NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

محمود 333

نسوانجى خبرة
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
انا دلوقتي شاب 21سنة شريك في محل حريمي شايل مسؤلية من صغري للاسف معنديش شقة ممكن استني سنتين او سنة واخد شقة تمليك بس هيكون صعب لاني عايز اتجوز واعف نفسي مش عايز اغلط وبذات النجاسة بتجيب الأرض بحاول اني اعف نفسي علي قد ما اقدر بس لما الحاجة دي بتيجي لحد عندي مش بقدر ارفض هو سبحان **** لما الحاجة دي بتيجي لحد عندي **** بيبعدني عنها بطريقة ما ولحد دلوقتي لسة مغلطش ومش عايز اغلط عايز اتجوز المشكلة اني مليش علاقات نهائي ومعرفش يعني عروسة معينة ومش عايز اي واحدة والسلام عايز واحدة جميلة ومحترمة وعندها دين واخلاق بس المشكلة عندنا كل واحد بيشيل شيلتة مفيش حد بيساعد حد فا انا مش عارف اخد الخطوة وأشوف عروسة واخطبها والجوااز يكون في خلال سنة ولا استني لما اقف علي رجلي واجيب شقة تمليك

• عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: حاتم المصري، مازن صقر و n&x
انا دلوقتي شاب 21سنة شريك في محل حريمي شايل مسؤلية من صغري للاسف معنديش شقة ممكن استني سنتين او سنة واخد شقة تمليك بس هيكون صعب لاني عايز اتجوز واعف نفسي مش عايز اغلط وبذات النجاسة بتجيب الأرض بحاول اني اعف نفسي علي قد ما اقدر بس لما الحاجة دي بتيجي لحد عندي مش بقدر ارفض هو سبحان ** لما الحاجة دي بتيجي لحد عندي ** بيبعدني عنها بطريقة ما ولحد دلوقتي لسة مغلطش ومش عايز اغلط عايز اتجوز المشكلة اني مليش علاقات نهائي ومعرفش يعني عروسة معينة ومش عايز اي واحدة والسلام عايز واحدة جميلة ومحترمة وعندها دين واخلاق بس المشكلة عندنا كل واحد بيشيل شيلتة مفيش حد بيساعد حد فا انا مش عارف اخد الخطوة وأشوف عروسة واخطبها والجوااز يكون في خلال سنة ولا استني لما اقف علي رجلي واجيب شقة تمليك
لا تتزوج بس لانك حابب تستقر وتكتفي عاطفياً لانك اذا اتزوجت بس مشان هيك رح تكتفي عاطفياً ويزيد النقص عندك بكتير أمور اذا ما كنت حاسبا صح

عمرك 21 يعني عمر الاندفاع والحماس وهاد شي حلو بس اتأنّى واتذكر انه العمر لسا قدامك

في ناس كتير بيقولو الزواج استقرار ،، بس الحقيقة انه لازم تستقر بالاول وبعدا تفكر ب موضوع الزواج وتأسيس العيلة

شو يعني تستقر بالاول ؟ يعني عقلك يكون ناضج وبتعرف شو ناطرك وع شو فايت لما تتزوج ،،

لازم تكون مُستقر نفسياً وجاهز تحمل مسؤولية تأسيس عيلة وتكون قادر تتحمل تقلّبات و طلبات وطبع بنت العالم اللي تركت أهلها كرمال تكون معك ،،

لازم تكون مستقر مادياً مو تتزوج بالاقساط ومن قريب وبعد الزواج تبلش تشكي حالك وانك حملت حمل مانك قده

فوت ع بيتك انت وعروستك وهوة كامل لا تنزع فرحتكن بالنقص اللي ناطر تكمله بعد الزواج ،،

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: noah1, rafefq, Life Arch و شخص آخر
لا تتزوج بس لانك حابب تستقر وتكتفي عاطفياً لانك اذا اتزوجت بس مشان هيك رح تكتفي عاطفياً ويزيد النقص عندك بكتير أمور اذا ما كنت حاسبا صح

عمرك 21 يعني عمر الاندفاع والحماس وهاد شي حلو بس اتأنّى واتذكر انه العمر لسا قدامك

في ناس كتير بيقولو الزواج استقرار ،، بس الحقيقة انه لازم تستقر بالاول وبعدا تفكر ب موضوع الزواج وتأسيس العيلة

شو يعني تستقر بالاول ؟ يعني عقلك يكون ناضج وبتعرف شو ناطرك وع شو فايت لما تتزوج ،،

لازم تكون مُستقر نفسياً وجاهز تحمل مسؤولية تأسيس عيلة وتكون قادر تتحمل تقلّبات و طلبات وطبع بنت العالم اللي تركت أهلها كرمال تكون معك ،،

لازم تكون مستقر مادياً مو تتزوج بالاقساط ومن قريب وبعد الزواج تبلش تشكي حالك وانك حملت حمل مانك قده

