NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

𝐄.𝐋.𝐁.𝐑.𝐎.𝐅.𝐄.𝐒.𝐒.𝐎.𝐑

الـطـنـطــــــــاوي
كاتب متميز
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
نسوانجي كروي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
إنضم
28 يناير 2022
المشاركات
8,138
مستوى التفاعل
4,392
نقاط
1,937
الجنس
ذكر
الدولة
Egypt
توجه جنسي
أنجذب للإناث
HUV9joX.jpg

في سنة2004في شركه كبيره للمقولات اسمها(شركه التهامي) يجلس رجل ذو هيبه يبلغ من العمر 48 عام شعره فيه كتير شعر مبيض واخد دقنه موس ومعاها شنبه وشه زي مبنقول(متسفلت) قاعد علي المكتب وماسك في ايده سجاره في هدوء تام...ثم صوت تيلفون المكتب يرن فبيرفع في هدوء السماعه وكانت سكرتيره المكتب هيا من تتصل:-
السكرتيره:تهامي باشا في واحد هنا اسمه الشريف عايز يقابل حضرتك
تهامي:يا اهلا خليه يدخل
السكرتيره:تحت امرك يا فندم..بتقفل السماعه..وبيكون واقف قدامها واحد لابس قميص وبنطلون ومدخل القميص جوه البنطلون ايوه هو الشريف عنده 44 سنه كان ماسك في ايده ابنه(انا سالم كان عندي وقتها 4سنين *** صغير مفيش وصف)
السكرتيره:تهامي باشا في انتظارك في مكتبه اتفضل
..قاعد التهامي باشا علي مكتبه وبيتفتح في وشه باب كبير جرار وبتدخل السكرتيره اللي كانت بتوصل الشريف وابنه سالم وبتخرج وبتقفل الباب وراها
التهامي:اهلا اخيرا ياخي افتكرت انك عليك فلوس
الشريف:انا كنت..
التهامي:تعالا بس تعالا اقعد اكيد مش هنتكلم وانته واقف كده
(بيتحرك الشريف وبيقعد علي كرسي قدام المكتب)
التهامي:هاا كنت جاي تقول اي.!؟
الشريف:كنت عايزك تستنا عليا في السداد شويه
التهامي:تؤ تؤ تؤ احنا كده مش هنبقا حبايب خالص انا فكرتك جاي تسد وانته دلوقت جاي ف اخر يوم في المهله اللي انا عطتهالك وتقولي استنا انته بتتكلم ازاي مش فاهم
الشريف:يباشا الظروف وحشه ومليون و600 الف جنيه انا مش قادر عليهم
التهامي بيخبط ايده علي المكتب:يبقا مكنتش تستلف
الشريف:3 اسابيع بالظبط وكل فلوسك هتلقا عندك
التهامي بيبص لسالم ابن الشريف اللي كان قاعد علي حجر ابوه:هما اسبوعين وابنك هيفضل معانا لحد مفلوسي تحضر
الشريف:يباشا انا عطيتك كلمه ابني اي علاقته بس
التهامي:انا قولت اللي عندي(بيضغط علي زرار احمر في المكتب)بعد اسبوعين لو الفلوس محضرتش عزرائيل هيحضر(وبيبص ل سالم)الشريف بيقوم يقف وماسك ابنه(سالم في ايده)وخايف حد يخده منه بيلاقي الباب الجرار بيتفتح وبيدخل منه 3 جردات(عرفو من الزرار الاحمر اللي التهامي ضغط عليه)بيمسكو الشريف بأوامر من التهامي باشا وبيخدو سالم اللي كان بيعيط من الخوف ومن مقاومه ابوه الشريف الجردات ضربوه بس مش ضرب مؤذي وبعدين اترمي بره الشركه وسالم ابنه مع التهامي باشا ف المكتب.
(بعد مرور اسبوعين)
داخل الشريف ابو سالم مكتب التهامي وفي ايده شنطة وبيطلب من السكرتيره مقابله التهامي باشا اللي بتكلمه وبيعرفها انها تدخل الشريف المكتب
التهامي:اهلا اهلا
الشريف بيلف ف المكتب بعينه:فين ابني يا باشا ابوس ايدك قول انك معملتلوش حاجه
التهامي:اشوف فلوسي تشوف ابنك
(الشريف بيحط شنطه الفلوس اللي ف ايده قدام التهامي)
الشريف:ده كل اللي معايا و**** انا عملت كل حاجه وبيعت اللي ورايا واللي قدامي ومعرفتش اجيب غير دول
التهامي:كام دول
الشريف:650 الف
التهامي:انا ليا مليون ونص مش قادر مكنتش تاخد خود فلوسك وامشي انا عايز المبلغ كامل
الشريف:يا تهامي باشا ابوس ايدك هاتلي ابني ام الواد بتموت مني
التهامي:اسبوع واحد وساعتها وحياه امك مهخليه يوم واحد علي وش الدنيا دي
(التهامي بيجيب الجردات ونفس اللي حصل المرة اللي فاتت اترمي بره الشركه ولاكن المره دي الشريف مفضلش قاعد علي الارض ده قام وطلع تيلفون زراير من جيبه وقفل التسجيل وركب موصلات لحد منزل قدام قسم شرطه دخل ومن مكتب لمكتب ومن عسكري لعسكري لحد مدخل للظابط مكتبه)
الظابط:التسجيل ده متسجل امته
الشريف:من حوالي ساعه ونص ساعتك
الظابط:بس التهامي باشا راجل طيب وبيساعد كتير اهل البلد دي
الشريف:انا كنت فاكر زيك كده ياباشا
(في عسكري واقف علي بابا اوضه مكتب الظابط بيبص للظابط وبيسمع.........في حمام القسم واقف العسكري اللي كان واقف علي باب مكتب الظابط وبيرن علي رقم ف الموبايل)
العسكري:ايوه تهامي باشا في واحد ف القسم هنا عامل فيك بلاغ انك خاطف ابنو
التهامي:متقلقش تابع انته بس معهوش اي حاجه يثبت بيها
العسكري:ازاي بس ياباشا ده مسجلك لما كان عندك وحاليا الظابط هيطلع بعربيه القسم علي شركتك
التهامي:طب اقفل اقفل(بيقفل التهامي وهو متنرفز جدا وبينده لواحد من الجردات)
التهامي:الواد اللي ف المكتب اللي تحت تاخده ف عربيه وف وتطلع بيه من المحافظه دي ولابعد حته ترميه وتسيبه
الجارد:تحت امرك يا باشا
(بينزل الجارد بياخد سالم الشريف وبيطلع بالعربيه وبتعدي من جمب عربيه العساكر وهيا داخله بتدخل عربيه العساكر للتهامي باشا اللي بينكر اللي ف التسجيل وان مش هو اللي بيتكلم ده وبعد تفتيش الشركه مفيهاش حاجه ومش لاقيين سالم بياخدو التهامي علي القسم مع الشريف ولاكن عزيزي المواطن انته موقف مليونير قدام مواطن غلبان مفيش عدل في بلدنا قدر التهامي يخلص الموضوع بفلوسه ونفوذه...وضاع ابن الراجل...وهنا تبدأ قصتنا)

اهلا ومرحبا بكم في حكايه.الطــــــــــــار♥:-
(///الجــــــــــــزء الأول///)
(الجارد خاد سالم وطلع بره المحافظه وبعد جامد عن المحافظه وفي شارع فاضي سحب سالم ورماه في الشارع ومشي...ومع تزويده بنزين العربيه انكتب علي عيله كامله الحزن طول العمر...سالم واقف ف نص الشارع كان الوقت متأخر نسبياً كانت الساعه9:15 بليل...قرب سالم علي الرصيف وقعد تحت عماره وراح في النوم...بعد مرور سقعه الليل ومع ظهور الشمس فتحت عيني علي صوت الكلاكسات وبياع الانابيب والشارع كان زحمه جامد عكس الليل...حضرتك *** عنده 4سنين مش فاهم امور الدنيا مش فاهم يعني اي دنيا اصلا...الشارع ريحه الاكل طاغيه علي كل حاجه بسبب محلات الفول والطعمية...بدون مقدمات مشيت روحت محل فول من ده ووقفت جمب المصفه اللي بيخرج فيها الطعمية من الزيت وعيني ك *** لمعت وبطني قارصه عليا من الجوع مديت ايدي ف المصفه وخدت 2 طعميه ف ايدي وواقف جمب المصفه باكل لحد م الشاب اللي واقف علي الزيت بصلي وزعق)
الشاب بزعيق:انته بتعمل اي يلا
انا نطيت من الخضه:............
الشاب:يلا ياض من هنا مشوفكش هنا تاني
(انا خوفت من صوته بس لسه جعان كنت كلت طعميايه ولسه ف ايدي التانيه فقربت من المصفه وحطيتها)
ست واقفه:براحه عليه شويه يا اسماعيل ده *** صغير
(اسماعيل الشاب اللي واقف علي الزيت)
اسماعيل:دي عيال معفنه وحرميه
الست:ده لو حرامي زي منتا بتقول مكنش رجع الطعميه مكانها(بتمشي بتقرب مني وانا واقف)انته اسمك اي يحبيبي..!؟
انا:....................
الست:طب انته منين منتا غريب عن المنطقه انا اول مره اشوفك هنا
انا:.....................
الست:طب بص استنا هنا متمشيش
(دخلت جابت طلباتها وسندوتشات ف كيس صغير كده وعطتلي السندوتشات)
الست:خود كول دول وخلص وروح لبابا وماما
(روحت قعدت علي الرصيف اللي كنت قاعد عليه وانا شايف الست ماشيه قدامي لحد مشوفتها دخلت بيتها وعرفت البيت وطلعت الاكل وقعدت اكل)
(1_الست اسمها جميله عندها 34 سنه مش طويله ومش قصيره كانت لابسه عبايه سودا وكانت محجبه جسمها واخد اللون الذهبي عينها بني پزازها متوسطه ومدوره ومرفوعه طيزها كبيره ومشدوده معندهاش كرش كانت عندها بنت واحده عندها 7 سنين
2_البنت كانت اسمها مريم تشبه كتير من امها جميله كانت شاطره ف دراستها جدا وصفها الكامل قدام
3_الاب جوز جميله كان اسمه عرفات كان مهندس وعنده 36 سنه كان راجل شيك جدا ومريح العيله جدا كانو عايشين هما بس ف البيت ده مكنتش شقه ف عماره لا كان بيت وكان بيت كبير جدا)
(مريم بنت جميله قاعده علي الكنبه ف الصاله وباباها عرفات واقف ف اوضته قدام المرايا بيلبس هدومه عشان عنده شغل باب الشقه بيتفتح وبتدخل جميله وفي ايدها الفطار
جميله:صباح الخير يقمري انتي صحيتي
مريم:اه بابا صحاني عشان افطر
جميله:طب بابا اصلا صحي ليه
عرفات:عندي مشوار هنا كده تبع الشغل هخلصه وهاجي مش هتأخر يعني
جميله:حتي يوم الاجازه يعرفات
عرفات:يحبيبتي مش هتاخر هما ساعتين بالكتير وبعدين هاجي وهنخرج بليل
مريم:علفكره بابا كان هينزل لان انتي اتأخرتي يماما اصلا
جميله:كلو بسبب اسماعيل ده ماسك واد صغير خالص كده الواد غريب عن هنا الواد من جوعه مد ايده خاد طعميتين ياكلهم لا وازاي بقا اسماعيل يشوفوه ويسكت ولا يكلمه براحه شخط ف الواد الواد من خوفه رجع الطعميه مكانها فوقفت جبت لوواد ده فطار مه برده صعب عليا
عرفات: يا حول **** يارب...والواد راح فين
جميله:زمانه مشي بقا اي ده هو ده صوت مطره
مريم:الدنيا بتشتي اعععععع مش هتعرف تروح الشغل يابابا هه‍هه‍ه‍ههه
جميله:اقفل شباك الاوضه يا عرفات وانته عندك كده عشان المايه
عرفات:كان زمانك قفلتيه
جميله:هو انتو مش بتعملو حاجه خالص(بتمشي بتدخل الاوضه وبتروح عند الشباك بتبص ف الشارع علي الشتا قبل متقفل ولاكن عينها بتيجي علي سالم وهو قاعد علي الرصيف وضامم جسمه ف بعضه وماسك ف ايده ساندوتش والمايه نازله عليه)
جميله:يا حبيبي يابني
عرفات:ف اي
جميله:الواد بتاع المطعم قاعد ازاي
عرفات بيروح يبص:يا حول **** بس ده شكله مش من المنطقه
جميله:متروح تجيبه البيت لحد م الجو يهدا يعرفات
(عرفات بينده علي مريم بنته وبيشاولها علي سالم وبتروح تجيبه وبترجع تدخل الشقه...سالك لامم الورقه اللي كان ملفوف فيها السندوتشات ف قلب الكيس وشايلها علي دراعه والسندوتشات بايشه كلها مايه وهو اصلا غرقان وشعره نازل علي عينه وبينقط مايه وشفته التحتانيه بترتعش)
جميله:ادخل يا حبيبي ادخل(وبتقفل الباب)
عرفات:ده صغير اوي علي البهدله دي يجدعان
جميله:هات يحبيبي(بتاخد ورقه الاكل وبتديها لمريم ترميها ف الزباله)استنا هنا بسرعه احسن تاخد برد
عرفات:ايوه غيريله هدومه دي هيتعب كده
(جميله دخلت الاوضه وجابت هدوم من بتاعه مريم وخدتني الحمام قلعتني هدومي وحمتني ولبستني الهدوم الناشفه خرجت من الحمام وجميله كانت بتعصر الهدوم المبلوله عشان تنشرها وكان عرفات نزل الشغل خرجت وروحت قعدت جمب مريم)
مريم:انته لابس هدومي لي يبنوته
انا:..............
مريم:لما تروح عند مامتك ابقي هاتلي الهدوم دي تاني عشان انا بحبها
انا:...................
مريم:ماما.؟يا ماااااااامااا.!؟
جميله من الحمام:ايوه يمريومه
مريم:هو ساكت مش بيتكلم لي
جميله خارجه من الحمام بعد مخلصت:مش عارفه يمريم لما بكلمه بيردش
مريم:طب ميمكن مش بيسمع
(انا ف اللحظه دي بصتلها)
جميله:بصلك لما قولتي كده يبقا بيسمع اهو
مريم:مهو اللي قاعد ساكت
جميله:قومي هاتي المشط يا مريم
مريم:حاضر انا جعانه وعايزه افطر
جميله:حاضر يحبيبتي هنفطر اهو مهو بابا مشي عشان يلحق ميعاد شغله بقا
(مريم بتجيب المشط ل امها جميله اللي بتاخدني قدامها وبتمسك شعري تسرحلي وبعدها بتقوم تحط الفطار علي السفره وبتقعد مريم وجميله بتاخدني وبنقعد احنا كمان..انا كنت واكل فكنت باكل حجات قليله)
انا:انا اسمي سالم
جميله اتفاجئت:سالم اي يحبيبي بابا اسمه اي.!؟
انا:بابا اسمه الشريف عشان انا اسمي سالم الشريف
جميله:انته عارف بيتكو يا سالم.!؟
انا:في راجل كبير زعق لبابا وخدني منو وحبسني (1.2.3.4 بعد علي صوابعي..عملت عشر صوابع)حبسني دول وكان بيشتمني ويزعقلي وكان بيرمولي الاكل وكنت ببقا جعان كان راجل شرير وكان بيشتم بابا وبعدها خدني راجل تاني ف العربيه وانا كنت بعيط عشان هو كان بيزعق وانا بخاف وفضل ماشي بالعربيه بسرعه وكان بيقولي (انا هرميك فحته محدش هيعرف يوصلك فيها)وفضل ماشي لحد امبارح بليل جينا عند الرصيف ده وقام منزلني من العربيه وقام واخد العربيه وماشي وانا نمت علي الرصيف هنا والصبح كنت جعان وانتي جبتيلي اكل..هو انتي مش شريره صح.!؟
مريم:ماما مش شريره بس بتزعقلي لما حد بيعمل غلط
انا:ماما كانت قيلالي هعملك مكرونه من اللي انته بتحبها لحد متروح مع بابا وتيجي روحت مع بابا ومرجعتش بعدها زمانها حطاها ف التلاجه
جميله دمعت:انا هعملك مكرونه..بس انته مش عارف انتو كنتو ساكنين فين
انا:كنا عايشين جمب البحر بس الجو كان سقعه وانا كنت بروح مع بابا في الحر
مريم:هو الراجل الشرير كان بيشتم باباك لي يا سالم
انا:عشان كان عايز ياخد فلوس من بابا وبابا مش معاه اي فلوسات
(بعد مرور 4ساعات وصل عرفات البيت وكانت جميله حكياله كل حاجه)
عرفات:طب انا هحاول اوصل لاسم الاب مع انه صعب جدا بس هعمل اللي اقدر عليه
جميله:طب ولو ملقتوش
عرفات:هشوف دار ايتام محترمه ونضيفه واوديه فيها
جميله:يا عرفات انا من زمان وانا عايزه اخلف واد بس من بعد مريم والدكتور قال انتي عندك مشكله ف الرحم ومن بعد العمليه وقال مش هتخلفي تاني وانا زعلانه لو معرفتش توصل لاهله سيبه يعيش معانا واعتبره ابني
عرفات:بس.....
جميله:ابوس ايدك يا عرفات سيبهولي اربيه ويبقي ابني
عرفات:حاضر يا جميله حاضر

(في الفتره دي عرفات عمل كل حاجه ومعرفش يوصل لاهلي وانا مع مرور الشهور والسنين نسيت اهلي يعني لو شوفتهم مش هعرفهم بس فنفس الوقت عارف ان جميله مش امي ولا عرفات ابويا كبرت ودخلت المدرسه وكنت شاطر جميله كانت بتحبني اوي وعرفات كمان كنت بحب مريم اوي بحب العب معاها عدت الايام والشهور والسنين وبقينا في الفين تلاته وعشريين 2023)

♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الأول♪



اهلا ومرحبا بكم في حكايه.الطــــــــــــار♥:-
(الجــــــــــــزء الثــــــــــــاني)

-::الـــــــــوقــــــت الحــــــــــــالــــــــــــي::-
انا:بقي عندي 22 سنه خلصت كليه حاسبات ومعلومات شعري لونه بني عيني لونها عسلي وشي وسيم الي حدا ما جسمي مظبوط
مريم:بقي عندها 26 سنه بحبها جدا بحب اشوفها مبسوطه شعرها عملاه لون بين الاصفر والبني كده مش طويله لا اوزعه كده قصيره اوي طيزها مدوره ومتوسطه ومشدوده بزازها مش كبيره اوي بس حلوه وسطها رفيع مهتمه جدا بجسمها
جميله:بقت 53 سنه بس ميبانش عليها من جمالها جسمها وشكلها انا وصفته قبل كده بس زادت شويه ف الوزن بس اتوزعو صح علي جسمها
عرفات:بقا عنده 55 سنه وكنت وصفته قبل كده يادوب بان علي وشه كبر السن وخلاص
(كنت خارج انا ومريم كانت عايزه تشتري شويه هدوم فنزلت معاها)
انا:مش كنتي نزلتي مع صحبتك وخلاص يمريومه
مريم:بقا انته مش عايز تمشي معايا
انا:مش كده بس انتي راحه تشتري هدوم بنات وبتاع
مريم:ايوه ملابس خروج انته فكرك اي
انا:كنت خايف لتخدي رأيي ف الاندرات ولا حاجه
مريم:نينينينينيني
(دخلنا المكان ومريم جابت اللي هيا عيزاه ووقفت جمبي وقالتلي يلا)
انا:يلا اي مش هتحاسبي
مريم:قال يعني انا جيباك معايا عشان تختارلي اخلص ياسالم
انا:اه يا رخيصه طب مش دافع
مريم:وحياتي عندك طيب
انا:طب خلصتي ولا هتجيبي حاجه تانيه
مريم:خلصت يا حبيبي مش عايزه اخسرك
انا بصيت علي الهدوم اللي هيا شارياها:لا فعلا مش هتخسريني هههه
(روحت حاسبت وركبنا ورجعنا البيت فتحنا الباب ودخلنا)
جميله:اهلا اهلا بالصيع
انا:اهلا يا ماما ازيك
جميله:كويسه يا حبيبي كنتو فين
مريم:كان سالم معايا بشتري كام طقمايه جديده
انا:بابا فين ياست الكل
جميله:بابا بيخلص المشكله اللي معاه دي وزمانه جاي
مريم:هما ممكن يحجزو علي البيت فعلا يماما
جميله:بابا عليه فلوس للشركه اللي هو شغال معاها ف الوقت الحالي وخلاص 45 يوم لو الفلوس مرجعتش هيحجزو علي ممتلكات بابا
انا:مفيش حل غير انه يدفع صح.!؟
(باب البيت خبط قمت فتحت لقيته عرفات سلم علينا ودخل قعد مهموم)
جميله:هتتحل يا عرفات اكيد ليها حل
عرفات:الحل اني ادفع او اتسجن وف الحالتين البيت هيروح..انا داخل انام
(قام عرفات ينام ودخلت وراه جميله وانا دخلت اوضتي وشويه والباب اتفتح ودخلت مريم وقفلت وراها الباب كانت لابسه شورت فوق الركبه ابيض وتيشيرت كت ازرق دخلت علي السرير تحت اللحاف اللي كنت متغطي بيه ونامت علي صدري)
مريم:هو المبلغ اللي اللي علي بابا كام
انا:كان بيقول 9مليون جنيه
مريم:يانهار اسود ده احنا متكحراتين
انا:ثواني جاتلي فكره..(قمت جريت روحت عند اوضه عرفات وخبط ردت جميله)
جميله:ايوه مين
انا:انا يا ماما ممكن تفتحي دقيقه
جميله:حاضر ثواني يا حبيبي
(ثواني وفتحت جميله وكان شعرها هايش ولابسه العبايه ع اللحم لان حلمه بزازها كانت واقفه باينه من العبايه اوي ببص ف الارض لقيت كلوت مرمي هيا خدت بالها اتكسفت ووطت خدتو)
جميله:عايز اي يا سالم
انا:بابا فين نام ولا اي
جميله:ايوه نام اول مدخل
انا:نام اي ياشيخه ده انتو كنتو بتتشاقو اهو
جميله:اه ياسااااافل ههه‍هه
عرفات:تعالا ياسالم
(انادخلت قعدت وعرفات كان نايم ومتغطي علي السرير وجميله جات قعدت وشويه ومريم دخلت هيا كمان)
انا:انا عندي فكره او شبه فكره ممكن تساعدنا ف حوار الفلوس ده
عرفات ركز:ازاي بقي يمعلم
انا:في قروض كبيره بتطلع من البنوك ل رجال الاعمال وانته يابابا عندك معارف كتير ممكن حد يوصلك لمدير بنك وتاخد قرض كبير وتسده لصاحب الشركه ومع البنك هتبقا تسد كل شهر جزء وهيبقا اهون من الدفع مره واحده
عرفات:انا عندي مدير بنك صحبي
انا:وهو محاولش يساعدك
عرفات:انا محكتلهوش اصلا قلت ملهوش لازمه يعني
انا:طب رن عليه واساله علي الموضوع وشوف الفكره
(عرفات طلع الموبايل ورن علي صاحبه وشرحله الموضوع وفي فعلا قروض كبيره لرجال الاعمال بس لو اتعطلت عن السداد بيبقا فيها حجز علي ممتلكات غير القروض الصغيره بيبقا فيها سجن عرفات عرف ان البنك بتاع صحبه مبيطلعش القروض دي ولاكن صاحبه ليه تعاملات وقله هتخلص ف خلال 48 ساعه وهرن عليك تجيب نسخه من كل حاجه انته ممتلكها عشان يعرفو انته عندك القدره علي سداد القرض ولا لا وقفل المكالمه)
جميله:هااا قلك اي
عرفات:تسلم دماغك يا سالم هاخد القرض بالكتير بعد بكره
(مريم نطت فحضني وهيا قاعده علي حجري وجميله قامت وحضنت عرفات وبعدين مريم راحت تحضن عرفات ابوها وجات جميله تحضني شدتني فحضنها جامد وكان جسمها طري فشخ صدري فبزازها وزبي بدا ينتصب ويقف اتكلمت بصوت واطي جمب ودنها)
انا:حاضن خزان لبن بخيره يولاد
جميله:بس يا ساافل
(بعدها طلعت جميله من حضني وهيا بتبصلي ف عيني وروحت حضنت بابا ومريم خرجت من الباب وجيت اخرج قمت لافف وشي ومكلم عرفات وجميله)
انا:متتشاقوش بقا هاا احنا عايزين الراجل بصحته يا ماما ده لسه داخل علي قروض ووجع دماغ ههههه
جميله:يلا ياسااافل ياوسخ من هناههههه
(خرجت روحت اوضتي وكانت مريم هناك نايمه علي السرير وماسكه الموبايل دخلت نمت جمبها ومسكت تيلفوني)
مريم:انته طلعت بتفكر اهو
انا:سيبك من الكلام ده انتي قمر كده لي
مريم:انا علطول قمر اصلا
انا:بس دلوقت قمر بزياده
مريم:ده عشان انته مبسوط بس وبعدين ده عشان انته عينك هيا الليي حلوه
انا:طب يلا روحي اوضتك نامي فيها
مريم:هنام هنا معاك وخلاص
انا:انسي ده المره اللي حصلت امك كانت هتفضحنا ف البلد وادتني درس ف الاخلاق
مريم:يعم هقلها جاتلك وانته نايم متقلقش
انا:هعتمد الكلام انتي اللي جيتي بعد منمت هاا.!؟
مريم:عيب عليك ده انا حبيبتك
تـــــــــــاني يــــــــــــوم الصبــــــــــــح
مريم:يا ماما سالم قلي هنتفرج علي فيلم روحت قعدنا علي سريره وروحت ف النوم
انا:بيعتني بكام يا عشري
جميله:سالم انا مش كل شويه هتكلم ف الموضوع ده انتو كبرتو علي كده..مش يبقا جوزي طالع عينه ف الشغل وديون وخره وانته نايم ف حضن بنته
علي السرير عيب كده
(الكلمتين دول زي مبيقولو نقحو جامد حسيت بيهم اوي)
انا:انا اسف يا ماما حقك عليا
(جميله لسه هتتكلم كنت دخلت اوضتي يادوب غيرت وطلعت بره البيت مش مقموص والجو ده لا بس في كلام كده بعد مبتسمعه بتحس انك عايز تفكر فيه وترتب ورقك...روحت قعدت علي القهوه ونزلي الشاي وكنت قاعد بفكر اني خلاص عايز اشتغل)

"فــــــــــــــي البــيــــــــــــت"
مريم:علفكره انا اللي روحتله اوضته وكل اللي انا قولته كدب لان هو بيستحمل لما تكلميه عني وهو عارف ان انا هعمل كده وهقولك كده بس هو مبيحبش يشوفني زعلانه بس انتي كلامك وجعه المره دي يا ماما
جميله:كله بسببك انتي مش ليكي زفت اوضه تنامي فيها
مريم:يا ماما احنا الزمن اتقدم تقاليد زمان دي مفيش منها حاجه بتحصل ولو فيي حاجه بتحصل ف مش سالم يا ماما اللي هيعمل معايا حاجه وحشه من دي سالم ده انا لما الدنيا بتقسي عليا بستخبي ف حضنه مع انه اخويا بالتبني بس عمره ميفكر ف حاجه زي كده يا ماما
جميله:سالم نزل زمانه عمال يلف دلوقت ومش عارف يروح فين وخايفه ارن عليه يقفل فوشي او ميردش اقلق اكتر
مريم:طب انا هرن عليه انا
جميله:استني انا هرن انا عليه
(چميله مسكت تيلفونها ورنت علي سالم اللي تيلفونه رن وهو قاعد علي القهوه
انا:ايوه يا ماما
جميله:ايوه ياسالم انته روحت فين انا بجد مكنش قصدي اوجعك بكلامي كده
انا:يحبيبتي مفيش حاجه انا بس زهقت من البيت ونزلت افك عن نفسي شويه
جميله:كنت خايفه ارن عليك متردش كنت قلقانه عليك
انا:يا حبيبتي هو انا صغير عشان تقلقي عليا وبعدين مردش عليكي لي بس انا مش زعلان منك
جميله:طب بابا مش هينزل الشغل النهارده ولسه نايم لحد ميصحا تكون انته وصلت عشان نفطر سوا
انا:حاضر يا حبيبتي ربع ساعه واكون عندك
(جميله قفلت المكالمه وكانت مريم صحت عرفات من النوم ودخل الحمام يغسل وشه وجميله حضرت الاكل والباب خبط كان الاكل اتحط وعرفات قاعد قدام التلفزيون وجميله علي السفره ومريم جمب ابوها واول مسمعت الباب راحت تفتح لقتني فوشها فخدتني فحضنها)
مريم بصوت واطي:بقيت بتتقمص يا بيضه(طلعت من حضني مستغرباني سيكا لاني دايما بدخل البيت عامل صداع وبتاع)
انا:صباح الخير يا بابا
عرفات:صباح الخير يا سالم مش عوايدك يعني تنزل بدري
انا:صحيت مخنوق شويه وبتاع فنزلت
جميله:طب يلا عشان الفطار
(قعدنا علي الاكل ناكل)
مريم:بابا هو احنا مش ممكن ننزل نخرج النهارده شويه ولا اي
عرفات:خليها بعد مجيب القرض لان دماغي مشغوله خالص يا مريم
مريم:انته هتجيبه بكره ولا لسه هتروح تشوف بكره
عرفات:لا هاخد القرض بكره بس عشان اروح بكره بدري في شويه ورق هصورهم عشان اجهز ورقي واروح البنك بدري
جميله:وهو انته هتيجي بالفلوس علي هنا ولا هتروح علي الشركه علطول
عرفات:لا علي الشركه ارميله فلوسه واخد الشيكات اللي عليا اقطعها
مريم:وبعد كده هتشتغل فين يا بابا
عرفات:في شركه مقولات كبيرة في كفر الشيخ اسمها(التهــــــــــــامــــــــــــي) صاحبها راجل محترم وهشتغل معاه
(انا لما سمعت الاسم وكان اللي حصل زمان بيتعاد قدامي مع اني كنت صغير بس مهما كبرت كنت بحاول افكر نفسي بيه انا قولت ف الجزء الاول اني نسيت شكل اهلي بس منسيتش اسامي الناس لا ده انا كاتبهم في ورقه..عايش ومستني اقف علي رجلي عشان نفسي اشوف امي اللي مش عارف هيا عايشه ولا ميته)
جميله:بس ف كفر الشيخ دي بعيده اوي عن هنا
مريم:حوالي 7 ساعات ف الاتوبيس احنا ف الغردقه مسافه كبيره اوي
(جميله كل شويه تبصلي تلاقيني باكل ومش معاهم وشي ف طبقي وبفكر ف حالي)
عرفات:مالك يا سالم انته كويس.!؟
انا:الليله اللي فاتت كنت عندك ف الاوضه لما روحت اوضتي لاقيت مريم نايمه علي سريري قلتلها روحي اوضتك عشان ماما هتصحا وهتزعقلنا قالتلي هقولها ان انا جيتلك بليل انا كنت عارف انها هتقولها انها راحت عليها نومه علي السرير عادي بتحصل وتتختم بهزار لاكن ماما جميله وقفتني الصبح وقالتلي(انا دمعت وانا بتكلم)انا جوزي بينزل يشتغل ويتعب وانته هنا نايم ف حضن بنته انا عادي مش بزعل منها بس جوزك المفروض انه ابويا وبنت جوزك المفروض انها اختي دي استخسرت تقلي اختك او ابوك انا مش وحش عشان اعمل اللي ف دماغكم ده انا بس مبحبش اشوف مريم متضايقه من حاجه انا عارف ان انا مش ابنك يا ماما(هنا جميله بصتلي وعيطت)ايوه عارف ان انا مش ابنك وعارف انكو تعبتو ف مصاريفي وتربيتي بس انا مش بمزاجي اني اترميت ف الشارع وانا صغير ومليش زنب انك تحسسيني ف كلامك اني مش ابنك انا مستعد اخد حاجتي وامشي لو ده ممكن يسهل عليكي حياتك يعني(سيبتهم ودخلت اوضتي)
عرفات:حسابك معايا بعدين يا جميله استني بس
جميله مدمعه:انا مكنتش اقصد كده انا كان قصدي انهم كبرو وموضوع الفلوس والقرض مأثر عليا مخليني متعصبه فطلعت غلي فيه
عرفات:انا هدخله خليكو هنا
(كنت قاعد علي سريري وعرفات فتح الباب من بره ودخل وقفل الباب وراه)
عرفات:بقي انا ابني قاعد يعيطلي علي الاكل هيا دي الرجاله
انا:سيبك من الكلام ف موضوع تاني هتتغفل فيه
عرفات:علي الهادي بس موضوع اي
انا:انته بره بتقول هتروح ترمي لصاحب الشركه الفلوس
عرفات:امال هجبها لي منا عشان اديهاله
انا:واي يثبت انك تاخد شيكاتك بعد مهايخدها
عرفات:اكيد مش هيغدر ياخي متفكرش كده
انا:طب متعمل حسابك واهو زياده امان ياعم
عرفات:ودي هعملها ازاي..!؟
انا:وسيط ساعه الاستلام تسلم الفلوس للوسيط وهو يسلم الشيكات للوسيط والوسيط يسلم كل واحد حاجته
عرفات:لا حلوه ومضمونه طب منتا حلو اهو مالك بقا
انا:هتخلص الموضوع ده وفي موضوع تاني عيزك فيه
عرفات:طب متقول واخلص يبني
انا:يعم بلاش نلمس كل السلوك فبعضها خلي كل جاك لوحده
عرفات:تمام قوم اقف بقا واطلع صالح امك بعد كلامك اللي اتقال ده
انا:انا اللي هصالح ف الاخر هههه‍هه
عرفات:وتبوس ايديها كمان يلا اطلع
انا:حاضر يا حج
(خرجت من الاوضه كانت مريم قاعده مكشره قدام التلفزيون وسامع صوت اطباق ف المطبخ دخلت براحه من غير مجميله تسمعني ووقفت وحضنتها من ورا)
انا:انا اسف يا حبيبتي علي كلامي
جميله:يا حبيبي انا مش عيزاك انته تكون زعلان مني انا مكنش قصدي صدقني
انا:مش زعلان منك يا حبيبتي انتي تعملي اللي انتي عيزاه
(ايدي من غير قصدي وانا بصالح جميله كف ايدي اليمين قافش علي فرده بزها )
انا:هو انا ماسك اي
جميله خدت بالها:اه يا حيوان انته ايدك ماسكه اي يواد انته
(انا فعصت فرده بزها ف ايدي وبعدين حطيت ايدي الاتنين علي بطنها وزبي كان بدأ ينتصب وكانت حاسه بيه)
جميله:ايه اللي عملته ده
انا بوستها من رقبتها:لبن يابا الحج لبن بخيره
جميله:عيل سااافل بجد اخرج بقا خليني اركز ف شغلي
انا:حاضر يا حبيبتي
(وصلت عند باب المطبخ وقمت باصص ورايا لجميله وقايلها)
انا:مش هتعمللنا شاي يماما
جميله:حاضر هخلص المواعين بس وهعملكم
انا:تمام يست الكل
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
-:شخصــــــــــــيات البيــــــــــــت:-
1_الشريف هو ابو سالم راجل طيب وفحاله بس الزمن جه عليه وخاد منه ابنه عنده 63 سنه الكبر باين علي وشه وشعره الابيض متجوز وعنده بنت وولد غير سالم
2_الزوجه هيا ام سالم اسمها وفاء ربه منزل عندها 59 سنه وشبه كتير من الامهات المصريه
3_الابن اسمه محمد عنده 20 سنه في كليه حقوق وفيه شبه كبير من سالم
4:الابنه اسمها تماره عندها 19 سنه بنت جميله عينها عسلي عود فرنساوي زي مبنقول في كليه الطب لانها شاطره جدا ف دراستها
(في البيت قاعد الشريف مع ابنه محمد ووفاء ام سالم)
محمد:المشورع ده هيفتحلنا باب رزق كويس نصرف منه
وفاء:الفلوس يبني مشروع زي ده محتاج فلوس كتير اوي
محمد:يا ماما في قروض في استلاف ولما نقف نسدد كل ده وبنك مصر بيطلع فلوس للمشاريع
الشريف:كلمه نستلف دي مش عايز اسمعها تاني ف البيت ده لو هشحت مش هستلف(بيقوم يخش اوضته)
محمد:هو بابا ماله
وفاء:موضوع قديم وتاعبه وكان سببه الاستلاف
محمد:موضوع اي ده
وفاء:ابقا اسأل ابوك بنفسه بقا

(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
(قاعدين كلنا ف الصاله بنشرب الشاي)
عرفات:طب انا هنزل انا اشوف الورق اللي انا محتاجه
انا:متتاخرش علي الغدا بقا هاا وشوف وسيط مضمون عشان ميبقاش في اتفاق بينهم او حاجه
عرفات:تمام لو احتاجته حاجه من تحت ادوني رنه
(عرفات بيخرج وفي ايده دوسيه فيه ورق وبيقفل الباب وراه)
مريم:سالم انا لاقيت الورقه دي(ورقه انا شايلها تحت المرتبه)وشوفت كل اللي فيها انته فعلا هتسيبنا وتمشي
جميله:يا نهار اسود يمشي يروح فين فيها اي الورقه دي يبت
انا:يحبيبتي دي ورقه فيها اسم ابويا اللي معرفهوش والراجل اللي عمل كده فيا واي خيط يوصلني للراجل ده
جميله:يعني لو وصلت هتمشي من هنا
انا:يحبيبتي احنا اهل وانتي امي يعني هنا ولا هناك واحد
جميله:يبقا هتمشي(ودخلت اوضتها)
انا:لي كده يمريم لي عملالي مشاكل دايما يمريم
مريم:انا خوفت تمشي
انا:يمريم الورقه دي تحت السرير بقالها يجي 3 سنين لو بفكر ف حاجه كنت عملتها كنتي اساليني الاول
مريم:اهو اللي حصل
انا:تعبت منك يمريم بس اعمل اي لازم نستحمل(قمت وقفت عند باب اوضه جميله وخبط وقمت فاتح الباب من بره ودخلت الاوضه وقفلت الباب تاني ورايا كانت نايمه علي جمبها وبتعيط قربت منها وقمت نايم علي جمبي فوشها بقا وشي فوشها وحطيت كف ايدي اليمين علي خدها وبصوباعي الكبير بمسح دموعها)
انا:انا هفضل بقا كل شويه اخش اصالحك كده
جميله:منته اللي بتزعلني وبعدين انا اموت لو حد منكم حصل فيه حاجه انتو عيالي
انا:يماما بعد الشر يعني الورقه من زمان اوي تحت مرتبه السرير ومعرفتش اوصل لحاجه ساعتها فسيبتها عادي لاكن انا شيلت الموضوع من دماغي من زمان اوي
جميله:ولو لقيتهم هتمشي
انا:عمري مهسيبك يحبيبتي مرضيه كده
جميله ابتسمت:وبطل كل شويه تزعلني
انا:بقا انتي كنتي عايزه تحرميني من ابتسامتك القمر دي(فضلت ابصلها شويه وقمت مقرب من شفايفها وواخدهم في بوسه هاديه خالص وبعدت تاني)
جميله:اي اللي انته عملته ده كده عيب يا سالم
انا:بصالحك يا حبيبتي(قربت بوستها تاني لاكن المره دي كان بشغف اكتر وقلبتها علي ضهرها وبقيت قاعد فوقها وماسك وشها بايدي الاتنين وببوس فيها لحد مايدي اليمين نزلت علي بزازها وبقيت بقفش فيهم جامد لحد مهيا زقتني بايدها الاتنين من صدري وقعت جمبها علي السرير)
جميله:لو حصلت تاني هزعلك مني جامد يا سالم
انا:بحبهم يا ماما ف مش بعرف اقاوم انا اسف
جميله:بتحب اي..!؟
انا بصيت لبزازها:بحب دول
جميله:بس كده عيب مينفعش كده انا امك
انا:حاضر يماما حقك عليا ومتزعليش مني
جميله:يلا اطلع روح اوضتك
(بــعــــــــد مـــــــــرور 3 ســـــــاعــــــــــــات)
(باب البيت خبط وكان شاب جارنا اسمه مدحت عنده ورشه نجاره المفروض انه صاحبي بننزل حجز كوره مع بعض وبتاع)
انا:اي يمعلم قولتلك ابقا رنلي وانا اطلعلك يبني تعالا ادخل
مدحت:لا يعم تعالا معايا عرقين عايزين نرفعهم علي عربيه بس
انا:اخلع طيب وانا جاي وراك
مدحت:متغيبش طيب
(نزل مدحت وانا دخلت غيرت اي كلام كده وطلعت من البيت ورشه مدحت كانت جمب البيت وكان مترصص علي الارض يجي 250 عرق بطول متر""اللي ميعرفش العروق هيا الغشب المربع اللي بيتعمل بيه السقف او اللي بينصبو بيه الفراشه بتاعه الفرحان او اسهل حاجه عرضه الملعب الخشب هيا دي العروق""بس دي كان مقصوصه بطول متر فصلنا نشيل ونحط ف صندوق عربيه ربع نقل)
انا:الخشب ده لايه
مدحت:هو واحد جابهم وقلي قصهم علي الطول ده
انا:بس هما شكلهم مدهونين بعد متقطعو
مدحت:ايوه مدهونين امبارح بليل
(انا وانا بشيل بالاتنين في واحد اتسيب من ايدي وقع علي الارض اتفتح افهم يصحبي العرق طوله متر هو شاقه من النص بالطول ومفرغ الخشب من جوه وحاشيه اكياس بودره ومقفله بغراء ومسامير كمبروسل لما العرق وقع اتفتح والاكياس وقعت منوعلي الارض مدحت ف ثانيه نزل لمهم قبل محد ياخد باله من حاجه)
مدحت:متتغباش هفهمك كل حاجه
(فضلت واقف معاه لحد مخلص تحميل وركب مع السواق وقفل الورشه وقلي هيوصل الحاجه ويرجعلي...كميه خشب العرق فيه حوالي 8 اكياس يعني صفقه كبيره دي وشكله موضوع سفر لانه مخبيه ف مكان الجن الازرق ميعرفش يوصلو لما قولت سفر اقصد ان الكميه دي خارجه بره مصر)
(فــــــــــي البيــــــــــــت بـلـيــــــــــــل)
(قاعد انا وجميله ومريم بنتكلم ف اي هري موضوع مدحت مش عايز يخرج من دماغي وهكذا عرفات متاخر ف مش عارف هو فين)
مريم:بابا اتاخربره كده لي ده بره من الصبح
انا:رنيتي عليه ولا لا
جميله:انا رنيت بس تيلفونه غير متاح
انا:خير خير زمانه علي وصول
(شويه والباب خبط وقومت فتحت كان عرفات ومعاه الورق ومعاه راجل كبير ف السن ولابس بدله بس ليه هيبته كده"وصفه الجزء الجاي" شاورت لماما جميله اللي كانت قاعده بشعرها فدخلت الاوضه ومريم جريت علي اوضتها بشورتها اللي بتلبسه ف البيت)
عرفات:اهلا اهلا اتفضل يا باشا
الراجل:يزيد فضلك يا عرفات ابنك ده
عرفات:ايوه ابني سالم(جميله خارجه من الاوضه وكان الراجل قعد)ودي مراتي جميله(انا دخلت سلمت عليه وبعدين جميله دخلت وكانت عينه بتفصص جسمها وجميله خدت بالها ودخلت المطبخ قمت داخل وراها)
انا:اي اللي طلعك من اوضتك.!؟
جميله:عشان اعمل حاجه للراجل يشربها
انا:انا كنت هعمل انتي مش شايفه ابن المتناكه ده بيبصلك ازاي
جميله:اهدي طيب هعمل العصير وانته وهندهلك تاخدو ومش هطلع من المطبخ
(سيبتها وخرجت بره قعدت معاهم وانا لحد دلوقت معرفش مين الراجل ده قولت اما اعمل نفسي عبيط)
انا:بس احنا بنشكرك جدا علي اللي انته بتعملو مع بابا
الراجل:ابوك راجل شاطر وانا هستفاد منه لولا كده مكنتش وافقت انه يبقا معايا في الشركه
انا بتوتر:شركه اي.!؟
عرفات:شركه التهامي يا سالم ده يبقا التهامي باشا..............
♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الثــــــــــــانــــــــــــي♪





اهلا ومرحبا بكم في حكايه.الطــــــــــــار♥:-




"الجــــــــــــزء الثــــــــــــالــــــــــــث"


(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
انا:بس احنا بنشكرك جدا علي اللي انته بتعملو مع بابا
الراجل:ابوك راجل شاطر وانا هستفاد منه لولا كده مكنتش وافقت انه يبقا معايا في الشركه
انا بتوتر:شركه اي.!؟
عرفات:شركه التهامي يا سالم ده يبقا التهامي باشا
(انا وقفت مخضوض وباصص ف عين التهامي وعرفات مش فاهم ف اي والتهامي ميعرفش اني ابن الشريف)
عرفات:مالك يا سالم في اي.!؟
انا بتلجلج:اصل اصل انا مش مصدق ان ده التهامي باشا الراجل الناجح كان نفسي اشوفه من زمان لا ده احنا نتصور بقا(بطلع تيلفوني وبالسيلفي بتصور مع التهامي وبدخل لجميله وانا النار بتاكلني عايز اقتله)
التهامي:الواد خضني انا فكرته هيضربني بالنار
عرفات:العفو يباشا محدش يعرف يعمل كده ههههه
(دخلت لجميله والجلبيه اللي هيا لبساها محدده طيزها الكبيره وقفت وراها وحطيت ايدي الاتنين علي فلقتين طيزها اتخضت ووشوشتها)
انا:بقا انتي خارجه تسلمي ع الراجل وانتي الجلبيه هتتفرتك من عليكي كده
جميله:شيل ايدك يا سالم وعيب كده انته مش محترم بجد اي الوساخه اللي انته بقيت فيها دي انا امك هو انا واحده من الشارع
انا شيلت ايدي:حاضر طب هاتي العصير
(وقفت شويه وكانت خلصت صب العصير واخدته وخرجته للراجل وواحنا قاعدين لقيت جميله طالعه من المطبخ وراحه في اتجاه اوضتها والتهامي قاعد مشالش عينه من عليها لحد مدخلت باب اوضتها وانا عشان مشوفش المنظر واعرف امسك نفسي ومتهورش وطيت وشي وراسي ف الارض جميله وهيا بتقفل باب اوضتها شافتني موطي وشي ف الارض)
("جـــمــيـــــــــــــــــــــــــــــله")
"كنت قاعده قدام التلفزيون مع مع سالم ومريم والباب خبط سالم لما فتح ولقاه عرفات ومعاه راجل غريب شاورلي انا واخته عشان كنا قاعدين بهدوم البيت جريت دخلت الاوضه لبست طرحه واكيد راجل جاي مع عرفات البيت اكيد مش هيبص لمرات الراجل اللي دخله البيت يعني لبست طرحه علي دماغي وخرجت ولاكن الراجل كان بيفصص جسمي حسيت اني واقفه عريانه سالم كان هيهجم عليا يضربني من بصته ليا دخلت المطبخ وسالم جه ورايا وانا مكسوفه من نفسي ولما سالم كلمني وقلي انتي خرجتي من اوضتك لي سالم بيخاف عليا مهما كان بيعمل بس سالم بيحبني هديته وعرفته اني بعمل العصير خرج وشويه ودخل تاني ووقف ورايا ومسك فردتين طيزي وبيقولي ازاي خرجت بالعبايه اللي هتتفرتك علي جسمي دي انا بحب لمسات سالم ليا بس ده ابني من كتر حبي ليه عيزاه يعمل معايا كل حاجه ببقا بقاوم مش عشان مش عايزه لا بس انا امه مينفعش وكالعاده لازم اوجعه بكلامي قولتله انه مش محترم وانا انا واحده من الشارع سالم شال ايده ووقف جمبي بس لورا طول من بصب العصير ملمحتوش بيبصلي او بيبص علي طيزي سالم بيحترم رأيي عارف ان ده مش راضيني بيسكت اخد العصير وخرج من غير ولا كلمه شويه وغسلت ايدي وطلعت اروح الاوضه وشوفت الراجل مركز اوي مع جسمي ومع طيزي اللي بتروح وتيجي وانا ماشيه لما وصلت لباب الاوضه بصيت لقيت سالم موطي وشه ف الارض افتكرت انه كان قيلي مخروجش من المطبخ بس انا نسيت بسبب الموقف اللي هو عمله يلهوي كنت عايزه اجري عليه واقوله ماعاش ولا كان اللي يكسرك يحبيبي بس انا مخلياه مش عارف يرفع عينه ف عين الراجل او هو وطي عشان ميشوفنيش كده قفلت الباب وقعدت عيني مدمعه علي سريري".
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
(انا كنت قاعد مع عرفات والتهامي اللي كان قاعد يتكلم علي الشغل وبتاع وانا بحاول افهم دنيته وبدور علي خيط امسكه والعب عليه شويه ومدحت رن عليا كنسلت ودخلت بعتله ع الوتساب نصايه وهرنلك انا...التهامي فضل قاعد شويه وبعدها قام وسلم ومشي...انا غيرت ونزلت تحت ورنيت علي مدحت عشان اقابلو عشان عايز افهم الدنيا نزلت تحت البيت ولسه هرن علي مدحت لقيته واقف قدام ورشته ومعاه التهامي باشا طلعت تيلفوني وصورتهم ثواني والتهامي ركب عربيته ومشي..روحت ماشي رايح لمدحت ورشته)
مدحت:اي يعم كل دي نص ساعه
انا:انته طلعت واصل(بقعد علي كرسي)وتعرف التهامي باشا كمان اهو
مدحت:قال يعني واصل لوحدي مهو طالع من بيتكو يا سالم في اي
انا:في ان انا عايز افهم كل حاجه
مدحت:بص يا سيدي في واحد تقيل اوي مصري المفروض انه في دوله(كولومبيا)بيتعامل مع راجل اعمال هنا المفروض انه بيوصله الحجات من هنا وهو بيصرفها لشعب كولومبيا هناك انا كل اللي عليا افرغ العروق واحشيها واسلمها للراجل اللي جوه مصر وهو عليه التعديه وكل الكلام ده
انا:الحجات دي بتسافر ف البحر.!؟
مدحت:ايوه ياعم كله شغل بري .
انا:طب والتهامي تعرفه منين.!؟
مدحت:التهامي يبقا اخو الراجل اللي بيخرج الحجات دي من مصر اخو سليم
انا:لا واحده واحده يعني التهامي اخو سليم اللي المفروض بيطلع المخدارات بره مصر تمام طب والتهامي فاهم كده.!؟
مدحت:التهامي اوسخ من سليم بمراحل التهامي بيتاجر ف البشر ومخدرات وسلاح بس هو واجهه طيبه للناس وورا الواجهه دي في مستنقع
انا:وانته اي اللي يلطك مع الناس دي ياعم مدحت
مدحت:القرش وانا اي حته فيها فلوس هتلاقيني لمؤخذه يصحبي بس اللي معاه راكب اللي معهوش
انا:طب انا عايز اخش معاكم
مدحت:كنت عارف سيبني ادورها واظبطها واكلمك
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
(انا رايح ادخل البيت لقيت مريم واقفه ف الشباك وبتقلي هاتلي شيبسي قبل متطلع روحت السوبر ماركت جمبنا وبقيت امسك الشيبسي واوريها ف الشباك وانا ف الماركت وجبتلها بيبسي وقمت مروح البيت خبط ومريم فتحت لانها شافتني وانا داخل البيت)
مريم خدت الكيس:حبيب قلبي يناااااس
انا:مصلحجيه بس اشطا يعني اختي بقا(بقفل الباب)
عرفات:انته كنت فين نزلت علطول يعني
انا:مدحت كان بيرن فنزلتلو
عرفات:كنت عايزك فموضوع كده
انا:موضوع اي ده.!؟
عرفات:يعني عايزين بقا نشوفلك عروسه حلوه كده
انا:قال يعني انا عملت كل حاجه فحياتي الا الجواز
عرفات:ياخي اهي تملي عليك حياتك
انا:يعم انا راضي كده المهم انته عملت اي ف الفلوس
عرفات:هاخد القرض بكره وبعد بكره هستلم شغلي مع التهامي باشا راجل محترم وبيحب يساعد الناس
انا:هو التهامي ده معندهوش اخوات
عرفات:لا عنده بس بتسال ليه.!؟
انا:اصل مستغرب واحد لوحده عرف يعمل اللي هو عمله ده
عرفات:هو عندده اخوات عنده اخت وماتت تقريبا علي حسب كلامه وعنده سليم باشا اخوه برده بس علفكره هو عمل كل ده لوحده
انا:اكيد تعب اصل اللي بيتعب بيلاقي
مريم:بابا احنا مش هنروح مصيف زي كل سنه.!؟
انا:عالم فاضيه هههه.!؟
عرفات:احنا ف الغردقه اهو نروح مصيف لي المفروض الناس هيا اللي تجيلنا.!؟
مريم:عايزين نجدد يا بابا نروح مثلا جمصه راس البر مصيف بلطيم مارينا اسكندريه.!؟
انا:الفيوم سوهاج.....
مريم:بس ي ظريف هههه
عرفات:شوفو مكان ونروحو الاسبوع الجاي
انا:شوفيلنا حاجه جديده بقا مروحنهاش قبل كده
عرفات:هيا جميله نايمه ولا اي
مريم:شكلها نايمه ايوه
انا:انا هدخل اوضتي اغير هدومي دي
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
"تماره في المطبخ مع امها وفاء بيعملو اكل"
تماره:يعني احنا مش هنروح اسكندريه زي م بابا قال.!؟
وفاء:يا حبيبتي الحاله مقصره معانا واحنا المصيف عندنا اهو ليه نروح بقا وتتعوض بعدين
تماره:طب اما نشوف حاسه ان مفيش هنا كمان
وفاء:يا حبيبتي هنروح بس يومين تلاته بس كده
تماره:هو المصيف بتاعنا ده معروف اصلا يماما.!؟
وفاء:معروف طبعا طب انتي عارفه احمد مكي.!؟
تماره:لا مين احمد مكي.!؟
وفاء:واحده تافهه زيك هتعرف احمد مكي منين عارفه طيب حزلقوم.!؟
تماره:طبعا عارفه حزلقوم حبيبي ده ههههه
وفاء:اهو حزلقوم ده في فيلم طير انت كان مسافر ايطاليا وبدل ميروح ايطاليا طلع علي شاطئ مصيف بلطيم هاا
تماره:علفكره هو مش وحش بس التغيير حلو هههه‍هه

