NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه نقاش ما نلبس الاحنا عايزين نلبسه

هو فى اعتبارات كتير لازم كل حد يراعيها
لكن حنتكلم فى موضوع حرية البنت طالما هى شايفة انها تلبس هدوم بشكل معين مريحها خلاص فعلا انا كشاب او راجل مليش حق انى ادايقها او انتهك خصوصيتها و يكفينى انى مبصش و ده الصح و المفروض مش تفضل منى

بس بعد كدة سهير رمزي و ناهد شريف و تحيه كاريوكا و غيهم بعد الي حصلهم بسبب كدة راحوا فين اختفوا
اختفو لتقدم السن والوفاة انا بقول دول مثال زى الافلام الاباحية دلوقتى الاثارة الان يقابلها انفجار اما في الماضي يقابلها الزواج يا ريت تكون فهمت قصدى

• عجبني
التفاعلات: PepOoz69
هو فى اعتبارات كتير لازم كل حد يراعيها
لكن حنتكلم فى موضوع حرية البنت طالما هى شايفة انها تلبس هدوم بشكل معين مريحها خلاص فعلا انا كشاب او راجل مليش حق انى ادايقها او انتهك خصوصيتها و يكفينى انى مبصش و ده الصح و المفروض مش تفضل منى
لا هو الصح زي ما هي شايفة ان اللبس حرية وانا مليش دعوة
ف انا كمان نظرتي او كلمتي حرية وهي ملهاش دعوة 🤷🏻‍♂️

لا هو الصح زي ما هي شايفة ان اللبس حرية وانا مليش دعوة
ف انا كمان نظرتي او كلمتي حرية وهي ملهاش دعوة 🤷🏻‍♂️
يا صديقى الموضوع مش تحدى انت بتعمل الصح الى المفروض تعمله هى بقى صح او غلط دى حاجة ترجع لها
ليها اهل هما الى ليهم عليها

اختفو لتقدم السن والوفاة انا بقول دول مثال زى الافلام الاباحية دلوقتى الاثارة الان يقابلها انفجار اما في الماضي يقابلها الزواج يا ريت تكون فهمت قصدى
فاهمك طبعا بس عندك دلوقتي رانيا يوسف زو الهام شاهين ز ليلي علوي و ناديه الجندي وغيرها

يا صديقى الموضوع مش تحدى انت بتعمل الصح الى المفروض تعمله هى بقى صح او غلط دى حاجة ترجع لها
ليها اهل هما الى ليهم عليها
الموضوع مش تحدي خالص يا صديقي
بس الانسان مشاعر
ولو واحد مراهق عنده نشاط وشهوة بسبب التغيرات الهرمونية في جسمه والمرحلة اللي بيعيشها واللي بتبقا رخمة
لما يشوف حاجة عريانه قدامه اقل حاجة هيعملها انه هيبص لانها بالنسبالة هتبقا حاجة ع الطبيعة غير اللي بيشوفها في الافلام
وحتي لو البصة دي مش صح وبيحاول يمنع نفسه عنه بس ضعف ف الغلط ميقعش عليه
ولو واحد شاب زينا عايز يتجوز عشان يعف نفسه بس مش قادر بسبب كل الازمات اللي حواليه وعمال يصبر نفسه برايز او افلام او غيره
لما يلاقي حاجة قدامه زي كده وحتي لو بصته مش صح بس هو ضعف وبص بردو الغلط مش هيبقا اساسي عليه
منمسكش في رد الفعل ونسيب الفعل الاساسي المتسبب في الرد ده يا جماعه
وكلامي ده انا مبقولش انه فعل صح بس الدنيا بقت صعبة ✌🏼

أساساً تعريف اللبس المحترم بيختلف بإختلاف البيئة والتربيه.. المحترم بالنسبه ليا ممكن يكون خنيق للبعض ومتحرر لناس تانيه.. لكن عموما اللبس المحترم هو اللي مايجرحش ولا يأذي او يستفز اللي حواليا..

من جهة الحريه فانا مع وجهة النظر اللي بتقول من حقك تلبسي اللي يعجبك اوك.. بس كمان هو من حقه يبص ويتفرج، لكن بدون اساءة او ألفاظ خارجه.. يعني زي ما انتي بتمارسي حريتك مش معقول تحجري على حريته..

وأصلا انتي لو مش عايزه الناس تتفرج عليكي مش هتسمحي لنفسك تلبسي حاجه تلفت النظر.. في هدوم واستيلات كتير حلوه وشيك وموضه وفي نفس الوقت غير ملفته...

اتمنى كلامي مش يزعل حد.. ولو حد زعل يشرب من البحر دي حريتي الشخصيه ورأيي الخاص.. تحياتي 🌹

• أتفق
  • حبيته
التفاعلات: drsniper666, احمد ماندوو, ياسمين الجندول و شخص آخر
الموضوع مش تحدي خالص يا صديقي
بس الانسان مشاعر
ولو واحد مراهق عنده نشاط وشهوة بسبب التغيرات الهرمونية في جسمه والمرحلة اللي بيعيشها واللي بتبقا رخمة
لما يشوف حاجة عريانه قدامه اقل حاجة هيعملها انه هيبص لانها بالنسبالة هتبقا حاجة ع الطبيعة غير اللي بيشوفها في الافلام
وحتي لو البصة دي مش صح وبيحاول يمنع نفسه عنه بس ضعف ف الغلط ميقعش عليه
ولو واحد شاب زينا عايز يتجوز عشان يعف نفسه بس مش قادر بسبب كل الازمات اللي حواليه وعمال يصبر نفسه برايز او افلام او غيره
لما يلاقي حاجة قدامه زي كده وحتي لو بصته مش صح بس هو ضعف وبص بردو الغلط مش هيبقا اساسي عليه
منمسكش في رد الفعل ونسيب الفعل الاساسي المتسبب في الرد ده يا جماعه
وكلامي ده انا مبقولش انه فعل صح بس الدنيا بقت صعبة ✌🏼
كلامك ممناز
كل طرف له دور فى الموضوع افضل انه يعمله
لكن بكلمك واقع خلاص دى الحياة يبقى اسلم حل لك ايه عشان متتعبش على الاقل .. انك متبصش
لان صدقنى التصرف المتهور الى ممكن حد يعمله مع بنت اوله بتكون نظرة ده غير ان لبس البنت لو اتفقنا انه غلط بس ميدنيش الحق انها تكون مستباحة ليا

