NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

تفسير شخصيات

amlamola

نسوانجى بريمو
عضو
توجه جنسي
عدم الإفصاح
انا عايزة افضفض معاكم بدون ما حد يفكر فيا بطريقة مش كويسة
انا ماكنتش حابة اتي اكون هنا ولكن ضعف الارادة او الإدمان معرفش مخليني ابعد وارجع تاني ابعد وارجع تانى...انا مش بعمل حاجة وحشة ومحافظة على كرامة جوزي جدا في لبسي وتعاملاتي مع الناس
ولكن الشهوة الجنسية مدفونة جوايا مش بلاقي منفذ ليها غير هنا
وبعد ما اشبع رغبتي بالخيالات ..ارجع اقفل الموقع وابعد واتضايق جدت...
ولكن ارجع بعد فترة تاني افتحه
مع اني عديت سن ال ٤٠
لو تحت ال ٢٠ او فى ال ٢٠ سنة دي ماشي لأنها فترة مراهقة و غصب عنهم
لكن انا او اللى في سني ليه يدخلوا مواقع زي دي
اعتقد ان دة إدمان وأصبح شىء في شخصيتي
خايفة استمر كدة علطول😪
اسفة للاطالة..بس اهو اول مرة اكتب وافضفض

• عجبني
  • انا سخنت كده ليه
  • محزن
التفاعلات: Anas868, احمد ماندوو, عاشق المجنونه و 15 آخرين
اعتقد أن الرغبه ملهاش سن معين بس مع الوقت بيحصل للإنسان زهد فيها ..
بالنسبه لخيالاتك ف أن كانت خيالاتك طبيعيه ف لو جوزك شخص متفهم حاولي تتكلمي معاه فيها ده حلالك وانتي حلاله ..أما لو كنت طبيعيه والزوج مش متفهم ف معنديش حلول اقدر اقدمها لك غير اني اتمنالك انك متروحيش ورا التيار للدرجه اللي تخليكي تعملي حاجه تندمي عليها أو انك تكلمي حد من هنا او بره .
أما لو كانت غير طبيعيه ف انا منصحش حتى بالعلاج النفسي انما اشوف أن القرب من اللله هو انسب حل " و دي مش مثاليه اني اكون هنا واقولك قربي منه " عشان الناس اللي دماغها بتحدف بعيد .. لكن كلنا عارفين الصح والغلط ف مش طبيعي تسالي شئ و اقولك على الغلط صح عشان انا بعمله .
مش عارفه تبعدي عن هنا .. استفادي بوقتك و شوفي الحاجات اللي ممكن تكون مفيده و ابعدي عن الاقسام اللي ممكن تغذي خيالك وواحده واحده هتزهدي الموضوع ككل .

ف النهايه . حاولي تشغلي وقتك قدر المستطاع و حاولي متنفرديش بنفسك لانه مش معقول هتفتحي هنا قدام حد من اهل بيتك حاولي تكوني وسطهم اطول وقت ممكن و حاولي تعملي اي نشاط ف بيتك أن كان عندك وقت " شويه رياضه جوه البيت حتى لو مش زي تمارين الچيم يعني . شويه كتب وروايات رومانسيه دراميه ك رؤيه مناسبه لحالتك ف ده هيكون انسب بدايه لكي لو عندك طوله بال للقرايه . لو في هوايه قديمه حاولي ترجعيلها . وبس كده

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: عقل عائد, احمد ماندوو, WilliamM و 4 آخرين
حاو
انا ماكنتش حابة اتي اكون هنا ولكن ضعف الارادة او الإدمان معرفش مخليني ابعد وارجع تاني ابعد وارجع تانى...انا مش بعمل حاجة وحشة ومحافظة على كرامة جوزي جدا في لبسي وتعاملاتي مع الناس
مع اني عديت سن ال ٤٠
خايفة استمر كدة علطول😪
حاولي تصارحي جوزك بالي نفسك فيه انا برده عديت الأربعين وكنت متجوز واحده تانيه علي مراتي لاني ملقتش كل الي انا عايزه جنسيا فيها بس لما صارحتها لقيت حاجات مكنتش شايفها