فوت ع بيتك انت وعروستك وهوة كامل لا تنزع فرحتكن بالنقص اللي ناطر تكمله بعد الزواج ،،
بتكلم اني عايز اعف نفسي ومعملش حاجة حرام وانا اصلا من صغري شايل المسؤلية وماديا كويس يعني مش اعلي مستوي ولا اقل مستوري متوسط

• عجبني
التفاعلات: Big Man 85
بتكلم اني عايز اعف نفسي ومعملش حاجة حرام وانا اصلا من صغري شايل المسؤلية وماديا كويس يعني مش اعلي مستوي ولا اقل مستوري متوسط
وانا معك مو ضدك
انا فهمت كلمة تمليك انه بدك تشتري بيت صح ؟

ازا موضوع البيت بده سنة أو أكتر تقدير سنتين ، أجّل فكرة الارتباط لهاد الوقت مشان تكون ريحت راسك من الأول وما التزمت ب خطبة رسمية ممكن تجبلك وجع الراس والزن اذا اتاخرت بالزواج

الحل التاني ازا كنت كتير مستعجل انك تستأجر بيت لوقت ما تكون قادر تشتري ،، وبيصير الاتفاق ع هاد الأساس بينك وبين أهل العروس ،،

• عجبني
التفاعلات: rafefq و محمود 333
وانا معك مو ضدك
انا فهمت كلمة تمليك انه بدك تشتري بيت صح ؟

ازا موضوع البيت بده سنة أو أكتر تقدير سنتين ، أجّل فكرة الارتباط لهاد الوقت مشان تكون ريحت راسك من الأول وما التزمت ب خطبة رسمية ممكن تجبلك وجع الراس والزن اذا اتاخرت بالزواج

الحل التاني ازا كنت كتير مستعجل انك تستأجر بيت لوقت ما تكون قادر تشتري ،، وبيصير الاتفاق ع هاد الأساس بينك وبين أهل العروس ،،
ما اكيد لما اتفق معاهم هقولهم أن مقدرتي دلوقتي اني اجيب شقة ايجار وبعد الجواز انشاء **** لما **** يكرمني هاخد تمليك

• عجبني
التفاعلات: Nay
انا دلوقتي شاب 21سنة شريك في محل حريمي شايل مسؤلية من صغري للاسف معنديش شقة ممكن استني سنتين او سنة واخد شقة تمليك بس هيكون صعب لاني عايز اتجوز واعف نفسي مش عايز اغلط وبذات النجاسة بتجيب الأرض بحاول اني اعف نفسي علي قد ما اقدر بس لما الحاجة دي بتيجي لحد عندي مش بقدر ارفض هو سبحان ** لما الحاجة دي بتيجي لحد عندي ** بيبعدني عنها بطريقة ما ولحد دلوقتي لسة مغلطش ومش عايز اغلط عايز اتجوز المشكلة اني مليش علاقات نهائي ومعرفش يعني عروسة معينة ومش عايز اي واحدة والسلام عايز واحدة جميلة ومحترمة وعندها دين واخلاق بس المشكلة عندنا كل واحد بيشيل شيلتة مفيش حد بيساعد حد فا انا مش عارف اخد الخطوة وأشوف عروسة واخطبها والجوااز يكون في خلال سنة ولا استني لما اقف علي رجلي واجيب شقة تمليك
لو انت ف بالك حد معين اخطب دلوقتى ولو مقدرتش ف خلال سنه تاخد شقتك اجر واتزوج وللى عايزاك تقعد معاك ف اي مكان حتى لو اوضه

لو انت ف بالك حد معين اخطب دلوقتى ولو مقدرتش ف خلال سنه تاخد شقتك اجر واتزوج وللى عايزاك تقعد معاك ف اي مكان حتى لو اوضه
للاسف مفيش حد معين

دور على حد كويس و اتاكد أنها فاهمه يعني ايه راجل وست عشان المفاهيم والمعايير اليومين دول بعافيه حبتين و معظمهم واخدين الموضوع ند بالند و أن لازم الراجل هو اللي يعمل كل حاجه و اي حاجه عشانهم
لقيت الشخص المناسب اتاكد أن في بنكم تفاهم . و طبعا انك تقدر تفتح بيت و تعيشها حياه كويسه هتنبسط الجواز حلو و الحلال حلو بس هي الظروف عشان صعبه مخليه الناس مش ف احسن حال والمشاكل والسلبيات هي اللي ظاهره

• عجبني
التفاعلات: محمود 333
دور على حد كويس و اتاكد أنها فاهمه يعني ايه راجل وست عشان المفاهيم والمعايير اليومين دول بعافيه حبتين و معظمهم واخدين الموضوع ند بالند و أن لازم الراجل هو اللي يعمل كل حاجه و اي حاجه عشانهم
لقيت الشخص المناسب اتاكد أن في بنكم تفاهم . و طبعا انك تقدر تفتح بيت و تعيشها حياه كويسه هتنبسط الجواز حلو و الحلال حلو بس هي الظروف عشان صعبه مخليه الناس مش ف احسن حال والمشاكل والسلبيات هي اللي ظاهره
المشكلة أن مفيش حد معين اعرفة انا ومش عايز اخد عن طريق الشغل عشان اشكال مايعلم بيها الا ****

