NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة فانتازيا وخيال عاشقه ملك الجان ـ عشرة أجزاء 23/12/2023

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • حبيته
التفاعلات: Vampire Dark
@Ehab Demian
تعالي ي كبيير هنااا😂
عاوزك تقرأ الاحدااث وتقول رأيك... لان رأيك مهم اوي في انتقااد القصص
عقباال مأجهز انا الجزء التالت من عصر الاهوال😂😂😂😂😂😂😂😂
انت بتشغلنى عشان مخطفكش ؟
عموما ماشى
ليك رجعه
 
  • بيضحكني
التفاعلات: BABA YAGA
صباح الخير عليكم جميعاً
دي اول مشاركه ليا هنا قصه من تأليفي بتمني تعجبكم
وشكر خاص ل @VARTOLU علي البوستر


IMG-20231204-WA0012


نبدأ بقي

الشےخےصےیے۔آتے۔ :۔
شيار: البطله 19 سنه تانيه كليه صيدله .
يمني: مامه شيار 40 سنه ربه منزل بس متعلمه تعليم عالي،
هادي: ابو شیار 42 سنه بيشتغل محاسب ف شركه كبيره ف السعوديه،،،
ادم و نور و مي: صحاب شيار من ابتدائي للجامعه
أيهم البطل:. هيبان صفاته مع الاحداث
___________________________
يمني: شيار..... شياار يابنتي قومي هتتأخري علي الكليه شياار ياربي نومك بقي تقيل اوي شيااااااار

