NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة واقعية الطريق نحو التغير ـ حتي الجزء الثالث 2/8/2022

متهور موت

نسوانجى الاصلى
نسوانجي متفاعل
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
الجزء الأول بعنوان. الطريق نحو التغير

قبل اي حاجه القصه دي هتبقاا بمنظور مختلف عن ال فاتت
هتبقاا من منظور ساهر ابن فهد
نيجي بقاا لوصف ساهر والشخصيات
((طوله 174 هو اسمراني كدا وزنه 108 كيلو هو تخين شويه جسمه مش قد كدا عصبي موت بس مش بتاع مشاكل بس مش بيحب حد يجي عليه او يبين ان هو اعلى منه ف حاجه عمره مكان عنده ذره حقد او غل تجاه حد بيحب كل الناس وبيتمني الخير للناس كلهاا طيب لاقصي حدود وبيعشق الحيوانات والعربيات اوى عنده 19 سنه وف اولى جامعه))
((نجي بقا لفهد وطبعاا انتو عارفينه من القصه التانيه وصقر ومعتمد والجد ال هو سعيد والجده ال هيا. منال ورهف امي ))
((ربيع وده اخويا ومتربيين معا بعض وشبه بعض ف كل حاجه طوله 179وزنه 74 ابيضاني كدا وده معايا ف اي حاجه
بس ده مش ربيع القرين هاا ده تشابه اسماء عادي يعني ))
دي الشخصيات الاساسيه ف القصه اي شخصيه هتظهر مع الوقت تبقا فرعيه معادا البطله ودى هنتعرف عليهاا بعدين هاا
__________________________________________ 🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖
متيجي نبداء القصه بقا
تبداء احداث القصه
ف يوم الثلاثاء
كنت اناا وربيع وراناا محاضرات وربيع دخل لياا على اوضتى ودخل كنت اناا نايم وصحاني وقال
ربيع :متقوم بقاا يعم ينعل كسم دي شغلانه وهنت بكسمك مش بتصحاا لوحدك ابدا وظابط كسم منبه وعمال يرن ونحر وانت ف الاخر نايم هتدنك علق كدا لحد امتا
انا :هيا دي صباح الخير بتاعتك يخول وبعدين منت عارف ان انا مش بعرف اصحاا على المنبه اعمل اى
ربيع :قوم يلا يلا البس
انا:لا. احنا مش اتفقناا على كدا انت عارف ان انا مش بنزل غير ومناا مستحمى عشان الريحه وكدا
ربيع :انا علىيا الطلاق شكك انك بيجيلك الدوره يبني انجز اتاخرناا
انا:يعم ولا اى حاجه هاخد دش ف السخان وانزل نركب العربيه ونطير على الجامعه مش تخاف بعني
ربيع. :طيب انجز يسطاا طيب
انا خدت الفون بتاعى كان اندرويد عادي يعني. دخلت الحمام بتاع الخاص وشغلت اغاني
المعلم رضاا البحراوى واحمد عامر وطبعاا مش هننساا اخوناا ويجز

واستحميت وطلعت لبست تيشرت ابيض نص كوم وشورط اسود والكوتشي الابيض الجامد ونزلناا وكان ف ايدي انسيال فضه كان ليه فهدين كدا بتوع القفل ونزلناا خدت العربيه كانت
((BMW i8 لونهاا اسود مطفي وفيه البابين بتوعهاا كانو سيلفر كدا كسم الجمال يجدع )) لوحد م يعرف شكلهاا يعمل سيرش جوجل عليهاا
ونزلناا دخلنا الجراچ واول مدخلناا ربيع اتصدم من جمال العربيه وقال
ربيع :احاا يلا بتاعت مين العربيه دي كسم الفجر يجدع
انا :ودي يسيدي بتاعتي لسه جايه لياا هديه من ابويا
ربيع :انت بتحور صح ولا لا
انا:هحور ليه يغبي انت واحناا هنركبهاا دلوقتي وبعدين انت مش ملاحظ اناها ببصمه ولا اى وهتشوف دلوقتي المهم فتحت العربيه وربيع دخل وكانت كسم الفجر يجدع وكل حاجه فيهاا الكتروني وجامده نيك ابتديت اتحرك بلعربيه ورحت على طريق الجامعه انا كنت ف تكنولوجيا المعلومات والاتصالات
طبعاا هتسأل انا داخل الجامعه دي ليه هقولك يا عزيزي عشان اباشر شغل شركه ابوياا بعده
وقفت على الباب بتاع الجامعه كان اول يوم عمتاا يعني والامن مش عايز يدخلنى الجامعه بلعربيه وبيقول ممنوع
المهم ركنت على جمب وبعدهاا ف واحد كدا دخل بعربيه كانت عربيه سبورت جامده بصراحه ودخل عادي انت اتعصبت ورحت للامن وقولت
انا:ازاى ده يخش وتمنعني اناا من الدخول هاا
الامن :يبيه و**** انا م قد الشاكل ده ابن
العميد بتاع الكليه وانا م قده
انا:عميد طيب وغلاوه امي لخلى العميد بتاعك هو الينزل يفتح البوابه لياا
وطلعت الفون التاني وده خاص ب المكالمات بتاعتي وبتاعت العيله
وكلمت ابوياا
انا:الو بابا ازيك عامل اي
بابا : الحمد**** يحبيب بابا انت عامل اى وروحت الكليه ولا لا وعجبتك العربيه ولا لا
انا:هو انت بتجيب حاجه واحشه يعم العالم انت وبعدين اناا ف الجامعه وم عارف ادخل بلعربيه و ابن العميد .دخل بعربيته عادي
بابا :كدا طيب يحبيب بابا دقيقه وتلاقي العميد ببتاع الجامعه كلهاا بيفتح ليك البوابه بنفسه
عداا 10دقايق ولاقيت العميد بيفتح البوابه وبيقول
لنا اسف يساهر باشا على ال حصل وقال للامن ان انا ادخل بلعربيه ف اي وقت
المهم دخلناا الجامعه والناس كلهاا مبهورا بلعربيه
وابن العميد مضايق اني دخلت بلعربيه واني عملت ف ابوه كدا وانا انا خطفت منه الانظار
المهم نزلت اناا وربيع من العربيه وروحناا قعدناا ف الكافيه بتاع ال كليه .واحنا قاعدين نتكلم عادي لقيت ابن العميد وهنسميه مازن ماسك واحده زاى القمر بجد دخلت قلبي ف ثانيه اسمهاا يارا وده هنعرفه بعدين عمال يرخم عليهاا ويديقهاا وانا قاعد مركز لحد مقومت ورحتلو وبكلمو وقولت
انا:مخلاص يظريف وسيبهاا ف حالها واحناا بنتكلم لقيت 5عجول جم جمب مازن لو مسكوني بجد يفشخوني
مازن :بقاا انت بقاا يا حيلتهاا. ال ابوياا نزل من مكتبه مخصوص عشان يدخلك الجامعه ويعتزرلك وكمان جاي تتدخل ف ال ملكش فيه
انا: حليتها العب بعيد يا شاطر عشان لو مسكتك . هبوظ وشك ومش تفتكر ان العجول دول هيحموك
مازن : انت فاكر انك هتعرف تلمسني أصل اناا لو شورت لدول هيبوظك ويخلوك مش نافع اصلا
ربيع كان اتصل ب ابوياا وابوياا سامع كل ال بيحصل وراح قافل وكلم عمي معتمد
ابويا :الو ايوا يمعتمد انت فين
عمي:اي يفهد اناا ف الشارع جاي ع الشركه.
ابويا :سيبك من الشركه اتحرك بسرعه على الكليه بتاعت ساهر شكل ابن العميد عايز يتعدل عشان اتفرعن عليناا
عمي :مسافه السكه هكون هناك
واحناا بنتكلم لقيت عربيات من عندناا كانو اربع عربيات(( رانج روڤر )) ونزل منهاا عمي معتمد ومعاه 12 فرد من رجلتوه واتكلم
عمي :يلا يا شاطر العب بعيد وامشي من هناا لهمحيك من على وش الارض وبعد كدا اتعلم تتكلم م اسيادك ازاى
مازن :شاطر وتمحيني انت متعرفش اناا مين ولا ابن مين اناا مازن ابو الفتوح
طبعاا انا ده كله انا واقف وساكت عشان طلماا عمي موجود لازم اكبره وم اقل بيه بس
نعمل اي جائت السفن بما لا نشتهيه
لقيت مازن ضرب يارا بلقلم وقال
ده كله بسببك يا شرموطه شويه متناكين بيقولو يمحونى من على وش الارض
يارا وقعت على الارض من قوت القلم وشفتهاا نزلت ددمم وبتعيط
انا شوفت كدا الدم غلى ف عروقي روحت ماسكه ضربه بل دماغ ف مناخيرو جابت ددمم وقع على الارض نزلت فوقيه وبديلو بل بواني ف وشو لحد ما وشو باظ لقيت حد بيشلني من عليه لقيت ابوه بيقول
معلش اناا اسف يساهر بيه بس ابوس ايدك سيبه مش تموته ده ابني مهما كان
انا سكت ورحت نازل ليارا خدتها من ايدهاا وقولت
انا:ممكن بعد ازنك تيجي معايا نروح المستشفى نشوف الدم ال ف وشك ده
يارا :واول مرا تتكلم وصوتهاا جامد نيك وكله انوثه وخجل
اناا لاازم اروح مش مشكله عشان اهلى
انا:مش تخافى تعالى بس وخدتهاا ركبت عربيتي وبيع ركب مع عمي اتحركوا وانا خدتها وطلت على مستشفى خاص وروحت بيها مش كان فيهاا حاجه بس انا كنت عايز ادني اكتر وقت معاها لانهاا خدت عقلي بجد
يارا اتكلمت وقالت :اهو انا تمام ممكن بقاا امشي عشان اهلى وزمان ولدتي قلقانه علياا ولازم تاخد الدوا
انا :طيب يلا عشان اوصلك لحد بيتك
يارا :توصلني فين حضرتك انا ساكنه ف حته شعبيه ازاى انزل من عربيتك كدا ف نص الحته الناس تقول علياا اى وبعدين انت اصلا ادخلت الصبح ليه انت طبرت الموضوع اوى علفكرا هو كان هيعمل كدا زاى كل يوم ويزهق ويمشي انت كبرت الموضوع اوى ولحد كدا وانا اسفه مش هقدر اخليك توصلني. وسابتني ومشيت واناا فضلت واقف سرحان ف كلمهاا وف منظرهاا ال جميل ختاا وهياا متعورا فوقت على. الفون بتاعي بيرن ولقيت
ربيع بيقول :هاا يعم رميو البنت ال انت سحلتناا عشنهاا نزلت وسابتك انت بتعمل اى فوق بقاا ده كله

انا :نازل اهو انزل افتح العربيه ودورها عشان مش. قادر اسوق طبعا عزيزي ربيع معاه نسخه من كل. حاجه خاصه بياا
نزلت ربيع اتحرك على الفلا بكل صمت وانا اول مدخلت الفلا نزلت على الاوضه بتاعتي ودخلت خدت دوش وطلعت قعدت على السرير مسكت الفون وابتديت اخش اعمل سيرش على الايميل بتاعهاا وبعد معاناه بتاع نص ساعه اماا لقيت الاكونت بتاعهاا وابتديت اشوف صورهاا وقد اي هياا جميله
امي : ليه في اي هو حصله اي
ربيع :لا مش تخافي انت عارفه ساهر هو كويس بس وحكاا ربيع كل ال حصل وعلى حوار يارا
امي : اه قولتلي طيب وهيا. ال تخانق علشانهاا دي حلوه ربيع :حلوه بس دي حتي نزلاا من القمر بجد
امي : طيب انا هتصرف مش تنساا اان انهارده اصلا عيد ميلاده
ربيع :انساا اي يماما انت بتهزري ولا اي انت عارفه ربيع اخوياا ونصي التاني مش مجرد ولا ابن خالتي ولا حاجه منتي عارفه ال فيهاا
امي :عارفه يحبيبي ربناا يخيلكو لبعض ومش يفراقو ابداا
يارا :حاضر ودخلت يارا تغير ووشهاا عمال يوجعهاا وعماله بتفكر فياا بس برضو بتقول ده تخين وشكله مش حلو بس بترجع تقول ده غلبان وبعدين راجل بجد مش بتوع اليومين دول
امهاا طلعت من الحمام وراحت ليهاا اول ما شافت وشهاا كدا صرخت وقالت :مالك يبنتي اي ال حصل. ومين عمل فيكي كدا
يارا :يماما هوا هوا نفس الشخص بس المرادي ف واحد كدا شهم وراجل جدا وقفله وضربه وكان هيموت تحت ايده وخدني وداني المستشفى وكان عايز يجي يوصلني بس انا زعقتله وقولت كلام مش طان ينفع اقوله
امها :طيب قوليلي هو حلو ولا لا وشطل عامل ازاى ال كل عقلك ده
يارا :كل عقل مين يماما بس عموما هو شطله ولاحلو ولا وحش هو اسمراني شويه بس طيب جدا وراجل جدا
امهاا :خلاص لماا تروحي جمعتك تاني ابقاا اعتزريله ماشي
يارا : حاضر يا ماما

نرجع عندي انا كنت فى الاوضه بقلب ف الصور والباب اتفتح وامي دخلت قعدت جامبي وانا مش حاسس بحاجه فوقت على صوت امي
امي: للدرجه دي وخدا عقلك
انا:هاا ماما انتي جيتي امتي هناا ومين دي ال واخده عقلي
امي :مش عيب اما تكدب على ماما حبيبتك حبتهاا ولا شكلهاا عجبك ولا ف اى
انا :هتصدقي لو قولت مش عارف من ساعت ما شوفتهاا وهياا مش مفرقه خيالى مش عارف فى اى كل شويه اسرح ف جمالهاا ومش عارف اذا كان ده حب ولا لا بس اناا نفسي تكون قدمي ليل نهار وافضل باصص ليهاا واخدهاا ف حضنى نفسي ف كدا
امي : طيب يحبييي هيحصل انهارده ايه ف الايام
انا انهارده /28 /12 موافق الثلاثاء
امي :طيب يوم الخميس يبقا رأس السنه صح بص بقا ياسيدي هديتك عندي هتبقاا هياا وهتكون مراتك
انا: بتتكلمي بجد يماما
امي :انت عارف انا مش بهزر وانت بلذات يحبيبي لو طلبت قلبي اطلعه من مكانه ليك
انا :ربناا يخليكي لياا يماما انا مش عارف كنت منغيرك هتبقاا حياتي عامله ازاى
امي :بس انهارده مش بيفكرك بحاجه يحبيبي
انا:لا و**** مش متزكر الصراحه
امي :طيب يحبيبي انا هنزل تحت شويه كدا وحصلني
عند ابويا طلع من الشركه وسط حراسه ضخمه ولا موكب الرئيس ركبو العربيات واتحركو على الفلا كناا كلناا مستنين دخل بابا وانا اول مشوفته نزلت وشي ف الارض جه عندي وزعق وقال ارفع راسك مش فى حد ف العيله بيطاطي راسه ابدا حتي لو قصاد بعض فاهم
انا:اه فاهم تمام روحت قايل
انا عايز اخس وانزل الكرش ده أبويا اول مسمع كدا ابتسم وطلع تلفونو واتصل بواحد كدا وكلمه وقال تيجي دلوقتي حالا بعدهاا بشويه وده كله احناا ساكتين دخل واحد جسمه ابن متناكه فاجر قال اؤمرني ياباشا اخدمك ازاى قال ده وراح شاور عليا يخس ف قد اى ويعمل جسم حلو
راحت التاني قايل شهر بلظبط واسبوعين. هتلاقي بني ادم مختلف
قال طيب اتحرك انت وهو
وخدني ومشي وامي ده كله ساكته ومش بتككلم لحد متكلمت وقالت
يعني انا كدا مش هشوف ابني شهرين ليه يعني ده كله ده طله عشان يخس لا مش عايزه يخس راح ابوياا قال
رهف مش عايز دلع انتي عارف ان انا مستني الفرصه دي من زمان خلاص هو ال طلب وانتي عارفه. ان انا مش كنت عايز اجبره على كدا بس هو ال طلب بكدا
يلا حضري.السفره عشان ناكل ابوياا وجه الكلام للشغاله
وبعدين اناا عايزك تعرف انك هيطلع عينك لحد مترجع بيتك
انا:طيب بس احناا اما نوصل هنعمل اى
رفاعى: اول لماا نوصل هتنام عشان هتبتدى تدريب من 6الصبح
وصلناا على الساعه 8بليل كناا ف ڤلا كدا الصحراء بص بقا يعم دي اول اسبوع هتمشي عليه
ال فطار((2بيضه +نص رغيف
او 6معالق فول +طبق سلطه +نص رغيف
او قطعه جبنه قريش +نص رغيف ))

