NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة واقعية الفرصة الاخيرة | السلسلة الأولي | ـ عشرة أجزاء - 1/12/2022

اهو
الجزء التاسع

احلي مسا عالخمسه سته اللي بيقرو القصه واحب اقولكو بحبكو فشخ يجدعان ... واحب اكرر تاني واقول واعيد وازيد .. تبا للنساء .. صنف ابن صعرانه !!

عدت تلات شهور لقيت فيهم فعلا اني شبه عمر جدا وبقيت اعتبره اكتر من اخ وفتحنا الزنزانتين علي بعض (( تحسهم قاعدين في شقه بالايجار مش سجن و**** )) .. وابن المجنونه لسه بيصرخ الساعه ١٢ برده ربس اتعودت عالحوار .. وحبيت فكره السجن جدا .. منعزل عن العالم وبعيد عن كل الشكوك وفي نفس الوقت الشغل ماشي زي الساعه والدنيا ايزي بيزي لمن سكويزي ... وبروح لملاك كل يوم خميس ... حنا مصدرلها الطرشه ومانعها من الخروج هي وامها فارض عليهم اقامه جبريه .. وفي يوم وبينما احنا بنتخدا حصلت حاجه غريبه جدا لقيت واحد في جسمي كدا جاي جري علي وانا مش فاهم حاجه .. هوب لقيت بوكس لازق في وشي وقعني من علي التربيزه ..
اللي ضربني بعصبيه : هقتلك
انا قومت وخدت وضع الاستعداد وهو جي علي جري يضربني تاني بس انا فوتته ومسكت دراعه لويته ورا ضهره وحطيت ركبتي علي رقبته .. (( حركه سيلف ديفينس )) ..
هو : اقتنلني عشان انا لو فلت منك مش هسيبك الا لما اقتلك
انا : انت تعرفني اصلا
هو بيفلفص : اعمل نفسك اهبل .. ورحمه امي اللي قتلتوها مهسيبكو
انا : امك مين يعم انت .. دا شكله عبيط
عمر : فكك منه يعم دا شكله هربانه منه
هو : وديني ما هسيبك
انا : طب امك دي انا قتلتها امته ولا انت شوفتني امته
هو : اعمل نفسك عبيط .. علي اساس اني مش شايفك من اسبوع مع الشرموطه اسماء
انا باستغراب : اسماء مين .. وبعدين انت دماغك فيها حاجه.. انا هنا من ٣ ستين
هو بهستيريا : كداب كداب كداب كدااااببب

جم عساكر خدوه وودوه لمأمور السجن يفهم منه في اي .. واخر النهار جالي مأمور السجن (( طبعا انا وعمر في الاوضه ))
انا : باشا تعبت نفسك وجيت لي بس
المأمور : انا كدا كدا كنت جايلك .. بس حوار الواد اللي جالك انهرده ده خلاني اجي ابدر شويه
انا : دا عيل عبيط يريس متشغلش بالك بيه .. هتلاقي اي حد باعته
المأمور : بص هو انا مفهمتش منه حاجه بس اللي فهمته انه هيعتزرلك بكره
عمر : يعتزر .. دا بيعمل اي في عنبر قضايا القتل
المأمور : اتهد انت واقعد ساكت لانه تقريبا نفس حكايتك كدا
انا : احنا بكره نفهم منه مش حوار يعني .. بس بتقولي انك كدا كدا كنت جاي .. لي في حاجه
المأمور : الولاد عاوزين يتعرفو عليك
انا : عاملين اي صح
المأمور : احمد جلسات التنويم بتاعته خلصت وحاليا رجع عادي .. نور عملت العمليه ودلوقتي رجعت تمشي كمان .. واسراء اتجوزت في امريكا عشان الفضايح وكدا
انا : اهتم بيهم وحسسهم بوجودك جمبهم
المأمور: بحاول و**** .. ها هتيجي امته
انا : نيجي بعد بكره انا وملاك نتعشي عندكم
عمر : وانا هقعد اعمل اي هجي معاك
انا : لا انت اقعد نيك النمله هنا مش واخدك معايا
المأمور : دانتو ***** جدا
انا : شوفت جبتلنا الكلام .. اتخرس بقي
عمر : اتخرست اهو
انا : هتعوز حاجه يباشا نتقابل بعد بكره
المأمور : ماشي سلام

مشي المأمور وانا رنيت علي عبده
انا : باشا
عبده : انجز عشان مش فاضي
انا : طيب .. الجماعه اللي في المستشفي عاملين اي
عبده : فاضل ساره اختك بس هي اللي مفاقتش من الغيبوبه .. اه صح كنت هنسي .. في حوار كدا مش عارف اي سكته معاك
انا : ارغي
عبده : حنان
انا : مترص كلامك رصه واحده انت هتنقطني
عبده : حامل
انا مشاعري اتلغبطت بين سعيد اني هبقي اب .. وبين زعلان انه في حنان .. وبين انؤ خايف اشيل مسؤليه روح : طيب .. خلو بالكم منها واعزلوها عن امها .. مش عاوزها تشوفها جيبلها خدمات يقعدو معاها
عبده : تمم

عدي الوقت ونمنا .. تناي يوم الصبح في الميز واحنا بنتغدي
الواد بتاع امبارح : ممكن اقعد
انا : اتفضل
الواد : شكرا .. انا حبيت اعتزرلك عاللي حصل امبارح .. اتلغبطت بينك وبين حد بس شبهك جدا
انا : ويطلع مين اللي شبهي ده
الواد : معرفوش
عمر : مش بقولك عبيط
الواد : صدقني اللي حصل فيا يشفعلؤ اني اتجن مش اتعبط بس
انا : احكي احكي احنا فاضينن
الواد : انا اسمي علاء وحكايتي هي


