NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• حبيته
التفاعلات: Hello helaliy
هو لما حد عزيز عليك اووي وبتحبه وكنت بتعبره من أقرب الناس ليك تحس إنه مش مهتم بيعامل غيرك أحسن مع أنا بعامله أحسن معاملة وأحسن من اللي بيحبهم حاسس إني اتفرمت لاني أديت 100٪ من كل حاجة حاسس إني قليل لانه داس عليا وفي نفس الوقت زعلان عليه انا عارف إن كلامي ملخبط بس دا شبه اللي جوايا وفوق اللخبطة دي حاسس إني قلبي واجعني أنا عاوز دا أعمل ايه وأسف إني طولت عليكم
بص قبل اي حاجة لازم يدوق من نفس الكاس
و بعدين تفكك منه و اقتنع أن الدنيا مش واقفة عليه أو عليها

بص قبل اي حاجة لازم يدوق من نفس الكاس
و بعدين تفكك منه و اقتنع أن الدنيا مش واقفة عليه أو عليها
يدوق من من نفس الكاس ازاي؟!

عندما سن من أسنانك يؤلمك من كتر الوجع بتضطر تخلعه، وبعد ما تخلعه غصب عنك لسانك بيروح للفراغ مكان السن مع انه لم يعد يؤلمك..
خلعك للسن مش معناه انه لن يترك فراغ، او انك لن تفتقده ولكن ستعتاد هذا الفراغ بالرغم أن هذا الاعتياد سيرهقك ويأخذ الكثير من وقتك حتى تتأقلم معه..
ستمر عليك أوقات كثيرة تحزن وتتسائل هل كنت ملزماً بخلعه؟! نعم هكذا تجيبك نفسك بأن الوجع والألم كان فوق احتمالي وكان لابد من التخلص منه..
الحكمه💎
أنك في بعض الاوقات وكثير من المواقف عليك أن تتخلى عن أمور أو أشخاص وتكمل حياتك من دونهم،،
ف بالرغم من انهم كانوا مصدر سعادتك وفرحك في يوم ما،، وبالطبع سوف يتركون فراغ ووجع في قلبك،،
لكن يكفي أنك لن تتألم بسببهم الباقي من عمرك..
تحياتي🌹

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: مازن صقر، Hello helaliy و sexypump
هو لما حد عزيز عليك اووي وبتحبه وكنت بتعبره من أقرب الناس ليك تحس إنه مش مهتم بيعامل غيرك أحسن مع أنا بعامله أحسن معاملة وأحسن من اللي بيحبهم حاسس إني اتفرمت لاني أديت 100٪ من كل حاجة حاسس إني قليل لانه داس عليا وفي نفس الوقت زعلان عليه انا عارف إن كلامي ملخبط بس دا شبه اللي جوايا وفوق اللخبطة دي حاسس إني قلبي واجعني أنا عاوز دا أعمل ايه وأسف إني طولت عليكم
تجاهلو تماما خلي يحس أن هو الي خسرك مش انت خسرتو وخدها قاعده ديما كرمتك فوق كل شي

• عجبني
  • عجبني
عندما سن من أسنانك يؤلمك من كتر الوجع بتضطر تخلعه، وبعد ما تخلعه غصب عنك لسانك بيروح للفراغ مكان السن مع انه لم يعد يؤلمك..
خلعك للسن مش معناه انه لن يترك فراغ، او انك لن تفتقده ولكن ستعتاد هذا الفراغ بالرغم أن هذا الاعتياد سيرهقك ويأخذ الكثير من وقتك حتى تتأقلم معه..
ستمر عليك أوقات كثيرة تحزن وتتسائل هل كنت ملزماً بخلعه؟! نعم هكذا تجيبك نفسك بأن الوجع والألم كان فوق احتمالي وكان لابد من التخلص منه..
الحكمه💎
أنك في بعض الاوقات وكثير من المواقف عليك أن تتخلى عن أمور أو أشخاص وتكمل حياتك من دونهم،،
ف بالرغم من انهم كانوا مصدر سعادتك وفرحك في يوم ما،، وبالطبع سوف يتركون فراغ ووجع في قلبك،،
تحياتي🌹
عندك حق فعلا

ابعد فورا

الحكمه💎
تحياتي🌹
جامد جدا التشبيه 👍

مقنع اوي 🌹🌹

عامله لقلت اهتمام و قل منه و بعدين فكك منه خالص
منا هعمل كدا فعلا الفترة دي هخلف الشخص دا عموما هو صعب بس هعملها

• عجبني
التفاعلات: الفنان واحد بس
  • حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • حبيته
التفاعلات: ☆( 𝗠𝗢𝗛𝗔𝗠𝗘𝗗 )☆
لازم تفهم انو مش مهتم فيك فقط

الحكمه💎
تحياتي🌹
👏👏👏

• حبيته
التفاعلات: YOYA🌹
احكيلك حدوته صغيره وانت تفهم منها
كان في اتنين جيران واحد عنده واي فاي ف بيته والتاني لا ف الجار اللي معندهوش واي فاي راح لصاحبنا قاله ما تديني الباسورد بتاعك وقد كان واستمر الوضع ده سنين وف مره صاحبنا قابل الجار على السلم ف قعدوا يدردشوا مع بعض ف وهما بيتكلموا الجار قال لصاحبنا أنه النتفليكس ده متعه ف صاحبنا بهزار قاله ما تديني الباسورد ياعم زي ما انا مديك باسورد الواي فاي بقالي سنين وبيضحك ف جاله صوت مرات الجار وهي بتقول انا بدفع اشتراك النتفليكس مش عشان اشاركه معاك صاحبنا اتكسف والجار اعتذر منه و قعدوا يدردشوا مع بعض شويه و صاحبنا دخل شقته و بعد شويه غير باسورد الواي فاي بتاعه بعد حوالي نص ساعه كان الجار و مراته قدام باب شقه صاحبنا بيسالوه عن سبب أن الباسورد اللي معاهم مش بيدخل على النت ف الراجل بكل هدوء قالهم انا غيرت باسورد الواي فاي اللي انا بدفع تمنه وانتم عندكم اشتراك النتفليكس اللي بتتدفعوا تمنه ومن ساعتها الجار و زوجته عمرهم ما كلموا صاحبنا بالعكس خدوا منه موقف ومطلعينه غلطان .. الخلاصه والشاهد من القصه
أنه مفيش حاجه واحده على وجه الارض بدون مقابل المشاعر والأحاسيس والحب حتى عبادته بمقابل كل حاجه في الدنيا دي خد و هات تعبده تدخل الجنه تعصاه تدخل النار ف الحالتين مقابل .. بس أن انت عودت غيرك أنه ياخد و متسالهوش مقابل اللي قدمته هتتفاجئ قد ايه الناس بجحه وعينيها واسعه وتاكل الحرام قبل الحلال و تظلم وتشتكي .. ( حافظ على نفسك ) كل شيء له مقابل مفيش حاجه ببلاش
من اجمل الحكم التي مرت علي في حياتي. احسنت النشر 🌹

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%