NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة فانتازيا وخيال ذات العيون الذهبية والملعون ـ حتي الجزء الثاني 10/12/2023

متهور موت

نسوانجى الاصلى
نسوانجي متفاعل
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
اهلا بيكم من جديد ف قصه جديده قصه مختلفه شويه عن اي قصه انتو ممكن تكونو قرأتها قبل كدا

قصه فانتازيا وخيال

هتبقا اسمها ((ذات العيوان الذهبيه والملعون))

زاي ما موضح ف عنوان القصه

انا عايز بس كل ال هيقراء القصه ميحكمش عليها من اول كم بارت

واه لاول مره ليه قصه هيبقا ليها عدد من الأبطال

محدد ف مخايلتي

اسيبكم لتعاريف شخصيات اساسيه ف القصه

بتدور احداث قصتنا ف بلادنا العزيزه مصر و في المكان المحدد ف شبه جزيره سيناء الحبيبة

ف زمن فيه كل انواع القوه الخارقه ومتقسمين لممالك

(في مملكه الذئاب )"

(وفي مملكه مصصاصين الدماء )"

(وفي مملكه الشياطين )"

(وفي مملكه العنقاء بس دي حصل حرب عليه من الشياطين واختفو منهم يعتبر اغلبهم ماتو )"

(عندنا برضو مملكه السحرة)"

وطبعا ده كله عايشين مع البشر بس ف شكل قبائل من البدو ف مصر

اول بطل معانا هو

صخر ابن عساف عنده ٢٣ سنه جسمه متقسم وعضلات وطوله حوالي ١٩٠ حاد الشخصيه متقلب المزاج يلقب بذئب الصحراء عشان متربي عمره كله ف الصحراء لانه اصلا من البدو بس صخر كان غير اي *** ف البدو هو كان ابن الكبير القبيله الشيخ عساف وكان هو الوريث الشرعي للشيخ عساف

صخر زاي مبتسمو عندكو بلمصري ملعون عنده ٣ هجائن هجين شيطان 👺 وهجين مصاص دماء

وهجين ذئب 🐺

الألفا ماكس هو الفا القطيع الذئب

جسمه جذاب وعضلات ومتقسم عضله عضله

عينه سودا وحاد الشخصيه والنظرات

عنده هاله مرعبه من قوته من صفات قوته قوه السمع و الشفاء التلقائي لجسده وده برضوه بسب حكم وقوة ذئبه روجر

عايش ف وادي الذئاب

جاك وده البيتا للقاطيع والدراع اليمين لماكس وصاحبه الوحيد وحامل اسراره

جسمه متقسم برضوه بس ولا زاي صخر ولا زاي ماكس

من صفات القوه عنده الذكاء الخارق ذئبه اسمه نائل

عندنا اخت ماكس ودي

اسمها ايسل لون عنيها ذهبي مع شعر اصفر بشره بيضا حاجه كدا قمر 🌒

ودي تملك ردريا ودي صورتها

وعندنا كمان رميساء اخت صخر شعرها لونه نبيتي معا بشره بيضاء طول حوالي ١٦٠ عيون زرقاء وحاجه اخر حلاوه

ذئبتها اسمها جيسي لونها ابيض

(ا(ردريا . ودي ملكه عنقاء الظلام واسمها بل إغريقية يعني الملتهبه

ودي كائن اسطوري ))

انا شايف ان لحد دلوقتي احنا ف امان واي شخصيه هتيجي بعد كدا هتبقاا فرعيه ولو ف شخصين اساسيه تاني هنعمل عليه تنويه

((معني كلمه الألفا . بيكون قائد المستذئبين وبيتم اختياره حسب قوه الجسديه والعقليه ولما بيموت ابنه بيبقاا مكانه بلوراثه ))

((معني كلمه لونا . هي رفيقه الالفا المقدره بتكون من اختيار. الهه القمر سيلين بتساعده في اموره الحياتيه وبتساعد قطيعه وبتبقا معاه علي السراء والضراء

ولو حصلها حاجه او ماتت بيموت وراها الالفا من الحزن عليها والعكس صحيح ))

((الهه القمر . اسمهاا سيلين المسؤوله الاوله والاخير عن الرفقاء ف عالم المستذئبين وكل رفيق بيكون سند وعون للرفيق الاخر ))

((المستذئب . معني الكلمه انه انسان طبيعي خالص زاي اي انسان بس بيتولد جواه ذئب بعد ميتم ال١٨ سنه يقدر يتحول لذئبه ويكتشف مهاراته وقوته وبيبداء رحله بحثه عن رفيقته المقدره لان لما بيرصل سن ال١٨ بيعرف رفقيته ويميزها عن طريق حاسه الشم

لان بيكون ليها ريحه مميزه يعرف يميزها من وسط مليون شخص ))

((اقوي الذئاب هم الذئاب ذات الفراء الابيض

ودي فاصيله ماكس ))

((البيتا . هو الرتبه التانيه بعد الالفا ويكون اقل منه ف المميزات ولكنه قوي ويعتبر اليد اليمني لل الالفا ف اداره القطيع ))

((الاوميغا . هم اضعف رتبه ف القطيع بيكونو ناس عملو حاجه غلط او خيانه اتطردو من القطيع بتاعهم بيروحو قطيع تاني عشان يحميهم ويبقو خادمين))

((العنقاء . كائن اسطوري يتكون من فصيلتين فصيله النور ودي فصيله قويه لاكن مش اقوي من الفصيله التانيه لونهاا ابيض ف ذهبي

وفصيله الظلام ودي اقوي فصيله فيه ويعتبر هو اقوي كائن ف هذا العالم

بينفث نار زاي التنين لون بيبقا احمر غامق زاي لون اللهب

بيكون ليه جناحات ضخمه كدا بتقدر تحجب النور عن قريه كامله صوته مزعج لااعلي درجه بيستطيع خرم الاذن ويعتبر تحزير لحاجه وحشه هتحصل وبيكون رمز القوه والهيبه والعظمه ))

(مصاصين الدماء . ناس عاديه وقت تحملهم بيظهر ليهم انياب بيتغذو علي الدم بيكون ليهم صرعه ماهوله وليه شفاء زاتي بيكرهوا السحرا وممنوعين ومحرم عليهم التعامل معاهم لو مشربوش دام لمده اسبوعين ي بداء يتعب )

(السحره . بيكونو بنات بس مفيش منهم رجاله خالص ممنوع عليهم انهم يعاشرو راجل او يتجوزو خالص

بيتولدو عن طريق شجر مل ١٠٠ سنه بيتولد منها ١٠٠ ساحره بحسب نوع السحر

في سحر تحريك الأشياء وفي الاخفاء

محرم عنه السحر الاسود لو ساحره استخدمته بتتعدم بابشع الطرق )

(الشياطين . فخلوقات تعيش ف العالم السفلي بيكونو مستفزين جدا دمهم بارد و سارعين الغضب بيعيشو ف الاماكن السخنه والفيها درجه حراره عندهم قرون بتظهر ف حاله السعاده

عندهم اجنحه سوده بتظهر ساعه الغضب

لو جرحت شيطان ف جناحه بيتألم في جسمه كله وبيفقد قوته )

(السايرين . حاكمون البحر بيعيشو ف القري والمدن ال جمب البحر عشان يعرفو يفردو زعانفهم والدخول فيه الفتيات ف هذه الفصيله يعرفون بشده الجمال واهذ العقول لو واحده عايزه ترقع واحد تغني ليه بصوتهاا لي نسحر وينجذب اليها مثل المغناطيس)

ممكن اكون مختلف ممكن اكون غير اي انسان طبيعي ايوا انا مش طبيعي اكتشفت ده يوم عيد ميلادي ال ١٨

الساعه ١٢ بليل لاقيت حد بيكلمني وبيقول

ياه اخير يصخر انت مش عارف انا انتظرت الحظه دي بقالي قد اي

١٨ سنه يصخر عشان اعرف اتكلم معاك

انا عمال ابص يمين وشمال عشان اعرف مين بيكلمني مش لاقي روحت قايل

انت مين وازاي بتكلمني وانا مش شايفك. انت عفريت ولا اي انا مبخفش اظهر وبان وليك مني كل الامان

عفريت اي ي صخر انا هو انت انا ذئبك 🐺ي ماكس

انا: ذئبي اي هو انا جواي ذئب

الذئب : ابوا يا صخر انت مش انسان عادي انت مستذئب ي صخر مولد وجواك ذئب اسمي نيكولاس ي صخر

انا : تمام طيب العمل اي انا كدا ملعون من اهلي مينفعش حد فيهم يعرف

نيكولاس : متخافش اهلك كدا كدا عارفين انك مستذئب بس ميعرفوش حاجه تانيه عن هجاءنك التانين

انا: اي ده هو انا عندي هجائن تاني غيرك

نيكولاس : اه عندك اتنين كمان بس دول هتعرفهم لاما تلاقي رفيقتك

المهم انا عايزك تقول لبوة وتروح وادي الذئاب عشان ماكس ابن خالتك يضربك علي كل حاجه

انا: طب ازاي هو بيكرهني اوي انا وابويا عشان خاطر امه ال سابت ابوه عشان ابويا ال هو رفيقها اصلا

