NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

mrwan tawfik rabia

نسوانجى خبرة
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
اهلا انا محمد عندى 37 سنة مدرس كمياء و علوم للمرحلة الاعدادية عدى سنتر فى منطقة مشهورة وناجح فى شغلى وكمان عندى قناة على اليوتيوب وساعات فى الاجازة الدراسية بكون مدرب فى الجيم ومتسالنيش ازاى انا متجوز من وانا عدى 23سنة ومراتى كان عندها 22 سنة وبعد سنتين جواز خلفنا ولادنا الاتنين زين وريان وكنت مهتم بيهم جدا مع مراتى علشان متحسش انها لوحدها الى بتربى الولاد انا كنت بهتم ب (زين )وهى كانت بتهتم ب (ريان ) و الولاد كبرو على كده انا كانت علاقتى ب زين كويسة جدا كنت بنام معاه وبختار له لبسه و كنت بشرح له كل دروسه و ريان كنت علاقتى بيه تقريبا كده مفيش علاقة اصلا معظم او كل الوقت مش بيتكلم معايا ولما بيتكلم معايا بيكون علشان عايز حاجة وانا مكنتش مهتم بيه اصلا بعد شوية بقا بداءت الصفات تظهر انا من عادتى يعنى ان لما ارجع البيت ب البس شورت وتيشرت وافضل قاعد فى البيت على طول وسعات الشورت بس لما برجع من الجيم (على فكرة انا شاركت فى بطولة كمال اجسام قبل كده ف لما بكون قالع شكلى مش بيبقى وحش )المهم ريان بداء لما يرجع من المدرسة بيلبس البارمودا والتيشرت البيتى زى يعنى وبيفضل قاعد فى البيت مش بيخرج يلعب مع صحابه او يخرج معاهم على عكس زين زى مامته على طول بره مع صحابه واجتماعى قوى اما ريان انطوائى شوية زى بردو ولما الولاد بقا عندهم 12 سنة بقيت باخد بالى من تصرفاتهم شوية وخصوصا ريان لانه شبهى شوية وبقيت ساعات بفرق بينهم بشكل كبير

****مرة جه ليا استدعاء ولى امر فى مدرستهم روحت المدير قال ليا انهم اتخانقو مع صحابهم خناقة كبيرة جدا ولكن بردو قال ليا ا برغم كده الى ان مستواهم فى الدراسة عالى ولما روحنا ضربتهم هما الاتنين ولكن زين مزعلش منى بينما ريان مكلمنيش خالص
****ومرة الاتنين طلعو الاوائل على مدرستهم فى 2 اعدادى بنفس الدرجة انا فرحت لما عرفت وحضنت زين وقولت له

انا : لازم حاجة على المركز ده
زين : مش ضرورى يا بابا
انا : ازاى لا لازم .... هجيب لك تليفون غير ده واحدث منه
زين :بجد شكرا يا بابا (وحضنى بعدها )وبعدها انا بصيت ل ريان من غير مشاعر كده وسالته
انا : هه وانت عايز ايه
ريان (بنفس البصة )وقال : مش عايز حاجة انا طول عمرى متعود انى ابقى الاول
***ومرة تانية كنت عند امى انا ومراتى و الولاد واخويا ومراته و ولاده والولاد كانو فى اوضة تانية على البلاىستيشن ريان كان قاعد معانا بس ماسك التليفون وقاعد عليه واخويا كان بيكلمه

اخويا : بقولك ايه يا محمد من المدرسين الى ريان بيروح عندهم
انا :مع زين
ريان : لا مش معاه
اخويا : ازاى يا حبيبى انتو مش فى نفس السنة ونفس المرحلة
ريان : اه يا عمى لن هو عند مدرسين وعند مدرسين تانين
اخويا : مين الاشطر
انا : زين اكيد
ريان ضحك ضحكة صغيرة كده وسكت و
اخويا : ريان معلش اقعد مع ولاد عمك جوا علشان عايز ابوك فى حاجة (ريان دخل ) ...ايه ياعم محمد زين زين ايه وريان ده مش ابنك ولا ايه
انا مديتش الحوار اهمية وسكت

***ومرة كنت مستعجل علشان ورايا مشوار مهم لقيت محفظتى مش موجودة وكان فيها فلوس و ورق مهم ودخلت اوضة الولاد لقيت ريان معاه صاحبه وسالته بصوت عالى المحفظة فين وقال انه ميعرفش وقولت قولى لو عايز حاجة بس متخدهاش من غير علمى وقال بردو معرفش و ساعتها دخل زين وهو الى كان واخد المحفظة ولكن انا قولت لزين بهدوء بعد كده ابقى قول ليا لو عايز حاجة واحرجت ريان قدام صاحبه

