NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

𝐄.𝐋.𝐁.𝐑.𝐎.𝐅.𝐄.𝐒.𝐒.𝐎.𝐑

الـطـنـطــــــــاوي
كاتب متميز
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
نسوانجي كروي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث

لمتابعة السلسلة الأولي​

اهلا ومرحبا بكم من جديد في(فرانكو)السلسله الثانيه اللي بتحمل عنوان (فرانكو_القوه والنار) اسف لو كنت اتاخرت بس انا كانت عندي ظروف متسمحليش اني افتح الموقع او اقعد اكتب اصلا ف من غير دخول في تفاصيل خلينا نفكركم ب الشخصيات اللي كانت معانا
لويس حاكم مملكه روستا ده اللي هوا انا طبعا
شارلون حاكم مملكه جزر الحديد وحاكم قره فرانكو
سانسا حاكمه مملكه فلوينزا
سيمون حاكم مملكه الجليد الملتهب
شارلي حاكمه مملكه جبال النار
شيفان اختي التوئم ولاكن انا الاكبر نزلت قبلها
هالدور اخويا الصغير اصغر حاجه
هيام مراتي وكانت من ورا المحيط
محمود المصري خلينا نقول بطل خارق مصري وبيستغل قوته في الغلط
بيتر من تيم الانقياء بتاع محمود المصري وبيستغل قوته في الغلط برده
اخر حد وهوا
لوكي ابني وده (هيبقا ليه سلسله لوحده)
شابرين للاسف سجله لسه فاضي بس هنعرفو مع بعض
اي حد هيظهر جديد هنبقا نوضح اكتر من كده
اسف علي الكلام الكتير اللي ف الواقع بيتعمله سكيب ده بس كان لازم نفتكر معا بعض الدنيا معلهش احنا هنرجع بالزمن شويه عشان نحكي حكايه محمود المصري

الجزء الاول
اهلا ومرحبا بكم من جديد
في سنه 2005
محمود المصري شاب عنده 21 سنه عايش في بيت متوسط او تحت المتوسط كمان كان شغال في سوبر ماركت كبير كان عايش في محافظه كفر الشيخ تحديدا في منطقه بلطيم ابوه كان اسمه مصري ايوه مصري عشان كده بيقولو محمود المصري كان ابوه كبير شويه في حدود 53 سنه امه كانت اسمها مريم عندها 52 سنه الفرق بين ابوه وامه كانت سنه واحده كان وحيد ابوه وامه كان شغال في سوبر ماركت ومن بدايه اليوم نزل وراح الشغل وقعد شغال لحد م الشمس كانت قربت تغيب ودخل عليه شخصين كامل وسامي
محمود:اهلا بحضرتكم اي خدمه
سامي:كنا عايزين جبنه ولانشون
محمود:تحت امر حضرتكم بس اعرف عايز قد ايه
سامي:هوا ممكن 5 جرادل جبنه و15 كوز لانشون
محمود:اتفضلو حضرتكو عقبال بس مخلصلكو الطلب
كامل:خود راحتك
راح محمود يحضر الحاجه وسمعهم وهما بيتكلمو
كامل:جبنه ولانشون ولا في تقدم الناس بتموت علي الفاضي
سامي:لو ظبطت معانا هنقب علي قمه العالم
كامل:وانته فكرك الناس اللي بتموت دي مش هتخلص
سامي:مصر فيه 85 مليون واحد هنجيب بدل الميت عشره
كامل:انا خايف الدور يجي علينا يصحبي
محمود بيخش عليهم بعد ما سمع الحوار كلو
محمود:الحاجه خلصت يا باشا
سامي بيحاسبو وبيخدو الحاجه وبيمشو

في البيت عند مصري ومريم اهل محمود
مصري:كل يوم نفس الموضوع مفيش تغيير خالص لحد مقرفت
مريم:لازم يعرف الحقيقه تعبت مبقتش بعرف انام وانا بضحك علي شاب لسه في اول عمره ومفهماه انك ابوه وان انا امه
مصري:انا ابوه بالزوق بالعافيه انا ابوه هوا الاب اللي خلف ورمي ولا اللي شال وربي وعلم ايوه هوا مكملش تعليم بس دي كانت حريته هوا اللي اختار كده
مريم:علي الاقل يبقا عارف
مصري:هتفتحي علينا فاتحه مش هنعرف نسدها خلي سرنا مكتوم
مريم:طب وبعد كده
مصري:مفيش حاجه بعد كده هنموت بسرنا احنا عملنا الصح وربيناه احسن تربيه واهو عوضنا عن حجات كتير حسسني بالابوه وانتي برده كنتي تعبانه من بعد معرفتي انك مش بتخلفي ومحمود عوضك عن كل حاجه
مريم:حاضر هسكت
مصري:لازم تسكتي لانك لو قولتيله وزعل مش هتعرفي تقوليلو فين امه ايوه انتي عرفاها بس مش هتعرفي توصليلها
اليوم عدي عادي لحد م محمود وهوا مروح قابل صحبه بيتر علي القهوه وبيتر كان 27 سنه
بيتر:الحياه بقا لونها بمبي
محمود:وانا جمبك وانته جمبي
بيتر:تعاله اتفرج علي الماتش تريكه النهارده هيجيب جونين
محمود:المره اللي فاتت قولت كده ومفيش حاجه حصلت
بيتر:تعاله بس المره اللي فاتت بركات سجل والنهارده تريكه
محمود:هو كل واحد ماتش ولا اي
بيتر:تعاله بس اقعد تعاله
محمود بيروح يقعد وهوا بيبص علي التلفزيون اللي فلقهوه وبيحط ايدو علي التربيزه ايده بتخبط في التربيزه بيوقع كوبايه مايه فاضيه بيتر بيلحق الكوبايه وهيا بتقع في الجوه بسرعه فشخ وايدو طالع منها زي شراره زرقه كده بيبص بيلاقي محمود مخدتش باله ولاكن في واحد اسمه جمال قاعد ومركز مع بيتر قام بيتر سايب الكوبايه من ايده وقعت في الارض انكسرت
بيتر:مش تحاسب يا حوده
محمود:مخدتش بالي يسطا فكك هدفع حسابها
بيتر:وهوا انا مقعدك معايا عشان تدفع حسابها انته عبيط يبني
محمود:خلاص انته هتدفع حسابها قالب دماغي ليه
بيتر:قوم امشي يعم اي الخرا ده
محمود:هوا الماتش امته
بيتر:قدامه نصايه الاعلانات بس دي تخلص
الاعلانات علي الشاشه بتقطع وبعد 28 دقيقه من الماتش واحنا بنتفرج بنلاقي اللعيبه بتجري والجمهور بيجري فشخ ومرعوب وبنلاقي الكاميره جايبه فوق الاستاد زي جبل من المايه بيمشي كده وبيخش من فوق الاستاد وبيغرق المدرجات باللجمهور كلو وبعدين المايه دي بتكون علي شكل راجل مائي من المايه وبعدها اول مبيشوف الامن داخل من ممرات الاستاد بيقوم واقع علي النجيله واكنك كنت بترش الملعب ومفيش حاجه جمال اللي شاف بيتر وهوا بيلحق الكوبايه وشاف الضوء الازرق اللي كان في ايده بيقوم يخلص حسابه وبيتر بيقوم وراه علي اساس هيعمل مكالمه واحنا قاعدين في القهوه بنلاقي جثه نازله من فوق العماره مرميه في الارض ميت وكان جمال واكيد بيتر قتله ولاكن بيتر مرجعش بعدها علطول اتاخر شويه والحكومه جات وغطو الجثه بالجرايد لحد م الاسعاف متيجي
محمود:اي الاحداث دي
بيتر:يبني انا عارف واي حكايه الراجل المايه ده كمان
محمود:بقولك اي انا عايز افصل عن الدنيا شويه فهروح انام
بيتر:تمام يعم كلمني بكره وانته في الماركت اجي اقعد معاك شويه
محمود بيرجع بيته وبيتر بيرجع بيته اللي بيكون عايش فيه مع اخته ندا عندها 16 سنه وامه سندس وابوه متوفي
بيتر:اي يفقريه
ندا:فين البيتزا اللي كنت قيلالك عليها
بيتر:نسيت يبطه هنزل اجبلك حالا وارجع
ندا:لا تعالي هاتها بكره طيب وانتا طالع
بيتر:حاضر يبطه..فين ماما
ندا:نامت شويه كانت بتكح وسخنه
بيتر:وهيا عامله اي دلوقت
ندا:كويسه بس ياريت تقنعها تنزل معانا تكشف
بيتر:سيبيها ترتاح طيب وانت برده هريح ف اوضتي شويه

