NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

A

Anonymous (f5e7)

ضيف
معنديش عنوان احطه للموضوع بصراحة بس حبيت اشاركوا تجربه عندي
انا معرفش مالي في ايه بس ناس بتتخنق من طريقتي مع اني مليش في جو تحكم و كده و قلبي أطيب من طيبه بس معرفش ليه بجد كل ما احاول اغير من نفسي واشتغل علي شخصيتي و نفسي و اوصل ل مستوي اكون في تقبل ل شخصيتي جديده برضوا يطلع كله علي الفاضي
ولا كاني عملت حاجه و لسه نفس نظره ليا و كل حاجه هي هي حتى كان في مشكله حصلت بيني و بين حد من صحابي ف كنت بتكلم مع اتنين من صحابي بعد عيد في اللي حصل ف اتقال ليا منهم اني اتحب و قلبي ابيض بس فجأه كلام اتقطع فنا كملت قولت بس دمي تقيل شويه او ب لغه ولاد لما يقولوا علي حد بيض
انا طول عمري بحب ناس و صحاب و بسعي جامد اني يكون عندي صحاب كتير حتي هنا لو اتعاملت مع ولد تاني يوم مش بنتكلم و لو مع بنت يا بترد شويه و تسكت زيها زي ولد مفيش فرق انا معرفش عيب في مين بس انا ناس بتقولي اني طريقتي فيها جربعه شوية اللي هو اعمل اي حاجه في اي مكان بس ده مش حقيقي انا باخد بالي كويس انا بعمل ايه و فين اه مش هانكر ان فيها جربعه بس حلاوة الناس انها تكون علي طبيعتها مش متصنعه انا بكون علي راحتي و بحب كده بجد و مليش في جو فيك ده
يعنى صحاب مدرسه و جامعة و هنا كله نفس الرأي وانا تعتب و مفيش في أيدي اي حاجه اعملها بجد و تعبت اووي اني مليش حد مفضل حد يسال عني لو اختفيت
ساعات بقول ل نفسي ياه لو حد ياخدني من ايدي و يعلمني كل حاجه في حياة و يفرمطوني و يعيدوا تركيبي تاني زي ما مثلا يحصل في الأفلام والمسلسلات لما يحبوا ينضفوا واحد أو واحده بيغيروا لبسه و شكله و كل حاجه فيها و يعلموهم ازاي يتكلموا و ياكلوا و كده انا ساعات بيكون نفسي حد يظهر في حياتي يكون كده بجد

انا بعتذر اني طولت واني بنزل موضوع ده بس بجد انا و**** مليش في جو الاتنشن ده بس موضوع متعب نفسي افضفض نفسي احس اني مفضل عند حيوان حتى مش انسان

• بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: ALbrens و فحل موجب للسالب والديوث
فى مثل بيقول تاكل اللى يعجبك وتلبس اللى يعجب الناس. انا مش مع المثل ده لاكن انت واخد نفس التشبيه . على طبيعتك ده كويس وميزة لاكن برضو بأسلوب مش فظ بزياده حتى لو قدام حد مش فتعامل مع حد. محتاج حد يعلمك ويوجهك دى مش صح. دى امثله هتلاقيها موجوده حواليك فيهم حاجات هتعجبك هتكتسبها وفيهم حاجات لا فا هترفضها وكله حسب المناسب لشخصيتك انت مش مسير لاكن مخير. اكتسب خبرات من اللى حواليك واطلب النصايح لو لزم الأمر كل ده عادى
كلنا طول ماحنا عايشين بنتعلم وبنتقبل حاجات وحاجات بنرفضها. فالاخر الاصدقاء مش بالعدد ولا باهميتهم الاهم يكون ليك شخصيه مستقله وتكون فارق عند حد عشان ليك قيمه 🌹

اشتغل على نفسك تانى وتالت لحد ما توصل للحاجة اللى انت عايزها حاول تنقى الفاظك وأسلوبك واحدة واحدة هتوصل مافيش حاجة بتيجى مرة واحدة شوية تعب وبلاش يأس وبص على الجانب الكويس اللى فيك وطوره خليك على طبيعتك بس بشكل أفضل من اللى انت فيه وأن احتجت اى حاجة تقدر تكلمنى فى اى وقت ونحل المشكلة مع بعض اهم حاجة متصطنعش حاجة أو تعمل حاجة انت مش حاسسها عشان ده هيزود مشكلتك مش هيحلها كل واحد فينا ليه عيوب ومميزات كويس انك عارف عيوبك صلحها خليك صريح مع نفسك الدنيا هتلاقيها احسن و **** يوفقك

