NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة فانتازيا وخيال البروفيسور | السلسلة الثالثة | _ حتي الجزء الرابع 11/3/2024

.𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍

البعبع 😎♥️
كاتب متميز
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
نسوانجي كروي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
➤السابقة

ازيكم يا اخواتي واسف جدا على التأخير ال حصل دا بس كنت مشغول جدا بالقصه ال فاتت وحاجات تانية فحياتي ويلا،، نبدأ السلسة الثالثة..............................

الجزء الأول.................................

وقفنا الجزء ال فات لما قتلت فيكتور

( بعد ال حصل فنجع العطارين بيومين)
واقف وقدامي إسراء مربوطة فكرسي فمكان تحت الارض تحت القصر بتاعي
انا : معاد موتك وصل
إسراء بتعب : مش مهم الأهم اني حرقت قلبك وضعفتك ودا اهم حاجه عندي كدا انا نفذت مهمتي
انا : بس خسرتي حياتك ال ملهاش لازمة لا عندي ولا عندهم ( وضربتها بالنار فدماغها)
كدا مين ال مات يا كاظم
كاظم : تميم وابو بكر وفارس وخاشجقي وبحر وعلى دول ال ماتوا من رجالتنا برا مصر وال جوا مات كبير بيت الأمير والشيخ صالح بس الغريبة ان عيلة الخديوي محصلهمش حاجة لا هما ولا كبيرهم
انا : هما دخلو القرية من اي جهة
كاظم : من الطريق الغربي ال بتأمنو عيلة الخديوي من برا ومن على حدود القرية جبل من العيلة
انا : راقب الاتنين لان الاتنين هما ال خانو هما ميقدروش يدخلو القرية بالسهولة دي بس عايز دليل عليهم وعايزك تعرفلي من ال هيبقا كبير عيلة الأمير وتبلغ الكل ياخدو العزا التار اتاخد خلاص
كاظم : تمام ياخويا ارتاح انتا شويه انتا ليك يومين منمتش.
انا بهدوء : مش وقت نوم يا كاظم ولازم نسرع خطواتنا شويه علشان كدا عايزك بعد ما تخلص ال قولتلك عليه تعمل.............
كاظم متفاجئ : حاضر يا محمد هنفذ
انا : تمام بس بسرعة وانا معايا معاد تاني ومش هتأخر لما ارجع عايز ال قولتلك عليه جاهز

{ على جبل الطور فسينا}

واقف موسي وانا معاه بشخصيه البروفيسور ولابس قناع
موسى 'انتا تعرف ان الجبل دا مقدس عندنا اوي
انا بهدوء : اه عارف لكن لية جبتنا هنا.
موسى :لان المعلم بيكلفك بكام مهمة جديدة
انا : وهيا اي
موسى : هتوصلك التعليمات بكل حاجه ولازم تنفذ صح لان المهمات دي هيا ال هتوضح اذا كنت تستاهل المكانة ال مخترهالك المعلم ولا لا
انا : وهيا اي المكانة دي
موسى : هتكون معانا هنا فأرض الميعاد بعد يوم التطهير هتكون من الصفوة الذهبية يا بروف وخلي بالك ان الوقت دا بدأ يقرب جدا وكل الناس عارفة دا ومحدش فأيدو يوقفوا فركز علشان تركب السفينة بدل ما تغرق فالطوفان سلام يا بروف

مشي موسى وانا قعدت شويه واقف بفكر وبعدها مشيت ورجعت لكاظم

انا؛ : احنا لازم نتحرك بسرعة يا كاظم عملت ال قولتلك عليه ولا لا
كاظم : عملت وكلهم مستنيين فأوضة الاجتماعات جوا
انا : تمام كويس جدا انتا روح وشوف موسى هيبعت ايه واول ما يبعت حاجة تقولي عليها وانا داخل ليهم جوا

لبست قناعي ودخلت اوضة الاجتماعات وكنت مركب جهاز تغيير الصوت ودخلت بهدوء

انا : بعتذر عن الطريقة ال جابكم بيها كاظم لهنا
( كان قدامي رؤساء الدول العربية كلها)
رئيس مصر : واي سبب الاجتماع دا
انا : في تحركات كتير بتحصل فالعالم الفتره ال جايه روسيا عايزه تسيطر على العالم وبتفتعل احداث كتير جدا علشان تلهي أمريكا ودولة الكيان بيها وبتضم حلفاء ليها كتير جديدة زي الصين وكوريا وغيرهم
رئيس السعودية : احنا عارفين دا وكمان عارفين ان في حركة بتحصل جوا الأراضي المحتلة بس محدش قادر يحدد ال بيحصل
انا : اقولكم ايه ال بيحصل المقاومة هتضرب قريب وواخده مساعدات كبيره مني ومن كذا مكان تاني ومنهم روسيا ودا طبعا مش هنقول موقف هيا تشكر علية لأنها برضو مش همها غير مصلحتها بس ال بتعملوا هيبقا كويس لو احنا استغليناه صح
رئيس تونس : تمام بس لازم نثق فبعض وفيك انتا على وجه الخصوص احنا نعرف انك عربي لكن لا نعرف جنسيتك ولا شكلك ودا يوضح انك مش بتثق فينا فلية نثق فيك
انا : ممكن يكون عندك حق سيادة الرئيس بس ال انا بعملو ليكم ومساعداتي الفترة ال فاتت تخليك تثق فيا انا نقذت بلادكم كتير وبدون أي مقابل وكمان اغلب حراستكم من رجالتي وبساعدكم ضد الدول ال بتكرهكم وعايزه توقعكم فأعتقد ان دي اسباب كفاية وفنفس الوقت ساعدت محمد العطار انو يكون معاكم المتحكم الرئيسي فاقتصاد الدول العربية علشان انتوا كنتوا عايزين حد عربي وثقة يبقا هوا ال ساند الاقتصاد بتاعكم ومتقلقش كدا كدا هتعرف انا مين قريب اوي بس انا بخفي وشي لاسباب تانية فمتقلقش
رئيس مصر : انا واثق فيك يا بروف ومعاك فال انتا ناوي عليه اهم حاجه بلادنا متوقعش احنا تعبنا كتير جدا علشان نوصل للاتحاد ال احنا فيه دا اي نعم هوا لسه فالسر بس مينفعش نتفكك تاني وانتا كنت السبب الرئيسي فالاتحاد دا ولا اي

(كلهم ايدوه وقعدوا سمعوا كلامي ال بقولو)

