NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• أتفق
التفاعلات: Señora Abeer و ابو اسكندر السندباد
بالعكس في الأمور الأخري لا تقلق غير من الصامت
لازم تعرف انو بصمتو بيرتب الأمور في عقلو كويس جدااا
ده معناه انه بيرتب افكاره ده شئ اخر

لكن الصمت فى المواقف الى تتطلب كلام زى انك تدافع عن حد او تصحح خطأ او تشهد بحق دى كارثة

• أتفق
التفاعلات: Yasmin55
  • أتفق
التفاعلات: Señora Abeer
لا ده برود😂
اتمني لو كان عندي شوية برود بصراحة
لاكن برود طول الوقت ديه حاجة متمناهاش لا ليا ولا الي حواليا كمان

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: Señora Abeer و J U B A
كل حاجه ليها وقتها
أنا معاكي بس في موافق لازم يكون الصمت فيها أساس
الصمت مهم فعلا لو الى قدامك بيجادل لمجرد الانتصار لرأيه فقط

لكن دايما الشخص المبادر بالقول او الفعل طالما فى مكانه الصحيح ده شخص قائد لكن الصامت ماذا نجنى من صمته هو فقط اراح نفسه

• عجبني
التفاعلات: Señora Abeer، Yasmin55 و J U B A
ايه علاقة ان الستات لا تقوي في بعض الامور ان فيه الاحتياجات الطبيعية مش الاعتماد فيها علي الراجل ؟ ولا احنا دخلنا الاحتياجات الشخصية بالاحتياجات العامة للجنسين؟ علشان احنا بنتكلم عن احتياجات الشخص زي نجاحه و احتياجه لي اثبات نفسه و و

طيب كلامك يثبت ان مش بس الحب و الاحترام هما بس احتياجات الراجل فيه احتياجات تانية كتير محتاجينها علشان العلاقة تنجح بس انت حابب تشيلها علشان تقولي احنا الرجالة بسطاء اوي بصراحة لاكن انت في علاقاتك شخصيا لو اتشالت مش هتصمد يوم

لا الرجالة كلها بسيطة ولا الستات كلها معقدة انت مقسمنا و كأننا كلنا شبه بعض ،احتياجتنا بتختلف
من شخص للتاني و كل واحد مننا لي طريقة تفكير مختلفة و رغبات مختلفة و معتقدات و مفاهيم بتأثر علينا و علي الي محتاجينه او لا

انتم مش فضائئيين ولا الستات فضائيين بس من الواضح ان انا شخصيا الي فضائية
اول نقطة دى حتى فى نجاحتنا الشخصية ستات او رجالة حنعتمد على وسائل ابتكرها و صممها رجال بس مش عايز اتشعب فى النقطة دى عشان متكبرش اوى

انا لما ذكرت حب و احترام كان على سببيل مثال ليس حصر
مشلتش بقيت الحاجات عشان اثبت بساطتنا لان دى حقيقة مش محتاجة اثبات 😅😅
اما بخثوص صمودى فانا كنت عايش لوحدي كتييرر و كنت صامد حرفيا كل شئ من A to Z كنت بعمله لوحدى فقشطة يعنى 🤣🤣

باقى كلامك صح اكيد لكن بتكلم بشكل موجز فيبان انى بعمم 🤔

اخر حاجة انتى مش فضائية يا يايمين بس انتى مختلفة اكيد 🤩👏👏

• عجبني
التفاعلات: Yasmin55
اول نقطة دى حتى فى نجاحتنا الشخصية ستات او رجالة حنعتمد على وسائل ابتكرها و صممها رجال بس مش عايز اتشعب فى النقطة دى عشان متكبرش اوى

انا لما ذكرت حب و احترام كان على سببيل مثال ليس حصر
مشلتش بقيت الحاجات عشان اثبت بساطتنا لان دى حقيقة مش محتاجة اثبات 😅😅
اما بخثوص صمودى فانا كنت عايش لوحدي كتييرر و كنت صامد حرفيا كل شئ من A to Z كنت بعمله لوحدى فقشطة يعنى 🤣🤣

باقى كلامك صح اكيد لكن بتكلم بشكل موجز فيبان انى بعمم 🤔

اخر حاجة انتى مش فضائية يا يايمين بس انتى مختلفة اكيد 🤩👏👏
اول نقطة الامور مش بتمشي كدة يا اسكندر الرجالة و الستات الاتنين بيساهموا في البحث العلمي و الاكتشافات و الإبتكارات ،حتي و لو زي ما انت بتقول ان الرجالة هي الي بدأت او مهدت الطريق لي ده زمان ( بما اننا هنرجع لي الزمن القديم) ده ميمحيش مساهمة المرأة دلوقتي ولا دورها في الوقت ده ،حتي كل ده كان لي تطور البشرية و مينفعش ننسي فضل اي شخص ساهم في تسهيل حياتنا و مظنش ان شخص بالعلم ده كان هدفه ان بعد سنين اننا نستعمل الي صنعه للتقليل من دور الستات الناس ديه كانت دماغها اكبر من كدة مليون مرة
و كلنا رجالة و ستات المفروض نكون ممتنين ليهم

