NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

fasterxx

نسوانجى بادئ الطريق
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
اكتشفت شي في الفترة الاخيرة وهو ان كثير من الناس يكون لهم ميول شاذ و لكن ينكرونه في قرارت نفسهم
مثل الي يروحون يتحرشون ب شواذ (سوالب) و ينامون معهم و بعدها يجي يحارب الشذوذ و المشكله انه يصدق نفسه و فعلاً يصنف نفسه انه مو شاذ!!
ممكن الانسان في بعض الاحيان تكون عنده نزوات معينه انه يتفرج مقاطع لشواذ او يسولف مع شاذ على الجوال لكن انك بعد ما تتحرش و تنام معهم تروح تسوي انك مستقيم ذي غريب😂
انا ما عندي مشكله لو هو قال من اول انه شاذ لكن سالفة انك تحاربهم وانت معهم هذي هي المشكله في وجهة نظري.

• أتفق
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: فكرى, lostmind, qenawy xx و 2 آخرين
نفس المشكلة مو بلقى حد أنيكه بسبب هالمشكلة

ما اسمهاش شاذ
مثلي
اغلب الي عاملين فيها رامبو و كاوهين المثليين بيكون عندهم ميول هم كابتينها فبيولدًالكره و هذا شيء علمي مثبت

الي ما عندوش ميول اساسا ولا بيهمو انت بتعمل ايه!

• ايه ده
  • عجبني
التفاعلات: مملول و مرحب
ما اسمهاش شاذ
مثلي
اغلب الي عاملين فيها رامبو و كاوهين المثليين بيكون عندهم ميول هم كابتينها فبيولدًالكره و هذا شيء علمي مثبت

الي ما عندوش ميول اساسا ولا بيهمو انت بتعمل ايه!
اختلفت المسميات و المعنى واحد
انا ما عندي مشكله مع الميول لكن عندي مشكله مع الي يخفي ميوله و ينافق نفسه

اختلفت المسميات و المعنى واحد
انا ما عندي مشكله مع الميول لكن عندي مشكله مع الي يخفي ميوله و ينافق نفسه
الانسان حر فحياتو الشخصية يخفيها
هذا ليس نفاق
لان اغلب البلدان العربية بتجرم المثلية و مش بتخللي الانسان يعيش حريتو الشخصية
فالدول الاتينية كانت نفس المشكلة و اول ما القوانين انعدلت الناس صارت عادي جدا
و الي يقول يقول و الي ما يقولش هو حر
احنا ليه بنهتم الناس بتعمل ايه فبيوتها؟ ولو هو مش متقبل ميولو و محتاج وقت كثير هذه حياتو و هذا طريقو
يمكن الي مش بحبو هم ااي عايشين بشخصية وقت النيك و اول ما النيك يخلص يحطلك الوش التاني او ياذي

مش متفق عن ان المسميات اختلفت و المعنى واحد
شاذ هاذي فيها معنى سلبي و نظرة دونية للشخص
مثلي فيها معنى انو يحب الرجال من غير اي راي فالموضوع

الانسان حر فحياتو الشخصية يخفيها
هذا ليس نفاق
لان اغلب البلدان العربية بتجرم المثلية و مش بتخللي الانسان يعيش حريتو الشخصية
فالدول الاتينية كانت نفس المشكلة و اول ما القوانين انعدلت الناس صارت عادي جدا
و الي يقول يقول و الي ما يقولش هو حر
احنا ليه بنهتم الناس بتعمل ايه فبيوتها؟ ولو هو مش متقبل ميولو و محتاج وقت كثير هذه حياتو و هذا طريقو
يمكن الي مش بحبو هم ااي عايشين بشخصية وقت النيك و اول ما النيك يخلص يحطلك الوش التاني او ياذي
اولا اعذرنى لو تدخلت او قطعت كلامك مع العضو الآخر

سؤال بسيط هل فعلا الشذوذ مجرد حريه جنسيه و الشواذ بيتعملوا على اساس كده ام هى حمله موجهة ؟