نيكولاس: بس هو مش اخوك اصلا ولازم يفهم كدا ابوه الألفا اتجوز امك ع عشان رفيقته ماتت اصلا

لازم يفهم هو واخد منصب مش من حقه بس عادي

هيجي الوقت ال الحق يرجع لصحابه وابوك مش هيرفض طلب ليك متخافش روح يلا سلام

روحت عند ابويا ودار الحوار التالي

ابويا: انت دلوقتي يا ولدي كبرت وانت عارف ان الكرسي بتاعي ورثك ف لازم نجهزوك عشان تستلم مكاني والتجهيز ده مختلف شويه بس اولا كدا انت لازم تتعلم كل اساليب القتال والدفاع عايزك تنمي ذكاءك عايزك كيف الثعلب حويط ذياده عن اللزوم وفوق كل ده مكار

انا : التشوفه يبوي سيف علي رجبتي بس انا وادي اطلب منك طلب اصغير يبوي

عايز اروح اتمرن التمارين ال انت بتقول عليها ديه ف وادي الذئاب

ابويا: وادي الذئاب !!!؟

بس انت عارف ي ولدي ان المنطجه دي واعره قوي

بس انا هبعت معاك ناس برضو تحميك يولدي طلابتك كلها مجابه ي شيخ صخر

انا: لا انا مش عايز معايا حد

ابويا: يبني متفتحش موضوع مات واندفن مش ف مصلحت حد خالص انك تروح هناك

انا : متخافش يشيخ انا عارف انا بعمل اي كويس

كل المشاكل القديمه هتموت قريب نهائي

صدقني يبوي وثق فيا ولا معندكش ثقه ف ولدك يبوي

ابويا : لا يولدي انا واثق فيك ثقه عمياء بس انا خايف عليك انت رايح حته مش بتاعتنا وناسها واهله بيكرهونا

انا : قولت ليك متخافش انت مخلف راجل ومش اي راجل انا ابقا الشيخ صخر ابن الشيخ عساف كبير بدو سيناء والكبير سينا

سلام يبوي هروح اجهز شنطتي عشان اروح

المهم روحت جهزت شمطتي وخلصت ونزلت عشان امشي روحت سلمت علي ابويا بس وانا ماشي قالي

اي يولدي مش هتسلم علي اختك احنا منعرفش انت هتقعد هناك قد اي

انا: معلش يبوي عشان الحق اروح قبل ما ليل يليل علياا

الجايات اكتر يلا مع السلامه

ابويا : مع السلامه يوالدي خالي بالك علي نفسك

جيب العواقب سليمه ي رب.

سيبت ابويا وتحركت علي وادي الذئاب

ف وادي الذئاب

حاكم الوادي يسمي الألفا ماكس

والبيتاا جاك

زاي مشرحناا فوق شكل الشخصيات طباعهاا عايزين نخش ف التفاصيل علي طول

ماكس كان بيلف علي احوال القطيع بيشوف ف اي حاجه حصلت او في تقصير من اي حد

ماكس لحد دلوقتي ملقاش الرفيقه بتاعته وده عامله جرح ف قلبه هو وذئبه روجر

المهم كان بيتمشي بحزن وهو ماشي لا البيتاا جاك صاحب عمره وهو بيشرف علي تدريب القطيع

ومعاه حبيبته ورفقيته معاه

رفيقه جاك اسمها تيلا

المهم كمل مشي. بس تيلا شافته ف نادت علي جاك

وقالت:بص الألفا ماكس ماشي عامل ازاي ده حزين اوي

جاك : انا عارف انه حزين بس انا اعمل اي انتي عارفه انا مقدرش ادخل ولا اعمل اي دي امور بينه وبين الالهه سيلين انتي عارفه وفاهمه

تيلا : انا فاهمه بس انا صعبان علياا اوي لماا يكوون الألفا بتاعنا مجروح و حزين انت عارف ان ده بيأثر علي قرارته

جاك : انا عارف بس متخافيش علي الألفا ماكس

هو بيعرف كويس يفصل بين حياته و شغله

تيلا : انا عارفه ده كويس بس ي جاك زاي مهو مجتاج رفيقه ليه احنا برضو محتاجين ليناا لونا تشيل عننا وتشيل عنه هو شخصياً

جاك : كلام صح بس ف يوم من الايام هتيجي يا تيلا المهم انا عارف انك قريبه من ايسل انت شايفه انهاا عندها اي مشاكل انا عارف ان ماكس اهملها هي كمان

تيلا :لا ايسل ممفهاش حاجه هيا بس زهقت من قل الجروج من بيت الألفا انت عارف انهاا ممنوعه نن الخروج عشان عينهاا بتلفت الانظار بس هنعمل اي علي العموم عيد ميلادها ال١٨ قوب خلاص كلها كام يوم ونعرف الهجين بتاعهاا اي وبعد كدا تخرج براحتهاا

جاك : اتمني الامور تبقي كويسه راي ما انتي بتفكري كدا انا حاسس ان ف دمار وحرب جاي بس هنعمل اي. حتي لو في حرب جاي علينا. ه قدرنا ولازم يصيبنا

تيلا : ليه بتقول كدا ي جاك

جاك: احساسي وانت عارفه يا تيلا احساسي عمره مكان غلط

تيلا : خير خير
------------

عمدي انا كنت خلاص وصلت هناك وقفت ورا شجره عشان اكلم نيكولاس زاي منا وهو متفقين انه هو ال هيدخلنا وادي الذئاب وكان لازم اتحول

نيكولاس: ادينا التحكم ف الافعال ي صخر

انا: ازاي طيب

نيكولاس : فكر بس ان انا المتحكم ف الجسم وبتححول لشكل ذئب

وفعلا صخر فكر ف كدا. اتحول ل ذئاب اسود بعين حمرا وضخم اوي.

ودي صورته

نيكولاس : اهلا بيك ي الفا صخر ف مملكتك

انت الحاكم الفعلي لهذه المملكه هذا الوادي ملكاً لك

انا : انت بتقول اي ازاي

نيكولاس : اقولك ان

لحد كدا والجزء خلص

اي يعم انت صدقت ولا اي انا بهزر

انا جاهز انت جاهز ؟

طيب يلا نزجع تاني

نيكولاس : الحوار وما فيه ي صخر انك اصلا مش ابن عساف انت ابن بيتر الألفا السابق للقطيع وزوج الملكه إليزبيث السابق

امك مشيت من المملكه وهيا حامل من ابوك ومكنت تعرف

محدش يعرف انك ابن بيتر

الالهه سيلين بس ال تعرف وقالت ليا علي كل حاجه

انا: انت بتقول اي يعني انا ابن بيتر يعني انا الالفا للقطيع ده

نيكولاس ايوا كل الكلام ده حقيقه

وعشان كدا انت اتلعنت من اللهه سيلين لانك ابن الالفا من زوجه مش رفيقته ودي حاجه غلط عندنا عشان كدا انت ملعون ومنبوذ

والحوار ده هيخلص دلوقتي حالا يلا خش ارض الوادي

انا ابتديت اتحرك بس مكنتش اعرف ان نيكولاس فعل الهاله بتاعته كانت هاله قويه جدا جدا ترعب اي ذئب حولينا

المهم اتمشيت ودخلت الوادي

عند البيتا جاك انا كنت معدي من جمبه

جاك: انتي حاسه بل هاله دي ي تيلا ولا لا

دي هاله مرعبه صحبها مبيهزرش بس يتري ده مين وبيعمل اي هنا انا لازم اقول ل ماكس عشان يتصرف

وفعلا اتخاطر جاك مع. ماكس

وعرفه وماكس اتحرك عشان يشوفني

عندي انا كنت ماشي لاقيت واحد جسمه متقسم ومشرخ من كتر العضلات واقف قدامي وبيقولي

ماكس : اهلا بيك ممكن اعرف حضرتك مين وبتعمل اي ف ارضي

انا: ارضك غريبه بس ال اعرفه انك مش ابن الالفا بيتر عشان تبقا ارضك

انت اه ممكن تكون الفا ليهم ف الوقت السابق وممكن نقول الحالي بس خلاص . انا جيت استلم قطيعي واكون قائد ليهم وليك قبلهم

انا الالفا صخر.

