و دموع: **** يبعتلك اللى يكسر غرورك و قوتك ويهينك وسط الناس ويفضحك
, جسار بضحكة رنانة: لسه متخلقش ولا هيتخلق اللى يقف ادام جسار الدالي
, كلير بثقة وامل: لا فيه **** أقوى من الكل وهيبعت الشخص ده قريب اوي وساعتها هقف وهفرح فيك وفى زلك و كسرتك
, جسار بحدة: ادامك 5 ثواني لو فضلتي قاعده قدامي هضربك علقة والنعمة هرقدك فيها شهر فى السرير غوري على أوضتك وحسابنا بعدين.
,
, أسرعت كلير الى غرفتها بسرعة وهى تبكي وجسدها يرتعش وكان ذلك الجسار غافل عن **** الحكيم العدل الذي يستجيب دعوة المظلوم وينصر الحق.
,
, بعد مرور يومين
, كان الجميع يستمتع بالرحلة والبحر وكانت تجلس كوكي على الرملة بعيد عن الجميع وكانت تتحدث مع والدها وبعد ذلك قفلت وغمضت عيونها ولكن شعرت بشخص يجلس بجوارها ولم يتحدث
, كوكي بتنهيدة: مالك زرعتها كوسة طلعت كوسة
, الشخص بضحكة: يخربيت فقرك انتى مجنونة
, كوكي: خير يا برنس الليالي بتعمل ايه هنا هو
, الشخص: يا بت اهمدي شوية المفروض انك بنوتة يعني تكوني رقيقة و كيوت.
,
, كوكي بضحكة رنانة: الكلام ده لو مش متربية وسط شحطة شباب حرام و**** تقول كده يا فهد طبعا اقولك فهد عادي ولا عاوز اقولك ابيه
, فهد بصدمة: ابيه
, كوكي: شكلك مش بتحب الاحترام وكمان انا مش بعرف احط القاب للناس اللي بحبهم فهقولك فهد عادي اشطا
, فهد بابتسامة: اشطا
, واكمل: قوليلي بقي عوزة مراد يجي ليكي امتي
, كوكي بفرحة: بكرا يكون ملكي طول اليوم
, فهد بسعادة: ماشي هيكون عندك من الصبح بدري انا لازم امشي
, كوكي: بسرعة كده.
,
, فهد: معلش بقي هشوفك تاني سلام أميرتي
, كوكي: سلام فهدي
, غادر فهد ولكن كان ينظر عليها وهى تلعب مثل الأطفال وكانت هناك ابتسامة سعيدة على و جهه ولكن تبدلت للغضب عندما وجد 3 شباب يتجهون إليها وتضحك معهم وغادر
, فهد بغضب: كان لازم اعرف انها سايبه محدش بيفكر يادبها
, وغادر وقرر عدم إرسال مراد لها حتي تحزن.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
٤


عند اكيرا
, لعب الشباب كلهم مع بعض ونزلو البحر وتسابقو وفى وقت العصر صعدو الى غرفهم حتى يستريحو
, ميكا: هاااااا سامعة
, كوكي: مش فاهمة
, ميكا: كوكي انتى لما شفتي القائد بتاع مراد وانتى مش طبيعية ليه و النهاردة لما كريم و شريف و عمر راحو ليكي كنتى راجعة فرحانه فحكي على طول.
,
, كوكي بابتسامة: موري شغال معاه بقاله سنتين كل إجازة يحكيلي عنه وعن قوته كمان لما كنت بكلم موري فى التليفون كما بسمع صوته كنت بفرح اوى وكان نفسي اشوفه ااااااااه لما شفته عليه حلاوة ولا عيون ولا ضحكة تهبل أعجبت بيه اكتر والنهاردى بعد مكلمت بودي لقيته قاعد جامبي و وعدني أنه هيبعت موري ليا بكرا طول اليوم علشان كده فرحانه
, ميكا بابتسامة جميلة: يعني مراد جاي بكرا
, كوكي بغمزة: اه ان شاء **** هيجي بكرا.
,
, ميكا: بس بقي
, كوكي: **** ييسر الحال يا رب
, ميكا: طيب يالا بقي ننام شوية علشان هنخرج بالليل
, كوكي: لا مش هخرج علشان بطني بتوجعني وكمان استريح علشان موري جاي بكرا
, ميكا: تمام
, مر باقي اليوم وخرج الشباب وتركو كوكي فى الغرفة وبعد وقت نزلت كوكي وجلست على البحر وغلبها النوم فنامت مكانها ولم تصحي الا على صوت العمال فقامت وعادت الى الغرفة و وجدت ميكا تنام فرتمت على السرير ونامت.
,
, فى تمام الساعة 7 صباحا
, صحيت كوكي وأخذت دش ولبست وجلست فى انتظار مراد وبعد فترة صحيت ميكا ورفضت كوكي النزول معها تحسبا لمجي مراد ولم يعثر عليها
, أصبحت الساعة 4 عصرا ولم يأتي مراد وعندما اتصلت بيه أخبرها بعد أخبار فهد له أي شي واعلمها بوجود شغل هام ومن الممكن ان يأتي غدا.
,
, عند كلير
, لم تخرج من الغرفة وكانت تطلب الاكل فى الغرفة خوفا من جسار ولكن وجدت الباب يخبط بشدة فاسرعت وفتحت وجدت جسار أمامها وينظر لها بغضب فامسكها وادخلها الغرفة وقام بصفعها بشدة وقعت على الارض تحت قدمه فنزلت دموعها
, جسار بغضب: انتى اذاي تسمحي لراجل يدخل الاوضة
, كلير بخوف و دموع: و**** محد دخل خالص
, جسار: كدابه
, كلير: و**** مرة واحدة اللى جابلي الاكل الجرسون وانا خت منه الصنية ومشى.
,
, جسار بارف: هبعتلك فستان تجهزى علشان بكرا بالليل عندنا حفلة و**** كلير لو عملتي حاجة غلط لضربك مش ههتم باي حد وانتى عارفة كلامي مفهوم
, كلير برعب: حاضر
, جسار: شاطرة يا كيكي
, خرج جسار من الغرفة فرتمت كلير على السرير تبكي بشدة وبعد ذلك توجهت الى الحمام وتؤضات وخرجت تادى فروضها وتبكي بشدة بين يد **** تعالى وتطلب منه الرحمة.
,
, - مر باقي اليوم دون أحداث تذكر
, - حبست كوكي نفسها فى الغرفة ولم تنزل نهائي
, - قررت كوكي الاتصال على فهد وبالفعل اتصلت
, فهد: الو
, كوكي: الو اذيك يا فهدي
, فهد: مين معايا
, كوكي: انا اكيرا فهد
, فهد بغضب: انتى جبتي رقمي منين
, كوكي: بصراحة خته من تليفون مراد من غير ميعرف.
,
, فهد بعصبية: انتى زبالة و حيوانة هي ديه الصف اللى اهلك مدنهالك انتى لو محترمة متعمليش كده لو اتصلتي عليا تاني وعزة وجلالة **** لقول لمراد غير الاذي اللى هيتعرض ليه مفهوم
, كوكي بحزن: مفهوم حضره المقدم
, جلست كوكي حزينة من معاملة فهد لها ونزلت دموعها.
,
, مر باقي الصباح وفى الليل تألق جسار ببدله باللون الازرق وتوجه الى غرفة كلير وخبط فتحت كلير وهى ترتدي فستان باللون البيج بكم طويل وغير لائق بالمكان ولا بالحدث ولا بمكانه عائلتها وكان منظرها يضحك بشده
, كتم جسار ضحكته على بشاعة الفستان كأنها ترتدي ستارة وليس فستان
, جسار: يالا
, خرجت كلير خلف جسار وكان منظرها صدمة لجميع الحرس الذين شعرو بالاسف و الشفقة عليها.
,
, نزلت إلى الحفلة ولم تسلم من ضحك البنات عليها ولا تريقة الشباب
, فضلت كلير واقفة وهى تشعر بأنها سوف تختنق من كتم الدموع فتسحبت وخرجت خارج الحفلة وصارت على البحر ونزلت دموعها بغزارة وفضلت تصرخ بشدة وفى لحظة وجدت شخص يضع ايده عليها فنتفضت
, الشاب: مالك بس يا جميل تعالى معايا وانا افرحك
, كلير بخوف و دموع: ابعد عنى و نبي
, الشاب وهو سكران: ابعد انتى جيتي برجلك.
,
, قام برميها على الرمله وحاول تقبيلها بالعفية ولم يقدر فقام بصفعها اكثر من مرة وحاول تقطيع الفستان وحاول الاعتداء عليها ولكن صرخت كلير بصوت عالى وفى لحظة كان الشاب يطير من عليها ويقوم يجري وخلفة الشخص التاني ولكن لم يستطيع اللحاق بيه فعاد الى كلير وجدها مغمي عليها فحملها وجد الدماء تخرج من رأسها فأسرع بوضعها فى السيارة وانطلق الى المستشفي.
,
, عند كوكي
, استطاعت ميكا هدئه كوكي وجعلتها تنسي ملاك فهد
, ميكا: اه ده هو رائد بيتصل ليه
, كوكي: ردي يا بقرة وانتى تعرفي
, ميكا: تصدقي صح استني هرد
, كلمت ميكا رائد و قفلت وعاد لها
, ميكا: كوكي تعالى معايا رائد عاوز هدوم من بتعتي و هدوم ليه وبعتلي العنوان اللى هنروحة
, كوكي: طيب روحى هاتي هدوم رائد وانا هلبس وهجيب هدوم يالا.
,
, خرجت البنات و معهم كريم وتوجهو للعنوان وما كان الا المستشفي فاسرعت ميكا بالاتصال على رايد وبلغها برقم الدور فصعدو بسرعة
, ميكا: رائد انت كويس
, رائد: متخفيش انا كويس بس هاتى الهدوم بتاعتي
, ميكا: اتفضل
, اخذها رائد ودخل الغرفة التى بجواره وخرج وبعد لحظات صعدت كوكي و كريم
, كوكي: رائد انت كويس
, رائد بصدمة: اكيرا انتى هنا و هنا اذاي
, كريم بضحك: مالك يا عم هي شكلها هربت منك
, صوت من خلفهم: اذاي انتى هنا و جوا
, ميكا: فهد.
,
, كوكي: فهد
, رائد: رائد مش فاهم حاجة
, فهد: ولا انا
, كوكي: هو في ايه
, انفتح باب غرفة العمليات وخرجت ممرضة وعندما شاهدت اكيرا فرحت بشدة
, الممرضة بفرحة: الحمد لله انك جيتي تعالى اختك محتاجة ددمم
, سحبتها الممرضة وهى تحت دهشتها والباقي أيضا بعد شوية خرجت كوكي فاسرعت لها ميكا ومسكتها
, ال لحظة كانت كوكي على الارض أثر صفعة شديدة وعندما نظرت وجدت مراد أمامها ينظر لها بغضب
, اسرع رائد بأبعاد مراد عنها وقام فهد بمساعدة اكيرا.
,
, ولكن نفضت اكيرا يد فهد وتوجهت الى مراد وبعدت رايد ونظرت الى مراد
, اكيرا بصدمة: مراد انت بتضربني ليه انا معملتش حاجة
, مراد وهو يمسكها من شعرها: و**** ومحاولة الاعتداء عليكي
, اكيرا بغضب: انا مجنون ولا الشمس لحست مخك اعتداء ايه مين ابن الكلب اللى قالك كده لو فاكر ان تربية عبد الرحيم الصاوي وسخة يبقي انا نفس تربيتك الوسخة
, الدكتور: احم احم يا جماعة ممكن الصوت
, اكيرا بغضب وعيون حمرا: اخرس انت.
,
, الدمتور بخوف: طيب براحتك يا فندم وجلس
, اكيرا بغضب: أنطق يا بيه من قال الكلام ده
, مراد بصدمة: فهد اتصل عليا وهو اللى قالي
, التفتت اكيرا لفهد ونظرت له وقامت بصفعة بغضب
, اكيرا بصوت عالى: عاوز تشوه سمعتي ليه فاكر انك كده راجل
, الدكتور بسرعة: يا جماعة اهدو البنت سليمه هو مجرد جرح بسيط بس
, مراد: بنت مين
, الدكتور: اخت البنت ديه.
,
, خرجت الممرضات وهم يجرون السرير الخاص بكلير فوقف الجميع فى صمت شديد وكانهم مجرد تماثيل لا يتحركو ولا يتكلمو ولا حتى يتنفسو وبعد شوية فاقت ميكا وجريت ورا السرير وهى تصرخ باسم اكيرا وهنا فاق الجميع واسرع خلفها ودخلو الغرفة وجدو ميكا تبكي على اكيرا
, اكيرا: يا بنت المجنونة انا هنا مين ديه
, مراد: فعلا مين ديه
, فهد: ديه اكيرا و ديه اكيرا بس اذاي انا مش فاهم
, رائد: هو انتي عندك توام
, اكيرا: اه عندي تبقي امك.
,
, رائد: حيوانة
, حبي الجميع ينظرون لبعضهم اللي ان تكلمت اكيرا
, اكيرا بجديه: ديه مش انا ومعنديش توأم لان لو عندي كنت حسيت بيها انا قريت انا الشخص بيكون عنده توأم بيحس بيه حتى لو كان فى بلد تانية
, فهد: اكيرا بتتكلم صح
, اكيرا: انت تخرس وكمان مين حال البنت ديه للمستشفي وايه ان الشامي على المغربي
, رائد: فهد اللى جاب البنت ديه هنا وتصل عليا وجيت هنا
, مراد: هنعمل ايه يعني ديه دلوقتي اختي.
,
, اكيرا: يكش تتخوت انا بس اللى اختك مفهوم وله هقول لابوك انك ضربتني بالقلم
, مراد: و**** مليش دعوة
, اكيرا: انت انت
, فهد بذهول: انا
, اكيرا: اه انت روح هات دكتور تحاليل وتعالى
, فهد وهو يقف: لا ديه هربت منك تعالى معايا
, سحبها فهد وغادر الغرفة و دخلو غرفة أخري فاضية
, فهد بهدوء: اتعصبتي عليا و سكت ضربتيني بالقلم وسكت لاكن تشغليني مشمحلكيش
, اكيرا: خلصت كلام يالا بقي نفذ الكلام اصل احنا دخلين على أيام فل الفل.
,
, فهد بستغراب: انتى اذاي كده
, اكيرا ببرود: اصل انا الشيطان بحد ذاته يا سطي فبلاش تفكر كتير و روح نفذ المطلوب يالا
, عادت اكيرا الى الغرفة و تركت فهد بمفردة يسب و يلعن فيها وتوجه الى المعمل
, فهد وهو يتوجه إلى المعمل: بقي على آخر الزمن بت مكملتش 20 سنه تأمر و تنهي فيا بس العيب مش عليها العيب عليا كان المفروض ارزعها قلم يرجعها فى اللفة تاني.
,
, كان جميع العاملين ينظرون إلى فهد بستغراب وعتقدو بأنه مجنون واخذ دكتور وعاد الى الغرفة
, الدكتور: مساء الخير الف سلامة عليها
, اكيرا بحزن: **** يسلمك هقول ايه منه لله إللى كان السبب
, الدكتور بتاثر: لازم تبقيقوية اختك محتجاجي صح
, اكيرا: صح بس انا عاوزة اطلب منك طلب ممكن
, الدكتور بسرعة: اتفضلي اكيد
, اكيرا بدموع مزيفة: عارف إحساس لما تعيش 20 سنه وفى يوم وليلة يظهر شخص ويقولك انك اختك يبقي إحساسك ايه.
,
, الدكتور بشفقة: ارجوكي بلاش تعيطي العيون الحلوة ديه مينفعش تعيط اكيد الموضوع صعب تحبي اعملك تحليل D N A علشان تعرفي الحقيقة
, اكيرا بلهفة: ينفع دكتور
, الدكتور بابتسامة: اكيد ينفع بصي انا هاخد منك عينه ددمم و منها عينة ددمم ونحلل ويمكن **** جمعكم بعد غياب صح اه
, اكيرا: اكيرا اسمي اكيرا
, الدكتور: ممكن دراعك اسحب عينه
, اكيرا: بس انا بخاف من الحقنة
, الدكتور: ولا تخافي انا ايدي خفيفة ومش هتحسي بيها خالص تمام
, اكيرا: تمام.
,
, قام الدكتور بسحب عينة من اكيرا تحت دلعها وبعد ذلك سحب من كلير وغادر وأخبرها أنه لن يغادر الا بظهور التحليل
, نظر الجميع لها ولكن ضحكت ميكا و كريم بشدة عليها
, كريم بضحك: عليا النعمة كنت هصدقك
, ميكا بضحك: زمان إبليس مجمع عياله وبيقلهم اتعلمو يا ولاد الكلب من الخبرة
, مراد: عندما تتجمع المرأة مع الحية هتكون بالنسبة ليها *** بيحبي
, رائد: انتى شيطانة
, اكيرا بعظمة: ولسه اللى جاي احلي
, مراد: هى هتصحي امتي
, اكيرا: معرفش.
,
, جلسو على الكراسي ولكن انتفض الكل أثر صراخ كلير فتوجهت لها اكيرا بسرعة
, كلير بصراخ: جسار ونبي كفاية ضرب مالللللللللك
, ضمتها اكيرا لحضنها وأقسمت لمعرفة الحقيقة كاملة و مساعدة البنت.
,
, في الصباح
, احضر فهد القهوة له و لاكيرا لانها لم تنام طوال الليل وأعطاها لها وجلس بجوارها فى البلكونة
, فهد: اتفضلي
, اكيرا: قوم فهد مش عاوزة مشاكل كفاية اللى انا فيه
, فهد: كلنا معاكي فى المشكلة
, اكيرا بسخرية: يا روحي كلكم فيها وحيات امك يعني بعد 20 سنه يدخل عليك واحد ويقلك انه اخوك هتقوم انت وتخده بالحضن يا سلام على الطيبة والإنسانية الممتعة
, ميكا: البنت فاقت تعالى بسرعة.
,
, دخلو وجدو كلير تبكي و دخل الدكتور وكشف عليها وطمانهم وخرج
, توجهت اكيرا اليها وجلست على طرف السرير
, اكيرا: اسمك ايه
, كلير وهي ترفع وجهها: انتى مين
, اكيرا: انا انتى بس بنسخة تانية اسمك
, كلير بخوف: اسمي كلير كلير الدالي
, اكيرا: وانا اكيرا الصاوي المفروض انك شبهي صورة تبق الأصل يعني كده انتى اختي بس المشكلة احنا ولاد مين عيلة الدالى و لا عيلة الصاوي
, كلير بلهفة: بلاش عيلة الدالي انا راضية بعيلة الصاوي.
,
, مراد بابتسامة مطمانة: انا مراد الصاوي اخو اكيرا والمفروض اخوكي وديه ملك وده كريم اصحاب اكيرا وده رائد دكتور اكيرا و اخو ملك و ده فهد مقدم فى الجيش ذي يعني
, كلير بفرحة: يعني كده انا أختكم ومش هروح عند جسار تاني ولا هيضربني ولا هيعذبني تاني
, اكيرا: المفروض بس احنا مستنين التحليل للتاكيد ليس الا
, فهد: انتى كنتى بتعملي ايه فى المكان ده.
,
, كلير بتذكر ودموع: انا ضعت و**** ليقتلني هيقتلني هيقتلني هيقتلني هيقتلني هيقتلني
, اكيرا بسرعة: اهدي كلير اهدي
, ولكن أصبحت كلير تردد كلمه هيقتلني برعب فنظر الجميع لبعضهم وفى لحظة سمعة صوت صفعة من اكيرا لكلير فوضعت اديها على خدها بصدمة
, اكيرا بجدية: انتى ذي الفل محدش قدر يلمسك فهد لحقك فى الوقت المناسب بس مين الشخص اللى هيقتلك ابوكي
, كلير برعب: لا جسار
, مراد: مين جسار اخوكي.
,
, كلير بدموع: لا ابن عمي و خطيبي بالغصب
, رائد: خلاص اهدى كفاية عياط واحنا معاكي وهنتصرف
, كلير: انا لازم ارجع عنده كفاية اللي هيحصل وكم
, قطع كلامهم صوت خبط على الباب ودخول دكتور المعمل يحمل ورقة يسبت فيها بانهم شقيقتان وغادر
, نظر الكل بعضهم ووجهو نظرهم لاكيرا التى كانت تنظر لبعيد
, كلير بخوف: متخفيش انا هرجع ليهم وانتى هتفضلي مع اخوكي
, اكيرا بشر: انتى فعلا هترجعي بس مع مراد والشباب للقاهرة وانا اللى هرجع مكانك.
,
, كلير برعب حقيقي: لااااا انتى لو رحتي هناك جسار هياذيكي وعلى طول هيضربك لا انا يمكن معرفكيش بس مش هسيبك تتاذي منه ده شراني وايده تقيله
, اكيرا بسخرية: انا الايد اللى بتترفع عليا بقطعها
, وبجدية: رائد ابعت للدكتور اللى عمل العملية
, مراد: انتى مجنونة صح
, اكيرا بغضب: نفذ رائد
, جلس الكل يستغرب ماذا تفعل تلك المجنونة الى أن جاء الدكتور وفى لحظة كان الدكتور على الحائط وسلاح على رأسه.
,
, اكيرا ببرود: هتسمع اللى هقوله وهتنفذه ياما وعزة وجلاله **** هقتلك ومحدش هيعرف يسجني
, الدكتور برعب: تحت امرك يا فندم
, اكيرا: 1 - نفس الغرز اللى فى رأسها رأسها فى رأسي
, 2 - هطلع تقرير يسبت انى فقدت الذاكرة ومحدش عارف المده
, 3 - موضوع محاولة الاغتصاب يتمحي من الملف
, 4 - الشخص ده اللى هو المقدم فهد هو اللى جاب الحالة
, 5 - عوزة اوضه وتجهزلي الحاجات اللى شبه ديه
, مفهوم كلامي
, الدكتور: ليه.
,
, اكيرا: وانت مال اهلك انت تنفذ وبس
, الدكتور: امرك بعد اذنك هجهز اوامرك وغادر
, اكيرا: فهد انت هتروح القري السياحية اللى نزلت فيها كلير بس هتصور كلير على التليفون وهتروح الرسبشن بالبدلة العسكرية وهتخلى الموظف يشوفها ولازم اللي اسمه جسار يشوف الصورة لأنك هتلف على كذا واحد وجسار من ضمنهم مفهوم واول ميركب معاك هتتصل بيا
, فهد: مفهوم
, اكيرا: كريم تجمعلي كل المعلومات عن جسار الدالي وعوزة صورة ليه
, كريم: امرك كوتش.
,
, اكيرا: خلينا نادب جسار شوية ونعيد تربيته من اول وجديد
, احضر الدكتور الخيط وجلس يخيط راس اكيرا بعد ان وضع مخدر حتى لا تشعر بشي واعطي لها التقرير وغادر
, احضر كريم صورة لجسار وشاهدها فهد
, قام فهد بالتقاط صورة لكلير وهى نايمة وغادر
, مراد بخوف: انا مش فاهم حاجة انا خايف عليكي يا قلبي
, اكيرا بحب: متخفش يا قلب اختك لازم نامن أختنا
, مراد: انا معاكي فى اي حاجة.
,
, مر أكثر من ساعتين وقام فهد بالاتصال عليها فتوجهت الى الغرفة ونامت على السرير ووصل الدكتور المحاليل فى ذراعها
, مر نصف ساعة ودخل فهد ومعه جسار و شخصين آخرين
, شخص: بنتي عمله ايه يا دكتور.
,
, الدكتور: فى الحقيقة البنت وقعت وقعة شديدة على رأسها وفهد بيه لما جابها هنا كانت نزفت كتير وبعد العملية وفاقت مفتكرتش اسمها ولا اي حاجة عن نفسها وعملنا رسم مخ وتضح ان الخبطه أثرت أثرت مركز الذاكرة و للاسف البنت فقدت الذاكرة يعني بالمختصر البنت مخها بقي صفحة بيضة
, جسار بحده: جهزها يا دكتور لنرجع القاهرة فورا
, شخص: جسار
, جسار: مش وقته يا عمي انا هنزل اخلص إجراءات المستشفي.
,
, فهد: انت فى مستشفي عسكري براحة شوية
, عبد****: انا متشكر لحضرتك على انقاذك لبنتي
, فهد: **** يقومها بالسلامة بعد اذنكم
, غادر فهد وانهي جسار إجراءات المستشفي وقام بحمل اكيرا ونزل وضعها فى السيارة ونطلقو
, فهد بغضب: انت اذاي توافق على المهزله ديه
, مراد بحده: اختي عارفة هى هتعمل ايه
, ميكا: احنا لازم نرجع القاهرة حالا
, رائد: جهزى نفسك علشان هنرجع.
,
, ساعدت ميكا كلير على ارتداء ملابسها وغادرو المستشفي و عادو الى الفندق لتجهيز كل شي والمغادرة فى الصباح بالطائرة.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
٥


عند اكيرا
, وصلت السيارات الى الفندق وعندما حاول جسار حملها رفضت بشدة ومشيت وأشارت لفتاة تعمل بالفندق ان تساعدها ومشيت أمامهم
, جسار بغضب: يعني اروح أجبها من شعرها
, عبد ****: اهدي يا جسار مش نقصين فضايح
, صعدت اكيرا الى الغرفة وجلست على السرير ودخل عبد**** و جسار و ياسر وجلسو امامها
, اكيرا بتعب: نعم مين انتم
, ياسر: انا ابوكي و ده عمك و ده ابن عمك وخطيبك.
,
, اكيرا: كل ده خطيبي ماشي المفروض دلوقتي ارتمي فى حضنك ولا اعمل ايه
, ياسر: المفروض
, اكيرا: المفروض ده عند حضرتك مش عندي لانى معرفكوش ولغاية مفتكر حضرتكم مفيش اي تعامل معايا تاني اللى فى حدود الأدب
, جسار بانفعال: نعم يا روح امك دانا هكلك علقه بس الصبر.
,
, اكيرا ببرود: بص انت بالذاد تبعد عني لان قلبي و عقلي مش قبلينك وعقلي بتقولي اقوم لضربك بس طبعا حضرتك اكبر مني بكتييييييييير اوى فلازم احترمك لغاية مفتكر طبيعة علاقتنا وبكدا نعرف نتفاهم ودلوقتي تسمحو تتفضلو برا عاوزة انام لان دماغى مصدعة
, جسار بغضب: انت
, عبد ****: تمام يا بنتي استريحي وبكرا الصبح هنرجع القاهرة
, اكيرا: هو انا اسمي ايه
, عبد ****: اسمك كلير الدالي
, اكيرا: شكرا تقدرو تتفضلو.
,
, غادر الجميع وقامت اكيرا بإغلاق الباب وتنهدت وعادت الى السرير وأخرجت التليفون من ملابسها وكان متصل بمراد
, كوكي: موري
, مراد: و**** إبليس يتعلم منك
, كريم: شغل على ماية بيضا
, ميكا: تربيتي
, كوكي: تربية وسخة المهم كلير عوزاكي تحكي ليا عن كل حاجة
, كلير بهدوء: لما ترجعي الفيلا هتلاقي وسط هدومي مذكراتي تقدري تعرفي منها كل حاجة بس اهم حاجة اوعي تغضبي جسار لأنه ايده جامده ولو ضربك مش هيرحمك.
,
, كوكي: عند أمه يا روحي مش عندي انا الكلام ده وانت موري لما ترجع مع كلير تعرف الكل انها عملت حادثة وفقدت الذاكرة
, مراد بضحك: ديه هتعيش سلطانة زمانها
, كوكي: افرحي يا كيكي بس خلي بالك من بودي لأنه مش سهل
, فهد: انتى كويسة
, كوكي: الحمد لله
, فهد: يالا بقي خدي المسكن ونامي اليوم كان طويل وبكرا هنكلمك
, كوكي: تصبحو على خير شباب
, مراد: تلاقي السعادة والأمل و الحب يا عمري
, ميكا: جود نايت كوكي
, كريم: باي غزالي.
,
, أغلقت معهم وأخذت دش ونامت ولكن وجدت حركة فى البلكونة و عندما انارة الغرفة وجدت فهد أمامها فشهقت فأسرع بوضع ايده على شفايفها
, فهد: ششششششششششش
, كوكي: في ايه
, فهد: العلاج نسيتي تخديه هو ده العلاج مش ده
, كوكي: تمام شكرا حضره المقدم
, فهد: اكيرا انا
, كوكي: اتفضل يا فهد لو حد جيه كل حاجة هتبوظ
, غادر فهد ورتسمت ابتسامة على وجه اكيرا وحلفت على تربيته فهد من اول وجديد.
,
, في الصباح
, استيقظت اكيرا على صوت خبط شديد على الباب فنتفضت بسرعة وتوجهت الى الباب وفتحته و جدا جسار أمامها
, اكيرا: في ايه حد يخبط كده
, جسار بغضب: انتى اذاي تقفلي الباب
, اكيرا بسخرية: معلش نسيت اسيب الباب على البحري انت عاوز ايه دلوقتي
, عبد ****: اسكت جسار وانتى كلير جهزى نفسك علشان هنرجع القاهرة
, اكيرا: طيب
, اغلقت الباب فى وجههم فضحك عبد **** على منظر ابنه المصدوم ونزل الى الاسفل فى انتظار نزول كلير.
,
, اخذت دش ووقفت امام الدولاب وجدت هدوم غريبة الشكل و الألوان فنصدمت وبعد بحث عن ملابس وجدت بلوزة كت قصيرة وبنطلون اسود ولبست جذمة سودة بكعب و رفعت شعرها
, الباب خبط وفتحت وجدت أمامها فتاة ساعدتها على جمع ملابسها وبعد الانتهاء دخل الحرس وحملو الشنط ونظرو لكلير بصدمة مما ترتدي فلبست كبير النظارة ونزلت الى الاسفل
, نزلت اكيرا ولم تسلم من المعاكسات و المغازلات وتوجهت الى مكان العائلة.
,
, جسار بحدة: ايه اللي انتي لبساه ده
, كلير { اكيرا }ببراءة: مالو اللبس هو ده اللى لقيته
, جسار بغضب: كان فيه لبس تاني ملبستيش منه ليه
, كلير { اكيرا } بصوت عالي: وانت مالك اصلا وانا قولتها امبارح و هقولها تاني انت ملكش حكم عليا انا لسه معرفكش وشكلنا كده مش هنكمل بأسلوبك ده
, جسار بانفعال: لاااا انتى شكلك نسيتي نفسك وعوزة تتربي
, كلير { اكيرا }: بطل كلام انا دماغي بتوجعني يالا نمشي.
,
, توجهت كلير الى السيارة وأمرت السائق بالذهاب وتركت الباقي مذهول مما سمعو.
,
, عند الباقي
, اخذ مراد إجازة وعاد الى القاهرة ومعه كلير والغريب انها كانت كالطائر الحر تلعب مع الهواء وتضحك له فبتسم مراد عليها وتوقف فى اول استراحة ونزل وسحبها من اديها ودخلو المطعم وبعد قليل جاء رائد و ملك و كريم وجلسو مع بعض
, مراد: حبيبتي تحبي تكلي ايه
, كلير: مالك كان بيجبلي اكل من وراهم بص انا جعانة هات اي اكل انا عاوزة اكل كتير انا جعانة اوى مودي.
,
, مراد بابتسامة حنينة: امرك يا قلب مودي كل الاكل اللي فى المطعم هينزل ليكي تاكلي وتشبعي يا عمري
, رائد: ميكا روحي هاتي لينا اكل
, ملك: تصدق انك رخم مش المفروض تروح انت
, رائد: غوري يا بقرة
, ملك: تعالي معايا يا كيمو
, ذهب الثلاثة الى المطعم حتي تحضرو الاكل وتركو رائد و كلير مع بعض
, رائد: هااااااااااه هو ده حال الدنيا كلنا لها
, كلير بضحك: ههههههههه
, رائد: ضحكتك حلوة اوي وانتى احلي بكتير
, كلير بكسوف: بس ممكن.
,
, رائد بابتسامة: ديه شهادة حق انتى حلوة اوي واحلى من القمر
, كلير: شكرا دكتور رائد
, رائد: لااااااااا انتى الوحيدة اللي تقوليلي رائد من غير دكتور هو ينفع اسالك سؤال
, كلير: اتفضل
, رائد: انتى بتحبي جسار
, كلير بدموع: بحبه ده اكتر شخص بخاف منه و بكره فى الدنيا ديه كلها مفيش يوم كان بيعدي عليا الا وهو بيضربني او بيهني او بيكسر بخاطري عارف بيجبلي هدوم مينفعش تلبسها أي بنت فى سني انا بكره اوي.
,
, رائد: هششششش حقك عليا يا أميرتي الحلوة
, كلير بكسوف ووجه مثل الطماطم: هو مراد اتأخر ليه
, رائد بضحكة: زمانة جاي بلاش تقلقي يا أميرتي
, بعد شوية جاء مراد والباقي وهما يحملون الطعام ووجدو كلير بوجه احمر من الكسوف ورائد ينظر لها بهيام فبتسم مراد ودعا لها بالسعادة وجلسو يكلو وسط الضحك و الهزار.
,
, فى قصر الدالي
, وصلت سيارة اكيرا ونزلت منها و وقفت في انتظار قدوم الباقي وبالفعل بعد مرور دقائق وصل الجميع ودخلو الى الداخل ووقفت أمامها امرأة بغضب
, المراة بغضب: انتى اذاي تسيبي جسار وتمشي وكمان تعملى حادثة ويفضل يدور عليكي انتى مجنونة
, كلير { اكيرا }: انتى مين الأول بس لازم اعرف اصل انا دماغي بيضه
, ماهي: انا امك يا هانم.
,
, كلير { اكيرا } بسخرية: امي يعني انتى امي اللى حملت فيا 9 شهور و رضعتني ونيمتني فى حضنها وبدل متخاف عليا وتطمن على صحتي واقفة بتحاسبني علشان خاطر الواد ده بصراحة انا مش عارفة كنت عايشة معاكم اذاي لمده 20 سنه مع ناس زيكم بصراحة انا بحمد **** انى فقد الذاكرة علشان شكلي كنت طيبة و هبلة زمان بس من النهاردة فى كلام تاني
, جسار بغضب: انتى ليكي عين تتكلمي و تردي اصلا.
,
, كلير { اكيرا } بغضب مماثل: انت بالذاد تخرس خالص و**** فى سماه لو سمعت صوتك لوريك اللى عمرك مشفته خلاص خلصت كلير القديمة ماتت وشبعت موت ومن النهاردة اللى يفكر يقف ادامي يستحمل بقي
, رفع جسار ايده حتي يصفعها ولكن فى لحظة أمسكت كلير { اكيرا } ايده بشده وباديها التانية نزلت على وشه بالقلم.
,
, كلير { اكيرا } بغضب: المرة ديه ضربتك المرة التانية هعلم عليك وهخليك تخاف تبص فى المراية اه ومن النهاردة انت ابن عمي اللى مش مقتنعه بيه وانتى يا مدام من النهاردة مش هعتبرك امي لانها ماتت للاسف
, وقف الجميع ينظر لها بذهول كيف تحولت كلير الطيبة الهادية الغبية الى تلك القوية هل تفعل الحادثة كل ذلك.
,
, اما جسار أصبح لا يري أمامه وعندما جاء يمسك كلير من شعرها سقطت بين احضان شخص الذي حملها بسرعة وبرعب وصعد بيها الى الاعلي وتصل على الدكتور
, مالك بدموع: كلير يا عمري اصحي اوعي تسبيني انا اسف انا عارف انى غلطان واني ضعيف مش بعرف احميكي بس خلاص انا جيت وهفضل معاكي و هنبني مع بعض ذكريات كتير حلوة و هنلعب و نفرح و هعملك كل حاجة عوزاها.
,
, الباب خبط ودخل الدكتور ورجح ان سبب الاغماء من الحادثة ولابد أن تستريح لانها من الممكن ان تتعرض للأذى وغادر
, نزل مالك بغضب ووقف امام الكل.
,
, مالك بغضب: انا بكرهكم كلكم وبتمني اصحي فى يوم اسمع خبر موتكم كلكم علشان انتم من احقر و ازبل الناس اللى شفتهم فى حياتي ليه بتاذو طفلة ذيها من صغرها ليه علشان زمان عمتو هربت من البيت ده اسف ده مش بيت ده قبر كلكم هتدفنه فيه وانت جسار و**** العظيم لو قربت من اختي تاني لقتلك واظن انت بس فكرت ترفع ايدك عملت فيك ايه ولسه واخيرا السحر اتقلب على الساحر وانا هقعد و تفرج عليكم بهدوء و راحة وتمتع.
,
, كانت كلير { اكيرا } تقف فى الأعلى وتسمع كل شي وهى تبتسم بشر و همست ديه بس البداية يا عيلة الدالي وعادت الى غرفتها ونامت على السرير وشعرت بفتح الباب وجلوس أحد بجوارها وقبل راسها و اديها ففتحت عيونها بهدوء
, كلير { اكيرا }: انت مين
, مالك بحنان: انا بكون مالك اخوكي الكبير وكنت صاحبك و حبيبك و كمان كاتم أسرارك
, كلير { اكيرا }: بس انا مش فكراك انا اسفة بلاش تزعل مني.
,
, مالك بسرعة: لا عمري مهزعل منك انتى اختي الصغيرة بصي انا هحكيلك على مواقف بتجمعنا سوا و مع الأيام هنعمل ذكريات كتير حلوة تمام
, كلير { اكيرا }: تمام هو انا جعانه ممكن اكل
, مالك بضحك: طبعا ممكن يالا قومي خدي دش بس ابعدي عن دماغك وانا كمان هروح اخد دش وننزل ناكل اشطا
, كلير { اكيرا }: اشطا
, غادر مالك و قامت اكيرا بإغلاق الباب بالمفتاح ودخلت الحمام وشغلت الماية وتحدثت مع مراد وكان الجميع يسمع بذهول.
,
, كلير: انتى ضربتي جسار بالقلم
, اكيرا: والمرة الجاية لو فكر يعملها و**** لعلم عليه
, ميكا بضحك: يا كوكي يا جامد
, كريم: والنعمة انتى شيطانة
, اكيرا: المهم انتم وصلتم البيت عندنا ولا لسه
, مراد: فاضل ربع ساعة ونوصل **** يستر
, اكيرا: المهم تفهم بودي انها وقعت على دماغها جامد وجالها فقدان ذاكرة موقت وهنبقي على تواصل يالا سلام بقي.
,
, أغلقت اكيرا معهم وأخذت دش حتى تريح أعصابها وخرجت ولبست ملابس منزلية عبارة عن ترنج باللون الابيض وفتحت وجدت مالك امامها.
,
, مالك: انتى هتنزلي كده
, كلير { اكيرا }: اه ليه في حاجة مش ده لبسي بردو
, مالك بضحك: دانتى داخلة حامية اوي يالا برنسيسة ننزل
, نزلو الى الاسفل ووجدو الجميع يجلس على السفرة فجلست بجوار مالك وبتدت بالاكل تحت صدمة الجميع من منظر لبسها ولكن لم يعلق أحد وبعد انتهاء الطعام
, شريف: كلير تعالى سعديني يا بنتي
, كلير { اكيرا }: مين ده مالك
, مالك: ده جدو شريف
, كلير { اكيرا }: هو احنا بنقولو جدو ولا شري.
,
, شريف بحنين: شري ايوه قوليلي شري مش جدو ماشي
, كلير { اكيرا }: ماشي تعالي شري مالك ممكن تطلب لينا عصير
, مالك: أمر مولاتي
, مسكت اكيرا يد شريف و توجهت إلى غرفة المكتب تحت صدمة الكل وما هى اللي لحظات وسمع الكل صوت ضحكات رنانة ويصاحبها صوت ضحكات رجولية
, جسار بحدة: ده مبقاش بيت
, سلوي: انت رايح فين
, جسار: رايح فى داهية
, غادر جسار مع صوت ضحكات رنانة لأول مرة فى ذلك القصر الكئيب.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
٦


