NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة فانتازيا وخيال حياتي بلا خوف | السلسلة الاولي | ــ حتي الجزء الخامس 17/10/2023

STroNG a👑

لُِآ تعٍلُِن آلُِخـطُوُآت آعٍلُِن آلُِوُصوُلُِ
نسوانجي متفاعل
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
ازيكم عاملين ايه في البدايه حابب اقولكم ان دي اول مره اكتب قصه واخترت انها تكون بدون جنس لاني محبش القصه بتاعتي تكون قصه جنسيه

نبدأ قصتنا

اعرفكم بنفسي

انا حازم عندي 18 سنه في ثانويه عامه وبدرس في مدرسه عاديه جدا
بابا محمد راجل موظف ع قد حاله عنده 49 سنه
ماما ساره 45 سنه ست بيت محترمه ومش بتشتغل
اختي رنا ودي بقى حته من قلبي دلوعة البيت اختي الصغيره 15 سنه
احنا عيله صغيره انا وابويا وامي واختي الصغيره
حياتي عاديه جدا زي اي حياة طالب باختلاف اني مهتم بجسمي شويه بروح الجيم وبنزل كل يوم الصبح اجري
وبلعب كوره باختصار شويه انا شخص بحب الرياضه وبمارسها

نبدأ قصتنا

الصبح صحيت بدري زي عادتي نزلت اجري الساعه اللي بجريها بعد ما بصلي الفجر
رجعت البيت صحيت امي وابويا عشان ماما تجهز الفطار وبابا يروح شغله واختي تصحى تفطر وتروح المدرسه عشان اخدها في طريقي لان مدرستنا قريبين من بعض

انا : صباح الخير يا ست الكل​
ماما : صباح الخير يا حبيبي
انا : ايه هتجهزيلنا فطار طيب ولا ننزل من غير اكل يا ست ماما
ماما : لا يا حبيبي ربع ساعه ويكون الاكل جاهز روح صحي اختك بس عقبال ما اكون جهزت الاكل
انا : حاضر يا ست الكل رايح اهو

فتحت الباب ودخلت على اختي صحيتها
اختي : ما براحه يا عم حد يصحي حد كده
انا : ده جزاتي يعني اني بصحيكي ماشي يا ست رنا براحتك
رنا : انت زعلت ولا ايه يا حبيبي انا مقصدش بس كنت في حلم جميل قوي 😂
انا : حلم ايه يا مفعوصه
رنا : لا متقلقش انا احلامي كلها محترمه ههههه
انا : طيب المهم قومي عشان تفطري ونروح المدرسه انا داخل اخد دش
رنا : حاضر يا حبيبي قايمه اهو
خدت بعضي ودخلت اخد دش وخرجت قعدت افطر وطبعا الجو الاسري الجميل وبقينا نضحك ونهزر
بابا : ايه بقى يا ولاد ناوين على ايه السنادي وانت يا عم حسام هتشد حيلك بقى عشان السنه الجايه جامعه عايزك تشرفني
انا : متقلقش يا بابا هشرفك
يلا يا رنا خلصي بقى عشان اتأخرنا
رنا : حاضر اهو خلاص خلصت يا حسام
وطبعا كلنا عارفين الثواني بتاعت البنات بنص ساعه
انا : كل ده يا رنا بقالك ساعه بتلبسي
وخدتها ونزلنا واحنا في طريقنا قابلت صاحبي احمد واخته احمد صاحبي المقرب واخته في نفس سن اختي رنا وصحاب كمان
انا : ايه يا ابو حميد مروحتش التمرين ليه امبارح
احمد : طب قول صباح الخير الاول يا عم
انا : لا صباح ولا انغام مروحتش ليه يا عم
اخت احمد علياء : ايه يا عم حسام انت جاي نافخ ريشك ع الصبح ليه
انا : يادي النيله وحد كلمك انتي يا ام لسان بفرعين 😂
علياء بقى انا بلسان بفرعين نهارك مش فايت
انا : حوش اختك عني يا احمد انا مش قد لسانها
احمد : انا مالي يا عم مش انت اللي لسانك بيحدف طوب
رنا : ما تهدو بقى احنا داخلين ع المدرسه في ايه
انا : ما انتي شايفه صاحبتك بالعه كلب ع الصبح
علياء : انا بالعه كلب طيب وحيات ..... رنا حطت ايدها ع بوقها وسحبتها من ايدها ودخلو المدرسه
وكملنا انا و احمد لمدرستنا
انا : ايه يا صاحبي مالك قولي بقى ايه اللي حصل ليه مجيتش معايا التمرين امبارح
احمد : لا ابدا مفيش بس كنت تعبان شويه
انا : عليا انا بردو يا احمد ماشي هعمل نفسي مصدقك بس هتيجي وتحكيلي وهتشوف
احمد : يا عم مفيش حاجه لو في كنت قولتلك
انا : طيب يا احمد هتروح انهارده ولا ايه نظامك ومتنساش درس انهارده الساعه ٣ العصر
احمد : مش ناسي متقلقش يلا بينا ندخل عشان شكلنا اتأخرنا
دخلنا وحضرنا الطابور وعدى اليوم الدراسي عادي جدا مفيش اي جديد وطبعا انا واحمد من المتفوقين وديما بنجاوب على الاسئله اللي بيسألوها الاساتذه لاننا اصلا سابقين المدرسه بكتير في المزاكره
وخرجنا وروحنا كل واحد بيته
انا : مساء الفل يا اجمل ام في الدنيا
ماما : مساء الفل يا حبيب قلبي يا نور عيوني
انا : ايه الرضا ده بقى
رنا : واشمعنا هو بقى يا ست ماما
امي ضحكت : انتي وهو حبايبي وروحي وعايشه عشانكم
انا : يديكي الصحه وطول العمر يا ماما
ماما : روحو يلا غيرو هدومكم ع ما اكون جهزت الغدا
انا : هو بابا هيرجع امتى يا ماما
ماما : لسه كمان ساعه كده يا حبيبي ليه في حاجه ولا ايه
انا : لا ابدا بس كنت عايز اكلمه على فلوس الدرس انهارده اول يوم في الشهر انا مش عارف ليه انتو مش سايبيني انزل شغل انا راجل يا ماما واقدر اساعدكم
ماما : احنا عارفين يا حبيبي انت راجل وقد الدنيا بس احنا عايزينك تهتم بمزاكرتك وبس وبعدين خلص دراسه واشتغل براحتك يا سيدي
انا : طيب انا هدخل اخد دش عقبال ما تكوني خلصتي الاكل
ماما : تمام يا حبيبي حمام الهنا
وخلصت دوش وطلعت اتغدينا و شربت كوباية قهوه نسيت اقولك انا مدمن قهوه ههههه
انا : ماما انا هنزل عشان اروح التمرين وبعد كده هروح الدرس وبعد الدرس هتأخر شويه لان معايا ماتش كوره
ماما : تمام يا حبيبي خد بالك من نفسك
انا عايزه حاجه يا رنا انا نازل
رنا : لا تسلم يا حبيبي خد بالك من نفسك
نزلت روحت الجيم وطبعا فحتت نفسي تمرين وخلصت وطلعت ع الدرس قابلت احمد هناك قولتله ليه مجيتش يبني التمرين
احمد : يا حسام انا حاليا الدنيا مزنقه معايا ومش عارف اجدد الاشتراك بتاع الجيم عشان كده مروحتش
انا : طيب يبني مش كنت تقولي الكابتن هناك حبيبي وكان عادي هيدينا مهله نجدد الاشتراك هو سألني عليك انهارده ع فكره
احمد : يا عم خير هشوف الدنيا هتمشي ازاي
انا : تمام
جم شله بنات كده سلمو علينا معانا في الدرس
سلمى و هدى ونور و علا سلمنا عليهم وسلمنا على باقي الشباب محمود و نادر و سامح و دخلنا الدرس والاستاذ شرح لنا كانت مادة كيمياء وخلصنا وطلعنا على ماتش الكوره واحنا بنلعب باصي يا احمد و باص الكوره ليا وهوب واحد متزحلق قلبني على ظهري كان عايز يكسرني قومت مسكت فيه وكنت هضربه حاشونا عن بعض بالعافيه وشتمني وقالي لو راجل يا كسمك استناني بعد الماتش
طبعا استنيته لان الناس مخلتناش نطول بعض واستنيت برا الملعب واول ما خرج استلمته ضرب فشخته لقيت واحده جايه من بعيد بتصوت وتقول اخويا ابعد عنه بصيت فيه كانت بنت جميله جدا مشوفتش في جماله قبل كده سبته وبعدت عنه وهي اخدت اخوها وفتحت باب العربيه وركبت اخدته المستشفي انا روحت البيت امي شافت وشي
ماما : ايه اللي عامل فيك كده طبعا اتخانقت يبني انا مليش غيرك انت واختك وابوك ليه بتعملو فيا كده متتخانقش تاني يا حسام ارجوك
انا : يا ماما ده شتمني وانا محبش حد يجيب سيرتك لو هموت فيها
ماما : بعد الشر عليك يا حبيبي ان شاء **** عدوينك
يا رنا انتي يا بنت هاتي قطن ومطهر وتعالي اعملي وش اخوكي متعور
رنا : جت جري وتقولي في ايه مالك بس
انا : مفيش حاجه خناقه بسيطه
رنا طيب ليه يا حبيبي خناقات عشان خاطري متتخانقش تاني
انا اتعصبت : يوووووه بقا انتي وماما تقوليلي نفس الكلام ورميت القطن وسبتها ودخلت الحمام
وانا متعصب ومش شايف قدامي وقفلت الباب وبغسل وشي ولقيت نفسي كأن النور بيطفي تدريجيا واغم عليا
...........................................................................
والى هنا ينتهي الجزء الاول والمقدمه والقاكم على خير في الحزء القادم

