NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة واقعية البروفيسور | السلسلة الأولي | ـ عشرة أجزاء 17/3/2023

لا يا عم انا بكتب بعد مخلصت امتحانات تفكير جه فدماغي عجبني كتبتو + احنا هنا بنروق شويه عن نفسنا مش كفايه قاعدين فمجتمع ذكوري فالازهر 😂😂😂😂
ياجدع دا حاجه بنت احبه بس بنات هندسة في منهم بيحلو الدنيا شوية😂

• بيضحكني
التفاعلات: Mr. Xx
اي يسطاا لا جزاء كبير ف الاسبوع زاي سيز بقا نفس طول الجزاء والا يبقاا ظلم وافترى

• عجبني
اي يسطاا لا جزاء كبير ف الاسبوع زاي سيز بقا نفس طول الجزاء والا يبقاا ظلم وافترى
اه هعمل جزء كبير بس فالاسبوع متقلقش

ياجدع دا حاجه بنت احبه بس بنات هندسة في منهم بيحلو الدنيا شوية😂
مبوشفش حاجه يعم حي**** لو بنت عدت فالجامعه بالصدفه😂

مبوشفش حاجه يعم حي**** لو بنت عدت فالجامعه بالصدفه😂
لا لا روح عند كافيتريا علوم هتشوف ولو عايز بقا تشوف اكتر كمل طوالي كدا اطلع من بوابة زراعة خش يمين دقيقتين بالظبط هتكون قدام كليتهم وتشوف ابطال كتير😂

• بيضحكني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
لا لا روح عند كافيتريا علوم هتشوف ولو عايز بقا تشوف اكتر كمل طوالي كدا اطلع من بوابة زراعة خش يمين دقيقتين بالظبط هتكون قدام كليتهم وتشوف ابطال كتير😂
اه عارفو الباب دا طلعت منو قبل كدا 😂😂😂
بس كليه علوم مرحتش عندها هروح الترم الثاني 😂

جامدة فشخ يسطا بصراحة
كمل و مستني الجاي

• حبيته
اه عارفو الباب دا طلعت منو قبل كدا 😂😂😂
بس كليه علوم مرحتش عندها هروح الترم الثاني 😂
فايتك كتير خاصة سندوتش البطاطس بتاع الراجل السوري روح جربه يوم الاربع بس قوله عايز فينو مش سوري😂

فايتك كتير خاصة سندوتش البطاطس بتاع الراجل السوري روح جربه يوم الاربع بس قوله عايز فينو مش سوري😂
اشطا يرايق 😂😂😂😂❤️

يسطا موعد تنزيل

ايه يا نجم فهمتك القصه غيبت علينا ليه كده

اول قصه من تأليفي قولولي رايكم فيها واكملها ولا لا

مقدمه....
(بطل القصه محمد طولو ١٧٠ سنتي وجسمو مظبوط ومنحوت ودا بسبب انو بيلعب جيم وكيك بوكس ، السن ١٩ سنه فكليه هندسه قسم برمجه وديما بيطلع الأول على دفعتو وعندو شله كبيره وهنعرفهم مع الوقت)

الجزء الاول...
تبدأ القصه في مدينه قنا، بمحمد وهوا عندو ١٤ سنه وعندو هوايه واحده بس انو بيحب الكمبيوتر وكل ما يتعلق بالكمبيوتر فضل يزن على ابوه كتير الحج زين العطار ( الوصف ٤٥ سنه الطول ١٨٠ سنه البشره اسمر وليه كرش وراجل ليه هيبه كبيره اوي وكل الناس بتحبو، ويعمل في مجال الأدوات المنزليه)
انا : بابا انا عايز كمبيوتر علشان اتعلم عليه واشتغل منو وهينفعني كتير فالدراسه
ابويا : بطل لعب ياض انتا بلا كمبيوتر بلا زفت انتا عايزو علشان تلعب عليه زي صحابك الصيع انزل ياض اقعد فالمحل اخلص
انا: يا بابا لا انا عايزو علشان اذاكر منو واتعلم حجات كتير يا بابا ارجوك قوليلو يا ماما
الام (الست امينه عمرها ٣٨ سنه طولها ١٦٥ وزي اي ست مصريه)
امي : خلاص يا زين هاتلو الكمبيوتر خليه يذاكر منو ومتقلقش انا هخلي بالي ليه علشان ميقعدش عليه كتير
الاب : ماشي يا امينه هجيبو بس لو لقيتو بيلعب عليه هحسرو على دماغك ودماغو ماشي
انا : حاضر يا بابا متقلقش هسمع كل كلامك وهنزل المحل كمان،
بسيبهم وانزل واروح لمدرس الكمبيوتر بتاعي فالمدرسه الاستاذ عماد (السن ٣٠ سنه الطول١٨٥ البشره ابيض وجسمو مظبوط)
انا: يا استاذ عماد ابويا وافق يجيبلي الكمبيوتر
الاستاذ : هههههه انتا لسه مصر يبني على موضوع البرمجه والهكر دا ال بتشوفو فالافلام
انا : معلش بقا يا مستر منتا عارف انو حب عندي وانا عايز اتعلم دا وكمان الكتب ال انتا جبتهالي وشرحتهالي خدتها ذاكرتها كلها فالبيت وفهمتها وحفظتها
صمت عماد لثواني لذكاء الطفل محمد الكبير هوا متعود منو على كدا انو ديما عقلو سابق شنو بس مش لدرجه انو وهوا عندو ١٤ سنه يعرف ويذاكر كتب هكينج ولغه انجليزي
عماد : يعني انتا خلصت كل حاجه يا محمد مش فاضل معاك غير التطبيق العملي
انا : اه يا مستر وعايزك تعملي شويه حاجات كدا فالكمبيوتر انتا عارف دي اول تجربه عملي ليا
عماد : ماشي يلا بينا
يرجع محمد البيت ويلاقي ابوه جابلو الكمبيوتر ويبدأ يركبو فأوضتو ويسطب عليه كل البرامج ال تساعدو فال هوا عايزو وبعد كام ساعه من تسطيب البرامج وفهم كل حاجه على الكمبيوتر يدخل محمد علي برنامج الدارك ويب ويعمل لنفسو اكونت بأسم البروفيسور 😈....
نهايه الجزء الأول اتمنى تعجبكو الجزء دا كان تمهيد الجزء ال بعدو هيكون فيه تجريه فالاحداث علشان تبدأ المعمه وكل يوم هينزل جزء لو لقيت ترحيب بالقصه..

