NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

تقصدي لما احب انتقض حد في التيم
اقوله علي فكرة فكرتك كانت حلوة جدا بس ينقصها بعض التفاصيل المهمة الي تخلي كفاءة العمل احسن
زي انضباطك في المواعيد لازم يكون عامل مهم لنجاح فكرتك
ماشي ممكن بس الكوتشنج بيتعمل لتفاصيل شغل اكتر لكن في حاجات بتبقي fatal زي المواعيد دي اساسيات شغل اكتر من شطارتك في الشغل و دي الحاجه الوحيده اللي مفيهاش توجيه بنسبه اكبر لان يا مش ملتزم يا ملتزم و دي فيها actions من اول verbal warning لحد اكتر حاجه حسب كل شركه
لكن اللي اقصده انا حاجه في تكنيك الشغل نفسه توضح شغله بنقط و تفاصيل عشان بعرف انك منتبه معاه و هو شغال كويس و بعدين بس في شوية حاجات محتاجين نشتغل عليها زي كذا كذا كذا و بعدين نرجع الصوره الكامله انه بس محتاج يعدل ده عشان يكون on track

• أتفق
التفاعلات: Life Arch
من خلال تجربتي العمليه في شركة ما كانوا دايما بيهتموا يزودوا من ثقافتنا بدورات معتمده وصلت فيها لموضوع اعتقد فادني في حياتي كلها و زود من ثقتي في نفسي و هدوئي نفسيا و استيعاب كل من حولي بشكل او بأخر .
مش هقول اسم الكورس ده غير بعدين لما الاول اسمع منكوا بشكل عملي مش فلسفي ابدا .

ازاي اكون مدير ناجح 😌 في نقط من غير شرح ؟
ليه مش بيجي ليا اشعار🧙🏻‍♂️

ماشي ممكن بس الكوتشنج بيتعمل لتفاصيل شغل اكتر لكن في حاجات بتبقي fatal زي المواعيد دي اساسيات شغل اكتر من شطارتك في الشغل و دي الحاجه الوحيده اللي مفيهاش توجيه بنسبه اكبر لان يا مش ملتزم يا ملتزم و دي فيها actions من اول verbal warning لحد اكتر حاجه حسب كل شركه
لكن اللي اقصده انا حاجه في تكنيك الشغل نفسه توضح شغله بنقط و تفاصيل عشان بعرف انك منتبه معاه و هو شغال كويس و بعدين بس في شوية حاجات محتاجين نشتغل عليها زي كذا كذا كذا و بعدين نرجع الصوره الكامله انه بس محتاج يعدل ده عشان يكون on track
تقصدي طريقة النقد البناء
الي هو التركيز علي الخطاء دون الزم في العمليه ب أكملها
صح كده

تقصدي طريقة النقد البناء
الي هو التركيز علي الخطاء دون الزم في العمليه ب أكملها
صح كده
صح كده مدير قديم يا هندسه

صح كده مدير قديم يا هندسه
في حاجات مدكنينها للحبايب يعني 😅🙏🏻

شكرا علي طولة بالك و شرحك الوافر

في حاجات مدكنينها للحبايب يعني 😅🙏🏻

شكرا علي طولة بالك و شرحك الوافر
العكس الهدف ان الشباب الصغير تستفيد

العكس الهدف ان الشباب الصغير تستفيد
ما أنا يحاورك و انتي استفضتي لنفس الهدف
توضيح المنظور العام لفكرتك بشكل يتفهم اسهل
و لسه في management skills كتير يتعلموها
أهمها ازاي يكون قائد مكتسب لثقة فريقه
بدلا من مدير مجرد بيدي أوامر

ما أنا يحاورك و انتي استفضتي لنفس الهدف
توضيح المنظور العام لفكرتك بشكل يتفهم اسهل
و لسه في management skills كتير يتعلموها
أهمها ازاي يكون قائد مكتسب لثقة فريقه
بدلا من مدير مجرد بيدي أوامر
انا رأيي نوصل الفكره بالترتيب اول حاجه ال commitment دي اهم من اي حاجه و بعدين ناخد ان السلوك مهم و عدو اي شغل انك تكون بلغة البيزنس strike action person

• أتفق
انا رأيي نوصل الفكره بالترتيب اول حاجه ال commitment دي اهم من اي حاجه و بعدين ناخد ان السلوك مهم و عدو اي شغل انك تكون بلغة البيزنس strike action person
يلا بينا
أنا في دهرك 🤝💪🏽💪🏽

• حبيته
التفاعلات: Ms Roony
  • عجبني
من خلال تجربتي العمليه في شركة ما كانوا دايما بيهتموا يزودوا من ثقافتنا بدورات معتمده وصلت فيها لموضوع اعتقد فادني في حياتي كلها و زود من ثقتي في نفسي و هدوئي نفسيا و استيعاب كل من حولي بشكل او بأخر .

معروفه الموظفين بتروح تنام وتقبض آخر الشهر وخلاص 😂

افكر بره الصندوق
اعمال الي تحتي معامله كويسه جدا واحسن كمان من نفسيتهم
رد فعلي يكون سريع لاكن بحساب جدا
متعاملش مع الموظفين علي اساسا عملي اعمالهم علي اساسا صداقه لاكن طفيفه جدا علشان منكسرش هيبه الشغل

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
من اساسيات المدير الناجح من وجهة نظري
او الشركة الناجحة للارتقاء بالموظفين
الإدارة المرنة
وعدم اتباع الإدارة الصفرية بمعنى كل إدارة تيجي تبلش من الاول وتمحيص كل شي قبل ......
اعتقد انه لازم في دورات لازم تكون أساسية
إدارة في التنمية البشرية
والموارد البشرية

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%