فلاش باك من تلات سنين

علاء كان قاعد مع واحد من السجن اسمه عمار كانو صحاب وكان قاعد بيحكيله اللي دخله السجن ....
فلاش باك لحكايه اللي حصل لعلاء

علاء قاعد مع ابوه اللي هو عقيد في الجيش بيتغدوا سوي والدته متوفاه من 6 شهور

بابا : علاء ممكن اخد رايك في حاجه

علاء استغرب لان دي مش من عوايد ابوه : اتفضل يحج

بابا : يص يا علاء ... احنا رجاله زي بعضينا ... ووالدتك **** يرحمها وهي بتموت قالتلنا اننا نعيش حيتنا صح

علاء استغرب اكتر : صح

بابا : بص انا قررت اتجوز

علاء ابتسم ابتسامه حزينه بتداري وراها حزن لو قارنوه بالبحر يبقي اكبر منه .. معقوله بيفكر يتجوز علي ماما وهي لسه مافاتش علي موتها ست شهور ... معقوله هيتجوز قبل ما ياخد عزاها (* ماما ماتت مقتوله ومعرفناش مين قتلها *) : اعمل اللي يريحك يبابا ...سعادتي من سعادتك ... واكيد ماما هتعوز كدا ..عندك عروسه ولا اجيبلك

بابا : لا عندي .... طنطك اسماء صاحبه مامتك

الكلمه وقعت عليه زي الصاعقه ... صحبه ماما مين دي وليه حربايه ... <في دماغه> ماما مكنتش بتطيقها وعمرها مكانت بتيجي البيت الا لو بابا موجود وكانت ديما بتحاول تبان قدام بابا عشان تغريه وكانت عاوزه توقعه

علاء فاق من سرحانه : **** يسعدك يبابا ..هقوم انا عشان ازاكر (*<في دماغه> انا وافقت مش عشان موالفق ...عشان متاكد ان بابا حتي لو انا رفضت هيعمل اللي في دماغه ... هو بس كان بيراعي مشاعر ان والدتي لسه ميته وكدا *)

وبعدها بشهرين اتجوزو وديما كنت بلاحظ من الست دي انها بتوقع بيني وبين ابويا وبتسخنه عليا وتمثل علينا دور الحمل الوديع لحد ما فيوم كل ده اتهد ...بس لما اتهد اتهد علي دماغي

علي لسان علاء : كنت راجع من المدرسه بدري اليوم ده لاني كنت تعبان جدا وكل ما اكلم ابويا او مراته الاقيهم مغلق ..دي طبيعه شغل بابا ...بس اسماء قافله تليفونها لي ..دخلت الفيلا بالمفتاح بتاعي وسمعت صوت حد بيتوجع جايمه من اوضه ابويا وطلعت وانا بتسحب وخايه وجبت من المطبخ سكينه مع اني مش هعرف اعمل بيها حاجه وطلعت شوفت مشهد صدمني صدمه عمري وافقدني الثقه في كل حاجه

اسماء نايمه تحت واحد وشغال فيها بينيكها ... دا مش اي واحد دا حارس الفيلا سرحت ثانيتين لقيتني ماسكه من شعره والسكينه علي رقبته ودبحته ...دبحته !!!

اشتغلت صريخ لحد ما فجاه دخلت الشرطه وقبضو عليا بدون اي كلام ولا اي حاجه

قعدت ساعتين في الحجز لحد ما جالي عسكري ونادي عليا روحت معاه لمكتب المامور ولقيت ابويا هناك.. فحت اخيرا هطلع من هنا ... انا عارف ان بابا بيعرف يعمل المستحيل وابتسمت ... اخيرا هخرج من هنا... اختفت ابستامتي ...هو بابا بيبصلي كدا لي

المأمور : هسيبكم لوحدكم ..وخرج وقفل علينا الباب

طراااخ ..صوت كف كان كفيل انه يطير سناني .. وقعت عالارض وبصيتله بصه عتاب مع بصه حزن ودموع ... دي الوصيه اللي وصتهالك امي ...ااااه يا بابا اااه

ابويا : دي اخره تربيتي فيك يا حيوان .... بتغتصب مرات ابوك

كف تاني ورم وشي

ابويا : والراجل الغلبان اللي جه يوقفك تقوم تقتله ... اودي وشي من الناس فين ...انت مش ابني انا اتبريت منك لو عرفت تخرج في يوم من هنا اوعك ترجع تاني .. وخبطني بالرجل في بطني وتف عليا وسابني ومشي

الزمن وقف بيا لحد يوم المحكمه عدا شهرين شهور ابويا كان رشا القاضي عشان يلبسني اقصي عقوبه ممكنه وخدت عشر سنين (*عشان احداث *)



عوده من الفلاش باك

علاء بيدمع : شوفت يسيدي

عمار : انا اسف يسط محنه وهتزول

علاء : تعرف يعمار ...ماما كان نفسها اكون دكتور واوصل لعلاج لمرض السكر عشان هي كانت بتعاني منه ... وبدا يعيط جامد ... انا مش زعلان اني هضيع عشر سنين من عمري ولا زعلان اني بعد ما هخرج مش هلاقي مكان ليا اتداري فيه

