NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • حبيته
التفاعلات: BABA YAGA
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
اعتقد مش من حق اي حد يكمل فكره وقصه انا كتبتها بدون اذني لاني صاحب الحق الوحيد في قصتي وافكاري وامتي اكتب وامتي مكتبش والاخ ال كمل القصه مطالب باعتذار علي تدخله ف قصتي
ي باشا المكان كله تبع الاداره والاداره الي طلبت من الكاتبه تكمل ممكن تكلم الاداره
سهله اهي
 
طب بص حضرتك مش حوار بنت وولد بس في حاجه ف المنتدي اسمها مسابقه الجولد ستار ودي عباره عن انك بتكمل قصه ل كاتب تاني هو مكملهاش واللي بيحصل انك بتطلب م الاداره تدخل المسابقه وهما بيرشحولك قصه ونفس الوقت مش حق الكاتب التاني ينسبها لنفسه ولا يغير حاجه فيها لانها ملك صاحبها بتمني حضرتك تكون فهمت 🙏🏻
تمام حضرتك بس انا موجود ومحدش اتواصل معايا نهائي
انا بقول عشان متتخنقوش احنا عملنا اللي اطلب مننا الحوار كدا مع الاداره معلش عشان خاطري متردش انت كمان
بصي حضرتك انا مش بتخانق هو ال داخ
ي باشا المكان كله تبع الاداره والاداره الي طلبت من الكاتبه تكمل ممكن تكلم الاداره
سهله اهي
بص حضرتك طالما هي المشكله مع الاداره ياريت محدش يتدخل
 
ان شاء **** 🙏🙏♥
بص ولاخر مره بقولك متتدخلش وملكش فيه تمام القصه بتاعتي لما تكون قصتك او بتعرف تكتب وعندك افكار ابقي اتكلم ف قصتك
وغير كده مش مسموحلك تتدخل
 
  • بيضحكني
التفاعلات: J U B A
تمام حضرتك بس انا موجود ومحدش اتواصل معايا نهائي

بصي حضرتك انا مش بتخانق هو ال داخ

بص حضرتك طالما هي المشكله مع الاداره ياريت محدش يتدخل
ده مش تدخل انا بفهمك بس بدل م انت مش فاهم حصل اي
وشكرا لتفهمك
 
ده مش تدخل انا بفهمك بس بدل م انت مش فاهم حصل اي
وشكرا لتفهمك
تمام وانا بفهم حضرتك ان محدش اتواصل معايا نهائي يبقي ازاي حد غيري يكملها
 
ممكن نوقف الكلام ف الموضوع ده لغاية ما يدخل باسم

@BASM17 اسطورة القصص



عشان غير كدا هيبقي في إجراءات مش هتعجبكم كلكم
 
  • عجبني
التفاعلات: BASM17 اسطورة القصص
تمام وانا بفهم حضرتك ان محدش اتواصل معايا نهائي يبقي ازاي حد غيري يكملها
ده سؤال بقا تطرحه للاداره
ازاي يدي لحد صلاحيه التكمله من غير محد يكلمك
 
ده سؤال بقا تطرحه للاداره
ازاي يدي لحد صلاحيه التكمله من غير محد يكلمك
كده انت فهمت الموضوع يبقي حقي اتكلم ولا اسكت والاقي حد يتنطط عليا
 