الجزء الثاني..

يبدأ محمد فالعمل فالدارك ويب ويسيطر على تفكيرو تماما العالم دا ويبدأ يخترق ناس علشان يسرق فلوسهم ويشتري حجات ويعدل من وضعو وطبعا كل دي حجات صغيره علشان ميكشفش نفسو لان هوا معندوش حساب سري يبعت عليه الفلوس دي لغايه ما اتعرف على صديق اسمو الجوكر على الدارك ويب (وطبعا هوا ومحمد ميعرفوش اسامي بعض الحقيقه ولا اي حاجه عند بعض فالوقت الحالي)
الجوكر دا يساعد محمد ان يكون ليه حساب في سويسرا مقابل انو يساعدو في اختراق رجل أعمال كبير ودا ال حصل ومحمد بدأ طبعا يكبر ويطور من نفسو لغايه ما أصبح اسم معروف البروفيسور من أحسن الهاكينج وأصبح يتدرب ويروح جيم ويلعب كيك بوكسينج وعلشان طبعا ابوه وعيلتو ميسألوش على الفلوس ال عندو بدأ يبرمج العاب وينزلهم على المواقع بفلوس لغايه ما أصبح محمد عندو ١٨ سنه ونجح فالثانويه بتقدير 95% ودخل كليه هندسه وهنا تبدأ مرحله جديده تماما
أصحاب محمد المقربين من وهوا صغير احمد ( طولو ١٧٧ حنطي جسمو كويس مظبوط علشان هوا بيلعب كوره حاليا فاولي كليه تجاره)
القاضي ( الطول ١٧٥ اسمر كرش خفيف وكليه تجاره زي أمير)
سيد ( اللقب رونالدو ودا لحبو فالنجم كريستيانو رونالدو وصفو ابيض الطول ١٧٨ فسنه أولى كليه تربيه رياضيه)
انا : اي يا شباب خلاص هتسافرو ولا اي
القاضي : اه يعم اكيد بس لسه بندور على سكن دي اول سنه بقا وكدا
انا: يعم منا قلتلو تعالو عيشو معايا انا اخدت شقه كبيره فالتجمع
احمد : يعم انتا خدتها علشان جنب كليتك احنا بقا فمدينه نصر هنيجي كل يوم من التجمع لمدينه نصر بعيده وبعدين انتا اصلا ليه دخلت كليه خاصه
انا: يعم علشان بعيد عن الدوشه وبعدين هفضل طول عمري معايا رجاله بزبار عايز يكون معايا كس يا جدع حرام كدا 😂
سيد : هههههه اه فعلا حقك يعم
انا : ايوه نق يبن الفقريه المهم اي حد محتاج حاجه فيكم يقولي اشطا
كلهم : اشطا
( طبعا حصل حجات كتير فالوقت دا بما ان محمد أصبح تقيل فالهكر واخد منو فلوس كتير هوا وبرمجه الألعاب وكمان عمل كام سيستم ضد الاختراق وباعو لشركات كتيير فبقي معاه فلوس كتير طبعا روق على ابوه وامو واخوه الصغير عمر ال ملوش غيرو ٨ سنين وايضا ليه عم أصغر من ابوه اسمو محمود ( الوصف ٣٥ اسمر ١٦٨ بكرش خفيف ومقاول نجاره مسلح) محمد ادالو فلوس كتير علشان يكبر من نفسو واشتري خشب كتير شغال بيهم قنا الجديده وفتحو شركه للمقاولات لسه صغيره طبعا، وليه ابن عمو مصطفى ( الوصف ١٧١ اسمر ورفيع) محمد ادالو فلوس وفتح هيبر كبير ( باقي العيله هتظهر مع الأحداث) يروح محمد لعمو محمود يتابع الشغل
انا : اي يعمي الدنيا تمام ولا اي
محمود : تمام يا ولد اخوي سافر ومتقلقش من حاجه خالص
انا : عارف يعمي بس عايزك تخلي بالك من الشغل انا عايز الشركه دي تبقا اكبر شركه مقاولات وطبعا انا أديت لمدير الشركه فلوس وهيكلمك علشان تجيبو صنايعيه ونكبرها علشان نستلم القطعه من الأرض نسلمها علي المفتاح لصاحبها زي ما الشركات الكبيره بتعمل
محمود : تمام يا محمد متقلقش كل حاجه هتكون تمام توصل بالسلامة
انا : **** يسلمك سلام
يروح محمد قبل ما يمشي يروق على حالو طبعا ويروح للصدر الحنين بتاعو فريده جارتو ( السن ٣٣ سنه بيضه الطول ١٦٨ الوزن ٦٥بزازها كبار وطيزها كبيره كيرفي وجسمها مظبوط على طولها)