الغداء بقاا (( رغيف عيش او 8معالق رز او 8معالق مكرونه او رغيف سن او 2قطعه توست
علبه تونه دايت او نص كيلو سمك مشوي
او 2قطعه لحمه او 2برجر لحم او صدر فرخه وطبق سلطه كبير باليمون او 2بيضه مسلوقه او2قطعه لانشون او2قطعه جبنه رومي او بتنجانه مشويه او بطاطس مسلوقه ))
العشاء بقاا بتاعي ((ثمره فاكهه او 2كوب زبادى خالى الدسم او بيضه مسلوقه او 6معالق فول او قطعه جبن قريش ))

((الكلام ده على فكرا. صح واناا بمشي عليه )).
المهم قعدت اسبوع باكل الاكل ده ال مكتوب فوق 👆👆
وبلعب چيم مضاعف كارديو وحديد وكدا عشان اخس وف نفس الوقت ببني عضلات مكان ال الوزن والجسم ال بنزله
وامي ف الاسبوع ده راحت ل يارا
واتكلمت معاهاا. وطبعاا حاجه اساسيه ان امي تمشي بحراسه وموكب كبير
متيجو نروح للمشهد بتاع امي وهياا طالعه من الڤيلا ودخلت العربيات و
كانت رايحه با 4 عربيات رانج روڤر لونهم اسود وحاجه كسم الفخامه يعني
وجو كل عربيه 4 جاردات معدا عربيتهاا فيهاا السواق و سماا ودي الجارد بتاعت فريده من اخطر جنود بتوع المخابرات
المهم المشهد ان امي اتحركت بلعربيات و وصلت الحاره بتاعت يارا وكانت حاره عشوائية وصلت تحت البيت وابتدو الجاردات تنزل من العربيات وطبعاا الناس مستغربه مين دي و اى العربيات دي و اي الحراسه دي
والجاردات اترصت حوالين البيت بتاع يارا وابتدو امي وسماا يطلعو البيت وكانت يارا ساكنه ف الدور 4 ف عماره قديمه جدا
وخبطو على الباب فتحت يارا وهياا م فاهمه مين دول ولا بيعملو اي هناا
امى : ازيك يا يارا عامله اي يحبيتي واخبارك اي
يارا :ازي حضرتك يا طنط انتي عامله اي بس معلش سؤال محرج شويه هو حضرتك تعرافيني
امي:طبعاا اعرفك بس احناا هنتكلم على السلم ولا اى
يارا :معلش انا اسفه اتفضلو
دخلو امي وسماا وقعدو ف الصاله
وامي قالت :
بصي يا يارا اناا عارفه انك اول مرا تشوفيني واناا كذلك بس الفرق بيني وبينك اناا عارفك عنك كل حاجه اماا انتي حتي مش تعرفي اسمي اي
يارا باين عليهاا الخوف والارتباك
امي:مش تخافي انا مش هنا عشان اعمل فيكي حاجه بلعكس اناا هناا عشان الحقك وانقذ امك
بص يستي ف الاول اناا
رهف زوجت فهد سعيد اكبر راجل اعمل ف مصر وصاحب اكبر شركات تكنولجياا واتصالات. ف الشرق الاوسط طبعاا انتي عارفه الشركه
واكون
ام ساهر ال اتخانق ف الجامعه عشانك اناا هنا جاي اقدم ليكي عرض م يترفض
العرض عباره عن انك تبقاا زوجت ساهر وتعيشي معاناا ف القصر والدتك تتعالج على نفقت جوزي وان شاء **** بعد العلاج تتفضل تعيش معاناا ف القصر
وعلفكراا ابني حبك بطريقه غير عاظيه لدرجه ان هو بقاله يومين يبتعذب عشانك. عشان يجي يطلب ايدك بس قبل ميعمل كدا فكر ف شكله وجسه وقرر انه يخس مع اني انا والعائله كلهاا اتحيلناا عليها بدل المراا الف بس هو كان رافض بس عشانك عمل كدا اناا مش محتاجه الرد بتاعك دلوقتي يومين ولا حاجه كدا واناا هجيلك تاني اسفه. ان اناا جيتلك من غير معاد
ويلا يسماا
امي وسماا قامو فتحو الباب بتاع الشقه ونزلو ويارا راحت. جري على البلكونه تشوف
لقت جاردات ماليه الشارع وحوالين البيت واول ما امي نزلت كلهم اتحركو نحيتهاا وابتدو يفتحو باب العربيات
واتحركو على البيت

عند يارا دخلت لوالدتهاا صحتهاا
يارا :ماما ماما اصحي بقا شوفي ال حصل
امها :ف اى يحبيبتي انا صحيت اهو احكيلي بقاا
يارا حكت كل حاجه لمهاا ومش عارفه تعمل اى بس من جواهاا مبسوطه اوي ان هو. خد خطوه نحيتهاا وانا مرغوب فيهاا رغم فقرهاا
ومبسوطه اكتر ان اناا هتغير عشانها واخس عشانهاا
وان ابوياا هيعالج امهاا وان هياا هتغيش ف قصر و وسط حراسه زاى بتاعت امي
امهاا فوقتهاا من سراحنهاا
امهاا:هاا انتى روحتي فين
وانت قولتي ليهاا اي وهتعملي اي.
يارا :بص هياا م ادتني فرصه ارد انهارده اصل قالت فكرى وانا هجي ليكي تاني
بس اناا عنفسي كدا اناا موافقه جدا
بين سماا وامي
سماا : هاا يرهف مش شايفه انك اتماديتي معاهاا ف ال عرض ده شويه وهتفتحي عنهاا على الطمع بدرى اوي
اني :بلعكس انتي عارفه ان اكتر حاجه بلنسبه ليارا ان امهاا تتعالج. مش الفلوس ولا السلطه ولا القصر وده اقل عرض اصلا يتقدم ل وريث العائله وابني حبيبي
سماا :طيب ال انتي شايفهاا صح اعمليه
وصلو عندناا القصر كان ربيع قاعد زعلان اول اماا شاف ماما جري عليهاا
وماما خدته ف حصنهاا وطبتبت عليهاا وقالت بس يحبيبي بس بتعيط ليه ف اى
ربيع:: وحشني اوي مش اتعودت اعيش من غيرهاا وهو بقاله يومين غايب اني دنتهاا تطبطب عليه وبعدين قالت خلاص يجبيبي بكراا ابعتك ليه اوعا فيوم تزعل وامك موجوده فاهم مردش عليهاا راحت مزعقه قالت فاهم
‌قال لهاا فاهم وهو خايف
‌ وقالت ليه تاني ولا اشوفك بتعيط ولا خايف فاهم ولا لا عائله فهد ولا بتخاف ولا الدمعه تنزل منهم فاهم
قال حاضر فاهم
نرجع عندي اانا بعد اول اسبوع لقيت نفسي 8كيلو وجسمي بان ان اناا خسيت وابت.يت ف الاسبوع التاني كنت باكل قليل واشرب مايه كتير وادرب والعب چيم اكتر ونزلت 6كيلو كمان وابتدا يطلع عضلات وامي ف الاسبوع التاني راحت ليارا تاني
وكان نفس الموكب ونفس الجاردات وراحت ونزلت طلعت عند يارا
عند واحد اسمه جمجم وده بلطجي الحته وهو قاعد معاا رجالته هم كانو اتنين وهنسميهم الصبي 1 والصبي 2
الصبي 1::جرا اى يمعلن الوليه دي كل شويه هتنط هناا وتدنهاا تطلع عند الجماعه بتوعك كدا ولا اي
الصبي 2:اي يمعلم انت خيشت على اخر الزمان ولا اى
جمجم :من ده ال خيش يولاد العيبه منك ليه م جمجم ال يتقال ليه كدا روح يلا جمع الرجاله بسرعه وهات معاك اسلاحه عشان هنقطع عرق ونسيح ددمم انهارده يلا يولاد البوه منك ليه
راحو العيال يجمعو الرجاله عند يارا وامي وسماا
امي خبطت على يارا فتحت يارا لقيت امي واقفه هياا و سماا حضنت امي بسرعه وعيطت ف حضنهاا وهياا كانت لابسه اسود
امي :بس يحبيبتي بس ف اي اناا موحوده مش تخافي
يارا :اناا اتبهدلت اوى يماما اتبهدلت اوي
امي:اول مسمعت كدا فرحت انهاا بتقول لهاا ماما بمعني انهاا وافقت علياا بس زعلت من كلمت اتبهدلت
وقالت فى اى يقلب امك اي الحصل ولابسه اسود ليه فى اى
يارا امي توفت بقالهاا 3 ايام وبعد مهياا اتوفت طلع جمجم وحاول يغصبني على الجواز منه وكان عايز يغتصبني عشان اوفق اتجوازه
امي بغضب سماا اتصلي بمعتمد يجي دلوقتي
سما:مش هينفع يرهف معتمد يجي معتمد هتلاقيه ف الشركه
امي بزعيق نفذي ال بقول عليه
سماا اتصلت بعمي وعمي رد
وقال :ايو يسماا فى اى اناا ف اجتماع مهم
امي خدت الفون وقالت :معتمد معاك عشر دقايق وتكون عندي هاا
معتمد :ف اى طيب يرهف اي ال حصل
امي :اماا تيجي هتعرف مش تتاخر علياا
معتمد : حاضر مسافت السكه واكون عندك
تحت عند الجاردات دخل عليهم جمجم ومعاه حوالى 30راجل معاهم اسلاحه سيوف وخناجر وال معاه نص الى وال معاه مسدس والدنيا خراب
جمجم كلم رئيس الحرس وقال
انت يبني مين الفوق دي وانتو بتعملو اي ف بيتي
رئيس الحرس اسمه عمار قال :ابنك وبيتك روح يبابا من هناا بدل متدفن مكانك وخد شويه المعرصين دول معاك يلا
جمجم :ادفن ومعرصين انت مش عارف اناا مين وممكن اعمل فيك اي انت ولا المراا البوه الفوق دي هتطلع
عمار اول مسمع كد نزل على وش جمجم قلم جمجم من قوة الاقلم وقع على الارض وبقه نزل ددمم
الرجاله بتوع جمجم اول مشافو كدا رافعو الاسلحه والحراس اول مشافو كدا مسكو السلاح واترفع فوشهم
وهماا بيعملو كدا لقو 4عربيات چيب دخلو عليهم ونزل منهم. حوالى 20راجل ومعاهم عمي معتمد
اول منزل عمي ضرب طلقه ف الجو وقال دقيقه وال هلقيه رافع سلاح هضربه بلنار
عدي دقيقه ورجالتناا نزلو الاسلاحه عشان عرفين عمي مش بيهوش راح عمي ضارب هو و2 من رجالته 3 من رجاله جمجم ف رجلهم والباقي نزلو السلاح ومشيو بس عمار مسك جمجم وخده ف العربيه بتاعتهم
عمي قال ودوهم المستشفى يتعالجو ورن على امي ال هياا اصلا كانت وقفه ف البلكونه
عند امي وسماا ويارا اول مسمعو الصوت بتاع الطلق يارا اتخضت وامي قالت مش تخافي ده هتلاقيه معتمد اخو جوزى جه اصله ظابط سابق ف الامن الوطني ودلوقتي شغال معا اخوه ف الشركات
وطلعو شافو كل ال حصل ويارا اتخضت والعيال بتضرب بلنار امي وهياا واقفه شافت عني بيتصل عليهاا كلمته وقالت انهاا نازله ودخلت ليارا وقالت لها:يارا حبيبت ماما خشي البسي عشان نروح البيت والهدوم بتاعتك خلاص انسيهاا انتي بقيتي من عائله فهد خلاص
يارا دخلت لبست ونزلت واتحركو موكب كبير هياا مصدومه منه على القصر ال اول ماشافته
قالت: اي ده انا هعيش هناا ولا اى
امي: اه يا يارا انتي خلاص بقيت بنتنااا خلاص واعملى حسابك من بكرا اخت يسراا هتكون معاكي ف الموكب بتاعك وهتروح معاك الجامعه هيا كدا كدا معاك ف نفس الجامعة ونفس سنك كدا اسمهاا رحمه
دخلو القصر لقو ابوياا واقف امي اول مشافت ابوياا واقف جريت عليه ودخلت ف حضنه وعيطت ا
بوياا: طبطب عليها وقال بس يحبيبتي ف اى
امي :اناا اتبهدلت ومرات ابنك اتهانت وكانت هتغتصب واناا اتقال علياا لبوه ابوياا اول مسمع كدا قال عمار بس لقاا عمار جايب واحد وشه بايظ ومنزل ددمم من سنانه وقال تحت امرك يا باشاا اهو ابوياا مسك جمجم وراح رافعه ونزل بيع بعزم ما عنده على الارض تحس ان بعد الضربه دي ضهره اتخلع من مكانه راح قايل دي عشان مرات ابني وبنتي و ال انت كنت عايز تعمله فيهاا وراح ماسك المسدس وضاربه طلقه ف دماغه وقال دي عشان مراتي وحبيتي وام عيالي
المهم دخلو قاعدو على السفرة وكلو كلهم وبعدين سما خدت يارا ونزلو جابو لبس بس كان معاهم برضو حراسه كانو ف عربيتين
سما: ممكن بقاا يا ست يارا تحكي الحكايه بتاعتك من الاول لحد انهارده ودي مش تحقيق على فكرا ده محرد صداقه فقط لا غير ولو مش عايزه تحكي عادي ولا ف اى حاجه حصلت
يارا :بص يسماا الحوار بداء بلظبط من 4 سنين
ابوياا كان موظف ف الشهر العقاري وكان راجل محترم ومش بيقبل يدخل بيته فلوس ولا قرش حتى حرام
وبعدين وقع تحت ايده ملف ان واخد من صحابه شغله شمال مع ناس كبيره اوي ف البلد ابوياا هدده ان هو يفضحه بس الراجل ده بلغ الناس التانيه وهما هددو ابوياا بياا بس ابوياا مش خاف وكمل لحد ما فيوم وهو راجع من الشغل عربيه نقل كبيره خبطت العربيه بتاعته وهو مات من يومهاا واحناا عايشين العيشه دي وبعدين. جمجم ده كان بيضايقني ف الرايحه ولا جايه لحد ما ولدتي ماتت طلع وكان هيتهجم علياا بس اناا ضربته بلسكينه ف كف ايده وبعدين قفلت الباب علياا لحد م انتو جيتو
وحوار الجامعه برضو كان مازن بيعمل كدا معاياا وبيزلني لان ابوه وقرايبه هم ال قنلو ابوياا بس اناا مش عرفت حد كدا بس اناا عارفه
سما::ياه انتي عديتي بكل ده اوعدك ان انتي هتعيشي حياه مخلوق عشانك اصلا
بس فسؤال نفسي اسأله انتي بتحبي ساهر ولا قبلتي بلعرض عشان تعيشي الحياه دي
يارا ::اكدب عليكي ان قلتلك عشان ساهر بس انماا انا حسيت باعجاب بساهر يوم الجامعه وهو واقف شامخ مش هم حد حتي وعمه واقف هو التكلم اعجبت بساهر وهو. عنده اراده وعمل عشاني ال مش كان قبله وبصراحه عشان عيشه الفقر بس لو افترضناا انهاا نسبه وتناسبه 1:3
سماا :خلاص تعالي بقاا ننزل عشان نخليكي الاميره يارا
نزلو لفو وجابو كل حاجه جديد من هدوم لشوزات لاكسسورات لفون لكل حاجه