اخده عمار في حضنه : اهدي يسط ... قطعت قلبي اهدي

علاء بمسح دموعي : شكرا انك سمعتني ... انت اول واحد يسمع الحكايه

عمار : ولي محكيتهاش لحد مثلا وكيل النيابه ولا القاضي

علاء : انا متعرضتش علي النيابه .... ابويا رشاهم كلهم عشان يرضي الهانم ويدخلني السجن ... اشك ان بيتنا حاليا اتقلب بيت دعاره

عمار : لي يعني وابوك فين

علاء : ابويا بياخد كل شهر اجازه اسبوع ... وديما مش موجود

عمار : يعني انت مفيش حاجه ممكن تطلعك من هنا

علاء : في ... بس انا لو خرجت مش هلاقي مكان اروحله ... انا دفنت ابويا جمب امي يوم ما ماتت

عمار : طب اطلع الاول وبعدين دور عالمكان

علاء : في طريقه واحده اني اخرج من هنا بس مشكلتها انها هتحتاج وقت

عمار : وقت قد اي

علاء : انهرده كام

عمار : انهرده 12 /9

علاء : فاضل 13 يوم و 8 شهور

عمار : يعنيييي.....يوم 25 /5 ...ثانيه ...دا تاريخ ميلادي

علاء : اي ده ... دا تاريخ ميلادي انا كمان

عمار : طب اي هي الطريقه

علاء : بص......

عمار : ممكن بس دا لسه فاضل كتير

علاء : ربك هيعديها

عمار : الا انت اي تعليمك صح

علاء : تانيه ثانويه عامه

عمار : كنت جايب مجموع ثانوي بس مدخلتهوش

علاء : لي يبني

عمار : يعم الانجليزي صعب

علاء : عالعكس خالص علي فكره ... طب اي رايك بما اننا مطولين مع بعض هنا ابقي احاول اعلمك

عمار : والمقابل

علاء : مقابل اي يعم ... اعتبرني اخوك

عمار : بص هنا محدش هينفعك انا عاوزك تحاول تتاقلم مع الوضع ومتعملش حاجه مجاني كدا

علاء : عند اي تعرف تعلمهوني

عمار مسك دراعي : انا كنت كابتن جيم ممكن ادربك

علاء : وانا موافق

عمار : طيب نام ونبدا من بكرا

علاء : طيب... قعدت افكر شويه قبل ما انام لحد ما نمت .... لاول مره من شهرين كاملين عرفت انام وانا مستريح .. حاسس ان في امل اني ممكن ارجع لحياتي تاني وحلمت حلم غريب

في الحلم علاء قاعد عالارض مربوط بسلاسل من ايديه ورجليه واقفه قدامي امي وباين عليها علامات التعب وتحت عنيها اسود زي متكون كانت بتعيط وعنيها حمره

علاء : ماما ... وبحاول اقوم عشان احضنها ..بس مش عارف

ماما : مجتش زورتني في اول سنويه ليا يا علاء

علاء حس ان في حد كب عليه جردل تلج : مش عارف يماما .. مش عارف

قرب علي امه واخدته في حضنها حس ان السلاسل اتكسرت

ماما : كسر قيود الظلم وانتقم .... دمر قيود العجز واثأر ... ادفن الحزن وامطرهم بالغضب ...مشت ايديها علي خدي

صحيت مفزوع من النوم ولقيت الفجر بيأذن قومت صليت وكملت نوم



تجريه للاحداث ولو احتجنا حاجه نبقي نرجعلها فلاش باك .... قضي علاء ال8 شهور دول بصعوبه في البدايه بس هو اتعود ... هو اثر علي زمايله في الحجز زي ما هما اثرو عليه .... علاء كان بيدي العيال اللي معاه دروس ... اه دروس زي ما سمعت كدا انجليزي ورياضه بمقابل مادي هتعرف هو كان بيحتاجه في اي ... وكمان كان بيحفظهم قران لانه حافظه اصلا ... وهما اثرو عليه بانه بقي عنده علاقت مع اولاد زعماء عصابت ورجال مافيا وناس شغاله في كل حاجه شمال ... وجسمه اتحسن فشخ لانه بقاله 8 شهور بيتفشخ تمرين هتقولي ازاي كان بيجيب المكملات ويظبط اكله مع انه مش بيجيله زيرات هقولك من فلوس الدروس اللي كان بيديها اي نعم كان بيشتري الحاجه من الظباط الحاجه اللي ب5 ب10 بس مش مشكله ... دا غير انهم كانو بياخدوه كل فتره يتعذب شويه بناء علي طلب ابوه فده خلي عنده قوه احتمال

وقبل معاد تنفيذ خطه خروج علاء من السجن ب 13 يوم بالتمام والكمال دخل عليه عمار

عمار : هتطلع تعمل اي بعد ما تطلع

علاء : مش عارف بس غالبا مش هقدر ابص في وش ابويا بعد كدا

عمار : وهتروح فين

علاء : مش عارف .. مليش حد اروحله

عمار : انا عندي فكره .... انا هبعتك تقد مع ابويا انا كدا كدا مدتي فاضل فيها شهرين

علاء : فين هما

عمار : في اسكندريه

علاء : يلاهوي في اسكندريه هروحلهم ازاي دول

عمار : يعم ما عليك انت انا هخلي حد منهم يجي ياخدك

علاء : لا يعم انا مش عاوز اتقل عليهم

عمار : تقل وملكش دعوه ... ويسيدي لو يعني ببكسف ابقي انزل اشتغل في اي حاجه لو حابب تصرف علي نفسك ولو اني ومتاكد ان ابويا مش هيرضي يخليك تعمل كدا

