NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

وارد جدا ان يحصل حالات اغتصااب سواء ستات او بنات ( طبعا اللى بيعمل كده عاوز اعدام عشان محدش يفهم غلط ) وفى حالات زى كده ناس بتبلغ عشان تاخد حقها وناس بتخاف وتقول فضيحه وخلافه
اية وجهة نظركم هل اللى يحصل معاها كده تبلغ ولا لا
النقطه التانية هل لو قدامك عروسة وحصلها حالة زى كده والبنت فعلا كويسه وقاومت هتوافق تتجوزها ولا هتقول لا اخد واحده غيرها احسن
بص كمحامي بتقدم بلاغ وتعمل محضر و اتنين و تلاته
لو اتقدملي واحده و كويسه و بنت ناس و قاومت الي حصلت اقف جنب منها الاول لحد ما تبقي كويسه و اسامحها و اوافق عليها لأن حياتها سابقه انا ماليش دعوه بيها انا ليا في مستقبل

• عجبني
التفاعلات: محب الغمـوض و ناقد بناء
للاسف مع ان مفيش سبب منطقي يخليهم موجودين يعني
تبرير لوم ظلم لسه بيعملوا كل ده مع ان جريمه زي ديه ممكن تحصل لي اقرب ناس ليهم
عايشين فى دايرة ان ده فضيحه وشرفهم اتهان

• محزن
التفاعلات: Coraline
وارد جدا ان يحصل حالات اغتصااب سواء ستات او بنات ( طبعا اللى بيعمل كده عاوز اعدام عشان محدش يفهم غلط ) وفى حالات زى كده ناس بتبلغ عشان تاخد حقها وناس بتخاف وتقول فضيحه وخلافه
النقطه التانية هل لو قدامك عروسة وحصلها حالة زى كده والبنت فعلا كويسه وقاومت هتوافق تتجوزها ولا هتقول لا اخد واحده غيرها احسن
لو متأكد انها قاومت يبقي مفيش مشكله اتجوزها بس لازم تخلي بالك ساعتها من كل تصرف هتعمله عشان هي هتبقي خايفه كتير اوي

• عجبني
التفاعلات: محب الغمـوض
للاسف مقدرش احكم على نفسى هأخذ قرار ايه فى حاجه زى ديه دلوقتى لان انا دلوقتي معشتش الحدث بملابساته
هل هى اعترفتلى و انا عارف ان ده صعب جداً على اى بنت و أعذرها طبعا لكن برضوا انا كشريك حياتها لازم على الأقل تثق في و تحكيلى حاجه هى مش سبب فيها

لكن هرجع واقولك ده سيناريو مش مكتمل او سيناريو أصم ما تحكمهوش مشاعر ولا معاملات لأن اغلب علاقات الناس ببعضها فيها نسبه مشاعر

لكن لو بالعقل هى ملهاش ذنب فى كل ده هتجوزها

لكن واقعيا مقدرش احكم غير فى الموقف نفسه

أؤيد جدا ان يتم التبليغ عن شويه ال 🤬 دول

• عجبني
الناس اللى زى دى لو بتتعدم فى ميدان عام هيتغير حاجات كتير اوى
خلى الواحد سكت احسن علشان هندخل فى كلام مكانه مش هنا

• عجبني
ممكن اكون ضدكو ف النقطة دي الضعيف الي يبلغ يعني انا ك شخص لو حصل لحد تبعي حاجة زي كدا العقاب هيبقي من جنس العمل وبعد العقاب بقي حسب دماغي ودماغ صاحبة الموضوع
الفكرة فى التبليغ لأن اصلا الجانى مش معروف عشان انت تنتقم منه بشكل شخصى

بص ياغالي لو بعيدا عن البنت الي حصل ليها كده ده مش ذنبها فميش مشكله في الجواز اما المغتصب ده المفروض و**** يتعاقب عقاب شديد فعلا يا اما الاعدام في مكان عام يا اما يقطعوا العضو بتاعو وده مش هيأثر علي حياته وطبعا لازم الي يحصل كده فيها تبلغ ومتسبقش حقها
تسلم ايدك
اتفق معاك

مبدئيا كدا لازم تبلغ طلما على حق يبقى تكمل وتجيب حقها والناس كدا كدا هتنسى
اتجوزها مفيش مشكله
كلام مش غريب عنك يا مصطفى
تسلم

• حبيته
التفاعلات: مصطفى مصطفى
لازم تبلغ طبعا متسكتش عشان كل واحد ياخد حقه وكمان لو بنت حصل معاها كده ده طلب انها تقاوم لحد الموت حتي لو هتموت تموت بشرف
فعلا ده حصل فى حوادث قبل كده والستات ماتت أثناء الحادثه
يبقى لازم الجانى يتقطع من جسمه حى

بص كمحامي بتقدم بلاغ وتعمل محضر و اتنين و تلاته
لو اتقدملي واحده و كويسه و بنت ناس و قاومت الي حصلت اقف جنب منها الاول لحد ما تبقي كويسه و اسامحها و اوافق عليها لأن حياتها سابقه انا ماليش دعوه بيها انا ليا في مستقبل
كلامك جميل
وبرضه مسألة الماضى والمستقبل ده لو كان ليها يد فى اللى حصل اصلا
لكن فى دى ملهاش اى ذنب نهائى

لو متأكد انها قاومت يبقي مفيش مشكله اتجوزها بس لازم تخلي بالك ساعتها من كل تصرف هتعمله عشان هي هتبقي خايفه كتير اوي
اكيد الحساسية هتبقى فى اعلى مستوى

للاسف مقدرش احكم على نفسى هأخذ قرار ايه فى حاجه زى ديه دلوقتى لان انا دلوقتي معشتش الحدث بملابساته
هل هى اعترفتلى و انا عارف ان ده صعب جداً على اى بنت و أعذرها طبعا لكن برضوا انا كشريك حياتها لازم على الأقل تثق في و تحكيلى حاجه هى مش سبب فيها

لكن هرجع واقولك ده سيناريو مش مكتمل او سيناريو أصم ما تحكمهوش مشاعر ولا معاملات لأن اغلب علاقات الناس ببعضها فيها نسبه مشاعر

لكن لو بالعقل هى ملهاش ذنب فى كل ده هتجوزها

لكن واقعيا مقدرش احكم غير فى الموقف نفسه

أؤيد جدا ان يتم التبليغ عن شويه ال 🤬 دول
تحياتى لك
كلامك منطقي بعيدا عن العاطفه

• حبيته
التفاعلات: مش مرحب
الناس اللى زى دى لو بتتعدم فى ميدان عام هيتغير حاجات كتير اوى
خلى الواحد سكت احسن علشان هندخل فى كلام مكانه مش هنا
اتفق طبعا عشان يبقى عبرة وعظة

اللي هيقولك اه هوافق مش هقول عليه انسان منافق أو عايز يبان جنتل ولكن حتي لو وافق الاكيد اني الموضوع هياثر عليه وهيتعب

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • حبيته
مع التبليغ

• عجبني
كلامك جميل
وبرضه مسألة الماضى والمستقبل ده لو كان ليها يد فى اللى حصل اصلا
لكن فى دى ملهاش اى ذنب نهائى
يبقي خلاص كلنا نسامحها

• عجبني
لو متاكد انها كويسه ممكن اتجوزها و هاخد ثواب كبير

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%