NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة فانتازيا وخيال لعنة إبليس | السلسلة الأولي | ـ حتي الجزء الثالث 21/12/2022

The king lucifer

نسوانجى شايف نفسة
عضو
نسوانجي قديم
إنضم
19 ديسمبر 2022
المشاركات
58
مستوى التفاعل
11
نقاط
42
الجنس
ذكر
الدولة
الإمارات
توجه جنسي
عدم الإفصاح
بص يرايق لو انت داخل القصة دي وفاكر انك هتلاقي البطل ماشي ينيك في اي واحدة والجو دة فمنصحكش انك تكمل ، دي اول مرة ليا اكتب أتمنى انها تعجبكو ويلا بينااا نخش فالمقدمة 🤘

المقدمة....:-
انت اي هدفك في الحياة.... مش عارف صح عادي فيه ناس كتيييير بيعيشوا ويموتوا وهم موصلوش لهدفهم الحقيقي فيه اللي قدر يوصل وفيه اللي حاول واستسلم وفيه اللي عمل كل اللي يقدر عليه وبرضو مقدرش انو يوصل ياترى انت هتبقا انهي واحد فيهم ؟


الجزء الأول : قبل البداية
.
.
.
الحقني
انت مين ..؟
انا مين!!!؟
للدرجادي نسيت شكلي انا ابلييييييس
بقوم من النوم مفزوع بعد الكابوس اللي مش راضي يخلص دة اه نسيت اعرفكو بنفسي انا طارق او زي ما كل الناس بينادوني تيتو في احداث القصة كان عندي 17 سنة طولي 186 جسمي عادي بس كويس عشان بحاول اهتم بصحتي مش جميل ولكن شكلي مقبول نوعا ما 😅هديكو نبذة مختصرة عني انا شخص هادي عايش في حالي ومش مختلط بالناس أوي ماعدا صاحب واحد ليا هعرفكو عليه بعدين عايش مع ابويا (عز الدين الرفاعي) امي م*تت وانا صغير ومليش اخوات بس كفاية عليكو كدة 😂
..........
قومت من النوم فضلت قاعد عالسرير شوية بحاول اهدى بعد الكابوس اللي انا مش فاهمه دة بصيت فالتليفون كانت الساعة 8 ولقيت مصطفى صاحبي رانن عليا 17 مرة قومت لقيت الشقة هادية ماعدا صوت انا عارفه كويس جاي من البلكونة صوت الست ام كلثوم 💙 روحت رايح وانا مبتسم لقيت ابويا قاعد سرحان ومندمج مع الست اوي سرحت فيه قد اي بحبه الراجل دة ♥️♥️
انا : كل مرة بلاقيك بتسمع الست ب5خس انها اول مرة ليك تسمع صوتها
ابويا (مبتسم) : صباح الخير يحبيبي اقعد
ابويا : اغاني ام كلثوم دي ليا معاها ذكرايات سواء كانت مع امك **** يرحمها او عمك هشام
انا : **** يرحمهم ، فطرت ولا لسة؟
ابويا: لا كنت مستنيك
انا : لا معلش يحج افطر من غيري النهاردة عشان مستعجل والواد مصطفى رانن عليا كتير ولازم اروحله
ابويا : خلاص روح انت وابقا طمني عليك
انا : حاضر
قومت استحميت ولبست هدومي ورنيت على مصطفى
انا : الوووو
مصطفى : هو انت يخول هتبطل منيكة امتى
انا :😂😂 في اي يعم ما كنوش 16 ساعة اللي نيمتهم
مصطفى: طب اخلص انا مستنيك عالقهوة جاي الدرس ولا لا
انا : جاي يعم مسافة السمة وابقا عندك
فتحت باب الشقة وانا نازل عالسلم قابلت واحدة جارتنا
انا: صباح الفل يا ام كمال
جارتي: صباح الخير يا تيتو عامل اي يحبيبي
انا: زي الفل الحمد***
جارتي: كنت عايزة منك طلب
انا: اؤمري
جارتي: كنت عايزاك تيجي تساعدني في كام حاجة فالشقة
انا: عينيا بس خليها بليل عشان ورايا مشاوير كتير النهاردة
جارتي : ماشي يتيتو معلش عارفة اني هتعبك
انا : تعبك راحة يلا مش عاوزة اي حاجة
جارتي : سلامتك
نزلت ركبت مواصلات وانا مالنوع اللي بكره المواصلات بسبب المناظر اللي بشوفها بس قولت اعدي يومي وخلاص وصلت القهوة لقيت مصطفى قاعد وماسك سجارة وسرحان
انا : اي يزميييلي 😁
مصطفى: اقعد يتيتو
انا: مالك ياض
مصطفى: مفيش يعم متخانق مع ابويا تاني
انا: يدين امي على دة حواريبني انت مش ناوي تريح دماغك مالحوارات دي
مصطفى: فكك يسطا يلا بينا نلحق الدرس
قومنا مشينا وطول ما احنا ماشيين انا حاسس بحاجة غريبة معرفش اي هي بس قلقان
وصلنا الدرس وطبعا قابلنا الاسيستنت البضان حاولت ابعد عنه عشان ما اعملش مشاكل تاني بس لقيته بيقرب من بنت بطريقة مش كويسة وراح حاطط ايده على كتفها وهي اتوترت وبتبص حواليها مش عارفة تعمل وبصيتلي وكانت هتعيط
انا روحتله ومسكت ايده ونزلتها من عليها وجينا نمشي لقيته راح ماسكني وبيقولي
هو: انت بقا عامل نفسك دكر
انا : لا انا مش محتاج اعمل نفسي انا دكر على اي حد
هو : انا هعرفك مقامك يكسمك
انا سمعت الملمة دي ومحستش بنفسي غير وهو تحت مني ووشه كلها متغرق ددمم وسنانة اغلبها متكسرة
لقيت واحد من الاسيستنت التانيين جه عشان يضربني راح مصطفى لاوي دراعه ومسكه فشخه
انا قومت من عليه وخدت بعضي ونزلت ومصطفى جه ورايا
انا : هات سجارة
مصطفى : لا
انا : اخلللص
قولت لا مش هشربك زفت
خلاص يمصطفى انا مروح
وفضلت اتمشى في الشوارع شوية لحد ما جيت على اول شارع بيتنا ولقيت عربية جاية عليا
حااااااااسب ....