فى منزل الصاوي
, وصل مراد الى المنزل ونزل الكل وقام مراد بسند كلير وصعدو وقامت ملك بالخبط على الباب وفتح عبد الرحيم
, عبد الرحيم بصدمة: ملك مراد يالهوي كوكي مالك يا بنتي
, مراد: اهدي بس يا حاج
, عبد الرحيم بدموع: هى اختك مالها مراد فيها ايه ردي علي ابوكي يا روحى
, رائد: اهدي يا عمي و**** كويسة.
,
, عبد الرحيم بدموع: لااااااا بنتي فيها حاجة هى وشها أصفر ليه وليه عاملة دماخها كده اكيد فيها ايه ديه حتى مش بتهزر معايا ولا بتتكلم
, ملك: اهدي يا بودي و**** كويسة
, عبد الرحيم بدموع و غضب: أنطق يا ابن الكلب اختك فيها ايه
, مراد بسرعة: اكيرا وقعت على دماغها وخدت 10 غرز وحصلها فقدان ذاكرة
, جلس عبد الرحيم ينظر لهم بذهول و دموع وفى لحظة واحدة ضم اكيرا { كلير } لحضنه وفضل يقبلها ويمسح على رأسها بحنان و حب.
,
, عبد الرحيم بدموع: معلش يا بنتي انا السبب انا اللى صممت تسفري السفرية الشوم ديه انا السبب و**** اسف يا عمري
, كلير { اكيرا }: خلاص متزعلش وبلاش دموع ونبي بص انا اسفه لانى السبب فى حزنك و دموعك ايه رايك لو رجعت تفكرني من اول وجديد ماشي يا بابي
, عبد الرحيم بفرحة: ماشي يا قلبي افكرك بكل حاجة من اول وجديد
, وبضحك: بس بلاش بابي ديه عمري مسمعتها منك ولا الحمار ده بيقولهالي.
,
, كلير { اكيرا }: طيب كنت بقولك ايه قبل الحادثة
, عبد الرحيم: كنتى بتقوليلي يا بودي
, كلير { اكيرا } بابتسامة جميلة: تمام بودي الحلو
, مراد: على فكرة انا هنا وليا فيك ذيها ويمكن اكتر
, بودي: برا يا حمار بلاش اهزقك ادام رائد
, مراد بغيظ: ملك اه رائد لا صح
, بودي: اصل ميكا كانت بتسمعني كتير وانا بشتمك فعادي
, كلير { اكيرا }: انا جعانه بودى و موري ماكليش.
,
, بودي: ااااااه يا ابن الكلب يا حمار سايب اختك جعانة يا حمار تعالى يا قلب ابوكي اجهزلك الاكل روحى خدي دش وتعالى يكون الاكل جهز
, رائد: طيب احنا هنمشي
, بودي بغضب: اقعد يالا مكانك هناكل كلنا مع بعض كمان الوقت اتأخر وانت هتنام مع اختك فى أوضة الحمار ده
, مراد: طيب الحمار هينام فين
, بودي: اتلقح فى المطبخ او فى الحمام
, كلير { اكيرا }: ممكن انام فى حضنك النهاردة بودي.
,
, بودي بضحك: هى وقعت على واحده محترمة ولا ايه لااااااا انا وحشتني قله الأدب
, ميكا: معلش بقي يا بودي هتفتكر متقلقش
, سحبتها ميكا وتوجهو الى غرفة وقفلت الباب خلفها
, ميكا: بصي بقي يا كيكي احنا هناخد دش ونلبس ونطلع ناكل علشان انا هموت وانام
, كلير: حاضر
, ميكا بضحك: لا انتي فعلا مؤدبة **** يرحم ايامك يا كوكي
, كلير: هو الحمام فين
, ميكا: عندك أهو وادي الدولاب هدخل اخد دش سلام بقي.
,
, سحبت ميكا ملابس ودخلت الحمام ووقفت كلير تشاهد الملابس والميكب اب وصورها ومنظر الاوضة قد ايه جميلة و مجنونة فنزلت دموعها
, فاقت كلير على يد ميكا تعلمها بأنها أنهت حمامها فأخذت كلير ملابس ودخلت ووقفت امام المرايا
, كلير: هما ممكن يحبوني و يدلعونى ذيها وكمان ممكن احط مكياج وخرج و لعب براحتي يا بختك يا اكيرا عشتي حياة بسيطة بس مجنونة وانا عيشت فى قصر بس حياتي كانت جحيم يارب تربيهم كلهم.
,
, اخذت دش ولبست ترينج ورفعت شعرها وخرجت
, بودي: تعالى يا قلبي كل الاكل اللى بتحبيه موجود
, كلير { اكيرا }: شكرا ليه تعبت نفسك
, مراد: كل الاكل ده هى هتكلو لوحدها
, ميكا: وانا معاها
, بودي: فى جبنه قديمه و عيش ناشف روح كل منه
, مراد: لاااااااااااااا
, بودي: اقعد يا بغل
, رائد بضحك: الحمد لله بقيت بغل مش حمار
, مراد بشر: ملكش دعوة.
,
, جلسو يكلو وفضل بودي يطعم كلير بحنان و حب ولم يخلي الجو من الضحك والهزار ولكن كانت كلير تقارن تلك العائلة المحبوبة والكريمة و العطوفة بتلك العائلة الصارمة و القاسية فنزلت دموعها ومسحتها بسرعة حتى لا تعكر صفو القعده ولكن كانت هناك عيون رائد تشاهدها وتتالم عليها لأنه يعلم جيدا سبب هذه الدموع.
,
, انهي الجميع الاكل وحملو الأطباق ووضعتهم ميكا فى الغسالة و جلسو ولكن وضعت كلير راسها على كتف مراد ونامت فحملها ووضعها على سرير والده وخرج وجد رائد يجلس و ميكا ذهبت لتنام و أيضا استأذن بودي حتى ينام
, مراد: اااااايه يا عم رحت فين
, رائد: انا صعبان عليا كلير اوى شكلها شافت عذاب هناك
, مراد: متقلقش اكيرا هتعيشهم فى جحيم وهطلع على جتتهم القديم و الجديد
, رائد بسرحان: بس كلير طيوبة اوى و جميلة اوي.
,
, مراد: ذي اكيرا بالظبط
, رائد بفلعة: اعوزو ب**** حرام عليك اكيرا ديه تتفتلها بلاد انا مش عارف انتم مستحملنها ليه
, مراد بضحكة: ههههههههه حرام عليك يا شيخ و**** كوكي طيبة بس هى بتحب تهزر و تلعب و تضحك وبتقول انها عمرها مهتكبر
, رائد: انا بحب كوكي ذي ميكا بالظبط بس انا خايف عليها من جسار ده شكله لوحده يرعب مابالك بقي انها ضربته اكيد هيرتب بحاجة مهمة علشان يكسرها.
,
, مراد بفخر: محدش يقدر يعمل حاجة فيها لان كوكي انا كنت بعلمها البوكس و الكراتية فبلاش تقلق
, رائد بضحك: طيب يالا خش نام تحت الحوض
, مراد بغيظ: انا مش هتكلم علشان انت ضيف بس
, رائد: يا شيخ اتوكس ويالا ننام
, ذهب الشباب الى النوم.
,
, فى صباح اليوم التالي
, البداية فى منزل الصاوي
, صحي الجميع وكانو يتناقشون ماذا يتناولو ولكن قطع كلامهم صوت خبط على الباب وفتحت ميكا وجدته شاب يحمل فى ايده شنط
, عبد الرحيم: مين ميكا
, ميكا: معرفش اول مرة أشوفه
, توجه عبد الرحيم الى الباب و وجده الشاب الذي يعمل عند عم مجدي صاحب المطعم
, عبد الرحيم: خير يا منصور
, منصور بادب: اتفضل يا حاج الفطار الحاج مجدي عرف ان الستاذة اكيرا وصلت امبارح فبعد الفطار ليكم.
,
, عبد الرحيم: ماشي يا بني استنا هجبلك الفلوس
, منصور: لا يا حاج مليش دعوة انا بوصل بس بعد اذنكم وبالف هنا وغادر
, حمل عبد الرحيم الشنط ووضعهم على السفرة وجاء رائد و مراد
, مراد بستغراب: ايه الاكل ده مش كنت لسه بنسال هناكل ايه
, عبد الرحيم: و**** يا بني عمك مجدى بعت الفطار سخن سهم مولع لكوكي شكل حد شافكم امبارح
, مراد: اه فعلا عبده القهوجي شافنا
, رائد: يبقي هو اللى نشر الخبر
, كلير { اكيرا }: يالا ناكل الاكل رحته تجنن.
,
, احضرت ميكا الأطباق وبتدو يفضو الشنط ووجدو الفول والطعمية و البطاطس و المخلل و العيش وباقي الطعام فجلسو ياكلو بستمتاع كبير
, مراد وهو يأكل: و**** وطلع ليكي نفع يا كوكي
, رائد: تصدق صح فعلا
, عبد الرحيم: الصبر شوية وهتلاقو الناس ابتدت تجي تسالم بس لازم نعرفهم ان اكيرا تعبانه شوية.
,
, في قصر الدالي
, صحي الجميع ونزلو الى الاسفل وجلسو فى انتظار نزول اكيرا { كلير } وأخيرا نزلت الهانم وهى ترتدي بنطلون اسود و بدي رصاصي حمالات وجاكت قصير لمنتصف الظهر { بلوروه } وكوتش
, اكيرا { كلير }: صباح القشطة شري
, شريف: صباح الفل كيكي
, اكيرا { كلير }: صباح العسل موكا
, مالك بضحك: صباح الهنا يا قلب موكا
, ماهي بارف: ايه الألفاظ اللي بتقوليها ديه.
,
, اكيرا { كلير }: لما أوجه ليكي كلام ابقي ردي صحيح شري هي تيته ميته من زمان
, شريف: **** يرحمها ايوة ماتت من زمان لما كان عندك 5 سنين
, اكيرا { كلير }: طيب ليه هدومها مليه الدولاب فوق ولا هى ديه كانت الاوضة بتاعتها
, مالك بحزن: لا حبيبتي ديه هدومك انتي
, اكيرا { كلير } بشهقة: ده نظام لبسي يستحيل أفضل البس الهدوم ديه انا عاوزة البس هدوم جديدة وحلوة
, جسار بحدة: عاوزة تمشي تتمايصي و تتعاكس بلبس المسخرة ده.
,
, اكيرا { كلير }: وانت مال أهلك بتتدخل ليه
, ياسر بحده: كلير اتكلمي مع ابن عمك و خطيبك كويس.
,
, اكيرا { كلير } بارف: تصدق عندك حق يا ياسر لازم اتكلم معاه كويس لانه ابن عمي و اكبر مني بس لاكن حماية خطيبي ديه انساها انا مش هتجوز راجل اكبر مني ويستحيل اوافق على المهزله ديه ولو فاكر يا ياسر انى كلير الضعيفة العيلة تبقي غلطان انا واحدة تانية خالص وللأسف الشديد انا كنت بكتب كل حاجة كنتم بتعملوها فيا علشان كده خاتم الخطوبة ده اللى يحطة فى أيدي يبقي بيحبني وانا بحبه وجسار اخر راجل هفكر اشيل اسمه.
,
, وخلعت الخاتم و رمته في وش جسار تحت ذهول الكل وكان شريف و سلوي يجلسو براحة و امان
, اكيرا { كلير }: مالك ابعتلي حد من الخدم الاوضة فوق
, مالك: حاضر
, صعدت اكيرا الى الغرفة وبعد قليل صعد مالك واتنين من الخدم وامرتهم بحمل جميع الملابس والنزول الي الاسفل وبالفعل نبذة اوامرها
, وضعت الخدم الملابس فى الجنينة وامرتهم بإحضار جاز او اي ماده تساعد على الاشتعال وبالفعل احضر احدي الخدم ذلك.
,
, قامت اكيرا برمت البنزين علي الملابس واشعلت بهم النار تحت أنظار الكل المصدومة و جسار الغاضبه
, جسار بغضب: انتى انجننتي وانا هرجعلك عقلك فى راسك تاني.
,
, رفع جسار ايده حتى حتى يصفعها ولكن أمسكت ايده بشده ونظرت له نظرة مرعبة كان الشياطين لبستها وفى لحظة واحدة كان صراخ جسار يملي القصر دخل الجميع وجدو جسار على الارض و كلير تقف وعلى اديها دماء وجسار يتلوى من الألم فأسرع عبد **** و ياسر له وجدو جرح فى المعده فامرو الحرس بحمله واسرعو الى السيارات
, مالك: انتى مين
, اكيرا { كلير }: انا اختك كلير
, مالك: عمرك مكنتي كده.
,
, اكيرا { كلير } بحزن مصطنع: يمكن كتر الألم بعلم القوة واللى قريته عرفني قد ايه انا كنت ضعيفة و الكل بيهني وأصعب حاجة لما البنت بتبقي مكسورة ويوم ميجلها القوى عمرها مبتسكت اللى لما تحاسب كل شخص نزل دموع من عنيها
, مالك بكسرة: كيكي انا اسف
, اكيرا { كلير } بابتسامة: متقولش كده انا عارفة انك بتحبني وطيب المهم تعالى نروح نشوف القتيل
, مالك: يالا **** يستر.
,
, وتوجهو الى المستشفي وعندما وصلو وجدو الجميع يجلس امام غرفة العمليات فجلسو وبعد شوية ارسلت اكيرا إحدى الحرس ليحضر الطعام فنظر لها مالك بابتسامة.
,
, عند فهد
, كان يجلس يفكر فتلك الشيطانه الصغيرة التى حولت حياته الروتينية الممله الى ضحكة ولكن قطع سرحانه صوت التليفون وكان إحدى الأشخاص الموجودين لمراقبة اكيرا وأخبره بدخول جسار غرفة العمليات بطعن فى المعدة وامره لمعرفة الأخبار اول باول
, فهد لنفسه: يخربيتك يا اكيرا قتلتي الواد من اول يوم دانتى جبروت **** يكون فى عوني شكلي حبيت شيطانه بجد شكل الحكاية هتحلو انا لازم انزل القاهرة.
,
, عودة لمنزل الصاوي
, انتهى الجميع من الاكل و اخذو ينظرو لبعضهم البعض
, مراد: بما ان محدث من الهوانم هتقوم تعمل حاجة نشربها فأنا هعمل تشربو ايه
, عبد الرحيم: انا يدوبك الحق اروح الشغل سلام
, غادر عبد الرحيم وعمل مراد المشروبات وصعدو الى السطح حيثو كان متقفل على شكل جميل وبيه الورود و بيه قاعده عربي وأيضا يوجد كراسي وتوجد شاشه تلفزيون
, كلير: **** المكان هنا جميل جدا
, مراد: الشيطانة بتاعتنا هى اللى عملاه.
,
, رائد: اول مرة تعمل حاجة مفيدة من غير عفرته
, ميكا: حرام عليك يا رودو
, مراد: تعالو نتصل عليها نطمن هى بتعمل ايه
, حاول مراد الاتصال أكثر من مرة ولكن لم تجيب فقلق عليها ولكن كلير أخبرته بأن ذلك الوقت يوجد الجميع فى القصر ومن المستحيل ان تعرف ترد
, بعد فترة جائت رسالة لمراد من اكيرا تخبره بأنها بصحة جيده ولكن لم تعرف الرد عليهم لان الجميع بجوارها فطمان.
,
, استأذن رائد للمغادرة و أخذ ميكا معاه و على وعد منه بالاتصال عليهم فى المساء وغادرو
, توجه مراد لعمل أكثر من مكالمه للعمل وترك كلير بمفردها
, وجدت كلير مجموعة من الأوراق الأوراق الأقلام فاخذتهم وبتدت ترسم بحرفيه عالية فرسمت طفلة تلعب تحت الامطار وهى سعيدة و فرحانه
, جاء مراد وجلس بجوارها و شاهد الرسمة ونبهر بيها
, مراد: مين علمك الرسم
, كلير بفرحة: عجبتك
, مراد: عجبتني ديه تحفة فنية.
,
, كلير بسعادة و ابتسامه: مالك هو اللى علمني الرسم اول مرة أرسم صورة سعيدة على طول برسم صور حزينه
, مراد وهو يحضنها: معلش يا قلبي بإذن **** حياتك كلها هتبقي سعادة و فرحة و هنا
, كلير: انا سامعة صوت جرس الباب تعالى ننزل نشوف مين
, نزلو وجدو زوجه الجزار تقف وأول ما شافت كلير لطمت وحضنتها بشدة
, ام وحيد: يا حزني يا كوكي حصلك ايه.
,
, مراد بسرعة: **** يخليكي يا ام وحيد معلش كوكي وقعت على رأسها فى الرحلة وحصلها فقدان ذاكرة مؤقت
, ام وحيد: يعني ايه يا باشا
, مراد: يعني هى هتتعرف على الناس من اول وجديد
, ام وحيد: تقصد ان دماغها بقت بيضة صح
, مراد: عليكي نور فمعلش انتى بقي وأهل المنطقة هتستحملوها شوية.
,
, ام وحيد بعتاب: انت بتقول ايه يا باشا ديه بنتي وبنت المنطقة كلها ومن بكرا هجيب كام وحده وهعرفها عليهم وهنفكرها بكل حاجة حتى لو مفتكرتش نعتبرها لسه البنت الصغيرة اللى كانت بتلعب و بتتعرف علينا **** يحميكي يا بنتي استأذن انا
, قامت بوضع قبله على رأس كلير بحنان وحب وغادرت
, مراد بضحك: البسي بقي كده اهل المنطقة كلهم هيرجعولك الذاكرة اللى مش موجودة خالص
, كلير بضحك: تفتكر هعرف افتكر.
,
, مراد: قومي يا ختى ندور على الغدا ونجهزة كنت بعيش ملك قومي يا بقرة
, كلير بضحكة رنانة: هقول لبودي يا حمار
, مراد بشهقة: و**** مانا سايبك
, وفضلو يجرو ولا بعض الى ان امسكها وفضل يزغزغها وتضحك بشدة وبعد ذلك توجهو الى المطبخ ولكن وجدت الباب يخبط وكانت ام وحيد وتحمل الكثير من الأكياس وخلفها عامل من محل جوزها
, ام وحيد: معلش يا باشا هندخل المطبخ
, مراد بستغراب: اتفضلي
, ام وحيد: ممكن بس تبعت كوكي على المطبخ
, مراد: حاضر.
,
, دخلت ام وحيد والعامل وحطو الشنط فى المطبخ وغادر العامل وجلست تخرج الأشياء من الأكياس ودخلت كلير
, كلير: نعم يا طنط
, ام وحيد: تعالى يا بنتي **** يكرمك ساعديني اعملكم الغدا النهاردة و بكرا
, مراد: ليه تعبتي نفسك بس
, ام وحيد: تعبكم راحة كمان عقبال متعب فى فرح ست البنات الحلوة ديه انا لو اقدر على خدمتها كنت خدمتها بس السن
, كلير: هو انا عملت ليكي ايه يا طنط.
,
, ام وحيد: عملتي ايه ده لولا معرفتك للظابط بتاع القسم كان خدو ووحيد وقبض عليه وضاع مستقبلة
, مراد: معلش اذاي يعني.
,
, ام وحيد: صاحبه السوء عان معاه مخدرات والبوليس جيه وكانت ست البنات موجودة ولما الضابط هيدخل يفتش الشقة وقفت ادامه وعلت صوتها وكانت هتولع فيه علشان اذن النيابة وبعد كده دخلت الشقة وقفلت الباب فى وش الضابط وتكلمت مع وحيد وخرج الشنطة وقالها ان صاحبة ن اللى ادهاله واول مفتحتها لقت المخدرات منهم لله كانو هيضيعو ابني بس هيا خد الحاجة وخبتها وفتحت للضابط وعتذرت ودخلو فتشو الشقة وخرجو وبعد كده خلت وحيد يتصل على صاحبة يجي ياخد الشنطة واول مخادها ومشي خطوتين لقي البوليس ادامو وتمسك وبعد يومين جيه الضابط وهى قالت الحقيقة ليه.
,
, مراد: تقصد اكيرا عملت كده
, ام وحيد: جملها على راسي على وعمك محسن ليوم الدين وليها فى كل بيت جميلة وفى كل شبر مصلحة
, ابتدت ام وحيد فى عمايل الاكل و ساعدتها كلير و هى سعيدة و فرحانه.
,
, فى المستشفي
, مازال جسار فى العمليات والجميع يجلس فى قلق و اكيرا تاكل بعض من الشيبسي و تشرب البيبسي و يجلس بجوارها مالك و ما هى اللى لحظات ودخلت الشرطة مع خروج الدكتور
, عبد ****: طمني يا دكتور
, الدكتور: الحمد لله هيبقي كويس
, الضابط: اقدر اخد اقواله امتي
, شريف: حفيدي وقع والسكينة وقعت فيه ومش هنعمل محضر
, الدكتور: بس تقرير بيقول ان المسافة الطعنه كانت قريبة اوي.
,
, اكيرا { كلير } بزهق: فى ايه يا دكتور مش جدو قال انه وقع والسكينة وقع ودخلت فيه خلصنا وانت يا حضرة الضابط نقصر
, الضابط: انتى مين
, اكيرا { كلير }: انا كلير الدالي بنت عمه وهو اخويا الكبير
, شريف بحدة: خلاص خلصنا وانت اقدر تتفضل
, غادر الضابط و الدكتور وتم نقل جسار غرفة عادية ودخل الكل وطمانو عليه وغادرو وبعد فترة دخلت اكبر بعد فترة وجلس وضعت قدم على أخري
, اكيرا { كلير }: اذيك يا ابن عمي.
,
, جسار بتعب: مش هسيبك تتهني بحياتك
, اكيرا { كلير } بسخرية: المرة اللي فاتت ضربت نفس القلم والمرة ديه علمت عليك عوزة وجلالة **** المرة الجاية هضيع عمرك كله مفهوم
, جسار بغضب: هعلمك الأدب وهوريكي اللى عمرك مشفتيه مني
, اكيرا { كلير }: **** يديلك طولت العمر وانا وانت والزمن طويل سلام بقي يا جسورة اصلي مبحبش جو المستشفيات.
,
, غادرت اكيرا الغرفة وتوجهت الى السيارة وعادت الى القصر وفي لحظة كان حد يسحب ايد اكيرا ويضع ايده على شفايفها وجدته فهد أمامها
, فهد: هششششسشش اهدي
, اكيرا: ابعد عنى يا رخم
, فهد: انا رخم يا شيطانه
, اكيرا بضحكة: يبقي عرفت اللى عملته
, فهد بابتسامة: يخربيت جبروتك
, اكيرا: المرة الجاية هضيع مستقبلة على الآخر
, فهد بغمزة: وحش يا عسل
, اكيرا برفع حاجب: مالك يا سيادة المقدم اظبت كده لتتعور
, فهد: انتى بتتحولي يا بت.
,
, اكيرا: لا يا عم الحاج انا وقت الجد ببقي شيطان ملعون وبخلي إبليس يتعلم مني
, فهد بابتسامة: مجنونة يا أميرتي
, اكيرا: يالا بقي
, فهد: يالا ايه
, اكيرا بردح: انطر بقي عاوزة ابدل هدومي ونزل اكل
, فهد بارف: انطر بلا وكسه قال عسل قال
, اكيرا وهى تمسكه من قميصه: عندك اعتراض يا ريس ايوه عسل و قمر و شربات
, فهد وهو يرفع ايده: تحت امرك يا أميرتي يالا سلام
, اكيرا: سلام.
,
, غادر فهد كما دخل وتنهدت ودخلت اخدت دش و نزلت وجدت مالك يجلس فجلست بجواره وفضلو يضحكو و يلعبو وصوت ضحكاتهم تملي المكان.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
٧


البداية من قصر الدالي
, نزلت اكيرا الى الاسفل ووجدت الجميع يجلس فى الصالون فتوجهت وجلست بجوار مالك
, اكيرا { كلير } بصوت واطي: هما قعدين كده ليه
, مالك بهمس: شكلك هتتنفخي
, اكيرا { كلير } بسخرية: يا عم كبر
, ماهى بحده: انتى اذاي تعملي كده فى جسار
, اكيرا { كلير }: وانتى مالك زعلانه اوى عليه كده ليه
, ياسر بغضب: لأنه ابن عمك وكلها شوية ويبقي جوزك
, اكيرا { كلير } بسخرية: عند امك يا برنس
, شريف: تقصدي ايه.
,
, اكيرا { كلير }: اقصد ان كلير المطيعة ماتت وانا عمري مهتجوز واحد اكبر مني وكمان سافل و محدش عرف يربيه و كمان يا راجل ده لو أتجوز من زمان كان معاه عيل طولي
, سلوي: انتى بتقولي ايه
, اكيرا { كلير }: بقول ان لو صممتو على الجوازة السودة ديه وعزة وجلاله **** هقتله او ادفنه صاحي
, ياسر بغضب: لاااا انتى شكلك انجننتي نهائي وانا هنا اللى اقرر وهتتجوزى جسار ورجلك فوق رقبتك.
,
, اكيرا { كلير }: امممممم طيب بص بقي ياسر انت شكلك متعرفش انى خلاص فاض بيا و يمكن الحادثة اللى حصلت جت من مصلحتي عارف ليه لان محدش سألني ايه سبب الحادثة انا كنت بموت نفسي علشان كرهت البيت ده و كرهتكم و كرهت نفسي.
,
, وبصوت عالي: انتم فكرين انكم كده بتحموني لاااااا انتم بدمروني كل واحد بيدور اذاي يذود رصيده فى البنك وايه أحدث الموديلات وسبتوني لشخص غبي و حمار ومستغل وهمجي و أقرب حاجة عنده يرفع ايده عليا البيت ده قبر وانا بكره الهوا اللى انتم بتتنفسوه و انتي ماهي هانم ما شاء **** عليكي شويه كمان و هنعرف الوان ملابسك الداخلية من كتر قصر وضيق هدومك لاكن بنتك الوحيدة تلبس لبس منقرد علشان كده العيلة ده بالنسبة ليا ولا حاجة.
,
, وغادرت و اسرع مالك خلفها ولكن توقفت وستدارت
, اكيرا { كلير } بغضب: ابقي عرفك ابنك عبد **** انى مش بهزر المرة الثالثة والنعمة الشريفة هقتله وهى فى كمان انى البنت الضعيف خلاص انتهت و ستكفت من العيلة الوسخة ديه
, وغادرت وتركت الباقي خلفها و ركبت بجوار مالك و غادرت القصر وتوجهو الى احدي المولات
, شريف بحده: اسمعونى كلكم محدش هيتكلم مع كلير تاني فى موضوع جسار وانا هحل المشكلة
, ماهي: بس.
,
, شريف بحدة: من غير بس انتى لو كنتى ام بجد كنتى احتويتي بنتك ومسمحتيش لجسار او لغيرة ان يكسروها ودلوقتي كل واحد يشوف رايح فين.
,
, فى منزل الصاوي
, وصلت ميكا و رائد ودخلت وجلست وجدت مراد ساكت و كلير ساكته
, ميكا: وحدوووووووووه
, الاثنين: لا اله الا **** سيدنا محمد رسول ****
, رائد: في ايه وليه طلبت مننا نيجي بسرعة
, مراد: معرفش
, ميكا: هو انت تعبان
, كلير: احنا فعلا منعرفش هو صاحبه اللى اسمه فهد اتصل عليه وقاله أنه جاي و أنه يتصل عليكم وتيجو بس فين كريم
, ميكا: قدامه شوية ويجي.
,
, الباب خبط وفتحت كلير وجدت امرأة وتحمل على رأسها حله و خلفها شابين يحملون أغراض كثيرة
, كلير: مراد مراد تعاله بسرعة
, جاء مراد ولكن كانت الست تدخل وتضع الأشياء على السفرة وايضا الشباب وغادرو وفضلت الست
, مراد: اهلا اهلا يا ام شريف
, ام شريف: يا نين عيني يا كوكي مين ابن الكلب اللى ضربك على راسك
, مراد: لا هى كانت بتلعب ووقعت على حجر كبير و نزفت ودخلت المستشفي.
,
, ام شريف: الحمد لله كت سليمة بصي يا قلبي انا عارفة انك بتحبي محشي ورق العنب و البتنجان و الفلفل و الكوسة و الباشا مراد بيحب الكرومب علشان كده انا عملت المحشي وسخن والفراخ ذي مانتى بتحبيها كلي كويس علشان الجرح يلم و العلاج ميوجعش قلبك مفهوم
, كلير: مفهوم يا طنط
, ام شريف: يالا هسيبك مع اصحابك وهمشي وبكرا بإذن **** هبقي اجي اطمن عليكي
, مراد: بس انتى كده مكلفة نفسك كتير اوى.
,
, ام شريف: من بعد خير ست البنات يالا استأذن انا واه اوعي تغسلي الحلل انا هبعت واحد من العمال بالليل يخدومهم سلام بقي
, غادرت ام شريف تحت ذهول الجميع
, رائد: هى اختك بتعمل ايه بالظبط
, مراد: ده امبارح مرات الجزار جابت اكل وخزين للتلاجة
, ميكا: وااااااااو ريحة الاكل تحفة تعالو ناكل
, مراد: فعلا تعالى ناكل
, توجهت ميكا و كلير لتفريخ محتويات الاكل
, الباب خبط وفتحت ملك وجدت كريم و خلفة فهد.
,
, مراد: اهلا و سهلا نورت فهد بيه اتفضل
, فهد: مساء الخير
, كلير: اتفضلو يا جماعة الغدا جاهز
, فهد: ملهوش لزمة
, عبد الرحيم: اذاي بس اتفضل اقعد
, جلس الجميع ياكلو بستمتاع و تلزز وبعد انتهاء الاكل لمت البنات الاكل وتوجه عبد الرحيم الى غرفته بعد ان استأذن منهم لتكمله عمله وتوجه الى غرفته
, اما فهد طلب منهم الصعود الى الاعلي للأهمية وبالفعل صعدو الى الاعلي
, فهد: آخر مرة اتصلت على القردة امتي
, رائد: بصراحة تشبية فى محله.
,
, مراد: النهاردة الصبح
, فهد: كلير تعرفي ايه عن جسار
, كلير بخوف و رعشة: هو عرف صح مش هيسبني
, رائد: اهدى متخفيش انا معاكي ااااا اقصد كلنا معاكي.
,
, كلير بدموع: انتم متعرفوش هو بيعمل فيا ايه ده أقرب حاجة عنده يضربني وكمان لبسي كله وحش اوي عارفين لبست اكيرا حلو اوى كمان في مكياج و اكسسورات ولعب وانا محرومة من كل ده هما فعلا اغنية بس هما سيبين جسار يعمل كل حاجة انا مليش اصحاب وكل زمايلي ب الجامعة بيضحكو عليا من لبسي
, فهد: تعرفي **** خدلك حقك و زيادة
, مراد: تقصد ايه اكيد الشيطانة مش سهلة.
,
, فهد: امبارح الهانم ولعت فى كل الهدوم و كمان دخلت جسار المستشفي وقعد فى العمليات حوالى ساعتين وعرفت أنه أضرب بالسكينة فى بطنه
, كلير بذهول: مين جسار ده حيطة
, مراد: لحظة واحدة هو انت تقصد ان كوكي هى اللى عملت كده صح
, فهد: بصراحة انا شايف ان اختك هى اللى المفروض تبقي مكانك وانت أفضل هنا
, رائد: لا معلش بس سؤال هو مين دخل جسار المستشفي
, فهد: لا انتم مجانين اكيد بقصد اكيرا يا اغبية.
,
, ميكا بفخر: تربيتي جامده البت ديه من اول لحظة علمت عليهم
, فهد: بصراحة هى جامدة و علمت الكل الأدب
, كلير برعب: يبقي جسار مش هيسبها
, فهد: بلاش تقلقو
, مراد: وانت عرفت اذاي
, فهد: عرفت من المستشفي من واحد دكتور هناك زميلي
, مراد وهو ينظر له: ابقي سلملي عليه أصله وحشني
, فهد بنظرة خبث: يوصل ان شاء ****
, ميكا: وقردتي دلوقتي فين
, مراد: فين كوكي يا فهد
, فهد بذله لسان: بتشتري هدوم
, مراد بابتسامة: طمنتني عليها.
,
, فهد: انا لازم امشي يالا سلام
, غادر فهد و خلفة مراد ووقف أمامه
, مراد: انا واثق فى اختي لانها مش بس اختي لا ديه بنتي وحبيبتي
, فهد: تقصد ايه
, مراد: فهد القوي اللى عمره مضحك ولا حتى أبتسم بقي يضحك و يبتسم وبيراقب كمان خلى بالك منها انا هسالمها ليه علشان انا واثق فيك بس يوم مهعرف انك اذتها صدقني مش هرحمك ولا هى هترحمك لازم لسه متعرفش اكيرا انا يركبها شطانها بتبقي العن من إبليس
, فهد بثقة: متخفش انا الفهد.
,
, مراد بابتسامة: وهى اكيرا ليها فى كل شارع جميلة و فى كل حارة واجب خليك عارف كده كويس
, عاد مراد للباقي وغادر فهد واخذ يسب و يلعن فى اكيرا و فى نفسه
, كلير: انا خايفة اوى على كوكي
, مراد وهو يحضنها: متخفيش كوكي قوية و جبروت
, كلير بحزن: هو انت ممكن تكرهني لو اكيرا جرالها حاجة بسببي
, مراد بحنان: انا عارف تربيتي كويس لانى مش مربي بنت لا انا مربي راجل عارف هيعمل ايه كويس ووقت الخطر بتبقي بمليون راجل.
,
, رائد: متقلقيش كلير يعني القردة مكملتش أسبوع ودخلت الولد المستشفي يبقي اه النظام
, ميكا بضحك: بلح باللبن
, مراد: و**** البت ميكا ديه بتفهم
, رائد: متنزل تعمل لينا قهوه
, ميكا: وليه ينزل حالا والقهوة تطلع
, مراد بستغراب: هتطلع منين
, ميكا بغمزة: هتشوف
, وقفت ميكا على السور وندهت على منعم القهوجي وطلبت منه احضار 5 أكواب من القهوة تحت ذهول الجميع ولكن ماذا يتوقعون من صديقة اكيرا غير الجنان.
,
, فى المول
, أحضرت اكيرا الكثير من الملابس و العطور و المكياج و الاكسسوارات و الأحذية وكان مالك والحرس يحملون الأغراض بتعب
, مالك بتعب: ونبي نقعد شوية انا رجلي ورمت
, اكيرا { كلير }: ماشي تعالي ناكل
, مالك وهو يقبل اديها: الاهي تنستري يا رب
, اكيرا { كلير } بارف: انت هتشحت يالا
, جلسو فى المطعم وطلبو الاكل
, مالك: كيكي انتى ناوية على ايه مع جسار.
,
, اكيرا { كلير }: على كل خير انا موريش حاجة وفقدا الذاكرة يعني مفيش تعليم و هطلع عليه القديم و الجديد
, مالك: وانا معاكي
, اكيرا { كلير }: هي عمتو هناك ايه فى العيلة.
,
, مالك بحزن: كانت حلوة اوى و حنينه حبت واحد بس اقل منهم فى المستوي و جدو عرف قوم الدنيا لما الشاب عرف جيه اتقدم بس طبعا غرور و جبروت عيلة الدالي رفضوه ومش بس كده هانوه فسابها بس هى راحت ليه وقالتله بحبك وتفقو يتجوزو و يسافرو يشوفو مستقبلهم من يومها محدش عارف عنها حاجة
, اكيرا { كلير }: بقالها قد ايه
, مالك بحزن: بقالها سنين كتير اوى اكتر من 27 سنة
, اكيرا { كلير }: اسمها ايه
, مالك: اسمها صوفيا.
,
, اكيرا { كلير }: وانت عرفت كل ده منين
, مالك: من الداده هى اللى حكت ليا كل ده
, اكيرا { كلير }: **** يجمعنا بيها على خير
, مالك: نفسي اشوفها اوى عارفة لفيت عليها بلاد كتير ومعرفتش اوصل ليها
, اكيرا { كلير }: معلش الصبر يالا بقي ناكل
, وبتدو ياكلو.
,
, دعونا نحلق على متني الطائرة المتجهه الى أستراليا و نستقر فى إحدى مطارات سيدني وننطلق بإحدى السيارات الى احدي الفيلات عذرا أقصد إحدى القصور العملاقة
, فى أستراليا
, نزلت امرأة برغم عمرها الا انها تتمتع بالصحة وسالت احدى الخدم عن ابنائها وعلمت بان ابنها فى جناحة وعلى نزول و ابنتها على نزول
, المرأة: جهزى الفطار فى الجنينة
, الخادمة: تحت امرك صوفيا هانم.
,
, توجهت صوفيا وجلست فى الجنينة وبعد قليل جائز بنت ايه من الجمال و الرقة
, الفتاة: صباح العسل سلطانة صوفيا
, صوفيا بضحك: صباح الهنا يا قلب السلطانه
, شاب: صباح الجمال وردتي و وياسمنتي
, البنت بابتسامة: حبيبي الوسيم العسل
, صوفيا بضحكة: يسعد صباحك يا حبيبي
, البنت بحزن مصطنع: يعني هو حبيبي و انا لا
, الشاب بضحكة: و **** ميرو انتى عسل
, مرام بفخر: طبعا مش اخت صقر الهادي
, صوفيا: كفاية بقي رغي يالا نفطر شكل الاكل يفتح النفس.
,
, صقر: هعمل مكالمه و هاجي
, مرام: هتكلم الموزة الصفرا
, صقر بضحك: لا مش هكلم الموزة انا موزتي قاعدة قدامك
, مشي صقر وعمل مكالمة وبان على وشه علامات الانتصار و الفخر وبعد فترة رجع ليهم
, انتهى الكل من تناول الفطار
, صوفيا: صقر لسه مفكرتش فى اللى قولتلك عليه
, صقر بغموض: الصبر يا صوفي
, مرام: موضوع ايه ده هاااااا
, صقر: ملكيش دعوة وكفاية مشاكل في الجامعة
, مرام بتحدي: يعني اسيب عيال سيكي ميكي يعلمو عليا.
,
, صوفيا بدهشة: سيكي ايه فى ايه يا بنت ايه الألفاظ الغريبة ديه
, مرام وهى تذهب: هى ديه لغة العصر يا صوفي سلااااااااام
, صقر: متغفيش عليها انا متابعها
, صوفيا: **** يخليك لينا يا رب
, صقر: ويخليكي لينا يا عمري هتنزلى المجموعة النهاردة
, صوفيا: لا عاوزة اعملكم الغدا النهاردة
, صقر: يا امي في خدم لكده بلاش تتعبي نفسك
, صوفيا: هى ديه عادتي وعمري مهغيرها
, صقر بابتسامة: ذي مانتى عوزة يالا سلامه عليكو.
,
, صقر الهادي: شاب فى 26 من عمره يدير مؤسسه والده المرحوم
, مرام الهادي: بنوته فى 21 من عمرها ايه من الجمال و الرقة., خارج القائمة
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
٨


