NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نقاش الصداقة بين الرجل والمرأة

و انا لو رجعت للماضي هفتكر صداقة انتهت نهاية بشعة للاسف 😅
فشل اي تجربه مش معناها انها كانت غلط ممكن الغلط في الاشخاص والظروف

احب اقولك ان الازمة مش بس الاحترام
الاحترام انت بتفرضه في علاقاتك
لاكن في حاجات كتير تمنع الصداقة بينهم غير الاحترام (كلامي هيكون موجه لي فكره بيست فريندز )
اولا عندك المشاعر لما تكون قريب من حد للدرجة ديه بينكم تفاهم و ود و محبة دايما بتتكلموا دايما خارجين فيه امان فيه ثقة في العلاقة (الي هي اصلا مقومات اي علاقة رومانسية ناجحة ) طبيعي ان شخص هيكون عنده مشاعر للتاني حتي لو المشاعر ديه هو مبيظهرهاش و عمره ما هيقدر يظهرها
فا دايما فيه شخص هيتأذي في العلاقة ديه
عندك تاني حاجة لو حد منهم ارتبط تقدر تقولي موقع البيست فريند ايه معاهم في العلاقة؟
طب الطرف التاني لو مش قابله ؟ هتضحي بي حبك علشانه؟ لا طبعا فا بردو الصداقة هتنتهي و شخص هيتأذي
لما ارتبطت ما بعدتش عن البيست فريند وسيبت اللي كنت مرتبط بيها لاني رفضت اسيب البيست فريند
والبيست فريند كذلك لما ارتبطت علاقتنا استمرت برضو
ولما اتخطبت ما بقيناش نتكلم زي الاول غير مكالمة كل شهر او لو محتاجة مني حاجة اساعدها فيها
احنا كنا واضحين مع بعض من البداية مافيش حب ولا ارتباط بينا اخوات واصحاب فقط

• عجبني
التفاعلات: mydoooo
احترم رئيك نورت عزيزي
شكرا بس انا عشان نشأت فالصعيد وسط بيئه متشدده لدرجه انو لو بصيت لوحده تحرم عليك ممكن تتقتل لو بصه بس فا انا بسبب كدا بقيت دماغى كدا

• حبيته
التفاعلات: مجنونة مطرقعة
لما ارتبطت ما بعدتش عن البيست فريند وسيبت اللي كنت مرتبط بيها لاني رفضت اسيب البيست فريند
والبيست فريند كذلك لما ارتبطت علاقتنا استمرت برضو
ولما اتخطبت ما بقيناش نتكلم زي الاول غير مكالمة كل شهر او لو محتاجة مني حاجة اساعدها فيها
احنا كنا واضحين مع بعض من البداية مافيش حب ولا ارتباط بينا اخوات واصحاب فقط
ما طالما كده كده هتنتهي ايه لازمة استنزاف المشاعر الي بدون سبب ؟😅

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
اصدقائي النسوانجيه ❤❤

هل توجد صداقه حقيقيه بين رجل وامرأه بدون أي غرض؟

وهل انت كرجل تسمح ان يكون لحبيبتك او اختك صديق مقرب رجل ؟

وهل انتي كمرأه تسمحي ان يكون لحبيبك صديقه مقربه؟

موضوع جديد شائك للنقاش 😉😁
صديق مقرب يكون ملازمهم على طول غير مقبول من باب الغيرة و الخوف عليهم و خاصة حبيبتك الفكرة اكيد مرفوضة و الا ايه لزمتك كشخص

و ان كانت ممكن تتوجد فعلا صداقة حقيقية لا اختلف بس بقى مين يضمنها دى لازم تكون الشخصيات واعية و ناضجة بالقدر الكافى

• عجبني
بصي لو اتطورت وبقت حب انتهت للابد لكن لو فضلت في اطار الصداقه بتكون رائعه وهقولك دليل على كلامي
انتي بتقولي عندك تجربه شخصيه لو مكنتش اتطورت وفضلت في اطار الصداقه كان ايه رئيك فيها؟
وهل مبتفتقديهاش كصداقه؟
يبقا الغلط ان واحد من الطرفين قرر يطورها لحب لكن كصداقه رائعه بصراحه وعن تجربه برضو
عندي خاطره اسمها آخر رساله ليها موقف معايا شرفيني برئيك
ما هي ديه الفكرة يا صديقي انك ملكش تحكم في مشاعرك ولا مشاعر غيرك
في رأي مش هتكون غير اذية (بنلف انا و انت في نفس الدائرة😂)
هقرأها و اقولك رأي