انا : دلوقتي احنا تخوفنا الرئيسي من الكيان مش من دوله الاحتلال لان الكيان هوا ال بيتحكم فيها هيا وامريكا فا احنا لازم نتحرك فوقت واحد فالنور والضلمة نضعف الكيان والدول ال معاه فالنور والضلمة بخط متوازي علشان ميقدروش يقوموا تاني احنا حربناهم الفترة الاخيرة فالضلمة بطريقة غير مباشرة الفتره الجاية لازم ننقل الحرب فالنور وقدام العالم كلو ودا دوركم
رئيس مصر : طيب وانتا هتعمل ايه
انا : الفتره الجايه لازم اهدا وابينلهم اني معاهم علشان يثقوا فيا شوية لان دول اصلا مش بيثقوا فأي حد غيرهم فلازم احاول على الاقل انهم يشيلوا عينهم من على المنظمة بتاعتي علشان اتحرك بسهولة لان انا هجمع ضرباتي فضربة واحده فلازم حربي تهدأ شويه
رئيس قطر : ازاي وانتا قولت لازم نمشي فحط متوازي
انا : هقولك احنا لعبنا معاهم فالضلمة سريع اوي وخلاهم يفتحوا عينهم فلازم ننقل اللعب فالنور شوية لان اصلا اللعب فالضلمة ومن ورا الستارة دا بتاعهم هما ومتفوقين فيه من زمان فلازم ننقلهم شوية لملعبنا علشان لما نرجع نلعب فملعبهم نكون ضامنين الفوز ولو بنسبه 60% فهمتني
رئيس قطر : فاهمك بس قولي هنعمل اية
انا : لازم نقوي اقتصادنا اكتر وجيشونا اكتر وعلاقتنا مع الدول الغربية الداعمة لينا زي تركيا وفي دول تانيه زي أفغانستان مثلا ونستغل روسيا وحلفاؤها زي ما هما بيستغلونا ونطلع على الساحة لعيبة جداد زي الأفارقة نساعدهم انهم يعلوا ويكبروا ويبقوا اقويا علشان يقفوا فضهرنا بس تحت اشرافنا وفنفس الوقت نحسن معيشتهم لأنهم طول عمرهم مهدور حقهم وال هيرجع ليهم ولو جزء بسيط من حقهم وقوتهم هيدينوا ليه بالمعروف طول العمر ودا ال عايزه تعملوا روسيا معاهم ومعانا فلازم احنا ناخد منها دا وكدا كدا هما شبههنا لا احنا هنظلمهم ولا هما هيأذونا فنركز على الحاجات دي فالوقت الحالي ومتقلقوش الدولة ال هتعترض من الغرب انا هتصرف معاها او هخلي رجالتي ال فالنور يتصرفوا أمثال محمد العطار ال انضم ليا مؤخرا علشان تعرفوا اني اهل للثقة واي حد يعرفني بيثق فيا وكدا انا خلصت كلامي لو حد عايز يقول حاجه يتفضل

قعدوا يرغوا شويه وبعدين مشيوا لغاية ما فضل رئيس مصر ( واسموا آدم وبعد كدا هقول اسموا علطول وهوا عندو ٤٦ سنة)
انا : في حاجه يا سيادة الريس عندك كلام تاني تقولو
آدم : مخلاص ياض كلهم مشيوا اقلع الهبل دا
انا : هههههههههه ماشي يعم ( وقلعت الماسك)

( آدم اصلا كان عارف اني البروفيسور من فتره من اول ما بدأت أظهر على الساحة ولانو كان صاحبي جمعتني بية معرفة قبل ما يبقا ريس واتحولت لصداقة قوية قولتوا كل حاجه وبقا معايا على الخط)
آدم : ايوه كدا شاطر عايزك فموضوع بالنسبة لكل ال قولتوا فالاجتماع دا انتا قولت انك هتأجل حربك فالضلمة صح
انا : مظبوط وبعدين
آدم :حلو يبقا تحارب معايا فالنور
انا : منا كدا كدا معاك يسطا في اي
آدم : فاهم بس انا اقصد ان محمد العطار يكون معايا ديما
انا : ازاي مش فاهم
آدم بهدوء : يعني تكون النائب بتاعي نائب الرئيس
انا بتعجب واستغراب : اية!!!!!.................................

نهاية الجزء الأول من السلسة الثالثة من البروفيسور والي اللقاء فالجزء الثاني❤️
سلام من البعبع................................

بعتذر عن التأخير جدا جدا بس زي ما قولت كنت مضغوط الفترة ال فاتت يا اخواتي ويلا نبدأ.......

الجزء الثاني...........................................

الرئيس : يعني هتكون النائب بتاعي نائب الرئيس
انا : ايه انتا بتقول ايه يا عمرو ازاي يعني
الريس عمرو : اي مش واضحه زي الناس هعلنك النائب بتاعي ودا مش خيار دا هيتعمل هيتعمل محمد انا تعبت مش قادر اواجهه كل حاجه لوحدي محتاج حد يكون معايا فالواجهة يحارب معايا وانتا الوحيد ال تقدر تعمل دا وعلشان اريحك هنقسم الدنيا انتا تسبلي الجيش وقوتوا وتجهيزاتوا وانتا عليك الباقي
انا : يراجل لا ياخي ماخد الجيش بالمره اقويهولك
عمرو : لا كفايه عليك دول ههههه
انا : ماشي يا بيض بس لو بقيت النائب بتاعك همشيها بطريقتي امين
عمرو : امين انا عايزك تمشيها بطريقتك اصلا
انا : اشطا البلد اي نعم اقتصادها بقا حلو اوي والجيش كمان قوي بس فيه خونة كتير فمناصب مهمة ولازم يريحوا ويختفوا والشعب لازم تفكيروا يتغير ودول سبهم عليا
عمرو :متفقين بكره هعلن عنك نائب ليا وتحلف القسم وتبداء علطول
انا : تمام اتفقنا
ومشي الرئيس وانا قعدت شويه لوحدي افكر هعمل ايه

تاني يوم أعلن الرئيس عن الموضوع وعدا كام يوم وروحت حلفت القسم وبعدها طلعت اقول كلمه للناس والدولة