بتفتح شيار عنيها وتبص لمامتها
شيار: ايه يا ماما في ايه بتصحيني ليه
يمني: بصحيكي ليه !!! يابت انتي مش بتشيعي نوم يلا قومي هتتأخري علي المحاضرة
شيار: هي الساعه كام دلوقتي يمني: الساعه 10
بتقوم شيار تنط من ع السرير
شيار بالهووي بتقولي كام دا فاضل اقل من ساعه ع المحاضره
يمني منتي لو بتصحي بسهوله كان زمانك ف الجامعه يلا اخلصي غيري هدومك وانا هعملك النسكافيه
وبتخرج م الاوضه
***بتفضل شيار تجري ف الاوضه وتلف حوالين نفسها وتغير هدومها وتلم حاجتها بسرعه
شیار: ماما انا نازله عيزه حاجه
يمني: استني مش هتشربي النسكافيه
شيار: لا مفيش وقت هبقي اشرب ف الجامعه يلا باي
يمني: باي يا حبيبتي
بيرن فون يمني
يمني: صباح الفل يا حبيبي
هادي: صباح الورد يا قلبي طمنيني عليكي عامله ايه وشيار عامله ايه
يمني: احنا بخير الحمد**** مش ناقصنا غير وجودك يا حبيبي هترجعلنا امتي
هادي: هانت يا حبيبتي قربت اخد الاجازه وكمان عاملك مفاجاه حلوه اوي
يمني: ايه هي
هادي: لو قلتلك مش هتبقي مفاجاه المهم قوليلي شيار عامله ايه وحشتني اوي
يمني: كويسه الحمد لله اهي مهونه عليا غيابك شويه بشقوتها
هادي: هههههههه هي فين اديهاني اكلمها
يمني: لسه نازله الجامعه لو اتصلت من عشر دقايق كنت لقتها
هادي: معلش تتعوض هبقي اكلمها بليل انا هقفل دلوقتي عشان نازل الشغل خلي بالك من نفسك يا حبيبتي ومن
شیار عاوزه حاجه
يمني: عوزه سلامتك ياحبيبي خلي بالك من نفسك
هادي: حاضر يا حبيبتي باي
يمني: باي
_______________
بتوصل شيار الجامعه
نور: ايه يابنتي اتاخرتي كدا ليه
شیار: راحت علیا نومه طمنيني المحاضره بدات
نور: لا لسه خمسدقايق خدي نفسك
شيار: طب كويس اومال فين ادم ومي
نور: بيجيبو حاجه م الكافتريا زمانهم جايين
** وبتبص قدام.. اهم جم
مي : صباحوو يا مزه
ادم: صباحوو ايه اتاخرتي كدا ليه
شیار: صباحوو فل راحت عليا نومه
ادم: نموسيتك كحلي
شیار :بس یااض مش وقت رخامتك يلا عشان نلحق المحاضره
_______________
**بيدخلوا المدرج ويحضروا المحاضرات واما بيخلصوا كل المحاضرات بيمشي ادم عشان عنده مشوار ونور تستأذن البنات وتروح عشان تساعد مامتها ف حاجات
وبيتمشوا شيار ومي مع بعض
شيار: عامله ايه مع ادم
مي: هيجنني يا اوختي عماله المحله بمشاعري ناحيته وهو جبله بس علي مين هوقعوا هوقعوا
شیار :ههههههه اقولك حاجه بصراحه
مي: هااااا
شيار: انا خايفه ع الواد منك
مي: هاهاها يختي حلوه
شیار ههههههه بهزر متزعليش طب انتو لايقين علي بعض اوي وبتمنالكم السعادة يا قلبي
مي: تسلميلي ي روحي
_______________
****بيدخلوا مول سوا ويتمشوا فيه ويتفرجوا ع المحلات فجاه بتحس شيار بالدنيا بتلف بيها وبتقع يغمي عليها
بتترعب مي وتصرخ: شيار.... شيار فوقي مالك يا شيار .
***بیقرب شاب منهم ويشيل شيار
يحطها ع اقرب كرسي والناس بتتلم عليهم
الشاب يا جماعه حد يجيب ميه
بتخرج بنت من محل وتديله ازازه ميه صغيره بيبل ايده ويمشيها علي وش شيار شويه وبتبدا تفوق وتفتح عنيها
مي: شيار انتي كويسه تحبي اوديكي المستشفي
شیار :انا كويسه اهدي متقلقيش انا دخت بس عشان مكلتش حاجه من الصبح
الشاب: الف سلامه عليكي يا انسه
بتبصله شیار ويبان علي وشها الصدمه
شیار: انت.....!
بيبصلها ويبتسم
شیار: هو انا بحلم ولا ايه
بتفرك شيار عنيها وتبصله تاني تلاقيه شخص تاني بتصدم اكثر
الشاب: في حاجه يا انسه انتي تعرفيني
شیار :هاا.... لا لا انا اسفه اتهيقلي انك حد تاني شكرا ليك معلش تعبتك
الشاب: ولا يهمك المهم بقيتي كويسه عن اذنكم وبيسبهم ويمشي
بتفضل شيار سرحانه ومش فاهمه حصل ايه
مي: في ايه يا شيار شكلك مصدومه كدا ليه ومين دا تعرفيه انا مش فاهمه حاجه
شيار: انا لا معرفوش
مي: اومال شكلك مصدومه كدا ليه انتي كويسه
شیار: اه انا بس هروح محتاجه ارتاح
مي: ماشي يا حبيبتي انا هوصلك لحد البيت عشان ابقي مطمنه عليكي
___________________
****بتوصل مي شيار البيت وبتطلع تسلم علي مامتها وتشطف وتغير هدومها وتقعد تاكل مع مامتها
يمني: حبيبتي انتي كويسه
شیار :اه يا قلبي كويسه متقلقيش عليا
یمنی :طب ادخلی ریحی شويه عشان تبقى فايقه اما بابا يكلمك بليل
شیار: حاضر
________________
*****بتدخل شیار اوضتها وتقعد ع السرير تفكر ف اللي حصلها ف المول ومش فاهمه ازاي شافت الشاب شخص وبعدين طلع شخص تاني ومش قادره تفهم حصل ايه وبتنام من كتر التعب والتفكير شويه بتفتح شيار عنيها تلاقي نفسها ف المكان اللي بدات تتعود عليه بقالها اسبوع تقريبا كل متنام تلاقي نفسها ف المكان دا بتفضل تتمشي ف الجنينة ومبهوره بالاشكال الورد الجميله ورحتهم اللي ماليه المكان وبيلفت نظرها الشاب اللي واقف و را شجره بعیده شويه بتجري عشان توصله وبتروح تقف قدامه
شيار: اخيرا لحقتك كل مره عقبال مبوصل مش بلاقيك والمره اللي فاتت يادوب لحقت المحك انت مين
الشاب: ايهم
شيار: يعني ايه
ايهم: اسمي ايهم
شیار :اسمك غريب اوي
ايهم: علي اساس اسمك انتي اللي مش غريب يعني
شيار: وانت تعرف اسمي
ايهم: انا اعرف كل حاجه عنك يا شيار وبالمناسبه انا كنت معاكي ف المول مكنتيش بتحلمي اكيد مش هسمح لحد غيري يقرب منك ويلمسك
شیار: بدهشه بس ازاي وبعدين لقيتك حد تاني هو انت مين وعايز ايه مني وليه كل مبنام بلاقي نفسي ف المكان دا
ايهم: انا مين قولتلك اسمي ايهم وعايز ايه ف انا عايزك انتي وليه كل مبتنامي بتيجي هنا ف انا اللي مختار المكان دا عشان اقابلك فيه ودا عشان انا عارف حبك للخضره والزهور قد ايه
شیار: انا مش فاهمه حاجه
ايهم :احب اعرفك بنفسي انا ايهم ملك الجن
شیار ههههههه لا حلوه يعني مش بتقول انك جني بس لا كمان انت الملك ههههههه حصلنا الرعب يا حضرت
ههههههه
***بيبصلها ايهم ويغضب من تريقتها عليه
***بتبصله شيار تلاقي قدامها بدل شاب وسيم وحش بشع وف ثانيه بيرجع تاني شاب وسيم بتفضل شيار بصاله
ومصدومه
أيهم :اقتنعتی دلوقتی
شیار: يعني انت جن بجد
***بتترعب شيار وبترجع خطوات لورا وبتمتم بصوت مرعوب بكلام كانه ترانيم
بيقطع كلامها وبيكمل هو باقي الترانيم
بتفضل شيار بصاله اوي وفاتحه عنيها جامد من الصدمه وبتقع يغمي عليها



