NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة فانتازيا وخيال حرب الدروع ـ حتي الجزء الثاني 31/7/2022

strong king

نسوانجى بادئ الطريق
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
ملاحظه:
انا مش بكتب قصه جنسيه فلو انت حاطط امل انك تلاقي جنس هنا فمش هتلاقي كتير ثانيا انا بكتب هنا عشان هنا التفاعل اعلي وانا بكتب قصة هحاول انافس بيها قصة الحرب والجنس والغموض مش تقليل للكاتب بالعكس ده بالنسبة لنا كاتب عظيم ومبدع واخيرا هذه القصة لا تمت للواقع بصله بل هي الواقع بحد ذاته وليها غرض وشكرا

الجزء الأول ( بداية النهاية )

يقف بطلنا ماهر (البالغ من العمر 23) امام مبني السفارة الإسرائيلية ممسكا بلافته مكتوب عليها ( iwant to meet mr.Thomson ) اريد مقابلة مستر طومسون يتقدم افراد الامن نحوه فيقوم بإشعال قنبله مسيله للدموع ويتم إصابته برصاصه في صدره ثم تظهر سيارة اسعاف تتقظم نحوه سياره اخري مصفحه بها رجال كثير ممسكون بأسلحتهم ويحصلون علي ماهر
قبل 6 اعوام
ماهر : كده انا لازم اصحصح كفايه ضرب عشره كفايه روتين بايظ كفايه اني اسكت علي حاجات متخططلها هتودينا لكارثة لازم اخرج من المصفوفه لازم اخرج من الماتريكس العايشونا فيه ده لازم اوري العالم من يسكن بداخله شيطان كيف يكون ان كانوا مجرمين فسأكون مجرما ان كانوا شياطين فسأكون شيطانا لن أسكت علي هذا الظلم لازم ابدأ مرحلة الخروج
تلك الحياة التي تؤسرني لازالت لا ادرك انها مجرد وهم
عوده للحاضر
سمير(23 سنه) : يا قائد انت مت بجد ولا ايه
ماهر بيكح : اه وتقولي مأمن كويس ده انا حسيت ان الرصاصة كسرت عظمي
اميره (20 سنه) :انشف يا قائد ديه رصاصه يعني
ماهر : مانت لو خدتي رصاصه مكاني مش بعيد تموتي حتي لو لابسه الف واقي رصاصه تيجي في بزك وتريحينا
اميره: عيب
ماهر: عيب انا لسه شايفك امبارح انت و
اميره: خلاص خلاص انت سوبرمان وبتوقف الرصاص كمان
شريف ( 27 سنه ) : لسه دمك زي العسل يا قائد المهم انا عايز افهم ايه لازمة الحصل ده مش هتقولنا ليه عاملنا كده وليه ظهرت نفسك مش خايف علب نفسك
ماهر بيضحك : عشان الهعمله ده هكسب بيه حاجات كتيره اولا احنا ايه شعارنا مبنخفش ثانيا احنا صورنا الحصل وهنعرضه فاكر مقتل الاعلاميه عمل ايه المره دي قتل مواطن مصري رفع لافته قدام السفاره الاسرائيليه غير كده الفيديو لما يتشاف و البث الحصل محدش هيقدر يزيف حاجه و الناس شايفه اني خدت رصاصه ونزفت وده غير الكل دلوقتي هيبدأ يحب يعرف مين طومسون عشان الحصل إلا لو هو زي ما سيطر علي العالم خلاهم يكتموا علي الخبر وكأن شئ لم يحدث انت عارفه المهم كله يأمن نفسه الفترة الجايه وتفعلوا وضع الطوارئ
كلهم : تمام يا قائد
ماهر : رجع مخبأه وبيبص في النتيجه وبيقول قربت لازما نجز شويه جايلك يا طومسون انت والمعاك
ماهر :اه وقت مستقطع تعالوا نعرف كل حاجه
انا ماهر مجرد شاب عادي بيحب الغموض ونظريات المؤامره لحد ما وصلت لكوارث كتيره ان العالم متسيطر عليه وان احنا مغسول دماغنا من ناس يهودين وعائلات بيسطيروا علي الفلوس زي عائلة طومسون ما يوازي في عالمك عائلة روتشيلد وقعت علي مخطط كبير كارثي واجنده فيها خطط هتحصل تدمير عالم ونقس السكان وغسل دماغهم بأفكار غريبه وحروب نوويه وفيروسات وكائنات غريبه قررت اجمع فريق دماغهم زيي وسمتهم قداس الحرب
الحصل النهارده ده مجرد حاجه بسيطه من الهعمله لينا ناس جوا البلد وبرا البلد بس لكي تصل إلي العمق عليك ان تمر بالسطح
نرجع للقصه ومع الوقت كل حاجه هتفهموها اكتر
ماهر يستيقظ : ايه ده مين
شريف :اصحي يا قائد في واحده من الناس البرا عايزينك ضروري
ماهر : سوزي
سوزي : انا جيت مخصوص من امريكا عشان معايا وثيقة سريه لازم اسلمها بنفسي لماهر بنفسي
ماهر خدها : ماشي امشي انت دلوقتي يا سوزي
اميره : نفسي افهم ايه الوثيقة البتاخدها كل شهرين ديه
ماهر :تقارير سريه وبعدين متخافيش القواعد
اميره :حاضر يا سري
ماهر يقرأ الوثيقة : إلي حبي الوحيد وزوجي اعلم بأنك لم تمت وأنك ستهزمهم يوما ما ابنائك بخير لقد بلغ من العمر عامر عامان ونوح لقد اتم الشهر السادس قريبا
ماهر يحرق الوثيقة ويشاهد الاخبار الحكومه تحقق في مقتل الشاب ماهر
السفاره الإسرائيليه تبرر موقفها من قتل ماهر وقد اصدرت في بيان سابق لها انه كان مسلح عكس ما يظهره الفيديو
ماهر : الكل يجمع عشان هنا هتبدأ النهايه بجد الكل يجهز عشان هنسافر وجمع كل الفرق الفي كل دوله وفي كل حته الجاي مفيش زيه
اسف لو الجزء احداثه مش كتيره او مفيش شخصيات كتيره لأن الجزء التاني هو القصه بنفسها لأن الهيحصل بعد كده مفيش زيه القصه هتتجه للغموض والخيال العلمي والأكشن والإثارة والرومانسيه القاكم في الجزء الثاني قريبا

