NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

هل انت / انتي.. شايفين الحياه بتدي الواحد الي هو عايزه ولا العكس صحيح.. هل الدنيا بتاخد مننا كل شخص غالي و لا دايما بيكون في حاجه.. مش يمكن الدنيا مش عايزه تديك اي حاجه...؟؟
كل واحد فيها بياخد حقه بس كل واحد فينا بطريقه غير التانيه بس هي دي الطريقه المناسبه ليك بمعني ممكن انت شايف الشخص دا هو اللي هيطلعني القمر مثلا بس في الأساس هو ضرر ليكي وانت مش عارف.
والدنيا مش هتديك كل حاجه هتشوف وتجرب فيها كل حاجه الحلو قبل الوحش والشر قبل الخير وهيكون قدامك دا وقدامك دا واختار انت بق وشوف هتضحي باي ع حساب اي ومين هتختار الاهل ع حساب الحبيب مثلا و الفلوس ع الاهل والا اي بالظبط

• أتفق
التفاعلات: Mazen El 5dewy
الدنيا أو الدهر أو الزمن

بيعطي كل انسان حسب نيته وتعبه

الا في بعض الاستثناءات

• أتفق
محدش قال غير كدا،،، بس الدنيا الي عايشين فيها ماسويه لدرجه ان الواحد حاسس انو عايش في وهم كبير اووي
متشكيش للناس الناس مش هيفدوك بجنيه اخرهم يطبطبوا عليك ومعلش وخلاص اشكي لرب الناس هو اللى هيسمعلك ويجبر بخاطرك

خالص بص يا سيدى الفاضل انا واحد الدنيا داست وبتدوس وحتدوس على كل حته فى روحى بس اقولك من غير الدوس دا مكنتش بقيت انا بشخصيتى حاليا انى فهمت بدل ما كنت على نياتى انى عضمى نشف من الكلام دا وانى مبقاش بيهمنى غير اللى يهمنى بقيت حاسم بقيت فخور بنفسي اه فى حاجات كتير متعملتش كتير اوى والدنيا جاية عليا بس اللى فى ايدى واللى بيجيلى حلو افضل الافضل ليا انا كشخصي نفس الكلام بالنسبالك فى كلمه اتعلمتها بعد شوية حاجات كدة تعقيدها فى بساطتها واتمنى لك حقا كل الخير بكل الطرق
كلامك صحيح

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
كل واحد فيها بياخد حقه بس كل واحد فينا بطريقه غير التانيه بس هي دي الطريقه المناسبه ليك بمعني ممكن انت شايف الشخص دا هو اللي هيطلعني القمر مثلا بس في الأساس هو ضرر ليكي وانت مش عارف.
والدنيا مش هتديك كل حاجه هتشوف وتجرب فيها كل حاجه الحلو قبل الوحش والشر قبل الخير وهيكون قدامك دا وقدامك دا واختار انت بق وشوف هتضحي باي ع حساب اي ومين هتختار الاهل ع حساب الحبيب مثلا و الفلوس ع الاهل والا اي بالظبط
كلام مضبوط يخويا

متشكيش للناس الناس مش هيفدوك بجنيه اخرهم يطبطبوا عليك ومعلش وخلاص اشكي لرب الناس هو اللى هيسمعلك ويجبر بخاطرك
من طبعي مش بحب اشكي للناس،، بس قولت انزل السوال دا عشان الواحد كان هينفجر،،، اشكي لربك ومتشكيش لعبده كلامك صح وانا مقتنع بي جدا

هل انت / انتي.. شايفين الحياه بتدي الواحد الي هو عايزه ولا العكس صحيح.. هل الدنيا بتاخد مننا كل شخص غالي و لا دايما بيكون في حاجه.. مش يمكن الدنيا مش عايزه تديك اي حاجه...؟؟
المشكله يسطا أن العدل في الحياة هو أن مفيش عدل فكره 24 قراط دي ف دماغنا بس لكن زي ما في فقير معهوش حاجه في غني معاه كل حاجه وزي ما في حد اتظلم في ظالم ومحصلوش حاجه عادي الحياة ل الأسف مش سهلة واختبارتها صعبة والفشل فيهم نتايجو بتوديك ف داهيه اكتر والمشكلة أنك مش عارف المفروض تعمل ايه مفيش سكة لو مشيت عليها ب الظبط توصلك ل ال انت عايزو ال مرتاح ف الحياة دي الغبي ال مش فاهم حاجه ومش عايز يفهم............ أو يمكن الفهم الحياة صح

• أتفق

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%