كان بقالى اسبوعين برا البيت وخلصت اليوم الفري ف الاسبوع التاني ولقيت ف فرق واضح ف جسمي وف ان باطتي خدت على الاكل الصحي المهم
رفاعي:بص انت دلوقتي تقدر تروح عادي انت ادربت على كل حاجه وجسمك بقاا حلو بس الجيم مش تقطع منه وتروح بنتظام وهو عمتاا اصلا الجيم هيبقاا ف البيت. عندك اما تروح قول ل ابوك انك عايز تنزل الجيم تحت وهو هيفهم وهينزلك الجيم المهم نزلت روحت وكان الساعه 2بليل دخلت الڤلا وطلعت الاوضه بتاعتي لقيت يارا نايمه فيهاا انا طلعت من الاوضه دخلت اوضه تانيه ونمت تاني يوم صحيت الساعه 6 الصبح
لقيت ربيع لسه داخل البيت وباين عليه اثار الشرب نزلت جري روحت عليه واول مشفته لقيته بيقول عايز اي يعم محمد سبني بقاا ((عم محمد ده الغفير بتاع البوابه عشان الجردات مش ليهم علاقه بفتح وقفل البوابه))المهم لقيت نفسي بعزم معندي ضربه حتت قلم راح مزعق بيقول انت بتضرب مين يخول طبعاا امي وكل ال ف البيت صحيو على الصوت روحت شايل ربيع ورميته ف البسين ف الوقت ده جارد نط وراه عشان مش يغرق و امي نزلت جري علياا وقالت
:حبيبي انت جيت امتاا وبتعمل ف اخوك كدا ليه
انا:عشان انني مش قد الامانه ال اناا او اختك قولنالك عليهاا اماا ابنك التاني يرجع من برا الساعه 6الصبح وهو سكران طينه كدا ومش فايق ولا شايف مين ال هو بيتكلم معاه انت اهملتيه
امي سكتت عشان عرفت انهاا غلطانه بس خدتني ف حضنهاا وهياا بتعيط وحشتني اوي كدا تغيب عليا ده كله انت عارف ان اناا جبتلك كل النفسك فيه انت عارف انا دخلت عشانك كام حرب انت متعرفش انا بحبك قد اى معلش هنصلح كل حاجه معاا بعض بس مش تزعل مني ولا من ربيع معلش
انا:وانتي عارفه انك أحسن حد ق حياتي وان انا مش اقدر ازعل منك ابدا وانا عارف انك جبتي كل ال نفسي فيه وان انا وانتي هنصلح كل حاجه
المهم ده كله يارا كانت وقفه ف البلكونه بتاعت اوضتي
دخلت المطبخ لقيت
مريم عندها20 سنه بحبهاا حب محدش حب لحد قبل كدا مش عارف ده ليه ولا عشان اي ولا عارف انا حبيت يارا اصلا ولو حبيتهاا هل حبتها زاى مريم ولا حبيت ان اكون مالك اجمل اتنين على وش الارض بس مش عارف بصراحه انا زات نفسي مش عارف
دخلت لقيتهاا وقفه دخلت متسحب لحد موصلت عندهاا وروحت مزغزغهاا ف ضهرها هيا اتخضتش
ولفت واول مشافتني حضنتني اوي وبتقول
:وحشتني اوي يحبيبي فينك ده كله اتاخرت علياا اوي
انا:وانتي كمان وحشتني وخدت شفايفهاا ف بوسه طلعت فيهاا كل انواع الشهوه والرومانسيه والحب والشوق وكل حاجه ونزلتهاا وقولت
مش عارف ازاى بحبك كل الحب ده بقولك اي هو لو اتجوزت عليكي هتوافقي ولا لا
هيا: موافقه يحبييي وراحت متشعلقه ف رقبتي وادتني بوسه على شفايفي تاني وقالت كفايه انك معاياا وخلاص
ده كله كانت يارا بتتفرج عليناا جريت على الاوضه بتاعتى
المهم نرجع عندي انا وقولت ليهاا
انتي ايه ال مصحيكي دلوقتي ولا مش نمتي ولا اى
مريم :انا لسه صاحيه يحبيبي وقولت اعمل فطار
انا:ومش خليتي حد يحضر ليكي ليه يحبيبتي
مريم :منتا عارف انا بحب اكلى من ايدي يا ايدك انت
انا:طيب وسعي كدا اماا اعمل لياا وليكي عشان اناا باكل اكل صحي مش اي كلام زاي زمان
المهم عملت ليهاا. بيض اومليت وكام قطعه توست ومعهاا لانشون وجبنه سبريد وجبنه رومي وجبنه شيدر وكدا واديت ليهاا الاكل و كنت جهزت لنفسي سلطه وعملت بيض مسلوق وقطعه جبنه قريش ورغيف توست وقعدناا ناكل وكنت باكلهاا في بوقهاا وهياا تضحك وبعدين خلصناا اكل وبعدين خدتهاا وطلعناا على الوضه بتاعته لقيت الهدوم بتاعتي وصوره لياا لوحدي على السرير تقريباا كدا بتاخدهاا ف حضنهاا وصوري انا وهيا ماليه الاوضه المهم خدتهاا ف حضني ورحناا ف النوم انا وهياا صحيت على الساعه 8 كدا لبست ونزلت خدت العربيه بتاعتي وجاي اتحرك لقيت يارا جايه تركب العربيات وتتحرك مهو اول يوم ليهاا تروح انسانه جديده تمام وكانت زاى القمر بلمعني الحرفي
نديت عليهاا وقولت ليهاا تيجي تركب معاياا والعربيات بتاعت الحراسه تطلع ورانا وكانت عنيهاا حمرا باين انهاا معيطه وركبت واتحركناا وانا مش اتكلمت ولا هيا لحد مناا كسرت الصمت ده وقولت بصي انا عارف انك زعلانه عشان اناا متجوز بس صدقيني مريم مفيش اطيب منهاا لو وفقتي واتجوزناا هتبقاا ف صفك انتى ودي لوحداهاا كفايه تكون معاك حصانه مش معاا حد على وشه الكوكب كله
يارا :طيب ليه انت عايز تتجوزني وانت اصلا متحوز واحده وبتحبهاا وهياا مش وحشه بلعكس دي قمر
انا:و**** هتصدق لو قولت انا زات نفسي معرف ممكن اكون حبيتك وده اكيد ممكن اكون حبيت اكون فايز ف كل حاجه ودي بعيد اماا بقعد افكر مش بلاقي حل
بس عمتاا عايزه ترفضي انا موافق ومش في حاجه هتتغير وهتبقى اختي وكل حاجه هتمشي عاظي بس ساعتهاا انتي هتخسري جوز واخت مش يتعوضو وانا هخسر مراتي التانيه القمر ال بحب شكله ومشاعرهاا وهيا كانت خايفه عليا ولاوهياا غيرانه ولا وهياا حضنا هدومي ونايمه ف اوضتى ((انا كنت عارف ان الكلام ده هيلعب على مشاعرهاا وهيضغط عليهاا مش هيخليهاا عرفه تفكر ولا ترد ))
هياا سكتت وبعدين قالت اناا موافقه بس اسمعهاا من مريم وهياا تكون الشاهده على الجواز
انا:طيب بعد الجامعه نتكلم معاهاا
المهم وصلناا عند البوابه بتاعت الجامعه وانا وريت الباسبور جولد ف اسود كدا كان شكله جامد ده ابوياا ادهولى وقال ان اناا بده اعرف ادخل اي مكان على الكوكب ومحدش يقدر يمنعني
المهم مسك مصلحي وده قائد الامن الباسبور وقال اتفضل يباشا بس العربيات الورايا دي ليه
انا:دول جردات بتوع الهانم عشان حمايته بس مش تخاف مفيش حد. هيخش السيكشنات دول هيقعدو قريب ال حارسه بتاعتها معاها هناا ف الجامعه يعني مش محتجين دول وبلنسبه للاسلحه مش هيتشالو من العربيه اصلا هم هيقعدو ف الكافيه بتاع الجامعه
مصلحي :تمام يباشاا
انا:احفظ بقاا شكل العربيات عشان مش كل شويه اطلع الباسبور واه هياا ممكن تيجي بلعربيتين الرانج روڤر بعد كدا عشان مش توقفهاا تمام
مصلحي :تحت امرك ياباشا
انا طلعت ليه 1000جنيه وقولتله ياخد دول هو والناس دول مش كان راضي ف الاول بس اناا اقنعته
المهم دخلت ركن ال عربيات ونزلناا انا وهيا واتحركت انا وهيا جت مشيت وسط الجاردات كلهم وسط الجامعه لحد مدخلت السيكشن وسط استغراب الناس وكانت المحضر بداء خبطت ودخلت الدكتور شاف الجاردات قال لهاا مين حضرتك وليه الجاردات دي وقفه هناا
يارا :اولا. انا طالبه عندك يدكتور والجاردات دي عشان حمايتي اهل جوزي بعتينهم معايا
الدكتور :طيب هو انتي مرات مين ف البلد عشان تكون معاك الحراسه دي كلهاا و اصلا ازاي دخلين الحرم الجامعي
وده داخل ليه معاكي السيكشن
يارا :بص يدكتور مرات مين دي حاجه خاصه بياا انا انماا بقاا دخلو ليه فدول معاهم تصريح يدخلو القصر الرئاسي اصلا ولو حضرتك تفهم ف كدا ممكن تتاكد واحد منهم طلع التصريح لقاا ان ده اصلا حراسه من المخابرات ومعاهم الباسبور الجولد هم كمان

لمهم الدكتور دخلها ودخلت قعدت جوا ف اخر بنش والجارد دخل قاعد ف ال قدامها والدكتور ابتدا يشرح
وانا هنا خبط على السيكشن وفتحت الباب واتكلمت معاه وهو بيقول مين انت كمان ودخل متاخر ليه انا قولت ليه انا ساهر فهد هو سمع كدا قال اتفضل ودخلني منغير اي نقاش تاني دخلت السيكشن وقعدت جمبهاا والدكتور ابتدا شرح تاني انا مسكت ايديهاا وعمال العب فيها وهياا ارتبكت بس مش اتكلمت واتعاملت عادي لحد ما مازن كان قاعد ورا برضو وقال بص يدكتور الاستاذه المحترمه والاستاذ ده بيعملو اي ف الحرم الجامعي ماسك اديهاا وعمال يحبو ف بعض الدكتور جيه لحد عندي وشاف ايدي ال مش حركت ايدي حتي ولا سيبت اديهاا
انا اتكلمت :بص يدكتور قبل متتكلم الواد ده لو نطق بكلمه تاني هفشخوه هو وال خلفه قبل اي حاجه تاني دي خطيبتي وممكن. تتاكد من الحرس بتاعها ولو مش مصدق نديت عمار وده كان قائد الحرس دخل وقال نعم يباشا قولت هيا الانسه يارا تكون اي قال خطيبتك واحنا الحرس بتوع فهد باشا اصلا
الدكتور :معلش احناااسفين يساهر على سوء الفهم ده
انا:ولا يهمك يدكتور ووجهت كلامي لمازن وقالت وانت دي تالت مرا تيجي على سكتها وسكتي المرا الجايه
هتكون رصاصه ف دماغك وهنخلص منك
مازن:بص هو الف مبروك حاجه انا كنت لاعب فيها وهريهاا لعب بس نعمل اى ده مستواك تخد البواقي بعدياا
انا هناا اتجننت وخدت المسدس من الجارد من الحزام وعمرت السلاح وضربت طلقه ..................
جت فمين واي ال هيحصل ولا ولا ساهر هيطلع منها ازاى ده هنعرفه ف الجزاء الجاي
المفروض ده كان ينزل 1/8 بس اناخلصته بدري وده كبير على غير اي جزاء كتبته قبل كدا
وطبعاا الاجزاء الجايه يوم 1/8 ومش هيكون كبير كدا مش تحلمو هاا😂😂😂
واه عيد سعيد عليكو

وقفناا الجزء الفات
اقبل ما الجزء يبدا ركز كويس ف الأحداث عشان هتنفعك ف الاجزاء القادمه يلا اسيبكم معا القصه

الجزء الثاني

على ان انا خدت المسدس بتاع الجارد وضربت طلقه انا كنت موجه الطلقه على دماغ مازن ببس وانا بدرب يارا رفعت ايدي لفوق والطلقه جت ف السقف والطالبه خايفين من الرصاص وقالت لا يحبيبي بلاش ددمم عشان خاطري اناا لو بتحبني كفايه لحد كدا
انا :عشان خاطرك انتي يلا نمشي
اه صحيح حضرتك لو جيه شرطه عشان صوت الطلق يريت تقول ان تقولهم ف بيت فهد سعيد صاحب شركات البرمجيات وتكنولوجيا الاتصالات والمعلومات
تمم يدكتور يلا يا يارا
خدت يار ونزلناا وسط الحراسه وركبناا العربيات والحوار اتعرف ف الجامعه كلهاا ان انا كنت هقتله وان يارا خطيبتي
المهم. اتحركناا بلعربيات ويارا كانت ركبه معايا وابتدت تتكلم
يارا :انت ازاى كنت عايز تقتل واحد وده كله ليه عشان قال شويه كلام ملوش اي لازمه علياا
انا :دي اقل حاجه انتي متعرفيش اناا ممكن اعمل اي حاجه لو حك بس فكر يدوس على طرف اي حد يخصني وليه عندي معزا وا ذره حب حتي
يارا :وافرض بقا ان انا مش كنت رفعت المسدس وكنت قتلت طالب جامعي وابن عميد الكليه ف وسط الحرم الجامعي وقدم عيون كل السيكشن هتضيع روحك عشان واحده انت اصلا ولا خطيبهاا ولا نيله واصلا اناا مش معارفه اناا عايشه معاكو ليه ولا ركبه معاك دلوقتي ليه
انا: افهم من كل كلامك انك مش عايزه ان اناا وانتي نتجوز ولا نكون بيت واسره
يارا :لسه قرار زاي ده مش خته ولا هخده دلوقتي
انا:لا القرار ده لازم يكون دلوقتي وعايزك تعرفي انك حتي لو مش وافقتي تكوني مراتي ف انتي مكانك ف البيت ومكانك وسطناا القرار مش هياثر ف حاجه وعلى اى حاجه يلا مستني القرار
يارا : سكتت شوبه وبعدين قالت انا موافقه
انا: موافقه على اي
يارا :على اننا نتجوز ومش عشان حوار القعده معاكو ودول اناا بحبك حبيت خوفك عليااا وحبيت غيرتك عليا وحبيت لنك اتخنقت معا مازن عشاني وانت متعرفنيش حتي حبيت انك كنت هتقتل الواد وهو بيقول عليا مجرد كلام
بس اناا عندي طلب قبل منتجوز
انا:طلبتك كلهاا مجابه اتفضلي
يارا: انا عايزه اعرف انت اتجوزت ازاى مريم
انا :ياه ده حوار طويل موت بس هحكيه بس اماا نروح نقعد ف الاوضه واحكيه ليكي
روحناا البيت انا دخلت لمريم كانت نايمه الكلام ده كان الساعه 9الصبح يعني قعدت ف الجامعه ساعه واحده بس
المهم روحناا الڤلا وانا داخل كان بابا طالع من الڤلا وكان هيركب العربيه وقف لماا شاف العربيه داخله عليه
وانا نزلت منهاا روحتله ودار الحوار الاتي
انا:بابا ازيك هامل اي واحشني اوي ودخلت ف حضنه
بابا :اي يبني اهداء اي كل الاسأله دي
اول حاجه انا كويس يا سيدي انت عامل اي
تاني حاجه انت واحشتني اكتر و**** منتا عارف انا مش اقدر استغني عنك
انا:انا زاى الفل طلماا شوفتك يعم الناس انت
بس عايز انزل الجيم ال هنا ف الڤلا رفاعي قال كدا
ابويا :رفاعي قال كدا يعني حه الوقت خلاص عشان تنزل تحت
انا:وقت لا اي انا مش فاهم حاجه