وقفت قدام المايكات ساكت دقيقة وبعدها اتكلمت
انا بهدوء : فالبداية برحب بالناس ال قدامي والناس ال بتسمعني واولا انا جي هنا علشان الشعب ودلوقتي جاي اخاطب الشعب فهتكلم بالعامية المصرية او بالبلدي زي محنا بنقول وانا اعتقد اني مش محتاج اعرف نفسي واقول انا مين كلكم عارفيني الصغير والكبير كلكم عارفين مين هوا محمد العطار واني مش محتاج سلطة او مال فالسؤال انا جي هنا ليه انا وافقت على المنصب دا ال اتعرض عليا من قبل الرئيس علشانكم علشان الشعب والبلد دي اي نعم احنا حاليا اقتصادنا ممتاز ونسبة البطالة قلت عندنا كتير بس دا مش كفاية احنا لازم نحلم ونحقق الحلم دا لازم نكون أعظم دولة فالعالم لازم نرجع تاريخنا زي زمان لما كنا أعظم امة وحضارة فالعالم لازم نثبت للكل ان مصر فيها كوادر قادرة تحكم العالم وطبعا الريس عمرو بيحاول على اد ما يقدر يعمل دا بس انا بوعدوا اني هقف معاه وهنحقق دا مع بعض وزي ما خلا جيشنا رابع أقوى جيش فالعالم فلازم نخلية الاول ونخلي بلدنا الأولى فكل شئ ودا هيكون بداية من سد النهضة ال إثيوبيا هددتنا بية فأخر مره حاولنا نخلينا تزيلو هددت انها تفتحوا وتغرقنا احنا والسودان ولكن وعد انا هخليها تزيلوا اي نعم احنا مش محتاجين ليها فشئ ووجدنا بدائل كتير للميا وعندنا الميا متوفرة قوي فمصر زي زمان بس برضو مينفعش نخلي حد يهددنا علشان كدا دي اول حاجه هبدأ بيها واوعدكم واوعد الريس اني هخلصها وبعدها نبص للباقي وشكرا ليكم،،،،،،،،،،،،
وخلص اللقاء على كدا،،،

[ في مقر المخابرات الأمريكية]

رئيس المخابرات وعدد من المساعدين بتوعوا بيتفرجوا على المؤتمر دا وسمعوا كلامي
الريس : ما رأيكم في هذا الكلام
مجهول : هذا الرجل سوف يكون تهديدا علينا تهديد خطير هوا وعمرو وايضا عندما كان رجل أعمال فقد قد ساعد الدولة المصرية والعرب كثيرا لينهضوا فما بالكم وهوا مساعد للرئيس سوف يجلب لنا مشاكل كثيره
مجهول ٢: اجل يجب أن نتصرف معه في أسرع وقت
الريس : معكم حق الشرق الاوسط بدأ يستفيق ووجود محمد العطار وايضا وعمرو سوف يجعل الشوق الأوسط ينهض سريعا يجب أن نتصرف في هذا الأمر بدقة وسرعة

[ مقر الموساد الإسرائيلي]
مجهول : لقد تطرق الي سد النهضة يجب أن نمنعة من ازالتة أيها الرئيس هذا مصدر ضغط لنا يجب أن نساعد إثيوبيا لكي تقف أمامهم وايضا يمكن أن نشغلهم بحرب ضد إثيوبيا تضعفهم كثيرا لأنهم بدأو يكونوا أقوى واشرس واذا اتجهوا نحونا سوف نخسر خسائر كثيره هذا ان خرجنا منتصرين اصلا
رئيس الموساد بتنهيدة : معك حق ارسل كل المساعدات لاثيويبا وايضا ابلغ المخابرات الامريكية ان ترسل مساعدات لها يجب الا يهدم هذا السد ابدا

[ عندي انا]
بعد الخطاب دا كنت قاعد انا وعمرو
عمرو متعصب شويه : اي يبني ال انتا عملتوا دا هتحل المشكلة ازاي محنا حاولنا بكل الطرق نحلها وفشلنا وهما متاحمين بأسرائيل وامريكا واقل حاجه يقدروا يفخشونا كلنا
انا : انتا مصدق التهديد العبيط دا انهم ممكن يفتحوا الميا علينا؟
عمرو : لا طبعا ميقدروش لأنهم محتاجينا او محتاجين ارضنا بس ميقدروش يبيدونا كلنا مره واحده العالم الإسلامي كلوا هيموتهم بس متنساش لو اتزنقوا وفضل دا الحل الوحيد هيمعملوا دا ومش هيهمهم حد وانتا عارفهم دول كلاب
انا : عارف بس عايزك افكرك بحاجه اننا لو وصلنا للمرحلة دي ومش هنوصلها لسبب ال هوا اصلا لو فتحوا السد مش هيوصل لمصر اخرو حلايب وشلاتين بس هياخد السودان كلها فوشوا ولو وصلت الميا لبعد حلايب وشلاتين هتبقا شويه صغيرين يعني احنا نقدر نخلي حلايب وشلاتين بسهولة لان العدد هناك مش كبير اصلا
عمرو مستغرب : ونضحي بالسودان بسهولة
انا : انا بقولك لو اضطرينا وهما مش اغبيا علشان يعملوا دا وهما عارفين انو مش هيضرنا هما بيهددونا علشان هما عارفين اننا مش هنعمل حاجه غلط ونوقع السودان او نرميها ورا ضهرنا فهمت
عمرو :فاهم كل دا فأي الخطة بقا علشان ننفذ ال قولتوا فالمؤتمر
انا : فكرني يا عمرو اي المشاكل ال فأثيويبا دلوقتي
عمرو : مشاكل فقلة الموارد ال واخدها منهم الكيان وفنفس الوقت الثورة المسلحة ال قامت عندهم من كام شهر ال بدأها القائد السابق فجشيهم مانس رايدر
انا : تمام حلو واي بقا ال مخلي مانس دا يعمل ثورة
عمرو : انو رافض التعاون ال حاصل بين الرئيس والكيان لانو مستنفذ كل قوي البلد وضعفها فكل حاجه حتى القوي العسكرية بدأت تضعف ومش بتقوى غير لما الكيان يمن عليهم ويبعتهلم مرتزقة واسلحة
انا : حلو اوي يبقا نخلي مانس يبقا الريس ويبقا معانا
عمرو : ودا ازاي قصدك نديلوا سلاح!
انا : واي المانع
عمرو : انتا اتجننت ياخد سلاح ويموت ناس ملهمش اي ذنب هيروحوا ضحايا الحرب دي احنا كدا هنشتغل بأسلوبهم واحنا مش كدا فوق يا عطار
انا : اسمع بس اصلا فأثيويبا ***** وستات ورجال كتير بتموت وانتا عارف دا لان ال بيبان بس انو ضد نظام الدوله يا يتسجن هوا وعيلتوا كلها يا اما بيموت هوا وعيلتوا كلها ومانس دا عمرو ما قتل *** او اذي برئ حتى وهوا قائد فالجيش فا احنا لما نساعدوا هنوقف نزيف القتل مش نزودوا
عمرو : وحتى لو كلامك صح اي يضمن ان مانس يكون معانا ومينقلبش علينا ( سكت كام ثانية) استنا انتا بكلامك عنوا شكلك متفق معاه من بدري
انا بنظرة طفولية : ولا اعرفوا اصلا
عمرو :يبن العرص وانا اقول ليه شغال تدافع عنوا وبتتكلم بثقة اوي فالمؤتمر ومهمكش حد يعرف انتا ناوي على ايه لانك اصلا بدأت تعمل ال انتا عايزو ومن بدري
انا : هههههههه عندك حق انا ال قابلت مانس اول ما افكار الثورة اتزرعت فدماغوا وبدأ يحرض الشعب على الثورة وانا ال عقدت معاه صفقة مقابل السلاح انو يكون حليف ليا ويهد السد
عمرو : طيب وايه ال يضمنك انو مش هيخون الاتفاق دا
انا : لانو معملش الصفقة دي مع محمد العطار دا عمل صفقة مع الشيطان البروفيسور وهوا عارف الاسم دا يعني ايه فالعالم
عمرو : لا بصراحة اصقفلك هههههههههه بس أنجز علشان جاتلي معلومات من داخل الكيان انهم هنيهوا مانس لأنهم مش عايزين اعداء جداد الفتره الجاية
انا : متقلقش كل حاجه ماشية زي الساعة انا مسابقهم بخطوات كتير واحنا زي ال بيلعب شطرنج لازم تسبق بكذا خطوة وتوقع جنود ووزراء عدوك واحد ورا واحد لغاية ما توصل للملك وبعدها تنتهي اللعبة كش ملك
عمرو : تمام وانا معاك فكل حاجه وهنكون درع بعض كل واحد فينا يحمي التاني ودا هدفنا علشان نحرر أمتنا بس لازم يجي دور الخليج وقريب
انا بهدوء : متقلقش كل الخطوات محسوبة واحد ورا واحد وكلو جاي دوروا بس الصبر اللعبة لسه فأولها ...................................... نهاية الجزء الثاني وانتظروني فالجزء الثالث ومش هدي معاد علشان بتزعلوا بس متقلقوش مش هتأخر 🙂😂