توضيح اكثر للسؤال ... يعنى زى ما انت بتقول فى بعض الدول ال لاتينية بعد تعديل القانون الشواذ بقوا حرين فى إعلان شذوذهم او لا صح !
لكن ال ملاحظ ان الشواذ مش كده خالص بل عملين جبهة مسعورة غير مفسرة و مبرره لنشر الشذوذ و تأصيله فى ******* و كما ملاحظ بيتم إنكار تلك الحمله الغريبه

و بكده الشذوذ مبقاش مقتصر على الناس بتعمل ايه فى بيوتها

اكتشفت شي في الفترة الاخيرة وهو ان كثير من الناس يكون لهم ميول شاذ و لكن ينكرونه في قرارت نفسهم
مثل الي يروحون يتحرشون ب شواذ (سوالب) و ينامون معهم و بعدها يجي يحارب الشذوذ و المشكله انه يصدق نفسه و فعلاً يصنف نفسه انه مو شاذ!!
ممكن الانسان في بعض الاحيان تكون عنده نزوات معينه انه يتفرج مقاطع لشواذ او يسولف مع شاذ على الجوال لكن انك بعد ما تتحرش و تنام معهم تروح تسوي انك مستقيم ذي غريب😂
انا ما عندي مشكله لو هو قال من اول انه شاذ لكن سالفة انك تحاربهم وانت معهم هذي هي المشكله في وجهة نظري.
لانه لو ما حاربهم هتبقي بالنسباله مشكله مجتمعيه اكبر

مثلي فيها معنى انو يحب الرجال من غير اي

سؤال بسيط هل فعلا الشذوذ مجرد حريه جنسيه و الشواذ بيتعملوا على اساس كده ام هى حمله موجهة ؟

توضيح اكثر للسؤال ... يعنى زى ما انت بتقول فى بعض الدول ال لاتينية بعد تعديل القانون الشواذ بقوا حرين فى إعلان شذوذهم او لا صح !
لكن ال ملاحظ ان الشواذ مش كده خالص بل عملين جبهة مسعورة غير مفسرة و مبرره لنشر الشذوذ و تأصيله فى ******* و كما ملاحظ بيتم إنكار تلك الحمله الغريبه

مرحبا
لا ادري بالنسبة

اهلا انت تنور ما فيش مقاطعة المكان هذا منتدى
كل واحد يقول رايو باحترام اهلا بيه
الشذوذ ليس هو المثلية الحنسية مرة اخرى.. الابقاء على هذا المسمى فيه عنصرية و هوموفوبية اي كره للمثليين. الاسم هو مثلية
النثلية الجنسية حرية شخصية فالاكيد وهي شيء موجود في طبيعة الانسان و الحيوان سواء. و التاريخ زاخر بالقصص المثلية و كيف كانت موجودة في كل عصر و مكان. بالنسبة للمنطقة يمكنك مراجعة اشعار ابي نواس مثلا …
اعتقد ان الناس فديما كان عندها تقبل اكثر من اليوم.
في البلدان اللاتينية و ليس كلها: الارجنتين مثلا.. قلت الجرائم العنصرية ظد المثليين.. كل واحد بيركز في حياتو من غير ما يتدهل في حياة غيرو و هذا هو الاوقع !
انا اعيش في كندا مع زوجي! جاري من باكستان هو و اسرته! نتعايد… نسلم… اعطيه طبق حلويات فرمضان يعطيني طبق رز!
الناس لا تسال و انا لا اجيب و لا يوجد حرج اساسا! تندي اصدقاء عرب من مصر لبنان مثلا متدينون… كيف تفسر ان علاقاتنا الاجتماعية جيدة و تخلو من كل عنصرية و كراهية بينما في دول اخرى ليس الحال هكذا!

