NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• عجبني
التفاعلات: Magdy66
تم إضافة الجزء الثاني

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Magdy66 و ناروتو شيبودن (معاذ)
  • عجبني
التفاعلات: Magdy66 و ki1inG
  • عجبني
  • عجبني
  • حبيته
  • عجبني
  • حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
انا كنت قولت لناس كتير هبهرك و قولت لناس استني التقيل جاي و مكنش حد عارف انا كنت ناوي علي اي و كمان الكل كان فاكر ان كلامي بهزار زي ما اتعودتو مني لكن المرة دي بجد و مش هزار عارف ليه طبعا محدش عارف علشان انا نفسي معرفش😂😂و علشان كدا قررت ابدأ بقصة الكل هيقولي قصة يا هرم اقوله اه ياعم قصة هوا انا اكتع ولا انا قليل دا انا هرم بردو 😂😂المهم انا حبيت ابدء و الفكرة معايا من بدري و الاحداث كلها في دماغي بس مكنش ليا نفس اكتب حاجة بعيد عنك يا ضنايا جالي قرفة😂 انا هعمل بداية القصة ناو علشان الكل يقول رأيه و ان كنت هقرر اكمل ولا لا و مع العلم القصة غير متوقعة و احداثها كثير جدا و ياريت الكل يركز و يجيب كباية الشاي او القهوة و فضيلي نفسك علشان الجزئية الي هتعديها هترجع تدور عليها تاني و كفاية رغي بقي و نقول يلا بينا✌✌

مقدمة القصة :

(الهدوء لا يعني عدم القدرة على الحديث، أو ضعف في الشخصية، بل بالعكس فهو يدل على القوة والوعي والمقدرة على التحدث في الوقت المناسب، وهو من أجمل الصفات التي يمكن أن يتحلّى بها الإنسان)

يجلس شاب في شقة في احدي مدن القاهرة و

واقف في البلكونة بيشرب فنجان قهوة و في

نفس الوقت تسلل اشخاص ملثمين لداخل الشقة

و هجمو علي الشخص دا و حاولو يوقعوه من

البلكونة و بدا يحاول انه يدافع عن نفسه ولكنهم

كانو اكثر قوةوعدد ولم يتحمل اكثر بعد الاصابات

الكتيرة التي تعرض لها و قف قدامه شخص ملثم

و قلع القناع واندهش الشاب (و كانت علي وجهة

علامات الصدمة و الدهشة)وقال للشاب انا رجعت

تاني؟؟
رد الشخصعليه وقاله: و انت اول واحد هبدا بيه

(و ضحك ضحكة عالية ساخرة )

و قاله الشاب : انت ازاي عايش (علي وجهة

علامات الغضب )

مكملش كلامه و قالهم ارموووه و شالوه و رموه

من البلكونة و سقط من ارتفاع 9 ادوار و فقد

الحياه

(طبعا هتقولي اي ياعم هرم انت بتشتغلنا ولا اي و اي شغل المافيا دا هقولك اتقل يا برنس الي جاي اجمد هههههه)

تنتقل الاحداث في احد الاماكن الحساسة بالدولة

يتحرك احد الضباط و يرتدي بدلة سودة و قميص

ابيض و كرفتة سوداء و في طرقة طويلة و يحمل

ملف اسود مكتوب عليه هام من المستوي الاول

و في نهاية الطرقة باب مكتب

خبط و دخل المكتب

فريد : تمام يا فندم في كارثة حصلت ولازم اعرض الامر علي سعادتك ولا يحتمل التأجيل

اللواء جمال : يجلس علي كرسي المكتب و مدي

ضهره للباب و مولع سجارة و في ايده فنجان

القهوة و لف وشه لفريد و بكل هدوء و وقار راح

حاطط فنجان القهوة علي المكتب و طفي

السجارة و قله اقعد يا فريد و اهدي و كل كارثة
و ليها حل

فريد : يا فندم الي كنا فاكرين اننا خلصنا عليه

رجع تاني

اللواء جمال : تقصد مين ؟؟ و يبدو علي وشه ملامح الهدوء

فريد : اقصد ابو سفيان يا فندم

اللواء جمال : بملامح هادئة تكاد تصل للبرود ولكن

بداخله بركان من الغضب عندما سمع اسم

ابو سفيان (هنعرف لي بعدين )