علاء قام حضنه : انت جدع قوي انا مش عارف منغيرك كنت هعمل اي

عمار : عيب عليك دا احنا اخوات

عدي13 يوم علاء وقف علي باب الزنزانه وقعد يرزع عشان حد يجيله

عسكري الامن : بترزع لي يعلاء

علاء : عاوز اروح للمأمور عندي حاجه تثبت براتي

العسكري : يعلاء انت عارف اني عارف انك محترم بس انت عارف ان المأمور مش بيطيقك ولابيطيق عملتك

علاء : اسمع كلامي والنبي وخدني ليه

العسكري : طب اصبر طيب.... غاب ربع ساعه ورجع ... تعال يعلاء بس خلي بالك انها لو مكنش دليل كافي فانت هتتنفخ

علاء : متقلقش

اخدني العسكري لمكتب المأمور وخرج

المأمور : اهلا بالمغتصب القاتل اهلا

علاء : وانا جاي اثبتلك انكم كنتم غلط

المأمور : غلط اي يروح امك انت فاكر نفسك في حاجه تبررلك عملتك يكسمك (*خليك فاكر الجمله دي عشان هنحتاجها بعدين *)

علاء : **** يسمحك يعمو علاء ... مش فاكر علاء ابن صاحبك وانه اتسمي علي اسمك وانك علطول كنت بتقول لابنك يمشي معايا عشان انا محترم وشاطر .... بس انا جاي اقولك ان في كمرات في البيت صورت الواقعه الحقيقه ومحدش يعرف يفتحها غير بابا ولازم تتفتح انهرده والا هتتضر تستني سنه كامله عشان تتفتح تاني

المأمور : تعرف يلا لو طلعت بتحور .... ورفع تليفونه واتصل بابويا وقاله يجي ضروري (كان في اجازه)

رجعت الحجز وقعدت ساعه وبعدين جه العسكري خدني تاني اول ما دخلت المكتب لقيت ابويا بيبصلي بقرف

انا عيطت دقيقتين وروحت ماسح دموعي : فاكر يبابا من 3 سنين زي انهرده في عيد ميلادي ماما عملت اي .... ركبت كميرات في البيت عشان نسجل كل اللي بيحصل وكل لحظاتنا السعيده بس حي برمجتها انها متفتحش الا يوم عيد ميلادي ال18 يعنني انهرده ... انا بقي جايبك عشان تفتح الكميرات عشان تعرف انك ظلمت ابنك 8 شهور عايش في جحيم مخطرش علي باله يوم انه عاش فيه ...بياكل اكل مكنش يتخيل انه هياكله لكلبه ... افتح الجيميل بتاعك هتلاقي وصلك الللينك بتاع السيرفر اللي بترفع عليه الكميرات من الساعه 12 امبراح.....

بابا فعلا فتح تليفونه بدون اي تعبيرات لقي اللينك ودخل عليه ودر علي يوم الحادثه وجابه وشاف فعلا كل جاج بس بدون اي تعبير من اللي هو متوقعه طلب انهم يرجعوه زنزانه تاني

اول ما دخل الزنزانه

عمار : عملت اي ؟؟

علاء بلامبالاه : برات نفسي

عمار حضني : الف مبروك يا اخويا

علاء مبتسم ابتسامه حزينه : **** يبارك فيك

عمار : وهتعمل اي بقي هترجع معاه ولا
علاء : مش عارف لسه .. ربك يسهلها
مر يوم اتنين تلاته .. في اليوم الرابع وصلنا خبر ان المامور عمل حادثه بعربيته ومات
عمار : اي يسط في اي انت مش ملاحظ ان ابوك غاب شويه
علاء بتوتر : شكل في حاجه حصلت .. **** يستر

مر علي علاء تلات سنين جوا السجن فيها فقد الامل في انه يخرج .. بس افتكر ان ليه واحد صاحبه هكر وممكن يساعده يوصل للسيرفر ويساعده
علاء : عمار .. بقولك اي .. انا محتاج تليفون يكون فيه نت
عمار : طب استني نشوف اي عيل من العساكر ونظبطه ...
وبالفعل حصل وجاب تليفون وعمل اكونت فيس بسرعه ودخل كلم صاحبه اللي وعده انه هيساعده
تاني يوم كان يوم الزيارات .. اتفاجء علاء ان جايله زياره علي عكس العاده .. ويريته ما طلع للزياره .. مرات ابوه طان معاها واحد طويل وضخم وعنيه خضرا واسمراني سيكا ))شبه زيدان ((
علاء متعصب : اي اللي جابك يشرموطه يرخيصه
اسماء بعلوقيه : جايه اشكرك عشان انت طلعت غبي .. صحبك اللي انت كلمته ... يعيني طلع من زبايني .. وجه عرفني عن الكميرات وشيلتها ومسحت تسجيلاتها ... وضحكتت بشرمطه
انا مسكت في السياج اللي بينا وبقيت ازعق : عععهههه هخرج من هنا وهقتلك .. اقصم ب**** لقتلك .. واقت ابويا واقتلكو كلكو
اسماء ضحكت ضحكه وسخه : قصدك ابوك المعرص و الخول اللي بيتناك .. اعرفك صح .. الدكر اللي مكيفني انا وابوك
انا بدات اهز في السياج واتعصبتوازعق واقول هقتلك لجحد ما جم دخلوني الزنزانه تاني
وتاني يوم لقي انهم هينقلوه سجن طره ؟؟ بسرعه كدا سجن طره واحد من اوسخ السجون المصريه حرفيا وكانت ليله الوداع بينه وبين عمار ورحلوه علي سجن طره