ابويا :هفهمك بس اماا تنزل تحت الاول تعال ورايا
المهم مشيت معا ابوياا نجيه الجراچ و في اللوحه الاكترونيه بتاعت باب الجراچ كتب كود كدا الرض اتفتح منهاا فتحه ف الارض وبعدين طلع سلالم منهاا ونزلنا انا وهو والقيناا اللات بنت متناكه تقريباا كل ال الات بتوع الرياضه ومتطوره جدا وكسم خرف خالص انا استغربت ليه ابواياا عنده كل الاجهزه دي وليه مخبيه كدا ودلوقتي بقا ابتديت افتكر وافكر ف كل حاجه. افكر ليه ابوياا مديني باسبور دبلوماسي وجابه اصلا منين وهو عنده شركات برمجيات وبس
لحد مكسرت الصمت بينا واتكلمت
انا:بابا هو حضرتك شغال اي عشان يكون عندك الجيم ده ومستخبي كدا ويكون عندك باسبور دبلوماسي ومحدش ف البلد دي كلهاا يعرف يكلمك هاا كنت شغال اي بقاا
ابوياا :بس يسيدي دي حكايه طويله اوي
انا كنت شغال

انا يسيدي كنت هاكر كبير جدا ومازلت هكر المهم جالى اوردر على الدارك ويب ان ف واحده الثور بتاعتهاا اتخدت منهاا وبتزل بيهاا وكلمتني اجيبهم واحرق اي جهاز معاه نسخه من الصور دي او اتفتحت عليهاا الصور وطبعاا عملتهاا وده اصلا كان اختبار عشان ال مخابرات المصريه تكتشف قدراتي وقدرت اكون عند حسن ظنهم والحوار كان ماشي تمام لحد ما فيوم كان افتتح الشركه بتاعتي وحصل ان ابراهيم وفارس بتوع المخابرات كانو شاغلين اصلا تحت ايد ابويا وامي ال اناا كنت فاكر انهم ماتو بس طلع العكس ف اناا ساعتها. اكتشفت حاجه تانيه اصلا اكتشفت ان معتمد ده اصلا اخوياا واكبر مني كمان وانا مش كنت اعرف. وهو كان المسؤل عن حمايه ابوياا زامي وهو ف قسم للحراسات الخاصة والدنياا مشيت تمام لحد. مكناا ف يوم اناا كنت ف الشركه بتاعتي وجالى مكالمه كانت من ابوياا او بمعني اخر القائد بتاعي ف ال المخابرات
ابويا:انت فين يا فهد
انا:انا ف اجتماع مهم خير ف اى
ابوياا :لازم تيجي حالا عشان في اختراق وحد بيحاول يدخل على سيرفر الامن الوطني وعايز ياخد داتا من عليه
انا:طيب اقل انت واناا هتصرف من عندي
قفلت معاا ابوياا. واتكلمت معا الموظفين بتوع شركتي
الاجتماع اتأجل تقدروا تتفضلو بسرعه
الموظفين قامو طلعو وبعدين معتمد داخل عليه وراح قافل الباب
وقال
هتتصرف ازاى دلوقتي وهنعمل اى ف الدنيا ال بتتعك عليناا دي

ابويا فتح اللاب بتاعه وابتداا يشتغل ويبعت هجمات مضاده للبيحاول يخترق وبعدين البوياا عمل ي
سيرفر خارجي فيك باسم الأمن الوطني وبعدين التاني شربهاا وكان ف قصر زين العطار
المهم ابوياا اتصل تاني
ابويا :هاا عملت اي واي ال حصل ومين ال بحاول ده
انا:لا كله تمام والعنوان هبعتهولك تبعت قوه حالا قبل مايمشي من هناك
ابوياا: تمام
عند زين العطار
زين :هاا عملت اي يعادل
عادل :هو عمتاا انا دخلت السيرفر بس كان فيه واحد عمال يبعت هجمات مضاده بس هبله بتعطلني بس
زين : طيب ادخل بقاا اعرف الدساس وزينهم فين عشان نطلعهم
عادل :تمام
توضيح كدا (( الدساس ده اكبر تاجر سلاح ف مصر بس اتقبض عليه وميش مخلوق يعرف راح فين ))

((وزينهم ده من اكبر رجال المخدارت ومش بس كدا ده كان بيستورد من الكيان الص.هيو.ني 💩💩))

المهم عادل عمال يدور ومش لاقي معلومات اصلا على الدساس او زينهم حتي
اصل ده سيرفر فيك فيه شويه معلومات بسيطه ملهاش اي ريحه اللازمه اصلا
وهم بيتكلمو لقو الأزاز بتاع الڤلا بيتكسر وقنابل مسيله للدموع بتتحدف وهم مش قادرين يتنافسو اصلا ودخل عليهم قوات الاقتحام من 999 نظراا لخطورت زين العطار خدو عادل وزين
وتحاركو
نرجع بقاا عند ابوياا
بعدهاا ابوياا نزل من الشركه وراح البيت بتاعه
تاني يوم ابوه اتصل بيه وقالو ان هم مسكوهم وعرفت كانو بيحاول يخترق الامن الوطني ليه وانا من ساعت كدا وانا خدت الباسبور الدبلوماسي وكل قرايبي من الدرجه الاولى يخدو نفس الباسبور ده وهو دي يسيدي حكايه الباسبور والحكايه الچم وكدا عايز تعرف اي تاني
انا:لا د كدا زاى الفل معلش اخرتك على شغلك روح
ابوياا :لو ولا يهمك يسيدي المهم اناا هقفل الباب هاا ومحدش يعرف حاجه عن الاوضه دي غير امك هاا يعني مراتتك الاتنين لا فاهم ويلا بس اه قبل منزل ابن خالتك ربيع تنزله معاك لحد ميتظبط هو كدا كدا بعد مراكيته ف البيسين طلع نام فاهم يلا ولو عزت تطلع اكتب تاريخ ميلادك هناا انت اكتر حاجه انا اتمنيتهاا ف حياتي بس حصل ظروف مش هينفع احكيهاا بس اعرف اني انت اكتر حاجه بعد امك اخترتهاا
يلا سلام ابوياا طلع وانا ابتديت اتمرن بس غيرت الاول اتمرنت بلظبط ساعتين وبعدين دخلت جواا كان فيه حمام استحميت وطلعت براا ولبست الللبس ال كنت لابسه واناا ف الجامعه وطلعت كانت الساعه حوالى واحده الظهر
المهم كتبت الباسورد وطلعت من الچم ودخلت الڤلا كانتامي ومريم صاحين مريم اتكلمت وقالت
انت كنت فين من الصبح يارا جايه بقالهاا ساعه وانت كنت فين هاا
انا استغربت ازاى مريم تتكلم معاياا كدا اصلا وقولت
مريم انت ف وعيك ولا اى انتي هتحاسبيني اناا كنت فين ولا اى فوقي كدا
ورحت سيبهم منغير حتي **** على امي وطلعت
الحوار بين مريم وامي
امي :هاا عملتي ال ف دماغك برضو وادي النتيجه هتعملي اي وانتي عارفه ان دماغه ناشفه وبعدين شوفي بقالك سنتين مراته وعمره مزعلك ولا انتي زاعلتيه جايه دلوقتى وتعملي كدا
مريم : اعمل اي يماما منتي عارفه ان انا بحبه منتي عارفه انا عملت اي ولا ضحيت بايه عشانه وانتي فاهمه هو بلنسبه ليا ايه بس اعمل اي وهو من ساعت مظهرت يارا وهو مهتم بيهاا اكتر مني
امي :اتوكسي ده لساا واصل الصبح يدوبك داخل نام جمبك ساعتين وبعدين نزل راح الحامعه مش قعد ساعه فيهاا ورجع ومن ساعت كدا وهو مختفي
هو انتي مالك بلظبت اطلعي كدا شوفي جوزك وصالحيه واياك تزاعليه كدا يلا
مريم طلعت لقتني ف الاوضه بتاعتي وبضرب ف البتاعه بتاعت البوكس دخلت قعدت على السرير وبتكلمني وبتنده علياا وانا مكمل ومتجاهلهاا ولا اكني سامعهاا المهم هياا لقيت كدا راحت معايطه وجات حضنتني وقالت وهياا بتتشنهف و** اسفه انا غيرت عليك مش اكتر بقيت بتخرج معاهاا وبتروح الجامعه معها والسيكشنات بتاعتك معاهاا فانا غيرا معلش سامحني وانبي مش تزعل مني و** مهعمل كدا تاني
انا مش استحملت وخدتهاا ف حضني وطبطبت عليهاا
وقولت ليهاا يا مجنونه انتي عارفه انك انت ال فقلبي اوعى تزعلي وبعدين واحناا على نور كدا من اولهاا هتغيرو من بعض يبقاا نفضهاا ومش اتجوزهاا انا مش هقدر على المناهده دي
مريم :لا خلاص و**** مش هعمل كدا تاني
انا:وبعدين حوار الجامعه ده اعمل فيه اي طيب منتي ال مش بتنزلي جامعتك كان زمانك متخراجه وانتي ال مش بتنزلي الجامعه بس خلاص اناا هنزلك الجامعه دي واعرف حوار بتاعك عشان نشوف الحوار ده
المهم وبعدين سبتهاا ودخلت خدت دوش وبعدين طلعت روحت عند الاوضه بتاعت يارا وخبط عليهاا قالت ادخل دخلت عندهاا وقولت ليهاا هااجاهزه اسمعي الحجايه ولا لا
هياا:اه اتفضل احكي وانا سامعك
الحكايه بتبداء واناا ماشى فى الشارع مهموم ومضايق
مش عارف ليه ولا وكنت بلعربيه المهم وصلت عند النيل ونزلت من العربيه وقعدت بفكر ليه الدنياا بقت كدا بقت كل حاجه قايمه على التنمر اه زاى منت اتوقعت ناس ف الدروس كانو بيتنمرو علياا ف ثانويه عامه ونا المفروض وراياا امتحانات كمان اسبوع بلظبت مش عارف اعمل اي يأست من الحياه وانا قاعد مهموم لقيت مرا واحده انسانه جميله جمال فوق الوصف قعدت جمبي منغير اي سلامات. وطبطبت علياا ولقيتهاا بتقول
مالك يحبيبي شايل الهم ليه وفيك هم الدنياا كلهاا
اوعي يكون كلام العيال دول زعلك لا فوق انت جميل جدا وانا عجبني شكلك كدا اوعي فيوم يحبيبي تغير من نفسك عشان تراضي حد غير من نفسك عشان انت عايز كدا
وانا ده كله قاعد مستغرب مين دي ولا عرفتني منين ولا عرفت الحوارات دي كلهاا منين
لحد مناا اتكلمت وقولت انتي مين وعرفتي عني ده كله ازاى واصلا بتقوليلي حبيبك ليه وانا اول مرا اقبلك اصلا
مريم :بص يسيدي انا مين بلاش تعرف احسن ليك بس اعرفك منين ف انت متربي على ايدي اصلا عشان تكبر واتجوزك كدا
حوار بقاا اول مرا تشوفني ده انت شوفتني كتير بس انت مش متذكر كدا هتقعد معا نفسك وهتفتكر بس المهم انا ظهرت ليك دلوقتى عشان تشيل اي طاقه سلبيه جواك او حواليك حتي واه قول لابوك سيلا بتسلم عليك يلا سلام وقامت سابتني ومشيت انا ركبت العربيه بتاعتي ورحت لبوياا على طول وقولت ليه ان سيلا بتسلن عليك يبابا ابوياا استغرب وقال سيلا انت قبلتهاا فين
انا :اناا كنت عند النيل وقبلتهاا بس مش عارف دي اواى انسانه ده جمالهاا ده مش شوفته ف انسان انا بجد مش كنت عايزهاا تمشي
بس اعمل اى
ابوياا :معلش يحبيبي هتظهر تاني مش تقلق بس اما تظعر تاني اتصل بياا وانا اجي ليها واقنعهاا تقعد معاك علطول وتبقاا ليك انت وبس واجوزهالك لو طلبت كمان
انا : ياريت يبابا انا نفسي تفضل معايا علطول
وسبت ابويا ومشيت
قعدت اسبوع بحاله كل يوم اروح عند النيل واقعد ف نفس المكان على امل انهاا تيجي بس مش جت وبعد اسبوع بلظبط روحت ولقيتها قاعده جريت عليهاا خدتهاا ف حضني
واتكلمت وقولت
يااه وحشتيني اوي يا سيلا كل يوم اجيلك عشان اشوفك ومش بشوفك كنت فين
سكتت شويه وبعدين اتكلمت وقالت
سيلا مين يا ساهر
اناا اسمي مريم سيلا دي واحده ابوك يعرفه وكانت بعته السلام وبعدين حوار الظهور ده معلش كان عندي مشاكل ومش عارفه احلهاا بس ملحوقه انت عامل اى
انا :انا كويس طلماا شوفتك خلاص ممكن بس تيجي معاياا
مريم :فين يحبيبي
انا :عند بابا وبلمرا نتجوز انا وانتي انا مش هعرف اعيش من غيرك يلا وشديتهاا من ايديهاا ورحت بيهاا عند ابوياا واتجوزناا وهو ده يستي الحوار
هاا عايزه تعرفي اي تاني
يارا :لا كدا فاضل بس معلش انا اسفه يعني موافقت مريم وخلاص
انا:تمام بكرا هتلاقيهاا بتقولك امين يلا اسيبك بقا انا
ونزلت من عندهاا ودخلت اوضه بتاعتي وقفلت الباب وابتديت افتكر بعد معرفت ان مريم هيا سيلا وابتديت اعرف انا مريم اصلا ف الاساس كانت من الجن وكانت متباعني من صغري وبتحبني واتخلت عن مملكتهاا وشعبها عشان وانهاا اتخلت عن كل حاجه وبعدبن نمت ورحت ف النوم وصحيت على الساعه 5كدا المغرب على خبط على الباب وقومت فتحت طان ربيع وكان وشه ف الارض
انا سيبته على الباب ومشيت من الاوضه اصلا ونزلت ف الصاله تحت وقعدت وكانت امي برا عند البيسين هياا ويارا ومريم لحد مهو جيه ورايا و قعد جامبي وابتدا يتكلم وقال
بص قبل اي حاجه انا عارف اني غلطان بس كنت عايزني اعمل اي وانت سايبني لوحدي هاا كنت عايزني اعمل اي ومحدش ينصحني ويبعدني عن صحاب السوق ها كنت فين اقولك انا انت كنت فين طنت بتدور على نفسك وعلى شكلك قدام حبيبه القلب اول مرا اشوفك فيهاا اناني اول مرا احس ان انا مش لياا لازمه عندك
قبل متحاسبني على غلطي حاسب نفسك الاول بس نعمل اى انت خلاص نسيتني وانشغلت بيهم بس خلاص انا من بكرا همشي من هناا وارجع بيت امي تاني وابعد عنك عشان تعرف تركز معاهم زقام عشان يمشي انا مسكت ايديه وقولت تبقاا غبي لو فكرت اني انشغلت عنك بس انا كنت واثق فيك وكنت عارف ان انا سايب راجل هبعرف يخاف على نفسه ويكمل اال بداءنه بس اعمل اي كنت غلطان معلش انا اسف واعمل حسابك من بكرا هتنزل الچيم معايا واكلك هيتظبط وهتبطل اي حاجه اتعلمتهاا خلاص مش انت عايز كدا ارجع اعملك زاي العيل الصغير بس ملحوقه يلا قوم صالح امك
هو قاعد مكانه مش بيتحرك روحت قايل بزعيق قولت قوم
هما عندهم سمعو وانا بزعق وشافو ربيع قايم خايف وجري عند ايد امي باسها وهو بيعيط وقال سامحيني يماما و**** مهتحصل تاني
امي:انت اتغيرت ليها هاا انت مش كنت كدا انت كدا مش ابني يوم مترجع ربيع القديم تبقاا ابني غير كدا لا ويلا قوم على اوضتك عشان تنام عشان ختصحاا الساعه 6الصبح عشان الجيم قوم
ربيع سمع كدا وقام من سكات وطلع اوضه بتاعته وقفل عليه ونام وانا دخلت عليهم وهماا قاعدين واتكلمت وقولت ازيكو كلكو قبل اي حاجه روما موافقه اني اتجوز يارا.
مريم: طبعاا يا حياتي
انا: يارا اظن كدا انتي مش عندك حجه بكراا الفرح هاا تقدري تنزلي دلوقتي تجهزي لو حاجه نقصاكي يلا
قامت يارا دخلت الاوضه بتاعتهاا عشان تلبس وتنزل تشتري حاجات
وانتي يا روماا تعالى وراياا دلوقتي عشان عايزك ف موضوع كدا
بعد ازنك يا امي
امي: اتفضل يحبيبي