بعد مرور اسبوع
, - أصبحت اكيرا لا ترحم أحد منهم بطولة لسانها
, - خروج جسار من المستشفي
, - اقتراب رائد من كلير
, - ترتيب صقر أعماله حتى ينزل الى مصر
, - أمر جسار الدالي تجهيز حفلة كبيرة بعد أسبوعين
, - عاد مراد الى الخدمة بعد انقضاء الإجازة.
,
, عند اكيرا
, اكيرا { كلير }: ميكو ميكو
, مالك: عاوزة ايه
, اكيرا { كلير }: متعرفش جسار هيعمل حفلة ليه
, مالك: **** وأعلم بس المعروف أنه هيمضي عقد مع شركة أجنبية اكيد الحفلة ديه معمولة علشان كده
, اكيرا { كلير }: مش مطمنه بقولك ايه انا هتمشي شوية
, مالك: اجي معاكي
, اكيرا { كلير }: لا عوزة ابقي لوحدى سلام.
,
, غادرت اكيرا وفضلت تلف شويه وبعد كده ركنت العربية ودخلت مطعم وسألت عن الحمام و توجهت له وأخرجت عباية سوداء و **** ولبستهم وخرجت ومشيت وأوقفت تاكسي وغادرت وأمرت السائق الذهاب الى فيلا ملك.
,
, فى فيلا الشيناوي
, كان الجميع يجلس فى انتظار اكيرا وبعد فترة وصل التاكسي ودخلت
, ملك: حمد لله على السلامة كوكي
, اكيرا: **** يسلمك حد من اهلك هنا
, رائد: رائد نفذنا اللى طلبتية بس ليه
, اكيرا: كلير في اي حدث مهم بعد أسبوعين
, كلير: معرفش
, فهد: في ايه
, اكيرا: جسار بيخطط لحاجة ولازم أعرفها قبلها علشان اعرف انتصرف
, مراد وهو يدخل: كوكي حبيبتي
, اكيرا: موري حبيبي وحشتني اوي.
,
, حضنها مراد بشده وفضل يقبلها وبعد شوية بعد عنها وشاور لكلير التى أسرعت ورتمت بين احضانهم
, رائد بغيرة: اهمدو بقي وترزعو
, اكيرا: وانت مالك يا عم الشبح
, رائد: كده انتى فعلا اكيرا بلا ارف
, فهد: المهم فيها ايه لما جسار يعمل حفلة
, اكيرا بستغراب: فيها كتير ايه سر الحفلة فى التوقيت ده وليه نظراته ليا كلها وعيد وليه بقي بعيد عنى
, مراد: تقصدي ايه
, اكيرا: انا عرفت من مالك انك عاملة توكيل لياسر الدالي صح
, كلير: صح.
,
, اكيرا: يبقي لازم يتلغي من يوم رجوعي ليهم بعد الحادثة
, رائد: وده هيحصل اذاي
, اكيرا: ذي السكر فى الشاي هتعرفو دلوقتي ميكا اتصلي على كريم شوفيه فين
, كريم وهو يدخل: كريم هنا ومعاه اللى طلبتيه
, اكيرا: اذيك يا عمو ياسين
, ياسين: اذيك يا كوكي تحت امرك
, اكيرا: هقولك كل حاجة
, حكت اكيرا كل شي لياسين وتفهم ما حدث لهم
, ياسين: طلباتك كوكي
, فهد: هو مين الأستاذ الأول
, كريم: ده الأستاذ ياسين المحامي
, اكيرا: عوزاك تلغي توكيل بس.
,
, ياسين: سهلة بس ايه
, اكيرا بخبث: التوكيل يتلغي من شهر فات
, ياسين: صعب
, اكيرا وهى تضع أمامه مبلغ من المال: دول هيفتحو اي حاجة مقفولة وكل الادراج هتتفتح
, مراد بصدمة: رشوة
, اكيرا: توتوتو ديه مش رشوة ده الشاي بتاع الرجالة
, ياسين: تحت امرك عوزة الموضوع يخلص امتي
, اكيرا بابتسامة ثقة: النهاردة يكون خلصان ومش عاوزة خبر يروح ليهم
, ياسين: تحت امرك سلام
, اكيرا: هستني منك مكالمة كريم معاه
, كريم: أوامر البرنسيسة.
,
, غادر ياسين ومعه كريم وكان الجميع ينظر لاكيرا بذهول
, اكيرا: بقولك فهد تعرف حد يركب كاميرات مراقبة
, فهد: انتى ليه محسساني انى بياع طماطم انا مقدم جيش
, اكيرا بخنقة: يعنى متعرفش متقول لا وخلاص
, كريم: ده لازم حد متخصص ومحترف
, اكيرا: ميكا فين تليفوني
, ميكا: ثواني هطلع اجيبة
, وضعت اكيرا راسها بين احضان مراد فضمها ووضع قبلة على شعرها بحنان و بعد شوية نزلت ميكا ونظرت بغل لاكيرا وهي بين احضان مراد
, ميكا: التليفون كوكي.
,
, فهد: هتكلمي مين
, اكيرا بغمزة: باشا مصر
, ميكا: يخربيت جنانك و**** وحشني كلميه وشغلي السماعة
, اكيرا بضحكة: اشطا
, طلبت كوكي إحدى الارقام وفتحت الميكروفون وبعد كذا جرس وصل الرد
, الشخص: مجنونتي
, اكيرا بضحكة: باشا مصر و البلاد المجاورة
, الشخص بضحكة: ههههههه اخبارك كوكي
, اكيرا: فل و عنب وميه ميه مبروك يا برنس الترقية والنقل
, الشخص: **** يبارك فيكي يا عمري
, اكيرا: عوزة خدمة صغننه ايسو.
,
, الشخص: انتي تامري وانا أنفذ مين المجنون اللى يرفض أمر لاكيرا الصاوي
, اكيرا: حبيبي يا ابو الصحاب
, الشخص: امري
, اكيرا: الكلام مش هينفع فى التليفون عوزة اشوفك بس فى شغلك
, الشخص: تنوري يا كوكي هبعتلك الموقع وهستناكي
, اكيرا: اشطا عليك بس هيجي معايا ناس
, الشخص: ضيوفك ضيوفي تنوري يا ست البنات
, اكيرا: اشطا يالا سلام موقت
, الشخص: سلام مجنونتي
, أغلقت اكيرا معه وبعد لحظات وصلت رسالة بالموقع.
,
, اكيرا: ميكا عوزة هدوم مينفعش لبسي ده
, ميكا: تعالي معايا اختاري وانتى كمان كيكي تعالي
, صعدت البنات و تركو الشباب تحت
, فهد: هى اختك كانت بتكلم مين
, مراد: معرفش بس الموقع لجهه أمنية **** يستر
, رائد: اقولكم حاجة انا مش متفائل
, مراد: فين الحمام
, رائد: آخر الطرقة يمين
, مراد: تمام وحمل شنطة بيها ملابس وذهب.
,
, عند البنات
, جلست البنات على السرير و فتحت ميكا الدولاب حتى تختار كوكي
, ميكا: اختاري برحتك بقي
, كوكي: طول عمرك واطية
, اختارت اكيرا فستان بسيط باللون الاسود وبيه بعض النقاط وحدفته لكلير
, اكيرا: يالا خشي البسي ده بسرعة
, كلير: بس
, اكيرا: يالا يا زفته
, أسرعت كلير الى الحمام تحت ضحكات ميكا و كوكي
, بحثت اكيرا عن ملابس حتى وجدت وحملتهم ونتظرت خروج كلير.
,
, بعد قليل خرجت كلير وهى سعيدة بالفستان ودخلت اكيرا الحمام وبعد فترة خرجت
, جلست اكيرا وعملت مكياج جميل ورفعت شعرها للاعلي وكانت ترتدي توب ابيض كت و ميني جيب لفوق الركبة باللون الجملي مع شنطة وجذمة واكسسوارات بنفس اللون
, اما كلير فعملت لها اكيرا مكياج هادئ ووضعت شعرها على كتفها اليمين ونزلو
, اما ميكا فلبست بلوزة باللون البيج كت و بنطلون ابيض ورفعت شعرها
, نزلت البنات الى الاسفل وتوجهو الى الشباب.
,
, اكيرا: هنمشي اذاي
, فهد: مراد خد ملك في عربية و انت رائد خد كلير وانا هاخد اكيرا
, رائد: تمام يالا كلير
, وأمسك اديها وذهب فشاور مراد لملك و غادرو فسارت اكيرا امام فهد بدلع ورفعت راسها للاعلي.
,
, عند جسار
, كان جسار متعصب بشده على الحرس بسبب اختفاء كلير منهم وفضل يكسر فى المكتب و أخيرا جلس بتعب
, جسار بتنهيدة: و**** مهرحمك يا كلير وهجيبك تحت ايدي وهوريكي الذل و الكسرة صح هرجعك تاني تخافي مني بس الصبر كلها أسبوعين وفجر القنبلة.
,
, عند الشباب
, وصل الشباب ووجدو نفسهم امام مبني المخابرات العامه
, اخرج الجميع البطاقة حتى يعرفو من هما ولكن نزلت اكيرا و توجهت إلى الضابط
, اكيرا: صباح الخير انا اكيرا الصاوي وعندي معاد مع الرائد حسام الشريف
, الضابط: اهلا وسهلا يا فندم سيادة الرائد ففى انتظار حضرتك
, شاورت اكيرا للجميع فنزلو من السيارات ودخلو ومعهم إحدى الضباط حتى وصلو الى المكتب وخبط وسمح له بالدخول
, الضابط: ضيف حضرتك وصلو
, حسام: خليهم يتفضلو.
,
, دخل الجميع وقام حسام ورحب بهم ولكن اتجه لكلير وبتسم
, حسام: مجنونتي اخبارك
, كلير: نعم حضرتك
, حسام بستغراب: مالك كوكي فيكي حاجة
, اكيرا بضحكة رنانة: لانها مش كوكي يا ايسو
, حسام بستغراب: اتنين اكيرا ليه كده يا رب انا كنت راضي بواحدة يطلع منها اتنين
, اكيرا: اجمد كده حس مالك
, حسام: اخرسي لو حد سمعك هنتنفخ كلنا
, اكيرا: اعرفك ديه طبعا ميكا وانت عارفها وده رائد اخوها و ده مراد أخويا أخويا ديه كلير اختي و ده فهد صاحب مراد.
,
, حسام: اهلا وسهلا اتفضلو اقعدو خير كوكي
, اكيرا: عوزاك تسمعني للاخر وتفهم المطلوب
, حسام: طلب أذان صاغية
, حكت اكيرا كل شي منذو يوم المستشفي حتى اللحظة ديه
, حسام: ديه حكاية ولا في الافلام
, اكيرا: هي ديه الحقيقة
, حسام: امري اكيرا وانا تحت امرك
, اكيرا: كنت واثقة فيك المهم عوزة القصر و الشركة و العربية والتليفونات يترشقو كاميرات و ميكريفونات بمعنى اصح على اسمه واشوف كل حاجة مفهوم
, فهد: يا بنتي قولتلك صعب.
,
, حسام بابتسامة: ممكن يكون صعب على رجالة الجيش بس مش صعب على رجالة المخابرات وكمان بس اكيرا امرت مينفعش اقول لا اوامرها نافذه وقيد التنفيذ
, رفع حسان التليفون وستدعي إحدى الأشخاص و بعد قليل دخل شابان
, حسام: تعالو يا رجالة
, الشباب: تحت امرك يا باشا
, حسام: الموضوع ده شخصي بس مهم عندي جدا لان صاحبه الموضوع مهمه جدا ليا
, الشباب: تحت امرك يا فندم.
,
, حسام: عاوز مجموعة كاميرات و ميكريفونات على أحدث خبرة وكلهم هيكونو مرتبطين بجهاز تليفون واحد بس لازم التنفيذ يبقي النهاردة او بكرا بالتحديد
, الشباب: تمام يا فندم كل حاجة هتتنفذ بس عوزين نعرف المكان
, حسام: اكيرا ردي
, اكيرا: مجموعة شركات الدالي و قصر الدالي حتى العربيات و التليفونات بس الشرع والدقة مهمين
, إحدى الشباب: كل اوامرك انسة اكيرا هتتنفذ بس محتاجين رقم حضرتك علشان نعرف نتواصل.
,
, اكيرا: الرقم هتخدوه من حسام بيه
, الشباب: تمام يا فندم بس القصر هيبقي صعب
, اكيرا: جهزو وقبل متوصلو القصر كلمونى وانا هدخلكم بسهولة
, الشباب: تحت امرك بعد اذنكم وغادرو
, حسام: كده تمام مجنونتي
, اكيرا: تعرف حسام وعزة وجلالة **** لو عليت صوتي هنقلك موسيقي الشرطة
, حسام بسرعة: لا و على ايه هسكت احسن
, فهد: هو انت تعرف اكيرا منين.
,
, حسام: كوكي ديه عسل عرفتها لما كنت رايح اقبض على واحد من المنطقة و بسم **** ما شاء **** قفلت الباب فى وشي وقالتلي لما أجيب اذن النيابة وبعد شوية فتحت ودخلنا وهى بعدها فهمتني ليه عملت كده
, مراد: مانا عارف الكلام ده ايه بقي سر الهزار مع بعض
, حسام بضحك: اخوكي بيغير
, اكيرا: أخويا بيثق فيا وعارف انى لو فى وسط مليار راجل اعرف احافظ على نفسي
, حسام: فى ده عندك حق ديه مرة فتحت دماغ واحد كان بيعاكسها.
,
, فهد: ودخلت واحد العمليات أصلها ضربته بالسكينة فى بطنه
, حسام بصدمة: ياااااااا لهوي انتى خلاص اجننتي رسمى
, الباب خبط ودخلو الشباب يعلمه بانهم جهزو أغلب المطلوب وبالليل هيدخلو القصر و العربيات و التليفونات هتكون تحت خدمتها
, اكيرا: هايل النهاردة بالليل على الساعة 12 هيكون القصر شبة القبر خشو اعملو اللى انتم عوزينه
, رائد: اذاي اكيرا
, اكيرا برفع حاجب: ده شغلي بقي يا برنس تمام شباب.
,
, إحدى الشباب: كنت واثق ده مفعوله جامد حطية في العصير و بعد نص ساعة هينامو سطيحة
, اكيرا بابتسامة: والنعمة الشباب دول بيفهمو
, الشاب الآخر: وديه ذي القنبلة اسحبي السلك ده ورميها فى الجنينة الحرس كله هيحصلوهم
, اكيرا: ممكن بقي اعرف اسمكم
, احد الشباب: وليد و ماهر
, اكيرا: تمام الساعة 12 تكون في انتظاركم بس خلي بالكم مش هكون لوحدى هيكون موجود مراد و فهد
, ماهر: طيب القصر فيه كاميرات.
,
, اكيرا: على البوابة الخارجية بس وده شكل القصر كله
, وليد: هو حضرتك مش بتفكري تلتحقي بالشرطة
, اكيرا: معنديش وقت انا بحب الخراب و الجنان بس
, ماهر: تمام بعد اذنكم
, جلس الجميع فترة و بعد ذلك غادرو وعادو للفيلا وابدلت اكيرا ملابسها وعادت اللى القصر.
,
, مر الوقت ونفذت اكيرا المطلوب وبالفعل أصبح القصر والسيارات و التليفونات تحت يد اكيرا و اخبروها بان الشركة اصبحت تحت سيطرتها وغادر الشباب وفضل مراد و فهد يجلسو معها
, مراد: خلي بالك من نفسك
, اكيرا: وحشني حضنك اوى موري
, مراد: معلش يا قلبي كلها شوية ونرجع مع بعض
, اكيرا بنوم: **** يخليك ليا
, مراد: نامي يا روحي نامي.
,
, وبالفعل سقطت اكيرا في بحر النوم بين احضان شقيقها وبعد شوية وضعها على السرير و وضع قبلة على رأسها وغادرو القصر.
,
, فى أستراليا
, انتهت مرام من الامتحانات وجلست بجوار امها وبعد فترة دخل صقر وتوجه إليهم
, صقر بابتسامة: حبايبي الحلوين بيعملو ايه
, مرام: صقوره الحلو وحشتني
, صقر: عاوزة ايه يا قردة
, مرام: المهم هنسافر فين الإجازة بدأت
, صقر بحب: الهوانم تامر وانا هنفذ
, مرام: امممممممممم هنسافر هنسافر
, صوفيا: مصر
, صقر: بس يا امي مصر دلوقتي يعني
, صوفيا: جهزو نفسكم هنرجع مصر خلال أسبوع
, مرام بفرحة: تعيش صوفي تعيش صوفي هو ده الكلام.
,
, صقر: حاضر يا ست الكل أسبوع تكون خلصت شغلى ونرجع
, صوفيا: **** يخليك ليا يا حبيبي
, مرام بغضب طفولي: هو انا بنت البطة السودة عمالين تحبو فى بعض وانا واقفه
, صقر بضحكة: ما انتي فعلا بنت البطة بس العسل الأبيض ديه تعالى بقي
, حملها صقر على كتفه وسط ضحكاتها وصعد الى الاعلي
, صوفيا بهمس: **** يستر ياسر طول عمره صعب لكن عبد **** بيرحم شوية وجسار طلع ذي ياسر **** يستر
, توجهت الى المطبخ حتى تشرف على تجهيز الطعام.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
٩
مر كذا يوم و بتدى العمل فى قصر الدالي على قدم وساق من أجل الحفلة وكانت اكيرا تغلي من داخلها لمعرفة سبب الحفلة لانها تثق بشده ان هناك سبب آخر لتلك الحفلة.
,
, عند ملك
, كانت اكيرا تجمع الجميع في محادثة واحده
, اكيرا: أنا هتجنن
, ميكا: يمكن فعلا مفيش سبب تاني
, اكيرا: لا نظرات جسار متقولش كده
, رائد: اكيرا بتتكلم صح فى سبب تاني
, مراد: تفتكري ايه كوكي
, اكيرا: مش عارفة
, حسام: اهدى اكيرا و ركزي واكيد هتوصلي للسبب الحقيقي
, اكيرا: خلاص انا مخي وقف
, فهد بحنان: أميرتي فتحي عيونك وشوفي كويس وانتى هتعرفي توصلي
, كلير: شباب انا افتكرت حاجة
, رائد: ايه هي
, كلير: عيد ميلاد جسار بعد كام يوم.
,
, اكيرا: انتى عاوزة تفهميني ان درفة الدولاب ده هيعمل عيد ميلاد اكيد لا
, مراد: احنا بقالنا اكتر من 8 أيام بنفكر
, حسام: كوكي انا هنزل رجلتي مع بتوع تسبيت الحفلة ويبقي عيونهم معاكي
, اكيرا: عارف حسام انت مصيبة لان رجالتك استخدمى الكاميرات جامده
, فهد بغيظ: يعني عمل ايه
, رائد: لا بصراحة هو عمل كتير
, اكيرا: المهم يا شباب امبارح فى حد دخل القصر وحط ورق فى المكتب
, مراد: ورق ايه ده
, ميكا: عرفتي تخديه.
,
, اكيرا: عيب عليكم انا الشيطانة الملعونة طبعا نزلت صورت الورق بس مفهمتش حاجة
, حسام: ابعتيه لينا وهنشوف
, اكيرا: تمام بس إحدى شباب ب حاجة عند جسار ب الشركة
, شاهدت اكيرا الفيديو.
,
, عند جسار
, كان يجلس جسار ودخل عليه ياسر وجلسو
, ياسر: جهزت كل حاجه جسار
, جسار بثقة: كله تمام عمي يوم الخميس هنمضي الصفقة
, ياسر: مبروك عليك اليوم ده فرحته مرتين
, جسار بابتسامة: صح عمي الصفقة و الجواز
, ياسر بضحكة: ايوه يا عمي محدش عارف خبر جوازك من كلير
, جسار بضحكة: عندك حق أول ما جدى و كلير يعرفو هينصدمو صدمة عمرهم
, ياسر: انت ليه سايبها تعمل كده.
,
, جسار: كلير غبية فاكرة انها كده بتعند فيا ولسه حسابها كل شوية بيزيد وانت فاكر اني ناسي دخلتي المستشفى ولا رفع اديها عليا ولا طرق لبسها الصبر يا عمي
, ياسر: براحتك اعمل اللي انت عوزة ربيها من اول وجديد
, جسار: تمام انا رايح اشوف البدله الجديدة كمل انت الاجتماع بقي سلام يا ياسو
, ياسر بضحك: بدله بردو ولا الموزة الجديدة
, جسار بضحكة رنانة: دايما قفشني كده ياسو يالا باي مينفعش الموزة تستنا.
,
, غادر جسار و ترك ياسر يضحك.
,
, عودة لاكيرا
, كان الجميع يشاهد الحوار الداير بين جسار و ياسر ونزلت دموع كلير و الباقي كان ينظر بنفور و اشمئزاز
, حسام: هو في ناس كده
, مراد: بقي اب يعمل كده فى بنته
, فهد: ايه الحقارة ديه
, اكيرا بغضب: اخرسو خالص مش عاوزة اسمع صوت حد فيكم ايوه حسام في ناس اوسخ من كده وانت مراد فى ابهات احقر من كده بكتير و ايوه فهد هما حقره وملعونين كفاية بقي كلام انتى ليه بتعيطي كلير ده مش ابوكي ولا عمره هيكون ابوكي.
,
, ميكا: اهدى كوكي وانتى كمان كيكي
, رائد: اهدى كلير
, اكيرا: كريم التوكيل خلاص اتلغي
, كريم: ايوه خلص
, اكيرا: عوزة واحد من الشباب يلبس ليس الماذون وأول مالماذون الحقيقي يوصل يتخطف ويدخل مكانه
, حسام: تحت امرك
, اكيرا: وانتى ميكا عوزة فستان يكون طفولي عوزة اللى يشوفني بيه يفتكر انى صغيرة
, ميكا: علم و جاري التنفيذ
, اكيرا: كريم ابعتلي رقم زياد ابن عمك
, كريم: حاضر.
,
, اكيرا: وانت حسام عاوز اعرف المستشفي اللى اتولدت فيها كلير وعاوزة اعرف المسافة بين المستشفي و المستشفي اللى اتولت فيها
, حسام: تمام
, مراد: انتى ناوية على ايه
, اكيرا: على كل خير هوريهم مين يقدر يقف ادام الشيطان يالا سلام دلوقتي وبعد كده هبعت رسايل لكل واحد فيكم ينفذ اللى فيها
, الجميع: تمام
, أغلقت اكيرا معهم و وصل لها رساله من كريم تحمل رقم زياد
, - كلمت اكيرا زياد وتفقت معاه على كل شي.
,
, - أرسلت رساله لميكا تعلمها بالمطلوب
, - أرسلت رساله لحسام بمكان جسار وطلبت منه إرسال إحدى الشباب للتوجه إلى مكانه وتصوير كل شي
, - أرسلت لفهد رساله تعلمه بسرعة مقابلتها
, - أرسلت لكريم المجي لها ومعه المطلوب
, انهت اكيرا شغلها المبدئ وهى تتوعد للجميع.
,
, مر يومين وتم تنفيذ كل شي أمرت بيه اكيرا وأخيرا جاء يوم الحفلة المنتظر
, وصل الجميع الى قصر الدالي لحضور الحفلة وبعد مرور نصف ساعة نزلت اكيرا وهى تتالق بفستان باللون البيج وبيه نقوش جميلة على الصدر وترفع شعرها الى الاعلي وكان شكلها كيوت و عسل جدا
, وقفت اكيرا بجوار مالك وهى تلعب فى ايده وبعد شوية تركت ايد مالك وتوجهت الى احدى الأشخاص الذي أشار لها حسام بانه الشخص المهم.
,
, اكيرا { كلير } بطفولية: اذيك يا عمو
, الرجل بابتسامة: اهلا يا قمر انتى كلير
, اكيرا { كلير } بفرحة: انت تعرفني عمو انا فرحانه اوى انك عرفني هو حضرتك اسمك ايه
, الرجل بستغراب: انا اسمي نادر الصوفي انتى كويسة
, اكيرا { كلير }: ايوة عمو انا خت العلاج علشان انزل هنا بأمر من جسار أصله بيضربني و بيحرمنى من لعبي علشان كده انا بسمع كلامه
, نادر: انتى تعبانه.
,
, اكيرا {كلير } بحزن: اصل هما بيقولو ان مخي تعبان وانا مش عقله علشان كده جسار كل شوية بيضربني و بيحبسني فى الاوضة بس ونبي متقولهوش ماشي
, نادر بحنان: متخفيش يا حبيبتي انا مش هقول حاجة
, مالك: انتى هنا حبيبتي تعالى معايا جسار بيدور عليكي
, اكيرا { كلير } برعب: انت قولتله صح عمو حرام عليك
, نادر بغضب: متخفيش انا اللى هربيه.
,
, دخل الماذون وجلس فتوجه جسار اليهم وجلس فضل المأذون يتكلم على أهميه الجواز والعائلة و الحياة وأخيرا فتح المأذون الدفتر وطلب من جسار البطاقة البطاقة من ياسر البطاقة
, المأذون: أين العروس
, ماهي: تعالي يا كلير كلمي حضره المأذون
, ياسر: بنتي عملالي توكيل انا هنوب عنها
, المأذون: على بركه **** اين التوكيل
, ياسر: اتفضل
, المأذون: ولكن التوكيل ملغي يا ابني اذا احضر العروس حتى تمضي.
,
, اكيرا { كلير }: عمو مأذون هو انت هتعمل ايه انا مش فاهمه
, المأذون بستغراب: انتى هتتجوزى يا بنتى ابن عمك جسار
, اكيرا { كلير } بدموع هسترية: لاااااا ونبي عمو مأذون هو بيضربني ونبي قوله هاخد العلاج بس بلاش يضربني
, نادر بغضب: انت اذاي تتجوز طفلة فاقده الأهلية يا حضره المأذون
, المأذون بصدمه: فاقده الأهلية اذاي تسمح لنفسك تتجوز واحدة ذي ديه
, مالك بغضب: انت ايه جسار خلاص اتجننت.
,
, اكيرا { كلير } بصراخ: لاااااااا خلاص ونبي انا اسفة مش هلعب تاني
, نادر بحنان: اهدي يا بنتى اهدي
, فى لحظة انقلبت الحفلة الى أصوات وهمزات استحقار منهم وكيف يفعلو ذلك فى طفلة بجسد انثي
, ولكن قطع همسات الحضور لذلك الفديو الذي اشتغل عبر الشاشة التي موجودة وكانت عبارة عن جسار وهو بين احضان امرأة في وضع مخل وكان يتحدث على أنواع العذاب الذي سيحدثة بكلير.
,
, نادر بغضب: اعملك حسابك الصفقة اتلغت انت مش امين على عرض بنت عمك هتبقي امين على فلوسي و شغلي
, المأذون: أعوذ ب**** أعوذ ب**** هو فى ناس كده اذاي وانت ابوها توافق على كده حسبي **** و نعمه وكيل حسبي **** و نعمه وكيل
, مالك بغضب: هو ده اللى هيحمي بنتك تعالى كلير اطلعي يا روحي فوق
, غادر الجميع و تركو الحفلة وفضل فقط الخدم و العائلة.
,
, جلس الجميع مذهولين لما حدث ولكن فى لحظة نزلت اكيرا بعد ان بدلت ملابسه لبنطلون اسود مقطع و بدي اسود حمالات وجاكت جملي ونزلت.
,
, اكيرا { كلير }: توتوتوتوتو اخس عليك جسورة كده تلعب من ورايا بس بصراحة لعيب
, جسار بغضب اعمي: وعزة وجلاله **** لهقتلك
, اكيرا { كلير } بضحكة رنانة: يا راجل بس معرفش انك شديد اوى كده مالك يا عم ديه البت فرهضت منك مش براحة عليها
, اسرع جسار لها وعندما جاء يقترب منها وجد 4 شباب يقفو أمامه وامسكوه
, اكيرا { كلير }: اخس عليك جسورة كنت عاوز تضربني مش عيب
, ياسر: مين دول.
,
, اكيرا { كلير }: رجالتي اصلي انا عارفة انكم اوساخ فجبتهم المهم انا بقي همشي اصلي اتخنقت تانية أسافر اغير جو و اه صحيح مبروك على الفضيحة بس متخفش مفيش اى وسائل إعلام نقلت الخبر يعني بس الفضيحة مع الناس اللي كانت هنا فعيش يا وحش سلام
, ارسلت لهم اكيرا بوسه فى الجو مع غمزة و مشيت وخلفها الشباب الأربعة ولكن اسرع جسار وضمها لحضنه في لحظة وبعده الشباب عنها وركبت العربيه ونطلقو الى المجهول.
,
, في فيلا رائد
, كان الجميع يجلس يشاهد ما يحدث فى الحفلة وكانت فى قمة ذهولهم وفضلو يشاهدون حتى خروج اكيرا من القصر
, مراد: هى ديه اختي
, فهد: ديه لعنه متحركة
, رائد: ديه فضحت العيلة
, كلير بفرحة: انا فرحانه اوى اول مرة احس بالسعادة من كسرتهم و ذلهم
, ميكا: اكيرا عملت مصيبة هيفضلو سنين يدارو فيها
, كريم: بالعكس اكيرا عملت الصح ديه عيلة وسخة وده اقل حاجة عندهم
, كلير: كريم بيتكلم صح كبرو دماغكم بقي.
,
, مراد: هى كوكي اتأخرت ليه
, رائد: زمانها جاية
, ولكن قطع كلامهم صوت رنين التليفون وكان حسام يخبرهم بسرعة المجي و مستشفي المخابرات للأهمية.
,
, عند اكيرا
, بعد انحضنها جسار شعرت بشئ حاد يخترق جسدها ولكن تحاملت حتى تخرج من القصر وركبت العربية
, اكيرا بتعب: حسام حساااام
, حسام بلهفة: مالك اكيرا
, اكيرا بتعب: تعبانه حسام
, أغمضت عيونها بالم فامر حسام الشباب بالتوجه إلى المستشفي و وضع ايده على مكان الدم
, وصل حسام المستشفي وهو يحمل اكيرا فأسرع الأطباء و اخذوها منه و دخلو غرفة الطوارئ وقام بالاتصال على مراد حتى يأتي إليهم.
,
, بعد مرور نصف ساعة وصل الجميع الى المستشفي
, مراد برعب: فين اختي
, حسام بحزن: لسه الدكتور مخرجش
, رائد: اهدو شباب هتبقي كويسة
, فهد: متدخل يا مراد تشوفها
, ولكن خرج الدكتور وهو يبتسم
, مراد بلهفة: انتى كويسة صح
, الدكتور: متقلقش هى كويسة بس فى حاجة غريبة حد حاول يضربها بالسكينة بس حزام البنطلون حماها كتير بس مجرد جرح بسيط وهو سبب النزيف بلاش تقلقو
, فهد: الحمد لله ينفع نشوفها
, الدكتور: اكيد طبعا بس الأول لازم نبلغ الشرطة.
,
, حسام: مفيش داعي انا الرائد حسام مخابرات وده الرائد مراد قوات مسلحة و ده المقدم فهد قوات مسلحة واحنا هنتصرف
, الدكتور: ذي متحبو انا تحت امركم
, حسام: شكرا دكتور على تعبك
, الدكتور: حمد لله على السلامة نرة تانية وتقدرو تتفضلو
, دخل الكل فاسرع مراد وجلس بجوارها وضمها لحضنه وجلست كلير فى الجهه التانية و حضنتها.
,
, مر أكثر من ساعتين و فاقت اكيرا أثر المخدر ووجدت الكل يجلس بجوارها وينامو ما عدا فهد ينظر إليها فقام وجلس مكان مراد الذي نام على الكرسي
, فهد: عمله ايه دلوقتي
, اكيرا: كويسة هو ايه اللى حصل
, فهد: هو شكل البنج لسه مقصر عليكي فنامي احسن
, اكيرا بتعب: ماشي واغمضت عيونها
, مر باقي الليل و جاء الصباح وصحي الكل وأخيرا صحيت اكيرا
, مراد: حمد لله على السلامة يا قلبي
, اكيرا: متخفش يا شق انا كويسة
, حسام: انتى اذاي اتجرحتي.
,
, اكيرا: مفيش لما الحيوان جسار حضني حسيت بالوجع بس مرديتش اعمل اي رد فعل ادامه علشان ميفرحش فيا
, فهد بعصبية: انتى مجنونة وكنتى سكته
, اكيرا: يعني اعمل ايه قدر و مكتوب
, فهد بغيظ: البت ديه مجنونة ونبي خلوني اربيها
, اكيرا بضحك: انا من رأي نروح تشتري قطة تربيها اصل انا راحت عليا خلاص بقي العمر فات مينفعش تربية
, ميكا بضحك: والنعمه انتى عسل
, رائد: يا جماعة انا من رأي محدش يخاف عليها تاني ديه ذي القطط بسبع أرواح.
,
, اكيرا: انا جعانة وانت يا عم حس مالك واقف بعيد ليه
, حسام بزعل: اسف اكيرا معرفتش احميكي
, اكيرا: بطل هطل ياض انا كويسة كمان انت حاميتني شكرا حس
, حسام بابتسامة: ريم يخليكي ليا يا مجنونتي
, مراد: هروح اجيب اكل واجي
, سمع الجميع صوت خبط على الباب ودخول الدكتور
, الدكتور بابتسامة: صباح الخير يا قمر
, اكيرا: صباح النور دكتور
, الدكتور: الجرح لسه بيوجعك
, اكيرا: لسه المسكن شغال بس هو الجرح كبير.
,
, الدكتور: اممممممم هو فعلا كبير و عميق
, اكيرا: انا زعلانه
, الدكتور بابتسامة: لا بلاش تزعلي يا قمر هو صغنن بس انتي نزفتي وهو ده سبب الاغماء انا دلوقتي هغير على الجرح
, اكيرا: بس براحة ممكن
, الدكتور: عيوني يا قمر
, رفع الدكتور التيشيرت وظهر الجرح وعندما جاء ليلمسه كانت هناك ايد تمسكه
, فهد: خلي عنك يا دكتور انا هعمله
, الدكتور: بس الجرح لسه جديد وممكن تشيل الزق بشده
, فهد: متخفش.
,
, قام فهد بنزع اللزق وفى لحظة واحدة كان صراخ اكيرا يملي المكان فأسرع الدكتور وبعد فهد و وضع كريم حتى يهدئ الجرح
, فهد برعب: و**** أميرتي مكنت أقصد
, اكيرا: ولا يهمك يا فهد انا كويسة
, انهي الدكتور تغير على الجرح و تركهم وجلسو يهزرو و ياكلو.
,
, فى مطار القاهرة الدولي
, وصلت الطائرة الخاصة الحاملة لعائلة الهادئ ونزل مجموعة من الحرس و بعدهم نزل صقر و امه و شقيقته وتوجهو الى تخليص إجراءات الأوراق و خرجو كان فى انتظارهم السيارات ونطلقو الى الفيلا الجديدة.
,
, في فيلا الهادئ
, وصل الجميع وجلسو
, صوفيا: عاوزة اشوفهم صقر
, صقر: الصبر يا امي الدنيا كانت والعه عندهم امبارح
, مرام: اذاي صقوره
, صقر: بنت ياسر عملت فيها عبيطة وخربت الدنيا
, صوفيا: **** يستر يحميها منهم
, صقر: متخفيش بعد الحادثة بتاعتها وهى مورياهم الويل
, صوفيا: تمام بس بردو عوزة اشفهم مفهوم
, صقر: مفهوم يا صوفي
, مرام: صقورة حبيبي و قلبي عوزة اتفسح
, صقر بنوم: لاااااا انا هطلع انام وبكرا نبقي نخرج سلام قمراتي.
,
, صعد صقر الى غرفته و أيضا صوفيا حتى ينامو
, مرام: ايه ده صقر و صوفي سبوني والمكان جديد اطلع انام انا كمان مع صوفي
, وصعدت الى غرفتها حتى تبدل ملابسها و توجهت الى غرفة امها و نامت بين أحضانها.
,
, بعد أسبوع
, - اتصل زياد على اكيرا وأخبرها بالتنفيذ
, - شفيت اكيرا من الجرح وعادت الى القصر وكان نظرات الجميع مميته
, - جهز شي كل شي حتى يأتي الى قصر الدالي
, - تقرب كلير من رائد بشدة وأصبحت تكن له بعض المشاعر و الحب
, - اما مراد كان كثير المشاكسه مع ملك
, - كان فهد يتابع مع اكيرا كل شي يحصل
, - حاول جسار التصرف فى تلك الفضيحة و الخروج منها بأقل الخسائر
, - احضر حسام كل المعلومات عن صوفيا الدالي وأخبرها بوصولها لمصر.
,
, - عرف الجميع محتوي الأوراق التى وصلت لجسار
, - سافر والد اكيرا و مراد لأداء مناسك العمرة و معه اهل ملك و رائد.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
١٠