سلام من البعبع♥️ ................

عارف اني اتاخرت كتير وانتوا زهقتوا وفنفس الوقت برضو اعتذرت كتير 😂😂😂😂فيلا نبدأ علطول

الجزء الثالث........................................................

نجحت الثورة في إثيوبيا ونجحت كذا ثورة وكذا انقلاب فكذا دول من الدول العربية وبدأت خطة الاتحاد ال بندور عليها من سنين ومحدش هيقدر يوقفها

{ في معبد مجهول }

رئيس أمريكا : الذي يحصل في في الشرق الأوسط يجب أن يقف انهم يعودا اقوياء من جديد وسوف يدمرون عالمنا والخطط التي بدأت من الف سنة من بعد نهاية الدولة العثمانية ونحن بدأنا نظهر والعالم يعرفنا والان اصبحنا فالنور بالكامل اذا رجعنا الي الظلام مرة أخرى فلن نقوم من جديد أيها المعلم
المعلم بهدوء : نحن دائما فالظلام ولكن يجب الا يعيدينا احد الي الوراء مرة أخرى لن نسمح بذلك ويجب أن نوقف هذا الذحف الذي بدأة رئيس مصر ومساعدة لقد نسوا لمن السلطة في هذا العالم اذن يجب أن نذكرهم هيا اذهب انت وسوف تصل لك الخطة بالذي يجب أن تفعلوا اذهب

مشي رئيس أمريكا وبعد ما مشي شعلات النار ال كانت فالمعبد وبعدها ظهر شخص ببدلة وانيق جدا
المعلم بخضة : سيدي لوسيفر (ونزل ركع)
لوسيفر بابتسامة مستفذة : هل تخسر المعركة أيها المعلم؟
المعلم وقف : لا يا سيدي نحن لانخسر نحن لم ندخل المعركة واذا تدخلنا سوف ننتصر مثل ما نفعل دائما لا تقلق سيدي نحن نتحرك في هدفنا في انتظار المنتظر الذي سوف يحكم الأرض
لوسيفر بضحكه تخوف : ههههههه سوف نرى سوف نرى ولكن اعلم انك اذا رجعت خطوة الي الوراء سوف تكون نهايتك واذا احتجت شئ سوف يكون كل اتباعي معك ويعطوك ما تريد من المعلومات عن أي شخص مثل ما يفعلون من قديم الأزل لكي لا تخسر

واختفي،،،،،

{ في مقر منظمة البروفيسور }

انا : كدا عظمة اوي يا كاظم الخطوات ماشية حلو اوي
كاظم : بس سكوتهم دا مش مريحني
انا : ولا مريحني انا كمان بس مش مهم كدا كدا مراقبينهم وحاطينهم تحت عينا
كاظم : انا عارف اننا لينا ناس فكل حته بس المعلم معلوماتنا عنو قليلة ومتنساش ان رجالتوا كتير جدا ومش رجالة عاديين واكيد هيتحرك مش هيسمح ان الشرق الأوسط يتحد
انا : عارف وانا مكمل ومستنى اشوف هيعمل ايه خلينا ماشيين زي محنا حاليا وروح اعمل ال قولتلك عليه
كاظم : ماشي ومشي

وبعد ما خرج النور طفي عندي وظهر شمهروش
انا متفاجئ : ولا زمان يا ملك من بدري مشوفتكش
شمهروش : لقد حضرت لاخبرك بأخبار هامة
انا :خير
شمهروش : لقد ظهر لوسيفر للعالم البشري من دقايق واتيت لكي ابلغك لانو قد ظهر في معبد للماسونية
انا : واي يعني مش فاهم
شمهروش :لا معني ان لوسيفر ظهر فهو يعرف ويحس بالهزيمة التي تحصل وانك تتحرك في خطوات ثابتة ولكن لوسيفر سوف يساعد الكيان بكل الطرق فا احذر في ايامك القادمة ولا تستعجل وانا معك انا وكل خادميني وايضا الناصور معك ولكن يجب أن تلزم رجالك بما اخبرتك لك
انا : ان قلبنا يكون ملئ بالايمان علشان مفيش شيطان يقدر يئذينا
شمهروش مبتسم : اجل أحسنت ولا تخف انتا بقلبك العامر بالإيمان هذا لن تموت قبل أن تنتصر انتا ورجالك لانك تحارب للحق والحق دائما ينتصر مهما تأخر الانتصار ولكن لا تيأس ولا تتأخر ولا تستعجل تحرك بثبات
انا : حاضر متخفش يا شمهروش واه صحيح اخبار عمر ايه هههه
شمهروش ضحك ضحكة هزت المكان : ههههههههه اخوك هذا اتعبني كتير لكن هوا تلميذ نجيب وتعلم كل شئ وسوف داعم قوي لك في اي وقت تريده أصبح قوي جدا وذكي جدا لا تقلق