رد و قاله : ازاي يفضل عايش دا تم تصفيته في العملية ليل

فريد : دا الملف بتاعه و العمليات الي عملناها ضده

و اخر عملية تم تصفيته فيها فعلا لكن حضرتك تم

تصفية احد اعضاء المجموعة 702و حضرتك

عارف انهم اتعزلو كلهم بعد اختفاء القائد بتاعهم

اللواء جمال : حاول توفير الحماية الكاملة لباقي

اعضاء المجموعة و حطهم تحت حراسة مشددة

بدول علمهم علشان منعملش ليهم مشاكل او

اضطربات في حياتهم الجديدة

فريد : تمام يا فندم و قاله استأذنك هروح مكتبي

ولو في جديد هبلغ حضرتك و استأذن و راح علي

مكتبه

وجلس اللواء جمال يفكر هل أبو سفيان رجع بجد

و هل فعلا راجع ينتقم انا لازم احافظ علي ولادي

حتي لو هضحي بنفسي علشانهم و طلع تليفونه و

اتصل علي شخص و قاله قابلني في المكان z

ياا تري اي المكان z و مين الشخص الي كلمه و مين المجموعة 702 و مين القائد بتاعهم
كل دا هنعرفه في أجزاء القصة

و اتمني انكم تقولو رأيك علشان أقرر ان كنت اكمل ولا لا
(أخوكم هرم )

الجزء الثاني

انعزل قدر ما تشاء لتصبح أقوى، مهما رأيت من الوحدة جحيماً لا يطاق، هي أفضل بكثير من الأقنعة المتعددة للبشر. الوحدة تعلّمك أن تكون صلباً وقاسياً، ومنذ أن خرجت إلى هذه الدّنيا وأنا أسير وحيداً كالموت

حبايب قلبي اخواتي و اصحابي و الاعضاء الأفاضل وقفنا المرة الي فاتت عند اللواء جمال لما كلم شخص في التليفون و قاله قابلني في المكان z

احب اعرفك الاول علي اللواء جمال السباعي : عنده 55 سنة رجل رياضي جدا طوله حوالي 180 سم وزنه 80 كيلو بشرته قمحاوية و رتبته لواء و يدير احد اماكن الدولة الحساسة و خد دورات تدريبة كتير جدا في مصر و خارج مصر و قام بتدريبات مشتركة مع دول كتير الراجل دا أشبه بكتيبة جيش ماشية علي الارض اتجمعت في شخص واحد (مش هقول اسمها علشان هنتفشخ كلنا هههههه) راجل هادي جدا و كلامه قليل و بيحب يقعد لوحده كتير و شخصية قوية قوي الملاحظة و ذكائه عالي جدا و اهم حاجة عنده رجالته الي شغالين معاه اهم منه شخصيا و باقي شخصيته و طباعه هتعرفها مع احداث القصة

مدام نوال السعيد زوجته ست عندها 50 سنة بس تشوفها تقول عندها 25 سنة بس عيبها الوحيد انها سريعة الغضب و بتتعصب بسرعة بس قلبها ابيض و بتروق بسرعة من اقل كلمة جسمها شبه أيلا فيرارا ولكن هيا شديدة البياض عنها

نرجع بقي للواء جمال طلع تليفون و اتصل علي اللواء زين العابدين (دا لواء متقاعد و يعتبر أستاذه و قدوته و المثل الأعلي له صفه هوا راجل 60 من عمره و لكن مهتم بنفسه و صحته و لياقته البدنية تشوفه تقول شاب 35 سنة و شيك جدا و انيق و تميزه من ريحة برفانه طوله 177 سم و وزنه 73 كيلو و بشرته بيضة وله دور كبير جدا في القصة ) قاله تمام 45 دقيقة و اكون هناك

فعلا اللواء جمال قام من علي مكتبه و عدل القميص و ربط الكرفاتة و لبس چاكت البدلة وفتح درج مكتبه و خد السلاح بتاعه و كارت لونه اسود لا يوجد عليه اي كتابه او رسمة او حتي نقش و الملف الي جابه فريد و رن جرس مكتبه و دخله العسكري و قاله خليهم يجهزو عربيتي الخاصة هخرج بدون حراسة و فعلا خرج من مكتبه و نزل الجراج و خد عربيته و اتحرك من باب خدمات المبني و بدأ في التحرك للمكان Z و في نفس اللحظة اللواء زين خد سلاحة و كارت اسود و لبس بدلته و خد عربيته و خرج و بدأ يتحرك علي المكان Z