بيتر بيخش اوضته وبيقعد علي السرير وبيمسك اللابتوب وبيقعد يبحث عن شويه حجات لحد مبيوصل لصوره خنجر لويس اللي قتل بيه ملك النار وعمل بيه احداث تانيه هتتحكي قدام المهم الخنجر كان مكتوب عليه خنجر الحياه وكان مفقود وبيتر بيجمع معلومات وبيحاول يوصل للخنجر لحد مبيزهق فبيقفل اللابتوب وبيمدد علي السرير وبيبص في السقف ومركز اوي لحد ما نن عينو بيتحول لديره خضره وبتلف شويه بتقوم عينو مقفوله ونايم

محمود بيرجع البيت بيلاقي ابوه المصري وامه مريم قاعدين بيتابعو الاخبار علي التلفزيون
مريم:اهلا يا حبيبي اقعد هنا جمب ابوك عقبال محط الاكل ناكل سوا
محمود:حاضر يا ست الكل(بيقعد)
مصري:اي يبطل
محمود:الجو بره نار يعم فين الشتا اتاخر ليه
مصري:يومين وهنغرق كلنا في المايه
محمود:لي بتقول كده يعني اوعا يكون بالك علي الموضوع ايااهو يعم انته كبير وعاقل مفيش الكلام ده
مصري:الاخبار بتتكلم كلها عنو ده مسح الاستاد
محمود:وتريكه طلع عايش ودي اهم حاجه
مصري:ليك نفس تهزر ياخي
محمود:بقلك اي غير من علي القناه دي اقلب كمان اقلب اقلب كمان اقلب ايوه سيب الفيلم ده
مصري:فيلم مين ده
محمود:سلام يا صاحبي
مصري:سلام اي اقعد هنا
محمود:لا الفيلم اسمو سلام يا صحبي

قعد محمود يهزر معا المصري وتاني يوم نزل الماركت وفتحه
وقعد فيه لحد ما بيتر وصل وقعد معاه

محمود:جيت علي نفسك ونزلت يعني
بيتر:اهو اقعد معاك اسليك بدل الملل ده
محمود:ابويا خايف من شويه المايه اللي كانو في الملعب
بيتر:طب م كل الناس خايفه مش ابوك لوحده
محمود:بص هوا انا لسه مش مستوعب الموضوع الصراحه
بيتر لسه جاي يتكلم الساعه اللي ف ايده بتهتز بس خفيف وبيلاقي نقطه زرقه ده اللي هوا موقعه ونقطتين حمر جايين عليه
بيتر:طب بقلك اي انا هروح عند الواد حماده اشحن رصيد وجاي
محمود:لو عايز تعمل مكالمه خود تيلفوني
بيتر:لا يعم انا هروح بسرعه مش هتاخر
محمود:تمام هستناااك
بيتر بيخرج من الماركت ومبيكملش 3 دقايق وبيخش سامي وكامل
محمود:اهلا بحضرتكم
كامل:اي يمعلم عامل اي
محمود:انا تمام اي خدمه
سامي:هات 5 جرادل جبنه و20 كوز لانشون
محمود:ثواني وهتكون الحاجه جهزه
كامل بيحط ايدو علي بطن محمود بيوقفو وهوا ماشي:الا معرفتناش الاسم الكريم اي
محمود:انا محمود المصري
كامل:مين كان معاك هنا قبل منوصل علطول يا حوده
محمود بتوهان:هوا اكيد مش حد اعرفه لان الناس داخله خارجه زي منتا شايف بس بتسال لي
سامي:لا بندردش بس يا حوده
التلفزيون:خبر عاجل...!!! اصابه 6 الاف و685 شخص في حادثه الاستاد ووفاه 16 الف و360 شخص واصابه بعض اللاعبين
محمود:بنت الكلب نسيت تطمنا علي تريكه هههه
كامل:وهوا انته مصدق الكلام ده يا محمود
محمود:بص هيا حاجه غريبه بس مش عارف في اي
بيتر بيخش:يا اهلا بالرجاله
سامي بيقف:يا مرحب بالغالي(بيطلع مسدس ف وش بيتر)
محمود:نزل سلاحك يباشا انته عبيط ولا اي
كامل:اصلنا بنحب الاكشن(بيطلع حته حديده مدوره من جيبه واول مبيحدفها علي محمود رجله بتتكلبش في ايده وبيقع ف الارض)
سامي بيبص لبيتر وبيطلق الضربه بالمسدس اللي ف ايده وبس دي مش رصاصه بيتر بيتفادي منها وكان وراه الطريق الرصاصه الكهربائيه اللي طلعت من المسدس بتخبط ف عربيه اللي بتتشقلب وبطير ف الجو بتنفجر بيقوم كامل حادف نفس الكلبش علي بيتر اللي بيتشقلب في الجو وبيرفصه برجله قبل ما الكلبش يوصله بيقع كامل ف الارض ومحمود مستغرب اللي بيحصل بيتر بيمسك سامي من ياقه القميص وبيعمل بايدو مسد وبيحطه جمب دماغ سامي بيطلع من صوابعه شراره زرقه او ضوء ازرق وزي اللي بيسحب حاجه من دماغ سامي اللي بدا يدوخ ويقع وبعد ثواني دماغ سامي بتتفرتك ايوه يصحبي معمول عليه تجارب بالظبط كده بيتر بيبص ل كامل اللي كامل بيقوم طاير وطالع من باب الماركت واللي بيلاقي امم بره واقفه بتتفرج بيتر بيطلع وراه وبينزلو دب في بعض بيتر كامل بيعمل زي جنزير من النار وبيحدفي علي بيتر اللي بيمسك في رجله بيقوم كامل وهو في الجو بيلف بيتر بالجانزير اللي بيوقع ويكسر ف البيوت من الخبطات وبيحدفه بعد اللف ده بيخش من حيطه في بيت صغير اللي مبيخدش ثواني والبيت بيقع علي بيتر بعدها كامل بيخش ياخد محمود وبيسمع صوت عربيات الشرطه وصلت بيطلع يطير في الجو وهوا معاه محمود لحد مبيوصلو علي سطح بعد م العربيات اللي كانت ماشيه وراهم تاهت وصلو سطح مربع كبير وفاضي ثواني وفي فتحه بتتفتح في السطح بيقوم كامل حادف محمود في قلبها وفارد ايده ف اتجاه الفتحه بتقوم الكلبشات متسيبه من محمود ورجعاله وبتقوم الفتحه دي مقفوله طبعا ف ثواني الاخبار انتشرت والكل بقا بيتابع الحدث وكان بيتر قدر يهرب من البيت اللي اتكسر عليه ده ازاي طلع عايش هنعرف مع بعض قدام