واختفي شمهروش.،،،،،،،

انا : اولها صبر واخرها جبر

وسبت المكان وروحت مكان محدش يعرفوا

في مشهد اخر
اغلب قنوات العالم وعلى رأسهم قنا BBC

بيزيعوا الخبر التالي

المذيعة : بعد نجاح الانقلاب الإثيوبي واعتلاء مانس رايدر حكم إثيوبيا يعلن عودة العلاقات مع الجمهوريه المصرية العربية وهدم سد النهضة الذي يكون العائق الأكبر في تدهور العلاقات بين مصر وإثيوبيا ويؤكد ان دائما سوف تكون العلاقات المصرية الإثيوبية قائمة وسوف يتم هدم السد بعد تفريغوا من المياة،،،،،،

{ مقر الشاباك الصهيوني}

رئيس الشاباك غاضب جدا : ما هذا الهراء كيف يحصل هذا وكيف يعتلي هذا الغبي حكم إثيوبيا
مجهول : تم هذا بدعم من مصر يا سيدي في مفاجأة للجميع لم نتوقع ان تستطيع مصر مساعدتهم
الرئيس : لانكم أغبياء يجب القضاء على الرئيس المصري ومساعده قبل أن نستيقظ فيوم ونجدهم فوق رؤوسنا هيا اذهبوا من هنا وانا سوف أخبر الرئيس هيا

{ عند المعلم الاكبر}

المعلم : هل فهمت ماذا سوف تفعل
مجهول : اجل أيها المعلم لا تقلق سوف اكلف موسى بهذه المهمة هوا من أكفأ رجالنا
المعلم : اذا فشلت هذه المهمة سوف اعلق رأسك بجواري هيا اذهب

{ في مقر الرئاسة المصرية}

وزير الدفاع : دا انتصار كبير اوي يا ريس من بدري عايزين نعمل دا
الريس فرحان : الفضل لمحمد علشان تعرف انا ليه اخترتوا مساعد ليا شوف فوقت قليل قدرنا نعمل ايه وهوا معانا
الوزير : عندك حق يا ريس انا مكنتش متخيل انو يقدر يعمل كل دا فالوقت دا حرفيا البلد اتنقلت نقلة تانية اكتر من الاول والفضل ليك بردو انتا صاحب الشرارة الأولى فأصلاح البلد دي **** يديمك فوق رؤوسنا ديما يا ريس
الريس : امين ونفضل كلنا نشتغل لمصلحة البلد دي والعالم العربي كلو ويلا علشان المؤتمر قرب ال هنعلن فيه عن عودة الجامعة العربية لشغلها القديم من تاني وترجع رمز للوحدة والقوة من تاني وكل الدول العربية تتحد فعلا وعلشان نعلن عن المشاريع الجديدة والمشاريع المشتركة بين كل الدول العربية وعايزك صاحي الفترة الجاية صعبة اوي محدش هيحب نتحد ونبقا واحد كلوا هيحاول يوقعنا
الوزير : تمام يا ريس متقلقش الجيش ديما جاهز ومستعد ومحمد هيكون فالمؤتمر ولا لا
الريس : اه بس هيتأخر شوية معاه حاجات هيعملها
الوزير : تمام يا ريس

{ بعد ٤٨ ساعه بداية المؤتمر الصحفي}

قبل صعود الرئيس على المنصة بدقيقة يوصل خبر لمنظمة الافاعي لاميره ان هيحصل محاولة اغتيال للريس

اميره بفزع : بلغ كاظم ومحمد بسرعة يا ليوناردو
ليوناردو : حاضر يا أميرة
وبيجري ليوناردو يقول لكاظم ال بيبلغني وانا بكون فشركتي بخلص كام حاجه لما بيوصل ليا الخبر بنزل بسرعه من الشركه علشان أوصل للريس وبكلم الحرس بتوعوا علشان يخلوه يوقف المؤتمر وانا رايح نحية العربية السواق بيشغل العربية وبوووم بيحصل انفجار كبير جدا بيوقعني انا وكل رجالتي ال حواليا وبفقد الوعي فساعتها لما جه عليا شظايا
وفنفس الوقت قبل ما حرس الريس يوصلوا للريس وهما بيتحركوا نحيتوا بسرعة بتضرب طلقة من قناص نحية الريس.................................................. نهاية الجزء الثالث ......

واحب اقولكم ان الشغف رجع ليا شوية الفترة وحابب اكتب فهدلعكم واستنوا ال جاي علشان دماااار 😉🤍🤍

الجزء الرابع.................................................

وقفنا الجزء ال فات لما حصل ضرب النار عليا وعلى الريس والدنيا اتقلبت واتحطيت انا وهوا في المستشفى والدنيا تضرب تقلب فكل حته برا
وكل القنوات الفضائية ذاعت الخبر ومصر والعالم كلو مهتم بالموضوع

{عند المعلم}
شخص مجهول : تم التنفيذ يا سيدي
المعلم مبتسم : جميل جدا

{فالمستشفي بعد ٢٤ ساعة من الحادثة }

الدكتور خرج من اوضة العناية ال فيها الريس وكلم رئيس الوزراء ووزير الدفاع على جنب من غير ما حد يسمع
الدكتور بحزن : للأسف يا فندم سيادة الرئيس تعيشوا انتو
رئيس الوزراء ووزير الدفاع بحزن : انا *** وانا اليه راجعون
رئيس الوزراء : طيب ومحمد اخبارو ايه
الدكتور : هوا حالتوا مستقرة بس دخل في غيبوبة ومحدش عارف هيقوم امتا كلو ادعولوا
وزير الدفاع : ان شاء **** يقوم بالسلامة البلد مش حمل خسارة الاتنين فيوم واحد ويا دكتور مش عايز حد يعرف بموضوع الرئيس دلوقتي وانا هخلي الصحافة تصرح ان الاتنين في غيبوبة لغاية ما يقوم نائب الرئيس بالسلامة مش عايزين شوشرة فالبلد ولا اي يا فندم
رئيس الوزراء :عندك حق يا سيادة الوزير لازم نكتم على الخبر دلوقتي انتا اهتم بالجيش وسبلي انا موضوع الصحافة وخلي بالك علشان ممكن ناس كتير تستغل الموضوع انها تخرب البلد
الوزير : متقلقش انا هنشر الجيش على حدود مصر كلها الجيش هيطوق مصر فساعات محدش هيخرج ولا يطلع منها اتفضل انتا يا دكتور واهتم بصحة محمد كويس وخليك ٢٤ ساعة معاه متتحركش من المستشفى غير لما يقوم
الدكتور : حاضر بعد اذنكم