انا : اي يا قلبي جوزك سحلتهولك فالشغل النهارده مش هييجي دلوقتي خالص واحلى حاجه انكو عزلتو فالمساكن هاديه اكتر
فريده : ايوه طبعا يا قلبي علشان نبقا براحتنا وبعدين انتا هتاخدني فالكلام ولا اي يلا دي اخر مره قبل ما تسافر وهفضل مستنياك كتير عيزاك تقطعني
انا: ماشي يا متناكه تعالي بقا وبشيلها وبدخل بيها الأوضه وبنزل مص فشافيها وايدي بتقفش فصدرها وتعصروو
فريده : ايوه امممم قطعهم اكتر يا قلبي اااه
انا : هقطعهم يا لبوه اوي اهو وبقلعها العبايه ال لبساها والبرا وبنزل مص ولحس فحلماتها وتقطيع وبنزل لتحت لغايه كسها ومص ولحس
فريده : اه اوي يا دكري احح مصك حلو اوي دخلو بقا مش قادر
انا : ولا اكنها هنا بطلع بتاعي وبديهولها فبقها تمصو نزلت فيه مص جامد
فريده : اممممممم هقطعهولك اهو
انا : ايوه يا لبوه وبعدين مسكتها فوضع الدوجى ونيك فيها ربع ساعه
فريده : ااااه اححححح نيك شرموطتك لبوتك اوي يا دكري
انا : وبعدين بقلبها فوضع الفارسه ونيك ١٠ دقائق وبنيمها على بطنها ونيك وبعد كدا بنزلهم على طيزها وبنام فوقها شويه وبنقوم ناخد شاور مع عض ونعمل واحد تاني على السريع وبسيها وانزل واروح اسلم على أهلي واحضر شنطه سفري وامشي على القاهره
وصل القاهره وظبط نفسو مع المدربين الجداد فالكيك بوكسنج والبوكس وال mma علشان بيحب الرياضه جدا وبدأ يتعلم ضرب النار كمان
وكان في اوضه لوحدها فالشقه دي اوضه الشغل فيها اكتر من أربع كمبيوترات من أحدث الماركات طبعا واللاب بتاعو مش بيفارقو فأي حته وصف الشقه ( هيا دورين اربع اوض فوق وكل اوضه فيها حمام وتحت الريسبشن والمطبخ وحمام كبير)
راح محمد الكليه اول يوم بالعربيه الجديدة ال جابها علشان يكون زي ولاد الناس الاغنيا فالكليه ال كانت مرسيديس أحدث موديل دخل محمد وقعد لوحدو شويه وبدأت المحاضرات ولانو اصلا كان قاري فكل كتب الكليه عن البرمجه فكان سهل بالنسبالو القسم دا انو يتفوق فيه بس مشكلتو انو يعدي السنه الأولى اعدادي علشان يتخصص فالبرمجه بدأ محمد فالمذاكره مع تقليل الشغل فالهكنج شويه وعدا اول ترم فالكليه ومحمد كون صداقات وكون أعداء شله محمد اربع بنات وولدين ( رحمه وملك ومليكه وايناس وعلى وأمير)
انا : اخيرا خلصنا ام الترم دا عقبال التاني
رحمه : الوصف (١٦٠ طول قمحاويه الوزن ٦٠ طيزها وبزها متوسطين ومعجبه نيك بمحمد)
انتا أشطر واحد فينا بتقول كدا امال احنا نقول اي
أمير : (الوصف الطول ١٨٨ الوزن ٨٠ جسمو مظبوط ومليان عضلات بسبب انو بيروح الجيم كتير نيك) عندك حق بس هوا فعلا كان ترم رخم
ملك : (الوصف الطول ١٧٠ بيضه نيك وزنها ٧٠ بز وطيز كبار وهيا ومليكه نفس الوصف علشان توأم) يا بني دي اول سنه امال لما تدخلو فالتخصص هتعملو اي
انا : التخصص بالنسبالي حلو لاني عارف كل حاجه عن البرمجه فهيكون سهل عليا
على : الوصف ( الطول ١٦٩ ابيض ورفيع وبيحب الهاكينج) ايوه يعم الجامد
مليكه : انا مليش فكل دا انا عايزه اسافر لازم نروح اي مكان نظبط اعصابنا ولا اي يا محمد
انا : عادي معنديش مشكله انا معاكي