شايفك يلي هتبيض وتعرف مين هوا شابرين
شخص ماشي في صحرا لابس جزمه طويله في جمبه سيف ايده اليمين فيها 3 صوابع واتنين مقطوعين وشه متشقق وبايظ خالص تحسه زومبي كده ماشي بيوصل ل حجر في الارض بيطلع السيف من جمبه وبيدور ف الحجر بيلاقي زي خبطه سيف فبيحط السيف في اتجاه الخبطه علي الارض ويبدا يعد 1 وينقله ويعد 2 بيقيس يعني لحد مبيعد لحد 8 بيقوم واقف وحاطط السيف بالسن بتاع علي الارض بيدب بيه دبتين صوت حديد بيطلع مبيكملش ثواني وصوت تكه زي كالون اتفتح الشخص ده بيعدي وبيلاقي باب اتفتح وكان في شخص هوا اللي فاتحه تحت بينزل الشخص ده علي سلم وبعدها بينزل الارض اللي كانت فيها مايه كتير المكان عباره عن قصر معفن ريحته وحشه في اكتر من 130 شخص زي الراجل اللي نزل ده كلهم بنفس المنظر ده الراجل بيبدا يتقدم في صوت تام مفيش غير خطواته في المايه اللي طالعلها صوت لحد مبيوصل ل اوضه بيلاقي شابرين قاعد علي كرسي من اللي بيمرجح ده وصوت التزييق بتاع الكرسي عالي
شابرين:بقالك فتره غايب يا ليو
ليو:القعده مفيش منها فايده يا شابرين اللعنه صيبانه ومفيش مخرج
شابرين:قولنا ان الحل موجود
ليو بزعيق:متتكلمش عن الخنجر تاني لان محدش يعرف يوصله
شابرين:هوصله وهشيل اللعنه
ليو:لو عارف توصله كان زمانك طلعت من كوخ الفران اللي انته قاعد فيه ده انته اللي وصلتنا ل كده الواد كان صغير
شابرين:كان عنده قوه وهيفيدنا
ليو:متجيبش سيره الواد ده تاني مبقاش ولد الواد ده بسببه اللعنه صيبانه
شابرين:لويس والسحره هما اللي عملو كده
ليو:مش وقت الكلام ده انا مبموتش عايز اموت ي اللعنه تتشال
شابرين:احنا هنطلع ونحتل البلد اللي احنا فيها دي
ليو:انته عارف احنا فين..؟
شابرين:احنا في فرانكو اكيد في مملكه فلوينزا
ليو:فرانكو مع السنين والحروب اتهدمت زي منتا عارف احنا في دوله اليمن
شابرين:يعني مبقاش في فرانكو
ليو:مفيش فرانكو ولا في اي حاجه من دي مفيش تنانين مفيش دينصورات مفيش زومبي
شابرين:لا في زومبي

في مكان كلو حيطانه بيظه وفيها نور ازرق تكنزلزجيا عاليه ابواب بتفتح بكروت وكل شخص ليه كارت طيارات ذكيه طايره ف الجو بتامن المكان
قاعد في مكتب قزاز شخصين واحد اسمه هادي وواحده بنت اسمها تينيا دنماركيه وشادي مصري الحوار انجليزي بس احنا هبيده
شادي:بيتر ظهر في مصر وباين قوته اللي زادت
تينيا:الكاميارت جايبه الراجل بتاعك واخد صاحب بيتر وساب بيتر
شادي:عشان نوقفه لازم نضغط عليه
تينيا:ده رائيك....؟
شادي:احنا في مشكله كبيره بيتر بيحب صاحبه وهيخاف يعمل حاجه عشانه وكمان الراجل المائي اللي ظهر فجاه ده من صنع مين ده
تينيا:بيتر مش هيسكت ومش هيفرق معاه صحبه لانه بياااااع

بيتر بيبقا راجع البيت ولابس الظونط في دماغه عشان الناس وبيلبس نضاره وبيعدي عشان يجيب بيتزا لاخته ندا بيجيب البيتزا وبيركب تاكسي عشان يرجع البيت
في بيت بيتر
بتكون امه سندس قاعده علي كرسي التسريحه وضهرها في اتجاه السرير اللي بيكون في شخص نايم عليه وهيا قاعده علي الكرسي لابسه قميص نوم اسود لحد فوق ركبتها بشويه ونص بزازها براه وقاعده بتحط ميكاب
الشخص:اخلصي بقا خليني امشي انا هيجاااان
سندس:حاضر يا روحي انته مستعجل لي
الشخص:انا بحب الاسود عليكي اوي بتبقي مكنه فيه
سندس:يا حبيبي هعمل حمام بس وهاجيلك
الشخص بيقوم يقف:انا همشي قبل ما بيتر يجي ونتفضح وابقا اجي وقت تاني
سندس:طب ميجي اقولو ابوك بينيك امك المحرومه
الشخص:انتي عبيطه هوا عارف ان ابوه متوفي
سندس:يا مصري استنا بس انته جوزي(مصري ابو محمود)
مصري بيطلع بره الاوضه وقبل مبيفتح الباب بيلاقي سندس وراه وبتقولو
سندس قلعت ملط:يعني هتسيب الجسم ده وتمشي
مصري:اه يا لبوه زبي هينفجر
سندس:حبيبي ده هات اريحو
بتروح بتنزل معاه بوسه مع شويه تقفيش في ابزازها الكبيره وبعدين بينزل ايدو علي طيزها المدوره البارذه اللي زي الجيلي وهيا ماشيه بتترج منها وبتنزل ايدها علي زبره وبعدين بتنزل علي ركبتها بتنزله بنطلونه وبتمص في زبره من فوق البوكسر وبعدين بتنزله البوكسر زبره بيتنطر في وشها وبتبلعه له جوا بوقها وبعد شويه مص بترفع زبره وتنزل تشفط في بضانه وبتفي علي بزازها وبتاخد زبره بين بزازها الكبيره وهوا بيخش نيك في بزازها شويه مع شويه مص وبينطر لبنه علي وشها وهيا لسه تحت ركبته الباب بينفتح ب المفتاح وهما قاعدين قدامه وبيكون بيتر

نهايه الجزء الاول يا شباب

كل سنه وانتو طيبين وعيد سعيد بدايه السلسله الثانيه من قصه فرانكو الذي تحمل عنوان(فرانكوالقوهوالنار) اتمني الجزء يكون عجبكو ودي مجرد بدايه احداث السلسه هتبقا ف اكتر من زمن وده تمهيد ل اللقاء الكبير اللي هيكون في السلسه النهائيه اتمني القصه تكون تندعم اكتر من السلسله الاولي اللي انا لحد دلوقت شايف انها اتظلمت جدا ف مع احترامي للجميع لو القصه مجابتش الدعم المطلوب مش هضيع وقتي واكتب ف موضوع مفيش حد بيقدره سلااااااااام ياااا بشووووووواااااااااااات⚔️⚔️⚔️♥️

