NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نقاش ترخيص بيوت الدعارة .. مع أم ضد ؟

استحالة الدولة تعمل كدا

ما أنا عارف ! 😄

لأن 99.9% من الشعب تفكيرهم زى تفكير حضرتك ، ولو الدولة عملت كدة هتبقي عند معظم الشعب الدولة الكافرة بنت الكلب اللي بتهدم القيم والثوابت الدينية والمجتمعية اللي هي مهدومة أصلا والناس بتعمل اللي هي عاوزاه في الخفاء !

مكنش عندنا في ثوابتنا الدينية والمجتمعية أن الناس تبادل نسوانها مع بعض ! أو أن الراجل يجيب واحد ينيك مراته معاه ! أو أن الشاب ينيك أخته أو أمه ! أو أن المرة ميعجبهاش جوزها فتعمل علاقة مع زميلها في الشغل أو واحد من ع النت !

الناس بتعمل كدة .. واللي مبيعملش وبيقرا عنها في أخبار الحوادث مفيش في إيده غير أنه يحوقل ! لكن لو الدولة حاولت تقنن الموضوع علشان الممارسات دي تبقي تحت عنيها تبقي القيامة قامت وتبقي في أخر الزمان !

المشكلة مش عند الدولة ، المشكلة في الثقافة الشعبية السائدة وقلة الوعي الجمعي .

في ظل غلاء الأسعار وإرتفاع تكاليف الزواج وأن الجنس إحتياج جسدي مُلّح زي الأكل والشرب ومن الصعب الحصول عليه في مجتمعاتنا إلا بالزواج أو بمهارات وسمات شخصية ليست متوفرة عند كل الشباب والفتيات ، فسؤالي للشباب :

- هل تقبل أو تتمني أن يكون هناك بيوت مرخصة لممارسة الجنس مقابل المال بحيث أنك تقدر بكل سهولة تروح لأي بيت وتختار اللي تمارس معها الجنس بحسب زوقك ؟

- بالنسبة للسيدات أو الفتيات ، هل تقبلي أو تتمني أنه في حالة عدم وجود زوج أو في حال تجاوزك الثلاثين من العمر مثلا دون ممارسة الجنس أن يكون هناك بيوت لممارسة الجنس فيها من الرجال اللي تقدرى تختاري من بينهم اللي تشعرى أنه هيمتعك ويحقق لك رغباتك الجنسية ؟
انا ضد بدون كلام كتير

• أتفق
التفاعلات: Dr.ammr
images

• بيضحكني
التفاعلات: Maxxx_PlayerxXx، Dr.ammr و شهواني31
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
مع الموضوع ده و أيده جداً!!

• عجبني
التفاعلات: حنفي الونش
أول وأهم حاجه ف الاستمتاع بالجنس هو الراحه النفسيه
لكن لو الجنس ف بيت دعارة هيكون الموضوع انقلب لبيزنس مش متعه وفى الحاله دى هيكون تفريغ شهوة وخلاص بدون متعه

في ظل غلاء الأسعار وإرتفاع تكاليف الزواج وأن الجنس إحتياج جسدي مُلّح زي الأكل والشرب ومن الصعب الحصول عليه في مجتمعاتنا إلا بالزواج أو بمهارات وسمات شخصية ليست متوفرة عند كل الشباب والفتيات ، فسؤالي للشباب :

- هل تقبل أو تتمني أن يكون هناك بيوت مرخصة لممارسة الجنس مقابل المال بحيث أنك تقدر بكل سهولة تروح لأي بيت وتختار اللي تمارس معها الجنس بحسب زوقك ؟

- بالنسبة للسيدات أو الفتيات ، هل تقبلي أو تتمني أنه في حالة عدم وجود زوج أو في حال تجاوزك الثلاثين من العمر مثلا دون ممارسة الجنس أن يكون هناك بيوت لممارسة الجنس فيها من الرجال اللي تقدرى تختاري من بينهم اللي تشعرى أنه هيمتعك ويحقق لك رغباتك الجنسية ؟!
ضد لاننا كده بنحارب ر ب ن ا

وشقه وفلوس ليه
اختي معايا وانا اولي بيها

• عجبني
التفاعلات: نفسي انيك اختي في طيزها
يعني انت عايز تفهمني انكم لو حطيتوا الموضوع في دماغم مش هتعرفوا توصلوا لحد يعمل معاكوا كده
الموضوع بالنسبالي صعب جدا و هنا انا مش بتكلم عن الجنس انا بتكلم على انى اتعرف على وحدة و يبقى فى كلام اذا كان دى انا مش عارف أعملها امال هنيك ازاى

