NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه سبب غيابي الفترة الفاتت سبب صحي

مساء الخير انا جمانة لسة شابة نقدر نقول في مقتبل العمر كنت دايما شايفة اني مش عايزة اتجوز ولا عايزة ا*طفال اصلا بس ما علينا

انا عندي مشاكل كتير ف ضهري ومن فترة كنت بتمرن وجالي اصابه كبيرة فيه من فترة ودا خلاني ارجع اعمل عمليات تاني وانا ف المستشفى اكتشفت اني عندي ورم ع الرحم برضو ومعإنه كان ف بداياته بس كان لازم اعمل عملية ازالة رحم المهم اول ما عرفت كدا انا حسيت ولأول مرة قد ايه انا عايزة اجيب بنوته تكون شبهي حسيت ان حاجة اتاخدت مني غصب عني حسيت اني مكنتش عايزة دا يحصل وقد ايه كان نفسي ف الجواز والخلفه بس عرفت دا متأخر اوي او مش متأخر يعني انا لسه صغيرة اصلا ع الجواز و الخلفه بس ف عرفت دا ف وقت مينفعش اعمل حاجة فيه خلاص الموضوع خرج برا ايدي .. طبعا دخلت ف دايرة اكتئاب وزعل لدرجة اني كنت بفكر ان عادي عندي الموت بس انا مش عايزة اعمل العملية دي ..

خدت وقت كتير لحد ما استوعبت انه خلاص هعمل ايه طيب دا لازم وكنت داخلة العملية بدعي انهم يبدأو العملية وميلاقوش حاجة اصلا وانا عارفه ان دا مستحيل يحصل بس كان لسه عندي امل لحد اللحظة دي 💔..

المهم عملت العملية من فترة وانا لسه مش مستوعبة اني عملتها او اني خلاص عمري ما هكون ام احساس صعب ربنا ما يكتبو ع حد ابدا بس عايزة اقولك انك مش لوحدك اللي بتمري ب دا في كتير زيك وعايزة اقولك ان ربنا يصبرنا انا وانت وكل اللي محطوطين ف موقف زي دا او حتى قريب منه .. وان اكيد فيها خير يعني محدش عارف الخير فين وانا زيك بحاول الاقي هو فين بس حاسه اني عمري ما هعرف .. الدنيا احيانا بتبقى قاسية اوي فعلا بس هنعمل ايه .. المهم لو احتاجتي اي حاجة انا موجودة بجد ♥️
شكرا

**** عمره ما ابتلي الواحد والا كان ف آخره خير
وهو اللي قال ان مع العسر يسر ان مع العسر يسر اكدها مرتين ف اكيد ده فيه خير ليكي هتعرفيه وتحسيه ف وقته
مفتكرش اني هحسه فحياتي

الف سلامه

الف سلامه عليكي
ممكن نفكر دايما في الموضوع انه خير
ماحدش بيبقى عارف الخير فين
مافيش حاجه بتحصل للأنسان وحشه بس اللي يرضى بقدره عوضه بيبقى كبير
الف سلامه مره تانيه
انا مش راضية

مفيش حاجه راحه اعتبرو ان احنا ولادك مش صحابك ولا اخواتك انا يسطا اعتبرينى ابنك بالنسبالى عادى بس علشان تقدرى تعدى المرحله دى لازم تكى قدها ونفستك تكون ماهله لده وكلنا معاكى وجمبك وإنشاء **** تقومي بالسلامه ونكون احين قمر فى الدنيا كلها
مستحيل احس بكده

الف مليوووووووون سلامة ليكي يا مريومة
بجد انا دمعت وانا بقري كلامك و اتضايقت فشخ 😢😭💔💔
بس قدر **** وما شاء فعل
و محدش عارف الخير فين
الموضوع كله مفهوش خير