***ومرة واحنا راجعين عدت عربية من جنبنا بسرعة رهيبة وانقلبت وعملت حادثة وبعد ما الموضوع خلص روحا ونمت وعلشان كان ورايا شغل بكرا لقيت الباب بيخبط فقمت وانا زهقان ومتعصب وفتحت الباب لقيته ريان وزعقت وقولت
انا : عايز ايه
ريان : عايز ماما
انا : ليه يا روح امك لسه نوغا يا قلب ماما هترضعك وتنيمك
(مراتى صحيت على صوتى وزعقت ليا علشان بكش فى ريان )
انا : انا هسيب ليكى الاوضة وانام مع زين ومشيت وروحت نمت جنب زين وبعد شوية زين صحى وكان عايز يشرب وانا قومت اجيب له المية وانا معدى من جنب اوضتنا سمعت صوت ريان وكان بيعيط بحرقة وكا بيشتكى لامه من معاملتى ليه وقال كلام وجعنى قوى وسعته فوقت وعرفت انى معاملتش الاتنين زى بعض وفرقت بينهم وفرقت بينى وبين ابنى من غير ما يعمل حاجة وكسرت كل حواجز الثقة الى بينى وبينه و حاولت بعدها انى اقرب منه ولكن كان خلاص كرهنى وبعد عنى والى زود عليا بقا ان مراتى كانت حامل وااول ما تمت اربع شهور عرفت انها حامل فى بنتين تانى وانا عايز اعرف منكم اعمل ايه علشان ارجع الثقة بينى وبين ابنى واي الى انا غلطت فيه مع الولاد ومش عايز اكرره مع البنات و ممكن حل لانى مش مستحمل وده ماثر عليا وعلى شغلى

• عجبني
  • لا تعليق
التفاعلات: مازن صقر، عاشق للاناث و غريب عن العالم
صاحبه
حاول تسمع له وتصاحبه

• عجبني
التفاعلات: mrwan tawfik rabia
  • عجبني
التفاعلات: غريب عن العالم
  • عجبني
بجد انا مش عارف ابداء منين ولا اقولك ايه
اولآ ادعى **** انه يحنن قلب ابنك عليك ويسامحك على الى انت بتعمله دا وصدقنى **** يديك الصحه ومتحتجش لحد فيهم بس انت بدل ما كان عندك عكازين يسندوك لما تكبر بقى عندك عكاز واحد ومحدش يعلم هينفعك ولا لاء
بس انت بجد لو نفسك ابنك يرجع لحضنك تانى حاول تعوضه عن كل الى فاته سوا بخروج او هدايا بمناسبة او بدون اتكلم معاه
خلى عندك ما يكفى من الرجولة والشجاعة وخده فى يوم واقعدو على كافيه واتكلم معاه واتاسفله واعترف بغلطك قدامه وانك قصرت فى تربيته وحبك ليه وانك فضلت اخوه عنه كتير ولما **** يقوملك مراتك بالسلامة لو مش هتعرف تربى وتهتم وتحب الاتنين بنفس الطريقه سيب تربيتهم لى مراتك عشان متربيش الكره بين الاخوات
وانا اسف لو كنت قولتلك حاجه تضايق بس انت هتخسر كتير لو محاولتش تصلح الى انت عملته

• عجبني
اسف على ايه انت قولت ليا الحقيقة بصراحة كلامك صح بس الكلام وجعنى قوى هحاول بردو
بجد انا مش عارف ابداء منين ولا اقولك ايه
اولآ ادعى ** انه يحنن قلب ابنك عليك ويسامحك على الى انت بتعمله دا وصدقنى ** يديك الصحه ومتحتجش لحد فيهم بس انت بدل ما كان عندك عكازين يسندوك لما تكبر بقى عندك عكاز واحد ومحدش يعلم هينفعك ولا لاء
بس انت بجد لو نفسك ابنك يرجع لحضنك تانى حاول تعوضه عن كل الى فاته سوا بخروج او هدايا بمناسبة او بدون اتكلم معاه
خلى عندك ما يكفى من الرجولة والشجاعة وخده فى يوم واقعدو على كافيه واتكلم معاه واتاسفله واعترف بغلطك قدامه وانك قصرت فى تربيته وحبك ليه وانك فضلت اخوه عنه كتير ولما **** يقوملك مراتك بالسلامة لو مش هتعرف تربى وتهتم وتحب الاتنين بنفس الطريقه سيب تربيتهم لى مراتك عشان متربيش الكره بين الاخوات
وانا اسف لو كنت قولتلك حاجه تضايق بس انت هتخسر كتير لو محاولتش تصلح الى انت عملته

