NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة واقعية الفرصة الاخيرة | السلسلة الأولي | ـ عشرة أجزاء - 1/12/2022

ukrayin F uky

نسوانجى خبرة
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
إنضم
1 سبتمبر 2022
المشاركات
520
مستوى التفاعل
168
نقاط
31
الجنس
ذكر
الدولة
مصر
توجه جنسي
أنجذب للإناث
الجزء الاول

"الحياه فرص فاذا اتتك فاغتنمها"

بطل القصه : "زيدان احمد حمد الحيني" زيزو الوصف( 180 سم , 16سنه \القصه لسه في البدايه هيكبر متخافش \,جسمه كويس مش بدي بلدر بس كويس, عيونه سوده , بشرته قمحي فاتح ,لحيه خفيفه , عيون سوده سواد قاتم وباهته و نظرته مرعبه, شعر اسود برده , حواجب تقيله ) الشخصيه (طيب قوي وبيسامح بسهوله جدا مهما كان الغلط بيحب يضحك قوي , متفوق في دراسته , عنده املاك كتير بس حتي اقرب صحابه ميعرفوش كدا لانه عايش في حي شعبي بسيط ,بيحبه كل اهل المنطقه)حياته في قبل كدا(فتح عينه عالدنيا ملقاش جمبه ولا اب ولا ام بس كان ليه جده ابو ابوه اصر انه هو اللي يربيه لدرجه انه بيقول لجده بابا ,باباه اتوفي وامه حامل فيه في الشهر التامن بسبب حادثه , اثناء ولادته والدته اتوفت لان حالتها النفسيه مكنتش تمم واضطرو يولدها في التامن وتوفت في الولاده \متخافش ابوه ولا امه هيظهر وانهم كانو هربانين من منظمه الاشباح كنت عاوز اعملها بس ناس كتير عملتها قبلي/ , اتربي اول 6 او 7 سنين في حياته علي الدلع وان كل حاجه بالنسباله مجابه بعدها جده اصر انه يروح عند واحد صاحبه في كل صيف اسمه فهد شيخ قبيله عرب لان عندهم في الصيف بيبعتو الاولاد الجبل او المحاجر او غيره عشان يعرفو يبقو رجاله ناشفه وعفيه)



جده : "حمد" يوم ما مات ابنه احمد (ابو زيدان ) وصاه بانه يسمي الولد زيدان وانه يعامله علي انه راجل من صغره ...فكان ديما في اي حاجه مهمه كان بيخاد زيدان معاه ويخليه يقابل الناس اصحاب جده وده خلي عند زيدان حب وانجذاب للناس الاكبر سنا منه ......كان راجل هادي وراسي الوصف(شبه زيدان جدا 192 سم , 67سنه,جسمه ضخم معندهوش كرش دايما في ايده عكاز رغم انه مش بيعرج اللبس جلاليب فلاحي بس حاجه فخمه فخمه يعني وغاليه بيقابل بيها اتخن بدله فيكي يا بلد , عيونه سوده , بشرته قمحي غامق , شنب تقيل ودقن تقيله مش سايبها ولا مربيها حاحه وسط كدا , عيون سوده سواد قاتم وباهته و نظرته مرعبه (ورثها منه زيدان), شعر اسود به بعض الشعريات البيضاء , حواجب تقيله ) حياته(يملك مزارع في كل بقاع مصر مش كلها كبيره بس موجوده عشره فدان هنا ,عشرين هناك , ميه هناك...وهكذا يعني .../هتعرف مصدر الفلوس دي متخافش +مش حشيش ولا اثار ولا سلاح/ وعنده شركه استيراد وتصدير بيصدر منه منتجات مزارعه فقط لاغير ..عنده علاقات مع كل الناس الغني والفقير الصغير والكبير وده يرجع لانه بيحب الناس وكل الناس بتحبه واقرب حد بالنسباله هو الحاج فهد العرباوي لان ليهم اموال وشغل مع بعض ..عنده من الاولاد /*"احمد ابو زيدان" , "محمود عم زيدان ", "بسمه عمه زيدان " ومن يوم ما مات احمد ابو زيدان جده اعتبر زيدان ابنه لدرجه انه اجبر عيال عمه انهم ينادوله يا عمو مع ان فيهم الاكبر منه واللي قده)



اي رايك يا زوز (دلع عزيزي القارئ بتاعه عمنا الكبير ""حماده فتحي"" )

نكمل؟..

المهم نبدا كدا بفلاش باك من فتره كويسه قبل العز الي هما فيه ده كله ..ومن 30 سنه بالظبط



بيت متكون من دورين مبني علي مساحه 400متر الوان البيت ابيض ورصاصي مفيهوش حاجه مميزه قوي غير ان البيت من جوه لو دخلته هتلاقيه اشبه بالقصر ساعه ما هتدخل هتعرف انك داخل بيت فيه ست بيت شاطره قاعد... في برانده البيت(بص لو مش عارف البرنده ...البرنده هي بلكونه كبيره بتبقي قدام باب الدور الارضي)قاعد الحاج حمد بيبص علي ارضه اللي مساحتها 150 فدان ودول بالنسباله كل ماله ومحتاله وكل ما خرج به من هذه الدنيا بنت الفانيه(لانه رفض يعيش في بلدهم اللاصليه في المنيا ورفض ياخد ورثه ولا رضي يشتغل معاهم حتي وفضل انه يعيش بعيد عن الصعيد ومشاكله) وقاعد جمبه ابنه محمود الكبير ......

داخل عليهم احمد ابنه /18سنه/ وابتسامه عريضه ماليه وشه وشايلا الشيشه ورايح ناحيه ابوه

احمد باتسامه عريضه : حاج حمد حبيبي/حط قدامه الشيشه/ تصدق واحشني يكبير البلد دي والبلاد اللي جمبها

الحاج حمد ضحك جامد : عاوز اي يا يبن الصرمه

صوت انثوي لطيف جاي من جوه البيت مصحوب بنبره تهديد مصطنعه : سمعتك يبن الحيني

الحاج حمد : احم لا بنجيب سرتك في الخير يا ام محمود يا قمر

ام محمود :كل بعقلي حلاوه كل ...ابقي شوف هتنام فين بقي علي كنبه الصاله ولا برا البيت

الحاج حمد: بص لاحمد ...عاجبك يا اخويا ...دا انت نهارك اسود ..وربنا منت واخد المصلحه اللي انت جاي تتمحلس عشانها

احمد بزعل مصطنع : لي كدا يحج دانا جايبك خبر حلو ومصلحه

الحاج حمد: اشجيني..

احمد : هقولك عشان انت راجل طيب بس ....انا بقول نبدا بالخبر وبعدين المصلحه...//اتعدل في قعدته واتكلم بكل جديه//انا طلعت الاول علي محافظه البحيره والتاني عالجمهوريه يحج

الحاج حمد : ..صمت وسكون هادئ لمده نص دقيقه ...فاق من سرحانه وقام واخد ابنه بالحضن وحضنه جامد وهو بيعيط اخيرا هيبقي عندي ابن اتفشخر بيه قدام العالم واقولهم ابني ادكتور راح ابني الدكتور جه

احمد بابتسامه :هتكسر ضلوعي يحج وهموت في ايدك انا مش حملك ولا هيبقي عندك لا دكتور ولا ابن

نزله وبص لمحمود الكبير اللي كان قاعد وعلي وشه علامات الاشمئزاز: قوم ياد يا محمود نقي اكبر عجلين من الزريبه وابعت حات الجزار ادبح واحد وفرقه عالناس والتاني تبعت تجيب طباخ و تجيب فراشه هنغدي اهل البلد كلها عندنا هنا..وبصه استغراب اعتلت وشه......واد يا محمود انت مالك بتبص كدا ليه ولا قومت باركت لاخوك ولا حاجه

محمود باشمئزاز : وهو كان عمل اي يعني كان مسك فاسه ونزل عزج الارض ولا زرعها ولا حصدها بسلامته ..منت اللي مدلعه وبتعمله كدا بدون سبب ولا كان هيعرف يعمل كدا لو كان طول النهار في الارض زيي



الحاج حمد غضب وبيرفع ايده عشان يضرب ابنه بالكف ..علامات الزعر بانت علي وش محمود هو عارف ان الكف ده لو نزل علي وشه هيكسر جمجمته......جري احمد في حضن ابوه وحضنه



احمد في حضن ابوه وهو فعينه الدموع ونبره كلامه تدل علي الخوف و الحزن و صعوبه التنفس الناتجه علي انه هيعيط: والنبي يابا ما انت منزلها علي وشه // بعد وشه عن صدر ابوه وبص في عينه بعينه اللي بتبكي// وايدك لو هتنزل علي وش حد يبقي تنزل علي وشي انا ...//وابتسم رغم الدموع اللي علي وشه الابيض وخده الاحمر وبص لاخوه//...وبعدين اخويا يقصد اني كان المفروض اكون الاول عالبلد كلها مش بس المحافظه ...//ابتسامه كلها براءه // مش كده يا اخويا ؟؟



كل ده ومحمود واقف مصدوم من رد فعل اخوه اللي كان من المستحيل انه يتوقعه وامهم واقفه سانده عالباب بتراقب في صمت بدون اي تعابير علي وشها وكان الموضوع عادي بالنسبالها او انها اكبر من حاجه تافهه زي كدا ومرات محمود بتراقب من الدور التاني وهي بتغلي من جوه دقيقه صمت عدت سنه عالكل



بص احمد لابوه تاني وهو لسه الدمع علي وشه : وبعدين يحج الكبير ينزل عند البهايم والصغير قاعد ؟؟..انت عاوز الناس تقول عنا اي وفين الاصول في كدا

الحاج حمد :// نزل ايده برقه ومسح دمع ابنه //..اصيل يبن ورده

احمد متجها نحو محمود : تسلملي يا حاج يا عسل ....هروح بقي اخلص طلباتك واوعاك تزعل محمود منك دا برده كبيرنا بعدك //ونزل مسك ايد اخوه وباسها //واتجه نحو الزريبه // يلا سلام



سكت الحاج حمد لانه عارف انه لو اتكلم هيزعل محمود وده ضد طلب احمد اللي ابوه مش بيرفضله طلب ..دخلت مرات محمود من البلكونه وكانت متغاظه جدا



ام محمود : //بهدوءها المعهود// محمود تعال عوزاك تجيبلي حاجه من فوق الدولاب ودخلت



محمود مشي زي المسحور لانه عارف امه وخايف من رد فعلها ولانه مصدوم من رد فعل اخوه الصغير اللي وقف في وش المدفع اللي محدش يقدر يقف قصاده لحد ما وصل اوضه امه قعدت امه عالسرير





ام محمود : //بتشاور جمبها عالسرير بعد ما قعدت // اقعد يبن بطني

قعد محمود وباين عليه الخجل من نفسه : نعم ياما

ام محمود : هسالك وترد بدون ملاوعه ..والا انت عارف

محمود :اسالي يما

امه : بتكره اخوك ليه يا ولد من يومك وانت بتحبه وبتخاف عليه

محمود : مبنكرهوش يما و**** بس مش عارف اي اللي جرالي

امه : مش عارف ...ماشي..الحربايه اللي فوق دي قالتلك اي عن اخوك

محمود بتوتر حاول اخفاءه : مقالتش يما

امه : هتنطق بالزوق ولا انطقك بالعافيه ..وانت عارفني يولدي

محمود بان عليه الخوف وبدا يعرق : هقولك يما بس وحياه جدي ما تزعل مني

امه : حلفتني بالغالي ...قول وعليك الامان

محمود : بقالها فتره عماله تلعب في ودني زي الشيطان يما ...بتستني لما ابقي جاي تعبان من الشغل وتعد تقولي اني بتعب وان اخويا مكبر دماغه وبيتحجج بالدراسه وان انتي وابويا مدلعينه وانه المفروض يتشد عليه شويه وانا يما كنت بسكت عشان ابني مكنتش بنرضي نزعلها عشان ضنايا اللي في البيت الواد لسه عنده سنتين يما وعشان كرامه امها وهي خالتي ملهاش عليا كرامه احسن ليها عشانها مهي اختك وكنت بنخاف نزعلها تيجي تشكيلك بس باين كدا انها وسسوستلي صح كنت في الاول بنفضلها بس شكلي صدقها يما .//بدا في العياط// ..صدقتها علي اخويا يما

حضنته امه :متعيطش ...الكبير مبيعيطش ...عايز اخوك اللي مكبرك يجي يلاقي اخوه بيعيط ؟؟

محمود مسح دمعه وتمالك نفسه : اول ما يجي هبوس ايده قدام الكل عشان يسامحلي



بعد نص ساعه داخل احمد ايده ورا ضهره البيت ولقا اخوه امه ومراته وابنه في الصاله

احمد مبتسما : سلام عليكم يا عيلتي وعزوتي وكل ما املك ....امال فين الحاج حمد راح يعط ولا اي //وضحك ضحكه بريئه //وبص لابن اخوه وطلع ايده من ورا دهره اترايه جايبه جلابيه بيضه متفصله علي مقاسه // خدي يا ام حسن لبسيه الجلابيه والسروال دول مفصلهمله ..



قام محمود من سكوت ولراح مسك ايد احمد ونزل يبوسها ...شد احمد ايده

احمد : اي ده يعم محمود يكبيرنا هو مين يبوس ايد مين //ونزل بسرعه مسك ايد اخوه وباسها// وابتسم بطيبه و**** لو كنت بوستها كنت قطعتها

محمود :سامحني يخوي شيطان وهيروح لحاله ...وبيبيص لقا مراته هتولع من الغيظ وبعدل نفسه وقامو وقفو

امهم : بقولك اي يا ام حسن ..خدي حسن واطلعي الا انا عاوزه اقعد مع عيالي شويه وبصت لعيالها اصلي مقعدتش معاهم من زمان

ام حسن (مرات محمود (سمر)): وانا مش بنتك ولا اي يا امي

امهم : لا انتي بنت اختي ...لما تبقي طالعا من بطني ولا شربتي من لبني ابقي كدا امك غير كدا انتي بنت اختي ومرت ابني واطلعي بدل ما اطلعك انا علي لبيت اهلك

قامت سمر وهي ودنها بتطلع دخان من الغيظ وهي عارفه ان حماتها مش بتهددها هي ممكن تعمل كدا بدون ما ترمش

احمد واقف مش فاهم حاجه : هو في حاجه انا مش عارفها ؟؟

امهم : اقعدوا يولادي.....وحكو لاحمد كل حاجه..انت اي رايك يا احمد...(طبعا انت متوقع ان الغلبان احمد ده هيسامحها وقلبه الابيض هيسوقه انه يسامح.......اتقل)

احمد : //بص في الارض..صمت مده دقيقتين حدادا علي موت الشخص الطيب احمد واول ظهور للشخصيه اللي الكل بيخاف منها الحيني(بص يا زوز انت طبعا مش فاهم حاجه دلوقتي الفكره ان الشخص طول ما هو بطبيعته في القصه دي فهو طيب لكن لما تلاقيني دخلت اسم الحيني للي هو اسم عيلتهم اعرف كم الشر اللي هيكون في المشهد الجاي لان الحيني ده اسم اللي يسمعه يترعب لانهم من ايام المماليك بشوات ..بشوات مين ...دا الباشا يقف قدامهم يضرب تعظيم سلام ..دول سفاحين )وبص لامه واخوه بنظره عينه الباهته وهو قافل عينه ربع قفله (نظره كيلو من انمي هنتر في وضع السفاح او القاتل ..هحطها في اول كومنت) احمد مش بيخاف او بيكره اي حاجه مهما كان الا اللي يجي علي حد من عيلته// محمود ..هترضي بكلام اخوك الصغير مهما كان ؟؟

محمود بص لامه وبعدين بص لاخوه : مفيش صغير احنا الاتنين اخوات

احمد : ابعت حد من عمال الارض ينادي خالتي اسماء وجوزها ..خالتي وجوزها بس بس في ظرف ربع ساعه يكونو هنا وابعت للبت بسمه اختك تيجي من عند صاحبتها هي الوحيده اللي هتفهمني //وقام دخل اوضته يغير هدومه اللي كان لابسهاا عند البهايم ولبس جلابيه زي بتاعه ابوه وجاب مسدسه الاسود مكتوب عيه بالدهب اسم احمد و نبوت معدني راسه منقوش عليها رسمه ديب لو سحبته بيطلع خنجر فضه طوله 25سم و مكتوب عليه من ناحيه الحيني ومن ناحيه رسمه عين//

محمود : حاضر //وقام راح نادي واحد من العمال //

محمود : خد معاك كمان 2 ومراتك وتروح تقول لخالتي اسماء تيجي البيت في ظرف 10 دقايق ولو لاوعت معاك بالكلام هتشيل انت والرجاله جوزها وتجيبوه وهي تجيبها مراتك ..تعرف بيتها صح

العامل : حاضر يبيه ...بس لي؟؟

محمود : هتبقي تعرف بس لما تيجي بس جري

العامل : فوريره يبيه //وطلع يجي خد العمال وراح لبيت خالتي اصلا بيننا وبينهم 200متر //وراح محمود نادي بسمه وفهموها وهي عرفت احمد عاوز اي لانهم هما الاتنين بيفهمو بعض رغم انها اكبر منه

العامل : يحجه اسماء ..يحجه اسماء ...

اسماء : في اي يا تور ...الا انت يلا مش انت اللي شغال في ارض حمد جوز اختي

العامل : يسمحك **** ...حاتي جوزك وفظرف عشر دقايق تيجي البيت انتي وهو انتي وهو بس شكلها مصيبه

اسماء بخضه : يلاهوي ..مصيبه اي ياد انطق

العامل: والنعمه منعرف

اسماء : استرر ياللي بتستر //ودخلت نادت جوزها وطلعو جري علي البيت//

المشهد في البيت ...احمد قاعد علي كورسي الصالون الكبير وتحت ايده الشمال النبوت وباصص للارض وفي ايده اليمين المسدس ووراه من علي يمينه امه ومن شماله اخوه اللي برده ماسك مسدسه ونبوته

دخلت اسماء وجوزها وساعه مشافو النبوت والمسدس عرفو انها مصيبه

اسماء : في اي ياختي

احمد وهو لسه باصص في الارض : اقعد يا خالتي ويا جوز خالتي //وشاورت بالايد اللي سانده عالنبوت بصباعي علي كرسيين قدامي // (*بص يا زوز النبوت ده بيتعمل لاي دكر يتولد في عيله الحيني يعني ابن محمود اللي بيتشال دهو معاه واحد ..اما المسدس فده بقي بنورثه من عيله امي وده مع اي حد من نسل العيله يعني مع ابن بنت او ابن ولد عكس النبوت بيشيله بس الرجاله اللي شايلين اسم الحيني *)

قعدو لانهم عارفين لن الاسلحه دي ممنوع تطلع الا عند الضروره القصوي

جوز خالتي : انتو جايبنا نقعد متفهمونا في اي ...//وبص لاخويا// هو احنا فاضيي يبن حمد عشان نقعد

انا ابتسم باستهزاء وانا لسه باصص في الارض : //بصوت واطي بس مسموع //مش هعديهالك بس نخلص موضوعنا

دخلت اختي لابسه عبايه واسعه حرير وفيها حتت مدهبه و شايله شربات عالصينيه: اتفضلي يخالتي اتفضل يعمي مش بنشوفكو الا كل فين وفين ...دا بقي شربات نجاح اخويا

خالتي : عقبال ما نشرب شربات فرحك يبني

انا : متخافيش قريب ..المهم ///وروحت رافع راسي ليهم وانا ببصلهم بنفس النظره الباهته الحاده///استني ننادي بنتكم الا انا عاوزها تسمع الكلام الجاي ..متناديهالنا كدا يبسبوستي بس خلي حسن فوق الكلام الل يهيتقال وحش ومش عاوزه يطلع لسانه زفر

بسمه :عنيا

وغابت دقيقتين ورجعت وهي مبتسمه وقعدت جمبي و بقت نظرتها نفس نظرتي وبتتكلم بنفس برود اعصابي

بسمه : اقعدي يا سمر //قعدت سمر وهي مش فاهمه حاجه //

انا : يخالتي..عارفه قونين عيلتنا وعيلتك بيقولو اي

خالتي : عارفه يبن اختي

انا : طب اي حكم القاتل

خالتي : يقتل

انا : والسارق

خالتي :تقطع ايده وينفي

قعدت اسالها شويه اساله وهي تجاوب واكننا بنسمع القوانين لحد ما وصلت للي انا عايزه

انا : والكذب

خالتي :نكوي بقه

انا : والتوقيع بين الخوات من الحريم

خالتي : تطلق

انا : والخيانه الزوجيه

خالتي : لو زنت تتعذب لحد ما تموت ...منغير زنا تتجلد 80 جلده من كبير الحكم

بصيت لسمر : سمر....كنتي فين اول امبارح العصر

سمر بتوتر بتحاول تداريه وبتبلع ريقها وتعرق : كنت هنا في الدار

انا : كدا هنكوي بقك ..بسمه

اختي : اؤمر

انا : اي اللي حصل اول امبارح العصر

اختي : و**** منا فاكره //بتعمل عبيطه //اه افتكرت لما طلعت انا ونت علي صويت الواد حسون الغلبان اتاري امه مش هنا

انا : كنتي فين برا الدار يا بنت خالتي

سمر : اه اه افتكرت طلعت نجيب الجبنه من عند الست محاسن اللي بنجيب منها

انا : بسومه ..حصل اي بعدها

بسمه : حسن يحبه عيني مكنش راضي يبطل عياط يماما يماما ..نعمل بقي نزلت ندور عليهت وسيبت حسن معاك

انا : يما ..اللا صحيح هي مش الست محاسن بتجيبلك البن لحد البيت

امي : ست طيبه يبني وجبنتها زي العسل

انا : متكمليلنا كدا يبسومه بقيه الحكايه

بسمه: نزلت يخويا اسال عليها النسوان والغفر كله يقولي محاسن محاسن نروح لمحاسن قالتلي يبنتي انا بنحبك وبنحب امك وهنقولك الحقيقه الهانم نبهت اي حد لو اتسال عنها تقول انها عندي وقومت بوست دماغها وقولتها مفيش هانم هنا غيرك يست الهوانم وفضلت ندور اتاريها بتقابل حبيبها السابق في اخر البلد عند زريبه الحج مطاوع ...مهو ابنه ولبتسمت

انا : اظن كدا وضحت ..بس لسه مخلصتش ..محمود احكي اللي حصل الفتره اللي فاتت

محمود حكي كلا حاجه

خالتي قاعده ساكته وهاديه عشان عارفه ان بنتها غلط سمر قاعده بتعيط منغير صوت لسه برده بتكابر

جوز خالتي قام وقف وهو غضبان وبيمسك ايد بنته وعاوز يطلع وبيزعق : انا هنخرج من الدار ده ولو طلع ورايا جيش هنقتل الجيش ده بايدي ...سامعين يولاد حمد الحي.............



ملحقش يكمل الجمله لقي علي رقبته خنجرين وعلي دماغه مسدسين متعمرين والصباع عالزناد

في نفس النفس احمد ومحمود : الغلط مش بيعدي مرتين يبن حديدي

احمد : انا هنسيبك عشان خالتي بس وعهد اللعلو مقعدت زي الكورس اللي قاعد عليه هنصفيك ومحد هيسال فيك واللي انت محترمتوش هو يبقي ياخد حق منه وسابوه

هو ساعتها حس بالرعب مهما كان مش هيعرف يعمل حاجه و قعد وكل واحد رجع مكانه

احمد : بص لبنت خالته ...بصي يبت الناس انا عاوز نعرف السبب الوحيد اللي يخليكي تعملي كده

سمر :.....

احمد : عن اذنك يا اخويا انا هاخدها نتكلم وحدينا في الوضه //قام وقف وسحبها من ايديها لاوضه مكتب ابوه وقعدها وقعد قصادها //

احمد : هتتكلمي ولا هتفضلي تتشحتفي

سمر : معنديش كلام نقوله

سحب احمد منديله من سياله الجلابيه ومسح دمعها : اخت احمد الحيني متبكيش (*هما خوات في الرضاعه ..احمد رضع من خالته كدا هو اخوها اما محمود لا هبقي اشرحلكم حوار الرضاعه ده بعدين *)

سمر : وفي اخ بيعمل كده في اخته //واتفتحت في العياط وكله بره قاعد علي اعصابه//

مسح احمد دموعها وشربها من قوله عالمكتب وهي هديت

احمد : هتتكلمي ولا نطلع ننفذ عليكي الاحكام دي ؟؟

سمر والنبي لا

احمد : يبقي اتكلمي وريحيني ....ولا اقولك ..اتكلم انا ....الواد اللي كنتي واقفه معاه ده كان مطلع اشاعه انه بيحبك وانتي بتحبيه قبل الجواز وهددك ينام معاكي او يتبلي عليكي وانتي كدا كدا متجوزه ومفتوحه بس انتي رفضتي واديتيله فلوس وخاتمك اللي انا جايبهولك هديه فرحك عشان يسكت //حط ايده في جيبه وطلع الفلوس كامله //خدي يستي فلوسك اهي وخاتمك اهو بسمه ردتهم منه مهي بتسمع الكلام ومش بتخرج منغير مسدسها حتي لو راحه اخر الشارع ولوعاتوقيع بيني وبين اخويا فانا مسامحك بس معرفش جوزك نظامه اي

//ولبسها الخاتم // وده متخلعيهوش من ايدك تاني عشان متنسيش ان ليكي اخ لو قامت الدنيا ضده هيهد الدنيا عشانك// واختفت تعابير وشي الغاضبه وابتسمت ببرائه تاني // يلا بقي عشان نطلع نطمنهم بره

سمر قامت من مكانها ونطت في حضن احمد وفضلت تعيط وهو يطبطب عليها بعدها بقت تضربه وهي بتعيط وعماله تقوله انت وحش انت وحش نت لي عملت فيا كدا وصالحتها ومسحت دموعها وغسلت وشها من حمام المكتب ورجعت طبيعيه تاني

انا : عشان تبقي تخلعي الخاتم بتاعي تاني يبت الحديدي

سمر : انا مس بت الحديدي انا بنت الحيني

وخرجت انا وهي وانا حاطط ايدي علي كتفها وحكيتلهم الللي حصل وخلص الحوار

جوز خالتي بيقوم : طب يلا احنا بقي

سحبت سمر الخنجر من نبوتي وطته علي رقبه ابوها : علي فين يحج انا خلصت حسابي ...انت لسه

جوز خالتي اترعب دي عايشه مع خمسه مجانين ممكن تكون اتعلمت منهم الجنون : بترفعي الاسلاح علي ابوكي يسمر؟؟

سمر : لا يحج انت نسيت اني حلفتلك يوم الفرح ان لو قامت حرب بين الحديدي والحيني انا هبقي بنت الحيني

دخل ابويا : وبنت الحيني رافعه سلاح علي راجل ليه؟؟

سمر : بنت الحيني مره بميه راجل من اي رجاله الا من رجاله الحيني واللي يغلط في ابويا نطير رقبته

ابويا : نزلي سلاحك يبنتي انا لو عاوز حقي ناخده برمشه عين والكل عارف

نزلت سمر السلاح : اوامر يابا ....

وانتهي الموقف واتفض المولد



الكاتب("يوكراين اختصاراً يوكي"): انا زهقت من التفاصيل وزهقت من الفلاش باك ده بس كان لا بد منه فهسرع الاحداث عشان انا اتبضنتلكم ......ولو عاوزيني ارجع افصل كدا تاني ابقو قولولي



في وقت المغرب قاعد احمد وابوه في البرنده

الحاج حمد : الا صحيح يلا اي المصلحه اللي كنت عاوزني عشانها الصبح

احمد : تصدق انا نسيت

الحاج حمد : احكي احكي

احمد اتعدل وقعد وبص لابوه بجديه : بص يابا احنا عالم نفهم في الزراعه .....بس التجاره تلتين الرزق يبقي نزرع ونتاجر في زراعتنا بدل ما نزرع ويجي التاجر يكسب من ورانا هبره كبيره واحنا ناخد الفتافيت؟؟

الحاج حمد : كمل

احمد :انت الزرعه دي هتسيبهالي اانا ابيعها ..اعتبرني انا تاجر وشوف فرق المكسب من السنادي للي فاتت

الحاج حمد : موافق

احمد : بس علي شرط

الحاج حمد : اشرط لو كسبت جامد انا هاخد نص فرق المكسب من السنادي للسنه اللي فاتت

الحاج حمد سكت شويه : موافق

بالليل في اوضه محمود وسمر محمود عامل نفسه نايم ومديها ضهره

سمر : محمود

محمود: .......

سمر : محمود والنبي رد عليا

محمود : ..........

سمر : اتفتحت في العياط وكانها ما صدقت وعماله تتشحتف فجا الباب خبط

صوت احمد من برا : استري نفسك يمرات اخوي وانت يمحمود افتح الباب

لبست سمر طرحتها وقام محمود فتح الباب راح احمد سحبه برا الاوضه ووقعه عالارض وقعد علي صدره وقفل الباب

احمد : متفتحيش الباب يا سمر ...بيكلم محمود ...بقي دي الامانه اللي وصيتك عليها يوم ما اتجوزتها هااا

محمود : عاوزني اعمل اي افضل دلدولها لحد امته

احمد : عاوزك تبقي راجل وتشغل ده وبيشاور علي دماغ اخوه ..ياد دا عبيطه بكلمه تروح وبكلمه تيجي ..قام من عليه ووقف واتكلم بجديه ..لو سمعت انك دمعت اختي تاني هكسر دماغك ...حسن هينام معايا في الاوضه ملكش دعوه بيه وسابه ومشي قبل ما يرد

دخل محمود الاوضه تاني

سمر عماله تعيط منغير صوت

قعد جمبها محمود :عملتي كدا لي

سمر : مش عارفه ..مش عارفه ...عقلي مكنش فيا ساعتها

محمود : خلاص بقي احمد سامحك وانا كمان مسامحك لاجله هو بس ..بيزغزغها قومي بقي البسي حاجه حلوه زيك كدا عشان حسن بايت مع احمد انهرده

هي بتتضحك زي العيال الصغيره : طب قوم خد دش علي ما اكون جهزت

قام محمود ورجع بعد ربع ساعه لقاها لابسه قميص نوم نبيتي(*اللون ده عظمه *) تخيل بقي معايا كدا ...واحده 18سنه متجوزه بدري بيضه ابيض من التلج وعنين زرقا ومنخير قد السمسه شفايف مبكلظه وردي وشها بيبي فيس فشخ وعندها خدود وغمازات شعر اسود زي الليل طويل و استريت صدر مدور وكبير حلمات وردي بطن مشدوده شده معلمين وسط منحوت نحت ننزل للمهم كس وردي لدرجه انه بينور منغير ولا شعرايه طيز كبيره ومشدوده وناعمه وطريييييييييييييييييييييييييييييييييه ههههههههههه لابسه قميص نوم مفتحوح من عند الصدروطوله لحد قبل ركبتها بشويه برا وبانتي فتله لونهم اسود نايمه عالسرير علي جمبها وعاضه نص شفتها وصباعها في بقي من النحيه التانيه اللي مش معضوضه وباليد التانيه بتشاورله تعال

محمود قام نط عل السرير وبقي بياكل شفايفها اكل وايده شغاله لعب في بزازها لحد ما طلعهم بره قميص النوم ومن البرا ولسه شغال بايده الشمال علي بزها ونزل اليمين علي كسها اللي اول ما لمسه لقاه مبلول واشتغل دعك فيه

ونزل بشفايفه يلحس ويعضعض رقبتها لحد ميوصل ودنها : بحبك

وينزل ويروح الناحيه التانيه ويمص ويعضعض ويلحس رقبتها ويوصل ودنها ويقولها: بحبك

وينزل لحس لحد بزازها ويفضل يمص ويهري في بزازها وايده تحت مش عاتقه كسها حد ما اتشنجت ونزل بلسانه يلحس بطنها و سروتها وعدا من جمب كسها ولا عبره لحد ما وصل اخر السمانه بدا يطلع تاني لحد ما وصل كسها فضل يمص ولحس لحد ما اتشنجت تاني قام وقف وخل البشكير اللي كان لابسه وهي بكل تلقائيه نطت علي زبه تمص فيه و تمص بذمه لحد راح زققها علي السرير وحط بتاعه علي باب كسها ويفرشلها

وهي عماله : اممممممم اااهههه دخله بقي

هو : ادخل اي

هي : ده ...وبتشاور علي بتاعه

هو : طب هي ركبت في داغي تقولي اسمه دلوقتي

هي عماله تتحايل عليه وهو ولا معبرها

هي : دخل زبرك بقي ...دخله في كسي

راح رازع زبره في كسها مره واحده واحته مثصوته : اااااااههه يلا حركه

واشتغل رزع وهو رافع رجليها وبعد خمس دقايق قلبها علي وضع الكلبه وهي عماله تعض في المخده وهو شغال رزع في كسها من ورا وعماله يصقف علي طيزها بايده وبعد كدا راح نام علي ظهره وهي ركبت عليه وهو عمال يهز في بزازها وهي طالعه نازله علي لحد ما تنشنجت وجابت عسلها وهو جاب لبنه في اعماق اعماق كسها واترمي الانين في حضن بعض لحد الصبح



مر شهر خلال الفتره دي نجح احمد فعلا انه يبيع المحصول بتاعهم بتاع الارض وكان المكسب 3 اضعاف المكسب الطبيعي وكان الكل مبسوط

في برانده البيت قاعد احمد مع ابوه ومحمود اخوه

احمد : الا بقولك اي يحج

الحاج حمد : قول

احمد : انا هخش كليه زراعه

الحاج حمد : اشمعنا يبني ..انت قدامك تبقي دكتور

احمد عندي فكره في دماغي لو نجحت هتنقلنا نقله كبييره ...بس هي محتاجه وقت وصبر شويتين

الحاج حمد : اي الفكره يا عم المفكر

احمد : انا هنخش زراعه ...بحيث نفهم اكتر في الزرع والزراعه بالطرق العلميه وبدل ما نزرع الارض ومحصولها يكسب 10 قروش واحنا بنبيعها محلي ...هتكسب 30 قرش لما نصدرها برا

الحاج حمد : سكت فتره وقعد يقلبها في دماغه ...طب الفكره دي هتاخد قد اي يعم احمد

احمد : 4 سنين هتكون بتتنفذ علي ما اكون خلصت كليتي....بس بشرط الارض كل سنه انا اللي هنبيع محصولها زي السنادي

الحج حمد : وانا موافق



وفعلا فضلت الارض 4 سنين احمد ياخد نص مكسب الارض وهو يبيعها للوكايل بدون تدخل تاجر كوسيط وده بيعلي من نسبه الكسب بشكل كبير و كان بيخلي ابوه يشتري اراضي جديده ولما اتخرج فتح شركه الحيني للاستيراد والتصدير وبقوا زي ما انت شايفهم دلوقتي وبعد ما فتح الشركه ب9 سنين وبعد الحاح من امه اللي كانت هتموت وتخليه يتجوز اتجوز بنت جميله كانت في مستوي معيشي اقل من المتوسط بس هو حبها وحب فيها طيبتها وهنبقي نحكي قصه حبهم بعدين وقصه موت احمد ابو زيدان وامه...........



عوده من الفلاش باك ابن الملعونه ده (بص يا زوز انا عملت الفلاش باك ده لسببين ..السبب الاول عشان تعرف الفلوس دي جت منين..السبب التاني عشان تفهم لي كل عيله زيدان بيحبوه وبيدوله المكانه دي ..السبب التالت عشان تفهم لما زيدان الطيب بيتحول شرير بيكون لي دي حاجه في العيله كلها عامله زي انقسام الشخصيه كدا بس اراديا ماشيين بمدا اتقي شر الحليم اذا غضب وهيبقي في فلاش باكات تانيه لو احتجنالها يعني)





زيدان بعد ما وصل 14 سنه اصر انه يسيب جده ويروح يقعد في منطقه شعبيه ويعيش حياه يبني خيوطها هو بنفسه وحدد هو عايز يكون مين مش الحياه اللي تجبره علي شخصيه هو مش حاببها او مش محتاجها في فتره وهو لسه صغير وبعد نقاشات كتيره اتفق دي هو وجده علي انه يقضي معاهم الخميس والجمعه ويرجع شقته السبت الضهر وياخد من جده اول الشهر مرتب ولو حد ساله دي فلوس اي يقولهم معاش ابويا وبقاله سنتين علي هذا الحال وطلع الاول علي الجمهوه في تالته اعدادي وبدات مرحله الثانويه ....

خلينا نبص لزيدان من منظور اهل منطقته (الناس الكبار-عيل غلبان والدنيا ممرمطاه وربنا معاه, البلطجيه بتوع الحته-عيل بيستقوا عليه وواخدينه تريقه وتنمر وبلطجه في الراحه والجايه وهو بيسكت ومش بيتكلم , الشباب من سنه –دحيح ونرم وبضان وبتاع )معندهوش صحاب غير واحد بس واحد برده عايش لوحده بعيد عن اهله وهو يبقي ابن الحاج فهد العرباوي واسمه علي علي ساكن في الشقه اللي قصاد زيدان وغالبه الوقت قاعدن مع بعض وبينامو مع بعض



يوم الحد الصبح الموافق لاول ايام الدراسه اللعينه صحي زيدان زي ما هو متعود الساعه 6 الصبح قام ظبط سريره دخل الحمام خدله دوش طلع حجهز لنفسه الفطار فطر و اخد شنطته استني لحد الساعه 7.10 وقام فتح الباب وفي نفس ذات اللحظه اتفتح الباب اللي جمبه

وطلعت بنت اول مره زيدان يشوفها عيون زرقا بياض ساحر ملامح طفوليه ابتسامه رقيقه خدود مكلبظه ترحه ملفوفه و قميص ابيض و جيبه رصاصي واسعه وقفف زيدان متنح حوالي دقيقه مفاقش الا 0......

البنت : احم ...

انا : هاه ..ا ا قصد ..سلام عليكم

البنت : وعليكم السلام هو حضرتك ساكن جمبنا هنا

انا : اه اؤمريني ...طلعت ام البنت من جوه

امها : مين عالباب يا حنان ...يا اهلا وسهلا ازيك يعسل

انا : الحمد لله معلش هو انتو لسه ساكنين هنا جديد؟؟ اصل اول مره الاحظ حضرتك

امها : لا احنا ساكنين هنا لينا اسبوع بس كنا مفكرين الشقتين دول محدش ساكنهم //بتمد ايديها //انا استاذه اسماء

مديت ايدي : زيدان اتشلرفت بمعرفتك يا اسماء

اسماء : وانا كمان يا زيزو (*في دماغي :اي الولد قليل الادب ده ازاي يناديني باسمي كدا *)..هو ممكن تناديلي ممامتك

انا : لا للاسف ممامتي متوفاه وكذالك والدي

اسماء بخضه : **** يرحمهم اصل انا كنت عاوزه اتعرف علي جيراني في الدور

انا : محدش ساكن معايا //شاور عالشقه اللي قصاده //ودي ساكن فيها عل..//باب شقه علي اتفتح//

انا : ابن حلال تعال اتعرف علي اسماء وحنان جرانا

علي : اهلا وسهلا يا جماعه

اسماء : اهلا وسهلا (* دا اي الدور اللي مفيهوش حد متربي ده *)ممكن اسلم علي ممامتك يا علي

علي : للاسف لا اصلهم مش موجودين معانا //بصلي //مش يلا يا عم زوز هنتاخر عالمدرسع

حنان : فكرتني ....انا كنت عاوزه اعرف منك مكان مدرسه الثانوي البنات

انا : اخر الشارع يمين في شمال //بمشي //سلام عليكم

ونزلت مع علي لتحت ورايحين المدرسه

علي : مالها بقي المره دي كلمتها كد لي ؟؟ظ

انا : حرمه صعرانه وبتتكلم من منخيرها قال استاذه قال ...كسمها

علي : ما علينا ...وكملنا الطريق وطول ما احنا ماشيين نرمي السلام علي كل الناس اللي رايحه واللي جايه لحد ما وصلنا المدرسه وقفنا في الطبور ومدرستنا كانت عسكريه

وقف اعقيد في نص ارض الطابور : اسمع ياد منك ليه جو مامي وبابي مش هنا هنا احنا بنطلع رجاله .....الخ الخ الخ هري ملوش لازمه

وطلعنا الفصول وفاتت الايام وكل يوم يعدي شبه اللي قبله من المدرسه للدروس للبيت واتعرفت علي اسماء وبنتها وطلعت ست طيبه بس الزمن جه عليها واتطلقت وزادت علاقتي بحنان وبقينا كل يوم بنتمشي سوي للدروس والمدرسه انا وهي وعلي وبقينا صحاب جامد وبقالي فتره كبيره موزورتش جدي لحد ما فيوم......

روحت المدرسه انا و علي وحنان وخلصت انا وعلي وطلعنا وقفنا مستنين حنان لحد ما طلعت وقبل ما توصلنا لقينا عيل من بلطجيه الحته عمال يزاول فيها ويدايقها

انا : علي

علي : اي رايك ..نتدخل

انا : انا بقول كفايه طيبه لحد كدا

علي : وانا و**** زهقت من موضوع اننا نسكت ونتهان ده ..متيجي نعرفهم احنا مين ؟؟

انا : اللي هيكسر دراعه الاول يكسب......

وطلعنا نجري علي الولا وانا مسكت ايده المين وعلي الشمال وحطيتها علي ركبتي وكسرتها وعلي عمل نفس الشيء

انا : اللي يمد ايده علي نسوان ...

علي : تنكسر ايده

انا : يلا يا حنان ....ولسه بدير عشان امشي لقيت عيل من البلطجيه داخل عليا بالبوكس جري ..تفاديت الضربه ..وكعبلته وقعدت فوقه ونزلت في وشه بالبونيات لحد ما نفخت وشه زي البلونه وقومت من عليه لقيت علي منيم واحد عالارض وشغال دعك فيه ..قربت من علي

انا : كفايه يسط هما اخدو اللي فيه النصيب .....يلا يا حنه

واخدنا حنان ومشينا وصلنا البيت واسماء شافتنا

اسماء بخضه : اي اللي عامل في هدومكم كدا ...انتو اتعاركتو مع مين ..مين ضربكو

انا : براحه يوليه مش لاحق ارد وبعدين بنتك تحكيلك احنا هنخش نستحمي...يلا يعم علي

ودخلنا شقتي احنا الاتنين ودخلنا كل واحد يستحمي

عند اسماء وحنان

اسماء : هو في اي يبت

حنان : واحد من بلطجيه الحته كان عمال يعاكسني ويتحرش بيا ....بس **** ستر وعلي وزيدان لحقوني

اسماء : ايوه يعنني حصل اي بالتفصيل

حنان : بصي يا ستي ..وحكتلها كل حاجه..بس كدا

اسماء بغرابه : يلاهوي يعني الاتنين الطيبين دول عملو كل ده في البلطجيه ...انا خايفه عليهم يتكاترو عليهم ويئذوهم

وتحس ان كلمتها اتحققت " البلاء موكل بالمنطق"

صوت جاي من الشلرع : انزل ياد يزيدان انت وعلي ..علي الطلاق لاقتلكم الساعادي

خرجت بص من الشباك لقي اللي بيتكلم ده هو خوليو (اسمه خليل كبير بلطجيه الحته وواخد الدنيا بدراعه وماشي يغتصب في النسوان)

انا : واد يا علي ...حات سلاحك وتعال .....الحاره بنت الوسخه دي شكلها مش هتتهد الا لما نهدها علي دماغهم

لقيت علي داخل عليا شايل 2 اي كي ام : يلا يكبير

انا : **** يخرب بيتك انت عاوز تودينا في داهيه ....حات النبوتي ونبوتك وطبنجتي (طبعا عارفين النبوت والطبنجه؟؟)

واخدنا النبابيت في ادينا وانا داريت الطبنجه في الهدوم من ورا ونزلنالهم

انا : اخزي الشيطان يا خوليو ولم رجالتك

خوليو : احاااا ..بقي المعلم خوليو اخوه يتعلم عليه وتتكسر درعاته وتقولي اغزي الشيطان ...انا الشيطان

انا بصيت لعلي : استعنا عالشقي

ونزلنا ضرب في العيال جريت انا وعلي ناحيتهم واللي يجي في سكتنا بالنبوت الحديد وعلي رجله صدره دماغه ..انت ونصيبك لحد ما واحد ضرب علي علي رجله بالنبوت فوقع عالارض فانا اتشتت وبصيت عليه لقيت بونيه في راسي من خوليو وقعتني عالارض وراح نازل جمبي وفتح مطوه وراح معورني في حاجبي تظاهرت بالالم

خوليو : دي عشان تفتكرني يا كسمك

انا : العين ...

علي : بالعين ....روحت انا مطلع خنجري من النبوت وروحت راشقه في عينه

انا : والبادي اظلم ..خوليو قعد يصوت زي النسوان ويهرتل بكلام مش مفهوم وخدوه رجالته

قمت وقفت وانا التيشيرت بتاعي مش عليا الظاهر كدا انه اتقطع وحاجبي بينزف زي الشلال ووشي غرقان ددمم وخنجري متعاص ولاحظت ان اهل الحته كلهم خايفين مني وفوق في البلكونه واقفه اسماء ومعاها حنان وحنان شغاله عياط

انا : اسمعي يمنطقه مجبتش راجل يدافع عن شرف اهلها ....انا زيدان حمد الحيني و ده علي فهد الهواري ...اللي يجي علينا من هنا ورايح ولا يجي علي حد تبعنا يتمني الموت قبل ما يشوفنا ...البت اللي فوق دي (*وشاورت علي حنا *) اختي واللي يجي عليها قراط اجي عليه فدان ..كلمتين مالهومش تالت ..ابعدو عننا

وسيبتهم وطلعت انا وعلي وعالسلم قابلنا حنان واتخضت اكتر من منظري

(*بص بقي يا زوز تخيل كدا شاب 16 سنه اللي يشوفه يقول انه 24 25 سنه بالميت ملامحه بارده نص وشه متغطي بالدم صدره وجسمه متقسمين تقسيمه بنت حرام وفي علي جسمه من اول كتفه الشمال لحد اخر بطنه من تحت ندبه –اثر قطع هبقي احكي حكايته في فلاش باك بس قدام- ونفس الحال عند علي بس الاختلاف ان الندبه عنده من كتفه الاليمين لاخر بطنه من الشمال *)

حنان : نازله عياط وسشحتفه ومش عارفه تنطق

اسماء : مخضوضه ...يلا نروح المستشفي نخيط الجرح ده يا زيدان

انا : مستشفي مين ...متخافيش مش مستاهله هما غرزتين هيخيطهملي علي وتخلص

وجم معانا للشقه وجاب علي علبه الاسعافات ونضف الجرح وخيطه

اسماء مستغربه احنا متعودين كدا ازاي

حنان : مبطلتش عياط من ساعتها

المهم يعني المولد اتفض وكله عدي وكلمت عمي محمود

انا : الو

محمود : اهلا ..اهلا بالواطي

انا : تصدق اني غلطان اني كلمتك

محمود : بقالك شهر محدش بيشوفك لي يا ندل ... بسمه حلفت لو مجتش الاسبوع الجاي هتجي تجيبك

انا : لا يعم هاجي ...الطيب احسن

محمود : ها ...اخلص عاوز اي

انا : طب و**** زعل يعني قصدك اني برن عليك عشان مصلحه

محمود : عايز تعمله اي

انا باستغراب : هو مين

محمود الواد اللي خزقتله عينه

انا : هو انت مراقبني ؟؟

محمود : لا....بس علي كلم ابوه قبلك وابوه حكالي....المهم انه عندنا هو وكل رجالته ونسوان رجالته كمان

انا : طب بقولك اي ...احجزهم في مخزن في الصحرا ونزلهم اكل وميه ولما افوق كدا ليهم هبقي اجيلهم

محمود ماشي يخويا .....ومتنساش تيجي عشان بسمه ..يلا سلام

انا : سلام

ونمت و صحيت تاني يوم وقومت لبست هدومي وخرجت لقيت علي مستنيني ووقفنا استنينا حنان لحد ما تطلعلحد ما طلعت

حنان : انت هتيجي المدرسه كدا

انا : كدا ازاي مش فاهم ...هو الهدوم مش مكويه ؟؟

حنان : لا يخفيف قصدي وانت متعور

انا : هي دي تعويره ...دي شكه دبوس ..يلا يلا متشغليش بالك

وخرجنا وروحنا المدرسه واحنا في الطابور وقف العقيد في نص المدرسه

العقيد : مين الحلوين اللي راحو يتعاركو قدام مدرسه البنات امبارح

طلعت انا وعلي من الطابور وهو اتفاجي اننا طلعنا منغير ما نخاف ولا نكش او نتاخر وكدا

العقيد باستهزاء : وان بقي انت وهو مفكرين نفسكم رجاله ورايحين تتعاركو قدام النسوان دا انا هربيكو التربيه اللي محدش عرف يربيهالكو بس اصبرو عليا ...استنوني في المكتب

سبنا الطابور وطلعنا فوق المكتب في الدور التات لقينا الباب مقفول استينا لما يخلص الطابور بس اتكلمن قبل ما يجي

علي : ها ..نعمل اي

انا : نبقي مجانين ..وطلعت المسدس بتاعي من الشنطه وحطيته في البنطلون من ورا وطلعت الخنجر من النبوت من الشنطه (مش بمشي منغيرهم)وحطيته في جنبي

علي : انا بقول كدا برده وعمل زي بالظبط

(*انا و علي بيناا عهد اخوه بالدم عشان كدا هو معاه المسدس والنبوت لانه بيعامل علي انه من عيلتي *)وطلع العقيد بعد ربع ساعه ودخل ودخلنا وراه وراح قعد عالمكتب وولع سجاره

العقيد : انتو بقي العيال اللي عاملين نفسهم رجاله

انا : لا يا افندم ...احنا مش عاملين نفسنا رجاله ولا حاجه ...احنا رجاله

العقيد بزعيق : اتكلم عدل يكسمك

سحبت الكرسي اللي قدامي وقعدت عليه وحطيت رجل علي رجل : انت حضرتك من المنيا صح ...تسمع عن عيله الحيني؟؟

العقيد بتورتر حاول يداريه : اه عرفهم ..ورجع يزعق تاني قوم اقف يلا وانت بتكلمن..

روحت مطلع الخنجر وراشقه واقف في المكتب وهو ساعه ما شاف الخنجر اترعب وطلعت المسدس ووجهته عليه

العقيد : انت بتعمل اي هتودي نفسك في داهيه

انا : ولا داهيه ولا حاجه ..هتموت وسبب الوفاه هيتكتب انك اتقفشت في بيت دعاره ووضربت نار عالظابط اللي جالك وهو ضرب عليك قتلك ..وصدقني حبايبنا كتير واللي يتمنو يخدمونا اكتر .......

طراااااخ الباب اترزع ودخل منه ......

انا زقهت نكمل المره الجايه



الجزء التاني

"بلاش تعشم نفسك بحاجه مش ليك ..يمكن يكون ما تريد مكتوب لغيرك واللي مكتوبلك كان حلم غيرك .."

طرااااخ , صوت رزع الباب ودخول ظابط يشهر سلاحه ويوجهه عليا

اظابط : نزل سلاحك

انا منغير ما اتدير ابص مين : والا....؟؟

الظابط : والا هقول لعمتك

انا ابتسمت واتديرت لقيت حسن ابن عمي محمود: سحبت خنجري من المكتب وروحت حضنته : واحشني يبن الكلب

حسن : انت اكتر و**** ....

انا نزل سلاحك يا علي خلاص ..لاجل تشريف حسن ابن عمي بس

العقيد :دا انا هوديك في داهيه

حسن : اعقل يباشا ....عاوز تفهمني انا اللي كان هيطلعك مقتول في بيت دعاره ... مش هيعرف يطلعك مختل عقليا؟؟

انا : دا انت هنا من بدري بقي؟

حسن : هحكيلك بعدين بس يلا نمشي ...راح خد علي بالحضن ..معلش يعلي مخدتش بالي منك

علي : لا ولا يهمك ..هعديهالك االمرادي

حسن : لميض زي صاحبك

انا : ولد اعدل يا ولد ..كفايه اني سايبك تناديني باسمي كدا عادي ..دانا للو قولت لجدك يقطع لسانك فيها دي

حسن : لا يعم الطيب احسن ابعدني عن جدي

انا :طب يلا

وخرجنا من المدرسه روحنا ركبنا العربيه ركبت انا وعلي ورا وحسن ساق

حسن : علي فين يا ريس ؟

انا : اطلع بينا علي اي قهوه بلدي نقعد شويه وبعدين نروح نشوف لنا حرمتين تمام نسهر معاهم

حسن : خخخخخخخ...انت بتقول اي يمغفل انت

انا : منت اللي حمار هنكون هنروح فين اطلع بينا علي نفس المكان اللي بنروحه كل مره وبعدين هنروح محنا بقالنا 10 سنين بنعمل نفس الحاجه متبقاش مغفل

حسن ابتسم ابتسامه صغيره مداري بيها حزن كبير وبص قدامه ودور العربيه (في دماغه)اصيل يبن الاصول

واتحركو لحد ما وصلو مقابر علي بعد 3كم ونزلو نزل حسن وعلي و نزلت بعدهم وومشينا لحد 3 قبور جمب بعض قري حسن الفاتحه ورجع للعربيه وقري علي الفاتحه وراح ناحيه قبر تاني

انا قريتلي الفاتحه وربعين من المصحف وبصيت عالقبور اللي قدامي قبر //احمد حمد الحيني //والتاني//سلمي احمد محمد//فضلت قاعد شويه لحد ما حسيت بايد بتتحط علي كتفي ببص جمبي لقيت راجل اعرفه (انا كاتب بضان ومش هقول هو مين برده )

انا : ازيك يا راجل يطيب

هو : لو قعدت احلفلك اني مببقاش بخير غير وانا هنا مش هتصدقني صح ؟؟

انا بابتسامه : منغير متقول ...واختفت ابتسامتي ...كلنا كدا

هو : هتعوز حاجه ؟؟

انا : سلملي علي اللي عندك واعتذرلي من خالتي انا عارف اني مقصر معاهم

هو : زعلانه منك وعاوزه تشوفك

انا : مسير الحي يتلاقا ....وباتضير جمبي ملقتهوش ابتسمت (لا مش نينجا هو مشي في اتجاه انا مخدتش بالي منه مش اكتر)....هرجع تاني يابا هرجع تاني

وقومت ركبت العربيه مع حسن اللي كان راكب العربيه لانه مش ببيستحمل يقعد قدام قبر ابويا لانه كان بيحبه اكتر من اي حد وجه بعدي علي وتحركنا بالعربيه لحد ما رجعنا شقتي وقعدنا اتغدينا سوي وسهرنا لحد بالليل سوي وحسن بيت معايا

تاني يوم الصبح صحيت اول واحد قومت عملت 3 قهوه ليا وللشباب وعملت فطار بيض وبطاطس وجبنه وعسل نحل وصحيتهم عشان نفطر كلنا سوي

واحنا قاعدين بنفطر

انا : احاااا ....يدين النبي !!!!

حسن بخضه : في اي ينعل شكلك خضيتني

انا بخضه : انهرده اي ؟؟

علي : الجمعه

انا : وانا كان المفروض اكون فين دلوقتي

حسن:عند جد......اه افتكرت دا انا كان امفروض جاي اجيبك اصلا .....

انا : يبن الملاعين ...قومو البسو عش..

وملحقتش اكمل الجمله سمعت صوت سرينهة عربيات شرطه تحت اقل من دقيقه لقيت الباب اترزع وبصيت قدامي عالشخص اللي دخل وقعت من طولي من كتر الضحك اتاري اللي دخل ده يبقي عمتي بس لابسه بنطلون اسود واسع وهودي اوفر سايز اسود وطرحه سوده لفاها بالطريقه السوريه ونضاره سوده كبيره واكله نص وشها اصلا ورافعه السلاح في وشنا

عمتي : بتضحك ....دا انا هخلي امك اللي في القبر دي تطلع تترجاني اسيبك

انا وانا قاعد عالارض وبقوم : طب بذمتك اهون عليكي ..وبقرب منها ...صدق اللي قال الاسود عالاسد بيمنع الحسد(بص يا زوز مفيش جنس محاارم في القصه ولا جنس عادي اصلا الا نادرا لو في جنس هيبقي بين متزوجين لان اي علاقه غير كدا بتخليني عاوز ارجع)

عمتي بتمشي ايديها علي وسطها : حلو الطقم ده يعني ؟؟

انا : الطقم مش مهم المهم اللي تحت الطقم .....بس كبرت

عمتي باستغراب : هي اي ؟؟

انا : الشنطه............. وروحت شامطها واحده سباانك

عمتي : اييييييي....يبن والسخه ......وطلعت تجري ورايا وانا اجري في الشقه وحسن وعلي فطسو من الضحك بعدها تعبت

عمتي : خد يلا هنا يلا

انا : لا مش جاي هتضربيني

عمتي : وحيات ابوك لو مجيت لخلهم (وشاورت علي حسن وعلي)هما يجيبوك وهفضل اعبط فيك للصبح (*العبط اللي هو تقعد تضربه علي طيزه يعني *)

انا : لا يستي الطيب احسن انا جيلك ...//فجأه جاتلي مكالمه خلصتها بسرعه وقفلت وكملت كلامي// انا هخلي ابوكي يعلقك علي باب البلد علي فكره

عمتي : ابويا انا ....لي هو انا عملت اي ؟؟

انا : انا مجتش لي امبارح يا حسن ؟؟

حسن : عشان كنا في مشوار

عمتي : مشوار اي يروحمك انت وهو وراكو مصالح قوي يخويا

انا وملامح الزعل بدات تبان علي وشي : نسيتي يعمتي ...مع ان انتي اللي كنتي كل مره تاخديني ونروح سوي لحد ما حفظت الطريق؟

عمتي قعدت عالارض وحطت ايديها الاتنين علي وشها وقعدت تعيط : سامحني يخويا ...و**** مكان قصدي نقصر في حقك ..سامحني واتفتحت فالعياط

انا سيبتهم ونزلت لقيت قدام البيت عربيتين شرطه وعربيه مرسيدس بتاعت جدي وكان راكب فيها السواق ..الظاهر ان عمتي اللي جيباها روحت ناحيه السواق وهو عم حماده

انا : صباح الخير يعم حماده يطيب

عم حماده : صباح الخير يا زيدان بيه

انا : يعم حماده قولتلك ميه مره اسمي زيدان ...لا بيه ..ولا باشا

عم حماده : العين متعلاش عن الحاجب يبني

انا : اهو اديك قولت ابنك يبقي ناديني زي ابنك

عم حماده : ماشي يزيدان

انا : معلش يعم حماده سيبلي العربيه وروح انت البيت خد باقي اليوم اجازه عشان عاوز العربيه مشوار كدا

عم حماده : وانا اقدر اقولك لا

ونزل من العربيه واخدتها ومشيت شويه وركنت واتصلت بجوز خالتي (متحاولش تستعجل الاحداث الراجل ده ليه فلاش باك هيفشخ افكارك)

انا : الو

جوز خالتي: الو يا زيزو ....خير في حاجه

انا : لا مش خير ...وفي حجات مش حاجه

هو : حد مدايقك نبعتله الرجاله نخلص عليه

انا : لا مش كدا بس انا عاوز جيش

هو : عاوز جيش لي يا ابن الغالي

انا : تقدر تقول موضوع شخصي

هو: ماشي قولي عاوز اي ..وانا هقولهم ان محدش يعرف بالموضوع حتي انا

انا : عوز 8 قناصين ... و 4عربيات لاند كروسر مصفحه فيها 16 راجل الواحد منهم ب 10 رجاله ..اه نسيت ..وابعت علي راسهم جاسر(*ليه فلاش باك برده *)

هو : ماشي ...عاوزهم امتي وفين

انا : كمان ساعه ... البيت جدي

وروحت انا علي مكان كان بتاع ابويا (* دي عباره عن فيلا في وسط الصحرا تشوفها تقول قصر مبنيه دورين فوق الارض ودورين تحت الارض الدور الاول تحت الارض مليانه اسلحه من اول السيف لحد الاربيجي والدور التاني قعده رايقه كدا بحيث انك تقعد تفصل دماغك عن العالم ) قعدت شويه في مكتب ابويا كنت بقري جواب كدا كان عالمكتب..وجاني واحد(جاني جاني جاني بعد ما بكاني في الحزن رماني ههههههه ...القراء : دا انت عيل بضان *) واداني نبوت ومسدس زي بتاعي ورن تليفوني وفتحت

انا : الو

-:الو يا زوز معاك جاسر

انا : ايوا يجاسر

جاسر : احنا قدامنا خمس دقايق ونوصل ...اومرك؟

انا : استوني علي دخله الطريق

جاسر : تمم

طلعت قفلت الفيلا و ركبت العربيه وطلعت لحد ما وصل لجاسر ونزلت فهمتهم احنا هنعمل اي

وطلعت لحد ما وصلنا بيت جدي وخليت القناصين يضربو حرس القصر بطلق مخدر ودخلت في البوابه بالعربيه المصفحه دغدغتها

طلع الناس اللي في البيت(جدي و عمي ومرات عمي واحمد ابن عمي &ده قدي& وستي وبنت عمي الصغيره) علي صوت الرزع ونزلت من العربيه وانا ماسك في ايدي قماشه ملفوفه علي النبوت والمسدس

جدي بعصبيه : انت بتعمل اي يا متخلف انت ...

انا بهدوء : لا مش متخلف ..انا في اكتر حالاتي وعيا للي انا بعمله ... بس انا منكرش اني كنت متخلف قبل اللحظه دي ..بس يلا ادينا بنتعلم من اخطائنا يحج حمد ع**** انتو كمان تتعلمو من اخطائكم ....وخليك فاكر السر عمره ما بيفضل سر

جدي بتوتر بيحاول اخفائه : سر اي ده... واتدير بيبص لقي معايا جاسر اختفي كل التوتر اللي عليه وفهم كل حاجه...كل واحد ياخد بعضه ويخش القصر ومحدش يخرج الا لما ارجع واي حد برا القصر تبعتوله يرجع انا رايح مشوار وراجع

احمد ابن عمي : مشوار اي ده يحج اللي هتروحه مع العبيط ده؟؟...دا جايلنا بسلاح..مفكرنا هنخا....

ولسه هيكمل كلمته لقي كف خماسي الاضلاع ثلاثي الابعاد علي وشه خلاه يقع عالارض من جدي

جدي : عمك زيدان تتكلم عنه بادب .....لا انت مش عاوز نصيحه انت عاوز تتربي ...سمر

سمر مرات عمي : اؤمرني يحج

جدي : الحيوان ده يترمي في اوضته يومين منغير اكل ولا ميه ..انا اتدخلت

انا : عن اذنك يحج ...سيبهولي اربيه زي ما انا اتربيت

جدي بكل رضا : اذنك معاك يبني

انا : جاسر ...ابعته للحج فهد وقوله يححبسه في الجبل ...وقوله زيدان بيقولك هاخده منك كمان سنه يكون بقي راجل ....وغمزت لابن عمي

جاسر : اوامرك يا كبير

انا : محدش يخرج من الدار واللي هيخرج .....هيتقتل ...يلا يا جاسر يلا يا جدي

جاسر بعت واحد مع الرجاله مع احمد ابن عمي (هبقي اكتبلكم سبب كره ليا في فلاش باك برده ) وانا ركبت انا وجدي وجاسر في العربيه اللي جيت بيها (للعلم العربيه مصفحه)وفضلنا ماشيين لحد ما وصلنا الفيلا اللي في الصحرا ونزلنا وفتحت الباب

انا : جاسر ...ال8 قنااصين عالسطح و الاربع عربيات منتشرين اللي يقرب من الفيلا علي مسافه كيلو يتصفي بدون نقاش ...تعال يا جدي عاوز اوريك حاجه .. طلعنا للدور التاني ودخلن اوضه المكتب وقفلت الباب وحطيت النبوت والمسدس اللي الراجل جابهوملي قدامه ...جدي اتصدم

انا : تقدر تشرحلي اي ده

جدي : اي اللي انت هببته ده ..انت كدا فتحت علي نفسك نار انت مش قدها يبن ابني

انا : النار اللي اتفتحت انا اللي فتحتها ...ومدخلتش حد معايا ....ومن اليوم انت لا جدي ولا انا اعرفك ..ومش عاوز منك حاجه فلوس ابويا اللي معاك دي كلها مش عاوزها ..اصلا دي بالنسبه للحاجه اللي هو سايبهالي فتافيت ..ومتخافش محدش فيكم هيتاذي//روحت قعدت علي كرسي المكتب // المقابله انتهت اتشرفت بمعرفتك يا حمد باشا

قام جدي مشي هو عارف اني كدا ضعت منه زي ما ضاع منه ابنه احمد زمان وطلع من الفيلا والحرس ودوه لحد القصر بتاعه

تليفوني رن وفتحت

انا : هااا .... عملت اي ؟؟

المتصل : زي ما توقعت ...نفس اللي قولته حصل ...صدق اللي قال فرخ الوز عوام

انا : انت اي رايك دلوقتي ..في اللي بيحصل

هو : انا شايف انك تسمع الكلام وتمشي علي خطي المرحوم ... وتجيلي عشان تعرف كل الباقي

انا : اوقات المعرفه بتبقي زي السكينه التلمه علي رقبتنا ..//ونزلت دمعه من عيني//..بس قضا لا بد منه ..

هو : هبعتلك حد يجي يجيبك بكره

انا : متتعبش نفسك ..انا هجيلك سلام "وقفلت"

المتصل قاعد مع شخص ملامحه تدل انه احد محاربين المعارك القديمه مفيش جزئ في وشه مفيهوش اثر للجرح : تفتكره هيستحمل

الشخص : متستغربش لو طلع في الاصل هو عارف كل حاجه ...اللي يعرف مكاني وانا في نص المحيط في جزيره ممنوعه من اي اشاره كهرومغناطيسيه الا اللي احنا بنئذن بيها لا يعلم عنها الا انا وانت وانت عمرك ما خرجت منها من يوم ما اتولدت مش غريب يكون عارف عدد رمل الصحرا



نرجع عندي انا فتحت درج المكتب الكبير وطلعت منه كتاب غلافه من الورق المدهب وفتحته وبدات قرائه لحد الصبح اوقات ابكي واوقات اغضب واوقات اضحك لحد ما فوقت علي اشعه الشمس داخله من شباك الاوضه نزلت كلمت رقم ارضي كان مكتوب في الجواب

انا : الو

الوزير (وزير الخارجيه ..ليه فلاش باك برده): مين معايا ؟؟ وجبت الرقم ده منين

انا :حضرتك ..الرائد احمد

الوزير : عقيد مين يبني انت جاي تهزر معايا

انا : مبدايا اتكلم عدل ..ثانيا انا والدي سايبلي ورقه فيها الرقم ده من 17 سنه اعتقد ان حضرتك اترقيت دلوقتي ..وبيقولك سلملي علي مدام اسماء وزيدان ابنك ...الكود اربع اصفار0000

الوزير : مش هينفع الكلام في التليفون انت فين

انا : مكاان ما هتعوزني

الوزير : تعال قدام مبني الوزاره كمان ساعه وهنزلك واحد يطلعك ليا

انا : تمم..علي المعاد

بعد ساعه كنت قدام المبني واقف لقيت واحد عامل زي الحيطه داخل عليا : انت زيدان الحيني

انا : اه..

هو : طب اتفضل معايا

وطلعنا لحد قدام مكتب الوزير ولقيت واحد جاي بيفتشني وحط ايده علي جمبي لقي في حاجه تحت ايده : اي ده

انا : هاه ..اه تقصد ده //وروحت مطلع المسدس //دا مسدس مش اكتر

فجا لقيت نفسي مرفوع عليا حوالي10 مسدسات واحد بصوت عالي: سلم نفسك وسلم سلاحك

انا بهدوء : هسلمه متخافش ..لقيت واح بيمد ايده عشان ياخده مني .روحت رفعته ووجهته في وشه ...المسه وهفضيه في دماغك

طلع الوزير من المكتب علي الصوت : هو في اي

انا : دي مش معامله ..دا عاوز يلمس مسدسي

الوزير ابتسم : صدق اللي قال التاريخ يعيد نفسه وكاننا في حلقه مفرغه ..دخلوه واللي يمسك المسدس يمسكه بفوطه ..اعتبروه حاجه مقدسه تعال يا زوز

سلمت المسدس ودخلت

الظابط اللي رفعت عليه المسدس : مين الواد اللي عنده الجراه يدخل وزاه الخارجيه بسلاح ..وكمان يرفعه في وش ظابط

الظابط 2: يعني ملفتش نظلك ان عنده 17 ثنه(* الدغ بعيد عنكم *)وبعدين من امته والوزير بيدخل حد من عامه الشعب مكتبه

الظابط اللي جابني من تحت : عامه شعب ....تصدقو ضحكتوني

هما الاتنين في نفس واحد : انت تعرفه

الظابط اللي جابني من تحت : ومين ميعرفش ابن الباشا

الاتنين التانين بصو لبعض بصدمه : هو ده ابن الباشا(ابن الباشا ده مش عشان ابويا اسمه الباشا ولا حاجه لا هو ده لقبي في الدوله لان الظاهر ان ابويا مكنش مجرد تاجر)

جوا في مكتب الوزير

انا : كنت عاوز منك خدمه

الوزير : اؤمر دا انت الغالي ابن الغالي

انا : عاوز طياره تنقلني من هنا لمكان في المحيط

الوزير : انت بتهزر صح

انا : لا انت هتحطني في الطياره اللي رايحه تودي الاوراق لامريكا وفي نص السكه انا هنط بمعرفتي متشغلش بالك

الوزير مصدوم : انت بتهزر صح ...انت عرفت منين ان في طياره رايحه امريكا ..دي معلومه ميعرفهاش غير 3 انا والرئيس والطيار

انا : غلطان ...4 ..نسيتني في العد

الوزير متعصب : لو مقولتش عرفت منين ...مش هتعرف تخرج من هنا

انا بهدوء : انت عارف اني كفائه اخرج هنا بطولي ...اه افتكرت الرجاله بتعوعك اللي برا دول هفا

الوزير اتعصب اكتر : لي يا اخويا

انا : عشان ده// وحطيت ايدي في جيبي وطلعت مسدسي // انشغلو بالمسدس اللعبه وسابو الحقيقي

الوزير : انت عارف لو طلعت طلقه من المسدس ده هيحصل اي ..هتتباد عيله الحيني كامله عن بكره ابيها

انا : صدق اللي قال التاريخ يعيد نفسه وكاننا في حلقه مفرغه

الوزير ضحك جامد قوي : ماشي يعم زيدان مقبوله منك ..ويلا قوم امشي عشان زهقت منك

انا : مكنش العشم بس ماشي ..سلام ومشيت وقبل ما اوصل الباب بخطوتين .افتكرت صح الواد زيدان ابنك في بت لافه عليه وووقعته علي جدور رقبته ...البت دي مش تمم ..اصلا ابوها اللي باعتها عشان بيخلص معاك تار قديم

الوزير :مستغرب ...تار مين

انا : مهو انت لو مركز مع اهل بيتك كنت عرفت ...وخلي بالك من بنتك هي اه لسه صغيره بس عيارها هيفلت منك ...ارجع بيتك وفكرهم باصلهم ..سلام ياخالو(طبعا هو مكنش معرفني انه خالي بس انا عرفت بنفس من الخاتم اللي لابسه)

الوزير : فرخ الوز يا عوام ..ورفع سماعه التليفون ..اجهزو ..هنرجع البيت نسيت اعمل حاجه

ونزل الوزير وركب عربيته ومعاه عربيات الحراسه وسرح بخياله رجع بالزمن للماضي





فلاش باك (*هنكشف فيه اغلب الشخصيات الغامضه اللي ظهرت دي *)....