انت قلت جبهة مسعورة: اولا ادعوك ان تنتقي الفاضك ولو انك غير متفق مع ذالك: تخيل انه يتم حبسك فقط لانك متواجد على هذه الارض بتهك المثلية و مسمينها شذوذ… يحطوك في سجن قصد انو يتم تعذيبك اغتصصابك قتلك التغرير بك فضحك! و ثم تخرج من اليحن فيعيدو سجنك مرة اخرى لان المثلية ليست شيئا يتوقف! انت مثلي… او غير مثلي… بايسكشوال او غير بيساكشوال!
في النهاية نحن اقليات: اقليات مظطهدة… و تريد الناس ان تقبل و تسكت و تختفي و تدفع ضرايب و لا تستمتع بحقوقها لان الاغلبية (كارهون لكل ما هو مختلف؟)

نشر الشذوذ: هل قابلت مثليا يدعو الاخرين ان يصبحو مثليين؟ هل يمكن نشر المثلية اساسا! طبعا لا! لانك تعتقد انني مثلا ولدت و اخترت ان اعيش حياة في بلدي حيث الكل يكرهني و الكل يتمنى حرقي… انها فكرة علي ان انشر المثلية لانها ياااااااه حياة جميييييييلة و هدوووووووء!
ادعوك ان تخرج من نظريات المؤامرة التي ينشرها كارهو المثليين!

المثلية تقتصر على ما يفعله الاشخاص في بيوتهم: نحن نريد مساواة و احترام خصوصياتنا في المجتمع لاننا جزء منه. لا اريد ان اسجن لانني انام مع صديقي في بيتي.. لا اويد ان اطرد من عملي لانهم يعلمون ميولي… لا اويد ان يتم استهدافي من القانون و المجتمع كشماعة لفشلهم!
هذا هو التمدن: احترام حريات الاخرين و الاقليات كي يتم احترام حرياتك!

مثلي فيها معنى انو يحب الرجال من غير اي

مرحبا
لا ادري بالنسبة

اهلا انت تنور ما فيش مقاطعة المكان هذا منتدى
كل واحد يقول رايو باحترام اهلا بيه
الشذوذ ليس هو المثلية الحنسية مرة اخرى.. الابقاء على هذا المسمى فيه عنصرية و هوموفوبية اي كره للمثليين. الاسم هو مثلية
النثلية الجنسية حرية شخصية فالاكيد وهي شيء موجود في طبيعة الانسان و الحيوان سواء. و التاريخ زاخر بالقصص المثلية و كيف كانت موجودة في كل عصر و مكان. بالنسبة للمنطقة يمكنك مراجعة اشعار ابي نواس مثلا …
اعتقد ان الناس فديما كان عندها تقبل اكثر من اليوم.
في البلدان اللاتينية و ليس كلها: الارجنتين مثلا.. قلت الجرائم العنصرية ظد المثليين.. كل واحد بيركز في حياتو من غير ما يتدهل في حياة غيرو و هذا هو الاوقع !
انا اعيش في كندا مع زوجي! جاري من باكستان هو و اسرته! نتعايد… نسلم… اعطيه طبق حلويات فرمضان يعطيني طبق رز!
الناس لا تسال و انا لا اجيب و لا يوجد حرج اساسا! تندي اصدقاء عرب من مصر لبنان مثلا متدينون… كيف تفسر ان علاقاتنا الاجتماعية جيدة و تخلو من كل عنصرية و كراهية بينما في دول اخرى ليس الحال هكذا!

انت قلت جبهة مسعورة: اولا ادعوك ان تنتقي الفاضك ولو انك غير متفق مع ذالك: تخيل انه يتم حبسك فقط لانك متواجد على هذه الارض بتهك المثلية و مسمينها شذوذ… يحطوك في سجن قصد انو يتم تعذيبك اغتصصابك قتلك التغرير بك فضحك! و ثم تخرج من اليحن فيعيدو سجنك مرة اخرى لان المثلية ليست شيئا يتوقف! انت مثلي… او غير مثلي… بايسكشوال او غير بيساكشوال!
في النهاية نحن اقليات: اقليات مظطهدة… و تريد الناس ان تقبل و تسكت و تختفي و تدفع ضرايب و لا تستمتع بحقوقها لان الاغلبية (كارهون لكل ما هو مختلف؟)

نشر الشذوذ: هل قابلت مثليا يدعو الاخرين ان يصبحو مثليين؟ هل يمكن نشر المثلية اساسا! طبعا لا! لانك تعتقد انني مثلا ولدت و اخترت ان اعيش حياة في بلدي حيث الكل يكرهني و الكل يتمنى حرقي… انها فكرة علي ان انشر المثلية لانها ياااااااه حياة جميييييييلة و هدوووووووء!
ادعوك ان تخرج من نظريات المؤامرة التي ينشرها كارهو المثليين!