ملاحظه شكرا لكل انتقاد انا بالعكس بحترم الانتقادات ثانيا ديه مجرد بدايه لقصتي تقدر تسميها اعلان لو حابب جايبلك مشهد وانا كنت مراهن انها اصلا هتجيب صفر مشاهدة وانا قلت ا ن الجزء التاني هو القصة لأن الجزء الثاني الهيكون في ابداع بجد وانا مش بنافس قصة الحرب والجنس والغموض انا بتمنب اوصل لمستواها مش اكتر

الجزء الثاني ( مستقبل مجهول ) :

فلاش باك
قبل سبع اعوام
ينام ماهر علي سريره ماهر الذي يعاني من الاضطراب التفكيري ماهر الذي يعاني من بعض النرجسيه ماهر المتظاهر بشخصيته الضعيفه
ماهر :اهدي بس ياعم الراوي انت عشان هما اتبضنوا من شفلك ده وهيقعدوا ينتقدوك وانت بضان اصلا
انا ماهر عندي 16 سنه جسمي طبيعي شبه رفيع عندي هوس ببعض العلوم الزي ميكانيكا الكم وبخترع نظريات الناس احبطتني ففشلت ورميت المفكره ماليش صحاب كتيره قاعد لوحدي متقمص دور شخص ضعيف بحب واحده من وانا *** لحد النهارده متعرفش اني بحبها والدي راجل موظف عادي زي اي والد مصري بس راجل حازم وشخصيته قويه ولكن بيحاول يعاملنا براحه ووالدتي ام مصريه زي اي ام مش مهم سنهم او شكلهم لأن ملهمش دور في القصة وليا اخوات واحد اكبر مني ب٦ سنين واخت اصغر مني ب 3 سنين كلنا بنتعامل كأننا غراب عن بعض وعلاقتنا ضعيفه
طولت عليكم وانا هنام
يستيقظ ماهر علي صوت المنبه بعدما راودته احلامه المريضة التي لا معني لها التي تجعله يشعر بالجنون
ولكن عند عودته لمنزله تم تعطيل التعليم بسبب فيروس كورونا
ماهر : يابابا اهدي براشيم ايه وازازو بيبس بتكبها ليه
والد ماهر : ملكش دعوه انت مش فاهم
ماهر : انا طول عمري مبفهمش
جات رسالة لماهر من صديقه سمير
سمير في عمر ماهر سمير كان القوة وماهر العقل سمير بيعرف يتعامل مع الناس بوسامته وماهر كان العقل اليجيب معلومات العقل المهووس بس ده هيتغير في المستقبل
رسالة سمير : شوفت مسلسل النهاية بتاع يوسف الشريف
ماهر:لا مشفتوش وهتقعد تقولي ازاي ومش ازاي
سمير : لا حاجه تانيه ماهر انت مهووس بالماورائيات صح
ماهر : ايوة وهتقعد تسخر مني كالعاده
سمير : لأ المسلسل ده بيحكي عن مخططات وحاجات وتحكم ناس بالعالم
ماهر: ازاي ده كدب انا مبحبش شغل الهبل
سمير : براحتك ماهر بس لو لقيت حاجه كلمني
ماهر : اه يلعن ابوالهبل هبحث يمكن اطلع بحاجه مثيره للاهتمام بدل الخرا بتاع الحظر ده
ماهر : مسلسل النهايه والمؤامره
ماهر : ايه ده احا ايه ده كله
ماهر : الو سمير
سمير : يابني بترن الساعه كام حرام عليك
ماهر : مش مهم تعرف تجيلي بكره
سمير :ماشي تمام في حاجه ولا ايه
ماهر : في حاجات كتيره
