NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة واقعية عربية فصحى الباشا (البدايات) ـ ثلاثة عشر جزء 2/3/2024

كنت بفضل إني اكون القارئ الصامت و لكنني قد ذهلت من مهاراتك و طريقة سردك للأحداث..
لا أدري ماذا أقول في وصف إبداعك و لكنني سأكتفي بكلمة فنان.
و انت

• عجبني
التفاعلات: aahmedegypt
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
روعه

• عجبني
كاتب مجرم أنت..
لم نتوقع نهاية كهذه..جمال، وراحة نفسية لا تتخيلها بهذي الخاتمة.
منتظرين بقية الجولات، اتي سينتصر فيها أمجد، محارب عن الجمال أمام القبح.

• عجبني
التعليق ده مالوش علاقه بالجزء الأخير لأن لسه هقرأه ..
لما كنت بسأل نفسي إيه أهم حاجه في قصة الباشا مخليه الواحد بيفضي وقته مع كل جزء بينزل ويقسم قراءة الجزء علي أكثر من يوم علشان ميخلصش بسرعه ..
جاءت الإجابات تباعاً ما بين طريقة السرد وترابط الأحداث بشكل قوي مروراً بالألفاظ الأكثر من ممتازه ثم توقفت كثيراً عند عرض المشاهد الجنسية بنمط مختلف تماماً ..
لكن لم تكن كل تلك الإجابات مناسبة مازلت أفكر حتي وجدتها ففي رأيي البسيط أهم ما يميز قصة الباشا تفردها وعدم إمكانية إستنساخها في صور أخري ..
تحياتي يا صديقي الذي أتشرف بوضعه في مقدمة أهم كتاب المنتدي ومثل يحتذي به لمن يحبون الكتابة 🌹 🌹 🌹

• عجبني
التفاعلات: aahmedegypt و ليل الشرق
التعليق ده مالوش علاقه بالجزء الأخير لأن لسه هقرأه ..
لما كنت بسأل نفسي إيه أهم حاجه في قصة الباشا مخليه الواحد بيفضي وقته مع كل جزء بينزل ويقسم قراءة الجزء علي أكثر من يوم علشان ميخلصش بسرعه ..
جاءت الإجابات تباعاً ما بين طريقة السرد وترابط الأحداث بشكل قوي مروراً بالألفاظ الأكثر من ممتازه ثم توقفت كثيراً عند عرض المشاهد الجنسية بنمط مختلف تماماً ..
لكن لم تكن كل تلك الإجابات مناسبة مازلت أفكر حتي وجدتها ففي رأيي البسيط أهم ما يميز قصة الباشا تفردها وعدم إمكانية إستنساخها في صور أخري ..
تحياتي يا صديقي الذي أتشرف بوضعه في مقدمة أهم كتاب المنتدي ومثل يحتذي به لمن يحبون الكتابة 🌹 🌹 🌹
فعلا كاتبها روائي متمكن من ادواته
اتمني ان يكمل باقي السلاسل لانه
كاتب يحترم عقل القارىء

• عجبني
مش عارف اشكرك ازاي على جمال كتابتك وسردك لحكى الباشا اشكرك عزيزى على كل ما قدمته لنا من استمتاع لهذه القصه التى قط تكون فعلا حقيقه 💛💛

• عجبني
في انتظار باقي الاجزاء. استمر

• عجبني
انا متابع بصمت من اول كتاباتك قليل لما بلاقي حد بيكتب قصص جنسيه بالطريقه العذبه والجميله بتاعتك وقليل لما بلاقي حد بيحترم ويقدر الموسيقي الكلاسيك الى انا مبسوط بوجودها فى القصه دي جدا ياريت تخلي الباشا يدينا البلاي ليست بتاعته وعندي سؤال له انا شايف في الفتره دي من عمره الشهوه سايقاه نوعا ما مش زي ما شوفناه في القصص التانيه مثلا ليه شروط وبياخد وقته براحته عايز اعرف ايه الى نقله النقله دي واحييك على مجهودك ف الكتابه ونقل القصه انا مبسوط واكني عايش في فتره الثمانينات وانا شايف انها تتعمل كتاب سيره ذاتيه مستريح مع تعديل شويه المشاهد وتقليل حدتها ده طبعا بموافقة الباشا وبقلمك هتبقا رائعه
أشكرك جدا يا صديقى العزيز على كلاممك الأكتر من رائع ده
نقلة الباشا دى إستغرقت سنين كتير قوى
خبرة السنين بتفرق يا صديقى
وسنين عمر الباشا كانت كل سنة بخبرات وتجارب كتير زى ما إنت شوفت