المثلية تقتصر على ما يفعله الاشخاص في بيوتهم: نحن نريد مساواة و احترام خصوصياتنا في المجتمع لاننا جزء منه. لا اريد ان اسجن لانني انام مع صديقي في بيتي.. لا اويد ان اطرد من عملي لانهم يعلمون ميولي… لا اويد ان يتم استهدافي من القانون و المجتمع كشماعة لفشلهم!
هذا هو التمدن: احترام حريات الاخرين و الاقليات كي يتم احترام حرياتك!
اعذرى انا ال بحس بعدم ارتياح من كلمه مثليه
و مع احترامي انا مش مهتم أوى ب المسميات
و يا چنچر انت كده بتدينى مثل عن اخلاق وسماحه المسلmين ف ما ظنش ده يهمنى دلوقتى
ثالثا او رابعا مفيش علاقه بين الجبهة المسعورة و السجن الشعورى للشاذ مع احترامي و اظن استخدامك لالفاظ السجن و الاضطهاد كلام كبير جدا و حسسنى بحاجه التعاطف مع الشاذ

الشعور الدائم للشاذ بأنه مضطهد هو اساس كل المشاكل

وعاوز اوضح ال حمله المسعورة ال انا قصدتها
وانا هذكر امثله قليلة جدا بالنسبه لحملات تحويل الجيل القادم ال جيل ملهوش هويه و كائن بزرميطى مع احترامي
دزنى مثلا و ال ايحائات الشاذه فى نتفلكس و غيرها و تحويل قوس قزح الطبيعي الى اشارة ال سوبر مان الشواذ مع انه ظاهرة طبيعية
غيره و غيره كتير

الشذوذ الجنسي وصل الى اقصى درجات التطرف و ذروته

بيحب يلحس شعر باط كلب و بجوز حمار و جاموسه و اطلع مظاهرات حقوق شواذ و غيره ايه المبرر ليه تفرض نفسك على ناس مش متقبله الشذوذ ليه تعمل البوبجندا ديه و افلام وثورات و إلخ وتنشئ جيل كده مفيش مبرر و اظن انك كا شاء وصلت لاقصى حقوقك ال تسمحلك تمارس شذوذك فى امان

بل زى ما انت بتقول انى ممكن لو قلت انا مش لابس شارة قيادة فريق كره قدم عليه شارة الشذوذ يجيل جزاء و اضطهد و غرامات و تحقيق و وقف و الخ ليه كل ده و ليه الحملة القوية الغير مبررة فى نشر الشذوذ مع احترامي مفيش اجابه الى الان

اعذرى انا ال بحس بعدم ارتياح من كلمه مثليه
و مع احترامي انا مش مهتم أوى ب المسميات
و يا چنچر انت كده بتدينى مثل عن اخلاق وسماحه المسلmين ف ما ظنش ده يهمنى دلوقتى
ثالثا او رابعا مفيش علاقه بين الجبهة المسعورة و السجن الشعورى للشاذ مع احترامي و اظن استخدامك لالفاظ السجن و الاضطهاد كلام كبير جدا و حسسنى بحاجه التعاطف مع الشاذ

الشعور الدائم للشاذ بأنه مضطهد هو اساس كل المشاكل

وعاوز اوضح ال حمله المسعورة ال انا قصدتها
وانا هذكر امثله قليلة جدا بالنسبه لحملات تحويل الجيل القادم ال جيل ملهوش هويه و كائن بزرميطى مع احترامي
دزنى مثلا و ال ايحائات الشاذه فى نتفلكس و غيرها و تحويل قوس قزح الطبيعي الى اشارة ال سوبر مان الشواذ مع انه ظاهرة طبيعية
غيره و غيره كتير