انا ضد ترخيص بيوت الدعاره
خففو شروط الزواج والى عايز يتجوز يتجوز على ادو ويبنو حياتهم سوا
انما تسهيل الحرام امر مرفوض
اخيرا لقيت حد ف وسط المرمغه دي بيتكلم صح

بعد ما قريت كلامك و معظم التعليقات احب ارد و اشكرك على عرضك للموضوع دا و احترامي لك و اسمحلى ارد عليك كصفتى نموذج شاب كان ناوى يروح بيت دعارة بس تراجعات بسبب الخوف.

أولاً: انا عمري ما كنت هفكر اروح لو كان عندى حد اكلموا و يبقى فى كلام و حب مبينا لأن اصلا سبب انى رايح انى انسان عندى شهوة جامده و الأهم انا مش عارف اتعرف على حد و إنسان خجول و عندى جفاف عاطفي، و من هنا ممكن تحدد مين الى ممكن يروح المكان دا (شباب عندو شهوة - ناس مش عارفة تتعرف و خجولين - ناس عندها مشاكل مادية - ناس عندها جفاف عاطفي - ناس عندها مشاكل) طلع بس الناس الى متجوزة و بتخون بمزاج عشان اخطر فئة هم فئة الشباب الى ممكن تلاقيهم راحين هناك.

ثانياً: انا كشخص معرفش ممكن اعمل ايه بعد شهر ممكن تلاقينى فى بيت من البيوت دى، بس هسئلك سؤال لو انا قريبك او صحبك او حتى ابنك تفتكر هتبقى مبسوط و تشجعني انى اعمل كده ولا هتحاول تحل مشاكلى و تطلعنى بحل بحيث انى اكون ليا حياة جنسية سليمة بعيد عن السكة دى.
انا مش هقلك تقبلها على محرمك (امك - اختك - مراتك - بنتك) عشان دى اتهرست و اتقالت كتير، بس انت مبيصعبش عليك الناس الى بيعملوا كده سواء شباب أو شابات ؟!

ثالثا: انا مليش دعوه مين ناك مين و مين اتناكت من مين، بس لما بسمع نفسى بتصعب عليا انى فى الأخر رايح ادفع فلوس عشان خاطر وحده عايزه قرش و مش فارقه معاها انا مين و بعد عشر دقائق نلبس و نخرج من الأوضة ولا كأن شيئاً لم يكن.

رابعا: انا بصراحه مش فارقه معايا بيت دعارة فتح بيت دعارة قفل، كدا كدا هما موجدين والى عايز يروح يروح و مين يعرف ممكن فيوم أيأس و اروح انا كمان عشان مش عارف اوصل لحاجة بس نفسى مرحش ولو رحت اخرج من هناك بسرعه و مأستمرش على كدا عشان دا اصلا جنس مش صحى لنفسية الواحد بعيد عن الدين.

اخيرا: تقدر تفهم انك ممكن تحل مشاكل الناس بأنك تتقرب اليهم و توعيهم عشان ميشردوش و نبطل طلب طلابات و مواصفات مبالغة فى الجواز، و نحسن من المعيشة الاجتماعية، و كل أسرة تشوف ولادهم و بناتهم مشاكلهم ايه(عندهم جفاف - خجولين - شهوة زيادة) و يقربوا ليهم و ينصحهم لأن فى الأخر هما المفروض الى يرشدوهم فى الحياة، الشباب ممكن يشردوا و يمارسوا ممارسات و يستغل انه محدش مركز معاه فيعمل الى هوا عايزة بسبب التجاهل دا.
الدعارة مش حل جزى دى مجرد مفرغ عشان الناس تنيك و خلاص و كل ما تلاقى المجتمع زاد فيه الدعارة و الناس مش بتبص على الجنس انو حاجة للحب بين اتنين و انو اتقلل لسلعة اعرف اننا ضايعين.

• أتفق
التفاعلات: وهم الأقنعه
بعد ما قريت كلامك و معظم التعليقات احب ارد و اشكرك على عرضك للموضوع دا و احترامي لك و اسمحلى ارد عليك كصفتى نموذج شاب كان ناوى يروح بيت دعارة بس تراجعات بسبب الخوف.