عوده من الفلاش باك
علاء : واديني قدامكم اهو
عمر : شبه قصتي سيكا .. الواد يوكي ده مبقاش كريتف
انا : بس يعلق هتعرف فين الفرق بعدين .. المهم اهلا بيك يعلاء في شلتنا شله المعاتيه
علاء : لا انا حكيتلكو عشان عاوز افضفض بس مش اكتر
انا : وانت شايفني ببوسك من بقك .. من شلتنا يعني تاكل معانا وكدا .. بدل اكل السجن ده
علاء : انا ملاحظ برضو ان اكلكو شكله نضيف وبتاع .. انتو ولاد مين
انا : مش ولا حد .. اصل بعيد عنك انا مافيا.. وده الصبي بتاعي
علاء : تسلم يمعلمي
انا : كل وانت ساكت يعلق.. بوظت المشهد .. اعرفك بنفسي .. سفير الموت .. زيدان الحيني .. وده العلق اسير الظلمات .. عمر فاروق
علاء : وانا القيصر الاسير .. علاء
عمر : اي قيصر ده يحبيب اخوك
انا : هفهمك انا عشان عارف انك غبي وهتتعبه .. القيصر شخص اتعرض للهيانه من كل اللؤ حوليه .. واسمه بيرمز للخيانه .. وزي ما سمعت .. اخينا طوب الارض مخزوقه
عمر : المخوزق الاسير اشيك
انا : **** ينعل ابو اليوم اللي شفتك فيه ياخي . . . . . .


مرت اليام وعلاء تنازل وصاحبنا وبقينا شله من تلات معاتيه
... بعد ٦ شهور .. عبده بيرن عليا .. في الفتره دي ساره اختي كانت فاقت من الغيبوبه ورجعت حيتها عادي وكنت معيشها حياه مكنتش تخطر علي خيالها .. جبتلها عربيه زي مرسا وكانت صراحه معلمه في السواقه و كانت بتخش سباقات .. وكانت بتجيلي في كل الزيارات .. وحنان وصلت الشهر التاسع في الحمل
انا : اي يكبير
عبده : حنان راحت المستشفي بتولد
انا : طب اقفل وانا هاجي

قفلت معاه وقومت البس بسرعه
عمر وعلاء : في اي
انا : مراتي بتولد هروح احضر الولاده
علاء : الف مبروك يعم
عمر : اخويا اللي هيبقي اب وهينسانا .. والعه معاك يعم
علاء : هتسمي اي
انا بهرش في دماغي : انا مش عارف هو ولد ولا بنت اصلا
علاء : انت زي الفل .. اتكل علي **** انت بقي
انا : حبيبي .. ولبست وظبت الدنيا واخدت قرار انيي اخرج من السجن وكفايه كدا بقي . . . . .

بعد تلات سعات في المستشفي انا قاعد علي اعصابي وحنان بتولد جوا ومعايا عبده و حمدان و ساره اختي .. طلعت الممرضه
انا بلهفه : طمنيني
الممرضه بابتسامه : الف مبروك يمستر يوكي .. ولد زي القمر .. وصحته زي الاسد
انا قعدت اتنطط من الفرحه وبصيت لعبده : المستشفي دي بتاعتنا صح
عبده : اه
انا : اصرف ٦ شهور مكفأه للكل .. مديت ايدي في جيبي طلعت اللي فيه (( باكو ٢٠ الف يورو )) وبديهم للممرضه .. اتفضلي يمدام
الممرضه برقت في الفلوس وخطففتها وطلعت تجري
انا دخلت جوا لحنان لقيتها شايله ابني واول مشافتني دموعها نزلت وابتسمت ..روحت عليها وحضنتها وبوست راسها: انا اسف
حنان : زعلك وحش علي فكره
انا : اسف .. من النهارده اللي هتعوزيه هتعمله
حنان : عوزاك جمبي .. ورجع ماما وسامحها
انا : حاضر .. حاجه تانيه
حنان : سندوتش كبده و كبايه شاي زرده
انا : حاضر
حنان : وتحلف متتجوزش غيري
انا : حيلك حيلك .. مفيش الكلام ده .. افرضي انتي تعبتي
حنان بزهق كدا : طيب
انا : هتقلبيها نكد اهو .. هرموناتك هتطفح اهي
حنان ابتسمت : طيب خلاص
انا : ايوا كدا اضحكي يا ام سيف ... (( كدا عرفنا ان اسم الولد سيف ))

. . . . تجاوزا للفتره المش مهمه دي .. عدي سنه مطلعتش فيهم من البيت ومفضي دماغي من الدنيا .. حماتي رجعت تعيش معانا .. ساره اختي كانت معانا في الفيلا وكانت علطول تقولي ان ام حنان مخبيه حاجه وانا صراحه مكنتش حاطط في بالي .. في يوم