الشذوذ الجنسي وصل الى اقصى درجات التطرف و ذروته

بيحب يلحس شعر باط كلب و بجوز حمار و جاموسه و اطلع مظاهرات حقوق شواذ و غيره ايه المبرر ليه تفرض نفسك على ناس مش متقبله الشذوذ ليه تعمل البوبجندا ديه و افلام وثورات و إلخ وتنشئ جيل كده مفيش مبرر و اظن انك كا شاء وصلت لاقصى حقوقك ال تسمحلك تمارس شذوذك فى امان

بل زى ما انت بتقول انى ممكن لو قلت انا مش لابس شارة قيادة فريق كره قدم عليه شارة الشذوذ يجيل جزاء و اضطهد و غرامات و تحقيق و وقف و الخ ليه كل ده و ليه الحملة القوية الغير مبررة فى نشر الشذوذ مع احترامي مفيش اجابه الى الان
اكتفي بهذا القدر
اذا انت لا تحترم ميول غيرك : لا تعملها و لا تنفذها
الحياة ابسط من هيك: انت لا تحب المثلية اذا ما تعملهاش
و كل واحد حر ف حياتو
مافيش حملة لنشر الشذوذ ولا لنشر المثلية
انت بتدخل على تتفلكس مجتمعات مختلفة عنك و تريدهم يلبسولك لبس من افغانستان ؟ اتفرج على مسلسلات مصر و سوريا و خلص بما انك مش حابب…
احنا يا اخي هنا بنحب نبان فالحياة لاننا جزء منها!
اكتفي بهذا و تحياتي ليك

اللى ملهوش ميول شاذة ولا هيهمه انت بتعمل ايه
ينتقد يمدح لكن ف الاخر هوا عارف راحة مزاجه فين

اكتفي بهذا القدر
اذا انت لا تحترم ميول غيرك : لا تعملها و لا تنفذها
الحياة ابسط من هيك: انت لا تحب المثلية اذا ما تعملهاش
و كل واحد حر ف حياتو
مافيش حملة لنشر الشذوذ ولا لنشر المثلية
انت بتدخل على تتفلكس مجتمعات مختلفة عنك و تريدهم يلبسولك لبس من افغانستان ؟ اتفرج على مسلسلات مصر و سوريا و خلص بما انك مش حابب…
احنا يا اخي هنا بنحب نبان فالحياة لاننا جزء منها!
اكتفي بهذا و تحياتي ليك
اولا انا مش عارف سبب تركك للحوار حتى لو فيه قليل من الإحتدام واظن انت عارف من تعليقاتى السابقة فى نفس الموضوع ده انى مش من مؤيدين الشذوذ

احب اقولك انه من اللاواقعى ان يكون معايا نت و منتدى جنسى و تلخيص افلام و trailer على اليوتيوب و معرفش ان نتفلكس بتروج للشذوذ و مش من الطبيعي انى *** اشوف دزنى الاقى شواذ او *** بيعشق الكوره و بيفتح ماتش فى الدورى الانجليزى يلاقىعم الشواذ بل اسمع خبر عن لاعب رفض الدعم ف يتعاقب يا چنچر مش هنيجى على نتفلكس و نقول بتطلع ليه على ثقافه غيرك و بذمتك ايه تفسير الأحداث القليله ديه وليست كلها عشان فى امثله لا حصر لها على الحمله الجنسية الشاذة العنيفة ؟

بجد مش عاوز اطول عليك و اكلم عن نقطه نقطه تحديدا و ما تاخدش الموضوع شخصى لو فعلا بتهتم ببنى ميولك و صدق توضيحك لفكرك وتفكيرك

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ايون انت معترض ع اي مش فاهمه 😧🙂متسيبو يعم الراجل عرف غلطو وبعد عنو

• عجبني
التفاعلات: Romany.
اولا انا مش عارف سبب تركك للحوار حتى لو فيه قليل من الإحتدام واظن انت عارف من تعليقاتى السابقة فى نفس الموضوع ده انى مش من مؤيدين الشذوذ