صباح الخير او مساء الخير ع حسب الوقت اللي هتقرأ فيه محبيتش اتأخر عليكم وابقى الكاتب الرخم 😂
حابب اقول حاجه الاول قبل ما نبدأ
متخليش الدنيا اكبر همك متخليش جمع اكبر قدر من المال هدف ليك متبصش في حاجة غيرك لان انت متعرفش هو عمل ايه عشان يوصلها متفكرش كتير وتعترض على حالك الا لو انت فعلا شخص وحش ومش بتسعى ديما اسعى واتحرك لان لكل مجتهد نصيب

نبدأ قصتنا بقى

الجزء الثاني
وقفنا الجزء اللي فات لما النور بدأ يظلم تدريجيا واغم عليا
شوفت نفسي طاير في فراغ غريب اول مره اشوف مكان بالشكل ده بقيت اصرخ و ازعق عشان الاقي حد ملقيتش حاجه
وفضلت طاير في الفراغ ده لحد ما لقيت بيت قديم يبدو من شكله الهيبه والرعب على تصاميم بناءه
قربت من البيت ده وانا حاسس اني عارف المكان ده كويس
اول ما قربت من الباب اتفتح لوحده دخلت لقيت المكان مترب كأن محدش ساكن فيه والاثاث عليه ملايات بيضاء كأن اصحابه سافرو وراجعين
وفجأه طلعلي واحد من العدم كده
انا اترعبت بس مبينتش
الشخص ده كان شكله غريب الا انه ظهره متني شويه تحسه احدب
الشخص : اهلا بعودتك مولاي دراجون كنت في انتظار عودتك
انا : دراجون مين يا عم انت ايه الهبل اللي انت بتقوله ده انا حسام
الشخص : كيف اتيت الى هنا اذا لم يستيقظ مولاي
انا : مش عارف انت بتتكلم عن ايه بس هقولك
فلاش باك
كنت في البيت ........ وحكيتله اللي حصل بالتفصيل
الشخص : اذا انت وريث سيدي دعني اقص عليك بعض الاشياء ربما تفهم او تدرك ما انت مقبل عليه

انت في عالم الان لا يحكمه سوى القوه والقوه هنا تعني السحر فيما مضى كان سيدي دراجون يحكم هذا المكان من هذا القصر المتواضع يحمي الضعيف و يحاسب القوي اذا اجرم لم يكن يفرق بين غني او فقير فقط العدل والعفو عند المقدره والقصاص اذا وجد

لقد رأيت من سيدي حكمة مطلقه وعدالة رائعه
لم ارى منه سوى كل خير لقد كان حكيما مرتبا لم ادري انه سينجب ابناء ويصبح له احفاد ولكن يبدو انه اختار ان يصبح فانيا

انا : انت بتقول ايه يا عم انا مش فاهم حاجه من اللي انت بتقوله
الشخص : اسمي داريوس خادم سيدي المطيع

انا : طيب يا داريوس انا مش فاهم حاجه ممكن تفهمني براحه
داريوس : ساخبرك سيدي بكل ما ستسأل عنه ولكن قبل ذلك اريدك ان تأتي معي سأريك شئ ما
انا : طيب يا داريوس تعال لما اشوف اخرتها معاك ايه
داريوس مسك ايدي وانتقلنا لمكان كان فيه قصور وبيوت كتير الا ان البيوت دي شبه متهدمه ومفيش حد عايش فيها وكلاب ووحوش وذئاب بتاكل في جثث الناس الميته وريحة الموت في كل مكان
انا سألت : ايه المكان ده يا داريوس وايه الخراب ده كله والناس الميته دي كلها
داريوس : انها يا سيدي فيما مضى كانت من اجمل البلدان واكثرها حضارة و تقدما علميا وفكريا وهناك الكثير من البلدان اقترب ان يصبح حالها هكذا
انا طيب ليه كل ده فهمني ناس متحضره ومثقفه يعملو كده في بعض
داريوس : عندما اختفى سيدي دراجون اختل ميزان العدل واصبح الحكم متزعزع ولم يوجد من يحكم العالم فنشأ النزاع بين الاقوى لكي يحصل على الحكم وقد كان وحصل على الحكم فاران ابن سارون ولكنه لم يكن مثل سيدي فقد كان حاكما فاسدا اهم شئ عنده هو ارضاء نفسه وغروره و ارضاء اتباعه و مواليه
انا : طيب وسيدك ده راح فين وليه اختفى. وساب كل ده
داريوس : سأخبرك سيدي تعال معي
انا : سيدك ؟!!
داريوس : اجل سيدي ستفهم كل شئ قريبا جدا

انا : طيب خليني معاك ولما اشوف اخرتها

مسكت ايد داريوس وانتقلنا للبيت القديم من تاني وبس في غرفه كده فيها براويز وصور متغطيه

داريوس : الان سوف اريك صورة سيدي انا على يقين انك ستعرفه

وكشف غطاء عن صورة قديمه ومسح التراب من عليها
اول ما شوفت الصوره صعقت و مكنتش مصدق اللي انا شايفه طيب ازاي طيب ليه انا دماغي عملت ايرور

انا : انت متأكد يا داريوس ان ده سيدك
داريوس : نعم انه سيدي والحاكم الشرعي للبلاد وانت وريثه والاولى بالحكم من فاران ابن سارون
انا : انت بتقول ايه بس ازاي جدي يبقى الحاكم واحنا اصلا يدوب ع قد حالنا واول مره اشوف العالم بتاعكم ده ازاي كل ده يحصل
داريوس : لقد اخبرتك سيدي عندما اختفى سيدي دراجون يبدو انه اختار الحياة الفانيه وقد تزوج وانجب والدك ثم انجبك انت
انا طيب فهمني بقى ليه ابويا مبقاش هو الحاكم مش انا
داريوس : سأخبرك الان اذا كان والدك يستحق الحكم او يستطيع حكم هذا العالم كان قد استيقظ واتى الى هنا ولكنه يبدو انه ورث الكثير من والدته ولكنك انت تحمل دماء سيدي دراجون انا اشعر بذلك واشعر بقوتك
انا طيب يا داريوس انا عايز ارجع لاهلي وناسي وحياتي انا مش بتاع الكلام ده
داريوس : ستعود يا سيدي فإنك لم تأتي بعد فقط روحك هي التي هنا الا تلاحظ انك تطفو ولا تلامس الارض
انا : اتجننت انت بتقول ايه يا عم انت ازاي روحي
داريوس: انها قدرة من قدرات سيدي دراجون كان يستطيع ان يخرج من جسده و يتنقل ولم يكن يشاهده احد سواي
انا : طيب يا داريوس رجعني عشان انا عايز ارجع
داريوس ستعود سيدي و لكن دعني اخبرك نحن بحاجتك فكر قليلا في ما اخبرتك اياه و في البلدان والأرواح التي ستزهق والدماء التي ستسيل في كل مكان اذا لم تعود إلى هنا
انا : حاضر يا داريوس هفكر اوعدك

وبعده داريوس حط صباعه على دماغي لقيتني فوقت وانا على سريري وامي واختي جنبي على كرسي ونايمين
صحيت امي
انا : ماما ماما اصحي انتي ليه نايمه كده يا حبيبتي تعب عليكي
ماما صحيت : انت كويس يا حبيبي بردو كده يا حسام تخضني عليك وعيونها دمعت وقومت حضنتها

انا : متعيطيش يا حبيبتي عشان خاطري بس قوليلي هو ايه اللي حصل بس

ماما : بعد ما اتخانقت معايا انا واختك دخلت الحمام وسمعنا صوت خبطه في الحمام دخلنا نجري لقيناك واقع ومغمى عليك مالك يا حبيبي بس ايه حصلك انت كويس طيب دلوقتي

انا : اه يا حبيبتي انا كويس متقلقيش عليا هو بس شوية ارهاق متخافيش

ماما : مخافش ازاي انت كنت عامل زي الميت بقالك ساعتين مفيش نبض ولا في نفس واتصلت على ابوك وجاي هو والدكتور معاه

ودخل ابويا بالدكتور عشان يشوف ايه حصلي وبابا مخضوض وخايف يكون حصلي حاجه

بابا : حسام انت كويس يبني فيك حاجه

انا : مفيش حاجه يا بابا شوية ارهاق بس

الدكتور : طيب هنكشف عليك عشان نتطمن

انا : اتفضل حضرتك

بعد ما خلص كشف الدكتور وعمل كل الفحوصات اللي يقدر يعملها قال لا انت كويس الحمد لله هما بس شوية ارهاق بس باين عليه عمل مجهود كبير انهارده ارتاح انهاردة وبكره
( وفجأه لون عيون الدكتور اتغيرت ومحدش لاحظها غيري )
وقال متنساش بس تفكر كويس في اللي قولتهولك واهتم بصحتك واكلك ورجع طبيعي و خرج هو وبابا

ماما : هحضرلك اكل يا حبيبي انت كنت جاي جعان وتعبان
انا : ماشي يا ماما خدي راحتك

مددت على السرير وبفكر في كل ده وكل اللي حصل هل ده حلم ولا انا اتجننت ولا ده عشان لما اتخبطت في الحمام ولا ايه بالظبط وسمعت صوت في دماغي

الصوت : لا انه حقيقه ولكن لا تريد تقبل ما انت عليه

انا : انت مين انت كمان

الصوت : انا سيلينا مساعدتك ومستشارتك عندما اخبرني داريوس ان الوريث قد عاد اردت ان اتحدث معك ولكنك قد عدت

انا : طيب يا سيلينا مش ينفع تظهري انا محبش حد يدخل دماغي

سيلينا : انا اعتذر سيدي ولكنني لا استطيع ان اضطلع على شئ في رأسك ف انت الشخص الوحيد الذي لا استطيع ان ارى ما الذي يدور برأسه ولا ادري ما السبب انت وجدك سيدي دراجون فقط لا استطيع ان اعرف ما برأسكم