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
اسف على ايه انت قولت ليا الحقيقة بصراحة كلامك صح بس الكلام وجعنى قوى هحاول بردو
يا استاذ مروان مفيش حاجه اسمها هحاول فى حاجه اسمها انك تصر انك تصلح الى انت عملته عن عمد اتكلم معاه مرة واتنين وعشرة واستحمل اى ردة فعل منه اول كلام يضايق عشان بس وقتها هتحس هو كان بيحس بايه واطلب مساعدة مراتك انها تتكلم معاه وتخليه يديك فرصة تشرحله انت عملت كدا ليه
وعلى فكرة مراتك برضو غلطانه وتتحمل جزء من المشكلة عشان مقلتلكش ان كدا غلط ومينفعش تفرق بين حبك لولدك
ولو كلام ومامته مجبش نتيجة
اعرف انت بقى مين اكتر حد ابنك بيحبه ووسطه بينكم

• عجبني
للأسف اللي كاتب كل هذا ومايعرف إهو غلط في أيه هذي أكبر مصيبة
المفروض قبل مايفكر كيف تتعامل مع البنات يحل مشكلتك مع الأولاد

للأسف هو وزوجته كانو صغار وأستخدموا الطفلين مثل الألعاب وكأنهم في تحدي من اللي يصنع أفضل شخصية ويشوف الثاني كأنو عدو
ودمروا بهذي الحركة علاقتهم مع الطفلين ودمروا علاقتهم ببعض وما استبعد أن زين يشوف الام بنفس نظرة ريان له إذا هي تتعامل معاه بنفس طريقته

نصيحتي له هو وزوجته يتفقون أنو كل واحد يضعف علاقته مع الطفل اللي انشد له من البداية ويقويها مع الثاني

بمعنى ريان لما يطلب حاجة بيحبها من أمه يخليها ترفض وتقول شوف أبوك يمكن يجيبها لك
وهو يعطيه بكل سهولة ويحاول يبين له انه مقصر معاه ويعتذر له على القسوة اللي تعامل معاه فيها والعكس مع زين لو طلب منه شيء يرفض ويخلي الأم هي اللي تعطيه

لحد مايشوفوا ان العلاقة بينهم صارت محايدة في هذا الوقت يقدرون يتعاملون طبيعي

• عجبني
يا استاذ مروان مفيش حاجه اسمها هحاول فى حاجه اسمها انك تصر انك تصلح الى انت عملته عن عمد اتكلم معاه مرة واتنين وعشرة واستحمل اى ردة فعل منه اول كلام يضايق عشان بس وقتها هتحس هو كان بيحس بايه واطلب مساعدة مراتك انها تتكلم معاه وتخليه يديك فرصة تشرحله انت عملت كدا ليه
وعلى فكرة مراتك برضو غلطانه وتتحمل جزء من المشكلة عشان مقلتلكش ان كدا غلط ومينفعش تفرق بين حبك لولدك
ولو كلام ومامته مجبش نتيجة
اعرف انت بقى مين اكتر حد ابنك بيحبه ووسطه بينكم
كل ده جربته ومنفعش خليت مراتى تتكلم معاه و هو مستحملش يسمعنى دقيقتين ومشى خليت عمه يكلمه وبردو منفعش امبارح كنت هاخده معايا مشوار لوحدنا مرضيش يجى مفيش بجد اى حل تانى