المكان Z دا عبارة عن مزرعة ملك اللواء زين و دي مكان للاستجمام و التفكير و الاجتماعات الطارئة و التدريب و يعتبر منزل أمن لبعض الشخصيات المهمة لأنها عبارة عن قلعة محصنة ميقدرش عليها كتيبة جيش كاملة و فيها أسلحة تقيلة و اعداد حراسة مهولة وكاميرات مراقبة و اجهزة انذار علي اعلي مستوي من الكفاءة و الدقة و بها اماكن سرية للخروج او الاخلاء و كل مخرج سري بيطلع في جهة مختلفة عن طريق انفاق تحت الارض مجهزة للطوارئ و في اقل من نص ساعة تكون في مكان بعيد و مختلف عن المزرعة و محدش يعرف الاماكن دي غير اشخاص معنية و دول الي معاهم الكرت الاسود و مش كدا كمان يقدرو يدخلو في اي وقت و بدون مواعيد او تفتيش او تسليم السلاح الشخصي مما يجعل من اقتحامها او اختراقها شئ مستحيل ويوجد بها جهاز تمدير ذاتي في حالة حدوث شئ طارئ يمكنك تحويل المكان لكوم رماد بضغطة زر واحدة و باقي الاشخاص الموجودة ليهم كارت تاني لونه ابيض بيفتحو بيه اماكن معينة و بخلاف الاشخاص الي معاهم الكارت الاسود يقدرو يدخلو اي مكان .

وصل اللواء زين و اللواء جمال في نفس الوقت حط الكارت الاسود الي معاه علي البوابة فتحت بوابة كبيرة و قدامها بوابة أصغر منها شوية مسافة ما بين البوابتين 150 متر و في المسافة دي جهاز لكشف الالغام وحدة غسيل للسيارة و تعقيمها كلاب حراسة وحدات تفتيش علي أعلي مستوي لضمان الأمن الكامل للمزرعة و الموجودين فيها و لو حد معاه سلاح بيسيبه الا الاشخاص الي معاهم الكارت الاسود فعلا دخل اللواء جمال و اللواء زين علي المبني مباشرة و دخلو اوضة المكتب و دي مش بيدخلها غير الي معاهم الكارت الاسود و قعدو الاتنين

اللواء جمال: (بهدوء شديد ولع سجارة) واحد من ولادي اتقتل بليل

اللواء زين : مين الي اتقتل و مين الي قتله احكيلي كل حاجة بالتفصيل ولادك هما ولادي قبل ما يكونو ولادك و حقهم لازم يرجع

اللواء جمال : اتفضل يا فندم الملف دا و انت هتفهم

اللواء زين : اول ما شاف الملف عينه برقت و هيطق منها شرار قاله تقصد أبو سفيان لسة عايش ازاي دا حصل أنتو في اخر عملية خلصتو عليه و خدت منكم تمام بنجاح المهمة ....كدا لازم صقر يرجع يا جمال

اللواء جمال: صقر ملوش أثر يا فندم اختفي من اخر عملية و محدش يعرف عنه اي معلومة

اللواء زين: انا عارف طريقه مفيش غير مكان واحد هيكون موجود فيه

اللواء جمال: تقصد المغارة

اللواء زين : مفيش غيرها يا جمال انت عارف صقر و عارف طبعه بس لازم يرجع مهما حصل محدش هيقدر علي ابو سفيان غيره

اللواء جمال : بحثنا عنه هناك يا فندم و ملوش أثر

اللواء زين : متشغلش بالك انا هجيبه و بنفسي متنساش انها مهمته و لازم يكملها علشان و متنساش ان في تار بينهم ولازم هوا الي ياخده

اللواء جمال : ازاي يا فندم انسي التار مشترك بينا يا فندم و زود حسابه لما قتل واحد من ولادي

اللواء زين : بنبرة حاجة و عصبية جماااااااال احنا دلوقت بنتكلم في مصلحة بلد و شعب ولازم نتاكد انه ابو سفيان لانه لو طلع ابو سفيان يبقي مش جاي علشان ينتقم دا دي البداية و اكيد وراه مصيبة و كارثة كبيرة ولازم نتحرك في اسرع وقت

اللواء جمال : تعليمات حضرتك اي دلوقت يا فندم

اللواء زين : ابدا في تجميع اعضاء المجموعة 702 و تأهيلهم من جديد و انا الي هشرف عليهم بنفسي لان تدريبهم و تأهيلهم هيبقي هنا