و ده ملوش علاقة اصلا بي نوعية الاحتياجات الي بتكلم فيها في اول نقطة لاكن هنعديها

مش همسك في بقية الكلام بصراحة علشان هنبقي بنلف في نفس الدائرة و هبقي بعيد الكلام مش اكتر و خلاص وجهة نظري وصلتلك

معاملة طيبة احتواء لين فى المعاملة فى بعض الأوقات كلمة كويسة أن الراجل يحسسها بقيمتها وميقللش من قدرتها ولا طموحها
يكون ليها اب واخ وصديق قبل ما يكون زوج أو حبيب ليها يسمع للى هى بتقوله ميعملهاش على أساس أنها جارية تحت رغباته يتناقش معاها فى الأمور اللى بتدور فى دماغها حتى لو كان النقاش على حاجة تافهه هى بتبقى تافهه من وجهه نظر الرجل بس بتبقى مهمة جدا بالنسبة ليها تحس معاه بالأمان وأنه قادر أنه يحميها من اى شئ يهتم بكل تفاصيل حياتها

• عجبني
التفاعلات: ابو اسكندر السندباد
اول نقطة الامور مش بتمشي كدة يا اسكندر الرجالة و الستات الاتنين بيساهموا في البحث العلمي و الاكتشافات و الإبتكارات ،حتي و لو زي ما انت بتقول ان الرجالة هي الي بدأت او مهدت الطريق لي ده زمان ( بما اننا هنرجع لي الزمن القديم) ده ميمحيش مساهمة المرأة دلوقتي ولا دورها في الوقت ده ،حتي كل ده كان لي تطور البشرية و مينفعش ننسي فضل اي شخص ساهم في تسهيل حياتنا و مظنش ان شخص بالعلم ده كان هدفه ان بعد سنين اننا نستعمل الي صنعه للتقليل من دور الستات الناس ديه كانت دماغها اكبر من كدة مليون مرة
و كلنا رجالة و ستات المفروض نكون ممتنين ليهم

و ده ملوش علاقة اصلا بي نوعية الاحتياجات الي بتكلم فيها في اول نقطة لاكن هنعديها

مش همسك في بقية الكلام بصراحة علشان هنبقي بنلف في نفس الدائرة و هبقي بعيد الكلام مش اكتر و خلاص وجهة نظري وصلتلك
اوك يا ياسمين .. محدش قلل من المرأة طبعا متفهميش الحكاية كدة .. كل الموضوع هو احقاق للحق فقط و انزال الناس منازلهم الحقيقية مع كامل احترامى للمرأة

ز انتى الى فى الاول قلتى سيبونا فى حالنا 😅😅

معاملة طيبة احتواء لين فى المعاملة فى بعض الأوقات كلمة كويسة أن الراجل يحسسها بقيمتها وميقللش من قدرتها ولا طموحها
يكون ليها اب واخ وصديق قبل ما يكون زوج أو حبيب ليها يسمع للى هى بتقوله ميعملهاش على أساس أنها جارية تحت رغباته يتناقش معاها فى الأمور اللى بتدور فى دماغها حتى لو كان النقاش على حاجة تافهه هى بتبقى تافهه من وجهه نظر الرجل بس بتبقى مهمة جدا بالنسبة ليها تحس معاه بالأمان وأنه قادر أنه يحميها من اى شئ يهتم بكل تفاصيل حياتها
كلام جميل يا صديقى فعلا

• حبيته
التفاعلات: AMGjr
  • حبيته
اوك يا ياسمين .. محدش قلل من المرأة طبعا متفهميش الحكاية كدة .. كل الموضوع هو احقاق للحق فقط و انزال الناس منازلهم الحقيقية مع كامل احترامى للمرأة

ز انتى الى فى الاول قلتى سيبونا فى حالنا 😅😅
شوفت بقي قولتلك 👈🏻👉🏻
يا صحبي الحياة مشاركة و محدش يقدر ينكر فضل حد و الدنيا متمشيش من غير الطرفين
كل ما في الأمر ان بحاول اوصلك بس اننا كلنا بشر وطبيعتنا معقدة و مش مقتصرة بس علي فكرة راجل او ست

• عجبني
متحتجشي حاجه غير اني يحسسها اني ليها قيمه ست عايشه مهياش حاجه يشكلها علي كيفو

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: Unkwon, Moheb sex, jak jak و 2 آخرين
اتفق جدا الواحد لازم يدلع الست اللى معاه ويحسسها بقيمتها فحياته وهى هتكون اكتر من الملاك معاه لو عمل كده

المرأة مش محتاجة حد يشكلها هى لوحدها لو قابلت رجل حبته و وثقت فيه و كان مقنه بالنسبة لها و عاجبها فكره حتقتدى بيه لوحدها .. المرأة قيمة كبيرة اكيد و المشاركة و التفاهم معها يكسب كتير

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%