NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ده اللي اقصده مش انك مش لازم عشان تكون مباشر ومش منافق انك تكون غليظ وحاد ومنفر وف ناس ده اسلوبهم وشايفينه صح انه يخوف اللي قدامه من الغلط عشان ميكرروش تاني
بس اعتقد الكلام ده بتعمله الناس بتاعت زمان لكن مبقاش موجود دلوقتي لان الجيل الحالي اختلف😂

اكيد طبعا كلامك صح🤝🏻
للاسف مش كل الناس بتعمل كده بعض الناس بتحب تجامل عشان تكسب بونط عند الشخص ده
ده مش بيبقي صاحب وعايز مصلحة اللي بيكلمه ده بيضره عشان يتمادي ف الغلط وهو بيتفرج عليه

• أتفق
التفاعلات: LADY MONA
اكيد طبعا كلامك صح🤝🏻
للاسف مش كل الناس بتعمل كده بعض الناس بتحب تجامل عشان تكسب بونط عند الشخص ده
دا لكنت ديما بتكلم عنه وبلمح وبقول
وكان رد الفعل غريب زي مكون بسبح عكس التيار
اكتر حاجه امقتها المجاملة لمش في محلها .أو إرضاء لست أو شخص حتى لو الانسانيه دي او الانسان دا .لا لشيء غير يتمناه تكلمه وتقول انت فنان أو حتى امرؤ القيس في زمانه

• حبيته
مش تجميل لنصيحة
بقدر ما هو يكون طريقة توصيل النصيحة
هي في قاعدة تقول
خاطب الناس على قدر عقولهم .
هي النصيحة بحد ذاتها عندها شروط
المكان وضروف الانسان لمحتاج لنصيحة
جميل جدا 👏🏻🤝🏻

• عجبني
التفاعلات: نسيم الليالي
ده اللي اقصده مش انك مش لازم عشان تكون مباشر ومش منافق انك تكون غليظ وحاد ومنفر وف ناس ده اسلوبهم وشايفينه صح انه يخوف اللي قدامه من الغلط عشان ميكرروش تاني
أوقات تكون لشدة دور .مع اختلاف المواقف طبعا

• أتفق
التفاعلات: الأستاذ المنحرف
بس اعتقد الكلام ده بتعمله الناس بتاعت زمان لكن مبقاش موجود دلوقتي لان الجيل الحالي اختلف😂
الجيل الجديد مش بينصح اصلا ولا ينفع تاخد منه نصيحة الا اقل القليل دول بيزوقوا بعض ع الفساد 😂😂😂ولو واحد كويس ف الشله تلاقيه منبوذ وغريب ف وسطهم

• عجبني
الجيل الجديد مش بينصح اصلا ولا ينفع تاخد منه نصيحة الا اقل القليل دول بيزوقوا بعض ع الفساد 😂😂😂ولو واحد كويس ف الشله تلاقيه منبوذ وغريب ف وسطهم
يتقال عليه متخلف ومش عايش العصر
هههه
ونسيت
فلاح وجاهل

• بيضحكني
اكيد بس بالنسبه ليا بتبقي اخر مرحله وبعد محاولات
اكيد دا حسب طباع الناس
انت لما تكلم حد وبعد الحوار تعرف شكل الانسان دا خصوصاً فالواقع وهتلاقي طريقة عشان توصل كلامك .
زي مايكون تصبح عندك فراسه في مخاطبة الناس

صباح الخير أو مساء الخير حسب ما يوصلك كلامي
المبادئ مبتتجزئش..
حكمك على شئ ما لازم لازم لازم يكون على الفعل نفسه مش على مين بيعمل الفعل والا ف انت منافق ..
مثال : كنت عامل بوست بحساب قديم اسمه Klein 2 للاسف مش هعرف امنشنه عشان كنت واخد عليه بان نهائي كالعاده يعني 🌚😂
البوست كان عباره عن مشكله لشخص عزيز عليا جدا مراته اكتشفت أنه بيكلم غيرها ( شات) خد بالك من شات اوي .. المهم وبدون الدخول ف تفاصيل كنت بدور على حلول نحل المشكله .. و بإجماع الآراء رجاله و نسوان قالوا إنه خاين و مينفعش ولازم تتطلق منه ووووو .
بعدها بفتره واحده نزلت مشكله أنها عملت ( علاقه كامله و حصل فيها انزال داخل الرحم) و guess what كانت حامل 😂😂😂😂
وبتسال هل كده ممكن يحصل خلط انساب ..
خمن مره تانيه .. نفس الناس اللي قالت على الراجل خاين و قطعته من غير ما تصلي ولا تسمي ..
قالتلها لا متخافيش و توبي ومتقوليش لجوزك!!!!
طبعا أنا دخلت عملت ربيلاي على كومنت واحده من الموجودين هنا لأنها كانت اكتر الناس عداء للراجل و اكتر الناس تطبيل للناس .. بس الف سلامه عليها لسه مردتش عليا لحد الان 😂😂🤷
بطلوا تبقوا منافقين يا جدعان
التناقض جزء من طبيعيه البشر بس النفوس السوية بتراجع نفسها وتعترف بالخطأ ومنهم من يمتلك الثقة بالنفس ويعتذر الخلاصة طنش وتجاهل لأنها دايرة مقفولة