"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
(دخلت اوضتي غيرت هدومي ومسكت التيلفون شويه وقولت ارجع اتشاقا تاني واشوف الجو عامل اي روحت عند الدولاب جبت اللاب توب بتاعي ولبست السماعه وقمت عامل واتساب برقم امريكي اللي بقي منتشر بدرجه اوفر الصراحه وقمت باعت ل مدحت لينك واول مفتح اللينك كان موبايله عندي دخلت ف دنيته ومهتمتش اقرا محادثات لا اخدت رقم سليم وبعتله نفس الحوار اتاخر شويه بس رجله جات وجبت موبايله وده شوفت فيه بلاوي حجات ممكن اطلع منها بمليارات اماكن شايل فيها فلوس ودهب كان بيعرف اخوه التهامي علي المكان وصور لبنات كتير فشخ بالاندرات وده نوع من التجاره بالبشر وشاته مع الراجل اللي بتروحله الحاجه بره مصر ودخلت علي شات مدحت من عند سليم وفضلت اقلب وعرفت ان مدحت واخد ف الحوار ده 200 الف دولار ولاكن كان مدحت راكب الشات بمعني اصح في حاجه غلط لحد مشوفت الرساله اللي اتوقعتها بدري وكنت بتمني انها تحصل مدحت بينيك مرات سليم فوجود سليم سليم ديوث فرحت فشخ لان الطريق بيتفتح قدامي واحده واحده فريت تيلفونه وبعدين روحت تيلفون مدحت عشان عايز اشوف شات التهامي ولاكن لاقيت شات الراجل اللي بره مصر ولما دخلته عرفت ان مدحت بياكل من النحيتين بياكل من سليم فلوس وبياكل من الراجل ده فلوس ومغفلهم لعبه خطيره لو اتكشفت دي بس انا بحب ابقا ماسك الناس من ايدها اللي بتوجعها دايما طبعا كان في صور لمرات سليم مع مدحت اخدتها وكمان خدت رقم مرات سليم من تيلفون سليم قفلت اللاب توب وانا دماغي فيها ملوين حاجه وبحاول ارتب ورقي)
(عنــــــــــــد جميــــــــــــلة وعــــــــــــرفــــــــــــات فــــــــــــي الاوضــــــــــــه)
"عرفات نايم علي ضهره ملط وجميله راكبه علي زوبره وعماله تتنطط وكانت ملط وبزازها طالعه نازله قدام عرفات اللي بيهيج بسببها نيك ااه خدددي يا شرمووطه افف كسك نار يمره انزلي انزلي مصيلي زبي عايزك تمصيه يمتناكه نزلت جميله وفلقست علي السرير ومسكت زوبر عرفات فضلت تلحس ف الراس شويه وتدخل لسانها في فتحه زبه اهه بهيج من الحركه دي جامد يوسخه جميله خدت الراس ف بوقها وعماله تمصمص فيها وتشفط وقامت تافه بين بزازها الكبيره وواخده زبه بينهم وفضلت تنيك في بزازها لحد معرفات نطرهم علي بزازها ووشها واترمت جمبه علي السرير وبتنهج
عرفات:اكبرت وبقيت بجيب بسرعه ولا انتي اللي احلويتي
جميله:لا انته بقيت بتخلص بسرعه الصراحه هههههه
عرفات:هبقا اخدلك فياجرا بقا علي كده
جميله:حاسب بقا اما اخش استحما
"قامت جميله غطت جسمها ودخلت استحمت وطلعت نشفت شعرها وسرحته ودخلت الاوضه عند سالم اللي كان ممدد علي السرير وحاطت اللاب علي رجله وبيلعب بيس..دخلت جميله قعدت جمبه علي السرير"
جميله:قاعد لوحدك لي.!؟
انا:كل واحد في اوضته هقعد مع مين وانتي وبابا مش فاضيين
جميله:مش فاضيين ازاي احنا نايمين جوه وانا قمت اخدت شاور عشان افوق
انا:صوتكو كان عالي يا ماما مش محتاجه تكذبي عليا انا مش بحاسبك
جميله:هو انته زعلان مني.!؟
انا:لا ابدا هزعل منك لي بس يعني كنتي ممكن تحترمي كلمتي عن كده وانا بجد مش هتحكم بعد كده ف حاجه
جميله:سالم انا بجد نسيت انك قولتلي اقعدي ف المطبخ ولما شوفتك موطي راسك ف الارض انا فضلت اعيط لاني مش عايزه ابقا السبب ف كسرتك
انا:انا بس محبتش اشوف الموقف بس انتي حره
جميله:ومتزعلش من كلامي ليك ف المطبخ انته اللي حركاتك سافله اوي بصراحه
انا:انا اللي اسف مكنش ينفع اعمل كده انتي امي انا غلطان واستاهل اللي انتي قولتيه
جميله مستغربه:طب خلاص بقا واتزاح كده
"عدلت نفسي وجميله قعدت جمبي علي السرير وسندت دماغها علي صدري وشيلت اللاب توب وروحنا ف النوم صحيت علي حاجه تقيله علي صدري ببص ف ساعه التيلفون لقيت الساعه 5 الصبح وجميله كلها نايمه فوق مني انا بهزها براحه"
انا:ماما اصحي يا حبيبتي ماما
جميله:امممم في اي
انا:حضرتك انا صحيت من تقلك علي صدري
(جميله خدت خمس ثواني بتستوعب الموقف وبعدين نزلت ونامت جمبي)
جميله:هو احنا نمنا لوحدنا
انا:الساعه لسه 5 يا حبيبتي كملي نوم
5:00
5:30
6:00
6:30
7:00
7:30
8:00
(الســـــــــــــــــ8:35ـــــــــــــــاعـــــــه)
"لقيت ايد بتصحيني وكانت مريم وانا بحب مريم هيا اللي تصحيني"
مريم:اصحا بقا متبقاش رخم
انا:مممخخخخخخممخخخ
مريم:ياعم قوم بقا انته صاحي اصلا
"قمت ماسك ايدها وشاددها فحضني جات فوق مني"
مريم:كنت عارفه انك صاحي
انا:اي القمر اللي ع الصبح ده
مريم:بوقك ريحتو وحشهههههه اععععع
انا:عارفه ماما اللي كانت بتزعقلك لما تنامي فحضني
مريم:دي لو دخلت دلوقت هتنفخنا
انا:اهي ماما دي الليلادي كانت نايمه علي سريري
مريم:بس انا نايمه فوق منك عشان انته حبيبي
"انا قربت بوست مريم من بوقها ودي مش اول مره"
انا:كان وحشني حضنك
مريم:احنا علاقتنا مش شبه اي اتنين اخوات يعني احنا شبه المرتبطين
انا:مفيش حد هيحبك قدي اصلا
مريم:يوووووه نستني قوم عشان تفطر مع بابا قبل مينزل
انا:حاضر يحبيبتي هنتفرج علي فيلم بليل هاااا
مريم:اشطا بس هاتلي بقا شيبسي وشوكلاته وبيبسي
انا:انا اصلا مش بحب الافلام ههه‍ههه
مريم:طب يلا قوم
"قمت فطرت معاهم وعرفات نزل عشان القرض وجميله دخلت المطبخ ومريم نايمه علي الكنبه بتتفرج علي التلفزيون قمت دخلت المطبخ فتحت التلاجه وطلعت قزاز مايه اشرب وكانت جميله لابسه جلابيه طيزها فيها مأمبره وظاهره خالص وانا متعود كل مدخل المطبخ احضنها من ورا ده لازم بس المرادي مردتش اعمل كده ولا اعمل حاجه وسيبتها وخرجت وهيا ذات نفسها استغربت"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
"محمد قاعد مع ابوه الشريف بيقنعو عشان يجيب قرض او يستلف من حد مبلغ عشان يفتح محل ملابس وهو شايف نفسه في المكان ده هينجح"
الشريف:اسمع يا محمد انا قولت لا يبقا لا
محمد:طب نجيب من البنك مبلغ يا بابا وهنبقا نسده واحده واحده
الشريف:البنك عمره ميطلعلك مبلغ كبير الا لو انته معاك شغلانه او اي حاجه تعرف تسد منها
محمد:طب انا كلمت سكرتيره مكتب الاستاذ سليم وهروح اقابله بس عايز موافقتك
الشريف:سليم مين اللي انته كلمته
محمد:اخو التهامي باشا صاحب شركات المقولات
الشريف بيزعق:وانته بتتصرف من دماغك لي هاا هو انا مش قولت لا
محمد:يا بابا المبلغ صغير يعني مفيش خوف ده كله 50 الف جنيه
الشريف:انا مليش دعوه ولع ف نفسك بس بس وقت السداد انا اللي هقفلك ولو اتاخرت ساعه ف السداد هقتلك
محمد:هو اي اللي حصل زمان يابابا
الشريف:محصلش حاجه وانته رايح ل سليم اوعي تجيب فلوس من التهامي او تعرف التهامي انك ابني فاهم
محمد:حاضر يابابا حاضر
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
""دخلت قعدت علي سريري وفتحت اللاب توب وبعت لينك لمرات سليم اخو التهامي عدا ساعه واتنين ووصل مسدج انها دخلت علي اللينك ثواني وتيلفونها كان قدامي علي الشاشه اتأكدت ان جوزها سليم ديوث ومش بتنام مع مدحت بس لا مع واحد كمان اسمه شادي ولقيتها يادوب من 5 دقايق باعته رساله لصحبتها انها هتقابلها بكره الساعه 6:00في كافيه في شارع البحر في طنطا اسمه BLAC FACT"خليني افهمك اكتر عيله الشريف والتهامي في كفر الشيخ سليم اخو التهامي في طنطا مبينهم نص ساعه موصلات انا في بيت عبير في الغردقه بعيد عنهم"
خدت عنون المكان وبتاع ودخلت كلمت مدحت واتساب""
انا:اي يمعلم عملت اي
مدحت:انا كلمت سليم باشا بس هو عايز يشوفك
انا:تمام ننزل نشوفه
مدحت:تنزل فين خليها الفجريه كده نركب
انا:لي يعم هو فين
مدحت:في طنطا
انا:احا ده مشوار ابن وسخه بس اشطا نركب ونروح
مدحت:تمام اوعي يروح عليك نومه بس الفرصه مش بتيجي غير مره واحده
(قعدت وفكرت وبقول انا كده ماشي صح..خرجت بره كانت جميله في اوضتها ومريم في اوضتها وعرفات كان لسه مجاش كان بيجيب القرض دخلت علي جميله لقيتها ممدده علي السرير قعدت علي كرسي قدام السرير)
جميله:مالك في اي
انا:كنت رايح طنطا بكره في شركه هناك ولازم اروح اعمل انترفيو للشغل وبتاع
جميله:وافرض اتقبلت هتعيش هناك وتقطع بينا
انا:انتو لي كعيله بتسبقو الاحداث انا بس عايز موافقتك يا ماما
جميله:موافقه يا حبيبي خود بالك بس من نفسك ولما بابا يجي عرفه
انا:تمام ابقي صحيني الفجر بقا
جميله:ايوه عشان الموصلات وقتها كبير فعلا
انا:طب انا نازل تحت مش عايزه مني حاجه
جميله:عايزه سلامتك يحبيبي
'"مــــــــــــريــــــــــــم"'
(مريم قاعده علي السرير ومدمعه وماسكه التيلفون وبتكلم شاب ع الوتساب)
مريم:انته ضحكت عليا قولت هتشوف الصوره وتمسحها
الشاب:صوري جسمك كامل وانتي بتلعبي فيه فيديو وانا همسحها
مريم:حرام عليك امسحها اعتبرني اختك
الشاب:اخت مين يا لبوه بقا انا اختي شرموطه شبهك كده
مريم:مش انته كنت بتقول بتحبني اي اللي حصل
الشاب:بس انتي رخصتيلي نفسك وانا هفضح كسمك
مريم:ابوس ايدك امسحها بلاش فضايح
الشاب:يلا يا كسمك دلوقت هقفل وهفتح بليل هقلك انا عايز اي مقابل امسح الصوره
(شويه والواد قفل نت ومريم قاعده خايفه ومرعوبه حرفيا..عندي انا كنت لبست ونزلت كان في ماتش للاهلي نزلت القهوه عشان اتفرج علي الماتش..الماتش خلص وفضلت قاعد مع جماعه جيراني نلعب دومنه لحد ملقيت عرفات بيرن وبيقول انه في البيت وعايزين ياكلو قولتلو ثواني وهكون عندك..قومت حاسبت وخلعت روحت البيت لقيت السفره مرصوصه وقاعدين عليها قفلت الباب بعد مفتحت بالمفتاح ودخلت قعدت)
جميله:قعدت لي قوم اغسل ايدك
انا:قاعد في وزاره الصحه يولاد(غسلت ايدي وجيت)
انا:هاا عملت اي
عرفات:خلصت ياعم وصاحبي بتاع البنك ده ضمني بالبطاقه وكان هو الوسيط وخلصت الدنيا يعني وال9 مليون المفروض هسددهم علي سنه
انا:كده احسن اهو في فرصه قدامنا
جميله:سالم كان رايح طنطا بكره
عرفات:طنطا خير في حاجه ولا اي
انا:ابدا كنت مقدم في شركه هناك وبتاع ولازم اعمل انترفيو مقابله يعني مع المدير
عرفات:طب مهو ده حلو ده وهتروح امته
انا:همشي الفجر كده عشان اوصل بدري الموصلات طويله وانته عارف
جميله شافت مريم سرحانه:مالك يمريومه مبتاكليش لي
مريم:باكل اهو بس من الصبح وانا دايخه ومصدعه شويه
عرفات:قله نوم دي عشان بتسهرو كتير
مريم:ممكن عشان كده
انا:طب كلي وبعدين ادخلي ريحي جسمك ونامي
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
"'الشريف قاعد مع وفاء مراته"'
وفاء:انته عايز اللي حصل زمان يتكرر تاني
الشريف:انا تعبان وانا شايف العيال مبسوطه ومش عارف ابني الكبير فين عايش ولا ميت ولو عايش ياترا عايش عيشه نضيفه ولا مرمي ف الشارع
وفاء:فتقوم برده توافق لمحمد علي اللي هو عايزه عشان نخسر الباقيين هما كمان
الشريف:المبلغ صغير وبعدين محمد اول مهيفتح المشروع هيسددو
وفاء:انا تعبت منكم مبقاش فيا اعصاب
"بـــــــــــــــ الأوضه خبط ــــــــــــــاب"
وفاء فتحت:ايوه يا محمد
محمد:كنت عايز اقولكم اني هروح طنطا بكره يعني
"وفاء بصت ل الشريف بتحسر"

"الفجــــــــــــــــــــــــــ آذان ـــــــــــــــــــــــــــــــــر"
/"كنت نايم علي السرير وجميله بتصحيني"/
جميله:سالم سالم اصحي يا حبيبي
انا بفتح:مممم اي
جميله:اصحي يلا الفجر بيآذن اهو
انا:صباح الخير يا ماما
جميله:صباح النور يحبيبي يلا قوم وبطل كسل
"خرجت جميله من الاوضه وانا قومت دخلت الحمام وخرجت لبست طقم شيك وظبط دنيتي وشربت شاي وكلمت مدحت كان صاحي وقلي انزل عند الورشه عرفت جميله ونزلت روحت عند الورشه كانت مقفوله بس انا واقف قدامها شويه ووصل مدحت سايق ملاكي سودا ركبت معاه"
انا:سارقها منين دي
مدحت:دي بتاعه محمد عتمان بخلص فيها معاه قولتلو هاجرها منك يوم كامل ولو ف التمام هخلص فيها
انا:انا شايف انها حلوه علي كام دي
مدحت:170 الف بس انا شايف انها تستاهل الصراحه
انا:دي زي الفل دي بس اهي معاك وشوف دنيتك
مدحت:انا هوصلك عند سليم باشا وهخلع اشوفلي اي اوضه ف الشركه دي اريح فيها جسمي شويه
انا:طب محنا مع بعض اهو يبني هقابله لوحدي لي
مدحت:انته دلوقت هتنام مني لاكن انا هشق الطريق صاحي يا سالم
انا:يعم تمام ارميني بس علي باب مكتبه وانا هتعامل
مدحت:هو تمام يعني بس مقابلته بتغيب شويه عشان كده قولتلك هريح لحد متخلص يعني بيحب يتكلم مع الناس ويرغي ف المرغي
انا:يعم ومالو بس انا عندي مشوار الساعه 6 ف طنطا رايح عند جماعه قرايبنا هناك كده
مدحت:خلصانه هبقا مستنيك ف الشركه مش حوار يعني
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت سليــــــــ باشـــــاـــــــــــم)
1_سليم شخص يبلغ من العمر ال53 شعره ابيض جسمه رشيق بيلبس بدل"يشبهه الفنان احمد عز بس احمد عز عنده 52سنه"شخص شيك جدا ولاكن الميول محدش بيعرف يتحكم فيها هو مايل للدياثه يعني ده **** عطيله كل حاجه ومبتليه ببلا ازرق.
2_مراته اسمها فاتن عندها 49 سنه حاجه كده قشه بزاز كبيره ومترهله سيكا شعرها اصفر عينها زرقا بشرتها بيضه بياض التلج اللي هو تلمسها ايدك تعلم طيزها بارزه لوره وكبيره"مبتخلفش والعيب منها مش من سليم بس هو راضي وبيحبها..كان سليم نايم علي السرير ملط وهيا قاعده بالكلوت بس بترضع ف زبه اللي مكنش كبير شويه وقام سليم جايبهم في بوقها قامت نايم براسها علي صدره بعد مبلعت لبنه"
فاتن:انا تعبانه وعيزا ارتاح
سليم:مدحت جاي بكره كده كده
فاتن:مش بيكيفني برده انا بنام معاه عشان خاطر انته بتقول سرنا ف بير
سليم:وعشان يخاف يفتح بوقه
فاتن:طب انا بكره نازله مع ريهام الكافيه نخرج شويه زهقت من القعده
سليم:ومش هتستني مدحت.!؟
فاتن:لا مش عايزه مبيعرفش يعامل الست الصراحه يعني كل همه يرمي شويه لبنه وخلاص
سليم:انا لو عليا عايز واحد زنجي زوبره يشقك
فاتن:عارفه انك معرص وبتتخيلني تحت ازبار اصحابك
"فـــــــــــــــــــــــــــ العربيــــــه ــــــــــــــــــــــــــي"
/"كنت انا نايم ومدحت سايق لحد موصلنا طنطا حوالي 9ونص الصبح من غير تفاصيل كنت صحيت ومدحت طلع علي الشركه علطول وصلنا الشركه ومدحت السكرتيره عرفاه بس قالتله اقعد هنا نص ساعه معاه حد مهم جوه/"
"بعــــــــــــد مـــــــرور 40 دقــيــقـــــــــــــه"
"باب المكتب بيتفتح وبيخرج راجل لابس نضاره سوده ولما دققت لقيته التهامي باشا بس مخدش باله مني او من مدحت كنت قاعدين علي كراسي ف اتجاه عكس باب المكتب وهو طلع كسر في طرقه غير اللي احنا فيها شويه والسكرتيره اتكلمت"
السكرتيره:استاذ مدحت سليم باشا مستنيك جوه
(دخلت انا ومدحت كان مكتب كبير فشخ وقاعد سليم باشا علي مكتبه-وصف سليم فوق-دخلت سلمت عليه انا ومدحت وقعدنا)
سليم:قولتلي اسمك اي
انا:انا اسمي سالم عرفات ياباشا
"تيلفون المكتب رن"
سليم:ايوه يا منار-السكرتيره-
منار:سليم باشا في واحد هنا اسمه محمد عايز يقابل حضرتك
سليم:محمد تبع اي ده اسأليه كده
منار:......سليم باشا بيقول كان مكلم حضرتك علي قرض فلوس
سليم:ايوه ايوه خليه يدخل
"بيتفتح الباب وبيدخل محمد ولك ان تتخيل عزيزي القارئ انا ومحمد اخويا في مكان واحد بس محدش فينا عارف التاني(مه لو سالم ده محمد رمضان كان زمان احمد سعد نزل بالاغنيه)دخل محمد وسلم علينا ومدحت كان طلع من المكتب لانه كان خرمان نوم"
سليم:انته منين يا محمد
محمد:انا من كفر الشيخ ياباشا
سليم:قريب مننا يعني كنت عايز مبلغ قد اي
محمد:يعني كنت محتاج 40 الف جنيه
"سليم بيرفع سماعه التيلفون وبيكلم واحد من اللي شغالين معاه يخلص ورق القرض بالمبلغ ده عشان محمد يمضي عليه ويستلم وده طبيعي. وفضل يرغي ف اي كلام عشان مش عايز يكلمني فموضوع الشغل قدام محمد"
سليم:بقينا ف زمن وحش اوي البنات فجرت خالص
انا:و**** ياسليم باشا التربيه بتفرق
سليم:وحياتك بيبقو محجابين وتشوفهم ملايكه والاخر تلاقي صورهم مغرقه تيلفونات الشباب
محمد:بيحصل وحصلت معايا انا شخصيا
سليم:حصلت معاك ازاي احكي لحد مالورق يخلص
محمد:كنت بكلم بنت محترمه او المفروض انها محترمه واول مطلبت منها صوره بعتتهالي علطول مش عارف ده ضعف ولا اي بس دي اسمها شرمطه
سالم:مش يمكن بتحبك وواثقه فيك
محمد:يمكن بس الواحد يفكر زي معملتها معايا اكيد عملتها معا غيري ولو معملتهاش ف اكيد هتعملها
سليم:طب وريني صوره البنت دي كده اشوف تستاهل حب وبتاع ولا بعتاها عشان تشوقك وتلزق فيها غصب
محمد:لا بأمانه البنت فورتيكه
"محمد بيطلع تيلفونه وبيفتح التيلفون وبيجيب الصوره وبيحطه علي المكتب قدام سليم باشا"
سليم:اوف لا دي حاجه من اللي قلبك يحبها بص ياسالم البنت دي فرسه ههههه(بيمسك التيلفون وبيقلب الشاشه فوشي ببص لقيتها مريم اختي بنت جميله................)

♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الثــــــالـــــــــــث♪





اهلا ومرحبا بكم في حكايه.التــــــــــــار♥:-


-:الجــــــــــــزء الـــــرابــــــــــــع:-




"محمد بيطلع تيلفونه وبيفتح التيلفون وبيجيب الصوره وبيحطه علي المكتب قدام سليم باشا"
سليم:اوف لا دي حاجه من اللي قلبك يحبها بص ياسالم البنت دي فرسه ههههه(بيمسك التيلفون وبيقلب الشاشه فوشي ببص لقيتها مريم اختي بنت جميله انا اتصدمت احا ازاي كده النار ماسكه ف جسمي كلو بس سبحانه اللي صبرني وخلاني هادي علي محمد عشان مفضحش الدنيا)
سليم:لا دي تستاهل ليله ف سرير مش تتساب يا حمار ههههه
انا:هات رقمك يا محمد
محمد:حاضر بس لي
انا:شكلك واصل وبتاع وممكن احتاج منك حته زي اللي ف الصوره دي ههه‍ههه اخلص ياعم
(محمد مسك تيلفوني وسجل رقمه وبعدها الموظف جه بالورق ومحمد مضي علي الورق واخد الفلوس واستأذن ومشي)
سليم:مدحت قلك انته هتشتغل معانا اي
انا:لا متكلمش ف الحوار ده
سليم:انته يوم الطلبيه هديك عنوان هتروح هناك هتجيب الحاجه ومعاها عروق الخشب وهتوصلهم عند مدحت وكده مهمتك خلصت
انا:وانا مش معترض بس افهم اكتر
سليم:انته يوم العمليه هيوصلك عربيه السواق هيسيبهالك وهبعتلك انا العنوان هتاخد العربيه ف العنوان هتلاقي كل حاجه مترتبه يادوب هتستلم وهتاخد الحاجه وتوصلها عند مدحت عشان يشوف شغله بس
انا:علي بركه **** انا تمام كده
سليم:وانته بقيت واحد من رجالتي وهنبدا بعد بكره عشان في شغل
انا:تمام بس كنت محتاك 10 بواكي افك بيهم حوار لحد منعمل اول شغلانه دي
سليم:مفيش مشكله(فتح خزنته وجاب 10 بواكي)وادي عشر بواكي
انا:تمام كده انا هروح اشوف حته انام فيها عشان اعرف ارجع البلد
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
(كان محمد وصل البيت ومعاه الفلوس وقاعده مع امه وابوه واخته تماره)
تماره:يعني الراجل معملش حاجه زي منتا كنت فاكر اهو يابابا
محمد:الراجل فرفوش وقعدنا نضحك ونهزر عادي جدا
وفاء:طب وبعد مجبت الفلوس هتعمل اي دلوقت
محمد:انا جبت 40 الف وانا عيني علي محل كان فاتح ملابس قبل كده فهيبقا مناسب يعني هظبط بس كام حاجه وهجيب بضاعه وهفتح وهأجر المحل وبعد مسدد الفلوس والدنيا تتعدل ابقا اشتريه
الشريف:حاول تستعجل نفسك عشان تسدد اسرع
محمد:انته قاعد تورتر فينا بس انته وامي ومش فاهمين حاجه ممكن تحكولنا ايه اللي حصل زمان
وفاء:محصلش حاجه وفضها سيره بقا علي الموضوع ده
(قعدو شويه وبعدها محمد دخل مدد علي سريره ومسك تيلفونه وفتح نت ولقا رسايل كتير من مريم فقرر يكلمها ويرد عليها)
'"مــــــــــــريــــــــــــم"'
(كانت مريم قاعده ف الصاله قدام التلفزيون ولما شافت محمد اونلاين اتصرفت ودخات اوضتها ثواني ومحمد كلمها)
محمد:عايزه اي يشرموطه مش هنيطل زن ولا اوديكي ف داهيه
مريم:يا محمد انا اسفه بس ارجوك امسح الصوره وانا مش هتلمحني تاني خالص
محمد:تعرفي ان النهارده كنت قاعد مع صحابي ووريتهم الصوره لدرجه ان واحد خاد رقمي عشان عايز ينبك بنات متناكه زيك
مريم:لي كده يا محمد ابوس ايدك انا اسفه بس بلاش فضايح ونبي
محمد:انتي طالعه كده لمين.!؟لامك.!؟يبقا تصوريلي جسم امك وهمسح الصور.!؟
مريم:اكيد مش هعرف اعمل كده وبعدين حرام اللي انته بتعمله ده انا بجد خايفه
محمد:طب اي رائيك ابعت الصوره لاخوكي اللي انتي مركباله الاريل ده ولا هو اصلا حابب كده وموافق علي اللي بيحصل
مريم:لا ابوس ايدك ده ممكن يقتلني فيها بلاش فضايح ابوس ايدكك
محمد:يبقا تصوريلي جسمك فيديو يا تصوريلي جسم امك عشان امسح الصور سلام(وقفل نت)
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
(كنت دخلت نمت ف مكتب وظبط المنبه علي الساعه 5:00 لحد م المنبه رن قومت طلعت كان مدحت صاحي عرفته اني هروح عند ناس قرايبي هنا ف البلد نزلت وكان معايا فلوس روحت محل ظبط لبسي ولبست طقمايه شيك جدا وكنت مظبط شعري كانت الساعه وصلت حوالي 6:15 قمت طالع علي عنوان الكافيه اللي قاعده فيه فاتن مرات سليم باشا وصحبتها ريهام...دخلت الكافيه طلعت الدور اللي فوق طبعا الليراح المكان عارف انه بيبثا براه امم واقفه بتتصور المهم رميت عيني علي كل التربيزات لحد مخدت بالي منها كانت قاعده ولابسه فستان تحت الركبه بشويه بحملات بس هيا حاطه ڜال فوق كتافها وشعرها مفرود علي ضهرها قعدت علي بعد ترابزتين منهم وطلبت قهوه وطلعت تيلفوني وفضلت قاعد حوالي ساعه لحد ملقيتهم هيقومو يمشو والمفروض يحاسبو بس الويتر اللي بينزل الطلبات قالهم الحساب خلصان.
فاتن:ده حاجه عندكم اليوم فري يعني ولا اي
الشاب:لا الاستاذ ده حاسب علي التربيزه دي كلها
فاتن:وهو مين ده وعمل كده لي
الشاب:معرفش حضرتك هو ده اللي حصل
(ريهام قعدت علي تربيزتها تاني وفاتن جايه ف اتجاهي لحد مبقت واقفه فوق جمبي)
فاتن:ممكن اعرف حضرتك عملت كده ودفعت فلوس التربيزه
انا:اهلا..مش يمكن حابب اتعرف عليكي
فاتن:انته عارف انا عندي كام سنه.!؟
انا:49 سنه يا مدام فاتن عارف مش محتاجه تقولي
فاتن:ده انته مراقبني وعارف كل حاجه بقا
انا:يمكن كده..حضرتك اقعدي 5 دقايق بس اقولك حاجه
فاتن: مفيش مشكله(بتقعد علي تربيزتي)
انا:تشربي اي.!؟
فاتن:لا شكرا كتر خيرك عايز اي
انا:عايز قهوه(بعد ازنك يصحبي عايز قهوه وعصير مانجا بس القهوه من غير سكر خالص عشان السكر قاعد معايا علي التربيزه..الشاب ضحك وقلي جامد ببص علي فاتن لقيت خدودها احمرت)
فاتن:ايوه عايز اي برده
انا:عايز انول الرضااا..يا سكر
فاتن:انا ست متجوزه ولو عرفت مين جوزي مش هتقعد القعده دي قدامي
انا:سليم باشا ايوه انا عارف كل حاجه بقلك كل حاجه
فاتن:امممم طب ومش خايف
انا:واخاف لي وانا معايا اللي يخليكي انتي اللي تخافي
فاتن:اخاف منك لي قله رجاله ف البلد
(انا طلعت تيلفوني وجبت صورتها وهيا تحت زب مدحت..وحطيته قدامها بس هيا اتخضت سيكا بس عادي)
فاتن:متعرفش تعمل بيها حاجه ولو جوزي عرف هيقتلك
انا:انا كنت متوقع رده الفعل دي اصل انا عارف ان جوزك ديوث..يووووه منا قولتلك اني عارف كل حاجه(الشاب جاب الطلبات علي التربيزه)
فاتن:انته عرفت منين الكلام ده انته ممكن تتسبب ف موتك لو انا قولت ل سليم
انا:ساعتها هتموتي قبلي لما هو يشوفك وانتي تحت زب شادي(بجيب صورتها مع شادي وبحط التيلفون قدامها)
فاتن:يا نهاار اسود انته جبت الحجات دي منين
انا:امسكي التيلفون امسحي الصور(نتشت الفون وفضلت تقلب لما مسحت كل الصور)
فاتن:انته عايز اي مني واكيد معاك نسخ تانيه
انا:انا مش بكدب ومش معايا نسخ تانيه دي بس كنت جايبهم عشان ادخلك بيهم بس اعرف اجيبهم تاني
فاتن:يعني مش عايز تأذيني اومال عايز اي
انا:عايزك تحبيني وابقا مكان شادي ومدحت وميبقاش في شادي ومدحت والجسم ده يبقا بتاعي
فاتن:انته مجنون انا ست متجوزه
انا:وجوزك موافق انك تنامي مع اللي يريحك بس تحت عينه
فاتن:هو ميعرفكش هعمل كده ازاي
انا:لا يعرفني مه انا اتقبلت ف الشغل ف شركته النهارده
فاتن:انته مرتب كل حاجه بقا
انا:هشتغل شغلانه مش حاببها لاجل اني اوصلك(باكل بعقلها حلاوه)
فاتن:طب طب سيبني افكر
انا:انتي مش عارفه انا بحبك قد اي انا بقالي اكتر من 3 شهور بلف وراكي(كانت سانده بايدها الاتنين علي التربيزه قربت بوشي منها وسحبت ايدها مسكتها وطبعت بوسه علي خدها)
فاتن:بلاش الكلام ده بس انا يمكن بنام مع ده وده بس انا بحب جوزي وانته عايز جنس زيهم
انا:لا انا عايز حب مش زيهم
فاتن:بس انا بحب جوزي
انا:خلاص يبقا تقدري تقومي تتفضلي ومتتعبيش نفسك معايا
فاتن:طب والصور..!؟
انا:انا راجل وكلمتي واحده وبعدين معنديش هدف عشان افضحك عشان احققه انا بس كنت عايز اكلمك واقولك علي اللي انا قولتو
فاتن:طب بص متزعلش نفسك انا اصلا ست كبيره انته هتلاقي اللي احسن مليون مره مني
انا:تقدري تمشي يا فاتن هانم
(قامت تمشي راحه عند ريهام صحبتها اللي شافتني وانا ببوسها وهيا معديه من جمبي عشان تمشي بصتلي بابتسامه انا ديرت وشي وابتسمت بعد ممشيت"'كده الصناره غمذت وبقيت جوه بيت سليم وهيا دي اللي هتوصلني جوه بيت التهامي بص يصحبي العلاقه الجنسيه بتبقا مجرد نيكه سريعه وانتهت لاكن حوار الضحك بكلمتين وحب وبتاع ممكن بعد النيكه تخليها تحكيلك كل اللي انته عايزه بس وهيا في حضنك وحاسه باهتمامك وده اللي انا عايز اوصله)
"'شــــــــــــركه سليــــــــــــم بــــــــــــاشا"'
(في المكتب كان قاعد سليم علي مكتبه وقدامه مدحت وفاتن اللي كانت لسه واصله الشركه)
سليم:تمام سالم هيوصلك الشغل وانته تخلص فيه علطول لاني عايزه ف اسرع وقت(فاتن مش عارفه اسمي)
مدحت:يا باشا انته ممكن تخلي الخشب عندي بكره اشتغل فيه لحد م الحاجه توصل وتبقا واقعه علي التعبيه والدهان بس
سليم:تمام الحاجه هتجهز وهبعت ل سالم بكره يجبهالك
(تيلفون المكتب بيرن وسليم بيرفع السماعه)
منار:سليم باشا.الاستاذ سالم بره هنا
سليم:خليه يدخل
(ثواني والباب بيتفتح وفاتن اول م شافتني ابتسمت ابتسامه خفيفه خالص)
مدحت:انا فكرتك مش راجع يعم كنت فين
انا:ياخي الواحد مبيروحش مكان وبيرجع منه مبسوط خالص(برميلها الكلام)
سليم:سلم علي فاتن هانم
(انا قربت وسلمت علي فاتن وبوست ايدها)
انا ببص لبزازها:سكر محلي محطوط علي كريمه
مدحت:احم دي تبقا مرات سليم باشا
انا: مكنتش اعرف وحياتك يا سليم باشا
سليم:ايوه اكيد لو تعرف مش هتعمل كده
مدحت:المهم(كنت قعدت علي كرسي)سليم باشا هيكلمك بكره تجبلي العروق
انا:تمام مفيش مشكله
مدحت:طب يلا هنمشي احنا بقا نرجع لسه قدامنا سفر
فاتن:انتو من مكان واحد يا مدحت
مدحت:بيوتنا جمب بعض من الغردقه
فاتن:انا عارفه انك من الغردقه بس بسال يعني انتو من مكان واحد ولا لا
سليم:متسيب رقمك يا سالم ولا هنكلمك ازاي انته كمان
انا:اكتب يا باشا 010******** رقم مميز اهو اي خدمه
مدحت:يلا هنمشي احنا بقا
(كــــــانــــــت الســـــــــــــــــــــ9:27ـــــــــــــــاعـــــــه)
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
(الســــــــــــــــــــــــ4:38ـــــــــاعــــــــــــــه)
"كنت وصلت وبفتح الباب بالمفتاح وبدخل كان البيت كله نايم دخلت غيرت هدومي وروحت اوضه مريم دخلت جمبها وشدتها فحضني عشان انام لقيتها صحيت"
مريم:سالم انته جيت امته
انا:لسه جاي يحبيبتي وكنت جاي انام جمبك
"مريم حضنتي جامد وراحت ف النوم وانا ثواني وكنت تايهه ف النوم انا كمان 10:00 صباحاً لقيت جميله بتصحيني صحيت لقيت مريم مش جمبي"
جميله:انته مش ليك اوضه ياض انته
انا:صباح الخير يا ماما
جميله:صباح النور يحبيبي جيت امته
انا:جيت الفجريه كده بس كنت عايز انام وحضن مريم بيحتويني هههه
جميله:طب قوم اغسل وشك وتعاله افطر
"خرجت قعدت علي السفره معاهم كانت مريم وجميله بس اللي موجودين"
انا:امال بابا عرفات فين
جميله:نزل بدري رايح كفر الشيخ لشركه التهامي دي
انا:اه هو كان بيقول فعلا
مريم:انته عملت اي ف المشوار اللي كنت فيه
انا:قابلت المدير وكده ولفيت شويه الصراحه وقلي لو اتقابلت هنرن عليك
جميله:انش**** خير يا حبيبي
"خلصنا اكل ودخلت اوضتي فتحت اللاب توب وغفلت محمد الشريف باللينك وجبت فونه وخدت الصوره بتاعت مريم من عليه وهيا عريانه وبعدين مسحتها من عنده واتاكدت انها مش موجوده علي فونه خلاص ومريم كالعاده جات قعدت معايا ونايمه علي صدري وفاتح فوني يوتيوب وبتفرج انا وهيا قمت خرجت وفتحت الصور وجبت صورتها وهيا عريانه اللي اخدتها من عند محمد سمعتها شهقت واتخضت اول مشافت الصوره ورفعت دماغها من علي صدري وبقت بتعيط جامد
انا:لي كده لي هاا لي تعملي كده لي تبيعي نفسك بالرخص ده
مريم بتعيط جامد:هفهمك هو ضحك عليا ياسالم
انا:انتي مش صغيره عشان هو يضحك عليكي انتي طلعتي فاجره اوي يا مريم
مريم:افهمي ونبي ياسالم وحياتي عندك اسمعني هو ضحك عليا المفروض انه كان بيحبني وكان يجي يخطبني بس هو طلع كلب ورخيص
انا:انا مسحت الصور من علي تيلفونه يعني متخافيش من حاجه ولو كلمك وهددك عرفيني بس مهما كان اللي هيحصل احنا مبقيناش زي الاول يمريم يلا روحي اوضتك
مريم:طب افهمني وحياتي........
انا:روحي اوضتك يا مريم عشان ممدش ايدي عليكي يلا
"'بتقوم مريم وبتمشي تروح اوضتها وهيا بتعيط وبتخش تبلك محمد علطول وبتقعد علي سريرها..وانا شويه ووصلي رساله من سليم باشا هكتب محتوي الرساله..(ده عنوان المكان اللي هتروح تجيب منه العروق وخليك عارف المكان عشان ده اللي هتروح تستلم منه بكره الحاجه هتنزل تحت هتلاقي عربيه سودا ملاكي مستنياك فاضيه هتوصل هناك هتسلمها ل مروان وهتلاقي العربيه الربع نقل محمله وجهزه هترجع بيها علطول)...وبعتلي لوكيشن ...احا ده ف السويس ده عايز ساعتين...لبست ونزلت خدت العربيه ومشيت علي اللوكيشن...احا ده في كماين طب طب وانا هعدي من كامين دخله الغردقه ده ازاي وانا جاي بالبودره بكره احا دي بيوقف العربيات بالساعه ونص يلهوي عديت الكامين بعد موقفت فيه نص ساعه وطلعت علي العنوان لحد موصلت المكان ولقيت الربع نقل محمل العروق اخدتها وطلعت علي الطريق واتجهت للغردقه تانيالحدث مكنش مهم اوي ف مردتش اكتبه عشان انته متملش مني بس هبقا اوصف المكان والاشخاص المره الجايهطلعت علي الطريق ووقفت ساعه الا ربع ف كامين داخله الغردقه وده بسبب اني كان معايا حموله وبعدين عديت ووصلت عند ورشه مدحت)
"'"عنــــــــــــد فــــــــــــاتــــــــــــن زوجـــــــــه سليــــــــــــم"'''
فاتن بتتكلم وتساب:معرفش هو مين بس هو معاملته معايا كانت هاديه وجميله كده حبيتها
ريهام:فاتن ده عيل قد عيالك انتي بتتكلمي ازاي وازي تخليه يتطاول ويبوسك كمان ف مكان عام زي ده
فاتن:طب مهو مدحت اللي جوزي بيجيبهولي قد عيالي وبعدين هو انا قولتلك هكلمه انا بحكيلك اللي حصل بس
ريهام:مش يمكن داخلك وعايز يعمل من وراكي مصلحه
فاتن:معتقدش لانه لو عايز يعمل مصلحه بجد مش هيسلم نفسه في الشغل ل سليم ب ايده
ريهام:انا مش مطمناله وبحذرك منه وعارفه انك مش هتسمعي لكلامي بس الواد ده وراه حاجه
فاتن:انتي مكبره الموضوع وخلاص علفكره
ريهام:وانتي كسك اللي بيمشيكي علي فكره
فاتن:طب انا هقفل دلوقت وشويه كده وهكلمك
ريهام:طب استني وشادي اللي انتي بتخلعي منه ده
فاتن:يارورو يا حبيبتي انا الفتره دي مش ناقصه وجع دماغ بجد مهو بينيكك متريحيه
ريهام:بس نيكتك غير بردو ده انتي عليكي اهه توقف زب الرضيع
فاتن:طيب..طيب..هجيلك بكره البيت وانتي ابعتيله وخلاص
ريهام:تمام واحلقي شعر كسك سلام
"'ورشــــــــــــــــــــــــ مدحـــــت ـــــــــــــــــــــه"'
(واقف مدحت في قلب الورشه لوحده وقافل الباب بتاع الورشه عليه من جوه ومعاه الخشب اللي اللي انا جبته من السويس..وبيطلع تيلفونه وبيرن علي سليم باشا)
مدحت:ايوه يا سليم باشا الحاجه وصلت
سليم:فرغها وعبي الصفايح منها وبكره هتجيلك البودره وزي مقولتلك ممنوع تبعت حرف بخصوص الخشب اللي مليان من السويس ده علي الوتساب
مدحت:اعتبره حصل يا سليم باشا
سليم:وحاجه كمان اوعي سالم ده يشك في حاجه انا مش عايز حد يبقا كاشف كل خطوطي غيرك يا مدحت
مدحت:تحت امرك يا باشا بس انا عندي سؤال
سليم:هات اللي فقلبك
مدحت:هيا المدام زعلانه مني ف حاجه.!؟
مدحت:مش وقته يا مدحت خلص بس اللي ف ايدك واديني رنه
مدحت:تحت امرك في رعايه **** سلام(بيقفل مدحت التيلفون وبيمسك العروق مكنتش طويله كانت طول مترين ومتر ونص وبيحط عرق علي البنك وبيقلب فيه وهو بيحسس عليه لحد مبيحط صباعه علي مكان زي خلوص وبيجيب الشاكوش والازمير وبيفك العرق اللي كان متفرغ من جوه ومترصص حشيش بياخد الحشيش وبيرصص في صفيحه محطوطه جمب رجله وبيوقف العرق علي الحيطه بعد مبيرقم القطعتين وده بيبقا زي علام علي القطعتين عشان يعرف انهم بتوع بعض وميتلغبطش الخشب لما يفك كل العروق)
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
(كانت مريم نايمه ف اوضتها من الزعل وانا مكنتش طايقها وعرفات كان لسه مجاش من شركه التهامي باشا وجميله كانت ف اوضتها كان عندهم شاشه صغيره كده في اوضه النوم بيتفرجو عليها تلفزيون وكانت مشغله"لن اعيش في جلباب ابي"وممدده علي السرير ولابسه عبايه بيتي عديه دخلت قعدت جمبها ونمت بدماغي علي صدرها فحضنها يعني)
جميله:مالك يحبيبي
انا:مفيش جاي اقعد معاكي
جميله:عرفات اتاخر اوي وانا قلقانه يا سالم
انا:المشوار هو اللي طويل يا حبيبتي وبعدين اتاخر اي ده تلاقيه لسه مركبش من هناك اصلا
جميله:مش عارفه بقا انا مبحبش حد من البيت ده يبعد عني
انا:محدش يقدر يبعد عنك يقمرايه البيت انتي
جميله:بس انته بقيت محترم كده ولامم ايدك يعني
انا:انتي شتمتي ولما فكرت ف كلامك لقيت ان انا غلطان فعلا
جميله باستياء:ايوه انته كده جدع وحبيبي
انا:كده انتي امي بس انا ولا رضعت منك وانا صغير ولا حتي وانا كبير
جميله:يبني بس بقا عيب كده انته مش قولت بقيت كويس
انا:بهزر معاكي يا حبيبتي انتي هههههه
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب التهـــــــــامــــــــــــي)
"قاعد التهامي علي مكتبه وقدام منه عرفات علي الكرسي)
التهامي:زي مقولتلك يا عرفات انا بوظف شباب وكده بس انته بخبرتك وشغلك هتبقا معايا
عرفات:تسلم ياباشا وانا كبير ف السن بس ف الشغل نار يعني
التهامي:عارف عارف انته عارف انتا شركه مقولات احنا بناخد حته الارض من الزبون وبنرجعها عماره وانته مهندس بتخطط انته الشغل
عرفات:عارف ياباشا هو انا اول مره اشتغل
التهامي:معلوم معلوم بس دي حاجات اسسيات عشان ابقا انا قولت كل حاجه
عرفات:اتفضل ياباشا
التهامي:انا كده خلصت فاضل بس انك تمضي
عرفات:امضي اي ياباشا
التهامي:بشمهندس عرفات انا بضمن موظافيني انته شغال معايا يبقا تلتزم مه من غير عقد وشرط جزائي ممكن بكره الاقيك مع شركه تانيه
عرفات:تمام تمام فين العقد
التهامي:ثواني ويجهز
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
"قاعد علي الانتريه محمد وابوه الشريف وامه وفاء وقاعد علي الكنبه اللي فوشهم راجل كبير لابس جلابيه بلدي اسمه جليل ومعاه ابنه علي وابنه التاني اسمه شوقي وامهم اسمها اسماء ووصفهم هيبقا ف بيتهم)
جليل:يعني احنا كنا رابطين كلام وقولنا النهارده نيجيي نقرآ الفاتحه
الشريف:تنور يا حاج جليل وابنك شوقي راجل محترم وانا اعرفه شخصياً
شوقي:**** يخليك يعمي
اسماء:امال عروستنا فين.!؟
الشريف:انتي عارفه بتوع اليومين دول هتلاقيها واقفه ورا باب هنا ولا ستاره هنا بتسمع اللي بيحصل
علي:وحياتك يا حج ده اللي حصل بالظبط لما كنت رايح اخطب بقت عاده في كل الستات ههههه
وفاء:طب انا هقوم اجيب العروسه
الشريف:منورينا و**** يا حج جليل مجيتك دي فوق راسي و****
جليل:امال مين اللي يجي يطلب البنت يجدع انته
محمد:بقو بيطلبوها اونلاين ههه
جليل:ايه البونلايت ده كمان.!؟
محمد:هههه بونلايت..؟؟لا مفيش حاجه هههه
"وفاء بتخش وفي ايدها بنتها تماره اللي كانت لابسه فستان رايق وهادي كده)
اسماء:بسم(جمله دينيه)اي القمر ده
جليل:اهلا اهلا يا عروسه تعالي هنا جمبي انا
الشريف:ابوك شكله هيتجوز تاني يا شوقي هههههه
شوقي:يتجوز اي ده انا جمبي الاداره(بيبص لامه اسماء)ههههههه
جليل:طب بسم **** نقرأ الفاتحه
"الكل رفع ايدو وبيقرأو الفاتحه"
الكل:امين..امين..امين..امين
الشريف:طب بسم **** نقرأ الفاتحه كمان مره
"الكل رفع ايدو وبيقرأو الفاتحه"
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
(انا قاعد علي سريري وماسك تيلفوني وبسجل رقم فاتن مرات سليم باشا..وبعدها دخلتلها واتساب)
انا:يعني هتروحي بكره ل شادي ف بيت ريهام
فاتن بعد5 دقايق:انته مين
انا:انا سالم بتاع الكافيه
فاتن:ايوه ايوه وانته عرفت منين ان انا هروح
انا:مراقب تيلفونك
فاتن:ومش خايف وانته بتقولها
انا:عارف انك مش هتعملي حاجه تأذيني
فاتن:ومعملش لي.!؟
انا:يمكن عشان هقول لجوزك انك بتنامي مع شادي.!؟
فاتن:بس انته قولتلي انك مش هتقول ل سليم حاجه
انا:وانا عند كلمتي لاني مش هستفاد حاجه
فاتن:امال داخل تقولي كده دلوقت لي.!؟
انا:مش عارف بس لو كلامي بيزعجك هسكت وهمسح الرقم ومش هتكلم تاني
فاتن:مش قصدي وبعدين اتكلم ومتمسحش الرقم
انا:ينفع متروحيش ل شادي بكره..؟
فاتن:انا قولت ل ريهام هاجي ف هروح بس لي مش عايزني اروح
انا:خلاص روحي اللي يريحك
فاتن:في اي انته زعلت ولا اي.!؟
انا:لا وهزعل لي يعني دي حياتك انتي حره(باب البيت خبط)يلا سلام
"طلعت من الاوضه لقيت جميله بتفتح وكان عرفات جميله دخلت فحضنه وانا سلمت عادي"
انا:مالك ياماما هو كان مهاجر
جميله:انته مالك انته جوزي اله
انا:منا ابنك برده ولا اي(غمزتلها)
عرفات:اي الاخبار
انا:زي الفل انته عملت اي
عرفات:انا تمام خلصت وهفضل فالبيت ولو جالي شغل هعرف المكان وهنزل الشغل طبيعي والمرتب ثابت من الشركه ولو نزلت شغل دي فلوس خاصه بيك انته
جميله:كويس ده خش طيب غير هدومك وريح جسمك شويه لحد معملك لقمه تاكلها
عرفات:تمام(دخل الاوضه وقفل الباب وراه وجميله كانت بتبص عليه وهو داخل انا قربت عليها من ورا وقمت حاطه ايدي الشمال علي فردة طيزها وممشيها كده)
انا:مفيش مره ارتاح واعملك لقمه يا سالم
جميله:شيل ايدك يا حيوان من علي....
انا:هب هب الفاظ لا انتي كده زي العسل(شيلت ايدي)
جميله:مش اتكلمنا ف الموضوع ده يا سالم
انا:بحبك يا ماما مش حب واحد لامه لا بحبك عيزك تبقي ليا انتي فاهمه دماغي حاجه غلط انا عارف بس هو ده احساسي
جميله:طب كويس انك عارف انه غلط انا داخله احضر الاكل
"دخلت المطبخ وانا دخلت وراها وقفت سندت علي التلاجه وهيا قدامي بعبايه ملزقه علي طيزها الجيلي اللي بحبها"
جميله:وبعدين يا سالم كده عيب قولت
"قربت منها وحطيت ايدي علي ضهرها(انا واقف يا حبيبتي انا عملت حاجه)نزلت ايدي براحه علي طيزها وفجأه عدلت صباعي وفقعتها بعبوص شهقت ومره واحده كف ايدها نزل علي وشي طخخ قلم مباحث انا اتخضيت لانها عمرها ممدت ايدها عليا وهيا مش مستوعبه انها ضربتني)
جميله:شوفت شوفت خلتني اعمل اي انا مكنتش عايزه اعمل كده(سيبتها وخرجت من المطبخ ودخلت اوضه مريم اللي كانت نايمه علي السرير بس مفتحه عينها دخلت قعدت علي كرسي فوشها وقعدت ساكت منا لسه واكل كف حكومي)
انا:هتفضلي ف اوضتك كده علطول يعني
مريم:مليش عين ابصلك بيها
انا:معاش ولا كان اللي يكسر عينك
مريم:يعني انته مش زعلان مني.!؟
انا:لا طبعاً زعلان بس مبحبش اشوفك زعلانه وانتي عارفه
مريم:غصب عني يا سالم صدقني
انا:قومي البسي طيب خلينا نخرج انا وانتي
مريم:رايحين فين.!؟
انا:ننزل نفك وشك ده وانا عايز انزل امشي شويه
مريم:حاضر..اطلع طيب عشان اغير
انا:مع اني شوفت كل حاجه بس هطلع حاضر
(خرجت من عند مريم ودخلت اوضتي لبست وظبط نفسي وخرجت روحت اوضه عرفات عرفته اني واخد مريم ونازلين تحت وبعدين مريم طلعت ابتسمتلها عايز افك عنها كلنا بنغلط خدت مريم ونزلنا تحت وبقينا نروح المكان اللي هيا عيزاه...لحد مروحنا وقعدنا ف كافيه شيك كده)
انا:اي خدمه مش حارمك من حاجه اهو بصالحك
مريم:**** يخليك ليا ياحبيبي وانا مش بزعل منك عشان تصالحني انا بس كنت زعلانه من نفسي
انا:ازاي انتي اصلا تبصي لواحد عنده 20 سنه
مريم:مين اللي عنده 20 سنه هو قايلي عنده 28 وعشان كده كنت بكلمه وكان بيقول هيخطبني
انا:كان غرضه انه يوصل لجسمك مش لقلبك بس وحياتك مهسيبه
مريم:بلاش مشاكل انا غلطت وانا اللي اتحمل اللي حصل
انا:لما دخلت تيلفونه عرفت انه عنده اخت واسمها تماره
مريم:بلاش يا سالم دي بنت حرام عليك وملهاش ذنب ان ده اخوها
انا:وانتي كان ذنبك اي لما عمل معاكي كده ده عيل خول وانا مش هسيبه وحياتك لكسر عينه..اسمه محمد شريف
مريم:عشان خاطري ياسالم بلاش مشاكل
انا:احنا طيبين بس مبينسيبش حقنا(تيلفوني بيرن وكان سليم باشا)
انا:ايوه ياباشا
سليم:اي يبطل بكره الساعه 7:00 الصبح هتتحرك هتجيب الحاجه من نفس المكان
انا:طب وكامين الغردقه ياسليم باشا
سليم:انته هتروح السويس وهترجع ف حدود الساعه11 الضهر الكامين بيبقا خف وبيشوفو الرخص بس مفيش تفتيش
انا:امان يعني
سليم:يبني احنا شغالين علي الطريق ده بقالنا 3 سنين
انا:تمام يا باشا
سليم:العربيه هتبقا تحت بيتك الصبح
انا:تسلم ياباشا..سلام
مريم:في اي ياسالم وباشا مين ده
انا:ده الراجل صاحب الشغل اللي انا كنت رايحله
مريم:طب وك
امين الغردقه مالو بالشغل
انا:اصل بيقول عايزني بكره وبتاع والوقت والتاخير فبعرفه ان لو اتحركت يعني الكامين بيضيع وقت علينا احنا مش عارفين هو قد اي
مريم بعدم اقتناع:تمام بس انته دخلت تيلفون محمد ازاي
انا:انا خريج حاسبات ومعلومات يبنت انتي ههه‍ه
مريم:يلهوي بالحق..طب يلا عشان نروح عشان بابا ميتكلمش(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
"قاعد محمد مع امه وفاء واخته تماره بيتكلمو وبيهزرو"
محمد:شوفو يا ناس خطبو الصغيره وسابو الكبير ههه
وفاء:ان جيت للحق فانتو الاتنين لسه ***** بس نعمل اي الحج جليل حبيب ابوك وبعدين دي قرايه فاتحه ومفيش حاجه هتحصل غير بعد مختك تخلص كليه وده كان اتفاق
تماره:ايوه طبعا انا هكمل تعليمي
محمد:وهو مين قدك ياعم
وفاء:يامه ابوك قلك يخطبلك بس انته اللي مش راضي
محمد:افهميني ياست الكل اربط نفسي بوحده وانا مش عارف اصرف علي نفسي ازاي مش اما اقف علي رجلي الاول
وفاء:عندك حق بس اي ام بتبقا نفسها تفرح بولادها
محمد:هتفرحي ياماما هتفرحي
("مشهد اللي فات ده يمكن ملوش لازمه بس انا كنت بفهمك ان تماره اتقرا فتحتها الي حين تنتهي من تعليمها وبفهمك لي اتخطبت قبل الكبير ولي الكبير رافض فكره الجواز حاليا تمام..يلا بقا عشان اقفل الجزء ده")
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
(كنت روحت مع مريم ودخلت اوضتي غيرت ونمت حتي متكلمتش مع حد او انا مش عايز اكلم جميله ف الوقت الحالي ظبط المنبه علي الساعه6:00 ظبط حالي ولبست ونزلت فتحت الباب ومع قفله الباب والخبطه مريم صحيت علي سريرها نزلت لقيت العربيه سودا ملاكي والمفتاح فيها ركبت العربيه واتحركت من قدام البيت ومريم واقفه في الشباك بتبص عليا بس انا مش شايفها...خدت الطريق وقفت طبعا في الكامين اللي انا مقلق منه ومسافه الطريق وكنت وصلت السويس والمكان اللي انا رايحله)
"الـســــــــــــــــــويــــــــــــس"
مروان:راجل عنده 46 سنه شغال مع سليم والتهامي وهو اللي بيبعت البودره لمدحت وبيبعت الخشب اللي هو ميعرفش انه محشي حشيش وسليم بيستغفله لان الخشب بيجي من مكان تاني علي السويس وواحد يروح يجيبه من مخزن خشب علي اساس انه شاريه لشغل
شادي:شاب في التلاتينات عنده32 سنه شغال مع مروان معرفه من البلد نفسها وهو اللي بينام مع فاتن مرات سليم وصاحبتها ريهام اتعرفو علي بعض ازاي عرفها من شركه سليم ووقعها بمعرفته
"'باقي المكان شخصيات مش مهمه ولو ظهر حد هوصفهولكو"
"'المكان:ورشه كبيره بس مش للشغل لا لبياعه الخشب"'
(انا كنت وصلت المكان وكان اللي موجود مروان)
مروان:اهلا يا سالم اهلا
انا:اهلا بيك يا حاج مروان
مروان:اي الاخبار
انا:كله تمام ماشيه حالها اهي
مروان بيشاور علي 3 كراتين كبار:دول الحاجه
انا:دول كبار اوي هشيلهم ازاي دول
مروان:متخافش الكامين بيتشال والطريق سالك
انا:علي **** يا حاج مروان
"'بيدخل شادي مشفتوش قبل كده بس انا اعرفه من صوره مع فاتن ف اول مشوفتو عرفتو واتاكدت لما سمعت اسمه"'
شادي:السلام عليكم
انا ومروان:وعليكم السلام
"انا ببصله وبتشبه عليه"
مروان:كنت فين ياشادي"هنا اتاكدت"
شادي:كنت بقضي مشوار هنا كده
مروان:طب ده سالم تبع سليم باشا جاي ياخد الحاجه
شادي:طب انا هخلص معاه وهنزل طنطا مشوار كده تبع العيله
"انا عارف انه رايح لفاتن"
مروان:المهم ياشادي الي ف ال3 كراتين مش عايزهم يبانو من العربيه واهو نحرص من اي حاجه
شادي:هحشر الاكياس تحت الدواسات وفي الكراسي وفي كل حته
مروان:تمام شوف شغلك
"شادي جاب شابين معاه وبدائو ياخدو الكراتين ويحشرو الاكياس اللي فيها تحت دوسات العربيه والكراسي وتحت فرشه شنطه العربيه بس من كتر الحاجه لو واحد دخل يدور علي حاجه في العربيه هيطلع اللي فقلبها بس انا مطمن علشان الكامين مش تفتيش زي بليل..روحت جمب شادي وطلبت من واحد من الشباب اللي معاه يصورني جمب العربيه"
انا:معلهش بس ياصحبي ممكن تصورني وانا علي الكابوت هنا
الشاب:تمام تمام مفيش مشكله
"شادي بيبصلي وانا بتصور"
شادي:ده انته رايح ولا اكنك شايل شوكلاته في العربيه
انا:العيشه مره واحده يغالي طب وحياتك لانته جاي واخد صوره معاك
شادي:يعم ده انا اتشرف هههه
انا:هههه حبيبي يا غالي
"شادي جه يتصور معايا بتيلفوني وده اللي انا كنت عايزه كسم دماغي"
انا:حبيبي يا شادي اخوك سالم معاك ف اي حاجه
شادي:يعم علي راسي هات رقمك بقا
انا:اكتب يمعلم***********
شادي:رنيت عليك
انا:هسجلك حاضر
"دخلنا جوه لمروان وقعدت شويه شربت شاي معاهم وكان شادي خلع رايح طنطا وانا شويه واتحركت بالعربيه اللي لو اتمسكت بيها مش هاخد اقل من 25 سنه سجن علي الكميه دي اتحركت ومشغل جورج طبيب جراح ومشغل علي قدي كده ومروق علي حالي وصلت عند الكامين طبعا قفلت الاغاني وكان قدامي بتاع 4 عربيات والغريبه ان مفيش عربيه بتعدي من غير تفتيش عدت العربيه الاولي والتانيه والتالته وجه عليا الدور
الظابط:رخصك
انا بطلع الرخص وقلبي في رجلي:اتفضل ياباشا
الظابط لعسكري:افتحلي شنطه العربيه دي........

♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الـــــرابــــــــع♪










"الجــــــــــــزء الخـــــــــامــــــــــس"




الظابط:رخصك
انا بطلع الرخص وقلبي في رجلي:اتفضل ياباشا
الظابط لعسكري:افتحلي شنطه العربيه دي
"العسكري جاي في اتجاه العربيه بتاعتي ولاكن صوت عربيه دخلت في التانيه ورا وصاحب المخبوطه نازل وبيزعق الظابط بيشوف العربيه اللي خبطت بتجيب العجل لي ورا"
الظابط بزعيق:امسك العربيه دي اوعي تمشي
"العسكري اللي جمب الشنطه جري والظابط عطاني الرخص في ايدي وحرك كل العربيات اللي قدام العربيتين اللي خبطو في بعض وانا اتحركت ودوست بانزين وانا قلبي بيدق حاسس انه هيطلع من مكانو..اخدت الطريق كلو ولا اغاني ولا نيله لحد موصلت البلد وقابلت مدحت وسلمته الحاجه والعربيه ورنيت علي سليم باشا عرفته اني وصلت الحاجه وخليته يكلم مدحت ويثبتله انه استلم)
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
"مريم قاعده مع جميله امها قدام التلفزيون وعرفات تحت مع واحد صديقه من زمان قاعدين مع بعض انا دخلت فتحت البيت بالمفتاح لقيت مريم وجميله فوشي قدام التلفزيون"
انا:سلامو عليكم
مريم وجميله:عليكم السلام
جميله:انته نزلت بدري كده كنت رايح فين
انا:شغل
"وباسيبهم وبدخل اوضتي بغير هدومي وباخد فوطه وبدخل استحمي واغسل جسمي من اليوم ده والتعب النفسي اللي حصل وبخرج ادخل اوضتي تاني بلبس بوكسر وعندي جلابيه بنص كم بلبسها انام بيها ساعات لبستها ومددت علي السرير ومسكت تيلفوني وقولت اكلم فاتن واتساب وكانت اونلاين وكانت باعته بتاع 4 رسايل بسبب اني قفلت اخر مره واحنا بنتكلم مره واحده"
((للتذكير فاتن يبقا جوزها سليم))
الرسايل:-
فاتن:خود بس سلام اي استنا كده
فاتن:يبني اي جو القمص ده
فاتن:اللي يريحك بقا
فاتن:بتقفش بسرعه علفكره
انا:اهلا ازيك
فاتن:اله منتا فتحت اهو مفضلتش مقموص يعني
انا:مش مقموص بس كان عندي حوار كده
فاتن:تمام عامل اي
انا:انا كويس اهو زي الفل
فاتن:انته زعلان مني ولا اي.!؟
انا:وازعل منك لي اصلا هو في حاجه حصلت انتي واحده عايزه تتناكي من شادي ف انتي حره
فاتن:اخر مره انام معاه بجد ومش هعملها تاني وانا رافضه مدحت من فتره
انا:لا خودي راحتك مبقتش مهتم
فاتن:مش مهتم يعني اي يعني انته مبقتش عايز.!؟
انا:لا مش عايز وخلاص كده
فاتن:طب افهمني طيب بص انا عايزه اقابلك اتكلم معاك
انا:لا انا اتكلمت مع شادي(بعتلها الصوره اللي كنت اتصورتها مع شادي)
فاتن:يلهوي انتو تعرفو بعض منين
انا:ده شغلي انا بقا بس المهم متنسيش تحلقي شعر كسك قبل متروحي ل شادي
فاتن:مه انا لازم اروح لانه معاه صور وهو نايم معايا
انا:اصل لما فكرت فيها قولت انا استاهل واحده نضيفه مش واحده اتناكت من طوب الارض
فاتن:طب اكيد مش هتعمل حاجه بالصور صح
انا:اكيد طبعا بس بشرط
فاتن:انا مستعده لاي شرط
انا:سليم جوزك يجي يطلب مني اني انيكك قدامه
فاتن:ودي انا هعملها ازاي.!؟
انا:زي معملتيها مع مدحت...سلام يا مرات الاسد
(فــــــــــــي بيــــــــــــت التهـــــــــامــــــــــــي)
"قاعد التهامي ببجامه البيت وفي ايده سيجاره وحاطت رجل علي رجل وقاعد معاه اخوه سليم اللي كان جايله في شغل ومرات التهامي اللي دخلت بالقهوه وهيا لابسه روب فوق قميص النوم وقفلاه كانت اسمها جيهان عندها 54 سنه ولاكن عزيزي المتابع الناس اللي معاها فلوس دي مهما كبرو ف السن مش بيبان عليهم لانهم بيبقو مروقين علي حالهم كانت مليانه شويه بزاز ضخمه وطيز مهلبيه بتتهز وهيا ماشيه تجيبهم عليها من مشيتها بس وشها ابيض جدا شعرها اسود متسالش قاعده بالروب ازاي ف ده اخو جوزها وكان الروب مقفول عليها انا مبقولكش مركبه جوزها قرون وطالعه عريانه عشان تبقا معايا علي الخط بس"
جيهان:القهوه ياسليم
سليم:تسلم ايدك يا جيهان امال فين امجد وحنان
التهامي:امجد مش شبهنا مش بتاع شغل لا ده بتاع سهر وصياعه كبر لقا كل حاجه تحت رجلو ف مبشوفهوش الا كل فين وفين..وحنان في فرح واحده صحبتها(دول عيال التهامي ووصفهم لما يظهرو)
جيهان:انا تعبت من كتر الكلام مع امجد بس اعمل اي اللي في راسو بيعملو
سليم:الجيل كلو كده...المهم كنت جايلك في موضوع بسبب الخشب اللي راح لمدحت(بيبص ل جيهان عشان مش عايز يتكلم قدامها ف التهامي فهم)
التهامي:تمام يا جيهان ادخلي انتي جوه دلوقت
جيهان:حاضر(وبتقوم تدخل)
التهامي:مالو الخشب
سليم:دلوقت انا كلمت مروان وفهمته ان الخشب اللي عنده مينفعش لشغلنا عشان بيفلق مننا وتعبان وقولتله هيجيلك خشب من زامبيا مخصوص لشغلنا زي م اتفقت انا وانته والخشب وصل وعدي من تحت ايد مروان ووصل والحاجه وصلت معاه فقلب الخشب
التهامي:طب مهو كده تمام الخشب يجي محمل من زامبيا نفضيه ونحمله مليان لبرا تاني ومروان متغفل
سليم:انا جاي اعرفك ان مروان الدنيا والفلوس عمياه مهما كانت ايدينا طايله لازم حاجه تكسره عشان لو عرف اننا مغفلينه خصوصا انه متصدر استلام الخشب وكل الحوارات دي هو اللي ف الوش يعني لو وقع هيكر كل حاجه والمايه هتبلل الكل
التهامي:ولا يهمك ولا تشغل بالك انا هتصرف ف المواضيع دي المهم الشحنه طالعه بره امته.!؟
سليم:بعد بكره مدحت بيقفل الشغل وبيدهن ويظبط الدنيا
التهامي:عايزك تراضي الرجاله وتديهم فلوسهم قبل م الشحنه تخرج وبايدك كمان لان الواحد مننا لو لقا التقدير مبيخسرش بنقطه عرق ف الشغل
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت ريهــــــــــــــــــــــــام)
(مشهد جنسي قادم)
"ريهام قاعده لابسه قميص نوم ستان لونه بنفسجي حملاته فاتله مفتوح من عند الصدر سبعه وواصل لحد ركبتها وصف ريهام كانت جسم مليان طيزها كبير الي حدا ما بزاز متوسطه ومترهله كانت شهوانيه ومطلقه وعيالها مع جوزها اللي ملهمش دور ف قصتنا كانت ريهام قاعده مع فاتن اللي كانت لابسه نفس القميص بس لونه اسود وكانو قاعدين والشيشه قدامهم وفي طبق حلويات محطوط"
ريهام:مزاجك مش رايق لي بقا
فاتن:لان انا مش عايزه وانتي اللي وصلتي المرحله ان شادي يمسك صور علينا
ريهام:شادي طول محنا تمام استحاله يعمل حاجه بالصور دي وبعدين انتي اللي يشوف رفضك ميشوفكيش وانتي علي السرير
فاتن:قال يعني البنت لسه بكيسها ده انتي طوب الارض ناكك اسكتي
ريهام:هو في احلي من النيك(باب الشقه الجرس بيرن..ريهام بتقرب من الباب وبتبص من العين السحريه وبتقوم فاتحه وبيكون شادي..وصف شادي هيبقا في مشهد اهم من مجرد مشهد جنسي عشان الشخصيه تاخد حقها)
ريهام:اهلا شادي"بتقفل الباب وبتقرب تبوسه من شفايفه وايده قفشت طيزها"
شادي:اهلا اي الاخبار
ريهام:احنا زي الفل
"شادي بيقرب من فاتن من ورا الكنبه وبيرفعلها وشها وهو ورا الكنبه وبيبوسها في شفايفها وايده علي بزها"
شادي:وحشتيني يا لبوه
فاتن:انته كمان وحشتني يا شادي
ريهام:انا مش فاضيه للكلام ده ومش عايزه اضيع وقت
شادي:موجود واللي عايز يقرب ههههه
"ريهام بتروح تقعد شادي علي كنبه وبتقعد مبين رجله وبتفكله حزام البنطلون وبتطلعله زبه وبتاخده بشفايفها وبتنزل فيه مص ولا اكنها بترضع في الوقت ده كان شادي سحب فاتن علي الكنبه جمبه وخرج بزازها من القميص اللي لبساه وبيبدل علي كل فرده شويه وبيرضع من حلمات بزها ويطلع ياخد شفايفها تقطيع وريهام رافعه زب شادي وواخده بضانه مص وبايدها بتدعك زبه..شادي ماسك رقبه فاتن ونازل بايده تقفيش في بزازها وبشفايفه تقطيع في شفايفها وصوت الاهاااات مالي الشقه وبينزل فاتن جمب ريهام وبتاخد زبه من ايده ريهام وبتلحس فيه طالع نازل وبايدها بتضربله عشره ريهام بتقوم تقلع القميص اللي كان علي اللحم وبتقعد جمب شادي علي الكنبه وبتمسك ايده وبتمص صوباعين من ايده وبتقربهم من كسها وبتنام بضهرها علي الكنبه المشهد كالاتي شادي قاعد علي الكنبه فاتن مبين رجله بتحلب زبه وايده الشمال ماسكه شعرها وبيضفط عليه طالع نازل وايده اليمين بيجهز بيها كس ريهام اللي فاشخه رجليها فوشه ونايمه علي ضهرها وماسكها فرده من بزازها بتمص فيها بيقوم شادي وبيحط زبه علي باب كس ريهام وبيحشرو فيها داخل طالع وفي الوقت ده كانت فاتن طلعت قعدت بكسها علي وش ريهام وكان وش فاتن في اتجاه شادي وموطيه علي كس ريهام وبايدها بتلعبلها في كسها اللي شادي راشق زبه فيه شويه وبيطلع شادي زبه وبيدخله في بوق فاتن اللي مسكته ترضعه شويه وتفت علي كس ريهام ومسكت زب شادي رشقته في كس صحبتها
ريهام:ااااااه براااحه اااه كمان كمان نيك كسك كاتم نفسي يبنت اللبوه اااااااه
فاتن:اممممم الحسي يوسخه اهه زوبره مكيفك اديها كمان اللبوه دي
ريهام:اااااااه براحه طيب كسيييييي مش قادره بقا نفق
فاتن:قال يعني كسها كان ضيق افشخ كسمها خليهااااا تحرمم الحسييييئ يكسمك
شادي:لا انا عايز الطيز دي
بيمسك شادي فاتن وبيخليها في وضع الكلبه علي الكنبه وبيدخل زبه في طيزها المفتوحه
فاتن:براااااااحه واحده واحده ااااه
شادي:صوتك يكسمك مسمعش نفسك
ريهام:قال يعني اول مره ده انتي اتعشرتي من طوب الارض وقدام جوزك يالبوه
فاتن:طب طب برااااحه طيب مش بتناااااك فيها كتير طيزززززززي
شادي داخل طالع بزبه في طيزها ولا سال فيها وهيا تصوت وريهام بتلعب في كسها بايدها...."فضل شادي ينيكهم لحد مجابهم واترمي جمبهم شويه وقامو عملو واحد تاني..مليش ف الجنس بس برضي الاذواق وكفايه كده عشان الجزء ميبقاش عباره عن مشهد جنسي)
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
"انا كنت تحت علي القهوه لان اليوم كان خلص وطالع البيت عادي كان ف ايدي كيس اسود فتحت بالمفتاح ودخلت كان كل واحد في اوضته دخلت فتحت باب اوضه مريم لقيت جميله قاعده مع مريم عادي علي السرير"
انا:ازيكم"وقربت من مريم بوست راسها"عامله اي يحبيبتي
مريم:احنا كويسين كنت فين
انا:كنت ع القهوه قاعد شويه مع واحد صحبي
مريم:لا كنت فين الصبح
انا:اهه كنت جاي تعبان فمكنتش قادر اتكلم بقا معلش كنت يستي مع مدحت رايح يجيب شغل للورشه وعايزني معاه ده حتي كان سايب العربيه اللي ماجرها تحت البيت هنا ومفتاحها معايا
جميله:كنتو بتجيبو شغل منين يعني
انا ببرود:من السويس..المهم يا مريم خدي "بديها الكيس"دي شوكلاته وشيبسي وعصير وبتاع لقيتك مرنتيش قولت اجبلك انا
مريم:اي القمر والحلاوه دي بجد يانااااس بقا
انا:انتي عارفه انتي حياتي اقسم ب****...يلا انا هروح اغير واريح جسمي شويه
(سيبتهم ودخلت اوضتي وقلعت هدومي وواقف بالبوكسر ووانا بلبس باب الاوضه انفتح وكانت جميله دخلت وقفلت وراها الباب رجعت تاني وقمت شاكك الجلبيه في دماغي ولابسها وقعدت علي السرير اللي جميله جات وقعدت جمبي)
جميله:متزعلش مني انا غل......
انا:وانا مش مسامح وعايز انام
جميله:طب اسمعني طيب
انا:مش سامع حاجه انا وياريت بجد تطلعي لاني عايز انام
جميله:بتطرد امك من الاوضه يا سالم
انا:امي اللي مدت ايدها عليا
جميله:انته اللي غلطت يا سال....
انا بزعيق:وانتي حاسبتيني خلصنا
جميله:انته بقيت عامل كده لي انته مكنتش كده ياريتك مكبرت ياخي ياخساره تربيتي فيك
انا:تربيه ايه هاا تربيه اي ربيتي مين انتي هاا ردي عليا"بزعيق"(ردي قوليلي ربيتي مين)"انا واحد قاعد مع ناس الاقيهم بيشقطو صوره بنت عريانه ملط لبعض ولما شوفت الصوره لقيتها مريم بنتك اللي للاسف اختي تبقي فين تربيتك فين اهتمامك فين وفين وفين......
جميله بتصوت:اخرررررس اياك تجيب سيره اختك كده تاني والا و**** لا انتي ابني ولا اعرفك
"عرفات ومريم بيدخلو علي الصوت"
جميله بتصوت:غووور من وشي مش عايزه اشوفك بعد تعبي ده كله جاي تعاتبني
عرفات:في اي وايه الصويت ده
جميله:القذر ده بيتكلم علي بنتي بالكلام البطال
انا:يا بابا افهمني كل الحكايه ان ماما......
جميله بزعيق:انا مش امك امك رمتك في الشارع
"لحظه استيعاب مهما كان الامر مكنش ينفع تقول كده جميله فاقت وخدت بالها ومريم واقفه خايفه ومدمعه وعرفات بيبص لجميله بزعل اللي هو لي"
انا بهدوء:تسلمي يا ام مريم يعني مكنش لازم تقوليها انا عارف انك تعبتي لحد مكبرتيني وعلمتيني احسن علام وانا مقدر ده بس اي ان كان لما بزعق او اتكلم ف انتي زي مكنت فاكر انك امي الحيطه اللي هتسندني عشان مقعش علي وشي كنت بميل عليكي وببينلك ضعفي انا اسف لنفسي اللي وصلتلها اني ممكن ابقا واحد من العيله دي حقك علي راسي من فوق ياست الكل كل اللي عملتيه فوق راسي مع جزمتك وانا وحياتك عندي مهزعجك تاني ولا هعمل اي حاجه غير اني هبعد..هبعد يمكن انا سبب وجعك ومشاكلك ولا حاجه ابعد اروح ادور علي امي الحقيقيه امي اللي مكانش ليها اي زنب اني اترميت في الشارع امي اللي لو عايشه فهيا زمانها عينها ابيضت من الدموع علي ابنها اللي راح منها وحياتك عندي مهتدخل في حياتك تاني يام مريم حقك عليا
"في اللحظه دي كان الكل بيعيط بما فيهم انا كنت مدمع"
عرفات:اي بس اللي بتقوله ده ياسالم يبني اغزي الشيطان واستريح بس اي اللي حصل وصلكم لكده يعني
مريم منهاره:وحياتي عندك ياسالم بلاش تسبني وتمشي انا مليش غيرك بجد هيا ماما مكانتش تقصد اكيد صح يا ماما مكانتش تقصد خليك جمبي ونبي
انا:جمبك يا حبيبتي جمبك طول عمري
"فضلنا قاعدين نلم الجو شويه لحد م جميله وعرفات راحو اوضتهم ومريم دخلت اوضتها وكلو كان نام انا كنت لميت كل حاجتي المهمه في شنطه وخدتها ونزلت في نص الليل وقفت قدام البيت ثواني ولفيت وشي ومشيت"
الســـــــــاعـــــه 9:00 صباحاً
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
"الكل كان صحي من النوم وقعد"
مريم:هو سالم لسه مصحااااش
عرفات:استني انا اخش اصحيه عشان اتكلم معاه كلمتين كده
"عرفات بيقرب من اوضتي وبيفتح الباب وبيدخل بيلاقي درفتين الدولاب مفتوحين مفيهومش هدوم بيبص فوق الدولاب مبيلاقيش الشنطه بيقف شويه في الاوضه وبيخرج وبيقفل باب الاوضه وراه وبيروح يقعد في الصاله ومريم دخلت تساعد امها في المطبخ شويه ومريم وجميله شايلين اطباق الفطار وجايين وبيحطو الاكل علي السفره"
مريم:يوووووووه هو الكاسولي ده لسه مقامش
عرفات:سالم ساب البيت ومشي
"مريم اتخضت جريت علي اوضه سالم فتحتها شويه وطلعت منها معيطه وجميله واقفه مش مستوعبه الموضوع اللي بيحصل"
عرفات لجميله:كان اي سبب ده كله هاا لي تكسري بنفسه كده لي تبعدي ابني عني
مريم بتعيط:يارب بس تكوني مرتاحه كده(بتمشي تروح اوضتها)
جميله:انا مكاانش قصد.......
عرفات:ششششش انتي خربتيهااا
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
"انا كنت راكب موصلاات ونازل طنطا ل سليم باشا اخد حق العمليه اللي حصلت واشوف سكن واهو ابقا قريب من الناس اللي هناك..تيلفوني رن وانا في الموصلات وكان رقم غريب مش مسجله يعني"
فاتن:ايوه ازيك يا سالم انا فاتن
انا:اهلا في حاجه ولا اي
فاتن:برن عليك عادي عايزه اكلمك
انا:مش فاضي انا للجو ده عندك حاجه مهما ارميها مفيش خلاص
فاتن:كنت عايزه اتكلم معاك عادي يعني
انا:ايوه معاكي اتكلمي سامعك
فاتن:كنت عايزه اشوفك
انا:هجيلك حاضر بس لما طلبي يتنفذ
"قفلت معاها وكنت راكب من الغردقه ل كفر الشيخ والمفروض اني هركب من كفر الشيخ ل طنطا وصلت كفر الشيخ في اتوبيس شركه الدلتا وجمب موقف الاتوبيس اخدت ميكروباص ل طنطا ووصلت ل شركه سليم باشا اللي كان موجود وقاعد في مكتبه لوحده كلمت السكرتيرهمناروكانت عرفاني اللي بدورها كلمته وقالتلي اخشله الباب انفتح ودخلت ل سليم بس كنت سايب شنطتي بره المكتب"
سليم:اهلا يا سالم تعالا اقعد
انا بسلم وبقعد:اهلا بيك ياباشا كان عندي مشكله كده ومحتاج منك مبلغ صغير(بطلب حقي بس بالطريقه)
سليم:لا استلاف اي انته ليك فلوس معايا اصلا"بيطلع فلوس من الخزنه"امسك دول 25 الف جنيه حقك
"انا ف بالي احا بقا مدحت ياخد 200 و300 الف دولار كمان وانا 25 الف مصري انا مكانتش الحكايه وضحالي اوي ان في بينهم مصالح وبتاع بس انته وانت بتقرأ فاهم مدحت بياخد المبالغ دي لي"
انا:ده كده فل اوي ومش هحتاج سلفه منك هههه
سليم:انته عليك 10 بواكي هههههههه
انا:فاكرهم ياباشا بس تظبط معانا بس المهم كنت عايز سكن هنا في طنطا يومين ولا حاجه
سليم:في حاجه ولا اي
انا:لا يعني بغير جو وقولت اجي اقعد هنا
سليم:انا كنت رايح البيت اتغدا واغير عشان عندي مشوار مهم ف انته تيجي معايا تاكل لقمه لحد محد من الرجاله يشوفلك سكن
انا:مش هرفض لاني جعان وحياتك هههههه
"'(فــــــــــــي بــيــــــــــــت سليــــــــ باشـــــاـــــــــــم)"
"كنا وصلنا البيت وكان سليم رانن قبلها علي فاتن ومعرفها ان معاه ضيف هيتغدا معاه كنت انا سايب الشنطه في الشركه في مكتب سليم باشا وصلنا عند البيت كانت عماره كبيره فشخ مش اقصد فالطول لا اقصد مساحتها علي الارض فاهم كانت حوالي 8 ادوار والمفروض ان العماره بتاعه سليم باشا المفروض اللي زي ده يبقا قاعد ف قصر كان ساكن في الخامس طلعت معاه الشقه اللي كانت حاجه خيال بجد ناس عايشه يابا دخلت معاه وقعدت في استراحه البيت ودخل هوه جوه لفاتن مراته"
سليم:ريحه الاكل جايبه العماره من تحت
فاتن:انته معرفتنيش بدري انك جايب ضيف معاك لي بس
سليم:مفاجئ يا حبيبتي الموضوع حصل فجأه
فاتن:مين ده اصلا حد انا عرفاه
سليم:معتقدش ده شاب كده شغال معايا
فاتن:طب ادخل غير هدومك لحد مقدمله القهوه لحد متخلص
"سليم دخل يغير وفاتن عملت القهوه وكانت لابسه لبس بيت طبيعي مفيهوش حاجه تلفت يعني"او انا مبضون مش حابب اوصف"فاتن خدت القهوه وخرجت لقت سالم اتفاجئت وقربت وحطت القهوه"
فاتن:مقولتش انك جاي طنطا لي
انا:مكنتش اعرف جيت فجاه
فاتن:في حاجه ولا اي
انا:متشغليش بالك انا زي الفل شكراً علي القهوه
فاتن:انا كنت عايزه اشوفك واتكلم معاك اصلا
انا:مش فاضي بجد عندي حجات اهم بكتير من موضوعك انتي وصحبتك
فاتن:انته بتعاملني كده لي
انا:ولا معامله ولا حاجه مخي مقفل بس شويه...هنيكك قدام جوزك امته
فاتن:متشيل الموضوع ده من دماغك وانا تحت امرك اصل انا معرفش اعمل اي
انا:يبقا هعمل انا
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
الشريف:انته جبت الفلوس ومن ساعتها بتقول لسه شويه لسه شويه ومفيش جديد
محمد:افهمني يابابا انا بشوف مكان مناسب
الشريف:مش انته كنت بتقول لاقيت مكان يبني
محمد:محصلش نصيب فيه وبشوف مكان تاني مناسب وهخلصه والبضاعه هجبها وهفتح
"تماره بتدخل عليهم"
تماره:وهتعمل افتتاح بقا
محمد:بفكر في كده بس عشان مضيعش الفلوس اعمل الاسسيات الاول
الشريف:صح ظبط محلك ودنيتك وبعدين ابقا شوف الحجات دي...وانتي ياتماره عرفي ماما ان خطيبك جاي يتعشا معانا النهارده
تماره:حاضر يابابا(وبتقوم تروح لمامتها)
محمد:احنا لحقنا
الشريف:ياخي كبر دماغك من الاشغال دي وخلينا فيك
"'(فــــــــــــي بــيــــــــــــت سليــــــــ باشـــــاـــــــــــم)"
"كنت قاعد علي السفره علي يمين سليم باشا ومراته فاتن علي شماله وبناكل عادي"
سليم:انتي نسيتي تجيبي لمونتين معصفرين ولا اي
فاتن:يوووه نسيت ثواني اجيبو من التلاجه"بتقوم وكانت لابسه عبايه خفيفه وكانت محشوره في طيزها وهيا قايمه وانا عيني علي طيزها الملبن وانا عارف ان سليم واخد باله اني قاعد باصص علي طيز مراته لحد مبصتله"
انا:جميله **** يخليهالك
سليم:تسلم ياسالم كمل اكلك
انا:المايه دي بارده هو مفيش مايه سقعانه
سليم:ياخي الجو برد اشرب
انا:ياباشا فين التلاجه وانا اقوم اجيب ومتتعبوش نفسكو يعني
سليم:طب استنا اخلي فاتن تجيبها وهيا جايه
انا:انته بتتعبها ع الفاضي فين التلاجه ياسليم باشا
سليم:في المطبخ اكيد مش ف اوضتي ههه‍هه
انا:خلاص هروح اجيب انا"تسلم ي ديوث بتسلمني مراتك كده عادي تعاله اتفرج بقا...قومت دخلت المطبخ وكانت فاتن مطلعه علبه من التلاجه فيها ليمون وبتطلع منها في طبق قربت وقفت وراها وبكف ايدي علي طيزها طخخ فاتن اتخضت وبصت ولفت تبص وراها قمت ماسك شفايفها في بوسه وتقفيش في ابزازها غصب وهيا بتحاول تفلت مني وجوزها سليم واقف مداري جسمه عند باب المطبخ وبيلمح اللي بيحصل في مراته ايدي الاتنين مسكت ياقه العبايه بتاعتها وبكل قوتي شقيت عبايتها بالطول وكانت ع اللحم وبقيت ماسك شفايفها بشفايفي وايد علي بزازها بتقفش فيهم والتانيه علي كسها بتدعك فيه ثواني وسمعت صوت تعميره مسدس جمبي ببص لقيت سليم رافع مسدس في وشي"
سليم:بتعمل اي يابن المتناكه في مراااااتي
انا:نزل مسدسك وافهمك كل حاجه
سليم:تفهمني اي يخول انا هنيكك في طيزك وهصورك وهضربك بالنار بس مش عشان تموت لا عشان تفتكرني
انا:اسمعني يا سلي....(بزيح ايده بالمسدس وبالبوكس بديله في وشه بيجي يرفع ايده بالمسدس بديها بالرجل المسدس بيقع علي الارض بشوطه برجلي بعيد وبمسكه من ياقه القميص واديله بالركبه في بيضانه وبالروسيه لحد م الدم نزل من مناخيره بيقع علي الارض بس فايق بروح اخد المسدس في جمبي وبمسك سليم من رجل البنطلون وبشده من المطبخ لحد اوضه النوم علي ضهره وكانت فاتن جايه ورانا وهيا خايفه وبتحاول تلم جسمها دخلت الاوضه وقلعت حزام بنطلوني وربط ايده ورا ضهره وعلي قد مقدر ربطه في السرير كان قاعد علي الارض وساند ضهره علي السرير وايده ورا ضهره مربوط وعمال يرفص وفاتن واقفه علي الباب خايفه وضامه الجلابيه علي جسمها
سليم:هنيكاااااااك مش هسيبك
انا لفاتن:هاتيلي كلوت
"فاتن واقفه متحركتش ومش فاهمه"
انا بزعيق فيها:هاتيلي كلوت من بتوعك
"فاتن بتفتح الدولاب وبتجيب كلوت من بتوعها وبفتحه من جمب وبربط بيه بوق سليم عشان اعرف اكلمه
انا:كده انا اعرف اتكلم اسمع يا خول كل اللي بتعمله ده فشنك زي مبنقول ف خلينا ف المهم انا عارف مكان الدهب هاا وورق اراضي الاثار وصور للحجات اللي طلعت من الاراضي وصور ليك شخصيا لا وكمان عارف الحجات متشاله فين ومش بس كده عارف المكان اللي فيه النسوان لا مه انا عارف ان اخوك بيتاجر فيهم كسم الضحك مش هفضل اعدلك انا معايا اي بس انا مستعد اخليك تاخد اعدام بمكالمه واحده دلوقت لو متعاونتش معايا..مراتك هتفك لسانك وعايز اسمعك.(ببص لفاتن)شيلي كلوتك"فاتن بتقرب من سليم وبتفك رابطه الكلوت.
سليم:انته جبت الحاجات دي منين
انا:يعم دي حاجه بسيطه قولت اي
سليم:قولت انك بتلعب في حته كلها شياطين
انا:انا ابليس وهولع فيكم كلكم
سليم:انا بمكالمه واحده ممكن انسفك من علي وش الارض
انا:بس مش هتعرف لان الحاجات في ايد راجل امين لو اختفيت هيطلع بيها علي القسم
سليم:واي اللي يخليني اصدقك
انا:لانك مجبر ومعندكش حل تاني
سليم:طب ولو وافقت انته عايزني ف اي
انا:عايز 3 مليون جنيه ده بعد مصك ل زبي
سليم:انا موافق علي الفلوس وتسلم الحاجه اللي معاك ليا بس مش فاهمك
انا:انا مش هسلم الحاجه اللي معايا ومش هعملك بيها حاجه انا قد كلمتي ولو مش مصدق تقدر تسال فاتن مراتك..اصلها بتتناك من شادي اكيد عارف شادي ومخبيه عليك وانا اكتشفت ده وقولتلها اني مش هقولك بس يخساره انته وقعتني بالكلام
سليم:يعني لو حد وقعك بالكلام هتطلع الورق
انا:بالظبط كده وانا مخي مخ عيل صغير
سليم:طب انا عايز اثبات وبعدها انا معاك اثبات علي كلامك
"انا بطلع التيلفون وبوريلو الحجات اللي كنت جبتها من فونه وفون التهامي والناس دي بلااااوي"
انا:كده انته مرضي وهتديني الفلوس فاضل مص زبي
سليم:انا مش فاهم حاجه
انا:هنيك مراتك قدامك مه نسيت اقولك برده انا عارف انك ديوث(بشاور ل فاتن تقرب مني وبشد من عليها الجلابيه اللي كانت مشقوقه بالطول وبقت واقفه ملط وبمسك بايدي بزها الكبير)
انا:مصيلي قدام جوزك عايز اشوف قرونه
"فاتن قربت مني وقبل متقعد بين رجلي قولتلها تفك سليم ومسكت المسدس ف ايدي"
انا:اصل محدش هيمص زبي قبلك
"سليم بيبص للمسدس ومغل ب علي امره وبيقرب من بنطلوني وبيفك الزراير وبيشدلي البنطلون والبوكسر وبيمسك زبي يمصه...وبعد مرور 40 دقيقه كان المشهد كالاتي سليم نايم علي ضهره علي السرير وبيلعب في بتاعه وانا واقف علي الارض وفاتن علي ركبتها عرقانه ومطلعه لسانها وانا بنطر لبني علي وشها وبتلحس كل لبني وبتمصمص راس زبي تصفيها اترميت علي السرير وفاتن قعدت مكانها علي الارض دقايق في حاله صمت صوت النفس بس اللي باين لحد مهدينا خالص"
انا:فين الفلوس يا سليم
سليم:حاضر حاضر هكتبلك شيك
انا:لو فكرت ف قتلي مش هتفلت من المشنقه وانا زي موعدتك اعتبرني مش معايا حاجه
سليم بيديني الشيك:انا لازم اتحرك دلوقت عندي اجتماع مهم اكيد مش هتمنعني
انا:لا مش همنعك بس متحاولش وانا بلغتك
"سليم لبس ونزل وانا في اوضه نومه مع مراته ملط كنت قعدت علي السرير وفاتن جات فحضني"
فاتن:كنت هتضيع نفسك عشان تنيكني قدام جوزي
انا:ده جوز ايه ده انا عمري مشوفت كده ده في السرير لبوه عنك
فاتن:بس انته طلعت جامد برضه يعني انا كنت حاسه اني برضع ابني من كتر منتا شابط ف بزازي
انابمسك بزازها:مهما حلوين اوي
فاتن:ملكك يدكري كل سنتي فيا ملكك
انا:هو ممكن لو مفيهاش رخامه اشرب شاي
فاتن:يخبر ده انته تؤمر(وبتقوم تروح المطبخ وانا قومت لبست هدومي وقعدت وطلعت تيلفوني اللي كان مقفول فتحته وكان عليه رنات كتيرر من جميله ومريم وعرفات وكمان مدحت جبت الارقام وطلبت رقم جميله..بص يصحبي مهما كان اللي حصل ف اي حد وهو متضايق بيقول كلام لو حاسبته عليه بجد هتخسره خالص انا مش بقلك انسي الكلام لا بس حاول تخفف عليه وانته عارف ان اللي عمله غصب عنه فاهم خصوصا وانا عارف ان جميله دلوقت الكل مشيلها الذنب...ثواني وردت عليا)
انا:ازيك يا ماما
جميله بصوت واطي:سالم اللي حصل غصب عني..
انا:يا حبيبتي انا بطمن عليكي انتي عامله اي
جميله:مش كويسه وانته غايب عن البيت سالم انا ست كبيره وهموت فيها انا نفسيتي وحشه من امبارح وتعبانه
انا:انا كنت برن عشان حاجتين الحاجه الاولي اطمن علي ست الكل الحاجه التانيه الكلام اللي قولته علي مريم امبارح لو ليا خاطر عندك شيليه ف قلبك ومتعرفيش بيه حد حتي متواجهيش بيه مريم ولا تقولي لعرفات
جميله:لو ليك خاطر عندي..؟؟انته ابني يا حبيبي.
انا:تسلمي يا ست الكل
جميله:ارجع ياسالم وهحب علي راسك ومش هزعلك تاني خليك جمبي ياحبيبي
انا:هرجع يا حبيبتي بس مش دلوقت اديني فتره لاني تعبان بجد
جميله:طب ابقي طمني عليك
انا:كل شويه ياست الكل هخليكي تزهقي مني
"خلصت وقفلت المكالمه طبعا ممكن تستغرب انا لي بتكلم كده لان زي مقولت اه انا زعلان من الكلام لاكن انا معرفش ازعل الست اللي ربتني واشوف الكل مشيلها الذنب واسكت لا كلمتين زي دول يخففو الحوار كلو علي قلبها"
فاتن بالشاي:اي ده انته لبست
انا:ايوه عندي مشوار هنا كده ف كفر الشيخ
فاتن:هو انته كنت جاي ف اي اصلا
انا:متخانق مع الناس اللي مربيني وسيبت البيت ومشيت
فاتن:مربيينك هو انته ملكش اهل
انا:معرفش هما فين بس مسير الحي يتلاقا
فاتن:طب امك اسمها اي الحقيقيه اسمها اي
انا:مش فاكر اسم امي مش فاكر اسم حد غير ابويا
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب التهـــــــــامــــــــــــي)
"التهامي قاعد علي مكتبه وقدامه سليم"
التهامي:اي مدحت وصل
سليم:المفروض انه علي وصول
التهامي:الحجات خرجت من عنده ولا لسه
سليم:خلاص بعد المكلمات هتخرج الليلادي يابكره الصبح
التهامي:خلينا بكره الصبح مبحبش شغل الليل
"باب المكتب اتفتح ودخل مدحت"
سليم:انته اتاخرت كده لي
مدحت:مسافه الطريق بس ده احساسك عشان انته مستنيني ياباشا
التهامي:اسمع يا مدحت انا مردتش اكلمك في التيلفون عشان عايزك تسمع بودنك وتشوف بعينك
مدحت:تحت امرك ياباشا
التهامي:انا جالي كلام من عند مروان انه شاكك في الخشب اللي راحله المره اللي فاتت ومش فاهم فكره اننا نجيب خشب من بره دي
مدحت:فين اللي يخوف ياباشا انته قادر تخلص الحوار ده معاه
سليم:عشان كده مش هندخل خشب مشبوه علي مروان تاني
مدحت:وده لي ياباشا بعد ازنك.!؟
التهامي:اسمع يلا انته انته اكيد عارف ان مروان علاقته بالناس اللي بتستلم الحاجه بره مصر اقوي مننا وقادر يوقف شغلنا..ايوه متستغربش اصل عرفت برده انك بتاخد فلوس مننا لا وكمان بتاخد من بره وبتلعب علي الطرفين
مدحت:محصلش ياباشا صدقني عمري مخون الايد اللي عملتني
سليم:بس انته خونت واكيد عارف مصيرك
مدحت:فرصه تانيه ياباشا فرصه تانيه
التهامي:من غير متطلب انا كنت هديك فرصه تانيه مروان مش هيسيبك لحد ميعرف الخشب اللي دخل كان فيه اي وحياه امك لو حرف طلع منك غير ان الخشب فاضي ونضيف لهكون دفنك فاهم يلا
مدحت:فاهم ياباشا فاهم
سليم:هتمشي ترجع وهتستلم فلوسك بعد م الحاجه تخرج من عندك
مدحت:حاضر ياباشا حاضر
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
"قاعد الشريف وبنته تماره ومراته وفاء قدام التلفزيون وشغال مسرحيه العيال كبرت وجو عائلي جميل شويه وجرس الباب بيرن بتفتح تماره وبكون انا"سالم" سالم اللي برن الجرس"
انا:سلامو عليكم
تماره:وعليكم السلام
انا:انا سالم عرفات شغال مع سليم باشا
الشريف جاي ع الباب:اهلا يا استاذ اهلا بيك اتفضل ادخل(كانت وفاء مرات الشريف لبست خمار بيتي علي راسها..دخلت وسلمت وقعدت معاهم علي الركنه)
الشريف:تشرب اي يا استاذ
انا:تسلم يا حج ولو بس كوبايه مايه عطشان
"الشريف بيقول لتماره تعمل عصير وتجيب مايه وبتروح تماره المطبخ وانا قاعد مع الشريف ووفاء مراته..قاعد فوسط اهلي بس محدش عارف..انا داخل البيت ده انتقم من اهلي وانا معرفش انهم اهلي"
انا:انا تبع سليم باشا شغال معاه
الشريف:نورت بس هو في حاجه ولا اي
انا:انا كنت جاي لمحمد بس انا مش شايفه
الشريف:المفروض ان محمد دلوقت في مكتب سليم باشا رايحله في شغل
انا:مفيش مشكله الفكره ان انا كنت جاي اطمن بس علي مشروعه اللي اخد القرض عشانه سليم باشا بيحب يدعم الشباب وانا جاي مخصوص اشوف الدنيا ولو في حاجه سليم باشا سداد
الشريف:لا هو كل حاجه ماشيه تمام وقريب هيفتح مشروعه
"تماره بتجيب العصير"
الشريف:اشرب العصير يا استاذ
انا:اسمي سالم ياحج استاذ اي بس انا زي ابنك
الشريف:اسمك سالم اي.!؟
انا:سالم عرفات من الغردقه بس نعمل اي اكل العيش بقا
الشريف:دي تبقا والده محمد ودي تبقي اخت محمد وانا والد محمد
سالم:انا اتشرفت بمعرفتكو جدا انتو حقيقي ناس طيبين وربنا يكرم محمد في مشروعه
وفاء:هو انته في سن محمد ولا خلصت تعليم
انا:انا خريج حاسبات ومعلومات الدفعه اللي فاتت
وفاء:**** يوفقك يارب
انا:يعني هو محمد الولد الوحيد ولا في غيره
الشريف بيبص لوفاء:لا هو الولد الوحيد
انا:**** يخليهولكو أنا هستاذن انا بقا
الشريف:اقعد كمل عصيرك طيب
انا:تسلم ياحج يلا سلامو عليكم
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب سليــــــــ باشـــــاـــــــــــم)
(/بعد مرور ساعه/)
"قاعد محمد الشريف"اخويا"مع سليم باشا في المكتب"
محمد:هو انا عشان عارف انك بتقف جمب الشباب اللي زي جتلك تاني
سليم:طبعا يامحمد بس اي طلبك عايز فلوس تاني ولا اي
محمد:لا القصد انا محتاج واحد هيمسك المحل بتاعي اللي هفتحو يشطبهولي خالص شغل شماعات وارفف وكده كلو خشب بس الاسعار نار وجتلك عشان توصلني لحد تبعك سعره حنين
سليم:بسيطه في واحد تبعي في الغردقه هو نجار محترم اسمه مدحت هديك عنوانه تشرحله دنيتك وانا هكلمه اعرفه انك تبعي ومعايا
محمد:تسلم ياباشا بس هو هيريحنا في السعر يعني ولا اي
سليم:هو راجل شغال وهوصيه عليك
"تيليفون المكتب بيرن والسكرتيره بتقول لسليم باشا ان انا"سالم"بره وبيبلغها اني ادخل..بدخل المكتب"
انا:اهلا ازيك ياسليم باشا(ببتسم)
سليم:ازيك ياسالم اقعد
انا:ازيك يا محمد كنت عندك في البيت دلوقت
محمد:في البيت عندي لي في حاجه ولا اي
انا:لا سليم باشا كان باعتني اطمن عليك وعلي مشروعك اصل بيحب يقف جمب الشباب اللي زيك ولا اي ياسليم باشا(ببصله)
سليم بعدم فهم:ايوه طبعا انا كنت لسه هقوله
محمد:يعم انا تمام..طب ياسليم باشا ممكن عنوان مدحت ده عشان امشي انا
انا:مدحت النجار.!؟
محمد:انته تعرفه.!؟
انا:ده اخويا يابني في حاجه ولا اي
محمد:كنت عايز اروحله محتاج منه شغل وكده
انا:مدحت ورشته في وش بيتي في الغردقه
محمد:طب وانته قاعد ولا بترجع الغردقه
انا:لا انا مطول هنا
محمد:تمام انا هروحله انا وابقي وصيه عليا بقا
انا:وهو في توصيه بعد توصيه سليم باشا برضه
محمد:لا مينفعش طبعا هستأذن انا بقا
"بيخرج محمد من المكتب وبفضل قاعد مع سليم"
سليم:انته كنت عنده في البيت بتعمل اي
انا:بلعب بليستيشن
سليم:متورطنيش في مشاكل
انا:موافق ومتتكلمش بصيغه الامر عشان ورقك مكشوف..دلوقت بسا هبدأ طلباتي منك وبعدها هروح لحالي
سليم:طلبات اي انا مش فاهم حاجه
انا:انا ليا عندك اربع طلبات هتنفذ هخلع من حياتك
سليم:اعرفهم وهحاول اخلصهم
انا:لا اهدا كل طلب فوقته..طلب دلوقتي اللي هو الطلب الاول عايزك ترن علي محمد اللي لسه ماشي ده وهتطلب منه الفلوس اللي كان خدها قرض وتخترع اي سبب المهم تاخد الفلوس ولو قال انها ناقصه هتاخد المتاح وهتديله مهله 24 ساعه لحد ميجمع الباقي..امين
سليم:لي طيب مه انا مش هشتغل علي عمايا وكنت عنده في البيت لي
انا:من اقل من 6 ساعات كنت تحت زبي بتمصه ومستعد اخليك تحته تاني وبمزاجك..فبلاش لازم افهم والكلام اللي بيمط في الدنيا علي الفاضي ده نفذ عشان ابعد بس ده اللي عندي..مستني منك مكالمه تقولي محمد هيسلم الفلوس او معهوش يكمل وانته عطيله مهله..سلام..وااه يبختك ببزاز مراتك لبوه علي حق..وحاجه تانيه فين الشقه اللي هاجرها.!؟
سليم:موجوده الرجاله لقو شقه قريبه ومناسبه
انا:طب بعد ازنك خلي رجالتك تبعت شنطتي علي الشقه دي ويخلصو عقد الايجار والكلام ده وابقا اخصم فلوس الايجار من شغلي..وال3 مليون اللاي اخدتهم منك هيرجعولك انا مش هدفي فلوس بس اخلص بيهم موضوع تمام..سلا يا سليم باشا
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
"افهمني عزيزي المواطن انا مستعد اضرب محمد والجو ده بس مش عايز اعمل كده لا انا عايز اوقع تماره بس ده ازاي سليم هيطلب فلوسه ومحمد هيتكحرت فهخش انا وهرمي فلوس ومن غير ضمان كانوع من الصحبيه وهشيله جميله زي مبنقول فهبقا قدامهم المواطن الفشيخ فشخولا وهقدر اوصل للي انا عايزه"ملحوظه عزيزي المتابع الجامد نيك انا بقولك كده علي اساس ان تماره مش مخطوبه ف دي الخطه اللي في دماغ سالم بس سالم ميعرفش ان تماره مخطوبه..فاهم!؟ ما علينا..سالم نزل من مكتب سليم باشا وراح قعد في كافيه محترم وطلب قهوه وقعد بيخطط في اللي جاي ولاكن عزيزي المتابع هناك فتاه ما هذا الجمال بحق الجحيم هريل من جمالها يا صحبي بنوته زي القمر قاعده علي تربيزه في الكافيه لوحدها شعرها ذهبي يا سلاااااام عينها عسلي يا سلااااااااام بشرتها بيضه انتهييييي الكلااااااام البنت كانت زي القمر بجد كنت طلبت القهوه ونزلت فخدتها ف ايدي وروحت عند البنت"
انا:ممكن اقعد
البنت:اتفضل
انا قعدت:شكرا جدا
البنت:في حاجه ولا اي
انا:يعني انا قاعد لوحدي علي تربيزه وانتي لوحدك وعشان محورش شوفتها ف افلام كتير جيت اجرب حظي والمفروض كنتي تقولي لا متقعدش اقوم انا قاعد يقومو المتابعين يضحكو بس مجتش معايا
البنت:طب انته عايز اي طيب
انا:عادي بجد يعني حابب اقعد مع حد واتكلم معاه لو مش عايزه تمام هخلع
البنت:اقعد عادي بس افهم طيب انته اسمك اي.!؟
انا:انا سالم 22 سنه خريج حاسبات ومعلومات دفعه السنه اللي فاتت
البنت:انا بقا اسمي كنزي عندي 23 سنه خريجه آداب
انا:مهو واضح
كنزي:افندم.!؟
انا:واضح عليكي انك 23 سنه يعني فاهمه
كنزي:انتا من طنطا ولا منين
انا:لا من الغردقه بس قاعد هنا لشغل كده وهمشي تاني
كنزي:انا من هنا وشغلي هنا
انا:طب تشربي اي
كنزي:لا انا تمام انته اشرب القهوه
انا:لا ازي بس"بعد ازنك عصير مانجا يصحبي"
كنزي:افرض مش بشرب المانجا
انا:لا ده انا جايبو ليا"ابتسمت"ليكي وانا عارف انك بتحبي المانجا
كنزي:اله وعرفت منين بقا.!؟
انا:لان محدش مش بيحب المانجا
كنزي:بس انته نازل الكافيه لوحدك لي.!؟
انا:معنديش اصحاب هنا فاهمه
كنزي:انا اول مره اشوفك هنا اصلا
انا:انتي علي كده كل يوم هنا.!؟
كنزي:ايوه كل يوم بقلك شغلي هنا
"العصير بينزل"
انا:احلي عصير مانجا اهو وتقولك افرض مش بحب المانجا
كنزي:ازواق يا سالم وبعدين انته مثلا لي بتشرب قهوه مش عشان بتحبها
انا:لا بس بشوف الناس العميقه بتشربها وطعمها زي الخرا اصلا
كنزي:يخربيتك اي ده يعني انته بتشربها غصب اصلا
انا:عيونك حلوه اوي علي فكره
كنزي ابتسمت:اي ده احنا ف اي ولا اي طب ياسيدي شكرا
انا:انا مبسوط اني لقيتك واتكلمت معاكي بجد كان نفسي اطلب رقمك بس خايف م الفضايح بس اشطا
كنزي:رقمي علي باب الكافيه.!
انا:ثواني بيعمل اي ع باب الكافيه
كنزي:انا وواحده صحبتي وجوزها شركاء في الكافيه ده انا النص وهما النص
انا:اصلا...وانا استغربت انتي وافقتي اقعد لي
كنزي:علفكره روحك حلوه
انا:تسلمي بجد"طلعت فلوس وحاسبت ع الحاجه"
كنزي:بقلك ده مكاني تحاسبلي علي العصير
انا:اعتبريني انا اللي شربته
كنزي:ابقا خلينا نشوفك بس
انا:خدت رقمك منك مش من ع الباب هاا وهكلمك وهاجي اكيد..يلا سلام
كنزي:سلاااام
"خرجت من الكافيه وكلمت سليم يبعتلي لوكيشن الشقه بتاعتي اللي اجرهالي ثواني واللوكيشن بقا عندي وصلت المكان ووقفت قدام باب الشقه وكان سليم قلي المفتاح تحت الدواسه اللي قدام الباب وطيت رفعت الدواسه وخدت المفتاح ويادوب بفتح عينك متشوف الا النور لقيت حته خشبه"نبوت"نازل علي دماغي من ورا وقعت علي الارض..............


♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الخــــــــــــامــــــــــــس♪

اهلا ومرحبا بكم في حكايه التــــــــــــار♥:-

الجــــــــــــزء "الســــــــــــادس"

"خرجت من الكافيه وكلمت سليم يبعتلي لوكيشن الشقه بتاعتي اللي اجرهالي ثواني واللوكيشن بقا عندي وصلت المكان ووقفت قدام باب الشقه وكان سليم قلي المفتاح تحت الدواسه اللي قدام الباب وطيت رفعت الدواسه وخدت المفتاح ويادوب بفتح عينك متشوف الا النور لقيت حته خشبه"نبوت"نازل علي دماغي من ورا وقعت علي الارض
"مش هقلكم اي اللي حصل دلوقت عااااا"
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب سليــــــــ باشـــــاـــــــــــم)
"سليم باشا قاعد ومعاه راجل ضخم معضل كده واسود البشره يشبه في الجسد وليس الشكل الممثل والمصارع"ذا روك"
سليم:انا عايزه يموت وتتشاف قضاء وقدر حادثه
توفيق:مش هيطلع عليه فجر اليوم اللي بعد الجاي
سليم:العنوان معاك صورته معاك مش ناقصك حاجه عايز اشوف هتعمل اي
توفيق:تحت امرك ياباشا
سليم:وانا هنفذ كل طلباته لحد متجيبلي دماغ الخول ده
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
"بعد متخبط علي دماغي فتحت عيني ولاكن كنت مربوط في كرسي ودراعي ورايا ورجلي مربوطه في رجل الكرسي وعيني متغميه وبوقي متلصق بلصق شديد مش عارف اتكلم..ثواني والغمامه اتشالت من علي عيني لقيت نفسي في شقه بيت عاديه ومربط في الكرسي زي مذكرت فوق وفي كرسي قدامي وقاعد عليه شادي"
شادي:انا زعلان ان انته مكانك بس اعمل اي شغلي كده
"انا بوقي متلصق بلصق"
شادي:بس انته هادي علي الكرسي يعني مش خايف وده هيتعبنا احنا"بيقرب مني وبيشد اللصق"
شادي:ازيك يا سالم
انا:...................
شادي:عارف..عارف انك مش هترد بس كنت بلطف الجو ايوه مش انا اللي خطفك بس انا اللي ربطك
انا:الضربه وجع وبيروح بس الموقف مبيتنسيش
شادي:ايوه يعني اي
انا:يعني مين اللي قلك تعمل كده
"صوت جاي من ورا ضهري"
مروان:انا"بيمشي لحد مشادي بيقوم من ع الكرسي وبيقعد مروان مكانه"انا اللي قولتله يعمل كده
انا:مفيش مشكله بس لي.!؟
مروان:الخشب اللي انته خدته من عندي كان متعبي اي.!؟
انا:متعبي اي ازاي مش مدحت هوه اللي بيعبي الخشب ده.!؟
مروان:ولااا واللي خلقك انا مستعد اوصل اني اقتلك لاجل اني اعرف الحقيقه
انا:يبقا هتقتلني وانا بقلك اني مش فاهم منك حاجه خشب اي ووجع دماغ اي انا مهمتي اخد الحاجه من عندك اسلمها ل مدحت ده كل اللي اعرفه حتي لو في لعب من ده هيعرفوني انا لي
شادي:انا قولتلك يا معلم الواد ده مش هيبقا عارف حاجه
انا:ومالو اشيلهالك جميله حاضر
مروان:كلامك معايا انا يلا...وحياه امك لو شميت خبر انك عارف حاجه هقتلك
انا:عماره المقصود الدور الخامس الشقه 8 ده عنوان بيتك لو عرفت حاجه هتلاقيني عندك وبقولهالك بس بلاش كل متكلمني تهددني عشان بيجيب معايا العكس
مروان:شكلك متعرفش انا بعد التهديد بعمل اي
انا:بتسحب مسدسك وبتخلص عشان كده انا مش هخبي عليك حاجه اصل انا بخاف من الموت جدا
مروان:كلامك لوحده يضيعلك حياتك
انا:هسكت حاضر ومش هتكلم
مروان:فكه يا شادي وانا زي مقولتلك مسيرك عندي الموت لو لعبت بديلك
"شادي قرب يفكني وفكني وانا قاعد علي الكرسي"
شادي:معلهش الشقه اتكركبت شويه بس يلا مبروك الشقه الجديده
"انا مكنتش اعرف انها شقتي فبصيت حوليا شقه عاديه يعني وشادي ومروان نزلو وانا كنت مبضون فشخ وزمانك انته كمان مبضون فشخ عشان فاكر ان سليم هو اللي خطفني"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
"محمد قاعد مع ابوه وبيعرفه انه هيمشي يروح الغردقه وامه قاعده وجمبها تماره ثواني وتيلفون محمد بيرن وكان سليم وانته اكيد ترجمت لي"
محمد:الو سليم باشا
سليم:ازيك يامحمد فاضي ولا اي
محمد:يباشا ده انا افضالك لو مشغول
سليم:في مشكله في الشركه وبنلم فلوسنا اللي بره كلها مهما كان المبلغ كبير او صغير وانته واخد قرض ف انا معذورلك بس لازم تجيب الفلوس
محمد:ياسليم باشا انا هسددهم اقساط زي مقولت لحضرتك ثم ان انا اجرت محل للمشروع منها ودافع فلوس ف بضاعه هتجيني ف انا المبلغ الكامل مش معايا
سليم:هات اللي معاك وقدامك 24 ساعه وتجيب الباقي والا هاخد اجرآت قانونيه
محمد:ياسليم باشا ارجوك بلاش كده انا مش هعرف اجمع المبلغ
سليم:24 ساعه بعد متجيني بالفلوس يكون الباقي عندي سلام"بيقفل الخط"
الشريف:ماله يبني في اي قلقتني
محمد:عايز الفلوس تاني
الشريف:يعني اي"بيزعق"انا مكنتش موااافق مكنتش مواافق كفايه اللي راااح
وفاء:اتصرفو انا تعبت
"عزيزي المتابع انا اسف علي القطع بس انا لازم افهمك كلمتين احنا ف زمن وحش انته مستغرب هل ممكن توصل لقتل بسبب40 الف جنيه هيا مش هتوصل فقصتنا وده مش حرق بس ف الواقع بتحصل سهل انا بلدي من غير ذكر اسماء بسبب ارقام فلوس ضعيفه جدا بنشيل توابيت شباب وناس كبيره..اما بالنسبه لحكايتنا ف الشريف رده فعله طبيعيه جدا لانه حاسس ان المشهد بيتكرر قدامه تاني مشهد فقدان ابنه سالم"
محمد:المبلغ مش كبير وهنتصرف
الشريف:انته دماغك ناشفه قولتلك لا من الاول مش هنجيب حاجه كنت شوفت بنك ولا حته
وفاء:اهدي طيب هتتحل انته معاك كام يواد انته
محمد:معايا 18 الف جنيه والباقي جبت شويه بضاعه محجوزين واجرت المحل اعمل اي كنت بخلص شغلي
الشريف:طب والعمل اي يابو العريف هاا العمل اي
محمد:هروح واديله الموجود واتصرف واجيبله الباقي
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
"انا كنت نايم علي السرير وظبط حاجتي ف الشقه واستحميت حميه نضافه وكنت ممدت علي السرير ثم ان جاء تيلفوني ورن"
سليم:الو
انا:ايوه ياباشا..شايف الاحترام
سليم:انا كلمت محمد وعملت زي مقولت بس انا مش فاهم انته عايز اي
انا:بص ياباشا حاجتك انا مليش دعوه بيها انا طلبت منك طلب وانته عملتهولي احنا ممكن نعمل صفقه مع بعض بس لو حجزتلي تذكره موتي عند حد الغيها يعني بالعربي لو كلمت حد يقتلني وقفه لحد مجيلك المكتب وممكن صفقتي تعجبك
سليم:هو انا مكلمتش حد بس هستناك واشوف..سلام
"قفلت مع سليم وانا مطمن اني اقنعته هو انا مش هكر تمام انا فاهم ف الموضوع لاني كنت ف حاسبات ومعلومات لاكن انا مش مهتم بالموضوع ومش بطل خارق عشان احسب كل خطوه بس ساعه الانتقام او رد الدين بتبقا مركز اوي ثم تاني انا مسلمتش نفسي لسليم والدليل اني عامل كل اللي يرضيني ويساعدني ف خطتي وهو قاعد ف مكتبه وبمزاجي...خلصت المكالمه وطلعت اللاب توب وفتحته ودخلت علي ملف كان فيه 3 صور"
1_صوره التهامي
2_صوره سليم
3_صوره زينب"اختهم اللي بيقولو ماتت"
"فتحت تيلفوني وصورت شاشه اللاب توب وقفلته وقمت لبست هدومي ونزلت من البيت بعد ملقيت المفتاح في الباب نزلت وكنت لابس شنطه ضهر وركبت من الموقف في عربيه كفر الشيخ"

(((السرايا الصفراء أو مستشفى العباسية للصحة النفسية)))
_كلمتين بالحب كده:-
الجميع يبحث عن المجانين في شارع العقلاء، في الوقت الذي قد نجد الشارع ذاته في مستشفى المجانين. فالمجانين ليسوا سوى نسختنا الأكثر صراحة. يمشون عراةً في الطرقات من دون اعتبارٍ لرأي أو نقد. يرفعون أصواتهم أحياناً، لا لشيء، إلّا كي يقولوا/ ها نحن هنا. لربما انتبه سياسي إليهم قبل أن يحرك صواريخه العابرة للحدود، فيَعْدِل عن قراره، غير أن العقلاء اتفقوا على سجنهم في مكانٍ تباينت تسمياته من بلدٍ إلى آخر..تباً إنه الجنون.
"المشــــــــــــهد"
"يجلسون المرضي بالجنون علي سرايرهم ويفتح الباب ويدخل اتنين من الفتيات العاملين بالمستشفي واحده منهم تحمل صينيه كبيره عليها اكواب بلاستيك ممتلاه بالماء في عنبر موجود فيه حوالي 12 سرير كانو بيقربو من سرير سرير وبيطلعو حبوب من شريط حبوب علاج للمرضي ويشربوه المايه عشان يبلع الدواء واحده وراه الثانيه كان عنبر للنساء المجانين لحد موصلو لسرير كانت تجلس عليه واحده ست عمرها مش كبير ومش صغيره برده فاهم بس شعرها مفرود ورا ضهرها وضامه ركبتها علي صدرها ولافه ايدها علي ركبتها ودافنه وشها فوسطهم"
الممرضي1:يلا يازينب يلا يا حبيبتي الدوا اهوو
"نعم انها زينب اخت سليم والتهامي..ده انا هجننكم"
زينب بترفع وشها الباهت:انا مش تعبانه
الممرضي2:ده مش دوا تعب يا زينب ده دوا مقويات
زينب:انا مش صغيره هتضحكي عليا انا قولت مش تعبانه ومش واخده
الممرضي1:اصل الدكتور قال لو زينب اخدت الدوا هيخليها تشوف ابنها
زينب بلهفه:ابني..ادم..ابني وحشني عايزه اشوفو بس انا تعبت منكم بتضحكو عليا انا مش مجنونه بس اوعدوني اشوف ابني
الممرضي1:هتشوفيه يا زينب هتشوفيه
"زينب بتاخد الدوا وبتشرب مايه وبيمشو الممرضات وبترجع زينب كما كانت"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
"محمد في اوضته بيلبس عشان يروح لسليم باشا ووفاء وتماره وابوها الشريف في الصاله والباب بيخبط بتروح تماره تفتح الباب وبيكون سالم"
سالم:سلامو عليكم
تماره:اهلا يا استاذ
سالم:محمد موجود ولا بره البيت
الشريف ورا تماره:اتفضل يا استاذ اتفضل
"دخلت وراه وقعدت وثواني وجه محمد قعد"
محمد:ازيك يا سالم انا كنت بلبس وجايلكم
انا:جايلنا لي ف حاجه ولا اي
محمد:انته متعرفش ولا اي سليم باشا كلمني وقال هات الفلوس القرض اللي كنت خدته فوجودك ده وكنت انا صرفت نصه ومتورط دلوقت وهو عايز الفلوس في اقل من24 ساعه ومش عارف اتصرف
الشريف:لمؤخذه يابني انته ازاي مش عارف وانته شغال معاه
انا:ياحج انا مليش ف الحسبات والحجات دي وبعدين دي مش اول حاله زي محمد كده ده كتير بيتعمل معاهم كده بس مبالغ كبيره عندك شركه اخوه التهامي ده بيعمل انيل من كده لو وصلت للخطف والقتل بيعمل
وفاء بتأثر:ومحدش بيقفله لي
انا:محدش يقدر عليه نفوذه مقويه دراعه ومطببه دايما كافته
محمد:طب انا هتصرف ازاي طيب وهعمل المبلغ ده فيوم ازاي
انا:يعم بسيطه بس انته اتعلم من غلطك
الشريف:بسيطه ازاي يعني دول 22 الف جنيه
انا:يعم انا هديك الفلوس انا الحمد**** **** كارمني ومن غير ضمان ولا شيكات ولا بصمات ولا الجو ده هتبقاا من اخ لاخوه بس وعد منك تسددلي فلوسي
وفاء:وانته هتعمل كده لي
انا:قولت فوسط كلامي من اخ لاخوه
محمد:بس من غير ورق
الشريف:استنا يبني انته بتخلص في اي يبني احنا منعرفكش ومش عارفين نواياك
انا:ياسيد الناس انا مش ماسك حاجه اضرك بيها ولتالت مره بقول من اخ لاخوه يعني نضيف يا حج تمام ولا اي يمحمد
محمد:ع **** بس هتبقي هادي وانا بسددلك
انا:وهقف مع مدحت وهو بيخلص المحل كمان يعني احتمال نشيل نص السعر من مدحت كمان
الشريف:انته طيب بس تخوف
انا:النيه بيضه ياحج شريف"بفتح شنطه الضهر وبطلع منها 25 الف جنيهكنت سحبت الشيك اللي اخدته من سليم بس مكنش محتاج لمشهد يعنيوبحطهم قدامي علي التربيزه"دول 25 الف وسددهم وقت متمسك فلوس
وفاء:احنا مش عارفين نشكرك ازاي يبني
انا:انا شوفت كتير شوفت مع الناس دي ابهات بتتحرم من عيالها وشوفت عيال بتتحرم من اهلها وشوف قتل ونصب وخيانه بس انا ده اكل عيشي وحبيت محمد كصحبي ف محبش اشوفه زي اللي حصل ف الناس اللي قبل كده
الشريف:احنا بنشكرك علي وقفتك جمب محمد
"تماره بتحط العصير اللي قامت عملته وقعدت فوشي"
محمد:اختي تماره بتعمل عصير حاجه من الاخر
انا:يلا عقبال ممراتك تعملك"ببتسم وبغمزله"
الشريف بيضحك:يعم اسكت ده البنت اتقرا فتحتها والكبير رافض
انا:بنت مين وكبير مين
محمد:الغااز يبابا الغاااااز يقصد يعني ان قرأو فاتحه تماره وانا الكبير لسه ورافض
انا مبضون:طب الف مبروك يا تماره
تماره بتبصلي ومبستمه:**** يبارك فيك شكرا
انا:وانته رافض ليه
محمد:يعم عايز اكون دنيتي الاول هو عن عن وخلاص
وفاء:انا متفقه مع محمد وضد محمد يعني عيزاه يتجوز عشان افرح بيه وعيزاه يستنا لحد ميكبار شويه
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
"في اوضه مريم مريم قاعده علي السرير زعلانه وماسكه فونها.."
"بـــــــــــــــ الأوضه خبط ــــــــــــــاب"
مريم:ادخل
"الباب بيتفتح وبتكون جميله..بتدخل وبتقفل الباب وراها وبتدخل تقعد جمب مريم علي السرير"
جميله:حبيبتي هتفضل زعلانه كده
مريم:ايوه لان سالم مشي ومش راجع
جميله:اسمعيني يمريومه سالم انا قولتلك كلمني وقلي هيرجع بس عايز شويه وقت
مريم:مه انا برن عليه مش بيرد
جميله:لي مش بيرد.!؟
مريم:مش عارفه انا محتاجه اكلمه يماما
جميله:مبيردش عليكي لانه محبش ف الدنيا دي كلها قدك انتي عشان لو كلمتيه وقولتيلو تعالا هيرجع لانه مش بيحب يزعلك ويرفضلك طلب وهو مش عايز يرجع دلوقت
مريم:بيحبني يقوم سايبني وماشي
جميله:هخليكي تكلميه بس بعدها تقعدي وتخرجي من اوضتك دي انا عندي مريم واحده بس
مريم:حاضر حاضر خليني اكلمه يلا
"جميله بتقوم تجيب تيلفونها وبترن علي سالم اول مره مردش ومريم فقدت الامل من اول رنه تاني رانه جميله رنت سالم فتح عليها ورد"
انا:الو
مريم نتشت الفون:ايوه ياسالم انا مريم
انا:.......ايوه يا حبيبتي
مريم بدموع:انته مش عايز تكلمني.؟
انا:يحبيبتي لا بس انا مش بحب اشوفك زعلانه حتي عليا
مريم:انته وحشتني وعايزه اشوفك
انا:حاضر يمريم حاضر
مريم:وماما مش هتزعلك تاني بس تعاله البيت
انا:حاضر يمريومه هاجيلك بكره بجد
مريم:بجد هترجع
انا:يحبيبتي انتي نقطه ضعفي بجد انا مقدرش علي اي رفض قدامك طلباتك
مريم:وحشتني وانته داخل عليا بالشوكلاته
انا:طب اديني ماما بقا
مريم:رخم بتهرب من اي حاجه فيها فلوس
انا:انتي مقشطاني يبنتي هو في كده بجد
مريم:منتا اخويا حبيبي
انا:ههههههه حبيبك دلوقت يلا يكلبه
مريم:هستناك بكره واياك تتاخر..خدي ياماما
جميله:ايوه ياسالم
انا:ايوه يا ماما
جميله:انته هتيجي بكره بجد
انا:اللي مريم تقوله يتنفز منتي عارفه
جميله:**** يخليكو لبعض يا حبيبي
انا:ويخليكي يست الكل
جميله:انا زعلانه علي اللي انا عملته بجد
انا:محصلش حاجه..هقفل دلوقت وهبقا ارنلك بليل
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
محمد:حب وبتاع وخاربها
انا:دي اختي وامي يبني حب اي بس
وفاء:شايف بيعامل امه واخته ازاي
محمد:ياماما يا حبيبتي العيشه والظروف بتحكم علي كلامنا
انا:ثواني انا مش فاهم الحته دي يعني اي
محمد:يعني لمؤخذه يسالم انا مش قصدي حاجه انته واحد **** كارمك وزي الفل لما تصحا الصبح بالك رايق بتصبح علي اختك وابوك وتبوس ايد مامتك صح غير مثلا واحد مش طايل اللضا يقوم الصبح بعد معاناه طول الليل وهو بيحسب مصاريف واقساط وموال في دماغه صاحي الصبح يادوب يغسل وشه وصباح الخير يا حج ونازل ع الشغل جري في فرق الظروف بتتحكم ف كلامنا زي مقولت
الشريف:انا عن نفسي اقتنعت
انا:انا اقتنعت برده دماغ شغاله ههههه
تماره:مش دماغ ده واقع
انا:انا اسف بجد بس نسيت انك قاعده ههههه
وفاء بتضحك:مش عارفه هيا ساكته كده لي
الشريف:بس انته طلعت صغير ياسالم
انا:23 سنه حلوه يعني سني وسن محمد وسن تماره برده ده سن الشباب اللي تجيب فلوس اليومين دول دلوقت الواد ابو21 سنه يجيب فلوس اكتر من ابو 28 سنه الدنيا مليانه شغل
محمد:طب انا عايز اروح ادي لسليم فلوسه
انا:ايوه انا همشي معاك اروح البيت ولو حصل اي قلق اديني رانه هقلبلك الشركه فقلب بعضها
الشريف:ودي هتعملها ازاي.!؟
انا:دي بتاعتي انا بقا ههههه
"باخد محمد وبننزل من بيتهم وبنركب طنطا تاني هو بيطلع علي شركه سليم وانا بطلع عند فاتن في بيت سليم ياخي كسم سليم"
"'(فــــــــــــي بــيــــــــــــت سليــــــــ باشـــــاـــــــــــم)"
"انا واقف قدام باب الشقه وبرن الجرس ثواني وفاتن بتفتح"
فاتن:اي المفاجأه دي بقا ادخل
انا دخلت:قولت اجي اشوفك
"فاتن لابسه ترينج قماشه خفيفه اوي الكلوت محدد من علي طيزها وبزازها مأمبره قدامها"
فاتن:تيجي تشوفني انته وحشتني علفكره
انا:انتي علطول هايجه كده
فاتن:لما بشوفك بس
انا:طب هتمصي زبي ولا جاي هنا نتكلم ولا اي
فاتن:هههههه اي الرد ده تعالا ندخل اوضه النوم
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب سليــــــــ باشـــــاـــــــــــم)
"سليم باشا بيتكلم في التيلفون مع توفيق"
سليم:ايوه يا توفيق اوعي تيجي ناحيه سالم الا باوامري لحد مشوف هو عايز اي
توفيق:تحت امرك ياباشا مش هقتله حاضر
سليم:تمام تمام يلا سلام
"السكرتيره بتبلغو ان محمد بره وهو بيقولها تدخله"
سليم:ازيك يامحمد
محمد:اهلا ياباشا
سليم:انا عايزك تعرف ان ده غصب عني
محمد:ولا يهمك ياباشا فلوسك اهي"بيطلعلو من شنطه 40 الف جنيه"
سليم:كامله ولا ناقصه دي
محمد:لا المبلغ كامل
سليم:تمام يا محمد والجايات اكتر من الريحات وهتتعوض اكيد
محمد:اكيد ياباشا يلا باللازن انا
سليم:إزنك معاك ياحبيبي
"'(فــــــــــــي بــيــــــــــــت سليــــــــ باشـــــاـــــــــــم)"
"كنت انا نايم علي السرير ملط وفاتن حضناني ودماغها علي صدري وكانت ملط برضو"
انا:هو سليم ليه كام اخ او كام اخت
فاتن:عنده اخ واخت
انا:طب اخوه التهامي اعرفه انما الاخت دي فين
فاتن مرتبكه سيكا:ماتت **** يرحمها..وبعدين مسمهوش التهامي اسمه تهامي عادي بس العيله اسمها التهامي فهو متسمي علي اسم العيله يعني اسمه تهامي التهامي وسليم التهامي وزينب التهامي كده
انا:ماتت امته دي.!؟
فاتن:من 9 سنين تقريبا كانت غرقت ف البحر ومحدش لقاها لحد دلوقتي
انا:تمام ده الحوار اللي بتضحكو بيه علي الناس اي الحقيقه بقا
فاتن:هيا دي الحقيقه صدقني
انا:كانت متجوزه.!؟
فاتن:كلام ف السر كانت معاشره راجل وحملت منه وبعدها حصل مشاكل مع اخواتها علي فجرها ورفضت تقول مين هو الراجل ده وخدت بعضها ومشيت بعيد عن البيت ورجعت بعد مولدت بشهور وعرفنا انها جابت توئم"2 عيال يعني"آدم وزينه طبعا سليم والتهامي كانو رافضين الفكره لانهم ولاد حرام ومش قابلين العيال دي علي نفسهم وقررو انهم يقتلو العيال دي فعلا زينه البنت خنقوها وهيا عندها 3 شهور وماتت بس آدم زينب عرفت تهرب بيه ورجعت بعد فتره تنتقم من اخواتها وكانت ضربت التهامي بالسكينه فبطنه بس قام وخف منها ومحصلش حاجه ثم بعد فتره جه خبر وفاتها وماتت
انا:انتو عيله وسخه...طب وعرفتو هيا كانت معاشره مين ولا لا
فاتن:لا معرفناش بس هيا ماتت ومات معاها كل حاجه
انا:طب وابنها ادم فين.!؟
فاتن:محدش يعرف ومحدش مهتم يعرف
انا:انا عندي فضول اعرف ف ظل المشاكل اللي هيا فيها اي اللي يخليها تروح البحر.!؟
فاتن:انته بتسال كتير اوي بجد انا معرفش
انا:زينب التهامي..اسم جميل..وسليم والتهامي محاولوش يقتلو اختهم زينب.!؟
فاتن:لا طبعا استحاله يفكرو يقتلو اختهم
انا:انما يقتلو بنتها بنت ال3شهور عادي
فاتن:لانها كانت بنت زنا بنت حرام
انا:عليا الحرام مفي ولاد حرام غيركو عديني خليني اشوف مصالحي
فاتن:انته ماشي.!؟
انا:ايوه قعدت كتير اصلا ورايا مشاوير مهمه فشخ
"كــــــــــــافيــــــــــــ كنزيــــــــــــــى ـــــــــــــــــــة"
"قاعده كنزي علي تربيزه خاصه ف جمب ف الكافيه كده لوحدها كالعاده بتاعتها التربيزه دي يعتبر كاشفه الكافيه كلو ثم ان جاء سالم دخلت قعدت علي تربيزه عاديه وانا شايف كنزي بس فاكس تيجي هيا..قعدت وطلبت قهوه كعادتي شويه ونزلت القهوه ومسكت فوني فتحت فيس بشوف احوال الناس اي لحد ملقيت القمر قعد علي تربيزتي"
انا:اتاخرتي لي.!؟
كنزي:اتاخرت ف اي مش فاهمه
انا:اصل انا اتوقعت هتيجي تقعدي اسرع من كده
كنزي:اله طب متيجي انته تقعد عندي
انا:قولت يمكن مشغوله
كنزي:فكگ بس انت جيت يعني لا وطلبت قهوه ومش هتشربها كمان هههههه
انا:يست انا جاي عشانك اصلا كافيه اي بس
كنزي:عشاني لي
انا:حبيت اشوفك يعني
كنزي:يعم تسلم
انا:يعم تسلم هو انا قاعد ع القهوه ف المنطقه مع صحبي ياعم تسلم اي بس
كنزي:امال اعمل اي يعني اقول اي
انا:انا عارف انا مبعرفش اشقط ولا اي
كنزي:هههه‍ه خالص علفكره انا مقدره مجهودك بس زيرو بجد ههههه
انا:انا قولت كلمه حبيت اشوفك دي هترميكي فحضني هههه‍ه‍
"كنزي رفعت حاجبها زي انشيلوتي"
انا:اي هتنزلي رودريجو ولا اي.!؟
كنزي:انته معجب بيا بجد.!؟
انا:يعني نسبياً مرتاح لشخصيتك واه معجب بيكي
كنزي:طب متشيل الموضوع ده من دماغك وبتاع عشان انا بفكر ف حد تاني وده مش عشان نزعل وبتاع بس بصارحك من بدري عشان متتعلقش فاهم
انا:حلو جدا ده بتمنالك الخير بجد
كنزي:تسلم يا سالم بجد
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب التهـــــــــامــــــــــــي)
"قاعد التهامي مع عرفات في المكتب"
التهامي:طب ودي هتخلص مننا ف قد اي
عرفات:يمكن سنه ونص ولا حاجه ده لو احنا طايرين ف الشغل
التهامي:كنت مستنيك تقول سنه
عرفات:يا تهامي باشا دي شركه كبيره ولسه هتترفع وقدامنا شغل وتشطيبات وموال كبير اوي
التهامي:خلاص ماشي هتبدائو فيها من يوم 23/6 علطول
عرفات:والتصميم اللي انا قدمته
التهامي:شوفت بقا نسيتني انته عامل تصميم خيالي بجد يا عرفات تصميم روعه
عرفات:ده شغلي ياباشا واجبي
التهامي:اهو انته لو كنت دخلت ابنك هندسه كان شربها منك
عرفات:ابني دخل حاجه قريبه من دماغه وفاهمها
التهامي:يعم حال اليومين دول مايل اصلا
عرفات:كل هيبقي بخير ياباشا
التهامي:طب منا ممكن اشوفله شغل معايا
عرفات:ده انته يبقا كتر خيرك اوي
التهامي:طب اديني 24 ساعه وهكلمك اقولك اي الاخبار
عرفات:شكرا ياباشا
'""تــــــــــــانــــــــي يــــــــــــوم"'"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
"جميله واقفه في المطعم بتشتري فطار وانا"سالم"كنت ركبت قبلها بيوم الغردقه وكنت في سوبر ماركت تحت بيت جميله بجيب شويه شوكلاتات لمريم وحجات زي ممتعود اخش عليها بيهم جبت كيس كده فيه شوكلاتات وبسكويت وبيبس وشيبسي وبتاع كالعاده وانا معدي من جمب المطعم لمحت جميله ف المطعم بس هيا مش شيفاني قمت داخل المطعم ووقفت جمبها"
انا:صباح الخير
جميله بصتلي:سالم"حضنتني بتاع 10 ثواني"
انا:صبااح الخير
جميله مبتسمه:صباح النور عليك يا حبيبي
"جبنا الفطار وروحت معاها البيت وفتحت الباب كان عرفات في الحمام ومريم نايمه في اوضتها دخلت لمريم وقعدت جمبها ع السرير وبصحيها"
انا:مريم انتي يبت
مريم:امممم ايوه
انا:صباح الخير
مريم مسكت ايدي:صباح النور
انا:وحشاني
مريم:انته وحشني اكتر"وقعدت وضمتها فحضني"
انا:قومي يلا عشان ماما عملت الفطار وخدي"عطيتها الكيس"
مريم:يلهوي ع الجمال اي ده انته مبتنساش
انا:يعني انسي حاجه بتفرحك برضو ده كلام
"مريم قامت وطلعنا بره وكنت سلمت ع عرفات وقعدنا نفطر"
عرفات:بس لو جيت للحق حركه عيال صغيره انك تسيب البيت وتمشي
انا:والاعيل منها يابابا انك مترنش تسال ع ابنك
عرفات:لاني عارف ابني عارف انك هترجع والا كنت قلبت الدنيا عليك
جميله:فين شنطه هدومك حاجتك فين
انا:انا جاي اقضي معاكم اليوم وهمشي
عرفات:كتر خيرك
انا:يابابا افهمني انا اتقبلت ف الشركه اللي فطنطا اللي كنت مقدملها وقاعد هناك عشان شغلي لاكن انا مش زعلان
مريم:يعني انته هتشتغل وهنشوفك كل قد ايد
انا:3 ايام ف الشهر
عرفات:شركه اي دي
انا:عارف تهامي باشا اللي انته شغال معاه
عرفات:ماله
انا:انا شغال في شركه سليم اخوه بس ف طنطا
عرفات:طب والشغل ده مينفعش تروحله وتيجي
انا:الشغل كل يوم وانا الموصلات لواحدها باخد فيها يجي نص يوم يعني مينفعش غير ان انا اسكن
عرفات:انا كنت فاكرك مقموص وقاعد بعيد
انا:لو رنيت كنت عرفتك يمعلم
عرفات:انا بقا احسن منك شغلي بطلعه من البيت
انا:يعم انته مهندس بتحط التخطيط وصباح الفل انا ماسك سيستم الشركه لازم ابقا موجود
جميله:**** معاك ياحبيبي
مريم:واحنا هنستنا كل شهر عشان نتجمع بقا
انا:هيا دي سنه الحياه اعمل اي يعني
مريم بحزن:متعملش
"تيلفوني بيرن رقم كان متسجل "داليا السعيد""
انا:الو
داليا:ايوه يا استاذ سالم
انا:ايوه يا استاذه داليا خير
داليا:انا عرفت العنوان
انا:حلو اوي فين بقا
داليا: في مستشفى العباسية للصحة النفسية
انا:تمام اوي هكلمك بعدين
داليا:تمام تمام بس انا ليا 30 باكو
"قفلت المكالمه"
عرفات:مين دي
انا:زميله في الشغل كنت بسالها عن شويه حاجات ف الشركه عشان افهم الدنيا يعني
عرفات:طب انا هنزل عشان عندي شغل
انا:تمام هستناك بليل بقا
"نزل عرفات ومريم اخدت هدوم ودخلت تستحمي وانا قعدت قدام التلفزيون وماسك التيلفون وجميله كانت بتغسل المواعين وخلصت وجات قعدت جمبي"
جميله:انته زعلان مني
انا:لا هزعل لي
جميله:بجد حقك عليا انا معرفش انا كنت بعمل اي ساعتها
انا:حقك انتي بتحامي علي بنتك
جميله:بس انته كمان ابني ياسالم
انا:بس مش من بطنك وانتي اللي قولتي كده
جميله:طب تعالي نفتح صفحه جديده
انا:كده مراضيه الزعيق فين بقا حق القلم
جميله:يعم هات خدك ابوسو اهو متزعلش
"جميله بتقرب تبوس خدي بلف وشي وباخد شفايفها بشفايفي ببوسها وبسيبها"
انا:كده انا مرضي"ببتسم"
جميله:كده انته قليل الادب"وبتبتسم"
انا:انا بحبك
جميله:انا ماما ياسالم
انا:يعني ماما متحبنيش يعني ولا اي
جميله:لا بحبك عشان انته ابني حبيبي طبعا
انا:اهه فعلا
جميله:بص ياحبيبي الي فدماغك صعب يتعمل ويحصل وصعب اوافق لان انا امك وفي نظر نفسي هقب واستحاله ده يحصل
انا:وانا مطلبتش حاجه
جميله:اي موضوع اختك ده
انا:زي مقولت قبل كده غلطت وانضحك عليها وصورت جسمها وبعتته لواحد وانا قاعد بالصدفه فوسط ناس الواد طلع الصوره بس محدش يعرف انها اختي انا بحكم تعليمي عرفت امسح الصوره من عنده وخليت مريم تبعد عنه بس
جميله:بنت الوسخه ده انا هعرف ابوها يقتلها
انا:وغلاوتي عندك بلاش مريم بلاش حد يعرف انا مش هعرف اقفلكم وانتو بتضربوها ومش هعرف اشوفها بتنضرب ابوس ايدك ياماما موضوع واتقفل وانا شتمتها وعيطت ومش هتعمل كده انا عارف اختي
جميله:انته عارف انا بحمد **** ان ليها اخ زيك محدش ف الدنيا هيخاف علي مريم قدك
"كملت اليوم مع جميله ومريم وعرفات ضحك وهزار يوم عائلي جميل ونمت وتاني يوم الصبح خدت بعضي ومشيت رايح مستشفي العباسيه عايز اشوف زينب التهامي ومن هنا نقدر نقول هات فشار واقعد اتفرج علي العركه اللي هتدور والمفاجئات اللي جايه..بس قبل مروح مشهد المستشفي تعالو نروح فلاااااش باك مع بعض نعرف انا عرفت انها عايشه ازاي وازاي وصلت ليها ومين داليا اللي رنت عليا وعرفتني"
فلاااااااااش باااااااااك
"بعد مخلصت كلام مع فاتن عن زينب التهامي طلعت علي البيت قبل مروح كافيه كنزي قعدت ع السرير وفكرت فكلام فاتن وكان عندي اكتر من سؤال هكتبهم ونشوف اجابتهم مع بعض
1_مين اللي زينب كانت معشراه ومش راضيه تعرف اخواتها بيه.!؟
2_ابنها ادم راح فين بعد مهيا ماتت زي مبيقولو.!؟
3_كانت علي البحر بعد قتل بنتها بتعمل اي اصلا.!؟هل ممكن تكون انتحرت وغرقت نفسها.!؟ثواني ممكن تكون غرقت ابنها ادم وغرقت نفسها بعدها.!؟
4_علي كلام فاتن اخواتها مقلقوش عليها لا يمكن قتلوها.!؟
5_طب مش يمكن اما ضربت التهامي بالسكينه حسو بالخطر وقتلوها وقالو غرقت.!؟
6_الاغرب فين حكومه البلد احا عرفو منين انها غرقت اصلا.!؟
"اسئله كتير محتاجه لإجابات فتحت اللاب توب وفتحت جوجل وكتبت"وفاه اخت رجل الاعمال تهامي التهامي"جالي كتير لا وصورها ثواني لقيت فيديو الغرق دخلت علي اللينك وشغلت الفيديو الكاميره بعيده اوي جايبه واحده ست ماشيه علي شاطئ البحر كان فاضي خااالص والكاميرا زي اللي محطوطه علي عمود الست فضلت ماشيه لحد منزلت في المايه والمايه جات لحد رقبتها كملت مشي لحد م المايه غطتها خالص غرقت رجعت الفيديو تاني وشغلته وركزت في كل تفصيله بعد مغرقت احا ثواني الفيديو ده مقطوع ركزت في الموجه بتاعه البحر بعد مالست غطست كان في موجه جايه ومع قطع الفيديو الموجه اتشالت معني كده ان الفيديو اتقص لحد مطلعو الست من المايه عايشه يعني دي مش زينب التهامي يولاد الصايعه حلوه دماغ شغاله بس الناس اللي فهمه مونتاج..برمجه..فوتوشوب..تصوير..الجيل بتاعنا عموما بيعرف يفهم الحجات دي طب وبعدين الفيديو كان من9 سنين قلبت ف جوجل بعد مكتبت اسم زينب وسليم في البحث وبحاول اجمع معلومات اكتر لقيت منشور في موقع "اليوم السابع" كان الملخص ظهور شبيهه زينب التهامي اخت رجل الاعمال الشهير تهامي التهامي والاخر سليم التهامي في مصحه لعلاج الادمان"هنا بدأت احمع اللي حصل اللي كانت ناشره المقال واحده اسمها"'"داليا السعيد"'"ولو شوفنا مقالات زمان هتلاقي كانو بيحطو صوره اللي كاتب المقال ولينك اي موقع تواصل ليه لقيت الفيسبوك بتاع داليا دخلتلها مكنتش صحفيه مشهور بعت رساله والتانيه وبعدين بدأت ابعت رسايل فيها نوع من الاغراء بالفلوس لحد مردت"
داليا:ازي حضرتك
انا:اهلا بيكي كنت عايزك في موضوع
داليا:تحت امرك موضوع بخصوص اي
انا:بخصوص زينب التهامي اخت رجل الاعمال الشهير تهامي التهامي اللي انتي من 3 سنين نزلتي عنها مقال
داليا:فعلا ده حصل بس انا مش فاهمه حاجه
انا:انا كل اللي طلبه اعرف مكان شبيهتها دي وهديكي 50 الف جنيه
داليا:بص هيا المصحه اللي كانت فيها قفلت من سنتين والناس اللي فيها اتوزعو ف انا هسال ليا معارفي بطبيعه شغلي وهوصل بس انا عايز نص المبلغ مقدم
انا:ابعتي اي حاجه يوصلك عليها الفلوس
"بعت لداليا 20 الف جنيه علي فيزتها"
انا:كده وصلك 20 الف جنيه بقيلك 30 لما تجيبي العنوان ولو معرفتيش توصلي الفلوس ترجع ومش بحب اقول لو مرجعتش هيحصل اي بحب اسيبها مفاجأه ده رقمي خلصي واديني رانه.
"عودددده من الفلااااااااش باااااااك"
"" في السرايا الصفراء أو مستشفى العباسية للصحة النفسية""
"للي مراحش المستشفي دي ف انا هفهمك الدنيا تذكره الدخول ب1 جنيه بس للزياره هه دخلت ووصلت عند طلب الزياره وخدت تصريح زياره لزياره زينب التهامي دخلت قعدت علي كرسي وكان في سلك قدامي وفي كرسي في الجنب التاني بص بقا السلك ده عشان اي حاله جنون تبقا انته ف امان ومش فكل عنابر المستشفي يعني عندي عنبر 8 غرب اللي اتصور فيه فيلم الفيل الازرق ده كان المقابلات ممنوعه في ف الواقع غالبا معظم الوقت ثم ان العنبر ده انعزل عن المستشفي لشده خطورته اصلا في زيارات تانيه بيبقي المريض قاعد معاك ولازق فيك عادي ده بيبقا متحشن بنسبه كبيره وبتبقي نسبه الخطوره قليله جدا المهم قعدت وشويه وجات ست لابسه عبايه بيضه وشعرها مفرود علي ضهرها وكانت جيباها ممرضي لحد مقعدتها قدامي علي الكرسي"
انا:ازيك يا زينب
زينب:انته مين
انا:يعني انتي زينب التهامي
زينب:قولت انته مين
انا:انا راجل صالح وعايز اخرجك من هنا
زينب:عايزه اشوف ابني
انا:احكيلي احكيلي عشان اعرف اخرجك من هنا وهخليكي تشوفي ابنك
زينب:انا حبيت زي اي واحده وضعفت مع حبيبي وحملت منه وخوفت من اخواتي ليقتلوني او يسقطوني فكنت ببيع الحجات اللي هيا ورثي وبجمع فلوسها وكان حبيبي بيبيع معايا قبل مخواتي يعملو حاجه مكنتش اعرف ان الراجل اللي حملت منه بيبيع فورثي عشان ياكل حقي لحد مولدت وجبت آدم وزينه اخواتي مقبلوش الوضع وخنقو بنتي قدام عيني ورموني في الشارع وفييييين قانونك يابلد مفيش قانون مفيش حق بيرجع لاصحابه بنتي كلبه وراحت عندهم خدت ابني وسيبته مع عشيقي قبل مكشفه علي حقيقتو مه ابنه برضو وفيوم لا مثيل ليه خدت سكينه وروحت اجيب تااار بنتي رشقت السكينه في التهامي اخويا بس القدر مأردش انه يموت وانا اتربط واترشق فيا لمده اسبوع اكتر من 200 حقنه مخدرات بس كنت ميته وانا شايفه عشيقي هو اللي بيديني الحقن بعد مخواتي وقفوه عليا وخلوني مسؤليته كان مبسوط اوي وهو بقا غني ومعاه فلوس وانا الهبله اللي حبيته مهو عشيقي شغال خدام لاخواتي اترميت ف مصحه بعدها خدت فيها يجي 6 سنين اتعافيت بقيت كويسه بس حكم القوي اخواتي بفلوسهم ونفوزهم حكمو عليا اموت فيها وفي سنه حصل حريق كبير في المصحه واتقفلت مفيش ميزانيا تترفع تاني بعد م الحريق هدمها واخواتي بجبروتهم راموني هنا وانا ولا مدمنه ولا مجنونه
انا:طب والدكاتره ومدير المستشفي مبلغوش الامن انك عايشه
زينب:مكانش طلع عليهم النهار يبني قولتلك حكم القوي
انا:مين عشيقك اسمه اي.!؟
زينب:بعد 9 سنين بتسال نفس السؤال مين عشيقك
انا:ده لمصلحتك ابنك معاه ممكن انا اطمنلك علي ابنك منه في السر
زينب:عمري مقدرت انسي اسمه لانه السبب الرائيسي لرميتي هنا هو"مروان البلتاجي"
انا:اخواتك يعرفو ان هو عشيقك.!؟
زينب:لا بس هما التلاته مسموش وهما بيدبحو فيا انا وعيالي
انا:اه يولاد الصايعه دول مش بشر
زينب:هتخرجني من هنا ازاي عايزه اشوف ابني
انا:بطريقتي انا متقلقيش"بحط ايدي في قلب البوكسر وبطلع تيلفوني اللي كنت مخبيه من امن المستشفي لان مش كل الناس اللي بتعدي بتيلفونتها مسكته بحزر وفتحت الكاميره واتصورت سيلفي مع زينب"
انا:يومين وهجيلك تاني خدي بالك من نفسك
زينب:انته اسمك اي
انا:اسمي سالم ياست الكل
"'مــــــــــــروان"'
"راكب عربيه ملااكي وبيدخل منطقه شعبيه لحد مبيوصل عند بيت دور واحد وبيفتح الباب وبيدخل بيلاقي ولد عنده بتاع 9 سنين ونص 10 سنين كده قاعد علي مكتب صغير في اوضه بيكتب الواجب وجمبه واحده ست عندها حوالي 43 سنه المربيه بتاعتو"
المربيه:بابا جه يشوفك
الولد:فين فين"بيبص وراه وبيجري يحضن مروان"
مروان:آدم حبيبي..........................
♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الســــــــــــادس♪



اهلا ومرحبا بكم في حكايه التــــــــــــار♥:-
"الجــــــــــــزء السابــــــــــــع"
"'مــــــــــــروان"'
"راكب عربيه ملااكي وبيدخل منطقه شعبيه لحد مبيوصل عند بيت دور واحد وبيفتح الباب وبيدخل بيلاقي ولد عنده بتاع 9 سنين ونص 10 سنين كده قاعد علي مكتب صغير في اوضه بيكتب الواجب وجمبه واحده ست عندها حوالي 43 سنه المربيه بتاعتو"
المربيه:بابا جه يشوفك
الولد:فين فين"بيبص وراه وبيجري يحضن مروان"
مروان:آدم حبيبي عامل اي
آدم:انا كويس انته مبتجيش تشوفني لي
مروان:منا جيت اهو عشان اشوفك
آدم:وهتمشي دلوقت زي كل مره انا عايز اعيش معاك
سماح المربيه:يا ادم بابا بيبقا في الشغل مشغول
مروان:شوفت ببقا مشغول
آدم:طب هنخرج انته قولت المره الجايه
مروان:ممممم طب البس يلا بسرعه
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
"سليم مولع سيجاره وقاعد علي السرير بيفكر في دنيته وفي سالم اللي ماسكه من ايده اللي بتوجعه وعلي يمينه فاتن نايمه وراحه في سابع نومه..دقايق وبيوصل تيلفونه مسدج علي الواتساب من سالم كنت رجعت من المستشفي من عند زينب علي بيتي اللي انا مأجرو"
انا:اهلا ياباشا
سليم:مجتش الشركه النهارده لي مش عايزني ف صفقه ولا رجعت فيها.!؟
انا:لا في صفقه بس لما اقابلك"انا مفيش صفقه ولا نيله بس انا بصبرو عليا لحد مخلص لعبتي"
سليم:تمام وانا مستني وفلوسي هعتبرك مستلفها بس ف غيابي متجيش بيتي ومتلمسش شعره من مراتي
انا:ياباشا تحت امرك في رعايه ****..قفلت"وحياتك الشعره دي اللي هتبقي منها لما اولع فيكم كلكم"
فردت ضهري علي السرير بس مفتح عيني
بكلم نفسي:وبعدين معاك يا امجد انته واختك(عيال التهامي)روحت الكافيه مرتين ومبشوفكمش وصلت اني قولت لكنزي اني معجب بيها عشان اتقرب منكم لما تظهرو ف الكافيه ياااااه يا زمن اهلي فين يااازمن مممم زنب اهلك اي يمحمد زنب اختك اللي بخططلها دي اي وسختك هتضيع بيتك بس اعمل اي خلاااااص يوم العرض قرب اليوم اللي هيدفع كل واحد فيه التمن من اصغرهم لكبيرهم..ثواني وبروح في النوم والليل بيعدي وبيجي تاني يوم
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب التهـــــــــامــــــــــــي)
"عرفات داخل الشركه ولاكن قدام الشركه في ونش كبير من اللي بيطلعو عليه يعلقو حاجه او يعدلو السلك ده والعمال بتعلق زي نظام شاشه كبير علي الشركه عرضها يجي 4 متر وارتفعها بتاع مترين بس عرفات لقي التهامي قاعد علي كرسي قدام الشركه بيقرب منه"
عرفات:تهامي باشا
التهامي:ايوه يا عرفات بعتلك تصميم تشوفه وتقولي رائيك
عرفات:هو حلو بس هيستهلك مساحه كبيره اوي ممكن تستغل بشكل احسن من كده
التهامي:خلاص نقعد مع بعض ونعدل علي التصميم بس تعديلات خفيفه وتفهمني وجهه نظرك برضو
عرفات:مفيش مشكله..ايه اللي بيتعلق ده
التهامي:دي شاشه هعرض عليها اعلانات للشركه وهكذا وصور مشروعات انتهينا منها كانوع من انواع التسويق وممكن اتكلم فيها كمان
عرفات:تتكلم فيها ازاي.!؟
التهامي:بص يبشمهندس في كاميرا جوه في مكتب لواحدها لسه متركبه قدام مكتب وبتاع ممكن اسجل علي المكتب ده كانوع من الاعلان ويعرض علي شاشه الشركه دي وممكن مباشر كمان
عرفات:فهمت بس انته هتتككلم لي اصلا مش انته هتعرض اعلانات بس ولا اي
التهامي:لزوم كماله الشغل يعني مش هنستخدمها اصلا بس هو كماله الشغل بس.بس ده ميمنعش انها شغاله وتسجل ف اي وقت عادي
عرفات:طب كويس اهو لزوم التجديد المهم ياباشا انا كلمت سالم ابني وقولتله اشوفلك شغل مع التهامي باشا طلع كان مقدم علي شغل في شركه سليم باشا التهامي وشغال هناك
التهامي:تصدق انا من كتر الشغل نسيت اشوفله شغل اصلا ومتقلقش سليم بيحب شغله اكتر مني وهيتبسط معاه
"تيلفون التهامي بيرن"
التهامي:ايوه
المتصل:الباشا وصل يافندم ومستنيين حضرتك
التهامي:طب اجهز وجهز العرض وانا هطلع من شركتي اهو
المتصل:تحت امرك يافندم
التهامي:ابسط الباشا