اهلا ومرحبا بكم في فرانكو السلسله الثانيه الجزء الثاني

الجزء الثاني

سندس:طب ميجي اقولو ابوك بينيك امك المحرومه
الشخص:انتي عبيطه هوا عارف ان ابوه متوفي
سندس:يا مصري استنا بس انته جوزي(مصري ابو محمود)
مصري بيطلع بره الاوضه وقبل مبيفتح الباب بيلاقي سندس وراه وبتقولو
سندس قلعت ملط:يعني هتسيب الجسم ده وتمشي
مصري:اه يا لبوه زبي هينفجر
سندس:حبيبي ده هات اريحو
بتروح بتنزل معاه بوسه مع شويه تقفيش في ابزازها الكبيره وبعدين بينزل ايدو علي طيزها المدوره البارذه اللي زي الجيلي وهيا ماشيه بتترج منها وبتنزل ايدها علي زبره وبعدين بتنزل علي ركبتها بتنزله بنطلونه وبتمص في زبره من فوق البوكسر وبعدين بتنزله البوكسر زبره بيتنطر في وشها وبتبلعه له جوا بوقها وبعد شويه مص بترفع زبره وتنزل تشفط في بضانه وبتفي علي بزازها وبتاخد زبره بين بزازها الكبيره وهوا بيخش نيك في بزازها شويه مع شويه مص وبينطر لبنه علي وشها وهيا لسه تحت ركبته الباب بينفتح ب المفتاح وهما قاعدين قدامه وبيكون بيتر اللي اول مبيشوف المنظر بينصدم
سندس:اهدا يا بيتر وانا هفهمك كل حاجه
المصري:افهم يابني انا مش بعمل حاجه غلط دي مراتي
بيتر بيبص لامه
سندس:ايوه هوا جوزي وانته ابنه ده ابوك
بيتر:اللي مات..؟
المصري:يبني انا عايش بس المشاكل هيا اللي حكمت علينا نعمل كده
بيتر:اسمع يابن المتناكه انته اللي هيشفعلك الست اللي واقفه دي لحد مشوف كسم قسيمه جوازكو لحد متظهر وانته ابو صاحبي لو مظهرتش عليا الحرام مهتنزل من هنا عايش
سندس بتجري بتفتح الدولاب وبطلع ورقه وبترجع بيها ل بيتر اللي بعد مبيشوفها اعصابه بت وق شويه
بيتر:انزل يكسمك ملمحكش هنا تاني
سندس:احترم نفسك بقا ده ابوك
بيتر:عايزه اي يا متناكه
سندس بترزع بيتر بالقلم
سندس:انته ملقتنيش ف حضن واحد غريب انا ف حضن ابوك اللي هوا جوزي ف الشرع وواقف تقل ادبك علي اهلك
بيتر:وعايزه اي يا ست الناس
سندس:تعتزر لابوك حالا
بيتر:انا ابويا ماات ولو هوا جوزك وعيزاه انا هسيبلك البيت كله
سندس:طب هوا انته كنت بتتخانق مع مين وايه الجروح دي
بيتر:معرفش (بيدخل اوضته وبيقفل علي نفسه)
سندس:متزعلش منه اكيد هيتفهم مع الوقت
المصري:انا اللي مش عايزه يزعل مني ...انا همشي دلوقت ولما تلاقيه هادي كده وقابل انه يتكلم في الموضوع ده ابقي كلميني

كامل واقف مع رامزي عالم تجارب وهوا اللي عامل تجارب علي بيتر
كامل:يا دكتور لو كنا استنينا شويه كان امرنا انكشف لما رميته ف البيت كان خلاص الامن احتل المنطقه
رامزي:فين الواد اللي انته جبته معااك
كامل:في المخزن مع اللي قبله
رامزي:انته قولت انهم كانو يعرفو بعض وقبل متوصل كان ف اشاره ف الماركت
كامل:حصل بس وصلنا كان محمود لوحده
رامزي:محمود مين..؟
كامل:الواد اللي جبناه معانا
رامزي:هاتلي الواد ده
كامل بيلف وشه وبيمشي ورامزي بيبص جامبه بيلاقي اتنين داكتره واقفين وتحت ايدهم واحده فتحين بطنو وبيطلعو القلب في ايديهم

فلااااش باااك
في قاره فرانكو في مملكه روستا
انا واقف تحت في جنينه القصر قدام شابرين وهيام وشايفان واقفين فوق في البلكونه شيفان بتبص بتلاقي لوكي مرفوع من علي السرير وحوالينه شعاع احمر نار ومغمض عينو
شيفان:الحقي يا هيام(هيام بتبص ومخضوضه)
فجاه لوكي بيفتح عينه وبيتكلم
لوكي:شابرين
(البركان بيفتح وينفجر وبيضرب شعاع نار في السما اللي بتقوم مفتوحه
هيام بتجري تحضن لوكي وهوا في الجو وكان سخن جداا
تحت عند لويس وشابرين
شابرين:غلط غلطه وبتدفع تمنها دلوقتي
انا:الغلطه غلطتك لانك جيت للموت برجلك
شابرين:الحرب مخلصتش ده انته لعبت مع واحد بس
هيام داخله شايله لوكي ابني علي ايديها اللي اول م شابرين ورجالته بيشوفوه بيركعو قدامه وانا واقف مستغرب من اللي بيحصل
عوده من الفلاااش باااك