ماهر كان مريض لأنه فقد قلبه بمعني ماهر مبيحسش غير بالخوف والحزن والعضب في قلبه واوقات بينسي ان قلبه بيدق بس المره الوحيده العرف ان قلبه بيدق بجد لما شاف البنت البيحبها بعد ما افترقوا عن بعض ولكن ماهر مش عايز يدخلها في حياته البايظه
في منزل سمير :
سمير :عمل ايه المجنون ده انا عارفه وعارف دماغه
سمير : بابا انت جيت
والد سمير : اه انا هنا عملت ايه النهارده
سمير : انا كويس بس مكلتش من الصبح
والد سمير : ليه يابني انا مش قايلك تاكل من برا لو جعت
سمير : انا تعبت من الاكل البرا ومن ساعة ماما لما ماتت انا مكلتش في البيت
والد سمير :خلاص انا هعملك اكل
سمير : شكرا يابابا
تاني يوم
سمير في غرفة ماهر
ماهر :بص لقيت ايه
سمير :وريني
ماهر : غرق سفينة التايتناك مؤامره وفيروس كورونا مؤامره صندوق النقد الدولي والقدرالي والبيتكوين الفيسبوك مؤامره
سمير : اهدي بس فهمني
ماهر : بص لما بحثت طلعلي اسم واحد عائلة طومسون اليهوديه الواخده كل حاجه في البلد وهما البيتحكموا بالحروب وليهم مخططات وهما مش لوحدهم في غيرهم عائلات كتير عايزين ينفذوا خطة المليار الذهبي بأنهم ينقصوا عدد السكان
سمير : خلاص يمنعوهم
ماهر بيضحك : يمنعوا مين بس عائلة طومسون بتسيطر علي كل حاجه قتل فنانين اغتيال رؤساء تمويل مشروع بواية الشيطان ( وده مشروع سيرن وده هيبقي جزء لوحده ) دهغير بقي تزييف حقائق وتعامل مع كائنات اخري وتزييف التاريخ واحداثه انهم عائلة الإله الذي يعبدونه هو المال ثروتهم تقدر ب 500 تيرليون اي ثروة الكوكب كله
سمير :هنعمل ايه
ماهر : كتير جدا هما اسمهم الدرع الاحمر واحنا هنكون درع مقابل ليهم درع الظلام ديه اسم منظمتنا قدامنا تلات سنين ونبدأ متفقين يا سمير
سمير : استغرب من ماهر وانه حس مش ده ماهر الضعيف او البيتظاهر بأنه ضعيف
بعد ثلاث اعوام
ماهر يبلغ من العمر 19 عام ماهر تغير في هيئته اصبح الجميع يحبه يشعر وكأنه رجل لطيف ولديه كاريزما خاصه به ولكن بداخله شيطان اصبح يتظاهر بأنه داخل المصفوفه وانه من الذين مغسول عقلهم ولكنه خرج منها واصبح القائد لديه عضلات واصبح جسده قوي
ماهر ينظر يمينه ويساره ويفتح باب وبعد ذلك يفتح باب اخر حتي يصل للدولاب ويفتح ويقوم بوضع بصمته ثم يفتح باب ليصل لمخبأه المؤقت
ماهر :اهلا بيكم كلكم طبعا سمير اكيد قالكم كل حاجه هو مش هيبقي موجود الفترة الجايه لأنه هيبقي مشغول انا ماهر البكلمكم بقالي ثلاث سنين انا ماهر القائد كل واحد هيعرفني بنفسه من الاول رغم اني اعرف عنه كل حاجه انا القائد وانتم التضحيات الهتكون موجوده واهم حاجه نحن لا نقتل لا ننتهك إلا في الضرورة مفهوم
الكل في صوت واحد مفهوم
هنا نهاية الجزء الثاني عارف ان الجزء محكاش كل حاجه لأن كل مرحله من عمره وهحكي فيها كل حاجه اتجوز امتي والكلام ده القاكم في الجزء الثالث بعنوان ( اعضاء منتحرون ).