وسط زهول الكل

لحد هنا وانا كدا تمام انت تمام !؟

يتري ماكس هيعمل اي وهل هيسلم العرش والحكم بسهوله ولا هيكوو فيه معارك

ده هنعرفه ف الجزاء القادم

انا عرف ان الجزاء صغير بس حاليا مقدرش اكتب اكتر من ده

نلقاكم الثلاثاء القادم سلام

انشاء **** المعاد هيبقاا كل اسبوع جزه هيبقاا كل يوم تلات لو خلص قبل كدا هينزل مخلصش يبقا ف معاده لو فيوم اتاخرت بيبقاا ضغط الشغل علياا مش اكتر

يلا قرايه ممتعه

عايزكم تتوقعون احداث الاجزاء الجايه

انجوي

سلام 🐺🐺🐺🫀🤍🤍🫀🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

JzM7o1n.jpg JzM7nqX.jpg

عدنا اليكم من جديد في

الفصل الثاني بعنوان ((الرفيقة المقدرة ))

وقفنا الجزء الفات وانا بتكلم معاا ماكس ابن خالتي علي ان انا المفروض اكون الفا القطيع ده معلومه كدا اما دخلت الوادي القطيع كله حس بهاله نيكولاس المرعبه زاي مقولت الجزء الفات عشان كدا كلهم اتجمعو وجاك عمل تخاطر برضو مع ماكس وجه هو كمان ف الكلام ده كان قدام القطيع كله

المهم ماكس اتكلم وقال انت بتقول اي ابنه ازاي ماكس اصلا مكانش ليه زوجه بعد م امي سابتنا ومشييت

انا: قصدك خالتك ولا اي متتكلم علي المكشوف عشان القطيع يفهم ال بيدور من حواليهم عشان يعرفو الحقيقه

ماكس : ازاي مكنش حد يعرف الكلام ده غير انا وهي وهيا ماتت بس قبل ماتموت سألتها هيا عرفت حد ولا لا قالت لا انت عرفت ازاي وبعدين سكت شويه

وبعدها بشويه راح قايل بصريخ رد علياا عرفت ازاي

عندي انا ف عقلي نيكولاس عمل تخاطر معايا وقالي

سيبني انا اتحكم ف الحوار ده عشان اخلص ام الموضوع ده عايزين نتمرن علي الفنون القتاليه وعلي هجائنك التانيه

المهم اديت التحكم ل نيكولاس

واتكلم وقال

انا قولتله علي كل حاجه وقولت ليه كمان علي سبب اللعنه بتاعته

ماكس : اه ذئبك السبب ف الهاله دي حتي لو اقوي مخلوق ف الكون كله مش هخاف انا انا الألفا ماكس

نيكولاس : بضحك يحرام انت خايف القطيع ينسا انك الالفا ف بتعيد عليها قولتلك دي كانت فترة وخلصت انا ابن بيتر الحقيقي وانا الاحق ب لقياده مش هعيش ملعون بسببه وما استفدش اي حاجه منه لا انسي

ماكس : وعايز تبقا الفا للقطيع وانت ملعون انت اهبل باين عليك

ويتري الكتكوت ملعون ب اي ان بتاعك ميقفش ولا اي

كان بيقولها بضحك

هنا الهجين التاني هو ال اتكلم وده هو اللعنه بتاعتي انا ك انسان مينفعش يكون من الهجاين بتوعي اكون شيطان 👺

لانهم كائن عاشق للدماء ملوش عزيز الشياطين عندهم يقتلو بعض عادي ابن يقتل اب اب يقتل بنت وهكذا

عندهم المحارم جايزه بيعشقو السحر اوي مهو ولاد ابليس بقا

الهجين بتاعي التاني كان اسمه لوسيفر

ايوا يعزيزي داي متوقعت هو ابن ابليس والحاكم للشياطين

من لعنت زيوس علياا برضو ان يكون لياا هجنين ملوك علي فصيله معينه يعني عندك مثلا ساعت ما لوسيفر اتمرد علي ابوه اتلعن ونزل الجحيم يحكم الشيايطين بس برضو لوسيفر مهداش ونزل الارض بس نزل الارض ف شكل هجين ل بطلنا صخر. وده ف حد زاته لعنه لل شخصين صخر ولوسيفر

المهم نرجع لقصتنا بقاا

لوسيفر اتكلم وقال لا ينوغه مش بتاعه مبيقفش بل انه يمتلك هجين شيطان ومش اي شيطان 👺 هو بيمتلك ملك الشياطين لويسفر

الكل استغرب ال بيحصل

حتي ماكس اتصدم وزاي ميكون بلع لسانه مش عارف يقول اي ولا يعمل اي

بس لوسيفر كان عارف هيعمل اي تحول لوسيفر عامل زاي الصوره دي كدا

كان بيقرب ناحيه ماكس بكل برود وملامحه لا تحمل اي معني من معاني الخير ملامحه شايل شر وبس وخلاص وصل عنده ورفع ايده عشان يدب ضوافر ايده عليه عشان يفرتك رقبته بل اوتار بتاعته بس وقفه صوت واحده زلزل كيانه صوت خلا نيكولاس ذئبه هايج وبيزمجر عايز ياخد التحكم ف الجسم عشان يوسم المايت بتاعته عند القطيع شايف حاجه بتحصل ترعب قلوبهم شايفين شيطان علي الارض وف الوادي بتاعهم ومش اي شيطان بل حاكمهم واقوي الشياطين علي مر العصور شيطان لا يقهر الملك لوسيفر ورايح ناحيه الالفا بتاعهم او المفروض انه الالفا بتاعهم بس كمان دي طلعت كدبه شايفينه قدمهم. بيعد الثواني ال عايشها علي الارض لان لوسيفر بيقرب عليه وهو ف نيته شر وبس قتل ودمار وخراب بس شافو برضو حاجه تطمنهم شافو ايسل اخت ماكس وهيا بتزعق للوسيفر وتقوله ميقتلش اخوها والتاني بدون اي اراده يقف علي الكان بيعمل ولا واتحول لذئبه الضخم المهيب صاحب الفرو الاسمر والعيون الحمراء

جوا عقلي ف ٤ اركان ركن فيه وعي انا وركن فيه وعي نيكولاس وركن فيه وعي لوسيفر وركن فاضي منعرفش في اي بس ال٣ اركان بتوعي انا ولوسيفر ونيكولاس. عملنا تخاطر مع بعض

انا : اي ال انت كنت هتهببه دي ي لوسيفر انت ازاي عايز تقتل ابن خالتي ازاي

لوسيفر : رنا معرفش مسميت ولا الكلام ده ده واحد كان عايز يهد كل حاجه وبيتريق عليا وعليك عايزني اعمل اي اطبطب عليه لا انسي مش انا الركن ده

نيكولاس : مايت

انا: لا اعرف انا هنا المتحكم الاول ولاخير ف الجسم ده ده جسمي انا

نيكولاس :مايت

لوسيفر : مفيش الكلام ده الجسم ده جسمنا احنا الاربعه مع ان الرابع ده اهبل ولا يستاهل بس نعمل اي

انا : في اي يعم انت كمان انت اهبل ولا اي علقت ولا اي

اي زفت معني كلمه مايت دي يعم

نيكولاس : رفيقه دي رفيقتنا المقدره ي صخر دي ال هنكمل معاها حياتنا سبني اوسمهاا معلش نفسي اشم ريحه رقبتها هتبقا عامله ازاي

انا: اه لا كسم محن مبحبش وبعدين ريحه اي يمعفن انت عندك ميول ديرتي يلا انت ولا اي بتجب العفانه ولا اي نظامك انت كدا فهمني

نيكولاس: ديرتي اي وعفانه اي يبن القحبه انت منا اصلا يهبل يبن الهبله لو بحب العفانه يبقا انت كمان كدا انا انت وانت انا احنا واحد يسطا. فوق معاياا كدا وبطل الشابو ال انت بتضربوه ده هه

وبعدين انا عايزك تفهم حاجه وانا اصلا كلمتك ف المرضوع ده قبل كدا ال**** سيلين هيا ال اختارت لينا البنت دي ولازم نكمل معاها البنت دي الوحيده ال تقدر تحد من لعنتك وانت فاهم معني لعنتك فوق معايا كدا ي صخر

انا : تمام مفهوم كل كلامك بس عندي نقطه بسيطه هعمل عليها تعقيب شابو اي ي متناك ال بضربه.ده انت يلا عرفت الكلام امتاا ده لسه يدوبك تاني يوم ليك ف الارض

نيكولاس : اولا انا مش اول يوم ليا ولا حتي شهر انا مولود علي الارض وعارف كل حاجه تخصهاا من ١٨ سنه يوم ميلادك اذا كنت انا او لوسيفر او حتي الاهبل التالت

انا : هو في اي بقا كلكم بتشتمه فيه ليه ده شكله هيبقاا غلبان عيب يجدعان كلنا واحد نحترم بعض

عند لوسيفر كل الوقت ده من ساعت مشاف ايسل

وهو موهموم بجماله حاسس بضعف وهي وقفه قدمه. حاسس انه منغير قوه بس برضو حاسس ب انجذاب ناحيتها مش قدر ميتشدش ليها مش فاهم اي ال بيحصل ليه بس خلاص هو قرر خلاص انه هيتكلم معاها ويشوف اي مميز فيها عشان يضعاف قدامها كدا مبقاله قرون ف الارض وقابل جميله الجميلات وقابل كل انواع النسوان اي ف دي مميز عشان ينشد كدا

هو ميعرفش ان ده حكمه الالهه سيلين هي عملت كدا عشان تحد او تقل من لعنت زيوس علي صخر ال ملوش زنب ف فعل ابوه وامه

ف ارض الواقع كانت ايسل جريت علي ماكس تشوف حصل ليه حاجه ولا لا وسط زهول الكل بعد م اطمنت عليه بصت ل صخر. بس وهياا بتبص علي صخر لاقت جواها صوت بيقول ماييت

عند ايسل ف عقلها

اي ده مسن اتكلم معايا ومين الصوت ده

ردرياا : متدوريش كتير ي ايسل انا عنقائك انا هجينتك

ايسل : عنقاء ازاي العنقوات اصلا يعتبر انقرضو ولعدين انا المفروض هجيني تبقاا ذئبه ازاي بس