"كنزيــــــــــي»»الجنــــــــــــازه"
"وصلت الكافيه عند كنزي علي امل اني الاقي امجد او اخته"ممكن يجي ف دماغك ان انا ابعت لينك زي معملت مع اللي قبل كده ويدخلو واعرف امته هينزلو الكافيه من الرسايل بس افهم احنا شباب كلنا ودول ولاد ناس غنيه يعني الحوار هيبقا مفهوم وانا معرفش دنيتهم اي لو بعت وشكو كل اسرارهم هتختفي هتقول طب ممدحت شاب هقلك حصل بس انا معاشره وعارف دماغه وعارف بيفكر ازاي فهمت وانا خريج حاسبات ومعلومات مش بتقدير نايك ولا حاجه ومش هكر تاني مش هكر انا يادوب بفهم سيكا بحسب دراستي تمام"روحت عند الكافيه بس المفاجأه انه مقفول في الحاله دي انا محتاج واحده ست اسالها اي سبب القفل لان الرجاله كاتومين ومش بيقرو بسهوله خصوصا اني بسال علي بنت لاكن الست لسانها فارط كان جمب الكافيه محل مستحضرات تجميل دخلت فيه كانت فيه مدام عندها مثلا بتاع ٣٤ سنه وممكن تكون آنسه معرفش"
انا:السلام عليكم
الست:وعليكم السلام اهلا وسهلا تحت امرك
انا:انا كنت جاي الكافيه هنا ولقيتو مقفول هو في حاجه ولا اي
الست:اجازه ولا حاجه مقفول عادي
انا:شوف الحظ بقا يجي يقفل اليوم اللي اجي احجز فيه عشان العيد ميلاد
الست:عيد ميلادك انته كل سنه وانته طيب
انا:وانتي طيبه بس انا ليا اخ معاق وحبيت افرحو واعملو عيد ميلاد هنا وبتاع بس محصلش نصيب بقا
الست:هيا لسه قافله من يجي ساعه كده كانت بتصوت والزباين اللي قفلو الكافيه بعد مجريت
انا:حصل حاجه ولا اي
الست:جالها خبر ان ابوها تعيش انته
انا:لا حول ولا قوه الا ب****
الست:كان راجل طيب **** يرحمه بقا
انا:طب انتي متعرفيش عنوان بيتهم فين
الست:وهو ينفع يبني تروحلها وابوها ميت عشان تحجز العيد ميلاد
انا:ثواني بس الكافيه ده ملك اتنين مين فيهم اللي عندها حاله الوفاء
الست:الصغيره اللي اسمها كنزي
انا:يلا ناخد ثواب قولتي العنوان فين اطلع جنازته بقا..يمكن **** جابني هنا عشان اطلع وراه واخد الثواب ده
الست:هتمشي لقدام كده"بتشاور"تلت شوارع عارف العماره الصافره دي اكسر من عندها شمال هتلاقي كراسي مرصوصه دي كراسي العزا
انا:تسلمي شكرا جدا
"بمشي زي مالست قالتلي وكل مقرب صوت القرآن يعلا لحد موصلت لقيت صف كراسي طويل وفي باب بيت عادي ٣ ادوار مش عماره مفتوح والناس واقفه عليه وجمب الباب في الشارع محطوط النعش"النعش اللي بيحطو فيه صندوق الميت لو هيندفن تحت الارض ويشيلوه لحد ميوصلو المقابر"وصلت وقعدت علي كرسي في الشارع ومن حسن حظي كنت لابس غوامق يعني شويه وقرب مني راجل عجوز ومعاه شاب"
العجوز:قوم يبني روح مع اخوك شاكر شيلو الصحاره""اللي هو الصندوق ده اسمه في الارياف بيبقا بيتعمل عند نجار..وطبعا بفلوس بيبقا في حدود ١٥٠٠ جنيه تقريبا""
انا:حاضر ياحج من عيني
العجوز:انتو شباب ولقيتك قاعد لوحدك قولت تروح مع شاكر..وانته يا شاكر شد حيلك ابوك مش غالي علي اللي خلقه يبني"كده يبقا شاكر اخو كنزي"روح للمعلم غانم وقولو عمي هيبقا يعدي عليك وهتاخد الصندوق وتشيلوه وتجيبوه
"(روحت مع شاكر وواحنا خارجين من الشارع شوفت امجد داخل العزا داخل الشارع انا اعرف امجد ابن التهامي من الصور وعرفته قولت حلو كملت مع شاكر وكان حزين جدا وانا ماشي معاه وعينه بيحاول ميبينش حزنه بس ده ابوه عينه غصباً عنه فضحاه وصلنا الورشه عند المعلم غانم)"
غانم:اهلا شاكر البقيه في حياتك
شاكر:في حياتك الباقيه كنت عايز الصندوق
غانم:ايوه ايوه هو خلصان اهو"بيشاور عليه"
شاكر:تمام عمي ابراهيم هيبقا يجيلك عشان الفلوس
غانم:هو ده ثواب وبعمله بس علي الاقل ادفع نص المبلغ انا بجيب خشب بالفلوس دي عشان اعمل صناديق تانيه واتحاسب واجيب تاني وهكذا
شاكر:بعد الدافنه يمعلم غانم
غانم:يبني افهمني الانسان بيموت ف لحظه وعمك عارف بكدا وعارف انها ماشيه كده
انا:لمؤخذه يمعلم انا بس عايز افهم دماغك انته موقف قدامك بني آدم ابوه بيتغسل وميت وانته بتحاسبه اي يباشا مش كده الصندوق ده في المساجد بيطلع لله بس عزه النفس بقا..حسابك كام يامعلم
غانم:1700 جنيه
"اناكنت شايل مبلغ حوالي 2000 جنيه في المحفظه من فلوس سليم اللي اخدتها منه حاسبت منهم وشيلت الصندوق انا وشاكر كان خفيفلان صندوق الراجل بيبق اجناب بس وغطا لوحده خشب برده بس مفيهوش قاعده بتاع الست هوه اللي بيبقالو قعده لاكن الراجل بيتحط علي الرمل علطول منه لتربه الارضكنت شايل الصندوق وشاكر شايل الغطا وساكت شاكر وصلنا قدام البيت لقينا عربيه ربع نقل تيوتا واقفه حطينا فيها الصندوق"الصحاره"لانها بتتحط في التربه في الحفره والمتوفي بيتشال في النعش بكفنه فقط ده الرجال هه عشان دي امور مينفعش نهبد فيها ولو عندك اختلاف ف يمكن انا بلدي مختلفه ف حاجه عندك وانته هكذا وكل بلد بتقاليدها المهم في الاخر بيندفن...روحت قعدت جمب امجد سلمت عليه وقعدت"
انا:حضرتك قريب المتوفي.!؟
امجد:معرفه من بعيد شويه بس كان راجل طيب
انا:فعلا **** يرحمه..انا اسمي سالم
امجد:انا امجد اتشرفت بيك
انا:تسلم الشرف ليا انا

(التهـــــــــامــــــــــــي)
"التهامي راكب عربيه جيب سودا وقاعد في الكرسي اللي ورا وفي سواق لابس بدله سوده برضه زي حرس كده هو اللي سايق العربيه بيدخلو حته زي مدينه صناعيه كده لحد مبيقفو قدام هانجر "الهانجر هو مخزن للحاجه بس متدلع شويه لو مش عارفه ابحث ف جوجل"نزل التهامي معاه السواق كان حارس شخصي كان في اكتر من هنجر وفي عربيات قدام هنجر واحد بس قرب منه وكان بابه حديد بكف ايده خبط علي الباب خبطتين الباب اتفتح ودخل هو والحارس واتقفل وراهم كان في راجل كبير قاعد علي كرسي وجمبه كرسي فاضي وفي يجي ٧ رجاله واقفين وماسكين اسلحه ولابسين بدل حرس شخصي ده قرب التهامي وسلم علي الراجل الكبير ده وقعد جمبه علي الكرسي كان فلبيني والحوار كان انجليزي بس معاكم مترجم جوجل وهكتبه بالعربي لاني اخري في الانجليزي hi"
التهامي:مستر ايمانويل نورت مصر
ايمانويل:شكرآ تهامي ولكنك تأخرت اعتقدت انك تشاهد فيلم غبي منه فيه
التهامي:هل انته تشاهد هذه الافلام مستر ايمانويل
ايمانويل:نعم انا من معجبي فيلم طباخ الريس
التهامي:تمام..(بيكلم كارم اللي كان مكلمه في التيلفون)البنات جاهزه
كارم:جاهزه يافندم
التهامي:دخلوهم
"كارم بيفتح ستاره في قلب الهانجر وبيطلع منها طابور بنات يجي23 بنت فوق سن ال20 مش مصريين بس لا فيهم صنيين وخلايجه وده واضح علي الوشوش بيقفو قدام التهامي وايمانويل جمب بعض وكانو يادوب بالملابس الداخليه فقط..انها "الاتجار ب البشر""
ايمانويل:اين *******.!؟
التهامي:الصفقه القادمه
"ايمانويل بيقف وبيقرب للبنات وبيمشي من وراهم وبيقف ورا الرابعه كانت طيزها كبيره نسبياً بالنسبه للي واقفين جمبها وبيحط ايده علي طيزها وبيقفش فارده منها وبيكمل وبعدين بيرجع يقعد جمب التهامي تاني"
ايمانويل:موافق
التهامي:6 مليون و900 الف دولار يعني البنت 300 الف تساوي
ايمانويل:خضرهم
"التهامي بيشاور بدماغو لكارم اللي بيجي ومعاه رجاله بيربطو ايد البنات في بعضها بكلبسات وبيدخل شاب بشنطه سودا بيحطها علي تربيزها وبيقعد وبنت بنت بتروح عليه وكان بيحقن كل واحده منهم حقنه مخدر والبنت بعد ثواني بتفقد الوعي..في الوقت ده كان ايمانويل خلي واحد من رجالته يجيب شنطه فلوس وكانت بتتعد من التهامي علي المكنه وباقي الرجاله بتشيل البنات اللي فقدت الوعي بيحطوهم في قلب عربيه من اللي هيا التلاجه بيرموهم فوق بعض مربطين التهامي استلم وايمانويل استلم وطلعو من الهنجر وطلعت العربيه التلاجه من الهنجر كانت موجوده جوه وايمانويل اخد طريق والتهامي اخد طريق تاني"
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
"كانت الجثه بتاعت ابو كنزي خارجه من باب البيت متكفنه ومتشاله وصويت طبعا وبتاع قربت ونطيت فوق الربع نقل كان في شابين فوق عشان يخدو الجثه من اللي علي الارض طلعت فوق العربيه معاهم وشيلت معاهم الجثه انا ك سالم عملت ده قبل كده فجسمي مقشعرش زي اول مره لمست جثه متكفنه بس كنت حزين طبعا حطينا الجثه في النعش وقفلن باب صندوق العربيه اللي ورا والمفروض النعش بيتغطي غطيناه وطلع شاكر العربيه فوق جمب واقف ناحيه دماغ ابوه وموطي علي النعش والستات واقفه علي الباب لقيت كنزي لابسه اسود وشيفاني بس الاجمل ان اللي واقفه جمبها اخت امجد بنت التهامي العربيه اتحركت وكنزي ركبت جمب السواق مع عمها ابراهيم صلينا علي الجثه في المسجد وطلعنا بيها بعد **** العصر روحنا لقينا الحفره محفوره وفي قلبها الصندوق نزلنا الجثه الصندوق ونزل ابراهيم عم كنزي واخو المتوفي واتغطي بغطا الصندوق وفك اربطه الكفن"ده معرفش بيحصل عندكم ولا لا بس برده ده الطريقه في الارياف"وردمنا الحفره ورجعنا البيت عند كنزي كان اتعمل صوان قدام البيت وفي شيخ قعدنا فيه وكنت شايف امجد قدامي وخلاص هنفذ ختطي دلوقت يمكن لو الفرصه متاحه واظن مفيش انسب من النهارده..كان شاكر برده موجود وقاعد دافن وشه في الارض..انا طلعت بره الصوان طلعت تيلفوني ورنيت علي مريم بكلمها عشان رنت عليا واحنا ف الترب..شويه ولقيت كنزي واقفه قدام الصوان لابسه اسود وطرحه سوده وعينها حمرا من كتر دموعها شاكر شافها وراحلها اخدت بالي انها بتديله فلوس كانو واقفين جمبي يجي بمتر ونص مبينهم وانا تيلفوني علي ودني"
شاكر:انا بشكرك عشان دفعت الفلوس لغانم النجار
"انا بقرب وبسلم علي كنزي"
انا:البقيه في حياتك
كنزي:في حياتك الباقيه شكراً ياسالم
انا لشاكر :مفيش شكر ولا حاجه وبعدين انته لو مكاني وشايفني واقف مكسور هتعمل نفس ده
شاكر:طب امسك دي الفلوس اللي انته دفعتها وبشكرك تاني
انا:اهو ده مش شكر لما اخد منك فلوس وانته في الظروف دي يبقا انا معملتش حاجه..اعتبروني انا اللي عملتها..لحد مالاسبوع ده يعدي بس
شاكر:مستوره و**** خد انته فلوسك عشان لو في حاجه عندك ولا حاجه
انا:بتحرجني جامد انته كده خلي فلوسك في جيبك يا شاكر بقا
"أمجد داخل علينا وبيسلم علي كنزي وبيعزيها في ابوها"
أمجد:البقاء لله
كنزي:في حياتك الباقيه
أمجد:**** يرحمو كان راجل طيب بس مكنش هيحب انو يشوفكم كده ادعوله بدل متعيطو
شاكر:اسمع يا امجد انا سيبتك تعزي اختي لاكن ابوها مات واخوها عايش وزي مهوا كان رافضك هتفضل مرفوض اختي مش ليك يا امجد
انا:هو قبل ميرد امجد بس انا معرفش في اي بس مينفعش الشد هنا ياشباب نحترم الراجل اللي لسه جايين من دفنته عيب انتو اكبر من كده
امجد:انا عزيت والبقيه في حياتك..بس لينا كلام بعدين..سلامو عليكم
انا:وعليكم السلام..طب انا همشي يا شاكر والبقيه في حياتك انا زعلتلكم بجد لو في اي حاجه اخوك يشيلك علي دماغه كلمني متترددش وانا هعدي عليكم النهارده تاني..يلا سلامو عليكم
كنزي وشاكر:وعليكم السلام
"بمشي وانا شايف امجد بيركب عربيته قدامي"
شاكر:تعرفي سالم ده منين
كنزي:هو ده وقته يعني وكمان كنت هتتخانق يوم دفنه ابوك انته مبتفكرش
شاكر:مبحبش حد يستغلنا والكلب اللي اسمه امجد ده مفكر ان بابا مات خلاص فبقت سايبه ورحمه ابويا لهعلمه الادب
"عندي قربت من العربيه اللي فيها امجد وهو بيدور"
انا:بقا هتتخانق مع الراجل يجدع يوم موت ابوه ده كلام
امجد:انا مشيت عشان مشدش معاه اهو
انا:انته طريقك فين.!؟
امجد:الزراعي
انا:طب متاخدني ترميني معاك في الطريق
امجد:اركب يصحبي اركب
"لفيت ركبت معااه والعربيه اتحركت..اتحركت العربيه علي الزراعي علي يمينك زرع وعلي شمالك زرع اللي من طنطا عارف الطريق ده بره مول طنطا""بكتب التفاصيل دي عشان اعيشك جو القصه""وانا مطلع ايدي اليمين من القزاز وماسك في ايدي تيلفوني وشايله من الجراب علي اساس ان انا بنضفه وماسك الجراب في ايدي اليمين وبقصدي وقعتو من الشباك"
انا:ثواني يا امجد معلهش الجراب وقع من الهوا
امجد وقف العربيه:فين طيب ارجع بضهري
انا:لا انزل اشوفه انا
"نزلت والجراب كان ورا العربيه يجي ب2متر قربت منه وزيحته برجلي براحه علي اساس ان امجد ميشوفش في المريات لحد مبقيت ورا العربيه وقمت شايط الجراب تحتها ووقفت وعملت نفسي بدور علي الجراب"انا طبعا بعمل كده عشان انزله من العربيه بالطريقه"فضلت ادور شويه"
امجد:اي يبني لقيته ولا اي
انا:انا عارف يعم ده اختفي فين ده
امجد:يعم فاكس اركب واشتري جديد مش حوار يعني
انا:ياخي الجراب ده كان من حد عزيز عليا
"بيفتح باب العربيه وبينزل بيجي يقف ويعدي من جمبي قمت زاقه في قلب الزراعه علي وشه عشان منتخانقش علي الطريق وقع وانا نطيت وراه"
امجد:اه يابن المتناكه انته مين يلا
انا:انا الزمن يبن المتناكه
"بيقف قمت بكعب الكوتش علي ضهره نزل علي بطنه وقمت قالبه علي ضهره ومناوله بوكس في وشه"
انا:اسمع يكسمك كلمه وهفلق اللي جايبينك هاا
"قمت ماسك دماغه وعطيله روسيه والتانيه الواد فقد الوعي مسكته من رجله وسحفته الارض زي عمه لحد باب العربيه ركبته وقمت متحرك بيها بس مروحتش علي البيت لا روحت ارض زراعيه وفي فقلبها زي بيت صاحب الارض المهم انا كنت شاريتها بفلوس سليم واشتريت حته الارض بس الارض اغلي من كده وعليا لسه الباقي اقساط وصلت البيت ودخلت وانا جايب الواد من رجله ف ايدي دخلت جوه قلعته ملط مبقاش حيلته غير بوكسره خدت الفيزا والبطاقه من المحفظه وحطيت المحفظه في الهدوم وحطيت الهدوم في العربيه ودخلت جوه تاني كان في عمود في نص البيت خرسانه وقفته عليه وربطه واقف ولصقت بوقه انا كنت مجهز كل حاجه دخلت اوضه في البيت خدت شنطه فيها علي ضهري وطلعت ركبت العربيه لحد موصلت مكان بعيد عن بيتي وشبه فاضي مفيهوش مباني وخالي من الكاميرات بعد مدورت كويس طبعا كان فيه اكوام رمل المكان مبين طنطا وكفر الشيخ وقفت بالعربيه وخدت هدوم امجد بتيلفونه بمحفظته باللي فيها وحطيتهم علي الارض وبشويه بنزين من العربيه ولعت فيهم فتحت شنطه ضهري تاني وطلعت شويه معقمات ولبست جونتي وبدات امسح كل حاجه لمستها في العربيه بشيل كل بصمه ليا ومسحت مقبض الباب والمفتاح والطاره وحتي باب تنك البنزين مفوتش حاجه وقفلت الباب بعد مشيكت علي كل حاجه وكانت الهدوم بقت رماد قمت مطلع كيس قماش من شنطه ضهري وطفيت الحريق كويس وقمت معبي كل اللي باقي من الحريق خليت الارض نضيفه مفيهاش حاجه وخدت بعضي ومشيت وسيبت العربيه مكانها مقفوله بمفتاحها جواها وبقيت فاتح الكيس كل ملاقي مكان فاضي ارمي شويه من الكيس في الهوا يطيرو وانا لابس جوانتي لحد مرميت كل اللي في الكيس ورميت الكيس اللي كان مخرم مكان السخونيه قلعت الجوانتي ولفلفته في بعضه وفي صندوق زباله رميته عملت حساب كل حاجه مسبتش حتي حاجه للصدفه"
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب سليــــــــ باشـــــاـــــــــــم)
"قاعد سليم ومروان ومدحت بيتكلمو في الشغل"
مدحت:يعني سالم ساب الشغل ولا اي
سليم:هو تكلم عادي وقال انا مش هقدر ع الشغلانه دي
مدحت:طب منا ممكن اكلمه تاني
سليم:مش عايز حد يشتغل مغصوب..انته الحاجه هتوصلك بكره الساعه 5 الصبح يا مروان
مروان:متقلقش كله تمام
سليم:وانته يا مدحت هتفرغ الخشب بدري بدري كده عشان يبقا جاهز علطول مش عايزن وقت
مروان:هو مش التهامي باشا معانا في الشغل ده.!؟
سليم:صح
مروان:امال ايده مش معانا لي
سليم:مالك يمروان منتا معانا طول عمرك وبتشتغل عادي لازمته اي ده بس
مروان:اصل انا كبرت وفهمت واللي بنعمله كلنا اعرف اعمله لوحدي فيبقا الشغل ع الكل عشان التقسيمه تبقا حلال
سليم:امممم تمام نخلص الصفقه ونبقا نقعد كلنا نشوف الكلام ده
مروان:وحاجه كمان
سليم:سامعك
مروان:بقول بدل م الخشب بيعدي من الكامين وبعدها البودره اي رايك الصفقه تنزل في ورشتي ومدحت يجي الورشه يفرغ ويعبي عندي"شاكك فيهم وعارفين ليه"
سليم:انته مالك يا مروان انته شاكك فينا ولا اي.!؟
مروان:لا بوفر جهد ومجهود انا لما فكرت قولت لي الحاجه متتعباش فورشتي بدل مبتروح لمدحت
سليم:انته عارف ان ورشتك مش ورشه شغل ده يدوب تمويه
مروان:تتقلب بتاعه شغل قبل الصبح لو موافق
سليم:هكلم مدحت اخد رايه ممكن يبقا عنده وجه نظر ولا حاجه
مروان:يبقا تمام ومستني ردكم
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
"كنت روحت بيتي الطبيعي غيرت ودخلت اوضه نومي رفعت الفرشه وطلعت من تحتها مسدس ومليت خزنته وحطيته في جمبي وطلعت ركبت تاكسي ووصلت تحت عماره عاليه اوي كنت قاصد شقه معينه كانت في الدور السابع كنت بعيد عن العماره نسبياً لبست الزونط وحطيت ايدي في جيبي وجبت والجاكيت كان برقبه جبته فوق مناخيري فمكنش باين من وشي غير عيني لاني شايف كاميرات قدام العماره كتير دخلت العماره وركبت الاسانسير وطول الطلعه وانا وشي في الارض وصلت قدام الشقه وكانت عليها يافطه صغيره(شقه الدكتور طارق فراج)وقفت ورنيت الجرس فتحتلي واحده ست في حدود الاربعين اول لما شافتني متلتم اتخضت"
الست:بسم **** الرحمان الرحيم
انا:متخافيش انا اسف بس عندي مرض معدي وكنت عايز الدكتور
الست:طب خليك هنا لحد مندهولك
"الست لفت جسمها قمت مطلع المسدس ولافف ايدي علي رقبتها من ورا وكاتم بقها وشايط الباب برجلي اتقفل والمسدس حطيته علي دماغها"
انا:يادكتور طااارق..خمس ثواني وهفجر دماغ الكتكوته
"طارق جاي جري من اوضه وانا واقف في الصاله وجاي وراه بنت صغيره بتجري عندي بتاع 8 سنين ولا حاجه"
طارق:انته مين انا هوديك في داهيه
انا:هو اي رمي كلام يعم مراتك في ايدي اهي يعني لو تعرف تعمل حاجه كنت عملتها"بشاور بالمسدس علي كرسي"اقعد هنا..اقعدي يحبيبتي جمب بابا"بكلم البنت"
"بيقعدو وبقوم رامي مراته جمبه هو كان راجل كبير حركته بطيئه كنت متوقع ان مفيش رد فعل والكلام ده...بقو قدامي قاعدين الراجل ومراته وبنته"
طارق:انته عايز اي
انا:روحك..روحك هاخدها لو ممشيتش من هنا باللي انا جاي عايزه
طارق:عايز اي ولو هعرف اعمله هعمله
انا:انته مدير مستشفي العباسيه للامراض العقليه صح مدير السرايه الصفرا يعني
طارق:مظبوط كلامك"كل ده ومسدسي مرفوع عليهم"
انا:يعني انته اللي اخدت الفلوس من عيله التهامي عشان اختهم متطلعش من المستشفي
طارق اتخض:محصلش الكلام ده
انا:وحياه امي الكدبه الجايه هتساوي طلقه في دماغ بنتك
طارق خايف:هتكلم بس انته كده بتموتني لانهم مش هيسيبوني ف حالي
انا:هيسيبوك لانهم مش هيفضولك او مش هيفضلو هما في الدنيا
طارق:هما اللي خلوني اعمل كده غصب وبالتهديد ولما لقيتها قفلت قولت استفاد فطلبت فلوس
انا:زينب التهامي عايزها تخرج من المستشفي
طارق:حضرتك افهمني دول ولعو في مصحه الادمان عشان خاطر مقاله اتكتبت ان فيها شابيهتها دول ممكن يولعو في المستشفي باللي فيها
انا:مش هتزعل عليهم زي مهتزعل علي شقتك وهيا بتولع باللي فيها
طارق:عايز الحمايه وهخرجها
انا:محدش هيعرف انها خرجت ولو كلموك بسبب اي حاجه هيا لسه موجوده في المستشفي
طارق:ولو عرفو
انا:هحميك بطريقتي بس زينب التهامي تبقا علي الاسفلت الليله
طارق:حاضر حاضر
انا:هتمسك تيلفونك هترن علي علي عربيه اسعاف المستشفي وتخلي حد انته ضامن انه ميتكلمش يخرجها ويركبها العربيه ويجيبها علي بيتك هنا لاني مش همشي من هنا غير بيها
طارق خايف ومتوتر:حاضر حاضر
"طارق مسك التيلفون الارضي ورن"
طارق:ايوه يا دكتوره رشا..اطلبي الاسعاف وحطي فيها زينب التهامي واللي يسال قولي بتتنقل لمستشفي تانيه واللي يسال من اللي عارفين مين هيا زينب قولي اخواتها اللي طلبو كده وهاتيها بالعربيه عندي البيت
رشا:عندك البيت انته متاكد هو في اي انا مش فاهمه حاجه
طارق:لما تيجي هتفهمي..ادخلي مكتبي اعملي تصريح نقل باسمها نقل لمستشفي طبيعيه لانها خفت من الجنون..عشان امن بوابه المستشفي يرضي يخرجك بيها
رشا:حاضر حاضر
طارق:قدامك نص ساعه تكوني بيها عندي
انا:سواق الاسعاف خليه يطلع معاها هنا
طارق:وسواق الاسعاف لما توصلي العماره طلعيه معاكي فوق هنا
رشا:تحت امرك يادكتور
"طارق قفل الخط"
انا:ساهله اهي امال في اي بقا
طارق:انا طول عمري دكتور جمب الحيط لحد مهددوني فعملت اللي هما عايزينه ودلوقت جيت انته هددتني فعملت اللي انته عايزه انا مش عايز اكون ضحيه خلفات مبينكم انا عايز اعيش لبنتي
انا:اسمع يادكتور طارق الست اللي جايه دي بنتها اتقتلت وابنها اترمي ولما جات تاخد حقها رموها في المصحات وعملو فيديو مخصوص ليها وهيا بتغرق وقالو دي ماتت اما بقا حكايه اللي واقف ماسك المسدس قدامك ده انا اتخطفت من ابويا وانا عندي ٤ سنين ولحد دلوقتي بدور علي اهلي اترميت في الشارع من ايد التهامي ده الناس دي مش بشر كلنا ضايعين واللي اتبدا مسيره هينتهي ووحياه امي لهخليها نهايه شاهد عليها الكل
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت التهـــــــــامــــــــــــي)
"قاعدين علي الاكل التهامي ومراته جيهان وبنته حنان"وصفها في الجزء الثامن""
التهامي:امال اخوكي فين مش كان معاكي.!؟
حنان:انا كنت مع الستات جوه وهو كان في الصوان خرجت لقيته مش موجود وعربيته مش موجوده فركبت وجيت
جيهان:صايع ابني صايع انا مش عارفه الواد ده طالع كده لمين
التهامي:تربيتك يست هانم
جيهان:مالها تربيتي مهي قاعده معاك علي الاكل اهي زي القمر اهي ومحترمه وناجحه
التهامي:الواد ده انا غلبت منه مفيش فايده فيه
جيهان:اغصب عليه ونزلو الشركه معاك يا تهامي
حنان:هو اخويا بس مش فالح بس غير انه يترصد لكنزي البنت هتقع علاقتها بيا بسببه
التهامي:هو مش احنا كنا قفلنا الموضوع ده هو في واحده هتحب واحد غصب عنها
جيهان:ابنك مستغل ان البنت ابوها مات وزي مقال قبل كده ابوها اللي رفضني مش البنت
حنان:بس برده كنزي مش طيقاه وبعدين ابوها مات يجي عليها يعني طب مهو ممكن يجيلك فيوم مضروب من اخوها وساعتها هتقلبو الدنيا عليهم واحنا اصلا اللي غلطانين
التهامي:انا مش عارف البطن اللي انتي نزلتي منها هوا نازل منها ازاي يبنتي
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
"بعد مرور 40 دقيقه كانت الاسعاف وصل تحت وكلمو الدكتور طارق اللي قلهم اطلعو شويه والجرس رن خليت طارق يفتح الباب دخلت رشا الدكتوره وبعدها دخلت زينب اللي لقتني قاعد علي كرسي وواخد بنت الدكتور مبين رجلي والمسدس علي دماغها وبعدها دخل سواق الاسعاف وقفلو الباب"
انا:ازيك يام آدم
زينب ابتسمت:حلوه ام ادم بس لما يبقا فحضني
انا لرشا والمسعف:دكتوره رشا انتي شايفه الوضع لو لسانك اتفتح بكلمه من اللي بتحصل دي لحد هتدخلي بيتك فيوم هتلاقيني قاعد نفس القعده دي وانته ياباشا"السواق"كل عيش ومتفتحش بوقك لانك وحياه **** مهتعيش بعدها ولا مني ولا من اللي انته هتقولهم وانتي برده يادكتوره رشا هما مش هيسبوكي لو اتكلمتي عارفه لي لانكم انتو الاتنين اللي ناقلينها ف استحاله تعيشو بعدها انزلو شوفو حياتكم وزينب كانت مريضه وماتت واتنست وانتو حرين اتفضلو"بتمشي رشا والسواق وهما مرعوبين من الموقف"
انا:دكتور طارق انا بشكرك جدا انا كتبتلك رقمي ف ورقه اي تهديد اي خطوره كلمني انا وعدتك اني هحميك
طارق:انا حياتي باظت خلاص انا مالي بكل ده انا
انا: قدامك الليلادي بس تكون سيبت البيت ومشيت تقدم استقالتك ومع اقرب وقت تسيب البلد وتمشي معاك فلوس تسد عين الشمس الفجريه هتلاقي باب شقتك بيقع دي رجاله عيله التهامي جايه تقتلك يعني لو فضلت مكانك مش هيطلع عليك النهار اتحرك ومش هعيد الكلام تاني وفكر في اي خطوه هتاخدها ضدي يادكتور وافتكر ان اللي هتساعدهم هيقتلوك مقدمكش غير الهرب..تصبح علي خير يادكتور
"خدت زينب ونزلنا ركبنا تاكسي ودخلت اشتريت خط"شريحه تيلفون"جديده وسجلتها ببطاقه أمجد التهامي"قولتلك مسبتش حاجه للصدفه"وكانت زينب في التاكسي روحت ركبت تاني وطلعنا علي ارض الزراعه فتحت الباب ودخلت انا وزينب اللي اتفاجأت ان في بني أدم مربوط قدامها علي عمود وكان امجد فايق"
زينب:مين ده انته بتعمل اي بالظبط
انا:انا كنت بظبط ورقي لحد خروجك عشان انزل بالجوكر
زينب:انا عايزه ابني وبعدين هعمل اللي انته عايزه
انا:ابنك عشان يرجع لازم اللي انا عايزه يحصل الاول ابنك مفيش مخلوق علي وش الارض يعرف مكانه
زينب:تمام معاك بس ةفهم مين المربوط ده
انا:ده يستي يبقي ابن اخوكي اسمه امجد تهامي التهامي
"امجد بيبصلي بعينه وهيا مستغربه قمت عطيلها بطاقته"
انا:اتأكدي بنفسك اهو
زينب:انا شكلي اتغير اوي لدرجه ان هو ميعرفنيش طب هو كان صغير وملامحه صغيره لما انا مشيت لاكن انا زي منا
انا:سيبك من التفهات دي...
زينب:الدم بالدم ابوه قتل بنتي حان وقت رد الجميل
انا:غلط ده ورقه ربحنا استحاله نفرط فيه بالسهوله دي ده اللي هنلعب بيه
زينب:ازاي انا مش فاهمه حاجه
انا:هفهمك براحه دلوقت احنا ممكن نجيبهم تحت رجلينا بسبب اننا معاهم حاجه تخصهم وغصب عنهم هيظهرو لاكن لو عرفو وجودنا وده مات هيبقو هيجانين وبيفكرو ينتقمو علطول لاكن دلوقت هيخافو يخدو اي خطوه بسبب الحاجه بتاعتهم اللي عندنا فهمتي
زينب:دماغ سم بس معاك هنبدا ازاي
انا:هنصور الواد مع عمته
زينب:وده لي
انا:عشان تبروز تيلفون التهامي الليله اقفي جمب ابن اخوكي وامسكي خدي سيلفي معاه حلو كده
"عطيت التيلفون لزينب ووقفت جمب امجد واتصورت ووش امجد طبعا مكان الضرب كان مليان ددمم شوفت الصوره لقيتها واضحه وتمام...بعد مرور حوالي7 ساعات كلمت الدكتور طارق وعرفت انه ساب البيت بعفشه ومشي منه بشنطه هدومه وهو ومراته وبنته ومرداش يعرفني مكانه وقال انه هيرمي الشريحه عشان محدش يوصله وقفل السكه قولت تمام طلعت علي الطريق ركبت ميكروباص ووصلت الموقف بتاع طنطا نزلت قعدت وجبت تيلفوني وركبت الشريحه الجديده وسجلت عليها رقم التهامي بس وعملت بيها واتساب وبعتله صوره زينب مع ابنه امجد وكتبتله عليها"التــــــــــــار" الرساله وصلت قمت عامل حزف حساب ومخرج الشريحه من التيلفون وراجع البيت تاني طبعا انا بعدت عشان تحديد الموقع"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت التهـــــــــامــــــــــــي)
"التهامي قاعد قدام التلفزيون وصلتله المسدج فتحها شاف الصوره قام وقف علطول مخضوض رن علي سليم بسرعه ودخل قفل علي نفسه باب الاوضه"
التهامي:ايوه يسليم اختك هربت وخاطفه ابني
سليم:انته بتقول اي عرفت الكلام ده منين
التهامي:بعتالي صورتها مع امجد مضروب وكاتبه علي الصوره التااار هتقتل الواد يسليم
سليم:هربت ازي وولاد الوسخه بتوع المستشفي دول فيييين
التهامي:احنا ف اي ولا ف اي بقلك هربت وخاطفه الواد
سليم:الرقم اللي كلمتك منه ابعته ليا وانا احاول اوصله من نحيتي
التهامي:البنت دي هتولع فينا
سليم:اهدا بس هتتحل بالتفكير اهدا
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
"في بيت الارض الزراعيه"
زينب:طب وبعد مبعت الصوره المفروض هما هيعملو اي
انا:هيحاولو يوصلو للتيلفون والجو ده بس انا مظبط الدنيا يعني وبكره هفتح الرقم وهطلب طلباتي مقابل ابنه وهشوف هيقول اي
زينب:انته اي طلباتك اصلا انته بتنتقم منهم لي
انا:تصفيه قديمه وبخلصها اما طلباتي فهيا طلبات توصلني ل آدم ابنك"باكل بعقلها حلاوه"
زينب:زي اي يعني
انا:سيبيها فوقتها عشان..."تيلفوني بيرن وكان سليم"
انا:مسمعش نفس سليم التهامي بيتصل
زينب:شكله عرف ولا اي
انا:شششش لو زنيت شبه الدبانه هنيكك"بكلم امجد"
"بفتح المكالمه والاسبيكر"
انا:الو
سليم:ايوه يا سالم كنت عايزك في موضوع
انا:تحت امرك ياباشا اتفضل
سليم:كنت عايز منك حاجه زي مدخلت وجبت الحجات من تيلفوني كده شغل زي كده يعني
انا:تيلفون مين المرادي
سليم:لا انا مش عايز حاجه من عليه انا عايز اعرف عنوانه بس ومتسجل بايه والحجات دي يعني
انا:طب تديني نص ساعه ولا حاجه وهحاول اوصل للدنيا دي
سليم:تمام بس متتاخرش لان الموضوع ضروري
انا:تمام ياباشا سلااام
زينب:هتقلو اي
انا:هقلو متسجل بكذا بس الشريحه مفصوله واول متتركب هحاول اجبلك العنوان
زينب:انته دماغك حلوه بس انته بتلعب عشان توقعهم فبعض صح اكشنك قليل
انا:غلط انا بفرد الورق قدامهم عشان يستغيثو بيا ويبقو طلبوها وانا عليا انولهلهم
زينب:طب ودلوقت.!؟
انا:عندي مشوارين محتار اروح انهي الاول واحد السويس والتاني كفر الشيخ
زينب:انا مبحبش ابقا علي عمايا فهمني دماغك
انا:مش هتفهميها وهاتي اكل من التلاجه واكلي الواد ده ليموت..وقبل متردي حاضر مش هكلمك كده تاني
زينب:اللي مقعدني كده ابني خليك فاكر
انا:ثواني هعمل مكالمه وبعدين نشوف الجديد"طلعت تيلفوني ورنيت علي مروان ورد عليا"
انا:مروان باشا
مروان:مين اللي بيتكلم
انا:انا سالم ياباشا اللي كنت رابطني في بيتي
مروان:ايوه ياسالم عايز اي
انا:انته كنت قايلي لما تعرف حاجه تيجي تقولي وانا عرفت وعايز اقابلك اعرفك بس هركبلك السويس بكره
مروان:انا في طنطا كنت عند سليم ولسه مروحتش ممكن اقابلك
انا:طب حضرتك عارف عنوان بيتي ممكن تيجي عشان نتكلم براحتنا
مروان:مسافه الطريق واكون عندك...سلام
انا بكلم زينب:كده احنا صح هقولك تعملي اي وانا اعمل اي
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
"قاعد محمد وابوه الشريف وامه وفاء واخته تماره وخاطيبها شوقي علي الاكل بياكلو"
الشريف:الفكره مش كده ياشوقي الفكره انكم بتتخانقو يامه وده لو مش بقصدكم هيأثر علي علاقتكم ببعض
شوقي:احنا مش بنتخانق احنا بنتخلف في اكتر من حاجه بس
تماره:انته اللي بتختلف
شوفي:لا انتي اللي بتختلفي
محمد:علفكره يابابا انته اللي بتختلف
الشريف:لا وحياتك دي امك
وفاء:انتو بتعملو اي احنا ع الاكل اختلاف اي وبتاع اي احنا زمان العريس مكنش بيشوف عروسته غير يوم دخلتها
شوقي:وانته عملت اي يمحمد في المحل اللي كنت بتفتحه
محمد:البضاعه موجوده والمحل موجود بس عايز يخلص والدنيا زي منتا شايف
شوقي:طب متوافق يعم اخش شريك
محمد:يعم علي راسي بس انا عايز ابقا لوحدي في المحل ده
شوقي:طب اسلفك فلوس.!؟
محمد:قولتلك لو محتاج هقولك انا بظبط دنيتي ومبستلفش غير لما تضيق خالص
الشريف:دي حاجه حلوه وحاجه وحشه طول منتا حاطت خيار الاستلاف قدامك دايما هتشوف الدنيا ضيقه ومفيش غير ده يجبلك فلوس مع انك لو شغلت دماغك ممكن تجيب فلوس
شوقي:تشغيل الدماغ دي ياحج للناس اللي دارسه كمبيوتر لاكن احنا اي احنا نشتغل عندهم الا لو **** كرمك بقا
الشريف:انا عندي اتنين عيال اهم ربتهم احسن تربيه يمكن محمد متوفقش في التعليم بس اخته اهي هتبقا حاجه كبيره اوي انش****
شوقي:**** يرحم التالت بقا مات وهو صغير
"الكل بصله ووفاء وشوقي اتخضه"
محمد:تالت اي ده
شوقي:اخوكم يبني ابويا قلي ان كان في اخ قبلك ومات وهو صغير
محمد:لا مسمعتش الكلام ده قبل كده
تماره:حقيقه ده يماما معرفتوناش لي
الشريف:عشان امكم بتتعب ومبتحبش تسمع السيره دي وبعدين كان هيفرق ف اي يعني
محمد:لا كان هيفرق عندي انا بقا
وفاء بزعيق:هيفرق ف اي قلك بتعب لما بسمعه تبقا تخرس وتقفل بوقك
محمد:حاضر يماما حاضر
شوقي:انا كركبت الدنيا ولا اي
تماره:هو انته بتعمل حاجه غير كده اصلا كل كل
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
"قاعد علي كنبه في البيت وقدامي تربيزه عليها اللاب توب بتاعي مفتوح والشاشه عليها صورتي اللي كنت متصورها مع زينب في المستشفي فاكرينها تمام كنت فاتح برنامج تعديل وبحدد جسمها عشان اقصه فجأه جرس الباب رن قمت قافل شاشه اللاب توب وروحت فتحت الباب وكان مروان لوحده دخل وقعد علي الكنبه"
مروان:ازيك ياسالم
انا:ازيك يا مروان باشا
مروان:اي اللي عندك بقا
انا:طب خود نفسك من المشوار يا باشا"بديله كوبايه مايه كانت علي التربيزه"
انا:اشرب يباشا اشرب
مروان بيشرب:شكراً يا سيدي
انا:هعمل قهوه لحد متاخد نفسك بس ونيجي نقعد ع روقان نتكلم
"دخلت المطبخ عملت القهوه طبيعيه جدا وطلعت من المطبخ لقيت مروان قاعد علي الكنبه وفي ايده مسدسه وقدام منه اللاب توب مفتوح علي صورتي مع زينب التهامي.........."
♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء السابــــــــــــع♪
*كلمتين قبل مختم الجزء بخصوص الاتجار بالبشر:-
‏الأشكال التي تتم بها هذه الجريمة هي أشكال الاستغلال الجنسي، العمل الجبري، الاتجار بالبشر بغرض نزع الأعضاء أو التسول القسري، أية صورة للعمل الجبري وأية صورة للعمل تحت التهديد أو العمل الذي يتم فيه استغلال ضعف الشخص عن علم، كلها صور للاتجار بالبشر.
شكــــــــــــراً








اهلا ومرحبا بكم في حكايه التــــــــــــار♥:-


"الجــــــــــــزء الثامــــــــــــن"