علي قهوه بلدي قاعد عليها "احمد حمد الحيني" ابويا و "محمد احمد محمد " الوزير حاليا و"شهاب الهواري "اخو عم فهد يعني عم علي

شهاب : جايبنا ليه هنا يبن المجنونه..انت مش حفله تخرجك كانت امبارح

ابويا : منا جايبكم عشان نبدا لعب

محمد : انت عبيط يلا يعني انا بقيت في الجيش وانت خلصت زراعه والتاني خلص سياسه واقتصاد وانت جاي تقولي لعب ... احنا كبرنا يعم

شهاب : هتفضل طول عمرك غشيم ... هو يقصد باللعب الشغل

انا : احمدك يرب واحد من المغفلين فهم ...عقبال الباقي

محمد بطيبته و غبائه المعهود : معلش يجدعان خدوني علي قد عقلي ...انا مش فاهم حاجه شغل مين ..دا كل واحد فينا مرمي في مجال شكل

ابويا : انا هفهمك يا دهل شكل الشمس كلت دماغك في الجيش ....احنا يوم ما خلصنا الثانويه عملنا اي ؟؟

محمد : اه افتكرت انت طلبت مننا كل واحد يخش الكليه اللي احنا فيها دلوقتي ولما سالتك لي قولتلي لما تكبر هتعرف ...اظن انا كبرت اهو ؟؟

ابويا بيضحك : ماشي يعم ..سؤال كمان اي اهم 3 حجات في الزمن ده

محمد : الواسطه

شهاب : والقوه

ابويا : والفلوس ..ودول بقي احنا انت دلوقتي بقيت في الجيش هتحاول تعمل دايره علاقات جامد نستند عليها وقت منحتاج وشهاب عنده القوه والرجاله من رجاله الجبل وانا عندي الفلوس

محمد : قصدك ابوك عنده فلوس

ابويا : لا يا مغفل ..انا بقيت بتاجر غير ان انا ماسك شغل ابويا كله وانا دلوقتي عتبر شريكه بالتلت في كل حاجه

محمد : انا اقول برده مش بتطلع تعط زي زمان يعني ...الفلوس بتغير النفوس

ابويا : يلا انت بتشم كله في الجيش وانا من امته وانا بعط اصلا

محمد : لامئخذه ..الظاهر كدا دماغي لسعت من الشمس

ابويا : طيب ..يلا كل واحد يروح يشوف مصلحته وسابهم ومشي

في مشهد اخر ابويا داخل دار ايتام وكل ******* طلعو يجرو عليه الا 3 ***** قاعدين في ركن خايفين ...يظهر عليهم انهم لسه جداد بس هما كبار عن ******* وهدومهم مبهدله بعد ما سلم وباس وحضن كل ******* بالاسم وهو عارفهم كلهم واتجه ناحيه مديره الدار

ابويا : مين ؟؟(*الكلام الجاي هيكون بضيغه انا علي اني ابو زيدان *)

المديره : لسه جايين انهرده ...جم لوحدهم ومن ساعتها منطقوش ومستنيه وصول الدكتور النفسي عشان اعرف مالهم

انا : الغي معاد الدكتور انا هتصرف ..

وسيبتها وروحت ناحيه اكبر ولد في الدار وكان اسمه عبده15 سنه وكان بيعامل كل ***** الدار علي انهم خواته وكان بيعاملني علي اني صاحبه

انا : اي رايك في الشباب الجداد دول

عبده : مش عارف بس شكل الدنيا معاهم مش تمم واتعرضو لصدمه قريب ...او ممكن مشكله

انا : والعمل ؟؟

عبده : الكلام المنطقي بيقول اننا نستني الدكتور ونسكت ...بس اللي اتعلمته منك اننا نشوف فين راس المشكله ونقطعها مش نعالجها

انا : عين العقل ...تعال معايا

وخدته ورحت ناحيه العيال ولقيت عنيهم وكانهم مسحورين عنيهم مش بتتحرك

انا : احم ..مكن اقعد معاكم

الولاد :......

انا روحت شايل واحد براحه وعبده شال التاني ودخلنا بيهم اوضه عبده ورحنا مزلينهم عالسرير

انا : عبدو ...خلع العيال دي هدومهم

عبده مستغرب : حاضر ..وخلعهم هدومهم ولقينا في اثار ضرب بس الظاهر انهم هربو بسرعه لان الضرب كان عنيف بس مش كتير

انا : عبده .... ارفع ايدك وكانك هتضربهم بالقلم //عبده بينفذ كل حاجه بقولهها بدون نقاش //

الولاد:...مفيش رد فعل

انا :...ارفع رجلك

الولاد : برده مفيش رد فعل

انا :....عبده مثل انك بتضربني

فجاه لما عبده جه يضربني لقيتهم وقفو قدامي

انا : اظن اني فهمت

عبده : فهمت اي ؟؟

انا : غالبا الولاد دول حد ضرب حد عزيز عليهم قدامهم وممكن تكون وصلت للقتل ...وريني كدا الهدوم دي

عبده : خد //ناولني هدوم الاولاد //

انا : زي ما توقعت ..الهدوم دي ماركات عالميه

عبده : يعني ؟؟

انا : يعني اما نلحق او منلحقش روح حات هدوم تانيه ليهم وتعال

طلع عبده لاحظت ان في واحد منهم بيبصلي بقلق كدا عرفت ان ده فاق من الصدمه او مش مصدوم اصلا وبيستعبط

قومت وقعدت جمبه وهو ابتدي يعيط اخدته في حضني وهديته

انا : ممكن اعرف اي المشكله

الولد :...

انا : في دماغي (*طب نبدا بحجات سهله *)اسمك اي ؟؟انا عمو احمد بس انا ونت هنكون صحاب قولي حماده

هو : حححس..سن

انا : **** علي اسم ابن اخويا ..انت عارف هو قدك وهيفرح قوي لما تبقو صحاب ...تحب تبقو صحاب وانل هبقي اجيبلكم لعب كتير تلعبو بيها

الولد : بجد

انا : اه بجد ...مش احنا بقينا صحاب

حسن : اه

انا : طب قولي اسم بابا اي

الولد : توفيق الباشا

انا : اممممم.....اخر سؤال اي اللي حصل خلاكم جيتم هنا

الولد : حرامي يا عمو حرامي دخل البيت ضربنا وضرب ماما بس احنا جرينا

انا بخضه : امته الكلام ده

الولد : انهرده الصبح بدري

انا : طيب بص انا هروح مشوار وارجع تاني ..سلام وسيبته قبل ما يرد وخدت بعضي وركبت عربيتي وطلعت جري علي فيلا توفيق الباشا (فاكرين فيلا الصحرا هي دي بس كانت ساعتها فيلا عاديه غير دلوقتي)طلعت مسدسي من شنطه العربيه واتتسحبت ددخلت الفيلا سمعت صوت تلطيش واهات واحده ست

اتسحبت لحد اوضه في الدور التاني هي الاوضه الي طالع منها الصوت لقيت واحده مربوطه وواحد شغال فيها رزع وهي ماله تصوت وتعيط مديت ايدي بالمسدس جوا الاوضه واخدت نفس عميق ......بيووووووو..صوت الرصاصه تخترق راس المغتصب سحبت الخنجر من النبوت ورميته للبنت وقولتها تفك الحبل وتستر نفسها

بعد ربع ساعه خرجت البنت عماله تعيط ولسه راحه تحضنني بعدتها عني

انا : انا اسف يمدام انا مش من محارمك امسحي دموعك

البنت : انا اسفه بس انا مش عارفه اعمل اي

انا : اتصلي بجوزك ..وخليه يجي

بعد مرور نص ساعه صوت انا قاعد سرحان ..انا اه متعود امسك السلاح واضرب بيه واصيب اهداف لكن دي اول مره اقتل.. سرينه بوليس واسعاف يترزع باب الفيلا يدخل منها فؤاد الباشا ويلاقيني قدامه يفكر ان انا الحرامي يرفع سلاحه عليا روحت رافع سلاحي عليه

فؤاد وعنيه بتطلع نار : كنت عارف انك وسخ وعينك فيها من يوم ما رفضتك

انا بهدوء : لا يفؤاد يصاحبي عيني مش فيها ولا كانت فيها ....اللي عينه كانت فيها صاحبك ..اه مستغرب لي صحبك اللي لعب في دماغك وطلعني الوحش في حكايتك يا صاحبي...

فؤاد :كداب كداب كداب : انت بتحاول تشتتني

انا : لا يا فؤاد ...مش كداب ..وعمري مكونت كداب ...ويشهد علي كلامي مراتك وعيالك

نزل من الدور التاني مرات فؤاد اللي نزلت جري في حضن جوزها لانها خافت من منظرنا واحنا رافعين المسدسات علي بعض

البنت : مش بيكدب يا فؤاد

نزل فؤاد سلاحه وبص في الارض : انا اسف يا صاحبي ... اخدت منك حاجه مش بتاعتي بسبب الغيره ... صدقني يصاحبي انا عمري ما فكرت اتجوزها هي اللي عملت كدا عشان توقع بينا لانه مريضه شخصيه مريضه ..بص للبنت ..انا اسف يصحبي اني رضيت اطعنك في ضهرك بالبنت اللي بتحبها ...قمر ..انتي طالق طالق طالق

وقعت قمر علي الارض مغما عليها

وكمل فؤاد كلامه بدون اهتمام ليها : الفيلا دي انا بيعهالك بدون مال وده قرار لا رجعه فيه انا مش هقدر ادخلها تاني ..

انا : طب وعيالك ..

فؤاد : قمر مش بتخلف يا احمد ..دول اولادي بالتبني وانا هتنازل عن حقوق رعايتهم للملجأ بتاعك ..وسابني ومشي

شيلت قمر من علي الارض وحطيتها علي سرير من اسره البيت وفوقتها فعطر لقيته عالتسريحه ...فاقت للقت نفسها خسرت حكل حاجه مركزها , جوزها , حياتها , ولادها وبرغم اللي عملته فيه لما فاقت ملقتش حد جمبها غيري

قمر : انا فين

انا لاحظت انها فاقت : في بيتي

قمر : احمد انا اسفه عل...

انا قاطعتها : لا متتاسفيش كدا كدا اللي بيتكسر مش بيتصلح..هتتاسفي علي اي ولا اي اصلا فاكه لما وعدتيني واحنا عيال ولاد 10 سنين اننا هنفضل سوي ..كنت داما ملاحظ انك طماعه ..ولما طلبت منك اني عاوز اعيش بعيد عن اهلي وابقي مستقل بفلوسي فاكره عملتي اي ..اهنتيني واتريقتي علي طموحاتي وطلعتي تجري ورا اللي دخل شرطه وبقيتي الهانم مرات الباشا ..انا بس حابب اقولك انك ضيعتي فرصه تتمني اي بنت في مصر توصلها ..اللي قدامك دا معتش الواد احمد اللي كان عنده طموح انه يبقي حاجه مهمه ..انا دلوقتي بقيت الحاجه المهمه بالفعل بقيت احمد حمد الحيني صاحب شركه الاستيراد والتصدير ..وتلت املاك ابويا اللي قدامك دي بتاعتي وانا لسه ابن 22 سنه عارفه...انا هستمر في النجاح لحد ما في يوم هتلاقيني وصلت لقمه الجبل ..وهتجوز وهعيش وهتجوز واحده احسن منك كمان عشان تشوفيني بعد ما ضيعت من ايدك وهعزمك عالفرح ..وهتحضري ..بالزوق بالعافيه هتحضري وهتسلمي عالعروسه وانتي بتضحكي غصبا عن نني عنيكي لانك لو معملتيش كدا هقتلك وقبلها هقتل كل عزيز ليكي هعرفك المعني الحقيقي لانك توصلي للقاع //بنظره اشمئزاز// اكتر ما انتي فالقاع اصلا

وسيبتها ومشيت وحسين ان كلامي ده شال حمل كبيييير من علي صدري ورجعت وربيت الاولاد دول فالجبل وبقو 3 وحوش حرفيا وفي مرحله متقدمه خضعو لتدريب فرقه 777 طبعا كله بالعلاقات واحم منهم يبقي جاسر وده كان الاخ الوسطاني والتاني هو اللي دخلني انا زيدان لمكتب الوزير والتالت حسن الشخص الغامض عالجزيره و...وخطتي من حيث الشغل مع شهاب ومحمد نجحت وعملت فلوس كتير بس انا كان فيا ميزه ان نص فلوسي كانت اسهم في البورصه كان وقتها شركات لسه جديده وهي امزون وفيسبوك ولكن انا كانت عندي نظره بعيده والنص التاني كنت محوله لدهب دا غير كل العقارات في كل الدول اللي كنت بزورها وكان ليا علاقات جامده مع العائله الملكيه البريطانيه دا لاني كنت المورد الوحيد للعيله لمواد الغذاء اللي كانت في قصر نوتنجهام كله وده لاني بستخدم اساليب الزراعه الاورجانيك وكنت اهديت الملكه نبوت من نبابيت العيله بس لما تسحب الخنصر من النبوت النصل بيكون دهب ومكتوب عليه 0000

عوده من الفلاش باك (هنبقي نرجعله تاني بس نشوف عمك زيزو عمل اي)

فاق الوزير من سرحانه علي دخولهم للبيت دخل لقي بينته قاعد مع ولد صاحبها وابنه باين تحت عينه اسود من كتر السكر ومراته لابسه ديق ومنغير طرحه رغم ان في ولد قاعد في البيت

الوزير : الظاهر اني كنت مقصر في البيت ده

مراته جيه عليه :بدلع..في اي يحياتي مالك متدايق لي

الوزير بهدوء : لمو هدومكم هنروح مشوار وممكن منرجعش منه تاني

مراته : مشوار اي ده

الوزير مسك شعرها : انا قولت نلم الشنط والحجات المهمه مقولتش تسالي ...ولا اقولك انتي مش هتيجي معانا ..انتي طالق.................. ورماها بعيد عنه انت يلا انت واختك لمو هدومكم يلا /بعصبيه/

وطلع بره عمل تليفون

الوزير : الو ازيك يحج

الحج (*جدي من امي وابو الوزير خالي *): عايز اي يواطيي انت مش بترن الا لو عاوز حاجه ...يبن الكلب انا مشوفتكش لا انت ولا عيالك ولا مراتك بقالك اربع سنين

الوزير بحزن : يرتني سمعت كلامه يحج قعد يقولي بلاش جوازه الهباب دي بس انا اللي كنت غبي ..عموما هي معتش مراتي

الحج : لي يبني بس

الوزير : كان المفروض اختار واحده تربي عيالي مش واحده تتمايص عليا ..المهم انا هبععتلك الواد والبت ..عاوزك تربيهم من اول وجديد ..وتربيهم بالسوط (*الكرباج *) واللي يغلط منهم اي غلطه عاوزك تجلده

الحج : عد معايا سنه وهرجعهملك ناس تانيه ..ابن اختك عامل اي ..لسه واخد بالك منه من بعيد لبعيد برده

الوزير ضحك : يحج دا هو اللي طلع واخد باله مني ...دا طلع عارف اني خاله ...وهو اللي قالي ان ابني خامورجي وبنتي هتفلت مني ..الظاهر انه طالع لابوه ...يلا سلام يحج هبقي اجيلك اللاسبوع الجاي

راح يدخل الفيلا وفجأه...................

انا بقول كفايه كدا ....اسف لو خيبت توقعاتكم في حاجه ..يريت اللي عنده نصيحه يقدمها ...الجزء الجاي يوم التلات بالليل او الاربع الصبح..واسف لو اتخرت المره الجايه اخوك 3 ثانوي والدنيا جايه عليه قوييي ... شكرا علي دعمكم



الجزء التالت


دخل خالي ولقي مرات خالي ماسكه السكينه وحطاها علي رقبتها

خالي : سيبي السكينه يمجنونه انتي

مراته : لا انا هموت نفسي مش انت طلقتني هعيش لي بعد كدا

خالي بعد ما صعبت عليه : خلاص هردك بس العيال هيروحو عند جدهم يربيهم من تاني

مراته : انا مش عاوزه العيال ...انا عوزاك انت

خالي طيب خلاص

عندي انا تاني يوم في الفيلا واقف قدام الفيلا وروحت ركبت الطياره وفي نص البحر خيتهم يفتحولي الباب الخلفي ونطيت منه بالمظله ونزلت علي جزيره وفي وسطها فيلا كبره ...فيلا مين احا ..دا قصر ولقيت راجل ضخم 2متر اكتاف عريضه قمحي عيونه سوداء شعر طويل منغير ولا دقن ولا شنب

انا : حسن مش كدا ؟؟

لقيته داخل عليا ومره واحده لقيته بيحضنني وبيعيط وبيشم فيا

انا : براحه عليا يعم هتكسر عضمي ..كح كح

حسن : سابني وبص في وشي وسرح ...

انا : يجدعان ياللي هنا هو العم ده ابكم ولا اي

حسن :فاق من سرحانه ..اسف اصلك شبه ابوك قوي

انا : كله بيقولي كدا ..

حسن : خش جوا استريح ونام كويس هنبدا الجد من بكره

ابتسمت : وانا مستعد

ودخلت القصر ولقيته كبير جدا وصفولي اوضه اول ما دخلتها لقيت نفسي في جناح مش اوضه ...ورسومات اثريه في كل الزوايا و سرير كبير وفوق السرير في صوره كبيييره لابويا بصيت عليها وكان فعلا شبهيي قوي ابتسمت وانا بدمع

انا : **** يرحمك يابا ..سيبتلي بدل التار اتنين ..مسحت دموعي ..بس انا هثبتلهم ان اللي خلف مماتش وان

واترميت عالسرير ومحسيتش بنفسي غير وفي بنت اقل ما يقال عنها انها ملاك نازل من السما (*27 سنه بيضااااااااااااا زي التلج ..خدودها حمره (رباااااني )..عينيها زرقا زي السما تبص فيها تحس انك هتغرق ..محجبه ولابسه عبايه محتشمه وجسمها مش باين )بتهزني عشان اصحي ..

انا بخضه : هاه ..انا دخلت الجنه ..انا مت غريق ..//ولسه هعيط //

لقيتها اتفتحت في الضحك : اهدي اهدي انت عايش

انا اتنهدت : الحمد لله

هي : لي فكرت انك ميت

انا : هاه ..ايه ..مفيش مفيش

هي : طب و**** لنت قايل

انا : اصل الواحد مش متعود يصطبح بالجمال ده عالصبح

لقيت ابتسامتها اختفت : عارف ..من 18سنه كان ابوك نايم مكانك كدا ودخلت اصحيه وقالي نفس الكلمتين بالنص

انا : **** يرحمه ...ممكن تسيبيني عشان هخش اغير

هي بتضحك : طب متغير قدامي اي فيها

انا : اي اللي انتي بتقوليه ده يحيوانه انتي ..انتي مجنونه

هي اتفتحت في الضحك : هسالك سؤال ..مين المرضعه اللي ارضعتك بعد ما اتولدت

انا : ماما سلمي

هي : اهو انا بقي يسيدي ..بنت مامتك سلمي

انا اتنفضت من مكتني : منه ؟؟

هي : اه يسيدي منه اللي عمرك ما سالت عليها يواطي

انا روحت واخدها بالحضن : وحشتيني قوي ..الدنيا منغيرك كانت ضلمه في وشي ..سمحيني معرفتش اوصلك قبل كدا

منه : يعم خلاص ولا يهمك ...اخبار العيله اي

انا بحزن : البلد بقت وحشه قوي كل واحد همه نفسه بس محدش فكر في غيره

صوت اجش من علي الباب: اي يا ست منه كل ده بتصحيه (*حسن *)

منه : معلش اصله كان وحشني.... دا يعم زيدان جوزي حسن

انا ترسمت علي وشي علامات الغضب وقومت وقفت واتكلمت بهدوء : زواجكم باطل

منه وحسن مع بعض : نعم !!؟

انا : ماما سلمي متعرفش انك متزوجه ... وانت يعم حسن بقي دي امانه ابويا ليك ... طب كويس اني عرفت قبل ما تستلمني واكون امانتك ...//خدت نفسي وطلعت برا ورنيت علي جاسر //

انا : الو

جاسر : حمد لله علي السلامه يا عم زيزو

انا : مش وقت سلامات سيب الشغل اللي عندك وتعال انت هتبقي معايا مش حسن

جاسر باستغراب : ليه اي اللي حصل ...دي اوامر الكبير **** يرحمه

انا : وانا من دلوقتي بقيت الكبير مكانه وكلمتي هي هي كلمته ..ولا هو مقالكوش كدا

جاسر مغلوب علي امره : حاضر هكون عندك انهرده بالليل

انا : طيب سلام ...

ودخلت القصر تاني : حسن ....تم اعفاؤك من مهماتك هنا ارجع استلم مكان جاسر

حسن : يزيدان اسمع...

انا قاطعته : اسمع اي ..اسمع انك خنت الامانه ...ولا انك دوست عالاصول ... يخساره تربيه الحيني فيك ... تطلقها .. وانهرده بالليل تكون في مصر ..وانتي يا ست هانم علي اوضتك متطلعيش منها تاني

حسن عرف غلطه : اوامرك يكبير ...منه انا اسف ..انتي طالق

طلعت منه تجري علي اوضتها وهي بتعيط وحسن عينه اتملت دموع (*بص متستغربش انهم سمعو الكلام من سكات لانهم عارفين ان ده غلط ولو الجماعه في مصر كانو عرفو كانو اتقتلو *)

وسيبتهم وروحت اوضتي فتحت الشنطه طلعت منها مذكرات ابويا وروحت سالت الخدم علي المكتب وروحت قعدت فيه لحد بالليل

الساعه 11 بالليل

تخبيط علي الباب

انا : ادخل

دخل واحد من الخدم : واحد بيقول انه جاسر

انا : دخله ..ده اللي هيمسك الشغل بدال حسن

طلع ودخل جاسر : ممكن افهم في اي ؟؟

انا : اقعد يا جاسر //قعد // بص انا عارف اني بالنسبالكم اخوكم الصغير و ابويا هو اللي رباكم وكل حاجه والغلط اللي غلطه اخوك مكنش قليل ...اخوك القعده مع الغرب نسته هو مين

جاسر مستغرب : معلش فهمني عمل اي

انا : تعرف منه

جاسر : اه كبيره البنات هنا واتربت علي ايد ابوك برده وتبقي بنت الست سلمي الي ارضعتك

انا : يعني اختي.... الباشا متجوزها منغير ميعرفو حد ولا يعرفو حتي ام البت ..اقول اي لام البت انا ...ابويا اخد منك البت امانه وضيعها وضيع شرفها ؟؟

جاسر : معاك حق ...طب وانت عملت اي

انا : خليته يطلقها ومنعته يجي القصر تاني وهي اتحبست في اوضتها متخرجش منها غير عشان تاكل

جاسر : معاك حق ..كويس انك عرفت الكل انك مش سهل من اولها عشان محدش يتهاون ...انا هروح اريح ونبدا بكره

انا : ماشي ..يا انا هاجي انا كمان

تاني يوم صحيت من النوم لقيت في هدوم جمبي ترنج مريح لونه لبني لبسته ونزلت قابلت جاسر

جاسر : صباح النور ..نمت كويس؟

انا : صباح الخير ..اه نمت ..يلا ولا اي

جاسر : طب يلا نبدا .

انا هنبدا بايه

جاسر : هنعرفك بحياه والدك الحقيقيه

انا : لا متخافش انا عارفها كلها

جاسر : قصدك المزكرات ؟؟

انا : اه

جاسر : حطها في طيزك ...نصها ناقص

انا متفاجأ: ناقصه اي

جاسر : بص يا سيدي

ابوك في مصر كان اسمه الحيني او احمد الحيني وكان اكبر تجار الخضار والفواكه و الصناعات الغذائيه علي مستوي العالم لانه عنده مزارع في كل انحاء العالم ..بعد فتره في شغله بقي بينافس الناس التانيه وحب يخش في مجالات جديده بس للاسف معرفش فاختار انه يفضل في مجال الاغذه بس يتسع برا مصر وبدا يتوسع في الدول الفقيره وده لان مواردهم غنيه بس الجهل مسيطر عليهم وبقي بدل ما ياخد من الدول دي فلوس كان بياخد من مواردهم يعني مثلا في نايجريا كان بيتعامل معاهم مقابل الماس وفي اثيوبيا مقابل العاج من صيادين الفيله غير الشرعيين (وللعلم ده مفهوم خاطئ وفعل جائز لان الحيوانات دي *** سخرها لينا نستفيد بيها مش زي ما بيقولك جمعيات حقوق الحيوان *)والدهب من الدول التانيه ودي كانت الحاجه اللي خلت ابوك يوصل للي انت شايفه كدا

دي كانت حياته المهنيه نروح بقي لحياته الاجتماعيه ابوك كان ليه علاقات مع قادات العالم ابوك كان علي علاقه شخصيه بملكه بريطانيا +وكمان انت تملك الجنسيه البريطاننيه زي ابوك بالوراثه وكان ليه علاقه بالرئيس الامريكي وكان يعرف زعيم المافيا الايطاليه ..ما بقي عن عدواتها ابوك كان عنده تار مع عيله الغنام لان ابوك قتل ابنهم(* فكرين الجدع اللي كان بيغتصب قمر وهو قتله هو ده *) ويوم وفاه والدك ابوك جاني

فلاش باك سريع كدا

جه لابويا مكالمه خليته يبقي غضبان جدا وقام ركب عربيته وطلع عالفيلا الللي في الصحرا

ابويا : جاسر .... لو مت انتو هتربو زيدان زي ما ربيتكم انا عاوزه لما يقوم يقف علي رجليه ياكل اللي يقف قدامه

جاسر : لي يبابا بتقول كدا

ابويا : الدم يبني ...طول عمري بخاف منه ...انا هطلب منك طلب ...انا عاوز زيدان يتعودد عالدم من صغره عشان ميبقاش جبان وعنده نقطه ضعف عاوزه اشد مني

جاسر : طب انا هاجي معاك

ابويا : ده تاري انا ..وانا اللي هاخده...ومتقلقش علي زيدان في حد هيساعده اتمني ليكم حياه سعيده (*طبعا انتو مستغربين اخده مش ارده بس كله هيباان *)

وطلع ابويا وسابهم بعدها جالهم خبر انه ابويا مات بحادثه عربيه

عوده من الفلاش باك بس انا متاكد ان اللي قتل ابوك هما عيله الغنام

انا : طيب ...تعديل في الخطه ..انا راجع مصر

جاسر : مينفعش

انا : متخافش بس انا عاوز اكلم حد من بريطانيا

جاسر : طيب استني

ورن علي رقم (*الحوار الجاي انجليزي بس هيتكتب عربي طبعا عشان انتو مش هتفهمو حاجه *)

جاسر : الو

اللي رد : من علي الهاتف

جاسر : اريد محادثه احد من قصر نوتنجهام ..رمز اربعه اصفار

اللي رد : ثانيه واحده ...تم تاكيد الرمز بعض الوقت وسيتم تحويلك

بعد 3 دقايق

صوت بنت : اهلا

انا : اسف علي الازعاج ..ولكن كان لدي طلب خاص بعض الشيء

صوت البت : لا شك بانك زيدان ابن احمد صاحب الكود اربعه اصفار

انا : بالظبط ... فقط كنت اريد تغير اسمي من الهويه

صوت البنت : حسنا اريد من حضرتك ان تقول ما هو اسمك وسيتوجب عليك الحضور لبريطانيا لبعض الوقت لكي تتم الاجرائات الخاصه بك لان بياناتك لم يتم تحديثها منذ ولادتك

انا : حسنا ساكون عندك غدا

وقفلت معاها

جاسر : ممكن افهم حاجه ؟؟

انا : يسيدي الموضوع باختصار ان انا هرجع مصر بشخصيه جديده وهعيش بعيد عن العيله فتره كويسه اكون عملت اللي انا هعمله هنا وخلاص

جاسر : مش بطال ..كلام معقول

انا : اه صحيح ....هو المفروض انا ثروتي كام من ورث ابويا

جاسر : كسيوله ماديه ...حوالي 800 مليون

انا : وكاجمال لكل حاجه

جاسر : ابوك كان سايبها تساوي من 1 الي 1.5 ولكن حاليا فهي تتخطي ال30مليار

انا : خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ .. بطل هزار يعم واخلص

جاسر : و**** مبهزر ...بس خلي بالك انت لا تملك حق التصرف في اي بلح من الكلام ده غير السيوله الماديه لان غير كدا اما هي اراضي او املاك عقاريه او ذهب واحجار كريمه

انا : اممم طيب بكره وانا في بريطانيه هتحولي 50 مليون علي حساب هنعمله هناك عشان اللي ناوي اعمله

جاسر : مع اني مش مطمن بس اوك

وبالفعل تاني يوم حصل وروحت بريطانيا وخدت الباسبور والهويه الجداد باسم يوكي وزورت السن عشان محدش يقولي انت لسه قاصر مينفش تعمل كدا وبتاع ونزلت مصر

انا : طب هنعمل بعدين

نفسي : الصبر حلو اتقل تاخد خاجه نضيفه

انا : طب هننام فين في ليلتنا السوده دي

نفسي : اي فندق يعرص متقرفنيش

واتجهت علي فندق في القاهره وروحت عشان احجز

الموظف في سره : احنا فتحناها حضانه هنا ولا اي ....اؤمرني يا افندم

انا : لو سمحت كنت عاوز احجز سويت

الموظف في سره : اي الواد العبيط ده ...اه طبعا طبعا عندنا 5 انواع من الخدمه الاولي ..

ولقيته لسه هيرغي كتير انا : يعم انجز اعلي خدمه وريحني

الموظف : طب ممكن حد كبير اتكلم معاه عشان اسم الحجز

انا بدات اتدايق : باسمي

الموظف باستهزاء في سره بس بصوت مسموع : هي ناقصاك يبن المتناكه ....طب ممكن تناديي بابي او مامي طيب

انا : متخلص يعرص انت قولتلك باسمي

اموظف : اتكلم عدل يلا ...انت مين عشان تكلمني كدا ..اوعا فكر انك عشان مستقوي ببابي بتاعك ده هتعرف عمل حاجه ...كسمك لكسم باب....

ولسه هيكمل الكلمه انا سرحت دقيقتين فوقت لقيت نفسي فوقه ووشه غرقان ددمم وقبضتين ايدي متعاصين ددمم ..مستغربتش الموضوع تقدر تقول متعود كنت بلعب "" ام ام ايه "" من زمان قومت من فوقيه ولقت الامن جاي عليا روحت مطلع السلاح من جنبي

انا ببرود : الي هيقرب هيتصفي ..وروحت ضارب طلقه في الهوا

مدير المكان : متوديش نفسك في داهيه انت لسه صغير

انا : دا انتو اللي هتروحو في داهيه ...دا انا هخلي السفاره البريطانيه كلها هنا خلال 3 دقايق ... ابقي قبلني لو مقفلتلكش الفندق ابن المتناكه ده ..

وطلعت الفون وكلمت حد من السفاره (بالانجليزي)

انا : الو

الي رد : كيف يمكنني مساعدتك

انا : انا في فندق ....واتعرضت للعنف وبدافع عن نفسي بالسلاح ولو سيبت سلاحي هيقتلوني

اللي رد : اهدا يا سيدي الدعم في الطريق

انا :.....

اللي رد : هل هناك مسلحون امامك

انا : امن الفندق

اللي رد : اهدئ يا سيدي السفير بنفسه ياقش الامر مع وزير الداخليه المصريه هل يمكنني معرفه اسمك ؟

انا : يوكي فور زيروز (يوكي اربع اصفار )

اللي رد : سيدي هل يوجد بالقرب منك اي مكان يمكنك الاحتماء به

انا : انا احتمي بمكتب الاستقبال

الي رد : اهدي يا سيدي ..

هوب لقيت صوت سرينه عربيات ونزل منها جنود قوات التدخل السريع ونزلي ثبتو كل اللي كانو في الفندق بمن فيهم السياح

قائد الحمله : مستر يوكي مستر يوكي

انا معرفش مين بينادي قومت رافع السلاح في اتجاه الصوت وطلعت من ورا المكتب : ماذا

قائد الحمله استغرب من اني لسه عيل صغير ومن رد فعلي في دماغه : احا دا شكله جسوس ولا اي

قائد الحمله : حضرتك ممكن تتفضل معانا

انا هديت وطلعت معاه ركبنا عربيه جيب سوده متفيمه واضح انها تبع السفاره وطلعنا بيها علي السفاره واخدوني لاوضه خبطنا ودخلنا

جوا كان موجود راجل لابس بدله عسكريه والسفير ومندوب من العائله الحاكمه

السفير : اقعد يا يوكي

انا : تشكر يا فندم

قائد الحمله والالراجل اللي بالبدله فتحو بقهم من الصدمه ازاي بكلم مصري وكدا

السفير : يوكي ...ده يبقي اللواء عثمان الحاكم العسكري للمنطقه ..وده مستر جون مندوب العائله الحاكمه

انا : مستر جون اعرفه ...مش انت اللي خلصتلي اجرائاتي امبارح ..

مستر جون : اه ...لحقت تعمل مشاكل ؟؟

انا : انا اتهانت واخدت حقي

قائد الححمله اللي جابني : لوسمحت يا مستر جون انا مضطر اخد يوكي احقق معاه عشان اعرف هو تلقي تدريباته دي فين ...دا مستحيل يكون مراهق عادي

مستر جون اتعصب : انت اتجننت عاوز تاخد واحد ينتمي للعائله الحاكمه للتحقيق؟

انا استغربت اللي هو ازاي عائله حاكمه احنا هنهزر وحياه امك

مستر جون كمل : انتو كدا بتعادو بريطانيا العظمى... يوكي يملك حمايه دوبلوماسيه بريطانيه .. من يتعرض له في حكم الميت //واتدير بصلي // يوكي لديك الخيار في البقاء او العوده لبريطانيا متي تحب

انا : لا لا انا هقعد هنا ...انا ماخطائتش عشان اهرب انا كنت تحت التهديد واستخدمت سلاحي المصري المرخص ..واظن ده حقي

اللوا عثمان : ممكن رخصه السلاح ...اديتهاله ....بص فيها واستغرب ...بس دي باسم احمد حمد الحيني

انا : اه مده يبقي والدي..ولسه ماتعدلش في السجل المدني المصري ومعايا اوراق تثبت كدا

وطلعتله اوراقي القديمه ولسه بديله الباسبور بتاعي لقيته رفض ياخده وانا استغربت

اللوا عثمان : حضرتك تعرف حيدر باشا الحيني؟

انا : جدي الكبير (*دا راجل من التاريخ العسكري فعليا *)

اللوا عثمان : انا بعتذر عن تضييع وقت حضرتك .. اتمني اقابلك بعدين ...بس انا حاسس اني اعرفك معرفه شخصيه

انا ابتسمت : يخلق من الشبه اربعين

اللوا عثمان : ده الكارت بتاعي لو احتجت اي حاجه ..نستاذن احنا وطلع هو والعساكر

انا بصيت لمندوب العائله البريطانيه : ممكن افهم انت لي قولت اني من العيله ؟؟

مستر جون : بص في لون باسبورك كدا

انا : اسود ...ماله بقي

مستر جون : يسيدي ده يملكه العائله الحاكمه والاصدقاء المقربين للعائله ..اللي منهم والدك ..افرض بقي كان حد سالك وانت اي علاقتك بيهم ...ساعتها هيطلع اشاعه انك جاسوس بريطاني

انا : اممممم....انا عاوز خدمه اخيره

جون : اتفضل

انا : اللوا عثمان ... صديق جدي وانت عارف الحكايه فيا ريت تنبهو عليه ان موضوع اني في مصر متطلعش

جون : متقلقش ..تقدر تتفضل ..وانا هبقي اجيلك بكره نخلص الاجرائات اللي انت عاوزها

انا : تمم شكرا ..وطلعت اخدت بعضي ورحت فندق تاني وحجزت سويت ودخلت اترميت عالسرير محستش بنفسي غير تاني يوم الصبح وانا تليفوني بيرن

انا : الو

جاسر : صباح الخير يا زيزو

انا : جاسر ..متناديليش زيدان تاني

جاسر : حاضر ...ها هنعمل اي

انا : حولت الفلوس

جاسر : منا برن عشان اخد منك الاوك

انا : خليهم 100

جار : اشمعنا ؟؟؟

انا : تعديل بسيط ..نفذ بس وتقلقش

جاسر : اوك

وسيبته وخرجت روحت لجون وخلصنا الاجرائات وطلعت اوراق رسميه جديده بحيث ان القديمه تسقط وطلعت روحت قدمت علي مدرسه خاصه في التجمع وطلعت علي مكتب عقارات هناك

انا : لو سمحت

السكرتيره : اؤمرني يفندم

انا : لو سمحت كنت عاوز اعرف اي الحجات المتاحه حاليا

السكرتيره : عاوز سكن طلبه يعني

انا : لا عاوز فيلا

السكرتيره : وهتعمل بيها اي

انا : نعم وانتي مالك اصلا ...قومت وزعقت ...فين مدير المكان

شخص ببدله : اهدي يفندم في اي ؟

انا : اي القرف اللي احنا فيه ده بقول للهانم عاوز فيلا بتقول هتعمل بيها اي احنا جايين نهزر

ابو بدله (*المدير *) : طب اهدي يفندم ...اسماء حاتيلنا 2 لمون نعناع عالمكتب

ودخلنا المكت

المدير : اتفضل يفندم ..حضرتك عاوز فيلا مواصفتها اي

انا : اعرض عليا اللي عندك من الاعلي للاقل

المدير استغرب قام وجاب لابتوب : دي اعلي حاجه عندنا دورين مساحه 600متر مبني وجنينه 1000 متر تصميم كلاسيك مصممه من مصمم فرنسي فيها اعمال ديكوريه مدهبه والعفش بتاعها موجود فيها عفش صناعه ايطاليه مدهب علي الطراز العثماني العتيق الدور الاول ريسبشن كبير و حمامين ومطبخ مجهز علي اعلي مستوي والدور التاني 7 غرف كل خرفه بحمام خاص و غرفه معيشه

انا : هشتريها..

الراجل اتصدم يعيني : نعم ...انت عارف سعرها كام ؟؟

انا بهدوء : كام ؟

الراجل : ب19 مليون ...

انا : طيب عاوز استلمها انهرده وهحولك فلوسك

الراجل متفاجئ : نعم ؟؟؟!!!اسف بس حضرتك مين هيستلم مني الشقه

انا : يادي ام الليله اللي مش هتعدي انا يسيدي اللي هستلمه ارتحت ؟؟

الراجل لاحظ انه بدا يهلفط بالكلام : اسف اسف

انا : طيب هننزل نتفرج علي الفيلا امته واعملك التحويل امته \

الراجل : دلوقتي لو تحب

انا : طب يلا بينا ...وروحت معاه اتفرجنا عالفيلا وعجبتني جدا وعملتله التحويل وكتبنا العقود المبدايه وتاني يوم سجلناها وطلعت جبت 3عربيات واحده هيونداي النترا والتانيه جيب رانجلر وطلبت عربيه من ايطاليا عن طريق مندوب العائله البريطانيه هتوصل مصر بعد شهرين بس دي خليها مفاجاه

طلبت من السفاره البريطانيه يوفرولي حرس شخصي وحرس للفيلا بس يكونو حرس مدرب مش فيستك ونفخ

تاني يوم

صوت رنه الجرس

انا : قومت فتحت الباب لقيت واحد في وشي الباب ميدخلهوش اصلا

الراجل (*كان بيتكلم انجليزي مكسر كدا *): مستر زيدان نحن حرسك الشخصي

انا : انت مصري مش كدا

الراجل : فعلا هو حضرتك مش بريطاني

انا : اه يسيدي بس انا مصري برده وصعيدي كمان ممكن تجمعلي الحرس كلهم عاوز اتكلم معاهم

الراجل : كلهم بره مستنين سعاتك

انا : طب و**** عيب حاتهم وتعال جوا

الراجل : لا يفندم ميصحش

انا : يعم اسمع الكلام ومتغلبنيش

الراجل : زي ما تحب...وطلع ناداهم ودخلنا قعدت عالصالون ولقيتهم واقفين

انا : متقعدو يجماعه البيت بيتكم

قعدو كلهم وهما مستغربين سني ومستغربين انا بتعامل معاهم ازاي ..وده طبيعي اي حد في سني ومعاه فلوس بيبقي بابي ومامي وبيقي عيل خول شايف نفسه عافاضي

انا : مبدايا كدا انا يوكي ...مصري بريطاني .. يعني تعاملنا كلنا عربي .. الفيلا هنا مفيهاش حريم عشان محدش بس يبقي قاعد مش واخد راحته او كدا ... ممكن اتعرف عليكم واحد واحد كدا وكان موجود فين قبل كدا

سلامه الراجل اللي كان واقف معايا : انا سلامه 30 سنه قائد الفريق ظابط مصري سابق بس طلعت عشان مش جايبه هماها

2 : احمد 40 سنه ظابط مصري سابق

3 : عبده 34 سنه ظابط مصري سابق

4 : سليمان 34 سنه ظابط مصري سابق

5 : سامر 34 سنه ظابط مصري سابق

انا : طب بصو بقي يجدعان ويريت محدش يعارضني ... انا واحد لسه في بدايه حياته يعني مش مهدد بخطر ولا حاجه لسه بس برده انا محتاج تامين لانك تقدر تقول اني راجل مهم ...تاني نقطه انا ممكن اكون اصغر من اولادكم اصلا فمفيش حد يقولي باشا او افندم او مستر او بتاع .. تالت نقطه وهي سكنكم ..الفيلا هنا فيها 6 غرف انا هاخد واحده وانتو كل واحد ليه غرفه ومش هقبل اي اعتراضات ولو حد فيكم متجوز نشوف شقه قريبه نسكن اولاده فيها بحيث لو حد احتاج يروحلهم في اي وقت يروح مش مشكله .. انا مش هحتاج حراسه بشكل دايم بس الفيلا لازم يكون عليها 2 وتبدلو مع بعض فيها ..النقطه الاخيره مرتباتكم هتبقي ضعف اللي بتاخدوه في العادي مين منكم بقي عنده اولاد ؟

لقيت ان كلهم متجوزين الا سلامه و اتصلت بالشركه اللي اشتريت منهم الفيلا وطلبت منهم 5 شقق مفروشه في عماره جمبنا

وسيبتهم ونزلت اخدت العربيه الالنترا ونزلت قعدت علي كافيه بحيث اسيبهم يستكشفو الفيلا براحتهم ودخلت قعدت وطلبت قهوه ساده ولاحظت ان انا الوحيد الل يقاعد لوحده كله قاعد شله علي بعضهم نسوان علي ولاد وقعدت اقلب في الفون وجه واحد من سني وقف قدام التربيزه

واحد (طوله 182 سم تخوخه شويه ابيضاني وخدوده ملظلظه كدا //بعشق الناس الي كدا //) : ممكن اقعد معاك

انا اتعدلت من باب الزوق (* خليك فاكر ان زيدان رغم كل ده طيب جدا *) : اه اتفضل...دا انا اتشرف

الولد قعد ومد ايده : متشكر ..انا سامي ..وانت ؟؟

انا سلمت عليه وابتسمت : اتشرفت ... انا يوكي

وسكتنا شويه وبعدها اتكلم تاني : انت جديد هنا مش كدا

انا : اه لسه ناقل امبارح

سامي : اتشرفت بمعرفتك

انا : بس انت مش قاعد مع شلتك يعني او كدا لي

سامي ابتسم بحزن : اصل مليش صحاب ..مش من مستواهم وكدا

انا لاحظت ان في حاجه مديقاه او كدا ولاحظت عيل معضل كدا قاعد عالتربيزه اللي بعدنا بيبص علي سامي بنظره احتقار : سامي ..ممكن نقعد في مكان تاني ..مش مستلطف المكان هنا

سامي : ماشي

وقمنا حاسبت وروحنا كافيه تاني بس مكان غالي اوفر بس هادي كنت قريت الاعلان بتاعه

واحنا عالباب سامي : لا يسط خلينا في كافيه تاني معلش

انا : عرفت ان عنده مشكله ماديه : سامي ادخل بس يعن انا بحب المكان ده وبما انها اول مره تجيه فانا هعزمك

سامي بتردد : اوك

ودخلنا وكان في جوه نظام غرف وكدا اخدنا غرفه وطلبت لمون نعناع و هو طلب مانجا

انا : ها يسيدي اي مضايقك

سامي : هاه ...ايه ...لا مفيش حاجه

انا : بما انك مش راضي تقولي ..فانا هقولك انا كل حاجه عني ..انا يسيدي بريطاني بس اتربيت وعشت في مصر والديني متوفيين وعايش لوحدي

سامي : يبختك ..هاه..يسط متغيرلنا السيره دي

انا بجديه : سامي لو مقولتش انت اي مشكلتك وحياه امي فقبرها اعتبر ان المقابله دي محصلتش بينا انا مصدقت لقيت حد عدل اصاحبه في المخروبه دي

سامي : خلاص يعم قلبك ابيض هحكيلك .... وانا صغير مامتي ماتت وبابا اتجوز واحده تانيه كان ليا اخت اكبر مني بس من سنتيين كدا لقيت ان اختي بقت تسهر برا بشكل مبالغ فيه هي ومرات ابويا وانا اتعصبت وبدات ازعق في الموضوع ده بس بعدها اكتشفت ...ولقيت عينيه اتملت دموع

انا : اكتشفت اي ..كمل

سامي : خايفك تبصلي زي كله ما بيبصلي

انا : اوعدك ان لو في حاجه اقدر اعملهالك هعملهالك ..وعمري مهغير نظرتي تجاهك مهما كان ومهما عملت

سامي : اكتشفت انهم شراميط وشغالين عند واحد قواد ..والاكبر ان صحابي كانو بياجرو اختي وصوروها ووروهالي ولما رجعت البيت الاتنين كتفوني وربطوني واختي ..وشهق شهقه كبيره وكمل ...اغتصبتني بصناعي وصوروني بيهددوني بالفيديو ده و كسرو عيني وبقو يجيبو رجاله الشقه غير انهم بقو مانعين عني كل حاجه وبقيت زي المعدمين بحكم انهم الوصيين علي ..واتفتح في العياط ..وانا مش عارف اعمل اي انا عمري ما كنت خول بتناك ولبا عرص ديوث بس بقيت كدا غصب عني رغم اني مش عاوز كدا

انا : بسيطه هحلهالك

سامي : بتتكلم بجد

انا ناولته منديل : الاول بس امسح دموعك اول خطوات الخطه هي انك تعرف انك راجل والراجل مبيعيطش

سامي مسح دموعه

انا : حد غير اختك معاه الفيديو ده

سامي : اه القواد اللي مشغلهم

انا : تعرف اي عنه

سامي : اسمه جمعه ساكن في فيلا 118

انا استغربت لاني ساكن في فيلا 117 : اعتبرها اتحلت ..بس هتصبر عليا خمس دقايق وطلعت الفون وكلمت سلامه وفتحت الاسبيكره عشان سامي يسمع

انا : الو يسلامه

سلامه : خير يباشا في حاجه

انا : سلامه قولتلك شيل الالقاب ..عاوز منك خدمتين واحده في الشغل وواحده برا الشغل

سلامه : رقبتي سداده

انا : تسلم تعرف واحده ست تكون ميري قديم

سلامه : موجود يباشا وبعدين لي ست ....احنا نسد

انا : لا ..الرجاله متمدش ايديها علي نسوان ... بص بلغها اني عاوزها وابعتهالي علي كافيه ....... هتاخد وقت اد اي

سلامه : نصايه وتكون عندك

انا : تسلم بس تعال معاها وحات بقيه الرجاله العربيه الجيب عندك حاتها وحاتهم وتعالو بس البسو تشيرتات وبناطيل كانكم خارجين عادي ...يلا سلام وقفلت

سامي: مين ده

انا : جماعه صحابي (*محبتش اعرفه انهم الحرس بتوعي *)

واستنينا لحد ما جم وكان معاهم حته مزه كيرف ابن متناكه انا بصيتلها وتنحت

سلامه : احم احم ...يوكي دي اسماء اللي انت طلبتها كانت زميلتنا في الفريق

انا فوقت : اسماء ...بتعرفي تطبخي

اسماء مستغربه : نعم !!؟

انا : متفهمينيش غلط ..انا بس عاوز احطك معانا في الحرس مش اكتر دا لو ظروفك تسمح وانتي موافقه.. لاني مش عاوز اجيب واحده تطبخلنا ومتعرفش تتعامل مع الرجاله دول بس بما انكم زملا وكدا فهتتتعايشو مع بعض

اسماء : نتناقش بعد ما نخلص احنا..... هنعمل اي

انا بصيت لسامي : انت ادامك 3 اختيارت ..اما نروح نقتلهم ونخلصك منهم ومحدش هيغرف حاجه او نضربهم علقه موت او نادبهم

سامي : مهما كان هما اهلي انا رايي نادبهم ..بس ازاي

انا : بص يسيدي ........

سامي : يبن اللعيبه

اسماء وشها احمر من الكسوف : بس ده مش هينفع

انا : معلش اعتبريها جميل هردهولك

اسماء : امم طيب

بعد ساعتين في قسم .....داخل عساكر ماسكين سلامه واخت سامي ومرات ابوه بس سلامه وشه متغطي ويخشو السجن

في مكتب المأمور

انا : شكرا علي الخدمه دي سعاتك

المأمور : ولا خدمه ولا حاجه انتو خليتونا نقبض علي 2 من خليه دعاره كامله مش عارفين نوصلهم

انا : طب لو عرفت تمسكهم هيحصل اي يعني

المأمور : دي فيها ترقيه ومكافاه بنت حرام

انا : واللي يدلك عليهم

المأمور متفاجئ : بتتكلم بجد دي تبقي خدمه عمر دي انا لو معرفتش امسك الخليه دي ممكن اتشال زي اللي قبلي بس المشكله ان الزعيم بتاعهم محدش يعرفه لانه بيرشي الظباط والمخبرين اللي بيوصلوله

انا : طيب بص يا سيدي ................

تاني يوم في الفيلا قاعدين في الفيلا انا وسامي والحرس بنتفرج عالتليفيزيون

سلامه : بس انت طلعت دماغ

انا : ولا دماغ ولا حاجه كل اللي انا فرق بالنسبالي هي المعلومه مش اكتر يعني لولا ان سامي قالي علي انه ساكن جمبي مكنتش عرفته

فلاش باك

قدام فيلا سامي

سلامه بيتكلم في الفون : انا قدام الفيلا اهو افتحيلي

ويدخل سلامه ويصبر لحد ما يكونو هو واخت سامي ومرات ابوه ملط ويبعت ماسج تهجم عليهم عربيات شرطه وتاخدهم دعاره

بعد ما طلعت من عند مأ مور القسم

قدام فيلا 118 بتاعه القواد

سلامه بيخبط علي الباب

وتفتحله واحده ست كيرف وشعر اصفر وعيون خضره وبشره بيييضضه

سلامه : اسف عالازعاج بس انا كنت عاوز اتعرف علي جرانا وكدا يعني اصلي ساكن هنا جديد معلش

الست بمياعه : اتفضل

ويدخل ويلاقي راجل بكرش وقصير ولابس خواتم وحلق

سلامه : اهلا وسهلا

جمعه بيعض علي شفايفه : اهلا اهلا نورتنا اتفضل اقعد

ويعدي يتعارفو وبعد كده سلامه يتكلم في موضوع النسوان وحقوق المراه وبتاع بس سلامه يرمي كلمه عشان يجس نبضه بيها

سلامه : بيني وبينك النسوان ليهم حاجه برده

جمعه : لي يعني

سلامه بيغمز : منت فاهم ... انتا راجل متجوز وفاهم

جمعه بيضحك : اه فهمتك ..لي هو انت مش متجوز ولا اي

سلامه : لا .... يبختك انت متجوز وعايش حياتك

جمعه : متجوز اي يعم دا عامله زي الغفير

سلامه : احا دي غفير ... اسف مقصدش

جمعه : لا لا ولا يهمك ... بس هي عامله زي الغفير برده

الست واقفه قدامنا وحاطه ايديها في جمبها زي براد الشاي كدا : امال اتجوزتني لي يخويا ...طب بزمتك يا استاذ سلامه انا عامله زي الغفير ..ولا انا مش عجباك انت كمان

سلامه : لا يست دا انتي تعجبي الباشا ... وبعدبن كفايه جسمك

الست بتمشي ايديها علي جمبها كدا : عجبك جسمي...وبتقرب عليه
سلامه بيقوم يقف ويحط ايده علي وسط الست ويقربو من شفايف بعض ويخاد شفايفها في بوسه طويله وفي نص البوسه يرمي عينه علي جمعه يلاقيه مطلع بتاعه اللي قد المصاصه وعمال يلعب فيهراح باعد عانها

سلامه وهو باصص لجمعه : انا اسف مقدرتش امسك نفسي

الست ضحكت ضحكه رقيعه : هيهيهيهي دا خول ومعرص ملكش دعوه بيه وبعدين بيستني لما يبقي كلهم ملط ويبعت كمان رساله ويدخل عليهم الشرطه ويحصل نفس اللي حصل المره اللي فاتت

عوده من الفلاش باك

انا : ولولا ان سامي قالي ... انه ممكن يبيع امه بالفلوس مكنتش عرفت انه معرص ..ها يعم سامي ناوي علي اي

سامي : في اي ....

انا : في حوار اختك ومرات ابوك

سامي اتنهد : مش عارف

انا : بص هما لسه متعملهومش محضر يعني ينفع نطلعهم بس انا عاوز اطلعهم عينهم مكسوره

سامي : ازاي

انا : بص احنا هندخلهم اسماء جوا تديهم علقه معتبره ..ونعملهم المحضر وانت تروح تطلعهم بكفاله بس قبل ما يطلعو هيتنازلو عن وصايتك وعن حقهم في الميراث

سامي : ماشي كلامك

انا : طيب اوك ..وطلعت الفون وكلمت المامور وقولتله اني عاوز ادخل اسماء للاتنين اللي عنده وهو وافق ودخلت اسماء عجنتهم حرفيا واتوصت بمرات ابوه زياده واتعملهم محضر

بعدها في اوضه فيها تربيزه و 3 كراسي قاعد عليها سامي بس لابس بدله شيك قوي ويدخل عليه اخته ومرات ابوه معجونين ضرب

وتتفتح اخته في العياط : الحقنا يسامي

سامي ببرود عكس اللي جواه : اقعدوا ..قعدو

مرات ابوه : والنبي يسا...

طراااخ قلم نزل علي وشها سورها

سامي : مسمعش صوتك يبت الوسخه .. انا لو عليا هضربكم بالنار عشان اغسل عاري

اخته : والنبي يسامي سامحني انا عمري مكونت كدا لولا هي و**** اللي زقتني عالسكه دي

سامي : وكسره عيني اللي كسرتوهالي .... انا معتش برفع عيني في عين اي حد من زمايلي ... مهما كلهم نامو معاكي انتي والوسخه ... انتو خليتوني ديوث غصب عني ولا انا عمري كنت اتخيل اني في يوم هبقي كدا ... فاكره يوم مجرحتيني ... مكنش الجرف فاني نزفت من خرمي اللي عورتوه بغشميكو ..الجرح كان في كرامتي اللي كسرتيها .... فاره يوم ما ماما ماتت كانت قالت اخر حاجه اي ...قالتلك خلي بالك من اخوكي الصغير .. شايف عملتي اي في اخوكي الصغير

مرات ابويا بتكبر : لو مطلعناش من هنا يا سامي جمعه هينشر الفيديو يتاعك

سامي : هتفضلي طول عمرك وسخه وغبيه ..جمعه اتقبض عليه ... وانتو حياتكم بين ايدي

اخته : سامي والنبي سامحني كل ده كان غصب عني ..هي كانت ماسكه عليا صور وانا برقص ..كانت بتخليني ارقص عشان تشوفني بعرف ولا بس هي صورتني

سامي : هفترض اني سامحتك ومشينا من هنا وروحنا حته جديده محدش يعرفنا فيها .... وجالك عريس ..هقوله اي ..هقوبه معلش اختي شرفها ضايع اصلها كانت غبيه

اخته : و** مضاع و** ما ضاع .انا لسه بشرفي واللي كان بيعمب معايا حاجه كان بيعملها خلفي و** مضاع و** مضاع ..ودخلت في نوبه عياط هيستير وكل اللي علي لسانها و** مضاع و** مضاع واغمي عليها

نقلوها المستشفي بتاعتهم وهي مغمي عليها خلي دكتوره تكشف عليها واكتشف فعلا انها لسه بشرفها وفضل قاعد معاها لحم ما فاقت

اخته : انا اسفه يا سامي ... و**** مكان عمري افكر في حاجه زي كدا

سامي بحزن : انا مسامحك بس زعلان عليكي .. انا شوفت في جسمك اثار ضرب ... من اي دي

اخته بحزن : الوسخه كان عندها كان عندها ميول ساديه وكانت بتمارسها عليا وانا مكنتش بحب كدا

سامي : طيب .... هنخلص منها وخلاص

اخته : هو صحيح مسكو جمعه ؟؟

سامي : اه

اخته : علي فكره جمعه كان عنده فضايح لناس كتير قوي وتقريبا كل المقابلات اللي كانت بتحصل بيبقي معاه تسجيل ليها ومعاه تسجيل علي ناس تقال جدا ... وصدقني لو خرج هياذينا جامد

سامي قام وقف واتكام بهدوء عكس اللي جواه : طيب انا هخرج اشوف اجرائات الخروج اي وهرجع تاني

خرج ورن عليا

انا : ايو يسامي

سامي : يوكي ... اختي بتقول ان جمعه ده معاه تسجيلات لكل اللي المقابلات وفي منها حجات لناس مهمه

انا : اممم .. طب اقفل وانا هشوف الحوار ده ولو احتجت اي حاجه ابقي كلمني

سامي : اوك يلا سلام

عندي انا

انا : سلامه انا عاوز اخش الفيلا دي هنفتش فيها علي حاجه

سلامه : زي متحب ..يلا بينا

وطلعنا ونطينا من عندي من الجنينه ودخلنا من شباك المطبخ (*كان مفتوح *)

ودخلنا قعدت افت علي اي حاجه لحد ما لقيت لاب في اوضته اخدته وفضلت ادور علي اي حاجه تانيه لحد ما لقيت خزنه صغيره موجوده في اوضته اخدتها برده ورجعنا تاني

انا للحرس : حد فيكم يعرف يفتح الخزنه دي منغير ما يكسرها

اسماء : انا .. بس في مشكله احنا معانا 3 محاولات بعدها اللي جوا الخزنه هيسيح فا احنا هنجرب مرتين وفي التالته هنروح ونخليه هو يفتحها

انا : طيب نجرب اي

اسماء : حات تاريخ ميلاده وتاريخ ميلاد مراته

انا : طيب

ورنيت علي مأمور القسم وطلبت منه تواريخ ميلادهم وهو ماعترضش ولا حاجه واداهوملي

جربنا تاريخ ميلاده منفعش وجربنا تاريخ ميلاد مراته اتفتحت ولقيت جواها هارد

اخدته وروحت اوضتي ووصلته عاللاب واتفتح ولقيت جواه ملفات لكل الزباين بتوعه وملف لكل واحده شغاله معاه (الملف بيبقي فيه ملف مكوب فيه الاسم والمكان والوظيفه والميول وفيديوهاته سواء للزبون او للي شغالين عنده *)

ولقيت فيه ملفات للوءات وملفات لرجال اعمال كبار وناس كبار دوله ونزلت لحد ما لقيت ملف ساعه ما قريت الاسم دمي اتحرق وقفلت اللاب ونمت وقولت هكمل بعدين

الكاتب :انا بفكر انا كمان اخش انام واكمل بعدين ..

القراء (*كمل يعيل يعلق مش نقصاك *)

الكاتب : خلاص يعم متزوقش بس



نرجع تاني

صحيت تاني يوم وطلعت لقيت الشباب (*الحرس بس من انهرده هما اصحابي يعني *) وقاعد معاهم اسماء

انا : صباح الخير

كله : صباح النور

انا : منورانا يا اسماء و**** ..ها قولتي اي علي عرض امبارح

اسماء : هو اوك وكل حاجه بس مش هينفع اقعد معاكم وانتم كلكم رجاله كده ... وشها احمر

انا لسلامه : انت متاكد ان دي كانت ميري؟؟

سلامه : وربنا انا مش عارف ... دا كانت مربيالنا الرعب في الكتيره ..استني استني هحكيلك

اسماء : والنبي خلاص مش كل متشوفو حد تحكوله بقي

عبده : لا هنقول ... عارف لي الاخت اتسرحت من الميري

انا : لا ..

سلامه : احكيلك انا ..الانسه واحد قائد الكتيبه حاول معاها ...ضربته في بضانه ...وضاعت رجولته ..وكله اتفتح ضحك

انا مسكت بضاني : لا يعم هنجيب طباخ روحي روحي يا اسماء انا وحيد ومعنديش خوات

اسماء : مخلاص يجدعان قولتلكو اني روحت لدكتور نفسي عشان اتعالج من سرعه تنفيذ الضربات الغير منطقي ده

انا : يعني دلوقتي تمم ..وبضانا في امان ؟ظ

اسماء : امان متقلقش

انا ببصه حمدي الوزير : طب متيجي

لقيت اسماء قامت وقفت ولقيت الرجاله كلهم وقفو يمسكهوا : بتقول اي يروح امك ....

انا سمعت كلمه امك من هنا ونطيت لفوق نزلت بكعب رجلي زي الشكوش ععمودي علي دماغها في زمن ثانيه وقعت في الارض مغما عليها (* ملحوظه بس زيدان معاه ذهبيه افرقيا ملاكمه تحت 18 سنه و ذهبيه مصر في الكونغ فو*)

كل اللي واقفين اندهشو

وانا اتكلمت وانا عيني بتطلع شرار : اللي هيجيب سيره امي او ابويا علي لسانه تاني هقتله وسيبتهم ومشيت وهما قعدو يفوقو اسماء لحد ما فاقت

اسماء : هو اي اللي حصل

سلامه : مش عارف .. بس اللي اعرفه ان شكل زيدان هيبقي اجمد من ابوه..............
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________


انجوووي
:love: :love:


الجزء الرابع

الجزء ده هيكون صغير عشان كدا نزلته بسرعه وفيه شويه احداث كدا حصلت لزيدان وهو لسه صغير وفي حجات تانيه هنقولها بعدين ....سامع يعم جورج بعدين ها بعدين

مشهد اخر

في مكان تشرق عليه الشمس ايام معدوده فكان طبيعه الوضع ان من فيه هم عشاق الظلام ...في مكان يسمي ارض الجماجم , صحراء الجحيم , مزرعه الموت , الارض المحظوره , اميره الدم , ولكن اسمها الظاهر هو ....مِلكُ (ملكيه) عزرائيل ..... . . . . . . .

قاعد شخص كبير علي كرسي بعين واحده ووجه مملوء بالجراح وملامح جامده وواقف قدامه جاسر

الشخص بهدوء : اظن ان الوقت حان ان انا نجيبه هنا عشان ميخرجش عن طوعنا

جاسر بقلق : يا ريس زيدان لسه مش جاهز

الشخص بجمود : لا زيدان بقي مدلل زياده عن اللزوم ... واظن انك هتتعاقب انك سيبته يعرف عن املاك ابوه ..وعقابك هيصيبك هيصيبك

جاسر باستسلام : اللي تشوفه ...

عندي في الفيلا تليفون جه لسلامه بيقوله : سلم الامانه ....وقفل تاني

سلامه قام وقف وبص لللرجاله : وقت التنفيذ

ودخل اوضته وطلع مسدس من شنطته وطلع من البلكونه ووجه المسدس عليا وضربني طلقه مخدره وقعت علي الارض

في الحلم زيدان كان بيشوف رؤيه

شخص قاعد علي كوم جثث وجسمه مليان ددمم اثار الاصابات وعمال يضحك ضحكه مرعبه

انا برعب وارتجاف في كل جسمه : انت مين

الشخص : انا المجنون ... يقوم شادد جثه من الجثث ويقطع دماغها ويرميها قدام زيدان

انا برعب اكتر من الاول : انت مجنون بجد انت محتاج تتعالج

الشخص : تؤتؤتؤتؤ انا مجنون اه ... بس اتعالج لا ... ابتسم زي الجوكر ...انه جنون العظمه

هوب يتنقل زيدان لزكرياته يوم ما تم 7 سنين

فلاش باك وزيزو عنده 7 سنين (* *** كلبوظه كدا وبيقول لعمته مامي وجده بابي متربي في التجمع تربييه خولات حرفيا *)

زيدان طالع من المدرسه جري و عمته مستنياه وفتحاله حضنها زي كل يوم ...

هوب زيدان اختفي ..عدي من جمبه متوسيكل .. لقطه وجري بيه

عمته واقفه حيرانه مش عارفه تعمل اي وعماله تعيط وتصوت ورنت علي ابوها

عمتي : الحقني يبابا زيدان اتخطف

جدي اتنفض : بتقولي اي ..اتخطف ازاي

عمتي : كنت مستنياه قدام المدرسه (* حكتله الباقي *)

جدي : طب استني هعمل مكالمه ..قفل جدي علي عمتي ورن علي خالي

جدي : الو

خالو (كان لسه في الجيش) : ازيك يا حج حمد

جدي : مش وقت سلامات ... زيدان اتخطف

خالي بتقول اي

جدي : زي ما سمعت

بعد 5 ايام وكله بيدور عليا عندي انا قاعد في اوضه 2متر في 2 متر ودخل عليا الراجلين اللي خطفوني

انا بعيط منغير صوت وعلي وشي وجسمي كله اثار ضرب زرقا وقاعد منغير هدوم وحاضن ركبي

الراجل 1 : هنعمل اي مع الخول الصغير ده

الراجل 2 : هو ميعرفش رقم اهله كدا مش هنعرف نطلب الفديه

الراجل 1 : احنا نسيبه ونمشي

الراجل 2 : بس صعبان عليا الجسم ده ...دا لو كان بنت كنت اغتصبته

الراجل 1 : اعتبره بنت ..عادي يعني ...كدا كدا هو خول

الراجل 2 : تصدق كلامك صح ..وبدا يقرب مني واغتصبني وانا بدون اي مقاومه وحرفيا اتشرمت وحطوني في شوال وطلعو وركبو المكنه وكل ده انا حاسس بيه ورموني بعد نص ساعه مشي بالمكنه ورموني ومشيو طلعت من الشوال لقيت نفسي في منطقه شعبيه قدام كبري ......

فضلت قاعد اعيط مكاني لحد ما لقيت عيل يجي 15 او 16 سنه كدا جاي عليا

الولد : انت من

انا : .....

الولد : اسمك اي

انا : .......

الولد شالني ونزل بيا تحت الكبري وفضل قاعد جمبي وغطاني بالشوال لحد ما جه علينا واحد كبير كدا شكله بلطجي

البلطجي : مين ده ياض يبسله

بسله : و**** معرف يمعلم انا لقته مرمي بالشوال ده جمب ال كبري

البلطجي : اسمه اي ؟

بسله : العلم علمك يمعلم الواد ده شكله مبينطقش قرب مني وحط ايده علي دماغي ....

المعلم : بصلي بحنيه كدا (* طبعا مستغربين ...بس كلنا جوانا حد طيب بس الظروف بتحكم علي اشكالنا ) شكله ابن ناس بس اتبهدل .... وشال من عليا الشوال لقا اثار الضرب علي كل جسمي وكمان شاف خرمي وهو بينزل ددمم صعبت عليه جامد راح للصيدليه وجابلي مرهم عشان الجرح ميتلوثش ودورولي علي هدوم معاهم و ولبسوهالي (طبعا كانت كبيره عليا قوي *) وبعد شويه لقيت عيال كتير جااين علينا اتاري البلطجي اللي كنت مفكره بلطجي طلع احن شخص شوفته .... وفي اليوم ده عيني مشافتش غير ضباب ومش شايف قدامي كنت عامل زي المسحور فقدت النطق وفقدت عيلتي وفقدت حاجات كتيره

تاني يوم قاعد نفس قعدتي

بسله : بص انا هقولك عمر وابقي رد عليا

صحي المعلم : اي يبسله هتعمل اي

بسله : هاخده معايا وانا بشحت يمكن يعرف حد ولا حد يشوفه يعرفه

المعلم : ماشي يبسله

وقعدت فتره سنتين كاملين مع بسله فاقد النطق ...ياما اتضربنا واتبهدلنا وشوفنا الويل ...وبعد مكونت الواد التختوخه ده بقيت جلد علي عضم .. ناس كانت بتعطف علينا وناس كانت بتهيننا وناس تشمت فينا شوفت فيها قساوه الدنيا وقساوه البشر.... تخطيت صدمتي اللي حصلتلي من سنتين كنت رجعت اتكلم تاني بس مش قدام حد عشان اتعودت عالسكوت وغير كدا انا كنت بشحت عشان اخرس لحد ما فيوم وانا قاعد تحت الكبري قاعد انا والولاد وبسله والمعلم

انا : بسله

كله بصلي ومستغرب ومش مصدق لحد ما المعلم نطق : انت بتتكلم يلا يعمر

انا : .....

المعلم : لا منا مصدقتك اتكلمت ..انطق يلا

انا : اه

العيال كلها هاجت فرحانه اني بتكلم

المعلم : اسكت ياد منك ليه ... اسمك اي يا عمر

انا : زيزو ..