و** لن تجدي أجمل من اختيارات ** لحياتك، كلها تنصبّ في صالحك وأنت لا تعلمي، وكل الخير في تدابير *.. فقولي بقلبٍ راضٍ "رضيت يا رب".. ولا تكرهي شيئًا اختاره * لك، فعلى البلاء تؤجري، وعلى المرض تؤجري، وعلى الفقد تؤجري، وعلى الصبر تؤجري، فرب الخير لا يأتي إلا بالخير..
شفاكي **** وعافاكي قريباً بإذنه🤲
يارب

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
صباح الخير
انا مبتكلمش كتير هنا ولا اعمل ردود .
عارف ان حالتك النفسيه صعبه توكلي على ****
ولا تيأسي
كل مشكلة ليها حل الا الوفاة الموت

بصي في امل انك **** ينعم عليك بالولد والبنت
واسمك مريم
افتكري حكاية مريم العذراء وازاي **** أداها عيسى ع س
من غير اب
وفي حل اهو فابشري

زمن المعجزات انتهي

امنياتي لك بالشفاء و تجاوز هذه المحنة.. هذا المرض ليس بسهل ابدا. اتمنى ان تركزي على الشفاء منه بالدرجة الاولى.. واحلامك ستتحقق انشاء.**** وتتبنين صبية صغيرة تعوضيها عن حرمانها بحنانك وقلبك الطيب 🌹
تعرف فكرة التبني كويسة بس مش هتكون نفس احساس لما تكون شايف حاجة خارجة منك بتكبر وبتربيها

• عجبني
التفاعلات: الباحـــث
يقلبى **** مفيش اكرم ولا احن منه🤲♥️
أكيد فى حاجة احلى ليكى هتتعوضى بيها يا مريومة🤍
شاوريلي علي حاجة واحدة فيها عوض وانا ههدي

مستحيل احس بكده
بصى انتى اكتر واحده عارفه ومقدره نفسك كويس بس دا مش طلب راجا منك متيقيش نفسك كنا جمبك واخواتك مش حابب اشوفك مضيقه ويائسه بالشكل ده وفاقده للأمل لسا فى حاجات كتير حلوه انتى لازم تقولى الحمد**** وقدر **** ومشاء فعل وكله خير بس علشان خاطرنا متزعليش لان ده هياثر بالسلب على علاجك وشفاكى فدا رجاء منك مش طلب متزعليش علشان العلاج بتاعك 😭😭

فين الخير
في قصه سمعتها عجبتني اوي بيقولك في بلد ما الملك اتعور في ايده ف الوزير قاله خير قاله فين الخير ده ورماه في السجن ف الملك خرج يتمشي وسرح وراح ناحيه غلط وفي ناس قبضو عليه وكانو بيدبحو اي ملك سليم ولما شافو التعويره اللي في ايده عفو عنه ومشو لما رجع طلع الوزير وقاله الحكايه وقاله فعلا كان خير وانا بتاسفلك علي اللي عملته قاله انا اللي بشكرك لان انا لو مكنتش في السجن كنت خدتني معاك انا سليم كانو دبحوني مكانك وصدقو فعلا الخير فيما اختاره **** متعرفيش الخير اللي وراه الموضوع ده ايه لان احنا منعرفش حكمه **** من حاجه اختارها لينا

شاوريلي علي حاجة واحدة فيها عوض وانا ههدي
فى حاجات كتير خير حواليكم النفس اللى انتى بتتنفسيه ده خير وعوض شفاكى من المرض ده خير وعوض فعشان خاطر اهلك والناس اللى بيحبوكى وبتحبيهم متزعليش خالص يامريم