  • عجبني
التفاعلات: ☠️ B̷A̷D̷ M̷A̷N̷ ☠️
  • عجبني
التفاعلات: ☠️ B̷A̷D̷ M̷A̷N̷ ☠️
آلجےـزء آلثےـآنےـيےـ :_
احمد: اي اللي بيحصل ده ياسعد ياسعد ياماجد
وبيتلفت حواليه
بيسمع احمد صوت ضحكه قويه ومخيفه
بيبدأ احمد يتوتر
احمد: ياجماعه انتو بتهزروا ايه المقلب السخيف ده
بيجي صوت غليظ من ورا احمد
......: بس دا مش مقلب انت مش مقلب انت مسمعتش التحذير اللي بيجي هنا مبيرجعش تاني
بيبص احمد وراه مش بيلاقي حد
احمد بعصبيه: ايه الهبل دا
لالا اهدي ي احمد انت اكيد بيتهيقلك دي كلها تخيلات
الصوت: هههههههه اهو انتو البشر كدا كل متخافوا تقولوا دي تخيلات مش بتقبلوا الحقيقه مع انكم متأكدين منها
احمد: حقيقيه ايه وبعدين متقف قدامي وتكلمني بدل لعب العيال ده
نفس الثانيه بيلاقي احمد شخص ظهر قدامه
(الشخص ده بيكون شكله طبيعي جدا زي البشر)
الشخص: احنا منعرفش اللعب دي حاجه في عالمكم بس
احمد: البشر وعالمكم!! علي اساس انك ايه يعني مش انسان!!
الشخص: لا مش انسان
احمد: اه انت شارب حاجه وعايز تهزر بقي طب يلا يا بابا من هنا عشان عندي شغل وعايز اشوف الناس اللي معايا فين؟
وبيسيبه ويمشي
بيختفي الشخص ويظهر قدامه
بيقف احمد ويبصله اوي
الشخص بصوت غليظ: انا مخلصتش كلامي عشان تسبني وتمشي وانسي الناس اللي كانوا معاك دول خلاص بقو ملكي
احمد: انسي ايه وملكك ايه انت مين عايز ايه بظبط
الشخص: انا الرصد حامي الجبل دا وعايز اعمل اتفاق معاك
احمد: ايه الرصد ده مش فاهم
_______________استوب ________________
نخرج من القصه شويه ونشرح ايه حوار الرصد دا
ممكن نعرف الرصد على أنه توكيل شيطان أو جن أو حتى قبيلة منهم مع الشياطين لرصد الأنس، وهو يعتبر نوع من أنواع السحر ولكن ليس كل رصد سحر وليس كل سحر رصد
هو بيكون موكل من ساحر او شخص استدعاه وعمل معاه اتفاق والمعروف عن الرصد انه مربوط بلعنه الفراعنه وانهم كانوا بيصخروهم لحمايه كنوزهم بعد ما يموتوا و......
استنوا كدا انا بقول كفايه التعريف دا ونكتشف الباقي من الاحداث نرجع للقصه بقي
__________________________
الرصد: انا نوع من الجن وساكن الجبل دا مهمتي حمايه الكنز اللي مدفون هنا
احمد بدهشه: جن وكنز مدفون لا دا شكله الصنف عالي ياعم اتكل مش فاضيلك انا
الرصد بغضب: دي اخر مره هحذرك المره الجايه هاذيك
احمد: انت عايز ايه انا مش مصدق اللي بتقولوا ده جن وساكن الجبل انا شخص مهندس مش بصدق الخرافات دي
بيعتبر الرصد كلام احمد اهانه لي وبيظهر قدامه بشكل مخيف
*** بيكون طويل جدا وملامحه مش ظاهره وهيئته مخيفه
الرصد: كدا صدقت اكمل كلامي ولا تحصل صحابك
بيفضل احمد باصصله ومش مستوعب اللي شايفه قدامه ومش بينطق
بيرجع الرصد لشكله البشري
احمد:يعني انت بجد جن وساكن الجبل دي مش اشاعه
الرصد: مش عيب مهندس زيك يبقي بالغباء ده
احمد: طب انت عايز ايه ظهرتلي ليه؟
الرصد: لانك مختلف
احمد: مختلف ف ايه مش فاهم؟
الرصد: البشر قلوبهم سودا مليانه جشع وطمع واللي قلبه مليان بالطمع يستاهل النهايه المظلمه لكن انت مش زيهم مش طمعان ف كنز الجبل ف انت اللي تستاهله
