NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

άĻмάĻέķ

نسوانجى مبتدأ
عضو
توجه جنسي
عدم الإفصاح
( شــــــطرنـــــــــج )
.
بما انى لسه اول مرة ع المنتدى انزل حاجه فياريت الروايه دى تعجبكم و مش هطول عليكم...
قرائة ممتعة للجميع....
.

ميار:ـ عمار انت لو مصر على اللى ف دماغك يبقى تبعد عنى و مفيش علاقه تجمعنى بيك بعد كدا غير الشغل غير كدا ولا اعرفك و على فكره انا هفضحك و هعرف العالم كله سرك....
عمار: ـ اللى انتى شيفاه صح يا بنت الناس اعمليه بس انا مش هسكت غير لما ارجع حق الناس اللى ماتت ظلم ماتت ع ايد ناس مفيش ف قلبهم ذره رحمه و من ضمن الناس دى كان ابويا ومعايا دليل بيثبت الكلام ده لو انتى مش مصدقانى وغير كدا انا فعلاً عاوزك تبعدى عنى الفتره دى عشان مش عاوز حد تانى يتأذى بسببى وبذات حد يكون عزيز عليا و ع قلبى انا مش عاوز اخسرك زى ما خسرت بابا......
ميار: ـ و طالما معاك دليل ان باباك اتقتل مش طلعته ليه و وديته للشرطه عشان يرجولك حقك دا لو انت صادق ف كلامك يعنى
عمار: ـ لان ببساطه الناس دى ليهم ف كل خرابه عفريت وانا مش ضامن ان كان فى حد تبع الناس دى ف القسم ولا لاء ثانيا انتى مش مصدقانى صح
ميار: ـ ايوه.....
عمار: ـ طب تعالى معايا وانا هثبتلك كلامى ان كان صح ولا غلط بس هطلب منك طلبين هو انتى هتلاقيه غريب شويه بس لازم اعمل كدا
ميار بتعجب!! طلب ايه دا
عمار: ـ الطلب الاول معلش لازم تلبسى الماسك دا لان المكان اللى احنا هروحه مينفعش اى مخلوق يعرفه غيرى بس انا عشان واثق فيكى انا هاخدك ع المكان ده علشان اظهرلك الحقيقه
ميار:. ـ ماهو واضح انك بتثق فيا ع العموم مفيس مشاكل انا هلبس الماسك ع ماشوف اخرتها معاك بس لو طلعت ف الاخر كذاب ساعتها و**** ماهعرفك تانى وهبلغ عنك
عمار: ـ والطلب الثانى عاوز تمسكى نفسك و تتحكمى ف اعصابك عشان اللى هتشوفيه مش هيكون سهل بالنسبالك
ميار:ـ مع انى مش فاهمه حاجه بس اشطا
عمار:ـ توكلنا ع ****
انا عارف ان دماغكو ساحت و مش فاهمين حاجه فحكيلكو الحكايه من الاول.......
ـــــــــــــــــــــــــ فلاش بــــــــــاك ـــــــــــــــــــــــــ
عمار..
شاب ف الخامسة والعشرين من عمره
خريج صحافه واعلام امه توفت بعد ولادته ب٣ سنين و عاش مع ابوه كل الفتره دى و كان ابوه الوحيد اللى باقي له من الدنيا ولكن بعد انتقال والده الى رحمه **** من ٧ شهور مبقاش ليه حد ف الدنيا غير **** و عم كريم كان صاحب ابويا الوحيد وكان مئامنه ع كل اسراره
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عمار: ـ جاى يلى بترن الجرس
عم كريم: ـ ايه يا عمار ده كلو يابنى ع ما تصحى
عمار: ـ معلش و**** نايم متاخر بس شويه...
اتفضل يا عم كريم خمس دقايق بس هغسل وشى و هغير وننزل ع طول تشرب ايه بس الاول
عم كريم: ـ ياعم مش عاوز اشرب حاجه عاوزين ننزل ع طول عشان منتاخرش ع الشغل وبعدين دا اول يوم ليك ف الشغل
عمار: ـ تمام يا راجل يسكر بس هتعزمنى ع قهوة لانى مش بعرف ابدء اليوم من غير القهوة
عم كريم: ـ تمام يا سيدى انجز انت بس...