هنا يدخل مازن( الوصف ١٨٠ طول معضل شويه وابيض ابن رجل الأعمال محمود الديب اكبر صاحب شركه مقاولات فمصر ومازن بيحب رحمه وهيا مش بتطيقو وبيكره محمد اوي لانو شايف انو من ساعه ما ظهر ورحمه سابتو وبقت من شله محمد وابو رحمه سيف العزازي شريك محمود الديب فشغل المقاولات وعايزين يجوزو رحمه لمازن )
مازن : دخل وشد رحمه قومي معايا اي ال مقعدك مع الأشكال دي
رحمه : سيب ايدي انتا اتجننت ولا اي
مازن : احنا فحكم المخطوبين ابويا وابوكي متفقين على كدا
رحمه :وانا مش عيزاك انتا مبتفهمش ولا اي
ولسه مازن هينزل على وشها بالقلم بمسك ايدو
انا : اي يعم هيا قاعده مع خرفان ولا اي ومش عيب تمد ايدك على واحده ست
مازن : ملكش دعوه يلا يا جربوع ولا انتا فاكر علشان ممعاك شويه فلوس هتتساوي بيا لا فوق دنا مازن الديب
انا : حصلنا الرعب والتهديد يا عم وبديلو بالرصيه فدماغو وبالرجل بوقعو على الأرض ويدخل اتنين جردات مازن علشان يضربوني بمسك واحد فيهم وأمير بينط على التاني وبننزل فيهم ضرب لغايه ما أمن الكليه بياخدنا على مكتب العميد
العميد: اي هوا انتو شويه بلطجيه بتتخانقو ومش علشان كل واحد فيكم ايوه رجل أعمال ولا حد كبير فالبلد هسيبو يعمل ال هوا عايزو هنا
مازن : هوا ال اتدخل بيني وبين رحمه يا دكتور
العميد : وهيا تقربلك اي رحمه علشان تكلمها اصلا وبعدين كلو قال انك انتا كنت عايز تاخدها معاك بالقوه علشان كدا هوا مسك فيك يعني انتا الغلطان
مازن : انتا بتغلطني علشان دا انتا متعرفش ابويا مين
وهنا يدخل ابو مازن محمود الدين ( الوصف الطول ١٧٣ ابيض بكرش وليه هيبه) مين العرص ال ضرب ابني
العميد : اهدا يا محمود بيه دول شويه عيال مع بعض وخلص الموضوع
محمود: اهدا اي ابن الديب يتضرب دنا هفشخ ال عمل كدا
انا : طيب انا ال ضربت ابنك اتفضل افشخني وريني هتعمل اي
محمود : دنتا واثق من نفسك بقا ابن مين انتا علشان تتكلم معايا كدا
انا : انا ابن راجل غلبان وداخل هنا بفلوسي ودا ميخصكش ابنك اتعدى على حد قاعد معايا وانا عرفتو ادبو وخلص الموضوع
محمود : انا ال اقول امتا يخلص وامتا لا يا متناك
ونادي على الجارد ال معاه يسحبوني برا مكتب العميد في ساحه الكليه
العميد : ميصحش كدا يا محمود بيه دي جامعه محترمه
محمود :اسكت يا محروس بدل منتا كمان يحصلك زيو انا هخلي الكلب دا عبره لأي حد يفكر يمد ايدو على ابني
انا : اوكي انا هخرج معاك برا ومش هعمل حاجه هوا احتراما للدكتور
محمود : انتا مش هتعرف علشان انا عايز كدا يا عرص انتا خدوه يلا
خرجنا للساحه برا
محمود: دا عبره لكل ال فالكليه ويحاول يمد ايدو على سيدو مازن الديب دا هيكون درس ليكو كلكو روقوه يا رجاله
وانا واقف تلات جردات اتنين ماسكيني وواحد داخل يضربني بالبوكس روحت ضاربو برجلي ورافع نفسي لفوق ونازل بالاتنين ال ماسكيني فالارض ونزل فيهم ضرب الأول مسكت دراعو كسرتها وكسرت رجلين الأتنين ( كيك بوكس وmma بقا وكدا😂😂)
ووقففت وبصيت على محمود على اترعب
انا: بص انا مش همد ايدي عليك علشان انتا راجل كبير وقربت فودنو بس استنى مني كام مفاجئه كدا وخلص الموضوع واتعرفت كتير فالكليه والجامعه ومازن كرهني اكتر وطبعا لازم اهدد ابوه علشان ميفكرش يرجع كرامتو ال اتهانت هوا وابنو قدام الجامعه كلها فكان لازم يظهر البروفيسور فالوقت دا.....
نهايه الجزء الثاني اتمنى يعجبكو وكل دا لسه تسخين ال جاي مجاش زيو سلام من البروفيسور..