احمد: مش بتقول انك حامي الكنز عايز تديهولي يعني؟!
الرصد: هديك الكنز ومش الكنز بس هيبقي عندك قوه خارقه مفيش بشري يملكها
احمد: قوه خارقه ازاي؟
الرصد: قوه جسديه تخليك تقدر تنقل الجبل ده من مكانه وقوه عقليه متملكهاش انسان غير القدره علي قرايه الافكار ورؤيه ما وراء الجدران
احمد: كل ده وايه المقابل؟
الرصد: كدا بدأت تشغل دماغك المقابل انك تجبلي الشخص اللي حضرني لحد عندي وبقيت اسير الجبل بسببه
احمد: ازاي مش فاهم
الرصد: شخص اسمه عمران كان دكتور مشهور وبسبب هوسه بالفلوس لما عرف ان في هنا كنز حضرني عشان اجبهولوا واختفي وبقيت اسير هنا ومحدش غيره يقدر يحررني
احمد: مش انت جني يعني تقدر توصله عايز مساعده مني ليه؟
الرصد: رجعنا للغباء تاني هوصلوا ازاي وانا مسجون هنا
احمد: ما براحه ياعم وبعدين انا هوصل للشخص دا ازاي؟
الرصد: القوه اللي هديهالك هتساعدك قولت ايه موافق؟
احمد: عندي شرط لو نفذته هوافق
الرصد: شرط ايه؟
احمد: ترجع صحبي والناس اللي شغالين معايا
الرصد: بسيطه هيرجعوا ليك طلب تاني
احمد: لا مليش
الرصد: نمضي العقد
احمد: عقد ايه ده؟
الرصد: عقد باتفاقنا سوا عشان لو خلفت الاتفاق هتتحاسب
احمد: تمام موافق
بيظهر عقد قدامه علي ورق شبه ورق البردي
( اكيد عارفينه دا اللي الفراعنه كانوا بيكتبوا عليه)
الرصد: امضي
بيطلع احمد قلم من جيبه و بيكتب اسمه
بيضحك الرصد وصوت ضحكته بترن ف كل الجبل
احمد: ايه المضحك مش فاهم
الرصد: انت فاكره عقد شركه ولا ايه الامضاء مش بتكون كده
احمد: اومال ازاي؟
بيفتح الرصد ايده وبتظهر ضوافره الطويله ويعور احمد ف صباعه وبيجرح الرصد نفسه وبينزل ددمم احمد ودم الرصد ع الورقه وبعدها بتختفي الورقه
الرصد: دلوقتي بنا عهد بالدم لو خلفت اتفاقك هخلي الجبل دا قبرك
احمد: ماشي وانا كل محب اتواصل معاك هجيلك هنا
الرصد: لا انا هتواصل معاك بطريقتي
احمد: ولو احتجت حاجه وحبيت اكلمك هندهلك ازاي؟
الرصد: مأمون
احمد: دا اسمك؟
الرصد: دا الاسم اللي هتتواصل معايا بي
احمد: واسمك الحقيقي ايه؟
الرصد: مش شغلك
وبيحرك الرصد ايده ب اتجاه احمد
بيحس احمد ب حاجه غريبه ف جسمه واكن في كهربا بتمشي ف دمه وبيتألم ل ثواني
احمد: انت بتعمل ايه؟
الرصد: دلوقتي بقي عندك القوه اللي وعدتك ومجرد مختفي اللي كانوا معاك هيظهروا وخلي بالك اللي حصل بنا مفيش شخص يعرفوا وهما هيرجعوا ناسين اللي حصلهم
احمد: تمام
الرصد: لينا تواصل قريب
وبيختفي الرصد وبعد ثواني بيرجع سعد وماجد ومعاهم جركل البنزين
ماجد: البنزين اهو ي احمد
احمد: انتو كويسين؟
بيبصوا سعد وماجد لبعض باستغراب ويبصلوا
سعد: بخير يابشمهندي
ماجد: مالك ي احمد انت تمام؟
احمد: اه اه تمام يلا نشغل المولد
ماجد: تمام
بيمشي ماجد جمب احمد وبيكلم ماجد ف عقله
وبيلاقي احمد نفسه سامع افكاره وبيتصدم ملي بيعرفه
احمد بصدمه: انت اجننت يا ماجد؟
بيبصله ماجد بعدم فهم
ماجد: اجننت ايه في ايه ي احمد
احمد بغضب : دانا هشرب من دمك
وبيمسك احمد ماجد من رقبته و.........
يـﮯتبع
 