ودي نهاية الجزء الأول ومتقلقوش هحاول متأخرش في باقي الاجزاء وهعمل معاد ثابت للتنزيل
الى اللقاء يرايقين 🤘💙



الجزء الثاني

وحشتوووووني فشششخ 🤘💙
.
.
.
بص يصحبي نصيحة خليها معاك للزمن اوعى تندم على اي حاجة تحصلك لإن كل حاجة بتحصل يا اما بيكون قدرك والقدر مستحيل تغيره او بيكون اختيارك وانت مينفعش تندم على اختياراتك لان خلاص اللي حصل حصل وبص لقدام وانسي اللي حصل ويلا بينا نخش في القصة🤘
وصف مصطفى( طوله 190 جسمه رياضي وسيم عشان مالمنصورة 😂 انا وهو صحاب بقالنا 10 سنين وحرفيا ملناش غير بعض لان هو كمان ملهوش اخوات وعايش مع والدته بس عشان هي وابوه متطلقين من زمان )
حااااااااااااسب
العربية كانت هتخبطني بس فرملت في اخر لحظة ويدوب اتخبطت خبطة بسيطة
بنت نزلت من العربية وجريت عليا
البنت (بخوف): انت كويس
انا : انا تمام محصلش حاجة
البنت : الحمد**** انا اسفة جدا انا فجأة حسيت بدوخة ويدوب لحقت اشوفك في اخر لحظة
انا: خلاص محصلش حاجة المهم متسوقيش وانت اعصابك تعبانة كدة ارتاحي شوية
البنت: حاضر
انا قومت وحاسس ان رجلي وجعاني شوية بس تمام
طلعت الشقة كانت الساعة 1 الضهر
لقيت ابويا نايم دخلت غيرت هدومي وفتحت التليفون لقيت رسايل كتير منها من ناس معايا فالمرس بيقولولي ان الدنيا مقلوبة بسبب اللي حصل واني مش هينفع اروح تاني انا ريحت دماغي ولقيت رسالة من رقم غريب
؟: شكرا ليك بجد انا مكنتش عارفة اعمل اي الولد دة كان كل حصة بيتعرصلي وبيكبمني بأسلوب وحش والنهاردة حصل كدة لولاك انا مكنتش عارفة هعمل اي
دي البنت بتاعت الدرس بس هي جابت رقمي منين
انا : العفو على اي ياريت بس بعد كدة متسكتيش لو حصلت حاجة زي كدة تاني
قفلت التليفون وروحت قاعد عالسرير فضلت قاعد مبعملش اي حاجة يدوب ببص للسقف عدت ساعة واتنين ولقيت مصطفى بيرن عليا
انا : الو
مصطفى : اي يتيتو انت فين
انا : فالبيت
مصطفى: طب عايز اقابلك ضروري
انا (بقلق): فيه حاجة ولا اي
مصطفى: لا متقلقش المهم بس قابلني فالبيت المهجور
انا : حاضر
البيت المهجور دة بيت كدة متعودين انا ومصطفى نقعد فيه من واحنا صغيرين
لبست ونزلت لمصطفى لقيته قاعد وباين عليه انو مبسوط مصطفى: عامل اي
انا : تمام
مصطفى: بص بقا يرايق عايزك تركز معايا دلوقتي انا فيه حوار شاغل دماغي بقاله مدة وشايف انو حاطة تخرجنا مالملل اللي احنا فيه دة
انا : سمعني
مصطفى: انا من مدة كدة ناس صحابي قالولي ان فيه منطقة كدة فالصحرا فيها كهف كدة بيقوله انو فيه حاجات انا: حاجات زي اي
مصطفى: اكيد انت فاهم انا اقصد اي حاجات يتيتو
انا: وانت عاوزنا نروح هناك
مصطفى: اسمع مني بس احنا مش هنبقا لوحدنا وبعدين هنكون رايحين مع جروب سفاري كدة هنقعد معاهم شوية وبعد كدة هناخد بعضنا ونطلع على هناك واهو مننا نكون خرجنا من الملل والزهق دة ونكون فكينا شوية
انا: بص هو حوار رايق بس سيبني افكر واخد رأي الحاج
مصطفى : تمام شوف وقولي
انا : بقولك اي صحيح
مصطفى: قول
انا: البنت بتاعت الدرس
مصطفى (بتوتر): مالها
انا :جابت رقمي منين
مصطفى : بعد ما انت مشيت لقيتها نازلة وسألتني عليك وعرفتها انك مشيت وطلبت رقمك فاديتهولها
انا :تمام انا هروح عاوز حاجة
مصطفى : لا تسلم
وانا طالع العمارة خبطت على ام كمال جارتي
فتحتلي وصف ام كمال( هي اسمها اسماء عندها 32 سنة مطلقة لسة محافظة على نفسها وانا بحبها وبحترمها جدا عندها ابن واحد اسمه كمال عنده 5 سنين )
اسماء: اتفضل يتيتو
انا: اؤمري بقا كنتي عايزاني في اي
اسماء:طب يواد خود نفسك الاول وقولي تشرب اي
انا: اعمليلي قهوة مظبوط