انا : طيب يا سيلينا اظهري بس مش عايز حد يشوفك غيري

وظهرت سيلينا كانت اية في الجمال ولابسه فستان جميل وطويل يبدو عليه الوقار مع جمال ملامحها مخليها حاجه فوق الخيال

انا : انتي سيلينا انتي جميله اوي يخربيتك 😂

سيلينا : اشكرك سيدي على مجاملتك هذه

انا : طيب يا سيلينا ايه هنعمل دلوقتي انا مش فاهم حاجه ولا عارف اعمل ايه وعايز اكلمك بالتخاطر عشان لو حد شافني بكلمك هيفتكروني اني اتجننت وبكلم نفسي

سيلينا : حسنا سيدي سوف افعل ذلك

وحطت ايدها على دماغي وبقيت تقول كلام مش مفهوم وبعدها شالت ايدها ومحركتش شفايفها لقيت نفسي سامعها
وانا كمان كلمتها لقيتها ردت عليا قولت حلو كده

انا : طيب يا سيلينا دلوقتي بقينا نتكلم حلو هل في حاجه هنعملها نعم سيدي سوف اقوم بتدريبك الى ان تصبح جاهز لاستعادة الحكم وإعادة الاستقرار الى المملكه

انا : طيب يا سيلينا سيبيني دلوقتي ارتاح ولو احتجتك هتواصل معاكي عن طريق التخاطر

سيلينا: سمعا وطاعه يا سيدي

و اختفت سيلينا وانا رجعت تاني لنفس التفكير طيب وبعدين يا حسام في اللي انت فيه ده انت داخل على حجات انت مش قدها ولا انت فاهم فيها حاجه الايام هتبين اللي جاي وانا قوي ومش هخاف من اللي جاي

والى هنا ينتهي الجزء
الثاني
القاكم على خير حال اصدقائي واتمنى لو في اي تعليق او خطأ تقولولي عليه متنسوش اني اول مرة بكتب

ازيكم عاملين ايه اتمنى مكونش اتأخرت عليكم
قبل ما نبدأ حابب اقول كلمتين
من أحبَّك في عسرِك ويُسرك دون أن ينتَظر منك معروفاً واحتمَلك في غضبِك وسرُورك دُون أن يُضمِر لك سوءاً، فذلِك هو الصَّديق. اجعل نفسك ميزاناً فيما بينك وبين غيرك.

قبل ما نبدأ بردو في ناس طلبت صوره لسيلينا و دي صوره ليها

نبدأ بقى الجزء الثالث
وقفنا الجزء اللي فات لما كان حسام ممدد ع السرير وبيفكر في اللي اتحط فيه ده وكمية الحجات الغريبه اللي حصلت معاه وهل هو قدها ولا لا وايه اللي هيحصل في المستقبل

واثناء ما حسام نايم على السرير عينه غفلت ونام
وحلم انه موجود على قمة جبل او هضبه عاليه والغيوم حاسسها وشايفها جنبه من ارتفاع المكان اللي هو فيه والجبل ده او الهضبه دي كلها ابيض في ابيض من الثلج اللي ع ارضها موجود حسام شاف المكان ده جميل جدا وعجبه

واثناء ما هو بيلف ويشوف المكان ده شاف قلعه من بعيد عجبه شكلها الا ان هو حاسس بنفور منها
قال في نفسه اما اشوف ايه المكان ده كمان
ومشي في اتجاه القلعه دي وراح وصل هناك لقى جنود واقفين قرب منهم ورفعو عليه عصايتين صغيرين زي الصولجان كده

الجنود : من انت وما الذي اتى بك الى هنا وماذا تريد

حسام : انا مش جاي اضر حد انا بس لقيت نفسي هنا وشوفت القلعه دي قولت اشوف في ايه

الجنود : كيف هذا لا يستطيع احد الصعود الى هنا لان هذا سجن ومن يصعد الى هنا لا يكون سوى الملك او وزيره وانت لست احد منهم ولست هاربا ايضا لان من يهرب من هنا لا ينجو ان بقى به عقل ايضا لان هذا المكان يسلب العقول

حسام : انا مش جاي ااذي حد انا بس شوفت القلعه بس قولت استكشف

الجنود : اذا انت جاسوس وسوف نقبض عليك

حسام : انا و**** مش جاسوس ولا حاجه انا بس مجرد عابر سبيل

الجنود : وما الذي يجعلنا نصدقك ربما تكون تكذب علينا
ولسه هيعملو تعويذة هجوم عليه حسام لقى سيلينا و داريوس وراه و صدو الهجوم اللي كان عليه و هزمو الجنود

الجنود : ااااااه ماذا فعلت من انت

رد داريوس : انا داريوس خادم الملك الشرعي دراجون و من اردتم ان تهاجموه انه حفيد الملك والوريث الشرعي للمملكه

ركع الجنود على رجليهم وقالو : نحن نعتذر عن ذلك جلالتك روحنا رهن يديك افعل بنا ما تشاء نحن نستحق العقاب

حسام : قوم يا ابني انت وهو انا مش هعاقب حد انتو كنتو بتعملو شغلكم ومكنتوش تعرفو المهم انتو ازاي ولائكم مش للملك الحالي فهموني

الجنود : سيدي انت في سجن الملك دراجون وكل من هنا ولائه للملك السابق لاننا في منطقه منعزله عن المملكه ولا يخطوها اي كائن ولا يقترب منها احد

حسام : طيب خلاص حصل خير
سيلينا انتي و داريوس جيتو ازاي وعرفتو ازاي اني هنا

سيلينا : لقد كنت قريبة منك ولا تنسى اننا بيننا رابطة خواطر وانني اذا شعرت بالخطر ستجدني جانبك وروحي فدائك
وداريوس ايضا قد اخبرتها تخاطريا انك في خطر وجئنا لانقاذك وهناك الكثير ايضا يتمنون ان يخدمونك ولكنهم لم يعلمو بعد بعودتك اتريد ان تجتمع بهم سيدي

انا : لا سيبيها لما اكون مستعد وقوي عشان باين اني محتاج تدريب لاني معرفتش حتى ادافع عن نفسي بس الاول قوليلي ازاي ارجع وازاي جيت هنا انا

سيلينا : يبدو انك سيدي تقوم بتفعيل قدرة الانتقال الاني بدون ان تدرك ذلك

انا : طيب يا سيلينا انا عايز اقدر اتحكم في القدره دي عشان مروحش حته غلط غصب عني

داريوس : اتدرك ان ما فعلته والانتقال الاني هذا الذي فعلته لقد قمت بالتدريب ثلاث سنوات حتى اتقنه وانت تفعله بدون ان تدرك هذا دليل على انك ورثت الكثير من قدرات سيدي دراجون

انا : : وباين ان دي حاجه كويسه يا داريوس هتسهل عليا تعليم و وقت

داريوس : يبدو ان سيلينا لن تأخذ وقتا كثيرا في تدريبك

سيلينا : يبدو ذلك يا داريوس

انا : طيب يا سيلينا انا عايز اتقن قدرة الانتقال الاني

سيلينا : حسنا سيدي سوف اعلمك كيف تتقنها

انا : هقولك على حاجه انتي وداريوس وده تعتبروه امر انا مش عايزكم تقولولي سيدي دي تاني عشان مش بحبها

سيلينا وداريوس معا : نحن لا نستطيع سيدي انت ملكنا

انا : بصو هقولكم على حل لما نكون لوحدنا متقولوش سيدي تمام كده

سيلينا وداريوس : حسنا كما تشاء اذا ماذا نقول لك

انا : اسمي حسام يا داريسوس انت وسيلينا من هنا ورايح تنادوني باسمي

حسنا سيدي نعتذر نقصد حسنا يا حسام

انا : ايه هنفضل كتير هنا مش هروح ولا ايه انا جعان وامي زمانها بتدور عليا 😂😂

سيلينا : كما تريد

ومسكت ايدي واختفينا ظهرنا في البيت في اوضتي

انا : سيلينا عايز اتعلم

سيلينا : كما تريد حسام وابتسمت

فتحت بوابه ودخلت فيها وجابت كتابين قديمين و كل كتاب حوالي 5000 صفحه واديتهوملي

سيلينا : خذ هذاين الكتابين اقرأهم الان وعندما تنتهي منهم اخبرني

انا شوفت الكتابين وقولت : لا خلاص يا سيلين علام ايه بس انا كنت بهزر انا مش هتعلم حاجه روحي شوفيلك مصلحه اعمليها انا اقرأ كل دول يا عم حرام عليكي ده انا من يوم ما دخلت التعليم مقرأتش الكم ده كله 😂

سيلينا انفجرت في الضحك وقالت : اعتذر سيدي عن الضحك انا لا استهذئ بك ولكنك اضحكتني حقا

انا : وبعدين بقى ما قولت بلاش سيدي دي

سيلينا : اعتذر ولكني لم اعتاد بعد على ذلك ربما مع الوقت اعتاد علي مناداتك باسمك المهم الان يجب ان تقرأهم واذا انتهيت منهم لك عندي مكافأة سوف تعجبك كثيرا

انا : لا اذا كان كده ماشي

ودخلت امي الاوضه عليا

ماما : كنت فين يبني بدور عليك بقالي ساعه الاكل جاهز وبرد

انا : معلش يا ماما بس كنت في الحمام عندي مغص

ماما : طيب انت كويس دلوقتي ولا اجيبلك انتينال

طبعا كلنا عارفين الامهات الانتينال مش بيخلى من اي بيت وعلاج عندهم لاي مغص 😂😂

انا : لا يا ماما انا بقيت كويس خلاص وجاي اكل اهو يلا بينا

خرجت واكلت ورجعت بدأت اقرأ في الكتب اللي ادتهملي سيلينا ولقيت لغتهم مفهومه بالنسبالي مع انها رسم اول مرة اشوفه بس انا فاهمه كأني اتولدت في المكان اللي اتكتب فيه الكتب دي معرفش اذا كان دي كمان قدرة ورثتها من جدي ولا ايه قعدت اقرأ لغاية ما تعبت وحبيت انام

