NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

I'm Klein

لا أحبك لا أكرهك قلبي مليء بما ليس يعنيك لا أحبك
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
صباح الخير أو مساء الخير حسب ما يوصلك كلامي
المبادئ مبتتجزئش..
حكمك على شئ ما لازم لازم لازم يكون على الفعل نفسه مش على مين بيعمل الفعل والا ف انت منافق ..
مثال : كنت عامل بوست بحساب قديم اسمه Klein 2 للاسف مش هعرف امنشنه عشان كنت واخد عليه بان نهائي كالعاده يعني 🌚😂
البوست كان عباره عن مشكله لشخص عزيز عليا جدا مراته اكتشفت أنه بيكلم غيرها ( شات) خد بالك من شات اوي .. المهم وبدون الدخول ف تفاصيل كنت بدور على حلول نحل المشكله .. و بإجماع الآراء رجاله و نسوان قالوا إنه خاين و مينفعش ولازم تتطلق منه ووووو .
بعدها بفتره واحده نزلت مشكله أنها عملت ( علاقه كامله و حصل فيها انزال داخل الرحم) و guess what كانت حامل 😂😂😂😂
وبتسال هل كده ممكن يحصل خلط انساب ..
خمن مره تانيه .. نفس الناس اللي قالت على الراجل خاين و قطعته من غير ما تصلي ولا تسمي ..
قالتلها لا متخافيش و توبي ومتقوليش لجوزك!!!!
طبعا أنا دخلت عملت ربيلاي على كومنت واحده من الموجودين هنا لأنها كانت اكتر الناس عداء للراجل و اكتر الناس تطبيل للناس .. بس الف سلامه عليها لسه مردتش عليا لحد الان 😂😂🤷
بطلوا تبقوا منافقين يا جدعان

• عجبني
  • أتفق
  • بيضحكني
التفاعلات: متحرش تويتر, لاريسا, Adam Afndena و 2 آخرين
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
المبادئ مبتتجزئش..
حكمك على شئ ما لازم لازم لازم يكون على الفعل نفسه مش على مين بيعمل الفعل والا ف انت منافق ..
مثال : كنت عامل بوست بحساب قديم اسمه Klein 2 للاسف مش هعرف امنشنه عشان كنت واخد عليه بان نهائي كالعاده يعني 🌚😂
البوست كان عباره عن مشكله لشخص عزيز عليا جدا مراته اكتشفت أنه بيكلم غيرها ( شات) خد بالك من شات اوي .. المهم وبدون الدخول ف تفاصيل كنت بدور على حلول نحل المشكله .. و بإجماع الآراء رجاله و نسوان قالوا إنه خاين و مينفعش ولازم تتطلق منه ووووو .
بعدها بفتره واحده نزلت مشكله أنها عملت ( علاقه كامله و حصل فيها انزال داخل الرحم) و guess what كانت حامل 😂😂😂😂
خمن مره تانيه .. نفس الناس اللي قالت على الراجل خاين و قطعته من غير ما تصلي ولا تسمي ..
طبعا أنا دخلت عملت ربيلاي على كومنت واحده من الموجودين هنا لأنها كانت اكتر الناس عداء للراجل و اكتر الناس تطبيل للناس .. بس الف سلامه عليها لسه مردتش عليا لحد الان 😂😂🤷
أنا معاك طبعا لازم يكون المعيار واحد ف الحكم ع الأشياء بس أوقات بتكون عايز تحل مشكلة الناس بأقل الأضرار و **** نفسه غفور رحيم مش مشكله جزائها الاعدام

أنا معاك طبعا لازم يكون المعيار واحد ف الحكم ع الأشياء بس أوقات بتكون عايز تحل مشكلة الناس بأقل الأضرار و **** نفسه غفور رحيم مش مشكله جزائها الاعدام
مش شرط خالص يكون الحل الإعدام طبعا .. بس زي ما حكمت مثلا على الشئ ده بالحكم كذا
إذا تكرر الموقف لازم يكون حكمك نفس الحكم مينفعش تحكم على موقفين شبه بعض بحكمين مختلفين عن بعض لمجرد أن اللي عمل الفعل مختلف .