اسماء: عينيا
راحت تعمل القهوة وانا قعدت العب مع كمال شوية
اسماء : بص بقا يتيتو فيه ناس هييجو كمان شوية هيشترو التليفزيون وكذا حاجة تانية وعاوزاك تقف معاهم انا: تمام حاضر
اسماء : معلش هتعبك
انا: لا ولا يهمك
جم الناس واشترو الحاجة واللي فهمته من الحوار دة انها محتاجة فلوس فقولتلها
انا: ممكن تستنيني 5 دقايق هطلع اجيب حاجة وجايلك
اسماء : تمام مستنياك
طلعت الشقة لقيت ابويا صاحي سلمت عليه ودخلت الأوضة بتاعتي خدت من فلوسي اللي كنت محوشها 2000 جنيه ونزلتلها
انا: اتفضلي يا ام كمال
اسماء: اي دول
انا:دي حاجة بسيطة كدة
اسماء: شكرا يا تيتو بس انا مش محتاجة صدقة من حد
انا:صدقة؟ عالعموم الفلوس عندك اهي وانا مش هرجع في كلامي انا اذا منت بديهوملك فدة عشان انا بعتبرك اختي وعالعموم شكرا ليكي
اسماء: استنى بس حقك عليا انا عارفة اني غلطت في حقك بس دة عشان انا اعصابي تعبانة اوي الايام دي
انا: حصل خير وياريت بعد كدة يا ام كمال لو احتجتي متترديش ابدا انك تقوليلي
اسماء: حاضر بس مش انتي بتقول انك بتعتبرتي اختك
انا: طبعا
اسماء: يبقا قولي يا اسماء بس بلاش ام كمال دي
انا: عينيا يا اسماء يلا انا هستأذن بقا مش عاوزة اي حاجة
اسماء لا يحبيبي تسلم
طلعت الشقة وروحت لأبويا
انا : بقولك يا حج
ابويا: قول
انا: كنت عايز اطلب منك كدة
ابويا : خير يبني
انا: انا كنت عايز اكلع انا والواد مصطفى نخرج كدة نشك شوية هوا بدل ما أحنا مخنوقين كدة
ابويا: مفيش مشكلة عاوز كام
انا : لا انا منت جاي اقولك بس انا معايا متقلقش
ابويا : لو احتجت حاجة قولي
انا: تمام
فتحت التليفون وبعتت لمصطفى عرفته اني موافق
ودخلت نمت وحلمت بنفس الكابوس بس المرادي كان مختلف
فالحلم .......
انا واقف في مكان فاااااضي عبارة عن فراغ بس
وقدامي شخص مش قادر اشوفه كويس ولا احدد هيئته
قرب مني وابتدا يوضح شوية
كان شخص اطول مني بشوية وجسمه مليان جروح وشعره ناعم وطويل وعنده جرح كبير على عينيه الشمال
وكان لابس بنطلون واسع كدة وعلى ايده اساور سودة
وانا وهو كنا طايرين فالهوا
قرب مني وابتدا يتكلم
الشخص: مالك خايف ليه
انا: لا ابدا واخاف ليه يعم
انا: هو انت قولتلي انت مين
الشخص: انا هو انت
انا: اه تمام دة اللي هو ازاي
الشخص : جوا كل واحد يتيتو شيطان وانا ابليس اللي جواك
انا : وعايز اي يعم ابليس
إبليس: انت اللي عايز مش انا
انا : وهعوز منك اي
إبليس:هتعرف بس مش دلوقتي
وراح صارخ في وشي خلاني اقوم مالنوم
( معرفش مالو ابن الهبلة دة ما كان يسيبني اقوم عادي😂🙂)
قومت مالنوم سلمت على ابويا وكلمت مصطفى وقالي اجهز واقابله فين عشان نسافر
اتقابلنا وكان معاه 6 اشخاص معرفهمش بس بشبه على حد فيهم
انا: مسا مسا يجدعان
مصطفى : دة تيتو يشباب ودول يسطا سيلين وقمر وهشام وكريم وأكرم وزيزو
(اوصافهم
سيلين : في العشرينات جسم مظبوط طول 167 ومش مصرية
قمر : البنت اللي خبطتني بالعربية لسة مركز في شكلها وطلعت قمر فعلا وش مشوفتش في جماله قبل كدة وجسم منحوت بالسنتي طول 160
هشام :25 سنة طوله 180 ورياضي دمه خفيف جدا وخدنا على بعض بسرعة
كريم وأكرم (توأم) : الاتنين نسخة من بعض فهوصف واحد بس 😂 اسمراني وطوله متوسط 176 بس الاتنين تحسهم قريبين من بعض بس ملهمش علاقة بحد
زيزو او زياد: اكبر واحد فينا و هو اللي هيوصلنا منطوي وفي حاله وصفه مش مهم)
انا: تشرفنا يجماعة
هشام: طب يلا ولا هنقضيها سلامات
انا: يلا يعم حد ماسكك
دخلنا الميني باص اللي هيوصلنا
والصدقة خليتني اقعد جنب قمر😁
قمر: انا حاسة اني شوفتك قبل كدة
انا: لا مش فاكر الحقيقة