عند كاظم ورجالتي وأهلي فالمستشفي
طبعا الستات قالبينها مناحة وحزن وكاظم واقف مع الدكتور ال كان مع رئيس الوزراء من شويه ال هوا اصلا من منظمة البروفيسور
كاظم : ها اي الأخبار يا دكتور
الدكتور حكالو كل حاجه
كاظم بحزن : تمام خليك جنب محمد وكل الدكاترة وكل حاجه هتحتاجها معاك اهم حاجه يقوم بالسلامة
الدكتور : متوصنيش يا كاظم مش محتاج توصية علشان اخدم البروفيسور احنا كلنا فدا انو يقوم بالسلامه وانا هعمل كل ال اقدر عليه واكتر بعد اذنك
كاظم : اتفضل

بعد يومين،، الكل قعد يفكر هيعمل ايه فالوضع الحالي لغاية ما صحيوا على خبر تاني هز العالم حصلت انفجارات كبيرة في أمريكا وإسرائيل والصين وكل الدول الحليفة لامريكا انفجارات كبيرة فالثكنات العسكرية للدول دي موتت اغلب جنودهم واسلحتهم العسكرية وكمان حصل كذا انفجار لكذا مكان تابع للماثونية وقتل كتير من رجالتهم والسبب والفاعل مجهولين،،،،،

{ عند كاظم واميرة}
أميرة : اي ال حصل فالعالم دا ياكاظم منظمتك ولعت الدنيا
كاظم : معرفش ازاي دا حصل انا بكلم الرجالة من الصبح محدش بيرد عليا حتى معرفتش اروح مقر من مقرات المنظمة اتمنعت من الدخول مؤقتا في حد مش عايز يخليني أظهر وكل التعليمات ال جات ليا اني اكون مع محمد انا ورجالتي وفحراصتوا واي تقصير فالموضوع هيكون فيها رقبتي
أميرة : ازاي دا هوا في حد أعلى منك فالمنظمة انتا الدراع اليمين لمحمد يعني محمد بس ال يديك أوامر
كاظم :هعرف دلوقت لان الرجالة مفيش حد سامع كلامي وانا مشيت علشان المنظمة متقعش فبعض
دخل شخص مجهول عليهم
المجهول : عرفت مين ال ادي الأوامر يا فندم
كاظم : اتكلم بسرعة
المجهول : ابن ابليس وطالب يقابلك
كاظم مصدوم : ابن ابليس
أميرة :مين دا
كاظم : معرفش انا كل ال اعرفوا ال قالهولي محمد عليه

{فلاش باك،،،،،،، قبل الحادثة بسنة }
كاظم : محمد طلبت تقابلني
انا بهدوء : اقعد يا كاظم وخد الكود دا
كاظم :كود ايه دا واي ابن ابليس دا مش فاهم
انا : دا كود للنائب بتاعي لو انا اختفيت او حصلي اي ظرف من الظروف ال معاه الكود دا هيكون النائب بتاعي وهيكون الكود مطبوع على ماده التيتانيوم ومرصع بالدهب وهيقول كلمة سر الكل هيعرفوا بيها وهيكون عارف كل الأكواد بتاعتي علشان الرجالة تسمع كلاموا من غير نقاش وانتا يا كاظم هتكون المستشار بتاعوا زي منتا معايا دلوقت
كاظم بهدوء : انا مش هسألك هوا مين بس ليه تعمل كدا منتا موجود ومعانا ومحدش عايز غيرك اصلا
انا : عارف وبعدين انا قلت همشي انا قولت للظروف وللزمن محدش ضامن حاجة وعايزك تسمع الكلام من غير نقاش وتبلغ رجالتنا فكل العالم بالكلام دا
كاظم : طيب مين الشخص دا
انا مبتسم :هتعرف لما يظهر ومتقلقش انا مش بفضل حد عليك معندوش خبرة وعارف انك زعلان دلوقتي علشان انتا ال باني معايا المكان دا بس لما يظهر الشخص دا هتفهم
كاظم مبتسم : اكيد عارف انك بتعمل الأصلح ياخويا وبعدين انتا عارف اني مش عايز اي مناصب وبعمل دا للخير وليك واي حد انتا هتختارو انا فضهرو
انا مبتسم : عارف ياخويا
{عودة من الفلاش باك}
مريم : طيب قوم يلا قابلو واعرف هوا مين قبل ما يعمل مصايب تاني فالعالم قوم
كاظم : ماشي **** يستر

