NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه نقاش ما نلبس الاحنا عايزين نلبسه

واو لسى اللحين دريت مين راعي المنشور :ROFLMAO: :ROFLMAO: وينها الليله مختفيه انتي ومحمود برضوه مختفي
لسه واخده بالك 😹😹
انا عن نفسي موجودة محمود شكله نايم 😹😹

• عجبني
التفاعلات: ياسمين الجندول
بس بعد كدة سهير رمزي و ناهد شريف و تحيه كاريوكا و غيهم بعد الي حصلهم بسبب كدة راحوا فين اختفوا
ناهد الشريف وتحيا ماتوا يسطا

هو فى اعتبارات كتير لازم كل حد يراعيها
لكن حنتكلم فى موضوع حرية البنت طالما هى شايفة انها تلبس هدوم بشكل معين مريحها خلاص فعلا انا كشاب او راجل مليش حق انى ادايقها او انتهك خصوصيتها و يكفينى انى مبصش و ده الصح و المفروض مش تفضل منى
بالظبط

أساساً تعريف اللبس المحترم بيختلف بإختلاف البيئة والتربيه.. المحترم بالنسبه ليا ممكن يكون خنيق للبعض ومتحرر لناس تانيه.. لكن عموما اللبس المحترم هو اللي مايجرحش ولا يأذي او يستفز اللي حواليا..

من جهة الحريه فانا مع وجهة النظر اللي بتقول من حقك تلبسي اللي يعجبك اوك.. بس كمان هو من حقه يبص ويتفرج، لكن بدون اساءة او ألفاظ خارجه.. يعني زي ما انتي بتمارسي حريتك مش معقول تحجري على حريته..

وأصلا انتي لو مش عايزه الناس تتفرج عليكي مش هتسمحي لنفسك تلبسي حاجه تلفت النظر.. في هدوم واستيلات كتير حلوه وشيك وموضه وفي نفس الوقت غير ملفته...

اتمنى كلامي مش يزعل حد.. ولو حد زعل يشرب من البحر دي حريتي الشخصيه ورأيي الخاص.. تحياتي 🌹
كلامك حلو جدا بجد شابوه علي تفكيرك
بس الفكرة انه الكل فاهم الموضوع غلط اصلا فكرة اللبس المكشوف مثال انما انا بتكلم علي كل انواع اللبس في الاصل عشان كده العنوان ما نلبس العايزين نلبسه

• حبيته
التفاعلات: YOYA🌹
كلنا بنغلط يا طيب
لكن المهم اننا منبررش الخطأ
لو الراجل مننا ادى مبررات لنفسه انه يبص على بنت او يعاكسها فهو كدة استباحها
و انت شخص محترم لانك معترف ان ده خطأ و لو حصل بيكون ضعف
تحياتى لك
تحياتي يا صديقي ❤️✌🏼

• عجبني
كلامك حلو جدا بجد شابوه علي تفكيرك
بس الفكرة انه الكل فاهم الموضوع غلط اصلا فكرة اللبس المكشوف مثال انما انا بتكلم علي كل انواع اللبس في الاصل عشان كده العنوان ما نلبس العايزين نلبسه
ميرسي كلك ذوق 🌹
فاهمه كلامك عشان كده قلت انها وجهات نظر مختلفه،، يعني ممكن اكون محجبه وبردوا ناس تنتقدني عشان بلبس بنطلون مثلاً..
هي الناس كده عمرهم ما هيتفقوا على رأي واحد.. يبقى نلبس اللي يناسبنا ويريحنا بدون ما نسيئ لغيرنا ولا نحجر عليه...

• أتفق
التفاعلات: الأستاذ المنحرف
ما نلبس الاحنا عايزين نلبسه
بصوا يا شباب ويا بنات
في مشكلة بتحصل كل يوم في الشارع وفي البيت وفي كل حتة
التعليق السخيف علي اللبس
تلاقي واحد من دول شاف بنت لابسة ضيق او لابسة لبس مفتوح تلاقيه بص عليها وفتح بوقه وابتدي يريل ومش عارفه اي
يروح يضرب عشرة ع المنظر يفتح فيس يقول البنات ولبس البنات وكذا وكذا وغلط والعرف ، احا يسطا انت بتقول اي ما نلبس الاحنا نلبسه انت ملكش حق تقولنا اللبس ماله ولا ليك حق تبص علينا اصلا
لبسنا غلط متعلقش عليه ، لبسنا بيثيرك متبصش
هيجانك مشكلتك انت مش مشكلتنا
الولاد بتلبس شورتات وبتلبس لبس يبين صدرهم وبتلبس لبس مجسمهم وبتلبس لبس يبرز زبها ان صلح التعبير
هل احنا بنبص ونقولكم غلط وصح ؟
الحقيقه ان في بنات بتبص فعلا ولما البنت تبص الولد بيقول احا دي شرموطة وباصه علي زبي
ولما الولد يبص علي البنت وجسمها الناس والشارع والكل احا دي شرموطة دا غصب عنه انتوا شايفين هي لابسة اي

احا يسطا بجد اي الازدواجية في التفكير دي
ما هي هي نفس الفكرة وانت في الفكرتين طلعت البنت غلطانة ، حتي لما حد بيغلط الولد ويقوله عيب تلاقي دايما حد بيطلع من تحت الارض ويقولك احا ما لبسها برضو كان مش عارف اي

