NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ايه الجو القديم مع اني سني اكبر بس مدرستك اقدم بكتير يا سيزر بتقول و ترد علي اساس تقفل بيبان الردود يعني لا في صح و في غلط
لا تعالي واحده واحده
اولا انت عملت مش عاجبك علي خقيقه و صور مواقع و لينكات لو تعبت نفسك و دخلت قريت و شوفت هتلاقي مصادر اصدقها ان في صور للأرض كامله و من سنة كام و ايه الكاميرا اللي بتصور و بأي تكنولوجيا و كل حاجه
ثانيا انت قولت مفيش صور للأرض حقيقيه و بعدين قولت اكيد في يعني انت نفسك مش متأكد يا صديقي ايه المشكله من غير دخول في موضوع مش عارفه تتأكد او تشوف يمكن كلامي صح مانا دورت مش جهبز يعني
ثالثا لما نتكلم في موضوع معين زي صورة الارض ماتدخلش في موضوع مالوش علاقه بالموضوع و ترجع تقول مش فاهمه و فاهمه يا صديقي لان اصلا مش موضع نقاش

المكسب و الخساره مش وارده لاننا مش في تحدي العكس يا ريت نستفيد من بعض علي الاقل اللي يقول معلومه تكون معلومة المصدر عشان تبقي محل ثقه لان احنا مش بنتكلم في المكرونه احلي بالموتزريلا و لا بالرومي دي ناس هتقرا كلامك يا تثق فيه يالا مالوش لازمه
انا مكنتش بقفل كلام و مش بتكلم عن مكسب أو خسارة... و لو علي اللينكات أنا ممكن أجيب ليكي ليكي بلاوي فعلا... بس أنا مكسل الصراحة 😅 😅....

مفيش. حاجة إسمها مدرستك أقدم من مدرستي أو العكس... أو جو قديم و مش قديم... أنا سإلتك كذا سؤال و انتي مش رديتي 😅😅

• جامد
التفاعلات: asdzaza
انا مكنتش بقفل كلام و مش بتكلم عن مكسب أو خسارة... و لو علي اللينكات أنا ممكن أجيب ليكي ليكي بلاوي فعلا... بس أنا مكسل الصراحة 😅 😅....

مفيش. حاجة إسمها مدرستك أقدم من مدرستي أو العكس... أو جو قديم و مش قديم... أنا سإلتك كذا سؤال و انتي مش رديتي 😅😅
بعد ما نشوف موضوع صور الارض نشوف السؤال اليتيم اللي سالته هاتلي مصدر من ناسا انا جبت ويب ناسا يلا وريني حاجه تانيه الاول

بعد ما نشوف موضوع صور الارض نشوف السؤال اليتيم اللي سالته هاتلي مصدر من ناسا انا جبت ويب ناسا يلا وريني حاجه تانيه الاول
معلش بس... يعني ايه يتيم.؟؟؟🤣🤣🤣

لو هو تقليل من السؤال... ف السؤال قدام حضرتك ممكن تجاوبي عليه.... دا لو لاقيتي معلومات

لما بالنسبة ل إني أجيب ليكي و تجيبي ليا دلائل.... فعلا نفسي أعمل كدا.... لكن أنا مكسل فعلا 🤣 و بعدين الصورة إللي حضرتك حطتيها هنا.... دي صورة يتيمة.... و مش بتوضح أي حاجة...... اما بالنسبة ل الدلائل... بجد و قسما باللي خلقني متواجدة... ع النت برضو... و من اكتر من وكالة فضاء غير ناسا كمان... حضرتك دوري و هتلاقي..... لكن أجيب لينكات هنا.... مش. بحب كدا... محدش بيتكلم من فراغ.

صباحك فل يا أختي 🥰

معلش بس... يعني ايه يتيم.؟؟؟🤣🤣🤣

لو هو تقليل من السؤال... ف السؤال قدام حضرتك ممكن تجاوبي عليه.... دا لو لاقيتي معلومات

لما بالنسبة ل إني أجيب ليكي و تجيبي ليا دلائل.... فعلا نفسي أعمل كدا.... لكن أنا مكسل فعلا 🤣 و بعدين الصورة إللي حضرتك حطتيها هنا.... دي صورة يتيمة.... و مش بتوضح أي حاجة...... اما بالنسبة ل الدلائل... بجد و قسما باللي خلقني متواجدة... ع النت برضو... و من اكتر من وكالة فضاء غير ناسا كمان... حضرتك دوري و هتلاقي..... لكن أجيب لينكات هنا.... مش. بحب كدا... محدش بيتكلم من فراغ.