الجزء الثالث...

طبعا بعد ما خلص الموضوع مع محمود الديب روحت على البيت علطول علشان ادور على أي حاجه امسكها عليه اخترقت فون مازن ودا بسهوله طبعا عن طريق اني بعتلو من رقم فيك اني بنت ومعجبه بيه ومع الكلام gif صغيره فتحها فونو بقا عندي واخدت منو رقم ابوه( وشويه حجات تاني بس خليها بعدين) واكتر حاجه سهل انك تخترق منها فون حد كبير فالسن هيا الجنس عزيزي القارئ فطبعا من اميلات فيك كتير عالفيس ظهرتلو شاهد فضيحه هيفاء وهبي 😂 ودخل طبعا زي المغفل وبقي فونو وكل حاجه عليه أو مرتبطه بيه عندي واخترقت باقي الحاجات الإلكترونية ال عندو ومسكت عليه حجات كتير فيديوهات جنسية ليه ولناس تاني كتير وأهم حاجه انو تاجر سلاح وبكدا بقى عندي كل حاجه عنو وشوفت الشات بينو وبين واحد من رجالتو بيقولو انو يخطفني طبعا جهزت كل حاجتي وجهزت نفسي للخطف وووفرت عليههم كل حاجه ونزلت من البيت الساعه واحده باليل واتخبطت على دماغي وصحيت لقيت محمود ومازن قدامي وانا مربوط فكرسي
محمود : شوفت يا خول اني اعرف اجيبك واعمل فيك ال انا عايزو وال هيحصلك دلوقتي انك هتتناك وتبقى برخصه والشو ال عملتو فالكليه هيروح دا لو عرفت تظهر فيها تاني بعد الفيديو ال هيتصورلك دلوقتي انا كنت هقتلك بصراحه بس دا اقتراح مازن طلع بيحبك اوي هههههههه
مازن : اوي اوي يا بابا دا روح قلبي يلا نبدأ ي رجاله
انا : طيب قبل ما تبدأ يا مازن يا حبيبي عندي طلب صغير وبعد كدا انا ال هفقسلك واخليك تعمل ال انتا عايزو معايا
مازن : الاه دنتا طلعت برخصه بقا امال عملي فيها دكر ليه يلا ها اي طلبك
انا : بص انتا طلع الفون بتاعي من جيبي واديك لابوك العسل دا هيفتحو علطول هيفتح معاه على شات واتس خليه يشوف ال فيه (وبنظره خبث) لما عرفت انكو جايين تخطفوني
محمود اتوتر وقال: وانتا عرفت منين اننا جايين نخطفك
انا : مش مهم عرفت منين المهم شوف ال علي الفون. طبعا شاف كل حاجه ووشو جاب الوان وابتدا يزعق
محمود : انتا جبت الحاجات دي منين انا هدفنك هنا في نسخ تانيه ولا لا
انا : انا مش هقولك زي الافلام العربي اني مخلي نسخه مع واحد ولو مكلمتوش كمان ساعه هيودي كل حاجه للنيابه لان دا شغل قديم شويه
محمود : يعني مفيش اي نسخ تانيه كويس يبقى نلغي موضوع انك تكون برخصه وتموت أسهل
انا : تؤ انا مقلتش ان مفيش نسخ تانيه بس لو عايز تموتني اتفضل
محمود : يعني اي انطق فين النسخ التانيه بدل مدفنك هنا
انا : شوف ياخي مع اني انا المربوط وانتا فوسط رجالتك بس انا ال فموقف قوي شعور جميل بصراحه بص يا حوده وبص انتا كمان يا زومه خول علشان تتعلم في برنامج انا ال عاملو من ليا فتره للاوقات ال زي كدا دا عليه كل حاجه تخصك وبيعد عد تنازلي ولازم كل ٥ ساعات انا افصلو يا اما كل حاجه عنك هتنزل على كل مواقع التواصل الاجتماعي وهتبقي ترند ولا محمد بتاع الكشري البضان هههههه.
محمود : تمام طلباتك اي
انا: ولا اي حاجه انتا اصلا مش الشخص ال اطلب منو حاجه هما حاجتين انتا وابنك مش عايز اسمع عنكو حاجه نهائي ودا لمصلحتكو صدقني مش مصلحتي وكل حاجه تخصك متقلقش مش هتنزل فأي حته بس لو قليت عقلك عشماوي هيلعب برقبتك الجميله دي اشطا؟
محمود : تمام يا محمد فكوه يا رجاله واتفضل امشي بس مخلصتش على كدا
انا : وانا مستنيك فأي وقت بس حضر كفنك الأول لان المره الجايه مش هكون مسالم كدا يا ديب
مازن : يمشي فين يا بابا دا لازم يموت هنا
انا : لا انا مبحبش الغباء فهم الود العبيط دا دا غبي اوي سلام.