نمت وصحيت الصبح اليوم المعتاد وكنت عايز اروح المدرسه امي وابويا قالولي ريح انت بس انهارده

انا : طيب هوصل رنا المدرسه وارجع

فطرنا وخرجت انا ورنا وفي الطريق قابلنا صاحبي احمد وسألني

احمد : ايه يا عم في ايه ليه مش لابس لبس المدرسه انت مش رايح ولا ايه انهارده

انا : لا مش رايح انهارده تعبان شويه

علياء اخت احمد : سلامتك الف سلامه يا حسام

انا : **** يسلمك يا علياء هو بكره بس وهتلاقوني معاكم رايح المدرسه

احمد : طيب هتروح الدرس انهارده ولا مش هتقدر

انا : لا رايح ورايح الجيم كمان واحتمال معانا ماتش كوره كمان

احمد : مش بتقول تعبان يبني هتروح دول ازاي وليه براحتك ع صحتك

انا : متقلقش بس انا بابا وماما هما اللي مش عايزين اروح المدرسه انهارده انا مكنتش عايز اغيب وقعدت عشان ميزعلوش

احمد : طيب تمام اشوفك بعدين سلام عشان الحق الطابور

انا : سلام
يلا يا رنا عشان تدخلي مدرستك وانا هرجع محتاجه اي حاجه

رنا : لا يا حبيبي سلامتك انا هدخل سلام يا قلبي

انا : سلام يا حبيبتي خدي بالك من نفسك

رجعت البيت ومسكت الكتب تاني وكملت قرأه لغاية ما جاء ميعاد الدرس خدت دوش و لبست هدومي ونزلت

وروحت عند الدرس وانا وداخل بشاور لاحمد من بعيد

لقيت احمد بيجري عليا و بيزعق ويقولي حااااااااسسب يا حسام

وانضربت على دماغي اغم عليا

هتقولي فين سيلينا ولا داريوس من الكلام ده 😂
هقولك حاضر هفهمك الجزء اللي جاي ازاي ده حصل وليه

الى هنا ينتهي الجزء الثالث

اتمنى الجزء ده يعجبكم واسف لو الاجزاء صغيره بس زي ما قولتلكم انا اول مره اكتب ف كل جزء هيكون اكبر من اللي قبله

الى اللقاء في جزء اخر
.....................
.............

.........
...
.​

اهلا بكم اعزائي القراء الكرام
من جديد
في جزء جديد من قصة حياتي بلا خوف

قبل ما نبدأ حابب اقول كلمتين

متعلقش حياتك علا حد ولا تربط احلامك بوجود حد في حياتك لان باختصار
كلنا هنموت
فافعل ما شئت فأنك راجع كما جئت

قبل ما نبدأ
دي صورة داريوس

وقفنا الجزء اللي فات لما اتضربت على دماغي من ورا واغم عليا

طبعا ناس كتير هتفكر طيب انا ازاي اتضرب و داريوس و سيلينا كانو فين اقولك انا بقى داريوس وسلينا مينفعش يظهرو في عالمنا ده ولا قوتهم تبان عشان حسام طلب منهم كده انهم ميتدخلوش الا في العالم بتاعهم بس انما في العالم اللي هو اتولد فيه يسيبوه يتعاامل عادي
واغم عليا طبعا واتضربت واتنفخت بمعني اصح واحمد صاحبي اتضرب معايا لانه صاحب عمري ف مسابنيش

طبعا كلكم هتخمنو مين اللي ضربني هسيبكم تخمنو بقى في التعليقات

روحنا المستشفى وعملوانا اللازم وخيطت طبعا 5 غرز في دماغي لان الضربه كانت قويه

واحمد خد شوية كدمات حلوه وبعد 3 ساعات فوقت في المستشفى وامي وابويا واختي رنا عندي
طبعا عشان دي مشاجره ف كانت الشرطه موجوده وكانت عايزه تاخد اقوالي وانا اصلا مشوفتش حاجه ومجرد ما خدت الضربه اغم عليا انا مش خرع بس انا بني ادم بردو هههههه

المهم الظابط مشي واتفتح محضر التحقيق من ابويا وامي

ماما : ايه اللي عمل فيك كده وليه اتخانقت تاني يبني

انا : يا امي انا متخانقتش انا اضربت في ظهري غدر ومشوفتش حاجه اصلا لحد ما فوقت هنا

بابا : طيب مين اللي ضربك وبيعمل كده ليه فهمني ما هو مفيش واحد يعمل كده من غير سبب الا لو انت عملت حاجه قولي يابني عشان لو في حاجه اقدر اساعدك

رنا : بردو يا حبيبي كده تخضنا عليك اخص عليك يا حسام

انا : يا جماعه انا اسف و**** بس انا معرفش حاجه فعلا ولا اعرف مين ده ولا عمل كده ليه

بابا : طيب انا هروح اشوف حاجه اشربها في الكافتيريا تيجي معايا يا ام حسام

ماما : اه جايه وانتي يا رنا هتيجي ولا قاعده مع اخوكي شويه

رنا : جايه معاكم يا ماما

انا : عيله واطيه يعني انا لسه فايق كلكم بتسيبوني وتمشو هههههه وضحكنا كلنا وراحو هما وانا فضلت لوحدي

جاتلي سيلينا و داريوس واتكلمو معايا كالاتي

داريوس : اعطني الامر وسوف ادمر كل من مدت يده عليك

سيلينا : اذا اذنت لي جعلتهم يتمنون الموت وجرعته لهم بالقطرات

انا : لا يا جماعه في ايه اهدو بقا انا مش عايز مشاكل هنا

سيلينا : كيف يجرء هذا الحقير على التعرض لك الا يعلم من انت

انا : انتي يا سيلينا محسساني اني ملك نازل من السما في ايه اهدو وانا هحل الموضوع ده بس عايزكم تعرفوني مين بس اللي عملها

داريوس : من فعلها هو .......... ( طبعا انت مستني اني اقولك هشوف الاول توقعاتكم و بعدها هقولك 😂 )

انا : لا كده حلو قوي بقى الواد النايتي ده هو اللي عمل كده
( اديني اهو بسهلها عليكم 😂 )

داريوس : لم يكن هو بمفرده يا حسام بل كان معه اخرون

انا : طيب سيبلي الموضوع ده وملكمش دعوه المهم في اي اخبار عن المدن في اي تطورات حصلت

داريوس : يبدو ان هنا من يعلم ان الوريث قد عاد لان البلاد في حالة زعزعه وعدم استقرار بسبب علمهم بذلك والملك الحالي قد قام بوضع مكافأه على من يجلب له رأسك لذلك لن نتركك ابدا بمفردك

انا : وانتي يا سيلينا مفيش حاجه عايزه تقوليها

سيلينا : يا حسام اريد ان اخبرك انه يجب ان نبدأ التمارين لانك تحتاج الى القوه

انا : طيب تمام روحو انتو دلوقتي وانا هبقى استدعيكم لو احتجتكم

وقعدت افكر هعمل ايه في الواد ده اللي مستغني عن نفسه

ووصلت لاني لازم اعرف هو مين واجيب معلومات عنه لان باين انه ابن ناس وغني

بعد شوية وقت نمت وبعد ما صحيت جاء ابويا وامي والدكتور واتطمنو عليا والدكتور كتبلي على خروج وخرجت روحت لاحمد اتطمن عليه لقيت وشه مدشمل يا عيني 😂

انا : ايه يبني انت دخلت في قطر 😂

احمد : اتريق اتريق ما انا اللي غلطان كنت سبتهم اغتصبوك وقلعوك البوكسر يا علق

انا : واهون عليك بردو يا حبيبي 😂

احمد : خلاص ابعد عني متلمسنيش انا مش طيقاك

و فضلنا نضحك ونهزر بالشكل ده شوية وقت وبعدها الدكتور جاء وخرجنا انا واحمد ووصلنا احمد بيتهم بعربية بابا

انا : ماما انا داخل انام شويه بعد اذنك محدش يصحيني

ماما : طبعا يا حبيبي لازم ترتاح

دخلت اوضتي وانا طبعا لا هنام ولا نيله المهم جبت الكتب اللي ادتهالي سيلينا وفضلت اقرأ فيها واتعلم منها وفضلت ع الحال ده لغاية ما نمت وانا قاعد

صحيت لقيت نفسي في ارض كلها خضراء وفيها اشجار كتير و ورود وشكلها جميل جدا قولت في نفسي ايه ده هو انا موتت ودخلت الجنه لقيت بنت ورايا بتبصلي وتضحك وتقولي انت مموتش ولا حاجه بس انت موجود في جنينة قصرنا

انا : ايه ده هو انتي حوريه من الحور ولا ايه

البنت ضحكت جامد وخدودها احمرت : لا انت في مملكة ارموندار

وانت حاليا في قصر الملك

انا اتخضيت بس محبيتش ابين لها

ودي صورتها

انا طيب واحده جميله زيك بتعمل ايه هنا

البنت : انا الاميره ماليكا بنت الملك

انا : اتشرفت بمعرفتك انا حسام

البنت: بس انت شكلك مش من هنا يبدو ذلك على ملابسك وشكلك الا انني استشعر منك قوة غريبه هل انت عدو لنا ام ماذا

انا : لا لا لا انا مش عدو انا بس جيت بالصدفة

البنت : اذا انت تمتلك مهارة الانتقال الاني ما اعرفه ان هذه المهاره لم يكن يمتلكها الا الملك السابق وقلة قليلة من اتباعه هل انت احدهم ام ماذا

انا : لا انا عابر سبيل بس ومعرفش انتي بتتكلمي عن ايه

(مهو مينفعش اقولها اني ابقى الملك الشرعي ووريث الملك السابق انا مش ضامن رد فعلها ايه )

البنت : حسنا هل يمكنك ان تعود ام انك لا تعرف كيف تستخدم مهارتك بعد وتستخدمها عشوئيا