عارف يا عمار كل حاجه فيك بتفكرنى بالمرحوم ابوك **** يرحمه
عمار: ـ **** يرحمه وعشان كدا ان هنزل معاك الشغل عشان اثبلتك واثبت لكل النااس ان ابويا كان مدبرله حادثه موته مش مجرد صدفه وقدر
عم كريم: ـ انت لسه بردو بتجرى ورا الموضوع دة...
يابنى عيش حياتك و متهتمش بالموضوع ده لانك مش هتستفاد حاجه فى الاخر وزى ما بيقولو احمد زى الحاج احمد
عمار: ـ هى وجهة نظر تحترم وكل حاجه بس مش جايه معايا سكه ويوم لما اثبت صحه كلامى هتقولى ياريتنى كنت سمعتلك و وقفت معاك و ساعدتك وانا وانت والايام بيننا وبعدين فكك بقى من الحوار دا دلوقتى يلا بينا عشان الشغل و متنساش القهوة
عم كريم: ـ حاضر يا سيدى
.
.
مش عارف ليه وانا بتكلم مع عم كريم كنت حاسه مخبى عليا حاجه من ساعة ما ابويا اتوفى وفى حاجة عاوز يقولهالى بس خايف زى مايكون فيه حد مهددة بس طنشت للموضوع حاليا بس منستهوش
اول ما وصلنا مكتب الاعلام اللى كان بابا شغال فيه بدء عم كريم يعرفنى ع الناس اللى هناك الناس قابلتنى بود وحب حسيت ساعتها ان بابا هو اللى رجعلهم الشغل من تانى و بعدين دخلت للمدير وقعد ياخد ويدى معايا ف الكلام ولا عشرة عمر واتكلمنا ف الشغل شويه و طلبت من المدير انى اشتغل ف قسم المقابلات الصحفية
المدير استغرب من طلبى لانى خريج صحافه واعلام و اول ع دفعتى اربعة سنين و كان هيشغلنى معاه مؤقتا ع مايشوفلى حد تبعه يشغلنى ف اى قناة
المدير (جمال): ـ ليه كدا يا عمار دا انت خريج صحافه واعلام بتقدير كويس جدا واى جريده او قناه تتمنى واحد ناجح زيك
عمار: ـ شكرا لحضرتك بس انا حابب اكمل مسيره بابا مش اكتر الا اذا حضرتك مش حابب انى اشتغل معاكو يعنى
جمال: ـ دا يشرفنى جدا يبنى وبعدين لازم تبطل لماضة و هزار ابوك دا
عمار: ـ اعمل ايه بس دى جينات و مش بإيدى انى ابطلها و زى ما بيقولو الطبع غلاب ولا ايه
جمال:ـ كلامك صح
عمار: ـ شح
جمال: ـ افندم بتقول حاجه
عمار: ـ اعتبر نفسى استلمت الشغل
جمال: ـ توكلنا على ****
خرجت من عند المدير و طلعت ع عم كريم ابشره و زى ما كنت متوقع عم كريم فرحلى جدا وقالى.....
عم كريم: ـ بص بقى الشغل شغل يعنى مصلحتك اولى من اى حد هنا كلو هنا بيبنى مصالحه ع قفى الثانى وابوك **** يرحمه مسبلهمش فرصه....
ثانى حاجه.. البنت اللى هناك دى ملكش دعوة بيها نهائى ومن غير متسأل ليه فاهمنى يا عمار
عمار: ـ تمام يا راجل يا سكر بس اشمعنى بقى البنت دى دا حتى كيوت و ملهاش ف الطور ولا ف الطحين
عم كريم: ـ اسمع الكلام يا عمار بدون مناقشة انا بحاول على قد مقدر انى اخلى بالى منك زى ما ابوك وصانى
عمار: ـ اهدى كدا يا كرملة انت مالك قلبتها حزن كدا ليه و بعدين عاوزك تطمن انا باذن **** مش هخرج من الدنيا غير لما اجيب حق ابويا
و بعدين فين القهوة يا راجل ياااا........
عم كريم: ـ بس بس هتفضحنا **** يخربيتك هروح اجيب القهوه و اجيلك
عمار: ـ تمام خد راحتك
عم كريم راح يجيب القهوة وانا طلعت زير النساء اللى جوايا اللى كنت دافنها من 2 كليه ورحت اشوف ايه قصة البنت اللى عم كريم حذرنى منها
عمار: ـ يا لفرحه اللقاء كأنه يوم عيدي وانت هديتي .!!
ايا صغيرتي أبشري سنكون سويا حتي وان فعل الزمان فعاله فيا حبيبه قلبي أتساءل كيف جمعني القدر بك ؟؟
ميار:ـ افندم بتقول حاجه؟!
عمار: ـ كنت بقول انا سايب الفراوله ف البيت قبل مانزل معرفش خرجت ازاى و سبقتنى ع هنا
ميار بعد ما خبت ابتسامتها: ـ و****..
طب حضرتك تقدر تشوف حل للموضوع فى مكتبك مش معنى انى كنت بعز باباك و بعتبرة زى بابا يبقى هعاملك بنفس المعامله
عمار: ـ يابختك يابا ان القمر كان معتبراك باباها
طب بقولك ايه انتى لازم تاخدى بالك منى انا كمان
ميار: ـ دا ليه انشاء ****؟!
عمار: ـ بما انك القمر وانا نجم و ساكن جنبك فنعتبر جيران والنبى وصى ع الجار ولا ايه
ضحكت ميار.. و باظت اللحظه لما رجع عم كريم و معاه القهوة
عم كريم: ـ عمار بتعمل ايه عندك وليه مش ف مكتبك
عمار: ـ ضحكت يعنى قلبها مال يا كرمله
عم كريم: ـ طب قدامي ع مكتبك يا عم عمرو دياب انت
عمار: ـ ثوانى بس...
هو القمر اسمه ايه
ميار.. اسمى ميار الجندى
عمار: ـ خلصانه يا فراوله هرجعلك تانى بس هخلص من المصيبه اللى معايا دة الاول
ميار: ـ وانت ترجعلى ليه خليك ف شغلك
و عدى كام يوم وانا بحاول اتقرب من ميار و بردو مش ناسى الموضوع الاساسى اللى خلانى اتنازل عن عنادى و اكمل مسيره ابويا ف الشغل مع ان دا مكنش طموحى انا كان طموحى اعلى من كدا بكتير و كونت علاقات ف الشغل ف الكام يوم اللى فاتو و اهم حاجه انى اتعرفت على عم مجدى اللى شغال ف الارشيف عشان اتعرف ع شغل بابا اكتر و اكمل من النقطه اللى وقف عندها و يوم ورا يوم وانا بكتشف حاجات عن ناس انا كنت مفكرها ملايكه الى ان فوجئت بان اخر لقاء بابا عمله كان مع ابو ميار لان باباها رجل اعمال مشهور جدا بس مش عارف ليه جالى احساس ان فيه حاجه غريبه ورا باباها اللى هو ( معتصم الجندى ) او يمكن تملكنى الشعور ده لان اغلبيه اللقاءات و المقالات اللى بابا عملها و كتبها كان اغلبيتها عن كشف حقيقه اكبر رجال اعمال متورطين فى اعمال فساد او بالمعنى البلدى (شغل شمال ) ولما سألت عم مجدى قالى....
عم مجدى: ـ بص يا عمار اللى حصل حصل ومنقدرش نغير القدر المهم اننا نبص قدامنا و نكمل حياتنا و من الاخر كدا كل اللى انت بتعمله دا ملهوش لازمه
و هنا شكوكى زادت اكتر لما عم مجدى كلمنى بنفس طريقه عم كريم و الاتنين زى مايكون بيقولولى ان اخرة السكه دى موت زى اللى حصل مع ابوك و هنا زاد اصرارى ع الموضوع اكتر
عمار: ـ من الاخر كدا مفيش مخلوق ع وجه الارض هيرجعنى عن اللى ف دماغي و بعدين انا مش عارف ليه انت و عم كريم عاوزينى ارجع عن اللى ف دماغى زى مايكون مخبيين عليا حاجه بس اقولك انا مش محتاج مساعده حد و هوصل للى انا عاوزه و لو طلع اللى ف دماغى صح واللى خلق الخلق ماهرحم اى حد كان ليه يد ف قتل ابويا و يا عالم مين تانى مات على اديهم....
سيبته و خرجت روحت على الكافيه اللى دايما بقعد فيه اللى دايما بيهون عليا و بينسينى كل همومى الكافيه بيطل على البحر طلبت قهوة من الويتر عشان افوق لان انهارده عيد ميلاد ميار و مينفعش اقابلها وانا متعكنن بس الاغرب ان لقيت الويتر بيقولى...
الويتر(يوسف):ـ انا اسف لحضرتك يا استاذ عمار لان المكان محجوز بالكامل لان فيه عيد ميلاد
عمار: ـ تمام بس بقولك يا جو هو عيد ميلاد مين و تعالى معايا سكه مش تلف و دور وانت عارف انى مش هحلك غير لما اعرف
الويتر(يوسف):ـ عشان انت شقى و زميلى هقولك...
دا يا عم عيد ميلاد ميار الجندى بنت راجل الاعمال
عمار:ـ يا عم مش تقول كده من الصبح بص المهم انا عاوز منك خدمه
الويتر(يوسف):ـ طلباتك كترت هاا خلصنى
عمار: ـ بص يا عم انا هاجى اقعد ع البار و اول ما عيد الميلاد يبداء و يطفو الشمع هتسلم الهديه دى لميار و تشاورلها عليا تمام
الويتر(يوسف):ـ اشطا يا عمار يا حلاق دانت طلعت نينجا جيبتها ازاى دى
عمار: ـ بعدين يا جو
الويتر(يوسف):ـ تمام
عيد الميلاد بداء و يوسف نفذ اللى طلبته منه و ميار اتفاجئت او بمعنى اخر اتضايقت ان حد غريب مجهول الهويه بيقدملها هديه و لقيتها واقفه ورايا و بتخبط ع كتفى
ميار: ـ احم لو سمحت يا استاذ انت بتقدملى الهديه دى بصفتك ايه و بعدين يا يوسف انا حاجزه المكان كله ازاى الحيوان دا لسه قاعد هنا انت يا عم الغامض انت بصلى وانا بكلمك
عمار: ـ ميار معتصم الجندى بنت اشهر واكبر رجل اعمال ف المنطقه ابوها راجل محترم و هى لسانها طويل و عاوز قصه ولا ايه يا جو
الويتر(يوسف):ـ اللى انت شايفه يا كبير
ميار بتعجب: ـ لا و**** هو انت بطبله كمان يا يوسف حسابى معاك بعدين
عمار: ـ اهدى يا فراوله ليطقلك عرق مالك بتتنططى علينا كدا ليه ما كلنا بشر زى بعض اهدى ع نفسك يا فراوله
ميار: ـ ثوانى فيه شخص واحد بس اللى بيقولى الاسم دة....
عمار انت بتعمل ايه هنا وعرفت عيد ميلادي ازاى
عمار: ـ ايه ماكنت من شويه حيوان
ميار: ـ انا اسفه بجد مش اعرف انه انت ماتيجى تقعد معانا و بالمره اعرفك ع الناس بدل مانت قاعد بتكلم الحيطان كدا
عشت و تعايشت مع الناس و قضيت سهرة حلوه وفعلا انا كنت محتاج سهرة زى دى انا اول مره احس فعلا انى مستمتع بالحياة من بعد وفاة ابويا الضحكه طالعه من قلبى فعلا او ممكن الفرحه دى كلها عشان ميار جنبى و قررت اعرف ان كان بتبادلنى نفس الشعور ولا انا بس اللى معجب بيها
عمار: ـ بقولك يا ميار..
هى مين الجمل اللى واقف هناك ده
لقيت ميار بتجز ع سنانها و هوب راحت مديانى بالكوع ف صدرى و هى بتقول....
ميار: ـ اتلم يا حيوان و خلى عندك ددمم
عمار: ـ اااااه ايدق تقيله يا غشيمه
وبعدين هو انتى بتغيرى يا فراوله؟؟
ميار بكسوف: ـ وانا يوم ما اغير اغير ع واحد زيك بس كل الموضوع و ما فيه ان خطيبها واقف وراك و دى هند صاحبتى
عمار: ـ يا بخته و**** طب تصدقى وتؤمني ب****
ميار: ـ لا إله إلاّ ****
عمار: ـ الواد دا امه دعياله طالما معاه جمل بالحجم دا يبقى امه دعياله
ميار: ـ طب لم نفسك بقى بدل ما و**** له.....
عمار: ـ طب و**** بتغيرى يا فراوله...
ع العموم كل سنه وانت طيبه والعمر كله ليكى و قاطع كلامى التليفون لما رن استأذنت من ميار و فتحت المكالمة
و بعد شويه...
تمام ماشى **** ينور كملو انتو وانا هتابع معاكو
عدى اليوم و لما جيت اوصل ميار بيتها لقيت عربيه نزل منها واحد لابس بدله شيك اوى و فتحلها الباب و قلها ان ابوها عاوزها حالا اعتذرت منى و راحت ركبت العربيه وانا روحت البيت اخدت شور و عملت قهوة و فتحت اللاب توب خلصت شويه شغل و دخلت انام كانت الساعه داخله علي 3:30 لان عندى شغل الصبح بس كان للقدر كلام تانى لان لما جيت انام جاتلى رساله حاولت اتجاهلها بكل الطرق لكن الفضول كان هيموتنى عاوز اعرف مين و يا سلام لو الشخص اللى ف بالى...
مسكت التليفون و ببص ع الرساله لقيت فيديو مبعوت من رقم مجهول ع الواتساب تجاهلته تماما و قولت الصباح رباح لكن بردو القدر مش رايد انى انام و لقيت رساله تانيه مبعوته من نفس الشخص....
الشخص:ـ كنت عارف انك مش هتفتح الفيديو لانى مراهن عليك رغم ان الفضول بياكلك لكن بردو لسه بتعرف تتحكم فيه لسه زى مانتا متغيرتش كتير عن زمان....
عمار: ـ **** يباركلك ع كلامك الحلو ده ..
مين؟؟
الشخص: ـ مش مهم مين دلوقتي هتعرف كل حاجه ف وقتها بس انا بساعدك لان احنا الاتنين ف نفس المركب انت عاوز تعرف مين اللى قتل ابوك وانا عاوز اكشف اكبر منظمه مافيا ف العالم
عمار: ـ و**** انت جيت للشخص الغلط و ع ما اظن مش هقدر اساعدك بحاجه فشوف حد غيرى او بمعنى اصح شوفلك لعبه تانيه ...
الشخص: ـ مش بقولك لسه زى مانتا ماتغيرتش ع العموم عاوزك بكرة تجهز نفسك و تروح ع اللوكيشن اللى هبعتهولك كمان شويه و اوعدك انك لو روحت هتمسك اول طرف خيط للقضيه دى..... سلام.....
الصراحه الفضول كان قاتلنى ع ما خلصنا كلام كانت الساعه حوالى 6:00 الصبح يعنى فاضل ساعتين و اروح الشغل عملت قهوة و قضيت الساعتين دول قدام اللاب توب و عدى الوقت ونزلت اخدت العربيه و روحت الشغل قضيت اليوم عادى و لقيت رساله من الشخص المجهول.....
الشخص: ـ متنساش النهارده الساعه 2:00 يا بطل معتمدين عليك...
محطتش الرساله ف دماغى لان كل اللى كان شاغلنى انى انام و بس خلصت ساعات الدوام و روحت حضنت السرير صحيت ع 12:00 باليل قومت فوقت و اخدت شاور و شربت القهوه و نزلت رحت ع المكان و كان زى مخزن او مصنع قديم لانه كان مترب و مليان خيوط عنكبوت و فيه خرده قعدت الف ف المكان شويه عشان استكشفه يعنى و اشوف المداخل و المخارج عشان لو قدر **** حصل حاجه اعرف انقذ نفسى و بعد شويه اخترت المكان اللى هستخبى فيه بحيث يكون كاشف المكان كله و قريب من المكان اللى هخرج انا منه من غير محد يحس بيا....
اخترت المكان و استخبيت من هنا و سمعت صوت العربيات من هنا بس كانت صدمه بالنسبالى لما شوفت المقابله اللى حصلت مكنتش اتوقع ان عم مجدى يكون ليه دخل بالموضوع و الشخص التانى كان واحد اول مرة اشوفه و المقابله دارت كالاتى.......
عم مجدى: ـ بلغ المارشال انه ياخد باله اليومين دول لان ف مجموعه بتنكش ورانا و عاوزه توقعنا بس اللى ظاهر حاليا عمار ابن ياسر السعدنى
الحارس: ـ دى تبقى مشكله مشكله لو الواد زى ابوه احنا لازم نخلص منه ف اقرب وقت
عم مجدى: ـ لو حد مستغنى عن حياته يفكر يقرب من عمار بلغ انت المارشال وانت هتعرف معنى كلامى
الحارس: ـ تمام اللى تشوفه المهم نخلص شغلنا
عم مجدى: ـ بلغ المارشال ان شحنه السلاح هتوصل كمان 3 ايام وع اول الاسبوع هنصدر اول شحنه كوكايين
الحارس: ـ تمام يا بوس اللى تؤمر بيه
بعد كدا كل واحد راح لحاله وانا كنت مصور المقابله دى صوت و صوره انا مبقتش فاهم حاجه من كتر التفكير راسى هتنفجر من الصداع بعد ما اتاكدت ان المكان فاضى طلعت ع الطريق مكان منا راكن العربيه و اخدتها و رحت الكافيه و يوسف لما شافنى بالحاله اللى انا فيها لحقنى بالقهوه ع طول وانا كنت سرحان و بفكر اعمل ايه طلعت الفون و قتحت الواتس عشان اكلم الشخص المجهول اللى كلمنى عشان احكيله ع اللى حصل بس بعد انتظار طال اكتر من ساعه مكنش فيه رد منه فقررت انى اطلع بالفيديو اللى معايا ع القسم و هم يتصرفو و بالفعل اتحركت ع القسم و اول ما وصلت طلبت انى اقابل المأمور عشان احكيله ع اللى حصل و بالفعل حكيت بس كنت مستغرب برود اعصاب المأمور و من كلامه معايا شكيت فيه و لما طلب دليل ع كلامي وريته الفيديو و هنا لقيت المأمور اتنفص من مكانه و بدا يزعق و يعلى ف صوته.....
المامور: ـ حضرتك ازاى تصور وانت ممعكش اذن نيابه.....
خرج المامور من المكتب و هو متعصب و كان بيرن ع حد و انا لسه قاعد مش فاهم حاجه لقيت رساله من الشخص المجهول و كان مضمونها
(اهــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرب)
.
.
و هنا نكون خلصنا الفصل الاول و هنزل فصل كل اسبوع بسبب امنتحاناتى و دى سنة تخرج ف مينفعش لعب خالص اشوفكو الاسبوع اللى جاى ع خير مع تكمله الاحداث

• عجبني
التفاعلات: EL FNAN و محمود2
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
مرحبا بكم عزيزي الكاتب عزيزتي الكاتبة طالما قصتك في هذا القسم فيعني أنها متسلسلة فعليه حينما تريد تضيف جزء جديد عليك باتباع الخطوات التالية وهي اولا تضع الجزء الجديد في مربع الكتابة بالاسفل ثانيا تدخل على هذا الرابط
وتطلب دمج الجزء الجديد من قصتك وتكتب اسم قصتك وتكتب رقم المشاركة التي فيها الجزء أو تنسخ رابط قصتك
وسيستجيب لك أحد مشرفي القصص
لو كان متاح مباشرة

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%