NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال نقاش هل تعلم ان الست مش نكديه ؟

هل تعلم ان مقولة الست نكديه دي كلمه ظالمه تماما و عندي مليون دليل انت أولهم 😁 علي فكره .
و لو مشينا بالمبدأ ده و التعميم و خليت الفكره مبدأ يبقي انا اسفه كل الرجاله خاينيين و كل الرجاله مالهاش امان مش كده ولا ايه .

الفكره ببساطه ان الست مهما كانت قويه هي مخلوق حساس بطبعه بتتأثر بكل تفاصيل من افعالك و تصرفاتك و تفاصيل علاقه بينكم .
تعالي أسألك بقي
مش دي الست اللي انت أخترتها و كانت لذيذه و عسل و سكر و بتهزر و تضحك ؟
ولا هي كده من الاول و انت عملت فيها الجامد اللي هتغيرها و لا انت اخترتها كده و راجع تشتكي ؟

طب ممكن تسألك نفسك هل وجودك حقيقي باسطها و هي ظالمه و مفتريه و كارهه نفسها و مش عايزه تكون مبسوطه ؟

طب بتشوف لما بتخرج مع صحابها بتكون مبسوطه ازاي و طايره ازاي و بتضحك و بتهزر و عادي ؟

ممكن بس اقولك حقيقه ان مفيش بشر بيحب النكد خصوصا الست بس لازم تاخد بالك ان دي مشاعر سلبيه اتكونت من تراكمات ممكن ببساطه تكون انت نفسك اساسها و ممكن تراكمات حياه برده و انت دورك تهون عليها في وقت زي ما هي بتهون عليك في وقت ماتعيش دايما دور الضحيه بس الست ممكن ماتعرفش تعبر بشكل كبير عن تفاصيل كتير جواها و لو هي مابقتش زي الاول و لا نفس الطاقه و المشاعر و الضحكه اكيد عشان في اسباب بدل فكرة انك شقيان و تعبان و تضحياتك العظيمه انك تقدر المشاركه بينكم و ماتنساش انك الراجل المصنف الاقوي و الاقدر علي التحمل .

البوست مش قاصده خالص غير نقطة مراجعه ممكن مايكونش حاله عامه بس الاكيد انها الحاله الاكبر .

**** يسعدكم جميعا و اتمني النقاش في السياق من غير هجوم بدل ما أنكد عليكو 😁
طيب بالنسبة للهرمونات التى بتغير مزاج الست 180 درجة حضرتك نقول عليها إيه ؟
طبعا ده بغض النظر عن إن الراجل اللى بيفهم بيعرف يغير من مود الست اللى معاه مهما قلبتها نكد
لكن مش كل راجل بيفهم للأسف
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹

• أتفق
التفاعلات: Ms Roony
  • بيضحكني
و في ناس بتهمل ابسط الامور و بتبقي عاده
علشان معاني حياتهم غير معاني حياتنا
للأسف الناس بتفكر إن غيرها حيتبسط بنفس الحاجات إلي بتبسطهم
ممكن أنا اتبسط ب هدية غاليه في عيد ميلادي لمجرد كونها غالية ف ده محسسني بالاهتمام
ممكن حضرتك تبسطك هدية بسيطه بس ليها معنى لمجرد إن الشخص غالي عندك

المهم دايما نظرتنا ك راجل و ك ست للحياة تكون واحد

• عجبني
طيب بالنسبة للهرمونات التى بتغير مزاج الست 180 درجة حضرتك نقول عليها إيه ؟
طبعا ده بغض النظر عن إن الراجل اللى بيفهم بيعرف يغير من مود الست اللى معاه مهما قلبتها نكد
لكن مش كل راجل بيفهم للأسف
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
دي طبيعه الست و انت عارف ده من الاول مش جديد و كنت مبسوط بده و الحكايه ابسط من كده كلمتين بتاكل بعقل اي ست طالما في مساحه لده
و فعلا مش كل الرجاله بتفهم ده او بتعرف تعمله 🤝

• عجبني
التفاعلات: aahmedegypt
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • بيضحكني
هل تعلم ان مقولة الست نكديه دي كلمه ظالمه تماما و عندي مليون دليل انت أولهم 😁 علي فكره .
و لو مشينا بالمبدأ ده و التعميم و خليت الفكره مبدأ يبقي انا اسفه كل الرجاله خاينيين و كل الرجاله مالهاش امان مش كده ولا ايه .