عند حسام
, جلس يقرأ الأوراق التى أرسلتها اكيرا له عبر الواتس ولكن وجدها ليست مهمه
, حسام: الورق فيه كلام فاضي و ملهوش اي لزمة بس مين حطة هناك ولا فى حد كان عاوز يشوف مين هيخده **** يستر عليكي يا اكيرا
, عاد حسام و اهتم بشغله حتى لا يهمله.
,
, فى قصر الدالي
, نزلت اكيرا وتوجهت الى الحديقة وجلست وبعد شوية شعرت بشئ يقف بجوارها فنظرت بهدوء وجدت كلب يقف عفوا للكلاب ولكن كان ضخم وكبير
, قامت اكيرا بكل هدوء رغم رعبها وبتدت ترجع للخلف لكل هدوء والكلب يقترب منها حتى خبطت في الجدار فسلمت أمرها للخالق واغمضت عيونها عندما وجدت الكلب يفتح فمه للهجوم عليها ولكن سمعت صوت ضرب الرصاص وشخص يسحبها ويضمها لحضنها ويمشي ايده على شعرها حتى يهدئها.
,
, تجمع الجميع على صوت ضرب الرصاص ووجدو كلير بين احضان شخص وامرأة وامرأة فتاه يقفو بجواره
, مالك برعب: كلير حبيبتي انتى كويسة
, البنت: متخفش اوى كده هتبقي كويسة
, الشاب: خلاص اهدى الكلب مشي
, رفعت كلير عيونها و نظرت للشاب ونسحرت بمنظر عيونه
, جسار بغضب: مخلاص يا حلوة ولا هو عجبك
, اكيرا { كلير } بغزل: عجبني بس ده قمر
, جسار بغضب: و**** ده زبالة
, الشاب وهو يضع كلير خلف ظهره: بلاش انا جسار.
,
, اكيرا { كلير }: معلش يا برنس اصله تربية زبالة فهو مفكر ان الكل ذيه
, شريف بلهفة و دموع: صوفيا بنتي
, صوفيا بدموع: بابا
, أسرعت صوفيا و رتمت فى حضانه وضمو بعض بشده ونزلت دموعهم
, اكيرا { كلير }: ايه جو التركي ده
, الشاب: اخرسي
, البنت: معاكي لب
, اكيرا { كلير }: ابن الكلب اللى اسمه جسار وقعه مني
, الشاب بذهول: انتى بتشتمية ده لو مسكك يعمل منك كفته.
,
, اكيرا { كلير } بسخرية: لا متقلقش معلمه عليه مرتين والتالته هنزله القبر على طول
, البنت: جدعة يا بت بلاش تبقي لقه سهلة
, مالك: هما مين دول
, اكيرا { كلير }: انت اهبل ياض يعني شري بيحضن صوفي يبقي طبيعي دول عيالها مش معضله
, شريف: تعالو يا ولاد اسلم عليكم
, الشاب باحترام: أذى حضرتك انا صقر الهادي
, اكيرا { كلير } لمالك: الواد ده مؤدب
, مالك: كنتى قبل الحادثة مؤدبة اكتر منه
, البنت: انا مرام الهادي هاي شري.
,
, شريف بابتسامة: اهلا يا روح جدك
, جسار بانفعال: ااااااااه انت هتسامح الخاطية ٧ العلامة النجمية ديه
, صقر بغضب: مين دي الخاطية يا زبالة يا حيوان
, جسار بغضب: امك
, مع انتهاء الكلمه كان صقر يسدد له لكمه شديدة وعندما جاء ليرفع رأسه وجد شي يسقط على رأسه
, وجد الجميع الدماء تتساقط من رأس جسار وعندما نظرو وجدو مرام تمسك بقايا فازة فى اديها
, مرام بغضب: شكل امك معرفتش تربيك فأنا هربيك
, صوفيا: يالهوى انتى عملتي ايه.
,
, اكيرا { كلير } بضحك: متخفيش صوفي ده جته طور يعني مش بيحس ومشيت
, ماهي بصراخ: جسار حد يطلب الاسعاف
, اكيرا { كلير } ببرود: وليه الإسعاف هو يحط شوية بن{ قهوة } على الجرح وهيبقي عنب
, وضعت له اكيرا البن على رأسه وقامت بلفها وغمزت لهم
, اكيرا { كلير }: مالكم ده حلوف مش بيحس عادى وهو اصلا معدوم الدم فبلاش افوره
, عبد****: انت كويس يا ابن
, جسار بتعب: كويس يا بابا.
,
, صقر: اديك شفت التربيه فبلاش تلعب تانى معانا لانها مربية رجالة
, مرام بسخرية: وانت طبعا متعرفش يعني ايه رجولة
, اكيرا { كلير } بسخرية: ولا عدت على منطقته ونبي يا خويا
, شريف بحدة: الكل يقعد ومش عاوز اسمع كلام
, جسار بتعب و انفعال: انت اذاي تسمح ليها تدخل القصر مش كفاية اللى عملته زمان
, ياسر وهو يدخل: مين رجع الخاطية ديه هنا امشي اطلعي براااااا
, صوفيا بدموع: طول عمرك بتكرهني ليه.
,
, ياسر بحده: علشان محدش عرف يربيكي ابويا كان سايبك براحتك ومعنى بتعملي اللى انتى عوزاه راجعة ليه بعد السنين ديه كلها اكيد رماكي مهو اللى يرخس نفسه يستاهل الحرق براااااا
, شريف بتعب: اخرس ياسر اخرس
, ياسر بغضب اعمي: لا مش هخرس ولا هى علشان بنت حبيبه القلب اللى اتجوزتها علم امي وحرق قلبها هتسامحها وتغفرلها وهى زبالة ذي امها مش بردو امها كانت شغاله سكرتيرة عندك ولعبت عليك و **** وأعلم هى بنتك و لا بنت حرام.
,
, وإلى هنا ولم تستحمل صوفيا كلام ياسر وقامت بصفعة على وجهه ونظرت له بغضب.
,
, صوفيا بغضب: لما تتكلم مع اختك الكبيرة نتكلم باحترام وانا بنت حلال مش بنت حرام ابويا شريف الدالي و امي مها الشافعي ولا يا ياسر بيه جوزى حافظ عليا و حماني منك وكان ونعمه الزوج و الاب و الاخ و الحبيب عيشني سنين فى امان الأمان اللى كنت فقداه فى قصرك الكبير اللى عمري محسيت انه بيت مليان دفأ و حنان و تمام وسعادة طول عمري شيفاه قبر الداخل فيه ميت و الخارج منه حي طول عمرك ظالم حتى بنتك رمتها لجسار اللى للاسف الشديد طلع صورة طبق الأصل منك فى كل حاجه عمرك سألت بنتك محتاجة ايه عيشتها 20 سنه في رعب و خوف منه ضرب تلاقي ذل تلاقي حتى أبسط حقوقها محرومة منها.
,
, ياسر بغضب: ملكيش دعوة بنتى وانا حر فيها حتى لو ولعت فيها حاجة متخصكيش
, صوفيا بسخرية: عندك حق بس بعد الظلم مصر و بعد الظلام نور و جيه نسخة تانية يستحيل تقدر عليها و بكرا هتفرج عليك وانت بتنتهي يالا يا ولاد
, شريف بتعب: خليكي يا بنتي
, صوفيا: انا للاسف الشديد كنت فاكرة انه اتغير بس لسه ذي مهو ظالم وعلم ابن أخوه يبقي ذيه ده مرحمش بنته اللى من صلبه هيرحم اخته حسبي **** و نعمه و كيل فيكم.
,
, غادرت صوفيا و خلفها أولادها وتركت الجميع خلفها
, ياسر بحده: مالك كلير على فوق
, مالك: بس
, ياسر بغضب: قولت على فوق
, اكيرا { كلير } بسخرية: ليه خايف من ايه مخلاص غسلكم الوسخ اتنشر ادام الكل و عرفنا كل حاجة
, ياسر بغضب: انا اللى هربيكي من اول وجديد
, اسرع ياسر لها ورفع ايده عليها من يضربها ولكن فضلت ايده معلقة فى الاعلي.
,
, اكيرا { كلير } بغضب شديد: انا مش مالك و لا صوفيا انا كلير يعني محدس بيفرق عندي ولو فكرت تاني ترفع ايدك عليا و رحمه الميتين لقطعهالك انا مش هرد القلم ده ليك عارف ليه لانى هحترم فرق السن اللى بينا وانا قولتها مرة وهقولها تانى انت فقد حقك فيا انا عايشة هنا لمزاجي و بس انت بالنسبالي ميت فاهم ياسر انت ميت والميت ملهوش ديه
, ورمت ايده وغادرت الى الاعلي نظر الجميع لبعضهم ولكن شاور ياسر لجسار و خرجو.
,
, شريف بتعب: مالك ساعدني يا ابني اطلع اوضتي
, مالك: حاضر يا جدو وصعدو
, ماهي بغيظ: هى ايه اللى رجعها تاني مش كنا خلصنا منها
, سلوى: **** يستر من الايام اللي جاية
, ماهي: ولا هتقدر تعمل حاجة
, سلوي: هنشوف
, ماهي: انا هطلع اروح النادي متيجي معايا
, سلوي: يالا وغادرو.
,
, عند اكيرا
, كانت تغلي من الغضب والعصبية من ياسر و جسار وتصلت على حسام
, حسام بضحك: مجنونتي
, اكيرا بغضب: انت فين
, حسام: مالك كوكي
, اكيرا: اخلص انت فين
, حسام: انا فى الشغل ليه
, اكيرا: تعالي حالا على بيت ملك
, حسام: بس
, اكيرا بغضب: حساااام حالا
, قفلت معاه وتصلت على ملك تعلمها بمجيئها وطلبت منها ان ترسل رائد حتى يأتي بكلير
, اتصلت على فهد
, فهد: أميرتي الحلوة
, اكيرا بغضب: انت فى القاهرة ولا شرم
, فهد: مالك اكيرا
, اكيرا: اخلص.
,
, فهد: لا فى شرم ليه
, اكيرا بتنفس سريع: محتجالك ممكن تيجي
, فهد: مسافة الطريق وهكون عندك أميرتي
, اكيرا: شكرا فهد
, فهد: انتى أميرتي الحلوة سلام يا قلبي
, أغلقت اكيرا معه وجلست تهدي نفسها وبعد ذلك توجهت الى الحمام وأخذت دش بارد لعله يهدء فوران مخها وخرجت لبست بنطلون اسود و بدي فضي وجاكت جلد اسود وكوتش ولمت شعرها ولم تضع أى مكياچ
, أسرعت اكيرا الى الاسفل و أخذت عربية و وجدت الحرس يركبون خلفها فوقفت ونزلت.
,
, اكيرا بغضب اعمي: وعزة وجلاله **** اللى هيفكر يخرج ورايا لقتله مفهوم
, الحرس: بس جسار بيه
, اكيرا بغضب: يلعن ابو جسار على اليوم اللي اتولد فيه زفت
, توجهت الى إحدى الحرس وسحبت السلاح من جامبة وقامت بإطلاق الرصاص على العربيات و ركن السلاح و ركبت عربيتها و غادرة وبعد فترة أوقفت السيارة وركبت سيارة أخري.
,
, - ذهب رائد الى كلير حتى يوصلها للفيلا
, - اسرع فهد الى المطار واخذ اول طائرة عائدة للقاهرة
, - كانت ملك تجلس فى حاله رعب من حالة اكيرا
, - اسرع حسام بترك الشغل و اسرع الى فيلا رائد.
,
, فى فيلا رائد
, وصل الجميع فى انتظار اكيرا وكانو يجلسون على نار وبعد فترة سمع الجميع صوت إطارات سيارة تقف بعنف فعلمو بوصول اكيرا وما هى الا لحظات و دخلت اكيرا و هى على درجات عالية من الغضب
, رائد: اكيرا مالك
, اكيرا بغضب: اخرس مش عاوزة اسمع حد.
,
, كانت اكيرا كالاسد المجروح الذي يتمني أن ينقد على اي فريسة وفي الاخر قامت برمي الجاكت وتوجهت الى حمام السباحة و قامت برمي نفسها تحت صدمة الجميع فحاول أن يتوجه رائد و حسام لها
, ملك بحزن: سبوها يا جماعة
, حسام بقلق: اذاي بس ديه ممكن تموت نفسها
, ملك: متخفش انا عارفة هتعمل ايه
, كلير بدموع: هى مالها ملك هو ايه اللى حصل
, رائد: اهدي كلير ديه اكيرا يعني مجنونة
, حسام: انا اول مرة اشوفها كده.
,
, ملك: انا هطلع اجهز ليها هدوم بدل الهدوم المبلولة
, صعدت ملك و جهزت ملابس لها على السرير ونزلت وجلست بجوار الجميع
, مر أكثر من ساعة و أخيرا خرجت اكيرا من السباحة وجلست على الكرسي بكل هدوء
, ملك: حبيبتي اطلعي بدلي هدومك
, اكيرا: اعمليلي فنجان قهوه دوبل
, ملك: حاضر بس اطلعي بدلي هدومك
, اكيرا: عاوزة قهوه ملك يالا
, مر وقت وجاءت ملك بالقهوة و شربتها اكيرا وغمضت عيونها و رجعت راسها للخلف.
,
, فضل الجميع يجلس ولا يتحدثون ومر حوالى ساعتين عليهم وبعد فترة سمع الجميع صوت خبط على الباب و فتحت ملك وجدت فهد أمامها فسمحت له بالدخول
, فهد: فين اكيرا
, ملك: جوا بس براحة علشان هي شايطة على الاخر
, فهد: عارف ملك
, دخل فهد ووجد اكيرا تجلس على الكرسي وهى ترجع راسها
, شاورت ملك للجميع بتركهم بمفردهم فغادرو
, جلس فهد أمامها ومسك اديها بكل حنان و حب
, فهد بحنان: أميرتي الحلوة
, اكيرا: لا رد
, فهد بحنان: مالك يا عمري ردى عليا.
,
, اكيرا وهى على نفس الوضع: مخنوقة اوي
, فهد: من ايه
, اكيرا: تعالي نمشي من فضلك
, فهد: امرك يا أميرتي
, امسك فهد اديها و أخذها و غادر المكان بعد ان اخذ سيارتها واخذ الجاكت بتاعها
, حسام بستغراب: هما راحو فين
, ملك بحزن: **** يهديكي اكيرا
, كلير: هى مالها
, ملك: انا شفت الحالة ديه مرة لما عمو عبد الرحيم تعب وهى كانت لوحدها **** يستر
, رائد: هيحصل ايه يعني
, ملك بحزن: تعبت جدا و نزفت كتير وقعدت أسبوع متتكلمش.
,
, حسام بقلق: **** يستر وميحصلش حاجة.
,
, عند اكيرا و فهد
, كان فهد يسوق السيارة وهى كانت تضع راسها على الشباك
, فهد بحنان: تحبي نروح أى مطعم
, اكيرا: لا عاوزة اروح اي مكان فاضي بليز
, فهد: امرك أميرتي
, ساق فهد ولكن توقف امام إحدى المطاعم و اشتري طعام و مياة و بيبسي وعاد الى السيارة وتوجه الى النيل ونزل ونزلها وتوجه المقطم
, جلست اكيرا تنظر لمنظر السماء فجلس أمامها فهد و تنهد
, فهد: مالك يا اميرتي
, اكيرا بسخرية: انا بيضحك عليا عمري مشفت اب يعمل كده.
,
, فهد: في ايه
, اكيرا: هقولك
, فلاش باك
, بعد صعود اكيرا الى الغرفة و مغادرة ياسر و جسار علمت بأنهم فى سيارة واحدة
, ياسر: عوزك تتجوز كلير
, جسار: طيب اذاي وانت شفت بعينك
, ياسر: هو انت هتغلب
, جسار بخبث: بس بعد كده مترجعش تقولي ليه
, ياسر بلا مبالاة: هتبقي مراتك ومفيهاش حاجة انا تقدي ليلة مع خطبتك قبل الجواز
, جسار بضحكة رنانة: حبيبي يا ياسو
, ياسر بضحكة رنانة: قلب ياسو انت
, جسار: يبقي نجهز نفسنا للدخلة
, ياسر: جهز يا قلبي
, باك.
,
, اكيرا بغضب: شفت حقارة ذي كده ولا وساخة كل ده ليه وعلشان ايه ملعون ابو الفلوس اللى تخلي اب يعرض شرف بنته للبيع
, فهد بخوف: انتى مش هترجعي البيت تاني
, اكيرا: لا هرجع و عزة وجلالة **** لهضيع الكل
, فهد بغضب: وانا مش هفرح بيهم لما يضيعوكي انتى بتاعتي انا وبس مفهوم
, اكيرا: انا مش بتاعة حد فهد
, فهد بهدوء: اكيرا انا بحبك وعاوزك تبقي مراتي و أميرتي قولتي ايه.
,
, اكيرا: ممكن بعد الموضوع ده نتكلم علشان انا مش هعرف افكر فى اي حاجة
, فهد بتنهيدة: أمرك أميرتي الغالية
, اكيرا بضحك: انا كنت شايفة اكل و بيبسي راح فين
, فهد بابتسامة: موجود يا قلبي
, جلسو يكلو وهما يهزرو و يضحكو
, اكيرا: ليه فهد
, فهد: ليه ايه
, اكيرا: ليه لما اتصلت بيك سبت كل حاجه وجيت
, فهد بحنان و حب: علشان أميرتي الغالية و حبيبتي كانت محتجاني اقولها لا ابقي حمار
, اكيرا بضحك: من فضلك متشتمش فهد تاني.
,
, فهد بابتسامة: تحت أمر أميرتي
, اكيرا: كلمني عن نفسك
, فهد: امممممم انا فهد المنشاوي عندي 33 سنه مقدم فى الجيش و رئيس كتيبة وعندي جدي عقيد فى الجيش بس على المعاش و ابويا رجل أعمال على قده و امي **** يرحمها من حوالى 15 سنه و رفض ابويا يتجوز تاني وعندي فيلا صغننه كده عايش فيها جدي و جدتي بس ذي العسل وبتحبني جدا و تفضل تغيظ فيه لما تكلمني
, اكيرا: شكلهم بيحبوك اوى
, فهد: ايه رايك نروح نشوفهم دلوقتي
, اكيرا: بس يعني.
,
, فهد: في ايه مش عاوزة تروحي
, اكيرا: لا طبعا بس هدومي هتليق بالمكان
, فهد بضحك: متقلقيش هيحبوكي يالا
, عادو الى السيارة و توجهو الى فيلا فهد وبعد كده وصلو الى احدى الفيلا المحصنه برجال الحرس ودخلو
, اكيرا: في ايه يا عم ايه الحرس دول كلهم
, فهد: عقيد سابق فى المخابرات و ابويا رجل اعمال يبقي ايه النظام
, اكيرا: لا شكل جدك زعيم مافيا
, فهد بضحكة رنانة: يخربيت الأفلام العربي تعالي يالا.
,
, امسك فهد اديها و دخلو وجدت اكيرا الفيلا ثمة من الجمال و الروعة و الفخامه
, استمع الاثنين صوت امرأه
, المرأة: فهدي حبيبي
, فهد بحب: مرمر عسلي
, حضنو بعض بشده وفضل يقبلها ولكن فى لحظة كان فهد يرجع للخلف أثر ضربه شديدة على وجه وعندما نظرت وجدت رجل كبير فى العمر ولكن بصحة جيده
, الرجل بحده: انت حيوان كام مرة اقولك ابعد عنها
, المرأة: انت اتجننت على كبر ليه بتضرب فهدي.
,
, الراجل بغيرة: متقوليش فهدي اسمه زفت فهد وبس والاحس بلاش تقولي اسمه كمان انت مش فى اجازه جيت ليه
, اكيرا: و**** يا عسل عندك حق مين الكائن اللزج ده
, الرجل بتصفير: مين الصاروخ العسل ده
, اكيرا بدلع: انا اكيرا وممكن تقولى كوكي و انت
, الرجل: انا ماهر المنشاوي للاسف جد اللزج ده
, المرأة بصوت عالي: نعم يا سي ماهر عسل و صاروخ ديه وحشه
, اكيرا وهى تمسك ايد ماهر: شكلها يتغير ميرو
, المرأة بشهقة: ميرو **** يرحم.
,
, اكيرا: سيبك منها و ركز معايا
, فهد بعصبية: تعالى هنا وشدها لحضنه
, ماهر: مين ديه يا حيوان
, فهد: تعالو نقعد ونتعرف باحترام و وقار
, ماهر: ادامي يا زفت
, جلسو ونظر ماهر لاكيرا بابتسامة
, فهد: نتلم بقي ده جدي ماهر و دي جدتي مريم وديه اكيرا
, مريم: امممم الأميرة الحلوة
, ماهر بغمزة: عرفت تنقي يا حيوان
, صوت رجل: مش تعرفوني انا كمان
, فهد: ده ابويا نادر و ديه اكيرا.
,
, نادر بابتسامة: الأميرة الحلوة يا اهلا و سهلا يا مليون مرحبه بس احنا عرفين بعض بس اذاي اكيرا و هى كلير
, فهد بستغراب: كلير وانت تعرفها منين
, اكيرا بضحكة: اصل عمو نادر ساعدني يوم الحفلة فى فيلا الدالي
, مريم بشهقة: هى ديه البنت اللى حكيت عنها نادر بس اذاي
, نادر: وده اللي عاوز اعرفة
, اكيرا: علشان فى مني نسختين واحدة هبلة و غلبانة و واحدة شطانة و مجنونة
, ماهر: وانتى اي واحدة
, اكيرا: انا الكيوت و المجنونة.
,
, مريم: انتى هتقوليلي تاريخك كله عندي
, اكيرا بضحكة: شكله متوصاش حكي كل حاجة صح
, ماهر بضحك: كله كله
, اكيرا بضحك: يعني مينفعش امثل الطيبة
, ضحك الكل و عاشت اكيرا احلى كام ساعة وسطهم وبعد ذلك أخذها فهد وعادو الى مكان السيارة الاولي ونزلت اكيرا ولكن فى لحظة كانت بين احضان فهد الذي ضمها بحب و حنان و وضع قبلة حنينه على رأسها و بعدت وتوجهت الى السيارة وعادت الى القصر.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
١١


في قصر الدالي
, وصلت اكيرا وهى سعيدة و مبسوطة و دخلت لقت الكل موجود
, مالك بقلق: كلير انتى كويسة
, اكيرا { كلير }: الحمد لله ليه
, مالك: أصلك خرجتي متنرفزة وكمان ضربتي رصاص على الحرس
, اكيرا { كلير }: متخفش انا كويسة بس كنت مخنوقة
, جسار: كنتى فين
, اكيرا { كلير }: كنت مع صديقي أصله حلو اوي وحنين
, ياسر بحده: كنتي فين يا بت
, اكيرا { كلير } ببرود: ملكش دعوة
, ياسر بغضب: امال مين ليه دعوة يا و ٦ العلامة النجمية.
,
, اكيرا { كلير } بضحكةرنانة: صح انا و ٥ العلامة النجمية لانى تربيتك الو٥ العلامة النجمية يعني مش هجيبة من برا
, ماهي بصوت عالى: احترمي نفسك انتى ايه اللي جرالك مكنتش كده
, اكيرا { كلير } بحزن: يمكن فوقت من الحياة اللى كنت عيشاها يمكن ملقتش ام ذي باقي الناس ولا اب
, وبسخرية: اب بعتزر انا معنديش اب لأنه الراجل ده ميستهلش يكون فى مكان الاب لأنه لو اب ميعملش كده فى بنته.
,
, ياسر ببرود: وانتى فاكرة اني بحبك و**** يا كبير لتتجوزى جسار علشان يكسرك و يذلك و يموتك بحسرتك
, اكيرا { كلير } بضحكة رنانة: ههههههههههههه جسار يوم ميفكر يعملها والنعمة لضيع مستقبلة ومش هخلية ينفع للست و لا لراجل
, توجه ياسر لها وقام بصفعها ومسكها من شعرها بشدة
, ياسر بغل و غضب: وانا هنهي حياتك خالص ومش هخلي حد يعرف طريقك.
,
, سحبها ياسر من شعرها وصعد إلى غرفتها و خلفة الجميع وحاول مالك تحريرها من يد ياسر ولكن لم يعرف و رماها فى الاوضه وأغلق الباب
, شريف بعصبية: انت اتجننت افتح الباب
, ياسر بغضب: لا جسااااااار
, جسار بخبث: نعم عمي
, ياسر بغضب: ادخل للو٦ العلامة النجمية ومتخرجش اللى لما تكون مراتك عاوز اشوف شرفها ادام عيني ولم رفضت اضربها عاوزها تكون مراتك مفهوم
, عبد **** بغضب: انت اتجننت خلاص عاوزة ينام مع بنتك من غير جواز.
,
, ياسر بعصبية: ايوة وكل ليلة هينام معاها ومن غير جواز يالا جسار
, مالك بغضب: لاااااا انت عمرك متكون اب اذاي تعمل كده فى بنتك
, ياسر: يالا جسار
, فتح ياسر الباب ودخل جسار الى الغرفة واخذ يبحث عنها ولكن لم يجدها فى اي مكان
, جسار وهو يخرج: مش جوا
, ياسر بغضب: اذاي
, دخل الجميع الى الداخل وبالفعل لم يجدو كلير فى الغرفة.
,
, عند رائد
, كلير: انا همشي بقي
, رائد: خليكي معانا هتروحي تعملي ايه لوحدك
, ملك: صح كي كي خليكي
, كلير: مينفعش انا مقولتش لحد
, رائد: انا هكلم مراد وهعرفة
, كلم رائد مراد و طلب منه ان تظل كلير معهم فوافق
, رائد بغمزة: روحي ميكا اعملنا شوية اكل
, ملك بغباء: هو انت بتغمز ليه
, رائد بغل: علشان هقتل واحدة غبية دلوقتي
, ملك: ااااااااااااه فهمت ماشي يا برنس عد الجمايل
, رائد: منك لله يا اكيرا بوظتي اختي غوري بقي
, ملك: ماشي يا عمهم.
,
, رائد: تعالي نقعد برا فى الجنينة
, كلير: حاضر
, رائد بابتسامة: ونبي عسل ابيض مكرر
, جلس رائد على الارض فجلست بجوارة
, رائد: بصي كلير انا عاوز اتكلم معاكي بس مش عاوز اسمع رد منك دلوقتي ماشي
, كلير: حاضر رائد
, رائد: انا مكنتش مقتنع بالحب و الكلام ده شفت بنات كتيييييييييير اوى بس عمري ملمست واحدة فى الحرام ولما رجعت مصر شفت بنات بردو بس اول مشفتك وشفت دموعك حسيت بوجع شديد فى قلبي كلير انا بحبك.
,
, كلير بصدمة: بتحبني انا طب ليه انا مش اكيرا
, رائد بابتسامة جميلة: ليه علشان انتى البنت الوحيدة اللى خطفتي قلبي من غير استئذان و المجنونة عمري مهشوفها غير اختي ذيها ذي ملك و لو فضلك ادامي بدل السنة 1000 مش هشوفها غير اخت وبس
, كلير بخوف: بس بابي مش هيرد
, رائد: بودي ده عسل يرجعو بس بالسلامة وهخطبك
, كلير: يعني انت بتحبني بجد ومش هتعمل ذي جسار وتضربني.
,
, رائد: أولا مش عوزك تجيبي سيرة الحيوان ده على لسانك ثانيا انا بموت فيكي ثالثا وده الأهم عمري مهرفع ايدي عليكي
, كلير بكسوف: طيب
, رائد بغمزة: طيب ايه
, كلير بكسوف: كلم مراد او بابي
, رائد بغمزة: طب ايه
, كلير: ايه
, رائد: مفيش حاجة كده تصبيرة
, كلير: ما هي ميكا بتجهز الاكل هروح أجهز معاها
, قامت كلير تتوجة الى الداخل و لكن سحبها لحضنه ووضع قبلة على شفايفها بهدوء و رومانسية و حب
, رائد بحب: بعشقك يا سندريلا.
,
, كلير بخدود حمر: سبني
, رائد بحب: يالا روحي يا حبي
, جريت كلير الى الداخل و تنهد رائد بسعادة و دخل خلفها و توجه الى المطبخ
, رائد بضحك: بنتيتي الحلوين بيعملو ايه
, ملك: تعالي حبيبي جهزت الاكل
, رائد بدراما: اتصل بالاسعاف الأول يجهزو سريرين ليا انا و سندريلا
, ملك بخبث: سندريلا اممممممممم هو ايه النظام
, رائد بضحك: بلح باللبن اجبلك كوباية
, ملك بسعادة ليهم: تشكر يا عمهم
, جلسو يأكلون بستمتاع وسط الهزار و الضحك.
,
, - توجه فهد الحدود بشرم الشيخ وجلس يبتسم على جنان اميرته المدلله
, كلم مراد يجلس وسط اصدقائه ولكن شعر بقبضة قلب
, مصطفى: مالك مراد
, مراد بنهجان: هاااااااا
, أمجد بخوف: مالك مراد
, ابتدى مصطفى يفتح البدله
, على بصراخ: حد ينده القائد بسرعة
, اسرع إحدى العساكر ودخل الى غرفة فهد بسرعة
, فهد بغضب: انت مجنون يا عسكري اذاي تدخل كده
, العسكري: اسف يا فندم بس حضره الرائد مراد تعبان جدا
, اسرع فهد وتوجه الى مكان مراد.
,
, فهد: في ايه شباب
, مصطفى بخوف: مش عرفين مش قادر ياخد نفسه
, فهد: مراد حاول تتكلم
, مراد بهمس: اكيرا اكيرا فيها حاجة
, فهد بخوف: انا هتسرف حاول تفوق بس الأول و بلاش تقلق
, فهد بحده: حد يجبله عصير بسرعة
, خرج فهد و حاول يتصل على اكيرا ولكن لم ترد فتصل على الحارس الموجود لدي قصر الدالي وعرف بأن هناك خناقة شديدة حصلت و خروج مالك و جسار و الحرس للبحث عنها
, فهد بخوف: ياترا ايه اللى حصل وانتى فين يا أميرتي.
,
, توجه فهد الى مراد و طمانه بأنها بخير فتنهد بشبة راحة.
,
, - اما كلير فالاول مرة تشعر بخوف شقيقها فحاول رائد تهتاتها
, - مر الوقت واصبح الوقت على مشارف الصباح ولم يعثرو على كلير { اكيرا }.
,
, في فيلا الهادي
, كان يقف صقر خارج الغرفة و معه مرام
, مرام: صقر
, صقر: لا رد
, مرام: صقر صقورة صااااااااااقر
, صقر بخضة: فى ايه يخربيت الكفرة مالك
, مرام: انت اللى مالك فى ايه ومين الموزة اللى جوه ديه
, صقر بارف: موزة حسبي **** و نعمه وكيل
, مرام: ايوة يعني مين ديه
, صقر: تصدقي انك غبية ديه كلير بنت عمك
, مرام: ااااااااااااه قولتلي مالها بقي
, صقر: بت كفاية غباء ماشي الدكتور هيخرج وهنطمان.
,
, بعد شوية خرج الدكتور و غادر فتوجه صقر و مرام الى الداخل
, صقر: فيها ايه امي
, صوفيا: ولا حاجة أعصابها تعبانه و واخده دور برد شديد و رجليها مجزوعة
, مرام: كل ده ومفهاش حاجة ده البيت مدمرة على الاخر
, صقر: هتصحي امتي
, صوفيا: الصبح
, مرام: هو انتى يا صوفي هتتصلي على جدو علشان تعرفيه
, صقر: لا لما تصحي ونعرف الأول ليه كانت بتجري فى الشارع
, صوفيا: يالا سبوها تستريح اه صقر عرف الحرس انى خارجة الصبح بدري.
,
, صقر: الحرس عارفين و هنروح معاكي بلاش تقلقي صوفي يالا روحى نامي
, صوفيا: لازم حد يفضل جمبها علشان المحلول
, صقر: انا هفضل لغاية مشيل المحلول يالا حبيبتي روحى نامي
, غادرت صوفيا و مرام وفضل صقر بجوارها حتى انتهي المحلول و شاله بكل هدوء وتوجه الى غرفته.
,
, في الصباح
, جهزت صوفيا و صقر و توجهو الى السيارات ونطلقو الى المدافن حتى تقرأ صوفيا الفاتحة على روح امها.
,
, فى مدافن
, وقفت السيارات امام إحدى المدافن التى تحمل اسم مدافن عائلة الصاوي
, نزل صقر و مسك ايد امه وتوجهو الى الداخل ووقفو امام مدفن يحمل اسم مليكة عمار فؤاد الصاوي
, وقف الجميع يقرأ الفاتحة و بعد آيات الذكر الحكيم و أخرجت صوفيا بعض الأموال على المحتاجين
, صقر: يالا يا امي لازم نرجع زمان كلير هتصحي
, صوفيا: استني هقرا الفاتحة على روح عمك هاشم
, صقر: مش ده جوز جدتى الأول.
,
, صوفيا: ايوة **** يرحمو امي كانت بتحكي عليه كتير انه طيب و حنين و مفيش حد مكنش بيحبة
, صقر: فين اخوكي يا امي
, صوفيا: تعالى بس نركب وفى العربية نتكلم
, ركبو العربية و حكت صوفيا كل شي لصقر حتى وصلو الى الفيلا.
,
, فى فيلا الهادي
, دخل صقر وهو يمسك ايد امه وجدو مرام و كلير يجلسو فى الجنينة
, صوفيا: صباح الخير يا بنات
, مرام: هاي مامي شوفي كي كي صحيت ونزلت كمان
, صقر: عاملة ايه كلير
, كلير: تمام شكرا ليك
, صقر: العفو
, كلير: فين تليفوني
, صقر: اتفضلي بس انكسر بس اكيد شغال
, اخذت كلير التليفون وفتحته و وصلت ليها رسائل بعدد المرات التى اتصل فيها فهد و مراد و كلير عليها فتنهدت و تصلت على فهد.
,
, فهد بلهفة: أميرتي انتى فين انتى كويسة جرالك حاجة انا هتجنن من امبارح
, كلير { اكيرا }: متخفش انا كويسة الحمد لله بس حصل شوية مشاكل امبارح اطمن
, فهد: كلميني فيديو
, كلير { اكيرا }: مش هينفع دلوقتي
, فهد بغضب: قولت كلمة تتسمع
, اكيرا بغضب: وانا قولت مش دلوقتي يبقى خلاص وكمان ابعت عنوان بيتكم فى رسالة وبسرعة
, فهد: ماشي أميرتي اتنرفزى وعالي صوتك براحتك بس و**** لحاسبك بس مش دلوقتي.
,
, اكيرا ببرود: اوعي تنسي نفسك انا الشيطانة ابعت الرسالة سلام
, قفلت معه وتصلت على مراد وطمانته عليها و بعد ذلك اتصلت على كلير وكل هذا امام الجميع وبعد ذلك اتصلت على حسام وطلبت منه التوجه الى فيلا ملك و معه شباب الكاميرات
, صوفيا: انتى مين
, اكيرا: انا بنت اخوكي
, صقر: مين الناس اللى كلمتيهم دول
, اكيرا بخنقة: بقولك ايه تعالى وصلني انت شايف رجلي
, صوفيا: احنا عوزين نفهم
, اكيرا ببرود: بلاش انتى صوفيا ماشي بلاش انتى.
,
, مرام: انتى بتكلميها كده ليه
, اكيرا: بس يا بت بلاش تدخلي
, مرام: انا ممكن اعرف ياسر انك هنا
, اكيرا بضحكة رنانة هزت المكان: هو انتى فاكرة انى خايفة منهم يكش يولعو بجاز وسخ انا ميتهزش شعره من راسي ماشي
, وبغضب: بلاش تلعبي معايا مرام علشان امك اللى هتزعل لانها لعبت لعبه مش قدها وللأسف وقعت مع شيطانة يالا صقر
, نظر صقر لامه التى نظرت له بحزن و شاورت له على مغادرته مع كلير.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
١٢