مع اني عديت سن ال ٤٠
خايفة استمر كدة علطول😪
الشهوة مالهاش سن
المكان هنا يعتبر ملجأ لينا وبيت تاني بناخد فيه راحتنا
هوني علي نفسك

• عجبني
التفاعلات: amlamola
كلنا هنا يا بنهرب من حاجة يا بندور على حاجه
ملهاش دعوة بالسن
بس بالاكثر و الافضل هنا الحرية

بتقدري تكوني الشخص الي مينفعش حد يشوفه
او
بتقدري تكتبي الي ما يتفعش حد يقراه

المشكلة مش في رجوعك من عدمه
الازمه عندك هو التضاد بين الحياتين بين ما تفعلية هنا و الي بالتأكيد يرفضه المجتمع في الواقع
و كل ما التضاد يوسع و الكبت بره في الواقع يزيد تخشي هنا تكوني شخصية اعتف في انجرافك اكتر من كل مرة
و ده ما يسمى ب المعضلة الاخلاقية الناتجة عن التضارب بين ما نرغب و ما لا يصح فعله

الحل
لازم تقعدي مع نفسك و تجدي مخرج لتلك التخيلات و اسبابها ودوافعها و تبتدي تصرفيها و تتصرفي معاها في اكتر الطرق الصحيحة و المشروعة الي تقضي على الازدواج ده

و هي فترة طبيعية تمتد معاكي من قرب ال ٤٠ لغاية ٤٥ بكتيره و حتخلص

السلام لروحك 🙏🏼

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: kidding samo😂🫂😈😜❤️ و ابو اسكندر السندباد
مع اني عديت سن ال ٤٠
خايفة استمر كدة علطول😪
ادمان لو متعودة علي المواقع دي من بدري او مش صريحه مع جوزك كفايه لدرجه انه يشبع كل رغباتك ويبقا عارف انتي بتحبي ايه وبتكرهي ايه قربي منه واحكيله انا بحب كذا وبكره كذا علشان يشبع كل رغباتك الجنسيه ومعلش سؤال تاني
لما بتخلصي العلاقه مع جوزك بيبقا لسه فيه رغبه جواكي ولا بتبقي تمام كدا ؟

• عجبني
التفاعلات: Anas868
مع اني عديت سن ال ٤٠
خايفة استمر كدة علطول😪
رغبتك ف انك تبقي شهوانيه و تظهري لبونتك هنا دي حاجة حلوة ليكي لاني اولا هنا سريه و غير كده بتحافظي علي جوزك و بعدين دي مجرد وقت لاكن فيه اوقات ف حياتنا بنعرف الصح من الغلط و بعدين سن ال40 دة بيبقي فاجر يعني يبخت جوزك بيكي

• عجبني
  • معجبنيش
التفاعلات: Yasmin55 و سالب طري
اعتقد أن الرغبه ملهاش سن معين بس مع الوقت بيحصل للإنسان زهد فيها ..
بالنسبه لخيالاتك ف أن كانت خيالاتك طبيعيه ف لو جوزك شخص متفهم حاولي تتكلمي معاه فيها ده حلالك وانتي حلاله ..أما لو كنت طبيعيه والزوج مش متفهم ف معنديش حلول اقدر اقدمها لك غير اني اتمنالك انك متروحيش ورا التيار للدرجه اللي تخليكي تعملي حاجه تندمي عليها أو انك تكلمي حد من هنا او بره .
أما لو كانت غير طبيعيه ف انا منصحش حتى بالعلاج النفسي انما اشوف أن القرب من اللله هو انسب حل " و دي مش مثاليه اني اكون هنا واقولك قربي منه " عشان الناس اللي دماغها بتحدف بعيد .. لكن كلنا عارفين الصح والغلط ف مش طبيعي تسالي شئ و اقولك على الغلط صح عشان انا بعمله .
مش عارفه تبعدي عن هنا .. استفادي بوقتك و شوفي الحاجات اللي ممكن تكون مفيده و ابعدي عن الاقسام اللي ممكن تغذي خيالك وواحده واحده هتزهدي الموضوع ككل .

