NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نقاش تقيمي لي مستوي القصص بنسبة لي

RareHatem

نسوانجى بريمو
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
حد غيري شايف ان مستوي القصص في المنتدي ليس بالقدر الكافي؟ ولو جينا نقارن بين المستوي ده والمستوي من سنتين في المنتدي القديم مثلا هنلاقي ان حالياً الأداء ليس كما هو، اي حد بقي عايز شوية اتنشن يروح يعمل قصة كلها اوف اح من غير لا فكرة ولا حبكة ولا سرد.. اوف اح علطول من غير مقدمات غير ان مخلي نفسه البطل ف بيعيش مغامرة خيالية علي حساب انه يقرف القارئ ويندمه انه دخل يتسلي أو علي محاولته ف انه يشوف فن يُحترم!

• عجبني
التفاعلات: دكر بجد, Mazen El 5dewy, Mozmoz و شخص آخر
حد غيري شايف ان مستوي القصص في المنتدي منحدر أوي؟ ولو جينا نقارن بين المستوي ده والمستوي من سنتين في المنتدي القديم مثلا هنلاقي ان حالياً الأداء تحت الصفر، اي حد بقي عايز شوية اتنشن يروح يعمل قصة كلها اوف اح من غير لا فكرة ولا حبكة ولا سرد.. اوف اح علطول من غير مقدمات غير ان مخلي نفسه البطل ف بيعيش مغامرة خيالية علي حساب انه يقرف القارئ ويندمه انه دخل يتسلي أو علي محاولته ف انه يشوف فن يُحترم!
شويه فعلا

• عجبني
التفاعلات: RareHatem
حد غيري شايف ان مستوي القصص في المنتدي منحدر أوي؟ ولو جينا نقارن بين المستوي ده والمستوي من سنتين في المنتدي القديم مثلا هنلاقي ان حالياً الأداء تحت الصفر، اي حد بقي عايز شوية اتنشن يروح يعمل قصة كلها اوف اح من غير لا فكرة ولا حبكة ولا سرد.. اوف اح علطول من غير مقدمات غير ان مخلي نفسه البطل ف بيعيش مغامرة خيالية علي حساب انه يقرف القارئ ويندمه انه دخل يتسلي أو علي محاولته ف انه يشوف فن يُحترم!
اتفق مع حضرتك واختلف في نفس الوقت.
كثرة اشباه القصص بقت بتقرف
بس مش كل القصص منحدرة كما تقول، انا اتحداك، روح مثلا اقرا قصة جديدة بعنوان( امراة مبتدئة وخمسة رجال) هي منشورة بقسم التحرر والدياثة. ولو معجبتش حضرتك اعدك ان اعتذر وانسحب نهائيا من المنتدى.
ايه رايك؟ تقبل التحدي ولا بلاش؟

• عجبني
اتفق مع حضرتك واختلف في نفس الوقت.
كثرة اشباه القصص بقت بتقرف
بس مش كل القصص منحدرة كما تقول، انا اتحداك، روح مثلا اقرا قصة جديدة بعنوان( امراة مبتدئة وخمسة رجال) هي منشورة بقسم التحرر والدياثة. ولو معجبتش حضرتك اعدك ان اعتذر وانسحب نهائيا من المنتدى.
ايه رايك؟ تقبل التحدي ولا بلاش؟
انا كلامي كان مبني علي اللي شوفته في قسم القصص العربي، بصراحة مش مهتم اقرأ في الدياثة و الشذوذ ومقرأتش قبل كدا هناك بس عموما متشكر علي مرورك يا صديقي المحترم.

انا كلامي كان مبني علي اللي شوفته في قسم القصص العربي، بصراحة مش مهتم اقرأ في الدياثة و الشذوذ ومقرأتش قبل كدا هناك بس عموما متشكر علي مرورك يا صديقي المحترم.
القصة تحكي حياة فتاة جاءت من البادية الى المدينة واصبحت عضو في حركة مقاومة الاستعمار، الى ان اصبحت معلمة ثم محامية بعد مغامرات كثيرة. الجنس فيها قليل وثانوي.. شكرا على مرورك

• حبيته
حقيقي مش عارف اقراء قصه هنا

• عجبني
فعلاً القصص الحالية ما تخليك حتى تحس بإثارة ولا تستمتع بحبكة او مغزى من الرواية لأنها بتكون سطرين( اححح واوففف) وخلاص

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
اقرأ قصصي وقولي رأيك ياخويا يهمني اكيد

البروفيسور والموت والمصير المجهول

• عجبني
حقيقي مش عارف اقراء قصه هنا
يبقى جرب قراءة قصة " امرأة مبتدئة وخمسة رجال " واحكم بنفسك وشوف. وأنا عند وعدي، لو معجبتكش مستعد أسيب المنتدى كلو

• عجبني
التفاعلات: Habib22
  • عجبني
التفاعلات: Habib22
فعلاً القصص الحالية ما تخليك حتى تحس بإثارة ولا تستمتع بحبكة او مغزى من الرواية لأنها بتكون سطرين( اححح واوففف) وخلاص
ده غير الأخطاء الاملائية الكتيرة اوي.. اظن لازم القصص تتراجع من المشرفين قبل ما تنزل وتكون بتحقق مقومات معينة.