قمر: هو مش انت الشاب اللي خبطتك بالعربية
انا: ايوة انا
قمر: احم اتمنى تكون مسامحني انا و**** مكنش قصدي
انا: خلاص بقا قولتلك حصل خير
قمر: اوكي
مصطفى : تيتوووو
انا: اييييه خرمت ودني
مصطفى : نص ساعة وهنوصل
انا: طيب انا هنام شوية واما نوصل صحيني
مصطفى: تمام
نمت وقابلت نفس الشخص تاني بس المرادي كنا في صحرا
انا: اي يعم هو انت كل شوية هتطلعلي
إبليس: .......
انا: يعم انت بكلمك
ابليس: لقد حان الوقت يا وريثي
انا: وريثك
إبليس: خلي بااااالك
والى اللقاء في الجزء الثالث 💙💙🤘
الجزء الثالث..( اهلا بيك يا......)
فوقت مالحلم لقيت الدنيا هادية وكل واحد قاعد فحاله ركزت معاهم شوية لقيت هشام قاعد بيسمع ميوزك وبيلعب شطرنج وكرم بيقرأ كتاب عن الصحاري والكهوف وأكرم زيه بس كتاب مختلف ومصطفى قاعد بيحب في سيلين وهي مكسوفة منه😂🙂 وزيزو سايق ومركز في الطريق اما قمر فكانت..... نايمة وياااه على جمالها وهي نايمة قمر فعلا شكلي وقعت ولا اي
زيزو : حمد*** عالسلامة يشباب وصلنا
مصطفى: اخيرااا
نزلنا وابتدى كل واحد يفرش الخيمة بتاعته وانا فرشت حاجتي ولقيت مصطفى جايلي
مصطفى: بص يسطا احنا هنقضي اليوم معاهم عادي وبكرة هنبقا نروح الكهف اللي قولتلك عليه
انا: تمام وبقولك صحيح اي حوارك مع سيلين
مصطفى: البت عجباني الصراحة
انا: خلاص يعم عيش انت
مصطفى: وانت عيش مع قمر 😉
انا: لا يعم انا لا هعيش ولا هتنيل
مصطفى : عليا برضو خلصانة يرايق
طلعت برا لقيت الكل متجمعين روحت لزيزو
انا: بقولك اي انت جيت هنا كتير
زيزو: انا عايش هنا من وانا عيل وانا متربي فالصحرا
انا: تسمع عن جبل اللعنة
زيزو(بتوتر): ماله
انا: روحته قبل كدة
زيزو: لا
انا: تمام
وروحت قعدت مع الشباب وقاعدين يتكلمو وانا سرحان في الحلم اللي بحلمه كل شوية دة
قمر: وانت يتيتو
انا: انا ايه
قمر: دة انت مش معانا خالص
انا: معلش كنت سرحان
قمر: كنا بنقول اي حلمك او هدفك اللي نفسك تحققه
انا: .... معرفش
هشام: اي يسطا انت لسة تايه ولا اي
انا: لا انا فعلا معرفش انا عايز اي
مصطفى: تيتو مبيكدبش يجماعة هو فعلا ميعرفش هو عايز اي
سيلين: طب وانت
مصطفى: انا نفسي اتجوز واحدة قمر كدة وتكون مش مصرية
سيلين(بكسوف): ومالهم المصريين
مصطفى: مالهمش بس انا بحب المستورد
انا اتخنقت فروحت قايم اتمشى لوحدي شوية
لقيت صخرة كبيرة روحت طالع عليه وفارد ضهري وقاعد ببص لمنظر الغروب فعلا المكان دة بيريح الأعصاب
قمر: ممكن اقعد معاك
انا: اتفضلي
قمر: هو انا ليه حاساك مش مبسوط
انا: مين قالك انا كان نفسي في خروجة زي دي من زمان
قمر: طب ليه قاعد لوحدك
انا: عادي بحب اكون لوحدي اوقات
قمر: وانا كمان
انا بصيتلها وفضلت مركز فعينيها كتير وروحت راجع فارد ضهري تاني ومغمض عينيا
قمر: تيتو
انا: نعم
قمر: تيتووو
انا: عايز اي يقمر
قمر: تيتو ارجوك بص
انا اتعدلت وبصيت قدامي لقيت ديب خوفت الصراحة بس كان لازم اتصرف انا عارف ان الذئاب مبتهاجمش لوحدها ابظا ودايما بتكون في مجموعة عشان كدة ابتديت ابص كويس حواليا وفعلا لقيت 3 ذئاب تانيين طلعت ولاعة كانت معايا وقلعت التيشيرت اللي كنت للسته وولعته وابتديت ازعق بصوت عالي عشان الذئاب بتخاف مالصوت العالي ولكن واحد فيهم هجم عليا ووقعني عالأرض وابتدا بيحاول يوصل لرقبتي ولكن بمنعه بدراعي لحد ما طلعت سكينة كانت معايا وغرزتها في رقبته وقومت لقيت الباقيين هربوا بصيت على قمر لقيتها واقعة عالأرض وبصالي برعب
انا(بنهج): انتي كويسة
قمر: اه اه دة خدش بسيط
قمر: اي الدم دة
انا: تقريبا غرز حوافره جوايا
قمر: طب انا هروح انده حد بسرعة