اللواء جمال : تمام يا فندم أستاذن انا يا فندم و منتظر منك التعليمات

خرج اللواء جمال و خد عربيته و اتحرك علي مبني الادارة و لكن بطريق غير مباشر علشان لو في حد مراقبه يقدر يكشفه و يكون مأمن نفسه و الطريق و وصل و دخل من باب الخدمات و ركن عربيته (معلومة دي عربية فيرا مستحيل حد يشك ان مدير الادارة يركب عربية زي دي) وطلع مكتبه ساب الملف في الدرج بتاعه و و اتصل من تليفون مكتبه يجهزو الحراسة علشان هيخرج و نزل و خرج بالعربية الخاصة بالشغل و عربيات الحراسة و الحرس و اتحرك علي بيته و دخل لقي مراته في اوضتها نايمة مرضيش يصحيها و راح علي المطبخ يعمل فنجان قهوة و عمل سندوتش جبنه و خده هو و القهوة و راح علي اوضته هتعرف بعدين كل واحد بينام في اوضة ليه ( عارفك يا وسخ بتقول مفيش سكس احب اقولك هيبقي فيه كتير بس اتقل ههههههه) قعد يفكر في الي حصل و الي جاي و اي الغلط الي حصل في العملية خلي ابو سفيان لسة عايش اسئلة كتير مش هيقدر يجاوب عليها غير صقر انت فيييييين يا صقر متوجعش قلبي عليك انت كمان الي حصل مش سهل علي اي حد بس انت الامل الي باقي ليا علشان اخد حقي منه **** يطمني عليك يابني و تكون حاسس بيا (و بدات دموعه في النزول ما هوا مهما كان بني ادم و بيحس و له مشاعر و اكيد الي حصله مش قليل و دا الي هنترفه في احداث القصة )

بعد خروج اللواء جمال من المزرعة اللواء زين خرج ومعاه عربيتين حراسة و بدا يتجه الي احد الاماكن الجبلية المطلة علي البحر و طبعا اسمها مش مهم مش هتفرق معاك في كتير ياااض ههههههههه

وصل للمكان و طلب من الحراسة الي معاه انهم يتوزعو بحيث ان مفيش دبانة تعدي من تحت ايدهم و بدأ بالسير لمسافة لا تقل عن كيلو متر و بدا بالطلوع لاحد الجبال و اثناء طلعوه لاحظ وجود افخاخ كتير و قال صايع بس مش عليا (و ضحك ضحكة انبهار ههههههههه) دا انا الي معلمك و تفادي كل الافخاخ فعلا و وصل لباب مغارة مظلمة جدا و كان في الارض شوية زلط حلوين كدا بمجرد اما تحط رجلك عليهم بيعملو صوت ودا الفخ الي محدش يتوقعه حتي زين نفسه قاله انت قديم اوي و ابتسم في اقل من 20 ثانية لقي سلاح في دماغه

زين : انت طلعت اصيع مني يا صقر

صقر : بابا زين😲😲انا اسف يا فندم مكنتش متوقع انكم هتدورو عليا تاني هنا

زين : انت تقدر تهرب منهم لكن انا لا (صقر قطعه في الكلام)

صقر : اعتبر ابنك مات و مش موجود

زين : (راح ضربه قلم علي وشه) لو نطقتها تاني انا الي هقتلك و راح شده عليه و خده في حضنه و صقر دموعة نزلت هو و اللواء زين في لحظة اشتياق كبيرة جدا بين اب و ابنه وحشتني يا ابن الكلب مش هتحاسب دلوقت علي دا حط ايده علي كتفه و قاله انت هنا من امتي و لي سايب نفسك كدا

صقر : خرجت من المستشفي و جيت علي هنا

زين : يعني انت بقالك سنة هنا و مقضيها اكل تعابين و ارانب و سمك عارفك مش هتغلب يلا قوم اعملنا شاي و تعالي علشان لازم نتكلم عاوزك في موضوع مهم

صقر : مش هرجع تاني يا فندم و مفيش حاجة تقدر ترجعني تاني ....

زين : (قاطعه في الكلام) حتي لو قولتلك ان ابو سفيان عايش

صقر : (سمع الاسم وقع من ايده كباية الشاي) عااااايش ازاي
زين : انا عاوز اعرف منك ازاي و اشوفك هتسيب تارك ولا لا و علي فكرة. ابو سفيان قتل واحد من اخواتك يا صقر
صقر : (بعصبية شديدة و انهيار) مين يا فندم ؟ مين قولي

زين : قتل بلال يا صقر و انت عارف بلال ملوش في فنون القتال دا كان مهندس كمبيوتر و هكر و مهما كان متدبر مش هيبقي زيكم ولا يقدر يتعامل مع المواقف الي زي دي و اتاكد انه في مكان احسن من هنا بكتير ماااات شهيد يا صقر مين مننا مش نفسه يستشهد زيه

