NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه نصيحة شويه نصايح بسيطه لو بتقدم على شغل

فعلا لما سيبت المجال ودخلت مجال مختلف تماما معنديش في اي خبره قلت كدا محتاج ادخل مجال اتحدي فيه نفسي اني اقدر اضيفه لحياتي العمليه وفعلا ف مده قصيرة جدا قدرت اثبت نفسي ولصاحب المكان انو اختار اضافه كويسه ولما مشيت قدملي اكتر من عرض يفوق زمايلي ال شغالين من زمان اني اكمل ف المكان بس انا اخترت المجال الحالي واستقريت فيه
جمدان جدا لازم تقنع الي بيعمل معاه المعامله انك فعلا عاوز الوظيفه وهتديها حتي لو مش انت احسن candidate بس انا اكثرهم شغف بالمجال وانا هبقي ال best performance

• عجبني
التفاعلات: متحرش تويتر
واهم حاجه فالانترفيو حاول متبقاش متوتر ، متحطش ايدك فبعض متكلبش ايدك , حاول تبقي عادي صوتك متوسط لا واطي ولا عالي
هههههه بص بمناسبه التوتر دا
فعلا الثقة بتفرق المجال ال دخلته وانا معنديش خبره داخل ال هو اتقبلت خير وبركه متقبلتش مش هتفرق كدا كدا ليا مكان تاني اكيد
دخلت اصلا بزعيق وخناق بعد ما عديت من ال hr كان لازم اعمل مقابلة مع رئيس مجلس الاداره كان محددلي معاد الساعه 11 فضلت مستنيه ل 11 ونص عشان هو كان معاه مكالمه
عليت صوتي ساعتها ف سكرتيرته قولتلها انا احترمتكم واحترمت مواعيدكم بس شكلكم كشركه مبتحترمش مواعيدها لما تدو مواعيد لازم تكونو قدها انا وقتي بفلوس ف لو الاستاذ حابب المعاد يتاخر ممكن امشي واجيلكم يوم تاني

اخيرا وليس اخرا لازم تقرا اعلان الوظيفه جدا جدا جدا قبل ما تروح المقابله وممكن تستخدم Char GPT او تخش لينكد ان تكلم ناس فنفس المجال تاخد منهم فيد باك عن المكان وايه بيحصل مش عيب

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
فعلا الثقة بتفرق المجال ال دخلته وانا معنديش خبره داخل ال هو اتقبلت خير وبركه متقبلتش مش هتفرق كدا كدا ليا مكان تاني اكيد
دخلت اصلا بزعيق وخناق بعد ما عديت من ال hr كان لازم اعمل مقابلة مع رئيس مجلس الاداره كان محددلي معاد الساعه 11 فضلت مستنيه ل 11 ونص عشان هو كان معاه مكالمه
عليت صوتي ساعتها ف سكرتيرته قولتلها انا احترمتكم واحترمت مواعيدكم بس شكلكم كشركه مبتحترمش مواعيدها لما تدو مواعيد لازم تكونو قدها انا وقتي بفلوس ف لو الاستاذ حابب المعاد يتاخر ممكن امشي واجيلكم يوم تاني
وضعك يسمحلك منصحش بيها اي حد فريش يجدعان 😂😂 عشان في شغل بيحب يحط تحت ضغط فبيسيبك بره وقت اطول عشان يضغطك اكتر ويحاول يوترك 😂😂

الراجل خرج بنفسه اعتذرلي علي التاخير واتقبلت ف الشغل ونزلت من تاني يوم علطول بس دا اصعب شغل اشتغلته ف مسيرتي كلها كمين ضغط عصبي رهيبه
صدقني اصعب م الكول سنتر هههههه

