NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

أنا شوفت فعلا حوراكم لأن لايف بالنسبالي هو حكيم جدا بحب اسمع آراءه الصراحه وبستفاد منها

و**** هو علي حسب الشخصية عن نفسي بشوف أن المباشرة هي دليل كافي وقوي جدا علي نقاء الشخص
بس في المجتمع ده المباشرة الزيادة غلط
يمكن الناس بقت حساسة اكتر
الناس ف الظروف الصعبه والجو اللي بقي كلهًهموم وكئيب ومسؤوليه كبيره فوق الطاقه بقيت محتاجه حد يطبطب عليها حتي ف الغلط

• عجبني
التفاعلات: I'm Klein
انا صحيح بكره القريه والعيشه الكئيبه اللي فيها بس بعتز بكوني فلاح هعندي أصول ومبادئ ونخوه وغيره علي عرضي مش إمعه أمشي مع اي حاجه وأي موضه وتقليعه طالعه واقول الناس كلها بتعمل كده انا باخد اللي يناسبني بس ويمشي مع مبادئي
**** عليك تعرف يا صاحبي لي فدماغك وطريقة تفكيرك لو كانت في نسبة حتى ٢٠% من شباب اليوم بطريقة تفكيرك كانت الدنيا بخير .

Dark comedy 🥲
الجيل الجديد مش بينصح اصلا ولا ينفع تاخد منه نصيحة الا اقل القليل دول بيزوقوا بعض ع الفساد 😂😂😂ولو واحد كويس ف الشله تلاقيه منبوذ وغريب ف وسطهم

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: الأستاذ المنحرف و Adam Afndena
عندي زمان متكلمتش في حوار ومناقشة حلوة وقييمة وناس بتفهم أسلوب الحوار
وكلام صادق وحوار صادق من غير كلمة
يا قمر ويا زحل ويا عطارد
اتمنى يكون نقاش في مواضيع اكتر عشان الكل يستفيد ونستفيد كلنا

• أتفق
صباح الخير أو مساء الخير حسب ما يوصلك كلامي
المبادئ مبتتجزئش..
حكمك على شئ ما لازم لازم لازم يكون على الفعل نفسه مش على مين بيعمل الفعل والا ف انت منافق ..
مثال : كنت عامل بوست بحساب قديم اسمه Klein 2 للاسف مش هعرف امنشنه عشان كنت واخد عليه بان نهائي كالعاده يعني 🌚😂
البوست كان عباره عن مشكله لشخص عزيز عليا جدا مراته اكتشفت أنه بيكلم غيرها ( شات) خد بالك من شات اوي .. المهم وبدون الدخول ف تفاصيل كنت بدور على حلول نحل المشكله .. و بإجماع الآراء رجاله و نسوان قالوا إنه خاين و مينفعش ولازم تتطلق منه ووووو .
بعدها بفتره واحده نزلت مشكله أنها عملت ( علاقه كامله و حصل فيها انزال داخل الرحم) و guess what كانت حامل 😂😂😂😂
وبتسال هل كده ممكن يحصل خلط انساب ..
خمن مره تانيه .. نفس الناس اللي قالت على الراجل خاين و قطعته من غير ما تصلي ولا تسمي ..
قالتلها لا متخافيش و توبي ومتقوليش لجوزك!!!!
طبعا أنا دخلت عملت ربيلاي على كومنت واحده من الموجودين هنا لأنها كانت اكتر الناس عداء للراجل و اكتر الناس تطبيل للناس .. بس الف سلامه عليها لسه مردتش عليا لحد الان 😂😂🤷
بطلوا تبقوا منافقين يا جدعان
لا هو كل الفكره أن صحبك راجل يبقى لازم يتعزب ويتسجن ويتحلد إنما التانيه ست لازم تلاقى القوات عليه ده

لا هو كل الفكره أن صحبك راجل يبقى لازم يتعزب ويتسجن ويتحلد إنما التانيه ست لازم تلاقى القوات عليه ده
مش ده اللي قصدته من المثال وبس
انا قصدت بشكل عام أنه الناس متغيرش مواقفها تجاه اصل الموضوع بناء على مين هو اللي عمل الفعل

• أتفق
التفاعلات: Adam Afndena
مش ده اللي قصدته من المثال وبس
انا قصدت بشكل عام أنه الناس متغيرش مواقفها تجاه اصل الموضوع بناء على مين هو اللي عمل الفعل
ما علشان احنا شعب بيتعامل بمشاعره وبحاجه تانيه ف مش هتلاقى الفكر الانت بتكلم فيه مع كل الناس

• أتفق
ما علشان احنا شعب بيتعامل بمشاعره وبحاجه تانيه ف مش هتلاقى الفكر الانت بتكلم فيه مع كل الناس
مظبوط كلامك

• حبيته
التفاعلات: Adam Afndena
  • حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
هحاول اكون الطف مع الناس اكتر من كده

اما عن التحكم ف انا غالبا مبتكلمش كتير مع معظم الناس عشان اقلل الصدامات على قد ما اقدر .. حتى ف شغلي أو ف بيتي ببعت للناس شات عشان اعرف اعيد ترتيب الجمل بحيث تكون الطف
فكرة بس الانعزال بيشوه النفس مع الوقت
اتخلقنا من شعوب و قبائل لنتعارف و ننتشر