خدت مريم ودخلت جو الاوضه وابتديت وانا بقفل الباب. باخد شفايفها ف بوسه كانت فيه كل انواع الحنين والشوق فضلنا ف البوسه دي حوالى 5دقايق. وبعدين سبت شفايفهاا وفولت ليهاا يا الطعم ده كان واحشني بشكل مش قاظر اوصفه وبعدين مسكت بزازهاا البيضه بياض الثلج وحلامتهاا الواردي ونزلت فيهم مص والعب فيهم بصوابعي واضرب على بزازها وهيا كل ال بتقوله اوي اوي بزازي وحشاك لدرجه دي
طيب براحه بس انت كمان واحشهم بس كدا انت بتاكلهم وبعدبن نزلت على الكنز بتاعهاا كسهاا وما ادرك ما جمال كسهاا
اللون البرونزي الجامد بتاع فخادهاا معاا كسهاا الوردي ابو شفايف ظاهرين كدا والبظر طالع منه ياا على الميكس وجماله ميكس كفيل يهيجك 24ساعه بجد حاجه حوار المهم نزلت على الهدوم وقلعتلهاا بنطلون الاسبورت والقيناا لابسه اندر جي استرينج اسود جامد وطبعا عزيزي القاريء انا من عشاق الاسود والحاجات الدارك كدا لموت فيها روحت ماسك الكلوت ومنزله ليها وحطيت الحبل بتاعه ف بوقي بلحس فيه واشم فيه
((عارف واحد دلوقتي هيقول ايه القرف ده بس بقول وانت معا واحدت بتحبها ابصملك انك تعشق اي حاجه فيها ريحتها حتي لو الكلام ده مقرف وكدا ))
المهم نرجعع بقاا تاني وسيبته وابتديت اخش الحس ف الكنز بتاعي واعمل عليه دواير وهياا كل ال عياا بتقوله
اهاااا كمل يحبيبي واحتني اوي مش عارفه انا كمت عايشه ازاي ال اسبوعين
دول من غيرك بس انت دلوقتي لو فكرت بعد كدا تسيبني وتمشي تاني انا هقتلك وانت عارف ان انا مش بهزر فاهم اههعكمل يحبيبي كمل
وانا شغال الحس فيها لحد ملقيتهاا بترمي علياا الدفعه الاولي تقريباا غرقت وشي كله بس انا مش سيبت حاجه منه تنزل على الارض لحت كل حاجه من على كسهاا وال كان على وشي خدته بايدي ولحسته تانى وبعدين لقيتها قامت من تاحتي وابتدت تقلعني واول مشافت بتاعي نزلت فيه مص حوالى عشر دقايق كدا وبعدين لقيتهاا قعدت على السرير ف الدوجي وقالت يلا يا حبيبي شوف شغلك انا ابتديت ادخل بتاعي وقاعدت حوالى 10دقايق بنيك فيها وبعدين غيرت الوضع بقا رجلها ف الهوا ونايمه على ظهرهاا وانا راكب فيهاا وبعد 10 دقايق كمان كنت هجيب وقولت ليهاا ها يروماا اجيب فين
راحت بعلو صوتهاا هات جوا كسييي يا حبيبي ارويه بقاله كتير عطشان وجبت جواهاا
وخدتهاا ف حضني نمنا وصحيت تاني يوم دخلت خدت شاور كدا ولبست ونزلت تحت دخلت المطبخ اعمل الفطار بتاعي
جهزت طبق سلطه جامد كدا. وبعدين. قطعتين توست وشريحه لانشون وشريحتين رومي وقسمتهم على القطعتين. التوست ودخلتهم الميكرويف وياحو كدا وابتديت افطر وخلصت والدنياا تمام ورحت طالع لربيع. فوق ف الاوضه بتاعته وصاحيته وكان لسه الساعه 6اللصبح
هو طبعاا قام زعلان بس مغلوب على امره
وخدته وفطرته زاى الفطار بتاعي بلظبط وبعدين روحناا الجراش وابتديت افتح الباب بتاع الجيم ونزلناا اناا وهو وهو مستغرب ازاى الجيم ده ف البيت وتحت الجراج
المهم ابتديت ادربه والعب معاه تمرينات خفيفه وانا كنت ابتديت اتقل شويه وخلصناا بعد ساعتني ونص بلظبط طلعناا كانت الساعه 8 ونص وانهارده مش كنت هروح جامعه المهم خدت دش ولبست ونزلت خدت العربيه بتاعتي ونزلت روحت اقعد ف اي مكان واتماشي بلعربيه ورحت اقعد على النيل وده اكتر مكان مفضل ليااا المهم فضلت قاعد مش عارف قد. اي وبفكر ف حياتي كانت عامله ازاى وبفكر ف حياتي هتعمل اى بعد كدا. وبفكر ف مريم ومش عارف لحد مقطع التفكير ده مريم حطت اديهاا على ظهري وقالت
عمري فيوم معرفت انت ليه بتحب تيجي على المكان ده معا اني اعرف عنك ال متعرفهوش اصلا بس خلاص
المهم انت قاعد هناا ليه مالك كدا
انا:بفكر ف حياتي كانت عامله ازاى وهتبقاا ازاى. بفكر فيكي انا اه بحبك ومش اقدر استغناا عنك بس لازم اعرف انتي ليه سبتي دنيتك وحياتك عايز اعرف عقلى هيتفرتك مش قادر
مريم :مش تفكر كتير هيجي وقت عليك وهتعرف كل حاجه وانت ساعتهاا هتكرر بس انا قبل والوقت ده انا عايزاك تعرف انا هناا بمزاجي عشان حبيتك مش عشان اوامر وبعدين هتعرف ده وابوك عارف بس مش هيقدر يتكلم معاك ف الحوار ده لان الحوار ده اكبر مني ونك ومنه
المهم فضلت قاعد انا ومريم وبعدين الدنياا ابتديت تليل قومناا ركبنا العربيه واتحركنا على الڤلا ودخلناا وانا خدت نفسي وطلعت الاوضه وقعدت شويه والباب خبط وكانت يارا. دخلت يارا زجت قاعدت جامبي على اول السرير وقالت
مالك حساك زعلان كدا او مضايق
انا:ها لا مفيش انا كويس
يارا :لا مش كويس ولا انت مش عايز. تحكيلي ولا اى انا:يارا مفيش حاجه قولت ومش هحكيلك ليه انا بس مضايق شويه افتكرت حاجه عزيزه علياا مش اكتر ويلا جهزتي حالك ولا لا بكراا الفرح انتي عارفه طبعاا
يارا :لا اناا جاهزه بس هو لازم بكراا يعني
انا:اه لازم بكراا عشان الناس ال اتعزمت دي
المهم الساعه كانت 10 بليل دخلت نمت واليوم ده كله م شوفت امي ف البيت
صحيت تاني يوم كلعادي بتاعي الساعه 6ونزلت عملت الفطار وفطرت بس انهارده فطار مختلف 6معالق فول وبيضه مسلوقه وسلطه ونص رغيف عادي
المهم فطرت ونزلت الچيم تحت وابتديت ادرب طبعاا كان ف كميرات ف الجراچ وفي شاشه متوصله تحت وباين الكاميرات منهاا وشوفت ربيع داخل الجراچ وعمال يحاول يفتح لحد منا فتحت ليه وهو داخل وقال انت عرفت منين ان انا عايز ادخل. الچيم
انا :ف كاميرات ف المكان يهبل يلا تعاله ادرب
ابتديت ادرب معاه وبعد ساعتين هو تعب وقف تدريب وانا كملت كنت عايز انهارده اجيب اخرى فضلت ساعه ونص كمان لحد مناا زهقت
ودخلت خدت دوش جوا ولبست وطلعت براا دخلت الڤيلا كانت الساعه 10تقريباا
لقيت كله صاحي. وكل ال يقابلني من طقم المسؤل عن البيت يقول الف مبروك دخلت المهم لقيت امي ويارا ومريم كانو الكوافير عندهم وابوياا وجدي وربيع معاا الحلاق انا دخلت قعدت والحلاق بدء ف الحلاقه فشعري وخلصناا كلناا على حوالى الساعه 12 المهم قعدت ابضن على نفسي لحد مهاد الفرح الساعه 7كدا ابتدا الناس تيجي وكان معازيم كتير اوي وكان في ناس صحاب يارا وكان في كوادر كتير من كوادر الدوله لحد ملقيت ناس داخله بحراسه كدا الحراس بتوعناا منعو دخولهم والناس مش موافقه بس ابوياا وصل عندهم وقال
اهلا اهلا بسعيد ومازن نورتو فرحناا المتواضع بس اسف مش اقدر اسمح للحراسه عشان ف ناس مهمه ومينفعش الحراسه تخش عشانهم وجهه كلامو للحراسه يلا يا شباب اقعدو هناا وخدو واجبكو هناا
سعيد ساعتهاا بدء يتكلم :اهلا اهلا بفهد بيه مبروك يباشاا
ومازن نفس الكلام بس كان مضايق وبيقولها من غير نفس :الف مبروك يباشا
ابوياا :**** يبارك فيكو تعالو اتفضلو ادخلو المهم دخلو وجم عندي يباركو وحصل نفس الحوار بس كنت انا ملاحظ الضيق والغضب على وش مازن مش رديت اتكلم وفات شويه وقت كدا لحد ملقيناا ضرب نار كدا من شخص انا مكنتش اتوقعه انو هيجي اصلا وكل ال ف الفرح اتخضو وباصو وراهم لقو
طبعاا انتو عارفين ان انا لازم انهي الجزاء ده هناا و**** مش بايدي كنت عايز اطول الجزاء اكتر من كدا والمفروض بؤضو ده مش ينزل دلوقتي بس يلا عشان اخواتي ال بيكلومني على طول
المهم الدنياا مخبيه اي لساهر هو وفهد والعائله ده هنعرفو ف الجزاء القادم

وقفناا الجزاء ال فات
على ان ف واحد داخل الفرح وضرب طلقتين ف الجو وكان معاه ناس تانيه ودول عائلته. وهنتعرف عليهم دلوقتي
الراجل ده يبقاا صقر ابن خالت ابوياا ال هو يعتبر عمي هنسميه عمي صقر وخلاص .
ومراته وكانت اسمهاا منال ايه ف الاخلاق لابسه فستان سهره بس مش العادي لا ده فستان مقفول ومحجبه وكانت قمر
وجدتي الهياا ام صقر واخت ستي ال هياا ام ابوياااا
واول مدخل ابويا اتكلم وقال
انا اسف لسيادتكم على الرصاص ال اضرب ده بس ابن خالتي بيحب يهزر شويه ولا فى اى حاجه محدش يقلق المكان متأمن على اكمل وجه
المهم وضاف ابوياا عل الكلام يلا ياجماعه ولا اى حاجه حصلت مزيكتناا وكاستناا ولا في اي حاجه
((حتي كدا زاي فيلم سمير وشهير وبهير 😂😂))
المهم نرجع للجزاء بتاعناا يرجاله
وعداا الفرح على خير و طول الفرح كان مازن مضايق وقالب وشه وحاسه عايز يقتلني بس عادى بقاا القلب وماا يريد ودخلناا الڤلا وكانو كلهم موجدين وشايف ف عيون مريم حزن بس انا اعرف اصلح ده كله فيماا بعد المهم شيلتها وهياا كانت مبسوطه وفرحانه وطلعناا بيهاا الجناح بتاعناا الجديد وده هنعيش فيه اناا ومريم ويارا فيماا بعد
والجناح عباره عن (( سرير كبير يكفي 3اشخاص وحمامين كبار كل حمام فيه بانيو بتاعه وكله حاجته
وشاشه 56 بوصه كبيره وبلاي ستشن 5واربع دراعات وعفش مكمل من كل حاجه ده غير الدولابات بتوع الهدوم طبعاا ))
دخلناا ال جناح واول م يارا دخلت انبهرت بالجناح الجديد وقالت
اي ده يحبيبي هو ظه جناحناا الجديد ولا اى
انا:اه ده جناحناا
بس ده مش بتاعناا انا وانتي لوحدناا لا مريم هتعيش فيه معاناا واه من اولهاا انا اه بحبك وبعشقك كمان بس مريم خط احمر مريم ديه كياني وكل حاجه لياا ددمم
ده مينمنعش انك مش بحبك ولا بعشقك بي لا و**** صدقيني اناا بحبك مووت بس هياا واناا علاقه هتفهميهاا بعدين واعدك انها هياا مش هتئزيكي بس انتي كمان نفس الحوار ويلا متيجي بقاا عشان انتي واحشني اوي وانا كنت همووت عليكي ونفسي فيكي من اول ماشوفتك
المهم يارا كانت مستمعه للكلام وم بتقول اي حاجه لحد م اناا روحت ناحيتهاا وخدتهاا في بوسه
وروحت فكك السوسته بتاع الفستان وروحت واخدهاا على السرير
هوب هوب منتج ي بولو ((لحد هناا وهنقف بقاا عشان دي مراتي يا صديقي مالك كدا ))