المعلم : طب تفتكر اي حاجه عن بابا عن ماما

انا : بابا الحيني

المعلم : الحيني الحيني ... انا سمعت الاسم ده فين .... بس افتكرت انا اعرف فيلا اسمها فيلا الحيني كنت شوفتها مره واحنا بنبني فيلا في التجمع ...قوم يا زيزو وهنروح هناك ...وانتو خليكو هنا لحد ما ارجع

بسله : لا انا هاجي معاه انا مش هسيبه سواء كان عمر او كان زيزو هو هيفضل اخويا

العيال كلها ..وانا كمان ..وانا كمان ..وانا كمان

المعلم : خلاص ..هنروح كلنا استنو هروح اخد العربيه النص نقل من الواد بليه وجاي

وراح المعلم وغاب ربعايه وبعدها رجع بعربيه نص نقل حمرا مهكعه كدا وركبنا كلنا في الصندوق ومشينا ساعتين كانت كفينه ان احنا كلنا ننام لحد ما صحينا والعربيه بتوقف ببص لقيت بيت ... انا حااس اني عارفه .. صدقني يا عزيزي دول سنتين كانو كفيلين انهم يقتلو كل زكرياتي وكل حاجه سابقه سواء كانت حلوه او وحشه... رحت ناحيه الباب وخبط فتح حارس

الحارس من وجهه نظره *** بيشحت فطلع من جيبه خمسه جنيه وبيديهاله

انا : انا مش عاوز فلوس انا عاوز بابا

الحارس استغرب : بابا مين يا حبيبي انت تايه

هنا جه المعلم واتدخل : احنا اسفين يباشا بس الولد ده انا لقيته من سنتين وكان فاقد النطق ولما نطق انهرده قالي ان ابوه اسمه الحيني فجيبته علي هنا

لحارس : سنتين ..سن الحارس شدني وراه ورفع الالي في وش المعلم : اثبت مكانك يا حرامي ..جيت لقضاك

انا : سيب المعلم

الحارس : اهدي يا زيدان متخافش ..ده حرامي ...اتكلم في اللا سيلكي ... اجمع عند البوابه حاله طوارئ 30ثانيه كانت كفيله ان يكون فيه عندنا حوالي 30 راجل مسلحين كلهم رافعين السلاح علي وش المعلم وقفت مبينهم وبين المعلم ... محدش ليه دعوه بالمعلم ...يلا يمعلم يلا نروح ..دول ناس وحشه (* بص رغم اني عشت في الشارع اني مكنتش مختلط بالناس ودس كانت نصيحه المعلم لينا فهتلاقيني انا والعيال اللي كانو معايا كلنا محترمين ومش شورعاجيه ولا حاجه*)



استغرب الحارس من فعلي (*ده زيدان اللي كان بيخاف من خياله ..ده زيدان اللي لما كان بيشوف البنادق بيعيط ... ده زيدان اللي انا يعتبر ربيته وكنت بلعب معاه علطول ..واقف في وشي دلوقتي *) خرج من باب الفيلا راجل كبير لابس جلبيه ...ايوه انا عارفه ...بابا

انا : بابا .... وطلعت جري عليه وحضنته وهو فضل يعيط بس انا لا المعلم علمني ان الدموع غاليه ولازم نحافظ عليها عشان نحافظ علي كرامتنا زي ما علمني كتيررر

ودخلنا وخليتهم يدخلو المعلم والاولاد ودخلنا سوي كلنا جوا وطبعا طبعا لسه محدش ينفع يجي يسلم عليا عشان في رجاله بره ومينفعش النسوان تتكشف علي رجاله وجدي كان قاعد يبوس فيا

جدي للمعلم : طلباتك

المعلم كان مبتسم وفرحان بعدها اختفت ابتسامته لما سمع كلمه جدي : ياااه ...تعرف يحج كل الاولاد دول انا بصرف عليهم وبنام معاهم في الشارع وعمري ما بخلت عنهم بحاجه ..نمت في الشارع عمري كله رغم اني اقدر اعيش في بيت واوفر من دخلي مرتب كويس ... عارف كل ولد من دول وليه قصه الللي اهله ماتو واللي رموه واللي اهله اتطلقوا واتشرد بس عارف .. انا نفس قصه ابنك كنت من عيله نضيفه واتخطفت وأُغتصبت (* هو اللي اكان المغتصب اللي هو المفعول به *)اه مهو اللي سرقو ابنك اغتصبوه انا عيشت نفس عيشتهم ومريت بكل اللي هما مرو بيه .... عارف انا بخليهم يطلعو يشحتو ... بس مش عشان اكلهم ولا مقابل حمايتهم ولا اي حاجه ... انا بخليهم يشحتو عشان بحوش لكل واحد فيهم فلوسه عشان لما يكبر يلاقي لنفسه حاجه يعمل لنفسه منها اي مصلحه ... انا حبيت ابنك عشان كدا عملت معاه كدا معملتش كدا عشان مقابل ولا خدمه ولا اي حاجه ..قام وقف ...وشكرا عالاستضافه .. مع انكم حتي مقدمتوش واجب الضيافه وده اللي اعرفه عن الصعايده .. شكلك صعيدي من لبسك .... يلا يا ولاد عشان نلحق نرجع ...سلام يا زيزو ... وعينه اتملت دمع ...سلام يا عمر

قمت من مكاني جري ودخلت في حضنه : والنبي ما تسيبني ... انا مش هعرف اعيش منغيرك ...هما هيضيعوني تاني ... مش انت اللي قولتلي ان اللي بيضيع الحاجه مره بتضيع منه تاني

المعلم : انا اسف يا عمر مكنتش عارف ان هيجي يوم اسيبك فيه ... طلعني من حضنه ووقف تاني ... يلا ..اسفين يا حيني بيه ... عطلناك

جدي : اقعد يا معلم ... واجبك لسه مخدتهوش

المعلم : اسف يحج ... بس احنا منقدرش نقعد عشان الدنيا هتليل

بسله والولاد : والنبي يمعلم سيبنا نسلم علي عمر

المعلم مغلوب علي امره : طيب بس بسرعه

وقعد تاني

جدي : اسمع يبني ... انا فهمتك غلط بس انت مش عارف انت رديتلي اي ..دا حته من روحي .. علي فكره زيدان مش ابني ..زيدان حفيدي .. وابوه وامه ماتو منغير ميشوفهم ... وعي عالدنيا اني ابوه وان عمته هي امه ... انت اسمك اي صح

المعلم : لو اعرف كنت قولتلك بس انا معرفش .. كله بيقولي المعلم وطلع اسمي المعلم

جدي : ابن حلال وابن اصول .. عزرني يبني علي كلمتي ليك بس صدقني لو كنت طلبت قلبي كنت اديتهولك

المعلم ابتسم : لا يمعلم بس انا كل اللي طالبه منك تشوفلك اسره ولا اتنين غلابه تتكفل بيهم ... ما نقص مال من صدقه...

صوت : احم احم ... تدخل ست منتقبه شايله صينيه عصير وتحطها قدامهم

المعلم : .....

الست : انا اسفه يحج حمد بس انا عندي حاجه عاوزه اقولها ...

جدي : قولي يست سلمي (* اللي ارضعتني وام من من قصر الجزيره *)

ماما سلمي : انا بقترح عليك تفتح الملجأ القديم بتاع الحاج احمد **** يرحمه وتديه للراجل الطيب ده

جدي : تاهت عن بالي ازاي دي ..تشكري يست سلمل اتفضلي

المعلم مش فاهم : ملجأ اي

جدي : احمد ابني ابو زيدان كان عنده ملجأ وكان بيربي فيه الولاد ولما يكبرو يخشو الكليات كانو بيخشوا كليات اجنبيه .. انا هفتحه وهسلمك ادارته

المعلم : اداره اي ...انا مبفهمش في الحجات دي

جدي : سهله تتعلم ..نجيبلك حد معاك يساعدك وتتعلم منه

المعلم : اللي تشوفه يا حج ... نستاذن احنا

جدي : تستاذن ده اي ... انتو قاعدين معانا لحد ما نفتح الملجا





الكاتب (*تفاصيل بت متناكه ممله بس انا بحب الحجات اللي زي دي *)





مشهد تاني في حلمي

دخل الراجل اللي كان قاعد في ملكيه عزائيل ده علي جدي ودخلو المكتب سوا

في المكتب جوا جدي : اي جابك يا عبده (*اللي هيعرف هو مين يبقي اسطوره *)

عبده : جاي اخد الامانه اللي ضيعتوها يحج حمد ..انا اسف يجدي بس ابويا اللي امرني بكدا

جدي بحزن واستسلام : وهتخدوه مني يعبده ...هتاخدو اخر ذكر من ابني

عبده : لا يحج مش هناخده بس هنلزمك بحجات هتعملها

جدي : حجات اي

عبده :..............................................

بعدها بقيت بروح في اجازه الصيف الجبل (*بص يزوز العيال العرب اللي بيتربو في الجبل دول بياكلو الزلط حرفيا *) وعرفت هناك علي صاحبي ..وفي الدراسه كنت باتدرب كل سنه لعبه جديده بس انا كنت بعشق الملاكمه والكونغ فو وسعات كان بيجيلي مدربين من برا يدربوني علي العاب قتاليه جديده

لحد ما في يوم انا وعلي كنا بنضرب نار في الجبل وكنا لوحدنا لحد ما جه علينا واحد ضربنا وعورنا التعورتن اللي علي صدرنا اللي هما سيبين الندبتين دول

وفي يوم وانا ماشي انا وحسن في منطقه شعبيه وكان عندي 14 سنه وشوفت واحد ماشي قدامي وانا اتخشبت مكاني

علي : يبني ...يزيدان .. وش فيه هذا ..ضربني علي دماغي براحه ..

انا : هاه ..

علي : كنك يولد ...ويش بيك

انا : تدري الحلم اللي كنت نحكيلك انه يجيني اليومين دول

علي : الحلم خاص لما كنت صغير واتخطفت ؟؟ .... يولد كبر دماغك وعيش

انا : علي ... انا شوفت الراجل اللي لمسني

علي : تمزح؟؟

انا مشيت لقدام بمد وبشاور عليه لعلي : هيذا (*هي بتتنطق كدا انا مغلطش ولا حاجه

علي : ويش مستني ... تعال نضربه

انا : اسكت يا علي ...احنا هنتبع سيره ونشوف وين شريكه

علي : ماشي كلامك

وفضلنا ماشيين وراه من بعيد ..وطبعا هو مش هيدي خوانه لعيلين صغيرين لحد ما عرفنا بيته

علي : علي فينا

انا : .....

علي : خايف يولد عمي ؟؟

انا : نكذب لو قولتلك لا

علي : تعال نروح قصرك هنجيب حاجه ونيجي

انا : ويش بنجيب

علي : السلاح

انا : علي ... دي ماهي لعبه

علي بجديه : شايفني بنلعب

انا بجديه اكتر : انا بنقول لعمي فهد (*ابو علي *) وهو بيقول بنعمل اي

علي بعدم اقتناع : ماشي كلامك

رجعو للقبيله بس قبلها حود علي البيت جاب مسدسه و حكو لعم فهد

فهد : متاكد منهم يا ابن الحيني

انا : نقولك شوفتهم بعيوني .... ارجوك يعم حامد انا عيني مش بتغفل منغير ما نشوفهم

فهد : طيب... حامد ...

حامد : حارس الحج فهد : امرك يبوي

فهد هتطلع علي ....... اللي تلاقيه هناك تجيبه ... نسوان رجاله عيال كبار اكنس البيت باللي فيه

حامد : حاجه تاني

فهد : لا

بعد ساعتين دخل حامد ومعاه 2 رجاله و2 نسوان كانو 2 شراميط وقعدهم علي ركبهم كدا

فهد : هما دول يا زيدان

انا بغل : هما يعمي

راجل 1 : هما مين يباشا احنا معملناش حاجه

الست 1 : يباشا انتو جايبنا هنا لي

انا : اقولك انا لي

من 7 سنين خطفتو عيل من قدام المدرسه الدوليه وانت ....شاورت علي واحد فيهم... يومها اغتصبت الواد ده ..وخدتوه ورميتوه عند كبري ..... الولد ده عاش سنتين من عمره بعيد عن اهله وبعيد عن حياته .... انا بقي الواد ده وصدقني مش هيطلع عليكو شمس تاني وروحت مطلع المسدس وقاتلهم هما الاتنين

انا : بصيت لعم فهد اللي كان مصدوم من فعلي ....عم فهد لو سمحت سرحو التانين في اي غاره تاخدهم انا اخدت حقي

عم فهد : حامد .. خد جوز العواهر دول واقتلوهم وتاوهم في الجبل

وفعلا حصل وانا روحت البيت ودخلت اوضتي بعد ما سلمت علي الكل الساعه جت 12 وانا قاعد علي الارض وساند عاسرير بضهري وجه واحد نط من الشباك وقعد جمبي جاسر ...(*انا متعود انه بيزورني من فتره للتانيه *)

جاسر : ندمان ؟

انا ابتسمت ابتسامت استهزاء : معلم قالي وانا صغير اوعاك تندم علي حاجه سواء كانت صح او غلط

جاسر : يعني غلطان

انا : لا ... حقي واخدته ...هما سيلو دمي وانا سيلت دمهم والبادي اظلم

جاسر : اول مره اشوف حد قتل لاول مره ومش ندمان ولا خايف

انا : عارف يعم جاسر ... طول عمر بتسائل احنا لي مش عايشين في المنيا مع بقيه اهلنا ومش لاقي جواب ... تقريبا انهرده لقيته ... جدي عاوزنا منبقاش زيهم ويبقي بالنسبالنا الدم عادي ... بس للاسف.. نجح مع كله الا انا

جاسر : وتفتكر فشل جدك معاك ده نجاح بالنسبالك ولا فشل

انا رجعت دماغي لورا : اكبر نجاح

جاسر قام وقف : بلاش تقعد مع الجماعه هنا ... ممكن يشكو في حاجه او يحسو بتغير تصرفاتك

انا : كنت بفكر في كدا فعلا

وطلع جاسر من عندي وراح مكان وطلع تليفونه

جاسر : دخل طريق الدم بسرعه

: وتفتكر هيستحمل

جاسر : متقلقش .... دا مهما كان ابن الباشا

عوده من الفلاش باك ويفوق زيدان من البنج يلاقي نفسه قاعد في اوضه اضائتها باهته وقدامه عبده .........

انا : انت مين وعايز مني ا ي؟

عبده : انا مين انا مين ...انا عبده ...حافظ الامانه ... امين السر ... الكوماندو ...كلها مسميات ملهاش اي لازمه ناديني زي ما تحب مش هتفرق ... اما انا عاوز اي فا انا عاوز مصلحتك ..مصلحتك انت وبس

انا برعب : مصلحتي ورابطط......ولحظت اني حر مش مفكوك ..قومت جاي اضربه بالبوكس لقيته مسك ايدي اللي رايحاله

عبده : مندفع ..... عادي تتعالج ... بص انت قدامك خيارين اما تموت او تتعاون معايا وتسمع الكلام

انا بعنجهيه فاقد كل شي وابتسمت ابتسامه المجنون : افضل الموت عالخضوع

عبده : رد متوقع

وصقف بايده راح نور الاوضه قايد لقيت قدامي حسن وجاسر وسلامه وبقيه الحرس

انا : انا مش فاهم حاجه ؟؟

جاسر : بص كل اللي هنا دول كانت مهمتهم في يوم من الايام حمايتك لاسباب كلها شخصه .... بس انت المفروض انك دلوقتي جاهز عشان تبقي راجل بجد

عبده كمل : انت هتقعد هنا سنتين كاملين هتعرف فيها انت مين اساسا

انا ببتسامه : وانا موافق

وعبده اخدني لصاله تدريب ...خخخخخخخخ احا دا مطار مش مبني تدريب ..حرفيا كان فيه كل الاجهزه ومجهز بكل الاطقم الطبيه و مناطق تدريب علي 5 الفنون القتاليه ....ثانيه ثانيه دا المدربين اللي كانو بيجولي من برا مصر

وبدا التمرين وحرفيا كنت بتفشخ



اليوم كان ماشي ازاي بانام 9 وبصحي 3 اقوم اجري ساعه كامله يعني لحد 4 وبعدها ارجع افطر فطار محسوب باللشعره مده ربع ساعه وبعدها ببدا في البدني لحد الساعه 8 وبنزل الجكوزي ويعملولي جلسه مساج لحد 9 واقوم افطر فطار تاني محسوب بالشعره برده لحد 9.5 وابدا تمرين مع مدرب من مدربين الفنون القتاليه لحد الساعه 12 وبعدها برجع الجكوزي ومساج لحد 1 وبعدها برجع بدني لحد 3 وبعدها جاكوزي ومساج وغدا برده محسوب لحد الساعه 4 وبعده ببدا تاني فنون قتاليه لحد 8 وبعدها جكوزي ومساج لحد 9 وبعدها بخش انام ونكرر نفس الريتم الا لو في اصابه او حاجه (* محدش بقي يجي يقولي محدش يقدر يواصل التمرين كدا كان في فترات علوقيه في النص عادي *)

هما كانو بيكتشفو الاصابات بدري فمكنش بيجيلي اصابات تقعدني اكتر من يومين تلاته

اخدت مع كل فن قتالي 3شهور ودي كانت فترات قياسيه اصلا

وبعد مرور سنه و3 شهور حرفيا مطلعتش من مقر التمرين بداو يغيرو الفنون القتاليه بتعليم استخدام السلاح لحد في اخر اسبوع من السنتين عبده بعتلي

عبده : بص يا زيدان انا هقولك حكايتين عن ابوك ممكن تتقبلهم وممكن لا

انا : احكي

عبده : والدك اول ما بدا يكبر في السوق.....

فلاش باك

في الفتره دي ابويا كان بدا يخبط في كبار السوق العالمي المافيا الاطاليه بريطانيا امريكا

وفي يوم كان في شحنه كبيره كانت طالعه من نايجيريا لفرنسا بس الشحنه كان فيها ماس يخص ابويا كان مخبيه عشان سين وجيم وكدا وللاسف يحصل اللي محدش كان عامل حسابه.......

انجوي يا ولاد.... ولا انجوي للبنات عامطبخ يوليه منك ليها 😂 😂


الجزء الخامس

معلش يجدعان كنت مضغوط ومتلغبط شويه الفتره اللي فاتت وحاجه بنت متناكه بس يلا تتعوض .....انجوووي


تكمل الفلاش باك

الكلام ده كان قبل جواز ابويا وامي بحوالي 6 سنين بعد ما الطياره طلعت من نيجيريا ...ساعه اتنين تلاته عشره ...الطياره اختفت الطياره مقارنه باللي كانت شيلاه لا تسوي شيء ... ابويا كان قاعد مش عارف يعمل اي والاسوء ان الطياره كان عليها شخص مهم جدا بالنسبه لابويا ابويا فضل لكتر من يوم كامل يحاول يوصل عالاقل لطرف خيط يله علي اللي عمل كدا

ابويا قاعد مع نفسه في الفيلا

نفسه : طب ازاي ده يحصل وبدون اي اثر كدا

ابويا : مش عارف مش عارف

نفسه : اول مره ننقل الجواهر ... ديما كانت بتفضل في البلد اللي طالعه منها وبنطلع حته بحته ..... يوم ما نقرر ننقل كله تختفي

ابويا : .... مش مهم الطياره ولا البضاعه .. المهم اللي علي الطياره وفين

نفسه : تفتكر صدفه ؟؟

ابويا فاق سنه : مستحيله محدش كان يعرف الموضوع ده غير العمال ومحدش منهم يخونني ابدا

نفسه : جايز الخيانه مش منهم

ابويا : تقصد الملك ؟؟

نفسه : ممكن .. مش بعيد

فجأه تليفونه رن وكان رقم مش ظاهر

بابا : الو

شخص بالايطاليه : لو عاوز مراتك استسلم ... وقفل في وشه

عوده من الفلاش باك

انا قاطعته : ثانيه ثانيه ثانيه ... مراته مين

عبده : انا زيي زيك مش عارف اصلا ..... ومنساعه ما ابوك مات محدش يعرف فين مراته التانيه دي ... ومتخافش ابوك قالي انه مانعها من الورث لسبب

انا : يعم انت بتفكر ازاي انا مش عالفلوس انا عليهم هما

عبده : معرفش ... بس الحوار كان ماشي كدا خليني اكمل

انا : كمل

عوده للفلاش باك تاني

ابويا فهم ان اللي كان بيكلمه ده من المافيا الايطاليه وخصوصا ان الاحتكاك بينهم في الفتره الاخيره كان جامد

قام عمل تليفون ورن علي حد

ابويا : جهز الرجاله .. ايطاليا ساعه .. كفايه لعب في الخفاء

الشخص : علم وينفذ

ابويا قفل معاه ورن علي واحد تاني كلمه

الشخص : وبكره تجيني ملط وانا اقولك بطلت

ابويا بهدوء : جتلك وعاوز اللي عندك

الشخص : عاوز معلومات عن مين يصديقي

ابويا : المافيا الايطاليه

الشخص : امممممم ... اي المشكله

ابويا : اختطاف و سرقه

الشخص : الدفع

ابويا : علي حسب المعلومه وده مش اول ولا اخر تعامل بيننا

الشخص : معندديش معلومه بس اعرف حد عنده وعدوكم مشترك

ابويا : امممم ... مين

الشخص : راجل بريطاني اسمه كيفن ... كان مزروع عندهم هناك من اكتر من 10 سنين بس اكتشفو خيانته قريب ... هرب من عندهم ورجع بس مكانه مجهول

ابويا : ايوا بقي مكانه فين

الشخص : مجهول مجهول

ابويا : مليون

الشخص : موجود في قصر نوتنجهام

ابويا : عندي مشاكل معاهم

الشخص : مش هتغلب علي فرقه الاربع اصفار

ابويا : منطقي... اتمني ماحتجلكش تاني

الشخص : وبكره تجيني ملط وانا اقولك بطلت

ابويا ابتسم ابتسامه كبيره لان ف اخر مكالمه بينهم قاله كدا في الاخر برده ورن علي اللي كلمه في الاول

الشخص : الو

ابويا : تغير في الخطه .. قصر نوتنجهام

الشخص : ممكن افهم لي

ابويا : انجز يعبده هشرحلك واحنا في الطياره (* ايوه هو عبده اللي بيتكلم معايا *)

عوده من الفلاش باك

انا قاطعته تاني : يعني انت هو عبده مش كدا

عبده : اه يسيدي انا ... سيبني اخلص **** يخدك

انا : كمل كمل ...

عوده للفلاش باك تاني

ابويا قفل وخد بعضه وراح عالمطار وقابل الشباب ركبو طياره خاصه للندن ونزلو وصلو لفيلا كانت تبعهم هناك

عبده لبابا : بس انا مش فاهم هنخش القصر ازاي ولا احنا عارفين هو فين في القصر

ابويا : دا لو اللي حاطط الخطه اسمه سوسن ... انا جبت تصميم المكان (*هتقولي منين هقولك كله بحسابه *)

عبده : يدين امي دا في اربع ادوار تحت الارض

ابويا : وهو في الرابع

احمد : طيب هو كدا تمم وكل حاجه ... بس هنخش ازاي والاهم ... هنطلع ازاي

ابويا كشر وبدا يبان عليه الغضب واتكلم بجديه : 5 سعات وعايزه تحت رجلي ...ادلهم الملف بتاع الشخص ده

عبده واحمد وبقيه الرجاله اخدو وضع انتباه : تمم يفندم

ابويا : انصراف ...وسابوه ومشيو وقعد لوحد يبص من شباك القصر وبيكلم نفسه

نفسه : تفتكر قسيت عليهم

ابويا : لا .. الظاهر انهم ميعرفو قدراتهم

نفسه : بس عمليه زي دي عمليه خطيره وممكن ميرجعوش منها

ابويا : تفتكر ورجع قعد علي مكتبه ورجع راسه لورا وابتسم ابتسامه ثقه

مرت 4 سعات مرت علي ابوك انها دهور ورجع الرجاله وهما شايلين الراجل جثه هامده علي كتفهم

ابويا ابتسم : ميت ولا مخدر

عبده : نسينا ناخد المخدر ... مغما عليه

ابويا : فوقوه ... جابو كحول ورشو في منخيره فاق مزعور

ابويا بالانجليزي وهو فاتح درعاته وكانه هيحضنه كدا : مرحبا بك في ملكيه عزرائيل (* ملكيه عزرائيل مش مكان ... اي حته يملكها بابا ملكيه عزرائيل *)

الشخص : من انت ... وماذا تريد

ابويا : من انا ... انا عزرائيل ..... ماذا اريد ... كل ما تعرفه عن المافيا

الشخص : لن تستطيع معرفه كلمه واحده مني

ابويا بيكلم عبده والرجاله : معاكو نص ساعه ... وسابهم وخرج

بعد نص ساعه بابا دخل الاوضه

بابا : تمم؟

عبده : عاين بنفسك ..

بابا : اظن انه وقت الكلام ؟؟

الشخص بتهته : ماذا تريد

بابا : اي يتم الاحتفاظ بالرهائن

الشخص : في عماره في روما العماره اسمها ..... في الظاهر عماره عاديه ولكن تحت الارض يوجد سجن مجهز بكل شيء

بابا : رجعوه القصر تاني ... اه صح قول للي هناك ان اللي خطفني كان يقدر يموت كل اللي في القصر ... بلاش تتعرضوله تاني

الشخص : من انت ... عزرائيل .... ابقو ادوله رقمي عشان يعرفو يتواصلو معانا

بعد نص ساعه رجع عبده والرجاله بعد ما رجعو البتاع البريطاني ده

عبده : هنعمل اي

ابويا : هنعمل مجزره .... وابتسم ابتسامه المجانين .. ورفع تليفونه وكلم حد

ابويا : الرجاله جاهزه

الشخص : جاهزه بس اي المهمه تأمين مين ولا هنقتل مين

ابويا : طلع كله علي عماره ....... في روما

الشخص : كله ؟

ابويا : اه ...

الشخص : ناوي علي اي ... بتسم بشر ... كل خييير

(* بص يزوز في كل العالم .. كل واحد وليه سعره .. وعمك ابو زيدان كان بيحب الحوار ده فكان بيشتري جواسيس ... اصحاب مراكز .. مجندين في الجيوش ... وزراء شغال .... من الاخر متستغربش من ده كله ... كله بالفلوس *)

بعدها ب8 ساعات

بابا قاعد عالمكتب حاطط رجل علي رجل و بيشرب سيجار ولابس طقيه مخبيه نص وشه وداخل المكتب ناس كتير شايلين سلاح وعلي راسهم واحد لابس بالطو طقيه وقصير كدا

الراجل بانفعال بالايطاليه : من انت وماذا تريد

بابا رفع راسه ووشه بان الراجل اتخض ... اصل احا ازاي واحد كل اللي معروف عنه انه تاجر عادي يعرف يعمل كدا

بابا بكل هدوء : انا لا اريد شئ ... انا فقط اردت ان ادخل في تجاره السلاح لكنكم منعتوني .. وانا وافقت ... ومن ثم اختطفتم طائره عليها زوجتي وطفلي واشياء شخصيه تهمني ... انا لا اريد شيء انتم من وقعتم في طريقي

الراجل اتنرفز رفع السلاح في وشه وكل اللي وراه عملو زيه

ابويا بكل برود طلع ورقه من الدرج بدا يقرا : 32 مصاب 9 منهم في حاله حرجه و 19 قتيل من منشأه محدش يعرف عن وجودها لي الارض غير عدد قليل جدا .... تفتكر اللي عمل كدا لو مات اي اللي هيحصل ... بص المكان هنا ملغم بلغم يقدر يفكر نص لندن يعني انا لو مت مش هتعرفو تنجو من الانفجار .. واظن لو اختطفتوني انو عارفين اي اللي هيحصل (* بتسم ابتسامه كلها شر *)

الراجل الايطالي بهدوء تام وبيمد ايده : اتمنا يبقي بيننا تعامل في الفتره الجايه يا مستر الحيني

ابويا : تؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤ عزرائيل ... برا شغل التجاره عزرائئييل .. تمم ؟؟

الراجل : اتمنالك يوم سعيد (* من بعدها حصلت مبينهم العلاقه وبقو بيكلفو والدي بمهام اغتيلات وكدا ... ومن بعدها اتشهر اسمه عزرائيل بس هو كان مقرب للبريطان والايطاليين اكتير*)

خروج من الفلاش باك

انا بعصبيه : تقصد ان ابويا كان قاتل مأجور

عبده : اهدي كدا ومتتحمقش ابوك مكنش بيقتل الا اللي بيستحق الموت

انا : ازاي يعني ... وانت مين عشان تقرر اذا كان يستحق ولا لا

عبده : مثلا خد عندك .... من الناس اللي قتلناهم تجار مخدرات وسلاح وتجار عبيد وخلايا دعاره واكلي بحوم بشر وقراصنه ... بس برده مش هتفهمني الا قدام

انا : اممم طيب ... انا عاوز ارجع مصر

عبده : اشمعني

انا سرحت شويه بفكر : هاه لا عاوز ارجع بس افهم اي اللي حصل في الدنيا وكدا

عبده : بص مش هتنزل غير بعد سنه

انا : يعم بقي يعم انا زهقت من التدريب

عبده : لا متخافش مفيش تمرين تاني

تجريه لاحداث السنه ده انا بدات معاهم علي الشغل وفي اول شهر نزلت فيه عمليتين وفعلا اكتشفت قذاره العالم ابن المتناكه ده ... بعدها بقيت بدير العمليات بس مش بتدخل .. واخدت لقب جديد (* مش هقولك عليه *) ... واكتشفت ان كل الجنود والناس اللي تحت ابويا دول بقو دلوقتي كلهم تحتي ... بس قررت ارجع مصر وادير كل حاجه من هنااك ... ونزلت مصر وحرفيا انا بقيت شخص تاني خاااالللص

تخيل معايا بقي يحب (* 203 سم ... 20سنه ... عيون سوده كحل ... بشره قمحي فاتح ... شعر اسود واصل لحد كتفه ... جسمه بقي عباره عن كتله عضليه ماشيه عالارض .. دباباه حضرتك صدر ابن متناكه واااااسسسععع اكتاف عريضه عضلات جسمه مقسمه بشكل ابن حرام طبعا طبعا هو في الفتره دي حاليا المفروض يكون داخل الكليه واه صح متستغربش ان عنده 20 سنه خليك فاكر انه اتخطف سنتين ... لما رجع طبعا كانو بينجحوه من تحت لتحت هو رجع بالظبط علي امتحنات تالته ثانوي + هما مكانوش 3 سنين بالظبط هما بالظبط كانو سنتين و 9 شهور*)

اول ما رجعت روحت علي فيلا التجمع ...ونمت صحيت تانيو يوم بدري قومت طلعت اجري برا ساعه لياقه ورجعت عملت فطاري

وفتحت التليفون وبرن علي رقم وانا بتمني انه يكون لسه مع صاحبه بس للاسف الرقم طلع اتقفل

لحد ما رنيت علي جاسر

انا : الو

جاسر : الكلب اللي مش بيسال

انا : واحشني و**** يعم جاسر عامل اي

جاسر : عامل اي يزيزو

انا : ياااااااه .... تصدق ب**** انا كنت نسيت ان اسمي زيدان اصلا

جاسر : انت رجعت ولا اي ...دا رقم مصري يعني

انا : اه يعم رجعت ومش طالع تاني انا قربت اكون متوحد

جاسر : ها ... وناوي علي اي

انا : و**** يعم جاسر انا ناوي علي حجات كتير بس انت قصدك علي اي موضوع بالظبط عشان ابقي معاك عالخط

جاسر : حوار الجماعه ..

انا : و**** منا عارف يعمي ... حوليا تلات نيران ... نار الشوق واني مهما عملت ابنهم ... ونار انهم خبو عليا حجات كتيرر ... ونار اني خايف عليهم من اللي انا فيه

جاسر : خايف ؟... طب خايف من انهي ناحيه .... انا عاوز اقولك ان لو حد عرف ان مندوب عزرائيل(*دا اللقب اللي اخدته ورفضت لقب عزرائيل لانه بتاع ابويا وانا في ابويا مجيش حاجه .. دا طلع خارق يعم *) مصري مفيش دكر هيقدر يهوب ناحيه مصر

انا : وان قولتلك ان خايف انهم يهربو مني

جاسر : خلاص .... سيبك من مندوب عزرائيل ... ارجع بانك يوكي التاجر رجل الاعمال ... ومتظهرش انك مندوب عزرائيل

انا : اخاف اعدائي في السوق يحاولو يئذوني بيهم ... وساعتها هيبقي موقفي ضعيف و مضمنش انا هعمل اي ساعتها ... انت عارف انا عملت اي لما عرفت ان بنت عمي الواد اللي بتحبه هيحاول يغتصبها

جاسر : اسكت اسكت متفكرنيش .... المهم يسيدي بلاش كلام دلوقتي ... صحيح في شويه حجات كدا انت كنت قايلي افكرك بيهم لما ترجع عشان عاوز تعملهم

انا : لا متقلقش .. انا فاكر اصلا ...وهبدا من بكرا

جاسر : لا سيبك من بكرا ... انت هتيجي تتغدي عندي

انا : مش هكون فاضي و**** ..

جاسر : هو اي اللي مش فاضي ... وحياتك مراتي لو عرفت انك رجعت مصر ومعزمتكش هتقتلني

انا : اي ده انت اتجوزت ؟؟

جاسر : اه .. شفت يعم علي اخره الزمن بقيت بروح وانا شايل بامبرز بدل ما كنت بشيل جثث

صوت انثوي من بعيد في تليفونه : بتقول حاجه يجاسر يحبيبي

جاسر : لا يحياتي مبقولش

الست بس الصوت بقي اقرب : بتكلم مين يجاسر ... بتخوني يجاسر ... (صوت فيه عياط كدا) هو عشان انا مليش اهل ولا ضهر اتحاما فيهم يجاسر بتخوني يجاسر

جاسر : يدييين اميييي ... وربنا مبخونك ... وحياه ابوكي احمد مبخونك (*كل ده وانا ساكت *)

الست : امال بتكلم مين

جاسر : بكلم زيدان ابن بابا احمد

الست : بتهزر ... وراحه ناتشه منه التليفون ... الو

انا : الو

الست : انت متعرفنيش طبعا بس انا اعرفك ... انا امنيه وباباك هو اللي ربانا في الملجأ.. وكمان انا اختك لاني برده رضعت من ماما سلمي

انا : يا اهلا وسهلا

امنيه : بص بقي انت معزوم عندي بكره ومفيهاش كلام

انا : هحاول

امنيه : وحيات امك لو مجيت لاجيلك انا اجيبك

انا بضحك : خلاص يست امنيه هاجي

وقفلت معاهم تاني يوم وانا بلبس بكلم نفسي

انا : يدين امي ... انا هروح ازاي

نفسي : انت عبيط يسط ؟؟ اركب كسم اي عربيه

انا : وحيات امك ... هو انا لحقت اجيب عربيه اصلا ؟؟

نفسي : اركب اوبر بسيطه يعني

انا : علي اخر الزمن اركب اوبر ... يلا مفيش حل تاني

نفسي : يعم ولا تزعل نفسك ابعتلهم يبعتولك اسطول عربيات

فتحت التليفون وكلمت عبده

انا : الو يعبده

عبده : مين الهدف

انا : يعم انت داخل سخن لي

عبده : منت مش بترن الا اذا كان في مصيبه

انا : لا يعم متخفش انا بس عاوزك نبعتلي عربيتي

عبده : انهي واحده

انا : مرسا (* دا لقب العربيه *)

عبده : ماشي هبعتهالك...بص بعد بكرا تقدر تمشي بيها

انا : ماشي ...يلا سلام

عبده : سلام

لبست (* بنطلون جبردين جملي .. قميص كلاسك ابيض.. نضاره سوده .. ولامم شعري بتوكه.. وحالق دقني وشنبي موس *) وطلبت اوبر اخدني من الفيلا وخليت جاسر يبعتلي اللوكيشن ووصلت لقيتها منطقه شعبيه كدا ونزلت من العربيه بعد ما حاسبت وازل ما نزلت لقيتني متحاوط بشله بلطجيه كدا

1 : واد يبليه دا شكله مريش

2 : اطلع باللي معاك يحيلتها بدل ما نطلعه احنا

3 : انت بتتكلم لي يمتناك منك ليه هو مش لمتا الكبير يبقي واقف الكل يتخرس

1 و 2 مع بعض : لامؤخذه يكبير

3 : منور المنطقه يحمامه

انا : اااهه انتو فاكرني منهم عشان التوكه والبتاع ..... لا فوق بكسمك منك لي انا اصلا من حكر السكاكيني

3 : دا طلع بيخربش

انا : الظاهر كدا مش هنخلص .. سحبت المسدس من جمبي وضربت طلقه في الهوا ووجهته علي العرص اللي كان بيكلمني ده لقيتهم كلهم جريو

صوت من فوقي بيضحك : يبني هو انت مله امك اي ... مبتعرفش تقعد ساكت

بصيت فوق لقيته جاسر واقف في الدور التاني ضحكتله : يعم هما اللي شايفين نفسهم ابطال

جاسر : اطلع اطلع

طلعت السلم قابلت جاسر

جاسر : مابتتهدش

انا : يعم خلاص بقي

جاسر : طب اعمل حسابك في حد يطلعك من هنا عشان هيتكاترو عليك لما تنزل

انا : تصدق ب**** ... انا طلعت المسدس عشان مش عاوز ائذيهم

جاسر : متخافش

المهم جت امنيه واتغدينا وكانت عمامله اكل يكفي عزبه وكلنا وكلو تمم وكانت عماله ترغي –اختصرت الحته دي لاني مش بحب الاجواء دي— ووروني اينهم كان عنده سنه ونص وكان لطيف خالص وكلبوظه كدا ... بعشق العيال الصغيره دي وربنا .... ودخلت انا وجاسر مكتب هو عمله في الشقه بس مكتب شيك

انا : يعني يمعفن مليونير وقاعد في المنطقه دي

جاسر : يعمي الحياه هنا لطيفه يعني ... ومقصوفه الرقبه اللي برا دي عاجبها كدا

انا : طب اسكت عشان متسمعكش

جاسر : لا متخافش ... امان ...(* دي كانت اشاره بينا عشان نعرف ان الاوضه امان ومش متراقبه وكدا *)

انا : اي اخبار الجماعه

جاسر : كلو تمم

انا : وخواتك اي دنيتهم

جاسر : ماشيه ... بس حسن مش عاجبني

انا : لي ماله حسن

جاسر : يعني انت مش عارف

انا : ااااااه انت قصدك علي حوار منه ..... طب احمد **** انه مش في تربته دلوقتي

جاسر : طب سيبك منه .... منه يسيدي

انا : مالها ؟؟

جاسر : من يوم ما مشيت لحد انهرده قاعده في اوضتها في القصر

انا : بتهزر

جاسر : اه وربنا ... بعد ما انت الزمتها انها متطلعش وسيبتها ومشيت الحرس فكرو ان ده امر وفرضو عليها زي اقامه جبريه في الاوضه وبيدخلولها اكلها هناك واللي يعوزها بيخشلها الاوضه يتكلمو معاها شويه عشان متتجننش

انا : كسم الغباء ... مين اللي ماسك الشغل هناك

جاسر : انا برده بس مش بروح هناك كتير

انا : طب قولهم يطلعهوها .... وحاتها هنا مصر .. عاوزها

جاسر : حاضر

انا : والبيت عندنا

جاسر : بحزن ... بقي عامل زي المقابر ... بعد اللي حصل

انا باستغراب : مش فاهم

جاسر : بعد ما انت ما مشيت احمد ابن عمك راح للحج فهد سنه وبعدها رجع كان المفروض انه اتنيل اتعدل بس ديل الكلب عمره ما يتعدل ... رجع تاني للشرب والمخدرات وجدك لما عرف منع عنه الفلوس

انا : مهو منع عنه الفلوس يبقي مش هيشرب وهيتعدل غصب عنه

جاسر : اصلل..

انا : ما تنطق يا عم جاسر والنبي الواحد مش ناقص

جاسر : لما الفلوس خلصت منه باع نفسه ... او بالبلدي بقي خول

انا : ديل الكلب عمره ما يتعدل... تعرف هو كدا من زمن .. ولما بعته لعمي فهد كان عشان كدا بس يلا .. هو حر طالما بعيد عنا

جاسر بتردد : مم مهي دي المشكله .. الواد اللي كان بينيكه هدده اما يفضحه وطبعا اخوك اترعب من الفضيحه لانه عارف ان فيها رقبته فخضع للشرط التاني

انا : اللي هو

جاسر : يسلمهم عمتك ومرات عمك

انا بغضب مع صدمه : انت بتقول اي

جاسر : في الاول هما طلبو منه مرات عمك وي خضعت ليهم عشان خايفه علي ابنها .. وبعدها سحبو رجل عمتك

انا : وجدي فين من الكلام ده

جاسر : بعد ما مشيت جدك حالته اتدهورت خالص ونايم علي سريره من يومها مستني الموت

انا : وعمي محمود

جاسر بحزن وبيبص في الارض : تعيش انت

انا اتصدمت من الكلام ووقع عليا زي الصاعقه وقومت وانا مش شايف قدامي فتحت باب الشقه ونازل ..لقيت العيال اللي خوفتهم وانا داخل مستنيني ومعاهم ناس معاها سلاح

كبيرهم : نزلت يعرص دا انا هخليك زيك زي المرا ... لسه هيكمل روحت هبدته بونيه في القصبه الهوائيه تحت رقبته (* ضربه مميته ومتعملهاش مع حد ابدا الا لو كنت تحت تهديد *) وطلعت المسدس من جمبي قتلت منهم اتنين والباقي طلعو يجرو جاسر نزل جري يشوف في اي لقاني واقف مش مدي اي تعبير وبيكلمني ولا انا سامعه حتي

جاسر : اي اللي انت هببته ده

انا : .......

جاسر : انت حيوان يبني

انا : ........ وقعت مغمي عليا وحلمت حلم

في الحلم انا قاعد علي كرسي في جنينه كبيره ولقيت حد بيحط ايده علي كتفي من اليمين وحد بيحط ايده علي كتفي الشمال وايد علي راسي اتديرت ابص مين لقيت عمي وواحد شبهي جدا وشايل علي ايده *** عمره اربع خمس سنين كدا

انا : عمي محمود

عمي ابتسم وبص للشخص التاني

الشخص التاني : كبرت وبقيت راجل يزيدان .. كان نفسي اشوفك في الدنيا واضمك لحضني ... كان نفسي احضر ولادتك وأذن في ودنك واسميك بنفسي.. كان نفسي اربيك علي ايدي ... بس الدنيا استكترتها عليا .. وبدا في العياط ...كان نفسي تعرفني دلوقتي ..بس للاسف معرفتنيش يزيدان ... انا ابوك يزيدان ..وده(* بيشاور علي الطفل اللي في ايده *) اخوك الكبير ... اخوك اللي اتولد قبلك معلش يولدي معرفتش اعيش واكون فضهرك

عمي : معلش يزيدان يبن اخويا .. لا .. زيدان ابني .. طول عمري معتبرك ابني .. كان علي كتفك تار اتنين (* بيشاور علي ابويا واخويا ) ودلوقتي بقي تار تلاته .. **** معاك يبني .. ( وبدأو يختفو *) .. خلي باكل من عيالي يازيزو

واختفو من قدامي وانا صحيت من النوم لقيت نفسي علي سرير المستشفي ومربوط علي السرير بسلاسل ... حاولت افك نفسي لكن معرفتش فضلت اصرخ وانا ببكي علي عرفته

انا : عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه (*صرخه كانت كفيله يسمعها الاموات وتزلزل كيان المستشفي العسكري كله *)

دخل عليا 4 عساكر شايلين الي وموجهينه عليا وداخل معاهم دكتور

انا : انا بعمل اي هنا

دكتور : انا محبوس بتهمه قتل 3 والارهاب و حيازه سلاح غير مرخص

انا ضحكت بهيستيريا زي المجنون : مرخص .. قال مرخص قال ... انا اللي بقول السلاح يترخص او لا

ودخل شخص من الباب من الكتافات عرفت انه لواء

اللواء : في اي

انا : حضرتك المسئول عن حبسي ؟؟

الللواء باستغرب : اه .. ليك شوق في حاجه

انا : لا لا ابدا ازاي .. بس حبيت ابلغ حضرتك انك هتحاكم بسبب اللي انت عملته

اللواء : انت عبيط يلا .. انت مين عشان تكلمني كدا

انا : خخخخخخخخخ ... عبيط مين يكسمك وربنا مهسيبك

اللواء : لينا سجن يلمنا يكسمك... مين ابن المتناكه ده

عسكري : لقينا في جيبه باسبور بريطاني يفندم اسمه يوكي

اللواء : ونت فاكر بكسمك جنسيتك هتحميك مني ... حات يبني كسم الباسبور ده عشان نعمل المحضر

العسكري بيديه الباسبور : اتفضل

اللواء ساعت ما شاف الباسبور اتصدم ووشه اصفر وفقد القدره علي النطق : .....

انا بضحك : عرفت بقي يكسمك ... ان محتجز واحد معاه الحمايه الدوبلوماسيه البريطانيه ... ومش بس كدا ... الفرنسيه والروسيه كمان ... تاخد الكبيره ... القضيه دي دفاع عن النفس وكميرات مدخل العماره مصوره ... تاخد الاكبر السلاح مرخص برخصه مصريه كمان ... عارف الاكبر ؟؟ ... طيزك... وضحكت بسخريه

انا للعسكري : فكني يبن المتناكه انت التاني ....

العسكري بص لللواء اللواء هز دماغه بمعني اه .. جه العسكري وفكني ووقفت وبصيت لللواء

انا بهدوء : متقلقش .. محدش هيعرف حاجه عن اللي حصل والقضيه هتتقفل ان انا برائه وانها دفاع عن النفس واسمك مش هتلط في الحوار ... ده الكرت بتاعي خليه معاك ممكن تحتاجه

اللواء اخد الكرت ووقف سكت

وسيبتهم ومشيت ورنيت علي واحد من رجالتي في مصر خليته بعتلي عربيه جيب رانجلر رصاصي وطلعت علي قصر الحيني

ووقفت قدام القصر قدام الحرس

الحرس رفعو السلاح في وشي : انت مين ؟

انا مديت ايدي في جنبي وريتهم المسدس ساعه ما شافوه اتصدمو وفتحولي البوابه وكل ده انا ماشي منطقتش بكلمه لحد ما وصلت قدام باب القصر وحطيت ايدي عالاوكره عشان افتحي بس.... اترددت اه اترددت ... انا معرفش اي اللي حصل في القصر ده من 3 سنين عمي مات ... عمتي ومرات عمي بقو شرميط ... جدي عالسرير بينازع موته ... ابن عمي الصغير بقي قواد علي امه وعمته ... حسن ابن عمي الكبير صح ؟؟ .... حسن فين ؟؟ ... اخدت قرار اني هفتح واللي يحصل جوا زي ميكون يكون

فتحت الباب ودخلت ببص علي البيت حسيته مطفي .. نوره مطفي ... روحه ميته .. مين كاان يتخيل ان بيت الحيني بجلاله قدره بقي بالظلمه دي بصيت جمبي عاليمين مكان السوفره لقيتهم كلهم قاعدين وبيبصولي منهم اللي شايفني طوق نجاه منهم الي غضيبان اني رجعت ... منهم اللي خايف من رد فعلي بعد اللي حصل قامو كلهم جريو عليا يحضنوني او حد حضني كانت تيته .... يااااااه تيته ورده ... مكنتش اتخيل ان ممكن فيوم ابعد عنها نزلت حضنها حضن رفعتها عن الارض فيه ... تيته بقت خفيفه كدا لي .. انا حاسس بعضمها وانا حاضنها .. وشها اللي كان مدور ده بقي مطبق ... يتري 3 سنين يعرفو يعملو في الجبل ده كدا ... تيته اللي كان الكف منها ممكن يخلي اجدع شنب يغمي عليه ... انا عيطت وهي عيطت وهي في حضني ياااااااه وحشتني قوي ونزلتها وتنتها باصه في عيوني وهي مبتسمه ودموعها نازله وبعدت عني عشان تسيب مجال لغيرها يخش

جت عمتي تجري عشان تحضني ... زقيتها بعيد عني واختفت ملامح السعاده من وشي ... ومسحت دموعي وبصيتلها بجمود وببص عالسفره لقيت محمود ابن عمي قاعد عليها متضايق ومتغاظ مني مشيت ناحيته بثبات ومسكت الكرسي اللي جمبه عشان اشده اقعد عليه ... بس بحركه لااراديه مني رفعت الكرسي فالهوا ونزلته علي دماغه كسرته عليها مرات عمي جريت عليه

مرات عمي : بتعيط وتصرخ .... اطلبو الاسعاف ...وبتبصلي بنظره غضب وشماته .... لي عملت كدا كل ده عشان احسن منك.... كل ده عشان بتحقد عليه ان امه موجوده وانت لا

انا ابتسمت ابتسامه اخيره ورفعت رجلي وروحت ضاربها بالرجل في وشها خليت بقها ينزل ددمم وتصرخ وبصيت لعمتي ببرود .... عمتي اللي فهمت اني عرفت كل حاجه

انا اخيرا عرفت انطق : الظاهر ان غيبتي عنكم نسيتكم جدي قايلكم تتكلمو معايا ازاي ... تيته

تيته بخوف : ننن نعم؟

انا ابتسمت : اوضه جدي فين

تيته : في اوضته القديمه ...سيبتهم وطلعت منغير ولاكلمه وخبطت عالباب

صوت مبحوح وضعيف : اددخل ...

دخلت وقفلت الباب وروحت ناحيه جدي ونزلت بوست ايده وحضنتها

انا : وحشتني يابه

جدي بيعيط : وانت اكتر يا اخر ولادي

انا : يااااااه بقي حمد الحيني الجبروت ده كله نايم علي سرير مش عارف يقوم

جدي بضحك : فشر ... انا لو عاوز اقوم اضربك هقوم اضربك

انا بضحك : عامل اي يراجل يطيب

جدي : وحشتني يبني ... ريحتك ريحه ددمم نجس لي يولدي

انا : الظاهر ان اللي في الدار ده نسيو ان ليهم كبير اسمه حمد الحيني ... فحبيت افكرهم

جدي : لي يولدي بتقول كدا

انا : خايف احكيلك تموت مني

جدي : يبني الصدمات بتقوينا مش بتضحفنا

انا : وحكيت لجدي حكايه محمود ابن عمي وحوار عمتي ومرات عمي

جدي بهدوء : عارف يبني؟ ... مرات عمك وعمتك اللي يسمع القصه وميعرفهمش يقول غصب عنهم ومظلومين

انا : انا قولت كدا برده ... لو مكانوش عايزين يعملو كدا كانو قتلو اللي بيعملو كدا

جدي : وهتعمل اي

انا : لو كنت غشيم كنت قتلتهم ... بس انا هاخد كل كلبه فيهم من شعرها توريني كل كلب نام معاهم وهقتلهم واحد واحد وبعدين ابقي نشوف هنعمل فيهم اي

جدي : خايف عليكم من الدم يبني

انا : تصدق ضحكتني ... يحج حمد انت بتتكلم مع ابنك وبن عزرائيل عيب لما تقول كدا

جدي سرح شويه : شايف ابوك هو واقف مكانك كدا اخر مره وقال ("عيب يحج انت واقف قدام عزرائيل نفسه وخايف برده")..واهو راح مرجعش

انا : متخفش يحج ... الموت ليه معاد ... ومحدش بيموت ناقص عمر

جدي : علي متخلص اكون انا فوقت وقومت عشان لسه عاوز اضربك علي غيبتك دي

انا ابتسمت : طب شد حيلك عشان انا مش هطول

وطلعت برده وواقف عل السلم الداخل في النص بين الدور الول والتاني لقيت محمود ابن عمي زي ما هو وبتوع الاسعاف جااين يشيلوه

انا لبتوع الاسعاف : سيبوه

مسعف : بس يفندم....

انا بزعيق وغضب : انا قولت سيبوه ...

المسعف : انا اسف يفندم انا اقسمت ان....

ولسه هيرغي انا : هو انت لسه هترغي ..وروحت مزعق ... في كسم الحرس .. دخل الحرس

انا : طلعو ولاد المتناكه دول برا وتعالولي تاني ... وخدو المسعفين ورجعو بعد خمس دقايق

انا شاورت علي احمد ابن عمي : اربطو ابن الشرموطه ده وحطوه في البدروم لحد ما ارجع

مرات عمي وقفت بين الحرس واحمد : محدش هياخد ابني مني

انا نزلت بهدوء وروحت وقفت قدامها وببص في عينها وهي بتبص في عيني بغضب انها عاوزه تموتني انا للحرس : اطلعو برا لحد ما اناديلكم ...

طلعو برا من هنا وعينك متشوف اي الا النور كف نزل علي وشها طيرها 2 متر جمبها ووقعها عالارض روحت شايل احمد واديته للحرس يربطوه في البدروم

وروحت رايح ناحيه عمتي وماسكها من شعرها وساحبها ورايا زي المعزه ورحت ناحيه مرات عمي وساحبها زيها وماشي ساحلهم في الارض لحد العربيه روحت راميهم فيها ورجعت للفيلا ناحيه جدتي ونزلت بوست ايدها وبصيتلها بابتسامه بريئه

انا : هروح مشوار وارجع يجدتي عاوز ااتعشي من تحت ايدك عشوايه تمام

تيته : بتعمل كدا لي يبني

انا بضحك : جرا اي يوليه ... مش انتي اللي علمتيني ان اللي بيغلط بيتعاقب ؟؟

تيته : وهما عملو اي يبني

انا اتنهدت : عملو كتير يتيته ... عملو كتير وعملهم اسود يحجه

تيته بنظره فخر : اقطم رقابيهم يبني

انا نزلت بوست ايدها تاني وشاورتي علا عنيا بمعني من عنيا وسيبتها ومشيت وركبت العربيه وطلع عالفيلا بتاعتي اللي كنت طلبت هناك فريق العمليات بتاعي

بص بقي يحب (* ده فريق عمليات ممكن يشتغلو مره في السنه ... عباره عن سفاحين حرفيا ....

ابراهيم < اللقب :- الصندوق الاسود ...30 سنه حرفيا مولود عالكيبورد ... والده ووالدته (*والده كان بيزودني بالمعلومات من وقت للتاني لانه كان حبيب ابويا *) كانو هكرز جامدين موله وواخد المهنه بالوراثه والده ووالدته ماتو من سنتين في محاوله لاغتيالهم من قبل الصهاينه لانهم كانو بيلعبو معاهم في البنوك بس اتطلب مني تامينهم بس كان بعد ما والده ووالدته ماتو ... حرفيا عباره عن مخزن معلومات متنقل >

كريم <اللقب :- الانتحاري .. 32 سنه متخصص قنابل ... علطول مكتئب ومتشائم وكاره كسم حياته وقارفنا معاه بسبب الحواد ده ... كنت ماشي مره في لندن وكان عاوز ينط في النهر بس انا انقذته واخدته وعرفته ان الدنيا بسيطه وبتاع وعرفت انه ملوش صحاب وبقيت انا صاحبه وبعد كدا عرفت انه مهووس بالقنابل وانضم للفرقه علي هذا الاساس>

سامي < اللقب :- الجرثومه ... 31 سنه متخصص مهمات التسلل ... يعرف يخش اي مكان ويسرق منه اي حاجه ويطلع بدون ميسيب اثر او حد يحس بيه .. حاول في مره يسرق الفلا في لندن بس انا اقفشته وتحت التعذيب اعترف انه مبعوت من تاجر سلاح روسي بيهدده باهله وبعت فرقه خلصت علي تاجر السلاح ده وكل رجالته >

لاو < اللقب :- الحربايه .. 36 سنه متخصص التجسس .. بيعرف يتقمص شخصيه اي حد ويقلده في كل حاجه وبيعرف يزيف وشوش وكدا ويخش قواعد العدو بشخصيه غير شخصيته >

نيجي بقي لمنجايه الفريق لجين < اللقب :- المجنونه ... 23 سنه متخصصه التعذيب واستخلاص المعلومات ... انسانه معدومه المشاعر من حيث الخوف والقرف والشفقه دوكتوره مخ واعصاب وبتستغل كدا في معرفه الاماكن اكتر الاماكن اللي بتوجع يعني عشان تخليك تندم ... بتموت في دباديبي بس انا بهيمه ومش عارف >

نبدا بقي في فرقه العمليات رباعي الرعب

صقر < اللقب :- ضلع المثلث الثالث .... 33 سنه تخصص عمليات ... في حجمي كدا بس هو اقصر مني بتلاته سنتي يعني طوله 200سم ومعضل وسريع >

سلامه فاكرينه ؟؟< اللقب :- ضلع المثلث الثاني .... 33 سنه تخصص عمليات ... في حجمي كدا بس هو اطول مني بتلاته سنتي يعني طوله 206سم ومعضل وسريع >

اسماء فاكرينها ؟؟< اللقب :- ضلع المثلث الثالث .... 33 سنه تخصص عمليات ... بص يزميلي لبسها في العادي والطبيعي طرحه وعبايه سوده ومحترمه فشخ وعندها لو كنا في عمليه وحد شدله الطرحه ممكن تقتل اي حد يجي قدامها >



انا < اللقب :- القائد ومندوب عزرائيل ... 20سنه تخصص عمليات وقائد الفريق>

*)

(*بص يزوز .. دول كلهم ليهم سوابق اجراميه بس سوابق اجراميه في الخير هتسالني ازاي هقولك اسال امك انا مالي هو كل حاجه هشرحهالك *)

في الفرقه دي احنا مش زملا ولا بلح حرفيا احنا اخوات واصحاب وبنخرج ونروح وبنيجي وبنلعب وبنسهر وكدا تقدر تعتبرنا شله بس معنا اننا متجمعين لشغل بيكون لسبب من 2 اما مجزره هتحصل او هنبيدو بلد كامله وصراحه زيزو كان ناوي عالاتنين ........



ابتسامه شر من المؤلف ... واقفل يبني الجزء ده علي كدا



الجزء السادس

وقفنا المره اللي فاتت لما قابلت الفرقه بتاعتي

اول ما دخلت وانا شادد مرات عمي وعمتي ورايا من شعرهم وروحت راميهم قدام الفرقه

لجين حطت ايديها في وسطها زي براد الشاي كدا : ومن امته وحضرتك ليك في الشمال ..... جايب نسوان الفيلا ... طب راعي وجودي انا واسماء طيب ياخي .... صنف مقرف

انا ببرود : خلصتي هبد ؟؟...دي مات عمي ودي عمتي اللي كلمتكم عشانهم

لجين وشها احمر : لمؤخذه يكبير اصل انا قولت يعني بدل متكلف جيبك وفي موجود .. خليك مع الموجود احسن

سلامه ميل علي صقر وبيهمسله : هو جو المحن ده مش هيخلص

صقر : مهو اخينا اللي بهيمه ومش بيحس

انا : بتقول حاجه يصقر يخويا ؟؟

صقر بتوتر مصطنع : لا ولا حاجه يكبير بس شكلك هفتان كدا ... مبتاكلش ولا اي ؟؟

انا بصيت لسلامه : حد ياخد البتاع ده من هنا .. انا تعبان ومش ناقص بضان ...

سلامه : يعم خلاص هيقعد ساكت ... ها ..جمعتنا ليه ؟؟

انا : الشراميط في غيابي كانو فاتحين رجليهم عالبحري ... وطبعا انت عارف هنعمل اي في الباقي

سلامه : يعني الليله هتبقي مدبحه

انا : **** ينور عليك يا حبيب اخوك

لجين : وانت هتعرف ازاي كل اللي نامو معاهم

انا : ونتي لازمه ميتين امك اي ..... انتي حماره يبت ؟؟

لجين : يوووه .. مخلاص بقي

انا : انتي يبت دخلتي طب بالفلوس مش كدا ؟؟

لجين : متحرجنيش بقي ........... بصت لعمتي ومرات عمي وهرشت في دماغها من فوق الطرحه ..هتتكلمو بالزوق ولا نستخدم العافيه

عمتي ومرات عمي :..................

لجين قامت من مكانها وراحت ناحيه المطبخ ورجعت واديها ورا ضهرها : اي مكسوفين ؟؟ لا متتكسفوش دا انتو حتي من طرف الغالي ........وطلعت اديديها من ورا ضهرها كان فيها سكينتين راحت راشكه سكينه في فخد عمتي والتانيه في فخد مرات عمي وصوت صريخهم ملا المكان

لجين متعصبه ومكسره راحت ماسكه عمتي من شعرها : متنطقي يشرموطه ... انتي هتعمليلي فيها مكسوفه

عمتي بتعيط وتتوجع : اااااااااااااااااااااااااه حاااضر حاضر

لجين ابتسمت وبتتبطط علي خد عمتي : شطوره يبطه شطوره

عمتي : احنا ككنا بنتحرك بأوامر من الواد

لجين : وهو يقبض الفلوس وانتو تقبضو اللبن ... صح يوسخه ؟؟ يطلع مين ننوس عين امه ده

عمتي : اسمه صابر

لجين : ايوه واوصله ازاي يعني .... في مليون واحد اسمهم سامي

عمتي: رقمه علي موبايلي

لجين : شطوره حبيتبتي .... واديرت بصتلي .. حاجه تانيه

انا : لا تسلمي .... الخطه كالاتي ....سلامه واسماء مع عمتي هينزلو وتقولكو علي الاماكن اللي راحتها ... الي تقولكو انه لمسها لمسه بس تقتلوه... لجين وصقر مع مرات عمي زي التانين .... ابراهيم هياخد رقم الواد ويحاول يجيب منه كل حاجه ... سامي هتروح تجيب الواد وتيجي

كريم : وانا هعملكو العشا علي متيجو

انا : لا يخفيف ... لو حد معرفوش يخشو بيته هتروح معاهم وتفجروا البيت ... مش عاوز دليل واحد بس كل ما تقتلو واحد ترشقو في صدره علامه الجوده(* عباره عن كرت زي كارت الكوتشينه مرسوم عليه من ناحيه الجوكر ومن ناحيه التانيه مكتوب عليه عزرائيل *)

سلامه : واي لزومها

انا : عشان يعرفو ان مندوب عزرائيل نزل

صقر : ماشي كلامك يكبير ....

وقامو جهزو وركبو العربيات وبدأو يتحركو كانت الساعه 6 ساعه بدايه الحدث

بعد ساعتين في الفيلا كنت قاعد انا وكريم في الصاله ودخل علينا ابراهيم

ابراهيم : عرفت مكان الواد

انا : ادي اللوكيشن لكريم ... وانت يكريم ... انا عاوزه حي

كريم : علي حسب هيعافر ولا لا

انا : صحبتك السلامه ... وقام مشي ...واد يهيما ..امال فين لاو

ابراهيم : وربنا معرف تقريبا خرج ساعه المغرب ولسه مرجعش

انا : طب استني هرن عليه

....

انا : الو

لاو : وعليكم السلام ورحمه **** وبركاته

انا : اي يعم الحج فينك

لاو : طب مقولتش السلام وقولنا ماشي ... وكمان مبتردهوش ... انت ملحد يلا ؟؟

انا : خلاص يعم الشيخ فينك

لاو : و** واحد مفتري وماشي بيفتري علي خلق ** ومغتصب وبتاع فكنت بقتله وجاي في السكه اهو

انا : تقبل **** يشيخ احا .. انا فكرتك هتقولي معتكف في الجامع

لاو : في حاجه في الشغل ولا اي

انا : هو في حاجه اه ... بس برا الشغل ... كدا كدا مكناش هنعوزك يعني

لاو : حبيبي تسلم ..اسمع صوت القطر ....وقفل في وشي ابن الوسخه

انا : ياباني ازاي ده مش عارف

وجاني ابراهيم وقالي علي كل حاجه علي الواد

بعد ساعه رجع كريم ومعاه واحد علي كتفه

كريم : اتفضل العجل يكبير ...

انا : اربطه في البدروم وفوقه علي ما اجيلك

وطلعت فوق ولبست بدله ميري (* فيك *)ونزلتله تحت ووقفت قدامه وصقفت ...

انا : صابر محمد عبد السلام .... خريج هندسه ومكنتس لاقي شغل ... عندك اختين وام ... وابوك متوفي من 9 سنين .... بتحب بنت اسمها مريم وعاوز تخطبها .... بتشرب حشيش وفوديكا وسجاير ال ام احمر ... اكمل؟؟

صابر : انتو عاوزين مني اي يباشا

انا : انا اقولك ... انا عاوز للي مشغك ... تقريبا بتاندوله باشا ..مش كدا؟

صابر بخوف : يباشا لو قولتلك هموت

انا بهدوء : ولو مقولتش هتموت ... بس لو قولت انا مش هخلهم يوصلولك

صابر : يعني هتحميني

انا : اه

صابر : هو مش راجل ... هي ست .. محدش يعرفها ... ماسكه حجات علي ناس تقيله جدا ... محدش يعرف هي مين ولا فين بس بتدي الكل اوامر منها .. عندها جيش ... رجاله ونسوان من كل الاصناف

انا : متكملش عشان بقرف : يعني تعرف هي مين ولا لا

صابر : ......

روحت رافع المسدس وضاربه في رجله : المره الجايه هتبقي في دماغك

صابر قعد يصرخ ويصوت : ححااضر هقول ...في واحد بس يعرف مكانها اسمه سامي نمره تليفونه عالموبايل لانه الوحيد اللي بينيكها

اديته الفون وطلعلي نمره سامي ده واديتها لابراهيم يعرف مكانه ورجعت تاني لصابر

انا : متشكرين يا صابر ...

صابر يباشا انا مش عاوزهم يموتوني يباشا

انا : متخافش هما مش هيموتوك ... مش هيلحقو

صابر : مش فاهم يبا....

ولسه هيكمل روحت ناتشه رصاصه في دماغه : لاني هموتك الاول

وقعدت شويه كدا وبعدها جالي ابراهيم

انا : ها اي الاخبار

ابراهيم : متطمنش

انا : لي

ابراهيم : سامي ده طلع راجل اعمال كبير وفلوسه سانداه

انا : بمعني ؟؟

ابراهيم : يعني مش هينفع معاه تحرك فردي ... كريم نفسه ميعرفش يخترق المكان بتاعه

انا : يفرق اي عن غيره

ابراهيم : مش ساكن في فيلا ولا قصر ... ساكن في عماره 20 دور بتاعته سلكن فيها لوحده في الدور ال15 الخمس ادوار اللي فوقه حراسه واللي تحت حراسه

انا مستغرب : شغله

ابراهيم : الشمال كله .... سلاح مخدرات دعاره اثار عبيد ماس ومواد غير مشروعه

انا : بالنسبه للعصابات

ابراهيم : واخد الامان من فالكو بتاع امريكا

انا طب اتقل عليا ... وطلعت الفون ورنيت علي فالكو

انا بالانجليزي : الو

فالكو بتوتر : مندوب عزرائيل مرحبا

انا : صدر امر بقتلك

فالكو بصدمه : انا اعرف انني لن استطيع الرب منك ولكن لما تخبرني انك ستقتلني

انا : لان لك فرصه في النجاه

فالكو : فرصه ... اي فرصه ...ثم من اصدر امر قتلي

انا : انا .... احد رجالك في مصر ... سامي

فالكو : ماذا فعل

انا : اريده ... موضوع شخصي

فالكو : حراسه من رجالي هل تريد قتله ؟؟

انا : لا اريده حي

فالكو : ارسل لي الموقع والمكان

انا : بعد ساعه امام القصر الجمهوردي .... اذا فكرت في ان تلعب معي ساقتلك وساقتل كل رجالك

فالكو : الي اللقاء الي اللقاء

عند فالكو قاعد وقاعد معاه 7 علي تربيزه بيضاويه كدا

فالكو : لقد ظننت بانه قد كشفنا

شخص 1 : لا افهم ما المرعب في هذا الشخص

فالكو : لا اعرف

شخص 2 : انتم لا تعرفون عن من تتكلمون ... مندوب عزرائيل في الغالب هو ابن عزرائيل ... جميعكم تعرفون من هو عزرائيل بالطبع

شخص 3 : اذا كان كلامك صحيحا فاظن ان بامكاني القضاء علي هذا النسل المزعج

كلهم : كيف ؟؟

الشخص 3 :.........

نرجع عندي انا تاني

انا : لاو

لاو : ارغي

انا : اتنكر في اي شخصيه وروح قدام القصر الج.....

لاو : متبطل رغي بقي منا كنت سامع كسم المكالمه

انا : طب روح يكسمك بدل ما اوديك وانت طيزك ناقصه فرده

لاو : كل واحد يخلي باله من لغاليغه

انا : قوم يبن العرص

لاو : حاضر يعم قايم عليا الطلاق

رجع لاو بعد ساعه بالولا وهو حاطه في شوال ونزله البدروم وحطه فيه ونزلتلتهم

انا : احا ... سامي بتاع التجمع

سامي : يوكي ؟؟

انا : يكسم الدنيا يجدعان ..... بقي انت يسط تعمل زي ابن المتناكه اللي كان بيعمل كدا في اختك ومرات ابوك

سامي : انت فاهم غلط

انا : اشجيني

سامي : دي كانت وحده كنت اتعرفت عليها في النادي زوجه واحد مهم في الدوله وكنت بعاملها زي امي شويه شويه بقينا صحاب جامد وبقيت اروح اقعد معاها في البيت واغرتني اعمل معاها كدا لان زوجها مش بيبقي موجود اغلب الوقت وعملت عليا الشريفه وبتع بس من سنه اعترفت لي عن شغلها وانها قواده وكدا .. مارست معاها مرتين تقريبا من يوم ما عرفتها وبعدها بقت علاقتنا مجرد صداقه

انا : يعني انت مش بتشتغل معاها

سامي : يوحيات امي محصلت

انا : مصدققك خلاص ... بس انا ليا عندك طلب

سامي : طلب اي يسط انت رابطني في كرسي ومكتفني

انا : مهو انت بكسمك مش الطاهره الشريفه ... منت شغال في كل حاجه شمال

سامي : مين ابن متناكه قالك كدا

ابراهيم : انا وخف يكسمك بدل مقوم ادبح كسمك

سامي : وانت بتقول كدا لي

ابراهيم : واحد بيكلم فالكو ... هيكونو بيتفقو علي حجز كوره ؟؟

سامي : يسط انت فاهم غلط ... بعد مانت ما مشيت ييوكي انا قابلت مشاكل بنت متناكه واهل ابويا عيزين يقتلوني وحورات بنت متناكه فالكو تامين ... واخد منه رجاله بفلوس لزوم التامين مش اكتر

انا : مش موضوعنا .... المهم اني عاوز بنت المتناكه دي

سامي : انا معرفش بيتها بس في شقه احنا بنتقابل فيها

انا : رن عليها وقولها تجيلك هناك

سامي : طب فكني عشان ارن طيب

انا فكيته وهو رن وكلمها وقالها انه عاوزها وليله حمره وبتاع وانهم هيتقابلو بعد ساعه

انا : معلش يسط انا اسف اني حطيتك في حاجه اكبر منك

سامي : يعم ولا يهمك اعتبره رد دين للي بيننا

بعد ساعه في الشقه الباب خبط وقام سامي فتح الباب راحت اشرموطه وخداه في بوسه ودخلت وهو ملحقش يتكام اول ما فكته بتبص عالكنبه لقيتني قاعد ماسك نبوتي بس هي مركزتش فيه

الشرموطه : هييههي انت جاب معاك كمان واحد ...اي المفج........لاحظت رسمه الديب عالنبوت

انا ركزت شويه (* بصدمه *) : مرات خالي

مرات خالي : زيدان !!!!؟؟؟

انا قومت من مكاني وروحت هابدها كف خلي وشها يجيب ددمم : بقي انتي يبت المتناكه تعملي في خالي كدا

مرات خالي بخوف ورعب : ارحمني والنبي ارحمني

انا : وربنا مهسيبك وروحت نازل فيها تلطيش وضرب وتعوير وتقطيع وكنت بسخن السكينه واحرقها وروحت ساحبها من شعرها لحد تحت وروحت راميها في العربيه وخدتها ورجعت الفيلا ورميتها في البدروم وقولتلهم لما يجي الباقي يرمو عمتي ومرات عمي معاها وطلعت نمت زي القتيل ..... نمت قد اي بقي 3ايام ... متستغربوش انا في لما ببقي متضايق من حاجه جامد ممكن انام اسبوع محسش بنفسي عادي مش عارف لي بس هو كدا

صحيت ممن النوم اخدت دش وقومت نلت تحت للشباب اللي كانو متجمعين قدام التلفزيون

انا : صباح النور يجدعان

كلهم : صباح الخير

سلامه مبدري يعم

انا : منت عارف يعم خري انت التاني اني لما ببقي متضايق بنام

لجين : نوم الهنا علي قلبك

انا بصيتلها بقرف كدا وبعدين رجعت بصيت لسلامه تاني : عملتو اي

سلامه : عمل اسود ومهبب علي دماغك .... نص الناس ميري والنص التاني رجال اعمال ... خلصنا امبارح تقريبا ... مش عاوز اقولك اسمك بقي علي رأس قيمه المطلوبين في العالم حاليا

انا : انهو اسم فيهم

سلامه : مندوب عزرائيل ... تعرف طلعو عليك اسم جديد

انا : اي اشجيني

سلامه : سفير الموت

انا : تصدق جامد .... عجبني .. ضيفه لقيمه اسمائي يبني

سلامه : المهم ... هتعمل اي في التلاته اللي تحت دول

انا : وانتو لسه معملتوش حاجه

سلامه : وحياتك ملمسناهم

انا بزعيق : مين المتخلف ابن المتناكه المسؤول عن التعذيب وكسم استخلاص المعلومات

لجين بخوف : انا

انا : وانتي بكسمك طالما دي شغلانتك معملتيش كسمها لي ..... سلامه ... كلم عبدو ابعتله الشرموطه بنت الغبيه دي مش عاوز كسم متخلفين في ميتين ام الفريق

لجين بعياط : طب اسمع.....