انا: لالا ملهوش لازمة يلا بينا بس ليحصل حاجة تاني
ماشي وانا بعرج وحاسس اني جسمي كلو قايد نار ومش عارف انا ازاي قدرت عليهم
وصلنا ليهم لقيت الشباب نايمين ماعدا مصطفى وسيلين
مصطفى اول ماشافني جري عليا
مصطفى: اي اللي حصل
انا: هحكيلك بس تعالى معايا عشان تخيطلي البتاع دة
سيلين: تخيط اي
مصطفى: هخيطله الجرح
سيلين: وانت بتعرف
مصطفى: انا بعرف اعمل كل حاجة 😉
انا: مش وقته يكسمك
مصطفى: احم اسف يلا يزميلي اما نشوف هنخيطك ازاي
بعد ما خيطلي الجرح وهو فعلا بيعرف عشان شغال في صيدلية وبيفهم فالحاجات دي شوية
انا نمت طبعا وكالعادة حلمت بحبيبي اللي كان مش واحشني خالص🙂
انا : بقولك اي يعم انت مش كل شوية تقومني مالنوم بالطريقة دي
ابليس:....
انا: طب عبرني حتى
إبليس: الميعاد اقترب يا وريثي
انا: طب فهمني معاد اي وانا وريثك في ايه
ابليس: هتفهم بعدين
انا: طب انت بتظهرلي انا ليه
ابليس: هتفهم مل حاجة في وقتها
وقومت من النوم كنت تعبان شوية لبست وخرجت لقيت الشباب صاحيين وكانو مستنييني عشان نتحرك
وفعلا اتحركنا والمرادي قعدت جنب مصطفى
مصطفى: بص يرايق احنا هننزل هنا وشاورلي على مكان على جبل بعيد مننا شوية
انا: تمام
وروحت متحرك لزيزو وقولتله
انا: عايزك تنزلني انا ومصطفى عند الجبل دة
زيزو(بخوف): اشمعنى الجبل دة
انا: اخنا عايزين نروح هناك ومتقلقش هنعرف نرجع لوحدنا كدة كدة المخيم مش بعيد
زيزو: تمام
وفعلا نزلنا وسط استغراب من الباقيين
هشام: انتو رايحين فين
انا: هندخل الجبل دة
هشام: اشمعنى يعني
مصطفى: عادي يا اتش كدة كدة احنا جايين عشانه
سيلين: ماله الجبل دة يعني
انا: يجماعة مالأخر احنا نازلين واللي عايز ييجي يتفضل لقيتهم قلقانين بس كلهم نزلوا ماعدا زيزو
انا: جاي؟
زيزو: مش هسيبكو لوحدكو اكيد
انا: اشطا يلا بينا
وفعلا دخلنا الجبل واللي كان كبير جدا وتحسه كدة مش جبل طبيعي لا دة جبل منحوت واللي خلاني اتأكد من كدة اني لقيت نقوش عليه
النقوش كانت عبارة عن ارقام ورموز غريبة بس سجلتها وكانت هي دي
ناديت لهشام
هشام: نعم
انا: متغرفش اي الرموز دي
هشام: هعرف منين يعم...
وراح ساكت وبص لرمز معين
وقالي الرمز دة معناه لعنة ، اتحركنا ودخلنا اول كهف قابلنا
انا: انت عارف انهي كهف فيهم اللي احنا عايزينه
مصطفى: متقلقش كدة كدة هنوصله
انا: ازاي
مصطفى: هتعرف دلوقتي
وكلنا كنا ماشيين بحذر وزيزو وهشام معاهم كشافات
فجأة كلنا حسينا بحركة تحتينا والحركة ابتدت تزيد لحد ما بقا المكان كلو بيتهز وكله بيصرخ
انا: هو في ايه يمصطفى
مصطفى: معرفشش
وفجأة الأرض انفتحت ولقيت نفسي بقع جوا حفرة طويلة والغريبة اني فضلت بقع فالهوا كتيير وفجأة روحت مهبود فالأرض وغيبت عن الوعي بس بعد شوية فوقت تاني وكان عندي اصرار اني مينفعش اموت دلوقتي وجيت اقوم لقيت اطرافي كلها اتهشمت واتكسرت فاضطريت ازحف بإيد واحد السليمة بس كنت لوحدي تقريبا كل واحد وقع في مكان فضلت ازحف عالأرض وانا مش شايف اي حاجة بس سامع صوت حواليا صوت همس
شخص: عايز تخرج حيّ
انا: انت مين
الشخص(بغضب): عايز تخرررج حي
انا: اه اه عاوز
الشخص: اذهب الى النور
انا: نور ايه
لقيت في بقعة ضوء جاية من بعيد فضلت ازحف ليها
وانا حرفيا بموت من الألم بس حسيت بحاجة بتتحرك حواليا
فضلت مش فاهم افتكرت اني كان معايا كشاف اخدته من هشام طلعته ولقيته سليم فتحته لقيت قدامي الرعب متجسد في هيئة حية كبييييرة
وبصالي، انا اترعبت اكتر منا مرعوب بس قولت لنفسي انا كدة كدة هموت يبقا مش لازم اموت خايف
هديت وابتديت اكمل طريقي بس فجأة