قرر تتجوز لما تلاقي الي تناسبك
مش تتجوز لما تحس انك بس عايز
علشان تعرف تعيش حياة
مش بس تعيش زوج

• حبيته
  • أتفق
التفاعلات: rafefq و محمود 333
قرر تتجوز لما تلاقي الي تناسبك
مش تتجوز لما تحس انك بس عايز
علشان تعرف تعيش حياة
مش بس تعيش زوج
انشاء **** خير

• أتفق
التفاعلات: Life Arch
بالنسبة للواحدة ما تمشى بالنظام بتاع زمان و تخلى مثلا والدتك تشوفلك واحدة طالما أنك بتدور على التقليدى , بالنسبة بقا لفكرة الجواز نفسها فكرة كويسة بس هل أنتا حاليا تقدر تقوم بيت ؟ ممكن تتجوز واحدة توافق مثلا أنها تقعد معاك فى شقة أهلك لفترة لكن مستلزماتها هى هتقدر أنك تكفيها ؟؟؟ لو لأ يبقا انسى موضوع الحواز لحد ما تكون قادر تكفيها

بالنسبة للواحدة ما تمشى بالنظام بتاع زمان و تخلى مثلا والدتك تشوفلك واحدة طالما أنك بتدور على التقليدى , بالنسبة بقا لفكرة الجواز نفسها فكرة كويسة بس هل أنتا حاليا تقدر تقوم بيت ؟ ممكن تتجوز واحدة توافق مثلا أنها تقعد معاك فى شقة أهلك لفترة لكن مستلزماتها هى هتقدر أنك تكفيها ؟؟؟ لو لأ يبقا انسى موضوع الحواز لحد ما تكون قادر تكفيها
مش هقعد عند اهلي انا قولت هأجر شقة لغاية ماربنا يكرمني بي تمليك ثانيا اكيد لو مش هقدر اكفي احتياجاتها مش هفكرر في موضوع الجواز

• حبيته
يعنى أنت سايب الدنيا كلها
عائلتك
ومعارف عائلتك
واصحابك
وعائلات أصحابك
وجيرانك
وعائلات جيرانك
وكل حد تعرفه متدين
و جى تدور على عروسة متدينة
وعاوز تعف نفسك حسب كلامك
هنا ف منتدى جنسى
أساسه كله مبنى على الشمال
أعقل الكلام طيب
روح يا ابنى دور ف المكان المناسب أنت داخل تضواء من كولدير خمرة
وتصلى ركعتين في كباريه
هههههههههههه

• عجبني
مش هقعد عند اهلي انا قولت هأجر شقة لغاية ماربنا يكرمني بي تمليك ثانيا اكيد لو مش هقدر اكفي احتياجاتها مش هفكرر في موضوع الجواز
تمام أنا لما بقولك أنك تقعد فى بيت أهلك كان قصدى علشان تسهل مهمة أنك توفر فلوس تجيب التمليك بس مش أكتر

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الجواز لو عن حب واختيار صحيح هتعيش سعيد في كل حاجه
انت لسه عمرك صغير اصبر وابحث عن واحدة تستاهل تشيل اسمك ومناسب لظروفك
واكيد هتلاقي واحسن اختيار النسب
وحاول انك تستمر في البعد عن الحرام هو صعب انك تحاول تعف نفسك بس مش مستحيل انك تعمل كده
واخيرا اتمني لك انك تلاقي بنت تعرف تحبها وتحبك وتعيشوا سعداء

• عجبني
المشكلة أن مفيش حد معين اعرفة انا ومش عايز اخد عن طريق الشغل عشان اشكال مايعلم بيها الا ****
تنكح المراه لاربعه لمالها ولجمالها و لنسبها ولدينها فاظفر بذات الدين تربت يداك..
وهتلاقيهم موجودين كتير حتى ف قلب منطقتك

• عجبني
تمام أنا لما بقولك أنك تقعد فى بيت أهلك كان قصدى علشان تسهل مهمة أنك توفر فلوس تجيب التمليك بس مش أكتر
معتقدش أن في واحدة هتوافق دلوقتي أنها تقعد مع حماها وحماتها وحتي لو وافقت الموضوع بيكون صعب

• عجبني
التفاعلات: fucker one
يعنى أنت سايب الدنيا كلها
عائلتك
ومعارف عائلتك
واصحابك
وعائلات أصحابك
وجيرانك
وعائلات جيرانك
وكل حد تعرفه متدين
و جى تدور على عروسة متدينة
وعاوز تعف نفسك حسب كلامك
هنا ف منتدى جنسى
أساسه كله مبنى على الشمال
أعقل الكلام طيب
روح يا ابنى دور ف المكان المناسب أنت داخل تضواء من كولدير خمرة
وتصلى ركعتين في كباريه
هههههههههههه
الموضوع مش كدا خالص انا بتكلم عادي وباخد رئي الناس في ناس كتير هنا محترمة وكويسة مش كل الناس شبهك يسطا

• بيضحكني
التفاعلات: n&x

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%