وبعدين كمان انا لسه متمتش ال١٨

ردريا : اولا ف غلطه ان العنقوات مش انقرضو انا اهو ومش اي عنقاء انا ملكه عنقوات الظلام

ثانيا انا ظهرت عشان رفيقنا المقدر من الالهه سيلين

ايسل : رفيقنا ازاي ازي رفيقنا يبقاا شيطان انتي عارفه ان بينا وبينهم حرب اصلا وبعدين رفيقي كان عايز يقتل اخويا انا لازم ارفضه

وانتي قوتك تساعدني اني ممامتش من الرفض

ردريا : انا مش هساعدك ف ده لو رفضتيه نموت سوا احست من اني أساعدك ف حاجه غلط

وبعدين انتي شفتي عمل ازاي اول مشافك سمع كلامك علي طول لا وذئبه اخد التحكم من الشيطان

وبعدين رفقينا عمره ما ياذينا خالص هو هيحمينا من الغريب والقريب وحتي من نفسه

ودا اصلا تدابير الالهه سلين عشان تحد من لعنت الاله زيوس علي صخر

ايسل : انتي متأكده من كلامك ده ولا اي

دي حياتنا انا وانتي لازم تمشي مظبوط مش عايزين صراعات ولا اي حاجه

ردريا: الصرعات موجوده كدا كدا انتي عارفه انك هتبقي لونا لوادي الذئاب وملكه للشياطين

انما انا متاكده انك قدها وبعدين احنا معانا هجين تاني انتي متعرفيش عنه حاجه بس ده مساعده برضو من الالهه سيلين

ايسل : تمام

--------

في ارض الواقع كان نيكولاس خد التحاكم واستني اول م ايسل وصلت عنده راح قايل بزمجره

انا نيكولاس الفا القطيع ده من انهارده واللونا بتاعت القطيع هيا ايسل لانها رفيقتي المقدره

وراح

قايل بنبره الالفا كله واحد يشوف هو بيعمل اي معادا البيتا جاك وايسل وماكس يفضلو موجدين هنا

القطيع كله بدون اراده اتحركو حتي ال كان عنده فضول يشوف اي هيحصل اتحرك بدون اراده

لانه اتكلم بنبره الفا ولو معملوش القاله هيتعاقب

اتكلم نيكولاس

ماكس انا عارف ان ايسل اختك بس انت ملفتش نظرك ده ف حاجه ازاي ايسل اختك وبيتر ابويا قالك انه مخلفش غيرك

ماكس : ايوا صح انا ازاي مفكرتش ف ده قبل كدا

نيكولاس : لانك مفكرتش ولا بتفكر ف حاجه غير رفيقتك ال مش لقيها مع انك اصلا مدورتش ف حتي تانيه

انا مش عايز ال مصلحتك انت من عيلتي انت اب خالتي يعني انا وانت واحد

ماكس : اكيد انا وانت واحد انت وعاني لحورات كتير بس ادرر فين طيب انا خلاص بقيت فاضي ولا ورايا شغله ولا مشغله اروح ادور عليها ف اي حتي هحتي لو هسافر اوروبا

نيكولاس : مين قالك انك فاضي ماكس بنبره الفا

بامر مني انا الفا القطيع بأمرك بتقاسم اعمل بيتا القطيع مع البيت جاك

يعني اصبح ان القطيع ده ليه ٢ بيتا

مهو مش معقول اقوي قطيع ذئاب ف العالم ملوش ٢ بيتا وعقلين لينا انا مقدرش استغنا عنك وبرضو جاك شايف شغله علي اكمل وجه

يلا تقدرو تمشو

ماكس : انت بتتكلم جد بس طلما قولت بنبرة الفا انا مقدرش اعارضك بس اتا مش عارف اقولك اي انت فعلا بقيت من عيلتي ودي حاجه تشرفني جداا

يلا ي جاك

جاك :يلا بينا

نيكولاس : ايسل انا عارف انك بتكرهيني عشان حولت اقتل ماكس بس ده مش بأيدي انت عارفه اللعنه من الاله زيوس الهه الالهه واب البشر

بس انتي بأيدك تغيري من حدته وانت عارفه انا بتكلم علي اي اكيد هجينك قالتلك وبلمناسبه احب اهنيكي جالك هجين قوي وعنيد

ايسل : انا عارفه كل حاجه وراضيه بداه وهجينتي هيا ال مهدت للكلام ده

وهيا بتحبك اوي كمان وانا كمان مش عارفه انا مشدوده ليك ااوي

بس دي حاجه حلوه عشانا

نيكولاس : طبعا حلوه طلب اخير بقا تعالي عرفين جناحك ف القصر فين عشان عندنا عمليه كدا جراحيه بسيطه

بضحك😂😂😂😂

ايسل : جناحي !؟

اشمعني هو مش انت هتلف علي القطيع الاول وتشوف احوالهم وكل واحد ناقصه اي

الحاجات دي اخويا كان مهمل فيها. اوي

عشان رفيقته

نيكولاس : ايسل يا حبيبتي احنا لازم نطلع جناحك عشان اوسمك عشان نيكولاس هايج ومش راضي يسكت ف انتي عرفيني بس

وبعدين يستي ماكس وجاك هيعمله ده دلوقتي

ايسل : اه ي قليل الادب ماشي ال انت شايفه تعاله معايا

واتحركنا علي طريق الجناح بتاعهاا

بس واحنا ف السكه اتخاترت معاا ماكس ب رابطه البينا عشان اجنا ذئاب زاي بعض وكدا

بس قبل منقو هقول ليه اي تعالو نروح عنده هو و البيتا جاك بيقولو اي

جاك : بس تصدق ان الالفا صخر ده جدع اوي وعيل مرجله

انا ل. مكانه انا كنت فعلا نفستك من القطيع متزعلش مني انت عارف انم صحبي الوحيد لا ده احنا اخوات بس ده حق

ماكس : انا عارف كلامك كله صح بس ال زاي صخر من خبرتي ف الحياه العيله عنده رقم واحد ف كل حاجه

ممكن يموت عشان عيلته محدش منها يتأذي

وفعلا انا استرجلته وحبيته اوي علفكرا

استنا كدا ده بيتخاطر معايا

وهما بيتكلمو كنت اتخاطرت معاه

انا: ماكس انت وجاك شوفو احوال القطيع ال انت اهملته ولو في اي مشاكل هاتهم علي قاعه المؤتمرات بعد ساعه عشان انا مع مراتي دلوقتي

يلا طير انت ونهيت التخاطر

عند ماكس. وجاك

ماكس : ولا صخر امأرنا نلف علي القطيع ونشوف الاحوال والمشاكل قال هاته قاعه المؤتمرات

بس قال حاجه غريبه قال مراته هو اتجوز ولا اي وامتا

جاك : انت اتغبيت ولا اي مهي اختك انت نسيت انها رفيقته ولا اي.

وبعدين حلوه منه حوار القطيع ده انت كنت مهمل فيه اوي بصراحه بس هو لحق عرف كل ده ازاي

بقولك اي باين عليه شغله نضيف جدا

ماكس : عندك حق اتمني يكون فعلا زاي مبنفكر انا وانت ده مصلحه لينا ولقطيعنا

انت عارف مصلحه القطيع اولا

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نروح عندي انا وايسل تاني

كنا وصلنا الجناح بتاعها واول موصلنا كنت انا رفعتها من علي الارض خليت رجلها ف حضني وهيا متشعلقه عليه وجدت شفتها ف بوسه حوالي خمس دقايق كنت كلت شفتها 🥵حرفياا وكانت طعمها فاجر بصرحه وروحت منزلها ولففها خليت ظهرها ف صدري وابتديت اعصر فيها وف صدرها صدرها كان قد حبايه الشمام الكبيره كدا ومشدود كدا وقف مش مترهل ولا مدلدل كدا وحلامات وردي وهاله حوالين الحلمه لونها وردي برضو حاجه كدا فاخر من الاخر بصراحه انا عايزك تتخيل المكس ده يعزيزي وشوف فدماغك كدا عامله ازاي

المهم وانا بعصر فيها مسكت رقبتها وراح نيكولاس وسمها سعتها

روحت ماسيكهاا ومقلعها هدومها كلها ونيمتها علي السرير وابتديت الحس جسمها كله من اول وشها لحد صوابع رجله ال كانت بتلمع وبتنور ومحطوط فيها منكير المهم فضلت الحس ف جشمها حوالي رب ساعه وهيا عماله تصرخ وتتلوي تحت مني بس انا مكنتش سأل فيها

ونزلت علي الكنز بتاعي كسها البينور ف الضلمه حرفياا من النضافه ولا بياضه لونه لون الثلج

بعد نص ساعه كامله من المص واللحس لقيتها قالت

انت رغم كل ال عملته فيا وانت لسه بهدومك مش هتقلع بقا ولا اي

انا : من عيون ي روحي وابتديت اقلع لحد موصلت البوكسر قولت ليها دي مهمتك بقا

اتجهت ايسل للبوكر وراحت قاعده علي ركبته ماسمه البوكسر منزله راح بتاعي منطور ف وشها لاقيتها مسكته وراحته نازله في مص بتاع ربع ساعه وجبتهم ف بوقها لقيتها بتبلعهم. وراحت نايمه علي ظهرها وراحت قايله