انا : مش عاوز اتنيل اسمع لمي كسم هدومك وحجاتك وخدي بعك وارجعي ملكيه عزرائيل في روسا عند عبده ومشفش وش كسمك برا ام الملكيه ... ولو شميت خبر عن الموضوع هقتلك

لجين بعياط وغضب وهستيريا وزعيق في الكلام كوكتيل مشاعل : اقلنبيييي اقتلنيييي احسن من المعامل اللي بتعاملهالي دي .... اقتلني احسن منا انا بتعامل زي الكلبه ... انت بتعامل الكللابب احسن مني ... كل ده تعملو فيا ... لي .. كل ده عشان بس حبيتك ..... عشان مشوفتش في الدنيا غيرك ... عشان بس كان كل حلمي انك ترضي عني وتتجوزني عملتلك اي وحش انا ... ها عملتلك اي .... كان اي غلطي عشان تعاملني زي الكللابب كدا ... يوم ما قررت تتجوزني وكانت مانعني اني حتي اقولا لاهلي اني اتجوزت وكمان منعتني اني اشوفهم وانا وافقت .... تيجي قبل الفرح بيوم وفركش لي ... هااااا .... لييييييي؟؟؟

انا بكل هدوء وانا بكتم جوايا قهر كاسرني : عشان اكبر مني

لجين : مش سبب مقنع ... انت كذاب

انا : تحبي تعرفي لي ؟؟؟ .... تحبي اقول قدامهم ........ تحبي افضحك .. حاضر ... سيبتك وكرهتك وكرهت حتي منظرك لما حد يجي يقولي مراتك بتعمل عمليه ترقيع //الكل اتصدم // كنت اسعد انسان في حياتي اني هتجوزك .... كنتي بنسبالي حلم ... مكنتش هتخيل انك ممكن في يوم تبصي لواحد اصغر منك ب3 سنين ... بس اتاريكي عاوزه تداري عيبك وتلبسيني في الحيط .... انا دلوقتي موافق اتجوزك عشان زمان الخياطه فكت دا غير انها مش بتتعمل غير مره واحده .... ها مستعده نتجوز ....

اسماء : اي التخلف اللي انت عمال تهبد فيه ده ..... انت عبيط يزيدان ... ثم ان مين ابن المتناكه اللي ضحك عليك وقالك كدا

انا : ضحك عليا .. ضحك عليا اي اللي قلي كدا عبد**** اللي في الشؤون الماليه

اسماء : وعبد **** ده تبقي صفته اي

انا : مش فاهم

اسماء : افهمك .... يزيزو يحبيبي مش عبد**** ده يبقي ابن عمت لجين اللي كان عاوز يتجوزها

انا : فهمت ... يبن المتناكه ... يعني لجين مكنتش رايحه للدكتور ولا زفت

اسماء : لا

انا : يعني بقالي سنه معذب البت علي مفيش .. وانا اللي عبيط اصلا

اسماء : وغبي

صقر : وحمار

كريم : وبهيمه

لاو : واناني

سلامه : ومبتحسش

انا / مخلاص يكسمك منك لي هي زيطه ... ثم انك بتتكلم لي يحيوان ياللي اسمك سلامه

سلامه : لي الغلط طيب

انا : اه فعلا انا غلطت .... لو انا مبحسش يبقي انت اي .. حجره

سلامه : تقصد اي ...انا مش فاهم

ولقينا اسماء قامت طلعت اوضتها بسرعه

انا : فهمت يا اغبا اخواتك ؟؟

سلامه : يدين امي ... تقصد ...

انا : ايوه بالظبط

ابراهيم : خخخخخخخخخخ مجرا اي يعم الخاطبه ويعم النحنوح ... مختخلونا نخلص من ام التلات عقارب اللي تحت دول خلينا نخلص ونروح

انا : طيب .... انا هنزل لوحدي

وسيبتهم ونزلت وقيت التلاته مربوطين في 3 كراسي ونايمين 0.. روحت جايب جردل مايه ورحت راميه في وشهم راحو فاقو وفكيت عمتي ومرات عمي واديتهم لاسماء تلبسهم وتروحهم

ورجعت لمرات خالي : مبسوطه معانا يكسمك هنا

مرات خالي بتعب : ااررججوك ارحمني

انا : احا يكسمك بقي انتي تعملي فيا كدا ..... اااه يزمن ... ومقرطسه خالي يبت الشرموطه... احا .. خالي فين صح ؟؟

مرات خالي : خالك من سنه اخد طلقه في محاوله لاغتياله مماتش بس الطلقه اتسببتله في شلل نصفي سفلي ومبقاش يطلع من يومها لدرجه انه ساب الشقه اللي عايشه فيه معاه وراح قعد في شقه لوحده

انا : وهو الراجل جاله شلل نصفي وبدل ما تقفي جمبه تروحي تتناكي من غيره .... ياريت بس كدا وكمان بقيتي كبيره القوادين ... وكمان مكفاكيش روحتي عملتي كدا علي عيلتي يكسمك ...

انا : ... انا هقتل كل انسان ليه علاقه بيكي قدامك بابشع الطرق الممكنه وهخليكي تتمني الموت يوم بعد يوم لحد ما احس ان ضميري ارتاح ساعتها ممكن ابقي اقتلك ... واديتها ضهري ومشيت

مرات خالي : حتي لو قتلتني عمرك ما هتعرف تقتل اللي قتل ابوك ولا اللي قتل عمك ولا اللي قتل اخوك من قبل ابوك

انا اتديرتلها : قصدك اي

مرات خالي : قصدي اني عملت ده كله عشان اوصل للي قتل ابوك .... شبكه علاقاتي و شغل الدعاره ... بس لما وصلتله كنت محطوط علي رقبتي سكينتين ... سكينه اني معتش عارفه اطلع من شغل الدعاره ... والسكينه التانيه اني مش هعرف اقتله ... كملت في شغل الدعاره عشان اعرف اوصلك عشان اساعدك توصل لتارك بس انت كنت اختفيت ومحدش عرفلك اثر

انا : وسامي ...سامي اللي كنتي بتانمي معاه .... هتبصي في وش خالي ازاي

مرات خالي : كانت غلطه ومش هتتكرر .. وتقدر تنفذ عليا حكم الشرع

انا : قومت فكيتها .... قوليلي بقي كل الللي تعرفيه عن اللي قتل ابويا

مرات خالي : الاول لازم تعرف انت مين ومين اصلك .... انت زيدان احمد حمد ابراهيم الحيني ... عيلتو من جدك ال20 قتله مأجورين جدك هرب من الشغل معاهم وحب الحياه الهاده بس زي ما بيقولو العرق دساس وابوك اشتغل في نفس الشيء ابوك قبل ما يتجوز امك ب6 سنين كان متجوز ... تعرف حكايه قمر اللي كان بيحبها بس هي اتجوزت فؤاد الباشا وبعد كدا اتطلقت ... ابوك اتجوز قمر وخلف منها ولد وبنت ...ابوك عاقب قمر بانها متقولش لحد انها متجوزه ابوك وطلعلها هويه غيرهويتها الحقيقيه ومنعها من رجوعها لاهلها وكمان حرمها من الورث ... في يوم وامك حامل فيك حد اصل بابوك وقاله ان اخوك مات ساعتها ابوك اخد بعضه وراح عشان يشوف اي حصل ولكن وهو عالطريق تخبطه عربيه نقل تحول عربيه ابوك المصفحه لحته صفيح ... ومرات ابوك من يوم ما مات نفذت وصه ابوك بانها تختفي من الوجود وتنسي انها اتجوزته

انا : ومحدش قدر يوصلها

مرات خالي : قدرت اوصلها من حوالي ست شهور تقريبا وحطيتها تحت عنيا

انا : هي فين

مرات خالي : عايشه في شقه في منطقه شعبيه في شبرا

انا : عايشه منين

مرات خالي : ابوك مكلف واحد يوديلهم كل شهر فلوس يعيشو منها

انا : البنت عندها كام سنه

مرات خالي : اكبر منك ب6 شهور

انا : انتي قولتي انك عارفه اللي قتل عمي واخويا وابويا

مرات خالي : اللي قتل اخوك كان رجل اعمال روسي اسمه في الشغل بلاك جوست ابنه كان شغال تاجر مخدرات في مصر واتقتل علي ايد رجاله ابوك .... واللي قتل ابوك يبقي حد من عيله الباشا باتفاق عائله الباشا كامله .... اما اللي قتل عمك فمكنش واحد .. اللي قتل عمك هما تشيكيله من زعماء العصابات علي مستوي العالم اتجمعو مع بعض لهدف واحد وهو القضاء هلي فرقه 0000 انا مكنتش اعرف انك موجود بس كنت اعرف ان انت في واحد استلم الشغل مكان ابوك اسمه مندوب عزرائيل

انا : تعرفي رؤساء العصابات دول

مرات خالي : مارتينيز وفالكو وبراد وفي 4 تانين معرفتش اوصلهم

انا : سبب تجمعهم كان اي

مرات خالي : لاحظو انكو رجعتو تاني وشغالين قتل في رؤساء عصابات تانيه فقالو يتجمعو عشان هما عارفين ان كل واحد فيهم يعتبر لقمه سهله لكن مع بعض صعب توصلولهم ... دا غير ان في شخص في الضل بيدعمهم من الخفاء بس الظاهر انه اجمد منهم هما ال7 مع بعض

انا : ممكن اسال سؤال ... انتي عرفتي منين موضوع الاغتيالات وعزرائيا

مرات خالي : انا اعتبر الصندوق الاسودلابوك واعرف عنه كل اسراره وكل حكاياته ... كنا زمايل في الجامعه وكان بيحبني زي اخته بالظبط وكانت لما الدنيا تضيق بيه كان بيجي يفضفضلي لانه عارف ان السر اللي بيتقالي بانساه

انا : تعالي نطلع فوق نتكلم وتريحي شويه وخلي بالك متنسيش ان ليكي 80 جلده

مرات خالي : مش ناسيه ..

وطلعنا فوق ومرات خالي اكلت واخدت شور ولجين طببت جراحها ودخلت نامت واتجمعت انا و الفرقه

سلامه : الكلام علي اي

انا : مش عارف ... حورات احياء وميتين

اسماء : لحي ابقي من الميت

انا بصيتلها : معاكي حق ياسماء ... وقومت وقفت ... انا رايح مشوار وراجع تاني

وانا طالع من باب الفيلا لقيت الفون بيرن وكان عبده

انا : عم عبده واحشني

عبده : بس يعلق انت ... اي اللي انت هببته عندك ده 89 حاله اغتيال في يومين لي ... زيدان .. احنا مش قتالين قتله

انا : متخافش كلهم يستحقو الموت .. كنت بترن لي

عبده : مرسا قدام الباب ...

انا : بتهزر ... اجدع عم عبده عالكوكب عالطلاق

عبده : اي خدمه

انا : تشكر يعم عبده .... الا بقولك صح انا اعرف انك كنت حبيب ابويا وبتاع .... اي حوار قمر مراته دي

عبده : هو انت عرفت

انا : دا انا عرفت كتير

عبده : هي تحت مراقبتنا من ساعه ما ابوك مات ... وربت اختك صح

انا : طيب ....اصل انا كنت رايحلهم

عبده : اصيل يلا

انا : تربيتك يكبير يلا سلام وطلعت لقيت مرسا راكنه قدام الباب .....

وصف ميرسا (* تخيل انا مش بوصف الاشخاص وهوصف العربيه ) (

النوع : لامبورغيني فينينو رودستر

تعديل الجسم : مصفحه ضد الصواريخ ومرفوعه عن الارض زياده عن الطبيعي دا غير انها مش بتتخدش متركبلها ماتور عربيه فينوم اف 5

اللون : اسود قاتم غير عاكس للضوء

الازاز : من جوا وكانك مفيش ازاز ومن برا مستحيل تشوف حاجه جوا

الالوان الداخليه : الاسود والاحمر مع اضاءه ليدات بتحكم في لونها

*)

بص العربيه من جوا متروسه اسلحه

نرجع للمهم ركبت العربيه وروحت جبت بوكيه ورد كبير اشتريت نص محل الورد في البوكيه وشيكولاتات وبتاع ورحت جبت بدله ولبستها وانا في المكان اللي اشتريته منه وروحت للحلاق حلق شعري وحرفيا مع كل شعره بتقع كنت بحس ان بخسر عيل من عيالي بس الفكره ان عشان لما اقابلهم مابانش اني خول وبتاع وروحت شبرا علي وصف مرات خالي للمكان لحد ما لقتني داخل علي شارع ضيق يدوب دخلت بالعافيه وركنت العربيه وطلعت لعماره تعبانه خالص لحد الدور التالت وخبطت فتحتلي واحده ست جميله قويييييي لولا اني محترم كنت نطيت عليها (* انا تقريبا نسيت الجانب الجنسي من القصه هحاول احط اي حاجه كدا *)

انا : السلام عليكم .. بشمهندسه قمر؟؟

قمر : اه ... مين حضرتك

انا : انا يوكي ... هنتكلم من عالباب ولا اي

قمر : لا ازاي اتفضل ودخلت ولاحظت انها تعمدت انها تسيب باب الشقه مفتوح وفتحت الشباك

انا اديتها البوكيه : اتفضلي

قمر : انا اسفه هو حضرتك تعرفني

انا : مدام قمر .... طليقه فؤاد الباشا... وارمله احمد حمد الحيني ... او عزرائيل

قمر اتخضت لانها فكرتني حد جاي في شر : لو هوبت نحيتي عزرائيل هيقوم من موته يقبض روحك

انا ضحكت : لا متخافيش انا مش حد من اعداء عزرائيل ... انا مندوبه

قمر : بس لسا اححنا في نص الشهر .. المفروض الفلوس بتجي في اخر الشهر

انا : شكلك كدا هتتعبيني ... انا ابقي مندوب عزرائيل وابنه .. زيدان

قمر : زيد....زيدان مين

انا : اي يطنط قمر ... متعرفيش زيدان ابن جوزك

قمر اتفتحت في العيااط : يا ه عليك يا زمن

قومت وخدتها في حضني (* مرات ابويا فحلال يعني *)ودخلت علينا بنت من الباب شكلها معيطه وفي علامه كف علي وشها وهدومها متبهدله

البنت : مين دا يماما

قمر : اقعدي يبنتي وحكيتلها الحكايه كلها وعن بابا وشغل بابا وبتاع

البنت : يعني ده يبقي اخويا زيدان

قمر : اه ... بصتلي ... ودي ساره اختك

انا قومت من مكاني وخدتها في حضني وهي زي متكون ما صدقت وراحت مفتوحه في العياط

انا : باس باس اهدي ... وبعدتها عني .. مال خدك احمر من اي

ساره زي متقول كدا خافت عليا : لا مفيش

انا : هتقولي مين ضربك ولا انزل اضرب شبرا كلها ؟؟

ساره : لا خلاص ... عيل بلطجي اسمه سالم مستقصدني في الراحه والجايه وانهرده حاول يغتصبني بس هربت منه

انا الدم فار فعروقي : فين طريقه ده

ساره : فضل ماشي ورايا لحد تحت وهو قاعد قدام باب العماره عشان لما انزل

انا تعالي وريهولي

طلعنا البكونه لقيت عيل تحت عنيه اسود ورفيع فشخ وشكله شمام ومعاه كمان واحد وشاورتلي عليه

ساره : هو الواد اللي بيتصور عالعربيه السمرا دي

انا : امممممم قبل ما انزل اضربه هعملك حركه تضحكك

وروحت مطلع تليفوني ودورت العربيه بالتلفون وخليتها تطلع لقدام سره راحت راميه حوالي 3 متر كدا هو فكر في حد في العربيه دقيقه واحده وروحت نازله تحت وروحت هابده بونيه اول ماشوفته ورحت نازل فوقه بالبونيات مخليتش وشه ينفع تاني وروحت شايله علي كتفي و طلعت بيه الشقه ورميته قدام ساره

انا : مرضيه ؟

لقيت سارعه عينيها بتدمع وراحت جريت عليا واخدتني بالحضن : انا بحبك اويييي ... اول مره احس ان ليا ضهر

انا : انتي تتعودي علي كدا انتي عندك ضهور كتير تسندي عليها

قمر : يعني اي

انا : يعني هتيجو معايا دلوقتي

قمر : بس

انا : وحيات ابويا كلمه كمان ومش هتعرفيني تاني

قمر : عندي زي ابوك

انا ضحكت : خشو البسو وتعالو يلا

ودخلو لبسو وخليتهم يقفلو الشقه ونزلنا ركبنا العربيه واترحكنا

اختي : بس اي العربيه الجمده دي يعم

انا : حاضر هجيبلك واحده

اختي : بتتكلم بجد ؟؟

انا : اه و** ... طب تصدقي ب** بكره نطلبهالك

قمر : بس يساره متكلفيش اخوكي دي تلاقيها بمليون جنيه ولا حاجه (*اعزروها يجدعان عايشه بقالها 20 سنه في الفقر *)

انا : عارفه يقمر ... انا و**** انا مش عارف انا بمدحك ولا بناديلك ...المهم عارفه العربه دي مكلفاني كام .... 20 مليون دولار ...ثم ان الفلوس دي مش فلوسي لوحدي انتو ليكو فيه زي ما ليا فيها

قمر : اصيل يبن احمد

انا : بقولكو اي بما اننا هنا تعالو نعدي عالملجأ نبص عليهم كدا

قمر : هو الملجأ ده لسه شغال

انا : اه

وروحنا هناك واتصدمت باللي قدامي كل اللي في الملجأ مقتولين ومتعلقين زي الدبايح في الملجأ ومكتوب عالحيطه بالدم

(" العين بالعين .... والبادي اظلم ")



انا اسف يجدعان انا عارف اني متاخر والجزء قصير ومقصر وكل حاجه بس غصب عني ادعو علي امي هي السبب انجوووي🤖🤖





سيربرايزززز ..
الجزء السابع
مبدئيا كدا انا عيل خنزير وخول .. محدش يشتم انا شتمت نفسي اهو .. نظرا لكل هذه الفتره الطويله من الغيبه بس كانت غصب عني .. ثانويه ودروس وفركشه خطوبه وحادثه ومستشفي وخيانه ومشاكل في الشغل ومشاكل في العيله وليله كبيره سعاتك اتنمي تعذروني ... الجزء ده هيبقي قد الجزء الطبيعي مرتين او مره ونص(( انا هتناك علي ما اخلصه ))... ويلا ومنغير لك كتير نرجع لقصتنا بعد طول غياب .... . . . . . .

كل اللي في الملجأ مقتولين ومتعلقين زي الدبايح في الملجأ ومكتوب عالحيطه بالدم

(" العين بالعين .... والبادي اظلم ")

هوب صوت سرخه بنت متناكه اترقعت جمبي سورت امي .. ببص جمبي لقيتها اختي .. ولقيت قمر واقفه ساكته(( اتصدمت يحبه عيني ))
انا : قمر خدي ساره واطلعو بره
قمر : بس
انا بزعيق : انا مش قولت تطلعي برااااااا
قمر مسكت ساره من ايديها وسحبتها علي بره مرعوبه مني

انا طلعت تليفون متامن : الو
شخص : عاوز اي
انا : مين عملها
شخص: انا عندي استعداد اقولك ان ابليس نفسه ميقدرش يعرف مين عملها
انا : تقصد اي
شخص : اقصد ان اللعبه كدا وصلت انها بقت اكبر مني ... حتي انها اكبر منك انت شخصيا
انا : وانا بحب اجازف في اللعب
شخص : انت داخل سكه اللي يروح ميرجعش
انا : عاوز اسم .. كل اللي انا محتاجه اسم
شخص : الموضوع ليه علاقه بكيان غامض مفيش اي معلومات موجوده عنه ... ناس مبيغلطوش غلطه .. لما الامر يوصل ان محدش يبقي قادر يتخيل حتي مين عمل العمله دي .. بننسب العمل ليهم ..
انا : يعني
الشخص : مقدرش اديك اسم لانه بكل بساطه مش موجود عندي اسم اديهولك .. بس
انا : بس اي
الشخص : طريقه القتل دي مش مألوفه ليك .. تعرف حد بيقتل كدا
انا : مظنش
الشخض : طب والكلام اللي عالحيطه
انا : انت عرفت منين الكلام اللي علي الحيطه
الشخص : حد قالك اني حلاق .. يبني انا مخاوي جن مش مدرس درسات
انا : طب متحاول تعر....
الشخص : صدقني اعلي من امكانيات اي حد .. المكان الوحيد اللي فيه معلومه تقدر تفيدك مقدرش اخشها
انا : ليه
الشخص : التعويذه اللي علي المكان .. تعويذه شرطها ان اللي يخش المكان ميكونش في قلبه ذره خوف او عدي عليه في حياته حاجه خلاه يخاف
انا : فين
الشخص : لا ده مش مكان ينفع تروحه .. هو اللي بيجيلك
انا : وضح
الشخص : ارسم دايره عالارض في ارض جليديه ونقط فيها من دمك وغمض عينك
انا : تشكر .. قفلت في وشه

وطلعت ركبت عربيتي من سكات وقمر وساره عمالين يتكلمو جمبي يفهمو في اي وانا ولا كاني سامعهم
طلعت تليفوني وكلمت عبده : عبده ابعت حد ياخد الجثث اللي في الملجاء
عبده : حصل اي
انا : عبده نفذ .. وبعدها انسف المكان من الوجود مش عاوز اثر للي حصل
عبده : عُلم ..

قفلت معاه وكلمت سلامه
انا : سلامه امن العيله كلها (( المقصود بالعيله هنا هما اي حد من عيلتي او عيله اي حد شغال معانا ))
سلامه : نوع التهديد
انا : ثانوسيما (( مميت باللغه اليونانيه ))
سلامه : هحتاج اذن بتدخل الفرقه فوز زيروز ((اربع اصفار 0000))
انا : اذنك معاك

قفلت معاه وكلمت شخص مجهول اسمه بايدز
انا : مفيش وقت للشرح انا محتاج منك خدمه من الخدمات اللي ليا عندك
الشخص : سامعك ...
انا : عاوز تدخل بريطاني يمنع اي جهه حكوميه مصريه بالتدخل في ممتلكاتي .. انا هغيب مده مش عارف قد اي ورايح للمجهول بنفسي .. لو قشه من ممتلكاتي اتخدشت .. او حد من اهلي بكا في غيابي هعتبر ده اعلان حرب واللي يقدر يسد قدامي .. يعاديني .. يا مراحب

ققلت معاه وخدت بعضي وطلعت علي مطار القاهره وخدت طياره خاصه ودتني روسيا في مطار في وسط صحراء سيبيريا (( صحراء الجليد )) ورسمت فعلا دايره علي التلج وجرحت ايدي ونزلت نقطتين عالارض وغمضت عيني وفتحتها لقيت مكان الدايره سلم نازل لتحت نزلت عليه لحد ما وصلت لمكان واسع جدا تحت الارض .. وفجاه ظهر قدامي ست عجوزه جدا
الست العجوزه : ماذا جاء بك يبن الحرام .. هذه الارض محرمه علي الجبناء .. وحطت سكينه علي رقبتي بسرعه خاطفه
انا بثقه : الجبن مصطلح تم صنعه لغيري .. وهي كلمه ليست في قاموسي .. اما بقي عن خوضك في شرف امي يبنت المتناكه .. وروحت ماسك ايديها كاسرها وواخد منها السكينه حاططها علي رقبتها .. فانا مش هعديهالك .. وروحت دابحها ..

ظهر قدامي اسد اسود عينيه حمره وشكله بشع وليه مخالب طويه وشعره زي شعر الحيوانات وعنده قرنين كبار .. وراح يجري نحيتي ولكنه معرفش يقرب مني
انا بسخريه : لا تحاول التلاعب بعقل شخص قد ياتي بفكره تتسبب في فناء الكون في جزء من الثانيه .. انت كرضيع يعبث بالنار

لقيت نفسي رجعت لمكاني تاني وظهر قدامي الست العجوزه تاني
الست : تعرف .. دخل الاختبار علي مر العصور ملايين .. ويمكن مليارت البشر .. نجح منهم واحد بس غيرك .. طلب المعرفه مات لان عقله ميقدرش يستحملها
انا بلا مبالاه: شكرا عالنصيحه .. تقدري توفريلي اي
الست : امر واحد .. امر هتطلبه مني هنفذه ... فانا سر هذا الكون
انا : دا ينطبق عالاسئله الشخصيه
الست : لا
انا : انتي اي
الست : بشر بقدرات تفوق البشر
انا : يعني مش جن ... طب كويس .. اي اللي يلزمك بتنفيذ الامر
الست : عهد ملعون مقدرش اكسره .. اتعمل مع اسلافي ويتمرر من جيل لجيل
انا ابتسمت بخبث : وفرتي عليا كتير .. عاوز منك عهد طاعه غير مشروط بقوه تنفيذ غير محدوده
الست بغضب : مستحيل ... بدا جسمها يتضخط وكان في قوه ضغط بوزن كبير جدا بتضغط عليا .. موافقه موافقه ااااههه
ظهر علي ايدي نور وبعدها اختفي : انا مش هطلب منك المستحيل ولا هطلب منك طلبات صعبه .. بس انا كل اللي عاوزه منك اني لما احتاج معلومه الاقيها
الست بقهره : اوامرك
انا : مين اللي قتل الناس اللي في الملجا
الست : شخص من اعداء ماضيك .. عاد ليحول حياتك لجحيم
انا : اعدائي كتير .. مين هو
الست : بينادوه خوليو
انا : يبن المره الزانيه.. طب ازاي .. دا مجرد دوده
الست : في ٨ اشخاص بيدعموه ...اقدر اعرفك بيهم ولكن الاخير مقدرش اعرفه ..
انا : زعماء المافيا المتحدين مش كدا
الست : بالظبط
انا : امنيه اخيره
الست : انا خدمتك اؤمرني.. قالتها بحسره كدا
انا : اتمني تكوني حره من كل العهود اللي عليكي

نور كبير ظهر مني ومنها خلاني مش شايف اي حاجه وبدا يتلاشي تدريجي وظهر الست ... بس احا ست اي .. دا شابه ..

انا بلمت من جمالها : احا يجدعان .. دا بجد
البنت بكسوف وبصت في الارض
انا : خخخخخ مش قاااددددررر .. يخربيت جمال امك .. دا انا عايش مع غفر
البنت وشها قلب واتعصبت كدا : يبجاحتك ياخي .. يعني متجوز وجاي تلعب عليا .. عايز تاخد غرضك مني وتهرب .. كلكو زي بعض
انا اتصدمت : احا دي طلعت من شبرا .. وبعدين ثانيه كدا مين ده اللي متجوز .. انتي مش المفروض عارفه كل حاجه
البنت : منا منا منا لازززممم اكون مركزه عشان اعرف افتكر ومش عارفه اركز واحنا كدا
انا : كدا ازاي مش فاهم .. (( في عقلي .. احا .. احنا هدومنا راحت فين ))

زوم اوت بالكاميرا كدا اوريك الموقف من بعيد شويه ... في وسط الجليد الابيض الناصع اللذي ينعكس عليه اشغه الشمس فيزداد ابيضاضه ... اي الجو الرخيص ده خش في التقيل ... علي جانب واقف زيدان (( مش هنحتاج نوصفه يعني )) وهو عريان ملط وبتاعه منتصب نص انتصاب ومدلدل بين فخاده .. علي الجانب الاخر تقف بنت تقول للقمر قوم يبن المتناكه وتحط طيزها مكانه حاطه ايد علي كسها تداريه وباليد التانيه مداريه بزازها .. تداري اي ولا اييييييييي (( البنت تيجي بتاع ١٩ ٢٠ سنه بالكتير .. طول ١٦٥ سنتي .. وزن ٧٠ كيلو ... عيون زرقا .. بشره ابيض من التلج اللي هي واقفه عليه ... بزازها كبيره ومدوره وطريه بتترج من مجرد الهوا اللي ماشي عليها .. شعر اسود وطويل وسايح واصل لحد ركبتها بيطير مع الهوا .. طيزها مظبوطه بالملي ومشدوده شده جمدان .. فخادها عامله زي عمدان الرخام ))

انا اتكسفت ولفيت وشي الناحيه التانيه وهناك من بدا اعلان ظهوره .. عمو حنكش

حنكش : يسط ابوس ايدك يسط عايز العب شويه
الكاتب : لا زيدان ابننا مؤدب ميعملش كدت
زيدان : يسط ابوس ايدك يسط انا بتعد من اغني اغنياء الكوكب ومنيكتش واحده من اول السلسله
الكاتب : ولد عيب .. ابقي اتجوز واعمل إللي انت عاوزه بنات الناس مش لعبه
زيدان : يعني هو حرام عليا وحلال لغيري .. اشمعنا ابن المتناكه ده ماشي ينيك في اي حرمه (( بيشاور علي عمر من قصه اسير الظلمات ))
عمر : اتكلم عدل يكسمك
زيدان : شوفت .. ولا انا يعني عشان امي ميته .. وهو امه جامده .. هتحاميله
عمر : اظبط يكسمك
الكاتب بنظره حمدي الوزير : تصدق فكره انا اصلا حاطط القصه في منتدي المحاارم .. نخلي زيدان ينيكها الفصل الجاي ... يلا يبن المتناكه منك لي كل واحد علي قصته
حنكش : وانا يعم ..
الكاتب : تصدق صعبت عليا ...و**** منا حارمك منها ..
.
نرجع تاني من العبط ده ببص جمبي لقيت تليفوني المتامن عالارض وعليه رماد .. وطيت جبته ومسحته ورنيت علي عبده
انا : ابعتلي عربيه منغير سواق يكون فيها طقمين ليا
عبده : فين
انا : دايره عرض ٦٢،٩٢٥٦ شمال وخط طول ٥٠.٥٦٨ غرب .. معاك عشر دقايق قبل مااموت متجمد
عبده : العربيه هتتحرك .. اصبر ٥ دقايق
انا : عطل كميرات العربيه
عبده : اشمعنا
انا : مش هتحب تشوفني وانا ملط .. اقفل يعم **** لا يسيئك

انا كلمت البنت : خمس دقايق وهنمشي
البنت : اوك

عدت خمس دقايق فتحت العربيه لقيت فيها طقمين (( قميصين وبنطلونين )) رميت واحد للبنت من ورا ضهري ولبست التاني ولفيت ابصلها وقعت من كتر الضحك تخيل واحده ١٦٥ ستني لابسه لبس واحد اتنين متر

البنت مكسوفه : ممكن تبطل تضحك عشان هسيبك وامشي
انا فتحت باب العربيه : اركبي اركبي
ركبنا احنا الاتنين العربيه
البنت : هنروح فين
انا : مش عارف .. بصي احنا نطلع عالمطار هناخد الطياره لحد موسكو ننزل نشتريلك هدوم

فضلنا ماشيين لحد ما وصلنا المطار ركبنا الطياره (( بص يا عزيزي البنت دي معهاش باسبور ولا حتي اثبات شخصيه .. هتتمنيك وتقولي سافرت ازاي هقولك يعني بميتين اهلك في واحد شغال قاتل مأجور ومفيش حد بيعترض طريقه من الحكومات ؟؟ .. خيال يا عزيزي خيال ))
انا : بصي ياا... اسمك اي معلش
البنت : معرفش ...
انا : بصي يا معرفش ... استني قصدك اي .. متعرفيش اسمك ولا اسمك معرفش
البنت : لا انا معرفش اسمي اي
انا : دا اللي هو ازاي
البنت : حكايه طويله
انا : بصيت حوليا وكنا لوحدنا في الطياره : اظن اني مورييش حاجه
البنت : الموضوع بدا من ٧٠٣٩ سنه ..... كان في ساحر من سحره مصر العظام قدر يجمع جيش كبير كدا من الشياطين وكانت قدراتهم مهوله ... جه في يوم كان بيسمي باليوم الملعون عند المصرين لان فيه ساعه كان بيحصل اضطرابات غريبه في البلد .. فكان الكل ملزم انه يقعد في بيته وكان في بنت تاهت عن اهلها في اليوم ده ومعرفتش ترجعلهم .. ورجليها خدتها لحد كوخ الساحر ده ... كانت بنت ١٤ سنه ايه في الجمال .. مكنش فيها اي علمه من علامات الانوثه لسه .. ولكن الخنزير الملعون ده اغتصبها .. وخباها عنده لحد ما حملت وولدت ولد وبنت .. ومرت الايام وماتت الام وبقي الولد والبنت الصغيرين وعند سن ال١٥ خلاهم يمارسو مع بعض ويخلفو لحد ما بقي عندهم ولد وبنتين الولد اتجوز بنت من البنتات والتانيه ابوها عمل معاها عهد كان نص العهد (( انت لا تتزوجين ولا تعيشين مع بشر الا ان ينجب منك اخوك .. وان لم يكن اخوك فمن نسل اخوك .. فان كان من انجبتي ولدا فيتربي مع ابوه وهو ليس ابنك .. وان كانت بنت فتلقي في الصحراء .. وتورث العهد من بعدك .. وتعهدين لي بالطاعه .. والعهد يورث بين نسلك ونسل اخيك .. واعهد انا في المقلبل بان اسخر لك جيش جن من العلماء والمخبرين يخبروكي بخبايا الارض .. ويورث العهد لمن جاء من الاناث من عهدك .. ويورث معه علمك )) ومن يومها لحد انهرده نسلي من اجدادي واجداد اجداد اجداد اجداد اجدادي ... محدش عارف يتخلص من العهد ده .. لحد ما انت خلصتني منه .. انا بجد مفيش حاجه اقدر اشكرك بيها بيها
انا : كل ده بتحكي تاريخ .. وانتي فين من ده
البنت بحزن : انا ولا شيء .. مجرد ناتج لعمليه جنس رخيصه حصلت من ٢١ سنه .. خاليه من اي حاجه .. مجرد تقضيه اوامر
انا : يعني عندك ٢١ سنه .. طيب بصي تقدري تعتبريني اخوكي او حبيبك او جوزك كمان لو تحبي .. احلمي وانا هحققلك
البنت : لي بتعملي كل ده
انا : مش عارف بس حاسس اني عاوز اعمل كدا .. حاسس تجاهك بشعور غريب اول مره احسه .. ارتياح وامان فقدتهم من ٧ سنين (( يوم ما قتلت لاول مره )) انا كنت مفكر حياتي جحيم .. دا انا عايش في جنه
البنت : اسفه ازعجتك بمشاكلي فوق مشاكلك
انا : فكك من الهبل ده .. اقفي كدا
البنت : لي
انا : اسمعي كلامي بس
البنت : اهو ... قامت وقفت
انا طلعت التليفون وصورتها
البنت : صورتني لي
انا : هتعرفي دلوقتي .. ورنيت علي رقم .. (( الحوار الجاي بالانحليزي )) مستر جون كيف حالك
جون (( مندوب العائله الملكيه صحصح معايا كدا )) : برنس يوكي .. كيف يمكنني خدمتك
انا : سارسل لك صوره لفتاه .. اريد ان استخرج لها كل الوثائق الرسميه غدا
جون : من اي دوله هي .. ارسل لي جواز سفرها وسانهي الامر في ساعه
انا : شخص بدون هويه مستر جون
جون : اسف ولكن ... قفلت في وشه .
انا بزهق : امال بتاخد كسم فلوس علي اي .. رنيت علي رقم تاني ..
شخص : اهلا برنس يوكي .. طاب مساؤك
انا بدون اهتمام : صلني بالملكه
شخص : الملكه في اجتماع و... لسه هيكمل روحت قافل في وشه وانا متعكنن
البنت : اهدي مش لازم دلوقتي
انا : انا محدش يقولي لا ... طلعت الفون المتامن كلمت بايدز
انا : بايدز ... ابعت الرجاله عاوز اي حد في قصر نوتنجهام .. مش تبع العيله المالكه ميت
بايدز : في اجتماع مع القنصل الامريكي و السفير الروسي
انا : دول بالذات عاوزهم متخرطين
بايدز : امرك يا عزرائيل .. وقفلت معاه وانا العفريت بتتننطط في وشي

البنت : ممكن اكلمك .. ولا اخليها بعدين
انا : لا اتفضلي
البنت : للدرجه دي القتل سهل عندك
انا: اكتر مما تتصوري .. طالما الشخص يستحق الموت يبقي يموت
البنت : لمجرد انهم بس اخرولك حاجه يبقو يستحقو القتل ...
انا : هو مش المفروض انك عارفه كل حاجه
البنت : لا انا٧ اه اعرف كتير .. بس في حجات مكنتش بحفظها لانها مش مهمه وهتتداخل مع الحجات المهمه .. فكنت بخلي حد من الجن يحفظها ..
انا : طب متساليهم
البنت : انت نسيت انك كسرت كل العهود بلا استثناء
انا : يعني فقدتي كل الجن اللي كانو تحت امرك
البنت : بالظبط
انا : طيب يستي انا بقالي ٨ شهور ملاحظ تحركات غريبه جوا قصر نوتنجهام ضدي بشكل غير مبرر .. وانا صراحه حسيت علي دمي وقللت اني اروح هناك الا للاسباب الضروريه ولاحظت ان القنصل الامريكي والسفير الروسي بقو بيروحو يقابلو الملكه كتير .. ولما دورت وراهم لقيت انهم ليهم شغل في الرقيق الابيض .. واكتشفت بعدها ان حاشيه القصر كلهم اتغيرو .. الغريب انهم كلهم ليهم تاريخ اجرامي .. اه تاريخ غير مسجل بس انا عارف هما مين من قواعد البيانات بتاعتنا .. وكلهم قتله مأجورين .. بصراحه انا مقدرش اقتل حد من العيله المالكه .. بس انا حبيت اوصلهم رساله اني قريب منهم وعارف بلعبتهم الوسخ
البنت : طيب مين بايدز ولي بيقولك عزرائيل
انا : انا رفضت اني اتشهر باسم عزرائيل تخليدا لزكري ابويا ولكن انا عزرائيل زي ما ابويا كان عزرائيل .. اما عن بايدز .. بايدز والفرقه بتاعته اسمهم (" خدام الموت ") فرقه اسستها انا بنفسي .. مكنتش متخيل الموضوع بس هي جت صدفه .. كان في ٧٠٠ ولد كلهم من نفس العمر من ليبيا كانو مخطوفين من حوالي سنتين كدت
البنت : عرفاها انا الحدثه دي كانت عامله ضجه كبيره
انا : ال٧٠٠ ولد دول كانو هيتباعو رقيق في ايطاليا الكلام ده كان من اكتر من ٢٠ سنه .. وقتها اتدخل عزرائيل وانقزهم ولكن معرفش يرجعهم لاهلهم و هما اتربو علي ان اللي انقزهم هو عزرائيل .. واتربو تربيه كويسه وعاشو حياه مرفهه وكان ليهم حريه الاختيار بين انهم يرجعو يدورو علي اهلهم او انهم ينضمو للمنظمه او انهم يختارو براحتهم مجالاتهم .. ساعتها طلع واحد منهم واتكلم باسمهم وقال (( لو احنا اختارنا اهلنا .. فانتم كل عيلتنا وعزرائيل ... واحنا كلنا بلا استثناء عاوزين نخش المنظمه )) الشخص ده كان بايديز وهو قائد الفرقه .. ولما قرروا انهم يكملوا علي مسيرته في تطهير العالم من الفسده ... كثفو تدريباتهم واخدو تدريبات علي ايد الروس والبريطان والامريكان والالمان والصينين لدرجه انهم وصلو انهم يهددو الموساد انهم يتدربو عندهم .. وفعلا .. ولما انا رجعت وعرفو اني ابن عزرائيل اختارو انهم يبقو خواتي الصغيرين رغم اني اصغر منهم سنا الا انهم بيعتبروني الكبير
البنت : طب ما لو دخل ٧٠٠ واحد للقصر تفتكر محدش هيلاحظ
انا ضحكت : ٧٠٠ دول لو نازل امسح بلد من علي وش الارض .. بكتيرهم ١٠ اللي هيروحو .. تعرفي سلامه من فرقه فور زيروز بتاعتي
البنت : اه
انا : قوته تقدر بكام راجل
البنت : علي حسب المعلومات اللي عندي سلامه شخص قوي جدا يقدر يهزم ٥٠ واحد طبيعي بايده بس
انا : فرقه خدام الموت مستوى كل واحد فيهم زي مستوي سلامه باستثناء ٧ اشخاص اسمهم النخبه ... دول اقوي من سلامه نفسه.. الفكره مش هنا .. الفكره في الترابط والانسجام بينهم .. كلهم بيعتبروا بعض خوات .. تنسيق حركتهم لوحده مرعب .. دا بعيدا عن خوفهم علي بعض وتضحيتهم بنفسهم عشان يرجعو كاملين .. واطاعتهم لاوامري مش عشان انا عزرائيل ده عشان انا اخوهم
البنت : ممكن

وصلنا موسكو ونزلنا في بيت بتاعي هناك .. وصراحه انا كنت فاصل فدخلت نمت .. صحيت علي ريحه دخان في الاوضه
انا نازل تحت : في اي
البنت بخوف : و**** انا انا انا بس كنت عاوزززه اععمملل بيض
انا : وفين البيض
البنت : اتحرق
انا : طب ولي الدخان ده مطارش ..
البنت : مهو انا مش عارفه اطفي النار من طرطشه الزين
انا روحت طفيت النار ورجعت : انتي متاكده انك بنت
البنت : متستغربش انا عيشت عمري كله بيخدمني الشياطين
انا : خلاص خلاص قومي نروح .. صوت رنه تليفوني .. ثانيه واحده كدا دا رقم بريطاني .. مين
صوت بالانجليزي : من تظن نفسك لتقوم بفعل هذا
انا : سياده الملكه .. هل هناك خطب ما
الملكه : سوف اقتلك
انا : تؤتؤتؤ ليس لديك الامكانيات لقتلي .. وان كان علي جيشك فانتي تعرفين ان نصف الجيش خضع للتدريب عندنا وولاءه الاول لعزرائيل .. هذا فضلا عن انك لستي من يصنع القرار .. انتي مجرد واجهه للدوله .. (( ملك يملك ولا يحكم )) ركزي في كلامي جيدا ..
الملكه : ستتسبب في حرب عالميه
انا : مع ان الامر لا يهمني .. لكنني ساتصرف .. باي .. وقفلت في وشها
رنيت علي رقم : حولني لمكتب الوزير (( الخارجيه الروسي ))
الوزير : عزرائيل تم اتخاذ قرار الحرب لا تراجع .. لا تحاول تهدئتنا
انا بهدوء : تراجعو عن قراركم انا من نفذت الاعدام
الوزير بغضب : من تظن نفس...
انا : اظن انك لن تحب ان اتصل ببوتين واخبره بانك مشترك مع هؤلاء الاثنين في تجارة الرقيق خاصتهم ..
الوزير بغيظ مكتوم : ساحاول ايقاف الامر
انا : فقط اخبرهم ان اللذي اصدر قرار الاعدام هو عزرائيل .. الي اللقاء

قفلت معاه وبعت الحجات اللي تثبت تورط الاتنين دول في حجات كتير للروس والامريكان
انا بصيت للبنت : كنت بقول اي .. اه يلا عشان ننزل نشتريلك هدوم ونتفسح شويه لاني زهقان
البنت : مش عاوزه اتقل عليك
انا : لا تقلي ملكيش دعوه

وخدتها ونزلنا .. روحنا مركز تجاري كبير في كل المركات العالمميه من الملابس .. دخلنا الاول جبنالها ٥ اطقم كاجول .. وروحنا علي اتيليه جيبتلها فستانين سهره طوال ومقفولين .. وفستانين خروج عاديين .. ودخلنا محل مجوهرات جبتلها طقم سوليتير .. خاتم وحلق و سلسله .. وبعدها طلعنا لقيت في وشي مدينه ملاهي خدتها ودخلنا ولعبنا كل الالعاب اللي ممكن تتلعب .. وروحنا لبسنا لبس شيك انا بدله وهي فستان سهره ونزلنا روحنا مطعم سيفود
البنت مبسوطه : انا مبسوطه قوي ... انا ديما كنت بحلم بالحجات دي .. كنت بقعد اتفرج عالبنات اللي بتعمل الحجات دي وابقي مبسوطه اني بتفرج من بعيد .. عمري مكنت اتخيل ان هيجي يوم واعملها
انا : انتي عليكي تحلمي وانا عليا احقق .. يادي القرف .. الو مين
صوت الملكه : يوكي .. تم تجريدك من اوسمتك وتخلي العائله عنك
انا : سياده الملكه .. علاقتنا ليست علاقه لعب او صداقه .. فانا لست احب العجائز في الجنس اصلا (( بغيظها )) .. علاقتنا علاقه تبادل مصالح .. انتم توفرون لي ظهور عالميا بشكل يوكي الامير المدلل ... وانا اوفر لكم الحمايه بكوني عزرائيل .. وانتي تعرفين بمجرد ان ارفع الحمايه عنكم ستكونون في عداد الموتي .. هل تريدين التجربه .. ام تريدين ان انشر فيديوهاتك مع الزنوج وهم يمارسون الجنس معك .. ستتصدرين الصحف العالميه كلها .. ام تريدين ان انشر فيديوهات الامير تشارلز .. تتم مضاجعته افضل منك صدقيني .. ما رايك؟!
الملكه بخوف : ماذا تريد
انا : هناك بنت بدون هويه صورتها مع جون .. اريدها مواطنه بريطانيه بحلول الغد
الملكه : مهو اسمهما
بصيت للبنت وسرحت : ملاك .. اسمها ملاك
الملكه : اعتبر الامر منهيا
انا : شكرا.. وقفلت معاها
البنت حاطه ايديها في وسطها زي البراد : وانت تخترلي اسمي باماره اي انشاء ****
انا : نهارك اسود ومنيل .. انت يبت من شبرا
البنت : رد عالسؤال
انا : صراحه ملقيتش اسم احسن من كدا يا .. ملاك (( قولتها بمحن كلاب كدا ))
البنت رجعت شعرها ورا ودنها كدا واتكسفت : يعني انت شايفني جميله
انا : اجمل واحده عالكوكب (( وببص علي فخاد واحده روسيه معديه جمبي ))
ملاك راحه مفتوحه في العياط: اعععععععع يعني يرب يوم محب واحد وينقذني من الهم اللي انا فيه ده يطلع خاين ووسخ .. هعععععععععععععع
انا بحاول اسكتها مش عارف .. والناس كلها بصالي كاني خاطفها مش عارف لي : طب اهدي طيب
ملاك : لا وصالحني ودلوقتي
انا : طب اي يرضيكي وانا اعملهولك
ملاك بتشاور علي بتاعي : اقطعه
انا حطيت ايدي عليه من الخوف : اقطع مين يما .. انا معنديش خوات حتي
ملاك : خلاص عاوزه اجرب الشيكولاته
انا : بس كدا .. يا جارسون
ملاك : لا من سويسرا .. ودلوقتي
انا : طب هجيبلك شيكولاته سويسريه دلوقتي
ملاك : لا انا عاوزه شيكولاته سويسريه واكلها في سويسرا
انا : يرب يا تاخدها يتاخدني .. حاضر اي اوامر تاني سعاتك
ملاك : لا انا كدا تمم

وطبعا جهزت لسفريه سويسرا واخدتها وطلعنا علي هناك وجبتلها شيكولاته تكفيها سنه ..((احسن ما اقطع حنكش )) وبيتنا في فيلا ليا هناك .. وتاني يوم الصبح رووحنا بريطانيا جبنا اوراق ملاك .. ورجعنا روسا تاني
ملاك : بص يسيدي السبعه اللي بيساعدو خوليو يبقو
ماتينييز رئيس المافيا في امريكا الجنوبيه .. وشغال في الرقيق الابيض والمخدرات ... نقطه ضعفه امه واخواته
فالكو رئيس المافيا في امريكا الشماليه.. شغال في التهريب .. زي الدليفري لبقيه العصبات .. نقطه ضعفه حبيبته ماري
براد رئيس المافيا في اوروبا .. شغال في سرقه ااثار من مصر والعراق و الدول العريقه وبيعا في الاسواق ... نقطه ضعفه ابوه
سيشو رئيس المفيا في اسيا .. رقيق ابيض و مرتزقه واغتيلات .. نقطه ضعفه الفلوس كلب فلوس
سليمان ابو الدهب رئيس المفيا في افريقيا .. مخدرات واثار ورقيق ابيض ... نقطه ضعفه هي مراته سلمي العامر بنت اللواء احمد العامر
مينو رئيس لمفيا في استراليا ... زي مسؤول العلاقات في المفيا وهو اللي بينظم التحركات .. نقطه ضعفه بنته الصغيره
واخيرا وليس اخرا جوست او الشبح .. بوس الجماعه والمساول عن التامين والتخطيط والتحركات كلها .. شخص ملوش نقاط ضعف .. وهو عنده ١٨ سنه قتل ابوه .. وديوث علي امه واخته ومراته .. دا غير انه لا جنسي ومخصي اخصاء تام
انا بتلقائيه : خلاص .. ابعت لكل واحد منهم فرقه تخلص عليه
ملاك : للاسف مينفعش ...
انا : لي
ملاك : تسمع عن اسطوره الالفا والاومجا
انا : سمعت عنها من لاو
ملاك : الالفا هما اعضاء مجلس النور .. والومجا هما اعضاء مجلس الظلام ... دول جماعتين بيحاربو بعض من الاف السنين .. ويقال ان اعضاء المجلسين اشخاص عايشين من اول بدايه المعركه
انا : تقصدي خالدين
ملاك : تؤ بس اعمارهم طويله
انا : واي علاقه ده بده
ملاك : اعضاء مجلس النور والظلام هما ١٠ اشخاص .. دول هما العشر اشخاص اللي محدش يقدر يديك عنهم ولا معلومه .. لانهم محصنين ضد كل حاجه .. وفي شخص من مجلس النور هو الشخص التامن في اتحاد العصابات
انا : طب والعمل
ملاك : لازم توصل لمجلس الظلام .. لان انت ضهرك كدا مكشوف اما هما في ضهرهم مجلس النور
انا : اوصلهم ازاي
ملاك : لازم تعمل حاجه تثبت فيها عداوتك لمجلس النور وتثبت انك جدير انهم يساعدوك
انا فكرت دقيققتين : لقيتها
ملاك : اي
انا : هقتل فالكو
ملاك : هو البعيد اطرش ؟؟.. يبني مش هتعرف توصلهم
انا : مساعد فالكو الاول اصلا انا اللي زارعه عنده
ملاك : ازاي
انا : اغلب رجال العصابات القريبين منهم بيبقو اهلهم .. قرايبهم .. كدا .. لكن فالكو لا .. فالكو بيضور علي الاكفئ .. زطبعل انا لما حطيت عنده واحد عادي ..
ملاك : اثبت كفائه عاليه لانه في الاصل من اولاد عزرائيل .. يبن الجنيه
انا : انا هكلمه يخلص علي فالكو ويرجع
ملاك : لا استني .. انت ممكن تستفيد بيه اكتر
انا : ازاي
ملاك : كل زعيم منهم بيحضر ومعاه ٥ اشخاص .. لزوم التامين فاكيد الراجل بتاعك بيحضر .. خليه يخلص عليهم كلهم
انا : انا عندي غكره احسن انا هبعت معاه خمسه من فرقه خدام الموت
ملاك : ازاي
انا : فرقه خدام الموت محدش يعرف هويتهم لان شغلهم قليل .. وفالكو بيثق فيه ثقه عمياء .. فلو عرض عليه انه يجيبله حراسه تحسن اكيد مش هيرفض .. خصوصا لما يشوفهم
ملاك : فعلا .. وكدا يخلصو علي السبعه ورجالتهم ويعرفو يخرجو ومتبقاش عمليه انتحاريه
انا : بالظبط


طلعت تليفوني ورنيت علي الراجل اللي عند فالكو
انا : الو
مؤمن : عزرائيل انا اسف جدا ملحقتش احذرك بخصوص اللي حصل في مصر .. كانو مقفلين علينا جدا .. وانا مستعد لاي عقاب
انا : كويس انك عارف غلطتك عشان تصلحها .. الاجتماع الجاي امته
مؤمن : انت عرفت بخصوص اجتمعات رؤساء امافيا
انا : اه واخلص
مؤمن : في اجتماع بكره عشان يتناقشو في موضوع اختفائك
انا : هبعتلك ٥ من فرقه خدام الموت يخشو باي شكل
مؤمن : خمسه مش هينفع .. اربعه سهل ..وانا اكون الخامس
انا : تمم تتفاصيل الخطه هتبقي مع بايدز
مؤمن : امرك يعزرائيل

قفلت معاه ورنيت علي بايدز
انا : بايدز .. هتاخد ٣ معاك من النخبه وتروحو لمؤمن عند فالكو .. هتخشو معاه اجتماع هيكون فيه اعتي رجال عصابات العالم .. عاوزك تكون مفتح .. مش عاوز تطلعو من هناك الا وكلهم مقتولين .. لو واحد منكم مات .. هعتبرك انت اللي قتلته
بايدز : امرك يعزرائيل

انا : كدا مقدمناش غير الانتظار
ملاك : هتعمل اي لحد ما يخلصو
انا : هنام .. تصبحي علي خير

سيبتها وطلعت الاوضه ملاك جت صحتي
انا : في حاجه
ملاك : ممكن تقعد معايا عشان مش عارفه انام
انا : كان يوم مهبب يوم ما شوفتك .. تعالي نتفرج عالتلفزيون وشغلت تلفزيون الاوضه
ملاك : هقوم اعمل عصير ..وقامت لقيتها شايله عصير منجا واخدت كبايه وانا اخدت كبايه

بعد ربع ساعه لقيت ان زبري بقي عامل زي الحديده وجسمي سخن وبقيت بعرق ..تخيل بعرق في روسيا ..سبحااااااانه سبحاااانه يولاد الوسخه
ملاك بدلع : مالك يزيزو
انا بتوتر : مفيش مفيش ..حران شوييه بس
ملاك : طب متخلع التيشيرت عشان الحر .. وراحت جت عليا وخلعتني التيشيرت وقربت مني وانا لاحظت انها لابسه ترنج ديق نيك عليها ونص بزازها طالعين منه وحاجه كسم الاغراء اصلا
ملاك : انا كمان حرانه .. وراحا خلعت التوب
هنا انا مقدرتش امسك نفسي اكتر من كدا ..وروحت هاجم عليها وواخد شفايفها في شفايفي وايدي بتغتصب بزازها من فوق البرا البينك اللي كانت لابساها ..وبتاعي عمال يحك في بطنها روحت سايب شفايفها ونازل علي بزازها مص ..بزازها كانت كبيره وبيضه وحلماتها بينك
ملاك : اممممممممم اوووف مص اكتر .. ااااه
وروحت نازل علي بطنها لحس لحد ما وصلت لكسها ..خلعتها البنطلون والاندر الفتله اللي كانت لابساه
ملاك : براحه اووووف .. اي اول مره تشوف لحمه
وانا مش سائل فيها وشغال لحس وعض في شفرات كسها وزنبورها .. وايدي علي بزازها بتفعص فيهم ..وروحت واقف واحطط بتاععي علي باب كسها وبفرشها بيه
ملاك : دخله بقي عاوزه احس بيه جوايا
انا بدات اضغط عليها بزبري لحد ما دخلت الراس
ملاك : دخله كله دخله كله
انا قولت مبدهاش وروت ماسكها من وسطا وروحت قعدت ازق فيه بالراحه لحد ما دخل تلات ترباعه كدا
ملاك : اااههه فشختني
انا : مش انتي اللي عاوزاه كله استحملي يكسمك
وبطلع يتاعي عشان ادخله تاني لقيت عليه ددمم .. عرفت انها اول مره .. روحت مدخله تاتي وقعدت انيك فيها عشر دقايق
ملاك : اححححح .. هجيب هجيب هجيب
وراحت فاتحه مسوره عسل عليا غرقتني .. فضلت مستني دقيقه لحد ما هديت وروحت قالبها وضع الدوجي ..وشغال نيط وضرب علي طيزها
انا : طيزك جمده يشرموطه
ملاك : نيك الشرموطه وافشخها .. انممممم
فضلت انيك فيها عشر دقابق وبعدها قلبتها وضع الفارسه وهي بقت بتتنطط عليه ...
ملاك : شقتني .. انمممممممم ..
انا : هجيب
ملاك : وانا كمان ..
..وجبنا مع بعض واترمينا جمب بعض عالسرير
انا هنزل اجيب مطهر من الصيدله عشان جرحك
ملاك : متشغلش بالك انا جبت
انا : دا انتي عامله حسابك بقي
ملاك : جبته وانا بجيب الفيجرا
انا : يبت الشرموطه .. عشان كدا هجت عليكي
ملاك : منت اللي عامل زي الحجر معاك وحده قمر كدا ومتعملش فيها حاجه ..قوم شيلني حطني في البانيو عشان مش قادره اتحرك
انا ضحكت وشيلتها حطيتها في البانيو ربعايه وبعدها طلعت ونمنا في حضن بعض

اول مره انام وانا مرتاح كدا حاسس بشعور جامد .. شعور انك منعزل عن العالم وعايش في كونك الخاص .. شعور سعاده غريب .. يتري هو ده الحب

حنكش : لا يكسمك دا اسمه النيك
انا : دانت فصيل
حنكش : روح كمل نوم روح

وروحت في النوم وصحيت الصبح علي ريحه اكل فشيخه .. نفس الريحه اللي بتشمها ونت معدي من قدام المخبز والمخبوزات لسه سخنه... هي نفس الريحه
نزلت تحت لقيت السفره محطوط عليها شمعاين وكورواسون سخن وكابتشينو مرسوم عليه قلب .. وفي ملاك قاعده علي الجنب التاني من السفره

ااااه كانت ملاك في الاسم والشكل .. فروحها بنقاء الملاك وجمالها جمال ملاك .. فلا يوجد انسان بنفس الاوصاف .. حقا اجمل من رايت
انا : اي دا اي دا .. اي الجمال ده ..عيش سخن وقهوه هذا ما لم نسمع به من قبل
ملاك ضحكت : عيش سخن وقهوه اي يجاهل ده كوغواسون وكابتشينو ((نطقتهم بخولنه الفرنسيين ولاد اللبوه )) اقعد يا فلاح اقعد
انا : تسمعي عن الفطير المشلتت والجبنه الحادقه والعسل الاسود
ملاك باستغراب : اي ده
انا : يبقي مسمعش صوتك لحد ما نرجع مصر

وقعدت واكلت معاها .. وخدتها وخرجنا قعدنا نلف في موسكو ..في اجواء رغم برودتها الا ان عشقنا قد ادفأنا .. فحبي لها اشعل بداخلي نار لم ازق حرارتها من قبل .. وخلصنا ورجعنا الييت كانت الساعه 8 بالليل ولقيت التليفون بيرن من بايدز
انا : طالما رنيت يبقي نفذت
بايدز : واجهتنا شويه صعوبات في الخروج .. بس خرجنا كلنا
انا : التقيم الشخصي
بايدز : رجعنا كاملين .. مؤمن اخد طلقه في كتفه اصابه مش خطيره بس هيخف منها بعد اسبوعين وبعد شهر يقدر يرجع تاني لشغله بس هيحتاج ياخد فرقه تدريب عشان سرعته قلت
انا : امم كويس .. تفتكر اي االي هيحصل الفتره الجايه
بايدز : شويه اضرابات في شغلهم فتره لحد ما يخرج حد يمسك بدالهم .. بس وفقا لتقرير مؤمن الاتحداد كدا خلاص بح .. محدش كان يعرف موضوع انهم عاملين مافيا متحده ده غير اللي كانو بيحضرو الاجتماعات وحاليا كلهم بيصلو عليهم
انا : كويس كويس جدا جهز حالك بقي عشان اي لعب تاني من القصر في بريطانيا اتصرف انت بنفسك
بايدز : بس انا كدا بعرف عن نفسي
انا : مش لازم انت اللي تعاملهم .. جيب حد واجهه ليك وانت بتحركه زي العروسه
بايدز : امرك يعزرائيل
انا : استني ..مين جوست ده
بايدز : للاسف ده خبر مش كويس كنت ناوي ابلغ بيه عبده بدالك بس طالما سالت يبقي ... جوست مش شخص .. جوست لقب او رتبه تابعه لمنظمه مجهوله .. انا بحاول اعرف اي معلومات عنه لو عرفت هبلغك
انا : طيب سلام .. وقفلت مععاه ..وبصيت لملاك .. ازاي جوست مش شخص وازاي اديتيني اوصافه
ملاك : انت سالت عن الشخص جوست وانا قولتلك عنه .. والمنظمه السريه اللي بيتكلم عنها بايدز دي تبقي مجلس النور علي ما اتوقع
انا : طب انا عاوز اوصل لمجلس الظلام.
ملاك : كدا انت اثبتت انك ضد مجلس النور واثبتت جدارتك .. ناقص انهم يوصلولك
انا : طيب ..يلا نطلع ننام عشان انا مفشوخ من كتر اللف في الشوارع

وطلعت نمت وصحيت تاني يوم ... عدي اسبوع كان اجمل اسبوع في حياتي .. اتولدت فيه من جديد .. عيشت حياه مكنتش اعرف عنها حاجه .. حياه من الدلع من الرومانسه من راحه البال والبعد عن المشاكل ... بس الظاهر ان الحياه مش بتدينا كل حاجه

وفي صباح اليوم التامن رن تليفوني الساعه 6 الصبح وكان عبده
انا بصوت فيه النوم : امممم
عبده بصوت مبحوح معرفتش افهم منه حاجه : محاحتحه
انا : في اي يعبده انت اكيد مش مصحيني من النوم عشان تهزر
عبده بصوت باين فيه العياط : ماته يزيدان ماته
انا بخضه : هما مين
عبده : لاو وكريم وابراهيم .. وخد نفس .. وجدك وعمتك ومرات عمك وولاد عمك ومرات خالك وخالك وعياله ومرات ابوك ... نجا منهم لجين واختك ونور بنت عمك و سلامه واسماء .. وهما حاليا في المستشفي بين الحياه والموت

انا حسيت ان الدنيا بتلف بيا واني دايخ .. التليفون وقع من ايدي .. وصرخت باعلي صوتي : لااااااااااااااااااااااااا ... لاااااااااااااااااا

بدات اتحرك زي المجنون واكسر كل حاجه ايجي في طريقي

عبده رن علي ملاك ((كنت جبتلها فون )) ملاك اهربي من الفيلا حالا في عربيه مستنياكي قدام البيت
نزلت ملاك فعلا وركبت العربيه

عندي انا ..
فضلت اكسر في كل حاجه حوليا واصرخ .. اااااههههههههه ....لااااااااااااعععععععععاااااا

بعد ساعتين في الفيلا داخل عليا عبده وبايدز و جاسر وانا واقع علي الارض دماغي بتنزف حنفيه ددمم وايدي منخرشمه قاعد ومفتح عيني ومبتسم ابتسامه شخص مجنون وباصص للارض
انا بصوت مبحوح : ددمم
عبده : اي
انا : دممم .. شامم ريحه ددمم
بايدز : انت بتنزف جامد هناخدك المستشفي
انا رفعت راسي بصيتله وعيني حمره من الدم اللي عليها : تؤ.. تؤ .. تؤ .. شامم ريحه دمهم هما .. واغمي عليا

عبده : جهزو الطياره الطبيه .. لازم ننزل مصر
بايدز : مش هينفع يسافر .. كدا احنا بنعرض حياته للخطر
عبده : هيتعالج في الطياره ... جهزو الكل .. الغو اي عمليات انهرده .. كله يبقي في مصر قبلنا .. عندنا تار
بايدز : امرك يقائد .. ومشي
جاسر نزل شالني علي كتفه وطالع بيا هو وعبده : تفتكر هيحصل اي
عبده سرح شويه : اخر مره سمعت عن موضوع الدم ده كان لما مات اخو زيدان الكبير .. كانت اخر كلمات بابا احمد قبل ما يموت "" شامم ريحه ددمم "" وطلع مات
جاسر : تفتكر اللي حصل زمان هيحصل تاني
عبده : لا .. زيدان مش بيفكر قبل ما ينفذ الشيء هو بينفذ بدون تخطيط .. مندفع .. بس ده بيديله ميزه المفاجأه .. محدش بيعرف يتوقعه .. ديما بيبص لي كل الاحتمتلات اللي ممكن تتعمل وتكون متوقع ويعمل عكسها
جاسر : بس دي همجيه
عبده : تقدر تسميها ارتجال
جاسر : انت ادري

طلعو ركبو عربيه اسعاف كانت مستنيه قدام الباب وراحو للمطار .. ابتدا الدكاتره يشتغلي انهم يعالجو الجروح لحد ما خلصو وراح الدكور الكبير لعبده
عبده : تقيم الحاله
الدكتور : جروح مش عميقه كان في شظايا ازاز وخشب كتير في جسمه دماغه اتعرضت لعده صدمات ادت لشرخ بسيط في مقدمه الجمجمه وجرح .. مفيش اضرار في اعضائه الداخليه كلها جروح خارجيه هتزول مع الوقت
عبده : تمم

وصلو مصر ونزلو فوقوني طبعا كنت بتحرك بتقل عشان فقدت ددمم كتير .. وصلت المستشفي اللي فيها الجثث والمصابين .. اخدنا الجثث وطلعنا علي المنيا ودفنا الموتي في مدافن العيله وهناك اتعرفت علي جدي حمدان اخو جدي .. عدي 3 ايام وانا قاعد لوحدي في القصر المخصص لجدي حمد .. في اليوم الرابع نزلت اخدت مرسا وطلعت علي القاهره وصلت البيت دخلت جوه لقيت مكتوب عالحبطه بالدم

""مع تحيات الشبح ""

انا : اعاااااااااااااااااااااا .. وطلعت التليفون ورنيت علي عبده
عبده : امرك يعزرائيل
انا : اسمع كويس .. انا عاوز خوليو ده من تحت الارض لو حكمت نزل كل رجالتنا مصر ... ولا اقولك ابعت حات الكل
عبده : كله موجود
انا : كويس ابعت الكل يدور عليه واللي يلافيه يبلغ .. كلم بوتين و القصر البريطاني مش عاوز تدخل من الحكومه المصريه ولا هقتلهم وهما عارفين اني اقدر
عبده : حاجه تانيه
انا : مين في ملكيه عزرائيل
عبده : انا وحسن وجاسر وبايدز وباقي فريق النخبه
انا : عاوز فلوس سايله
عبده : كام
انا : اللي تقدر تجيبه
عبده : لايه
انا : عاوز افتح مستشفيات اسم اللي ماتو .. وعاوز اعمال خيريه تغرق البلد .. عاوزك تشغل ناس تدور عالفقرا واليتاما وكده وتساعدهم
عبده : اشمعنا دلوقتي
انا : دي كانت وصيه جدي
عبده : امرك
انا : ابعت واحد يقتل عضو من اعضاء البنتاجون .. عاوز العالم يتشغل شويه عن اللي عاوز اعمله
عبده : ابعت واحد تصنيفه اي
انا : واحد من النخبه .. يخلص ويرجع .. ضور علي هدف يكون سهل وتامينه ضعيف
عبده : امرك يعزرائيل

وقفلت معاه وجيت اخرج من الفيلا لقيت قدامي 5 الواحد فيهم يفصل مني 12 ...
واحد منهم : احنا اسفين يعزرائيل بس دي اوامر ... وضربني علي رقبتي ضربه انا مشوفتهاش من سرعتها .. وقعت مغما عليا . . . . . . . . .

🎴🎴🎴
امضاء عزرائيل



الجزء الثامن
احلي مسا عالخمسه سته اللي بيقرو القصه .. احب اقول من اعماق اعماق قلبي .. تبا للنساء ..





في مكان مظلم مش عارف حتي اشوف ايدي من ظلمه المكان

صوت : اخيرا صحيت

انا بثقه : انا فين

الصوت : اهلا بك في محكمه السماء



النور قاد وظهر قدامي اني في قاعه محكمه واقف قدام 10 قضاه خمسه منهم لابسين اسود وخمسه لابسين ابيض ووشوشهم متغطيه



انا : اي ده هو انهرده الهالوين ولا اي .. معلش مجبتش الزي بتاعي اصلي مش في المود

واحد لابس اسود ((هنسميه اسود )) : مرحبا بك في محكمه السماء

انا : تقريبا انتو رحبتو بيا مره .. هو اي حشو وخلاص

ابيض : اضحك وابتسم فموتك صار قريبا

انا فتحت دراعاتي : لقد ولدت علي كف الموت فانا عزرائيل وابن عزرائيل

اسود خبط بمطرقه علي التربيزه : سكوت .. نعرفك بنا .. نحن اعضاء مجلس الظلام .. انحني اللي لابسين اسود براسهم .. وهؤلاء اعضاء مجلس النور .. انحني الي لابسين ابيض براسهم

انا انحنيت بطريقه استعراضيه واتكلمت بابتسامه وبرود : عزرائيل .. تشرفت بمقابلتكم .. بس انا اسمع انكم اعداء

اسود : معلوماتك صحيحه .. اسطوره مجلس النور والظلام اسطوره عريقه تمتد لالاف السنين .. بس دي منطقه الحياد علي الكوكب .. هنا بنصفي الخلافات بطريقه وديه وقنخرج نرجع اعداء تاني .. احنا مش بنعترف بحاجه الا شرف الكلمه والقوه .. والظاهر انك نجحت في اغضاب مجلس النور .. ونجحت في قتل جوست بطريقه غير متوقعه .. وده اثار اعجاب مجلس الظلام .. عشان كدا احنا هنا .. ننهي خلافك معاهم .. وهنوفرلك الحمايه منهم مقابل اننا هنتنازل لهم عن حاجه في المقابل بس ده هيكون قداخ انك هتتنازل ععن حاجه

انا : اي هي

ابيض : رغبتك في قتل جوست الحالي

انا ابتثمت بخبث : واضح ان الضربه لسه بتوجعكم .. اعرف مين هو الاول

ابيض : خوليو

انا ارتسم علي وشي علامات الشر : علي جثتي

ابيض : يبقي الاتفاق لاغي .. استعد للمواجهه



انا : يمراحب

اسود : عندي عرض تاني .. هسلمك العرائس البيضاء

ابيض بتفكير : موافق .. ولو عرفت تقتل جوست اقتله

انا : انا نايم من امته

اسود من يومين

انا بثقه : يبقي جوست بتاعك حاليا اما بيتحاسب او في ملكيه عزرائيل

ابيض : استحاله

انا بضحك : صدق او لا تصدق اللي قتل جوست الاول هو اللي زمانه ماسكه حاليا



فجأه حسيت اني بتخنق وفي ايد ماسكه رقبتي وبتخنقها



اسود : قال كلام مفهمتوش .. ووقف الاختناق ووقعت علي الارض بكح .. عقابا لمجلس النور تم الاغاء بنود اتفاق اللتي تمنحهم الامتيازات وتسليم العرائس البيضاء ...))خليك فاكر الاسم ده ((

ابيض : موافق .. وقام وقف .. هنتقابل تاني وهقتلك

انا ابتسمت وانا لسه بكح

وخرج اعضاء مجلس النور

وقفت : انا عاوز افهم

اسود : تفهم اي

انا : كل شيء

اسود : مجلس النور والظلام اتكونو من الاف السنين .. عشر سحره كانو ضليعين في السحر اتقسمو فريقين .. سحره النور وهم الاشخاص اللي بيدعو الفضيله قدام الناس وهما في الاساس اساس خراب الكون .. اما سحره الظلام فهما الاشخاص اللي بيحاولو يحافظو علي التوازن من خلف الكواليس ..