  • عجبني
التفاعلات: غريب عن العالم و 𝔱𝓗ⓔ β𝐋𝓪℃Ҝ Ã𝓓𝔞Mˢ
المقدمه
اسمي ; احمد. عمري 23سنه. متخرج من هندسة اتصالات. وتركيب شبكات.
نبتدي بقا الحكايه. ونخش في الموضوع علشان مبقاش رغاي علي الفاضي
..............
البدايه.
لما اتخرجت. من الكليه وكنت شاب زي اي شاب بحلم اني اشتغل واعمل فلوس علشان اتجوز.
المهم ليا واحد قريب ابويا. بيشتغل في دوله عربيه. بابا كلمه. لقالكي وظيفه في شركة اتصالات.
وجالي عقد العمل وسافرت.
في البدايه اخدت وقت علي ما اناقلمت. وقدرت اثبت وجودي في شغلي. لحد ما عينوني مدير لفرع الشركه لتركيب الابراج. مكنش في دماغي غير الشغل وبس.
لحد ما في يوم. كان مطلوب اننا نركب برج تقويه في منطقه. والبرج ده لازم يكون علي الجبل.
اتصلت بالمهندس المسئول عن المنطقه من فرع الشركه. كان اسمه ماجد
انا: الو صباح الخير يا بش مهندس ماجد.
ماجد: صباح الورد يا بش مهندس احمد. ازيك يا اداره
انا: ورد عليك يا حبيبي. في منطقه تبع دايرتك. محتاجه برج تقويه وجايه منها شكاوي كتير جدا.
ماجد: اي منطقه يا هندسه.
انا: المنطقه ال جنب الجبل.
ماجد ; قصدك جبل. ( الرعب)
انا :جبل رعب ايه يا هندسه. بس
ماجد: اه يا احمد الجبل ده كله بيقول انه مسكون من الجن.
انا: : بس بس. انت راجل متعلم يا هندسه خليت ايه للعيال الصغيره والجهله.
ماجد: طيب ايه المطلوب يا بش مهمندس.
انا. : المطلوب اننا هنركب برج تقويه. فوق الجبل بعمق 250 او 300 متر علشان تلقط من البرج الرئيسي وتغذي المنطقه عندك كلها
ماجد: طيب يا بش مهندس اوامرك
انا: دي اوامر الشغل طلبات البرج هتوصلك بكره وتشوف الرجاله ال عندك وتبتدي تطلعو الحاجه وتركبوها. وخليك علي اتصال معايا اي حاجه تحتاجها كلكمني
ماجد: تمام يا بش مهندس.
تاني يوم وصلت الحاجه. واتصل بيا ماجد وقالي ان الحاجه تمام وهشوف عمال يطلعو الحاجه علشان يبتدي التركيب.
اليوم ال بعده
ماجد: صباح الخير يا هندسه.
انا: صباح الورد يا ماجد.
ماجد: يا هندسه مفيش عمال راضيه تطلع الحاجه الجبل.
انا: ليه يا ماجد
ماجد: كلهم خايفين ومفيش حد راضي يشتغل معانا. ولا يطلع حاجه
انا: بعصبيه ازاي ده يا بش مهندس احنا هنلعب ولا ايه اتصرف
ماجد: اهدي يا هندسه. انا عرضت علي الناس 3اضعاف سعر اليوميه ومحدش راضي. كله خايف اعمل ايه
انا : طيب يا بش مهندس. انا بكره هكون عندك.
ماجد: توصل بالسلامه يا هندسه
قفلت معاه ووضبت هدومي وركبت عربيتي وسافرت وصلت تاني يوم بعد الضهر
وقابلت ماجد وطبعا اخدت سكن قريب من الجبل وقالت صاحب البيت ال هسكن فيه انا وماجد
كان راجل كبير ف السن
انا: مساء الخير يا عم الحج
صاحب البيت: مساء النور. يا ابني.
وبصلي جامد اووي.
انا: مالك يا عم الحج بتبصلي كده ليه
صاحب البيت. واسمه سعد
سعد: انت ياابني جاي تعمل ايه بالظبط هنا