يلا بقا دخله مش قدره استحمل اكتر من كدا يلا دخل زبك وافتحني وشرمطني عليك عايزه احس اني شرموطه ولبوه بس بتاعتك انت بس

انا: من عيوني يا حبيبتي

مسكت بتاعي وابتديت احركه فوق وتحت علي كسها

وبعدين روحت مدخله واحده واحده لحد ملقيت دمها نزل وابتديت انيك فيها حوالي نص ساعه وهي كل ال عليها

اه اه اكت. عايزه احس بيه جوايه اكت اشرمني ي حبيبي افلقني انا لبوتك انا شرموطك

وبعدين جبتهم فيها ورحنا نايمين ف حضن بعض

وبعدين قمنا خدنا دش وبعدين اتكلمت وقولت

انا: كدا انا وسمتك وانتي بقيتي ملكي اجباري ولا انا ولا انتي نقدر علي فراق بعض وده كداانا رضيت ذئبي

بس لسه مرضيتش شيطاني

هنا لوسيفر خد التحول مرحبا بيكي ي حلوتي

انا عارف ان انا وانتي مينفعش نكون مع بعض بس الالهه سيلين اختارت كدا واختارتك انتي بلذات اكتر سلالتين مينفعش يكونو مع بعض خلاتنا مع بعض لا ومش كدا كمان دي خلتني احبك ومقدرش ارفضك انا عارف ان الكلام ده ممكن يأثر عليكي ب سلب بس اعمل اي مقدرش مقولش كدا انتي عارفه اني انا شيطان واني ااذي اي حد مهما نكان مين عندي عاديبس مش عادي عندك انا بتقطع وانا بقول كدا انا بس مقدرش بس ارعدك انا مش هظهر ليكيي تاني الا وانا بحبك ومقدرش ااذيكي

سلام . هنا لوسيفر طلع الجناحات بتاعته وطار ف الجو وده شكلهم

لحد هنا ونقف نلقاكم ف جزء جديد

معلش يشباب المفروض الجزء خلصان يوم الاربعاء بليل بس حصل ظروف وايدي اتحرقت بس م مشكله خير الحمد****. ولسه اصلا ايدي م اتحسنت بس اهي اي حاجه. وخلاص

وياريت تكتبو كومنتات تشجيع كدا واشوف خل القصه وحشمه ولا حلوه

يلا قراءة ممتعه

سلام

انجوي

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

IMG-6385 IMG-6384

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: سمو الامير, البرنس احمد, Magdy66 و 5 آخرين
ياريت حد من المشرفين يشيل حتت الكود دي عشان بوظت الجزء

• عجبني
التفاعلات: Alwnsh
اهلا بيكم من جديد ف قصه جديده قصه مختلفه شويه عن اي قصه انتو ممكن تكونو قرأتها قبل كدا

قصه فانتازيا وخيال

محدد ف مخايلتي

بتدور احداث قصتنا ف بلادنا العزيزه مصر و في المكان المحدد ف شبه جزيره سيناء الحبيبة

(في مملكه الذئاب )"

(وفي مملكه الشياطين )"

(وفي مملكه العنقاء بس دي حصل حرب عليه من الشياطين واختفو منهم يعتبر اغلبهم ماتو )"

اول بطل معانا هو

صخر ابن عساف عنده ٢٣ سنه جسمه متقسم وعضلات وطوله حوالي ١٩٠ حاد الشخصيه متقلب المزاج يلقب بذئب الصحراء عشان متربي عمره كله ف الصحراء لانه اصلا من البدو بس صخر كان غير اي *** ف البدو هو كان ابن الكبير القبيله الشيخ عساف وكان هو الوريث الشرعي للشيخ عساف

وهجين ذئب 🐺

عنده هاله مرعبه من قوته من صفات قوته قوه السمع و الشفاء التلقائي لجسده وده برضوه بسب حكم وقوة ذئبه روجر

عايش ف وادي الذئاب

عندنا اخت ماكس ودي

وعندنا كمان رميساء اخت صخر شعرها لونه نبيتي معا بشره بيضاء طول حوالي ١٦٠ عيون زرقاء وحاجه اخر حلاوه

ودي كائن اسطوري ))

انا شايف ان لحد دلوقتي احنا ف امان واي شخصيه هتيجي بعد كدا هتبقاا فرعيه ولو ف شخصين اساسيه تاني هنعمل عليه تنويه

((معني كلمه الألفا . بيكون قائد المستذئبين وبيتم اختياره حسب قوه الجسديه والعقليه ولما بيموت ابنه بيبقاا مكانه بلوراثه ))

((معني كلمه لونا . هي رفيقه الالفا المقدره بتكون من اختيار. الهه القمر سيلين بتساعده في اموره الحياتيه وبتساعد قطيعه وبتبقا معاه علي السراء والضراء

((الهه القمر . اسمهاا سيلين المسؤوله الاوله والاخير عن الرفقاء ف عالم المستذئبين وكل رفيق بيكون سند وعون للرفيق الاخر ))

((المستذئب . معني الكلمه انه انسان طبيعي خالص زاي اي انسان بس بيتولد جواه ذئب بعد ميتم ال١٨ سنه يقدر يتحول لذئبه ويكتشف مهاراته وقوته وبيبداء رحله بحثه عن رفيقته المقدره لان لما بيرصل سن ال١٨ بيعرف رفقيته ويميزها عن طريق حاسه الشم

ودي فاصيله ماكس ))

((البيتا . هو الرتبه التانيه بعد الالفا ويكون اقل منه ف المميزات ولكنه قوي ويعتبر اليد اليمني لل الالفا ف اداره القطيع ))

((الاوميغا . هم اضعف رتبه ف القطيع بيكونو ناس عملو حاجه غلط او خيانه اتطردو من القطيع بتاعهم بيروحو قطيع تاني عشان يحميهم ويبقو خادمين))

((العنقاء . كائن اسطوري يتكون من فصيلتين فصيله النور ودي فصيله قويه لاكن مش اقوي من الفصيله التانيه لونهاا ابيض ف ذهبي

بيكون ليه جناحات ضخمه كدا بتقدر تحجب النور عن قريه كامله صوته مزعج لااعلي درجه بيستطيع خرم الاذن ويعتبر تحزير لحاجه وحشه هتحصل وبيكون رمز القوه والهيبه والعظمه ))

(مصاصين الدماء . ناس عاديه وقت تحملهم بيظهر ليهم انياب بيتغذو علي الدم بيكون ليهم صرعه ماهوله وليه شفاء زاتي بيكرهوا السحرا وممنوعين ومحرم عليهم التعامل معاهم لو مشربوش دام لمده اسبوعين ي بداء يتعب )

(السحره . بيكونو بنات بس مفيش منهم رجاله خالص ممنوع عليهم انهم يعاشرو راجل او يتجوزو خالص

(الشياطين . فخلوقات تعيش ف العالم السفلي بيكونو مستفزين جدا دمهم بارد و سارعين الغضب بيعيشو ف الاماكن السخنه والفيها درجه حراره عندهم قرون بتظهر ف حاله السعاده

(السايرين . حاكمون البحر بيعيشو ف القري والمدن ال جمب البحر عشان يعرفو يفردو زعانفهم والدخول فيه الفتيات ف هذه الفصيله يعرفون بشده الجمال واهذ العقول لو واحده عايزه ترقع واحد تغني ليه بصوتهاا لي نسحر وينجذب اليها مثل المغناطيس)

ممكن اكون مختلف ممكن اكون غير اي انسان طبيعي ايوا انا مش طبيعي اكتشفت ده يوم عيد ميلادي ال ١٨

انت مين وازاي بتكلمني وانا مش شايفك. انت عفريت ولا اي انا مبخفش اظهر وبان وليك مني كل الامان

الذئب : ابوا يا صخر انت مش انسان عادي انت مستذئب ي صخر مولد وجواك ذئب اسمي نيكولاس ي صخر

نيكولاس : متخافش اهلك كدا كدا عارفين انك مستذئب بس ميعرفوش حاجه تانيه عن هجاءنك التانين

المهم انا عايزك تقول لبوة وتروح وادي الذئاب عشان ماكس ابن خالتك يضربك علي كل حاجه

انا: طب ازاي هو بيكرهني اوي انا وابويا عشان خاطر امه ال سابت ابوه عشان ابويا ال هو رفيقها اصلا

نيكولاس: بس هو مش اخوك اصلا ولازم يفهم كدا ابوه الألفا اتجوز امك ع عشان رفيقته ماتت اصلا

ابويا: انت دلوقتي يا ولدي كبرت وانت عارف ان الكرسي بتاعي ورثك ف لازم نجهزوك عشان تستلم مكاني والتجهيز ده مختلف شويه بس اولا كدا انت لازم تتعلم كل اساليب القتال والدفاع عايزك تنمي ذكاءك عايزك كيف الثعلب حويط ذياده عن اللزوم وفوق كل ده مكار

ابويا : لا يولدي انا واثق فيك ثقه عمياء بس انا خايف عليك انت رايح حته مش بتاعتنا وناسها واهله بيكرهونا

انا : قولت ليك متخافش انت مخلف راجل ومش اي راجل انا ابقا الشيخ صخر ابن الشيخ عساف كبير بدو سيناء والكبير سينا

المهم روحت جهزت شمطتي وخلصت ونزلت عشان امشي روحت سلمت علي ابويا بس وانا ماشي قالي

جيب العواقب سليمه ي رب.