• أتفق
التفاعلات: الأستاذ المنحرف
المبادئ مبتتجزئش..
يا جدع انت قول صباح الخير 😂😂

بس يا كلين ازدواجية المعايير هي جزء من المجتمع
و عداء الرجال او عداؤ النساء هو نابع من تجارب سئة مر فيها الأشخاص ممكن تتغير و ممكن تسوء
بس حقلك نصيحه
الب عايز يبقى كويس لازم يعرف الناس
واللى عايز يعرف الناس لازم يحب الناس
وإذا كنت عايز تحب الناس
لازم تفهمهم اوى على طبيعتهم
و تسامحهم قوي برده على حقيقتهم

• أتفق
مش شرط خالص يكون الحل الإعدام طبعا .. بس زي ما حكمت مثلا على الشئ ده بالحكم كذا
إذا تكرر الموقف لازم يكون حكمك نفس الحكم مينفعش تحكم على موقفين شبه بعض بحكمين مختلفين عن بعض لمجرد أن اللي عمل الفعل مختلف .
اتفق طبعا

• أتفق
التفاعلات: I'm Klein

و عداء الرجال او عداؤ النساء هو نابع من تجارب سئة مر فيها الأشخاص ممكن تتغير و ممكن تسوء
بس حقلك نصيحه
وإذا كنت عايز تحب الناس
صباح الفل يا فنان

• حبيته
التفاعلات: Life Arch
  • حبيته

بس حقلك نصيحه
وإذا كنت عايز تحب الناس
صباح الفل يا هندسه
تصدق انك بدون ما تقصد جاوبتني على سؤال بقالي سنين مش عارف إجابته
هو انا بكره الناس والبلد و مش عارف افهمهم ولا يفهموني بما فيهم اهلي ..
عشان انا مش مسامح بطبعي ومش عارف اتقبل تناقضهم و ازوادجيتهم . عشان مش عارف اشوفها غير ابيض و اسود ومفيش الوان ف النص

صباح الفل يا هندسه
عشان انا مش مسامح بطبعي ومش عارف اتقبل تناقضهم و ازوادجيتهم . عشان مش عارف اشوفها غير ابيض و اسود ومفيش الوان ف النص
مع الوقت حتفهم اننا كلنا في الحياة علشان نستمر و ننجح محتاجين نكون مرنين flexible بس بما يتعدى حدود مبادئنا و قواعدنا و خطوطنا الحمرا
الرمادي لية الوان كتير
رمادي احمر
رمادي ازرق
رمادي قرمزي

الجرايش زوون منطقة مهم لا تقل عن أهمية الابيض و الاسود
بسميها منطقة النجاه

صباح الفل يا هندسه
حاجه كمان افتكرتها
في ناس هنا دايما كانت بتتهمني بادعاء الفضيله وانا كنت بقول أن هدفي غير هدفهم .
لاني لما قررت اعمل اكونت هنا وانا اصلا كنت متابع قديم جدا بس من غير ما اكون عضو ف المكان . قررت كده عشان المكان متقبل كل الأشكال والألوان من الناس ف كنت فاكر اني هنا مش هحتاج اتجمل أو أجامل لأن كده كده الصوره سيئه ف هقول كل اللي عاوزه براحتي مع ناس فكرتها هتفهمني بما انها اتقبلت كل الأفكار الشاذه على المجتمع ف هتتقبل صراحتي من غير ما اضطر اذوقها و اعدلها عشان تعجبهم وتبقى على مقاسهم شبه ما بعمل بره

مع الوقت حتفهم اننا كلنا في الحياة علشان نستمر و ننجح محتاجين نكون مرنين flexible بس بما يتعدى حدود مبادئنا و قواعدنا و خطوطنا الحمرا
الرمادي لية الوان كتير
رمادي احمر
رمادي ازرق
رمادي قرمزي

الجرايش زوون منطقة مهم لا تقل عن أهمية الابيض و الاسود
بسميها منطقة النجاه
بحاول ادرب نفسي عليها طول الوقت بس كل مره بفشل 🌚🌚

حاجه كمان افتكرتها
لاني لما قررت اعمل اكونت هنا وانا اصلا كنت متابع قديم جدا بس من غير ما اكون عضو ف المكان . قررت كده عشان المكان متقبل كل الأشكال والألوان من الناس ف كنت فاكر اني هنا مش هحتاج اتجمل أو أجامل لأن كده كده الصوره سيئه ف هقول كل اللي عاوزه براحتي مع ناس فكرتها هتفهمني بما انها اتقبلت كل الأفكار الشاذه على المجتمع ف هتتقبل صراحتي من غير ما اضطر اذوقها و اعدلها عشان تعجبهم وتبقى على مقاسهم شبه ما بعمل بره
يا كلين
في فرق يا غالي ببن الصراحه و الوقاحة
و الفرق بينهم الاسلوب
انت بس اسلوبك زمان كان ناشف جدآ