احب اقولك انه من اللاواقعى ان يكون معايا نت و منتدى جنسى و تلخيص افلام و trailer على اليوتيوب و معرفش ان نتفلكس بتروج للشذوذ و مش من الطبيعي انى * اشوف دزنى الاقى شواذ او * بيعشق الكوره و بيفتح ماتش فى الدورى الانجليزى يلاقىعم الشواذ بل اسمع خبر عن لاعب رفض الدعم ف يتعاقب يا چنچر مش هنيجى على نتفلكس و نقول بتطلع ليه على ثقافه غيرك و بذمتك ايه تفسير الأحداث القليله ديه وليست كلها عشان فى امثله لا حصر لها على الحمله الجنسية الشاذة العنيفة ؟

بجد مش عاوز اطول عليك و اكلم عن نقطه نقطه تحديدا و ما تاخدش الموضوع شخصى لو فعلا بتهتم ببنى ميولك و صدق توضيحك لفكرك وتفكيرك
حبيبي

تفسيرها كالاتي
المجتمعات الغربية تجاوزت عالاقل في الظاهر حكاية شذوذ و مش شذوذ و اكرر اسمها مثلية جنسية
انت اذا تابع برامج دولتك التي لا تعطي حقوق الاقليات!
ليست حملة جنسية لكنها حملة لعدم محو وحود المثليين. نحن موجودون في كل المجتمعات و ندفع ضرائب و نساه فالمجتمع و هناك دول تكفل حقوق المساواة فمن ااطبيعي انها عندما تنتج افلاما تكون تعكس واقعها.
هذا سبب قولي انك لا يجب ان تستنكو على مجتمع اخر اختلافه مع حظرتك فالراي…

حبيبي

تفسيرها كالاتي
المجتمعات الغربية تجاوزت عالاقل في الظاهر حكاية شذوذ و مش شذوذ و اكرر اسمها مثلية جنسية
انت اذا تابع برامج دولتك التي لا تعطي حقوق الاقليات!
ليست حملة جنسية لكنها حملة لعدم محو وحود المثليين. نحن موجودون في كل المجتمعات و ندفع ضرائب و نساه فالمجتمع و هناك دول تكفل حقوق المساواة فمن ااطبيعي انها عندما تنتج افلاما تكون تعكس واقعها.
هذا سبب قولي انك لا يجب ان تستنكو على مجتمع اخر اختلافه مع حظرتك فالراي…
ده تبرير ضعيف جدا الدول الغربيه مش عادله ولا إلخ و كي لا اتطرق لا فرضيات مش هنحتجها احب اقلك الغرب مش بطيبه انهم ينشروا الشذوذ عشان لا يمحى من التاريخ تمام!

ثانياً اين الواقعيه فى افلام احداثها بلا استثناء تدور حول افلام واحد لابس لبس انثوى بيحب واحده عنيفه و يعملوا دائرة حسن نيه و هم الأفاضل انا طبعا مش هناقشك فى الحبكة الدراميه الرخيصه للافلام و المسلسلات ديه ال اصلا بتجمل كل حاجة و بتخلق الفرص عشان تورينا مشهد ل بنتين بيبوسوا بعض او ذكرين

لا بس انا هجاريك و اقول ده الحال الطبيعي للغربيين الاقى النوعيه ديه من الناس و بيتصرفوا بتلقائيه و بحسن نيه و كل شيء عادى حياة واقعية بقى

و اقلك ايه الواقعى فى الشذوذ مع الكوره هنقول حماية اقليات برضوا فين الحماية لما واحد يحط شارة قيادة عليها قوس قزح ال للاسف علم للشواذ مفيش بل هى سبوبة الفرق بتاخد منها فلوس و بتبعد عن هجوم ال حملات الإعلاميه الشرسه و فرض العقوبات عليهم لا و بيستفادوا بعائد مادى كمان

لا هخلينى ايجابى و اقول ده مش شغل حملات و إلخ وحمايه اقليات زى ما دعموا اوكرانيا و مدعموش فلسطين .