صوت انثوي: ما هو هدفك يا إنسي
ببص ورايا ملقيتش غير الحية واقفة مكانها بس بصالي برضو
لقيت الصوت من ناحيتها
الحية: ما هو هدفك يا إنسي
انا:.... ماعرفش
الحية: ما هو هدفك يا إنسي
انا: ماعررااافش
انا: بقالي سنين بسأل نفسي ومش عارف انا فعلا مليش هدف انا مش عارف انا عايش ليه وحتى لو مش عاوز اعيش انا حتى مش عارف انا هموت ليه
الحية(بهدوء): اذهب الى النور
واختفت فضلت مكمل طريقي وكل شوية بحس اني بقرب من النور
شوية شوية لحدما وصلت ولقيت نفسي جوا مكان تاني بس جواه شعلات نار وفي وسطها حاجة غريبة جدا
شخص ضخم مريوط بسلاسل باصص لفوق شعره طويل جسمه مليان جروح وعلى عينه الشمال جرح بالطول
الشخص : اهلا بيك يا وريثي
انا(بذهول): هو انت ... ابليس؟
الشخص: ايوة انا.... بقالي كتير مستنيك بس انت جيت في ميعادك
انا: انت مين وازاي بتظهر في احلامي وازاي انا جيت هنا ويعني اي انا وريثك
إبليس: مش هينفع اجاوبك غير اما تحررني
انا: ازاي
ابليس: شايف الختم اللي على دماغي
انا: ايوة
ابليس: شيله
انا فضلت ازحف وكان الموضوع صعب اوي بسبب رجلي لقيت خشبة عالأرض اتسندت عليها وفعلا قربت من ابليس واللي اما قربت منه لقيته... شبهي شوية
وفعلا شيلت الختم اللي على دماغه
لقيت عينيه بدل ما كنت سودة بقت حمرا ددمم وابتدا يصرخ ويضحك بجنون والمكان كلو كان بيتهز وكسر السلاسل اللي كانت حواليه كلها وانا واقف مكاني معرفش ازاي مكونتش خايف
ابليس: انا ابليس..... انا ملك النور....... انا رجعت
ابليس بصلي وقالي شكرا يا تيتو
انا: مش ناوي تفهمني بقا
ابليس: طب تعالى الأول و راح حاطط ايده على دماغي لقيت كل الألم اللي انا حاسس بيه اختفي وجسمي رجع سليم
ابليس: ودلوقتي فيه حاجة اخيرة لازم تعملها عشان نطلع من هنا
انا: اي هي
لقيته راح مطلع خنجر من معاه كان شكله جميل جداوقالي
ابليس:هات ايدك
وراح جارح كف ايدي
وعمل نفس الحوار في ايده وراح خالط دمي ودمه بالخنجر وفجأة حسيت ان روحي بتتسحب مني ولقيت ابليس اختفى
انا: انت روحت فين
ابليس: انا دلوقتي بقيت جواك
انا: مش هسألك دلوقتي المهم دلوقتي نوصل للشباب عشان معرفش حصلهم اي
ابليس: متقلقش كلهم بخير برا الجبل
انا: طب هتخرجنا احنا ازاي
ابليس(ببضحك): انت اللي هتخرجنا
انا: نعمممم ازاي
ابليس: ركز وهتعرف
ابتديت اهدى واركز واتخيلت اني قدام الجبل وافتكرت شكله بالظبط ورسمته جوا دماغي بفتح عيني لقيتني برا فعلا
انا: لا انا مش فاهم حاجة
بصيت حواليا لقيت الشباب كلهم مرميين عالأرض برا جريت عليهم واطمنت عليهم واحد واحد لقيتهم كويسين بس اغمى عليهم فوقت مصطفى
مصطفى:..ايي...اللي...حصل
انا: مفيش حاجة قوم انا بس وساعدني افوق الباقي
فوقنا الباقيين وطبعا محدش فاهم حاجة
انا: مفيش يجماعة بعد مالهزات اللي كانت بتحصل جوا وقفت ببص حواليا لقيتكو كلكو واقعين فخدتكو وطلعت برا
هشام: انت شيلتنا كلنا لوحدك
انا: اي يعم عادي
زيزو: يلا يشباب كفاية كدة وبينا عشان نتحرك ونرجع
ابتدينا نتحرك وانا المرادي مش بس حاسس بحاجات غريبة لا انا شايف وسامع حاجات اغرب
انا: ابلييس
مردش عليا
وصلنا مكان المخيم وكل واحد ساكت انا دهلت الخيمة بتاعتي واول ما دخلت روحت جايب مراية مانت معايا وبصيت فيها واتصدمت من اللي شايفه
انا مقسوم نصين
نص انا العادي ونص لإبليس بيبتسم ابتسامة مرعبة
رميت المراية وانا فعلا مش فاهم حاجة
ابتديت اغير هدومي لقيت كل الجروح اللي كانت على ابليس عليا حتى هيئتي اتغيرت
انا كدة فهمت انه بقا فعلا جوايا طب ليه مبيردش مش عارف
قمر:الحقوووووونااااي
الى اللقاء في الجزء القادم 🤘
 