انا هنا مش واخده صف البنات ولا انا ضد الولاد بس لو كل واحد ركز فنفسه وبص وشاف ان مش من حق حد يدخل في خصوصيات غيره وانه يركز فنفسه وبس و**** الدنيا هتكون احسن

يجدعان من حقنا نلبس الاحنا عايزينه ومش من حق حد يعترض
لبسنا مش مناسب ليك وانت شايف اننا بنثيرك يسطا متبوصش
ولا انت اي رأيك

تنويه بسيط

في البوست دا غلطي الوحيد اني اخترت مثال مش في محله او جيبت مثال واحد مش اكتر من مثال ، انا هنا مش بتكلم عن اللبس المكشوف اصلا انا هنا بتكلم عن اللبس عمتا عنوان الموضوع ما نلبس الاحنا عايزين نلبسه يعني البس ضيق براحتك البس مكشوف براحتك البس واسع وفضفاض براحتك متلبسش اصلا براحتك في ناس فهمت معني البوست وناس مفهمتش فمنعا لاثارة الجدل دا كان غرض البوست الاساسي مش غرضه ان البنات تلبس مكشوف او تخالف العرف السائد .. وكتعديل للبوست في مثال اخر جمب المثال اللبس المكشوف في ستات بتلبس عباية وبتكون فضفاضة وواسعة زمع ذلك بيتبص عليها دا غير ان في ناس اصلا بتهيج ع العبايات ياريت نفهم البوست صح يجماعة

• عجبني
التفاعلات: YOYA🌹 و Houssamdz
ميرسي كلك ذوق 🌹
فاهمه كلامك عشان كده قلت انها وجهات نظر مختلفه،، يعني ممكن اكون محجبه وبردوا ناس تنتقدني عشان بلبس بنطلون مثلاً..
هي الناس كده عمرهم ما هيتفقوا على رأي واحد.. يبقى نلبس اللي يناسبنا ويريحنا بدون ما نسيئ لغيرنا ولا نحجر عليه...
انتي الذوق وحد محترم ❤
وبجد شابوه ليكي انك فهمتي البوست غيرك مفهمهوش وعلق تعليقات هجومية للفكرة بدون ما يفهمها

• عجبني
ميرسي دا من زوقك
بس يمكن رايي هيبقي مخالف ف هحاول اقولو بشكل صح
انا عن نفسي محبش البس لبس ملفت لان جسمي ملكي مش سلعه للفرجه مينفعش البس ضيق ومفسر واضايق لو حد بص عليا ف الاخر اللي بيحترم بيحترم نفسه
عيدي قرايت البوست تاني عشان تفهمي وجهة الندر صديقتي

• أتفق
التفاعلات: Vampire Dark
تنويه بسيط
في البوست دا غلطي الوحيد اني اخترت مثال مش في محله او جيبت مثال واحد مش اكتر من مثال ، انا هنا مش بتكلم عن اللبس المكشوف اصلا انا هنا بتكلم عن اللبس عمتا عنوان الموضوع ما نلبس الاحنا عايزين نلبسه يعني البس ضيق براحتك البس مكشوف براحتك البس واسع وفضفاض براحتك متلبسش اصلا براحتك في ناس فهمت معني البوست وناس مفهمتش فمنعا لاثارة الجدل دا كان غرض البوست الاساسي مش غرضه ان البنات تلبس مكشوف او تخالف العرف السائد .. وكتعديل للبوست في مثال اخر جمب المثال اللبس المكشوف في ستات بتلبس عباية وبتكون فضفاضة وواسعة زمع ذلك بيتبص عليها دا غير ان في ناس اصلا بتهيج ع العبايات ياريت نفهم البوست صح يجماعة
مفهوووم تماام كل بنت تلبس مثل مابدها بس بضوابط المجتمع تبعها

انا شايف ان الكل يقلع لان محدش هيقلع علي التاني في الوضع دا

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
مفهوووم تماام كل بنت تلبس مثل مابدها بس بضوابط المجتمع تبعها
اخيرا يجدعان وجهة النظر وصلت
انا بجد بتعب في المنتدي دا

• بيضحكني
التفاعلات: Houssamdz
تنويه بسيط
آه يابنتي العبايات دي عايزه موضوع لوحدها،، نفسي اعرف وافهم ايه حكاية الشباب مع العبايه🤔

يسطا انا مش بتكلم ع المكشوف بس بس انا جبت المكشوف كنوع انما كل انواع اللبس بيتعلق عليها
انا عارف ان فيه اشباه رجال بتعلق علي كل انواع اللبس يعني حتي لو البنت محتشمه بس حلوه بتتعاكس والمشكله اصلا في المعاكسه والجو الرخيص ده .. يعني مثلآ ايه الفايده من انك تعاكس بنت اصلآ؟
بس برضه لما البنت تلبس مكشوف ف ده اكيد هيشد الأنتباه ليها اكتر دي غريزه عند الراجل ولازم الستات تحترم الغريزه دي برضه

انتي الذوق وحد محترم ❤
وبجد شابوه ليكي انك فهمتي البوست غيرك مفهمهوش وعلق تعليقات هجومية للفكرة بدون ما يفهمها
تسلمي يا قمر 🙏🌹

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%