كامل بيرجع المكان اللي محمود فيه وبيكلبشو وبياخدو المكان اللي موجود فيه الدكتور رامزي
رامزي:حطو في المكان الفاضي ده
كامل بياخد محمود وبيحطو في صندوق قزاز مربع وبيبص حوالينه المكان مليان صناديق وكل صندوق فيه فار او فيه واحد او واحد ولاكن طالعين عين امهم ولما شاف الفران عرف دلوقت كانو بياخدو كميه الجبنه والنشون ليي
رامزي:اسمك اي
محمو ساكت
رامزي:اسمك اي..؟
محمود ساكت بس خايف
رامزي بيكون قدامه زي شاشه قزاز في الجو وكلها كلام انجليزي بيضغط علي كلمه في الشاشه الصندوق اللي فيه محمود بيتصعق بالكهربا بس محمود الضربه ماثرتش فيه اوي ولاكن انتفض بردو من مكانو
محمود:اسمي محمود اسمي محمود المصري
رامزي:تعرف بيتر منين يا حوده
محمود:بيتر صاحبي من زمان عشره عمر زي ما بنقول
رامزي:تمام في بينكم اسرار ولا صداقه صطحيه
محمود:لا صحاب في بينا اسرار عادي
رامزي:طب هوا مقلكش فين مكان خنجر فرانكو
محمود:لا مجابليش سيره خنجر البتاع اللي انته قولته ده
رامزي:عارف الراجل المائي اللي ظهر في الاستاد
محمود:اكيد شوفتو
رامزي:ده ملك من 3ملوك الحكايات اللي اتحكت لينا ان لويس حاكم روستا قتل ملك النار ومنعرفش حاجه عن الباقي
محمود:طب وانته عرفت انهم 3 ملوك ازاي ولويس حارب ملك النار بس وعرفت ان ده من ال3 ملوك ازاي
رامزي:لان لوكي ابن لويس كان حارب ال3 معا بعض
محمود:ازاي ابوه قتل ملك النار وهوا حارب ال3 مع بعض
رامزي:محدش يعرف
محمود:وانتو هتستفادو مني ايه برضو
رامزي:الخنجر بتاع فرانكو قادر علي انه ينهي اللعبه دي
محمود:وانا معرفش حاجه عن الكلام ده
رامزي بيبتسم ل محمود وبيبص علي الشاشه اللي قدامه وبيكون فيها اكتر من شريط زي مكبر الصوت كده بيسحب واحد كان 17%بيخليه 86%وبيقوم ضاغط علي start الصندوق بيمسك فيه الكهربا والقزاز بينشق من قوه الكهربا بس خفيف دماغ محمود المصري خلايه جسمه تتفتح وبتقبل الكهربا جسمه متقبل الكهربا عينه نازل منها دموع من الغضب محمود عينه بتزرق دكتور رامزي لما شاف كده زود الكهربا 100%ومكملش ثواني وقام الصندوق انفجر ومحمود اترمي في الارض بيشيلو محمود وبيرموه في صندوق تاني
كامل:ازاي الصندوق انفجر كده
رامزي:الصندوق مصنوع ل كده ف استحاله ينكسر انا مش عارف حتي جسمه كان متقبل الكهربا عادي انا مش فاهم حاجه
كامل:هندخل معاه حد وجرب علي الاتنين وشوف فعلا قادر ولا في اي
رامزي:لا استنا عندي مشوار مهم اوي الاول
عند بيتر قاعد في اوضته وقدامه اللاب توب ونفس الكلام بيبحث عن تاريخ الخنجر واي معلومه توصله ليه وبيفكر ازاي يخرج محمود المصري من عند رامزي وبيفكر ان محمود طلع اخوه ودماغه مقلوبه وصلتله رساله علي التيلفون فيها زي كارت دعوه وباركود بيقوم يلبس بادله سوده فشيخه ويظبط نفسه وبينزل قدام البيت بيلاقي مرسيدس سوده واقفه مستنياه بيلف وبيركب وبيلاقي في واحده قعده جواها شعرها احمر ولابسه فستان اسود مفتوح لحد نص فخادها كده وبيلمع وبحاملتين والضهر مفتوح خالصلحد تحت نص الضهر بشويه كده
سيلين:بيتر..؟
بيتر بيفتح التيلفون بيوريها كارت الدعوه:ايوه بيتر
سيلين بتتحرك ب العربيه
سيلين:معاك سيلين
بيتر:سمعت عنك اهلا وسهلا
سيلين:سمعت عني اي اتمني الخير
بيتر:مدرسه فنون القتال اللي انتي فتحاها
سيلين:ااه تقصد مدرسه الفايكينج
بيتر:مش متاكد بس تقريبا اهه يعني
سيلين:المهم...احنا هنحضر المزاد عادي جدا زي اي حد مش هنزايد مع الناس بس احنا محتاجين اللوحه دي هيا اللي هتوصلنا للي الخنجرر
بيتر:اللوحه اتذكرت ف القصص واترسمت علي حسب الذكر والمزاد معمول علي انها لوحه من قصر لويس حاكم روستا بس انا معرفش هتوصلنا للخنجر ازاي
سيلين:لما ناخد اللوحه هفهمك كل حاجه براحه عشان مش هتستوعب غير لما تشوف بعينك
بيتر:انتي عرفتي الكلام ده منين
سيلين:لما زيدان بعتاي صوره اللوحه اللي مدير المزاد منزلها عشان الحضور وقلي هيا دي اللوحه اللي عليها العين وقلي هيبقا معاكي بيتر بصراحه انا كنت شيفااك قبلها ف الاخبار وانته رجاله رمزي بيحطو عليك بس وافقت لاجل الانتقتم من رامزي
بيتر:مش قصه بيحطو عليا الحكايه اني مكنتش عايز حد يعرف ان انا كده كنت عايز افضل عايش كده محش عارف عني حاجه لحد مظهرت ف التلفزيون مره واحده والكل شاف
سيلين:اي كان رد فعل اهلك بقا لما شافو ان ابنهم عندو القوه دي
بيتر:لا ابويا وامي كان عندهم ماتش كده
سيلين:ماتش اي ده
بيتر:بيلعبو في نادي المقولون العرب
سيلين:مش فاهمه حاجه...وصلنا المكان قدام اهو تعاله سوق بقا انته
بيتر بيجي يفتح الباب سيلين بتمسك ايدو
سيلين:انته عبيط هنتشاف كده اننا بنغير الكراسي
بيتر:احنا بنعمل كده لي اصلا
سيلين:بيتر افهم انته المفروض جوزي جوا ف اكيد مش هتروح ومراتك اللي سايقه
بيتر:طب تعالي مكاني يلا بيتر بينزل جسمه ل تحت وسيلين بتعدي من فوق الفتيس وبتروح تقعد علي الكرسي التاني وكان الفستان من طوله هيا رفعته شويه وكانت من غير اندر وبيتر خاد باله وهيا خدت بالها ان بيتر خاد باله هيا قاعده علي نفس الكرسي اللي عليه بيتر
سيلين:نزل عينك وروح الكرسي التاني بقا(بتعدل الفستان)
بيتر:انتي اخدتي بالك ههههه(بيقعد عشان يسوق)
سيلين:ااه مبحبش البسه وبعدين انته مالك..اول حاجه هتنزل تفتحلي الباب لما نوصل تمسك ايدي هتدي المفاتيح للواد عشان يركن العربيه هوه المكان داخله ناس معاها مليارات احنا مش عايزين حد يشك فينا
بيتر:متخافيش هبهرك
سيلين:يبقا هنتقفش
بيتر جاي يلع بالعربيه بطلت منو
سيلين:انا انبهرت يلا نرجع
بيتر:استهي بقا كده واتفرجي علي السواقه
بيتر بيدور وبيطلع بالعربيه وبيخش المكان هوا اصلا مبيعرفش يسوق قد كده ف بيحك ف الحيطه سيلين كانت هتشخرلو
سيلين:روحنا ف داهيا اهو
بيتر بينزل من العربيه وبيفتح الباب ل سيلين وبيبقا ف راجل عندو يجي 25 سنه واقف بيبص علي بيتر وخبطه العربيه
بيتر:انخبطت العربيه مفيش مشكله نجيب غيرها
الراجل:كانت عربيه جميله
بيتر:نجيب غيرها بدل الواحده عشره هههههه
الراجل:شكلك مخسر فلوسك علي العربيات ههه
بيتر:اهم حاجه المدام تنبسط
بيبص ل سيلين وبيبوسها من شفتيفها بوسه هاديه
سيلين ف سرها:اه يبن الوسخه
الراجل:يخليكم ل بعض(بيلف وشه وبيمشي)
سيلين:ايه اللي عملته دي
بيتر:لزوم الاكشن عشان اظبط الحوار
سيلين:مكنش ليها لازمه الخبطه من الاول اصلا
بيتر:قال يعني خابطها ب مزاجي وبعدين انتي زعلانه علي البوسه لي يست انا اسف حقك عليا
سيلين:ااه طيب يلا نخش وبلاش مشاكل وعي اليوم
بيتر بيصفر وبيحدف المفتاح للواد اللي بيركن العربيات وكانو قدام مبني كبير جدا وعليه من فوق علم مصر والارضيه مفروشه سجاد احمر وبيدخلو بيلاقو ناس كتير قاعدين علي كراسي وشويه والمزاد ابتدي علي حجات اثاريه بردو كان بيتر قاعد علي طرف الطرقه وكانت طرقه صغيره وبعدها بردو كراسي وسيلين قاعده جمبو وجمبها واحد بس منجوس شويه قاعد يحك فيها والرجل بتاعه الفستان المفتوحه كانت جمبه ف نزل ايده وحطها ع رجل سيلين وبيمشي ايدو وبيفعص في فخدتها من بره وسيلين ماسكه نفسها عشان تخلص الحوار وسيباه وقاعده تتزنق ف بيتر وهيا بتبعد نفسها عن الراجل لاكن بيتر مركز ف المزاد لحد مبيتر لقا حمل تقيل عليه ومش عارف يقعد بيبص لقاها لازقه فيه جاي يسالها انتي مالك اقعي عل وبتاع لاحظ ايد الراجل اللي جمبها قام بيتر حاطط ايدو فوق ايد الراجل وقام ماسكها وباصص فعين الراجل وقام لافف ايد الراجل مره واحده فرقعت وانكسرت وصوت الراجل بيصوت عالي ولسه بيتر قاعد حاطت رجل علي رجل والناس بتبص عليه بس هما اغنيه ف محدش قام حتي وسال انته مالك الراجل قام ماسك دراعه وطلع بره القاعه وبيتر قام واقف علي اساس بيعدل هدومه وقام جايب سيلين مكانه وقاعد هوا لجوه ولافف ايدو ورا ضهرها وضاممها شويه عليه سيلين اخدت باله وكانت مبتسمه الراجل اللي ماسك المزاد هنقول عليه المزاد فلل
المزاد:ودلوقت هنبدا علي لوحه من اللوح الاربعه اللي كانو في قصر حاكم روستا لويس وكانو بعدها في قصر حاكم فرانكو الملك لوكي هنبدا ب 200 مليون دولار
راجل1: 250 مليون دولار
المزاد:250 الباشا فهمي الانصاري
راجل2: 260 مليون دولار
المزاد:260 مليون الاستاذ مدحت
شخص قاعد ورا خالص لابس نضاره سوده ووشه زي اللي محطوط عليه مكياج كده
الشخص ده:500 مليون دولار
الناس بصتله اللي هوا الناس شغاله ف الميات قفزت انته هنا لي كده
المزاد: 500 ملوين الاستاذ...؟
الشخص:شابرين(بيقلع النضارع وكان هوا شابرين بس وشه عامل مكياج وحجات ف وشه عشان الناس والحجات اللي ف وشه متبانش عمل مكياج ازاي هنعرف قدام)
المزاد:500 مليون الاستاذ شابرين حد تاني
محدش بيرد وبيتر عينو علي شابرين وسيلين مركزه علي بيتر اكتر من المزاد نفسو خلاص بيخلص واحد لابس بدله سوده بيقوم يقف وسط الناس اكيد عرفتو مين
رامزي:مليار دولار
الكل تنح وبيبص عليه بيتر بيبص عليه بيلاقيه رامزي بيقوم يقف وبيبصو ف عين بعض جامت سيلين ملاحظه ان وش شابرين بيشقق هوا اخد باله ف بيقف وسيلين بتقف قصاده

