NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه نقاش ما نلبس الاحنا عايزين نلبسه

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الشباب تعبانه يا انسه احنا فى مجتمع شرقي يعني الجنس دا معظمنا مش بيعرفه غير بعد الجواز فى اوروبا الكلام دا عادى لان عندهم الجنس مباح فى اى وقت هوً دا الفرق
طيب ما انت لو مبصتش هتحصل حاجة

زي ما ليكي حريه
هما كمان ليهم حريه
هو طبعا لازم كل واحد يلتزم حده وميتخطاش علي حقوق وحريات غيره.. بس يعني كبري دماغك
ممكن

• عجبني
التفاعلات: سلطان غلبان
انا شايف ان عندك حق في نقطة انك تلبسي اللي عايزاه بس اللي بيقول ان البنت هيا السبب عشان لبسة كدة وان هيا السبب اللي مهيجاني والهبل دة يبقى هو اللي عبيط عشان هو اللي بيبص اصلا
بالظبط

فكرتيني
كنت في المعادي انا وواحد معايا فالشغل فشاف بنت اجنبيه بالبلدي رابطة طرحة على صدرها بس الواد ريل و ازاي و مش ازاي و ماشيه كده من غير ما يكلمها وووووو صدع امي عيل بيئه
يالظبط دا بقا اسمه اي

مختصر الكلام فى موضوع اللبس دا
انتى من حقك طبعا تلبسى الى انتى عيزاه وانتى نازله الشارع ولكن لازم نفكر بواقعيه شويتين ....
المجتمع والشارع بتاعنا عمرو ماهيسمح بالبس الى فى دماغك وهيعترض ويضايقك واكتر واحد محترم فيهم هيسمعك كلمه تزعلك وموضوع بقا تنوير المجتمع ونجيب فكر اروبا عندنا دا حوار فاكس مش هيحصل فانتى كدا ادامك حل من اتنين اما ترضى بالامر الواقع وتلبسى لبس على زوق الناس او تسافرى تعيشى برا وتلبسى الى نفسك فيه
لحظة واحدة
تعالي نرجع بالزمن لورا شوية في الستينات اللبس كان مكشوف عن كده بس الرجالة كانت محترمة مكنوش بيبصوا ودا مش فكر اوروبي دا الفكر الصح

بصي من الاخر انتو ليكو كل الحق تلبسو اللي انتو عاوزينه بغض النظر صح او غلط واحنا لينا الحق اننا نبص ونهيج ونثار ونعمل اي حاجه من غير مانيجي ناحيتكم او نعلق عليكو وكمان لينا حق اننا نلمح ليكو تلميح لان ممكن اي وحده منكم تقبل ويبقى تمام بس اكتر من كده ملوش لزوم يعني نبص ونبحلق وممكن نضرب عشره بس من غير مانتكلم معاكم الا للي عاوزه
الا اللي عاوزة ؟؟

معاكي جدا
بس صدقيني الإنسان بطبيعته عنده ازدواجية
لو جينا ف مجتمع مختلف هتلاقي التريقة على اللي لابسه واسع
الإنسان بطبيعته بيحب يبين اعتراضه عن الشئ المختلف عنه وبس
دي حقءقة

بصي انا هديكي الحريه انشاله تلبسي عريان
وانا هاخد حريتي اني ابص براحتي
طالما احنا الاتنين سوا مش هنقرب لبعض ولا هناذي بعض
دي انصاف حلول

مريم صوتك ولا رايك هيوقف اللي بيحصل ده هو الحورا المعاكسه من زمان يعني مش ايامنا يعني حصل كده بس لاسف سوشيال ميديا فاتحت عقولنا علي الغلط يا مريم يبنتي اكتر دول عربيه بتتفرج علي سكس مصر لاسف و كمان مسلسلات و الافلام هي ساعدت كده زي الباشا اللي مسميلي نفسو نمبر وان و انوا قدوه لذم يحتزي بيها شباب هو قدوه فعلنا بس في البلطجه و كمان في ممثلات مينفعش يبقوا غير ممثلات سكس واولهم رانيا يوسف بجد ده غير بنات بتوع تيك توك اولهم موده الادهم وحنين حسام و موكا حجازي و بسنت محمد اللي مفروض تتحبس و شمس الشيمي وكتير اوي فانتي بجد بتتكلمي وكان كلامك هيحل ده مش هيحل يا مريم حتي لو ست اتنقبت اه احنا في وسطنا في صنف رجاله ناس ميتحقوش يبقا رجاله او ميسوش في سوق رجاله بربع جنيه
مش لازم تقول اسامي خالص

عايز بس أتأكد من حاجه انتو بتلبسو لبس ديق و مفتوح لمين؟
لنفسنا عشان بيعجبنا
انتوا مثلا بتلبسوا جواكت بامب لمين