عملت واحد تمام وفتحتهاا وخدتهاا ودخلناا خدناا شاور معاا بعض وبعدين نمناا وهياا دخلت جوا حضني
صحيت تاني يوم نفس الروتين المعتاد الساعه 6الصبح ونزلت فطرت ودخلت الچيم وابتديت ادرب شويه كدا بعد حوالى ساعه كدا نزل ربيع ودخل علياا
وقال :يبني انهاارده الصباحيه بتاعتك وبعدين اناا نفسي اعرف انت بتيجي بدري ليه
اناا نفسي يوم اجي قابلك
انا:حتي لو اي لازم الچيم والتمارين بتاعتي مش تتقطع
وحوار انك تيجي بدري ده بأيدك انت اناا بصحاا الساعه 6 الصبح بنزل احضر فطار وافطر وعقابل مخلص ده كله توصل لحد الساعة 7 تقريباا
المهم دخل واتمرن معاياا قعدناا حوالى ساعتين كمان وانا جسمي ابتدي يبان عليه الجيم وكدا وجسمي معدش فيه تخن
طلعت البيت لقيت يارا ومريم قاعدين وقلقنين واول مدخلت جم نحيتي وقالو انت كويس كنت فين هو احناا زعلناك
انا :اهدو اهدو ف اي اناا كويس وكنت ف الچيم مش اكتر وبعدين هزعل منكم ليه هاا وانتو عملتو اي عشان ازعل منكم
متيجو نروح عند يارا ومريم كدا قبل ماجي
نيجي عند يارا على الساعه 8 كدا قلقه ومش لقيتني جمبهاا فا قامت بدور علياا مش لقيتني ولا ف الحمام ولا ف الڤيلا كلهاا قالت تخش تشوفني عند مريم
دخلت عند مريم ولقت ان اناا مش عندهاا كمان مريم اول م يارا دخلت حست بيهاا فقامت مريم معاها مع ا
وطلعو يدورو علياا لحد مناا وصلت عندهم
نرجع للحاضر

المهم خدتهم الاتنين ودخلناا جو والمهم قعدت معاهم جوا ف الالصاله بتاعت الڤلا وحناا بنتكلم امي نزلت عليناا وجت قاعدت معاناا وانا اول مقعدت
واحشني اوى يماما متخيلتش بيكي يعني ف الفرح هو انتي مش فرحانه ولا اى
امي :وانت فكررك لو مش مبسوطه وفرحانه هجوزهالك اصلا ولا اى هو كانو شويه مشاكل مع ابوك وراحو لحالهم واه اوعي فيوم تزعل يارا فاهم
هناا مريم اتكلمت وقالت:اشمعناا بقاا يارا يا ماما ولا انا مش بنتك زايها ولا اى
امي :اقولك يستي يارا ضعيفة مش هتاخد معاه حق ولا باطل
انماا انتي لا تقدري تاخدي منه حقك تالت ومتلت ومن اي حد عمتاا وانتي عندك اهلك وناسك يدفعو عنك
يارا لا فهمتي بقا يست مريم وفكك من الغيره من اولهاا عشان تعيشو ف سلام بينكو
المهم الحوار خلص وعادي وطلعت خدت العربيه بتاعتي ورحت لواحد تاجر حيوانات كبير اوى يحبلك اي نوع حيوان حتي لو نادر وهدد بالانقراض بس على حسب النوع يعني مثلا النادر غالى نيك
ال العرض قليل والطلب اكتر بيبقاا غالي شويه
العادي بيبقا سعره معقول المهم دخلت عليه وهنسميه طارق
انا:عامل اي يطارق اتصرفت ف كل ال انا كنت طالبه منك ولا لا
طارق :عيب عليك يباشا كل تحت الكونترول وهو انت عمرك طلبت حاجه وانا خيشت معاك ولا اى يرحوله
انا:لا عمرك ماخيشت يعم طارق طيب هم فين
لقيته راح العربيه بتاعته وكانت دودج من ال هياانص نقل دي وفي الصنودق بتاعهاا طلع منها صاندوق خشب كبير شويه وده كان فيه التعابين وكانو 8 تعابين من هم واحد اسمه الاركم والخديري وده من النوع العاصر وابو السيور والعدد بتاعهم كانو ((4 الخديري و2 اركم و 2 ابو السيور
وقفص حديد وفيه نسر كبير وده طبعاا

((نسر اهلاوى شامخ مبيتكسرش ولا يموت ابدا 🖤🦅))

وحوض ازاز وكان فيه تمساح صغير
و اسد كدا عنده حوالى سنه ف قفص حديد وعربيه فى العربيه وتشده اكنك شادد عربيه عاديه كدا
و كلبين روت وايلر فيهم شراسه عاليه جدااا بس ال خدمني انهم كانو بل امر ))
المهم ده كله اناا كان معاياا عربيه بس مش BMW بتاعتي كنت واخد عربيه دودج بتاعت عمي معتمد بس مش بتاعت الشغل دى بتاعت الاستعمال الشخصي المهم الحاجه اتحملت ف ال عربيه ورابط الاسد فالعربيه من ورا واالدناا مشيت تمام ووصلناا الڤيلا
واناا كان ابوياا عامل وراا الفيلا كدا نظام استراحه كدا بس دي لياا اناا بتاعت الحيوانات دخلت ودخلت الكللابب كل واحد هيهم القفص بتاعه وكانو دكر ونتايه
والاسد كانت معملو له قفص كبير اتحط جواه والتعابين حطيت كل جوز ف حوض ازاز مقفول كويس لواحده والتمساح ده الواحيد ال اناا خدته معاياا ف الحوض بتاعه الاوضه بتاعتي
وكان ف الاوضه بتاعتي برضو حاجه نسيت اقولهاا ساعت الوصفه بتاعهاا فيهاا الحوض بتاع التمساح وجمبه حوض سمك كبير
طان منظر جامد المهم اناا خلصت الحوارات دي على الساعه 3العصر كدا نزلت تحت وخدت مريم ويارا وخرجناا. واتفسحناا وقديناا. وقت لطيف معاا بعض وروحناا بليل وانا واناا طالع فوق اناا ويارا خدت نريم معاياا وطلعناا نمنا على السرير مريم على يميني ويارا على شمالى ونمنناا واناا نمت نوم عميق لحد محلمت بواحد اناا عارفه كويس اوى بس م عارف طلع ليه دلوقتي
المجهول :: انت نقدت العهد ايه الانسان ازي انسي زايك ينقد معاياا اناا ................. العهد ولقيته بيقرب مني بيحاول يخنقني لحد من صرخت وققمت مفزوع وكلهم صحيو على صوتي
واناا قومت واناا عرقان ومخنوق اوى ولقيت يارا ومريم بيقولو
مالك يحبيبي فيك اى احكيلناا واحناا نساعدك
انا::كابوس ومش فاهم ليه الكابوس ده بلذات مش عارف في اي
عند المجهول ف مكان اسود داكن قاعد على كرسي احمر لون الدم كبير كدا وعلى وشه غضب جامد جدا
وقاعد بيفكر معاا نفسه

قومت مفزوع تاني صحيت وبصيت ف الفون لقيت الساعه 12 قومت نزلت دخلت الچيم و ابتديت ادرب وكنت بدرب بغل عسان الكابوس ده قعدت حوالى 4ساعت لحد ما كنت بجيب حرفياا جااز وبموت عشان اناا مش فطرت وادربت على الريق من غير حاجه وبذلت مجهود كبير جدااا
دخلت خدت دش وطلعت ركبت العربيه واتحركت وانااا مااشي المره دي شوف المجهول بتاع الحلم قاعد جامبي على الكرسي ال جمبي واناا اول مشفته اتفزعت ورحت موقف العربيه مراا واحده والحمد**** ان الطريق مش كان فيه حد لكنت زماني مييت وبيدفنوني
بس ابتديت اجمع قوتي واقول انت مين وانت بتعمل اى هناا وبتظهرلي ليه واناا ايه علاقتي بلعهد ال انت بتتكلم عليه ده اناا مش عارف حاجه عن الكلام ده
المجهول : امسك اعصبك يا انسي انت
انا مين ف انا ابو سيلا ملك ملوك الجن الهوائي
بعمل اى هناا جاي ارجعك لعقلك عشان انت يبقاا معاك اميره اميرات الجن الهوائي وتتجوز عليهاا
والعهد ده بنتي سيلا عملته معاياا بيني وبينها ان اناا مش ائزيك بعد مهياا هربت من المملكه بتاعتناا
انا:هو حضرتك تبقاا ابو سيلا
((بقولها وانا مرعوب مش بس خايف عشان ده بالذات لو نفخ فياا هيمحيني من الوجود ))
اناا اسف و**** وهياا حتي مش معارضه على جوازي وهياا حضرتك تقدر تسألها انا مش بزعلها ف حاجه
ابو سيلا وده هنسيميه (صامولي )
صامولي: بص قبل اي حاجه اناا عايز اعمل معاك عهد جديد عهد هيخليك صاحب نفوذ صاحب قوه صاحب سلطه
انا:عهد اي ده بص اناا مش عايز قوه ولا نفوذ وسلطه
اناا عايز اعيش ف سلام مع زوجاتي ال اتنين
صامولي : هتعيش ف سلام وانت معاك سلطه ونفوذ غير كدا لا
انا:طيب انت عايز مني اي طيب
صامولي :هنعمل عهد اناا وانت بلدم وساعتهاا قوتي هتبقاا معاك وبعدهاا تروح ل ابوك وتقوله العهد تم نفذ ال عليك تعمله ساعتهاا هيتفتحلك كل ابواب السلطه والقوه
انا : واي علاقه ابوياا بلعهد والحوار ده
صامولي:هو انت فاكر ابوك كان بيقولك ساعت اماا سيلا قابلتك هتيجي وهتتجوزهاا ليه عشان اناا اصلا كنت عامل معا ابوك العهد ده بس العهد كان بتاعى اناا وابوك على انك تاخد قوتي وتتجوز الاميراا سيلا بنتي
انا:تمام واناا موافق
وعملناا العهظ اناا وهو بلدم واتحبس دمناا اناا وهو ف خاتم كدا الفص بتاعه احمر مسود كدا وسكله جامد واول مخلصناا الخاتم لزق ف ايدي ولقبت صامولى اختفاا.
ومرا واحده اتكلم بس اناا مش شايفه وقال
صامولي: دلوقتي العهد تم انا وانت بقينااا واحد الخاتم ده مش هيتقلع منك ابدا غير يوم موتك وهيروح للواريث الشرعي ليك اذا كان من سيلا او يارا
يلا روح ل ابوك ونفذ ال بقولك عليه
المهم وانا قاعد سرحان وبفكر دخلت مريم هياا ويارا وجم ناحيتي وقالو
هو انت كنت فين قلقتنا عليك
انا:لا ابدا كنت ف مشوار كدا وخلصته وجيت على طول
مريم بصت علياا شافت جسمي شكله متغير و حست بقوه كبيرا جداا قريب منهاا وطالعه مني
وشافت الخاتم ف ايدي وهياا عارفه ان الخاتم ده بتاع ابوهااا
طلع ال هياا شاكه فيه حصل وان اناا قابلت ابوهاا وعملت معاه العهد كمان
المهم هم نزلو واناا فضلت ف الاوضه لحد ساعت الغدا وابوياا جه نزلت كلت معاهم وابوياا عمال يبص لياا ومستغرب ان اناا لابس الخاتم ده هو عارف ان الخاتم ده بتاع صامولي
((عشان هو كان عامل معاه عهد ان اكون صاحب العهد واكون الشخصيه ال هتدمج القوه بتاعته معاه ))

خلصناا الغداا وابوياا داخل الوضه بتاعت المكتب بتاعه واناا استنيت عشر دقايق ودخلت ليه جوا واول مدخلت جوا ابوياا قال انت قابلت صامولي صح ولا لا
انا: اه قبلته وتممت مهاه العهد كمان وانت لازم من بكراا تتنازل عن مكانك لياا زاى مهو قال وقال اقول ليك انك تنفذ
ابوياا :تمام من بكراا تقدر تنزل انت الشركه مكاني وكل حلجه اصلا جاهزه وكنت مستني اللحظه دي
بس قبل اي حاجه يبني اناا عايزك تعرف ان اناا بخاف عليك فوق ماا تتخيل
وحبيتك اكتر من اي حاجه وعشان اثبتلك ان انا مش بضحي بيك انت مش تعرف حاجه ف حوار العهد وصامولي ده بس اوعدك ليله اكتمال البدر هتجيلي واعرفك كل حاجه
بس اناا عايزك تعرف لحد منتكلم اناا عملت زكان العهظ ظه عشان حياتك كانت ف خطر وم كان في حل غير ده
انا :تمام واناا واثق فيك و واثق انك عملت ده كله عشاني ومش تخاف انا غير اي حد
بس سؤال اخير قبل ما امشي انا خياتي الجايه هعمل اي فيهاا ليه انت بتنزلني مكانك واناا لسه مش خدت خبرا ولا عارف حاجه عن الموضوع ده ولا عن شغلك وانت هتروح فين طلماا اناا هنزل مكانك والشغل ده ف خطر على اهلى ولا اى
ابوياا : الخطر موجد طول عمره حواليناا ال رك على ال يقدر يحمي اهله ونفسه منه وانا متاكد انك قد ده كله
ومش تخاف انا مش هروح ف حتي بس لحد كدا ودورى خلص انا دوري ابني شركه من الصفر لحك العالميه لورايث وحامل العهد وهو يكمل
وانا اديت المهمه على اكمل واجه
موضوع الخبره ف ده انت عندك بحر علم انت معاك ملك ملوك الجن الهوائي ليه قدرات هائله وعلم واسع لابعد الحدود
انا :تمام وانا واثق ان انا قد التحدي ده
المهم طلعت الاوضه بتاعتي ونمت وصحيت تاني يوم على الساعه 6 قومت خدت دش وكانو يارا ومريم. لسه نايمين قومت اكلت التمساح رميت ليه كام قطعه لحمه
ونزلت روحت اكلت التعابين ورميت ليهم فران بيضه بتوع التجارب والاسد رميت ليه لحمه برضو
والكللابب رميت ليه اكل مخصص كدا وهو عباره عن هياكل فراخ معاهاا رز وبطاطس مسلوقه وبيض ني وشويه دراي فود مطحون العلفه دي تتخن اي كلب مهم كان حشمه او شكله والنسر كان محطوط على عينه كمام عشان مش يعور حد بمنقاره او رجله وانا كنت عايز اسيطر عليه ف فكرت اسيطر عليه ازاى
لقيت صوت جوا عقلي بيقول فك الكمام مش تخاف مش هيقدر يبقربلك هو هتلاقيه زايه زاى الكللابب
انا:تمام بس انت عرفت ازاى ال بفكر فيه
صامولي:انا خلاص انا انت وانت انا احنا كيان واحد وم لازم عشان تتكلم تتكلم بصوت عادي جوا عقلك
عشان مش يفتكروك اتجننت
انا:تمام وفكيت الكمامه من على عين النسر لقيته طلع من القفص وطار وقف على كتفى من فوق ومديت ايدي بلحمه وهو ياكل من ايدي ونش ردي يمشي المهم وانا طالع برا لقيته ماشي معايا وهو على كتفى ومش عايز ينزل
نزلت تحت اتمرن وهو واقف عل الاله بتاعت الحديد مستني اخلص بعدها بحوالى ساعه كدا وقفت خلصت ودخلت استحماا طلعت برا وهو على كتفي برضو ودخلت الڤلا وهو معايا
عملت تخاطر مع صامولي
انا:هو مش عايز ينزل ليه من على كتفي واي حتا بروحهاا معايا
صامولي :ده حمايتك بعد كدا ومش هيسيبك ابدا معاك حتي الممات
انا:طيب وساعت النوم و احنا رايحين الشركه
صامولي :النوم هيبقا فوق ف بتاعه هتشتريه كدا من مكان انا هدلك عليه هتتحط ف الاوضه وهوا هينام عليهاا
والشركه هيبقا معاك نفس البتاعه برضوا هتتحط ف المكتب ولو ف اجتماع او ف كافيه وكدا على كتفك
بلمعني الحرفي مرافق ليك زاي ضلك وعلفكرا النوع بتاعه نادر جدا وانا عملت اني التاجر وجبته ليك
انا:تمام