• عجبني
التفاعلات: mjohft
الجزء 12 غدا
أرجو سماع رأيك الكريم
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
انا استنيت لحد ما باقى القصه نزلت
ابدعت كما فى باقى الاجزاء اللى فاتت
وكنت هزعل اوى لو كان الباشا مسرقش حبه الازلى من غدر الدنيا واطماع الحاشيه الموجودة
واعتقد ان أمجد عندما يصبح الباشا سوف يأخذ ثأرة من كل هؤلاء لانهم ضيعه حجات كتير عليه

أخيراً استمتعت جدا من القصه واول لما افوق من شغلى بس هرجع اقراها من تانى ولكن بتعمق اكثر واكثر من اللى فات لان حقيقى من الصعب تواجد قصص زى قصه الباشا
احييك على القصه الرائعه 🤝🏻🫂🫶🏻

• عجبني
جف القلم و .عجز اللسان
ابداع كما عودتنا
وتشويقا لما سياتي
في انتظار مزيد من الابداع
و لو الباشا اعترض هدد بخطف مني
و الرجاله جاهزه

• عجبني
بصراحة مش عارف أكتب أقول إيه تحياتي واحترامي وتقديري لآسلوبك وسردك الراقي بدون ابتذال وأنا من الأن في انتظار ما سيجود به الباشا عليك وتجود أنت به علينا فلا تحرمنا منه ومنك وتقبل عظيم تقديري للباشا ولكم

• عجبني
(y) اشكرك على الابداع اشكرك على المتعه وروعة الاحساس سردك جعلنى اعيش القصه بتفاصيلها اسلوب كاتب مبدع شكرا جدا وان كان لايوافيك حقك تحياتى يافنان

• عجبني
ابدااااااااااااااااااااع
انت فنان حقيقي وكاتب اكثر من راااائع
وبجد فرحتنا بالنهاية الجميلة ديه وحلو اووووي الاثارة اللي انت عاملة في القصة بجد من اروع القصص اللي قريتها في حياتي
انا عارف ان القصة ارهقتك بس وغلاوة الباشا عندك وعندنا متتاخرش علينا في بقية الحكاية
انت بجد عامل عظمة تحفة فنية
تحياتي ليك استاذنا الكبير 🌹🌹👍🏼😎

cd1973101b745edaabbc41bf4643bb65

• عجبني
ابداع أنا اجلت ردى لحد ما تخلص وانا من جيل السبعينات وعشت كل إلى انت كتبتة دة وعاوز اشكرك على الروعة و الجمال و الابداع وانت كاتب محترف و ليك مستقبل استمر فى ابداعك ولا تحرمنا من العظمة دى

• عجبني
هذه بعض الشواهد على أن للقصة قاعدة وأساسا من الواقع،
ومما قد يؤدي في المستقبل إلى توضيح أن مُنى -كما تحب كتابتها- لن تترك الباشا (أمجد) حاليا في هذه السلسلة
كما ذكرت سابقا، وكما توقعت بالفعل
لكن، الأهم؛ هي الكلمات التي سطرت هذه القصة ببحروف قد ذهب بالعقل منها ما قد ذهب
ننتظر ابداعك القادم في سلسلة مقبلة

• عجبني
قصه رائعه ومثيرة ومشوقه إبداع ليس له حدود او وصف تحياتي لك والباشا الرائع
كمل منتظرك جدا بلهفه المحب لإبداعك

• عجبني
ممتاذ يا باشا
كلمات اشكر مبقاش ليها معنى بعد مساندتكم دى ليا
فعلا مش لاقى كلام
أولا اعتذر بيه عن تعليقاتكم اللى باشوفها متأخر
ثانيا عن عدم عثورى على كلام مناسب أشكركم بيه
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹

• حبيته
التفاعلات: هوبا السندباد
الرواية رائعة ولكنها ارهقت مشاعرنا حزنا أحيانآ وخوفا أحيانآ وفرحا أحيانآ أخرى.. واقول رواية وليست قصة لأن احداثها مستمرة وفي شوق شديد لمعرفة باقي الأحداث لنربطها المراهقات والباشا واللاجئة والباشا حتى تكتمل الصوره.. سلمت يدك على اللغة الراقية والأسلوب السلس الرائع

... في انتظار شكرآ لك..

• عجبني
روعة روعة روعة، اكتر من رائع
اسلوب ووسرد ومشاعر
تصدقني لو قلتلك اني فرحت بجد عشان مني
والفترة اللي هو عاني فيها انا عارفها كويس وعاصرتها وعارف ان كلامه حقيقي فيها
اعترفلك انك متفرد في اداءك
بالتوفيق ومستني السلسلة الجديدة.
هذا إن سمح الباشا..

• عجبني