كملت فالكليه وعدت السنه الأولى والشله انضاف ليها بنت جديده صوفيا ( عود فرنساوي زي ما قال الكتاب بزاز متوسطه وطيز متوسطه وبيضه تلج وطولها ١٧٠ من ام روسيه واب مصري)
مليكه : اي مش هنسافر بقا ولا اي الدراسه خلصت ودا اخر يوم فالامتحانات
انا : انا معنديش مانع يلا بينا بكره كمان
والشله جهزت و حبت تسافر سينا ونطلع سفاري هناك وفقت وركب معايا العربيه صوفيا وملك ومليكه، ورحمه وعلى وأمير فعربيه ووصلنا سينا وطبعا قعدنا ففندق كام يوم نلف البلد قبل ما نروح فمكان بعيد نخيم
وفاليوم التاني وانا فالاوضه ( كنت واخد اوضه لوحدي علشان الشغل ومحدش يلاحظ حاجه)
دخلت عليا رحمه بسرعه وقفلت الباب وراها
رحمه : بقولك اي انا صبرت عليك كتير اوي وانتا معندكش ددمم
انا : اي يا بت في. مدتنيش فرصه وراحت نايمه عليا ونازله فيا بوس بسرعه وبتقلع انا لقيتها كدا روحت موقفها قولتلها انتي لسه بنت
رحمه: افتحلي طيزي عادي المهم انا عيزاك اوي مش قادره. هيا قالت كدا روحت قالبها على تحتي وقلعتها واديدتها الواحد التمام
وبعدين قاعدين على السرير
انا : انتي ليه عملتي كدا
رحمه : نفسي فيك من اول ما شوفتك وانا مش بقولك اتجوزني لاني عارفه مصيري فالاخر هتجوز مازن انا بقولك خلينا كدا لغايه ما اتجوز موافق
انا : موافق يا ستي منا مقدرش على زعلك. وبعدين خدنا شاور مع بعض واديتها واحد تاني على السريع. ورحنا للشباب واخدنا عربيات لوحدنا مخصصه تمشي فالجبل والرمله وأمير صمم مياخدش حد معانا مشرف أو غيرو
انا : يبني ليه مصمم متاخدوش عارف المكان معانا بدل منتوه
أمير : يعم عيب عليك انا جيت هنا كتير وعارف المكان كلو متقلقيش سيبلي نفسك وانا هيعشكو رحله سفاري محصلتش
على : **** يستر
ملك : عارف لو تهنا هفشخك يا أمير
طلعنا بالعربيات وانا ماشي ورا امير ولفينا كتير لغايه ما أمير وقف وقال هنخيم هنا ونزلنا ونصبنا الخيم والليل دخل علينا و ولعنا نار وشويه ضحك وأغاني ومره واحده عينك ما تشوف الا النور سلاح مرفوع علينا من كل حته وناس واققه قدامنا بلبس العرب وبيقولونا انتو مين
انا : يعم احنا مين اي انتو ال مين احنا مخيمين هنا عادي سفاري يعني اي يا أمير مش قلت عارف المكان وبتخيم هنا
أمير : اصل انا اسف يا محمد انا توهت وقولت نخيم هنا بدل ما تعرفو اننا توهنا وتفشخوني
رحمه : ياخي كسمك
كلهم نزلو شتايم فأمير لغايه ما شاب من العرب ضرب طلقه فالهوا كلو سكت وقال
الشاب : اسكتو مش عايز كلام هنا انتو هتروحو معاي لكبير القبيله من غير كلام كتير وهوا هيعرف يعمل معاكو اي وقال لرجالتو يجيبونا وواحد من الرجاله كان هيمد ايدو يمسك صوفيا روحت ماسك ايدو وضاربو بالروصيه وقلتلو ايدك متمسكش حريم
الشاب : انتا اتجننت يا ولد الكلب تمد ايدك على واحد من قبيله الشيخ الجبالي انتا هتموت هنا
انا : حتى لو رئيس العالم وهيمد ايدو على واحده تخصني هقطعهالو وميهمنيش فكك انتا قلت هنروح معاك لكبير قبيلتك فهنروح وانا هحل معاه أمير كان هيتكلم سكتوا علشان انا مش طايقو اصلا الشاب خدنا ووصلنا للقبيله ودخلت انا للشيخ صالح (الوصف السن ٦٥ سنه الطول ١٨٠ اسمر راجل ليه هيبه كبيره اوي)
الشيخ : انتا مين يا ولدي واي ال جابك حدانا
انا: احنا توهنا يا شيخ المفروض كنا نخرج نخيم بس صاحبنا ال عارف المكان تاه بينا ولقينا نفسنا هنا بس كدا
الشاب : بس الود دا ضرب واحد من شباب القبيله يابوي
انا : بس انا ضربتو علشان كان هيحط ايدو على بنت من ال كانو معايا ودا ميصحش انا راجل صعيدي وانتو عرباويه وعارفين ان دا غلط ولا اي يا شيخ
الشيخ : عندك حق يا ولدي صقر ( ابن الشيخ صالح طولو ١٨٠ اسمر وضخم شويه) تروح تأدب الولد دا وتعرفو ازاي يلمس بنت
صقر : بس يابوي
الشيخ : خلاص خلصنا انا قولت كلمتي يلا روح. اقعد انتا يا ولدي وقولي اسمك وانتا منين فالصعيد
انا : انا محمد يا شيخ ومن قنا والناس ال معايا دول من القاهرة وكلنا صحاب
الشيخ : بس مش عيب يا ولدي شباب يسافرو مع بنات لوحدهم من غير ما يكونو متجوزين أو اخوات