انا صحيت من النوم ملقيتش حنان جمبي وملقيتش سيف في سريره .. نزلت تحت لقيت ساره قاعده في الصاله
ساره : صباح الخير
انا : صباح النور .. امال الجماعه فين
ساره : مين
انا : حنان وسيف واسماء
ساره : مش عارفه .. هما مش في اوضتهم
انا : استني هرن عليهم يمكن خرجو يجيبو حاجه ... الو يا حنون
حنان بصوت فيه عياط : زيدان الحقني
انا : في اي
حنان : سيف اتخطف مني
انا بغضب : انتو فين
حنان : في المول
انا قفلت في وشها واتحركت اجيب مفتاح العربيه
ساره بقلق : في اي
انا : سيف اتخطف .. هروح اجيبه واجي .. استنيني هنا
ساره (( طبعا المتوقع منها انها تصوت وتعد تندب حظها )) : نعم يروح امك .. لقيها قامت سحبت مسدسها من الدرج ومفتاح عربيتها : رجلي علي رجلك
انا : طيب
نزلنا ركبنا العربيات كنا طايرين .. ٥ دقايق وكنا في المول وطبعا بلغت عبده يبعتلي فرقه اللي قريبه مننا .. لقيت حنان
انا بغضب : فين سيف
حنان بعياط وخوف : سيبته في الكيدز زون وروحت اجيب حاجه
لسه هضربها علي وشها لقيت ايد ساره سبقت ايدي : نعم يكسمك .. وديني وما اعبد لو ابن اخويا لو مرجعش لقتل كسم عيلتك كلها .. امك فين
حنان وهي عالارض : في الفيلا .. وصلت الفرقه (( يعني حوالي ٥٠ او ١٠٠ واحد كدا ))
انا باستغراب : فيلا .. فيلا اي .. امك مش في البيت .. امك كانت معاكي
حنان : مجتش معايا .. امي اصلا تعبانه وبعتاني اجيبلها حجات
انا وساره بصينا لبعض : احا
انا : اقفلو المول ده ... عاوز تفريغ الكاميرات في ٥ دقايق
قائد الفرقه : امرك ...

المول اتقفل محدش يخش ومحدش يخرج ودخلنا نجيب تسجيل الكاميرات ... احا اي ده ... دي اسماء ومعاها واحد .. خخخخ .. دا انا
ساره بصتلي : زيدان
انا : انا كنت معاكي في الفيلا .. مين ده
ساره : معرفش
قائد الفرقه جالي : في قوات خاصه بره
انا : عربياتكم اي
قائد الفرقه : دوبلوماسيه
انا : قولهم ان في محاولت اغتيال حصلت جوا ليا .. وانتو بتامنوني .. وبلغ السفاره
قائد الفرقه : امرك يعزرائيل .. ومشي
بصيت لمدير المول : التسجيلات دي تتعدم
المدير بخوف : اعتبره حصل
انا بصيتله ببابتسامه مرعبه : انت متعرفنيش
المدير رجع لورا ومرعوب : انت مين انا مشوفتكش
انا ابتسمت ابتسامه بريئه : شطووور

خدت ساره وطلعنا .. لقيت القوات الخاصه بره .. وقائدهم جايلي
خاصه : مستر يوكي .. حضرتك هتتفضل معانا انت والمدام عشان نعمل محضر بالواقعه
انا مبصيتلوش وكلمت حنان : ارجعي البيت وادعي ان الولد يرجع عشان متموتيش
خاصه مسك ايدي : مستر يوك. . .
ملحقش يكمل جملته لقي في عشر رشاشات علي دماغه وسكينه علي رقبه
انا بلا مبالاه : نزل ايدك
لقيت القوات الخاصه كلهم رافعين اسلحتهم علي رجالتي
خاصه : مستر يوكي .. دا اعلان حرب
انا : يرجاله
الفرقه كلها : امرك يزعيم
انا : اللي يتحرك يموت .. وبصيت لقائد القوات الخاصه بتحدي .. ليدك لو منزلتش هتقلب مدبحه .. وصدقني هسجلها في التاريخ
خاصه : هتتعاقب علي عملتك دي
انا : اللي يعرف يعاقبني يعاقبني
خاصه : كله ينزل سلاحه .. هننسحب ... ومشي بتوع القوات الخاصه
انا لساره : ارجعي مع حنان
ساره : مش راجعه غير والولا في ايدي .. ورجلي علي رجلك يبن ابويا (( نبذه عن شخصيه ساره .. عناديه حد اللعنه ))
انا : يساره متصعبيهاش عليا .. انا مش عاوز اخسر حد
ساره : ملكش دعوه .. كدا كدا كلها ساعتين وهتلاقي العيله كلها هنا
انا : عملتي اي
ساره : بلغت جدو حمدان
انا : كملت
ساره : بطل كلام كتير ويلا نتحرك
انا ركبت عربيتي لوحدي .. اظهر يجني (( اللي كنت قولتله ميظهرش ولا يخرج ))
الجني ظهر جمبي في العربيه : امرك
انا : مين عملها
الجني : هسال القاده وارجعلك ... اختفي عشر دقايق ورجع وانا ماشي بالعربيه ناحيه فيلا التجمع .. جوست الجديد
انا : اععععععهههههههه ... مين هو ..
الجني : لسه متعرفش
انا : مين كان مع اسماء
الجني : محمود محمد حمد الحيني (( ابن عمي اللي بيكرهني ))
انا : نعم .. اختفي وارجع زي مكنت
الجني اتبخر من جمبي .. بدات فعلا افتكر اه مختفي من فتره .. اخر مره كنت بعتته عند الحج فهد الهواري .. رنيت علي رقم علي ابنه