"دخلت المطبخ عملت القهوه طبيعيه جدا وطلعت من المطبخ لقيت مروان قاعد علي الكنبه وفي ايده مسدسه وقدام منه اللاب توب مفتوح علي صورتي مع زينب التهامي اول مخرجت رفع المسدس في وشي..الصنيه اللي عليها القهوه وقعت من ايدي"
مروان بيقف:انته مين يلا وتعرف الست دي منين
انا:ست مين دي كانت صاحبه امي
مروان:اخلص يلا بدل مفجر دماغك
انا:نزل المسدس بس انا مش فاهم ايتها حاجه"بشد المسدس من جمبي وبرفعو في وشو"
مروان:اه يبن الكلب
زينب:وحشتني يابو ادم
"مروان بيبص جمبه بيلاقي زينب واقفه علي باب الاوضه وماسكه مسدس موجهاه ناحيته"
مروان خايف:زينب انتي انتي خرجتي ازاي
انا:كلامك معايا انا نزل سلاحك
مروان بينهج وعرقان:طلعوني من هنا عشان مقلبهاش ددمم
انا:مش هتلحق توصل عربيتك لانك شربت كوبايه المايه فيه سم قاتل واكيد حاسس ان رجلك مش شيلاك ومنمله طبيعي منتا عمال تفرك بيها اهو"حطيت ايدي ف جيبي وطلعت زي انبوبه صغيره"ده بقا ترياق علاج السم اللي انته شربته فلو عايز تنزل انزل"بنزل سلاحي وبقف عادي
"مروان قام منزل مسدسه"
انا:جدع ابن الست دي فين
مروان:هات الترياق هموت جسمي مش عارف احركه"بيقع بجسمه علي الكنبه..بقرب منه وبسحب المسدس من ايده السايبه"
انا:مفتاح عربيتك فين يلااا
مروان:ف ف فففي ججيبييي
"قربت وخدت مفتاح العربيه من جيبه ووقفته وسندته عليا لحد العربيه رميته في الكرسي اللي ورا وزينب قعدت جمبي وكنت انا دخلت الشقه نضفت مكان القهوه وكل الكسور والحاجات اللي حصلت وطلعت ركبت واتجهنا علي بيت الزراعه...وصلنا هناك نزلته وربطه في نفس العمود اللي فيه امجد وخدت هدومه وعربيه وعملت فيها زي معملت في حاجه امجد بالظبط بس في مكان تاني بعد مولعت ولميت الحاجه من الارض زي امجد فتحت العربيه بعد التعقيم والجو ده وانا لابس جوانتي حطيت بطاقته فوق طبلوه العربيه وخدت الفلوس والفيزات اللي كانت في المحفظه وحرقت المحفظه وطلعت من شنطتي تيلفون زراير صغير وركبت فيه شريحه موبايله وحطيت التيلفون الزراير ده فوق الطبلوه بتاع العربيه وقفلت الباب وروحت قعدت في اقرب كافيه..بقيت بحاول انقل كل حاجه علي تيلفونه في تيلفوني صور وورق وعناوين وانا عامل كده اصلا عشان اوصل لعنوان مكان ابنه خدت كل حاجه تقريبا وحاسبت الكافيه وطلعت علي الطريق اركب وقمت ماسك التيلفون ورازعه علي السكه اتفلق نصين كسرت شاشته وكل حاجه فيه وركبت واتجهت ل بيتي اللي في الاراضي الزراعيه"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت كنــــــــــــزي)
"كنزي قاعده في اوضتها كنزي احنا قولنا عندها23 سنه شاكر اخوها عنده 26 سنه كانت قاعده في اوضتها وشاكر قاعد معاها وقاعده زعلانه"
شاكر:امجد ده مش هيسكت غير بموته
كنزي:ممكن تسكت كنت هتعمل خناقه انته النهارده
شاكر:الواد ده بيستغلنا وانا مش هسيبه ولو حاول بس يقرب تاني و**** لهمحيه من علي وش الارض..وتقطعي علاقتك باخته
كنزي:واخته مالها بس هو اللي كده
شاكر:مش عايزك تكلميها قولت..وبعدين مين سالم ده كمان
كنزي:سالم زبون كافيه شاب محترم زي مشوفت وجدع جدا بيجي الكافيه كل فين كده عشان يغير جو وشاكله راح النهارده لقاه قافل فعرف ف جه
شاكر:كان هيتخانق مع غانم النجار
كنزي:مع انه بيحب يهزر جدا بس شكله مستحملش يشوفك كده
"باب البيت بيخبط والجرس بيرن"
شاكر:مامتك نايمه لما اقوم افتح
"شاكر رايح يفتح الباب اول مبيفتح الكالون الباب بيتزق من بره وبيدخل ٤ جاردات جثث معضلين فشخ"
شاكر:انتو مين
كنزي جاي علي صوت الباب:هو في اي
"واحد من الجاردات بيقفل الباب وبيمسك شاكر"
الجارد:اسمك اي ياله
شاكر:انته داخل بيتي بتتهجم وتقولي اسمك اي اسمي شاكر انتو مين
"الجارد بيناوله بالبوكس فوشه بيقع في الارض الاربع جردات نازليه فيه شلاليط والدم بقا مغرق وش شاكر كنزي بتصوت وامها خارجه من الاوضه علي الصوت واحد من الجردات بيجيب كنزي من شعرها وبيقطعلها هدوما وضرب علي وشها وبالركبه في بطنها وشاكر علي الارض غرقان في الدم ومش عارف يتحرك اتنين مسكو كنزي واتنين جابو امها سحلوها في الشقه من هدومها وبقو نازلين فيها ضرب لحد موقعت منهم علي الارض وبقو الاربع جاردات واقفين في الشقه وعلي الارض كنزي وشاكر وامه مضروبين وبينزفو"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
"محمد قاعد مع اخته تماره في الاوضه بيتكلمو مع بعض"
محمد:يعني اي ماما بتزعل لما الموضوع بيجي سيرته ويعني اي منعرفش ولا اتقال قدمنا حتي صدفه
تماره:انا قرفت من اللي اسمه شوقي ده مش فاهمني ولا انا فهماه
محمد:يعني اي طب محنا اتكلمنا من الاول
تماره:حصل خير انا هكلم بابا يكلمه هو وابوه ويعرفهم ان كل حاجه نصيب
محمد:انتو اصلا عيله متعبه وحوار الاخ اللي مات ده مش داخل دماغي بربع جنيه انتي مشوفتيش شكلهم لما شوقي جاب سيره الموضوع تحسهم عاملين عامله
تماره:وهيضحكو علينا لي يعني.!؟
محمد:خايفين علينا بس احنا كبرنا اخويا مماتش ولو مات ف حد قتله وده احساسي
تماره:ايه اللي انته بتقولو ده
محمد:انا هقابل ابو شوقي بنفسي وافهم منه كل حاجه
تماره:يعم اسال بابا لوحده طيب ولو مقلكش القا اعمل اللي انته عايزه هو ظش بيقول ماما مبتحبش الموضوع ده اتكلم معاه لوحده
"إيمــــــــــــانويــــــــــــل"
"في سفينه كبيره في وسط البحر اتنين شباب ماسكين جثه واحده بطنها مفتوحه وعينها متخده وببيربطوها في مربع حديد كده وزنه تقيل شويه وبيشيلوها ويحدفوها في البحر والجثه تقل الحديد بياخدها وينزل بيدخلو جوه السفينه بيكون ايمانويل قاعد علي كنبه وقدامه تربيزه عليها قزازه ويسكي وفي ايده كوبايه مصبوب فيها وبيشرب بيدخل عليه واحد لابس كمامه وكلها ددمم وجوانتي طويل لونو ابيض متوسخ ددمم برضه ومريله زي بتاعه المطبخ كده بيضه ومتوسخه بالدم"
(الحوار انجليزي بس انا ترجمه جوجل"
الشخص:مستر ايمانويل متبقي خمسه
ايمانويل:حسناً جاي حالا
"الشخص بيمشي وبيخلص ايمانويل الكاس وبيقف وبيمشي في السفينه لحد مبيوصل لباب واقف عليه الشخص اللي كان بيكلمه وكان الباب مفتوح بيدخل ايمانويل من الباب ف كان في الغرفه الصغيره دي 5بنات او مبيشوفوه بيقفو من الخوف 5بنات من اللي كان اخدهم من التهامي وكانت فيهم البنت اللي عجباه طيزها وايدهم مربوطه بكلبسات"
ايمانويل:مين فيكم مفضوض بكارته(مفتوحه يعني)
" ٣بنات بيرفعو ايدهم المربوطه في بعض وكانت من ضمنهم البنت اللي كان بيحسس علي طيزها دي بعدها ايمانويل بيكلم الشخص اللي شغال معاه ده وبيشاورله علي الاتنين بنات اللي مش مفتوحين"
ايمانويل:دول اللي عليهم الدور
الشخص بيهز دماغه:تحت امرك يا فندم
"بعد الشخص ده بيدخل ومعاه واحد وبيخدو الاتنين بنات دول وبيشدوهم وبينزلو سلم لي تحت في السفيه وبيفتح باب بشفره وشه بيبص للجهاز شويه الباب بيتفتح وبيطلع منه دخان كتير وده دخان التلج كانت تلاجه بيشدو البنتين اللي بالملابس الداخليه وبيرموهم في قلب التلاجه وقبل م الباب بيتقفل بيكونو البنتين بيترعشو وضامين جسمهم في قلب بعضه بيقفل الشخص ده الباب وكان معاه واحد اللي كان جايب البنتين بيطلع علي السلم وبيروح ابو مريله ملطخه ددمم ده عند باب تاني بيقف برضه قدام الجهاز اللي بيمسح وشه والباب بيتفتح وبيدخل وبيقفل وراه وكان جوه المره دي شخص لابس شبهه بالظبط وماسك مشرط ومقص وقدامه جثه بطنها مشقوقه بالطول وفاضيه وهو ماسك المشرط والمقص وبيحز العين عشان يطلعها"ممكن اشرح الموقف اكتر بس لو حد عمل بلاغ ان القصه بتخوف هتتمسح وحصلت قبل كده مع كاتب هنا ف المنتدي ف كفايه"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة)
"قاعد انا وزينب وقدامي مروان مربوط علي العمود بالبوكسر وعلي كرسي جمبه مربوط أمجد بالبوكسر المبلول عمل حمام علي نفسه انا قعدته بمزاجي علي كرسي وعشان بيزن رجله مش عارف يقف عليها"
انا:متخفش ياعم ده كان مخدر يعني ولا عايز مصل ولا خره..بس هسالك تاني الواد فين
مروان:قولتلك مات
انا:وانا قولتلك كداب لان انا عرفت عنوانه من تيلفونك
مروان بثقه:روح وهاته لو تعرف مكانه انا قولت الواد مات
زينب:مات ازاي ياعرص ده انا ادفنك صاحي
انا:اقلعي ملط يا زينب
زينب:انته عبيط انته كمان مجنوووون
انا:اخلصي ملط مش عايز هدمه علي جسمك
زينب:جرا اي ياعرص انته التاني اوعي تفكر انك هتعمل حاجه من اللي في دماغك......
انا برفع المسدس في وشها:اقلعي يازينب كل هدومك
زينب:اقتلني اضرب مش هتعرف لانك محتاجني
انا:صح..تعالي بقا.."بشدها من ايدها وباخدها اوضه في البيت صغيره كده"
انا:انتي اي اللي بتعمليه برا ده
زينب:انته عايز تنيكني انته مجنون
انا:عايز اصور مروان معاكي عريانين كام صوره وانتي في حضنه وابعت الصور ل سليم واقوله دي الصور اللي لقيتها في قلب التيلفون اللي عطيتني رقمه فهيعرف ان مروان اللي ورا كل حاجه فهيدور علي مروان في الوقت اللي مروان معانا ف احنا هنبقا بره اللعبه خالص ومش علينا العين ولا مشكوك فيا حتي وهصور مروان جمب ابن التهامي اللي بره وهيفكرو ان هو اللي خاطفو
زينب:طب وانته معرفتنيش ليه
انا:زينب انا لو عايز انام معاكي هنام بمزاجي ومش ههددك قدامهم يعني
زينب:بمزاجك ازاي يعني
انا بشدها وببوسها في شفايفها:بمزاجي يعني كده
زينب:لو حصلت تاني انا مستعده ابوظلك كل خطتك
انا:حقك عليا بس ثقي فيا ولما اطلب حاجه حتي لو انتي مش فاهمه نفزيه انا مش هضرك وابنك هرجعهولك
زينب:شكرا انا عارفه انك عملت عشاني كتير بس انا بخاف تغدر بيا
انا:الايام هتثبتلك ان مش انا اللي اخون حد ساعدني
زينب:طب علي حسب اللي انته حكيته سليم ساعدك وانته خنته
انا:لا سليم انا دخلت وانا ف نيتي العب عليه لاكن انا طلعتك من مستشفتك وهربتك لان انتي هتحتجيني وانا هحتاجك
زينب:طب وهتعمل اي دلوقت
انا:اقلعي واقعدي علي السرير ده
"فتحت الباب وخرجت بره مروان مربوط وبوقه مش متلصق عكس امجد اللي يادوب بنشيله اللصق ياكل ونقفلهوله تاني"
انا:انا هفكك بس اي حركه و**** مهستخسر الطلقه فيك....أمين
مروان:أمين..ماشي
"بفك الربطه وبسيب طرف الحبل وبرجع وبوجه المسدس ناحيه مروان اللي بدأ يفك نفسه لحد مخلص نفسه من الحبل"
انا:اقلع بوكسرك
مروان:.........
انا:اخلص ياروح امك
"مروان بيقلع البوكسر وبمشيه اتجاه الاوضه بنخش بنلاقي زينب قاعده عريانه ملط وصفها مش هيفرق كتير لان المشهد يعتبر مش جنسي"
انا:هتقعد جمبها هتعمل نفسك بتتكلم معاها انا محتاج خمس ثواني.."بزعيق"يلاااا
"مروان بيروح يقعد جمبها وانا بروح في زاويه من الحيطه وبصور فيديو وهو ببيمثل انه بيكلمها..(لما اتكلم وشك ميجيش للكاميرا ولا انتي ولا هو نفذو بس..حط ايدك علي رقبتها وبوسها من شفايفها)مروان بينفذ وزينب بتنفذ(وقعها علي ضهرها علي السرير ونام فوقها)بينفذ(قوم اقف وكح وامشي في اتجاهي وحط ايدك علي الكاميره وخود التيلفون ومثل انك مش عايز زينب تعرف انك بتصورها)مروان مشي في اتجاهي وعمل اللي انا قولته ولما مسك التيلفون في ايده بصباعي قفلت الفيديو ببص للتيلفون في ايده اللي هو هاته وهو ماسك التيلفون قمت ضاغط بالمسدس علي بطنه خاف وعطاني التيلفون..بعدها قعدتهم علي السرير وصورتهم كام صوره"
انا:تعالو ورايا
"طلعنا الصاله وهما لسه ملط قعدت زينب علي الارض جمب رجل أمجد و قفت مروان وخليت زبه جمب وش أمجد ومروان وزينب بالغصب خليتهم يضحكو ولقط صوره وبكذا وضعيه خدت كذا صوره مذله ل أمجد"
انا:البس بوكسرك يا مارو
"مروان بيروح يلبس بوكسره وبوقفه علي العمود وخليت زينب تربطو كويس وروحت بعد مربطتو جمدت الربطه وشديت لصق علي بوقه دخلت الاوضه قعدت علي السرير وزينب بتلبس قدامي وخلصت وجات قعدت جمبي"
انا:ابقي فكريني نجبلك هدمتين بدل حته الجلبيه بتاعه المجانين دي
زينب:المهم...
انا:تستحمي المهم تستحمي الريحه يام ادم مش كده
زينب:انته غاوي ضحك وهزار انا بقول دلوقت اي العمل
انا:هطلع علي بيتي همنتج الفيديو واقصقو كده واشيل الصوت خالص وهاخدهم وهروح اوريهم ل سليم
زينب:طب متبعتهم.!؟
انا:لازم اروح شركه التهامي بعد مركب الشاشه الكبيره دي
زينب:وده هيفرق في اي وتروح لي وشاشه اي ده
انا:انا مراقب الشركه واللذي منه عرفت انه ركب شاشه كبيره اوي قدام الشركه بيعرض فيها اعلانات
زينب:ودي اي علاقتها باللي احنا فيه
انا:هروح ابارك علي الشاشه
زينب:انته بتهزر بجد
انا:ياحجه انتي هروح للتهامي واكلم سليم اعرفه اني قريب من شركه اخوه في كفر الشيخ ومعايا الصور والدنيا اكيد هيقولي خش عنده وانا جاي الفكره انا عايز اجمعهم وانا بوريهم الحاجه مع بعض فاهمه
زينب:انته بتفكر كده ازاي
انا:في بقا جزء صغير ليكي انتي في خطتي
زينب:اي هوه
انا:تعمليلي شويه مكرونه بجد
زينب:ودي حاجه من الخطه.!؟
انا:لا بس كنت بشد انتباهك
زينب:تمام لحد مترجع هتلاقي مكرونه
انا:اعملي حساب اربع اشخاص بقا محنا عندنا ضيوف ههههه
زينب:انته هتيجي امته..وبعدين انته مش معاك عنوان ابني
انا:لا انا بهدده انا تيلفونه انا مخترقه من زمان للاسف العنوان محدش يعرفه غيره فلو امكن مفيش طريقه غير انه يقول بنفسه..واديكي قاعده معاه اتكلمي واتصعبني عليه ممكن يجي بالطريقه دي..بس حسك عينك تفكي حد فيهم غير اللصقه بس
زينب:فاهمه اكيد مش هعمل كده..خود بالك من نفسك
انا:بقيتي بتخافي عليا وبتاع هه"بغمزلها"
زينب:لو ليك عند الكلب حاجه قولو يا سيدي هاا هههه
انا:علي حق يام ادم
"فلااااااااااااااش بااااااااااااااااااك"
"لما كنت واقف انا وأمجد وشاكر وكنزي قدام صوان ابوه كنزي عشان مات لما شدو مع بعض أمجد مشي وهو رايح في اتجاه العربيه طلع تيلفونه ورن علي رقم عنده متسجلهمامورن عليه"
أمجد:ايوه يا همام الواد اللي كنت مكلمك عليه
همام:ماله يا امجد باشا
أمجد:عنوانه انته كنت خدته مني عايزك الليله قبل الصبح تكون عنده في البيت تاخد معاك اتنين تلاته كمان كسرو بس يفضل عايش يا همام واللي يقابلك في البيت اضربو حريم رجاله متسيبش
همام:تحت امرك ياباشا احنا خدامينك
أمجد:تمام لما تخلص كلمني
"بيقفل الخط وبعدها انا بدخل عليه وبركب معاه عربيته عشان اكتبله السطر الاخير في حياته..كده اللي ورا التهجم اللي حصلأمجد تهامي التهامياشطا يابا تمام"
"عوده من الفلاااااااش بااااااك"
-::الـــــــــوقــــــت الحــــــــــــالــــــــــــي::-
"فــــــــــــي الـمـسـتـشـفــــــــــي"
"كنزي وامها وقفين قدام باب اوضه عمليات كنزي ملفوف شاش علي دماغها ووشها كلو ازرق ووارم وشفتها بتجيب ددمم اما امها فهي مخيطه في دماغها وخدها مزرق شويه وواقفين قدام باب عمليات ومن الدايره القزاز اللي ف الباب تشوف شاكر نايم علي سرير العمليات ووشه كله ددمم ولابس بتاعه الاكسجين والجري في الاوضه..كنزي بتقف جمب امها اللي كانت قاعده علي كرسي وبتطلع تيلفونها وبترن عليا..ثواني وبرد"
انا:ايوه يا كنزي
كنزي:سالم انا في المستشفي وشاكر في العمليات تعبان اوي ومش عارفه اعمل حاجه
انا:اهدي طيب مستشفي اي وانا جايلك حالا
كنزي:هنا المستشفي العام اسمها المنشاوي
انا:حاضر حاضر خمس دقايق واكون عندك
"انا كنت خلصت مونتاج للفيديو وكنت بلبس عشان اروح للتهامي فخدت الشنطه علي ضهري فيها اللاب توب وكل حاجه وكنت مسحت الفيديو الاصلي اللي فيه صوتي وكانت الشنطه فيها فلوس كتير تقريبا اللي كنت واخدهم من سليم كلهم في الشنطه والدنيا دي كلها طلعت ركبت وروحت المستشفي دخلت دورت لحد ملقيت كنزي واقفه متشلفطه حرفيا وفي ست جمبها قربت منهم"
انا:اي اللي حصل..مين اللي عمل فيكي كده
كنزي:الباب خبط"بتعيط"شاكر فتح دخل اربع رجاله مسكوني انا وشاكر وماما ضربونا وقلعونا هدومنا وبهدلونا خالص"استنتجت ان الست دي امها"
انا:اهدي طيب شاكر فين
كنزي:في العمليات هنا من ساعه مجينا والدكتور بيقول الحاله حرجه
انا:خير خير انش**** خير"شكيت انه أمجد ومجاش ف دماغي غيره"
ام كنزي:انته مين يبني
انا:انا صاحب شاكر ياست الكل شاكر ده اخويا
ام كنزي:ادعيله يابني ادعيله
انا:متقلقيش يأمي هيقوم وهيرجع احسن من الاول
كنزي:أمجد اللي عمل كده اكيد هوه
انا:وحياتك لهجبهولك تتفي عليه لو هو اللي عمل كده اقعدي بس استريحي
"شويه والدكتور بيخرج وكان زي اللي فاقد الامل"
الدكتور:للاسف الحاله حرجه جدا ونزف ددمم كتير
انا:يعني اي يادكتور
الدكتور:المريض متعرض للضرب في دماغه عنده كسر في مناخيره وده هيتعالج سهل بس عنده كسر داخلي في الصدر ونزيف داخلي
انا بزعيق:اتكلم يادكتور والحل هو انته بتنقطنا
الدكتور:تمالك نفسك يا استاذ الحل عمليه تانيه غير بتاعه المناخير ودي مكلفه شويه هو حاليا هيتعملو اشاعه علي دماغه عشان لو فيها حاجه لو هتعملو العمليه ف دي ورقه امضو عليها وادفعو المبلغ في الحسابات"كنزي بتنتش الورقه بتقرأها"
انا:شكرا يا دكتور يعني الامل موجود
الدكتور:مفيش مستحيل يا استاذ"بيدخل العمليات تاني"
كنزي:دول 100 الف جنيه انا مش معايا المبلغ ده
انا:متشيليش هم تعالي بس معايا عشان تمضي الورقه دي
"باخد كنزي وروحنا الحسابات ومضت الورقه وطلعت فلوس من الشنطه ودفعت المبلغ"
كنزي:شكرا يا سالم بجد
انا:خايف ابصلك انتي شكلك يرعب
كنزي ابتسمت:ده وقت ضحك ده
انا:كل حاجه هتبقي بخير"بلف ايدي حوالين رقبتها وبحضنها"متقلقيش وبعدين يست انا بحب اشوف ضحكتك ولو ع شاكر فهيقوم وهيبقا زي القرد"كل ده وهيا فحضني ثواني وبترجع وبفك لفه دراعي"
كنزي:مستغل الموقف انته
انا:لا بس لو اخوكي او ابوكي واقف مكاني كان عمل كده ف انا بحاول اخفف عليكي يعني
كنزي:شكرا يا سالم علي وقفتك دي انا رنيت عليك حتي نسيت ارن"سكتت"
انا:مالك يبنتي في اي
كنزي:يلهوي عمو ابراهيم ميعرفش ده هيقتلني
انا:طب كلميه قوليلو انك في المستشفي
كنزي:تيلفوني مع ماما تعاله نروح عندها بقا
انا:حاضر يلا
"روحت مع كنزي عند مامتها ورنت علي عمها ابراهيم وعرف اني دفعت وعملت وبتاع وبعد مرور4 ساعات كانت العمليه خلصت وكان موجود امين شرطه بيستجوب مين اللي عمل كده بس الاجابه انهم مش عارفين شاكر اتنقل من العمليات لاوضه تانيه ومحطوط علي الاجهزه وكان نايم مكان البنج والمخدر"
انا:طب انا اسف يجماعه علي اللي حصل بس انا عندي مشوار ساعه زمن وهاجي هنا تاني يكون شاكر فاق
ام كنزي:كتر خيرك يبني علي وقفتك وتعبك معانا وحقك هيرجعلك بس لما يقوم
انا:ياست الكل حق وفلوس اي بس دلوقت اهم حاجه يرجع بالسلامه بس
الحاج ابراهيم:تسلم يابني ياراجل ياجدع علي وقفتك النهارده سواء في العزا او هنا
انا:واجب يا حاج ابراهيم **** يعديها علي خير..يلا سلامو عليكم
"خرجت من باب الاوضه وكنزي جايه ورايا"
كنزي:كنت عايزه اشكرك علي وقفتك جمبي انا خصيصاً
انا:كفايه شكر بقا ده اي ده
كنزي:تصدق انا غلطانه يا سالم
انا بضحك:وستين غلطانه كمان
كنزي:ايوه امشي يلا شوف انته رايح فين
انا بهذار:شوفلنا ياست حد تعبان ف عيلتكو دي خلينا ناخد حضن كمان ولا حاجه
كنزي:اه يواطي مش قولتلك بتستغل الموقف
انا:مش بستغل الموقف يبنتي بس انا برتاح معاكي
كنزي اتكسفت:طب انته هتيجي تاني
انا:يعني انتي تفتكري هسيبك او هسيبكم هنا لوحدكم كده
كنزي:لا"ابتسمت"
انا:طب يلا هروح مشواري ولو حصل اي جديد كلميني احتاجتي اي حاجه رني عليا متتكسفيش هه يلا يخربيت خدودك
كنزي:مالها خدودي انش****
انا:هو لازم يبقا في موقف حزين عشان احضنك.!؟
"كنزي بتقرب مني وبتترمي فحضني وانا بضمها علي صدري..احا شكلي حبيتها ولا اي.!؟..ثواني وبتطلع من حضني ومن بين درعاتي"
انا:اهو الحضن ده انا هتعود عليه
كنزي:طب يلا وخود بالك من نفسك
انا:اله بتخافي عليا
كنزي:طب منتا بتخاف عليا
انا:حصل..يلا سلااام
"فلاااااااااااااش باااااااااااك"
"التهامي وسليم وفاتن ومروان قاعدين مع بعض بعد دخول اختهم زينب مصحه ادمان المخدرات بيومين"
سليم:لازم حاجه نثبت للناس بيها وفاتها عشان لو حصل وظهرت بعد كده تبقي كدب
التهامي:مش هتطلع من المصحه استحاله
مروان:سليم باشا عنده حق انتو لازم تثبتو انها ماتت
فاتن:اي جثه ونطلع جنازه ونقول ماتت
سليم:ماتت ازاي
فاتن:موته **** ياخي
التهامي:غرقانه هتموت غرقانه
سليم:وبعدها نطلع جنازه
التهامي:لا هنتيش البلد في حاله حزن
فاتن:تقصد اي
التهامي:هنصور فيديو من بعيد لوحده بتغرق نفسها بتنتحر واحنا هناخد شهر ولا حاجه مأجرين غواصين وندور علي حاجه مش موجوده اصلا وبكده هيبقا الكلام قدام البلد كلها
سليم:حلو كده الست اللي هتغرق نفسها مفيش غير فاتن عشان الموضوع ميطلعش بره
فاتن:وانا معنديش مشكله
"بعد يومين كانو طلعو علي البحر وكان في عماره عاليه علي البحر في كفر الشيخ الكلام ده في بلطيم اشتري سليم شقه في العماره واشتري محل في الدور الارضي وركب كاميرا في بلكونه الشقه قال يعني عشان لما الحكومه تحقق يقول انه حاطتها للمحل الكاميره عاليه عشان المشهد مهما دققو فيه ميجيبوش وش الست ولا يعرفو يطلعو القص انما علي الارض فهيبان اكتر لبست فاتن وعملت الدور زي م الكتاب بيقول وخدو ٣ اسابيع البحر مفيهوش قدم فاضي بيدورو علي الغرقانه اللي اخواتها رموها في المصحه"
-::الـــــــــوقــــــت الحــــــــــــالــــــــــــي::-
"عوده من الفلااااااااااااش باااااااااااااك"
"'(فــــــــــــي بــيــــــــــــت سليــــــــ باشـــــاـــــــــــم)"
فاتن:يعني اي خرجت وخاطفه امجد
سليم:انا مش عارف ومروان تيلفونه مقفول
فاتن:يعني راجعه تنتقم يهني ولا اي وخايفين منها كده لي دي حرمه يعني مسيرها قلمين
سليم:طب والواد اللي عندها دي بتلعب بيه ده الكارت بتعها
فاتن:طب ولما بعت الرقم ل سالم قلك اي
سليم:قال شويه وهرن اعرفك وطالما غاب كده يبقا لسه ملقاش حاجه
فاتن:ومرات التهامي عرفت.!؟
سليم:حسك عينك تقعي بكلمه دي وعيالها فاكرينها ميته انا مش عايز مشاكل مع اخويا
فاتن:تيلفونك رن اهو"تيلفون سليم بيرن"
سليم:ده سالم"بيفتح"الو ايوه ياسالم
انا:ايوه ياسليم بيه بقلك اي
سليم:قول لقيت اي
"انا علي الطريق بعد مركبت من طنطا ووصلت كفر الشيخ وصوت الهوا عالي فبزعق"
انا:بقلك انا كنت فمشوار في كفر الشيخ
سليم:مش سامع حاجه صوت الهوا عندك عالي
فاتن:افتح مكبر الصوت"سليم بيفتح مكبر الصوت"
انا:كده سامعني
سليم:ايوه سامعك اهو كده احسن
انا:بقلك انا كنت فمشوار فكفر الشيخ وجمب شركه التهامي باشا اروح اديله الحاجه اللي لقيتها علي التيلفون ولا اقابلك انا ولا اي
سليم:لا لا روح عند التهامي وانا مسافه السكه وهكون عندك
انا:انا مبيني ومبينه يجي 10 دقايق كده
سليم:ماشي ياسالم روح اقعد ومتفتحش الموضوع غير لما اجي نص ساعه بالظبط وهتلاقيني في الشركه
"قفلنا المكالمه"
فاتن:سالم بيساعدك يعني غريبه.!؟
سليم:ليه طلبات قصاد المساعده دي بس لسه مقلهاش"انا نازل رايح للتهامي"
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب التهـــــــــامــــــــــــي)
"انا دخلت الشركه وكلمت السكرتيره عرفتها انها تبلغ التهامي باشا اني بره بلغته وقالها خليه يدخل دخلت المكتب كان صغير عن مكتب سليم بس شيك عن مكتب سليم وده تصميم قديم"
التهامي:اهلا ياسالم اتفضل اقعد
انا:يزيد فضلك ياباشا
التهامي:خير في حاجه ولا اي
انا:هو انا شغال مع سليم باشا اخو حضرتك وقلي استنا هنتقابل في الشركه هنا وهو المفروض جاي دلوقت
التهامي:مفيش مشكله تشرب اي
انا:قهوه مظبوطه ياباشا
"التهامي بيرفع سماعه التيلفون وبيطلب القهوه"
انا:بس الشركه دي اكبر من التانيه شويه صح
التهامي:دي الاصل دي
انا:انا ملاحظ برضو شاشات بره وعروض وحاجه فاخره يعني
التهامي:لسه الشاشه دي جديده وعامل اوضه خاصه للكاميره لو بعمل عرض علي شقق او عماير او كده بسجل بنفسي واطلع اتكلم وفي مباشر للشاشه علطول
انا:سجلت حاجه بالكاميره عايز اشوف ممكن
التهامي:طبعا طبعا"بيشغل فيديو علي اللاب توب وبيلف اللاب في اتجاهي كان قاعد علي كرسي والاضأئه مغيمه سيكا قله اضأئه
انا:بس الاضائه وحشه
التهامي:لا منا قولت وهنزودها
انا:طب متاخد النور الطبيعي
التهامي:ازاي
انا:الاوضه في الدور الاخير صح.!؟
التهامي:ايوه صح بس لي
انا:تيجي نشوفها واقولك انا بفهم في الحجات دي شويه يعني
"مشيت مع التهامي ودخلت معاه الاوضه كان عامل باب حديد للاوضه طخين يجي ٥ سنتي عازل صوت اتفاجئت لما شوفته الصراحه الحجات دي بنشوفها ابواب لبنوك وحجات كبيره دخلت الاوضه"طبعا كل ده عشان مقعدش ساكت ومش عايز اطلع الصور الا في وجود سليم فبفتكس اي حاجه"الاوضه كانته مجهزه ومنظمه"
التهامي:قصدك اي بقا
انا :انا قصدي نور رباني يعني تفتح فاتحه في السقف وتعملها باب وقت التصوير تفتحه هتنورلك الاوضه كلها
التهامي:ياخي انته بتهزر هتبوظ السقف
انا:اسمع مني بس وتنزل سلم رفيع منها يوصل لسطح الشركه وتعملها باب مربع صغير كده هتبقا رايقه
التهامي:ياخدي هركب اضأئه احسن
انا:الي يعجبك كانت هتفيدك كتير دي منها هوا ومنها اضأئه دي تروق الجو
التهامي:هعملها ولو طلعت وحشه هسدها تاني
انا:امته هتعملها امته
التهامي:بليل اخلي العمال يعملوها عشان الازعاج لما الموظفين يمشو
انا:هتعجبك
"بعد مرور 34 دقيقه وصل سليم وقعدنا في المكتب"
سليم:ها عملت اي
انا:انا فتحت تيلفونه عادي وجبت شويه صور وبعدها قفل فجأه ده دليل انه حد فاهم ولما عرف ان في حد في جهازه كسر التيلفون ومعرفتش اجيب العنوان عشان الشريحه خارج الخدمه شايلها من التيلفون يا رماها يا كسرها **** اعلم
سليم:وريني الصور
"التهامي قام من علي كرسي المكتب وجاب كرسي وقعد جمبنا وطلعت اللاب توب وحطيته علي المكتب فتحته وكان في فولدر كنت مسميه خاص سليم باشا فتحته كان فيه يجي 30 صوره وفيديوهات حطيت انا شويه صور من الفيسبوك ميمزات وحجات وفيديوهات كوره وفيديوهات سكس قصيره"
انا:دي كل اللي لحقت اخدو"ضغط علي اول صوره"
انا:اللاب معاك اهو قلب لليمين علطول عشان تشوف كله(كانت صوره لزينب ومروان الصوره ال٤ وباقي الصور والفيديو وراها علطول..سليم فضل يقلب لحد الصوره الرابعه شاف سليم نايم فوق زينب"
التهامي:اه يابن المتناكه ده انا هقتل كسمه
سليم:بيلعب ويخون(بيقلب في الصور لحد مشاف صوره ل أمجد وجمبه زينب ومروان عريانين)
سليم:ده مشارك في الخطف ابن الشرموطه ده
التهامي:هقتله مش هسيبه
(قلبه تاني لحد متفرجو علي الفيديو وكده شافو كل حاجه وخدوها علي تيلفوناتهم)
انا:انا عملت اللي اقدر عليه يا سليم باشا ده اللي قدرت اجيبو بجد
التهامي:انته كتر خيرك فتحت عيني اللي كانت مقفوله
سليم:بس الخول ده ؤعمل كده لي
التهامي:الخول ده انا هنيك كسمه هخليه حتت
انا:انا هستأذن انا عشان عندي واحد صحبي في المستشفي ولازم اروحله
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
"محمد قاعد مع ابوه الشريف لوحدهم في صاله البيت"
الشريف:هو انا مش قولت الموضوع ده ميتفتحش تاني
محمد:,قولت قدام ماما دلوقت انا وانته لوحدنا
الشريف:ايوه هيتغير ف اي كان عندك اخ ومات وهو صغير عادي وحصلت كتير
محمد:يعني متقتلش.!؟
الشريف اتخض:اتقتل..اتقتل اي
محمد:خضتك وشكلك بيقول ان هو اتقتل انا هعرف بطريقتي بس معرفش انا بعدها هعمل اي او لو عرفت اللي عمل كده هعمل معاه اي
الشريف:يعني اي هتضيع نفسك.!؟
محمد ابتسم:وقعت بلسانك هضيع نفسي لي بقا هااا مين اللي عمل كده
الشريف:انا هحكيلك بس انا يبني عملت كل اللي اقدر عليه لحد ملقست ان مفيش فايده من19 سنه كان عندك اخ اسمه سالم انا كنت واخد قرض كبير عشان ابني البيت ده وبنيته وبعدين روحت اسدد القرض للتهامي باشا اخو سليم اللي انته كنت جايب من عنده القرض روحت استاذنه يصبر عليا شويه ف اخد اخوك عنده لحد مسدد المبلغ عملت المستحيل ومعرفتش اسد الفلوس وروحتله باللي قدرت اجمعه اترميت بره الشركه وكنت مسجله وهو بيتكلم معايا عن خطف اخوك روحت بلغت عنه والشرطه جات ملقناش الواد بعد التفتيش وهو بنفوذه طلع مجاش عليه حاجه روحتله بعدها بدل المره عشره مفيش فايده روحتله بيته مفيش فايده واخوك راح انا عملت كل اللي اقدر اعمله ووقفت عاجز بعدها
محمد:عشان كده مكنتش عايزني اروح للناس دي طب مكنت تحكيلي
الشريف:كنت خايف تتجنن وتعمل حاجه
محمد:وانا هعمل اي بس دول محدش يقف قدامهم
"تماره بتخش عليهم"
تماره:بابا انا كنت عيزاك في موضوع
الشريف:تعالي ياحبيبتي
تماره:انا مش عايزه اكمل مع شوقي
الشريف اتعدل:أعرف السبب طيب
تماره:يابابا مش فاهمني مش متأقلمين مع بعض الفكر مش واحد
الشريف:فكري تاني ياحبيبتي مفيش اسهل من الخراب
تماره:يابابا انا فكرت واخدت قرار وكده انا بريح نفسه وبريحه يعني هبقا بظلمه لو فضلت معاه وانا مش متقبلاه
الشريف:حاضر جهزي حاجته اللي جابها وانا هروح لي ابوه واتكلم معاه
"عنــــــــــــد كنــــــــــــزي"
"كنزي قاعده علي كرسي وامها علي كرسي قدام السرير اللي عليه شاكر وعمها ابراهيم ممدد جسمه علي كنبه ونايم شويه وشاكر لسه مفاقش..دخلت عليهم الاوضه"
انا:السلام عليكم
كنزي وامها:وعليكم السلام
انا:اي الاخبار
ام كنزي:لسه زي منتا مشيت
انا:انا اسف اني معزتكيش بس نسيت في الدربكه اللي حصلت دي..البقيه في حياتك يا امي وربنا يجعلها اخر الاحزان
ام كنزي:فحياتك الباقيه يبني شكراً
انا:طب هو العادي انه فاقد الوعي كده عادي ولا في اي
كنزي:الدكتور جه شافه وقال ده طبيعي وهيفوق بعد ساعات يعني
"انا ببص للحاج ابراهيم بعد مسمعت صوت شخيره"
انا:فتحت منك جامد ياحج
ام كنزي بتضحك:انا عارفه ده بيغرق ده ولا اي
انا:انا قدام الاوضه هنا هعمل مكالمه بس
"خرجت بره الاوضه وقعدت علي كرسي قدام الاوضه وعلي ضهري الشنطه وفتحت تيلفوني ورنيت علي مريم اختي..شويه وردت"
مريم:الو
انا:ايوه يا حبيبتي اخبارك اي
مريم:انا كويسه اوي انته اخبارك اي وحشتني
انا:انتي وحشاني اكتر و**** بابا وماما اخبارهم اي
مريم:كويسين..انته مش بتفتح نت عشان اكلمك فيديو لي
انا:هفتح حاضر مسحول ف الشغل شويه
مريم:**** يعينك يحبيبي يارب
انا:هرنلك بليل فيديو بقا هاا وهقفل دلوقت عشان الشغل
مريم:تمام هستنا واشوف
"قفلت مع مريم لاني سامع جوه الاوضه حمد وشكر وفرحه وده شكل شاكر فاق دخلت الاوضه وكان شاكر فاق فعلا ندهت علي الدكتور جه شافه وقال بلاش نضغط علي بالاساله والكلام وسيبوه ساكت كانت كنزي قاعده علي كرسي والحاج ابراهيم قاعد علي الكنبه صحي وقاعد وام كنزي خدت كرسيها جمب سرير محمد وقاعده ماسكه ايده"
كنزي:قوم بقا ياعم انته هتعمل نفسك تعبان
انا:انتي كده بترفعي روحه المعناويه.!؟
كنزي:لقيتكم ساكتين قولت اتكلم انا
الحاج ابراهيم:هنتكلم ف اي يبنتي بركه انه قام بالسلامه
انا:انا ملاحظ انكم عيله حابه دور الحزن
كنزي:اوي تقطيع شرايين وحياتك
انا:طب انا هستأذن عندي شغل وهكلمكم اطمن عليكم ولو في اي حاجه كلموني علطول سلامتك ياشاكر سلامتك يابطل(رمشلي بعينه)
الحاج ابراهم:**** معاك ويقويك يبني
"خرجت بره الاوضه وكنت عارف ان كنزي جايه ورايا وقفت بره الاوضه مع كنزي"
انا:حمدلله تلي سلامه شاكر
كنزي:**** يسلمك
"بفتح شنطه ضهري وبطلع منها مبلغ 8000تلاف جنيه"
انا:خلي الفلوس دي معاكي عشان لو احتاجتي حاجه
كنزي:انا معايا فلوس بجد
انا:هترجعي ايدي بجد.!؟
كنزي خدت الفلوس:مه اصل انا معايا ياسالم
انا:عايز اقول كلمتين
"في شاب في حدود ال25 سنه شكله محترم وفي حاله جاي وسلم علينا ووقف يكلم كنزي"
انا بسلم:اهلا وسهلا
الشاب:خير يا كنزي شاكر ماله واي اللي عمل فيكي كده
كنزي:ده سالم معرفه عمو ابراهيم(استغربت) وده يا سالم حسن صاحب شاكر وبباه كان رابط مع بابا كلام علي خطوبتنا
انا زعلت سيكا:اهلا **** يتممها بخير
كنزي لاحظت الزعل:شاكر في الاوضه ياحسن لو هتطمن عليه
حسن:ايوه طبعاً عن اذنكوا(بيدخل الاوضه)
انا:طب انا همشي انا ولو عوزتي حاجه بقا كلميني
كنزي:استنا بس انته مالك زعلت كده لي
انا:مش زعلان ولا حاجه يعني انا تمام عادي
كنزي:كنت بتقول عايز اقولك كلمتين ومقولتش
انا:مش هيفرقو في حاجه ملهمش لازمه
كنزي فهمت:انا اسفه لو اتعلق بيا بس انا قولتلك من الاول ان في حد في حياتي
انا:مش حاجه بايدي محدش بيعرف يتحكم في حاجه زي دي("انا دموعي قريبه لما بتصعب عليا نفسي") واسف طبعا علي الحضن والكلام اللي حصل يعني مكنتش اعرف موضوع ربط الكلام ده"عيني بتلمع بدموع سيكا"
كنزي:طب متمشيش زعلان كده طيب
انا:وحياتك انا تمام يلا مع السلامه
"يعني مشيت مبضون فشخ الاول قولتلها معجب لاني عايز ادخل وشطهم واوصل ل أمجد او اخته مكنتش بحبها ولا نيله يوم متعلق واعجب بيها وتبقا مشاعر حقيقيه اترفض ده اي البيض ده كاتب علء مبيحبش الفرح"
"فــــــــــــي السويــــــــــــس"
"عربيتين جيب بيقفو قدام ورشه مروان وبينزل من كل عربيه بتاع ٥ رجاله بالشوم"جمع شومه"دخلو الورشه جابو كل الرجاله اللي فيها الارض وكسرو الورشه وكلمو سليم باشا عرفوه ان مروان مش موجود في الورشه"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة)
"ركبت مواصله ونزلت عند البيت وقفت طلعت المفتاح بس انا ملاحظ ان في اثار عجل عربيات قدام البيت جديد مش فاهم قربت فتحت الباب ودخلت لقيت زينب عريانه ملط ومربوطه جمب مروان وأمجد مربوطين التلاته وواقف اربع رجاله ببدل ومسلحين ومستر ايمانويل ماسك سيجاره وحاطت رجل علي رجل وقاعد علي الكرسي..............
♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الثامــــــــــــن♪
"بعد تفكير القصه هتبقا 10 اجزاء مش عشان الاحداث كتير لا عشان عايز انهيها نهايه سعيده ف الجزء التاسع يعتبر نهايه القصه والعاشر جزء ما بعد الانتقام والتار تسلمو علي الكومنتات والدنيا دي وصباح العسل"

اهلا ومرحبا بكم في حكايه التــــــــــــار♥:-

"الجــــــــــــزء التاســــــــــــع"

((قبل مبدأ الجزء التاسع المنتظر من متابعين القصه الكل محتاج يعرف النهايه عايز اقول الجزء ده مشحون وبطريقه مفيهاش نفس ف الاحداث هتشوفها سريعه بس انا قاصد عشان كم الاحداث ويبقا الحماس عالي لاكن انا مزنقتش نفسي بالعكس انا ممكن اخليها ١٥ جزء متفرقش بس انا قاصد بس كده))


"فلااااااااااااااش باااااااااك"
"لما كنت جبت تيلفون التهامي شوفت كل حاجه بيعملها وكنت قولت ان انا عرفت انه بيتاجر في البشر والكلام ده في الجزء الثالث تقريبا المهم عرفت انه بيتاجر في البشر والشاري واحد من كندا اسمه ايمانويل حاولت اوصل لجهاز ايمانويل بس معرفتش لان انا مش هكر بس فاهم ف الموضوع شويه بحكم دراستي ف عملت اللي اعرفه ومعرفتش ترجمت من الشات بتاعه مع التهامي"بتكلم انجليزي واخد كورس لاجل دراستي ف بفهم"عرفت انه مش مليونير لا ملياردير مه اللي بيتاجر في الاعضاء اعضاء اي بس الراجل ده عنده سفينه من كبرها لو اتباعت تحل ازمات مصر الماليه عيني جات عليه وخليك دايما يصحبي دي مقوله اي راجل غني""البحر يحب الزياده""وانا هزودله فلوسه 170 مليون دولار احا اي الرقم ده لا دي ثروه تهامي التهامي اللي بتزيد عن كده الضعف ولا الضعفين من خلال الرسايل عرفت انه في مصر ومستني صفقه بيتمها ولسه عليها فتره لحد متم فهو قاعد في فندق نضيف في شرم الشيخ شرم مش كفر هاا شرم الشيخ....(بعد مرور يومين)...ركبت موصلات ومن عربيه لعربيه لحد موصلت الفندق اللي اتذكر اسمه في كلامه مع التهامي وصلت الفندق انا عارف صوره ايمانويل من البروفايل دخلت علي حجز الغرف والدنيا دي.
انا:ممكن اعرف فين غرفه مستر ايمانويل نزيل هنا
الشاب:للاسف المكان هنا مبيطلعش المعلومات دي ومقدرش اقولك
انا(ظرفته 300 جنيه):مشي الدنيا يصحبي
الشاب:مستر ايمانويل نزيل معروف هنا في المكان"بيشاور"هناك اهو
"بصيت مكان مبيشاور لقيت ايمانويل قاعد علي تربيزه لوحده..اتجهت واول موقفت قدام تربيزته لقيت جته بترجعني بايدها لورا كان بوتجارد من بتوعه"
انا:مستر ايمانويل انا تبع التهامي
ايمانويل:اتركه
"الحرس سابني وقعدت علي التربيزه مع ايمانويل"
ايمانويل:تبع التهامي..التهامي مين
انا:التهامي اللي لما عرفت ان انا تبعه سبتني عشان تسمعني
ايمانويل:ماذا يريد التهامي
انا:تؤ ماذا يريد الزمن.!؟
ايمانويل:زمن اي مين انته
انا:انا الزمن..هنلعب لعبه صغيره وليك فيها 170 مليون دولار
ايمانويل:هراء هراء انته شكلك لا تملك دولار واحد
انا:دي ثروه التهامي هتساعدني وهتستلم الفلوس بتاعته كلها
ايمانويل:اساعدك في ماذا
انا:دي لما اسمع منك الموافقه هبقا اقول هتساعدني في ماذا
ايمانويل:احكيلي وانا بقرر مستحيل اوافق علي شئ انا لا اعرفه
انا:طياره هيلكوبتر
ايمانويل:ماذا
"عوددده من الفلااااااااااش باااااااك"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة)
"ركبت مواصله ونزلت عند البيت وقفت طلعت المفتاح بس انا ملاحظ ان في اثار عجل عربيات قدام البيت جديد مش فاهم قربت فتحت الباب ودخلت لقيت زينب عريانه ملط ومربوطه جمب مروان وأمجد مربوطين التلاته وواقف اربع رجاله ببدل ومسلحين ومستر ايمانويل ماسك سيجاره وحاطت رجل علي رجل وقاعد علي كرسي
انا:مستر ايمانويل اهلا
ايمانويل:اهلا بالزمن
انا ببص لزينب:انته ربطها لي.!؟
ايمانويل:هيا دي الخطه
انا:ايوه هيا دي زينب
ايمانويل:هلا بنبدأ ولا لسه في شئ
انا:لسه في شيئ..عندي مشوار لكفر الشيخ عشان اجمع الحبايب
ايمانويل:وانا بعمل اي هنا
انا:انته نسيت ولا اي انته هتروح لسليم والتهامي
ايمانويل:صح فاكر بس انته متاكد ان صور زينب دي علي تيلفوناتهم
انا:باعتهالهم بايدي يا مستر...متخافيش يا زينب ابنك هرجعه
"كنــــــــــــــــــــــزي"
(كنزي قاعده في طرقه المستشفي قدام الغرفه اللي فيها شاكر اخوها وامها قاعده معاه جوه بس ومفيش غيرهم كنزي طلعت تيلفونها ورنت عليا"سالم")
انا:الو ايو يا كنزي
كنزي:ازيك ياسالم انته فين
انا:في مشوار كده حصل حاجه ولا اي
كنزي:كنت بطمن عليك عني
انا:لا انا كويس اهو زي الفل..اخبار شاكر اي
كنزي:كويس اتكلم وبقا كويس خالص
انا:طب كويس ده **** يقومه علي خير يارب
كنزي:هو انته لسه زعلان مني
انا:انا اتعلقت بيكي يا كنزي ومرفوض فبحاول ابعد عنك عشان اعرف اتأقلم وتعرفي انتي كمان تعيشي
كنزي:انا مقدره ده بس انا مش عيزاك تبعد يعني انا حابه وجودك مع شاكر اخويا
انا:انا معرفش شاكر اخوكي يا كنزي انا اتكلمت معاه مره واحده في العزا يعني مفيش بيني وبينه صحبيه او حاجه من دي انا بعمل كل ده عشان كنت بحب ابقا جمبك فاهمه بس هو زي مبيقولو النصيب
كنزي:ودلوقتي اي اللي هيحصل
انا:هتعيشي حياتك وربنا يتمملك علي خير انتي وحسن وانا هتأقلم مع الوضع
كنزي:انا اسفه لو وجعتلك قلبك او زعلتك رغم انك معملتش حاجه معايا غير انك بتخفف عليا
انا:مفيش اسف ولا حاجه..أنا بحبك يا كنزي حبيتك بجد فوقت قصير بس حبيتك بجد من قلبي
كنزي:مه يا سالم انته عارف انه مينفعش
انا:مفيش مشكله(قفلت المكالمه)
(كنت ركبت موصلاات واتجهت علي كفر الشيخ رايح(بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف))
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب التهـــــــــامــــــــــــي)
"مشهد بدايه طلوع الابطال علي المسرح"
(ايمانويل داخل المكتب بعد مكلم التهامي وعرفه انه جاي..دخل المكتب وقعد ايمانويل قدام التهامي..واللي التهامي بناه في سنين هيهده بس بايده..ركز عزيزي المتابع عشان تفهم الاحداث رايحه لفين)
ايمانويل:ازيك يا تهامي امال فين سليم
التهامي:عنده شغل ف مش اشكال يعني
ايمانويل:انا كنت قريب منكم زي مقولتلك وقولت اعدي عليك واعرف صفقه ******* هتم امته
التهامي:كلو تحت التجهيز وزي منتا عارف الموضوع مبيبقاش سهل
ايمانويل:لاحظت تغيير في الشركه وفي شاشه كبيره متعلقه بره الشركه
التهامي:لزوم الاعلانات وبتاع يعني بنحاول نعاصر الوقت اللي احنا عايشين فيه
ايمانويل:طب ودي بيتعمل فيها اعلانات ازاي
التهامي:عملت اوضه مخصصه فيها كاميره ومكتب صغير لزوم الاعلان او الاخبار عن عروض شقق عماير كده
ايمانويل:لا ده كده في تقدم جامد انا اشوف بنفسي بقي يمكن نتعلم منك
التهامي:اكيد طبعا لازم تشوف(بياخد ايمانويل لحد مبيتفتح قدامهم باب الاوضه الصلب جداً بيدخل ايمانويل وراه وبيبص للسقف بيلاقي فاتحه مربعه وليها زي ترباس وليها سلم رفيع كده بيطلع لباب الفتحه دي)
ايمانويل:وايه الفتحه دي.!؟
التهامي:دي عشان وقت التصوير يدخل نور طبيعي للمكان وفي نفس الوقت تهويه
ايمانويل:فكره جديده بس ليها عيوب يعني معرض للسرقه مثلا او للخطر بسببها
التهامي:محدش يعرف بيها غير اتنين تلاته
ايمانويل:بس الكاميره دي كويسه جدا عجباني هات تيلفونك كده اصور المكان والفتحه دي ممكن اوريها لكذا حد وتفيده الفكره.الا تيلفوني فصل مني
التهامي:انا مش حابب ان الفكره تنتشر بس لو بره مصر انا معنديش مشكله هصورو وابعتلك الصور
ايمانويل:يعم هات اصورو انا بكذا اتجاه
(التهامي علي نياته عطي التيلفون ل ايمانويل وايمانويل مسك وفضل يصور في المكان لحد مقرب بوقه من ياقه الجاكيت اللي كان لابسه اللي كان فيه مايك من جوه وقام قايل(الجو النهارده جميل اوي علفكره).ثواني وتيلفون مكتب التهامي رن وكان الصوت مسموع راح التهامي المكتب يرد ودخل ايمانويل علي استديو الصور لحد مجاب صوره.."زينب ومروان وجمبهم أمجد عريانين جميعاً"..ثواني وبيدخل التهامي بعد مرد علي التيلفون وملقاش حد بيتكلم فقفل السكه لما رجع شاف ايمانويل واقف وفاتح الفون علي الصوره.
ايمانويل:مين الحته دي يخبيث انته(يقصد زينب)
التهامي:انته دخلت ع الحجات دي لي
ايمانويل:بقلك مين الحته اللي فرده بزها ١٠ كيلو دي
التهامي:واحده بيني وبينها مصانع الحداد واللي قاعد علي الكرسي ده يبقا ابني وخطفاه هيا والخول اللي واقف ده كان شغال عندي
ايمانويل:انا بقول شوفت اللي واقف ده فين قبل كده..بس عليها جسم ابن متناكه حرام تبقي شريره دي
التهامي:تقصد حرام تموت دي لاني هقتلها.!؟
ايمانويل:وهتوصلها ازاي
التهامي:مش عارف بس مسير الايام هتجيبهم تحت رجلي من تاني
ايمانويل:اعرف موقع التيلفون اللي اتبعتت من عليه الصوره دي ولا انته الي مصوره ولا اي
التهامي:لا مبعوتالي والتيلفون خارج الخدمه فمش عارف اوصلها
ايمانويل:يعم احنا فعصر التكنولوجيا هات رقمها وانا عندي معارفي هيوصلو للمكان اللي اتقفل فيه التيلفون
التهامي:ادفع نص عمري واوصل لولاد الوسخه دول
ايمانويل:انته عمرك خلاص خلص مبقاش عندك اللي تدفعو انا هوصل للعنوان بشروط
التهامي:هسمع شروطك الاول
ايمانويل:ابنك هيرجع حضنك والواد اللي خاطف ابنك اللي كان شغال عندك ده"مروان"هجبهولك
التهامي:طب والست انا لازم اقتلها
ايمانويل:الست تخصني هاخدها بره مصر هكيف نفسي بيها ولما ازهق هفضي بطنها وارميها للسمك في البحر..لو موافق انفذ وقتي
التهامي:بشرط بردو
ايمانويل:سامع شرطك يا تهامي
التهامي:الست دي متفلتش من ايدك ومترجعش مصر وتموت في الاخر ويوم موتها تبعتلي لاني عايزها تشوفني
ايمانويل:يبقا اتفقنا لاني موافق
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف" الــــــــوقت:قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ72ســــــــــــاعه)
"محمد وامه وفاء وابوه الشريف قاعدين في الصاله.."
الشريف:انته مش قولت مش هتكلم في الموضوع ده.!؟
محمد:اسكت حاضر انا بسئلها انتي خبيتي عليا لي
وفاء:لاني مش عايزه اقلب البيت لحزن..وخلاص كان عندك اخ ومات
محمد:بس اللي قتلو عايش
"تماره خرجت من الاوضه علي زعيق مامتها وهيا خارجه الباب خبط راحت تفتح وكنت انا اللي علي الباب"
انا:ازيك يا تماره
تماره:اهلا يا استاذ سالم اتفضل
انا:استاذ اي بس ده انا قدك يا شيخه
محمد جاي:اهلا سالم عامل اي تعالا ادخل"بيسلم"
"انا دخلت معاه وكانت وفاء حطت طرحه فوق راسها وقعدت وتماره كانت فاتحه الباب بطرحه مش بشعرها دخلت سلمت عليهم وقعدت"
الشريف:عامل اي يا سالم يابني
انا:انا كويس اهو زي الفل بس بنتك بتقولي يا استاذ سالم استاذ اي بس ده انا من يومين كنت بلعب في الطينه في الشارع هههه
تماره بكسوف:مكنتش عارفه اقولك اي وبعدين حصل خير يعني
انا ابتسمتلها:وانته ياعم مشروعك ده موقفه لي
محمد:يعم الواحد مش فايق ومفيش فلوس وزي منتا شايف
انا:شايف اي بس ياعم شريف ابنك ده مش هيتصلحلو حال كده
الشريف:احنا البيت اليومين اللي فاتو كان فيه شويه مشاكل صغيره ابسطهم ان تماره فسخت خطوبتها ف الوضع وحش ع النفسيه
انا:ااه فهمت واي اللي يزعل بقا ده هو اللي يزعل انا منالش الشرف انه يناسب عيله زي عيلتكم دي
وفاء:طب متشيل موضوع المحل ده من دماغ محمد واقنعو وشوفله شغلانه حلوه
انا لنفسي(انتي لو بتقري افكاري مش هتقولي اللي انا جاي علشانه بالطريقه دي)
انا:انا شغال عند سليم باشا والشغل هناك مفيش اماكن بس موجود في شركه كفر الشيخ هنا اماكن في الشركه اللي مديرها التهامي باشا
الشريف بسرعه:لا مش هيشتغل عند الناس دي
محمد:لا انا حابب اشتغل عند الناس دي(بيتكلم بدافع الانتقام من التهامي انا مفكر الشريف بيعترض عشان حوار الفلوس)
وفاء:لا مش هتشتغل هناك
انا:يا جماعه اهدو بس هو في اي لكل ده
الشريف بيلجلج:عش عشاان موضضوع الفلوس اللي كان حصل ده
انا:ياعم محمد هيبقا معايا انا بكفائه قادر اولع في الشركه دي وقتي
"تماره كانت قامت تعمل عصير وجايه تحطو قدامنا"
محمد:ياعم انا معاك وهشتغل ونتكلم بعدين يا بابا
انا:خلصانه هكلمك افهمك الدنيا لما اكلم التهامي
محمد:انته كنت جاي لي
انا:كنت قريب من هنا وقولت اعدي اشوف مشروعك ده وبتاع
""كملت قعدتي ونزلت تحت البيت عندهم ومشيت روحت كافيه قريب من البيت ولما كنت دخلت علي رقم محمد لما فتحت تيلفونه كنت خدت رقم اخته تماره""هنا الابن يخطط لطعن اخته في شرفها وهو مش عارف انها اخته وبيرمي اخوه في ساحه العرض عشان ياخد حق اخته اللي هيا اخته بالتبني ""دخلت لرقم تماره وتساب بعت "نقطه" وكانت تماره اونلاين""
تماره:مين.!؟
انا:الاستاذ
تماره:استاذ مين.!؟
انا:الاستاذ سالم
تماره:يلهوي دي مكانتش كلمه ثم انك جبت رقمي منين
انا:مش عارف بس ياريت محدش يعرف اني بكلمك
تماره:هوه ماشي بس ازاي مش عارف جبت رقمي منين
انا:وصلتله بالطريقه بس هبقا اعرفك يعني
تماره:تمام تمام..بس انته داخل تكلمني لي..ولي محدش يعرف.!؟
انا:يمكن عشان حابب اكلمك ومحدش يعرف لاني خايف عليكي مثلا
تماره:حابب تكلمني ازاي يعني
انا:ابقي فكري فيها وهتفهميها لوحدك
تماره:يعني انا مش فاهمه حاجه
انا:ممكن نتقابل وافهمك انا كل حاجه
تماره:اقابلك امته انا لو حد عرف هتقتل
انا:ياست متخافيش كده انتي مش نازله راحه حته قريب النهارده بكره اي وقت وانا هحاول اقابلك دقيقه واحده بس
تماره:نازله بكره عندي "كورس انجليزي"
انا:تمام اديني الميعاد
تماره:بكره الساعه 10الصبح
انا:هبقا ارنلك طيب.!؟
تماره:تمام يا سالم
"انا عملت اللي فدماغي انا مش عايز اشوفها انا عايز اعرف هيا هتنزل من البيت امته عشان انفذ خطتي وهضرب كل العصافير بحجاره واحده..خلصت قعدتي وروحت ركبت مواصله طنطا"'
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة" الــــــــوقت:قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ70ســــــــــــاعه)
""المشهد كالأتي زينب قاعده علي كرسي ولابسه هدومها عادي وأمجد إبن التهامي قاعد علي كرسي بالبوكسر بس ومربوط في الكرسي ومروان مربوط ايده ورا ضهره علي العمود واقف ملط خالص وقدامهم ايمانويل قاعد علي كرسي ووراه اتنين من رجالته واحد منهم ماسك في ايده شنطه صغيره وحاطت رجل علي رجل وانا واقف جمب زينب""
ايمانويل:لأخر مره هسال ابن الست دي فين
مروان:مش هتوصل لحاجه لاني معرفش مكانو
ايمانويل:وانا زي موعدتك هقطع منك لحد متموت لوحدك..(بينادي علي راجل من رجالته اسمه هولمز)هولمز هات المقص
"هولمز بيفتح الشنطه اللي ماسكها وبيطلع مقص زي بتاع الحديد بس صغير وبيروح يقف ورا مروان وبيمسك صباع ايده الصغير وبيقفل عليه المقص وواقف علي تكه ايده"
ايمانويل:فين ابن زينب يخول
مروان:........
"ايمانويل بيبص لهولمز اللي بيضغط علي المقص وبيفصل صباع ايده الصغير عن ايده وبيقع صباعه في الارض وبياخد هولمز الصباع اللي جمبه وبيحطه في المقص وواقف علي ضغطه"
مروان:ااااااااااااااااه ايديييييي
انا:تخيل هيتخلع منك ال10صوابع ده انته قلبك جامد يجدع
زينب بتوشوشني:انته معايا ولا ضدي ومين دول انا مش فاهمه حاجه
انا:انا جمبك متخافيش(ابتسمت)
زينب مبتسمه:شكرا يا سالم
ايمانويل:هااا نخش علي الصباع التاني ولا هتقول
مروان:هتكلم هتكلم ااااااه الواد عايش اااه في السويس عنوانه عايز تيلفوني وهديكو لوكيشن
انا:تيلفونك اتكسر يا كسمك اخلص قول العنوان
مروان:حاضر حاضر..(بيقول العنوان وكان في شارع قديم شويه في منطقه قديمه وكان بيت هسال عليه هناك لما اروح اسمه بيت هانم)
ايمانويل:طب مكان من الاول يا كسمك لازم تخسر صباع يعني
انا:قولي يالا انته مين اللي مثلت دور زينب في فيديو زينب المفبرك وهيا بتغرق
مروان:فاتن فاتن مرات سليم هيا اللي عملت الدور
انا:كده انا مرضي وخدت منك اللي انا عايزه
"ايمانويل بعت رجاله لعنوان ابن زينب آدم تجيب الواد وطلع هوه علي الفندق اللي بيقعد فيه وكنت لصقت لصق علي بوق مروان ودخلت قعدت في اوضه علي السرير وجمبي زينب"
زينب:هو انا ممكن افهم ايه اللي بيحصل
انا:اللي بيحصل انك تمت صفقه انك تتسلمي للتهامي بس اهدي عليا واسمعيني بشرط ان ايمانويل يخرجك بره مصر وياخد اعضائك ويقتلك وانا موافق عادي وبعدها هترجعي تاني وهنبدأ العرض وهتكوني امي
زينب:امك ازاي مش فاهمه
انا:امي لمده خمس دقايق عشان ادخل بوق الاسد وانا مطمن
"تيلفوني رن وكانت كنزي..."
انا:الو
ام كنزي:ايوه يا سالم
انا:ايوه يا كنزي في حاجه ولا اي
ام كنزي:انا ام كنزي يا سالم مش كنزي
انا:يا خبر ده التيلفون منور
ام كنزي:طبيعي ينور
انا:صح ده ايه الغباء ده
ام كنزي:المهم انا مكسوفه منك مش عارفه اطلب ازاي بس المستشفي طالبه كانت طلبت فلوس اقامه شاكر واحنا دفعناها وفلوس العلاج اللي كان غالي جدا علينا ودلوقت كنت محتاجه منك 5تلاف جنيه سلف وهردهملك مع التانيين و**** لو مش معاك بلاش مش لازم هيا بس كنزي اتكسفت تكلمك وتطلب منك
انا:حاضر يا ام شاكر مسافه السكه وهكون عندكم حاضر ومعايا المبلغ مش هتأخر
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
(طلعت وركبت وروحت المستشفي وكان موجود كنزي وامها وحسن اللي المفروض خطيب كنزي وشاكر فاق وكويس بس هو نايم دخلت سلمت عليهم وقعدت معاهم)
انا:انتو عاملين اي
ام كنزي:احنا كويسين اهو في احسن حال
انا:يست يارب علطول تبقو كويسين
ام كنزي:**** يخليك يبني ويوعدك ببنت الحلال
انا:يست بنت حلال اي دلوقت الواحد لسه صغير
حسن:عندك كام سنه.!؟
انا:قريب هتمم ال23سنه
حسن:يعني لسه بردو في بدايه حياتك يعني
انا:ايوه ياعم لسه شويه علي موضوع اتجوز دي...وانتي عامله اي ياكنزي.!؟
حسن بغيره:كنزي كويسه تمام
انا بأبتسامه:يعم يارب علطول تبقو كويسين كلكو...كنت عايزك يام شاكر في كلمتين بره وبتاع
ام كنزي:حاضر يا سالم جايه معاك اهو
"خرجت بره وام كنزي جات ورايا"
انا:بقي مكسوفه تطلبي فلوس مني هو انا مش زي شاكر
ام كنزي:يبني **** وحده يعلم انا بقيت بعتبرك زي ابني و**** بس كنزي مكسوفه ترن عليك وتكلمك
انا:علي العموم دول ٨ تلاف جنيه اهم واي حاجه انا موجود وسداد لحد م شاكر يقف علي رجله تاني
ام كنزي:انا مش عارفه اشكرك ازاي يبني و**** احنا قرايبنا معملوش معانا كده
انا:انتي لسه قايله اني زي ابنك
ام كنزي:هو انته اي حكايتك يبني عرفت كنزي او شاكر منين
انا:احكيلك كل حاجه عادي بس نقعد لان انا موضوعي كبير
"قعدت انا وام كنزي علي كراسي في الطرقه ودي لاول مره بحكي في القصه الحكايه كامله والغرض ان الناس اللي تايهه تفهم تلم الدنيا قبل العرض عشان تبقا فاهم الجو"
انا:انا اسمي سالم من كفر الشيخ كان ابويا زي اي اب محتاج فلوس يبني البيت ف طلب من واحد اسمه تهامي التهامي قرض ومعرفش يسددو كلو ف راح فيوم وانا معاه كنت عندي 4سنين عشان يصبر عليه في القرض"مشهد رقم ١ في الجزء الاول"انا كنت صغير معرفش وافق ولا رفض بس التهامي خدني عنده لحد م ابويا يسدد الفلوس مش عارف اي اللي حصل قام راجل من رجاله التهامي وخدني ركبت معاه عربيه وفضل ماشي لحد الغردقه ورماني في الشارع هناك ومشي في ست في الشارع اسمها جميله خدتني وربتني عندها لحد مكبرت زي منتي شايفه وهيا امي دلوقت كبرت وفهمت كل حاجه لما روحت البيت عندهم وانا صغير كنت حكيت اللي حصل ومع الوقت كل مكبر كنت بسالهم علي اللي انت حكيته عشان منسيش كتبت اسامي الناس اللي اتسببت في اللي انا فيه فورقه تحت مرتبه سريري عشان افضل فاكرهم ودلوقت انا شغال مع سليم التهامي اخو الراجل اللي دمرلي حياتي تهامي التهامي عشان عايز اخد حقي وعايز اوصل لاهلي عرفت بنتك كنزي ازاي ف انا عرفت ان عيال التهامي بيقعدو في الكافيه عندها فدخلتلها من الحته دي عشان اوصل للعيال دي اتصاحبت عليها وبقت اكتر من صديقه بجد لا ده انا حبيتها كمان واعترفتلها بحبي بس هيا رفضت عرفت انا ابوها اتوفي قولت اروح الجنازه وهناك شوفت اللي بقالي ايام بدور عليه ابن التهامي اتصاحبت عليه علي خفيف وخطفته وهو دلوقت تحت ايدي في مكان الجن الازرق ميعرفش يوصلو كنت عامل خطتين الخطه الاولي اني اتصاحب علي سليم ومراته عشان ادخل بيت اخوه التهامي واوصل لعيال التهامي والتانيه اني اتصاحب علي بنتك واوصل لعيال التهامي ونجحت الخطه البديله التهامي كان رامي اخته زينب التهامي في مصحه مخدرات بعد مقتل بنتها وقال للناس انها ماتت انا بطريقتي عرفت اطلعها من المصحه وبطريقتي عرفته ان زينب اللي خاطفه ابنه وروحت انا عشان اساعده يلاقي ابنه الليانا خاطفه انتي ممكن تشوفيني ازبل واحد علي الارض بس انا مجرد واحد اتظلم وراجع عشان ياخد حقه انا ليا تاااااار ومش هسيبه انا حكيتلك كل حاجه ومش خايف لتعملي حاجه ومش عارف لي
ام كنزي:انته عارف يبني انته باللي بتعمله ده احتمال يوديك ورا الشمس مش في داهيه بس لا ممكن يضيع حياتك
انا:عارف بس انا مش هعرف اعيش وانا شايف ان اللي كان السبب في تدمير عيلتي عايش ومبسوط
ام كنزي:مهما عملت ومهما هتعمل بنتي كنزي تبعدها عن المشاكل دي انا مليش غير بنتي وابني
انا:لا انا اللي هبعد خالص ابقي احكيلها انا مين واي حكايتي وانا واثق انها عمرها مهتفكر ف حاجه تضرني بيها وانا خلاص كلها ساعات ويا تصيب يا تخيب استازنك انا("قومت مشيت وام كنزي قاعده علي الكرسي في الطرقه وفي ايدها ال٨ تلاف جنيه وبتبص عليا وانا ماشي")
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف
الــــــــوقت: قبــــــــــــل العــــــــــــرض بــــ69ســــــــــــاعه)
"قاعد محمد مع ابوه وامه في اوضه محمد واخته تماره في الحمام بتستحمي"
وفاء:انته عايز اي يعني هاا عايز تضيع نفسك
محمد:واضيع نفسي لي انا هشتغل عادي وبعدين انا مقتنع ان انا مش قدو ولا اقدر اقف قصادو
الشريف:امال عايز توصل لاي عايز اي ياخي تعبتنا معاك
محمد:مش عايز حاجه يا بابا هشتغل عادي انا وانته عارفين انها فرصه شغل كويسه انا واحد مش معاه شهاده وهشتغل في شركه زي دي ف دي شركه كويسه وده عشان هيتوصي عليا مش عشان ابنك موهوب ولا حاجه ف بلاش ارفضها وبعدين يا ماما خليكي مقتنعه ان ابنك لو عايز يعمل حاجه مش لازم ابقا جوه الشركه عشان اعملها ومش هرتاح غير لما اعملها لاكن انا عارف ان انا مش هعرف اعمل حاجه
وفاء:بس انا مش عيزاك تشتغل مع الراجل ده انته متخيل ده دمر العيله
محمد:العيله اتدمرت منكو انتو زمان ودمرتوها لما دفنتو الموضوع متتكيش اوي ياماما علي كلمه بتدمر العيله وانتي بتقوليها عشان محدش دمرها غيركو انته نفسك يابابا بتتمني اليوم اللي يجي وتعرف تنتقم لابنك اللي اتاخد منك زمان انته نفسك من جواك هتموت وتشوف التهامي مكسور ومزلول بس انا مش هعمل كده عارف لي لاني معرفش
الشريف:انته صح يبني بس ابوك وامك خايفين عليك
محمد:وانا رايح اشتغل مش رايح النار
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت التهـــــــــامــــــــــــي
الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ67ســــــــــــاعه)
جيهان:انا ابني مختفي بقالو كذا يوم وانته كل اللي عليك هلاقيه هلاقيه ابني فين يا تهامي
التهامي:ابنك لو في بطن الحوت وانا اعرف مكانه هجيبه لاكن انا ابنك انا مش عارفله طريق ابنك صايع وضايع وزمانه بيصيع في بلد هنا ولا هنا
حنان:بس يابابا أمجد عمرروو مختفي بالطريقه دي قبل كده
التهامي:الواد ده تاعبني من يوم مجه علي وش الدنيا وكان زنب انا عملته وربنا بيحاسبني عليه ف ابني
جيهان:يارب جيب العواقب سليمه يارب
"باب البيت بيخبط بتروح حنان تفتح الباب.وبيكون عمها سليم"
حنان:اهلا يا عمو اتفضل
سليم:حبيبه عمو فين بابا
حنان:قاعد جوه..عمو سليم يا بابا..ادخل ياعمو
التهامي:تعاله يا سليم علي المكتب
"التهامي عامل مكتب بيخلص فيه شغل في البيت..بيدخل سليم والتهامي المكتب وبيقلو الباب وراهم"
سليم:خير في اي
التهامي:ايمانويل
سليم:ماله ايمانويل دلوقت احنا ف اي ولا اي
التهامي:اسمع ايمانويل عمل اتفاق معايا انه يوصل لمروان وزينب ويسلمني مروان وأمجد ابني وياخد هوه زينب لانها عجباه ويطلعها بره مصر هيخلص احتيجاته وشهوته وهيقتلها وهيكلمني اشوفو وهو بيقتلها
سليم:وهو هيوصل ليهم ازاي
التهامي:بيقول انه يعرف حد تبعه بيفهم في الحجات دي اوي ويقدر يحدد اخر مكان اتفتح فيه الرقم ده فين
سليم:طب مهو كويس وده اللي احنا عايزينه
التهامي:انا جايبك هنا عشان عايز اعرفك الدنيا وان انا وافقت
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ64ســــــــــــاعه)
"قاعد في اوضه انا وايمانويل وقدامي اللاب توب وورقه وقلم وعلي اللاب توب صوره البيت اللي احنا فيه من بره"
ايمانويل:ده البيت والطريقين المطلوب اي بقا
انا:اسمعني كويس القسم مبينه ومبين البيت هنا ٧ دقايق يعني اللي هيبلغ ويسيب التيلفون في اقل من ٦دقايق يكون اختفي من المنطقه"بشاور علي اللاب توب"عربيه الشرطه هتيجي من هنا من اليمين وعربيه التهامي هتيجي بعدهم بس من هنا علي اليمين والورق هيتساب جوه البيت ولازم سليم يبقا موجود عشان تكمل علي خير
ايمانويل:انا عجباني دماغك بس بحب الفلوس اكتر ف انا معاك لحد الاخر
انا:لو مشيت زي منا عايز هتعدي في اقل من مهلنا وهنستمتع مع بعض بمشاهده اللي احنا بنعملو
ايمانويل:الهيلكوبتر في الانتظار
"انا بطلع تيلفوني وبرن علي سليم باشا التهامي"
انا:الو ايوه ياسليم باشا
سليم:ايوه يا سالم خير
انا:اصل كنت عايز اسالك هو البيت اللي انته جايبهولي ده ايجار ولا ملك اللي انا كنت قاعد فيه عشان الشغل
سليم:لما الرجاله كانت نزلت تدورلك ع سكن وانته مستعجل كان الايجار مش لاقيين ف جابو ورق وقالو سعرها كويس مضيت علي الورق والبيت بتاعي يعني
انا:اصل بسال عشان لو سيبته يعني او حاجه
سليم:لما تسيبه وتمشي عرفني بس وخلاص
"فلاااااااااااااش باااااااااااك"
"لما كنت عند سليم وقولتلو شوفلي سكن كويس هسكن فيه بعت شابين من عنده يشوفولي سكن هنا انا قابلتهم تحت الشركه بعد مكلمت سليم وعرفت انه بعتهم يشوفولي سكن واتكلمت معاهم ووعدتهم بمبلغ محترم واللي مش موافق هعمل فيه وفيه وفيه وافقو معايا كلمت واحد صحبي هنا في طنطا عارف شقق وبتاع جابلي الشقه اللي انا قاعد فيها العاديه وكان عارف صاحب الشقه اتفقت معاه ومع رجاله سليم ان انا هاخد الشقه دي ورجاله سليم خدو عقد الشقه وخلصو كل حاجه فاضل امضاء سليم علي الورق بعد مخدت الورق طلعت من شنطتي ورقتين حطيتهم في قلب الورق وده عقد البيت اللي ف ارض الزراعه وعرفت رجاله سليم واتفقو معايا انهم هيتمضو مع الورق..الورق اتمضي طبيعي جدا وبفلوس سليم خلصت البيت اللي في ارض الزراعه والبيت مكتوب باسم سليم التهامي مش باسمي تمام ترجمت كده معايا سليم اشترالي البيت العادي وانا غفلته وخليته يمضي علي ورقه شراء بيت ارض الزراعه وخلصت البيت بفلوسه اللي كنت واخدها منه)
"عودددده من الفلااااش باااااك"
"كنت خرجت من الاوضه اللي قاعد فيها انا وايمانويل وطلعت الصاله كان موجود زينب ومروان وأمجد قعدنا شويه وكانو رجاله ايمانويل وصلو قدام البيت في العربيه ومعاهم آدم ابن زينب وهنا الرجاله رنت علي ايمانويل وعرفته انهم قدام البيت ومعاهم الواد..خلاهم يصوروه وبعتولو الصوره وهوه وراها ل مروان اللي قلو ان هو ده الواد فعلا"
انا لزينب:اسمعي يا زينب انتي هتطلعي بره دلوقت ابنك ادم في العربيه هتركبي معاه الرجاله دي هتخدك في فندق مستر ايمانويل مخلص كل حاجه هتقعدي فيه لحد مخلص هنا عشان عندنا ليله كبيره انا وانتي مع بعض
زينب:يعني مش هركب العربيه دي وبعد شويه هتقتل
انا:لو عايز اقتلك مش هيفرق معايا المكان اطلعي لابنك وخلصي خليني اخلص انا كمان
(طلعت زينب وركبت العربيه مع ابنها اللي ميعرفهاش والعربيه اتحركت من قدام البيت..وشويه وايمانويل اتحرك ومشي من البيت وانا بعده بشويه)
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
جميله:هو بابا مكلمكيش وقلك راجع من الشغل امته
مريم:قال ساعه ونص كده وهيوصل هنا بس مكلمني يجي من ربع ساعه
جميله:انا خلصت الاكل اهو لما يجي نسخنه بس بقا
مريم:حياتنا بقت ممله من يوم م سالم ساب البيت
جميله:عندك حق البيت بقا فاضي علينا
مريم:انا هكلمه وهقوله ماما وبابا بيقولولك سيب الشغل وشوف شغل هنا في الغردقه وان اهلك محتاجينك اكتر من يوم كل شهر
جميله:بس انتي لازم تتعودي ان سالم بقا كبير ولازم يشوف مستقبله وحياته يعني مش هيبقا قاعدلك في البيت طول حياته
مريم:بس هيفضل جمبنا هنا مش كده ويبقا ينزل الشغل من البيت ده اي العذاب ده
جميله:اكل العيش يبنتي نعمل اي بس ده في بيتغربو بالسنين عشان لقمه العيش
مريم:بس ده بيبقا ليهم امر واقع مجبورين عليه لاكن احنا ف ادينا نغير ده وربنا كارمنا الحمد****..انا هرن عليه"بتطلع تيلفونها وبترن عليا نت فيديو شويه وكنت في البيت علي سريري وبفتح برد عليها كانت هيا في الكاميره هيا وجميله"
انا:اي القمرات دي يولاد
جميله:عامل اي ياحبيبي اخبارك اي انته خاسس كده لي مش بتاكل لي يبني...
انا:مسوره وضربت يجدعان حد يوقف الست دي
جميله:بقا كده ده انا خايفه عليك
انا:يحبيبتي انتي احسن ام في الدنيا انا مليش غيرك انتي ومريومه وبابا عرفات انتو احسن عيله في الدنيا
مريم:ولما احنا احسن عيله في الدنيا سايبنا وباعد عننا لي
انا:طب يمريم مه انا مش هفضل قاعد في البيت اتفرج معاكي علي افلام طول عمري كان لازم هيجي وقت واشوف مستقبلي
مريم:ممكن تشوف مستقبلك هنا في الغردقه عادي والشغل مالي البلد مش موضوع هوه
انا:طب مهو علي يدك قدمت واترفضت من اماكن كتير جدا
مريم:طب قدم تاني وتالت اي المشكله
انا:واقدم لي وانا شغال اهو والدنيا حلوه
مريم:الدنيا حلوه بالنسبالك انته لاكن تقدر تقولي اخر مره كلمت اختك او امك او ابوك حتي امتي هااا مش هتفتكر لانك زي اللي نسيت ان ليك اهل وليهم الحق انهم علي الاقل يطمنو عليك عشان ميقلقوش عليك لاكن انته فين من ده كلو انته خلاص شغال وبتبني مستقبلك صح.!؟يسيدي ملعون الشغل والمستقبل اللي يخليك كده
جميله:معلهش ياسالم هيا زعلانه شويه استحملها ومتاخدش علي كلامها استحملها يبني دي اختك
انا:انا عارف ان انا مقصر وحاضر يامريم هكمل الشهر ده في الشغل فاضل خمس ايام في الشهر هكملهم وهرجع البيت وهشوف شغل في الغردقه ورزقي علي **** وربنا يسهل
مريم:مش بغصبك لو مبسوط كده خليك
انا:الا قوليلي يا ماما انتي مبتجيبيش ل مريم شوكلاتات لي.!؟
جميله:هاا دي اكبر مني المفروض هيا اللي تجبلي
انا:عقلها صغير ياماما دي طفله دي ههههه
جميله:منا بجيبلها الصبح فلافل"طعميه"وبيض وبسطرمه وكل الحجات دي
انا:يا ماما يا حبيبتي انا كابنك مش عارف اقف في صفك..خلاص يا مريومه ماما هتجبلك شوكلاته وشيبسي اهو
جميله:انته بتكلمها ولا كانها اكبر منك ب ٣ او ٤سنين
مريم:قلك ان انا طفله انتي اي يست انتي
انا بضحك:وحشتيني يبنت الاحبه
مريم:لا بقا متضحكش عليا لما ترجع يكلب انته
جميله:يعني اي احبه يبنت انتي
مريم:نوع الشوكلاته يا ماما
جميله:انتي كمان احبه يا حبيبتي
انا:ههه‍ههههههههههههههه
مريم:دي عايشه في عالم سمسم ياعم
جميله:اوعي ياض تكون بتشتم
انا:وهو انا اقدر يا ست الكل
مريم:طب انا الداتا معايا هتخلص اقفل واكلمك رسايل بقااااااااا
جميله:متخلص سيبيني اكلم الواد
انا:هبقا اكلمك تاني يا ماما بنتك معفنه
جميله:خلاص هبقا ارنلك انا
انا:وانتو مش عندكو واي فاي متفتحوه
مريم:ماما مش راضيه تشحنو
جميله:عشان مش بتسيب التيلفون من ايدها بس هشحنو عشان نكلمك حاضر
انا:ماشي يست الكل يلا مع السلامه يا حبيبتي مع السلاااااامه يمريووووومه(بقفل المكالمه)
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب التهـــــــــامــــــــــــي الــــــــوقت: قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ46ســــــــــــاعه)
(كنت كلمت محمد الشريف وعرفته انه يروح يركب عشان نروح للتهامي عشان الشغل وكنت كلمت التهامي وكان شايلي جميله عشان الصور وعرفته انه مكملش تعليمه بس بيفك الخط عادي وده بعد معرفت من محمد والتهامي كان وافق..محمد كان ركب وقابلته في الموقف ركبنا وروحنا عند التهامي الشركه واحنا داخلين شوفت اعلانات علي الشاشه المتعلقه دخلت الشركه والمكتب ومعايا محمد الشريف اللي كان بيبص للتهامي اللي قاعد علي الكرسي بتركيز عالي اوي)
التهامي:اهلا يا سالم تعاله اقعد
انا قعدت انا ومحمد:عامل اي ياباشا ده محمد اللي كلمتك عليه
التهامي:تمام تمام مغيش مشكله
انا:في حاجه يا باشا.!؟
التهامي:عارف موضوع الصور اللي انته جبتها..ده موضوع كبير والواد ابني مختفي وحالتي مش كويسه ومضغوط وبنزل الشغل هنا عشان مش عايز اقعد في البيت ام الواد قاعده تسالني فين وفين وفين وانا دماغي مقلوبه
انا:طب مهي قعدتك في الشغل كده غلط بردو
التهامي:ياسالم ده المكان اللي لما بتعب بقعد فيه انا غضبي وزعلي وتفكيري مبعرفش اتخطاهم غير وانا هنا
انا:طب محمد زي منتا فاهم مكملش تعليمه بس راجل وبيجري علي اكل عيشه
التهامي:يعم مفيش مشكله وانته عارف معزتك عندي عامله ازاي ومعزه ابوك..محمد هيتدرب مع موظف عندي لحد ميترجم الدنيا وبعدين يمسك ورق وملفات لمباني وعماير لوحده
انا:ده العشم برده يا تهامي باشا
التهامي:هو انا اقدر اعرف اخر مكان اتفتح منه الرقم اللي انته جبت من عنده الصور.!؟
انا:هو ينفع واسمع ان في ناس بتعملها بس انا مبعرفش اعمل الحكايه دي
التهامي:كده انته تمام اصل انا ليا واحد معرفه قلي كده وعطيته اللرقم وقولتلو احتمال متوصلش لحاجه عشان في ناس قبلك جربت
انا:لا ينفع يوصل طبعا بس لو هو فاهم في المجال ده بقا
التهامي:لا هو من نحيه فاهم فهو فاهم اوي كمان
انا:يبقا هيوصل للمكان
"قعدت معاهم شويه ومحمد استلم الشغل وخدت بعضي ومشيت روحت بيتي بعد م اليوم خلص وخلاص فاضل ساعات علي التنفيذ غيرت هدومي ومددت جسمي علي السرير"
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ40ســــــــــــاعه)
"كنت قاعد في البيت ممدت جسمي علي السرير قام تيلفوني رانن وكانت كنزي فرديت عليها"
كنزي:الو
انا:ايوه يا كنزي
كنزي:اخبارك اي
انا:الحمد**** في نعمه
كنزي:ماما حكتلي كل حاجه
انا:انا اللي قايلها تحكيلك ايوه
كنزي:يعني انته معترف انك عامل وبتعمل وهتعمل كل ده
انا:بصي يا كنزي لو حد غيرك كنت قلقت انه يمكن يبقا بيسجلني وانا بقول ايوه لاكن انا بقلك ايوه انا اللي بعمل وهعمل كل ده لاني عندي ثقه ان عمرك مهتأذيني كنزي انا اتظلمت طول حياتي انا كان نفسي بجد اختمها معاكي بس محصلش نصيب
كنزي:انته بتضيع نفسك وتقولي اتظلمت انته مش سايب فرصه لحد يساعدك
انا:لاني مش محتاج مساعده من حد..انا بطولي قادر اسند نفسي
كنزي:انا موافقه
انا:علي اي.!؟
كنزي:اننا نرتبط نتخطب يعني بس بشرط
انا:اسمع شرطك الاول.!؟
كنزي:متعملش حاجه من دي وسيب كل واحد اذاك واستعوض **** وربنا هينصرك لوحده لاني خايفه يحصلك حاجه بجد انا كمان حبيتك واتكلمت مع حسن فهمته ان انا مش مرتاحه وهو تقبل الامر بهدوء ووافق اننا نبعد بس انا عيزاك جمبي سليم مش عيزاك جثه بعد الشر
انا:متقلقيش عليا هبقا بخير بس لازم الاقي اهلي
كنزي:طب عشان خطري ياسالم انا مش عايزه اخسرك
انا:انا مش هعمل حاجه خطره عشان تخسريني اصلا كلها كام يوم وهرجع طبيعي جدا وهخطبك وتبقي بتاعتي انا لوحدي بقا واحضنك تاني لاني حبيت حضنك انا بجد حبيتك اوي يعني متوقعتش اني ممكن اقع بالسرعه دي بس انتي وقعتيني يديمك ليا
كنزي:مش هقولك بحبك الا لما تبقا خلصان من المشاكل عشان انا خايفه اوي بجد يحصلك حاجه
انا:بس انا هقولك بحبك بحبك يا كنزي
كنزي:انا كمان بحبك ياسالم ومش عيزاك تبعد فعشان كده خايفه
انا:قولتي بحبك اهو شوفتي بقا ضحكت عليكي ازاي
كنزي:بحبك بحبك بحبك عادي اقولهالك كتير عشان دي الحقيقه
(فضلتلت احب فكنزي عزيزي المتابع السنجل البائس احا انا الكاتب سنجل بائس برده نحن بحاااجه لمن يشعر بنا المهم فضلت اكلمها يجي ساعه وبعدها كلمت ايمانويل وقولتله حان وقت التنفيذ هنتقابل في بيت ارض الزراعه)
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة الــــــــوقت:قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ38ســــــــــــاعه)
"روحت البيت وبعد شويه وصل ايمانويل ومعاه هولمز البيت ودخلت جوه وشديت اللصق من علي بوق أمجد اللي كان مربوط"
انا:قولي يا أمجد باشا هو مش انته اللي ورا ضرب شاكر اخو كنزي اللي رفضاك وقبل مترد افتكر صباااع عمو مروان
أمجد:ايوه انا اللي خليت الرجاله تضربهم
(بطلع تيلفوني وبصور فيديو)
انا:بتقول انته عملت اي.!؟
أمجد:انا اللي خليت الرجاله تضرب شاكر اخو كنزي
انا:وعملت كده لي
أمجد:عشان اضغط عليها وتوافق نرتبط
انا:اتأسف لستك كنزي يلا..ستك مين.!؟
أمجد:كنزي
انا بزعيق:هاااا
أمجد:ستي كنزي انا اسف يا ستي
انا:جدع يا روح امك اتشاهد بقا(بقفل الكاميره)اتشاهد يلا اخلص
أمجد:"بيتشاهد"
"بقوم لاصق بوقه تاني وفاكك بوق مروان وبخليه يتشاهد هوه كمان وبلصقه تاني"
انا:كده زي الفل
ايمانويل:اي اللي هيتعمل دلوقت
(انا بدخل الاوضه وبطلع شايل كرتونه كبيره علي بطني)
انا:دلوقت وقت التنضيف الكرتونه دي فيها كل الكحولات والمعقمات هنلبس جوانتيات ومش عايزين نسيب حته في الشقه عليها بصمه حد تمام
ايمانويل:يابن الصايعه
انا:عيب دماغي تعجبك
(انا وايمانويل وهولمز مسكنا الجوانتيات لبسناها وخدنا اكتر من ٣ ساعات بنعقم ونمسح في البيت وخدنا كل حاجه تخصنا وروحت رافع مخده سرير وحاطت تحتها عقد البيت اللي باسم سليم التهامي تحتها وطلعت الصاله وكنت لابس انا وايمانويل وهولمز اكياس في رجلينا علي الكوتشات)
انا:كده كلو تمام
ايمانويل:اعتقد اننا مسبناش حاجه ورانا
(انا بحط ايدي في جيبي وبطلع صباع مروان اللي كان انقطع..وبقرب وبحطو علي تربيزه وبنرش علي جسم مروان وأمجد معقمات وكحول وايمانويل واقف ورا أمجد بيطلع سكينه وبيحز رقبته اللي بتتفتح مسوره ددمم وبيشيل اللصق من علي رقبته عشان يطلع روحه أمجد بيطلع روحه وفي دمعه نازله من عينه وانا واقف مزهول ومروان مرعوب اللي مكملش ثواني وكان ايمانويل جايب رقبته هو كمان وشايل اللصق من علي بوقه وبيموت مرواان وبيموت أمجد أمجد مات لي اولا عشان لو اتمسك هيعرفهم ان انا اللي عملت كده ثانيا ان ابوه تهامي التهامي بخرج من البيت انا وايمانويل وهولمز بيفتح شنطته اللي كان فيها ساطور وبنقفل الباب ورانا...شويه وهولمز بيفتح الباب وجسمه كل ددمم وعلي كتفه شنطته)
انا:جبت المعقمات والجوانتيات
هولمز:حصل كل حاجه..خدتها في الشنطه من الكرتونه
انا:مستر ايمانويل هتاخد هولمز وهتمشي من هنا وهترن علي التهامي تعرفو علي مكان ابنه المخطوف(وببتسم)
ايمانويل:خود بالك من نفسك وحاسب ل دماغك تنقلب عليك
(ايمانويل بيركب عربيته هوه ومعاه هولمز وبيمشو بعد مرور دقيقتين بطلع من جيبي تيلفون في كيس معقم وكل حاجه وانا لابس جوانتي وبدخل جوه البيت اللي كانت الصاله غرقانه ددمم وحتت لحمه ومروان وامجد مش موجودين في الصاله دخلت الاوضه اللي فيها الورق بتاع البيت وروحت رانن علي البوليس من التيلفون الجديد والرقم اللي مش متسجل وبلغت عن قضيه قتل وعطيته العنوان وحطيت التيلفون تحت المخده مع الورق وطلعت من البيت جري وقفلت الباب وخدت الطريق كلو جري وقلعت الجوانتي والكمامه والكيس اللي فرجلي وحطيتهم في كيس وجريت ركبت مواصله واتجهت علي الفندق اللي فيه زينب وانا مرعووب)

﴿﴿﴿عند ايمانويل في العربيه..بين علي التهامي﴾﴾﴾
ايمانويل:انا عرفت مكان ابنك
التهامي:بتقول اي فين اديني العنوان
ايمانويل:هتروح هناك بس لو لمست الست قبل موصل هقتلك
التهامي:بوعدك مش هلمسها قبل متيجي هات العنوان
ايمانويل:خود العنوان(بيقولو العنوان)
"هنا التهامي بياخد سليم اللي كان قاعد مع اخوه التهامي بيفكرو في مصايبهم سوا وبيركبو العربيه ومعاهم ٤ رجاله في عربيه تانيه وبيتجهو علي العنوان"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة الأن)
"عربيه البوليس دخلت علي البيت والباب مقفول خبطو مره والتانيه وراحو كاسرين الباب دخلو لقو الدم مغرق الشقه الظابط زعق عشان محدش يلمس حاجه للبصمات وشاف علي الارض بواقي لحم وزي حاجه مشدوده من علي الدم ده معلمه في الارض مشي ورا الدم لحد موصل للكرتونه اللي كانت متوسخه ددمم من تحت ومكان مهيا مشدوده معلمه في الارض بوش المسدس بيفتح الكرتونه مش بايده بيلاقي دماغ مروان من غير عينين ومفصوله عن الجسم ودماغ أمجد بعين واحده لزوم التعرف عليه ومفصوله عن الجسم وتحت منهم في الكرتونه كوم لحم بعضم متكسر ومتقطع هولمز كان حلمه يطلع جذار هولمز قطعهم حتت وساب الروس سليمه وخاد الاعضاء الظابط بيتخط وبيبلغ ومنع اي حد يدخل الشقه لحد ميوصل مكافحه الجرائم عشان دول مجرد عساكر نقطه او قسم وبعد مرور دقايق وصل مكافحه الجرائم ومعاهم طاقم كامل لكشف البصمات وطبيب شرعي وتفتيش والدنيا اتقلبت والناس اتلمت كانو عساكر التفتيش لقو ورق البيت والتيلفون وكشف البصمات لقو صباع مروان وفي ظل التفتيش واحد من اللي بيكشفو البصمات وبيدورو دول عند رجل الكنبه لقا عقب سيجاره"اللي هيا اخر حته في السجاره" ومسكها بملقاط وحطها في قلب كيس وكان الظابط بعت قوه علي بيت سليم باشا عشان هوه صاحب البيت وفي نفس الوقت بعد مرور 27دقيقه كان وصل سليم والتهامي ومعاهم الرجاله والظابط وقفهم"
الظابط:رايح فين ياباشا
التهامي:ابني ابني مخطوف وواحد جاب العنوان هنا
الظابط:ابنك ده اسمه اي.!؟
التهامي:أمجد التهامي يا حضره الظابط هو في اي
الظابط:في جريمه قتل بشعه حصلت في البيت هنا
التهامي:فين الجثث فين الناس اللي كانت في البيت
الظابط:اهدا ياباشا الجثث جوه البيت ثواني وهتتدخل تتعرف علي ابنك ده لو وافقو ولو موافقوش هتستنا لما ينزل امر لان الجثث متقطعه حتت وده مش هيتنقل مستشفي لان مفيش جثه اصلا هيا يادوب الراس
التهامي بتعب:ياباشا عايز اشوف ابني عاش ولا هوه جثه من اللي جوه دول
الظابط:انا مقدر بس جوه في ناس بتشوف شغلها وبره في ناس راحه تقبض علي صاحب البيت
سليم:وهو مين صاحب البيت يا باشا
الظابط بيبص في الورق:اسمه سليم تهامي التهامي
التهامي بيبرق:انته بتقول اي مش ممكن
الظابط:هو اي اللي مش ممكن انته تعرفه
التهامي بيبص لسليم:انته اللي عملت كل ده.!؟
سليم:افهم انا معر......
التهامي بيمسكو من رقبتو:رد علياااا انته اللي قتلت ابن اخوووك
"الظابط بيسلكهم"
الظابط:في اي مين ده انته اسمك اي.!؟
سليم:اسمي سليم تهامي التهامي
الظابط بيفهم:يعني انته صاحب البيت"اقبضو عليه"
(العساكر بتمسك سليم تكلبشه وبتاخده علي البوكس اللي كان واقف وكان كاشف البصمات بيكشف علي بصمات السيجاره عشان يعرف في حد تاني في الجريمه دي ولا لا وراح عند البوكس اخد بصمات سليم اللي كان حيران وبيفكر ومش فااااهم حاااجه وقدامه التهامي اخوه حاطت ايده علي راسه وقاعد شويه وبيدخل التهامي البيت بعد مفضو الكرتونه باللحم اللي فيها علي ملايه بيضه دخل التهامي واول مشاف المنظر اتخض واول مشاف راس ابنه أمجد خاف ورجع لورا"
الظابط:ابنك ده.!؟
التهامي بيهز بدماغه:ايوه
الظابط:انهي فيهم ابو دقن ولا التاني
التهامي بدموع:للاا ا ا ابوو ددققن
"الظابط بياخد التهامي وبيطلع بيه بره البيت وكان البوكس اللي فيه سليم اتحرك وكل اللي موجود في البيت بعد مرور ٦ ساعات كانو خلصو شغلهم وشمعو البيت والجثث مفيش تفريق غير الدماغ والباقي عباره عن حتت لحم"
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ31ســــــــــــاعه)
"في الفندق اللي قاعد فيه ايمانويل وزينب قاعدين كلنا في اوضه ايمانويل اللي كان حاجزلنا كلنا كان ايمانويل قاعد علي سريره وانا علي كرسي وهولمز علي كرسي تاني وزينب وابنها اللي مش عارف حاجه علي كنبه"
ايمانويل:الموضوع قالب السوشيال ميديا
انا:كويس ده المطلوب
زينب:انتو بتعملو كل حاجه من غير متقولولي لي
انا:احنا شبه الجيش بنقلك علي الحاجه اللي ليكي دور فيها بس مش لازم تعرفي الخطط كلها انتي دورك تعرفي مهمتك وبس وانا وعدتك اني اخرجك من المصحه ووعدتك اني ارجعلك ابنك ودلوقت مفضلش غير الانتقام وده هيتعمل بس مش بكتر الاسئله لا بكتر التفكير
زينب:حاضر دوري اي دلوقت
انا:لسه لما اقولك لما اجمع الحبايب
ايمانويل:الناس علي السوشيال ميديا متعاطفه مع التهامي عشان ابنه وسليم بيقولو عليه السفاح
انا:هيا جريمه وحشه بس الاوحش لسه متعملش

(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ28ســــــــــــاعه)
"كان التهامي في النيابه هو وسليم اخوه اللي في الحجز وكانت جيهان وفاتن وحنان راحو بعد معرفو كل حاجه من النت"
الظابط:لسه في شويه اجرءأت للطبيب الشرعي
التهامي:ياباشا ددمم مفضلش منهم غير الدماغ ولا هينفع تشريح ولا كشف الموته انا عايز إذن من النيابه عشان ادفن ابني
الطبيب الشرعي داخل:وانته هتدفن ابنك راس بس وهتسيب لحمه.!؟
التهامي:امال انته دكتور لي مش عشان تطلعلي جثه ابني
الطبيب:ابنك والجثه التانيه اندبحو بأله حاده ومفيش وجود لاي أعضاء يعيش عليها الانسان دي حته العينين اتاخدو من جثه والجثه التانيه الخاصه بابن حضرتك موجود فيها عين واحده ودي قضيه تانيه الاولي قضيه قتل والتانيه الاتجار في أعضاء البشر ودي قضيه اعدام علطول انا قدرت اطلع جثه ابنك بس مش كامله والجثه التانيه بردو مش كامله لان الباقي مجرد حتت لحمه صغيره جدا لانها جريمه بشعه دلوقت قدامك النيابه تخلص اذنك وتستلم جثه ابنك
(الكلام ده كان قدام المكتب وفي اخر الطرقه في عسكري جايب سليم متكلبش ورايح بيه في اتجاه المكتب بتاع وكيل النيابه وبيعدي علي فاتن مراته ومرات التهامي وبنتها وهو شايف التهامي اخوه بيبصلو بأنتقام لحد مبيوصلو لباب مكتب وكيل النيابه وبيدخلو وبيقفلو الباب بيكون وكيل النيابه قاعد علي المكتب وجمب منه عسكري بيكتب اقوال المتهم بيدخل سليم بيقعد قدام وكيل النيابه علي الكرسي)
وكيل النيابه:اكتب يبني نفتح محضرنا بالصلاه علي اشرف الخلق اجمعين..يفتح المحضر بتاريخ اليوم باسم المتهم سليم حسين التهامي في القضيه رقم ٣٥٨ الموافقه لسنه 2023 مع وكيل النائب العام حامد السباعي..قولي يا سليم باشا كنت تعرف مروان المجني عليه.!؟
سليم:ايوه ياباشا كان شغال معايا وبعدين **** كرمو وفتح ورشه
السباعي(وكيل النيابه):طب وعلاقتك مع اخوك التهامي كانت علاقه عاديه كان في مشاكل او علاقه متوتره
سليم:ده اخويا الكبير كنا سند لبعض ولحد اخر لحظه احنا رايحين مكان الجريمه في عربيه واحده
السباعي:مه يمكن عشان تبعد عنك العين رايح مع اخوك
سليم:ياباشا بس انا معملتش كده
السباعي:دليل واحد ضدك وهقف معاك بس مفيش البيت بتاعك التيلفون اللي اتعمل منه المكالمه موجود تحت المخده مع الورق موجود فيه صورك وصور لشغلك في المخدرات والسلاح ودي قواضي تانيه غير صورك اللي انته مصورها للجثث قبل متقتلها يعني انته لابس لابس ده حته عقب السيجاره عليه بصماتك وده دليل انك بتروح البيت ده انا مستعد اقفل التحقيق من غير اعترفات لاكن انا بقولك الاعترفات اللي انته هتعترفها دي عشان تخفف عليك الحكم لاكن احنا مش محتاجين تحقيق واثبات لانك رايح في داهيه
سليم:انا معترف ان انا بتاجر في المخدات والسلاح وان الورق مظبوط ويمكن تبقي السيجاره بتعتي بس مش انا اللي قتلتهم ياباشا
السباعي:تمام عندك اقوال تانيه.!؟
سليم:يا باشا انا طالب العدل انا عمري مقتل ابن اخويا
السباعي:تمام..اكتب يبني..بعد ان تم التحقيق لقد اعترف الجاني سليم حسين التهامي بتورطه في قضيه المواد المخدره المذكوره سابقا والسلاح المذكوره سابقا وقد انكر معرفته بالبيت اللي مسجل باسمه واقر ببصماته اللتي وجدت علي السيجاره واعترف بجميع ما وجد علي الهاتف المحمول عدا صور المجني عليهم المذكورين اعلي المحضر الذي فيهم ابن شقيقه والاخر كان يعمل معه سابقاً..ثم انكر تورطه في قضيه القتل التي لا تصف الا بالوحشيه ثم ان العاملين علي تحري البصمات اثبتو ان البيت كان معقم بالكحول والمواد المذيله للبصمات واثبت الطبيب الشرعي ذالك اثبت ان جسد المجني عليهم كان يحتوي علي بعض من هذه المواد المذكوره..لذالك نغلق المحضر في تاريخه وساعته محضر قضيه رقم ٣٥٨ لسنه 2023 قام بالتحري وكيل النائب العام حامد السباعي.
السباعي للعسكري:خدو نزلو الحجز لحد ميتعرض علي المحكمه
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
الشريف:ده **** مبيقفش مع الظالم وردله اعماله في ابنه ومن مين من اخوه
محمد:ده حقكم **** مبيقفش مع الظالم ووجعه في ابنه
الشريف:وانته هتروح الشغل ولا الشركه قافله
محمد:لا الشركه شغاله هناك اهي الشركه مهما حصل مينفعش تقفل
الشريف:الفلوس عمياهم سلط عليهم انفسهم

(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
جميله:طب هو يعمل كده في ابن اخوه لي
عرفات:يمكن اختلفو في فلوس او حاجه **** اعلم
مريم:هو مش ده اللي شغال معاه سالم اخويا
عرفات:ايوه هوه وانا كلمت سالم قال انه كويس وانه مبقاش نازل الشغل ويوم ولا اتنين وهيرجع هنا
جميله:احسن بردو ده شغال عند شيطان في حد يعمل كده جاله قلب ازاي يقطعهم كده
مريم:بس بقا يا ماما بخاف
جميله:حاضر يا حبيبتي حاضر بس دي حاجه مستفزه
مريم:وانته برضه يابابا متروحش الشغل ده
عرفات:انا ماضي عقد ومش معايا ادفع لازم اروح يابنتي
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
"كنت قاعد في اوضتي في الفندق ورنت عليا تماره الشريف انا ضميري بيأنبني لما احس ان انا هعمل فيها حاجه ثم ان انا هفشخ اخوها حرفيا وهيا ملهاش زنب وحرفيا انا هفشخ اخوهاااا فخلاص قررت اني مش هأذيها وده كان طلب متابعين القصه رديت علي رنتها"
انا:ايوه يا تماره
تماره:ايوه يا سالم انا نزلت من البيت اهو
انا:انا مش في كفر الشيخ اكيد سمعتي باللي حصل القتل والبتاع مع الناس اللي انا شغال معاهم ف انا مش موجود حقك عليا تتعوض بقا
تماره:مفيش مشكله انته كويس يعني.!؟
انا:انا كويس اهه تمام اهو
تماره:تمام هبقا اكلمك تاني
انا:خلاص ماشي
"قفلت معاها وثواني ورنت كنزي"
كنزي:اوعي تكون انته ورا اللي حصل ده
انا:محتاج اترمي فحضنك واعيط انا وصلت لمرحله وحشه اوي
كنزي:لي ياسالم توسخ ايدك كده انته عارف انته عملت اي.!؟
انا:مش انا اللي قتلتهم و**** مش انا بس انا كنت عارف وشوفتهم وهما بيتقتلو
كنزي:انا عايزه اشوفك ياسالم اخلص
انا:حاضر هجيلك المستشفي
كنزي:لا احنا روحنا البيت الصبح تعالا البيت عندنا
انا:حاضر يا حبيبتي مسافه السكه
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت كنزيــــــــــــــى)
"كنت غيرت هدومي ونزلت روحت لبيت كنزي رنيت جرس الباب شويه وكنزي فتحت الباب"
كنزي مبتسمه:تعاله ادخل
انا:حاضر
"دخلت مع كنزي وكان شاكر اخوها علي السرير دخلت اطمنت عليه وكانت امها نايمه تعبانه مكان قاعده المستشفي قعدت شويه مع شاكر وبعدين طلعت قعدت في الصاله مع كنزي وقفلت باب الاوضه علي اخوها شاكر"
كنزي:بقا ينفع يعني قالقني عليك كده
انا:واقع وبنعيشه يا كنزي وخلاص هانت
كنزي:طب متسالو علي اهلك وكده يعتبر خدت حقك في ابنو
انا:مضمنش اعيش بعد ميعرف ان انا الواد اللي رماه في الشارع وهو عنده اربع سنين
كنزي:بس كده ممك.......
انا:عايز احضنك
كنزي:حاضر"بتقرب مني وبتضمني في حضنها”
انا فحضنها:انا بحبك اوي يا كنزي
كنزي:انا كمان بحبك يا حبيبي ومبقتش عايزه فحياتي غيرك
انا:انا بحب حضنك اوي يا كابتن
كنزي:حريف اوي في استغلال المواقف انته"بخرج من حضنها"
انا:بقا القمر ده ملكي انا
كنزي مكسوفه:علفكره انته جميل اوي بجد وراجل يتسند عليه
انا:يعني انا المفروض هفضل صابر علي الجمال ده لحد كتب كتابي ولا هاخد بوسه حتي ده انا هتشل يبنتي.!!؟
كنزي:بطل قله ادب بقا
"انا بقرب وبطبع شفتي علي شفايفها لمده ثانيتين براحه اوي"
كنزي:اي اللي انته عملته ده مش بحب كده ياسالم
انا:خلاص متزعليش طيب
كنزي:مش بزعل منك بس متعملش كده تاني
انا ببتسم:ولا حتي من خدودك.!؟
كنزي بتضحك:هفكر فيها دي
انا:طب بطتي مش محتاجه حاجه قبل ممشي
كنزي:عيزاك بس تاخد بالك من نفسك ياحبيبي
انا:حضن بقا كده ولا حاجه قبل ممشي ولا اي.!؟
كنزي:بعينك يلا كفايه استغلال بقا هههه

(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ24ســــــــــــاعه)
"التهامي خلصو الاجرءأت وخدو تصريح دفنه وخدو جثه أمجد ومروان او الباقي منهم واتجهو للمقابر وحفرو وصلو عليهم وكانت جنازه كبيره وانا سالم طبعا كنت حاضرها وكان مدحت موجود بس ايمانويل مكنش موجود وده عشان اعضاء الجثث اختفت وايمانويل هيبقا مصدر شك للتهامي ثم ان زينب مكنتش موجوده في البيت في دلوقت شكوك التهامي هتبقا ان زينب وسليم وايمانويل مع بعض او علي الاقل سليم وايمانويل مع بعض محمد الشريف كان حاضر الجنازه ابويا بالتبني عرفات كان معايا حاضر الجنازه كانت فيها كل الناس"
(فلااااااااااش بااااااااك)
"لما كنت عند فاتن مرات سليم في البيت وبعد مقضينا ساعه ممتعه بعد ممارسه الجنس كنت طلبت منها شاي لو تفتكرو قامت فاتن بدون ملابس تعملي شاي وانا جبت هدومي وطلعت من جيب البنطلون كيس صغير مربع كده وملقاط وقربت من طفايه السجاير وخدت منها عقب سيجاره وحطيته في الكيس بالملقاط ولفيت الكيس وحطيته في جيب البنطلون ولبست الهدوم وقعدت وفاتن دخلت بالشاي ولما سالت انا لبست وقولتلها ايوه وقعدت معايا"
انا:بس انتي شكلك مدمنه سجاير ده انتي حاطه الطفايه جمب السرير
فاتن:لا مش بشرب غير لما بكون مع ريهام ومبشربش في البيت خالص دي تلاقي سليم اللي كان جايبها هنا
"كنت بتاكد ان السيجاره بتاعه سليم عشان ماخدش بصمات فاتن مكان سليم"
﴿﴿مشهد آخر﴾﴾
"لما كنت انا وايمانويل في الاوضه وقدامنا اللاب توب وبشرحله الحكومه هتيجي منين وهنعمل اي جبت الصور اللي كنت مصورها لزينب ومروان وأمجد مع بعض وبدأت اقص من الصور زينب طلت تيلفون وحطيت عليه صور أمجد مع مروان بس بدون زينب خالص وفهمت ايمانويل لي بعمل كده عشان لما البوليس يشوف الصور ميسالش علي زينب وان هيا فين والكلام ده وعقب السيجاره لما دخلت الشقه بعد م هولمز قطع الجثث كنت حطيته جمب رجل الكنبه بالملقاط وحطيت الكيس اللي كان فيه عقب السيجاره في جيبي..تمام كده كل حاجه واضحه"
(عووووودده من الفلاااااااش بااااااااااك)
﴿﴿"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"﴾﴾
(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ14ســــــــــــاعه)
"قاعد انا وايمانويل ووهولمز وبنفكركو ان ايمانويل بيتكلم انجليزي وعربي مكسر عشان كده مروان عرف يتكلم معاه ثم ان مروان وزينب علام عالي ف اكيد هيفهموه وكل هذا بيتكتب عربي عشان انا اسمي اصلا مترجم جوجل"
انا:دلوقت يا هولمز زي متفقنا ١٦ كرتونه وتبقي الكرتونه في حجم علبه الموبايل عشان اعرف اوزعها في المكان
هولمز:هما جاهزين بس ناقص الكيكه عشان اغلفهم
انا:مستر ايمانويل انته مش هتدخل معايا لانك عارف انك انته اللي هتطلعني
ايمانويل:عارف طبعا بس الفلوس لو موصلتش الحساب مش ههبط بالطياره
انا:متقلقش انا هكيفك اوي
ايمانويل:مين هيدخل معاك.!؟
انا:انا وزينب وهولمز عشان يساعدني لو حصل قلق جوه
"خلصت قعدتي مع ايمانويل وروحت الاوضه اللي فيها زينب وخبطت علي الباب فتحتلي دخلت وقفلت الباب ورايا وكنت شايف ابنها آدم نايم علي السرير دخلت قعدت علي كرسي وزينب جات قعدت قدامي"
انا:ابنك عامل اي معاكي
زينب:كويس بس موضوع تأقلم بس
انا:طب كنت عايز اعرفك دورك في حفله الختام
زينب:حاضر قول وانا سامعه
انا:قبل متكلم بتثقي فيا بنسبه كام في الميه
زينب:سالم انته تخوف بس انته عملت كل حاجه قولتلي عليها يعني واثقه فيك واعملك اللي انته عايزه انته رديت الروح فيا ياسالم
انا:كويس هتنزلي معايا نشتري عبايه سودا ليكي و**** و٣ صواني كيكه عشان رايحين زياره لناس قرايبنا
زينب:انته بتهزر.!؟
انا:لا بتكلم بجد رايحين زياره لعمو التهامي في شركته
(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بــــ2ســــــــــــاعه)
"انا قاعد في الفندق انا وهولمز وايمانويل وزينب اللي كانت لابسه عبايه سودا و**** ورافعه ال**** وهولمز لابس نضاره وايس كاب عشان التهامي عارفه اصلا لانه من رجاله ايمانويل"
انا:ال١٦ علبه تمام يا هولمز
هولمز:تمام كله جاهز
ايمانويل:هتحرك انا عشان الحق اظبط الدنيا ومستني منك مكالمه
انا:قدامك ٤ ساعات لحد م مصر كلها تعرف باللي بيحصل..يلا يا رجاله(بقوم اتحرك انا وهولمز وزينب وبننزل نركب تاكسي طبيعي عشان الشكوك لحد مبنوصل تحت شركه التهامي وكنت كلمت محمد الشريف وعرفت ان هوه في الشركه وكلمت عرفات عرفت ان هوه مش في الشركه ده بعد تاكيد ان التهامي من ساعه دفنه ابنه وهو قاعد في الشركه مبيروحش البيت نزلنا من التاكسي وانا ماسك في ايدي علبه كرتون لونها ابيض قد بتاعه الموبايل كده واحنا معديين داخلين الشركه حطيتها في صندوق زباله قريب من الشركه كده فاضل ١٥ علبه وصلت عند باب الشركه ولما جيت اعدي من الباب باب الشركه صفر صوت الانذار عشان الشنطه اللي فيها الكرتونات ال١٥ جه بتاع الامن يفتح الشنطه وفتح كذا صندوق لقا جواهم كيكه المهم دخلت لاني معروف في الشركه وفي كل شويه باسكت زباله في الشركه بقيت بحط في كل باسكت علبه من دول حطيت يجي ٩ علبات العلب دي كانت مترقمه بنزلها بالترتيب في الطرقه معظمهم وكنت بتجنب الكاميرات فاضل معايا ٦ علب روحت عند السكرتيره وطلبت اقابل التهامي كلمته وقلها سيبيه يدخل دخلت انا وزينب المكتب وهولمز فضل واقف بره دخلت سلمت علي التهامي وعرفته علي زينب علي اساس انها امي وقعدت انا وزينب قدامه)
انا:انته مبتروحش البيت ياباشا ولا اي
التهامي:لا مش عايز اشوف حد
انا:بس انا معايا اللي عايز يشوفك
التهامي:مين.!؟
"زينب بترفع ال**** بتعها بيقوم واقف التهامي من علي الكرسي في لحظه قمت ساحب المسدس من جمبي وموجهه في وشه"
انا:لقد حان وقت العرض

♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء التاســــــــــــع♪
(اسف علي التأخير الطويل ده بس انا معوضكو في جزء كبير اهو ومشحون احداث وخلاص الجزء العاشر هنزلو بعد ده بيومين علطول كان عندي امتحان زي الخرا بجد صباح الفل)⚡

اهلا ومرحبا بكم في حكايه التــــــــــــار♥:-

"الجــــــــــــزء العــــــــــــاشــــــــــــر"