انا : يعني عمركو الاف السنين

اسود : لا احنا زينا زي حافظه السر اللي انت انقذتها((ملاك )) نفس الحكايه بالتقريب بس سحره النور والظلام كانو اقوي من جد كاتمه السر

انا : عرفت منين اني انقذت حافظه السر

اسود : حد قالك اني مدرس درسات .. انا مخاوي جن

انا : يعني اللي كان خانقني ده كان جن

اسود : اه

انا : يعني انتو قوتكو في قوه الجن بتاعكم

اسود : بالظبط

انا ضحكت : كدا انا عرفت هو لي اتعصب لما عرف ان جوست هيبقي في ملكيه عزرائيل

اسود : لي

انا : مفيش جن يقدر يخشها

اسود : دا تحدي

انا بثقه : اعتبره تحدي ووريني هتعمل اي

اسود : ارمي التحدي بتاعك

انا : اممم في قلم علي مكتبي .. حاته

اسود : حدد الوقت

انا : مفتوح

اسود : حط رهن تراهن عليه

انا : دراعي

اسود : وانا هراهن علي اني هخلي معاك جني 5 سنين

انا بثقه : اهلا بجنيك في خدمي

اسود : نبدا ؟؟

انا : ابدا



ساد الصمت مده 30 ثانيه

الخمسه في نفس واحد : مستحيل

انا بضحك : قولتلك

اسود : ازاي

انا : ان كيد الشيطان كان ضعيفا .. في ملكيه عزرائيل رغم اننا قتله مأجورين بس احنا منظمه تطهير للعالم .. مش بنقتل الا اللي يستحقو القتل.. كل اللي في الملكيه حافظين للكتاب .. بمعني اصح محصنين ضد الجن وما شابه .. ومظنش الجن عيقدر يخش مكان لا تترك فيه **** .. وعامر بقرائه القران

اسود : ليك عندي خادم من الجن قول مواصفاته

انا : قاتل

اسود : الجن مش بيقتل

انا : بس بيشيل سلاح ويضرب بيه

اسود : تمم .. وبدا يقول كلام مفهمتهوش

انا سمعت صوت في ودني بيقول امرك وواحد واقف جمبي لابس بدله بس رجليه رجل معزه : مش عاوز اشوفك ولا اسمع صوتك .. كل اللي عاوزه منك انك تلازمني ديما لو شاورت علي حد وانا عامل ايدي علي شكل مسدس وقلدت صوت المسدس اضربه بمسدس في دماغه

الجني : امرك .. واختفي

انا : انا عاوز اروح

اسود : بس احنا لسه ماخدناش حق اننا انقذناك

انا : عاوزين اي

اسود : لمجلس النور ممثل وهو جوست .. عايزينك تكون ممثل مجلس الظلام

انا : وده ليه امتيازات اي

اسود : ولا حاجه بس الفرق انك هتبقي تحت حمايتنا من مجلس النور

انا : منغير تلاعب

اسود : تؤ

انا : موافق .. عاوز اروح بقي

اسود : هترجع بنفس الطريقه اللي جيت بيها

انا : مع اني مش عارفها بس ماشي يلا

وقف قدامي نفس الشخص الي ضربني تاني : اهلا

انا : انت ااني .. يلا يلا .. وميلت دماغي بحيث اكشر رقبتي ليه

ضربني تاني ومحسيتش بنفسي غير وانا علي سريري في اوضتي اللي في ملكيه عزرائيل قومت وقفت وطلع برا الاوضه وناديت بحيث اي حد يجي

جه عبدو وجاسر وبايدز جري

عبدو بلهفه : زيدان .. كانت فين حد اذاك

انا : مخلاص يعم عبدو منا قدامك زي القرد اهو .. مسكتو خوليو ولا لا

بايدز : عيب عليك دا متروق تحت هو ورجالته

انا : اخويا الدبابه .. الا انا جيت هنا ازاي

جاسر : لقيناك مغمي عليك علي بعد 2 كيلو من هنا

انا : طيب



ونزلنا تحت في مكان مخصص للسجن .. لقيت بايدز ورجالته متكتفين بسلاسل حديد و مفشوخين ضرب

انا : خوليو حبيبي واحشني و****

خوليو بتعب : اخيرا شرفت يعيل يخول

انا : يعم بص علي نفسك الاول .. دا شكل الرجاله روقوك

خوليو بيضحك : فكرتني بحاجه كنت عاوز اقولهالك لما تيجي .. فاكر حنان وامها

انا افتكرت حنان واتعصبت : اوعي تكون لمستهم .. وديني وايماني اخليك تتمني الموت

خوليو : لا انا بس خليتها هي وامها حاملين مني .. هههههه

انا : عااااااااااا روحت ناحيته ... عبدو جاسر بايدز .. اطلعو برا واقفلو الكميرات

التلاته في نفس واحد : امرك يعزرائيل .. وطلعو



انا بصيت لخوليو : كنت عاوز اعرفك حاجه كدا .. رفعت ايدي وعملتها علي شكل مسدس ورفعتها علي وش الراجل اللي جمب خوليو وقلدت صوت للطلقه .. بيوووو بس عملتها بصفير ونفخه هوا تخلي اللي يسمعها يظن اننها طلقه حفيقيه .. استقرت طلقه في دماغ الراجل ((الجني يا عزيزي .. هتقولي ازاي دخل ملكيه عزرائيل هقولك دلوقتي زيدان في الملكيه .. ايوا فين المشكله .. زيدان زاني مع واحده وبقاله فتره سايق العوج فده يعتبر ثغره .. فهمت ؟؟ )) وضحكت بهيستيريا .. اول مره اجربها الصراحه

خوليو بزعر : انت اي

حطيت ايدي علي عينه اللي طارت : يااه انت لسه زعلان علي عينك وجاي تنتقم مني بعد ده كله ... كان نفسي يكون ليا في الخشن بس حظك حلو .... سيبته وروحت ناحيه زاويه فيها جركن بنزين شلته وروحت ناحيته وكبيته عليه هو ورجالته وطلعت ولاعه وولعت فيه وسط صراخهم طلعت من جيبي علبه سجاير مقفوله .. فتحتها وطلعت واحده وولعتها من للنار اللي مسكت فيهم

انا كحيت كحه خفيفه وبكلم السيجاره : مش عارف جدي كان بيحبك لي .... جايز احبك انا كمان .. وبصيت لخوليو اللي كان بيصوت وفضلت باصص وبفتكر كل لحظاتي مع جدتي وجدي وكل حاجه حلوه حصلت في حياتي .. حاسس بالنار جوايا .. لفيت وفولت .. نتقابل في جهنم يا عدوي اللدود .. وطلعت قعدت علي مكتبي وناديت عبده

عبده : لي

انا فهمتت انه بيسالني قتلته كدا لي : عشان يحس بالنار اللي انا حاسسها .. جهز الكل هننزل للعزا بكره

عبده : البقاء لله يخويا

انا : حياتك الباقيه



طلع عبده وانا رنيت علي جدي حمدان

انا : البقاء لله يجدي

حمدان : حياتك الباقيه يبني .. ساب وراه راجل

انا : **** يرحمه .. انصبو الصوان علي ما اجي



ركبنا الطياره وطول الطريق بشرب سجاير عاوز ااتعلمها .. لحد ما وصلنا ونزلنا المنيا فضلنا 3 ايام العزا .. في اليوم التالت وبالتحديد في الساعه 9 لقيت الشخص اللي خطفني وخدني للمجلسين جايلي

انا وانا بسلم عليه : معلش اخطفني بعدين مش هينفع دلوقتي

الشخض ابتسم : البقاء لله بس اعضاء المجلس جايين يعزوك بس مينفعش قدام الناس انت فاهم

انا طيب روحو المضيفه وانا جاي



استاذنت جدي حمدان وروحت لهم لقيتهم قاعدينن ولابسين لبسهم بتاع المره اللي فاتت

كاهم لما شافوني : البقاء لله يزيدان

انا : حياتكم الباقيه

واحد منهم : اخلعو العباءات .. خلعو العبايات السوده و غطاء الوش .. بص انتت تحس انهم كلهم واحد او توءم عنيهم خضره شعرهم اسود بشره قمحي دقن خفيفه وملامح جذابه جسمهم قريب من جسمي

واحد : انا عماد

التاني : وانا محمد

التالت : عبد ****

الرابع : عادل

الخامس : ياسر

انا : اتشرفت بمعرفتكم

عماد : بص يزيدان .. في اسطوره قديمه بتتكلم عن 3 اشخاص .. بتقول ان يوم ما هيتدمر مجلس الظلام هيظهر ال3 ابطال دول ويقضو علي مجلس النور .. التلات اشخاص دول ذكر في الاسطوره ان هيبقي ليهم الاقاب الا وهي ((القيصر الاسير )) و ((اسير الظلمات )) و ((سفير الموت )) وانتت هو سفير الموت .. اسير الظلمات يبقي حفيد جدك حمدان والقيصر هتعرفه لما تعرف الاسير

انا : فلنفرض اني مش عاوز كدا

عماد : للاسف هم هيقعو في طريقك لان ده قدرك

انا : اشمعنا احنا

عماد حط ايده علي كتفي : دا تار فديم يا صحبي .. تار اجدادي واجدادك

انا : اي يربط اجدادي باجدادك

عماد بابتسامه : هما الاتنين نفس الحاجه

انا : يعني احنا قرايب ؟

عماد : من الدرجه ال 100 تقريبا

انا : بس بيننا نفس الدم

عماد بقهره لاحظتها عليه : اه

انا يبقي تارنا واحد

عماد : هنتقابل تاني

انا ببسمه : اتمني



قامو مشيو وانا قعدت لوحدي شويه ولعت سجاره وخدت نفس وبصيت لنار السجاره : اظن اني عرفت جدي كان بيحبك لي .. حبت كمان نفس وطفيتها وقومت طلعت برا كان الناس بيلمو العزا

لقيت جدي حمدان جاي عليا : تعال عاوزك في المكتب



روحت انا وهو بيته ودخلنا لمكتب كلاسيكي شكله شيك ومرت وفيه مكتبه كبيره

حمدان : بص يزيدان .. انت دخلت طريق الدم بدري .. وقلبك قسي جامد حتي انك بقيت اقسي مني مع اني كنت معروف بالقسوه لكنك اقسي .. في حد عاوزك تتعرف عليه

انا : مين

حمدان : حفيدي .... يشبهك في حجات كتير

انا ضحكت من جوايا عشان حواري مع عماد : وانا اتشرف اني اعرفه يجدي .. انت عارف اني بحب يكون عزوتي وعيلتي اكبر واكبر

جدي : بس في مشكله

انا : اي هي

حمدان : مسجون

انا باستهزاء بالموقف : بسيطه نطلعه

حمدان : هو مش عاوز يخرج .. حب القعده هناك

انا : دا شكله مجنون

حمدان : جدا .. عشان كدا عاوزك تعرفه

انا : امم خلاص اخشله انا .. واهي فرصه ابعد عن العالم شويه



عدا يومين ونزلت ملاك مصر ولما شفتها حسيت اني *** ولقي امه وقعدتها في فيلا التجمع .. طلعت الجنينه اكلم عبده

انا : عملت اي

عبده : اللي قولت عليه حصل يكبير

انا : هما فين

عبده : في فيلا الشيخ زايد

انا : خلاص جايلك اهو

قفلت مع عبده وركبت العربيه واتجهت للشيخ زايد وقعدت افتكر انا قولت اي لعبده



فلاش باك من يومين



انا : عبده .. اقلب الدنيا علي حنان وامها .. خليهم يسقطو حملهم

عبده : اشمعنا

انا : انا فاكر اني قولت في مره انهم في حمايتي بعدها نسيتهم

عبده : بطل كدب انت بتحبها

انا بتوهان : مسم واي حب .. تصدق اني مم اخر مره شوفتها وانا منسيتش شكلها

عبده : طيب انا هتصرف واوصلهم

انا : مش عارف من غيرك كنت هعمل اي

عبده : عيب يلا انت اخويا الصغير



باك



وصلت فيلا الشيخ زايد لقيت في الريسبشن قاعد عبده وام حنان وحنان اللي ساعه ماشافتني جت جري واترمت في حضني وبتعيط .. انا استغربت اصلا قولت هلاقيهم نايمين عالسرير اي ده .. حنان : وحشتني اوي

انا : بطبطب علي ضهرها ... باس باس اهدي .. مالك
حنان بصوت فيه عياط : بهدلونا جامد يزيدان .. بعدت عني سيكا .. شكرا انكو انقذتونا
ام حنان : احم احم
حنان لاحظت انها كانت في حضني وبعدت شويه واتكسفت وحطت وشها في الارض
عبدو : تعال عاوزك فوق
طلعت انا وعبده فوق
عبده : انت كنت بتقولي انهم حوامل
انا : ده الل قاله خوليو
عبده : حوامل مين يبني .. حنان بنت بنوت وامها اصلا بطلت تجيلها الدوره وعندها مشكله في المهبل مستحيل حاجه تخش جوا
انا : امال هو قال كدا لي
عبده : كان عاوز يحرق دمك مش اكتر
انا ضحكت : يبن اللعيبه .. لعبها صح ابن اللذينه .. كدا طمنتني
عبده : هتعمل اي
انا : هتجوزها
عبده : انت بتهزر
انا : لا .. انا بحبها من زمان ومنحقي اتجوزها والظاهر هي مش هتعترض
عبده : وملاك
انا : هتجوزها برده مش صعبه .. هو حرام ولا حرام
عبده : اللي انت شايفه صح اعمله
انا : طب يلا

ونزلنا تحت وقعدنا شويه انا وحنان وامها بعد ساعه
انا : طنط ام حنان كنت عاوز اطلب منك طلب
ام حنان : اتفضل
انا : انا عاوز اتجوز حنان .. هوب حنان وشها احمر فشخ وطلعت تجري علي فوق
ام حنان : بص الهبله .. بدل ما تتقل عليك وتدوخك وراها شويه .. قول يا زيدان ان خريج جامعه اي
انا باستغراب وبصيت لعبده : خريج جامعه
ام حنان : اه قولي مؤهلاتك ولي اجوزك بنتي
انا مش فاهم حاجه : مؤهلاتي ..
ام حنان : ايو يعني بنتي هتعيش فين .. شقتك فين ومواصفتها اي .. هتصرف عليها منين .. مين اهلك
انا : صراحه انا مش عارف اجاوب
ام حنان : يبقي تجيب حد كبير يجي يجوزك بنتي .. مش معني انك انقذتني اني هوافق بدون كلام
انا سكت ومش عارف ارد
عبده : يلا يزيدان نروح ونبقي نجيب جدك حمدان ونيجي
انا بصيت لعبده : انت شايف كدا
عبده : اه
انا : ماشي .. هنجيلكم بكره ...



فضلت ساكت طول الطريق للبيت مش فاهم حاجه .. انا اه فاكر ان ام حنان مره بنت متناكه طيزها بتاكلها .. بس مش لدرجه انها تبقي قاعده في بيتي .. وانقذتها من الخطف .. ويكون ده رده .. دا جنون العظمه واخدها ورا مصنع الكراسي .. وصلنا البيت ورنيت علي جدي حمدان وقولتله اني عاوزه بخطبلي وهو باركلي وقالي انه الصبح هيكون عندي

(( افهمك حاجه بس .. انت ممكن تكون مستغرب دلوقتي وتقولي دا لسه اهله ميتين وكدا .. احب اقولك ان الموت اللي بيكون فيه قتل وبيتاخد بعده التار النسوان بتزغرد من الفرحه وبيتقلب البيت من عزا لفرح فاهمني .. دا غير ان الصعيد عمتا بيتفائلو بالجواز والنسب وبيقدسوه ))

جه الصبح وجه جدي ودخلنا نقعد شويه قبل ما نروح لام حنان
انا : بص يجدي عشان احنا رايحين لمره بنت وسخه انا مش بطيقها من يوم ما شفتها بس بنتها محترمه وطيبه .. وانا بحبها فانت شوف سكه نكسر بيها مناخيرها
حمدان بتفكير : امممم البيت في حته مسكونه جامد ..
انا : لا ... الكومباوند لسه متسلمش
حمدان : يبقي محلوله
انا : ازاي
حمدان : بص ....
انا بضحك : عليا النعمه انت برنس .. دي خبطه في الجون دي .. دي هتعملها علي نفسها
حمدان : عيب عليك واحنا اي حد ولا اي

بعد ٤ساعات داخل انا وجدي وجماعه قرايبنا من القاهره لعند حنان
حنان بتبص بتكبر عشان لابسين جلاليب وكدا : ما تعرفنا يا زيدان
انا بصيت لجدي : الست ام حنان .. بنت باشا ابراهيم السماوي رجل الأعمال .. ام حنان رفعت وشها بكبر .. ودول جدي حمدان باشا الحيني .. عمده عزبه الحيني .. ودول اللواء عبد الرحمن الحيني لواء داخليه ... حنان اتعدلت في قعدتها .. اللواء عثمان الحيني مدير امن المنيا .. اللواء احمد الحيني لواء امن وطني .. اللواء عماد الحيني لواء اركان حرب وقائد الجيش التالت المصري
كلهم بابتسامه بارده : اهلا
احمد (( الامن الوطني )) : هو حضرتك بنت رجل الاعمال السابق ابراهيم السماوي .. بصلها منفوق لتحت بقرف .. والدك لما انتهت اعماله وتحفظو علي املاكه انا اللي كنت ماسك القضيه بتاعته ... بصلنا .. اصله كان ممسوك تخابر
حنان بخضه وبتحاول تداري علي الموقف : اذكرو محاسن موتاكم يا احمد باشا .. بتنادي .. يحنان .. وقامت تجيب حنان

كلنا ضحكنا بصوت واطي وجدي ميل عليا : بنت المره مفكره نفسها بنت السفير الامريكي
انا نغزته : اهدي عشان جايين

تجريه للاحداث عشان الحوار بضني انا شخصيا .. اتفقنا انها هتعيش في الفيلا دي وان امها هتعيش معاها .. وهنكتب الكتاب تاني يوم وكتبنا الكتاب وروح الجماعه اهلنا وطلعت فوق لحنان .. اللي امها غارت في داهيه اسبوع اكون ظبطت حالي .. عدا الاسبوع وخدت قرار اني اخش السجن .. كلمت واحد يلفقلي تهمه ويلبسهالي واخش نفس السجن بتاع عمر حفيد جدي حمدان .. وحصل وبعد شهر دخلت السجن وسط استغراب من الجميع واولهم ملاك .. وحنان اللي كانت مشحتفه نفسها عليا وكانت جيالي اول زياره .. واللي كانت بعد اسبوع من الحبس
حنان بعياط : وحشتني يزيدان
انا : **** يخرب بيتك علي بيت امك علي بيت اليوم اللي حبيتتك فيه يبعيده ... اي اللي جابك يبهيمه
حنان بعصبيه مع العياط : يعني مجيش ازور جوزي واجيبله اكل واشوفه
انا : يماما انا لو عاوز اطلع دلوقتي هطلع ... انا داخل بمزاجي يبنت الهبله
حنان : طب اطلع
انا : حاضر .. هطلع وهرجع تاني روحي البيت وهجيلك بالليل
حنان : وعد
انا : وعد يستي خلاص

مشت حنان اللي كنت حاسس اني ندمت اني اتجوزت واحده غبيه زيها .. المهم اني روحت لمأمور السجن وقولتله اني عاوز اروح
المأمور : انت بتتكلم بجد ... هو انا عارف انك داخل هنا بمزاجك وكل حاجه بس مقدرش اطلعك .. دي مش تخليهم يرفدوني دي تخليهم يعدموني
انا : يعني انت عاوز موافقه مين .
المأمور : دي عايزه موافقه مش من وزير الداخلليه .. دي عايزه موافقه من الرئيس شخصيا
انا : يعم محلوله .. حاتلي بس تليفوني اللي في الامانات وانا هخلصهالك
المأمور : انت بتتكلم بجد
انا بجديه : مش بعرف اهزر
المأمور بعت حد يجيبلي التليفون كنوع من انواع الفضول عاوز يعرف انا هعمل اي
انا العسكري اداني الفون وطلع وانا رنيت علي عبده : الو
عبده : كفاره
انا : حبيبي و**** واحشني
عبده : اخلص عاوز اي
انا : بقولك اي انا وعدت حنان اني ابات معاها انهرده
عبده : والمطلوب
انا : عاوز اخرج من السجن
عبده : متخرج يبني يعني هو انت مش هتعرف تطلع
انا : بقولك اي انت شكلك كدا عاوز تصدعني ... ليك كلام مع رئيس الجمهوريه
عبده : يعني .. ليا كلام مع مكتب الرأسه .. لسه طالبين مني شغل من اسبوع تقريبا .. في خليه في سينا بس معاهم مضاد طيرات عاوزنا نخلص منهم والمفروض اننا ننفذ بعد بكره .. عاوز اي منه
انا : فله .. حولني عليه
عبده : طب اصبر شويه

فضلت مستني عشر دقايق بعدها سمعت صوت في الفون : الو
انا : الو
الصوت : معاك سكرتير رئيس الجمهوريه يفندم اتفضل
انا : حولني علي رئيسك يعم وانا هكلمك اعمل بيك اي (( افتكر ان زيدان ابجح من كدا .. زيدان بيكلم كل رؤساء العالم بطريقه بنت متناكه طالما ليهم عنده مصلحه .. ومظنش ان واحد كان بيهدد ملكه بريطانيا الجزء اللي فات هيخاف من رئيس مصر ))
السكرتير : احترم نفسك يا استاذ
انا : تؤ .. انا مش استاذ .. انا عزرائيل .. وعزرائيل مش بيكلم السكرتير .. او اعتبر ده اهانه ليا .. والعمليه اللي طالبينها تتلغي
السكرتير بغيظ مكتوم : ثواني
بعد عشر دقايق تانين رد رئيس الجمهوره : اهلا
انا : معالي الباشا اخبارك
الرئيس : مكنتش اعرف ان حضرتك مصري يعزرائيل
انا : بلاش حضرتك دي عشان تقيله عليا .. دا انا اصغر من اولادك .. ثم مش مصري قوي يعني .. عزرائيل ملوش جنسيه
الرئيس : صوتك مش بباين انك صغير (( بستخدم مغير صوت )) وانت بتتصل تهددنا انك مش هتنفذ العمليه لي
انا : يا سيدي الفاضل .. انا بتصل علي رؤساء الدول الكبري محدش منهم بيوقفني انتظار انا عشان اكلمك وقفت يجي نص ساعه .. ينفع بذمتك
الرئيس : واي اللي فيها مش انت اللي عاوزني
انا : انا ليا واحد في سجن طره .. عاوز يروح يزور مراته ليله يعني .. انت راجل متجوز وفاهم .. فانت تكلم مأمور السجن يطلعه
الرئيس : دانت مجنون خالص .. انت ازاي تتوقع اني اعمل كدا .. انا كل المواطنين عندي سواسيه
انا : انا هعتبر نفسي مسمعتش الكلام ده عشان انا لو عملت نفسي سمعته هتزعل .. وهتزعل قوي
الرئيس : وريني اخرك وخدمتك احنا مستغنين عنها
انا : كدا كدا خدمتك مش هتتنفذ .. بس خدمتي هتتنفذ ... في خلال خمس دقايق تكونو مكلمين مأمور السجن والا فيديوهات حضرتك مع ماجي بنت اللواء عرفه المعرص بتاعت الغردقه هتكون علي كل المواقع المعروفه واللي مش معروفه ... طعا انت مش عاوز تعرف حد انك بتجيبهم بسرعه .. وقفت في وشه وبصيت للمأمور
المأمور : يعني انت عاوز تفهمني انك عزرائيل .. زعيم مافيا الاغتيالات الاولي عالميا (( طبعا انت عارف يزوز اننا اصلا منظمه تطهير .. مش مافيا ))
انا : بلا فخر
المأمور : ونظرا اني ممكن اقتلك دلوقتي .. انت اعزل وانا مسلح
انا ابتسمت : بعيدا عن انك لو قتلتني فانت كدا بتعادي امبراطوريه كامله وهيدور علي موتك ملايين الاشخاص اللي انا ساعتهم قبل كدا .. بس انت متقدرش
المأمور : انت راسك محطوط عليها اكبر جايزه عالميا .. لو قتلتك دلوقتي هجيب اللي يحميني
انا : اوك .. خلينا نجرب .. اهو نسلي وقتنا علي ما يكلموك .. مسدس حضرتك فاضي اصلا
مأمور : استحاله
انا : تراهن
مأمور : اراهن
انا : لو انا فزت هدخل طباخ يطبخلي عشان اكل السجن مش عاجبني ... ولو انت فزت هنفذلك اللي تطلبه
المأمور : موافق .. وطلع مسدسه فتح الخزنه لقاها فاضيه... ازاي
انا : انت عاوز تفهمني اني هاجي اقابلك واتكلم بكل حريتي كدا وانا مش عامل احتيطاتي .. مديت ايدي في جمبي طلعو مسدس وحطيته قدامه عالمكتب .. مين فينا اعزل دلوقتي
المأمور بصلي : انت اي
انا : انا مش حاجه .. انا عزرائيل .. حاجه مختلفه عن الكل .. واحد بناها .. وناس كبروها ... وانا جيت كملت
المأمور مد ايده بسرعه خد مسدسي ووجهه ناحيني : مين فينا اعزل دلوقتي
انا ؛: انت .. المسدس فاضي اصلا بس انا بعرفك اني لو عاوز اعمل حاجه هعملها
المأمور جه يتكلم لقي التليفون بيرن .. كان مكتب رأسه الجمهوره بيبلغوه بالموضوع .. قفل معاهم وبصلي : هما وافقو انا مش مستغرب .. بس انت برده لسه اعزل
انا ابتسمت وعملت ايدي علي شكل مسدس ووجهتها ناحيه فازه وعملت صوت المسدس .. هوب الفازه اتكسرت
المأمور اتفزع : اي ده
انا : متقولش عليا اعزل تاني .. المسدس ده هديه مني ليك .. هو اصلا بتاع العسكري اللي علي الباب
المأمور اتخرس من الصدمه :.....
انا : خلينا نعتبر انك انت اللي فوزت الرهان .. هتطلب اي .. وانا هنفذ
المأمور بصلي شويه وبعدين نطق : كلام سر
انا : انت قاعد قدام بير .. ارمي ومتقلقش
المأمور بحسره وحزن : انا ليا بنتين وولد .. بنت منهم عندها مشكله في العمود الفقري مسببالها شلل ومش لاقيلها علاج .. والولد شخصيته انهزاميمه بطريقه غير طبيعيه .. والبنت التانيه مخطوبه لابن مساعد وزير الداخليه .. وللاسف طلع عيل مش تمم وعمل معاها فعل سوء وبيهدد البنت .. مش بياخد منها فلوس ولا حاجه .. لو علي الفلوس مش مشكله .. المشكله انه طلع ديوث ومشغلها لصحابه ..
انا : متكملش .. عندنا ولايا **** يسترك ويسترهم .. انا هسالك سؤال واحد بس .. حضرتك متجوز من اي فئه من غئات المجتمع
المأمور بستغراب : زوجتي تبقي بنت رجل اعمال امريكي كبير
انا : طلقها
المأمور : نعم ..
انا : اه و**** ده حل مشاكلك .. واراهنك ان بنت حضرتك مولوده طبيعيه واللي حصلها ده بسبب حادث
المأمور بصدمه : انت علفت منين
انا : من المتوقع انك لما تتجوز واحده من الفئه دي يحصل كدا ... بسبب اختيارك الغلط للزوجة اولادك بيعانو .. انا عشت عمري كله يتيم الاب .. وعيشت مع امي ساعه بعد ولادتي .. بعدها اتوفت .. عشت حياتي وسط جدي وجدتي وعمتي وعمي وعيال عمي وكلهم كانو بيحاولي يحسسوني اني مش وحيد .. برغم ذلك كنت وحيد .. انا ليا اصحاب كتير ابائهم في الجيش والداخليه .. كانت كل مشاكلهم حاجه واحده .. ان ابائهم بيبقو بعاد عنهم .. صدقني دفء الاب بالذات لا يعوض .. الام ممكن .. لكن الاب لا .. ركز مع اولادك شويه .. ومتخفش اعتبر ان ابن مساعد وزير الداخليه ده بيتقري فتحته انهرده .. بس متنساش ان بنتك كمان غلطانه انها غلطت معاه في الاول .. ولو علي ابنك فهو هياخد فتره متابعه مع دكتور نفسي .. وبعدها هبعتهولك مكان هيرجعلك منه بياكل الظلط .. ولو علي البنت المعاقه انا هجيبلها احسن دكاتره في العالم وهتتعالج انشاء **** .. بس انت توعدني وعد .. انك اول حاجه تعملها انك تطلق مراتك
المأمور وعينه فيها دمع : شكرا
انا : هخلي واحد يتابع معاك ...

وسيبته وطلعت من المكتب وروحت غرفتي وخدت هدومي وطلعت من السجن كان في عربيه مستنيان .. وانا في العربيه كلمت عبده : الو
عبده : ارغي
انا : مين خطيب بنت المأمور
عبده : اصبر خليك معايا .... اهو الابن الاصغر لللواء علاء المصري مساعد اول وزير الداخليه .. عيل بودرجي وبتاع ديسكوهات .. مشروع شرموطه يعني ... هوب هوب هوب .. دب طلع ملحد ... احيه وبيدعو للالحاد .. كملت .. طلع بسكلته .. ماسك علي بنات ذلل ومشغلهم دعاره
انا : خلص عليه .. وسيبله كرت عزرائيل الشخصي .. بس بسرعه
عبده : اوك .. مش هيطلع عليه صبح
انا : شوفلي دكتور نفسي كويس
عبده : في دكتوره اسمها مريم تبعنا .. صغيره بس عفريته
انا : كويس هنبعتها لابن المأمور
عبده : تمم
انا : حاجه اخيره .. ابعت احسن دكاتره العمود الفقري للمستشفي بتاعتنا هنا وانا هبتعلك بنت المأمور يشوفولها علاك .. لو ملهاش يخترعولها واحد ميخصنيش
عبده : سهله
انا : تابع انت معاه بقي

عبده : اسمعني ومتقاطعنيش .........

انا : طيب انا هتصرف

روحت البيت ولقيت اسماء ((ام حنان )) وحنان مستنيني .. حنان اول مشافتني جريت علي حضني
حنان : وحشتني يحبيبي
انا : بس خلاص في اي منتي لسه شيفاني الصبح
اسماء قاعده وحاطه رجل علي رجل : اهلا برد السجون
حنان بضيق وعصبيه شويه : ماما لو سمحتي اتكلمي كويس عن جوزي
اسماء : يعيني يختي .. الا مقولتليش صحيح انت دخلت السجن في اي .. مخدرات ولا اداب
انا ببرود : لا قتل يحماتي ... اما الاداب دي اللي هيخشها حضرتك .. يبتاعه عبدو البواب
حنان بصت لامها بعصبيه : ماما .. انتي مش قولتيلي انك بعدتي عن الززفت ده
اسماء بلا مبالاه : اظن ان دي حياتي وانا حره فيها .. ومحدش لي عندي حاجه
انا ببرود : معلش يحبيبتي .. اصل اللي فيه داء مش بيروح منه
اسماء باستهزاء : متخفيش بكره تكبري وترفعيه القرون برده .. مهو بيقولك اكفي البنت علي فمها تطلع الشرموطه لامها
حنان جت ترد انا سكتها
انا ابتسمت ابتسامه بارده : حضرتك بتخوضي في عرض مراتي حاليا والموضوع ده دايقني .. مشييت لحد الشيفونيره (( البار )) وفتحت الدرج وطاعت مسدسين واحد دهبي ومقبضه من العاج .. وواحد اسود ..واديت الدهبي لحنان ... ها تحبي تقتليها انتي ولا انا
حنان مهزوزه وخايفه
اسماء ماتت في جلدها والكنبه اتبلت تحتها 😂😂
انا : ينفع كدا بوظتي الكنبه .. بس مش مشكله فداكي .. بس برده هقتلك .. ورفعت المسدس في وشها
اسماء مرعوبه : ارجوك ارحمني ارجوك .. واله همشي ومش هتشوفو وشي تاني
انا: طب بزمتك ينفع .. فين كرم الضيافه ... بنبره حاده .. حنان اعملي اتنين قهوه ووديهم عالمكتب واطلعي علي اوضتك
حنان واقفه مكانها
انا زعقت : يلا
حنان طلعت جري عالمطبخ
انا بنبره هاديه وناعمه : بعد ازنك يحماتي تسبقيني عالمكتب

اسماء قامت زي الطلقه عالمكتب ودخلت انا بعدها .. كانت قاعده علي كرسي من اتنين قدام المكتب ومرعوبه .. وجت حنان وحطت القهوه وفضلت واقفه
انا : حنان .. اطلعي اوضتك وتقغلي الباب الباب لو اتفتح انتي طالق بالتلاته .. وهفتلك بعده
حنان خدت ديلها في سنانها وطلعت جري
انا روحت قفلت الباب بالمفتاح : الاوضه عازله للصوت .. يعني محدش هيسمع اللي هيحصل عنا ..

لفيت حولين المكتب وروحت ناحيه دولاب ورا المكتب فتحته مليان سكاكين رفيعه وطويله .. رفيعه وقصيره .. تخينه وطويله .. تخينه وقصيره ... سواطير .. ابر ... سيوف .. مطاوي .. كل ما يشتهيه قلبك من السلاح الابيض

خدت سكينه طولها ٢٠ سنتي وعرضها سنتي واحد .. شبه الدبوس بس اي نينجا .. وروحت وقفت وراها : هتنطقي انتي بتعامليني كدا ليه بالزوق ولا اخليها بالعافيه
اسماء ساكته ومرعوبه :
انا فزعت فيها : قومي اقفي
اسماء وقفت بسرعه وبصالي ومرعوبه وعنيها شغاله شلال دموع بدون صوت
انا بصيتلها من فوق لتحت بقرف : اقلعي
اسماء خلعت كل هدومها وحسيت ان علي وشها بسمه انتصار كدا : اهو
انا : لفي
اسماء ابتسمت بخبث واتدورت حولين نفسها
انا: لا يكسمك دا مش استعراض .. لفي اديني طيزك
اسماء لفت صدرتلي طيزها
انا رفعت ايدب بالسكينه ونزلتها بسرعه جبت ضهرها من اوله لاخره من كتفها اليمين لفرده طيزها الشمال .. ورفعتها تاني بسرعه وجبتهها من كتفها الشمال لفرده طيزها اليمين .. عملتلها X يعني : عشان تفتكريني يكسمك
اسماء وقعت علي الارض وعماله تصرخ وتتلوي وتجيب ددمم

انا كلمت عبده بعتلي عربيه اسعاف ودكتوره خليتها تخيطلها الجروح وتديها مخدر عشان تنام .. وسيبتها وطلعت لحنان اللي لقيتها قاعده مكموشه في نفسها في السرير وعماله تعرق و حالتها حاله .. اول ما شالتني اتنفضت وبعدت عني
انا بحزن : بقي كدا يحنان .. بعد دا كله .. بتخافي مني .. عالعموم شكرا .. انا نازل وراجع مكان مجيت ... هناك احسنلي

سيبتها وقومت رجعت السجن تاني ودخلت زنزانتي تاني .. كل يوم الساعه ١٢ بالظبط كنت اسمع حد بيصرخ صراخ غريب .. مش صراخ الم .. لا دا صراخ قهره والم .. صراخ غضب .. اشبه بزمجره الاسد .. عدت تلت ايام كنت مخنوق فمكنتش بطلع من الزنزانه اللي اشبه باوضه خمس نجوم اصلا .. لحد ما قررت انزل اتغدي في المطعم .. نزلت في يوم وطبعا انا جايلي طباخ مخصوص وكان عاملي يومها استيك .. وكنت قاعد باكل وجيت لقيت واحد قصير ووراه تلات ضلف باب كدا
القصير مد ايدت واخد الستيك بتاعي : يلزمك في حاجه
انا بصيتلها ببرود واتكلمت بصوت واطي : رجعه
القصير اخد قطمه منه : لا
انا : تعرف .. انا كان عندي ١١ سنه وابن عمي عمل معايا الحركه دي .. تعرف عملت معاه اي
القصير باستهزاء : اي
انا : عملت كدا .. وروحت ماسك الطبق ولازقه في وشه وماسك دماغه خابطها في التربيزه اغمي عليه .. لقيت التلاته الضلف جايين عليا .. خدت وضعيه الاستعداد .. هوب من حيث لا ادري لقيت ١٢ واحد واقفين قدامي وماسكين التلاته دول مشخرمينهم
واحد من ال١٢ : مستر يوكي .. ميل عليا واتكلم بصوت واطي .. اخواتك من فرقه خدام الموت بعتنا بايدز وعبده للتامين
انا : مكنش لي لزوم و** مشكورين و** يشبب .. حد يشيل ولاد المتناكه دول من هنا .. بوظولي الغدا

اخر اليوم لقيت المأمور جايلي الاوضه
انا : حضرتك جايلي بنفسك .. طب كنت بعتلي حد من العساكر
المأمور عينيه مدمعه واخدني بالحضن : شكرا ليك
انا مش فاهم حاجه : علي اي يباشا فهمني
المأمور : اقعد نتكلم ..
قعدت انا وهو عالسرير : فهمني بقي في اي
المأمور : انت خلصتني من اكبر اربع مشاكل في حياتي
انا : افهم ؟!
المأمور : صحيت من تلات ايام علي خبر موت مساعد وزير الداخليه وابنه وتورطهمم في اعمال دعاره وشذوذ جنسي .. وجالنا دكتور عمود فقري الماني كبير قالي انه تبعك وشاف اشعه وتحاليل بنتي الصغيره وقالنا ان الموضوع بالنسباله بسيط وورانا ان العمليه دي نسبه نجاحها 99.9% .. وجاتلنا دكتوره نفسيه اكتشفت ان ابني كان بيتعرض للضرب والتهديد من قبل امه عشان كدا بقي عنده العقده دي .. وقالتلنا ان الموضوع بسيط وهياخد كام جلسه تنويم مغناطيسو هيبقي تمم
انا بفرحه لفرحه : طب الف مبروك .. بس ثانيه دول تلات مشاكل بس
المأمور اتنهد : لا مهو التالته اني اكتشفت ان مراتي السابقه كانت مشتركه مع مساعد وزير الداخليه في شبكه الدعاره دب هي وابوها
انا : تصدب وتؤمن ب**** .. النسوان دول ميجيش وراهم غير الهم
المأمور : عندك حق يبني و****

هوب سمعنا صوت الصريخ بتاع كل يوم .. بعدها هدي
انا : مين ده
المأمور : واحد مجنون .. بريئ ومش عاوز يطلع بريء .. عامل زيك كدا
انا : اسمه عمر
المأمور : تعرفه
انا : انا داخل هنا عشانه اصلا
المأمور : عاوز تهربه يعني ولا عاوز تقتله
انا : يباشا انا لو عاوز اطلعه .. هخليهم يطلعوله عفو رئاسي .. ولو عاوز اقتله هجي بنفسي لي
المأمور : امال داخله لي
انا : بينا قرابه .. جده يبقي اخو جدي .. وجده عاوزني اتعرف عليه .. لفه طويله و****
المأمور : بس ده معقد لا بينزل ياكل ولا بيطلع من اوضته اصلا
انا بتفكير : سيبه اسبوع كدا بعدها امنع الاكل غير في الميز
المأمور : تمم .. هتعوز حاجه .. وبكرر شكري ليك تاني
انا : علي اي يبيه دول زي اخواتي

خرج الامأمور ومر اسبوع كامل .. طبعا في الاسبوع ده كنت فشخت نص العنبر تقريبا والوضع بقي مختلف .. كل يوم في الغدا ببقي قاعد علي تربيزه لوحدي وجمبي تربيزه فيها ال١٢ راجل اللي باعتهم عبده .. والمأمور اخد اجازه اسبوع من امبارح عشان عمليه بنته ..

عالغدي قاعد باكل اكله سيفود جامده لقيت حد قعد قصادي عالتربيزه وبدا ياكل منغير ما يتكلم .. بصيتله حسيت انه شبهي عرفت انه حفيد جدي حمدان .. خلص اكله وقام ومشي .. استغربت انه بيتصرف ان مفيش حد موجود .. حسيته عايش في كون موازي لينا .. مش شاغل باله باي حد

تاني يوم اتكرر نفس الموقف وتالت يوم ورابع يوم .. خامس يوم .. خليت الطباخ يعمل طبقين من الاكل مش طبق واحد .. وحطيت الطبق قدام الكرسي اللي بيقعد عليه
حفيد جدي حمدان ابتسم : متشكر عالاكل
انا : الشكر لله .. اسمك اي
هو : عمر .. عمر فاروق
انا : اتشرفنا .. انا زيدان الحيني
عمر : الشرف ليا يكبير .. غريب الاكل ده مش من اكل السجن .. زياره ؟
انا : لا
عمر : انا قولت كدا برده مفيش ست مصريه بتعرف تظبط الستيك كدا .. آخرهم يحطو اللحمه في مايه ويغلوها ويقولك عالمايه شوربه
انا ضحكت وكملت اكل : شجاع انت ها
عمر : بالعكس .. انا جبان جدا
انا : وبتعملي في عنبر قضايا القتل
عمر : اهو انا قتلت عشان جبان
انا : دا اللي هو ازاي
عمر : عادي
انا : وجاي قاعد علي تربيزه واحد قاعد لوحده .. مبتتفرجش علي افلام امريكي
عمر : دا انا كنت مدمن .. بس صراحة في حاجه غريبه شدتني ناحيتك .. وانت ماذتنيش لسه يبقي تمم
انا عجبتني دماغه : مش خايف اقوم اقتلك دلوقتي
عمر : متقدرش
انا مسكت سكينه الكل ونطيت منفوق الترييزه بسرعه كنت واقف ورا عمر وحاطط السكينه علي رقبته : متاكد
عمر ابتسم : جدا
انا فجاه حسيت بصداع قاتل .. حاسس دماغي فيها قنبله وانفجرت وقعت عالارض اصرخ بس بمجرد ما وقعت عالارض لقيت الوجع اختفي تماما : ساحر
عمر : لا يعم استغفر **** .. بس ده اللي في دماغي لو هتتحمله اقتلني لاني لو مت انت هتورثه
انا : لا يعم
عمر : وانت اي سكتك .. انت بهلوان في السرك
انا ضحكت وميلت عليه بصوت واطي : لا زعيم مافيا قتله مأجورين
عمر : لا جامد
انا : تسمع عن سفير الموت
عمر : اه الحدثه بتاعت قتل ال ٨٩ شخصيه اللي في البلد دول
انا ابتسمت : انا
عمر : متنجعصش قوي كدا يخويا .. منا اسير الظلمات
انا : مين اسير الظلمات
عمر : يلاهوي عالكسفه اللي انت فيها يعمر ..دي قضيتي كنت قتلت واحد يستحق الموت بس مينفعش اقول السبب لاسباب شخصيه ف اتسجنت عشان كدة .. ظلم يعني .. والظلم ظلمات .. فسموني اسير الظلمات
انا : شكلنا هنعمر مع بعض
عمر : تصدق حبيتك يجدع
انا في نفسي : حب مهبب عليا و علي عيشتي



لمؤخذه بقي يرجاله الجزء الجاس من اسير الظلمات هيتاخر شويه عشان نخلص دي وبعدها نبدا في التانيه عشان اصلا كان المفروض اكتبها بعد دي .. علي شكل تكمله ليها .. وبعدها هتبقي قصه القيصر الاسير تكمله ليهم هما الاتنين .. المهم يعني انها هتتاخر شويه.. انجوي

🎴♾🎴♾🎴♾🎴♾🎴♾🎴♾🎴♾🎴♾🎴♾🎴♾

الجزء التاسع

احلي مسا عالخمسه سته اللي بيقرو القصه واحب اقولكو بحبكو فشخ يجدعان ... واحب اكرر تاني واقول واعيد وازيد .. تبا للنساء .. صنف ابن صعرانه !!

عدت تلات شهور لقيت فيهم فعلا اني شبه عمر جدا وبقيت اعتبره اكتر من اخ وفتحنا الزنزانتين علي بعض (( تحسهم قاعدين في شقه بالايجار مش سجن و**** )) .. وابن المجنونه لسه بيصرخ الساعه ١٢ برده ربس اتعودت عالحوار .. وحبيت فكره السجن جدا .. منعزل عن العالم وبعيد عن كل الشكوك وفي نفس الوقت الشغل ماشي زي الساعه والدنيا ايزي بيزي لمن سكويزي ... وبروح لملاك كل يوم خميس ... حنا مصدرلها الطرشه ومانعها من الخروج هي وامها فارض عليهم اقامه جبريه .. وفي يوم وبينما احنا بنتخدا حصلت حاجه غريبه جدا لقيت واحد في جسمي كدا جاي جري علي وانا مش فاهم حاجه .. هوب لقيت بوكس لازق في وشي وقعني من علي التربيزه ..
اللي ضربني بعصبيه : هقتلك
انا قومت وخدت وضع الاستعداد وهو جي علي جري يضربني تاني بس انا فوتته ومسكت دراعه لويته ورا ضهره وحطيت ركبتي علي رقبته .. (( حركه سيلف ديفينس )) ..
هو : اقتنلني عشان انا لو فلت منك مش هسيبك الا لما اقتلك
انا : انت تعرفني اصلا
هو بيفلفص : اعمل نفسك اهبل .. ورحمه امي اللي قتلتوها مهسيبكو
انا : امك مين يعم انت .. دا شكله عبيط
عمر : فكك منه يعم دا شكله هربانه منه
هو : وديني ما هسيبك
انا : طب امك دي انا قتلتها امته ولا انت شوفتني امته
هو : اعمل نفسك عبيط .. علي اساس اني مش شايفك من اسبوع مع الشرموطه اسماء
انا باستغراب : اسماء مين .. وبعدين انت دماغك فيها حاجه.. انا هنا من ٣ ستين
هو بهستيريا : كداب كداب كداب كدااااببب

جم عساكر خدوه وودوه لمأمور السجن يفهم منه في اي .. واخر النهار جالي مأمور السجن (( طبعا انا وعمر في الاوضه ))
انا : باشا تعبت نفسك وجيت لي بس
المأمور : انا كدا كدا كنت جايلك .. بس حوار الواد اللي جالك انهرده ده خلاني اجي ابدر شويه
انا : دا عيل عبيط يريس متشغلش بالك بيه .. هتلاقي اي حد باعته
المأمور : بص هو انا مفهمتش منه حاجه بس اللي فهمته انه هيعتزرلك بكره
عمر : يعتزر .. دا بيعمل اي في عنبر قضايا القتل
المأمور : اتهد انت واقعد ساكت لانه تقريبا نفس حكايتك كدا
انا : احنا بكره نفهم منه مش حوار يعني .. بس بتقولي انك كدا كدا كنت جاي .. لي في حاجه
المأمور : الولاد عاوزين يتعرفو عليك
انا : عاملين اي صح
المأمور : احمد جلسات التنويم بتاعته خلصت وحاليا رجع عادي .. نور عملت العمليه ودلوقتي رجعت تمشي كمان .. واسراء اتجوزت في امريكا عشان الفضايح وكدا
انا : اهتم بيهم وحسسهم بوجودك جمبهم
المأمور: بحاول و**** .. ها هتيجي امته
انا : نيجي بعد بكره انا وملاك نتعشي عندكم
عمر : وانا هقعد اعمل اي هجي معاك
انا : لا انت اقعد نيك النمله هنا مش واخدك معايا
المأمور : دانتو ***** جدا
انا : شوفت جبتلنا الكلام .. اتخرس بقي
عمر : اتخرست اهو
انا : هتعوز حاجه يباشا نتقابل بعد بكره
المأمور : ماشي سلام

مشي المأمور وانا رنيت علي عبده
انا : باشا
عبده : انجز عشان مش فاضي
انا : طيب .. الجماعه اللي في المستشفي عاملين اي
عبده : فاضل ساره اختك بس هي اللي مفاقتش من الغيبوبه .. اه صح كنت هنسي .. في حوار كدا مش عارف اي سكته معاك
انا : ارغي
عبده : حنان
انا : مترص كلامك رصه واحده انت هتنقطني
عبده : حامل
انا مشاعري اتلغبطت بين سعيد اني هبقي اب .. وبين زعلان انه في حنان .. وبين انؤ خايف اشيل مسؤليه روح : طيب .. خلو بالكم منها واعزلوها عن امها .. مش عاوزها تشوفها جيبلها خدمات يقعدو معاها
عبده : تمم

عدي الوقت ونمنا .. تناي يوم الصبح في الميز واحنا بنتغدي
الواد بتاع امبارح : ممكن اقعد
انا : اتفضل
الواد : شكرا .. انا حبيت اعتزرلك عاللي حصل امبارح .. اتلغبطت بينك وبين حد بس شبهك جدا
انا : ويطلع مين اللي شبهي ده
الواد : معرفوش
عمر : مش بقولك عبيط
الواد : صدقني اللي حصل فيا يشفعلؤ اني اتجن مش اتعبط بس
انا : احكي احكي احنا فاضينن
الواد : انا اسمي علاء وحكايتي هي


فلاش باك من تلات سنين

علاء كان قاعد مع واحد من السجن اسمه عمار كانو صحاب وكان قاعد بيحكيله اللي دخله السجن ....
فلاش باك لحكايه اللي حصل لعلاء

علاء قاعد مع ابوه اللي هو عقيد في الجيش بيتغدوا سوي والدته متوفاه من 6 شهور

بابا : علاء ممكن اخد رايك في حاجه

علاء استغرب لان دي مش من عوايد ابوه : اتفضل يحج

بابا : يص يا علاء ... احنا رجاله زي بعضينا ... ووالدتك **** يرحمها وهي بتموت قالتلنا اننا نعيش حيتنا صح

علاء استغرب اكتر : صح

بابا : بص انا قررت اتجوز

علاء ابتسم ابتسامه حزينه بتداري وراها حزن لو قارنوه بالبحر يبقي اكبر منه .. معقوله بيفكر يتجوز علي ماما وهي لسه مافاتش علي موتها ست شهور ... معقوله هيتجوز قبل ما ياخد عزاها (* ماما ماتت مقتوله ومعرفناش مين قتلها *) : اعمل اللي يريحك يبابا ...سعادتي من سعادتك ... واكيد ماما هتعوز كدا ..عندك عروسه ولا اجيبلك

بابا : لا عندي .... طنطك اسماء صاحبه مامتك

الكلمه وقعت عليه زي الصاعقه ... صحبه ماما مين دي وليه حربايه ... <في دماغه> ماما مكنتش بتطيقها وعمرها مكانت بتيجي البيت الا لو بابا موجود وكانت ديما بتحاول تبان قدام بابا عشان تغريه وكانت عاوزه توقعه

علاء فاق من سرحانه : **** يسعدك يبابا ..هقوم انا عشان ازاكر (*<في دماغه> انا وافقت مش عشان موالفق ...عشان متاكد ان بابا حتي لو انا رفضت هيعمل اللي في دماغه ... هو بس كان بيراعي مشاعر ان والدتي لسه ميته وكدا *)

وبعدها بشهرين اتجوزو وديما كنت بلاحظ من الست دي انها بتوقع بيني وبين ابويا وبتسخنه عليا وتمثل علينا دور الحمل الوديع لحد ما فيوم كل ده اتهد ...بس لما اتهد اتهد علي دماغي

علي لسان علاء : كنت راجع من المدرسه بدري اليوم ده لاني كنت تعبان جدا وكل ما اكلم ابويا او مراته الاقيهم مغلق ..دي طبيعه شغل بابا ...بس اسماء قافله تليفونها لي ..دخلت الفيلا بالمفتاح بتاعي وسمعت صوت حد بيتوجع جايمه من اوضه ابويا وطلعت وانا بتسحب وخايه وجبت من المطبخ سكينه مع اني مش هعرف اعمل بيها حاجه وطلعت شوفت مشهد صدمني صدمه عمري وافقدني الثقه في كل حاجه

اسماء نايمه تحت واحد وشغال فيها بينيكها ... دا مش اي واحد دا حارس الفيلا سرحت ثانيتين لقيتني ماسكه من شعره والسكينه علي رقبته ودبحته ...دبحته !!!

اشتغلت صريخ لحد ما فجاه دخلت الشرطه وقبضو عليا بدون اي كلام ولا اي حاجه

قعدت ساعتين في الحجز لحد ما جالي عسكري ونادي عليا روحت معاه لمكتب المامور ولقيت ابويا هناك.. فحت اخيرا هطلع من هنا ... انا عارف ان بابا بيعرف يعمل المستحيل وابتسمت ... اخيرا هخرج من هنا... اختفت ابستامتي ...هو بابا بيبصلي كدا لي

المأمور : هسيبكم لوحدكم ..وخرج وقفل علينا الباب

طراااخ ..صوت كف كان كفيل انه يطير سناني .. وقعت عالارض وبصيتله بصه عتاب مع بصه حزن ودموع ... دي الوصيه اللي وصتهالك امي ...ااااه يا بابا اااه

ابويا : دي اخره تربيتي فيك يا حيوان .... بتغتصب مرات ابوك

كف تاني ورم وشي

ابويا : والراجل الغلبان اللي جه يوقفك تقوم تقتله ... اودي وشي من الناس فين ...انت مش ابني انا اتبريت منك لو عرفت تخرج في يوم من هنا اوعك ترجع تاني .. وخبطني بالرجل في بطني وتف عليا وسابني ومشي

الزمن وقف بيا لحد يوم المحكمه عدا شهرين شهور ابويا كان رشا القاضي عشان يلبسني اقصي عقوبه ممكنه وخدت عشر سنين (*عشان احداث *)



عوده من الفلاش باك

علاء بيدمع : شوفت يسيدي

عمار : انا اسف يسط محنه وهتزول

علاء : تعرف يعمار ...ماما كان نفسها اكون دكتور واوصل لعلاج لمرض السكر عشان هي كانت بتعاني منه ... وبدا يعيط جامد ... انا مش زعلان اني هضيع عشر سنين من عمري ولا زعلان اني بعد ما هخرج مش هلاقي مكان ليا اتداري فيه

اخده عمار في حضنه : اهدي يسط ... قطعت قلبي اهدي

علاء بمسح دموعي : شكرا انك سمعتني ... انت اول واحد يسمع الحكايه

عمار : ولي محكيتهاش لحد مثلا وكيل النيابه ولا القاضي

علاء : انا متعرضتش علي النيابه .... ابويا رشاهم كلهم عشان يرضي الهانم ويدخلني السجن ... اشك ان بيتنا حاليا اتقلب بيت دعاره

عمار : لي يعني وابوك فين

علاء : ابويا بياخد كل شهر اجازه اسبوع ... وديما مش موجود

عمار : يعني انت مفيش حاجه ممكن تطلعك من هنا

علاء : في ... بس انا لو خرجت مش هلاقي مكان اروحله ... انا دفنت ابويا جمب امي يوم ما ماتت

عمار : طب اطلع الاول وبعدين دور عالمكان

علاء : في طريقه واحده اني اخرج من هنا بس مشكلتها انها هتحتاج وقت

عمار : وقت قد اي

علاء : انهرده كام

عمار : انهرده 12 /9

علاء : فاضل 13 يوم و 8 شهور

عمار : يعنيييي.....يوم 25 /5 ...ثانيه ...دا تاريخ ميلادي

علاء : اي ده ... دا تاريخ ميلادي انا كمان

عمار : طب اي هي الطريقه

علاء : بص......

عمار : ممكن بس دا لسه فاضل كتير

علاء : ربك هيعديها

عمار : الا انت اي تعليمك صح

علاء : تانيه ثانويه عامه

عمار : كنت جايب مجموع ثانوي بس مدخلتهوش

علاء : لي يبني

عمار : يعم الانجليزي صعب

علاء : عالعكس خالص علي فكره ... طب اي رايك بما اننا مطولين مع بعض هنا ابقي احاول اعلمك

عمار : والمقابل

علاء : مقابل اي يعم ... اعتبرني اخوك

عمار : بص هنا محدش هينفعك انا عاوزك تحاول تتاقلم مع الوضع ومتعملش حاجه مجاني كدا

علاء : عند اي تعرف تعلمهوني

عمار مسك دراعي : انا كنت كابتن جيم ممكن ادربك

علاء : وانا موافق

عمار : طيب نام ونبدا من بكرا

علاء : طيب... قعدت افكر شويه قبل ما انام لحد ما نمت .... لاول مره من شهرين كاملين عرفت انام وانا مستريح .. حاسس ان في امل اني ممكن ارجع لحياتي تاني وحلمت حلم غريب

في الحلم علاء قاعد عالارض مربوط بسلاسل من ايديه ورجليه واقفه قدامي امي وباين عليها علامات التعب وتحت عنيها اسود زي متكون كانت بتعيط وعنيها حمره

علاء : ماما ... وبحاول اقوم عشان احضنها ..بس مش عارف

ماما : مجتش زورتني في اول سنويه ليا يا علاء

علاء حس ان في حد كب عليه جردل تلج : مش عارف يماما .. مش عارف

قرب علي امه واخدته في حضنها حس ان السلاسل اتكسرت

ماما : كسر قيود الظلم وانتقم .... دمر قيود العجز واثأر ... ادفن الحزن وامطرهم بالغضب ...مشت ايديها علي خدي

صحيت مفزوع من النوم ولقيت الفجر بيأذن قومت صليت وكملت نوم



تجريه للاحداث ولو احتجنا حاجه نبقي نرجعلها فلاش باك .... قضي علاء ال8 شهور دول بصعوبه في البدايه بس هو اتعود ... هو اثر علي زمايله في الحجز زي ما هما اثرو عليه .... علاء كان بيدي العيال اللي معاه دروس ... اه دروس زي ما سمعت كدا انجليزي ورياضه بمقابل مادي هتعرف هو كان بيحتاجه في اي ... وكمان كان بيحفظهم قران لانه حافظه اصلا ... وهما اثرو عليه بانه بقي عنده علاقت مع اولاد زعماء عصابت ورجال مافيا وناس شغاله في كل حاجه شمال ... وجسمه اتحسن فشخ لانه بقاله 8 شهور بيتفشخ تمرين هتقولي ازاي كان بيجيب المكملات ويظبط اكله مع انه مش بيجيله زيرات هقولك من فلوس الدروس اللي كان بيديها اي نعم كان بيشتري الحاجه من الظباط الحاجه اللي ب5 ب10 بس مش مشكله ... دا غير انهم كانو بياخدوه كل فتره يتعذب شويه بناء علي طلب ابوه فده خلي عنده قوه احتمال

وقبل معاد تنفيذ خطه خروج علاء من السجن ب 13 يوم بالتمام والكمال دخل عليه عمار

عمار : هتطلع تعمل اي بعد ما تطلع

علاء : مش عارف بس غالبا مش هقدر ابص في وش ابويا بعد كدا

عمار : وهتروح فين

علاء : مش عارف .. مليش حد اروحله

عمار : انا عندي فكره .... انا هبعتك تقد مع ابويا انا كدا كدا مدتي فاضل فيها شهرين

علاء : فين هما

عمار : في اسكندريه

علاء : يلاهوي في اسكندريه هروحلهم ازاي دول

عمار : يعم ما عليك انت انا هخلي حد منهم يجي ياخدك

علاء : لا يعم انا مش عاوز اتقل عليهم

عمار : تقل وملكش دعوه ... ويسيدي لو يعني ببكسف ابقي انزل اشتغل في اي حاجه لو حابب تصرف علي نفسك ولو اني ومتاكد ان ابويا مش هيرضي يخليك تعمل كدا

علاء قام حضنه : انت جدع قوي انا مش عارف منغيرك كنت هعمل اي

عمار : عيب عليك دا احنا اخوات

عدي13 يوم علاء وقف علي باب الزنزانه وقعد يرزع عشان حد يجيله

عسكري الامن : بترزع لي يعلاء

علاء : عاوز اروح للمأمور عندي حاجه تثبت براتي

العسكري : يعلاء انت عارف اني عارف انك محترم بس انت عارف ان المأمور مش بيطيقك ولابيطيق عملتك

علاء : اسمع كلامي والنبي وخدني ليه

العسكري : طب اصبر طيب.... غاب ربع ساعه ورجع ... تعال يعلاء بس خلي بالك انها لو مكنش دليل كافي فانت هتتنفخ

علاء : متقلقش

اخدني العسكري لمكتب المأمور وخرج

المأمور : اهلا بالمغتصب القاتل اهلا

علاء : وانا جاي اثبتلك انكم كنتم غلط

المأمور : غلط اي يروح امك انت فاكر نفسك في حاجه تبررلك عملتك يكسمك (*خليك فاكر الجمله دي عشان هنحتاجها بعدين *)

علاء : **** يسمحك يعمو علاء ... مش فاكر علاء ابن صاحبك وانه اتسمي علي اسمك وانك علطول كنت بتقول لابنك يمشي معايا عشان انا محترم وشاطر .... بس انا جاي اقولك ان في كمرات في البيت صورت الواقعه الحقيقه ومحدش يعرف يفتحها غير بابا ولازم تتفتح انهرده والا هتتضر تستني سنه كامله عشان تتفتح تاني

المأمور : تعرف يلا لو طلعت بتحور .... ورفع تليفونه واتصل بابويا وقاله يجي ضروري (كان في اجازه)

رجعت الحجز وقعدت ساعه وبعدين جه العسكري خدني تاني اول ما دخلت المكتب لقيت ابويا بيبصلي بقرف

انا عيطت دقيقتين وروحت ماسح دموعي : فاكر يبابا من 3 سنين زي انهرده في عيد ميلادي ماما عملت اي .... ركبت كميرات في البيت عشان نسجل كل اللي بيحصل وكل لحظاتنا السعيده بس حي برمجتها انها متفتحش الا يوم عيد ميلادي ال18 يعنني انهرده ... انا بقي جايبك عشان تفتح الكميرات عشان تعرف انك ظلمت ابنك 8 شهور عايش في جحيم مخطرش علي باله يوم انه عاش فيه ...بياكل اكل مكنش يتخيل انه هياكله لكلبه ... افتح الجيميل بتاعك هتلاقي وصلك الللينك بتاع السيرفر اللي بترفع عليه الكميرات من الساعه 12 امبراح.....

بابا فعلا فتح تليفونه بدون اي تعبيرات لقي اللينك ودخل عليه ودر علي يوم الحادثه وجابه وشاف فعلا كل جاج بس بدون اي تعبير من اللي هو متوقعه طلب انهم يرجعوه زنزانه تاني

اول ما دخل الزنزانه

عمار : عملت اي ؟؟

علاء بلامبالاه : برات نفسي

عمار حضني : الف مبروك يا اخويا

علاء مبتسم ابتسامه حزينه : **** يبارك فيك

عمار : وهتعمل اي بقي هترجع معاه ولا
علاء : مش عارف لسه .. ربك يسهلها
مر يوم اتنين تلاته .. في اليوم الرابع وصلنا خبر ان المامور عمل حادثه بعربيته ومات
عمار : اي يسط في اي انت مش ملاحظ ان ابوك غاب شويه
علاء بتوتر : شكل في حاجه حصلت .. **** يستر

مر علي علاء تلات سنين جوا السجن فيها فقد الامل في انه يخرج .. بس افتكر ان ليه واحد صاحبه هكر وممكن يساعده يوصل للسيرفر ويساعده
علاء : عمار .. بقولك اي .. انا محتاج تليفون يكون فيه نت
عمار : طب استني نشوف اي عيل من العساكر ونظبطه ...
وبالفعل حصل وجاب تليفون وعمل اكونت فيس بسرعه ودخل كلم صاحبه اللي وعده انه هيساعده
تاني يوم كان يوم الزيارات .. اتفاجء علاء ان جايله زياره علي عكس العاده .. ويريته ما طلع للزياره .. مرات ابوه طان معاها واحد طويل وضخم وعنيه خضرا واسمراني سيكا ))شبه زيدان ((
علاء متعصب : اي اللي جابك يشرموطه يرخيصه
اسماء بعلوقيه : جايه اشكرك عشان انت طلعت غبي .. صحبك اللي انت كلمته ... يعيني طلع من زبايني .. وجه عرفني عن الكميرات وشيلتها ومسحت تسجيلاتها ... وضحكتت بشرمطه
انا مسكت في السياج اللي بينا وبقيت ازعق : عععهههه هخرج من هنا وهقتلك .. اقصم ب**** لقتلك .. واقت ابويا واقتلكو كلكو
اسماء ضحكت ضحكه وسخه : قصدك ابوك المعرص و الخول اللي بيتناك .. اعرفك صح .. الدكر اللي مكيفني انا وابوك
انا بدات اهز في السياج واتعصبتوازعق واقول هقتلك لجحد ما جم دخلوني الزنزانه تاني
وتاني يوم لقي انهم هينقلوه سجن طره ؟؟ بسرعه كدا سجن طره واحد من اوسخ السجون المصريه حرفيا وكانت ليله الوداع بينه وبين عمار ورحلوه علي سجن طره

عوده من الفلاش باك
علاء : واديني قدامكم اهو
عمر : شبه قصتي سيكا .. الواد يوكي ده مبقاش كريتف
انا : بس يعلق هتعرف فين الفرق بعدين .. المهم اهلا بيك يعلاء في شلتنا شله المعاتيه
علاء : لا انا حكيتلكو عشان عاوز افضفض بس مش اكتر
انا : وانت شايفني ببوسك من بقك .. من شلتنا يعني تاكل معانا وكدا .. بدل اكل السجن ده
علاء : انا ملاحظ برضو ان اكلكو شكله نضيف وبتاع .. انتو ولاد مين
انا : مش ولا حد .. اصل بعيد عنك انا مافيا.. وده الصبي بتاعي
علاء : تسلم يمعلمي
انا : كل وانت ساكت يعلق.. بوظت المشهد .. اعرفك بنفسي .. سفير الموت .. زيدان الحيني .. وده العلق اسير الظلمات .. عمر فاروق
علاء : وانا القيصر الاسير .. علاء
عمر : اي قيصر ده يحبيب اخوك
انا : هفهمك انا عشان عارف انك غبي وهتتعبه .. القيصر شخص اتعرض للهيانه من كل اللؤ حوليه .. واسمه بيرمز للخيانه .. وزي ما سمعت .. اخينا طوب الارض مخزوقه
عمر : المخوزق الاسير اشيك
انا : **** ينعل ابو اليوم اللي شفتك فيه ياخي . . . . . .


مرت اليام وعلاء تنازل وصاحبنا وبقينا شله من تلات معاتيه
... بعد ٦ شهور .. عبده بيرن عليا .. في الفتره دي ساره اختي كانت فاقت من الغيبوبه ورجعت حيتها عادي وكنت معيشها حياه مكنتش تخطر علي خيالها .. جبتلها عربيه زي مرسا وكانت صراحه معلمه في السواقه و كانت بتخش سباقات .. وكانت بتجيلي في كل الزيارات .. وحنان وصلت الشهر التاسع في الحمل
انا : اي يكبير
عبده : حنان راحت المستشفي بتولد
انا : طب اقفل وانا هاجي

قفلت معاه وقومت البس بسرعه
عمر وعلاء : في اي
انا : مراتي بتولد هروح احضر الولاده
علاء : الف مبروك يعم
عمر : اخويا اللي هيبقي اب وهينسانا .. والعه معاك يعم
علاء : هتسمي اي
انا بهرش في دماغي : انا مش عارف هو ولد ولا بنت اصلا
علاء : انت زي الفل .. اتكل علي **** انت بقي
انا : حبيبي .. ولبست وظبت الدنيا واخدت قرار انيي اخرج من السجن وكفايه كدا بقي . . . . .

بعد تلات سعات في المستشفي انا قاعد علي اعصابي وحنان بتولد جوا ومعايا عبده و حمدان و ساره اختي .. طلعت الممرضه
انا بلهفه : طمنيني
الممرضه بابتسامه : الف مبروك يمستر يوكي .. ولد زي القمر .. وصحته زي الاسد
انا قعدت اتنطط من الفرحه وبصيت لعبده : المستشفي دي بتاعتنا صح
عبده : اه
انا : اصرف ٦ شهور مكفأه للكل .. مديت ايدي في جيبي طلعت اللي فيه (( باكو ٢٠ الف يورو )) وبديهم للممرضه .. اتفضلي يمدام
الممرضه برقت في الفلوس وخطففتها وطلعت تجري
انا دخلت جوا لحنان لقيتها شايله ابني واول مشافتني دموعها نزلت وابتسمت ..روحت عليها وحضنتها وبوست راسها: انا اسف
حنان : زعلك وحش علي فكره
انا : اسف .. من النهارده اللي هتعوزيه هتعمله
حنان : عوزاك جمبي .. ورجع ماما وسامحها
انا : حاضر .. حاجه تانيه
حنان : سندوتش كبده و كبايه شاي زرده
انا : حاضر
حنان : وتحلف متتجوزش غيري
انا : حيلك حيلك .. مفيش الكلام ده .. افرضي انتي تعبتي
حنان بزهق كدا : طيب
انا : هتقلبيها نكد اهو .. هرموناتك هتطفح اهي
حنان ابتسمت : طيب خلاص
انا : ايوا كدا اضحكي يا ام سيف ... (( كدا عرفنا ان اسم الولد سيف ))

. . . . تجاوزا للفتره المش مهمه دي .. عدي سنه مطلعتش فيهم من البيت ومفضي دماغي من الدنيا .. حماتي رجعت تعيش معانا .. ساره اختي كانت معانا في الفيلا وكانت علطول تقولي ان ام حنان مخبيه حاجه وانا صراحه مكنتش حاطط في بالي .. في يوم

انا صحيت من النوم ملقيتش حنان جمبي وملقيتش سيف في سريره .. نزلت تحت لقيت ساره قاعده في الصاله
ساره : صباح الخير
انا : صباح النور .. امال الجماعه فين
ساره : مين
انا : حنان وسيف واسماء
ساره : مش عارفه .. هما مش في اوضتهم
انا : استني هرن عليهم يمكن خرجو يجيبو حاجه ... الو يا حنون
حنان بصوت فيه عياط : زيدان الحقني
انا : في اي
حنان : سيف اتخطف مني
انا بغضب : انتو فين
حنان : في المول
انا قفلت في وشها واتحركت اجيب مفتاح العربيه
ساره بقلق : في اي
انا : سيف اتخطف .. هروح اجيبه واجي .. استنيني هنا
ساره (( طبعا المتوقع منها انها تصوت وتعد تندب حظها )) : نعم يروح امك .. لقيها قامت سحبت مسدسها من الدرج ومفتاح عربيتها : رجلي علي رجلك
انا : طيب
نزلنا ركبنا العربيات كنا طايرين .. ٥ دقايق وكنا في المول وطبعا بلغت عبده يبعتلي فرقه اللي قريبه مننا .. لقيت حنان
انا بغضب : فين سيف
حنان بعياط وخوف : سيبته في الكيدز زون وروحت اجيب حاجه
لسه هضربها علي وشها لقيت ايد ساره سبقت ايدي : نعم يكسمك .. وديني وما اعبد لو ابن اخويا لو مرجعش لقتل كسم عيلتك كلها .. امك فين
حنان وهي عالارض : في الفيلا .. وصلت الفرقه (( يعني حوالي ٥٠ او ١٠٠ واحد كدا ))
انا باستغراب : فيلا .. فيلا اي .. امك مش في البيت .. امك كانت معاكي
حنان : مجتش معايا .. امي اصلا تعبانه وبعتاني اجيبلها حجات
انا وساره بصينا لبعض : احا
انا : اقفلو المول ده ... عاوز تفريغ الكاميرات في ٥ دقايق
قائد الفرقه : امرك ...