آلجزء آلثآنيـﮯ

بتتصدم شيار اما تلاقي ايهم كمل بدالها الترانيم وبيغم عليها
ايهم: بخضه شيااار
وبيجري عليها يسندها قبل متقع ويقعد تحت الشجره وياخدها ف حضنه
ايهم شياار... شيااار فوقي شياار وبيطبطب علي وشها براحه شياار
بتبدا شيار تفوق وتفتح عنيها وتتنفض اما تلاقيه قريب منها بشكل دا وتقوم تبعد عنه
شيار: ياربي هو الكابوس دا مش هيخلص وبتبص ل ايهم انت مين سمحلك تحضني كدا
ايهم: انتي كويسه؟! انا اتخضيت عليكي
شيار: انت ازاي كملت الترانيم مكاني
ايهم: فين المشكله؟!
شيار: ازاي فين المشكله مش بتقول انك جني يعني مفروض الترانيم تحرقك
ايهم: انا جني مؤمن يعني الترانيم مش هتحرقني انا حافظها كامله
شیار: يا سلام
ايهم: انتي اول مره تعرفي ان في جن مؤمن؟
شيار: لا عارفه
ايهم: اومال مستغربه كدا ليه!
شیار طب انت عايز ايه مني
ايهم: انا بحبك
بتبرطم شيار بصوت واطي يا* يعني يوم ما الاقي واد مز وزي القمر كدا ويقولي بحبك يكون جن يعني البشريه كلها خلصت واللي يحبني جني دا ايه الحظ المهبب دا بس يا*
ايهم: ههههههه ههههههه
شيار: بتضحك علي ايه ياحضرت
ايهم: علي كلامك
شیار: هو انت سمعتني
ايهم: اه
شیار: بس انا كنت بكلم بصوت واطي!
ايهم: انتي لو مكلمتيش خالص هعرف في ايه ف دماغك
شيار: ليه بتقرا افكاري
ايهم: اه
شيار: ف بالها يعني هو سمع تفكيري اماا قولت انه زي القمر!!!
ايهم: ههههههه تصدقي اه
شیار بصدمه : احيييه
ايهم: انا نفسي لو اقضي كل الوقت معاكي زي زمان بس انتي لازم تصحي دلوقتي
شيار: زي زمان يعني ايه مش فاهمه!!
ايهم: بعدين هفهمك اصحي دلوقتي عشان مامتك بقالها شويه بتحاول تصحيكي عشان باباكي عايز يكلمك
وهيتصل بيكي بعد عشر دقايق
شیار: هااا
_________________
يمني: شيار حرام عليكي اصحي شيااااار
بتفتح شيار عنيها وتبص ل مامتها ب استغراب
يمني: ايه يابنتي دانتي لو واخده بنج مش هتنامي بشكل دا بتفضل شیار مبحلقه ف مامتها وساكته وشويه وتفضل
تضحك
يمني: بتضحكي علي ايه؟!
شیار: ههههههه حلمت حته حلم مسخره دانا شويه كمان وكنت هصدق انه بجد ههههههه
يمني: حلمتي ب ايه
شیار حلمت ب وراحت ساكته وافتكرت كلام ايهم مامتك بتصحيكي عشان باباكي هيكلمك بعد عشر دقايق
يمني: مالك يا شيار سرحتي ف ايه؟!
شيار: ماما انتي كنتي بتصحيني ليه؟
يمني: اه فكرتيني باباكي عايز يكلمك وهيتصل بيكي كمان عشر دقايق
شيار: يعني دا مکنش حلم دا کان بجد!!!
يمني: هو ايه اللي بجد؟!
شیار: ف بالها لالا اكيد صدفه
مفيش حاجه یا ماما انا بس مش مركزه هقوم اغسل وشي عقبال ما بابا يتصل
____________________________
بتقوم شيار تغسل وشها وتخرج تلاقي مامتها قدام اللاب توب وبتكلم باباها صوت وصوره بتقعد شیار جمب مامتها
شيار: مسا... مسا ياحج وحشتني
هادي: وانتي كمان وحشتيني اوي طمنيني عليكي عامله ايه وعامله ايه ف الجامعه؟
شیار: کله تمام مش ناقصني غيرك انت هتنزل امتي بقي؟
هادي: قريب يا حبيبتي ان شاء **** تحبي اجبلك ايه معايا؟
شیار: عوزه عروسه
يمني: عروسه! في شحطه ف الجامعه زيك كدا وتطلب عروسه
شیار: خلاص یا یویو متزعليش نفسك هاتلي عريس 😂يمني: بابت اتلمي وبتخبطها ع دماغها
شيار: اي اي خليك شاهد ياحج بتضربني قدامك يرضيك كدا
هادي: ههههههه مفيش فايده فيكي مش هتعقلي ابداا
يمني: شيار ادخلي اوضتك عشان عاوزه اكلم مع بابا ف موضوع
شیار: موضوع بردو ولا بتطرقيني عشان تحبي ف بابا
يمني: انجري يابت ع جوا وبتحدف المخده عليها
بتجري شيار ع اوضتها وهي بتضحك
شيار: ماشي ي ست ماما بس خليكي فكراها
ويتدخل اوضتها
____________________________
هادي: مالك يا يمني حاسس انك قلقانه في ايه؟!
يمني: شيار يا هادي قلقانه عليها
هادي: ليه في ايه؟
يمني: بقالها اسبوع بتنام كتير واجي اصحيها بحس كأنها جسم من غير روح انا خايفه ليكون اللي حصل زمان رجع اثر عليها تاني
هادي: يمكن ارهاق يا يمني متكبريش الموضوع والحوار دا عدا عليه سنين كتير انسي ومتخوفيش نفسك
يمني: حاضر **** يستر
هادي: بس انتي وحشتيني
يمني: ههههههه
______________________________
بتقعد شيار تذاكر ف اوضتها واما بتخلص مذاكره بتحضر الطقم اللي هتنزل الصبح بيه وتنام شويه وبتلاقي نفسها ف
نفس المكان لوحدها
شيار: هو انا كل مانام هاجي هنا
ايهم........ ايهم انت فين.......... ايهم
بتلاقي صوت من وراها
ايهم: انا هنا
بتتخض شيار وتبص وراها
شيار: خضتني
ايهم: معلش مش قصدي
شيار: هو انا كل مانام هلاقي نفسي هنا
ايهم: لو حابه اي مكان تاني فكري فيه هتلاقي نفسك ف المكان دا
شيار: انت ازاي عرفت ان ماما بتصحيني عشان اكلم بابا؟!
ايهم: منا قولتلك اني اقدر اعرف اي حاجه
شیار: انا مش قادره اصدق اللي بيحصل انا اكيد بهلوس
ايهم: انتي عارفه انك مش بتهلوسي واني موجود بجد ولو انتي مش مصدقه مكنتيش فضلتي تتكلمي معايا كدا
شيار............
ايهم: انتي خايفه مني؟!
شيار: لا
ايهم: حاسه ب ايه ناحيتي؟
شیار: حاسه انك مش غريب عليا وكأني اعرفك من زمان مش فاهمه ازاي
ايهم: ف الوقت المناسب هقولك ازاي
شيار: اممم ماشي هو انت قلت لو فكرت ف اي مكان هلاقي نفسي فيه
ايهم: ايوه
بتغمض شيار عنيها وتتخيل نفسها ع شاطئ بحر فاضي وميه زرقا وصافيه بتفتح عنيها تلاقي نفسها ف المكان اللي اتخيلته وايهم جمبها
شيار: وااوو انا بجد مش مصدقه دي حاجه تحفه ههههههه ايهم: تحبي تنزلي الميه؟
شیار: یاریت بس مش بعرف اعوم
ايهم: هاتي ايدك
بتبصله شیار بتردد
ايهم: متخفيش هاتي ايدك
بتمد شیار اديها وبيمسك ايهم اديها وينط بيها ف الميه ويفضل يعوم بيها وهي علي ضهره شويه وبينزلها من علي
ضهره ويوقفها قدامه ويمسكها من وسطها
شیار: انا مش لامسه الارض
ايهم: متخفيش مش عايزك تخافي من حاجه طول ما انتي معايا انا مش هسمح لحاجه تاذيكي
شيار: ليه؟
ايهم: عشان بحبك
بتبصله شیار مش بتعرف ترد
بيبصلها ايهم ويقربها عليه ويحضنها اوي وبيقرب عشان يبوسها
بتحس شيار بتوتر وجسمها كله بيتنفض كل ميقرب منها وقبل ما شفايفه تلمس شفايفها.......
يـﮯتبع
مساء الخير
القصه جميله كبدايه و ترتيب احداثها و تسلسلها متوازن جدا بس فيه كذا ملاحظه اتمنى تتقبليهم .
اولا رغم توازن تسلسل الاحداث الا انها مش واخده حقها و مختصره و ده بيسئ لجمال العمل الفنى ككل .
ثانيا عمق الشخصيات و ابعادها مش واخد حقه و بالتالى الشخصيات ظاهره بصوره سطحيه جدا .
ثالثا الاجزاء قصيره جدا و ده بيخلى القارئ يفقد الشغف بسرعه .
رابعا يجب المراجعه اكتر من مره قبل النشر لتلافى الاخطاء الإملائيه و الاخطاء فى الحوار و السرد .
اجمالا القصه فى بدايتها مبشره بكاتبه واعده و لكن محتاجه مجهود اكتر من كده .
 