  • عجبني
التفاعلات: Gattuso، شاعر و Youssefjo7
القصه بدايتها حلوه كمل ومتحطش فيها مشاهد جنس كتير خليها قليله جداا كمل يا بطل مستني الجزء التاني في اقرب وقت
 
  • عجبني
التفاعلات: LORD CRAZY
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
قصة حلوة اتمنى اتمنى ان تستمر
 
  • عجبني
التفاعلات: LORD CRAZY
القصه بدايتها حلوه كمل ومتحطش فيها مشاهد جنس كتير خليها قليله جداا كمل يا بطل مستني الجزء التاني في اقرب وقت
حبيبي يا رايق وانتظر مني عظمة كتير جاية ودي مش ثقة دة غرور 😂❤✌
 
حلوه
 
  • عجبني
التفاعلات: The king lucifer
الجديد امتا
 
  • عجبني
التفاعلات: The king lucifer
وطول الاجزاء شويه
 
  • عجبني
التفاعلات: The king lucifer
بص يرايق لو انت داخل القصة دي وفاكر انك هتلاقي البطل ماشي ينيك في اي واحدة والجو دة فمنصحكش انك تكمل ، دي اول مرة ليا اكتب أتمنى انها تعجبكو ويلا بينااا نخش فالمقدمة 🤘

المقدمة....:-
انت اي هدفك في الحياة.... مش عارف صح عادي فيه ناس كتيييير بيعيشوا ويموتوا وهم موصلوش لهدفهم الحقيقي فيه اللي قدر يوصل وفيه اللي حاول واستسلم وفيه اللي عمل كل اللي يقدر عليه وبرضو مقدرش انو يوصل ياترى انت هتبقا انهي واحد فيهم ؟


الجزء الأول : قبل البداية
.
.
.
الحقني
انت مين ..؟
انا مين!!!؟
للدرجادي نسيت شكلي انا ابلييييييس
بقوم من النوم مفزوع بعد الكابوس اللي مش راضي يخلص دة اه نسيت اعرفكو بنفسي انا طارق او زي ما كل الناس بينادوني تيتو في احداث القصة كان عندي 17 سنة طولي 186 جسمي عادي بس كويس عشان بحاول اهتم بصحتي مش جميل ولكن شكلي مقبول نوعا ما 😅هديكو نبذة مختصرة عني انا شخص هادي عايش في حالي ومش مختلط بالناس أوي ماعدا صاحب واحد ليا هعرفكو عليه بعدين عايش مع ابويا (عز الدين الرفاعي) امي م*تت وانا صغير ومليش اخوات بس كفاية عليكو كدة 😂
..........
قومت من النوم فضلت قاعد عالسرير شوية بحاول اهدى بعد الكابوس اللي انا مش فاهمه دة بصيت فالتليفون كانت الساعة 8 ولقيت مصطفى صاحبي رانن عليا 17 مرة قومت لقيت الشقة هادية ماعدا صوت انا عارفه كويس جاي من البلكونة صوت الست ام كلثوم 💙 روحت رايح وانا مبتسم لقيت ابويا قاعد سرحان ومندمج مع الست اوي سرحت فيه قد اي بحبه الراجل دة ♥️♥️
انا : كل مرة بلاقيك بتسمع الست ب5خس انها اول مرة ليك تسمع صوتها
ابويا (مبتسم) : صباح الخير يحبيبي اقعد
ابويا : اغاني ام كلثوم دي ليا معاها ذكرايات سواء كانت مع امك **** يرحمها او عمك هشام
انا : **** يرحمهم ، فطرت ولا لسة؟
ابويا: لا كنت مستنيك
انا : لا معلش يحج افطر من غيري النهاردة عشان مستعجل والواد مصطفى رانن عليا كتير ولازم اروحله
ابويا : خلاص روح انت وابقا طمني عليك
انا : حاضر
قومت استحميت ولبست هدومي ورنيت على مصطفى
انا : الوووو
مصطفى : هو انت يخول هتبطل منيكة امتى
انا :😂😂 في اي يعم ما كنوش 16 ساعة اللي نيمتهم
مصطفى: طب اخلص انا مستنيك عالقهوة جاي الدرس ولا لا
انا : جاي يعم مسافة السمة وابقا عندك
فتحت باب الشقة وانا نازل عالسلم قابلت واحدة جارتنا
انا: صباح الفل يا ام كمال
جارتي: صباح الخير يا تيتو عامل اي يحبيبي
انا: زي الفل الحمد***
جارتي: كنت عايزة منك طلب
انا: اؤمري
جارتي: كنت عايزاك تيجي تساعدني في كام حاجة فالشقة
انا: عينيا بس خليها بليل عشان ورايا مشاوير كتير النهاردة
جارتي : ماشي يتيتو معلش عارفة اني هتعبك
انا : تعبك راحة يلا مش عاوزة اي حاجة
جارتي : سلامتك
نزلت ركبت مواصلات وانا مالنوع اللي بكره المواصلات بسبب المناظر اللي بشوفها بس قولت اعدي يومي وخلاص وصلت القهوة لقيت مصطفى قاعد وماسك سجارة وسرحان
انا : اي يزميييلي 😁
مصطفى: اقعد يتيتو
انا: مالك ياض
مصطفى: مفيش يعم متخانق مع ابويا تاني
انا: يدين امي على دة حواريبني انت مش ناوي تريح دماغك مالحوارات دي
مصطفى: فكك يسطا يلا بينا نلحق الدرس
قومنا مشينا وطول ما احنا ماشيين انا حاسس بحاجة غريبة معرفش اي هي بس قلقان
وصلنا الدرس وطبعا قابلنا الاسيستنت البضان حاولت ابعد عنه عشان ما اعملش مشاكل تاني بس لقيته بيقرب من بنت بطريقة مش كويسة وراح حاطط ايده على كتفها وهي اتوترت وبتبص حواليها مش عارفة تعمل وبصيتلي وكانت هتعيط
انا روحتله ومسكت ايده ونزلتها من عليها وجينا نمشي لقيته راح ماسكني وبيقولي
هو: انت بقا عامل نفسك دكر
انا : لا انا مش محتاج اعمل نفسي انا دكر على اي حد
هو : انا هعرفك مقامك يكسمك
انا سمعت الملمة دي ومحستش بنفسي غير وهو تحت مني ووشه كلها متغرق ددمم وسنانة اغلبها متكسرة
لقيت واحد من الاسيستنت التانيين جه عشان يضربني راح مصطفى لاوي دراعه ومسكه فشخه
انا قومت من عليه وخدت بعضي ونزلت ومصطفى جه ورايا
انا : هات سجارة
مصطفى : لا
انا : اخلللص
قولت لا مش هشربك زفت
خلاص يمصطفى انا مروح
وفضلت اتمشى في الشوارع شوية لحد ما جيت على اول شارع بيتنا ولقيت عربية جاية عليا
حااااااااسب ....