• أتفق
يتقال عليه متخلف ومش عايش العصر
هههه
ونسيت
فلاح وجاهل
أنا عايش ف اوروبا بس لسه فلاح زي م انا وعمري بتكسف منها واللي بيقولي فلاح وبتاع من العيال بتوع المدن دول بولع فيه 😂😂😂

• عجبني
أنا عايش ف اوروبا بس لسه فلاح زي م انا وعمري بتكسف منها واللي بيقولي فلاح وبتاع من العيال بتوع المدن دول بولع فيه 😂😂😂
اكيد اكيد
ومن تنكر يكون عديم الشخصيه ومش راجل من اصله
لولى الناس دول الناس لقريبين من الأرض .
كانت راحت الأرض والعرض

• عجبني
الكومنت ده جيه ع الجرح و بياكد على كلام لايف و ناس كتير اني ناشف بزياده ف النصح مع الناس
أنا شوفت فعلا حوراكم لأن لايف بالنسبالي هو حكيم جدا بحب اسمع آراءه الصراحه وبستفاد منها

و**** هو علي حسب الشخصية عن نفسي بشوف أن المباشرة هي دليل كافي وقوي جدا علي نقاء الشخص
بس في المجتمع ده المباشرة الزيادة غلط
يمكن الناس بقت حساسة اكتر

• أتفق
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: LADY MONA، الأستاذ المنحرف و نسيم الليالي
هي كلها داخله في فن الخطابة
ازاي نوصل النصيحة
أو المعلومه
او الحاجه لغايتنا توصيلها لطرف التاني .
جميل جدا ومهارة مهمة جدا لاي شخص قدر يكتسبها

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: نسيم الليالي و الأستاذ المنحرف
@نسيم الليالي
@الأستاذ المنحرف
@Lady Dark
انا مستمتع جدا بمناقشاتكم مع بعض و حقيقي قاعد اتفرج على كلامكم و الابتسامه مش مفارقه وشي
اضحك **** سنك
لما تكون النفوس هادية ويكون الكلام صادق من غير نفاق ولا تجميل ولا تطبيل هتشوف الصورة واضحة
واحنا برضو نتشرف بحضرتك انت سبب لمتنا دي

أنا شوفت فعلا حوراكم لأن لايف بالنسبالي هو حكيم جدا بحب اسمع آراءه الصراحه وبستفاد منها

و**** هو علي حسب الشخصية عن نفسي بشوف أن المباشرة هي دليل كافي وقوي جدا علي نقاء الشخص
بيتهالي عنده حق فعلا احيانا المصارحه الزياده بتكون غلط .. انا فعلا و**** بيبقي نيتي دايما خير بس احيانا بكون ناشف زياده عن اللزوم و الناس بقت حساسه اكتر من الاول

• أتفق
اكيد اكيد
ومن تنكر يكون عديم الشخصيه ومش راجل من اصله
لولى الناس دول الناس لقريبين من الأرض .
كانت راحت الأرض والعرض
انا صحيح بكره القريه والعيشه الكئيبه اللي فيها بس بعتز بكوني فلاح هعندي أصول ومبادئ ونخوه وغيره علي عرضي مش إمعه أمشي مع اي حاجه وأي موضه وتقليعه طالعه واقول الناس كلها بتعمل كده انا باخد اللي يناسبني بس ويمشي مع مبادئي

• أتفق

الانسان لازم يكون كيس فطن
نعرف امتى نتكلم
امتى نصمت
امتى ندي رأيينا ولمين .ونعمل حسابنا لطرف التاني هو من النوع المتقبل أو رافض تقبل الآراء .
الناس بقت حساسه ومعضم الحساسية دي مجاتش من فراغ لاء
اصل العيشة من الاول غلط أسلوب الحياة غلط
والتعرض لصدمات يولد الشعور بالحساسية

• أتفق
التفاعلات: I'm Klein

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%