فى سيارة صقر
, صقر: هو اذاي رجلك انجزعت
, اكيرا ببرود: عادى يعني نطيت عليها
, صقر: هو انتى عارفة حاجة
, اكيرا بسخرية: كل اللى انت عارفة و زيادة شوية
, صقر: تعرفي كنت فاكر ان مرام هى لوحدها المجنونة طلعتي انتى كمان مجنونة
, اكيرا بجديه: انا مش مجنونة انا شيطانة وخاف مني لانى مش سهلة و رحمه امي مهرحم حد وكل واحد ليه علاقة هندمه على حياته اتصل على امك وبعتلها العنوان
, صقر: احم احم كلير احنا وصلنا.
,
, اكيرا بسخرية: انزل يا ابو الصقور انزل
, ودخلو الفيلا.
,
, فى الفيلا
, كان الجميع يجلس فى انتظار اكيرا وعندما دخلت اسرع حسام لها ومسك اديها
, ميكا: كوكي مال رجلك
, رائد بصدمة: ايه اللى فى وشك ده
, حسام بغيرة: صقر الهادي بيعمل ايه هنا
, اكيرا: ممكن تخرسو شوية فين كي كي
, ميكا: بتعلم الفطار
, اكيرا: ماشي وانت اتنيل اترزع حسام
, حسام: نعم
, اكيرا: الورق اللى بعته ليك فهمت فيه حاجة
, حسام: بصراحة لا
, كلير: كوكي وحشتيني
, اكيرا: تعالى كي كي
, صقر بصدمة: اذاي فى نسختين.
,
, رائد بصوت واطي: شكلك هتتنفخ
, اكيرا بغضب: تعرف تخرس
, صقر بغضب: بت اتلمي لو هما خايفين منك انا مش بخاف
, اكيرا بضحكة شر: و**** طيب انا بقي هخليك ترتعب مش تخاف بس
, رفعت اكيرا التليفون وظهر صوره مرام وهى داخل غرفتها وكانت ترتدي سوفت و شورت وهى ترقص بلدي على إحدى الأغاني الشعبية
, صقر بصدمة: ايه الصورة ديه.
,
, اكيرا بشر: لا صقورة ده عرض مباشر وممكن نذيع على الجمهور وفى شباب محرومة من الجنس الناعم وبصراحة اختك موزة وهتحقق أعلى نسبة مشاهدة بس تقولى نذيع
, صقر برعب حقيقي: انتى عاوزة ايه
, اكيرا: ولا حاجة اقعد و الناس قلتها زمان غلطه الآباء يتحملها الأبناء
, حسام: اهدي اكيرا
, اكيرا بصراخ و عصبية مفرطة: اهدي حاضر ههدي انا لو مكنتش عرفت اهرب امبارح كنت اغتصبت وضاع شرفي و شرف ابويا بس ورحمه امي مهرحم حد.
,
, شخص بغضب: انتى بتقولي ايه
, اكيرا بفرحة: مراد
, جريت اكيرا عليه وتعلقت فى عنقة وفضلت تقبلو بلهفة و اسرعت كلير له وبعدت اكيرا عنه وفضلت تقبله
, رائد بغيرة: تعالى اترزع يا مراد انت جاي من الطريق
, مراد ببرود: وانت مالك دول حبايبي
, اكيرا: تعالى نقعد علشان رجلي
, مراد: تعالى يا قلبي
, قام بحملها ووضعها على الكرسي وجلس بجوارها وضمها لحضنه من جهه و ضم كلير من جهه الثانية
, مراد: أفهم بقي
, فهد بغضب: هنفهم كلنا.
,
, حسام: اهدو بس يا جماعة
, رائد بغيظ: متنطقي يا باردة
, اكيرا ببرود: ميكا روحى اعمليلي اي سندوتش اصلي جعانة اوي
, فهد بعصبية: متنطقي يا بت
, مراد بحده: متهدي يا فهد
, ميكا: انطقي يا زفته هيولعو فى بعض
, اكيرا: الصبر علشان باقي الضيوف على وصول
, بعد مرور وقت دخلت صوفيا و مرام فأسرع صقر لهم وضم مرام لحضنة.
,
, اكيرا: كده تمام الكل وصل احب أعرفكم مين السبب فى الليلة ديه كلها مين اللى بعت واحد لكلير علشان تعرف توصلنا وذاي اختارت المكان واذاي تحليل D N A يخرج بعد ساعات احب اقدملكم مدام صوفيا الدالي عمتنا يا مراد اخت ابونا
, مراد بصدمة: اذاي عمتي وابونا قال انها ماتت من زمان
, كلير بدموع: يعني انا مش اختكم وهرجع تاني لجسار
, رائد بحنان: اهدي يا حبيبتي انا عمري مهسيبك.
,
, كلير بدموع و خوف: لاااااا محدش هيقدر عليه هو قوى و جبروت
, اكيرا بحنان: وانتى بردو لسه متعرفيش اختك انا الشيطان يتعلم منى وانا بنت عبد الرحيم يعني تؤامي وانا لو فيها موتي عمري مهسيبك اللا لما تبقي فى امان وكمان انتى فى وسط اخواتك الرجالة مراد و رائد رائد فهد و حسام
, رائد بلهفة: أخوها فى عينك قولى جوزها حبيبها
, اكيرا بارف: بس يا نحنوح الكل سامعك مدام صوفيا.
,
, صوفيا بدموع: انا اخت عبد الرحيم من الأم و عبد**** و ياسر من الأب بعد موت امي كنت بتكلم مع عبد الرحيم على طول حتى لما حبيت وأبو صقر هو كان عارف لانه صاحبه ولما سبت القصر رحت عند اخويا وكان متجوز امكم وفضلت عنده فترة وبعد كده اتجوزت وهو كان وكيلي وسافرنا وعرفت بعدها ان مراته حامل وفرحت بس فضلنا نتنقل من بلد لبلد خوف من ياسر لانه كان شديد و ظالم ذي جده لغاية مستقرينا فى استرليا و بعد كده حاولت اوصل لعبد الرحيم معرفتش سنه ورا سنه ورا سنين كتير لكان بيوصلي أخبار ابويا و اخواتي وعرفت ان ياسر سافر ايطاليا وقال ان ماهي حامل وقعد هناك شهور الحمل و رجع علشان تولد فى مصر وجاب بنت وفاتت سنين اكتر من 20 سنة لغاية مشفت صورة بتجمع عيلة الدالي كلها وكانت كلير معاهم والوقت ده كانت خطوبتها على جسار وعرفت كمان ان جسار صورة طبق الاصل من ياسر فسكت بس بعدها بفترة شفت على الانستجرام صور ليها مع شاب و بنت و صور ليها مع عبد الرحيم اخويا بعت واحد من رجالتي وعرف ان فى اتنين من كلير واحدة بنت ياسر الدالي و واحدة بنت عبد الرحيم الصاوي خليت الحارس يتفق مع خدامة تعرف تجيب من كلير شعر او فرشة الاسنان وفعلا عرفت تجيب الاتنين اما اكيرا عرفت بكل سهوله اخد عينه شعر من الكوافير وعملت التحليل وفعلا طلعو اخوات وانا عارفة ان عبد الرحيم عمرة مهيعرف يسرق بنت ياسر فعرفت ان ماهي مكنتش حامل اصلا وعرفت كمان ان البنتين اخوات مع مراقبة اكيرا عرفت انها قوية و شديدة وهى الوحيدة اللى هتعرف تخلص كلير من جحمها وعرفت ان كلير هتسافر شرم الشيخ مع جسار علشان افتتاح قرية فوصلت لمدير كلية اثار وخليت الحرس يهددوه وعمل رحلة لشرم وطبعا اكيرا هتسافر وكمان هتعدي على كمين الجيش اللى شغال فيه مراد بس طلعلي فهد وهو اللى كان فى مكان كلير والحارس اللى حاول يلمسها كان عنده أوامر مني انه بس يخوفها و اول ميقرب فهد يمشي بسرعة بس للاسف بعد ممشى كلير وقعت على رأسها وراحت المستشفي وكان المفروض تدخل المستشفي فى حالة اغماء وهناك فهد كان مراد ورائد علشان يجو المستشفي و رائد كلم ملك علشان تروح ليه وطبعا اكيرا مش هتسيب صاحبتها ولما اكيرا طلبت تحليل D N A وهناك الحرس بردو اتفهمو مع الدكتور وانا كنت مع الحرس لحظة بلحظة مكنش ينفع اسيب اكيرا مع ياسر و جسار بس بصراحة أعجبت جدا بيها انا تاني يوم ليها فى القصر ضربت جسار بالقلم و بعد أسبوع كان جسار فى المستشفي نتيجة طعنة فى البطن وده كل حاجة حصلت وجيه الوقت اللى ترجع فيه بس مكنتش متوقعة ان اكيرا بالذكاء ده وجمعت رجال المخابرات مع رجاله الجيش.
,
, شخص: يعني انتى لعبتي بحيات بناتي
, اكيرا بلهفة و عشق: بودي حبيبي
, أسرعت اكيرا الى احضان والدها وفضلت تقبلة وتشم رائحته الحنينة
, عبد الرحيم: اااااااه يا مجنونة وحشتيني اوى اذيك يا عمري
, اكيرا بفرحة: انا كويسة حقك عليا يا بودي
, عبد الرحيم: وانتى يا قلب ابوكي مش هتسلمي عليا
, كلير بدموع: يعني اجي
, عبد الرحيم: طبعا يا روحى تعالى فى حضني
, جريت كلير الى احضان والدها وفضلت تقبلة
, مراد: مترحم يا حجوج
, رائد بغيرة: ويرحم ليه.
,
, فهد بغيرة: ويرحم ليه وملهاش لزمة حجوج خلاص راحت العمرة
, اكيرا بردح: نعم نعم يا حيلتها منك ليه متسيبو الراجل يحضن و يبوس ومتخفش يا فهد العمرو مش هتروح علشان احنا ولاده حبايبة
, عبد الرحيم بحب: مش هتسلمي على اخوكي يا بنت امي
, صوفيا بدموع: اسفة بودي و**** مكنت أقصد
, عبد الرحيم بابتسامة: تعالي يا مجنونة فى حضني
, حضنته صوفيا وفضلت تبكي فى احضانه تحت غيرة اكيرا.
,
, اكيرا بعصبية: نرحم بقي الراجل لسه واصل خليه وانت تعالى اقعد جامبي
, صوفيا: لا هيقعد جامبي انا
, فهد بغضب: بس وانت يا عمي تعالى اقعد جمب الرجالة هنا
, عبد الرحيم: اخرس منك ليها خليني اتعرف على الحلوين دول ولادك دول صوفي
, صوفيا بابتسامة: ايوة ده صقر و ديه مرام
, صقر باحترام: اذي حضرتك يا عمي
, اكيرا بسخرية: ده خالك يا موكوس
, صقر بغيظ: و**** هضربك
, اكيرا بضحكة رنانة: لوحدك ولا معاك حد
, فهد بعصبية: هتضرب مين ياض انت.
,
, مرام بابتسامة: سيبك منهم بودي يا عسل انا مرام و قولى ميمي
, اكيرا بسخرية: ميمي ليه كان كسبك فى كيس مولتو
, حسام بتسبيل: حلو ميمي والاحلي منه مرامي
, اكيرا بسهوكه: مالك يا حس اهدى شوية يا خويا مش وقت نحنحة خالص
, مراد بجدية: السؤال الصح دلوقتي مين ضربك ومين حاول يعتدي عليكي
, اكيرا: تمام هقول
, حكت اكيرا كل شي حصل معها
, فهد بغضب: و**** فى سماه لقتلة
, اكيرا: اهدى فهد لازم نخلص الليلة ديه علشان طولت بصراحة وانا اتخنقت.
,
, حسام بجدية: المطلوب
, اكيرا: هقولكم بس صقر لازم يبقي معانا
, صقر: معاكم
, اكيرا: اشطا يبقي اسمعو
, حكت اكيرا الخطة وشرحت لكل واحد دوره بالحرف الواحد
, فهد: بس انتى كده بترمي نفسك في النار
, صقر: اكيرا انتى كده بتنتحري
, اكيرا بثقة: متقلقوش كل حاجة متخطط ليها بالميلي
, حسام: انا عن نسبالي هجهز المطلوب
, عبد الرحيم: بلاش يا بنتي
, اكيرا: استريح انت يا بودي انا همشي دلوقتي علشان التنفيذ
, صقر: تعالي اوصلك
, اكيرا: اشطا يا برنس.
,
, فهد بغيرة: نتلم بقي ولا ايه
, اكيرا بدلع: ملكش دعوة ابن عمتو يالا صقورة
, مشيت اكيرا مع صقر وهى تمسك ايده
, فهد بغضب: اختك بتلعب فى عداد عمرها
, مراد: مالك يا عم مبراحة
, فهد: غبي
, حسام: احم اتفضلي اوصلك انسة مرام
, صوفيا: العربيات برا
, حسام: اذاي بس لازم اوصلها وحضرتك كمان حتى هتبقي حماتي لازم احافظ عليكم
, مرام بردح: حمات مين يا عنية قال حماتي جدا الدبب يالا ياما وانت بودي تعالى نوصلك ونقعد معاك يومين.
,
, حسام: بلاش تقعدي مع اكيرا كتير ماشي مرامي
, رائد: صح وانتى كليري بلاش تقعدى مع اكيرا كتير
, عبد الرحيم: يالا يا حيوان منك ليه بتسبتو بناتي وانا واقف
, مراد: عادى موكا اقعدى براحتك مع كوكي
, ملك بدلع: تمام مرادي
, عبد الرحيم: **** يعوض عني يالا يا ولاد الكلب
, غادر الجميع وتوجه كل شخص الى منزله لتنفيذ خطة اكيرا.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
١٣


في قصر الدالي
, كان الجميع يجلس على اعصابة من اختفاء كلير وكان ياسر و جسار يتوعدون لها بالجحيم واقسم جسار على كسرها و ذلها وعدم الزواج منها وسوف يتزوج أي امرأة أخرى وتفضل كلير مجرد عاهرة لمزاجة فقط اما ياسر فيتوعد لها بالموت المحتم على يده او يد جسار
, بعد فترة دخلت كلير او اكيرا بغرور وثقة وعندما شاهدها ياسر توجه لها حتي يصفعها ولكن فى اخر لحظة كان ياسر يصرخ من شدة الم يده ووجد الجميع الدماء.
,
, ماهي بصدمة: انتى مجنونة
, جسار بغضب: عمي وديني و ما أعبد لوريكي
, كلير { اكيرا } بسخرية: ابقي قابلني يا برنس كمان بلاش تقلق اوي كده ده جرح سطحي بلاش هيصه على الفاضي
, شريف بصوت عالي: مسمعش صوت تاني اخرسو بقي
, مالك وهو يدخل: كلير انتى كويسة حصلك حاجة
, كلير بهدوء: كويسة حبيبي تعالي ندخل اصلي جعانه
, عبد ****: ليه كلير تعملي كده فى ابوكي.
,
, كلير { اكيرا }: ابويا بلا وكسة توكسه هو وابنك ده لو راجل مكانش سمح لابن أخوه يعتدي على شرف بنته يا شيخ قول كلام عدل
, ياسر بغضب: و**** يا كلير اللي محصلش امبارح هيحصل دلوقتي
, كلير { اكيرا } بغضب: و**** فى سماه لو قرب مني لشقة نصين
, جسار بغضب: عمي عنده حق اللى محصلش امبارح يحصل دلوقتي و ادام الكل
, شاور جسار لأحد الرجالة الذي بدوره شاور لباقي الحرس فى الخارج ودخلو
, جسار بحده: مش عاوز حد فيهم يتحرك من مكانة.
,
, الحرس: اوامرك يا فندم
, اسرع الحرس ووقفو امام الجميع وبتدي جسار يفتح زراير القميص وكانت كلير تجلس ببرود متناهي فى انتظار ماذا يحدث ولكن فى لحظة ابتسمت بشر وأخذت تصرخ و تبكي بشدة وتبتعد من مكانها
, اقترب جسار من كلير تهجم عليها وقطع ملابسها وفى لحظة واحدة كان جسار على الارض أثر إطلاق رصاصة.
,
, نظر الجميع لمكان إطلاق الرصاص وجدوها كلير تمسك المسدس بين ايديها وهى ترتعش مع دخول الشرطة فأسرع الضابط واخذ السلاح منها
, سلوي بصراخ: ابنييييييييييييي
, ياسر بصراخ: جسااااااااااااار
, عبد **** بصدمة: ابني رد عليا
, الضابط: المريض لسه فى النفس بسرعة الإسعاف
, مالك: اهدي كلير اهدي
, ماهي ببكاء: **** يخدك و ينتقم منك
, شريف بصدمة: جسار حفيدي
, بعد فترة وصلت الإسعاف وحملو جسار وتم القاء القبض على كلير فأسرع مالك معها.
,
, عند رائد
, اتصل حسام علي رائد
, رائد بضحك: مالك يا عم لحقت اوحشك
, حسام بغضب: مش وقته اكيرا قتلت جسار
, رائد بصدمة: انت بتقول ايه
, حسام بغضب: مش وقت صدمات اكيرا فى مصيبة ولازم نساعدها
, رائد: هى فين دلوقتي
, حسام: راحة المدرية بسرعة على هناك
, رائد: تمام مسافه الطريق
, فهد: في ايه اكيرا كويسة
, رائد بغضب: المجنونة قتلت جسار
, عبد الرحيم بصدمة: بنتي فين
, صقر وهو يدخل: في ايه يا جماعة
, مراد بعصبية: يالا لازم نكون جمبها.
,
, صقر: في ايه
, صوفيا بدموع: اكيرا قتلت جسار وتقبض عليها
, فهد بغضب: يالا بسرعة لازم توصل ليها
, وبالفعل خرج الجميع يجري و توجهو الي المدرية وكان حسام وصل معهم وصعدو الى الاعلي.
,
, فى المدرية
, سال حسام على مكتب الضابط ولكن كلير شاهدت مالك يقف على إحدى البواب فاسرعت له
, كلير بدموع: مالك حصل ايه
, مالك بصدمة: كلير اذاي انتى هنا و انتى جوا انا مش فاهم حاجه
, فهد بغضب: مش وقته فين اكيرا
, مالك بصدمة: هااا
, مراد بغضب: ده لسه هينصدم
, حسام: انا هتصرف
, دخل حسام الى المكتب وشاهد اكيرا تقف وهي مصدومة فاسرع لها حسام.
,
, فى لحظة اقتحم فهد و مراد المكتب وشاهدو اكيرا بذلك الوضع فأسرع مراد لها وضمها لحضنة وفضل يهديها
, اما فهد فلاحظ انشقاق ملابسها فخلع الجاكت وأبعد مراد ووضعة عليها فنظرت له ورتمت في حضنه
, الضابط: هو في ايه بالظبط
, حسام بقوة: الرائد حسام جهه أمنية وده مراد الصاوي رائد فى الجيش المصري و ده فهد مقدم فى الجيش المصري
, الضابط: اهلا و سهلا يا فندم بس حضرتك المتهمه تعرفكم منين.
,
, فهد بعظمة: مراتي الهانم اكيرا الصاوي تبقي مراتي
, الضابط: تمام يا فندم المطلوب
, مراد: اختي لازم تخرج من هنا
, أصبح المكتب ساحة خناق و صياح من الجميع وفى لحظة خرس الكل أثر صراخ أحد الفتايات
, اكيرا بغضب: باااااااااااس ايه اخرسو شوية ايه مركبين راديو صدعتوني **** يصدعكم
, الضابط: لحظة حضرتك انتى المفروض مخضوده و خايفة
, اكيرا ببرود: بقولك ايه اطلبلي قهوة وتصل على المستشفي شوف الحيوان المرمي هناك اخبارة ايه وطلع برا.
,
, الضابط: نعم
, اكيرا بغضب: قولت برا يالا
, صقر بذهول: تصدقي و تامني ب****
, اكيرا بابتسامة: لا اله الا **** محمد رسول ****
, صقر: انتى مجنونة و متخلفة يعني ممسوكة فى قضية قتل و بتضحكي
, اكيرا بتكبر: لأنه ببساطة هو اللي هيتحبس وانا هخرج منها وبشياكة
, مراد: أفهم اذاي
, مالك: لان ببساطة جسار حاول يعتدي على كلير أقصد اكيرا
, فهد: هى الشرطة وصلت اذاي
, صقر: صح دول دخلو وانتى بتضربي جسار
, اكيرا: اصل هما كانو جيين يدورو على مخدرات.
,
, عبد الرحيم: بردو اذاي فهمينا يا مجنونة
, اكيرا: افهمكم انا قدمت بلاغ بوجود مخدرات فى قصر الدالي
, حسام: واي حد يقدم بلاغ يتصدق علي طول
, اكيرا: اصل يعني هو يعني
, مراد: حامد طيارة صح
, حسام: **** يخدك اتعملتي مع حامد طيارة
, فهد: مين حامد طيارة ده
, اكيرا: ده ديلر
, حسام: مخدراااااااااااات الهانم اتعاملت مع ديلر مخدرات
, فهد بغضب: وعزة وجلالة **** الموضوع الأسود ده يخلص وهخدع عندي اربيكي من اول و جديد.
,
, اكيرا بغضب: فهد لم الدور انا متربيه كويسة
, عبد الرحيم: ولا شفتي حتى ربع ساعة تربية
, اكيرا بغضب: خلاص كنت اخلي جسار بيه يعتدي عليا و يغتصبني و قوله كمان
, مراد: خلاص اكيرا اهدي شوية
, اكيرا بغضب: محدش يقولي اهدى وفين الحمار الضابط حد يخرج يجيبه يالاااااااا
, خرج مالك بسرعة وأحضر الضابط وعلمو بأن جسار اصيب فى كتفة فقط واصبح بخير
, انتقلت النيابة الى المستشفي لأخذ أقوال جسار بعد ذلك اخذ أقول كلير.
,
, في المستشفي
, بعد وصول جسار ودخولة غرفة العمليات وباقي العائلة فى الخارج منهم من يبكي و منهم من يدعي ربه ان يكون بخير
, بعد فترة خرج الأطباء واخبرو الجميع بأنه بخير وكانت الرصاصة فى الكتف و ان نقله غرفة عادية
, وصلت النيابة وسمح الدكتور لهم بستجواب جسار
, وكيل النيابة: حمد لله على السلامة جسار بيه
, جسار بتعب: **** يسلمك
, وكيل النيابة: ممكن اعرف حصل ايه.
,
, جسار بتعب: بنت عمي كلير كانت تعبانة وحاولت أقرب منها لكن هي رفعت المسدس وضربتني
, وكيل النيابة: ليه جسار بيه
, جسار بتعب: معرفش بس هى حاولت اكتر من مرة قبل كده
, الدكتور: بعد اذنك يا فندم المريض تعبان كفاية كده
, وكيل النيابة: تمام يا دكتور الف سلامة عليك جسار بيه وحنا هنتخذ الإجراءات الأزمة بس ممكن سؤال ياسر بيه
, ياسر: اتفضل
, وكيل النيابة: حضرتك بنتك المتهمة موافق انها تتحبس.
,
, شريف: لا يا فندم جسار هيتنازل عن المحضر
, ياسر: لا يا فندم احنا هنمشي فى القضية
, وكيل النيابة: تمام بعد اذنكم.
,
, عودة لاكيرا
, اكيرا: حسام عملت المطلوب
, حسام: بعت وليد و الشباب يخلصوا كل حاجة
, اكيرا: تمام اتصل اسأل عملو ايه
, حسام: تمام
, مراد: عملت المطلوب
, مراد: مصطفي قام بالواجب و زيادة
, اكيرا: اتصلي على كريم عمل المطلوب
, ميكا: امرك
, الضابط: وانا حضرتك اعمل ايه
, اكيرا بابتسامة شر: انت بقي يا برنس هتطلب الطب الشرعي وهتعمل محضر بالوقعة اللى شفتها
, الضابط: حضرتك انا شفت ان المريض كان بيهجم عليكي
, اكيرا بغمزة: كده فل الفل يا برنس.
,
, ميكا: كوكي كريم قام بالواجب و الزيادة
, اكيرا: عوزه تليفون
, فهد: اتفضلي
, اكيرا بابتسامة: تشكر يا زوق
, نظر لها فهد بارف ورمي لها التليفون وتصلت اكيرا على إحدى الأشخاص و تكلمت معاه شوية وقفلت ورمت التليفون لفهد و دخل حسام واكد على إنهاء أعماله
, اكيرا: يالا برا
, مراد: ليه يا زفته
, اكيرا: احم احم هو يعني
, عبد الرحيم: هتعملي ايه يا اخر صبري.
,
, اكيرا ببراءة: هخلي ميكا و ميمو يضربوني و يقطعو جسمي وكمان عوزة مراد يضربني بالقلم ووشي يورم
, الضابط بصدمة: هو حضرتك مجنونة
, اكيرا: ليه كده بس يا برنس
, فهد بغل: خليني انا اقوم بالدور الضرب ده
, اكيرا بدلع: ليه فودي أهون عليك فهدي
, فهد بنظرة خبث: اطلعو برا ولا أقولكم خليكم
, وفى لحظة واحدة كان وجه اكيرا يلتف فى الجهه الاخري وتصرخ بشده وبعدها فؤجي الكل بسقوط فهد على الكنبة خلفة نتيجة ضربه شديدة من اكيرا له.
,
, اكيرا بسخرية: احنا الشقاوة فينا بس **** هدينا
, فهد بالم: يخربيت جبروتك
, مراد بفخر: تربيتي يا كوكي
, الضابط: شباب النيابة وصلو تحت و كمان الطب الشرعي وصلو معاهم
, خرج الجميع ووقفو فى الخارج وقامت اكيرا بتقطيع ملابسها ونكشت شعرها وخربشت ذراعها ووشها وجلست تبكي بشدة بعد ان وضعت شي فى عيونها حتي تبكي
, دخل وكيل النيابة
, الضابط: اهلا و سهلا يا فندم
, وكيل النيابة: فين المتهمة
, الضابط: هناك أهي.
,
, انصدم وكيل النيابة من شكل اكيرا ومنظرها فذهب لها وجلس أمامها
, وكيل النيابة: مين عمل فيكي كده الضابط صح
, اكيرا بدموع غزيرة: هو مات صح انا مليش دعوة هو مات
, وكيل النيابة: اهدي الأول كده وتعالي اقعد على الكرسي بلاش الارض
, اكيرا بدموع: مينفعش يا ابيه
, دكتور الطب الشرعي: ليه يا بنتي
, اكيرا بدموع: علشان هو قطع هدومي كلها
, وكيل النيابة بجدية: دكتور ممكن حضرتك و فريقك يكشفو عليها وعاوز تقرير.
,
, الدكتور: تحت امرك تعالي معايا يا بنتي
, وبالفعل ذهبت اكيرا معه فى غرفة أخري وخضعت للكشف الطبي وبعد ذلك دخل مراد وأعطي للدكتور الملابس وخرج
, عبد الرحيم بحزن: بنتي حصل فيها ايه
, الدكتور: اطمن يا فندم الحمد لله بنتك سليمة اطمن
, وكيل النيابة: خير يا دكتور
, الدكتور: التقرير المبدئ بيدل فعلا على محاولة اغتصاب البنت
, وكيل النيابة بصدمة: اذاي يعني ابن عمها يغتصبها.
,
, عبد الرحيم بغضب: بنتي مش بنت عمه ده حيوان وكذا مرة يحاول يخطفها وعاوز يتجوزها غصب
, فتاة بدموع: بس هو كان عوزني انا بابي مش اكيرا
, وكيل النيابة بصدمة: انتى اذاي هنا
, كلير: احنا تؤام حضرتك والشخص اللى اسمه جسار كان عوزني انا مش هي
, وكيل النيابة: لا لحظة واحدة كده علشان افهم اتفضلو اقعدو وعرفوني بقي على نفسكم.
,
, مراد: انا مراد الصاوي رائد فى الجيش المصري و ده فهد المنشاوي مقدم فى الجيش المصري وخطيب اكيرا و ده والدي الاستاذ عبد الرحيم الصاوي مدير فى وزارة السياحة و ديه كلير اختي فى السنة الأخيرة من اقتصاد و البنت التانية بتكون اكيرا تؤام كلير فى السنة الاخيرة من كلية الاثار و ده رائد خطيب كلير و ديه ملك خطبتي وده المقدم حسام فى المخابرات العامة و ديه عمتو صوفيا الدالي و ده صقر الهادي و مرام الهادي ولاد عمتو.
,
, وكيل النيابة: كده تمام أفهم بقي انسة كلير سر تعارفك على جسار الدالي.
,
, كلير بدموع: جسار حاول اكتر من مرة يقرب مني وانا كنت ببعده عني بس كذا مرة استغل سفر اخويا لشغلة واخدني عنده البيت و فؤجات انه بيكت كتابي بس والد فهد خطيب اكيرا انقذني منه وآخر مرة قرر وقالي أنه هيخلي ابويا و اخويا يركعو تحت رجلة ومحدش هيقدر يمنعه وفعلا امبارح خطفني و حاول يعتدي عليا بس قدرت اهرب وكنت هرجعت على فيلا رائد بس صقر شافني وخدني عنده وفضلت عندهم لغاية النهاردة الصبح وصقر رجعني لفيلا رائد بس اكيرا قررت تروح ليه علشان يبعد عني وده اللي اعرفة.
,
, وكيل النيابة بذهول: يعني انتي مش بنت ياسر الدالي
, مالك: لا حضرتك ديه بنت عمي عبد الرحيم الصاوي
, وكيل النيابة: وانت مين
, مالك: انا مالك الدالي ابن ياسر الدالي و مليش اخوات
, وكيل النيابة: ممكن اعرف اكيرا حصل ايه لما رحتي هناك
, اكيرا بدموع: هههههوووووو حححححاااااااااوووووللللل
, وكيل النيابة: ممكن تهدي اكيرا وشربي اللمون علشان تهدي
, شربت اكيرا اللمون وهدات وحكت كل شي حدث فى الصباح وهي تبكي فضمها فهد لحضنة.
,
, وكيل النيابة: انتم عرفين معنى كلمكم ده ايه معناه ان جسار الدالي متهم بمحاولة اغتصاب و خطف الآنسة اكيرا و كلير بس لازم دليل علشان تعرف اصدق القصة الحلوة ديه
, حسام: بسيطة اكيد قصر ذي ده في كاميرات ممكن حضرتك تامر بتفريغ الكاميرات وحنا نسمع و نشوف كل حاجة
, مالك: وانا ممكن حالا اوريك كل حاجة حصلت عن طريق التليفون
, وكيل النيابة: تمام وريني.
,
, وبالفعل أخرج مالك تليفون اكيرا وشغل الفيديو وبالفعل كان كلام اكيرا و كلير صدق
, أصدر وكيل النيابة قرار بالتحفظ علي جسار الدالي وأمر بتفريغ الكاميرات وبعد أن طلب فهد منه تسير الإجراءات فى سرية تامة نظرا لمكانتهم فى الجيش فوافق على ذلك
, امر وكيل النيابة بالتحفظ على اكيرا 4 أيام أيام زمة التحقيق و يراعي التجديد فى الميعاد.
,
, ولكن استطاع فهد بمساعدة جده ان يجعل النائب العام يصدر قرار بإخراج اكيرا من الحبس و دفع غرامة 5 آلاف جنية مصري و منع سفرها للخارج
, خرجت اكيرا مع الجميع وتوجهو الى فيلا رائد.
,
, في المستشفي
, علم الجميع بالتحفظ على جسار الدالي ومنعه من السفر وهذا جعل ياسر يغضب بشدة ويتوعد لكلير بالغضب.
,
, في فيلا رائد
, جلس الجميع وصعدت اكيرا مع ميكا الى الاعلي حتي تبدل ملابسها وتحصل على دش بارد ونزلت مرة أخري
, عبد الرحيم: هنعمل ايه يا مجنونة
, اكيرا بتعب: احنا هنقعد والدور عليهم هما
, مراد: طيب كده جسار هيتحبس
, اكيرا بتعب شديد: هنشوف الأيام الجاية هتعمل ايه
, فهد وهو يجلس تحت قدمها: مالك أميرتي
, اكيرا بتعب: تعبانة اوى فهد
, مراد بلهفة: مالك كوكي
, اكيرا بأعباء شديد: مش عارفة مراد.
,
, وفي لحظة وضعت اكيرا راسها على كتف مراد و غابت عن الوعي
, اسرع فهد بحملها وصعد بيها الى الاعلي وتصل رائد على الدكتور
, بعد مرور وقت جاء الدكتور وكشف عليها وأخبرهم باصابتها بهبوط حاد ولابد أن تتناول الطعام جيدا وغادر
, أحضرت البنات الطعام ووضعوه على السفرة وكانت اكيرا فاقت وساعدها فهد على النزول و اجبرها فهد على تناول الطعام وبعد فترة غادر عائلة الصاوي وعادو الى منزلهم.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
١٤