المول اتقفل محدش يخش ومحدش يخرج ودخلنا نجيب تسجيل الكاميرات ... احا اي ده ... دي اسماء ومعاها واحد .. خخخخ .. دا انا
ساره بصتلي : زيدان
انا : انا كنت معاكي في الفيلا .. مين ده
ساره : معرفش
قائد الفرقه جالي : في قوات خاصه بره
انا : عربياتكم اي
قائد الفرقه : دوبلوماسيه
انا : قولهم ان في محاولت اغتيال حصلت جوا ليا .. وانتو بتامنوني .. وبلغ السفاره
قائد الفرقه : امرك يعزرائيل .. ومشي
بصيت لمدير المول : التسجيلات دي تتعدم
المدير بخوف : اعتبره حصل
انا بصيتله ببابتسامه مرعبه : انت متعرفنيش
المدير رجع لورا ومرعوب : انت مين انا مشوفتكش
انا ابتسمت ابتسامه بريئه : شطووور

خدت ساره وطلعنا .. لقيت القوات الخاصه بره .. وقائدهم جايلي
خاصه : مستر يوكي .. حضرتك هتتفضل معانا انت والمدام عشان نعمل محضر بالواقعه
انا مبصيتلوش وكلمت حنان : ارجعي البيت وادعي ان الولد يرجع عشان متموتيش
خاصه مسك ايدي : مستر يوك. . .
ملحقش يكمل جملته لقي في عشر رشاشات علي دماغه وسكينه علي رقبه
انا بلا مبالاه : نزل ايدك
لقيت القوات الخاصه كلهم رافعين اسلحتهم علي رجالتي
خاصه : مستر يوكي .. دا اعلان حرب
انا : يرجاله
الفرقه كلها : امرك يزعيم
انا : اللي يتحرك يموت .. وبصيت لقائد القوات الخاصه بتحدي .. ليدك لو منزلتش هتقلب مدبحه .. وصدقني هسجلها في التاريخ
خاصه : هتتعاقب علي عملتك دي
انا : اللي يعرف يعاقبني يعاقبني
خاصه : كله ينزل سلاحه .. هننسحب ... ومشي بتوع القوات الخاصه
انا لساره : ارجعي مع حنان
ساره : مش راجعه غير والولا في ايدي .. ورجلي علي رجلك يبن ابويا (( نبذه عن شخصيه ساره .. عناديه حد اللعنه ))
انا : يساره متصعبيهاش عليا .. انا مش عاوز اخسر حد
ساره : ملكش دعوه .. كدا كدا كلها ساعتين وهتلاقي العيله كلها هنا
انا : عملتي اي
ساره : بلغت جدو حمدان
انا : كملت
ساره : بطل كلام كتير ويلا نتحرك
انا ركبت عربيتي لوحدي .. اظهر يجني (( اللي كنت قولتله ميظهرش ولا يخرج ))
الجني ظهر جمبي في العربيه : امرك
انا : مين عملها
الجني : هسال القاده وارجعلك ... اختفي عشر دقايق ورجع وانا ماشي بالعربيه ناحيه فيلا التجمع .. جوست الجديد
انا : اععععععهههههههه ... مين هو ..
الجني : لسه متعرفش
انا : مين كان مع اسماء
الجني : محمود محمد حمد الحيني (( ابن عمي اللي بيكرهني ))
انا : نعم .. اختفي وارجع زي مكنت
الجني اتبخر من جمبي .. بدات فعلا افتكر اه مختفي من فتره .. اخر مره كنت بعتته عند الحج فهد الهواري .. رنيت علي رقم علي ابنه

انا : الو
علي : مان (( بالبدوي بتتقال مان مش مين ))
انا : زيدان الحيني يعلي
علي بفرحه : اخوي وحشني .. في اراضيك يخوي
انا : مش وقت سلامات يخوي .. محمود ولد عمي محمد .. فين طريقه
علي اتنهد : ولد عمك بعد ما مشي من الجبيله وخبره انجطع .. بس هو في ارض الرمله .. ((الصحرا يعني ))
انا : علي ... محمود خطف ابني يعلي .. عيطت .. ابن اخوك يعلي
علي : وه ... فينك يبني ..
انا : في التجمع الخامس
علي : مسافه السكه وكون عندك ... قفل في وشي وبرن عليه تني عشان اقوله متجيش لقيته مغلق

وصلت فيلا التجمع و قعدت في الريسبشن افكر مع نفسي
انا : اااااااههه يدنيا متسبيني في حالي
نفسي : وانت فكرك انها هتسيبك .. ههههه .. تبقي غبي
انا : انا عاجز
نفسي : جدا
عزرائيل : هههههههههههه .. انت عاجز لكن انا لا .. سيبهملي
انا : عندك حل
عزرائيل : انا لا .. بس اعرف واحد عنده .. ولا يسفير الموت
سفير الموت : قوم واقتلهم كلهم .. اقلبها مدبحه .. متسيبش منهم روح عايشه .. حررني وملكش دعوه
انا بصيتله : هترجعلي ابني
سفير الموت : هحاول
انا : لو معرفتش
سفير الموت : ابني ومن بعده الطوفان .. يفني العالم وتبقي الكرامه (( جملتي المفضله .. احلي مسي علي صاحبها ))
انا : انت حر

(( رساله بس كدا ... دا مكنش حوار مع نفسي .. دا حوار بين شخصيات زيدان .. زيدان يعاني من حاجه اشبه بانقسام الشخصيه .. هتعرفو سببها الجزء الجاي عشان انا بضان ))

بصيت في الارض ورفعت راسي وانا وشي خالي من التعبيرات وعيني حاده زي الصقر .. نظره لامبالاه يختبئ خلفها وحش .. وحش لا يهتم باي روابط ولا مشاعر .. ينفز مهمته فقط .. فضلت مكاني ساكت وبفكر هعمل اي .. الساعه عقاربها بتلف .. ساعه اتنين تلاته .. سمعت صوت دوشه قدام البيت تجاهلته ... صوت ترزيع عالباب .. قومت اشوف في اي .. فتحت البيت لقيت حد زقني ووقف ورايا مسكني من دراعي .. قائد القوات الخاصه اللي كان عند المول
خاصه : قولتلك هتندم
سفير الموت : مفتكرش اني اعرفك
خاصه : حتي وانت في موقف الضعف بتتعالي .. ميل علي ودني .. ابن عمك بيمسي عليك وبيقولك .. كش ملك
سفير الموت ابتسم : بلغله سلامي . . . . . . بعد خمس دقايق انا واقف وراه وماسكه من شعره وحاطط سكينه علي رقبته وبطنه بتجيب ددمم وواقف علي يمين علي الهواري وعلي شمالي جدي حمدان .. كش ملك مات .. كدا اشيك
خاصه : اعمل ما بدالك .. مش هتطلع مني بمعلومه مفيده
جدي حمدان : مش لازم تتكلم عشان اعرف اللي عاوزه .. اقتله يزيدان
انا رفعت السكينه ورشقتها في قلبه
حمدان كلم واحد واقف : حات
اللي مع جدي اداله مكنه حلاقه .. جدي خدها وشال شعره لقيت وشم دايره
سفير الموت : اي ده
حمدان : شبكه مافيا غريبه منتشره من فتره .. عدو عليا كذا مره في كذا عمليه (( خليك فاكر العيله دي كلها قتله مأجورين ))
سفير الموت طلع الفون ورن علي عبده : عبده
عبده : انا في الطياره وجاي
سفير الموت : اخلص من الحكومه .. عامليني صداع ..
عبده : اعتبره انتهي
سفير الموت : مش عاوز خرابه غير ولينا فيها عفريت
عبده : امرك يعزرائيل
انا قفلت معاه وبصيت لعلي : ارض الصحرا كبيره .. حدد مكان
علي : انت بتكلم امير الصحرا .. لو في الصحرا فكلها ساعه ويكون تحت رجاك
انا بصيتله بتحدي : ساعه كتير
علي بصلي بتحدي : لسه فيك نفس العاده .. اعتبره تحت ايدك ..
قعدت علي كرسي جمبي وعلي طلع فونه وقعد يكلم في شيوخ القبايل كلهم ... بعد نص ساعه
علي : زيدان .. لقيته
سفير الموت : فين
علي : هي دي المشكله .. عزبه الباشا في المنيا (( دي زي عزبه الحيني كدا ))
حمدان : يولاد الكلب .. زيدان دا بحر ددمم مفتوح ومش بيقفل

سفير الموت رجع بدماغه لورا ودخل في نقاش مع زيدان
سفير الموت : سمعت
انا : ليا معاهم تار متأخر ..
سفير الموت : هابيدهم
انا : عاوز ابني
سفير الموت : اعتبره في حضنك

سفير الموت رجع : هبيد نسلهم من الارض
حمدان : يبني دول معاهم سلاح زينا .. ويفرق عنا انهم معاهم سلاح تقيل
سفير الموت لسه هيرد .. دخل علينا بايدز وعينه في الارض وفي ايده قماشه بيضه ملفوفه حولين حاجه وبيمدهالي
سفير الموت مسكها : اي ده .. وبيفتح القماشه لقي جواها سيف ميت .. بدات اتنفس زي التور ونفسي علي .. جسمي بدا يتضخم لدرجه ان هدومي فرقعت ...(( مش حركات جن وكدا .. انا بس فردت جسمي وشديته والهدوم اصلا مقسمه )).. اعععععهععععععععععععععععععع .. علي دخله عبده وجاسر وحسن (( اخو جاسر )) .. عبده .. ساوي بلدهم بالارض .. مش عاوز دكر يطلع منها حي .. انا جاي معاكم
عبده : امرك
حمدان : يبني معاهم مدافع مش هنقدر عليهم بالسلاح العادي
سفير الموت بص لحمدان وعينه بتطلع شرار : خد رجلتك وارجع لو خايف .. ولو عالسلاح هنضربهم جو
عبده : الجو مش هينفع معاهم مضادات طيرات
سفير الموت : البلد دي فيها طار ابني وابويا وليهم يد في موت اخويا وعمي .. من هنا اللي مش معايا .. يبقي من اعدائي
علي : معاك عالموت يخوي .. اللي بينا مش هين .. وان كنت لوحدك فانا معاك
بايدز : اظن اللي مات يبقي ابن اخويا .. وانت بتقول ان ليهم ايد في موت ابويا وعمي واخويا .. خدام الموت في ضهرك ..بص لحمدان .. لو عالمدافع .. اعتبرهم اتنسفو .. عرفوني مواقعها وانا هخلصها
حمدان : مواقعهم مع الجيش بس معرفوش يخلصوهم .. هجيبهم منهم
سفير الموت : يبقي اتحلت .. كله عالعربيات ..

واتحركنا كلنا ناحيه المنيا وركب معايا علي .. بعد ربع ساعه رن عليا بايدز : الو
بايدز : بطلب الازن بالتحدث باسم عزرائيل عشان اخلص من المدافع
سفير الموت : اذنك معاك .. عاوز المدافع تبقي موجوده لحد ما يبقي بينا وبين المكان ساعه
بايدز : علم

علي : فهمني بقي في اي
انا (( زيدان بقي )) حكيتله الحكايه كلها في اول ساعتين من الطريق باستثناء المجلسين
علي : يدين امي .. وانا اللي مفكر اني جامد اني بتاجر في السلاح
انا : قدمانا ساعه ونوصل .. رنيت علي بايدز .. عملت اي
بايدز : حصل .. فاضل ربع ساعه والصواريخ توصل


احلي مسا عليكو يجدعان واوجه الشكر للراجل المحترم ( @mahmoud258 ) واحب اقولك انك كنت سبب في اني اكمل بعد ما كنت فاقد الشغف .. حبق ياض

الجزء العاشر

مساءك لذيذ وجميل زيك كدا يا صديقي المتابع للقصه .. كمان ٣ سعات من دلوقتي اكون كملت ٣ شهور بكتب في السلسه دي .. حابب اشكر كل حد اداني طاقه ايجابيه ودعمني .. ويلا منغير رغي كتير .. انجووووووووووييييي

احلي مسا عليكو .. واهلا بيكم في ختام السلسله الاولي من الفرصه الاخيره .. الفصل ده انا بجهزله بقالي .. من يوم ما بدات القصه .. معارك بقي واستعراض قوه وصدمات وفقدان وكشف اسرار .. مين هما سفير الموت واسير الظلمات و القيصر الاسير ..

واحب اختم واقول ... تبا للنساء ..صنف ابن صعرانه ؟!

فلاش باك عند بايدز

عبده : هتعمل اي
بايدز : هوريك مين هما خدام الموت بجد .. طلع تليفون وظبطه انه يتكلم بصوت عزرائيل ورن علي بوتين واتكلم بالروسي .. اهلا
بوتين : عزرائيل .. صديقي مرجبا
بايدز : لدي عندك خدمتين .. اريد احداهما الان
بوتين : اممم .. ما هو طلبك
بايدز : ثلاث صواريخ باليستيه
بوتين : ههههه .. انت تمزح اليس كذلك
بايدز : انا لا اعرف المزاح
بوتين : ساحتاج لتغطيه وتكتم من النيتو وتشويش علي الاقمار الصناعيه
بايدز : ساعطيك التاكيد بعد نصف ساعه
بوتين : الاحداثيات
بايدز : مصر .. سارسل لك الاحدتثيات بالتفصيل
بوتين : اممم .. لسنا بحاجه لصواريخ بالستيه .. الاسطول الثالث في البحر الاحمر سيتكفل بالامر .. ما مقدار الدمار المطلوب
بايدز : تدمبر قواعد صواريخ فقط .. دمار خفيف .. مساحه نصف كيلو متر
بوتين : الامر ابسط مما ظننت .. تخلص من النيتو واخبرني
بايدز : تم ..

وقفل معاه ورن علي مندوب النيتو اللي بيتعامل معانا .. احم
المندوب : عرف عن نفسك
بايدز .: عزرائيل
المندوب : سياده الملاك .. اهلا بك
بايدز : هناك صواريخ ستضرب مصر بعد ساعتين .. لا اريد اي تدخل
المندوب : اظن انه لا مشكله بالامر .. انت تعرف اهميتك نظرا للمجتمع الدولي .. طالما انك من ستضرب
بايدز : صواريخ روسيه
المندوب : طلبك مرفوض ...

بايدز قفل ورن علي واحد .. نفذ
الواحد : علم .. وقفل واستني نص ساعه من الصمت .. لقي مندوب النيتو بيرن .. اظن ان الرد قد وصلكم سريعا
المندوب بغيظ : طلبك صعب يا سياده الملاك
بايدز : not impossible (( ليس مستحيلا ))
المندوب : اذنك معك
بايدز ابتسم وقفل معاه ورن علي بوتين يبلغه بالموافقه وانه يجهز الصواريخ لحد ما يديله الاوك
عبده : عملت اي
بايدز : فكرتهم احنا مين بس ..
عبده بغضب : دا رد ترده لواحد من مستواك مش للقائد بتاعك
بايدز بصله بلا مبالاه : انت قائد علي الكل الا خدام الموت .. اقل واحد فينا ليه نفس رتبتك (( اه يا عزيزي رجاله عزرائيل رتب )) واظن اني رتبتك متخولكش انك تامرني يا قائد الملكيه .. انا بحترمك في الملكيه بس فعليا انا ليا الحق اني اامرك انت شخصيا .. اوامري باخدها من زيدان .. مش منك ... ياااا قائد

وبص الناحيه التانيه وطلع التليفون وكلم الرئاسه المصريه : عاوز اي يعزرائيل
بايدز : مش عاوز كمين علي طريق مصر الصعيد .. لو تعرف تقفل الطريق اقفله
الرئيس: انت اتجننت .. في جيش من البدو الصعيد ماشي عالطريق .. احنا فعلنا قانون الطوارئ والجيش هيتصدالهم
بايدز : اظن ان الجيش ده في ضمنه يوكي .. الابن المدلل للعائله البريطانيه
الرئيس : عزرائيل متتدخلش في الموضوع ده .. الشخص ده قتل ظباط القوات الخاصه .. اللي عالطريق فرقه تلات سبعات ٧٧٧ .. الشباب دول رايحين يموتو ومحدش هيعرف يقف قصادهم
بايدز بهدوء : اظن ان انت عندك خبر ان يوكي من رجالتي .. انا قايلك من ساعه ما كان في السجن
الرئيس بتفاخر : مش هيعرف يسد قدام الوحوش اللي عالطريق
بايدز : افتكر ان انت اللي اجبرتني لكدا ... قدامك خيارين .. اما تسحب رجالتك وتعمل نفسك مش واخد بالك عن اللي هيحصل في الصعيد .. او تخليهم .. وساعتها يبقي حكمت عليهم انهم يقابلو عزرائيل عالارض وف السما .. لامؤخذه نسيت اقولك ... انا وشويه من رجالتي كدا في الجيش ده .. وانا اخر مره نزلت مصر تسببت في مذبحه سفير الموت .. لو تسمع عنها
الرئيس : ...
بايدز : اقسملك ان لو اللي عالطريق مرجعش هضربهم بالصواريخ
الرئيس : ..
بايدز : السكوت علامه الرضا .. المقابله انتهت .. وقفل في وشه

جاسر : تفتكر هيرضخو
حسن اخو جاسر : مظنش
بايدز بلا مبالاه : ميخصكوش
جاسر ابتسم وميل عليه كلمه في ودنه : كلم ابناء عزرائيل (( ابن عزرائيل هي الرتبه الاعلي في الرجاله ومحدش يعرف هما مين ولكن هما جاسر وحسن واخوهم التالت (( شخص مجهول ملوش ظهور حاليا )).. هعرفكو بقيه الرتب بعدين )) عدل يا قائد خدام الموت
بايدز خاف لما سمع وكلم جاسر في ودنه : اسف يا زعيم .. في خطه بديله جاهزه وهي المدافع عالعربيات اللي في اخر الموكب
جاسر رجع مكانه : كويس

عوده من الفلاش باك



نرجع عندي تاني

عدت ربع ساعه وبقت عزبه الباشا علي مرأي عنينا .. وشوفنا صواريخ ماشيه في الهوي .. بووووووممم .. صوت استضام الصواريخ بالارض
علي : اي ده
سفير الموت ابتسم : طريقه التخلص من المدافع بتاعه بايدز .. طلعت الفون ورنيت علي بايدز ... عجبتني منين الصواريخ
بايدز : روسيا
سفير الموت : باليستي ؟!
بايدز : لا من البحر الاحمر
سفير الموت : اممم .. مع ان الباليستي كانت هتبقي احسن .. خلي الكل يزود السرعه .. وعايزك ت.................
بايدز : امرك .. بالنسبه للخطه جوا
سفير الموت : حركه عشوائيه .. الللي يرفع السلاح يموت ام ويتكتف .. ***** ونساء لا .. عاوز محمود حي
بايدز : امرك يعزرائيل

قفلت معاه
علي : معاك سلاح
سفير الموت داس علي زرار في الفتيس ظهرت كل الاسلحه اللي في العربيه : انت معاك سلاح ؟!
علي : انا عاوز سلاح ابيض
سفير الموت مد ايده الاتنين تحت الكرسي طلع بسيفين كاتانا (( السيوف اليابانيه .. بتمتاز بالخفه وسرعه الحركه والصلابه )) وادا لعلي واحد : خلي معاك مسدس .. للضرب البعيد
علي طلع مسدسه الاسود اللي يعرف المسدس ده بتاع اي يبقي اسطوره : معايا
سفير الموت ابتسم ومد ايده في جيبه طلع واحد شبهه بالظبط : لسه معاك
علي وشه قلب لنظره جد : شد شويه عاوزين نخش الاول
سفير الموت بص قدامه ومسك الدركسيون بايديه الاتنين وداس علي اخره (( متخافش من حد بيسوق الا لو مسك الدركسيون بايده الاتنين .. وخصوصا انا ك يوكي )) العربيه قفلت ال٤٠٠ ... ماتور فينوم 5 دا بينيم البوجاتي علي بطنه ... لو في طوبه عالسكه هتقلبنا .. وصلنا المكان ونزلن من العربيه واشتغلنا قتل بالعربيه .. زي ميكون بيلعب جاتا .. ماشي بالعربيه وعمال يدوس فاللي يجي فوشه ..
علي : اي العربيه مش هتفرقع
سفير الموت : ضد الصواريخ
علي : بدات ازهق
سفير الموت بصله : لو مت هطاردك في جهنم
علي : عيب عليك
سفير الموت وقف العربيه ونزل منها هو و علي وبداو قتل فاللي يقابلهم .. واحد واقف ورا علي ولسه هيضربه بضهره .. ضربه سفير الموت : اي انت مش مركز لي .. بتحب جديد
علي ضرب واحد جي من ضهر سفير الموت : متتفزلكش يلا .. واقتل وانت ساكت .. افترقنا وبدانا قتل بالسيوف ... دخل الجيش اللي جاي معانا .. صوت الرصاص بقي اعلي من صوت صفارات الحروب في الحرب العالميه .. الدخان طالع غطي الوجود كله .. رجاله خدام الموت شغالين دبح فاللي بيقابلهم .. مرت نص ساعه وانا بقتل كل اللي بيقابلني .. لقيت قصر كبير دخلته .. القصر فارغ كفراغ الصحراء .. طلعت الدور التاني وبفتح باب اوضه .. هوب خبطه علي دماغي وقعتني وتسحبت اسلحتي .. ببص قدامي لقيت محمود ابن عمي و راجل عجوز و ٤ تانين واحد منهم حاطط سكينه علي رقبت وواقف ورايا وانا علي ركب
العجوز ١ : اهلا بك في قصر الباشا مقبره الاعداء

سفير الموت قفل عينه ودخل في نقاش مع عزرائيل وزيدان (( النقاش ده بيبقي لحظات )) : اهلا
عزرائيل : تفتكر دي النهايه
انا بحزن : اتشرفت بمعرفتكم
سفير الموت ابتسم : احب اعرفكم ب .. الثلاث لعنات .. وفتح عنيه ..

الايد اللي علي رقبته وقعت وعصبها ساب .. ونافوره ددمم اتفتحت فوق دماغه ..
سفير الموت وقف منغير ما يبص وراه : اتاخرتم
القيصر الاسير (( عاوز اصدمك واقولك ان لعنه القيصر الاسير مش علاء 🤫🤭 )) واقف علي يمينه وفي ايده سيف : منت اللي مش بتسال
اسير الظلمات (( عمر ))واقف علي شماله وفي ايده سيف بينقط ددمم : عاوز تستمتع لوحدك يا فاجر
سفير الموت : اظن ان ده كش وقت كلام .. اتفرق التلاته كل واحد راح ناحيه واحد من الي واقفين ما عدا العجوز ومحمود وبضربه علي الرقبه .. رقبتهم طارت (( اللي سمع ارطغرل هيعرف يتخيل المشهد )) ..

سفير الموت بص لمحمود ابن عمه : دا بتاعي
اسير الظلمات حط ايده علي كتفه مسكه : بتاعنا .. بتاعناا
القيصر الاسير : يلا
...اتحرك التلاته ناحيه محمود وبضربه مشترركه علي رقيته بالتلات سيوف رقبته طارت والسيوف اصطدمت ببعض عملت شرار
سفير الموت : يلا ... طلعنا وسيبنا العجوزين دول .. هتقولي لي هقولك هتعرف

طلعنا من القصر لقينا الشوارع فاضيت من الاحياء ومليئه بالجثث .. اشخاص بدون رقاب .. والبعض اشبه بالمصفاه .. نيران في المنازل .. ركبنا العربيه ورجعنا علي مدخل البلد لقيت الرجاله كلهم هناك .. ومعاهم نساء وأطفال البلد .. ما عدا رجاله جدي حمدان .. (( روحو يجهزو العزا ))
سفيؤ الموت لبايدز : معاك نص ساعه
بايدز : امرك يزعيم .. كله عالعربيات .. خروج ...

كله ركب العربيات واخدنا النساء والأطفال وبعدنا عن البلد مسافه يدوبك نكون شايفينها ... عدت نص ساعه .. بووووومممم ... صاروخ باليستي ساوي البلد بالارض ..
سفير الموت دخل في نقاش مع عزرائيل وزيدان : البقاء لله
انا : حياتك الباقيه ...



(( افهمك بقي يا عزيزي اي هما سفير الموت واسير الظلمات والقيصر الاسير .. بص هما بشر عاديين .. مفيش جن .. مفيش قوي خارقه .. هما لعنه .. لعنه غير جن وكيانات .. فرقهم عن البشر العاديين اي .. سرعه زياده سيكا .. قوه تحمل ماشي .. ذكاء موجود .. الفكره بقي فين .. ان التلات لعنات دول مرتبطين ببعض .. بيتواصلو مع بعض .. دا فضلا عن فقدان المشاعر اللي بيصاحب سيطره اللعنه .. طيب يعم الحج هما هيفضلو ينطولنا في القصه عمال علي بطال كدا .. هقولك لا .. ظهورهم هيكون كل خمس عشر سنين كدا .. لان كتره الحجات دي بيبضن الجو وانا معترف .. بس وجودها بشكل طفيف بيبقي لذيذ .. اصل في ناس بتحب كدا وناس بتحب كدا .. فاحنا هنخليها حاجه في النص .. تظهر في المعارك الكبري بس .. اشط ؟! ))

رجعنا المنيا وقضينا ست شهور هناك والانفجار اتنسب لهجوم من جماعه ارهابيه .. اسوء فتره عدت عليا في حياتي كلها .. مكتئب ومنطفي وفاقد الشغف في حياتي .. اللي عرف يخرجني من الحاله دي كانت نور بنت عمي .. كنت بشوف ديما في عنيها حاجه غريبه .. انا قاتل اخوها وهي عارفه .. ومع ذلك كانت معايا .. اتشديتلها وحبيتها بس مكنتش في حاله تسمحلي اني احب او اظهر مشاعر ..
في يوم دخلت عليا نور وكنت حارق علبتين سجاير والاوضه فيها غيامه سوده وقاعد عالارض
نور : اوووف .. اي القرف ده .. فتحت الشباك وسحبت من ايدي علبه السجاير ... انا مش قولتلك تبطل الهباب ده يزيدان
انا : معتش فارقه .. مديت ايدي في جمبي وطلعت علبه تانيه وولعت سجاره .. يمن السجاير دي تموتني وارتاح
نور : لا يزيدان لازم تعيش
انا ابتسمت : اعيش ليه .. اعيش لمين
نور : عيش لاختك .. ليا ..
انا : وراكو عيله تسد عين الشمس عيشالكم انتي واختي .. مش هخاف عليكو
نور : عيش ليا يزيدان .. انا بحبك يزيدان .. متبصليش كدا .. انت بحبك منيوم ما وعيت علي الدنيا وانت زي البهيمه ملاحظتش حاجه ... ابتسمت بحزن .. فكرك اني مزعلتش علي ابنك .. زعلت اكتر منك .. كفايه انه كان حته منك .. حضنتني وعيطت .. انا معتش فاضلي حد يزيدان .. حسن اخويا ومختفي .. ممحمود وطلع كلب وخد جزاته .. بابا وماما سابوني وانا طفله .. انت اللي فاضلي يزيدان .. متسيبنيش انت كمان .. تبتت فيا جامد وكاني ههرب
انا حضنتها : خلاص ينور مش هسيبك .. وانا كمان بحبك .. هي بعدت عن حضني سيكا كدا وبتبص في عيني ونفسها علي .. قربنا مع بعض ودوبنا في بوسه خمس دقايق .. وبعدت عني ووشها احمر ومكسوفه ..
نور : قوم قص شنبك ودقنك دخلو في بقي يمعفن
انا ضحكت عليها وقومت وهي سابتني ودخلت حلقت دقني وشنبي اللي كانو زي الغابه .. بدات احس اني انسان تاني .. نزلت تحت
ساره صفرت باعجاب وغمزت : متيجي
نور قاعده جمبها خبطتها في جمبها
ساره : اي يحجه دا اخويا .. هاا اخويا .. خد ياض تعال
انا : بت انتي مش كنتي فتالته ثانوي .. عملتي اي
ساره : احم .. مهو مهو
انا : اخلصي
ساره : يعني وحياتك واحده سايقه لامبورجيني متعدله .. وبتخش سبقات .. ومعاها فلوس مش عارفه تعدهم اصلا .. هتعلم لي .. يعم بلا تعليم بلا زفت .. متشغلش بالك .. زميلي كسم العلام .. بصت لتيتا .. لامؤخذه يست الكل مختش بالي انك موجوده
ستي (( مرات جدي حمدان وتبقي اخت ستي ام ابويا )) بصتلي : انا مش هتكلم
انا بصيتلها : متشغليش بالك انا هربيها .. انا اللي كنت سايبلها الحبل عالغارب .. بصيت لساره .. انتي مقومتيش تعمليلي فطار لي لما نزلت
ساره : الخدامات هتعمل...
وانا فزعت فيها : قومي يبت عالمطبخ انتي لسه هتحكي
ساره علت صوته : متزعلقليش انت مفككر..... هوب كف خماسي الابعاد سداسي الاوجه نزل علي وشها من نور ..
نور بصيتلي : معلش يزيدان الرد عالنسوان بيجي من النسوان .. بصت لاختي وزعقت .. الظاهر ان امك نسيت تربيكي .. هنا في الصعيد يروح امك الرجاله لما تتكلم تخرسي وتحطي جزمه في بقك .. ولما يتقالك كلمه تتنفز من سكات .. فزعت فيها .. انتي لسه هتعيطي .. قومي

ساره خدت ديلها في سنانها وعالمطبخ عدل ونور راحت وراها
ستي : بنت حلال نور .. امها عرفت تربي
انا : لا دي تربيه زهره (( ستي ))
ستي : حسيت كده برده .. وانت مش ناوي تجيب مراتك هنا
انا اتعصبت من السيره وكرمشت وشي : وحياتي عندك غيريلنا السيره الهباب دي
ستي : خلاص يبقي انا هجوزك
انا : يست...
ستي : هترد كلمتي .. وبعدين مش لما تعرف مين العروسه
انا : مش حته مين .. دي مشكله صنف كامل يحجه .. ثم مين يعني
ستي : نور بنت عمك
انا سرحت شويه كدا فوقت علي زرغوته من ستي سورت امي : اي يست انتي
ستي مهو طالما سرحت يبقي وافقت وهي موافقه يبقي خلاص الف مبروك
انا : دانتو مظبطينها بقي
جدي حمدان داخل : بتزرغت.... زيدان عامل اي
انا : الحمد لله يجدي معلش متقل عليك
جدي : يعم ولا متقل ولا حاجه .. وبعدين بتزرغتو لي .. ااااهههه عملوها فيك يمعلم
انا استغربت : دانا اخر من يعلم بقي
جدي : الف مبروك يعم ... هنيالك هتبقي متجوز اتنين .. ولو اني متجوزها وبحذرك
ستي : قصدك يحمدان يحيني
جدي : لا يحياتي مقصدش
انا بصيت لستي : جاب ورا .. امال فين التانيه مشوفتهاش يعني
ستي : لا مهي قاعداله في اسكندريه .. عشان ميعرفش يلعب بديله هنا ولا هناك
انا : يلعب بديله مين .. دا رجله والقبر
جدي دمه فار ووقف : و**** انزل اتجوز وجتي
ستي : دكر ... اعملها
جدي قعد تاني وسكت
انا : ايوه يحجه يمسيطره .. هو انا المفروض اطلب نور من مين
جدي : هو اقرب حد ليها انت .. وبعدين انا .. فهتطلبها مني
انا : طب يعمي انا عاوز ... طب اقولك يعمي ولا يجدي ولا اقولك اي طيب ...
جدي : منقولش دانت لخمه .. بص .. المهر فيلا التجمع وطقم سولتير
انا : سهله
جدي : اصبر لما اخلص .. والمؤخر ١٠ مليار
انا : خخخخخخخخ .. لامؤخذه يجماعه .. لي هتجوز مايا دياب
نور واقفه ورايا وايديها علي كتفي وانا عالكنبه وايديها فيها سكينه : مين مايا دياب دي يزيدان يبن سلمي
انا انتعصبت انها جابت سيره امي بس سكتت وعملت نفسي مختش بالي : دي دي دييي .. السكرتيره بتاعتي في الشركه
نور قربت السكينه من رقبتي شويه : وااسكرتيره دي بقي من بتوع الجيب القصيره والهاف توب يروحي .. صح ؟!
انا : ... للاا لالا دي بتلبس عبايه سمره
نور : وبتجيب سيره الناس في غيابهم يروحي .. مش كدا عيب
انا : عييبب ععيب مش هعملها تاني
نور طبطبت علي كتفي : شطوووور .. وسابتني ومشيت
جدي : منور
انا : دا نورك يكبير
جدي : قولت اي
انا : مهو انا مش بلاقي الفلوس في الشارع يحج .. افرض لو عوزت اطلق
ستي زي متكون اتخضت كدا : تطلق .. اي تطلق دي
انا : لو .. و**** بقول لو ... كنت هعيط (( دي عيله مجانين يعزيزي ))
ستي : لا يحيلت امك مفيش طلاق
انا سمعت سيره امي واخر برج في دماغي طار والعفاير بتلعب في وشي البخت ووشي قلب وقومت واقفت .. رفعت ايدي ونزلت بيها عالتربيزه اللي قدامي .. مش عاوز اقولك التربيزه اتفتفتت واتكلمت براحه وانا بقرب منها : متنطقيش ... سيره ... امي .. منغير .. ما تترحمي عليها .. فزعت فيها .. سامعه
ستي ميته في جلدها : حححااضرر (( هتقولي جدك فين هقولك انا لو حد وقف في وشي وانا في الحاله دي كنت دغدغت راسه ))

انا اخدت بعضي وطلعت ركبت العربيه ونزلت الف بيها .. افتكرت عبده قولت اكلمه
انا : الو
عبدو : زعيم
انا : اي الاخبار
عبده : الشغل واقف والرجاله كلهم في الملكيه الام
انا : اشمعني
عبده : ولاد عزرائيل لما انت اختفيت ظهرو ومسكو المكان تطوير وتدريب .. الرجاله بتموت .. والشغل واقف ومتعطل
انا : انا برده كنت شايف ان المكان محتاج يتحسن .. دا اخر مفك اتضرب فيه كان من التمنينات

عبده : صح العيله البريطانيه مستنينك عشان يعزوك في موت الامير الصغير
انا : فكرتني صح .. اسماء فين
عبده : اتبخرت
انا : ازاي يعني
عبده : ولا اعرف .. سافرت السعوديه ومنها لامريكا ومنها للصين وبعدين اتبخرت
انا استغرب : ازاي .. دي مش لاقيه تاكل
عبده : الحوار فيه انه ..
انا : ملاك فين
عبده : اسكندريه قاعده مع لجين
انا : لجين مش في الملكيه لي
عبده : صباحك فل لجين مش عضو مقاتل
انا : معلش نسيت .. هبقي أكلمك بعدين .. يلا سلام
عبده : سلام

قفلت مع عبده ودخلت في نقاش مع سفير الموت
سفي الموت : اهلا
انا : مرحب
سفير الموت: كنت متاكد انك هتفوق .
انا: مين القيصر الاسير
سفير الموت : معرفش
انا : ازاي مش عارف .. انتو مش متصلين ببعض
سفير الموت : بص .. في لحظات الخطر بنعرف نوصل لبعض نبلغ بعض اننا محتاجين بعض .. ساعتها بنوصل لبعض .. واللي انت متعرفوش انا معرفوش .. لان انا انت وانت انا .. طب ازاي علاء لقبه القيصر الاسير ومش هو .. لان في واحد خد اللقب قبله
انا : انا عاوز اوصل لعماد
سفير الموت : قول للجني
انا : امم .. مع اني مش حابب كدا
فوقت من نقاشي من سفير الموت ببص جمبي عالكرسي لقيت عليه عماد فاتخضيت
عماد : قلبك خفيف
انا :يجدع .. وانت شايف انها حاجه عاديه لما تلاقي حد جمبك من العدم كدا
عماد : مش انت اللي عاوز تقابلني
انا : وانت بتراقب افكاري علي كدا
عماد : تقدر تقول كدا
انا : انا عاوز منك خدمه
عماد : انجز
انا : حنان فين ..
عماد : مش عارف
انا : مين القيصر الاسير
عماد : مش عارف
انا : انت بتهزر صح
عماد : مش بعرف اهزر
انا : طب لي
عماد : بص يزيدان .. انت دلوقتي قدام جوست الجديد .. للاسف انت مينفعش تلعب معاه
انا : امال نسيبه يمشي يقتل في الناس
عماد : دا لا زم يكون صيد اسير الظلمات والقيصر الاسير .. ومينفعش انت تساعده
انا : لي
عماد : رهان في محكمه السماء
انا باحساس بالعجز اول مره احسه : طيب

اختفي عماد ورنيت علي عبده
عبده : عاوز اي تاني
انا : راجعين القاهره .. عاوز فرقه تامين
عبده : بكره يكونو عندك
انا : امممم .. مبحبش استني .. بلغهم اني راجع بعد يومين تلاته
عبده: امرك يعزرائيل

رجعت بالعربيه علي قصر جدي ودخلت وطلعت اوضتي منغغير ما اكلم حد ونمت .. سحيت علي صوت نور ..
نور : زيدان .. اصحي
انا : في اي
نور : في ناس تحت بيقولو انهم فرقه تامين جايينلك
انا : الساعه كام
نور : ٧ المغرب
انا : يديني انا نايم بقالي يوم .. طب جهزي حاجتك انتي وساره هنروح القاهره
نور : لي
انا : انا مش باخد رأيك .. انا بقولك
نور : حاضر .. علي ما تجهز اكون جهزت
انا : يلا

نزلت تحت قابلت فرقه التامين اللي كانو من خدام الموت .. وجهز نور وساره
جدي : هتمشي يزيدان
انا : معلش يجدي مش مستريح
ستي : انا اسفه يبني عاللي قولته امبارح
انا مبصيتلهاش وبصيت لساره ونور : اركبو

...ركبنا مرسا و حاولينا ٨ عربيات تامين في كل عربيه ٤ من الرجاله ... في العربيه
انا : نور
نور : نعم
انا : لما نوصل القاهره هاخدك ونروح لمأزون ونكتب كتابنا وهجيب حنان تقعد معاكم
نور : اللي تشوفه .. انا معنديش مانع
انا : اه صح افتكرت .. لو جبتي سيره امي منغير ما تترحمي عليها تاني .. مش هقطع لسانك .. هقطع خبرك .. سامعه
نور بلعت ريقها : سامعه
انا : وست البنات اللي بتعلي صوتها عليا .. لو اتكررت تاني هكسر عضمك .. سيبك من راجل ومينفعش نضرب الحريم وكدا .. مش اول مره اضرب فيها وحده يعني .. ماشي

ساره : ماشي
كملنا الطريق لحد ما وصلنا القاهره وروحنا لمأزون وكتبنا الكتاب وشهد عليه ٢ من الرجاله ورجعت قضيت يومين معاهم وبلغتهم اني رايح سفريه شغل وروحت روسيا لملكيه عزرائيل
عبده بيستقبلني بتحيه عسكريه : نورت بيتك يعزرائيل
انا : واضح ان ابناء عزرائيل نافخينكم .. استرح يقائد الملكيه
عبده : اتفضل .. وكملنا لحد ساحه الجنود وكانو واقفين بتنظيم عسكري وكله ماسك السلاح .. ولاحظت انهم كتير فعلا .. اكتر مما كنت متخيل .. وجه جاسر عليا ..
جاسر : البقاء لله يخويا
انا : حياتك الباقيه .. انا شايف تغير في المكان يعني
جاسر : نتكلم في المكتب طيب

روحنا المكتب وانا قعدت علي المكتب وهما قعدو قدامي جاسر وحسن واخوهم التالت
انا : انا فاكرك .. شوفتك مره في وزاره الخارجيه عند خالي **** يرحمه
اخوهم التالت : صقر .. الابن التالت لعزرائيل
انا : اهلا بيك
جاسر : بص يزيدان عشان نخلص لعب العيال ده .. انت معرفتك بامكانياتك اي
انا : ولا حاجه .. عبده قايم بالواجب وزياده
صقر : جه الوقت اللي نغير فيه النظام القديم عشان كدا مش نافع .. بص يزيدان (( وانت يزوز ركز )) .. كونك عزرائيل بيخولك الحق في التحكم بكل ما يملكه عزرائيل .. واللي هما ٩ ملكيات زي الملكيه دي .. كل ٣ ملكيات واقعين تحت حكم واحد من ابناء عزرائيل .. وكل ملكليه فيها قسمين .. خدام الموت .. وباقي الناس .. خدام الموت بيكون ليهم قائد والباقي بيكونو تحت قياده قائد الملكيه .. زمان في عهد بابا **** يرحمه .. مكنش في غير ملكيه وحده .. ولكن في ال٢٥ سنه اللي فاتت حسن اقترح اننا نعمل النظام ده ونكبر المكان .. لما حبينا نضمك للشغل ادينالك اصغر ملكيه واللي كانت في الاصل تحت جاسر بس هو كان سايبك تخبط براحتك حتي انه مظهرش باي شكل من الاشكال. واحب اقولك ان عبده وبايدز نفسهم ميعرفوش الكلام ده .. واظن ان ده الوقت اننا نضم الملكيات التسعه في ملكيه واحده تحت حكمك انت ...
انا فاشخ بقي ٣ متر من الصدمه : ...
حسن : بس هنحتاج منك اثبات انك تقدر تقود كل ده
انا: معلش معلش .. وانت لي تدوني ده
جاسر : لان دي كانت وصيه بابا **** يرحمه
انا : طب وانا هثبت ده ازاي
جاسر : هتقاتلنا احنا التلاته مع بعض (( عاوز اقولك انت التلاته دول عباره عن ٣ دبابات مدرعه الواحد منهم يفصل مني ٢ .. انا اللي هو اطول من ٢ متر ))

انا دخلت في نقاش مع سفير الموت
انا : رأيك
سفير الموت : منطقيا .. انت هتموت في اول ١٠ ثواني .. عمليا .. انت مش هتكمل ال١٠ ثواني
انا : اتفضل اتفضل
سفير الموت ابتسم : كدا بدات تفهم

خرج سفير الموت من النقاش : يلا
حسن : هنخرج للساحه الكبري

بالفعل خرجو للساحه الكبري اللي
سفير الموت لاحظ ان اللي موجودين ميعرفش منهم غير ٧٠٠ واحد وهما خدام الموت : مين دول
حسن : خدام الموت من كل الملكيات .. مستعد
سفير الموت بلا مبالاه : في اي وقت
وقف حسن في وشي لوحد والتانين قعدو بعيد
سفير الموت : لا .. انتو التلاته مع بعض
حسن : بتتكلم بجد
سفير الموت : مبعرفش اهزر
حسن : استحمل عواقب قرارك ... يلا يجدعان هنقاتله احنا التلاته
صقر وجاسر جم وقفو جمب حسن وبقي التلاته في وشي وخلعو تشيرتاتهم وظهرت أجسامهم .. فشيخخخههه
سفير الموت خلع التيشيرت وظهر جسمي .. وظهرت علامات وندبات المعارك .. واخد وضع قتال

اختصارا لمشهد القتال .. بعد ست ساعات سفير الموت واقف ومفيش في جسمه حته سليمه (( خليك فاكر مفيش مشاعر )) وحسن وجاسر و صقر عالارض مغمي عليهم

سفير الموت دخل في نقاش معايا
انا : خلصت
سفير الموت ابتسم بخبث : مبروك عليك الزعامه
انا : مش مطمنلك ... وخرجت من النقاش

عدت ثانيه .. اتنين .. تلاته
انا بصرخ ووقعت علي الارض : ااااعععغغغغغغغغهههههههههههنهنهههخهههههههههههه... واغمي عليا

فوقت من الغيبوبه لقيت جمبي بايدز وعبده ودكتور
عبده : حمد **** عالسلامه
انا بتوجع : اااه .. انا بقالي قد اي نايم
الدكتور : اسبوع
انا : اييي .. تقرير الحاله
الدكتور : ضلعين مكسورين .. صبعك الكبير الشمال اتفتفت اتطربنا نعمل زراعه عضم من شخص تاني .. رسغ ايدك اتكسر .. تمزق في اربطه الكتف الايسر .. تهتك في فص من فصوص الكبد .. دا غير ٨٩ غرزه متفرقين علي جسمك .. ارتجاج في المخ نتيجه التصادمات .. ٣ ضروس من ضروسك طارو .. كسر في المناخيرر .. ولسه هيكمل
انا : بس **** يسترك .. هاخد استشفي قد اي
الدكتور : ست شهور بالميت
انا : قرب كدا يدكتور اقولك كلمه في ودنك .. المسائل تمام
الدكتور : مش فاهم
انا : انا عريس جديد وكدا افهم ..
الدكتور : ااااهه لا تمم تمم .. **** ستر
انا : تمم تمم .. فين ابناء عزرائيل
بايدز : بيقابلو عزرائيل
انا بصدمه : احا ماتو
بايدز : لا .. بس كانو هيقابلوه .. معلش يعبدو خد الدكتور واطلع عاوز زيدان في حاجه
عبده خد اادكتور ومشي
بايدز : ممكن افهم اي اللي حصل في القتال ده
انا : مش فاهم
بايدز : زيدان .. خطط تدريبك والحجات اللي اتعلمتها انا اللي حاططهالك .. بمعني اصح انا يعتبر اللي مدربك .. الاسلوب اللي انت استخدمته في القتال ده اسلوب صيني محرم الاستخدام واتدفن مع الزمن .. كل االي يعرفوه هما انا وبقيه قاده فرق خدام الموت وابناء عزرائيل .. يعني ١٢ شخص عالكوكب .. معني ان حد علمك الاسلوب ده يبقي خان القسم .. ومظنش ان حد منهم خان القسم .. والحاله التانيه ان حد علمك غير ال١٢ دول وده معناه ان الاسلوب لسه ماتدفنش .. وده خطر .. والخاله التالته انك مش انت اللي قاتلت
انا باستعباط : ده اللي هو ازاي ينجم
بايدز : حجات كتير .. منهم الجن اللي بقيت تستخدمهم مؤخرا
انا حسيت ااحوار هيبدأ يفلت من ايدي وهاضطر اجاوب : بايدز في حجات في السر لازم تفضل في السر .. والجن اللي انا بستخدمهم دول حاجه متخصكش لكن هجاوبك .. معني ان الجني ده عرف يخش الملكيه هنا يبقي جن مؤمن .. انا مش هكدب عليك انا مكنتش اعرف انه بيخش معايا في كل الحالات .. في مره دخل معايا وانا علي معصيه ففكرت انه دخل بسببي .. بس معني أنه دخل معايا دلوقتي يبقي هو يقدر يدخل .. اتكلمت بحده .. النقاش انتهي يقائد .. اتفضل لمركزك
بايدز قام وقف : امرك يعزرائيل .. وطلع

دخلت في نقاش مع سفير الموت
سفير الموت : طلعت طري
انا : اي موضوع الاسلوب ده .. ممكن افهم انت اي وموجود من امته (( ركز يا عزيزي القارئ))
سفير الموت : انا ابقي الجانب التاني منك .. بمعني اني الحاله المثاليه ليك .. انا انت ولكن بدون نقاط ضعف .. زي المشاعر والروابط .. الانسان امته بيوصل حده .. لما يبدا يحس بالالم ساعتها بيوقف تطوره ويثبت عند الحاله دي .. طب نفترض انه محسش بالالم اي اللي هيحصل .. هيوصل لحده الحقيقي .. اللي هي قوته الكامنه .. في علم الطب (( معلومه حقيقيه )) بيقولو اي اول حاجه بتقتل الانسان في الحروب ؟! .. ممكن انت تقول النزيف.. لكن في الحقيقه هو الالم .. اما موضوع الاسلوب .. لما بتلغي كل مشاعرك بتعرف توصل لافضل حاله من حلات الصفاء الذهني .. ساعتها تقدر تستخدم حواشك بافضل طريقه .. انا قضيت اول ٣ سعات اركز بس علي حركتهم عشان اتعلم الاسلوب ده .. كنت بحاول اتفادا ضرباتهم بس .. بعدزما بدات افهم الميكانيزم بتاعه الاسلوب بدات اطبقه .. وطبعا بسبب الصفاء الذهني اللي انا فيه .. كنت في افضل حاله من حلاته التوافق العصبي العضلي (( خد المعلومه دي من شخص ملاكم .. انك تفهم اسلوب الشخص اللي قدامك وتستخدمه ضده هي افضل طريقه عشان تهزمه )) وساع،ني في كدا انهم كانو بداوي يحسو بالتعب والالم نتيجه الاستمراريه بتاعتهم لمده ٣ سعات متواصلين .. ولكن انا مكنتش متعب او مألم فده اداني افضليه .. ولو علي انا م جود من امته .. انا موجود من لما انت بقيت موجود .. انا انت وانت انا .. فهمت يا بأف
انا : الحاجه الوحيده اللي فهمتها انك جامد .. بس بما انك موجود من زمان كدا .. مظهرتليش لي
سفير الموت : انا ديما كنت ببقي متوجد معاك .. ديما كنت بجيلك في تحلامك
انا : عشان كدا متصدمتش لما عرفت بوجودك
سفير الموت : يبني انا مش شيئ موجود .. انا انت
انا : خلاص فهمت متصدعناش بقي

قضيت اربع شهور رجعت فيهم لصحتي مش قوي بس رجعت امشي .. هتقولي ازاي هقولك جبت احسن دكاتره في العالم (( بالزوق طبعاا ... هيخوهيخوهيخو بهزر خطفتهم )) .. وقررت اني ارجع بس قررت اني اعمل اجتماع قبل ما امشي .. لاني بقالي ٤ شهور بفكر في حاجه واحده
في الاجتماع انا قاعد انا وبايدز وعبده وحسن وجاسر وصقر و ٨ قواد لفرق خدام الموت و٨ قواد لملكيات عزرائيل التانيه
انا : احب اعرفكم بنفسي .. انا زيدان احمد حمد الحيني .. او يوكي الابن المدلل للعائله البريطانيه .. او زعيم مافيا الاغتيلات .. او رئيس منظمه التطهير .. او كما يعرفني الكثيرون .. عزرائيل
كله بصوت واحد : اهلا يعزرائيل
انا : انا جامعكم انهرده عشان هنتناقش في حاجه بقالي فتره بخططلها .. بس الاول احب اوجه رساله ان اللي مبيفهمش في حاجه ميتكلمش فيها .. بمعني قولد الملكيات مبيفهمش في الامور العسكريه يبقي يسكتو .. قواد فرق خدام الموت مبيفهموش في السياسه والاقتصاد والعلاقات يبقي ميتكلموش فيها .. عشان انا خلقي ضيق وبزهق بسرعه .. مفهوم
الكل : مفهوم
انا : فكرتي هي .. بناء دوله مستقله
جاسر : بناء اي يعنيا
انا : دوله
صقر : ودي هتعملها ازاي
انا : (( حقيقه )) في حاجه اسمها الاراضي معدومه السياده .. دي ارض غير مأهولة بالسكان ولا تخضع لسياده اي دوله .. اللي بيفرض سيطرته عليها بياخدها
حسن : فعلا .. انا كنت اسمع عن الموضوع ده وكنت عاوز اطبقه للملكيه المجمعه .. بس اكتشفت ان معتش فيه
انا : اممم .. طيب انا هحاول اتصرف في الحوار ده
جاسر : هتعمل اي يعني
انا : معرفش .. الاجتماع انتهي انا راجع مصر انهرده وغالبا هغيب فتره .. انقلو انتو الملكيات انا عاوز افضي دماغي فتره
الكل : امرك يعزرائيل

... قومت اخدت بعضي وطلعت علي المطار ورجعت مصر وفضلت قاعد شهرين في البيت (( معلومه عن البيت .. فيلا التجمع للي فاكرها .. البيت فيه ساره وحنان ونور .. دا غير الحرس الشخصي .. نور رئيسه البيت وماسكاهم بقبضه من حديد ومانعهم انهم يجيبو خدامات وما الي ذلك .. عجبتني البت دي شخصيتها قياديه كدا )) .. في يوم نزلت اقعد علي قهوه لوحدي كنت عاوز افضي دماغي
نزلت قعدت علي قهوه بلدي وطلبت قهوه وكنت بشرب سيجاره مع القهوه لحد ما لقيت واحد داخل عليا شكله من سني وشايل فايل مليان ورق كدا ولابتوب ماك (( ابل يعني ))
الشخص : ممكن اقعد مع حضرتك
انا : اتفضل
الشخص مد ايده يسلم : عز الدين المالكي .. محامي
انا سلمت عليه : اهلا بيك يمتر .. زيدان الحيني
عز : منغير لف ودوران عشان مش بعرفهم انا طالب من حضرتك خمس دقايق اعرض فيهم نفسي
انا استغربت اي ده بس شاورتله يتكلم
عز : انا محامي ومتخصص في شؤون القانون .. معايا لغات الماني وفرنساوي وانجليزي بريطاني وامريكي وعبري و ياباني .. دارس للقاوانين الدوليه كافه ومعايا شهادات معتمده من شتي دول العالم و من كل المنظمات
انا : عارف الشهادات دي .. حطها في طيزك .. في سوق العمل الشهدات ملهاش اي قيمه بمقدار اني احطك في اختبار فعلي وانت تنجح فيه .. الاوراق ممكن تتفبرك لكن الافعال لا
عز ابتسم : اختبرني
انا : ومين قالك اني في سوق العمل
عز : ببساطه مفيش حد بيركب عربيه لامبورجيني ومتعدله زي بتاعه حضرتك غير في حالتين اما رجل اعمال ناجح ومهوس بالعربيات .. او شغال شمال .. او عيل بتاع بابا وماما .. ومن طريقه كلامك وذكرك لسوق العمل فانت مش عيل بتاع بابا وماما .. فانت بنسبه ٩٠% شغال شمال و ١٠% رجل اعمال ناجح
انا : لي نسبه ٩ الي ١
عز : مفيش رجل اعمال عادي بيراقبه ٤ قناصه .. و الباقي متكشفوش .. وشايل بارتا الماني في جمبك
انا اتصدمت : اربعه قناصه
عز : حضرتك مش عارف انك متراقب
انا : صراحه لا .. بس بما انك عرفت تكشف السلاح يبقي انت اصلا شغلك شمال
عز : او بكشفهم
انا : عجبتني .. ارمي بياضك
عز : اديني اختبار
انا : عاوز كل الثغرات في القانون الدولي
عز : بتحاول تعجزني .. بس احب اقولك انها متجهزه .. فتح الفايل اللي معاه وطلع ورقتين حطهم عالتربيزه .. اتفضل
انا مديت ايدي اخدهم
عز : لا .. الورقتين دول كفيلين انهم ينقلو واحد من تحت الانقاض لفوق السحاب .. مش بالساهل تشوفهم
انا : يبقي بتحور
عز : لي
انا : مستخدمتهمش لنفسك لي
عز : عشان معرفش .. لاني ببساطه لو استخدمتهم اخري طلقه
انا : وبتعرضهملي لي
عز : عاوز فرصه اظهر فيها نفسي
انا : طيب .. بما انك عارف ان في اربعه قناصه غالبا عالاقل ٢ منهم موجهين سلاحهم عليك فانا هتكلم معاك بكل ارياحيه .. تقدر تعتبرني شغال شمال ومش شغال شمال
عز : بتلعب عالطرفين
انا : تؤ .. بلعب علي طرف واحد .. انا قاتل مأجور او زعيم مافيا للقتله اامأجورين .. بس مش بقتل مقابل المال .. ومش بقتل اي حد .. بس بقتل الاشخاص اللي يستحقو القتل
عز : وانت **** بقي عشان تحدد مين يستحق الموت
انا : لا .. بس واحد شغال في الدعاره .. واحد شغال في الرقيق الابيض .. واحد تاجر مخدرات كبير .. الدول مش بتعرف تخلص من الناس دس نظرا لنفوذهم المرعب .. هنا بقي يجي دوري .. الدول بتبلغني بالماس دول .. وانا بخلص منهم في الضلمه .. ولا من شاف ولا من يدري
عز : انت قولت الدول .. يبقي شغلك عالنطاق العالمي
انا ابتسمت : ثانويه علم رياضه مش كدا
عز : عرفت منين
انا : طريقه تفكيرك تحليليه .. اللوجيك بتاعك مختلف .. انتقائك للشخص اللي هتكلمه .. بس انت شوفتني منين وانا داخل
عز : اصل الكافيه بتاعي .. وكنت في المكتب وشوفتك وانت نازل من العربيه .. قولت فرصه
انا : تلعب شطرنج
عز : بلاش
انا : لي
عز : عمري ما خسرت في حياتي الموضوع ممل .. هلاعبك واخسرك
انا ناديت للويتر : حاتلنا شطرنج
عز : حات الرقعه بتاعتي يمحمد
وراح الويتر ورجع بالرقعه مرصوصه
بعد ٦ حركات ودور حركتي ال٧ قبل ما العبها
انا : مات
عز : انت بتخرف .. مماتش .. ثم اننا لسه بنلعب ومحدش كل حاجه .. طريقتك دفاعيه جدا
انا مسكت الحصان ورفعته : او بجهز لحركه تموتك .. حطيت الحصان .. كدا مات
عز برق للرقعه و ضحك : يمحمد (( الويتر ))
محمد : اي يكبير
عز طلع من شنطته باكو ميات (( عشر تلاف جنيه )) اداهاله: كشبت الرهان يمعلم
انا : رهان اي
عز : اصلي مراهن اني مش هخسر طول عمري
محمد اتصدم : انت خسرت بجد
عز : يلا يعم اديك خدتهم اهم
محمد : يدين النبي يجدعان .. دانا هنشر الخبر في المنطقه كلهم ... عز الدين المالكي خسر يولاد ههههههههه .. ومشي
انا : بما انك عرفت كل ده عني فانت قدامك خيارين.. اقوم انا من هنا .. وكل اللي في الكافيه دول هيتصفو ظلم .. او تاخد فرصتك وهتنفذلي حاجه وتاخد قصادها رقم مكنتش تحلم بيه
عز بصلي بتحدي : نعتبره رهان .. لو نفذتها اكسب لو منفذتهاش اخسر وتعمل اللي انت عاوزه
انا : طب تعال .. وقومنا وروحنا عالعاربيه واتحركنا
عز : هنتكلم فين
انا : في العربيه مفيش اامن من هنا
عز : اشمعنا
انا : الكرسي اللي انت قاعد عليه فيه مستشعرات .. لو حست منك غدر او كدب هيتضرب فييك حقنه مخدر ومش هقولك هعمل فيك اي بعدها
عز : تمم وانا موافق
انا : عاوز ابني دوله
عز : الموضوع كان ممكن لحد السنه اللي قبل االي فاتت ..
انا : لي
عز : الاراضي معدومه السياده اخدتها امريكا
انا : ننزع سياده واحده
عز : قبل ما تفكر تخشها امريكا هتكون عملت فيها عمار .. ليهم في كل خرابه عفريت
انا : العمل
عز : سيبني ربع ساعه اشوفلك حلها
انا : خد وقتك .. فضلت الف بالعربيه وهو فاتح اللاب وفاتخ كتاب وعمال يقري فيه .. لاحظت انه بيقري بسرعه فشخ
عز : لقيتها
انا : قول
عز : نخلي الارض فيها عمار قبل التخلي عنها .. بحيث لما امريكا تيجي تخشها تلاقي في دوله فعلا
انا : اي مكونات الدوله
عز : رئيس .. رئيس وزراء .. وزراء .. شعب .. جيش
انا : اي الحجات الملزمه
عز : طلب انضمام للأمم المتحده وشويه حجات تانيه
انا : فين اهلك
عز : مليش
انا : بمعني
عز : يتيم الاب والام وابويا اهله كانو مقاطعينه لحد انهرده ..
انا : متجوز
عز : لا
انا ابتسمت ابتسامه خبث : كويس ... ودوست علي زرار في الدركسيون حقنه بحقنه مخدر
عز بتقل : بتعمل اي
انا : هنسافر فتره وترجع تاني

عز اغمي عليه و اتصلت بعبده
عبده : امرك يقائد
انا : ابعت حد ياخد الشخص اللي معايا ده .. هتوديه الفندق بتاعنا في باريس .. عايزه يقضيله اسبوع ملوكي وميهربش .. هااا ميهربش ... وبعدها هتكلمني اقولك تعمل اي .. الشخص ده مهم عندي جدا
عبده : امرك يعزرائيل .. وقفل ..

وروحت سلمت عز لفرقه هيفضل معاهم لحد ما يسافر ورجعت البيت
انا : البيت فاضي كدا لي .. يالللي هنااا .. كملت في طريقي لحد اوضه نور فتحت الباب لقيت الريحه حلوه وورد مفروش عالارض وشموع ونور قاعده عالسرير ومبتسمع فشخ
انا : اي الجو الجامد ده
نور : تعال اقعد جمبي هقولك كمه في بقك
انا بستعبط : هي مش كانت ودنك
نور : تعال بقي يرخم
انا روحت قعدت جمبها : اهو .. وقربت منها ودوبنا في بوسه طويله لما طلعنا منها
نور وشها احمر ومبتسمه : انا حامل
انا : وه .. حامل .. وقومت اتنطط في الاوضه

قضينا سهره لطيفه وبعدها نمنا وعدي اسبوع لقيت عبده بيرن عليا
انا : الو
عبده : الراجل بتاعك معايا خد كلمه
عز : بزمتك ينفع اللي عملته ده .. مش عارف تخطفني من زمان يجدع .. انا مش عاوز ارجع هههه
انا : خلصت هزار .. جه وقت الجد .. بص انت هتدور علي منطقه في روسا تنفع منطقه عسكريه واقتصاديه وتكون في منطقه ظروفها المناخيه صعبه
عز : وبعدين
انا : هتجهز الحجات اللي المفروض تكون موجوده عشان نقدم في الامم المتحده .. بحيث اول ما روسيا تتنازل عنها احنا نقدم وناخدها
عز : وماله وماله .. انت فاكرني مصباح علاء الدين صح .. انت عاو معجزه مش محامي عشان تعمل الكلام ده
انا : انت رغاي علي فكره
عز : وانت هلاس .. انت بتتكللم وكأنك هتاخد حته تورته .. فوق يمعلم دي ارض
انا : بص يعز .. انت هتنفذ الامور القانونيه وملكش دعوه بالباقي .. هيكون عندك خبراء سياسين و عسكرين و جغرافيين هيقومو ببقيه العمل .. وصدقني انا ليا وش تاني مش هتحب تشوفه
عز بعناد : وريني
انا : طب اديني عبده .. عبده خليه يعمل الكلام اللي قولته ده بالزوق بقي بالعافيه خليه يعمله
عبده : امرك يعزرائيل .. وقفل

(( للعلم في الفتره اللي فاتت دي زيدان كان بيروح لملاك اللي اتجوزها .. وكذلك هو اتجوز لجين .. طب هو لي معرفش نسوانه كلهم ببعض .. هقولك ببساطه لجين وملاك يعرفو شغل زيدان وكدا فهو ضحك عليهم وقالهم جوازتكم مش هنعلنها عشان الخطر وكدا .. اما حنان ونور فميعرفوش حاجه .. فهمت ))
بعد ما قفلت المكالمه دي اخدت قرار اني ارجع السجن تاني .. الواد عمر وعلاء دول وحشوني فشخ .. وطبعا حنان ونور وساره كانو عمالين يصيحو بس علي مين .. دا انا دماغي انشف من الحجر وحياتك
لما رجعت السجن ودخل الاوضه
عمر جه حضني جامد : وحشتني ياض يبن الناس المحترمه
انا بسعاده : وانت و**** يصحبي
علاء : عاش من شافك يزعيم الاندال
انا : بس يلا يمتخزوق يلا متتكلمش كتير
علاء : شكرا يرجوله .. وقعدنا سوي حبه بس انا حاسس بحاجه غريبه في المكان .. زي ما تقول كدا حضور غير مرغوب فيه بس مش فاهم .. واختفي لما الليل جه ..نمنا وقضينا يوم زي العسل .. بعدها بشهر علاء اخدوه تحقيق وصراحه انا استغربت الموضوع
انا : ولا يعمر .. علاء متاخد تحقيق لي
عمر : بقاله فتره .. من يوم ميته ابنك لما روحنا عزبه الباشا وهو مكنش معانا وهو كل شهر بيخرج تحقيق بيقعد يومين ويرجع
انا : اهو انا بقي هموت وافهم ازاي هو القيصر الاسير ومكنش معانا
عمر : الاسير قالي انه ممكن يكون حد واخد اللقب قبله .. او هو واخد اللقب عن غير استحقاق
انا : عمر .. انا لو اللي فبالي صح .. يبقي ضعنا
عمر : اي فبالك
انا جيت اتكلم سمعت صوت عماد في دماغي : عمر ميعرفش عن المجلسين ومينفعش يعرف
انا : مش مهم مش مهم متشغلش بالك
عمر : انا داخل اخد تعسيله .. يلا سلام .. ودخل نام

انا ناديت عماد غي بالي وظهر قدامي
انا : عماد انا حسيت ان في حاجه كانت متقله الجو لما دخلت الاوضه
عماد : متقله الجو ازاي مش فاهم
انا : حاسس ان الهوا تقيل علي نفسي
عماد : مممكن التهويه مش كويس
انا : عماد فتح مخك معايا .. الموضوع اتحل بعد مده انا مش فاهم حاجه ..
عماد فجأه كانه ارتبك كدا : في حضور لاحد اعضاء مجلس النور هنا .. انا ماشي .. واختفي

عدت ربع ساعه لقيت علاء داخل
علاء : امال فين العجل التاني
انا في سري : احا علاء من اعضاء مجلس النور
انا : مدلوق نايم
علاء : طب انا هخش اتدلق انا كمان عشان تعبان
.. وسابني ودخل
انا دخلت في نقاش مع سفير الموت
انا : علاء
سفير الموت : غير منطقي
انا : هو اي اللي غير منطقي
سفير الموت : فلنفترض انه من مجلس النور .. لي مقتلكش لححد دلوقتي
انا : بيلعب
سفير الموت : ممكن .. وممكن قوي كمان
انا : اللي مش فاهمه لي مشي عماد بسرعه
سفير الموت : وجودنا هنا خطر
انا : بالعكس احنا ممكن كدا نستغل الموضوع ده لصالحنا .. نلعب معاه بدل ما يلعب لوحده
سفير الموت : المخاطره غلط .. انت كدا وكانك حاطط ايدك في فك الاسد
انا : يبقي احط علي راسه مسدس .. لو فكر يعض .. اخلص
سفير الموت : بيعجبني فيك انك مندفع .. اعمل اللي انت عاوزه

خرجت من النقاش وبقيت بتعامل عادي لحد ما فيوم عمر جالي وانا لسه نايم
عمر بيتوجع : زيدان دماااغيييي
انا بخضه : مالك في اي
عمر : الالم زاد يزيدااانن ... اااهههههه راساااايييي
انا مش عارف اعمل اي : وجع من انهي حته في راسك
عمر : كلهاااا ... اههههه ووقع مغمي عليه

شيلناه ووديناه لمستشفي السجن لحد ما فاق .. ومكنش معاه غيري في الاوضه
عمر : انا فين .. ايي
انا : حمد **** عالسلامه يخويا احنا في المستشفي
عمر : حاسسني فوقت شويه .. بس راسي لسه بتوجعني
انا : فهمني بتوجعك لي عشان طالما الوجع مستمر كدا يبقي في حاجه خطر
عمر بصلي : بص انا هقولك وانا متاكد انك مستحيل تصدق اصلا .. انا بسمع اصوات غريبه
انا : هلوسه يعني
عمر : لا افكار .. بسمع افكار الناس ..
انا : شكلك اتجننت
عمر : مش بهزر .. فكر في اي حاجه كدا
انا فكرت في مكرونه بشاميل
عمر : مكرونه بشمل يبن المفجوعه
انا : خخخ احا .. انت مخاوي جن يلا
عمر : وربي لا .. انا في الاول مكنتش بسمعها الا لما اخش انام بس امبارح طولت
انا : طب سالت الاسير
عمر : قالي اللي متعرفوش انا معرفوش
انا : نفس كلمه السفير .. طيب ارتاح دلوقتي ونشوف الموضوع ده بعدين ..