طب دزنى و الهبل بتاعها ! ايه مبرر انى اورى دميه كما تقال ذكر تقبل دميه من بنى جنسها مثلا
ل طfل ايه توعيه باختيار جنسك و انت قبل ال ١٣ سنه 😅.

و بما ان ال غرب بلاد ديموقراطية ف طبعا مفيش حق لواحد زيى يعترض على ثوراتهم ال أوڨر من رأيى .

ده مش شكل نمطى لتمثيل الحياة الواقعية و دعم حقوق كما تقول الاقليات.

لا ولو انا فاهم كلامك صح بياخدوا منكم ضرايب الحملات و الدعم المزعوم ل حقوقكم

ده تبرير ضعيف جدا الدول الغربيه مش عادله ولا إلخ و كي لا اتطرق لا فرضيات مش هنحتجها احب اقلك الغرب مش بطيبه انهم ينشروا الشذوذ عشان لا يمحى من التاريخ تمام!

ثانياً اين الواقعيه فى افلام احداثها بلا استثناء تدور حول افلام واحد لابس لبس انثوى بيحب واحده عنيفه و يعملوا دائرة حسن نيه و هم الأفاضل انا طبعا مش هناقشك فى الحبكة الدراميه الرخيصه للافلام و المسلسلات ديه ال اصلا بتجمل كل حاجة و بتخلق الفرص عشان تورينا مشهد ل بنتين بيبوسوا بعض او ذكرين

لا بس انا هجاريك و اقول ده الحال الطبيعي للغربيين الاقى النوعيه ديه من الناس و بيتصرفوا بتلقائيه و بحسن نيه و كل شيء عادى حياة واقعية بقى

و اقلك ايه الواقعى فى الشذوذ مع الكوره هنقول حماية اقليات برضوا فين الحماية لما واحد يحط شارة قيادة عليها قوس قزح ال للاسف علم للشواذ مفيش بل هى سبوبة الفرق بتاخد منها فلوس و بتبعد عن هجوم ال حملات الإعلاميه الشرسه و فرض العقوبات عليهم لا و بيستفادوا بعائد مادى كمان

لا هخلينى ايجابى و اقول ده مش شغل حملات و إلخ وحمايه اقليات زى ما دعموا اوكرانيا و مدعموش فلسطين .

طب دزنى و الهبل بتاعها ! ايه مبرر انى اورى دميه كما تقال ذكر تقبل دميه من بنى جنسها مثلا
ل طfل ايه توعيه باختيار جنسك و انت قبل ال ١٣ سنه 😅.

و بما ان ال غرب بلاد ديموقراطية ف طبعا مفيش حق لواحد زيى يعترض على ثوراتهم ال أوڨر من رأيى .

ده مش شكل نمطى لتمثيل الحياة الواقعية و دعم حقوق كما تقول الاقليات.

لا ولو انا فاهم كلامك صح بياخدوا منكم ضرايب الحملات و الدعم المزعوم ل حقوقكم
مش حكاية اقناع هي
حابب تتفرج اتفرج
المثلية ظنن ميولك اعملها
انت مش مثلي ما تعملهاش
ما حدش بيصير مثلي او بايسكشوال!

مش حكاية اقناع هي
حابب تتفرج اتفرج
المثلية ظنن ميولك اعملها
انت مش مثلي ما تعملهاش
ما حدش بيصير مثلي او بايسكشوال!
ما هو كده حضرتك بتهزر معايا صح ! طب انا ما اتفرجتش غيرى هيتفرج هيتكلم هيهزر هو معايا من غير قصده يقول موضوع يحكيلى حاجه غريبه شافها فى نتفلكس مثلا طففففل يسألنى
ليه يا عمو كلهم فى الكوره ارقام بشكل قوس قزح او يسمع حد بيقول ده علم الشواذ شئت ام ابيت ال حملة قويه لدرجه انها هتتنقلك بأى شكل حتى لو انت صغير فى عمر ال 8

ومحدش بيصير شاذ ممكن عشان استنكاره و الحمد ....