مساء الخير
القصه جميله كبدايه و ترتيب احداثها و تسلسلها متوازن جدا بس فيه كذا ملاحظه اتمنى تتقبليهم .
اولا رغم توازن تسلسل الاحداث الا انها مش واخده حقها و مختصره و ده بيسئ لجمال العمل الفنى ككل .
ثانيا عمق الشخصيات و ابعادها مش واخد حقه و بالتالى الشخصيات ظاهره بصوره سطحيه جدا .
ثالثا الاجزاء قصيره جدا و ده بيخلى القارئ يفقد الشغف بسرعه .
رابعا يجب المراجعه اكتر من مره قبل النشر لتلافى الاخطاء الإملائيه و الاخطاء فى الحوار و السرد .
اجمالا القصه فى بدايتها مبشره بكاتبه واعده و لكن محتاجه مجهود اكتر من كده .
يسلموو واسعدني رايك
انا بالف قصص من 3 سنين ودي كانت من بدايات كتاباتي مكنش عندي خبره كفايه دلوقتي بكتب بشكل افضل وهيبان الفرق ف قصص تانيه ليا بس محبتش اغير ف دي لكن هاخد برايك و اوازن فيها اكتر
 
  • حبيته
التفاعلات: Ehab Demian
يسلموو واسعدني رايك
انا بالف قصص من 3 سنين ودي كانت من بدايات كتاباتي مكنش عندي خبره كفايه دلوقتي بكتب بشكل افضل وهيبان الفرق ف قصص تانيه ليا بس محبتش اغير ف دي لكن هاخد برايك و اوازن فيها اكتر
يعنى دى من محاولاتك الاولى و قررتى تنشريها على علتها ؟
يا غاليه متزعليش منى فى اللى هقوله
الكاتب لازم يبقى عنده شئ من النرجسيه و الغرور و ده بيخليه بيحاول يوصل لقمة الابداع و تعديلك للقصه و اصلاحك لبعض النقاط فيها و اضافة بعض الرتوش كمحاوله للوصول للكمال مش عيب .
اتمنى اقراء اعمالك الجديده و يشرفنى انى اعلق عليها و اتمنى انك تستحملى رخامتى و تتقبليها بصدر رحب .
 