• عجبني
  • حبيته
  • جامد
التفاعلات: Anazabir, ممدوح ابو, Medo said و 6 آخرين
هل فيها جنس او لا

انا قريت بدايه القصة اكثر من مره انت قلت قبل ٦ سنين وكتبت كلمتين و دخلت مشهد تاني اصلا
اكتب خروج من الفلاش باك اي حاجه تحدد

تاني حاجة مين باقي الأعضاء هما عبارة عن اسامي و سن فقط فين باقي التفاصيل عنهم ازاي قابلهم هما مين لزمتهم ايه في الحياة عرفني اي حاجه عنهم ده أصلان البطل معرفتش حاجه عنه معرفناش غير انه فضولي عايز يعرف الكوكب ماشي ازاي

• عجبني
التفاعلات: Ha tem، Warm hugs و ناقد بناء
بص هيا البداية حلوة وتمام كدة
بس في شوية تفاصيل احنا لازم نعرفها انت فين عيلتك فين ابوك وامك و فين الماضي بتاعك و الاعضاء الي معاك مين و تفاصيل عنهم كتير و انت قولت انت متجوز طب اتجوزت امتي وطب والي اتجوزتها دي مين كدة يعني وبالتوفيق في القادم

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و Warm hugs
كون انك تحدد قصه بعينها علشان تتحدي كاتبها وتنافسه هذا دليل علي ان قصتك سيكتب لها الفشل قصة الحرب و الجنس و الغموض ستبقي قصه فريده من نوعها و السبق في مثل تلك النوعيه من القصص و ما بعدها ما هو الا محرد تقليد لا اكثر وللاسف تقليد بمستوي متدني جداا