ودي نهاية الجزء الأول ومتقلقوش هحاول متأخرش في باقي الاجزاء وهعمل معاد ثابت للتنزيل
الى اللقاء يرايقين 🤘💙
كمل ي بطل ويريت بلاش مشاهد جنسيةه كتير
بدايةه كويسةه
 
  • عجبني
التفاعلات: The king lucifer
البدايه شكلها حلو وتمهسد لقصه كويسه
بس الجزء صغير جدااا اتمنى تهتم سويه بموضوع تطويل الجزء
وحاول تبعد خالص عن المشاهد الجنسيه انساها لو تقدر 😂😂وبلاش جنس مع ام كمال لان شكلها هيبقى فيها نيكه 😂😂😂😂😉😉
وياريت تحط مواعيد تنزل فيها الأجزاء
 
  • عجبني
التفاعلات: The king lucifer
عاش عليك .. اخيرا قصه عدله بعد طول انتظار
 
  • عجبني
التفاعلات: The king lucifer
اخيرا حاجا علي الطراز المعقول ولا شغل جسوسية وانس عمالة تقتل ولا شغل ناس شيلة زبارهم علي كتافهم ولا شغل قتلة ماجورين حاجا ف المعقول وانا متاكد انها تكون جامدة
 
  • عجبني
التفاعلات: LORD CRAZY
دلعني دلعني جامد بس طول الأجزاء بقا
 
  • عجبني
التفاعلات: The king lucifer
بدايه جمدان بس صغيره حبتين
 
  • عجبني
التفاعلات: The king lucifer
جزء صغير عباره عن مشهد واحد و ده ميعتبرش جزء حاول تزود الكلام شويه و المشاهد بي القصه فكرتها كويسه استمر و اعمل مواعيد للتنزيل
 
  • عجبني
التفاعلات: The king lucifer
جامده بس الجزء قصير جدا جدا
طوله شويه وزود الحبكه
 
  • عجبني
التفاعلات: The king lucifer
حاسس أنى شوفت ليك حاجه قبل كده

العنوان لل جزء ديه أفضل حاجه في القصة و كمان اظهار كلمة الجزء
ديه من أهم الحجات ال خلتنى حاسس انك هتكتب قصة جميلة

المقدمة مبشرة و اتمنى تظهر لمستك الجديدة فى أفكار القصص و القصة
 
  • عجبني
التفاعلات: The king lucifer
البدايه شكلها حلو وتمهسد لقصه كويسه
بس الجزء صغير جدااا اتمنى تهتم سويه بموضوع تطويل الجزء
وحاول تبعد خالص عن المشاهد الجنسيه انساها لو تقدر 😂😂وبلاش جنس مع ام كمال لان شكلها هيبقى فيها نيكه 😂😂😂😂😉😉
وياريت تحط مواعيد تنزل فيها الأجزاء
لا يعم تيتو ابننا محترم مابينكش كتير 😂😂
 
  • حبيته
التفاعلات: موجب جاد المنصوره

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%