NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• أتفق
التفاعلات: Ms Roony
يقول صاحبنا.....
ف فتره سابقه ف حياتي عرفت واحده كانت بالنسبالي حاجه كبيره جدا لدرجه اني كنت بستكترها على نفسي .. كنا متفاهمين جدا و كل حاجه فيها مثاليه بالنسبالي بشكل رهيب لكن كطبيعه العلاقات ظهر خلاف ف حاجه بالنسبالي مش هينفع اعديها و عشان حبيتها و اتعلقت بيها حاولت اننا نتكلم ف الموضوع بحيث اننا نوصل لحل مرضي وان كان مش مناسب بشكل كامل .. لكنها فهمت من الموضوع اني بحاول اغير فيها و سابتني دورت عليها ف كل حته بعدها معرفتش اوصلها و الحقيقه أنه رغم طول مده البعاد الا اني لسه بحبها وعندي امل ترجع ..
سؤالي هنا .. هل عمر حد فيكم ف موقف مشابهه يحب حد كامل الاوصاف إلا ف نقطه معينه ف كل حاجه تتهد ؟
هل لو اتنازلت عشان ترضيها و تكمل معاها كنت هتعرف تعيش مرتاح ؟ " حاجه مفصليه بالنسبالك"
هل بعد الغياب ده ممكن ترجع؟ ولو رجعت اتصرف ازاي معاها ؟ " لسه بحبها وعايش على الامل ده ف لا تجرحني ولا تجرحها"
لو هي كمان بتحبك هترجعلك
ويمكن انت طريقة محاولتك لتغييرها خلتها تبعد عنك
بس كن على يقين انها لو بتحبك هترجعلك
الكمال للله فقط
كلنا فينا عيوب ولو رجعت عادي جدا تقولها كل الي انت قلته هنا هتفرح مش هتزعل
وان شاء اللله هترجعه لبعض 🤲🏼🤲🏼🤲🏼

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Adam Afndena, LEGEND KYSER, Life Arch و شخص آخر
حتي لو بحبها ف اساسيات هتخسر نفسك بعدها ومش لوحدك ولادك بعدك ناس هنا اتجوزت طلاينه ولادهم ازفت من الطلاينه نفسهم ف كل تصرفاتهم ولا لهم مله ولا دين اسم بس
و ده بعد انا معرفش عنه شئ ولا حد ذكره
استنى هاخد كومنتك كوبي و احطه ف كومنت هناك لانه فعلا ده كمان بعد خطير ف الموضوع أن كان هو مش متقبل الجزء ده ف شخصيتها ف ما بالك ف تربيتها

يا هندسه ارائك كلها حلوه منقدرش نقول شئ.. بس انت عارف وانا عارف ان القلوب ملهاش سلطان و متفهمش المنطق .. احنا هنا قدام راجل يبان عليه من بره أنه راجل تقيل و الناس بتعمله حساب بس نخ على ركبه قدام قلبه ف نحس بيه كلنا على الأقل وقعنا مره واحده نفس وقعته لا منطق بينفع ولا اي حاجه بتشفع
عارف الشعور يا صديقي
عارف السقوط الحر في الحب

عارف يعني اية نسقط
بس الراجل مهما طال سقوطه بيعرف يوزن نفسه

• عجبني
التفاعلات: Adam Afndena
مدعكه يا شق
وف الحالتين ضاع شباب زي الفل كانت منزهره كده و راحت فطيس 🌚😂
انا من الاول عارف انك مش عايز اجابة منطقية او حلول
انت عايز حد يعيش معاك حالة العشق الى انت عايشها
يعنى كأن قلب واحد بينبض فى جسدين او اكتر حسب عدد العشاق 😅😅
كدة محتاجين اخونا لايف و كذا حد كمان 😅😅

• بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: Life Arch و Adam Afndena
عارف الشعور يا صديقي
عارف السقوط الحر في الحب