انا : للاسف بستخدمها عشوائي

البنت : اذا سوف اخبرك بتعويذه تجعلك تنتقل اذا كنت تمتلك تلك المهارة حقا سوف تنتقل الى المكان الذي تريده
ردد خلفي وفكر في المكان الذي تريد الذهاب اليه

وقالت : اغوامونتواراسيو

وقولت بعدها لقيت نفسي اتنقلت بيتنا كنت اتمنى اقعد معاها شويه بس عايز اهرب لا يعرفوني واتقتل 😂
ولقيت نفسي في البيت ودخلت اكلت شويه لان الوقت كان متأخر وروحت نمت

صحيت تاني يوم الصبح عملت تماريني المعتاده الجري وكده الخ ....
وبعدين صحيت امي وابويا واختي عشان نفطر مع بعض واختي تروح مدرستها وابويا يروح شغله وانا اوصل اختي مدرستها

خلصنا اكل وروحت عشان اوصل اختي مدرستها وطبعا انا غايب عشان الاصابه اللي في دماغي بس لقيت حاجه غريبه في الكتاب اللي ادتهولي سيلينا في باب في الكتاب او فصل اسمه علم الاستشفاء قرأت الفصل ده واتعلمت ازاي اقدر اشفي نفسي واستخدم اعشاب ايه واقول الكلمات اللي تخليني اخف وفعلا طبقت الخطوات صح والجرح اختفى تماما كأنه محصلش

وانا بوصل اختي شوفت الواد اللي ضربني وبينزل اخته من العربيه للمدرسه اللي اختي فيها وسألتها مين دول

رنا : ده عمر خالد و دي اخته رغده خالد ليه انت بتسأل ليه

انا : لا مفيش حاجه متقلقيش

رنا : ازاي طيب مفيش وانت بتسأل ووشك اتغير اول ما شوفتهم

انا : لا عادي يا رنا بس استغربت حد بيجي بعربيه في مدرستك دي

رنا : لا ما دي منقوله جديد ابوها يا سيدي بيربيها هي اصلا كانت في مدرسة لغات واتخانقت مع المدرسه وابوها حب يعلمها الادب نقلها في مدرسه عام مش لغات

انا : اه فهمت تمام طيب انا همشي عايزه حاجه

رنا : تسلم يا حبيبي خد بالك من نفسك

انا : وانتي كمان يا قلب اخوكي

ومشيت وانا بفكر ازاي هرد للواد ده اللي عمله و كلمت سيلينا تخاطريا وقولتلها

انا : سيلينا عايز اعرف كل حاجه عن الواد ده وتراقبيه انهارده اليوم كله زي ظله

سيلينا : كما تريد يا حسام

وخدت بعضي ورجعت البيت وكملت قرأه في الكتب بتاعت سيلينا
واتعلمت حجات كتير منها بس لسه مطبقتش حاجه قولت اجرب في باب اسمه الباب الاخضر في كتاب منهم الباب ده بيتكلم عن الزراعه و ازاي تستخدم السحر في الزراعه و ازاي تنبت الزرع في ثواني وكده في قررت ازرع زرع في البلكونه
في نبته غريبه عجبني شكلها وفيها ثمار شكلها حلو قولت بس هي دي
وروحت طبقت الخطوات و قولت راجنيروبات و لقيت شكره طلعت في القصريه مش زي ما شوفت صورتها في الكتاب ولسه هقطف واحده من الثمار اكلها

لقيت سيلينا مسكت ايدي 😂

انا : في ايه يا عم هو انا عملت حاجه عيب

سيلينا : انت لم تكمل قرأه ما موجود بهذه الشجره وما ثمارها اليس كذلك

انا : لا مكملتش بس قرأت الخطوات ازاي تتزرع و زرعتها ايه رأيك

سيلينا عمل جيد وليس جيدا ايضا

انا : طيب ليه يا بنتي ما دي شكلها حلو وثمارها كمان

سيلينا : انها شجرة خانق الذئاب وهذه الشجره تسحرك بشكلها وجمال ثمارها ولكن اذا اكلت منها تختنق ولا تستطيع التنفس وتموت

انا : قولتلها اخلعي امها من هنا مش عايزها 😂

سيلينا ضحكت وشالتها و انا فضلت اضحك يعني انا كنت هموت وروحت عفويا كده حضنت سيلينا وقولتلها مش عارف من غيرك كنت هعمل ايه

سيلينا ووشها احمر ومكسوفه ومش قادره تبعدني عنها : لم يحدث شئ فهذا واجبي يا حسام

انا : حسيت هزه ف صوتها وادركت اللي انا عملته بعدت عنها بسرعه وقولتلها انا اسف مقصدتش

سيلينا : لا عليك فإنني رهن اشارتك و مستشارتك ولكنني لم اعتد على ذلك لان سيدي دراجون ام يكن حتى يسلم علينا بالايدي

انا : لا انسي جدي انا غيره خالص

سيلينا : يبدو حقا انك تختلف عنه كثيرا الان سأتركك تكمل ولكن اقرأ كل شئ قبل ان تبدأ بتطبيقه

انا : تمام يا سلينا هعمل كده

وكملت قرأه و عدى اليوم و لقيت نفسي نمت من غير ما احس و حلمت اني ....................

الى هنا ينتهي الجزء الثالث اتمنى يعجبكم

واذا في اي ملاحظات او نصايح مستني تعليقاتكم
مع السلامه

آسف على التأخير
اتاخرت عليكم في الجزء ده بس غصب عني ضغوطات في حياتي الشخصيه ولسه خارج من علاقه فاشله وحالتي النفسيه في حاله لا ترثى لها اعذروني

نبدأ الجزء الخامس

بس قبل ما ابدأ حابب اقول كلمتين
متستنذفش طاقتك على ناس متسواش

متستهلكش كل مشاعرك مع حد انت مش ضامن وجوده
ديما خلي حبك وقلبك لزوجتك مش لاي نزوه في حياتك

نبدأ بقى قصتنا
نمت وحلمت اني في العالم الثاني بتاع سيلينا و داريوس
الا اني كنت في مكاان لا اعلم ما هو ولا ادري هل هو موجود في كوننا هذا ام انني اتخيل الا انه مكان كل ما فيه عبارة عن جبال من الذهب والفضه و الالماس و كل ذلك لا يوجد احد بقربه الا شخص واحد يقف وسط هذه الجبال توجهت الى الشخص ده عشان اعرف انا فين وايه المكان ده

انا بعد ما وصلت : انا فين وايه المكان ده وانت مين

الشخص : من انت وماذا تفعل هنا ان كنت سارقا ستقتل بلا شك اخبرني من انت

انا : انا حسام وريث الملك دراجون وهو جدي

الشخص : نزل على ركبتيه وقال مولاي كنت اعلم انك من الدم الملكي ولكنني يجب ان اتأكد لانه لا يدخل احد الى هذه الارض الا الملك الشرعي للبلاد فهذه الارض هي خزانة الملك دراجون فيوجد بها كل ما تتخيله من ثروات وكلها ملك الملك دراجون

انا : يعني كل اللي شايفاه عيني ده ملك جدي

الشخص : اجل سيدي واكثر من ذلك

انا : طيب احكيلي انت مين و ايه اللي حصل

الشخص : انا سيدي زارتان حارس اموال الملك و كما تريد ان تقول انا وزير المال والمكلف ايضا بحراسة اموال المملكه

انا : طيب يا زارتان ليه الاموال دي مراحتش الملك الحالي

زارتان : سيدي هذه اموال الملك السابق وهذه خزانته وليست ملكا للدوله

انا : ما انت لسه بتقول انك وزير الدوله وحامي اموال الدوله امال ايه الكلام ده

زارتان : انت لم تفهمني جيدا يا سيدي اخبرتك كل ذلك صحيح ولكن بعد اختفاء سيدي بقيت هنا لحراسة امواله عن العالم وتركت امور الدوله الى ان يعود

انا : تمام يا زارتان فهمت
طيب دلوقتي انا اعرف ارجعلك هنا ازاي لما احتاجك

زارتان : عندما تريدني انطق اسمي ستجدني امامك وليكن بعلمك سيدي انا لست بشريا انا من الايلف او كما يقولون في عالمك الجان او الجن

انا : تمام يا زارتان فهمت هرجع انا بقى عشان محتاج اعمل شوية حاجات

زارتان : كما تريد سيدي

وقولت الكلام اللي بقوله عشان ارجع ورجعت صحيت من النوم

وندهت على سيلينا برابطة التخاطر اللي بيننا

انا : سيلينا عايزك حالا

سيلينا : انا هنا حسام ما الامر

انا : انا كنت دلوقتي عند زارتان واتكلمت معاه

سيلينا : اهو على قيد الحياة لقد اسعدني سماع ذلك

انا : ليه هو انتي متعرفيش هو فين

سيلينا : لا احد في هذا الكون كله يعلم مكان زارتان الا الملك دراجون

انا : طيب يا سيلينا روحي انتي دلوقتي خلاص

وقومت خلصت تماريني اليوميه الجري الصبح والخ ....
ورجعت صحيت اهلي واختي وفطرنا ويومي المعتاد وروحت المدرسه ووصلت اختي ولقيت البنت وطلبت من اختي تعرف البنت دي

بعدها روحت مدرستي وقابلت احمد وقعدنا حضرنا اليوم الدراسي و روحنا كل واحد راح بيته

وكلمت داريوس

انا : داريوس عملت ايه في الموضوع اللي كلفتك بيه

داريوس : كما امرت يا حسام قد جمعت كافة المعلومات عنه انه اسمه على راضي المحمدي ابن رجل اعمال مصري كبير وهو مدلل والده له شقيقتان واحده في عمر اختك وهي في نفس مدرستها والاخرى اصغر منها بعام واحد
والولد على عمره 20 عام يدرس في الجامعه الامريكيه الا انه فاشل لا يهتم بدراسته كل ما يهمه هو ارضاء غروره و مضاجعة الفتيات والسكر وشرب المخدرات واسراف اموال والده
اما والده فهو كما اخبرتك راضي المحمدي رجل اعمال مصري عمره 57 عام له العديد من الاعمال المشبوهه مثل غسيل الاموال و تجارة الاثار واعماله الشرعيه ما هي الا ستار لأعماله القذره