يعنى دى من محاولاتك الاولى و قررتى تنشريها على علتها ؟
يا غاليه متزعليش منى فى اللى هقوله
الكاتب لازم يبقى عنده شئ من النرجسيه و الغرور و ده بيخليه بيحاول يوصل لقمة الابداع و تعديلك للقصه و اصلاحك لبعض النقاط فيها و اضافة بعض الرتوش كمحاوله للوصول للكمال مش عيب .
اتمنى اقراء اعمالك الجديده و يشرفنى انى اعلق عليها و اتمنى انك تستحملى رخامتى و تتقبليها بصدر رحب .
عندك حق اعتقد انه غباء مني هحاول اعدل دا ف باقي الاجزاء
الشرف ليا ميرسي
ولا اي رخامه انا بحب المناقشه واسعدني رايك
هستني تعليقك ف باقي الاجزاء
 
  • حبيته
التفاعلات: Ehab Demian
عندك حق اعتقد انه غباء مني هحاول اعدل دا ف باقي الاجزاء
الشرف ليا ميرسي
ولا اي رخامه انا بحب المناقشه واسعدني رايك
هستني تعليقك ف باقي الاجزاء
اولا انا ارفض كلمة غباء
لنقل انها شئ من المصداقيه البريئه و لكنها ليست غباء يا غاليه .
انا فى انتظار باقى الاجزاء و كلى شغف بما هو قادم
 
اولا انا ارفض كلمة غباء
لنقل انها شئ من المصداقيه البريئه و لكنها ليست غباء يا غاليه .
انا فى انتظار باقى الاجزاء و كلى شغف بما هو قادم
ميرسي دا من زوقك 💐💖
 