لكن فيه ناس اصحاب نفس ضعيفة يقول ده انا هيجان طب ده انا بسمع ان البنوتى ده .....
ولا تيجى ننيك الشخص ده فطيزه و إلخ ولا كسم الاباحيه ال اى واحد عنده ضعف جنسى يبقى خول اى حد بتاعه اقل من 25 سنتى يبقى خول

كل ده وبرضوا مش هيتنقلى !

ما هو كده حضرتك بتهزر معايا صح ! طب انا ما اتفرجتش غيرى هيتفرج هيتكلم هيهزر هو معايا من غير قصده يقول موضوع يحكيلى حاجه غريبه شافها فى نتفلكس مثلا طففففل يسألنى
ليه يا عمو كلهم فى الكوره ارقام بشكل قوس قزح او يسمع حد بيقول ده علم الشواذ شئت ام ابيت ال حملة قويه لدرجه انها هتتنقلك بأى شكل حتى لو انت صغير فى عمر ال 8

ومحدش بيصير شاذ ممكن عشان استنكاره و الحمد ....

لكن فيه ناس اصحاب نفس ضعيفة يقول ده انا هيجان طب ده انا بسمع ان البنوتى ده .....
ولا تيجى ننيك الشخص ده فطيزه و إلخ ولا كسم الاباحيه ال اى واحد عنده ضعف جنسى يبقى خول اى حد بتاعه اقل من 25 سنتى يبقى خول

كل ده وبرضوا مش هيتنقلى !
بصراحة مش فاهم انت نفسك توصل لايه؟
روح حارب مشاكل اهم فحياتك و سيب الناس في حالها
حابب تتفرج اتفرج
مش حابب ما تتفرجش
الي نفسو يجرب هو حر
كل واحد يتعلق من عرقوبو انت عاوز توصل لفين؟ بتعيد تفس الكلام و كلو سلبي! و بعدين كلامك كلو اهانات من غير سبب!
فلنكتفي بهذا القدر لاننا لا نملك نفس الافكار و لسنا هنا لنقنع احدا بها! انا ابديت رايي في موضوع… و هو واضح و حظرتك نفس الشيء

فالنهاية اتمنى انك تحترم ميول غيرك!
باي

تعالى نتفق أن كل واحد له رأيه، لكن محدش عنده حق يمنع حد من حقوقه. الحياة مليانة بالتنوع والاحترام لازم يكون أساسي في التعامل مع بعضنا. لازم نتعلم نعيش بسلام مع بعض حتى لو مش موافقين على كل شيء. اختلاف الرأي لا يعني الحرية في شتم واهانة المثليين واعتبارهم شواذ، حتى لو كان هذا رأيك، فمن الاحترام الاحتفاظ به لنفسك! لانه ببساطة امر لا يعنيك!

المثلية ليست شذوذًا بل جزء طبيعي من التنوع البشري. رايك في المثلية انها شذوذ يخصك وحدك ونعيد تكرار الشرح بانها شتيمة و اهانة و ان اللفظ الصحيح هو مثلية جنسية و ليست شذوذا! إن تمييز المثليين وعدم قبولهم يساهم في خلق بيئة غير صحية ومؤذية للجميع. من الضروري تغيير هذه النظرة السلبية والاعتراف بحق الأقليات في التواجد بحرية دون تمييز أو اضطهاد.

علاوة على ذلك، يجب فهم أنه ليس هناك مؤامرة وراء وجود المثليين في الأفلام أو وسائل الإعلام. إن تمثيلنا هو جزء من محاولة تعزيز التنوع وتمثيل جميع شرائح المجتمع بشكل عادل ومتساوٍ. إذا لم يتوافق الجميع على هذا الأمر، فيمكن ببساطة تجاهل المحتوى الذي لا يروق لهم بدلاً من المطالبة بحظره أو تقييده. خاصة انها منتجات من ثقافات تختلف عن ثقافاتكم و مجتمعات فيها قوانين و اعًاف تحتلف عنك.
وأخيرًا ، ينبغي أن ندرك أن استنكار حريات الآخرين يعكس كرهت وعنصرية، ويعيق تقدم المجتمع نحو المساواة والعدالة.. ارجو ان نحترم بعض

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%