امه حسناء جابر الغامري ابنة رجل اعمال مصري كبير عمرها ٤٩ عام لا تعمل الا انها تفعل ما تريد وتخون زوجها ولها العديد من العلاقات مع شباب اصغر منها

انا : تمام حلو قوي يا داريوس عايزك بقى تعرف لي عنوانهم

داريوس : اعلم ايضا عنوانهم اذا تحب يمكننا الانتقال الى هناك الان

انا : لا يا داريوس مش دلوقتي بس لما احتاج اروح هقولك تمام روح انت دلوقتي

بعد ما عرفت الواد اللي ضربني بغدر طبعا عرفتو انه الواد اللي ضربته في الملعب وقت الماتش ف بدأت افكرله هعمل فيه ايه مع ان انا اقدر اضربه من غير اي مجهود بس عايز الموضوع ميبانش انه شئ خارق للطبيعه
المهم سبته ورجعت اقرأ في كتب سيلينا وخلصتها كلها واتعلمت كل اللي فيها جاء دلوقتي بقى ازاي اطبق اللي اتعلمته

ناديت على سيلينا : سيلينا عايز اطبق اللي اتعلمته واطبق عملي عشان اتدرب اكتر

سيلينا: ولكنك لم تنتهي من كل الكتب يا حسام انما هؤلاء ما هم الا كتابين فقط من مكتبة كامله

انا : بصي يا سيلين كل ما اخلص كتابين هنتدرب عليهم عشان اتقنهم بشكل افضل

سيلينا : حسنا كما تحب يا حسام بما ان هذه الكتب كانت كتب تعاويذ و روحانيه ف هي مهمة جدا ولكي نبدأ سأخذك الى مكان تفعل فيه ما تشاء و لن تحمل هم اي شخص او مكان

انا : يلا بينا مستنيه ايه

وقالت التعويذه وانتقلنا انا وهي لمكان كده واسع زي ساحة التدريب وبدأنا

سيلينا : الان اريدك ان تركز معي جيدا وتبدأ باسهل تعويذة الا وهي تحريك الاشياء من مكانها

انا : طيب دي سهله وعملتها كتير قبل كده

سيلينا ضحكت : انت كنت تحرك قلم او حقيبه او كتاب ولكن اليوم اريدك ان تحرك هذا الجبل من مكانه 😂😂

انا : وحياة امك احركه ازاي ده اذا كان انا الحجات الخفيفه دي كانت بتتعبني تقولي جبل

سيلينا : ركز وصفي ذهنك وانت ستفعلها فأنت وريث الملك دراجون

انا : طيب نبدا ولما اشوف اخرتها معاكي عشان لو تعبت هفشخك 😂
وقولت التعويذه ( دورمنوينون) وحسيت اني كأني بشيل الجبل ده على دراعي بس الغريب اني مش حاسس انه تقيل بالعكس حاسس كأني بحرك ريشه وحركت الجبل وخليته مرتفع عن الارض حوالي 3 متر عن الارض انا ضحكت وفرحان

انا : سيلينا انتي شايفه القوه ههههه ارفعه وارفعك انتي شخصيا كمان 😂

سيلينا وشها احمر : حسنا يا حسام كما تريد جرب ان تحركني من مكاني اذا استطعت 😈

سيلينا وقفت قدامي وجيت اقول التعويذه وحاولت احركها مقدرتش حسيت انها بتقل الكوكب بجد مقدرتش

انا : لا انتي بتخمي احااا في ايه انا مش قادر ارفعك انتي ده انتي خف ريشه

سيلينا : يبدو انك لم تركز جيدا ان لكل تعويذه هناك مضاد لها الا تعويذة التعذيب يصعب صدها بناء على مستوى المحارب الذي تواجهه

انا : طيب دلوقتي انا هجرب اصدك وارفعك كمان تصدقي انا كنت ناسي الحوار ده
وقولت التعويذه دراستولاي وفعلا رفعته سيلينا استغربت وعيونها فتحت جامد : انت ازاي قدرت تصدني الا تدري المستوى الذي انت فيه يبدو ان ددمم الملك الذي يجري في عروقك قد نقل اليك الكثير من المانا وقواه

انا : بلا فخر احنا نرفع اي حد 😂

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: محمد محمود ابو عيدان, ابوروي, ليلي احمددد و 6 آخرين
قولولي ايه رأيكم في المقدمه و انفع كاتب ولا لا 😂

هي القصة ما ظهرت منها اي شي يحكم عليه ابدا علي الاقل في ٣ اجزاء هي في البداية بتشرح البطل بس 😂 لما تنزل اجزاء تانية راح احكم عليه

لزيزة و خفيفة و مفهاش خطط و استنتاجات خفية
مباشرة و لغتها سلسلة
حاول بس في الأجزاء الجاية
تركز على البعد الدرامي في حياة البطل
يعني اية المعضلة النفسيه او الصدمه الي حصلتله علشان تخلق التحول من شاب ناحح ملتزم محب ل اسرته ل اي رواية تراجيدية حيكون فيها حكمه و عظه

ركز على نفسيته

و قلل الديالوجات الي ملهاش لازمه شوية

• حبيته
التفاعلات: STroNG a👑
عاش يابوب والجديد امتا

• حبيته
ازيكم عاملين ايه في البدايه حابب اقولكم ان دي اول مره اكتب قصه واخترت انها تكون بدون جنس لاني محبش القصه بتاعتي تكون قصه جنسيه

نبدأ قصتنا

اعرفكم بنفسي

انا حازم عندي 18 سنه في ثانويه عامه وبدرس في مدرسه عاديه جدا
بابا محمد راجل موظف ع قد حاله عنده 49 سنه
ماما ساره 45 سنه ست بيت محترمه ومش بتشتغل
اختي رنا ودي بقى حته من قلبي دلوعة البيت اختي الصغيره 15 سنه
احنا عيله صغيره انا وابويا وامي واختي الصغيره
حياتي عاديه جدا زي اي حياة طالب باختلاف اني مهتم بجسمي شويه بروح الجيم وبنزل كل يوم الصبح اجري
وبلعب كوره باختصار شويه انا شخص بحب الرياضه وبمارسها

نبدأ قصتنا

الصبح صحيت بدري زي عادتي نزلت اجري الساعه اللي بجريها بعد ما بصلي الفجر
رجعت البيت صحيت امي وابويا عشان ماما تجهز الفطار وبابا يروح شغله واختي تصحى تفطر وتروح المدرسه عشان اخدها في طريقي لان مدرستنا قريبين من بعض

انا : صباح الخير يا ست الكل​
ماما : صباح الخير يا حبيبي
انا : ايه هتجهزيلنا فطار طيب ولا ننزل من غير اكل يا ست ماما
ماما : لا يا حبيبي ربع ساعه ويكون الاكل جاهز روح صحي اختك بس عقبال ما اكون جهزت الاكل
انا : حاضر يا ست الكل رايح اهو