انا : هوا عندك حق يا شيخ بس دا مش عند كل الناس يعني ال معايا دول الدنيا معاهم عادي وغير كدا احنا مش بنعمل حاجه غلط
الشيخ: ماشي يا ولدي تقدر تمشي وتاخد الناس ال معاك وحصل خير والشباب هيوصلولكم لغايه اول الطريق
انا : تسلم يا شيخ بس عندي سؤال انتو بتعملو اي هنا اصل رفعه السلاح بتاعت الرجاله غريبه شويه على أنهم بيحمو ارض فاضيه أو قبيله مفهاش غير شويه ناس واحنا اصلا خدنا بتاع ١٠ دقائق على ما وصلنا هنا يعني الرجاله دي كان بتحرس المكان زي ورديات الشرطه والجيش وغير كدا الدنيا ليل اه بس انا خدت بالي ان مفيش حاجه مزروعه هنا يعني مش شغالين فالمخدرات او زرعين حاجه فأي بقا
الشيخ : انتا قدرت تعرف كل دا شكلك مش سهل يا ود انتا ووراك حكايه كبيره
انا : ولا حكايه ولا حاجه يا شيخ انا بس مبحبش اكون ماشي على عمايا وغير كدا انتا لو حكيتلي انتا هنا بتعملو اي هقولك انا مين أو حكايتي اي
الشيخ (بنبره حزن) : مع اني مبحبش حد يساومني بس انتا عجبتني يا ولدي هقولك احنا هنا بنهرب سلاح بندخلو مصر عن طريق الحدود وبيستلمو مننا تاجر والرجاله دي كانت فدوريات علشان فيه سلاح هنا صفقه لسه جايه من برا علشان كدا مخليين بالنا علشان دوريات الجيش والرجاله شافوكم بالصدفه ها احكيلي بقا انتا مين وحكايتك اي
انا : بص يا شيخ من طريقه كلامك وشكلك ال بقى حزين دا وانتا بتحكي حاسك مجبور انك تعمل كدا وتهرب سلاح وانتا مش عايز صح؟
الشيخ : شكلك ذكي زياده عن اللزوم بس برضو هقولك ليه بس الكلام دا لو طلع برا الخيمه دي هقتلك يا ولدي وانا كلمتي مبرجعش فيها ابدا
انا :متقلقش يا شيخ اوعدك مفيش كلمه قلناها أو هنقولها هتطلع برانا وانا كلمتي سيف
الشيخ: تمام وانا واثق فيك معرفش ليه بس احساسي بيقولي اني احكيلك بص يا ولدي انا قبل ما اكون شيخ القبيله دي لفيت مصر كلها مكنتش بحب عيشه القبيله خالص وعلطول بهرب منها وابويا كان عارف دا وتعب معايا علشان يخليني ارجع وحتي انو جوزني ام صقر وكان صقر لسه حته لحمه حمرا سبتوا مع امو وسافرت وابوي سابني اعمل ال انا عايزو على أمل فيوم اعقل لفيت ودورت قابلت واحد اسمو محمود الديب اتعرفنا على بعض وعرف اني من قبيله الجبالي وبقينا أصحاب نخرج ونروح كل حته مع بعض طبعا ما عدا الخمره والنسوان مكنش ليا فيهم علشان اصون ام اي نعم اتجوزتها غصب بس انا مخونش واصل المهم فمره كنا قاعدين راح محمود قلي.
فلاش باك...
محمود : بقولك اي يا صالح اقدر أأتمنك على سر؟
صالح : اكيد يخوي انتا عارف يا محمود اننا بقينا زي الأخوات وانا مبخونش ابدا
محمود : تمام يا خويا طيب بص بقا انا بتاجر فالسلاح بس داخلي يعني بتجيلي البضاعه من برا وتدخل وانا اوزعها على التجار الصغيرين ودلوقتي الرجل الكبير ال كان ماسك انو يدخلها جوا البلد خان والجماعه ال برا قتلوه وانا معروض عليا امسك مكانو وفنفس الوقت اوزع للتجار الصغيرين يعني هبقا اكبر تاجر سلاح فمصر وعايزك تساعدني
صالح : اساعدك ازاي مش فاهم وانا اي دخلي بالموضوع دا اصلا
محمود : بص انتا هتروح تعرض على ابوك الشيخ جبالي انو يشتغل معايا وانتا قبيلتكم على الحدود فسينا واكبر قبيله هناك يعني لما تشتغلو معايا هضمن ان البضاعه توصل بسلام وأمان علشان انا معرفش الطرق ال كان بيدخل منها ال مات ولا حد يعرفها غيرو علشان كدا عايز قبيلتك هيا ال تمسكلي الموضوع دا ومتقلقش هديك فلوس حلوه اوي
صالح : انتا عارف يا محمود اني ميهمنيش الفلوس وان الخير كتير عندنا وغير دا كلو ابويا مش هيوافق ولا يمكن انو يشتغل فالغلط ابدا انا عارف ابويا الا السلاح وكمان بيشتغل مع الجيش انو يمسك الناس ال بتدخل السلاح يعني لو اتكلمنا معاه هيسلمني انا وانتا
محمود : يعم حاول انتا مش خسران حاجه
صالح : اسمع مني ابوي مش هيوافق وحتى لو وافق انا عمري مدخل فالشغل النجس دا ابويا واخد عليا وعد من زمان اني مشتغلش فأي حاجه حرام وانا راجل ومخلفش الوعد ابدا يا محمود وال اتقال بينا دا تنساه خالص وانا مش هجيب سيره لحد سلام