اهلا انا محمد عندى 37 سنة مدرس كمياء و علوم للمرحلة الاعدادية عدى سنتر فى منطقة مشهورة وناجح فى شغلى وكمان عندى قناة على اليوتيوب وساعات فى الاجازة الدراسية بكون مدرب فى الجيم ومتسالنيش ازاى انا متجوز من وانا عدى 23سنة ومراتى كان عندها 22 سنة وبعد سنتين جواز خلفنا ولادنا الاتنين زين وريان وكنت مهتم بيهم جدا مع مراتى علشان متحسش انها لوحدها الى بتربى الولاد انا كنت بهتم ب (زين )وهى كانت بتهتم ب (ريان ) و الولاد كبرو على كده انا كانت علاقتى ب زين كويسة جدا كنت بنام معاه وبختار له لبسه و كنت بشرح له كل دروسه و ريان كنت علاقتى بيه تقريبا كده مفيش علاقة اصلا معظم او كل الوقت مش بيتكلم معايا ولما بيتكلم معايا بيكون علشان عايز حاجة وانا مكنتش مهتم بيه اصلا بعد شوية بقا بداءت الصفات تظهر انا من عادتى يعنى ان لما ارجع البيت ب البس شورت وتيشرت وافضل قاعد فى البيت على طول وسعات الشورت بس لما برجع من الجيم (على فكرة انا شاركت فى بطولة كمال اجسام قبل كده ف لما بكون قالع شكلى مش بيبقى وحش )المهم ريان بداء لما يرجع من المدرسة بيلبس البارمودا والتيشرت البيتى زى يعنى وبيفضل قاعد فى البيت مش بيخرج يلعب مع صحابه او يخرج معاهم على عكس زين زى مامته على طول بره مع صحابه واجتماعى قوى اما ريان انطوائى شوية زى بردو ولما الولاد بقا عندهم 12 سنة بقيت باخد بالى من تصرفاتهم شوية وخصوصا ريان لانه شبهى شوية وبقيت ساعات بفرق بينهم بشكل كبير

****مرة جه ليا استدعاء ولى امر فى مدرستهم روحت المدير قال ليا انهم اتخانقو مع صحابهم خناقة كبيرة جدا ولكن بردو قال ليا ا برغم كده الى ان مستواهم فى الدراسة عالى ولما روحنا ضربتهم هما الاتنين ولكن زين مزعلش منى بينما ريان مكلمنيش خالص
****ومرة الاتنين طلعو الاوائل على مدرستهم فى 2 اعدادى بنفس الدرجة انا فرحت لما عرفت وحضنت زين وقولت له

زين :بجد شكرا يا بابا (وحضنى بعدها )وبعدها انا بصيت ل ريان من غير مشاعر كده وسالته
***ومرة تانية كنت عند امى انا ومراتى و الولاد واخويا ومراته و ولاده والولاد كانو فى اوضة تانية على البلاىستيشن ريان كان قاعد معانا بس ماسك التليفون وقاعد عليه واخويا كان بيكلمه

اخويا : ريان معلش اقعد مع ولاد عمك جوا علشان عايز ابوك فى حاجة (ريان دخل ) ...ايه ياعم محمد زين زين ايه وريان ده مش ابنك ولا ايه

***ومرة كنت مستعجل علشان ورايا مشوار مهم لقيت محفظتى مش موجودة وكان فيها فلوس و ورق مهم ودخلت اوضة الولاد لقيت ريان معاه صاحبه وسالته بصوت عالى المحفظة فين وقال انه ميعرفش وقولت قولى لو عايز حاجة بس متخدهاش من غير علمى وقال بردو معرفش و ساعتها دخل زين وهو الى كان واخد المحفظة ولكن انا قولت لزين بهدوء بعد كده ابقى قول ليا لو عايز حاجة واحرجت ريان قدام صاحبه

***ومرة واحنا راجعين عدت عربية من جنبنا بسرعة رهيبة وانقلبت وعملت حادثة وبعد ما الموضوع خلص روحا ونمت وعلشان كان ورايا شغل بكرا لقيت الباب بيخبط فقمت وانا زهقان ومتعصب وفتحت الباب لقيته ريان وزعقت وقولت
انا : انا هسيب ليكى الاوضة وانام مع زين ومشيت وروحت نمت جنب زين وبعد شوية زين صحى وكان عايز يشرب وانا قومت اجيب له المية وانا معدى من جنب اوضتنا سمعت صوت ريان وكان بيعيط بحرقة وكا بيشتكى لامه من معاملتى ليه وقال كلام وجعنى قوى وسعته فوقت وعرفت انى معاملتش الاتنين زى بعض وفرقت بينهم وفرقت بينى وبين ابنى من غير ما يعمل حاجة وكسرت كل حواجز الثقة الى بينى وبينه و حاولت بعدها انى اقرب منه ولكن كان خلاص كرهنى وبعد عنى والى زود عليا بقا ان مراتى كانت حامل وااول ما تمت اربع شهور عرفت انها حامل فى بنتين تانى وانا عايز اعرف منكم اعمل ايه علشان ارجع الثقة بينى وبين ابنى واي الى انا غلطت فيه مع الولاد ومش عايز اكرره مع البنات و ممكن حل لانى مش مستحمل وده ماثر عليا وعلى شغلى
حاول تكسب ثقتو من تاني برغم أن دة هيبقا صعب وحياتك مجهود كبير منك بس مفيش قدامك غير كدة ولزم تصبر علشان ترجع الثقة دي
الاب بلنسبة لابنو حاجة كبيرة جداً عند الأبن هوا السند إلي بيقف جنبو وقت الشدة
والطهر إلي بيحمية من غدر الزمان
والصاحب إلي يوجهو
وانت الحمد **** دمرت دة كلو
حاول تلحق ابنك قبل ما يضيع منك للابد