ف وادي الذئاب

والبيتاا جاك

المهم كان بيتمشي بحزن وهو ماشي لا البيتاا جاك صاحب عمره وهو بيشرف علي تدريب القطيع

رفيقه جاك اسمها تيلا

جاك : انا عارف انه حزين بس انا اعمل اي انتي عارفه انا مقدرش ادخل ولا اعمل اي دي امور بينه وبين الالهه سيلين انتي عارفه وفاهمه

تيلا : انا فاهمه بس انا صعبان علياا اوي لماا يكوون الألفا بتاعنا مجروح و حزين انت عارف ان ده بيأثر علي قرارته

تيلا : انا عارفه ده كويس بس ي جاك زاي مهو مجتاج رفيقه ليه احنا برضو محتاجين ليناا لونا تشيل عننا وتشيل عنه هو شخصياً

جاك : كلام صح بس ف يوم من الايام هتيجي يا تيلا المهم انا عارف انك قريبه من ايسل انت شايفه انهاا عندها اي مشاكل انا عارف ان ماكس اهملها هي كمان

تيلا :لا ايسل ممفهاش حاجه هيا بس زهقت من قل الجروج من بيت الألفا انت عارف انهاا ممنوعه نن الخروج عشان عينهاا بتلفت الانظار بس هنعمل اي علي العموم عيد ميلادها ال١٨ قوب خلاص كلها كام يوم ونعرف الهجين بتاعهاا اي وبعد كدا تخرج براحتهاا

جاك : اتمني الامور تبقي كويسه راي ما انتي بتفكري كدا انا حاسس ان ف دمار وحرب جاي بس هنعمل اي. حتي لو في حرب جاي علينا. ه قدرنا ولازم يصيبنا

كود:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

عمدي انا كنت خلاص وصلت هناك وقفت ورا شجره عشان اكلم نيكولاس زاي منا وهو متفقين انه هو ال هيدخلنا وادي الذئاب وكان لازم اتحول

ودي صورته

لحد كدا والجزء خلص

انا جاهز انت جاهز ؟

طيب يلا نزجع تاني

نيكولاس : الحوار وما فيه ي صخر انك اصلا مش ابن عساف  انت ابن بيتر الألفا السابق للقطيع وزوج الملكه إليزبيث السابق

محدش يعرف انك ابن بيتر

وعشان كدا انت اتلعنت من اللهه سيلين لانك ابن الالفا من زوجه مش رفيقته ودي حاجه غلط عندنا عشان كدا انت ملعون  ومنبوذ

انا ابتديت اتحرك بس مكنتش اعرف ان نيكولاس فعل الهاله بتاعته كانت هاله قويه جدا جدا ترعب اي ذئب حولينا

عند البيتا جاك انا كنت  معدي من جمبه

دي هاله مرعبه صحبها مبيهزرش بس يتري ده مين وبيعمل اي هنا انا لازم اقول ل ماكس عشان يتصرف

انت اه ممكن تكون الفا ليهم ف الوقت السابق وممكن نقول الحالي بس خلاص . انا جيت استلم قطيعي واكون قائد ليهم وليك  قبلهم

انا الالفا صخر.

وسط زهول الكل

نلقاكم التلات القادم سلام

انشاء **** المعاد هيبقاا كل اسبوع جزه هيبقاا كل يوم تلات لو خلص قبل كدا هينزل  مخلصش يبقا ف معاده لو فيوم اتاخرت بيبقاا ضغط الشغل علياا مش اكتر

يلا قرايه ممتعه

عايزكم تتوقعون  احداث الاجزاء الجايه

انجوي

سلام 🐺🐺🐺🫀🤍🤍🫀🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

• حبيته
التفاعلات: متهور موت

قصه فانتازيا وخيال

محدد ف مخايلتي

(في مملكه الذئاب )"

(وفي مملكه الشياطين )"

اول بطل معانا هو

وهجين ذئب 🐺

عايش ف وادي الذئاب

عندنا اخت ماكس ودي

ودي كائن اسطوري ))

ودي فاصيله ماكس ))

جيب العواقب سليمه ي رب.

ف وادي الذئاب

والبيتاا جاك

رفيقه جاك اسمها تيلا

كود:

ودي صورته

لحد كدا والجزء خلص

انا جاهز انت جاهز ؟

طيب يلا نزجع تاني

نيكولاس : الحوار وما فيه ي صخر انك اصلا مش ابن عساف  انت ابن بيتر الألفا السابق للقطيع وزوج الملكه إليزبيث السابق

محدش يعرف انك ابن بيتر

وعشان كدا انت اتلعنت من اللهه سيلين لانك ابن الالفا من زوجه مش رفيقته ودي حاجه غلط عندنا عشان كدا انت ملعون  ومنبوذ

عند البيتا جاك انا كنت  معدي من جمبه

انت اه ممكن تكون الفا ليهم ف الوقت السابق وممكن نقول الحالي بس خلاص . انا جيت استلم قطيعي واكون قائد ليهم وليك  قبلهم

انا الالفا صخر.

وسط زهول الكل

نلقاكم التلات القادم سلام

انشاء **** المعاد هيبقاا كل اسبوع جزه هيبقاا كل يوم تلات لو خلص قبل كدا هينزل  مخلصش يبقا ف معاده لو فيوم اتاخرت بيبقاا ضغط الشغل علياا مش اكتر

يلا قرايه ممتعه

عايزكم تتوقعون  احداث الاجزاء الجايه

انجوي

سلام 🐺🐺🐺🫀🤍🤍🫀🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

JzM7o1n.jpg JzM7nqX.jpg
images

شكلك ناوي على دمار في انتظار التكمله

• حبيته
في انتظار الابداع استمر

• حبيته
عاش يابوب بجد ومستنينك في الجديد

• حبيته
  • حبيته
التفاعلات: العنتير
لسه علي قديمه يا اخويا
عاااش♥️

بس هل ده معناه انك هتنزل جزء بكرا😂😂

بداية حلوه و قوية ناطرين ابداعاتك

• حبيته
التفاعلات: _El7awy_
بس هل ده معناه انك هتنزل جزء بكرا😂😂
لسه بكتبه اصلا وانا قصدي علي التلات الجاي بس اكيد هيخلص علي اخر الاسبوع ممكن انزله ساعتها

• حبيته
  • حبيته
  • حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
عدنا اليكم من جديد ف الفصل التاني وهيكون بعنوان ((الرفيقه المقدره ))

وقفنا الجزء الفات وانا بتكلم معاا ماكس ابن خالتي علي ان انا المفروض اكون الفا القطيع ده معلومه كدا اما دخلت الوادي القطيع كله حس بهاله نيكولاس المرعبه زاي مقولت الجزء الفات عشان كدا كلهم اتجمعو وجاك عمل تخاطر برضو مع ماكس وجه هو كمان ف الكلام ده كان قدام القطيع كله

المهم ماكس اتكلم وقال انت بتقول اي ابنه ازاي ماكس اصلا مكانش ليه زوجه بعد م امي سابتنا ومشييت

انا: قصدك خالتك ولا اي متتكلم علي المكشوف عشان القطيع يفهم ال بيدور من حواليهم عشان يعرفو الحقيقه

ماكس : ازاي مكنش حد يعرف الكلام ده غير انا وهي وهيا ماتت بس قبل ماتموت سألتها هيا عرفت حد ولا لا قالت لا انت عرفت ازاي وبعدين سكت شويه

وبعدها بشويه راح قايل بصريخ رد علياا عرفت ازاي

عندي انا ف عقلي نيكولاس عمل تخاطر معايا وقالي

سيبني انا اتحكم ف الحوار ده عشان اخلص ام الموضوع ده عايزين نتمرن علي الفنون القتاليه وعلي هجائنك التانيه

المهم اديت التحكم ل نيكولاس

واتكلم وقال

انا قولتله علي كل حاجه وقولت ليه كمان علي سبب اللعنه بتاعته

ماكس : اه ذئبك السبب ف الهاله دي حتي لو اقوي مخلوق ف الكون كله مش هخاف انا انا الألفا ماكس

نيكولاس : بضحك يحرام انت خايف القطيع ينسا انك الالفا ف بتعيد عليها قولتلك دي كانت فترة وخلصت انا ابن بيتر الحقيقي وانا الاحق ب لقياده مش هعيش ملعون بسببه وما استفدش اي حاجه منه لا انسي

ماكس : وعايز تبقا الفا للقطيع وانت ملعون انت اهبل باين عليك

ويتري الكتكوت ملعون ب اي ان بتاعك ميقفش ولا اي

كان بيقولها بضحك

هنا الهجين التاني هو ال اتكلم وده هو اللعنه بتاعتي انا ك انسان مينفعش يكون من الهجاين بتوعي اكون شيطان 👺

لانهم كائن عاشق للدماء ملوش عزيز الشياطين عندهم يقتلو بعض عادي ابن يقتل اب اب يقتل بنت وهكذا