• عجبني
التفاعلات: حسن٩٤
بمناسبة دي لبسه اي

ما نلبس الاحنا عايزين نلبسه
بصوا يا شباب ويا بنات
في مشكلة بتحصل كل يوم في الشارع وفي البيت وفي كل حتة
التعليق السخيف علي اللبس
تلاقي واحد من دول شاف بنت لابسة ضيق او لابسة لبس مفتوح تلاقيه بص عليها وفتح بوقه وابتدي يريل ومش عارفه اي
يروح يضرب عشرة ع المنظر يفتح فيس يقول البنات ولبس البنات وكذا وكذا وغلط والعرف ، احا يسطا انت بتقول اي ما نلبس الاحنا نلبسه انت ملكش حق تقولنا اللبس ماله ولا ليك حق تبص علينا اصلا
لبسنا غلط متعلقش عليه ، لبسنا بيثيرك متبصش
هيجانك مشكلتك انت مش مشكلتنا
الولاد بتلبس شورتات وبتلبس لبس يبين صدرهم وبتلبس لبس مجسمهم وبتلبس لبس يبرز زبها ان صلح التعبير
هل احنا بنبص ونقولكم غلط وصح ؟
الحقيقه ان في بنات بتبص فعلا ولما البنت تبص الولد بيقول احا دي شرموطة وباصه علي زبي
ولما الولد يبص علي البنت وجسمها الناس والشارع والكل احا دي شرموطة دا غصب عنه انتوا شايفين هي لابسة اي

احا يسطا بجد اي الازدواجية في التفكير دي
ما هي هي نفس الفكرة وانت في الفكرتين طلعت البنت غلطانة ، حتي لما حد بيغلط الولد ويقوله عيب تلاقي دايما حد بيطلع من تحت الارض ويقولك احا ما لبسها برضو كان مش عارف اي

انا هنا مش واخده صف البنات ولا انا ضد الولاد بس لو كل واحد ركز فنفسه وبص وشاف ان مش من حق حد يدخل في خصوصيات غيره وانه يركز فنفسه وبس و**** الدنيا هتكون احسن

يجدعان من حقنا نلبس الاحنا عايزينه ومش من حق حد يعترض
لبسنا مش مناسب ليك وانت شايف اننا بنثيرك يسطا متبوصش
ولا انت اي رأيك
احنا كشعب لذيذ لازم يبقي عندنا حجج مينفعش اكون غلط لازم اغلط اللي قدامي

ما نلبس الاحنا عايزين نلبسه
بصوا يا شباب ويا بنات
في مشكلة بتحصل كل يوم في الشارع وفي البيت وفي كل حتة
التعليق السخيف علي اللبس
تلاقي واحد من دول شاف بنت لابسة ضيق او لابسة لبس مفتوح تلاقيه بص عليها وفتح بوقه وابتدي يريل ومش عارفه اي
يروح يضرب عشرة ع المنظر يفتح فيس يقول البنات ولبس البنات وكذا وكذا وغلط والعرف ، احا يسطا انت بتقول اي ما نلبس الاحنا نلبسه انت ملكش حق تقولنا اللبس ماله ولا ليك حق تبص علينا اصلا
لبسنا غلط متعلقش عليه ، لبسنا بيثيرك متبصش
هيجانك مشكلتك انت مش مشكلتنا
الولاد بتلبس شورتات وبتلبس لبس يبين صدرهم وبتلبس لبس مجسمهم وبتلبس لبس يبرز زبها ان صلح التعبير
هل احنا بنبص ونقولكم غلط وصح ؟
الحقيقه ان في بنات بتبص فعلا ولما البنت تبص الولد بيقول احا دي شرموطة وباصه علي زبي
ولما الولد يبص علي البنت وجسمها الناس والشارع والكل احا دي شرموطة دا غصب عنه انتوا شايفين هي لابسة اي

احا يسطا بجد اي الازدواجية في التفكير دي
ما هي هي نفس الفكرة وانت في الفكرتين طلعت البنت غلطانة ، حتي لما حد بيغلط الولد ويقوله عيب تلاقي دايما حد بيطلع من تحت الارض ويقولك احا ما لبسها برضو كان مش عارف اي

انا هنا مش واخده صف البنات ولا انا ضد الولاد بس لو كل واحد ركز فنفسه وبص وشاف ان مش من حق حد يدخل في خصوصيات غيره وانه يركز فنفسه وبس و**** الدنيا هتكون احسن

يجدعان من حقنا نلبس الاحنا عايزينه ومش من حق حد يعترض
لبسنا مش مناسب ليك وانت شايف اننا بنثيرك يسطا متبوصش
ولا انت اي رأيك
مبدئيا شكرا على نشاطك ومواضيعك

مع كامل احترامي لشخصك الكريم الموضوع دا مستفز جدا ومينفعش ميتردش عليه وكمان طريقة عرضه من وجهة نظري غير جيده ومبتذله

مبدأ مقابلة الغلط بالغلط خطأ كبير

مش معنى اننا في مجتمع ذكوري بالاساس في نظرته للست انك تبرري خطأ اكبر وهو الانحلال الاخلاقي في لبس بعض النساء في بعض الأماكن مع ان برضو العيب على الراجل لأن البيت اللي تخرج منه ست كدا للاسف بدون رجل
تقومي برضو تبرري بخطأ أكبر انه ميبصش

يبقا احنا كدا بنواجه غلط بغلط مش بنصلح أخطاء

اذا لم يعجبك ردي لكي حق طلب حذفه و تقديم شكوى في شخصي لتنظرها الاداره

دمتي بود ومحبه

وتفتكر اللبس هو السبب ؟
اومال حالات التحرش بالمنتقبات واللبسهم فضفاض تفسره بأيه
وهنا برضو غلط التحرش مينفعش يكون قاعده تقيسي عليها لأنه في الأصل مرض وشذوذ
المتحرش مش هيفرق معاه لبس ولابد التعامل معه على أنه مريض وفي أسباب كتير وصلته لكدا
جزء منها برضو لبس بعض الستات اللي زود اكتر خالة هيجانه ووصله لمرحلة التحرش فبقا هيتحرش بأي بنت في اي وقت يسمح

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%