عارف يعني اية نسقط
بس الراجل مهما طال سقوطه بيعرف يوزن نفسه
معانا واحد فوق عاددهم باليوم ومش بعيد يكون بالساعه و الدقيقه .. و الحقيقه ان ده شئ مقلق جدا .. على الأقل بالنسبالي ك واحد صعيدي اتعود أن الرجاله متبقاش كده ف صعب عليا جدا و اتضايقت عشانه و احساسي بضعفه وقله حيلته جدا

لو هي كمان بتحبك هترجعلك
ويمكن انت طريقة محاولتك لتغييرها خلتها تبعد عنك
بس كن على يقين انها لو بتحبك هترجعلك
الكمال للله فقط
كلنا فينا عيوب ولو رجعت عادي جدا تقولها كل الي انت قلته هنا هتفرح مش هتزعل
وان شاء اللله هترجعه لبعض 🤲🏼🤲🏼🤲🏼
انا مش صاحب الإشكالية
لكن ك راي شخصي اشوف أنه كل الاحتمالات واردة لكن لازم الطرفين يعملوا مجهود عشان بعض ..
بشوف ساعات ستات تقول خد حد شبهك ووو .. و هي لو خدته نسوانجي ولا خمورجي ولا ولا ولا يقولولها لو بيحبك هيتغير عشانك ف ببقى واقف عاجز قدام التناقض ف الفعل وبما انك انثى ف ممكن تفيدينا ف النقطه دي .. ازاي لو الراجل طلب من الست تتغير نقوله شوف حد شبهك ولو هي اللي عاوزاه يتغير نقوله لو بتحبها اتغير عشانها؟

• محزن
التفاعلات: Sense 🌹queen
انا من الاول عارف انك مش عايز اجابة منطقية او حلول
انت عايز حد يعيش معاك حالة العشق الى انت عايشها
يعنى كأن قلب واحد بينبض فى جسدين او اكتر حسب عدد العشاق 😅😅
كدة محتاجين اخونا لايف و كذا حد كمان 😅😅
مش انا يا ابو اسكندر .. انا فلة شمعه منوره.. بس انت عندك حق ف نقطه انا فعلا بخش جوه الشخصيه و اتقمصها كاني صاحب الإشكالية عشان اعرف اقول حكمي بعدل وانصاف

معانا واحد فوق عاددهم باليوم ومش بعيد يكون بالساعه و الدقيقه .. و الحقيقه ان ده شئ مقلق جدا .. على الأقل بالنسبالي ك واحد صعيدي اتعود أن الرجاله متبقاش كده ف صعب عليا جدا و اتضايقت عشانه و احساسي بضعفه وقله حيلته جدا
اعذره القلب منقدرش نحكم انفعالاته
لاكن بتعود مع الوقت
نتحكم بس مين يشوفها

• عجبني
التفاعلات: I'm Klein
مش انا يا ابو اسكندر .. انا فلة شمعه منوره.. بس انت عندك حق ف نقطه انا فعلا بخش جوه الشخصيه و اتقمصها كاني صاحب الإشكالية عشان اعرف اقول حكمي بعدل وانصاف
يا رجل كن انت لما لا
ليتنا كل يوم نستطيع ان نعشق و نشعر بلذة العشق او مرة حينما يخالط بشاشته قلبك
فيالحظ صاحب القلب الماجن
عموما يوفقك و يكتب لك الخير

اعذره القلب منقدرش نحكم انفعالاته
لاكن بتعود مع الوقت
نتحكم بس مين يشوفها
كان عامل البوست ك عضو مجهول الهوية.. بس لو تشوفه وهو بيتنقل بين الكومنتات و بيفكر يسافرلها لحد عندها عشان بس يراضيها و هي اصلا اللي سابته.. كنت عاوز انك جوه التليفون اسحبله واحده اسكندراني من ابو قير لبرج العرب