صباحك فل يا أختي 🥰
هو اكتر من وكالة فضاء غير ناسا دي تكفي بصراحه انها تقول انك ما شاء **** دارس بره و جوه و ميه ميه صباح الفل فعلا 😂😂😂😂😂

بالمناسبه انا ماتكلمتش عن برده نظرية موضوعك بالمره انا اتكلمت عن مثال انت بلسانك اخدته لاثبات موقفك انك صح بس لمن موضوع الطاقه ده شأن اخر الميزه في موضوعك انه خلانا نتحرك في المعرفه مش اكتر و فعلا بالمناسبه مصطفي محمود اتكلم عن الطاقه الايونيه الخارجه من الاجسام عموما و البشر طبعا منهم لكن لا دلاله علي الاستفاده منه بأي شكل ملموس الي الان اللي انت بتتكلم عليه نظريات روحانيه مالهاش علاقه بالعلم الوضعي اللي بيقوم علي حقايق و تجارب و ليست نظريات وارد خطاءها اكتر من صوابها
حلو خلينا في الروحانيه دي ولندع العلوم الدنياويه لاهلها هنطرح موضوعاتنا بصيغه روحانيه جميله ومبسطه ولمن شاء ان يصدق او لا 👌

مال الانوثة بكوكب الارض
انا مش فاهم الموضوع

• بيضحكني
التفاعلات: Ms Roony
حلو خلينا في الروحانيه دي ولندع العلوم الدنياويه لاهلها هنطرح موضوعاتنا بصيغه روحانيه جميله ومبسطه ولمن شاء ان يصدق او لا 👌
حقيقي بقالي كتير ماكنش عندي الرغبه في مناقشه كده شكرا علي موضوعك
بس الطرح لازم تتقبل منه النقد لان مراجعه كلها غير معلومة المصدر و دي بيعمل عدم ثقه

• أتفق
هو اكتر من وكالة فضاء غير ناسا دي تكفي بصراحه انها تقول انك ما شاء **** دارس بره و جوه و ميه ميه صباح الفل فعلا 😂😂😂😂😂
أولا.... شكرا للتريقة الجميلة من حد المفروض إنه شخص راقي...

ثانيا..... تخصصي ... هو هندسة اليكترونيات و اتصالات... درست فعلا الأقمار الصناعية...و كانت مادة عندي خاصة بالاقمار الصناعية و اتصالها ب محطات الارسال و الاستقبال الارضية....و علشان كدا.... كنت متابع كذا وكالة فضاء... بحيث أشوف احذث الأنظمة عندهم. و استفيد و كدا.... ف فعلا تقدري تقولي دارس برا و جوا....

• ايه ده
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
أولا.... شكرا للتريقة الجميلة من حد المفروض إنه شخص راقي...

ثانيا..... تخصصي ... هو هندسة اليكترونيات و اتصالات... درست فعلا الأقمار الصناعية...و كانت مادة عندي خاصة بالاقمار الصناعية و اتصالها ب محطات الارسال و الاستقبال الارضية....و علشان كدا.... كنت متابع كذا وكالة فضاء... بحيث أشوف احذث الأنظمة عندهم. و استفيد و كدا.... ف فعلا تقدري تقولي دارس برا و جوا....
لا خلاص صدقتك 😂😂😂😂😂

• بيضحكني
بصوا .... أنا مش عارف الخناقة دي علي إيه.... لكن خليني أقول حاجة مهمة....

الارض كروية أو مسطحة... طخينة أو رفيعة... طويلة أو قصيرة...... صدقني كل دا ميفرقش معاك خالص....

طب هل صور ناسا حقيقة....

للأسف لا مش حقيقية.... و دا لأن مفيش عدسة أو كاميرا اتعملت تصور كوكب بحاله أصلا...