صقر :و المطلوب مني يا فندم
زين :مطلوب منك ترجع تجيب حق اخوك و تلحق الباقي منهم و تاخد تارك يا صقر

صقر : مبقاش ينفع يا فندم انا مبقتش انفع خلاص انا بقيت جسد بلا روح صدقني مش هقدر افيدكم بحاجة

زين : خلاص لما تقابل اخواتك بعد عمر طويل قولهم انا مكنتش راجل ولا عرفت اجيب حقكم و اتهرب من واجبي تجاهمك ولو غيرت رايك انت عارف المكان

صقر : قصدك تقول ان ابو سفيان بيصفي المجموعة كلها

زين : سلام يا صقر لو حبيت تلحق اخواتك انت عارف هتعمل اي

و سابه و مشي اللواء زين و خد عربيته و الحراسة الي معاه و رجع علي المزرعة تاني و قلب الساعة الرملة و راهن نفسه علي رجوع صقر و قال ابني و عارفه مستحيل يخذلني وقعدت علي شيزلونج (كرسي استرخاء طبي)

فلاااااااااش بااااااااااااااااك

الدنيا مقلوبة في الادارة و حركات سريعة و وضع متوتر جدا و دعوة لاجتماع طارئ و محدش عارف اي الي بيحصل و لكن في الوقت دا كان تعرض اللواء زين العابدين لمحاولة اغتيال و راح ضحيتها زوجته و ولاده الاتنين كان سنهم في العشرينات لانه كان رافض فكرة الجواز و لما لقي الست الي حركت قلبه اجوزها و كان خايف يخلف علشان لحيصل زي ما حصل و للاسف في لحظة فقد زوجته و اولاده و اجتمع كل القادات من شرطة و جيش و اجهزة اخري في الادارة علشان يعرفو يتعاملو مع الموقف الي حصل و كمان مين الي اجرء يعمل كدا و فعلا بدء البحث و تجمبع الادلة و الوضع متوتر جدا و في الاخر وصلو ان في شخص مجهول دخل مصر من 40 يوم و كان في شكوك كتير حواليه و لكن كان داخل بجواز سفر دبلوماسي و صعب ان يتم التعامل معاه و كمان مفيش اي دليل ضده
وبعد 10 أيام من هذه الاحداث فاق اللواء زين في المستشفي و وجضه كان مستقر و كان موجود اللواء جمال و كان بيحاول يقوم من مكانه علشان يشوف عياله و زوجته و يطمن عليهم حاول جماله يمنعه و قاله اهدي يا فندم خليك مكانك نطمن عليك الاول و انا هخدك ليهم
زين : سيبني يا جمال عيالي و مراتي فين خليني اطمن عليهم

جمال رن الجرس يستدعي الدكتور و التمريض كلهم وصلوا في اقل من دقيقة و ادوله حقنة مهدئة و فعلا خدها و هدي و بدء ينام

جمال للدكتور : خير يا دكتور

الدكتور: احنا اديناله حقنة مهدئة و هينام بعدها بس حاول تبعدوه عن اي صدمة. عصبية

جمال : مش عاوز افكر حضرتك انك بتتعامل مع شخصية من اهم الشخصيات في البلد يعني مفيش احتمال للخطأ
الدكتور : يا فندم احنا بنعمل كل الي نقدر عليه اللواء زين فضله علينا كلنا بس خايف عليه من الصدمة لما يعرف ان زوجته و ولاده انهم توفاهم ****

زين : شوف شغلك انت و متشغلش بالك بالموضوع دا و لو في اي جديد بلغني فورا

الدكتور : تمام يا فندم استاذن انا.

راح جمال علي مبني الادارة و يشوف اخر التطورات
وصل جمال المبني و اول اما دخل قابل فريد(الضابط فريد 30 سنة رتبته رائد طوله 170سم وزنه 70 كيلو تقريبا بشرته مايلة للسمار شاب ذكي جدا و طموح و لكنه عاطفي بعض الشئ غير متزوج و مهمته فريق البحث و التعامل معاهم و جمع الملفات و المعلومات و تنسيقها و دا له دور كبير جدا بعدين )

دا ملف يا فندم بكل التطورات الي حصلت جمال بصله و قاله تعالي علي مكتبي طلعو المكتب و جمال قالو اعملي اجتماع بفريق البحث

(فريق البحث عبارة عن مجموعة ضباط شباب مهمتم البحث و جمع المعلومات سواء في مصر او برة مصر بالتنسيق مع الادارات الاخري و عددهم 4 اشخاص وهم