محمود : طيب استنا بس يا صالح.. محمود لنفسو : ماشي يا صالح بس انا مش هسيب الموضوع دا يروح مني ابدا.
وبدأ محمود يخطط ازاي يخلي قبيله الجبالي تشتغل معاه وعرف ان دا عمرو ما هينفع غير لما الشيخ جبالي يموت وصالح يبقا هوا كبير القبيله وفنفس الوقت يمسك حاجه على صالح علشان يعمل ال هوا عايزو من غير اي اعتراض وصل انو لازم يحطلو حبوب هلوسه علشان يخليه ينام مع ست ويصورو ولأن دا عار كبير وغلط كبير ولو اتعرف عمرو ما هيخليه يبقا كبير القبيله أو يفضل فيها حتى والموضوع كان هيكبر كدا علشان هوا متجوز واحده من القبيله. وبدأ محمود في تنفيذ الموضوع وبالفعل جاب واحده لصالح وصوروا معاها وكان لازم بعد دا يعمل حاجه تاني اهم وهيا انو يقتل الشيخ جبالي وقدر يعمل كدا وهدد صالح انو يرجع القبيله ويبقا كبيرها يا اما هيفضحو بالفيديو. وصالح رغم انو كان شاكك ان محمود هوا ال قتل ابوه وعرف يتأكد بعدين انو هوا ال عملها فعلا بس مقدرش يتكلم علشان مع مرور الزمن محمود قدر يمسك عليه فيديوهات تانيه وهوا بيستلم البضاعه من الحدود وكدا بقيت رقبتوا متعلقه على حبل المشنقه لو الفيديو دا طلع...
عوده من الفلاش باك...
صالح : أو أي فيديو فيهم يا ولدي لو طلع انا حياتي هتبوظ وكل شويه محمود يفكرني بالموضوع دا بسبب ومن غير سبب خلي حياتي جحيم وانا مستني اليوم ال اولع فيه على كل ال عملو بس اخد الفيديوهات منو الأول
انا : طيب وانتا حاولت تاخدها قبل كدا؟
صالح : اه طبعا حاولت بعتت ناس تسرق تليفونو والكمبيوتر بتاعو ويكسروهم بس برضو بيكون عندو نسخ تانيه أو النسخ مش موجوده هنا وبس اصلا ومش عارف اعمل اي
انا لنفسي : يبقا من الفيديوهات ال اخدتها دي فيها فيديوهات الشيخ صالح اكيد وأعتقد أن دول مفيش غيرهم لاني هكرت ووصلت لاكتر من لاب ومفيش غيرهم عندو وكل حاجه اتسمحت من عليهم الا لو عندو فلاشه أو حاجه غير اللاب شايل عليها نسخ تانيه
انا : بس يا شيخ انا اعرف محمود الديب وكان ليا موضوع معاه كدا ( وحكيتلو ال حصل)
صالح : يعني انتا اخدت الفيدوهات من عندو
انا : اه بس عايز اتأكد إذا كان عندو غيرهم أو لا ودا هعرفو علشان انا مهكر كاميرات البيت والشركه بتوعو هفضل هنا وهحاول اوصل وأشوف واخلصلك موضوعك دا
صالح : لو عملت كدا يبقا عملت فيا جميل يا محمد عمري ما انساه وانا وقبيلتي فداك بس اخلص من الكلب دا
انا : هتخلص يا شيخ هتخلص استنا عليا بس للصبح وانا هعرفلك اذا كان في نسخ تانيه ولا لا
صالح تمام يا ولدي خد راحتك انا هخليهم يجيبولك اكل وشرب وأصحابك هيقعدو فخيمه تانيه على ما تخلص وانا هسيبك براحتك دلوقتي وهعدي عليك شويه تمام يا ولدي
انا : تمام يا شيخ تمام
انا لنفسي :حلو الموضوع دا منها اخلص من محمود بدل ما يفضل يقرفني وانا عندي حجات اهم وفنفس الوقت اكسب قبيله من أكبر قبائل العرب فصفي واكيد هينفعوني بعدين. عسل 😈
نهايه الجزء الثالث. هل هيكون في نسخ تانيه أو لا واي ال هيحصل مع محمود والانتقام هيكون ازاي دا هنعرفو فالجزء الرابع . أما خطط البروفيسور للمستقبل والعرباويه ال عايز يجمعهم حواليه هيعمل بيهم اي دا ال هنعرفو بعدين. وجزء كبير اهو علشان الناس متزعلش 😂😂... سلام من البروفيسور
كمل وبالتوفيق وما تتأخرش في الأجزاء

• حبيته
عاش فشخ والجزء الجديد امتا

• حبيته
عظمه الجزء يابرفيسور
دخلت نفسك ف كوارث كتير لما نشوف هتعمل ايه ف كل دا وأهم حاجه اللواء مش، مطمنله حاسس انه عازف عنك كل حاجه او انت اللي ساعدته يعرف عنك
وحاسس انه هيكلمك ف موضوع ذكي دا

• حبيته
  • حبيته
التفاعلات: العنتير
عظمه الجزء يابرفيسور
دخلت نفسك ف كوارث كتير لما نشوف هتعمل ايه ف كل دا وأهم حاجه اللواء مش، مطمنله حاسس انه عازف عنك كل حاجه او انت اللي ساعدته يعرف عنك
وحاسس انه هيكلمك ف موضوع ذكي دا
هنشوف لسه الأفكار مترتبتش فدماغي اوي بس اوعدك الأجزاء الجايه أقوى من كدا ♥️

القصة تحفة فنية يابرنس منتظرين الجديد

• حبيته

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%