في المستشفي
, تم فرد الشرطة علي جناح جسار وعندما علم ياسر بذلك غضب بشدة وتصل على وكيل النيابة
, ياسر: ممكن افهم في ايه
, وكيل النيابة: كلها يومين و حضرتك هتعرف كل حاجة فى وقتها
, ياسر: يعني ايه الكلام ده المفروض تحبسو كلير مش جسار
, وكيل النيابة ببرود: اه وعلى فكرة ياسر بيه حضرتك و جسار بيه ممنوعين من السفر سلام
, أغلق وكيل النيابة مع ياسر فأخبر ياسر الجميع بذلك الخبر.
,
, في النيابة
, بعد مرور يومين خرج جسار من المستشفي وذهب الى النيابة للتحقيق كما حضرت اكيرا و كلير و هنا يرتدو نفس اللبس ووقفو فى الخارج فى انتظار أمر وكيل النيابة بدخولهم وكان فهد و رائد و حسام والباقي يقف بجوارهم و الجهه الاخري تقف عائلة الدالي
, وكيل النيابة: جسار بيه حضرتك قولت ان كلير بنت عمك هي اللي ضربتك بالرصاص صح
, جسار: صح يا فندم
, وكيل النيابة: امممم طيب ليه ضربتك
, جسار: معرفش أسألها.
,
, وكيل النيابة: ياسر بيه هي الآنسة كلير بنتك صح
, ياسر: ايوة بنتي
, وكيل النيابة: متأكد حضرتك
, المحامي: طبعا متأكد حضرتك
, وكيل النيابة: تمام
, استدعي العسكري و أمره بدخول كلير
, بعد شوية استمع الجميع لصوت خبط الباب و دخول كلير منه وهي مرعوبة
, وكيل النيابة: هي ديه كلير جسار صح
, جسار: ايوة هي
, وكيل النيابة: هي ديه اللي ضربتك بالرصاص صح
, جسار: ايوة هي
, وكيل النيابة: هي ديه بنتك كلير ياسر بيه صح
, ياسر: ايوة صح بنتي.
,
, وكيل النيابة: تعالي قريبي اتفضلي اقعدي
, كلير: شكرا
, وكيل النيابة: لاخر مرة بسالكم هي ديه بنتك ياسر بيه و هي ديه اللي ضربتك جسار صح
, ياسر: صح ديه بنتي
, جسار: ايوة ديه بنت عمي ياسر
, وكيل النيابة: اسمك و سنك و عنوانك و مؤهلك الدراسي
, كلير بخبث: اسمي اكيرا عبد الرحيم الصاوي عندي 20 سنة طالبة فى كلية الاثار جامعة عين شمس عائشة فى مصر القديمة
, جسار بستغراب: اكيرا مين ديه كلير
, ياسر بحده: انتى هتستعبطي يا بت.
,
, وكيل النيابة بحده: الفاظك ياسر بيه
, جسار بغضب: دانا هولع فيكي كلير
, اكيرا بخبث وخوف مصطنع: الحقني حضرتك الوكيل عوزين يضربوني وقدامك
, المحامي: اهدي ياسر بيه
, ياسر بغضب: بنت الكلب عاملة واحدة تانية
, وكيل النيابة بغضب: انتم اتجننتم اذاي عوزين تضربوها و بتشتموها قدامي اسبت يا بني فى المحضر كل الكلام ده
, اكيرا بخوف: شوفت حضرتك بيعملو فيا ايه وفى الاخر بيقولو اني بنتهم علشان تعرف اني كنت مخطوفة عندهم.
,
, جسار بغضب: مخطوفة مين انتي اتجننتي
, فى لحظة كانت اكيرا تحت ايد ياسر وقام بسحبها من شعرها بشدة ولكن اسرع وكيل النيابة وحررها منه
, وكيل النيابة بغضب: وعزة وجلالة **** لحبسك
, ياسر بغضب: بنتي و بربيها علشان نقصة تربيه
, انفتح الباب و دخلت كلير تجري على شقيقتها و تضمها
, جسار بصدمة: انتي مين
, وكيل النيابة بسخرية: معقولة متعرفش بنت عمك
, ياسر بصدمة: لا مش صحيح التانية ماتت.
,
, اكيرا بخبث: لا احنا عايشين اللي ماتت زمان بنت واحدة تانية
, ياسر بذهول: اذاي انا خت واحدة والتانية ماتت
, جسار بصدمة: انت بتقول ايه عمي مين دول
, اكيرا بجدية: حضره الوكيل سيب المكتب و خرج
, وكيل النيابة: تمام
, خرج وكيل النيابة من المكتب و دخل الجميع وجلسو قعدت اكيرا و هي تضع قدم على الاخري بتكبر و بجوارها كلير تفعل مثلها و خلفهم يقف مراد و عبد الرحيم.
,
, اكيرا بسخرية: مالك ياسر شكلك مصدوم ليه ولا علشان معرفتش تكسر حد فينا
, ياسر بهدوء: انتي مين
, اكيرا بجدية: انا اكيرا تؤام كلير اللي ختها من امها وهى لسه مولودة كل ده ليه علشان ابوك اتجوز علي امك وخلف منها معرفتش تنتقم من اختك فنتقمت من أخوها ياخسارة طول عمرك جاحد و قاسي
, ياسر بغضب: ولو الزمن رجع بيا لورا نعملها تاني و ثالث و مليارررررررر سامعة.
,
, اكيرا بقوة: وانا هحرص طول عمري انك تتحسر علي حياتك و عمر الزمن مهيرجع لورا علشان انا موجودة و يوم متفكر انت ولا الحيوان اللي جامبك صدقني هطلق شيطاني عليكم و انتم غلابة متعرفوش مين هي الشيطانة اكيرا اسأل عليا وانت هتعرف مين انا ومش غريبة عليا انا دخلت الحيوان اللي جامبك كذا مرة المستشفي وعلى اتم استعداد اسجنه بتهمه خطف و محاولة اغتصاب عذراء و انا ليا فى كل شر جميلة و فى كل حارة دين.
,
, ياسر بغضب: و انا مش هسيبك وهنتقم منكم كلكم
, شريف بحده: اخرس ياسر ضيعت كل حاجة
, اكيرا بغضب اعمي: يبقي انت اللي اخترت و صدقني هجيب عليها وطيها وانت اللي حضرت الشيطان وانا مش بتصرف ولا بالقرآن و لا بالانجيل وأول حاجة فضيحة لرجل الأعمال ياسر الدالي وفيديو حلو ينزل على السوشل ميديا لعلاقة بين المدام ماهي الدالي ربه الصون و العفاف مع إحدى رجال الأعمال
, ماهي بصدمة: انتي مجنونة انا مستحيل اعمل كده.
,
, اكيرا ببرود: صح مانتي معملتيش كده مرة ولا اتنين لا عملتي كتير اوي صح يا جبروتك يا و ٥ العلامة النجمية صاحبة بس بصراحة كنتي فرسة معاه فى السرير
, ياسر بغضب: اذاي تقولي كده انتى كدابة يستحيل يكون صح
, اكيرا: أتفرج يا برنس وملي عينك بردو الأقربون قولي بالفرجة
, شغلت اكيرا فيديو يضم ماهي مع إحدى رجال الأعمال و يكون صديق ياسر المقرب
, اكيرا: علشان تعرف اللي عملته زمان و حرقة قلب ابويا لما عرف ان بعد 21 سنه عنده بنت.
,
, ماهي بدموع غزيرة: و**** كدب انا مخنتكش و**** العظيم كدب انا شريفة و مفيش راجل لمسني غيرك
, اكيرا ببرود: صح انتى فعلا شريفة و محدش لمسك غير ياسر بس مين بقي هيصدق الناس بتحب تتفرج و تمتع نفسها و فى شباب كتير محرومة من المتعة و البت اللي فى الفيديو صاروخ روسي جامد فرسة يعني
, ياسر بكسرة: عوزة ايه اكيرا
, اكيرا: عوزه كل خير عوزة عذاب 21 سنه فى اختي و ابويا وانا واخويا عوزه اكسركم و ذلكم عوزاكم تختفو من الدنيا.
,
, شريف: اوامرك اكيرا
, اكيرا: انا مليش أوامر كل المطلوب لو حد فيكم ماشي في شارع وعارف اني او اي حد فى عيلتي ماشي منه تغير الطريق
, شريف بجدية: من بكرا الصبح جسار هيسافر ايطاليا يمسك الفرع هناك و ياسر و مراته هيسافرو أمريكا و ممنوع اي واحد فيهم يرجع مصر وأي واحد هيفكر ياذي عيلة الصاوي هيكون نهايتة على أيدي
, فهد بغل: بس فى حساب لازم نصفية مع جسار
, مراد بغضب: صح لازم يتصفة علشان نعرف نعيش.
,
, صقر بغضب: والحساب جيه وقته و خلاص مش لازم يستنا
, تقدم الشباب من جسار و على وجههم الشر وتقدمو من جسار و لكن اسرعت اكيرا و كلير و مرام بالوقوف امامهم ومنعوهم
, اكيرا: لا فهد ارجوك بلاش توسخ ايدك
, كلير: مراد علشان خاطري انسي
, مرام: صقر علشان خاطري بلاش
, فهد بهدوء: ماشي أميرتي
, مراد بحنان: خلاص ملاكي
, صقر بابتسامة: امرك مرامي
, حسام: على فكرة هي مرامي انا وبس
, مرام بسخرية: انا مرام صقورة و بس.
,
, اكيرا بجدية: اسمعني شريف بيه انا منعت مصيبة وانت عارف كويس انا ممكن اسبهم عليه وانت شايف القوة و الجبروت فبلاش تخليهم يلعبو معايا بالنار علشان هحرقكم انتم الأول بيها
, شريف بجدية: وانا عند وعدي اكيرا
, اكيرا: حد يدخل وكيل النيابة من برا
, حسام: تمام كوكي
, خرج حسام و عاد بوكيل النيابة الذي انهي المحضر وكان فى ذهول تام مما يراه و اقفل المحضر او بمعني اصح تم تقطيع المحضر.
,
, غادر عائلة الدالي الى قصرهم و غادرت عائلة الصاوي الى منزلهم.
,
, في منزل الصاوي
, كان يجلس عبد الرحيم و هو يضم بناته لحضنه و يقبلهم بتملك
, فهد بغل: مش كفاية بقي احضان و بوس
, رائد بغل: هي الهانم مورهاش امتحانات ولا ناوية تأجل السنة
, اكيرا: انا بلم المنهج قبل الإمتحانات بشهر واحد بس والحمد لله بقفل المواد
, ملك بضحك: وانتى اكتر واحدة تلمي المنهج قطع قطع
, اكيرا: **** يحرقك انا جعانة
, مراد: اااااه فين اكل الجيران الطيبين.
,
, كلير: اه انت هتقولي مرات الجزار و مرات الفررجي و الجيران الكمل
, اكيرا بابنسامة: واللي يعملك وليمة معتبرة تليق باكيرا الصاوي
, حسام: وانا اشهدلك
, غمزت اكيرا لهم ورفعت التليفون وعملت كذا مكالمة و أغلقت التليفون
, اكيرا بثقة: حصل يا برنس اليالي واحلى و احسن سفرة هتتفرش حالا
, استمع الجميع لصوت طرق على الباب فنظرو لاكيرا بذهول
, اكيرا بضحك: لا مكنوش طلعين و النعمة
, مرام بضحك: هروح افتح و اشوف مين.
,
, توجهت مرام الى الباب وفتحت و جدت أشخاص لا تعرفهم
, فهد بصدمة: بابا و جدي و تيته كمان في حاجة حصلت
, الجد بارف: وانت مالك انا جاي للعسل ديه
, اكيرا بابتسامة: حبيبي يا جدو اتفضلو.
,
, عرفت اكيرا الكل علي عائلة فهد و العكس بعد فترة الباب خبط وتوجهت ملك الى الباب وكان الطعام و دخلتهم الى المطبخ وستاذن البنات وتوجهو الى المطبخ و فرغو الطعام فى الأطباق و كانت كلير تنظم الأطباق بحرفيه عالية و جميلة خرجت مرام و ستدعت الشباب حتي يحملو معهم الأطباق وبالفعل ذهبو لهم وحملو الاطباق و وضعوها على السفرة.
,
, جلس الجميع فى جو ملئ بالسعادة و البهجة بعد ان غابت عن ذلك المنزل شهور كثيرة وبعد فترة غادرو ولكن طلب فهد من اكيرا ان يقابله غدا فوافقت بعد ان استاذنت والدها و شقيقها الذين وافقو و رحبو لعلمهم باحترام فهد أولا و قوة و شجاعة ابنتهم ثانيا وأيضا طلب رائد مقابلة كلير فوافقو و طلب مراد مقابلة ملك فوافق رائد.
,
, تقابل فهد مع اكيرا و عرض عليها الزواج وأخبرته بأن الرد سيحصل عليه من والدها و شقيقها
, عرض مراد الزواج على ملك بطريقة رومانسية جميلة فوافقت وهذا فرح قلبه كثيرا
, اما رائد فطلب يد كلير فنكسفت و زدادت جمالا على جمالها فلم يقدر رائد على تلك الجمال فضمها لحضنة تحت اعتراضها.
,
, سافر جسار جسار ايطاليا و قرر عدم العودة إلى مصر وأمر حرسة بالبحث عن فتاة أعترض طريقها و أخذ ما تمتلكه بالغصب تحت مسمي الزواج و تركها فى اليوم التالي فقط كان تحدي و كسبه
, اما ياسر فأخذ زوجته واستقر فى أمريكا وكان لم يحدث شئ
, قرر صقر الاستقرار فى مصر بجوار عائلة الصاوي التي تحبهم بشده
, قررت كلير ان تعلم الكل بأنها تدرس في كلية السياحة و التسوق.
,
, فى منزل الصاوي
, كان المنزل على قدم و ساق و لما لا وهو يوم تقدم الشباب لجميلات عائلة الصاوي
, أحضرت زوجه الجزار الطعام الكثير
, ايضا احضرت زوجه الفرارجي الكثير من الحلويات المشهورة بيها فى المنطقة وبمساعده ابنها
, كما حضرت بنات الكوافير حتي تعتني بالبنات.
,
, وفي تمام الساعة السابعة حضرت سيارات عائلة الشافعي و نزل فهد بوسامته وجماله وساعد جدته و جده و نزل والده و صعدو الي الاعلي وكان فى استقبالهم عبد الرحيم و ستقبلهم احسن استقبال وبعد فترة قليلة حضرت عائلة الشاذلي و صعدو ال الاعلي و ستقبلهم صقر ودخلو
, فهد بضحك: بما اني الكبير يبقي انا اللي هتكلم الأول
, رائد بسخرية: ليه ان شاء **** انا الأول
, فهد: انا الأول
, رائد: لا انا الأول.
,
, حسام بضحك: و**** منتم مكملين انا الأول
, مراد: نعم يا روح امك منك ليه انا الأول
, جد فهد: اخرس منك ليه
, صوفيا بابتسامة: انا شايفة تعمل قرعة واللي اسمع يظهر الأول يتكلم
, عبد الرحيم بضحك: عندك حق و ****
, فهد بذكاء: عندي اقتراح حلو مين اللي اتولدت الأول
, عبد الرحيم: اكيرا
, فهد: يبقي لازم الأخت الكبيرة هي اللي تتخطب الأول وده الأصول و الصح
, صقر بغمزة: رجال جيش اصلي
, عبد الرحيم: اتفضل يا حج وشاور لجد فهد.
,
, الجد: يشرفني أن اطلب ايد بنتك العسل اكيرا ليا على كتاب ****
, الجده بغيرة: ليك مين يا استاذ احنا عوزين البت ديه لحفيدي الموكوس ده وانت اعمل حسابك هتنام على الكنبة
, مراد بضحك: معلش يا تيتة جدو غلط بس فى التعبير
, حسام بضحك: خلاص بقي يا تيتة العضمة كبرت على الكنبة
, جد رائد: و**** عندك حق الواحد عاوز يجدد شبابه وانا بقيد كلامه انا بطلب ايد كلير ليا
, رائد: و النعمة اقتلكم كلكم.
,
, اكيرا وهى تحمل القهوة: وانت محموق ليه رائد **** رزقنا بعرسان ذي القمر نقول لا
, فهد بتوعد: لا تقولي موافقة صح
, اكيرا ببراءة مصطنعة: صح يا حفيد خطيبي
, الجدة بجنان: خطيب مين يا بت و**** لو قمت لضربك
, اكيرا بابتسامة: مقدرش اقول لضرتي لا و حبيبي هو اللي هيجيب حقي منك كمان انا الصغيرة الدلوعة خلاص بقي يا تيتة راحت عليكي وانا الدلع و العسل صح خطيبي
, الجد بضحكة رنانة: صح يا قلب خطيبك
, اكيرا بغمزة: قهوتك خطيبي.
,
, عبد الرحيم بضحك: اقعدي يا شيطان هتولعي الدنيا
, اكيرا: في ايه بودي مش بدلع خطيبي
, كلير بابتسامة جميلة: اتفضلو الحلويات وانا كمان بابي موافقة على كلام كوكي
, اكيرا بغمزة: تؤامي الغالي
, ملك بضحك: خلاص يا جماعة تخلي زيتنا يبقي فى دقيقنا وانا بطلب ايد عمو عبد الرحيم ليا قولتم ايه
, اكيرا: وحنا مس هلاقي لابننا بنت احسن منك مبروك يا ولاد نقرا الفاتحة
, فهد بغل: احنا فعلا هنقراها بس على روحك.
,
, رائد بغل: عندك حق وكمان نفتح المقابر للاتنين دول
, مراد بغل: خليهم ثلاثة يا رائد
, اكيرا ببرود: ومالو افتحو المقابر ليكم عادي
, فهد بغل: عمي عبد الرحيم انا عاوز اتجوز المجنونة ديه
, عبد الرحيم بضحك: **** يكون فى عونك يا بني انا موافق
, رائد بغل: وانا كمان عاوز اخطب البقرة ديه
, عبد الرحيم بضحك: موافق بس جهز البرسيم ليها أقصد الجهاز
, مراد: وانا عاوز اخطب ملك قولت ايه عمي
, والد رائد: موافق الحمد لله هم وانزاح عني.
,
, حسام بجدية: من فضلكم انا عاوز اتكلم
, اكيرا بغمزة: عاوز تتجوز حس صح
, حسام بجدية: صح استاذ صقر يمكن احنا اتقبلنا فى وقت صعب علي الكل بس و**** العظيم من اول مرة شفت اخت حضرتك وانا معجب بيها انا والدتي متوفية و أعلى عايشين فى الصعيد لو لقيت ممكن موافقة مبداية هجيب اهلي ونتمم الجوازة.
,
, صقر بابتسامة: أولا انا برحب بيك ثانيا مينفعش اطلب ايد اختي مني و كبيرنا كلنا موجود خالي عبد الرحيم هو كبرنا و كلمته سيف على رقبة الكل وآخر حاجة موافقتي انا و امي
, صوفيا بابتسامة: وانا بعد إذن اخويا الكبير موافقة مش هلاقي راجل يحمي بنتي ذيك
, عبد الرحيم بجدية: وانا موافق بس راي العروسة الأول وهي ديه حياتها و عمرها لو كنت عاوز المجنونة كنت وصلتهالك لحد البيت وخلصت ها مرام قولتي ايه.
,
, مرام بكسوف: و**** هو يعني انا معرفكش
, اكيرا بجدية: انا هقولك كلمة مرام حسام بجد جدع جدا راجل و صاحب صحبه كمان مفيش جواز للكل قبل منخلص الجامعة وخلال الفترة ديه اتعرفي عليه و انا واثقة انك هتحبيه
, جد فهد بجدية: وكلام اكيرا هيمشي نعمل الخطوبة و بعد دراسة البنات نعمل الفرح
, جده فهد: طلباتك يا حج عبد الرحيم
, عبد الرحيم بجدية: انا عاوزهم يحافظو على بناتي.
,
, فهد بنظرة حب لاكيرا: وانا اوعدك اني هحافظ عليها لأنها قلبي و روحي
, رائد بحنان لكلير: و انا اوعدك انها هتبقي بنتي و اختي قبل متكون مراتي
, مراد بعشق لملك: وانا اوعدك انها هتبقي عشقتي وكل حياتي
, حسام بغزل: وانا اوعدك انها هتبقي حياتي و سر سعادتي
, عبد الرحيم: وانا واثق فيكم
, صوفيا: خلاص يبقي الخطوبة بعد امتحانات البنات
, الكل: موافقين
, صوفيا: اتفضلو الغدا جاهز.
,
, وبالفعل جلس الجميع على السفرة وتناولو الطعام وسط الفرحة و السعادة التي ملئت قلوبهم و حياتهم.
,
, مر الشهر سريعا و انهت البنات فترة الامتحانات و تجمع الشباب لحجز قاعة كبيرة للخطوبة ولكن رفض جد فهد و صمم على إقامة الخطوبة فى المزرعة لكبرها و ايضا لوجود شخصيات مهمة للخطوبة
, اما البنات فتجهزو للنزول لشراء الفساتين و حجز البيوتي سنتر
, مر أسبوع علي الجميع و ذهبو للمزرعة قبل الخطوبة بكام يوم حتي يشاهدو التنظيم و الراحة قبل الاحتفال
, استمتعت البنات كثيرا بدلع الشباب لهم و حنيتهم عليهم.
,
, يوم الخطوبة
, ارتدت ملك فستان رائع الجمال اوف شولدر طويل مصنوع من القماش الشيفون السميك ومزين من أعلى بطبقة من الجبير الناعم باللون الأوف وايت ومنسدل على منفوش ومزين من الأمام بنقشات من الدانتيل
, اما مرام فرتدت فستان غاية فى الجمال وهو أيضا أوف شولدر طويل ومنفوش جدا بحركة دائرية وهو مصنوع من القماش التل فى الدانتيل الناعم وعليه طبقة من التل باللون الأزرق اللامع.
,
, اما كلير فرتدت فستان كت مميز جدا وهو فستان منفوش وطويل من الخلف ومنسدل على الأرض وكما أنه مصنوع من القماش الستان فى الشيفون باللون التركواز الفاتح وعليه نقشات من الدانتيل باللون الذهبى
, اما مجنونتنا الشيطانية اكيرا فرتدت فستان كب أنيق جدا وهو فستان طويل ومنفوش وكما أنه مصنوع من القماش الستان الناعم باللون النبيتى وعليه تطريزات من الدانتيل باللون الأسود اللامع ومنفوش.
,
, كان الجميع الشباب ينتظرو الصبايا بكل حب فصعد شادي والد ملك واخذ ابنته و نزل بيها و سلمها لمراد الذي وضع قبلة على يديها ووقف فى انتظار الباقي
, نزل صقر و هو يحتضن يد مرام وأعطاها لحسام بكل حب و حنان
, وأخيرا نزل عبد الرحيم ببناته الاثنين و توجهت عيون الجميع لتلك الحوريات فوقف رائد أمامهم واخذ يد اكيرا و كتم عبد الرحيم ضحكته بالعفية
, فهد: يا حيوان ديه عروستي
, رائد: خد انت التانية.
,
, اكبر بضحكة: والنعمة فهد بيتكلم صح انا بتاعته هو
, كلير بغيظ: يعني مش عارف تفرقنا عن بعض يا بيه أقول ايه اهبل
, ضحك الجميع عليهم ولكن لم يغلط رائد فاكيرا و كلير يشبهون بعضهم كثيرا بختلاف لون العيون
, مالك بحب و حنان: ينفع انا اكون معاكم
, كلير بسعادة: مالك حبيبي
, مالك بحب: كي كي يا عمري
, ضمها مالك لحضنة بشدة ونزلت دموعة بفرحة و سعادة
, اكيرا بغضب طفولي: وانا عوزة حضن مليش دعوة
, مالك بابتسامة: تعالى يا مجنونة.
,
, أسرعت اكيرا الى حضن مالك و كلير وبعد فترة أخذ فهد يد اميرته وتوجهو الى مكانهم و ايضا اخذ رائد يد مليكته و توجه الى باقي الشباب
, مر الوقت تحت الترحيب و السلام وأخيرا جاء موعد الشبكة وبالفعل ارتدت البنات الشبكة وكانت مختلفة و جميلة.
,
, وبعد فترة استمع البت لصوت إحدى الضيوف يعلن عن وصول المأذون فنصدمو بشدة و عترضو و لكن استطاع كل شاب ان يمتص غضب حبيبته والغريب ان اكيرا هى الوحيدة التي لم تعترض وكانت الابتسامة تملي وجهها وعندما سالوها أخبرتهم بأنها سعيدة ولا داعي للغضب وبالفعل تم عقد القرآن واصبحت البنات تحمل اسم احبابهم
, اما صقر يقف بعيد عن الجميع فتوجهت له امه ووقفت بجوارة وكانت انظاره متوجه على شخص
, صوفيا بحزن: بتحبها.
,
, صقر بابتسامة وجع: مبقاش ينفع كل اللي هقدر اعمله اني ادعي ليها بالراحة و السعادة
, صوفيا بحزن: وقلبك
, صقر بابتسامة: قلبها ملك غيري من زمان **** يسعدها وانا هفضل الاخ و السند و الصديق ليهم للأبد
, صوفيا بحزن: انا السبب
, صقر وهو يحضنها: ده نصيب ومحدش عارف **** مخبي ليه ايه فى المستقبل صح صوفي
, صوفيا بابتسامة: صح يا قلب صوفي
, صقر: يالا نروح ليهم خالي بيشاور لينا.
,
, انتهى الفرح و غادر الجميع و صعدت الجميع الى الاعلي حتي يرتاحو.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
١٥


