NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال نقاش هل تعلم ان الست مش نكديه ؟

هل تعلم ان مقولة الست نكديه دي كلمه ظالمه تماما و عندي مليون دليل انت أولهم 😁 علي فكره .
و لو مشينا بالمبدأ ده و التعميم و خليت الفكره مبدأ يبقي انا اسفه كل الرجاله خاينيين و كل الرجاله مالهاش امان مش كده ولا ايه .

الفكره ببساطه ان الست مهما كانت قويه هي مخلوق حساس بطبعه بتتأثر بكل تفاصيل من افعالك و تصرفاتك و تفاصيل علاقه بينكم .
تعالي أسألك بقي
مش دي الست اللي انت أخترتها و كانت لذيذه و عسل و سكر و بتهزر و تضحك ؟
ولا هي كده من الاول و انت عملت فيها الجامد اللي هتغيرها و لا انت اخترتها كده و راجع تشتكي ؟

طب ممكن تسألك نفسك هل وجودك حقيقي باسطها و هي ظالمه و مفتريه و كارهه نفسها و مش عايزه تكون مبسوطه ؟

طب بتشوف لما بتخرج مع صحابها بتكون مبسوطه ازاي و طايره ازاي و بتضحك و بتهزر و عادي ؟

ممكن بس اقولك حقيقه ان مفيش بشر بيحب النكد خصوصا الست بس لازم تاخد بالك ان دي مشاعر سلبيه اتكونت من تراكمات ممكن ببساطه تكون انت نفسك اساسها و ممكن تراكمات حياه برده و انت دورك تهون عليها في وقت زي ما هي بتهون عليك في وقت ماتعيش دايما دور الضحيه بس الست ممكن ماتعرفش تعبر بشكل كبير عن تفاصيل كتير جواها و لو هي مابقتش زي الاول و لا نفس الطاقه و المشاعر و الضحكه اكيد عشان في اسباب بدل فكرة انك شقيان و تعبان و تضحياتك العظيمه انك تقدر المشاركه بينكم و ماتنساش انك الراجل المصنف الاقوي و الاقدر علي التحمل .

البوست مش قاصده خالص غير نقطة مراجعه ممكن مايكونش حاله عامه بس الاكيد انها الحاله الاكبر .

**** يسعدكم جميعا و اتمني النقاش في السياق من غير هجوم بدل ما أنكد عليكو 😁
مش هقرا طبعا كل دا
بس اذا كانت الستات بتقول ع نفسها نكديه اصلا 😂

مش هقرا طبعا كل دا
بس اذا كانت الستات بتقول ع نفسها نكديه اصلا 😂
مفيش ست بتقول علي نفسها نكديه طبعا 😂

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
التفاعلات: Ms Roony
  • حبيته
لو بتحسب زياده يبقي لازم يكون كله كتير و مالوش لازمه صدقني
لا مش بحسب زياده بس بيبقي في حاجات انت متستهلهاش مقابل اللي بتعمله

فوق راسنا و النعمة فوق راسنا ...احنا كرجالة مننا لله🫣🫣

• يالهوي هي وصلت لكده
  • ايه ده
التفاعلات: Dot com
شوفت اهو عايز تأذيها و هي ياعيني ماعملتش حاجه و بتحبك كمان 😁
اسحرها زى ما سحرتنى فى الاول 😉😊

• بيضحكني
هل تعلم ان مقولة الست نكديه دي كلمه ظالمه تماما و عندي مليون دليل انت أولهم 😁 علي فكره .
و لو مشينا بالمبدأ ده و التعميم و خليت الفكره مبدأ يبقي انا اسفه كل الرجاله خاينيين و كل الرجاله مالهاش امان مش كده ولا ايه .

الفكره ببساطه ان الست مهما كانت قويه هي مخلوق حساس بطبعه بتتأثر بكل تفاصيل من افعالك و تصرفاتك و تفاصيل علاقه بينكم .
تعالي أسألك بقي
ولا هي كده من الاول و انت عملت فيها الجامد اللي هتغيرها و لا انت اخترتها كده و راجع تشتكي ؟

طب ممكن تسألك نفسك هل وجودك حقيقي باسطها و هي ظالمه و مفتريه و كارهه نفسها و مش عايزه تكون مبسوطه ؟

طب بتشوف لما بتخرج مع صحابها بتكون مبسوطه ازاي و طايره ازاي و بتضحك و بتهزر و عادي ؟

ممكن بس اقولك حقيقه ان مفيش بشر بيحب النكد خصوصا الست بس لازم تاخد بالك ان دي مشاعر سلبيه اتكونت من تراكمات ممكن ببساطه تكون انت نفسك اساسها و ممكن تراكمات حياه برده و انت دورك تهون عليها في وقت زي ما هي بتهون عليك في وقت ماتعيش دايما دور الضحيه بس الست ممكن ماتعرفش تعبر بشكل كبير عن تفاصيل كتير جواها و لو هي مابقتش زي الاول و لا نفس الطاقه و المشاعر و الضحكه اكيد عشان في اسباب بدل فكرة انك شقيان و تعبان و تضحياتك العظيمه انك تقدر المشاركه بينكم و ماتنساش انك الراجل المصنف الاقوي و الاقدر علي التحمل .

البوست مش قاصده خالص غير نقطة مراجعه ممكن مايكونش حاله عامه بس الاكيد انها الحاله الاكبر .

الكلام كتير اوى بس الست نكديه مفيش غيرها 🥺🥺🥺

• محزن
  • بيضحكني

تعالي أسألك بقي

لا بجد كلام جميل وكل كلمه اتفق معاكى فيها الست كائن حساس وجميل ودى فعلا كلمه احنا اللى طلعناها كدا زى ما انتى قولتى تعميم ان كل الرجاله خاينين هو هل كل الرجاله فعلا خاينين اكيد لاء وكمان الست نفس الطييق ولازم انت كا راجل تهون عليها تعرف اى سبب نكدها او زعلها
انا مش ههاجم بالعكس انا معاكى واتفق معاكى جدا 🌹🌹🌹

• أتفق

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%