• أتفق
التفاعلات: زوج راقى فكريا
يا صديقي عارف المشكلة في ايه ،في انك طول الوقت بتحاول ،بتحاول تبقي شخصية غير شخصيتك علشان تعجب كل الناس او تعرف تواكبهم
لازم تتقبل ان مش لازم كل الناس تحبك ،مش لازم تبقي الشخص المثالي الي الناس كلها متفقة عليه علشان ده عمره ما هيحصل و لو قعدت عمرك كله ترضي في الناس الي حواليك و بردو مش هيرضوا مهما عملت

تقبل نفسك زي ما هي علشان محدش تاني هيتقبلها يا صحبي ،و ده ميمنعش انك لو حاسس ان فيه حاجة محتاج تشتغل عليها انك تعمل كدة بس علشانك مش علشان حد تاني

• أتفق
التفاعلات: زوج راقى فكريا
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
انا زيك برده
معنديش عنوان احطه للموضوع بصراحة بس حبيت اشاركوا تجربه عندي
انا معرفش مالي في ايه بس ناس بتتخنق من طريقتي مع اني مليش في جو تحكم و كده و قلبي أطيب من طيبه بس معرفش ليه بجد كل ما احاول اغير من نفسي واشتغل علي شخصيتي و نفسي و اوصل ل مستوي اكون في تقبل ل شخصيتي جديده برضوا يطلع كله علي الفاضي
ولا كاني عملت حاجه و لسه نفس نظره ليا و كل حاجه هي هي حتى كان في مشكله حصلت بيني و بين حد من صحابي ف كنت بتكلم مع اتنين من صحابي بعد عيد في اللي حصل ف اتقال ليا منهم اني اتحب و قلبي ابيض بس فجأه كلام اتقطع فنا كملت قولت بس دمي تقيل شويه او ب لغه ولاد لما يقولوا علي حد بيض
انا طول عمري بحب ناس و صحاب و بسعي جامد اني يكون عندي صحاب كتير حتي هنا لو اتعاملت مع ولد تاني يوم مش بنتكلم و لو مع بنت يا بترد شويه و تسكت زيها زي ولد مفيش فرق انا معرفش عيب في مين بس انا ناس بتقولي اني طريقتي فيها جربعه شوية اللي هو اعمل اي حاجه في اي مكان بس ده مش حقيقي انا باخد بالي كويس انا بعمل ايه و فين اه مش هانكر ان فيها جربعه بس حلاوة الناس انها تكون علي طبيعتها مش متصنعه انا بكون علي راحتي و بحب كده بجد و مليش في جو فيك ده
يعنى صحاب مدرسه و جامعة و هنا كله نفس الرأي وانا تعتب و مفيش في أيدي اي حاجه اعملها بجد و تعبت اووي اني مليش حد مفضل حد يسال عني لو اختفيت
ساعات بقول ل نفسي ياه لو حد ياخدني من ايدي و يعلمني كل حاجه في حياة و يفرمطوني و يعيدوا تركيبي تاني زي ما مثلا يحصل في الأفلام والمسلسلات لما يحبوا ينضفوا واحد أو واحده بيغيروا لبسه و شكله و كل حاجه فيها و يعلموهم ازاي يتكلموا و ياكلوا و كده انا ساعات بيكون نفسي حد يظهر في حياتي يكون كده بجد

انا بعتذر اني طولت واني بنزل موضوع ده بس بجد انا و**** مليش في جو الاتنشن ده بس موضوع متعب نفسي افضفض نفسي احس اني مفضل عند حيوان حتى مش انسان
انا كنت زيك برده بس اشتغلت ع نفسى ولسه شغال وبطور يوم عن التانى
ازاى
ببساطه سيبك من قعده البيت وانزل الشارع واتكلم مع كل الناس عادى ولو عايز علاقات وانت ف مكان اطلب من الناس انها تساعدك مثلا ف الجامعه كلم اى حد واطلب اى حاجه بس متكنش غبى وتروح تكلم حد بضان + سيبك من الطيبه و اانك تعامل تعامل الناس بسلكان كلهم ولاد **** محتاجين ال مش سالك + نصيحه لما تتعلم كلام بره متروحش البيت تقعد تقول انا اتعلمت وعملت وهرتب و اراجع ال اتعلمته غلط الموقف موقفه يعنى الموقف بيجيله كلام عشوائى ازاى مع المواقف هتظبط وتتعلم

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%