  • حبيته
التفاعلات: Ehab Demian
آلجزء آلثآلث
قبل ما شفايف ايهم تلمس شفایف شیار بیرن المنبه وبتصحي من النوم
بتفضل قاعده شويه سرحانه فلي بيحصل معاها وبتفتكر اما حضنها وكان هيبوسها بتبتسم
وتستغرب وتكلم نفسها: هو ايه اللي بيحصلي دا انا ازاي حاسه ناحيته بكدا وازاي مش خايفه منه؟! بس انا حساه قريب مني اوي واكني اعرفه من سنين قلبي بيقولي انه مش هيأذيني
بتفوق شيار من افكارها وبقوم تغسل وشها وتلبس هدومها وتجهز للكليه
__________________________
شيار: يويو صباح الفل
يمني: صباح الورد يا قمري صحيتي لوحدك يعني
شیار: كنت ظابطه المنبه بدري شويه عشان الدكتور هيوزع المشاريع النهارده لو اتاخرت شويه بعد الجامعه متقلقيش هخرج مع البنات
يمني: ماشي يا حبيبتي بس خلي بالك من نفسك وابقي كلميني طمنيني عليكي
شیار: حاضر یا ماما وبتبوس دماغ مامتها وتنزل تروح الجامعه
------------------------------
في الجامعه بتلاقي صحابها متجمعين وبتروحلهم
شیار: صباحوو یا شباب عاملین ایه؟
مي ونور: صباحوو امزه
شیار: اومال فین ادم؟
نور: بيصور ورق وجاي
بتلاحظ شيار علامات الحزن علي وش مي
شيار: مالك يا مي ؟
مي: سلامتك
شيار:شكلك مضايقه في ايه؟
مي: مفيش و**** مهیسه شويه بس
شيار: ماشي اهوو ادم جه اهوو
ادم: صباحوو
شيار: صباحوو فل يابرنس
نور: اي يبني كل دا بتصور الورق!
ادم: كان في زحمه شويه،انتو لسه واقفين هنا مدخلتوش ليه؟
مي: مستنينك يلا ندخل
ادم: يلا
وبيدخلوا كلهم المحاضره
_______________________________
بعد المحاضرات متخلص
مي: احسن حاجه عملها الدكتور انو خلانا احنا الاربعه سوا ف المشروع دا
ادم: عندك حق بس يمكن عشان عجبه اوي المشروع اللي قدمناه السنه اللي فاتت
شيار: مادا الطبيعي اصلا احنا اجمد شله ف الدفعه
نور: ههههههه طول عمرنا
بيضحكوا جميعا معاا
ادم: طب يلا نخرج سوا انا عازمكم ع ايس كريم
شیار: حلوه الفكره
ادم هخرج ادور العربيه عقبال متيجو
نور: اوك
بتقف شيار فجأه وهما ماشين
مي: وقفتي ليه؟
شیار: مش لايقه موبايلي شكلي نسيته ف المدرج اسبقوني انتو وانا هجيبو واحصلكم
نور: نستناکی؟
شيار: لالا انا هجيبه ع طول واجي
مي ونور معاا: اوك
بيخرجوا مي ونور يركبوا مع ادم العربيه بتكون ع الرصيف التاني
ادم: فین شیار؟
مي: نسيت فونها ف المدرج هتجيبه وتيجي
_______________________
بتدخل شيار المدرج وبتلاقي فونها وتتصل ب مامتها تعرفها انها خلصت محاضرات و خارجه مع صحابها وهي خارجه م الجامعه وبتعدي الطريق عشان تركب العربيه بيكون في عربيه بتجري بسرعه وبتكون هتخبط شیار بس قبل متلمسها بتحس شيار ب حد بيمسك وسطها ويشدها بعيد عن العربيه بتقع ع الرصيف وقلبها هيقف مع الخضه وبتبص ع اللي شدها
شیار بصدمه : ايهم؟!
بيبصلها أيهم ويبتسم وبيختفي ف ثواني
بينزلوا ادم ومي ونور من العربيه ويجروا ع شيار
ادم بخوف وقلق: شیار انتي كويسه حصلك حاجه؟
شيار: لا الحمد *** انا كويسه
مي: نوديكي مستشفي؟
شیار: لا لا انا كويسه مش مستاهله لولا ايهم كان زمان العربيه خبطتني
نور باستغراب: أيهم مين؟!
شيار: اللي شدني وبعدني عن العربيه
ادم: بس مفيش حد شدك يا شيار انتي وقعتي قبل العربيه متلمسك
شیار: هااا !
مي: شكل كان بيتهيقلك لان مفيش حد كان جمبك اصلا
نور: بس مين ايهم اللي اتهيقلك انو انقذك دا؟ بت انتي بتحبي من ورانا؟!!!
ادم: خلاص بقي مش هنفضل واقفين بنكلم كدا المهم انها كويسه ومحصلهاش حاجه
مي: شيار متخوفيناش عليكي هتفضلي متنحه كدا
شيار: لا مفيش حاجه خلاص يلا بينا
بيروحوا يركبوا العربيه
بتسند شیار دماغها ع الشباك وتسرح
شيار لنفسها معقول انا اتهيقلي انه انقذني بس ازاي انا متاكده اني شفته
بتغمض شيار عنيها وتفتح بتلاقي العربيه فاضيه مش بتلاقي صحابها بتبص ع اللي بيسوق تلاقي ايهم
شيار بصدمه: انت ازاي هنا وصحابي فين؟!
ايهم: متفكريش كتير انا اللي انقذتك
شيار: ازاي ومحدش شافك؟
ايهم: محدش هيقدر يشوفني ولا يسمعني غيرك وافتكري اني دايما حواليكي حتي لو انتي مش شيفاني انا شيفك
وعمري ما هسمح لحاجه تاذيكي يا حبيبتي
شيار: انت ليه مبتردش علي اي حاجه من اسئلتي انا عيزه افهم كل حاجه بتحصل دماغي بدأت تتعب من التفكير
ايهم: كل شئ لي اوان ي اميرتي
مي: شيار.... شيار اصحي وصلنا
بتفتح شيار عنيها وتبص ل مي ب استغراب
شيار: انتو كنتو فين؟!
مي: كنا فين ازاي محنا معاكي اهو انتي نمتي قولنا نسيبك شويه لحد منوصل
بتفضل شيار بصالها وساكته
مي: في ايه ياشيار انتي مش علي بعضك النهارده انا بدات اقلق عليكي
شیار: متقلقيش انا كويسه
بينزلوا كلهم من العربيه ويدخلوا محل ياكلوا ايس كريم ويتمشوا شويه ويقعدوا يضحكوا ويهزروا وبيوصل ادم مي ونور
وبيخلي شيار للاخر لان بيت مي ونور قبل بيتها
ادم: انتي كويسه دلوقتي؟
شيار: الحمد *** ادم كنت عايزه اسالك ع حاجه ممكن
ادم: اكيد اسالی
شیار: ايه احساسك ناحيه مي؟
ادم: اشمعنا!
شيار: عادي قول بس
ادم: عادي زي نور وزي احد من صحابي
شيار: يعني مش بتحس ناحيتها بحاجه اكثر من الصحاب؟
ادم: لو حسيت هبقي اقولك بس ليه بتسالي؟
شيار: مفيش بس متقولش لحد اني سالتك السؤال دا ممكن
ادم: عيب عليكي من امتي بقول حاجه بتقوليهالي يعني وصلنا ابقي طمنيني عليكي اوك
شیار: اوك باي
بتنزل شيار تطلع البيت وبيفضل ادم واقف باصص عليها لحد متطلع
ادم لنفسه: ازاي اقولك ان عيني مش بتشوف بنت غيرك من واحنا صغيرين وانتي مش حاسه بيا انا بحبك انتي ياشيار وبتبان نظره اسي علي وشه وبيسوق العربيه ويمشي
___________________________________
بتدخل شيار البيت وتدور علي مامتها
شیار: ماما انا جيت انتي فين؟
يمني: في المطبخ ياروحي
بتدخل شيار المطبخ ل مامتها وتبوس دماغها
شيار: الجميل محضرلنا اكل ايه
يمني: عملالك مكرونه بشاميل وبانيه
شیار: هيييه تسلم ايدك ياست الكل هروح انا اخد دش عقبال الاكل ميخلص
بتبصلها يمني وتبتسم علي براءه بنتها اللي مهما تكبر بتحسها لسه طفله
يمني: ماشي يا حبيبتي
بتدخل شیار اوضتها تطلع لبس ليها
شیار لنفسها: اممم اخد دش واكل وانام مش عشان وحشني خالص يعني وعيزه اشوفو انا بس مرهقه ومحتاجه انام وبتبتسم وتدخل الحمام تاخد دش واما بتخلص بتقف قدام المرايه وتمسح البخار عنها بتبص لانعكاسها ف المرايه وعنيها تبرق من الصدمه بتشوف بنت بعيون حمرا والدم نازل من عنيها وشعرها اسود بسواد الليل ومنكوش بتترعب شيار ومن الخوف مش بتقدر تستوعب المنظر اللي قدامها ومش بتقدر تكلم
البنت : انا مش جايه ائذيكي انا جايه اقولك كلمتين ابعدي عن ايهم احسنلك وخرجيه من حياتك سمعتي الكلام يبقي كويس ليكي مسمعتيش يبقي متلوميش الا نفسك كلامي مفهوم يا انسيه !!
شيار: وصوتها بيقطع من الخوف : ان ت ي مين؟!
البنت : بحيكي علي جرأتك انك قادره تكلمي معايا انا مرات ايهم
شیار بصدمه: مراته؟!
البنت: انا المره دي حظرتك وبس المره الجايه هحول حياتك ل جحيم فاهمه وبيزيد الدخان جامد ف الحمام وتلاقي
شيار الحنفيات كلها اتفتحت وبتنزل ددمم وبتختفي البنت
بتصرخ شيار جامد من الرعب وعقلها مش بيتحمل خوف اكبر وبتقع يغمي عليها
