NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

انت لو جيت تحسبها صديقى انت فى كل المواقف تفكر و تشعر يعنى فى كل الاحوال الجانبين حيشتغلو لكن اميل لكفة العقل لان القلب اهوج
تفكير العقل معاك ديما صح؟

• بيضحكني
التفاعلات: Adam Afndena
واحيانا بتنفع وتبقى قرارات سليمه
حصل فعلا بس انا بتكلم عن تجربته انى بحب العقل اكتر بركن قلبي على جمب

• عجبني
التفاعلات: B L A C K
للاسف قلبي وبروح في داهيه

للاسف قلبي وبروح في داهيه
اغلبيه القرارات ديما خليها لى العقل مش كل حاجه القلب القلب ليه قراراته برضو بس مش فى كل الاوقات

العقل بيفكر في كل الاحتمالات وبيختار صح
انما القلب بيختار حسب هوه مطمن للموضوع ولا لاه لو اشخاص بيحبهم بيختار الشخص حتي لو عملك ايه

العقل بيفكر في كل الاحتمالات وبيختار صح
انما القلب بيختار حسب هوه مطمن للموضوع ولا لاه لو اشخاص بيحبهم بيختار الشخص حتي لو عملك ايه
بس برضو مجيش على نفسى عشان خاطر حد

عملتها مره واحده لما سمعت لقلبي لاكن بعد الموقف ده مبقتش اسمعه نهائي
القلب ليه قرارات مهمه برضو وبتنفع احيانا لاكن مش كل الاوقات والى انا بحاول اعمله حاليا اسمع من قلبى لاكن احكم بى عقلى

• عجبني
التفاعلات: اسير الظلمات.
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الاغلب بسمع لعقلي بس في حاجات للاسف بقع فيها واسمع قلبي ووقتها سيطرتي ع نفسي بتقل بفوق ف نص الطريق او اخره ع حسب

الاغلب بسمع لعقلي بس في حاجات للاسف بقع فيها واسمع قلبي ووقتها سيطرتي ع نفسي بتقل بفوق ف نص الطريق او اخره ع حسب
مش ديما قرارات القلب غلط ممكن انتى بتسمعى كلامه فى وقت كان المفروض تحكمى عقلك مش اكتر ودى مشكلتى انا كمان احيانا

اوقات كتير لما اجى افكر فى موضوع ما عقلى يقولى حاجه وقلبى يقولى حاجه تانى خالص وساعات اسمع كلام ده وساعات كلام ده

لو حصل معاك الموقف ده بتسمع كلام مين ونتيجته بتبقى اى
العقل

اوقات كتير لما اجى افكر فى موضوع ما عقلى يقولى حاجه وقلبى يقولى حاجه تانى خالص وساعات اسمع كلام ده وساعات كلام ده

لو حصل معاك الموقف ده بتسمع كلام مين ونتيجته بتبقى اى
خليكي ب عقلك علشان قلبك لو فكره أخره خازوق هيطلع من دماغك

صباح الخير.. اولا احيك على طرح السؤال ده.. و اجالتي على سؤال هي انا لازم العقل و القلب يكونوا ماشين مع بعض خطوة بخطوة لان لو القلب سبق يبقى العاطفع هتتحكم فينا من غير ظراسة العواقب لتأمين انفسنا و حياتنا اما اذا حكمنا العقل فقط هنكون بعمل الشي من غير ما نحس بيه و بجماله و متعته و انا مش بقصد المتعه الجنسية بس انا بتكلم على كل حوانب الحياة.. ده جواب مختسر جداا على سؤال و ده موضوع إذا طرح للنقاش الصوتي ممكن ياخد ساعات من الكلام.. 🌹

تفكير العقل معاك ديما صح؟
اكيد لا ما هو احنا عندنا قصور فى كل حاجة عشان كدة انا قلت لازم الجانبين يشتغلو
يعنى لو اتعرضت لاذى من شخص عزيز عليك بينكم عشرة مثلا لازم تشغل الجانبين سوا

القلب عشان انا مهزأه

• عجبني
التفاعلات: ياسمين الجندول

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%