NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ثقافة هتكلم معاكوا عن البارافيليا ويعني ايه بارافيليا وعن اسبابها و عن علاجها ونصحية مني في الاخر

Madara12

نسوانجى بادئ الطريق
عضو
توجه جنسي
عدم الإفصاح
اولا يعني ايه بارافيليا
بارافيليا يعني شذوذ جنسي او الانجذاب لحاجة مش طبيعية

تاني حاجه طب ايه اسبابها
اشهر سبب بيخلي الشخص يبقا بارافيلي هي(الإباحية)
علشان كثرة الإباحية بتخلي الشخص يبقا كدا وهو اصلا مفكر انه عادي زيها زي التدخين وان الشخص بيبدأ في الأول بي سجارة وبعدين يبدأ في حاجه جديدة الإباحية كدا التدخين في الأول وبعدين بيجي حاجات بعديها
نخش في الموضوع

تالت حاجه طب هي ايه انواعها
1 انجذاب للمعاقين (الأباسيوفيليا)
2 انجذاب للمبتورين (الأكروتوموفيليا)
3 انجذاب للتماثيل (أغالماتوفيليا)
4 انجذاب لكبار السن (الميسوفيليا)
5 انجذاب للرجال (الاندروفيليا)
6 انجذاب للأطفال (بيدوفيليا)
7 انجذاب للحيوانات (زوفيليا)
8 انجذاب للأموات (نيكروفيليا)
9 (انجذاب للبول السكات(كوبرافيليا
10 السادية
11 المازوخية بس المازوخية ليها اسباب بعيد عن الاباحية و بتدخل بردو من ضمن الإباحية
دول بختصار نبذة صغيرة عن البارافيليا

طب ايه علاجها وهل لازم تتعالج
علاجها ان الشخص يروح لسكس ثيرابيثت فاهم او اللي هو دكتور نفسي جنسي زواجي من الاخر
طب هل لازم تتعالج
في أنواع لازم تتعالج وأنواع لا زي مثلا واحد بيكون بيحب الابط بيحب الثدي او بيحب القدم او بيحب البطن
لكن الأنواع الي ذكرتها لازم انها تتعالج وفي بردو ناس بتحب العين يعني لو او انه يلحس نن عين حد
وطبعا علاج الحاجات دي مش سهل ومش شئ طبيعي

انا حبيت بس أوضح كام نقطة او اقول معلومة ممكن تكون مفيدة لان في ناس فاكرة ان البارافيليا عادي ومش عارفين ان ليها انواع كتير اتمنى اني مكونش طولت عليكوا ونصحية من واحد عن تجربة ياريت متسكتش او تسيبك نفسك لاني انا بمر بي التجربة دي وطبعا بعاني وبتعالج منها ف بس شكرا

• عجبني
التفاعلات: cuckoldx, mondy_2, Nona1978 و شخص آخر
يعني لما حد يقوله روح شوف لك كلبه يبا مش بيشتمو 😂

• بيضحكني
التفاعلات: same7sama7
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
حظرتك حاطط المثلية و الانجذاب للرجال في نفس خانة الجرائم بخصوص القصر و الاموات و الحيوانات!

حظرتك حاطط المثلية و الانجذاب للرجال في نفس خانة الجرائم بخصوص القصر و الاموات و الحيوانات!
ما هو ده اصلا من ضمن الانجذاب انا بتكلم في نقطة انجذاب بس مش في نقطة انها بقا جريمة فاهمني بس الفكرة اصلا انه مرض

ما هو ده اصلا من ضمن الانجذاب انا بتكلم في نقطة انجذاب بس مش في نقطة انها بقا جريمة فاهمني بس الفكرة اصلا انه مرض
المثلية الجنسية ليست مرض
راجع منظمة الصحة العالمية شالت الحكاية هاذي و هذه التفسيرات منذ التسعينات

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
Thanks

• عجبني
التفاعلات: Madara12
المثلية الجنسية ليست مرض
راجع منظمة الصحة العالمية شالت الحكاية هاذي و هذه التفسيرات منذ التسعينات
يعني انت عايز تفهمني ان انا مثلا مش مريض

ما لو مش مرض مكنش هيبقا ليها علاج يسطا انت بتكلم واحد بيتعالج من الكلام ده عند دكاترة متخصصين في كدا

يعني انت عايز تفهمني ان انا مثلا مش مريض

ما لو مش مرض مكنش هيبقا ليها علاج يسطا انت بتكلم واحد بيتعالج من الكلام ده عند دكاترة متخصصين في كدا
انا مثلي و مش مريض
و مافيش علاج للمثلية
و دول كثيرة جرمت كذبة علاج المثلية لانها ليست مرض
انت شايف نفسك مريض انت حر لكن ما تفتيش بكلام مالوش اي اساس علمي و صحي بنظريات فرضوها النازيين و علماء ما كانتش عندهم اي دراية بالامور
هذه نظريات اغلبها مستندة على الافكار و المرجعيات الدينية ولا علاقة لها بالعلم الي قام بضحظها كليا
و اتمنى لك الشفا اينما كان بالنسبة لك

• عجبني
التفاعلات: Madara12 و ناقد بناء
انا مثلي و مش مريض
و مافيش علاج للمثلية
و دول كثيرة جرمت كذبة علاج المثلية لانها ليست مرض
انت شايف نفسك مريض انت حر لكن ما تفتيش بكلام مالوش اي اساس علمي و صحي بنظريات فرضوها النازيين و علماء ما كانتش عندهم اي دراية بالامور
هذه نظريات اغلبها مستندة على الافكار و المرجعيات الدينية ولا علاقة لها بالعلم الي قام بضحظها كليا
و اتمنى لك الشفا اينما كان بالنسبة لك
شكرا للمعلومة ولكن هي بس داخله من ضمن الشذوذ وانا اتاكدت انها مش مرض شكرا

شكرا للمعلومة ولكن هي بس داخله من ضمن الشذوذ وانا اتاكدت انها مش مرض شكرا
مش شذوذ مرة اخرى
الشذوذ شيء سلبي مسبة لتصرف شاذ
المثلية مش شذوذ

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%