وسيبته وطلعت ظبطت اني اطلع من السجن وطلعت ركبت عربيه مستنياني ونزلت منها السواق ومشيت شويه وفكرت في عماد
عماد : ارغي
انا : عمر ماله
عماد : بص اللي عند عمر ده عباره عن ميزه غريبه ملهاش تفسير ،. ملهاش دخل لا باللعنه ولا بالجن .. الشخص الوحيد اللي عنده نفس الموضوع ده هو انا .. عشان كدا براقب افكارك
انا : مش فاهم
عماد : مع الوقت هيعتاد عليه .. بص الموضوع معقد وكبير وليه ابعاد كتير محدش عارفها .. في اسطوره بتقول ان جدنا الكبير كان كدا .. بس هو مش بيعرف يسيطر عليها حاليا عشان كدا بيتألم
انا : مش بيعرف يسيطر عليها ؟! .. امال عرف انا بفكر في اي ازاي
عماد : يبقي ابتدي يسيطر عليها .. عشان يوصل للسيطره الكامله هياخد من ١٥ ل ٢٠ سنه
انا : احا
عماد : المشكله انها ظهرة وهو كبير .. انا ظهرتلي وانا ابن ٦ سنين اتحكمت فيها وانا ٢٤ ..
انا : اه صح نسيت اقولك .. علاء تقريبا من اعضاء مجلس النور
عماد : لا .. انا ظهرت مره وعلاء موجود .. بس هو مش منهم .. ولو علي حوار امبارح فهي صدفه
انا : انت ادري .. يلا شوف طريقك
عماد : خلصا .. واختفي

رجعت السجن تاني ودخلت (( عزبه ابوه هي ))

بعد ٤ شهور جالي اتصال من جاسر
انا : الو
جاسر : اللي طلبته خلص يعزرائيل
انا : طولتو بس ماشي .. بعد بكره هكون عندك
جاسر : تشرف يعزرائيل .. وقفل

عدي يومين وروحت ملكيه عزرائيل وكانو مجهزين الاجتماع اللي هنتاقش فيه وكان موحود خبير سياسي وخبير اقتصادي وعالم مناخ وعالم فضاء وعز و جاسر وحسن وعبده وبايدز وباقي قواد الملكيات وباقي قواد فرقه خدام الموت
انا : منورين و**** .. نخش في المهم عشان مستعجل
الخبير السياسي : انا هعرض .. في مكان صحراء سيبيريا ارض سهليه.. علي حدود روسيا .. منطقه غير مئهوله بالسكان نقدر ناخدها وكل اوراقها جاهزه ومستنين منك الاوك
انا لقيت عز باصصلي وساكت عرفت انه عاوز يتكلم بصيتله وقولته : ارغي
عز ابتسم : انا غير متفق علي انتقاء الارض دي .. الارض السهليه مش عسكريه .. فتح خريطه علي التربيزه .. دي خريطه لمنطقه في قلب روسيا في نصها مجموعه من الجبال واخده شكل دايره تقدر تعمل جواها القاعده العسكره .. وكأن الجبال دي اسوار ليك .. ووفقا لمصادري الجبال دي مليئه بالثروات اللي ممكن نستخدمها كغطاء لشغلنا الحقيقي
جاسر : بس دي في قلب روسيا مش هتنفع تبقي دوله مستقله
انا : الفاتيكان دوله جوا ايطاليا عادي .. وجهت الكلام لعز .. بس لي ناخدها في قلب روسيا ومش طرفها
عز : باختصار عشان نستخدم روسيا كدرع لينا .. بمعني ان الل يحاول يوصلنا لازم يتخطي روسيا الاول
صقر : بس القاعده العسكره كدا هتبقي في منخفض .. يعني اللي هيعرف يوصلنا هيبقي معاه ميزه الارتفاع ..
عز : تؤ .. قواعد الدفاع هتكون فوق الجبل .. بحيث محدش يقدر يخش للمنخفض .. ومحدش خيعرف يتخطي يتخطاهم
صقر : بتتكلم بثقه يعني
عز : الي شوفته هنا مش قليل
انا : خلصت ..
عز : لسه تصميم القاعده وحجات تانيه هيجي دورها .. نبدأ بالتصمين .. فتح ورقه تانيه .. هنا هيكون المطار الحربي و هنا ساحه الاستعراضات .. هنا منطقه تخزين الاسلحه الثقيله .. هنا منطقه سكن القوات .. هنا منطقه التدريبات والتجهيز .. العشر دواير اللي علي قمم الجبال دول هما مناطق الدفاع ومنظومات الصواريخ اللي هتبقي محفوره جوا الجبل .. هنا منطقه القياده .. وشاور علي نص القاعده بالظبط .. وهنا منظومه الصواريخ النوويه
جاسر باستهزاء : انتو بتهزرو يجدعان .. جايبين عيل بيسمع افلام يصمم القاعده .. قال نوويه قال
عز : تقدر تقولي اي يمنعنا من اننا نمتلك نووي
جاسر باستخفاف : الاتفاقيات الدوليه
عز ابتسم : اللي دولتنا ممضتش عليها .. يعني احنا هيكون معانا فتره غير معترفين بالقوانين الدوليه .. لينا فيها الحق في عمل اي شيء
جاسر : وهتجيب الننوي من مين
عز : من اللي ادانا الارض
حسن : منطقي .. كمل
عز : شكرا .. دا غير مين هيعرفهم اننا عندنا نووي
جاسر : المراقبه الخارجيه .. اللي بسبببها الاقمار الصناعيه موجوده
عز طلع ورقه من جيبه وفردها ورزعها عالتربيزه : دي ورقه بتخولنا اننا نضرب اي قمر صناعي اشارته واصله لدولتنا .. بما اننا ممضناش عالاتفاق
جاسر : ساعتها يبقي عندهم سبب يضربونا بيه
عز : اظن ان اللي يعرف ياخد الارض من روسيا .. مش هيغلب يشتري سكوتهم
انا صقفت ووقفت وانا بصفق : انا دلوقتي عرفت مين هيكون وزير العدل .. وزير عدل مين .. رئيس البلد
عز : لسه اللي جاي .. شاور علي ٤ مناطق في القاعده العسكريه .. دول ٤ مراكز تشويش اصلا هيغطو القاعده بحيث محدش يقدر يكتشفها .. طلع مجسم قمر صناعي .. دا قمر صناعي من تصميم واحد معرفه يقدر يغطي نص مساحه الكوكب هنستخدمه في التواصل ..
جاسر : هيخترقوه
عز : مش هيستفيدو حاجه .. لان اللي صممه عارف ان ممكن يخترق .. فعامل حساب ده .. دا غير نظام الذكاء الاصطناعي الجديد .. مش هتحتاج لحد بتاع سايبر سيكيورتي يحميه .. هو هيحمي نفسه بنفسه
جاسر : بافتراض ان في حد عرف يحاصنا هنعمل اي
عز شاور علي طريق مرسوم عالخريطه : ده مش طريق .. دا نفق تحت الارض بيطلعك برا الدوله كلها او لاي مكان انت عاوزه ومن المحطاط بتاعه النفق ده .. المطار المدني اللي هيكون مجهز بطائرات ديما تقدر تنقلنا
صقر : نظرا لمشكله المناخ
عز : دي يتكلم فيها سامر وحامد (( عالم المناخ والفضاء ))
سامر (( من سني برده )) : بص احنا هنستخدم كمان قمر صناعي بس ده هيكون كبير هيستخدم في تركيز اشعه الشمس واعاده توجيهها علي الدوله ..
حامد (( نفس السن )) : وبالنسبه للاشعه الكونيه اللي هتدايقنا في الحوار ده.. فاحنا هنستغلها في توليد الطاقه الكهربيه .. يعني هنكون حاجه شبيهه بالمفاعل نووي منها .. وهتكون اقل ضررا من المفاعلات النوويه بكتير جدا .. و هيكون في قمر صناعي تاني مجهز انه ينطلق في حال التاني عطل
سامر : يبقي ضربنا عصفورين بحجر .. الطاقه والمناخ .. دا غير ان تربه المكان ده تربه بركانيه .. يعني تربه غنيه جدا .. الانتاجيه فيها هتبقي اضعاف الانتاجيه العاديه .. وزياده علي كدا هنستخدم اساليب الزراعه الحديثه يعني مش هنحتاج لايدي عامله كتير
بصيت لعز وسامر وحامد وشوفت لمعه في عنيهم وابتسمت وبعدها ضحكت جامد وكلمت عز : دفعتك مش كدا
عز : زمايل تخته
انا : انا عاوز اعرف الفصل بتاعكم ده كان في انهي معمل مجانين .. عملتم دراسه للتكلفه
جاسر : هنا تكمن المشكله .. مفيش حد عالكوكب عنده الفلوس الكافيه انه يعمل كدا
عز : محلوله .. هنسرق
انا : بس يبابا .. احنا اه قتله .. بس عندنا مبادئ
عز : لي منعتبرهاش غنائم حرب
انا بصيت لجاسر لاني عارف انه عالم في الفقه ويعرف ده حلال ولا حرام
جاسر : هو عرض عليا الموضوع من اسبوعين .. قابلت علماء كتير وكلهم قالو حلال .. بس الوحيد اللي ممكن ناخد برأيه هو الدكتور يوسف القرضاوي .. روحتله قطر وعرضت عليه الموضوع كله وطلع حلال
عز بصلي وابتسم : وبالنسبه للخامات .. هناخدها من الدول الافريقيه الفقيره
انا بكلم الكل : كدا يبقي الخطه اتحطت .. مسؤول التنفيذ هو عز و ليه حق التصرف فاللي يعوزه .. اموال ورجال وبالنسبه للعمال اللي هيشتغلو هيكونو احسن ناس في مراكزهم في كل العالم تتصرفو بقي وتجيبوهم .. بعد كدا العمليه اللي تتنفذ يتم التحفظ علي كل اموال الضحيه الممكنه .. الزمن اللازم لتنفيذ الموضوع ده قد اي
عز : من ١٥ ل ٢٠ سنه
انا : هتبدأ امته
عز : لما اخد موافقه روسيا
انا : تعرف تقنعهم
عز: متقنعهم انت
انا : عاوز ارخم عليك
عز : لو روحت ك مرسول باسمك ممكن اموت
انا : دا في اي دوله غير روسيا
عز سكت شويه : امممم .. احنا هنعرض عليهم الحمايه .. وطبعا بما ان روسيا عندها مشاكل مع نص الكوكب في النور فهي مشغوله ناحيه الضلمه .. عاحنا نحميهم من الضلمه .. ساعتها ممكن يوافقو
انا : يعني هندين لهم بالولاء
عز : وفقا لاتفاقيه
انا ابتسمت : وطبعا المسؤول القانوني بتاعنا هيعمل الاتفاق مليء بالثغرات لينا
عز ضحك : دانا غلبااااننن
كله ضحك
انا : والمقابل
عز : تسيبني انفذ الموضوع من اوله لاخره ... تلات فلل عالبحر في المالديف اعيش فيها انا والشباب وهتجوز فيها واعيش تحت حمايتك .. واعمل ما بدالي
انا : عندي عرض احسن .. تاخد جزيره احسن من المالديف ساعتها هتكون اامن
عز : عرض مغري .. موافق
انا : الاجتماع انتهي ..... طلع كلو ما عدا انا وعز وحامد سامر
انا : قول المقابل الحقيقي .. انت عارف اني اللي انت طلبته ده يعتبر لعب عيال
عز قعد وبص ليا بجديه : اسرائيل
انا : نخلص عليهم من الضلمه يعني
عز : لا .. انا عاوز نهايتهم تكون نهايه استعراضيه .. عاوز اسطوره العرب اللي كانت موجوده ايام الدوله الامويه والعباسيه والعصر الذهبي للدوله العثمانيه ترجع .. عاوز اعرف العالم كله ان اللي يبص للعرب يتعمي
انا : والمطلوب
عز : خلال ال١٥ او ال٢٠ سنه اللي هخلص فيهم الدوله اي حاجه حاجه احب اوصلها اوصلها .. اي حاجه اعوزها تتعمل في الموضوع ده تحصل
انا : موافق .. مش عشان الشغل .. لان ده في الاصل كان احد اهدافي .. مديتله ايدي .. انا بشكر **** اني قابلتك ..
عز سلم وابتسم : مكتوب لنا نتقابل ..
انا اتصدمت : قيصر
عز غمزلي وشاور بعينه اني اسكت
انا ابتسمت : لينا قاعده وسيبته ومشيت

عدي خمس شهور ونور ولدت ولد وسميته علي وقررت اقعد في البيت شهرين ولا حاجه وارجع السجن تاني .. بعد ما رجعنا من عمليه الولاده .. انا قاعد مع نور في الاوضه ومعانا علي ونور بترضعه وانا بشرب سيجاره في الشباك
نور : زيدان
انا : وانا لسه باصص برا : همم
نور : مش ناوي تصالح حنان
انا جسيت ان الدنيا وقفت بيا عشر ثواني كدا .. افتكرت ان تار ابني يعتبر مكملش .. لسه لحد انهرده مش عارف اوصل لاسماء .. وافتكرت اني من يوم الميته لساني مخاطبش لسان حنان .. ولا حتي ببص في وشها .. بصيت لنور بغضب الدنيا والاخره : كلام في الموضوع ده تاني مش عاوز .. فاهمه
نور : يا حبيب.....
انت بعصبيه وزعيق : فاهمه ولا مش فاهمه كلمه واحده
نور بخوف : فاهمه فاهمه

خدت بعضي وروحت قعدت في الجنينه وبقيت بحرق في سجاير .. رنيت علي عبده
انا : بقولك اي .. انت كنت بتقول ان في دكتوره نفسيه بنتعامل معاها
عبده : اه دكتوره مريم
انا : عاوزها تروح لعمر في المستشفي .. حاله مش عاجبني .. بقي علي طول في الضلمه ويكره النور .. وحاسه تعبان نفسيا
عبده : حاضر .. اه للعلم صح .. مريم تبقي بنت خالتك
انا : قصدك ان دي مريم بنت خالتي .. دا لسه عيله
عبده: صباح الفل دي اكبر منك ب٨ سنين
انا : بتتكلم بجد
عبده : اه و****
انا : طيب اي اخبار الشغل عندك
عبده : شغالين الفتره دي اننا نجمع موارد وفلوس .. وبنحاول نحسن علاقات روسيا مع الصين واليابان
انا : صين ويبان .. لي
عبده : خط المترو اللي هيتعمل بسريه كمخرج من القاعده
انا : كويس .. اه صح ابعت طياره تاخد منار مرات عز
عبده : مرات مين عز مش متجوز
انا : مهو بيقول كدا .. بس انا اكتشفت بالصدفه انه متجوز .. ابعت طياره تاخدها واعملهاله مفاجئه
عبده : امرك .. خطه تحركات الفتره الجايه اي
انا : انا كدا كدا جاي كمان يومين تلاته هقول هنعمل اي في اجتماع
عبده : امرك يعزرائيل

قفلت مع عبده ودخلت الفيلا حنان كانت قاعده في الريسيبشن .. نفضتلها ورةحت قعدت قدتم التلفزيون وفتحته كان شغال فيلم مارفل ايند جيم .. حنان جت قعدت علي كرسي قريب مني
حنان بصوت ضعيف : ممكن اتكلم معاك
انا عملت من بنها
حنان بصوت ضعيف مخنوق : يزيدان ...
انا عملت من قنا
حنان : طب بصلي طيب ومتردش .. حسسني اني موجوده
انا منغير ما ابصلها : نعم
حنان : انا اسفه
انا بصيتلها احا هي خست كدا لي البت بقت عامله زي الهيكل العظمي وتحت عنيها اسود وفي خطين سود علي وشها اثار عياط .. للحظه كنت هقوم اخدها في حضني بس تمالكت نفسي : علي اي ولا اي ... علي انك ضيعتي مني اهم حاجه في حياتي .. ابني .. الحاجه الوحيده اللي حبيتها في حياتي ضيعتيها .. لا وازاي امك الوسخه هي اللي خطفته وادته للموت باديها .. متتكلميش .. مش محتاج منك تبرير .. انا كنت مانع عنك الخروج وانتي رغم كدا خرجتي .. ضربتي بكلتمي الارض وخرجتي .. والالعن رايحه تسيبه لوحده .. افهم لي سيبتيه ومخدتيهوش معاكي .. ولا اقولك مش عاوز افهم .. لو فهمت مش هيرجع
حنان بعياط وصوت متقطع : اعمل اي عشان تسامحني
انا بغيظ وكره : موتي .. وسيبتها ومشيت طلعت اوضه فاضيه .. اترميت عالسرير وفضلت اعيط وانا باصص للسقف .. في الواقع اما كنت باصص للظلمه .. في عقلي انا كنت بفتكر كل ذكره ليا مع سيف .. كل ضحكه ضحكها في وشي .. صورته مش مفارقه خيالي وريحته منغششه في مناخيري .. صوت ضحكته بيدوي بين جدران راسي .. هاجمتني ذكري كنت شايله وافتكرت اني عشت طول حياتي يتيم فعيني دمعت .. بايده الصغيره مسح الدمع من عيني وبصلي وابتسم .. حسيت ان قلبي اندبح بسكينه تلمه .. غلبني النوم وفضلت نايم يومين متواصلين .. صحيت ونزلت تحت لقيت نور وحنان وساره بياكلو وعلي جمبهم في السرير الهزاز .. روحت قعدت علي السفره وبدات اكل بدون كلام
ساره : زيدان
انا وانا مكمل اكل : نعم
ساره : انا عاوزه العربيه عشان اروح بيها الدروس
انا كملت اكل : لا
ساره بزهق : اووف .. هو اي ده .. علي فكره انا ليا في الفلوس دي برده
اناحسيت ان حد لعب في دماغها : وانا بقولك انك ملكيش .. بابا قبل ما يموت منعك انتي وامك من الورث .. انا معرفش السبب (( بكذب )) .. بس دي وصيه بابا وانا مش هكسرها .. ولو ليكي فانتي ملكيش حق التصرف لحد ما تتمي ال٢١ سنه .. يعني مسمعش صوتك بكلمه .. صوتي بقي اعلي سيكا و بحده .. مفهوم
ساره خافت وبصت في طبقها وكملت اكل
انا قومت من علي السفره
نور : كمل اكلك
انا بصيتلها وابتسمت : شبعت يحبيبتي .. انا همشي عشان ورايا طياره كمان ساعتين
نور : رايح فين
انا قلبت وشي واتكلمت بحده : ميخصكيش .. واتعدلو عشان معدلكوش بنفسي .. وسيبتهم ومشيت

طلعت ركبت العربيه وروحت قعدت علي قهوه بلدي علي ما معاد الطياره يجي ..روحت ركبت الطياره (( بص يرفيقي .. متستغربش من الي زيدان بيعمله معاهم ده .. زيدان عاش حياته كلها منغير اب او ام .. رغم ان جده وجدته حاولو ميحسسوش بكده بس الاب والام لا يعوضو .. دا غير ان زيدان تعرض لكميه صدمات مهوله من صغره .. اتخطف واغتصب وهو عنده ٧ سنين .. عاش ٣ سنين بعيد عن اهله .. عاش في الجبل فتره طويله .. كان هيتقتل هو وعلي قبل كدا مره وهما في الجبل لوحدهم .. قتل وهو ابن ١٤ سنه ... عمه اتقتل هو جده وجدته ومرات عمه وخاله ومرات خاله وكل اللي ليه في الدنيا تقريبا ... ولما سيف اتولد زيدان حس ان **** عوضه عن الايام دي .. بس للاسف الحظ السيء ماسك في صاحبنا ومش راضي يسيبه وابنه مات .. فمتستغربش ))

وصلت الملكيه ودخلت وبعد الترحاب وما الي ذلك دخلنا الاجتماع
انا بكلم عز : اي الاخبار
عز : عندنا مشكله في الموارد شويه .. المواد المطلوبه الاقمار الصناعيه صعب نوصلها بسهوله .. الفلوس برده مع وتيره الجمع دي صعب نجمع المبلغ المطلوب
انا بتفكير : جاسر .. عاوز تاجر اثار عالمي
جاسر : لي
انا : هعمل معاه صفقه
جاسر : اكبر تاجر موجود هو بينتو
انا : وصلني بيه
جاسر : اصبر شويه واكلمه .. وقام وقف علي جمب
انا كملت : بالنسبه لموارد الاقمار الصناعيه المطلوبه .. اي هي او موجوده فين
عز : مواد مشعه .. في مكان لو عرفنا نوصله تبقي ظبطت
انا : فين
عز : جبل دارفور في السودان (( بص يصديقي دي معلومه ليك ... دا جبل مليان مواد مشعه ويورانيم .. حرفيا عباره عن منجم مبيخلصش لليورانيوم المشع .. ايوه اليورانيوم اللي بيستخدم في صناعه الرؤوس النوويه و المفاعلات النوويه .. دا غير المعادن التانيه اللي جوا وما خفي كان اعظم .. امريكا بقي تسكت .. ازاي .. تحشر مناخيرها وتزرع جنودها في المنطقه دي فكده انت عندك تلت مساحه السودان تقريبا محتله من امريكا وبيسرقو منها وكأنها تكيه ابوهم ولاد الكلب ..))
انا : امريكا
عز: بالظبط
انا بكلم حسن : نعرف نخش هناك نجيب اللي احنا عاوزينه ونخرج
حسن : علي حسب هنحتاج قد اي
عز : شهرين
حسن : اممم .. بص لصقر .. هتنفع
صقر : تفتكر
حسن : بص هو في حاجه احنا كنا عملناها من سنتين لما كنا عاوزين نسرق بنك المعلومات الامريكي .. فرق واجري .. هنضرب في اكتر من جبهه .. نشتتهم بحيث ميكونش عندهم وقت للي احنا بنعمله
انا : اعرض
صقر : انا عندي فكره .. احنا هنستخدم نفس تسلسل الاحداث بتاع المره اللي فاتت بحيث يفكرو اننا هنضرب جوا امريكة زي المره اللي فاتت .. هوب نعمل اللي احنا عاوزينه وهما مش واخدين بالهم احنا بس هنحتاج اذنك في التنفيذ
انا : هتعملو اي
صقر : هنعمل احداث شغب في اسرائيل .. نضرب شخصيه مهمه في اقتصاديا ونعلقه علي بوابه البيت الابيض .. نخطف اعضاء من الكونجرس .. نضرب صاروخ من كوريا في البحر .. نقتل حرس الحدود بينهم وبين المكسيك .. ساعتها هيتشتتو بين حمايه الحدود او حمايه الشخصيات المهمه او حمايه اعضاء الكونجرس .. اواستعاده المخطوفين
انا : حد يجيب ورقه وقلم .. حسن اداني ورقه وقلم وكتبت ١٢ اسم في الورقه .. اول ست اسماء دول عضاء الكونجرس اللي هيتخطفو .. ال٦ التانين دول رجال الاقتصاد اللي هيتقتلو .. وضيف بقي طلقه جميله كدا في كتف ترامب ترحيبا بانه بقي الرئيس الجديد .. وحطو كارت عزرائيل 🎴مع المقتولين .. وانشرو الكارت في بيوت كل اعضاء الكونجرس والبنتاجون بحيث يفهموا اننا نقدر نوصلهم في اي وقت
صقر : واحنا ليه نعرفهم اننا اللي عملنا كدا
انا : عشان ناخد منهم الحجات بالزوق .. هما لما يعرفو اننا اللي بنعمل كدا هيحاولو يتفاوضو معانا .. احنا نحط الشروط اللي احنا عاوزينها .. يعني مش هنغرم حاجه
صقر حسن سقف : عجبتني .. بس هتحتاج طريقه استلام .. ودي حجات نقلها خطر و هيكون مستحيل نقلها في الدرا
انا : تتجزاء وتتنقل وتتجمع
عز ضحك : شيطان
انا : تؤ .. ملاك .. استني انا عندي حاجه هنجربها الاول .. عاوز لسته العناصر المطلوبه
عز : خد

انا طلعت الفون ورنيت عالرئاسه الامريكيه وفتحت سبيكر
شخص بالانجليزي : من
انا : اكره هذا السؤال .. انا عزرائيل
شخص : ثواني اراجع قاعده البيانات
انا ودني طلعت دخان : ...
شخص : اهلا سياده الملاك ماذا تريد
انا : من معي
شخص : سكرتير رئيس الولايات المتحده الامريكيه (( قالها بعنطظه كدا ))
انا : انتظر دقيقه .. علقت المكالمه وكلمت حسن .. في هدف موجود من العناصر المؤثره الامريكيه المراقبين
حسن : اه السيناتور جون سام .. دعاره
انا شاروتله علي رقبتي بعلامه السكينه يعني اقتله وفتحت المكالمه تاني : اسف علي جعلك تنتظر .. ساضطر لغلق المكالمه .. اعد الاتصال بي عندما يصلك خبر السيناتور جون سام .. ومستنتش رد وقفلت
عز : لي
انا : بص يعم عز .. اللي اتقتل ده شخص وسخ .. يبقي يتقتل .. اما لي بالطريقه دي .. لان شكلهم لسه مفتحوش الملف بتاعي ومعرفوش انا مين .. فحبيت اخليهم يستعجلو ويفتحوه .. لازم تعمل لنفسك اسم بيحوم في الاجواء .. لازم لما اسمك يتقال يقف العالم احتراما ليه .. فهمت
عز : فنان
انا : دلوقتي مين هينفذ العمليات في حال عدم نجاح الحل السلمي
واحد : اطلب الاذن للكلام
انا : اتكلم يعم انت شايف حد بيستاذن .. دا عز بيتكلم

واحد : المقامات محفوظه .. قسم النخبه من فرق خدام الموت مجتمعين حوالي ٣٨٧ شخص كفايه قوي دول يقومو بالمهمه
انا : رئي جميل .. حد عنده اعتراض .. كله سكت .. يبقي وهو كذلك
جاسر جه : بينتو علي الخط .. بيديني الفون
انا اخدته : الو
بينتو بالروسي : عزرائيل .. اسطوره الملاك القاتل يريد محادثتي .. لن اكذب عليك لقد رعبت في بادئ الامر ولكن بعد كلام رجلك اطمئننت
انا بالروسي : سمعت بانك اكبر تجار الاثار في العالم
بينتو : هذه شهاده اعتز بها
انا : احتاج لمساعدتك في ام يخص الأثار المصريه
بينتو : واو .. عزرائيل يريد مساعده .. لا شك بان الامر كبير .. وكما ان هذه لرصه لا تعوض توقف العمل علي الاثار المصريه منذ انتشر بانك مصري .. اتكلم مصري .. اي المساعده
انا : منت بتتكلم عربي اهو يعم لازم تعوجلي لساني .. بص انا هجيبلك الاثار وانت تجيبلي اكبر سعر ممكن
بينتو : والمقابل
انا : ممكن اقول اني مش هموتك بس انا هبقي راجل جدع وهقولك هديك الحمايه ونت طبعا عارف يعني اي تبقي تحت حمايه عزرائيل
بينتو : امم عرض مغري بس انا عاوز نسبه ... امم .. ٥%
انا : ٢
بينتو : ٣
انا : انا مش بفاصل .. انا بقولك هي ٢% مش عاجبينك اشوف غيرك
بينتو : ديل
انا : هتعمل اي بقي
بينتو : الاثار المصريه ليها ناس مهووسين بيها فنا هبيعها قطعه قطعه .. قطاعي زي ما بيقول المصريين .. وكل قطعه مزاد .. تخيل بقي هتجيب كام
عز شاورلي انا : خليك معايا دقيقه .. كلمت عز .. ارغي
عز : قوله اني هحضر المزادات
انا : اشمعنا
عز بصلي شويه وساكت
سمعت سفير الموت بيكلمني : مش عاوز حد من اسرائيل ياخد حاجه
انا غمزت لعز ورجعت للمكالمه : اسف علي التاخير .. في واحد من عندي هيحضر المزادات
بينتو : شاكك في اني اخون
انا : تؤ .. اصلنا مش هنبيع لاي حد
بينتو : بمعني
انا : ليا حق رفض المشتري .. بل همنعه يخش المزاد اصلا
بينتو : ثقافه بوغاتي
انا : حاجه شبه كدا .. معلش تليفوني بيرن هيكمل معاك الراحل بتاعي .. اديت الفون لجاسر عشان يكمل مكاني .. لقيت فوني بيرن من امريكا
انا قبل ما ارد : اهم حاجه السرعه في الأداء .. رديت .. الو
الشخص اللي كان بيكلمني بيتكلم بغيظ : ماذا تريد
انا : اول قاعده في الكلام مع عزرائيل .. عزرائيل لا يتكلم مع السكرتير .. مع الرئيس مباشره
الشخص : الرئيس معك
صوت (ترامب) : اهلا
انا : اتمني ان يكون هذا الرئيس وإلا تصرفت بطريقه اسوء
ترامب : معك الرئيس
انا : اهلا اهلا .. سياده الرئيس .. مبارك نجاحك .. لم اكن اريد ان يكون هذا اول لقاء بيننا ولكن الامريكيون اغباء بعض الشيء .. لا يفهمون الا لغه الرصاص
ترامب : ماذا تريد
انا : ...، مليته ليسته الطلبات اللي عاوزينها ..
ترامب سكت خمس دقايق .. ترجمت انه بيشوف اي اللي بقوله ده اصلا
ترامب : مستحيل
انا : هذا اخر رد
ترامب : سياده الملا..... قفلت في وشه وبصيت لحسن ... نفذ يعم دي عالم غبيه
حسن : تمم
انا : حد عنده حاجه تانيه .. لا يبقي الاجتماع انتهي

خدت بعضي ودخلت انام شويه وصحيت ورجعت مصر .. ودخلت نمت (( الواد ده ببنام كتير فشخ)) .. وصحيت تاني يوم لقيتهم قاعدين علي السفره مستنيني للفطار .. قعدت وبدات اكل وهما بدأو بعدي .. ببص عل ساره لقيت اخر شفتها متعور (( الحته دي بتعور لو حد ضربك علي وشك ))
انا : ساره
ساره اتنفضت مش عارف لي واتكلمت بخوف : نن.نععم
انا قومت وقعدت عالكرسي اللي جمبها واتكلمت بحنيه : مالك .. خايفه لي
ساره بصت في الارض وسكت
انا بصيت لنور وحنان : كل واحده علي اوضتها عاوز اختي شويه
قامت نور وحنان من سكان وكل واحده دخلت اوضتها
انا مسكت ايد ساره وبحسس عليها : في اي
ساره ساكته : ...
انا مسكت ايديها وقومتها وشديتها معايا لاروضه المكتب وهي مستسلمه .. قعدتها وقفلت الباب : اتكلم براحتك محدش هيسمعك .. مالك
ساره ساكته : ...
انا مسكت وشها : مين ضربك
ساره ساكته :...
انا قومت طلعت مسدس من المكتب : نور اللي ضربتك .. وربي اطلع اقتلها
ساره هزت راسها بمعني لا
انا : حنان ؟!
ساره هزتها تاني بمعني لا
انا : طب اي طيب
ساره رفعت وشها وبصيتلي وشافت في عيني فعلا اني خايف عليها .. عنيها مدمعه : هتضربني؟؟
انا حطيت المسدس في ايديها وعمرته : لو اتعصبت اضربيني
ساره خدت نفس : انا انا انا.. كنت بحب واحد .. وهو كان بيحبني .. وجه اعترفلي .. انا رفضته و**** بس هو فضل يزن عليا لحد ما وفقت ارتبط بيه .. بعدها عرفت انه وحش وبتاع بنات و لما جيت انفصل عنه خوفت منه اصل ابوه راجل شراني وممكن يئذيني .. وامبارح شوفته بيبوس واحده في الشارع ولما شافني جه ضربني لانه كان قايلي مانزلش
انا صراحه كنت هموت واخدها كف اكسر وشها بس مسكت نفسي : مقولتيليش لي
ساره : اصل اصل
انا : اصل اي
ساره : خفت ابوه يئذيك
انا : مين الواد ده
ساره : والنبي ابعد عنه انا خايفه عليك
انا : طب قومي نغسل وشك ونشوف الموضوع ده

قومتها وغسلتلها وشها
انا : عندكو درس امته تاني مع بعض
ساره : يزيدان
انا : اسمعي كلامي بس
ساره : كمان ساعتين
انا : طب كويس
ساره هتعمل اي
انا : بصي ..... شوفتي سهله ازاي
ساره : يلاهوي .. انت تقدر تعمل كدا
انا : انتي نسيتي لما قمر حكتلك حكايه بابا اول مره جيت عندكم
ساره برقت : يعني هي كانت بتتكلم بجد مش بتهزر
انا : لا .. يلا قومي البسي وخلي المسدس ده معاكي

بعد ساعتين ساره سايقه العربيه بتاعتها ومعاها موكب حراسه (( مش حراسه دول خدام الموت )) .. وانا ماشي وراهم بشويه كدا .. ركنو وجت تنزل وكان واقف جمبها ٢ من الشباب .. الواد ده داخل عليها ومتعصب
الواد : فكرك التيران دول هيمنعوكي عني .. جه يمسك ايده واحد من اللي جمبها مسك ايده وزقه وقعه
الواد : خخخخخخخخ انت عارف انا مين .. انا سامي الدفراوي
الحارس بلا مباللاه : كسمك لكسم الدفاروه كلهم
٤ عملين زي التيران جااين عليهم : في اي يسامي بيه
سامي : نيكولي الاتنين ولاد المتناكه دول وحاتولي الشرموطه دي
ال٤ لسه هيتحركو لقو كميه اسلحه مرفوعه في وشهم
الحارس : لا احنا مش ٢ يكسمك .. ودي مش شرموطه .. دي ساره هانم الحيني عارف يعني اي .. يعني تشوفها تضربلها تعظيم سلام
واحد من الاربعه اللي مع سامي ميل عليه : يسامي بيه السلاح اللي معاهم ده مش سلاح عادي .. مش هنعرف نتعامل معاهم دي شكلها بنت حد تقيل
سامي بصلها بغيظ وهي بصاله بانتصار
سامي : يلا هنمشي
الحارس : تمشي فين ... لازم تاخد تشريفه بانك شوفتنا ..

هوب بقي متكتف هو والاربعه اللي معاه .. بص لساره اللي فهمت .. وطلعت المسدس ونشنت علي كتفه وضربته فيه
سامي : ااعععععههههههههههه
الحارس للرجاله اللي معاه : خدومهم من هنا

انا بقي دخلت وروحت لساره
انا : ها .. خدتي حقك
ساره : تالت ومتلت
انا : بعد كدا تبقي تقوليلي لما حاجه تحصل زي كدا .. سامعه
ساره بتوتر : لووو كددا ييببقي
انا : انطقي حد تاني مزعلك
ساره اتنهدت واتكلمت بسرعه فشخ : الاستاذ اللي جوا ده بيتحرش بيا انا والبنات اللي عنده
انا : طيب .. شاورت للحرس يجي وارايا .. تعالي

وخدتها ودخلت جوه انا وهي والحرس
المدرس : انت مين .. انت ازاي تخش هنا كدا
انا للحرس : طلعو الطلبه برا
حارس : امرك .. وطلعو الطلبه
انا : انا مين .. انا عملك الاسود في الدنيا .. اخش هنا كدا ازي.. انا بخش فين ما احب وقت ما احب.. طلعتله الباسبور بتاعي .. انا يوكي امير من العائله البريكانيه (( زيدان مشهور عالسوشيال ميديا بكونه يوكي )) .. تسمع عني
المدرس : طبعا طبعا .. حضرتك عاوز مني اي
انا بصيتله باحتقار : منك انت .. انت عبيط .. بصيت للرجاله .. اخصوه .. وخدت ساره وطلعت

(( خليك فاكر المشهد ده عشان هنعوزه قدام ))

وعدت الايام وعلي بيكبر قدامي الواد ابن الكلب نسخه مني .. بس عيل مادي حقير .. علاقتي اتحسنت بحنان تاني بس رفضت فكره اني اخلف منها تاني ... ورجعت قعدت في السجن مع عمر (( علاء طلع من السجن )) .. واشركته معايا في كل حاجه في شغلي (( للعلم عمر في حاله اسير الظلمات اقوي من زيدان في حاله سفير الموت .. وعز في حاله القيصر الاسير اقوي منهم هما الاتني .. حالياا .. يمكن تتغير قدام ))

وعدت الايام لحد اليوم اللي تمينا فيه ٨ سنين الا شهرين في السجن من اول مره دخلته
عسكري جالنا : في زياره ليكم
انا كنت متعود عالحوار من وقة للتاني نور بتيجؤ هي والولا وبدخلهم يقضو معايا اسبوع واحيانا بطلعلهم انا : طيب انا جاي اهو
العسكري : لا مهو في زياره لعمر فاروق كمان
عمر بصلي باستغراب : مين اللي جايلي ده
العسكري : والدتك
انا : طب روح انت واحنا جايين وراك .. خرج العسكري
عمر : غريبه يعني
انا : يعم ما غريب الا الشيطان .. يلا نطلع نشوف في اي

خرجنا احنا الاتنين لقاعه الزيارات ..(( وصف القاعه .. قاعه طوييله مقسومه نصيين بالطول بسياج .. من ناحيه بيكون المساحيت ومن ناحيه بيكون الزوار )) وقعدنا في جمبنا ومستنين اللي جايين يتفتشو علي ما يدخلو لحد ما جه دور نور وفتشها راجل علي عكس الطبيعه والموضوع دايقني فشخ بس قولت اتصرف بعدين وبعدها جه دور ام عمر (( للعلم ام عمر ست ايه في الجمال .. حاجه كدا من اصول تركيه وتظمه العظمه يعني )) ولقينا ان علي بردو اللي بيفتشها راجل .. وطبعا طبعا بيلمس جسمها .. وزودها شويه
عمر بصلي بغيظ : اي اللي بيحصل ده
انا وشي بدأ يتشنج : مش عارف .. لقينا واحد تاني جاي يفتشهم هما الاتنيه .. لا دا كدا كتير بقي
عمر قام وقف وبيتكلم بصوت مبحوح : زيداننن .. هموتهم .. هموتهم
انا حاولت اتدارك الموقف : اهدي يعم محصلش حاجه
عمر بصلي بغضب : منت مش عارف هما بيفكرو في اي زيي .. ولو انت بقرون دي حاجه تخصك
انا صراحه الكلمه طيرت اخر حبل للعقل ورفعت ايدي الاتنين علي شكل مسدسات ونشنت علي مفصلتين السياج وعملت صوت الطلقه (( حركه الجني )) السايج وقع .. لقيت عمر اختفي من جمبي وبيجري ناحيه امين الشرطه اللي بيفتش .. قولت مبدهاش بقي وجريت معاه .. قابلت واحد من الاتنين اللي بيفتشو بالبوكس رزعته في الحيطه ومسكت دماغه وقعدت اهبد فيها في الحيطه لحد ما اغمي عليه وببص جمبي .. لقيت عمر قاعد علي صدر التاني ومثبت ايديه بركبتيه و قاعد علي صدره من قدام ونازل فيه بالبوكسات في وشه (( حركه من حركات لعبه ال mma ... للعلم عمر في الفتره دي كان دخل بطولات كيك بوكسينج وmma تبع السجن وكان واخد ذهبيه افرقيا في الكيك بوكسينج .. تدريبي )) والراجل مغمي عليه .. سحبت عمر من فوقه
انا : كفايه عليه كدا .. كدا جبرت

وقومنا رجعونا اوضه غير اوضتنا طبعا.. وجالنا المأمور
المأمور بغضب : انت اتجننت يزيدان .. اي اللي انتو عملت ه ده
انا : يباشا هما اللي غلطو
المأمور : غلطو مين .. انت ضربت نار في السجن من قناصه awm .. وكسرت سياج القاعه .. دا غير اللي اتضربو لحد انهم كانو هيموتو دول
عمر بهدوء ولا مبالاه : لمؤخذه يباشا ان كنت قاطعتك بس انا مش هشوف واحد بيبص لامي واسكتله فما بالك بيلمسها بقي واظن ان المفروض ان اللي يفتش الستات واحده ست ..
المأمور : الظباط الستات اللي بتفتش مفيش ولا واحده منهم موجوده
عمر : يبقي ده تقصير من السجن
المأمور : تقصير .. تقصير اي يبني .. انا بكلمك دلوفتي انكم بالميت هتاخدو اعدام .. الي حصل في القاعه متصور بالكاميرات والامن الوطني والشرطه العسكريه جم واخدو التسجيلات دا غير فارغ طلقتين القناصه .. دا انا هتعدم فيها .. ما بالكم انتو ..
انا : اعتبر الموضوع خلصان يباشا .. متشيلش هم
المأمور مشي وهو بيشد في شعوره
عمر : هتعرف تخلصه
انا : انا ممكن اجيب اوراق تثبت اننا طلعنا من السجن قبل سنه .. فضلا عن اني ممكن اثبت اننا مدخلناهوش اصلا يبني بس كدا المأمور باي باي .. وده راجل ابو عيال وعنده بنت لسه متجوزتش .. وسمعه وبتاع .. عاوزين نفكرلها فحتجه تانيه
عمر : فكر انت .. انا هنام .. وسابني ونام فعلا .

انا فكرت في عماد وجالي
عماد : امم
انا : شوفلي حل في الحوار اللي انا فيه ده
عماد : الحيازه تتجاب وتتعدم .. السياج يتصلح .. اللي شاف الواقعه ينساها
انا : وده اعمله ازاي
عماد : كدا .. وطرقع بصوابعه .. خلصت
انا : مش ناقصه هزار وحياتك .. عندك حل قوله معندكش اسكت
عماد : بس انا نفذت فعلا .. يبني انا مخاوي جن .. مش مدرس درسات .. واختفي

انا قعدت اضحك : يبن الجنيه

في مكان اخر قاعد راجل في الستينات من عمره علي كرسي فخم وقدامه رقه شطرنج ونص وشه اللي فوق في الضلمه والنص اللي تحت منور وابتسم ابتسامه شر : كل واحد فيهم مفكر نفسه ملك الرقعه بتاعته .. هههههههه .. ميعرفوش انهم كلهم بيادق في ايدي بحركهم براحتي .. مجلس نور مجلس ظلام .. طرقع صوابعه ظهر قدامه صورتي .. عزرائيل .. كنت فاكرك متستحقش لقب ابوك .. طلعت احق من ابوك باللقب
دخل عليه واحد ضخم الهيئه اسود البشره .. مليئ باثار الجروح : بطلب الاذن بالتحرك يزعيم
الزعيم : اذنك معاك .. خرج الراجل وابتسم الزعيم ... وحشني اللعب يلا بينا . . . . . . . . . . . . . .

وبكدا نكون ختمنا السلسه دي .. التتابع الزمني للسلسه دي هي قصه اسير الظلمات بطلها هو عمر .. القصه هتتكلم عن الفتره فيما بعد الخروج من السجن ..
 
  • عجبني
  • حبيته
  • الموضوع ده يدعو للتفكير
التفاعلات: محمد محمود ابو عيدان, تفاه, عاشق النساء الهائج و 20 آخرين
🤬🤬🤬🤬🤬اولع فيك ايه زهقت دي هو انت تدمجنا في القصه لحد ما نعشها وبعدين تقول زهقت اعدل والجزء ينزل كمان يومين بالكتير
ده مش تهديد ده طلب بسيط من احد فانزاتك يا غالي😂😂😂😂
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: mor2010, Midochekk, امير الجنس العربى و 2 آخرين
🤬🤬🤬🤬🤬اولع فيك ايه زهقت دي هو انت تدمجنا في القصه لحد ما نعشها وبعدين تقول زهقت اعدل والجزء ينزل كمان يومين بالكتير
ده مش تهديد ده طلب بسيط من احد فانزاتك يا غالي😂😂😂😂
يباشا اسرع من الصاروخ تكون نزلت ..انا هبدا في الكتابه من دلوقتي لحد الفجر و اول ما اخلص هنزلها
 
  • عجبني
التفاعلات: Midochekk
ننتظر جديدك بشوق
فلا تتأخر علينا
 
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: مستر عمدة و ukrayin F uky
لا الجزء جامد فشخ عظمة على عظمة
 
  • حبيته
التفاعلات: ukrayin F uky
لا بجد تسلم دماغك قصه جامده فشخ يا ريتني ما تتاخرش في الاجزاء اللي جايه
 
  • حبيته
التفاعلات: ukrayin F uky
لا لا جزء فاجر الصرحة الجزء الثاني امتا
 
  • حبيته
التفاعلات: ukrayin F uky
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
و انا زهقت و ممكن اخطفك
القصه دى عمل فنى متكامل
القصه متوازنه من ناحية الاسلوب ، اللغه و سهولتها ، تسلسل الاحداث و حتى الفلاش باك معمول بحرفيه عاليه اوى
استمر يا فنان و كمل بدل ما اخطفك
 
  • حبيته
التفاعلات: ukrayin F uky
و انا زهقت و ممكن اخطفك
القصه دى عمل فنى متكامل
القصه متوازنه من ناحية الاسلوب ، اللغه و سهولتها ، تسلسل الاحداث و حتى الفلاش باك معمول بحرفيه عاليه اوى
استمر يا فنان و كمل بدل ما اخطفك
لا يعم الطيب احسن هنزل علطول متخافش + انا مبسوط انها عجبتك لاني غابل اي قصه مش بقراها الا لو لقيتك مديها ريفيو حلو فدي حاجه حلوه بالنسبالي
 
  • حبيته
التفاعلات: Ehab Demian
انت مش جدع يسطا بقا تدمجنا فى القصه وتيجى تنيكنا فى الاخر😂😂😂 نزل وحياه امك الجزء الجى بسرعه
وعلفكره اسمه (كيلوا) مش كيلو
 
  • بيضحكني
التفاعلات: ukrayin F uky
الجزء الاول

"الحياه فرص فاذا اتتك فاغتنمها"

بطل القصه : "زيدان احمد حمد الحيني" زيزو الوصف( 180 سم , 16سنه \القصه لسه في البدايه هيكبر متخافش \,جسمه كويس مش بدي بلدر بس كويس, عيونه سوده , بشرته قمحي فاتح ,لحيه خفيفه , عيون سوده سواد قاتم وباهته و نظرته مرعبه, شعر اسود برده , حواجب تقيله ) الشخصيه (طيب قوي وبيسامح بسهوله جدا مهما كان الغلط بيحب يضحك قوي , متفوق في دراسته , عنده املاك كتير بس حتي اقرب صحابه ميعرفوش كدا لانه عايش في حي شعبي بسيط ,بيحبه كل اهل المنطقه)حياته في قبل كدا(فتح عينه عالدنيا ملقاش جمبه ولا اب ولا ام بس كان ليه جده ابو ابوه اصر انه هو اللي يربيه لدرجه انه بيقول لجده بابا ,باباه اتوفي وامه حامل فيه في الشهر التامن بسبب حادثه , اثناء ولادته والدته اتوفت لان حالتها النفسيه مكنتش تمم واضطرو يولدها في التامن وتوفت في الولاده \متخافش ابوه ولا امه هيظهر وانهم كانو هربانين من منظمه الاشباح كنت عاوز اعملها بس ناس كتير عملتها قبلي/ , اتربي اول 6 او 7 سنين في حياته علي الدلع وان كل حاجه بالنسباله مجابه بعدها جده اصر انه يروح عند واحد صاحبه في كل صيف اسمه فهد شيخ قبيله عرب لان عندهم في الصيف بيبعتو الاولاد الجبل او المحاجر او غيره عشان يعرفو يبقو رجاله ناشفه وعفيه)



جده : "حمد" يوم ما مات ابنه احمد (ابو زيدان ) وصاه بانه يسمي الولد زيدان وانه يعامله علي انه راجل من صغره ...فكان ديما في اي حاجه مهمه كان بيخاد زيدان معاه ويخليه يقابل الناس اصحاب جده وده خلي عند زيدان حب وانجذاب للناس الاكبر سنا منه ......كان راجل هادي وراسي الوصف(شبه زيدان جدا 192 سم , 67سنه,جسمه ضخم معندهوش كرش دايما في ايده عكاز رغم انه مش بيعرج اللبس جلاليب فلاحي بس حاجه فخمه فخمه يعني وغاليه بيقابل بيها اتخن بدله فيكي يا بلد , عيونه سوده , بشرته قمحي غامق , شنب تقيل ودقن تقيله مش سايبها ولا مربيها حاحه وسط كدا , عيون سوده سواد قاتم وباهته و نظرته مرعبه (ورثها منه زيدان), شعر اسود به بعض الشعريات البيضاء , حواجب تقيله ) حياته(يملك مزارع في كل بقاع مصر مش كلها كبيره بس موجوده عشره فدان هنا ,عشرين هناك , ميه هناك...وهكذا يعني .../هتعرف مصدر الفلوس دي متخافش +مش حشيش ولا اثار ولا سلاح/ وعنده شركه استيراد وتصدير بيصدر منه منتجات مزارعه فقط لاغير ..عنده علاقات مع كل الناس الغني والفقير الصغير والكبير وده يرجع لانه بيحب الناس وكل الناس بتحبه واقرب حد بالنسباله هو الحاج فهد العرباوي لان ليهم اموال وشغل مع بعض ..عنده من الاولاد /*"احمد ابو زيدان" , "محمود عم زيدان ", "بسمه عمه زيدان " ومن يوم ما مات احمد ابو زيدان جده اعتبر زيدان ابنه لدرجه انه اجبر عيال عمه انهم ينادوله يا عمو مع ان فيهم الاكبر منه واللي قده)



اي رايك يا زوز (دلع عزيزي القارئ بتاعه عمنا الكبير ""حماده فتحي"" )

نكمل؟..

المهم نبدا كدا بفلاش باك من فتره كويسه قبل العز الي هما فيه ده كله ..ومن 30 سنه بالظبط



بيت متكون من دورين مبني علي مساحه 400متر الوان البيت ابيض ورصاصي مفيهوش حاجه مميزه قوي غير ان البيت من جوه لو دخلته هتلاقيه اشبه بالقصر ساعه ما هتدخل هتعرف انك داخل بيت فيه ست بيت شاطره قاعد... في برانده البيت(بص لو مش عارف البرنده ...البرنده هي بلكونه كبيره بتبقي قدام باب الدور الارضي)قاعد الحاج حمد بيبص علي ارضه اللي مساحتها 150 فدان ودول بالنسباله كل ماله ومحتاله وكل ما خرج به من هذه الدنيا بنت الفانيه(لانه رفض يعيش في بلدهم اللاصليه في المنيا ورفض ياخد ورثه ولا رضي يشتغل معاهم حتي وفضل انه يعيش بعيد عن الصعيد ومشاكله) وقاعد جمبه ابنه محمود الكبير ......

داخل عليهم احمد ابنه /18سنه/ وابتسامه عريضه ماليه وشه وشايلا الشيشه ورايح ناحيه ابوه

احمد باتسامه عريضه : حاج حمد حبيبي/حط قدامه الشيشه/ تصدق واحشني يكبير البلد دي والبلاد اللي جمبها

الحاج حمد ضحك جامد : عاوز اي يا يبن الصرمه

صوت انثوي لطيف جاي من جوه البيت مصحوب بنبره تهديد مصطنعه : سمعتك يبن الحيني

الحاج حمد : احم لا بنجيب سرتك في الخير يا ام محمود يا قمر

ام محمود :كل بعقلي حلاوه كل ...ابقي شوف هتنام فين بقي علي كنبه الصاله ولا برا البيت

الحاج حمد: بص لاحمد ...عاجبك يا اخويا ...دا انت نهارك اسود ..وربنا منت واخد المصلحه اللي انت جاي تتمحلس عشانها

احمد بزعل مصطنع : لي كدا يحج دانا جايبك خبر حلو ومصلحه

الحاج حمد: اشجيني..

احمد : هقولك عشان انت راجل طيب بس ....انا بقول نبدا بالخبر وبعدين المصلحه...//اتعدل في قعدته واتكلم بكل جديه//انا طلعت الاول علي محافظه البحيره والتاني عالجمهوريه يحج

الحاج حمد : ..صمت وسكون هادئ لمده نص دقيقه ...فاق من سرحانه وقام واخد ابنه بالحضن وحضنه جامد وهو بيعيط اخيرا هيبقي عندي ابن اتفشخر بيه قدام العالم واقولهم ابني ادكتور راح ابني الدكتور جه

احمد بابتسامه :هتكسر ضلوعي يحج وهموت في ايدك انا مش حملك ولا هيبقي عندك لا دكتور ولا ابن

نزله وبص لمحمود الكبير اللي كان قاعد وعلي وشه علامات الاشمئزاز: قوم ياد يا محمود نقي اكبر عجلين من الزريبه وابعت حات الجزار ادبح واحد وفرقه عالناس والتاني تبعت تجيب طباخ و تجيب فراشه هنغدي اهل البلد كلها عندنا هنا..وبصه استغراب اعتلت وشه......واد يا محمود انت مالك بتبص كدا ليه ولا قومت باركت لاخوك ولا حاجه

محمود باشمئزاز : وهو كان عمل اي يعني كان مسك فاسه ونزل عزج الارض ولا زرعها ولا حصدها بسلامته ..منت اللي مدلعه وبتعمله كدا بدون سبب ولا كان هيعرف يعمل كدا لو كان طول النهار في الارض زيي



الحاج حمد غضب وبيرفع ايده عشان يضرب ابنه بالكف ..علامات الزعر بانت علي وش محمود هو عارف ان الكف ده لو نزل علي وشه هيكسر جمجمته......جري احمد في حضن ابوه وحضنه



احمد في حضن ابوه وهو فعينه الدموع ونبره كلامه تدل علي الخوف و الحزن و صعوبه التنفس الناتجه علي انه هيعيط: والنبي يابا ما انت منزلها علي وشه // بعد وشه عن صدر ابوه وبص في عينه بعينه اللي بتبكي// وايدك لو هتنزل علي وش حد يبقي تنزل علي وشي انا ...//وابتسم رغم الدموع اللي علي وشه الابيض وخده الاحمر وبص لاخوه//...وبعدين اخويا يقصد اني كان المفروض اكون الاول عالبلد كلها مش بس المحافظه ...//ابتسامه كلها براءه // مش كده يا اخويا ؟؟



كل ده ومحمود واقف مصدوم من رد فعل اخوه اللي كان من المستحيل انه يتوقعه وامهم واقفه سانده عالباب بتراقب في صمت بدون اي تعابير علي وشها وكان الموضوع عادي بالنسبالها او انها اكبر من حاجه تافهه زي كدا ومرات محمود بتراقب من الدور التاني وهي بتغلي من جوه دقيقه صمت عدت سنه عالكل



بص احمد لابوه تاني وهو لسه الدمع علي وشه : وبعدين يحج الكبير ينزل عند البهايم والصغير قاعد ؟؟..انت عاوز الناس تقول عنا اي وفين الاصول في كدا

الحاج حمد :// نزل ايده برقه ومسح دمع ابنه //..اصيل يبن ورده

احمد متجها نحو محمود : تسلملي يا حاج يا عسل ....هروح بقي اخلص طلباتك واوعاك تزعل محمود منك دا برده كبيرنا بعدك //ونزل مسك ايد اخوه وباسها //واتجه نحو الزريبه // يلا سلام



سكت الحاج حمد لانه عارف انه لو اتكلم هيزعل محمود وده ضد طلب احمد اللي ابوه مش بيرفضله طلب ..دخلت مرات محمود من البلكونه وكانت متغاظه جدا



ام محمود : //بهدوءها المعهود// محمود تعال عوزاك تجيبلي حاجه من فوق الدولاب ودخلت



محمود مشي زي المسحور لانه عارف امه وخايف من رد فعلها ولانه مصدوم من رد فعل اخوه الصغير اللي وقف في وش المدفع اللي محدش يقدر يقف قصاده لحد ما وصل اوضه امه قعدت امه عالسرير





ام محمود : //بتشاور جمبها عالسرير بعد ما قعدت // اقعد يبن بطني

قعد محمود وباين عليه الخجل من نفسه : نعم ياما

ام محمود : هسالك وترد بدون ملاوعه ..والا انت عارف

محمود :اسالي يما

امه : بتكره اخوك ليه يا ولد من يومك وانت بتحبه وبتخاف عليه

محمود : مبنكرهوش يما و**** بس مش عارف اي اللي جرالي

امه : مش عارف ...ماشي..الحربايه اللي فوق دي قالتلك اي عن اخوك

محمود بتوتر حاول اخفاءه : مقالتش يما

امه : هتنطق بالزوق ولا انطقك بالعافيه ..وانت عارفني يولدي

محمود بان عليه الخوف وبدا يعرق : هقولك يما بس وحياه جدي ما تزعل مني

امه : حلفتني بالغالي ...قول وعليك الامان

محمود : بقالها فتره عماله تلعب في ودني زي الشيطان يما ...بتستني لما ابقي جاي تعبان من الشغل وتعد تقولي اني بتعب وان اخويا مكبر دماغه وبيتحجج بالدراسه وان انتي وابويا مدلعينه وانه المفروض يتشد عليه شويه وانا يما كنت بسكت عشان ابني مكنتش بنرضي نزعلها عشان ضنايا اللي في البيت الواد لسه عنده سنتين يما وعشان كرامه امها وهي خالتي ملهاش عليا كرامه احسن ليها عشانها مهي اختك وكنت بنخاف نزعلها تيجي تشكيلك بس باين كدا انها وسسوستلي صح كنت في الاول بنفضلها بس شكلي صدقها يما .//بدا في العياط// ..صدقتها علي اخويا يما

حضنته امه :متعيطش ...الكبير مبيعيطش ...عايز اخوك اللي مكبرك يجي يلاقي اخوه بيعيط ؟؟

محمود مسح دمعه وتمالك نفسه : اول ما يجي هبوس ايده قدام الكل عشان يسامحلي



بعد نص ساعه داخل احمد ايده ورا ضهره البيت ولقا اخوه امه ومراته وابنه في الصاله

احمد مبتسما : سلام عليكم يا عيلتي وعزوتي وكل ما املك ....امال فين الحاج حمد راح يعط ولا اي //وضحك ضحكه بريئه //وبص لابن اخوه وطلع ايده من ورا دهره اترايه جايبه جلابيه بيضه متفصله علي مقاسه // خدي يا ام حسن لبسيه الجلابيه والسروال دول مفصلهمله ..



قام محمود من سكوت ولراح مسك ايد احمد ونزل يبوسها ...شد احمد ايده

احمد : اي ده يعم محمود يكبيرنا هو مين يبوس ايد مين //ونزل بسرعه مسك ايد اخوه وباسها// وابتسم بطيبه و**** لو كنت بوستها كنت قطعتها

محمود :سامحني يخوي شيطان وهيروح لحاله ...وبيبيص لقا مراته هتولع من الغيظ وبعدل نفسه وقامو وقفو

امهم : بقولك اي يا ام حسن ..خدي حسن واطلعي الا انا عاوزه اقعد مع عيالي شويه وبصت لعيالها اصلي مقعدتش معاهم من زمان

ام حسن (مرات محمود (سمر)): وانا مش بنتك ولا اي يا امي

امهم : لا انتي بنت اختي ...لما تبقي طالعا من بطني ولا شربتي من لبني ابقي كدا امك غير كدا انتي بنت اختي ومرت ابني واطلعي بدل ما اطلعك انا علي لبيت اهلك

قامت سمر وهي ودنها بتطلع دخان من الغيظ وهي عارفه ان حماتها مش بتهددها هي ممكن تعمل كدا بدون ما ترمش

احمد واقف مش فاهم حاجه : هو في حاجه انا مش عارفها ؟؟

امهم : اقعدوا يولادي.....وحكو لاحمد كل حاجه..انت اي رايك يا احمد...(طبعا انت متوقع ان الغلبان احمد ده هيسامحها وقلبه الابيض هيسوقه انه يسامح.......اتقل)

احمد : //بص في الارض..صمت مده دقيقتين حدادا علي موت الشخص الطيب احمد واول ظهور للشخصيه اللي الكل بيخاف منها الحيني(بص يا زوز انت طبعا مش فاهم حاجه دلوقتي الفكره ان الشخص طول ما هو بطبيعته في القصه دي فهو طيب لكن لما تلاقيني دخلت اسم الحيني للي هو اسم عيلتهم اعرف كم الشر اللي هيكون في المشهد الجاي لان الحيني ده اسم اللي يسمعه يترعب لانهم من ايام المماليك بشوات ..بشوات مين ...دا الباشا يقف قدامهم يضرب تعظيم سلام ..دول سفاحين )وبص لامه واخوه بنظره عينه الباهته وهو قافل عينه ربع قفله (نظره كيلو من انمي هنتر في وضع السفاح او القاتل ..هحطها في اول كومنت) احمد مش بيخاف او بيكره اي حاجه مهما كان الا اللي يجي علي حد من عيلته// محمود ..هترضي بكلام اخوك الصغير مهما كان ؟؟

محمود بص لامه وبعدين بص لاخوه : مفيش صغير احنا الاتنين اخوات

احمد : ابعت حد من عمال الارض ينادي خالتي اسماء وجوزها ..خالتي وجوزها بس بس في ظرف ربع ساعه يكونو هنا وابعت للبت بسمه اختك تيجي من عند صاحبتها هي الوحيده اللي هتفهمني //وقام دخل اوضته يغير هدومه اللي كان لابسهاا عند البهايم ولبس جلابيه زي بتاعه ابوه وجاب مسدسه الاسود مكتوب عيه بالدهب اسم احمد و نبوت معدني راسه منقوش عليها رسمه ديب لو سحبته بيطلع خنجر فضه طوله 25سم و مكتوب عليه من ناحيه الحيني ومن ناحيه رسمه عين//

محمود : حاضر //وقام راح نادي واحد من العمال //

محمود : خد معاك كمان 2 ومراتك وتروح تقول لخالتي اسماء تيجي البيت في ظرف 10 دقايق ولو لاوعت معاك بالكلام هتشيل انت والرجاله جوزها وتجيبوه وهي تجيبها مراتك ..تعرف بيتها صح

العامل : حاضر يبيه ...بس لي؟؟

محمود : هتبقي تعرف بس لما تيجي بس جري

العامل : فوريره يبيه //وطلع يجي خد العمال وراح لبيت خالتي اصلا بيننا وبينهم 200متر //وراح محمود نادي بسمه وفهموها وهي عرفت احمد عاوز اي لانهم هما الاتنين بيفهمو بعض رغم انها اكبر منه

العامل : يحجه اسماء ..يحجه اسماء ...

اسماء : في اي يا تور ...الا انت يلا مش انت اللي شغال في ارض حمد جوز اختي

العامل : يسمحك **** ...حاتي جوزك وفظرف عشر دقايق تيجي البيت انتي وهو انتي وهو بس شكلها مصيبه

اسماء بخضه : يلاهوي ..مصيبه اي ياد انطق

العامل: والنعمه منعرف

اسماء : استرر ياللي بتستر //ودخلت نادت جوزها وطلعو جري علي البيت//

المشهد في البيت ...احمد قاعد علي كورسي الصالون الكبير وتحت ايده الشمال النبوت وباصص للارض وفي ايده اليمين المسدس ووراه من علي يمينه امه ومن شماله اخوه اللي برده ماسك مسدسه ونبوته

دخلت اسماء وجوزها وساعه مشافو النبوت والمسدس عرفو انها مصيبه

اسماء : في اي ياختي

احمد وهو لسه باصص في الارض : اقعد يا خالتي ويا جوز خالتي //وشاورت بالايد اللي سانده عالنبوت بصباعي علي كرسيين قدامي // (*بص يا زوز النبوت ده بيتعمل لاي دكر يتولد في عيله الحيني يعني ابن محمود اللي بيتشال دهو معاه واحد ..اما المسدس فده بقي بنورثه من عيله امي وده مع اي حد من نسل العيله يعني مع ابن بنت او ابن ولد عكس النبوت بيشيله بس الرجاله اللي شايلين اسم الحيني *)

قعدو لانهم عارفين لن الاسلحه دي ممنوع تطلع الا عند الضروره القصوي

جوز خالتي : انتو جايبنا نقعد متفهمونا في اي ...//وبص لاخويا// هو احنا فاضيي يبن حمد عشان نقعد

انا ابتسم باستهزاء وانا لسه باصص في الارض : //بصوت واطي بس مسموع //مش هعديهالك بس نخلص موضوعنا

دخلت اختي لابسه عبايه واسعه حرير وفيها حتت مدهبه و شايله شربات عالصينيه: اتفضلي يخالتي اتفضل يعمي مش بنشوفكو الا كل فين وفين ...دا بقي شربات نجاح اخويا

خالتي : عقبال ما نشرب شربات فرحك يبني

انا : متخافيش قريب ..المهم ///وروحت رافع راسي ليهم وانا ببصلهم بنفس النظره الباهته الحاده///استني ننادي بنتكم الا انا عاوزها تسمع الكلام الجاي ..متناديهالنا كدا يبسبوستي بس خلي حسن فوق الكلام الل يهيتقال وحش ومش عاوزه يطلع لسانه زفر

بسمه :عنيا

وغابت دقيقتين ورجعت وهي مبتسمه وقعدت جمبي و بقت نظرتها نفس نظرتي وبتتكلم بنفس برود اعصابي

بسمه : اقعدي يا سمر //قعدت سمر وهي مش فاهمه حاجه //

انا : يخالتي..عارفه قونين عيلتنا وعيلتك بيقولو اي

خالتي : عارفه يبن اختي

انا : طب اي حكم القاتل

خالتي : يقتل

انا : والسارق

خالتي :تقطع ايده وينفي

قعدت اسالها شويه اساله وهي تجاوب واكننا بنسمع القوانين لحد ما وصلت للي انا عايزه

انا : والكذب

خالتي :نكوي بقه

انا : والتوقيع بين الخوات من الحريم

خالتي : تطلق

انا : والخيانه الزوجيه

خالتي : لو زنت تتعذب لحد ما تموت ...منغير زنا تتجلد 80 جلده من كبير الحكم

بصيت لسمر : سمر....كنتي فين اول امبارح العصر

سمر بتوتر بتحاول تداريه وبتبلع ريقها وتعرق : كنت هنا في الدار

انا : كدا هنكوي بقك ..بسمه

اختي : اؤمر

انا : اي اللي حصل اول امبارح العصر

اختي : و**** منا فاكره //بتعمل عبيطه //اه افتكرت لما طلعت انا ونت علي صويت الواد حسون الغلبان اتاري امه مش هنا

انا : كنتي فين برا الدار يا بنت خالتي

سمر : اه اه افتكرت طلعت نجيب الجبنه من عند الست محاسن اللي بنجيب منها

انا : بسومه ..حصل اي بعدها

بسمه : حسن يحبه عيني مكنش راضي يبطل عياط يماما يماما ..نعمل بقي نزلت ندور عليهت وسيبت حسن معاك

انا : يما ..اللا صحيح هي مش الست محاسن بتجيبلك البن لحد البيت

امي : ست طيبه يبني وجبنتها زي العسل

انا : متكمليلنا كدا يبسومه بقيه الحكايه

بسمه: نزلت يخويا اسال عليها النسوان والغفر كله يقولي محاسن محاسن نروح لمحاسن قالتلي يبنتي انا بنحبك وبنحب امك وهنقولك الحقيقه الهانم نبهت اي حد لو اتسال عنها تقول انها عندي وقومت بوست دماغها وقولتها مفيش هانم هنا غيرك يست الهوانم وفضلت ندور اتاريها بتقابل حبيبها السابق في اخر البلد عند زريبه الحج مطاوع ...مهو ابنه ولبتسمت

انا : اظن كدا وضحت ..بس لسه مخلصتش ..محمود احكي اللي حصل الفتره اللي فاتت

محمود حكي كلا حاجه

خالتي قاعده ساكته وهاديه عشان عارفه ان بنتها غلط سمر قاعده بتعيط منغير صوت لسه برده بتكابر

جوز خالتي قام وقف وهو غضبان وبيمسك ايد بنته وعاوز يطلع وبيزعق : انا هنخرج من الدار ده ولو طلع ورايا جيش هنقتل الجيش ده بايدي ...سامعين يولاد حمد الحي.............



ملحقش يكمل الجمله لقي علي رقبته خنجرين وعلي دماغه مسدسين متعمرين والصباع عالزناد

في نفس النفس احمد ومحمود : الغلط مش بيعدي مرتين يبن حديدي

احمد : انا هنسيبك عشان خالتي بس وعهد اللعلو مقعدت زي الكورس اللي قاعد عليه هنصفيك ومحد هيسال فيك واللي انت محترمتوش هو يبقي ياخد حق منه وسابوه

هو ساعتها حس بالرعب مهما كان مش هيعرف يعمل حاجه و قعد وكل واحد رجع مكانه

احمد : بص لبنت خالته ...بصي يبت الناس انا عاوز نعرف السبب الوحيد اللي يخليكي تعملي كده

سمر :.....

احمد : عن اذنك يا اخويا انا هاخدها نتكلم وحدينا في الوضه //قام وقف وسحبها من ايديها لاوضه مكتب ابوه وقعدها وقعد قصادها //

احمد : هتتكلمي ولا هتفضلي تتشحتفي

سمر : معنديش كلام نقوله

سحب احمد منديله من سياله الجلابيه ومسح دمعها : اخت احمد الحيني متبكيش (*هما خوات في الرضاعه ..احمد رضع من خالته كدا هو اخوها اما محمود لا هبقي اشرحلكم حوار الرضاعه ده بعدين *)

سمر : وفي اخ بيعمل كده في اخته //واتفتحت في العياط وكله بره قاعد علي اعصابه//

مسح احمد دموعها وشربها من قوله عالمكتب وهي هديت

احمد : هتتكلمي ولا نطلع ننفذ عليكي الاحكام دي ؟؟

سمر والنبي لا

احمد : يبقي اتكلمي وريحيني ....ولا اقولك ..اتكلم انا ....الواد اللي كنتي واقفه معاه ده كان مطلع اشاعه انه بيحبك وانتي بتحبيه قبل الجواز وهددك ينام معاكي او يتبلي عليكي وانتي كدا كدا متجوزه ومفتوحه بس انتي رفضتي واديتيله فلوس وخاتمك اللي انا جايبهولك هديه فرحك عشان يسكت //حط ايده في جيبه وطلع الفلوس كامله //خدي يستي فلوسك اهي وخاتمك اهو بسمه ردتهم منه مهي بتسمع الكلام ومش بتخرج منغير مسدسها حتي لو راحه اخر الشارع ولوعاتوقيع بيني وبين اخويا فانا مسامحك بس معرفش جوزك نظامه اي

//ولبسها الخاتم // وده متخلعيهوش من ايدك تاني عشان متنسيش ان ليكي اخ لو قامت الدنيا ضده هيهد الدنيا عشانك// واختفت تعابير وشي الغاضبه وابتسمت ببرائه تاني // يلا بقي عشان نطلع نطمنهم بره

سمر قامت من مكانها ونطت في حضن احمد وفضلت تعيط وهو يطبطب عليها بعدها بقت تضربه وهي بتعيط وعماله تقوله انت وحش انت وحش نت لي عملت فيا كدا وصالحتها ومسحت دموعها وغسلت وشها من حمام المكتب ورجعت طبيعيه تاني

انا : عشان تبقي تخلعي الخاتم بتاعي تاني يبت الحديدي

سمر : انا مس بت الحديدي انا بنت الحيني

وخرجت انا وهي وانا حاطط ايدي علي كتفها وحكيتلهم الللي حصل وخلص الحوار

جوز خالتي بيقوم : طب يلا احنا بقي

سحبت سمر الخنجر من نبوتي وطته علي رقبه ابوها : علي فين يحج انا خلصت حسابي ...انت لسه

جوز خالتي اترعب دي عايشه مع خمسه مجانين ممكن تكون اتعلمت منهم الجنون : بترفعي الاسلاح علي ابوكي يسمر؟؟

سمر : لا يحج انت نسيت اني حلفتلك يوم الفرح ان لو قامت حرب بين الحديدي والحيني انا هبقي بنت الحيني

دخل ابويا : وبنت الحيني رافعه سلاح علي راجل ليه؟؟

سمر : بنت الحيني مره بميه راجل من اي رجاله الا من رجاله الحيني واللي يغلط في ابويا نطير رقبته

ابويا : نزلي سلاحك يبنتي انا لو عاوز حقي ناخده برمشه عين والكل عارف

نزلت سمر السلاح : اوامر يابا ....

وانتهي الموقف واتفض المولد



الكاتب("يوكراين اختصاراً يوكي"): انا زهقت من التفاصيل وزهقت من الفلاش باك ده بس كان لا بد منه فهسرع الاحداث عشان انا اتبضنتلكم ......ولو عاوزيني ارجع افصل كدا تاني ابقو قولولي



في وقت المغرب قاعد احمد وابوه في البرنده

الحاج حمد : الا صحيح يلا اي المصلحه اللي كنت عاوزني عشانها الصبح

احمد : تصدق انا نسيت

الحاج حمد : احكي احكي

احمد اتعدل وقعد وبص لابوه بجديه : بص يابا احنا عالم نفهم في الزراعه .....بس التجاره تلتين الرزق يبقي نزرع ونتاجر في زراعتنا بدل ما نزرع ويجي التاجر يكسب من ورانا هبره كبيره واحنا ناخد الفتافيت؟؟

الحاج حمد : كمل

احمد :انت الزرعه دي هتسيبهالي اانا ابيعها ..اعتبرني انا تاجر وشوف فرق المكسب من السنادي للي فاتت

الحاج حمد : موافق

احمد : بس علي شرط

الحاج حمد : اشرط لو كسبت جامد انا هاخد نص فرق المكسب من السنادي للسنه اللي فاتت

الحاج حمد سكت شويه : موافق

بالليل في اوضه محمود وسمر محمود عامل نفسه نايم ومديها ضهره

سمر : محمود

محمود: .......

سمر : محمود والنبي رد عليا

محمود : ..........