• عجبني
التفاعلات: AL NESR AL SAHER و ناقد بناء
هى القصة حلوة وبتحكى الواقع الى احنا عايشينه بس كان المفروض تجيب مشهد السفارة ده وبعد ما ياخد الطلقة ترجع فلاش باك وتوصف شكله وتحكى ايه الى وصله لده كله وتحكى كل حاجه لحد المشهد ده وتكمل وعادى لو خدت اكتر من جزء عادي ومش معنى كلامنا ده ان القصة مش حلوه بالعكس القصة بدايتها حلوة وبتحكى الواقع

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
كون انك تحدد قصه بعينها علشان تتحدي كاتبها وتنافسه هذا دليل علي ان قصتك سيكتب لها الفشل قصة الحرب و الجنس و الغموض ستبقي قصه فريده من نوعها و السبق في مثل تلك النوعيه من القصص و ما بعدها ما هو الا محرد تقليد لا اكثر وللاسف تقليد بمستوي متدني جداا
عندك حق

• عجبني
التفاعلات: Warm hugs
اتمني تكون قد التحدي لانك كده انت كاتبت ع نفسك الهزيمه بجد القيصر واحد بس و فعلا قصته محدش حتي يعرف يقلده لانها من اعظم ما قرات فعلا

• عجبني
اتمني تكون قد التحدي لانك كده انت كاتبت ع نفسك الهزيمه بجد القيصر واحد بس و فعلا قصته محدش حتي يعرف يقلده لانها من اعظم ما قرات فعلا
شكؤا لدعمك وربنا يعيني واكون قد التحدي عارف ان الجزء الاول تجربه فاشله بس انا هبهركم في الجاي إن شاء ****

هى القصة حلوة وبتحكى الواقع الى احنا عايشينه بس كان المفروض تجيب مشهد السفارة ده وبعد ما ياخد الطلقة ترجع فلاش باك وتوصف شكله وتحكى ايه الى وصله لده كله وتحكى كل حاجه لحد المشهد ده وتكمل وعادى لو خدت اكتر من جزء عادي ومش معنى كلامنا ده ان القصة مش حلوه بالعكس القصة بدايتها حلوة وبتحكى الواقع
شكرا لدعمك وانا هعوض كل غلطه في الجزء الثاني شكرا

• عجبني
التفاعلات: برنس الكون
عارف انها بدايه مش كويسه ثانيا كون ان بتحدي كاتب مش تقليل منه بل بالعكس ده بيدل قد ايه هو عظيم ثالثا انا هكتب حاجه بتحكي واقع حقيقي هو ده هيبقي الفرق بين قصصنا

• عجبني
القصه مبدئيا جميله بس ناقصها كثير يعني عايزه توضيح اكثر

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
القصه مبدئيا جميله بس ناقصها كثير يعني عايزه توضيح اكثر
هيحصل في الجزء الثاني والاجزاء القادمه لحد الجزء الرابع هيتم توضيح كل حاجه وشكرا

تم أضافة الجزء الثاني

شكؤا لدعمك وربنا يعيني واكون قد التحدي عارف ان الجزء الاول تجربه فاشله بس انا هبهركم في الجاي إن شاء ****
اتمني

الجزء جميل جداً كمل يا صاحبي

بداية من الجزء الثالث القصة هتبقي طويله شويه انا بس لحد الجزء الرابع بفتح بس مجال التعرف علي الشخصيات عشان من الجزذ الرابع هيبقي عندنا عيله كبيره اسمها عيلة دؤع الظلام المنها هنطلع قصص واحداث كثيرة جدا كل تفصيله صغيره حصلت في العالم بتاعنا هحاول اذكرها هنا

للأسف انا مش هكمل القصة لأني مش حابب اني كتبها في موقع جنسي وخصوصا اني انا بحارب فكر غسل العقل وجعل الجنس هو هدفك في الحياه وخصوصا اني انا قصتي مش جنسيه اصلا

• محزن
التفاعلات: Mohvmed vhmed ،🥷🚀

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%