انا : يا حج سعد احنا جايين نركب برج شبكه محمول علشان لما تكلم حد المكالمات تبقي واضحه ومتقطعش منك.
سعد: بصلي جامد وقال هتركبوها فين.
انا: فوق الجبل يا حج سعد بس جوه شويه.
سعد: بلاش الجبل ده يا ماجد يا ابني.
انا: ليه يا حج.
سعد: الجبل ده مسكون ومفيش حد طلع هناك ونزل منه ابداا.
انا وماجد بقينا نبص لبعض وبلمنا. وبعدين قولتله يا حج سعد. ده شغل مطلوب مننا ولازم ننفذه. وانا جاي مخصوص علشان كده
سعد: براحتك يا ابني بس افتكر اني قولتلك.
انا: تمام يا حج سعد.
يا ماجد. فين الدليل ال هيطلعنا الجيل.
ماجد: الدليل جاي يا احمد
انا: طيب العمال فين
ماجد: خلص مع الدليل ونروح للعمال واهو الدليل جه
الدليل. وده معناه الراجل ال عارف اسهل الطرق علشان طلوع ونزول الجبل. بيبقي من اهل المنطقه. وعارفها كويس. جدا
الدليل: ايوه يا بش مهندس ماجد انت طلبتني
ماجد: ال بش مهندس احمد عايز يتكلم معاك.
انا: مساء الخير. احنا عايزينك تدلنا علي اقصر واسهل مكان نطلع منه الجبل.
الدليل: بلاش الجبل ده يا بش مهندس. الجبل ده مسكون
انا: مفيش حاجه اسمها مسكون احنا عايزينك تطلعنا الجبل وتدخلنا علي عمق 300 متر وبدل اليوميه هديك 3 ف اليوم
الدليل بصلي باستغراب وقال ; طيب يا بش مهندس علي شرط هطلعكم الصبح وهنرجع بعد العصر علي طول يا اما اسيبكم وارجع لوحدي
انا: ماشي يا سعد هنشوف الدنيا فيها ايه
وخد بعضه ومشي
وروحنا للعمال. وطبعا ضاعفتلهم المبلغ وزياده في مقابل يطلعولنا المعدات بتاعتنا
وتاني يوم صحينا وفطرنا والعمال جت وابتدو يطلعو في الحاجه وطلعوها وطلعنا علي بعد الضهر
وابتدينا في عمل القواعد بتاعة الاعمده
والوقت اخدنا ولقيت الدليل بكلمني ومتستعجل في الكلام
سعد : يابش مهندس يا بش مهندس. يلا بينا بسرعه بسرعه
انا: جري ايه ياسعد لسه بدري
سعد: بدري ايه يا بش مهندس انا متفق معاك يا اما اسيبك وانزل انا مش هفضل لليل هنا مهما حصل
انا : طيب يا سعد استني.
يا ماجد في بنزين عندنا نشغل المولد بتاع الكهربا.
ماجد: تصدق نسينا البنزين تحت الجبل
انا : طيب انزل هاته انت وسعد بسرعه وخلي سعد يروح احنا هنكمل شغل
ماجد: يا احمد مينفعش كده
انا: جري ايه يا بش مهندس ده شغل ومطلوب نخلصه ف اسرع وقت والا هنتجازي.
ماجد :خلاص يا بش مهندس. هنزل اجيبه يلا يا سعد
فضلت شغال.
ومفيش عشر دقايق لقيت سعد جايب البنزين. كانت الشمس غابت.
انا: ايه انت جيت بسرعه يعني ياسعد.
سعد : انا لقيت البنزين سايبينه العمال قريب.
انا: امال ماجد فين.
سعد : اهو جاي ورايا.
انا: طيب تمام. اخدت الجركل وفتحته. وجيت اكب بنزين لقيته. ددمم. ببصي. علي سعد ملقتيش. حد حواليا. ...............
الي اللقاء في الجزء. التاني.
كلام جميل وموزون يا فنان منور وأبدعت أهلاً بيك معانا يا غالي 💛
 
  • حبيته
التفاعلات: Ahmed Alfanan
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%