انا : الو
علي : مان (( بالبدوي بتتقال مان مش مين ))
انا : زيدان الحيني يعلي
علي بفرحه : اخوي وحشني .. في اراضيك يخوي
انا : مش وقت سلامات يخوي .. محمود ولد عمي محمد .. فين طريقه
علي اتنهد : ولد عمك بعد ما مشي من الجبيله وخبره انجطع .. بس هو في ارض الرمله .. ((الصحرا يعني ))
انا : علي ... محمود خطف ابني يعلي .. عيطت .. ابن اخوك يعلي
علي : وه ... فينك يبني ..
انا : في التجمع الخامس
علي : مسافه السكه وكون عندك ... قفل في وشي وبرن عليه تني عشان اقوله متجيش لقيته مغلق

وصلت فيلا التجمع و قعدت في الريسبشن افكر مع نفسي
انا : اااااااههه يدنيا متسبيني في حالي
نفسي : وانت فكرك انها هتسيبك .. ههههه .. تبقي غبي
انا : انا عاجز
نفسي : جدا
عزرائيل : هههههههههههه .. انت عاجز لكن انا لا .. سيبهملي
انا : عندك حل
عزرائيل : انا لا .. بس اعرف واحد عنده .. ولا يسفير الموت
سفير الموت : قوم واقتلهم كلهم .. اقلبها مدبحه .. متسيبش منهم روح عايشه .. حررني وملكش دعوه
انا بصيتله : هترجعلي ابني
سفير الموت : هحاول
انا : لو معرفتش
سفير الموت : ابني ومن بعده الطوفان .. يفني العالم وتبقي الكرامه (( جملتي المفضله .. احلي مسي علي صاحبها ))
انا : انت حر

(( رساله بس كدا ... دا مكنش حوار مع نفسي .. دا حوار بين شخصيات زيدان .. زيدان يعاني من حاجه اشبه بانقسام الشخصيه .. هتعرفو سببها الجزء الجاي عشان انا بضان ))

بصيت في الارض ورفعت راسي وانا وشي خالي من التعبيرات وعيني حاده زي الصقر .. نظره لامبالاه يختبئ خلفها وحش .. وحش لا يهتم باي روابط ولا مشاعر .. ينفز مهمته فقط .. فضلت مكاني ساكت وبفكر هعمل اي .. الساعه عقاربها بتلف .. ساعه اتنين تلاته .. سمعت صوت دوشه قدام البيت تجاهلته ... صوت ترزيع عالباب .. قومت اشوف في اي .. فتحت البيت لقيت حد زقني ووقف ورايا مسكني من دراعي .. قائد القوات الخاصه اللي كان عند المول
خاصه : قولتلك هتندم
سفير الموت : مفتكرش اني اعرفك
خاصه : حتي وانت في موقف الضعف بتتعالي .. ميل علي ودني .. ابن عمك بيمسي عليك وبيقولك .. كش ملك
سفير الموت ابتسم : بلغله سلامي . . . . . . بعد خمس دقايق انا واقف وراه وماسكه من شعره وحاطط سكينه علي رقبته وبطنه بتجيب ددمم وواقف علي يمين علي الهواري وعلي شمالي جدي حمدان .. كش ملك مات .. كدا اشيك
خاصه : اعمل ما بدالك .. مش هتطلع مني بمعلومه مفيده
جدي حمدان : مش لازم تتكلم عشان اعرف اللي عاوزه .. اقتله يزيدان
انا رفعت السكينه ورشقتها في قلبه
حمدان كلم واحد واقف : حات
اللي مع جدي اداله مكنه حلاقه .. جدي خدها وشال شعره لقيت وشم دايره
سفير الموت : اي ده
حمدان : شبكه مافيا غريبه منتشره من فتره .. عدو عليا كذا مره في كذا عمليه (( خليك فاكر العيله دي كلها قتله مأجورين ))
سفير الموت طلع الفون ورن علي عبده : عبده
عبده : انا في الطياره وجاي
سفير الموت : اخلص من الحكومه .. عامليني صداع ..
عبده : اعتبره انتهي
سفير الموت : مش عاوز خرابه غير ولينا فيها عفريت
عبده : امرك يعزرائيل
انا قفلت معاه وبصيت لعلي : ارض الصحرا كبيره .. حدد مكان
علي : انت بتكلم امير الصحرا .. لو في الصحرا فكلها ساعه ويكون تحت رجاك
انا بصيتله بتحدي : ساعه كتير
علي بصلي بتحدي : لسه فيك نفس العاده .. اعتبره تحت ايدك ..
قعدت علي كرسي جمبي وعلي طلع فونه وقعد يكلم في شيوخ القبايل كلهم ... بعد نص ساعه
علي : زيدان .. لقيته
سفير الموت : فين
علي : هي دي المشكله .. عزبه الباشا في المنيا (( دي زي عزبه الحيني كدا ))
حمدان : يولاد الكلب .. زيدان دا بحر ددمم مفتوح ومش بيقفل

سفير الموت رجع بدماغه لورا ودخل في نقاش مع زيدان
سفير الموت : سمعت
انا : ليا معاهم تار متأخر ..
سفير الموت : هابيدهم
انا : عاوز ابني
سفير الموت : اعتبره في حضنك