المهم لبست ونزلت وقفت قدام الڤلا ولقيت العربيات اتحركت ودخلت جوا الڤلا كانو 3عربيات واحدا قدامي واحدا وراياا وانا برعربيتي ف النص بنهم والعربيه بتاعتي فيه السواق ورئيس الحراسه راكب معاياا ف العربيه
وصلت الشركه ونزلت من العربيه والنسر كان على كتفي وقف ودخلت الشركه وسط نظرات غرابه ودهشه من المواظفين كلهم والسكرتيره وقفه قدامي وقالت
اهلا يا فندم انا جيسي السكرتيرة ومديرة مكتبك
انا : هلا يا جيسي وانا ساهر تقدري تقوليهاا من غير تكليف عادي واطلبي اجتماع من كل المواظفين كمان نص ساعه اتفضلي
جيسي :تمام يساهر اتفضل ادخل مكتبك ونص ساعه وهاجي اخدك اوديك اوضه الاجتماعات
انا:تمام يلا يجيسي اتفضلي انتي
جيسي مشيت وانا دخلت المكتب بتاع ابوياا سابقاا وبتاعي حالياا
المهم سرحت ف جمال المكتب وانا سرحان اتخاطر معايا صامولي وقال :
هاا انت دلوقتي طلبت اجتماع ليه ناوي علي اي
انا:عايز اعرف كل حاجه اعرف الصفقات ماشيه ازاى الانتاج ماشي ازاى وعايز اعرف الدنياا هتمشي معاياا ازاى اكيد ابوياا ليه اعداء عشان يمشي ب موكب الحراسه ده كله ويمشيني بنفس الموكب
لازم اعرف اعدائه مين وادرس كل خطواتهم اناا مش زاى ابوياا
اناا زمان كنت غلبان بس دلوقتي لا
دلوقتي ال هيجي على سكتي هدوسه هو ونسله كله
الطيب دلوقتي بقاا ضعيف بيتاكل هو واهله وناسه
صامولي :كلام جميل كمل ومش تخاف انا معاك ومش تنساا ان انا وانت كيان واحد
انا :مبنساش البيقف جمبي وبرضو مبنساش ال بيجي علياا يا صامولي وده هنعرفه الايام الجايه انت معاياا ولا علياا
صامولي : مسير الايام تثبت صحه كلامي
انا :تمام
وقت منا بتخاطر معاا صامولي كنت سرحان دخلت جيسي علياا ولقتني سرحان لحد مجت وهزتني ساعتهاا فوقت وقولت
انا:ها ايو يا جيسي ف اي
جيسي :انا بقالى كتير بنده عليك وانت سرحان مش عارفه ف اى ف قولت اجي اشوفك سرحان ف اى
انا:لا والا حاجه هاا الاجتماع جهز ولا لا
جيسي: اه جهز عشان كدا جيت لك
انا:تمام يلا بيناا
مشيت اناا وجيسي لحد اوضه الاجتماعات
واول مدخلت المواظفين كلهم سكتو وانا قعدت على اول الطرابيزه وابتديت اتكلم
اهلا بيكم انا ساهر صاحب المجموعه الجديده. اناا عارف انكو مستغربين بس مفيش استغرب انا المالك الجديد ليه لظروف خاصه واحد قاطعني وانا بتكلم
وقال:هو حضرتك فهظ بيه جرا ليه حاجه
انا:لا يعم بعد الشر هو بس زاي متقول كدا زهق وقال يشوف حياته بقاا ويعيش عمره ال ضاع فاهم
وبعظين انا غايز اعرف كل حاجه عن الشركه بننتج اي والنظام عامل ازاى عايز اعرف كل حاجه مين منافسين ف السوق مين المسؤال عن الحجات يلا كله يبتدي يعرف بنفسه واول واحده هتبداء هتكون جيسي اتفضلي
جيسي اتكلمت وقالت :انا جيسي كنت سكرتيرة فهد باشا وبعدين بقيت سكرتيرة تباعتك ياساهر وانا مديره مكتبك وانا المسؤله عن اي حاجه تخص المكتب بتاعتك وعنك كمان المواظفين بيتعاملو معاياا اناا
مين ال عايز يتكلم تاني
كلهم اتكلمو واتعرفت عليهم بس مش ليهم دور جيسي بس ال ليهاا دور فيما بعد
المهم بعد حوالى ساعه ونص اتعرفت عليهم كلهم وكل حاجه تمام وانا سيبتهم ومشيت روحت البيت وطلعت على الوضه بتاعتي ولقيت مريم ويارا قاعدين واول مدخلت مريم قالت
اناا ..............
انا:ايه ازاى حصل كدا
🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖🦖
متيجو نبداء يلا المهم
الفرح بداء وكان فيه معزيم وكوادر من البلد وناس كتير مهمه دخل واحد و كان معاه امه وابوه ومراته وحراسه
الراجل ده يبقاا صقر ابن خالت ابوياا ال هو يعتبر عمي هنسميه عمي صقر وخلاص .
ومراته وكانت اسمهاا منال ايه ف الاخلاق لابسه فستان سهره بس مش العادي لا ده فستان مقفول ومحجبه وكانت قمر
وجدتي الهياا ام صقر واخت ستي ال هياا ام ابوياااا
واول مدخل ابويا اتكلم وقال
انا اسف لسيادتكم على الرصاص ال اضرب ده بس ابن خالتي بيحب يهزر شويه ولا فى اى حاجه محدش يقلق المكان متأمن على اكمل وجه
المهم وضاف ابوياا عل الكلام يلا ياجماعه ولا اى حاجه حصلت مزيكتناا وكاستناا ولا في اي حاجه
((حتي كدا زاي فيلم سمير وشهير وبهير 😂😂))
المهم نرجع للجزاء بتاعناا يرجاله
وعداا الفرح على خير و طول الفرح كان مازن مضايق وقالب وشه وحاسه عايز يقتلني بس عادى بقاا القلب وماا يريد ودخلناا الڤلا وكانو كلهم موجدين وشايف ف عيون مريم حزن بس انا اعرف اصلح ده كله فيماا بعد المهم شيلتها وهياا كانت مبسوطه وفرحانه وطلعناا بيهاا الجناح بتاعناا الجديد وده هنعيش فيه اناا ومريم ويارا فيماا بعد
والجناح عباره عن (( سرير كبير يكفي 3اشخاص وحمامين كبار كل حمام فيه بانيو بتاعه وكله حاجته
وشاشه 56 بوصه كبيره وبلاي ستشن 5واربع دراعات وعفش مكمل من كل حاجه ده غير الدولابات بتوع الهدوم طبعاا ))
دخلناا ال جناح واول م يارا دخلت انبهرت بالجناح الجديد وقالت
اي ده يحبيبي هو ظه جناحناا الجديد ولا اى
انا:اه ده جناحناا
بس ده مش بتاعناا انا وانتي لوحدناا لا مريم هتعيش فيه معاناا واه من اولهاا انا اه بحبك وبعشقك كمان بس مريم خط احمر مريم ديه كياني وكل حاجه لياا ددمم
ده مينمنعش انك مش بحبك ولا بعشقك بي لا و**** صدقيني اناا بحبك مووت بس هياا واناا علاقه هتفهميهاا بعدين واعدك انها هياا مش هتئزيكي بس انتي كمان نفس الحوار ويلا متيجي بقاا عشان انتي واحشني اوي وانا كنت همووت عليكي ونفسي فيكي من اول ماشوفتك
المهم يارا كانت مستمعه للكلام وم بتقول اي حاجه لحد م اناا روحت ناحيتهاا وخدتهاا في بوسه
وروحت فكك السوسته بتاع الفستان وروحت واخدهاا على السرير
هوب هوب منتج ي بولو ((لحد هناا وهنقف بقاا عشان دي مراتي يا صديقي مالك كدا ))

عملت واحد تمام وفتحتهاا وخدتهاا ودخلناا خدناا شاور معاا بعض وبعدين نمناا وهياا دخلت جوا حضني
صحيت تاني يوم نفس الروتين المعتاد الساعه 6الصبح ونزلت فطرت ودخلت الچيم وابتديت ادرب شويه كدا بعد حوالى ساعه كدا نزل ربيع ودخل علياا
وقال :يبني انهاارده الصباحيه بتاعتك وبعدين اناا نفسي اعرف انت بتيجي بدري ليه
اناا نفسي يوم اجي قابلك
انا:حتي لو اي لازم الچيم والتمارين بتاعتي مش تتقطع
وحوار انك تيجي بدري ده بأيدك انت اناا بصحاا الساعه 6 الصبح بنزل احضر فطار وافطر وعقابل مخلص ده كله توصل لحد الساعة 7 تقريباا
المهم دخل واتمرن معاياا قعدناا حوالى ساعتين كمان وانا جسمي ابتدي يبان عليه الجيم وكدا وجسمي معدش فيه تخن
طلعت البيت لقيت يارا ومريم قاعدين وقلقنين واول مدخلت جم نحيتي وقالو انت كويس كنت فين هو احناا زعلناك
انا :اهدو اهدو ف اي اناا كويس وكنت ف الچيم مش اكتر وبعدين هزعل منكم ليه هاا وانتو عملتو اي عشان ازعل منكم
متيجو نروح عند يارا ومريم كدا قبل ماجي
نيجي عند يارا على الساعه 8 كدا قلقه ومش لقيتني جمبهاا فا قامت بدور علياا مش لقيتني ولا ف الحمام ولا ف الڤيلا كلهاا قالت تخش تشوفني عند مريم
دخلت عند مريم ولقت ان اناا مش عندهاا كمان مريم اول م يارا دخلت حست بيهاا فقامت مريم معاها مع ا
وطلعو يدورو علياا لحد مناا وصلت عندهم
نرجع للحاضر

المهم خدتهم الاتنين ودخلناا جو والمهم قعدت معاهم جوا ف الالصاله بتاعت الڤلا وحناا بنتكلم امي نزلت عليناا وجت قاعدت معاناا وانا اول مقعدت
واحشني اوى يماما متخيلتش بيكي يعني ف الفرح هو انتي مش فرحانه ولا اى
امي :وانت فكررك لو مش مبسوطه وفرحانه هجوزهالك اصلا ولا اى هو كانو شويه مشاكل مع ابوك وراحو لحالهم واه اوعي فيوم تزعل يارا فاهم
هناا مريم اتكلمت وقالت:اشمعناا بقاا يارا يا ماما ولا انا مش بنتك زايها ولا اى
امي :اقولك يستي يارا ضعيفة مش هتاخد معاه حق ولا باطل
انماا انتي لا تقدري تاخدي منه حقك تالت ومتلت ومن اي حد عمتاا وانتي عندك اهلك وناسك يدفعو عنك
يارا لا فهمتي بقا يست مريم وفكك من الغيره من اولهاا عشان تعيشو ف سلام بينكو
المهم الحوار خلص وعادي وطلعت خدت العربيه بتاعتي ورحت لواحد تاجر حيوانات كبير اوى يحبلك اي نوع حيوان حتي لو نادر وهدد بالانقراض بس على حسب النوع يعني مثلا النادر غالى نيك
ال العرض قليل والطلب اكتر بيبقاا غالي شويه
العادي بيبقا سعره معقول المهم دخلت عليه وهنسميه طارق
انا:عامل اي يطارق اتصرفت ف كل ال انا كنت طالبه منك ولا لا
طارق :عيب عليك يباشا كل تحت الكونترول وهو انت عمرك طلبت حاجه وانا خيشت معاك ولا اى يرحوله
انا:لا عمرك ماخيشت يعم طارق طيب هم فين
لقيته راح العربيه بتاعته وكانت دودج من ال هياانص نقل دي وفي الصنودق بتاعهاا طلع منها صاندوق خشب كبير شويه وده كان فيه التعابين وكانو 8 تعابين من هم واحد اسمه الاركم والخديري وده من النوع العاصر وابو السيور والعدد بتاعهم كانو ((4 الخديري و2 اركم و 2 ابو السيور
وقفص حديد وفيه نسر كبير وده طبعاا

((نسر اهلاوى شامخ مبيتكسرش ولا يموت ابدا 🖤🦅))

وحوض ازاز وكان فيه تمساح صغير
و اسد كدا عنده حوالى سنه ف قفص حديد وعربيه فى العربيه وتشده اكنك شادد عربيه عاديه كدا
و كلبين روت وايلر فيهم شراسه عاليه جدااا بس ال خدمني انهم كانو بل امر ))
المهم ده كله اناا كان معاياا عربيه بس مش BMW بتاعتي كنت واخد عربيه دودج بتاعت عمي معتمد بس مش بتاعت الشغل دى بتاعت الاستعمال الشخصي المهم الحاجه اتحملت ف ال عربيه ورابط الاسد فالعربيه من ورا واالدناا مشيت تمام ووصلناا الڤيلا
واناا كان ابوياا عامل وراا الفيلا كدا نظام استراحه كدا بس دي لياا اناا بتاعت الحيوانات دخلت ودخلت الكللابب كل واحد هيهم القفص بتاعه وكانو دكر ونتايه
والاسد كانت معملو له قفص كبير اتحط جواه والتعابين حطيت كل جوز ف حوض ازاز مقفول كويس لواحده والتمساح ده الواحيد ال اناا خدته معاياا ف الحوض بتاعه الاوضه بتاعتي
وكان ف الاوضه بتاعتي برضو حاجه نسيت اقولهاا ساعت الوصفه بتاعهاا فيهاا الحوض بتاع التمساح وجمبه حوض سمك كبير
طان منظر جامد المهم اناا خلصت الحوارات دي على الساعه 3العصر كدا نزلت تحت وخدت مريم ويارا وخرجناا. واتفسحناا وقديناا. وقت لطيف معاا بعض وروحناا بليل وانا واناا طالع فوق اناا ويارا خدت نريم معاياا وطلعناا نمنا على السرير مريم على يميني ويارا على شمالى ونمنناا واناا نمت نوم عميق لحد محلمت بواحد اناا عارفه كويس اوى بس م عارف طلع ليه دلوقتي
المجهول :: انت نقدت العهد ايه الانسان ازي انسي زايك ينقد معاياا اناا ................. العهد ولقيته بيقرب مني بيحاول يخنقني لحد من صرخت وققمت مفزوع وكلهم صحيو على صوتي
واناا قومت واناا عرقان ومخنوق اوى ولقيت يارا ومريم بيقولو
مالك يحبيبي فيك اى احكيلناا واحناا نساعدك
انا::كابوس ومش فاهم ليه الكابوس ده بلذات مش عارف في اي
عند المجهول ف مكان اسود داكن قاعد على كرسي احمر لون الدم كبير كدا وعلى وشه غضب جامد جدا
وقاعد بيفكر معاا نفسه