فى مزرعة الشافعي
, نزلت اكيرا الى الاسفل وتمشت شوية وجلست على الكرسي الهزاز وفضلت تلعب وفي لحظة كانت الكرسي يهتز بشدة فلم تتأثر اكيرا
, اكيرا بسخرية: المفروض اصوت و ارتعب
, شخص بسخرية: المفروض ده للبنات الكيوت مش وحده ذيك شيطانة ومش بتحس
, اكيرا بزعل: يعني انت شايف انى مش بحس و شطانة
, فهد بتأكيد: واكتر من كده يا روحي
, اكيرا بصدمة: فهد انت بتقول ايه انتى واعي لكلامك
, فهد: أيوة واعي ودلوقتي جيه وقت انى اربيكي.
,
, اكيرا بغضب و صوت عالي: لا يا روح امك مش اكيرا الصاوي اللي تسمح لواحد ذيك أنه يعيب فى تربية عبد الرحيم الصاوي
, فهد بسخرية: يا شيخة بلا وكسة انتي اصلا تلقيكي مقضياها من الرجالة
, وهنا نزلت صفعة شديدة على وجه فهد ومن شدتها علمت أصابع اكيرا على خده
, اكيرا بغضب و صوت عالي: اخرس يا حيوان لما انت فاكر كده ليه اتجوزتني يا وسخ
, استمع الاثنين لصوت اقدام فقام فهد برميها على الكرسي و خرج إلى الجنينة.
,
, اكيرا بغضب: فهد فاااااااااااااهد
, فهد بذهاب من غضبها: اكيرا فى ايه
, اكيرا بغضب: انت ايه غبي طلقني فهد
, مراد بذهول: اكيرا انتي اتجننتي
, اكيرا وهى تشاور باديها: اكست انت
, فهد: طيب اهدي يا حبيبتي بس
, اكيرا بغضب: انا مش حبيبتك
, عبد الرحيم: مالك يا بنتي فيكي ايه
, اكيرا وهي تنظر على اديها: ااااااا
, اكتشفت اكيرا بوجود بواقي جلد على يديها اليمين ومكياج فنظرت إلى وجه فهد بستغراب
, صقر وهو يضع ايده عليها: اكيرا.
,
, بعدت اكيرا ايده وفضلت راحة جاية بغضب و عصبية وكانت تشد في شعرها بشده
, فهد بهدوء: أميرتي
, اكيرا بغضب اعمي: اخرس خالص
, كان الغضب يشتد فى راس اكيرا فحملت زهرية و رمتها على الحائط بشده فأسرع لها فهد و ضمها لحضنة تحت اعتراضها الشديد فلم يجد غير أن يضغط على عروق رقبتها فسقطت مغمي عليها بين احضانه فحملها وصعد بيها الى الاعلي
, عبد الرحيم بخوف: هو في ايه يا بني.
,
, مراد: معرفش يا بابا انا و الشباب كنا قعدين مع بعض وسمعنا صوت اكيرا و نزلنا نجري وحضرتك شفتنا
, صقر: طيب حصل ايه علشان تطلب الطلاق و هي لسه متجوزة من كام ساعة بس
, حسام: يمكن شافت حاجة على التليفون
, كلير بدموع: تليفونها معايا انا علشان كان فاصل شحن
, رائد بحنان: اهدي يا حبيبتي
, مرام: هو مفيش كاميرات فى الفيلا خلينا نشوف حصل ايه
, ملك: صح كوكي ممكن تكدب علينا
, والد فهد: لحظة واحدة أجيب التليفون.
,
, جلس الجميع فى ذهول و حزن تام كيف تتحول الفرحة و السعادة إلى حزن و كسرة نزل والد فهد واعطي لحسام التليفون ونصدم كما رآه
, مرام: في ايه حسام
, حسام بحده: حد يطلب يجيب فهد بسرعة و ينزل اكيرا معاه
, مراد: في ايه
, حسام: مش وقته يالا عمي عاوز شاشة عرض
, والد فهد: تمام
, صعدت كلير الي الاعلي حتي تأتي بفهد و اكيرا وأحضر والد فهد الشاشة
, نزل فهد وهو يحمل اكيرا وجلس و هو يضعها بين احضانه
, فهد: في ايه.
,
, حسام: في مصيبة اتفرجو وانت تعرف
, عرض حسام فيديو يضم اكيرا مع فهد و ما حدث بينهم تحت أنظار الجميع المصدومة
, مراد بغضب: انت اذاي تقول لأختي كده
, عبد الرحيم بغضب: انت هطلق بنتي و حالا انت فاهم
, صقر بهدوء: اهدي يا عمي ده مش فهد اذاي كان معاها و كان معانا فوق
, حسام: صح يا جماعة لازم نفهم اذاي فى 2 فهد واحد مع كوكي و التاني معانا
, رائد: هو ينفع تفوقها
, مرام: يضغط بس على عرق الرقبة وهي هتصحي.
,
, بالفعل ضغط فهد على عرق الرقبة و بتدت اكيرا فى فتح عيونها وعندما فاقت و جدت نفسها بين احضان فهد فنتفضت
, اكيرا بدوخة: هو حصل ايه
, مراد بهدوء: تعالى بس اقعدي علشان انتى لسه دايخة كوكي
, اكيرا: لحظة لحظة واحدة اذاي فى 2 فهد
, صدمة جديدة تسقط على رؤس الجميع كيف علمت بوجود 2 من فهد
, اكيرا: حد يفهمني يا جماعة
, حسام: انتى عرفتي اذاي ان فى 2.
,
, اكيرا ببرود: لاني و بكل بساطة انا لما ضربته بالقلم المسك اتقطع ولزق على ايدي و كمان المكياج طلع علي وشي ولما فهد نزل ملقتش مكان القلم على وشه
, فهد: مين ليه مصلحة يفرقنا
, مراد: معرفش بس لازم نتصرف و بسرعة
, اكيرا بابتسامة شر: ولا هنعمل حاجة اللي عوزنا هو اللي هيوصلنا من غير تعب
, جد فهد: صح كوكي بتتكلم صح مفكرتيش تدخلي شرطة
, اكيرا وهي تضع رأسه على كتف والدها: جاتلي دعوة انى إنضم للمافيا بس موافقتش
, حسام: مجنونة.
,
, جدته فهد: يالا كل واحد على اوضه كلنا تعبانين
, فهد: صح يالا تصبحو على خير
, قام بحمل اكيرا التي لم تعترض وصعد بيها الي الاعلي ووضعها على السرير و خلع الجذمة
, فهد بعشق: عشقتك من اول مرة شفتك فيها بعشقك يا أميرتي
, اكيرا بنظرة حب: وانا كمان بحبك.
,
, لم يصبر فهد طويلا فأخذ شفايفها بين شفاتيه يعزف عليهم احلي و اجمل معزوفة تريح القلب و العقل و الجسد فرفعت اديها علي شعره تقربه منه فتعمق فهد بشدة فى تلك القبلة و بعد فترة بعد عنها
, فهد بعشق: بعشقك يا أميرتي
, اكيرا بنوم: خليك جامبي فهد
, فهد بهدوء: مش هينفع أميرتي
, اكيرا بذعل: شكرا فهد اتفضل برا
, فهد بابتسامة: خلاص هنام جمبك بس من غير ذعل يا أميرتي.
,
, نام فهد بجوارها و ضمها لحضنة وقبل رأسها و نام ولم يشعر بالوقت أثر المجهود.
,
, في غرفة كلير
, توجهت كلير الى غرفتها وجلست على السرير تبكي على حزن شقيقتها فى مثل ذلك اليوم ولكن فى لحظة انتفضت أثر ضم أحد لها وما كان اللي رائد
, رائد بحنان: اهدي كي كي مالك
, كلير: خضتني رائد حرام عليك
, رائد: اسف يا حبيبتي مكنتش أقصد بس انا خبطت وانتي مردتيش فقلقت عليكي
, كلير: ولا يهمك
, رائد: وحشتني يا أميرتي
, اقترب منها وهى أبعد الي أن حاصرها بينه و بين الحائط وضمها إلي حضنة.
,
, رائد بهمس: بحبك و بعشقك يا أميرتي
, كلير برعشة: أبعد رائد
, رائد برغبة: اسف حبيبتي
, مال رائد عليها واخذ شفايفها بين شفايفه يقبلهم و يعزف احلي سمفونية عليهم ويسجل عليهم ملكيتة وأخيرا بعد عنها بعد فترة وحملها وذهب بيها الى السرير واخذها بين احضانة ونام.
,
, أيضا توجة مراد إلى غرفة ملك ونام بجوارها
, ايضا توجه حسام إلى غرفة مرام و نام بجوارها
, انا عند صقر الوضع مختلف حيثو انفتح باب غرفتة بشدة ودخلت امه عليه بغضب.
,
, في غرفة صقر
, صقر بستغراب: أمي في ايه
, صوفيا بغضب: انت ورا اللي حصل
, صقر بصدمة: تقصدي ايه امي
, صوفيا: أقصد الراجل اللي هدد اكيرا انت وار الموضوع
, صقر بحزن: وانتى فاكرة اني ممكن اذيها ليه متخفيش اوي كده انا هرجع أستراليا وعيش هناك
, صوفيا: وهتسبني لوحدي
, صقر: انتى معاكي اخوكي و اولادة و بنتك كمان وانا هبقي اكلمك
, صوفيا بدموع: انا اسفة صقر مكنتش أقصد بس بلاش تسبني و تسيب أختك
, صقر: بينا مكالمات وهبقي ازوركم.
,
, صوفيا: طيب نتكلم بعدين مش وقته الكلام دلوقتي نام وبكرا يحلها الف حلال
, غادرت صوفيا و تركت صقر يجلس حزين.
,
, عادت الحياة إلى حالها الطبيعية وعاد فهد و مراد إلى الكتيبة
, وندمج حسام في شغله
, وكانت البنات تجهز حالها من ملابس و فرش وكل شي
, سافر صقر الى استراليا
, وبعد فترة عادت البنات الى الجامعة ونضمت لهم مرام التي نقلت اوراقها الى جامعة اكيرا.
,
, مر اكثر من 5 شهور وكانت الحياة مستقرة بين الجميع كانت كلير تخرج مع رائد و أيضا مرام تخرج مع حسام انا ملك و اكيرا فكانو يخرجون مع ازواجهم عندما ينزلون اجازة فكان مراد و فهد لا يبخلون عن زوجاتهم بالدلال و الدلع و الحب
, قرر والد فهد ان يجعل البنات يعملون معه ولكن رفضت اكيرا وبالتالي رفض باقي البنات.
,
, كان والد رائد و والد اكيرا يمتلكون قطعة أرض كبيرة فقررت اكيرا أقامه مشروع ولكن كانت قطعة الارض لا تصلح للمشروع فبحثت البنات عن موقع ممتاز ووجدو فى مدينة شرم الشيخ وبسعر مناسب فباعو قطعة الارض واشترو تلك القطعة تساعدهم صقر الذي مازال فى أستراليا.
,
, في صباح إحدى الأيام
, اتصلت اكيرا على صقر
, اكيرا: صقوره
, صقر: ملكة
, اكيرا: من غير كتر كلام بكرا الصبح تكون موجود فى مصر
, صقر بفرحة مخفية: مش هينفع ملكة
, اكيرا ببرود: انا مش بطلب انا بأمر صقر مفهوم
, صقر بضحك: يا بت انتي مجنونة
, اكيرا بعصبية: صقر
, صقر بحنان: أمر ملكة هكون عندكم بكرا تمام بس عاوز اكل كتير
, اكيرا بفرحة: اشطا يا ابو صقور يالا بقي هقفل لان المعيد دخل سلام
, صقر: سلام ملكة
, شخص: انتي جبارة.
,
, اكيرا بغرور: عيب عليكي يا صوفي الواد الحيلة هيوصل بكرا
, مرام بسعادة: وحشني اوي 5 شهور وزيادة
, اكيرا: المهم صقورة عاوز يأكل كتير
, عبد الرحيم: خلاص البنات كتير يعملو الأكل
, ذهبت البنات الى السوق واحضرو الكثير من الأكل حتي يعملو الكثير من المأكولات لصقر و باقي العائلات
, مر باقي اليوم و جاء الصباح وجاء صقر وحضر عائلة رائد و حسام وأيضا عائلة فهد وما أحزن اكيرا عدم وجود فهد و مراد
, اتصلت اكيرا على فهد.
,
, اكيرا: صباح الفل حبيبي
, فهد بحب: صباح العسل أميرتي
, اكيرا بحب: اخبارك ايه حبيبي
, فهد: كويس يا قلبي بقي يا ندلة تعزمي الكل وتسيبي جوزك و اخوكي
, اكيرا بزعل: و**** حبيبي لو ينفع اجبلك الأكل اجيبة على عيوني
, فهد بحنان: بلاش تزعلي انا مقصدش حبيبي
, اكيرا: خلاص فهدي
, فهد: شكلهم الضيوف وصلو
, اكيرا: لا حبيبي كلهم هنا ثواني هفتح
, فتحت اكيرا الباب وصرخت بشدة فجاء الجميع ووجدوها تحتضن شخص بشده.
,
, عبد الرحيم: في ايه يا مجنونة ومين ده
, فهد وهو حاضنها: انا يا عمي
, حسام: انا قولتلك ديه هبلة محدش صدقني
, اكيرا: ادام انا هبلة يالا من هنا مفيش عندنا اكل
, حسام: انا بقول عقلة مش هبلة دانتي دماغك الماظ حر يا كوكي
, اكيرا بغرور: أيوة كده اسحب ناعم ناس تخاف على كرشها تعالي يالا حبيبي فين مراد
, فهد: انا نازل للقيادة فقولت اجي الأول وبعد كده اروح ليهم
, اكيرا: احسن بردو يالا الأكل هيبرد.
,
, جلس الجميع يتناولون الطعام بستمتاع ورحب فهد بصقر وعاتبة على سفرة وطلب منه ان يظل فى مصر بجوار امه و اخته واكيرا و كلير بما ان هو و مراد فى العمل فاخبرة أنه سيظل فترة هنا.
,
, في وزارة الدفاع
, وصل فهد إلى الوزارة وتوجه إلي مكتب القائد وخلط و دخل
, العقيد: اهلا اهلا سيادة المقدم
, فهد: اهلا بحضرتك يا فندم
, العقيد: اكيد بتسأل انت هنا ليه
, فهد: اكيد من حقي اعرف سبب الطلب
, العقيد: المطلوب منك تنفصل عن خطبتك
, فهد بصدمة: حضرتك بتقول ايه
, العقيد ببرود: تطلق مراتك يا سيادة المقدم
, فهد بعصبية: على جيتي
, العقيد: يبقي انت اخترت انك تموتها بأبشع الطرق.
,
, فهد بغضب: اللي يفكر يقرب منها اولع فيه كمان انا مراتي مش سهلة ولا ضعيفة
, العقيد: حتى لو عرفت ان في مجموعة إرهابية عوزين يقتلوك
, فهد: ليه انا معملتش حاجة لحد
, العقيد: علشان موقف شغلهم على الحدود فطلع أمر بقتلك
, فهد: وانا مش هسيب مراتب وهعرف أحافظ على شرفي و شرفها ولو حكمت اسيب الجيش
, العقيد بغضب: انت اتجننت عاوز تعمل ذي ابوك
, فهد بغضب: انا ابويا عمل الصح حافظ علي مراته و شرفة.
,
, العقيد بغضب: انت حر بس مترجعش تندم لما تلقيها اتسجنت انا مش هسمح ليك انك تضيع مستقبلك علشان خاطر واحدة
, فهد بغضب: الواحدة ديه مراتي وانا عاوز اشوف هتعمل ايه
, العقيد ببرود: بس صدقني هي اللي هتطلب الطلاق ومش اول مرة يعني تطلب الطلاق
, فهد بستغراب: وانت عرفت اذاي
, العقيد: عيب عليك يا فهد انا الجلاد
, فهد: حضرتك عاوز ايه بالظبط.
,
, العقيد: انا خايف عليك انت ذي ابني وبصراحة مراتك هى المطلوبة لشخص تبع المافيا ولغاية دلوقتي متعرفش ليه صح سيادة المقدم حسام
, حسام بعصبية: للأسف الشديد صح بس مش معني كده انك تخلي فهد يتخلي عن مراته بدل ميحافظ عليها
, العقيد: انا خايف عليه
, فهد بجدية: وانا هحافظ على مراتي من اي حد وانا هقدم طلب تسوية معاش لسيادة الوزير وهقف فى ظهر مراتي.
,
, حسام بفخر: هو ده الفهد نظرتي ليك مش غلط انك راجل وهتعرف تحافظ على اختي وانا كمان فى ظهرك
, العقيد بغضب: انت حر بس مترجعش تقول ياريت سمعت كلامي
, فهد بثقة: وانا قد كلامي ومراتي بمليار راجل انت لسه متعرفهاش بعد اذنك
, حسام: كده كده الموضوع تبع المخابرات يعني الجيش رفع ايدة انا فهد هيخرج منه هيبقي مواطن عادي سلام يا جلاد
, العقيد بغل: اغبية اغبية مين ديه علشان الكل عاوزها.
,
, رفع سماعة التليفون وطلب من شخص احضار المعلومات عن اكيرا عبد الرحيم الصاوي واغلق.
,
, فى كتيبة فهد و مراد
, كان الجميع يجلس فى الليل منهم من ينام ومنهم من يتحدث مع الآخر وفى انشقاق الليل مشاهد سيارات تقف و ظهور جماعة ملثمة ويفتحون الرصاص على الجميع وحدث هرج و مرج فى الكتيبة
, استطاع الطرفين إسقاط عدد كبير من الطرفين وغادر الملثمون بسرعة
, حضرت الإسعاف وحملت المصابين من رجال الجيش ومن بينهم مراد الذي أصيب بعيارين وتم نقلهم إلى المستشفى
, علمت وسائل الإعلام بذلك الخبر ونقلت البرامج الحدث.
,
, علم الجميع بنقل المصابين إلى إحدى المستشفيات العسكرية القريبة فى شرم الشيخ
, توجه فهد بسرعة واخذ اكيرا و كلير و والدهم وتوجهو الى المستشفي.
,
, في المستشفي
, بعد اكثر من 3 ساعات على الطريق وأخيرا وصل فهد ونزلت اكيرا و كلير يجرو الى الداخل وجدو الكثير من رجال الجيش ووجدت مصطفي صديق مراد ولكن لم تهتم اكيرا و أسرعت ألي مصطفي
, اكيرا: مصطفي فين مراد
, مصطفي: اكيرا انتى وصلتي اذاي
, اكيرا بغضب وصوت عالي: فين مراد
, مصطفى بهدوء: فى العمليات متصاب
, العقيد: انتى مين والذي تعلي صوتك هنا
, فهد بسرعة: اسف سيادة العقيد بس اخت و خايفة على أخوها.
,
, العقيد: هو فى العمليات لو عاش يبقي كويس ولو مات يبقي شهيد
, اكيرا بغضب اعمي: لو مات صدقنى هدفنك قبليه علشان تعرف اذاي يبقي شهيد
, رائد: اكيرا اهدي وروحي اقفي مع الباقي
, اكيرا بعصبية: انا مش هتحرك من هنا اللي لما اطمن على اخويا
, صقر: بس
, اكيرا بحده: انتهى الكلام.
,
, وقف الجميع فى سكون تام منهم من يدعي و منهم من يبكي ولكن تلك اكيرا تقف كالجبل الصلب لا تبكي و لا تدعي ولكن قلبها ينزف بشدة على شقيقها و أبوها و صديقها الوحيد فى تلك الحياة
, وأخيرا انفتح الباب وخرج الأطباء فأسرع الجميع عليه
, اكيرا بلهفة: مراد كويس
, الدكتور ببرود: انا مش عاوز حريم هنا يالا امشي
, اكيرا بابتسامة شيطانية: حريم و امشي تمام.
,
, فى لحظة كان الدكتور على الارض أثر لكمة شديدة على وجه انصدم الجميع من قوة تلك الفتاة التى أطاحت بالدكتور الارض
, اكيرا بغضب: سالت سؤال مستنية إجابة وأكيد مفيش حريم واقفة ادامك
, الدكتور بالم: تحت امرك حضرتك المريض اتنقل العناية المركزة
, اكيرا: الإصابة
, الدكتور: رصاصة في الكتف و رصاصة فى القلب بس الحمد لله بعيد عن القلب بس بإذن **** هيبقي كويس
, فهد: تمام يا دكتور شكرا
, الدكتور: حضرتك هو حاجة مني تاني.
,
, اكيرا ببرود: عوزة اشوف أخويا تعالي معايا
, الدكتور: بس
, اكيرا بغضب: نعم
, الدكتور بسرعة: اتفضلي يا فندم
, مشيت اكيرا امام الدكتور بعظمة و جبروت وكان جميع الظباط يكتمون ضحكاتهم على رعب الدكتور
, العقيد: مين ديه
, فهد بعظمة: اكيرا الصاوي مراتي يا سيادة العقيد
, العقيد: بصراحة قوية تليق بلقب زوجة الفهد.
,
, بعد مدة عادت اكيرا وطمانت الجميع عليه و طلبت من الجميع المغادرة وعندما جاء والدها يعترض لم تسمح له بذلك وطلبت من صقر و رائد الذهاب بالجميع إلى أقرب فندم للراحة وظلت هي تدعي **** ان ينجي شقيقها ويخرجه على خير.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
١٦


في المستشفي العسكري
, كانت اكيرا تجلس أمام باب العناية المركزة ورجعت راسها للخلف وسندت علي الحائط و غمضت عيونها
, بعد فترة شعرت بأحد يجلس بجوارها فتنهدت ووضعت راسها على كتفة
, اكيرا: رجعت ليه
, فهد بحنان: مينفعش اسيب قلبي لوحدة
, اكيرا بتنهيدة: وقلبك محتاج دفاك اوي احضني اوي فهد
, فهد بخوف: مالك يا قلب فهد
, اكيرا: متقلقش انا كويسة
, فهد: تعالي نروح الفندق علشان تستريحي شوية.
,
, اكيرا: لا مش همشي اللي لما يخرج انا مش بثق في حد وهفضل جمب أخويا
, فهد: تمام يا عمري هنفضل هروح اجيب حاجة نشربها
, اكيرا: ونبي يا فهد هات قهوة دوبل بس سادة
, فهد: سادة لا طبعا هجيب مظبوطة
, اكيرا بتعب: تمام يا فهد اعمل اللي انت عاوزة
, نزل فهد الي الكافيتريا وأحضر بعض الطعام و القهوة وترك اكيرا بمفردها
, مر الوقت وصعد فهد ولكن وجد شخص ينظر لاكيرا فذهب له
, فهد: انت مين وليه واقف كده.
,
, الشخص: انا دكتور هنا يا فندم وكنت شايف الآنسة وباين عليها تعبانة فكنت مستني حد معاها ولا اجيب ليها أكل و شرب علشان حرام متتعبش
, فهد: شكرا يا دكتور انا معاها
, الدكتور: العفو يا فندم بعد اذنك
, غادر الدكتور إلى وجهته وتوجه فهد إلى اكيرا و صمم أن تأكل الأول
, فضلو يتكلمو مع بعض وبعد فترة وضع فهد رأسه على كتفها ووضعت هي أيضا رأسها على رأسه ولكن جافها النوم وكيف تريح نفسها و تنام ونصفها الآخر بين أيدي ****.
,
, مر الوقت وجاء الصباح وحضر الجميع للاطمئنان على مراد
, عبد الرحيم بحزن: فاق يا اكيرا
, اكيرا: أهدي يا بودي ميرو قوي وهيقوم منها
, بعد الرحيم بدعاء: يا رب يا بنتي يا رب
, كلير: تعالي اقعد يا بابي أنت من امبارح منمتش
, جلس الكل وبعد فترة جاء احدي قيادات الجيش انتفض رجال الجيش بسرعة ووقفو احترام لهم
, العقيد منصور: أخباركم إيه يا رجالة
, أصحاب مراد: الحمد لله يا فندم.
,
, العقيد جلال: متقلقوش هنجيب حق اخواتكم واصحابكم اللى راحو
, اكيرا بسخرية: ولما يموتو ابعتو غيرهم و بكده شباب الجيش هيخلصو
, العقيد منصور: ده حق الكل
, اكيرا: انا مش عوزة حق أخويا هو كويس الحمد لله هيبقي كويس ومحدش من أصحابه مات يبقي بلاش نبعت الرجالة
, العقيد جلال: وانتي بقي مني و اصلا ملكيش دعوة كلام الرجالة
, اكيرا ببرود: ليه ومحدش قلك قبل كده اني ارجل منك
, العقيد جلال بغضب: انتى مجنونة يا بت.
,
, اكيرا بسخرية: لا مع اية شهادة معاملة ***** تنفع
, فهد بهدوء: أهدي يا اكيرا سيادة العقيد بلاش الكلام ده
, العقيد جلال بسخرية: وهي يده بتحس ولا بتفهم
, اكيرا بسخرية: معلش يا فهدي أصله متعود على الأوامر ميعرفش اني أقوي منه
, العقيد جلال بغضب: تعرفي انك قليلة الأدب ولازم تدربي
, اكيرا بغضب اعمي: ورحمه امي لو انت مش راجل كبير كان زماني معرفاك انا مين وممكن أعمل ايه فيه.
,
, العقيد جلال بغضب: يا عسكري أقبض على البت ديه وتتسجن
, فهد بغضب: يعني ايه تتسجن
, اكيرا بسخرية: ومحدش قالك اني مدنية مش مسموح ليك تأمر بالقبض عليا
, العقيد جلال بغضب: بس اخوكي و جوزك تحت أيدي
, فهد: وجوزها ساوي معاشة
, اكيرا: واخويا كمان ساوي معاشة
, العقيد جلال بغضب ومسكها من شعرها: انتى ايه لعنة ولا إبليس
, اكيرا بغضب اعمي: لا انا الشيطان يتعلم مني واوعى تفتكر انك هتقدر تبعد فهد أو مراد عني انا امحيك من على وش الارض.
,
, العقيد منصور: أهدي يا جلال وسيب البنت
, رماها جلال فرتمت فى حضن صقر الذي ضمها لحضنة
, اكيرا بخبث وصوت واطي: مترجعش تزعل من اللي هيحصل يا كوتش
, العقيد جلال: وواحدة ذيك هتعمل ايه يعني
, اكيرا: مش انا اللي هعمل انا بس هرفع أيدي وفى أي لحظة هتكون انت جمب أخويا
, رفعت اكيرا أديها الى الاعلي ونظرت له بابتسامة شر وفى لحظة واحدة كان العقيد جلال على الارض وينزف.
,
, اندهش الجميع مما حدث ونظرت اكيرا لاديها وفى لحظة تم القاء القبض عليها
, فهد بغضب: انتم اتجننتم هي لمسته
, مصطفي: محدث يلمسها سبوها
, العقيد جلال بغضب: يعني ضربتني بالرصاص و مش عوزين يتقبض عليها
, اكيرا ببرود: وانت متخلف ولا شكلك عبيط انا ماسكة سلاح ولا حتي لمستك
, الدكتور: اتفضل معايا يا حضرة العقيد علشان الجرح
, العقيد جلال: بلاش تقلق ده جرح سطحي مجرد الرصاصة عدت وبس.
,
, اكيرا ببرود: ياريت تتفضل من هنا وجودك مش مرغوب فيه
, العقيد جلال: انا اصلا مش جي ليكي إحنا عوزين فهد علشان يطلع ضمن الحملة رد الدين للشهيد
, اكيرا بخوف: لا فهد مش هيطلع معاكم
, العقيد جلال بخبث: معلش يمكن يرجع او يرجع ياعايش يا ميت مش هتفرق كتير بابا فهد
, فهد بطاعة: اوامرك يا فندم.
,
, اكيرا: عارف يا حضرة العقيد زمان السلطان سليمان العاشر لما ولد الوزير الأعظم إبراهيم المقدوني أنه مش هيموته بس لما عاز يقتله راح للمفتي وستشارة
, في فتوة عارف الفتوة قاله ايه طول ما الانسان نايم فى حكم الميت علشان كده فهد مش هيطلع معاكم لانه تعبان ومغمي عليه
, العقيد منصور: بس هو صاحي و كويس
, اكيرا وهي تنظر لفهد: مش صح.
,
, في لحظة كان فهد يتالم بشدة اثر غرز ابره فى عنق رقبته فنظرت له بابتسامة جميلة فسقط مغني عليه
, اكيرا ببراة: شفت يا عمو اهو تعبان
, صقر بضحكة مكتومة: هنعمل ايه اكيرا يبقي مش هيعرف يطلع المهمة
, العقيد جلال بستحقار: بصراحة انا متوقع من أمثالك اي حاجه
, اكيرا بغضب: وامثالي بقي مالهم
, العقيد جلال: حقيرة وأي شخص هيقرب منك هيتاذي
, صقر بغضب: حاسب على كلامك الراجل اللي بيقرب من اكيرا بيكسب مش بيخسر.
,
, اكيرا بارف: هو انت عاوز ايه مش عملت الواجب يالا بقي فور من وشي
, العقيد جلال بغضب: ماشي يا اكيرا لينا مقابلة تانية
, مشي العقيد جلال وخلفة الباقي ولكن تسمر جلال مكانة عندما سمع صوت اكيرا
, اكيرا بصوت عالي: جلال بيه بلاش تفرق بين حد وانت اكتر شخص عارف ولو عاوزه هجبهولك ميت تحت رجلك إحنا بنرفض الخيانة
, لفت اكيرا وشها ونظرت على مراد وتنهدت.
,
, مر الوقت وفاق فهد وعرف بما حدث وتركت اكيرا والدها و الآخرين أمام العناية وتوجهت إلى غرفة فهد.
,
, فى غرفة فهد
, دخلت اكيرا الغرفة وجدت فهد يجلس على السرير بغضب فتوجهت له ونامت بجواره ووضعت رأسها على صدره وحضنته بشده وشعر بهتزاز جسدها فعلم بأنها تبكي
, فهد بحنان: أهدي يا قلبي انا كويس وكمان مراد كويس
, اكيرا بدموع: انا خايفة فهد
, فهد: من ايه يا قلبي
, اكيرا: اللي جاي أكبر مني انا على طول قد الحمل بس دلوقتي مش هقدر
, فهد بحنان: بس اللي اعرفة عن اكيرا الصاوي أنها قوية وبتلم الكل تحت جناحها.
,
, اكيرا بخوف: بس المرة ديه انا خايفة اللي جاي أكبر مني و من اي حد ونبي يا فهد بلاش تطلع المهمة ديه انا خايفة عليك
, فهد بحب: متخفيش يا كوكي هرجع سليم وهجيب حق اخواتنا اللي ماتو
, اكيرا بصوت عالي: وشمعنا انت وليه دلوقتي بالذات
, فهد بهدوء: صوتك اكيرا عالي وانا مش هقبل تعلي صوتك عليه
, اكيرا بصوت اعلي: لاااا يا فهد انا ليه حق عليك انت ملكي انا كل نفس بدخله ملكي روحك ملكي انت فاهم
, فهد بغضب و صوت عالي: اكيراااااااا.
,
, اكيرا بصوت اعلي: وعزة وجلالة **** يا فهد لو طلعت المهمه لنهي كل حاجة
, عبد الرحيم بخوف: أهدي يا اكيرا
, صقر بهدوء: أهدي فهد و انتى اكيرا أهدي
, اكيرا بجنان وصوت عالي: محدش يقولي اهدي انا خلاص اتجننت وقولتهالك وهقولها تاني فهد لو حصلك حاجة مش هسامحك وهنهي كل حاجة مفهوم
, فهد بغضب: انتى مجنونة اكيرا شكل عقلك ضرب
, اكيرا بغضب: انا بقي هوريك الجنان على اصوله فهد بس مترجعش تندم.
,
, فهد بغضب وهو يمسك اديها: شكل حادثة اخوكي أثرت على دماغك ويظهر انى اتسرعت فى اختيارك
, عبد الرحيم: أهدي فهد انت واعي للكلام ده
, فهد بغضب وهو يهزها: انطقي ولا خلاص اتخرستي.
,
, اكيرا بعظمة: اعلي ما فخلك اركبة بس اوعي تنسي يا فهد اني اكيرا الصاوي مش اي واحدة وانا مش ضعيفة ولا هبلة وبغضع للامر الواقع وصدقني انت اللي هتندم وياريت تبلغ اللي امرك أنه كسب بس انت خسرت وخسرت كتير يا سيادة المقدم وياريت ورقتي توصل على بيت اهلي اللي جيت وختني منه.
,
, نزعت اكيرا أديها من فهد الذي يقف بذهول من كلامها فنزعت خاتم الخطوبة ووضعته فى ايده و غادرت الغرفة وهي رافعة رأسها بشموخ أنثي لم تنكسر ولن تنكسر مهما مر الوقت
, وقف الجميع فى ذهول ماذا حدث لكل ذلك وهل نهت اكيرا علاقتها بفهد فهد الذي تحبه بل تعشقة
, فهد بذهول: هي فعلا نهت علاقتنا يعني خلاص سابتني.
,
, حسام: انت بصراحة مجنون يا فهد حد يقول كده يا بني قدر اللي هى فيه أخوها مرمي بين الحيا و الموت و حرقة دمها على الكل ولا الموضوع التاني بصراحة انت مجنون
, عبد الرحيم بجدية: خلاص حسام وانت يا فهد ياريت تخلص موضوع بنتي قبل متطلع المهم
, فهد: عمي حضرتك بتقول ايه
, عبد الرحيم: انا مش هفرض حاجة على ولادي وانت اللي نهيت الجوازة وخلاص انتهت العلاقة.
,
, صقر بهدوء: خالي تعالي بس نطمن على مراد وبعد مالكل يهدي لينا كلام تاني يالا
, خرج صقر و هو يسند خالهوتوجهو الى العناية المركزة ولم يجدو اكيرا و عندما سالو عليها علمو بأنها دخلت عند مراد بجلسة على الكراسي.
,
, في العناية المركزة
, دخلت اكيرا عند مراد وجلست بجوارة ومسكت ايده وباستها
, اكيرا بهمس: مراد مودي فوق بقي وحشتني اوي انا محتجالك اوي زمان كنت بميت راجل علشان كنت في ظهري لكن دلوقتي انا ضعيفة اوي ارجعلي ونبي انا سقعانة اوي حاسة انى عريانة ارجع دفيني مراد كنت لما بخاف بجري على حضنك حتي لما كنت في شغلك كنت بكلمك وبحس بنفسك معايا وفى قلبي فوق بقي مراد اختك محتجالك يا مودي.
,
, نامت اكيرا على ايده وغمضت عيونها وبعد شوية شعرت بايد تضع على شعرها فرفعت رأسها وجدت مراد يبتسم لها بحنان و حب فضحكت وباست خده وضربت الجرس فاسرع الأطباء الى العناية او امرو إحدى الممرضات بإخراج اكيرا وبالفعل خرجت وجدت الكل يقف قلقان
, عبد الرحيم بخوف: حصل ايه اكيرا
, اكيرا بفرحة: مودي فاق بودي
, عبد الرحيم بفرحة: بجد يا كوكي
, اكيرا بسعادة: بجد يا قلب كوكي
, ملك بفرحة: عوزة اشوفة ونبي.
,
, اكيرا: الصبر الدكاترة هيطمنه عليه وأكيد هندخل
, قطع كلامهم خروج الأطباء الذين اقرو تعافيه وسوف يتم نقله لغرفة عادية
, مر الوقت ونتقل مراد إلى غرفة عادية ودخل الجميع أسرعت ملك له وحضنته وبكت وهو ضمها لحضنة
, مراد بابتسامة: مالك لوكة انا كويس و****
, ملك بدموع: حمدلله على السلامة حبيبي انا كنت مرعوبة عليك
, مراد بابتسامة: عمر الشقي بقي يا قلبي
, عبد الرحيم بسعادة: **** يقومك بالسلامة يا قلب ابوك.
,
, مراد بابتسامة: **** يخليك لينا يا بودي
, كلير: حمدلله علي السلامة مودي قلقت عليك اوي
, مراد بابتسامة: البسكوتة العسل انا كويس متقلقيش
, اطمان الجميع على مراد ولكن كانت عيونه على صغيرته و ابنته و مدللته اكيرا والغريب فى الأمر ولأول مرة ان عيون شقيقتة تهرب منه
, غادر الكل وفضلت ملك معه وللأسف الشديد لم يعرف أن يستفرد باكيرا بمفردهم.
,
, عند اكيرا
, أخذت اكيرا سيارة صقر ونطلقت بها الى البحر ونولت منها وجلست علي الرملة ولم تشعر بالوقت ولم تحس اللي عندما شعرت باخد يجلس بجوارها فنظرت بجوارها وجدته شخص غريب فنتفضت ووقفت بسرعة ونظرت حولها وجدت مجموعة من الرجال الأقوياء يحاوطون المكان
, اكيرا: انت مين
, الشخص: معجب
, اكيرا بغضب: انت مجنون
, توجهت اكيرا الي السيارة ولكن مسكها ذلك الشخص من اديها
, اكيرا بغضب: انت اتجننت سيب أيدي.
,
, الشخص بإعجاب: لازم اتجنن ادام شفتك من اول لحظة شفتك وانا فعلا بقيت مجنون
, اكيرا بصوت عالي: سبب أيدي خليني امشي
, الشخص بهدوء: ليه دانا مصدقت القيكي لوحدك
, اكيرا بهدوء: اسمعني يا ريت تلم درف الدولاب اللي حولينا وتمشي
, الشخص: ليه خايفة
, اكيرا بسخرية: اكيد انت عارف اني مش بخاف واني زعلي وحش فبلاش تجرب زعلي
, نزعت اكيرا أديها من ايده وتوجهت الى السيارة ولكن منعتها احدي الحرس الذي وقف أمامها بطولة وعرضة.
,
, اكيرا بغضب اعمي: انت يا زفت مشي الدرفة ديه من قدامي والنعمة اقتله
, الشخص ببرود: تعالي اقعدي عاوز اتكلم معاكي
, اكيرا بغضب: وانا مش عوزة اعرفك ولا عوزة اتكلم معاك انت حيوان افهم بقي
, الشخص بغضب مكتوم: انا مقدر حالتك بان اخوكي تعبان ولسه منفصلة عن جوزك علسان كده لينا كلام تاني لما ترجعي القاهرة ودلوقتي تعالي اوصلك.
,
, لم ينتظر اعتراضها وسحبها وتوجه الى السيارة وفتح الباب و جعلها تجلس وتوجه الى مكان السائق وساق العربية حتى وصل الي الفندق نزل و نزلها وباس اديها وغادر
, فضلت اكيرا وقفة مكانها بصدمة ولم تفق اللي علي يد تهزها فصرخت بشدة
, صقر: مالك اكيرا انا صقر مالك
, اكيرا بخوف: صقر صقر صقر
, صقر بقلق عليها: مالك أميرتي
, لم تتحدث اكيرا ولكن فى لحظة كانت ترتمي بين احضانة وجسدها يرتعش فضمها صقر و ملس على شعرها بهدوء.
,
, حسام بقلق: مالك كوكي
, رائد بخوف: فيكي ايه يا كوكي
, صقر بهدوء: أهدي أميرتي اهدي
, ابتعدت اكيرا عن حضن صقر ونظرت لهم
, اكيرا: انا كويسة شباب
, حسام: آمال صرختي ليه
, اكيرا: مفيش اصل صقر خضني انا عوزة انام ساعدني صقر
, صعدو الي الاعلي ودخلت اكيرا غرفة والدها ونامت بجواره فضمها والدها إلي حضنة فستكانت بين احضانة وشعرت بالأمان.
,
, مر أسبوع وتحسن صحة مراد وغادر المستشفي وعاد الى المنزل
, لم تشاهد اكيرا ذلك الشخص مرة أخري طول هذا الاسبوع
, حاول فهد التحدث مع اكيرا ولكن لم تعطيه الفرصة
, أعترض والد فهد على ذهاب فهد إلى المهمة ولكن لم يستطيع الصمود أمام ابنه
, كان الجميع يشعر بتغير اكيرا ودايما عصبية و مرعوبة
, جهز فهد الحملة ولكن وجد اكيرا تقف أمام مكان الحملة حاول أن يتوجة لها ولكن كانت هي أسرع منه وركبت العربية وغادرت.
,
, مر يومين وتم القضاء على عناصر إجرامية شديدة الخطورة ولكن مع الأسف أصيب فهد إصابة خطيرة وتم نقلة الي المستشفي
, علمت اكيرا بإصابة فهد فاسرعت الى المستشفي.
,
, في المستشفي العسكري
, وصلت اكيرا الي المستشفي و وجدت الجميع يقف بقلق و رعب على المصابين
, اكيرا لاحدي الضباط: من فضلك فين فهد
, الضابط باحترام: لسه فى العمليات محدش خرج
, اكيرا برعب: بقالة قد ايه جوا
, الضابط بحزن: بقاله حوالي ساعتين
, جلست اكيرا على أقرب كرسي بمساعدة الضابط وهي مرعوبة على حبيبها و زوجها وبعد فترة جاءت العائلة كلها ووقفو بجوار اكيرا التي تجلس تدعي **** ان ينجيه.
,
, جاء مجموعة من قيادات الجيش ومن ضمنهم العقيد جلال وعندما رأته اكيرا أسرعت له وصفعته على وجه أمام الجميع الذين صدرت منهم شهقة عالية
, اكيرا بغضب: كده استريحت خلاص
, العقيد جلال بغضب: انتى مجنونة اذاي ارفعي ايدك عليا
, اكيرا بغضب اعمي: حسبي **** و نعمة الوكيل فيك كده استريحت لما بقي بين الحيا و الموت يارب تجرب حرقة القلب
, العقيد جلال بغضب: ده حكمة **** مش ليا دخل.
,
, اكيرا بغضب: لا ليك دخل انت السبب انت اللي صممت انه يروح وأنه يسبني صح منك لله يا جلال انا هفضل ادعي عليك لغاية ماموت منك لله
, العقيد جلال بغضب: انتم واقفين تتفرجو علينا اقبضو عليها
, إحدى الضباط: بس يا فندم
, والد فهد بغضب: انت اتجننت يا جلال اوعي تنسي انا مين مش علشان سبت الجيش مش هعرف احافظ على مرات ابني ومش هتعرف تقبض عليها لأنها مدنية وانت برا شغلك.
,
, اكيرا بغضب: ومين اصلا هيسمحله ده ازبل من الزبالة والمفروض اصلا يجرد من منصبة العسكري
, رائد بصوت عالي: اكيرا الدكتور
, بعد فترة خرج الدكتور جري عليه الكل ووقفو أمامه
, اكيرا بلهفة و خوف: فهد كويس صح
, الدكتور باسف: انا اسف البقاء لله
, دوت أصوات الصراخ والصياح من حولى اكيرا التى تسمرت مكانها دون حركة لفترة ولكن افاقت عندما ضمها والدها ولكن بعدت عنه بحده واسرعت وأسرهم غرفة العمليات وخلفها صقر و احدي رجال الجيش.
,
, دخلت اكيرا الغرفة وجدت فهد ينام على السرير مغطي بوشاح ابيض ملطخ بالدماء و بعض الممرضات ينزعون الاسلاك المحاوطة لجسه و يبكون على هؤلاء الشباب البواسل الذين كانو ضحية الارهاب الخسيس
, أسرعت اكيرا له وشالت الملايه ومسكت ايده.
,
, اكيرا بدموع غزيرة: فهد فهدي اصحي علشان خاطري اصحي حبيبي انا مش عوزة انفصل عنك انت عارف انى مجنونة و هبلة طيب بص اصحي وانا اللي هصالحك مش انت بتحب اكلي و**** هعملك كل الاكل اللي عوزة وكمان هاكلك بأيدي فهد ونبي اصحي بلاش توجع قلبي عليك طيب بص قوم اضربني و صرخ فيا وانا مش هزعل طيب احرمني من مرواح الكلية علشان خاطري اصحي طيب مش احنا حددنا الجواز بعد الامتحان قوم و**** العظيم نتمم الجوازة دلوقتي بس قوم.
,
, صقر بحزن شديد: خلاص اكيرا سبيه
, اكيرا بدموع غزيرة: ونبي صقر خليه يصحي انا عوزاه ونبي
, الضابط بدموع: وحدي **** يا أستاذة جوزك شهيد ارجوكي كفاية
, اكيرا بصراخ: لااااااا انا عوزة فهد رجعولي فهد وأخذت تضرب على قلبه بشدة
, الدكتور بهدوء: يا مدام كده حرام انتى كده بتاذي وبتنهكي حرية الميت من فضلك خرجها برا.
,
, حاوطها صقر بين احضانة وهي تصرخ بشدة و تنده على فهد فى مشهد قطع قلوب الجميع كل شخص يتخيل امه او زوجته او معشوقته وهي تبكي و تصرخ ولكن ماذا يفعلون فهم رجال جيش رجال أقوياء رجال بواسل رجال كتبو بأيديهم شهادة وافتهم عندما تقدمو للكلية العسكرية رجال الجيش المصري وهم خير اجناد الارض هما من اوصي عليهم نبينا الكريم سيدنا محمد صلي **** عليه و سلم كما زكري **** تعالي ارض مصر ارض الرخاء و العطاء أرض الأنبياء أرض ملتقي الحضارات أرض الشرق ومفتاح الشرق الارض التى صار عليها الأنبياء و خرج منها الأنبياء.
,
, انا اكيرا فهيا تبكي و تصرخ باسم معشوقها الأول فاخذها والدها بين احضانه والجميع يبكي ولكن فى لحظة كان عبد الرحيم يصرخ باسمها فاسرع صقر لها وحملها بين احضانة فشاور له إحدى الأطباء ان يأتي خلفة وبالفعل ذهب خلفة وخلفه البنات
, اما والد فهد فكان يبكي على فلزة كبده الوحيد الذي مات وهو من كان يتخيل بأن ابنه من سيحمله إلى التراب ولكن حدث العكس و هو من سيحمل ابنه الوحيد الي التراب.
,
, اما جدته فهد فسقطت مغمي عليها فاسرع رائد لها وحملها وذهب الى إحدى الغرف
, كان العقيد جلال يقف و هو حزين علي الجميع وخصوصا اكيرا تلك الفتاة التى ترملت وهى ماذالت فى منزل والدها تلك الفتاة التى لم تسعد وترتدي فستان زفافها و تفرح بفارس أحلامها
, كلمه واحدة زلزلت كيان من يقف وجعلهم يتثمرون فى أماكنهم.
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih
١٧
الاخير


