NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مشكلة هي المرأة عندنا ليها رأي في الحياة ولا... لاه؟

كلامك صح.. بس اعتقد في الغالب الديوث بيبقي نتيجة لحاجة بتحصل من ستات بيته. حتي لما بيتجوز اكيد بيختار اللي يحب يديث عليها و ده أكيد مش من فراغ.
و ده طبعا الغالبية منهم
مفيش حد عارف الأسباب، الطب النفسي بيقول، أن شعور الدياثة ده بيكون مدفون في لاشعور الشخص اللي بيحس بيه، وانه بيتكون فيه من معاملات وحاجات بسيطة تحصل معاه وهو بيبي وصغير، وتفضل تكبر وياه وأول ما تيجي الظروف المناسبة الشعور بيصحى. زي الشرارة اللي بتولع نار. لو اتجوز بنت لطيفة وحلوة وشخصيتها ضعيفة، بيظهر احساس التديث. فيه اللي يضعف ويكمل وفيه اللي يقدر يتوقف ويقاوم.

• عجبني
التفاعلات: عاشق اللحس٨٨٨
انا شايف هنا عند جماعة الشباب المتديثين... اللي على أمه واللي على اخته واللي على مراتو... وكل ده من غير ما ياخذ الديوث رأي النسوان دول، هي الستات عندنا بضاعة وبس؟ وكمان نبيع ونشتري ونبدل فيهم من غير ما نعرف ايه رايهم؟ مش التفكير ده خير دليل على تخلف الشباب دول؟
تحياتي ليك

حقوق المرأه بس جت في المكان الغلط
من ناحية المكان الغلط، نعم كلامك صحيح. بس في كل الأحوال من حقها تعرف، مش يتاجر فيها من ورا ظهرها. ولو أن الفعل حقير وقبيح ورخيص في النهاية. العيال دول مش عارفين ان الفعل ده جريمة، وكل القوانين ضدها

• عجبني
التفاعلات: Yasmin55
مفيش حد عارف الأسباب، الطب النفسي بيقول، أن شعور الدياثة ده بيكون مدفون في لاشعور الشخص اللي بيحس بيه، وانه بيتكون فيه من معاملات وحاجات بسيطة تحصل معاه وهو بيبي وصغير، وتفضل تكبر وياه وأول ما تيجي الظروف المناسبة الشعور بيصحى. زي الشرارة اللي بتولع نار. لو اتجوز بنت لطيفة وحلوة وشخصيتها ضعيفة، بيظهر احساس التديث. فيه اللي يضعف ويكمل وفيه اللي يقدر يتوقف ويقاوم.
علشان كده قلت أغلبهم.. و حقيقي معظم الستات و البنات المومسات شبابهم و رجالتهم فيهم الطبع ده. و انا و غيري كتير قابلنا النموذج ده

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
انا شايف هنا عند جماعة الشباب المتديثين... اللي على أمه واللي على اخته واللي على مراتو... وكل ده من غير ما ياخذ الديوث رأي النسوان دول، هي الستات عندنا بضاعة وبس؟ وكمان نبيع ونشتري ونبدل فيهم من غير ما نعرف ايه رايهم؟ مش التفكير ده خير دليل على تخلف الشباب دول؟
دي شهوه من طرف واحد ومش مكتمله كلها خيالات ف دماغهم

هو مجرد انه يفكر التفكير ده ويعمله كمان يبقي متخلف ومعندوش مخ خالص ولا نخوه

كده، احنا رايحين فين يا عالم؟ بناس من الصنف ده مش تروح فلسطين بس، بكرة نضيع مكة وكل اللي ورثناه من الأجداد الشرفاء
بكل تأكيد

من ناحية المكان الغلط، نعم كلامك صحيح. بس في كل الأحوال من حقها تعرف، مش يتاجر فيها من ورا ظهرها. ولو أن الفعل حقير وقبيح ورخيص في النهاية. العيال دول مش عارفين ان الفعل ده جريمة، وكل القوانين ضدها
بصراحه الموضوع كله اهانه للبنت اصلا من اوله لي اخره هي عارفه او لا
مظنش ان ناس ديه اصلا عندها العقليه الي تخليها تفكر كده ده المفروض اغلي حاجه في حياته هو بايعها اصلا فا مش هتفرق معاه حاجه تانيه

• أتفق
التفاعلات: الأستاذ المنحرف
بصراحه الموضوع كله اهانه للبنت اصلا من اوله لي اخره هي عارفه او لا
مظنش ان ناس ديه اصلا عندها العقليه الي تخليها تفكر كده ده المفروض اغلي حاجه في حياته هو بايعها اصلا فا مش هتفرق معاه حاجه تانيه
هذا هو المنطق والمفروض بس نعمل ايه مع الناس المهببة دول اللي سابو كل حاجة حلوة، ولخبطوا الدنيا.. المجتمع والتقاليد والأخلاق والطبيعة ما سابوش حاجة عدلة

• أتفق
التفاعلات: Yasmin55
اسئلة نص الليل دى 😅😂
بس عاش فعلا سؤال محيير ، ليه مش بياخدوا رأيهم
مش يمكن عشان بيعملوا حاجة غلط ، وهما عارفين انها مصيبة وغلط ؟

لو هنتكلم صح هى ليها رأى طبعا في الحياة بشكل عام وهى الأساس لكيان الحياة

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%