سفير الموت رجع : هبيد نسلهم من الارض
حمدان : يبني دول معاهم سلاح زينا .. ويفرق عنا انهم معاهم سلاح تقيل
سفير الموت لسه هيرد .. دخل علينا بايدز وعينه في الارض وفي ايده قماشه بيضه ملفوفه حولين حاجه وبيمدهالي
سفير الموت مسكها : اي ده .. وبيفتح القماشه لقي جواها سيف ميت .. بدات اتنفس زي التور ونفسي علي .. جسمي بدا يتضخم لدرجه ان هدومي فرقعت ...(( مش حركات جن وكدا .. انا بس فردت جسمي وشديته والهدوم اصلا مقسمه )).. اعععععهععععععععععععععععععع .. علي دخله عبده وجاسر وحسن (( اخو جاسر )) .. عبده .. ساوي بلدهم بالارض .. مش عاوز دكر يطلع منها حي .. انا جاي معاكم
عبده : امرك
حمدان : يبني معاهم مدافع مش هنقدر عليهم بالسلاح العادي
سفير الموت بص لحمدان وعينه بتطلع شرار : خد رجلتك وارجع لو خايف .. ولو عالسلاح هنضربهم جو
عبده : الجو مش هينفع معاهم مضادات طيرات
سفير الموت : البلد دي فيها طار ابني وابويا وليهم يد في موت اخويا وعمي .. من هنا اللي مش معايا .. يبقي من اعدائي
علي : معاك عالموت يخوي .. اللي بينا مش هين .. وان كنت لوحدك فانا معاك
بايدز : اظن اللي مات يبقي ابن اخويا .. وانت بتقول ان ليهم ايد في موت ابويا وعمي واخويا .. خدام الموت في ضهرك ..بص لحمدان .. لو عالمدافع .. اعتبرهم اتنسفو .. عرفوني مواقعها وانا هخلصها
حمدان : مواقعهم مع الجيش بس معرفوش يخلصوهم .. هجيبهم منهم
سفير الموت : يبقي اتحلت .. كله عالعربيات ..

واتحركنا كلنا ناحيه المنيا وركب معايا علي .. بعد ربع ساعه رن عليا بايدز : الو
بايدز : بطلب الازن بالتحدث باسم عزرائيل عشان اخلص من المدافع
سفير الموت : اذنك معاك .. عاوز المدافع تبقي موجوده لحد ما يبقي بينا وبين المكان ساعه
بايدز : علم

علي : فهمني بقي في اي
انا (( زيدان بقي )) حكيتله الحكايه كلها في اول ساعتين من الطريق باستثناء المجلسين
علي : يدين امي .. وانا اللي مفكر اني جامد اني بتاجر في السلاح
انا : قدمانا ساعه ونوصل .. رنيت علي بايدز .. عملت اي
بايدز : حصل .. فاضل ربع ساعه والصواريخ توصل


احلي مسا عليكو يجدعان واوجه الشكر للراجل المحترم ( @mahmoud258 ) واحب اقولك انك كنت سبب في اني اكمل بعد ما كنت فاقد الشغف .. حبق ياض
 
  • عجبني
التفاعلات: mor2010 و انا الي انيكك بمزاجي
و**** مستني من الصبح + حبيب قلبي
 
  • حبيته
التفاعلات: ukrayin F uky
جزء جامد ومستني نهاية السلسلة الاولة
 
احا احا احا احا احا اي الحمدان دا اي الحمدان دا اي الجمدان دا اي القفله يد لي قفلت كدخ
 
احلى عودا حميدا عليك اخيرا رجعت تكتب بنفس عالية تاني وحشتنا روحك العاليه يا برو انا كنت بطلت اعلق من ايام اعتزال صقر وحماده فتحي واختفاء جورج بس انت رجعت روح المتابعه تاني يا غالي
 
تم أضافة الجزء التاسع
 
يفنى العالم وتبقى الكرامه وحياه امك يجدع عاوز اعرف مين قالها وعاوز لينك القصه بتاع أسير الظلمات
ومعتقدتش اند محتاج حد ييجى يقولك ان قصتك فشيخه لانها فعلا كده وحقيقى انا متابعها من زمان بس فعلا مكنتش بعرق اعلق
 
يفنى العالم وتبقى الكرامه وحياه امك يجدع عاوز اعرف مين قالها وعاوز لينك القصه بتاع أسير الظلمات
ومعتقدتش اند محتاج حد ييجى يقولك ان قصتك فشيخه لانها فعلا كده وحقيقى انا متابعها من زمان بس فعلا مكنتش بعرق اعلق
نصيحه مني .. اعمل اكونت هنا .. الحوار سهل نيك وهيسهلك حجات كتييير .. مبدأيا مفيش اعلانات بنت متناكه تفصلك .. ثانيا فكره انك تعلق وتدي رأيك ولو عاوز استشاره او طلب او سؤال حتي لو مش في الجنس .. الحوار فشيخ .. ثالثا لو عندك قصه عاوز تخطها عادي ..

ليمك قصه اسير الظلمات هحطه في ختام السلسله دي .. ولا اقولك دور عليها في منتدي المحارم .. او اعمل سيرش علي جوجل هتظهرلك عادي
 
بالكتير تتنزل الجديد بكرا صح ولا لا😅😅😅💔
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
انت عارف راي مش محتاج
بس انت بتخلي البطل يعرف عدوه بسرعه خليه يلف شويه
تسلم ايدك ع المجهود
 
يجدع وكنت عايز تعتزل وتسيب العظمه دي شابوة ليك يغالي

تحياتي ليك
 
يا عم حرام عليك ما تنزل ام الصوارخ و تخلصنا و بعد كده ابقي اقفل الجزأ 😁
 
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: انا الي انيكك بمزاجي و mahmoud258
لك عاش استمر يا مبدع قصه مشوقه
 
الجديد امتا يابو الصحاب
الاسبوع الجاي عليك بخير او اللي بعده كمان عشان اكون ظبطت فصل طويل عريض كدا
 
  • عجبني
  • محزن
التفاعلات: mahmoud258 و Elza7im
تسلم ايدك
كمل ومتعنا
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%