_______________________________
بتسمع يمني صريخ شيار وبتجري ع الحمام بخوف وتخبط علي الباب
يمني: شيار..... شيااار افتحي شياار انتي كويسه؟
مش بتسمع رد بيزيد قلقها و بتفتح الباب وتدخل بتلاقي شيار واقعه ع الارض وفاقدة الوعي بتقعد جمبها وترفع دماغها ع رجلها
يمني: شيار فوقي ياحبيبتي شيار
بعد شويه بتبدا شيار تفتح عنيها وبتحضن مامتها وهي مرعوبه وتعيط ف حضنها
يمني: اهدي يا قلبي انا معاكي قومي نخرج م الحمام تعالي بتقف شيار ويمني بتسندها وتدخلها اوضتها
يمني: اهدي كدا وقوليلي ايه اللي حصل كنتي بتصرخي ليه؟؟
مش بتحب شيار تخوف مامتها وتقولها الحقيقه
شیار: ابدا انا بس رجلي اتزحلقت ف الصابون ف صرخت وشكلي اما وقعت دماغي اتخبطت ف اغمي عليا
يمني: متاكده ان دا اللي حصل شيار لو مخبيه عليا حاجه قوليها
شیار: ابدا يا حبيبتي هخبي ايه يعني صدقيني دا اللي حصل
يمني: ماشي البسي هدومك وتعالي عشان تاكلي
شیار: حاضر
بتخرج يمني وتسيب شيار لوحدها
يمني لنفسها: انا قلبي مش مطمن حاسه ان تغيرك دا بسببه **** يسترها واكون غلطانه ميكنش رجع تاني
وبتدخل المطبخ تكمل الاكل
بتلبس شيار هدومها وتخرج بتاكل لقمتين مع مامتها وتقوم
يمني: حبيبتي مكلتيش ليه؟
شیار کلت مش قادره اکل اکثر انا هقوم اذاكر
يمني: ماشي يا حبيبتي لو احتجتي حاجه اندهيلي
شیار: حاضر
بتدخل شیار اوضتها وتقعد ع مكتبها وتفتح الكتب بس بتسرح وبتحس ان ايهم مسيطر علي تفكيرها
شيار لنفسها: طب اما هو متجوز عايز ايه مني ليه علقني بيه بس دي غلطتي انا اكمنه مؤمن اتعلقت بيه ونسيت انه من عالم وانا من عالم تاني والعالمين مينفعش يتقابلوا ببعض انا لازم مشفهوش تاني هعتبره حلم وصحيت منه خلاص
بتفضل شیار صاحيه مش بتنام خالص وحاسه بحرب جواها بين قلبها وعقلها
قلبها اللي بيحب أيهم وعقلها اللي رافض وجوده واي علاقه تجمعها بي
______________________________
بيطلع النهار وبتجهز شيار نفسها وبتروح الجامعه وتقعد مع مي
مي: شيار انتي كويسه؟
شيار: اه الحمد ***
مي: بس شكلك تعبانه
شيار: مفيش انا بس منمتش من امبارح
مي: اللي شاغل عقلك ياجميل
شيار: بطلي.. اومال فين نور وادم
مي: نور خالتها جت من البلد امبارح وهترجع بكره ف هتقعد معاها مش هتيجي النهارده
شیار: وادم؟
مي: قال مش هيحضر اول محاضره عشان عنده اجتماع مهم ف الشركه وهيجي ع تاني محاضره
شیار: كويس ان ادم قادر يدير الشركه مع باباه ونفس الوقت بينجح بتفوق ف الجامعه بس اكيد بيتعب اوي
مي: كلامك صح بس دا يثبت انه راجل ويعتمد عليه تعرفي يا شيار انا نفسي اوي احس انه بيحبني ربع ما بحبه
شيار: يا قلبي انتي جميله وتتحبي وانا متاكده مش هيلاقي واحده احسن منك يحبها هو محتاج بس نفتحله عيونه
شويه
مي: ههههههه عندك حق طب يلا بينا المحاضره هتبدا وبعدين نبقي نشوف هنفتح عيونه ازاي
شيار: يلا ي قلبي
___________________________________
مش بتقدر شيار تركز ف المحاضرات من قله النوم وبتحس ب ارهاق وصداع بس بتتحامل علي نفسها وف نص
اليوم بينضم ادم ليهم
بعد المحاضرات
ادم: شیار انتي كويسه؟ شكلك تعبانه
شیار: انا تمام مرهقه شويه بس لو شربت نسكافيه اکید هفوق
مي: نسكافيه ايه انتي بحالتك دي محتاجه قهوه دبل
ادم: لالا مش قهوه هي محتاجه تكييف وسرير وتنام
شیار بخضه: لالا انام لا
بيبصوا ادم ومي لبعض ويبصولها باستغراب
مي: اومال مش هتنامي هتفضلي صاحيه ع طول يعني وبعدين انتي خفتي كدا ليه؟
شیار: انتي كبرتي الموضوع كدا ليه انا اقصد ورايا حاجات اعملها ومش هينفع انام الا اما اخلصها
ادم: طب يلا تعالوا اوصلكوا
شيار: لا وصل مي انا ورايا مشوار اعمله بعدين هروح
مي: تحبي اجي معاكي؟
شيار: لالا روحي انتي مع ادم وانا بليل هكلمك اوك
مي: اوك باي
شیار: بای ، باي ي ادم
ادم: بای
بتركب مي مع ادم العربيه وبيمشوا وشيار بتستني شويه بعد ما يمشوا وتركب تاكسي وتروح
هي مكنش وراها مشوار ولا حاجه بس بتحاول تقربهم من بعض
_____________________________
ادم: وصلنا
بتفضل مي قاعده مش بتنزل
ادم: ايه يابنتي انتي نسيتي بتكو ولا ايه
مي: ادم ممكن اسالك سؤال؟
ادم: اكيد من امتي بتستاذني يعني!!
مي: هو انت في حد ف حياتك؟
ادم: تفتكري هيكون في حد ومش هقولكوا يعني بس ليه السؤال دا؟!
مي: ادم انا بحبك
ادم:...............................
_________________________________
بتروح شيار البيت تسلم علي مامتها وتغير هدومها وتكلم نور ف الفون تطمن عليها وتقعد تتغدي مع مامتها وتدخل اوضتها تقعد تذاكر شويه واما بتتعب بتقعد ع سريرها وتلعب ف فونها
شیار: مش هنام... مش هنام هفضل صاحيه مش هنام
شويه وبتلاقي شيار باب اوضتها اتفتح واتقفل بتبص قدامها تلاقي ايهم
شيار: انت ايه اللي جابك هنا؟!
ايهم: مش عايزه تشوفيني؟!!!
شيار: لا مش عايزه اشوفك وياريت تختفي من حياتي متورنيش وشك تاني
ايهم: في ايه انتي بتكلمي كدا ازاي اصلا
شیار: و*** بجد مش عارف بكلم كدا ليه طب روح اسأل مراتك
ايهم: مراتي!! مراتي مين انا مش متجوز
شيار: انت كداب هي طلعتلي ف الحمام وقالت انها مراتك وحذرتني ابعد عنك او هتاذيني
ايهم: انا مبكدبش قولتلك انا مش متجوز ومتغضبنيش عشان مش عايز اخوفك مني
شیار: ايهم خلاص متجوز او لا دي حاجه تخصك انا وانت مينفعش نبقي مع بعض انت جني وانا انسيه انت مخلوق من نار وانا من طين انا وانت اعداء بالفطره عمر الحب ما هيجمعنا سوا
ايهم: الحب ميعرفش التفرقه اللي قولتيها دي ولو انت مش بتحبيني مكنتيش غيرتي عليا بس صدقيني انا مش متجوز اللي ظهرتلك دي بنت عمي واناا هعرف اعاقبها ازاي عليِ عملته معاكي
شيار: ولو هي مش مراتك ليه قالتلي كدا؟
ايهم: بصي قولتلك ان انا الملك فوزت في حرب السلطه وخدت العرش ولازم يكون ليا ملكه وعشيرتي شافوا ان هي المناسبه ليا بذات انها بتحبني من زمان بس انا رفضت اتجوزها
شيار: ليه؟
ايهم: لاني بحبك انتي انا بحبك من زمان اوي وكنت مستني الوقت المناسب عشان اظهرلك انا عندي استعداد احارب الانس والجن كلهم عشان افوز بيكي بس ف حاله واحده بس
شيار: ايه هي؟
ايهم: تقبليني ف حياتك وتبقي عندك ثقه فيا وتحبيني زي ما بحبك
بتبصله شيار وتفضل ساكته
ايهم: بتحبيني يا شيار؟
بتبصله شيار وتبتسم وتجري عليه تحضنه
شيار: بحبك
بيحضنها ايهم ويلف بيها
بتبص شيار ع الارض تلاقيهم طايرين هما الاتنين
شيار: احنا طايرين انا مش مصدقه احنا طایرین بجد ههههههه
ايهم: تعرفي اني بعشقك ضحكتك دي اول حاجه شدتني ليكي هي هضحكتك
شیار: انت مش هتقولي بقي ليه انا حاسه اني اعرفك من زمان
ايهم: هقولك بس مش دلوقتي
شيار: امتي؟
ايهم: حبيبتي انتي لازم تنامي بقالك يومين صاحيه
شیار: بس انا خايفه انام
ايهم: متخفيش نامي وانا هفضل جمبك
شیار: ماشي
بتنام شيار ع السرير وبيقعد ايهم جمبها وبياخدها ف حضنه بتبصله شيار وتفضل ساكته
ايهم: يلا نامي
شيار: تعرف انا مستغربه اوي مفروض اكون خايفه منك بس انا بحس ب الامان معاك
ايهم: عشان انتي من جواكي متاكده اني مش هاذيكي انا بجد بحبك
شيار: وانا بحبك
بيقرب ايهم منها عشان يبوسها واول ما بيقرب منها .............
يـﮯتبع
هقرا اهو
 