عندهم المحارم جايزه بيعشقو السحر اوي مهو ولاد ابليس بقا

الهجين بتاعي التاني كان اسمه لوسيفر

ايوا يعزيزي داي متوقعت هو ابن ابليس والحاكم للشياطين

من لعنت زيوس علياا برضو ان يكون لياا هجنين ملوك علي فصيله معينه يعني عندك مثلا ساعت ما لوسيفر اتمرد علي ابوه اتلعن ونزل الجحيم يحكم الشيايطين بس برضو لوسيفر مهداش ونزل الارض بس نزل الارض ف شكل هجين ل بطلنا صخر. وده ف حد زاته لعنه لل شخصين صخر ولوسيفر

المهم نرجع لقصتنا بقاا

لوسيفر اتكلم وقال لا ينوغه مش بتاعه مبيقفش بل انه يمتلك هجين شيطان ومش اي شيطان 👺 هو بيمتلك ملك الشياطين لويسفر

الكل استغرب ال بيحصل

حتي ماكس اتصدم وزاي ميكون بلع لسانه مش عارف يقول اي ولا يعمل اي

بس لوسيفر كان عارف هيعمل اي تحول لوسيفر عامل زاي الصوره دي كدا

كان بيقرب ناحيه ماكس بكل برود وملامحه لا تحمل اي معني من معاني الخير ملامحه شايل شر وبس وخلاص وصل عنده ورفع ايده عشان يدب ضوافر ايده عليه عشان يفرتك رقبته بل اوتار بتاعته بس وقفه صوت واحده زلزل كيانه صوت خلا نيكولاس ذئبه هايج وبيزمجر عايز ياخد التحكم ف الجسم عشان يوسم المايت بتاعته عند القطيع شايف حاجه بتحصل ترعب قلوبهم شايفين شيطان علي الارض وف الوادي بتاعهم ومش اي شيطان بل حاكمهم واقوي الشياطين علي مر العصور شيطان لا يقهر الملك لوسيفر ورايح ناحيه الالفا بتاعهم او المفروض انه الالفا بتاعهم بس كمان دي طلعت كدبه شايفينه قدمهم. بيعد الثواني ال عايشها علي الارض لان لوسيفر بيقرب عليه وهو ف نيته شر وبس قتل ودمار وخراب بس شافو برضو حاجه تطمنهم شافو ايسل اخت ماكس وهيا بتزعق للوسيفر وتقوله ميقتلش اخوها والتاني بدون اي اراده يقف علي الكان بيعمل ولا واتحول لذئبه الضخم المهيب صاحب الفرو الاسمر والعيون الحمراء

كود:

جوا عقلي ف ٤ اركان ركن فيه وعي انا وركن فيه وعي نيكولاس وركن فيه وعي لوسيفر وركن فاضي منعرفش في اي  بس ال٣ اركان بتوعي انا ولوسيفر ونيكولاس. عملنا تخاطر مع بعض

انا : اي ال انت كنت هتهببه دي ي لوسيفر انت ازاي عايز تقتل ابن خالتي ازاي

لوسيفر : رنا معرفش مسميت ولا الكلام ده ده واحد كان عايز يهد كل حاجه وبيتريق عليا وعليك عايزني اعمل اي اطبطب عليه لا انسي مش انا الركن ده

انا: لا اعرف انا هنا المتحكم الاول ولاخير ف الجسم ده ده جسمي انا

نيكولاس :مايت

لوسيفر : مفيش الكلام ده  الجسم ده جسمنا احنا الاربعه مع ان الرابع  ده اهبل ولا يستاهل بس نعمل اي

انا : في اي يعم انت كمان انت اهبل ولا اي علقت ولا اي

اي زفت معني كلمه مايت دي يعم

نيكولاس : رفيقه دي رفيقتنا المقدره ي صخر دي ال هنكمل معاها حياتنا سبني اوسمهاا معلش نفسي اشم ريحه رقبتها هتبقا عامله ازاي

انا: اه لا كسم محن مبحبش وبعدين ريحه اي يمعفن انت عندك ميول ديرتي يلا انت ولا اي  بتجب العفانه ولا اي نظامك انت كدا فهمني

نيكولاس: ديرتي اي وعفانه اي يبن القحبه انت منا اصلا يهبل يبن الهبله لو بحب العفانه يبقا انت كمان كدا  انا انت وانت انا احنا واحد يسطا. فوق معاياا كدا وبطل الشابو ال انت بتضربوه ده هه

وبعدين انا عايزك تفهم حاجه وانا اصلا كلمتك ف المرضوع ده قبل كدا ال****  سيلين هيا ال اختارت لينا البنت دي ولازم نكمل معاها البنت دي الوحيده ال تقدر تحد من لعنتك وانت فاهم معني لعنتك فوق معايا كدا ي صخر

انا : تمام مفهوم كل كلامك بس عندي نقطه بسيطه هعمل عليها تعقيب شابو اي ي متناك ال بضربه.ده انت يلا عرفت الكلام امتاا ده لسه يدوبك تاني يوم ليك ف الارض

نيكولاس : اولا انا مش اول يوم ليا ولا حتي شهر انا مولود علي الارض وعارف كل حاجه تخصهاا من ١٨ سنه يوم ميلادك اذا كنت انا او لوسيفر او حتي الاهبل التالت

انا : هو في اي بقا كلكم بتشتمه فيه ليه ده شكله هيبقاا غلبان عيب يجدعان كلنا واحد نحترم بعض

عند لوسيفر كل الوقت ده من ساعت مشاف ايسل 

وهو موهموم بجماله حاسس بضعف وهي وقفه قدمه. حاسس انه منغير قوه بس برضو حاسس ب انجذاب ناحيتها  مش قدر ميتشدش ليها مش فاهم اي ال بيحصل ليه بس خلاص هو قرر خلاص انه هيتكلم معاها ويشوف اي مميز فيها عشان يضعاف قدامها كدا مبقاله قرون ف الارض وقابل جميله الجميلات وقابل كل انواع النسوان اي ف دي مميز عشان ينشد كدا

هو ميعرفش ان ده حكمه الالهه سيلين هي عملت كدا عشان تحد او تقل  من لعنت زيوس علي صخر ال ملوش زنب ف فعل ابوه وامه

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ف ارض الواقع كانت ايسل جريت علي ماكس تشوف حصل ليه حاجه ولا لا وسط زهول الكل بعد م اطمنت عليه بصت ل صخر. بس وهياا بتبص علي صخر لاقت جواها صوت بيقول ماييت

عند ايسل ف عقلها

اي ده مسن اتكلم معايا ومين الصوت ده

ردرياا : متدوريش كتير ي ايسل انا عنقائك انا هجينتك

ايسل : عنقاء ازاي العنقوات اصلا يعتبر انقرضو ولعدين انا المفروض هجيني تبقاا ذئبه ازاي بس

وبعدين كمان انا لسه متمتش ال١٨

ردريا : اولا ف غلطه ان العنقوات مش انقرضو انا اهو ومش اي عنقاء انا ملكه عنقوات الظلام

ثانيا انا ظهرت عشان رفيقنا المقدر من الالهه سيلين

ايسل : رفيقنا ازاي ازي رفيقنا يبقاا شيطان انتي عارفه ان بينا وبينهم حرب اصلا وبعدين رفيقي كان عايز يقتل اخويا انا لازم ارفضه

وانتي قوتك تساعدني اني ممامتش من الرفض

ردريا : انا مش هساعدك ف ده لو رفضتيه نموت سوا احست من اني أساعدك ف حاجه غلط

وبعدين انتي شفتي عمل ازاي اول مشافك سمع كلامك علي طول لا وذئبه اخد التحكم من الشيطان

وبعدين رفقينا عمره ما ياذينا خالص هو هيحمينا من الغريب والقريب وحتي من نفسه

ودا اصلا تدابير الالهه سلين عشان تحد من لعنت الاله زيوس علي صخر

ايسل : انتي متأكده من كلامك ده ولا اي

دي حياتنا انا وانتي لازم تمشي مظبوط مش عايزين صراعات ولا اي حاجه

ردريا: الصرعات موجوده كدا كدا انتي عارفه انك هتبقي لونا لوادي الذئاب وملكه للشياطين

انما انا متاكده انك قدها وبعدين احنا معانا هجين تاني انتي متعرفيش عنه حاجه بس ده مساعده برضو من الالهه سيلين

ايسل : تمام

كود:

في ارض الواقع كان نيكولاس خد التحاكم واستني اول م ايسل وصلت عنده راح قايل بزمجره

انا نيكولاس الفا القطيع ده من انهارده واللونا بتاعت القطيع هيا ايسل لانها رفيقتي المقدره

وراح 

قايل بنبره الالفا كله واحد يشوف هو بيعمل اي معادا البيتا جاك وايسل  وماكس  يفضلو موجدين هنا

القطيع كله بدون اراده  اتحركو حتي ال كان عنده فضول يشوف اي هيحصل  اتحرك بدون اراده

لانه اتكلم بنبره الفا ولو معملوش القاله هيتعاقب

اتكلم نيكولاس

ماكس انا عارف ان ايسل اختك بس انت ملفتش نظرك ده ف حاجه ازاي ايسل اختك وبيتر ابويا قالك انه مخلفش غيرك

ماكس : ايوا صح انا ازاي مفكرتش ف ده قبل كدا

نيكولاس : لانك مفكرتش ولا بتفكر ف حاجه غير رفيقتك ال مش لقيها  مع انك اصلا مدورتش ف حتي تانيه