هتقولي أخدوا الصور من كذا جنب و بعدها جمعوها.... هقولك صح حلو جدا... لكن سؤال صغير.... ليه مفيش أي معلومات كاملة الدقة...عن.القطبين...ما دا سؤال مهم... و المفروض ناسا تكون جاوبت عليه...المفروض إنهم اكتشفوا الكوكب و مصورينه متلبس أهو.. 😅

فين المعلومات عن. القطبين.... للأسف مش. موجودة..... طب. ليه.... لا بقا روح دور إنت 😅😅
.
اما بالنسبة ل علوم الطاقة.. حضراتكم علوم الطاقة.... لم يثبت لها أساس من الصحة.... و فيه بعض الدول منعت تدوال هذه الفرضيات اللتي يطلق عليها اسم. علوم. الطاقة....دوروا ورا الحوار... بجد هتلاقوا كمية حقائق عنه.... مصااايب.....و فعلا علوم. الطاقة ملهاش أساس من الصحة
اهلا وسهلا حضرتك قلت كلام جميل وذكي وللمرة الألف يا جمااعه انا مش جاي احط براهين واثباتات لكلامي الموضوع كان بسيط وبيتكلم عن كائن بيشاركنا الوجوديه ومحاوله مني لتفسير ظاهرة ملموسه . ومحاولة طرح حل بمنتهي السلام.

• حبيته
التفاعلات: CESAR
اهلا وسهلا حضرتك قلت كلام جميل وذكي وللمرة الألف يا جمااعه انا مش جاي احط براهين واثباتات لكلامي الموضوع كان بسيط وبيتكلم عن كائن بيشاركنا الوجوديه ومحاوله مني لتفسير ظاهرة ملموسه . ومحاولة طرح حل بمنتهي السلام.
تسلم. يا غالي للتوضيح 🙏

• عجبني
لا خلاص صدقتك 😂😂😂😂😂
مش. عايز حضرتك تصدقي.... أو. تكذبي... أنا. مجرد قول رأي مبني علي حقائق أنا شوفتها... سواء حضرتك ضد الرأي دا أو لا... و كان سهل إني اتريق برضو بس اشطا... أنا. كنت غلطان إني حبيت اناقشك انتي و صاحب. البوست

• عجبني
مش. عايز حضرتك تصدقي.... أو. تكذبي... أنا. مجرد قول رأي مبني علي حقائق أنا شوفتها... سواء حضرتك ضد الرأي دا أو لا... و كان سهل إني اتريق برضو بس اشطا... أنا. كنت غلطان إني حبيت اناقشك انتي و صاحب. البوست
شكرا لذوقك و مشاركتك العظيمه استفدنا كتير طبعا اخويا سيزر من معلوماتك
مش عارفه زعلت من ايه من 😂 اصل لاقيته في كل بوست قولت بما انك قدوه اعمل زيك بس 😂
بهزر يا عم و مش عايزه اصدق ماتقلقش مش هصدق

• معجبنيش
  • جامد
التفاعلات: asdzaza و CESAR
لماذا المرأة ذات الانوثة العالية سيئة الحظ في الارتباط؟؟

الطاقة الانثوية المرتفعة للمرأة، تجعلها أكثر رقة ونعومة وأنوثة وخجلًا، ويبدو ذلك واضحًا في تصرفاتها ونبرة صوتها وانحناءات جسمها..كما أن لغة جسدها ونظرات عينيها توحي بجمال أخاذ حتى لو كانت ملامحها عادية مقارنة بمقاييس الجمال المعروفة.

ورغم كل ماسبق الا ان غالبًا، يكون حظها سيء في الارتباط أو بعد الزواج.

وهذا يجعل المرأة في حيرة، ما بين عدم ايجاد شريك حياة مناسب، أو انها تتعرض لعدة خيانات بعد الزواج ومع فتيات أقل منها انوثة وجمالًا!

السبب وببساطة هو؛ أن المرأة التي تمتلك تلك المواصفات، يجب أن تجد ما يوازنها في الرجل، أي رجل يحمل طاقة يانغ (ذكورة) عالية للغاية، كيف يستطيع التكافؤ والتكامل مع طاقتها الانثوية العالية

حتى وإن كان اغلب الناس يجهلون علوم الطاقة، الا ان البشر يشعرون لا إراديًا بطاقات من حولهم،
وطاقة المرأة عالية الانوثة تصنع هالة محددة حولها،

تمنع الرجال ذوي الذكورة الغير متوازنة معها
(وهم أغلبية الرجال في هذا العصر) ينفرون منها رغم عدم وجود سبب واضح.

تظن تلك المرأة أنها مسحورة او محسودة، ورغم قيامها بالكثير من العلاجات إلا أن الامر يظل كما هو عليه..

#النصيحه..
اظن انها بذالك تميزت وتفردت
المختلف دائما ثمين وبالتالي لها استحقاق تام ان تحظى بشريك مثالي ذو طاقه ذكوريه عاليه 💪
ولايهم إن لم تحظى بالإعجاب من قبل من هم اقل من ذالك.. 👌
العلاج. تصبر وتشتغل وتحاول الاندماج خارج مجتمعها وتكوين شبكة علاقات تساعدها علي ان تنال استحققها.. 🌹

#Zaza

أعذرني هذا الكلام به الكثير من النقاط الخاضعة للنقاش ، الطاقة الأنثوية والذكورية طاقات داخلية تصنع صفاتهم الظاهرة لكن لا يوجد ما يسمي بالحظ فقط هما أمران لا ثالث لها قدر وأسباب أدت إلي هذا القدر ..