قومت مفزوع تاني صحيت وبصيت ف الفون لقيت الساعه 12 قومت نزلت دخلت الچيم و ابتديت ادرب وكنت بدرب بغل عسان الكابوس ده قعدت حوالى 4ساعت لحد ما كنت بجيب حرفياا جااز وبموت عشان اناا مش فطرت وادربت على الريق من غير حاجه وبذلت مجهود كبير جدااا
دخلت خدت دش وطلعت ركبت العربيه واتحركت وانااا مااشي المره دي شوف المجهول بتاع الحلم قاعد جامبي على الكرسي ال جمبي واناا اول مشفته اتفزعت ورحت موقف العربيه مراا واحده والحمد**** ان الطريق مش كان فيه حد لكنت زماني مييت وبيدفنوني
بس ابتديت اجمع قوتي واقول انت مين وانت بتعمل اى هناا وبتظهرلي ليه واناا ايه علاقتي بلعهد ال انت بتتكلم عليه ده اناا مش عارف حاجه عن الكلام ده
المجهول : امسك اعصبك يا انسي انت
انا مين ف انا ابو سيلا ملك ملوك الجن الهوائي
بعمل اى هناا جاي ارجعك لعقلك عشان انت يبقاا معاك اميره اميرات الجن الهوائي وتتجوز عليهاا
والعهد ده بنتي سيلا عملته معاياا بيني وبينها ان اناا مش ائزيك بعد مهياا هربت من المملكه بتاعتناا
انا:هو حضرتك تبقاا ابو سيلا
((بقولها وانا مرعوب مش بس خايف عشان ده بالذات لو نفخ فياا هيمحيني من الوجود ))
اناا اسف و**** وهياا حتي مش معارضه على جوازي وهياا حضرتك تقدر تسألها انا مش بزعلها ف حاجه
ابو سيلا وده هنسيميه (صامولي )
صامولي: بص قبل اي حاجه اناا عايز اعمل معاك عهد جديد عهد هيخليك صاحب نفوذ صاحب قوه صاحب سلطه
انا:عهد اي ده بص اناا مش عايز قوه ولا نفوذ وسلطه
اناا عايز اعيش ف سلام مع زوجاتي ال اتنين
صامولي : هتعيش ف سلام وانت معاك سلطه ونفوذ غير كدا لا
انا:طيب انت عايز مني اي طيب
صامولي :هنعمل عهد اناا وانت بلدم وساعتهاا قوتي هتبقاا معاك وبعدهاا تروح ل ابوك وتقوله العهد تم نفذ ال عليك تعمله ساعتهاا هيتفتحلك كل ابواب السلطه والقوه
انا : واي علاقه ابوياا بلعهد والحوار ده
صامولي:هو انت فاكر ابوك كان بيقولك ساعت اماا سيلا قابلتك هتيجي وهتتجوزهاا ليه عشان اناا اصلا كنت عامل معا ابوك العهد ده بس العهد كان بتاعى اناا وابوك على انك تاخد قوتي وتتجوز الاميراا سيلا بنتي
انا:تمام واناا موافق
وعملناا العهظ اناا وهو بلدم واتحبس دمناا اناا وهو ف خاتم كدا الفص بتاعه احمر مسود كدا وسكله جامد واول مخلصناا الخاتم لزق ف ايدي ولقبت صامولى اختفاا.
ومرا واحده اتكلم بس اناا مش شايفه وقال
صامولي: دلوقتي العهد تم انا وانت بقينااا واحد الخاتم ده مش هيتقلع منك ابدا غير يوم موتك وهيروح للواريث الشرعي ليك اذا كان من سيلا او يارا
يلا روح ل ابوك ونفذ ال بقولك عليه
المهم وانا قاعد سرحان وبفكر دخلت مريم هياا ويارا وجم ناحيتي وقالو
هو انت كنت فين قلقتنا عليك
انا:لا ابدا كنت ف مشوار كدا وخلصته وجيت على طول
مريم بصت علياا شافت جسمي شكله متغير و حست بقوه كبيرا جداا قريب منهاا وطالعه مني
وشافت الخاتم ف ايدي وهياا عارفه ان الخاتم ده بتاع ابوهااا
طلع ال هياا شاكه فيه حصل وان اناا قابلت ابوهاا وعملت معاه العهد كمان
المهم هم نزلو واناا فضلت ف الاوضه لحد ساعت الغدا وابوياا جه نزلت كلت معاهم وابوياا عمال يبص لياا ومستغرب ان اناا لابس الخاتم ده هو عارف ان الخاتم ده بتاع صامولي
((عشان هو كان عامل معاه عهد ان اكون صاحب العهد واكون الشخصيه ال هتدمج القوه بتاعته معاه ))

خلصناا الغداا وابوياا داخل الوضه بتاعت المكتب بتاعه واناا استنيت عشر دقايق ودخلت ليه جوا واول مدخلت جوا ابوياا قال انت قابلت صامولي صح ولا لا
انا: اه قبلته وتممت مهاه العهد كمان وانت لازم من بكراا تتنازل عن مكانك لياا زاى مهو قال وقال اقول ليك انك تنفذ
ابوياا :تمام من بكراا تقدر تنزل انت الشركه مكاني وكل حلجه اصلا جاهزه وكنت مستني اللحظه دي
بس قبل اي حاجه يبني اناا عايزك تعرف ان اناا بخاف عليك فوق ماا تتخيل
وحبيتك اكتر من اي حاجه وعشان اثبتلك ان انا مش بضحي بيك انت مش تعرف حاجه ف حوار العهد وصامولي ده بس اوعدك ليله اكتمال البدر هتجيلي واعرفك كل حاجه
بس اناا عايزك تعرف لحد منتكلم اناا عملت زكان العهظ ظه عشان حياتك كانت ف خطر وم كان في حل غير ده
انا :تمام واناا واثق فيك و واثق انك عملت ده كله عشاني ومش تخاف انا غير اي حد
بس سؤال اخير قبل ما امشي انا خياتي الجايه هعمل اي فيهاا ليه انت بتنزلني مكانك واناا لسه مش خدت خبرا ولا عارف حاجه عن الموضوع ده ولا عن شغلك وانت هتروح فين طلماا اناا هنزل مكانك والشغل ده ف خطر على اهلى ولا اى
ابوياا : الخطر موجد طول عمره حواليناا ال رك على ال يقدر يحمي اهله ونفسه منه وانا متاكد انك قد ده كله
ومش تخاف انا مش هروح ف حتي بس لحد كدا ودورى خلص انا دوري ابني شركه من الصفر لحك العالميه لورايث وحامل العهد وهو يكمل
وانا اديت المهمه على اكمل واجه
موضوع الخبره ف ده انت عندك بحر علم انت معاك ملك ملوك الجن الهوائي ليه قدرات هائله وعلم واسع لابعد الحدود
انا :تمام وانا واثق ان انا قد التحدي ده
المهم طلعت الاوضه بتاعتي ونمت وصحيت تاني يوم على الساعه 6 قومت خدت دش وكانو يارا ومريم. لسه نايمين قومت اكلت التمساح رميت ليه كام قطعه لحمه
ونزلت روحت اكلت التعابين ورميت ليهم فران بيضه بتوع التجارب والاسد رميت ليه لحمه برضو
والكللابب رميت ليه اكل مخصص كدا وهو عباره عن هياكل فراخ معاهاا رز وبطاطس مسلوقه وبيض ني وشويه دراي فود مطحون العلفه دي تتخن اي كلب مهم كان حشمه او شكله والنسر كان محطوط على عينه كمام عشان مش يعور حد بمنقاره او رجله وانا كنت عايز اسيطر عليه ف فكرت اسيطر عليه ازاى
لقيت صوت جوا عقلي بيقول فك الكمام مش تخاف مش هيقدر يبقربلك هو هتلاقيه زايه زاى الكللابب
انا:تمام بس انت عرفت ازاى ال بفكر فيه
صامولي:انا خلاص انا انت وانت انا احنا كيان واحد وم لازم عشان تتكلم تتكلم بصوت عادي جوا عقلك
عشان مش يفتكروك اتجننت
انا:تمام وفكيت الكمامه من على عين النسر لقيته طلع من القفص وطار وقف على كتفى من فوق ومديت ايدي بلحمه وهو ياكل من ايدي ونش ردي يمشي المهم وانا طالع برا لقيته ماشي معايا وهو على كتفى ومش عايز ينزل
نزلت تحت اتمرن وهو واقف عل الاله بتاعت الحديد مستني اخلص بعدها بحوالى ساعه كدا وقفت خلصت ودخلت استحماا طلعت برا وهو على كتفي برضو ودخلت الڤلا وهو معايا
عملت تخاطر مع صامولي
انا:هو مش عايز ينزل ليه من على كتفي واي حتا بروحهاا معايا
صامولي :ده حمايتك بعد كدا ومش هيسيبك ابدا معاك حتي الممات
انا:طيب وساعت النوم و احنا رايحين الشركه
صامولي :النوم هيبقا فوق ف بتاعه هتشتريه كدا من مكان انا هدلك عليه هتتحط ف الاوضه وهوا هينام عليهاا
والشركه هيبقا معاك نفس البتاعه برضوا هتتحط ف المكتب ولو ف اجتماع او ف كافيه وكدا على كتفك
بلمعني الحرفي مرافق ليك زاي ضلك وعلفكرا النوع بتاعه نادر جدا وانا عملت اني التاجر وجبته ليك
انا:تمام

المهم لبست ونزلت وقفت قدام الڤلا ولقيت العربيات اتحركت ودخلت جوا الڤلا كانو 3عربيات واحدا قدامي واحدا وراياا وانا برعربيتي ف النص بنهم والعربيه بتاعتي فيه السواق ورئيس الحراسه راكب معاياا ف العربيه
وصلت الشركه ونزلت من العربيه والنسر كان على كتفي وقف ودخلت الشركه وسط نظرات غرابه ودهشه من المواظفين كلهم والسكرتيره وقفه قدامي وقالت
اهلا يا فندم انا جيسي السكرتيرة ومديرة مكتبك
انا : هلا يا جيسي وانا ساهر تقدري تقوليهاا من غير تكليف عادي واطلبي اجتماع من كل المواظفين كمان نص ساعه اتفضلي
جيسي :تمام يساهر اتفضل ادخل مكتبك ونص ساعه وهاجي اخدك اوديك اوضه الاجتماعات
انا:تمام يلا يجيسي اتفضلي انتي
جيسي مشيت وانا دخلت المكتب بتاع ابوياا سابقاا وبتاعي حالياا
المهم سرحت ف جمال المكتب وانا سرحان اتخاطر معايا صامولي وقال :
هاا انت دلوقتي طلبت اجتماع ليه ناوي علي اي
انا:عايز اعرف كل حاجه اعرف الصفقات ماشيه ازاى الانتاج ماشي ازاى وعايز اعرف الدنياا هتمشي معاياا ازاى اكيد ابوياا ليه اعداء عشان يمشي ب موكب الحراسه ده كله ويمشيني بنفس الموكب
لازم اعرف اعدائه مين وادرس كل خطواتهم اناا مش زاى ابوياا
اناا زمان كنت غلبان بس دلوقتي لا
دلوقتي ال هيجي على سكتي هدوسه هو ونسله كله
الطيب دلوقتي بقاا ضعيف بيتاكل هو واهله وناسه
صامولي :كلام جميل كمل ومش تخاف انا معاك ومش تنساا ان انا وانت كيان واحد
انا :مبنساش ال بيقف جمبي وبرضو مبنساش ال بيجي علياا يا صامولي وده هنعرفه الايام الجايه انت معاياا ولا علياا
صامولي : مسير الايام تثبت صحه كلامي
وقت منا بتخاطر معاا صامولي كنت سرحان دخلت جيسي علياا ولقتني سرحان لحد مجت وهزتني ساعتهاا فوقت وقولت
انا:ها ايو يا جيسي ف اي
جيسي :انا بقالى كتير بنده عليك وانت سرحان مش عارفه ف اى ف قولت اجي اشوفك سرحان ف اى
انا:لا والا حاجه هاا الاجتماع جهز ولا لا
جيسي: اه جهز عشان كدا جيت لك
انا:تمام يلا بيناا
مشيت اناا وجيسي لحد اوضه الاجتماعات
واول مدخلت المواظفين كلهم سكتو وانا قعدت على اول الطرابيزه وابتديت اتكلم
اهلا بيكم انا ساهر صاحب المجموعه الجديده. اناا عارف انكو مستغربين بس مفيش استغرب انا المالك الجديد ليه لظروف خاصه واحد قاطعني وانا بتكلم
وقال:هو حضرتك فهد بيه جرا ليه حاجه
انا:لا يعم بعد الشر هو بس زاي متقول كدا زهق وقال يشوف حياته بقاا ويعيش عمره ال ضاع فاهم
وبعدين انا عايز اعرف كل حاجه عن الشركه بننتج اي والنظام عامل ازاى عايز اعرف كل حاجه مين منافسين ف السوق مين المسؤول عن الحجات يلا كله يبتدى يعرف بنفسه واول واحده هتبداء هتكون جيسي اتفضلي
جيسي اتكلمت وقالت :انا جيسي كنت سكرتيرة فهد باشا وبعدين بقيت سكرتيرة بتاعتك ياساهر وانا مديره مكتبك وانا المسؤوله عن اي حاجه تخص المكتب بتاعتك وعنك كمان المواظفين بيتعاملو معاياا اناا
مين ال عايز يتكلم تاني
كلهم اتكلمو واتعرفت عليهم بس مش ليهم دور جيسي بس ال ليهاا دور فيما بعد
المهم بعد حوالى ساعه ونص اتعرفت عليهم كلهم وكل حاجه تمام وانا سيبتهم ومشيت روحت البيت وطلعت على الوضه بتاعتي ولقيت مريم ويارا قاعدين واول مدخلت مريم قالت
اناا ..............
انا:ايه ازاى حصل كدا

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
اخوي الي خلص امتحانات هيولع الدنيا

• عجبني
كدا مينفعش ياسطا وهمسك فيك مش عشان معك حصان وكدا 😂😂بس جزء جامد اوي اوي اوي اوي وياريت تخلي الجزء طويل واحلى كل سنه وانت طيب يا كبير وتخلص الامتحانات على خير وتجيب مجموعة حلو و انجوووووي عليك يا اخويا

• عجبني
هل هي من تأليفك

• عجبني
التفاعلات: متهور موت
ايه ياعم الفجر ده بس انت تقريبا خلثت القصة في اول جزء انا حسيت ان فيه احداث كتير حصلت في جزء واحد بس بس يلا عادي اكيد الاجزاء الجاية هيحصل حاجات دمار وانا مستني ومتاكد ان انت مش بتعمل حاجة وحشة يا فخم 🔥♥️

• عجبني
بس حرام عليك ليه 1/8 هنستتي كل ده ليه كتير يسطا وبعدبن الامتحانات هتخلص 21/7 هتقعد كل ده ليه بقا ها قولي فهمني بدل مكسرك انت وفهد ابوك ياعم انا مش بخاف احا😂🙂

• عجبني
يسطا الجزء دمار اوي بس ليه هتنزل متاخر كدا

• عجبني
جزء فشيخ فشخون بس مطولش علينا وكل عام وانتم بخير

• عجبني
جزء فاججججر و ياريت تكمل الباقي قبل كدا + تسلم عل الكتابة 🥰♥️

• عجبني
دمار شامل كمل يا نجم النجوم

• عجبني
جزء فااااااااااجر جدا دمار شامل عاااش
بس ياريت الجزء الجديد بدرى شويه عن 1/8 ده

• عجبني
  • عجبني
  • عجبني
كدا مينفعش ياسطا وهمسك فيك مش عشان معك حصان وكدا 😂😂بس جزء جامد اوي اوي اوي اوي وياريت تخلي الجزء طويل واحلى كل سنه وانت طيب يا كبير وتخلص الامتحانات على خير وتجيب مجموعة حلو و انجوووووي عليك يا اخويا
يارب يحبيب اخوك+هحاول اخليه زاى ده ف الطول

• عجبني
وانت طيب يخويا )

• عجبني
ايه ياعم الفجر ده بس انت تقريبا خلثت القصة في اول جزء انا حسيت ان فيه احداث كتير حصلت في جزء واحد بس بس يلا عادي اكيد الاجزاء الجاية هيحصل حاجات دمار وانا مستني ومتاكد ان انت مش بتعمل حاجة وحشة يا فخم 🔥♥️
لا لا متخفش ده كله الحداث دي ف اسبوعين اتنين مش تنساا كدا

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
حبيبي يخوياا وان شاء **** هكون قد ظنك

• عجبني
بس حرام عليك ليه 1/8 هنستتي كل ده ليه كتير يسطا وبعدبن الامتحانات هتخلص 21/7 هتقعد كل ده ليه بقا ها قولي فهمني بدل مكسرك انت وفهد ابوك ياعم انا مش بخاف احا😂🙂
و**** يخوياا انا ابتديت اكتب ف التاني اول مهخلصه هرفعو اكيد حتي لو بكرا فاهم يخلص بس هو

• عجبني
  • عجبني
  • عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%