مرت الأيام و الليالي و الأسابيع و الشهور و السنين
, مرت الحياة بحلوها و بمرها
, مرت الحياة بسعادتها و حزنها
, ماتت بشر و ولدت بشر ومازالت الحياة مستمرة
, تمر علينا اوقات صعبة و مستحيلة ولكن تمر مثلها مثل غيرها
, ها قد مر 5 أعوام بكل جوارحها و سعادتها ولكن السؤال هنا يكمن
, هل تغير حياة ابطالنا؟
, هل كبرت تلك العائلة؟
, هل تغيرت شخصيات ابطالنا؟
, اذا تغير حياة الشخص بين ليلا و ضحاها مابالك ب 5 أعوام.
,
, دعونا نشاهد حياه ابطالنا بعد مرور الأعوام.
,
, في قرية DRIAM LIEF
, نشاهد فتاة تجلس أمام البحر بفستانها الصيفي الجميل وهي تضم نفسها ولا تهتم لأحد من تلك المجموعة التى تجلس على بعد منها
, توجه احدي الراجل من تلك الحورية وجلس بجوارها ونظر لها وضمها لحضنة
, الرجل: لسه بتفكري فى اللي حصل زمان
, البنت: كان صعب اوى وغصب عني لازم افتكره
, الراجل: أنسي اكيرا وعيشي حياتك ورجعي اكيرا المجنونة بتاعه زمان.
,
, اكيرا: صدقني و**** نفسي بس قلبي انجرح وحاجة انكسرت جوايا ومش عارفة اصلحها
, الرجل: الحمد لله على كل شي فى حياتنا لازم ننسي علشان نعيش أنسي أميرتي أنسي
, اكيرا: أنت قادر تنسي انا بصحي مفزوعة لما أحلم باليوم ده
, الرجل: وحشتيني يا أميرتي وحشتيني اوي
, اكيرا بابتسامة: وانت كمان واحشتني
, الراجل بغمزة: طيب تعالي معايا
, اكيرا بضحكة: على فين يا مجنون
, الرجل بغمزة: على الجنة.
,
, حملها الرجل و مشي بيها ودخل إلى احدي الشاليهات وفتحت الباب ودخل و اغلقة بقدمه ووضعها على السرير وأخذ يقبلها و يستمتع بقربها واخذها فى عالم خلق لهم بحلال **** وبعد فترة كبيرة بعد عنها و ضمها لحضنة وهي حضنته ورفعت راسها على صدره العاري وأغلقت عيونها ونامت
, اما الرجل فأخذ يمسح على شعرها بكل حنان ونظر إلى سقف الغرفة وتنهد وتذكر ما حدث من 5 سنوات.
,
, فلاش باك من 5 أعوام
, توقفنا فى الحلقة السابقة عندما أعلن الدكتور خبر وفاة فهد و سقوط اكيرا مغمي عليها و جده فهد اغمي عليها هي الاخري وكان الراجل قبل البنات يبكو وخرجت الممرضة بلهفة وصراخ وقالت كلمة واحدة
, الممرضة بصراخ: المريض صحي يا دكتور بسرعة
, الدكتور بذهول: صحي صحي اذاي
, مراد بغضب: انت لسه هتسال غور شوفه.
,
, جري الدكتور الى غرفة العمليات مرة أخري وبالفعل وجد فهد يتنفس فاكمل باقي عمله وطلب من التمريض نقله إلى العناية المركزة ووضعة تحت الرعاية الشديدة وخرج وهو فرحان
, رائد: عاش صح
, الدكتور بفرحة: الحمد لله رجع الحياة تاني بس هيواجه شوية مشاكل لان الاكسجين انقطع عن الجسم فترة
, والد فهد بفرحة: إحنا معاه وربنا كريم
, عبد الرحيم بسعادة: لازم نبلغ اكيرا هتفرح اوي
, مراد: يالا بسرعة.
,
, توجه الجميع إلى غرفة اكيرا ووجدو صقر يقف فى انتظار خروج الدكتور حتي يطمان عليها
, صقر بستغراب: فيه ايه
, جد فهد بسعادة: الحمد لله فهد صحي تاني
, صقر بذهول: بجد الحمد لله انا كنت خايف على اكيرا اوى
, كلير: هو الدكتور قال ايه
, صقر بغيظ: ديه دكتورة وطردتني برا ودخل لوحدها
, مراد بستغراب: طب ليه
, حسام: انت متاكد انها دكتورة.
,
, نظر الكل لبعضه بستغراب ولكن تركهم حسام وأسرع الي غرفة اكيرا وفتحها وجد الدكتورة تمسك ابره وعلى وشك حقنها لاكيرا فأسرع لها وسحب منها الإبرة
, الدكتورة بغضب: انت مجنون
, حسام بصوت عالي: انتي مين وايه اللي فى الإبرة ده
, الدكتورة بغيظ: خرجو المتخلف ده برا
, مراد بغضب: انطقي يا بت ايه اللي فى الإبرة ده
, الدكتورة بصوت عالي: انا هوديكم فى ستين داهية.
,
, شاورت الدكتورة لممرضة بستدعاء مدير المستشفي فاسرعت الممرضة حتى تنفذ اوامرها ولكن دخل شخص الغرفة
, جد فهد: نورسين في ايه
, الدكتورة نورسين: تعالي جدو شوف الهمج دول
, صقر بغيظ: إحنا همج يا بت
, مراد بصوت عالي: و**** يا بت لحبسك
, جد فهد: بااااااس اهمدو بقي جننتوني
, مراد: مين ديه جدو
, جد فهد: ديه الدكتورة نورسين حفيدة صديقي ودكتورة هنا مالكم بس.
,
, نورسين بغضب: عرفت يا متخلف منك ليه انا مين ويالا برا بقي علشان اشوف شغلي البنت مغمي عليها بقالها لا يا متخلفين
, صقر بغيظ: و**** هضربها
, نورسين برفع حاجب: هتضرب مين ياض انت انا ضابط جيش يعني مش قليلة يالا برا
, صقر ببرود: على نفسك يا موزة
, نورسين ببرود: طب يالا برا بقي ياض
, خرج الكل وأكملت نورسين الكشف عليها وركبت ليها محاليل وخرجت
, عبد الرحيم: بنتي عمله ايه يا دكتوره.
,
, نورسين بعملية: المريضة عندها انهيار عصبي حاد وممكن توصل معها للانتحار أو ترفض الحياة
, كلير بدموع: طيب هي هتصحي امتي
, نورسين بابتسامة: متقلقيش احنا خلناها تنام وربنا معاها بس عوزة اعرف هو حصل ليها ايه
, جد فهد: عرفت بخبر موت فهد
, نورسين بشهقة: ابيه فهد مات اذاي
, صقر بغيظ: الحمد لله رجع عاش تاني
, نورسين: الحمد لله بس مين البنت ديه
, مراد: مهي تبقي مرات فهد
, نورسين بذهول: هي ديه مراتة بس هو أتجوز امتي.
,
, جد فهد: لما كنتي فى البعثة
, نورسين: تمام جدا أروح اشوف شغلي وكمان اطمن على ابيه فهد بعد اذنكم
, صقر ببرود: يالا يا طفلة من هنا عوزين نرش مايه
, نورسين بغضب طفولي: رخم و بارد
, مشيت نورسين وطمان الجميع على حالة فهد و اكيرا وجاء معاد المغادرة فغادر الجميع وفضل مراد مع شقيقتة.
,
, في الصباح
, جاء الجميع وتوجهو الى العناية للاطمان على فهد وطمانهم الدكتور وبعد ذلك توجهو الى غرفة اكيرا ودخلو وكانت صاحية واصبحت جسد بلا روح فقط تنظر الى الفراغ ولا تتحدث مع احد ولا تسمع فكانت كالتمثال
, حاول الكل التحدث معها ولكن لم تستجيب لأحد
, مر أسبوع كان بمثالة الموت للجميع وأخيرا قرر صقر وضع حد لتلك اكيرا فدخل الغرفة بغضب وجلس أمامها.
,
, صقر بغضب: اكيرا فوقي بقي ابوكي و اخوكي و اختك هيموتو عليكي ارحميهم و رحمي نفسك فهد عايش و**** عايش هو محتاجك جمبه ياريت ترجعي اكيرا اللي الكل عارفها اكيرا القوية فوقي بقي ورحمينا فين قوتك فين طاقتك الاجابية فوقي يا اكيرا فين الشيطانة المجنونة اللي بتصمم على حاجة وبتنفذها
, ولكن كانت اكيرا فى دنيا أخري ليس لها اساس مما أدي إلى غضب صقر أكثر أكثر قام بصفعها بشدة وسط شهقات الجميع.
,
, مراد بغضب: أنت مجنون يا صقر اذاي تضرب اكيرا
, عبد الرحيم بهدوء: صقر مغلتش هو عمل اللي احنا مش قدرين نعمله
, صوفيا: بس بردو مش كده
, صقر بغضب لاكيرا: فوقي بقي
, وصفعها مرة أخري ولكن خرجت الشهقة المرة ديه من اكيرا كأنها غريق وأخيرا وجد اليابسة
, اكيرا بتوهان: في ايه وانا فين
, صقر بابتسامة: حمدلله على السلامة كوكي
, اكيرا بستغراب: هو فيه ايه وانا بعمل ايه هنا
, نورسين بهدوء: اخر حاجه فكراها ايه.
,
, اكيرا بتذكر: اااااااه مش فاكرة
, مراد بهدوء: اكيرا آخر حاجة لما عرفتي خبر وفاة فهد
, اكيرا بدموع: صح صح فهد فهد مات مات وسبني انا عوزة فهد مراد رجعلي فهد ونبي
, عيد الرحيم: أهدي يا بنتي الحمد لله فهد عايش
, اكيرا بصراخ: لاااااا كلكم كدابين فهد مات وسابني هو مش بيحبني هو بيكرهني فففففففففففففففهد
, أسرعت نورسين لها وأخذت تهدئها وفشلت و نظرت لصقر بغضب فاحضرت إبرة منوم ولكن امسكها صقر وهو رأسه بالرفض.
,
, جلس والد فهد بجوارها واخذها بين احضانة
, اكيرا بدموع: **** يخليك يا عمو قولى الحقيقة
, والد فهد: و**** فهد بخير بس هو لسه تعبان عوزك تقومي وترجعي اكيرا البنوتة المجنونة اللي دخلت حيات ابني جننتة ورجعت روحه ليه تاني
, اكيرا بدموع: عوزة اشوفه ونبي
, مراد بحنان: حاضر يا كوكي بس الأول تاخدي دش وتجددي نشاطك وبعد كده نروح نشوفه
, صقر بضحك: صح اصل رحتك فاحت والمرضي اشتكو منك اه حد يتصل بمسؤل الصرف الصحي ويبلغ.
,
, اكيرا ببرود: صقر
, صقر: نعم كوكي
, اكيرا ببرود: برااااا
, صقر بابتسامة: امرك يا شيطانة
, خرج الجميع حتي يتركو الحرية لاكيرا لأخذ الدش واللبس وساعدها البنات
, بعد فترة خرجت اكيرا وستندت على مراد وتوجهت إلي العناية وتم تعقيمها ودخلت ولكن خرجت الممرضة وأغلقت الستائر حتي لا يراهم أحد فتغاظ الجميع من تلك الملعونة.
,
, في العناية
, جلست اكيرا بجوار فهد ونزلت دموعها بشدة على حبيبها و زوجها ومسك ايده وقبلتها وقبلت رأسه.
,
, اكيرا بدموع: كده فهدي كده تعذبني هنت عليك تسبني وتحرق قلبي استفت ايه انا من الحملة اللي طلعتها هاااا استفت حرقة قلبي و دموعي و نمتك كده ليه فهد مسمعتش كلامي انا عارفة انه واجب وطني بس انا مليش دعوة انت ملكي انا انا وطنك وحياتك وعمرك و الهوا اللي بتتنفسه اصحى فهد بلاش النومة ديه علشان خاطري تعبت و**** تعبت من كل حاجة نفسي أفرح بقي انا خايفة فهد في واحد مجنون عوزني وانا خايفة مراتك خايفة فهد اصحي بقي علشان خاطري.
,
, سمعت اكيرا دخول أحد وعندما نظرت وجدته ذلك الشخص الذي قابلته اكيرا من قبل فرتعبت ومسكت ايد فهد بشدة
, اكيرا: أنت دخلت هنا اذاي
, الشخص: وحشتيني كده أسبوع تفضلي تايها فى ده طب وانا اكيرتي
, اكيرا بصوت عالي: اطلع برا
, الشخص بغضب: صوتك اكيرتي صوتك انا مش عاوز اذعلك لغاية دلوقتي مفهوم.
,
, اكيرا بدموع: حضرتك عاوز ايه ابعد عني انا مش شبهك ولا حياتي شبة حياتك أرجوك ابعد عني وسبني فى حالي و حياتي انا ست متجوزة مش هنفع ليك أرجوك ابعد عن حياتي و**** انا معرفكش
, الشخص: أهدي اكيرتي انا بحبك
, اكيرا بدموع و صراخ: وانا مش بحبك ومش عوزاك ابعد عني و**** هقتل نفسي علشان استريح.
,
, شعرت اكيرا بضغط على أديها فعلمت أن فهد يستيقظ فرفعت وجهها لذلك الشخص و ابتسمت ابتسامتها الملعونة و تركت يد فهد ونظرت حولها وجدت أدوات العلاج بجوار ذلك الشخص فقتربت منه بهدوء قاتل ووضعت أديها على العلاج وسحبت سرنجة مليئة بشي وكانت تنظر لذلك الشخص ولم ترف عيونها
, الشخص: اكيرتي مالك
, اكيرا بهدوء: مينفعش تفضلو انتم الاتنين فى الدنيا صح
, الشخص: صح.
,
, اكيرا بهدوء: علشان كده أي حاجة هتحصل فى الأوضة ديه لازم تفضل فى الأوضة ديه صح
, الشخص: يعني ايه اكيرتي
, اكيرا بهدوء: يعني لازم واحد يموت فيكم وانا مش هموت حبيبي و جوزي يبقي انت لازم تموت
, الشخص: وهتقدري عليا ورجلتي هتعملي فيهم ايه
, اكيرا: انا واحدة قاعده جمب جوزي والكل عارف اني لسه خارجة من انهيار عصبي كمان انا هكرمك وهتدفن احسن دفنة بس متقولش لاعداك عليها.
,
, الشخص: اكيرتي اسمعي تعالي معايا محدش هيقدر يقف ادامنا
, اكيرا: سلملي على جهنم
, حقنته اكيرا بالابرة وفضت محتوياتها فى عنقه فمسكها وخنقها بشدة وهي تضربه بشدة و كانت تشعر بروحها تنسحب منها إلي أن بعد عنها وأخذت تلتقت أنفاسها بشدة وعندما رفعت وشها وجدت أشخاص ملثمون فرفع شخص الوشاح الخافي لوجه وكانت فتاة ايه من الجمال بعيونها خضراء
, الفتاة: انتي كويسة
, اكيرا بنهجان: انتي وهما مين
, الفتاة: انا جاية انقذك وبس.
,
, اكيرا: طب هو مات صح
, أحدي الملثمين: لا متخفيش هو بس شكله نام
, الفتاة: أنسي اكيرا أنسي و اهتمي بجوزك و اهلك والشخص ده انسية كأنه ذكري ونسيه
, اكيرا بخوف: بس هو ممكن يرجع ياذيني و ياذي عيلتي
, أحدي الملثمين بحنان: متخفيش كوكي احنا هننهي كل شي عيشي حياتك و فرحي وأهم شي أنسي
, الفتاة بغيظ: على فكرة انا واقفة ماشي
, الشاب: قلبي يا سلطانتي
, اكيرا: مش وقت حب يعني كده بجد اطمن
, لفتاة بابتسامة: اطمني اكيرا سلام.
,
, اكيرا: سلام هشوفك تاني
, الفتاة: بصي انا ممكن أظهر للنور بس طبعا بأمر من الأمبراطورة نور الشمس
, اكيرا بغيظ: انتى هتقوليلي عليها ديه
, الفتاة بضحكة: علي فكرة هي سمعانا فبلاش مشاكل معاها اصلها مجنونة
, أحدي الملثمين: يالا سلطانتي معادنا جيه
, الفتاة: باي كوكي
, اكيرا: باي سلطانة
, غادرت الفتاة و الباقي كما دخلو فعادت اكيرا للجلوس بجوار فهد وتنهدت.
,
, اكيرا بتنهيدة: الحمد لله خلصنا منه وانت يا بيه مش ناوي تصحي بقي عارف انا نفسي اعمل حاجة وهعملها
, وقفت اكيرا وشالت جهاز الأكسجين من على فمه وقامت بطبع قبلة على شفاتيه بكل هدوء و حنان وبعدت عنه
, الدكتور بضحك: خلصتي الأكشن فداخلتي على الرومانسية
, اكيرا بكسوف: ااااااااااا انا انا اااااه صح كنت بظبط ماسك الأكسجين
, الدكتور بابتسامة: لا مانا عارف.
,
, كشف الدكتور عن فهد وأمر بنقل فهد بغرفة عادية لأنه أصبح شبة بخير ولابد أن يخرج
, جهز فريق التمريض فهد وتم نقله لجناح متكامل بأمر من والده.
,
, نقلت اكيرا أقامتها فى جناح فهد حتي تفضل بجواره
, تقرب صقر من الدكتورة نورسين
, قدم مراد طلب معاش مبكر وذلك لرغبة والده و زوجته
, ساعدت البنات صقر و رائد و مراد فى التجهيز للقرية السياحية حلم اكيرا
, التحقت البنات الى الإمتحانات وكانو على اعصابهم خوفا منها
, مر شهر وكانت انتهت البنات من الامتحانات
, رفض الشباب تجهيز الفرح حتي يستيقظ فهد ويفرحو كلهم.
,
, مرت الأيام والليالي ومر شهرين آخرين ومازال فهد في غيبوبتة ولم تتركه اكيرا وكانت تهتم بكل شي خاص بيه
, وأخيرا استيقظ فهد بعد عذاب دام 4 شهور فتح فهد عيونه ونظر حوله وجد اكيرا تجلس على الكنبة وعلى قدمها جهاز لاب توب ومن منظرها تباشر عمل مهم
, فهد بالم: لو سمحتي يا انسة
, انتفضت اكيرا وذهبت له بسرعة ولهفة.
,
, اكيرا بلهفة: فهد فهد انت صحيت حمدلله على السلامة فهدي وحشتني اوي كده هنت عليك بس مش مهم المهم انك صحيت
, فهد بصوت عالي: اخرسي شوية انا فين و انتى مين
, اكيرا بصدمة: انا مين فهد انت بتهزر صح
, فهد بذهول: لا اله الا **** انا أعرفك علشان اهزر معاكي انا شكلي فى مستشفي روحي ابعتي الدكتور يالا
, اكيرا: فهد
, فهد بغضب: إسمي سيادة المقدم فهد وتفضلي ابعتي الدكتور يالا
, اكيرا: تحت امرك سيادة المقدم.
,
, رنت اكيرا الجرس و جاء الدكتور الذي أسرع ليطمان على فهد وأكد تعافيه ولكن انصدم عندما أخبره فهد بمن تكون تلك الفتاة فوق الدكتور في ذهول
, اكيرا: والد حضرتك و جدك هما اللي عينوني لخدمتك سيادة المقدم
, فهد: اتصلي على والدي فورا انا لازم امشي
, الدكتور: لسه عوزين نعمل شوية فحوصات وبعد كده تخرج بالسلامة من فضلك اتصلي على الباشا
, اكيرا: حاضر ومشيت
, فهد: انا فى مستشفي القوات المسلحة صح
, الدكتور: أيوة يا فندم.
,
, فهد: تمام اتصل على العقيد جلال
, الدكتور: العقيد جلال بس
, فهد: في حاجة
, الدكتور: لا أبدأ تحت امرك
, خرج الدكتور ودخلت اكيرا ووقفت أمامه
, فهد: هتفضلي واقفة كده كتير
, اكيرا: تحب اعملك حاجة
, فهد: لا روحي شوفي شغلك
, عادت اكيرا وجلست على الكنبة وكانت عيونها حمرا نتيجة حبس دموعها وبعد فترة ذهب فهد لعمل اشعة و جاء الجميع ولكن أسرعت اكيرا ومنعت أهلها من الدخول
, والد فهد: حمد لله على السلامة فهد كده تخوفني عليك.
,
, فهد بابتسامة: حقك عليا يا حبيبي
, جد فهد: المهم ان **** قومك بالسلامة
, اكيرا: معاد العلاج سيادة المقدم
, فهد: تمام وياريت تبعتي للدكتور عاوز اخرج
, اكيرا: امرك فهد بيه
, اخذ فهد العلاج و للاسف الشديد نام فخرجت اكيرا تبكي بشدة فتوجه لها جد فهد واخذها فى حضنة
, اكيرا بدموع: هو كده خلاص سابني سألني نسيني يعني ايه انا مش فهمة
, مراد: أهدي اكيرا.
,
, اكيرا بصراخ: محدش يقولي أهدي بهن بعد كل الفترة ديه نايم وفى الآخر ينساني انا هموت و**** هموت
, عبد الرحيم: وحدي **** يا بنتي
, الدكتور باسف: استاذة اكيرا حضرتك عارفة انه مات فترة ورجع تاني للحياة والفترة ديه قللت نسبة الأكسجين فى الدم وحصل فقدان ذاكرة
, صقر: الفترة
, الدكتور: مش عارفين
, اكيرا بغضب: يعني المفروض أخرس وسكت ولو البيه حب واحدة وكان عاوز يتجوزها اقبل انا بضرة وانا لسه حتي مبقتش مراته و**** مهيحصل.
,
, حسام: طب هتعملي ايه
, اكيرا: عمي انت هتتعب وهتقعد في البيت و الحلو اللي نايم جوا هينزل مكانك و هتجبره يمشي فى إجراءات المعاش
, صوت من خلفهم: ومين هيسمحلك
, اكيرا: اسمعني انا مش عارفة ليه بتكرهني اوي كده يا شيخ اعتبرني بنتك وخاف عليا ليه بتكرهني اوي انا عملت ايه
, العقيد جلال: لان فهد قوي و مستحيل يخسر اي معركة
, والد فهد: مترحم جلال وسيب فهد و خرج اكيرا من دماغك.
,
, عبد الرحيم بغضب: وعزة وجلاله **** يا جلال لو مختفتش لدمرك وهعرف الكل الحقيقة
, اكيرا: حقيقة ايه بابا
, عبد الرحيم: البيه يبقى
, العقيد جلال: خلاص عبد الرحيم
, اكيرا بغضب: أخرس انت مين ده بابا
, عبد الرحيم: ده يبقي ابن عم امكم
, اكيرا بسخرية: وياترا بقي حب قديم وهي نفضت ليك
, العقيد جلال: لا طبعا هى كانت أخت ليا وبس
, اكيرا بجدية: أبعد عن فهد وعني علشان ممكن ائذيك ومش ههتم بحد.
,
, العقيد جلال بخبث: خايفة تخسرية صح طيب هنشوف يا حلوة
, اكيرا بثقة: اوعدك اول يوم فى السنة الجديدة هيبقي فرحي على فهد وده وعد اكيرا الصاوي ودلوقتي اتفضل ادخله وحكي ذي منتا عاوز و حور
, براحتك وصدقني اول كرت دعت ليك
, العقيد جلال بتحدي: هنشوف يا اكيرا الصاوي
, اكيرا بتحدي أكبر: توتوتو انا اكيرا الفهد
, ده العقيد جلال وطمان على فهد وبعد فترة عاد وعلى وجه ابتسامة خبيثة.
,
, مر باقي اليوم وخرج فهد من المستشفي وعاد الى المنزل.
,
, مر أسبوع أسبوع تشاهد اكيرا فهد
, أمرت اكيرا الشباب بتجهيز الفرح فوافق الجميع
, طلب والد فهد من ابنه النزول الى الشركة لمتابعة العمل لتعبة
, ترك فهد الجيش بأمر من والده و جده
, كان العمل فى انشاء القرية السياحية مستمر
, نجح البنات فى الكلية بتفوق و بتقديرات عالية
, تقدم صقر لخطبة نورسين ووافقت
, أصبحت اكيرا السكرتيرة الخاصة لوالد فهد وبالتالي لفهد نفسه
, مر شهر وكانت اكيرا تشاهد فهد دون الاحتكاك بيه.
,
, وصل لفهد كرت دعوة حضور زواج مراد الصاوي فقرر الذهاب
, جهز البنات الفساتين الزفاف وكانو أميرات جميلة
, أصبحت يوجد مشاعر غيرة من فهد على اكيرا عندنا يراها تتحدث او تضحك مع احد وهو كانت تعاملت برسمية.
,
, أصبح فهد شديد العصبية من برود اكيرا وفى يوم امسكها وثبتها بينه و بين الحائط وأخذ شفايفها بين شفايفه بغضب و حده ولكن فى لحظة تحولت لرومانسية و حنان وكان يتعمق بشده كأنه وجد اخيرا الحياة وبعد فترة بعد عنها وكانت سعيدة بشدة ولكن رسمت الغضب و قامت بصفعة علي وجه وغادرت المكتب ومن داخلها سعيدة بشدة.
,
, عاتب فهد نفسه لما فعله معها ولكن أغمض عيونه وتذكر القبلة وفجأة فتح عيونه بصدمة كأنه تذوق تلك الشفاة الناعمة من قبل ولم يستطيع القسوة عليهم وكانهم يجذبوه لتذوقهم بشدة
, تجمع الجميع فى أكبر قاعة زفاف وتم الفرح بين رائد و كلير و حسام و مرام و مراد و ملك و خطوبة صقر و نورسين
, تألقت اكيرا بفستان غاية من الجمال جعلها حورية من الجنة انبهر بيها جميع الرجال وزاد غضب فهد منها
, سافر العرسان لقضاء شهر العسل.
,
, مر 5 أشهر وحملت البنات وفرحة بشدة ولكن فرحة مراد لم تكتمل لتالم صغيرتة و حبيبتة
, سافر فهد للعزبة لترتيب أفكاره بعد ترك اكيرا العمل
, سافرت اكيرا الى شرم الشيخ لمتابعة القرية السياحية.
,
, في العزبة
, وصل فهد الي العزبة وعندما شاهده الحرس وسرعة بفتح الباب ودخل
, مر الوقت و نزل الى الجنينة وكان تظهر أمامه صورة مقطعة لمواقف مع فتاة هو يضحك و يفرح معها الى أن صرخ بشدة وجلس على الارض بتعب
, شعر بأحد يضع ايده على كتفة وعندما رفع رأسه وجده أحد الخدم وأعطي وأعطي كوب مياة فأخذه وشربه
, الخادم: هو ينفع اسأل حضرتك سؤال
, فهد: اكيد اتفضل
, الخادم: فين المدام هو حضرتك زعلان معاها
, فهد بستغراب: مراتي انا.
,
, الخادم بابتسامة: أيوة مدام كوكي بصراحة **** يخليكم لبعض
, فهد: لا أهدي كده وعرفني اصل انا عملت حادثة وناسي مواقف كتير
, الخادم: حضرتك و معاك 3 شباب خطبتو هنا من حول سنة وكمان كتبتم الكتاب
, فهد بلهفة: لو شفت صورهم تعرفهم
, الخادم: ايوه طبعا انا كمان معايا صور الفرح وكمان CD بتاع الخطوبة لحظة أروح اجبهملك بس تعالي ادخل جوا
, ساعد الخادم فهد على الدخول وذهب وأحضر CD و الصور وتركهم لفهد وغادر إلى المطبخ.
,
, شاهد فهد حفلة الخطوبة وشاهد فرحته و سعادته عندما ضم اكيرا الي حضنة وكانت فرحانه
, اتصل فهد بالحارس الذي يراقب اكيرا وأخبره بوجودها فى شرم الشيخ
, توجه فهد الى الاعلي وبدل ملابسة وتصل على المطار لحجز تذكرة للسفر لشرم الشيخ وبالفعل وجد وأسرع الي المطار.
,
, في شرم الشيخ
, كان الجميع متواجد فى القرية نظرا لقرب افتتاحها ووضع اللمسات الأخيرة بها
, كما ارسل رائد دعوات الافتتاح لأشخاص مهمه وتم حجز عدد كبير من غرف القرية بسبب و جود أفواج سياحية
, تجمع الشباب بعد يوم طويل من العمل وجلسو بجوار زوجاتهم حتي يتناولو الطعام ولكن تركتهم اكيرا
, صقر: كوكي راحة فين
, اكيرا: هتمشي شوية
, مراد: حبيبتي الاكل هيجي
, اكيرا: مليش نفس يالا استمتعو بالأكل.
,
, خرجت اكيرا وأخذت تتمشي على البحر ووقفت أمامه وغمض عيونها بحسره
, وصل فهد القرية ودخل شاهده الجميع
, مراد: فهد منو
, ولكن لم يكمل كلامه عندما تلقي بوكس من فهد على وجه
, فهد بعصبية: ليه مقلتش الحقيقة عجبك الحياة اللي عشناها
, مراد: وانا مالي الدكتور حذرنا أننا نقولك الحقيقة
, فهد بعصبية: حيوان و جذمة وحسابك لسه جي
, والد فهد: روح يا حمار فرح البت
, فهد: عندك حق جهزو كروت دعوة الفرح هي فين
, صقر: على البحر.
,
, خرج فهد واخذ يبحث عن معذبة قلبه إلى أن وجدها تقف أمام البحر فذهب إليها
, فهد: ليه محكتيش وعرفتيني
, اكيرا: بجد هعرفك ايه
, فهد: اكس بلاش برود
, اكيرا: له مش فاهمة حاجه
, فهد: انا افتكرت كل حاجه وفتكرتك
, اكيرا: بجد كويس مبروك يا سيادة المقدم
, فهد يحزن: اسف اميرتي اسف على كل جرح كنت السبب فيه.
,
, اكيرا بدموع: اسف ليه هو انت خبطتني ولا دوست على رجلي انت كسرتني وكسرت قلبي كنت فى امس الحاجة ليك بس انت كنت مصمم ترجع حق الشهدا اللى ماتو على حساب مين على حسابي انا كنت فين يا فهد كنت فين لما حيوان كان عاوزني وهو شرفي ها انطق كنت فين بس خلاص ادام افتكرت اكيد افتكرت كمان افتكرت أننا هنسيب بعض وأبويا طلب منك تبعتلي ورقتي صح يبقي كده انتهت وشوف نفسي انا كنت معاك من اول يوم دخولك لغاية مخرجت من المستشفي يعني انا مش قليلة الأصل ولغاية كده وكفاية مشن هقدر انجرح تاني ومش هستحمل تاني فبعد من دلوقتي و سب.
,
, قطع كلامها عندما اقترب منها فهد واخذ شفايفها بين شفايفه بكل بعومة و رومانسية و عشق فرفعت اكيرا أديها على رأسه وضمته أكثر فتعمق فهد فى القبلة وبعد فترة بعد عنها وضمها لحضنة
, فهد بعشق: اسف اميرتي
, اكيرا بدموع: متبعدش عني تاني فهد
, فهد بعشق: مفيش قوه على وش الارض هيقدر يبعدنا عند بعض
, اكيرا بفرحة: بحبك فهدي
, فهد بعشق: وفهدك بيعشق يا مجنونة وباسها.
,
, مراد بغيرة: ممكن كفاية بوس اخباركم بكرا الصبح هتبقي على جميع الوسائل الاجتماعية السوشل ميديا
, فهد وهو يضمها: ملكش دعوة يا رخم يالا اميرتي عاوز انام
, صقر: تعالي يا حبيبي نام فى حضني
, اكيرا ببرود: كل واحد يروح يشوف هيعمل ايه ورانا حاجات كتير
, مر يومين وكان العمل على قدم و ساق لافتتاح القرية وبالفعل أصبح فهد و اكيرا ترند على السوشل ميديا بسبب قبلتهم الرومانسية ولكن لم يهتمو.
,
, جهز الجميع نفسة واخذ كل شاب زوجته ونزلو الى الأسفل وتوجه فهد الى غرفة اكيرا ووجدها فى أبهى صورة لها وكانت ترتدي فستان رائع الجمال وامسكها تقريها منه وقبلها بلهفة وعشق وبعد ذلك بعد عنها و نزلو
, مر الافتتاح على خير وعمل صقر فرحة فى القرية و عادو الى القاهرة وبالفعل استلم شركة تجهيز الفرح وبالفعل كان فرح الموسم لشهرتهم على مواقع التواصل الاجتماعي بسبب قبلتهم الرومانسية.
,
, تألقت اكيرا بفستان زفاف غاية من الجمال وكانت بالفعل أميرة متوجه
, وبعد انتهاء الفرح سافرو لقضاء شهر العسل.
,
, ولدت ملك وجابت بنوته واسمتها قمر
, ولدت كلير وجابت ولد وسمته شادي
, اما مرام فولدت وجابت ولد و سمته أحمد
, حملت نورسين فى بنوتة واختارت اسم حنين
, مر عامين ولم تحمل اكيرا ولكن عوضها **** باحسن عوض وفرح الجميع بخبر حملها فى توأم وبعد مرور 9 اشهر وضعتهم اكيرا بالسلامة واسمتهم ايهم و دهب.
,
, باك
, اكيرا: فهد فهدي مالك سرحان فى ايه
, فهد بابتسامة عاشقة: سرحان فى احلي و أجمل بنوتة فى الدنيا
, اكيرا بابتسامة: طب يالا بقي زمان ايهم و دهب زهقوهم
, فهد بغيظ: لا ياختي ادام فارس بيه موجود يبقي بنتك قاعدة فى حضنة
, اكيرا بابتسامة: حبيب قلب كوكي
, فهد: و**** هضرب صقر و فارس فى يوم
, اكيرا: طيب يالا بقي قوم.
,
, بعد فترة عادو الى الباقي وبالفعل وجدو دهب تجلس على قدم فارس ويطعمها بحنان اما ايهم فيجلس على قدمه ماجي ابنه كلير
, جلس الكبار فى جهه و الصغار فى جهه و ستمرت الحياة بينهم ولم يحدث أي مشكلة غير مشاكسات البنات لازواجهم.
,
,
, تمت،،،،
 
  • عجبني
التفاعلات: wagih

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%