فتحت الباب ودخلت على اختي صحيتها
اختي : ما براحه يا عم حد يصحي حد كده
انا : ده جزاتي يعني اني بصحيكي ماشي يا ست رنا براحتك
رنا : انت زعلت ولا ايه يا حبيبي انا مقصدش بس كنت في حلم جميل قوي 😂
انا : حلم ايه يا مفعوصه
رنا : لا متقلقش انا احلامي كلها محترمه ههههه
انا : طيب المهم قومي عشان تفطري ونروح المدرسه انا داخل اخد دش
رنا : حاضر يا حبيبي قايمه اهو
خدت بعضي ودخلت اخد دش وخرجت قعدت افطر وطبعا الجو الاسري الجميل وبقينا نضحك ونهزر
بابا : ايه بقى يا ولاد ناوين على ايه السنادي وانت يا عم حسام هتشد حيلك بقى عشان السنه الجايه جامعه عايزك تشرفني
انا : متقلقش يا بابا هشرفك
يلا يا رنا خلصي بقى عشان اتأخرنا
رنا : حاضر اهو خلاص خلصت يا حسام
وطبعا كلنا عارفين الثواني بتاعت البنات بنص ساعه
انا : كل ده يا رنا بقالك ساعه بتلبسي
وخدتها ونزلنا واحنا في طريقنا قابلت صاحبي احمد واخته احمد صاحبي المقرب واخته في نفس سن اختي رنا وصحاب كمان
انا : ايه يا ابو حميد مروحتش التمرين ليه امبارح
احمد : طب قول صباح الخير الاول يا عم
انا : لا صباح ولا انغام مروحتش ليه يا عم
اخت احمد علياء : ايه يا عم حسام انت جاي نافخ ريشك ع الصبح ليه
انا : يادي النيله وحد كلمك انتي يا ام لسان بفرعين 😂
علياء بقى انا بلسان بفرعين نهارك مش فايت
انا : حوش اختك عني يا احمد انا مش قد لسانها
احمد : انا مالي يا عم مش انت اللي لسانك بيحدف طوب
رنا : ما تهدو بقى احنا داخلين ع المدرسه في ايه
انا : ما انتي شايفه صاحبتك بالعه كلب ع الصبح
علياء : انا بالعه كلب طيب وحيات ..... رنا حطت ايدها ع بوقها وسحبتها من ايدها ودخلو المدرسه
وكملنا انا و احمد لمدرستنا
انا : ايه يا صاحبي مالك قولي بقى ايه اللي حصل ليه مجيتش معايا التمرين امبارح
احمد : لا ابدا مفيش بس كنت تعبان شويه
انا : عليا انا بردو يا احمد ماشي هعمل نفسي مصدقك بس هتيجي وتحكيلي وهتشوف
احمد : يا عم مفيش حاجه لو في كنت قولتلك
انا : طيب يا احمد هتروح انهارده ولا ايه نظامك ومتنساش درس انهارده الساعه ٣ العصر
احمد : مش ناسي متقلقش يلا بينا ندخل عشان شكلنا اتأخرنا
دخلنا وحضرنا الطابور وعدى اليوم الدراسي عادي جدا مفيش اي جديد وطبعا انا واحمد من المتفوقين وديما بنجاوب على الاسئله اللي بيسألوها الاساتذه لاننا اصلا سابقين المدرسه بكتير في المزاكره
وخرجنا وروحنا كل واحد بيته
انا : مساء الفل يا اجمل ام في الدنيا
ماما : مساء الفل يا حبيب قلبي يا نور عيوني
انا : ايه الرضا ده بقى
رنا : واشمعنا هو بقى يا ست ماما
امي ضحكت : انتي وهو حبايبي وروحي وعايشه عشانكم
انا : يديكي الصحه وطول العمر يا ماما
ماما : روحو يلا غيرو هدومكم ع ما اكون جهزت الغدا
انا : هو بابا هيرجع امتى يا ماما
ماما : لسه كمان ساعه كده يا حبيبي ليه في حاجه ولا ايه
انا : لا ابدا بس كنت عايز اكلمه على فلوس الدرس انهارده اول يوم في الشهر انا مش عارف ليه انتو مش سايبيني انزل شغل انا راجل يا ماما واقدر اساعدكم
ماما : احنا عارفين يا حبيبي انت راجل وقد الدنيا بس احنا عايزينك تهتم بمزاكرتك وبس وبعدين خلص دراسه واشتغل براحتك يا سيدي
انا : طيب انا هدخل اخد دش عقبال ما تكوني خلصتي الاكل
ماما : تمام يا حبيبي حمام الهنا
وخلصت دوش وطلعت اتغدينا و شربت كوباية قهوه نسيت اقولك انا مدمن قهوه ههههه
انا : ماما انا هنزل عشان اروح التمرين وبعد كده هروح الدرس وبعد الدرس هتأخر شويه لان معايا ماتش كوره
ماما : تمام يا حبيبي خد بالك من نفسك
انا عايزه حاجه يا رنا انا نازل
رنا : لا تسلم يا حبيبي خد بالك من نفسك
نزلت روحت الجيم وطبعا فحتت نفسي تمرين وخلصت وطلعت ع الدرس قابلت احمد هناك قولتله ليه مجيتش يبني التمرين
احمد : يا حسام انا حاليا الدنيا مزنقه معايا ومش عارف اجدد الاشتراك بتاع الجيم عشان كده مروحتش
انا : طيب يبني مش كنت تقولي الكابتن هناك حبيبي وكان عادي هيدينا مهله نجدد الاشتراك هو سألني عليك انهارده ع فكره
احمد : يا عم خير هشوف الدنيا هتمشي ازاي
انا : تمام
جم شله بنات كده سلمو علينا معانا في الدرس
سلمى و هدى ونور و علا سلمنا عليهم وسلمنا على باقي الشباب محمود و نادر و سامح و دخلنا الدرس والاستاذ شرح لنا كانت مادة كيمياء وخلصنا وطلعنا على ماتش الكوره واحنا بنلعب باصي يا احمد و باص الكوره ليا وهوب واحد متزحلق قلبني على ظهري كان عايز يكسرني قومت مسكت فيه وكنت هضربه حاشونا عن بعض بالعافيه وشتمني وقالي لو راجل يا كسمك استناني بعد الماتش
طبعا استنيته لان الناس مخلتناش نطول بعض واستنيت برا الملعب واول ما خرج استلمته ضرب فشخته لقيت واحده جايه من بعيد بتصوت وتقول اخويا ابعد عنه بصيت فيه كانت بنت جميله جدا مشوفتش في جماله قبل كده سبته وبعدت عنه وهي اخدت اخوها وفتحت باب العربيه وركبت اخدته المستشفي انا روحت البيت امي شافت وشي
ماما : ايه اللي عامل فيك كده طبعا اتخانقت يبني انا مليش غيرك انت واختك وابوك ليه بتعملو فيا كده متتخانقش تاني يا حسام ارجوك
انا : يا ماما ده شتمني وانا محبش حد يجيب سيرتك لو هموت فيها
ماما : بعد الشر عليك يا حبيبي ان شاء **** عدوينك
يا رنا انتي يا بنت هاتي قطن ومطهر وتعالي اعملي وش اخوكي متعور
رنا : جت جري وتقولي في ايه مالك بس
انا : مفيش حاجه خناقه بسيطه
رنا طيب ليه يا حبيبي خناقات عشان خاطري متتخانقش تاني
انا اتعصبت : يوووووه بقا انتي وماما تقوليلي نفس الكلام ورميت القطن وسبتها ودخلت الحمام
وانا متعصب ومش شايف قدامي وقفلت الباب وبغسل وشي ولقيت نفسي كأن النور بيطفي تدريجيا واغم عليا
...........................................................................
والى هنا ينتهي الجزء الاول والمقدمه والقاكم على خير في الحزء القادم
تمام يسطا
اينعم لسه مشوفناش حاجه عشان الجزء الاول يعتبر تعريف للبطل واسرته ولكن طريقه السرد حلوه والكلام متنظم ومفيش اخطاء إملائيه
ياريت بس تطول الجزء شويه وانا هتابع القصه اول بأول
استمر💫

• حبيته
لزيزة و خفيفة و مفهاش خطط و استنتاجات خفية
مباشرة و لغتها سلسلة
حاول بس في الأجزاء الجاية
تركز على البعد الدرامي في حياة البطل
يعني اية المعضلة النفسيه او الصدمه الي حصلتله علشان تخلق التحول من شاب ناحح ملتزم محب ل اسرته ل اي رواية تراجيدية حيكون فيها حكمه و عظه

ركز على نفسيته

و قلل الديالوجات الي ملهاش لازمه شوية
هو ده اللي هيحصل يا غالي 😍

• أتفق
التفاعلات: Life Arch
  • عجبني
التفاعلات: العنتير
تمام يسطا
اينعم لسه مشوفناش حاجه عشان الجزء الاول يعتبر تعريف للبطل واسرته ولكن طريقه السرد حلوه والكلام متنظم ومفيش اخطاء إملائيه
ياريت بس تطول الجزء شويه وانا هتابع القصه اول بأول
استمر💫
ان شاء **** هطول الاجزاء الجايه لان الجزء ده كان مجرد مقدمه لسه مبدأتش القصه

• أتفق
التفاعلات: Hussain AlJaziri
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: Life Arch
طريقة السرد جميلة جدا بتمني كل التوفيق وبعدين بقي هو حسام ولا حازم ايه اللغبطه دي 😂😂

• بيضحكني
طريقة السرد جميلة جدا بتمني كل التوفيق وبعدين بقي هو حسام ولا حازم ايه اللغبطه دي 😂😂
حسام 😂

• أتفق
التفاعلات: LADY MONA
تسلمي يا منى ردك الجميل ده رفع من معنوياتي وخلاني نزلت جزء اهو 😂

تسلمي يا منى ردك الجميل ده رفع من معنوياتي وخلاني نزلت جزء اهو 😂
😂نزل في الوقت المناسب انقذتني من الملل الفظيع

• حبيته
😂نزل في الوقت المناسب انقذتني من الملل الفظيع
اتمنى يعجبك ولو في اي حاجه سقطت مني ابقى قوليلي ومعلش لو الجزء قصير انا بكتب ارتجالي مش بجهز حاجه وقت ما اكون فاضي بقعد اكتب

صباح الخير او مساء الخير ع حسب الوقت اللي هتقرأ فيه محبيتش اتأخر عليكم وابقى الكاتب الرخم 😂
حابب اقول حاجه الاول قبل ما نبدأ
متخليش الدنيا اكبر همك متخليش جمع اكبر قدر من المال هدف ليك متبصش في حاجة غيرك لان انت متعرفش هو عمل ايه عشان يوصلها متفكرش كتير وتعترض على حالك الا لو انت فعلا شخص وحش ومش بتسعى ديما اسعى واتحرك لان لكل مجتهد نصيب

نبدأ قصتنا بقى
وقفنا الجزء اللي فات لما النور بدأ يظلم تدريجيا واغم عليا
شوفت نفسي طاير في فراغ غريب اول مره اشوف مكان بالشكل ده بقيت اصرخ و ازعق عشان الاقي حد ملقيتش حاجه
وفضلت طاير في الفراغ ده لحد ما لقيت بيت قديم يبدو من شكله الهيبه والرعب على تصاميم بناءه
قربت من البيت ده وانا حاسس اني عارف المكان ده كويس
اول ما قربت من الباب اتفتح لوحده دخلت لقيت المكان مترب كأن محدش ساكن فيه والاثاث عليه ملايات بيضاء كأن اصحابه سافرو وراجعين
وفجأه طلعلي واحد من العدم كده
انا اترعبت بس مبينتش
الشخص ده كان شكله غريب الا انه ظهره متني شويه تحسه احدب
الشخص : اهلا بعودتك مولاي دراجون كنت في انتظار عودتك
انا : دراجون مين يا عم انت ايه الهبل اللي انت بتقوله ده انا حسام
الشخص : كيف اتيت الى هنا اذا لم يستيقظ مولاي
انا : مش عارف انت بتتكلم عن ايه بس هقولك
فلاش باك
كنت في البيت ........ وحكيتله اللي حصل بالتفصيل
الشخص : اذا انت وريث سيدي دعني اقص عليك بعض الاشياء ربما تفهم او تدرك ما انت مقبل عليه

انت في عالم الان لا يحكمه سوى القوه والقوه هنا تعني السحر فيما مضى كان سيدي دراجون يحكم هذا المكان من هذا القصر المتواضع يحمي الضعيف و يحاسب القوي اذا اجرم لم يكن يفرق بين غني او فقير فقط العدل والعفو عند المقدره والقصاص اذا وجد