سمر : اتفتحت في العياط وكانها ما صدقت وعماله تتشحتف فجا الباب خبط

صوت احمد من برا : استري نفسك يمرات اخوي وانت يمحمود افتح الباب

لبست سمر طرحتها وقام محمود فتح الباب راح احمد سحبه برا الاوضه ووقعه عالارض وقعد علي صدره وقفل الباب

احمد : متفتحيش الباب يا سمر ...بيكلم محمود ...بقي دي الامانه اللي وصيتك عليها يوم ما اتجوزتها هااا

محمود : عاوزني اعمل اي افضل دلدولها لحد امته

احمد : عاوزك تبقي راجل وتشغل ده وبيشاور علي دماغ اخوه ..ياد دا عبيطه بكلمه تروح وبكلمه تيجي ..قام من عليه ووقف واتكلم بجديه ..لو سمعت انك دمعت اختي تاني هكسر دماغك ...حسن هينام معايا في الاوضه ملكش دعوه بيه وسابه ومشي قبل ما يرد

دخل محمود الاوضه تاني

سمر عماله تعيط منغير صوت

قعد جمبها محمود :عملتي كدا لي

سمر : مش عارفه ..مش عارفه ...عقلي مكنش فيا ساعتها

محمود : خلاص بقي احمد سامحك وانا كمان مسامحك لاجله هو بس ..بيزغزغها قومي بقي البسي حاجه حلوه زيك كدا عشان حسن بايت مع احمد انهرده

هي بتتضحك زي العيال الصغيره : طب قوم خد دش علي ما اكون جهزت

قام محمود ورجع بعد ربع ساعه لقاها لابسه قميص نوم نبيتي(*اللون ده عظمه *) تخيل بقي معايا كدا ...واحده 18سنه متجوزه بدري بيضه ابيض من التلج وعنين زرقا ومنخير قد السمسه شفايف مبكلظه وردي وشها بيبي فيس فشخ وعندها خدود وغمازات شعر اسود زي الليل طويل و استريت صدر مدور وكبير حلمات وردي بطن مشدوده شده معلمين وسط منحوت نحت ننزل للمهم كس وردي لدرجه انه بينور منغير ولا شعرايه طيز كبيره ومشدوده وناعمه وطريييييييييييييييييييييييييييييييييه ههههههههههه لابسه قميص نوم مفتحوح من عند الصدروطوله لحد قبل ركبتها بشويه برا وبانتي فتله لونهم اسود نايمه عالسرير علي جمبها وعاضه نص شفتها وصباعها في بقي من النحيه التانيه اللي مش معضوضه وباليد التانيه بتشاورله تعال

محمود قام نط عل السرير وبقي بياكل شفايفها اكل وايده شغاله لعب في بزازها لحد ما طلعهم بره قميص النوم ومن البرا ولسه شغال بايده الشمال علي بزها ونزل اليمين علي كسها اللي اول ما لمسه لقاه مبلول واشتغل دعك فيه

ونزل بشفايفه يلحس ويعضعض رقبتها لحد ميوصل ودنها : بحبك

وينزل ويروح الناحيه التانيه ويمص ويعضعض ويلحس رقبتها ويوصل ودنها ويقولها: بحبك

وينزل لحس لحد بزازها ويفضل يمص ويهري في بزازها وايده تحت مش عاتقه كسها حد ما اتشنجت ونزل بلسانه يلحس بطنها و سروتها وعدا من جمب كسها ولا عبره لحد ما وصل اخر السمانه بدا يطلع تاني لحد ما وصل كسها فضل يمص ولحس لحد ما اتشنجت تاني قام وقف وخل البشكير اللي كان لابسه وهي بكل تلقائيه نطت علي زبه تمص فيه و تمص بذمه لحد راح زققها علي السرير وحط بتاعه علي باب كسها ويفرشلها

وهي عماله : اممممممم اااهههه دخله بقي

هو : ادخل اي

هي : ده ...وبتشاور علي بتاعه

هو : طب هي ركبت في داغي تقولي اسمه دلوقتي

هي عماله تتحايل عليه وهو ولا معبرها

هي : دخل زبرك بقي ...دخله في كسي

راح رازع زبره في كسها مره واحده واحته مثصوته : اااااااههه يلا حركه

واشتغل رزع وهو رافع رجليها وبعد خمس دقايق قلبها علي وضع الكلبه وهي عماله تعض في المخده وهو شغال رزع في كسها من ورا وعماله يصقف علي طيزها بايده وبعد كدا راح نام علي ظهره وهي ركبت عليه وهو عمال يهز في بزازها وهي طالعه نازله علي لحد ما تنشنجت وجابت عسلها وهو جاب لبنه في اعماق اعماق كسها واترمي الانين في حضن بعض لحد الصبح



مر شهر خلال الفتره دي نجح احمد فعلا انه يبيع المحصول بتاعهم بتاع الارض وكان المكسب 3 اضعاف المكسب الطبيعي وكان الكل مبسوط

في برانده البيت قاعد احمد مع ابوه ومحمود اخوه

احمد : الا بقولك اي يحج

الحاج حمد : قول

احمد : انا هخش كليه زراعه

الحاج حمد : اشمعنا يبني ..انت قدامك تبقي دكتور

احمد عندي فكره في دماغي لو نجحت هتنقلنا نقله كبييره ...بس هي محتاجه وقت وصبر شويتين

الحاج حمد : اي الفكره يا عم المفكر

احمد : انا هنخش زراعه ...بحيث نفهم اكتر في الزرع والزراعه بالطرق العلميه وبدل ما نزرع الارض ومحصولها يكسب 10 قروش واحنا بنبيعها محلي ...هتكسب 30 قرش لما نصدرها برا

الحاج حمد : سكت فتره وقعد يقلبها في دماغه ...طب الفكره دي هتاخد قد اي يعم احمد

احمد : 4 سنين هتكون بتتنفذ علي ما اكون خلصت كليتي....بس بشرط الارض كل سنه انا اللي هنبيع محصولها زي السنادي

الحج حمد : وانا موافق



وفعلا فضلت الارض 4 سنين احمد ياخد نص مكسب الارض وهو يبيعها للوكايل بدون تدخل تاجر كوسيط وده بيعلي من نسبه الكسب بشكل كبير و كان بيخلي ابوه يشتري اراضي جديده ولما اتخرج فتح شركه الحيني للاستيراد والتصدير وبقوا زي ما انت شايفهم دلوقتي وبعد ما فتح الشركه ب9 سنين وبعد الحاح من امه اللي كانت هتموت وتخليه يتجوز اتجوز بنت جميله كانت في مستوي معيشي اقل من المتوسط بس هو حبها وحب فيها طيبتها وهنبقي نحكي قصه حبهم بعدين وقصه موت احمد ابو زيدان وامه...........



عوده من الفلاش باك ابن الملعونه ده (بص يا زوز انا عملت الفلاش باك ده لسببين ..السبب الاول عشان تعرف الفلوس دي جت منين..السبب التاني عشان تفهم لي كل عيله زيدان بيحبوه وبيدوله المكانه دي ..السبب التالت عشان تفهم لما زيدان الطيب بيتحول شرير بيكون لي دي حاجه في العيله كلها عامله زي انقسام الشخصيه كدا بس اراديا ماشيين بمدا اتقي شر الحليم اذا غضب وهيبقي في فلاش باكات تانيه لو احتجنالها يعني)





زيدان بعد ما وصل 14 سنه اصر انه يسيب جده ويروح يقعد في منطقه شعبيه ويعيش حياه يبني خيوطها هو بنفسه وحدد هو عايز يكون مين مش الحياه اللي تجبره علي شخصيه هو مش حاببها او مش محتاجها في فتره وهو لسه صغير وبعد نقاشات كتيره اتفق دي هو وجده علي انه يقضي معاهم الخميس والجمعه ويرجع شقته السبت الضهر وياخد من جده اول الشهر مرتب ولو حد ساله دي فلوس اي يقولهم معاش ابويا وبقاله سنتين علي هذا الحال وطلع الاول علي الجمهوه في تالته اعدادي وبدات مرحله الثانويه ....

خلينا نبص لزيدان من منظور اهل منطقته (الناس الكبار-عيل غلبان والدنيا ممرمطاه وربنا معاه, البلطجيه بتوع الحته-عيل بيستقوا عليه وواخدينه تريقه وتنمر وبلطجه في الراحه والجايه وهو بيسكت ومش بيتكلم , الشباب من سنه –دحيح ونرم وبضان وبتاع )معندهوش صحاب غير واحد بس واحد برده عايش لوحده بعيد عن اهله وهو يبقي ابن الحاج فهد العرباوي واسمه علي علي ساكن في الشقه اللي قصاد زيدان وغالبه الوقت قاعدن مع بعض وبينامو مع بعض



يوم الحد الصبح الموافق لاول ايام الدراسه اللعينه صحي زيدان زي ما هو متعود الساعه 6 الصبح قام ظبط سريره دخل الحمام خدله دوش طلع حجهز لنفسه الفطار فطر و اخد شنطته استني لحد الساعه 7.10 وقام فتح الباب وفي نفس ذات اللحظه اتفتح الباب اللي جمبه

وطلعت بنت اول مره زيدان يشوفها عيون زرقا بياض ساحر ملامح طفوليه ابتسامه رقيقه خدود مكلبظه ترحه ملفوفه و قميص ابيض و جيبه رصاصي واسعه وقفف زيدان متنح حوالي دقيقه مفاقش الا 0......

البنت : احم ...

انا : هاه ..ا ا قصد ..سلام عليكم

البنت : وعليكم السلام هو حضرتك ساكن جمبنا هنا

انا : اه اؤمريني ...طلعت ام البنت من جوه

امها : مين عالباب يا حنان ...يا اهلا وسهلا ازيك يعسل

انا : الحمد لله معلش هو انتو لسه ساكنين هنا جديد؟؟ اصل اول مره الاحظ حضرتك

امها : لا احنا ساكنين هنا لينا اسبوع بس كنا مفكرين الشقتين دول محدش ساكنهم //بتمد ايديها //انا استاذه اسماء

مديت ايدي : زيدان اتشلرفت بمعرفتك يا اسماء

اسماء : وانا كمان يا زيزو (*في دماغي :اي الولد قليل الادب ده ازاي يناديني باسمي كدا *)..هو ممكن تناديلي ممامتك

انا : لا للاسف ممامتي متوفاه وكذالك والدي

اسماء بخضه : **** يرحمهم اصل انا كنت عاوزه اتعرف علي جيراني في الدور

انا : محدش ساكن معايا //شاور عالشقه اللي قصاده //ودي ساكن فيها عل..//باب شقه علي اتفتح//

انا : ابن حلال تعال اتعرف علي اسماء وحنان جرانا

علي : اهلا وسهلا يا جماعه

اسماء : اهلا وسهلا (* دا اي الدور اللي مفيهوش حد متربي ده *)ممكن اسلم علي ممامتك يا علي

علي : للاسف لا اصلهم مش موجودين معانا //بصلي //مش يلا يا عم زوز هنتاخر عالمدرسع

حنان : فكرتني ....انا كنت عاوزه اعرف منك مكان مدرسه الثانوي البنات

انا : اخر الشارع يمين في شمال //بمشي //سلام عليكم

ونزلت مع علي لتحت ورايحين المدرسه

علي : مالها بقي المره دي كلمتها كد لي ؟؟ظ

انا : حرمه صعرانه وبتتكلم من منخيرها قال استاذه قال ...كسمها

علي : ما علينا ...وكملنا الطريق وطول ما احنا ماشيين نرمي السلام علي كل الناس اللي رايحه واللي جايه لحد ما وصلنا المدرسه وقفنا في الطبور ومدرستنا كانت عسكريه

وقف اعقيد في نص ارض الطابور : اسمع ياد منك ليه جو مامي وبابي مش هنا هنا احنا بنطلع رجاله .....الخ الخ الخ هري ملوش لازمه

وطلعنا الفصول وفاتت الايام وكل يوم يعدي شبه اللي قبله من المدرسه للدروس للبيت واتعرفت علي اسماء وبنتها وطلعت ست طيبه بس الزمن جه عليها واتطلقت وزادت علاقتي بحنان وبقينا كل يوم بنتمشي سوي للدروس والمدرسه انا وهي وعلي وبقينا صحاب جامد وبقالي فتره كبيره موزورتش جدي لحد ما فيوم......

روحت المدرسه انا و علي وحنان وخلصت انا وعلي وطلعنا وقفنا مستنين حنان لحد ما طلعت وقبل ما توصلنا لقينا عيل من بلطجيه الحته عمال يزاول فيها ويدايقها

انا : علي

علي : اي رايك ..نتدخل

انا : انا بقول كفايه طيبه لحد كدا

علي : وانا و**** زهقت من موضوع اننا نسكت ونتهان ده ..متيجي نعرفهم احنا مين ؟؟

انا : اللي هيكسر دراعه الاول يكسب......

وطلعنا نجري علي الولا وانا مسكت ايده المين وعلي الشمال وحطيتها علي ركبتي وكسرتها وعلي عمل نفس الشيء

انا : اللي يمد ايده علي نسوان ...

علي : تنكسر ايده

انا : يلا يا حنان ....ولسه بدير عشان امشي لقيت عيل من البلطجيه داخل عليا بالبوكس جري ..تفاديت الضربه ..وكعبلته وقعدت فوقه ونزلت في وشه بالبونيات لحد ما نفخت وشه زي البلونه وقومت من عليه لقيت علي منيم واحد عالارض وشغال دعك فيه ..قربت من علي

انا : كفايه يسط هما اخدو اللي فيه النصيب .....يلا يا حنه

واخدنا حنان ومشينا وصلنا البيت واسماء شافتنا

اسماء بخضه : اي اللي عامل في هدومكم كدا ...انتو اتعاركتو مع مين ..مين ضربكو

انا : براحه يوليه مش لاحق ارد وبعدين بنتك تحكيلك احنا هنخش نستحمي...يلا يعم علي

ودخلنا شقتي احنا الاتنين ودخلنا كل واحد يستحمي

عند اسماء وحنان

اسماء : هو في اي يبت

حنان : واحد من بلطجيه الحته كان عمال يعاكسني ويتحرش بيا ....بس **** ستر وعلي وزيدان لحقوني

اسماء : ايوه يعنني حصل اي بالتفصيل

حنان : بصي يا ستي ..وحكتلها كل حاجه..بس كدا

اسماء بغرابه : يلاهوي يعني الاتنين الطيبين دول عملو كل ده في البلطجيه ...انا خايفه عليهم يتكاترو عليهم ويئذوهم

وتحس ان كلمتها اتحققت " البلاء موكل بالمنطق"

صوت جاي من الشلرع : انزل ياد يزيدان انت وعلي ..علي الطلاق لاقتلكم الساعادي

خرجت بص من الشباك لقي اللي بيتكلم ده هو خوليو (اسمه خليل كبير بلطجيه الحته وواخد الدنيا بدراعه وماشي يغتصب في النسوان)

انا : واد يا علي ...حات سلاحك وتعال .....الحاره بنت الوسخه دي شكلها مش هتتهد الا لما نهدها علي دماغهم

لقيت علي داخل عليا شايل 2 اي كي ام : يلا يكبير

انا : **** يخرب بيتك انت عاوز تودينا في داهيه ....حات النبوتي ونبوتك وطبنجتي (طبعا عارفين النبوت والطبنجه؟؟)

واخدنا النبابيت في ادينا وانا داريت الطبنجه في الهدوم من ورا ونزلنالهم

انا : اخزي الشيطان يا خوليو ولم رجالتك

خوليو : احاااا ..بقي المعلم خوليو اخوه يتعلم عليه وتتكسر درعاته وتقولي اغزي الشيطان ...انا الشيطان

انا بصيت لعلي : استعنا عالشقي

ونزلنا ضرب في العيال جريت انا وعلي ناحيتهم واللي يجي في سكتنا بالنبوت الحديد وعلي رجله صدره دماغه ..انت ونصيبك لحد ما واحد ضرب علي علي رجله بالنبوت فوقع عالارض فانا اتشتت وبصيت عليه لقيت بونيه في راسي من خوليو وقعتني عالارض وراح نازل جمبي وفتح مطوه وراح معورني في حاجبي تظاهرت بالالم

خوليو : دي عشان تفتكرني يا كسمك

انا : العين ...

علي : بالعين ....روحت انا مطلع خنجري من النبوت وروحت راشقه في عينه

انا : والبادي اظلم ..خوليو قعد يصوت زي النسوان ويهرتل بكلام مش مفهوم وخدوه رجالته

قمت وقفت وانا التيشيرت بتاعي مش عليا الظاهر كدا انه اتقطع وحاجبي بينزف زي الشلال ووشي غرقان ددمم وخنجري متعاص ولاحظت ان اهل الحته كلهم خايفين مني وفوق في البلكونه واقفه اسماء ومعاها حنان وحنان شغاله عياط

انا : اسمعي يمنطقه مجبتش راجل يدافع عن شرف اهلها ....انا زيدان حمد الحيني و ده علي فهد الهواري ...اللي يجي علينا من هنا ورايح ولا يجي علي حد تبعنا يتمني الموت قبل ما يشوفنا ...البت اللي فوق دي (*وشاورت علي حنا *) اختي واللي يجي عليها قراط اجي عليه فدان ..كلمتين مالهومش تالت ..ابعدو عننا

وسيبتهم وطلعت انا وعلي وعالسلم قابلنا حنان واتخضت اكتر من منظري

(*بص بقي يا زوز تخيل كدا شاب 16 سنه اللي يشوفه يقول انه 24 25 سنه بالميت ملامحه بارده نص وشه متغطي بالدم صدره وجسمه متقسمين تقسيمه بنت حرام وفي علي جسمه من اول كتفه الشمال لحد اخر بطنه من تحت ندبه –اثر قطع هبقي احكي حكايته في فلاش باك بس قدام- ونفس الحال عند علي بس الاختلاف ان الندبه عنده من كتفه الاليمين لاخر بطنه من الشمال *)

حنان : نازله عياط وسشحتفه ومش عارفه تنطق

اسماء : مخضوضه ...يلا نروح المستشفي نخيط الجرح ده يا زيدان

انا : مستشفي مين ...متخافيش مش مستاهله هما غرزتين هيخيطهملي علي وتخلص

وجم معانا للشقه وجاب علي علبه الاسعافات ونضف الجرح وخيطه

اسماء مستغربه احنا متعودين كدا ازاي

حنان : مبطلتش عياط من ساعتها

المهم يعني المولد اتفض وكله عدي وكلمت عمي محمود

انا : الو

محمود : اهلا ..اهلا بالواطي

انا : تصدق اني غلطان اني كلمتك

محمود : بقالك شهر محدش بيشوفك لي يا ندل ... بسمه حلفت لو مجتش الاسبوع الجاي هتجي تجيبك

انا : لا يعم هاجي ...الطيب احسن

محمود : ها ...اخلص عاوز اي

انا : طب و**** زعل يعني قصدك اني برن عليك عشان مصلحه

محمود : عايز تعمله اي

انا باستغراب : هو مين

محمود الواد اللي خزقتله عينه

انا : هو انت مراقبني ؟؟

محمود : لا....بس علي كلم ابوه قبلك وابوه حكالي....المهم انه عندنا هو وكل رجالته ونسوان رجالته كمان

انا : طب بقولك اي ...احجزهم في مخزن في الصحرا ونزلهم اكل وميه ولما افوق كدا ليهم هبقي اجيلهم

محمود ماشي يخويا .....ومتنساش تيجي عشان بسمه ..يلا سلام

انا : سلام

ونمت و صحيت تاني يوم وقومت لبست هدومي وخرجت لقيت علي مستنيني ووقفنا استنينا حنان لحد ما تطلعلحد ما طلعت

حنان : انت هتيجي المدرسه كدا

انا : كدا ازاي مش فاهم ...هو الهدوم مش مكويه ؟؟

حنان : لا يخفيف قصدي وانت متعور

انا : هي دي تعويره ...دي شكه دبوس ..يلا يلا متشغليش بالك

وخرجنا وروحنا المدرسه واحنا في الطابور وقف العقيد في نص المدرسه

العقيد : مين الحلوين اللي راحو يتعاركو قدام مدرسه البنات امبارح

طلعت انا وعلي من الطابور وهو اتفاجي اننا طلعنا منغير ما نخاف ولا نكش او نتاخر وكدا

العقيد باستهزاء : وان بقي انت وهو مفكرين نفسكم رجاله ورايحين تتعاركو قدام النسوان دا انا هربيكو التربيه اللي محدش عرف يربيهالكو بس اصبرو عليا ...استنوني في المكتب

سبنا الطابور وطلعنا فوق المكتب في الدور التات لقينا الباب مقفول استينا لما يخلص الطابور بس اتكلمن قبل ما يجي

علي : ها ..نعمل اي

انا : نبقي مجانين ..وطلعت المسدس بتاعي من الشنطه وحطيته في البنطلون من ورا وطلعت الخنجر من النبوت من الشنطه (مش بمشي منغيرهم)وحطيته في جنبي

علي : انا بقول كدا برده وعمل زي بالظبط

(*انا و علي بيناا عهد اخوه بالدم عشان كدا هو معاه المسدس والنبوت لانه بيعامل علي انه من عيلتي *)وطلع العقيد بعد ربع ساعه ودخل ودخلنا وراه وراح قعد عالمكتب وولع سجاره

العقيد : انتو بقي العيال اللي عاملين نفسهم رجاله

انا : لا يا افندم ...احنا مش عاملين نفسنا رجاله ولا حاجه ...احنا رجاله

العقيد بزعيق : اتكلم عدل يكسمك

سحبت الكرسي اللي قدامي وقعدت عليه وحطيت رجل علي رجل : انت حضرتك من المنيا صح ...تسمع عن عيله الحيني؟؟

العقيد بتورتر حاول يداريه : اه عرفهم ..ورجع يزعق تاني قوم اقف يلا وانت بتكلمن..

روحت مطلع الخنجر وراشقه واقف في المكتب وهو ساعه ما شاف الخنجر اترعب وطلعت المسدس ووجهته عليه

العقيد : انت بتعمل اي هتودي نفسك في داهيه

انا : ولا داهيه ولا حاجه ..هتموت وسبب الوفاه هيتكتب انك اتقفشت في بيت دعاره ووضربت نار عالظابط اللي جالك وهو ضرب عليك قتلك ..وصدقني حبايبنا كتير واللي يتمنو يخدمونا اكتر .......

طراااااخ الباب اترزع ودخل منه ......

انا زقهت نكمل المره الجايه
شابوه بجد للصبح عاش
 
  • عجبني
التفاعلات: SEMOO55
استني ياعم انت زهقت ايه بس كمل ياعم القصة فشيخة بمعني الكلمة انا اول مرة كدة احس نفسي البطل من اول جزء في القصة حرفيا انت فشيخ يسطا وبجد انا لو اطول اكتبلك موضوع تعبير علي الجمدان اللي كاتبه ده هيبقي قليل علي الفشخان ده بس عاش و**** وياريت متتاخرش في الجديد يغالي وياريت تراجع الجزء قبل متنزله لان فيه غلطات املائيه بسيطة خالص بس عاش عليك يغالي وابقي حط مواعيد الأجزاء خلصانة ♥️
 
  • عجبني
التفاعلات: SEMOO55 و Scørpioñ
  • حبيته
  • عجبني
  • محزن
التفاعلات: Le loup, SEMOO55, ukrayin F uky و شخص آخر
عيب ماشي عيب

الجزء فاجر ياسطا و القصة بدايتها دمار و كان نفسي الجزء يطول عن كده شويه بس ملحوقة فى الجزء الجاي متتاخرش علينا يا فنان و تسلم ايدك ❤💪🔥
 
  • عجبني
التفاعلات: SEMOO55
الجزء الاول

"الحياه فرص فاذا اتتك فاغتنمها"

بطل القصه : "زيدان احمد حمد الحيني" زيزو الوصف( 180 سم , 16سنه \القصه لسه في البدايه هيكبر متخافش \,جسمه كويس مش بدي بلدر بس كويس, عيونه سوده , بشرته قمحي فاتح ,لحيه خفيفه , عيون سوده سواد قاتم وباهته و نظرته مرعبه, شعر اسود برده , حواجب تقيله ) الشخصيه (طيب قوي وبيسامح بسهوله جدا مهما كان الغلط بيحب يضحك قوي , متفوق في دراسته , عنده املاك كتير بس حتي اقرب صحابه ميعرفوش كدا لانه عايش في حي شعبي بسيط ,بيحبه كل اهل المنطقه)حياته في قبل كدا(فتح عينه عالدنيا ملقاش جمبه ولا اب ولا ام بس كان ليه جده ابو ابوه اصر انه هو اللي يربيه لدرجه انه بيقول لجده بابا ,باباه اتوفي وامه حامل فيه في الشهر التامن بسبب حادثه , اثناء ولادته والدته اتوفت لان حالتها النفسيه مكنتش تمم واضطرو يولدها في التامن وتوفت في الولاده \متخافش ابوه ولا امه هيظهر وانهم كانو هربانين من منظمه الاشباح كنت عاوز اعملها بس ناس كتير عملتها قبلي/ , اتربي اول 6 او 7 سنين في حياته علي الدلع وان كل حاجه بالنسباله مجابه بعدها جده اصر انه يروح عند واحد صاحبه في كل صيف اسمه فهد شيخ قبيله عرب لان عندهم في الصيف بيبعتو الاولاد الجبل او المحاجر او غيره عشان يعرفو يبقو رجاله ناشفه وعفيه)



جده : "حمد" يوم ما مات ابنه احمد (ابو زيدان ) وصاه بانه يسمي الولد زيدان وانه يعامله علي انه راجل من صغره ...فكان ديما في اي حاجه مهمه كان بيخاد زيدان معاه ويخليه يقابل الناس اصحاب جده وده خلي عند زيدان حب وانجذاب للناس الاكبر سنا منه ......كان راجل هادي وراسي الوصف(شبه زيدان جدا 192 سم , 67سنه,جسمه ضخم معندهوش كرش دايما في ايده عكاز رغم انه مش بيعرج اللبس جلاليب فلاحي بس حاجه فخمه فخمه يعني وغاليه بيقابل بيها اتخن بدله فيكي يا بلد , عيونه سوده , بشرته قمحي غامق , شنب تقيل ودقن تقيله مش سايبها ولا مربيها حاحه وسط كدا , عيون سوده سواد قاتم وباهته و نظرته مرعبه (ورثها منه زيدان), شعر اسود به بعض الشعريات البيضاء , حواجب تقيله ) حياته(يملك مزارع في كل بقاع مصر مش كلها كبيره بس موجوده عشره فدان هنا ,عشرين هناك , ميه هناك...وهكذا يعني .../هتعرف مصدر الفلوس دي متخافش +مش حشيش ولا اثار ولا سلاح/ وعنده شركه استيراد وتصدير بيصدر منه منتجات مزارعه فقط لاغير ..عنده علاقات مع كل الناس الغني والفقير الصغير والكبير وده يرجع لانه بيحب الناس وكل الناس بتحبه واقرب حد بالنسباله هو الحاج فهد العرباوي لان ليهم اموال وشغل مع بعض ..عنده من الاولاد /*"احمد ابو زيدان" , "محمود عم زيدان ", "بسمه عمه زيدان " ومن يوم ما مات احمد ابو زيدان جده اعتبر زيدان ابنه لدرجه انه اجبر عيال عمه انهم ينادوله يا عمو مع ان فيهم الاكبر منه واللي قده)



اي رايك يا زوز (دلع عزيزي القارئ بتاعه عمنا الكبير ""حماده فتحي"" )

نكمل؟..

المهم نبدا كدا بفلاش باك من فتره كويسه قبل العز الي هما فيه ده كله ..ومن 30 سنه بالظبط



بيت متكون من دورين مبني علي مساحه 400متر الوان البيت ابيض ورصاصي مفيهوش حاجه مميزه قوي غير ان البيت من جوه لو دخلته هتلاقيه اشبه بالقصر ساعه ما هتدخل هتعرف انك داخل بيت فيه ست بيت شاطره قاعد... في برانده البيت(بص لو مش عارف البرنده ...البرنده هي بلكونه كبيره بتبقي قدام باب الدور الارضي)قاعد الحاج حمد بيبص علي ارضه اللي مساحتها 150 فدان ودول بالنسباله كل ماله ومحتاله وكل ما خرج به من هذه الدنيا بنت الفانيه(لانه رفض يعيش في بلدهم اللاصليه في المنيا ورفض ياخد ورثه ولا رضي يشتغل معاهم حتي وفضل انه يعيش بعيد عن الصعيد ومشاكله) وقاعد جمبه ابنه محمود الكبير ......

داخل عليهم احمد ابنه /18سنه/ وابتسامه عريضه ماليه وشه وشايلا الشيشه ورايح ناحيه ابوه

احمد باتسامه عريضه : حاج حمد حبيبي/حط قدامه الشيشه/ تصدق واحشني يكبير البلد دي والبلاد اللي جمبها

الحاج حمد ضحك جامد : عاوز اي يا يبن الصرمه

صوت انثوي لطيف جاي من جوه البيت مصحوب بنبره تهديد مصطنعه : سمعتك يبن الحيني

الحاج حمد : احم لا بنجيب سرتك في الخير يا ام محمود يا قمر

ام محمود :كل بعقلي حلاوه كل ...ابقي شوف هتنام فين بقي علي كنبه الصاله ولا برا البيت

الحاج حمد: بص لاحمد ...عاجبك يا اخويا ...دا انت نهارك اسود ..وربنا منت واخد المصلحه اللي انت جاي تتمحلس عشانها

احمد بزعل مصطنع : لي كدا يحج دانا جايبك خبر حلو ومصلحه

الحاج حمد: اشجيني..

احمد : هقولك عشان انت راجل طيب بس ....انا بقول نبدا بالخبر وبعدين المصلحه...//اتعدل في قعدته واتكلم بكل جديه//انا طلعت الاول علي محافظه البحيره والتاني عالجمهوريه يحج

الحاج حمد : ..صمت وسكون هادئ لمده نص دقيقه ...فاق من سرحانه وقام واخد ابنه بالحضن وحضنه جامد وهو بيعيط اخيرا هيبقي عندي ابن اتفشخر بيه قدام العالم واقولهم ابني ادكتور راح ابني الدكتور جه

احمد بابتسامه :هتكسر ضلوعي يحج وهموت في ايدك انا مش حملك ولا هيبقي عندك لا دكتور ولا ابن

نزله وبص لمحمود الكبير اللي كان قاعد وعلي وشه علامات الاشمئزاز: قوم ياد يا محمود نقي اكبر عجلين من الزريبه وابعت حات الجزار ادبح واحد وفرقه عالناس والتاني تبعت تجيب طباخ و تجيب فراشه هنغدي اهل البلد كلها عندنا هنا..وبصه استغراب اعتلت وشه......واد يا محمود انت مالك بتبص كدا ليه ولا قومت باركت لاخوك ولا حاجه

محمود باشمئزاز : وهو كان عمل اي يعني كان مسك فاسه ونزل عزج الارض ولا زرعها ولا حصدها بسلامته ..منت اللي مدلعه وبتعمله كدا بدون سبب ولا كان هيعرف يعمل كدا لو كان طول النهار في الارض زيي



الحاج حمد غضب وبيرفع ايده عشان يضرب ابنه بالكف ..علامات الزعر بانت علي وش محمود هو عارف ان الكف ده لو نزل علي وشه هيكسر جمجمته......جري احمد في حضن ابوه وحضنه



احمد في حضن ابوه وهو فعينه الدموع ونبره كلامه تدل علي الخوف و الحزن و صعوبه التنفس الناتجه علي انه هيعيط: والنبي يابا ما انت منزلها علي وشه // بعد وشه عن صدر ابوه وبص في عينه بعينه اللي بتبكي// وايدك لو هتنزل علي وش حد يبقي تنزل علي وشي انا ...//وابتسم رغم الدموع اللي علي وشه الابيض وخده الاحمر وبص لاخوه//...وبعدين اخويا يقصد اني كان المفروض اكون الاول عالبلد كلها مش بس المحافظه ...//ابتسامه كلها براءه // مش كده يا اخويا ؟؟



كل ده ومحمود واقف مصدوم من رد فعل اخوه اللي كان من المستحيل انه يتوقعه وامهم واقفه سانده عالباب بتراقب في صمت بدون اي تعابير علي وشها وكان الموضوع عادي بالنسبالها او انها اكبر من حاجه تافهه زي كدا ومرات محمود بتراقب من الدور التاني وهي بتغلي من جوه دقيقه صمت عدت سنه عالكل



بص احمد لابوه تاني وهو لسه الدمع علي وشه : وبعدين يحج الكبير ينزل عند البهايم والصغير قاعد ؟؟..انت عاوز الناس تقول عنا اي وفين الاصول في كدا

الحاج حمد :// نزل ايده برقه ومسح دمع ابنه //..اصيل يبن ورده

احمد متجها نحو محمود : تسلملي يا حاج يا عسل ....هروح بقي اخلص طلباتك واوعاك تزعل محمود منك دا برده كبيرنا بعدك //ونزل مسك ايد اخوه وباسها //واتجه نحو الزريبه // يلا سلام



سكت الحاج حمد لانه عارف انه لو اتكلم هيزعل محمود وده ضد طلب احمد اللي ابوه مش بيرفضله طلب ..دخلت مرات محمود من البلكونه وكانت متغاظه جدا



ام محمود : //بهدوءها المعهود// محمود تعال عوزاك تجيبلي حاجه من فوق الدولاب ودخلت



محمود مشي زي المسحور لانه عارف امه وخايف من رد فعلها ولانه مصدوم من رد فعل اخوه الصغير اللي وقف في وش المدفع اللي محدش يقدر يقف قصاده لحد ما وصل اوضه امه قعدت امه عالسرير





ام محمود : //بتشاور جمبها عالسرير بعد ما قعدت // اقعد يبن بطني

قعد محمود وباين عليه الخجل من نفسه : نعم ياما

ام محمود : هسالك وترد بدون ملاوعه ..والا انت عارف

محمود :اسالي يما

امه : بتكره اخوك ليه يا ولد من يومك وانت بتحبه وبتخاف عليه

محمود : مبنكرهوش يما و**** بس مش عارف اي اللي جرالي

امه : مش عارف ...ماشي..الحربايه اللي فوق دي قالتلك اي عن اخوك

محمود بتوتر حاول اخفاءه : مقالتش يما

امه : هتنطق بالزوق ولا انطقك بالعافيه ..وانت عارفني يولدي

محمود بان عليه الخوف وبدا يعرق : هقولك يما بس وحياه جدي ما تزعل مني

امه : حلفتني بالغالي ...قول وعليك الامان

محمود : بقالها فتره عماله تلعب في ودني زي الشيطان يما ...بتستني لما ابقي جاي تعبان من الشغل وتعد تقولي اني بتعب وان اخويا مكبر دماغه وبيتحجج بالدراسه وان انتي وابويا مدلعينه وانه المفروض يتشد عليه شويه وانا يما كنت بسكت عشان ابني مكنتش بنرضي نزعلها عشان ضنايا اللي في البيت الواد لسه عنده سنتين يما وعشان كرامه امها وهي خالتي ملهاش عليا كرامه احسن ليها عشانها مهي اختك وكنت بنخاف نزعلها تيجي تشكيلك بس باين كدا انها وسسوستلي صح كنت في الاول بنفضلها بس شكلي صدقها يما .//بدا في العياط// ..صدقتها علي اخويا يما

حضنته امه :متعيطش ...الكبير مبيعيطش ...عايز اخوك اللي مكبرك يجي يلاقي اخوه بيعيط ؟؟

محمود مسح دمعه وتمالك نفسه : اول ما يجي هبوس ايده قدام الكل عشان يسامحلي



بعد نص ساعه داخل احمد ايده ورا ضهره البيت ولقا اخوه امه ومراته وابنه في الصاله

احمد مبتسما : سلام عليكم يا عيلتي وعزوتي وكل ما املك ....امال فين الحاج حمد راح يعط ولا اي //وضحك ضحكه بريئه //وبص لابن اخوه وطلع ايده من ورا دهره اترايه جايبه جلابيه بيضه متفصله علي مقاسه // خدي يا ام حسن لبسيه الجلابيه والسروال دول مفصلهمله ..



قام محمود من سكوت ولراح مسك ايد احمد ونزل يبوسها ...شد احمد ايده

احمد : اي ده يعم محمود يكبيرنا هو مين يبوس ايد مين //ونزل بسرعه مسك ايد اخوه وباسها// وابتسم بطيبه و**** لو كنت بوستها كنت قطعتها

محمود :سامحني يخوي شيطان وهيروح لحاله ...وبيبيص لقا مراته هتولع من الغيظ وبعدل نفسه وقامو وقفو

امهم : بقولك اي يا ام حسن ..خدي حسن واطلعي الا انا عاوزه اقعد مع عيالي شويه وبصت لعيالها اصلي مقعدتش معاهم من زمان

ام حسن (مرات محمود (سمر)): وانا مش بنتك ولا اي يا امي

امهم : لا انتي بنت اختي ...لما تبقي طالعا من بطني ولا شربتي من لبني ابقي كدا امك غير كدا انتي بنت اختي ومرت ابني واطلعي بدل ما اطلعك انا علي لبيت اهلك

قامت سمر وهي ودنها بتطلع دخان من الغيظ وهي عارفه ان حماتها مش بتهددها هي ممكن تعمل كدا بدون ما ترمش

احمد واقف مش فاهم حاجه : هو في حاجه انا مش عارفها ؟؟

امهم : اقعدوا يولادي.....وحكو لاحمد كل حاجه..انت اي رايك يا احمد...(طبعا انت متوقع ان الغلبان احمد ده هيسامحها وقلبه الابيض هيسوقه انه يسامح.......اتقل)

احمد : //بص في الارض..صمت مده دقيقتين حدادا علي موت الشخص الطيب احمد واول ظهور للشخصيه اللي الكل بيخاف منها الحيني(بص يا زوز انت طبعا مش فاهم حاجه دلوقتي الفكره ان الشخص طول ما هو بطبيعته في القصه دي فهو طيب لكن لما تلاقيني دخلت اسم الحيني للي هو اسم عيلتهم اعرف كم الشر اللي هيكون في المشهد الجاي لان الحيني ده اسم اللي يسمعه يترعب لانهم من ايام المماليك بشوات ..بشوات مين ...دا الباشا يقف قدامهم يضرب تعظيم سلام ..دول سفاحين )وبص لامه واخوه بنظره عينه الباهته وهو قافل عينه ربع قفله (نظره كيلو من انمي هنتر في وضع السفاح او القاتل ..هحطها في اول كومنت) احمد مش بيخاف او بيكره اي حاجه مهما كان الا اللي يجي علي حد من عيلته// محمود ..هترضي بكلام اخوك الصغير مهما كان ؟؟

محمود بص لامه وبعدين بص لاخوه : مفيش صغير احنا الاتنين اخوات

احمد : ابعت حد من عمال الارض ينادي خالتي اسماء وجوزها ..خالتي وجوزها بس بس في ظرف ربع ساعه يكونو هنا وابعت للبت بسمه اختك تيجي من عند صاحبتها هي الوحيده اللي هتفهمني //وقام دخل اوضته يغير هدومه اللي كان لابسهاا عند البهايم ولبس جلابيه زي بتاعه ابوه وجاب مسدسه الاسود مكتوب عيه بالدهب اسم احمد و نبوت معدني راسه منقوش عليها رسمه ديب لو سحبته بيطلع خنجر فضه طوله 25سم و مكتوب عليه من ناحيه الحيني ومن ناحيه رسمه عين//

محمود : حاضر //وقام راح نادي واحد من العمال //

محمود : خد معاك كمان 2 ومراتك وتروح تقول لخالتي اسماء تيجي البيت في ظرف 10 دقايق ولو لاوعت معاك بالكلام هتشيل انت والرجاله جوزها وتجيبوه وهي تجيبها مراتك ..تعرف بيتها صح

العامل : حاضر يبيه ...بس لي؟؟

محمود : هتبقي تعرف بس لما تيجي بس جري

العامل : فوريره يبيه //وطلع يجي خد العمال وراح لبيت خالتي اصلا بيننا وبينهم 200متر //وراح محمود نادي بسمه وفهموها وهي عرفت احمد عاوز اي لانهم هما الاتنين بيفهمو بعض رغم انها اكبر منه

العامل : يحجه اسماء ..يحجه اسماء ...

اسماء : في اي يا تور ...الا انت يلا مش انت اللي شغال في ارض حمد جوز اختي

العامل : يسمحك **** ...حاتي جوزك وفظرف عشر دقايق تيجي البيت انتي وهو انتي وهو بس شكلها مصيبه

اسماء بخضه : يلاهوي ..مصيبه اي ياد انطق

العامل: والنعمه منعرف

اسماء : استرر ياللي بتستر //ودخلت نادت جوزها وطلعو جري علي البيت//

المشهد في البيت ...احمد قاعد علي كورسي الصالون الكبير وتحت ايده الشمال النبوت وباصص للارض وفي ايده اليمين المسدس ووراه من علي يمينه امه ومن شماله اخوه اللي برده ماسك مسدسه ونبوته

دخلت اسماء وجوزها وساعه مشافو النبوت والمسدس عرفو انها مصيبه

اسماء : في اي ياختي

احمد وهو لسه باصص في الارض : اقعد يا خالتي ويا جوز خالتي //وشاورت بالايد اللي سانده عالنبوت بصباعي علي كرسيين قدامي // (*بص يا زوز النبوت ده بيتعمل لاي دكر يتولد في عيله الحيني يعني ابن محمود اللي بيتشال دهو معاه واحد ..اما المسدس فده بقي بنورثه من عيله امي وده مع اي حد من نسل العيله يعني مع ابن بنت او ابن ولد عكس النبوت بيشيله بس الرجاله اللي شايلين اسم الحيني *)

قعدو لانهم عارفين لن الاسلحه دي ممنوع تطلع الا عند الضروره القصوي

جوز خالتي : انتو جايبنا نقعد متفهمونا في اي ...//وبص لاخويا// هو احنا فاضيي يبن حمد عشان نقعد

انا ابتسم باستهزاء وانا لسه باصص في الارض : //بصوت واطي بس مسموع //مش هعديهالك بس نخلص موضوعنا

دخلت اختي لابسه عبايه واسعه حرير وفيها حتت مدهبه و شايله شربات عالصينيه: اتفضلي يخالتي اتفضل يعمي مش بنشوفكو الا كل فين وفين ...دا بقي شربات نجاح اخويا

خالتي : عقبال ما نشرب شربات فرحك يبني

انا : متخافيش قريب ..المهم ///وروحت رافع راسي ليهم وانا ببصلهم بنفس النظره الباهته الحاده///استني ننادي بنتكم الا انا عاوزها تسمع الكلام الجاي ..متناديهالنا كدا يبسبوستي بس خلي حسن فوق الكلام الل يهيتقال وحش ومش عاوزه يطلع لسانه زفر

بسمه :عنيا

وغابت دقيقتين ورجعت وهي مبتسمه وقعدت جمبي و بقت نظرتها نفس نظرتي وبتتكلم بنفس برود اعصابي

بسمه : اقعدي يا سمر //قعدت سمر وهي مش فاهمه حاجه //

انا : يخالتي..عارفه قونين عيلتنا وعيلتك بيقولو اي

خالتي : عارفه يبن اختي

انا : طب اي حكم القاتل

خالتي : يقتل

انا : والسارق

خالتي :تقطع ايده وينفي

قعدت اسالها شويه اساله وهي تجاوب واكننا بنسمع القوانين لحد ما وصلت للي انا عايزه

انا : والكذب

خالتي :نكوي بقه

انا : والتوقيع بين الخوات من الحريم

خالتي : تطلق

انا : والخيانه الزوجيه

خالتي : لو زنت تتعذب لحد ما تموت ...منغير زنا تتجلد 80 جلده من كبير الحكم

بصيت لسمر : سمر....كنتي فين اول امبارح العصر

سمر بتوتر بتحاول تداريه وبتبلع ريقها وتعرق : كنت هنا في الدار

انا : كدا هنكوي بقك ..بسمه

اختي : اؤمر

انا : اي اللي حصل اول امبارح العصر

اختي : و**** منا فاكره //بتعمل عبيطه //اه افتكرت لما طلعت انا ونت علي صويت الواد حسون الغلبان اتاري امه مش هنا

انا : كنتي فين برا الدار يا بنت خالتي

سمر : اه اه افتكرت طلعت نجيب الجبنه من عند الست محاسن اللي بنجيب منها

انا : بسومه ..حصل اي بعدها

بسمه : حسن يحبه عيني مكنش راضي يبطل عياط يماما يماما ..نعمل بقي نزلت ندور عليهت وسيبت حسن معاك

انا : يما ..اللا صحيح هي مش الست محاسن بتجيبلك البن لحد البيت

امي : ست طيبه يبني وجبنتها زي العسل

انا : متكمليلنا كدا يبسومه بقيه الحكايه

بسمه: نزلت يخويا اسال عليها النسوان والغفر كله يقولي محاسن محاسن نروح لمحاسن قالتلي يبنتي انا بنحبك وبنحب امك وهنقولك الحقيقه الهانم نبهت اي حد لو اتسال عنها تقول انها عندي وقومت بوست دماغها وقولتها مفيش هانم هنا غيرك يست الهوانم وفضلت ندور اتاريها بتقابل حبيبها السابق في اخر البلد عند زريبه الحج مطاوع ...مهو ابنه ولبتسمت

انا : اظن كدا وضحت ..بس لسه مخلصتش ..محمود احكي اللي حصل الفتره اللي فاتت

محمود حكي كلا حاجه

خالتي قاعده ساكته وهاديه عشان عارفه ان بنتها غلط سمر قاعده بتعيط منغير صوت لسه برده بتكابر

جوز خالتي قام وقف وهو غضبان وبيمسك ايد بنته وعاوز يطلع وبيزعق : انا هنخرج من الدار ده ولو طلع ورايا جيش هنقتل الجيش ده بايدي ...سامعين يولاد حمد الحي.............



ملحقش يكمل الجمله لقي علي رقبته خنجرين وعلي دماغه مسدسين متعمرين والصباع عالزناد

في نفس النفس احمد ومحمود : الغلط مش بيعدي مرتين يبن حديدي

احمد : انا هنسيبك عشان خالتي بس وعهد اللعلو مقعدت زي الكورس اللي قاعد عليه هنصفيك ومحد هيسال فيك واللي انت محترمتوش هو يبقي ياخد حق منه وسابوه

هو ساعتها حس بالرعب مهما كان مش هيعرف يعمل حاجه و قعد وكل واحد رجع مكانه

احمد : بص لبنت خالته ...بصي يبت الناس انا عاوز نعرف السبب الوحيد اللي يخليكي تعملي كده

سمر :.....

احمد : عن اذنك يا اخويا انا هاخدها نتكلم وحدينا في الوضه //قام وقف وسحبها من ايديها لاوضه مكتب ابوه وقعدها وقعد قصادها //

احمد : هتتكلمي ولا هتفضلي تتشحتفي

سمر : معنديش كلام نقوله

سحب احمد منديله من سياله الجلابيه ومسح دمعها : اخت احمد الحيني متبكيش (*هما خوات في الرضاعه ..احمد رضع من خالته كدا هو اخوها اما محمود لا هبقي اشرحلكم حوار الرضاعه ده بعدين *)

سمر : وفي اخ بيعمل كده في اخته //واتفتحت في العياط وكله بره قاعد علي اعصابه//

مسح احمد دموعها وشربها من قوله عالمكتب وهي هديت

احمد : هتتكلمي ولا نطلع ننفذ عليكي الاحكام دي ؟؟

سمر والنبي لا

احمد : يبقي اتكلمي وريحيني ....ولا اقولك ..اتكلم انا ....الواد اللي كنتي واقفه معاه ده كان مطلع اشاعه انه بيحبك وانتي بتحبيه قبل الجواز وهددك ينام معاكي او يتبلي عليكي وانتي كدا كدا متجوزه ومفتوحه بس انتي رفضتي واديتيله فلوس وخاتمك اللي انا جايبهولك هديه فرحك عشان يسكت //حط ايده في جيبه وطلع الفلوس كامله //خدي يستي فلوسك اهي وخاتمك اهو بسمه ردتهم منه مهي بتسمع الكلام ومش بتخرج منغير مسدسها حتي لو راحه اخر الشارع ولوعاتوقيع بيني وبين اخويا فانا مسامحك بس معرفش جوزك نظامه اي

//ولبسها الخاتم // وده متخلعيهوش من ايدك تاني عشان متنسيش ان ليكي اخ لو قامت الدنيا ضده هيهد الدنيا عشانك// واختفت تعابير وشي الغاضبه وابتسمت ببرائه تاني // يلا بقي عشان نطلع نطمنهم بره

سمر قامت من مكانها ونطت في حضن احمد وفضلت تعيط وهو يطبطب عليها بعدها بقت تضربه وهي بتعيط وعماله تقوله انت وحش انت وحش نت لي عملت فيا كدا وصالحتها ومسحت دموعها وغسلت وشها من حمام المكتب ورجعت طبيعيه تاني

انا : عشان تبقي تخلعي الخاتم بتاعي تاني يبت الحديدي

سمر : انا مس بت الحديدي انا بنت الحيني

وخرجت انا وهي وانا حاطط ايدي علي كتفها وحكيتلهم الللي حصل وخلص الحوار

جوز خالتي بيقوم : طب يلا احنا بقي

سحبت سمر الخنجر من نبوتي وطته علي رقبه ابوها : علي فين يحج انا خلصت حسابي ...انت لسه

جوز خالتي اترعب دي عايشه مع خمسه مجانين ممكن تكون اتعلمت منهم الجنون : بترفعي الاسلاح علي ابوكي يسمر؟؟

سمر : لا يحج انت نسيت اني حلفتلك يوم الفرح ان لو قامت حرب بين الحديدي والحيني انا هبقي بنت الحيني

دخل ابويا : وبنت الحيني رافعه سلاح علي راجل ليه؟؟

سمر : بنت الحيني مره بميه راجل من اي رجاله الا من رجاله الحيني واللي يغلط في ابويا نطير رقبته

ابويا : نزلي سلاحك يبنتي انا لو عاوز حقي ناخده برمشه عين والكل عارف

نزلت سمر السلاح : اوامر يابا ....

وانتهي الموقف واتفض المولد



الكاتب("يوكراين اختصاراً يوكي"): انا زهقت من التفاصيل وزهقت من الفلاش باك ده بس كان لا بد منه فهسرع الاحداث عشان انا اتبضنتلكم ......ولو عاوزيني ارجع افصل كدا تاني ابقو قولولي



في وقت المغرب قاعد احمد وابوه في البرنده

الحاج حمد : الا صحيح يلا اي المصلحه اللي كنت عاوزني عشانها الصبح

احمد : تصدق انا نسيت

الحاج حمد : احكي احكي

احمد اتعدل وقعد وبص لابوه بجديه : بص يابا احنا عالم نفهم في الزراعه .....بس التجاره تلتين الرزق يبقي نزرع ونتاجر في زراعتنا بدل ما نزرع ويجي التاجر يكسب من ورانا هبره كبيره واحنا ناخد الفتافيت؟؟

الحاج حمد : كمل

احمد :انت الزرعه دي هتسيبهالي اانا ابيعها ..اعتبرني انا تاجر وشوف فرق المكسب من السنادي للي فاتت

الحاج حمد : موافق

احمد : بس علي شرط

الحاج حمد : اشرط لو كسبت جامد انا هاخد نص فرق المكسب من السنادي للسنه اللي فاتت

الحاج حمد سكت شويه : موافق

بالليل في اوضه محمود وسمر محمود عامل نفسه نايم ومديها ضهره

سمر : محمود

محمود: .......

سمر : محمود والنبي رد عليا

محمود : ..........

سمر : اتفتحت في العياط وكانها ما صدقت وعماله تتشحتف فجا الباب خبط

صوت احمد من برا : استري نفسك يمرات اخوي وانت يمحمود افتح الباب

لبست سمر طرحتها وقام محمود فتح الباب راح احمد سحبه برا الاوضه ووقعه عالارض وقعد علي صدره وقفل الباب

احمد : متفتحيش الباب يا سمر ...بيكلم محمود ...بقي دي الامانه اللي وصيتك عليها يوم ما اتجوزتها هااا

محمود : عاوزني اعمل اي افضل دلدولها لحد امته

احمد : عاوزك تبقي راجل وتشغل ده وبيشاور علي دماغ اخوه ..ياد دا عبيطه بكلمه تروح وبكلمه تيجي ..قام من عليه ووقف واتكلم بجديه ..لو سمعت انك دمعت اختي تاني هكسر دماغك ...حسن هينام معايا في الاوضه ملكش دعوه بيه وسابه ومشي قبل ما يرد

دخل محمود الاوضه تاني

سمر عماله تعيط منغير صوت

قعد جمبها محمود :عملتي كدا لي

سمر : مش عارفه ..مش عارفه ...عقلي مكنش فيا ساعتها

محمود : خلاص بقي احمد سامحك وانا كمان مسامحك لاجله هو بس ..بيزغزغها قومي بقي البسي حاجه حلوه زيك كدا عشان حسن بايت مع احمد انهرده

هي بتتضحك زي العيال الصغيره : طب قوم خد دش علي ما اكون جهزت

قام محمود ورجع بعد ربع ساعه لقاها لابسه قميص نوم نبيتي(*اللون ده عظمه *) تخيل بقي معايا كدا ...واحده 18سنه متجوزه بدري بيضه ابيض من التلج وعنين زرقا ومنخير قد السمسه شفايف مبكلظه وردي وشها بيبي فيس فشخ وعندها خدود وغمازات شعر اسود زي الليل طويل و استريت صدر مدور وكبير حلمات وردي بطن مشدوده شده معلمين وسط منحوت نحت ننزل للمهم كس وردي لدرجه انه بينور منغير ولا شعرايه طيز كبيره ومشدوده وناعمه وطريييييييييييييييييييييييييييييييييه ههههههههههه لابسه قميص نوم مفتحوح من عند الصدروطوله لحد قبل ركبتها بشويه برا وبانتي فتله لونهم اسود نايمه عالسرير علي جمبها وعاضه نص شفتها وصباعها في بقي من النحيه التانيه اللي مش معضوضه وباليد التانيه بتشاورله تعال

محمود قام نط عل السرير وبقي بياكل شفايفها اكل وايده شغاله لعب في بزازها لحد ما طلعهم بره قميص النوم ومن البرا ولسه شغال بايده الشمال علي بزها ونزل اليمين علي كسها اللي اول ما لمسه لقاه مبلول واشتغل دعك فيه

ونزل بشفايفه يلحس ويعضعض رقبتها لحد ميوصل ودنها : بحبك

وينزل ويروح الناحيه التانيه ويمص ويعضعض ويلحس رقبتها ويوصل ودنها ويقولها: بحبك

وينزل لحس لحد بزازها ويفضل يمص ويهري في بزازها وايده تحت مش عاتقه كسها حد ما اتشنجت ونزل بلسانه يلحس بطنها و سروتها وعدا من جمب كسها ولا عبره لحد ما وصل اخر السمانه بدا يطلع تاني لحد ما وصل كسها فضل يمص ولحس لحد ما اتشنجت تاني قام وقف وخل البشكير اللي كان لابسه وهي بكل تلقائيه نطت علي زبه تمص فيه و تمص بذمه لحد راح زققها علي السرير وحط بتاعه علي باب كسها ويفرشلها

وهي عماله : اممممممم اااهههه دخله بقي

هو : ادخل اي

هي : ده ...وبتشاور علي بتاعه

هو : طب هي ركبت في داغي تقولي اسمه دلوقتي

هي عماله تتحايل عليه وهو ولا معبرها

هي : دخل زبرك بقي ...دخله في كسي

راح رازع زبره في كسها مره واحده واحته مثصوته : اااااااههه يلا حركه

واشتغل رزع وهو رافع رجليها وبعد خمس دقايق قلبها علي وضع الكلبه وهي عماله تعض في المخده وهو شغال رزع في كسها من ورا وعماله يصقف علي طيزها بايده وبعد كدا راح نام علي ظهره وهي ركبت عليه وهو عمال يهز في بزازها وهي طالعه نازله علي لحد ما تنشنجت وجابت عسلها وهو جاب لبنه في اعماق اعماق كسها واترمي الانين في حضن بعض لحد الصبح



مر شهر خلال الفتره دي نجح احمد فعلا انه يبيع المحصول بتاعهم بتاع الارض وكان المكسب 3 اضعاف المكسب الطبيعي وكان الكل مبسوط

في برانده البيت قاعد احمد مع ابوه ومحمود اخوه

احمد : الا بقولك اي يحج

الحاج حمد : قول

احمد : انا هخش كليه زراعه

الحاج حمد : اشمعنا يبني ..انت قدامك تبقي دكتور

احمد عندي فكره في دماغي لو نجحت هتنقلنا نقله كبييره ...بس هي محتاجه وقت وصبر شويتين

الحاج حمد : اي الفكره يا عم المفكر

احمد : انا هنخش زراعه ...بحيث نفهم اكتر في الزرع والزراعه بالطرق العلميه وبدل ما نزرع الارض ومحصولها يكسب 10 قروش واحنا بنبيعها محلي ...هتكسب 30 قرش لما نصدرها برا

الحاج حمد : سكت فتره وقعد يقلبها في دماغه ...طب الفكره دي هتاخد قد اي يعم احمد

احمد : 4 سنين هتكون بتتنفذ علي ما اكون خلصت كليتي....بس بشرط الارض كل سنه انا اللي هنبيع محصولها زي السنادي

الحج حمد : وانا موافق



وفعلا فضلت الارض 4 سنين احمد ياخد نص مكسب الارض وهو يبيعها للوكايل بدون تدخل تاجر كوسيط وده بيعلي من نسبه الكسب بشكل كبير و كان بيخلي ابوه يشتري اراضي جديده ولما اتخرج فتح شركه الحيني للاستيراد والتصدير وبقوا زي ما انت شايفهم دلوقتي وبعد ما فتح الشركه ب9 سنين وبعد الحاح من امه اللي كانت هتموت وتخليه يتجوز اتجوز بنت جميله كانت في مستوي معيشي اقل من المتوسط بس هو حبها وحب فيها طيبتها وهنبقي نحكي قصه حبهم بعدين وقصه موت احمد ابو زيدان وامه...........



عوده من الفلاش باك ابن الملعونه ده (بص يا زوز انا عملت الفلاش باك ده لسببين ..السبب الاول عشان تعرف الفلوس دي جت منين..السبب التاني عشان تفهم لي كل عيله زيدان بيحبوه وبيدوله المكانه دي ..السبب التالت عشان تفهم لما زيدان الطيب بيتحول شرير بيكون لي دي حاجه في العيله كلها عامله زي انقسام الشخصيه كدا بس اراديا ماشيين بمدا اتقي شر الحليم اذا غضب وهيبقي في فلاش باكات تانيه لو احتجنالها يعني)





زيدان بعد ما وصل 14 سنه اصر انه يسيب جده ويروح يقعد في منطقه شعبيه ويعيش حياه يبني خيوطها هو بنفسه وحدد هو عايز يكون مين مش الحياه اللي تجبره علي شخصيه هو مش حاببها او مش محتاجها في فتره وهو لسه صغير وبعد نقاشات كتيره اتفق دي هو وجده علي انه يقضي معاهم الخميس والجمعه ويرجع شقته السبت الضهر وياخد من جده اول الشهر مرتب ولو حد ساله دي فلوس اي يقولهم معاش ابويا وبقاله سنتين علي هذا الحال وطلع الاول علي الجمهوه في تالته اعدادي وبدات مرحله الثانويه ....

خلينا نبص لزيدان من منظور اهل منطقته (الناس الكبار-عيل غلبان والدنيا ممرمطاه وربنا معاه, البلطجيه بتوع الحته-عيل بيستقوا عليه وواخدينه تريقه وتنمر وبلطجه في الراحه والجايه وهو بيسكت ومش بيتكلم , الشباب من سنه –دحيح ونرم وبضان وبتاع )معندهوش صحاب غير واحد بس واحد برده عايش لوحده بعيد عن اهله وهو يبقي ابن الحاج فهد العرباوي واسمه علي علي ساكن في الشقه اللي قصاد زيدان وغالبه الوقت قاعدن مع بعض وبينامو مع بعض



يوم الحد الصبح الموافق لاول ايام الدراسه اللعينه صحي زيدان زي ما هو متعود الساعه 6 الصبح قام ظبط سريره دخل الحمام خدله دوش طلع حجهز لنفسه الفطار فطر و اخد شنطته استني لحد الساعه 7.10 وقام فتح الباب وفي نفس ذات اللحظه اتفتح الباب اللي جمبه

وطلعت بنت اول مره زيدان يشوفها عيون زرقا بياض ساحر ملامح طفوليه ابتسامه رقيقه خدود مكلبظه ترحه ملفوفه و قميص ابيض و جيبه رصاصي واسعه وقفف زيدان متنح حوالي دقيقه مفاقش الا 0......

البنت : احم ...

انا : هاه ..ا ا قصد ..سلام عليكم

البنت : وعليكم السلام هو حضرتك ساكن جمبنا هنا

انا : اه اؤمريني ...طلعت ام البنت من جوه

امها : مين عالباب يا حنان ...يا اهلا وسهلا ازيك يعسل

انا : الحمد لله معلش هو انتو لسه ساكنين هنا جديد؟؟ اصل اول مره الاحظ حضرتك

امها : لا احنا ساكنين هنا لينا اسبوع بس كنا مفكرين الشقتين دول محدش ساكنهم //بتمد ايديها //انا استاذه اسماء

مديت ايدي : زيدان اتشلرفت بمعرفتك يا اسماء

اسماء : وانا كمان يا زيزو (*في دماغي :اي الولد قليل الادب ده ازاي يناديني باسمي كدا *)..هو ممكن تناديلي ممامتك

انا : لا للاسف ممامتي متوفاه وكذالك والدي

اسماء بخضه : **** يرحمهم اصل انا كنت عاوزه اتعرف علي جيراني في الدور

انا : محدش ساكن معايا //شاور عالشقه اللي قصاده //ودي ساكن فيها عل..//باب شقه علي اتفتح//

انا : ابن حلال تعال اتعرف علي اسماء وحنان جرانا

علي : اهلا وسهلا يا جماعه

اسماء : اهلا وسهلا (* دا اي الدور اللي مفيهوش حد متربي ده *)ممكن اسلم علي ممامتك يا علي

علي : للاسف لا اصلهم مش موجودين معانا //بصلي //مش يلا يا عم زوز هنتاخر عالمدرسع

حنان : فكرتني ....انا كنت عاوزه اعرف منك مكان مدرسه الثانوي البنات

انا : اخر الشارع يمين في شمال //بمشي //سلام عليكم

ونزلت مع علي لتحت ورايحين المدرسه

علي : مالها بقي المره دي كلمتها كد لي ؟؟ظ

انا : حرمه صعرانه وبتتكلم من منخيرها قال استاذه قال ...كسمها

علي : ما علينا ...وكملنا الطريق وطول ما احنا ماشيين نرمي السلام علي كل الناس اللي رايحه واللي جايه لحد ما وصلنا المدرسه وقفنا في الطبور ومدرستنا كانت عسكريه

وقف اعقيد في نص ارض الطابور : اسمع ياد منك ليه جو مامي وبابي مش هنا هنا احنا بنطلع رجاله .....الخ الخ الخ هري ملوش لازمه

وطلعنا الفصول وفاتت الايام وكل يوم يعدي شبه اللي قبله من المدرسه للدروس للبيت واتعرفت علي اسماء وبنتها وطلعت ست طيبه بس الزمن جه عليها واتطلقت وزادت علاقتي بحنان وبقينا كل يوم بنتمشي سوي للدروس والمدرسه انا وهي وعلي وبقينا صحاب جامد وبقالي فتره كبيره موزورتش جدي لحد ما فيوم......

روحت المدرسه انا و علي وحنان وخلصت انا وعلي وطلعنا وقفنا مستنين حنان لحد ما طلعت وقبل ما توصلنا لقينا عيل من بلطجيه الحته عمال يزاول فيها ويدايقها

انا : علي

علي : اي رايك ..نتدخل

انا : انا بقول كفايه طيبه لحد كدا

علي : وانا و**** زهقت من موضوع اننا نسكت ونتهان ده ..متيجي نعرفهم احنا مين ؟؟

انا : اللي هيكسر دراعه الاول يكسب......

وطلعنا نجري علي الولا وانا مسكت ايده المين وعلي الشمال وحطيتها علي ركبتي وكسرتها وعلي عمل نفس الشيء

انا : اللي يمد ايده علي نسوان ...

علي : تنكسر ايده

انا : يلا يا حنان ....ولسه بدير عشان امشي لقيت عيل من البلطجيه داخل عليا بالبوكس جري ..تفاديت الضربه ..وكعبلته وقعدت فوقه ونزلت في وشه بالبونيات لحد ما نفخت وشه زي البلونه وقومت من عليه لقيت علي منيم واحد عالارض وشغال دعك فيه ..قربت من علي

انا : كفايه يسط هما اخدو اللي فيه النصيب .....يلا يا حنه

واخدنا حنان ومشينا وصلنا البيت واسماء شافتنا

اسماء بخضه : اي اللي عامل في هدومكم كدا ...انتو اتعاركتو مع مين ..مين ضربكو

انا : براحه يوليه مش لاحق ارد وبعدين بنتك تحكيلك احنا هنخش نستحمي...يلا يعم علي

ودخلنا شقتي احنا الاتنين ودخلنا كل واحد يستحمي

عند اسماء وحنان

اسماء : هو في اي يبت

حنان : واحد من بلطجيه الحته كان عمال يعاكسني ويتحرش بيا ....بس **** ستر وعلي وزيدان لحقوني

اسماء : ايوه يعنني حصل اي بالتفصيل

حنان : بصي يا ستي ..وحكتلها كل حاجه..بس كدا

اسماء بغرابه : يلاهوي يعني الاتنين الطيبين دول عملو كل ده في البلطجيه ...انا خايفه عليهم يتكاترو عليهم ويئذوهم

وتحس ان كلمتها اتحققت " البلاء موكل بالمنطق"

صوت جاي من الشلرع : انزل ياد يزيدان انت وعلي ..علي الطلاق لاقتلكم الساعادي

خرجت بص من الشباك لقي اللي بيتكلم ده هو خوليو (اسمه خليل كبير بلطجيه الحته وواخد الدنيا بدراعه وماشي يغتصب في النسوان)

انا : واد يا علي ...حات سلاحك وتعال .....الحاره بنت الوسخه دي شكلها مش هتتهد الا لما نهدها علي دماغهم

لقيت علي داخل عليا شايل 2 اي كي ام : يلا يكبير

انا : **** يخرب بيتك انت عاوز تودينا في داهيه ....حات النبوتي ونبوتك وطبنجتي (طبعا عارفين النبوت والطبنجه؟؟)

واخدنا النبابيت في ادينا وانا داريت الطبنجه في الهدوم من ورا ونزلنالهم

انا : اخزي الشيطان يا خوليو ولم رجالتك

خوليو : احاااا ..بقي المعلم خوليو اخوه يتعلم عليه وتتكسر درعاته وتقولي اغزي الشيطان ...انا الشيطان

انا بصيت لعلي : استعنا عالشقي

ونزلنا ضرب في العيال جريت انا وعلي ناحيتهم واللي يجي في سكتنا بالنبوت الحديد وعلي رجله صدره دماغه ..انت ونصيبك لحد ما واحد ضرب علي علي رجله بالنبوت فوقع عالارض فانا اتشتت وبصيت عليه لقيت بونيه في راسي من خوليو وقعتني عالارض وراح نازل جمبي وفتح مطوه وراح معورني في حاجبي تظاهرت بالالم

خوليو : دي عشان تفتكرني يا كسمك

انا : العين ...

علي : بالعين ....روحت انا مطلع خنجري من النبوت وروحت راشقه في عينه

انا : والبادي اظلم ..خوليو قعد يصوت زي النسوان ويهرتل بكلام مش مفهوم وخدوه رجالته

قمت وقفت وانا التيشيرت بتاعي مش عليا الظاهر كدا انه اتقطع وحاجبي بينزف زي الشلال ووشي غرقان ددمم وخنجري متعاص ولاحظت ان اهل الحته كلهم خايفين مني وفوق في البلكونه واقفه اسماء ومعاها حنان وحنان شغاله عياط

انا : اسمعي يمنطقه مجبتش راجل يدافع عن شرف اهلها ....انا زيدان حمد الحيني و ده علي فهد الهواري ...اللي يجي علينا من هنا ورايح ولا يجي علي حد تبعنا يتمني الموت قبل ما يشوفنا ...البت اللي فوق دي (*وشاورت علي حنا *) اختي واللي يجي عليها قراط اجي عليه فدان ..كلمتين مالهومش تالت ..ابعدو عننا

وسيبتهم وطلعت انا وعلي وعالسلم قابلنا حنان واتخضت اكتر من منظري

(*بص بقي يا زوز تخيل كدا شاب 16 سنه اللي يشوفه يقول انه 24 25 سنه بالميت ملامحه بارده نص وشه متغطي بالدم صدره وجسمه متقسمين تقسيمه بنت حرام وفي علي جسمه من اول كتفه الشمال لحد اخر بطنه من تحت ندبه –اثر قطع هبقي احكي حكايته في فلاش باك بس قدام- ونفس الحال عند علي بس الاختلاف ان الندبه عنده من كتفه الاليمين لاخر بطنه من الشمال *)

حنان : نازله عياط وسشحتفه ومش عارفه تنطق

اسماء : مخضوضه ...يلا نروح المستشفي نخيط الجرح ده يا زيدان

انا : مستشفي مين ...متخافيش مش مستاهله هما غرزتين هيخيطهملي علي وتخلص

وجم معانا للشقه وجاب علي علبه الاسعافات ونضف الجرح وخيطه

اسماء مستغربه احنا متعودين كدا ازاي

حنان : مبطلتش عياط من ساعتها

المهم يعني المولد اتفض وكله عدي وكلمت عمي محمود

انا : الو

محمود : اهلا ..اهلا بالواطي

انا : تصدق اني غلطان اني كلمتك

محمود : بقالك شهر محدش بيشوفك لي يا ندل ... بسمه حلفت لو مجتش الاسبوع الجاي هتجي تجيبك

انا : لا يعم هاجي ...الطيب احسن

محمود : ها ...اخلص عاوز اي

انا : طب و**** زعل يعني قصدك اني برن عليك عشان مصلحه

محمود : عايز تعمله اي

انا باستغراب : هو مين

محمود الواد اللي خزقتله عينه

انا : هو انت مراقبني ؟؟

محمود : لا....بس علي كلم ابوه قبلك وابوه حكالي....المهم انه عندنا هو وكل رجالته ونسوان رجالته كمان

انا : طب بقولك اي ...احجزهم في مخزن في الصحرا ونزلهم اكل وميه ولما افوق كدا ليهم هبقي اجيلهم

محمود ماشي يخويا .....ومتنساش تيجي عشان بسمه ..يلا سلام

انا : سلام

ونمت و صحيت تاني يوم وقومت لبست هدومي وخرجت لقيت علي مستنيني ووقفنا استنينا حنان لحد ما تطلعلحد ما طلعت

حنان : انت هتيجي المدرسه كدا

انا : كدا ازاي مش فاهم ...هو الهدوم مش مكويه ؟؟

حنان : لا يخفيف قصدي وانت متعور

انا : هي دي تعويره ...دي شكه دبوس ..يلا يلا متشغليش بالك

وخرجنا وروحنا المدرسه واحنا في الطابور وقف العقيد في نص المدرسه

العقيد : مين الحلوين اللي راحو يتعاركو قدام مدرسه البنات امبارح

طلعت انا وعلي من الطابور وهو اتفاجي اننا طلعنا منغير ما نخاف ولا نكش او نتاخر وكدا

العقيد باستهزاء : وان بقي انت وهو مفكرين نفسكم رجاله ورايحين تتعاركو قدام النسوان دا انا هربيكو التربيه اللي محدش عرف يربيهالكو بس اصبرو عليا ...استنوني في المكتب

سبنا الطابور وطلعنا فوق المكتب في الدور التات لقينا الباب مقفول استينا لما يخلص الطابور بس اتكلمن قبل ما يجي

علي : ها ..نعمل اي

انا : نبقي مجانين ..وطلعت المسدس بتاعي من الشنطه وحطيته في البنطلون من ورا وطلعت الخنجر من النبوت من الشنطه (مش بمشي منغيرهم)وحطيته في جنبي

علي : انا بقول كدا برده وعمل زي بالظبط

(*انا و علي بيناا عهد اخوه بالدم عشان كدا هو معاه المسدس والنبوت لانه بيعامل علي انه من عيلتي *)وطلع العقيد بعد ربع ساعه ودخل ودخلنا وراه وراح قعد عالمكتب وولع سجاره

العقيد : انتو بقي العيال اللي عاملين نفسهم رجاله

انا : لا يا افندم ...احنا مش عاملين نفسنا رجاله ولا حاجه ...احنا رجاله

العقيد بزعيق : اتكلم عدل يكسمك

سحبت الكرسي اللي قدامي وقعدت عليه وحطيت رجل علي رجل : انت حضرتك من المنيا صح ...تسمع عن عيله الحيني؟؟

العقيد بتورتر حاول يداريه : اه عرفهم ..ورجع يزعق تاني قوم اقف يلا وانت بتكلمن..

روحت مطلع الخنجر وراشقه واقف في المكتب وهو ساعه ما شاف الخنجر اترعب وطلعت المسدس ووجهته عليه

العقيد : انت بتعمل اي هتودي نفسك في داهيه

انا : ولا داهيه ولا حاجه ..هتموت وسبب الوفاه هيتكتب انك اتقفشت في بيت دعاره ووضربت نار عالظابط اللي جالك وهو ضرب عليك قتلك ..وصدقني حبايبنا كتير واللي يتمنو يخدمونا اكتر .......

طراااااخ الباب اترزع ودخل منه ......

انا زقهت نكمل المره الجايه
كمل
 
  • عجبني
التفاعلات: منحرف73
  • عجبني
التفاعلات: Elnamr
حلو استمر
 
  • عجبني
التفاعلات: SEMOO55
روووووووووعة تسلم ايدك
 
  • عجبني
التفاعلات: RareHatem و SEMOO55
لا يعم الطيب احسن هنزل علطول متخافش + انا مبسوط انها عجبتك لاني غابل اي قصه مش بقراها الا لو لقيتك مديها ريفيو حلو فدي حاجه حلوه بالنسبالي
حبيبى تسلملى
 
  • عجبني
التفاعلات: Hot.

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%