الفكره ببساطه ان الست مهما كانت قويه هي مخلوق حساس بطبعه بتتأثر بكل تفاصيل من افعالك و تصرفاتك و تفاصيل علاقه بينكم .
تعالي أسألك بقي
مش دي الست اللي انت أخترتها و كانت لذيذه و عسل و سكر و بتهزر و تضحك ؟
ولا هي كده من الاول و انت عملت فيها الجامد اللي هتغيرها و لا انت اخترتها كده و راجع تشتكي ؟

طب ممكن تسألك نفسك هل وجودك حقيقي باسطها و هي ظالمه و مفتريه و كارهه نفسها و مش عايزه تكون مبسوطه ؟

طب بتشوف لما بتخرج مع صحابها بتكون مبسوطه ازاي و طايره ازاي و بتضحك و بتهزر و عادي ؟

ممكن بس اقولك حقيقه ان مفيش بشر بيحب النكد خصوصا الست بس لازم تاخد بالك ان دي مشاعر سلبيه اتكونت من تراكمات ممكن ببساطه تكون انت نفسك اساسها و ممكن تراكمات حياه برده و انت دورك تهون عليها في وقت زي ما هي بتهون عليك في وقت ماتعيش دايما دور الضحيه بس الست ممكن ماتعرفش تعبر بشكل كبير عن تفاصيل كتير جواها و لو هي مابقتش زي الاول و لا نفس الطاقه و المشاعر و الضحكه اكيد عشان في اسباب بدل فكرة انك شقيان و تعبان و تضحياتك العظيمه انك تقدر المشاركه بينكم و ماتنساش انك الراجل المصنف الاقوي و الاقدر علي التحمل .

البوست مش قاصده خالص غير نقطة مراجعه ممكن مايكونش حاله عامه بس الاكيد انها الحاله الاكبر .

**** يسعدكم جميعا و اتمني النقاش في السياق من غير هجوم بدل ما أنكد عليكو 😁

SAVE
ابتدينا نكدب😒😒😒

• بيضحكني
علشان معاني حياتهم غير معاني حياتنا
للأسف الناس بتفكر إن غيرها حيتبسط بنفس الحاجات إلي بتبسطهم
ممكن أنا اتبسط ب هدية غاليه في عيد ميلادي لمجرد كونها غالية ف ده محسسني بالاهتمام
ممكن حضرتك تبسطك هدية بسيطه بس ليها معنى لمجرد إن الشخص غالي عندك

المهم دايما نظرتنا ك راجل و ك ست للحياة تكون واحد
تسلم ايدك و تعبك بتغني عن كل حاجه

• عجبني
التفاعلات: Life Arch
طيب المهم يجي بفايده 😁
و **** ما بقيت عارف انا المفروض الفايده مني ولا من مين
دا انتو ملكمش كتالوج ولا حد يفهمكم 😂😂😂

• بيضحكني
و **** ما بقيت عارف انا المفروض الفايده مني ولا من مين
دا انتو ملكمش كتالوج ولا حد يفهمكم 😂😂😂
يا اخي كلمه و بلاش نكد اي البخل ده

• بيضحكني
دي طبيعه الست و انت عارف ده من الاول مش جديد و كنت مبسوط بده و الحكايه ابسط من كده كلمتين بتاكل بعقل اي ست طالما في مساحه لده
و فعلا مش كل الرجاله بتفهم ده او بتعرف تعمله 🤝
وبعدين ليه حضرتك بيعتبروا إن الست لوحدها هى اللى نكدية
طيب الست طبيعة الهرمونات فى جسمها ممكن تخليها تقلب
حضرتك بقى كراجل إيه اللى بيخليك نكدى وبوز إخص وكتير تيجى تفرغ طاقة النكد بتاعتك عالناس
حتى هنا ... وتفضلوا تعلوا على بعض فى النكد لغاية لما يبقى فاضل الواحد منكم يقطع شرايينه من شدة نكد أهله
😂 😂 😂 😂 😂 😂

تسلم ايدك و تعبك بتغني عن كل حاجه
مفيش تعب ولا حاجه
دي نظرتي للأمور يشاركها و ياكي بدون أي مجهود مني

نكدب 😱😱😱
بصي مقوله سمعتها
النكد شبه الطبخ كل الستات بتعرف تطبخ بس اشهر الشيفات رجاله .
ف اه كل الستات بتنكد بس مش مع كل الناس يعني .. بتنكد مع أشخاص معينين.. حبيب زوج صاحبه قريبه كده يعني

• الموضوع ده يدعو للتفكير
  • بيضحكني
التفاعلات: Adam Afndena
لا خونها و تقتلك و تخلصو انتو الاتنين 😂😂😂
لأ ما انا حوصى الشيخة فاطمة تعملها سحر و متعرفش انى بخونها 😅😅

• يالهوي هي وصلت لكده

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%