{في مقر منظمة البروفيسور في مصر}
قاعد ابن ابليس على الكرسي بتاعي والاوضة ضلمة ودخل علية واحد
مجهول : لقد وصل الجنرال كاظم يا نائب (لانو نائب البروفيسور)
النائب : ماشي خلية يدخل وبيولع النور جنبوا
كاظم داخل شايط بس ادي التحية العسكرية : ممكن اعرف انا هنا شغال ايه
النائب بهدوء : انتا الجنرال يعني النائب بتاعي فغيابي وغياب البروفيسور وقائد الجيش
كاظم : امال ليه كنت ممنوع من دخول المنظمة ومكنش ليا اي دور فكل العمليات ال تمت لو انتا مش واثق فيا ممكن تعزلني لغاية ما يقوم البروفيسور بالسلامة
النائب : انا اكيد واثق فيك يا كاظم وانتا اكتر حد بثق فيه
كاظم : امال تفسر بأية ال حصل
النائب لف بالكرسي بتاعوا وقال لكاظم وهوا بيضحك : بضانة
كاظم متفاجأ : يبن العرص دنا هنيكك وجري عليه
وبعد نص ساعة من الطيخ والطاخ والخبط والرزع كاظم كلبش عمر وقعدوا هما الاتنين على كنبة فالمكتب
كاظم : بقا انا يلا تعمل فيا كل دا
عمر اخويا : اهدا يا كظومه يا حبيبي هفهمك
كاظم : دنا هنفخك
عمر : منتا نفختني اهو وانا سبتك علشان عارفك مدايق اهدا بقا هفهمك
كاظم : فهمني
عمر فك الكلبش من ايدو بسهولة طبعا : كدا نعرف نتكلم بس فهمني انتا زعلان اني بقيت مكان اخويا مؤقتا ولا علشان ال حصل
كاظم : انا ازعل علشان بقيت مكان اخوك يا عرص دنا اول ما شوفتك فرحت انك مكانوا اصلا محدش ينفع يبقا مكانوا غيرك وكنت عايز اولع فيك علشان بعدتني الفترة دي وخلتيني زي الأطرش فالزفة
عمر : بعدتك يا صاحبي علشان عارفك هتعارض ال عملتوا وهتقولي فكر بالعقل وعلشان متزعلش انا مكنتش شايف غير ددمم اخويا ال اتصفي وقعدتوا فالمستشفي مشوفتش حاجة تاني وادينا اهو داخلين على شهر ولسه مفاقش وانا مكنتش حمل اسمع نصايح من اي حد واديني فوقت وقولتلك تعالا فاعزرني بقا وحقك عليا ياعم
كاظم : فاهمك وكلنا فنفس حالتك بس مفيش تحرك تاني من غيري
عمر : دا اكيد واصلا انا جايبك هنا علشان الصحافة اتسرب ليها خبر ان الريس مات وكذا صحفي قال ان محمد كمان مات بس الخبر اتكدب لكن خبر الريس لسه متكدبش علشان كدا عايزك تتصرف فالموضوع دا وتخلي رجالتنا يساعدوا الجيش والشرطة ونحكم تصرف اي دولة علينا علشان محدش يصطاد فالميا العكرة وندعي ان محمد يقوم فأسرع وقت علشان محدش هيلم الموضوع دا غيرو
كاظم : هيقوم متقلقش ان شاء **** هيقوم فأسرع وقت اخوك بطل ومش دي ال توقعوا
عمر : ان شاء ****،،،بس زي ما قولتلك انا كلمت وزير الدفاع بس رفض ان الرجالة تكون على الحدود مع الجيش وقال الجش كفاية انا عايزك تنشر رجالتنا فمصر وحواريها ولو في اي حاجه هتحصل كفاية انهم يبلغوا الشرطة ويتدخلوا لو الشرطة هتتأخر او في حاجه مستعجلة متستناش مش عايزين البلد يحصل فيها أي خلل
كاظم : تمام متقلقش هتصرف ( ومشي)

{عندي في المستشفى}
كان في حرس فكل حته فالمستشفى برا وجواها وكان في حرس في اوضتي قائد حرس الدور كلم الحرس ال قدام اوضتي وخلاهم يمشطوا المكان ووقف هوا مكانهم وبعد كام دقيقة دخل عليا الاوضة وطلع من جيبوا حقنة وبص فعيني وكان ملامح وشوا فيها حزن وفرح فنفس الوقت حاجه مش مفهومة وحط الحقنة في المحلول وبص عليا قبل ما يدوس وفالوقت دا وقبل ما يدوس لقيني فتحت عيني مره اتخض ووقع فالارض ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، نهاية الجزء الرابع،،،
والي اللقاء في الجزء الخامس ومحدش يزعل مني اني اتاخرت جامد كدا بس فعلا انا فنيتي مكنتش هكتب تاني لاني كنت مشغول جدا جدا بس حقكم عليا وهكمل القصة وشكرا ليكم بجد انكم صبرتوا عليا كل دا 😂
سلام من البعبع 😂♥️♥️♥️

• عجبني
  • حبيته
  • نار ياحبيبي نار
التفاعلات: Hazem Soliman, MohaMmad ***, Sawed و 53 آخرين
➤السابقة

ازيكم يا اخواتي واسف جدا على التأخير ال حصل دا بس كنت مشغول جدا بالقصه ال فاتت وحاجات تانية فحياتي ويلا،، نبدأ السلسة الثالثة..............................

إسراء بتعب : مش مهم الأهم اني حرقت قلبك وضعفتك ودا اهم حاجه عندي كدا انا نفذت مهمتي
كدا مين ال مات يا كاظم
كاظم : تميم وابو بكر وفارس وخاشجقي وبحر وعلى دول ال ماتوا من رجالتنا برا مصر وال جوا مات كبير بيت الأمير والشيخ صالح بس الغريبة ان عيلة الخديوي محصلهمش حاجة لا هما ولا كبيرهم
كاظم : من الطريق الغربي ال بتأمنو عيلة الخديوي من برا ومن على حدود القرية جبل من العيلة
انا : راقب الاتنين لان الاتنين هما ال خانو هما ميقدروش يدخلو القرية بالسهولة دي بس عايز دليل عليهم وعايزك تعرفلي من ال هيبقا كبير عيلة الأمير وتبلغ الكل ياخدو العزا التار اتاخد خلاص
انا بهدوء : مش وقت نوم يا كاظم ولازم نسرع خطواتنا شويه علشان كدا عايزك بعد ما تخلص ال قولتلك عليه تعمل.............
انا : تمام بس بسرعة وانا معايا معاد تاني ومش هتأخر لما ارجع عايز ال قولتلك عليه جاهز

{ على جبل الطور فسينا}

موسى : هتوصلك التعليمات بكل حاجه ولازم تنفذ صح لان المهمات دي هيا ال هتوضح اذا كنت تستاهل المكانة ال مخترهالك المعلم ولا لا
موسى : هتكون معانا هنا فأرض الميعاد بعد يوم التطهير هتكون من الصفوة الذهبية يا بروف وخلي بالك ان الوقت دا بدأ يقرب جدا وكل الناس عارفة دا ومحدش فأيدو يوقفوا فركز علشان تركب السفينة بدل ما تغرق فالطوفان سلام يا بروف

انا : تمام كويس جدا انتا روح وشوف موسى هيبعت ايه واول ما يبعت حاجة تقولي عليها وانا داخل ليهم جوا