محمود : ودا علي اتصال مباشر بالاجهزة الحساسة في الدولة و معاه تصريح لجمع المعلومات المطلوبة مهما كانت سريتها
نورهان : علي اتصال مباشر بالخلايا النشطة خارج مصر و تنسيق الاتصال و المقابلات معاهم و مع الضباط المختصين عن تشغيلهم و متابعتهم

مروان : دا مسئول عن المنازل الامنة و الشخصيات المهمة و تامينهم و علي علاقة مباشرة بالسفارات و التنسيق ما بينهم علي التعاون المشترك

ياسر : دا مهمتة التعامل مع الجهات الحكومية الخارجية و التنسيق معاهم و جمع المعلومات منهم و كمان التعامل مع الاجهزة الخارجية زي الانتربول و غيره .

( المسئول عن جمع المعلومات منهم و حفظها في ملفات و رئيسهم المباشر فريد والمتحدث بالنيابة عنهم وله قوة خارجة في حفظ المعلومات يعني يقرأ الملف مرة واحدة يبقي حفظه)

اجتمع فريق البحث مع جمال و فريد و بدا جمال اي الجديد

فريد: فريق البحث بقاله 10 ايام شغال في جمع المعلومات من كل الجهات و وصلتلنا معلومات من كذا جهة بتقول ان الشخص الي دخل بجواز سفر دبلوماسي دا يبقي شخص يدعي بيتر مارتن ودا اسم من احد اسماء لشهصية اسمها ابو سفيان و محدش يعرف عنه حاجة غير انه في التلاتين من عمره و مفيش اي معلومة ماكدة عن جنسيته الاصلية ولا حتي شكله او مواصفاته و مطلوب في اكتر من بلد و الانتربول بيبحث عنه و عامل زي الشبح بيظهر و يختفي و الغريب يا فندم انه ممكن يظهر في مكانين في وقت واحد و شغال في كل حاجة مخدرات و سلاح و اثار و تجارة الماظ ودعارة و تجارة اعضاء و فوق دا كله قاتل مأجور و لكن اسمه الحقيقي و تبع انهي دولة و جاي هنا يعمل اي لسة مفيش معلومات

نورهان : بعد اذنك يا فندم في عملاء لينا في بعض الدول الاسيوية و الافريقية الفقيرة بياكدو ان في نشاط غريب و ملحوظ و هو ان في ***** كتير فوق سن 15 سنة ايتام و مشردين بيتم تجميعهم و ترحيلهم لمكان غير معلوم و من قبل رجالة ابوسفيان و جاري البحث عن المكان و الغرض من تجميعهم و انا متابعة معاهم اول باول

جمال : دا خيط كويس امشي و راه و لكن بدون اي مخاطرة علي روح العميل او الخلية او المسئول عن تشغيلها سلامتهم اهم

مروان : انا بحثت يا فندم عن هوية جواز السفر الي دخل بيه و سألت السفارة عنه و لكن محدش فيهم ادالنا اي معلومات و رفضوا التدخل في الموضوع علشان خايفين يحصلهم مشاكل

جمال : فريد عاوز رجالة تراقب تحركات كل فرد في السفارة و يجيلي تقرير يومي بيها اكيد وراهم حاجة
محمود : انا يا فندم اتصلت بكل الاجهزة و جمعت معلومات بتقول ان في صفقات سلاح خفيف و تقيل و مخدرات تم تهريبها عن طريق الحدود الفترة الي فاتت عن طريق الانفاق الي في سيناء و دا حصل من شهر تقريبا و اعتقد ان دا له علاقة بابو سفيان لانه جيه مصر من 50 يوم و بعد دخول ابو سفيان بعشرين يوم بس دخلت الشحنات دي مصر و من عشر ايام تم محاولة اغتيال اللواء زين اعتقد ان في ترابط بينهم
جمال : تابع مع الجهات المختصة و بلغ فريد بكل التطورات

جمال : طبعا الملف دا فيه تقرير بالكلام دا و كل المعلومات الي وصلتو ليها و مصادرها و انا هعرضها علي رئاسة الجمهورية و جهز نفسك هتيجي معايا
فعلا اتحرك جمال علي رئاسة الجمهورية و عرض عليهم كل المعلومات و تم مناقشتها مع القيادات في حضور رئيس الجمهورية و انتهي الاجتماع بان جمال له جميع الصلحيات و المساعدات الي يحتجها علشان يمسك الشخص و تبقي مصر هيا البلد الي قدرت تمسكه و نعرفهم ان مصر بلد الامن و الامان
نرجع للمستشفي بدا يفوق اللواء زين و استجمع قوته و هوا جواه بيقول انا حاسس اني مراتي و عيالي حصلهم حاجة يارب يكون احساسي غلط رن الجرس جاله الدكتور