ف النهايه . حاولي تشغلي وقتك قدر المستطاع و حاولي متنفرديش بنفسك لانه مش معقول هتفتحي هنا قدام حد من اهل بيتك حاولي تكوني وسطهم اطول وقت ممكن و حاولي تعملي اي نشاط ف بيتك أن كان عندك وقت " شويه رياضه جوه البيت حتى لو مش زي تمارين الچيم يعني . شويه كتب وروايات رومانسيه دراميه ك رؤيه مناسبه لحالتك ف ده هيكون انسب بدايه لكي لو عندك طوله بال للقرايه . لو في هوايه قديمه حاولي ترجعيلها . وبس كده
شكرا لرايك المحترم بس الكلام دة كله حاولت اعمله ...المشكلة اني بضعف وارجع تاني
وانا بتضايق من نفسي لاني ست اتربيت في بيئة متعصبة للتقاليد ..وبحس اني بدمرها لكن ضعف ارادتي والشهوات أقوى مني ..ولكن بكرر تاني انها خيالات فقط

حاو

حاولي تصارحي جوزك بالي نفسك فيه انا برده عديت الأربعين وكنت متجوز واحده تانيه علي مراتي لاني ملقتش كل الي انا عايزه جنسيا فيها بس لما صارحتها لقيت حاجات مكنتش شايفها
صعب اصارح جوزي احنا عايشين في بيئة قديمة شوية بأفكار قديمة ...الحرف الواحد أتحاسب علية

• عجبني
التفاعلات: Anas868
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
كلنا هنا يا بنهرب من حاجة يا بندور على حاجه
ملهاش دعوة بالسن
بس بالاكثر و الافضل هنا الحرية

بتقدري تكوني الشخص الي مينفعش حد يشوفه
او
بتقدري تكتبي الي ما يتفعش حد يقراه

المشكلة مش في رجوعك من عدمه
الازمه عندك هو التضاد بين الحياتين بين ما تفعلية هنا و الي بالتأكيد يرفضه المجتمع في الواقع
و كل ما التضاد يوسع و الكبت بره في الواقع يزيد تخشي هنا تكوني شخصية اعتف في انجرافك اكتر من كل مرة
و ده ما يسمى ب المعضلة الاخلاقية الناتجة عن التضارب بين ما نرغب و ما لا يصح فعله

الحل
لازم تقعدي مع نفسك و تجدي مخرج لتلك التخيلات و اسبابها ودوافعها و تبتدي تصرفيها و تتصرفي معاها في اكتر الطرق الصحيحة و المشروعة الي تقضي على الازدواج ده

و هي فترة طبيعية تمتد معاكي من قرب ال ٤٠ لغاية ٤٥ بكتيره و حتخلص

السلام لروحك 🙏🏼
اتمنى فعلا تخلص ولكن عايزة اقولك ان الموضوع ليه ٢٥ سنة وأصبح جزء مني ...اعتقد صعب اتركه...ولكن ليس مستحيل...وانا ضعيفة ف حتة الصعب مش قادرة علية

ادمان لو متعودة علي المواقع دي من بدري او مش صريحه مع جوزك كفايه لدرجه انه يشبع كل رغباتك ويبقا عارف انتي بتحبي ايه وبتكرهي ايه قربي منه واحكيله انا بحب كذا وبكره كذا علشان يشبع كل رغباتك الجنسيه ومعلش سؤال تاني
لما بتخلصي العلاقه مع جوزك بيبقا لسه فيه رغبه جواكي ولا بتبقي تمام كدا ؟
صعب اقوله رغباتي...صعب جدا

