NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ا
طب فيها اي لو صحيت كل يوم فطرت انت وعيلتك وروحت شغلك ورجعت قعدت معاهم وهزرتو وضحكتو وف الاخر البيت هدي خالص وقعدت انت والحد اللي بتحبه تتكلمو مع بعض🙂
ان مفيش حاجة يتكلموا فيها ، ما انا بسأل ايه اللى يخلق عند الست ثقافة الحوار ويكون عندها مواضيع تقدر تتكلم فيها

في حاجات كتير بتتعمل و تتقال مش لازم تكون بره علشان هيا اللي تحكي مغامرتها
هو فى حد لامؤخذة جاب سيرة المغامرات !

سؤال غريب اوي الصراحه
هو الكلام بقي مرتبط بس بي ناس و مواقف بس ؟
و كل الكومنتس مضايقين ان ست خرجت من بيت بس زعلان انها مبقاش عندها حياه؟
الاجابة على السؤال مبتبقاش بسؤال اكيد ، وعلى فكرة السؤال مقالش مرتبط ولا سنجل
السؤال طلب حلول مش اسئلة

ف اي حاجة
عمل اي
مشاكل ف العاىلة
كلام ف الاكل
كلام ف الي بيحصل

الاجابة على السؤال مبتبقاش بسؤال اكيد ، وعلى فكرة السؤال مقالش مرتبط ولا سنجل
السؤال طلب حلول مش اسئلة
السؤال بيحمل الاجابه لو ركزت
لو انت شخص شايف ان الحوار بين اتنين متجوزين هيكون مبني علي الاحداث الي بتحصل في يومك في الشغل او بي احتكاك مع بشر بس تبقي ديه مشكله فيك انت

• بيضحكني
  • أتفق
التفاعلات: خضوع العقل و اجمل فراق
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
السؤال بيحمل الاجابه لو ركزت
لو انت شخص شايف ان الحوار بين اتنين متجوزين هيكون مبني علي الاحداث الي بتحصل في يومك في الشغل او بي احتكاك مع بشر بس تبقي ديه مشكله فيك انت
على فكرة انتى عمالة تستنتجى غلط وبعدين تردى على استنتاجاتك الغلط مش على السؤال

• بيضحكني
التفاعلات: Coraline
الكلام مابيخلصش و هاتقدر تفتح كلام معاه طالما هو انسان متفهم و كويس و بيحب يتكلم معاها و بيتناقش مش انسان رخم

الكلام مابيخلصش و هاتقدر تفتح كلام معاه طالما هو انسان متفهم و كويس و بيحب يتكلم معاها و بيتناقش مش انسان رخم
طب لو انسان رخم ؟

لو انسان رخم هاتتجنبو في الكلام و مش هاتبقى طايقة انو يقعد في البيت و لو رجع من الشغل هتنام
انا مش طالب وصف ، انا طالب حلول بشكل عام

(تجيب منين مواضيع وكلام تتحاور بيه مع جوزها وتندمج معاه) (حاجات تحكيها) (تساير جوزها وميزهقش منها)
هو مش ده كلام حضرتك برضو ولا انا في بوست تاني؟
انت بتسأل تجيب مواضيع منين كأن كل المواضيع المسليه هتيجي من شغلك او احتكاكك بي ناس
لو ديه المواضيع الي بتسلي حضرتك(و كأن شغله الست انها تخليك متزهقش ) بس يبقي المشكله فيك
و ردا علي السؤال الناس الطبيعيه عندهم مليون حاجه يعملوها و يتكلموا فيها غير طبعا الاحداث الي حواليهم عندك الكتب ، شعر ، رسم ،العلم بوجه عام (زي علم الفضاء ،اكتشافات جديده لو انتم بتابعوا الحاجات ديه ) فلسفه اغاني افلام العاب و حاجات تانيه كتير غير طبعا الحاجات الي يقدروا يعملوها

• أتفق
التفاعلات: خضوع العقل
تتكلم معاه فى المواضيع لاى بيحبها
وتعاملو على انو صاحبها مش جوزها

• عجبني
التفاعلات: اجمل فراق
(تجيب منين مواضيع وكلام تتحاور بيه مع جوزها وتندمج معاه) (حاجات تحكيها) (تساير جوزها وميزهقش منها)
هو مش ده كلام حضرتك برضو ولا انا في بوست تاني؟
انت بتسأل تجيب مواضيع منين كأن كل المواضيع المسليه هتيجي من شغلك او احتكاكك بي ناس
لو ديه المواضيع الي بتسلي حضرتك(و كأن شغله الست انها تخليك متزهقش ) بس يبقي المشكله فيك
و ردا علي السؤال الناس الطبيعيه عندهم مليون حاجه يعملوها و يتكلموا فيها غير طبعا الاحداث الي حواليهم عندك الكتب ، شعر ، رسم ،العلم بوجه عام (زي علم الفضاء ،اكتشافات جديده لو انتم بتابعوا الحاجات ديه ) فلسفه اغاني افلام العاب و حاجات تانيه كتير غير طبعا الحاجات الي يقدروا يعملوها
( كأن كل المواضيع ) شاوري كده وانا بقول ان كل المواضيع المسليه كل
(و كأن شغله الست انها تخليك متزهقش ) متزهقش منها ، فى فرق تقريبا بين مزهقش وبين مزهقش منها مش كده ؟!
تعرفى اخر سطر فى التعليق بتاعك ده كان يكفى عن كل الفلسفة اللى فى غير محلها دى

مافيش مواضيع ولا كلام ليخلص ...احداث اليوم كتيرة

• عجبني
التفاعلات: اجمل فراق
( كأن كل المواضيع ) شاوري كده وانا بقول ان كل المواضيع المسليه كل
(و كأن شغله الست انها تخليك متزهقش ) متزهقش منها ، فى فرق تقريبا بين مزهقش وبين مزهقش منها مش كده ؟!
تعرفى اخر سطر فى التعليق بتاعك ده كان يكفى عن كل الفلسفة اللى فى غير محلها دى
هي شغله الست انها تخليك متزهقش منها ؟
هي شغل ولا هوايه ديه علاقه يباشا
و انت هتعمل ايه بقي علشان الست متزهقش منك (هل السؤال كده لطيف ؟)
مفيش فلسفه ولا حاجه اصلا

• بيضحكني
التفاعلات: Dot com
مفيش فلسفه ولا حاجه اصلا
أجلد
سامحيه مايوعاش😂😂

مفيش فلسفه ولا حاجه اصلا
لا طبعا مش شغلتها ، جزء من شغلتها
حاكم الست ليها اشغال كتيررررررررررر من اهمها الشغلانة دى

السؤال لطيف طبعا وعادى بل ومستحب يتسال وياريت لو كلنا نسأله لنفسنا
اما اجابته فانا عملت كتير علشان متزهقش منى ولا تحس بملل معايا ولا تحس انها محتاجة حاجة عموما وانا فى حياتها
زى ايه ؟ زى انى اتجوزتها وعملتلها البيت اللى كانت بتتمناه ، اهتميت بالحاجات اللى بتحبها واتعلمت حاجات كتير علشانها وعلشان اعجبها وافضل محافظ على نظرت اعجابها بيا ، خسرت حاجات كتير وضحيت بحاجات كتير مقابل انها تفضل شيفانى كبير ، حاولت اوفرلها حاجات كتير تريحها وتقلل شغل البيت عليها ، ساعدتها فى كل حاجة طلبتها منها

السؤال عموما مش شخصى ولا حاجة بعانى منها ، لكن بسأل دايما لاغراض بحثية

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%