  • عجبني
التفاعلات: VARTOLU
تم أضافة الجزء الثالث
 
  • عجبني
التفاعلات: Vampire Dark
  • عجبني
التفاعلات: BASM17 اسطورة القصص
روووووعه بجد حكايه ❤️

انا ب بس استغربت انها صحيت بسرعه من المنبه ف حين أن نومها تقيل


إنما كده حلو اوي والجزء كده حلو ومش طويل ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في انتظار الجديد ي حبيبي تسلم ايدك ❤️
 
روووووعه بجد حكايه ❤️

انا ب بس استغربت انها صحيت بسرعه من المنبه ف حين أن نومها تقيل


إنما كده حلو اوي والجزء كده حلو ومش طويل ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في انتظار الجديد ي حبيبي تسلم ايدك ❤️
نومها مش تقيل ف العاده
تقل نومها حسب تاثير وجوده علي روحها
تسلملي ي قلبي ❤
 
  • حبيته
التفاعلات: VARTOLU
  • حبيته
التفاعلات: VARTOLU
@Ehab Demian
حاولت اعمل بنصيحتك ف 3 جزء بتمني يعجبك
 
  • حبيته
التفاعلات: Ehab Demian
انت بتشغلنى عشان مخطفكش ؟
عموما ماشى
ليك رجعه
مأنا جايبلك قصه حلوه اهو😂😂😂😂😂😂😂
وصدقني انت هتحب شياار قد مبتحب انماار😂😂
 
  • بيضحكني
التفاعلات: Ehab Demian و Vampire Dark

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%