• بيضحكني
ما طالما كده كده هتنتهي ايه لازمة استنزاف المشاعر الي بدون سبب ؟😅
مافيش استزاف مشاعر فيها راحة رهيبة جدا بيننا وذكريات مش هتتعوض وايام حلوة كتير وبنفتحر بعض بالخير دائما

فشل اي تجربه مش معناها انها كانت غلط ممكن الغلط في الاشخاص والظروف
صدقني يا صديق الازمة مش في تجربة و فشلت علي قد ما هي حسابات
طرف هيتأذي ،علاقة عمرها ما هتكمل علي المدي الطويل ،اذية لي مشاعر الي بتحبه لو كملت ، ده طبعا و كل ده مدخلناش في جانب الديني في الموضوع نفسه
في نهاية ده رأي الشخصي و اكيد كل الاحترام لي رأيك
مازلت ارفضها لا ليا ولا الي معايا 😅

• عجبني
بصي لو اتطورت وبقت حب انتهت للابد لكن لو فضلت في اطار الصداقه بتكون رائعه وهقولك دليل على كلامي
انتي بتقولي عندك تجربه شخصيه لو مكنتش اتطورت وفضلت في اطار الصداقه كان ايه رئيك فيها؟
وهل مبتفتقديهاش كصداقه؟
يبقا الغلط ان واحد من الطرفين قرر يطورها لحب لكن كصداقه رائعه بصراحه وعن تجربه برضو
عندي خاطره اسمها آخر رساله ليها موقف معايا شرفيني برئيك
موضوع الحب مشكلة طبعا بس الاغلب مابيكونش حب بيكون وهم بسبب الفراغ العاطفي والعلاقة محتاجة الطرفين يكونوا ناضجين عقليا علشان تستمر مش شغل مراهقين

• عجبني
ما هي ديه الفكرة يا صديقي انك ملكش تحكم في مشاعرك ولا مشاعر غيرك
في رأي مش هتكون غير اذية (بنلف انا و انت في نفس الدائرة😂)
هقرأها و اقولك رأي
الاختلاف في الرئي صحي جدا ومفيد من اروع ما في المنتدى النقاش الراقي بين الجنسين سواء في الامور الجنسيه أو الغير جنسيه للافاده و الاستفاده
دمتي بود ومحبه

• أتفق
التفاعلات: Yasmin55
موضوع الحب مشكلة طبعا بس الاغلب مابيكونش حب بيكون وهم بسبب الفراغ العاطفي والعلاقة محتاجة الطرفين يكونوا ناضجين عقليا علشان تستمر مش شغل مراهقين
في نهاية ديه وجهه نظري الشخصية
انا برفضها و برفض الشخص الي هرتبط بيه يكون ليه بيست فريند
و طبعا الحاجة الي تريحك و تلاقي نفسك فيها ده حقك انك تعملها

• عجبني
صدقني يا صديق الازمة مش في تجربة و فشلت علي قد ما هي حسابات
طرف هيتأذي ،علاقة عمرها ما هتكمل علي المدي الطويل ،اذية لي مشاعر الي بتحبه لو كملت ، ده طبعا و كل ده مدخلناش في جانب الديني في الموضوع نفسه
في نهاية ده رأي الشخصي و اكيد كل الاحترام لي رأيك
مازلت ارفضها لا ليا ولا الي معايا 😅
رأيك له كل الاحترام والتقدير 🌹🌹

• عجبني
التفاعلات: Yasmin55
في نهاية ديه وجهه نظري الشخصية
انا برفضها و برفض الشخص الي هرتبط بيه يكون ليه بيست فريند
و طبعا الحاجة الي تريحك و تلاقي نفسك فيها ده حقك انك تعملها
اكيد طبعا من حقك إن محدش يشاركك في الشخص اللي حبتيه وتغيري عليه واول ما حد فيهم يرتبط رسمي العلاقة لازم تنتهي بس تنتهي بأخلاق وشكل راقي

• عجبني
اكيد طبعا من حقك إن محدش يشاركك في الشخص اللي حبتيه وتغيري عليه واول ما حد فيهم يرتبط رسمي العلاقة لازم تنتهي بس تنتهي بأخلاق وشكل راقي
شوفت ايه لازمتها بقي 😅
تخيل breakup و مشاعر علي علاقة مدخلتهاش اصلا

• عجبني
للاسف ساعات بيكرر طرف يطورها لحب وبتنتهي للابد

شوفت ايه لازمتها بقي 😅
تخيل breakup و مشاعر علي علاقة مدخلتهاش اصلا
بالعكس جدا
انا عندي اقتناع إن اغلي حاجة في حياة اي شخص هي الذكريات مع الناس اللي بنحبهم سواء قرايب او اصدقاء او ارتباط وحب

الذكريات الحلوة بتدينا امل في الحياة وبتخلي الحياة ليها طعم

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%