سبب صحي
مبدأيا كده وحشتوني جدا عارفة اني غيبت كتير بس مكنش في ايدي و**** بس الصحة كانت في النازل وهتعرفوا ازاي
مبدأيا الموضوع دا مش موضوع كئيب ولا اي حاجة انا بس حابة افضفض معاكم مش اكتر لان الفترة الجاية عارفة انها هتبقا فترة صعبة عليا جدا ، فكنت حابة افصل شوية او اقول شوية من الحاجات الانا حاساها
بعتذر لو هتحسوا اني مفيش حيوية في الموضوع او اني همظانة كده بس بجد الفترة دي تقيلة عليا
من كام شهر كده حسيت بوجع غبي في بطني ماخدتش في بالي وقولت عادي وخدت دوا كان عندي والوجع راح والدنيا مشيت
والوجع فضل كل شوية يروح ويجي وعادي اي حد بيحصله كده بطنه بتوجعه بس الموضوع ابتدي يبقا بشكل مستمر وكتير ومبقاش في ادوية بتنفع معاه اوي يعني بقيت الادوية يدوب بتخليه يبقا اخف لكن مش بتخليه يروح
لدرجة اني اوقات كتير كنت بفضل امسك بطني واتلوي من الوجع الفيها كان احساس صعب
وبسبب اهمالي لاي حاجة صحية مفكرتش اروح امشف لاني بكره الدكاترة جدا وناس منكم عارفه كده
شوية بشوية ابتدي تحصل حاجات في البريود مكنتش بتتأخر بس كان الدم بيبقا غريب وبقا في افرازات انا مش متعودة عليها دا غير ان المنطقة دي رحتها ابتدت تبقا مش كويسة مع اني بحافظ علي النظافة الشخصية وخصوصا الاماكن دي
وشوية بشوية ابتدي يكون في تعب في جسمي وهذلان
لحد ما فمرة وانا نايمة صحيت علي نزيف غرق لبسي وغرق السرير بصراحة انا وقتها مش خوفت بس اتهزيت فوقتها انا كان لازم اكشف واعرف في اي
روحت فعلا اكشف وقولت للدكتورة علي كل الحصل بصيتلي بصة كده الهو قلق من حاجة في دماغه وقالتلي علي تحاليل واشعة وسونار هي عملته وحاجات كده عملتها وروحتلها
لقيتها بتقولي انتي عندك ورم خبيث في الرحم
انا مش خوفت انا فجأة لقيت جسمي كله رخي وحسيت وقتها ان هيغمي عليا وفي الاخر يعني الخلاصة من حوار الدكتورة اني هعمل عملية ازالة رحم
انا مخوفتش ولا زعلت من المرض بالعكس انا مكنتش حاسه بحاجة اني عيانة الانا زعلت عليه ان انا كان نفسي ان يكون عندي بنت كده صغير كان نفسي اخلف بالمعني الاصح بس بسبب الظروف دي للأسف اكتر حاجة نفسي فيها عمري ما هعرف اعملها
احساس صعب جدا فكرة انك نفسك فحاجة عارف انها مستحيل تحصلك وحشة اوي مؤلمة
مكنش هيكون عندي مشكلة لو جالي كانسر فأي حاجة حتي لو عارفه ان نهايته هتكون موت كده كده انا مش حلمي اني اعيش انا حلمي اني اخلف وبكده يكون تم القضاء علي حلمي بنجاح
انا بجد مشاعري الفترة دي بايظة والفترة الجاية لما هعمل العملية هتكون اصعب بكتير
الف سلامه عليكي بس جربتي تاخدي راي اكتر من دكتور
يعني عن تجربة مش دايما بيكون لازم استئصال كامل ساعات بيكون في بدايل و علاجات اخرى تسيطر على الورم و بعد كده يتشال جزء و هكذا

بصى انتى اكتر واحده عارفه ومقدره نفسك كويس بس دا مش طلب راجا منك متيقيش نفسك كنا جمبك واخواتك مش حابب اشوفك مضيقه ويائسه بالشكل ده وفاقده للأمل لسا فى حاجات كتير حلوه انتى لازم تقولى الحمد** وقدر ** ومشاء فعل وكله خير بس علشان خاطرنا متزعليش لان ده هياثر بالسلب على علاجك وشفاكى فدا رجاء منك مش طلب متزعليش علشان العلاج بتاعك 😭😭
فين الخير واي لازمة العلاج واي لازمة دا كله عندي استعداد اتعالج واخد كيماوي ويحصل زي ما يحصل لكن ميكونش مفيش امل اني اوصل للنفسي فيه

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%