هجرب الحل ده بردو وهتكلم مع مامته انهاردة
إذا أنت كاتب كل هذا وماتعرف إنت غلطت في أيه هذي أكبر مصيبة
المفروض قبل ماتفكر كيف تتعامل مع البنات تحل مشكلتك مع الأولاد

للأسف أنت وزوجتك كنتوا صغار وأستخدمتوا الطفلين مثل الألعاب وكأنكم في تحدي من اللي يصنع أفضل شخصية ويشوف الثاني كأنو عدو
ودمرتوا بهذي الحركة علاقتكم مع الطفلين ودمرتوا علاقتهم ببعض وما استبعد أن زين يشوف الام بنفس نظرة ريان لك إذا هي تتعامل معاه بنفس طريقتك

نصيحتي لك أنت وزوجتك تتفقون أنو كل واحد يضعف علاقته مع الطفل اللي انشد له من البداية ويقويها مع الثاني

بمعنى ريان لما يطلب حاجة بيحبها من أمه خليها ترفض وتقول شوف أبوك يمكن يجيبها لك
وأنت اعطيه بكل سهولة وحاول تبين له انك مقصر معاه واعتذر له على القسوة اللي تعاملت معاه فيها والعكس مع زين لو طلب منك شيء ارفض وخلي الأم هي اللي تعطيه

لحد ماتشوفون ان العلاقة بينكم صارت محايدة في هذا الوقت تقدرون تتعاملون طبيعي

حاول تكسب ثقتو من تاني برغم أن دة هيبقا صعب وحياتك مجهود كبير منك بس مفيش قدامك غير كدة ولزم تصبر علشان ترجع الثقة دي
الاب بلنسبة لابنو حاجة كبيرة جداً عند الأبن هوا السند إلي بيقف جنبو وقت الشدة
والطهر إلي بيحمية من غدر الزمان
والصاحب إلي يوجهو
وانت الحمد **** دمرت دة كلو
حاول تلحق ابنك قبل ما يضيع منك للابد
هجرب بردو

يسطا انا من غير مكمل قرايه
انت غلطان لان ده ابنك وده ابنك
وحتي لو ريان مكرهكش بعد الي انت
بتعمله ده هيكره زين لانه شايفك بتعامله احسن منه بكتير
راجع نفسك وحاول تقرب من ريان وتصاحبه لان انت لو سيبته كده
يحصل حجات انت تندم عليها بعد كده

هجرب بردو
معلش على طريقة ردى على الموضوع
بس بجد الوضع دة مفيهوش هزار أنت كدة بدمر ابنك حرفياً دة ان مكنش ادمر فعلاً
لزم تلحقو قبل ما يضيع منك وتحسسو بحبك لية
ودة مش هييجي في يوم أو شهر أو سنة هياخد وقت منك ومجهود علشان فعلاً يحس بحبك لية مش انك حاسس بلزنب وبتحاول ترضية
حسسو انك بتحبو فعلاً

• عجبني
طب ممكن تقول ليا على تصرف اعمله قدامه يحسسه بحبى ليه
معلش على طريقة ردى على الموضوع
بس بجد الوضع دة مفيهوش هزار أنت كدة بدمر ابنك حرفياً دة ان مكنش ادمر فعلاً
لزم تلحقو قبل ما يضيع منك وتحسسو بحبك لية
ودة مش هييجي في يوم أو شهر أو سنة هياخد وقت منك ومجهود علشان فعلاً يحس بحبك لية مش انك حاسس بلزنب وبتحاول ترضية
حسسو انك بتحبو فعلاً

• عجبني
  • عجبني
ولا يهمك بس الكلام بيعذبنى من جو

• عجبني
التفاعلات: مازن صقر

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%