انا : في تحركات كتير بتحصل فالعالم الفتره ال جايه روسيا عايزه تسيطر على العالم وبتفتعل احداث كتير جدا علشان تلهي أمريكا ودولة الكيان بيها وبتضم حلفاء ليها كتير جديدة زي الصين وكوريا وغيرهم
رئيس السعودية : احنا عارفين دا وكمان عارفين ان في حركة بتحصل جوا الأراضي المحتلة بس محدش قادر يحدد ال بيحصل
انا : اقولكم ايه ال بيحصل المقاومة هتضرب قريب وواخده مساعدات كبيره مني ومن كذا مكان تاني ومنهم روسيا ودا طبعا مش هنقول موقف هيا تشكر علية لأنها برضو مش همها غير مصلحتها بس ال بتعملوا هيبقا كويس لو احنا استغليناه صح
رئيس تونس : تمام بس لازم نثق فبعض وفيك انتا على وجه الخصوص احنا نعرف انك عربي لكن لا نعرف جنسيتك ولا شكلك ودا يوضح انك مش بتثق فينا فلية نثق فيك
انا : ممكن يكون عندك حق سيادة الرئيس بس ال انا بعملو ليكم ومساعداتي الفترة ال فاتت تخليك تثق فيا انا نقذت بلادكم كتير وبدون أي مقابل وكمان اغلب حراستكم من رجالتي وبساعدكم ضد الدول ال بتكرهكم وعايزه توقعكم فأعتقد ان دي اسباب كفاية وفنفس الوقت ساعدت محمد العطار انو يكون معاكم المتحكم الرئيسي فاقتصاد الدول العربية علشان انتوا كنتوا عايزين حد عربي وثقة يبقا هوا ال ساند الاقتصاد بتاعكم ومتقلقش كدا كدا هتعرف انا مين قريب اوي بس انا بخفي وشي لاسباب تانية فمتقلقش
رئيس مصر : انا واثق فيك يا بروف ومعاك فال انتا ناوي عليه اهم حاجه بلادنا متوقعش احنا تعبنا كتير جدا علشان نوصل للاتحاد ال احنا فيه دا اي نعم هوا لسه فالسر بس مينفعش نتفكك تاني وانتا كنت السبب الرئيسي فالاتحاد دا ولا اي

انا : دلوقتي احنا تخوفنا الرئيسي من الكيان مش من دوله الاحتلال لان الكيان هوا ال بيتحكم فيها هيا وامريكا فا احنا لازم نتحرك فوقت واحد فالنور والضلمة نضعف الكيان والدول ال معاه فالنور والضلمة بخط متوازي علشان ميقدروش يقوموا تاني احنا حربناهم الفترة الاخيرة فالضلمة بطريقة غير مباشرة الفتره الجاية لازم ننقل الحرب فالنور وقدام العالم كلو ودا دوركم
انا : الفتره الجايه لازم اهدا وابينلهم اني معاهم علشان يثقوا فيا شوية لان دول اصلا مش بيثقوا فأي حد غيرهم فلازم احاول على الاقل انهم يشيلوا عينهم من على المنظمة بتاعتي علشان اتحرك بسهولة لان انا هجمع ضرباتي فضربة واحده فلازم حربي تهدأ شويه
انا : هقولك احنا لعبنا معاهم فالضلمة سريع اوي وخلاهم يفتحوا عينهم فلازم ننقل اللعب فالنور شوية لان اصلا اللعب فالضلمة ومن ورا الستارة دا بتاعهم هما ومتفوقين فيه من زمان فلازم ننقلهم شوية لملعبنا علشان لما نرجع نلعب فملعبهم نكون ضامنين الفوز ولو بنسبه 60% فهمتني
انا : لازم نقوي اقتصادنا اكتر وجيشونا اكتر وعلاقتنا مع الدول الغربية الداعمة لينا زي تركيا وفي دول تانيه زي أفغانستان مثلا ونستغل روسيا وحلفاؤها زي ما هما بيستغلونا ونطلع على الساحة لعيبة جداد زي الأفارقة نساعدهم انهم يعلوا ويكبروا ويبقوا اقويا علشان يقفوا فضهرنا بس تحت اشرافنا وفنفس الوقت نحسن معيشتهم لأنهم طول عمرهم مهدور حقهم وال هيرجع ليهم ولو جزء بسيط من حقهم وقوتهم هيدينوا ليه بالمعروف طول العمر ودا ال عايزه تعملوا روسيا معاهم ومعانا فلازم احنا ناخد منها دا وكدا كدا هما شبههنا لا احنا هنظلمهم ولا هما هيأذونا فنركز على الحاجات دي فالوقت الحالي ومتقلقوش الدولة ال هتعترض من الغرب انا هتصرف معاها او هخلي رجالتي ال فالنور يتصرفوا أمثال محمد العطار ال انضم ليا مؤخرا علشان تعرفوا اني اهل للثقة واي حد يعرفني بيثق فيا وكدا انا خلصت كلامي لو حد عايز يقول حاجه يتفضل

قعدوا يرغوا شويه وبعدين مشيوا لغاية ما فضل رئيس مصر ( واسموا آدم وبعد كدا هقول اسموا علطول وهوا عندو ٤٦ سنة)

( آدم اصلا كان عارف اني البروفيسور من فتره من اول ما بدأت أظهر على الساحة ولانو كان صاحبي جمعتني بية معرفة قبل ما يبقا ريس واتحولت لصداقة قوية قولتوا كل حاجه وبقا معايا على الخط)
آدم : ايوه كدا شاطر عايزك فموضوع بالنسبة لكل ال قولتوا فالاجتماع دا انتا قولت انك هتأجل حربك فالضلمة صح

مرحب بعودتك يابروفيسور
مستنيين سلسله تالته ع نار
وشكلك ربطت الأحداث الحاليه واستغليتها ف القصه
واللي ذكرته نفس تفكيري فعلا ان الضربه أو الهجوم اللي حصل ع الكيان مدبر وليه أهداف تانيه ويمكن حصل بالاتفاق وف الآخر اللي بيعاني الشعب العادي
ف الأخير **** ينصرهم ويحفظهم ويذول الكيان عن قريب

• عجبني
  • أتفق
  • حبيته
التفاعلات: تفاه, ناقد بناء, rafefq و 2 آخرين
➤السابقة

كدا مين ال مات يا كاظم

{ على جبل الطور فسينا}

مستنيين الجديد يا بروووف

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ناقد بناء و .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
مرحب بعودتك يابروفيسور
مستنيين سلسله تالته ع نار
وشكلك ربطت الأحداث الحاليه واستغليتها ف القصه
واللي ذكرته نفس تفكيري فعلا ان الضربه أو الهجوم اللي حصل ع الكيان مدبر وليه أهداف تانيه ويمكن حصل بالاتفاق وف الآخر اللي بيعاني الشعب العادي
ف الأخير **** ينصرهم ويحفظهم ويذول الكيان عن قريب
امين يارب ياخويا ♥️

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و إبراهيم سالم
كومنت قبل ما اقراء عودة حميده يا غالي ومستنين بقالنا كتير متتأخرش علينا تاني بقي♥

• عجبني
  • حبيته
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ناقد بناء, ملك الرغبات, محمد محمود ابو عيدان و شخص آخر
➤السابقة

كدا مين ال مات يا كاظم

{ على جبل الطور فسينا}

حمداللة علي السلامة ياصحبي اتاخرت اوي كمل السلسلة ونزل قصة جديدة بالتوفيق

• عجبني
  • حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و محمد محمود ابو عيدان
روعه جدا امتي الجديد ياريت متتاخرش

• حبيته
  • عجبني
روعه جدا امتي الجديد ياريت متتاخرش