نهايه الجزء التاني اسف علي التاخير واتمني الجزء يعجبكو ويكون خفيف كده♥️⚔️⚔️
سلااااااام يا بشوووااااااااااات

اهلا ومرحبا بكم في فرانكو الجزء الثالث

الجزء الثالث

محدش بيرد وبيتر عينو علي شابرين وسيلين مركزه علي بيتر اكتر من المزاد نفسو خلاص بيخلص واحد لابس بدله سوده بيقوم يقف وسط الناس اكيد عرفتو مين
رامزي:مليار دولار
الكل تنح وبيبص عليه بيتر بيبص عليه بيلاقيه رامزي بيقوم يقف وبيبصو ف عين بعض جامت سيلين ملاحظه ان وش شابرين بيشقق هوا اخد باله ف بيقف وسيلين بتقف قصاده
المزاد:مليار دولار الدكتور رامزي
سيلين:اللوحه كده ضاعت
بيتر:ده لو رمزي خدها
سيلين:وايه الفرق مه الراجل اللي حاطط ميكاب شبه عروسه المولد ده خدها هنجبها ازاي
بيتر:شابرين من زمن الخنجر وملعون وكان مختفي واهو ظهر
سيلين:وانته عرفت منين الكلام ده
بيتر:القصص قريناها كده
سيلين:ايوه لو خاد اللوحه برده هنوصله ازاي
بيتر:ده من عصر قديم احنا بنتبع اللوحه بالانترنت وجيل حديث فهمه ده ع الاقل خالص هيبقا عارف مكان ال3 لوح التانيين وفي سر انه يوصل هنا وهوا ميعرفش حاجه عن البلد الا اذا كان بيحول نفسه عروسه مولد من زمان فهمتي قصدي
سيلين:طب وانته هتعمل اي دلوقت
بيتر:لازم شابرين يزود علي الرقم ده علشان ياخد اللوحه
سيلين:ثواني انته بتقول من عصر تاني وكل الكلام ده وفاتك موضوع الفلوس اللي هوا بيراهن بيها طب جابها منين
بيتر:صح جدا كده انتي ع الخط ف اكيد مجهز نفسه قبل ميجي يراهن وهوا مش معاه فلوس
سيلين:ازاي هيجهز نفسه
بيتر:اللعنه كانت صايبه اكتر من حد معاه مكنش هوا لوحده
سيلين:بالظبط كده بص ف اخر القاعه ف الصف الاخير
بيتر بيبص بيلاقي صفين ورا بعض نفس موضوع المكياج ده
بيتر:كده تمام شابرين جاي يسرق زينا مش جاي يراهن ف انتي هتنزلي تحت الشبااك ده(بيبص بعينه ع الشباك) وهنكمل الخطه عايز محدش يلمحك اول متقفي تحت الشباك وتظبطي خطتك صفري
سيلسن:حاضر حاضر
سيلين قامت وخرجت ونزلت تحت عشان المزاد كان ف الدور اللي فوق
بيتر بيبص ل رمزي وبيحط ايده ف جيبه بيطلع منها ف السر زي كره صغيره خالص كده بيحدفها علي شابرين بتنفجر شابرين بيطير بس ملعون ف مش هيموت بيتر بيجري ناحيه اللوحه بيحده كره تانيه من جيبو علي قزاز الشباك الكره بتتغير لونها ف الجو هيا لونها دهبي لونها بيزرق وبيننفجر قزاز الشباك بيتكسر طبعا الناس بتجري والحاله وحشه وفوضويه اوي بيتر بيمسك اللوحه اللي كانت خشب وبيحدفها من الشباك رامزي بيحدف بيتر بالحديده اللي بتتحول لكلبش دي وشابرين جاي جري ورا رامزي بيتر بيتشقلب كالعاده وبيخبط الكلبش برجله رامزي بيتفاده الكلبش ولاكن بيلبس ف شابرين بيتكلبش ف الارض بيتر بيطلع شويه كور من جيبه(كانت صغيره غالص قد العنبه كده)وبيحدفهم ف المكان بيصبع ل رامزي🖕 وبينط بضهره من الشباك المكان بينفجر بالكور بس مش انفجار كبير رامزي بيبص من الشباك تحت بعد مبيقوم من الارض مش بيلاقي حاجه

سيلين كانت واقفه تحت الشباك بيتر رمي اللوحه خدتها بعد مجابت العربيه ومشيت علطول ده كان اتفاق حاصل بينهم اتحركت بالعربيه لحد موصلت مكان الالتقاء وشويه وبيتر وصل العربيه
سيلين:اتاخرت كتير انته
بيتر:عايز انقذ صحبي محمود قبل ميحصل عليه تجارب
سيلين:مش هيحصل عليه تجارب استحاله رمزي يعمل كده
بيتر:رمزي عايز الخنجر لي..!؟
سيلين:اسمه خنجر الحياه حسب منا اعرف اللي بينطعن بيه بيعيش للابد
بيتر:طب مه لويس طعن بيه ملك النار واكيد طعن بيه ناس تانيه
سيلين:معرفش حاجه
بيتر:الخنجر بيوصل لمكان التنين الزهبي ولارض الدهب
سيلين:انا مش فاهمه حاجه
بيتر:انتي قولتي اللوحه دي هتوصلنا للخنجر ازاي
سيلين:هفهمك في اربع لوحد هيا المفروض لوحه كبيره انقسمت لاربع لوح كل لوحه عليها راسمه او جزء من الخريطه في اتنين علي وش الارض واتنين عمرهم مظهرو دلوقت احنا معانا لوحه
بيتر:ثواني انتي كان معاكي صوره للوحه دي كان ممكن نستفيد منها اكتر منعرض نفسنا للخطر كده
سيلين:دي مش اللوحه ده الغلاف المفروض اللوحه جواه