بدا يمسك ايده علشان يشوف سرعة النبض راح زين سحب ايده بسرعة وقاله و ديني لمراتي و عيالي

الدكتور : يا فندم هما بخير و متقلقش بس لازم حضرتك ترتاح الحركة ممنوعة عنك

زين : بعصبية شديدة وديني ليهم و مش عاوز اسمع منك كلمة واحدة

الدكتور : حضرتك راجل مؤمن و عارف ان كل حاجة بايد **** و منقدرش نعترض علي القضاء و القدر

زين : بنظرة اسد حزين موجوع وديني المشرحة اشوفهم

الدكتور جابله كرسي بعجل لانه مش قادر يشيل نفسه
و خده و راح المشرحة و كل ما المسافة تقرب قلبه هيقف و الدموع بتنزل من عينه و جسمه زي لوح التلج و بيرتعش جامد و وصل لعند باب التلاجة و طلع جثة مراته و فتح بابين كمان و طلع جثث اولاده قاله سيبني لوحدي و خرج الدكتور و اتصل علي جمال و رد و قاله ربع ساعة و هكون عندك و حسابي معاك بعدين

( بدا زين يتحدث مع جثة زوجته و اولاده)

بدا حديثه مع مراته و هو بيعيط بحرقه و الدموع نازلة شلالات ....بقي كدا تسبيني و تمشي سبتيني لوحدي و خلتيني ارجع لوحدي تاني مش اتفقنا ان احنا نفضل مع بعض دا وعدك ليا طب مين الي هيسال عليا مين الي هياخد باله مني انا مكنش ليا حد غيرك انتي كنتي حياتي و اهلي و عيلتي طب هعمل اي من بعدك مفكرتيش في كدا قبل اما تسبيني و كمان خدتي عيالي معاكي و انتو يا حبايبي كدا تسيبو دادي لوحده طب انتو زعلانين مني طب قومو و انا هعمل كل الي نفسكم فيه قوم انا هعلمك الرماية و ركوب الخيل الي نفسك فيهم و انتي هجبلك الموتسيكل الي نفسك فيه اصحو بس و انا هعملك كل حاجة و ** انا من خوفي عليكم رفضت انا معنديش اغلي و لا اعز منكم و ** لو اعرف الي هيحصلكم مكنتش سبتكم دقيقة واحدة
سامحوني يا حبايبي سامحوني و انا متاكد انكم دلوقت في مكان احسن من هنا واوعدك اني ارجع حقكم كل دا و هو حرفيا منهار من العياط و قاعد علي ركبته قدامهم وفي اللحظة دي دخل جمال و حاول يسنده يقف و خده في حضنه خلاص يا فندم كفاية و هنجيب حقهم متقلقش سيبني يا جمال عاوز اشبع منهم

جمال : يا فندم اقرا ليهم الفاتحة و ادعيلهم هما دولقت في مكان احسن

زين بدا يمسح دموعه و يقف علي رجله و يرفع ايده و يقرا الفاتحة و جمال كمان و بعد اما خلص باسهم من راسهم و دخلهم التلاجة تاني و قال لجمال الدفنة بكرا

جمال:يا فندم صعب حالتك الصحية مش مؤهلة للخروج

زين :بكرا الدفنة نفذ الاوامر

جمال : تمام يا فندم

بدا زين يسند علي جمال و مشيو لغاية الاوضة و طلع زين بدلته من الدولاب و بدا يلبسها و جمال اتصل علي الحراسة انهم يجهزو موكب اللواء زين واتصل بالادارة انهم يستعدو للدفنة و يجهزو التامين اللازم للمكان
وفعلا تمت الدفنة و طبعا متخلاش من بكاء و انهيار و حزن شديد من زين و طبعا مشاعر الحزن الي علي وجوه كل الحاضرين (مش هكتب حاجة عن الدفنة للان مهما كتب مش هقدر اوصف كمية الحزن في الموقف دا و هترك لك ان تتخيل رجل فقد زوجته و اولاده )

وزين رفض انه يعمل عزاء و اكتفي علي تشييع الجنازة نسيت اقولك ان زين راجل صعيدي و من اغني الصعيد و عنده فلوس ترصف الطريق من القاهرة لاسوان و يفيض منها يعني مش هيعمل عزاء غير لما ياخد حق مراته و عياله هتقولي دا لواء و مركزه حساس اقولك يا صاحبي الطبع غلاب و العرق الصعيدي حضر يعني مش هيسيب حقه طول ما هوا عايش..