شكرا لرايك المحترم بس الكلام دة كله حاولت اعمله ...المشكلة اني بضعف وارجع تاني
وانا بتضايق من نفسي لاني ست اتربيت في بيئة متعصبة للتقاليد ..وبحس اني بدمرها لكن ضعف ارادتي والشهوات أقوى مني ..ولكن بكرر تاني انها خيالات فقط
حاولي تدخلي عادات جديده ..
2/ جروب واعي على الفيسبوك و التليجرام متخصصين ف الموضوع
3/ متقعديش لوحدك قدر الإمكان
4/ لازم تقربي من **** و تحافظي على صلواتك خيالات طبعا هيكون مرافق ليها حاجات تانيه و الحاجات التانيه هتمنعك من الصلاه بالتالي الوقت ده مناسب جدا انك تبدئي تصلي لانه هيكون صعب انك تصلي و تغتسلي ف الجو ده
5/ قربي لجوزك حتى لو صعب تنولي منه اللي ف خيالك
6/ شوفي شغل أو حتى عمل خيري
و باذن **** اذا قدرتي تعملي الحاجات دي او بعضهم بالتدريج حتى غالبا مش هترجعي تاني للطريق ده
**** بالنسبه لوجودك هنا حاولي تخليكي ف القسم العام و تتكلمي مع الناس ف الكومنتات و البوستات .. انك تلاقي افكارك مشابهه لأفكار ناس تانيه أو مختلفه عن ناس تانيه هتشدك عن باقي الاقسام .. كلنا بدءنا نفس طريقك سواء قصص أو غيره لكن القسم العام له بريق معين مجرد ما تدخلي ف الجو بتاعه صعب تخرجي منه أو على أقل تقدير هيشتت انتباهك معظم الوقت

• عجبني
التفاعلات: Momo 88 و amlamola
اتمنى فعلا تخلص ولكن عايزة اقولك ان الموضوع ليه ٢٥ سنة وأصبح جزء مني ...اعتقد صعب اتركه...ولكن ليس مستحيل...وانا ضعيفة ف حتة الصعب مش قادرة علية
هي مش مرتبطه بالوقت ولا صعبه ولا سهله

هي فلسفة ليكي في الحياة لازم تقعدي مع نفسك و تشوفي ازاي تاخدي الي عايزاه ب امتر الطرق الصحيحة
و تتخلصي من عقد الذنب

• عجبني
مع اني عديت سن ال ٤٠
خايفة استمر كدة علطول😪
سنك ملوش اى علاقة باحساسك .. والاحساس طالما موجود يبقا احنا عايشين .... ثانيا الاهم من كل دا هو طريقه تفريغ الشهوة الامر الطبيعى اللى يدخلك اى مكان وفى الاخر انتى عارفه انك هتستمتعى وتخرجى من غير ما حد يعرف شخصيتك الحقيقية ....الامر طبيعى جدا طالما فى حدود الرغبه وانك راضية ومستمتعه بده وسنين الكبت وعدم ادراكك بامور جنسية كتير هتتعرفي بيها وتعرفيها من هنا او اى مكان تانى ودا سبب المتعه انك بتعرفى و تشوفى حاجات كتير كانت غايبة عنك خالص و متعرفيهاش لانشغالك بالتربية وبيتك واكيد كان بيت والدك محافظ ومفيش مجال للمعرفه بالجنس...تحياتى

• عجبني
اقفلى الحساب واطلعى اهتمى بجوزك محدش هيفيدك هنا حتى لو هيديكى دوا للى انتى فيه دا

• عجبني
التفاعلات: كوكب المتعة
الخيال ارخم بكتير من الخيانه

• عجبني
مع اني عديت سن ال ٤٠
خايفة استمر كدة علطول😪
انا اختلف معاكي لان الست في سن ال ٤٠ بتكون شهوانية اكتر من البنت الي في سن ٢٠

بصي هو مش صح وغلط
انا عموما مش بحس بتأنيب ضمير طالما مش بأذي حد
هي الفكرة اني بفتح الموقع كل فتره بعتبر نفسي بعرف حاجات جديده ممكن تفيدني في الحياة العامة وممكن اتعرف علي ناس وهكذا

يعني طريقة تفكيرك للأمر هي اللي ممكن تخلي اي شيء بتعمليه في صالحك بعيدا عن الجو البضان بتاع تأنيب ضمير غير مبرر علي حاجه بنتولد بيها
بس المهم ننظمها عشان مانخسرشي نفسنا لا اكتر ولا اقل.

تابعت ردودك
وملخصها انك عايشة في بيئة متعصبة .
ملهاش حل غير مصارحة جوزك , هتصارحيه ازاي ؟ انتي فاهمه هو علي ايه وممكن يفهم كلامك ازاي.

لو صعب رغم اني ببقي شايف اي امر صعب سهل تفكيكه , مش قدامك غير الخيالات لكن الخيالات شئتي أم أبيتي ممكن تتفاعلي معاها علي الواقع بمرور الوقت .

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%