وفي قرق بين النصيحة و التجريح
و الفرق بينهم الاسلوب برده

• أتفق
التفاعلات: I'm Klein
يا كلين
في فرق يا غالي ببن الصراحه و الوقاحة
و الفرق بينهم الاسلوب
انت بس اسلوبك زمان كان ناشف جدآ

وفي قرق بين النصيحة و التجريح
و الفرق بينهم الاسلوب برده
يمكن ماخدتش بالي من اسلوبي غير لما اتقالي من اكتر حد حبيته ف بحاول اقلل شويه منه
مش عارف أن نجحت ف ده أو لا ف انت قولي هل نجحت ولا لسه محتاج اشتغل على نفسي ؟

حتنجح زي ما قلتلك
مع الوقت
اتمنى و**** لاني تعبت من نفسي واللي حواليا تعبوا مني .. يمكن مبيقدروش يواجهوني ب ده عشان اسلوبي بس انا حاسس بيهم

يمكن ماخدتش بالي من اسلوبي غير لما اتقالي من اكتر حد حبيته ف بحاول اقلل شويه منه
مش عارف أن نجحت ف ده أو لا ف انت قولي هل نجحت ولا لسه محتاج اشتغل على نفسي ؟
شوية 🤏🏻
اتمنى و**** لاني تعبت من نفسي واللي حواليا تعبوا مني .. يمكن مبيقدروش يواجهوني ب ده عشان اسلوبي بس انا حاسس بيهم
عيب تكون كلين و تقول كده
لو متعرفش تتحكم في نفسك
اومال ازاي عايز تكون رب اسرة و بيت و عمل و تتحكم في كل دول

هحاول اكون الطف مع الناس اكتر من كده
شوية 🤏🏻

عيب تكون كلين و تقول كده
لو متعرفش تتحكم في نفسك
اومال ازاي عايز تكون رب اسرة و بيت و عمل و تتحكم في كل دول

اما عن التحكم ف انا غالبا مبتكلمش كتير مع معظم الناس عشان اقلل الصدامات على قد ما اقدر .. حتى ف شغلي أو ف بيتي ببعت للناس شات عشان اعرف اعيد ترتيب الجمل بحيث تكون الطف

أنا بشوف أن الناس ملهومش رأي ثابت أو وجهة نظر تحس انهم بيشوفوا الوضع علي حسب الحالة المزاجية والشخص نفسه اللي بيطلب النصيحة

عشان كده بفضل لما اطلب نصيحة اطلبها من شخص قريب مني وصريح وانا واثقة أن رأيه هيكون بالظبط حسب تفكيره وشخصيته مش عشان يجاملني أو مثلا يريحني

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: Adam Afndena, نسيم الليالي, I'm Klein و شخص آخر
أنا بشوف أن الناس ملهومش رأي ثابت أو وجهة نظر تحس انهم بيشوفوا الوضع علي حسب الحالة المزاجية والشخص نفسه اللي بيطلب النصيحة

عشان كده بفضل لما اطلب نصيحة اطلبها من شخص قريب مني وصريح وانا واثقة أن رأيه هيكون بالظبط حسب تفكيره وشخصيته مش عشان يجاملني أو مثلا يريحني
اتفق معاكي جدا

• حبيته
التفاعلات: LADY MONA
حاجه كمان افتكرتها
صباح الخير متقلقش كله عادي فالمنتدى
اذا اتكلمت كلام فيه لمحات دينيه هيقولو عليك مدعي الفضيلة
ولو اتترفزت هيقولو .اهو ضهر وبأن على حقيقته
ولو اتكلمت وافضت فالكلام يقولو دا متعنت لرأيه .
حتقابل اشكال والوان
دي عندها عقدة من الرجالة ممكن بسبب تجربه مع طليقها أو عايشه مع زوجها القرف زي ميصورولنا المتزوجات معانا مع أن الزوج غايب ويعلم **** حقيقة الأمر ايه ..
ودي عندها انفصام شخصيه
حتى الأحكام تتفاوت هنا الراجل ياخد على دماغه والست مهما عملت الأحكام هتكون خفيفه ومراعيه لشعورها
هي أقرب لنفاق بجد وكلامك صادق
نفاق ومداهنة تلاقي الست المهم رضاها بأي شكل من الأشكال.
أما الراجل لو اتكلم أو انتقد ست فمتتعبش نفسها الست هتلاقي ذكور موجودين يدافعو عليها.
الأحسن نحكم عقلنا وأوقات مندخلش في جدال ملوش نهاية

• جامد
  • حبيته
التفاعلات: LADY MONA و I'm Klein

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%