رامزي وصل المختبر بتاعه ودخل قعد ف مكتب جوه بيندب ف نفسه ومضايق من اللي حصل شويه وكمال بيخشله
كمال:دكتور رامزي محمود صاحب بيتر انا عايزك تبص عليه بصه بعد ازنك
رامزي:ماله ده كمان اقتلوه وريحونا
كمال:قبل منقتلوه محتاجك تبص عليه برده بصه
رامزي بيقوم يقف وبيطلع مع كمال بره بيقفو قدام محمود المصري اللي كان في صندوق قزاز سميك
كمال:عينو النن اتحول للون الازرق يا دكتور
رامزي:هات الحقنه Df ودخلو الدايره
كمال:مش هيبقا جاهز معاك ده يا دكتور
رامزي:هنشوف هوا جسمه كده ولا ده من الكهربا
كمال:تحت امرك يا دكتور

سيلين وبيتر رايحين بالعربيه ل زيدان اللي كان باعت صوره اللوحه ل سيلين
بيتر:احنا هنسلم اللوحه ل زيدان...!؟
سيلين:اكيد طبعا امال احنا روحنا نجيبها لي
بيتر:اللوحه دي هتعمل حرب بين زيدان ورمزي
سيلين:ايوه ده احنا عارفينو اي الجديد يعني مهما طول عمرهم بيكرهو بعض
بيتر:اللخنجر ده اللي هيوصله هيوصل للتنين الدهبي والدهب اللي معاه واللي هيبقا معاه التنين ده هيحتل العالم كله
سيلين:ايوه انته عايزني اعمل اي..!؟
بيتر:عايز اللوحه وخليكي معايا لحد موصل للخنجر
سيلين:انته عبيط يا بيتر استحاله طبعا اعمل كده ده احنا نموت
بيتر بيشعر بحاجه جايه نحيته من ورا وصوت هيجان عالي وصويت بيبص ف المرايه اللي ف جمب العربيه بيلاااقي موجه مايه كبيره بتكنس الطريق حرفياً باشيل كل اللي قدامها موجه كبيره فشخ بيتر بيمسك اللوحه وبيخلي سيلين تفرمل بسرعه بينزلو من العربيه بيلف ايدو حوالين سيلين وماسك اللوحه ف ايدو وشايف عربيات جايه طايره عليه ف قلب الموجه بياخد سيلين وبيطلع فوق عماره طيران وبيبصو ل تحت شايفين الطريق كلو مايه زي مشاهد نهايه العالم كده الناس بتجري والمايه بتجري وراهم بيتر بيحط ايدو ف جيبو بيلاقي 3 كور من اللي بينفجرو دول بيقوم حادفهم من فوق في قلب المايه بينفجرو في عربيات بتنفجر هيا كمان والمايه زي مهيا بنلاقي المايه بتلم نفسها وبتتكون ل انسان ازرق مائي بس مش شفاف لابس زي تاج علي راسه باين ف المايه مربع وبتحضر الطيرات فوق منو وبيبدآو الضرب فيه بس مفيش حاجه بتآثر فيه لحد مبيقع تاني في الارض وبتبدا المايه تتحرك ناحيه مواسير الصرف لحد مبتنزل كلها في الصرف
سيلين:اي اللي انا شوفتو ده
بيتر:الخنجر اللي الناس هتقتل بعضها عشانه لو موصلنالوش وحد قتل بيه الكائن ده محدش هيعيش ف العالم وانتي شوفي ب عينك..اللوحه معاكي وانتي ورايك بقا
سيلين:انامعاك بس انا خايفه من رامزي اه انا فايكينج بس معنديش قوه انا بقاتل ب الفاس بتاعي مش زيكم ب نا وحجات بتطلع من ايدكم
بيتر:طول منتي ف صفي محدش هيعرف يكلمك

عند محمود المصري في اوضه علي شكل دايره شفافه تماما مقفوله من كل مكان من فوق ومن تخت ومن الاجناب وكله مش كبيره اوي برده واقف محمود المصري وواقف قدامه رامزي اللي كان لبس بدله تشبه نسبيا بدله دكتور سترينج بس رامزي مكنش ساحر رامزي مبينه وبين محمود متر محمود واقف قدام رمزي لونه مزرق شويه رمزي بيروح ناحيه محمود بيضرب محمود بوكس ف وشه والتاني والتالت والرابع كل م محمود يخاول يعدل وشه رامزي يبكسله رمزي بيرجع ل ورا وبيفرد ايدو الاتنين ف الجو بيترفع عن الارض بيرسم ف الجو دواير ومربعات ناريه واسهم وكل ده ف قلب بعضه وبيقوم زاققهم علي محمود محمود واقف بيبص للدايره المفخخه اللي داخله عليه دي وعارف انها هتفشخه شايفها سلوموشن بيبصلها جامد والعرق نازل علي وشه عينه بتزرق جامد فشخ لدرجه انها نورت كمال من خارج الاوضه اخد باله رامزي مستعد عين محمود بتطلع شريط كهربا بتنضرب ف الحجات اللي رامزي كان عاملها بتنفجر رامزي بيرجع لورا محمود حاسس ان ايده بتكله بيمسك كفين ايدو ف بعض بس اما بيجي يشيل ايده بتبقا في كهربا بين الكفين بتشد زي الجبنه المودزاريلا كده مستغرب محمود من اللي بيحصل بيقوم موجه ايده ناحيه رامزي الكهربا كلها بتضرب ف رامزي الي بيعدي من قزاز الغرفه محمود بيطلع وراه بيبدا يكسر في المكان ب ايده وعينه وبيحارب كمال وبيفشخه بيمسك واحد من اللي شغلين وبيوصله ويعرفه علي الباب وبيخرج من المكان اللي كان فيه

عند زيدان قاعد في مركب صغير في بحر الغردقه لابس قميص مشجر ازرق وشورت ابيض نضاره سوده قاعدي علي كرسي علي الكورته بتاعه المركب وراا والصندك حاجب الشمس عليه قاعد قدامه عميله روسيه اسمها اليزبيث
الحوار روسي بس احنا شعب خنازير

زيدان:نورتي الغردقه يا اليزبيث
اليزبيث:جميل جدا بس انا هنا جايه ف شغل
زيدان:مش كتير واللوحه هتبقا موجوده هنا الفرق ف الطريق بس مسافه الطريق
اليزبيث:انا طيارتي طالعه بكره الساعه 6 المغرب
زيدان:ساعات وهتكون اللوحه موجوده هنا
اليزبيث:الفلوس موجوده بس لما اللوحه تظهر
زيدان:مليار جنيه مصري مقابل اللوحه مع انها ف المزاد كانت اغلي من كده
اليزبيث:اللي انته عايزه هتاخده بس اللوحه تبقا معايا

فلاااااش باك في اليمن في القصر اللي تحت الارض اللي قاعد فيه شابرين
شابرين:طب وانته جاي عايز اي دلوقت
ليو:انا هنفذ زي مانتا عايز وهساعدك بس اللعنه تتشال
شابرين:ازاي برده مش فاهم
ليو:في مزاد ف مصر علي لوحه من الاربعه اللي كانو ف قصر لويس اللي بيوصلو للخنجر
شابرين:يعني اي مزاد ومصر دي فين
ليو:العالم دلوقت اتغير في قرات كتير ومناطق اكتر ف انته هتنفذ اللي هقولك عليه المزاد عباره عن واحد بيعرض اللوحه علي الناس واللي بيدفع اكتر بياخدها مصر دي دوله زي المملكه عندنا كده هنخرج دلوقت من هنا في طياره هيلكوبتر بره انا مهدد الطيار بتعها من اول مطلعت من هنا وشبه تبعي وواثق فيه خايف علي نفسه مني في هدوم خاصه للحضور في قلب الطياره وشويه تعديلات فينا كده هتحصل عشان محدش يشك فينا هعلمك الكلام اللي هتقولو ف المزاد الطياره هتوصلنا من هنا لهناك وبعد كده هترجعنا هنا تاني...