أولاً: انا عمري ما كنت هفكر اروح لو كان عندى حد اكلموا و يبقى فى كلام و حب مبينا لأن اصلا سبب انى رايح انى انسان عندى شهوة جامده و الأهم انا مش عارف اتعرف على حد و إنسان خجول و عندى جفاف عاطفي، و من هنا ممكن تحدد مين الى ممكن يروح المكان دا (شباب عندو شهوة - ناس مش عارفة تتعرف و خجولين - ناس عندها مشاكل مادية - ناس عندها جفاف عاطفي - ناس عندها مشاكل) طلع بس الناس الى متجوزة و بتخون بمزاج عشان اخطر فئة هم فئة الشباب الى ممكن تلاقيهم راحين هناك.

ثانياً: انا كشخص معرفش ممكن اعمل ايه بعد شهر ممكن تلاقينى فى بيت من البيوت دى، بس هسئلك سؤال لو انا قريبك او صحبك او حتى ابنك تفتكر هتبقى مبسوط و تشجعني انى اعمل كده ولا هتحاول تحل مشاكلى و تطلعنى بحل بحيث انى اكون ليا حياة جنسية سليمة بعيد عن السكة دى.
انا مش هقلك تقبلها على محرمك (امك - اختك - مراتك - بنتك) عشان دى اتهرست و اتقالت كتير، بس انت مبيصعبش عليك الناس الى بيعملوا كده سواء شباب أو شابات ؟!

ثالثا: انا مليش دعوه مين ناك مين و مين اتناكت من مين، بس لما بسمع نفسى بتصعب عليا انى فى الأخر رايح ادفع فلوس عشان خاطر وحده عايزه قرش و مش فارقه معاها انا مين و بعد عشر دقائق نلبس و نخرج من الأوضة ولا كأن شيئاً لم يكن.

رابعا: انا بصراحه مش فارقه معايا بيت دعارة فتح بيت دعارة قفل، كدا كدا هما موجدين والى عايز يروح يروح و مين يعرف ممكن فيوم أيأس و اروح انا كمان عشان مش عارف اوصل لحاجة بس نفسى مرحش ولو رحت اخرج من هناك بسرعه و مأستمرش على كدا عشان دا اصلا جنس مش صحى لنفسية الواحد بعيد عن الدين.

اخيرا: تقدر تفهم انك ممكن تحل مشاكل الناس بأنك تتقرب اليهم و توعيهم عشان ميشردوش و نبطل طلب طلابات و مواصفات مبالغة فى الجواز، و نحسن من المعيشة الاجتماعية، و كل أسرة تشوف ولادهم و بناتهم مشاكلهم ايه(عندهم جفاف - خجولين - شهوة زيادة) و يقربوا ليهم و ينصحهم لأن فى الأخر هما المفروض الى يرشدوهم فى الحياة، الشباب ممكن يشردوا و يمارسوا ممارسات و يستغل انه محدش مركز معاه فيعمل الى هوا عايزة بسبب التجاهل دا.
حقيقه كلام يحترم والمفروض يتعمل ف اعلانات توعيه للاهالى كمان

حقيقه كلام يحترم والمفروض يتعمل ف اعلانات توعيه للاهالى كمان
انا بتكلم كواحد بيفكر يروح لو انت عارف الناس بتروح بيوت دعارة ليه اكيد هتعرف تحل مشاكلهم و تمنع انهم يروحوا مش بس عشان هما خايفين من فضيحه او امراض أو انك هتقبض عليهم و تحبسهم بس هما يبقوا مقتنعين و شايفين امل و سكة تانيه غير دى اصل احنا عايشين فى مجتمع معظموا مش طايل جنس اصلا بس لو حد يقدر يمارس جنس فى إطار سليم و أمان و صحى و فيه حب اكيد مش هيرمى نفسه الرمية الهباب دى
(حالنا صعب على الكافر)

اوافق جدا طبعا

• عجبني
التفاعلات: طموح
علشان الشباب يروحها في امان يخرج طاقته بدل ما يروح سكك تانية مش مضمونة او يفضل عايش في حرمان يأثر بالسلب على صحته النفسية

علشان الشباب يروحها في امان يخرج طاقته بدل ما يروح سكك تانية مش مضمونة او يفضل عايش في حرمان يأثر بالسلب على صحته النفسية
يعني بيوت الدعارة حتحسن صحة الشباب النفسية وتديه طاقة إيجابية ؟

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%