الراجل خرج بنفسه اعتذرلي علي التاخير واتقبلت ف الشغل ونزلت من تاني يوم علطول بس دا اصعب شغل اشتغلته ف مسيرتي كلها كمين ضغط عصبي رهيبه
صدقني اصعب م الكول سنتر هههههه
مظنش 😂😂
بس بالنسبه للكول سنتر لو حد عاوزني اعمله ريكميوندشن فبنوك كبيره جدا ك كول سنتر يبعت اتشرف فاي وقت مفيش مشكله . بس شغلانه لا اتمنىها لالد اعدائي

مظنش 😂😂
بس بالنسبه للكول سنتر لو حد عاوزني اعمله ريكميوندشن فبنوك كبيره جدا ك كول سنتر يبعت اتشرف فاي وقت مفيش مشكله . بس شغلانه لا اتمنىها لالد اعدائي
مظنش قصدي هنا اصعب من الكول سنتر يعني 😂😂

مظنش 😂😂
الشغلانه كانت كولكشن ف بنك استثماري

وضعك يسمحلك منصحش بيها اي حد فريش يجدعان 😂😂 عشان في شغل بيحب يحط تحت ضغط فبيسيبك بره وقت اطول عشان يضغطك اكتر ويحاول يوترك 😂😂
ده بجد ؟ ده لي وظائف معينه ولا عامه؟

الشغلانه كانت كولكشن ف بنك استثماري
اه لا بصراحه اي شغلانه فمجال البنوك بنت وسخه وخصوصا الكولكش زي الكول سنتر بردو 😂😂 لما كنت فبنك كانو بيخشو يكلمو اهالي العملا يقولولهم عليهم فلوس هاتوها لا شغلانه بنت مره

علي حسب الوظيفه في وظايف كلها ضغط زي البنوك والكول سنتر وكدا لازم يحاول يوترك وكدا وفي اماكن بتبقي متابعه بره بالكاميرا تشوفهم بيعملو اي 😂

• محزن
التفاعلات: Yasmin55
اه لا بصراحه اي شغلانه فمجال البنوك بنت وسخه وخصوصا الكولكش زي الكول سنتر بردو 😂😂 لما كنت فبنك كانو بيخشو يكلمو اهالي العملا يقولولهم عليهم فلوس هاتوها لا شغلانه بنت مره
هو كان كلام بس ؟ لا كنا بننزلهم البيت كمان ونروح لاهاليهم برضو البنك عايز الفلوس واحنا عايزين الفلوس عشان الكوميشن والا ال معهوش فلوس اصلا ف حياته هيشحت 😂😂

• بيضحكني
التفاعلات: elzabarty222
اه بجد انا عن نفسي بنبه على الاتش ار تسيب اي حد هيشتغل معايا مش اقل من نص ساعه بره عشان لو حافظ كلمتين و جاي يرصهم ينساهم و انا نفسي بتأخر عليه بعد ما ينجح من الفيرست حوالي ربع ساعة أو اكتر

يسطا انا اتش ار حاليا فشركه من ضمن انجح ١٠٠ شركه قابضه فمصر وبقولك مبتفرقش 😂😂😂
شغلني معاك فالحسابات طيب اكسب فيا ثواب 😂😂😂

في وظايف بتتحطي فيها تحت ضغط عصبي ف بيختبرك ف المواقف ال زي دي

هو كان كلام بس ؟ لا كنا بننزلهم البيت كمان ونروح لاهاليهم برضو البنك عايز الفلوس واحنا عايزين الفلوس عشان الكوميشن والا ال معهوش فلوس اصلا ف حياته هيشحت 😂😂
اها ولو مدفعش هتبقي ديون معدومه وخلصت 😂

اه بجد انا عن نفسي بنبه على الاتش ار تسيب اي حد هيشتغل معايا مش اقل من نص ساعه بره عشان لو حافظ كلمتين و جاي يرصهم ينساهم و انا نفسي بتأخر عليه بعد ما ينجح من الفيرست حوالي ربع ساعة أو اكتر
بص انا معاك في حوار الحفظ بس بجد لي منراعيش ان ممكن شخص يكون بيتوتر اصلا بالذات fresh graduates

• محزن
التفاعلات: Crazy joker

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%