انا مش عايز ال مصلحتك انت من عيلتي انت اب خالتي يعني انا وانت واحد

ماكس : اكيد انا وانت واحد انت وعاني لحورات كتير بس ادرر فين طيب انا خلاص بقيت فاضي ولا ورايا شغله ولا مشغله اروح ادور عليها ف اي حتي هحتي لو هسافر اوروبا 

نيكولاس : مين قالك انك فاضي ماكس  بنبره الفا

بامر مني  انا الفا القطيع بأمرك بتقاسم اعمل بيتا القطيع مع البيت جاك

يعني اصبح ان القطيع ده ليه ٢ بيتا

مهو مش معقول اقوي قطيع ذئاب ف العالم ملوش ٢ بيتا وعقلين لينا انا مقدرش استغنا عنك وبرضو جاك شايف شغله علي اكمل وجه

يلا تقدرو تمشو

ماكس : انت بتتكلم جد بس طلما قولت بنبرة الفا انا مقدرش اعارضك بس اتا مش عارف اقولك اي انت فعلا بقيت من عيلتي ودي حاجه تشرفني جداا

يلا ي جاك

جاك :يلا بينا

نيكولاس : ايسل انا عارف انك بتكرهيني عشان حولت اقتل ماكس بس ده مش بأيدي انت عارفه اللعنه من الاله زيوس  الهه الالهه واب البشر

بس انتي بأيدك تغيري من حدته وانت عارفه انا بتكلم علي اي اكيد هجينك قالتلك وبلمناسبه احب اهنيكي جالك هجين قوي وعنيد

ايسل : انا عارفه كل حاجه وراضيه بداه  وهجينتي هيا ال مهدت للكلام ده

وهيا بتحبك اوي كمان  وانا كمان مش عارفه انا مشدوده ليك ااوي

بس دي حاجه حلوه عشانا

نيكولاس : طبعا حلوه طلب اخير بقا تعالي عرفين جناحك ف القصر فين عشان عندنا عمليه كدا جراحيه بسيطه

بضحك😂😂😂😂

ايسل : جناحي !؟

اشمعني هو مش انت هتلف علي القطيع الاول وتشوف احوالهم وكل واحد ناقصه اي

الحاجات دي اخويا كان مهمل فيها. اوي

عشان رفيقته

نيكولاس : ايسل يا حبيبتي احنا لازم نطلع جناحك عشان اوسمك عشان نيكولاس هايج ومش راضي يسكت ف انتي عرفيني بس

وبعدين يستي ماكس وجاك هيعمله ده دلوقتي

ايسل : اه ي قليل الادب ماشي ال انت شايفه  تعاله معايا

واتحركنا علي طريق الجناح بتاعهاا

بس واحنا ف السكه اتخاترت معاا ماكس ب رابطه البينا عشان اجنا ذئاب زاي بعض وكدا

بس قبل منقو هقول ليه اي تعالو نروح عنده هو و البيتا جاك بيقولو اي

جاك : بس تصدق ان الالفا صخر ده جدع اوي وعيل مرجله

انا ل. مكانه انا كنت فعلا نفستك من القطيع متزعلش مني انت عارف انم صحبي الوحيد لا ده احنا اخوات بس ده حق

ماكس : انا عارف كلامك كله صح بس ال زاي صخر من خبرتي ف الحياه العيله عنده رقم واحد ف كل حاجه

ممكن يموت عشان عيلته محدش منها يتأذي

وفعلا انا استرجلته وحبيته اوي علفكرا

استنا كدا ده بيتخاطر معايا

وهما بيتكلمو كنت اتخاطرت معاه

انا: ماكس انت وجاك شوفو احوال القطيع ال انت اهملته ولو في اي مشاكل هاتهم علي قاعه المؤتمرات بعد ساعه عشان انا مع مراتي دلوقتي

يلا طير انت ونهيت التخاطر

عند ماكس. وجاك

ماكس : ولا صخر امأرنا نلف علي القطيع ونشوف الاحوال والمشاكل قال هاته قاعه المؤتمرات

بس قال حاجه غريبه قال مراته هو اتجوز ولا اي وامتا

جاك : انت اتغبيت ولا اي مهي اختك انت نسيت انها رفيقته ولا اي.

وبعدين حلوه منه حوار القطيع ده انت كنت مهمل فيه اوي بصراحه بس هو لحق عرف كل ده ازاي

بقولك اي باين عليه شغله نضيف جدا

ماكس : عندك حق اتمني يكون فعلا زاي مبنفكر انا وانت ده مصلحه لينا ولقطيعنا

انت عارف مصلحه القطيع اولا

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نروح عندي انا وايسل تاني

كنا وصلنا الجناح بتاعها واول موصلنا كنت انا رفعتها من علي الارض خليت رجلها ف حضني وهيا متشعلقه عليه وجدت شفتها ف بوسه حوالي خمس دقايق كنت كلت شفتها 🥵حرفياا وكانت طعمها فاجر بصرحه وروحت منزلها ولففها خليت ظهرها ف صدري وابتديت اعصر فيها وف صدرها صدرها كان قد حبايه الشمام الكبيره كدا ومشدود كدا وقف مش مترهل ولا مدلدل كدا وحلامات وردي وهاله حوالين الحلمه لونها وردي برضو حاجه كدا فاخر من الاخر بصراحه انا عايزك تتخيل المكس ده يعزيزي وشوف فدماغك كدا عامله ازاي

المهم وانا بعصر فيها مسكت رقبتها وراح نيكولاس وسمها سعتها

روحت ماسيكهاا ومقلعها هدومها كلها ونيمتها علي السرير وابتديت الحس جسمها كله من اول وشها لحد صوابع رجله ال كانت بتلمع وبتنور ومحطوط فيها منكير المهم فضلت الحس ف جشمها حوالي رب ساعه وهيا عماله تصرخ وتتلوي تحت مني بس انا مكنتش سأل فيها

ونزلت علي الكنز بتاعي كسها البينور ف الضلمه حرفياا من النضافه ولا بياضه لونه لون الثلج

بعد نص ساعه كامله من المص واللحس لقيتها قالت

انت رغم كل ال عملته فيا وانت لسه بهدومك مش هتقلع بقا ولا اي

انا : من عيون ي روحي وابتديت اقلع لحد موصلت البوكسر قولت ليها دي مهمتك بقا

اتجهت ايسل للبوكر وراحت قاعده علي ركبته ماسمه البوكسر منزله راح بتاعي منطور ف وشها لاقيتها مسكته وراحته نازله في مص بتاع ربع ساعه وجبتهم ف بوقها لقيتها بتبلعهم. وراحت نايمه علي ظهرها وراحت قايله

يلا بقا دخله مش قدره استحمل اكتر من كدا يلا دخل زبك وافتحني وشرمطني عليك عايزه احس اني شرموطه ولبوه بس بتاعتك انت بس

انا: من عيوني يا حبيبتي

مسكت بتاعي وابتديت احركه فوق وتحت علي كسها

وبعدين روحت مدخله واحده واحده لحد ملقيت دمها نزل وابتديت انيك فيها حوالي نص ساعه وهي كل ال عليها

اه اه اكت. عايزه احس بيه جوايه اكت اشرمني ي حبيبي افلقني انا لبوتك انا شرموطك

وبعدين جبتهم فيها ورحنا نايمين ف حضن بعض

وبعدين قمنا خدنا دش وبعدين اتكلمت وقولت

انا: كدا انا وسمتك وانتي بقيتي ملكي اجباري ولا انا ولا انتي نقدر علي فراق بعض وده كداانا رضيت ذئبي

بس لسه مرضيتش شيطاني

هنا لوسيفر خد التحول مرحبا بيكي ي حلوتي

انا عارف ان انا وانتي مينفعش نكون مع بعض بس الالهه سيلين اختارت كدا واختارتك انتي بلذات اكتر سلالتين مينفعش يكونو مع بعض خلاتنا مع بعض لا ومش كدا كمان دي خلتني احبك ومقدرش ارفضك انا عارف ان الكلام ده ممكن يأثر عليكي ب سلب بس اعمل اي مقدرش مقولش كدا انتي عارفه اني انا شيطان واني ااذي اي حد مهما نكان مين عندي عاديبس مش عادي عندك انا بتقطع وانا بقول كدا انا بس مقدرش بس ارعدك انا مش هظهر ليكيي تاني الا وانا بحبك ومقدرش ااذيكي

سلام . هنا لوسيفر طلع الجناحات بتاعته وطار ف الجو وده شكلهم

لحد هنا ونقف نلقاكم ف جزء جديد

معلش يشباب المفروض الجزء خلصان يوم الاربعاء بليل بس حصل ظروف وايدي اتحرقت بس م مشكله خير الحمد****. ولسه اصلا ايدي م اتحسنت بس اهي اي حاجه. وخلاص

وياريت تكتبو كومنتات تشجيع كدا واشوف خل القصه وحشمه ولا حلوه

يلا قراءة ممتعه

سلام

انجوي

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

IMG-6385 IMG-6384
الف سلامة عليك يا برو و ان شاء **** ايدك تخف
و عاش عليك جزء حلو بس صغير

عظمه امتي الجديد

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل