NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة واقعية سوق المتعة ـ حتى الجزء الرابع 24/8/2022

جزء جامد جدا وانا ملاحظ تحسن جامد والظاهر كدا انك هتخلي كل ابن احبه حكم علي القصه حكم خطآ يندم.طريقه كتابتك والغموض وقفله الاجزاء وكل حاجه كويسه تخيل مع الوقت ومع خيالك هتبقا عامل ازاي.اوعا توقف يسطا عشان كام واحد خول شاف اول جزء وحب يتروشن عليك او يعمل فيها ناقد لا خالص الناقد اللي بجد هوا اللي بيحكم علي القصه بعد4اجزاء علي الاقل الناقد مش اللي بيشوف اول جزء ويقول يع مش حلوه.استمر يغالي بس ابقا طول الجزء شويه

• عجبني
التفاعلات: Mahmoud ss و Loka alex
  • حبيته
التفاعلات: Le loup
جزء جامد جدا وانا ملاحظ تحسن جامد والظاهر كدا انك هتخلي كل ابن احبه حكم علي القصه حكم خطآ يندم.طريقه كتابتك والغموض وقفله الاجزاء وكل حاجه كويسه تخيل مع الوقت ومع خيالك هتبقا عامل ازاي.اوعا توقف يسطا عشان كام واحد خول شاف اول جزء وحب يتروشن عليك او يعمل فيها ناقد لا خالص الناقد اللي بجد هوا اللي بيحكم علي القصه بعد4اجزاء علي الاقل الناقد مش اللي بيشوف اول جزء ويقول يع مش حلوه.استمر يغالي بس ابقا طول الجزء شويه
حاضر ياعم انا بحاول اطلع خنقتي من الزهق ايلي انا فيه

ايه العك ده 👎
ياباشا كمل للآخر ولو مافيش حاجه عجبتك ابقا قول رايك في الاخر ورأيك بالسلب او التحفيز هيبقا فوق دماغي

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
متشكر انا ليا الشرف انك متابع قصتي وانا معجب جدابقصتك عاش ياصديقي
حبيبي يا صاحبي الشرف ليا أنا

حاضر ياعم انا بحاول اطلع خنقتي من الزهق ايلي انا فيه
ياعم كلنا مخنوقين وداخلين نعيش في خيال القصه اللي بنقراها بس صباح الفل الدنيا حلوه

روحت فين يا سطا الجديد فين

حلوة كثير واصل

خالد : انت كنت عارف ان سمير الألفي كان عاوز يدخل قصادي في المزاد
سالم :بصراحه انا جاتلي مكلمه من السكرتيرة بتاعته
خالد : هو انت مش هتبطل نجاسه ابداء
سالم:ياابني انا بطلت بس اعمل ايه واله انا عشان واد حلو وعيني خضراء
خالد :طب انا طلبت من المهندس ياخد الشحنه يوديها المجازر عشان تلحق تروح تتوزع عل الهايبرات
سالم: تمام انا هقوم اروح المجازر اتمم
خالد:قشطه
عند سمير الألفي في شركه قاعد غضبان تدخل ناديه السكرتيرة مالك ومعاها القهوه
ناديه :مالك ياافندم
سمير:غضبان الوله ايلي اسمه خالد عامل زي الجوكر كل ام يخش مزاد يقش
ناديه :انت عرفت انه دخل في للعقارات كمان
سمير: وقف وعل وشه علامه الغضب بتقولي ايه كمان طب اطلعي بره
سمير:يتصل بي مجهول الو ياباشا انا صبرى بداء يقفل عل الوله ايلي اسمه خالد الصافي ده
مجهول:سيبه خليه يجيب آخره
سمير:ياباشا ده دخل في مجال العقارات
مجهول: غضبان بتقول ايه ده شكله هيلعب في عداد عمره اقفل دلوقتي
مجهول : قاعد مع نفسه وبعدهالك ياابن محمود الصافي عمال تنخور وتنخور وانا سايبك
مجهول عمل اتصال بدراعه اليمين
ونسميه ستيف
مجهول:الو ستيف
ستيف: ايه الجديد
مجهول:عيل شاب تافه عاوز عيار يدوش قرصه ودن كده خفيف
ستيف:والعياره ايلي مايصيبش يدوش بالظبط
تحب امتي وفين
مجهول:النهارده وهو طالع من مكتبه الساعه ٥
ستيف: ابعت البيانات في رساله
وصلت الرسالة لي استيف
وراح ينفذ وفعلا وخالد طالع من الشركه ضرب النار انفتح عليه
وهنا ينتهي الاقتباس
احب اعرف رايكم ايه ولو لقيت تفاعل هنزل أحداث القصه كلها واتمنى تعجب الكل ومستني ردكم

اقبل ما أبدأ احكي لكم لازم أعرفكم بأسرتي ، وقبل ما اعرفكم بأسرتي أحب أقولكم إن دي زي مذكرات خاصة بعرفكم بيها ايه اللي حصلي
انا اسمي خالد عندي 26 سنة عايش مع أسرتي وشغال مع والدي في محل الفرارجي بتاعه ، ده غير إني اشتغلت شغلانات كتير، طولي حوالي 165قمحاوي وزني 85 جسمي متناسق شويه
والدي اسمه محمود عنده 48 سنة وزي ما عرفتوا هو عنده محل فرارجي (بياع فراخ يعني) محل كبير ومشهور
والدتي اسمها سميرة عندها 43 سننة ربه منزل
أخويا الصغير سعيد وده طالب وعنده 19سنة
وليا أخت أصغر منى اسمها سارة عندها 24 سنة متزوجه من واحد اسمه أحمد وعندهم بنوتة
بعد ما عرفتكم بأسرتي هابدا أحكي لكم

الفصل الأول

نبتدي لما وقفت في الاقتباس.
لما نزلت من باب الشركه وضرب النار بداء، اتصبت عدت رصاصات اولهم فوق القلب والتانيه في الجنب والتالته في رجل، جات عربيه الإسعاف وتم نقلي،
ودخولي العمليات، وتمت عمليه انقاذي بي نجاح، دخلت في غيبوبه وشريط حياتي بداء يبداء قدامي، وارجع
في يوم عيد ميلادي ايلي هو 10 اكتوبر أمي دخلت لي أوضتي الساعة 7.30الصبح وقعدت تصحيني وتقولي : يالا خالد قوم
خالد : حاضر هقوم أهو
أمي : يا ابني قوم عشان تلحق تفطر وتنزل تفتح المحل
خالد : حاضر يا أمي هقوم اهو ، هو بابا صحي
أمي : آه يا حبيبي وحطيت ليه الفطار عشان يعرف ياخد العلاج
قمت دعكت عيني ووقفت اتمطعت وخرجت كان بابا قاعد بيفكر فقلت : صباح الخير ياحاج
أبويا : إيه يابغل النوم ده كله ، مش ورانا لقمة عيش لازم نراعيها
خالد : يا حاج هو حصل ايه يعني
أبويا : يا ابني راعي لقمة عيشك وافتح المحل بدري ، ده زمان قالوا البركة في البكور، بدل ماانت بترجع بعد الساعه12 من عل القهوه انت وصحابك العلوق، نام بدري
انا : حاضر يابا ، اديني قمت (وأنا من جوايا بقول لنفسي هو مش هيبطل أسطوانة كل يوم دي)
دخلت الحمام وبعد ما غسلت وشي وخرجت قلت لابويا : بقولك يا حاج هو الحاج هشام هينزل كام طرد فراخ
ابويا : هينزلك 15ابيض و6فلاحي وما تنساش تكتب الأوزان في الكراسة وخلي عينك وسط راسك كدة واوعى الشغل كويس
خالد : ما تقلقش يا حاج
كانت اختي بايتة عندنا وخارجة من أوضتها بتصبح علينا ، روحت لاسعها قفا من غير ما حد ياخد باله
اختي: هو انت ياله مش ناوي تبطل، وانا ايلي كنت جيبالك هديه عيدميلادك بدل مافيش حد معبرك كده.
انا: وحياه امك جبتيلي هديه، هيا فين، هاه، طب ايه هيا، يااحلي اخت في الدنيا، ماتنجزي بقا يابت.
اختي: ايه كل ده انت هتشحت، لما ترجع من المحل بقا عشان هتبوظ المفجاءه، ياله يابابا عل اكل عيشك.
انا:روحت غمزلها وقولتله ماشي ليكي يوم يا كلبه البحر.

. نزلت روحت السوق ايلي فيه المحل لقيت صناديق الفراخ قدام المحل، وفي ورقه مكتوب فيها الميزان، هو الراجل بتاع الفراخ بينزل ويوزن ويسبلك الورقه مكتوبه، رجعت عل الموازين وكتبت كل حاجه في الكراسة، وابتديت في تجهيز

نرجع لي اختي وامي في البيت والحوار كالآتي.
اختي:اما هو انتي مش ناوي تجوزي خالد بقا ياحجه
امي:بنظرة حزن مش راضي يابنتي، كل ام افتح معاه الحوار ده يقولي لسه بدري، لسه بدري.
اختي: لسه بدري ايه شقته وجهزها مافضلش فيها غير حجات بسيطه،وبعدين انا عندي ليه عروسه إنما ايه قمر 14.
امي: مين يابت
اختي: مريم بنت عم سيد العلاف حاجه ايه كده قمر، شوفتها في حنه ابتسام صاحبتي.
امي: لما يجي نبقا نفتح الكلام معاه. هقوم اعمل الغداء وانتي شوفي بنتك ياله.
يدخل عليهم سعيد وهو راجع من الكليه، واول مادخل قامو وقفلو عل الحوار ايلي بيتكلم فيه
اخويا: مساء الخير ياماما
امي: مساء الخير يا حبيبي
اخويا:بابا فين واختي
امي:بابا في المحل عند خالد اخوك، واختك جوه بتاكل بنتها، خش غير هدومك ياله وناملك شويه.
اخويا: حاضر بس هروح اجيب حاجه، وارجع انام عقبال مالغداء يجهز.

عندي في المحل انا شغال والرزق داير ولقيت تليفوني بيرن وماسمعتهوش، ولقيت ابويا دخل عليا المحل وكنا عل حوالي الساعه2 العصر.
ابويا:ايه ياخالد برن عليك التليفون مابتردش ليه.
انا:لاياحج غصب عني ماسمعتهوش، هو انا اقدر ياحج، وبعدين انت شايف مافضلش غير طاردين فراخ ابيض ونشطب.
ابويا:طيب هات الكراسة عشان اتابع واشوف.
قعد ابويا يراجع ويعد فلوس الدرج، ولقاني عامل نظام جديد، لقاء فلوس الفراخ البيضه لوحدها والفراخ الحمراء لوحدها ولقاء فلوس تالته تانيه لوحدها، راح ندها عليا وقالي تعاله.
ابويا:طب ديه فلوس الفراخ البيضاء وديه فلوس الحمراء التالته ديه بتاعت ايه؟
انا: ديه فلوس 4 طرود فراخ يخصووني.
ابويا:يخصوك ازاي عشان افهم
انا: فهمت ابويا الليله والاتفاق ايلي عملته مع صاحب مطعم.
ابويا:ياعني انتي عاوز تفهمني ان التقطيع بيكسب المبلغ ده
انا:طبعا كمان سبها عل ***وهيا هترزق
ابويا:انا كده اطمنت عليك اروح انا وانت خلص وحصلني عشان تلحق الغداء.
مشي ابويا انا بنضف المحل وخلصت وجيه عمي هشام حسبته، جمعت الفلوس والدنيا اترضت روحت قاعد مولع سيجاره، بصيت في التليفون ابويا رن بتاع ٢٠ رنه ورقم رن غريب ٣مرات.
قولت اما اشوف مين ولسه هرن لقيت الكراش بتاع الطفوله وحلم كل شاب، وفاء حاجه كده مدملكه الميلف الصح شبه الموديل سلمى الشيمي ولبسه عبايه سمراء.
وبداء الحوار
وفاء:يسعد مساءك يامعلم خالد
انا: مسائك عسل يافوفه اومريني
وفاء: كنت عاوزه فراخ فيه
انا:لو مافيش اجبلك من تحت الارض كان فاضل فرختين دبحتلها واحده والتانيه ادتهالها هديه.
وفاء: الطب التانيه ليه
انا:عربون محبه واله انتي بتقولي لا للحبايب
وفاء:واخرت العربون يامعلم
انا:قولتله مش طالب غير إلقاء والرضاء اصلي عشمان في طلب الرضاء (ببص عل جسمها بغرزيه المحروم وايموشن حمدي الوزير ماانا تعبان ياكابتن تعبان)
وفاء: (راحت نازله عل ودني وقالتلي طيب وابوك هتقوله ايه واله هتعمل زي المره ايلي فاتت وتجري)
انا:(روحت نازل لها عل نفس المستوي،وقلتلها لو مكنتيش مجربه خالد بنفسك قبل كده وعمر شوقك مايهفك ويجيبك عندك غير لما تكون الدوده بتاكل)
لقيت وفاء وشها احمر وقالتلي هستناك بليل في الشقه، قولتلها وهو ده المطلوب إثباته.
روحت اتشطفت ولبست وانا طالع امشي لقيت اخويا واختي جاين يحضنوني.
اختي:كل سنه وانت طيب ياحبيب اختك، وادتني الهدية بتاعتها. وكانت جايبه ليا ساعه وخاتم وقميص.
انا:وانتي طيبه يااحلى واجمل اختي في دنيتي.
سعيد: ماكفايا أحضان ومشاعر هعيط.
انا:بس ياعلق عل الأقل جابتلي هديه واول وحده افتكرتني الصبح، انت عملت ايه.
سعيد: طب خسراء فيك الهديه ايلي جبتهالك
انا:جبت ايه ياض انطق بدل ماتشوف الوش التاني ولسه هكشر.
سعيد:خلاص ياعم بلاش اتفضل تحويشت عمري كله.
انا: ده برفان العود ايلي بحبه ونضاره كمان وايه ده جزمه كلاسيك، لا طلع زوقك حلو ياحبيبي، ***** ما يحرمني منكم ويخليكم ليا.

نزلت روحت لي وفاء لقتها لبسه عباية صفراء، ومظبطه القاعده واول مدخلت لقتها وخداني في حضنها وتبوسني وبهدلتني.
انا:براحه ياوفاء مش كده محرومه.
وفاء:وحشتني ياحبيبي كل سنه وانت طيب ياحبيبي بمناسبه عيد ميلادك، والنهارده انت بتاعي قلعت هدومي وفضلت بالبوكسر.
هيا قامت رقصت ولعة السيجاره والطاسه اشتغلت، وقمت عملت الواحد المظبوط ودخلنا اتشطفنا وعملنا واحد تاني في الحمام اعزروني مابعرفش اكتب مقاطع جنسيه.

روحت مهدود حيلي نمت وصحيت عل التليفون بعد الفجر عل النمرة الغريبه ايلي رنت في المحل رنت تاني قومت اشوف مين،
ورديت.

انا:الو... مين
سمعت صوت انثوي بيقول هيجني لوحده وبيقولي،
ياريت تكون انبسطت مع وفاء
وهنا ينتهي الحلقه الأول مستني رد حضراتكم ولو في تعديل ياريت التوضيح

الفصل التاني

يلا بينا ياصديقي اسحب كوباية قهوتك وسيجارتك المتينة وشمرلي بوكسرك وناولني يا ابني الحديدة واستمع للأحداث الجديدة

وقفنا الفصل اللي فات لما أنا جالي التليفون ورديت
انا : الو.. مين ؟!
الصوت : ياريت تكون انبسط عند وفاء
انا انصدمت شوية عشان الصوت مش غريب عليا في شبه من صوت مرات عمي .
كان ردي : طب مين معايا عشان الصوت مش غريب عليا،
الصوت : ركز في الصوت وانت هتعرف
أنا : سميحة مرات عمي.
ماردتش وقفلت التليفون ، جيت أرن عليها أمامها لقيت التليفون اتقفل.
اوصف لكم سميحة مرات عمي هي عندها 37 سنة بس مهتمه بنفسها وجسمها متناسق ، مخلفة من عمى بنتين الكبيرة اسمها شروق ودي أصغر مني عندها 22 سنة والصغيرة اسمها أسماء أجمل من شروق عندها 19 ، أما عمي سالم الصغير فهو عنده 40 سنة مهندس كهرباء وقدر يفتح شركة مقاولات صغيرة ومع الوقت قدر يكبرها ، للأسف في مشاكل بينه وبين ابويا بسبب الورث.

هنا عزيزي القاريء الدنيا بدأت تروح وتيجي، والحوار مع نفسي بدأ
انا : طب دي عاوزه ايه وايه اللي فكرها بيا ، ده احنا في مشاكل وحوارات بينا بقالها فترة لدرجة إن أبويا مانعنا نتكلم معاهم.
نفسي : هههههههه اتقفشت ياحلو ادي أخرت النجاسه البس
انا : بقولك ايه نقطني بسكاتك عشان العملية مش ناقصة
نفسي : ليه ؟ ، هو انا اللي قولتلك هات وفاء سكه.
انا : خلاص اللي حصل حصل هنعمل ايه مع اللبوه اللي اسمها مرات عمك
نفسي : ولا اي حاجه سيبها وهيا هتيجي لوحدها وعلى رأي المثل (مسير الشرقان يمسك الشكمان)
انا : احا يلعن كس ام امثالك
نفسي : ليه بس ياخالد دي حكم ؟
انا : حكم متناكه زيك انخمد عاوز انام ساعتين قبل الشغل.

صحيت عملت روتيني اليومي ومع الوقت وبقيت اكسب كويس واكون صداقات مع التجار واشتغل شغل تقطيع للمحلات وبقاء معايا مبلغ كويس لحسابي الشخصي والحياة مظبوطة.
والدنيا هس هس من وقت المكالمة بتاعة سميحة ، وانا مجلي تفكيري
بس بعد كده لقيت المصيبه جايه جايه ، لقيت سميحه مرات عمي داخله عليا المحل.

سميحه : صباح الخير ياخالد ولا اقولك يامعلم خالد
انا : (وشي جاب الوان وبقت ركبي بتخبط في بعض عشان ابويا لو جه شافها او شم خبر باللي بيحصل عند وفاء هتبقى مصيبة وحلت على دماغي) صباح الخير يا مرات عمي اؤمريني ، ده المحل نور
سميحة : بنورك ياخالد مايؤمرش عليك ظالم ، كنت عاوزة دكرين بط وأربع اجواز حمام وفرختين
أنا : من عيني حاضر (وندهت على الصبي يجهز طلبها)
سميحة : انا عاتبه عليك ياخالد
انا : ليه بس يامرات عمي ؟
سميحة : يعني كل فتره بتبقا في المنطقه عندنا، ومتجيش تشرب معانا كوبايه قهوة

انا :(في سري... ابتدينا علوقيه) لا ابدا بروح اسهر مع صحابي شويه.... وبعدين انتي عارفه وقت من المشاكل الاخيره. والأمور مش متظبطه بس هحاول اجي.
سميحه : **** يهديهم ويرجعوا لبعض، حاكم امك وحشاني هي واخواتك.
انا : دعواتك ، عموما أنا هحاول اجي اشرب القهوة معاكم حاضر.
كانت حاجتها جهزت فقلت لها اتفضلي الحاجة
سميحه:حسابك كام ياخالد
انا:خلي علينا يامرات عمي
سميحه:يخليك ياغالي

حاسبتها وانا من جوايا بقول لنفسي : ياترى ناوية على ايه اللبوة دي ، طريقة كلامها تقول انها شرقانه بس هطول بالي واستنى لما تجيب اخرها

فوقت من سرحاني على صوت سحب روحي وشدني ليه ببص لقيت قمر واقف قدامي بنوتة كيوت كده تيجي 20 سنة وقمحاوية وباين من طريقه كلامها انها هاديه خالص وملامح وشها بكسوفها تسحر

البنوتة : عندك فراخ ياعمو
انا : واقف بتهته.. نعم اومري
البنوتة : (هو ماله ده) طب لو سمحت ياعمو بابا باعتني لك وبيقولك إنه عاوز فرختين.
انا : ياخلاثي على العسل
البنوتة : بتقول حاجه ياعمو
انا : بقولك من عيني ، إلا انتي بنت مين بقا.
البنوتة : انا ابقا بنت الحاج سيد العلاف.
انا : وهو الحاج سيد عنده عرايس حلوين كده
البنوتة بكسوف : **** يخليك ياعمو ده من ذوقك.
أنا : طب ولما احب اكلمك اقولك يا إيه ؟!
البنوتة : أنا اسمي مريم
انا : اتفضلي يامريم
مريم مشيت وانا تايه في جمالها وعمال ابتسم...
شيطاني : ايه يابرنس نضمها للكتيبة
انا : اتلم دي باين عليها محترمه
شيطاني : ياعم كلهم بيلبسوا توب الفضيلة واخرهم معروف... كلمه في غمزة تاخده على الماكنة وتسمعني احلي اف اح وانت تحطه طحن
انا : ياسطى باين عليها مالهاش في النجاسه وانا مش عاوز افكر بزبي كتير واهدى هاه اهدى
شيطاني : ياسطى انا كنت بقول
انا : لا ماتقولش
شيطاني : طب اسمع
انا : مش سامع... وحل عن كس ام دماغي.

في البيت كانت امي واختي قاعدين وعمالين يتكلموا في حوار خطوبه ليا انا مش فاهم جواز ايه اللي عاوزين يدبسو الواحد فيه مانا قايم واكل شارب نايك وعايش ملك لازمته ايه محن ودباديب وبعد كده بامبرز وجبنه ولانشون.

امي : انا صبرت على الواد ده كتير... انا هكلم ابوكي في حوار الخطوبه ده.
اختي : طب نكلمه هو الأول نشوف دماغه... فيها ايه يمكن تكون في واحده في خياله.
امي: لما نشوف عشان نفسي افرح بيه بقا واشيل عياله
اختي : وانا ابقا عمتو الحربايه وامسك العيال استغلهم... زي ماكان بيغلس عليا ويرشيني بالشكولاته عشان اغطي عليه مصايبه ههههههههه

اول مادخلت لقيتهم سكتوا ومش راضين يتكلموا فدخلت بوست على ايد امي

انا :مساء الخير يا بركة البيت في اكل ولا نطلب دليفري.
اختي : همك على بطنك نفسي في مره اشوفك تقول عاوز اخطب ، عاوز اتجوز..
انا : عاوزه تخلصي مني بدري بدري بس انا قاعد ومربع.... على قلبكم
امي : هتفضلو طول عمركم كده ناقر ونقير ، نفسي في مره اشوفكم هادين مع بعض
انا : هو الواحد بيبقا فيه عقل قدام سارة هانم وبعدين سعيد اخويا والحاج فين أومال
امي :اخوك بيلعب كوره وابوك نزل يقعد على القهوه... احطلك تاكل ولا تستناهم
انا : لا هستناهم ناكل مع بعض (لسارة) قاعدة تتغدى معانا... ولا يابخت من زار وخفف
اختي : لا يا اخويا قاعدة على قلبك
انا : براحتك ياقلبي تقعدي وتربعي. هقوم اخد دش وارجعلكم وبالمرة الاعب الكتكوته حبيبه خالو هيا فين
اختي : نايمه وسيبها مابصدق تنام

خلصت الدش وغيرت هدومي وطلعت قعدت مع اختي كانت بنتها صحيت قعدت الاعبها لحد ما ابويا يجي ونتغداء مع بعض.

سعيد : ها ياسالم عملت ايه مع اخوك انا بعرض عليك 5 مليون دولار وانت عمال تأجل الموضوع
سالم : انا بحاول ياباشا بس اخويا مش عاوز يبيع وابويا كاتب كل حاجة لاخويا محمود الكبير...
سعيد : اتصرف انا الأرض بتاعتكم تهمني روح اتصالح مع اخوك ، حاول تشوف حل حتي لو هتوصل للقتل...
سالم : وشه جاب الوان لا ياباشا... الا القتل هحاول اتصرف مع محمود اخويا
خرج سالم وجسمه كله بيعرق ومش عارف يعمل إيه وبيفكر مع نفسه... هو الباشا متمسك بال 10 فدادين بتوعنا ليه كده.. في سر في الموضوع وانا مش هقدر اكون السبب في موت اخويا دة هو اللي رباني وكبرني بعد ابويا ما مات.... اقوم اردله ده كله بالقتل والأذى

ابويا : ياله ياحياة قلبي حطي الغداء عشان واقع من الجوع وبعد الغداء عاوزك في كلمه جوه.. ههه
امي: ياراجل اختشي احنا كبرنا عل الحاجات دي
ابويا : قال كبرنا قال ده انا حاسس اني عيل يلا اندهي العيال وحطي الغداء على ما أغير
امي : يلا ياولاد تعالوا عشان الغداء جهز وابوكم وصل يالا
انا : حاضر ياحاجه جايين اهوه يالا بينا عشان نتغدا ... بقولك يا حاجه شيلتي نصيب احمد جوز اختي
امي : ايوه سيباله منابه جوه
ابويا : ايه يامعلم اخبار الشغل ايه... والمحل اخباره ايه معاك سمعت انك عامل شغل حلو مع التجار ومع أصحاب المطاعم
انا : اهوه ياحاج بنحاول نطور ، انا بحاول اجمد قرش عشان سمعت ان احتمال البورصة ممكن تهبط فجأه اليومين دول
وهحاول انضف المخزن الكبير اللي تحت عشان اما تنزل اجيب صفقه فراخ كويسه ولما تضرب تانى اكون ماسك العصايه من النص
ابويا بصلي كده بنظره غموض وقالي : ده انت بتلعب على كبير وبتحلم بس اوعى الحلم ياخدك في العالي وتقع على جدور رقبتك
انا : خير ماتقلقش ياحاج أنا مظبط حساباتي
واحنا قاعدين بناكل الباب خبط
ابويا : ده مين اللي حماته بتحبه ده، قوم يا سعيد شوف مين بيخبط وانتو حطو على دماغكم حاجه يلا ... امي واختي لبسو طرح وانا ركزت على الباب اشوف مين لقيت اخر واحد تفكيري يجيب انه يجي لحد باب البيت
سعيد اخويا واقف متنح على الباب ومش بينطق ولا كلمة
ابويا : مين ياسعيد
اللي على الباب : ده انا يا حاج ممكن ادخل
ابويا ساب الاكل وبرق

وهنا دي نهاية الفصل التاني ومتشكر جدا على كل تعليق ويا ريت تقول رأيك بصراحة وفي ناس احب اشكرها على تعليقها للقصة واللي شجعني اكتب تاني واخد الثقة في نفسي
فعلا تحفه فنيه بجد تسلم ايدك انا كاتب محترم بناء الاحداث مظبوط الحوار بين الشخصيات هادى ورزين يمكنك من التمتع بالقراءة متتاخرش علينا وعاوزين نعرف ميعاد نزول الأجزاء القادمة تقبل تحياتي لشخصكم الكريم وارجو من الجميع عدم التسرع في الحكم على القصة أو الكاتب حتى تتم عدد من الأجزاء لتتمكن من فهم القصة وشكراً لإدارة المنتدى على سعه صدرها لاصدقاءنا الكتاب وعلى المجهود الرائع لإسعاد القراء فى منتدانا الغالي

القصة جامدة وبدايتها بتقول ان فيه سلسلة ضرب نار

• عجبني
فين الجديد ياسطا

• عجبني
قصة حلوة بس منتظرين الجزء الجديد يا معلم

• عجبني
قصه حلوه وجميله استمر يا برنس مشكوررررررر لك

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Loka alex و ناقد بناء
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
انا اسف على التأخير في الجزء الجديد عشان كان عندي عمليه ازاله ورم في قوقعه المخ دعواتكم ليا اقوم بالسلامه

• عجبني
تم أضافة الجزء الثالث

الف سلامه عليك و حمد**** علي السلامه والقصة جامدة وده لسة فى البداية وشكلها قدام هتكون ضربن نار تسلم ايدك ومش تسمع لناس الى مش بتفهم

• حبيته
التفاعلات: Loka alex
الف الف سلامه عليك وجزء جامد تسلم ايدك

• حبيته
اولا الف سلامه عليك و حمد**** على سلامتك .
القصه جميله و ترتيب احداثها تحفه بس ليه الاجزاء قصيره ؟
بلاش بخل يا فنان

• حبيته
عودة حميدة يا نجم. مستنيين البقية 👍👍👍

• حبيته
متشكر جدا انا بدأت في الجزء الرابع اهوه واكيد هبقا عند حسن ظنكم معلش في الأخطاء الإملائية بس انا التركيز من بعد العمليه في خلل شويه واشكر كل واحد قال كلمه دخلت الانبساط عل قلبي بشكركم جدا

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%