يمكننا النقاش بالتأكيد لكن فحوي الرد هيكون مخالف جزئياً لقوانين المنتدي لذلك كتبت الرد مختصر ..

• عجبني
حقيقي بقالي كتير ماكنش عندي الرغبه في مناقشه كده شكرا علي موضوعك
بس الطرح لازم تتقبل منه النقد لان مراجعه كلها غير معلومة المصدر و دي بيعمل عدم ثقه
يا افندم انا اكتر واحد انتقد واتشتم ويمكن كانت هتوصل ينضرب كمان بسبب افكاري ومعتقداتي انا سعيد جدا ان اقابل حد راقي في النقاش وعلي فكرة انتي طاقتك ممتازة ولا ينقصك سوي الهدوء الداخلي انصحك تمارسي بعض التأمل ومش هتخسري حاجه 🌹

يعنى الموضوع مش راجع للخلافات او حتى سوء اختيار او ان **** لسة مأذنش انها ترتبط؟
راجع للطاقة 🤔
سيدتي هناك أموراً لا يجب العبث بها ..

نحن نعيش أقداراً ساهمت فيها أسباباً من فعلنا ..

يمكننا الحديث عن الطاقات التي تحركنا وتصنع صفاتنا الظاهرة وقد تختلف ما بين الرجل والمرأة لكن لا يمكن أن تكون سبباً في تحديد ما قدر لنا ، ما قدر لنا نتيجة أسباب من أفعالنا ولا يمكن تغيير القدر إلا بطريقة واحدة وحتي هذه الطريقة لا تضمن تغييره ..

إنها أقداراً لا يمكن تخطيها ..

• الموضوع ده يدعو للتفكير
أعذرني هذا الكلام به الكثير من النقاط الخاضعة للنقاش ، الطاقة الأنثوية والذكورية طاقات داخلية تصنع صفاتهم الظاهرة لكن لا يوجد ما يسمي بالحظ فقط هما أمران لا ثالث لها قدر وأسباب أدت إلي هذا القدر ..

يمكننا النقاش بالتأكيد لكن فحوي الرد هيكون مخالف جزئياً لقوانين المنتدي لذلك كتبت الرد مختصر ..
يا اهلا وسهلا حضرتك قل ما يحلو لك كلنا اذان صاغيه

• عجبني
التفاعلات: Dr Yousef
يا افندم انا اكتر واحد انتقد واتشتم ويمكن كانت هتوصل ينضرب كمان بسبب افكاري ومعتقداتي انا سعيد جدا ان اقابل حد راقي في النقاش وعلي فكرة انتي طاقتك ممتازة ولا ينقصك سوي الهدوء الداخلي انصحك تمارسي بعض التأمل ومش هتخسري حاجه 🌹
يشرفني اعمل بنصيحتك ممكن يكون حماس ليس الا لكن لا يوجد ضغائن ابدا و ده الاهم و مفيش امور شخصيه بأي شكل العكس من وجهة نظري النقاش يوصل لنتيجه عشان كده بحترم اننا نتناقش لكن نحترم دماغ بعض و نحترم الموضوع اللي نتكلم فيه بدون تفرعات و برده هسمع بنصيحتك اتشرفت بيك

• حبيته
يشرفني اعمل بنصيحتك ممكن يكون حماس ليس الا لكن لا يوجد ضغائن ابدا و ده الاهم و مفيش امور شخصيه بأي شكل العكس من وجهة نظري النقاش يوصل لنتيجه عشان كده بحترم اننا نتناقش لكن نحترم دماغ بعض و نحترم الموضوع اللي نتكلم فيه بدون تفرعات و برده هسمع بنصيحتك اتشرفت بيك
انتي تستحقي موقعك بالمنتدي 👍

يا اهلا وسهلا حضرتك قل ما يحلو لك كلنا اذان صاغيه
وضحت حضرتك في التعليق علي الأستاذه والصراحة مقدرش أعبر عن كلامي أنه رأي شخصي لكن هو عقيدة أؤمن بها ..

هذا لا يعني شيء سواء المشاركة بما أعلمه فقط ..

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%