وبعد اسبوعين استعاد زين كل قوته و راح رئاسة الجمهورية و طلب مقابلة الرئيس شخصيا علي انفراد
و رحب الرئيس بيه جدا و فرح لما لقاه واقف علي رجله سليم ما عدا بعض الخرابيش و الخدوش البسيطة في ايده و وشه و قعدو يتكلمة مع بعض
طبعا بعد اسئلة كتير علشان الريس يتطمن علي صحته و حالته النفسية و يصبره علي بلوته و في النهاية زين قدم استقالته و طبعا الريس اتصدم ان ازاي زين بعد الي حصل دا كله يفكر يقدم استقالته قبل اما يرجع حقه و كمان ازاي واحد وصل للمكان دا يتخلي عنه بسهولة

الريس : تقدر تقولي اي دا
زين : ..............يتبع
عفارم عليك ياض،، بدايتها احسن من قصتي حلو يخويا،،، خلي بقي الاحداث في العالي وكمل علي نفس الوتير،، شابوه يخويا ✌♥🔥

• عجبني
  • حبيته
لاااااا صغننن كده ليييي
ابقا اعملي منشن لما تنزل الجدي بس جزء جاظ

• عجبني
  • أتفق
  • عجبني
عفارم عليك ياض،، بدايتها احسن من قصتي حلو يخويا،،، خلي بقي الاحداث في العالي وكمل علي نفس الوتير،، شابوه يخويا ✌♥🔥
حبيبي تسلم بجد و رايك دا فرحني و صدقني الي جاي اقوي و اشد و غير متوقع متقلقش ✌✌❤❤

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Magdy66 و Mazen El 5dewy
لاااااا صغننن كده ليييي
ابقا اعملي منشن لما تنزل الجدي بس جزء جاظ
عنيا ليك ياخويا احلي منشن ليك في الجزء الي جاي🌹🌹❤❤

• عجبني
حبيبي تسلم بجد و رايك دا فرحني و صدقني الي جاي اقوي و اشد و غير متوقع متقلقش ✌✌❤❤
منتظر الي جاي بفارغ الصبر يخويا ♥🔥
لازم التعليقات تفرحك دي الحاجه الوحيده الي بتفرح الكتاب قمه في الروعه ♥♥♥✌

• عجبني
  • حبيته
متطولش في الفلاش عشان بتوه وعاش يبرو حاسك هتقدم عظمه بجد شابوه يارايق

• عجبني
منتظر الي جاي بفارغ الصبر يخويا ♥🔥
لازم التعليقات تفرحك دي الحاجه الوحيده الي بتفرح الكتاب قمه في الروعه ♥♥♥✌
حبيبي مش عارف اقولك علي كلامك الحلو دا بس احب اقولك ان علي اد ما كلامك فرحني هفرحك باحداث مثيرة و مشوقة الي جاي اتقل ❤❤

• عجبني
  • حبيته
متطولش في الفلاش عشان بتوه وعاش يبرو حاسك هتقدم عظمه بجد شابوه يارايق
عاوز اقولك ان الفلاش باك هيبقي طويل بس دا هيفهمك الاحداث الي جاية عاوز اخليه مرة واحدة بدل اما كل شوية ارجعك فلاش باك و الي جاي هيعجبك يا صديقي و شكرا علي تعليقك الجميل دا ❤❤🌹🌹

• حبيته
  • عجبني
  • أتفق
التفاعلات: Magdy66، fego54 و Mazen El 5dewy
حبيبي مش عارف اقولك علي كلامك الحلو دا بس احب اقولك ان علي اد ما كلامك فرحني هفرحك باحداث مثيرة و مشوقة الي جاي اتقل ❤❤
عيب عليك احنا اخوات،،،، منتظر الاحداث يقلب اخزك عايز اشوف عظمه يا ميزو ✌♥♥♥🔥

• عجبني
  • حبيته
عيب عليك احنا اخوات،،،، منتظر الاحداث يقلب اخزك عايز اشوف عظمه يا ميزو ✌♥♥♥🔥
حبيب اخووووك طبعا احنا اخوات من غير اي حاجة
وصدقني ميزو هيعمل عظمة و هبهرك 😂😂❤❤

• عجبني
  • حبيته
@أفنان
حابب تقولي رايك🙏🙏🌹🌹

• عجبني
  • عجبني
  • بيضحكني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%