((فلااااااااش باااااك))
﴿الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ9ســــــــــــاعه﴾
"نزلت انا وزينب كانت لابسه هدوم كنت خليت هولمز يجبهالها ركبنا تاكسي ووصلنا عند محل ملابس ديني دخلت انا وزينب جابت عبايه سودا و**** وعدينا جبنا جزمه ليها برده ثم عدينا علي فرن كحك وكيكه جبنا ٣ صواني كيكه وجميله جابت شويه حلويات لآدم ابنها وبعدها رجعنا الفندق لهولمز وايمانويل"
انا:تمام يا هولمز الكيك اهي ومنفوشه زي مطلبت
هولمز:ايوه عشان اغطس فيها القمبله من تحت والعلبه يبان ان جواها كيكه
انا:حلو فين السلاح
ايمانويل:انته طلبت ٣ مسدسات ورشاش
انا:والاقنعه.!؟
ايمانويل:موجود الاقنعه بس انته متاكد ان خطتك دي مش قايمه علي مسلسل la casa de papel
انا:وخطه الهروب من بريسون بريك هههه
هولمز:شكلك هتسوحنا يا معلم
انا:المهم اسمعو الخطه بقا احنا هنخش.....
((عوده من الفلااااااش باااااااك))
انا:انته مبتروحش البيت ياباشا ولا اي
التهامي:لا مش عايز اشوف حد
انا:بس انا معايا اللي عايز يشوفك
التهامي:مين.!؟
"زينب بترفع ال**** بتعها بيقوم واقف التهامي من علي الكرسي في لحظه قمت ساحب المسدس من جمبي وموجهه في وشه"
انا:لقد حان وقت العرض
التهامي:انته معااهم.!؟
انا:ارفع سماعه تيلفون المكتب واطلب محمد شريف واي لفظ اي خدعه هفجر دماغ كسمك
التهامي:حاضر بس بلااش ضرر
انا:اخللللص
(التهامي بيرفع السماعه وبيفتح مكبر الصوت في الشركه)
التهامي:الموظف محمد شريف يجيلي المكتب حالا
(وبينزل بالسماعه وبيقفل التيلفون)
انا:جدع..ياباشا
(ثواني وتيلفون المكتب بيرن وكان من السكرتيره..التهامي بصلي ورفع السماعه)
التهامي:ايوه
هولمز:مستر تهامي محمد الشريف قدام الباب
التهامي:انته مين.!؟
هولمز:تحت امرك يا باشا هيدخل حالا
(باب المكتب بيتفتح وكان محمد اللي اول مشاف المسدس اتخض بيبص وراه لقا هولمز ماسك في ايده رشاش وموجهه لمحمد بيدخلو والباب بيتقفل وراهم)
هولمز:البنت خرعه شمت المنديل راحت فيها
محمد:انا مش فاهم حاجه هو في اي يا سالم
زينب:مين ده يا سالم
انا:ده عيل متناك وهيتناك
انا للتهامي:اعلن حاله الطوارئ وفضي الشركه قول في الميكروفون ان الشركه فيها قمبله مش عايز مخلوق في الشركه غير اللي في الاوضه هنا
(التهامي نفذ الاوامر وفي ثواني كان الصويت في الشركه والجري في كل حته ودقايق الشركه بقت هوس هوس طلعت قناعي ولبسته وكذالك هولمز وزينب نزلت ال****)
انا:قدامي يخول منك لي علي اوضه البث عندنا لايف ومينفعش نتأخر علي المتابعين بتوعنا
(بالتهديد التهامي مشي هو ومحمد قدامنا كان هولمز ربطهم بالكلبسات دخلو كلك اوضه البث والكاميره وانا حطيت في المكتب 2 علب من اللي كانو معايا كده فاضل اتنين وجريت بسرعه في الطرقه بظبط العلب اللي كنت حاطتها حطتها في المداخل والمخارج عشان محدش يعرف يدخل او يخرج وضغط علي الزرار قفلت باب الشركه الضعيف جدا اللي هيتفتح بسهوله ورجعت دخلت اوضه البث اللي كان بابها صلب عشان يعزل الصوت وكان عازل للصوت وده قولته من الاول وكان الباب بكود سري وبصمه وش التهامي فقط دخلت وعرفت الكود قفل تكه واحده ولما لزقت وش التهامي في الجهاز قفل ٣ تكات بقيت انا والتهامي وزينب ومحمد اللي اتشد علي بوقه لاصق هو والتهامي وكان معانا هولمز في الاوضه)
(الــــــــوقت ســــــــاعـــــةالعـــــــــرض)
انا:فاضل السطح بس جبت العلب الفاضيه.!؟
هولمز:ايوه فيها كيكه بس
انا:تمام هات ال٦ علب
(خدت ال٦ علب وحطيت معاهم علبه من اللي فيهم قنبله وقلعت كل هدومي عدا البوكسر وطلعت علي السلم اللي بيودي للسطح من الفتحه اللي غفلت العلء وقولتله اعملها كان مقفول بقل باب الفتحه خدت المفتاح اللي كان جوه الاوضه وفتحته وطلعت علي السطح وانا لابس القناع وفي ايدي الرشاش اللي خدته من هولمز وبالبوكسر فقط وزعت ال٦ علب علي السطح وحطيت بعيد عن الفتحه بشويه العلبه اللي فيها القمبله وراعيت في المسافه بينها وبين العلب التانيه انها ساعه متنفجر العلب متطيرش وراعيت ان علبه القمبله متكونش فوق الاوضه اللي انا فيها وزعتهم وبصيت من فوق الشركه لقيت الموظفين اللي خرجو من الشركه واقفين قدام الشركه من بعيد شويه وفي شويه ناس ملمومه ببص علي يميني لقيت عربيه لونها اصفر مركونه رفعت الرشاش في الجو وفرغت الطلق اللي فيه وانا واقف ببوكسري فقط لفت الانتباه وبقا الصويت مالي الطريق والعربيات وقفت لحد مخزنتي خلصت قمت راجع للفتحه ونزلت تاني وقفلت ورايا بالقفل تاني ونزلت قعدت علي الكرسي اللي قدام الكاميرا وظبط التصوير والنقل علي الشاشه اللي بره وناقص بس ادوس ابدا بس مستني بس اشوف سارينه الشرطه في شاشه كاميرات الشركه اللي كانت متعلقه في الاوضه جوه اللي كانت متقسمه مربعات جايبه قدام الشركه وجوه الشركه والطرقات والمناطق العامه ودي الحتت اللي ركزت عليها وانا بحط القنابل ازاي.!؟هفهمك انا ركزت علي الاماكن اللي عشان توصل للمكان اللي انا فيه تعدي منها وفي نفس الوقت الكاميرات كاشفاها اكيد فهمتني)
انا بكلم محمد:عارف يا محمد انا ابقا مين انا اخو مريم اللي انته كنت ضاحك عليها وبتبتزها بصورتها العريانه(محمد بصلي وترجم انا بعمل كده لي)عارف اختي دي اغلي مليا في الدنيا اللي بيجي عليها بنيك كسمو وده اللي بعملو فيك دلوقت اتشاهد اقرأ قرآن اعمل اللي يريحك بس كلها دقايق وهتقابل وجهه كريم انا باللي عملتو وهعملو ف انا اوسخ ممكن تشوفه فحياتك(ببص للتهامي)ايوه انا شيطان مه اللي يقتل أمجد ابنك ومروان ويقطعهم ويلبسهم لاخوك يبقا شيطان برأس بني آدم(التهامي مصدوم فيا)انا نفس الشخص اللي خرجت اختك من المصحه بردو انا نفس الشخص اللي كنت بدور معاك علي اللي خاطف ابنك وانا بجلد فكسمو ليل نهار انا بردو اللي دخلت بيتك وشغلتك هنا عشان اجمع الحبايب(ببص في شاشه الكاميرا لقيت عربيتين شرطه واللمه بقت كتير اوي قدام الشركه والامن نزل يبعد الناس وشايف عساكر بتقرب من الباب..قعدت ظبطت قناعي وفتحت الكاميرا لايف علي الشاشه الكبيره اللي قدام الشركه)
انا للعساكر:لو رجلك دخلت باب الشركه هفجرك منك ليه انا معايا رجاله من الشركه هنا اي غلطه هتتسبب في موتهم(العساكر وقفت)ايوه كده خلينا حلوين احنا كده هنعرف نتكلم(ببص في الكاميرا علي العربيه اللي لونها اصفر مكنش جمبها حد خالص قمت مادد ايدي لزينب اللي عطتني علبه صغيره فتحتها كان فيها ريموت مسكته وضغط علي زرار احمر انفجرت العربيه الصفرا وطارت في الجو عن الارض العساكر اتخضت ووجهو الاسلحه ناحيه العربيه والمدنيين اللي في الشارع بعدو لي ورا وكان اتشد قدامهم شريط اصفر ممنوع المرور)
انا في الشاشه:صدقني انته وهو المبني فيه ١٥ قنبله من دي لا وسطح المبني عليه لوحده يجي ٨ ف احنا مش طالبين كتير كل اللي طالبينه ان كاميرات القنوات تحضر ومصر كلها تبقي شايفانا بس كده
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت كنزيــــــــــــــى"بعد مرور ٢٠ دقيقه")
"قاعده كنزي مع امها قدام التيلفزيون وموطيين الصوت وبيتكلمو"
ام كنزي:يارب انتقم من اللي عمل كده ف ابني ومتنصفه ولا في دنيا ولا اخره...قوليلي يا كنزي هو سالم ليه فلوس قد اي.!؟
كنزي:بخصوص سالم بقا انا لما رفضت حسن فشكلت معاه عشان سالم لاني مرتاحه ل سالم اكتر
ام كنزي:كملي.!؟
كنزي:كلمت سالم واعترفتله بحبي ده وبصراحه هو راجل اوي ياماما
ام كنزي:حتي بعد اللي حكيتهولك.!؟
كنزي:يا ماما كل اللي هو بيعمله ده رد فعل كل حاجه ليها سببها مش بقول انه صح بس هو شاف كتير انا اتكلمت معاه وبقنعه بس هو موجوع وهو شايف ان السبب ف تدميره عايش مبسوط وبنفوذه وهو ضيع عيله كامله
مذيع التلفزيون:عاااجل..يحدث الان في محافظه كفر الشيخ وتحديدا في شركه رجل الاعمال الشهير تهامي التهامي الذي لم يشفي من جراح قتل اخيه لابنه الاكبر حيث ظهر اعلي سطح الشركه مقنع باللبس الداخلي يحمل رشاش ويطلق النار في الهواء وتكلم المقنع عبر شاشه الاعلانات حيث قال ان الشركه ملغمه بالقنابل لمن يحاول الاقتحام واثبت كلامه بتفجيره لسياره كانت واقفه بجوار الشركه واكمل حديثه بانه يملك رائيس الشركه رهينه ومعه اشخاص آخرين وكان طلب المقنع الوحيد هو حضور الصحافه والاعلام وأن تبث جميع القنوات هذا الحدث وجاااري الان التحقيق مع سكرتيره المكتب الذي قالت انها تخدرت من قبل شخص لا تعرفه والان نشاهد معكم فيديو المقنع وهو بالملابس الداخليه اعلي سطح الشركه"فيديو متصور بكاميرا شارع علي عمود جايبه سالم وهو بيفرغ خزنه الرشاش في الجو"
ام كنزي:انا كنت متوقعه كده من بدري
كنزي:يمكن مش هوه جيب العواقب سليمه يارب
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
"قاعده مريم وجميله والتهامي بيتفرجو علي الاخبار وشايفين اللي بيحصل بس طبعا مجاش علي بالهم ولو للتخيل حتي ان ده سالم لانهم ظيعرفوش حاجه من اللي سالم بيعملها اصلا"
مريم:احمد **** يا بابا انك مش هناك
عرفات:انا عارف الدنيا في يومين اتقلب حالها علي الراجل ده كده لي
جميله:لا حول ولا قوه الا ب**** اهي الحجات دي مكناش بنشوفها غير في الافلام
((باب البيت بيخبط بتقوم مريم تفتح وبيكون شاب لابس بدله شيك اوي ونضاره))
مريم:اهلا وسهلا مين حضرتك
الشاب:انا هجرس صديق سالم
مريم:اهلا وسهلا..ده صاحب سالم يا بابا
عرفات بيجيلو:اهلا بيك هو الحقيقه سالم مش موجود هنا من فتره
هجرس:فاهم فاهم طبعا بس انا كنت عايز حضرتك في موضوع بس مش هينفع علي الباب خالص
عرفات:اتفضل طبعا اتفضل((دخل هجرس البيت وكانت جميله شدت علي راسها الخمار البيتي))
هجرس:انا كنت عايزكم تظبطو حاجتكم كلها عشان هتسيبو البيت
عرفات:ونسيب البيت لي اصلا انته مين.!؟
((هجرس بيطلع التيلفون بتاعه وبيشغل فيديو انا اللي فيه وبتكلم))
انا:لو بتسمعوني دلوقت ف ده دليل ان انا داخل الشركه بتاعه التهامي ف هو مفيش وقت خالص دقايق والحكومه هتعرف انا مين لازم تمشو مع هجرس انا مردتش اعرفكو قبلها لانكم كنتو هتمنعوني ف اما انا بعمل كده لي ف التهامي اللي بابا شغال معاه هو نفس الشخص اللي خدني من اهلي وانا ابن ٤ سنين ورماني في الشارع مفيش وقت ارجوكو اتحركو مع هجرس
جميله:يعني اي يعني ابني هو اللي في الشركه ومعرض نفسه للموت ده انا عايزززه الواااد يا عرفااات الواد هيروووح
هجرس:ارجوكي يا ست هانم و**** مفيش وقت يادوب تحضرو حاجتكو
﴿مـــوقــــــــــــع الحــــــــــــدث﴾
"كان المكان قدام الشركه مليان صحافيين بكاميرات ومراسلين قنوات وكان في شعب قدام الشركه حرفيا بس قدامها قدامها لا لورا بعد الشريط المشدود بتاع ممنوع المرور والمطافي موجود عشان العربيه اللي انفجرت والاسعاف موجوده وعربيات شرطه كتير فشخ لانها عمليه سطو خلاص انا لو اتمسكت هتعدم وش وفي خيمه قاعد فيها رائيس المباحث والظباط الكبار وفي ظابط قاعد علي كرسي وقدامه علي كرسي سكرتيره المكتب"
الظابط:انتي دلوقت قولتي ان اللي خدرك متعرفيهوش وان اللي دخل المكتب واحد اسمه سالم بس مش عارفه سالم اي بس هو بيجي للتهامي علطول وكانو يعتبر صحاب مع فرق السن طبعا تمام وكان معاه امه حلو(قدامه شاشه كمبيوتر في الخيمه وهو بيتكلم)دلوقت دي كاميرا الشارع اللي جبنا منها فيديو طلق النار والانفجار هيا جايبه بوابه الشركه انا عايزك توقفيلي الكاميرا علي اللي اسمه سالم وامه ده والراجل اللي كان معاهم وخدرك وانتي مش عرفاه(شغل الفيديو بتاع الكاميرا وبدا يقلب في الوقت لحد مقرب للوقت بتاع ضرب النار قبلها بشويه حلوين لحد م السكرتيره قالتله هما دول كبر الشاشه بسرعه جاب وشي بس معرفش طبعا زينب ولا هولمز اللي كان لابس نضاره والزونط حتي لو جابه هو مش مصري اسسن طلب الظابط بسرعه التحري عن صورتي اللي جابها من الكاميرا ولاكن يحدث مع وكيل النيابه الان اللي نسيت اعمل حسابه)
"وكيــــــــــــل النيــــــــــــابــــــــــــه"
(قاعد علي المكتب ودخل عسكري عطاله تيلفون)
العسكري:ده التيلفون اللي كان موجود مع سليم باشا ساعدتك
"وكيل النيابه اخد التيلفون وفتحو بعد الرجوع لسليم وفتح كل حاجه فيه لحد مشاف صوره مروان وامجد وزينب ملط وهيا هيا نفس الصوره اللي شافها في التيلفون اللي اتلقي في البيت بس التانيه مكنش موجود فيها زينب جاب الصورتين قدامه واحده مقصوصه والتانيه كامله لا ده كمان شاف الفيديو المتصور ل زينب ومروان بس طبعا متمنتج وهنا شكوكه حضرت مين دي ولي مقصوصه والتحريات طلعت علي الشكل ده واظن خلاص كلها بقت ساعات وبرائه سليم هتظهر ولاكن هل يغير ذالك شيئ **** اعلم)
﴿مـــوقــــــــــــع الحــــــــــــدث﴾
(في الوقت ده سمع الظابط صوت الشاشه اللي علي الشركه اشتغلت وكنت انا بتكلم)
انا قاعد بالقناع:الظابط اللي في الخيمه عرف انا مين ف اسمع سقفه كبيره اوي من الناس اللي واقفه دي حضرتك بما انك عرفتني خليني اسمع صوتك واكلمك ممكن نوصل لحل مع بعض
(الظابط مسك ميكروفون مش مايك افراح وحفلات اللي بتبقا سماعه وانته ماسك في ايدك مايك مربع كده بتتكلم فيه المهم اي حاجه ترفع صوته يعني مشحوار هوه)
الظابط:نوصل لحل اي واحنا مش عارفين انتو جوه بتعملو اي او لي اصلا
انا:هتعرف ياعم انا هنا لي بس عايز اعرفك ان انا سيبتلك الكاميرا اللي علي العمود بمزاجي عشان عيزك تعرفني
الظابط:طب مكنت تقلع القناع ياراجل وتعرفنا بنفسك
انا:دلوقت اقدر اعمل كده(بقلع القناع من وشي)بس قبل شويه مكنتش اعرف لي بقا.!؟عشان انا خنزير وحابب اضيع وقتك
الظابط:ده انته بايعها بقا قولي بتعمل جوه اي
انا بصوت عالي:حاااااااااسب القنااااصه
(الظابط اتخض ووطي دماغه)
انا:هههههه متخافش انا مش هضر حد انا باخد حقي وماشي علطول
الظابط متعصب:وانته بروح امك مفكر نفسك هتطلع من هنا عايش
انا:غصبن عن كسمك هطلع عايش
(بقفل الكاميرا وكنت قاعد انا والرجاله زي محنا..محمد طبعا مربوط بالكلبس وايده ورا منه والكرسي جاي بزاويه وانا قاعد علي كرسي الكاميرا فشايف نص ضهره فلمحت في ايده سكينه زي اللي كان شايلها تحت بنطلونه وبيحاول يقطع بيها الكلبس..رفعت مسدس في اتجاهه هو خاد باله وكانت السكينه قطعت الكلبس جاي بيجري بالسكينه عليا ضغت علي الزناد الطلقه رشقت في بطنه وقع علي ركبته قدام مني وبعزم ما عنده رشق السكينه في بطني هولمز قام مناوله رجل في وشه جابه لورا والسكينه لسه في بطني محمد بقا نايم علي جمبه في الارض والدم بينزل مكان الرصاصه وانا ماسك بطني وهيا فيها السكينه والدم نازل وبصرخ من الوجع وزينب مسكت مسدس وواقفه قدام التهامي)
هولمز:اهدا يلا اهداااااا لازم السكينه تطلع هسحبها وامسك نفسك يلا ١...٢...٣(وقام شادد السكينه)
انا بصرخ:ااااااااااه
(طبعا الدم مغرقني وهولمز مكان مايدو كانت علي الجرح ويحطها علي وشي بقيت مليان ددمم من وشي وبدا هولمز يقطع تيشيرتي اللي انا كنت قالعه ويلفلي بيه بطني وانا قاعد علي الارض وجسمي مليان ددمم)
انا لهولمز:شوف الواد ده اوعي يموت هما دول اللي مخليين اللي برا ميخشوش هنا لحد دلوقت
(هولمز بيقرب من محمد اللي كان بياخد نفسه بالعافيه قام هولمز ناتش اللصق من علي بوقه الواد زي اللي كان مخنوق ولقا الهوا وماسك بطنه وبيتوجع فشخ هولمز قلبه علي ضهره ورفعله التيشيرت الطلقه كانت بعيده عن انها تعمل اي مشاكل بس بردو دي طلقه عني هولمز قدام منه الجرح بيكب ددمم عمل معاه زيي بردو وربطلو الجرح برضو ومحمد نايم علي الارض في قلب دمو ودمي)
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
"قاعده تماره والشريف وامها وفاء قدام الاخبار المباشره من مكان الحدث اللي بقا حدث عالمي في ثوااااني"
وفاء:وهو سالم ده يعمل كده لي..واخوكي مبيردش علي تيلفونه لي انا قلقااانه
الشريف:سالم اكيد التهامي ظلمو زي معمل مع كل الناس قبل كده..ومحمد هتلاقيه في الزحمه دي ولا حاجه
تماره:انا خايفه ليكون محمد وسالم اتفقو مع بعض علي التهامي ومحمد اللي ورا كل ده
الشريف بيفكر:جيب العواااقب سليمه يارب
﴿مـــوقــــــــــــع الحــــــــــــدث﴾
((الظابط اللي في الخيمه بيكلم مدريه آمن الغردقه بعد مجاب عنواني وكل حاجه وبيعرفو عليا وعلي مكان بيتي اللي الظابط التاني بيطلع قوه تجيب اهلي عشان يضغطو عليا واوقف اللي بيحصل بتوصل القوات بيتنا بتلاقي الباب مفتوح بيدخلو البيت فاضي مفيهوش حد بيبلغو ظابط الخيمه اللي بينفخ))
رائيس المباحث:اي اللي حصل
الظابط:مرتب كل حاجه البيت اتساب لقيو باب البيت مفتوح
رائيس المباحث:امه معاه في الشركه جوه فين باقي العيله
الظابط:ياباشا يمكن اللي جوه متكونش امه
(السكرتيره قاعده علي كرسي سمعاهم وانا في الشركه جوه في وني سماعه صغيره خالص مش باينه من ودني اصلا واكيد فهمتني كنت قعدت علي الكرسي ومحمد قعد علي الارض وممدد رجله وايده علي بطنه زينب كانت قعدت علي كرسي الكاميرا وقلعت ال**** ولبست قناع)
انا:جاهزه يا زينب اهم حاجه عايز الشعب يحس انك مظلومه اوي عايزهم يقفو معانا
زينب:القناع هرفعو امته.!؟
انا:وقت لما تبصي في شاشه الكاميرات وتشوفي الناس مستعطفه معااكي ومع كلااامك
زينب:تمام انا جاهزه
انا:شد اللصق علي بوق الواد ده ليتكلم وهيا بتحكي
(هولمز شد اللصق علي بوق محمد وانا شيلت اللصق من علي بوق التهامي وخليته يعرفني ازاي اطلع علي الشاشه فيديو من موبايلي شاولي علي واصله وقلي وصل هنا واضغط بث وبتاع شديتله اللصق تاني خرسته جبت تيلفوني وفتحته كنت قافله خالص ووصلته بالواصله اللي التهامي قلي عليها وروحت مشغل فيديو فاتن لما كانت عامله زينب وهيا بتغرق وبتموت الفيديو مدته دقيقه و١٣ ثانيه الفيديو اتعاد مرتين وانا شايف كل اللي في الخيمه طلع يتفرج وكانه فيلم وكاميرات القنوات كلها موجهه الكاميرا علي الشاشه الكل منتبهه فجأه الفيديو قطع والشاشه جابت زينب وهيا قاعده بالعبايه السودا والقناع علي وشها)
زينب:...انا دخلت المكان ده النهارده مش عشان اسرق او اقتل ظلم او اخطف او اي حاجه من دي لا انا هنا عشان احكيلكم حكايتي اللي اتظلمت فيها واترميت ٩ سنين في مصحه للادمان ومستشفي للامراض العقليه ظلم بعد م الحكومه ممعرفتش تجبلي حقي...انا حبيت زي اي واحده في الدنيا بتحب حبيت واحد كان طمعان فيا وفي فلوسي وكنت عارفه ان اخواتي مش هيوافقو عليه لانه كان شغال عندهم انا كنت بحبه من قلبي بجد وهو كان كل هدفه انه يكبار في الشغل بس بفلوسي انا وعن طريقي انا مكنش عايزني انا اتجوزنا زي مبيقولو عرفي وقولنا هنخلف ونحط اخواتي قدام الامر الواقع ونتجوز رسمي علي سنه **** ورسوله اذاً اخواتي اكتشفو حملي فخوفت علي اللي فبطني منهم(بدأت زينب تعيط بجد مش تمثيل)خوفت علي اللي فبطني منهم دول شياطين هيقتلوني ويقتلو عيالي اللي لسه مشافوش دنيا هربت وبعد مخلفت بشويه رجعت وكانت ٩ شهور كافيه اني اكتب لعشيقي كل حاجه كانو كافيين انو يضحك عليا وقال اي بيحبني قال اي بيحمي حقي من اخواتي وانا كنت زي العبيطه وقتها موهومه بكلامه وبحبه المزيف رجعت بس اخواتي مش مرتاحين عايزين يعرفو مين عشيقي مين اللي عمل كده انا خايفه ليقتلو حبيبي لو عرفو وخلاص كنت هقولهم انا عشان نتجوز وده كان اتفاقي انا ومروان ايوه حبيبي كان اسمه مروان ولاكن كل حاجه وضحت مروان عشيقي ابو عيالي بيتفق معاهم انهم يقتلو العيال ويقتلوني عشان قال اي العاار عاار اي ده انتو كفااار كنت خلفت توئم بنت وولد مسكو البنت خنقوووهااا وقتلوها وانا واحده بمساعده ابوها اللي هما ميعرفهوش هربت انا وابني هربت منا واحده ست لوحدي ودول الشيطان يقوم من علي الكرسي ويقعدهم مكانو رجعت بعد فتره دمي مش عايز يبرد انا ليا بنت ماتت وواحد خاين فوسطهم رجعت ومعايا سكينه رشقتها فصدر اخويا الكبير ولاكن فضل عايش رموني وقتها بنفوذهم في مصحه للادمان وقالو كانت شاربه مهما حقنوني مخدر كتير اوي كنت بتحقن من ايد ابو عيالي وااااه عليك يا زمن لما تخلي الكللابب اسياد فتره في المصحه وولعت واترميت في مستشفي المجانين لحد معدي ٩ سنين وانا ابني بره معرفش راح فين بعد ٩ سنين جاتلي اول زياره كانت من سالم ايوه سالم اللي كان بيكلمكو من شويه وهربني لان انا مش مجنونه اصلا هربت معاه ورجعلي ابني من جوزي اللي شكله صعب عليه فخدو يربيه والنهارده انا هنا عشان اخد حق بنتي(بتقلع القناااع)انا زينب حسين التهامي اللي قالو عليها ماتت اخت سليم التهامي القاتل واخت تهامي التهامي اللي انا في شركته عملو فيديو اللي انتو شفتوه من شويه وجابو واحده وخلوها بتغرق وقالو اختنا ماتت غرقانه واختهم دلوقت قدامكم لو العدل موجود المفروض الامن اللي تحت ده يبقا جاي عشان ياخدو يعدمو
(في اللحظه دي كان الكل بيسمع والامن بيسمع ورائيس المباحث في صمت والشعب اللي واقف في لحظه صمت وفي لحضه من الثانيه صوت شخص من الشعب اللي واقف ده كلو ينطق)
الشخص بزعيق:حق زينب راجع
(وهنا واحده واحده بقا الشعب يهتف بجمله واحده وهيا رجوع حق زينب وخدنا الناس علي حجرنا ولاكن في كل فرحه خزووق والخطه تنجح من ناحيه والناحيه الاخري تغرق)
"وكيــــــــــــل النيــــــــــــابــــــــــــه"
"بعد مشاف زينب علي التلفزيون واتاكد انها اللي في الصور الشك حضر ولو بنسبه واحد في الميه ان القضيه دي زينب اللي ورا كل كده وهنا جاب عقد البيت بتاع الجريمه وخاد صوره ل زينب وصوره لسالم بعد مسمع زينب بتتكلم وبتقول ان هوه اللي هربها وهو اللي مخطط لكل حاجه خاد صورهم وقرر انه يشوف صاحب البيت السابق ويسألو مين اللي اشتري منك البيت ده.!؟"
﴿مـــوقــــــــــــع الحــــــــــــدث﴾
(زينب خلصت لقائها والشعب يهتف والظابط يمسك الميكرفون ويتكلم وتقوم زينب من علي كرسي الكاميرا واخش اقعد انا بوشي اللي مليان ددمم علي الكرسي واخطف الانظار)
الظابط:الصووووت(بيزعق)مش عايز اسمع نفس اخرتها اي يبني يلي جوه انته عايز اي.!؟
انا:ولا حاجه كنا عايزينكو بس تسمعونا ولو لمره
الظابط:طب انزل وهنتعاون وهنطلعك منها وكان شئ لم يكن.!؟
انا:مش طالع وانته لو تعرف تدخل كنت دخلت
الظابط:لو دخلت بقوتي هتطلعو جثث
(انا بمسك الريموت وبدوس علي الزرار رقم ٢ وده كانت القنبله اللي عند الباب لان رقم واحد في صندوق الزباله القنبله انفجرت وكركبت مدخل الشركه في قلب بعضو قفلت الباب في لحظه الانفجار الظابط وكل اللي واقف اتخض اوي حتي اللي معايا في الاوضه خافو للشركه تنهار بينا)
انا:جرب ووريني اخرك.؟"بقفل الكاميرا وبوجهه المسدس لدماغ التهامي"
انا:قدامك خمس دقايق يكون متحول علي حساب مستر ايمانويل في فرنسا400مليون دولار
التهامي:المبلغ ده مش معايا.!؟
انا:بقلك مفيش وقت"بديلو طلقه في فخده"
التهامي:اااااااه عايز اللاب توب
انا:كسمك مش فارقه"بجيب اللاب بتاعي من الشنطه"افتح حسابك هنااا
التهامي بيبصلي:بس هعيش بعدها
انا:هتعيش يخول بس اخلص
"بفكلو الكلبس وخاد وقت شويه لحد مفتح الحساب لان الحجات دي بتبقا متامنه وبتاع بعدت عنو عشان اديلو الامان ويكتب بسورداته وشفراته بارتياحيه اكتر لحد مسمعت صوت اللاب لما الحساب اتفتح روحت جمبه لقيته فعلا بيحول المبلغ فتحت تيلفوني ورنيت علي ايمانويل"
انا:المبلغ وصل
ايمانويل:انته شيطان احا اي اللي انته عامله في العالم ده
انا:دي الفقره الاولي لسه التانيه
ايمانويل:انته مش قولت 100مليون دول400
انا:الحساب يجمعنا يا مستر سلااااام
"باخد اللاب توب من التهامي وبحطه في الشنطه بعد مقفل حسابه وبشدلو اللصق تاني وبكلبس بيتربط من ايدو وبروح اقعد فوش محمد علي الارض وموجهه المسدس عليه وبسحب اللصق من علي بوقه"
انا:اختار مووتك يا محمد واهلك في رقبتي
محمد بوجع:يا سالم طيش شباب متستاهلش كل ده
انا:حظك وحش وقعت معايا انا...كنت داخل الشركه بسكينه لي.!؟
محمد بيبص للتهامي:عشان اقتله.!؟
انا:ثواني تقتل التهامي طب لي.!؟
محمد:قتل اخويا وهو صغير.!
انا لهولمز:شيل اللصق من علي بوق التهامي
"هولمز بيقرب من التهامي وبيشيل اللصق"
التهامي:اخوك مين بس انا مقتلتش حد قبل كده
محمد بيتوجع:اخويا اللي اخدته رهينه عشان ابويا مكنش معاه فلوس يسد القرض يظالم
التهامي:انته اسمك اي يبني.!؟
محمد:اسمي محمد الشريف اي نسيت ابويا لما خدت ابنه منه وهو عنده ٤ سنين وقتلته ولا رميته ولا عايش ولا ميت انا لو واقف علي رجلي مكنتش رحمتك
انا بتوتر:اخخ اخووك ده يمحمد كان اسمه اي قالولك كان اسمه اي
محمد:كان اسمه سالم ودلوقت امآنه في رقبتك انته قولت اهلي فرقبتك عشان خاطر اهلي يا سالم اعرف منه اخويا فين عايش ولا ميت(بيتوجع)فرح اهلي يا سالم خلي الفرحه تدق بابنا
انا مدمع:أنا اخوك سالم يا محمد أنا اخوك اللي الكلب ده خدو وهو صغير ورماه في الشارع(بعيط)انا اخوك اللي عيشت طول عمري محروم منكو(بعيط جامد)كنت هقتلك يا اخويا كنت هقتلك..يااااارب لي كده يااارب لي يموووووت علي ايدي يارب
محمد مدمع:طلعني من هنا يا سالم مش عايز اموت عايزين نفضل مع بعض يا سااالم انا مصدقت لقيتك
انا بدموعي بمسكو من دماغو:هنطلع هنطلع يمحمد بس اخد حقنا يا محمد اخد حقي من اللي حرمني منكو(بتشحتف وبشن جاااامد)اطفي نااااري القايده يا اخوياااا
(بقوم اقف بسرعه وبكلم ايمانويل بسرعه وبمسح دموعي الحمرا من الدم وبطني من التحرك بتنذف جااامد)
انا: ١٠ دقايق وتهبط
ايمانويل:ده لسه ساعتين
انا بزعيق:قولت ١٠ دقايق وتهبط متعور فبطني وبموووووت
ايمانويل:حاضر يا سالم حاضر
(بجري اقعد قدام الكاميرا وبفتح بث للشاشه علطول وانا مدمع وخايف الا محمد يروح مني ومش عارف اجمع اعصااابي)
انا في الشاشه:انا مش هحكي وهرغي زي زينب لا انا هقول كلمتين تلاته بالكتير الراجل صاحب الشركه دي ابويا كان مستلف منه فلوس قرض....
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
"تماره وجميله والشريف قدام التلفزيون بيسمعوني وانا بتكلم وقلقانين علي محمد مهمش عارفين هو جوه ولا بره"
انا في التلفزيون:كان مستلف فلوس من الراجل ده وفي يوم راح يسدد قرض مكنش معاه فلوس ف الراجل ده خدني رهينه من ابويا ورمااني في شوارع الغردقه(الشريف قلبو بيدق جامد ووفاء مركزه اوي)لقتني عيله جميله عيله محترمه امي ست الكل وتاج راسي جميله اسمها جميله شالتني من الشارع ودخلتي بيتها عشان اقابل ابويا بالتبني عرفات راجل رباني وطلع من تحت ايده راجل موقفكو علي اعصابكو دلوقتي وبنتهم مريم اغلي حاجه في دنيتي لو طلبت عيني بتاخدها كبرت وعقلت واسم التهامي محفور في راسي عملت المستحيل عشان اوصل هنا واخد بحقي وبحق ابويا قدام العالم كلو انا اسمي في البطاقه (سالم عرفاات.............) بس انا عايز اقولك ان اخوكي عايش يا تماره عرفي بابا وماما اللي هما شايفني دلوقت قوليلهم اخويا سالم طلع عايش وراجع بعد ١٩ سنه يترمي فحضننا تاني(مش عايز اقول اسم الشريف او انا محمد اخويا عشان الحكومه متروحلهمش)في اللحظه دي الشريف الدمعه نزلت من عينه ونزل ساجد علي الارض ووفاء امي بقت تعيط جاااامد وتماره بتحضنها اوووي وانا في الشاشه ساكت وبعيط ولسه مش مصدق اني كنت هقول اخوويااا.
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت كنزيــــــــــــــى)
كنزي مدمعه:عرف اهله يا ماما عرف اهله بس هيطلع ازااي
ام كنزي:يا منت كريم يارب رجعو لاهلو مجبور الخاطر ومنصور يارب كمل فرحتو يا كريم
شاكر:وشو غرقاان ددمم في حد ماات جوه حد مصاااب
كنزي بتعيط:هيطلع ازاي يارب رجعهوووولي عايش يارب
'"مــــــــــــريــــــــــــم"'
"مريم قاعده هيا وجميله وعرفات في السفينه بتاعه ايمانويل اللي بدئت تتحرك في البحر ومشغله البث علي لاب توب وبتسمعني وتعيط وجميله دموعها مغرقاها"
عرفات:اللهم لك الحمد رجعهولنا سالم وبخير ي****
مريم:سالم عرف اهلو يا ماما **** نصرو
جميله:قلبي معاك يبني بدعيلك طول عمري يارب نجيه وعديها علي خير وفرحو واكتب عليه الفرحه يارب
"وكيــــــــــــل النيــــــــــــابــــــــــــه"
﴿﴿المشهد لهجته فلاحي﴾﴾
"كان عرف صاحب البيت الاولاني وراحله بيته(القضيه من كبرها اللي ماشي يسأل ويستفسر وكيل النيابه نفسه لانه شايف خلل في القضيه)كان صاحب البيت اسمه الحاج عمران"
وكيل النيابه:يعني يا حاج عمران اللي اشتري منك البيت خاد الورق مضااه الاول وبعدين جابو
عمران:حصل يا بيه وجولتله ميصحش كده لازم ابجا موجود بس هو اصر علي كده وعدملمؤخذه يعني يبيه رضاني بجرشين مع اني مش محاج ايتها حاجه بس وافجت وجولت مفيش مشكله
وكيل النيابه:طب انته فاكر اللي اشتري منك البيت ياعم عمران.!؟
عمران:فاكره يا بيه
"طلع صورتي ورهااله"
عمران:هو ده يا بيه اللي اشتري مني البيت
﴿مـــوقــــــــــــع الحــــــــــــدث﴾
"قاعد قدام الكاميرا رائيس الظابط بيكلمني"
الظابط:المحافظ بنفسه بيقول حقك هيجي بس سلم نفسك وخلي كل حاجه بالقانون
انا:قولو القانون ده لمؤخذه تلفو وتحطو في..ولا بلاش..كلمتين بس للناس اللي واقفه دي انا زيي زيكم بس الفرق اني محبتش افضل مظلوم احنا ف ايدنا نغير النظام انته مجبور.!؟لا مش مجبور لما رائيسك يطلع يقولك مثلا الغالي متشتريهوش حضرتك امال هنعيش ازاي.!؟هاا.!؟هنعيش ازاي رائيس جديد رائيس قديم لازم ولابد المدنيين ميتحاكموش عسكري حراام احنا بنتصفي..احنا تعبنا من المر اللي بنشربه..يعني الواحد بيشفق جامد علي الناس اللي مستنيه من نظام بيحترف الخيانه والقتل والتعذيب والظلم والتزوير والسرقه انهم ينظموا انتخابات ليها علاقة بالنزاهه..انتم في غفله..انتهم واهمون..التجار بيعلو علي بعض في الاسعار ف لازم التهامي عشان فلوسه يدوس علينا ويقتل ويخدع ويسرق ويعمل ويخلي كل ده بسبب النظام النظااااااااااام فااااااااااااشل
"قفلت الكاميره وقمت شادد سلك قاطعو كده الكاميره فصلت خالص عايزه تصليح وربط التهامي بالسلك في الكرسي وعلي صدره ال2قنبلتين اللي فضلين"
زينب:هنطلع
انا:ايوه المفتاح اهو افتح يا هولمز باب الفتحه(هولمز فتح باب فاتحه السقف براحه وكانت الشركه من فوق السكه معمول ب سور حوالي ارتفاعه ٧٠ سم اطلعي يا زينب ونامي علي الارض اوعي تباني طلعت زينب علي السطح مكمبره في الارض وهولمز طلع وراها نفس الكلام وبدأت اوقف محمد ورفعته لهولمز علي السلم اللي مكنش كبير وهولمز رفعو ونايم علي الارض زيهم خدت شنطتي والريموت والدنيا ولبست التهامي قناع من بتوعنا عشان ميقفش ب الكرسي ويحاول يفتح الباب وقعدته في نص الاوضه بالكرسي كنا تحت السور اللي الناس والامن وقفين تحته فضلنا نسحف لحد مروحنا الجمب التاني ثواني بالظبط وسمعت صوت الهيلكوبتر بيحلق فوقنا وقام هابط علي السطح وكان فيها ايمانويل والسواق مقنعين طبعا الدنيا اتلغبطت تحت والهجوم حصل علي الشركه وطلبو مروحيه بس خلاص فات الاوان كنا ركبنا كلنا وقبل ميحلق في الجو)
انا:استعنا علي الشقا ب****"ضغط علي الزرار رقم واحد صندوق الزباله اللي كان جمب الامن انفجر خلي المسلحين اللي واقفين يسقطونا وطو في الارض وجريو من الخضه حلقنا في الجو في عز انفجار القنبله وقمت ضاغط علي كل الزراير ورا بعضها بقيت طاير وشايف الشركه بتنفجر وبتيجي ارض زمان التهامي اتفرتك والناس اللي واقفه المعظم بيسقفلنا"
ايمانويل:حمد**** علي السلامه يا بطل
انا:السفينه فيها دكتور.!؟
ايمانويل:موجود هولمز اهو
انا:بالحق انته دكتور وبنشيل اعضاء وبتاع
هولمز:مش معايا ادواتي يبطل
انا:طب بسرعه بس
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
تماره بتسقف:طلع يا ماما هييييي
الشريف:الحمد**** دماغه مش ساهله
وفاء:طب هما هيروحو فين
الشريف:انا هكلمه
تماره:استنا بس يابابا هو دلوقت مشغول واكيد قافل تيلفونه عشان الجي بي اس
وفاء:طب والعمل اي
تماره:هيرن لوحده دلوقت بس لما يوصل للامان اكيد
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
"كنا في الهيلكوبتر وشايف تحت مننا السفينه ومن فوق منها في حرف الHكبير ده مكان الهبوط في سفن كتير بطيرات ده لو مستغرب يعني هبطنا علي سطح السفينه وكان في دكاتره مستنيه ده بامر من ايمانويل دكاتره يابا ده انته هابط علي سطح سفينه تجاره اعضاء وكانو اهلي واقفين انا بحب العيله دي اوي يجدعان مش مصدق اني مش هشوفهم في قصصي تاني المهم مريم جريت عليا حضنتني اووووووي ومعاها جميله حضنتهم اوي وانا بطني مجروحه طلعت من حضنهم ومشيت في اتجاه عرفات اللي فتحلي درعاته دخلت في حضنه هو ده الامان يجدعان مفيش امان اكتر من انك تكون في حضن اللي بتحبهم وزينب جريت حضنت ابنها آدم اللي كان علي السفينه وبعدين وقفنا ببص لزينب واضحك"
انا بضحك واصوت:عملنااااااهااااااااا
زينب بتضحك:هععععععع عملناهااااا
"زينب بتيجي تترمي فحضني وده حضن شكر اوي اوي يعني دخلت خيطت الجرح ومحمد شالو الرصاصه كان غي غرفه مجهزه وطبعا غرف كتير مش واحده ومحمد فاق وانا قاعد انا وهو ملفوفين شاش"
انا بابتسامه:علي فين يا مستر
ايمانويل:ده انته اللي مستر علي باريس يا مستر
انا:مريم ماما بابا قفلتو تيلفوناتكو زي مقولت ولا اي
مريم:مفتوحه بس رمينا الخطوط
انا:احسن انا عايز تيلفون اعمل مكالمه يا هولمز بقا الا رميت تيلفوني باللي فيه مقفول
"هولمز بيديني تيلفونه كنت لابس بنطلون بقوم وبفك زراير البنطلون"
جميله:بتعمل اي يا قلبل الادب انته
زينب بتضحك:الواد هيستفرط بينااااااا
"نزلت البنطلون لحد الركبه مش عارف كان بنطلون مين اصلا خدته من علي السفينه ورفعت رجل البوكسر الشمال لفوق كان مكتوب علي رجلي رقمين تيلفون رقم كاتب عليه كنزي والتاني كاتب عليه تماره نقلت رقم كنزي الاول اطمنها عليا وقمت رانن"
كنزي:الو
انا:ايوه يا حبيبتي انا سالم
كنزي بسرعه:انته فين طمني عليك اي اللي حصل
انا:اللي حصل ان انا دلوقت علي سفينه كبيره اوي ورايح باريس
كنزي:يعني انته كويس يا حبيبي بجد
انا:كويس خالص وهرتب كل حاجات الفرح لحد متجيلي بقا
ام كنزي:ايوه ياسالم طمني عليك يا حبيبي
انا:انا بخير يا ست الكل كنت هطلب منك طلب صغير لو ينفع..انا كده مليش قعاد في مصر وهداري نفسي في فرنسا وبتاع كنت هخلصلكو الورق انتي وكنزي وشاكر وتيجو فرنسا نغير حياتنا ونبدأ من جديد
ام كنزي:بس ده بيت ابو كنزي يبني ومينفعش نسيبوه
انا:يا ام كنزي افهميني انا مش بقول سيبوه للابد لا هتروحو وتيجو عادي انا بقول فتره بس واكتب كتابي علي كنزي ده بحد متقدم طبعا وبتاع
ام كنزي:طب كلم شاكر اهو واساله كده
شاكر:اي اللي عملته ده يلا انته كنت هتضيع نفسك
انا:كنت بصفي الحساب واللي عمل معاك كده بيتحاسب دلوقت
شاكر:مين اللي عمل كده
انا:اللي عمل كده امجد بس كان مبينه وبيني حساب والكفه تقلها بضربكم ده..المهم زي مقولت للحجه ياخي هنظبط الدنيا وتعالو فرنسا ونبدا من جديد كلنا يا شاكر خلينا نعيش بقا ياجدع
شاكر:يعم انا بعد اللي شوفته منك انا معاك لو علي موتي
انا:اخويا يجدعاان ده هكلمك تاني"قفلت معاه"
زينب:انته بتعزم الناس علي فرنسا
محمد:وزير السياحه في فرنسا لو شافك هيكرمك يبني
انا:هشششش انتو عارفين حاجه انتو اسكتو
ايمانويل:لا شايل الارقام فين يجدعااااان عامل حساب كل حاجه الواد مش طبيعي
انا:اي ياعم ده عشان لو حطيته ع اللاب ممكن لو انكسر بس الحجات تضيع فاهم
"بسجل رقم تماره وبرن علي الرقم وبسيب القعده وبروح اقعد في مكان لوحدي"
تماره:الو
انا:السلام عليكم
تماره:ايوه مين معايا.!؟
انا بابتسامه:الاستاذ
تماره:سالم انته بخير.(بتزعق)سالم ياماما يا بابا
انا:اهدي يابت مالك
تماره:انته بخير طيب طمني عليك
انا:انا زي الفل يا حبيبتي
الشريف:ازيك يا سالم
انا مدمع:ازيك يابابا
الشريف بيعيط:طمني عليك يا حبيبي انته كويس
انا:انا زي الفل يابابا وبعدين يعني انته مخلف راجل برده(صوت شن وعياط جمبه)انته فاتح مكبر الصوت ولا اي.!؟
وفاء بتعيط:طمني عليك يا حبيبي انته فين ولا هتعمل اي
انا:انا دلوقت علي سفينه ومعايا محمد اخويا والعيله اللي ربتني وهنروح فرنسا وهخلصلكو ورق بقا عشان تيجو انا لو كنت اعرف ان انا ابنكو من بدري كنا مشينا مع بعض بس انا معرفتش الا ساعه مكنت بتكلم
الشريف:طب محمد كويس يا سالم انتو كويسين يعني
انا:و**** زي الفل يابابا
"فضلت اتكلم معاهم شويه ووصلنا فرنسا وايمانويل اخد100مليون دولار وانا اخدت300مليون دولار وبقيت مليونير خلاص وهاكل الكشري في طبق وبتاع وخدنا شقق مش فيلا لا في عماره كبيره شكلها من بره فشخ كانت تبع عماير وفيلل ايمانويل خدنا ٣ شقق في دور واحد واحده لجميله وواحده لكنزي وواحده للشريف ورعد مرور اسبوعين كانت الطياره نزلت ارض فرنسا علي خير وكان في الطياره كنزي وامها وشاكر ومعاهم الشريف وتماره ووفاء قابلتهم بالاحضان والدموع والفرح والزعل دموع نازله بتغسل الذكرايات الزباله وخدت علي اهلي بسرعه اوي وحكينا اللي حصل جوه الشركه كلو وانا كنت مستعجل بصراحه اوي فبعد شهر علطول كان فرحي انا وكنزي حبيبه قلبي سكر محلي محطوط عليه كريمه
"الفــــــــــــرح"
"المعازيم مكنتش كتير منعرفش كتير في فرنسا اصلا بس معازيم ايمانويل كانت كتير وبتاع.في الكوشه قاعد جمب كنزي"
انا:اخيرا يبنت قلبي بقيتي ليا
كنزي:انا مبسوطه اوي اوي بجد
انا:الليله لما ابوسك مش هتق لي مش بحب كده لان الليله ليلتي يبت
كنزي:انته قمر كده لي يلا انته
انا:فينك من اول السلسله يبنتي انا حبيتك اوووووووي
"جه وقت التصوير وعيله الشريف عيله عرفات وعيله كنزي كلو وقف ورايا انا وكنزي والمصور قام واقف وواخد صوره لينا كلنا ومفيش حد فينا مبيضحكش"

((قبل اسبووعين من الفرح في مصر مدحت قاعد علي القهوه عادي وداخل عليه سليم))
مدحت:حمد**** علي السلامه ياباشا الحكومه قالبه الدنيا عليك
سليم:عارف ومش هطول بره وهرجع تاني انا هربت لهدف اسمه"التــــــــــــار"
مدحت:وانته هتوصله فين بس ده ياباشا
سليم:هو فين.!؟
مدحت:خاد اهله وراح فرنسا وعايش تحت جناح ايمانويل
سليم:يبقا نكسر جناح ايمانويل
﴿﴿﴿المشهد ده عشان لو حبينا نعمل سلسله تانيه وده انا معتقدهوش بصراحه ولو متعملش سلسله تانيه نعتبر ان سليم حاول مع سالم وايمانويل فمعرفش فقرر يعيش مسالم﴾﴾﴾
♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء العــــــــــــاشــــــــــــر♪

*الف الف شكر لكل واحد كتب كلمه فحقي وكان داعم للقصه سواء بالسلب او بالايجاب.
*اتمني تكون القصه كانت عند حسن ضنكم.
*كما اتمني تكون كانت خفيفه عليكم وحرفيا يعني القصه انا تعبت فيها مش من ناحيه الكتابه لا التفكير القصه اكشنها مش كتير ضربها مش كتير والحو ده بس كلها تفكير وانا كنت بزهق ساعات وانا بفكر بفكره بجد تليق بيكم وبحاول مكررش يعني
*بشكركم فرد فرد و**** يعني كل قصه ليها عيلتها احنا كنا علي مدار ال١٠ اجزاء عيله واحده شكرا ليكم
﴿اخوكم البسيط:البروفيسور﴾
 
  • عجبني
  • حبيته
  • نار ياحبيبي نار
التفاعلات: تفاه, reemon gorg, شهوه جنسيه و 174 آخرين
يا ريت القصه تعجبكم ولو اللي تابع قصصي قبل كده ف احنا بنبدأ وحده وحده فمتستعجلوش ع الاحداث✨🤍
 
  • عجبني
  • نار ياحبيبي نار
التفاعلات: الزوبر المتين$, abood1995, غريب عن العالم و 9 آخرين
عااش نييك ي قلب اخووك استمر بدايه فشييخه والجاي احسن مستنيين ع ناار❤❤
 
  • عجبني
التفاعلات: الزوبر المتين$, The General1, Ahmed atkol و 2 آخرين
(y) (y) 🥱 🥱 o_O o_O :whistle: :whistle: 🤪 🤪 😎 😎 :love: :love: :) :) :unsure: :unsure: :cautious: :cautious:
 
  • عجبني
التفاعلات: الزوبر المتين$, The General1, Ahmed atkol و شخص آخر
بدايه جميله جدا كمل يا برنس التكملة
 
  • عجبني
التفاعلات: الزوبر المتين$، The General1 و Ahmed atkol
عااش نييك ي قلب اخووك استمر بدايه فشييخه والجاي احسن مستنيين ع ناار❤❤
حبيبي يا صحبي وانا مش هتاخر عليكم⚡
 
  • عجبني
  • نار ياحبيبي نار
التفاعلات: الزوبر المتين$, The General1, عالم موازي و 2 آخرين
  • عجبني
  • يالهوي هي وصلت لكده
التفاعلات: الزوبر المتين$, The General1, عالم موازي و 2 آخرين
  • عجبني
  • ايه ده
التفاعلات: الزوبر المتين$, The General1, عالم موازي و 2 آخرين
  • عجبني
التفاعلات: الزوبر المتين$, The General1, Ahmed atkol و شخص آخر
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بدايه رائعه
 
  • عجبني
التفاعلات: الزوبر المتين$, The General1, Ahmed atkol و شخص آخر
حلوة جدا،منتظرينك لكن يا ريت متتأخرش علينا يا نجم
 
  • عجبني
التفاعلات: الزوبر المتين$, The General1, Ahmed atkol و شخص آخر
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: الزوبر المتين$, The General1, عالم موازي و 2 آخرين
  • عجبني
  • جامد
التفاعلات: الزوبر المتين$, The General1, عالم موازي و 2 آخرين
ي يريت و**** وخلي الجزء طويل شويه❤
الجزء قصير عشان بدايه للقصه وعشان كنت عايز ابدأ الجزء التاني بعد م الشخصيه كبرت علطول
 
  • عجبني
التفاعلات: الزوبر المتين$, The General1, Ahmed atkol و شخص آخر
بداية طيبة ..
فى انتظار الجديد
 
  • عجبني
التفاعلات: الزوبر المتين$, The General1, Ahmed atkol و شخص آخر
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: الزوبر المتين$, The General1, Ahmed atkol و 2 آخرين
  • عجبني
التفاعلات: The General1، Ahmed atkol و وليد العمده وليد
جامد نزل الجديد
 
  • عجبني
التفاعلات: The General1، Ahmed atkol و وليد العمده وليد
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: The General1, Ahmed atkol, وليد العمده وليد و شخص آخر
  • عجبني
التفاعلات: The General1, meedo32, Ahmed atkol و شخص آخر

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%