عوده من الفلاااااااش بااااك(عشان منتوهش من بعض بس)
{[{[{[معلومات هامة]}]}]}
1_شابرين في اليمن وهيروح مصر ف طياره
2_محمود المصري كان محبوس في طنطا وهو من كفر الشيخ المسافه بين المكان والمكان صغيره جداً
3_زيدان المقر بتاعه في القاهره وحاليا موجود ف الغردقه
4_بيتر لما سيلين اخدته اخدته من بيته اللي هو في كفر الشيخ
5_المزاد كان في القاهره
6_المفروض ان المسافه اللي بيتر وسيلين خدوها ف العربيه كانت 3 ساعات ونصف لحد ميوصلو المزاد بس انا اختصرتها عشان نتفاده الملل
7_المفروض ان بيتر وسيلين حسب الخطه يرجعو من القاهره ل الغردقه عند زيدان علشان زيدان يبيع اللوحه ل اليزبيث
8_المسافه من القاهره ل الغردقه من المزاد ل مكان زيدان بتتخطي ال6 ساعات عشان كده اليزبيث بتقولو انها مستعجله قبل بكره
[{[{[{اتمني النقاط دي تكون وضحت بما فيه الكفايه}]}]}]

محمود المصري بعد مطلع من المكان اللي كان فيه ونزل الشارعه كان شبه عريان خالص لانه كان بالبوكسر بس طبعا خاطف الانظار جسمه بيتسحب ناحيه الطاقه بيوصل عند عمود نور بيحط ايده عليه بيسحب كهربا او طاقه منه طبعا العمود الكبلات من فوق بتفرقع والعواميد كلها زي مبنقول النور فيها بيرقص علي الطريق العمومي النس تاخد بالها من جسم محمود اللي بينور من كتر الطاقه اللي فيه بيتقدم شويه خطوات بيوصل عند عمود تااااني وبيسحب هكذا النور بيقطع في المنطقه كلها كان في مستشفي ***** علي يمين محمود اللي بدا يلف حوالين نفسه من صوت الصويت واحده مش كبيره في السن خارجه من باب المستشفي في الضلمه كان الموضوع بعد المغرب بصويت علي ابنها الصغير اللي كان تحت الاجهزه والنور قطع وابنها بيموت الست بتصوت بصوت عاااالي علي ابنها ووقعت في الارض وبتلطم علي وشها بالتراب اللي جمب سور المستشفي محمود بينزعج من الصوت العالي بيلف ناحيه الست وبكل غل بيطلع شعاع الكهربا من عينه اللي بيوصل ل راس الست مبتكملش ثواني وبتقوم دماغها متفجره محمود وصل عليه دايره نور كبيره بيبص فوقه لقا طياره هيلكوبتر منوره عليه وفي عربيات امن داخله عليه بيقفو وبينزل امن البلد بيغربلوه بالاسلحه بس الطلق مش بياثر فيه محمود بيفرك ايده ف بعضها وبيوجها ناحيه العربيات العربيات بتطير لورا بتاخد معاها ظباط ومدنيين ملهمش علاقه ناس كبيره في السن بتجري وناس اكبر بتموت جثث في كل حته محمود بيرفع وشه لفوق وبيطلع من عينه شعاع الكهربا في الطياره بتنفجر وبتقع في الارض علي بتقتل برضو بوقعتها دي ناس كانت بتجري ناس كانت خارجه عشان لقمه العيش ناس كانت بتتمني الموت من ضيقه الحال محمود عرف يختفي عن الانظار المعركه كل الناس اتكلمت عنها بيتر عرف صحبه او اخوه اللي اتحول بعد تصوير الهيلكوبتر المباشر ام محمود مريم اللي متبنياه قاعده بتعيط علي ابنها واللي وصله شايفاه بعنيها بيقتل الناس الكل شايف والكل عارف العالم كله اتكلم علي الموضوع ده الاعلام اتكلم وقال عليها{[{[{[مزبحه طنطا]}]}]} ***** كتير ماتو في قلب المستشفي...ومن هنا محمود بقا جانب الشر بقا مكروه من كل الشعب كل القيدات اتكلمت عن الموضوع...للاسف نهايه غير سعيده للجزء بتعنا...الجزء مش طويل بس انا حبيت اعمل الجزء ده لتحول محمود بس ومن الجزء الجاي هنبدا نظبط زي محنا.. اسف علي التاخير الطويل اللي كان حاصل اوعدكم بالاستمرار كنتو مع ابراهيم البروفيسور اشوفكم الجزء الجاي سلاااااام💗⚔️

• عجبني
  • يالهوي هي وصلت لكده
التفاعلات: Ana loka، عمر جمال و ابو زوبر جنانن
اتمني تعجبكم♥️♥️♥️⚔️

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
خيرا يجدع

• عجبني
هقراء وارجع

• عجبني
  • عجبني
جامد

• عجبني
عااااش ي رايق وحمد **** ع السلامه
القصه رايقه فشخ 😂
أنا متابعك من السلسله الأولي وكنت مستني الجديد متتاخرش علينا في الأجزاء الجديده بقا 😂

• عجبني
عااااش ي رايق وحمد **** ع السلامه
القصه رايقه فشخ 😂
أنا متابعك من السلسله الأولي وكنت مستني الجديد متتاخرش علينا في الأجزاء الجديده بقا 😂
حبيبي يا غالي ده شرف ليا متابعتك بجد وهحاول انزل الاجزاء كلها لاني مشغول😂♥️♥️

عاش يسطا جزء فاجر فشخ بس يسطا فكك من الدعم لان الدعم مش بيجي علي طول يعني المفروض تكون عارف وانت اكيد يعني بتكتب تسلية وكدة كدة مفيش فلوس يعني علي الكتابة فعادي يعني براحتك بس متبطلش كتابة يسطا ده انت قصصك فشيخة ياعم♥️

قبل أي حاجة احلي اهلاوي ياعم واحلي كل سنه وانت طيب عليك وواخير انفجار فرانكو نزل اخوي الي على الساحة يبقي مفيش حد لي مساحه

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
فشييييخ وحشتنا يا كبير أستمر يا أسطورة 💝❤️

اهلا برجوعك تاني بابرنس جزء جامد فشخ

جزء فاجر اوي اوي اوي وجامد ومستني الجديد

• عجبني
عظظظظييييييييم نيييييييك كمل

• عجبني
عاش يسطا جزء فاجر فشخ بس يسطا فكك من الدعم لان الدعم مش بيجي علي طول يعني المفروض تكون عارف وانت اكيد يعني بتكتب تسلية وكدة كدة مفيش فلوس يعني علي الكتابة فعادي يعني براحتك بس متبطلش كتابة يسطا ده انت قصصك فشيخة ياعم♥️
حبيبي يا نمر وحاضر يسطا♥️♥️⚔️

• حبيته
التفاعلات: Elnamr
قبل أي حاجة احلي اهلاوي ياعم واحلي كل سنه وانت طيب عليك وواخير انفجار فرانكو نزل اخوي الي على الساحة يبقي مفيش حد لي مساحه
حبيبي يسطا ونته طيب وعيد سعيد عليك⚔️⚔️♥️

• حبيته
التفاعلات: Alkn Drakol2
  • حبيته
التفاعلات: نور الليل

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%