كان عامل البوست ك عضو مجهول الهوية.. بس لو تشوفه وهو بيتنقل بين الكومنتات و بيفكر يسافرلها لحد عندها عشان بس يراضيها و هي اصلا اللي سابته.. كنت عاوز انك جوه التليفون اسحبله واحده اسكندراني من ابو قير لبرج العرب
انت لسة صغير و ما حبتش بجد
الحب الحقيقي بيضعفنا ك رجال
بيخلينا نكون اغراب حتى عن نفسنا

تذكر بيت الاسمعي

مساكين اهل العشق حتى قبورهم عليها تراب الذل بين المقابر

• محزن
يا رجل كن انت لما لا
فيالحظ صاحب القلب الماجن
ياسطا انا مش عاوز أشعر بلذة العشق انا عاوز 6 كبده من الفلاح أو صالح فتوح و اتعشت🌚🌚

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بنتفق اهو عشان متفكريش اني يختلف معاكي طول الوقت 😂😂
و بغض النظر عن اختلافاتنا السابقه ف فرصه أني اقولك أن ارائك ف كل مناقشاتي معاكي حتى وإن ضايقتك لكن للانصاف كانت لها منطق حتى وإن كان ضد هوايا
اختلاف رأينا سابقاً كان دليل على انه ما في مجاملة أو تطبيل بالآراء اللي انا بكرهه كتير وبنتقده خصوصاً بهالمكان 🤷🏻‍♀️🙂

بس مع الاسف اتفقنا على خراب علاقة حب بين تنين 😅 حتى اتفاقنا خلاف

• بيضحكني
التفاعلات: I'm Klein و Life Arch
يا رجل كن انت لما لا
فيالحظ صاحب القلب الماجن
نفسي يتقبل الرأي و الراي الاخر

انت لسة صغير و ما حبتش بجد
الحب الحقيقي بيضعفنا ك رجال
بيخلينا نكون اغراب حتى عن نفسنا

تذكر بيت الاسمعي

مساكين اهل العشق حتى قبورهم عليها تراب الذل بين المقابر
لا ياعم **** الغني .. انا عاوز حب من التاني ده اللي الأمن فيه مستتب مش عاوز عوء

• حبيته
اختلاف رأينا سابقاً كان دليل على انه ما في مجاملة أو تطبيل بالآراء اللي انا بكرهه كتير وبنتقده خصوصاً بهالمكان 🤷🏻‍♀️🙂

بس مع الاسف اتفقنا على خراب علاقة حب بين تنين 😅 حتى اتفاقنا خلاف
شوفتي بقى .. مكنش المفروض نتفق ادينا خربناها وقعدنا على تلها

• بيضحكني
التفاعلات: Black Rose
يقول صاحبنا.....
ف فتره سابقه ف حياتي عرفت واحده كانت بالنسبالي حاجه كبيره جدا لدرجه اني كنت بستكترها على نفسي .. كنا متفاهمين جدا و كل حاجه فيها مثاليه بالنسبالي بشكل رهيب لكن كطبيعه العلاقات ظهر خلاف ف حاجه بالنسبالي مش هينفع اعديها و عشان حبيتها و اتعلقت بيها حاولت اننا نتكلم ف الموضوع بحيث اننا نوصل لحل مرضي وان كان مش مناسب بشكل كامل .. لكنها فهمت من الموضوع اني بحاول اغير فيها و سابتني دورت عليها ف كل حته بعدها معرفتش اوصلها و الحقيقه أنه رغم طول مده البعاد الا اني لسه بحبها وعندي امل ترجع ..
سؤالي هنا .. هل عمر حد فيكم ف موقف مشابهه يحب حد كامل الاوصاف إلا ف نقطه معينه ف كل حاجه تتهد ؟
هل لو اتنازلت عشان ترضيها و تكمل معاها كنت هتعرف تعيش مرتاح ؟ " حاجه مفصليه بالنسبالك"
هل بعد الغياب ده ممكن ترجع؟ ولو رجعت اتصرف ازاي معاها ؟ " لسه بحبها وعايش على الامل ده ف لا تجرحني ولا تجرحها"
لوبتحبك بصدق كانت تنازلت عن الحاجه دي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%