• عجبني
التفاعلات: round trip to org
لأنه لا يوجد من يتقف عمل سيتاريو جيد وقد يخطيء في اسماء ام تذكير مؤنث ان تأنيث مذكر ويتحدث على لسانه ثم ينتقل للحديث على لسان الشخصية وايضا يتحدث بالفصحيى وينتقل للعامية وهذا يجعل من يقرأ في حالة عدم تركيز واندماج فيما يقرأ

• عجبني
لأنه لا يوجد من يتقف عمل سيتاريو جيد وقد يخطيء في اسماء ام تذكير مؤنث ان تأنيث مذكر ويتحدث على لسانه ثم ينتقل للحديث على لسان الشخصية وايضا يتحدث بالفصحيى وينتقل للعامية وهذا يجعل من يقرأ في حالة عدم تركيز واندماج فيما يقرأ
تعددت الأسباب والنتيجة واحدة ، المهم الموضوع يتحل.

من فترة نزلت اقتراح ان يكون في قسم لقصص الرعب بعيدا عن السكس خالص عشان ع الاقل المستوى يرجع زي ما كان بس الادارة مقلوش غير ان في بادئة فنتازيا وخيال والناس بتستخدمها غلط اتمنى يرجعو يفكرو في الاقتراح بجدية اكبر
بالفعل اقتراح جيد ، واعتقد هينضف القسم لأن أي حد مزنوق في فكرة دلوقتي بيروح يحضر جن للبطل و لكن اظن من الأفضل ان يكون في مقومات قوية قبل قبول القصة من الأساس ايا كان نوعها.

مش كل القصص
لأن فيه قصص كتير موجوده حاليآ تنافس اي مستوي مهما كان

• عجبني
هذه ازواق يا غالي ممكن تقراء قصة تحبه غيرك لا يحبه بنسبة لي القصص الجنسية هناك أناس تحي من اول القصة حتي نهايته جنس وناس تحب احدث متواصلة تشد العضو لي القراء هي ازوق في الاول و الاخير

• عجبني
التفاعلات: كلاشنكوف و RareHatem
لا انا بنسبالي عادي اي حد يكتب قصص بس الفكرة ان في اوقات كتير الواحد مبيبقاش داخل عشان يضرب عشرة ويمشي لا هو عايز يرفه عن نفسه شوية وهنا فكرة قسم قصص الرعب نص الناس اللي هنا هتلاقي عندها افكار كتير + اللي مرو بتجربة مرعبة مثلا انا نفسي عندي افكار كتير فشخ بس كلها مفهاش سكس ف اضطريت ابدء اكتب قصة جنسية لحد دلوقتي موقفها عند الجزء التالت بسبب ان حوار مشاهد الجنس عمتا بقى معروف فشخ والاغلبية بتكتب زيي بعض حتى انت خش شوف هتلاقيني كاتب الجزء الاول والتاني كويس جدا بس التالت اي كلام وفي افكار حلوة للجزء الرابع بس الناس عايزة القصة عبارة عن (دخلت لقيت واحدة نكتها طلعت اصوات وخلاص كدا) القصة خلصت ف لو اتعمل القسم ده هيشد ناس جديدة والناس اللي مش جاي ع بالها سكس في وقت معين
بالنسبة لاقتراحك في قسم لقصص الرعب ف هي فكرة جيدة زي ما قولت واتفق معاك فيها لغزارة الكتابة في النوع ده بالذات ، أما بالنسبة لانك اضطريت توقف قصتك بسبب ان مطلوب منك جنس فيها ف اظن قسم القصص الغير جنسية هيلبي طلبك بس نسبة القراء هناك ضئيلة علي حد علمي.

مش كل القصص
لأن فيه قصص كتير موجوده حاليآ تنافس اي مستوي مهما كان
مش كل القصص اكيد ولكن لو هنقارن نسبة القصص الجيدة حالياً بالنسبة اللي كانت موجودة في المنتدي القديم ف هي تُعتبر مش موجودة! ومش ببالغ.

هذه ازواق يا غالي ممكن تقراء قصة تحبه غيرك لا يحبه بنسبة لي القصص الجنسية هناك أناس تحي من اول القصة حتي نهايته جنس وناس تحب احدث متواصلة تشد العضو لي القراء هي ازوق في الاول و الاخير
طبعا أذواق واكيد مش منتظر ان الناس كلها تتفق علي نوع أو أسلوب مُعين وكمان اعتراضي مش علي الجنس علي قد م انا مش شايف جودة ولا شايف ان الكتَّاب بيحققوا شروط كتابة القصة بوجه عام.

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%