• أتفق
التفاعلات: نسيم الليالي
فكرة بس الانعزال بيشوه النفس مع الوقت
اتخلقنا من شعوب و قبائل لنتعارف و ننتشر
انا ف شغلي مدير و ف بيتي الكبير ف حتى لو الناس اتاذت مني مش هتقول ف بفضل اني اكون بعيد عشان احاول احميهم مني قدر الامكان

المبادئ مبتتجزئش..
حكمك على شئ ما لازم لازم لازم يكون على الفعل نفسه مش على مين بيعمل الفعل والا ف انت منافق ..
مثال : كنت عامل بوست بحساب قديم اسمه Klein 2 للاسف مش هعرف امنشنه عشان كنت واخد عليه بان نهائي كالعاده يعني 🌚😂
البوست كان عباره عن مشكله لشخص عزيز عليا جدا مراته اكتشفت أنه بيكلم غيرها ( شات) خد بالك من شات اوي .. المهم وبدون الدخول ف تفاصيل كنت بدور على حلول نحل المشكله .. و بإجماع الآراء رجاله و نسوان قالوا إنه خاين و مينفعش ولازم تتطلق منه ووووو .
بعدها بفتره واحده نزلت مشكله أنها عملت ( علاقه كامله و حصل فيها انزال داخل الرحم) و guess what كانت حامل 😂😂😂😂
خمن مره تانيه .. نفس الناس اللي قالت على الراجل خاين و قطعته من غير ما تصلي ولا تسمي ..
طبعا أنا دخلت عملت ربيلاي على كومنت واحده من الموجودين هنا لأنها كانت اكتر الناس عداء للراجل و اكتر الناس تطبيل للناس .. بس الف سلامه عليها لسه مردتش عليا لحد الان 😂😂🤷
عرص حبه تزيد محبه😂😂

• بيضحكني
انا ف شغلي مدير و ف بيتي الكبير ف حتى لو الناس اتاذت مني مش هتقول ف بفضل اني اكون بعيد عشان احاول احميهم مني قدر الامكان
كلنا بشر با كلين
نخطئ و نصيب
كده كده اتعودت أن لازم في حد بيزعل في الاخر
بس المهم تفضل تصلح

كلنا بشر با كلين
نخطئ و نصيب
كده كده اتعودت أن لازم في حد بيزعل في الاخر
بس المهم تفضل تصلح
بحاول قدر الامكان بس واضح اني محتاج اشتغل على نفسي اكتر

بحاول قدر الامكان بس واضح اني محتاج اشتغل على نفسي اكتر
كلنا مش انت بس
يومت المعلم و يفضل بتعلم

• أتفق
المبادئ مبتتجزئش..
يسطا صح صح والغلط غلط زي مادي غلط هي غلطت في كل ناس مش زي بعضها يعني فناس تغلط ده حتي لو غلط و في ناس تصحح غلط

• أتفق
موضوع جميل أخيراً
اهلا بك يا غالي أهنيك على اختيار الموضوع أو طرحه .

اولا مش عاوز اصدمك او مش هعرف أصدمك لأن البشر معظمهم او اقل شويه بيكونوا ازدواجيين
فى معظم الحجات بس احنا ما بندققش

الازدواجية بتحصل بسبب حجات كتير و ممكن اصلا ما تكنش ازدواجية من الأساس و ال حاكب بده مفهمش قصد الشخص
موضوع محير

بس بتحل ليه او ال لخبطه بتحصل فين او ليه

اولا على حسب الشخص ال بتكلمه عقليته ايه
حكمك عليه ايه شعورك اتجاهه ايه نيتك ايه اتجاهه حجات كتير من ال كلام ده

ملخصاً احنا مضطرين نعيش كده و فى كده
تعايش مع الوضع لو بالذات الموضوع مش مؤذى جدا او غبى جدا برضوا

• حبيته
موضوع جميل أخيراً
اهلا بك يا غالي أهنيك على اختيار الموضوع أو طرحه .

اولا مش عاوز اصدمك او مش هعرف أصدمك لأن البشر معظمهم او اقل شويه بيكونوا ازدواجيين
فى معظم الحجات بس احنا ما بندققش

الازدواجية بتحصل بسبب حجات كتير و ممكن اصلا ما تكنش ازدواجية من الأساس و ال حاكب بده مفهمش قصد الشخص
موضوع محير

بس بتحل ليه او ال لخبطه بتحصل فين او ليه

اولا على حسب الشخص ال بتكلمه عقليته ايه
حكمك عليه ايه شعورك اتجاهه ايه نيتك ايه اتجاهه حجات كتير من ال كلام ده

ملخصاً احنا مضطرين نعيش كده و فى كده
تعايش مع الوضع لو بالذات الموضوع مش مؤذى جدا او غبى جدا برضوا
تحليل اكتر من رائع الحقيقه و مكمل لكلام الناس اللي اتشاركت معايا ف البوست و ده كان من اكتر الحاجات اللي فرحتني اننا نقدر نقدم محتوى مفيد و نتناقش مناقشات عميقه وكلام موزون و محترم هنا .... بغض النظر عن رؤيه الغالبية العظمى للمكان و حكمهم على كل اللي جواه والمواضيع اللي ينفع نتكلم فيها أو لا

• حبيته
التفاعلات: مش مرحب

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%