• عجبني
أساساً تعريف اللبس المحترم بيختلف بإختلاف البيئة والتربيه.. المحترم بالنسبه ليا ممكن يكون خنيق للبعض ومتحرر لناس تانيه.. لكن عموما اللبس المحترم هو اللي مايجرحش ولا يأذي او يستفز اللي حواليا..

من جهة الحريه فانا مع وجهة النظر اللي بتقول من حقك تلبسي اللي يعجبك اوك.. بس كمان هو من حقه يبص ويتفرج، لكن بدون اساءة او ألفاظ خارجه.. يعني زي ما انتي بتمارسي حريتك مش معقول تحجري على حريته..

وأصلا انتي لو مش عايزه الناس تتفرج عليكي مش هتسمحي لنفسك تلبسي حاجه تلفت النظر.. في هدوم واستيلات كتير حلوه وشيك وموضه وفي نفس الوقت غير ملفته...

اتمنى كلامي مش يزعل حد.. ولو حد زعل يشرب من البحر دي حريتي الشخصيه ورأيي الخاص.. تحياتي 🌹
رأيك شفي ووفي واللله فعلا ✌🏼

اساسآ انتي وينك ولهاااااااااااااانه عليكي

• حبيته
التفاعلات: YOYA🌹
كلامك ممناز
كل طرف له دور فى الموضوع افضل انه يعمله
لكن بكلمك واقع خلاص دى الحياة يبقى اسلم حل لك ايه عشان متتعبش على الاقل .. انك متبصش
لان صدقنى التصرف المتهور الى ممكن حد يعمله مع بنت اوله بتكون نظرة ده غير ان لبس البنت لو اتفقنا انه غلط بس ميدنيش الحق انها تكون مستباحة ليا
انا قولتلك ايه في كلامي
ان الفعل نفسه فعلا غلط وانا مش معاه
لكن الانسان ضعيف وبيغلط
وبسبب الحياة الموجودة حاليا معظم الشباب بتضعف
لكن مش كلهم
فيه شباب محترمة وفعلا مبتبصش
لكن مش معني انه ضعف وبص انه مش محترم او انه استباحها لنفسه ✌🏼

انا قولتلك ايه في كلامي
ان الفعل نفسه فعلا غلط وانا مش معاه
لكن الانسان ضعيف وبيغلط
وبسبب الحياة الموجودة حاليا معظم الشباب بتضعف
لكن مش كلهم
فيه شباب محترمة وفعلا مبتبصش
لكن مش معني انه ضعف وبص انه مش محترم او انه استباحها لنفسه ✌🏼
كلنا بنغلط يا طيب
لكن المهم اننا منبررش الخطأ
لو الراجل مننا ادى مبررات لنفسه انه يبص على بنت او يعاكسها فهو كدة استباحها
و انت شخص محترم لانك معترف ان ده خطأ و لو حصل بيكون ضعف
تحياتى لك

• أتفق
  • عجبني
  • محزن
التفاعلات: ياسمين الجندول
امممممم نلبس وسيع وانتهت المشكله وبعدين ليش اسمح لشخص غريب ما يسوى الي في رجلي انه يشوف جسمي اشلون تفاضيله لان جسمي شئ غالي وما يهون
وحين تصير الحفلات حينها البس الي ابيه وادلع واسوي الي احبه
كلام جميل ، عنوان الموضوع اصلا ما نلبس الاحنا عايزين نلبسه نلبس ضيق ماشي عريان ماشي واسع ماشي كل واحد حر في لبسه ايا كان لكن محدش من حقه يبص علينا ايا كان نوع ليسنا

• عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: El-5dewy
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
انتي عندك حق وانا متفق معاكي 100%
طول ما المعرصين اللي في بيتها ساكين يبقي هو مال اهله
يسطا انا مش بتكلم ع المكشوف بس بس انا جبت المكشوف كنوع انما كل انواع اللبس بيتعلق عليها

امممممم نلبس وسيع وانتهت المشكله وبعدين ليش اسمح لشخص غريب ما يسوى الي في رجلي انه يشوف جسمي اشلون تفاضيله لان جسمي شئ غالي وما يهون
وحين تصير الحفلات حينها البس الي ابيه وادلع واسوي الي احبه
جالاله ملكه ياسمين عامله ايه يغاليه

• عجبني
القصة دلوقتى مش في اللبس ولا البص القصة ان فى حالة كبت مجتمعى رهيب جدا وتعثر الزواج لدرجة الاستحالة وهى دى المشكله
تعالو نرجع بالزمن لورا ايام السبيعنات والستينات كان اللبس اكتر من كده ومفيش **** الا نادرا ومكنش فيه مشكلة وكانت افلام ناهد شريف وسهير رمزى مجننة الشباب بس الشاب من دول حيتعب ويثار حيروح يقولو لابوه انا عايز اتجوز يابا يقوم مجوزو
بالظبط فالعيب فمخ الشخص البقا يفكر تفكير شهواني وبس

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%