لقد رأيت من سيدي حكمة مطلقه وعدالة رائعه
لم ارى منه سوى كل خير لقد كان حكيما مرتبا لم ادري انه سينجب ابناء ويصبح له احفاد ولكن يبدو انه اختار ان يصبح فانيا

انا : انت بتقول ايه يا عم انا مش فاهم حاجه من اللي انت بتقوله
الشخص : اسمي داريوس خادم سيدي المطيع

انا : طيب يا داريوس انا مش فاهم حاجه ممكن تفهمني براحه
داريوس : ساخبرك سيدي بكل ما ستسأل عنه ولكن قبل ذلك اريدك ان تأتي معي سأريك شئ ما
انا : طيب يا داريوس تعال لما اشوف اخرتها معاك ايه
داريوس مسك ايدي وانتقلنا لمكان كان فيه قصور وبيوت كتير الا ان البيوت دي شبه متهدمه ومفيش حد عايش فيها وكلاب ووحوش وذئاب بتاكل في جثث الناس الميته وريحة الموت في كل مكان
انا سألت : ايه المكان ده يا داريوس وايه الخراب ده كله والناس الميته دي كلها
داريوس : انها يا سيدي فيما مضى كانت من اجمل البلدان واكثرها حضارة و تقدما علميا وفكريا وهناك الكثير من البلدان اقترب ان يصبح حالها هكذا
انا طيب ليه كل ده فهمني ناس متحضره ومثقفه يعملو كده في بعض
داريوس : عندما اختفى سيدي دراجون اختل ميزان العدل واصبح الحكم متزعزع ولم يوجد من يحكم العالم فنشأ النزاع بين الاقوى لكي يحصل على الحكم وقد كان وحصل على الحكم فاران ابن سارون ولكنه لم يكن مثل سيدي فقد كان حاكما فاسدا اهم شئ عنده هو ارضاء نفسه وغروره و ارضاء اتباعه و مواليه
انا : طيب وسيدك ده راح فين وليه اختفى. وساب كل ده
داريوس : سأخبرك سيدي تعال معي
انا : سيدك ؟!!
داريوس : اجل سيدي ستفهم كل شئ قريبا جدا

انا : طيب خليني معاك ولما اشوف اخرتها

مسكت ايد داريوس وانتقلنا للبيت القديم من تاني وبس في غرفه كده فيها براويز وصور متغطيه

داريوس : الان سوف اريك صورة سيدي انا على يقين انك ستعرفه

وكشف غطاء عن صورة قديمه ومسح التراب من عليها
اول ما شوفت الصوره صعقت و مكنتش مصدق اللي انا شايفه طيب ازاي طيب ليه انا دماغي عملت ايرور

انا : انت متأكد يا داريوس ان ده سيدك
داريوس : نعم انه سيدي والحاكم الشرعي للبلاد وانت وريثه والاولى بالحكم من فاران ابن سارون
انا : انت بتقول ايه بس ازاي جدي يبقى الحاكم واحنا اصلا يدوب ع قد حالنا واول مره اشوف العالم بتاعكم ده ازاي كل ده يحصل
داريوس : لقد اخبرتك سيدي عندما اختفى سيدي دراجون يبدو انه اختار الحياة الفانيه وقد تزوج وانجب والدك ثم انجبك انت
انا طيب فهمني بقى ليه ابويا مبقاش هو الحاكم مش انا
داريوس : سأخبرك الان اذا كان والدك يستحق الحكم او يستطيع حكم هذا العالم كان قد استيقظ واتى الى هنا ولكنه يبدو انه ورث الكثير من والدته ولكنك انت تحمل دماء سيدي دراجون انا اشعر بذلك واشعر بقوتك
انا طيب يا داريوس انا عايز ارجع لاهلي وناسي وحياتي انا مش بتاع الكلام ده
داريوس : ستعود يا سيدي فإنك لم تأتي بعد فقط روحك هي التي هنا الا تلاحظ انك تطفو ولا تلامس الارض
انا : اتجننت انت بتقول ايه يا عم انت ازاي روحي
داريوس: انها قدرة من قدرات سيدي دراجون كان يستطيع ان يخرج من جسده و يتنقل ولم يكن يشاهده احد سواي
انا : طيب يا داريوس رجعني عشان انا عايز ارجع
داريوس ستعود سيدي و لكن دعني اخبرك نحن بحاجتك فكر قليلا في ما اخبرتك اياه و في البلدان والأرواح التي ستزهق والدماء التي ستسيل في كل مكان اذا لم تعود إلى هنا
انا : حاضر يا داريوس هفكر اوعدك

وبعده داريوس حط صباعه على دماغي لقيتني فوقت وانا على سريري وامي واختي جنبي على كرسي ونايمين
صحيت امي
انا : ماما ماما اصحي انتي ليه نايمه كده يا حبيبتي تعب عليكي
ماما صحيت : انت كويس يا حبيبي بردو كده يا حسام تخضني عليك وعيونها دمعت وقومت حضنتها

انا : متعيطيش يا حبيبتي عشان خاطري بس قوليلي هو ايه اللي حصل بس

ماما : بعد ما اتخانقت معايا انا واختك دخلت الحمام وسمعنا صوت خبطه في الحمام دخلنا نجري لقيناك واقع ومغمى عليك مالك يا حبيبي بس ايه حصلك انت كويس طيب دلوقتي

انا : اه يا حبيبتي انا كويس متقلقيش عليا هو بس شوية ارهاق متخافيش

ماما : مخافش ازاي انت كنت عامل زي الميت بقالك ساعتين مفيش نبض ولا في نفس واتصلت على ابوك وجاي هو والدكتور معاه

ودخل ابويا بالدكتور عشان يشوف ايه حصلي وبابا مخضوض وخايف يكون حصلي حاجه

بابا : حسام انت كويس يبني فيك حاجه

انا : مفيش حاجه يا بابا شوية ارهاق بس

الدكتور : طيب هنكشف عليك عشان نتطمن

انا : اتفضل حضرتك

بعد ما خلص كشف الدكتور وعمل كل الفحوصات اللي يقدر يعملها قال لا انت كويس الحمد لله هما بس شوية ارهاق بس باين عليه عمل مجهود كبير انهارده ارتاح انهاردة وبكره
( وفجأه لون عيون الدكتور اتغيرت ومحدش لاحظها غيري )
وقال متنساش بس تفكر كويس في اللي قولتهولك واهتم بصحتك واكلك ورجع طبيعي و خرج هو وبابا

ماما : هحضرلك اكل يا حبيبي انت كنت جاي جعان وتعبان
انا : ماشي يا ماما خدي راحتك

مددت على السرير وبفكر في كل ده وكل اللي حصل هل ده حلم ولا انا اتجننت ولا ده عشان لما اتخبطت في الحمام ولا ايه بالظبط وسمعت صوت في دماغي

الصوت : لا انه حقيقه ولكن لا تريد تقبل ما انت عليه

انا : انت مين انت كمان

الصوت : انا سيلينا مساعدتك ومستشارتك عندما اخبرني داريوس ان الوريث قد عاد اردت ان اتحدث معك ولكنك قد عدت

انا : طيب يا سيلينا مش ينفع تظهري انا محبش حد يدخل دماغي

سيلينا : انا اعتذر سيدي ولكنني لا استطيع ان اضطلع على شئ في رأسك ف انت الشخص الوحيد الذي لا استطيع ان ارى ما الذي يدور برأسه ولا ادري ما السبب انت وجدك سيدي دراجون فقط لا استطيع ان اعرف ما برأسكم

انا : طيب يا سيلينا اظهري بس مش عايز حد يشوفك غيري

وظهرت سيلينا كانت اية في الجمال ولابسه فستان جميل وطويل يبدو عليه الوقار مع جمال ملامحها مخليها حاجه فوق الخيال

انا : انتي سيلينا انتي جميله اوي يخربيتك 😂

سيلينا : اشكرك سيدي على مجاملتك هذه

انا : طيب يا سيلينا ايه هنعمل دلوقتي انا مش فاهم حاجه ولا عارف اعمل ايه وعايز اكلمك بالتخاطر عشان لو حد شافني بكلمك هيفتكروني اني اتجننت وبكلم نفسي

سيلينا : حسنا سيدي سوف افعل ذلك

وحطت ايدها على دماغي وبقيت تقول كلام مش مفهوم وبعدها شالت ايدها ومحركتش شفايفها لقيت نفسي سامعها
وانا كمان كلمتها لقيتها ردت عليا قولت حلو كده

انا : طيب يا سيلينا دلوقتي بقينا نتكلم حلو هل في حاجه هنعملها نعم سيدي سوف اقوم بتدريبك الى ان تصبح جاهز لاستعادة الحكم وإعادة الاستقرار الى المملكه

انا : طيب يا سيلينا سيبيني دلوقتي ارتاح ولو احتجتك هتواصل معاكي عن طريق التخاطر

سيلينا: سمعا وطاعه يا سيدي

و اختفت سيلينا وانا رجعت تاني لنفس التفكير طيب وبعدين يا حسام في اللي انت فيه ده انت داخل على حجات انت مش قدها ولا انت فاهم فيها حاجه الايام هتبين اللي جاي وانا قوي ومش هخاف من اللي جاي

والى هنا ينتهي الجزء
الثاني
القاكم على خير حال اصدقائي واتمنى لو في اي تعليق او خطأ تقولولي عليه متنسوش اني اول مرة بكتب
تحفة قمة التشويق مش مهم حجم الجزء لو صغير وهتنزل بسرعه فمش مشكلة في انتظار ابداع جديد

تحفة قمة التشويق مش مهم حجم الجزء لو صغير وهتنزل بسرعه فمش مشكلة في انتظار ابداع جديد
ان شاء **** كل يوم جزء

• حبيته
التفاعلات: LADY MONA
  • حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%